Thursday 10 August 2017

LAGI CUBA DIHINA, LAGI DISANJUNG SEGALA JASANYA


Untuk menang pilihanraya dan bertujuan menghakis kepercayaan rakyat jelata, Najib Razak nampaknya tiada pilihan lain selain cuba "menterbalikkan dunia"  mengenai Tun Mahathir Mohamad.

Tidak cukup dengan serangan tanpa henti di media arus perdana, cuba menidakkan jasa-jasanya, mengadu-domba dan  menubuhkan Suruhanjaya Diraja berkaitan perniagaan matawang dengan tujuan untuk "mengenakannya", kini keluarganya pula diasak secara agresif dengan serbuan serentak oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri.
Serbuan itu, selain barangkali untuk menyiasat kekayaan anak-anaknya, tentu saja tidak mustahil akan disusuli dengan pelbagai tekanan yang bakal diterima dalam bentuk cukai dan sebagainya.

Adakah Tun Mahathir gentar?

"Mereka dipersilakan meneliti semua dokumen saya, bahkan SPRM juga.

"Saya fikir kita patut adakan serbuan lebih kerap kerana kita juga perlu serbu Najib dan keluarganya, isterinya, anak lelakinya, anak tirinya - semua mereka perlu diserbu.

"Saya juga cadangkan kita patut serbu sama Hishammuddin kerana kita tahu gaya hidup orang seperti ini perlu diteliti, malah serbuan  patut diperluaskan kepada adik-beradiknya," tambah Tun Mahathir.
Di mata rakyat, dengan hanya keluarga Tun Mahathir saja yang dijadikan sasaran, bahkan satu demi satu, sebagaimana disebut sebelum ini ia hanya memperlihatkan sikap "busuk hati" kerajaan pimpinan Najib terhadap Pengerusi Pakatan Harapan itu.

Dengan itu, rakyat bukan saja makin menolak Najib melalui sambutan dan penerimaan semakin kuat terhadap setiap program yang dihadiri Tun Mahathir, malahan semakin terserlah yang melahirkan kebanggaan terhadap jasa-jasanya.

Tidak cukup dengan segala jasa dan sumbangannya ketika menjadi Perdana Menteri terus diingati dan dikatakan tiada bandingan dengan cuma sekelumit yang baru dilakukan oleh Najib, ada juga yang tampil mengingatinya ketika menjadi doktor perubatan dahulu.

Mereka dengan bangganya, jauh sekali berasa takut, untuk menunjukkan serta berkongsi dengan rakyat jelata rasa bertuah mereka memiliki tandatangan Tun Mahathir pada surat beranak masing-masing.
Memiliki tandatangan pun mereka bangga, apatah lagi dengan nikmat pembangunan dan kesejahteraan ketika kepimpinannya?

Tidakkah semua ini merupakan petanda masa depan semakin buruk bagi Najib? 

Sebaliknya, apa yang boleh dibanggakan rakyat jelata tentang Najib? (ShahbudinHusin  10/08/2017)

212 comments:

  1. Replies
    1. MO1 telah melakukan hampir semua bentuk kejahatan yang ada di dunia ini:
      1)Rasuah luarbiasa
      2)enjoy dengan Wanita2
      3)upah untuk bunuh orang
      4)menfitnah liwat 2
      5)zalim pada rakyat
      6)merompak Hak Negara & Rakyat
      7)kerajaan tharud
      8)kerajaan Kleptokrasi

      Delete
    2. Bukan itu saja Bro shafiek. ...
      MO1 telah juga menjual 'Sepang International Circuit' kat Jack Ma..untuk dijadikan
      Private Jet Hub...tahun depan..
      Sebagai balasan..20% saham AliBaba.com. .
      akan di pindahkan ke "SEMAH BUNTAL"....
      Jack Ma juga bertanggungjawab menumpukan MO1
      dengan President China dan perniaga perniaga
      China...dan JhoLow bertindak sebagai orang
      tengah.....
      Berita Jack Ma ingin berurus niaga...hanya
      atas kertas sahaja..sebab tu dia dilantik sebagai perunding IT...
      Adakah serbuan macc keatas syarikat milk
      anak - beranak DrM..itu kebetulan..???
      atau ingin mengaburi perkara sebenar...??
      Allahualam.....

      Delete
    3. Saya sedikit pun tak hairan sebab Apa ini MO1 akan Apa saja untuk diri Dia dan keluarga,,nampak zahir macam baik namun disebaliknya nauzubillah !!

      Delete

    4. Saya sedikit pun tak hairan sebab Apa ini MO1 akan lakukan apa saja untuk diri Dia dan keluarga,,nampak zahir macam baik namun disebaliknya nauzubillah !!

      Delete
    5. Nak MASAK dah..

      https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2017-08-10/stolen-imdb-funds-are-focus-of-u-s-criminal-investigation

      Delete
    6. Jahanam


      Najip tgu masa mampos


      Delete
    7. PANAS Kredit Rosmah Dibeku Seluruh Dunia, Hobi Shoppingnya Bakal Terhalang

      Rosmah Mansor, isteri perdana Menteri Malaysia DS Najib Abdul Razak dikatakan tidak akan berupaya lagi membeli-belah di pusat-pusat perniagaan seluruh dunia seperti di Hermes dan Tiffany apabila kreditnya diputus atau dibekukan, demikian dakwa John Malott, bekas duta Amerika Syarikat ke Malaysia.

      Gedung-gedung mewah kini tahu wang itu bukan milik perempuan itu. Ia telah dicuri dari rakyat Malaysia. Mereka tidak akan mahu bersubahat dalam di dalam pengubahan wang haram antarabangsa. Mereka mempunyai reputasi mereka sendiri untuk dilindungi, tambah Malott lagi.

      Kisah kehidupan mewah Rosmah Mansor sudah banyak kali didedahkan oleh media-media antarabangsa.

      Kisah cincin berlian yang bernilai RM24.4 juta dan beg tangan berjenama Hermes, Matte, Crocodile, Birkin, dimana Rosmah didakwa membelanjakan minima RM638,000 hingga maksima RM5,192,000 untuk membeli beg-beg tangan berkenaan
      Mr K

      Delete
    8. Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.

      Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

      Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

      DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

      ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

      Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

      Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

      Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

      Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

      Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

      Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

      Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

      Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

      Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

      Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

      Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

      Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

      Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

      Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

      Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

      Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

      Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

      TAMBAHAN:
      1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
      2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
      3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
      4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

      Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

      *Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!!*

      Delete
    9. Anon 9:39,

      Memanglah DAP itu dipamirkan sebagai 'musuh Islam' yg nyata dari pandangan mereka yg mengaku sedang berada dijalan yg benar; walaupun realitinya mereka hidup dalam paksaan, kekejaman, keganasan, penindasan, jumud, mundur, rasuah & segala macam kehinaan. Ini bukan ciri2 umat yg diberkati Tuhannya melainkan ianya adalah ciri2 umat yg diMURKAI oleh Tuhannya ataupun ciri2 umat yg SESAT.

      Sekiranya Tuhanmu tidak memberkati hidupmu didunia ini - lantaran fahaman kamu yg sesat - masakan kamu akan diberkati pula olehNya diakhirat kelak?

      Sendiri mau ingat macha....

      Delete
    10. Pas mmg parti bangsat.

      Parti orang malas berusaha dan bekerja.

      Parti yg suka meminta minta.

      Parti yg sentiasa tadah sejadah tadah serban dan usung tin milo.

      Parti peminta sedekah.

      Parti pengemis.

      Parti yg tak tahu malu.

      Parti ulama pukimak.

      Memalukan agama dan bangsa melayu saja.

      Delete
    11. HE...HE..HE...SI RAPUJI SOTONG HIDUP SEBAGAI PEMINTA SEDEKAH DAN PENGEMIS....MEMLUKAN AGAMA DAN BANGSA SAJA....

      Delete
    12. apo la ko ni Budin Najib busuk hati ko mantan yg busuk hati ... dah diyo yg ganggu dah tontu kerajaan pimpinan serang hal ini, kalu duduk ontok2 takkan diserang ... ini mcm congak kira2 la, yo un tolong aku ... aku tolong ek ang. kalu diyo dulu kan main siap masuk ISA lagi. Budin2 tak2 ekau yg busuk hati tak?

      Delete
  2. Replies
    1. Najip pertama tumbang kerana menghina orang lebih tua


      Kurang ajar anak Tun rojak menghina mereka sudah berumur


      Najip pertama mampos di atas kerusi pee eem

      Delete
    2. Madey Mamak Kerala Kutty pertama tumbang kerana menghina orang


      Kurang ajar anak Madey rojak menghina mereka sudah berumur


      Madry Mamak Kerala Kutty pertama mampos di atas kerusi cap MUNGE me LAYU

      Delete
  3. May Allah bless u Dr. M,
    may Allah bless us all...

    ReplyDelete
    Replies
















    1. ADIK.NAJIP REMBAT BANK BUMIPUTERA



      MELAYU PUNYA DIA BUAT HARTA KARUN





      ADIK NAJIP KANTOI REMBAT 27JUTA DARI AKAUN NAJIP SRC


      TAK.MALU TAK NAK LETAK JAWATAN CMIB !!! LANUN PUNYA KELUARGA TUN ROJAK





      Delete
    2. Anak Madey REMBAT harta Rakyat M'sia



      MELAYU PUNYA DIA BUAT HARTA KARUN





      Anak Madey KANTOI Banyak buka kilang Arak dekat Filipina


      TAK.MALU Anak Lanun PUNYA KELUARGA MADEY MAMAK KERALA KUTTY

      Delete
  4. Dulu puak Reformasi juga yg kata TDM korup. Katanya TDM juga kayakan anak pinak dan kroni dengan rompak harta rakyat. Patutnya suka bila ada serbuan kerana ini juga yg di kehendaki dulu. Kenapa pertahan TDM pula? Kroni TDM dari Country Heights memang didapati mengelak cukai lebih seratus juta. Cukai ini merupakan hak rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kne la adil..cam TDM ckp..siasat la sume skali...ade bran ke...ke pandai berkokok je sume..

      Delete
    2. Mana pencerahan kau tentang pelan rasionalisasi 1mdb? Dah 3 hari aku gasak kau, sampai bila nak buat donno. Nak tau jugak tahap analisa kau yg ngaku ada MBA. Kau jugak yg paling kuat pertahankan 1mdb, sila bagi pencerahan. Jangan suruh aku baca website JASA, aku nak dengar dari kau sendiri.

      Delete
    3. Ratus juta aje....yang hilang berbillion2 ringgit tu macam mana?...itu bukan duit rakyat ke? ...

