Friday, 13 July 2018

BARANGAN LAIN YANG DIBELI ROSMAH JUGA MESTI DIPERIKSA OLEH KASTAM


Sejumlah 44 unit barangan kemas bernilai hampir RM60 juta yang kini menjadi pertikaian antara tukang emas dari Lubnan dengan pihak polis yang merampasnya daripada kediaman serta kondo yang dikaitkan dengan Najib Razak, kini berdepan satu lagi cabaran baru.


Pihak kastam dilaporkan berkata, kesemua barangan itu akan berdepan rampasan oleh pihaknya jika kemasukannya sebelum ini tidak dibuat perisytiharan melalui jabatan itu.


Apa-apa barangan yang belum atau tidak diisytiharkan kemasukannya melalui kastam boleh berdepan dengan rampasan, kata Ketua Pengarah Kastam, T Subromanian.


Apakah hanya 44 barangan kemas itu saja yang dibawa masuk tanpa perisytiharan kastam?


Bagaimana dengan 12 ribu unit barangan kemas yang turut dirampas sebelum ini?


Begitu juga, bagaimana dengan 567 beg tangan mewah dan 423 utas jam tangan mahal yang juga dirampas pihak polis?


Adakah semua barangan itu dibawa masuk dengan membuat perisytiharan kepada kastam atau sebaliknya?


Tidak mungkinkah semua atau sebahagiannya dibawa masuk secara haram dengan diberi keistimewaan pengecualian cukai atas kedudukan sebagai isteri Najib yang merupakan Perdana Menteri ketika itu?


Terlanjur pihak kastam sudah bercakap mengenainya, amatlah wajar mereka kini memeriksa keseluruhan barangan yang dirampas itu untuk menentukan sama ada cukainya sudah dibayar atau wujud unsur-unsur mengelak cukai?


Daripada keseluruhan barangan yang dirampas polis yang dianggarkan bernilai antara RM900 juta hingga RM1.1 bilion itu, kalau cukainya tidak dibayar, berapakah jumlah pengelakan cukai keseluruhannya? 


Ini satu lagi perkara yang rakyat berhak tahu dalam konteks Malaysia Baru. (ShahbudinHusin 13/07/2018)

74 comments:

  1. Astaghfirullah...APA NAK JADI KAT ISLAM KAT MSIA NI HAAH ?????

    LEPAS AHMADIAH, SYIAH PULAK DIHALALKAN DI MALAYSIA???

    Hebatkan Menteri yang menjaga Hal Ehwal Agama Rejim Pakatan Haprak ni. Habis semua agama dia benarkan untuk beribadat di Malaysia sekarang dengan alasan Hak Kebebasan Beragama.

    Waima penyebaran agama itu jelas bertentangan dengan tuntutan sebenar Syariat Islam sekali pun, ianya dibenarkan oleh puak Rejim Pakatan Haprak.

    Kalau nak kata yang diorang ni tak tau agama, mustahil kerana yang buat kenyataan tu pun bukan calang-calang orang. Sebaliknya anak kepada seorang bekas Guru Agama yang tersohor di Malaysia.

    Tapi apa kan daya. Iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertaqwa. Mungkin ayahnya Guru Agama tapi yang jelas anaknya Buta Syariat Islam sehingga sanggup membenarkan ajaran Syiah berleluasa di Malaysia.

    Sudah la kedudukan Islam itu sengaja dibiarkan tergugat dan seolah-olah dipinggirkan oleh pucuk pimpinan Rejim Pakatan Haprak. Sekarang nak dibenarkan pulak penyebaran ajaran sesat seperti Syiah dan Ahmadiah ni dikalangan rakyat Malaysia. Bertambah punah ranah la jawabnya....Takkan lah kita nak tengok dan lihat ajeer Msia ni jadi negara caca merba!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALA LUMPUR – Tindakan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan khidmat sekumpulan peguam terkemuka Amerika Syarikat dikritik, kerana bakal menelan kos guaman yang tinggi.

      Bekas menteri dan veteran Umno, Tan Sri Rais Yatim mempersoalkan ‘kemampuan kewangan’ Najib untuk membiayai kos guaman berkenaan.

      Katanya, bayaran ikat jamin sebanyak RM1 juta kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berhubung pertuduhan penyelewengan dana SRC International Sdn Bhd baru-baru ini, menggunakan wang hasil kutipan Umno.

      Rais sebaliknya, mengesyorkan Najib agar memberi kepercayaan kepada peguam BN atau Umno untuk membelanya bahkan mungkin beliau akan diberikan khidmat guaman secara percuma termasuk proses perbicaraan menggunakan sepenuhnya bahasa Melayu.

      “Berita ramai peguam Amerika Syarikat untuk bela kes bekas perdana menteri amat menonjol. Takkanlah peguam tempatan tak hebat sebagai peguam bela?

      GN, nasihatkanlah Najib? Takkan peguam bangsa sendiri pun dia tak percaya bhai!!!

      Delete
    2. Bulat Kontol...kau kena ingat ini kes berprofil tinggi..bukan calang2 peguambela yang mampu menanganinya. DSNR mempertaruhkan karier dan kredibilitinya dalam kes ni, lagipun DSNR layak dan mampu untuk mendapatkan khidmat dari yang terbaik..takde salahnya beliau berbuat demikian.

      Ini bukan isu tak percaya kepada peguam tempatan kerana khidmat mereka masih diperlukan sebagai sebahagian dari pasukan pembela tu. Mereka semua tu boleh memberi bantuan logistik kepada peguam utama dari US tu..untuk mendapatkan dan mentafsir legal documents dari BM ke BI. Disamping itu, mereka juga boleh memberi nasihat perundangan kepada peguam2 US tu, yang tentunya tidak begitu familiar dengan undang2 di Msia ni. Jadi..khidmat kepakaran peguam2 di Msia masih lagi releven kepada pasukan pembelaan DSNR..mereka tidak diketepikan bhai !!!!!

      Delete
    3. Nak bayar jaminan tak mampu nak uoah oeguam anerika?...hihihi

      Delete
    4. KBB...Kes jamin tu lain...ini kes lain. MASA JAMINAN TU, sedara mara, kengkawan dan adik beradik DSNR pun menghadapi masaalah kewangan sendiri. Rasanya semua tu dah setel...kini mewreka takkan teragak2 untuk menghulurkan bantuan kewangan kepadanya. Setakat puluh2 ribu takde hal punya. Kalau kena lebih pun..dahntentu rakyat, khususnya ahli2 UMNO boleh top up macam bayar jaminan hari tu. Takkanlah mereka nak biarkan mantan presiden mereka yang banyak berjasa tu keseorangan terkontang kanting begitu saja...WAJIB dibela nasibnya.

      Ini dah jadi tradisi perjuangan UMNO...takkan sekali2 meninggalkan ketua lemas terkapai2 sorang diri. Apatah lagi..DSNR dan pasukan pembelanya dah nampak peluang mereka untuk menang kes ni cukup cerah...banyak loop holes yang mereka dah nampak dalam pendakwaan tak kukuh tu. Nampaknya..mau berasap dan botak kapla Thomas and Friends untuk mensabitkan DSNR dalam kes ni...silap2 kerajaan PH yang boleh kena saman balik dengan DSNR. Sekarang ni pun DSNR dah failkan saman premula untuk mengnepikan Thomas dalam kes ni....rasa2nya sangkut juga si Thomas and friends tu bhai !!!!!

      Delete
    5. Xakan ada di dunia ini peguam yang mampu membela najib...ke dalam ler jawabnyer

      Delete
    6. Betul je anak guru agana tersohor itu iktiraf syiah dan ahmadiah....dah baca betul2 je statement dia...jangan gemar mnjadi pemfitnah dan betlindung disebalik istighfar...

      Delete
    7. Umno, dah mati
      Najib dah tersungkur dlm longkang,
      Rosmah dah layu tak berkuasa,
      Inalillah... Tamat

      Delete
    8. Inilah balasan dari Maha Esa ke atas Najib dan mak badak dan aide Rizal Mansor juru dah tak boleh cakap. Tinggalvsekor babi Geng Penjilat Najis yang bermatian mempertahankan bapa klepet dan mak badak. Orang umngok pun belah dah.
      Bro semua tidak payahlah layan berok ni. Apa yang boleh kita dapat berdebat dengan binatang yang berkebun dengan menyondol tanah dengan hidung.

      Delete
    9. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Fuuuuh...Hari ni dalam berita TV3, Dato' Saifuddin Nasution, menteri KPDNKK yang baru dah buat komen berkaitan dengan harga barangan yang diakuinya masih tinggi dan tidak berubah sejak GST di zero ratedkan.

    Alasannya...mudah ajeer beb !!!! Dia menyalahkan para peruncit dan pekedai yang masih tak turunkan harga. Aiiik..bukan kah alasan ni dah lama ditegaskan oleh kerajaan BN dulu bila isu ni dihebohkan. Jadi sahlah bahawa harga barangan naik dulu bukan kerana GST yang dikenakan tu..tapi sikap pekedai dan peruncit.

    Jadi...selama ni Pak menteri PH yang hebohkan harga barangan dah turun 30-40% tu apa citer haah ??? Nak kincinkan rakya keer???? Kan pegawai2 KPDNKK dah diarahkan untuk membuat pemeriksaan mengejut dan berterusan agar peniaga2 ni tak ambik kesempatan..kenapa tak berkesan keer??? Hari tu kat TV masa mula2 GST dizero ratedkan..bukan main lagi tersebar video kat TV yang menunjukkan serbuan demi serbuan dilakukan..apasal kini dah takde yeerr????

    Ginilah Pak menteri..rakyat dah taknak dengar pelbagai alasan yang diberikan untuk menutup kelemahan kamu semua. Apa yang rakyat marhaein macam kami nak ialah...harga jadi lebih murah lepas GST dizero ratedkan, itu aje..takkanlah benda tu susah sangat nak dikotakan.

