Monday 2 July 2018

DEMAM NAJIB DAN ROSMAH.....


Hari ini Presiden UMNO yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri, Zahid Hamidi dipanggil  ke pejabat SPRM untuk diambil keterangannya.


Bermula 9.45 pagi tadi dan sehingga lewat petang ini, beliau didapati masih lagi disoal siasat dan berada di dalam bangunan SPRM di Putrajaya.


Ada khabar melaporkan, siasatan mungkin berlanjutan sehingga jam 7.00 petang dan jika tidak selesai, akan bersambung lagi di tarikh yang lain.


Siasatan terhadap Zahid bukan saja berkaitan salah guna wang yayasan yang dipengerusikannya, tetapi juga mengenai kenyataannya sebelum ini bahawa beliau pernah bertemu wakil keluarga Diraja Arab Saudi yang kononnya memberi derma RM2.6 bilion kepada Najib Razak.

Apa agaknya jawapan Zahid Hamidi sekarang kepada pegawai penyiasat SPRM mengenai saksi yang didakwa pernah ditemuinya itu?


Masihkah beliau mahu mempertahankan kenyataan itu atau akan berubah nada setelah Najib bukan lagi sebagai Perdana Menteri?


Esok pula, Riza Aziz, anak tiri Najib yang merupakan kawan rapat Jho Low dan didakwa terlibat menerima sebahagian dana 1MDB yang dilencongkan, merupakan giliran seterusnya yang akan dipanggil oleh SPRM.


Beliau dijangka datang ke pejabat SPRM pada jam 2.00 petang.


Berapa lama agaknya Riza Aziz akan disiasat esok?

Adakah selepas disiasat dan diambil keterangannya, Riza Aziz akan ditahan reman dan merasa dipakaikan baju berwarna oren?


Sebelum ini, selain Najib dan Rosmah turut disiasat SPRM, beberapa tindakan seperti rampasan wang tunai, barang kemas dan pembekuan beberapa akaun bank sudah pun dilakukan.


Pasukan petugas khas 1MDB dilapor sudah membekukan 408 akaun bank yang melibatkan individu, parti politik serta NGO dengan jumlah keseluruhannya bernilai RM1.1 bilion.


Hmmmm...makin demamlah Najib dan Rosmah dibuatnya!! (ShahbudinHusin 02/07/2018)

83 comments:

  1. mintak dia tunjukan juga ic biru dr m. kalau tak ada, esok minta dia announce yang dia sudah membohong besar.

    check jugak surat beranak dia lahir sama ada kat pornorogol atau ntah mana2.

    dia ni terkenal dengan cakap dulu, salah ke betul check kemudian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad..Rakyat Msia macam aku ni nak tabik spring jugaklah kat Rafizi, raja hasut dan fitnah ni bila dia berani membantah kenaikkan tarif elektrik yang diumumkan baru-baru ini. Dah lama tak dengar dia melalak kan !!!!!

      Tapi malangnya, bila baca balik kenyataan media yang dibuat dan tarikh ianya disiarkan, ternyata amat mengecewakan. Rupanya semua itu hanya sekadar mimpi disiang hari. Kira main wayang dan sendiwara aje..untuk melepaskan batuk di tangga bhai.

      Kalau dulu, Si Rafizi ni bukan main lantang lagi mempertikaikan setiap tindakan yang diambil Kerajaan dengan alasan kononnya nak menjaga kebajikan rakyat secara menyeluruh.

      Tapi sekarang, terbukti bahawa Si Rafizi tu hanya seorang Pengamal Politik Longkang yang tidak berani bersuara terhadap pemerintahan Rejim Pakatan Haprak tu sendiri. Bersuara sikit, dah kena picit buah kerandut. Tu lah pasal...dah senyap dan sunyi macam setan bisu sejak Fuckatan Haprakan menang.

      Nampak gayanya, bau kelat hancing Pakatan Haprak ni semakin bertambah kuat. Sudah la penyokong semua kena kencing hidup-hidup selepas Rejim Pakatan tu GAGAL menunaikan Janji Manifesto diorang sebelum ini. Pizi...rakyat nak dengar komen kau pasal kegagalan PH menunaikan 10 janji tu...takkan takde apa2 yang kau nak gebangkan kot ????? Share lah sikit dengan rakyat Msia.

      Sekarang ternyata rupanya PKR ada pemimpin Bacul macam Si Rafizi ni. Makin bertambah Hancing la Macai dibuatnya.Sekarang ni pun...nak tengok sembangnya kat INVOKE pun dah takde...betul2 kena jahit mulut dia lah !!!!! Baru kau tau penangan orang tua 93 tahun yang baling gelas pun tak pecah tu ....

      Delete
    2. sudah la geng bijan...org cerita lain, ko konar lain.....temberang lebeh...

      Delete
    3. Geng najib memang bengong sinonim dengan nama bekas PM

      Delete
    4. rafizi sikalang xda jawatan ma... dia mesti berkelakuan baik. xpasal-2 sprm cari dia balik...ha camner..

      Delete
  2. Najib bertegas RM2.6b itu derma, ini alasan beliau
    Pasukan Malaysiakini
    2 Jul 2018, 6:39 petang (Dikemaskini 2 Jul 2018, 6:52 petang)

    A A
    EKSKLUSIF l Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak tetap bertegas bahawa AS$681 juta (sering dirujuk sebagai RM2.6 bilion) dalam akaun banknya sebelum pilihan raya umum 2013 adalah derma kerabat Saudi.

    Beliau menegaskan perkara itu walaupun Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat (AS), dalam saman pelucuthakannya dan pengkritik mendakwa ia berpunca daripada 1MDB.

    Menegaskan AS$620 juta daripada AS$681 juta itu dikembalikan kepada “penderma” pada tahun yang sama, Najib berkata derma itu diperoleh susulan pertemuannya dengan almarhum pemerintah Saudi Raja Abdullah Abdulaziz Al Saud.

    “Saya minta baginda dukung kerajaan (Malaysia) kerana saya rasa kerajaannya ada rekod membantu kerajaan-kerajaan lain yang agak mesra dengan mereka.

    “Jadi tiada apa yang peliknya dengan permintaan saya dan baginda setuju menyokongnya dan kemudian kami terima surat dan kemudian wang dimasukkan pada masa yang sama baginda janji untuk menderma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kalah pon masih nak klentong...kata ade surat...mana suratnye?...

      Kalo ade surat raja arab kenapa takut nak buat bantahan kpd duta amerikana?...

      Mungkin surat baru diterima kot...

      Delete
    2. Masa jadi PM pun suka menipu....
      Si penipu lama2 jadi pencuri...

      Delete
  3. Zahid midi jawab soklan peoeriksaan SPRM lebih lama dari najib dan rosmah...ade jawapan tak betul kot?...bertambah soklan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB dan cai2 Fuckatan Haprakan....Lu orang semua WAJIB menghayati apa pesanan ikhlas DSNR di bawah ni bhai !!!!!! Itu pun kalau ada sekelumit rasa kasih dan sayang pada bani melayu...kaalau takde..tak dapek lah den nak nolongnya haaaah !!!!

      Selepas Umno kecundang PRU14, Najib ulangi Melayu kini jadi terbangsat
      Bekas Presiden Umno, Najib mendakwa kerajaan Pakatan Harapan (PH) setakat ini mengizinkan pencabulan terhadap bahasa Melayu, agenda Islam dan Bumiputera juga tidak akan mendapat tempat utama dalam pentadbiran mereka.

      Kita tengok aje lah barisan kabinet dapur baru Fuckatan Haprakan hari ni...berapa ramai menteri dan timbalan menteri bukan melayu yang dilantik. Takkan lah takde lagi MP2 Melayu dalam PH yang layak..itu lah kerana nak ambik hati sangat depa tu, sampai sanggup korbankan kepentingan orang melayu. Memang vbertul lah kata orang tua2 melayu dulu..melayu dalam Ph ni dah umpama..koko berderai2. ekor bergelumang dengan taek...tentu kau orang setuju dengan perpatah lama yang masih releven lagi tu kan !!!!!

      Delete
    2. Kau pergi ckp kat Dato Seri kesayangan kau tu, dialah punca org Melayu menolak UMNO. Kalau Melayu jadi terbangsat, dialah penyebabnya. Jadi tak payah salahkan orang lain.

      Delete
    3. Bulat Kontol....mohon agar kau hadamkan ingatan ikhlas dari DSNR ni demi negara tercinta....

      JANGAN BEKUKAN AKAUN BANK PARTI POLITIK DAN MENGGANGU KEBANGKITAN PEMBANGKANG YANG KONSTRUKTIF

      Saya amat sedih dengan tindakan kerajaan Pakatan Harapan yang membekukan akaun bank pelbagai parti pembangkang termasuk UMNO dan SUPP.