      Delete


    4. Dulu menjadi tuduhan sebab tak di siasat. Sama lah dengan Najib..

      sekarang Tun di siasat bukan setakat tu saja, Tun suruh lebih kerap lagi.

      Kita tak pertahan kan Tun di siasat sebab kalau dikira bukan Tun saja yang di tuduh tapi sekali dengan Najib sama di tuduh

      Ambil lah duit RM 100 juta tapi macam Tun cakap kalau di siasat semua syarikat anak beranak dan adik beradik Pemimpin UMNO.. Percaya lah Najib tak payah berhutang.. itu maksud Tun.

      Mana lah perasaan orang UMNO, apakah perasaan mereka jika keturunan atuk mereka di hina? Apakah perasaan mereka apabila anak-anak mereka di perlakukan begitu?

      Anak Menteri lain sampai mabuk berparti sepanjang malam. Ada yang terlibat memukul pengawal keselamatan.
      Kita tak dengar anak-anak Tun berperangai macam itu kerana mereka sibuk dengan perniagaan.

      Sepatutnya tubuh suruhanjaya diraja siasat LHDN sebab tentu banyak lagi yang tak bayar cukai..

      Delete
    5. Anon 0010, apa yg belum cukup cerah? PAC dgn 5 ahli pembangkang dah sahkan 1MDB tiada hilang duit dan aset 1MDB lebih dari hutang. TSKI tokoh korporat dah rujuk dan sahkan pelan rasionalisasi 1MDB adalah bagus. Kenapa tak habis putar? Anon pun kot faham nak baca pelan tersebut. Kalau dapat pun cuma akan spin tak sudah. Macam Bani Israel bila disuruh sembelih lembu. Tak habis spin dgn macam macam soalan sampai susahkan diri dan konpius. Begitu perbuatan Anon. Yg memang sah TDM lesapkan harta rakyat beratus billion langsung tak disoal. Malah marah dgn RCI forex. Mana pergi duit forex, bmf, perwaja, pkfz, mec, proton dll? Tak ke rasa nak tahu?

      Delete
    6. Mr J spt biasa diam bila kena cabar. Inilah intelek tahap jamban yg ada kat umno. Malu kita nak dekati dia orang, takut di label orang bodoh

      Delete
    7. Khairuddin tak buat lapuran polis ke??? SPRM duk menyelongkar pejebat anak2 TDog

      Delete
    8. bodoh mr j..1mdb tak hilang duit, tapi hutang berbelion? apsal rugi? ada highway baru ke?atau duit tu rosmah gi shopping

      Delete
    9. Sudah la J....kau tak boleh jawab pasal 1mdb sebab kau tak tau. Malam ni aku sahkan kau ni bodoh tahap gampang. Kredibiliti kau tahap longkang. Kerana bahlol macam kau la kita tinggalkan umno. Bodoh bodoh bodoh ngaku pulak ada MBA.

      Delete
    10. J; orang nak tahu apa yg awak paham. Cerita la; bukannya susah sangat

      Delete
    11. Dgn mr j ni korang x yah nak bahas apa la.. he is what he is.. point dia pac dah siasat, Arul dah bagi penjelasan and plan rationalisation is working. Bukanya dia x faham tapi he is being paid by his mastet. Jho lo to defend his boss.bagi dia selagi najib tak ngaku, no crime has been committed. Pas tu dia akan merapu pasal cina nak amik alih malaysia and what not. Itu jer yg dia dok pusing tiap kali. Kesian pun ada. Sorry mr j, i have to tell you this; you are making fool of yourself....

      Delete

    12. Minta Khalid buat kenyataan dalam parlimen. Ada soal jawab.

      Delete
    13. Aku cukup respect tun....kalau dikira pertuduhan oleh caiii upahan najib tun ni kaya raya..anak2 pun dh billionare.

      Tapi msih nak turut serta dalam tuntutan rakyat membuang najib.aku rasa boleh je tun dok diam sambil enjoy harta dia yg berjuta tu. Tapi dgn umur yg kalu ikut hukum alam dah tak lama tapi tun masih bersemangat

      Tahniah tun m

      Delete
    14. Anon 0028, hutang 1MDB adalah untuk beli aset. Ini termasuk IPP, TRX, dan berbagai aset kewangan luar negara. Pasal itu PAC banding aset dgn hutang. Nyata nilai aset lebih pada hutang. Jadi 1MDB punyai duit lebihan bila ditolak aset dgn hutang. Kerajaan hanya beri 1MDB 1 juta ringgit sebagai permulaan. Itu sajalah duit rakyat dlm 1MDB. Yg lain adalah hasil pelaburan 1MDB dgn duit yg dipinjam. Rasionalisasi 1MDB termasuk mencairkan sebahagian aset ikut peringkat untuk membayar hutang yg dah matang. Sebenarnya kalau saudara betul betul faham isu 1MDB ini saudara akan marah pasal diperbodohkan oleh pembangkang. Saudara juga akan menyesal kerana tersubahat sebarkan fitnah. Malangnya ramai disini tidak mahu dengar kebenaran. Mereka hanya mahu dengar cerita buruk pasal kerajaan dan DSN kerana terbawa nafsu benci akibat makan hasutan.

      Delete
    15. Statistik pru PARLIMEN malaysia 2004 -2013
      (kesemuanya dimenangi BN)

      PRU11
      BN-198
      PMBANGKANG-21

      PRU12
      BN-140
      PEMBANGKANG-82

      PRU13
      BN-133
      PEMBANGKANG-89

      PRU14
      BN- ??
      PEMBANGKANG-???

      Delete
    16. Itu saja kau boleh jawab? Sah kau ni bodoh bodoh bodoh. Patutnya kau boleh jawab kenapa tak boleh bayar IPIC tempoh hari, apa teknikel prblm sampai tak boleh bayar, apa nilai "units" di singapore, aset apa nak dicairkan dan apa nilai. Itu belum masuk bab 1mdb digerenti oleh MoF (duit rakyat). Kau ni bodoh tahap gampang, ngaku jerr lerrr.

      Delete
    17. Macy, macam macam kau tuduh aku tanpa bukti dan pengetahuan yg yakin. Aku tidak sekali akan subahat dgn playboy kafir Jho Low. Namun itu tidak jadi masaalah untuk Macy tuduh. Ketahuilah bukan semua org sama perspektif dgn Macy atau sebahagian fanatik benci DSN kat sini. Mempunyai perspektif yg lain tidak erti dibayar. Cubalah sesekali faham perspektif saya ini. Tidak ada niat buruk dihati terhadap pendokong PH disini bahkan sebaliknya. Cuma sedih bila tiap bukti yg dikemukakan akan tetap ditolak kerana tidak mendokong rasa benci dgn DSN dihati. Seolah DSN tidak boleh ada apa apa kebaikan. Rasa benci ini sebenarnya telah menutup fahaman kita kepada kebenaran. Akhirnya kita terperangkap dlm putaran fitnah 1MDB yg tiada kesudahan. Ini memang menjadi agenda mereka yg mengarah PH.

      Delete
    18. Biasa la j tu..dia mesti spin isu hasutan,agama,perkauman bila dah tak lepas

      Delete
    19. Bukti tak logik...patut ditolak.tak payah pening pikir pusing2,contoh isu ipic " no money no pay"...simple as that

      Tak payah spin masalah teknikal atau masalah karut lain.

      Delete
    20. Jebon at 00.03......kenapa ko tak mintak serbu MO1 dan anak beranaknya??

      Bila kena batang kunco2 penyamun ko senyap tak kata apa.....kenapa anak beranak MO1 mesti dikecualikan dari siasatan??

      Yg buat wayang lucah telanjang bulat tu dapat duit dari mana??
      Business apa?? Jual apa???
      Sejak bila business dimulakan hingga dapat kumpul modal bermilion macam tu punya besar duitnya???

      Beli kediaman mewah bermilion2 USD.
      Dari mana dapat duit??
      Hadiah pemilikan ke???

      Memang sial sikit2 derma..derma...derma....sikit2 hadiah...hadiah...hadiah.
      Babi betol...!!!

      Bagilah orang serbu dan siasat.....buktikan duit tu sumer duit halal bukan samun duit rakyat.

      Begitu jugak dgn menteri2 kabinet yg lain....kenapa tak disiasat??? Malaikat ke???

      Jebon....ko paham tak apa Tun M cakap??? Tun M tak kesah nak serbu anak beranak dia tapi benda ni kenalah adil.....serbu jugak anak beranak MO1 dan yg sewaktu dgnnya.

      Kenapa tak serbu Jho Low yg hingga sekarang dilepassskan......langsung tak der inisiatif untuk bawak balik Jho Lo ke Msia untuk disiasat.

      Eeehhhh Jebon.....apa ko cacat ke...lahir tak berotak tak boleh pikir.....kan nampak sangat berat sebelah.

      RCI untuk Forex ada tapi untuk 1MDB tak der. Serbu anak beranak Tun M tapi family MO1 selamat.....tak der soal jawab apa langsung pon.

      Cina sepet kembar badaakkk buntal tu pon selamat....sehat bulat tak kena apa2 pon....

      Mamposslah ko Jebon....kerja spiiinnn tak berenti.

      Lepas ni katalah Cina evengelist nak perintah Msia......Sial..!!!

      Yg Cina buntal Jho Lo terbalikkan Msia ni ko senyappp...lalu pulak anak tekak ko jilat jubor Cina badakkk tu.

      Nak serbu siasat boleh tapi buat dgn adil.....jangan pilih2 org. Org lain kena tapi diri sendiri selamat.

      Akan datang satu hari org yg aniayakan org lain demi untuk cover duit haramnya.....akan jatuh disebabkan duit haram tu jugak....ameen.

      Jahanaammm haramjadah luuuu Jebon....berat sebelaaahhh...!!!

      Delete
    21. Anon 0101, tadi tanya hutang 1MDB dah jawab. Lepas tu saudara dah pusing kat lain tanya aset mana dicairkan. Saya tidak tahu aset mana kerana tidak dlm lingkungan pengurusan 1MDB. Tapi syukur saudara dah faham konsep aset dan hutang. Yg saya tahu 1MDB dah cairkan aset dan kini tunggu bayaran yg akan diperolehi bulan ini. Dapat bayaran maka hutang IPIC akan dilangsai. Begitulah saudara kalau cair aset bukan terus dapat bayaran. Begitu juga saudara jual rumah makan berbulan nak dapat bayaran. Apakah jika dl seminggu dua lagi 1MDB confirm hutang dah dibayar- apakah saudara akan berhenti fitnah 1MDB? Atau saudara akan putar cari isu lain untuk terus fitnah 1MDB?

