Tuesday 15 August 2017

MENUDUH BERSATU MENCETUS KEKACAUAN MEMBUKTIKAN DUNIA SEMAKIN SEMPIT UNTUK UMNO


Benar sepertimana kata Muhyiddin Yassin, hanya orang yang "sedikit sewel" saja akan percaya bahawa kekecohan dalam program Nothing To Hide 2.0 adalah dirancang sendiri oleh Bersatu.

Hakikatnya, program tersebut mendapat sambutan luar biasa dengan penonton penuh mengisi setiap ruang Dewan Raja Muda Musa, malah pemimpin-pemimpin utama Pakatan Harapan juga turut sama menghadirinya.

Lainlah jika program itu tidak mendapat sambutan dan banyak kerusi kosong, barangkali ada munasabahnya juga untuk Bersatu melakukan sabotaj sendiri sebagai helah menutup kegagalan mereka.

Namun, dengan sambutan sebegitu meriah, bahkan seperti selalunya, jawapan dan penjelasan Tun Mahathir Mohamad adalah dengan caranya yang biasa, tidak ada mereka yang berfikiran terbuka dan bebas merdeka, berasa tidak puas hati dengan cara dan hujah penyampaiannya.
Lantaran itu, melakukan sabotaj sendiri adalah lebih merugikan dan memperbodohkan diri sendiri.

Yang tidak puas hati dan merasakan jawapan Tun Mahathir tidak memuaskan hati hanyalah ahli dan penyokong totok UMNO saja kerana memang diupah dan diarahkan datang ke majlis itu. Mereka datang bukan untuk mendengar dan mencari kebenaran, tetapi ada tujuan lain.

Mereka, yang tidak banyak pengalaman dalam kehidupan, jauh sekali pernah memimpin kerajaan dengan cemerlang selama 22 tahun, tentu saja seperti tercabar dengan jawapan dan penjelasan Tun Mahathir yang akhirnya terbalik kepada mereka sendiri.

Tetapi, jika mereka sedar, mahu berfikir dan membuka minda seketika, jawapan dan penjelasan Tun Mahathir, dalam apa juga perkara, adalah jauh lebih baik dan memuaskan hati berbanding stail dan gaya Najib Razak memberikan penjelasan.

Lihatlah gaya Najib bercakap kepada peneroka Felda sehingga terpacuk perkataan "haramjadah" daripada mulut bangsawannya. Begitu jua ketika menegur blogger pro UMNO yang suka berbalah sesama sendiri, dengan santai saja dituduhnya "bangang" mereka itu.

Adakah Tun Mahathir pernah menjadi tidak sopan seperti itu?

Maka, dakwaan oleh beberapa pemimpin UMNO dan pegawai media Najib sendiri yang menyalahkan penganjur dan Bersatu dalam kekecohan yang tercetus, bukan saja jauh daripada fakta kebenaran, bahkan menunjukkan mereka sedang panik untuk menghadapi masa depan.

Sambutan, keinginan dan keghairahan rakyat ketika ini ialah kepada perubahan. Satu-satunya yang masih mampu dilakukan oleh UMNO untuk mengelak perubahan ialah dengan cara menakut-nakutkan rakyat dan mencetuskan kekecohan serta keganasan.

Seterusnya, untuk menampakkan kesucian mereka, tuduhan akan dilemparkan kononnya kekecohan dan kekacauan itu dicetuskan sesama sendiri.

Jika program dalam dewan pun boleh diganggu, bayangkan bagaimana dalam program terbuka atau ketika kempen pilihanraya nanti, khususnya yang melibatkan Tun Mahathir dan pemimpin-pemimpin utama Pakatan Harapan?

Sehingga ini, tiga remaja yang mencetuskan kekacauan di Nothing To Hide 2.0 Ahad lalu sudah pun ditahan. Pasti ada beberapa yang lain akan dicekup polis tidak lama lagi.

Berdasarkan laporan awal, ketiga-tiga remaja terbabit dikatakan diberi upah RM50 dan dibekalkan baju T Bersatu berwarna merah untuk menghadiri program tersebut.

Siapakah yang mengupah dan memberi wang kepada mereka?

Penyiasatan pihak polis tentunya akan menjurus kepada pencarian dalang durjana tersebut. Ketiga-tiga remaja terbabit masih mentah dan tidak banyak tahu mengenai politik, apatah lagi mengenai peristiwa Memali yang berlaku ketika mereka belum lahir ke dunia ini.

Berdepan dengan siasatan polis dan seterusnya pendakwaan di mahkamah, tiga remaja tersebut mungkin akan mendedahkan segala-galanya, lebih-lebih jika nasib mereka tidak dibela dan dalang yang memberi wang lepas tangan begitu saja.

Alang-alang mereka dihukum atau dipenjara, lebih baiklah mereka dedahkan siapa yang mengupah mereka.

Tetapi, jika ada sesiapa yang tampil, contohnya membayar wang jaminan atau membiayai kos guaman terhadap ketiga-tiga remaja itu, bermakna pihak tersebutlah yang ada kaitan dengan dalang yang sedang dicari-dari itu.

Akhirnya, kebenaran akan tersembul juga dan dunia menjadi semakin sempit bagi mereka yang bakal kehilangan kuasa. (ShahbudinHusin 15/08/2017)

156 comments:

  1. Replies
    1. Patutnya bijan kurangkan sikap berdiam diri..sikap ni akan lebih mewujudkan persepsi buruk di kalangan rakyat...

      Ni bila dia diam si menteri2 yg bagai kaduk naik junjung pulak sibuk jadi wakil bercakap bukan2..ini bukan diam berisi tapi dah diam menyepi terus..


      Tapi bila kempen kat org kampung dan makcik felda dia punya naik minyak tak ingattttt.merah muka meneran neran berpekik

      Delete
    2. Suasana cemas menyelubungi India selepas berlaku lebih 60 kematian kanak-kanak dalam tempoh lima hari di sebuah hospital di negeri utara Uttar Pradesh.

      Sudah tentunya yang dipersoalkan ialah sistem penjagaan kesihatan negara ini.

      Pada permulaannya, kes kematian kanak-kanak itu dikaitkan dengan kekurangan tabung gas oksigen di Baba Raghav Das (BRD) Medical College di Gorakhpur yang dikendalikan kerajaan.


      Bagaimanapun, pentadbiran Uttar Pradesh menolak habis-habisan laporan media yang disiar Jumaat lepas (11 Ogos) yang melaporkan sebuah syarikat menghentikan bekalan tabung gas oksigen kepada hospital berkenaan kerana hutang sekitar tujuh juta rupee (AS$109,000).

      Tambahan isu kekurangan tabung gas oksigen itu tidak dimaklumkan kepada Ketua Menteri Uttar Pradesh Yogi Adityanath sewaktu beliau melawat BRD Medical College dua hari sebelum kematian kanak-kanak itu disebar meluas oleh media negara itu.

      Bagaimanapun, kekurangan tabung gas oksigen itu sememangnya berlaku di hospital berkenaan dan sebuah daripada syarikat pembekal barangan itu menghentikan bekalan baru-baru ini.

      Pihak berkuasa dilaporkan sedang menyiasat sama ada kematian kanak-kanak itu ada kaitan dengan bekalan tabung gas oksigen.

      "Bukan kesilapan kami. Berdasarkan perjanjian, had kredit tidak boleh melebihi Rs10 lakh (satu juta) tetapi pihak syarikat terus membekalkan tabung gas oksigen sehingga nilai hutang mencecah kira-kira Rs70 lakh. Kami juga membeli tabung gas oksigen ini dari sebuah firma yang tidak akan menghantar bekalan tanpa bayaran pendahuluan,“ kata Deepankar Sharma, pengurus syarikat yang mengghentikan bekalan itu memberitahu media tempatan.

      Menteri Kesihatan Uttar Pradesh, Siddharth Nath Singh menegaskan pada Sabtu kanak-kanak itu bukan meninggal dunia kerana kekurangan tabung gas oksigen dan meminta parti pembangkang jangan "mempolitikkan" kematian kanak-kanak itu.

      "Tidak ada kekurangan tabung gas oksigen di hospital itu. Kekurangan tabung gas kecemasan berlaku selama dua jam dan pada masa itu prosedur pernafasan mulut ke mulut dilakukan," kata menteri itu lagi.

      Kematian 60 kanak-kanak itu berlaku antara Isnin dan Jumaat. Laporan yang memetik BRD Medical College menyebut 34 bayi meninggal dunia di unit penjagaan intensif bayi yang baru lahir, 12 kematian akibat ensefalitis dan yang lainnya akibat pelbagai punca perubatan.

      Sebelum Adityanath menjadi ketua menteri, beliau mewakili kawasan pilihan raya Gorakhpur dalam parlimen kebangsaan.

      Pihak media yang biasa dengan Gorakhpur, yang terletak 800 kilometer dari Delhi, menyiarkan kes kematian kanak-kanak itu sehingga mendapat perhatian ramai. Gambar ibu yang menangis sambil memeluk bayi mereka yang sudah tidak bernyawa terpampang di mana-mana.

      Pengetua kolej perubatan, BRD Medical College digantung tugas ketika kemarahan rakyat memuncak.

      "Pengetua BRD Medical digantung tugas serta-merta," kata Singh.

      Pemimpin pembangkang mengaitkan kematian itu dengan kelemahan pentadbiran BRD Medical College.

      "Tindakan pihak berkuasa tempatan menggantung pengetua kolej dan mengadakan siasatan tak bererti dan semata-mata mahu mengabui mata rakyat. Mahkamah Agung sepatutnya menyiasat perkara ini dan laporan mengenainya perlu dikeluarkan dalam tempoh 15 hari," pemimpin kanan Kongres dan bekas menteri kesihatan persekutuan Ghulam Nabi Azad menegaskan.

      Pemenang Anugerah Nobel dan pendokong hak asasi kanak-kanak, Kailash Satyarthi berkata dalam Twitternya, " Ini bukan tragedi. Ini adalah pembunuhan beramai-ramai. Apakah ini maknanya kemerdekaan 70 tahun kita untuk kanak-kanak ?"

      Pastinya kematian kanak-kanak ini mencetuskan keadaan yang memalukan ketika India bersiap-siap untuk menyambut Hari Kemerdekaannya pada 15 Ogos ini.

      Kerajaan persekutuan menghantar Menteri Kesihatannya, Jagat Prakash Nadda tke Gorakhpur untuk meneliti keadaan.

      Adityanath berikrar siasatan akan merungkai sama ada "kematian kanak-kanak itu berpunca daripada kekurangan bekalan tabung gas oksigen atau kurang rawatan."

      Delete
    3. PEMBABITAN Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dalam kes kilang haram yang mempunyai kaitan dengan exco Pulau Pinang Phee Booh Poh dikecam ramai pihak memandangkan ianya menghalang siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).DAP melaungkan ketelusan namun kini terbukti mereka gagal “Walk the talk”. Campurtangan Lim Guan Eng seolah-olah “mengoncang” mahkamah dilihat bertujuan untuk menganggu siasatan kes yang sedang berlangsung.
      Jika exco DAP tersebut tidak bersalah maka biarkan siasatan terperinci dijalankan. Apabila mereka menganggu siasatan maka rakyat dapat melihat bahawa wujud elemen-elemen tertentu yang cuba disembunyikan oleh DAP.

      SPRM turut mendakwa bahawa keputusan mahkamah membatalkan perintah reman ke atas orang kuat Lim Guan Eng itu telah menjejaskan proses siasatan agensi tersebut. Ketika ini pasukan pegawai SPRM meneliti kes membabitkan Phee Booh Poh sedang giat melengkapkan siasatan kes berkenaan.

      Agensi tersebut meneliti pembabitkan Phee dan dua lagi suspek yang terlibat dalam operasi kilang haram di kawasan tanah pertanian di Sungai Lembu, Penanti, Seberang Prai Tengah (SPT) itu. Oleh itu SPRM tidak berpuas hati dengan keputusan yang dibuat Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Abdul Wahab Mohamed yang telah membatalkan perintah reman ke atas Phee. Dengan itu SPRM akan mengemukakan rayuan ke Mahkamah Rayuan.

      Phee ditahan SPRM selepas anggota agensi antirasuah itu menyerbu pejabatnya di Komtar, George Town, pada 11 Ogos lalu. Sehari kemudian Phee yang juga anggota dewan undangan negeri Sungai Puyu kemudian dibawa ke mahkamah majistret George Town dan pendaftar mahkamah, Ameera Mastura Khamis, membenarkan beliau direman selama lima hari.

