Saturday, 12 August 2017

BUKTIKAN DAHULU TINDAKAN LHDN TIDAK BERMOTIF POLITIK, BUKAN MENCABAR ORANG LAIN MEMBUKTIKANNYA


Kata Menteri Kewangan Kedua, siasatan dan serbuan Lembaga Hasil Dalam Negeri atau LHDN terhadap tiga anak Tun Mahathir Mohamad tidak sesekali bermotif politik.

"LHDN adalah agensi bebas dan bebas daripada pengaruh politik. Ia menyiasat semua orang.

"Selagi mereka mempunyai maklumat, mereka bebas menjalankan siasatan. Tiada siapa boleh mengarah LHDN, jika seseorang itu tidak melakukan kesalahan, tiada sebab mereka perlu risau," tambahnya lagi.

Serentak dengan itu, Johari juga mencabar mereka yang menuduh LHDN  mengambil tindakan kerana faktor politik agar membuktikan dakwaan tersebut.
Macam bagus je kenyataan Johari ini yang pada pilihanraya 2013 lalu hanya menang dengan majoriti 866 undi di Titiwangsa.

Benarkah LHDN tidak dipengaruhi unsur politik dan tiada sesiapa boleh mengarah mereka?

Jika begitu, mengapa hanya setelah Tun Mahathir menjadi musuh politik kepada Najib Razak dan bersama Pakatan Harapan, baru LHDN menjalankan siasatan serta serbuan terhadap anak-anaknya?

Kenapa tidak sebelum ini lagi dijalankan siasatan?

Selain itu, tindakan Johari mencabar pihak lain menunjukkan bukti jika tindakan terhadap anak-anak Tun Mahathir itu berunsur politik, jelas kelihatan kelakar dan hanya membuatkan ramai orang ketawa mendengarnya.

Untuk membuktikan tindakan LHDN tidak berunsur politik bukanlah dengan mencabar orang lain menunjukkan bukti-buktinya, tetapi yang lebih afdal ialah LDHN itu sendiri perlu membuktikannya berdasarkan tindakan mereka.

Jika anak-anak Tun Mahathir boleh disiasat dan diserbu secara serentak, LHDN juga sepatutnya bertindak terhadap semua anak-anak bekas Perdana Menteri, daripada Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj sehinggalah Tun Abdullah Badawi dan kepada anak-anak Najib yang menjadi Perdana Menteri sekarang ini.

Adakah hanya anak-anak Tun Mahathir saja yang kaya dan mungkin tidak membayar cukai pendapatan?

Bagaimana dengan anak-anak Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein, Tun Abdullah dan Najib sendiri, termasuk anak tiri serta menantu mereka sekali?

Adakah salah seorang anak  bekas Perdana Menteri yang diketahui umum pernah menerima wang RM2,600 juta, kononnya derma, telah membayar cukai pendapatan kepada LHDN?

Jika "orang itu"  tidak membayar cukai, kenapa LHDN tidak menyiasatnya dan sekiranya cukai telah dibayar, tunjukkanlah buktinya?

Begitu juga, adakah Riza Aziz, anak tiri Perdana Menteri sekarang yang mengaku ada menerima hadiah dalam bentuk wang sebanyak AS$94 juta serta memiliki kondo mewah ratusan juta ringgit, selama ini pernah membayar cukai pendapatannya?

Kiranya anak-anak Tun Mahathir boleh disiasat, apakah anak-anak bekas Perdana Menteri yang lain dan anak tiri Perdana Menteri begitu istimewa di mata LHDN?

Maka, sebelum Johari mencabar orang lain menunjukkan bukti, sebagai Menteri Kewangan Kedua, beliau perlulah terlebih dahulu membuktikan LHDN itu benar-benar bersikap adil, bebas dan tidak memilih bulu dalam tindakannya. (ShahbudinHusin 12/08/2017)

194 comments:

  1. Replies
    1. Tuan Shahbudin.....rata2 pandangan masyarakat pada cerita serbu anak beranak Tun M ni ramai yg kata memang berunsur politik.

      Memang pihak yg berkenaan akan nafikan bahawa tiada camportangan politik......sape nak ngaku berak tengah jalan.

      Tapi rakyat bukannya bodoh.....ni samalah dgn kes tipu rakyat.....freehold kata leasehold.....pastu kantoiiii papantanda besar badaaakk tulis "Freehold".....

      Rakyat bukan bodoh tak tau nak menilai satu2 situasi yg berlaku. Apa bangang sangat ke rakyat Msia ni???

      Kalo nak berlaku adil.....sila siasat anak beranak MO1, Jho Lo gemokkk dan yg sewaktu dgnnya. Tapi.....ada buat tak??? Tak derrrr pon.....

      Satu dunia persoalkan mana datang duit2 shopping mewah yg bermillion, beli hartanah, kediaman bermillion2, buat wayang lucah.....percutian mewah dan akaun2 yg berkepok2 penoh dgn duit berbillion2....dan lain2....

      Kenapa mereka2 ni dikecualikan dari sebarang siasatan??? Kenapa berat sebelah....tak berlaku adil???? Apa takot kena siasat ke???

      Memang sial berkali2 dikencingnya kita....!!! Daaannn kita hanya boleh memandang jerrr benda berlaku depan mata kita....

      Mr J haram tu pon bila disoal pasal serbu yg berat sebelah ni.......dia spiiinn ligat macam gassiiing alih tiang gol kepada hal lain.........pastu kata kita banyak baca dongeng "Malim Kutty"..........memang bangsat cilakaaa ko Jebon Penyamun....!!

      Delete
    2. Najib dah xda duit nak bayar hutang IPIC, sbb tu dia arah LHDN pi mintak 'sedekah' kat musuh politiknya...

      Delete
    3. Memang motif politik cuma nafikan alasan politik jugak le, dah tu siapa plak mengaku berak tongah jalan, tahu takpe .... Dah tu Budin sambung/buat isu digimikan ... takdok cerita dijadikan cerita ... Budin2 bila gamba ko ni mereng kearah lain ... asik2 mereng yg ni jo, cho tuka mereng ke lain plak la.

      Delete
    4. Habis yg PH spin 1MDB tu bukan berunsur politik? Kalau buat org lain seteruk teruknya tak perasan. Kalau kena cuit sikit terlompat lompat. Fikir fikirlah bagaimana TDM dan saudara hina, fitnah, tuduh dan jatuhkan air muka DSN dgn seteruknya. Baru siasat dah terlolong. Tak nak tahu ke kalau mereka ini lari mengelak cukai yg merupakan wang rakyat?

      Delete
    5. Spin ape?....ko yg kuat temberang...putar sana putar sini...swiss blm tutup kes siasatan ko cakap swiss dah tutup...PAC lapor 1 mdb hilang wang tak dapat di kesan 28 billion ko kata dongeng...1 mdb tak mampu bayar utang on time ko kata
      1 mdb ade aset yg lebih dari hutang....1 mdb bayar separuh hutang IPIC pusingan 1 ko kata 1 mdb dah bayar penuh...
      Najib ketua prompak berjumaah pemegang rekod dunia dah terkenal di seluruh dunia hingga jadi bahan lawak antarabangsa...
      Syarikat anak madey dah beroperasi berbelas2 tahun....baru nak siasat?...madey alu2 kan siasatan IRB dan SPRM...ko ni memang JEBON...

      Delete
    6. Apa bangang ko Jebon....1MDB memang melibatkan rakyat. Penjamin 1MDB ialah kerajaan.

      Duit kerajaan ialah duit rakyat.....bukan dari tabong baby bulat....

      Ye...korang kata bayar hutang tak guna duit rakyat....tapi apa2 hal rakyat terheret sama.

      50 juta tu interest ke apa??

      Delete
    7. Mr j ni dah la penipu, racist plak tu..memang dasar ameno

      Delete


    8. kenyataan Mr J yang paling sengal.

      1MDB dah jadi isu antarabangsa.. sepatutnya bukan di politik saja tapi dah di bicara oleh mahkamah.

      pasal cukai dengan pasal hutang berbilion mana boleh di samakan.

      Delete
    9. Mr J at 22:53,
      "Habis yg PH spin 1MDB tu bukan berunsur politik?"

      Org2 kuat 1MDB sendiri yg spin tadbir urus syarikatnya, termasuklah dgn si pengasas syarikatnya sekali.
      Hinggakan, konar sana, konar sini, akhirnya... tak boleh konar lagi dah. Steering jammed...!
      Itu sbb dah banyak tahun syrktnya tiada penyata akaun tahunan...!

      Ha ha ha...!

      Delete
    10. Ulasan akhir anon 23:32 = I like...!

      "Saya putar lagi Haliiiiimmm...!
      wang besar, wang besar..."

      Delete
  2. Menteri umno mmg bengong bak kata bro john doe mulut berjalan dulu daripada otak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluarga top dog ada lebih dp 400 buah syarikat. Kalo satu hari siasat 10 syarikat pun kena siasat selama 40 hari baru siap untuk 400 syarikat... Aku tak hairan kalo setiap hari mereka menyiasat keluarga top dog.... Keluarga topdog Misti memahami masa untuk pelari cukai sudah pun berakhir... Ada erti.

      Delete
    2. 22.26....duit hadiah...duit derma tu ada bayar cukai...??

      Duit2 shopping mewah berlian bagai sumer tu ada bayar cukai???

      Duit buat wayang lucah tu ada bayar cukai???

      Duit yg beli kediaman bermilion tu dah bayar cukai??

      Ko sendiri pon tak tau jahanammm....!!

      Weiii ane.....baik ko duk diam reti....atau balik bangla...dari susun bahasa ko pon aku tau sape ko.....!!

      Delete
    3. 22.26 siasat ler...madey tak takut...najib yg takut disiasat...nak saman pon takut....

