Tuesday, 8 August 2017

DARI SIDANG MEJA BULAT KE SIDANG MEJA LEPER, BILA PULA ARUL KANDA NAK JUMPA PARTI2 LAIN?


Pada 8 Julai lalu, Pas mengumumkan pihaknya akan menganjurkan sidang meja bulat berkenaan 1MDB di ketika parti-parti pembangkang lain terus melakukan serangan bertali arus berkaitan syarikat pelaburan kerajaan paling bermasalah itu.

Ketika mengumumkannya, Tuan Ibrahim Tun Man yang memangku tugas Presiden Pas berkata, ia bertujuan untuk mendapatkan pandangan pelbagai pihak berkenaan kemelut yang berlarutan melanda 1MDB.

Dalam sidang meja bulat yang dijadualkan pada 7 Ogos (semalam), mereka yang disenaraikan untuk dijemput bagi memberi pandangan ialah Bakke Salleh, bekas Pengerusi 1MDB, pemimpin veteran DAP yang juga Timbalan Pengerusi PAC, Tan Seng Giaw, tokoh ekonomi, Dr. Jomo Kwame Sundram dan bekas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim.
Sesuai dengan pendekatan politik matang, Pas dilaporkan mempunyai cara tersendiri untuk menangani isu 1MDB, dengan salah satu cara tentunya melalui sidang meja bulat tersebut.

Bagaimanapun, tidak seperti yang dijanjikan, sidang meja bulat semalam itu akhirnya bertukar menjadi sessi penerangan saja antara 1MDB dan Arul Kanda dengan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat.

Turut hadir dalam sessi pertemuan semalam hanya Khalid Ibrahim saja dan tidak kelihatan sama-sekali tokoh-tokoh lain yang disebut sebelum ini.

Tidak diketahui bagaimana sidang meja bulat yang begitu digahkan sebelum ini dengan beberapa tokoh jemputan tiba-tiba boleh bertukar menjadi sekadar "sidang meja leper" untuk AJK Pas Pusat mendengar sessi penerangan daripada Arul Kanda semata-mata.

Dalam sessi selama dua jam yang dihadiri oleh kira-kira 30 AJK Pas Pusat dan diketuai Tuan Ibrahim itu, antara keputusannya yang dicapai Pas ialah berpuas hati dengan penjelasan Arul Kanda berkenaan pelan rasionalisasi 1MDB serta berharap syarikat pelaburan itu diberi peluang menyelesaikan hutang-hutangnya.
Alamakkk...dah berpuas hati dan setuju diberi peluang pulak? 

Apa sudah jadi?

Bagaimana dengan begitu banyak kritikan dan persoalan oleh Tuan Ibrahim berkaitan 1MDB selama ini seperti mencabar agar laporan audit dilepaskan daripada rantai OSA, mengapa saman tidak dikemukakan terhadap Sarawak Report dan WSJ, kenapa Jho Low tidak disoal-siasat, apakah transaksi kewangan ke luar negara diperiksa dan bermacam-macam lagi?

Apakah kini Tuan Ibrahim benar-benar berpuas hati dengan segala-galanya berkaitan 1MDB?

Apakah persoalan-persoalan yang selalu disebut Tuan Ibrahim sebelum ini dilontarkannya kepada Arul Kanda dalam pertemuan "sidang meja leper" semalam?
Pas, bagaimanapun dilaporkan masih lagi bertegas tentang perlunya ditubuhkan Suruhanjaya Diraja berkaitan 1MDB.

Namun demikian, jika Arul Kanda dan 1MDB boleh bertemu dan memberi penerangan kepada AJK Pas Pusat, apakah bermakna beliau terbuka untuk berbuat demikian kepada parti-parti pembangkang lain?

Bilakah agaknya Arul Kanda sudi untuk memberi penerangan dan berdialog dengan pimpinan tertinggi PKR, DAP, Amanah dan Bersatu? (ShahbudinHusin 08/08/2017)

323 comments:

  1. Replies
    1. Kalau orang yang mempertahankan Perdana Menteri daripada didesak oleh puak - puak Pakatan Haprak tu dianggap sebagai 'Pemakan Dedak', apa pulak label yang boleh diberikan kepada puak - puak DAPigs ni?

      Sedang orang lain yang menjadi rakan sekutu kepada DAPigs beria - ia mendesak agar Si Guan Eng tu bercuti dari jawatannya sebagai Ketua Menteri, lain pulak kenyataan anak Si Karpal Singh ni.

      Dalam kenyataan yang dibuat hari ini, anak kepada Si Karpal Singh tu mendakwa tidak ada sebab untuk Guan Eng memenuhi tuntutan diatas desakan yang telah dibuat oleh pelbagai pihak sebelum ini.

      Kenyataan yang dibuat bersama dengan Pengerusi DAPigs Pulau Pinang itu juga menegaskan bahawa tiada bantahan yang dibuat oleh pemimpin DAPigs bagi mendesak Guan Eng pergi bercuti.
      Kiranya, suara - suara mereka yang seperti Ambiga dan Si Gay Tua Hisham Rais tu hanya sekadar suara Katak yang menyalak bukit. Suara mereka jelas tidak dipedulikan oleh puak - puak DAPigs tu.

      Dalam erti kata lainnya, DAPigs tak ambik peduli pun dengan suara mereka yang selama hari ini hanya dianggap sebagai Barua kepada parti itu. Setakat jadi Macai dan Pelacur kepada DAPigs boleh la.

      Kenyataan yang dibuat oleh pemimpin DAPigs Pulau Pinang itu sekali gus membuktikan bahawa DAPigs tidak mengendahkan suara mereka yang menyokong parti tersebut. Kalau suara orang yang menyokong pun diorang boleh buat tak tau, inikan pulak kita yang takde kaitan ni. Lagi la diorang boleh buat tak peduli!!!

