Tuesday, 1 August 2017

PERGHHH, GANASNYA YOB...BARU SEBULAN JADI TPM, ZAHID HAMIDI RUPANYA SUDAH ADA HATI NAK KETEPIKAN NAJIB

Pendedahan Tun Mahathir Mohamad bahawa Zahid Hamidi pernah menemuinya untuk meminta sokongan bagi menggantikan Najib Razak, tidak lama selepas dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri, tentu saja mengejutkan banyak pihak.

Yang paling terkejut pastinya ialah Najib sendiri yang melantik Zahid Hamidi ke jawatan tersebut dan Rosmah Mansor yang menjadi suri hati Perdana Menteri di Seri Perdana.

Hati Najib dan Rosmah barangkali berbisik, tak sangka Zahid turut mahu "menghalau" mereka daripada Seri Perdana.

Dalam jawapan balasnya kepada dakwaan Zahid Hamidi berkaitan "Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty", Tun Mahathir semalam bukan saja mencabar Timbalan Perdana Menteri mendedahkan bukti salinan kad pengenalan seperti didakwanya itu, bahkan juga mendedahkan tentang pertemuan Zahid dengannya untuk mengambil alih tempat Najib.

"Zahid mesti ingat apabila beliau dilantik jadi Timbalan Perdana Menteri, datang jumpa saya cuba nak simpati saya, sokongan saya.

"Saya kata benar-benar kepada Zahid, kalau pun Najib letak jawatan, yang mana itu bagi saya tak mungkin berlaku, Zahid kena tunggu UMNO tentukan siapa yang akan ganti Najib.

"Belum tentu Zahid ganti Najib. Bila nak simpati saya, datanglah. Bila tak boleh dapat, carilah jalan bohong macam ini.

"Saya malu ada orang seperti ini dalam Kabinet," kata Tun Mahathir lagi dalam rakaman video tersebut.

Adalah dipercayai dan disebut oleh Ahli MPT Bersatu, Zahid Md Arip dalam rakaman videonya, pertemuan Zahid Hamidi dengan Tun Mahathir diadakan di rumah bekas Perdana Menteri itu di Seri Kembangan, kira-kira sebulan selepas beliau dilantik menggantikan Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Ketika itu, Tun Mahathir masih lagi bersama UMNO, malah Muhyiddin juga belum dipecat sebagai Timbalan Presiden UMNO.

Bermakna, hanya dalam tempoh sebulan jadi orang nombor dua dalam kerajaan, Zahid Hamidi sudah "tergerak hati" untuk menjadi Perdana Menteri dengan menyingkirkan Najib yang melantiknya ke jawatan itu.

Perghhhh...ganasnya cita-cita dan impian orang Perak yang seorang ini!!

Rasanya belum pernah ada mana-mana Timbalan Perdana Menteri sebelum ini cuba menyingkir dan mengambil alih jawatan Perdana Menteri hanya dalam tempoh kira-kira sebulan selepas dilantik memegang jawatan tersebut.

Dalam pada itu, pada awal tahun 2016, seorang bekas pemimpin UMNO ada menemui Najib dan memaklumkan mengenai pertemuan Zahid dengan Tun Mahathir sambil memintanya berhati-hati dengan "gerakan politik" orang nombor dua dalam kerajaan itu.

Najib dilaporkan hanya tersenyum dengan kata-kata bekas pemimpin tersebut dan memberitahu beliau mengetahui mengenai pertemuan Zahid dengan Tun Mahathir itu yang katanya hanya sekadar kunjungan hormat biasa serta sebagai tanda hormat timbalannya ke atas Tun Mahathir.

Tetapi, sekarang bagaimana?

Dengan pengakuan Tun Mahathir sendiri bahawa Zahid Hamidi datang menemuinya untuk meminta sokongan bagi menyingkirkan Najib, adakah Perdana Menteri masih mempercayai timbalannya atau sudah lama curiga terhadapnya?

Mungkinkah Najib sebenarnya sudah mengetahui perkara yang sama sebelum ia didedahkan oleh Tun Mahathir?

Apakah kerana akhirnya Najib mengetahui bahawa pertemuan itu memang bertujuan untuk menyingkirkannya, maka beliau melantik Hishammuddin Hussein menjadi Menteri Tugas-Tugas Khas secara mengejut untuk mengimbangi kedudukan Zahid Hamidi?

Adakah Najib kini sudah mulai berwaspada, curiga, berhati-hati malah mungkin tidak percaya lagi terhadap Zahid?

Inikah yang menyebabkan Zahid kebelakangan ini seperti dibelenggu rasa bersalah yang kronik sehingga berkali-kali mengatakan beliau tetap setia kepada Najib sambil menyerang Tun Mahathir tanpa henti-henti?  (ShahbudinHusin 01/08/2017).

126 comments:

  1. KAMI DAH ATURKAN SEMUA


    PERTEMPURAN ANTARA ZAHID DAN HISAPUDIN



    TUNGGU PERPECAHAN UMNO PALING DASYAT ABAD INI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan kawan



      JANGAN RISAU RANCANGAN UDAH D ATUR..

      PORAK PERANDA UMNO AGENDA KAMI.. CUCUK MENYUCUK UDAH BERMULA..WARLORD SUDAH BERSEDIA.. AMBIL ALIH UMNO YG BAKAL HANCUR JADI BARA.. ASET UMNO JADI TARUHAN.. BILLION OII..

      SIAPA BAKAL JADI PRESIDEN UMNO DALAM KERAJAAN CAMPURAN BERSAMA PKR BERSATU ???

      TANYA RISIKAN SIBGAPORE.. SIAPA TUMBANG SIAPA KEMBANG

      Delete
    2. Tak payah ler...bau bangkai mayat UMNO dah mula menyebar ke seluruh pelusuk tanah air.

      Game Over dahh....United Mayat National Oraganization....!!

      Delete
    3. Melututlah kau zahid kpd najib minta nyawa...
      Selama lamanya kau akan jadi lembu kpd najib

      Delete
    4. Wak Zahid,,kaki dan tangan di dalam perut,,jahat nya beliau Tak nampak...!!
      Tapi bila sekali pandang wajahnya memang "crook"

      Delete
    5. Tu le yeop dah over bodekkk......gitu le jadinye.....pusin sana pusin sini last2 tertembok diri sendiri.......ater udah melebih benor ngater org.

      Cerodik tak boleh diikot.....bodoh tak boleh diajor.