      Delete
    4. yang di siasat ialah cukai tafsiran untuk tahun yang kemudian ia itu 2016 yang semua nya telah di kira oleh akauntan yang bertauliah dan setiap butiran di serta kan dengan dokumen-dokumen ya berkaitan.

      mustahil sampai 40 hari..

      bukan kesemua 400 syarikat itu anak Tun jadi CEO atau Pegarah Urusan..

      Selain cukai... syarikat juga bayar Zakat...

      Delete
  3. Sememang lhdn ikut perintah politik. Kalu idak, pengarah dia tak cakap la derma masuk akaun najib tak perlu dicukai. Duit 42 juta masuk akaun najib pun tak dicukai. Bukankah itu bukti lhdn ikut cakap politik. Kalu dah kayu, sampai kakitangan atas pun tunggul kayu. Harap selepas pru14, jika ph menang, semua pengarah, ksu yg memang ikut cakap politik ni diambil tindakan tatatertib kerana salah guna kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pm dia orang tu pun tak kuat mana dah.

      Di setiap majlis yg dia dok berucap pun dia akan ungkit yg dialah yg paling byk tolong rakyat, diakhir ucapannya tersengih sengih asyik dok minta undi saja drp rakyat saja.

      PM yg terdahulu pun tak pernah tak pernah minta mcm tu.

      Delete
    2. Mengharap pakatan pembangkang menang pada pilihanraya negara Dunia Ketiga adalah satu ilusi yg sia2 dan menyeronokkan. Modal kosong guna air liur saja, ada hati nak menang PRU.

      Sama juga dgn suka berdoa selepas solat, tapi tak ada berusaha. Sama mcm anak2 melayu ingin tandingi kecemerlangan exam anak2 tionghua dgn berdoa tanpa jemu berusaha gigih.

      Melayu seperti digambarkan Frank Swettenham, mereka adalah spesis suka dgn perkara tahyul dan angan tiada kesudahan punghujungnya.

      Marilah melancap untuk ke syurga. Kahkahkah.

      Delete


    3. Mahathir sudah berjaya membawa orang melayu setanding dengan kaum lain malah LKY melihat usaha Mahathir amat membimbangkan. Banyak kejayaan anak melayu dalam beberapa bidang professional telah di capai ketika itu.

      Mereka bersaing sesama mereka.

      Tetapi Najib telah 'membunuh' usaha Mahathir ke arah Wawasan 2020 dengan mengguna cash is King.

      Akibat nya ramai melayu termasuk pemimpin yang jadi pemakan dedak.

      Delete
  4. Undang undang double standard hanya terpakai pd penentang kerajaan. Hampeh...

    ReplyDelete
  5. Johari ni dah sasau. Macam mana dia boleh kaya pun aku sampai hari ni dok pikir. Cakap pun macam budak tahap darjah 3. Pedulikanlah dia tu bai. Pru kali ni insyaallah kalah teruk. Menang haritu pun tak sengaja. Lepas dia melingkup nanti, siasatlah dia pulak. Bagitau ni nanti bukan sesekali sebab politik. Maaflah ye. Johari ni memang tak layak jadi menteri apatah lagi menteri kewangan. Jawap soalan economy pun merapu. Sabar jelah. Pengundi titiwangsa pun dah tak nak kat dia pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat ni dulu sebelum dapat kuasa sebelum jadi menteri cakap pun bersopan santun.

      Skrng dah jadi samseng dan kaki buli.

      Cakap pun tak pandang orang. Maklumlah hidup dah senang!!!!

      Delete
    2. Sebelum jadi Menteri aku nampak selalu membela rakyat....kalau tak silap aku dengan siTeuku Denan palsu tu pun dia lawan......tetapi setelah jadi Menteri u-turn 360 darjah weh....dan kalau tak silap aku kelab Che Det selalu memuji2 si Johari perasan ni!!....

      Ingatkan boleh dijadikan harapan rakyat....tetapi rupa2nya jadi pengkhianat rakyat!!....setelah mendapat dedak...


      Delete
    3. Itulah kuasa cash is king.....org bole berpusing 360 darjah.

      Delete
  6. Serbu org pasal tak bayar cukai tu pun marah? Patut marah yg kaya raya jet set ke sana ke mari tapi tak bayar cukai. Biarlah LHDN siasat. Kalau benar tak bayar cukai biar denda. Biar cukai ini kembali ke tabung rakyat. Sibuk cerita pasal rakyat miskin tapi sendiri penuh dgn kemewahan dari kereta2 lampau mewah ke naik private jet dan bercuti merata rata. Hatta ada yg kena buang kerja pasal lebih bercuti daripada kerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr.Jamban,,ini bukan masalah bayar cukai atau pun tidak,,dimana letaknya Keadilan?? Kenapa mesti double standard apabila jalankan siasatan?? Menteri-Menteri Ameno Yang terang-terang mentekedarah wang Negara dan Rakyat kenapa belum siasat?? Laknatullah betul

      Delete
    2. Mr J ni bangang ke bodoh.... tak tau isu tapi nak komen....

      Delete
    3. Bro shafiek saya dah tak layan mr j tu.
      Biarlah dia mati beragan saja dlm blog budin ni.

      Delete
    4. Jebon keparrrattt.....orang persoalkan pasal double standard....kenapa berat sebelah???

      Woiii samdol ko pahamkan ayat ni.....kenapa berat sebelah????

      Dari kemarin aku duk tanya ko soalan yg sama....
      1. Kenapa berat sebelah..??
      2. Kenapa ada double standard???
      3. Kenapa penyamun yg dicurigakan harta dan wang ringgitnya dikecualikan dari sebarang siasatan????

      Nak serbu anak beranak Tun diperrsilakannnn......tapi kena berlaku adil.....sila siasat bapak penyamun yg kedarah duit berbillion2 tu sekali....

      Duit yg bayar Aabar Ciplak tu pegi mana??? Jangan kata tak ada Aabar Ciplak....IPIC sendiri kata tu bukan anak syarikat dia org.....kalo tak....apasal sanggup bayar lagi sekali kat IPIC.....apa dah tak reti pikir lagiiii sampai sanggup jadi bodoh dungu bayar 2 kali???

      Kan betol aku kata Jebonnnn.....ko akan alih tiang gol....pastu ko spiiinn ligat macam gaasiingg....

      Soalan tak berjawab....tapi pusing kot lain.

      Haramjadah !!

      Delete
    5. 1MDB = Seorang (1) Mr-J Dungu & Bebal

      Delete
    6. Mr J ..tabung rakyat kepala hotak kau. Semua buat bayar hutang 1mdblah baral. Kau jgn komenlah dalam blog ni. Pegilah baca blog jual kain ke ..jual ubat bagi kote kuat ke ..kat situ kau bantailah komen apa kau nak ...bahlol kau jgn share ngan oranglah bro

      Delete


    7. Najib tak sibuk pasal 1MDB tetapi pembangkang.

      Tapi Najib pun sama keluar kan kenyataan mengenai 1MDB dan terbaru kenyataan Najib - PAS mengamalkan prinsip 'tabbayun' - dan sebelum sebelum itu.

      Najib sanggup pecat TPM dan kehilangan Menteri Kewangan ke 2.

      Jika tak ada 1MDB, Najib tak ada apa-apa. Samada jadi Perdana Menteri yang unggul atau jadi tunggul macam se belum Najib.

      Delete
    8. Mr J at 21:09,
      "Hatta ada yg kena buang kerja pasal lebih bercuti daripada kerja."

      Syarat kelayakan utk memohon menjadi askar A9:

      Mr J tak pernah bercuti.
      Mr J hanya tahu pasal kerja.
      Mr J kerja mempertahankan BN.
      Mr J menempel 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
      Yg terang, Mr J kabur2kan.
      Yg jelas, Mr J was2kan.
      Yg buruk, Mr J sembunyi2kan.
      Mr J penjilat bijak.
      Jadilah seperti Mr J.

      Delete
    9. Kenapa marah saudara? Ini baru serbuan untuk siasatan. Belum tentu salah benar. Pada masa yg sama kita terlolong lolong minta DSN disiasat. Dan DSN telahpun disiasat oleh SPRM, PAC, Swiss, Singapura, Hong Kong dan US. Tak hebat ke kena siasat dlm dan luar negara. Setakat ini DSN didapati bersih. DSN pun sangat sabar biar diri disiasat. Ini baru LHDN cuit sikit dah terlolong lolong. Kenapa? Takut salah ke? Ikut cara DSN - sabar dan biar siasatan buktikan dia benar atau salah.

      Delete
    10. Mr J at 22:36,
      "Ikut cara DSN - sabar dan biar siasatan buktikan dia benar atau salah."

      Ha ha ha...!
      Langkah "sabar" Najib:
      Gantikan calon pilihan naik jd AG.
      Pilih calon pilihan sandang gabenor.
      Lanjut calon pilihan Ketua Hakim Negara.
      Najib hanya perlu membisu.
      Ha ha ha...!

      Delete
    11. Hebat kali ni Mr J . Kalahkan pakar psychology !

      Dia bolih tafsirkan Najib seorang yang sangat sabar .

      Mr. J , Najib tu bukannya banyak sabar . Sebaliknya Najib tu banyak bebal . Sudah tak punya kemaluan langsung .

      Delete
    12. Bila masa tok pahlawan ko disiasat??? Ada ke transaksi banknya digelidah??? Derma 2.6b dan duit yg dipulangkan balik tu pon tak dapat nak disahihkan. Dulu mula2 kata tak der duit dalam akaun....pastu ngaku ada tapi derma pulak.

      Hal derrrma tu po bercangah2.....sorang kata derma dari org ni.....sorang kata derma dari org tu....tup2 dikabarkan dah dipulangkan balik pulaakkk.....

      Ada laporan audit pon diOSAkan. 3 auditors sumer lepas tangan tak sanggup bagi kesimpulan.

      Dulu Swiss mintak kerjasama Msia dalam siasatannya pon ditolak.

      Nak debat pasal 1MDB dalam Parlimen pon tak boleh....dicantas dgn segera.

      Duit yg bayar Aabar Ciplak tu pon tak dapat dikesan.....

