Tuesday 15 August 2017

NOTHING TO HIDE 4.0, SEDIAKAH HADI AWANG SEPENTAS DENGAN TUN MAHATHIR MENJAWAB PERSOALAN MEMALI?


Presiden Pas, Hadi Awang menyalahkan jawapan Tun Mahathir Mohamad yang tidak memuaskan hati mereka yang hadir sebagai punca berlakunya kekecohan dalam program Nothing To Hide 2.0, Ahad lalu.

Kata beliau, tragedi berdarah pada 1985 itu memberi kesan kepada Pas kerana seorang pemimpinnya, Ibrahim Mahmud turut terkorban dalam kejadian itu.

Semua pihak menuding jari menyalahkan pihak lain dengan melupai punca asas tercetusnya kekecohan apabila jawapan yang diberi mengenai peristiwa Memali tidak memuaskan hati, ujarnya dalam satu kenyataan.

Untuk makluman Hadi Awang, Tun Mahathir hanya memberikan jawapan dari segi persepektif tindakan polis dan kerajaan berdasarkan kedudukannya sebagai Perdana Menteri ketika kejadian itu berlaku.

Tetapi, Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab terhadap polis pada waktu kejadian ialah Tun Musa Hitam.

Pada awalnya, dilaporkan Tun Mahathir berada di luar negara ketika itu, namun Tun Musa dalam bukunya, Frankly Speaking mendedahkan bahawa bekas Perdana Menteri itu berada di dalam negara ketika tercetusnya peristiwa Memali.
Soalnya, apakah hanya kerana Tun Mahathir berada di dalam negara, kesalahan mesti diletakkan sepenuhnya ke atas bahu beliau?

Apakah Tun Musa yang menjadi Menteri Dalam Negeri terlepas sama-sekali daripada pertanggungjawaban semata-mata kerana Tun Mahathir berada di dalam negara?

Adakah kerajaan dan pihak polis saja yang bersalah sepenuhnya dalam peristiwa Memali itu?

Dalam konteks Memali, sejak dahulu lagi sudah ada dakwaan dan cakap-cakap yang meluas bahawa dikatakan sebab lain terjadinya peristiwa tersebut ialah kerana sikap fanatik Ibrahim Mahmud atau Ibrahim Libya dan para pengikutnya yang begitu totok memusuhi UMNO dan kerajaan dan ianya didakwa berpunca daripada Amanat Hadi sendiri yang dilafazkannya pada 1981.

Amanat itu didakwa membentuk sikap taksub sehingga wujudnya amalan kafir-mengkafir, sembahyang dua imam, tidak makan sembelihan orang UMNO, meragui keislaman pihak lain dan sedia syahid dengan pihak yang dimusuhi, meskipun sama-sama beragama Islam.

Bolehkah Hadi menjelaskannya secara jujur dan tanpa berselindung perkara itu?

Untuk menjernihkan kekeruhan yang berpanjangan selama ini, mahu tidak mahu, bermakna satu satu lagi program Nothing To Hide perlu diadakan. Mungkin sebuah NGO bebas perlu tampil sebagai penganjurnya.

Nothing To Hide 1.0 pernah diadakan tidak lama dulu dan dianjurkan oleh sebuah NGO, tetapi Najib membatalkan kehadiran di saat-saat akhir sebaik mengetahui Tun Mahathir turut sama menghadirinya. 

Akhirnya hanya Tun Mahathir seorang yang hadir dan diberi kesempatan berucap sebelum diarahkan oleh pihak polis menghentikan ucapannya.

Nothing To Hide 2.0 anjuran Armada Bersatu baru diadakan Ahad lalu dan  berakhir dengan kekecohan di mana selipar, kasut, botol dan kerusi berterbangan bersama bom asap.

Najib juga dijemput untuk duduk sepentas dengan Tun Mahathir kali ini, tetapi langsung tidak memberikan jawapannya. Sehingga ke hari program, Najib ternyata tidak berani berdepan dengan Tun Mahathir dan akhirnya hanya Pengerusi Pakatan Harapan itu tampil seorang diri.
Nothing To Hide 3.0 sudah ditempah oleh Jamal Md Yunus, Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar dan Ketua Gerakan Baju Merah yang bakal bertanding merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO pada 2018 nanti.

Beliau berhasrat untuk mengadakan program tersebut di kawasan Chow Kit dengan menampilkan Azmin Ali, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sebagai jemputan.

Beliau bagaimanapun enggan menjemput Tun Mahathir atas alasan bagi mengelakkan kekecohan seperti di Shah Alam berulang. Jamal juga tidak menamakan siapa pemimpin UMNO yang bakal dijemputnya.

Hmmmm...entah jadi entah tidak Nothing To Hide 3.0 itu atau hanya sekadar gempar Jamal untuk meraih publisiti saja?

Berikutan Hadi menyalahkan jawapan Tun Mahathir sebagai punca kekecohan dan dalam waktu yang sekian lama Amanat Haji Hadi juga dikaitkan sama, bermakna Nothing To Hide 4.0 adalah amat sesuai dan perlu diadakan dengan mempertemukan kedua-dua pemimpin tersebut untuk menjernihkan segala kekeliruan dan salah tanggap mengenai peristiwa Memali selama ini.

Sediakah Hadi duduk sepentas dengan Tun Mahathir dan berterus-terang kepada seluruh rakyat Malaysia? (ShahbudinHusin 15/08/2017)

265 comments:

  1. Aku first.pas pis pus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua ala manyak helan woooo....
      Haji Hali ala cakap....
      “Saudara-saudara sekalian, percayalah kita menentang Umno bukan kerana nama dia Umno. Kita menentang BN bukan kerana nama BN.
      Lu tau ka itu lamli salip punya lagu "bukan kelana nama"....
      "Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka.
      Wooo...gua manyak takut....habih la itu amano....
      "Percayalah suadara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad, dan kerana berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam.
      lia punya jihad dalam perjuangan gua belum lampak... tapi jihad delema selalu gua nampak..... itu jihad milo punya tin...
      "Kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Buddha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku” – Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Pesuruhjaya PAS Terengganu di Kampung Banggol Peradong pada 7 April 1981.
      Apa pasal masuk suku saja...kasi habis masuk la...balu ala syok....
      Sejak tarikh itu ramai ahli PAS bangkit untuk menyahut bisikan jihad Haji Abdul Hadi. Antara mereka ialah Ibrahim Mahmud (atau Libya) yang ketika itu bertugas dengan Pusat Islam.
      Ini Libya punya olang...dekat Baling sana...itu kampung hitam punya olang..itu nama dato ajizz....
      Beliau berhenti berkhidmat dan pulang ke kampungnya di Memali dan menyusun gerakan untuk menubuhkan sebuah negara yang bebas daripada perlembagaan penjajah, peraturan kafir dan undang-undang jahiliah.
      Pendek cerita, pada 19 November 1985 gerakan ini bertentangan dengan undang-undang sedia ada dan dalam pertembungan dengan pihak berkuasa beliau terbunuh bersama 13 orang pengikutnya. PAS menganggap mereka syahid. Turut terkorban 4 anggota polis.
      Ibrahim Libya mati sia-sia?
      Bagaimanapun apabila PAS berjinak dengan DAP, sebuah parti kafir dengan bersaksikan PKR, PAS dalam Muktamar Agungnya pada November 2011 di bawah pimpinan Tuan Guru Haji Abdul Hadi yang sama mengisytiharkan matlamat perjuangan PAS ialah menubuhkan Negara Berkebajikan.
      Aiyooo, sulah tukar ka......
      Bagaimana dengan hasrat membentuk Negara Islam yang bebas dari perlembagaan penjajah, undang-undang kafir dan jahiliah?
      PAS pimpinan Haji Hadi menyatakan konsep Negara Islam tidak ada disebut dalam al-Quran. ?????????????
      Aikkkk.....talak sebut ka....... tipu kuat punya olang....
      Maka bersandarkan kaedah tahaluf siyasi untuk mencapai kebaikan bersama, PAS bergabung kekuatan politik dengan DAP dan PKR di bawah payung Pakatan Rakyat.
      Gua talak faham apa itu " bahalul sialsi"
      Persoalannya ialah, Ibrahim Mahmud (Libya) terbunuh untuk apa jika bukan Negara Islam? ?????????????
      Namun PAS mengisytiharkan perihal Negara Islam tiada dalam al-Quran.
      Jadi, syahidkah beliau dan pengikut-pengikutnya??????????????
      Kawan, lia apa macam mati wooo....
      Syahid ka....
      Demikian hujah Hadi. Hingga hari ini PAS mempertahankan hujah Hadi bahawa Perlembagaan Malaysia diwarisi daripada penjajah maka ia mesti ditentang kerana ia kafir dan jahiliah. Benarkah hujah itu? Kalau benar mengapa bersama Umno sekarang.....
      Haiyaa......dulu negala islam....kemulian negala kibajikan....... sikalang negala apa pulak.....
      ...lagi sulah baik sama amano pulak...
      Gua ingat itu Iblahim Libya sulah kena main sama Hali kaw kaw.....





      Delete
    2. Lagi satu gua helan

      ...... betulkah pas pernah bersama dap yang sekarang ini dihina dan dikeji.....
      Dap dahulu masih sama dengan dap sekarang...
      Nik aziz meninggal semasa pas masih bersama dap....
      Adakah nik aziz salah dan mati sesat kerana bersekongkol dengan dap yang kafir untuk menjatuhkan umno...
      Macamana dengan Ibrahim Libya... mengapa menentang amano dan negara islam apa yang nak ditubuhnya .......
      Diantara nik aziz, ibrahim libya dan hadi... mengukut kitab pas, hanya hadi yang layak ke syurga bersama najib dan rosmah....
      Apa boleh buat wahai nik aziz dan ibrahim libya....
      Aiyoo...gua manyak pening oooooo........

      Delete
    3. Ahli2 pas semuanya sesat.

      Orang islam yg mengkafirkan orang islam yg lain dia sendiri yg jatuh KAFIR.

      Jadi apa status tok guru hadi awang skrng ni?

      Delete

    4. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal


      1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

      2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


      3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
      - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.


      4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
      - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

      5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

      6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

      7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
      - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

      8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

      9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila diminum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?"
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

      10. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999

      Delete
    5. 11. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

      12. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

      13. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
      - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

      14. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."
      - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


      15. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
      –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

      16. "Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga."
      – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

      17. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
      – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


      18. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
      – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

      19. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
      – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.


      20. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
      - jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

      Delete
    6. Inilah Ajaran Pak Lebai Pak Lebai PAS PIS PUS

      Delete
    7. Dahlah diri sendiri tu sesat ada hati pula nak sesatkan orang lain!!!!

      Undi pas masuk syurga.

      Semudah tu nak masuk syurga Allah

      Pundeklah!!

      Delete
    8. Parlimen pun MC semendang, lg mau dtg nothing-to-hide ka... Baik dia hide terus...

      Delete
    9. Hadi untuk nothing to hide, langsung tak layak. Hadi sebagai ular mak yg lidahnya memang bercabang, layak diludah, dimaki dan dicarut sahaja. Mana dia nak ngaku segala silapnya kerana sikap ular maknya itu sombong dan bangga dengan lidahnya bercabang.

      Delete
    10. Jangan layan Tok Guru Sesat jika kita tak mahu jadi Pengikut Ajaran Sesat.
      Hati hati semua......kita berada di fasa akhir, akhir zaman.
      Yang tak ada ilmu agama bila pakai kopiah dipanggil ustaz, bila masuk persatuan ulamak di gelar ulamak.
      Ini semua saudara ...... mencari kekayaan dunia.
      Ulamak sebenar bersifat zuhud kepada Allah dan tidak mengejar harta dunia.....tidak kejar gelaran Datuk dan Tan Sri.
      Hanya Tok Guru Syaitan yang kejar harta dunia.

      Delete
    11. Tok2 guru syaitan pas lain drp ulama yg lain.

      Mereka nak jadi:-

      1. Berbini 4
      2. Ahli politik
      3. Menteri besar
      4. Perdana menteri

      Delete
  2. Aku second..mane ostad odi q7

    ReplyDelete
  3. Aku third..now everybody can become lobai

    ReplyDelete
  4. Tajuk ni akan jadi hot sekejap lagi, nanti lebam lebam lah muka hadi kena hentam....Hahaha

    ReplyDelete
  5. J; sebelum kau bukak mulut....gi mampos.

    ReplyDelete
  6. Aku fourth, geng k9 senyap je

    ReplyDelete
  7. hadi? mcm najib juga..lari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai duniawi mana berani...!!!!
      Tak setaraf dengan kemampuan yang ada pada Tun M

      Delete
  8. Amanat berapi sekarang tinggal asaappp jerr......

    ReplyDelete
  9. Geng samsung mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jebon tengah duk atas tikar sejadah.....jangan kacau.....

      Delete
    2. Jebung sudah kecik batu......talian hayat sudah kurang......pru14 sudah dekat. .....tahun depan dapt bilik dan makan percuma di sungai buluh.
      Apa macam mr jebung?
      Jangan bernaung dibawah pokok mati.....dahan boleh jatuh timpa kepala......he...he....

      Delete
  10. Replies
    1. Kursus cara mana nak jadi penipu yg berjaya......bahlol....baghal. ....kelabu asap.....

      Delete
  11. Jelas di sini Hadi ini seorang politikus yang beralatar belakang agama mengunakan agama untuk mencapai kepentingan politik ekonomi. Tidak nampak keiklasannya mencari kebenaran mengenai perkara yang beliau juga menjai punca kejadian Memali. memalukan !

    ReplyDelete
  12. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.
    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.
    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno ko umno ko umno ko

      Delete


    2. Siapa yg selama ini yg membuat sembahyang hajat besar besaran di kelantan minta tuhan hancurkan umno?

      Siapa yg mati dulu?

      Delete
    3. Syok jadi lobai2 ni. Yg mana untung ke dia, sumernya Allah dan berkat menyebelahi derang. Derang dah seolah2 terjamin husnul khatimahnya.

      Belajar agama lama2, ingqt nak jadi cerdik sikik. Rupanya makin bodoh berlapis2 dan taksub membuta pulak tu. Bila akal ngan lidah dah tak boleh bersambung, kita pula ditalakkan menjadi kafir. Kahkahkah..

      Delete
  13. Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?
    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan? Pada tahun 2000, Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor bekas Presiden PAS, pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.

    Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato' Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?Kebanyakan rungutan dan ketidak puashati yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dan berpunca serta asal usulnya datang dari Mahathir sendiri.

    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada media terutamanya media sosial dan blog untuk dihukumkan oleh masyarakat.

    Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya.

    Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.

    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara. Dari bersifat penikus sudah menjadi singa garang tidak gentar pada gertakkan serta ugutan nakal.

    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?

    Senarai salah laku Mahathir panjang dan kini bertambah setiap hari . Dato' Seri Najib Razak yang sebelum ini hanya sekadar menepis pelbagai tuduhan Mahathir atas sifat hormat dan bersikap budiman kenang jasa yang dianggap sebagai negarawan yang banyak berjasa kepada parti dan negara, kini telah kian lantang membongkar pula pelbagai dakwaan terhadap Mahathir yang pasti membuat kedudukan Mahathir dikaca mata rakyat semakin dipandang serong dan sangsi.

    Walaupun ada yang menyebelahi Mahathir dalam krisis kini untuk menjadi pembela namun ramai dari mereka sendiri turut terbabit dalam pelbagai kes yang bakal dibongkar itu. Dan mereka ini merupakan antara barisan utama dalam perbicaraan rakyat kini.

    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit banyak yang kita boleh persoalkan.

    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya.Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SINI BADAK SANA BADAK, SAPEKAH BADAK

      Delete
    2. Siapa dia ostad fadzil noor?

      Ahli politik saja pun yg tak pernah pun menjadi mufti, menteri besar apa lagi perdana menteri.

      Jadi wali pun masa nak nikahkan anak dia saja.

      Bukan wali Allah.

      Delete
    3. Mamat Mat Yeh 19:41...
      Tak usah kamu nak perbodoh pembaca disini.....
      Tak payah nak tunjuk doa orang pis di makbul Allah.
      Kamu tak nampak kah apa yg berlaku kpd parti kamu sekarang?
      Dulu kamu menkafirkan org islam dan Allah tunjuk kpd kamu dg berbaik dg orang kafir.....
      Dan sekarang kamu berbaik semula dgn orang orang yg kamu kafirkan dulu?....sekarang siapa kafir?....budak sek rendah boleh jawab soalan ini...

      Balik buka buku agama sifat sifat orang munafik.

      Delete
  14. Al-Marhum Ustaz Fadhil Doa Mahathir Dipanjang Umur
    Apakah kini doa Al-Marhum mantan Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?