      Malah, seorang ahli parlimen Pakatan Harapan turut menggesa kerajaan membekukan akaun bank parti politik lain seperti MCA, MIC dan Gerakan.

      Berdasarkan kepada pelbagai kenyataan dan laporan media, tindakan kerajaan baharu membekukan akaun UMNO dan SUPP dibuat kerana mengesyaki parti politik ini telah menerima dana dari 1MDB sebelum PRU13 dan wang ini didakwa kononnya dibelanjakan untuk pilihanraya umum.

      PRU13 diadakan lima tahun lalu.

      Untuk itu, membenarkan akaun bank parti politik terbabit beroperasi seperti biasa tanpa dibekukan, tidak akan menjejaskan siasatan yang sedang dilakukan. Bukankah rekod transaksi akaun bank terbabit mudah diperolehi jika diperlukan penyiasat.

      Parti politik tidak bersalah. UMNO dan SUPP tidak bersalah. Sebagaimana parti politik lain termasuk parti di dalam gabungan Pakatan Harapan, adalah satu kelaziman untuk menerima derma politik. Di bawah undang-undang ketika ini, tiada peruntukan perundangan yang menyatakan pembiayaan politik adalah salah.

      Bagaimana sesebuah parti politik dapat mengesahkan sumber dana yang diperolehi? Bolehkah PPBM atau DAP mengesahkan derma yang diterima mereka tidak datang dari penderma yang terlibat dalam aktiviti haram atau kegiatan ekonomi gelap (black economy)?

      Memandangkan Pakatan Harapan telah berkempen untuk PRU14 dengan mendakwa saya terlibat dalam pelbagai salah laku, saya mengalukan siasatan terhadap saya namun jangan jadikan parti politik sebagai mangsa.

      Tindakan tidak wajar membekukan akaun bank akan menjejaskan aktiviti parti dan pembinaan semula parti pembangkang. Ia juga akan memberi kepayahan kepada kakitangan serta keluarga mereka yang digajikan parti.

      Selain itu, tindakan ini juga akan menjejaskan aktiviti kemasyarakatan yang berterusan dilakukan parti terutama membantu rakyat yang masih memerlukan dan jasa parti politik seperti UMNO ini tidak boleh dinafikan sama sekali.

      Membekukan akaun bank terhadap parti terbesar ini akan menjejaskan kebangkitan pembangkang yang efektif dan dapat dilihat sebagai serangan dan penafian terhadap asas demoraksi.

      - Najib Razak

      Ini dah kes dendam tak sudah ni. Kata PH kan dah menang..dan rakyat dah terima mereka sebagai kerajaan yang sah. Apa perlu lagi mengambil tindakan seperti di atas hanya semata2 nak hapuskan legasi UMNO sebagai pembela nasib kaum melayu sejak dulu lagi. Terkuburnya UMNO...hapus lah umat Melayu di Msia ni !!!!!!

      Delete
    4. geng bijan...ko hadam kan ini.....

      "Bila pas berbaik dengan umno(bn), tiada siapa lagi mau berkawan dengan pas. Allah akan beri pada orang lain yang ikhlas bela Islam"....dari nik aziz, muktamar pas 2008 (ipoh).

      ko paham tak apa maksud dia??...bikan pasal pas ye...ni maksud dia umno ni najis!

      Delete
    5. Dah bantai wang haram mana boleh tak payah dibekukan...gila ker?.....kalo tak disita nanti habis dikluarkan ...lepas siasatan kalo bukan wang haram boleh lah pakai semula...

      Delete
    6. dad...tentu kau dah tau cadangan yang dibuat oleh DS Azih, presiden CEUPACS hari ni agar penjawat2 awam melakukan potongan gaji untuk menyumbang kepada Tabung buluh Fuckatan Haprakan tu.

      Aku berkesempatan bertemu dengan beberapa orang PA , rakan2 jemaah dimasjid tempat ku. Raat2 mereka takde masaalah untuk menyumbang kepaad tabung buluh tu..tapi dengan syarat...harga minyak diturunkan kepada RM1.50 se liter, tol dihapuskan sepenuhnya dan tarif letrik tidak dinaikkan...kalau kerajaan PH boleh laksanakan semua tu serta merta ..mereka ok aje. Terfikir dibenak fikiran..logik jugak permintaan PA ni...mereka hanya nak segala janji2 PH sebelum PRU14 dulu tu ditunaikan sepenuhnya...jangan beri macam2 alasan yang tak munasabah untuk lari dari menunaikan tanggungjawab tu..janji tetap janji..jangan jadi kerajaan MUNAFIQ !!!!!!

      Delete
    7. geng bijan......pembangkang....membangkang je keje...he he he he

      Delete
    8. dad dan cai2 Fuckatan Haprakan sekelian...Nak tanyalah...Kenapa tak ada yang 'melolong' Menteri banyak dari kaum Cina dalam kabinet dapur PH?

      Sebelum pilihan raya, lia semua pernah mendengar hujah politik bahawa DAP akan dominan, DAP akan mempengaruhi pemerintahan. Ramai Menteri dari DAP.

      Dah tentu kita pernah berhujah dengan sahabat2 kita mengenai memilih pemimpin dari kalangan bukan melayu Islam. Tiada siapa yang menang dan tiada siapa yang kalah kerana sembang2 hanya membuka pendapat masing-masing. Cumanya dakwaan DAP akan jadi Perdana Menteri dan DAP akan memerintah negara serta lain-lain tuduhan seperti mahu menjadikan negara Kristian, negara republik dan banyak lagi. Kita semua dah tentu faham dan lebih arif dengan cerita - cerita sebelum pilihan raya tersebut.

      Dalam 'sembang2' tersebut, maka sahabat aku dari seorang penyokong pembangkang mendakwa lantikan Menteri dan Timbalan Menteri akan lebih banyak kaum Cina dari Melayu.

      "aku nak tengok lepas ni berapa Menteri dari kaum Cina. Siap buat kira-kira lagi selepas satu senarai 'fake' tersebar di internet. Hakikatnya ..?

      Bilangan Menteri dan Timbalan Menteri mengikut kaum adalah seperti berikut:

      Menteri: Melayu (15), Cina (6), India (2), Lain-lain (2)

      Timbalan Menteri : Melayu (15), Cina (7), India (1), Lain-lain (0)
      *Tidak termasuk PM & TPM.

      Patutlah bila perlantikan menteri kabinet pada hari ni, tak ada banyak bunyi sangat. Sikit-sikit je. Tu pun bisik-bisik je. Takut malu tembelang sudah pecah.

      Andaian dan cakap-cakap politik itu biasa. Kita tidak marah pun andai andaian tu dibuat atas dasar cakap-cakap politik. Biasalah, itu asam ragam politik.

      Tapi .. tapi ... tapi ...

      Kita semua akan rasa sikit gelisah bila banyak pemimpin tertentu bila bercakap akan cepat sangat sembang pasal dosa dan pahala. Satu tulisan yang tak ikut dosa dan pahala sebagai contoh.

      Kita tak tahu pulak kalau cakap benda yang tak ada (fitnah) .. lepas tu sebar .. lepas tu nak hukum apa? Dalam konteks ada yang mengatakan Menteri kabinet akan ramai dari kaum Cina. Itu bukan termasuk dalam dosa pahala ke?

      Mungkin cai2 Fuckaatn Haprakan yang bersepah2 kat sini boleh memberi sedikit pencerahan tantang isu ni...boleh kan ??????

      Delete
    9. Jawapan dia berpusing2, belok kiri, belok kanan, jumpa jalan mati, gostan balik, akhir sekali masuk longkang kot...

      Delete
  4. Riza aziz jugak ngaku terima derma dari Aabar BVI dollar 400 ribu untuk buat filem hampir lucah...riza pon mungkin ade surat jugak...soklan untuk riza mungkin payah sikit sebab berlaku di luar megara...

    ReplyDelete
  5. KBB ....kau tau tak berita terbaru ni...

    JMM gesa SPRM buka semula 13 kes dakwaan rasuah Dr M





    PUTRAJAYA: Jaringan Melayu Malaysia (JMM) menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka semula 13 kes laporan rasuah yang dibuat ke atas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini.

    Presidennya, Datuk Azwanddin Hamzah berkata, antara laporan kes tersebut pernah dibuat oleh Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail yang kini Timbalan Perdana Menteri, Lim Guan Eng yang kini Menteri Kewangan dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.Beliau berkata, SPRM di bawah ketua pengarah baharu perlu melakukan siasatan secara telus tanpa mengira apa sahaja jawatan dan pangkat.

    “Jika bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kini sedang disiasat, SPRM perlu melakukan tindakan yang sama ke atas Mahathir kerana laporan pernah dibuat sebelum ini.



