Tuesday, 29 August 2017

APAKAH ADA ALASAN YANG LEBIH BAIK UNTUK TERUS MENGEKALKAN NAJIB?


Hancur luluh hati Tun Razak kalau hari ini beliau masih hidup - ini bukan kata-kata yang diucapkan oleh orang biasa, tetapi oleh Sultan Nazrin Shah, Sultan bagi Negeri Perak.


Beliau menggariskan empat sebab luluhnya hati Tun Razak itu.


Pertama, perpaduan rakyat yang telah dirosakkan oleh pemimpin-pemimpin politik.


Kedua, Dasar Pelajaran Kebangsaan gagal menjadikan sekolah sebagai taman asuhan untuk menyatu-padukan rakyat.

Ketiga, penyelewengan dan pembahagian kekayaan Bumiputera yang tidak adil sehingga menimbulkan kemarahan kaum Bumiputera sendiri.


Keempat, kecewa dengan amalan rasuah dan tahap integriti dalam negara ketika ini.


Sebelum ini, anak bongsu Tun Razak sendiri, Nazir Razak pernah berkata, jika bapanya masih hidup, beliau pasti terkejut melihat bagaimana negara ini ditadbir.


Nazir adalah adik bongsu kepada Najib Razak dan beliau sudah beberapa kali  bersuara melahirkan kebimbangan, menyindir dan mempunyai nada yang berbeza, terutama berkaitan isu ekonomi dan 1MDB.


Selain itu, Tun Mahathir Mohamad dalam banyak ucapannya juga turut melahirkan kekecewaan terhadap kepimpinan Najib dan menyifatkan ia amat bertentangan dengan gaya kepimpinan Tun Razak yang amat dikaguminya.


Rakyat biasanya, tentunya lebih ramai, sama ada yang bersuara secara terbuka atau menunggu masa tibanya tarikh pilihanraya, mempunyai pandangan yang serupa, sama ada dengan apa yang diluahkan oleh Sultan Nazrin Shah, Tun Mahathir atau Nazir itu.

Kenapa semakin ramai yang bersuara?


Kenapa ketika Tun Mahathir atau Tun Abdullah Badawi berkuasa dahulu, tidak pernah timbul suara yang mengatakan ada Perdana Menteri terdahulu yang kecewa, terkejut atau luluh hati dengan kepimpinan mereka?


Jika bapa Najib sendiri digambarkan pasti kecewa, terkejut dan luluh hati, apakah sebahagian daripada kita ada alasan yang lebih baik untuk terus mengekalkan lagi anaknya itu sebagai Perdana Menteri? (ShahbudinHusin 29/08/2017).

157 comments:

  1. Replies
    1. Bro Macy.......tahniah tempat pertama
      Kejap lagi tengok bola yeopp....
      Hehehe

      Delete
    2. Ok...๐Ÿ†๐Ÿ†๐Ÿ†๐Ÿ†..prOoTt๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ

      Delete
    3. Tgh mengadap tv ni, sambil tu tgk tgk klu ada cai masuk nak tembak se das dua

      Delete
    4. Dgr citer kj amik 20,000 tket utk geng geng umno seluruh negara, klu betul kesian yg dok beratur dri pgi nak beli tiket

      Delete
    5. Malaysia sedang berada pada tahap era politik yg cukop rendah nilainya.

      Belom pernah sejak PM pertama kita berasa amat malu dengan dunia luar.

      Kita dilabelkan negara ke2 tertinggi rasuah oleh Times.......jugak digelar sebagai negara yg korup dan mengamalkan kleptokrasi.

      Dulu sejak dari PM pertama........kita tak pernah dengar perkataan "kleptokrasi" ni..........tapi hari ini seluroh rakyat tau apa itu kleptokrasi.......dan sekarang dunia mengatakan Msia mengamalkan kleptokrasi.

      Pada 2016 Menteri Kewangan Msia dikategorikan sebagai "Asia's worst finance Minister" oleh Finance Asia News Publication. Ini belom pernah terjadi kepada Msia.....tahniah..!!

      Msia terpalit dengan skandal 1MDB money laundering tahap mega di dunia.........sehingga 2 bank di Singapura diarah tutop gara2 skandal samun ni. Nama 1MDB disebut2 dalam Singapore court.

      Nilai RM jatuh menjunam menyebabkan ekonomi turut jatuh dan kos sara hidop naik tinggi.

      Sekarang ekonomi sudah ada kenaikan.......tapi dengan hutang & faedah negara yg hampir2 trillion........kenaikan ekonomi ini tak memberi kesan yg besar.

      Kegagalan 1MDB bayar hutang IPIC on time jugak mendapat liputan seluruh dunia......lagi sekali kita malu.

      Ini adalah era yg paling terok pernah kita lalui.

      Pada zaman Tun M kita pernah tempuh kejatuhan nilai RM.......tapi maruah kita cukup mantap........berbanding sekarang dahlah semua jatuh.......maruah pon hilang.....dunia memandang serong pada kita.

      Kesimpulannya......sekarang ni kita berada di era yg tidak bermaruah di mata dunia.............maka tepatlah seperti mana yg dikatakan oleh Tuanku Sultan Nazrin Shah.

      Tapi bagi orang yg kulit mukanya setebal kulit badaaakkk.......dia takkan ada rasa malu dan segan-silu..........malah akan tetap berlagak konon2 dia baik bersih lagi suciiii......

      Malaysia boleh...!!

      Delete
    6. Woi Ted!..geli dowh...

      Delete
    7. Budin2 ko dgn Tajul2 samo sewaktu dgn nyo, sindir tak sobut namo la, sindir nasihat siapo makan cili diyo la teraso podeh ... boto tak Tajul2 ko pun samo sewel dgn Budin buek coghito ponglipur lara, wak ang. Poyi la mabuk.
      Budin2 the king of twisted tongue.

      Delete
    8. Dari rakyat bawahan sampailah kesultan, dari dlm negara sampailah ke hujung dunia jadi sebutan. Tapi muka x malu cam tulah! Tmbah lagi ada cai murahan dok sokong! Udahnya poket kita jugak yg kering dok tolong dia tutup lobang sana sini. Mmg manusia yg x ada guna!

      Delete
    9. BUNGA-bunga perpecahan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin ketara. Apatah lagi apabila Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli sendiri mula membuka pekung dan aib parti kesayangan Anwar Ibrahim tersebut. Dan kita tahu bahawa untuk Rafizi berbuat sedemikian bukan lah mudah memandangkan beliau merupakan antara “hardcore” PKR yang menyerang kerajaan Barisan Nasional tanpa henti selama ini. Beliau mendedahkan kepincangan di kalangan pucuk pimpinan parti itu, dengan berkata pemimpin atasan yang menganggotai Biro Politik yang berkuasa menentukan hala tuju parti sering tidak sealiran, malah keputusan yang dicapai juga tidak dihormati. Perkara tersebut berlaku sejak Anwar Ibrahim dipenjarakan pada Februari 2015 dulu atas kesalahan jenayah liwat. PKR kini berada dalam keadaan yang cukup rapuh. Kepimpinan kanan PKR terlalu kerap membelakangi keputusan Biro Politik. Ketika pilihan raya Sarawak pada Mei 2016, keputusan mengekalkan persetujuan pembahagian kerusi di kalangan anggota Pakatan yang ditandatangani Timbalan Presiden Datuk Seri Azmin Ali sendiri telah diabaikan sewenang-wenangnya. Malah penyertaan Pakatan dalam pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar 2017 untuk membantu calon PAN turut dilengah-lengahkan sehingga memaksa Setiausaha Agung PKR mengeluarkan arahan supaya jentera parti turun membantu PAN “tanpa menunggu keputusan Biro Politik yang tidak kunjung tiba”. Ironinya Rafizi dilihat terpaksa mendedahkan segala kepincangan yang berlaku dalam PKR hanya semata-mata diselar oleh Timbalan Ketua Pemuda PKR Dr Afif Bahardin. Beliau menyelar Rafizi kerana mempersoalkan keputusan parti untuk mengadakan rundingan dengan PAS, dengan berkata beliau sudah lama tidak hadir dalam mesyuarat Biro Politik. Dalam masa yang sama, Ketua Pemuda PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad memecat ketua Pemuda PKR Kelantan Mohd Hafidz Rizal Amran melalui pesanan dalam aplikasi WhatsApp hanya berdasarkan memorandum yang mempertikaikan pendirian Pemuda PKR Kelantan meneruskan hubungan dengan kerajaan PAS Kelantan. Ini yang kita umpamakan ketam mengajar anaknya berjalan lurus. Peraturan yang sama namun hanya terpakai di Kelantan manakala di Selangor pula “unang-undang” tersebut dilihat tidak terpakai memandangkan ianya tidak memberi kelebihan kepada PKR.

      Delete
    10. TETAPI SAYANG SERIBU KALI SAYANG ADA MANUSIA BERHATI IBLIS YG MENGAKU MENYEMBAH ALLAH SANGGUP MEMUTAR CERITA SEBENAR UNTUK MENDAPAT LABA DUNIA.
      semoga Allah memberi PETUNJUK kepada mereka mereka ini.
      Rakyat sedang memerhati.....ada yg berani bersuara.....ada yg takut bersuara.....tetapi hati tetap sama berdoa kpd Allah semoga Malaysia diselamatkan.

      Delete
    11. Teguran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) terhadap pertubuhan Islamic Renaissance Front (IRF) dan kumpulan G25 yang membawa masuk idea-idea liberal yang sesat ke negara ini perlu diberi perhatian.

      Presiden International Women’s Alliance for Family Institution and Quality Education (WAFIQ), Prof Madya Dr Rafidah Hanim Mokhtar berkata, beliau bersetuju dan menyokong teguran Jakim kerana idea yang dibawa pertubuhan itu bertentangan dengan hukum syariat Islam.

      “Secara jelas kita nampak Simposium Kesederhanaan Al-Quran anjuran IRF dan G25 adalah untuk menyebarkan satu bentuk fahaman Islam liberal melalui konsep kritis al-Quran.