      Delete
    6. Mana anjing2 najib saperti kruak, dahlan, nazari......kenapa diam...

      dlm umno pun ramai keterunan mamak pedukang...jgn main diam...jawab jawab..

      Delete
    7. Perpecahan yg ada adalah pembangkang & seangkatan dgn nyo adolah.

      Delete
  2. Bukti ade tak....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrs j i l a t

      Bukti di tangan perisik tentera yg atur pertemuan ini


      Bukti di padam setelah 7juta masuk kantong..


      Dalam.politik tak perlu bukti..

      Muhyidin kena pecat tanpa bukti...

      Alasan najip adalah tsmy tak sokong cabinet isu 1mdb dan siasatan BNM..

      Tsmy di PECAT TANPA BUKTI..


      mrs j u b o r nak bukti?

      Ada d celah kengkang ..

      Delete
    2. Betul..
      Bukti politik kesemuanya dicelah kangkang

      Delete
    3. Ular bila masuknya Iblis ha! ...Bisa!!!

      Delete
  3. Zahid adalah BACK UP PLAN kepada 4 tan Sri


    Sokongan perisik tentera ketika itu mampu tumbangkan najip



    Namun najip bijak sikit bila merasuah ketua perisik


    Waktu itu zahid sudah k.o

    Namun takut di kata nepotisme.. Zahidntetap di kekalkan tpm


    KAMU SEMUA TUNGGU


    PERTEMPURAN WAK JAHID DAN BANGSAWAN BUGIS SHIMA


    INSYLLAH PRU14 PUTRAJAYA MIKIK KITA

    ReplyDelete
  4. Over ambicious + bodoh = zahid hamidi

    ReplyDelete
  5. Di atas bantuan wak macho Nazri jantan... Zahid kekal tpm


    Namun usaha bungkus jahid di bagan dogol sudah bermula..


    Hanya 1 kerusi hilang tak mengapa.. Alasan mudah shima di lantik TPM


    Habis karier wak jahid bila kalah bagan datoih..

    Nazri jantan di angkat wira perak setelah


    Tuan budin


    Lupa pada geng perak husni Nazri jahid.. Bagi kata dua kpd najip

    Najip hampir lemas maka d angkat mafia dua beranak tajudin hentam geng perak..

    Husni cabut tapi Nazri jantan kekal.. Tempang sudah geng perak

    Habis parlimen bagan datoih..


    Tpm boleh jalan.... Itu DOA DARI KUBUR ARWAH TOK GURU ULAMAK BESAR MADRASAH HAMIDI.. JANGAN SOKONG PENYAMUN

    ReplyDelete
  6. Realitinya zahid tak ada quality.

    Umno dah tak ada pemimpin. Yang ada pak turut bagi penyamun hak rakyat.

    ReplyDelete
  7. Aduhhhhhh....org macam zahid???perlu ke joint pakatan.dah la tak ada akal,takda taste,takda pelajaran,tak handsome,

    Bak kata pepatah moden..ini olang langsung tarak boleh pakai lohhh

    ReplyDelete

  8. Sediakah Mahathir @ Kutty menampilkan bukti-bukti untuk mengesahkan kebenaran dakwaannya, meminta maaf dan mengakui kesalahannya atau mahu terus dikenali sebagai "KAKI PEMBOHONG" untuk selama-lamanya?

    Berbohong, adalah dosa paling besar bagi pemimpin, DI TAMBAH LAGI BERJUDI DG MENCURI WANG RAKYAT.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tamatlah karier politik pak jahid..

      Delete
    2. Merompak wang negara berjumaah kemudian berbohong lagi besar dosa tuu...

      Delete
    3. Hello, rumah Mahathir tentunya pasang CCTV.

      Sebelum ini lagi Najib dah tahu. Kalau TPM selain dari sepupu nya sendiri semua nya kena follow..

      Zahid pun awal-awal dah baca yang dia akan di pancung.. itu sebab dia tak tunggu jumpa Mahathir.

      Maka jika Zahid di singkirkan, Najib mencipta satu lagi sejarah iaitu sebagai PM yang mempunyai 3 TPM.

      Bukti - Najib tanpa sebab yang kukuh telah memecat Muhyiddin. Zahid dengan Muhyiddin siapa yang lebih lama jadi TPM?

      Delete
  9. najib penin..jahid lagi penin..hisappudin nampak kelam dah
    kapal nk tenggelam broo.

    ReplyDelete
  10. Ularrrmak tak sesuai bersama.Najip


    Anak.ularmak besar johor TSMY tak tahan jadi timbalan najip.. Arwah bapa dalam kubur dok mengutuk..


    Begitu jugam anak ularmak besar perak merasa bahang duduk sebelah penyamun antarabangsa dunia planet bumi..

    Di.kutuk arwah ulamak bapa dari kubur.


    Berhentilah wak jahid jangan malukan arwah komedi dalam kubur bak cacing kepanasan..


    Undurlah wak jahid.. Serak PWRAK kpd kami bersama JOHOR SABAH KEDAH setiap satu 10kerusi..

    Marilah jahid komedi turuuuun 14oktober di dataran P.J 5juta org

    ReplyDelete
  11. Najib pun sebenarnya tak berapa percaya dengan Wak Jahid. Sebab tu dia tak bagi Wak Jahid pangku jawatan Timbalan Presiden. Nak kata pegang jawatan Tmbalan Presiden, pangku pun tak boleh..

    Najib cakap, "hang jangan nak ngada-ngada nak pangku jawatan Timbalan Presiden parti..aku tak percaya kat hang..hang duduklah dulu kat tempat hang..ish ish ish..

    ReplyDelete
  12. Zahid Zahid..tu la, lain kali nak serbu pakai helmet..kang dah tak pasal satu Malaya condemn kau..baik kau jumpa Tun M kat rumah dia melutut mintak maaf. Insya Allah Tun M akan maafkan kau..sedangkan nabi pun ampunkan umat, inikan pulak Dr. Wak Jahid..