    Pengajaran yang kita boleh ambik iktibar dari isu macam ni ialah...jangan sekali2 berjanji kalau tak mampu ditunaikan. Ukur baju di badan sendiri...janganlah dikincinkan rakyat semata2 hanya untuk meraih undi dalam PRU dulu. Tu haah...rege petrol bila nak turun..dah masuk 61 hari memerintah...apasal Tol masih ada lagi..kata nak dihapuskan????

    Sampai bila rakyat nak tunggu...takkanlah nak tunggu PRU15 pulak??? Bukan apa2..takut nanti kerajaan Fuckatan Haprakan ni tak mampu bertahan selama jangkamasa tu..silap2 haribulan, tak mencecah pun 100 hari...tak mustahil kan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu aku beli 10.60... Sekarang 10.00 ...tak turun ker tu?
      .

      Delete
    2. Ohhh... Peniaga tu penyokong pembangang. Sengaja nak sabotaj kerajaan. (mengutip kata menteri pasola di kerajaan terdahulu)

      Delete
    3. Tak kurang2 dunguuuu geng najib ketika sebelum pru dan selepas pru...dah bebal agaknya anak beranak dia ni

      Delete
  3. Rosmah tak bayar cukai?...Geng Najis baysr tak cukai?...kebapa kastam tak kutip cuksi barang2 rosmah?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DS Rosmah bukannya tak nak bayar cukai barang2 tu..kemungkinan besar KDRM yang terlepas pandang hal ni kot????? Ialah...manusia kan tak lepas dari melakukan kekhilafan .....termasuklah KDRM, tak gitu bebb !!!!!

      Delete
    2. Bagi lah alasan lebih munasabah...

      Delete
    3. Setiap kali rosmah dhopping kastam lepas pandang laa kerana kastam tutup mata..

      Delete
    4. Geng najib... Masa tu kastam sakit perut dan cirit birit. Tu yang barang kemas rosmah lalu diorang tak perasan kan... ? Ala kastam kan manusia jugak tak terlepas dari sakit perut memulas... kihkihkih

      Delete
  4. Barangan kemas Rosmah boleh dirampas jika tak diisytihar - Kastam

    13 Jul 2018, 3:54 petang (Dikemaskini 13 Jul 2018, 6:00 petang)

    A A
    Barangan kemas dari firma Lubnan yang dihantar kepada isteri bekas perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, mungkin tertakluk kepada rampasan jika ia belum diisytiharkan kepada Jabatan Kastam.

    Ketua Pengarah Kastam, Datuk T Subromaniam berkata demikian ketika ditanya mengenai hantaran 44 unit barangan kemas berkenaan, yang kini ditahan oleh polis.

    "Polis belum menghubungi kami. Apa-apa barang yang belum atau tidak diisytiharkan juga boleh dirampas," katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi.

    Subromaniam mengulas kenyataan Ahli Parlimen Jelutong RSN Rayer, yang menimbulkan persoalan tentang bagaimana barangan kemas itu dibawa masuk tanpa melalui pemeriksaan kastam.

    ReplyDelete
  5. Jangan putar belit isu GST, Saifuddin beritahu Najib

    Melissa Darlyne Chow
    ShareTweetPinMail

    Saifuddin berkata sekurang-kurangnya ada 6 aspek menyumbang kepada kenaikan kos sara hidup.

    GEORGE TOWN: Menteri perdagangan dalam negeri dan hal ehwal pengguna hari ini menasihatkan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak jangan memutar belitkan kenyataan kementerian tentang GST bukanlah satu-satunya sebab kenaikan kos sara hidup.

    Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata para pegawai kementerian aktif memantau harga barangan dan melayani aduan pengguna sejak kadar GST dijadikan sifar pada 1 Jun.


    “Kami dapati berlaku peningkatan jumlah aduan, hampir 3 kali meningkat, dan lebih separuh daripadanya tentang harga harga barang tak diturunkan di premis makanan dan kafeteria.

    “Najib tak perlu “spin” isu itu. Ia mengenai etika perniagaan,” katanya pada sidang media di satu majlis rumah terbuka Aidilfitri hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB...Boleh ke buat alasan macam ni haah????

      GAGAL KAWAL HARGA BARANG, KEDAI MAMAK PULAK JADI MANGSA???

      Inilah akibatnya bila dapat Menteri yang bertaraf Longkang. Bercakap main ikut sedap mulut sedangkan kegagalan itu adalah disebabkan diri dia sendiri.

      Hari tu dia jugak yang dakwa kononnya harga barang sekarang dah turun sebanyak 70 peratus. Sekarang dia nak salahkan kedai Mamak pulak?

      Jika sebelum ini, viral gambar Si Mat Sabu makan kat kedai Mamak dilaman media sosial. Hari ini, Menteri Rejim ni nak suruh orang ramai jangan makan di kedai Mamak pulak ke?

      Itu menunjukkan yang Menteri Rejim Pakatan Haprak ni tak buat kerja. Sedap duduk kat atas kerusi empuk, lepas tu buat dakwaan ikut suka hati dia je.

      Sekarang ni, rakyat tuntut tindakan dari pemimpin supaya mengawal kenaikkan harga barang seperti yang telah dijanjikan. Bukannya suruh Menteri tunding jari salahkan orang lain.

      Pokok pangkalnya, harga barang dipasaran sekarang semakin meningkat secara mendadak. Apa tindakan Rejim Pakatan Haprak tu bagi mengawal kenaikkan tersebut? Kalau setakat nak tuduh orang lain je, baik tak payah jadi Menterilah...goyang tolor ajeer dalam ofis kat Putrajaya tu bhai !!!

      Delete
  6. Bermakna, tuan haji Najib ada banyak duit dan mampu bayar loyar oversea mari mahal mahal. Bayar duit jamin takde pulak duit? Huh, memang real! Habis semua para penderma sekelian lencun kena kencing... kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaji kencing muka selamba..yg suka tadah kencing najib rasa bangga kena kencing....

      Delete
    2. KBB....PELIK BETULLAH KERAJAAN FUCKATAN HAPRAKAN NI KAN...KALAU TUNAIKAN UEC IKUT JANJI, TOL BILA NAK HAPUS HAAH???

      Malas nak buat ulasan secara panjang lebar mengenai kenyataan yang dibuat oleh Menteri Pendidikan Rejim Pakatan Haprak ni.

      Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan hanya menyerlahkan lagi sifat MUNAFIK dikalangan pemimpin Pakatan Haprak tu secara terbuka.

      Masa kempen Pilihanraya Umum yang lalu, dia juga yang berjanji nak hapuskan tol ke Simpang Rengam sama ada dari Sungai Besi, Skudai atau Ayer Keroh.

      Malah pada ketika itu, dia dengan angkuhnya mencabar rakyat supaya menuntut janji berkenaan selepas Pakatan memenangi PRU ke 14. Tapi sekarang?

      Lain yang dijanjikan, lain pulak yang dia buat. Tol masih belum dihapuskan. Kebajikan rakyat masih GAGAL dipenuhi. Sebaliknya, kepentingan puak2 cukong pulak yang menjadi keutamaannya.

      Nampak sangat Rejim Pakatan Haprak ni dah kena picit buah kerandut mereka dengan puak DAPigs...amacam ada rasa tak haaah!!!

      Delete
  7. Najib mohon gugurkan saman, tapi Pua bantah
    Hafiz Yatim
    13 Jul 2018, 1:20 tengahari (Dikemaskini 13 Jul 2018, 5:55 petang)

    A A
    Percubaan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menarik balik samannya ke atas ahli parlimen DAP Tony Pua berdepan dengan kebuntuan pagi ini.

    Ini kerana Pua menolak tindakan itu, kata bekas peguam perdana menteri, Datuk Mohd Hafarizam Harun selepas pengurusan kes di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Hakim Datuk Mohd Zaki Abdul Wahab.

    Keputusan ahli parlimen DAP itu adalah berdasarkan keputusan Mahkamah Persekutuan yang memberinya kebenaran untuk mencabar injunksi interim (sementara) yang menghalangnya daripada membuat kenyataan fitnah mengenai Najib berhubung skandal 1MDB.

    "Berikutan itu, Mahkamah Tinggi menetapkan 26 Julai ini untuk menentukan sama ada ini boleh dilakukan," kata Hafarizam.

    Peguam Pua, Tan Cheng Leong kemudian mengesahkan bahawa saman itu akan dibicarakan pada tarikh yang dinyatakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa plak Najib nak stop...ape alasan?...
      Yg peliknye Tony Pua suruh teruskan....tak pernah berlaku begini...orang kena saman tak mau stop....Tony dah tau najib akan kalah?..

      Delete
    2. KBB...kau ada tertengok tak video Ustaz Azhar Idrus melabelkan "Mahathir pemimpin sesat" . Kalau belum....sekarang jugak kau googlekan video tu tanpa tangguh bhai !!!!


      Ustaz Azhar Idrus di dalam satu video menempelak Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad apabila menyatakan bahawa tidak solat tidak semestinya seseorang itu tidak baik.

      Menurut Ustaz Azhar Idrus, meninggalkan solat adalah satu jenayah di sisi Allah dan mendakwa Mahathir adalah seorang juhala apabila mengeluarkan pendapat seperti itu.

      Mengikut pencarian di google, juhala dari segi bahasa bermaksud "bodoh" atau "seseorang yang tidak faham ilmu agama islam".

      Ustaz Azhar Idrus turut menambah orang yang meninggalkan solat adalah murtad terkeluar dari agama Islam walaupun meninggalkan hanya satu solat.