      Delete


    22. Dah masuk duit dalam akaun sendiri kata tak ada bukti.


      Buat apa lah beli aset lepas tu buat bayar hutang. Itu nama nya gadai bukan pelaburan.

      Azmin sampai saman KPN sebab tak ambil tindakan ke atas Jho Low, tapi yang asyik di serang ialah DAP.

      Jho Low itu Najib, Najib itu Jho Low. Tangkap Jho Low sama lah seperti tangkap Najib

      Delete
    23. Phantom, siasatan PAC dapati tiada duit hilang dan tiada duit yg diambil oleh DSN. Buat apa RCI? Manakala siasatan awal atas isu Forex dapati ada penyelewengan maka RCI ditubuh untuk mendapat segala maklumat. Apakah yg hendak dipertikai?

      Delete
    24. Mana saya ada duit berbillion dalam akaun..saya tak curi duit rakyat..

      A) fitnah
      B) memang betul

      Delete
    25. Kahkahkah....kenapa bila Tony Pua request suruh bukak balik kes 1MDB ni tak nak buat??? Tak der duit hilang??? Kahkahkah....

      Mana pergi duit yg dibayar pada Aabar Ciplak tu??? Dah dilencongkan ke akaun sape??? Akaun mak ko ke??? Kenapa tak dicari dalang yg larikan duit tu??

      Spiiinlah Jebon....jangan berenti..!!

      Delete


    26. Siapa pembelinya?

      Lambat sebab tak ada pembeli?
      Dah masuk bulan julai masih juga tak dapat jual aset..

      Aset luar negara dah kena beku. Kalau nak jual aset dalam negara. Jual IPP lepas tu paksa dana untuk rakyat beli semula..

      Aset yang ada buku hutang.

      Delete
    27. Anon 0122, duit dlm akaun DSN disahkan derma oleh Menteri Luar Saudi. Berita ini dibawa oleh media antarabangsa. Juga ada klip you tube. Saudara terperangkap dlm putaran fitnah pembangkang. Sayang saudara pun subahat sebarkan fitnah ini. Berhentilah dan carilah kebenaran.

      Delete
    28. Aisay bro j, sorryla brader, tapi kau tu yg sebenarnya x boleh nak fikir ikut logik. Kau punya perspektif tu menimbulkan fitnah keatas diri kau. Its a straight forward equation yg org lain boleh selesaikan in the blink of an eye. Pas tu kau menghasut org pulak, utk berpransangka buruk thadap kaum cina.for all you know i might be a chinese. You wouldnt know that, would you? The point is some of the money went missing! Kau pun tahu drama ni.mcm mcm najib buat utk menghalang dri terus dibongkar. And many yg aku dah explain sebelum ni.org pun dah naik jemu dgn kau punya lame points. Come on j, different perspektives x jdi masalah but you have to put two and two together, otherwiswe it will look out of place. Again, sorry la brader klau kau terasa

      Delete
    29. 2 kali bayar hutang yang sama pada syarikat berbeza kira duit tak hilang ye?

      Nak panggil apa kalau gitu? Dah tak ada duit nak tunggu aset cair ke tunggu bon terpilih?

      Apa punya spin daa? Terguling2 semata-mata nak menipu orang..insaflah. bertaubat daripada menyesatkan orang.

      Delete
    30. Phantom, saudara terperangkap dlm putaran fitnah pembangkang. Tony Pua dah sign lapuran PAC. Apakah dia main main masa sign? Ingat lapuran PAC itu main main? Kenapa 12 ahli yg lain tidak buat demikian? Apa bukti baru yg Tony Pua ada? Ataukah hanya permainan DAP untuk tipu mereka yg dah gadaikan akal pada PH? Tak ke mana perginya Phantom dgn memutar isu ini.

      Delete
    31. Jebon bahalol......di atas tu tadi aku tanya kenapa tak berlaku adil????

      Kenapa tak serbu dan siasat anak beranak MO1.....kenapa dikecualikan Cina buntal Jho Lo yg ko jilat jubornya tu....dan manusia yg buat wayang lucah telanjang bulat yg ko halalkan dunua akhirat tu........kenapa mereka2 ni tak disiasat dan dikecualikan??? Kenapa??? Jawab soalan aku samdolll..!!!

      Kebenaran bapakkk ko....pasal nak cari kebenaranlah maka mereka2 tu mesti disiasat bodooohhh...!!!

      Kalo tak siasat macam mana nak tengok sumer bukti2 hitam putih....transaksi2 bank....butir2 kewangan, file2 dan detail2 yg lain2...??? Macam mana haaa macam mana???

      Tunjuk bukti hitam putih yg sahih pasal derma tu....mana transaksi banknya??? Jangan bagi cakap air lior basi jerrr..!!

      Badigol....kalo masok mahkamah....cakap airlior basi tak laku weiii...kena ada hitam putih.

      Ko ingat ni zaman lepas perang Jepun ke??? Sumer keluar masuk duit ada transaksi bahalol...!!!

      Babiiilaaah...!!!

      Delete
    32. Bawk la youtube kau tu mrj suruh DOJ tgok...kot boleh diterima buat bukti derma arab .depa tu profesional..selagi tidak ada dokumen rasmi dan kenyataan rasmi tak dilayan punya..kah kah kahh kahh

      Delete
    33. Aku cukup respect tun....kalau dikira pertuduhan oleh caiii upahan najib tun ni kaya raya..anak2 pun dh billionare.

      Tapi msih nak turut serta dalam tuntutan rakyat membuang najib.aku rasa boleh je tun dok diam sambil enjoy harta dia yg berjuta tu. Tapi dgn umur yg kalu ikut hukum alam dah tak lama tapi tun masih bersemangat

      Tahniah tun m

      Delete
    34. Mana saya ada duit berbillion dalam akaun..saya tak curi duit rakyat..

      A) fitnah
      B) memang betul

      Delete
    35. MR J...BRO PHANTOM TANYA TU KENAPA TAK BERLAKU ADIL. KAMI PENYOKONG PH TAK KEBERATAN SEKIRANYA SPRM,POLIS NAK SIASAT SESIAPA SAHAJA DALAM PH SEKIRANYA DISYAKI MENYELEWENG.

      TETAPI...HARUSLAH PERKARA SAMA DILAKUKAN KEPADA PENJAWAT AWAM LAIN SEPERTI MENTERI2 UMNO YANG BERMEWAH2 ITU.TERMASUK JGK BEKAS BEKAS MENTERI UMNO DAN ANAK2...ADA PAHAM??? BARU ADA KETELUSAN..

      KAU BAGI TAU BOSS JASA KAU BESOK...CADANGAN BRO PHANTOM TU...KALU TAK NAHAS KAU J..AKU LUKU KEPALA KAU 3X

      Delete
    36. NI WARNING NI...BAIK KAU JAWAB DULU SENELOM TIDO..

      Delete
    37. MRJ JAWAB LAH....TAPI JGN NAK SPIN JAUH SANGAT SOALAN BRO PHANTOM TU...KLAU KAU SPIN KELAUT JAGE KEPALA KAU.AKU LUKU KUAT2

      Delete


    38. PAC terdiri dari orang politik. RCI terdiri dari bidang yang khusus terutama perundangan dan mereka (sepatutnya) berkecuali.

      Maklumat yang di dedahkan dalam PAC tak sepenuhnya maka keputusan yang di buat mengikut pada maklumat yang ada.

      Kenapa PAS pun tak puas hati
      dan boleh buat meja leper?

      Delete
    39. Phantom dan Anon, cubalah faham PAC siasat dan dapati tiada duit hilang atau diseleweng dari 1MDB. Apa nak suruh siasat Jho Low lagi? Hatta DOJ pun hanya beku harta Jho Low tanpa saman jenayah. Kalau benar Jho Low salah biar je DOJ saman jenayah. Kita tonton. Dah tentu 1MDB tak hilang duit jadi kita tak payah risau. Kalau Jho Low curi duit org lain biar org lain itu lapur dan urus dgn DOJ. Dlm pada itu belum adapun yg lapur duit hilang. Seolah polis tangkap org atas tuduhan membunuh tapi tak tahu siapa dibunuh...

      Delete
    40. Anon, SPRM dah serbu dan tangkap exco Johor yg merupakan org UMNO. Berapa ramai penjawat awam pun dah ditangkap. FGV pun disiasat dan kita tunggu ahli politik mana yg didakwa. Dlm pada itu Zahid Mt Arip ahli majlis tertinggi PBM ditangkap juga dlm isu Felda. Apakah kita masih yakin PBM itu semua bersih?

      Delete
    41. J. Kat sini kau kena guna logik akal tu kalau 1mdb lapur ada duit yg hilang, sah sah najib kena. Tapi 1mdb ni tauke dia sape? One thing. Kau betul betul percaya ke yg najib tu x tahu duit src masuk akaun dia. 42 juta tu, bukan kecik kecik anak. Satu lagi, ni aku mintak kau explain duit pak arab yg dipulangkan balik tu masuk akaun tanore finance, eric tan aka jho lo. Kau nampak x dia punya connection? Bahagian money trail ni x nak pulak kau amik kesah dalam arguement kau. Ni yg aku cakap kena put two and two together.

      Delete
    42. Jebon....apa bangang ko ni....aku tanya kenapa MO1 dan anak beranaknya dikecualikan dari sebarang siasatan macam yg dilakukan ke atas Tun M dan familynya???

      Kawan2.....tengok macam mana licik ini Jebon Jamban spiiinkan dan lari dari soalan kita.

      Kenapa Cina hippo buntal Jho lo yg ko jilat licin juborrrnya dikecualikan dari sebarang siasatan??

      Kenapa manusia lucah yg buat wayang lucah pon terrrlepasss dari apa2 siasatan??

      Ini manusia ngaku Islam.....tapi buat wayang telanjang bulat. Islam apa tu??? Ehhh....Jebon kenapa ko yg tinggi agama bersubahat sokong manusia ni???

      Ehhhh haramjadah.....boleh jangan lari dari soalan aku tak..???

      Jawab soalan yg ditanya....bukan pegi jawab hal org lain.

      Aku tanya hal 3 orang yg di atas tu........yg ko pegi jawab hal org lain tu apa pasal???

      Nak lari dari soalan aku ke musibat....???

      Memang sah gampang !!

      Memang ko diajar oleh tok penghulu ko lain ditanya lain dijawab kannnn....demi untuk cover jubor ko.

      Delete
    43. Jebon.....aku tanya kenapa tak ada siasatan dibuat dalam negara??? Apa hal nak harapkan DOJ pulak...itu DOJ punya pasallah.

      Yg aku cakap ni kenapa di Msia ni tak ada inisiatif dibuat untuk siasat 3 org yg aku sebut tu???

