Monday 7 August 2017

SURAT TERBUKA BUAT NAJIB - DATUK SERI, DENGARLAH DULU RAKAMAN PERBUALAN ZAHID HAMIDI DENGAN TUN MAHATHIR


Kali ini saya tergerak hati untuk menulis sepucuk surat terbuka buat YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. 

Saya harap Datuk Seri tidak berkecil hati kerana sudah tentu apabila ia merupakan surat terbuka, pembaca blog ini akan terlebih dahulunya dapat membacanya berbanding Datuk Seri sendiri.

Bagaimanapun, saya akan cuba "tag" surat terbuka ini di Facebook dan  "mention" di Twitter Datuk Seri agar Datuk Seri dapat membacanya dengan lebih cepat atau jika kebetulan sedang bermain-main dengan gajet telefon pintar dalam genggaman ketika ini.
Datuk Seri, 
Saya tertarik dengan pernyataan keyakinan Datuk Seri mengenai kesetiaan Ahmad Zahid Hamidi dan nampaknya sama-sekali tidak meragui taat setianya beliau kepada Datuk Seri.

Datuk Seri berhujah bahawa penahanan Zahid Hamidi di bawah ISA oleh Tun Mahathir Mohamad, kedudukannya sebagai rakan lama dan bekas Setiausaha Politik Datuk Seri serta Datuk Seri sendiri pernah membantunya dengan "ucapan berapi-api" dalam merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Bagan Datuk suatu ketika dahulu sehingga Zahid Hamidi akhirnya menang dengan kelebihan 11 undi, adalah sandaran keyakinan Datuk Seri terhadap kesetiaan Zahid Hamidi.

Sehubungan itu, Datuk Seri dilaporkan berkata, adalah mustahil Ahmad Zahid sanggup meminta pertolongan daripada Tun Mahathir untuk mengambil alih tempat Datuk Seri sebagai Perdana Menteri.

Dalam hal ini, saya agak tertarik kenapakah Datuk Seri cuba mengungkit kembali pertolongan kepada Zahid Hamidi yang saya difahamkan berlaku pada tahun tahun 1989 dahulu? Apakah misteri di sebaliknya?

Datuk Seri,
Semua orang faham bahawa Datuk Seri berbuat demikian adalah untuk meredakan keresahan ahli-ahli UMNO sendiri tentang hubungan Datuk Seri dengan Zahid Hamidi, apatah lagi PRU 14 bakal menjelang tidak lama lagi.

Tetapi Datuk Seri, saya hanya mahu memberi logika mudah dalam perkara ini. Untuk apa sebenarnya Zahid Hamidi datang menemui Tun Mahathir sedangkan beliau tahu ketika itu Tun Mahathir sedang berusaha gigih mahu menjatuhkan Datuk Seri?

Walaupun Zahid Hamidi mengatakan Datuk Seri memberi keizinan kepadanya untuk bertemu Tun Mahathir, hakikatnya Zahid Hamidi tidak patut sama-sekali ada hasrat untuk bertemu dengan Tun Mahathir pada waktu itu.

Ketika memberi keizinan itu, tentu Datuk Seri terasa pedih hati atau mungkin hanya memberi izin dalam paksa sahaja.

Sehingga ini pun, Zahid Hamidi tidak menjelaskan apakah tujuan dan maksud sebenarnya beliau bertemu dengan Tun Mahathir ketika itu?

Cuma yang Zahid Hamidi kata, beliau ada rakaman pertemuannya dengan Tun Mahathir itu dan ia masih dalam simpanannya.

Saya percaya, pertemuan itu hanyalah empat mata antara Tun Mahathir dan Zahid Hamidi saja. Sehingga ini hanya Zahid Hamidi yang mengatakan bahawa dalam pertemuan itu, Tun Mahathir mahu menyingkirkan Datuk Seri melalui usul undi tidak percaya di Parlimen dan menghantar memorandum kepada Yang Dipertuan Agong.

Pada saya, kata-kata Zahid Hamidi itu tidaklah luar biasa. Semua orang tahu Tun Mahathir sejak Ogos 2014 hinggalah sekarang memang mahu menyingkirkan Datuk Seri sebagai Perdana Menteri. 

Jadi, menyebut tentang usul tidak percaya atau memorandum, tiada langsung yang luar biasanya, malah  kritikan, serangan dan hentaman pun dilakukan oleh Tun Mahathir kepada Datuk Seri.

Namun, sebagaimana yang saya tulis dalam blog sebelum ini, apakah reaksi Zahidi Hamidi terhadap perancangan usul dan memorandum oleh Tun Mahathir itu?

Adakah beliau tidak setuju, diam atau pun setuju?

Atau adakah Zahid Hamidi pernah cuba meyakinkan Tun Mahathir agar menerima kepimpinan Datuk Seri dan menghentikan segala usahanya untuk menyingkirkan Datuk Seri?

Selain itu, apa lagi butir-butir perbualan lain dalam pertemuan dengan Tun Mahathir itu tidak pula didedahkan oleh Zahid Hamidi.

Datuk Seri,
Maka, dalam hal ini ada baiknya Datuk Seri menunggu sehingga Zahid Hamidi mendedahkan rakaman perbualan itu kepada umum terlebih dahulu.

Sekiranya dalam minggu-minggu ke hadapan, Zahid Hamidi tidak juga mendedahkan rakaman perbualan itu, saya cadangkan agar Datuk Seri minta daripada Zahid Hamidi salinan rakaman itu untuk Datuk Seri dengar sendiri butir perbualan itu dan menilainya.

Zahid Hamidi juga kata, Tun Mahathir turut memiliki rakaman pertemuan itu. Sebagaimana yang Tun Mahathir sebut sebelum ini dan kemudian dalam temubual dengan sebuah portal, bekas Perdana Menteri itu tetap mengatakan kunjungan Zahid Hamidi ialah untuk meminta simpati dan sokongan daripadanya untuk menyingkirkan Datuk Seri.

Saya bimbang, jika benar Tun Mahathir ada rakaman perbualan pertemuan itu, beliau akan mendedahkannya dan kiranya terbukti Zahid Hamidi ada mengeluarkan kata-kata untuk meminta sokongan bagi mengambil alih tempat Datuk Seri, ia adalah sesuatu yang memalukan Datuk Seri yang mempercayai sepenuhnya akan kesetiaan Zahid Hamidi.

Oleh itu, sekali lagi saya memberi pandangan agar Datuk Seri cepat-cepat meminta salinan rakaman perbualan dengan Tun Mahathir itu daripada Zahid Hamidi sebelum Tun Mahathir mendedahkannya kepada umum.

Kemudian, Datuk Seri juga boleh tengok, adakah Zahid Hamidi dengan mudah memberikan salinan itu?

Jika terbukti Zahid Hamidi benar-benar setia dan tidak curang, tiada salahnya untuk Datuk Seri terus meyakini kesetiaan Zahid Hamidi dan mengekalkannya dalam persiapan UMNO menghadapi PRU 14 akan datang.

Jika sebaliknya, ia tentunya merbahaya kepada masa depan Datuk Seri dan Datuk Seri perlulah lebih berhati-hati.

Datuk Seri,
Sekali lagi, permintaan saya kepada Datuk Seri, cepat-cepatlah minta salinan rakaman perbualan itu daripada Zahid Hamidi dan dengar sendiri dengan teliti.

Walaupun saya bukan lagi ahli UMNO, tetapi apa yang saya luahkan ini adalah juga luahan hati beberapa rakan saya yang masih dalam UMNO, malah saya percaya sebahagian besar ahli UMNO juga ada pandangan yang sama.

Janganlah Datuk Seri terlalu dibelenggu oleh nostalgia silam kerana pepatah lama ada menyebut, air tenang jangan disangka tiada buaya.

Sekian, pandangan tidak berapa sen daripada saya. Terima kasih atas kesudian Datuk Seri meluangkan masa membacanya. (ShahbudinHusin 07/08/2017)

199 comments:

  1. BIO KAN SILUNCAI TERJUN DENGAN LABUNYA
    YOU TAK PERLU AMBIL TAHU

    ReplyDelete
    Replies
    1. BIOKAN SI BUDIN TERJUN DENGAN LABU-LABUNYERRRR....LEPAS NI NAK BUAT LAGI BUDIN....2 X 5 LAH KO NGAN SI RAPUJI SOTONG TUUUUU....SOTONG GORENG TOPUNG PUN SODAP.....

      Delete
    2. TGHA menang peringkat pertama kes ke atas SR si kafir ejen Pakatan- Madir. Pihak perundangan London menolah dengan mentah tuduhan SR ketas kerajaan NAJIB RAZAK ialah kerajaan korup seperti yang dijaja Macai.

      Syukur Alhamdulillah tanda2 kejatuhan teruk rejim pakatan kafir dapig madeykutty dan proksi mereka menjelang PRU14 akan terus berlaku!!

      Delete
    3. Surat Terbuka yang saya tag pada Dato Seri sama isi nya cuma dalam Blog saya yang popular ketika ini turut dipaparkan komen-komen tanpa sekatan.

      Saya tahu Dato Seri memang muka tahan kena maki hamun dan di caci dan saya tidak risau dengan komen mereka yang benci dan anti pada Dato Seri dan Isteri Dato Seri.

      Yang saya risau ialah Dato Seri akan terkejut dengan macai belaan Dato Seri yang di upah untuk mematikan hujah mereka yang anti pada Dato Seri dan Isteri Dato Seri.