      “Mereka juga terang-terangan menjemput seorang tokoh yang telah tersenarai dalam buku “50 tokoh Islam liberal Indonesia, sebaris dengan nama-nama seperti Nurcholis Majid, Uli Absar Abdalla dan Taufik Adnan.

      “Jadi kita minta sangat, bukan sekadar teguran, tetapi pihak berkuasa wajar menyekat dakyah-dakyah yang mempersoalkan kerasulan Rasulullah SAW dengan memantau seminar anjuran IRF,” katanya.

      Sebelum ini, Ketua Pengarah Jakim, Tan Sri Othman Mustapha berkata, IRF dan G25 berusaha membawa masuk idea-idea liberal yang sesat ke negara ini.

      Ia susulan kenyataan tokoh Islam Liberal Indonesia, Dr Mun’im Sirry mengatakan al-Quran tidak relevan dan diturunkan pada era Mesopotamia.

      Dr Mun’im membuat kenyataan itu pada sesi dialog ‘Scriptural Polemics: The Quran and Other Religions’ anjuran IRF dan G25 pada 20 Ogos lalu.

      Dr Rafidah kesal dan kecewa lebih-lebih lagi ketika anak-anak kita mempelajari dan memuliakan al-Quran, mencintai Rasulullah SAW sebagai sebahagian tuntutan syahadah dan Sebahagian daripada Rukun Iman, IRF dibiarkan secara terbuka menganjur wacanamengkritik teks al-Quran.

      “Mereka mempergunakan nama ‘sekadar perbezaan pendapat dan meraikan kebebasan berekspresi’ untuk menutup agenda jahat mereka.

      “WAFIQ berpendapat tidak seharusnya alasan ini menjadi lesen membenarkan sesiapa sahaja bercakap di bidang yang mereka bukan ahlinya,” katanya.

      Delete
  2. Ramaii lagii org kenamaan yg xpuas hati dgn pm najib nii..tapii xberani nk luahkan..kalau pm najib org jepun dh lama terjun bangunan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan Media oleh YB Hajah Zuraida Kamaruddin 24 Ogos 2017

      Anwar Ibrahim Maklum Rundingan 1-lawan-1 Adalah Langkah Terbaik

      Rundingan satu lawan satu telah menjadi formula yang diolah oleh Saudara Anwar Ibrahim dalam gabungan Pembangkang sewaktu siri-siri Pilihanraya Umum yang lepas dan ianya terbukti ampuh menentang jentera Barisan Nasional.

      Keadilan telah berusaha keras meneruskan rundingan dengan PAS walaupun parti tersebut tidak menyertai gabungan Pakatan Harapan. Mengelak pertembungan tiga penjuru adalah tidak mustahil dilakukan walaupun mungkin bukan untuk semua kerusi, tetqpi sekurang-kurangya cukup bagi menumpaskan BN dan mengambil-alih Putrajaya.

      Wanita Keadilan melihat adalah lebih strategik untuk menyertakan PAS dalam blok Pembangkang daripada turut menentangnya dalam Pilihanraya.

      Walaupun PAS tidak bersama Pakatan Harapan, Keadilan mempunyai peranan untuk memastikan pertembungan tiga penjuru dielakkan atas usaha menawan 130 kerusi Parlimen.

      Di kawasan yang mempunyai majoriti pengundi Muslim, pecahan undi hanya bermakna BN akan menang mudah.

      Walaupun ada segelintir rakan-rakan yang mungkin tidak menghargai usaha rundingan ini, manfaat besarnya adalah untuk semua parti dalam gabungan Pakatan sekiranya PAS bersetuju untuk tidak bertembung tiga penjuru.
      Perkara ini bukanlah berkaitan dengan usaha menarik PAS agar bersetuju dengan
      ideologi dan polisi bersama Pakatan.

      Keutamaan terbesar rundingan ini sekarang ialah berkaitan dengan angka-angka dan misi memenangi Pilihanraya Umum kali ini.

      Dengan PRU yang semakin hampir, ahli akar umbi PAS masih jelas bersama dengan pembangkang. Kami optimistik bahawa penyelesaian praktikal adalah segalanya yang kita perlukan kini untuk meningkatkan peluang Pakatan untuk memenangi PRU akan datang.

      Ini adalah teras kepada strategi terbaik menumbangkan BN. Apa yang perlu kita lakukan sekarang adalah mengusahakannya bersama dan menjadikannya satu gerakan bersama.

      Dan yang paling penting, Keadilan perlu mempunyai kepekaan dan kepedulian terhadap situasi di akar umbi dengan memperkukuhkan jentera pilihanraya dan bersedia mendepani cabaran sebagai barisan hadapan dalam PRU yang akan datang ini.

      YB Hajah Zuraida Kamaruddin
      Ketua Wanita Keadilan
      Ahli Parlimen Ampang

      Delete
  3. Adekah mr Jerbon tak setuju dengan pandangan Sultan Nazrin?....kalau Najib dah buat yg bagus tentu Sultan Nazrin tidak bersuara begitu....
    Najib jadi begitu kerana adenye manusia mcm mr Jerbon dan sahabat jahil keldai Najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. J, kau jgn nak derhaka kat sultan pulak!

      Delete
    2. 19.57 & Bro Macy.....tak caya kita tengok Jebon akan spiiinnn titah Sultan Nazrin ni.

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper29 August 2017 at 21:39

      Bro Phantom
      Abis la Sultan teman ni yeop... Esok kompom kena RCI jugak.

      Delete
    4. Nak spin apa lagi?

      Apa yg cukup nyata Malaysia mmg ditadbir oleh pemimpin2 umno yg rendah dan buruk pekertinya

      Delete
    5. Bro Msian Cyber...ada berani kaaa deme nak buat RCI atas Sultan.....??

      Delete
    6. Setuju amat dgn bro Zack.

      Delete
  4. bapa buat felda
    anak lunyaikan felda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop....keihlasan dan kejujuran tidak diwarisi.
      Begitu jugak dengan iman tidak diwarisi............ia datang dari dalam diri individu tu sendiri.

      Delete
    2. X cukup ngan felda, satu malaysia ditelingkupkannya

      Delete
    3. Sobona ea M'sia ni la politik yg subur dipraktikkan boleh cakap apa saja asal tak menjejaskan zahiriah cuma jejaskan maruah .... kalu tempat lain cakap lobeh kono cokau, takpa tunggu je la ketibaan insan mulia dlm gugusan nusantara ini takdir ketentuan illahi yg maha pengatur dan secara langsung umum akan ketahui sebagaimana bangsa arab di pilih terbitnya Muhammad Rasulullah di kalangannya dan bakal kembali sinar Islam. Telah pun berlaku sedang berlaku dan bakal terjadi lagi... dewasa ini lah di M'sia ini lah kefahaman akan bernegara demokrasi diamalkan secara menyeruruh dlm tulin dan kepurapuraan. Allah yg mengatur segalanya bermula Adam as ... Muhammad saw ... & tidak lama lagi ketentuan keputusan secara langsung lenyap lah segala keluh kisah & Melayu akan menjadi bangsa yg terhormat ... hanya pada yg bersedia menerima kenyataan ini. Ko marah la sepuas hati mu tiba masanya terpadam jua kemarahan itu apabila dia akan tampil seorang diri terus tertanam bila sampai masanya dikaca tv, dimedia cetak & letronik menjadi saksian dikhalayak seluruh warga dunia dgn izin. Amiin.

      Delete
    4. Terus tertabal....

      Delete
    5. Ape kau meroyan ni setan..

      Delete
    6. Ko bukan Islam mana faham & mmg ko tak kan faham ... pegi jahanam ko 312 bongok.

      Delete
  5. 20000 tiket utk kroni,
    Undang kasta emnjadi jadi.
    Sukan sea pun hak peribadi.
    Akeristokarat makan isi,
    Pelahap totok mcm J makan Tahi.
    Loboi Kencing tambah isteri,
    Pengikut jumud jikat daki.
    Sikap U are with us or u are enemy.
    Rakyat dihina nafsu dan dengki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol ke yeopppp.....patutlah kalah...
      Hehehe

      Delete
    2. Najib dtg tengok bola, terus kalah...suwey betul lah org tua tuuu

      Delete
    3. ASSMIN JAMBAN dtg tengok bola, terus kalah...suwey betul lah MB JAMBAN NI....

      Delete
  6. khairulryezall a/l osman kutty29 August 2017 at 20:22

    GEMPAR, TERKINI] Pemandu bekas AG kena tembak


    Dua lelaki yang tidak dikenali diaporkan menembak dan mencederakan pemandu bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail di rumah mangsa, di Ampang Perdana, Kuala Lumpur, pagi ini.

    Dalam kejadian 8.30 pagi itu, seorang lelaki dilaporkan menghampiri mangsa dengan alasan mahu bertanya tentang jalan sebelum menembaknya di kaki.

    Menurut China Press, polis sedang menyiasat motif serangan dan cuba mengenal pasti penyerang berkenaan.

    Memetik sumber, akhbar itu melaporkan bahawa penyerang cuba memberi amaran dan dengan itu menembak mangsa di kaki.

    Menurut laporan itu, mangsa hanya dikenalpasti sebagai Mustafa, dan memaklumkan bahawa beliau telah bekerja sebagai pemandu kepada Abdul Gani sejak Januari tahun ini.

    Adalah dilaporkan bahawa pada waktu kejadian, pintu depan rumah dibuka ketika mangsa bersiap-sedia mahu pergi bekerja.
    Penyerang kemudian melarikan diri dengan motosikal. - MK
    celahgelegar at 8:17 PM

    ReplyDelete
  7. Jika Baginda dah bertitah
    Pasti ada yang tidak betah
    Rakyat merana bertambah susah
    Pemimpin pulak bermewah mewah!

    Kerana ingin nak bela pencuri
    J, Unknown tidak peduli
    Kini Sultan sudah berbunyi
    Apa komen J nak beri??

