Thursday 3 August 2017

KALAU DAH TAHU TUN MAHATHIR MUSUH NO 1 NAJIB, BUAT APA ZAHID HAMIDI PERGI MENEMUINYA?


Sebagai rakan rapat dan sahabat baik kepada Najib Razak, apatah lagi baru saja dilantik memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri, tindakan Ahmad Zahid Hamidi menemui Tun Mahathir Mohamad secara senyap-senyap boleh dikira suatu "dosa besar" dalam hukum politik duniawi.

Ini kerana pada ketika kejadian, Tun Mahathir adalah musuh politik nombor 1 kepada Najib dan sedang berusaha untuk menyingkirkan beliau daripada kerusi empuk Perdana Menteri.

Tiada keperluan sama-sekali untuk Zahid Hamidi menemui Tun Mahathir, apatah lagi jika benar seperti dakwaan bekas Perdana Menteri itu bahawa Timbalan Perdana Menteri datang bertujuan meminta sokongan untuk mengambil alih tempat Najib.

Bertemu dan berbual-bual saja pun sudah boleh dianggap "berdosa besar" dalam hukum politik duniawi, manakala melontarkan idea dan meminta sokongan Tun Mahathir untuk menggantikan Najib, bererti Zahid Hamidi telah melakukan "dua dosa besar" kepada Perdana Menteri.

Mujur Tun Mahathir menolak permintaan Zahid Hamidi itu. Apa jadi andainya Tun Mahathir bersetuju menyokong Zahid Hamidi ketika itu?

Apakah hari ini Najib sudah tersingkir dan Zahid Hamidi adalah Perdana Menteri kita?

Tindakan Zahid Hamidi menemui Tun Mahathir itu tidak jauh bezanya dengan perbuatan artis Aliff Aziz yang didapati berkaraoke secara sembunyi bersama perempuan lain, meskipun isterinya baru 20 hari melahirkan anak dan "menghadiahkan zuriat" kepadanya.

Zahid Hamidi menemui Tun Mahathir setelah sebulan dapat jawatan dan Aliff bersama wanita lain setelah 20 hari isterinya melahirkan anak - kedua-duanya adalah perbuatan yang dianggap curang dan tiada kesetiaan.

Sebagaimana isteri Aliff Aziz terluka, sudah barang tentu Najib juga terhiris hati dengan perbuatan Zahid Hamidi itu.

Cuma, walaupun Aliff Aziz sudah meminta maaf kepada isterinya dan ia dimaafkan, tiada diketahui sama ada Zahid Hamidi ada meminta maaf atau Najib sudah memaafkannya.

Sebab itu, Zahid Hamidi tidak harus terus berdiam diri dan membuatkan orang berteka-teki mengenai pertemuannya dengan Tun Mahathir itu.

Ramai ahli UMNO dan penyokong Najib  mungkin terluka, biarpun ada seorang dua pemimpin UMNO yang "sekadar di pinggiran" mengatakan pendedahan Tun Mahathir mengenai pertemuannya dengan Zahid Hamidi tidak lebih bertujuan melaga-lagakan antara "nombor satu" dengan "nombor dua".

Namun demikian, kata mereka, kesetiaan Zahid Hamidi kepada Najib tidak perlu diragui kerana kedua-duanya dikatakan saling mengenali antara satu sama lain sudah begitu lama.

Lagi pula, tambah mereka lagi, tidak mungkin bekas Setiausaha Politik tergamak menikam "bekas bossnya" sendiri.

Namun demikian, selain mereka harus menyedari bahawa sejarah orang nombor dua mahu menyingkirkan orang nombor satu bukanlah asing dalam sejarah UMNO, sejarah politik Zahid Hamidi juga tidak harus ditutup begitu saja.

Walaupun diketahui umum sejarah politik Zahid Hamidi dalam UMNO bermula dengan menjadi Setiausaha Politik Najib, tetapi bukanlah rahsia juga bahawa "tauke besarnya" ialah Anwar Ibrahim.

Beliau lebih dikenali sebagai "orang Anwar Ibrahim" dan sebaik berhenti sebagai Setiausaha Politik Najib, Anwar yang ketika itu menjadi Menteri Kewangan telah melantik Zahid Hamidi sebagai Pengerusi Bank Simpanan Nasional dan memberi laluan kepadanya mengambil alih beberapa syarikat senaraian awam, lalu bergelar tokoh korporat yang bergemerlapan dalam sekelip mata.

Diperbualkan tentang Zahid Hamidi ketika itu ialah "Najib memberinya kedudukan, tetapi Anwar memberinya peluang."

Kedudukan dan perubahan status itulah juga yang banyak menyumbang kepada kejayaan Zahid Hamidi memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO pada 1996, meskipun berlawan dengan tokoh-tokoh lebih besar iaitu Rahim Tamby Chik, Isa Samad dan Annuar Musa. 

Seorang lagi yang turut bertanding ketika itu ialah Abdul Rahman Salleh, ahli UMNO biasa yang kini dilaporkan sudah pun meninggal dunia.

Dengan jawatan Ketua Pemuda UMNO yang pro kepada Anwar, Zahid kemudian membangkitkan isu kronisme dan nepotisme dalam kerajaan sebagai suatu serangan kepada kepimpiman Tun Mahathir sehingga Perdana Menteri bertindak mengeluarkan senarai penerima kontrak-kontrak kerajaan untuk membuktikan tidak semua mereka yang rapat dengannya membolot segala rezeki dan kekayaan daripada kedudukannya.

Apabila Anwar dipecat pada 1998, Zahid Hamidi hanya di peringkat awal saja bersama "bekas tauke besarnya" itu, tetapi kemudian bertindak meninggalkannya untuk meneruskan perjuangan bersama UMNO yang dipimpin oleh Tun Mahathir sehinggalah beliau menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Tun Abdullah Badawi pada tahun 2003.

Di bawah kepimpinan Tun Abdullah, barulah Zahid Hamidi dijadikan timbalan menteri dan seterusnya menteri penuh.

Ketika bersama UMNO dan menyokong kepimpinan Tun Mahathir, sementara Anwar sudah menubuhkan PKR bersama penyokong-penyokong setianya dalam UMNO dahulu, jika kita imbas, banyak juga serangan-serangan Zahid Hamidi kepada "bekas taukenya" yang menggambarkan seolah-olah beliau tidak pernah menerima sebarang budi daripada bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Jika Anwar boleh diserang dan ditinggalkan, apakah kesetiaan Zahid Hamidi kepada Najib terlalu kukuh dan tidak mungkin goyah sama-sekali?

Dan adakah Najib tidak berhati-hati?(ShahbudinHusin 03/07/2017).

138 comments:

  1. Zahid Hamidi lalang! Lembu pun tak mkn..jenis lalang yang berduri.

    Harap, the klepet..pecat Zahid Hamidi. Situasi..beliau sekarang ini, bila2 masa boleh tikam belakang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat tu langsung tidak boleh dipercayai sekalipun dia berjubah dan berserban bertingkat tingkat atau mengisyitiharkan dirinya selama 30 tahun setiap kali dihujung ramadan dia ke mekah.

      Sama ada dia buat ibadah umrah atau pun cari nasi arab itu dia punya pasallah.


      Perpatah inggeris berkata "Do not bite the hand that feeds you" mmg sesuai sgt untuk zahid ni.

      Mr j faham tak erti perpatah itu?

      Tahu tak mr j kisah zahid pernah pergi mengadap Tun Mahathir selepas di lantik menjadi TPM?

      Orang2 politik semuanya tahu cerita ni.

      Delete
    2. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete




    3. KAMI AKAN PASTIKAN JAHID DIPECAT..


      KAMI AKAN PASTIKAN JAHID SENASIB TSMY


      KAMI AKAN PASTIKAN NAJIP BENCI WAK JAHID

      Delete
    4. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    5. Wahai si kojola si pemakan dedak laknatullah alaihi.

      Aku tak ada masa nak layan makhluk yg cukup hina mcm kau.

      Aku lebih percaya kpd ayahanda Tun Mahathir.
      Aku tidak pernah meragui beliau.

      Anjing mcm kau bangkai tuan kau sendiri pun kau sanggup makan

      Delete
    6. P/s si kojola makhluk perosak yg tidak ada agama!!!

      Delete
    7. Zahid Mat Arip telah MEMALUKAN Parti Cap MUNGE......dan MADEY Al MAMAK KERALA KUTTY....KATA ....KITA BERSIHKAN FELDA DARI RASUAH....Sekarang apa dah jadi...kena batang HIDUNG sendiri...baru padan mukaaaaa....cakap Berdegar-degar...macam Macai Anjing Kurap BELAAN KETUA TO' Kong DAPIGS...TAPI LAGI hampeh...Beri Penyapu JERRRR KAT DIORANG NI...KASI bershittttt....

      Delete
    8. Anon 11:49 /anon 12:18

      Di sini bukan tempat kamu .