      Delete
    2. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sekali lagi ‘melarikan diri’ dan menimbulkan rasa berang wartawan yang menunggu untuk mendapatkan penjelasannya berhubung pembelian sebuah rumah banglo mewah di Jalan Pinhorn dan Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di tanah Taman Manggis.

      Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP itu diasak wartawan ketika beliau cuba keluar dari Dewan Rakyat. Beliau bagaimanapun berjalan laju menuju ke keretanya dan memberi alasan ada temujanji lain di luar.

      “Saya ada temujanji, sila beri laluan kepada saya,” katanya sambil menuju ke keretanya dan terus beredar dari Parlimen.


      Selain isu banglo mewah dan Taman Manggis, wartawan juga ingin mendapatkan maklum balas pemimpin itu mengenai ADUN Duyong dari DAP, Goh Leong San yang diisytihar keluar parti dan diumumkan sebagai wakil rakyat Bebas berkuat kuasa hari ini.

      Delete
    3. Hehehe!!! Memang jadi Udang Kering la Si Guan Eng tu sekarang ni dibuatnya. Isu berkaitan dengan pembelian rumah mewah dibawah harga pasaran tu semakin menjadi hangat.

      Seronok juga melihat Si Ketua Menteri Pulau Pinang menggelupor tak tentu arah. Skandal banglo mewah yang dibeli Guan Eng ini dapat disaksikan seperti sebuah drama sinetron atau drama slot akasia.

      Terlalu banyak sangat drama dan wayang Cina yang ditampilkan oleh Guan Eng sehingga boleh dirakamkan menjadi sebuah drama. Sesuai sangat ditayangkan di TV3 untuk tontonan umum.
      Mana tidaknya, bila skandal ini mula didedahkan, Si Guan Eng tu mula 'Menggelabah Biawak Bertaichi' mempertahankan diri dengan mengatakan pembelian rumah itu diluar harga pasaran kerana rumahnya tidak mempunyai kolam renang.

      Selepas itu, drama Guan Eng semakin menjadi apabila ajak Ahli Parlimen Tasek Gelugur, Datuk Shabudin Yahaya untuk ke Komtar, minum kopi sambil menjelaskan isu tu 'Satu dengan Satu'.

      'Part' paling klimaks pula, ialah apabila Si Guan Eng ajak wartawan ke rumahnya untuk mengadakan lawatan sambil belajar untuk meninjau - ninjau kawasan persekitaran rumahnya.

      Bila ditanya kenapa diadakan lawatan khusus untuk wartawan, Si Guan Eng tu kata, perkara itu bagi mendedahkan situasi sebenar kepada para wartawan yang menjadi telinga dan mata rakyat.

      Hahaha!!! Memang lawak betul membaca alasan yang diberikan Si Guan Eng ni. Rasanya Si Guan Eng lebih layak untuk menjadi pelakon atau pelawak dari jadi seorang Ketua Menteri di Pulau Pinang.

      Bahkan Si Guan ENg tu sekarang ni layak untuk menggantikan kedudukan Si Mahfuz Bean sebagai seorang Pelawak dalam Politik tempatan. Si Mahfuz Bean tu pun tak boleh buat lawak macam dia.

      Sepatutnya Si Guan Eng ni tampil ke Dewan Rakyat untuk menjelaskan skandal ini macam yang oleh Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican sebelum ini. Bukannya buat rumah terbuka.

      Delete
    4. Hehehe!!! Herankan. Sejak timbulnya pendedahan mengenai isu pembelian rumah "Terlajak Murah" yang dibeli oleh Si Guan Eng tu dibawah harga pasaran, tetiba je Si Rafizi tu jadi bisu.

      Orang yang selama hari ini mendabik dada mengatakan KONONnya dia 'Suci' dari sebarang dosa tu cukup lantang mengkritik mengenai penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin Kerajaan.

      Bahkan dakwaan yang dibuat juga turut melibatkan agensi Kerajaan sehingga tahap dia sanggup menghasut orang lain untuk mengeluarkan duit simpanan dalam akaun Tabung Haji.

      Tapi IRONIKnya, bila isu berkaitan dengan pembelian rumah mewah dibawah harga pasaran Si Guan Eng tu, kenapa Si Raja Fitnah ni tiba - tiba menjadi bisu? Kenapa Si Rafizi hanya diam seribu bahasa?
      Yang hanya berbunyik setakat hari ini hanya Si Wan Azizah dalam satu kenyataan yang cukup basi untuk kita dengar. Kata Si Wan Azizah, tidak sepatutnya kita mempersoalkan isu tersebut.
      "Dalam kes membabitkan Lim, Azizah berkata pelbagai pihak sepatutnya menunggu sehingga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selesai menjalankan siasatan".
      Pulak dah!!! Kalau kena ke batang hidung dia, tau pulak dia nak suruh orang lain tunggu hasil siasatan dari pihak SPRM. Tapi kalau dia dok buat tuduhan terhadap orang lain, kenapa tak boleh tunggu?

      Sebagai contoh isu Dana 2.6 billion yang dibangkitkan sebelum ini. Sebelum SPRM selesai buat siasatan pun diorang dah berkokok tak tentu arah. Dah selesai siasatan pun diorang berbunyik jugak.

      Itu menunjukkan betapa MUNAFIKnya puak - puak Pakatan Haprak ni mengamalkan Politik Retorik mereka untuk mengelirukan rakyat. Jenis orang MUNAFIK macam ni memang Tak Layak jadi pemimpin. Elok duduk kat rumah je jaga cucu!!!