    Dah siap nak nonton bola
    J sudah berwirid kaa?
    Masuk lagi jangan dilupa
    Bros Pakatan mai nak ajar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. J....unknown, kejora dan yg sewaktu dgnnya......silakan spiinnn ucap Sultan Nazrin ni.
      Ada berani...???

      p/s: Jom layan bola yeoppp......baru start ni.

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Titah sultan kita hormati
      Nasihatnya bagus baik sekali
      Tapi bagi yang jenis beraja dimata bersultan dihati
      Tentu titahnya itu tak diambil peduli..

      Rakyat sudah lama merasa terhimpit
      Kos sara hidup tinggi, pendapatan sedikit
      Tapi hal begini pun macai nak belit
      Betul lah otak mereka semuanya sempit..

      Bila pakatuns bersuara dikata fitnah
      Sedangkan perkara dibangkit senada dengan titah
      Sekarang apa pula macai nak buat helah
      Pasti akan ada, kita tunggu aje lah..

      Delete
  8. khairulryezall a/l osman kutty29 August 2017 at 20:24

    LEMAH JUAL TIKET] MASOC KBS jual tiket, Jangan Salahkan FAM - Dato' Hamidin


    Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kesal kerana dipersalahkan susulan kekecohan penjualan tiket perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA 2017 antara Malaysia dan Thailand malam ini.
    Setiausaha agungnya petang ini tampil menjelaskan bahawa urusan jualan bagi acara bola sepak dan futsal sepanjang temasya dikelolakan sepenuhnya oleh Sekretariat Kuala Lumpur 2017 (Masoc) dan Kementerian Belia dan Sukan (KBS).
    FAM dan Football Malaysia Limited Liability Partnership tidak terlibat, kata Hamidin Mohd Amin.
    “Sebagai mewakili FAM, saya berasa kesal kerana terdapat segelintir pihak yang tetap mahu menyalahkan FAM apabila berlaku kekecohan dalam hal penjualan tiket perlawanan akhir ini.

    “Sedangkan pihak kami hanya berperanan dalam urusan berkaitan teknikal perlawanan bagi acara bola sepak dan futsal sepanjang Sukan SEA 2017 ini,” katanya.
    Beribu-ribu penyokong Harimau Malaya kecewa apabila tiket perlawanan akhir malam ini habis terjual setelah bersesak teruk untuk mendapatkannya di Stadium Shah Alam semalam.

    Terdapat individu bermalam di stadium kelmarin untuk mendapatkan tiket yang hanya dijual di tempat itu sahaja. Berlaku kekecohan gara-gara terdapat penyokong merempuh pagar penghadang.
    Pemimpin pembangkang mempertikaikan kaedah jualan tiket yang didakwa mereka tidak adil kerana tidak dijual atas talian dan dijual pada hari bekerja.
    Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin menjelaskan tiada jualan atas talian dibuat kerana tiada jaminan keselamatan sistem pembayaran susulan kesesakan talian yang tinggi.
    celahgelegar at 7:40 PM

    ReplyDelete
  9. Percayalah, najib buat pekak badak je dgn titah Sultan Nazrin tu.....dia sekarang ni tengah syok sbb Malaysia dh lepas 111 emas sukan Sea.....nanti bole jadi kempen politik, kononnya bawah Najib.... Malaysia jadi hebat...Rizab Bnm ade 100billion Usd...xpernah dicapai oleh mana mana Pm sebelum ni, sukan sea lebih 111 pingat emas, lebih hebat drp KL 2001 under Tun M.....Najib apa yg nampak hebat je akan dijadikan kempen politik.......tp kita semua juga akan ingat ni SEA GAMES yg paling banyak dpt komplen dr negara Asean yg lain..rakyat Malaysia sendiri pun komplen tiket bola x cukup....xpe kita bagi dia n rosmah happy dulu, nanti masa undi PRU 14 TOLAK BN/UMNO......NAJIB, JANGAN LUPA 31HB KENA BAYAR IPIC OK??JANGAN HEBOH SANGAT BERTERIAK MERDEKA, MERDEKA TAPI HUTANG IPIC X BAYAR.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't worry bro.....macaaiii kata hutang 1MDB dah nak selesai.....aset2 banyak.....duit pon cukop....no problem yeooppp.....

      Hari tu bukan tak derrr duit........tapi saja nak acah2 IPIC bior deme suspen......

      Delete
    2. Lagipun kad atm semah pegang!

      Delete

  10. Ini satu fitnah yg nyata.... Sultan tidak pernah menyebelahi mana2 pehak dlm parti politik...
    Taraf Sultan2 adalah lebih tinggi dari politik

    Politik hanya satu machanisma untuk mengalihkan kuasa dari satu pehak kpd pehak lain.

    Sultan tetap menjadi Sultan walau parti pun yg memerintah.


    ReplyDelete
    Replies


    1. Kan artikel Tuan Budin dah cakap, kenapa se belum ini Mahathir dan Pak Lah tak pernah ada Sultan yang bertitah menyentuh perkara yang sama.

      Pada hal ke empat perkara yang di sentuh perpaduan, sekolah dan hak bumiputera ujud pada masa Mahathir. Cuma rasuah yang tidak seteruk hari ini kerana zaman Najib pemimpin sekali rasuah ..

      Sultan tidak berpihak pada mana ahli politik tetapi sekarang yang jadi PM ialah Najib. Jika Memali, Tun di persalahkan kerana Tun adalah PM ketika itu, begitu lah masalah dan kegagalan yang di sebut oleh Sultan dipertanggungjawabkan oleh Najib.

      Lagi pun ini lah balasan kerana guna nama Atok Mahathir, sekarang orang guna nama Bapak dia pulak.

      Delete
    2. 20.57 tu bodos tak paham ape yg Sultan cakap...seblm ni pon sultan Nazrin pernah titah benda yg sama...sultan nazrin sultan paling educated dan berkarisma..sultan yg prihatin dengan keadaan negara....walopun suktan lebih tinggi dari politik sultan tak berkuasa menguruskan negara...hanye boleh memberi tegoran...

      Delete
  11. PH BARU BANGKIT TIDUR?
    (Roslan Sms) – Awal pagi tadi Majlis Presiden Pakatan Harapan telah mengeluarkan kenyataan setelah berbincang sepanjang malam mengisytiharkan bahawa mereka tidak akan berkerjasama dengan PAS bagi menghadapi PRU ke 14 nanti.
    PH mengumumkan nereka bersedia menghadapi pertandingan tiga penjuru atau lebih dalam PRU akan datang dan bersedia menghadapi PAS.
    Berita ini tiadalah sensasinya kerana umum tahu PAS tidak pernah pun iktiraf atau tergiur pada pakatan ini yang di dalamnya dianggotai DAP, Pan dan Tun Dr Mahathir sebagai teraju.
    PAS tidak pernah memohon untuk berkerjasama malah PAS sudah sejak pasca Muktamar ke 63 baru-baru ini menyediakan jenteranya menghadapi pertandingan tiga penjuru dan di suku keempat 2017 ini rasanya seluruh ahli dan jentera PAS sudah pun bersiap sedia.
    PH mungkin punya mimpi lain dan baru tersentak dari tidur yang lama.
    PAS tidak pernah bermimpi.
    Di Selangor umpamanya Pesuruhjaya Selangor YB Sallehen Mukhyi telah pun isytiharkan PAS bersedia bertanding sekurang-kurangnya 42 dari 56 kerusi negeri. Dan 16 September ini seluruh jentera Selangor sudah diarahkan menghadapi PRU ke 14.
    Selamat tetjaga dari tidur yang lama PH. Jumpa anda dalam PRU 14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanye segelintir pemimoin PKR yg masih percaya kpd tipubelit pemimpin PAS..pemimpin PKR yg nak jerjasama dengan PKR elok masuk PAS kerana tak selari lagi dengan pendirian PH...PAS parti makan kawan...

      Delete
  12. KETIDAKHADIRAN KE MESYUARAT BIRO POLITIK DAN TUDUHAN SEBAGAI EJEN UMNO
    Saya berterima kasih kepada semua pandangan dari dalam dan luar parti mengenai cadangan saya supaya kebuntuan mengenai kerjasama dengan PAS diselesaikan melalui kaedah pengundian perwakilan akar umbi KEADILAN di Kongres Khas yang boleh dipanggil mengikut peruntukan Perlembagaan Fasal Fasal 19(1)(c).
    Dari pelbagai pandangan itu, ada beberapa perkara yang ditimbulkan yang mengundang pelbagai soalan dari pihak media dan orang ramai.
    Pertama, isu ketidakhadiran saya ke mesyuarat Biro Politik KEADILAN yang digunakan sebagai alasan kononnya saya tidak mengetahui keputusan berunding dengan PAS itu adalah keputusan parti yang diputuskan oleh Biro Politik KEADILAN.
    Saya telah membuat keputusan untuk tidak hadir ke mesyuarat Biro Politik sejak Ogos 2016 selepas jelas perbezaan pendapat di Biro Politik yang berpanjangan akan membantutkan persediaan parti menjelang PRU14.
    Ia berikutan rentetan peristiwa-peristiwa berikut:
    1. Pertembungan 3 penjuru di pilihanraya Sarawak (Mei 2016) walaupun keputusan Biro Politik adalah jelas mengekalkan persetujuan pembahagian kerusi yang diputuskan di peringkat Majlis Presiden PH pada ketika itu dan ditandatangani sendiri oleh Timbalan Presiden parti
    2. Tindakan melengah-lengahkan penyertaan PH di dalam Pilihanraya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar sehingga ke saat akhir sehingga saya terpaksa mengeluarkan satu Pekeliling Setiausaha Agung mengarahkan jentera parti turun membantu jentera PH (dari AMANAH dan DAP ketika itu) tanpa menunggu keputusan Biro Politik yang tidak kunjung tiba
    Sejak Dato’ Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan, keputusan di peringkat Biro Politik menjadi sukar untuk dicapai bila ada perbezaan pendapat. Jika pun telah ada persetujuan di peringkat Biro Politik, jika itu tidak disukai oleh seseorang maka keputusan itu tidak dihormati malah akan dibuka balik di dalam mesyuarat Biro Politik yang seterusnya untuk ditukar kembali (seperti yang berlaku dengan keputusan perletakan jawatan pimpinan parti di dalam Kerajaan Kelantan). Akibatnya mesyuarat Biro Politik menjadi tempat polemik politik yang berpanjangan tanpa menghasilkan gerakan yang berkesan di bawah.
    Keadaan ini semakin menjadi-jadi dalam isu yang paling sensitif iaitu kerjasama dengan PAS kerana ia melibatkan Kerajaan Selangor. Oleh kerana pandangan Timbalan Presiden ialah untuk terus membuka pintu kepada PAS sehingga ke saat akhir untuk memastikan kemenangan di Selangor, sebarang langkah yang dilihat tidak disukai oleh PAS ditolak.
    Maka keputusan untuk menubuhkan Pakatan Harapan (yang mana saya menjadi tulang belakangnya sebagai Setiausaha Agung pada ketika itu) melebarkan lagi perbezaan pendapat antara saya dan Timbalan Presiden. Peristiwa-peristiwa di Pilihanraya Sarawak dan Pilihanraya Kecil Kuala Kangsar dan Sungai Besar adalah berpunca dari pandangan yang mengaitkan sebarang inisiatif yang membabitkan Pakatan Harapan akan menguntungkan saya secara politik, maka ia tidak wajar disokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

      8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

      Delete
    2. Pi mampos hj hadi awang laknatullah alaihi.