      Apa Msia dah tak der org yg capable ke sampai nak bergantung pada DOJ???

      Msia sendiri tak boleh siasat......tak boleh handle ke....nak harapkan org luar siasat???

      Kalo Tun M and family boleh disiasat...takkan itu 3 org tak boleh kena siasat????

      Delete


    44. Mengikut undang-undang, selepas selesai siasatan DoJ semua duit tersebut di pulang kan kepada rakyat Malaysia. Tapi Mr J kata itu harta Jho Low.

      Dan kalau duit itu semua Jho Low yang punya dan bukan rakyat Malaysia yang punya dah lama selesai kes ini.

      Delete
    45. Saudara saudari sekalian, saya sekali minta maaf keatas apa yg dinyatakan oleh MrJ. Cakapan yg tipu-tipuan, jangan dengar ya.

      Delete
    46. Mampus MrJ. Kurang ajal. Bapa ayam.

      Delete
    47. Malaysian Cybertrooper11 August 2017 at 08:32

      Mr Jamban yang bahalol.

      Ko punya cerita pembelaan 1mdb seolah-olah ko salah sorang ahli lembaga pengarah 1mdb yg tahu segala yg berlaku dalam 1mdb tu.

      Tapi ko punya bodoh sehingga tak mampu nak membezakan Audit PAC dengan Forensic Auditing.

      Dan sekali lagi kebodohan ko terserlah apabila ko gagal menjawap soalan bro Phantom.

      Malah, kobodohan ko makin bertingkek-tingkek apabila ko dah tau orang kat sini dah benci demgan ko tapi ko masih nak masuk juga lagi.

      Pendek kata ko memang manusia bodoh tahap babi yang menjual maruah ko dan keturunan ko demi membela penyangak.

      Delete
    48. Zahid maarip di syakki rasuah semasa masih dlm umno...mr J tak usah klentong leer...

      Delete
    49. Bros Macy, phantom dll.

      Kan saya pernah cakap J adalah seorang pendusta yg hanya spin spin dan spin tapi tidak menjawab soalan.

      Tambahan :-

      Fakta-fakta dakwaan J semuanya hanyalah air liur kosong tanpa pembuktian mengikut lunas undang-undang.

      Delete









    50. ADIK.NAJIP REMBAT BANK BUMIPUTERA



      MELAYU PUNYA DIA BUAT HARTA KARUN





      ADIK NAJIP KANTOI REMBAT 27JUTA DARI AKAUN NAJIP SRC


      TAK.MALU TAK NAK LETAK JAWATAN CMIB !!! LANUN PUNYA KELUARGA TUN ROJAK









      ...

      Delete
    51. Apakah kerajaan pentadbiran Najib itu benar2 Islamik...?? Tak pernah selama ini negara ditimpa bencana bertali arus di setiap sudut baik di darat (pencerobohan Sabah) udara (pesawat & heli jatuh & hilang), bumi (kebakaran hospital), gunung (gempa di Sabah) & laut (bot karam) akibat pembalasan kerja2 mungkar pemimpin negara no. satu & isteri.

      Najib & Rosmah secara senyap telah bersekongkol seawal pengambilan alih kuasa pd 2008 dgn pihak agen Zionist APCO & Banker Goldman Sachs untuk mendapatkan hutang bunga riba haram melampau berjumlah berbilyon-bilyon buat joli sakan & nyopping sakan anak beranak. Duit berbilyon itu konon menubuhkan sykt 1MDB (Satu M'sia Dah Bengang) tapi habuk pun tarak. Duit disalurkan kpd penyangak Jho Lau dan last2 landing ke akaun peribadi ambank Najib. Semasa negara mengalami musibah banjit, Najib Rosmah & keluarga guna jet rasmi kerajaan bermain golf dgn Presiden Obama di Hawaii & Rosmah serta keluaga keliling kota Eropah nyopping bagai nak gila. i Yg peliknya, 1MDB bangga konon dapat menaja orang2 UMNO, penghulu, imam, noja, bilal & JKKK buat umrah & haji atas duit hutang haram riba yg didapati dari pihak banker Zionist Haram Jadah.

      Apakah haji mereka itu dikira haji mabrur atau aji no moto....????

      Delete
    52. HOIIIIIIII MRJ SMLM BRO PHANTOM TANYA KENAPA AKAUN BIJAN YG ADA BERBILLION,ANAK BIJAN YANG TERIMA HADIAH PERMILIKAN SYARIKAT DAN ASSET DARI HANTU LOW....KENAPA NAK SIASAT TUN DAN ANAK2 HAAAAAA....????? TAPI LAIN PULAK KAU JAWAB MRJ OIIII

      KAN AKU CAKAP KAU JGN SPIN SAMPAI KELAUT...AKU DATG UMAH KAU MALAM NI LUKU KEPALA KAU...3KALI

      Delete
    53. HOIIIIIII MRJ...
      cc to caiii caiii umno totok lain2


      TIAP TIAP HARI KAU DOK KEPOH ULANG SPIN AYAT BIJAN YANG "TIADA DUIT 1MDB HILANG"

      KAU NI ORANG MANA? ASAL HUTAN MANA??


      ADA KE ORG NAK MENGAKU DUIT SYARIKAT AWAM YANG DIAMANAHKAN PADA DIA UNTUK URUSKAN DAN KAWALSELIA OLEHNYA 100% DUIT HILANG BERBILLION...????

      SEDANGKAN KALAU TANYA MAKHLUK ASING PLANET ZARGUS PUN DEPA TAHU..BJJAN JER ADA KUASA MELULUSKAN,MEMUTUSKAN,MENETAPKAN,TANDATANGAN SEGALANYA..???


      KALAU MENGAKU KOMPOM DIA DIPERTANGUNG JAWABKAN..ITU YG DI KAMBING KAMBINGKAN BEKAS2 CEO ASAL..KAU TAK SEKOLAH JE MRJ ?????

      Delete
    54. (Saya mewakil mrj dan caiiii umno)

      Mrj dah tido daaaa....smlam dia ganti syif kejora.kejora dah semput urat perut tak bleh blah dah..harap
      sgt tuan budin kalau ada entry baru
      Jangan la letak isu yang keras keras sgt ok...hari2 mrj dan kejora mengeluh tak tahan..nak mintak tips lebih kat PUAD ZAKAR JASA

      Delete
    55. Kowang masih nak layan org tengah sakit bisul 3 bijik kat lubang jubo ni. Buat letih ja dengar cakap berbelit2. Matematik pun tak lulus.

      Lebih baik layan Doraemon. Ada gak pekdahnya.

      Delete
    56. Mr j

      Hadi awang laki kau tu ulama pengemis.
      Ulama tin milo
      Kau pula loyar buruk.

      Delete
    57. Mr j

      Laki kau tu menutuh pandailah.

      Delete
    58. HE...HE...HE...MADEY MAMAK KERALA KUTTY DAH KECOT TELOQ.....TAMBAH MEROYAN...3 ANAK MADEY ...LHDN DO CARIIII....MADEY "TOP DOG"...MACAI FUKATAN HAPRAP "FULL DOGG"....

      Delete
    59. Lapuran PAC juga ada sebut ..
      -Rm27juta x dapat dikesan , dokumen hilang ??
      - Bank statement bank luarnegara ,missing jugak.. 1MDB x mau bagi kot
      - JoLo x dtg beri pencerahan , wlwpon PMO ada kluar statement JoLo akan dtg ..
      1MDB yg bertaraf dunia ..auditted account xde bertahun tahun lama.
      Yg di audit pon auditor tarik balik..

      Kenapa gitu ya ??
      Mohon mr j beri pencerahan

      Delete
  5. Saya pun dapat bergambar dgn Tun dan jadikan wallpaper pada HP saya.Rasa bangga..

    Tapi kalau gambar najib atau rosmah comfirm hp saya terus masuk virus

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...DAPAT BERGAMBAR NGAN MADEY MAMAK KERALA KUTYY ...KAKI JUDI PUN BANGGA.....

      Delete
  6. Mana mamat penyokong PAS yg kata 1mdb nak terbit "bon terpilih"? Sampai hari ni tak boleh jawab amendernya "bon terpilih". Betul2 intelek tahap jamban, lepas tu nak suruh kita join dia orang. Bodoh bodoh bodoh.

    ReplyDelete
  7. Zaman tun dulu selalu gak kutuk dia. Masa tu isu dia hanyalah pasal anwar jer. What he did was bad. But there were no other issues. Life was good, nothing fancy ,though. Kontraktor kelas f ni macam cendawan tumbuh lepas hujan. I thought everybody got their fair share of cakes. Siapa yg rajin made more money than the other. And so on. Marah tu tetap ada. But just kept to myself. Hormat pun ada juga just to be fair. He build this nation of ours out of nothing. Now, i'm taking my hat off... trying with what' s is left of him for a just cause. Good luck Tun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. They fear the movement of people more than Tun M. Tun also had the same aura as Anwar. Now they are stronger together to fight against Najib the kleptocrat!

      Thats why Najib send these idiots half past six to confuse the Rakyats. This bunch of losers knows nothing except insulting people and make joke with themselves.

      Delete
  8. Dgn kekuasaan dtg kekayaan.
    Semua org boleh terima statement tu..
    Cuma Cara kekayaan dikumpul..
    Bkn dgn wujud company Alibaba,main silap Mata..alih2 Ada 2.6b dlm acc..
    Then kerah rakyat,pajak tanah Kat kaisu mainland..

    ReplyDelete
    Replies


    1. yang tak ada company pun boleh jadi kaya raya.. lagi tak masuk akal.

      dah tak boleh nak pertahan.. kata saya mewarisi kekayaan ayah saya. Teka siapa?

      Delete
    2. Statistik pru PARLIMEN malaysia 2004 -2013
      (kesemuanya dimenangi BN)

      PRU11
      BN-198
      PMBANGKANG-21

      PRU12
      BN-140
      PEMBANGKANG-82

      PRU13
      BN-133
      PEMBANGKANG-89

      PRU14
      BN- ??
      PEMBANGKANG-???

      Delete
    3. Ko pikir kuasa di tangan manusia ye??? Macam2 boleh jadi.....so dont be over confdent sangat.....masa berubah org makin cerdik.....tak selamanya org bodoh macam ko.

      Hutang 1PIC dah bayar lom???

      Delete
    4. hutang!!err belum tengah pening ni tak tahu lobang mana nak dikorek.

      Delete
    5. KOREK LOBANG HIDUNG MADEY LERRRR....BANYAK HINGUS RABIES JANGKITAN KETUA TO' KONG DAPIGS....