      Delete
    5. Pada Rabu 2 Ogos 2017, pasukan peguam dari firma Carter-Ruck dan barrister Jacob Dean, yang mewakili Presiden PAS, Abdul Hadi Awang (TGHA) dalam saman fitnah yang diambil terhadap Clare Rewcastle Brown (CRB), di London Courts, telah menghadiri prosiding mahkamah untuk pendengaran prosiding pengurusan kes.

      Saman sivil Hadi Awang itu adalah berkaitan dengan artikel yang ditulis oleh CRB pada Ogos 2016, yang memberi gambaran tuduhan dan difahami dengan jelas adalah satu fitnah, melalui tuduhan bahawa TGHA menerima rasuah dari Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib dengan nilaiannya RM 90 juta.

      Pendengaran pengurusan kes pada hari berkenaan adalah untuk menentukan usaha CRB bagi memaksa TGHA untuk mendepositkan sejumlah wang di mahkamah sebagai jaminan keselamatan, sekiranya TGHA kalah dalam kes berkenaan dan terpaksa membayar kos guaman CRB, di mana CRB menjangkanya dalam lingkungan jumlah keseluruhan £800,000 pound (hampir RM4.5 juta) sehingga kes tamat.

      Panel peguam TGHA dari Carter-Ruck berjaya berhujah, dengan dibantu oleh pandangan pakar undang-undang dari Malaysia, bahawa sebenarnya wujud undang-undang yang jelas yang tidak menghalang CRB untuk menuntut kos beliau menerusi mahkamah Malaysia sekiranya beliau menang kes saman ini dan jumlahnya tidak melebihi RM80,000 sahaja.

      Di atas keyakinan dari awal terhadap kes ini, maka TGHA bersetuju dengan deposit keselamatan dengan jumlah ini yang nyata adalah memadai serta tidak kontroversi.

      Hujah CRB bahawa beliau akan gagal membawa kes saman terhadap TGHA di Malaysia adalah kerana Badan Kehakiman, Kerajaan Malaysia dan Perdana Menteri adalah mengamalkan rasuah dan bersekongkol dengan TGHA telah ditolak oleh mahkamah di London. Mahkamah juga mendapati bahawa tuduhan serius ini tidak disokong bukti oleh CRB walaupun beliau mempunyai masa berbulan-bulan untuk berbuat demikian.

      Mahkamah juga tidak menerima hujahan CRB tanpa membawa bukti, bahawa sebuah negara luar berdaulat yang mempunyai hubungan diplomatik yang baik dengan United Kingdom telah mengamalkan rasuah.

      Hasil dari hujah kosong dalam permohonan CRB, mahkamah juga telah mengarahkan beliau membayar 2/3 (dua pertiga) dari kos yang terlibat. CRB mesti membayar £15,000 ( hampir RM84,000) terhadap kos prosiding oleh TGHA, di mana kuantum pembayarannya akan di pantau oleh mahkamah.

      Mahkamah juga mengarahkan CRB untuk membuat pembelaan beliau dalam tempoh 21 hari supaya kes ini dapat diteruskan dan beliau tidak lagi berlarutan untuk berdolak dalih.

      Permohonan rayuan CRB terhadap keputusan ini juga telah tidak dbenarkan oleh mahkamah. Perkembangan ini adalah sangat positif, dalam proses TGHA untuk membersihkan nama beliau terhadap tuduhan fitnah melampau oleh CRB dan artikelnya dalam Sarawak Report.

      Delete
    6. Kesian Si Rafizi ni ya. Takde lansung pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu yang sudi tampil nak tolong dia bayar saman fitnah yang telah dikenakan terhadap dirinya sebelum ini.

      Kalau nak suruh buat fitnah, semua orang suruh dia. Tapi bila dia dikenakan hukuman dan terpaksa membayar denda sebanyak RM 300 ribu kepada NFCorp, takde sekor pun pemimpin Pakatan yang bantu.

      Maka terpaksa la Si Rafizi tu jadi peminta sedekah demi menabung duit saman fitnah yang telah dilakukan. Itu pun katanya, Si Rafizi tu berjaya mengutip derma sebanyak RM 1.5 juta lebih.

      Si Rafizi tu mendakwa yang dia berjaya mengutip sebanyak RM1,585,014.49, iaitu lima kali ganda daripada jumlah yang sepatutnya dibayar. Sumbangan itu katanya diterima daripada pelbagai pihak.
      Kiranya, berjaya juga la Si Rafizi tu kutip derma ya tak. Setidak - tidaknya, dia berjaya mengheret semua penderma tu untuk menanggung dosa fitnah yang telah dilakukannya sebelum ini.

      Tapi, belum pasti lagi betul ke tidak Si Rafizi tu berjaya kutip derma sebanyak itu. Al-maklum la, dia kan seorang yang suka menabur fitnah. Jadi, mana kita tau betul ke tidak kenyataan yang dibuat.

      Waima dia berjaya kutip sebanyak 1 billion sekali pun dan berjaya mengheret sejuta rakyat Malaysia untuk menderma, ianya tidak dapat menafikan hakikat bahawa Si Rafizi tu seorang Penabur Fitnah yang memang tidak boleh dipercayai!!!

      Delete
    7. Kau bukan tuan hakim

      Kau hanyalah Mr Tong Sam Pah!!!

      Delete
    8. Apa yang nak diherankan sangat dengan puak PKR ni. Diorang ni semuanya terdiri dari kalangan manusia yang memang takde kemaluan. Bermula dari pucuk pimpinan, sampai la ke pemimpin bawahan.

      Sama Bengong je diorang. Dah la takde kemaluan, tak reti pulak nak hormat kepada orang lain. Apatah lagi kepada institusi Raja - Raja Melayu. Maka sebab itu perangai diorang serupa macam beruk dalam hutan.