      Saya kopipes kan beberapa komen dari pencacai Dato Seri selain dari komen yang pertama di atas untuk penilaian Dato Seri sendiri ...

      Anonymous7 August 2017 at 22:27
      HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....


      Anonymous7 August 2017 at 22:32
      HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Anonymous7 August 2017 at 23:03
      HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....


      Anonymous7 August 2017 at 22:29
      HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....


      Anonymous7 August 2017 at 22:39
      ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Anonymous7 August 2017 at 23:11
      ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....


      Saya berharap Dato Seri menerima kata-kata saya sebagai satu peringatan awal sekira Dato Seri teringin membaca komen dalam Blog saya.


      ( komen ini adalah hasil idea anon sendiri dan bukan nya dari Shahbudindotcom )

      Delete
    4. Apo kono Budin, chogito pasal surat pasal tape dah mcm coghito novel plak, Budin2, ko nak buek chogito sendu plak mintak simpati, mcm budak merah jo ko ni yg baru tubit dari perut omak kau. Mano logik kalu pun boto ko pikey Najib nak botindak ko, baik diyo fokus bondo2 yg lain yg lobih ponting ... bagaimano nak naikkan Br1m layi ko apo ko yg soumpamo ea.

      Delete
    5. Eehhh....ko jangan bagi malu orang nogori boleh??? Merapu tak tentu arah....apa hal luuu??

      Delete
    6. why DAP was anti-Islam
      1. Perak DAP leader Nga Kor Ming had insulted Muslims by equating the giveaway of duit raya as akin to graft or “dedak”;
      2. Penang DAP leader Jeff Ooi had insulted the late PAS leader Harun Din by saying “Adios Harun Din”;
      3. Nga made fun of the “purdah” which is won by Muslim women. When Kepala Batas Umno secretary Ahmad Darus suggested flight attendants wear outfits covering the aurat, DAP leaders said Malay leaders were suffering from “otak cacat”;
      4. Ramasamy had called preacher Dr Zakir Naik a satan;
      5. DAP had questioned the contents of Friday prayers and meddled with fatwa matters in Penang;
      6. DAP was rude to question the Muslim call for prayer or azan and recital of Quranic verses through the mosque speakers;
      7. DAP questioned apostasy and also the existence of the Islamic Affairs Department or Jakim;
      8. DAP dared to insult and make fun of hudud laws;
      9. DAP fought the shariah law amendment in Parliament, saying it was not necessary;
      10. DAP was against ustaz and ustazah from Peninsular Malaysia being sent to Sarawak.
      before DAP could even take over the reins of government in Putrajaya, it had already “memandulkan” (spayed) Islam.
      “Hence, DAP’s politics will ‘spay’ Islam. Muslims who support PH means they are helping to ‘spay’ Islam — their own religion. Ask yourself if what you are doing is right,

      Delete
    7. Ko ni salah tempat ni wahai si bahalol Anon 8:45....ahahahaha...kalau yer pun nak troll, buat la cara cerdik sikit.Kesian tinggal macai yang bangang jer dah dalam UMNO ni. Elaun kau akan dipotong lagi minggu ni hahahahaha....

      Delete
  2. Hebat dan sungguh berani Tuan Syah.Tabek hormat saya buat Tuan.Berdiri bulu roma saya membacanya.Semuga keberanian dan keikhlasan Tuan menyokong Tun diberkati ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap tu anon 21:24

      Dari pandangan saya , apa yang ingin di sampaikan olih Tn. budin adalah untuk mencari kebenaran .

      Selama ini hanya kata kata dari Wak Jahid saja " saya ada ini , saya ada itu ".

      Delete
    2. Terima kasih sdr.diny yusof diatas penjelasan.....saya faham apa yang ingin disampaikan oleh Tuan Shah.Dan saya sebenarnya amat kagum dengan keberanian beliau menulis surat terbuka tersebut kepada seorang PM tanpa berselindong.Syabas sekali lagi diucapkan kepada Tuan Shah.

      Delete
    3. Tuan Admin Blog Shahbudin Husin ni dah tempuh macam2 dugaan dalam hal penulisan ni. Boleh rujuk di sebelah kanan blog ni ada buku2 yg ditulis olehnya sendiri.......dan ada buku yg pernah jadi kontroversi satu masa dulu....tapi dah dilepaskan penerbitannya.

      Jadi pada pencacai haramjadah jangan pandang tak der mata pada blog ni.

      Kalo kail korang panjang sejengkal jangan lautan hendak diduga. Cakap pendek...jangan berlagak bijak kalo masuk blog ni.....

      Tuan Shahbudin Husin ialah bekas Naib Ketua Pemuda Umno Bahagian Wangsa Maju......jadi pada pencacai haramjadah nak pandang lekeh....

      Kalo pengetahuan tak banyak mana......tak payahlah korang nak berlagak dgn Admin Blog dan kami sumer.......setakat Kikiki manjang jerrr tak usahlah berangan nak kutok Shahbudin.

      Macaiiii....kalo udah bodoh tu buat le cara bodoh........tak payah berlagak cerodik.....kalo berlagak pandei pon bukan orang tak tau yg kome tu bodoh.

      Delete
    4. Hahaha..cai dan trolls umngok udah meroyan..padan muke deme..telor wak jahat udah kene kepit di si bijan..telor si bijan pulak ngetor berdenyut-denyut..dalam hati udah kompem nyumpah seranahkan wak jahat..jilake lu wak..nyemedang jer wat blunder!

      Delete
  3. Syabas Tuan Budin.... Surat terbuka yg padat & jelas maksudnya. Itulah juga menjadi hasrat rakyat jelata untuk menilai kesetiaan tpm terhdp pm & pm sdri terhdp tpm. Kami juga X sabar2 untuk mendengar intipati perbualan Tun & tpm. Tahniah sekali lagi Tuan Budin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete
    2. Budin kaki kelentong kaki fitnah kaki bohong..blog haprak haram jadah..masuk bakul sampah saja lah..sapa percaya sama2 bodoh dungu..

      Delete
    3. Tahu pun yang ada kat sini anjing kurap ,kaki fitnah,kaki kelentong , kaki bohong , blog haprak .
      Yang kamu dua ekor keldai ni masok sini , apakah jadahnya ??

      Delete


    4. Sebenarnya Tuan Budin nak selamatkan Najib dari malu.

      Zahid mengaku ada rakaman. Jika Najib telah mendengar rakaman tersebut dan memberi sokongan pada Zahid makna nya Zahid pergi jumpa Mahathir adalah untuk menyatakan sokongan nya pada Najib. Sebab nya ialah Zahid tidak mahu terima usaha Mahathir membuat undi tidak percaya dan buat memorandum.

      Jika betul rakaman tersebut membuktikan Zahid ada mengatakan sokongan pada Najib sebegitu, Najib sepatutnya berbangga rakaman tersebut di dedahkan. Tapi ini tidak!

      Option kedua.. Najib kena kencing dengan Zahid sebab tanpa usul periksa terus memberi sokongan pada Zahid yang memang tak setia.. Tak kan lah Zahid tak ada cerita buruk pasal Najib dan Rosmah !

      Zahid mengaku bukan dia sahaja yang ada buat rakaman malah Tun pun buat rakaman. Apa jadi kalau Tun dedahkan dan ada lah benar Zahid minta simpati dan sokongan untuk ganti Najib dalam kadar segera.?

      Option ke3.. Najib tahu Zahid menipu dan kaki kelentong sebab rakaman cuma cerita rekaan. Dan selepas terbongkar cerita Zahid jumpa Mahathir, Zahid telah menyerah kedua-dua telur baka Jawa nya kepada pahlawan bugis.

      Dalam mencari kesahihan ketiga-tiga option tersebut anon dikehendaki mengguna kaedah 4W 1H...


      Delete
    5. Siapa yang percaya 1mdb ni bersih dia memang seorang yang bodoh.. Satu dunia dah mula pendakwaan berkaitan 1mdb. Apa sahaja berkaitan 1mdb semua disita. Swiss France US Singapore. Semua dah dakwa. Hotel, apartment, kapal terbang, lukisan bodoh, barang kemas, apa sahaja berkaitan 1mdb semua akan dirampas?. mengapa?? sebab pihak berkuasa negara luar dah temui banyak salah laku berkaitan 1mdb. Duit 1mdb dicuri dan semuanya digunakan utk beli barangan peribadi. Termasuk bayar hutang judi.. Bila terbongkar hal 1mdb dan derma 2.6b, terus semua penguatkuasaan kita jadi kayu
      > KP SPRM ditukar,
      > Pengerusi PAC ditukar
      > Gabenor ditukar
      > AG ditukar
      > FAIL2 Sprm dirampas
      > Siasatan di OSA kan
      > DPP disimen.
      Kerajaan pula menipu dan terus menipu rakyat. Najib mulanya tidak mengaku terima duit akhirnya mengaku pula.
      "bodohlah saya jika masukkan wang sebanyak itu dlm akaun saya"
      Akhirnya..
      "Walaupon wang itu masuk dalam akaun saya, tapi saya tak buat seperti wang peribadi saya". Jawapan lain pula..
      "Wang habis digunakan pada PRU"..
      "Wang digunakan utk lawan keganasan dan isis"
      "wang dipulangkan semula
      tidak tahu siapa yang bagi wang"
      "Wang bukan dari orang perseorangan"..
      "Wang dari timur tengah"
      "TPM jumpa siapa bagi wang"..
      "Wang dibagi raja saudi"..
      (kantoi pula sebab raja saudi dah mati).. Cakap pula anak raja saudi.. Arab Saudi pula keluar kenyataan tak tahu berkaitan wang derma..
      Menteri luar arab saudi keluar kenyataan
      "Pihak arab saudi tidak tahu menahu berkaitan wang derma, jika ada pon itu mungkin sebahagian wang perlaburan antara MAS-Saudi.. Bermacam2 jawapan bodoh diberi pada rakyat.. Cukup2 la bodohkan rakyat..
      sebab itu aku cakap, Siapa yang percayakan 1mdb ni, Dia seorang yang sangat2 BODOH..
      Jom kita copy paste ramai2.. bagi semua orang BN sedar dia bodoh..