    ReplyDelete
  13. 'that is d genius of d man' - tun dr Mahathir.
    he strike wth deadly precision.

    saya amat yakin yg dia ada menyimpan banyak lagi maklumat2 mengenai pemimpin2 Negara (termasuk najib).

    saya rasa mengikut tun, kita bolih berpolitik secara 'gentleman'(dewasa). tapi jika ia nya tlh termasuk dlm ranah keturunan, maka ia nya sudah 'offside'.

    saya tidak hairan jika tun m mempunyai banyak maklumat peribadi najib (n for that matter anwar).

    jadi saranan saya yg ikhlas ia lah agar kita jauhi drpd mempersoalkan asal usul kita. kita semua ada lah 'melayu' pasca Malayan union (1945) n 'melayu' perlembagaan.

    kalu kita ikut system klasifikasi d Indonesia (mereka mempunyai lebih drpd 700 suku2), najib adalah kaum melayu suku bugis, zahid kaum melayu suku jawa, hishamuddin kaum melayu suku arab, tun m melayu suku india, anwar melayu suku india n saya sendiri, olih kerana banyak kawin campur sudah jadi 'rojak'. jadi saya kaum melayu suku 'rojak'.

    apa pun asal usul, kita wajib berbangga yg kita semua adalah 'Bangsa Malaysia'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ralat ,
      patut nya 'he strikes wth deadly precision'

      Delete
    2. Pak rahman,

      MASALAH NAJIB bukan masalah msia....pemimpin pergi dan PASTI datang yg lebih baik.
      Cuma....
      MASALAH MALAYSIA adalah NAJIB DAN KABINETNYA. Segala tindakan mereka cerminan kpd RAKYAT,yg menunjangi jalur gemilang di persada dunia.
      FAKTA dua masalah yg berbeza.

      KITA tidak perlu memikul salah dan silap mereka.

      Delete
    3. Maaf teman nak cakap sikit.....sebenornye tak ada sorang pon yg teman boleh pecaya dalam umno....period.

      Delete
  14. astagrfirullah, masih bersuara tun m membuat onar dan kehancuran dalam negara, semalam baru bukak sejarah anwar dan reformasi, apakah hukuman didalam islam bagi seseorang yang memfitnah zina keatas orang lain. amat berat tuan tuan, dan sepatutnya allah telah menghukum tun m ini dari dulu lagi, dulu dia menuduh anwar meliwat tapi kini kata tidak pulak, allah swt sedang menuggu masa untuk memberi hukuman yang setimpal keatas tun m, sebagai permulaan allah swt masih memanjangkan usia dia, supaya dia leka degan dunia walaupun umur nya sudah lanjut, fikir fikir kan hukuman yang akan kita terima dari dosa memfitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya amat yakin yg tun m tidak akan memohon maaf kpd anwar n anwar pun sudah termaklum dgn perkara ini.

      apa yg d hadapi olih Negara sekarang amat membimbangkan dari segi kelangsungan nya sebagai sebuah Negara yg berdaulat.

      pemimpin2 besar Negara ini tlh mengenepikan sengketa utk sama2 menyelamatkan Negara.

      'd enemy of my enemy is my friend'

      Delete
    2. 09:27,

      Dosa antara manusia, manusia akan memaafkan sama mereka(yang ini Allah memuji sikap bermaafan sesama manusia)

      Apa yang perlu kita insaf adalah..apabila, DSAI dan TDM sudah bermaafan, TAPI kita terus melakukan dosa menuduh, mengfitnah mereka! Siapa kita terus menerus..hendak mempertikaikan,berkata2??

      Dan apa hak kita hendak menyuruh Allah menjalankan hukuman Nya terhadap dosa seseorang itu..?

      Macamana kamu boleh tahu...jika Allah SWT memanjangkan usia seseorang itu..untuk menjadi leka? Ingat saudara! Jgn kamu hendak mengambil tugas Allah SWT!! Jgn kamu ikut Parti Ajaran Sesat! Suka menghukum, mengkafir dan mengfitnah!

      Delete
    3. Saya setuju dgn up the moderates. Kenapa tidak mengambil fikir perubahan saidina umar sbg sudut pandang u turn yg positif dlm situasi tun-Anwar Ibrahim....atau keadaan sedemikian hanya terpakai pada 'ulama' sahaja!

      Delete
    4. Dalam Islam sekali pun hukum bunuh, boleh terbatalkan sekiranya kesalahannya di ampunkan oleh orang yang menjadi mangsa.

      Susah nak terima yang Mahathir tidak minta maaf kerana ianya bukan sahaja melibatkan Anwar tapi isteri dan anak-anak Anwar yang mana akhirnya mereka juga menerima Mahathir. Bagaimana cara nya itu urusan Mahathir.

      Yang pasti kedua-dua pihak menitiskan air mata....

      Delete
    5. Allah tidak menerima apa yang anon 09 27 mahukan...

      Mungkin di sebalik kezaliman Mahathir ada sesuatu yang dilakukan nya ikhlas dan di terima oleh Allah.

      Mungkin berkat doa Atok Mahathir yang tak pasal-pasal kau orang persendakan atau jasa nya kepada masyarakat Islam.

      Mungkin Allah makbulkan doa kau orang yang minta Mahathir dilindungi dan di panjang umur semasa Mahathir jadi PM dan Presiden UMNO.

      “.. sepatutnya allah telah menghukum tun m ini dari dulu lagi,.. “ jaga-jaga jangan biarkan kebencian anon mempersoal ke kekuasaan Tuhan.

      Mahathir menolak dedak dan sanggup menempuh segala kesusahan.. yang mana satu melekakan Mahathir pada dunia?

      Delete
    6. Isu liwat Anwar telah pun selesai. Beliau telah dituduh, dibicarakan dan dihukum.

      Hanya pendedak yang keputusan idea saja yang masih bangkitkan isu ini.

      Delete
    7. anon0927, dah byk hujah2 melawan komen kau.. amacam?

      takde siapa nk percaya komen2 "sampah" kau...

      Delete
  15. "NANG BO TI NANG....."
    "PAGAR HARAP PADI MATI"
    "PI MAI PI MAI TANG TI"
    Si Luncai terjun dengan labu labu nya....biarkan!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Zahid...kau hanya MO2 tak boleh jadi MO1.

    ReplyDelete
  17. Apa salahnya bercita-cita tinggi seperti burung Garuda terbang tinggi di Tanah Jawa.

    Semangat tempe nya mesti tinggi pak.

    Kalau jadi PM nanti sudah tentu Nasi Ambeng dipromosikan jadi nasi 1Malaysia.

    ReplyDelete
  18. Agaknya zahid akan datang melutut pada mahathir, mohon maaf dgn tangisan ketika pru14 nanti, juga tangisan dari barisan menteri yg hilang kedudukan bila umno tumbang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiiiiiii bijan...kau buang je pak jahid tu.ye tak ye pun bagan datoh nak jatuh kat ph dh.tak guna simpan..