      Turut direman, pengarah kilang Edmund Gan Eu Leong, 37, dan bapanya yang juga pengurus kilang berkenaan, Gan Buck Mee, 70.

      Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membebaskan Phee dan dua lagi suspek selepas mengetepikan kebenaran perintah reman yang dikeluarkan Sabtu lalu.

      Semua “perjuangan” DAP hanya retorik yang bersifat mengaburi mata rakyat atau lebih tepat menipu rakyat agar mengundi mereka sedangkan pemimpin DAP sebenarnya hanya mementingkan “periuk nasi” mereka sendiri semata-mata. Rakyat kini tahu tidak pernah wujud istilah ketelusan dalam kamus DAP.

      Delete
    4. Heh! Tak heran la kenapa pemimpin PKR di Kelantan tu kemaruk dari nak melepaskan jawatan lantikan mereka sehingga mereka sanggup 'Menunggul-Kayukan' Si Wan Azizah tu.

      Jika sebelum ini, kepimpinan PKR Kelantan didesak agar melepaskan jawatan lantikan mereka serta merta oleh Biro Politik parti selepas PAS memutuskan kerjasama Politik dengan mereka.

      Namun sehingga ke hari ini, masih belum ada mana - mana pemimpin parti itu yang melepaskan jawatan lantikan mereka. Sebaliknya mereka hanya tampil memberikan alasan demi alasan.

      Dan yang terbaru, Presiden parti itu sendiri memberikan gambaran kononnya pemimpin PKR Kelantan masih tidak melepaskan jawatan lantikan tersebut kerana mereka 'Gila Duit' belaka.

      Perkara itu juga turut dijelaskan oleh Rejim PAS Kelantan apabila mendakwa setiap Penyelia DUN PKR yang dilantik layak untuk menerima peruntukan sebanyak RM 200 ribu seorang.
      "MANA-mana Penyelia Dun daripada PKR yang menerima surat pelantikan daripada kerajaan negeri layak menerima peruntukan kesejahteraan rakyat berjumlah RM200,000 setahun.
      Selain itu mereka juga menerima elaun bulanan untuk membolehkan berkhidmat kepada rakyat," jelas satu kenyataan yang disiarkan melalui laman portal Harakah Daily.
      Kenyataan itu dikeluarkan bagi menjawab dakwaan Wan Azizah semalam yang mendakwa kononnya pemimpin PKR Kelantan itu masih menunggu 'Hutang' yang belum dijelaskan oleh Rejim PAS negeri.

      [PRESIDEN DAKWA PEMIMPIN PKR KELANTAN "GILA DUIT" PULAK???]

      Secara tidak lansung, kenyataan PAS membuktikan bahawa bukan Integiri ataupun Maruah parti yang menjadi penyebab kenapa pemimpin PKR Kelantan tu enggan melepaskan jawatan mereka.

      Sebaliknya, mereka lebih mendahagakan dana peruntukan sebanyak RM 200 ribu itu daripada mahu menjaga imej serta maruah parti. Maka tak salah jika kita kata bahawa demi jawatan dan habuan, mereka sanggup memalukan Wan Azizah secara terang - terangan!!!

      Delete
    5. Statement Pakatan sabotaj program sendiri memang tak masok akal.

      Ada ke orang Pakatan sabotaj sampai nak cederakan Tun M sendiri......baling api, kerusi dan selipar pada Tun M????? Sedangkan Tun M orang penting dalam Pakatan.....masok akal ke nak cederakan sendiri punya orang penting???

      Memang sah puak penyamun ni makin lama makin melalut cari points.......sampai points bangang pon deme ambik pakai.

      Yg ditangkap pon budak2 mentah yg bukannya tau pasal politik........apa lagi politik zaman Tun M.

      Tun M bukanlah orang yg lari dari soalan........malah Tun M pernah dgn lantang hentam Presiden Amerika Bush dan Israel di depan pemimpon2 dunia di PBB.

      Tun M jugak banyak masok dalam program tv barat dan ditemuramah dgn bermacam soalan yg provokatif......tapi Tun M tak lari tinggalkan program tu......sebaliknya sumer soalan Tun dapat jawab dgn baik.

      Boleh rujuk di You Tube program2 temuramah Tun M dgn tv barat dulu2.

      Pemimpin yg baik takkan lari dari sebarang persoalan macam bapok. Tak pernah pulak Tun M bawak ke balai org yg tanya soalan padanya.

      Kalo dah tak bagi orang bukak mulot tanya........baik tak payah jadi pemimpin.

      Kalo ada wartawan bukak jer mulot tanya sikit dah dibawak ke balai.......kemudian esoknya dihalau balik....ini macam kita panggil pemimpin ke????

      Buat malu negara jerrr.......dah tentu satu dunia pandang rendah pada kita.........pemimpin gred apa yg macam tu???

      Belom lagi kita tengok Tun M hantar balaci tolong jawab soalan2.........atau suruh barua tali barut tolong debatkan satu2 tajuk untuknya. Sumer Tun M buat sendiri.

      Sebenarnya rusuhan yg jadi pada Nothing to Hide 2 tu telah menambah sokongan rakyat pada Pakatan.........dan menambah meluat rakyat pada mastermind yg baling batu sorok tangan tu.........Alhamdulillah.

      Peristiwa yg jadi pada Tun M:
      1. Pemecatan Tun M dari Petronas.

      2. Penarikan kemudahan khas kepada bekas2 PM Msia (pembantu rumah, polis pengiring, tukang masak dll)

      3. Pemecatan Mukhriz, MB Kedah.

      4. Perletakan jawatan Mokhzani dari Sepang Circuit.

      5. Penghinaan darah keturunan Tun M.

      6. Serbuan LHDN ke atas anak beranak Tun M.

      7. Rusuhan di program Nothing to Hide 2.0

      8. Akan ditambah kemudian........

      Syabas.....baling batu sorok tangan.

      Delete
    6. Selama dua penggal, DAP merobohkan 26 kampung orang Melayu dan banyak gerai orang Melayu yang didakwa mereka sebagai haram. Namun selama dua penggal juga DAP memperbodohkan rakyat Pulau Pinang dengan melindungi kilang-kilang haram di negeri itu.




      Terdapat kira kira 200 kilang haram dan tidak ada satu pun yang dirobohkan selama 10 tahun iaitu sama jangka hayat DAP memerintah negeri di bawah Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

      Perkara itu sudah terbongkar apabila Exco Pulau Pinang dari DAP, Phee Boon Poh ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam siasatan melindungi kilang haram di negeri itu.

      Siasatan turut melibatkan sebuah kilang penapis karbon haram di Bukit Mertajam. Ada dakwaan, kilang berkenaan sudah mengeluarkan asap berbahaya sejak 10 tahun lepas tanpa ada satu tindakan pun diambil oleh pihak berkuasa di negeri itu.

      Boon Poh ditangkap anggota SPRM ketika memberi kenyataan di pejabat agensi pencegahan rasuah itu.

      Dikatakan Exco DAP berkenaan ada menyerahkan surat kepada kerajaan negeri supaya kilang berkenaan tidak dirobohkan padahal ia sudah lama beroperasi secara tidak sah. Surat itu menunjukkan campur tangan rasmi kerajaan DAP lindungi kilang haram.

      Kalau hal kampung Melayu atau gerai tepi jalan, kerajaan DAP paling 'juara' dalam merobohkan dan melenyapkannya dengan bermacam-macam sebab.

      Kerja merobohkan gerai-gerai khususnya gerai orang Melayu juga banyak merata-rata di Pulau Pinang. Cari sahaja dalam Google sudah pasti akan menemui video penguatkuasa Pulau Pinang merobohkan gerai-gerai orang Melayu. Malah, hanya di Penang sahaja, ada peniaga gerai sanggup curi lori penguatkuasa dan maki Guan Eng secara terbuka dalam Facebook.

      Dalam isu kilang haram ini, Pengarah Jabatan Kesihatan, Datuk Dr M Sukumar mengesahkan 11 daripada 500 orang penduduk di Sungai Lembu menderita akibat kanser. Sejumlah 2,200 orang penduduk di sekitar kilang haram itu hadapi kanser. Maknya setiap tahun, ada 220 tahun hidap kanser.

      Ini menunjukkan kadar barah di kawasan kilang haram itu, 2,342 peratus lebih tinggi dari purata kanser peringkat kebangsaan. Menurut laporan Institut Kanser Kebangsaan, kadar kanser peringkat nasional adalah sebanyak 86.9 peratus dan 89 peratus bagi setiap 100,000 penduduk lelaki dan perempuan.

      Kanser boleh adalah penyakit yang boleh membawa maut, tetapi DAP sanggup lindungi kilang haram dan biarkan rakyat kena kanser. Exco Alam Sekitar jadi dalang pula lindungi kilang yang akibatkan kanser ini daripada ditutup.

      Sejak DAP menang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 dan PRU13, sampai sekaranglah kilang ini dilindungi oleh kerajaan DAP melalui Boon Poh. Takkan Guan Eng tidak tahu menahu berkenaan perkara itu?. Menurut beliau, dia sendiri tidak tahu perkara ini berlaku. Ini hanya lakonan Guan Eng semata mata.

      Sebagai Exco Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar, Boon Poh mesti tahu statistik kanser akibat kilang haram berkenaan. Kalau terus melindungi kilang haram itu, sudah pasti ada sesuatu yang tidak kena disebaliknya.

      Oleh kerana itulah, Boon Poh ditahan oleh SPRM kerana disyaki terlibat dengan unsur rasuah lindungi kilang haram.

      Bila Boon Poh dipakaikan baju lokap SPRM, Guan Eng mulai gelisah. Khabarnya Guan Eng takut dipakaikan baju lokap yang sama pada 14 November ini. Kalau yakin tidak bersalah kenapa tidak mahu cepatkan tarikh?

      Bermakna Guan Eng tahu dia akan kena pakai baju oren selepas ini. Penangkapan Boon Poh baru permulaan, banyak lagi skandal akan terdedah lepas ini. Rakyat Pulau Pinang kena tolak kerajaan DAP yang amalkan rasuah ini.

      Delete
    7. Kawan2 tadi Lebai Hardy kutuk Tun M konon kekecohan berpunca pasal soalan memali,,Dia rusuh Tun M jawab salah,,baru baik dari sakit mulut jahat,, jenis ulama Apa ni????

      Delete
    8. Ibadat seumur hidup dia pun masih belum cukup untuk membayar dosanya mengkafirkan orang2 Islam yg tak menyokong PAS. Selain itu, dosa terhadap fatwa songsangnya turut menyebabkan ukhuwah keluarga, suami isteri, anak ayah, sanak saudara, jiran tetangga, sahabat handai jadi berpecah balah, terutama pada merekA2 yg telah meninggal dunia yg EDDY aWANG tak sempat memohon maaf.

      Delete
    9. Bagi saya, kenyataan Tony Pua yang menghina PAS, kerana kononnya mahu menjalinkan kerjasama politik dengan Pakatan Harapan di negeri di mana ia lemah dan berisiko untuk dihapuskan seperti di Selangor (juga di Kedah dan Kelantan) tetapi mahu menjadi pengacau dan membiarkan BN menang di negeri-negeri lain, semata-mata dengan berpandukan kepada kandungan satu laporan oleh sebuah portal berita yang diketahui sangat tidak menyenangi PAS, iaitu The Malaysian Insight, oleh seorang penulis yang tidak berani mendedahkan identiti dirinya dan yang menulis berdasarkan sumber yang tidak berani mendedahkan identiti dirinya, selain sumber yang diketahui sangat tidak menyenangi PAS, iaitu Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar dan penganalisis Ilham Centre, Hisomuddin Bakar, adalah lambang kebodohan pemimpin DAP.

      Menyimpulkan bahawa PAS mahu menjalinkan kerjasama politik dengan Pakatan Harapan di Selangor (juga di Kedah dan Kelantan) hanya berdasarkan cakap dengar oleh individu-individu yang diketahui sangat tidak menyenangi PAS, atau hanya berdasarkan kenyataan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali, bahawa PKR akan terus berunding dengan PAS bagi memastikan kerjasama antara PAS dengan pembangkang yang lain atau hanya berdasarkan makluman bahawa PKR membincangkan kemungkinan kerjasama dengan PAS dalam mesyuarat biro politiknya yang terakhir, adalah lambang kebodohan pemimpin DAP.