    “Jadi JMM mahukan SPRM lebih bebas daripada sebarang pengaruh politik dan tekanan daripada mana-mana pihak,” katanya selepas selesai menyerahkan dokumen kes salah laku itu di Ibu Pejabat SPRM di sini hari ini.

    Sementara itu, dalam kenyataan yang diedarkan kepada media, Azwanddin menyenaraikan sebanyak 13 perkara yang harus disiasat SPRM antaranya pemilikan hampir 100 keping wang kertas RM500 dan RM1,000, skandal Perwaja Steel dan kekayaan luar biasa anak Mahathir.

    Laporan Mahathir menggunakan Danamodal untuk menutup kerugian syarikat kroni, aset hiliran Esso Malaysia dan salah guna kuasa sebagai Penasihat Petronas.

    Turut tersenarai, skandal Bumiputra Finance, spekulator forex terbesar oleh Bank Negara, kegunaan wang kerajaan untuk melobi, pembelian MAS dengan harga luar jangkaan, siasatan RCI terhadap kerugian RM31.5 bilion Bank Negara serta bailout syarikat perkapalan Konsortium Perkapalan Berhad.

    Azwanddin hadir ditemani bekas Pengarah Komunikasi Strategik, Kementerian Kewangan, Datuk Lokman Noor Adam.

    Source: Malaysia Gazette

    Mungkin kau dan cai2 Fuckatan Haprakan kata ini citer lama...tapi citer lama macam ni lah yang masin mewnghantui pemikiran rakyat Msia yang waras macam aku ni. Klau DSNR dan DSZH boleh disiasat atas tuduhan2 yang tak berasas, aap spesialnya pulak si Mdaey ni haah ????. jawatan sebagai PM tidak meletakkan dia lebih tinggi dari undang2 negara hingga tak boleh disiasat oleh pihak berwajib. Bukti dan dokumen dah ada depan mata...panggil lah mereka yang berkenaan untuk diambil keterangan...ingat...Nobody is above the law..buktikan rule of law terpakai oleh kerajaan era baru di negara tercinta ni bhai...jangan omongan kosong aje ye Pak !!!!!! !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini yg budak2 skrg kata bagai Najib kehilangan coklat. Org tgh siasat kes dia, dia tuduh pulak org lain. Apa ni bhai?

      Delete
    2. JMM geng kapal karam...sape nak percaya kalo sprm siasat selepas tun jadi pm?...masa najib berkuasa kenape tak suruh zulkipli kaki bedal bini orang siasat?...geng najis ko ni kurang waras sejak kapal nak karam...hihihihi..

      Delete
    3. Sepstutnye geng najis selalu lah jengok najib dan rosmah...mungkin demam tak kebah kerana tido tak lena...takkan nak bodek zahid jer 24 jam...kalo zahid masuk jel ko nak bodek sape plak?...kes zahid pon berat 7 jam jawab soklan tak cukup..

      Delete
    4. KBB...Takde langsung niat aku untuk membodek sesiapa pun kat sini. Aku..seperti ramai lagi rakyat Msia yang waras dan cintakan keadilan nak lihat rule of law ditegakkan sepenuhnya di negara tercinta ni. Kita tentu tak mahu politik balas dendam dan witch hunt oleh pihak yang menang dan berjaya membentuk kerajaan dilempiaskan kepada pihak yang kalah.

      Jangan jadikan politik persepsi sebagai prinsip utama dan pegangan kerajaan Fuckatan Haprakan dewasa ni. Kalau itu dah berlaku...dah tentu hukuman sudah pun dijatuhkan sebelum bermula pun sessi pendakwaan..samaada kepada DSNR ataupun DSZH...adil ke kalau macam ni haah?????

      Delete
    5. Ass Wang Ding tengah bontot panas ...dedak makin ciput . Sikit hari lagi bolihlah pergi nazak dengan Mr. LogMan tu . Dua2 kaki membontot Najib ...heee...heee...heee.

      Delete
    6. One more thing , Geng Najib .

      Jika ya pun kamu copy~paste , editlah sikit . Tak payahlah sebut Bekas Pengarah Komunikasi Starataek Kementerian Kewangan . Ramai yang tahu LogMan ni 'kayu' . Dia jadi pengarah pun sebab dilantik olih PM paling 'idiot' dalam sejarah Malaysia .

      Delete
    7. Pak diny...Pak perasan tak...Rafizi sekarang ni tengah finin kepala nak jawab tentang kenaikan tarif letrik ni sebab minggu ni orang tengah menunggu jawapan yang dijanjikan mengenai harga minyak yang tak turun-turun jadi RM 1.50 walau pun dah dekat 2 bulan Fuckatan Haprakan jadi kerajaan.

      Dulu bukan main lagi Pizi dok kutuk dan caci kerajaan BN kerana umumkan harga baru minyak setiap hari Rabu. Dia dengan sombongnya berkata...kalau PH menanag hari ini, esok harga minyak akan turun jad RM 1.50 se liter..itu dulu lah kan !!!!! Sekarang ni ....dia dah tercekik nak menjilat kata2nya tu....

      Pak diny...rasa2nya tak mustahil kan... mungkin lepas ni kita pakai minyak yang diproses dari tomato kot....lagi jimat agaknya. Apa tah lagi...menteri pertanian dah umumkan harga tomato dah turun dengan mendadak kat pasaran sekarang ni...

      Lagi satu....pleeez jangan pulak bagi jawapan kerajaan kena tanggung subsidi yang banyak kalau nak turunkan harga minyak...sebab jawapan tu DSNR dah bagi tau masa BN memerintah. Bagi lah alasan lain yang lebih logik supaya Pizi ni tidak berterusan dilabel sebagai kaki fitnah yang tersohor se Malaya...betul tak Pak ?????


      Delete
    8. Pak diny...Isunya kat sini ialah si Pizi ni bukannya pegang apa2 jawatan dalam kerajaan pun....kiranya dia ni orang luar aje. Melalak lah sampai nak kuar anak tekak... tak ada gunanya pun..bukannya orang nak ambik pot cakapnya tu.

      Kalau nak bergantung harap pada si Pizi ni sampai bila2 pun masalah takkan selesai punya. Semua orang tau , dia ni hanyalah proksi DSAI untuk menghentam Madey dan kerajaan PH. Kalau DSAI tak backing dia..sori naik lori lah..takkan dia berani punya !!!!!

      Pak diny tentu perasan... bila PKR dia jadi pembangkang dulu, sumbangan untuknya banyak masuk dan semua kerja boleh buat. Sekarang ni... bila dah jadi kerajaan, dia terpaksa nak jilat balik semua yang dia ludah dulu... bukan je Rafizi tapi semua yang ada dalam Fuckatan.

      Pak diny tau tak....ramai rakyat Msia yang saya temui kata hanya Kerajaan bodoh je yang mintak derma dari rakyat.

      Kaalau kita kaji.. ada hikmah jugak di sebalik semua yang berlaku ni, yang penting semua yang buruk buruk diorang hina, kutuk dan caci pada BN dulu setepek kena balik kat muka diorang.

      Jadi betul lah apa yang dikatakan oleh bijak pandai... What you give you get back bradeeer...Tak gitu Pak diny ?????

      Delete
  6. Sepandai-pandai Jamal menyelinap akhirnya ditahan polis jua

    2 Jul 2018, 8:30 malam (Dikemaskini 2 Jul 2018, 8:45 malam)

    A A
    Bekas calon ketua Pemuda Umno yang menjadi buruan polis akhirnya ditahan pihak berkuasa hari ini.

    Menteri Dalam Negeri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebentar tadi mengesahkan polis Indonesia sudah mencekup Datuk Seri Jamal Md Yunos.

    Kata Muhyiddin beliau dimaklumkan mengenai penahanan itu oleh pihak berkuasa di negara jiran kira-kira jam 6.30 petang.

    "Polis Diraja Malaysia sudah dihubungi untuk menyelaras urusan membawa beliau pulang," katanya.

    Jamal ialah tokoh yang terkenal dengan pelbagai aksi pegun yang dianggap di luar kotak pemikiran orang biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauh sangat Jamal penakut lari...kalo lari bangladesh mungkin selamat...penjenayah pon dipilih sebagai ketua bahagian sungai besar...dah ilang akal geng kapal karam..

      Delete
    2. Jamal masuk indon pakai pasport?

      Delete
    3. jamal tongkol=jamal jamban=jamal kontol

      Delete
    4. Eleeeehhh...Kes DS Jamal tu ciput aje, tak payah lah nak beria2 sangat nak dibawa ke mukka pengadilan.