      Delete
    2. Aduhhh. Pedih. Lebih baik bertaubat sekarang.

      Delete
    3. Bagan datuh pekan lama..jatuh pi lahhhh

      Delete
    4. Awl2 bijan dh lantik shima jdi tpm diam2....pak jahid je buat2 tak sedar dan buat masih setia.

      Patut lah tiap2 bulan pak jahid buat ikrar atau statment masih setia pada Mo1..udah tu sampai sanggup buat statment pegi jumpa penderma arab sendiri.walhal Mo1 sendiri pun tak berani ckp cmtu.

      Upenyer pak jahid dh kantoi dgn bijan pegi merayu dengan tun.pak jahid nak cover line sampai sggup buat kenyataan bodoh2 piang sebagai TPM @ MO2...


      kahhh kahhhh kahh kahhhh kahhh
      Kahhhhh

      Delete
    5. Nasi sudah menjadi bubur.
      Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya...

      Delete
  19. adakah Zahid dah tersilap langkah? tak buat planning main tembak sahaja? atau....hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik Zahid di hujung tanduk lembu NFC..

      Delete
  20. Ha ha ha boleh pakai kereta besar moto besar guna jam mahal2 tapi orang nilai tahap kecerdikan, bukan apa barang duit boleh beli....

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPRM serbu pejabat Zahid sekali je.... terus senyap lah dia.

      Delete
  21. Takde lagi pak jahid nafi?? Ade pak jahid post video penafian belom?

    Atau ikut contoh mo1 iaitu buat senyap...pastu harap org lupa isu tu

    ReplyDelete
  22. Jika benar dakwaan tun, bererti zahid sendiri tidak percaya pada najib dalam isu 1mdb.
    Cuma zahid tidak cukup taring untuk menyerang dan biar mangsanya lemah dan jatuh dengan sendiri setelah tum menolak untuk membantu.
    Walaupun najib menjadi pm bukan atas pilihan majoriti ahli, tetapi setelah diangkat menjadi pm najib telah membeli majoriti... ini yang ditakuti oleh zahid. Cash boleh merubah wajah manusia dari kawan jadi lawan.
    Sekuranya bn menang, najib selamat. Tapi jika bn kalah berpuluh jari akan ditujukan kemuka najib oleh ketua bahagian umno.
    Tunggu dan lihat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tak cukup taring.. Tapi tak cukup lagi kumpul harta doniaaaaaaa

      Delete
    2. Teman setuju dgn 11.21.....tujuan asalnya material dunia dan kuasa yg jadi kejar-kejaran......dibuat bagai menarik rambut dalam tepong....tapi sayang tak menjadi.....tepong berselerak tembelang pecah.

      Delete
    3. Setuju bro phantom Kalau betul si zahid nak berjuang dari dulu lagi dia ikut dsai dan sahabat lain masuk pkr..dh dia pulak patah balik separuh jalan,last2 tak kemana jgk

      Delete
  23. Inilah dia perangai pemimpin yg kononnya ada pendidikan agama tetapi hatipenuh dengan tamak zalim punya nafsu binatang lantik anjing jadi pm lagi baik biarlah pemimpin yg samseng perangai macam binatang ini dilak at Allah

    ReplyDelete
  24. Sehingga sekarang blm ade komen dari wak Jahid komedi tuduhan nak hatuhkan najib...ketakutan?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hati dah tak betul apa yg dibuat pun jadi tak betul jugaklah.

      Delete
    2. itu BAPAK BABI oooinkkk dgn 10 ekor ANAK BABI pun dah tak turun ka????

      Delete
  25. Wak zahid tak de kredibiliti untuk menjatuhkan najib...pembohong...

    ReplyDelete
  26. Malaysian Cybertrooper1 August 2017 at 11:50

    Bro Perak Man & Bro Fan Tun,
    Ok tak pantun saya ni?

    "Hujung minggu pergi berjalan,
    Berjalan sampai ke padang pasir;
    Baru sebulan jadi Timbalan,
    Dah pasang niat boss sendiri dia nak usir".

    "Makan dedak, makan bertih,
    Salah makan membawa mati;
    Jalan baru belajar bertatih,
    Dah Seri Perdana idaman hati".

    "Seberang sungai naik rakit,
    daki gunung berdikit-dikit;
    Keturunan Mamak sengaja di usik,
    Ini Komedi cari penyakit".

    "Anak itik, anak angsa,
    Anak kera mati ketawa;
    Atok Iskandar pendidik bangsa
    Paknya Jahid Foreign Worker je ke?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. fantastic bro!!!

      zahid ni bak kata ore klate 'ena tolok ene jwb nya abok'.

      nyawa politik nya sudah hampir berakhir.

      Delete
    2. Good job,bro cybertrooper..

      Siapa makan cili dia rasa pedas
      Bila plan kantoi , punggung sudah panas
      Nanti bijan tengok muka, dia sudah rimas
      Tak lama lagi, itu jawatan pasti kena lepas..

      Sekarang nama sudah buruk
      Mana itu muka mahu sorok
      Itu bahananya bila Tun M kau cucuk
      Sekali tun buka mulut, terus ko jatuh terperosok..

      Delete
  27. Awl2 bijan dh lantik shima jdi tpm diam2....pak jahid je buat2 tak sedar dan buat masih setia.

    Patut lah tiap2 bulan pak jahid buat ikrar atau statment masih setia pada Mo1..udah tu sampai sanggup buat statment pegi jumpa penderma arab sendiri.walhal Mo1 sendiri pun tak berani ckp cmtu.

    Upenyer pak jahid dh kantoi dgn bijan pegi merayu dengan tun.pak jahid nak cover line sampai sggup buat kenyataan bodoh2 piang sebagai TPM @ MO2...


    kahhh kahhhh kahh kahhhh kahhh
    Kahhhhh

    ReplyDelete
  28. Wak Jahid silap orang. Perlekehkan Tun M dan hina Tun M dengan fakta2 tipu dab kini fakta bahawa ia seorang political animal yang mempunyai banyak muka sudah didedahkan Tun M. Sudahlah dakwaan nama di dalam Kp Tun M tidak boleh dibuktikan, kini timbul cerita dirinya pula.