      Tempat kamu adalah di Mykmu ke , my massa ke , Dr. Novandri ke ... atau yang se angkatan dengan mereka .

      Kesihan saya tengok mereka ... tiada sesiapa pun yg sudi memberi timbal balas ke atas penulisan mereka .

      Jikalau kamu lontarkan komen saperti yang kamu lakukan di blog ini , saya pasti mereka mereka ini terlompat lompat kegembiraan .

      Kamu bernasib baik kerana Tn. Admin di sini berfikiran terbuka . Berbedza sekali dengan Admin di sebelah sana ... Komentar serta hujahan saya tidak di layan . Kerana itulah saya rumuskan mereka sebagai blogger syok sendiri .

      Delete
    9. Alahaiiii Ciannyerrrrr....mengadu kat Budin lerrr tuuuuu.....

      Delete
    10. Kacang lupakan kulit, tamak haloba, tikam belakang..antara sikap2 zahid hamidi yg amat menyerlah. Ada lagi?

      Delete
    11. Bertindak tanpa menggunakan akal, semberono, tingkahlaku yg kasar, bahasa english teruk mcm budak darjah 1.. wak jahid juga..

      Delete
    12. Budak kecik budak tadika pun bahasa inggeris lagi baik drpd wak jahid. Ini bukan pitnah ya wak.

      Delete
    13. Pukul anak orang separuh mati pasal ngorat daughter dia, ala ala gengster gitu, pun dia juga....

      Delete
    14. Silap tu Anon 14:20

      Bukan si mamat tu ngorat anak si Jahid , tetapi anak si Jahid yang menggedik lebih walaupun masih bergelar isteri orang .

      Ini bolih di sahkan melalui afidivit Amir Bazli Abdullah terhadap Jahid . Amir Bazli telah menyaman Wak Jahid kerana mencederakan dia .

      Wak Jahid telah kalah di dalam saman ini . Tetapi Amir Bazli ni gentleman sangat ... cukup dengan permohonan ma'af dari Wak Jahid serta pembyaran kos peguam sebanyak 5k je .

      Kalau aku yang kena , pasti ku picit picit si Jahid ni sampai jadi lempeng !

      Delete
    15. Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengesahkan bahawa bekas pembantu pengerusi Felda yang ditahan berkaitan dengan siasatan rasuah adalah pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

      Mahathir, yang juga pengerusi BERSATU, berkata parti itu akan mengambil langkah-langkah yang perlu untuk melindungi kepentingan individu berkenaan.

      Bekas Perdana Menteri itu juga percaya bahawa individu tersebut tidak terlibat dalam sebarang amalan rasuah.

      “Kita akan ambil tindakan untuk jaga kepentingan dia kerana kita tak percaya dia terlibat.

      “Dia bersama dengan bekas pengerusi itu sekian lama tapi dia berhenti sebab tidak puas hati,” katanya kepada pemberita di luar Istana Negara di Kuala Lumpur petang tadi.

      Semalam, Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Dzulkifli Ahmad mendedahkan bahawa bekas pembantu itu ditangkap berhubung pembelian sebuah hotel mewah oleh Felda Investment Corporation (FIC) di Kuching, Sarawak.

      Walaupun Dzulkifli tidak menyebut sebarang nama, adalah dipercayai bahawa orang yang ditangkap itu adalah bekas pembantu kepada Tan Isa Abdul Samad, yang meletakkan jawatan sebagai pengerusi Felda pada 19 Jun lalu.

      Delete
    16. Lambat laun anggota Pakatan Harapan (PH) akan perlu berhadapan dengan realiti dan wajib mendepani isu kontroversi membabitkan Pengerusinya, Tun Dr Mahathir Mohamad, tidak kira ia kalah atau menang Pilihanraya Umum (PRU14).
      Jika menang, mungkin isu kesesuaian dan kebijaksanaan mengangkat bekas diktator itu lewat sedikit ditangani. Atau mungkin juga tidak akan sempat diuruskan kerana Mahathir pasti bersedia mempertahankan dirinya daripada menjadi sasaran kerabat PH.

      Malah dalam kegirangan meraikan kemenangan, parti-parti seperti PKR, DAP dan Amanah mungkin “dilalaikan” Mahathir untuk “melihat ke hadapan” dan melupakan sebarang “kecurigaan” lampau.

      Bagaimanapun jika PH gagal dalam PRU14, “pemugaran” dalam PH akan terpaksa dibuat dan barulah ketika itu kerabat PH akan menggodam segala pertahanan dan alasan Mahathir mahu menggabungkan diri dengan rancangan besar mereka menumbangkan kerajaan Umno-BN.
      Ini bukan satu kebarangkalian. Sebaliknya, seperti yang digarap oleh Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, ia adalah satu kepastian kerana menganggap polemik seperti ini sebagai satu lumrah politik.

      Beliau mengambil pendirian demikian sebagai meluruskan reaksi sebahagian penyokong pembangkang yang membantah tindakan PH melantik Mahathir selaku Pengerusi gabungan berkenaan.

      Saifuddin berpendirian bahawa penyokong pembangkang perlu memahami tujuan penubuhan PH sebelum mengkritik keputusan pakatan itu bersabit struktur kepimpinannya yang diumumkan dua minggu lalu.

      Beliau menegaskan dalam keadaan sekarang “tawaran atau alternatif politik yang cuba diajukan PH” adalah jauh lebih penting daripada 'menoleh ke belakang dan bercakap tentang sejarah lampau'.

      "Kalau kita bercakap tentang sejarah lampau, kita tak bergerak ke depan. Jadi saya takkan layan sebarang soalan berkaitan perkara lampau. Tumpuan sekarang adalah tawaran yang PH nak buat. Itu lebih penting," katanya.

      Delete
    17. Saya kawan Mr J. Hari ni Mr J dimasukkan ke ICU berikutan 3 biji bisulnya telah bertambah menjadi 7. Satunya tumbuh di kerandut kontol beliau. Keadaan ini amat menyiksakan, ini bukan lawak. Ini betul2 serius.

      Tuan2 tolong doakan semoga kesihatan Mr J dapat pulih seperti sediakala untuk menerang tunjuk hal sebenar kedudukan negara.

      Utk pengetahuan tuan, Mr J bukannya orang sembarangan. Jadi banyak perkara dan rahsia dari langit diketahui beliau. Sbb tu, hal Najib sumer, sonang jo dia nak explain.

      Delete
    18. Saja2 bikin coghito kosong ... Budin2 maklum la dah rapat dgn mamtan ... memandai mandai coghito yg o'ang tak kan terimo coghito sobab takdo bukti.

      Delete
    19. Wak Johid Bin Raden Komedi6 August 2017 at 07:57

      Ingin memaklumkan bahawa saudara kita Mr J telah pergi meninggalkan kita sebentar tadi. Jenazah beliau akan dibakar di rumah pembakaran mayat dbkl. salam takziah...

      Delete

  2. Simpang kan lah Zahid jadi PM ..

    Mungkin Anwar silap memandang Zahid sebagai seorang yang agama nya baik.

    Lakunan dan kepura-puraan Zahid sebagai orang alim bukan sahaja berjaya memperdaya Anwar tetapi juga Tun yang langsung tak bertanya mengenai RM230 juta.

    Zahid jadi PM bermakna sama lah seperti Hadi jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahid ni.macam pak.lah

      Stop gap sementara tunggu hisapudin gay belajar nak jadi tp. Dgn jawatan khas


      Lepas Pru .. Jahid boleh jalan.. Tpm adalah hisapudin

      Delete
    2. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    3. Dah xde idea nak tulis ke? Asyik copy paste je ni. Jgnlah tunjuk sgt kebodohan tu..komenlah sikit

      Delete
    4. anon 1220 ni kang aku carutkan juga ni kang....
      tak pe ...
      sabar dulu....

      Delete
    5. Tak dapat saya nak bayangkan betapa gamat & lucunya jika gandingan Jahid + Hadi.. or Hisapputing + Hadi.. jadi MO1 & MO2.

      Delete
  3. Budin biar dia mampos la , si zahid komedi , kita cakap ka atau tak cakap sama ja dia ini pemimpin sudah outdated tak berguna macam KJ walau masih muda tapi tak layak dan tak berguna . Pendek cerita semua pemimpin dlm umno sudah rosak Dan tak berguna. Fokus wajib ditumpukan kepada kerosakan yang NAJIB AKA ROSMAH buat dan serangan kearah menjatuhkan umno BN dan memendekkan hayat rakan rapat umno iaitu PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemana datuk dr lbrahim yahya aka DIY hulubalang zaid hamidi tu.

      Jadi anak jantanlah kau tiger yg bersuara kucing tetapi berhati tikus.

      Isyitiharlah diri kau dlm blog budin ni buat apa berselindung dgn onani..mouse!!!

      Delete
    2. P/S dah habis buat PHD rupanya kau ni ya. Aku harap kau lebih berakal daripada dulu.