      Delete
  4. tersentap hati baca surat ko ni din...he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teman ucapkan syabas pada Tuan Shahbudin.......moga kebebasan bersuara di negara ini benar2 diamalkan.......jangan esok konon bebas bersuara tapi akhirnya dibawak ke balai atau blog kena block macam Blog Outsyed The Box, Blog arwah Din Turtle dll.

      Negara demokrasi hendaklah mengamalkan tindakan demokrasi jugak......bukan demokrasi hanya tinggal satu sebutan jerrr...

      Teman ucap tahniah atas kesungguhan Tuan Admin Blog Shahbudun Husin atas sumer komitmen beliau yg tak berbelah bagi.

      Moga blog ini tidak dianiayai dan beroperasi seperti biasa dengan ulasan topik2 dari masa ke semasa.

      Well said and well done Tuan Shah......keep up the good job!!
      Salute !!

      Delete
  5. ahmad doragi ahmad tarmizi7 August 2017 at 21:46

    Wah,panjang bebenor surat tu budin,jenuh najib baca nanti,kikikikikiki📅📑📃📆

    ReplyDelete
  6. Tunggu ya budin...selasa depan saya akan minta surat tu...selasa depan tau budin!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete
    2. Kojola.....kata Pak Othaman ko tu "bapok kedi". Dulu tah apa yg mak ko makan masa ko dalam perot......ngidam daging badakkk agaknya. Tulah dapat anak macam polong........dahlah polong....pandir pulak tuuu.....

      Mana dah hilangnya KIKIKI ko....dah dicampakkk ke laut???

      Kecik2 tak nak mamposss....dah tua kedarah tahikkk samun.

      Delete
  7. Datuk Seri Najib boleh perhatikan sendiri body and facial language Zahid Hamidi.. this guy cannot be trusted, he's been back stabbing you all of this while. Open your eyes wide la Datuk Seri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete
    2. Yg mmpunyai rekod hebat stabbing sejak zaman Almarhum Tunku ialah Mamakutty Madey.. Musa Hitam oun kena bodoh, Nuar konon2 hero mamakutty umno pon parah ditikam

      Bernanah ati si buding munafik hahah

      Delete

    3. Kau ni apa erti stabbing pun tak tahu.

      Pernah ke Tun Mahathir jumpa musuh Almarhum Tunku untuk menjatuhkan atau memalukan Almarhum Tunku ?

      Pernah kah Tun Mahathir jumpa musuh Musa Hitam untuk menjatuhkan atau memalukan Musa Hitam ?

      Yang pernah jumpa musuh bos sendiri, nombor one pulak tu, ialah Zahid ....!

      Delete
    4. Ada sebab kenapa Tun Razak masukkan semula Tun M sesudah dibuang dari umno.

      Tun Razak pemimpin yg luas pandangan.....beliau lebih tau menilai orang yg berpotensi.....jadi memang tak salah pilihan Tun Razak....kita maju dan nama harum di serata dunia di zaman Tun M

      Jadi sekarang ni macaiii nak kata pilihan Tun Razak tu satu pilihan yg salah ???

      Delete



    5. Sesiapa yang mahu mengenali Tun Mahathir jangan sekadar menilai apa yang Tun cakap dan apa yang Tun buat.

      Orang yang bersedia bersama Tun mesti mempunyai satu kesedaran yang tinggi.

      Baru lah kita dapat rasakan jiwa dan pemikiran Tun sebenarnya terlalu jauh. Itu sebab di usia begini Tun masih tetap relevan dan terus ke hadapan.

      Anwar di ibaratkan sebutir mutiara yang betkilau-kilaun.

      Tun Mahathir di ibaratkan penyuluh bercahaya yang tidak akan padam.

      Ya Rab .. Kau berikan kesihatan yang baik dan badan yang sihat kepada kedua-dua saudara ku, Mahathir dan Anwar. Kau berkati lah mereka dengan Kau panjangkan umur mereka. Hamba Mu menadah tangan dengan harapan yang menggunung pada Mu Ya Rab.



      Delete
    6. Ameen ya Rabb.

      Delete
  8. Tuan Budin terbaek bro
    Asap panas rokok Malborough
    Kena setepek dahi Bagero
    Ini malam tak boleh tido!

    Hai Abang, masih tak tidur?
    Mah ingat sudah berdengkur
    "Abang tengok TV, saja nak berhibur
    Surat Shahbudin buat abang uzur!"

    Apalah Budin kau tulis surat
    Terbuka pulak tu, aku dah birat
    Kalau nak dedak, let me know what..
    Ohh..lupa, hentam aku kau kuat!!

    Bukan apa Budin, Jawa tu okay
    Tak nampak pulak nak lawan towkey
    Kami bersama menari karaoke
    Lagu Kuda Kepang,senyumannya terukir!

    Entahlah Budin aku tak tahu
    Aku pun fikir bahaya macam itu
    Nak elak tikam belakang aku
    Itu sebab ku ambek sepupu!

    Aku rasa Tun bercakap betul
    Memang si Jawa nak jadi Kitul
    Dengar rakaman, nanti ku usul
    Kalau tak ada kepalanya benjol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Surat tuan budin memang dah kena
      Konfirm ini malam bijan tido tak lena
      Tak tahu nak ikut nasihat yang mana
      Betulkah sijawa dibelakang aku nak bikin onar..

      Ini memang tak boleh jadi ni
      Tak boleh dibiarkan perkara jadi cenggini
      Elok aku mintak nasihat bini
      Mah,mah ko rasa sijawa ni ada berani?..

      Biar mah nasihatkan abang
      Jangan kita percayakan orang
      Elok aje sijawa tu abang buang
      Mah sebelah abang pun dia tak pandang..

      Bukan abang tak nak buat begitu
      Sijawa ni sokongan akar umbinya kuat, abang dah buntu
      Pru dah hampir nak sampai waktu
      Kalau kalah, abislah kita dibamboo river tinggal disitu..

      Pening kepala bila difikir
      Mungkinkah saat kejatuhanku semakin hampir
      Rugi dulu aku tak dengar nasihat mahathir
      Eloklah aku lari dulu, sebelum diusir..


      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper7 August 2017 at 22:53

      Pantun Fan Tun amat menghibur,
      Kepada rakan ia di salur;
      Artis dah ready di kamar tidur,
      Baru nak panjat Bijan dah tersungkur.

      Surat Budin panjang berjela,
      Surat di karang tak tau bila;
      Bijan baca nafas di hela,
      Wak Jahid nyorok tak nampak muka.

      Bait terakhir sangatlah betul,
      Dengar rakaman tak perlu di usul;
      Jawa itu sememangnya Kitul,
      Eloknya di hentak dengan penukul.

      Dari Indon mereka melarat,
      Nak lari dari hidup merempat;
      Konon nak bantu segala rakyat,
      Rupanya 230 juta dia dah sebat.

      Delete
    3. HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete
    4. caya bro MC...ada bakat terpendam rupanya.kipidap teruskan berpantun.

      Delete
    5. Ni pantun sikembor 3.....buat kojola meroyan macam beroyang tak jumpe ayor......kerin kulit gatei satu badannnn......

      Kesiaaannn udah jatoh ditimpa tangga.....masuk sini kepala tak habih asik kena letop....tu yg melabun macam org gilerr.....aterrr bodoh bebenor....

      Woiii Kojola....kalo udah libang libu...nyelap sador....acer keme terojun gerotok....habih cerita yeopppp.....

      Delete
  9. RAHMAN AL-HAJ

    R-RAHMAN
    A-ABDUL RAZAK
    H-HUSSEIN
    M-MAHATHIR
    A-ABDULLAH
    N-NAJIB
    A-AHMAD ZAHID
    L-LOBAI
    H-HISHAMUDDIN
    A-?
    J-?

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete
    2. Takdak modal ka? Truk sgt ko ni. Najib bayar mahal2 cari la hujah podu sikit.

      Delete
    3. A-Ahmad Maslan
      J-Jamal

      Delete
  10. Bahaya gak ni..
    Buatnya najib tendang zahid angkat hisamuddin jd tpm lg la huru hara Malaysia..
    Nak Tak nak dlm Masa skrang Kita perlukan Dua kem yg berbeza pandangan,saling mencurigai dlm umno..
    Cara yg terbaik rosakkan umno dari dalam...
    Pergaduhan antara pemimpin tertinggi akan menyebabkan berlaku sabotaj sesama mereka Dan memudahkan kerja ph dlm pru kelak

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete
    2. Saya pernah bertanya kepada anggota polis yang datang menyiasat semasa rumah saya di pecah masuk .

      Bolih ke tidak , jika ada tetamu tidak di undang masuk ke rumah saya , saya tembak je dengan senapang gajah ?