    Di dalam penuh sifat gentleman Tun M langsung tidak menyentuh keturunan Wak Jahid yang baru satu generasi lahir di Tanah Melayu, dan tidak pula membandingkan siapakah Raden Ahmad Tarmizi berbanding Master Mohamed Iskandar. Sebaliknya Tun M hanya buka tembelang wak Jahid saja.

    Betul Raden itu keturunan Raja tapi di tanah Melayu ini Raden tiada sebarang nilai pun. Sama seperti Daeng.

    Sekali lagi Wak Jahid dimalukan seperti biawak hidup oleh Tun M, selepas kisah KKN semasa ia menjadi KP UMNO dulu. Kedua-duanya Tun M hanya membela diri saja dan belum pun menyerang balas. Itupun sudah cukup untuk wak Jahid jatuh terlentang.

    Wak Jahid lambang manusia yang ego yang lebih besar dari kepala. Lambang manusia yang sanggup menerima murka Allah semata-mata untuk redo manusia dan kini nasibnya benar-benar terletak kepada manusia itu.

    Wak Jahid memang low class. Lebih naik ia mula mengukur kedalaman sungai2 di Bagan Datoh sebelum sibuk mengukur kedalam sungai di Hulu Langat.

    P/s - khusus untuk pak rahman jpc, dari dulu saya dah cakap saya tak percayakan Zahid dan kata2nya bahawa ia tak sanggup nak jatuhkan Najib sebab Najib yang naikkkannya ke kerusi TPM, sebaliknya ia tak berani nak mencuba sebab kelihatan benar ia akan kalah kalau ia mencuba. Kini pendedahan Tun M telah mengesahkan pandangan saya ke atas Zahid. Wak Jahid berani nafikan? Lebih baik dia timbang balik fakta bahawa penafian Apandi telah dijawab sengan cabaran sumpah laknat oleh Tun M. Kang akan makin terbelit pula lidahnya yang kuat menipu dan bersaksi palsu itu dan terpaksa beralasan seperti unknown sahabat pula.

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes bro.
      sekejap lagi 'jung jawa' nya akan karam bersama sama 'phinnisi' najib.

      insya'allah, 'tongkang mamak' akan belayar d samudera raya n memulih kan ekonomi yg sudah amat lesu.

      'hidup kaum melayu suku india'. hi hi.

      Delete
  29. U/P pak rahman.
    Bukan hanya nyawa politik zahid di penghujung,keseluruhan kabinet najib sedang berada di penghujung kuasa.KESEMUANYA.
    Tiada lagi belas ihsan. HAK RAKYAT jgn di nafi serta diputarbelitkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu nya d zaman dahulu, bila 'general' perang tertewas, hulubalang akan letak senjata n rela menjadi tawanan perang.

      Delete
  30. baru dpt berita yg himpunan veteran tentera gagal 'big time'.

    mungkin ia nya akan 'backfire'.

    sekarang hishamuddin pulak 'pening' kepala.

    kesian najib. tak lama lagi, tiada tempat lagi dia bolih bergantung kecuali kpd 'mek semah'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijan sudah ada new army la bro rahman....india muslim punya baru register.bijan sudah janji kalu BN menang boleh dapat starus bumi

      Delete
  31. Kalaulah pemimpin umno kata Tun itu keturunan keling betapa pula hinanya org umno sabah yg bukan Islam dah tu kpir pula tapi ahli umno ingatlah org sabah umno ialah untuk org melayu kau org savah sebagai barua aje untk bn hai org umno sabah kalaulah org umno hina org seperti Tun apa lagi kau yg duduk di hutan tu amat hina sekali

    ReplyDelete
  32. PH sudah tunjuk contoh tauladan yang baik bagaimana cara pemimpin-pemimpin berjiwa besar dengan berlapang dada dapat mengetepikan berbezaan fahaman dan perjuangan mereka untuk bersatu demi untuk menyelamatkan maruah rakyat dan negara untuk memerangi dan menjatuhkan seorang kleptokrat yang zalim berserta pembodek-pembodeknya.

    Semoga Allah Ta'ala merestui perjuangan mereka sehingga berjaya menyelamatkan tanah air tercinta ini berserta rakyatnya.

    Ketahuilah bahawa kebathilan itu tidak akan dapat mengalahkan kebenaran walaupun cuba dihias, diubah dan digambarkan sebaliknya dengan mengunakan segala-segala mahupun kesemua sumber, harta, tenaga dan kuasa yang ada di dunia.

    Kita disarankan agar berjalan dimuka bumi ini untuk mencari sumber rezki masing-masing tetapi jangan lupa bahawa kita juga disuruh bersegera dan berlumba-lumba untuk mendapat keampunan dan keredaan Allah Ta'ala.

    ReplyDelete
  33. Tersenyum najib...plannya menjadi tiba tiba...la ni igp siasat zahid ...dua,kes satu kes hina mahkamah isu bin abdullah dan kes kedua isu kutty....kunun najib nk umno telus,dlm memerangi rasuah dan salah guna kuasa....zahid di arah bercuti semasa siasatan di jalankan...najib tolak cousin dia,jd tpm sb dah tkdak calun...kj naik pangkat.....lps tu election dan mageran....

    ReplyDelete
  34. Saya ada cadangan untuk pak jahid selamatkan diri.

    pak jahid cepatlah merayu kepada semah...bijan tu kalau semah yang suruh mana hendak di lawan.hanya semah lah harapan kau pak jahid.

    ReplyDelete
  35. Dah la masuk lubang taik, termakan taik lagi, nasib ko laaaaaa Zahid......makan banyak la banyak2 taik tu...

    ReplyDelete
  36. Terbaek bro Cybertrooper
    Pantun bro tepat mengena
    Memang Si Jahid mudah lupa
    Banyak file nya Tun Ada!

    Baliklah Jawa singgah dikampung
    Rehat secukupnya fikiran kosong
    Sedara mara sana mesti menolong
    Nak balik Malaysia takut melopong!

    Kerana pulut santan binasa
    Keturunan orang mahu dicerca
    Dalam video kesian pun ada
    Tapi terkantoi oleh kamera!!

    ReplyDelete
  37. Seri Kembangan: Bukan satu atau bukan dua, tetapi lima khabar gembira buat veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada Perhimpunan Veteran ATM dan Pelancaran Tabung Pahlawan 2017 di Pusat Konvensyen dan Pameran Antarabangsa Mines (MIECC), di sini, semalam.