      Tu haah..kes yang depan mata..lagi besar beraus2 kali ganda...Kes Madey dengan rakan tag teamnya, TDZ merembat harta rakyat dulu tu apasal tak bongkar semula...kes Jemin beri konsesi pasir pada anak sedaranya..kes duit Jemin dan isteri yang beratus2 juta kat akaun persisiran panati kat oversea tu, laporan polis dan SPRM dah dibuat secara rasmi pun ... Ah Beng dengan kes banglow dan terowong bawah laut...kasi setelkan dulu..baru kita sibukkan pasal DS jamal ni...takkanlah pihak berwajib tak tau yang mana nak diberikan keutamaan kot ??????

      Delete
    5. Siapa dan bila masa pula ada buat laporan kat SPRM tentang kes saperti yang kamu nyatakan itu wahai Geng najib ???

      Setahu saya , Azmin yang telah meminta Kementerian Komunikasi untuk mencari siapa si Toyol itu untuk beliau memulakan saman fitnah .

      Kamu ni sama je dengan najib ...tak habis2 temberang .

      Delete
    6. Aikkk...Pak diny masih tak tau lagi ke???? Sdra Reggie Jessy dari Pemantau Msia dan Dato Lokman Adam dah buat laporan tu pada SPRM..siap dibuat PC khas lagi untuknya. Kita tengok aje lah apa tindakan susulan dari SPRM berkaitan laporan tersebut...boleh kan Pak ?????

      Delete
  7. Lepas hampir 9 jam di SPRM, esok Zahid datang lagi
    Faisal Asyraf
    2 Jul 2018, 7:06 malam (Dikemaskini 2 Jul 2018, 7:44 malam)


    A A
    Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi selesai memberi penjelasan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas hampir sembilan jam berada di dalam bangunan agensi penguat kuasa terbabit hari ini.

    Bercakap kepada media selepas itu Ahmad Zahid berkata SPRM hanya merekodkan keterangan beliau berhubung pertemuannya dengan anggota keluarga diraja Arab Saudi yang didakwa menderma sejumlah besar wang kepada Datuk Seri Najib Razak.

    Untuk rekod bekas timbalan perdana menteri itu tiba di bangunan Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya kira-kira jam 9.50 pagi tadi ditemani seorang pengawal.

    Beliau kelihatan begitu yakin dan ceria, selain sempat melambai-lambai ke arah wartawan yang berkumpul untuk membuat liputan mengenai kedatangannya.

    Tiada peguam dilihat menyertai pertemuan berkenaan. Beliau kemudian keluar dari bangunan itu kira-kira jam 6.30 petang.


    Beeraat kes ni...geng najis kena sedia besok
    ..

    ReplyDelete
    Replies



    1. KBB dan dad...kau perasan tak...berkenaan dengan tarif eletrik di Malaysia , Kerajaan Fuckatan Haprakan cuba mengaitkan kenaikannya dengan penjualan Edra Energy kepada syarikat china . Sebenarnya kenaikkan tersebut tiada kaitan langsung . TNB, baru2 ni telah membuat pengumuman bahawa faktor utama yang menyebabkan kenaikan tarif tersebut adalah rebate ICPT ditarik disebabkan oleh kos yang semakin meningkat .

      TNB telah membuat pengumuman bahawa average base tariff kekal tidak berubah – 39.45 sen/KWH . Kos untuk menghasilkan eletrik naik sebanyak RM698juta dan kos tersebut akan dipindahkan kepada pengguna melaluo mekanisme ICPT . TNB juga sudah memaklumakn bahawa pengguna domestik yang menggunakan eletrik dibawah 300KWH tidak akan terkesan dan untuk pengguna yang guna lebih daripada 300KWH surcharge tersebut akan ditanggung oleh Kumpulan Wang Industri Eletrik ( KWIE )

      Ada yang mengatakan ICPT ni menyebabkan charge eletrik naik . Okay memang ada kebenarannya. Tapi harus diingat dengan ICPT ni juga perubahan akan jadi lebih telus . Kalau tiada ICPT , sebarang penurunan kos pengguna tidak tahu dan tidak dapat apa2 menafaat, tetapi jika kos naik TNB akan meminta dinaikkan tarif . So logiknya.... ICPT sebenarnya menjadikan charge eletrik lebih telus .



      Okay yang ini point yang cai2 Fuckatan Haprakan kena fahamkan betul2 . Apa pulak Kaitan kenaikan tarif dengan Edra Energy?????

      Untuk makluman cai2 semua.... kenaikan kali ni tiada kaitan langsung dengan Edra . Kos penjualan eletrik oleh Edra kepada TNB telah ditetapkan dan sebarang perubahan mestilah diumum kepaad pengguna. Tidak boleh buat backdoor negotiation . Sampai saat ini , Edra Energy tidak membuat sebarang corporate announcement yang diorang ada minta naikkan rate tarif elektrik ni.

      Tak caya lagi keeer???? Sila lah dengan segala hormatnya kau orang rujuk TNB dan Edra Energy punya corporae announcement . Tiada langsung pengumuman pasal ini bhai !!!!!

      Cai2 Haprak sekelian...lagi satu, Edra bukanlah penyumbang utama eletrik negara . TNB sendiri generate 50% daripada sumber eletrik , Malakoff generate 25% , Edra generate 14% , YTL 5% dan lain2 6% . Dalam KW Edra produce lebih kurang 3000KW daripada keseluruhan 22000KW . How significant 3000KW tu ? Tidaklah berapa significant sangat beb....

      Jumlah penggunaan eletrik tertinggi dekat Malaysia adalah dalam 17000KW . So TNB basically tidak bergantung kepada Edra . IPP yang dimiliki oleh TNB dan Malakoff cukup untuk cover penggunaan eletrik di Malaysia . So Edra tiada bargaining power pon jika dia nak naikkan rate . Setakat ni...lu orang boleh follow tak ?????

      So apa kaitan Edra dengan kenaikan tarif ni ? Tiada kaitan langsung kan..... Jadi rasanya kau pun setuju kan apa yang diterangkan kata atas tu bhai ?????? Jangan jadikan Edra sebagai kambing hitam untuk kerajaan Fuckatan Haprakan mewajarkan kenaikan tarif elektrik tersebut...mohon agar Pak diny beri pencerahan jugak berkaitan isu tersebut...boleh kan Pak ??????

      Delete
  8. KBB dan Bulat Kontol...kita lex kejap sambil baca citer lucu ni....

    Tertulis di pintu masuk tandas, bayaran yang perlu dijelaskan jika hendak menggunakannya :

    orang Awam : RM 0.50

    orang politik : RM 2.50

    Bila ditanya kenapa orang politik kena bayar lebih berbanding orang awam...jawapan yang diberi oleh makcik cleaner tu senang aje .....

    " Orang politik 'kencingnya' banyak berbanding orang awam...khususnya yang dari PH tu...adik oooi !!!!"

    Nampak..makcik cleaner pun tau sapa yang kuat kencingkan rakyat kat Msia dewasa ni kan !!!!!

    keh..keh..keh...Harrrk...Tuiiiii..kikhkioikikikikok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Viterbnak berlaku psda zaman kapal blm karam...gst turunkan harga barang...gst untungkan rakyat...saya bukan penyangak tapi ketua prompak...mcm2 lagi..

      Delete
    2. Ko bangkali blm dengar citer najib dan rosmah naik helikopter...kalo najib dan rosmah dibuang oleh pilot selamat 30 juta rakyat malaysia...hihihi.

      Delete
    3. Hahaha penglipur lara buat cerita lucu...

      Delete
  9. geng bijan....ko hadamkan ni...

    "TEMPO.CO, Jakarta - Pengamat politik Malaysia, Awang Azman mengkritik ajakan bekas Perdana Menteri Najib Razak agar pengurus Partai Umno, United Malays National Organization, bertobat setelah kalah pada pemilu 9 Mei 2018.

    Awang beralasan pernyataan Najib, yang disampaikan pada sebuah acara Umno di basisnya yang dipimpin Najib, tidak menggambarkan kepemimpinan Najib sendiri saat memimpin partai itu.

    “Najib tidak memiliki rekam jejak yang memadai karena tidak mengamalkan apa-apa yang dia katakan itu,” kata Awang kepada Tempo lewat aplikasi Whats App pada Sabtu, 30 Juni 2018.

    Awang, yang bergelar doktor dari University of Malaya, mengatakan selama ini banyak kritikan masyarakat terhadap nilai dan praktek dari kepemimpinan Najib Razak selama menjadi Presiden Umno. “Pernyataan itu tidak lebih dari pada pernyataan seorang ahli politik yang membangun citra di hadapan publik,” kata dia.