      Delete
  11. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiaaann ngeluporrr sorang2 ye......tersampok ke.....ni kena mandi ayor limbah ni baru elok.

      Delete
  12. Walau pun saya bukan penyokong DS Najib,tetapi sebagai sesama Islam saya merasa amat simpati dengan beliau.Kerana pada saya DS Najib pada asalnya tidaklah seterok keadaannya seperti hari ini,beliau menjadi rosak disebabkan oleh orang2 yg berada disekeliling/penasihat yang salah dan mengambil kesempatan diatas kelemahan beliau.Sehingga DS Najib menjadi terlalu lemah dan buta mata hati untuk menilai siapa kawan dan siapa lawan??...

    Tetapi sebagai seorang Islam saya berdoa kepada ALLAH semuga DS Najib diberi kesedaran segera dan dapat mengenali siapa musoh beliau yg sebenar??...

    Dan yang jelasnya semuga DS Najib dapat menyedari siapa si Zahid Komedi itu yang sebenar2nya....Inilah gunting dalam lipatan dan musoh dalam selimut....mudah2an DS Najib sentiasa sedar dan berhati2!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....BUDIN OIIII BUDIN TAK PUAS HATI LERRR TUUUU.....NAK CUBA LAGAKAN DIORANG BERDUA...TAPI TAK DAPAT....MEROYAN LAH KO BUDIN....SELAMANYERLAH JADI REPORTER PEMBANGANG FUKATAN HAPRAK....KO PUN SALAH SORANG ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete


    2. Apa juga kesalahan kita jangan suka letak pada orang ..

      Najib bukan sehari dua kenal Zahid.
      Bau taik Zahid dan orang di sekeliling dia pun dia tahu taik siapa.

      Lebih baik doakan Najib tumbang.

      Delete
  13. Itu lah kerja dia org..dah kena suap taik dapigs melalut2 cerita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    2. lu lak panas npe...haha,dpt bnyk tulang ke arini jing..kuat salak ye..hahaha..

      Delete

    3. Lebih baik Najib tendang Zahid sekarang sebab dah ada alasan kuat. Kenapa Najib masih simpan Zahid?

      Jika Zahid kena tendang, Tun pun tak nak terima Zahid.

      Apakah sokongan pada Najib bertambah dengan mempertahankan Zahid dan apakah Zahid yakin dia selamat selepas PRU ?

      Saksikan lah sinetrom seterusnya..

      Delete
  14. Saya orang baru kat blog ini. Dulu saya sokong BN tapi sekarang saya percaya kepada PH. Dan kalau boleh saya nak minta link register online untuk jadi ahli dalam PH. Semoga ada yang dapat membantu saya. Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya orang baru kat blog ini. Dulu saya sokong PKR tapi sekarang saya percaya kepada BN. Dan kalau boleh saya nak minta link register online untuk jadi ahli dalam BN. Semoga ada yang dapat membantu saya. Terima kasih

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper7 August 2017 at 22:58

      Salam hormat & salam perjuangan Anon 2241
      PH adalah gabungan pelbagai parti.
      Jadi sedara boleh la join mana-mana parti komponen PH yang sedara suka.
      Saya berikan link untuk PPBM disini kerana saya juga dari parti tersebut:

      https://pribumibersatu.org.my/sys/index.php

      Delete
    3. He...He...He...Parti cap MUNGE....semakin me LAYU.....

      Delete
    4. Terima kasih saudara 2258. Saya dan family akan register PPBM.

      Delete
    5. Terima kasih saudara 2258. Saya dan family dah lama register UMNO.

      Delete
    6. Saya juga telah membantu menambah keahlian UMNO minggu lepas melalui ahli keluarga saya.

      Kasihan parti chap Bunge tempat saya hanya gah dengan bendera diikat pd pokok tapi ahli mcm tk wujud.

      Umno terbaik Insya Allah. Ketika Dih Pagoh di singkir krn kebodohan dan khianat, DS Zahid terus melangkah maju. Amat ditakuti macai Madey krn Zahid jenis berani melawan MadeyKutty tanpa selindung..

      Zmn MadeyKutty memegang 'fail' buruk seseorg untuk mnjadikannya balaci dan taat buta kayu sudah lama berakhir..

      Madey menipu umno kononnwyjud geng tingkat 4 untuk menjatuhkan Khairi.. Jht sgguh Madey Laknatullah ini

      Delete

    7. Alhamdulillah.

      Allah memberkati usaha saudara-saudara semua terutama Tuan Budin, John Deo, Pak Othman, Pak Rahman, Fan Tun, Perak Man, dad, diny,
      Malaysian Cybertrooper7 dan lain-lain jangan pulak berkecil hati nama tak disebut.

      Pandangan dan pengalaman yang di kongsi di akui lebih baik dan masuk akal dari yang diberi oleh macai Najib terutama kopipes.

      Gunakan lah peluang ini dan kelemahan mereka untuk menjelaskan mengapa Najib mesti di jatuhkan.

      22 41 terima kasih kerana saudara juga telah memberi semangat pada kami untuk bersama dengan Tun menjatuh kan Najib dan dedahkan siapa Zahid sebenarnya.

      Delete
  15. 22.34,apa cite dgn alasan yg berbelit2 tentangduit rm2.6 b dan duit src itu?,kamu jgn jd sejarah penyamaran sinauk hyronjie sebg org Islam di Indonesia...jgn hipokrit le...

    ReplyDelete
  16. SORANG LAGI TOKOH MAMAK KERALA...AL SIBUDIN....SI KITOL ....DAN KAWAN2 MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS.....AKAN BERGABUNG SAMA-SAMA MEROYAN 26 JAM SEHARI....SAT LAGI....HE...HE...HE...SAMPAI KE SUBUH LERRRR TUUUU....ADU DOMBA LERRRR LAGI BUDIN....ELOK LERRR TUUUU.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin,

      Kau pun satu...next time kalau nak tulis surat terbuka kepada Najib the klepet tu...Kau kena Cc, Bcc juga kepada mereka..para pencacai ni..

      Lihat, skrg.. mereka buat perangai..meracau, meroyan... kesian betul..kurang didikan dan kasih sayang.

      Delete
    2. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete


    3. 26 jam tapi secara bergilir-gilir


      Anon pencacai Najib bersendirian .. tengah malam dia, subuh dia, .. break sekejap .. tengahari dia, petang dia .... break sekejap ... sambung malam... Dia paling lega kalau komen sampai 200, tak payah dia berkerja ... Tunggu artikel baru .. dapat lah tidur sekejap.

      Nasib kau lah pencacai ...

      Delete
    4. Kojola/Kejora......Pencacaiii angkat najisss sebatang kara....home alone....

      Delete
  17. orang yg jiwa kacau mmg selalu melakukan kesilapan.. itu lumrah.

    ReplyDelete
  18. Ayuh ramai2 kita ubdi PH dlm pru ni,dah tak sabar rasanya....hidup Tun..anda negarawan ulung..bukan mcm org tu,ntp,etp,1 msia,semuanya taik kucing,negara tergadai,1 mdb-1 msia dpt bencana....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayuh ramai-ramai kita sokong BN...Hidup Umno...Hidup BN....

      Delete
    2. Ayuhhh ...ayuhhh wak kasi hempok kepala bijan


      Kahhh kahhh kahhh kahh kahhh

      Delete
    3. Ayuhhh ...ayuhhh wak kasi hempok kepala MADEY MAMAK KERALA KUTTY....


      Kahhh kahhh kahhh kahh kahhh

      Delete


    4. Ayuh.... Ayuuhhh... apa?

      Kau tu beruk tunggal ... mana ada yang lain sekarang ini..

      Yang benci Mahathir tak kan masuk atau baca melainkan yang bodoh berani sondol je yang masuk ....

      Pandang belakang dan lihat siapa yang kau seru ayuuhh.. ayuuhh..

      Harap ada lah yang muncul beri pertolongan ..

      Delete
  19. KECIAN BUDINNNNN....NAK LEPASKAN PERASAAN....JANGAN DILAYAN SANGAT PERASAAN TU BUDIN...NANTI DAPAT PENYAKIT DARAH TINGGI.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin,

      Kau pun satu...next time kalau nak tulis surat terbuka kepada Najib the klepet tu...Kau kena Cc, Bcc juga kepada mereka..para pencacai ni..

      Lihat, skrg.. mereka buat perangai..meracau, meroyan... kesian betul..kurang didikan dan kasih sayang.

      Delete
    2. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    3. Kan dah ckp...si pencacai kojol lah..dah panas hati.

      HAHAHAHA..

      Delete
    4. Kan dah ckp...si pencacai FUKATAN HAPRAK...Anjing Kurap Belaan Dapigs..dah panas hati.

      KAH...KAH...KAH....

      Delete
    5. Anon 22 51

      Lebih baik kau tolong jawab surat terbuka Budin dari setakat lepaskan geram.

      Pasal kau nanti ramai yang terbuka hati menyokong Pakatan Harapan

      Delete
  20. Cai bloodyful Kojola shameful
    Urat kepala sudah bersimpul
    Komen Budin, it's beautiful
    Tutuh Bijan memang wonderful!

    Memang Pakatan mahu melaga
    Biar Um-no no rosak binasa
    Kita tuduh memang berfakta
    Kojola tak nampak sebab buta!