      Apatah lagi bila Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, baru sahaja mengeluarkan kenyataan bahawa PAS tidak akan kembali bekerjasama dengan PKR.

      Lebih ironi lagi ialah bila kenyataan bodoh ini dikeluarkan oleh seorang individu yang mendakwa bukan semua orang dilahirkan bodoh (not everyone are born stupid).

      Tidakkah bodoh namanya untuk Tony Pua bercakap mengenai risiko untuk PAS dihapuskan dalam PRU 14–sama seperti kenyataan Invoke Centre milik Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, yang menyatakan PAS tidak akan menang satu kerusi Parlimen pun dalam PRU 14 jika berlaku pertandingan tiga penjuru antara Pakatan Harapan, Barisan Nasional dan PAS—bila boss Tony Pua dalam DAP, iaitu Lim Kit Siang, baru sahaja mengeluarkan tiga senario yang kononnya boleh berlaku dalam PRU 14 iaitu jika PAS memenangi kira-kira 30% undi Melayu (seperti dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar), jika PAS memenangi kira-kira 20% undi Melayu dan jika PAS memenangi kira-kira 10% undi Melayu.

      Kata Lim Lim Kit Siang, dalam Senario 1, PAS akan memenangi 6 kerusi Parlimen manakala dalam Senario 2 dan Senario 3 pula PAS akan memenangi 2 kerusi Parlimen.

      Maksudnya, mengikut bacaan Lim Kit Siang, dalam keadaan paling teruk sekalipun (jika PAS memenangi kira-kira 10% undi Melayu), PAS masih akan memenangi 2 kerusi Parlimen, manakala jika prestasi PAS dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar dikekalkan PAS akan memenangi 6 kerusi Parlimen.

      Jadi mengapa Tony Pua boleh bercakap mengenai risiko untuk PAS dihapuskan dalam PRU 14 bila mengikut bacaan boss Tony Pua dalam DAP, iaitu Lim Kit Siang, PAS tidak akan dihapuskan dalam PRU 14?

      Itu belum diandaikan jika PAS memenangi peratusan undi Melayu yang lebih banyak berbanding 30% undi Melayu yang PAS perolehi dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar atau jika PAS turut memenangi undi bukan Melayu tidak sebagaimana diprojeksi oleh Lim Kit Siang bahawa PAS tidak akan memenangi undi bukan Melayu (hardly any non-Malay support or little non-Malay support).

      Bodoh juga rupa-rupanya pemimpin DAP ini ya.

      Delete
    10. Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ‎berkata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup menjadikan Tun Musa sebagai mangsa untuk dipersalahkan bagi peristiwa Memali. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 28 Mac, 2014.



















      Pendedahan bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam berhubung keberadaan Tun Dr Mahathir Mohamad di Malaysia semasa peristiwa Memali dan bukan di China seperti dipercayai selama lebih 30 tahun menunjukkan wajah sebenar ‎bekas perdana menteri itu, kata ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR).

      Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ‎berkata Dr Mahathir sanggup menjadikan Musa sebagai mangsa untuk dipersalahkan sedangkan bekas perdana menteri itu berada di Malaysia.

      "Ia menunjukkan sikap dan perwatakan Dr Mahathir dalam soal Memali sanggup memangsakan timbalannya dan itulah jenis manusia yang masih disanjung‎ ramai.
      "Inilah orang yang merosakkan sistem dan ekonomi negara sehingga kita berada dalam keadaan yang parah sekarang ini," katanya pada satu sidang media di Kompleks Karangkraf, Shah Alam hari ini.

      Dalam satu diskusi di Kota Baru semalam, Musa mendedahkan bahawa Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur, bukannya China semasa peristiwa Memali. Pendedahan ini dibuat sendiri Musa yang juga menteri keselamatan dalam negeri ketika peristiwa itu berlaku pada 19 November 1985 yang mengorbankan 14 orang dan berpuluh yang lain cedera.

      Sementara itu, Ahli Parlimen Padang Serai N Surendran berkata ini bukan kali pertama Dr Mahathir menunjukkan sikapnya yang tidak jujur dan suka memutar-belit fakta.

      Katanya, Dr Mahathir perlu segera menjawab tuduhan Musa dan memberi penjelasan kepada rakyat agar kenyataan itu dapat dipastikan kebenarannya.

      “Saya memang tak terperanjat kerana Dr Mahathir membuktikan banyak kali bahawa beliau bukan seorang yang jujur dan beliau arif dalam memutar-belit fakta.
      “Dr Mahathir perlu jelaskan dengan segera apakah benar tuduhan yang dibuat Musa kerana rakyat berhak mengetahui perkara sebenarnya,” katanya kepada The Malaysian Insider.

      Surendran berkata selain Dr Mahathir, pemimpin Barisan Nasional (BN) juga perlu memberi pencerahan tentang peristiwa hitam Memali dan hubung kait mantan perdana menteri itu terhadap kekejaman kerajaan pada masa itu.
      Katanya, dengan lebih banyak maklumat berhubung peristiwa Memali, rakyat dapat memahami dan menggambarkan keadaan sebenar kejadian itu.

      “BN perlu memberi ulasan kerana ini melibatkan bekas perdana menteri mereka dan satu perkara yang amat serius di bawah pemerintahannya. Semua ini perlu ada penjelasan agar ada pendedahan di peringkat nasional mengenai isu Memali.
      “Sampai hari ini kita tidak mempunyai penerangan yang jelas tentang peristiwa Memali sehingga Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) digunakan secara menggila bagi menangkap beratus orang dan sebagainya,” katanya.

      Naib presiden PKR itu turut tidak melihat tindakan mahkamah sebagai jalan terbaik bagi mendakwa Dr Mahathir selaku perdana menteri memerintah pada ketika itu.

      “Undang-undang bukan penyelesaiannya tetapi pendapat awam adalah cara yang terbaik kerana perkara ini menjadi isu umum dan perlu didedahkan.
      “Itu merupakan hukuman terbaik bagi mereka yang terlibat dalam perkara ini seperti Dr Mahathir dan lain-lain. Biar rakyat menilai, menghukum dan menjadi hakim dalam kes ini,” katanya.

      Delete
    11. Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ‎berkata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup menjadikan Tun Musa sebagai mangsa untuk dipersalahkan bagi peristiwa Memali. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 28 Mac, 2014.



















      Pendedahan bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam berhubung keberadaan Tun Dr Mahathir Mohamad di Malaysia semasa peristiwa Memali dan bukan di China seperti dipercayai selama lebih 30 tahun menunjukkan wajah sebenar ‎bekas perdana menteri itu, kata ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR).

      Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ‎berkata Dr Mahathir sanggup menjadikan Musa sebagai mangsa untuk dipersalahkan sedangkan bekas perdana menteri itu berada di Malaysia.

      "Ia menunjukkan sikap dan perwatakan Dr Mahathir dalam soal Memali sanggup memangsakan timbalannya dan itulah jenis manusia yang masih disanjung‎ ramai.
      "Inilah orang yang merosakkan sistem dan ekonomi negara sehingga kita berada dalam keadaan yang parah sekarang ini," katanya pada satu sidang media di Kompleks Karangkraf, Shah Alam hari ini.

      Dalam satu diskusi di Kota Baru semalam, Musa mendedahkan bahawa Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur, bukannya China semasa peristiwa Memali. Pendedahan ini dibuat sendiri Musa yang juga menteri keselamatan dalam negeri ketika peristiwa itu berlaku pada 19 November 1985 yang mengorbankan 14 orang dan berpuluh yang lain cedera.

      Sementara itu, Ahli Parlimen Padang Serai N Surendran berkata ini bukan kali pertama Dr Mahathir menunjukkan sikapnya yang tidak jujur dan suka memutar-belit fakta.

      Katanya, Dr Mahathir perlu segera menjawab tuduhan Musa dan memberi penjelasan kepada rakyat agar kenyataan itu dapat dipastikan kebenarannya.

      “Saya memang tak terperanjat kerana Dr Mahathir membuktikan banyak kali bahawa beliau bukan seorang yang jujur dan beliau arif dalam memutar-belit fakta.
      “Dr Mahathir perlu jelaskan dengan segera apakah benar tuduhan yang dibuat Musa kerana rakyat berhak mengetahui perkara sebenarnya,” katanya kepada The Malaysian Insider.

      Surendran berkata selain Dr Mahathir, pemimpin Barisan Nasional (BN) juga perlu memberi pencerahan tentang peristiwa hitam Memali dan hubung kait mantan perdana menteri itu terhadap kekejaman kerajaan pada masa itu.
      Katanya, dengan lebih banyak maklumat berhubung peristiwa Memali, rakyat dapat memahami dan menggambarkan keadaan sebenar kejadian itu.

      “BN perlu memberi ulasan kerana ini melibatkan bekas perdana menteri mereka dan satu perkara yang amat serius di bawah pemerintahannya. Semua ini perlu ada penjelasan agar ada pendedahan di peringkat nasional mengenai isu Memali.
      “Sampai hari ini kita tidak mempunyai penerangan yang jelas tentang peristiwa Memali sehingga Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) digunakan secara menggila bagi menangkap beratus orang dan sebagainya,” katanya.

      Naib presiden PKR itu turut tidak melihat tindakan mahkamah sebagai jalan terbaik bagi mendakwa Dr Mahathir selaku perdana menteri memerintah pada ketika itu.

      “Undang-undang bukan penyelesaiannya tetapi pendapat awam adalah cara yang terbaik kerana perkara ini menjadi isu umum dan perlu didedahkan.
      “Itu merupakan hukuman terbaik bagi mereka yang terlibat dalam perkara ini seperti Dr Mahathir dan lain-lain. Biar rakyat menilai, menghukum dan menjadi hakim dalam kes ini,” katanya.

      Delete
    12. Kalau ikut faham dunia Mahathir, semua orang di Malaysia ini begitu taksub dengan 1MDB. Siang malam takde cerita lain kita di Malaysia ini, 1MDB, 1MDB dan 1MDB.

      Mungkin budak-budak serpihan UMNO dalam KCD memberitahu dia bahawa media sosial hari ini penuh dengan ketaksuban rakyat tentang 1MDB.

      Justeru, Mahathir dengan angkuh mengadakan program Nothing To Hide 2.0 dan serah kepada budak mentah 25 tahun untuk mengendalikannya. sebab berasa yakin bahawa jawapan kepada banyak persoalan yang berkisar di sekitar 1MDB ialah apa yang rakyat mahukan sekarang.


      Apa sekali bila program itu diadakan, bukan 1MDB yang kena korek, sebaliknya jenayah Mahathir dulu pulak yang dikorek orang. Satu soalan pasal 1MDB pun tak ditanya sebaliknya isu pasal Memali, pasal Anwar pulak yang menjadi perhatian rakyat.

      Tak hairan Mahathir memilih untuk tidak menjawab secara terus terang tapi berpusing sana sini mengelak dari menjawab terus soalan yang dikemukakan peserta dalam program Nothing To Hide.

      Delete
    13. Rakaman gambar-gambar menunjukkan Penasihat Seumur Hidup DAP, Lim kit Siang diiring keluar oleh pengawal keselamatan yang memakai baju hitam dengan tulisan 'Security' di belakang baju.


      Sejurus selepas Lim Kit Siang keluar, maka kasut dan kerusi mulai terbang. Adakah ini satu kebetulan? Nampak tak? Macam mana Lim Kit Siang seolah-olah mengetahui kekacauan akan berlaku? Adakah adegan-adegan tambahan dalam #NothingToHide ini sudah dirancang dari awal lagi?


      Delete
    14. Ada orang cabar saya datang.Dan saya datang sorang.Wife dengan anak2 tunggu dalam kereta.

      Saya membesar mempertahankan Tun M.Saya hilang sedara & kawan-kawan kerana mereka pula mempertahankan DS Anwar Ibrahim kononnya DS Anwar Ibrahim mangsa politik rakus Tun M.

      Saya bertanyakan soalan mudah pada Tun M.Rakyat Malaysia nak tahu jawapan kpd soalan2 ini!

      1.Adakah Ds Anwar Ibrahim benar2 pesalah peliwat negara ataupon beliau hanya mangsa kerakusan politik Tun M mempertahankan kuasa?

      2.Jika benar Ds Anwar Ibrahim Peliwat Negara adakah Tun M bersetuju mengangkat beliau sebagai PM sekirangan Pakatan Harapan menang sedangkan dahulu Tun M juga yg kata takkan lah kita nak seorang peliwat dan gila seks menjadi Perdana Menteri.