    Kemusnahan institusi kehakiman, kerosakan akhlak remaja [dan orang-orang tua pun!], kebejatan sosial, rasuah berleluasa, asas ekonomi yang mula goyah … sebahagian besarnya ini adalah hasil tangan Mahathir sendiri. Kebanyakan rungutan yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dari Mahathir sendiri. Pak Lah mungkin sebagai perlengkap sahaja.
    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada akhbar dan lain-lain media untuk dihukumkan oleh masyarakat. Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya. Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.


    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara.


    Senarai â€Å“pendakwa raya” â€Å“perbicaraan rakyat” Mahathir panjang dan kini bertambah setiap hari [tidak mungkin IB boleh lengkapkan senarai yang kian bertambah itu]. Pak Lah yang sebelum ini hanya sekadar menepis pelbagai tuduhan Mahathir kini telah kian lantang membongkar pula pelbagai dakwaan terhadap Mahathir.


    Walaupun ada yang menyebelahi Mahathir dalam krisis kini untuk menjadi â€Å“peguam bela” namun ramai dari â€Å“peguam bela” ini sendiri turut terbabit dalam pelbagai kes yang dibongkar itu. Dan mereka ini adalah sebenarnya antara barisan â€Å“saksi” utama dalam â€Å“perbicaraan rakyat” ini.


    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit - banyak yang kita boleh persoalkan. Sememangnya persaksian orang-orang seperti Mahathir ditolak dalam Al-Qur̢۪an.


    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya [when you compound a lie, you compounded the consequences]. Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zack dah mcm hadi, tak perlu kot takfiri nie...
      Kafir mengkafir tidak perlu..
      Ini kerja2 penjahanam agama...


      Delete
    2. Doa Fadzil Noor memang jadi kenyataan :

      Anaknya kini bersama Tun, Allah memberi petunjuk kepada anaknya.....


      Pas sekarang seperti mengulangi khurafat yang Umno mainkan selama ini, kata Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional, Faiz Fadzil.

      "Jika dahulu hegemoni hanya Umno memperjuangkan Melayu adalah khurafat, tetapi hari ini hegemoni hanya Pas memperjuangkan Islam adalah khurafat baru," tegasnya.

      Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz kononnya kemenangan Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti tidak menjamin usaha mendaulatkan Islam.

      "Tuduhan bahawa kemenangan pembangkang akan membantutkan hasrat mendaulatkan Islam adalah satu pendirian yang tidak bertanggungjawab.


      Apa macam.......

      Delete
  15. Ini lah mentaliti Hadi dari parti ajaran sesat..jika benar sekiranya jawapan TDM tidak memuaskan mengenai kes Memali, itu bukan nya alasannya untuk melakukan keganasan. Bagaimana jika sekiranya jawapan Hadi sendiri yang tidak memuaskan di masa mendatang, orang lain pun boleh merusuh? Memang sudah dijangkakan alasan begini dari orang yang berfikiran seperti Taliban kalau memberi alasan..apa lagi kalau dah bercium mulut dgn Najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli2 pas ni bodoh bodoh belaka sebab tu senang disesatkan oleh hadi awang.

      Asalkan berserban berjanggut dah dianggap tok guru.

      Benggali pun berserban dan berjanggut jugalah.

      Delete
  16. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Ada dua kemungkinan, pertamanya Allah mahukan hamba terpilihNya duduk beramal soleh dan memperbaiki apa yang kurang dan tertinggal semasa muda dan dewasa, dan seterusnya mungkin Allah mahu memperlihatkan apa-apa kesilapan yang telah hambaNya itu lakukan, mungkin kini Allah sedang memperlihatkan siapa Mahathir yang suatu kita pernah dijulang sahingga kelangit.

    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya.
    Pada Mahathir ini adalah jalan untuk menyelamatkan Malaysia dan bagi mereka yang mempertahankan UMNO / Barisan Nasional serta kepimpinan negara akan dicemuh sebagai cetek ilmu politik, sempit pemikiran dan tidak faham antara agenda nasional dengan agenda politik kepartian, ada yang berkata bahawa mereka yang mempertikaikan perkara ini adalah lapok dan jumud.

    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.
    Adakah dengan menyatakan ‘bersekongkol dengan pembangkang’, dikatakan sebagai cetek ilmu politik dan tidak boleh melihat agenda nasional, bagaimana jika seorang anggota polis dilihat duduk bersama sekumpulan perompak,penyamun atau kumpulan gangstar adakah intergriti anggota polis berkenaan boleh dipercayai.

    Jadi jika Mahathir, Mukhriz, Muhyidin dan beberapa bekas pemimpin UMNO dilihat duduk semeja bersama pemimpin parti pembangkang yang mana pernah mempunyai niat untuk mengambil alih kerajaan dengan apa cara sekali pun, ianya dikira sebagai agenda diluar politik dan kepartian, siapa Mahathir, Mukhriz, Muhyidin itu adakah mereka nelayan, pekebun sayur atau pesawah padi?.

    Mereka itu pernah ada kepentingan dan pernah menduduki kerusi tertinggi kerajaan dan sudah pasti mereka memiliki pengetahuan berhubung dengan soal urus tadbir kerajaan, adakah mereka tidak akan bercakap setitik noktah pun berhubung pentadbiran kerajaan termasuk rahsia yang mereka ketahui.

    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1951
      tak botak ke tayar, ko spin drift terok nii. C& P pulak tu.
      Ringkaskan. Takpa aku tanya ko direct.
      Islam mazhab apa yg ko anuti yg kata mungkar Jelas boleh sekongkol armtau dikambos. ?
      Cuba kona pelan2 sikit, bg sy faham.

      Delete
    2. syukur Alhamdulillah kerana ALLAH berkehendakkan TDM jadi pemimpin Malaysia,...tp kesian plak pd TGHH sbb x terpilih jd ulul amri,...mungkin Ds Najib lagi mulia kot dari TGHH,...ke mcm mane,...bule tolong spin x?,...kempunan la TGHH nak jd ulul amri Negara,...

      Delete
    3. Belum jadi pm dah kena belah jantung. Nampaknya memang Allah swt balas cash pada hadi ular mak pas lidahnya bercabang. Umur tdm panjang utk lihat pas hancur bersama hadi ular mak lidah bercabang.

      Delete
    4. Hadi sudah pakat dg geng dia tubuh perstuan ulamak dunia.
      Jadi dia pun dapat gelaran ulamak dunia.... tinggi martabatnya dimata ahli perstuan nya.(bukan dimata penduduk dunia)
      Jadi buat bakul angkat sendirilah......kesian hadi.....

      Delete
  17. DOA ALMARHUM USTAZ FADZIL NOOR DIKABULKAN, DAN ALLAH TAALA JADIKAN MAHATHIR GILA MENGEJAR DUNIA PADA HUJUNG-HUJUNG HAYATNYA!!!
    Almarhum Datuk Hj Fadhil Noor sudah 14 tahun meninggalkan kita semua. Sudah 14 tahun juga, keseluruhan ahli PAS masih mengingati doa yang dipanjatkan oleh Almarhum kepada Allah Taala khas untuk Dr. Mahathir.

    1998 menyaksikan seluruh negara menghadirkan kemarahan yang tidak terhingga terhadap Mahathir. Mahathir bagaimanapun, masih beruntung kerana sebahagian besar ahli-ahli UMNO terus membelanya, walaupun sebahagian daripada mereka tidak mampu lagi membendung perasaan dan menyertai perarakan atau demonstrasi besar-besaran menuntutnya meletak jawatan selaku Perdana Menteri. Tidak sahaja dari dalam negeri, beberapa buah negara seperti Amerika Syarikat, Australia dan Britain juga melancarkan serangan agar Mahathir turun daripada jawatan-jawatan yang disandangnya.

    Mahathir bijak mengalihkan tumpuan dengan melakukan serangan ke atas Yahudi dan menampilkan dirinya sebagai pejuang Islam walaupun pada masa yang sama, Hamas dan PLO menyatakan tidak puas hati berhubung kenyataannya tentang jihad.

    Dan lebih beruntung lagi, Geocities dan Tripod serta chat-room yang mula mendapat tempat di hati golongan muda pada waktu itu tidak segah blogspot, wordpress, Facebook dan aneka macam media sosial pada hari ini. Apatah lagi penggunaan dan penyediaan Internet yang agak terhad, selain kos penggunaan yang tinggi, dan ketiadaan telefon pintar seperti zaman sekarang, membolehkan Mahathir mengharungi masalah besar itu dengan selamat.

    Namun yang paling besar menyelamatkan Mahathir selain Allah Taala adalah sokongan ahli-ahli dan UMNO pada waktu itu. Kalau sokongan ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin UMNO merudum sebagaimana yang berlaku pada tahun 1987, barangkali Mahathir sekarang berjalan menghentak dada dengan dagunya.

    Namun berbeza dengan sikap majoriti pada tahun 1998, Fadzil Noor mengambil pendekatan sebaliknya. Fadzil Noor tidak mendoakan kematian atau kecelakaan ke atas Mahathir seperti yang dilakukan oleh kebanyakan penyokong Anwar Ibrahim.

    Sebaliknya, Almarhum mendoakan agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang bagi membolehkan dia melihat sendiri kerosakan dan kemusnahan yang telah dilakukannya ke atas Malaysia dan mendapat balasan atas perbuatan-perbuatannya itu di dunia ini lagi.

    'Dosa' Anwar kepada Mahathir ialah cuba menggulingkan Mahathir dan mengambilalih jawatan Perdana Menteri.

    Jadi, Mahathir memastikan Anwar ditangkap dan dipenjarakan atas jenayah korupsi dan sodomi walaupun ramai yang mendakwa Abdul Ghani Patail telah mereka-reka bukti terhadap Anwar bagi pihak Perdana Menteri waktu itu.

    Ghani kemudiannya dinaikkan pangkat menjadi Peguam Negara yang baru tidak lama selepas itu.

    Almarhum Fadzil Noor dihormati oleh semua pihak, tidak sahaja oleh ahli-ahli atau pun penyokong-penyokong PAS. Malahan keluarga diraja, terutama sekali dari Kedah, amat menghormati Almarhum. Bahkan golongan bukan Melayu juga tidak mempunyai masalah untuk menyokong Almarhum.

    Kematiannya pada tahun 2002 amat dirasai di seluruh negara. Ini kerana, disebabkan usaha-usaha almarhum itulah, bukan Islam mula berjinak-jinak dengan PAS.

    Pada tahun 2000, Almarhum Datuk Haji Fadzil Noor mendoakan Mahathir agar dikurniakan umur yang panjang, bagi membolehkan dia terus hidup untuk melihat kemusnahan dan kerosakan yang telah dilakukannya.

    Hanya Allah Taala yang lebih mengetahui sama ada doa tersebut telah ditunaikan-Nya atau semua yang berlaku ke atas Mahathir sekarang ini hanyalah satu kebetulan semata-mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad fadzil noor tu nabi orang2 pas kot

      Delete
    2. Bukan lihat kemusnahan tdm, tapi lihat pas musnah bersama hadi presiden pas bertaraf ular

      Delete
  18. MEMALI : Hj Hadi Ucap Terima Kasih Kepada Penyoal Tun Mahathir!!!
    “Terima kasih diucapkan kepada mereka yang meminta penjelasan berkenaan peristiwa Memali,” kata presiden PAS dalam reaksi pertamanya mengenai kekecohan di forum anjuran Pemuda PPBM baru-baru ini.

    Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini merakamkan penghargaan kepada pihak yang bertanyakan soalan berkaitan peristiwa berdarah Kampung Memali ketika forum “Nothing to Hide” Ahad lalu, sambil berkata PAS kini menolak sikap mengkafirkan orang lain sehingga dapat bekerjsama dengan Umno.

    Ahad lalu, Dewan Raja Muda Musa di Shah Alam bertukar menjadi huru hara selepas suar dan objek lain dilontarkan ke arah pentas. Polis mereman 3 remaja yang disyaki memulakan serangan itu.

    Forum itu memberi peluang kepada Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad menjawab soalan daripada hadirin.

    Sejurus sebelum serangan suar ke arah pentas, Dr Mahathir baru selesai menjawab soalan berkenaan insiden Memali yang mengorbankan 14 penduduk kampung dan 4 anggota polis baru.

    Dr Mahathir merupakan perdana menteri ketika peristiwa Memali berlaku pada 1985. Dalam kejadian itu, pertempuran tercetus apabila penduduk kampung mempertahankan guru agama, Ibrahim Mahmud, daripada ditahan pihak berkuasa di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri ketika itu. Antara tuduhan kerajaan ialah Ibrahim, yang kerap tampil dalam program agama anjuran kerajaan ketika itu, menyebarkan ajaran sesat, dakwaan yang ditolak penduduk kampung.

    Hadi berkata PAS merupakan mangsa dalam peristiwa Memali, sebuah kampung terletak di Baling, Kedah.


    “Ketika peristiwa itu masih panas darah yang mengalir, para ulama PAS mengisytiharkan syahidnya mereka yang menjadi mangsa kerana dibunuh dengan zalim dan mereka mempertahankan Islam yang ditegakkan,” kata Hadi.

    Bagaimanapun, Hadi berkata sejarah hitam Memali itu tidak guna diungkit sekiranya mereka yang bersalah tidak meminta maaf.

    “Tiada guna mengungkit cerita lama sejarah hitam itu tanpa bertaubat dan meminta maaf sekiranya bersalah, dan tanpa membetulkan keadaan dengan membayar yang perlu dibayar dan mengganti yang perlu diganti,” katanya.

    Hadi pada masa sama mengakui sikap segelintir umat Islam ketika itu yang suka mengkafirkan umat Islam lain, tetapi menambah ia berjaya diatasi PAS.

    Hadi, yang pernah dituduh mengkafirkan Umno melalui ucapan yang diberi nama “Amanat Hadi”, bagaimanapun mendakwa mereka “yang paling kuat mengkafirkan Umno” akhirnya “masuk Umno atau diam sahaja”.

    Katanya, hasil daripada kejayaan PAS membendung kafir-mengkafir ialah kerjasama parti itu dengan Umno “dalam perkara Islam”.

    “Malangnya ada pihak yang marahkan pendekatan ini,” kata Hadi, dipercayai merujuk kelompok dalam PAS yang menubuhkan Amanah 2 tahun lalu.

    “PAS mempunyai pendekatan sebagai parti yang berdakwah, bukan menghukum kafir mengkafir kerana kejahilan umat terhadap Islam, yang mengharamkan pendekatan itu,” kata Hadi.

    Hadi berkata PAS bertegas mereka yang terkorban di Memali adalah syahid, dan menganggap anggota pihak keselamatan “dipaksa” menyerang penduduk kampung.

    “Kita mengharapkan yang dipaksa juga mendapat syahid, inilah hukum Islam,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kata syahid tu adalah tok guru sesat yg bernama hadi awang.

      Jakim tak kata syahid.

      Mufti2 tak kata syahid

      Kalau betul mati syahid marilah korek semula kubur mereka sebagai pembuktian kpd umum.

      Nak takut apa?


      Berani kerana benar.

      Delete
    2. Dulu ko maki hamun kpd mufti... La ni percaya pula....

      Delete
    3. Dulu bukan sahaja hadi kafirkan mufti, habis tok nenek hadi dan ahli pas dia kafirkan kerana berjuang tak ikut amanat fahaman hadi ular pas

      Delete
  19. Mahathir Bodohkan Penyokong #Nothing2Hide Jadi #Nothing2Say
    Segala persoalan yang timbul dek insiden pergaduhan semasa forum Nothing To Hide 2 hampir terjawab apabila terdapat video yang menunjukkan dengan jelas tempat individu yang memulakan provokasi dengan membaling kerusi ke arah hadirin yang menanyakan soalan.
    Begitu jelas sekali bahawa provokasi bermula dalam kelompok pemuda Armada sendiri. Malah berdekatan dengan pegawai yang memakai baju 'security'. Nampak sangat yang pegawai 'security' itu membiarkan sahaja individu yang membaling kerusi ke arah Taufik bekas Exco Armada.

    Dan realitinya, provokasi itu dilihat bukan untuk 'mencederakan' Dr Mahathir seperti yang sengaja dimain-mainkan oleh puak pembangkang dan portal-portal pro-pembangkang. Tetapi ianya lebih kepada menyerang pihak yang bertanya!

    Hairan kerana kenapa pihak 'security' yang berada di sebelah individu itu membiarkan sahaja perkara ini berlaku? LAPORAN PENUH DAN GAMBAR : http://klxpress.com.my/editorial/26377-dalang-yang-memulakan-pergaduhan-semasa-nothing-to-hide-2.html

    ReplyDelete
  20. HADI AWANG SINDIR TUN MAHATHIR!!!
    Disebalik kekecohan yang berlaku sewaktu program Nothing Ti Hide 2.0 anjura Budak Hingusan PPBM itu sebelum ini, Presiden PAS ni tampil dengan sindiran buat Tun Mahathir.

    Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Hadi Awang mendakwa pihak yang GAGAL menjawab soalan yang diajukan perlu bertanggungjawab terhadap kekecohan yang berlaku.

    Menerusi catatan dalam akaun Facebooknya, pemimpin PAS itu merujuk kepada insiden kekecohan dalam program tersebut ekoran kegagalan Tun Mahathir mengupas pertanyaan dari peserta.

    Forum anjuran Armada PPBM di Shah Alam, Selangor pada Ahad lalu itu kecoh berikutan jawapan yang diberikan oleh Presiden PPBM tersebut sendiri ‘lari’ daripada soalan yang sebenar.

    Individu yang bertanyakan itu pula ialah Exco Armada PPBM sendiri, dan bukannya ahli UMNO sebagaimana dituduh Pakatan, yang hanya mahukan pencerahan mengenai insiden Memali.

    Kemuncaknya jawapan Mahathir yang disifatkan tidak menjawab soalan itu telah mencetuskan kemarahan peserta forum selain hadirin yang tidak berpuas hati sehinggalah berlaku kekecohan.
    “Terima kasih diucapkan kepada yang meminta penjelasan berkenaan peristiwa Memali. Kepada yang tidak mampu jawab, sepatutnya tidak marah dan orang lain tidak buat kekecohan. Anak muda sahaja tidak patut dipersalahkan.
    “Sepatutnya juga dipersalahkan yang menjadi penyebabnya,” sinis Abdul Hadi dalam catatan terbaharu Memali: Kecoh Nothing To Hide 2.0 menerusi akaun Facebook itu yang menerima lebih 2,000 tanda suka daripada netizen.
    Posting itu bahkan mendapat hampir 500 perkongsian dan lebih 100 komen. Jelas Abdul Hadi lagi, ramai pihak yang melemparkan batu tetapi cuba menyembunyikan tangan dalam mengulas isu sejarah hitam pada 1985 itu.

    Tragedi Memali menjadi titik hitam di kalangan rakyat Kedah, khususnya di Baling yang tidak mungkin melupakan "dosa silam" Mahathir yang dikatakan langsung tidak pernah mengakui kesilapannya itu.

    Tegas Hadi Awang, tiada guna ungkit sejarah hitam tanpa bertaubat dan meminta maaf malah beliau merujuk pepatah Arab yang berbunyi: “Dia yang pukul saya, dia pula yang menangis. Dia yang zalimi saya, dia pula yang mengadu”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Piiiiirahhhh hadi awang
      Mu pi mamposlah

      Mung tu tok guru sesat lagi menyesatkan.

      Siapa yg sebenar2nya kafir.

      Hadi awang atau semua rakyat malaysia?

      Delete
    2. PAS PIS PUS

      Delete
  21. Ibrahim Libya dan pengikutnya yg taksub, semuanya mati katak kat Memali..mati dalam keadaan sesat. Bukannya Syuhada.

    ReplyDelete
  22. KUALA LUMPUR: Media Prima Bhd – the group behind media outlets such as The New Straits Times and TV3 – is considering trimming its workforce again.

    CIMB Investment Bank Bhd analyst Mohd Shanaz Noor Azam was quoted by The Edge as saying this was one of the cost-cutting measures the media giant was exploring in the wake of lower revenue.

    Shanaz wrote in a note today that Media Prima said this during an analyst briefing on the company’s second quarter and first half results.

    “No surprises from Media Prima’s 1H17 results briefing, but the group shared that it is exploring further cost savings initiatives, given the decline in group revenue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Media umno ko media umno ko media umno ko
      Nanti reporter tv3 boleh bawak uber....padan muka

      Delete
    2. Dengar cita dari sumber yang tak sah, ini adalah kumpulan lebih kurang 100 orang yang bertekad mahu tinggalkan Media Prima khususnya TV3 sebab dah tak tahan dengan penipuan demi penipuan yang mereka lakukan untuk membela penyamun dan menghina negarawan.

      Kenyataan tentang cost-cutting ni nak cover ja.

      Apa pun kalau benar ia bertujuan untuk cost cutting maka benarlah mereka sudah tidak mendapat sambutan majoriti.

      Agaknya kalau buat jom heboh duit sewa tapak pun tak lepas nak bayar.

      Macai2 A9 bila lagi nak insaf?

      Nak tunggu kapal karam dulu ka? Janganlah gitu kalau karam dah tak sempat lagi dah.

      Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya.

      Lompatlah keluar dari kapal sementara ia belum karam.

      Delete
    3. Bro....nak dapat sambutan apa......penoh dgn sampah.....orang pon menyampah.

      Udah jadi saloran fitnah aibkan orang terutama Tun M dibelasah tiap malam dalam TV.

      Itulah akibat bersekongkol dgn fitnah dan aib. Walhal masa zaman Tun Mahathirlah dia orang berada di puncak kemasyhuran.

      Kacang lupakan kulit.....sekarang apa jadi???

      Fitnahlah lagi esok terus melingkop jerrr....

      Delete
    4. Alumni tv3 boleh jual nasi lemak....nasik lemak janda kah kah kah

      Delete
  23. TAK PAYAH GADUH-GADUH, SOAL 1MDB SEMUA ARUL KANDA BOLEH JAWAB, MAHATHIR SAJA TAKNAK JUMPA
    INSIDEN memalukan Mahathir dan PPBM di Shah Alam semasa program Nothing To Hide 2.0 dilangsungkan Ahad lepas, sebenarnya boleh dielakkan kalau Mahathir ini bijak. Soal 1MDB ini dan semua isu yang melingkarinya boleh diselesaikan kalau Mahathir jumpa Arul Kanda dan bertanya semua persoalan dalam benaknya.

    Mudah kan? Kenapa Mahathir taknak jumpa Arul Kanda atau kalau rasa keturunan Kutty tu terlalu tinggi untuk orang seperti Mahathir berjumpa Arul, panggil saja Arul datang ke Yayasan Kepimpinan Perdana dan menjelaskan semua yang Mahathr ingin tahu pasal 1MDB. Lagipun kedua mereka berkongsi asal usul yang sama apa.

    Arul boleh menjawab semua persoalan Mahathir. Kenapa bayar kepada Abrar, tidak kepada IPIC, kenapa beli IPP harga sekian-sekian, kenapa melabur di Virgin Island dan sebagainya, semua ini Arul Kanda boleh terangkan seperti mana beliau menerangkan kepada PAS dan Khalid Ibrahim baru-baru ini.

    Ternyata selepas dijelaskan oleh Arul, semua pihak faham. Kalau Ahli Parlimen PAS mungkin bodoh ekonomi pada pandangan Pakatan, bagaimana pulak dengan Khalid Ibrahim? Khalid bodoh politik, sebab itu dia mudah digantikan dengan Azmin tapi bukan bisnes dan ekonomi. Jangan main-main dengan Khalid bab ekonomi dan Mahathir tentu tahu kebolehan Khalid.

    Maka itu kesimpulannya Mahathir sengaja memanjangkan perkara ini sebab dia ada agenda tersendiri. Dia nak jatuhkan Datuk Sri Najib Tun Razak untuk jadikan dirinya sebagai Perdana Menteri semula. Sebab itu Mahathir menghantar orang-orangnya ke beberapa negara luar dan membuat laporan tentang 1MDB. Bila laporan itu disiasat, Mahathir menipu rakyat Malaysia kononnya kes 1MDB ini telah mencemarkan nama Malaysia di seluruh dunia.

    Padahal. siasatan itu adalah hasil laporan yang dibuat orang Mahathir.

    Maka tak hairan Allah swt menunjukkan kuasaNYA pada Ahad lepas dengan menggagalkan program Mahathir untuk menghasut rakyat dan dalam masa yang sama memburukkan Perdana Menteri. Melainkan Mahathir sendiri bercakap pasal 1MDB, tidak ada siapa yang bertanyakan soalan mengenai syarikat itu kepada Mahathir. Soalan, semuanya berkisar dosa-dosa Mahathir dulu, itu pun Mahathir gagal menjawabnya, terpaksa budak-budak dia mencetuskan kekacauan seperti di dakwa banyak pihak.

    Itu saja ceritanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang anak beranak pi mampos

      Delete
    2. meja leper brahmin Lobai Bodoh saja dipanggil.
      Sudah2 la, PAS PIS Pus dh mamPUS

      Delete
    3. Terima Kasih Anon. Sebenarnya kelentong 1MDB ini ciptaan TDM. Tentu TDM tak nak kebenaran dari Azrul Kanda merosakan autanya. Bagaimanapun TDM berjaya memperbodohkan ramai kat blog ini. Sayang mereka tak nak sedar. Cukup takut kebenaran akan keluar. Begitulah akal mereka dibantut kebencian. Hanya duduk blog ini pusing pusing menghina, memfitnah, melaknat dan memperdayakan sama sendiri dgn cerita cerita rekaan.

      Delete
  24. AZMIN, MAHATHIR & EVERYTHING TO HIDE
    Forum anjuran PPBM yang menjadi kecoh di Shah Alam itu bukannya forum “Nothing To Hide” tetapi sebenarnya adalah forum “Everything To Hide”.

    Sebelum buat forum, bukan main lagi Mahathir buat kenyataan akhbar cakap semua orang boleh tanya apa apa sahaja soalan. Namun, bila hari sebenar kejadian, orang yang bertanya soalan pula dibaling dengan kerusi.

    Tuduhan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang menuduh UMNO yang menjadi dalang dalam kekecohan program Nothing To Hide 2.0 adalah tidak benar. Sudah dua hari, apa bukti yang Azmin ada untuk sokong dakwaan itu?

    Semua sudah terbongkar, siapa yang mula-mula baling kerusi iaitu kumpulan urusetia program. Membaling kerusi dari bilik urusetia dari atas.

    Pasukan keselamatan yang memakai baju hitam juga baling kerusi tetapi tidak ditangkap. Yang kena tangkap budak kolej sahaja.

    Yang menjadi sasaran bukannya Mahathir seperti yang didakwa Syed Saddiq, tetapi sasarannya adalah Exco Armada PPBM, Taufik Abbas.

    Inilah contoh demokrasi cara baling kerusi. Diajar oleh Mahathir dan Azmin Ali. Perancang seorang lagi iaitu Kit Siang awal awal lagi sudah cabut lari. Beberapa minit lepas Kit Siang lari, terjadilah pesta baling kerusi.

    Budaya baling kerusi ini hanya ada di Selangor. Sewaktu pemilihan PKR semasa Azmin lawan Khalid Ibrahim. Kini, virus baling kerusi ini merebak dalam PPBM.

    Banyak lagi perkara selain Memali dan kes liwat Anwar yang masih lagi menjadi perkara yang disembunyikan oleh Mahathir. 11 Jun 2017, Muhammad Hafiz Azhar, Exco Armada PPBM telah desak Mahathir jawab tentang kekayaan luar biasa anak anak Mahathir.

    Sampai ke hari ini, Mahathir tidak menjawab soalan dari ahli partinya itu. Itu belum lagi disoal pasal kes Perwaja, Maminco, Pernas, MEC, BMF Scandal, Proton dan Skandal Forex. Semua perkara ini masih berstatus “everything to hide”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BADAK KINI KEBANGGAAN PAS DAN AMENO

      Delete
  25. Sama seperti Mahathir, Azmin juga banyak sembunyikan isu bawah karpet. Masih tidak mahu menjawab dengan rakyat. Duit 20 sen plastik sudah berapa banyak yang dikutip? Kepada poket siapa duit 20 sen yang dikutip dari rakyat ini masuk?

    Isu SPLASH, dana YAWAS dan SMUE semuanya masih tidak dijawab oleh Azmin. Kemudian, apa kesudahan pada isu status tanah di Paya Indah Wetlands? Kos pintu gerbang Selangor yang terlalu mahal.

    Oleh kerana itulah Azmin hanya jawab 36 soalan sahaja dari 297 soalan di sidang DUN Selangor baru baru ini. Hanya 12% sahaja soalan dijawab. Kalau ikut gred markah, sudah dapat “F” atau gagal sama sekali.

    Sidang DUN yang sepatutnya berlangsung selama 10 hari telah dipendekkan kepada 2 hari sahaja. Ini bukti, Azmin ada banyak sangat perkara yang berstatus “everything to hide” di Selangor.

    Isu isu ini akan menjatuhkan kerajaan Azmin Ali di Selangor pada PRU14 nanti. Rakyat Selangor sudah matang dan mereka tidak mahu lagi ditipu oleh MB yang suka makan “aiskrim” dalam tandas.

    Azmin tidak perlu campur tangan dalam hal 1MDB. Tuan Ibrahim sudah faham penjelasan Arul Kanda. Khalid Ibrahim pun begitu juga. Tidak ada benda yang hendak disembunyikan dalam 1MDB. Hutang pun sudah selesai.

    Yang banyak sorok dan sembunyikan sesuatu sekarang adalah Azmin dan Mahathir. Jelas jelas pergaduhan berlaku antara baju hitam dan baju merah semasa forum. Video tersebar di merata tempat. Namun bak kata Muhyiddin, hanya “orang sewel” sahaja yang tidak nampak apa yang berlaku.

    Keganasan adalah cara politik pembangkang. Buat drama dan tuduh orang lain. Dalam himpunan haram Bersih 3, Azmin dan Anwar lah orang yang memberi “signal” arahan agar rempuhan dibuat terhadap polis di Dataran Merdeka.

    Kemudian terjadilah kes anggota polis trafik diterajang, kereta polis diterbalikkan dan wartawan dicederakan. Kemudian pihak yang buat kekecohan ini tuduh polis pula. Padahal mereka yang memulakan kekecohan.

    Pihak polis perlu mengambil tindakan segera membatalkan perhimpunan haram anjuran pembangkang yang dirancang untuk diadakan pada 14 Oktober depan. Bimbang nanti mereka bergaduh baling kerusi sesama mereka, pihak lain pula yang dituduh nanti.

    Buatlah satu forum sesama ahli PPBM dan Pakatan Harapan sendiri. Yang jadi panel adalah Mahathir dan Azmin. Banyak soalan boleh ditanya kepada mereka berdua kerana masih banyak isu terhadap mereka masih berstatus “everything to hide”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BADAK DULU KINI DAN SELAMANYA..MEMBANGUN BERSAMA BADAK

      Delete
    2. All hail rosemah queen for pas and ameno

      Delete
  26. PPBM BERLAKU KRISIS PERPECAHAN TERUK
    nsiden kekecohan yang berlaku dalam forum Nothing To Hide 2.0 semalam membuktikan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mengalami krisis perpecahan dalaman teruk.

    Penganalisis Politik, Raja Petra Kamarudin berkata, ahli-ahli parti itu tidak bersatu di belakang Tun Dr. Mahathir Mohamad walaupun masalah tersebut cuba disembunyikan oleh Pengerusi PPBM itu sendiri.

    Katanya, walaupun hanya mempunyai 29,000 ahli, mereka tidak mampu bersatu dan bekerja sebagai satu pasukan.

    “Nampaknya, beberapa bukti telah mula terdedah bahawa kekecohan dalam forum itu adalah kerja orang dalam parti itu sendiri. Sama ada ahli PPBM menyalahgunakan program itu dengan bertanyakan soalan-soalan kepada Dr. Mahathir yang terlalu sukar dijawab beliau atau parti itu sedang berpecah teruk di antara Kumpulan A dan Kumpulan B sekali gus kekacauan itu adalah hasil daripada pertelingkahan dalaman.

    “Mereka tidak mahu menerima hakikat bahawa ia adalah kerja orang dalam sendiri dan kini cuba menyalahkan UMNO dengan mendakwa UMNO telah menghantar ejen provokasi untuk mensabotaj program itu,” katanya dalam blog beliau, malaysia-today.net, hari ini.

    Dalam pada itu, Raja Petra berkata, hakikatnya, perpecahan dalaman PPBM telah pun berlaku sejak parti itu mula dibentuk.

    Katanya, peristiwa semalam hanyalah ‘bom masa’ yang menunggu untuk meletup dan ia adalah pencetus untuk menamatkan riwayat parti itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI BADAK LA YG MENGEBOM C4 KAN ALTANTOYA

      Delete
  27. Mahahtir oh Mahahtir ,budak suruhan kau ni nak baut nothings to hide 4 pulak.Betulah mereka ni tak ada rasa kasihan belas langsung pada kau Mahahthir.Kau terhina terkeji ,termalu ,ter uturn,tergolek ,nanti akan terperangkap pula dgn RCI,mereka langsung tak kesah.Dia orang buat tak tahu je seolah-olah segala jawapan kau betul dan tepat,walaha LKS pun tak sanggup nak dengar ,keran penuh dgn kelentong dan bohong.Sekarang mereka nak buat nothings to hide 4 pulak?.Memang mereka nak rosak kan kau serosak rosaknnya.Nasib lah Mahahti oi.... kau juga yg nak jadi ayam laga.Aku memang tak simpati langusng pada kau/22 tahu kau jadi PM aku tak pernah pun sokong Umno ,keran memang tak suka pada kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 20:23

      Yang ko susah hati kenapa?
      Pegi la jaga Tuhan Rosmah ko yg dah malu kena Booo kat Johor tu.