      Jho Low dan tukang wayang lucah tu pon tak pernah disiasat dalam Msia. Apa ko yg siasatkan ke??? Kalo ada tolong dedahkan laporan....

      Habuk pon tarakkk......alih2 ko dah keluarkan sijil halal toiyyiban pada Kassim Baba.

      Sah2 haramjadah !!

      Delete
    13. Komen saya di atas ialah reply to professor Mr J.

      Delete
    14. Mr J ...bila amerika swiss dan singapore siasat najib?...sprm hanye siasat dokumen blm panggil najib...temberang jebon ni

      Delete
    15. Tau pun blm tentu salah atau benar..

      Tapi kenapa akaun najip dan bini dia tak kena serbu?

      Kononnya bersih..tapi takut sangat disiasat .Bla masa dia disiasat? Bila masa pejabat dia diserbu?
      Bila masa bini dia dipanggil beri keterangan? Kertas pertuduhan baru nak hantar...AG dah dipecat.

      Tun M saman suruh hadir mahkamah..awal2 lagi dah tak nak kena sapina...

      Cuba bagitau...bila dia disiasat?

      Oooohhh...jadi kau mengaku jugak la mo1 yang disiasat oleh negara2 luar itu ialah najip...kah kah kah kantoi...
      Tapi kau kan cakap mo1 bukan najip. Jadi bila masa najip disiasat?

      Dasar pemakan dedak haram punya mr.j..asyik nak spin je...kah kah kah

      Saya putar lagi haliiiiimmm...wang besar wang besar...

      Delete
    16. Ha ha ha...!

      Ulasan akhir anon 23:32 = I like...!

      "Saya putar lagi Haliiiiimmm...!
      wang besar, wang besar..."

      Ha ha ha...!

      Delete
  7. Kenapa duit yang masuk dalam akaun bijan tak kena cukai..kalo rakyat marhaen kes 20 tahun dulu pun lhdn korek balik..

    ReplyDelete
  8. Sebagai rakyat yg membayar cukai saya minta PH menyiasat seberapa segera sehingga ke akar umbi kesemua menteri2 umno dan balaci2 mereka ni selepas memenangi pru 14 nanti.

    Skrng ni mereka cukup kebal dan cukup menyombong.

    Cakap pun dah tak berlapik asyik nak menabik dada saja.

    Selama mana nak kebal???

    ReplyDelete
  9. Kata2 menteri2 kerajaan skrg penuh dengan pembohongan..bolehlah disimpulkan menteri = pembohong.

    Anjing2 kerajaan macam lhdn tu toksah cakap la. Depa tu memang ikut arahan tuan dia je. Tuan suruh jilat najis pun depa jilat je. Takde integriti takde maruah langsung! Jika rakyat biasa, semua ikut undang2 bagai...
    Tapi jika geng tuan dia, semua tutup sebelah mata. Undang2 letak tepi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siakap senohong gelama ikan duri
      Tagline berbohong itu BN punya menteri!!

      Delete
    2. Ha Ha Ha....

      Itu pon masih ramai melayu yang layu dengar pembohongannya.

      Delete
  10. Budin,
    Semua menteri umno yang ada sekarang lebih tolol dari haiwan nama baghal , keldai itu lebih baik lagi mereka ini tolol kerana terlalu lahap dengan dedak berian najib, sebenar semua jentera kerajaan seperti LHDN ,SPRM, PDRM dll lagi sudah rosak Dan tak berguna hanya berguna sangat utk kepentingan najib , rosmah dan bangsat bangsat dalam umno , ya saya silap bukan lah semua kaki tangan kerajaan itu mahu buat kerja kerja mungkar atas arahan najib rosmah tapi sebagai orang ada iman Dan maruah kalau tahu ketua tu dah menyeleweng tiada AMANAH dan jahat wajib kah kita turut dan taat ini ditujukan terutama kepada ketua ketua jabatan kerajaan .

    ReplyDelete
  11. Menteri2 pasola tu esok lepas pru kalah, baru dia tahu nasib dia.
    Sekarang ni mereka guna kuasa tak ingat dunia. Balasan tetap ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak lari kemana..
      Tunggu sajalah balasannya.

      Delete
  12. Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN) di bawah Kementerian Kewangan Malaysia. Siapa Menteri Kewangan Malaysia sekarang?

    ReplyDelete
  13. Kalau nak siasat kenapa berpilih
    Itu hanya sebagai dalih
    Cukai 2.6 billion kenapa dialih
    Sebab PM kes tak boleh?

    Nampak sangat ikut arahan
    Orang Um-no no sebagai tuan
    Yang jelas salah, tidak ditahan
    Anak2 Mahathir mahu dilawan!

    Mahathir sibuk membina negara
    Zamannya Melayu teguh kerjaya
    Kerajaan pantau tak kira siapa
    Kerja keras semua berjaya!

    Sekarang ini sudah terbalik
    Ada degree jual apam balik
    Jual nasi lemak dah nampak pelik
    Peluang niaga China Komunis dah tarik!

    Betul ke Bijan tak ada degree
    Boleh berniaga diwaktu pagi
    Nasi lemak dibuat isteri
    Takut pulak orang tak beli!

    Hancur luluh seluruh negara
    Sebab sokong pemimpin puaka
    La ni di Putrajaya, berhanana pula
    Esok shalalalala,berjoget suka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak gugur gugurlah nangka
      Jgn tertimpa si batang pauh
      Kalau nak tidur tidurlah mata
      Jgn asyik dok terbayang penjara sg buluh.

      Delete
    2. Tak sangka cempedak jadi nangka....terrrsedakkk teman.....tak sangka Bro Zack boleh berpantun.....ini sudah bagusss ni bro.....

      Aiii....makin rancak blog Budin ni nampaknya.

      Syabas....teman bangga dgn kalian sumer...
      Kita rapatkan saf ke arah satu kiblat.
      Salam perjuangan...

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Inilah malaysia negara pelik
      Setiap hal mesti involve politik
      Hal pentabiran, pekerjaan, agama, sukan..just name it, you got it
      Professionalisme seem to be out of the topic..

      Sebab itu dakwaan menteri ni orang pertikaikan
      Tiba tiba aje anak tun m korang buat serbuan
      Takkan sekarang LHDN tu baru perasan
      Mereka tak tahu ke anak Tun dah lama jalankan perniagaan..

      Untuk apa kes ini dibesar besarkan
      Bukankah itu tanda permainan politik sedang dijalankan
      Kalo telus siasatlah duit 2.6b yang dalam akaun PM dimasukkan
      Walaupun dikatakan 'derma', adakah terlepas tanpa percukaian?..

      Tak abis abis BN punya menteri
      Dok mempertahankan bos pembohong dan kaki pencuri
      Sepatutnya pada rakyatlah kamu membuat bakti
      Ini sudah terbalik, pada pru 14 tahulah nasib korang nanti!!..


      Delete
  14. 2.6B tak kena cukai?
    42M pun tak kena cukai?
    Sebabnya....itu wang derma.
    Jawapan bengong untuk coverline sedangkan kalau kita menderma baru dapat pelepasan cukai ini pulak org yg mrnerima. Tak perlu berdalih. Ini memang tekanan politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Law baru.....menaik taraf undang2 dengan mentafsirkan sesuatu keadaan kewangan sebagai "derma" dan "hadiah"......

      Delete
    2. Masalahnya...itu bukan derma pun.

      Kalau derma...jelas dan terang siapa penderma dan penerima...ada hitam putih bagai..untuk apa tujuannya dll

      Yang bilion2 masuk akaun peribadi najip tu langsung tak boleh diistilahkan sbg derma pun..

      Jadi bagaimana ketua lhdn boleh cakap itu xperlu dicukai? Sedangkan dah terang2 sprm kata itu bukan derma..

      Nampak tak lhdn amat tidak adil..memang betul la jika lhdn diibaratkan sbg anjing yang ikut arahan tuannya. Makan gaji tak berkat tu woi..

      Delete
    3. 21.59....betol tu bro....tapi itulah yg Mr J tak abeh duk spiiinn macam gasiiingg.....

      Dari posting2 teman yg lepas2 dulu....dua tak jawab tapi dua pising kot lain.

      Inile tengin tak boleh diajorrr......cerodik tak boleh diturut.....

      Salam perjuangan bro....

      Delete
    4. Maaf salah taip
      "Dari posting2 teman yg lepas2 dulu....dia tak jawab tapi dia pusing kot lain."

      Delete
    5. Yang dilepaskan cukai ialah orang yang menderma....bukannya yang menerima derma !

      Undang2 LHDN sudah tukar ka?

      Delete
  15. Tuan Shbuddin,
    Baru2 ni nama kepala jabatan pendaftar diguna oleh Timbalan perdana menteri untuk kuatkan dakwaan kenunnya Mahathir ialah anak lelaki Iskandar Kutty. Belum lagi reda, kini, jabatan cukai pula siasat 3 anak Mahathir.
    Di laporkan seorang lagi menteri, Johari Abdul Ghani berkata ini bukan politik.
    Sekiranya benar, tahap intelek sebahagian menteri2 diMalaysia tidak berapa cerdik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taosuo, DSN dihina, difitnah dan dituduh mcm mcm kita redha hatta suka. TDM disebut Kutty yg memang nama asalnya kita marah kenapa? Cerita pasal double standard bukankah ini satu contoh? DSN sendiri relakan SPRM dan PAC siasat dirinya. Sepatutnya TDM dan anak beranak pun lapang dada biar LHDN siasat. Bukankah berani kerana benar dan takut kerana salah? Bukankah puak Reformasi juga tuduh TDM korup dan kayakan anak pinak dan kroni? Patut kita semua berlapang dada biar siasatan dibuat. Kan ini tuntutan pembangkang juga dulu? Apakah sudah lupa?

      Delete
    2. Eeehhh Jahanam....Mahathir bin Mohamad tau tak....barua luuu...