      Ustaz Azhar kesal kerana ramai orang yang ikut dan percaya dengan kata-kata Mahathir. Ustaz Azhar mendakwa mereka yang ikut Mahathir telah diberi kemewahan atau maksud lainnya mungkin telah diberi habuan atau diberi dedak.

      Lebih dikesalkan lagi, Ustaz Azhar berkata tok imam juga turut sokong toghut yang merujuk kepada Mahathir.

      Dihujung rakam video, Ustaz Azhar Idrus terkeluar makian "kepala bapak mu!" akibat berang dengan pendapat yang boleh meninggalkan solat.

      Ustaz Azhar juga sempat berdoa agar mudah-mudahan kita semua tidak terpedaya dengan pemimpin-pemimpin yang sesat seperti Mahathir.

      Aminnnn...Yarabbalalaminnnn!!!!

      Delete
    3. La ko ikut dia bro..x boleh label gitu kan..x boleh tuduh beb..rasanya berat tu..siapalh kita tuding jari sebegitu..doa yg baik2 jelh..kuasa dtangan Tuhan bhai..kan..kan..

      Delete
  8. Kengkawan semua...Tak taulah kalau kau orang perasan ke tidak pasal benda ni....

    "RULE OF LAW" REJIM PAKATAN BERAT SEBELAH!!!

    Kalau sekali baca, mungkin ramai yang tak perasan bahawa kenyataan Gobind Singh Dio, Menteri Komunikasi dan Mulimedia DAPigs ni sebenarnya berat sebelah. Nampak sangat wayang Politik Longkang yang cuba disajikan kepada rakyat.

    Mudah ceritanya, DAPigs memang nak sangat hantar balik Zakir Naik ke India. Sejak dari sebelum ini pun DAPigs dah buat desakan supaya Zakir Naik diekstradisi ke India.

    Tinggal lagi, Menteri DAPigs ni pandai memutar belitkan kenyataan yang dibuat. Dia kata, Malaysia perlu ikiut kedaulatan undang-undang sebelum tindakan tersebut dilakukan.

    Menurut kata Menteri DAPigs tu, jika wujud pendakwaan terhadap Zakir Naik, maka Pendakwah Islam itu perlu dihantar pulang ke India seberapa segera yang mungkin.

    Dalam erti kata lainnya, Menteri DAPigs tu cuba menyatakan bahawa tidak ada sebarang jaminan dari pihak Rejim Pakatan Haprak tu untuk melindungi Zakir Naik seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini.

    Ironiknya, Rule of Law Rejim Pakatan Haprak ni hanya berfungsi apabila ianya melibatkan orang lain. Tapi bila kena pada salah seorang dari mereka, pandai pulak diorang bagi alasan yang bukan-bukan. Tak nak pulak diorang ikut Rule of Law tu sendiri...ini macam punya olang pun ada lagi ka haah ????

    ReplyDelete
  9. yahooo kami PH dah menang
    tak perlu kata ape ape lg
    kesian yg menyalak sebab kalah
    he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekeeeleeeh...Apa yang dibanggakan sangat kalau beroleh kemenangan dengan cara menipu rakyat...berjanji kosong dalam manifestomato sebelum PRU...tapi bila dah menang, tak berniat langsung untuk menunaikannya. Inilah ciri2 kerajaan MUNAFIK yang pastinya takkan kekal lama memerintah..kalau cukup dapat menamatkan tempoh sepenggal pun dah dikira sebagai amat2 bernasib baik lah. Bukan apa2...tanda2 sekarang ni menunjukkan ada peluang besar terbarai PH ni sebelum PRU15 beb !!!!!

      Delete
    2. tak kisah la kalau ada anjing yang berterusan menyalak kat bukit yang penting kejayaan peribadi da tercapai iaitu menjatuh geng lanun dan akan menjadi icing on the cake gitu jika ketua lanun dan side kick nya dipenjarakan kelak.

      Delete
    3. Hahaahah geng najib menyalak lah kau puas puas..kejahatan Najib adalah terbukti.Kami mmg nak beri peluang kepada PH. betul,kalau dorg tak perform kami tukar balik. Apa susah. tapi ko kena cakap la kat umno supaya ubah cara. kalau berdasarkan Dari apa yg ko salak dalam ni..kalau kau mewakili umno..memang takla umno dpt rampas negara 5 tahun lagi. tak habis habis mengadu domba,memDapig la,bangsa cukong lah.Di bawah pakatan,segalanya transparent.Takde lagi tender secara langsung,risiko salahguna/rasuah dikurangkan. Negara tak ketirisan hasil. kurangkan kos. ko apa tau semua tu.

      Delete
    4. Bro..dia cukup bimbang risau takut melayu merempat dbumi ini..x puas hati hal manistomato 100hr ph..yg baik hebat umnobnajib..yg x dsukainya mahathir..kita nampak yg bengkok tu nak dluruskan..yg pudar tu nak dcerahkan..x sabo dorang..hebuh cina besar kepala..tuntut itu ini..phmahathir pak turut dap..kita ni bkn melayuu ke..
      Melayulh gn..

      Delete
    5. Jack and the Bean stalk...bila masa pulak DSNR dah dijatuhi hukuman bersalah oleh mahkamah...mana buktinya bhai????

      Kau tengok ajelah..ciri2 seorang pejuang yang berani, siap cabar mahkamah untuk diadakan perbicaraan secepat mungkin..tak payah tunggu tahun depan. Malah beliau berani memfailkan saman primula terhada AG, Thomas and Friends kerana terdapat unsur2 mala fide dalam pendakwaan terhadapnya. Apa taknya..belum masuk ofis sebagai AG lagi..dia telah membuat PC dengan mengatakan kes 1MDB dan SRC adalah keutamaanya dengan niat untuk bersungguh2 mensabitkan DSNR dengan kes tersebut.

      Konon ketirisan dan salahguna kuasa dah tak berlaku dalam kerajaan Fuckatan Haprakan ni...tapi lot pasar Ramadhan pun disapu dan dijualnya kepada peniaga pasar Ramadhan dengan harga yang teramat2 tinggi...sila rujuk kes ketua pemuda Bersatu di KL tu beb!!!!

      Ini baru 61 hari mereka berkuasa...memang tak nampak lagi belang mereka. Tengoklah nanti sampai habis penggal..itupun kalau sampailah....jangan terperanjat jika ada yang diheret ke muka pengadilan kerana rasuah dan salahguna kuasa untuk kepentingan diri, keluarga dan kroni2 bhai !!!!

      Delete
  10. BN manifesto delivers good news for Chinese educationists with UEC recognition

    Posted on 8 April 2018 -
    Last updated on 8 April 2018 - 07:31pm
    Kong See Hoh
    newsdesk@thesundaily.com


    FINALLY, a piece of good news for Chinese educationists who have been fighting for government recognition for the Unified Examination Certificate (UEC).

    For the first time, the Barisan Nasional (BN) has included the recognition for UEC in its 14th general election (GE14) manifesto, on the condition that holders of the certificate obtain a credit in Bahasa Malaysia and a pass in History in the SPM examination, the Chinese press highlighted today.

    UEC, which is awarded to students of Chinese independent secondary schools after passing the examination conducted by Dong Jiao Zong at the end of their six-year secondary school education, is recognised by local private higher education institutions and many universities overseas as well as the Sarawak state government.

    UEC missed the boat in the last general election and not much progress had been made since.

    Dong Zong (United Chinese School Committees Association) said recently that it was willing to accept having UEC students sit for SPM BM alone as a condition for UEC's recognition.
    As for History, the Chinese education group felt that it was an "added on" condition imposed by the government.

    It did not agree with the government view that the Chinese independent schools' history syllabus was not in line with the state of the country.

    MCA president Datuk Seri Liow Tiong Lai, whose party has been working hard for UEC's recognition, hailed its inclusion in the BN election manifesto as a breakthrough.

    Expressing confidence that the BN government will walk the talk once its mandate is renewed, Liow said it showed that BN has heard the voice of the Chinese community.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ni dalam INVOKE8..tular berita yang mengatakan DSAI telah menolak tawaran dari Tun M menjadi senator dalam kerajaan Fuckatan Haprakan.

      Apa barang DSAI nak dilantik jadi senator..dia ni ketua umum PKR dan pernah menjadi TPM..takkanlah dia nak terima jawatan tu. Jawatan ni hanya untuk mereka yang tidak bertanding dalam PRU lalu ataupun kalah masa bertanding hari tu. DSAI ni standardnya PM ajeeer...lebih rendah dari tu tak sesuai beb.

      Kalau betul lah Tun M ikhlas nak tawrakan jawatan pada DSAI, dia patutnya beri keputusan bila dia nak serahkan PM kepada DSAI...kalau kata 2 tahun..sharp on the dot sampai masanya tu, dia berundur dan serahkan jawatan PM kepada DSAI. Rakyat , khususnya penyokong2 PKR tak mahu dengar cakapnya yang berdolak dalik tu...sekejap 2 tahun..sekejap 3 tahun ...sekejab selama mana rakyat nak dia pegang jawatan tu.

      Apa2 hal pun...persoalannya..boleh ke rakyat percaya janji Tun M ni ???? Logiknya..bila dah pegang kuasa semula , memang sukarlah nak lepaskannya begitu saja...bak kata orang jawa..There's a lot at stake bhai !!!!!

      Delete
  11. Muhyiddin the biggest stumbling block to govt recognition of UEC: Nazri

    Posted on 15 March 2018 -
    Kong See Hoh
    newsdesk@thesundaily.com


    TOURISM and Culture Minister Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz (pix) said former deputy prime minister cum education minister Tan Sri Muhyiddin Yassin was the biggest stumbling block to government recognition for the Unified Examination Certificate (UEC).

    Speaking to Sin Chew Daily in an interview published today, Nazi said," I support government recognition for UEC, and it was not mere verbal support".