      Delete
    2. 20.13..........ada lebih baik ko jaga hal ehwal gua penyamun ko. Dahlah sekarang DOJ bukak file jenayah. Ko pikir DOJ main2 ke dgn isu jenayah ni??? Ko pikir DOJ tak nak jaga nama US ke??

      Satu benda berkait dengan 2, 3 benda. Sumer akan berbalik pada titik asal yg mulakan jenayah korupsi tu.

      Mana nak lari.......kalo dah pikul taikkk lama2 orang terhidu jugakkkk....

      China labur duit bukan saja2......kalo tak der untung bagi dia.....dia takkan nak susahkan diri.

      Tengok apa jadi pada Sri Lanka, Zimbabwe, Cambodia dll. Aku rasa ko tak tau pon pasal ni sebab ko bukan baca punya orang.

      Otak sengkek tapi ada hati nak ngata orang.

      Apa peduli ko suka ke tak dgn Mahathir. Lu punya pasallah suka bapok pondan ke. Ada orang kesahhhh???

      Selama ni Mahathir hidop dengan simpati ko ke??? Malaysia ni membangun selama 22 tahun tu dengan ihsan simpati ko ke???

      Apa ada kesahhh dgn luuu....sapa luuu.....penting sangat kaaa????

      Poooodaaahhhh...!!

      Delete
    3. Anon..

      Ada kitaorang kisah dengan kamu ka?

      Muncul pun sebagai tikus sudah merasa pendapat diri itu hebat dan mampu mengubah dunia.

      Delete
    4. Bro phantom.

      Anon ni muncul pun sebagai anon tanpa latar belakang yang dikongsikan sudah merasakan dirinya menjadi penyumbang Tun M menjadi PM selama 22 tahun.

      Entahkan semasa Tun M PM ia belum layak mengundi pun, dan demikian sama ada ia wujud atau tidak wujud semasa Tun M PM tiada kesan pun.

      Sekurang-kurangnya bro phantom dll termasuk saya sendiri sudah pernah berkongsi sedikit sebanyak latar belakang masing-masing.

      Just untuk berkongsi semula kepada tikus yang barangkali masuk lewat ke dalam panggung, saya telah mengundi di dalam pilihanraya 4 atau 5 kali dan kesemuanya adalah untuk BN. Dalam kesemua PRU sebelum ini saya telah berkhidmat sebagai jentera BN.

      Bro phantom lebih senior dari saya dan lebih banyak terlibat dalam PRU.

      Tikus anon bagaimana pula?

      P/s - bro trooper kongsilah sikit lagi info berkenaan penglibatan bro dalam PRU2 sebelum ini. Kurang2 pun mengundi..

      Delete
    5. PAS DAH DAPAT 90 JUTA

      Delete
    6. Bro John Doe.......dah memang maklom tikus mondokkkk duduknya ditempat gelap dan busok.

      Tah dia ada tahkan tidak lagi masa zaman Tun M. Tah2 masih di Luh Mahfuz lagi.........atau time tu berak lendir pon dicebok orang.

      Haramjadah ada hati nak komen pasal Mahathir.

      Banyaaaakkklah orang heran dgn dia punya simpati.....weiii pigi matilah dgn luuu punya simpati tuuuu..!!

      20.13.........Luuu kalo nak masok sini tolong kasi upgrade sikittt luuu punya hotak and knowledge..........pasal sini ramai seniors yg belajar dan graduate U zaman Tun M.

      Seniors yg time sekolah dulu duk tengok TV hitam putih cerita Kojak, Combat, Mannix, Space 1999, Six Million Dollar Man.............bukan macam ko tengok 2.6 Billion Dollar Man.

      Orang dah makan asam garam lebih dulu pada ko. Kami dah lalui era pentadbiran dari 1st PM Tunku Abd Rahman, Tun Abd Razak dan Tun M hinggalah sekarang........

      Berpengalaman dari zaman Kapal Layar hingga tukar jadi Dacing........tu pasallah ko tak boleh nak goreng kami.

      Kami dah masak dengan Tun M.........kami lebih tau mana yg betol dan salah.

      Jangan ingat cara aku cakap bunyi macam org muda ko ingat aku pon sama macam ko. Pasal aku ada 4 org anak bujang dan 1 pempuan yg dah besar panjang......dah boleh dibuat kawan..........maka tu aku terikot2 dgn cara budak2 sekarang bercakap.

      Dengan orang baru luuu boleh temberang dgn senior2 luuu boleh jaaaalaaannnn.....

      Salam hormat dan salam perjuangan kpd Bro John Doe dan sumer kawan2 yg sekapal.

      Delete
    7. Anon 2013, apa yang ko meroyan
      Engko la sepatutnya manusia yang paling kasihan
      Tuhan beri otak tapi ko tak gunakan
      Apakah bezanya ko dengan binatang di hutan..

      Kalau manusia tiada simpati
      Tu tanda hatinya sudah mati
      Patutlah hanya kebencian yang kita dapati
      Anon, kalo takde komen berfaedah lebih baik ko berenti..

      Pada tun m dia nak perlekeh
      Seolah olah dalam negara jasa dia yang lebih
      Ini jenis manusia yang tak reti berterima kasih
      Terperasan diri bagus, apa sumbangan pun takde, sedih, sedih,sedih..


      Delete
    8. Alhamdulillah terima kasih Bro Perak Man atas sokongan sedara pada Tun M.

      Salam hormat dan salam perjuangan yeoppp....

      Delete
    9. Salam hormat juga teman berikan
      Pada bro phantom dan juga rakan rakan seperjuangan
      Kadang kadang bila tengok macai komen tak ketahuan, merapu berlebih lebihan
      Elok je pada diaorang ni kita bahasakan untuk diberi pengajaran..

      Delete
    10. Horey !!! Bro Phantom punya 4 anak bujang serta satu anak pompuan yang sudah besar panjang ! Murah rezeki ..

      Saya hanya ada satu anak saja yang sudah tamat zaman bujang . Cucu ada 3 dan yang sulong sudah pun berumor 8 tahun .

      Saya juga mempunyai 5 anak angkat yang saya "partly sponsored" persekolahan mereka di mana semuanya telah 'graduate' .

      Di samping itu , rumah lama kami yang terletak di Jalan Kent , KL , telah di jadikan rumah anak anak fakir dan yatim . Terdapat 25 penghuni ketika ini di mana tajaan adalah dari ahli keluarga , sahabat serta derma dari individu dan juga korporat .

      Bukan untuk bangga diri , tetapi hanya menunaikan ibadah .

      Delete
    11. Hoorey diny....tahniah tahniah. Banyak buat amal...Semoga murah rezeki...syabas

      Delete
    12. Alhamdulillah Diny, amalan yg sungguh baik. Janganlah rosakannya dgn terbabit dlm fitnah, benci, maki dan hina yg meluas kat blog ini. Istikharah dan minta Allah tunjuk kebenaran. Jangan terbabit menyokong kafir liberal naik sebagai pemimpin.

      Delete
  28. Malaysian Cybertrooper15 August 2017 at 20:21

    Masuk dah Mat Kopipes yg muka tampal dengan kulit babi... Sama macam Mr. Jamban.

    Dia ingat orang nak baca tulisan plagiarism dari Utusan tu.

    ReplyDelete
  29. Panjang la pulak... najib ape citer skang ni.. skang ni org duk citer pasal kanser, dia duk bising pasal parut kudis, bekas panau le bagai. Kanser dah nak sampai tahap empat la labu ooiii.

    ReplyDelete
  30. Bagus cadangan Tn Budin.

    Letakkan Tun M dan Hadi Awang sepentas dan mari kita lihat bicara mereka tentang Memali.

    Jangan lupa panggil Taufik, Mr J, unknown sahabat, kejora, Paul Bagio, dan kesemua para macai tikus untuk bertanya tentang Memali.

    Masalah orang yang memiliki dua wajah dan dua lidah ialah apabila dua kumpulan yang ia pernah putarkan lidahnya duduk bersama-sama maka mereka akan kematian akal.

    Di pihak PAS mengatakan Ibrahim Libya shahid sekali lagi adalah ibarat mengkafirkan UMNO. Mana pergi politik matang? Mengatakan mereka tidak shahid ibarat mengatakan mereka mati katak demi amanat.

    Di pihak macai Jibun yang menggunakan Memali konon untuk memalukan Tun mereka juga akan terperangkap. Mengatakan kerajaan zalim kerana membunuh para pemberontak ini adalah ibarat menyokong takfir yang puak ini lakukan ke atas UMNO, bererti mereka mengakui mereka juga kafir kerana menyokong UMNO. Tidak menyokong pengkafiran in pula take boleh sebab mereka telah gunaknnya sebagai modal konon Tun M ini zalim.

    Mereka tidak boleh menggunakan kedua-dua wajah dan kedua-dua lidah mereka untuk menipu dua golongan bertentnag secara serentak.

    Sekali lagi mereka akan tewas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan2 mari kita layari link di bawah berkenaan dgn Peristuwa Memali........

      https://youtu.be/D0NQpQjwk_A

       https://youtu.be/YLZ5wj0RHTU

       https://youtu.be/EHeTu-3iiTI

      Delete
  31. Mr j n geng kopipes pi mampos

    ReplyDelete
  32. Satu lagi gelaran untuk mahathir yg baru diberi oleh Nazri ...street fighter.... Macam anak aku duk main di PC.

    ReplyDelete
  33. PENCETUS INSIDEN KECOH NOTHING TO HIDE 2 TERJAWAB, DALANGNYA ARMADA & ‘SECURITY’
    Akhirnya satu video yang jelas dan terang siapa memulakan insiden kekecohan itu terdedah. Lain mereka tangkap lain mereka lapor kepada Polis.



    Sedangkan yang memulakan itu adalah lelaki berkacamata hitam, seorang security dan seorang lagi lelaki yang berbaju hitam berambut panjang (bersebelahan security). Insiden itu jelas menampakkan lelaki berkenaan melompat sambil membaling kerusi itu kepada Taufik bekas Exco Armada yang sedang bertanya soalan Tragedi Memali.
    Oleh itu dakwaan Taufik adaah benar kerusi itu ditujukan kepadanya. selepas itulah kerusi,kasut, selipar, botol dan segala objek dibaling. Itu termasuk dakwaan Ketua Armada dan urusetia PPBM dibilik urusetia atas dewan yang mencampakkan kerusi dari atas.



    Jadi siapa budak-budak remaja yang Armada tangkap itu? itu hanya gimik? sedangkan lelaki sebenar adalah team Armada sendiri. Mohon PDRM siasat, panggil Syed Saddiq dan beberapa penganjur yang gagal mengurus program.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMENO SEKARANG BAK MENDUKUNG BADAK HIDUP

      Delete
    2. lelaki berkaca mata hitam?!,...mat gelap kot,...

      Delete
    3. Terima kasih Anon. Pencerahan ini membantu. Harap masih ada mereka diblog ini yg cintakan kebenaran.

      Delete
  34. MUKHRIZ, YEKE MAHATHIR BERANI JAWAB SOALAN ‘PANAS’?
    TAMPIL mempertahankan ayah sendiri, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad lebih berani berdepan dengan audien untuk menjawab soalan ‘panas’ berbanding Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
    Timbalan Presiden PPBM itu berkata, pelbagai soalan telah diajukan kepada Mahathir semasa program Nothing To Hide 2.0 di Shah Alam pada Ahad lalu sebelum berlakunya insiden keganasan kira-kira jam 5.10 petang hari berkenaan.
    Bagaimanapun ternyata Mukhriz cuba berbohong dalam perkara ini. Katanya Dr Mahathir tidak takut untuk menjawab soalan-soalan apapun yang diaju terhadap dirinya.
    Namun jelas kita dapat saksikan melalui beberapa rakaman video dan poster yang tersebar di media sosial menunjukkan bagaimana Pengerusi PPBM itu cuba berdolak dalih ketika menjawab soalan berkaitan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dan peristiwa Memali 1986.
    Walaupun yang bertanya itu adalah dari kalangan penyokongnya sendiri dan ada juga dari penentang pembangkang, namun ke semua soalan ‘panas’ tersebut tidak dijawab dengan fakta oleh Dr Mahathir.
    Dia sekadar berdolak dalih dan cuba bersuara secara sarkastik sepertimana yang dia selalu lakukan.
    Namun kita tidak seharusnya terlalu memarahi Mukhriz kerana ‘dimana tumpahnya kuah jika tidak ke nasi’. Begitulah juga sifat suka berbohong dan memanipulasi fakta yang ada pada diri Dr Mahathir sejak 22 tahun memerintah negara telah diwarisinya kepada anaknya sendiri pada hari ini.
    Sebagai seorang anak kesayangan bapa dan ibu, Mukhriz akan sedaya upaya mempertahankan Dr Mahathir kerana cita-cita Pengerusi PPBM itu adalah mahu melihat Mukhriz berjaya menjadi Perdana Menteri Malaysia melalui jalan senang dan ‘kabel’

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 21.00
      Kau hadir ka di program nothing to hide 2.0 tu kalau tak jangan buat dakyat menipu kata Tun M tak jawap semua dijawap dgn sempurna kecuali isu memali belum habis kumpulan jamal jamban buat Hal.

      Delete
    2. KABEL GENTING HIGHLAND NAJIB

      Delete
  35. SALAHKAN UMNO SUDAH JADI “PROSEDUR STANDARD OPERASI” PPBM
    Tindakan menyalahkan pihak lain kerana kelemahan dan kesilapan sendiri adalah ‘prosedur standard operasi’ (SOP) parti pembangkang di negara ini.

    Ini juga yang diamalkan oleh Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kelmarin apabila program ‘Nothing to Hide’ yang mereka anjurkan kecoh, pemimpin PPBM,PKR, DAP dan PAN terus menuding jari kepada UMNO dan Perdana Menteri sebagai ‘puncanya’ kejadian itu

    Ketua Pemuda UMNO Kedah, Datuk Saiful Hazizy Zainol Abidin menegaskan Pemuda mengecam tindakan pihak yang sengaja mencetuskan huru-hara yang berunsur keganasan dalam mana-mana forum atau keramaian.

    Bagi sebuah negara yang bebas berpolitik, Sesiapa juga bebas untuk mengeluarkan pandangan, asalkan bukan kata-kata yang berbau hasutan dan fitnah, kata Saiful Hazizy dalam satu kenyataan semalam.

    Beliau mengulas mengenai tuduhan parti pembangkang terhadap UMNO selepas program Nothing To Hide 2.0 yang berlangsung di Dewan Raja Muda Musa, Seksyen 7, Shah Alam Selangor kelmarin dicemari dengan insiden membaling mercun suar dan kerusi.

    Kekecohan itu berlaku semasa Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr. Mahathir Mohamad sedang menjawab pertanyaan para peserta forum itu.

    Menurut Saiful Hazizy lagi,kekecohan itu diyakini berlaku kerana kekecewaan peserta setelah tidak dilayan oleh Dr. Mahathir yang enggan menjawab pertanyaan mereka.

    Pemuda UNMNO percaya wujud protes dalaman di kalangan Angkatan Anak Muda Bersatu (Armada) PPBM yang tidak yakin dengan sifat ‘kebudak-budakan’ pemimpin sayap muda parti itu dan kredibiliti Dr. Mahathir yang tidak konsisten pegangannya kebelakangan ini.

    “Kami percaya Armada dan PPBM kini sedang berada di ambang kejatuhan berikutan hilangnya keyakinan dan kepercayaan ahli akar umbi .terhadap pemimpin parti itu, ” jelas Saiful Hazizy yang juga Exco Pemuda UMNO Malaysia.

    Sebelum ini, Exco Armada mempersoalkan kegagalan Dr.Mahathir untuk menjelaskan kepada ahli PPBM mengenai kekayaan yang diperolehi anak-anaknya dalam masa yang singkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB YG BERSALAH JD KLEPET

      Delete
    2. Anon 21.02,
      Kau rasa org nak pecaya ka apa kau tulis , sebab tiada siapa buat Masa in nak anggap umno tu bersih dari korup selagi najib dan semua pemimpin yg ada sekarang masih berkuasa selagi itu lah umno kotor jangan buang masa la ooi.

      Delete
  36. PEMBANGKANG, FITNAH BERPISAH TIADA
    Pengerusi Umno Selangor Tan Sri Noh Omar hari ini menyelar kenyataan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali yang menuduh Umno dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kononnya merupakan dalang kekecohan semasa Program Nothing To Hide 2.0 kelmarin.

    Noh berkata kenyataan itu berunsur fitnah semata-mata.