      Delete
    3. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    4. Poorah...mao putar kar?...

      Delete
    5. Mahathir: Saya ragu kekayaan Zahid, tetapi tiada bukti

      Alyaa Alhadjri
      2 Ogs 2017, 5:30 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2017, 5:33 petang)

      Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meragui sumber kekayaan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi apabila beliau mengisytiharkan asetnya kepadanya lebih dua dekad lalu.

      Walau bagaimanapun, Mahathir berkata beliau tidak mempunyai bukti.

      “Pada masa itu dia (Ahmad Zahid) beri laporan mulut kepada saya, saya tak ambil berat perkara itu.

      “Dia bagi penerangan kononnya hasil perniagaan, walaupun saya ragu, saya tidak ada bukti pada ketika itu.

      “Sekarang ini patut dia jawab dari mana dia dapat wang sebegitu banyak, ramai peniga pun tidak ada duit banyak itu, saya tak pernah tengok duit banyak itu,” katanya.

      Mahathir bercakap kepada pemberita selepas mengemukakan rayuan kepada Yang di-Pertuan Agong supaya campur tangan berhubung isu lanjutan perkhidmatan ketua hakim negara di Istana Negara di Kuala Lumpur petang ini.

      Delete
    6. Anjing kurap jho lo mao putar kenyataan madey...bodos punyer anjing kurap...

      Delete
    7. Anda perasan tak 'Anjing banjingan tengek Kejora' melarikan diri dari saya, hingga kini cabaran untuk ngopi/ngeteh sambil menibai roti tak terjawab olehnya.

      Dasar Pengecut & muka tak tahu malu....sebiji dua bijik macam Najib & Jahid Komidi....!!

      Delete
    8. Dia malu tu Pak Othaman

      Sebab mati pucuk..

      Delete
  4. Hari ini tanpa segan-silu dan di luar dari peradaban budaya jawa, Zahid salak pada Mahathir.

    Keturunan siapakah yang tidak boleh dipercayai antara Wak Zahid dari jawa al-baruaki atau Mahathir al-kutty ?

    Zahid bukan boleh di buat kawan dan saudara malah tak boleh di buat jadi PM.

    Sesiapa yang bercita-cita mahu menjadi PM selepas PRU termasuk Najib perlu mempunyai kemampuan untuk menyelesaikan hutang negara.

    Najib sudah terkeluar kerana kebodohan dan ketamakan Najib lah negara menanggung hutang.

    Zahid .... pernahkah Zahid jadi Timbalan Menteri Kewangan ? Setakat jadi Pengerusi BSN baik lagi Wahid bekas Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid Mat Arip telah MEMALUKAN Parti Cap MUNGE......dan MADEY Al MAMAK KERALA KUTTY....KATA ....KITA BERSIHKAN FELDA DARI RASUAH....Sekarang apa dah jadi...kena batang HIDUNG sendiri...baru padan mukaaaaa....cakap Berdegar-degar...macam Macai Anjing Kurap BELAAN KETUA TO' Kong DAPIGS...TAPI LAGI hampeh...Beri Penyapu JERRRR KAT DIORANG NI...KASI bershittttt....

      Delete
    2. Mr Tong Sam Pah yg hanya pandai berkata kata tapi nak halau lalat hijau pun tak ada kudrat.

      Delete
    3. Saya ULANGI (kalau terlepas pandang)...

      Anda perasan tak 'Anjing banjingan tengek Kejora' melarikan diri dari saya, hingga kini cabaran untuk ngopi/ngeteh sambil menibai roti tak terjawab olehnya.

      Dasar Pengecut & muka tak tahu malu....sebiji dua bijik macam Najib & Jahid Komidi....!!

      Delete
  5. wow...siap pakai contoh macam Aliff Aziz lagi...huhu...

    ReplyDelete
  6. anak kutty yang selama 22 tahun memporak peranda kan negara masih dipercayai oleh golongan muda. kepada orang muda anak kutty ini dulu dimaki dihina kerana kroniisme, anak kutty inilah yang menghancurkan raja dinegara ini, anak kutty ini lah yang mengeringkan perbendaharaan ekonomi negara, anak kutty ini lah yang meghina islam dengan berkata islam potong tangan saja. masyallah mengapa masih diagung agungkan sedangkan dia firaun, baru google tadi anwar dan reformasi tau tak berapa juta orang yang ditipu oleh anak kutty ini. yang telah menghancurkan sistem kehakiman baca lah orang muda baca sejarah skit. siksa nya menjadi rakyat malaysia siksanya ditipu oleh anak kutty ini. subhanallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11.24,

      Anda manusia normal ke atau binatang ternakan?

      Delete
    2. Mcm tulisan budak tadika. Baru belajor menulis ker bro.kahkahkah

      Delete
    3. Woi anon 11.24....Ko tuu yg sbnrnya buta sejarah! Penghormatan rakyat thdp Tun Xperlu dijerit2 & Xperlu nak diangkat placard mcm I love pee eM, Ayam with U! Kami melihat, menilai dgn matahati bukan dgn kepala lutut. Kami rela her PMkan Si Kutty nie drp melayu jawa/melayu bugis yg retorik jea lebih yg ekornya bergelumang najis....

      Delete
    4. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    5. tikus 11.24....

      aku tak payah baca sejarah....aku hidup dalam sejarah tu sendiri....aku mula membaca waktu tunku jadi pm.....sekolah waktu tun razak jadi pm....

      pm paling bodoh dan paling tak tentu arah.....ni la si jibo.....

      mof paling pendek akal....si jibo jugak...

      ko tak payah la nak google....

      Delete
    6. Istimewa buat 11:24 & 12:22:

      Saya ULANGI (kalau terlepas pandang)...

      Anda bak 'Anjing banjingan tengek' melarikan diri dari saya, hingga kini cabaran untuk ngopi/ngeteh sambil menibai roti tak terjawab oleh kamu.

      Dasar Pengecut & muka tak tahu malu....sebiji dua bijik macam Najib & Jahid Komidi....!!

      Delete
  7. Kasihan 11.24......bodoh tak boleh dijar,pandai tak blh diikut.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    2. Berita terbaru

      Johor lingkup


      Pwrisik sengapok adapt info org miss bantai u no kerana


      Org johor terlalu bemcukan najip pahang

      Delete

    3. Perisik sengapok dapat info org muda benci umno kerana

      Delete
    4. Zahid Mat Arip telah MEMALUKAN Parti Cap MUNGE......dan MADEY Al MAMAK KERALA KUTTY....KATA ....KITA BERSIHKAN FELDA DARI RASUAH....Sekarang apa dah jadi...kena batang HIDUNG sendiri...baru padan mukaaaaa....cakap Berdegar-degar...macam Macai Anjing Kurap BELAAN KETUA TO' Kong DAPIGS...TAPI LAGI hampeh...Beri Penyapu JERRRR KAT DIORANG NI...KASI bershittttt....

      Delete
    5. Anon 12:38 .

      Zahid Mat Arip masih lagi di dalam tahanan reman olih MACC untuk tujuan penyiasatan lanjut . Jadi kita tunggulah apa keputusan yang di ambil olih MACC .

      Sementara itu , tak payahlah terpekik terlolong dengan perkataan yang sungguh biadap .

      Ibarat satu perjalanan di dalam kereta , Zahid Mat Arip itu hanya penumpang . Jika kereta yang bergerak itu melanggar tembok ke atau pun terjun kesungai , yang sepatutnya lebih bersalah adalah pemandu nya .

      Tetapi di sebabkan Negara ini di perintah olih haram zadah , si pemandu di berikan kereta baru . Bukan kah senarionya bagitu wahai si Anon 12:38 ????

      Delete
    6. Zaid naarip disyakki rasuah semasa masih dlm umno...elok yg busuk dikluarkan dari bersatu..

      Delete
    7. MACC terkini buat kerja PILIH BULU.

      Bulu berserabut & bertunga Najib Rosmah MACC kini tak cabut pulak....HERAN...banyak heran...???

      Delete
  8. Musuh number WAHID adalah gerombolan angkuh,
    - pelahap cirit Tahek Low.
    - penjoli wang keringat rakyat.
    - penjana hutang cucu.
    - perasan tuan tanah,lupa amanah.
    - perasan hebat,hujah hancai.
    - Sah sengkek iman.
    - Media bisu
    - Lobai Lesu.

    Ciri2 sah terserlah. Setiap hari. Allah tunjuk. Kalau mata hati diselaputi Tahek Low mmg kugur nikmatNYA ,dan tak akan nampak.

    ReplyDelete
  9. Mana mr j xberani komen sini ker.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    2. Mahathir: Saya ragu kekayaan Zahid, tetapi tiada bukti

      Alyaa Alhadjri
      2 Ogs 2017, 5:30 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2017, 5:33 petang)


      Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meragui sumber kekayaan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi apabila beliau mengisytiharkan asetnya kepadanya lebih dua dekad lalu.