    "I had met with Dong Zong (United Chinese School Committees Association) leaders to identify the reasons why UEC could not be recognised. After getting their acceptance to the pre-conditions for UEC's recognition, including a credit in (SPM) Bahasa Malaysia, I brought up the matter for discussion in the Cabinet and I had made this public through the press. But Muhyiddin objected.

    "Muhyiddin was the biggest stumbling block. Now that he is in Pakatan Harapan, he said he wants to get UEC recognised. Why hadn't he done it when he had the power to do so as education minister (back then).

    "For them, be they Muhyiddin or (former premier Tun Dr) Mahathir (Mohamad), to say that they want to recognise UEC, it only shows their insincerity. I have all the while been insisting that UEC be granted recognition on just one condition: a credit in Bahasa Malaysia," he said.

    Nazri stressed that he has never changed his stand on supporting government recognition for UEC, from the time Mahathir was still the prime minister unlike the latter, who, after joining the Pakatan, vowed to recognise the Chinese education certificate should the opposition coalition come to power when he did not do so when he was in power.

    "You said Mahathir only said it now that he wants to recognise UEC? Hahahaha, how insincere! Why hadn't he done it when he was in power? To me, it is an empty promise."

    Nazri said he will strongly request that UEC be recognised as an entry qualification for Universiti P. Ramlee (formerly Aswara, the National Arts, Culture and Heritage Academy).

    He said he will also recommend that the university reserve 30% of its intake for UEC holders.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuuuh Pak diny......Tahniahlah kita ucapkan kepada kerajaan Fuckatan Haprakan kerana kejayaan besar ni sejak mereka memerintah, Tak sangka Ringgit boleh jadi begitu lemah berbanding matawang lain. Ini baru 60 hari mereka memerintah...kalau sampai 5 tahun lagi...tak mustahil nilai Ringgit dah jadi macam duit pokok pisang di zaman penjajahan Jepun dulu.

      Ringgit muncul mata wang keempat terburuk di Asia

      July 12, 2018

      Ringgit muncul mata wang keempat di rantau ini yang mencatat prestasi terburuk selepas baht, yuan dan rupee.

      Ketua Ekonomi dan Ketua Penyelidikan Ambank, Dr. Anthony Dass menjangkakan ringgit terus menerima tekanan terutama ketidaktentuan ekonomi global.


      KUALA LUMPUR: Ringgit muncul mata wang keempat di rantau ini yang mencatat prestasi terburuk selepas baht, yuan dan rupee, apabila menyusut 4.6 pe­ra­tus antara April hingga Jun tahun ini disebabkan pengukuhan dolar Amerika Syarikat (AS) dan cabaran di peringkat domestik.

      Ketua Ekonomi dan Ketua Penyelidikan Ambank, Dr. Anthony Dass menjangkakan ringgit terus menerima tekanan terutama ketidaktentuan ekonomi global dengan ketika ini mata wang itu berada di bawah nilai berdasarkan kepada kuasa pembelian yang tidak seimbang dan kadar tukaran asing sebenar.

      Bagaimanapun katanya, trend penyusutan ringgit boleh dita­ngani sekiranya faktor dalaman menunjukkan pertumbuhan ekonomi di peringkat domestik, inflasi yang stabil, pula­ngan yang positif dan Bank Negara Malaysia (BNM) mengekalkan kadar dasar semalaman (OPR) pada 3.25 peratus sepanjang tahun ini.



      “Dalam masa sama, sedikit kelemahan dolar AS akan memberi kelegaan kepada ringgit. Tetapi, kita tidak boleh menolak cabaran yang timbul daripada krisis hutang negara-negara ekonomi baharu muncul.

      “Walaupun ekonomi berada pada lebihan akaun semasa, namun defisit fiskal dan hutang awam yang tinggi akan meningkatkan kelemahan ringgit sekiranya terdapat sebarang krisis. Kelemahan se­perti itu akan timbul jika Rizab Persekutuan AS menjadi lebih agresif dalam usaha memperketatkan kadar faedah mereka.

      “Dengan faktor-faktor ini, kami menjangka­kan ringgit te­rus lemah antara lima hingga 10 peratus. Keadaan ini turut didorong oleh tekanan jangkaan OPR dikekalkan ataupun tidak sekalipun BNM mempunyai ruang untuk mengurangkan kadar tersebut dan mengekalkan pulangan yang positif memandang­kan inflasi adalah rendah,” katanya dalam nota kajian di sini hari ini.

      Delete
    2. Dalam sesi dagangan pagi, ringgit dibuka rendah pada RM4.0320 berbanding dolar AS berikutan laporan berita bahawa Presiden Donald Trump dijangka mengenakan tarif 10 peratus ke atas senarai eksport China bernilai AS$200 bilion (RM806 bilion) ke AS. Semalam ringgit ditutup pada paras RM4.0200 berbanding dolar AS.

      Pagi ini juga menyaksikan pasaran saham utama dan Bursa Malaysia jatuh memandangkan pelabur mengeluarkan aset yang berisiko selepas AS dilaporkan mahu mengenakan lebih banyak tarif ke atas China. Indeks FBM KLCI pagi ini jatuh 4.58 mata ke paras 1,682.55 mata.

      Sementara itu, menurut firma penyelidikan MIDF Research, keyakinan perniagaan tetap kekal lemah dalam tempoh tiga hingga enam bulan disebabkan perubahan dasar dan pembaharuan yang dilaksanakan kerajaan terutama semakan semula projek mega dan pembatalan projek Kereta Api Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur-Singapura (HSR) dan Laluan Tiga MRT (MRT3).

      Katanya, ringgit juga berlegar sekitar RM3.90 hingga RM4 sejak akhir April 2018 di tengah-tengah ketidaktentuan dasar kerajaan, perubahan struktur dan faktor luaran.

      “Kadar sifar cukai barang dan perkhidmatan (GST) dan semakan berterusan dalam projek mega akan turut memberi tekanan kepada pasaran hingga menjejaskan prestasi ringgit pada bulan-bulan akan datang.

      “Namun, kami menjangkakan keyakinan perniagaan kembali meningkat pada suku ketiga tahun ini apabila Bajet 2019 dibentangkan pada Oktober diikuti semakan pertengahan tahun Rancangan Malaysia ke-11 (RMK-11) hujung tahun ini.

      “Malaysia juga dijangka mencatat pertumbuhan Kelua­ran Dalam Negara Kasar (KDNK) melebihi lima peratus dengan mengambil kira suku pertama KDNK, 5.4 peratus,” katanya.

      Sumber: Utusan Online

      Pak diny...tak nak beri apa2 komen keer berkaitan prestasi Ringgit sekarang ni haah ?????

      Delete
  12. Pak diny, KBB, Bulat Kontol dan cai2 haprak yang sewaktu dengannya...setuju tak kau orang kalau dikatakan...Perlantikan Richard Malanjum adalah cabaran yang maha besar buat umat islam di Msia dewasa ini???

    1). Pada tahun 2007, dalam kes permohonan Lina Joy untuk mnenukar agama asal dari islam ke kristian, tiga hakim yang terlibat dalam proses kehakiman kes tersebut.

    Dua hakim (orang islam) tidak bersetuju untuk membenarkan Lina Joy murtad, manakala seorang hakim iaitu Richard Malanjum mengundi untuk membenarkan Lina Joy keluar islam.

    Kemenangan kes ini menjadikan amalan murtad di negara ini ditutup dari sudut sistem dan perundangan.
    .

    2). Tahun 2015, kes rayuan penggunaan kalimah Allah utk merujuk kepada Jesus oleh akhbar The Herald telah ditolak oleh keputusan majoriti hakim (4 berbalas 3)

    Salah seorang daripada tiga orang hakim yang mengundi untuk membenarkan kalimah Allah merujuk kepada Jesus adalah Richard Malanjum.

    Ini adalah satu langkah bagaimana sistem kehakiman boleh menutup ruang untuk berlaku mudarat besar kepada agama.
    .

    3). Pada awal tahun 2018, Mahkamah Persekutuan memutuskan penukaran agama tiga anak guru tadika, M Indira Gandhi hampir 10 tahun lalu kepada Islam adalah terbatal dan tidak sah di sisi undang-undang.

    Antara hakim yang undi membatalkan penukaran agama tersebut adalah Richard Malanjum.
    .

    4). Kehakiman ini hakikatnya terletak pada hati para hakim. Bukan semata-mata teks dan fakta. Kerana hati yang ada pada hakim yang menafsir teks dan fakta.

    Hakim yang diyakini keislamannya, hatinya akan cenderung kepada islam. Hakim yang beriktikad dengan iktikad agama lain atau sekular akan cenderung kepada agama dan iktikadnya.
    .

    5). Teringat akan tulisan seorang pendakwah haraki terkenal, Muhammad Ahmad Ar-rasyid yang berkata tentang bagaimana sesebuah keruntuhan tamadun berlaku walaupun sesebuah negara itu telah maju. Sebuah soalan ditanyakan kepada Umar Al-Khattab:

    “Adakah sesebuah negeri itu boleh musnah padahal ia kelihatan makmur maju?”

    Beliau menjawab: “Ya, apabila orang-orang jahat menguasai orang-orang baik.”

    Inilah sebabnya keruntuhan negara dan inilah penyakit pembunuhnya.

    Penguasaan si zalim ke atas golongan yang baik adalah sebab kepada segala kelam kabut dan rosaknya dunia.

    Apabila si zalim atau fasik berkuasa, mereka akan melantik orang yang jahat dan fasik seperti mereka juga untuk mengurus apa-apa urusan. Mana-mana si fasiq tak dapat tidak adalah tawanan nafsu dan dah tertutup hatinya. Mereka hidup lalai dan tidak berfikir pun untuk kebaikan bangsa dan negara mereka.