      Delete


  9. Ahli UMNO tak boleh biarkan orang tayang surat beranak tanda tangan Tun.

    Masa tarikh tersebut Najib jadi playboy.. kena cari modal serupa lah..


    Mungkin ahli UMNO boleh minta tanda tangan Najib pada surat kematian..?

    Lagi pun memang kerja Najib hari-hari bagi rakyat mati dengan kos sara hidup.

    Sekarang minyak naik, harga barang? Tiba-tiba minyak turun, harga barang ikut turun?

    Itu nak bagi orang mati!

    ReplyDelete
  10. Semakin zalim Tun M dianiayai semakin ramai pengundi atas pagar dan ahli UMNOO yang akan bersempati dengan perjuangan dia. Strategy yang akan makan tuan di PRU 14

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA TAK ZALIMNYERRR....SI NURUL IZZAH (JANDA MUDA) TU PUN CAKAP MADEY MAMAK KERALA KUTTY TU....MAHAZALIM DAN MAHAFIRAUN....HE...HE...HE...LUPER LA TUUU...

      Delete
  11. mr j tahap intelek awak yg rendah sudah ter expose; kalu tak malu kat orang lain pun malu la kat diri sendiri, cermin kan diri dan kata "ya; aku bodoh nak tunjuk pandai; kebodohan aku orang dah nampak; kesian mak bapak aku dapat anak bodoh macam aku".

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...ANON 00..42 MACAI FUKATAN HAPRAK RAJA SEGALA BODOHHHHH....BANGANG DAN BENGAP LERRRR TUUU....

      Delete
  12. Umno ni tak ada kerja lain ke.. Serang keluarga Tun buat apa. Bukan mereka yang tentukan umno berkubur tapi rakyat. Rakyat dah meluat dgn pimpinan umno sekarang. Rakyat dah tak sabar menunggu pru bagi menidakkan umno berkuasa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poorah..tua kutuk penipu..cakap semua bohong..tp masih ada lembu2 yg percaya..org tua nyanyuk dendam kesumatnya nak bawa sampi ke mati..

      Delete
    2. kau lupa pesan orang tua2 ke,hiduo takkan selamat didunia dan akhirat jika kita menganiaya orang lain.

      Delete
    3. HE...HE..HE...MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TENGAH DOK LEKA BERSAMARA DANA NGAN SI KETUA TO KONG DAPIGS....BIARKAN...BIARKAN....BIARKAN...MADEY LEMAS DALAM PELOKAN LIM KIT SIAL.....

      Delete


  13. sebelum ini nak sangat PH memerintah supaya semua kekayaan pemimpin UMNO (sahaja) yang di siasat dan dirampas.

    Tapi depa main kasaq.

    Kali ini PH menang siasat anak-anak sekali macam dia orang buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIASAT....SIASAT...JANGAN TAK SIASAT...KEKAYAAN ANAK BERANAK MADEY MAMAK KERALA KUTTY....KALAU BOLEH SIASAT JUGAK KEKAYAAN KRONI-KRONI MADEY SEKALI....

      Delete
  14. Mr J

    Saya rasa awak ini "pandai", tetapi kerana sudah makan upahan dedak punya pasal, awak terpaksa berlakun jadi bodoh, bangang, bahalul, biul, tolol, stupid, moron

    ReplyDelete
    Replies
    1. No...based on his answer at 00.53 above; i think he is stupid. Dia tak berlakun bodoh; dia memang bodoh berlakun pandai

      Delete


    2. No... Noo

      Dia berlakon pandai pun dia tetap bodoh.

      Delete
    3. Termasuk 2 komen terbaru ini Mr J dah didoakan bodoh dll sejak dia wujud tahun lepas bila backup Najib yang dicop MO1.

      Itu belum dia pakai nama lain lagi macam An Anon, Kiky, Kejora...

      Yakinlah kesan doa ramai orang tetap makbul cuma lambat atau cepat je.

      Delete
    4. Pandai ke mr j tu?

      Pandai urut telur hadi awang bolehlah.

      Gila punya mr j.

      Delete
    5. UHUK...UHUK...UHUK...AMSTRON (ORANG BULAN)...PANDAI RAMAS TELOQ MADEY MAMAK KERALA KUTTY....JANGAN TERSALAH URUT TELOQ KETUA PELIWAT KO TU ( BAKAL PIEM KE 7) TU UDAH LER....SILAP HARIBULAN KO KENA TONGGENG HIDUP-HIDUP....

      Delete


  15. Zahid akan arahkan pengeluaran surat beranak lama di tukar dengan surat beranak yang baru menggunakan cip..

    Wak yang gatal tunjuk IC kan dah kena balik..

    ReplyDelete
  16. Makin 'desperate' Tun M, makin banyak pula lawak yang dia bagi. Lawak yang panas dan pedas pula tu. Betul2 macam cerita dulu2 bila anak murid derhaka pada Mahaguru. Yang kalah pasti anak murid penderhaka. Mahaguru jika tewas tetap disanjung asbab lahirnya murid power. Tapi Najib, Hisham dan Zahid memang bukan lawan Tun M. Mereka terbukti pemimpin Melayu kelas ke 3. Tak ada substances.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...LAWAK...LAWAK....LAWAK...MAT SABUN KATA KAT MADEY....MAHAZALIM DAN MAHAFIRAUN....DIA KATA KAT NUAR...ANUAR AL JUBURI.....

      Delete
  17. Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama baik atau buruk...siapa yg akan meninggalkan legasi buruk pada negara nanti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib mati tinggal kan hutang dan rosmah..

      dan Mr J...

      Delete
    2. MADEY MATI TINGGALKAN HUTANG SEBAB DIA KUAT BERJUDI.....

      Delete



  18. Sebelum ini apabila pembangkang tuduh orang UMNO kaya-kaya dengan di beri projek, mereka balas mengatakan sikap orang Melayu tak macam cina. Orang Melayu suka dengki pada bangsa sendiri.

    Bila di persoalkan bagaimana mereka kaya kata pulak asalkan Melayu yang kaya bukan cina yang kaya.

    Sekarang Melayu itu lah yang serbu dan siasat kekayaan Melayu hasil dari perjuangan UMNO!

    Semua individu yang kaya apa lagi yang tersenarai dalam orang yang terkaya pasti ada kaitan dengan beberapa orang politik. Oleh itu tindakan UMNO ke atas anak-anak Tun pasti memberi kesan buruk pada UMNO.

    Cuma mereka yang selesa dengan kedudukan dan jawatan dalam UMNO yang mempunyai anak yang ada syarikat dan mempunyai kekayaan akan senyap dan terus menerus dengan kemungkaran yang dibuat oleh Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIASAT...JANGAN TAK SIASAT KEKAYAAN LUAR BIASA ANAK BERANAK MADEY MAMAK KERALA KUTYYYY.....DAN KRONI MADEY SEKALI.....

      Delete
  19. J. Bukan kat dlm blog ni jer org mempersoalkan psal najib anak beranak. Kat luar tu lgi ramai. Bukan sbbnya mereka dihasut tapi bangkai gajah yg kau cuba nak tutup tu dah separuh terlondeh. Kalau punua perspektif kau bawak kat kedai kopi ke atau pejabat ke atau mana mana sekalipun , lago teruk kau kena laser.satu jer tmpt yg kau boleh kongsi kau punua perspektif tu , pejabat umno.tu pun silap silap kena sindir. Rakyat bangkit bukan sbb mereka mendewakan dap ke. Pkr ke atau ppbm, tapi sbb najib tu sendiri. Sometimes we dont need to find the thruth. But the thruth itself will find its way in. Itu yg terjadi skang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIASAT...JANGAN TAK SIASAT KEKAYAAN LUAR BIASA ANAK BERANAK MADEY MAMAK KERALA KUTYYYY.....DAN KRONI MADEY SEKALI.....

      Delete
  20. UNTUK BERLAKU ADIL:BUKAN PENDAKWAAN TERPILIH.

    sIASATLAH SEMUA:Bukan mahathir dan keluarganya sahaja.

    siasatlah juga:duit shopping rosmah.Duit kahwin dan harijadi anak beranak rosmah/najib.duit cincin,duit intan berlian pink.anak tiri najib,duit cuti anak-beranak najib.siasat dimana najib dapat duit untuk beri pada semua ketua bahagian umno.
    BEGITU JUGA PADA LOBAI-LOBAI.
    dARIMANA DATANG DUIT:beli porshe untuk mursydul am pas.
    Darimana dapat duit beli rumah dan kereta cash untuk bini kedua hadi.
    Bini kedua untuk ustaz audiq7..
    Dan duit untuk ustaz nasha...

    SIASAT JUGA DUIT 230JUTA ZAHID..............

    Pastikan pendakwaan tak berpilih........

    .......................ABUP..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIASAT...JANGAN TAK SIASAT KEKAYAAN LUAR BIASA ANAK BERANAK MADEY MAMAK KERALA KUTYYYY.....DAN KRONI MADEY SEKALI.....

      Delete
  21. MR J NI PHD in ERT (EKONOMI RUMAH TANGGA)KE. MIXED ADA KULINARI JAHITAN MASAK MEMASAK AKAUN. SO AKHIRNYA PUSING ALL THE FACTS. MANA PERGI DUIT YANG DIPINJAM. MANA UNIT YANG DIKATAKAN DI SINGAPURA. APA CITE BAKI INVESTMENT KAT CAYMAN ISLAND. DAH DPT BALIK KE DUIT YG TESALAH BAYAR PD IPIC KLON COMP. SO JGNLAH NAK MEMPERBODOHKAN RAKYAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kau sibuk sangat tu kenapa??

      1MDB kalau berhutang, dia akan bayarla...
      Dah kata pun, mereka akan bayar. Ada isu teknikal yg perlukan sedkit masa..

      1MDB tak guna duit rakyat pun...
      Mereka berhutang dan terbitkan bon untuk dapat modal.

      Tapi ada manuasia durjana dah sabotaj 1MDB menyebabkan semua perancangan tak berjaya hingga menyebabkan masalah yg besar kepada 1MDNB

      Nasib baik aset dia banyak....so, kenalah jual sebahagian aset untuk byr hutang...Ini ada dalam rasionalisasi hutang 1MDB...pun sedang berjalan baik....PAS pun setuju dan faham dengan penerangan yg diberikan...

      CONTOH:
      Macam kau lah ada hutang beli rumah 3 buah...tiba2 kena berhenti kerja. Macam mana nak byr hutang. Terpaksalah jual satu rumah tu kan...