    Cai bangsat keturunan komunis
    MCA bagi babi, makan tak habis
    Datang berkilo tinggal secebis
    Patutlah kojola, Mr J berbau hamis!

    Dalam um-no no sendiri berpuak
    Dalam diam sudah membuak
    Bukan semua suka perompak
    Pembela pencuri anak Keruak!

    Cai tengit ketiak berlengas
    Budin kita mahu ditangas
    Masuk ke sini konon mengganas
    Pakatan perambat kojollah nafas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    2. ANJING-ANJING KURAP BELAAN NAJIB AKAN MEROYAN DI MAKI 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    3. Kan dah ckp...si pencacai kojol lah..dah panas hati.

      HAHAHAHA..

      Delete
    4. ANJING-ANJING KURAP BELAAN NAJIB AKAN MEROYAN DI MAKI 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    5. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    6. Terbaik bro fan tun..

      Cai ni, si budin hantar surat terbuka pun salah
      Bagi saranan pada bos diaorang melenting nak marah
      Bukannya pun kena tumbuk macam sijamal hidung berdarah
      Kalau itu pun tak boleh terima elok pegi kojol lah..

      Cuba la amik yang positif
      Jangan jadi macai yang pasif
      Hadamkan isi surat sibudin yang kreatif
      Mana tau mungkin nanti terbuka hati bos korang naikkan insentif..

      Tak baik kata orang anjing
      Setahu pakatuns disini spesis korang je menyalak membuat bising
      Kita orang semua tengah berdiskusi perkara yang penting
      Hal kitaorang tak payah le korang menyibuk nak ambil pusing..

      Delete


  21. Shahbudin sendiri mempunyai masaalah peribadi dg Datuk Najib...sebab itu dia menulis bebera buah buku berkaitan dg Najib. Oleh itu dia (Shahbudin) sukar untuk berlaku adil terhadap Najib.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurmmmm...usaha lebih lagi ok.dah terlewat umno nk berubah

      Delete
    2. SORANG LAGI TOKOH MAMAK KERALA...AL SIBUDIN....SI KITOL ....DAN KAWAN2 MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS.....AKAN BERGABUNG SAMA-SAMA MEROYAN 26 JAM SEHARI....SAT LAGI....HE...HE...HE...SAMPAI KE SUBUH LERRRR TUUUU....ADU DOMBA LERRRR LAGI BUDIN....ELOK LERRR TUUUU.....

      Delete
    3. Hurmmmm...usaha lebih lagi ok.dah TERLIWAT PKR nk berubah.....

      Delete
    4. Kan dah ckp...si pencacai kojol lah..dah panas hati.

      HAHAHAHA..

      Delete
    5. SORANG LAGI TOKOH PEJUANG RAKYAT...AKAN NERGABUNG....DAN KAWAN2 SEPERJUANGAN MELAWAN ANJING KURAP BELAAN NAJIB....AKAN BERGABUNG SAMA-SAMA MEMBANTAI ANJING NAJIB SAMAPAI DEPA MEROYAN 26 JAM SEHARI....SAT LAGI....HE...HE...HE...SAMPAI KE SUBUH LERRRR KENA HEMPUK TUUUU....ADU DOMBA LERRRR LAGI ISU AGAMA BIJAN OIII...ELOK LERRR TUUUU

      Delete
    6. Biasa la...hati dah panas itu je la mampu caiii umno mencelup terus lari terkangkang ..

      kahhh kahhh kahhh kahh kahhhh

      Delete
    7. Hurmmmm...usaha lebih lagi ok.dah tercelup semah tak sempat dh jho low nak lari

      Delete
    8. ANJING-ANJING KURAP BELAAN NAJIB AKAN MEROYAN DI MAKI 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    9. ANJING-ANJING KURAP BELAAN NAJIB AKAN MEROYAN DI MAKI 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    10. KERJA KUAT LAGI CAIIII...TAK CUKUP TUUUU SETAKAT DEDAK SEMANGKUK....MINTAK LEBIH LAGI

      Delete
    11. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    12. ANJING-ANJING KURAP BELAAN NAJIB AKAN MEROYAN DI MAKI 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    13. Tu diaaaa....kejora sudah masuk syif.

      Delete
    14. Wah dahsyat lah Si Budin sama taraf dengan jawatan TPM.

      Tapi respek lah Tuan Budin sebab ternyata sah ada buku. Tak macam seorang itu... mana nya rakaman yang dia cakap ?

      Delete
  22. KERJA KUAT LAGI BUDIN...TAK CUKUP TUUUU....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal mlm ni tiba2 rasa panas hati aje sampai ke dalam...

      Hhmmmm...

      HAHAHAHA...

      Delete
    2. Caiiii umno dh panas isi perut la tewww..dh kembang2 jubur menahan geram kat tun m

      Delete
    3. Kecian al Budin...BUKU tak laku kerrrr......

      Delete
    4. ANJING-ANJING KURAP BELAAN NAJIB AKAN MEROYAN DI MAKI 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    5. BAB Jubur tuuuu...KETUA PELIWAT ko Amat Menggemari nyerrr....He...He...He...

      Delete
    6. ANJING-ANJING KURAP BELAAN NAJIB AKAN MEROYAN DI MAKI 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    7. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete

    8. Kerja kuat ini ikut Tun.

      Kerja menyamun dan buat kerja meroyan ikut Najib.

      Yang selalu tak cukup ialah dedak...

      Delete
  23. Sdr UP the moderates....tak pa lah malam ni kita bagi cai umno luah kan perasaan, orang2 umno tengah pening al kisah zahid. Kita rest dulu. Bagi dia melalak puas2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NOTED AND OK BOSS...SALUTE TO ALL PAKATANS

      Delete
    2. Yo sdr diny, mc, fan tun and others....kita rest dulu. Biar dia melalak sampai 1000 postings pun tak pa.

      Delete
    3. ANJING-ANJING KURAP BELAAN DAPIGS AKAN MEROYAN 26 JAM SEHARI SAT LAGI.....

      Delete
    4. Adiooosssss kojola...

      Delete
    5. Alright guys...goodnite

      Delete
    6. Setuju rehat dulu...tak hebat pun si ghafur?? Ghafar?? Gassar?? Gendutt??...tido dulu lah bosan

      Delete
    7. He...He...He...BOSAN Kononnnnn.....

      Delete
  24. Salam semua,
    Hati manusia ni kekadang kita boleh ibaratkan seperti tin yg penuh dengan isi, sekiranya tin tersebut dicucuk, maka terpancutlah isinya, kalau susu. Maka tepercik keluarlah susunya. Sangkaan saya org org umno ni mmg tepat, dri atas sampai ke peringkat macai, hati mereka mmg kotor dan membusuk. Bila tercucuk, keluar maki hamun dan kata nista. Usah dilayan mereka mereka ini kerana itulah sifat mereka. Teruskan berjuang, rakyat sudah bangkit.kemenangan akan menjadi milik kita. Insyaallah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam semua,
      Hati manusia ni kekadang kita boleh ibaratkan seperti tin yg penuh dengan isi, sekiranya tin tersebut dicucuk, maka terpancutlah isinya, kalau susu. Maka tepercik keluarlah susunya. Sangkaan saya org org FUKATAN HAPRAK ni mmg tepat, dri atas sampai ke peringkat macai, hati mereka mmg kotor macam MADEY MAMAK KERALA KUTTY dan membusuk. Bila tercucuk, keluar maki hamun dan kata nista. Usah dilayan mereka mereka ini kerana itulah sifat mereka. Teruskan berjuang, kemenangan akan menjadi milik BARISAN NASIONAL. Insyaallah! AMIN.....

      Delete
    2. Selamat malam bro...lambat sangat kau nak merapu.kalu awal tadi sedap jgk hempuk hentam kau.

      Delete
  25. SORANG LAGI TOKOH MAMAK KERALA...AL SIBUDIN....SI KITOL ....DAN KAWAN2 MACAI ANJING KURAP BELAAN DAPIGS.....AKAN BERGABUNG SAMA-SAMA MEROYAN 26 JAM SEHARI....SAT LAGI....HE...HE...HE...SAMPAI KE SUBUH LERRRR TUUUU....ADU DOMBA LERRRR LAGI BUDIN....ELOK LERRR TUUUU.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. SORANG LAGI TOKOH PEJUANG RAKYAT...AKAN NERGABUNG....DAN KAWAN2 SEPERJUANGAN MELAWAN ANJING KURAP BELAAN NAJIB....AKAN BERGABUNG SAMA-SAMA MEMBANTAI ANJING NAJIB SAMAPAI DEPA MEROYAN 26 JAM SEHARI....SAT LAGI....HE...HE...HE...SAMPAI KE SUBUH LERRRR KENA HEMPUK TUUUU....ADU DOMBA LERRRR LAGI ISU AGAMA BIJAN OIII...ELOK LERRR TUUUU...

      Selamat malam kejolok...kahhh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    2. Gudnite ghafur...ghafar

      Delete
    3. Salam semua,
      Hati manusia ni kekadang kita boleh ibaratkan seperti tin yg penuh dengan isi, sekiranya tin tersebut dicucuk, maka terpancutlah isinya, kalau susu. Maka tepercik keluarlah susunya. Sangkaan saya org org FUKATAN HAPRAK ni mmg tepat, dri atas sampai ke peringkat macai, hati mereka mmg kotor macam MADEY MAMAK KERALA KUTTY dan membusuk. Bila tercucuk, keluar maki hamun dan kata nista. Usah dilayan mereka mereka ini kerana itulah sifat mereka. Teruskan berjuang, kemenangan akan menjadi milik BARISAN NASIONAL. Insyaallah! AMIN.....