    “Pembangkang dan fitnah berpisah tiada, saya ingat Rafizi (Naib Presiden PKR Mohd Rafizi Ramli) yang suka buat fitnah, tetapi Azmin pun sama. Inilah perangai dan sikap pemimpin pembangkang kerana apa juga perkara (buruk) yang berlaku dalam negara, mesti kita dipersalahkan.

    “Yang buat kecoh semalam adalah mereka (pembangkang) tetapi kenapa nak tuduh Umno dan perdana menteri. Saya ingat cukup-cukuplah hendak menghasut dan menipu rakyat terutama MB Selangor…apa juga kesilapan yang dia buat, dia tak akan boleh terima,” katanya.

    Noh yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan ditemui pemberita selepas Majlis Penyerahan Watikah Pelantikan Jawatankuasa Perwakilan Penduduk (JPP) Negeri Perak Sesi 2017-2019 dan Penganugerahan Penarafan Bintang PBT 2016 Negeri Perak di sini hari ini.

    Beliau diminta mengulas dakwaan Azmin kononnya Najib menggunakan gangsterisme semasa majlis Nothing To Hide 2.0 anjuran Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) di Shah Alam semalam yang bertukar kecoh apabila dicemari insiden membaling selipar dan sebagainya daripada beberapa individu yang hadir.

    Insiden kira-kira 5.10 petang itu bermula apabila seorang hadirin lelaki bertanya kepada Pengerusi Bersatu Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung tragedi Memali di Baling, Kedah pada September 1985.

    Bagaimanapun, sebelum soalan tersebut selesai dijawab oleh Dr Mahathir, kelihatan individu tertentu membaling selipar, diikuti kerusi, kasut dan botol air sebelum menyalakan suar dan membalingnya ke arah bekas perdana menteri itu yang berada di tengah pentas dan hampir mengenainya. – Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMNO DAN BADAK BERPISAH TIADA

      Delete
  37. 4 SOALAN YANG MAHATHIR GAGAL JAWAB
    Soalan Pertama

    1) Pada tahun 1998, Tun sendiri berkata yang Tun bertindak memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana pertuduhan liwat beliau. Tun juga kata orang seperti beliau tak layak jadi Perdana Menteri. Tetapi baru-baru ini Tun telah keluarkan kenyataan yang hukuman bagi salah laku seks Datuk Seri Anwar di bawah pentadbiran Najib adalah bersifat dendam politik. Tun juga bersetuju yang jika Pakatan harapan menang PRU14, Anwar akan jadi PM.

    Jadi,

    a) Apakah tindakan Tun memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998 atas tuduhan yang sama juga bersifat dendam politik semata-mata?

    b) Dari perspektif Tun, apakah Datuk Seri Anwar sememangnya terlibat dengan aktiviti tidak bermoral liwat ini? Ya atau tidak?
    Sekiranya Ya.

    – Bagaimana pula sekarang ini Tun boleh bersetuju yang orang seperti ini boleh menjadi ketua umum Pakatan harapan serta calon Perdana Menteri?



    Soalan Kedua

    Saya selalu melihat ceramah ceramah Bersatu di kawasan luar bandar dan Felda kononnya Pakatan Harapan akan menyelamatkan Felda serta membela warganya dari kezaliman BN sekiranya dapat membentuk kerajan. Tetapi apa yg berlaku baru baru ini seorang Ahli Majlis Tertinggi Bersatu Zaid Mat Arip telah ditangkap atas tuduhan rasuah didalam kemelut Felda.

    a) Jadi bagaimana Pakatan Harapan nak menyelamatkan Felda sedangkan pemimpin mereka sendiri yg menjadi dalang didalam masalah yg dihadapi Felda

    b) Bagaimanakah seorang yg bermasalah seperti beliau dilantik menjadi pimpinan tertinggi Bersatu? Adakah semua pemimpin Bersatu ini dari golongan perasuah? Sebagai pengerusi adakah Tun hanya lepas tangan mengenai pekara ini?



    Soalan Ketiga

    Parti dominan dalam Barisan Nasional adalah Umno. Jadi Perdana Menteri,Timbalan serta majoriti anggota kabinet adalah dari Umno. Konsep ini lumrah diamalkan di mana-mana pun. Sesuatu yang normal. Sebaliknya, bagi Pakatan Harapan, parti yang paling dominan adalah DAP. Ia ada 38 kerusi. Bersatu setakat ini cuma ada 2 kerusi.

    a) Realitinya, mustahil bagi Bersatu tiba-tiba meloncat mendadak dari 2 kerusi ke jumlah yang dominan. Dalam hanya beberapa bulan memang mustahil. Jadi apakah nasib Bersatu dalam pentadbiran negara jika sekiranya Pakatan Harapan membentuk kerajaan?

    b) Realitinya juga, selaku parti paling dominan, DAP akan letak orang DAP jadi PM, TPM serta majoriti anggota kabinet. Inilah bentuk kuasa yang DAP pegang di Pulau Pinang. Apakah demi karier politik anak Tun, Datuk Seri Mukhriz, Tun sedia berkompromi dan membelot orang melayu dengan membiarkan DAP memegang tampuk kuasa negara?



    Soalan Keempat

    Pada 19 november 1985, telah berlaku satu tragedi di dalam negara iaitu tragedi memali. Dalam peristiwa ini, pihak polis telah diarahkan untuk menangkap Ibrahim Libya di bawah ISA atas tuduhan memecahbelahkan umat islam. Insiden tersebut telah menyebabkan 4 orang anggota polis terbunuh serta 14 orang kampung juga turut terbunuh.

    a) Dalam kenyataan Tun melalui blog chedet, Tun telah menggelarkan penduduk kampung yang terbunuh ini sebagai penjenayah. Boleh Tun jelaskan penjenayah apa yang hanya bersejatakan parang dan buluh melawan pihak polis yang lengkap bersenjata?

    b) Menurut laporan kertas putih yang telah diterbitkan oleh kerajaan pada ketika itu,seramai 576 orang anggota polis lengkap bersenjata bersama kereta perisai telah diarahkan untuk menangkap ibrahim libya seorang? Adakah ini satu operasi penangkapan atau sememngnya dari awal ianya dihantar untuk membunuh?

    c) Adakah Tun yang mengarahkan pihak polis bertindak sedemikian? Adakah Tun mengaku bertanggungjawab terhadap pembunuhan ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SOALN YG AMENO PERLU JAWAP..SAPEKAH YG MENC4 KAN ALTANTOYA

      Delete
    2. d) Dapatkah TGHH untuk menjadi Ulul Amri Negara?...pilihan jawapan di bawah:-

      1) Tak merasa.
      2) Kempunan nak merasa.
      3) Memang tak dapat rasanya.

      Delete
  38. NOTHINGTOHIDE2 : ARMADA HANCURKAN REPUTASI TUN MAHATHIR
    Kisah NothingToHide2 belum lagi berakhir.

    Laporan terbaru menyatakan Polis akan memanggil beberapa lagi individu berkaitan isu kekecohan yang terjadi pada majlis anjuran Ketua Armada Pribumi itu.

    Pada majlis penuh provokatif dan agenda mahu mengaibkan Perdana Menteri itu telah terjadi ketirisan hal keselamatan dimana tetamu VIP sendiri ia itu Tun Mahathir tidak selamat dan keselamatan nya di kompromi.

    Sebaik sahaja insiden terjadi di mana selipar , kerusi dan suar berterbangan , pihak penganjur ia itu Armada terus menuding jadi kepada UMNO.

    Ini ada lah lazim bagi pembangkang, apa apa kegagalan dan hal memualkan akan dengan segera di lontar kepada UMNO.

    Kenyataan jangkal Ketua Armada bahawa mereka yang di tahan bukan lah ahli Pribumi maka ia mesti orang UMNO hanya menunjuk kan cetek nya otak juara pendebat.

    Sesiapa pun boleh mengupah orang lain.

    Tambah lagi Ketua Armada tiada pengalaman politik dan masih mentah , malah jahil pun juga kerana terlalu taksub memuja Tun Mahathir sehingga terlupa Tun Mahathir terlalu ramai musuh, bukan sahaja dari luar bahkan dari kalangan pembangkang.

    Antara musuh nyata Tun Mahathir dari kalangan pihak pembangkang ada lah mereka yang menghadiri majlis forum bersama Hishamuddin Rais dan Mat Sabu tempuh hari

    Pada majlis itu jelas mereka memaki hamun dan menyindir Hishamuddin Rais dan panel.

    Perkataan “bullshit” dan “penipu” serta “pembohong” begitu murah di taburkan.

    Pada majlis N2H2 kali ini jelas paling ketara ada lah betapa Tun Mahathir gagal menjawap semua isu yang di lemparkan kepada nya berkenaan diri nya sendiri.

    Mahathir boleh bercakap bercakap berkenaan Najib berjam jam , namun sebaik sahaja apabila subjek itu berkenaan diri nya dia “jem” dan otak “malfunction”.

    Otak Tun Mahathir tidak di “tune” kepada diri nya.

    Baru sahaja isu Anwar dan Memali di bangkit kan sudah hilang akal , belum skandal dan isu lain lain.

    Itu belum lagi isu FOREX ,Bailout menggunakan wang Petronas untuk anak nya , hal menyerahkan IPP kepada sahabat nya, pembunuhan Abd Jalil ketika menyiasat skandal BMF dan banyak lagi.

    Kini , seluruh dunia menyaksikan betapa idola Pribumi tergagap dan terkedu apabila di soal perihal nya.

    Malah bukan sahaja tidak mampu menjawap , bahkan menjawap pun dalam keadaan tidak menjawap.

    Ada kala nya menjawap soalan dengan berkata “itu cerita lama”.

    Ia mungkin cerita lama , namun ia belum pernah di jawap itu sebab ia masih di soal lagi bila waktu bersesuaian.

    Kini telah pun tular video Mahathir gagal menjawap , maka reputasi nya yang kian terhiris terus merudum,.

    Jika sebelum ini kredibliti nya “suspek” dan hilang , kini reputasi nya hancur terus.

    Tun Mahathir pulang kerumah dalam kawalan ketat , ketika di “escort” keluar dia di kerumuni pengawal Polis yang takut selipar terbang ke kepala nya.

    Mahathir rupa nya jaguh bertanya dan bukan jaguh menjawap.

    Jika sebelum insiden selipar ini Armada dan puak nya menyangka Idola mereka hebat berani tidak takut sesiapa pun , rupa nya ia hanya ilusi sahaja , bila betul betul di asak , idola Armada terkedu dan mencari alasan untk tidak menjawap.

    Maka fikir kan lah dengan waras, reputasi Najib yang tidak datang dan memang tidak melayan majlis bodoh ini kah yang hancur , atau reputasi Mahathir kah yang hancur?

    Maka besar lah impak nya kali ini terhasil dari majlis bodoh Armada , semua nya kerana kejahilan Armada sendiri , Mahathir yang tekenal sebagai pakar U-Turn kini sudah terkenal sebagai “orang yang gagal menjawap perilaku sendiri”.

    Armada lah pihak yang peru bertanggung jawap menghancurkan dan menjahanam kan reputasi Tun Mahathir.

    Bak pepatah kata Inggeris “Armada screw big time”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAK KATA PEPATAH, NAJIB IS SCREW BY BADAK

      Delete
    2. Selalunya dan lazimnya orang yang berani berdepan dengan sesiapa saja untuk menjawab semua tuduhan Dan berani berdepan rintangan kerap disebut oleh punjangga bahawa kita berani kerana benar. Bukan macam najib buat nothing to hide bila tengok orang tua 92 tahun datang terus lari , lepas laporan 1mdb terus diOSA Kan supaya semua tak boleh soal ini takut kerana salah , memang sial pemimpin umno sekarang

      Delete
  39. TANPA ISU 1MDB , MAHATHIR TERLONDEH TELANJANG BULAT {BARENAKED}
    Ramai terlupa bahawa serangan awal Tun Mahathir terhadap DS Najib bukan bermula dengan isu 1MDB tetapi dengan entri di blog nya berjudul “Tegur”Kemudian dia memulakan serangan dengan bercerita tentang kemewahan perbelanjaan keluarga Perdana Menteri.
    Lalu selepas itu sebaik sahaja Anwar masuk ke dalam penjara dia mengungkit kisah Altantuya seolah olah dia sendiri tidak membaca proceeding kes itu dan kerana Anwar yang mempopularkan kes Altantuya maka demi mahu menarik sokongan penyokong Anwar maka Tun M mengungkit kisah Altantuya
    Itu sebab ketika Anwar menyerang Najib dengan kisah itu, Mahathir hanya berdiam diri , ini kerana dia mahu menyambung kisah itu untuk memikat hati penyokong Anwar dan pembangkang.
    Selepas isu 1MDB berjaya di “cooked up” baru lah Tun Mahathir menumpu seluruh jiwa raga kepada isu ini.
    Pertemuan di London bersama kuncu kuncu kaya nya telah membuat Mahathir tekad bahawa 1MDB lah alat yang boleh menjatuhkan Najib Razak.
    Semua pihak yang pro kepada nya dan anti UMNO dan Najib di kerah bermati matian bermain isu 1MDB.
    Itu sebab isu 1MDB beralih alih dan sentiasa ada sudut baru. walau sekali pun tanpa pembuktian, seperti mana Claire Brown sedang gelabah di mahkamah UK hari ini.
    1MDB di pilih kerana isu kompleks perniagaan apa bila di taburkan ke jalan raya lalu di pick up oleh si dunggu dan si bebal yang tidak tahu urusan koporat akan mempercayai nya.
    Mereka sangka wang boleh di alihkan hanya dengan arahan mulut sahaja , batang tengkok pegawai yang menjalankan kerja alih kan wang itu bagaimana? tanpa dokumen dan tanda tangan pihak yang ada autoriti.
    Malah pihak bank yang menerima wang pun menerima dengan arahan mulut sahaja tanpa time stamp dan bukti bank in untuk mengira interest.
    Orang jalanan seolah olah hairan mendengar kisah meminjam wang oleh 1MDB seolah olah meminjam itu satu kesalahan.
    Sedangkan meminjam wang ada lah normal bagi sesebuah syarikat.
    Kemudian nya orang ramai di lempar lagi dengan isu beralih alih dari wang 1MDB telah di curi dan kemudian berakhir dengan 1MDB pula yang mencuri duit untuk menghantar orang mengerjakan Haji.
    Asal kan boleh mengelirukan rakyat sudah memadai.
    Ketika Tabung Haji membeli tanah , Tabung Haji di kecam sebagai mem”bailout” 1MDB pula.
    Kemudian apabila di jual pada pihak lain, 1MDB di tuduh menjual kepada negara luar.
    Membeli salah , menjual pun salah , menjual pada dalaman salah , menjual pada luar di tuduh gadai pula.
    Dalam ertikata mudah, 1MDB serba salah dan serba tidak kena.
    Ini kerana Mahathir mahu 1MDB di hancur kan nama nya supaya gagal berniaga dan Tun Mahathir boleh tuduh Najib gagal dan harus letak jawatan.
    Sedangkan Mahathir yang ada tangan dalam membant kegagalan nya, dengan sabotaj IPO nya kerana takut 1MDB berjaya.
    Kini rakyat sudah semakin bijak , perilaku Mahathit pada era tanpa internet dan media sosial telah kembali menghantui nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB TELAH DIMALUKAN DAN DIBOOO SEMASA BERADA DI PENANG..GANGNAM STYLE

      Delete
  40. Kini rakyat sudah semakin bijak , perilaku Mahathit pada era tanpa internet dan media sosial telah kembali menghantui nya.
    Insiden kekecohan yang terjadi pada majlis NothingToHide2 jelas terlihat Mahathir hanya “lame duck” dan layu longlai apabila perlu menjawap isu dan skandal berkenaan diri nya sendiri.
    Perhatian rakyat kini tertumpu kepada perilaku Mahathir yang belum pernah terjawap.
    Mahathir jaguh kepada isu 1MDB kerana dia yang membantu mengagalkan nya, tetapi PROTON gagal berpuluh kali di tangan nya dan berakhir dengan kerajaan Najib yang memberi bantuan kewangan.
    Bagus juga Ketua Armada menganjurkan majlis forum N2H2, kerana bukan Najib yang terlondeh , sebalik nya Mahathir yang terlondeh.
    Kini semua rakyat mula sedar , betapa Mahathir dan pembangkang bersungguh sungguh bermain dengan isu 1MDB, ia kerana selagi ada isu 1MDB mereka berselimut dengan nya.
    Kerana isu 1MDB reda dan “subsides” maka isu lain berkenaan Mahathir dan rasuah pembangkang mula terdedah dan terlondeh.
    Satu persatu rasuah pembangkang terutama nya DAP mula terdedah dan paling ketara Mahathir sendiri terlondeh dan terdedah apabila tumpuan rakyat bukan kepada isu 1MDB.
    Patut lah Mahathir dan pembangkang bersungguh sungguh dengan isu 1MDB, rupa nya itu lah tempat mereka menipu rakyat , selagi rakyat berjaya di umpan dengan isu ciptaan, maka mereka terselamat.
    Kini insiden di N2H2 jelas menunjuk kan bahawa Mahathir lemah, layu dan longlai apabila menjawap skandal nya sendiri.
    Selama ini dia terselamat kerana berjaya alihkan rakyat kepada DAP dan PAS dulu nya, kemudian kepada Pak Lah , dan kini kepada Najib, bila alihan mula tidak menjadi, lampu besar stadium menyuluh kepada Mahathir , dan Mahathir terlondeh satu persatu.
    Tidak lansung mampu menjawap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB TIDAK MAMPU MENJAWAP KENAPA 2.6 BILLION HILANG? SAPEKAH YG MEMBUNUH ALTANTOYA

      Delete
  41. 21.00,21.2,21.4,21.8
    Cuba kamu cite kat aku,pasal 1mdb menyebabkan negara berhutang rm 50b,ada duit dlm akaun piem 2.6,cite src,cite felda dan fgv,tabung haji kena beli tanah mahal berganda2,mara hampir lungkup,tiada lagi pelajar ditaja ke l.negara,cite lembu kak ijat,cit kes rasuah rm100 juta di KBS ....ingin benar nak tau kisah benar ni...