      Kalau dah pemimpin atasan parti tu pun suka melakukan hubungan songsang biarpun dalam hubungan kerjasama Politik, tak heran la kalau pemimpin dibawah pun macam tu juga.

      Malah PKR juga merupakan sebuah parti yang tidak mempunyai pendirian. Dasar perjuangan mereka sering kali berubah - ubah. Yang tetapnya hanya perjuangan untuk Si Ketua Penipu tu sahaja.

      Maka sebab itu hari kita dapat lihat pemimpin PKR ni ada yang terdiri dari kalangan mereka yang suka mempamerkan sifat MUNAFIK secara terbuka demi nak menjaga kepentingan Politik.

      Dek kerana terlalu 'Ghairah' dengan Politik membuatkan pemimpin PKR ni sesuka hati je buat tuduhan serta dakwaan terhadap orang lain demi meraih populariti murahan dari kalangan rakyat.

      Kalau dulu, PKR dibina atas dasar kebencian terhadap Tun Mahathir. Mereka mendakwa Tun Mahathir ni seorang pemimpin yang Kejam dan Zalim. Bahkan mereka menuduh Tun Mahathir sebagai seorang Diktator.

      PKR juga yang mula - mula menggelarkan Tun Mahathir dengan gelaran "Mahazalim" dan "Mahafiraun". Tapi hari ini, demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri, semua tuduhan dan dakwaan itu sanggup diabaikan.

      Jadi tak heran la jika hari ini ada pemimpin PKR diperingkat Ranting pun sanggup menghina titah KDYMM Pemangku Raja Pahang mengenai isu bekas tapak bauksit didalam Facebooknya.

      Apa yang jelas, tindakan tersebut jelas membuktikan bahawa pemimpin PKR diperingkat Ranting tu bukannya peduli sangat dengan apa yang berlaku. Tapi dek kerana dia nak mencari Publisiti Murahan, maka sebab itu dia sanggup berperangai serupa Beruk yang tak bertamadun!!!

      Delete
    9. DEDAKMAN dah sampai dah

      Delete
    10. Anon 10.20
      Tentang lim guan eng yang beli rumah terlalu murah dan disiasat sprm, itu adalah masalah peribadi dia. Lantak lah... berani buat berani tanggung. Pemimpin umno ada yang disiasat sprm tetapi rakyat cuma ambik tahu tapi tak ambil pusing.
      Tetapi apa yang pm najib lakukan adalah melibatkan rakyat dan negara. Tidak cukup dengan lelong harta negara tetapi turun menekan rakyat dengan pelbagai cukai yang membebankan.
      Contohnya syahrizad... berapa ramai rakyat yang peduli tentang kes itu, jika ada pun sekadar cakap politik dan bukan tentangan yang serius. Begitu juga jes khalid ibrahim. Rakyat pun tak kisah sangat.
      Tapi kes najib dalam 1mdb melibatkan semua lapisan masyarakat dan generasi yang kan datang.
      Kalau mencuri buah dengan kait dengan galah tuan pokok tidak marah sangat. Ini sampai tebang pokok untuk curi buah itu kerja gila namanya

      Delete
    11. Ini baru betul 1MDB
      Satu
      Malaysia
      Dapat
      bijaN

      Parti Angkat Sampah (PAS) dah sekaki

      Delete
    12. Nga Kor Ming, Ahli Parlimen Taiping yang sudah beberapa kali terbabit dengan menyalahgunakan kemudahan Internet terutama dalam usahanya untuk memprovokasi dan mencetuskan permusuhan antara kaum membabitkan Melayu dan Cina, sekali lagi nampaknya berusaha ke arah itu.


      Dia tidak pernah serik walaupun sebelum ini, dia pernah disoalsiasat dan kemudian menyalahkan pihak lain yang telah menggunakan namanya dan DAP di Facebook apabila sebuah kartun menghina perayaan umat Islam di negara ini dimuatnaik di laman yang tertera namanya sebagai pemilik.

      Kali ini, Nga Kor Ming mengambil kesempatan menghina Perdana Menteri kedua Malaysia, Allahyarham Tun Abdul Razak, bapa kepada Perdana Menteri sekarang, Najib Abdul Razak biarkan sekadar kononnya ‘berkongsi’ fitnah tersebut di laman Facebooknya.
      Nga Kor Ming cuba menggambarkan dan memberikan persepsi bahawa Allahyarham Tun Abdul Razak adalah seorang pengkhianat yang telah bekerja dengan Jepun. Ahli Parlimen DAP itu turut membandingkan Allahyarham dengan Chin Peng yang menurutnya adalah seorang wira negara kerana berjuang menentang Jepun meskipun seorang komunis.

      Ayat yang menarik dalam gambar tersebut antara lain berkata, kalau si bapa adalah seorang pengkhianat, maka tidak hairanlah anaknya yang sekarang ini adalah Perdana Menteri menjual berbilion-bilion ringgit tanah negara ini kepada pihak asing. Satu tuduhan yang sangat berat dan sangat melampau!

      Untuk membuktikan tuduhannya, sekeping gambar lama Tun Abdul Razak yang berpakaian seakan-akan tentera Jepun disiarkan walaupun itulah pakaian yang digunakan oleh anggota Malayan Civil Service yang berada di bawah perintah Jepun.

      Bagi golongan yang tidak faham, tidak tahu dan tidak peduli dengan sejarah negara, terutama sekali membabitkan penaklukan dan pendudukan tentera Jepun ke atas Tanah Melayu, serta pembabitan komunis yang ditubuhkan pada tahun 1930, sudah pasti akan menerima bulat-bulat apa yang dikatakan dan dikongsikan oleh Nga Kor Ming.