      TUN tak menjawab soalan saya malah pusing cerita.Tun kata DS Anwar Ibrahim pon tak tanya soalan tu.

      Buang masa saya hadir program dimana Tun M penakut nak jawab soalan.Kononnya Nothing To Hide.

      Selesai Tun M menjawab saya keluar dewan.Baik saya spend time dengan keluarga dari buang masa layan orang tua kuat pusing cerita.

      PM mmg tak perlu dtg program begini. Saya dtg pon Tun M tak jawab soalan saya.

      -Fariz Hadi-
      #LawanDAP
      #EverthingToHide2.0

      Delete
    15. Guan Eng turut mendakwa jika berlaku kerja-kerja merobohkan ia adalah akibat desakan dari Barisan Nasional.
      Ahli Dewan Undangan PKR bagi Penanti, Dr Norlela Ariffin sebelum ini pernah mendedahkan aduan terhadap kilang haram itu dibuat sebanyak dua kali pada 2015 namun tidak diendahkan.
      Baca: Penyokong Pakatan Harapan mula serang Dr Norlela Ariffin.
      “Saya telah memulakan dan perjuangkan sebagai Adun Penanti dari Keadilan di dalam membela rakyat Penanti dan penduduk Sg Lembu khususnya sejak mula saya dapat aduan dan terus buat lawatan mengejut pd 18 Februari 2015 dan 6 Mei 2015 bersama Pejabat Tanah, Pejabat Pertanian dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) ke kilang bakar 2,000 ton habuk kayu (sawdust) setiap bulan.
      “Pada tahun ini 2017, saya telah menerima 18 mukasurat petisyen bantahan terhadap kilang haram yang masih beroperasi ini yg di tandatangani hampir 180 penduduk perkampungan,” kata Dr Norlela.
      Guan Enfg berkata demikian ketika hadir di mahkamah bagi memberi sokongan kepada Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Phee Boon Poh yang memohon semakan perintah reman.
      Boon Poh ditahan pada Jumaat lalu oleh SPRM untuk disiasat kerana menyalahgunakan kuasa berkaitan satu surat yang ditulis mengarahkan penguatkuasaan terhadap kilang haram itu ditangguhkan.
      Boon Poh, 66, diperintah direman selama lima hari bermula Sabtu lalu bersama dua pemilik kilang haram itu yang masing-masing berusia 37 dan 70 tahun.
      “Jika semua surat seumpama ini adalah salah, saya telah meminta semua wakil rakyat untuk bersiap sedia. Bersiap sedia jika Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mahu menahan mereka kerana surat dikeluarkan wakil rakyat,” katanya.
      Beliau juga turut menyatakan akan berpegang teguh kepada polisi untuk tidak merobohkan bangunan haram, struktur, kuil atau gerai peniaga yang dibina sebelum 2008, selagi ia tidak menghalang trafik atau menjejaskan penduduk sekitar.
      Bagaimanapun, Dr Norlela turut mendedahkan sebelum ini, kewujudan kilang haram yang melepaskan asap pembakaran habuk kayu turut menyebabkan penduduk mengalami kanser dan turut meragut nyawa.

      Delete
    16. Ini satu satu nya cara untuk menghalang pembaca yg membaca komen yg dibuat oleh jelata rakyat, komen yg benar fakta tapi buruk terhadap Umno.

      Tak tahu mana copy article yg panjang dan paste kat sini, supaya ia memberi kesusahan utk membaca yg komen-komen tersebut.

      Delete
    17. Tan Sri Musa Hitam yang dahulunya dipersalahkan dengan peristiwa Memali itu mendedahkan bahawa Tun Dr Mahathir yang terlepas kerana mengatakan beliau di China sebenarnya berada di Kuala Lumpur semasa kejadian tersebut. – Gambar diambil dari YouTube, 28 Mac, 2014.

      Selepas hampir 30 tahun peristiwa Memali berlaku, bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam mendedahkan bahawa perdana menteri ketika itu Tun Dr Mahathir Mohamad berada di Kuala Lumpur, bukannya China sebagaimana yang diberitakan sebelum ini.

      Pendedahan ini dibuat sendiri oleh Musa yang juga menteri keselamatan dalam negeri ketika peristiwa itu berlaku pada 19 November 1985 yang mengorbankan 14 orang dan berpuluh yang lain cedera.

      Musa mendedahkan perkara ini dalam Diskusi Politik Malaysia: Dulu dan Sekarang anjuran Kerajaan Negeri Kelantan yang diadakan di Kota Bharu malam kelmarin. Turut serta bersama beliau sebagai panel adalah naib presiden PAS Datuk Husam Musa dan moderatornya adalah Profesor Madya Datuk Dr Mohmamad Agus Yusof.

      Musa ketika menjawab soalan Agus berkata, Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur ketika kejadian itu bahkan,

      "Dua tiga hari selepas kejadian itu pun dia berada di Kuala Lumpur."

      Ia disambut oleh Agus dengan berkata "Oh my God," dengan nada terkejut ekoran pendedahan Musa itu kerana media melaporkan Dr Mahathir berada di China ketika kejadian itu berlaku.

      "Ok, my God, our God," kata Musa menyambut kenyataan Agus sambil ketawa dengan pendedahan itu.

      Dalam diskusi itu juga Musa berkata, "titik hitam dalam politik saya adalah Memali, saya cakap terus terang." Musa berkata, itulah juga yang dinyatakan beliau kepada kawan-kawanya dalam politik dan di mana-mana.

      Menurut ensiklopedia bebas, Wikipedia, peristiwa Memali berlaku pada 19 November 1985. Insiden ini mengorbankan 14 orang dan berpuluh-puluh yang lain tercedera serta penahanan beratus-ratus orang.
      Kesemua yang ditahan telah dibebaskan kecuali 36 orang.
      Mereka ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
      Dalam pertempuran antara orang kampung dengan pihak polis, Ustaz Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali dengan Ibrahim Libya terbunuh.
      Polis memanggil operasi ini sebagai 'Operasi Angkara atau Operasi Hapus'.

      "Ketika itu Tun Dr Mahathir Mohamad selaku Perdana Menteri Malaysia berada di China," menurut Wikipedia, dan kini baru didedahkan sebaliknya oleh Musa apabila beliau berkata ketika itu Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur.

      Peristiwa Memali berlaku apabila polis cuba menahan Ibrahim Libya di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana didakwa mengamalkan ajaran sesat. Ibrahim pula tidak mahu menyerah diri kalau mahu ditahan di bawah ISA. Akibatnya polis merempuh perumahan Ibrahim Libya dan pengikutnya dengan kereta perisai dan mengakibatkan 14 terbunuh.

      Musa dipersalahkan dengan peristiwa itu dan Dr Mahathir selaku perdana menteri terlepas kerana dia diberitakan berada di luar negara ketika itu, iaitu China. Pendedahan Musa hari ini akan memberikan satu episod baru dalam peristiwa hitam ini. PAS menyifatkan semua yang terbunuh sebagai mati syahid manakala Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim menziarahi kubur Allahyarham dan pengikutnya serta menyiramkan air mawar di atas pusara mereka.

      Delete
    18. Penasihat DAP, Lim Kit Siang didesak supaya berterus-terang tentang tempat kelahirannya berikutan desas-desus yang mendakwa beliau tidak dilahirkan di negara ini.

      Desas-desus berkenaan turut dimuat naik di laman media sosial dan mendakwa beliau hanya datang ke negara ini pada tahun 1957, namun kemudiannya ia disunting dan menyatakan Kit Siang lahir di negara ini.

      Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, Ramesh Rao berkata, pihaknya ingin mengetahui status sebenar yang pemimpin DAP berkenaan lahir di Malaysia atau ‘ditibakan’ sahaja di negara ini.


      Katanya, itulah sebab pihaknya membuat laporan polis, dan laporan berkenaan dilakukan pada minggu lalu di Petaling Jaya, manakala semalam mereka bertemu dengan pihak polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Batu Pahat untuk siasatan dapat dilakukan secepat yang mungkin.

      “Sebelum laporan polis dibuat, laman sosial menyatakan yang Kit Siang tiba di Malaysia pada tahun 1957, tetapi selepas laporan polis dibuat semua diedit balik dan menyatakan beliau dilahirkan di Malaysia.

      “Jadi persoalannya mengapa perlu diubah…semua boleh melihat ianya diubah dan ini boleh menimbulkan satu keraguan, jika dia ‘ditibakan’ beritahu sahajalah…kalau dilahirkan beritahulah, lahir dekat mana…hospital mana…bidannya siapa…dan siapa yang mengesahkan kelahiran, mudah dan ianya amat mudah serta tidak perlu dolak-dalih.

      “Jadi benar, seharusnya dia tidak perlu berbangga jadi rakyat Malaysia dan tidak ada alasan untuk berdolak-dalih, saya berharap polis boleh menyiasat secepat yang mungkin untuk mengetahui status sebenarnya,” katanya ketika sidang media, hari ini.

      Sidang media berkenaan di lakukan di hadapan IPD Batu Pahat selepas pertemuan pimpinan pertubuhan terbabit mengadakan pertemuan dengan polis di sini, yang turut dihadiri oleh Pegawai Tindakan Khas pertubuhan, Shafik Abdullah.

      Tambahnya lagi, pihaknya kini sedang menunggu keputusan siasatan polis dan kalau terbukti yang Kit Siang ‘ditibakan’ daripada China serta bukannya dilahirkan di Malaysia, pihaknya tidak teragak-agaknya untuk menghantar memorandum kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

      “Jika terbukti dia tidak di lahirkan di sini, kita minta Tuanku halau beliau dari bumi Johor, kerana ia memalukan bangsa Johor dan seterusnya ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) minta lucutkan statusnya,”

      Sementara itu, menurut Shafik pula dia ingin Kit Siang tidak terus berdiam diri dan terus menjawab tempat lahir beliau, sebab kenyataannya sebelum ini banyak yang bercanggah.

      “Beliau menyatakan, sekejap lahir di Melaka…sekejap lahir di Batu Pahat, kami sekarang ini mahukan pengakuan daripada beliau secara bertulis supaya yang diakui itu adalah yang benar,” katanya.

      Delete
    19. Macam nak gila setan2 kopipes buat kerja

      Sampai artikel 2014 dulu pun nak tempek kat sini

      Petanda jelas amno nak melingkop dah

      Delete
    20. Datuk sri guru ni bru kuar dri gua ker...

      Delete
  2. Ooi memang teruk le budak2 tu kena belasah, habis lebam satu badan, kena panggil ambulance bawa ke ICU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdapat ramai juga si Jamal Pak Kontol hantar askar2 budak2 bawah umur petang kelmarin. Biras & anak saudara yg turut hadhir mengesahkan kumpulan2 ini memakai t-shirt hitam & t-shirt palsu Armada. Ramai yg lintang pukang lari cuba menyelamatkan diri sambil melucutkan baju palsu Armada. Namun masih ada yg sempat kena terajang dibelasah di luar dewan.

      Kejora dalam masa yg sama, di blog2 sana sini klentong konon-kononnya PPBM sendiri buat rancangan untuk mencemar nama BN 9Borosmah Najib).Dituduh pulak Tun M yg cabut lari lintang pukang.

      Di manakah letaknya otak pendek akal budak mentah Kejora Anak HARAM JADAH ini.....??

      Delete
    2. Heran betapa murahnya maruah orang Melayu boleh dijual beli dengan wang ringgit.......kalo jumlah beratus ribu boleh jugak diterima akal.........tapi ni hanya beberapa puloh hengget ajerrr.....

      Ada tu maruah cuma sekampit beras, duit RM50 dan sehelai kain sarong.

      Hal begini tak jadi pada orang Cina. Baik tua atau budak mentah sama2 bersatu hati tolak segala gula2 semata tak mau hambakan diri pada kleptokrasi.

      Tapi org kita biar makan nasi dengan ikan kering tak perrr..........janji perut pemimpin boleh makan kenyang bulat gedempol macam badaakkk......

      Kejora anak gampang lagi terok......bukan saja tak derrr harga diri malah merempat sana sini buat kerja kotor semata untuk sesuap dedaakkkk......

      Delete
    3. Kepalanya pon dah bodoh tahap dewa! Yang ekornya pon 10x bodoh la! Cerita zaman tok kadok nak diungkin ungkin. Zaman dah maju kedepan la brother! bukan kebelakang!