    ReplyDelete
  42. HADI AWANG KATA, YANG PATUT DIPERSALAHKAN DALAM KEKECOHAN NOTHING TO HIDE 2.0 ADALAH MAHATHIR KERANA DOSA-DOSA MEMALINYA!!!
    Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang baru beberapa hari lepas, dikunjungi oleh tiga orang pemimpin utama PKR termasuklah Wan Azizah dan Azmin Ali, hari ini mengeluarkan kenyataan membabitkan kekecohan dalam program Nothing To Hide 2.0 yang dianjurkan oleh ARMADA Cap Bunga dua hari lepas.

    Menurut Abdul Hadi Awang yang mengeluarkan kenyataannya pada hari ini, tidak sewajarnya pesta tuding jari menyalahkan pihak lain berlaku dan pada masa yang sama, asas dan punca kepada tercetusnya soalan serta peristiwa Memali, tidak dijawab sehingga ke hari ini. Mahathir sebagai puncanya, sepatutnya menjawab soalan yang dilontarkan, bukannya berselindung di sebalik kekecohan tersebut untuk melarikan diri daripada menjawab.

    Peristiwa Memali menyaksikan PAS adalah mangsanya apabila diserang hebat sehingga mengorbankan salah seorang pemimpin setempat, Ibrahim Mahmud dan rakan-rakannya.

    Abdul Hadi Awang turut mengucapkan terima kasih kepada individu yang bertanya dan meminta penjelasan berhubung Peristiwa Memali daripada Dr. Mahathir.

    "Kepada yang tidak mampu menjawab, sepatutnya tidak marah dan orang lain tidak membuat kekecohan. Anak-anak muda sahaja tidak sepatutnya dipersalahkan, sepatutnya juga dipersalahkan adalah penyebabnya," ujar Abdul Hadi Awang. (RUJUK SINI)

    Menurut Abdul Hadi lagi, ketika tragedi tersebut, Ibrahim Mahmud dan rakan-rakannya dipersalahkan. Sedangkan orang yang suka menghina Islam serta hukum-hakam Islam yang menimbulkan kemarahan Ibrahim Mahmud dan rakan-rakannya, langsung tidak dipersalahkan.

    Kata Abdul Hadi Awang lagi, ramai orang PAS yang kuat mengkafirkan UMNO, akhirnya ramai yang masuk UMNO atau diam sahaja. Hari ini, PAS dan UMNO bekerjasama dalam perkara Islam. Malangnya menurut Abdul Hadi Awang, ada pihak yang marahkan pendekatan yang digunakan oleh PAS.
    Menurutnya, ramai kakitangan kerajaan, polis dan UMNO sendiri tidak bersetuju dengan pendekatan yang diambil oleh Dr. Mahathir sehingga mengorbankan anggota polis yang dipaksa untuk menyerang Ibrahim Mahmud dan rakan-rakannya. Bagaimanapun, Dr. Mahathir dan konco-konconya melempar batu menyembunyikan tangan dalam mengulas isu sejarah hitam ini.

    Abdul Hadi Awang turut berkata, tiada guna mengungkit semula tragedi hitam tersebut kerana ternyata Dr. Mahathir langsung tidak berasa kesal, bahkan langsung tidak berniat memohon ampun dan maaf daripada ahli-ahli keluarga mangsa tragedi hitam itu.

    Sementara itu, seorang anak mangsa Tragedi Memali menulis surat terbuka secara panjang lebar dan mencabar Mat Sabu, Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub untuk mengesahkannya.

    Di bawah ini adalah salinan surat terbukanya tanpa sebarang suntingan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIP LA YG MENYEBABKAN SABAH DISERANG..KEPONDANAN NAJIP TERSELAH

      Delete
  43. Tun Mahathir, Jangan mudah lupa!
    Mat Sabu, Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub boleh sahkan!

    Oleh: MOHAMAD ZUHDI MAT PIAH
    Anak Mangsa MEMALI 1985

    1. Dulu kau kata Anwar peliwat dan tidak layak memimpin negara, kini kau boleh bersama² mainkan rakyat jelata, konon itu cerita lama, Anwar pula kata 'luka kecil' sahaja! Walaupun sampai lebam biji mata dan rakyat dibelasah disembur gas pemedih mata, ada yg dipukul dan dipenjara. Ini semua hanya kerana kau takut hilang kuasa.

    2. Begitu juga peristiwa Memali, Ustaz Ibrahim seorang ahli PAS yg sangat berpengaruh, kata²nya memikat hati rakyat jelata, beliau berkata benar, berani lawan penyelewengan dan kezaliman, bangkit basmi kemungkaran, beliau tidak takut celaan orang yg mencela, beliau tidak pernah gentar dengan ugutan sang penguasa rejim Tun M ketika itu, UMNO Baling dan Kedah rasa tergugat, sehingga ada dikalangan pemimpin UMNO Kedah mendakwa Ustaz Ibrahim pembawa ajaran sesat.

    3. Ustaz Ibrahim merupakan lulusan Universiti al-Azhar Mesir, kemudian belajar lagi di India dan Libya. Pernah bertugas sebagai pegawai pendakwah di Bahagian Agama (JAKIM) di Jabatan Perdana Menteri. Beliau letak jawatan untuk berkhidmat kepada masyarakat kampungnya, rumahnya dijadikan tempat pengajian, orang kampung datang untuk menimba ilmu, tiada sebarang jenayah yg mereka lakukan, jadi tiada sebab untuk tahan atau tangkap beliau.

    4. 19/11/1985 Tanganmu berlumuran darah² mangsa Memali, 14 orang dibunuh dengan kejam lagi zalim, walaupun bukan kamu yg tembak atau bunuh mereka (sepertimana kau tidak pegang satu bata pun utk pembangunan negara) tetapi ianya berlaku kerana arahan daripada kamu.

    5. Tarikh tersebut, 14 orang isteri menjadi balu, anak² menjadi yatim, keluarga kehilangan ayah, kau bunuh tanpa belas kasihan, 3600 anggota polis lengkap bersenjata menyerang orang kampung bersama seorang ustaz kesayangan mereka.

    6. 4 orang anggota polis yg terkorban terkena peluru, dari mana datangnya peluru kalau bukan dari sesama mereka? Tidakkah ada dikalangan polis yg mabuk dan melepaskan tembakan rambang? Orang kampung tiada M16, meraka hanya ada parang untuk urusan kerja kampung seharian.

    7. Kereta perisai dibawa ke sana, merempuh pagar dengan rakus, melepas gas pemedih mata kepada orang kampung termasuk wanita dan kanak².

    8. Apa salah mereka? Terbukti mereka tiada rekod jenayah, mereka tidak bersalah dan tidak pernah dihukum bersalah oleh mana² mahkamah dalam negara. Hanya kerana bimbang kuasa dan pengaruh terhakis, tergamak kau bertindak sedemikian, sungguh kau sangat zalim lagi kejam.

    9. Tun M mendakwa mereka adalah penjenayah, pihak atasan polis juga mendakwa mereka adalah komunis. Ternyata ketika risikan komando 69 yg kononnya rumah Ustaz Ibrahim merupakan markaz komunis adalah maklumat palsu yg akhirnya mereka balik dan maklumkan kepada 'bos' mereka bahawa bukan markaz komunis tetapi rumah ustaz yg mengajar ilmu agama.

    10. Ustaz Ibrahim dan 13 orang yg lain terkorban dengan tembakan dari peluru M16, bergelimpangan dihalaman rumah, didepan mata anak dan isteri, tanpa ada belas kasihan mereka terus disepak terajang dan dihentak dengan laras senapang.

    11. Yang masih bernyawa dipukul bagaikan binatang, dicampak dalam trak bertindan² tanpa belas kasihan, dipijak dan dilanyak sepuas yg mahu dan dicampak bagai sampah, sungguh kau macam binatang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIP JGN MUDAH LUPA..KAMU TELAH MENGEBOM ALTANTOYA DAN MENYIMEN KEVIN

      Delete
    2. Mcm ni punya kelentong.Gebang lebih,kasi besar2 tu amplifier....

      Delete
    3. Hoi anon diagas ni aku nak tanya sikit.....pernahkah selama ini Tun menarik balek tentang pertuduhan terhadap Anuar??.... kerana apa??.... kerana Anuar betul adalah seorang peliwat.Tentu kau ini seorang yg senget kalau memaksa Tun supaya mengatakan/mengaku yang Anuar bukan seorang peliwat,sedangkan Anuar telah pun menjalani hukumannya sejak sekian lama.Kalau kau bodo pun biarlah berpada2 ok?..

      Delete
  44. 12. Ayah saya (Mat Piah Yunus) ditembak dengan peluru M16, tembakan bertubi² sehingga 14 biji peluru hinggap di badannya, jarinya putus, tangannya patah, dadanya tembus ke belakang, beliau dipijak, diherdik kerana tidak 'mampus'.

    13. Ayah hanya tersenyum menunggu syahid yg beliau idam²kan, tetapi kuasa Allah mengatasi segala²nya, beliau tidak mati, beliau diseret dan dihumban dalam trak polis.

    14. Di hospital, doktor keluarkan dan sahkan 14 biji peluru dalam badannya, dalam keadaan luka yg parah, Ayah diikat dgn rantai besi bagaikan penjenayah paling besar dan merbahaya, sehingga pernah mak bawa saya ke hospital untuk ziarah Ayah, saya waktu itu baru berumur setahun, menjerit ketakutan melihat keadaan Ayah. Kenapa sampai begitu??? Sekali² saya tidak akan katakan ianya 'isu kecil'.

    15. Selepas beberapa bulan, Ayah dimasukan dalam tahanan ISA, 2 tahun akan ditahan. Dalam keadaan mak yg tidak sihat dan saya masih kecil, Ayah diperlakukan tanpa prikemanusiaan.

    16. Begitu juga kanak² dan wanita disiksa, selain 14 nyawa terkorban, ramai mangsa yg cedera parah, ada yg cacat kekal sampai hari ini.

    17. Setelah 32 tahun berlalu, Tun M tidak pernah mengaku salah apatah lagi ingin memehon maaf, Mat Sabu, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub boleh sahkan! Malang, kini ketiga² nama yg saya sebutkan boleh bersama² Tun M, sungguh tiada maruah dan menjilat ludah sendiri!

    18. Kami anak² mangsa tidak pernah lupa peristiwa hitam ini, peristiwa ini akan terus menghantui Tun M. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa supaya Tun M dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil jenayah dan penyelewengan sepanjang pemerintahannya selama ini. Ya!sekarang Tun M sedang 'menikmatinya'. Yang ingin bersamanya dan bersekutu silakan!

    19. Ingat! Ketika seketol batu menghalang kemaraan Nabi dan para sahabat untuk berdepan kumpulan ahzab (bersekutu), Nabi pukul batu tersebut, lalu Nabi sebut kepada para sahabat, kuasa besar Rom akan jatuh. Nabi pukul kali yg kedua, Nabi sebut Parsi juga akan jatuh. Islam pasti menang!

    20. Kami anak² muda sekali² tidak akan bersama UMNO/BN dan tidak bersama Pakatan Harapan. Kami akan bersama perjuangan Islam yg dipimpin oleh PAS dan kepimpinan ulamak dengan GAGASAN SEJAHTERA, kami yakin Islam pasti menang. Allahu Akbar!

    Sekian, wassalam
    15/8/2017. 14:20

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIP YG MENYEBABKN PESAWAT MAS HILANG

      Delete
  45. Street fighter utk menyelamatkan negara dan bangsa,tak apa,songlap master berbahagia,bankrap negara....tak gitu 20.47?sama le anak beranak bodoh,asyik main pc...

    ReplyDelete
  46. Songlap master berbahaya,yg berbahagia,cuma si songlap tu...boleh beli pink daimond

    ReplyDelete
  47. Setelah 32 tahun berlalu, Tun M tidak pernah mengaku salah apatah lagi ingin memehon maaf, Mat Sabu, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub boleh sahkan! Malang, kini ketiga² nama yg saya sebutkan boleh bersama² Tun M, sungguh tiada maruah dan menjilat ludah sendiri!

    18. Kami anak² mangsa tidak pernah lupa peristiwa hitam ini, peristiwa ini akan terus menghantui Tun M. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa supaya Tun M dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil jenayah dan penyelewengan sepanjang pemerintahannya selama ini. Ya!sekarang Tun M sedang 'menikmatinya'. Yang ingin bersamanya dan bersekutu silakan!

    19. Ingat! Ketika seketol batu menghalang kemaraan Nabi dan para sahabat untuk berdepan kumpulan ahzab (bersekutu), Nabi pukul batu tersebut, lalu Nabi sebut kepada para sahabat, kuasa besar Rom akan jatuh. Nabi pukul kali yg kedua, Nabi sebut Parsi juga akan jatuh. Islam pasti menang!

    20. Kami anak² muda sekali² tidak akan bersama UMNO/BN dan tidak bersama Pakatan Harapan. Kami akan bersama perjuangan Islam yg dipimpin oleh PAS dan kepimpinan ulamak dengan GAGASAN SEJAHTERA, kami yakin Islam pasti menang. Allahu Akbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SENGET DACING KERANA BADAK

      Delete
    2. Buat apa Tun Mahathir nak pi mengaku salah dan nak minta maaf,bukan dia yang bunoh puak2 sesst tu....tetapi mereka sendiri yang cari naas...konon2 nak mati shahid,alih2 pi mati sesat!!....kesian,krsian...

      Delete
  48. Setelah 32 tahun berlalu, Tun M tidak pernah mengaku salah apatah lagi ingin memehon maaf, Mat Sabu, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub boleh sahkan! Malang, kini ketiga² nama yg saya sebutkan boleh bersama² Tun M, sungguh tiada maruah dan menjilat ludah sendiri!

    18. Kami anak² mangsa tidak pernah lupa peristiwa hitam ini, peristiwa ini akan terus menghantui Tun M. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa supaya Tun M dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil jenayah dan penyelewengan sepanjang pemerintahannya selama ini. Ya!sekarang Tun M sedang 'menikmatinya'. Yang ingin bersamanya dan bersekutu silakan!

    19. Ingat! Ketika seketol batu menghalang kemaraan Nabi dan para sahabat untuk berdepan kumpulan ahzab (bersekutu), Nabi pukul batu tersebut, lalu Nabi sebut kepada para sahabat, kuasa besar Rom akan jatuh. Nabi pukul kali yg kedua, Nabi sebut Parsi juga akan jatuh. Islam pasti menang!

    20. Kami anak² muda sekali² tidak akan bersama UMNO/BN dan tidak bersama Pakatan Harapan. Kami akan bersama perjuangan Islam yg dipimpin oleh PAS dan kepimpinan ulamak dengan GAGASAN SEJAHTERA, kami yakin Islam pasti menang. Allahu Akbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS PIS PUS ..TAKE BEER..SONGLAP 90 JUTA DGN AMENO..ALL HAIL BADAK

      Delete
  49. Setelah 32 tahun berlalu, Tun M tidak pernah mengaku salah apatah lagi ingin memehon maaf, Mat Sabu, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub boleh sahkan! Malang, kini ketiga² nama yg saya sebutkan boleh bersama² Tun M, sungguh tiada maruah dan menjilat ludah sendiri!

    18. Kami anak² mangsa tidak pernah lupa peristiwa hitam ini, peristiwa ini akan terus menghantui Tun M. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa supaya Tun M dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil jenayah dan penyelewengan sepanjang pemerintahannya selama ini. Ya!sekarang Tun M sedang 'menikmatinya'. Yang ingin bersamanya dan bersekutu silakan!