      Nga Kor Ming berasal dari Ayer Tawar, Manjung yang turut menempatkan Kampung Baharu Ayer Tawar yang merupakan penempatan semula atau lebih tepat lagi pengurungan masyarakat Cina yang terdedah kepada komunis. Walaupun sebahagian besar daripada masyarakat Cina tersebut tidak menyokong PKM, tetapi sebahagian yang lain merupakan penyokong dan pengsimpati mahupun sebagai anggota PKM sendiri. Ada yang melakukannya kerana beranggapan orang Melayu sangat lemah dan boleh dijajah seandainya penjajah Inggeris dan Jepun dapat dihalau. Sebahagian lagi dipaksa dan takut dipencilkan atau dipulaukan – kaedah sama yang digunakan oleh DAP bagi mana-mana Cina yang tidak menyokong atau menyanggah mereka sekarang!

      Tun Abdul Razak merupakan antara anak Melayu yang sangat berani kerana sanggup menyusup masuk Perkhidmatan Awam Malaya (Malayan Civil Service) meskipun usianya masih muda pada ketika itu. Dari dalam, dia menyalurkan pelbagai maklumat serta pergerakan tentera Jepun bahkan mengelakkan orang Melayu melalui tragedi Sook Ching atau pembunuhan beramai-ramai oleh tentera Jepun seperti yang berlaku kepada orang-orang Cina.

      Menerusi Perkhidmatan Awam Malaya itulah Tun Abdul Razak bertemu dengan Yeop Muhyidin yang kemudian mereka menubuhkan Askar Wataniah yang berjuang menentang tentera Jepun secara lebih efektif dan bukannya bercita-cita untuk menakluk negara ini sepertimana pengganas komunis yang diketuai oleh Chin Peng, seorang anak pendatang yang bukan merupakan warganegara tetapi bercita-cita untuk menjadi pemerintah tunggal negara ini menerusi keganasan dan kekejaman.

      PKM dan Chin Peng awalnya bekerjasama dengan British. Namun apabila Hiroshima dan Nagasaki dibom, tentera Jepun menyerah kalah, menjadikan pentadbiran negara tidak stabil. Kesempatan tersebut diambil oleh PKM dan Chin Peng untuk keluar dan berlagak seolah-olah merekalah yang berjuang membebaskan negara ini daripada cengkaman tentera Jepun. Masyarakat Melayu dan Cina menjadi mangsa kekejaman PKM dan Chin Peng.

      Delete
    13. Ini tulis panjang-panjang nak masuk pertandingan untuk karangan merdeka ke ?

      Delete
    14. Memang haramjadah kopipess ni.....penoh dgn sampah dia jerrr.....dah macam blog dia pulakkk....

      Delete
    15. Sehinggalah tentera dan pentadbiran British kembali memerintah Tanah Melayu beberapa minggu kemudian, PKM dan Chin Peng akhirnya lari ke dalam hutan dan meninggalkan sebahagian daripada mereka di bandar-bandar dan perkampungan serta penempatan Cina sebagai mata serta telinga mereka.
      Penentangan ke atas tentera Jepun telah berakhir buat Askar Wataniah. Sama seperti Force 136, tidak ramai orang Cina seperti Nga Kor Ming yang tahu dan iktiraf kerana kedua-dua pasukan tersebut tidak melakukan penganiayaan serta kekerasan ke atas masyarakat serta infrastruktur awam. Apatah lagi kedua-dua pasukan tersebut kemudiannya bertukar fungsi kepada menentang PKM dan Chin Peng, membuatkan ramai penyokong komunis yang sakit hati.

      Fitnah besar yang dibuat dan dikongsi oleh Nga Kor Ming sebenarnya memerlukan tindakan undang-undang yang lebih tegas. Nga Kor Ming bukannya orang biasa. Dia adalah seorang penggubal undang-undang iaitu Ahli Parlimen dan ADUN.

      Apa yang dilakukannya adalah bertujuan untuk menimbulkan kebencian antara orang Melayu dan Cina. Kepada orang Cina, Nga Kor Ming cuba memberitahu kononnya orang Melayu adalah pengkhianat negara ini, sebaliknya negara ini terhutang budi sepenuhnya kepada orang Cina yang telah membebaskan negara daripada cengkaman tentera Jepun. Untuk orang Melayu, Nga Kor Ming mahu mencetuskan sentimen kebencian terhadap orang Cina yang tidak mengenang budi kerana dibenarkan menetap dan kemudian diberikan pelbagai hak termasuklah berpolitik dan mengundi, iaitu hak yang tidak diberikan oleh banyak negara kepada warga yang berasal daripada masyarakat imigran.

      Nga Kor Ming mungkin rasa dia tidak bersalah, seorang yang naif kerana sekadar ‘berkongsi’ punca gambar tersebut disiarkan tetapi berdasarkan kepada perbuatan-perbuatannya sebelum ini, niat serta maksudnya amat jelas!

      Delete


    16. Mana gambarnya ?
      Dan mana rakaman nya ?

      Delete
    17. BAWAH DAH SABO JIBBY
      ATAS NAK SABO JIBBY
      KIRI KANAN NAK SABO JIBBY
      DEPAN BELAKANG MULA GERAK NAK SABO JIBBY
      ZAHID LUAR NAK SABO JIBBY
      ZAHID DALAM DAH SABO JIBBY
      ZAHID SABOTAJ JIBBY!

      Delete
    18. Bagi saya Mahathir adalah manusia dengan darah Umno sejati. Dia rela dimaki, disumpah-seranah, dihina dan diperlakukan apa saja demi untuk menyelamatkan Umno.

      Setakat ini Mahathir berjaya melaksanakan tugasnya dengan sangat berkesan. Menyusup ke dalam PH dan memporak-porandakan pakatan dalam PH yang dah sedia rapuh sehingga jadilah PH satu pakatan dengan 3 driver. Lalu bila PH porak poranda maka yang untung adalah Umno.