      Delete
    2. banyak kau punya contoh,eh cai nak tanya sikit kau tahu sape penjamin 1mdb?cuba buka mata dan minda besar2 k kalau dia tak boleh bayar kerajaan la kena tanggung.duit kerajaan tu duit sape?bukan duit rakyat ke??

      Delete
    3. Eh..kononnya untung sampai boleh taja org naik haji.

      Apakejadahnya pulak tak boleh byr utang? Jadi duit haji tu dari mana?

      Dasar pencacai bodo. Brp kali nak bgtau utang 1mdb tu dijamin oleh kerajaan la bodo...kalau xbyr utang..kerajaan yg kena byr..faham ke idak ni?

      Delete
    4. 1mdb terbitkan bon ke bnm yg terbitkan bon?

      Bnm tu sykt sdn bhd jugak ke?

      Bangang punya 06.08am

      Delete
    5. Sedap cakap bukan guna duit rakyat bayar hutang. Abis ingat duit bapak dan mak tiri Riza Aziz ke bayar?

      Kebanyakan aset 1MDB tu asalnya hak Kerajaan Malaysia. EDRA, IPP, Bandar Malaysia, TRX... dapat kepada 1MDB jual kepada orang China bukan untuk dapat untung. Nak bayar hutang Jho Low berpesta arak, Riza Aziz kalah judi di Las Vegas dan Hippo shopping!

      Belum kira dermawan Najib yang bagi juta2 pada hanjing-hanjing dia macam 6.08. Naik haji guna duit curi. Backup Najib guna A9 hadiah duit curi. Itulah nasib hanjing duduk bawah kleptokrat.

      Delete


    6. Alahai .. Ada rumah 3 buah. Ada hutang sama jumlah 5 buah rumah. Jual satu rumah... Jual semua rumah pun masih berhutang !

      Delete
    7. O608 ..kalau 1mdb hutang, dia bayar lah ...wahh memang sepatutnya gitu lerr...tapi kenapa bayar kat tempat yang tak sepatutnya...tolong hujah sikit pasal salah bayar tu boleh ?
      Mcm bijak sangat tp TUYUK

      Delete
    8. Alahaiiiiiiu....

      kasihannnnn..budak 6.08 amatur tu try nak mencelah kat blog hebat ni tapi ilmu tak ada..ade ke bagi contoh kena balik diri sendiri..

      KALAU DAH JUAL SEBIJIK RUMAH PI LA BAYAR HUTANG..INI DAH BERMACAM2 HARTA PI GADAI KAT CHINA TANAH BESAR TAPI DOK MENGEMIS LAGI JGK..MANA PI DUIT HASIL JUALAN MURAH ASET2 PENTING NEGARA TU..????

      YG HANG DOK MENEMPEK SINI APEHAL BODOHHHHHHH...PI SEKOLAH LA WEHHHH

      KAHH KAHHH KAHHH KAHHHHHH
      KAHH

      Delete
    9. SIASAT...JANGAN TAK SIASAT KEKAYAAN LUAR BIASA ANAK BERANAK MADEY MAMAK KERALA KUTYYYY.....DAN KRONI MADEY SEKALI.....

      Delete
  22. Agensi2 bodoh yg bertindak berat sebelah. Memang takde integriti langsung.

    Tak berkat gaji yg makan tu woi...tunggu je la...akan nampak kesan gaji tak berkat tu nanti dalam hidup korang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telur mereka najib dah pegang..nak buat mcm mana? Yes boss jelah..

      Delete
    2. Bodoh la kamu ni...

      Apa yg berat sebelah???

      Telur kau yg berat sebelah kot !!

      Delete
    3. NASIK BAIK ADA TELUR DARIPADA TAKDE TELUR BRO.....HEHEHEHE....

      Delete
    4. Telur mereka Madeey Mamak Kerala Kutty dah pegang..nak buat mcm mana? Yes boss jelah..

      Delete
  23. Ni aku nak tanya lagi ni. Dah banyak kali ditanya tapi takde seorang pun pencacai najip yang dapat jawab. Ni ditujukan kepada pas yang dah kononnya puas hati dengan penjelasan kekanda arool...

    Mana duit bayaran pertama yang ipic tak terima itu? Sampai kena bayar 2kali? Kenapa nak bayar 2 kali?

    Kenapa langsung takde tindakan utk dapatkan balik wang itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bayaran pertama da ambil balik la ...hish tu apa yang dalam akaun bijan tu.

      Delete
  24. Che det kata melayu mudah lupa. Rupa-rupanya dia pun lupa sapa Kit Siang dlu. Menggelabah nampak che det. Dulu bukan main serang, dah tahu kalah, pasrah je lah ye. Itulah, dengan PM yang lepas2 boleh la dia taici, sekarang jumpa najib, habis terus. LOL. Selamat jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che det ni perosak negara sekarang ni..

      Silap2 sebab dialah pembangknag akan kalah teruk..

      Lepas PRU 14, bila dah kelah teruk , dia join semula UMNO...

      Masa tu Anwar, Mat Sabu, Azizah, Azmin, Lim Kit Siang LGE...frust menonggeng sebab kena tipu oleh madey...

      Delete
    2. Lagi mau spin ka?

      Perosak negara tang mana? Yang kami nampak umnu bangsat penyokong pengkhianat sbg perosak ada la. Umnu bi en yang mengkhianati rakyat negara ini!

      Perosak negara yg sebenar yang tgh jadi suspek klepto tu. Yang buat gst tu. Yang terpaksa byr ipic 2kali tu..

      Itu yg rakyat nampak sekarang. Umnu ialah pengkhianat. Manakala tun m adalah racun perosak yang akan merosakkan umnu pengkhianat. Sebab itu umnu pengkhianat tengah gempar skrg.

      Kah kah kah

      Delete
    3. WOW...HEBATNYA TDM...22 TAHUN TADBIR NEGARA TANPA GST DENGAN GAHNYA.....

      Delete
    4. Mao Hu Tang dan Low Si Mah tatak ONG. SUWEY. Nang buti nang. Kui buti kui..
      Kasi suwey sama Malaysia. Kasi malu bapak. Kasi satu dunia suwey woooo...

      Delete
    5. MADEY BUKAN LUPA TAPI DIA DAH NYANYUKKKKKKKKKKKKKKKKK..........

      Delete
    6. TUA2 UMUR 92TAHUN NYANYUK OK LA...NI YANG MULUT PUN MASIH MERAH LUPA DUIT SYARIKAT DIA HILANG BERBILLION ,LUPA DIA TU JAGA AMANAH RAKYAT LAGI LA NYANYUKKKKKKK

      Delete
    7. HE...HE...HE...MACAI FUKATAN HAPRAK MENGAKU MADEY DAH NYANYUKKKKKKKKKKKKKKKKK.....

      Delete
  25. Rakyat blh menilai tindakan najib pd tun hari ini..kita tunggu masa najib pula..takkan blh lari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey lepas PRU 14 akan migrate ke luar negara

      sebab malu kalah PRU

      hehehe

      Delete
    2. DENGAR KHABAR BIJAN DAH TEMPAH TONGKANG NAK LARIKAN DIRI KE CHINA...HEHEHEHE....

      Delete
    3. fuh terkejut aku kau ckp tongkang,amacam aku leh terbayang tong drum ni??

      Delete
    4. DENGAR KHABAR MADEY MAMAK KERALA KUTTY DAH TEMPAH ROKET NAK LARIKAN DIRI KE INDIA...HEHEHEHE....

      Delete
    5. Aku tak terkejut MADEY dah tempeh Roket yang di pandu sendiri oleh Ketua To' Kong Dapigs tu....esok kalah PRU ke 14...sama-sama menjunam naik Roket....masuk lombong....tanpa di ketahui Batu Nisan nyerrr....

      Delete
    6. Mak aihhhhh...melampau tipunyer puok umno.org felda pun tak percaya kalau tipu tahap ni..tak sekolah ke??

      Delete
  26. Logikla org tua 92tahun baling gelas pun tak pecah boleh lupa..

    Yang korang para pencacai pulak lupa ke dulu orang tua tu jugak yg korang pilih sampai jadi ketua umno sampai 22tahun. Si najip tu lupa ke org tua tu jugak yg dia wala' selama ini.

    Jadi tak sedar2 lagi ke korang semya memang bangang selama ini?

    Nah...skrg ni korang wala' membabi buta lagi mcm babi kat najip klepto yg glamer seantero dunia apa cerita bhai? Nanti dia takde kuasa...korang lupa lagi ke dedak2 yg dia dok kasi korang telan selama ini?

    Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies





    1. Masa Mahathir punya lah sayang lebih dari kita sayang Mahathir sekarang ini.

      Dan sekarang benci Mahathir lebih dari kita benci Mahathir dulu.

      Dalam UMNO sedang berlaku perpecahan kerana tindakan Najib ke atas Mahathir sungguh tak patut.

      Delete
    2. MADEY BUKAN PELUPA...TAPI DAH NYANYUKKKKKKKKKKK...............

      Delete
  27. Madey mahluk perosak sekarang ni...

    Pergilah bertaubat!!

    Dulu masa dia memerintah, semua media dia control.
    Sebab tu yg keluar di suratkhabar dan TV semuanya yg baik2

    Rasuah dna nepotisma yg pembangknag tahu, tak tersebar sebab media dikontrol oleh madey..

    Sekarang dengan kepimpinan Najib yg amat telus, tak ada nak kontrol media, internet boleh guna untuk kutuk dan hina kerajaan, maka manusia bernama madey ni telah mempergunakan internet untuk menyebar dan meghasut rakyat...

    Kalau media tak dkontrol oleh manusia bernama madey masa pemerintahan beliau, dah tentu dia tak boleh berkuasa selama 22 tahun...

    Manusia paling hipokrit ialah madey!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu..korang jugak sokong. Jadi itu bermaksud korang bukan saja bangang malah hipokrit jugak.

      Tak sedar2 lagi ke?

      Kah kah kah

      Delete
    2. Kepimpinan najip amat telus? Wakakaka

      Sebab telus sangat la tu sampai duit masuk akaun peribadi..dokumen main sign je tanpa diteliti..juta2 masuk akaun bini..laporan pac ditelusi oleh osa..bla bla bla...teluuuuuuuusss gitu.

      Wakakaka

      Delete



    3. Tahu tak masa Mahathir berapa banyak blog yang ada ? Ramai slow sebab umur dan kesihatan tidak mengizinkan.

      Ketika itu Harakah menjadi pilihan ..

      Dalam semua blog dan Harakah ketika itu tak ada cerita Mahathir masukkan duit dalam akaun sendiri dan tak ada langsung sebut nama Hasmah.