    Awang menanggapi pernyataan Najib, yang meminta para pemimpin dan anggota Partai Umno untuk berhenti bermain politik uang (money politics). Dia mengatakan Umno, yang pernah berkuasa 60 tahun itu, kalah terhadap koalisi Pakatan Harapan, yang justru tidak menggunakan banyak uang kampanye pada pemilu kemarin.

    “Mungkin Tuhan ingin mengajarkan kita pelajaran mengenai kelemahan kita. Kita harus bertobat dan memperbaiki cara-cara kita,” kata Najib sambil mengakui dia telah melakukan kesalahan karena tidak melakukan apa yang seharusnya dia lakukan, seperti dilansir Channel News Asia, Sabtu, 30 Juni 2018.

    Najib mengatakan ini saat membuka pertemuan regional delegasi Umno divisi daerah Pekan di Sultan Haji Ahmad Shah Conventionl Hall. Dia mendesak para pemimpinan partai dan anggota untuk mau berkorban dan tidak menggunakan partai sebagai sumber pendapatan mereka.

    Pakatan Harapan mengangkat isu skandal dugaan korupsi 1MDB, pengekangan kebebasan publik, dan harga-harga barang yang naik karena kebijakan pajak baru.

    “Pada pemilu kemarin, kita kalah melawan partai yang tidak menghabiskan banyak uang. Kita bahkan tidak tahu dimana letak kantor cabang mereka. Kantor mereka paling cepat tutup. Tapi saat kita berkumpul di kantor-kantor kita, tetap saja kita kalah,” kata Najib.

    Najib lalu melanjutkan pidatonya. “Ketika kita tidak dibayar, kita merasa terganggu. Ketika uang dibagikan, kita sebut tidak menerima uang,” kata Najib mengkritik perilaku politisi Umno.

    Menurut Najib,”Ada kandidat calon anggota parlemen yang menyimpang uang yang seharusnya digunakan untuk kampanye. Bagaimana kita tidak kalah? Dengan perilaku seperti itu, kita menjadi penyebab kekalahan partai kita sendiri.”

    baru teringat nak insaf ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan wang sampai kiamat pon tak boleh berpisah....

      Delete
  10. Geng najis ...nak tanye sikit...agak2 beraat tak kes zahid midi ni?...dah 9 jam masih tak cukup...ato zahid jawab tak tahu semua soklan...selama ni tak de siapa berani tanye soklan berat kpd zahid...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB...pada pengamatan aku dan ramai lagi rakyat Msia yang lain..kalau nak kata berat sangat tu tak lah kan.

      Biasalah..bila sessi soal siasat ni, ada benda2 yang masih tak jelas. Mungkin maklumat yang SPRM paad peringkat awal tu tak selari dengan kenyataan yang diberikan oleh DSZH. Tak mustahil..laporan awal yang diterima SPRM dari si pengadu ada unsur2 untuk memfitnahnya sebagai satu konspirasi terancang untuk mensabitkan DSZH dalam tuduhan2 tersebut.

      Jadi..dah tentu bila SPRM mendapat maklumat yang sahih lagi tepat dari DSZH, mereka terpaksa merakamkan kenyataan baru yang berbeza langsung dari laporan dari si pengadu. Itu lah sebabnya...soal siasat tu memakan masa yang agak panjang dan perlu disambung lagi.

      Rakyat Msia amat2 yakin DSZH telah dapat menjawab segala soalan yang dilontarkan kepadanya oleh SPRM dengan lengkap. Tengok aje lah...dari raut wajahnya bila membwri PC selepas soal siasat tu..takde menunujukkan sebarang rasa gentar dan takut. Ini presiden UMNO lah..bukannya calang2 orang bhai !!!!!

      Delete
    2. Wak hahid kan pandai berlakon..

      Delete
    3. Hello Geng Najib ,

      Nampak gayanya , bukan hanya sebagai penyokong tegar Pahlawan Bugis yang tumpas , rupanya kamu juga rupanya pemangkin kental kepada seorang kaki tipu berterusan ( serial liar ) .

      Zahid berkata benda benar hanya 2 kali sahaja daripada 10 benda yang keluar dari mulutnya . Yang 8 kali tu semuanya auta atau temberang saja .

      Sebelum debat perdana calun presiden UMNO tempoh hari , ada saya ajukan soalan kepada Astro Awani . Saya harapkan soalan yang di tujukan khas kepada Zahid akan dipanjangkan olih pengacara ..tetapi hampa .

      Soalan saya adalah :

      Adakah orang2 UMNO masih menaruh kepercayaan kepada Zahid yang terang2an terbukti seorang penipu bersiri ?
      1. Dengan menyatakan telah bertemu putera arab yang menderma wang kepada Najib .
      2. Dengan menyatakan bahawa Mahathir s/o Iskandar Kutty yang sehingga kini tidak di buktikan.
      3. Dengan menyatakan telah berbincang dengan Johari Abang Openg tentang penyertaan semula GPS kedalam BN . Kenyataan itu telah disangkal olih Gabungan Parti Sarawak tepat kemuka Zahid .
      4. Saya masih menunggu janji Zahid untuk melontar Dato Johan & Noh Omar kedalam sungai berbuaya sekiranya BN gagal merampas Selangor .

      Rupa2 nya ...masih ramai ahli UMNO yang percayakan seorang kaki tipu ini ..

      Delete
    4. Ade yg ksta 10 zahid cakap 12 yg temberang..

      Delete
  11. bijan dah demam berat....punya la nak lepaskan diri...

    hari tu tembak direktur 1mdb....tapi tak laku....ni tembak zeti pulak....mana tau sangkut...boleh le lepaskan diri....

    kalau masih tak laku....zahid yg akan kena tembak nanti ni........tapi zahid dah prepare.......tunggu la apa yg dia cakap kat macc hari ni....he he he

    makin nyanyuk bijan ni dah....

    ReplyDelete
  12. Malaysia needs help. We’re headed towards lawlessness

    July 2, 2018

    TTF: The MACC withdrew two charges against Sivarasa on counts of him uploading a fake Time magazine cover featuring former premier Dato’ Seri Najib Abdul Razak’s image on Facebook.
    Reason given by the MACC: none
    The MACC called on Najib and Datin Seri Rosmah Mansor for questioning in relation to claims that Najib stole RM2.6 billion from 1MDB and that Rosmah purchased luxury items with proceeds of money laundered from the wealth fund.
    But the MACC has yet to call on Tan Sri Zeti Akhtar Aziz over her role in the RM2.6 billion affair despite evidence showing clearly that she knew the money was a gift from the Government of Saudi Arabia and advised Najib to park the money in his personal Ambank account.
    Reason given by the MACC: none
    The MACC went on to promote Tan Sri Mohd Shukri Abdull as the anti-graft agency’s chief and put him in charge of investigations related to 1MDB. But Shukri recently alleged that a 2015 probe he conducted into 1MDB was done out of fear due to some threats he received from unnamed parties.
    What this means, is that the entries he made in a 2015 investigation paper into the RM2.6 billion affair may have been fake and requires further investigation. It follows, that Shukri should step down as MACC chief and let a third party investigate him, Zeti and and 1MDB. But he has yet to do so.
    Reason given by the MACC: none
    Tan Sri Abdul Gani Patail and Tan Sri Abu Kassim Mohamed prepared a charge sheet against Najib in 2015. The charge sheet was alleged to have been based on irrefutable evidence linking 1MDB to the RM2.6 billion that entered Najib’s account. But to date, the MACC has yet to call on Gani or Abu Kassim or verify the authenticity of the charge sheet.
    Reason given by the MACC: none
    Ever since Pakatan Harapan took over government, day by day, it’s looking more and more as if the country is headed towards a state of lawlessness.

    Fuyooo...Hebat tul lah kerajaan Fuckatan Haprakan ni. Semua orang yang ada kes mahkamah dikuipnya jadi menteri kabinet dapur . Hari tu, Ah Beng yang ada kes pending banglow dan terowong bawah laut...sekarang Sivarasa pulak. Untunglah jadi menteri kabinet PH...sesapa yang ada kes konpom akan dilenyapkan kes2 mereka. Ini lah yang betul2 dinamakan rule of law PH style ..betul tak KBB dan dad ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha...copy paste dr blog umporno.....sudah la bijan.....temberang lebeh....

      kita tunggu apa yg zahid cakap kat macc tu nanti yeee......he he he.....nanti ada yang tersedak2 nanti....he he he.....nasib ko la bijan...

      Delete
    2. Kalo zeti tahu itu duit derna arab kenapa BNM denda ambank 50 juta?...

      Delete
    3. Kes Ah beng hnnye rekaan apandir saja...mana ade undang2 tak boleh beli bawah harga pasaran...menteri mana yg tetapkan harga pssaran?...