      Delete
    4. Mudahnye keje cai a9. Copy paste lps tu lari. Nak org sokong berhujah dgn fakta. Ni copy paste. Capai kpi ke mcm tu cai?

      Delete
  3. Spa x Kenal umnop dan gangterism seangkatannya

    ReplyDelete
  4. Ada ke patut ke digelarnya bangang kat blogger pro umno! Bodoh punya piem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu pun sibangang masih nak sokong piem yang terlajak bodoh ni.

      Delete
    2. Macy, udah piem tu pun lebih kurang je bangangnya..apa nak dikata..kikiki..

      Delete
    3. Bangang lagi org yg membelasah budak2 tu....tapi calar pun tidak

      Delete
    4. Yg pilih orang bangang buat kerja tu kenapa?? Tak ke 2 kali bangaaaanggg namanya tu????

      Delete
  5. Si bijan jilake ni..aku cukup angin perangai dia.depan org melayu dia kempen kaw2 ..nanti bila depan kaum cina /infia lain pulak di gorengnya.lagi satu apa isu penting dia senyap menyepi..biar jer menteri kabinet dapur lebih dulu jawab merapu rapu .bila dah merapu tu yg buat rakyat makin bengang..
    Patutnya bijan kurangkan sikap berdiam diri..sikap menyepi ni akan lebih mewujudkan persepsi buruk di kalangan rakyat...cuba la bersikap lebih telus bijan oiiiiii

    Ni bila dia diam dtg pulak si menteri2 yg bagai kaduk naik junjung pulak sibuk jadi wakil bercakap bukan2..ini bukan diam berisi tapi dah diam menyepi terus..


    Tapi bila kempen kat org kampung dan makcik felda dia punya naik minyak tak ingattttt.merah muka meneran neran berpekik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak faham si bijan ni, dia ni perdana menteri malaysia atau perdana menteri felda....

      Delete
    2. Dua2...felda tu dlm Malaysia... Geography dpt 9 ke??

      Delete
    3. Dalam malaysia ada jamban.....perdana menteri jamban jugak ka.....

      Delete
    4. Maksud anon 10.33...
      PM mewakili seluruh rakyat malaysia ke atau sekadar mewakil PM orang felda sebab isu berkaitan hal luar felda diam aje....kalau dengan hal orang felda...dia tunjuk dia hero musibat.....BM masa UPSR dapat berapa

      Delete
    5. Rmh ko tak ada jamban ke ? ... Ko berak di tepi jalan ke?

      Delete
    6. Ko jangan la marah sayang.....

      ....kalau ko nak marah jugak kau baling la kasut ko kat aku....

      ...tapi baling sepasang ya... boleh jugak aku guna buat pi jamban....

      Delete
    7. 1045
      Tak pernah dengan penurunan kuasa ke... Delegation of power ke... Pi belajar perabis dulu.

      Delete
    8. Belajar perabis macamana ya..... aku kurang faham.....

      Delete
    9. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 11:02

      Anon 1041,

      Jamban-Jamban jangan sebut ye? Yang itu dah ada menteri dia sendiri. Nama beliau adalah Jamal.
      Harap Maklum.

      Delete
    10. Anon 10.53... Faham ke tidak ni...orang pertikaikan respon najib terhadap isu luar felda seperti kes H2H 2.0...kenapa berdiam diri...tapi bila bercakap pada orang kawasan tertentu macam felda...bertempik bagai....tak tanya pun delegation of power...ohhh lupa zahid dah tolong respon ye....hahaha PM pengecut

      Delete
    11. 1045, tunggu kau jawab lambat sangat, kau lembam ka...

      ....aku dah google sendiri...

      Delegation of Authority means division of authority and powers downwards to the subordinate. Delegation is about entrusting someone else to do parts of your job. Delegation of authority can be defined as subdivision and sub-allocation of powers to the subordinates in order to achieve effective results.

      Apa yang aku hairan apasal si bijan tak bagi orang lain uruskan pasal felda ni.... dia nak buat sendiri.... tak ada menteri yang incharge ka...

      Macamana dengan nelayan, petani dll, adakah mereka ada rumah generasi kedua juga atau apa apa skim rumah....

      Aku tak pandai.... ko tolong la jelaskan yek....

      Delete
    12. Anon 11.16 ni orang sama ke anon 10.53 dan anon 10.33... Tak faham saya...kejap gaya PH...kejap gaya PH....minta maaf la....saya kerja dlm pengurusan syarikat glc tuan...faham sangat Delegation of authority...DAL..P&P....saya cuma terangkan maksud jangan jadi PM sekelompok masyarakat aje...lain kali letak nama ye....keliru kalau guna nama tikus ni

      Delete
    13. 1116

      Itu budibicara Najib le ...discretion.

      Contoh ko boleh suruh anak2 ko basuh kereta. Tapi ko sendiri yg memandunya nya

      Delete
    14. Zam. Saya 1033, 1041, 1052, 1101 dan 1116. Harap jelas dan maaf sebab mengelirukan.

      Selamat berjuang.

      *********************

      "HARAPAN MASA DEPAN YANG MAMPAN"

      Adakah anda ingin bersama membina MALAYSIA yang lebih cemerlang?

      Bersama HARAPAN demi masa depan yang mampan.


      ********************


      HARAPAN

      Demi generasi masa depan
      Akan ku bina sebuah harapan
      Menjadi kenyataan

      Ribut dan taufan
      Pasti kan ku sirnakan

      Wahai generasi masa depan
      Kan ku pastikan dikau mampu tersenyum
      Riang penuh harapan

      Wahai harapan ku
      Kan ku wariskan buat mu
      Sebuah negara yang cemerlang dan mampan

      Ayuh kawan...
      Kita jadikan ia kenyataan...

      **************************

      UNDILAH "HARAPAN"

      Delete
    15. 1148
      Najib tak ada pemandu ka...

      Ahmad Maslan kan boleh jadi pemandu dia......

      ....anak dia buka car wash ka...

      ....ingatkan buat filem...........

      Delete

    16. Pendekatan ketua GLC dan ketua negara adalah jauh berbeza. Ketua GLC Dilantik oleh ketua negara atau menteri. Tetapi ketua negara Dilantik oleh majoriti rakyat.

      Delete
  6. Losing grip on reality ..

    It is pretty obvious that PM Najib and others (ministers, divisional heads etc) with significant power, gradually lose their grips on reality and, show signs of insanity

    Leadership of Local Departments and Enforcement Agencies, is not, of course, in the same league of power and responsibility but we fear that the BN administration is seriously losing their moral compass and the plot ...

    However, what if these bizarre signs are not so much as a result of BN desperately wanting to cling on to power (and their allowances) but a fear of a new administration (insyaAllah…PH) discovering where all the shits are buried .. What is all going to unravel ..……..

    We have already reported of officers privately confessing that there are "filthies" awaiting a new administration ..

    Is the net closing in ..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahman2, havent we all heard this before? Remember we were supposed to know all the 'shit' in Selangor and Penang once the then PR took over? Where is all this 'shit' after 9 years of rule by PH now? In fact it is the other way now. Remember LGE case and now Phee? Remember the Ampang disneyland? You expect rakyat to believe PH is clean??

      Delete
    2. Good morning j....yesterday i doa kan that your entire family gi mampos. However after assessing the situation; i.e. your level of stupidity; today i would like to amend my doa. Aku doa kan kau kena accident, lumpuh sepanjang hayat. Then maybe...just may be...you will be smarter.

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 10:59

      Ada lagi la talibarut UMNO ni kat sini...

      Irrespective of your view. We still see PH as a viable option to UMNO/BN. Whatever corruption you may accuse PH of doing, at the very least, they are still WAY MUCH BETTER than your beloved BN/UMNO.

      Delete
    4. MC, look for this 'shit' in the PH backyard - there is lots of it. Havent included the RM 300 million non existent 'terowong study' and the overpayment of RM 2 billion to SPLASH. Belum sebut Forex RCI. Kalau saudara tak dibutakan oleh benci yg disemai oleh PH sebagai strategy politik saudara akan nampak semua ini. Malangnya saudara terlompat lompat ikut rentak PH dlm isu 1MDB yg sebenarnya dah disiasat dan ditutup....

      Delete
    5. Dear J The Stoopid...of course not all is well in PH; but; it is a better option to bn...just like what bro MC said. You cant see it now, but when the moment you have to lie in bed forever lepas accident, you will see pretty crystal clear what i mean. At that moment, your dedak masters will ditch you as you are of no use to them no more; your family will be ditched as well; just like the way they ditch Tun, tsmy, shafei and others. Harap ko faham hikmah di sebalik doa aku mintak kau xcdent.

      Delete
    6. Anon, I have seen it all under TDM. You want to recycle this again? UMNO did not ditch TDM. Remember he resigned? Remember TSMY and DSSA were at various Opposition functions inc PKR and DSP condemning UMNO. How do you retain musuh dlm selimut? TDM wanted to remove DSN and put in his son or some henchman. Did not work out. He formed PPBM. He did not do it for the love of Anwar. Do not be naive. He has he own agenda.

      Delete
    7. J..

      Those things you brought up are trivial & peanut compared to the monumental shame, debt & scam by hippo & jumbo.

      Down to BN (Borosmah & Najib)....!!!

      Delete
    8. Mr J,

      PH is not totally clean. But did u hear anyone of them having 2.6 bil in their personal account? Did u hear OSA being abused?

      PH is an alternative not opposing BN for the sake of opposing.

      Delete
    9. Othaman, cleanliness is about priciples. Once you rule a state you can only steal so much. Once you rule Federal you can really steal a lot. Remember TDM and his 'losses' in Forex, BMF,Perwaja, PKFZ, MEC, Proton and many others? This amounted to hundreds of billion. Are we going to recycle this again? 1MDB does even come close. In fact 1MDB case has been investigated and closed with no lossess. 1MDB currently doing good business.

      Delete
    10. Mr. J .

      You make an appearance here trying your very best spinning the same old folk's tales.

      Of course , we are looking at PH backyard as well as those of BN courtyard . We are also looking on the socio-economic impact to the country and rakyat resulting from all those misdemeanour .

      Is it true that 300 million ringgit was paid for the non existence " terowong study"? If it is true as claimed by you , what the heck is SPRM doing ??

      Is it true there is an overpayment of 2 billion ringgit to SPLASH ?? Base on latest information , the deal has not gone through . That is the reason , on the last parliament sitting , Maximus Ongkili chided Azmin Ali to complete the take over without further delay . So ,how can you claim of the 2 billion overpayment when the deal is still pending ??

      Then you claim the 1MDB investigation is over and case closed ?? If that hold true , why PAC member from BN , Aziz Sheik Fadzir enquire on the status of the 1MDB investigation during the recent parliament sitting ??

      My advice for you is stop bullshitting lah !!! Look ,look , see ,see lah around before throwing your unsubstantiated facts and ideas here .

      Delete
    11. J...aku still doakan kau xcdent lepas tu tidur nganga 30 tahun. Kalu mampos lagi bagus biar anak bini kau merana. Bahlul tahap kronik dah, buang masa ajar kau

      Delete
    12. Mr. J. @ 12:42

      You mentioned Forex , BMF , PKFZ ,Perwaja , MEC , Proton and many others . All these had incurred billion of money gone .

      Did anyone say there are money inside Mahathir's pocket ??

      Further , you claimed that 1MDB has been investigated and case closed . Is it true ? I don't want to mention PAC member , Aziz from BN questioning the status of 1MDB investigation lah .

      The point I want to raise is KPN Khalid response every time the issue of 1MDB is forwarded to him .. " I can't comment since investigation is still on " .

      He has been mentioning this 'trade mark' ever since .!

      Now come this one by the name of Mr. J claiming investigation completed and case closed.

      1MDB is currently doing good business ...

      What a laugh ????

      Mr. J , can you tell me what business is 1MDB into right now ?

      The information from all 1MDB related news , I can positively say 1MDB has only 4 parcel of land as asset . Out of the 4 , only TRX is being work on . The income , if any , does not even cover the interest payment for the gargantuan debt accumulated by 1MDB .