      Delete
    3. Pi mampos hadi awang.. Tuan Ibrahim dn semua totok totok hamPAS..
      Kami akn terajang korang semua..

      Delete
    4. PAD parti makan kawan kerana kepentingan diri pemimpin...ade yg sanggup mati kerana pemimpin tapi pemimpin hidop mewah...ahli PAS seharusnye bijak menilai pemimpin..

      Delete
    5. dulu hadi dan ramai dlm pas terkagum dgn revolusi syaih iran(bukan revolusi islam).
      kita terima sebb semua dunia islam tertipu.

      selepas kezaliman syiah di Syria dan Iraq kita sedar syiah adalah syaitan tentera dajjal. ramai ulamak telah sedar termasuk Sh. Yusuf Qardawi.

      tapi hadi masih sygkan syiah iran. kunun iran lawan amerika maka syiah iran jadi suci.

      hadi masih sygkan syiah walau setelah beratus ribu umat islam dibunuh di Syria, walau berates ribu muslimat dirogol, walau beribu2 kanak2 di bunuh.

      hadi masih sygkan syiah iran bersalam peluk2 dikala iran bergelumang darah umat islam.

      begitu jugalah dgn umno. dikala tgn umno penuh zalim memeras titik peluk rakyat utk anak (tiri) bini.. hadi terus berselera merangkul sedondon dgn si zalim.

      malah anwar yg dizalimi pula dimusuhi.

      dan hadi masih tidak berubah hingga ke saat ini tetap sygkan syiah dan iran.

      dan hadi sudah mewarisi doktrin syiah iaitu takiyyah. maka hadi bertakiyyah dlm politik...luaran bersama umno..mulut kt nk jatuhkan umno..belakang menjilat dedak..

      kita tk pasti apakah hadi juga mengamal mutaah syiah. dengar kt masa salah satu sidang parlimen yg patut bentang ruu355, hadi berada di Nippon. apa bikin sana haji.. hihihih

      org yg doktrin syiah takiyyah memang tk boleh dipercayai. mereka akan buat apa saja janji matlamat tercapai. semuanya halal. org lain semua tk islam sebb nama parti tiada perkataan islam.

      maka dgn ini umat islam wajar tolak hadi kerana sygkan syiah yg zalim dan sygkan umno yg zalim.

      jika ditakdirkan pas berkuasa maka doktrin syiah ini akan mengancam keselamatan Negara dan umat. bukan saja ekonomi runtuh tp keamanan juga tergugat.

      syiah masih berusaha utk menguasai islam sebelah sini. mungkin hadi adalah agen syiah Malaysia. di Indonesia syiah sudah merebak dan mengancam umat.

      di Malaysia syiah masih belum bejaya sgt.. sebb hadi bukanlah bijak sgt.. gerak gerinya diperhatikan dan umat bukan bodoh.

      apa kaitan pengaruh syiah pd hadi dgn politik Malaysia?

      kaitannya ialah syiah melalui agennya akan cuba menyusup dlm pemerintahan Negara. cuba menjilat pemerintah utk mendapat sedikit kuasa. jika berkuasa penuh maka punahlah Negara.

      kerana itu amat penting menolak pas dan hadi.

      tanpa pas dan ubn, Malaysia lebih sejahtera. islam lebih harmoni.

      Delete
    6. Demo tak tahu lagi ko?.....ore Pas ni....jika parti letak lembu jadi calon parti....meke undi!!!
      Marah ye?....memang itu benar sifat antara kamu.....ada otak tapi tak dapat menilai baik dan buruk.
      .....

      Delete
    7. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  13. Menyedari hakikat ini, selepas kekalahan di Pilihanraya Sarawak dan Pilihanraya Kecil Sungai Besar/Kuala Kangsar, saya tahu bahawa masa dan tenaga saya lebih baik digunakan untuk berkempen di bawah daripada bertempur di dalam bilik mesyuarat yang tidak berkesudahan. Seawal Ogos 2016, saya tahu kemungkinan besar saya akan dijatuhkan hukuman penjara kerana saya didakwa di bawah Akta OSA pada April 2016, maka saya telah membuat keputusan untuk melepaskan jawatan Setiausaha Agung kepada Dato’ Saifuddin Nasution Ismail apabila dijatuhkan hukuman kerana pertukaran itu tidak menimbulkan kontroversi di mata rakyat.
    Sebab utama keputusan itu (selain dari soal dijatuhkan hukuman) ialah kerana saya percaya tenaga dan masa saya lebih baik digunakan untuk memastikan kempen dan persediaan KEADILAN/PH di kerusi-kerusi penting (kerusi marginal yang kalah tipis) berjalan baik; daripada dihabiskan di dalam pertempuran politik di atas. Tambahan pula, Dato’ Saifuddin Nasution Ismail adalah orang kepercayaan Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan Dato’ Seri Dr Wan Azizah Ismail dan juga diplomat KEADILAN di dalam Pakatan Harapan yang paling kanan (sejak Pakatan Rakyat lagi).
    Maka saya membuat keputusan untuk mengambil tanggungjawab menyediakan jentera dan kempen pilihanraya di kerusi-kerusi marginal yang saya telah usahakan melalui INVOKE sejak Ogos 2016 lagi.
    Sudah tentu semua keputusan ini dibincangkan dengan Dato’ Seri Anwar dan Dato’ Seri Dr Wan Azizah. Walaupun berat, mereka memahami keadaan pada ketika itu dan kami menyesuaikan aturan menguruskan parti dan memimpin kempen rakyat untuk memastikan kompromi itu membuahkan hasil kepada rakyat dan parti: iaitu sedang Timbalan Presiden diberikan peluang mengusahakan satu muafakat dengan PAS untuk mencari jalan satu lawan satu, saya pula diberikan peluang membina kempen di bawah di kerusi-kerusi marginal melalui INVOKE.
    Saya memberikan laporan dan maklumbalas kepada Presiden dan Setiausaha Agung setiap minggu dalam mesyuarat mingguan kami. Saya juga adalah perunding yang mewakili KEADILAN dalam merundingkan kerusi di peringkat Pakatan Harapan.
    Maka sementara saya mungkin tidak ke Biro Politik, itu tidak bermakna saya tidak tahu perkembangan parti kerana saya bermesyuarat dengan Presiden, Setiausaha Agung (dan Pengarah Pilihanraya Sdri Nurul Izzah, pada masa yang melibatkan pilihanraya) setiap minggu. Namun, saya juga tahu bahawa di saat akhir menjelang PRU14 ini, saya tidak nampak bagaimana Biro Politik atau Majlis Pimpinan Pusat boleh mencapai persetujuan yang mendamaikan semua pihak mengenai kerjasama dengan PAS. Sebab itu saya mengutarakan bahawa cara paling baik ialah dengan menyerahkannya kembali kepada akar umbi melalui Kongres Khas.

    ReplyDelete
  14. Mengenai tuduhan saya ialah seorang ejen Umno dan rujukan kepada “Ponorogo” seperti yang dituduh oleh Saudari Latheefa Koya (ahli Majlis Pimpinan Pusat), kempen mengaitkan saya sebagai ejen Umno bukanlah satu perkara yang baru. Saya sedia maklum sejak lebih setahun yang lepas ada cerita yang dibawa di bawah kononnya saya telah dibeli oleh Umno (melalui Dato’ Seri Zahid Hamidi, sebab itu nama jolokan disebut “Ponorogo”) untuk menghancurkan KEADILAN dari dalam sebagai pertukaran kepada tidak ke penjara (kerana saya ada banyak kes di mahkamah).

    Saya berlapang dada dan tidak akan menjawab tuduhan-tuduhan itu kerana kita kesuntukan masa. Masa dan tenaga saya lebih baik ditumpukan kepada membina kempen di kerusi-kerusi marginal yang dibantu INVOKE dengan turun ke bawah berkempen setiap minggu.

    Saya juga boleh mengesahkan bahawa saya tidak pernah berjumpa mana-mana menteri atau pimpinan kanan Umno/Barisan Nasional seumur hidup saya selain berselisih di Parlimen. Saya hanya bertemu Dato’ Seri Zahid Hamidi sekali sahaja di mahkamah dalam tahun 2012 untuk menyelesaikan kes saman beliau terhadap saya. Saya mengisytiharkan harta setiap tahun secara berkanun dan saya yakin rakyat tahu saya tidaklah ada kekayaan yang disyaki hasil dari sogokan.

    Saya memaafkan Saudari Latheefa Koya dan semua yang membuat pelbagai tuduhan terhadap saya. Saya tahu pandangan politik selalunya penuh dengan emosi, namun kita semua mempunyai niat yang sama iaitu untuk menewaskan Dato’ Seri Najib Tun Razak dan kerajaan Umno/Barisan Nasional.