      Delete
    4. Peliknye zeti boleh tahu derma arab...raja arab maklum dulu kpd zeti?...tapi mcm mana plak BNM boleh denda ambank 50 juta kerana tidak maklumkan kpd BNM kemasukan wang yg besar ke akaun najib...

      Delete
  13. geng najib....geng zahid tak ada ka?

    geng hajib----hanya penglipur lara sebagai saorang pembangkang yg masih dlm KHAYALAN bersama pemerintah.

    ReplyDelete
  14. Riza kata dia dapat derma dari Jho Low
    Zahid kata Umno pusat dapat derma dari Najib
    Umno bahagian kata dapat derma dari Umno Pusat
    Najib kata dia dapat derma dari Tuk Arab
    Tuk Arab kata dia dapat derma dari jho low
    Jho Low kata dia dapat derma dari Najib
    Najib 1mdb kata dia dapat derma dari Najib Menteri Kewangan. Najib Menteri Kewangan kata dia dapat derma dari Najib Perdana Menteri
    Najib Permata Menteri kata dia tahu apa-apa soalan 1mdb tapi besar kemungkinan itu semua derma dari rakyat malaysia
    Rakyat malaysia mesti bayar hutang 52 billion ringgit atas semua derma-derma.

    ReplyDelete
  15. Stop wasting time with Tabung Harapan, Cuepacs

    July 2, 2018

    TTF: Potong gaji kakitangan awam untuk Tabung Harapan ?????

    Cuepacs should first ask itself this – was Pakatan Harapan brought into power to help save Malaysia, or is it the rakyat that is expected to save Pakatan Harapan? Prior to GE14, was it not the coalition that told us it knew precisely how to ‘save’ the country?

    In the first place, does the country even need saving?
    From where I stand, the only way we can save Malaysia from the “failed state” Pakatan Harapan is inching it towards is if we remove the coalition from power as soon as we can. Ever since Dr Mahathir Mohamad became Prime Minister, prices of goods have soared and share prices have plummeted.

    The mass exodus of investors owing to fake news disseminated by the Ministry of Finance alone has caused the share market to lose more than RM200 billion in less than two months!
    So set your priorities straight, Cuepacs.

    Rather than burden our civil servants with the Tabung Harapan nonsense, you should instead be focused on championing their civil rights. For a start, you guys should come out with a sharp rebuke against Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail for threatening action against civil servants who did not support Pakatan Harapan.

    At the end of the day, you need to decide if you’re willing to be cowed by the current government or if it is a better Malaysia to work in that you’re seeking.

    Nampak gayana CEUPACS ni dah tak membela nasib PA lagi...dah jadi penjilat tegar Fuckatan Haprakan pulak. Sampai sekarang ni...rakyat Msia masih tak mendengar sebarang kenyataan mereka yang membela PA apabila diugut oleh TPM tempoh hari...nak jaga periuk nasi sendiri aje kot ??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azih muda kaki bodek...dulu bodek najib...sekarang bodek tun

      Delete
    2. Apa kata kita syorkan dia ni di 'sotong'kan .

      Delete
  16. Ini memang satu ujian
    Kesetiaan wak jahid jadi taruhan
    Adakah dia akan meneruskan kesinambungan
    Atau akan menikam belakang sibijan..

    Maklumlah sudah menjadi resmi barisan
    Tiada kuasa dan jawatan,engkau tidak akan dipedulikan
    Masihkah dia mahu menyelamatkan bekas tuan
    Dalam keselamatan dirinya yang belum dapat dipastikan..

    Kalau mengikut sejarah lama
    Tak mungkin dia akan korban bersama
    Sekarang engkau bekas, aku ketua
    Takkan tak tahu, aku digelar silidah bercabang dua..

    Demam si bijan pasti parah
    Bila orang kuatnya berpaling tadah
    Banyak contoh ditunjuk sudah
    Sisenyum senget ni tak boleh dipercayai, tunggu dan lihat sajalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berak Man...Ayuh terus ratibkan perkara di bawah ini berulang kali. DS Najib tinggalkan kerajaan dalam keadaan :

      1. Bursa Saham mencanak naik melebihi 1800 Mata

      2. Rizab simpanan dalam kawalan kerajaan RM 1.7 Trillion.

      3. Cash Flow Kewangan Kerajaan diantara 20 hingga 35 Billion setiap bulan.

      4. KDNK bernilai 2 Trillion.

      5. Peratusan Cukai berbanding KDNK pada tahap 15.5%.

      6. Peratusan nisbah pelaburan kerajaan pada kadar 35% dari pendapatan kerajaan.

      5 perkara ini yang Najib tinggalkan sudah cukup untuk kerajaan PH bergerak maju ke hadapan tanpa ganggu kacau kepada:

      1. Pemberian Bonus Kakitangan awam pada tahap 7 Billion setahun.

      2. Pemberian bantuan dan emolumen kepada pendidikan islam.

      3. Pemberian bantuan kebajukan tetap kepada rakyat seperti BRIM, yang kini dengan muka tak malunya, diteruskan oleh PH

      4. Program subsidi makanan dan bahan bakar .

      5. Program pengembangan kerjaya kepada pekerjadan graduan universiti seperti SL1M

      Jadinya sekarang, adakah Najib yang korup dan mencuri duit rakyat ?

      Atau Najib bapa kebajikan rakyat ?

      Lu pikir lah sendiri bhai...jika ada sekelumit kewarasan dalam minda lu tu !!!!!!!

      Delete
    2. Dari mana ko kutip data ni?...dah berapa tahun kakitangan awam tak dapat bonus...hanye pemberian bantuan khas yg ciput...berapa najib bayar hutang setahun?....bunga hutang dah 3i billion setahun...subsidi di potong...bajet kementerian di potong...elaun guru pelatihbmaktab dipotong...

      Delete
    3. Minyak tiap minggu naik...rabu mlm pesta kereta beratur di stesen minyak...

      Delete
    4. Data tu Geng NajisBesar kutip dari LogMan ...si orang Kayu Kementerian Kewangan .

      Delete
    5. Pak diny...ni apa citer ?????

      Manifesto belum tunai, tarif elektrik pula naik !!!!!!



      Kepemimpinan Kerajaan Pakatan Harapan perlu memastikan maksud tanda pagar #MalaysiaBaharu dizahirkan dengan serius supaya dapat memberi keselesaan dan manfaat yang menyeluruh kepada pelbagai lapisan masyarakat.

      Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, keselesaan dan manfaat itu boleh dilakukan apabila Kerajaan Pakatan Harapan berupaya menunaikan segala janji manifesto Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang berteraskan matlamat mengurangkan kos sara hidup rakyat.

      “Pemimpin Kerajaan Pakatan Harapan perlu mengotakan segala manifesto mereka kerana harapan menggunung dan tinggi rakyat terhadap janji-janji yang ditabur sebelum itu membolehkan mereka menang dalam PRU-14.






      “Mereka tidak sepatutnya menambah beban rakyat dengan menaikkan tarif elektrik bagi sektor komersial kerana tindakan itu akan menyebabkan harga barangan pengguna turut meningkat,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

      Dalam pada itu, Asyraf yang juga bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri menempelak Kerajaan Pakatan Harapan yang didakwa gagal mengotakan segala janji seperti penangguhan pelaksanaan polisi membayar pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Negara (PTPTN), pemansuhan tol dan menstabilkan harga minyak.

      “Belum 100 hari perintah negara, bukan setakat tidak mengotakan janji untuk mengurangkan kos secara langsung kepada rakyat, tapi dinaikkan pula,” katanya.

      Tarif elektrik pengguna komersial termasuk pengguna domestik yang menggunakan elektrik melebihi 300kilowat per jam (kWj) sebulan di Semenanjung Malaysia akan terkesan ekoran keputusan Suruhanjaya Tenaga mengenakan surcaj tambahan sebanyak 1.35 sen/kWj bermula semalam sehingga 31 Disember depan.

      Suruhanjaya Tenaga dalam satu kenyataan memberitahu, keputusan itu dibuat berikutan peningkatan kos bahan api dan penjanaan elektrik yang tinggi.

      Dalam kenyataan tersebut, kerajaan menetapkan surcaj tambahan iaitu kos tidak berimbang (ICPT) tersebut harus dikecualikan kepada semua pengguna domestik bagi tempoh hari ini sehingga 31 Disember depan. – UTUSAN ONLINE

      Delete
    6. Geng Najib ,

      Kamu bercerita tanpa faham fakta atau memang tidak tahu fakta .

      Betulkah KDNK Malaysia bernilai RM 2 trillion ??
      Angka2 sahih hanya menunjukkan KDNK berada didalam sekitar USD 300 billion sahaja . Jika di takrifkan pada tukaran wang masa kini , ia hanyalah sekitar RM 1.2 trillion .