      Ko tengok banyak dah keluar dalam internet gambar bahagian belakang IC biru Mahathir tulis......Mahathir bin Mohamad....tak derr pon nama Kutty macam yg ko cakap kat atas tu...

      Weiii sial......ko tak boleh terima facts ke yg bapak Mahathir bernama Mohamad..????

      Cilaka luuu Jebon.......benda ni pon luuu spiin....

      Terang2 nama bapak Mahathir tu Mohamad.

      Dgn luu memang tak guna cakap baik2.......you dont deserve it...!!! You deserve to be cursed..!!

      Binatang ko Jebon.....Kutty bapakkkk luuuu!!!

      Delete
    3. Mr j..kalo aku kata ko bin abdullah boleh? Jgn marah ek..kami x nmpk pun ayah ko balun mak ko. Jgn marah, sila berlapang dada

      Delete
    4. Anon 0002, aku memang berlapang dadapun. Diblog ini aku dah diberi berbagai gelaran buruk dan dilaknat. Tujuan aku hanya nak sedarkan pengunjung blog ini untuk berfikiran terbuka dan pandang semua maklumat. Jangan terikut ikut emosi benci yg dipupuk pembangkang dek nak berkuasa. Tak tahu setakat mana hasil usaha ini tapi aku tetap teruskan.

      Delete
    5. Phantom, yg saudara beri DSN & isteri gelaran gelaran buruk apakah tidak sedar? Kutty tu hanya nama bukan gelaran. Kat Kedah dulu memang kita tahu pun nama Kutty tersebut. Kalau tak nak mengaku tak pelah. Bukan isu pun. Tapi apakah saudara dan geng akan berhenti gelar DSN dan isteri dgn nama nama buruk?

      Delete
    6. Mr J at 00:15,
      "Jangan terikut ikut emosi benci yg dipupuk pembangkang dek nak berkuasa."

      Pembetulan:
      Kami rakyat Malaysia BENCI dan mahu HAPUSKAN BN yg secara tradisinya mengocak emosi rakyat agar memupuk rasa benci terhadap isu2 bangsa & agama, demi untuk pengekalan kuasa.

      Delete
    7. Malaysian Cybertrooper13 August 2017 at 10:24

      Hahaha... Mr.Jamban buat lawak bodoh.

      Konon masuk blog ni nak sedarkan pengunjung blog. Persoalannya:
      1) Blog ni ko punya ke? Kalau bukan buat apa ko nak menyibuk?
      2) Dedak yang ko terima tu tak mampu ke nak bukak blog sendiri untuk counter blog budin? Kenapa kena masuk dalam blog yang bukan ko punya? Muka dah tampal dengan kulit babi ke?

      Delete
  16. Siasatlah seperti kata Tun,yang nyata ialah,makin dikacau,makin kuatlah lagi sokongan rakyat pada Tun..najib/umno bungkus PRU 14.

    ReplyDelete
  17. Yahanana Banana,
    Ente cuci dosa anna,
    Kalu bersih volume kasi upkan.
    Tak bersih,boleh umrah ramadhan.

    Macik Pakcik Kibutz penuh dialu.
    Rombongan rm50, roti sebuku.
    Belia bahagia nyanyi2 hepi,
    Nasid dihidang, otaldikunci.

    pandang depan jgn tepi,
    senang siiit bos nak curi.
    nanti J dtg kambus bukti,
    Libai kenyang kencing berlari.

    Tun Fan

    ReplyDelete


  18. LHDN memang siasat dan ambil tindakan ke atas semua pembayar cukai.

    Tapi masalahnya di kalangan bekas Perdana Menteri dan yang memegang jawatan Perdana Menteri cuma anak Tun Mahathir sahaja yang di siasat.

    Tun tak kata LHDN tak siasat yang lain-lain tetapi di kalangan Perdana Menteri hanya anak Tun sahaja yang kena.

    Jadi jangan lah kerana orang lain pun di siasat maka anak Tun pun di siasat. Tetapi apabila anak Tun di siasat mengapa anak bekas PM yang lain dan anak tiri Perdana Menteri tak di siasat

    Selagi semua anak bekas PM terutama anak-anak Tun Razak dimana yang ada jadi CEO Bank, ahli perniagaan dan menjadi Perdana Menteri hendak lah juga di siasat sekali.

    Tun ini cerdik .. dah berhari-hari Tun cakap baru lah faham.

    Siasat Najib sebagai anak Tun Razak bukan sebagai Perdana Menteri. Kalau siasat sebagai Perdana Menteri memang lah Najib boleh guna kuasa. Tapi ayah Najib dah arwah.

    Jika siasat semua nya, banyak hutang kerajaan boleh di selesaikan. Itu yang baik nya..

    LHDN tak perlu serbu pejabat dan rumah pembayar cukai. Pernah tak tersilap dengan sengaja untuk dapat kan balik bayaran. Tanpa di panggil, LHDN hantar surat mengesahkan pembayaran cukai pendapatan tuan untuk tahun 2016 ialah RM 600. Tuan di kehendaki membayar melalui ...


    Lagi pun,Syarikat besar.. mereka upah syarikat akauntan atau penasihat untuk buatkan pelepasan cukai. Berlesen. Bukan senang nak dapat macam sijil sembelih ayam halal.

    Habis kuat jika didapati ada kesilapan, mereka didenda. Dan mereka tak bersalah sebab yang bertanggungjawab ia lah syarikat yang di lantik. Jika tujuan nak memalukan anak Tun. UMNO dah kehabisan modal lah.

    Minta lah LHDN siasat semua anak bekas Perdana Menteri kerana mereka hanya akan di denda.

    Jika anak Tun di kehendaki bayar cukai sebanyak RM 3 juta. Rakyat yang cerdik boleh anggarkan berapa cukai yang LHDN tak kutip.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...siasat semua anak dan menantu bekas PM yang lain.

      Apa macam LHDN? Dah mula kecut ke? Dengan rakyat marhaen korang tunjuk besar kepala.

      Delete
    2. Gini ajerrrlah kawan2....PRU14 kita talqinkan itu Penyamun & Co.

      Delete
    3. Yg tersilap kata mati pun dituntut dari waris.
      Entah tinggal harta tidak,tetap nak dihiris.
      Ramai sgt UMNOBN hidup kaya elitis.
      Lobai Tin Milo,pun buat tunduk sinis....
      SpRM, RM tu diraja atau silap tulis??
      Taat lah pada ALLAH, bukan IBLIS.

      Delete
  19. Lagi banyak menteri UMNO bercakap lebih bagus. Lebih sakit hati rakyat. Lebih senang UMNO melingkup.

    ReplyDelete
  20. Ye la,ye la, abang Jo oi.....semuanya xde motif politik...kalo LHDN, SPRM serbu org biasa/pembangkang semuanya xde unsur politik, semuanya ikut prosedur, semuanya sebab ade aduan......tapi kalau orang biasa mengadu tentang kekayaan geng geng Umno semuanya xdpt layanan...... Semua geng UMNO jadi bersih suci....NAJIB RM 2.6 BILLION dlm akaun, duit bersih sbb derma pak arab, rm 42 juta masuk akaun Najib bersih sbb Najib x tau pun duit tu dr mana datangnya....Zahid hamidi ade rm 230 juta dalam akaun....duit jadi bersih sbb dh tandatangan IBR(Ikrar bebas rasuah)....Rosmah Mansor ade 11 beg birkin, satu harga lebih ratus ribu.... Bersih sbb alasan die beg birkin tu hadiah pemimpin luar.......Nampak tak? Contoh contoh LHDN yg dikatakan bebas drp pengaruh politik ikut kata abg Jo ni? Ape menteri menteri umno yg anak masing masing tunjuk kereta kereta mewah, rumah banglo semuanya bebas drp rasuah?LHDN ade buat spotcheck x?? Agaknya-agaknya, kalau ade menteri UMNO, bawak duit berjuta juta dlm poket Lalu depan Pegawai LHDN, diorang buat bodo je....tapi kalau orang biasa bawak duit ribu ribu ringgit keluar...... Laju je LHDN akan soal siasat, itulah perumpamaannya......menteri menteri Umno jgn risau, anda semuanya diatas undang undang, tapi kami rakyat biasa semuanya terikat dgn undang undang.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa..dalam akaun peribadi rosma pun ada juta2..
      Dari mana wang itu..
      Akaun anak najip pun ada banyak wang...dari mana?

      Delete
    2. Cik Azreen.....jangan kena kempap dgn baadakkk.....atau kena kejarrr dgn toyol sudahhh.....

      Delete
    3. Tabung piggy sejak janin

      Delete
    4. Laaa..tabung piggy ke?

      Aku sangka tabung badak / hippo...
      ;)

      Delete
    5. Rakyat marhaen wajib bayar cukai.

      Kecuali

      menteri2 dan balaci2 umno.

      Mereka ni mendapat perlepasan cukai.

      Delete
    6. Pelepasan tu ditafsirkan sebagai "hadiah".......

      Lepas ni kita akan dengar banyakkk kata2....
      "hadiah sana....hadiah sini"...
      "hadiah di sana sini".....

      Hidop Msia !!

      Delete
    7. bro phantom,kau biar betul si azreen to cik?confuse jugak ni,hope tuan punya badan boleh kasi pencerahan.

      Delete
    8. Hehehe....aterrr namanye Azreen.....selalu Azreen ni nama pempuan.....teman main teka jerrr yeop.....betoi ke idok tak tau pulak....

      Silap haribulan kena penampor bedamor muka teman....hehehe...

      Thousand apologies....

      Delete
    9. Tp..kawan ambo masa kat sekolah asrama dulu tu hok jate name norazreen

      Delete
    10. iye lah tu bro phantom,nasib baik teman bubuh nama depan kalau bubuh nama noor je apa mike ingat teman ni perempuan jugak lah....hehehe...