    Mereka juga bekerja untuk kepentingan peribadi mereka. Bertindak zalim, menindas dan menyeleweng. Banyak tenaga dan kemampuan kemanusiaan dipersia-siakan. Orang yang benar-benar layak dan berpotensi terpaksa bersembunyi mencari perlindungan kehormatan dan jasad mereka dari dicerobohi dan diseksa.

    Tinggallah urusan pentadbiran umat dipegang oleh mereka yang jahil dan berkepentingan. Hasilnya tersebarlah gejala keruntuhan masyarakat yang akhirnya membawa kemusnahan ekonomi dan ketamadunan ilmu.

    Masih ada yang kata kita tidak perlu risau???? Boleh keer macam tu haah????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kurang2 dunguuuu geng najib ketika sebelum pru dan selepas pru...dah bebal agaknya anak beranak dia ni

      Delete
    2. Jamesdean1...Aku tengok kau punya tahap kedunguan dah sampai ke puncak Everest pulak lah. Isu ni sangat2 penting untuk memastikan kedaulatan dan ketinggian Islam terus terpelihara selam2nya. Kalau kau bukan islam....memanglah kau tak terkesan pun dengan perlantikan dia ni, malah menyokong tindakan dan keputusannya selama ni. Kalau kau betul lah non muslim...gi main jauh2, jangan cuba2 campur tangan dengan hal ehwal agama kami...kau dengan agama kau..kami dengan agama kami. Ada paham kaa haah ????

      Delete
    3. Adakah malanjun berkuasa tukar ugama islam kpd agama lain sebagai agama rasmi?...adakah malanjun berkuasa arahkan masjid dan sekolah ugama ditutup?...ko ni kuat sangat putarbelit..

      Delete
    4. KBB tentu kau perasankan...Perkembangan politik dan pergolakan ekonomi negara selepas PRU14 terus menjadi perbualan rakyat Malaysia.

      Rakyat sedang menanti respons Lim Kit Siang tentang janji Tun Mahathir dan Lim Guan Eng yang berjanji tol jambatan Pulau Pinang akan dimansuhkan sebaik sahaja PH mengambil alih Putrajaya.

      Begitu juga dengan kenyataan Peguam Negara Switzerland yang mengesahkan bahawa DS Najib Razak tidak disiasat oleh negara itu. Rakyat juga sedang menanti kesudahan kes banglo terlajak murah Lim Guan Eng.

      Sudah ada saksi-saksi yang memberi keterangan di dalam mahkamah tetapi berhenti separuh jalan disebabkan PRU14. 30 Julai ini adalah tarikh sebutan semula perbicaraan kes rasuah membabitkan beliau dan Phang Li Koon.

      Jika merujuk kepada janji-janji Pakatan Harapan, kes banglo ini akan tetap diteruskan tanpa gangguan daripada anasir-anasir politik atau pun digugurkan begitu sahaja walau pun Pakatan Harapan telah memegang kerajaan Persekutuan hari ini.

      Begitu juga dengan kes SPRM yang telah menahan 'Datuk Seri seorang ahli perniagaan selepas dipercayai terlibat menerima wang bernilai RM19 juta daripada Konsortium Zenith Construction Sdn Bhd.

      Pada awalnya, beliau didakwa menerima RM2 juta kemudiannya RM15 juta dibayar kepada sebuah syarikat dan RM2 juta pada Ogos yang lalu.

      Sebelum ini media melaporkan tujuan pemberian wang tersebut:

      1. The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) today arrested a man suspected of having promised “immunity” from any graft probe to contractors involved in the Penang tunnel-roads project - sumber

      2. Dipercayai menerima wang daripada syarikat pembinaan utama projek.
      Kita juga sedang menanti kesudahan projek mega bilion ringgit terowong bawah laut Pulau Pinang.

      Di antara janji PH ialah untuk mengkaji semula projek-projek mega dan projek di Pulau Pinang ini sudah tentu perlu diambil perhatian kerana ianya melibatkan bilion ringgit wang rakyat.

      Kerajaan PH hanya tinggal beberapa hari lagi untuk menunaikan segala janji-janji manifesto 100 hari mereka kepada rakyat Malaysia.

      Apapun, kita semua mengharapkan yang terbaik untuk rakyat Malaysia.

      Delete
  13. KBB dan Jamesdean1....kalau kau orang ingatlah kan...

    Pada 2017, kos pembinaan LRT3 yang diumumkan oleh DS Najib Razak adalah bernilai RM9 Billion. Najib juga mengatakan projek LRT3 ini mesti siap pada tahun 2020.

    LRT3 adalah jajaran dari Bandar Utama sehingga Klang yang panjangnya 37 kilometer.



    KINI....KOS LRT3 DAH BERUBAH DI ERA PH !!!!

    Semalam, Lim Guan Eng mengumumkan dalam kenyataan Kementerian Kewangan bahawa jumlah kos LRT3 yang dibuat oleh BN adalah RM30 billion.

    Guan Eng juga berkata beliau dapat mengurangkan kos pembinaan LRT3 kepada RM16 billion dengan mengurangkan jumlah tren, mengurangkan koc gerabak kepada 3 koc sahaja, membatal terowong laluan LRT bawah tanah dan membatalkan pembinaan 5 stesen. Guan Eng juga berkata projek LRT3 di bawah Kerajaan Pakatan Harapan akan lebih menjimatkan kos kerana pembinaannya dilanjutkan sehingga siap pada tahun 2024.

    Pengumuman Lim Guan Eng ini menimbulkan rasa pelik, lucu dan menimbulkan syak wasangka di kalangan rakyat dan natizen di media sosial kerana kos LRT3 yang diumumkan Guan Eng adalah lebih tinggi dari yang diumumkan Najib Razak.

    Seorang pengguna LRT dihubungi dan dia juga amat hairan dengan pengumuman yang dibuat Lim Guan Eng.

    “Najib Razak bina LRT3 “full spec” (RM9 billion),
    Lim Guan Eng bina LRT3 “low spec” (RM16 billion), dah tentu RM16 billion yang “low spec” lebih murah..” sindirnya sambil ketawa.

    Janganlah perbodohkan rakyat Guan Eng oooi!!!! Kami ni tak bangang macam cai2 Fuckatan Haprakan tu .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnye konyg bodoo Geng najib kerana kuyip mak lumat dari tong sampah...busuk ko ni...selalu jena kincin..

      Enam stesen LRT3 dibatalkan: Adakah kamu terjejas?

      Nigel Aw
      12 Jul 2018, 6:16 petang (Dikemaskini 13 Jul 2018, 11:12 tengahari)

      A A
      Sistem LRT pertama untuk koridor barat Greater Kuala Lumpur / Lembah Klang akan melihat pembinaan enam stesen dibatalkan sebagai sebahagian daripada usaha mengurangkan kos projek berkenaan yang semakin melambung.

      Malaysiakini dalam laporan ini memaparkan stesen-stesen yang dibatalkan dan juga stesen alternatif yang terdekat bagi mereka yang tinggal di kawasan yang terjejas.

      Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, hari ini, berkata langkah mengurangkan kos akan menyaksikan harga jajaran 37 kilometer Bandar Utama-Klang LRT3 turun dari M31.65 bilion kepada RM16.63 bilion.

      Langkah-langkah lain termasuk mengurangkan jumlah tempahan daripada 42 set kereta api 6-koc kepada 22 set kereta api 3-koc dan mengurangkan saiz pembinaan pangkalan kereta api LRT berikutan bilangan kereta api LRT yang dikurangkan.

      Selain itu, kerajaan juga akan melanjutkan garis masa untuk menyiapkan projek LRT3 dari tahun 2020 ke 2024 untuk mengurangkan lagi kos pembinaan yang asalnya dinaikkan untuk mempercepatkan tempoh siap projek tersebut.

      Delete
    2. Kengkawan...kau orang perasan tak...sejak menjadi menteri kewangan, si Ah Beng ni suka suka dia ajeer bermain dengan angka, terutamanya yang melibatkan projek2 yang dilaksanakan atau bermula di zaman PM DS Najib dulu.

      Guan Eng dan kuncu2nya di MOF sengaja suka2 letak angka2 yang mengarut dengan harapan rakyat tertipu dan marah pada DS Najib. Tapi, semakin dia banyak dan kerap memutarbelit... semakin terserlahlah niat jijiknya tu...dan semakin bertambah2 lagi rakyat tak percaya segala pembohongannya tu...

      Benarlah sebagaimana yang dibocorkan oleh seorang pegawai tinggi MOF yang tahu dan faham bahasa Mandarin apabila ada yang berkata " kita letakkan apa2 pun angka mereka(rakyat) akan termakan penipuan kita."

      Memang betul lah cakap majoriti rakyat Msia...kalau pemimpin2 PH ni tak mengkincinkan rakyat..memang tak sempurnalah kehidupan mereka sehari2an !!!!!

      Delete
    3. Angka ape yg kena tipu?...ko ni banyak prasangka dengan buat temberang....sape2 boleh cakap oegawai MOF bagi tau...najib yg kuat klentong..

      Delete
    4. Sebelum ini, PRASARANA telah memperoleh jaminan kerajaan untuk meminjam RM10 bilion untuk membiayai projek ini.

      "Bagaimanapun, pada 30 Mac lalu, PRASARANA telah meminta jaminan tambahan sebanyak RM22 bilion bagi membiayai pinjaman untuk menyiapkan projek LRT3," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

      Guan Eng berkata, projek LRT3 adalah projek utama bagi menyelesaikan isu kesesakan lalu lintas dalam satu koridor pembangunan ekonomi dan kepadatan penduduk yang pesat.

      "Jajaran LRT3 adalah kritikal kerana ia menawarkan perkhidmatan LRT yang meliputi kepadatan penduduk seramai dua juta orang di sepanjang koridor jajaran dan menampung kapasiti seramai 36,700 penumpang sejam setiap hala," katanya.