      Delete
    4. Yg ko sebok masuk sini kenapa??? Sape yg jemput??? Ko jugak yg muka tak malu tersua2 muka pandir ko tu masuk blog ni. Tak sape nyuruh ko datang pon.....

      Pegilah merambusss ke blog daciiinggg......situlah tempat ko.

      Bangaaanggg !!!

      Delete
  26. surat warkah tepat ke hati mo1.
    zahid dah gelabah sendiri..jenuh jgk duk buat senyum bila jmpa najib.
    gerak silat nya makin sumbang..lemah.terdedah pd musuh..
    syabas tun..berjaya dlm megkucar kacirkan zahid yg duk buat kemass sediaa.serangan mantap dari tun.tanpa berbalas.mgkin inilah alasan najib utk mengcantas zahid dan laluan utk sepupu penyelamat bagi najib sendiri.zahid kelemasan..tiada tempat mengadu.belakang tun..depan najib.kiri pembangkang..kanan penyokong najib..jem otak dia..sbb tu langkah silat nya makin sumbang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam semua,
      Hati manusia ni kekadang kita boleh ibaratkan seperti tin yg penuh dengan isi, sekiranya tin tersebut dicucuk, maka terpancutlah isinya, kalau susu. Maka tepercik keluarlah susunya. Sangkaan saya org org FUKATAN HAPRAK ni mmg tepat, dri atas sampai ke peringkat macai, hati mereka mmg kotor macam MADEY MAMAK KERALA KUTTY dan membusuk. Bila tercucuk, keluar maki hamun dan kata nista. Usah dilayan mereka mereka ini kerana itulah sifat mereka. Teruskan berjuang, kemenangan akan menjadi milik BARISAN NASIONAL. Insyaallah! AMIN.....

      Delete
    2. Bro mahathir...kita tido dulu.kasi caiiii senyum dulu malam ni.besok sambung tarbiah depa

      Delete
    3. He...He...He...Bro Tun TAIK....

      Delete
    4. Bro2 TonTaik tido dlm kegusaran.. Kekecewaan..

      Bgun esok dgn semgt yg lemah..pikir amenda nk kelentong lg.. Dedak mesti xjln kalo tak menganjing..

      Hbis xde pon buat le pantun budak2 tadika..

      Kikikiki.. Syabas macai TonTaik.. Tido ati menanah..

      Mnggu depan dgr khbr DS Zahid akn melondeh lg TokTaik

      Jd menteri kdn ni byk access terhadap fail lama..penyangak terbilang kutty

      Delete
    5. Orang elok jerrr tidor.....suboh dah bangun......tak macam ko....memalam tak tidor keroje mendedakkk......suboh pon tak bangun......orang Suboh kul 6 pagi.......suboh ko pukul 12 tengahari. Waktu go head gostan jam Kassim Baba.....

      Delete
  27. Hahahaha.... kalau wak jawa tu ada rakaman perjumpaan dengan tun m, takkan wak jawa tak ada rakaman masa jumpa pak arab si penderma 2.6 bilion ringgit kepada najib.... aku nak tahu pasal 2.6 bilion tu wahai wak jawa... mana tau boleh belajar dari najib macam mana cara nak mintak derma berbilion ringgit dari pak arab... hahahaha....

    ReplyDelete
  28. M Memang
    A Anda
    C Celaka
    A Atau
    I Iblis .....bertopeng manusia?

    U Untuk
    M Menjilat
    N Najis
    O Orang.....hingga yg SALAH di benarkan dan yg BENAR di salahkan? Sesungguhnya perbuatan kamu amat hina sekali. Berhujah lah dgn FAKTA,bukan sekadar menulis demi menunjukkan kedangkalan ilmu pengetahuan mu. Perbuatan kamu memalukan seluruh keluarga dan keturunan kamu,itu pun jika kamu bermaruah!

    DEMI MASA SESUNGGUHNYA KAMU DI DLM KERUGIAN.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEMI MASA SESUNGGUHNYA KAMU DI DLM KERUGIAN.......KECUALI ORANG-ORANG YANG BERSEKONGKOL DENGAN KETUA TO'KONG DAPIGS.....NAK MAMPOS LERRRR TUUUUU.....

      Delete
    2. IBLIS YG PERTAMA GUA TANGKAP. DASAR BINATANG

      Delete
    3. DASAR BINATANG BABI DAPPIGSSSS.....IBLIS JELMAAN MADEY KUTTY.....

      Delete
    4. Bro..jgn risau.. Dapig mmg akn melingkup kali ni bersama KuttyTonTaik..

      game mereka kali ni btl2 makan diri..

      SR dah kalah pusingn pertama di London..tnda2 kejatuhan mereka samakin dekat. Insya Allah..

      Zahid btul2 buat Madey meroyan dn mavai hilang fokus.. Najib tidur lena hihihi.. Mereka salah ' bom'.. Letup di kem sendiri..

      Delete
    5. Penyamun mana tidor malam yeop....keroje pikio cam mana nak samun duit.....malam2 jadi toyol...siang nyerope org......dah menyamun pon tak juge tidor...pikio pulak takot duit cicor.........

      Pendek kate hidop segan mati tak mau......tak serope org keroje kedarah yg haram. Satu dunia terbau hanyor......

      Delete
  29. Masa pencen bersama UMNO Tun M kena bo layan sekarang UMNO busy melayan Tun M.
    Berebut rebut orang UMNO hina Tun M, tapi ayat tak peduli Tun M buat UMNO tak bleh tahan.
    DSN je buat boleh derk yang lain tlinga panas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam semua,
      Hati manusia ni kekadang kita boleh ibaratkan seperti tin yg penuh dengan isi, sekiranya tin tersebut dicucuk, maka terpancutlah isinya, kalau susu. Maka tepercik keluarlah susunya. Sangkaan saya org org FUKATAN HAPRAK ni mmg tepat, dri atas sampai ke peringkat macai, hati mereka mmg kotor macam MADEY MAMAK KERALA KUTTY dan membusuk. Bila tercucuk, keluar maki hamun dan kata nista. Usah dilayan mereka mereka ini kerana itulah sifat mereka. Teruskan berjuang, kemenangan akan menjadi milik BARISAN NASIONAL. Insyaallah! AMIN.....

      Delete
    2. He...He...He...si tua Mamak Kerala Kutty tu dah NYANYUK...si Nuar Berahim....gila Menibai....padan ler diorang berdua tuuuu....si Nuar tu nak tunggu masa je nak tibia orang tua MADEY niiiii....

      Delete
    3. Anon 23:49

      Kamu ni tersilap pandang kot ?

      Yang mencaci dan penuh maki hamun tu adalah pencacai walaunta .

      Yang panggil anjing kurap , babi tu adalah pencacai walaunta .

      Delete
    4. DASAR BINATANG BABI DAPPIGSSSS.....IBLIS JELMAAN MADEY KUTTY.....

      Delete
    5. KuttyTun merayau lg.. Cari tuan.. Nippon paint.. Kah kah kah

      Hantu raya belaan dh xckup.mkn.. Dedak berkurangan.. Pru pakai duit byk.. Ahli seciput.. Sapa nk buat keja..


      Kikikikik

      Delete
    6. Satu dunia bau hanyor penyamun......duit haram cicor sana sini......nyadin macam org tak tau.....tengin katakan....

      Delete
  30. N-najib nme ku
    A-altantuya skandal ku
    J-jho low geng klepet aku
    I-iblis tuk guru ku
    B-badak soul mate ku..

    kahkahkah..cai jgn mrh aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. DASAR BINATANG BABI DAPPIGSSSS.....IBLIS JELMAAN MADEY KUTTY.....

      Delete
    2. Cuba hadam ni tgk.
      Dah ken simbah cat merah pulak !!
      lambat sikit pun berkira, apa la IPIC ni. Ini mesti komplot yahudi nak sabo Melayu islam suci nehh?

      maka tambah la US$26,024,509.59


      RNS Number : 7196M

      IPIC GMTN Limited
      01 August 2017
      International Petroleum Investment Company PJSC – Update on Settlement with 1MDB and MOF
      Following the announcement on 24 April 2017 (RNS Number 1128D) of the settlement reached between International Petroleum Investment Company PJSC (IPIC), Aabar Investments PJS (Aabar), the Minister of Finance (Incorporated) Malaysia (MoF Inc.) and 1Malaysia Development Berhad (1MDB) in respect of the arbitration proceedings commenced by IPIC and Aabar at the London Court of International Arbitration (the Settlement), and the announcement on 11 May 2017 (RNS Number 8298E) of the consent award in respect of the Settlement (the Consent Award), IPIC has not received the payments of US$602,725,000 and US$26,024,509.59 that were due to be paid under the Consent Award and the Settlement by MoF Inc. and 1MDB by 31 July 2017. Under the Settlement, there is a five business day cure period for MOF Inc. and 1MDB to remedy their non-payment before MOF Inc. and 1MDB become subject to additional obligations to IPIC and Aabar.

      For further information, please contact:

      International Petroleum Investment Company PJSC

      Ikhlas minta Kejoran Subahat Unknown ulas sikit.
      *Cuba jgn hamun.

      Delete
    3. kne translate BM tuan..klu x cai xkn hadam nye..x paham

      Delete
    4. Depa meroyan teruk bro..