    Pengumuman itu membabitkan inisiatif Bantuan Bakti Negara (BBN), Skim Anuiti Veteran (SAVe), pencen hilang upaya bagi veteran ATM yang tidak mendapat pencen perkhidmatan, insentif veteran kelainan upaya Tabung Pahlawan dan penambahan kuota ibadat haji daripada 100 orang pada tahun sebelumnya kepada 400 orang pada tahun ini.


    Selain itu, kerajaan turut memberikan peruntukan istimewa sejumlah RM5 juta untuk Tabung Pahlawan.

    Perdana Menteri berkata, pada asasnya syarat penerima BBN adalah berdasarkan kriteria penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) iaitu mereka yang berada bawah kelompok B40.

    Beliau berkata, berdasarkan senarai penerima BR1M, sebanyak RM1,200 akan diberikan kepada mereka.

    “Ia membabitkan 66,000 veteran ATM tidak berpencen yang akan mendapat faedah sebagai penerima BBN.

    “Manakala kepada veteran ATM tidak berpencen yang bukan penerima BR1M, mereka akan menerima RM600, dengan syarat sudah berumur 60 tahun ke atas. Seramai 10,959 veteran tidak berpencen akan mendapat faedah daripada inisiatif BBN,” katanya ketika berucap pada program itu.

    Hadir sama, isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor yang juga Penaung Tabung Pahlawan; Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein; Timbalan Menteri Pertahanan Datuk Seri Johari Baharum; Panglima Angkatan Tentera Jeneral Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor dan Pengerusi Persatuan Veteran ATM Laksamana (B) Tan Sri Mohd Anwar Mohd Nor serta Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Tan Sri Noh Omar.

    Beliau berkata, bagi inisiatif SAVe, ia tertakluk kepada anggota ATM yang sedang berkhidmat.

    Katanya, inisiatif ini membolehkan anggota ATM tetap mendapat inisiatif walaupun anggota terbabit berhasrat berhenti awal daripada perkhidmatan.

    “Kerajaan melancarkan skim SAVe untuk memberi pendapatan secara bulanan seumur hidup kepada bakal veteran tidak berpencen seperti mana veteran yang mendapat pencen bulanan.

    “Dengan terlaksananya skim SAVe, ia memberi manfaat bulanan kepada mereka.

    “Ia juga boleh diserahkan kepada waris yang layak apabila veteran terbabit meninggal dunia,” katanya.

    Sementara itu, Hishammuddin berkata, kerajaan berikrar memberi tumpuan khas kepada kebajikan anggota dan veteran ATM serta ahli keluarga mereka.

    Menurutnya, pelbagai inisiatif direncana demi faedah veteran ATM yang banyak berjasa kepada negara.

    “Selain inisiatif penambahbaikan yang diumumkan Perdana Menteri itu, kita mempunyai inisiatif sedia ada yang dilaksanakan sebelum ini seperti 1Malaysia Veteran House Repair Programme (1MVHRP), Skim Bantuan Persekolahan, Skim Bantuan Kemasukan ke Universiti Awam, Skim Bantuan Perubatan (e-mass), Poliklinik Angkatan Tentera, Bayaran Insentif Khas Insurgensi, Skim Bantuan Sara Hidup, Skim Bantuan Bencana Alam dan Program Recognition Prior Experiential Learning (RPEL).

    “Kita juga menubuhkan pusat panggilan atau Call Center sebagai saluran khusus untuk menghubungkan veteran ATM kepada Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV).

    “Keyakinan menjaga kebajikan ATM turut disokong Perdana Menteri dan isteri untuk terus mengenang pengorbanan, sumbangan perajurit serta waris mereka,” katanya.

    Tambahnya, solidariti dan sifat kekeluargaan antara warga pertahanan masih mantap kerana tanpa kestabilan dan kerukunan bernegara, nescaya usaha membina Malaysia akan terjejas.

    “Apa makna memiliki aset ketenteraan paling canggih jika kita gagal membela nasib veteran ATM yang bersabung nyawa dan mencurah keringat demi mempertahankan tanah air ini.

    “Saya berikrar menjaga kebajikan veteran serta seluruh ahli keluarga mereka walaupun sedar apa diusahakan ini terlalu kecil dan tidak akan pernah setimpal dengan jasa, bakti dan pengorbanan mereka,” katanya.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabur lagi...tabur taburrrrrr taburrrrrr selagi sempat

      Delete
    2. Aikkkkk...

      tibe2 ade bantuan istimewa pulak?
      Itu hari kat warga felda dilanggil "insentif khas" yang ni " bantuan istimewa" pulak

      Delete
    3. Kurrrr....kurrrr....hah...hah...kurrrrrr....kurrr......hah...hah......

      Delete
    4. Memang telah dijangkakan
      Tidak teperanjat langsung
      Dedak ditabur taburkan
      Guna untuk meraih sokong

      Dedak ditabur-taburkan
      Guna untuk meraih sokongan
      Itu lah budak MO1
      Cash is King jadi dokongan

      Itu lah budak MO1
      Cash is King jadi dokongan
      Wak Jaid , lu tu berangan
      Kena kencing najis terus mati beragan

      Delete
    5. PRU-14 AKAN MENGUJI TIMBANGTARA
      JIWA BANGSA MELAYU
      SAMADA MEMILIH MASA DEPAN
      ATAU SHOK SEKEJAB
      (membawa bala berbilang tahun)

      Delete
    6. Ini peruntukkan apa? Ada dalam bajet 2017 tak? Bila kabinet lulus peruntukkan ni? Serupa ngan insentif felda, dari mana sumber wang yang perlu dikorek untuk menampung peruntukkan ini? KWSP? KWAP? Bank Jho Low atau Bank Mek Semah? Terdengar cerita, tarikh untuk 1mdb bayar balik ipic dah luput semalam.

      Delete
    7. Dh nak sampai hujung penggal dah...baru nak bagi bantuan khas? Insentif khas?
      Selama hampir 4tahun sebelumnya dok buat ape menteri?

      Delete
  38. Ku harapkan pagar,tapi pagar makan padi...