      Kalau tak kerana Mahathir berbaik dengan Anwar dan bersama pembangkang mungkin .. mungkin keadaan pembangkang tak mendapat perhatian sebegini setelah di kencing oleh Hadi PAS.

      Ini lah masalah pencacai Najib...kan Mahathir dah mengaku memang dia menghasut untuk menjatuh kan Najib, terima lah.

      Tetapi walaupun media di kontrol oleh Mahathir .. Dan dengan telur Najib sekali dalam tangan Mahathir. Mahathir berundur tanpa sebarang tekanan dan desakan.. Mahathir boleh jadi PM selama 30 tahun ...atau sampai hari ini. Itu yang kau orang kata gila kuasa.

      Delete
    4. Umpama dalam perlumbaan 4 x 100m, ketika pasukan kita meluru paling depan, malang sekali baton yg dihulurkan kpd Pak Lah & kemudian kpd pelari terakhir Najib gagal meneruskan prestasi yg pd mulanya begitu cemerlang di barisan hadapan...akhirnya tercorot ke barisan paling belakang.

      Pak Lah & Najib menggagalkan semuanya...!!

      Delete
    5. MADEY BUKAN PELUPA...TAPI DAH NYANYUKKKKKKKKKKK...............

      Delete
    6. kahkahkah dengan orang tua nyanyuk pun boleh buat kau menggigil...kesiannya...

      Delete
  28. Saya dah insaf. BN Umno memang bersalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah insaf. FUKATAN HAPRAK memang bersalah

      Delete
  29. 5.55 sama bodoh mcm mr j,tahap gaban.....kasihan,fakta hampas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. J aka Jebon hanya akan jadi waras kembali bila PH menang PRU-14..maka berpesan-pesanlah kita agar anak-anak dan kaum keluarga pangkah hanya PH sahaja. Tak payah bawa isu 1MDB..bagitau anak-anak dan kaum keluarga bagaimana susahnya keadaan kewangan kita hari ini. Gaji tak sempat hujung bulan dah kering kerana harga barang mahal..minyak mahal..tol mahal..GST..anak-anak yang pinjam PTPTN semasa belajar baru je kursus kerja yang ada elaun seperti misi dan juru x-ray dah kena bayar hutang PTPTN..anak-anak yang dapat kursus perguruan tak dapat lagi elaun..yang masuk IPG baru-baru ni pun dapat elaun RM300 je..mak bapak jugak yang kena tanggong..takde peringanan langsung untuk rakyat. Apa saja yang kerajaan Najib buat hanya tindas..tindas..tindas..Tindaslah kau Najib selagi ada umur.

      Delete
    2. MEROYAN LERRR KO MADEY MAMAK KERALA KUTTY....SELAGI ADA UMUR......

      Delete
  30. Salam 1malaysia dan slamat pgi,

    Hari ni kita blajar kira kira
    Hutamg 52b
    Beli adet 27b
    Belanja pengurusan dan lain lain 5b
    Ada baper lgi tinggal,?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr j kabo..1mdb x hilang duit,aset berbelion..fuhh hebat pakar ekonomi kr j..satu dunia tahu tahu 1mdb rugi, dia sorang je bgtau 1mdb x rugi..even najib pun x berani nk bentangkan penyata kira kira 1mdb..jamban betul

      Delete
    2. TAK ADA APA YANG TINGAL SEBAB DAH HABIS BERJUDIIIIIII.......

      Delete
  31. Manusia ada berbagai kategori
    Yang paling baik ialah paling banyak manfaat diberi
    Yang paling teruk amanah dikhianati dan harta dicuri
    Yang paling kesian jenis tak berfikir dan tak sedar diri..

    Dalam pembangunan negara Tun M paling banyak berjasa
    Ini hakikat yang tak boleh dpertikai, buktinya ada didepan mata
    Bukan maksudnya tun m tu maksum tidak berdosa
    Dia pun manusia biasa, ada buat salah dan silap seperti kita..

    Tapi tun m tu otaknya geliga
    Bukan mudah untuk ditipu atau pun diduga
    Tidak mudah dibeli, walaupun dengan berapa harga
    Maruah diri dan negara pastikan terjaga..

    Tapi yang peliknya dikutuk simacai
    Berlagak seperti mereka yang pandai
    Mulut penuh maki air liur bersepai
    Dah la sumbangan dan jasa pada negara tiada, negarawan pula hendak ditibai..

    Berbeza dengan sibijan menteri
    Ini cash is king slogan diberi
    Dalam ceramah cakap berapi, meninggi diri
    Yang peliknya tak berani berdepan, sentiasa lari..

    Janganlah kita termasuk golongan kesian
    Didalam pru 14 nanti tetapkan pilihan
    Jangan terpengaruh dengan momokan, gunakan fikiran
    Pastikan pakatan harapan mendapat kejayaan..


    ReplyDelete


  32. Akhirnya Mahathir yang dikatakan zalim dapat di sedar kan oleh Anwar.

    Tapi tidak Najib. Akibat perbuatan Najib betul-betul menjahanamkan masa depan rakyat. Rasanya jalan untuk Najib kembali insaf terlalu jauh.

    Salah Najib bukan pada Anwar tetapi pada Mahathir. Dua-dua sudah berumur.

    Anwar di hina semasa muda. Orang takut dengan keadaan di akhirat tidak akan bersongkol dengan Najib.

    ReplyDelete
  33. Nak MASAK dah..

    https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2017-08-10/stolen-imdb-funds-are-focus-of-u-s-criminal-investigation

    ReplyDelete
  34. 1.Umno blame others for their own mistakes

    Umno do not like taking responsibility for their mistakes. They prefer to wallow in self-pity or just go straight to playing the blame game.

    - Did we ever hear Najib taking responsibility of the failed 1MDB????

    2.Umno always have to be right

    Umno will continue arguing forever and will not budge from their position, regardless of any valid arguments brought against
    them. That also means they will not notice if the other person happens to be more intelligent and competent.

    - All the Umno MTUs…..dedakians

    3.Umno react to conflicts with anger and aggression

    Umno go-to reaction whenever things are not going their way. When they feel like they do not have control over a situation as much as they would like, they tend to use anger and aggressive
    behavior to secure their position.

    - Jamal Jamban….name familiar?
    - abuse of government agencies…AGC, PDRM, LHDN, MACC

    4.Umno ignore the needs and feelings of other people

    Umno have a hard time imagining that people could think differently than they do and would therefore disagree with them. Also the concept of doing something for someone without expecting a favor in return is more foreign to them.

    - All the Umno MTUs…..dedakians

    5.Umno think they are better than everyone else

    Umno tend to badmouth others in order to look better than themselves. They believe themselves to be above everyone else and are always quick to judge

    - Sounds like JASA, Fuad, Tun Fais

    How I define stupidity in UMNO.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper11 August 2017 at 08:45

      I agree with you sir...
      Basically:
      UMNO = IMBECILE

      Delete
    2. May be the latest news below will put some sanity into umno scumbags

      "The US Department of Justice (DOJ) is now carrying out criminal investigations into Penang-born businessperson Jho Low.

      Bloomberg reported that DOJ officials have asked a judge in Los Angeles to put on hold, civil forfeiture suits to seize assets purportedly purchased by Low using 1MDB-linked funds, as this might have "an adverse effect" on its ability to conduct criminal investigations"

      This was reportedly revealed in court filings on Thursday.

      Delete
    3. DoJ is very very smart

      1. File civil action on the pretext of forfeiture of assets bought with stolen 1MDB money.

      2. Jho Low and gang made twists and turns but finally Jho Low succumbed to pressure and thus the alleged "talking with Doj".

      3. Jho Low spilled the beans and expected him to make plea bargain. DoJ made a quick move, filed criminal investigations, halted the civil forfeiture actions. It is the most logical and the quickest way to get guilty pleas albeit some concessations.

      4. Once the trial starts, check out all exit entrance for possible attempt to escape.....

      Hari ini hari jumaat....Ya Allah perkenankanlah doa rakyat malaysia yang sedang dizalimi.

      Lailla hailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin.......

      Delete
    4. This confirms the report by SR that jho lo has been talking to DoJ. Jho lo is saving himself and his family members. And DoJ can proceed with criminal proceedings, lagi senang punya kerja bila mastermind dah masuk kandang. Sekarang alasan "ini kes sivil bukan jenayah" dah masuk longkang. Kita tengok apa kruak punya komen nanti

      Delete
    5. Yes 09.19 they are smart. If they straight away file criminal proceedings, they can lock up criminals in jails; but cant seize assets. But the other way round, they will get both. When assets are seized, cam na nak hidup, these guys need millions per month for expenses. Dia orang bukannya tinggal kat rumah PPR. Without money, they crumble.

      Delete
  35. Najib dipersilakan membuat apa saja yang dia mahu untuk lemahkan Tun M.

    Hakikatnya setiap tindakannya ibarat peluru yang berpatah balik.

    Para macai berbayar sudah terlompat-lompat seperti kera apabila LHDN menyerbu syarikat-syarikat yang berkaitan dengan keluarga Tun M dan terus membuat kesimpulan mereka ini bersalah.

    Serbuan dibuat untuk mencari-cari kesalahan tapi apa kesalahan yang ditemui?

    Kini rakyat menuntut agar pemeriksaan yang sama dibuat ke atas keluarga Najib, Zahid dan bahkan Hishamuddin.

    Selepas Najib dan Zahid tidak dapat tidur lena terbayangkan wajah Tun M, kini giliran Hisham pula untuk merasai keresahan ini.

    Hati mereka akan bernanah kerana apa yang mereka usahakan bukan saja tidak akan berjaya malah akan berpatah balik.

    Dengan serbuan ini, ia menguatkan lagi hadith Nabi riwayat al-Hakim tentang penguasa di akhir zaman seperti singa yang menggunakan para hakim sebagai anjingnya.

    Umum mengetahui bahawa anjing digunakan untuk perlindungan selain menyerang pihak yang diarahakan oleh tuan anjing ini.

    LHDN adalah sebuah agensi kerajaan yang berkuasa membuat 'keputusan' tentang cukai ke atas rakyat di atas perintah Menteri Kewangan, iaitu Jibon sendiri.

    Oh jangan lupa sambungan pelantikan Raus sbg Ketua Hakim Negara yang menyalahi perlembagaan. Inilah 'chief' kepada segala 'hakim' dari sudut bahasa yang mana di dalam hadith berkenaan mereka ini diibaratkan sebagai anjing-anjing sang singa.

    Tindakan Najib, menteri-menterinya dan agensi2 kerajaan ini termasuklah para macai A9 ini telah melengkapkan 3 ciri pemerintah dan konco-konconya di akhir zaman berdasarkan hadith Nabi berkenaan.