      SR kena 1-0 di Mahkamah london.. Matthias syaitan suruhan Madey tido xlena mlm ni.. Berjuta wang hangus.. Najib tk tumbng PAS pula makin kuat..

      Alhamdulillah. PAS akan pecah lumatkan undi Pakatan di Selangor dan Penang!!

      Delete
    5. Sendiri hantor sendiri yg baleh.....kesiaaann sebatang kara.

      Delete
  31. Gile terdesak macam budak2 hingus tak kering macai MadeyKutty Iskenderr berhempas pulas menjilat buding..

    Cmni bodoh bengap level psiko Buding AlKitol.. Boboi mockeris pun tklarat follow kjhtn dadday nya.. Macai plk lbh2


    Makin tak tentu hala strategi macai dedak Kutty.. Madey bertambah tertekan bila mahkamah London telah berikan kemenangan peringkat pertama pd TGHA . Menyangkal 100% fitnah SR SRB macai proksi Madey dn PH konon krjn Najib rasuah..

    Madey trpksa mntk macai mental problem Buding AlKitol buat drama sinetron pulak..kah kah kah.. Nk tergelak aku tgk level tahap bangang drama jenis apa ini..

    Zahid dn Najib hari2 berkomunikasi rapat..sedang running up engine UMNO BN..macai menggelupor dn terhiris belum hbis lagi terjahan Zahid tentang s/o KUTTY Mahataik.. Hbis le org Melayu kg tk undi chap munge.. Kantoi mamak celaka nk tipu melayu lg xhbis2 22 tahun menipu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kantoiiii berbilion duit hilang bayar Aabar Ciplak. Sampai laa ni tak cari pon sape yg larikan duit tu. Tah bertenggek kat akaun manalah agaknya.....akaun toyol ke badakkk ke?

      Delete
  32. Perang saraf kebudak2kan macai upahan madey kuttey..

    Hihihi sampai tahap lebih rendah dari ejekkan budak2 tadika pra sekolah..

    Speechless melihat gelagat balaci upahan Budin..

    Hello.. Esok bgun Subuh tak Budin? Dh join Athies Mamak Group ke?

    Kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0035,
      apakah lahapan tahek low dan hirupan kencing lobai kerja amal?
      apakah menyokong pencuri harta rakyat satu ibadah?
      apakah ketaatan totok pada sistem rosak, undang2 terpilih terpuji?
      0035 3/3 ya.
      Bagus. esok kita kasik tambah cirit cina tahek low.
      Syabas.

      Delete
    2. Pencuri sebenar sedang terhina.. Dr seorng perompak besar menjadi balaci dapig je skg.. Tukang baca script Kit Sial..

      Ratib jo lo sudah hbis gas

      Ohh sugguh sial jdnya nasib KuttyTonTaik..

      Delete
    3. Kojola sebatang kara....sendiri hantar sendiri balassss....kesiaaaannn mak ko dapat anak gila.

      Kutty2 pon tak nyusahkan rakyat.....GST pon tak derrr......tak macam bapok pink hutang sampai dekat2 trilion......
      Bijaklah sannnngaattt.

      Delete
  33. Pendewaan tahap tertinggi macai MadeyTonTaik..
    Menjelikkan..Meloyakan.. rakyat biasa kt luar sana jika tahu mesti ramai2 akan ketakutan mengundi parti sesat MadeyKutty.

    Aku rasa sgt confuse apalah puak ini sedang prepare TonTaik utk jd piii emm di Kerala lepas PRU14 nehh?!?

    Hihihi..

    Dgr khabar mnggu depan Zahid akan buat 'kejutan' lagi untuk menggeletek Madey?!

    Tunggu yee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangat pijor ke......kesiaannn merempat sorang2 kat sini......hari2 kena luku....kikikiki

      Delete
  34. Di sini saya sampaikan nukilan dari Pekan yang saya terima beberapa hari lepas . Mungkin ada di antara kita yang telah pun mengetahui nya .

    Bank Negara Malaysia ~ Umpama Pusat Ah Long Najib ... ?

    5 hari 'tambahan' di berikan olih IPIC utk bayar 2.58b bermula 1 Ogos berakhir 5 Ogos setelah gagal di bayar pada tarikh 31 Julai 2017 .

    Di Parlimen , Najib menjawab soalan Ketua Pengbangkang dengan mengatakan bukan tidak mampu bayar tetapi cuma ada "masalah teknikal" dan akan membayarnya pada bulan Ogos . Beliau tidak langsung memperincikan apa "masalah teknikal" yang di maksudkannya .

    Tiba2 Bank Negara terbit bon 2.5b untuk dilanggan dalam masa 4 hari sahaja dari 1Ogos hingga 4 Ogos. Jadi fahamlah kita inilah "masalah teknikal" yang dimaksudkan olih Najib .

    Namun selepas ini mereka akan jawab ini hanya kebetulan . Mereka akan menipu lagi .

    Siapa yang akan melanggan bon 20 tahun ini dalam tempoh 4 hari sahaja ? Ahli perniagaan? Syarikat2 swasta?Atau agensi awam seperti KWSP ,Tabung Haji, LTAT, KWAP, PERKESO, Amanah Raya...? Agensi~agensi awam ini akan menerima paksaan...? Sama sama kita tunggu .

    Telahan kita ialah untuk kesekian kali, wang rakyat akan digunakan .Rakyat akan di perah sehabisnya. Harga barang akan naik lagi untuk tingkatkan kutipan GST. Harga petrol dan diesel akan dinaikkan . Agensi penguatkuasa saperti Polis Trafik, JPJ,SPAD, Imigresen, Kastam, Pejabat Tanah Galian, Alam Sekitar, Majlis Daerah dan lain lain akan dikerah membawa pulang semaksima mungkin saman kepada rakyat .

    Ingat...!!!! Ini adalah bayaran pertama kepada IPIC. bayaran kedua ialah pada 31 Desember 2017. Maknanya episod ini akan berulang ulang. Maka perahan terhadap keringat rakyat akan turut berulang ulang seperti memerah susu lembu.

    Siakap jenohong gelama ikan duri,
    Bercakap bohong lama~lama mencuri .

    Dari rakyat untuk kleptokrat.

    Selamat berfikir saudaraku wahai rakyat Malaysia ..

    Zaidi Ahmad.
    Pekan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. US$26,024,509.59.
      kos cat merah lambat bayar disimbah.
      Bond CuCu kasi satu.
      Melayu Islam Parti PISs boleh kahwin 4, kasik buk cucu buat bayar hutang.
      Yg baki boleh terus rempit.
      Hidup UMNO, hidup Melayu dalam parti Kera Mat.

      pelahap tahek low terus kaya katak...
      kitaran kebangsatan yg disanjung geng terompah jamban.
      Syabas

      Delete
    2. Kah kahh kahh.

      Serabutnye macai meng counter attact..
      Amende la ko meroyan ni bhai..

      KuttyMadey cari dedak di nippon paint dh balik ke blom???

      Kikikiki

      Tk tentu hala.. Nnti terbom kem sendiri..

      Kikikiki

      Delete
    3. Lah kah kah..

      Really hurt u macai..

      Luahan jiwa seorang macai TonTaik yg sgt kecewa..

      Sejak pendedahan DS Zahid psl s/o Kutty benar2 mengubah sasaran macai..

      Pity u..kikikiki

      Delete
    4. Kesiaan anak gampang sapelah yg meroyan kat sini....tak berenti buat gila mengilai kikiki tak sudah.

      Maknya tak sempat tebus talak....dia dah terjojol keluar......anak luar nikah sapelah agaknye ye.....

      Delete
  35. Chai Budin KuttyTonTaik..

    Agk2 sblm pru14, sempat x sapina perancis yg diratib 7 tahun lepas tu sampai ke opis MO1??

    ReplyDelete
  36. Isyrat di Selangor dan Penang semakin jelas gombang penolakan rakyat terhadap Pakaton Taik..

    Apakah cukup dengan menghidangkan isu bodoh dan fitnah mengikut skema Lapussy memburukkan UMNO BN rakyat sudah cukup KENYANG dan senang lenang??

    Bodoh bengap le think tank puak pakaton.. Permatang Pauh sendiri macai dh mula memberontak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. reality mmg pahit utk di terima,bljr la utk terima yg BN xkn mng di sgor & penang...mimpi yg x sudah..

      Delete



    2. Mengidam lah sampai mampos nak tawan Selangor dan Penang.

      Semasa Selangor dan Penang di tawan oleh PH tak ada isyarat apa pun. Tahu-tahu menang.

      Kalau Allah kehendaki tidak ada yang mustahil.

      Kalau berperang, isyarat akan mendedahkan kedudukan dan memudahkan serangan balas. Dan lawan yang bijak akan menghantar isyarat palsu...

      Patut lah anjing Najib air liur nya meleleh sebab terlepas Selangor.

      Delete
  37. Hidup tunggang langgang
    Sampai hari malam
    Tahu MACAI bangang
    Duduk diam diam....
    Cai...seronok ke jadi DUNGU dan BANGSAT ni? Otak udang busuk je kau ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat2 skrip macai jiwa org org tua.madey tontaik kutty.. Haha

      Pengundi muda lebih serasi dgn style Najib yg mesra berbnding si tua kutuk lagak dewa madeykutty.

      DUNGU @ IDIOTIC manner of macai TonTaik Ever n ever kikiki

      Delete
    2. Ayat ko yg gila.....idiotic manner of the ulat gampang.