    Zahid..zahid...apa kes ko yang pukul orang?
    Orang jawa samseng?Bisan orang indon pun 2X5

    ReplyDelete
  39. Anuiti? BBM?, SAvE? Insentif?, Bantuan istimewa?, BRIM?....wow! macam macam istilah....
    fenin...sebut saja....
    ini upah utk undi saya nanti ya...jangan lupa...
    RASUAH POLITIK MEMBELI UNDI tu nama nyerrrrr.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boss sprm ckp ini dikira bantuan ..tak salah,takda kes

      Delete
  40. anon 1541
    Jelous ke ko tak dapat? Sape soh sokong pembangkang?
    Dekat hari ngundi nanti lagi banyak rakyat akan dapat
    Peiok ,belanga ,kipas angin, dapor gas, peti tv, dvd, kuali , pinggan mangkok, ketuhar, oven, basikal, motosikal, kereta, bas, lori suma ada, datang lah nanti, amek je....tapi dengan 1 syarat ....jeng jeng jeng ...UNDI LAH UMNO / BARISAN NASIONAL ...KAHKAHKAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Para pgundi atas pagar sekalian..inilah contoh caiiii dedak umno.sekadar megejar pemimpin yg memberi habuan semata2 bukannya untuk memilih pemimpin yg menjanjikan kesejahteraan,ketelusan ,tokoh kepimpinan baik yang dipilih..lihatlah mentaliti caiii dedak ini..di mana tahap akalnya

      Nilai sendiri pegundi semua

      Delete
    2. Ini mentaliti budak darjah 3, sama macam tpm kita akal dia ni. Standard darjah 3...klu iq sebijak ahmad maslan pun boleh jadi bengong dok dalam umno apatah lagi yg macam caiii 15.57 ni.

      Delete
  41. ADA ORANG YANG DAH TERKENTUT
    DAN TERCIRIT DENGAN PENDEDAHAN TUN,
    LAIN KALI JANGAN MENJOLOK SARANG TEBUAN

    ReplyDelete
  42. Macaiii umno 1557
    Ini bukan soal wang ringgit,bantuan,hadiah,

    soalnya dimana ketelusan,integriti,amalan mulia ,kejujuran pemimpin pemimpin yang dipilih rakyat itu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai! Nih...baca nih!!!!
      ``Boss sprm ckp ini dikira bantuan ..tak salah,takda kes``

      tq anon 1637

      Delete
  43. UMNO tuduh Mahathir pembelit dan tidak boleh di percayai.

    Mahathir lawan Najib dan UMNO kerana Mahathir mahu anak nya Mukhriz menjadi PM.

    Apakah dakwaan Mahathir bahawa Zahid telah berjumpa Mahathir minta sokongan untuk menganti Najib akan di tolak begitu saja oleh Najib, walaupun Mahathir sudah tidak boleh di percayai ? Walaupun dalam keadaan sebenarnya Mahathir sedang menipu untuk mengena kan Zahid ?

    Najib tahu Mahathir tidak menipu dan tidak akan menipu. Malangnya pengampu dan pendedak berterusan mengatakan Mahathir kaki belit dan kuat menipu termasuk lah Zahid sendiri.

    Tidak benar lah dakwaan selama ini kononnya Mahathir mahu kan anaknya jadi PM. Bagaimana seseorang yang tahu Mahathir mahu anaknya yang jadi PM boleh berjumpa Mahathir minta sokongan untuk dia sendiri jadi PM?

    Jawapan Mahathir ialah yang menentukan siapa PM ialah UMNO mengikut keputusan pemilihan. Ini termasuk sekiranya anak Mahathir sendiri mahu jadi PM.

    Jangan lah percaya pada tohmahan terhadap Mahathir dan jangan sesekali menjadi orang yang memburukkan Mahathir.

    ReplyDelete
  44. Off topic..

    1mdb misses payment.

    Kononnya semua ok. Apehal?

    Dah la bodo nak mampos byr ipic 2 kali..ni langgar perjsnjian lagi ni apehal?

    Mana bangang2 penyokong 1mdb? Apsal senyap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shhh !!
      -Pundekkar

      Delete
    2. Hari ni last date tu...naik lagi lah bunge duit ipic tu sbb lwat lagi

      itu la puok umno dok kutuk parti bunge.kan dahhhhh naik bunge nanti

      Delete
    3. BloombergMarkets
      1MDB Misses $603 Million Payment to Abu Dhabi Sovereign Wealth Fund

      By Elffie Chew
      August 1, 2017, 1:41 AM EDT
      August 1, 2017, 3:07 AM EDT
      Amount part of $1.2 billion settlement with Abu Dhabi’s IPIC
      1MDB, IPIC have been in debt tussle for more than a year

      Photographer: Mohd Rasfan/AFP via Getty Images
      Start your day with what's moving markets in Asia. Sign up here to receive our newsletter.

      1Malaysia Development Bhd., the embattled state investment company, failed to make a $603 million payment to Abu Dhabi’s sovereign wealth fund as part of a settlement over a debt dispute, according to a person with knowledge of the matter.

      International Petroleum Investment Co. is expected to make an announcement in London on Tuesday, said the person who asked not to be identified as the information isn’t public yet.


      The obligation, which was due on July 31, is half the amount 1MDB and the Malaysian finance ministry agreed to make to IPIC, with a second payment by the end of 2017. 1MDB and the Ministry of Finance didn’t immediately respond to emails seeking comment on the non-payment.

      While Malaysia is regaining favor as investors shrug off far-reaching investigations into 1MDB and focus on encouraging signs of an economic turnaround, analysts have warned that failure to pay IPIC could hurt sentiment and become a contingent liability for the government.

      "That’s definitely a negative for the ringgit at some point," said Michael Every, head of financial markets research at Rabobank Group in Hong Kong. "We have to wait and see how it develops. If people don’t make an arbitration payment they’ve agreed to, it doesn’t say something positive about the currency or the country or the regulatory framework."

      Read more: 1MDB spawns worldwide probes

      Delete
    4. MrJebon boleh klentong pasal 1 mdb dan IPIC..

      Delete
    5. Najib tak de wang sekarang kerana bayar MRT dulu...

      Delete
    6. Abis tu bijan dok canang untung banyak sampai bileh taja ketua kampung gi haji tu mana dtg untung??? Bagi insentif khas warga felda..ni taburrrrrrr lagi plk kat vetera tentera

      Delete
    7. Woiiiiiii....caii dedak mana korg menyorok

      Delete
  45. Fakta mengenai latar
    Tun Mahathir Bin Mohamad Bin Iskandar.

    Yang datang dari Kerala bukan Ayahanda Tun.M tetapi Nenda Tun.M bernama Iskandar.

    Kerala adalah bukan Bangsa asal India tetapi berketurunan Yaman.