      Delete
    11. Yeopp...kalo mike bubuh nama Noor jerrr......konpom niat teman nak pinang untuk anak bujang teman....buat menantu.....tapi nasib ada Mat di depan.....kalo takkk....tak pasei jerrr...
      Hehehe

      Delete
    12. Bukankah SPRM dah serbu dan tangkap Exco Johor? Bukankah SPRM dah serbu FGV? Kenapa hanya serbu pembangkang je kita nampak? Masa serbu geng kerajaan suka benar dan maki kerajaan lagi. Bila serbu pembangkang pertahan pula? Double standard???

      Delete
    13. kalau da ada mat kat depan tu bolehlah padankan dgn anak perempuan mike...boleh teman panggil mike..'APA KHABAR PAK'
      tapi jgn mike bagi KAPAK pulak.hihihi....

      Delete


    14. Isu FGV telah di bangkit kan oleh ANAK dan Rafizi. Jika Felda untung dan Najib masih banyak duit FGV tak akan di siasat. Kenapa masa beli tak siasat?

      Exco Johor jual tanah dengan menukar status tanah tapi kalau dia jual pasir atau buat filem lucah atau terima derma ..lepas jugak tu.

      Delete




  21. Kalau rasuah boleh cakap .. saya bersih rasuah.

    Tapi kalau cukai... jangan harap dia orang dari kalangan pemimpin UMNO yang berani cakap "saya dah bayar cukai"

    Nak mampos cakap lah.. lain lah kalau duduk dalam hutan.

    ReplyDelete
  22. Mr j you really disappoint me. You have to really be able to read betwwen the lines. Org x marah kalau nak siasat 10 kali pun tapi janganlah double standard. X ker obvious ini bermotifkan politik? Anak anak menteri umno yg x ada business apa apa tapi kaya raya x pula disiasat. Sekilas ikan diair sudah tahu jantan betina. Pastu ada pulak dumbass yg berpangkat menteri cuba nak justifykan benda tu seolah olah rakyat malaysia ni bodoh macam dia. Dahla kita ni turut terbabit nak kena bayar hutang yg bertimbun, x cukup dengan tu duit gaji keldai tu pun kita jugak yg bayar kau tau! . Is this what we get? And ro make tbings worst, silap silap duit gaji kau pun from taxpayer's money. Come on j, take a leave. Kau dah burned out kuat sgt kerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr j pembohong..dulu dia kata jho low tu penasihat 1mdb..tapi sibijan cakap jho low takda kena mengena dengan 1mdb..sekarang siapakah pembohong sebenar...bijan, mr j atau kedua duanya sekali?..kikiki

      Delete
    2. Bro Macy dan 23.24.....penyamun adik beradik dgn pencuri....pencuri sepupu dgn perompak....perompak cucu pada penyangak.....penyangak anak buah Jack Sparrow....Jack Sparrow atok Kassim Baba......Kassim Baba bapak sedara Jebon.....

      Kesimpulannya.....sumer dari satu lubok....

      Eerrr Bro Macy.....teman tak boleh lupa dgn resipi istimewa mike tu.....hehehe.....

      Delete
    3. Tu yg dorang dok pelahap sampai rosak chip tu, x leh nak proses simple logics

      Delete
    4. Anon 2324, aku tak pernah cakap Jho Low penasihat 1MDB. Tapi aku cakap Jho Low penasihat IPIC. Memang tak ada urusan antara Jho Low dgn 1MDB.

      Delete
    5. Sama lah dengan Razak Baginda.

      Tak penasihat .. perunding.

      Walaupun dia penasihat atau perunding IPIC ia hanya untuk mengelirukan orang. Atas kertas penasihat IPIC tapi apa yang Najib suruh dia kena ikut.

      Nak berurusan dengan IPIC kenalah berurusan dengan Jho Low. Tak buat IPIC lantik jadi penasihat?


      Ini sekarang Najib jadi penasihat China ... mana ada warga Malaysia yang China lantik jadi penasihat ?

      Delete
    6. Itulah saya katakana Mr J ni kaki temberang .

      Low Taek Jho has never been a either a consultant or adviser ,or act like one to IPIC .

      Nonetheless , he acted as adviser for Mubadala Investment and Kuwait Investment Agency ( KIA ).

      Delete

  23. Kalo korang fikir lhdn bersalah .... Saman saja ... Takut ke,??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lawak tahap gaban.Lari dari tajuk ni. Tak ada siapa cakap LHDN salah duhhh!! Orang sebut pasal politically motivated LHDN action.
      Tapi jangan sebut pasal saman-menyaman ni bro sebab boleh buat hari Selasa sahaja, tapi tak tau bila.

      Delete


    2. Kalau boleh saman saya dah saman.

      Cerita nya begini saya ambil VSS dan bila kena cukai dekat RM 45 000.

      Saya keciwa sebab cukai tersebut saya TIDAK termasuk tanggungan saya dan sebarang rebet. Saya di katakan kena cukai kerana pendapatan saya (bayaran vss) adalah untuk masa depan saya sedangkan duit tersebut untuk selama perkhidmatan dengan majikan.

      Jika untuk masa depan saya bermakna saya membayar cukai untuk lebih kurang 30 tahun akan datang. Apa jadi kalau saya mati bulan depan? Isteri saya boleh tak dapat balik duit tersebut ? Tidak.

      Jika ada kenaikan rebet untuk diri saya ketika itu RM 8000 dan kemudian di naikkan RM 10000 adakah saya dapat kembali RM 2000? Tidak.

      Jangankan saman nak merayu pun tak boleh.

      Delete
  24. LHDN _ LUBUK HASIL DATO NAJIB
    TAK PAHAM LGI KE... ente bgi.. ana sapu... sapuman.. 1 untuk ente.. 1000 untuk aantu...

    ReplyDelete


  25. Top dog juga yg suruh siasat. So lhdn siasat...




    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak siasat boleh.......tapi jangan berat sebelah....ada yg samun berbilion tapi terrrlepassss....

      Delete
    2. Yes, siasat and siasat......stupid LHDN is willing to be dragged into the mud and those stupid UMNO lackeys fall into the trap as well. Now everybody will start asking about the tax of that RM2.6b and the likes of his step son money trail and it will be haunting questions until LHDN act on it..hahahahah...wrong move again doe..

      Delete
    3. Si badak caner? Mentang mentang la dia bkn manusia, so x yah siasat?

      Delete
    4. Hahaha..

      Walaupun dia badak,tetap kena siasat la bro. Sebab LHBN kan dah jadi anjing. Jadi siasat la badak sekali. Anjing siasat badak.Haha

      Delete
    5. 2343.. Mkn boleh sebarang mkn tersilap mkn jadilah badak..ko nk kena c4? Sedap mulut ko ye mengata badak

      Delete


    6. tahu tak kenapa Tun suruh siasat? sebab Tun nak semua Pemimpin UMNO di siasat.

      Selepas siasat anak Tun kena lah siasat yang lain dan rakyat pun tunggu siapa yang LHDN akan siasat.

      Tak kan tiga orang je Melayu yang kaya?


      Delete
  26. Kat negara kita Tak Ada yg badan yg bebas..
    Dari polis,sprm,lhdn,spr Dan semua agensi penguatkuasa terkekang dgn pengaruh politik..
    Sampai nak letak Anak Kat kelas pra sekolah pun you must be somebody..Kalau Tak Anak you kelas kebelakang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalnya agensi ada RM Diraja.
      Skrg ada RM belakang,...hmm,faham sendiri

      Delete
  27. Mnteri2 dan ahli umno membodek dan menjilat najis untuk clon pru 14..mentri umno ckap cm org xsekolah .mcam cium spender semah

    ReplyDelete
  28. Sandiwara yang budah darjah 6 pun dapat baca
    SANGAT MEMALUKAN NEGARA

    ReplyDelete
  29. Nama menteri kewangan no 2 Johari ghani...macai yg kuat temberang Mr J...adekah Mr J yg dikenali mr Jebon ni Johari menteri kewangan no 2?...

    ReplyDelete





  30. Kalo TAK ada telo tok sah saman le....




    ReplyDelete
  31. Tak perlu layan la Mr J tu..
    Saya dah ikut komen dia dlm byk posting2 yg lepas..
    Tak menjawab soalan pun, kaki spin tu..
    Dia punya spin kata PAC dah siasat dan dah sahkan no problem..kepala hotak dia..
    PAC ada komen ttg transaksi dlm urusniaga Petrosaudi, yg hingga kini, cuma dlm bentuk "unit" yg takde sapa tahu apa nilaiannya sekarang..
    Dan juga ttg transaksi pembayaran kepada IPIC BVI yg palsu tu..
    Jadi tang mana yg kata PAC dah puas hati...semua tergantung....

    Jadi saya buat konsensus..jumpa jer komen Mr J, saya terus skip..scroll dan baca next komen..ok, bole...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama2 takde org layan..dia cakap sorang2 la...hahaha..

      Delete
    2. senang ckp si jahil tu memang kaki kelentong.dia ckp syarikat 1MDB ok takde masalah.
      kepala bana dia takde masalah kalau ok kenapa da 2 3 tahun tak boleh diaudit.asyik tukar2 auditer je.ada yang nak disembunyikan lah tu...
      tak berani nak buat audit lagi mahu ckp ok apa ingat 1MDB jual kacang putih ke?

      Delete

    3. sebelum ini seronok juga layan dia tetapi dia semakin melalut.

      kerja dia sepatutnya spin bukan melalut..

      SPRM tak siasat. SPRM kata derma konon nya. mula kata dua orang tapi kemudian hanya seorang dan yang kata dah jumpa penderma bukan nya orang LHDN pulak.

      Delete
    4. Saudara Mohamed Noor,

      Satu Dunia tahu keaiban 1MDB yang dikaitkan dengan pengubahan wang haram.

      Belum pernah negara kita diaibkan sedemikian rupa.

      Siapa yang kata 1MDB tak ada masalah, itu orang yang seperti katak dibawah tempurung.

      Buka google dan taib saja 1MDB. Berjela yang mengatakan 1MDB ada masalah.