      Walau bagaimanapun, Mahathir berkata beliau tidak mempunyai bukti.

      “Pada masa itu dia (Ahmad Zahid) beri laporan mulut kepada saya, saya tak ambil berat perkara itu.

      Pilihan Editor

      Lim: Apandi patut ke AS kemuka hujah
      “Dia bagi penerangan kononnya hasil perniagaan, walaupun saya ragu, saya tidak ada bukti pada ketika itu.

      “Sekarang ini patut dia jawab dari mana dia dapat wang sebegitu banyak, ramai peniga pun tidak ada duit banyak itu, saya tak pernah tengok duit banyak itu,” katanya.

      Mahathir bercakap kepada pemberita selepas mengemukakan rayuan kepada Yang di-Pertuan Agong supaya campur tangan berhubung isu lanjutan perkhidmatan ketua hakim negara di Istana Negara di Kuala Lumpur petang ini.

      Delete
  10. tunM asalnya seorang doktor. profession yg amat mulia. tapi najib n zahid, jika dibandingkan ilmu tunM dgn dua mangkuk ni siapalah mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    2. Anon 11;55 .

      Siapa pun tidak bolih nafikan Mahathir berkelulusan doctor perubatan . Pernah mempunyai dua klinik di pecan Alor Setar .

      Wak Jahid , sehingga kini masih belum membuktikan kesahihan ijazah doktor falsampah yang diperolihi .

      Manakala si Bijan telah pun terbukti belajar setakat GCE 'O' level je .

      Delete
    3. Mahathir: Saya ragu kekayaan Zahid, tetapi tiada bukti

      Alyaa Alhadjri
      2 Ogs 2017, 5:30 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2017, 5:33 petang)


      Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meragui sumber kekayaan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi apabila beliau mengisytiharkan asetnya kepadanya lebih dua dekad lalu.

      Walau bagaimanapun, Mahathir berkata beliau tidak mempunyai bukti.

      “Pada masa itu dia (Ahmad Zahid) beri laporan mulut kepada saya, saya tak ambil berat perkara itu.

      Pilihan Editor

      Lim: Apandi patut ke AS kemuka hujah
      “Dia bagi penerangan kononnya hasil perniagaan, walaupun saya ragu, saya tidak ada bukti pada ketika itu.

      “Sekarang ini patut dia jawab dari mana dia dapat wang sebegitu banyak, ramai peniga pun tidak ada duit banyak itu, saya tak pernah tengok duit banyak itu,” katanya.

      Mahathir bercakap kepada pemberita selepas mengemukakan rayuan kepada Yang di-Pertuan Agong supaya campur tangan berhubung isu lanjutan perkhidmatan ketua hakim negara di Istana Negara di Kuala Lumpur petang ini.

      Delete
  11. Salam bro. Ulasan yg spot on, kira dpt A lah kalau presentation.
    Zahid ni suka putar belit. Dulu kata,ada tokoh pembangkang terlibat atau bersekongkol dgn org Filipin serang LD.
    Sampai skrang identiti pembangkang x pernah d dedahkan.
    Dia mau kenen Anwar lah tu.
    Kalau Anwar pun dia khianati, what is Najib bro.
    Najib is a liability to umno n bn.

    ReplyDelete
  12. Zahid Mat Arip telah MEMALUKAN Parti Cap MUNGE......dan MADEY Al MAMAK KERALA KUTTY....KATA ....KITA BERSIHKAN FELDA DARI RASUAH....Sekarang apa dah jadi...kena batang HIDUNG sendiri...baru padan mukaaaaa....cakap Berdegar-degar...macam Macai Anjing Kurap BELAAN KETUA TO' Kong DAPIGS...TAPI LAGI hampeh...Beri Penyapu JERRRR KAT DIORANG NI...KASI bershittttt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes Exco johor ambil rasuah apa cerita


      Anak beranak merembat..


      Habislah org johor benci umno


      Habisssss johor tumbang

      Delete
  13. seorang pemimpin yg bijaksana (wise) akan melihat sesuatu isu dr berbagai sudut (all angles).

    drpd peluang yg saya perolihi utk berinteraksi dgn tun m, saya perhatikan beliau mempuyai kebolihan luar biasa utk mengupas isu setlh menimgang nya dr beberapa perspektif (perspectives).

    'that is d genius of d man'.

    tun m tahu tentang kuasa yg luar biasa yg d pegang olih rosmah. namun olh kerana watikah n tauliah tlh d beri kpd najib ,maka tun tlh sedaya upaya memberi nasihat yg ikhlas kpd nya.

    saya percaya najib terpaksa menolak hampir semua nasihat tun m kerana tidak mendpt ehsan drpd rosmah.

    saya juga tahu bahawa hubungan zahid dgn rosmah tidak lah begitu baik. tapi hayat politik nya dlm UMNO sekarang berada d tangan rosmah. jika dia tidak rela 'menyembah' rosmah n meminta maaf, maka saya percaya zahid akan d keluarkan drpd 'inner circle' najib.

    mungkin bukan dlm masa terdekat olih kerana pasangan ini tahu bahawa hayat 'kekuasaan yg rakus' mereka akan berakhir juga jika mereka memilih utk berseteru dgn zahid.

    hishamuddin bolih d ketepika buat sememtara waktu kerana pengaruh nya d peringkat akar umbi amat terhad.

    d peringkat atasan PH, nampak semua nya 'cantik'. tapi jika d peringkat perlaksanaan tidak terurus dgn baik, peluang yg semakin luas yg berpihak
    kdp PH (terutama nya PPBM)akan sia2 jika ia nya tidak d rebut dgn 'keupyaan' yg jitu.

    'this PRU14 is PH 2 lose'

    ReplyDelete
    Replies
    1. ralat - 'this PRU14 iS 4 PH 2 lose"

      Delete
    2. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    3. Era kuku besi ini pasti akan berakhir pak rahman.

      Termasuklah juga era ular ularma.

      Menjandalah kau mr j baik di dunia atau di akhirat nanti.

      Delete
    4. Berita terkini

      Si kojola disahkan mati pucuk.

      Delete
    5. Zahid Mat Arip telah MEMALUKAN Parti Cap MUNGE......dan MADEY Al MAMAK KERALA KUTTY....KATA ....KITA BERSIHKAN FELDA DARI RASUAH....Sekarang apa dah jadi...kena batang HIDUNG sendiri...baru padan mukaaaaa....cakap Berdegar-degar...macam Macai Anjing Kurap BELAAN KETUA TO' Kong DAPIGS...TAPI LAGI hampeh...Beri Penyapu JERRRR KAT DIORANG NI...KASI bershittttt....

      Delete
    6. Mahathir: Saya ragu kekayaan Zahid, tetapi tiada bukti

      Alyaa Alhadjri
      2 Ogs 2017, 5:30 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2017, 5:33 petang)


      Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meragui sumber kekayaan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi apabila beliau mengisytiharkan asetnya kepadanya lebih dua dekad lalu.

      Walau bagaimanapun, Mahathir berkata beliau tidak mempunyai bukti.

      “Pada masa itu dia (Ahmad Zahid) beri laporan mulut kepada saya, saya tak ambil berat perkara itu.

      Pilihan Editor

      Lim: Apandi patut ke AS kemuka hujah
      “Dia bagi penerangan kononnya hasil perniagaan, walaupun saya ragu, saya tidak ada bukti pada ketika itu.

      “Sekarang ini patut dia jawab dari mana dia dapat wang sebegitu banyak, ramai peniga pun tidak ada duit banyak itu, saya tak pernah tengok duit banyak itu,” katanya.

      Mahathir bercakap kepada pemberita selepas mengemukakan rayuan kepada Yang di-Pertuan Agong supaya campur tangan berhubung isu lanjutan perkhidmatan ketua hakim negara di Istana Negara di Kuala Lumpur petang ini.

      Delete
    7. Zahid maarip memaluka AMNo...zahid rasuah semasa masih dlm umno...jawatan yg di berikan oleh najib..

      Delete
    8. Kejora sial dan anon 14.10,
      Cilaka, siasatan baru mulala sial. Belum jatuh hukuman lagi. Orang yang ditahan reman baru nak disiasat.

      Siasatan belum pun habis lagi kau punya cilaka pandai-pandai dah jatuhkan hukum. Memang sial cilaka la kau berdua.

      Ada orang direman seminggu untuk disoal siasat tapi bila selesai siasatan didapati dia tak salah, orang tu dilepaskan.

      Binatang cilaka kau tak pernah dengar ke berita macam ni keluar suratkhabar?

      Babi punya orang. Belum apa-apa dah jatuhkan hukum. Sial.

      Delete
  14. Bon 2.5 bilion yg dikeluarkan oleh Bank Najib Mah tu utk apa?