    Saya tahu ramai yang sering merasakan saya mengancam kedudukan politik mereka. Sebenarnya saya telah dijatuhkan hukuman penjara dan besar kemungkinan akan dihalang dari bergiat di dalam politik untuk satu tempoh melebihi 7 tahun. Saya tidak pasti sama ada saya akan kekal di dalam politik selepas saya menjalani hukuman (jika rayuan ditolak) kerana saya tidak boleh membaca masa depan. Oleh itu, saya tidak sewajarnya dilihat sebagai satu ancaman politik kepada rakan-rakan; sekadar seorang yang sudah terbiasa bersuara apabila saya berbeza pendapat.

    Saya mengajak kesemua anggota KEADILAN dan Pakatan Harapan untuk menumpukan tenaga dan masa kepada usaha menumpaskan Umno/BN selaras dengan keputusan Majlis Presiden semalam.

    RAFIZI RAMLI
    AHLI PARLIMEN PANDAN
    NAIB PRESIDEN KEADILAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada PKR......ada baik tolong 100% fokus pada PRU14.......jangan yg dikejar tak dapat yg dikendong berciciran.

      Kejarkan Pas yg belom tentu jadi tak jadi........sumernya masih blurrrr......kita nak agak pon susah.

      Sedangkan harapan untuk Pakatan menang lebih jelas berbanding dulu.

      Pakatan semakin mendapat tempat di hati rakyat.

      Patutnya PKR tumpukan perhatian bagaimana untuk mendapat undi rakyat.

      Tak derrr maknanya heboh dgn Pas yg belom tentu arahnya....

      Delete
    2. Sokong...

      Puak PAS puak jahanam ni. PRU ni kita terajang dn kasi tanam mereka

      Delete
    3. Pemimpin PKR yg masih yakin dengan PAS masuk laa PAS...

      Delete
    4. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  15. quran pun sibudin boleh tafsir ikut suka dia
    ni pula titah sultan..lagi senang untuk
    dia putar belit dan tafsir..ubahsuai jadi fitnah
    bertaubat lah sibudin dan pengikut
    atau jawap ler dikubur dan
    di akhirat nanti si budin dan pengikutnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeeeee..... takutnyaaa.....

      Delete
    2. 23.52.....hormatle sikiiit tok imam tu........khutbah Jumaat tu yeooppp......

      Delete
    3. SI BUDIN NI DOA QUNUT PUN ENTAH RETI KE IDAK KOTTTTT....

      Delete
    4. Malaysian Cybertrooper30 August 2017 at 11:25

      Si Bidoh 2125,

      Tafsir al-quran perkara biasa. Salah atau betulnya tafsiran itu terpulang kepada Allah swt.

      Yang ko sibuk pasal Budin kena jawab di alam barzakh nanti, apa ko tak kena soal ke? Ko yakin ko boleh jawab ke? Atau Hadi dah bagi tiket masuk sorga tanpa dihisab?

      Delete
    5. ASSMIN JAMBAN dtg tengok bola, terus kalah...suwey betul lah MB JAMBAN NI.....

      Delete
    6. HE...HE...HE..ANON 11.25...
      SAYANG BETUL KO KAT SI BUDIN PUTAR ALAM TU...KAH...KAH...KAH....KO TAK TAHU KO SI BUDIN NI SELAMENYER AKAN JADI REPORTER FUKATAN HAPRAK....KAH...KAH...KAH...

      Delete
  16. Latheefa Koya 'serang' pemimpin kanan PKR?
    SHAH ALAM - Ahli Majlis Pemimpin Pusat PKR, Latheefa Koya semalam memuat naik beberapa status di laman sosial, Facebook miliknya yang dipercayai ditujukan kepada seorang pemimpin kanan PKR.

    "Sejak dia masuk-dia sudah bergaduh dengan hampir semua pimpinan utama. Dia lah krisis," tulisnya.

    Beliau berkata, parti itu hanya menyaksikan 'krisis selepas krisis' sejak itu akibat 'kerja jahatnya', menggesa para pembaca untuk mengingati bahawa dia adalah sebahagian daripada 'geng Ponorogo'.

    Ponorogo adalah sebuah Daerah di Jawa Timur, Indonesia.

    Peguam itu mendakwa, pemimpin terbabit menggunakan wang yang dikutipnya untuk memecahbelahkan cabang dalam PKR.

    "Yang marah-marah saya sebab 'posting' ini, sila lihat apa yang dibuat oleh barah ini sekarang.

    "Sekarang ni guna dia punya NGO- kutip duit pastu - dia guna duit ni untuk memecahbelahkan cabang. Bukan untuk memantapkan parti tapi sebaliknya bagi huru-hara sebagai strategi ponorogo," tulisnya.

    Dakwanya lagi, pemimpin itu kini sedang mengaturkan agar PKR berpecah menjadi dua.

    "Dia sedang memaksa parti pecah dua. Dia tak hadir mesyuarat.Tetapi dia berani hanya bagi kata dua melalui media.

    "Ini namanya tindakan bacul. Dia bertanding dulu dalam parti - bawa cerita palsu, minta pertolongan dari orang-orang berpengaruh- tetap kena tolak oleh anggota," katanya.

    Beliau berkata, pemimpin itu pernah mengugut partinya sendiri.

    "Dia pernah ugut, kalau dia dipecatkah, disingkirkah, dia akan menang sebab media alternatif sembah dia.

    “Dia tak dapat kawal Selangor. Dia telah berjanji akan musnahkan dalam apa cara pun. Tengah kotakan janji itu," dakwanya.

    Dalam pada itu, Latheefa mengingatkan pembaca bahawa pendedahannya itu, bukanlah bermakna berlaku perpecahan kem dalam PKR.

    "Percayalah ini bukan isu dua kem dalam parti, ini isu seorang bertindak seperti barah dalam parti," tegasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Latifaa Koya dan Azmin lebih baik masuk PAS...ato tubuh parti sendiri yg condong kpd PAS...

      Delete
    2. HE...HE...HE...LATIFA KOYAKKKKKK..........

      Delete
  17. Wa salute sama lu rafizi, you are the man!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yess...he's the man.

      Tapi teman setuju dengan kata Azmin supaya jangan bawak urusan dalaman parti kepada pihak luar terutama media.

      Ada2 benda kena simpan.....ada2 benda boleh bagitau orang.

      Tapi benda dalam rumah sendiri....tak payahlah orang lain tau.......sebab benda ni boleh jadi points pada pihak lawan..........yg akhirnya umpama senjata makan tuan.

      Delete
    2. HE...HE...HE....RAPUJI PONDAN SOTONG....
      SOTONG NI.... GORENG TOPUNG PUN SODAPPPP....

      Delete
    3. Ini anak beruk 11:02.....
      Kalu tak reti nak cakap apa apa tak payah masuk blog ini ye?
      Balik belajor dg bapak beruk kau biar cerdik sikit.
      Ada faham?

      Delete
  18. Malaysian Cybertrooper29 August 2017 at 21:29

    PM yang pertama: Merdeka kan Negara
    PM yang kedua: Dah merdeka, kena mula bangunkan Negara
    PM yang ketiga: Negara merdeka yg sedang membangun perlukan perpaduan kaum.
    PM yang keempat: Negara Merdeka yang pesat membangun dengan rakyat yang bersatu padu sudah boleh diModenkan.
    PM yang kelima: Semua orang lain dah buat, aku dah boleh tido.
    PM yang keenam: "Mende aku nak buat ni? Semua dah cukup, duit negara pun banyak... Rembat sket la"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi
      Kelakar ni bro....

      Delete
    2. Kih Kih Kih... Terbaik, bro.

      Delete
    3. PM yang ketujuh: Siap la ko semua orang aku tibai ko semua depan belakang....He...He...He...cuba teka sapa dia....PM Fukatan Haprak tuuuu....

      Delete
  19. AZMIN INGATKAN RAFIZI, JANGAN DEDAH MASALAH PARTI KEPADA MEDIA
    Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali enggan mengulas keperluan mengadakan kongres khas peringkat kebangsaan untuk membincangkan konflik kerjasama parti itu dan PAS, seperti yang digesa Rafizi Ramli.

    Menyifatkan kongres khas itu sebagai satu pandangan peribadi, beliau juga mengingatkan pemimpin-pemimpin parti untuk tidak membawa urusan dalaman parti kepada pihak luar, termasuk media.

    “Itu adalah pandangan peribadi yang tidak dibincangkan oleh parti. Dalam mana-mana organisasi perbezaan pandangan dan pendekatan memang berlaku.

    “Namun kepimpinan membawa maksud kita mesti mempunyai keupayaan untuk menguruskan perbezaan pandangan dan pendekatan dengan bijaksana dan tertib.

    “Tidak ada keperluan untuk mendedahkan perkara ini kepada media kerana kepimpinan yang ada pada masa ini dipilih oleh akar umbi, maka kita kena beri mandat kepada kepimpinan,” ujarnya kepada pemberita.

    Azmin ditemui selepas merasmikan Majlis Menandatangani Perjanjian Penyelenggaraan Pasca Penutupan 3 Tapak Pelupusan Sanitari, Pelancaran Sistem E-World dan Coffee Table Book di Air Hitam Landfill Park, pagi tadi.

    Semalam Rafizi, yang juga Naib Presiden PKR mengesyorkan parti mengadakan kongres khas peringkat kebangsaan untuk memutuskan konflik kerjasama antara PAS dan PKR.

    Beliau mendakwa wujud dua kumpulan yang saling bertentangan di dalam parti dan membawa pendapat berbeza mengenai cara bagaimana PAS perlu ditangani.

    Mendakwa konflik itu mula berlaku pada pertengahan 2015 dan memberi kesan kepada Pakatan Harapan (PH) dalam mendepani PRU14, Rafizi juga berkata situasi itu mencetus kekeliruan di kalangan ahli akar umbi.