    19. Ingat! Ketika seketol batu menghalang kemaraan Nabi dan para sahabat untuk berdepan kumpulan ahzab (bersekutu), Nabi pukul batu tersebut, lalu Nabi sebut kepada para sahabat, kuasa besar Rom akan jatuh. Nabi pukul kali yg kedua, Nabi sebut Parsi juga akan jatuh. Islam pasti menang!

    20. Kami anak² muda sekali² tidak akan bersama UMNO/BN dan tidak bersama Pakatan Harapan. Kami akan bersama perjuangan Islam yg dipimpin oleh PAS dan kepimpinan ulamak dengan GAGASAN SEJAHTERA, kami yakin Islam pasti menang. Allahu Akbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS PIS PUS..MANE OSTAD ODI Q7 NGAN PORCHE

      Delete
    2. PARTAI AJARAN SESAT

      Delete
  50. NAJIP SONGLAP 2.6 BILLION..SHARE 90 JUTA DGN PAS

    ReplyDelete
  51. KATAKAN TIDAK PADA AMENOPORK/PASPORK

    ReplyDelete
  52. Syukur mengcungkil kembali Memali membuka luas pekung nanah hadi awang yg selama ini disembunyikan dibelakang tirai agama. Peringatan..Lobai musang berjanggut ni bahaya tuk negara. Hidup Bersatu Allah disisi mu.

    ReplyDelete
  53. Mangkuk mangkuk kopipes x faham majoriti rakyat nak apa. Rakyat nak najib tu berambus,! Period. Kau cakaplah apapun, mahathir tu alien skalipun kita x der hal lah. So stop wasting your time here and find better things to do

    ReplyDelete
  54. Amanat Pas dah jadi Piss sejak berkalwat dgn Umno.
    he5

    ReplyDelete
    Replies
    1. PISS TU KENCING..KENCING SYAITONNN

      Delete
  55. Pas dah konfius nak bersendiri takut dapat KO, nak bersama umno tapi ahli pulak alergik , nak balik pada pakatan pembangkang pulak macam ludah jilat balik, kesudahan nya hadi bercakap sorang atas katil hospital

    ReplyDelete
  56. amalan setiap kali nama mahathir ada dalam blog sibudin
    afdal 5 kali

    1) Tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,”
    Jika Dahulu Pun Mahathir Berbohong Tiada Apa Yang Menghalang Untuk Berbohong Hari Ini

    2) Tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,”
    Jika Dahulu Pun Mahathir Berbohong Tiada Apa Yang Menghalang Untuk Berbohong Hari Ini

    3) Tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,”
    Jika Dahulu Pun Mahathir Berbohong Tiada Apa Yang Menghalang Untuk Berbohong Hari Ini

    4)Tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,”
    Jika Dahulu Pun Mahathir Berbohong Tiada Apa Yang Menghalang Untuk Berbohong Hari Ini

    5) Tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,”
    Jika Dahulu Pun Mahathir Berbohong Tiada Apa Yang Menghalang Untuk Berbohong Hari Ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayatollah herdi bawang berbohong

      Delete
  57. Din,
    Padam kan aje la komen pencacai A9 ni. Berpuluh kali dia tulis berjela-jela ulang-ulang argument yang sama.

    Aku puji jawapan Dr.Mahathir tentang Memali ni. Tepat dan berasas tanpa ragu-ragu. Memang itu la jawapan yang sepatutnya. Musa Hitam sepatutnya berani jawab macam Dr.Mahathir dan bukan menuding jari.

    Hadi Awang dan amanat songsangnya banyak melakukan kerosakan kepada orang Melayu. Kerja kafir-mengkafirkan orang Islam ni extremist pas aje yang buat. Ini dosa dunia hadi awang kepada Malaysia. Dah bertaubat hadi awang ni ?

    Jawapan Dr.Mahathir memang cukup memuaskan kepada rakyat Malaysia yang tak extreme. Keselamatan negara ada lah perkara utama. Kalau dibiarkan melarat kegiatan Ibrahim Libya ni, Malaysia boleh jadi hari ni dah jadi sarang extremist macam abu sayyaf. Kita kena bersyukur dengan KETEGASAN Dr.Mahahir dalam perkara2 keselamatan dalam negeri.

    PRU14 ni kuburkan pas juga dengan penjelasan terperinci dari detik amanat songsang hadi awang sehingga 18 Nov 1984.

    ReplyDelete
  58. Slm pak Rahman jpc
    Mengapa Dato Sabri Arif(sakmongkol)lama tak menulis?,i really missed his article.
    Adakah beliau terlalu sibuk turun padang berkempen di Pahang?
    Tq pak Rahman,please respon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti saya cuba tanya2.

      kali terakhir saya berjumpa beliau adala sebulan sebelum dia d masukkan dlm hospital.

      dia juga memberitahu saya yg jika d beri peluang utk bertanding ,dia mahu kekal d raub.

      beliau kurang berminat dgn par Pekan.

      Delete
  59. Isa samad dah kena tahan sprm.
    Tanda pru dah dekat.
    Tak sabo nak pangkah.....

    PH

    PH

    PH

    (Selama hidup, ni kali pertama nak pangkah PH) inshallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADUN BoonNgok DAPig sah2 bapak rasuah kilang haram di penang tu camna pulak??

      bukan satu kilang.. lagi banyak akan terbongkar

      UMNO BN

      UMNO BN

      UMNO BN

      Selama hidup ini kali pertama paling yakin pangkah UMNO BN.. INSYA ALLAH semoga UMNO BN mennag besar kali ini. DUlu pun pangkah dah BN cuma kali ini sangat yakin UMNO memang terbaik di bawah kepimpinan sekarang!

      Alhamdulillah!

      Delete
    2. Kesian najib. Mana mana pergi kena boo laki bini. Org meluat sampai kencing kat kaca tv bila tgok muka najib...kesian duit banyak berbillion tapi hati gundah gelana..kesian

      Delete
  60. tangkapan tu drama aje,percaya le.....pendek bukan sebarang pendek,beliau byk simpan rahsia oopppssss

    ReplyDelete
  61. Jgn lupa bos kpn,bnm,sprm,ag,semua lantikan sape.....

    ReplyDelete
  62. Ilmu lidah dan otak pembelit Paria yang ada dalam rejim Kutty madey ni sungguh hebat..! Hj Hadi pulak mereka heret... Madey Laknatullah tu terus 'disuci'kan mereka seperti para 'waliyullah'.. celakalah kamu wahai macai Madey!

    Kepala hotak macai Madey mmg sgguh pembelit. at 1st place jenayah apa yang Ust Ibrahim tu lakukan atas nama 'Amanat Hadi' yg korang divert skg ni menghalalkan mereka ditembak bunuh?

    SOP ke jadah apanya pulak untuk menangani isu kunun dari punca 'Manat Hadi' sehingga kerajaan Mahazalim bertindka kejam dan tiada langkah lain yang boleh dibuat jika betul konon ada kesalahan Syariah?

    Hukum mana yg Mahazalim Madey Laknatullah ini pakai untuk sesuka hati membunuh manusia yang belum disahkan bersalah oleh mahkamah??

    Jwblah di mahsyar nanti wahai Mahathir Mahazalim Laknatullah dan pencacai2nya sekarang yang semakin habis modal untuk menipu rakyat. Stau persatu pekung busuk jahat Madey akan teburai!

    Nak tutup keji dan zalim tuduh orang lain. Jika Amanat Haji Hadi itu punca kes Memali, buktikan apa jenayah dan keganasan yang telah berlaku sebelum Polis datang buat provokasi dan menembak mereka. Kenapa tak tangkap Hj Hadi jika itu punca dari Amanat?

    sungguh celaka wahai penjilat mahazalim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celaka lah pas

      Delete
    2. Hipokrit yang memiliki dua wajah telah dikesan.

      Dua wajah dan dua lidah hanya di dalam satu komen yang sama.

      Selain itu ia juga dikesan mempunyai hati yang bernanah dengan amarah disebabkan orang tidak mahu menuruti pandangannya.

      Orang yang di jalan yang benar akan merasa tenang dan kasihan melihat orang yang tersesat. Mereka tidak akan merasa sebarang amarah. Mereka akan cuba membawa orang yang sesat itu melihat kebenaran.

      Ada pula orang yang tersesat jalan dan menyangka ia di jalan yang benar pula hati mereka akan bernanah. Ini disebabkan hati mereka sebenarnya yang berpenyakit.

      "Mereka mengambil syaitan menjadi wali-wali mereka selain Allah sedang mereka menyangka mereka berada di atas petunjuk".

      Apabila bertemu dengan orang sebegini kita tak perlu berhujah sebab mereka bukan mencari kebenaran. Kebenaran itu sudah jelas tapi disebabkan mereka sentiasa memujuk hati mereka bahawa mereka di pihak yang benar maka akhirnya mereka tertipu oleh diri sendiri.

      Demikianlah kelihatan tiada siapa yang menjawab kepada anon yang hatinya berpenyakit ini. Sebab semuanya sudah melihat penyakit itu. Hanya yang berpenyakit itu tidak menyedarinya.

      Tapi sebenarnya apabila bertemu orang sebegini sekalipun kita tak perlu berhujah tapi masih ada cara untuk menjawab. Katakanlah kepada mereka seperti berikut:-

      "Matilah kamu dengan hati kamu yang bernanah itu. Sesungguhnya Allah mengetahui setiap sesuatu di dalam dada".

      Kepada anon 22:00:

      "Matilah kamu dengan hati kamu yang bernanah itu. Sesungguhnya Allah mengetahui setiap sesuatu di dalam dada".

      Delete
  63. Bermula al-kisah pada tahun 1979 apabila revolusi Iran berlaku.

    Selepas itu Ulama PAS semakin menjadi ekstrim dalam pegangan mereka.

    Hadi Awang keluarkan amanat pada tahun 1984 dan kemudian majlis Fatwa memutuskan amanat Hadi adalah terkeluar dari landasan Islam.

    Berbeza dengan Tuan Guru Nik Aziz yang hidupnya memberikan kebaikkan kepada orang Islam.

    Tuan Guru Hadi Awang memang dari dulu hinggalah sekarang, hidupnya menyusahkan orang Islam.

    Timbul kafir mengkafir dan perpecahan kepada umat Islam secara serius pada ketika itu, antaranya,

    Tidak sah kawin antara penyokong BN dan bukan BN.

    Tidak sah sembahyang orang yang berimamkan orang BN.

    Haram untuk makan daging yang disembilih oleh orang BN.

    Orang-orang seperti Ibrahim Libya dengan senjata parang patut di kawal supaya negara kita tidak terjebak seperti mana yang terjadi di Iraq oleh IS.

    Saya teringat ucapan Hadi Awang yang menyindir Tunku Abdul Rahman. Beliau mengatakan T. Abdul Rahman, yang ketika itu sudah tua, katanya tiub lilin pun tak padam.

    Sekarang ini, saya hendak lihat macamana Hadi Awang tiub lilin.



    ReplyDelete
  64. Kami anak² mangsa tidak pernah lupa peristiwa hitam ini, peristiwa ini akan terus menghantui Tun M. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa supaya Tun M dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil jenayah dan penyelewengan sepanjang pemerintahannya selama ini. Ya!sekarang Tun M sedang 'menikmatinya'. Yang ingin bersamanya dan bersekutu silakan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis polis yg mati bukan mangsa? Kalau cerdik kenapa tak pi jumpa musa hitam mintak penjelasan? Ada kau tanya kenapa polis ditembak? Sampai bila nak biarkan PAS guna insiden memali sebagai modal politik? Kenapa skrg baru nak bising? Kenapa tak saman kerajaan? Kenapa tak bawak kes ni ke ICC kalau tak puas hati? Tiba2 jerrr nak main kan semula insiden ni utk modal politik apa hal....sebab tak faham isu 1mdb?

      Delete
    2. Ooo pasal hangpa nak tun m 'menikmatinya'tu la hangpa sanggup bersekutu dengan bijan bapa kleptokrasi negara...agama apa hangpa ni..islam tidak mengajar begini..dendam mendendam bukan ajaran islam..

      Delete
  65. Jika Dahulu Pun Mahathir Berbohong Tiada Apa Yang Menghalang Untuk Berbohong Hari Ini
    Cerita dongeng adanya gerakan mahu menjatuhkan Najib oleh timbalannya sama seperti ujudnya cerita sejumlah wang 1MDB yang bernilai RM42 billion yang didakwa hilang oleh Mahathir, tetapi sahingga kini perkara tidak pernah didakwa di mahkamah, yang mana orang ramai telah sedar bahawa perkara itu tidak berlaku sebenarnya.

    Tujuan utama mereka membuat tomahan sedemikian tidak lain dan tidak bukan hanyalah semata mahu membangkitkan kemarahan ahli UMNO dan meniupkan api kebencian rakyat kepada kerajaan Barisan Nasional.

    Namun seperti mana yang di ungkapkan oleh Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa yang juga Ahli Parlimen Ketereh, pendirian ahli UMNO tetap terus kental dengan istiqamah dan solidariti serta tidak mudah terpesong dengan tipu muslihat puak pembangkang terutama Mahathir.

    Ahli UMNO lebih mengenali siapa Mahathir yang kata-katanya kerab berubah-ubah mengikut keadaan semasa dan dima beliau berada, pernah suatu ketika beliau cukup membenci parti pembangkang terutama DAP, namun hari ini beliau melafaskan bahawa beliau sebenarnya tidak memusuhi DAP malah turut memuji parti resis ini setinggi langit.

    Rakyat kini sudah memahami bahawa sekiranya dahulu Mahathir diangap seoarang yang tidak boleh di percayai, maka kini juga beliau tetap tidak boleh dipercayai, kerana kata-katanya sering berubah demi kepentingan dirinya.

    Jika dahulu beliau mengatakan bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang peliwat dan rendah ahlaknya dan moralnya serta tidak layak untuk menjadi pemimpin apa tah lagi menjadi Perdana Menteri Malaysia, tetapi hari ini beliau boleh menerima Anwar sebagai pemimpin dan layak untuk menjadi Perdana Menteri.

    Bagi ahli UMNO khasnya dan rakyat amnya yang mengetahui bahawa Mahathir banyak berbohong didalam tindak tanduknya maka tidak hairanlah sekarang ini semakin kuat bohongnya setelah menyertai parti pembangkang yang rakyat tahu hanya banayak berjanji tetapi tidak pernah menepati janji mereka.

    Jika dahulu Mahathir boleh berbohong maka hari ini tiada apa yang boleh menghalang Mahathir untuk terus menghalalkan pembohongan sebagai kesinambungan kerjaya politiknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Say no to passpork amenopork

      Delete
  66. Apa apa pun umno nanti akan jadi bahan sejarah. Semakin hari semakin bertambah kebencian rakyat terhadap umno sampaikan ada yg nak pecahkan tv apabila terpandang muka najib kat tv. Pancacai ulat macam tikus baiki labu, makin byk korang berhujah makin meluat org dengar. Pegi mana mana pun ashik kena boo laki bini. Kesian.. x pernah ada pemimpin kat malaysia sebelum sebelum ni hatta di sebelah pembangkang dilayan dan dihina sebegitu rupa. Kesian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko syok sendiri lah dlm ni.
      Pegi lah kedai mamak ke kedai kopi mana2 ke cerita pasal ni.. ko nk dgr apa cemuhan org2 awam pasal Madey

      Allah Maha Kuasa. nk aib UMNO dn Najib, akhirnya rakyat terutama warga lama teringat semula kes kezaliman Memali.

      Pasti isu ini akan menyebabkan PH akan hilang lebih banyak undi.! Sbb Isu Memali dipandang pada kezaliman Mahathir Laknatullah.. bukan pd parti UMNO BN!

      Delete
    2. Kezalimsnal hedi bawang ayatollah mengkafirkn orang

      Delete
    3. Kesian najib, org sanggup berak kat kaca tv bila tengok muka dia. Nak gi luar negara pun takat indon ngan china jer. Kesian....

      Delete
    4. Heran betul aku..nape asyik dok dengar orang awam kutuk bijan..depa kata bijan pondan, teloq dia badak makan..kikiki..

      Delete
  67. Pilot India peluk Islam setelah pesawat bawa jenazah ulama Malaysia dilindungi awan
    Seorang bekas pilot bukan beragama Islam beralih kepada Islam setelah beliau mengalami sendiri satu kejadian aneh empat tahun lalu.

    menurut beliau,kejadian itu berlaku semasa beliau ditugaskan untuk membuat 1 penerbangan ihsan bagi menghantar jenazah seorang ulamak terkenal tanahair dari Kuala Lumpur ke sebuah negeri di Utara tanahair.

    dari penceritaan,beliau amat takjub kerana sepanjang perjalanan,pesawat itu dipayungi oleh awan sedangkan pada waktu itu cuaca panas terik dan ini disaksikan juga oleh krew-krew lain dalam pesawat itu.