      Siapa yang tak paham orang putih, boleh guan "Google Translate" supaya terjemahkan kepada bahasa Melayu.

      Dalam dunia ini banyak ada sumber berita, bukan TV 3 suku saja

      Delete
    5. Betoi kata kome sumer.......Jebon tu lagi kita layan lagi dia spiin ligat. Lagi banyak temberangnya keluar....lagi banyak dia tipu.

      Cam mana diterangkan pon....dia tetap spiiinnn......

      Lepas ni baik jangan dilayan berok tu.....biar dia bercakap sorang.

      Salam perjuangan kepada sumer yg sekapal.

      Delete
    6. Siakap jenahak,
      Gelama ikan senohong,
      Mr J diberikan ganjaran dedak, Kerjanya wajib membohong...

      Delete
  32. Badak..mana badak? Nape badak bkn dlm siasatan..sila bahas.

    ReplyDelete
  33. pru 13 menang 866 undi
    pru 14 kalah 8666 undi
    TUDIA!!!!!!!

    ReplyDelete
  34. LHDN dibawah kementerian Kewangan.

    Sapa kepala kementerian kewangan?

    Kalau nak bukti, 3 sekali anak Tun M disiasat LHDN secara "serentak". Itulah buktinya.

    Kalaulah anak Tun sorang kena siasat, kemudian 10 tahun lagi sorang lagi kena siasat. Itu kita boleh percaya.

    Tapi kalau 3 orang sekali kena siasat secara serentak tak masuk akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk akal johari saja.
      Suara pun mcm burung

      Delete
  35. Kepada The phantom ni Azreen klose yg lelaki bukan perempuan, FYI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamakkkk....maaf bro....teman udah tersilap teka. Betoi le apa Bro Mat Noor kata....
      Hehehe...

      Apa pon...welcome aboard bro...salam perjuangan.

      Delete
  36. Hari merdeka nanti , rakyat suspen tunggu samaada 1MDB boleh langsai hutang dari IPIC , sekarang negara kita dah popular sukar bayar hutang, macamana boleh kata ekonomi berada dlm landasan betul....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ke kata 1MDB banyak harta....banyak aset....banyak untong.......tabong baby sehat pon adaaa.....

      Jangan risau bro.....esok lusa pon boleh selesai hutangnya.......kewangan kukoh tu bro......

      Delete
  37. Jng layan J. Otak dia dah tepu dan letak kat lutut.

    ReplyDelete
  38. Bro Phantom terbaek tibai
    Mr J terasa dirinya keldai
    Tak lama lagi nak tutup kedai
    Sebab DOJ lagi pandai!

    Agaknya bro Mr J JASA
    Atau dia Bengali jaga
    Siang malam asyik nak putar
    Kalau tak perform tak masuk syurga!

    Depan mata terdapat sudu
    Tapi MrJ kata garpu
    Nampak cacing dikata berudu
    Fikir betul dia tak mampu!

    Didalam JASA ramai ostat
    Patutnya nampak perbuatan jahat
    Tapi sebab ketuanya Fuad
    Tak jack Bijan tak dapat tempat!

    Kaki putar pakar temberang
    Hati gelap serupa arang
    Dalam sini nak tunjuk garang
    Cili mulut kasi telanjang!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Mr j ni udahle suka spin, akalnya pendek
      Pada pakatuns semua dia nak bedek
      Orang pakai senapang, dia masih pakai lastik
      Dulu orang sebegini teman panggil kanak kanak spastik..

      Kanak kanak spastik punyai ciri yang unik
      Bila ditanya soalan, selalu spin atau dijawab separuh, peringatan tak diambik
      Orang tengok sudu dia kata garfu, kan itu memang pelik?
      Ini bukan tahap biasa ni, penyakit dia ni dah tahap kronik..

      Nasihat agama selalu diberi
      Tapi masih menyokong pencuri
      Kalo soalan tak boleh jawab, mr j lari
      Tiada komen dalam posting budin berhari hari..

      Katanya tulis bukan kerana wang
      Tapi tulisan berbau telur tembelang
      Dari cakapnya pun pakatuns semua tahu Mr j ni kaki wayang
      Kalau takde dedak, konfim dia tak akan datang..


      Delete
    2. Terrrbaikkk bro berdua.....tetap berkarya sampai kita berrjaya...!!

      Delete
  39. Para pentaksub Dr Mahathir! saya nyatakan di sini Najib lebih terbuka berbanding Mahathir.Semua ada cara untuk pertahankan kedudukan dan kuasa.Dr Mahathir lebih zalim semasa pemerintahanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa ramai yg dah mati kerana madey zalim?...

      Delete
    2. Apa yg Mahathir zalim semasa pemerentahan dia tu??....ada dia suroh hang panjat pokok kelapa? atau ada dia suroh hang menyelam dalam air taik??....segala kebaikan dan pengorbanan yang beliau buat untuk rakyat sehingga Negara ini terkenal diseluruh dunia tu hang tak ingat dan tak nak cerita??....dasar bodo....orang bercakap hang nak cakap juga ,pada hal mu tak tahu apa2.....hanya jadi pak turut semata2....hak sebenarnya kamu adalah seorang yang tolol dan bengong.

      Delete
    3. Para pentaksub najib..
      Cer kamu Citer zalim tang mana?
      Berapa ramai rakyat Dan kena bunuh?
      Berapa ramai pempuan dah kena rogol?
      Berapa banyak Jadi buruh paksa?
      Skrang ni kamu boleh menbaca,menulis, mempunyai kerja yang elok,ada rumah,Ada keta,Ada Bini hasil dari dasar Pemerintahan siapa?
      Tanpa tdm dimana Malaya pada Masa kini?
      Tanpa tdm,tah2 kamu masih pakai cawat,dlm hutan..

      Delete
    4. Anon 733, ada ingat Memali tak?

      Delete
  40. 'THE PANAMA PAPERS'

    ReplyDelete
  41. Anom 1:58
    It is true tun has done some bad things in the past. Saya dulu pernah berkampung depan rumah datuk seri anwar,makan maggi ramai ramai dsbnya. Mrah kat tun x usah citer the way he treated anwar. But that was it. No other reasons. That was things in the past and i grew up. Became wiser overtime. If anwar holds no grudge against tun. Why should I? And i certainly have no issue if tun is subject to any criminal investigations for what he did before. See, we cannot change things in the past but we certainly can change things in future if we act now! Najib did the same thing to anwar as what tun did only he is worst. There are one too many reasons to mention.as if it was a pool of water. You'll get drowned in it. It is not just about 1mdb or fgv,neither his flamboyant wife nor gst, it's about a person who has no regards for humanity! How much damages has he done to this country and the worse is yet to come. He is way off his line and he has to be stopped. I'm not doing this for myself or for tun or for anwar,but for my next generations, and for your generations as well. I may be just a fly on the wall, means nothing to nobody, but at least i put up a try for a good cause, and i believe some of our brothers here have the same dreams as i do, we will stick together with one flag and god's willing we will come out on top; someday.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahek Low bertaburan , maka mesti diflush cuci.
      Tapi masih ada berbaki sikit Makayu Selam bengap pupus akal, yg masih nak pelahap Tahek Low.
      Masih ada berbaki Mekayu Selam yg masih nak hirup percaya Lobai bodoh.
      Masalah lagi besarnya,Mekayu Selam ni, cuba nak paksa semua Melayu Islam lain2 jadi pelahap TAHEL LOW , dan tak berakal...semacam mereka.
      Ulat2 tahek A9 dan Langau hancing Q7 pun sanggup dgn upah kecil Tahek Low dan Setin Milo kencing.
      Mereka mahu Otak Melayu sentiasa dikunci,diisi Tahek Low, tak boleh fikir.
      Taatlah pada Allah bukan UMNOBNPAS yg sah mereput pertahan MUNGKAR jelas,pecah amanah,penipu,perompak,penyangak pengadai.
      Melayu tak boleh terus bersikap jumud ala zionis,totok ala bawah tempurong.


      Delete
  42. kita jgn terkejut. 'all is fair in love n war'.

    kita juga tahu bahawa target utama najib/rosmah ia lah tun m. mereka akan bertindak secara 'total' utk 'neutralise' nya.

    mereka tahu bahawa selain menjadi pengerusi PPBM, tun merupakan pengerusi PH yg berjaya mengujudkan kata sepakat yg luar biasa d antara rakan komponen.

    saya tidak heran jika mereka akan menahan tun m (hse arrest) jika semua usaha mereka gagal menyekat kemaraan PH.

    barang d ingat hayat yg 'legitimate' rejim ini akan berakhir tidak lama lagi. kita semua wajib pastikan mereka tewas dlm pru14 n segala apparatus penguat kuasaan kerajaan d gunapakai k atas mereka pula kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak rahman jpc,

      Saya juga mempunyai pandangan yang sama dengan pak rahman cuma dengan sedikit tambahan:-

      Najib dipersilakan melakukan apa saja yang ia mahu sebab kesemua peluru yang ia tembak ke atas Tun M telah berpatah balik.

      Zahid dan Hisham pun baru tersedar akan perkara ini dan menjadi tidak keruan apabila peluru berpatah balik.

      Najib pun sedar perkara ini tapi disebabkan ia tiada pilihan (ia ada pilihan sebenarnya tapi ia yang memilih jalan 'tiada pilihan lain' ini) maka ia akan perlu menembak juga.

      Lagi banyak ia tembak lagi banyak peluru yang berpatah balik.

      Maka kalau ia bercadang nak tembak peluru maut ke atas Tun M maka dipersilakan, mari kita lihat siapa yang maut.

      UMNO-BN sudah tidak mampu bertahan lagi. Legitimacy mereka bukan di atas sokongan semasa tetapi di atas mandat lama.

      Tamat masa mandat itu maka tamatlah legitimacy mereka.

      Kalau nak sambung legtimacy itu melalui MKN maka marilah kita lihat bagaimana ia akan backfire.

      Najib akan tetap menerima apa yang ia tempah.

      Salam perjuangan.