      Secara umumnya, projek LRT3 dibangunkan di bawah Rancangan Pembangunan Rel Bandar oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

      Delete
  14. Geng Najis masih kah ko ingat isu pulau batu putih?...siapacpunyer angkara?

    Jabatan Peguam Negara (AGC) hari ini berkata bahawa bekas Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali, tidak bercakap benar mengenai Permohonan Semakan dan Permintaan Tafsiran terhadap keputusan kes kedaulatan Pulau Batu Puteh, Batuan Tengah dan Tubir Selatan oleh Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ).

    Merujuk kepada artikel bertajuk Malaysia ada bukti kukuh yang telah diterbitkan pada 1 Julai 2018 dalam Mingguan Malaysia, berdasarkan temu bual dengan Mohamed Apandi, jabatan itu berkata Mohamed Apandi telah menyatakan bahawa ICJ telah memfokuskan kepada surat bertarikh tahun 1953 daripada pemangku Setiausaha Kerajaan Negeri Johor yang dihantar kepada Singapura.

    “Menurut beliau (Mohamed Apandi) surat tersebut menyatakan bahawa Malaysia tidak berminat terhadap Pedra Branca (Pulau Batu Puteh). Beliau menyatakan bahawa Malaysia tidak membangkitkan isu berkenaan dengan kuasa pemangku Setiausaha Kerajaan Negeri Johor tersebut dan disebabkan itu Malaysia kalah dalam kes ini.

    "Rekod menunjukkan bahawa pernyataan Mohamed Apandi adalah tidak benar. Malaysia telah menghujahkan berkenaan dengan perkara tersebut secara terperinci di hadapan ICJ.

    "Hujahan Malaysia berkaitan dengan ini semasa pendengaran lisan kes Pulau Batu Puteh boleh didapati dalam ICJ Document CR 2007/30,” kata jabatan itu dalam kenyataan media di Kuala Lumpur.

    Ia berkata walaupun keputusan ICJ tidak memihak kepada Malaysia dalam perkara ini, ICJ walau bagaimanapun dalam penghakimannya telah memutuskan antara lain, bahawa ia tidak menyifatkan surat bertarikh 1953 itu sebagai mempunyai ciri konstitutif dalam erti kata bahawa ia mempunyai kesan undang-undang yang muktamad terhadap Johor iaitu Pulau Batu Puteh tetapi sebaliknya ia merupakan maklum balas terhadap suatu pertanyaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB...Nampak sangat kau ni tak membaca posting aku yang lepas2 berkaitan isu ni. Aku tak mahu membuang masa untuk menyiarkannya semula. Kalau kau ada masa terluang..kau tengok dan hadamkan sendiri apa yang telah diperkatakan oleh TS Apandi Ali, mantan AG kita tu. Dia telah menerangkan panjang lebar kenapa Msia patut merujuk semula kes ni kepada ICJ kerana dah ada maklumat dan bukti2 baru yang memihak kepada kita. Bukti2 tersebut telah terpandang lepas oleh ICJ dalam perbicaraan yang memberi kemenangan kepada Spore. Itulah sebabnya TS Apandi agak kecewa dengan tindakan kerajaan Fuckatan Haprakan yang mengguggurkan tuntutan terhadap pulau tu, sedangkan kita berkemungkinan besar akan memenanginya jika dibawa semula ke ICJ.

      Yang peliknya...kita guggurkan tuntutan terhadapa pulau tu..tapi Madey menegaskan Msia akan membina pulau Batuan Tengah pulak. Sedangkan...pulau Batu Putih tu lebih strategik dari segi mengawal perairan di selatan Johor dan penting untuk keselamatan negara. Kini kau kau perasan, pulau Batu Putih kini telah dibangunkan oleh SPore sebagai forward marine base mereka...ertinya mereka telah menempatkan logistik ketenteraan laut dan kini dalam proses membina dock kapal Frigate dan juga landasan kapalterbang pesawat tempur F16 dan Sukhoi 19 buatan Russia di pulau tersebut.

      Silap besar jika kita tak contest pemilikan base yang penting ni...kita tak boleh compromise our national security jika pulau tu terus kekal di tangan Spore. Bila2 masa aje mereka boleh melakukan preemptive strike terhadap selatan semenanjung ni.

      Sepatutnya...Abang Mat mesti bertegas agar kerajaan mencabar semula pemilikan pulau yang strategik ni. Dah tentu KEMENTAH tau dan sedar betapa pentingnya pulau ini untuk national security. Malah banyak NGO2 di Johor juga telah menghantar memorandum kepada Putrajaya agar pemilikan pulau ini dicabar semula berdasarkan bukti2 baru yang diperolehi oleh pasukan penyelidik yang dihantar oleh AG untuk membuat penyelidikan di London dan Amsterdam.

      KBB...Hakikatnya, pulau Batu Putih ni adalah tersangat penting bukan sahaja ianya strategik dalam pengawalan lau lintas di perairan tersebut..tetapi juga strategik dari segi ketenteraan. Malah maruah dan kedaulatan negara juga menjadi pertaruhan di sini !!!!

      Delete
  15. Sedara2 ku dunia akhirat....kalau kau orang rajin ikuti PC si Ah Beng selama ni...dia suka sangat buat skrip 'nak menjimatkan kos'. Konon kerajaan dulu membazirlah, tak reti jimat koslah....berlaku ketirisan lah..

    Itulah skrip yang dipasakkan berulang2 kali kat telinga kita sebab nak racun fikiran rakyat supaya salahkan kerajaan dulu. Macam jugak dia racun fikiran rakyat dengan skrip 'GST membebankan kos hidup'.

    Berhati hatilah dengan skrip2 beracun puak PH ni wahai rakyat. Yang sebenar2nya ialah... kerajaan PH dah tak tahu macam mana nak tunaikan janji manifestomato mereka yang umpama bulan dan bintang tu....tapi hakikatnya hanyalah neraka dunia ajeer bhai !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ini, PRASARANA telah memperoleh jaminan kerajaan untuk meminjam RM10 bilion untuk membiayai projek ini.

      "Bagaimanapun, pada 30 Mac lalu, PRASARANA telah meminta jaminan tambahan sebanyak RM22 bilion bagi membiayai pinjaman untuk menyiapkan projek LRT3," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

      Guan Eng berkata, projek LRT3 adalah projek utama bagi menyelesaikan isu kesesakan lalu lintas dalam satu koridor pembangunan ekonomi dan kepadatan penduduk yang pesat.

      "Jajaran LRT3 adalah kritikal kerana ia menawarkan perkhidmatan LRT yang meliputi kepadatan penduduk seramai dua juta orang di sepanjang koridor jajaran dan menampung kapasiti seramai 36,700 penumpang sejam setiap hala," katanya.

      Secara umumnya, projek LRT3 dibangunkan di bawah Rancangan Pembangunan Rel Bandar oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

      Delete
    2. Yg boleh mengesahkan hatga lrt3 ialah Prasarana...kalo kos 9 billion kenapa Prasarana pinjam 22 billion?...gila ker?..
      Najib selalu umumkan harga yg blm muktamad dgn angka yg rendah...tapi harga muktamad tak umumkan..

      Delete
    3. Sudah sudahlah Geng Najis buat temberang...nak salahkan ah beng..najib klentong ko tak kisah sebab ko pon kaki temberang...malulah kpd ah beng evangelis kalo orang islam kuat klentong dan temberang...

      Delete
    4. KBB...apakomen kau berkaitan kenyataan sensasi ni haah????

      12 JULAI: Timbalan Menteri Kerja Raya, Mohd Anuar Mohd Tahir berpandangan adalah “agak mustahil” untuk memansuhkan tol dengan hanya tinggal kurang daripada 50 hari daripada 100 hari janji Pakatan Harapan (PH) untuk melakukannya.

      Beliau berkata, pemansuhan tol mengambil masa dan tidak semestinya dalam tempoh 100 hari.

      “Banyak aspek dari segi perundangan dan sebagainya mesti diambil kira sebelum proses itu boleh berjalan.

      “Cuma jangkaan berharap (pemansuhan tol) boleh berlaku dalam tempoh beberapa hari. Agak mustahil,” katanya memetik laporan media,

      PH dalam manifestonya sebelum pilihan raya umum Mei lepas antara lain menjanjikan pemansuhan tol secara berperingkat.

      Dalam manifestonya juga, PH juga berjanji akan mengambil alih konsesi tol dengan memberi pampasan yang adil kepada syarikat yang berkaitan.

      Mengulas lanjut, Ahli Parlimen Temerloh dariada PAN itu bagaimanapun berkata, mereka tetap komited dengan janji untuk memansuhkan tol.

      “Kita rasa rakyat sudah cukup lama dibebani oleh tol ini. Cuma tidak semudah itu, ia adalah perkara besar melibatkan wang berbilion ringgit, melibatkan ribuan orang yang bekerja dan sebagainya.

      “Tapi komitmen tetap komitmen. Cuma kita akan lakukan sepertimana yang kita sebut secara berperingkat dan secara berstruktur. Ia akan berlaku dalam tempoh 5 tahun tempoh pentadbiran kita,” katanya.

      Anuar berkata, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Menteri Kewangan Lim Guan Eng juga akan mengeluarkan kenyataan dari semasa ke semasa mengenai isu pemansuhan tol.

      “Kabinet akan membincangkan isu ini dari semasa ke semasa dan sebarang tindakan yang akan diambil akan diberitahu kepada media,” katanya.

      Jadi janji untuk nak hapuskan Tol dalam masa 100 hari tu tak jadilah yeer??? Tengok...memang kena kincin aje rakyat jelata...habis tu aper sal masukkan janji tu dalam manisfestomato PH masa berkempen dulu kalau dah tau mustahil untuk melaksanakannya haah ????