    Isu kerjasama ini kembali hangat selepas tersebarnya gambar kunjungan Azmin bersama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail terhadap Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini.

    Malah Wan Azizah juga berkata tidak menolak kemungkinan jalinan kerjasama berikutan membawa misi yang sama dalam kalangan pembangkang iaitu menumbangkan Umno-BN.

    Namun PAS menegaskan bahawa pendirian mereka masih sama iaitu tiada kerjasama akan berlaku selepas ia diputuskan pada Mei lalu.

    Azmin, pada kelmarin memberi bayangan parti akan mengadakan rundingan dengan PAS berhubung kerjasama di Selangor. – AntaraPos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

      8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

      Delete
    2. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  20. PEGUAM PKR DAKWA RAFIZI EJEN PEMIMPIN UMNO
    Pergaduhan dalaman PKR antara peguam, Latheefa Koya dengan Rafizi Ramli semakin teruk.

    Terkini Naib Presiden PKR yang lantang itu didakwa menjadi ejen kepada seorang pemimpin kanan UMNO yang susur galurnya berasal dari Indonesia.

    Latheefa yang juga peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim itu tidak berpuas hati dengan Rafizi susulan gesaan supaya satu kongres khas diadakan bagi menentukan hala tuju hubungan dengan Pas semalam dan membidas Ahli Parlimen Pandan itu sambil mendakwanya ‘barah’ kepada pembangkang.

    “Yang marah-marah saya sebab posting ini- sila lihat apa yang dibuat oleh barah ini sekarang. Dia sedang memaksa parti pecah dua. Dia tak hadir mesyuarat. Tetapi dia berani hanya bagi kata dua melalui media.

    “Ini namanya tindakan bacul. Dia bertanding dulu dalam parti – bawa cerita palsu, minta backing dari orang-orang berpengaruh – tetap kena reject oleh anggota.

    “Sekarang ini guna dia punya NGO- kutip duit pastu – dia guna duit ni untuk memecahbelahkan cabang. Bukan utk memantapkan parti tapi sebaliknya bagi huru-hara sebagai strategi ponorogo,” dakwa Latheefa dalam satu kenyataan di akaun Facebooknya.

    Latheefa tidak menulis individu dimaksudkan, bagaimana umum mengetahui Rafizi baru-baru ini ada membuat rayuan kutipan derma bagi membiayai kos guaman dalam satu kes saman dihadapinya.

    Ponorogo dimaksudkan oleh Latheefa adalah melibatkan seorang pemimpin kanan UMNO yang berasal dari sebuah kawasan di Indonesia, dimana beliau semasa dalam satu wawancara di televisyen Indonesia mengakui berasal dari Ponorogo.

    Latheefa juga mendakwa Rafizi setiap hari berhubung dengan ‘Geng Ponorogo’ dan sentiasa membuat ugutan untuk melompat parti.

    “Dia ni perangai buruk- kalau org tak terima idea dia – dia akan lompat-lompat, ugut-ugut. Hari-hari geng dia berhubung dengan geng ponorogo,” katanya lagi.

    Paling jelas kenyataan Latheefa menunjukkan Rafizi adalah individu yang dimaksudkan dalam kritikannya adalah kenyataan ini : “Dia masuk tunjuk muka lepas PRU12. Dia kuar (keluar) lepas gaduh dari keje (kerja) koperat (korporat) sebelum dia masuk tapi konon berkorban gaji tinggi.”

    Rafizi bertanding di kerusi Parlimen Pandan semasa Pilihan Raya Umum Ke-13, sebelum itu beliau memegang jawatan dalam Petronas.

    Semalam, Rafizi mendakwa ketika ini wujud dua kumpulan saling bertentangan dalam parti itu dan masing-masing membawa pendapat berbeza mengenai cara bagaimana Pas perlu ditangani.

    Katanya, kewujudan dua kumpulan berbeza pendapat itu mengelirukan akar umbi kerana ada antara mereka turut memegang jawatan kanan Pakatan Harapan.

    Keadaan itu, kata Rafizi, sudah berlaku sejak pertengahan tahun 2015 dan dikhuatiri akan memberi kesan kepada persedian gabungan berkenaan menghadapi pilihan raya umum (PRU) ke-14

    ReplyDelete
  21. PERTIKAIAN AZMIN-RAFIZI TIDAK MENAMPAKKAN TANDA AKAN SURUT
    Pertikaian antara timbalan presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Rafizi Ramli tidak menunjukkan sebarang tanda ia akan berakhir tidak lama lagi.



    Azmin hari ini mengkritik Rafizi, yang merupakan naib presiden PKR, dengan mengatakan bahawa Rafizi sepatutnya lebih mengetahui untuk tidak membuka pekung parti itu kepada orang ramai.



    Azmin yang juga Menteri Besar Selangor, berkata Rafizi sepatutnya menyuarakan keprihatinannya terhadap kepimpinan parti itu dengan mengadakan perbincangan dan bukannya mendedahkan perkara parti kepada media.



    Beliau telah memberi respons kepada catatan blog Rafizi semalam yang menyalahkan desakan Azmin untuk bekerjasama dengan Pas untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) sebagai penyebab PKR berpecah belah.



    “Beliau adalah naib presiden parti, jadi pastinya beliau patut hadir ke mesyuarat parti dan membincangkannya. Semua pemimpin parti sepatutnya berbuat sedemikian.



    “Mengapa kita perlu bercakap kepada pihak media?



    “Terdapat banyak cara dan mekanisme yang boleh kita gunakan untuk membincangkan isu-isu parti kita dan kita perlu bekerja atas dasar konsensus,” katanya selepas menyaksikan majlis menandatangani tiga perjanjian kerja penyelenggaraan pasca penutupan tiga tempat pembuangan sampah di Air Hitam Landfill Park di sini.



    Rafizi, dalam catatannya, berkata PKR sepatutnya membiarkan ahli-ahli akar umbi untuk membuat keputusan mengenai perkara itu, sambil menambah bahawa kepimpinan parti itu nampak seperti tidak mampu untuk menyelesaikan kebuntuan itu, yang setakat ini menyebabkan anggota biro politiknya untuk meletakkan jawatan sebagai protes terhadap tindakan berterusan Azmin untuk bekerjasama dengan Pas.



    Antara soalan yang ditanya oleh Rafizi ialah sama ada mempertahankan kerusi Selangor dan PKR adalah berbaloi dengan mengorbankan prinsip parti itu, sama ada realiti politik itu mewajarkan kompromi seperti itu, dan sama ada PKR mempunyai kedudukan moral untuk memimpin pertandingan menentang parti pemerintah Barisan Nasional.



    Walau bagaimanapun Azmin menegaskan bahawa memandangkan kepimpinan PKR dipilih oleh akar umbi, adil bagi anggotanya untuk memberi mandat kepada pemimpin yang mereka pilih.



    “Bagi saya, itu adalah komen peribadi beliau (Rafizi) yang tidak dibincangkan oleh parti. Tetapi kepimpinan bermakna kita mesti mempunyai keupayaan untuk menguruskan pandangan yang berbeza dengan kebijaksanaan dan tidak perlu mendedahkan perkara ini kepada media kerana kepimpinan yang kita ada sekarang dipilih oleh akar umbi.



    “Kepimpinan itu dipilih oleh anggota parti, jadi kita perlu memberi mandat kepada kepimpinan.



    “Tumpuan kami sekarang adalah untuk melihat bagaimana kami dapat mewujudkan kerjasama yang berkesan dengan semua orang untuk PRU14,” katanya.



    Ditanya mengapa PKR masih menawarkan persahabatan kepada Pas walaupun parti Islam itu secara konsisten menolak PKR, Azmin memandang ringan soalan itu dan berkata “tidak mengapa, kami masih membincangkannya.”



    Pas, pada Mei tahun ini, secara rasmi menamatkan kerjasama selama 18 tahun dengan PKR, dengan Majlis Syura memutuskan bahawa langkah itu perlu untuk mempertahankan agenda Islam parti itu.



    Majlis Syura telah menuduh PKR melanggar banyak syarat dalam kerjasama bersyaratnya dengan Pas, termasuk gagal untuk menyokongnya dalam agenda Islam dan menentangnya dalam dua pilihan raya kecil tahun lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

      8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

      Delete
    2. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    3. Aliff Min Nun Wau = UMNO
      Aliff tendang Wau = SARKIS

      UMNO = SARKIS

      UMNO SARKIS dah jadikan BN = BANGANG NATION

      Delete
  22. Sultan Nazrin, noted. Kami, menjunjung kasih Raja2 Melayu dan kedaulatan negara.

    In Shaa Allah kami akan Membina Semula Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha-Allah...ameen.

      Delete
    2. Membina Semula Negara....
      Apa yang ko merepek ni up the moderates...
      M'sia dah jadi Palestin koooo....Bengap nak mampos.......

      Delete
  23. Baginda sultan ada terang2 ke sebut nama pm atau najib..tlg bg satu ayat..zaman pm diktator maha firaun jg blh dikaitkan..klu tidak sah admin kaki putar belit..penipu..fitnah besar..klu dah anti pm tu semua nak kaitkan dgn pm..yg komen pun sama2 tanggung azab nanti..pergi jahanam kau budin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

      8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

      Delete
    2. 22:02..rilexlah..Najib Razak tu..anak siapa? Tun Razak atau Tun Mahathir? Ke..anak kau?

      Agak2lah...nak jahanamkan..
      Najib the klepet kat stadium tu..tgk bola..tersedak lah!

      Mal 0 - 1 Tha

      Delete
    3. 1mdb rugi,bola kalah mmg umno x guna!

      Delete
    4. Bro UP & Macy......ada aura tak sehatlah kat stadium.....hujan padang licin pulak tu.....

      Mana pegi.....sentuhan tak menjadi.....

      Delete
    5. Sentuhan kecundang.. najib 1st single

      Delete
    6. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  24. Kalau di Filipina pun rakyatnya bisa menolak kepimpinan Marcos-Emilda, takkan di Malaysia kita nak terus biarkan juga kepimpinan si Jibby-Rose.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi ada orang yg maruahnya cuma sekampit beras, duit RM50 dan kain sarung selai....atau duit RM100........maka selagi tulah kita akan duduk di takuk lama.