      Jadi , adakah data yang ternyata itu bohong atau pun kamu yang pembohong ?

      Kamu katakan kadar cukai berbanding KDNK adalah pada tahap 15.5% .
      Ini bermakna cukai yang di kutip berjumlah sekitar 300 billion ( 15.5% of 2 trillion ).
      Mengapa bajet 2018 yang dibentang olih Najib berjumlah 285 billion berkurangan sebanyak 40 billion ?? Ini bermakna hasil dapatan kerajaan hanyalah sekitar 245 billion sahaja .

      Inilah masaalahnya apabila data dan fakta datangnya dari 'langau' saperti LogMan Adam .

      Delete
  17. Peribahasa baru....sepandai2 Jamal menyorok akhirnye digari jugak...

    ReplyDelete
  18. Tambah satu lagi pembohongan yang keluar dari mulut Zahid @ Presiden baru UMNO .

    Selang dua hari dilantik menggantikan tempat Muhyiddin , dia dengan gah berkata telah bertemu dengan putera arab & penderma 2.6 billion . Zahid juga menambah bahawa penderma itu bukan bersaorangan tetapi terdiri dari beberapa individu .

    Hari ini , Zahid berkata pula , dia hanya bertemu WAKIL penderma sahaja ....pining , pining ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm mahkamah wakil saksi boleh diterima?...hihihi.kaki temberang..

      Delete
  19. Pak diny, dad dan KBB...Rakyat Msia yang waras memohon agar kau orang memberi sedikit respons terhadap berita di bawah ni...boleh kan ?????

    Mala fide abuse of power by Shukri Abdull

    July 2, 2018

    TTF: As long as Dato’ Seri Mohd Shukri Abdull remains the head of MACC, the ongoing investigation into 1MDB (see news item far below) may be construed to be a male fide abuse of power on his part. To understand why that is, refer to the following articles:
















    PUTRAJAYA: Datuk Seri Najib Razak’s stepson Riza Aziz has been summoned to appear before the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) tomorrow to give his statement over the 1Malaysia Development Bhd (1MDB) scandal.

    A source from MACC said that Riza, 48, is expected to be present at the graftbuster’s headquarters at Precinct 7, here, at 2pm tomorrow.

    Riza, who is also a Hollywood film producer, has been linked with 1MDB via allegation of using the sovereign wealth fund’s monies to make a film.

    Since May, MACC had been calling several individuals to help its probe in relation to 1MDB, including former prime minister Najib.

    On May 22 and 24, Najib was summoned to the MACC headquarters to record his statements over the issue.

    On June 5, his wife Datin Seri Rosmah Mansor was also summoned to MACC to give her statement over the same matter.

    Last week, the 1MDB taskforce team froze over 900 accounts – including Central Umno and Umno Selangor’s – to facilitate investigation over allegation that the accounts received funds from 1MDB.

    Source: NST Online

    ReplyDelete
    Replies
    1. The Third Force is a propaganda blog, says Rewcastle-Brown

      Delete
    2. Blog inilah yg temberang kata tun madey bayar DoJ...tapi tak de bukti pon..hanye temberang..blog ini ade kaitan dengan RPK..blogger temberang..

      Delete
    3. KBB.... Apasal eerk ....Belum Beberapa Hari lagi, ada yang dah Goyang Zahid Menang?



      Semalam Presiden baru UMNO, Datuk Seri Zahid Hamidi telah disiasat pihak berkuasa berhubung penglibatan beliau dalam sebuah Yayasan yang mengkhusus kepada anak-anak tahfiz, adalah bukti bahawa pemilihan beliau untuk menerajui UMNO kelmarin sudah pun memberi kesan yang agak besar kepada sesetengah pihak yang mana membuat laporan tersebut.

      Semalam, pemimpin parti PAN juga ternampak cuak bila menyifatkan kemenangan Zahid tidak menunjukkan perubahan yang sebenar dalam UMNO – macamlah dia layak nak bercakap bagi pihak ahli-ahli UMNO. Tapi apa sekalipun, ternampak cuaklah isunya disitu. Yang janji-janji pilihanraya semua tak dilaksanakan dia taknak komen, bab dalaman UMNO pulak dia nak menyibuk.

      Semua ini secara langsung dan tidaknya, membuktikan Zahid memang ada kelebihan sendiri sehingga tak sempat-sempat nak meraikan kemenangan sebagai Presiden UMNO, dah ada yang mahu melihat beliau disiasat dan sebagainya.






      Zahid dalam sidang media semalam bagaimanapun mengesahkan bahawa beliau akan memberikan kerjasama penuh dalam siasatan tersebut.

      Menariknya, angin bahawa Zahid akan disiasat ini sudah pun keluar beberapa hari sebelum pemilihan dibuat tapi waktu itu nama Zahid belum lagi disebut. Hanya setelah disahkan Zahid menjadi Presiden UMNO yang ke-8, barulah nama beliau pun muncul secara rasmi di media-media tertentu.

      Cantik kan? Macam diatur-atur pulak. Gamaknya kalau orang lain yang menang, orang lain itu pulaklah yang akan kena agaknya.

      Begitupun, melihat dari apa yang dibualkan di media sosial, besar kemungkinan ada pihak dalaman sendiri yang yang terlibat bagi menjejaskan peluang Zahid untuk dipilih sebagai Presiden UMNO, tidak ada pembabitan pihak luar. Pihak berkuasa yang berkenaan pula hanya menjalankan tugas mengikut undang-undang sahaja.

      Jika ini benar, ramai berharap dibawah kepimpinan Zahid, amalan menjatuhkan pemimpin yang semacam ini akan dapat dihapuskan kerana jika ia berterusan, tidak akan menyumbang kepada usaha UMNO untuk membuat perubahan dalam parti dan lebih penting lagi, negara tercinta ni !!!!!!

      Delete
  20. Kenape The Thurd Force takut desak najib buat bantahan kpd DoJ melalui duta amerikana?..kan surat raja arab dah ade...pusing kiri pusing kanan..Geng najis bergantung kpd sumber temberang...

    ReplyDelete
  21. Kabinet Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad adalah lebih kecil berbanding kabinet kerajaan sebelum ini yang menyaksikan sejumlah 36 menteri dari 26 kementerian.

    Di bawah Barisan Nasional, Jabatan Perdana Menteri sahaja mempunyai 11 menteri yang dilantik ke pelbagai portfolio.

    ReplyDelete
  22. Misteri penarikan tentera di Arab Saudi

    July 2, 2018


    oleh AB JALIL BACKER

    SEKIAN lama terdapat khabar angin jahat dan gosip bahawa Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu merupakan seorang yang bersimpati dengan agenda Syiah. Namun ia sekadar tuduhan gosip liar yang bercorak politik.

    Namun kenyataan beliau untuk menarik balik tentera negara ini yang ditepatkan di Riyadh, Arab Saudi dan menutup Pusat Keamanan Raja Salman di Putrajaya menimbulkan semula gosip-gosip ini.






    Seperti diketahui umum hubungan “kiblat Syiah” iaitu Teheran dengan Arab Saudi sememang tidak pernah baik. Manakala Malaysia sungguhpun mempunyai hubungan baik dengan Iran dan Arab Saudi tetapi jelas lebih akrab dengan penjaga tanah suci Makkah dan Madinah tersebut.

    Jadi kita tertanya-tanya adakah cadangan-cadangan ini kerana ia merupakan polisi pentadbiran negara atau agenda kumpulan tertentu yang dilihat sebagai pro-Syiah? Sudah tentu kolum ini tidak wajar membincangkan lagi isu Sunni dan Syiah kerana ia telah diputuskan oleh Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan.

    Yang membimbangkan kita ialah penyerapan unsur-unsur Syiah dalam pentadbiran kerajaan hari ini bukan sahaja menjejaskan hubungan baik dengan Arab Saudi tetapi juga dari segi pentadbiran Islam di negara ini.

    Kenyataan Menteri Pertahanan bahawa penarikan misi anggota tentera Malaysia di Arab Saudi adalah kerana dasar berkecuali negara tidaklah misteri sangat berbanding hasrat untuk menutup Pusat Keamanan Antarabangsa Raja Salman.

    Jika penarikan misi ATM kerana Dasar Berkecuali negara sejak berpuluh tahun lalu, apa alasan penutupan pusat tersebut jika bukan kerana isu Sunni dan Syiah?

    Bagaimanapun untuk rekod, misi ATM di Riyadh sejak 2015 ialah untuk memudahkan pemindahan keluar secara selamat dan lancar baki rakyat negara yang masih berada di Yaman.

    Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Jeneral Tan Sri Dr Zulkefli Mohd Zin ketika itu menafi berita bahawa Malaysia turut terbabit dengan pakatan negara Arab membantu menghalang pemberontakan di Yaman.