      Delete
    2. Yes Doe,nak difikirkan lagi memang brilliant jugak this grand old man,a seasoned politician.Agaknya lama kelamaan semua govt agencies dan top govt officers akan menyampah sebab kena heret dalam kemelut Najib and the gang,yang ketawa besar dan hidup mewah.Pasti next PRU diorang ni pun akan swing vote jugak.

      Delete
  43. Salam Dato Rahman jpc,

    1. I have the same feeling that tdm may be put under house arrest b4 pru14.....the big dent or damage to umno/bn by tdm's relentless effort to date is irreparable.

    2. I like to think that tdm has his buku 555 intact and come handy in time of "war like this". So I was told by "friends" who were ex gomen enforcement officers :)....

    3. After hishamuddin called fir investigation into alleged wealth of tdm n his family members, tdm responded by calling lhdn n or sprm to investigate hishamuddin's wealth and that of his families and friends. Suddenly, hishamuddin turned in mute mode...why?

    4. Was this hoohaa purposely created by tdm to draw out in the open sprm vs umno big wigs? TDM is known for having facts b4 throwing them in the open...

    Interesting to see further development arising from these episodes..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7.07 your point no.4 is most probably true. Stupid LHDN now is already drawned into the pool of mud. Mahathir proved his points again and again of misused of govenment agencies and unreliable of top govt officers.

      Delete
    2. In my opinion, bijan can do whatever he want..utilised govt agencies and so on..but he must bare in mind..if he make rakyat angry by doing improper actions toward tun mahathir, believe me he is digging his own grave...mark my words..

      Delete
    3. Betul ke Si Shima ni hadiah keta kat Anuar Zain?
      Sepupunya main dengan kakak kat PD.

      Delete
  44. Sesiapa saja yang boleh percaya tindakan LHDN ini tidak bermotifkan politik sudah tentu boleh diperdayakan oleh apa saja.

    Sesiapa saja yang menyangka statement sebegini akan dipercayai oleh orang lain sudah tentu mempunyai kebodohan luar biasa.

    Pemimpin UMNO hari ini baru buka mulut saja busuknya keluar bertebaran.

    Bulalah mulut banyak-banyak kelak lebih banyak akan terlondeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesiapa saja yg percaya tindakan lhdn ni bermotif politik sudah tentu blh diperdayakan sesiapa saja walau tindakan yg diambil mereka itu betul waima sprm sekalipun..

      Sesiapa saja yg menyangka statement begini bermotif politik sudah tentu mempunyai kebodohan luar biasa mudah ditipu org.

      Delete
  45. Sara John Doe,

    Wud the rakyat go to street?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,

      In my humble opinion, we/they would if the situation requires.

      The choice is not with
      the rakyat but with Bijan.

      All these while the rakyat were merely responding to Bijan's choice.

      Exodus from UmNO to PPBM for example, only happens after Bijan chooses to stay or shall I say 'overstay'.

      If Bijan had chosen to submit to the rule of law instead of overstaying and gripping to power by way of rule by law, PPBM would have no reason to exist, and without PPBM they will never be PH.

      If Bijan chooses a move that may coz the rakyat to go to the streets, then it wud definitely happen.

      Eventhough Malaysia is a plural society, Malays are the core and majority.

      Generally Malays are very patient and tolerant but somehow only Malays have the word 'amok' in our vocab.

      And that I believe is sufficient to answer the q on whether the rakyat wud go to streets.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  46. Setelah suruh siasat tdm dan keluarga, tdm balas balik suruh hishamuddin dan kawan2 disiasat...sekarang terus bisu seribu bahasa.

    MENGAPA???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9:08,
      Mereka hanya perlu terus bisu seribu bahasa.
      Mr J-ahil, Kojollah, Sahabat Syaitan dan rakan2 mesra UMNOnya kan ada, mempertahankan bersuara tak mengenal penat, siang malam 24/7 bagi pihak mereka...

      Delete
  47. Siapa mereka yg pandai2 nak mengarahkan LHDN... Boleh blah leeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa?
      Pee Mnyamun dan Kabinet kayu.
      Apa lagi, spt saranan 932...
      BOLEH BELAH !!!

      Delete
    2. Bapak segala penyamun adalah topdog , menyamun 100B nilai semada.... Tunggu RCI ini. ... Mana dia may lari???
      ..,. Kalau bukan ke bamboo river

      Delete
  48. MENTERI UMNO SEKARANG KALAU BERCAKAP MACAM SIAL - DULU AKU TABIK DENGAN JOHARI NI, TETAPI SEJAK JADI KABINET NAJIB CAKAPNYA PUN MACAM LONGKANG SEPERTI NAJIB !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lazimnya, "mangkuk" memang diletakkan atas "kabinet" kayu yg bertempat di living hall sebagai penambah seri...

      Delete
  49. KUALA LUMPUR 11OGOS: NGO anti-rasuah Center to Combat Corruption and Cronyism (C4) kecewa dengan sikap membisu Putrajaya berhubung perkembangan terkini skandal Scorpene yang menyaksikan penganalisis politik Abdul Razak Baginda didakwa (indicted) di Paris atas dakwaan rasuah sogokan.

    Dalam saatu kenyataan bersama, Pengarah C4 Cynthia Gabriel dan peguam Fadiah Nadwa menuntut Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) agar segera memulakan pendakwaan jenayah terhadap Abdul Razak.

    Cynthia memetik Seksyen 66 (1) Akta SPRM 2009 yang memperuntukan liabiliti terhadap kesalahan yang di luar Malaysia.

    "Akta tersebut memberi kuasa kepada SPRM untuk memulakan pendakwaan jenayah terhadap warga negara dan penduduk tetap Malaysia apabila kesalahan di bawah akta tersebut dilakukan di luar Malaysia.

    "Ia merupakan suatu pembaziran dan tiada keperluan bagi SPRM untuk menghantar para penyiasat ke Perancis bagi mendapatkan maklumat berkenaan status kes itu sedangkan jelas sekali SPRM berkuasa untuk memulakan siasatan pendakwaan jenayah terhadap Razak di Malaysia," katanya, memetik Malaysiakini.

    Abdul Razak didakwa di mahkamah Perancis pada 18 Julai lalu atas dakwaan 'rasuah aktif dan pasif' berkait pembelian dua buah kapal selam Scorpene oleh kerajaan Malaysia.

    Abdul Razak yang berpengkalan di Kuala Lumpur merupakan rakan rapat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:44,
      Mereka hanya perlu terus membisu.
      Mr J-ahil, Kojollah, Sahabat Syaitan dan rakan2 mesra UMNOnya kan ada, mempertahankan bersuara tak mengenal penat, siang malam 24/7 bagi pihak mereka...

      Delete
    2. Anon, begitulah SUARAM, spin sejak dulu. Dulu buat sidang akhbar kat Bangkok kata Perancis akan keluar waran tangkap bunuh Altantuya. Last Perancis tutup kes. Kini ada org lapur Perancis buka siasatan. Macam siasatan dulu kemungkinan siasatan ini pun menemui ajal yg sama. Tapi spin ARB dah di temui bersalah. Agak ini bermotif politik tak? Bila sendiri buat macam macam kekecohan dan fitnah bertujuan politik tak sedar. Bila LHDN serbu anak TDM maka terlolong lolong. Adillah saudara. Allah sukakan org yg adil.

      Delete
    3. Ahahaha...mr.j ni bahalol kot.Ko sendiri yg spin ARB bersalah kot,sebab NGO tu tak kata pun ARB bersalah,dah terang2 kata pendakwaan bermula ke atas ARB oleh Perancis.Ko kata adil,so kenapa SPRM tak ada buat siasatan/pendakwaan pada ARB?...potong lagi elaun ko minggu ni sebab buka pekung Najib...

      Delete
    4. J,
      Bila LHDN TIDAK serbu Jibby Tiri, Kabinet kayu reput anai2, Akeristokarat UMNOBN, dan audit Tin Milo,
      maka eloknla terlolong lolong. Adilkan saudara?.
      Allah sukakan org yg adil.
      Allah benci melayu tak mau pakai akal otak.
      Allah benci pentaksub berlilit lobai tapi pura2 warak.
      OK , la tu lan J?

      Delete
  50. Second Finance Minister Johari Abdul Ghani has denied Putrajaya is raising RM2.5 billion through bonds to help 1MDB pay its debt to Abu Dhabi's International Petroleum Investment Company (IPIC).

    He said such allegations were "totally baseless".

    "That bond has nothing to do with 1MDB. It is a normal government bond. Every year, we have a deficit budget and we need to finance government expenditure through bond issuance. That's it."

    Nak membohong jer kerja diorang ni dan terbelit sendiri.Tu yang Husni belah tak sanggup bawa biawak hidup.Kalau bukan 1MDB kenapa pulak defisit kerajaan,maknanya kerajaan pun tak der duit la dan asyik berhutang segera je.So dari mana sumber Najib tabur duit sekarang dgn brim bagai tu?...hmmmm.terbelit sendiri la ko lagi Johari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, fitnah kat 1MDB dan kerajaan ini non stop. Bertujuan politik. Bacalah tulisan TSKI mengenai rationalisasi 1MDB. Saudara akan faham segala tuduhan di atas adalah tipu. Carilah kebenaran. Jangan terperangkap mainan politik pembangkang. Bila kita batang hidung sikit maka terlolong geng pembangkang kata jahat dan bertujuan politik. Muhasabahlah bertapa banyak fitnah ditabur pembangkang yg bertujuan politik.

      Delete
    2. J aku dah beberapa kali cabar kau jawab tentang pelan rasionalisasi 1mdb. Kau tak mampu jawab lebih dari apa yg keluar dari utusan. Sorry laa orang terpelajar macam kami nak associate kan diri dgn orang yg baca utusan macam kau.

      Delete
    3. J.Putar.
      Muhasabahlah bertapa banyak fitnah jijik ditabur UMNOBN yg bertujuan lahao politAHEK LOW.
      Muhasarawaklah bertapa tin milo Hancing kencing lobai PiSs bertujuan kunci otak Melayu kibutz.