      Delete
  16. Apandir pon kuat klentong...puak2 umno memamg kaki tipu...
    Najib songlap duit src 42 juta Apandir kata najib bersih..tu pssal tun madey nak Thomas tommy jadi peguam negara kerana kapir ni tak menipu mcm yg ngaku islam ...

    ReplyDelete
  17. Geng Nakis ...saper lagi nak percaya temberang ko?..ko kutip dari blog sampah dan tong sampah...kerana ko nak temberang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gobind proves Pakatan hasn’t a clue how to run government

      July 13, 2018

      TTF: I like Gobind’s stand on a lot of issues ever since he was appointed Communications and Multimedia Minister.

      But this time, he’s not making sense.
      Gobind implied that one could not assume objections were not raised during Cabinet meetings just because a collective decision taken by that Cabinet does not represent the people’s views.

      He insists that he and two others raised the issue of Zakir Naik at a Cabinet sitting and wants us to take his word for it.

      Considering that none of us are allowed access to Cabinet, there is little we can do other than to assume that he’s telling us the truth.
      Question is, was Gobind himself granted access to Cabinet meetings called by the previous administration under Najib Razak?

      How would he know that ministers under the previous government did not raise objections during meetings?

      Is that not what he implied when he asked Gerakan “what it has achieved in government all these years?”
      And why would it matter to me who said what during which Cabinet meeting anyway?

      Is it not the collective decision of the Cabinet that matters most, and shouldn’t that decision ultimately be championed by all ministers?
      So why would I care what Gobind or Kulasegaran had to say during Cabinet meetings?

      At the end of the day, did they succeed in convincing the Cabinet that Zakir Naik needed to be deported?

      If they didn’t, how different are they from the Gerakan leaders who Gobind insists had “failed the people?”



      SHAH ALAM: Puchong MP Gobind Singh Deo has hit back at Gerakan for criticising Indian leaders in Pakatan Harapan for supposedly lacking the will to convince the Prime Minister to extradite Zakir Naik.



      “Gerakan should ask itself, what it has achieved in government all these years. What did it do? It failed the people and this is the reason why the people rejected them,” he said.

      “Our position is different – we speak up in Cabinet meetings, we express the views of the people and when this became an issue, we went to the Cabinet, all three of us and we spoke out about it,” the Communications and Multimedia Minister said.

      Gobind said he, Human Resources Minister M. Kulasegaran and Water, Land and Natural Resources Minister Xavier Jayakumar had raised the issue of the controversial Muslim preacher in a Cabinet meeting on Wednesday (July 11).

      “As far as I am concerned, if India or another country is able to make out the case that warrants a person to be sent back, the government should act accordingly,” he said after the launch of Pos Malaysia’s integrated parcel centre (IPC) here on Thursday (July 11).

      Gerakan had earlier criticised Pakatan’s Indian leaders for being unable to keep their promises to deport Zakir, claiming that they had a lack of will and power.

      Source: The Star Online

      Delete
  18. Government is building a Fortress of Solitude around Zeti

    July 13, 2018 Raggie Jessy


    TTF: Here’s the thing:
    The administration of Dr Mahathir Mohamad charged Dato’ Seri Najib Tun Razak in court to allay suspicion that Pakatan Harapan lied to the people about the former premier.
    The charges were preferred upon Najib by the MACC under the watch of Dato’ Seri Mohd Shukri Abdull, the agency’s current head.
    Shukri was sworn in as MACC chief only after the Kuala Lumpur Sessions Court read out the charges to Najib on the 4th of July 2018.
    What this means, is that the probe conducted by the agency was without jurisdiction and, by all appropriate terms of reference, illegal.
    This is further made manifest when one considers that Shukri himself needs to be probed by the MACC for a variety of reasons.
    One of these reasons has to do with an investigation paper the MACC head put together sometime back in 2015.
    The paper concerned a probe that was conducted by the MACC into the RM2.6 billion that ended in Najib’s account.
    According to the paper, the then Governor of Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, knew that the money was a gift from the Government of Saudi Arabia and even suggested that the money be parked in Najib’s account.
    Shukri refused to call Zeti in for questioning during the MACC’s latest round of probes despite knowing about her role in the RM2.6 billion transfer.
    His refusal to do so implied that a conspiracy existed between him and Zeti to throw Najib under the bus.
    But it was not until Zeti denied knowledge of the RM2.6 billion that the element of conspiracy was carved in stone.
    Her denial immediately brought to question the paper Shukri prepared in 2015 given that its content did not jive with what she said.
    Shukri should immediately have dropped all charges preferred against Najib and resigned to allow someone else to discover if or not the paper was fabricated.
    Instead, he allowed the court to charge the former premier and even claimed that the MACC was making headway into the affair.
    His actions confirmed that the probes carried out by the MACC were with male fide intent and done to throw Najib under the bus.
    The fact that he went out of his way to protect Zeti showed that the duo are determined to finish Najib off by hook or by crook.
    The fact that Tommy Thomas allowed the MACC’s filings to go through shows that the conspiracy extended all the way to the Government of Malaysia (GoM).
    When all of this was pointed out by The Third Force, the GoM immediately undertook to shift the conversation away from Najib by putting Jho Low under some high-intensity spotlights.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesterday, I wrote :
      Once again, we’re being fed with meaningless feeds regarding this so-called ‘hunt’ for Jho Low.
      A report that surfaced on the 8th of July 2018 even went so far as to suggest that the billionaire was a fugitive on the run.
      On that day, TTF pointed out that a person can only be referred to as a fugitive if he or she were to be in hiding.
      Low couldn’t possibly fit that description considering that the Government of Malaysia (GoM) admitted that it knew his whereabouts.
      As a matter of fact, the GoM even confirmed that Low had communicated with Malaysian authorities and agreed to extend full cooperation.
      And let’s not forget the fact that the GoM failed to file a formal request for his arrest in the country he is supposed to be ‘hiding’.
      So how could it be that Low is being hunted?
      Is the NST not aware that Dr Mahathir Mohamad attempted to negotiate terms with the billionaire via a special Skype session in the Prime Minister’s office?
      On the 8th of July 2018, I wrote (in red):
      Is Mahathir going to deny that he and Daim Zainuddin asked Low to testify against Najib in such a way that the former premier would be made to look like the person who “masterminded the 1MDB scandal?”
      To date, neither Daim nor Mahathir has come out to deny this claim.
      Could it be they’re afraid, that if they did so, a lot more cats will come crawling out of their bags once I dangle some fish in front of them?
      Do I still need to conclude this article by telling you that the GoM has no case against Najib?
      Can you now see why the media is suddenly talking about Low’s wizardry in Mathematics and the colour of underwear he likes to wear?
      Does Mahathir and gang really think we’re that stupid?

      Delete
  19. Kengkawan semua....

    BERIKUT adalah senarai 10 perkara yang harus dimiliki rakyat di negara ini dan perlu diberikan perhatian segera oleh kerajaan. Ia bagi memastikan rakyat dan kerajaan sama-sama senang.

    1. HAPUSKAN GST
    Demi mememnuhi laungan kononnya hidup rakyat harus perbaiki dan beban hidup diringgankan, maka GST harus dihapuskan. Oh…dah turun 0 peratus yea… maka selaras dengan itu harus memastikan harga barangan keperluan harian dan perkhidmatan harus turun juga. Jangan jadi Menteri KPDNHEP yang minggu lepas cakap lain, semalam cakap lain pulak nanti lain tahun cakap lain.

    2. SUBSIDI PETROL BERSASAR

    Minyak petrol harus turun. Harga RON 95 yang mungkin sesuai ialah RM1.50 seliter. Menjadi hak setiap rakyat untuk mendapatkan bekalan minyak yang paling murah harganya di muka bumi.

    3. HAPUSKAN HUTANG PENEROKA FELDA

    Peneroka yang tak sedar diuntung selama ini seharusnya diuntungkan lagi. Menjadi hak mereka untuk pinjam duit Felda tapi tak perlu pulang balik. Kerajaan zalim mana yang bagi tanah, bagi rumah, bagi duit belanja macam-macam lepas tu tuntut balik hutang pulak? Jangan la tuntut.

    4. KWSP UNTUK SURI RUMAH

    Apakah wanita tidak ada tempat dalam negara ini? Pastikan tidak kan. Wanita yang sudah berumah tangga seharusnya diajar agar jangan percaya pada suami 100 peratus. Ambil sebahagian duit suami mereka dan serahkan kepada wanita berkenaan. Kepercayaan dalam hidup bersuami isteri harus juga berlandaskan berapa jumlah wang suami yang boleh dikaut. Kurang sikit beban kerajaan.

    5. MENYAMARATAKAN GAJI MINIMUM

    INI sesuatu yang semua rakyat negara ini, walaupun bukan dalam kategori yang menerima gaji minimum, harus suarakan dan mohon dilaksanakan. Apa punya haramjadah sesuatu kerajaan itu kalau tak nak guna kuasa yang ada untuk bantu rakyat bawahan? Biar la majikan lingkup dan ramai takda kerja, tetapi masa kerja itu ada, kikis semuanya. Apa bos aje nak hidup senang? Bos aje nak ada penyanyi Bollywood nyanyikan Happy Birthday? Pekerja bawahan pun nak jugak.

    6. MENANGUHKAN BAYARAN PTPTN

    Selain wajib memberikan pendidikan percuma, sungguh hina sesuatu kerajaan itu andai ia menuntut balik duit yang dibelanjakan untuk pendidikan anak-anak mudanya. Cadangan penulis, jangan kata mereka yang gaji bawah RM4,000, yang gaji bawah RM40,000 pun seharusnya diampunkan daripada membayar balik. Kerajaan yang cekap akan menyediakan pembelajaran percuma dari tadika sampai ijazah PHD.