      Delete
    13. Diny, that is what Reformasi folks said until they 'forgot' recently. Anyway the FOREX RCI is happening and we shall know. Whatever said arent you worried about a man who 'lost' hundreds of billions of Rakyat money. Here we are stressing about 1MDB which so far no one has found lost any money. And again no matter how many times it is stated and investigated by SPRM that the money in DSN's account was Saudi donation and not rakyat money you will not accept. Please read again the international news and even look up you tube regarding the Saudi Foreign Minister statement. Please do not live in denial and fitnah. Think hard about reinstating a person who lost hundreds of billion rakyat money and did bad things to institutions and people (Memali, Lalang etc..). What is causing our akal to be blind to the truth?

      Delete
    14. Diny, 1MDB is into infrastructure. This includes TRX, Bandar Malaysia, IPP, Military airports, SCORE project etc. 1MDB was only given 1 million rakyat money to start. 1MDB relied on loans to buy assets and made profit from assets to payback loans. PAC determined that the assets are more than loans. TSKI recently confirmed the same regarding the rationalisation plans. Are all these competent people lying? Perhaps PH politicians are lying? Think about it.

      Delete
    15. This comment has been removed by the author.

      Delete
    16. The best and most accepted forensic evidence in any crime is fingerprints or DNA. Bila dah kenal pasti pelaku, pastu ada pulak fingerprint dia at crime scene, x bleh lari. 1mdb ni, dia punya fingerprint adalah audit report. Suspek pun dah ada!. Tapi sayang fingerprint dah di OSA kan. Mr j, mr j.... the only person you can fool is yourself. Najib himself won't buy shits you are saying.

      Delete
    17. Mr J,
      I`m sick beeing waiting yr answer about RATIONALIZATION....so i`ve to give u and just 4u to understand
      Rationalization is : Making Excuses as an Effective Manipulation Tactic.
      U got it??????

      Delete
    18. 14:53....

      Rationalization my foot....!! His stupid rationalization cost KERA-jaan Borosmah Najib another extra US50 million (equivalent RM200 million) thrown in the drain.

      Delete
    19. Rationalization....paying millions to fake Aabar. Then paid another millions to the genuine Aabar.

      Rationalization......failed to make payment on the due date......asked for extension.......then paid 50 million more than the actual sum.

      Rationalization......1MDB debts will be solved in 6 months starting from 2015 and now we've come to 2017.....but still carrying a huge burden of debts.

      Rationalization.......instead of paying full amount that was agreed before......1MDB made half payment only.

      Rationalization kepala taikkkkk !!!

      Delete
    20. Bro The Phantom.

      Money paid to fake Aabar is not in million but in BILLION .

      More BILLION will be paid to genuine Aabar .

      Delete
    21. Bro Diny........sorry for my mistake and thank you for the correction done.

      Bro.......I have replied to your comment dated 15 Aug 2017 at 22.57......on the topic titled:
      NOTHING TO HIDE 4.0, SEDIAKAH HADI AWANG SEPENTAS DENGAN TUN MAHATHIR MENJAWAB PERSOALAN MEMALI?

      But somehow, I think there's a technical problem as my reply to you did not appear as it should be. Maybe the page is overloaded with too many comments......therefore, mine could not get through.

      Anyway.....thank you for your support to all of us here and Salam Perjuangan Bro.....

      Delete
  7. Ketiga tiga budak yang belum cukup akal dah ditahan reman hanya dengan upah RM 50 sahaja. Kasihan pada mak bapak mereka terpaksa cari duit untuk bayar jamin.. Ini lah akibatnya bila buat sesuatu perkara tidak menggunakan akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak guna akal mcm Mr J????

      Delete
    2. Dengar cerita depa tu anak mr j...

      Delete
  8. Benar kata mr j. PH bukannya clean sangat....tetapi dikalangan MP mereka sendiri yg menjadi punca penyiasatan dijalankan. Ini menunjukkan keadilan ditegakkan tanpa mengira bulu. Nak harapkan Umno!.Presiden menyamun pun dijulang dan ditaati. BODOH MACAM BABI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Gunong, isu 1MDB yg menjadi isu utama pembangkang dah pun settle. Disiasat SPRM, PAC, SWISS, Singapura dan Hobg Kong. Tiada kehilangan atau kesalahan DSN ditemui. TSKI telahpun teliti lapuran rationalisasi 1MDB dan dapatinya baik. Terimalah fakta ini dan jangan terus dibuai auta. CRB pun tengah gelabah kat UK nak jawab isu DSN rasuah TGHH 90 juta. First round dah kalah. Apakah kalau second round pun kalah saudara akan tetap percaya auta CRB? Kat blog ini 'aqidah' ramai org dibina atas beriman pada CRB. Tolonglah check aqidah kembali bila CRB kalah round 2. Jangan terus ditipu setan.

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 12:55

      Ni la orang kata baghal tak boleh di ajar...
      Kata 1MDB dah selesai.. Konon dah disiasat SPRM, PAC, SWISS Singapore...

      Kenapa US ko tak nak cakap?

      Tetap jugak nak menangkan Tuhan Rosmah & Nabi Bijan dia.

      Delete
    3. Mr. J , kamu nampaknya masih ingin meneruskan penipuan di sini .

      Benarkah isu 1MDB dah pun settle ??

      Kalau dah settle , mengapa Aziz Sheik Fadzir bertanyakan status penyesiatan ke atas 1MDB ?? Kamu sedarkah Aziz adalah anggota PAC dari BN ??

      Mana kamu tahu TSKI telah meneliti lapuran rationalisasi 1MDB dan di dapati baik ?? Kamu baca dulu baik baik statement TSKI tentang penjelasan Arul Kanda itu .

      Khalid berkata , pelan rationalisasi itu baik bersandarkan apa yang di jelaskan olih Arul Kanda saja . Kamu sedar tak , 1MDB banyak menyembunyikan fakta .

      Setakat ini belum ada juga belum pernah saya dengar penjelasan yang betul betul lurus dari pendokong pendokong 1MDB . They are cheaters and liars ... as plain as that !!

      Delete
    4. MC, DOJ lepas setahun lebih auta M01 dan sita harta rupanya belum siasat apa apa. Last buang segala sita tanpa syarat dan buang istilah M01. Baru nak siasat. Apakah kalau siasatan DOJ tak babitkan DSN kita akan berhenti fitnah? Hatta kalau CRB kalah di UK kita akan berhenti fitnah?

      Delete
    5. Mr J pendusta.

      Have you forgotten at one time when I explained the reason why DOJ started with the civil case instead of criminal, u replied. 'At least Let us wait for the investigation first'.

      What you have said at 13:24 above extremely contradicts what u have said back then.

      This clearly shows that u are an absent minded As well As a compulsive liar.

      Maybe ur mind couldn't recall the following drama but majority of Malaysians will never forget it:-

      Before investigation: "Let us wait for the outcome of the PAC report".

      After report is out; "OSA".

      Only a thief will support a thief.

      Without any doubt you are definitely a thief J.

      Delete
    6. Memang j pendusta anak haram jadah...pi mampos

      Delete
    7. You are damned right Bro John Doe .

      I noticed this fella thinking is so twisted that he keeps on spinning even his own words .... I mean our dearest Mr. J.

      Delete
    8. Salam sejahtera sdra2 rakan seperjuangan....

      Pepatah ada menyatakan...."Yg Haq pasti menyerlah & mengalahkan yg Bathil". The truth shall always prevail.

      Baru2 ini kita dikhabarkan pihak DOJ Amerika telah menaikkan taraf Saman Sivil ke Saman Jenayah terhadap pendakwaan terhadap kes jenayah 1mdb di Amerika Syarikat di mana segala hartanah, hotel, apartment, lukisn mewah, barang2 kemas & akaun Reza Aziz serta Jho Low dirampas dan disita oleh pihak pemerintah USA. Di Spura pula, pengurus bank yg berurus niaga dgn 1mdb telah dikenakan hukuman penjara, sementara jet mewah yg dibeli atas nama Jho Low ditahan & disita oleh pihak kehakiman Republik Spura. Bot mewah sempat dilarikan tapi kini Jho telah diistiharkan 'Wanted; atau 'Penjenayah dikehedakki' buruan pemerintah Spura.

      INGAT.....Najib & Rosmah nama mereka walau tidak disebut dalam mahkamah atau pihak perundangan di Spura & Amerika, namun masih juga terselit palit atas sebab diplomasi, di'sindir sayang' dengan sebutan MO1 & isteri. Siapakah MO1 itu kalau tidak Najib yg berkuasa di Malaysia ketika ini....???

      Fikir2kan lah kalau kita mempunyai otak yg waras.....!!!

      Delete
    9. Very well said Bro John Doe.

      What's the difference between penyamun and pencuri??

      So we have a thief right here in this blog.

      Welcome aboard Mr Thief....do serve a good job to your master......!!

      Delete
  9. D Sabah org Dusun panggil umno # amu nu# yg membawa makna tidak mau lagi.
    Ada logik juga mengapa no harus d tolak. umno sdah tidak ada upaya berckp benar atau betsandarkan fakta. Kalau x bole terima pamdangan org lain, cara umno, buat kacau.
    Ini petanda awal pupusnya umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabahan,
      keluar Barisan,
      masuk Warisan.

      Delete
  10. Selamat hari Selasa....saman tak saman saman lagi....dah tak tahu nak buat apa dah.Harap mereka semua ini akan menerima pembalasan darioada Allah.Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari selasa hanya ada pada setiap seribu tahun... hari selasa terakhir yang di kesan ialah pada tahun 2011 sebelum ada isu Imdb

      Hari selasa akan muncul semula pada tahun 3011..begitu juga dengan hari wednesday...

      ..harap jelas....

      Delete


  11. Kerja yang di lakukan oleh budak-budak itu bukannya mudah.

    Mengapa mereka sanggup lakukan dengan bayaran hanya RM50 ? Kehidupan rakyat semakin susah. Kerajaan Najib memang mengambil kesempatan dari kesusahan rakyat.

    Jangan kan RM 50. RM 30 pun mereka lakukan. Itu pun mungkin mereka minta tambahan kerana di suruh bakar suar.

    Tapi yang paling celaka ialah orang yang mengupah budak-budak itu. Mereka telah memperdagangkan manusia kerana membayar upah yang sangat sedikit. Mereka celaka kerana merancang kejadian tersebut tetapi tidak merancang jalan untuk melarikan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya guna dron untuk buat intipan.....

      pada dron tersebut diletakkan suar, sepasang capal saiz 9 serta kerusi...

      ...setkan timer pukul 5:30 petang supaya suar, capal serta kerusi jatuh.....

      ...kalau boleh dapat dron yang boleh baling lagi bagus...

      ...nanti aku tanya dato aziz baling tu.....

      memali tu tempat dia la agaknya.....

      Delete
  12. don't bother j.....just enjoy his stupidity, his ignorance...

    as i had commented days ago....

    "j will never response once cornered, he will escape and spins something else.....

    i tracked his comments....u will notice....he got lost in between........i wonder how much he got paid.....perhaps frm mat 3.85....

    anyway i enjoyed seeing him being screwed not by others but by his own comments....

    he is a typical pak kaduk......jasa really has a low standard if j is on their paycheck....

    recall, there was another pak kaduk by the name of mr fly kite....use to googling in putra merdeka blog some times ago.....another was keris berayon (kote berayun)....nek tempoyak has similarities with singapork dude....probably out of dedak list...they have disappeared"

    he will stripped himself naked unknowingly....pak pandir perfectly fits him...

    all concerns now is to keep the momentum alive....jibo will do anything, so his macai...jibo sacred preach....."nothing is sacred now"....they will do anything....

    just be prepared...the first bn/umno seat lost.....anarchy will be the only option jibo has....so he can sanction the emergency rules....

    God forbids...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dad...

      I personally feel you should continue blast this Kejora @ K scoundrel in order to kill off the propaganda of BN (Borosmah & Najib) for the sake of our nation and future generation.

      Salam Perjuangan.

      Delete
  13. PPBM ada banyak masaalah dalaman. Ramai dah keluarpun. Apabila budak budak Armada dgn uniform sendiri buat hal UMNO pula disalahkan? Bukankah geng ARMADA sendiri suruh Kerajaan siasat kekayaan TDM dan anak beranak? Begitulah bila pemimpin parti banyak 'baggage' yg tak boleh dijawab. ARMADA sendiripun marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 12:58

      Hoi Jamban... Ko nak cerita ahli PPBM ramai dah keluar, ko ahli ke? Cawangan Mana? Bahagian Mana? Atau ko sekadar dengar wahyu Tuhan Rosmah & Nabi Bijan ko tu je?