      Selagi maruah boleh dibeli dengan wang ringgit.....maka jangan harapkan apa2 perubahan.

      Delete
    2. Klau bermodalkn air liur mcm mane?
      Boleh ke sokong?

      Delete
    3. Lagi baik bermodalkan air lior....tak berdosa.....janji hati mau ikhlas dan jujor yeopp....

      Delete
    4. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete

  25. Dengan ini diumumkan keputusan rasmi PRU 14.

    PAKATAN HARAPAN : 221
    BN : 1 KERUSI (PEKAN)
    PAS : O

    YABEDABEDU........

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS kalah semua???????
      itulah, suka sangat digentel..
      gediknya makin menjadi...

      Delete
    2. Tengok muka najib kat stadium pemain terus x der smangat!

      Delete
    3. Dengan ini diumumkan keputusan rasmi PRU 14.

      BARISAN NASIONAL : 221
      FUKATAN HAPRAK: 1 KERUSI (KODIANG)
      PAS : O

      YABEDABEDU........

      Delete
    4. Tengok muka ASSMIN JAMBAN kat stadium pemain terus x der smangat!
      MAKLUM LER TAK PERNAH DATANG STADIUM...
      TU PUN STADIUM SHAH ALAM DIPOLITIKAN PENTADBIRANNYA OLEH SI ASSMKN JAMBAN NI....

      Delete


  26. 22 02

    Sultan sengaja sebut nama Tun Razak.
    Sultan boleh cakap Baginda yang sungguh keciwa tapi Sultan sebut nama Tun Razak diikuti luluh hati ... dalam tu ..

    Tun Razak tu Bapak Najib tapi yang rasakan betapa luluh nya hati Tun Razak, bukan anak nya, orang lain.

    Dah sampai tahap kena tegur dengan guna bapak Najib, tak payah lah nak pertahan buta-buta.








    ReplyDelete
    Replies


    1. 4 perkara. Semua nya Najib fail.

      Ada satu lagi yang terlupa ia itu bini lebih berkuasa dari pemimpin negara.

      Harapan di Perak kerana susun strategik se cantik-cantiknya ..

      Sebelah kaki dah menang ..

      Delete



    2. Dalam keadaan 'luruh hati', Lobai berlapang hati.

      Apakah ke empat perkara tersebut tidak menjadi pertimbangan PAS untuk bersama UMNO ?

      Delete
    3. Kalau dah nampak 4 bini, dgn jubah jubah terlondeh

      Delete
    4. Pi mampos la lobai totok..
      Buat mengacau je..
      Heran sangat ke?
      Hadi awang dn Tuan man xde pendirian..

      Delete
  27. Malaysia kalah bola kpd Thai..kena tubuh RCI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr Jerbon di lantik jadi pengerusi...hahaha..

      Delete
    2. X boleh, nnti kena spin kat j, sultan pulak kena masuk jel

      Delete
    3. Memang teman tampor bedamor muke.......Sultan teman tuuuu yeooppp....

      Delete
    4. Bini kau boncit pun salah najib

      Delete
    5. 3.42 kenapa ko ni bodos sangat kaitkan bini ko boncit dengan najib..

      Delete
    6. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  28. Alasan yg terbaik untuk kekakalkan najib:

    GST akan diteruskan,mungkin naik ka%10.
    Penyalah-gunaan kuasa akan berluluasa,sebab rakyat tak kisah,dgn pembunuhan altantuya,kehilangan 500usd commison scorpee , Perompakkan duit 1MDB dan Felda berhutang berbilion disebabkan najib memilih sahabatnya isa sebagai membalas jasa semasa di ming court p.d.

    Pembaziran akan berluluasa,di zaman najib,banyak sungguh jet peribadi,sehingga orng ramai dapat trace setahun najib/sekeluarga berjalan 181 kali.Shopping yg tak putus2,Keduri kawin hari-jadi anak mengunakkan duit kementian keewangan.pebelian cincin danberlian pink,anak2 beranak berbelanja gunakan keinderaan kerajaan.
    Dgn adanya 1st Lady yg sepatutnya untuk permaisuri agong,perbelenjaan yg tak sepatutnya ada.
    Permata yg ditubuhkan untuk rosmah,hanya membazir,kerana ianya DUPLICATE dgn kementerian wanita,kebajikan masyarakat.

    Bekerjasama dgn negara besar china,lama-kelamaan tanah2 strtegic negara tergadai,disebabkan melutut pada china untuk dapat hutang,Supaya dapat melangsaikan hutang..Umpama meminjam ALONG.

    Pencapaian AKADEMIK negara seperti university negara hanyut,dizaman najib UM dapat rangking dunia bawah 500,MANAKALA ZAMAN MAHATHIR RANGKING 200 kebawah.

    Bermaharajalelanya, PATI...ANAK2 dara kita sekarang sudah bekerja dgn majikan bangla,,,di jln kenanga KL.
    iNDON sudah kontrol almost semua bandar malaysia.mereka jadi pemborongmkeedai runcit,pasar malas.
    Tak kira myanmar,mongolia,paki,india........



    .....................abup............

    ReplyDelete
  29. Terlajak perahu boleh undur, terlajak perbuatan Bodoh sila berundur nanti rakyat tak akan bagi undi dlm pru nanti

    ReplyDelete
  30. Soal tiket 20,000 tu tak penting, soal penonton kecewa jualan tiket caca marba pun tak penting. Soal goalkeeper tumbuk bola masuk gol sendiri tu haaa, penting. Ini jarang sangat berlaku. KBS tolong siasat bola tu angin cukup tak, dan glove goalkeeper tu ikut spesifikasi atau tidak. Dan siasat kenapa malam ni hujan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul! Siasat bola tu berapa harga dia, dan berapa komisen yg umno cawangan dapat dari transaksi jual beli bola tu!

      Delete
    2. Bro Macy....mana ada wujud transaksi.....kalo nak bukti cakap air lior adalah.

      Delete
    3. Tubuhkan RCI untuk siasat..

      Delete
  31. Except from the interview by Finews with Jordan Belfort , the author of " Wolf of Wall Street "

    Q : Do you have an example of running the other way in your post-prison life?

    JB : If you look at the movie, for instance: the movie's is a huge success, and then it turns out the guys who financed it were criminals. And this guy Jho Low . Leo ( Leonardo DiCaprio ,who stars as Belfort in <> ) got sucked in. Leo's an honest guy. But I met these guys, and said to Anne (Belfort fiancรฉe),these guys are fucking criminals'.

    And then I met them at the launch party. They flew me to Cannes four or five months after they bought the movie and they wanted to announce it in Cannes. It hadn't even gone into production yet, and they threw a launch party. They must have spent $3 million on a launch party. They flew in Kanye West, and I said to Anne, this is a fucking scam ,anybody who does this has stolen money .'You wouldn't spend money you worked for like that.

    Q: What happened after that with Red Granite ,the production firm allegedly bankrolled by 1MDB?

    JB: So then the movie goes into production and I'm spending a lot of time with Leo and these guys wanted to meet me for dinner and they wanted me to go to Vegas with Leo. They offered me money and everything to go to Vegas. A lot of money. Like $500,000, which I really could've used. I was like ,' I can't do it' .Leo went , Margo ( Margo Robbie,<> co-star ) went.

    I refused to go . And because of that,I'm not mentioned in the articles. I've learned my lesson. It's all Red Granite. They tried to offer me money and give me things, I never even spoke to these guys. I was like ,' I don't need these fucking people.' I knew it, it was so obvious .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Diny.....thank you for sharing the above info.

      I wonder don't those penyamuns ever read about the interview...??

      Shame on you penyamun....!!

      Delete
  32. Kalau akulah jadi rakyat Perak...alangkah bangganya aku mempunyai seorang Sultan yang sangat bijaksana dan mengambil berat tentang hal ehwal Negara!!.....bertapa bertuahnya kita sebagai rakyat Malaysia jika semua Sultan2 yang ada berpendirian seperi Sultan Nazrin ini!!....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya tmj dan sultan nazrin yang tak jemu2 bersuara..

      nak harap raja melayu lain seperti sultan j,sultan unknown sahabat,sultan kejora mmg tak dapat la...lagi dok sokong pencuri ada la

      Delete
  33. Tajuk artikel amat menarik.

    jawapan saya rengkas sahaja - ye!.

    yg menetukan n memberi kata putus adalah lah selain drpd najib.

    saya dah beberapa kali menyarankan bahawa utk mengenyahkan orang yg tak bertauliah ini drpd mencampuri urus tadbir Negara ,maka najib wajib d korban dgn menewaskan nya dlm pru14 kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Disitulah segalanya bermula?

      Delete
  34. Rafizi dan pemimpin yg tak suka PAS elok masuk Bersatu...pemimpin yg condong kpd PAS elok masuk PAS yg bermuka2 menentang umno...pemimpin PKR dah bercelaru tak reti menilai sikap bermuka2 pemimpin PAS...

    ReplyDelete
  35. Sultan Nazrin dah bagi signal umno tak boleh diharap menguruskan negara lagi...kalangan pemimpin PAS masih berdolak dalik dengan umno...sekelompok pimpinan PKR condong kpd PAS...ini semua pemimpin yg ade kepentingan diri sendiri yg perlu ditolak...dlm kelompok makhlok perosak negara..

    ReplyDelete
  36. Lagu utk Mr J:

    Awak kat mana,
    Awak, awak, kat mana?

    ReplyDelete


  37. Antara Forex dengan Hak Bumiputra yang telah di selewengkan sehingga menimbulkan kemarahan kaum Bumiputera sendiri, bagi UMNO Forex lebih penting.

    Dalam perkataan lain ... Masa depan Najib lebih penting dari masa depan orang melayu..

    ReplyDelete
  38. Boleh memandang tapi gagal melihat...boleh bercakap gagal berkata kata...boleh mendengar gagal mempedulikan...diberi mandat gagal berkuasa...diberi amanah tapi khianat...apa lagi rakyat ada...