    Iskandar ( Nenda ) berkahwin dengan Siti Hawa Dari Johor maka Lahirlah Mohamad pada 1881 di Pulau Pinang.

    Mohamad pula berkahwin dengan Wan Tempawan Bt Wan Hanafi maka lahirlah Tun.M @Che Det.

    Che adalah kerana Wan berkahwin dengan rakyat kebanyakkan.

    Nenda ( Iskandar ) di datangkan oleh Syarikat Hindia Timor ( British ) untuk mengajar Bahasa Inggeris di Istana.

    Manakala Mohamad adalah Pengetua Pertama Kolej Sultan Abdul Hamid di Kedah.

    Perlu telititi salasilah dan wasilah asli sebelum memuatnaik status keturunan seseorang tanpa kepastian sendiri.

    Credit Dt Key Marzuki

    ReplyDelete
  46. Saya tidak terkejut jika Najib sudah lama mencurigai Zahid tetapi tidak dapat berbuat apa2 kerana Najib dalam keadaan terdesak dan terpaksa bergantung kepada sokongan orang2 Zahid. Selepas lama berfikir, datanglah pula idea menaikkan Hisham.

    ReplyDelete
  47. Jelas terang menipu..jangan sesekali kita benarkan zahid jadi PM.. sbb orng tua dulu dah pesan siakap senohong gelama ikan duri..cakap bohong lama2 mencuri

    ReplyDelete
  48. Mader PandiKutty1 August 2017 at 17:45

    Sebelum tuduh org lain penipu apa ata singkap semula penipuan s/o PandiKutty Madir ini.. tentang penipuan kisah Memali.. katanya di China tapi MENIPU satu Malaya dia bersembunyi di KL.

    Penipu ini terus menerus menipu soal main Judi Forex, dilaporkan lain yang lesapnya lebih banyak. Kes bail out kroni di tipunya rakyat konon mahu selamatkan ekonomi negara.. konon IMF sedang nak serang malaya.. puihhh macam haram jadah si Pandikutty Madir Sial ini menipu sepanjang jadi taukeh UMNO.. habis dikencingnya Melayoo.. sbb itu sgt tepat Zahid memberikan peringatan 3 hari lepas..!!

    s/o Ayah Kutty kutuk Najib Bugis bagai tak mau-mau.. lanun macai mereka tepok seronok.. itu halal pulak? Bugis juga sebahagian dari rumpun Melayu Nusantara. Kerala bukan rumpun Nusantara!

    tapi bila DS Zahid cuit sikit je untuk beri tahu ahli UMNO bahaya sekor pariah Kerala ni telah pergunakan parti Melayu dengan slogan Melayu untuk menipu Melayu..

    lepas dapat hasil yang diinginkan dia mengkhianati dan memusuhi parti Melayu ini.. s/o PandiKutty Iskander.. sejarah merekodkan segalanya. bapanya org baik2.. org terhormat di Alor Setar. Ibunya Wan Tempawan juga org baik2.. tapi bukanlah keturunan Mahsuri seperti yg sedang dicanai canang macai over rated menjilat.. jauh sekali keturunan Syed Yaman,

    Tetapi Iman tak dapat diwarisi.. kebaikan juga begitu.. s/o Mohamed Iskandar Kutty ialah makhluk perosak bangsa dan ketua penyamun negera! bukan sedikit damage yg dilakukan makhluk laknatullah ini sejak Almarhum Tunku masih menjadi Presiden UMNO..

    Org UMNO mau ingat apa yg Zahir maksudkan dan jangan jd bodoh dengan mainan macai s/o pandiKutty Isekanderr..!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha kesian ade lagi nak try nasib buat provoke kt sini..baik kau provoke nenek kau kat kg.dengar nenek kau pun dah tolak umno kali ni

      Delete
    2. 17:45 busuk punya org! sanggup gadai maruah diri..untuk jadi klon Mader Pandikutty!

      Delete
  49. Taktik s/o PandiKutty Isekannderr mahu melagakan melayu..

    bodoh benar taktik ini.. macam kes pakwe nika gee main kayu tiga jugak.. skrg sudah senyap.. entah kemana hidup ke lagi jawa totok ni..

    kekekekekee

    ReplyDelete
  50. Sial laknatullah bagi komen

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan, sopan sikit bole?...

      Delete
  51. salam

    kerajaan Malaysia miss bayar hutang 1MDB dekat IPIC yang patut bayar by semalam. 31-07-2017.

    alah ... sebahagian hutang yang dulu konon dah bayar kat IPIC tapi bayar kat Aabar BVI yang konon konon kita ada bukti IPIC punya. Tapi bila IPIC gempak kat arbitrary London, terus terkincit nak bayar secara installment tu.

    yang dah faraid kat Aabar BVI tu, kira 'selamat'lah. kita dah dengan macho nya cakap 1MDB takde hilang duit ke apa. 1MDB semua OK.

    yang nak kena bayar lagi sekali kat IPIC ni, khabarnya dah miss installment first sebab duit takde. tak banyak, USD600M+ je. ada la dalam RM2.6b.

    itu baru first installment. kena dua kali bayar katanya. 1MDB dah sangkut. so, kerajaan Malaysia sebagai guarantor lah kena bayar. ini miss dateline ni, mau kena penalti dengan IPIC. kalau tak kena. alhamdulillah. kalau kena. 1% pun dah RM26m dah.

    ha. ha. ha. kat mana kerajaan Malaysia nak korek duit tu agak agak korang.

    -jiwa kacau-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah anon 1753
      Sila jawab tu...Mana KERA jaan Malaysia nak korek duit nak bayar hutang berganda tuhhhh...lahanat..
      ke nak korek dari 3TAT bini ko?????

      Delete
    2. Ermmm....saya wakil caiiiii dedak ingin serahkan tugas menjawab ni kepada mrj atau aka sahabat neraka.

      Kejora reject je sebab berpantun lucah ,berambuss,kikiki je yg dia tahu..

      Delete
    3. Takkan mrj tak abis magrib lagi ni...lame betul

      Delete
    4. kat mana kerajaan Malaysia nak korek duit tu agak agak korang.

      Jiwa kacau,

      Korek dengan cai2 lah.
      Ini bulan, gaji + elaun cai..akan dipotong. Kalau cai2...tidak setuju, nanti kena jual !

      Delete

  52. Tak kan tak boleh bayar 10% dulu ..?

    Sebagai tanda komitmen.

    Ini langsung tak bayar.



    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...