      Akhirnya hanya tinggal PAS saja yang tak mampu ditipu oleh Mahathir dan menjadi lawan yang dapat memberi ancaman kepada Umno.

      Saya tak percaya Mahathir masih ada cita-cita nak jadi PM. Mahathir bukannya budak-budak. Dia dah puas berada di puncak kuasa. Dia pun tahu bahawa mustahil PH boleh perintah Malaysia. Yang bodohnya ialah mereka yang kini sanjung Mahathir sedangkan dulu tengok muka Mahathir pun rasa nak muntah. Sekarang Mahathir kentut atas muka mereka tapi mereka kata, oh! wanginya!

      Dalam umur seperti Mahathir sekarang, kalau sambut hari jadi, tiup lilin pun dah tak berapa nak mati, Mahathir membuktikan sayang beliau kepada Umno dengan cara yang sangat luar biasa dan tak terjangkau dek akal mereka yang telah ditipu.

      Ingat! Mahathir tak pernah minta maaf walau sepatah atas apa yang dia tuduh kepada Anwar. Mahathir juga tak pernah minta maaf walau sepatah atas segala salah laku sepanjang dia jadi PM selama 22 tahun.

      Delete
    19. Perlu diingat kemenangan Lim Guan Eng hari ini tidak ada kaitan secara terus dengan dua pertuduhan rasuah yang sedang dihadapinya. Lim Guan Eng hanya cuba melengahkan dua kes rasuah beliau.

      Kita berharap agar Lim Guan Eng tidak terus melenggahkan kes beliau memandangkan beliau dan pembangkang sudah bersetuju bahawa Mahkamah di Malaysia adalah adil dan saksama. Lawan tetap lawan.

      Delete
    20. Lu orang caya tak, itu parti PAN dah ada anjing upahan. Ini anjing bagus oii. Dia kasi makan tiap bulan oleh geng ARIF PAN ooi. Anjing kasih fitnah fitnah kepada PAS oii. Dia kasi buruk PAS punya ulama ooi. Biar semua orang benci itu PAS punya parti.Biar kalah semua kerusi supya itu Rafizi punya kajian kasi betul.

      Seekor anjing namanya Mukhlis Eddie https://www.facebook.com/mukhlis.eddie. Dia kerjanya tukang fitnah kepada ulama PAS. Jika ada apa-apa ulama PAS sebut dia akan tokok tambah supaya nampak jahat.

      Lihat itu kerja Anjing PAN dia tokok tambah kenyataan itu Hadi mahu kasi orang marah si Hadi. Nanti parti PAN 2% boleh naik jadi 3% sokongan oooi.



      Pemburu Anjing: Ok gua mahu bla, nanti anjing PAN gigit guat. Susah mahu samak

      Delete
    21. PAS Wilayah Persekutuan mengutuk keras tindakan Joint Action Group for Gender Equality (JAG) dan Gender Equality Initiative (GEI) yang memberikan ‘anugerah’ sarkastik kepada Mufti Perak dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) tempoh hari.

      "Tindakan ini adalah satu penghinaan besar dan biadap terhadap ajaran Islam, umat Islam dan institusi Islam," ujar Timbalan Pesuruhjayanya, Kamaruzaman Mohamad.

      Sehubungan itu, kataya PAS Wilayah Persekutuan mendesak pihak polis mengambil tindakan atas kebiadapan kumpulan itu kerana ia jelas bermotifkan penghinaan.

      Katanya, apa yang dilakukan oleh Mufti Perak dan Jakim adalah penerangan mengenai hak dan tanggungjawab seorang Muslim dalam isu-isu wanita dan kekeluargaan.

      "Ia bukan satu kenyataan yang seksis dan misogynis. Apatah lagi, Islam juga melarang keras aktiviti homoseksual dan transeksual," katanya yang membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi, di sini petang ini.

      Beliau menambah, aktiviti kumpulan-kumpulan seumpama ini sudah semakin menular dalam kalangan masyarakat di Malaysia.

      Jelasnya, Islam mengiktiraf peranan wanita dalam pembentukan masyarakat, hak-haknya dan membela nasib golongan wanita menurut kaedah dan prinsip yang benar.

      Namun, tegas beliau tindakan kumpulan JAG dan GEI tidak boleh diterima sama sekali.

      "Bagaimana aktiviti-aktiviti begini terus dibiarkan dan seolah-olah mendapat dukungan pihak-pihak tertentu?" katanya lagi. -

      Delete
    22. Tulis panjang panjang kalau berisikan yang memberi pengajaran , bolih tahan juga . Ini tak semuanya hampas . Fakta pun banyak yang tak betul .

      Anon 11:11 .

      Kes banglow mewah LGE sekarang ni tengah di bicarakan di mahkamah . Yang kamu tu suroh si Rafizi bising bising apa ke halnya . Sedangkan kes yang masih di dalam siasatan pun dilarang mengomen . Kamu tak pernah dengar ke Ketua Penjilat Najib (KPN) asyik bilang "no comment , masih dlam penyiasatan" bila di ajukan soalan berkenaan 1MDB ? Walaupun perkataan "no comment ,masih dalam penyiasatan" tu telah bermain main dibibir dia selama 2 tahun .

      Anon 11:17

      Di mana silapnya ? Di mana salahnya si Rafizi meminta pertolongan untuk membayar denda kepada NFC ?

      Kami yang turut membantu beliau secara ikhlas percaya yang perjuangan dia adalah untuk rakyat .