    Jika betul2 bukan utk bayar ipic, buktikan dengan keluarkan ia selepas 5 Ogos. Bukan dikeluarkan sehari sebelum pembayaran ipic!!!

    Why are you paying again anyway???
    Where is the 1st payment money?
    Where?

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERBARU...SI MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TELAH NAFIKAN TIADA RM 230 JUTA DALAM AKUAN SI ZAHID....TU LAH BUDIN DAN MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS ...LAIN KALI SIASAT BETUL-BETUL DULU SEBELUM PERCAYA SANGAT KAT ORANG TUA YANG DAH NYANYUK NI...TAK SEMENA2 BUDIN DAN PENCACAI LAIN DAPAT DOSA KERING AKIBAT DARI FITTNAH NI...ELOK LER TU...AMALKAN SELALU....

      Delete
    2. Woiii kalau mati pucuk lebih baik pergi workshop sajalah.

      Suruh pomen kasi welding.

      Delete
    3. 1240,
      tugas ko masih kencing blog org yer.
      Tahek Low sedap kan?

      Delete
    4. Zahid Mat Arip telah MEMALUKAN Parti Cap MUNGE......dan MADEY Al MAMAK KERALA KUTTY....KATA ....KITA BERSIHKAN FELDA DARI RASUAH....Sekarang apa dah jadi...kena batang HIDUNG sendiri...baru padan mukaaaaa....cakap Berdegar-degar...macam Macai Anjing Kurap BELAAN KETUA TO' Kong DAPIGS...TAPI LAGI hampeh...Beri Penyapu JERRRR KAT DIORANG NI...KASI bershittttt....

      Delete
    5. Setuju dengan anda 12.35. Cuma ada sikit pembetulan.

      Bon mesti dikeluarkan selepas 10hb Ogos jika benar ia bukan digunakan untuk bayar IPIC. Dijangka tarikh akhir ialah 7hb Ogos (5 hari bekerja).

      Jika bon diterbitkan sebelum 7hb Ogos. Maka yakinlah yang membayar hutang itu ialah kita semua termasuk penyokong2 najip yang bangang2 belaka.

      Delete
  15. siapa yang tak habis-habis copy & paste cerita mengarut..."BERITA TERBARU...SI MADEY..."...cerita tak betul tiada siapa nak layan...kesian...huhu....ni 1mdb dah tak bayar hutang...apa najib buat?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kata orang, nak bohong, bohong sikit-sikit sudahlah. Ni semua sekali nak kelentong. Tempoh 'Top Dog' Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir sebagai perdana menteri berakhir pada tahun 2003. Keputusan Malaysia untuk memiliki dua kapal selam kelas Scorpene dari DCNS Perancis dimeterai pada Jun 2002. Ketika itu, DS Najib Razak adalah Menteri Pertahanan. Hari ini, Tun Dr Mahathir kata pembelian dua kapal selam scorpene tidak dibincang dalam kabinet semasa beliau menjadi Perdana Menteri. Kata Tun Dr Mahathir,
      Saya memang tak nak beli kerana kita tak boleh guna. Kapal selam itu kita tak boleh guna di Selat Melaka. Dan kita tidak ada duit, kosnya tinggi. Tetapi tiba-tiba setelah saya bersara, saya dapat tahu Menteri Pertahanan sudah buat pesanan untuk mendapatkan dua buah Scorpene. Keputusan itu mungkin dibuat ketika saya menjadi Perdana Menteri, tetapi saya tidak dimaklumkan tentangnya.
      Tun Dr Mahathir adalah Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan mulai 05/06/2001-31/10/2003. Mana mungkin pembelian aset ketenteraan bernilai berbilion Ringgit Malaysia dibuat tanpa kelulusan Kementerian Kewangan yang dikepalai oleh Menteri Kewangan?

      Adakah Tun Dr Mahathir mahu mengatakan di bawah pemerintahan beliau sebagai Perdana Menteri, Kerajaan Malaysia Malaysia mampu membelanjakan RM3.4 bilion untuk pembelian dua item, tanpa kelulusan Kabinet, tanpa kelulusan belanjawan, dan tanpa persetujuan perbendaharaan? Agak-agaklah Tun.

      Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2017/08/hebat-top-dog-pakatan-harapan-beli-2.html#BKrdXqYvHPJT4TFx.99

      Delete
    2. Alahai guna macai cts menyalak lak...cuba la najib sendiri bunyi kuat sikit ckp aku beli dulu masa tun jadi pm...dah cerita dalam kabinet...tun penipu....cuba la...serupa kes rm230 juta zahid...cuba zahid sendiri menyalak ckp tun tipu sengaja nak kenakan dia...
      Rasanya cara tun jwp pertanyaan wartawan semlm pun mcm nak pancing zahid bersuara aje...konon dia tak ada bukti ...INGAT TUN MENTION BUKTI PADA MASA TU...BUKAN WAKTU SKRG...cuba la zahid kalu anak jantan la

      Delete
    3. Jangan jadi macam musa hitam...tersalah jolok...nak menonjolkan diri jadi hero balun tun siap terbit buku...alih-alih sebab 2 helai kertas tun keluarkan...terus ghaib...kasihan

      Delete
    4. Zahid Mat Arip telah MEMALUKAN Parti Cap MUNGE......dan MADEY Al MAMAK KERALA KUTTY....KATA ....KITA BERSIHKAN FELDA DARI RASUAH....Sekarang apa dah jadi...kena batang HIDUNG sendiri...baru padan mukaaaaa....cakap Berdegar-degar...macam Macai Anjing Kurap BELAAN KETUA TO' Kong DAPIGS...TAPI LAGI hampeh...Beri Penyapu JERRRR KAT DIORANG NI...KASI bershittttt....

      Delete
    5. Anon 13.28...Jangan jadi macam Nuar Al Jubori...tersalah Jolok...terjolok lubang kunyit.....alih-alih TERLIWAT....terus ghaib masuk Sg. Buloh...kasihan....

      Delete
    6. Zahid maarp memalukan najib dan umno...kes tasuah semasa masih dl umno pegang jawatan yg diberikan oleh najib...

      Delete
    7. Blog cts blog kaki putar...adekah razak baginda kroni madey?...
      Menteri hanye luluskan bajet...urusan oembeluan di buat oleh kementerin oertahanan...

      Delete
  16. Beberapa hari lepas, Wan Azizah dilaporkan berkata, sekiranya Pakatan Harapan berjaya memenangi PRU-14 akan datang, sebuah RCI akan diwujudkan untuk menyiasat salah laku Mahathir.




    Dengan kata lain, segala tindak-tanduk Mahathir yang telah menyebabkan Anwar Ibrahim kehilangan peluang sebagai Perdana Menteri Malaysia, akan dibicarakan dan kemudian Dr. Mahathir akan dihukum.




    Ada lagi ‘nasi tambah’ daripada para pentaksub kononnya, RCI itu juga akan mengembalikan harta-harta rakyat yang telah dirompak oleh Mahathir menerusi kroni dan keluarganya.




    Tidak ramai yang memberikan perhatian serius kepada kata-kata dan pengumuman yang dibuat oleh Wan Azizah. Ini adalah kerana Wan Azizah bukanlah seorang ahli politik yang berkaliber.




    Dalam PKR sendiri, perselisihan dan perbalahan diantara Wan Azizah dengan Azmin Ali bukanlah satu rahsia lagi. Malah, Azmin Ali dilaporkan sudah tidak menghormati Wan Azizah lagi.




    Manakala Wan Azizah yang mendapat sokongan daripada puak-puak DAPigs juga dilaporkan sering kali meninggikan suara kepada Azmin Ali yang dilihat terlalu pro-Mahathir.




    Bahkan Azmin juga turut didakwa sedang berusaha me-Mahathir-kan PKR selepas namanya menjadi sebutan sebagai bakal PM ke-7 sekiranya Pakatan Haprak tu berjaya memenangi PRU-14.




    Maka sudah pasti ramai yang berpendapat bahawa pengumuman dan ikrar yang dilafazkan oleh Wan Azizah itu sebenarnya tidak lebih daripada hanya sekadar satu sandiwara semata-mata.




    Sedangkan hakikatnya, Wan Azizah sendiri sedang bergelut dengan tentangan dari dalam PKR sendiri, khususnya golongan yang terlibat dalam reformasi dan demonstrasi jalanan 1998.




    Tidak sahaja PKR, DAPigs juga turut dilihat sedang bergelut untuk menerangkan kepada para pengikut, pengundi dan penyokong mereka bahawa Mahathir sebenarnya tidak ada nilai di dalam Pakatan.




    Sebaliknya, mereka mendakwa Tun Mahathir hanya alat yang digunakan bagi tujuan menarik undi Melayu untuk menggulingkan UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU yang akan datang.




    Namun apa yang pasti, Tun Mahathir sendiri sudah tentu mempunyai perancangan jangka panjangnya yang tersendiri. Tidak mungkin dia akan menyua tengkuknya secara mudah untuk disembelih oleh bekas musuhnya dengan begitu sahaja!!!