      J.Putar, ko teruskanlah kerja ngelap cirir tahek low tu. Nos2 Klepet dan Mangkok Kabinet kayunya pun dah takut buka mulut. Rakyat dh tak percaya media perdana pekop.
      Takyat sekarang bimbang timbunan hutang tahek yg akan dipikul oleh cucu cicit.
      Kau akan masok dalam J.

      Delete
    4. Orang JASA nak convince kita kah kah kah tah tah dgn orang felda pun dah tak boleh kautim.

      Delete
    5. Kahlid hanye cakap pelan rasiinalisasi tapi tak cakap ape pon kaedah rasionalisi...
      Kahlid pon tak tanye kenape mesti jual aset...tak tanye pon adekah laporan tahunan kewangan 1 mdb telah disahkan oleh odit bertauliah...khalid pon tak tanye arulkanda kenapa 28 billion duit 1mdb hilang seperti yg di laporkan oleh PAC....
      Khalid pon tak tanye arulkanda adekah 1mdb boleh bayar utang IPIC tepat pada masanye....hehehe...mr Jebon bodos...

      Delete
    6. Johari ghani kena buktikan wang yg bayar IPIC dari sumber mana...baru boleh percaya...hehehehe...mr J boleh tolong jelaskan dari sumber mana?....

      Delete
    7. Kalo 1 mdb di fitnah sila otor satu sidang meja leper antara Rafizi Ramli dan Tony Pua dengan Arulkanda...mr J boleh mintak JASA jadi urusetia...ade brani mr Jebon?...hehehe...Khalid Ibrahim dan AJK Pas boleh lah Arulkanda belit...

      Delete
  51. Mr J
    Saya dah sedaya upaya mencari kebenaran...tapi kebenaran bn semua tak boleh pakai...saya amat kecewa sekali melihat parti yang saya harapkan selama ini gagal membuktikan kebenaran...contohnya ,; bayaran yang salah bayar tu sampai sekarang takda penjelasan yang munasabah...kadang2 rasa dalam dilema di bawah bn sekarang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebenaran j cedok dari JASa utusan tv3, apa la sangat nak boleh paham

      Delete
    2. memang tak boleh tunggu. Mcm Husni tu, buat apa subahat dgn biawak. Keluar dan hantam,jgn tunggu. Demi timbunan hutang anak cucu,
      UMNO dah Rahman.
      BN dah jd broker komunis.
      PAS dah Piss.
      OUT YOU GO !!

      Delete
    3. Mr.J...ko boleh tak berenti dari pakai rhetorik 'fitnah pada 1MDB' ni.Kita bukan bodoh macam ko.Evidences dan paper/money trail bersepah.Itu sebab beberapa banks dan penjenayah ditangkap/didakwa dan dihukum bersalah diluar M'sia.Ko mesti most stupid idiot kalau cakap system perundangan diorang berasaskan fitnah.Dah berkurun hari Selasa,tapi Najib belum lagi buat saman fitnah ni.Jadi lah macai yg cerdik sikit,bukan bangang mcm paymaster ko.

      Delete
    4. Kalo fitnah dah lame najib saman wsj dan SR...kes Ruu 355 najib laju saman tony pua...najib pon takut nak cabar DOJ...jho tahik lo cuma rompak 9 billion tak sampai 10 billion..MR Jebon kaki temberang....hahahahaha...

      Delete
  52. J; tak ada siapa kisah tebtang tski setelah kontraversi cara penyelesaian hutang dia dgn bank islam, sehingga menyebabkan dia disingkir dr pkr. Kau tak tau kan? Sbb tu la tarak sapa layan bila kau mention tski.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...Mr.J ko faham tak report TSKI tu...statement ni pun dah clear dah 'I therefore focused the discussion on debt re-structuring plan of 1MDB by its CEO..." ok.that is managed to be explained by Arul on how to pay the debt,but why if they satisfied with the plan capability,1MDB still missed the patment due date?Satu point lagi,TSKI acknowledge dlm penerangan Arul tu yg payment transmit to Aabar but not to IPIC.So mana pegi duit tu dan kenapa kena bayar lagi ker?TSKI tak sentuh jauh pasal ni sebab dia nak tau pasal rationalisation plan tu jer.So sapa nak jawap?Kita tak mau jawapan yg duit hilang tu bukan responsibilty 1MDB lagi sebab Aabar tu subsidiari IPIC,so diorang yg menipu.ok.ada paham mr.j dgn putar alam TSKI tu tak sebab dia pun kata 1MDB tak terlibat dgn issue DOJ sebab tiada harta dan wang 1MDB terlibat.Orang sebut pasal kleptokrasi dan money laundering la dari penyamun2 yg pusing duit dari 1MDB not directly from it...duhhh!!!

      Delete
  53. Mr Jebon ...patut ato tidak Razak Bagonda disiasat SPRM kes tuduhan rasuah beli kapal selam di perancis?...mengikut akta sprm orang yg disyakki melakukan rasuah
    di luar negara boleh di siasat oleh SPRM...tapi sampai sekarang SPRM masih bisu...exco penang sprm laju tahan reman...sprm bisu kerana Razak Bagonda kroni najib?...

    ReplyDelete
  54. Kalau tidak di OSA kan laporan 1Mdb....perbahasan di buka di Parlimen...sudah pasti hari ni dah ada pelan rationalisasi 1Mdb...rakyat perlu tahu...ini bukan kerajaan kayangan..ini kerajaan yg mandat drp rakyat untuk rakyat...

    ReplyDelete
  55. Malaysian Cybertrooper13 August 2017 at 12:51

    Rakan-rakan seperjuangan yang saya hormati,

    Sebelum kita menari ikut rentak paluan pencacai Najib. Pernah tak kita berhenti sekejap dan menganalisa mengapa siasatan keatas anak-anak Tun dijalankan oleh LHDN berbanding SPRM?

    Sedangkan baik dalam kes FGV hingga ke 1MDB LHDN tak pernah masuk campur. Hanya nama SPRM yg kerap timbul dalam kes-kes tersebut.

    Johari kata siasatan LHDN bukan atas sebab politik. Jadi mengapa LHDN hanya menyiasat anak-anak Tun?

    Ini adalah satu tindakan untuk menyekat sumber kewangan kepada Parti PPBM dan Harapan. Berapa banyak syarikat-syarikat Pro Tun yg telah dibekukan aset mereka hanyak kerana mereka menyumbang sedikit dana kepada parti pembangkang.

    Oleh itu rakan-rakan seperjuangan, janganlah kita layan sangat Mr.Jamban, unknown@Sahabat Syaitan dan semua Cybertrooper UMNO/BN ini kerana dah menjadi tugas mereka utk mengaburi mata kita dari apa yg sebenarnya sedang dilakukan oleh boss mereka.

    ReplyDelete
  56. Mr J,

    Please do not insult the intelligence of many rational individuals in this blog.

    ReplyDelete
  57. J, kita berbahas kat sini menggunakan akal dan dalil tapi kau brhujah hanya berpandukan kepada dalil shj. Itu pun dalil dalil yg tersangat lemah.kau bukannya hendak mencari kebenaran tetapi hendak menutup kebenaran. Bukannya mencari keredhaan Allah tetapi kemurkaanNya. Hendak menyedarkan org tetapi sebenarnya kau sendiri yg tersesat. Sesungguhnya Allah tidak pernah bersekutu dgn najib dalam hal hal kemungkaran dan kebatilan. Berhentilah menggunakan nama Allah utk kepentingan hujah kamu seolah olah Allah bersetuju dgn kemungkaran yg najib lakukan. Jgn cuba menyesatkan org lain j. Pergilah jumpa org bijak pandai ugama, dptkan nasihat mereka. Tapi jgn ustad umno, tkut ada conflict of interest.semoga kamu insaf

    ReplyDelete
  58. J, kita berbahas kat sini menggunakan akal dan dalil tapi kau brhujah hanya berpandukan kepada dalil shj. Itu pun dalil dalil yg tersangat lemah.kau bukannya hendak mencari kebenaran tetapi hendak menutup kebenaran. Bukannya mencari keredhaan Allah tetapi kemurkaanNya. Hendak menyedarkan org tetapi sebenarnya kau sendiri yg tersesat. Sesungguhnya Allah tidak pernah bersekutu dgn najib dalam hal hal kemungkaran dan kebatilan. Berhentilah menggunakan nama Allah utk kepentingan hujah kamu seolah olah Allah bersetuju dgn kemungkaran yg najib lakukan. Jgn cuba menyesatkan org lain j. Pergilah jumpa org bijak pandai ugama, dptkan nasihat mereka. Tapi jgn ustad umno, tkut ada conflict of interest.semoga kamu insaf

    ReplyDelete
  59. Legal perspective... "bukti pesalah terletak kepada yg menuduh..."

    ReplyDelete
  60. Bertaubatlah J daripada menyesatkan manusia. Iblis punya kerja tu kau ambik alih 24 / 7 apa tak takut dosa ke? Tutup kebenaran sampai buta, bisu dan pekak. Allah SWT kau gunakan nama untuk menyokong kebatilan memang akan ada balasan setimpal daripada-Nya.

    Cuba tengok Pas buat majlis lepas amalan takfir sana-sini guna hukum hudud dan menipu RUU? Habis dilanda ribut dan kerugian harta-benda. Itulah janji Allah SWT pada yang lalai dan melampaui batas!

    ReplyDelete
  61. Lhdn sudah jadi sundal Haram jadah. Pengurusan lhdn ni sama taraf pariah. Macam anjing liar, suka Makan taik. Kalau ada yang boleh Kita panggil bangsat, lhdn tu layak dapat gelaran tu. Sudahlah bangsat bangang pulak tu. Tahap kangkung saja iq dorang. Pahlawan bogus suruh mkn taik dorang makan taik. Tak ada harga diri.. sama macam sundal.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...