    “itulah ana paling takjub.Ana anya kawan2 ana,mereka juga kata tak pernah alami kejadian sepertu itu.Masya Allah! awan sentiasa payungi pesawat yang bawa allahyarham daripada terkena terik matahari ” kata beliau.

    “ana tahu,jenazah yang ada dalam pesawat itu seorang ulama.Ulama ini membuat kerja2 dakwah,suruh orang berbuat baik,jauhi mungkar…tiba2 hati ana terdetik,ulama ini seorang Islam.Ana lihat ada kebenaran dalam Islam.” katanya lagi

    “selepas tengok awan pelik dari mula sampai akhir penerbangan,ana beritahu rakan Muslim dalam pesawat,ana nak masuk Islam,ana betul2 kagum dengan kebesaran Allah ujar bekas pilot itu lagi yang sebelumnya tidak pernah terfikir untuk menukar agama nenek moyangnya.

    Menurut wartawan yang menulis artikel ini,sebenarnya beliau juga merupakan seorang sukarelawan dan turut membantu menguruskan jenazah ulama terkenal itu sebelum dibawa menaiki pesawat.

    wartawan tersebut menceritakan kepada bekas pilot itu yang dia turut menyembahyangkan jenazah almarhum yang meninggal akibat serangan jantung di sebuah hospital di Kuala Lumpur.Jenazah dimandi dan di kapankan di hospital sebelum dibawa ke Surau Al Mustaqimah,Bandar Tun Razak untuk disembahyangkan.

    Ketika itu beliau melihat ribuan orang datang dari setiap pelusuk negara dan sama2 memberi penghormatan terakhir kepada almarhum.Beliau juga memberitahu kepada bekas pilot itu yang beliau amat takjub apabila melihat bilangan orang yang hadir sangat ramai sehingga terpaksa bersesak sesak berdiri.

    Wartawan itu juga mengatakan yang beliau amat terasa bangga a[abila melihat jenazah turut di iringi anggota polis ke pangkalan TUDM Subang.

    Mengikut wasiat ,almarhum mahu jasadnya disemadikan di madrasah yang menempatkan sebuah kolej pengajian Islam di negeri kelahirannya..
    # siapakah Almarhum?

    kalau tak salah tok dari penceritaan tersebut beliau adalah Almarhum Ustaz Haji Fadhil Noor (bekas Presiden PAS dan ABIM) yang disemadikan di sebelah Madrasah Darul Ulum ,Pokok Sena,Kedah

    AL- FATIHAH….

    SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAH , ALLAHU AKBAR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Fatihah!
      Almarhum telah beritahu kezaliman Mahazalim Madey akan terburai dengan dipanjangkan umurnya itu!

      Delete
    2. Pas pis pus..takebeer..

      Delete
  68. Aku tengok makin kronik pencacai dalam blog Madey Laknatullah ni.

    Makin pelik perangai mereka, makin jelik dan semakin mereka takkabur dan sombong tak tentu pasal.

    Mmg org UMNO suka lihat semua ini.. lihat betapa sakit mentalnya pencacai tegar Madey laknatullah ni. Elok lah lepas ni heret nama siapa pulak..

    Satu dunia jadi saksi betapa bodoh punya program yang mereka anjur lepas tu kecoh mereka bikin nak divert bila soalan yang menjerut Tun Kutty Madey, Kit Sial awal2 dah berambus..

    bodoh punya skrip. Tuduh UMNO kaw2 kasi berganda2 simpati pd UMNO.. bodoh le! tak pasal2 UMNO dpt free undi bonus nanti!

    Wartawan yg ditemuramah beritahu siap ada petugas 'mengunci' mereka daripada lari keluar.. kunci dari luar?

    Apa punya pelik dan mahabangang the so-called - Samseng-Upahan-Secutiry yang berselerak dalam rpogram bangang tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti ajaran sesat

      Delete
    2. Kesian najib... kena boo mana mana dia pergi... sampai ada yang termuntah kat kaca tv tengok muka dia.. kesiannya

      Delete
    3. Kesian humno, akhirnya terkubur jua angkara laki najib..kesian..tinggal kenangan

      Delete
    4. Lantak kau lah nk kunci ke..nak tendang ke..nak liwat ke apa kitorg peduli..janji najib tersungkurrrrrrrrrrrrr

      Stedy tun m..tua2 masih hebat

      Delete
  69. Melayu yg ketinggalan dari segi pendidikan, bidang professional, penguasaan english, ekonomi...adalah melayu PAS. Terima la hakikat korang tu ketinggalan serba serbi....orang cam ni bila nak tunjuk pandai, sapa mau ikut? Zaman sekarang kalau ilmu cetek orang tak pandang la weihhh...kelantan tu no. 1 kes HIV....pi settle yg tu dulu.

    ReplyDelete
  70. Cerita yang ada sekarang ini, adalah

    Rakyat susah , kos sarahidup tinggi.

    Rasuah tinggi, duit rakyat hilang berjuta.

    Yang kita hendak dengar adalah penyelesaian kepada masalah rakyat yang ada.

    1. Kos Sara hidup tinggi.
    2. Harga Rumah tinggi.
    3. Rasuah tinggi
    4. Harga barang tinggi.


    Selesaikan masalah-masalah ini semua.

    Tak payah pergi bukak cerita tahun 1985, memali, tahun 1992 Forex.

    Yang menjadi masalah adalah Tahun 2017 "SEKARANG"

    UMNO dan PAS nak putar belit, tutup hal sekarang, nak buka cerita lama.

    Mana dia RUU355, sampai sekarang, habuk pun tak ada?

    ReplyDelete
  71. berasaskan kepada perkara dan cerita lama...
    akan mewujud kepercayaan untuk perkara baru
    jika perkara lama tak betul/salah/dan seumpamanya.
    dan tidak diperbetulkan/tidak minta maaf/mengaku salah
    macammana akal nak terima seseorang itu...
    hanya yang tiada akal sahaja yang boleh terima..
    belajarlah dari sejarah lama untuk mengelakkan
    sejarah lama berulang kembali....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian najib..org umno sendiri pun tolak dia..mana la dia nak pergi..kesian. pendedak tegar jelah tempat bergantung..kesian

      Delete
  72. Cerita lama yang dibuka oleh orang yang diupah RM50 sengaja untuk mencetuskan sentimen tidak waras untuk mengacau forum yang dibuat untuk manfaat rakyat.

    Orang-orang PAS sendiri pun tak timbulkan perkara ini sudah berdekad lamanya.

    Ibrahim Libya sudah tidak ada di dunia ini.

    Pengajaran yang kita dapat dari sejarah dan juga sekarang adalah pengangan golongan ekstrim agama dengan senjata mesti dikawal supaya kejadian IS tidak merebak di Malaysia.

    Masalah yang ada sekarang adalah "Penjanayah IS" yang hendak buat huru-hara di Malaysia dan di dunia.

    Kalau penjenayah IS datang dengan Parang, sudah tentu pihak polis ambil tindakan.

    ReplyDelete
  73. Masalah yang rakyat negara kita ada sekarang adalah,

    1. Harga barang tinggi.
    2. Harga Rumah tinggi.
    3.Rasuah tinggi, duit rakyat berjuta hilang begitu saja.
    4. Pengangguran tinggi.
    5. Penjenayah Islamic State (IS) yang bersenjata Parang, pisau, dan bom yang ingin membunuh orang Islam.

    Yang bukan masalah orang/rakyat Malaysia.

    1. Tragedi Memali 30 tahun dahulu.
    2. Forex 25 tahun dahulu.
    3. IC Mahathir
    4. Tentera Portugis serang Melaka 500 tahun dahulu.
    5. Keris Taming Sari jatuh ke tangan Hang Jebat, 500 tahun dahulu.


    ReplyDelete
    Replies
    1. 6. Cerita merong mahawangsa
      7. Kenapa putri gunung ledang punya permintaan payah benar
      8. Apa nilai duit daun pisang jepun skrg

      Delete
    2. Puteri Gunung Ledang mintak hati nyamuk sedulang.

      Orang UMNO dan PAS patut berdebat, macamana nak dapatkan hati nyamuk 1 dulang atau 1 baldi.

      Lepas itu mengamuk baling kerusi.

      Delete
  74. Terbaek Perak Man cai dah kena
    Bros Pakatan terbaek tala
    Nak lari tak mungkin dapat kemana
    Merapu disini akhirnya gila!

    SiPadang Rengas lagi melalut
    Tun 'Street Fighter' dia dah sebut
    Cakap semua keluar di bontot
    Akal sedikit, dah kurang rambut!

    Daniel Low tugasan sekuriti
    Berhampiran Tun dia berdiri
    Tetiba di serang kerusi dan api
    Kepala berdarah masih berbakti!

    Daniel selamatkan ramai wanita
    Semua Melayu tua dan muda
    Keselamatan diri dia tak kira
    Yang menyerang anak bangsa kita!

    Anak Melayu apa dibuat
    Ilmu takde rempitnya kuat
    Bayar upah bertindaknya cepat
    Dah masuk lokap terkulat kulat!

    J, Sahabat usah nak dalih
    Memang Um-no no jahat dipilih
    Tak berbunyi Bijan dan Saleh
    Tanda Um-no no bakal disembelih!!

    ReplyDelete
  75. WARNING !!!

    I, Jill Enyart, declare and state as follows:

    1. I am a Special Agent with the Federal Bureau of Investigation (“FBI”)...

    Awek ni buat pasangan klepet JumboJubbo lari sorok dlm Kabinet kayu reput, bersama2 ulat2 langau pelahap Tahek Low tak dapat tidur malam.

    They are watching YOU !!

    Ayohbetullah Pin EdiWang dan Lobai Lilit kencing Tin Milo politik natang , juga dalam radar.

    Allah lagi la perhatikan kejadian mungkar rakus yg berterusan.
    Media tipitipu 3, dah tangkisan cai upah dah tak effektif.
    Pakcik Makcik Felda pun dah tahu, mereka digunakan oleh UMNO.
    Felda dh mcm penenpatan Kibutz.
    Remaja sedar mereka hanya disajikan petrol dan tshirt utk program idol worship ala Korea Utara.
    Lobau PiSs hanya kerja ketatkan rantai rohani, sambil janjikan kunci syurga.

    Keluarga Akeristukarat hidup atas kebodohan dan ketotokan melayu Redneck.
    Keluarga Lobai Brahmin hidup atas kejumudan dan ketaksuban Jahiliah.

    CUCU CICIT MARHAEN YG HILANG NEGARA, DAN TANGGUNG HUTANG !!

    Ya ALLAH ! SELAMATKANLAH MALAYSIA DARI SAKI BAKI SUKU SAKAT PELAHAP NAJIS TAHEK LOW , GEROMBOLAN MUNAFIK2 UMNOBNPiSs.



    ReplyDelete
  76. Takkan Hadi lupa,orang2 kampong pada mmasa itu sebhyang 2 imam,sembahyang yg berimamkan orng umno tak sah,pasangan umno/pas ramai yg bercerai...sembelihan orng umno tak sah..
    masa tu orng berpusu2 dgn MANAT HADI...di rusila.

    TAKKAN BENDA INI SALAH Mahathir kot.

    SENDIRI YG BUAT AMANAT..Tuding jari salah orng lain..????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan soal amanat HH tetapi arahan seorang yang cukup berkuasa masa itu yang telah mengarahkan pembunohan Memali. Jika tiada arahan tersebut peristiwa Memali tidak akan berlaku.

      Harus di ingat dalam komuniti kita sekarang ada pelbagai doktrin sesat yang melanda Melayu Islam baka seperti fahaman sekularisme, sosialisme, liberalisme, ateisme, Markxisme,
      komunisme dan pelbagai isme lagi ciptaan akal FALSAMPAH barat dan yahudi.

      Dimana mereka ini mahu bebas dari ikatan wahyu dan pegangan al Qur'an dan Sunnah yang di anggap menghalang
      kebebasan mutlak mereka. Golongan seperti inilah sebenar perlu dibendong. Wallahua'lam.

      Delete
  77. Orang pas ada baca declaration by jill enyart; special agent fbi? Ada paham? Kalu tak paham pi tanya hadi awang, dia pandai english...kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai english bukan tanda kepandaian. Korea dan Jepun tak pandai english jauh lebih hebat. Budak terencat akal ada yang pandai english. Yang tak gunanya mengaku Islam baca fatihah tak boleh...bangang.

      Delete
  78. Den raso,AMANAT Hadi ni yg menghantuinya Hadi sekarang ni.,kek pantai barat ni,pengaruh pas,lama kelamaan akan pupus,Di johor dari 80% ka 90%,kek nismilan /melako hampir 99% ,cumo yg tinggal pengaruh nismilan bini hadi yg keduo orng nismilan.di selangor mungkin akan kembali seperti sebelum 1999.
    dALAM PAS,CUMO TINGGAL geng2 :"BRAHMIN" dan "ELITE" yg mengelilingi golongan brahmin.

    UMNO untuk bangsa dan ugama,manakala PAS:untuk Ugama dan bangsa.
    DUA KALI LIMA..LIMA KALI DUA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO guna bangsa dan ugama.

      PAS guna agama dan bangsa.

      2 x 5 = 5 x 2

      Delete
  79. Perdebatan antara PAS dan UMNO hampir terjadi pada 30 tahun yang lalu setelah Mahathir mencabar atas tajuk: UMNO KATA, PAS KATA UMNO KAFIR.

    Pendebat UMNO : Anwar Ibrahim, Yusof Noor dan Wan Mokhtar.
    Pendebat PAS : Haji Hadi, Almarhum TGNA dan Fadhil Noor.

    Sehari sebelum debat berlansung atas dikri DYMM YDPA setelah mendapat nasihat Mahathir PM masa itu telah membatalkan debat tersebut.

    Dia yang mencabar dia yang membatalkan di saat akhir setelah rasa tidak yakin untuk berhujah dengan tokoh PAS.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Akhir nya kini terbukti UMNO tidak kafir.

      Delete
  80. Debat patut di buat sekarang ini, tak payahlah cerita debat zaman tok kaduk.

    Dulu Hang Tuah berdebat juga macamana nak dapatkan hati nyamuk satu baldi.

    Tempat untuk berdebat dah ada di Parlimen...itu pun 1MDB tak boleh dibahaskan.

    RUU 355, bila Hadi Awang nak debat.

    Kenapa hanya Hadi Awang saja yang boleh debat, yang lain ulamak pegang telur aja tak boleh nak bercakap.

    Cerita sekarang tak mahu debat, tak payahlah nak buka cerita lama.

    Debat dulu 1MDB dan RUU355.

    ReplyDelete
  81. Dennis The Menace16 August 2017 at 00:06

    Bros sekapal,

    Saya takkan lupa dizaman Hadi, Melayu betul2 berpecah teruk akibat Amanatnya itu. Betul berlaku sembahyang dua imam, suami isteri dan ahli2 keluarga bertelingkah akibat Amanat Hadi ini. Sembelihan selain drp ahli2 PAS dikira haram dimakan.

    Saya juga pernah melihat satu dokumentari RTM selepas berlakunya peristiwa Memali. Saya rasa Otai2 Pakatan, John Doe, Pak Othaman, Pak Rahman, Phantom dan ramai lagi masih ingat dokumentari tersebut. Ada ditunjukan seorang lelaki berjubah dan beserban putih sedang berlari sambil menghayunkan pedang/parang panjangnya kepada anggota2 keselamatan yg sedang merakam atau bergerak dalam kenderaan. Saya yakin lelaki berjubah itu ingin menyerang anggota Keselamatan,dan beliau terbunuh. Jika MrJ atau Sahabat atau sesiapa saja yg berada dlm situasi demikian, adakah anda membiarkan sahaja atau bertindak mempertahankan diri?

    Semua peristiwa buruk, bunuh membunuh, perbalahan dan perpecahan ummah ketika itu adalah disebabkan ahli2 PAS taksub dengan Amanat Hadi yg menghalalkan darah orang2 Umno. Mati syahid. Amanat tersebut belum pernah ditarik balik hingga kini.

    Hari ini tanpa segan silu dan tanpa sedikit pun perasan bersalah diatas kematian 14 mangsa, Hadi berbaik betul dengan pemimpin umno yg dibabitkan dengan penyelewengan dana negara, dicaci dinegara sendiri dan seluruh dunia. Berbaik atas dasar 'penyatuan Melayu'kononnya. Rakyat tahu sandiwara ini dan tidak berminat untuk terus menyaksikannya.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Lelaki itu menyerang pasukan keselamatan yang cuba melepasi sekatan yang di buat oleh orang kampung. Pasukan Keselamatan yang mengguna kereta perisai berundur.

      Pada masa itu marah jugak dengan pasukan keselamatan kerana tidak menyedari ada nya amanat Hadi.

      Keputusan dibuat mengempur dari sebelah bukit belakang surau untuk mengelak lebih ramai orang kampung yang terkorban.

      Untuk mengetahui kisah tersebut RTM boleh ulang tayangkan dokumentari tersebut.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...