      Delete
  38. Macai Penyangak Terbilang Mahathir Mohamed Kutty Iskandar LAKNATULLAH.. Aku dtg nk tanye mana si mamat John Doe 'tok sami' tokong kerala tu!!??.

    Aku counting dh lebih dr 7 mlm dh sumpahan Mahathir Mohamed S/o Iskandar Kutty LAKNATULLAH ALAIHH!!

    Mana dia si penyembah berhala Mahazalim JOHN DOE Bangang untuk melaporkan 'laknat' yg dia jangka tu sudah jadi apa..

    Si bahlol macai TonTaik Mahathir Mohamed Kutty Laknatullah khurafat tk sudah2.

    Al Majid mamak John Doe.. Sila lapor amende yg ko duk psiko tk henti hari tu..semoga LAKNAT ALLAH ke atas Mahathir Mohamed Kutty Iskander dan kepada macai2 suruhannya John Doe dn konco2 nya penyembah Mahazalim!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...lawak dowh ko ni..mulut caci maki..pastu leh berdoa lak...

      Delete
    2. Selama ni dia sembah badakkk...... tu sebab perangai jadi macam tu....macam tonyokkk.....

      Delete
    3. Anon. 01:08 membuktikan dirinya adalah seorang kafir.

      Delete
  39. Makan buah langsat
    Duduk tepi padang
    MACAI memang bangsat
    Otak otak udang.....

    ReplyDelete
  40. Tudiaaaaa....mencarut sampai pagi.msri anak dan bini kau pun kaki carut.

    Msti lagi ramai sokong umno ni tgok blogger upahan bijan camni punya hanfal mencarut...(bijan mesti pening ada org cmni kat kem dia)

    ReplyDelete
  41. Kepada datuk seri najib.
    Saya terpanggil untuk menulis kepada datuk berkenaan macai macai upahan datuk. Saya beranggapan tentu upahnya adalah berpatutan memandangkan datuk seri mempunyai sumber kewangan yg bamyak hasil dari penyelewengan dan penipuan datud seri. Tetapi saya sendiri sungguh x menyangka kualiti macai upahan datuk yg diragui jenis speciesnya. Nak dikatakan anjing pun tidak, babi pun tidak, apatah lago manusia jauh sekali. Apakah jenis dedak yg datuk seri bagi sehinggakan macai macai datuk seri berperangai sedemikian rupa? Atau adakah terdapat masalah "teknikal" sehingga macai macai datuk kekurangan dedak berikutan pembayaran kepada ipic? Diharap datuk seri dapat memperbaiki keadaan ini kerana kami disini amat sedih melihat keadaan macai macai datuk seri yg berperangai separuh manusia separuh binatang.

    Cc : datuk seri hishamudin aww aww

    ReplyDelete
  42. Populariti Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Dr Zahid Hamidi melonjak hingga mampu meneggelamkan nama tokoh2 lainnya. Persengketaan kedua mereka secara tidak langsung telah meningkatkan populariti mereka berdua. Raayat Malaysia termasuk pemimpin2 politik serta NGO hanya mengulas dan memperkatakan tentang mereka. Sengketa yg dianggap buruk itu sebaliknya memberi keuntungan bagi menigkatkan populariti dan menarik simpati untuk keduanya.



    hari ini

    ReplyDelete


  43. Najib dalam delima .. di telan di buang yang mampos Najib. Siapa kah pilihan Najib sebagai TPM ?

    Halangan Zahid ialah Rosmah walaupun Zahid mendapat sokongan kuat dari orang UMNO pun tak ada guna nya.

    Rosmah bukan jenis yang boleh dipujuk atau ambil kira. Bila terdedah Zahid bersongkol dengan Tun, bagi lah apa alasan pun, Rosmah tak dapat terima. Najib boleh pura-pura buat baik dengan Zahid tapi Rosmah tak akan boleh pura-pura buat baik seperti itu.

    Hishamuddin dalam diam seolah-olah menujukkan jawatan TPM bukan keutamaan tetapi Hishamuddin kerap bertanya kan khabar Rosmah dan menyampaikan maklumat tentang Zahid.

    Yang memuji Najib melambung ke sana-sini ialah Zahid. Yang akses dan selalu dekat Rosmah ia lah Hishamuddin.

    Untuk Zahid selamat dari kemelut ini ialah bukan Najib yang sepatutnya dengar rakaman tetapi Rosmah. Big Mama dalam UMNO.



    ReplyDelete






  44. Dalam kegembiraan PAS menyambut 'kemenangan' kerana sekadar dapat bayaran yang tak seberapa - tak kan lah banyak tu nilai maruah Hadi - timbul kenyataan Presiden keluarkan fatwa membolehkan ahli menerima duit dari UMNO. Bagaimana pun segera di nafikan oleh Din Ayam seolah-olah ahli yang bertanya boleh kah terima duit dari UMNO sebanyak 4 kali tidak difahami oleh mereka.

    Penafian Din Ayam membuktikan kebanyakan ahli PAS samada bodoh tak reti apa-apa atau persoalan terima duit UMNO atau kalau tidak, mungkin kereta mewah dua buah, adalah satu sindiran pada orang yang menjawab persoalan itu.

    Mereka yang ada bersama pada ketika itu tentu memandang tepat pada muka tuan Presiden yang menjawab ber pegang pada ajaran Islam padahal jawapan yang diberi ia lah apa yang telah 'dirakam'kan selama menjadi Lobai.

    Lebih lagi bodoh nya apabila mereka yang mengata jawapan tuan Presiden ialah boleh masih lagi menjadi ahli PAS.

    ReplyDelete
  45. Shah,

    Thank you for putting up a letter to najib. You heard my request. The views slated by pro najib clearly showed acts of desperation to defend the indefensible. Many rational thinking umno members have opened up their perspective of zahid vs najib.....not zahid against mahathir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shah mamak.. surat tu entah Najib tengok pun tidak..kesiankan.. melutut pd Najib jugak untuk tolak Zahid..

      kah..kah..kah kelam kabut bebenor strategi macai mamakutty.. mana satu focus mereka.. habis le bungkus PRU14 nanti

      Selangor pasti tumbang ke UMNO BN.. Insya Allah.. Kun Faya Kun Allah Azza Wajalla.. dengan bantuan PAS akan memecahkan undi Melayu di kawasan-kawasan sepeti Shah Alam dan Lembah Pantai

      Delete
  46. JHO LOW IN ACTIVE DISCUSSIONS WITH THE DOJ! - MIDDLE EAST LEAKS BOMBSHELL

    If jho low opens up to DoJ, najib has no option and become dead meat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karma has finally arrived

      Delete
    2. 2 reasons why Jho Low is still alive.
      1. he is on the run.
      2. standard sized drum would not fit, customizing takes time.
      He better spill before, they fill him in.

      Tun Fan

      Delete
    3. Hahaha...like point no.2

      Delete
    4. kah..kah..kah..

      another 'sclupture' of stone by macai mamakutty.. draining out their mind.. kah..kah..kah

      "bird with same feather flock together"
      Macai madeykutty paham eengeeliss tak?? kekeke

      >> macai madey same feather of penyangak..will flock berjamaah utk jatuhkan Najib.. failed until this moment..how pity them

      kah..kah...

      Delete
    5. SAUDARA WAN ROSLI..anda berada di mana-mana..

      .....................abup...............

      Delete
  47. Habis semua macai kuttymadey sweep posting menjilat2..wpun xde point..

    panik benar semenjak2 Zahid attack berhala hidup Kutty ni.. macai menjadi tak fokus.. kejap sana kejap sini.. hahahaa.. mampos le nk cover PRU14 nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebatlah awak,penuh dengan segala fakta yang tak dapat dipatahkan oleh macaikuttymadey!

      Delete
  48. Zahid ADALAH ANAK PATI.ia dibawa kamalaysia dlm tahun 1965.ia berasal dari jawa indonesia.KETURUNAN SATU GENERASI pENDATANG aSING tanpa Izin.
    NO WONDER,perkahwinan sulung anaknya di adakan di indonesia.Buktinya ia ditemuramah di TV indonesia.
    Bagaimana keturunan PATI,boleh jadi TPM.
    Bebarap soalan????
    Bagaimana dia dapat IC biru??
    Bagaimana dia dapat masuk sekolah asrama penuh di perak??
    Bagaimana kelayakkan dia jadi ahli umno???

    Di sini,jelas,kelayakkan adalah "PEMALSUAN"data peribadi..
    Di harapa lawyaer2 yg berpengelaman,dapatkan semua INFO,saman dia di mahkamah..
    INI TERLALU BAHAYA,BAYANGKAN JIKA BELIAU JADI PM NANTI,Habis pati2 dari indon mengikut jejak-langkah beliau........

    ...........................ABUP...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. IOLA...abisssssssssssssssss..kodai2 runcit,pasar malam,pasar borong di control oleh geng2 pati...

      warigggggggggggggghh semua bersatulah kito,membanteras PATI............Banyak timbulkan masaalah..

      Delete
  49. Najib sudah lama tahu. Pasal itu Hisham sudah masuk dalam gelenggang. Nak challenge Zahid perlukan najib sama hisham sebab kekuatan zahid adalah lebih drpd kedua mereka. Pasal itu najib pun takut sama zahid sebab zahid pun ada rahsia najib.

    TETAPI yang paling best ialah Mahathir ada rahsia najib, zahid dan hisham tapi tidak sebaliknya. BEST ??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...