      Delete
    2. Masok shift pagi ker J? Ataupun ter 'tanik' awal pulak ni.
      Haapa laa pun Humno nk buat donno konon ?!
      Usah la buat lawak. Ko pun tahu, plan ninja nk lari dlm asap tak menjadik.
      Tak kesian ker katbudak upahan tu. Tak msu mengaku, apa ko hingat depa kertas tissue lap TAHEK LOW?
      Mr J Hanam Musibat,
      tegakkan lah lagi mungkar umnobnpas tu.Tgk tinggi mana boleh timbun...
      Bala Allah telahpun dipohon terhadap selurih pelakon2 aparacirit klepto Jumbo Jibby termasok ko.
      Kamu hanya ada tempoh yg makin sedikit sj.
      Bala Allah tidak akan boleh dibenteng , terutama dgn Wang dan keringat Rakyat Curi.

      Delete
    3. J pi mampos

      Delete
    4. Geng yg diupah oleh bapak penyamun untuk sabotaj PH dari dalam.

      Bala ke atas kumpulan klepet yang menipu rakyat.

      Memang siallll sape yg baling batu sorok tangan.

      Delete
  14. Ketua negara kliptokrasi seorang pahlawan bugis konon tetapi bila dijemput ke Nothing to Hide 2.0 kenapa menyorok dibawah skirt bini?

    Jamal umum Nothing to Hide 3.0 tapi jemput 3 orang tokoh sahaja mengapa? Dia faham ke apa makna dan apa tujuan diadakan NOTHING TO HIDE?

    Bagi rakyat biasa keputusan sekarang, Tun M (PH) 2 : DSN (BN) 0.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 13:02

      Sdra Anon 1254,

      1) Masa Ketua Negara declare dia Pahlawan Bugis tu sebenarnya reporter salah dengar... Sebenarnya dia kata dia adalah "Paklawak Bugis".

      2) Jamal Menteri Jamban tu mana la paham tujuan Nothing To Hide tu... Nak baca suratkhabar English pun merangkak... Apatah lagi nak faham benda-benda complex macam tu.

      Delete
    2. terkini oleh rakyat biasa: Tun M(PH)2 : DSN (BN) 5.
      menang awal tapi akhirnya tersungkur...kikiki

      Delete
    3. Bro trooper,

      Sebenarnya sejak berkawan dengan PAS si Jibun al-wasatiyah wal-wala wat-tabbayyun yang suka meniru telah menyangka bahawa pahlawan disebut bahlawan di dalam bahasa Arab disebabkan bahasa Arab hanya ada huruf BA tetapi tiada huruf 'P'.

      Ketika Jibun declare dirinya seorang pahlawan barangkali dia telah tersasul menggunakan lidah Arabnya dan mengakui dia seorang bahlawan (sudah tentu dengan air liur yang menyembur-nyembur). Tapi disebabkan para wartawan mencatat di dalam BM maka mereka hanya mendengar kalimah pahlawan.

      Bahlawan di dalam maksud asala BA bermaksud ahli akrobatik, tetapi disebabkan ahli akrobat hanya muncul di sarkas dan sarkas pula tidak lengkap tanpa badut, maka kalimah 'bahlawan' telah digunakan dengan meluas ke atas 'clown' ataupun badut.

      Seorang pahlawan tidak akan mengarahkan sauh dilabuh sekiranya ia mahu belayar dan tidak akan mengarahkan layar dikembangkan sekiranya ia mahu berlabuh.

      Hanya bahlawan yang kerjanya buat orang ketawa saja yang akan melakukan sedemikian.

      Jibun = bahlawan.

      Delete
    4. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 14:24

      Bro John Doe....

      Terima kasih atas penjelasan yang diberikan. Saya setuju dengan pendapat Bro, Najib adalah seorang Bahlawan... Iaitu Badut Sarkes Yang Melakukan Aksi Klepet Duit Negara Secara Akrobatik.

      Delete
    5. Ishh kome ni..macam anak pak jahid ckp merangkak la kome kat padang masyar nanti tau..gelaran lengkap jibby adalah Pahlawan islam berpangkatkan panglima bugis berbibir merah jalan terkepit..Haaa..baru betull..kome nk kena C4?

      Delete
  15. kesian ko budin. kekecohan mula tercetus bilamana soalan tentang memali diajukan dan jawapan selekeh sedang diungkapkan oleh tun. dari sini kita lihat bahawa soalan dan jawapan sedang memberi keuntungan kepada moral umno. so, kenapa umno perlu buat kecoh pada ketika itu? perlulah berfikir berbagai lapis agar kebenaran yang dicari akan ditemukan dengan kebenaran. program awak, di negeri ditadbir oleh kumpulan awak. kawalan keselamatan juga oleh macai awak. munasabahkan umno boleh kontrol kesemua itu? siapa mereka yang berbaju hitam? siapakah yang mula membaling kasut kepada orang yang bertanya soalan berkaitan memali? tentu jawapan ko "semua itu orang umno". orang bijak pandai semasa dalam umno dulu, kini dah mematikan akalnya sebelum mati jasadnya.

    ReplyDelete
    Replies


    1. jangan hanya salah kan Tun, UMNO juga hendaklah di persalahkan.

      apa untungnya pada Tun dengan kejadian tersebut?

      Yang untung UMNO dan sekarang yang tak aman ialah Ibrahim Libya dan mereka yang terkorban.

      Semua ini dapat di elakkan jika dia menyerah diri secara baik.

      Delete
    2. 1303,
      kesian ko terpaksa selinap blog budin,tabur najis dgn upah tahek low yg sedikit tu. Najis koot?

      Delete
    3. 13.39....jangan terpedaya haramjadah 13.03 tu ialah orang yg sama tapi guna bermacam identiti.

      Memang serigala anak babi yg sama.

      Delete
    4. Apa pulak kejadahnya UMNO dapat untung dengan benda bodohmacam itu pulak?

      Puak kau yg anjur control segala bagai kerusi terbang dair bilik kawalan korang sendiri.. celah mana UMNO yg kena??

      Sembang kencang nak rampas negara.. takkan control room program hangpa pun mudah di hijack org luar??

      bodoh x100 punya skrip!!!

      mampuih tergelak kalao Polis Inda baca..

      kekeke

      Delete
  16. Pantun untuk mr j
    Pergi kesabah naik basikal
    Naik basikal pergi kesabah
    Adakah muna sabah
    Naik basikal pergi ke sabah

    Pusing pusing kesitu jugak! Last last dia sendiri yg telan panadol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Macy....Kesiaaaannn haramjadah tu letih berkayoh naik basikal.........chief dia seronok naik jet mewah.

      Delete
    2. Bravo bro macy....see; it is not difficult for us to go down to their level of intelligence...and it is not easy for them to attain our level of intelligence. Thats why i have been saying that if Mr J cant be educated, baik dia gi mampos

      Delete
  17. Wow anon 12.54, you've created new terms. Badak pakai skirts atau hippo wear skirts. Can't imagine the figure

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 14:27

      Only one way to express anyone's admiration towards that scene...

      UUWWWEEEEKKKKKKK

      Hehehehe

      Delete
    2. Bro.......Miss Universe 36 23 36
      The Pygmy Hobbit........60...60...60

      Delete
    3. Bro, kat putra perdana semua cermin dah dimodify.kalau kita tengok cermin tu nampak tulang jer, kalau semah tengok cermin tu..paham paham lah

      Delete
  18. APAAA?!
    Jamban hidong bedarah nsk buat
    "Nothing ti Hide".
    Sepatutnya dia laung..
    "What to hide?- mana dia ade haapernyer pun kt bawah tuuu...!!

    Puliiis, Puliis,makvik itu tumbuk sayer !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno ni dari dulu,kini dan selamanya kita bleh ibaratkan mcm kete, ada minyak bru jalan. Ada duit baru jadi kerja. Sbb tu lah banyak sgt duit yg dia org spelek utk menjayakan aktiviti busuk diaorg tu. 1mdb tu salah satu. And there will a lot more coming tambah tambah dekat phanraya. Bayar gaji j dah baper dah. Silap masa nth2 tu diaorg bayar kacang, dapat beruk je la!

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 14:31

      Bro Macy,

      Actually, if you looked at it properly; dah nampak dah pun...
      1) Dah tinggal 6% je Cybertrooper UMNO bangang.
      2) Yang ada kat dalam blog Budin ni sorang je... Tapi gunakan banyak nama samaran. Contohnya: Sahabat Syaitan, Mr. Jamban, Kojolla.
      3) Memang dah tinggal pun Beruk je... Tengok la hujah-hujah derang.
      Contoh: Sahabat Syaitan, Mr. Jamban, Kojolla & Mat Kopipes.

      Delete
    3. bro 1431..napa 6%..macam gst je...marah mak mah..ko nk kena c4?

      Delete

  19. Kalo macam ni aku pun boleh buat nothing2hide ... Tak boleh jawab, baling bom asap... Habis semua org bersurai... Senang sungguh kerja korang. Bulan depan, jangan lupa buat lagi tau.

    ReplyDelete
    Replies



    1. jawab dah jawab. yang tak berjawab ialah 1MDB.

      kau buat apa? tukang baling selipar boleh lah.

      Najib yang kau puja-puja tu pun tak berani buat N2H atas nama dia dan jemput Tun.

      adakah Najib di baling selipar kerana tak boleh jawab soalan Rafizi?



      Delete
    2. yep..ameno pakai C4 je letup orang..x pun tong drum,kasi simen

      Delete
  20. Utusan memanjang rugi sebab orang tak beli propaganda umno, patut la geng2 anak haram kopipes kat semua blog ....pi mampos

    ReplyDelete
  21. Utusan tu quran utk orang umno. Hati diorg jadi tenang bila baca utusan. Sbb tu bila diorg menulis, diorg akan quote surah surah dlm utusan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 14:34

      Hahahaha...

      Kalau di Indon "Suratkhabar" itu dipanggil "Koran". Tak caya gi tanya Wak Jahid. So, betul la apa yang Bro katakan tu.

      Delete
    2. Nak hati lebih tenang sila baca Koran Ponorogo....

      Delete
    3. UM kpd UMNO sprti SR kpd PH,
      Tapi minah salleh dah kena belasah dg H Hadi

      Delete
  22. Zahid macam mintak kesian je dengan pesara2..........:)

    Nampak sangat BN terdesak. They beg, they corrupt, they force, they wud do anything to get votes to remain in power. Unfortunately, tak langsung jawab soalan2 yang rakyat tanya......suka kah rakyat lagi dengan pemerintah ini???????

    ReplyDelete
  23. Sekarang ni ada perbandingan....kalau songlap duit....kau pun songlap duit....kalau salah guna kuasa..kau pun salah guna kuasa...kalau tipu kau pun menipu...kalau rugi kau pernah rugi....TAPI...kau songlap...salah guna kuasa...menipu...rugi...tahap gaban sangat...tak boleh diterima akal....itu jer...

    ReplyDelete
  24. saya amat yakin bahawa ekoran drpd kejadian yg amat biadab d shah alam pd 13 ogos lalu, ramai veteran UMNO n adun serta MP mereka akan meninggalkan parti 'rosmah/najib' ini.

    niat jahat mereka tlh melantun balik (backfire big time).

    saya percaya wak jahid n penyokong2 nya akan memperhebatkan kegiatan bagaimana hendak menyinkirkan pakatan rosmah/najib ini. jika dia Berjaya, nyawa politik nya masih berada dgn ds anwar n ds w azizah.

    saya saran kan juga agar kepimpinan PPBM segera menganjurkan 'nothing 2 hide 3' utk membuktikan kpd rakyat Malaysia bahawa perbuatan 'samseng' tiada tempat dlm politik bertamadun d Negara ini.

    kebencian orang Johor jelas d pamirkan apabila rosmah d ejek (d boo) dlm majlis perkahwinan puteri sultan semlm.

    tsunami kebencian terhadap pasangan ini tlh bermula dgn secara terbuka.

    ayuh !!! sdr2 ku. tiada sebab utk kita menangguh2 kan tindakan (procrastinate).

    "MASA UTK BERTINDAK ADALAH SEKARANG".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro rahman, citet pasal rosmah kena boo tu, bisik sama kita dahla, nanti mr j dengar, x lalu makan pulak dia..he..he

      Delete
    2. Apa ketidaknya...memang Melayu Johor amat marah terhadap UMNO songsangan BN (Najib Rosmah)gara2 pembangunan Wilayah Iskandar cetusan Pak Lah, Najib & Musa Hitam....!!