    ReplyDelete
  39. Sultan Perak menunjukkan kekaguman pada Almarhum Tun Abdul Razak dan menjangka betapa luluh hatinya andai Almarhum Tun Abdul Razak melihat betapa besarnya kerosakan yang dibawa oleh Parti-parti Melayu" yang membuang hak AGAMA/BANGSA demi mengejar undi puak Cauvinist kafir DAP bersama sekutunya (COMANGGO).

    belum pernah dalam sejarah Bangsa Melayu yang mengaku sebagai Muslim, bertuankan seorang pelaku Liwat tegar.

    Belum pernah dalam sejarah jemaah Islam (minoriti) turut bersekongkol kepada puak yang bertuankan Peliwat, sedangkan jemaah Islam inilah yang berdegar-degar menyebarkan aib dan tuduhan terhadap Peliwat Tegar.

    melalui dua puak inilah terjalin ikatan terhadap puak Cauvinist Cina DAP, dan inilah saatnya pelbagai kerosakan serta kemungkaran yang tidak pernah berlaku sebelum dua puak ini menjalin hubungan bersama puak Cauvinist Cina DAP serta sekutunya (COMANGGO).

    tidak dapat dinafikan UMNO/BN terlalu lama berkuasa dan berlaku bukan sedikit kerosakan dan kemungkaran yang dibawa, namun inilah sebaik-baik Payung untuk Bangsa Melayu dan kedudukan ISLAM dalam Perlembagaan.

    betapa hebatnya Para Serigala sehingga seorang "negarawan" yang menggenggam kuasa selama 22 tahun kini menjadi TOP DOG dan membawa seluruh pentaasubnya masuk ke dalam Pakatan Serigala, betapa dunia ini merupakan "syurga" sehingga BANGSA dan AGAMA dijadikan jual-beli.

    Percakapan seorang Sultan membawa makna dan teguran secara tersirat kerana ia membawa amanat sebagai "Payung" kepada hak keistimewaan Melayu dan ISLAM.

    tidak mungkin seorang Sultan, sanggup membiarkan atau mendorong bangsanya dan umat Islam agar terperdaya dengan puak yang sangat memusuhi ISLAM dan BANGSA.

    Masih ingat lagi bagaimana Almarhum Sultan Perak (Sultan Azlan Shah) dengan kuasanya, meruntuh kerajaan Cauvinist kafir DAP yang menjadikan PAS sebagai kuda tunggangan di negeri yang mana ia berdaulat sebagai seorang Sultan.

    Puak Cauvinist DAP melancarkan "perang" dengan berselindung di sebalik barua-barua Parti Melayu (PAS/PKR). bahkan mereka cuba mengheret Almarhum Sultan Azlan Shah ke dalam Makamah - Maha Suci Allahswt, ajal merenggut "panglima" kafir puak Cauvinist terlebih dahulu (Karpal Singh).

    Shahbudin.com hanya mampu meperbodohkan manusia-manusia jahil.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. subahat sial ni masok , siap maki TUAN blog. Meme dasar lanun pelahap durjana, hujah merawet Dap apa2 lah, busuk najis mcm taahek low.
      tapi dpt perhtikan sgt clear.
      apabila topik Sultan tegur, maka akan bertempiaran tikus2 dlm paip kumbahan koncin lobai dan tagek low.
      Sehinggalah tn budin buka topik baru....
      pattern yg sudah basi

      Delete
    2. Fuiyooohhh analisa tahap SPM gred 3....tepuk tepuk utk Sahabat KAH kAH KAH Kah...nanti fbi siasat betul ke gred 3 atau semua subject fail kAAH kAH KAH

      Delete


    3. Langsung tidak menyentuh 4 perkara yang di sebut oleh Sultan Perak.

      4 perkara tersebut ialah perkara pokok yang melengkapkan negara. Tetapi perkara yang di ungkit ialah se orang peliwat yang mangsa nya muda dan kini hidup kaya..

      Perbandingan Sultan ialah antara Bapa dengan se orang anak supaya ahli UMNO bukak mata dan insaf.

      Delete
    4. tafsiran si walaunta

      Delete
    5. 10:27 - begitu banyak insiden yang menghina, mencela, memperolok Raja dan Sultan semenjak Para Serigala mendapat sedikit kuasa usai PRU ke-12 sehingga pada waktu ini. dan yg paling menarik hampir 100% pelaku nya merupakan penyokong Pakatan PH.

      bahkan Para Serigala berdiri untuk membela dengan pelbagai alasan - paling klise "FB saya diceroboh".

      kini secara tiba-tiba kamu menjadi golongan yang menjunjung daulatnya Raja dan Sultan - berbekal ucapan dan teguran sang raja yang dilihat" memberi keuntungan politik untuk Para Serigala ?.

      bukan kisah mangsa liwat Anwar yang perlu kamu persoalkan kerana dia tidak diangkat sebagai pemimpin.

      4 perkara yg disentuh Sultan Perak merupakan tanggungan Kerajaan yang perlu diberi perhatian serius. dan Para Serigala melalui lidah' bloger pemakan DEDAK "mengubah" sifat ucapan Sultan Perak seolah-olah ia merupakan tanda seru kepada rakyat untuk memilih Pakatan Serigala sebagai kerajaan Pusat - tak cukup lagi kah Para Serigala menjarah hasil kekayaan Selangor dan Penang?

      Malah Lelaki Tua Renta membuktikan penyerahan jiwa dan raga sebagai TOP DOG untuk puak Cauvinist kafir DAP apabila menyatakan di dalam majlis anjuran puak Cauvinist kafir bahawasanya dia tidak mempercayai / tidak mempertahankan dasar Ketuanan Melayu di Tanah Melayu.

      apa yang kamu faham maksud halatuju dasar Ketuanan Melayu ?.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    6. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    7. Bila tarik kau masuk semula wad gila?.....berapa lama doktor beri cuti?....he....he.....he...

      Delete
    8. Ai...ya...bongok macam ini pun jasa bayar gaji.

      Delete
  40. "Inilah Rahsia Putrajaya Yang Disorok Oleh Tun Mahathir."

    Selain Mekah dan Madinah, Putrajaya adalah satu-satunya bandar di dunia yg tiada gereja, tokong, kuil, biara dan seumpamanya. Yang ada hanyalah Masjid dan Surau.

    Pergilah ke mana-mana bandar besar, bahkan di bandar utama negara Islam seperti Istanbul, Jakarta, Kaherah, Islamabad, Dubai dan lain lain, kita akan melihat wujudnya pelbagai rumah ibadat selain Masjid dan Surau.

    Hanya Masjid dan Surau sahaja dibenarkan di Putrajaya.

    Itu adalah melambangkan keagungan Islam yang didokong dan diIlhamkan oleh Tun Dr. Mahathir.

    Bangunan pertama yang dibina di Putrajaya ialah Masjid Putra. Perkataan Masjid yang digandingkan dengan Putra sebenarnya mempunyai simbolik yang tersendiri iaitu Masjid (mewakili agama Islam) dan Putra (mewakili Melayu Bumiputra).

    Pejabat Perdana Menteri pula sengaja dibina di sisi Masjid Putra agar secara simboliknya semua keputusan negara dibuat mendahulukan Islam dan mengutamakan Bumiputra.

    Masjid ke-2 Putrajaya pula ialah Masjid Besi yang turut dibina berhadapan Istana Kehakiman agar secara simboliknya semua keputusan Hakim dibuat secara adil lagi saksama dengan berlandaskan prinsip-prinsip keadilan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9:37 - malangnya Lelaki Tua Renta itu menyembunyikan banyak kisah hanyir sepanjang 22 tahun dia berkuasa.

      dari gelar "negarawan" berubah menjadi TOP DOG.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. sultan tegur kenen pakai nama bapa, dan anak buat tak faham.
      Usah ambek kira pelahap prnjilat spt 951 ni..tapi,
      APAKAH ANAK ITU TAK KENAL Siapa BAPANYA?
      Parah dah tuuu.

      Delete
    3. Morning sahabat....fbi tu Fishing Bureu of Investgtn. Dia orang risik perjalanan ikan salmon dalam negara... di luar US, CIA yg risik salmon pi mana KAH KAH kAH KAH

      Delete
    4. Kecewa sultan seiring dengan penderitaan yg dirasai oleh rakyat, salah satu tanggungjawab yg terpikul dibahunya. Teguran dibuat bukan sahaja kepada pemimpin berkenaan, tetapi juga kepada penyokong dan pendokong agar segera menginsafi kekhilafan dan berubah. Tapi seperti yg kita sedia maklum, mereka adalah mereka, yg berada dalam dunia mereka sendiri, tetap akan memutar belit seboleh mungkin supaya rejim mereka kelihatan bersih dan suci. Kini titah sultan pula dipertikai dan diputar belitkan. Penderhaka seperti uknown tidak wajar dibiarkan sebegitu sahaja. Tunggulah nasib kamu wahai penderhaka!

      Delete
    5. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  41. maksud sultan perak tu.. kalau bapak dia hidup mesti kecewa dgn anak dia yg sorang tu.

    tp nk buat mcmana.. sepatutnya anak itu diserah kpd ulamak utk ditarbiyah masa kecik2 dulu.

    sekarang sudah jadi buku tebu yg keras...yg tertanam dalam PASu

    masih belum terlambat. ganti segera buku tebu dan PASu tak guna tu sekali humban.

    ReplyDelete


  42. 22 tahun cuma satu isu.. Forex.

    PM sekarang 10 tahun .. 4 isu sekali ranap.

    Bapak nya Borek tapi anak nya jadi broker.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  43. TUNKU ABD RAHMAN KECEWA DENGAN MAHATHIR

    ReplyDelete
  44. Anwar Zaman ketinggalan zaman.. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE....HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
      INSYAALLAH BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    2. CAI KEROJA..SELEPAS PRU14 UMNO/BN KENA SEMBELIH. PAKATAN HARAPAN AMBIL ALIH KUASA.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...