      Sepatutnya , sebelum kamu mengomen bab Rafizi ini , kamu patut bertanyakan pada Najib , mengapa dia menggunakan dana awam iaitu wang rakyat untuk bayaran kepada Shafiee serta Sallehudin ?? Bukannya sedikit jika di bandingkan dengan yang di pohon olih Rafizi ... 10 juta ringgit tu !

      Lebih dari itu kamu bilang Rafizi menabur fitnah . Apa fitnahnya ?? Banyak rakyat yang waras otak tahu NFC masih tertunggak hutang kepada kerajaan sebanyak lebih 90 juta ringgit lagi . Apakah NFC akan menjelaskan hutang itu ? Kita tunggu kerajaan sedia ada di tumbangkan . Lembu lembu NFC pun sudah tidak duduk di kandang lagi . Semua lembu tu sudah berpindah ke kondo kondo yang di beli NFC .

      Anon 11:44

      Terus terang saya nyatakan ,saya bukannya setuju angin dengan dua Nga & Ngeh ini .Tidak ngapalah Kerajaan Kelantan ada memberikan 10 ribu ekar kepada syarikat milik Ngeh .
      Saya hanya ingin memperbetulkan fakta sejarah yang kamu tuils saja .
      Sejarah memperakui bahawa PKM yang di ketuai olih Chin Peng serta Abdullah CD juga Samsiah Fakeh turut berjuang menentang Jepun . Ketika itu juga belum ada sesiapapun yang di ikhtiraf sebagai warganegara ini . Semuanya di kategorikan sebagai rakyat penjajahan British .

      Delete
    23. Yang Mati Dalam Parti Cauvinis DAP
      1. Kepimpinan tertinggi DAP tidak ditentukan secara demokratik semasa pemilihan CEC DAP yang dihadiri oleh pihak perwakilan cawangan-cawangan DAP.
      2. Malah, terdapat kasta di dalam cawangan-cawangan parti DAP :
      a. Sijil A
      Perwakilan dibenarkan hadir dan mengundi pada Kongres Kebangsaan DAP.
      b. Sijil B
      Perwakilan hanya dibenarkan hadir sebagai pemerhati sahaja tetapi tidak boleh mengundi.
      c. Protem
      Cawangan yang menanti kelulusan.
      3. Kebanyakan cawangan hanya mempunyai keahlian antara 50 hingga 200 ahli sahaja.

      4. Struktur Kepimpinan DAP tidak dipilih secara demokratik kerana ianya TIDAK berdasarkan kepada undi yang diberikan oleh ahli-ahli perwakilan yang mewakili suara cawangan-cawangan parti DAP semasa Kongres tersebut.

      5. Kepimpinan tertinggi DAP hanya dipilih di kalangan 20 ahli CEC DAP yang menang semasa pemilihan CEC di Kongres DAP Kebangsaan

      6. Contoh demokrasi mati dalam DAP ialah pemilihan Lim Guan Eng :
      a. Pada 16 Disember 2012 – Guan Eng ditangga 2 dengan 1576 undi
      b. Pada 4 Januari 2013 semasa pemilihan semula CEC DAP – Guan Eng di tangga 5 dengan undi 1304 undi
      7. Walau pun Lim Guan Eng tersungkur di tangga 5 dengan undi popular yang berkurangan, beliau dengan tanpa malunya memegang jawatan Setiausaha Agung DAP, jawatan tertinggi dalam hierarki parti tersebut.

      8. semasa pemilihan CEC DAP diadakan semasa Kongres DAP Kebangsaan pada 15-16 Desember 2012, 66 calon bertanding yang terdiri daripada Cina, Indian, Punjabi dan Melayu.

      9. Keputusan pemilihan ialah TIDAK ADA seorang calon Melayu pun yang menang.

      10. Manakala 753 orang wakil telah dinafikan hak untuk hadir sebagai wakil dan tidak mengambil bahagian dalam pembuangan undi.

      11. Setelah 2 minggu diasak dan dikritik sebagai anti-Melayu dan rasis, pada 4 Januari 2013, CEC DAP yang belum disahkan itu membuat pengakuan kononnya berlaku kesalahan di dalam spreadsheet Excel dan berlaku perubahan di dalam kiraan undi.

      12. Zairil anak tiri Khir Johari mendapat tempat ke-20 manakala Vincent Wu Him Ven tersungkur keluar.

      13. Segala yang diterangkan di atas jelas menunjukkan bahawa parti cauvinis DAP hanyalah parti anak-beranak Dinasti Lim.

      Delete
  2. Diumpamakan peguam bercakap dengan sekolah pondok tahfiz atau tadikaw.

    Itulah standatd PAS....melayu melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas hanya tahu bagi ceramah saja.
      Itu haram ini haram
      Balasannya api neraka..
      Itu sajalah.

      Delete
    2. Yang haprak di sini bukan Pakatan Harapan atau DAP. Yang haprak tu PAS dan pemakan dedak yang dok bodek penyamun....

      Delete
    3. Hanya yang otak masuk air menggelar DAP sebagai "pig". Golongan yang kurang ajar dan bad upbringing...

      Penyamun duit diangkat melangit.... yang berkhidmat dengan baik pula dikondem....

      Inilah cybertroopers yang dangkal pemikiran... bodoh macam keldai....

      Delete
    4. Bagi orang pas, hanya babi dan arak je yang haram....curi duit rakyat halal...ringkas je

      Delete
    5. Mesyuarat meja leperrrr PAS ni hanya nak melepas batuk ditangga jerrr.......bukan ada kesungguhan nak selidik dan teliti betol2 pasal 1MDB.

      Itu sebab dipanggil org 1MDB jer untuk bg penerangan....sedang orang lain tak dipanggil supaya tak derrr apa2 perdebatan atau baantahan....maka sumer yg diterangkan bolehlah dipersetujui tanpa ada bangkangan.