      Tempat2 nostalgia seperti Kuala Danga, Selat Tebrau, Stulang Laut, Pantai Lido, Gelang Patah & Plentong begitu bermakna ertinya bagi anak2 Johor sehingga diabadikan dalam pusaka lagu Melayu Asli.

      Tambak Johor Tanjung Puteri
      Selat Tebrau airnya biru
      Di Pantai Lido tepian mandi
      Sepanjang masa di hari minggu

      Atas bukit Tanjung Puteri
      Taman hiburan indah berseri
      Pemandangan menawan hati
      Jalan tambak hubungan negeri

      KORUS:
      Tanjung Sekijang nun di kuala
      Tempat nelayan mengail gelama
      Istana Hinggap di Kuala Danga
      Pantai berkelah keluarga diRaja

      Dari Tebrau orang berakit
      Singgah Stulang membeli kopi
      Pusara Si Bongkok di lereng bukit
      Di tepi pantai Tanjung Puteri

      Kami Melayu Johor amat sedih & terasa bagai disiat-siat hati kami melihat Melayu jauh dipinggirkan dari arus pembangunan yang hanya MAMPU TENGOK aje.

      Itulah padahnya apabila mereka2 yg tak amanah & durhaka terhadap Tun Mahathir menghapuskan dasar2 DEB yg menjaga kepentingan anak pribumi sepertimana yg termaktub dalam perlembagaan.

      Delete
    3. Mamposss orang Johor kena saman gara2 booooooo semalam.

      Ramai betol nak kena saman tuuuu......

      Delete
    4. Mohon mencelah.

      Selepas persitiwa kekecohan di N2H, geng2 A9 bersorak di dalam blog konon Tun M tidak tidur lena, dimalukan dsbgnya.

      Kasihan sungguh melihat puak2 ini punya akal yang cetek. Mereka dibayar untuk naikkan repu Najib tapi mereka bersorak girang dengan kejadian yang telah menaikkan repu Tun M ibarat pak Kadok yang bersorak kerana ayamnya menang tanpa memahami siapa sebenarnya yang menang.

      Setuju dengan pak rahman jpc bahawa kekecohan yang mereka timbulkan di situ telah backfire. Bagi yang berpandangan kekecohan tersebut bukan angkara UMNO yang baling batu sorokkan tangan, tidak apalah. Jutaan rakyat berpandangan ia memang kerja UMNO. Tweeter TS Zam dan komen Ku Nan juga tunjukkan itulah pandangan paling popular di kalangan rakyat, bahawa ia kerja UMNO.

      Pohon kongsi satu cerita yang diriwayatkan di dalam Hadith no. 2519 sahih Muslim. Mudah2an macai2 A9 dapat berfikir dengan akal. Kalau di dalam 10 orang dapat seorang yang terbuka mata untuk melihat kesan dan akibat kejadian itu pun jadilah. Mudah2an ada yang sempat insaf dan tinggalkan dunia penipuan mereka ini sebelum kapal si kapten ini karam.

      Dahulu ada seorang raja yang memerintahkan seorang budak untuk belajar sihir. Tanpa pengetahuan sang Raja budak ini turut belajar tauhid daripada seorang pendita. Budak ini beriman kepada Allah. Pada satu hari kisahnya beriman telah terbongkar dan Raja telah memaksanya untuk meninggalkan agama Allah. Apabila budak ini enggan Raja telah memerintahkan ia dibunuh. Tapi semua cubaan membunuhnya gagal.

      Menyedari bahawa sang Raja adalah 'gone case' maka sang budak berazam untuk selamatkan seberapa ramai yang boleh, maka diajarlah sang Raja kalau nak bunuhnya maka ikatkan ia di sebatang pokok dalam pandangan rakyat jelata dan kemudian Raja hendaklah memanahnya sendiri dgn syarat sebelum memanah Raja mestilah menyebut 'dengan nama Allah Tuhan budak ini'.

      Sang Raja yang sudah bertekad untuk bunuh si budak ini sudah tak mampu berfikir lagi lalu dilaksankanlah apa yang diajarkan oleh si budak.

      Selepas dipanah oleh sang Raja dengan lafaz itu maka matilah si budak ini.

      Rakyat jelata yang melihatnya beramai-ramai menjerit 'kami beriman kepada Tuhan budak ini'.

      Ada lagi kisah selepasnya tetapi memadai kisah di atas untuk menyampaikan maksud saya.

      Pada pandangan Raja dan pengikutnya budak ini 'tewas', tapi rupa-rupanya budak ini telah menang ke atas Raja. (Pendedak tidak mampu faham kemenangan sebenar dan menyangka kejayaan membuat kecoh itu tanda mereka menang).

      Kisah di atas ada persamaan dengan kisah N2H. Najib dan A9 kelihatan begitu ghairah untuk jatuhkan dan malukan Tun M sehingga mereka tak mampu melihat bahawa apa yang berlaku di N2H telah menambahkan jumlah yang menyokong Tun M selain menambahkan semangat mereka yang telah sedia menyokong.

      Di dalam kisah purba tersebut Raja tersebut tidak tumbang disebabkan ia memerintah melalui monarki. (Hadith guna kalimah Malik yang bermaksud Raja, iaitu pemerintahan secara monarki).

      Sekiranya ia memerintah melalui demokrasi maka sudah tentu ia akan tumbang disebabkan majoriti telah beralih arah dari pemerintah.

      Hakikat yang tak dapat ditolak, ketika macai2 A9 bersorak girang konon Tun telah dimalukan, perisitwa tersebut sebenarnya telah menjatuhkan lagi repu Najib selain menaikkan lagi repu Tun M.

      Akan tiba masa di mana penyokong UMNO-Najib hanya akan tinggal pemakan dedak semata-mata.

      Macai A9 dipersilakan terus bersorak.

      Delete
    5. Bro john, sekarang ni pun mmg dah tinggal pemakan dedak yg tegar dah pun. Had it was not for the power and money, ngan najib najib sendiri pun masuk pakatan, tinggal rosmah ngan mr j jer..he..he..he

      Delete
  25. Pas pis pus..now everybody can become lobai..oastad odiq7 x nk komen ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai Q7 kurang komen kini
      Kena take kaba diri
      Buka mulut kna teliti,
      Nnt bini pecah tembelang lagi,
      Nama modified bunyi2 Al Erebi,
      Skrg org tak percaya lagi,
      Lilit tinggi pun belum pasti,
      Tin Milo pun susah penuh laani.
      Jual lior sudah org perhati..

      Delete
  26. RM50 saja harga maruah orang melayu untuk buat kacau dekat forum Tun M.

    Ini kena pukul setengah nyawa masuk lokap, kos untuk kena pukul campur risiko yang kena ambil, cuma RM50 upah.

    Ini dinamakan jahat bercampur dengan bodoh dan ditambah dengan bahalol berserta bangang.

    Dulu si kitol bukak pintu untuk tentera portugis masuk melaka. Beratus tahun Malaya dijajah.

    Agaknya berapa ringgit orang portugis bayar pada sikitol.?

    Boleh jadi ini geng-geng darah keturunan si kitol agaknya?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pasal saya amat jaki & meluat dengar angka 50 sebab....

      Najib dgn Was-Was 2050 nya.
      Kejora dgn 20.50 upah blow job beli gula2 hacks $0,50 sen untuk 'extra cool' Salem High Country.
      Budak2 hingusan belaan Jamal Pak Kontol dgn hanya upah RM50 sanggup mencemar majlis orang & akhirnya dikeroyok & dibelasah.

      Ini semua angkara TN2050 Najib.

      Delete
    2. Teknik asap ala ninja yg dijamim Jamban tak menjadik.
      Cover samaran baju pun dah tunjuk muslihat gagal.
      Fallback: ARMADA false flag.
      Hapa punya dangkal.
      Dunia perhati, King Kkepet tak tunjuk kemarahan pada keganasan.
      Allah bg cash term, kna boo depa khalayak DiRaja.
      Tapi malang, mcm biasa badak kulitnya tebal. Mr J tgh meeting naratif tangkis.
      Buat la apa pun. Tempoh TAMMAT Umnubnpiss tinggal tak byk daah

      Delete
    3. Bijak LKS awal2 lagi dah blah... Takut soalan tak dapat jawab...berkaitan desakkan DAP untuk siasat forex.

      Delete
  27. Dengarlah tuan satu cerita
    Kisah dongeng si Nazri gila
    Katanya Mahathir a street fighter
    Memang sengaja nak mintak bala!

    Nazri jahanam siPadang Rengas
    Jumpa Mahathir ketiak berlengas
    Peluh keluar macam bertangas
    Pakatan menang lagilah panas!

    Setiap hari Allah tunjukkan
    Dalam negara, Um-no no bebanan
    Pemimpin celupar, sombong,arrogant
    Mencuri, menipu sanggup lakukan!

    Bangsat J gelapnya hati
    Sah jilat sokong pencuri
    Sokong Pengkhianat sampai ke mati
    Dibangangkan Bijan tak sedar diri!

    Kalau pemimpin sudah nak jatuh
    Bila berucap meneran sungguh
    Jari ke langit nampaknya hodoh
    Nak pimpin negara, tetapi bodoh!

    Um-no no Sarip Dol dah tunjuk samseng
    Katanya "stop joli,stop yamseng"
    Fokus election katanya penting
    Ohh..selama ni berjoli, kerja ponteng?

    Itulah sebab jauhi um-no no
    Dah baling api dia buat don't know
    Upah budak penggemar porno
    It should be buried deep beneath snow!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini baaagusss punya tembak ni bro.......lebih2 lagi pantun ke 5 tu......
      Hehehe

      Bravo bro Fan Tun....kita tunggu balasan Bro Perak Man pulakkkk........

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Sinazri kata tun m street fighter?
      Eh mamat celupar ni memang dah gila
      Hari tu lempar gelas tak pecah kaca dia berkata
      Dibelakang bising bagai nak rak, bila berjumpa dihadapan menikus pula..

      Didalam um..no,no dia yang samseng
      Penjilat utama cash is king
      Ntah tiba2 dengan tun m pula dia nak bising
      Mungkin nak tarik perhatian si bijan, pilih dia jadi calon pru untuk bertanding..

      Kesian pada budak2 tu yang jadi macai
      Pasal 50 ringgit masa depan tergadai
      Dimanipulasi orang, otak tak pakai
      Natijahnya sekarang duduk bermastautin dilokap balai..

      Apakah persamaan mr j dan sibijan
      Mereka terperasan merekalah kebenaran
      Oleh sebab itu bila mereka melakukan kemungkaran
      Dirasakannya itu bukan dosa tapi lebih kepada satu keperluan..

      Um..no,no semakin kelam
      Ibarat pelita yang hampir padam
      Apabila siang bertukar malam
      Cahayanya tak mampu lagi menerangi alam..


      Delete
  28. Kite ore tengoh bedikir ni, to sah kuca loh.....kena ama 1000 kali pagi pete...utk mene 129 kusi parlime tuh

    pplawok plawok plawok, blewok blewok blewok, biawok biawok biawok, plawok blewok biawok, bewok bewok bewok , plawok bewok , plawok bewok, plawo bewok,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA ! Dah Sungguh pun !!
      Terang mungkar jijik pun nak juga jilat hirup. Tahek Low dgn Kencing Lobai, tak kan tak najis lagi !!
      Wala ala Unta !!
      Natang tahap natang ada laaa.
      Ahli Pa, ooo, Malu la sikit kat lutut tu !!

      Delete
  29. Mana mr j ni, half day ke? Ke mengular? Kadang kadang tu terhibur gak dengar dia punya lawak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengah berwirid kat tikar sejadah. Masa hidopnya banyak dihabiskan di atas sejadah........

      Delete
    2. Sejadah takpa,
      Jgn haran jadah

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 20:43

      Bukan Sejadah bro Phantom... Tapi
      Saja Dah.

      Hehehehe

      Delete
  30. Yang lepas tidak akan merubah masa sekarang yang sekaranglah yang akan merubah masa hadapan...

    ReplyDelete
  31. Bagi yg tidak menjalankan amanah , tunggu saja pru nanti ' tiada esok bagi mu' juga amaran puak yg wala dan suka menuduh sesama Islam sesat, jahil, barua, kapir akan menerima pengajaran nanti bila pengundi tidak terikut dengan kepimpinan kamu yg bermuka dan bersekongkong

    ReplyDelete
  32. Love your very last line... Keep it up.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...