    ReplyDelete
  17. Bila kem komunis dalam status PANIk, kader2 pelahap dihantar sabotaj blog yg mendedahkan MUNGKAR.
    Syaitan amat bersetuju dgn SOP ini. Dalam masa sama Allah menyerlahkan siapa tali barut sebenar.
    Walaupun dlm keadaan Media ligat
    kambus.
    Walaupun Libai Lesu masih zip bisu.
    ALLAH MAHA KUASA.
    Hentikan la kalau ingat dasar2 Klepet akan menang. SENGKEK SGT KAH IMANMU ?

    ReplyDelete
  18. KASIHAN MELIHAT TOK WAN YANG MENJADI BALACI DAP . LIHAT SENDIRI LAH TOK WAN HANYA MEMBACA SKRIP YANG SUDAH TENTU DITULIS OLEH LIM KIT SIANG. TOK WAN SUDAH LUPA BAHAWA DIA LAH YANG MEMECAT KETUA HAKIM NEGARA DAN LIMA HAKIM YANG LAIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni kuat temberang...

      Delete
    2. Abis la umno kali ni...mmg kena tapau abis pnyer

      Delete
  19. Jika sebelum ini, nama dia cukup popular dikalangan pentaksub mazhab Pakatan kononnya Rejim DAPigs tu memberikan ruang dan peluang kepada orang Melayu untuk menjadi Ahli Majlis.




    Tetapi apakan daya dia akhirnya hanya menjadi bahan modal Politik Longkang Rejim DAPigs Pulau Pinang semata - mata. Sekarang baru la dia sedar bahawa itu hanya sandiwara DAPigs belaka.




    Bekas ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MBPP), Noor Syazwani Md. Amin hari ini telah menfailkan saman terhadap bekas majikannya dan tiga yang lain di Mahkamah Tinggi di sini hari ini bagi menuntut ganti rugi susulan pemecatannya.




    Peguamnya, Datuk Dr. Aswandi Mohamed Hashim berkata, Noor Syawani, 30, mengemukakan enam tuntutan terhadap MBPP; Datuk Bandar MBPP; Setiausaha Bandaraya MBPP dan Setiausaha Kerajaan Negeri.




    Beliau memberitahu, dalam writ saman berkenaan, Noor Syazwani turut menuntut supaya kesemua defendan membayar baki elaun bulan yang berhak diterimanya sebanyak RM32,000.

    “Selain itu, tuntutan berkenaan meminta supaya defendan-defendan membayar ganti rugi keseluruhan berjumlah RM50,000 akibat kepayahan yang dialami anak guam saya selepas lantikannya selaku Ahli Majlis MBPP dibatalkan tanpa sebab pada 19 April lepas,” katanya di sini hari ini.

    Media sebelum ini juga turut melaporkan Rejim DAPigs Pulau Pinang telah menamatkan perkhimatan seorang ahli majlis tanpa mengemukan sebarang sebab dan alasan yang munasabah.




    Noor Syazwani sebelum ini pernah berkhidmat dengan MBPP kurang daripada empat bulan sebagai ahli majlis. Namun dia telah dipecat daripada jawatan tersebut selepas mesyuarat Exco negeri.




    Noor Syazwani telah dilantik menjadi Ahli Majlis MBPP pada Januari lalu dan merupakan wakil pertubuhan bukan kerajaan NGO daripada Persatuan Pasar Malam Melayu Pulau Pinang.




    Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Chow Kon Yeow mengeluarkan dalam kenyataannya menyatakan bahawa penyingkiran Noor Syazwani dibuat mengikut Seksyen 10 (4) Akta Kerajaan Tempatan 1976. Bagaimanapun tidak dinyatakan alasan penyingkiran tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AIDCNews – 22/04/17 –Pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menafikan sebab rasis merupakan faktor Noor Syazwani Md Amin, 30, telah dipecat sebagai Ahli Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dua hari lepas.

      Zaidi Ahmad, pegawai khas Guan Eng berkata Noor Syazwani dipecat selepas berkhidmat sebagai ahli Majlis kira-kira empat bulan yang lalu kerana tidak pandai mengawal kata-katanya sendiri.

      “Contoh seorang pemain bola sepak dibuang sebab bila main asyik sumbat gol sendiri atau passing bola kat pihak lawan. Maka sudah tentulah tidak boleh dikekalkan dalam pasukan.

      “Cuma ingat pepatah Melayu, ‘Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa,”jelas Zaidi dalam satu kenyataan yang disebarkan dalam media sosial hari ini.

      Delete
    2. Hermmmm...caii umno ni tak lain tak bukan mesti nak try isu perkauman.tak sudah2 taktik ni

      Delete
  20. 13.19,bodoh tahap gaban kata tukar tiub

    ReplyDelete
  21. Kesian.
    Asyek melalut gasak org tua gelas tak pecah, tuduh DAP hasut tak laku.
    Dangkal dan hampeh skali.
    Apa jadi hal2 1mdb, kutty,90j, batu pink..mana jho low?
    30 sialan sita.debat lari.
    Apa lah lagi.
    Terakhir, 6 pegawai diplomat malaysia london (dibayar gaji dan elaun marhaen) gelisah. Apahal gelisah saman Hadi dilondon, sapa bayar lawyer2 premium omputih. Tin Milo tak penih lagiii.
    Hmmm, CaiUlat TAHEK LOW, cuba lah uodate sikit hujahan tu, kalau tak mampu stick to the topik.
    Amacam boleh? Its for your own good,nasihat free ni tau.

    ReplyDelete
  22. Sehingfa sekarang wak jahid masih sakit gigi...ketakutan nak nak nafikan dakwaan tun madey...macai umno pon tak berani bela zahid...takut kpd najib...hehehe..

    ReplyDelete
  23. Nak idup..
    Dalam politik Ni kena pegang byk watak..
    Kadang2 ke Jadi penjilat tegar,Kekadang kena jd musuh..
    Br Ada kelangsungan Kalau nak idup dlm politik..
    Kena pandai bawak diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena berpegang pada Islam sepanjang masa.

      Sekurang-kurang nya jangan tibai dan sapu duit rakyat.

      Jenis berubah watak hanya lah ada pada si pengampun wahid.

      Delete
  24. Azmin beri 2 minggu untuk KPN tangkap Jho Low
    Ho Kit Yen
    ShareTweetPinMail
    azmin-khalid-jho-low

    KUALA LUMPUR: Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali semalam menyerahkan notis kepada ketua polis negara (KPN) menuntut penangkapan dan ekstradisi ahli perniagaan kontroversi, Low Taek Jho atas kesalahan pecah amanah dan pengubahan wang haram.

    Peguam mewakili Azmin, Latheefa Koya berkata notis tuntutan diserahkan kepada Tan Sri Khalid Abu Bakar supaya menjalankan tugasnya menangkap Low, yang juga dikenali Jho Low, atas kesalahan di bawah Seksyen 120B, 406 dan 409 Kanun Keseksaan, di samping Akta Pencegahan Pengubahan. Wang Haram, Pencegahan. Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram 2001.

    “Ini adalah tanggungjawab pihak tuan di bawah Akta Polis 1967 dan Perlembagaan Persekutuan untuk mengambil tindakan yang diperlukan di sini seperti dinyatakan di atas, termasuk meminta secara rasmi bantuan polis antarabangsa iaitu Interpol,” menurut surat itu.

    Azmin memberikan tempoh 14 hari kepada Khalid sebelum mengambil tindakan saman.

    Surat itu memberikan alamat Jho Low sebagai 69, Tanjung Bungah Park, Tanjung Bungah, Pulau Pinang.


    Seorang lagi peguam Azmin, N Surendran berkata Khalid sehingga kini masih belum mendapatkan notis merah ke atas Jho Low.

    Jho Low yang berasal dari Pulau Pinang merupakan salah seorang individu yang dikehendaki berhubung penyiasatan berkait 1MDB oleh pasukan khas termasuk Bank Negara Malaysia (BNM) dan peguam negara, ketika jawatan itu masih disandang Tan Sri Abdul Gani Patail.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Cai2 Tahek Low, nampak?
      Macam ni baru betul. Teran keluar yg tak elok, flush.
      Buat aoa lah kamu tahan, jilat balik, siap hirup dgn koncin lobai pulak tu.
      Hujungnya tak akan Bathil bagus dari Kebenaran.
      Kau pun tahu, saja nak jaga peruntukan Tahek Low berkicap tu.
      Sengkek Iman, Mudarat beb. Ingat tuu.

      Delete
    2. Umno semua bisu biarkan cina prompak hidup mewah dengan wang rompakan billion...melayu umno bodoooss..