    7. MENYIASAT SKANDAL

    Skandal-skandal seperti Forex, Perwaja dan sebagainya zaman Tun M berkuasa 22 tahun dulu seharusnya juga disiasat. Walaupun sudah lama berlaku, ia tidak bererti keadilan harus berakhir begitu sahaja. Rakyat ada hak untuk mengetahui apa sebenarnya yang berlaku selama ini.

    8. MENGEMBALIKAN STATUS SABAH DAN SARAWAK

    Penulis ramai kawan-kawan di kedua negeri ini. Yes… hak mereka harus diberikan segera. Mulakan dengan meramaikan menteri dan timbalan menteri pada kedua negeri berkenaan. Jangan buat syarat sorang pada Sarawak dan sorang pada Sabah semata-mata.

    9. SKIM PEDULI SIHAT

    Nak tunggu bila lagi nak laksanakan benda mulia seperti ini? Punya ramai yang memerlukan bantuan. Ini satu cadangan penulis dan yakin ia memang satu hak yang harus ada pada setiap rakyat. Jangan tunggu ramai yang dah kembali ke rahmatullah baru nak mula.

    10. KAJI SEMULA PROJEK MEGA

    Projek-projek yang sebelum ini sudah dianugerahkan dengan adil harus dikaji. Pastikan ia diberhentikan sekejap, naikkan harga gila-gila dan kalau boleh serah kepada rakan-rakan atau kroni untuk buat. Bukan apa, kalau kroni yang buat, senang nak tegur, senang marah. Kalau kontraktor negara China yang buat, susah jugak nak ajak jumpa nak marah. Mana-mana projek yang dalam lingkungan RM9 Bilion, kasi naik la kepada RM31.5 bilion, tapi nak bagi rakyat sejuk hati, lepas tu bagi turun jadi RM16.3 bilion, kata la dapat jimat 47 peratus. Ini baru pengurusan ekonomi yang cekap. Apa-apa kurang guna la duit rezab negara yang Perdana Menteri sebelum ni bersusah-payah kumpul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah jual banyak temberang lsh Grng Najis...

      Kalo najib tubuh RCI forex lingkup bak suruh tun msdey tubuh RCI perwaja dan BMF plak?...sape nak percaya?..

      Kenape zaman najib berkuasa tak tubuhkan?...nak mengada2..

      Delete
  20. Bampak semenggah Comment Section blog post ini bila the Umno Dirty Tricks Department bloke tidak mengguna banyak nama dan mengeluarkan banyak kopipes.

    DIA SUDAH KENA TANGKAP RED HANDED MENGGUNA MULTIPLE NICS, saperti di buktikan berikut:

    kopipes2 berikut ditarikh yang sama, dimasa yang berbeza 1,2,3 minit sahaja, menunjukkan dimasukkan orang yang sama tapi menggunakan nama yang berlainan:

    GENG NAJIB13 July 2018 at 08:08
    Apa citer pulak ni..

    lebaimodern13 July 2018 at 08:12
    APA HEBAT NYA BANGSA MELAYU

    lebaimodern13 July 2018 at 08:13
    APA HEBATNYA HUDUD

    lebaimodern13 July 2018 at 08:15
    KENAPA SISTEM BERAJA PERLU DIPERTAHANKAN

    GENG NAJIB13 July 2018 at 08:17
    Dulu masa era Reformasi

    lebaimodern13 July 2018 at 08:23
    KENAPA INSTITUSI ISLAM WAJIB DIPERTAHANKAN

    lebaimodern13 July 2018 at 08:27
    APA ERTINYA ANDA MENGAKU MUSLIM

    lebaimodern13 July 2018 at 08:28
    APA ERTINYA ANDA MENGAKU SEORANG BERIMAN

    lebaimodern13 July 2018 at 08:31
    APA HEBATNYA ALQURAN

    Bodoh nya dia - tunjukkan pattern pulak dengan beberapa perkataan permulaan kopipes tu saperti

    "Apa citer .. APA HEBATNYA .. APA ERTINYA .."

    Apa saja dibuat nate' yang dibayar Umno Dirty Tricks Dept nih. Untuk mempropaganda Najib/Umno, sabotaj PH, dll.

    KEPALA BAPAK DIA. PMD (yang nih tak boleh dieja, censored

    ReplyDelete
  21. Rosmah mesti fikir laki dia PM, dia boleh buat apa saja. PMD.

    Sapa interpretasikan itu sebagai lucah, ingat lah: The fault lies not in the idea but in the interpretation, hehe.

    Melanda landa si Rosmah itu. Tiada apa sekatan bagi nya membuat apa jua pun yang dimahukan nya dizaman Najib merintah.

    Bagus lah dia telah disiasat SPRM, sudah dipanggil ke pejabat SPRM, disoal siasat berjam lama nya, disuruh tandatangan surat kenyataan nya.

    Sekarang dia mesti disiasat pihak Kastam pula. Jangan lepaskan si Minah ini. Dia jenis yang "never takes no for an answer". Sekarang tak payah cakap no kepada nya. Ha nya sesah, bidas - paling penting: heret dia ke mahkamah, dakwa dia. Satu persatu, mengikut mana undang undang yang dilanggar nya.

    Tiada maaf bagi nya. Rakyat dah dianaiya nya. Dia dan laki nya.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Barangan kemas Rosmah boleh dirampas jika tak diisytihar - Kastam

      Subromaniam merujuk kepada senarai barangan kemas dari firma Lubnan yang dihantar kepada bekas isteri perdana menteri itu.

      JANGAN CAKAP SAJA. SIASAT. KASI TAHU RAKYAT HASIL SIASATAN TUH. CUKAI YANG DI ELAK ITU GOMEN & RAKYAT PUNYA.

      Delete
  22. saya tlh memberi 'hint' bahawa jenayah colar putih (white collar crime)perlu juga menggunakan system perbankan yg ada.

    semua nya bolih d perolihi jika kita rajin menyemak maklumat2 yg terkandung dlm 'paradise papers' n 'panama papers'.

    saya harap akan ada ngo2 (saperti c4) yg akan bersedia utk mengkaji berjuta juta maklumat yg terkandung d dlm nya.

    saya ada beberpa nama2 ( from both d political devide) yg bolih d ketengahkan utk d jadikan 'test case'.

    ReplyDelete
  23. Kerajaan PH perlu benar RUU355 dibahaskan di Parlimen, kata PAS
    Khairil Ashraf | July 14, 2018
    Semasa menjadi pembangkang, Pakatan Harapan tidak bersetuju usul berkenaan dibahaskan.

    Takiyuddin yang juga seorang peguam berkata, usul berkenaan tidak perlu dibawa sekali lagi kerana ia telah dibawa dan separuh dibahaskan oleh Parlimen lepas.

    PETALING JAYA: PAS hari ini mendesak kerajaan pimpinan Pakatan Harapan (PH) supaya membenarkan usul Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau lebih dikenali sebagai RUU 355 terus dibahaskan untuk bacaan kali pertama di Parlimen yang akan bermula minggu hadapan.

    Setiausaha Agung parti itu, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, kerajaan perlu membenarkan usul berkenaan dibahaskan di Parlimen.

    “Kerajaan sekarang semasa menjadi pembangkang dahulu mereka tidak bersetuju usul ini dibahaskan, tak tahulah apa sebabnya.

    “Sekarang ini apabila mereka ada majoriti, mereka perlu bawa, beri peluang untuk dibahaskan, lepas itu undi. Kalau tak lulus, tak luluslah,” katanya ketika dihubungi FMT.

    Mesyuarat pertama persidangan Parlimen ke-14 akan bermula Isnin depan dan bakal berlangsung selama 20 hari dari 16 Julai hingga 16 Ogos ini.

    Mengulas lanjut, Takiyuddin yang juga seorang peguam berkata, usul berkenaan tidak perlu dibawa sekali lagi kerana ia telah dibawa dan separuh dibahaskan oleh Parlimen lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ni mengada2.. Nak main2 kan RUU355... Masa najib dulu kenape tak selesaikan...hingga 4 tahun tak selesai...

      Delete
  24. Nampak nya cukup selesa, gembira, dan bergelora hidup si Rosmah.

    Apa saja boleh dapat, boleh buat, atau tak buat (tak declare kastam) pun boleh.

    Tapi Tuhan saja yang tahu. Dia yang berkuasa. Takkan Rosmah saja yang nak senang sentiasa. Dah ada banyak tanda2 dia akan merana. Syarikat emas Lebanon dah tuntut RM60 juta. Akaun bank dia dah kena beku, kot di sita.

    Hasil siasatan SPRM dah tentu membawa dia berdepan dengan Pendakwa Raya. Ke Mahkamh, akhir nya ke penjara alamat nya dia.

    Petua dari ini punya cerita: Jangan asyik ikut suka. Dipenjara kamu akan merana.

    ReplyDelete
  25. UUmno pejuang bangsa mlayu katanya.
    sampe 60 tawon lebeh.
    Alih -alih cina jd tokeh mlayu jd kulibatak cina.kerja kilang dan swasta.
    Masok plak pakatan harapan, depa buboh rame cina jd menteri dlm kerajaan.

    Maka akan betambah rame mlayu jd kulibatak cina dlm malaisa dari swasta hingga ke gomen.
    Dibawah pemeritahan mlayu dan d bawah kuwasa raja dan soltan mlayu sampe 9 olang cina terus-terusan jadi tokeh, mlayu terus-terusan jd kulibatak cina.

    Mlayu jadi kulibatak cina sedari muda sehinga toa dan sampe mampuih d tanah tumpahnya darahku.

    Rahmat bahgia tuhan ,untok raja dan soltan saje.
    Kulibatak layak dudok taman bahgia dan pusat pemulehan sampe mampuih.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...