    Menurut beliau, dua pesawat pengangkut C130 Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) ditempatkan Pangkalan Operasi Hadapan (FOB) di Pangkalan Udara Putera Sultan (PSAB) di Riyadh, Arab Saudi sebagai tapak pendaratan sebelum berlepas ke lokasi pemindahan bagi menguruskan rakyat Malaysia keluar dari Yaman.

    Jika mahu ditarik semula misi ATM di sana ia seharusnya atas dasar tiada lagi keperluan pemindahan rakyat Malaysia dari kawasan konflik di sana bukannya kerana dasar negara berkecuali. Ini kerana kedudukan askar kita di sana bukan untuk berperang dengan pemberontak Yaman.

    Selebihnya sebagai Muslim dan Malaysia ini dianggap negara Islam, apakah salah kita mempunyai misi ATM di Arab Saudi yang sekali gus membantu negara itu mempertahankan tanah suci Makkah dan Madinah?

    Sikap Menteri Pertahanan seolah-olah mahu bermusuh dengan Arab Saudi ini menimbulkan kebimbangan bahawa dasar pertahanan negara pada masa hadapan akan dipengaruhi oleh Syiah dan menjejaskan hubungan baik Malaysia dengan Arab Saudi.

    Malaysia selama ini menikmati banyak faedah dalam hubungan baik dengan Arab Saudi terutama dari segi kuota dan layanan jemaah haji serta pelaburan dari negara tersebut. Tidak mustahil semua ini akan terhakis jika Mohamad Sabu berterusan mengambil sikap yang tidak mesra Arab Saudi.

    Berhati-hatilah mengurus hubungan antarabangsa, ia tidak semudah berceramah atas pentas politik.

    * Penulis ialah Presiden Angkatan Karyawan Nasionalis (Akar)
    Sinar Harian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arab saudi ada penasihat tentera amerika british dan yahudi untuk serang yemen..yemen pon ramai sunnah...arab saudi jugak pusat wahabi...jadi ada baiknye ATM tidak terlibat dengan pembunuhan orang islam...negara islam lain tak hantar tentera pon...kenape najib mengada2: susahkan askar malaysia...

      Delete
    2. Kerana air lior kosong AlJuberi mengatakan secara non-committal "he is aware of the matter", klepto and the geng dah declare menang teori derma RM2.6B dari Arab Saudi dengan "perakuan" Menteri Luar Arab Saudi itu.

      Ini adalah permainan gymnastik lingual sama spt sumpah Altantuya "Saya tidak kenal perempuan Mongolia itu" yang dipinjam dari Clinton "I did not know that woman" walaupun memang fakta Monica melap atas riba Clinton!

      Natijahnya, kerana coverup duit curi 1MDB anak2 muda Melayu RAMD terpaksa menggadai nyawa terlibat dalam pembunuhan beramai2 berjuta2 Islam Yemen yg tidak berdosa. Peperangan yang tidak ada kena mengena dengan Malaysia atau Melayu.

      Inilah salah satu lagi bala musibah yang ditanggung Malaysia kerana klepto Najib terpaksa membayar ufti kpd Mohamad Bin Salman (MBS) gara2 air lior kosong AlJuberi.

      Satu lagi deretan episod Najib membangsatkan rakyat Malaysia dan Melayu!

      Delete
  23. 'Petani' ganjil berlidah panjang
    Otak kecil borak berkajang
    Bro Perak Man sudah terajang
    Petani terkedu otaknya kejang!

    Lidah panjang apa gunanya
    Untuk jilat Klepto, Mak nyonya
    Kasi licin terbaek punya
    Ketiak bacin pun tak tanya!

    As usual,copy and paste
    Knowing the fact well,it's a waste
    A twisted tongue,Jibby he tastes
    What an experience,you'ld be amazed!

    Targeting Tun, mission by his Tuan
    To smear and curse,is all he wants
    What he forgets is Tun the Negarawan
    Twice being the PM,the Only One!

    Haiya,Petani hali2 lu masuk
    Kobis, kangkung nanti yadi busuk
    Sikalang yilat Sengeh,lu manyak syiok
    Boleh yadi menteli lu menang besok!

    Geng Lajib,lu manyak suwey
    Hali2 lu masuk celita Pak Pandir
    All stolies you twist and sway
    Lu lupa sikalang?..PM Tun Madey!











    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Sikit sikit suruh orang hadam
      Cerita kopipes sampah yang dia kutip siang dan malam
      Asalkan kerajaan PH dapat dihentam
      Ini petani pendokong klepto haram..

      This fellow have no sense
      Didnt he realise BN were past tense
      Spreading lies is his best defence
      This habitual liar should be keep together with his boss in sungai buloh fence..




      Delete
  24. nak gelak je tengok geng najib ni... dulu ada makcik yg kuat melalak dlm blog ni....
    skrg tinggal geng najib...
    i like... maakan popcorn..
    dana umno beku...
    semua ahli kluar umno..
    tinggal ler geng najib sorg...
    sbb najib pun dah nak masuk sg buloh..
    rosmah masuk tapah sebab akta sosmah...he he he
    enjoy the show..
    road to bee end

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najis kopipes dari blog upahan umno...fakta temberang yg diputarbelit..

      Delete
  25. Kekayaan ahli jemaah perompak 1 mdb yg diketuai najib...

    Swiss Swoop On Khadem's Cars - Total Value RM200 million!
    2 July 2018 3

    Two years after Sarawak Report first identified the existence of a stunning collection of super sports vehicles belonging to the now jailed Abu Dhabi fund manager Khadem Al Qubaisi (KAQ) the Swiss authorities have now issued seizure notices for a dozen of the Swiss registered cars, according to the Swiss paper Le Temps.

    Le Temps quotes officials who surmise that there are a total of 50 such cars still registered to KAQ amounting to a calculated total value of CHF50 million (RM200 million) and the rest are understood to be located elsewhere in Europe.

    The Huyara, which KAQ personally launched in 2012

    As revealed by SR, the valuable bespoke vehicles, which were usually embossed and upholstered with the signature KAQ emblem throughout, were stored in lock-ups across Switzerland or parked at his various properties in Paris and the South of France.

    Whilst he was still enjoying his freedom as the ‘King of the Riviera’, the former chief executive of IPIC and chairman of its subsidiary investment arm Aabar Investments PJS would often be spotted cruising around San Tropez or in Geneva in one or other of his eye-catching super-vehicles, including ‘his and hers’ matching blue and pink Bughatti Veyrons, a Huyara, McLaren PI and bespoke Ferraris.

    Ultimate playboy sports cars owned by KAQ

    However, the spree came to a dramatic halt within days of Sarawak Report’s first article revealing the apparent double life of the business executive, who had apparently developed an insatiable taste for fast cars and the fast life, after acquiring hundreds of millions of dollars in backhanders as a key collaborator of Jho Low in a series of billion dollar heists from 1MDB.

    Signing a ‘Strategic Partnership’ with 1MDB and Najib in 2013, after which hundreds of millions hit is Luxemburg account

    The news of the swoop was reported yesterday in the Swiss paper Le Temps, which has followed the 1MDB affair since its inception. There will now be intensive scrutiny into the origins of the cash behind the purchases as Malaysia seeks to retrieve as much as possible of the money missing from 1MDB.

    Off duty – the other side to the fund manager, as revealed by Sarawak Report

    Sarawak Report has detailed how in the course of 2012-13, following Aabar/IPIC’s collaboration in the raising of $6.5 billion through 1MDB bonds issued through Goldman Sachs, over $500 million flowed into KAQ’s Edmond de Rothschild’s Luxembourg bank account, held in the name of the off-shore registered Vasco Trust.

    That money then flowed into numerous business ventures and assets owned by the rogue fund manager.

    According to Le Temps, the “mind-blowing collection” of vehicles impounded include a Pagani and Bugatti worth up to 2.5 million francs each.

    See the google auto-translation of the article:

    A mind-blowing collection of Geneva cars seized in the 1MDB affair

    Super-luxury cars owned by Emirati financier Khadem al-Qubaisi were sequestered by the Federal Public Ministry. Their total value would be around 50 million francs
    A collection of “super-cars” registered in Geneva and owned by one of the main suspects of the financial scandal 1MDB was seized by the Public Ministry of the Confederation (MPC), learned Le Temps sources close to the file.

    These rare models of sports cars, including Pagani and Bugatti worth up to 2.5 million francs each, belong to Khadem al-Qubaisi, former president of the Swiss bank Falcon and director of the Emirati sovereign wealth fund IPIC. This flamboyant financier has received more than $ 472 million from the looting of the Malaysian sovereign fund 1MDB, according to a civil complaint from the US Department of Justice. He was indicted in the 1MDB Swiss investigation.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...