      Delete
  25. Dengarlahlah Tuan satu cerita
    kisah dongeng pencacai kojola
    dah beberapa hari dia mendakwa
    Tun mengaku RM230 juta tiada!

    ini pencacai bangang dan buta
    buah cempedak disangka nangka
    kalau nak tahu apa dia kata
    pusing putar sudah disangka!

    kononnya Tun 'NAFIKAN TIADA'
    'NAFIKAN TIADA'apa maksudnya
    ia bermaksud wang tu ada
    kalau 'NAFIKAN ADA, barulah tiada!

    kalau nak komen lagak pendita
    macam tahu semua benda
    perkataan 'nafikan' pun dah salah kata
    tak dapat beza panties dan spender!

    kalau camtu kojola mengaku
    RM230 juta Jahid dah sapu
    lidah berbelit elok dipaku
    cakap lurus dia tak mampu!

    benda itu diulang ulang
    macam production didalam kilang
    bangkitan rakyat tak dapat dihilang
    ke Sungai Buloh semua jembalang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin.
      Kojola buat2 buta,
      Hati mati,Roh tiada.
      Malam buta, dia beedusta,
      Tahek Low makan ruji dia.

      Silahanat penderhaka,
      Cuma dedak yg dia cita,
      Memang dasar jembalang puaka,
      Wajib digasak disetiap masa.

      Awas Kojola durjana,
      Memang sikap velaka.
      PakMan nak jumpa,
      Lari terkencing dia,
      Puja klepet,sanjung setan sama saja...

      Delete
    2. Sambangan....

      Wahai Nujum Pak Jembalang
      Bukannya betul semua temberang
      Wahai Nujum Pak Jembalang
      Reper merepek semua temberang

      Dalam begitu dia pengecut
      Sembunyi diri dalam selimut
      Semakin hari semakin ketara
      Akhirnya dia masuk penjara

      Pak Jembalanngggg......!!

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Memang mangkuk itu kojola
      Satu hari nanti pasti ditimpa bala
      Mengata memaki suka mencela
      Jalan ke nerakalah dia menghala..

      Dia mengulang pasal dah bangang
      Memang kaki kopipes tak reti mengarang
      Isinya penuh tipu dan temberang
      Sikiki polong ni saudara jembalang..

      Bila dia komen sendiri seronok
      Kononnya pakatuns berjaya dihempuk
      Sebenarnya orang malas nak layan ini beruk
      Kerana semakin dilayan semakin teruk..

      Sekali sekala rasa juga nak tibai
      Tak tahan dengar dia mengilai
      Ini campuran manusia hantu punya macai
      Kalau dah teruk sangat, eloklah yassin kita baca ramai ramai..


      Delete
  26. Tun madey dah bocorkan cita2 zahid nak gulingkan najib...sudah pasti najib takkan berdiam diri...tunggu lah masa wak jahid di tendang...tak de sekor pon umno yg akan bela...hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dgn anda memang takde sekor pun nak bela dia tapi........

      wak jahid toksah risau
      aku kan ada yang boleh bela anak dia...

      untuk pengetahuan semua,
      Noor dgn Noorul kan tak jauh.hehehe..

      Delete
  27. Wak Hahid yakin madey boleh tolong dia naik jadi pm tapi kecewa dengan jawapan tum madey...wak jahid pon bersumpah setia lah kpd najib...
    Tun madey dah kenal siapa wak jahid yg tak ade ketokohan untuk jadi pm...

    ReplyDelete
  28. Zahid thought he could convince Najib to step down, claims Dr M
    3 Aug 2017, 1:36 pm (Updated 3 Aug 2017, 1:39 pm)


    Ahmad Zahid Hamidi had hoped to convince Prime Minister Najib Abdul Razak to step down soon after he was appointed deputy prime minister, alleged Dr Mahathir Mohamad.

    Mahathir claimed that this was communicated to him during a meeting with Zahid.

    "He (Zahid) thought he could get Najib to resign, after which he would become prime minister

    "I told him, even if Najib resigns, it is not necessary that he (Zahid) becomes the prime minister, because Umno has the right to choose who replaces Najib," the former premier told The Malaysian Insight in an interview.

    It is not known when the meeting took place. Zahid was appointed as deputy prime minister in 2015 after Muhyiddin Yassin was dropped from the cabinet due to his critical views on 1MDB.

    ReplyDelete
  29. Berita panas!!!

    wak zahid mengaku ada simpanan rm230j tp lupa kat mana disimpannya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu pelapap mudah lupa.
      Jawa malingsia langsung tak ingat terus.

      Delete
  30. Pendedahan Tun Mahathir terhadap keghairahan Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk merebut jawatan perdana menteri, tidak akan mendorongkan Datuk Seri Najib untuk bertindak terburu-buru kerana beliau telah pun menyimpan rahsia ini lama sebelum pendedahan itu.

    Melihat risiko inilah maka beliau melantik Zahid Hamidi, Naib Presidennya untuk menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri supaya mudah dikawal dan bila perkembangan politik merebakkan api dalam sekam, beliau segera memperkuatkan pertahanannya dengan melantik sepupunya Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai Menteri Tugas-Tugas Khas.

    Orang ramai, ahli parti dan Zahid sendiri dapat membaca dengan mudah signal yang dihantar oleh Najib.

    Pendedahan Tun Dr.Mahathir bahawa Zahid datang meminta bantuannya untuk menjadi Perdana Menteri dalam keadaan Najib semakin tertekan tidaklah mengejutkan Najib sebaliknya menjadi blessing in diguise kepada hasratnya untuk menenangkan "keghairahan nafsu" Zahid yang mengetahui kekuatannya dalam parti.

    Walaupun umum dan ahli parti terkejut dengan pendedahan Mahathir dan menjangkakan Najib akan bertindak keras dan tegas tetapi hal ini tidak mungkin berlaku dalam keadaan keruncingan parti dan Najib memerlukan perpaduan ahli dan juga sokongan rakyat.

    Tetapi ini tidak bererti Najib tidak akan bertindak. Seperti bapanya Tun Abdul Razak , beliau berpegang kepada budaya politik yang berkesopanan, bersembunyian tangan dalam tindakan, berbijaksana menarik benang dalam tepung sambil menjampi ribut supaya tidak menjadi taufan.


    Najib telah lama mengenali Zahid walaupun pernah renggang sekejap kerana Zahid mendekati Anwar. Zahid bukanlah pejuang yang mementingkan kepentingan rakyat tetapi lebih mengutamakan kedudukan dalam corridor of power dan demikian juga Najib yang survivalnya kerana kebijaksanaan mengambil kesempatan. Mereka mendukung nilai politik yang sama berbanding dengan Anwar Ibrahim dan Tun Mahathir yang berani mengambil risiko dalam keadaan tercabar.

    Sekarang Zahid dan Najib berkongsi falsafah politik yang sama dalam krisis politik terpendam antara mereka kerana menyedari hakikat tidak mempunyai sokongan rakyat di luar parti berbanding dengan Mahathir dan Anwar apabila dalam "berperang", masing-masing percaya tidak sahaja kepada adanya sokongan dalam parti tetapi juga rakyat di luar parti.

    Maka itu Anwar berani mengamuk sebaik sahaja disingkirkan dan Mahathir berani bertindak tegas dan keras.

    Najib telah pun berjaya menyingkirkan Muhyiddin dengan teratur tanpa tentangan dalam parti dan beliau juga akan berjaya memotong taring Zahid walaupun akan membiarkannya terus berada dalam tampuk kuasa sehingga Pilihanraya 14.
    Mereka akan berada dalam keadaan mata berpandangan budi kedapatan

    Zahid tidak lagi akan dapat beralih untuk meminta sokongan rakyat ke arah mencapai cita-cita menjadi MO1 kerana kredibilitinya telah dicemarkan oleh Mahathir. Reaksi umum terhadap pendedahannya mengenai keturunan Mahathir sangat buruk.

    Dalam pada itu Najib tetap sedar dalam parti, Zahid lebih merbahaya dari Muhyiddin untuk menghadapi pemilihan pucuk pimpinan parti selepas pilihanraya akan datang kerana Zahid memegang undi popular parti berbanding dengan Hishammuddin Hussein.

    Permainan politik Najib Tun Abdul Razak dan juga Zahid Hamidi akan semakin menarik untuk diperhatikan dari dekat oleh rakyat.


    Kopipes artikel tan sri zam...

    ReplyDelete
  31. Anjing2 yg berkeliaran siang malam dikawasan rumah kita ni keturunan apa ye. Mereka ni bertuan tapi tak berumah. Terpaksa ler menumpang dan menyalak dirumah org utk dapatkan upah bangkai dedak busuk dari tuan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan sendiri udah pening kepala...mane la sempat nak dibela anjing2 kurap tu semua.alamat merempat la kat tepi longkang tu pasni.

      Untung2 ade lobai amik bela buat jaga hutan balak kat gua musang nun...

      Delete
    2. Tapi kalau anjing yang bekurap macm yg sekor tu..sape pun tak nak bela kot.yang tag kat leher anjing ade nama"kojolla" tu....