    Saya tidak ragu-ragu lagi Najib dan konco-konco yang tidak sempat bertaubat akan tumbang binasa.

    Tak lama dah, in shaa Allah. Aamiin.

    P/s - kepada para macai A9, sesal kemudian tiada gunanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper11 August 2017 at 09:27

      Aminnnn.... Aminnnn Ya rabbal alamin....

      Salam perjuangan bro John Doe.

      Delete
    2. Amin....

      tick tock tick tock..

      da tak lama da..

      salam perjuangan buat sahabatku semua.

      Delete


    3. Rakyat tertunggu-tunggu LHDN melawat Syarikat Pemimpin. UMNO dan anak beranak pemimpin UMNO.

      Tak kan satu dua tak sangkut.

      LHDN.. Hendak seribu daya.. Tak nak cuma satu alasan

      Delete
  36. JHO LOW HOLDING DUAL CITIZENSHIP? WHERE’S THE PROOF – INSTEAD OF INVESTIGATING, NRD BARKS BACK AT MP

    Nampak tak?

    ......Umno react to conflicts with anger and aggression

    Umno go-to reaction whenever things are not going their way. When they feel like they do not have control over a situation as much as they would like, they tend to use anger and aggressive
    behavior to secure their position.

    - Jamal Jamban….name familiar?
    - abuse of government agencies…AGC, PDRM, LHDN, MACC

    ReplyDelete
  37. Tun Dr Mahathir..the greatest prime minister ever to lead and to serve Malaysia.. period! His service and leadership to the country will be remembered forever! He has the vision, intellect and courage..a signature if a great leader..and the quality of a statesman..most of all he loves this country..

    As for you Najib, you are not even close.. everything you've touched turned to shit! You and your goons create a mess to the country including to our social fabric..damn you!

    Dr Mahathir served the country way before he entered politics..serving the people as a doctor..but as for you Najib,you are nothing more but a spoilt brat!

    You are a piece of shit Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. right...jibo was spoon fed to be mp.....call back from his hedonist days in uk....must be missing his parties over there....

      recalled at one time he was having some meals with the kampong folks....and he bragging that he never taste the food of the peasants before....

      really made me puke!

      Delete
  38. 1mdb paid the partial payment.....a day after those beijing troupes had their party in kuantan......

    smell fishy......need to find out what are jibo promises this time....

    ReplyDelete
  39. setelah menonton rakaman ulasan lelaki tua renta berhubung syarikat gergasi anak-anaknya yang "diserbu" LHDN dan mungkin juga bakal "dikunjungi" SPRM.

    ia adalah untuk melengkapkan siasatan RCI, atau mungkin juga ia hasil dari laporan dan desakan selama puluhan tahun oleh parti2 pembangkang (sebelum lelaki tua itu dapat dijinakkan sebagai TOP DOG). dan paling menggelikan hati, apabila exco ARMADA turut mendesak dan membuat laporan polis untuk menuntut siasatan kekayaan Mahathir/keluarganya.

    perlu diketahui setiap individu yang dilantik menjadi EXCO ARMADA "ditapis" sepenuhnya oleh team MUKHRIZ aka BOBOI.

    ternyata Mukhriz Mahathir tidak sehebat lelaki tua renta dalam mencengkam kuasa
    dan tidak rasanya apabila Mukhriz diperolok sebagai BOBOI aka LEMBAM.

    lelaki tua renta itu tidak dapat lagi "berlagak" cool - air muka dan bahasa tubuhnya jelas cuba menyembunyikan sisi hitam rahsia yang disimpan selama dia berkuasa - lelaki tua itu semakin lemas

    Lelaki Tua Renta menghampiri "maut" dlm dunia politik.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat


    ReplyDelete
    Replies
    1. sahabat....another jibo lapdog

      Delete
    2. Unknown aka sahabat...

      If u r a muslim, please comment on the following issues.....sincerely and in all honesty. Jangan tipu sebab berdosa

      1. DoJ has filed to proceed with criminal proceedings on jho low. Do u now believe Jho Low is now singing like a canary????

      2. Mengapa perlu minta bukti paspot jho low? NRD and or immigration are government agencies yang bertanggungjawab cari maklumat, bukti b4 taking action....

      Please do not bullshit

      Delete
    3. 0956...takpe lah...tapi semangat dan kekuatan Tun sentiasa ada pada diri kami

      Delete
    4. nrd and chief sanggup digunakan oleh wak jawa jadi bukti ic lama tun....tapi sampai sekarang tak boleh tunjuk....

      bila taek low ni, semua senyap....mana nrd, immigration....kenapa tak boleh pulak?

      Delete
    5. Malaysian Cybertrooper11 August 2017 at 10:15

      Sahabat ni sebenarnya sahabat syaitan kerana sanggup memperbodohkan bangsa dia sendiri demi nak melindungi PKN (Pasangan Klepet Negara).

      Delete


    6. siasat lah lebih kerap..
      Lagi elok kalau siasat sekali pemimpin dan keluarga pemimpin UMNO..

      Tun tersenyum kerana jika ada bayaran yang di sangsi.. akaun syarikat menunjukkan duit masuk ke akaun UMNO..

      Delete
    7. Yo guys....3 bulan dulu aku gasak sahabat pasal aramco, sampai dia ngaku dia ni lulus form 5...cakap macam ilmuan agama, tak sedar diri. Dua tiga malam lepas aku gasak mr j yg pernah ngaku dia ada MBA, tergagap gagap jawab pasal rasionalisasi 1mdb. Terlondeh kebodohan dia.

      Dont waste your time with these 2 idiots.

      Delete
    8. Serbuan ke atas syarikat2 milik anak2 Tun M adalah untuk melengkapkan siasatan RCI?

      Unknown sahabat memang clown.

      Halo kawan, next time kalau kereta kamu rosak enjin tak boleh start atau tetiba enjin mati di tengah jalan, kamu pergi cari kedai tayar atau stesen petrol dan pam angin bagi penuh tayar kamu. Gerenti boleh start lepas tu.

      Ada faham?

      Delete
  40. berkuasa dan memerintah cara najib x lama...zahirnya nampak kuat..hakikatnya dia sendiri buntu untuk mengatur peganti melindungi setelah dia berundur.peganti mestilah tunjuk dia hebat..bersih..amanah..dipercayai rakyat..dgn cara mendakwa salah laku najib.settle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro,

      Najib sudah kebuntuan nak fikir camma nak memang bertembung dgn Tun M.

      Habis diupahnya J, unknown sahabat, Kejora dan macai tikus untuk menyerang dan membela bagi pihaknya tapi tiada kesan.

      Itu konco-konco tahap picisan. Yang bertahap besar pula sudah ramai sekali dan tak perlu disebut di sini.

      Saya berharap pihak LHDN hanya menjalan tugas di atas arahan dan bukan di atas subahat, disebabkan bersubahat dengan Najib kelak akan menerima apa yang ditetapkan untuk Najib.

      Hakikatnya pertembungan Najib dan Tun M bukan permainan bola. Ia pertembungan di antara pihak yang benar dan pihak yang bersalah. Yang bersalah itu adalah pihak yang bathil dan sunnatullah menetapkan yang bathil itu pasti akan tewas dan lenyap.

      Najib memang buntu sehabis-habis buntu sebab ia tidak mahu melihat perlakuannya dari kaca mata agama. Sekiranya ia melihat nescaya ia punya jalan keluar tapi ia perlu hadapi jalan keluar ini. Jelas ia tidak mahu.

      Memang Najib jenuh fikir siapa nak jadi penggantinya yang boleh pastikan dia boleh terus lepas bebas kelak walaupun sudah tak menjadi PM.

      Ramalan saya kekal; Najib tak perlu susah payah fikirkan hal itu sebab penggantinya kelak hanya perlu mulakan tugas dengan mencari balik aset-aset hasil samunan dan sakauan oleh Najib dan konco-konconya semasa berkuasa.

      Penghakiman jenayah ke atas Najib boleh dilupakan.

      Najib kelihatan amat takutkan mahkamah dunia dan berusaha bermati-matian agar tidak dibicara dan dihukum oleh mana-mana mahkamah dunia.

      Di dalam masa yang sama Najib kelihatan langsung tidak takutkan mahkamah Allah. Ia punya sifat fujur yang amat luar biasa dan benar-benar kelihatan merasa aman dari kemurkaan Allah.

      Maka di atas prinsip hadith Qudsi di mana Allah berfirman melalui lidah NabiNya Muhammad saw 'aku terletak pada dzhon hambaKu kepadaKu' maka saya meramalkan Allah akan selamatkan Najib daripada apa yang ia takuti, dan hadapkan Najib kepada apa yang ia langsung kelihatan tidak takut.

      Sebagaimana manusia saya berharap Najib sedar diri sebelum terlewat tapi hakikat yang kelihatan ialah Najib sudah bertekad mahu elakkan mahkamah dunia dan bertekad juga sanggup menghadapi mahkamah Allah.

      Alangkah sabarnya Najib kelak menanggung bicara dan penghakiman mahkamah Allah.

      Wal'ayazubillah.

      Delete
  41. tempuh hayat gang 'penyamun' akan berakhir tidak lama lagi - insya'allah.

    bagi memastikan tindakan pantas dpt d ambil apabila PH berada d putrajaya, saya syorkan agar satu pasukan khas d tubuhkan dari sekarang utk mengenalpasti mereka2 yg d syaki 'penyamun'(termasuk kelurga terdekat)ini dpt d tegah drpd keluar Negara.

    jika pusat tahanan tidak mencukupi nanti ,saya cadangkan pulau bidong d buka semula.

    saya amat yakin jumlah yg terpaksa d tahan akan mencapai angka ribuan. yg jelas tlh melakukan pengkhiatan terhadap Negara (treason) wajib d asingkan n d letak dlm 'solitary confinement. jika d dapati bersalah hukuman mati mandatory wajib juga d kenakan.

    jumlah rmtrilionan yg saya percaya akan d rampas bolih d kembalikan kpd kantung Negara.

    'we hv 2 b cruel 2 b kind' 2 d nation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sejahtera pak rahman jpc
      serta rakan2 seperjuangan yg lain...

      I like your quotation 'we have to be cruel to be kind to the nation'. It's certainly fit exactly to what Najib is now doing where he is terrorizing all those prominent businessmen & politicians who goes against him (like what our bro John Doe elaborated earlier in this chain of portal). He dares not to confront face to face but rather utilising all govt machineries like the police, sprm, ag chambers, lhdn, etc.

      The most queen controlled, hypocrite & coward leader ever in the history of Tanah Melayu/Malaysia...Najib Razak.



      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...