      Kahh kahh kahhhh kahhhhhh kahh kaahh

      Delete
  32. He knows the grit but he is not truth lover.

    ReplyDelete
  33. Ada ke Raja-Raja yang berdarah Jawa?

    Jika Raja tersebut jadi Agung ... untung lah Zahid.

    ReplyDelete


  34. Krisis 1MDB sudah melarat-larat ke semua bahagian utama yang menjalankan sistem negara dan memberi masalah kepada sektor-sektor sokongan yang lain.

    1MDB kepala besar yang merosakkan negara !

    Zahid bukan orang nya yang mampu menghadapi kemelut kewangan 1MDB kerana sifat kesamsengan Zahid hanya mampu jadi kuat apabila di beri kuasa yang tidak memerlukan otak untuk berfikir.

    Yang Zahid tahu jika dapat jawatan PM, dakwa dan tangkap Najib dengan Rosmah. Ini tidak menyelesaikan kemelut 1MDB dan Zahid akan berjumpa Mahathir, minta buah fikiran.

    Hanya Mahathir dan Anwar yang boleh melihat dan mengesan dari atas kebawah bahagian-bahagian yang bersangkut-paut .. secara keseluruhannya.


    Melantik sekumpulan orang yang pakar dalam bidang masing-masing tanpa pengetahuan yang tinggi sama lah apa yang telah berlaku semasa Najib sekarang ini.

    Untuk menyelesaikan kemelut 1MDB.. Zahid akan sentiasa minta pandangan orang tua nyanyuk !

    Bukan kah lebih baik sahaja orang tua nyanyuk itu yang jadi PM dari Zahid yang jadi PM !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kesamsengan jer tp skrg ni terserlah kebodohan zahid..umpama kata pepatah zahid gali kubur sendiri..

      Delete
    2. Tabung Kerajaan akan merosot. Bukan sahaja dana untuk pembangunan akan kurang dana untuk operasi juga akan terhakis. Akan merosot berterusanlah ekonomi negara,” katanya.

      Nampak ... ini yang di maksudkan .. sebab Najib ingat setakat kurangkan atau perlahan kan pembangunan ..

      Delete
  35. Wakjahid wongkorno kapunden marang sekeper baru tau sekarang langit tingi ke rendah...suka2 ati kutuk keturunan org sekali tun m balas cabar dedahkn ic al kutty dan isu duit 230 juta maka terus terkincit wakjahid wongkorno mappudulung kapunden marang sekeper ..xberani bukak mulut dah..sekali tun m bukak rahsia wakjahid nk ganti najib abis lingkuplah masa depan wakjahid dlm umno..padan muka wakjahid.. Jilat salah tempat.kahkahkah

    ReplyDelete
  36. Dr M: Najib rasa Melayu bodoh

    3 Ogs 2017, 12:01 tengahari (Dikemaskini 3 Ogs 2017, 12:04 tengahari)


    Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa sikap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menunjukkan beliau menganggap orang Melayu bodoh.

    “Pendapat Najib ialah orang Melayu bodoh. Bagi duit secara langsung kepada orang Melayu, mereka tidak akan soal lagi di mana pergi AS$600 juta.

    “Yang hilang duit Kerajaan. Wang tunai yang diberi secara langsung lebih mudah dirasai dari duit berbilion yang hilang oleh Kerajaan,” katanya.

    Bekas perdana menteri 22 tahun itu berkata demikian ketika mengulas laporan berkaitan kegagalan 1MDB membuat sebarang bayaran RM2.58 bilion kepada firma Abu Dhabi, International Petroleum Investment Co (IPIC).

    Jumlah itu telah dipersetujui dalam perjanjian penyelesaian.

    Pilihan Editor

    Duit hangus beribu tapi lemak Betty tak hilang
    Najib bagaimanapun berkata 1MDB mampu membayar dan perkara itu cuma “soal teknikal sahaja bukan soal tidak dapat bayar balik.”

    Menulis di blog hari ini, Mahathir bagaimanapun menegaskan “orang Melayu bukan bodoh seperti disangka oleh Najib”.

    “Mereka sudah sedar duit yang hilang itu adalah duit mereka. Hutang juga akan dibayar oleh mereka dan anak cucu mereka.

    “Hutang yang tidak dibayar oleh Najib akan dipikul oleh rakyat termasuk orang Melayu. Maka akan dinaikkan cukai GST dan lain-lain,” katanya.

    Mahathir juga mengingatkan bahawa kegagalan membayar hutang boleh menyebabkan negara muflis.

    “Tabung Kerajaan akan merosot. Bukan sahaja dana untuk pembangunan akan kurang dana untuk operasi juga akan terhakis. Akan merosot berterusanlah ekonomi negara,” katanya.

    ReplyDelete
  37. Mampuihlah hang zahid dgn kak mah
    Dulu hang disayang
    Skrng hang akan ditendang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti kak mah kepit la kepala zahid celah ketiak dia..mampoossssss

      Delete
    2. Hang jaga jahid...kalau hg maiiii penang kami pakat luku kepala hg ramai2

      Delete
  38. Dr M: Najib rasa Melayu bodoh

    3 Ogs 2017, 12:01 tengahari (Dikemaskini 3 Ogs 2017, 12:04 tengahari)


    Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa sikap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menunjukkan beliau menganggap orang Melayu bodoh.

    “Pendapat Najib ialah orang Melayu bodoh. Bagi duit secara langsung kepada orang Melayu, mereka tidak akan soal lagi di mana pergi AS$600 juta.

    “Yang hilang duit Kerajaan. Wang tunai yang diberi secara langsung lebih mudah dirasai dari duit berbilion yang hilang oleh Kerajaan,” katanya.

    Bekas perdana menteri 22 tahun itu berkata demikian ketika mengulas laporan berkaitan kegagalan 1MDB membuat sebarang bayaran RM2.58 bilion kepada firma Abu Dhabi, International Petroleum Investment Co (IPIC).

    Jumlah itu telah dipersetujui dalam perjanjian penyelesaian.

    Pilihan Editor

    Duit hangus beribu tapi lemak Betty tak hilang
    Najib bagaimanapun berkata 1MDB mampu membayar dan perkara itu cuma “soal teknikal sahaja bukan soal tidak dapat bayar balik.”

    Menulis di blog hari ini, Mahathir bagaimanapun menegaskan “orang Melayu bukan bodoh seperti disangka oleh Najib”.

    “Mereka sudah sedar duit yang hilang itu adalah duit mereka. Hutang juga akan dibayar oleh mereka dan anak cucu mereka.

    “Hutang yang tidak dibayar oleh Najib akan dipikul oleh rakyat termasuk orang Melayu. Maka akan dinaikkan cukai GST dan lain-lain,” katanya.

    Mahathir juga mengingatkan bahawa kegagalan membayar hutang boleh menyebabkan negara muflis.

    “Tabung Kerajaan akan merosot. Bukan sahaja dana untuk pembangunan akan kurang dana untuk operasi juga akan terhakis. Akan merosot berterusanlah ekonomi negara,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada 2 maksud kata kata Tun.

      Melayu yang ikut dan pertahankan Najib ialah melayu keturunan nya bodoh-bodoh.

      Melayu yang tolak Najib dan tak makan umpan Najib ialah melayu yang dari keturunan bijak-bijak.

      So anda melayu yang mana ?

      Delete
  39. Tahek Low kuning leleh cirit,
    Umnu pening, tapi tetap buncit.
    Pas kencing,satu badan bau hangit.
    Hutang timbun warisan cucu cicit.

    ReplyDelete
  40. Tungu Zahid p N9 zikir kubuq dulu baru dia jawab soal 230 juta....

    ReplyDelete
  41. Fuhhhhhhh...bertambah panas la bontot bijan.kawan karib dia si razak baginda pulak nak pecah lobang...mmg sedap la bantai caii caiii umno pasni

    ReplyDelete
  42. Dah tau Mahathir musuh kenapa Zahid pi,
    Sebab org umno mana ada maruah
    Maruah mereka mereka gadai utk dptkan harta melimpah limpah
    Maruah Negara tercemar ada mereka kesah?
    Rakyat mengeluh merungut hidup termengah - mengah , tiada yang menjengah,
    Sampai ada rakyat yang telah rebah kerana tidak tabah
    Tapi lagak dan gaya pemimpin - bermegah-megah , tak boleh disanggah
    Sama lah dengan pemimpin umno yang bawah bawah
    Walaupun dungu, tapi hidup mewah
    HARAMJADAH HARAMJADAH HARAMJADAH

    MENJADI MENTERI ADALAH SATU PERNIAGAAN

    ReplyDelete
  43. Wak Johid Bin Raden Komedi6 August 2017 at 08:00

    ngin memaklumkan bahawa saudara kita Mr J telah pergi meninggalkan kita sebentar tadi. Jenazah beliau akan dibakar di rumah pembakaran mayat dbkl. salam takziah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...