      Ini lebih ke sesi penerangan bukan mesyuarat jerrr. Kemudian sebulat suaralah deme bagi kepercayaan atas apa yg diterangkan.

      Sebenarnya dari awal lagi dia org memang percaya dgn MO1. Mereka bukan nak kalahkan BN pon.....mereka cuma nak 2, 3 negeri jerrr....dan biar BN yg memerintah.

      Mesyuarat tu hanyalah adegan untuk meredakan syak wasangka dan prasangka di kalangan ahli2 PAS yg di bawah pada 1MDB.

      PAS tau ramai ahlinya yg ada keraguan dgn 1MDB.......jadi mesyuarat meja leperrr tu ialah solution terbaikkk untuk buat rumusan bahawasanya 1MDB bersih lagi suci dan halal toiyyiban.......

      Takbeeeerrrr...!!!

      Delete
    6. Mcm tu lah ketinggiannya ilmu orang2 pas.

      Mana dia ketinggian ilmu yg diajar di dalam al quran?

      Pas tak praktik seperti apa yg ada dlm al quran.

      Jumpa arul kanda pun bijak pandai pas dah terkancing mulut.

      Tak payah buka meja bulat meja leper atau meja panjang.

      Cukup dgn hanya duduk di sekeliling dulang atau talam sajalah mesti apa yg ada dlm dulang atau talam tu habis selesai.

      Bengong!!!!

      Delete
  3. Isle isle...angguk2 geleng2 tunduk2

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tak kembung....dah kena jilat dan jolok rupanya...

      Delete
    2. Yeop....jangan cakap macam tu....kang kena daulat lebai kang....tak takut ke yeop??

      Salam perjuangan yeop.

      Delete
    3. Saya cukup setuju dgn bro anon 1013

      Pas ni kambing saja

      Delete
    4. Pas bukannya faham pun apa yg arul kanda cakap..
      Itu yg balik beramai ramai.

      Delete
  4. mejo lepe ni la musyuarat gaimano nak jana duwit one m db tu boyi pado rakyat naikkan br1m drpd kroni ala mantan tu ... tu yg mantan and the gang ngaso galat nau tak dapek numpang semangkok ateh bisnes tu. tomasuk ko la Budin2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlsh....cakap merapu. Senang Arul tipu

      Delete
    2. aku pun ngaso galat nau tak dapek numpang semangkok ateh bisnes tu, kalau la aku dapat numpang tentu aku pun dapat 90 juta.....

      Delete


  5. Kah. Kah. Kah.

    Memalukan.

    Husni Timbalan Menteri Kewangan II sampai letak jawatan .... Muhyiddin sampai mengaku tidak diberitahu apa-apa.. eh eh....Dalam beberapa jam PAS boleh faham dan terima .

    Mesti ada kena mengena dengan Kes SR di London.

    ReplyDelete
  6. Ph kena buat meja leper dgn arul kanda la. Setakat ni, lembaga pengarah 1mdb yg jumpa tdm gagal utk yakinkan tindakan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah PAS meja leper .. jangan lah PH ikut meja leper .. nanti macam-macam alasan supaya tak jadi ...

      PH kena pakai meja lipat...kat mana-mana ada meja lipat.. senang nak bagi lipat arul sekali dengan 1MDB.

      Delete
  7. dah terlambat Pas diberi majlis penerangan, dimana keadaan dah jadi teruk bila 1MDB gagal penuhi jadual bayaran sendiri, sekarang tunggu bon untuk laku . Memang dah hancusss

    ReplyDelete


  8. Minta Tuan Ibrahim keluarkan satu lapuran mengenai taklimat tersebut.

    Nama-nama berikut adalah satu masa dulu mempunyai pendirian dan sejarah cemerlang tetapi telah di rosak oleh kerja Najib ..

    Razak Baginda.
    Khalid Ibrahim.
    Tuan Ibrahim.


    ReplyDelete


  9. Kira kedudukan Tuan Ibrahim sama dengan Zahid Hamidi.

    Zahid Hamidi berharap dia menggantikan Najib. Kerana Najib masih tegak dan tak ada penyakit itu yang Zahid Hamidi jumpa Tun Mahathir.

    Tuan Ibrahim pun berharap dapat mengganti Hj Hadi dan oleh kerana Hj Hadi kesihatan nya tidak baik dan kalau ikut kata Doktor susah nak cakap (bagitahu) tetapi bila-bila masa boleh ..... Itu yang Tuan Ibrahim sekejap cakap lain, kejap yang lain pula.

    Masa Tuan Ibrahim banyak tak puas hati dan banyak persoalan ketika itu di fahamkan Tuan Presiden sedang tenat.

    Tak boleh macam itu. Tak kan nak tunggu ganti tempat arwah baru nak buat perkara yang betul.

    Cara cepat Tuan Ibrahim buat perkara yang betul tanpa melindungi sesiapa.
    Insyaallah selepas bergabung Tuan Ibrahim akan jadi Presiden.

    ReplyDelete
  10. jho low tengah berbincang dengan DOJ? sarawak report kata... wow... apa dah jadi?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah-entah report DOJ tu jho low yang bagi maklumat... amat lengkap sekali laporan DOJ tu... jho low nak selamatkan diri ke? hihihi....

      Delete
  11. Tidak ada keperluan utk guan eng bercuti sbb dia tidak ada kuasa apa2
    keatas pihak berkuasa penyiasat. Lain pulak dgn pak menteri yg memang berkuasa

    ReplyDelete
  12. PAS/TITM,

    Semasa bertemu dengan Arul..ada Pas bertanyakan soalan kepada Arul ..? Contoh: dari mana 1MDB akan memperolehi RM2.5 bilion untuk bayaran kepada IPIC ?

    Jika semua telah dijelaskan dalam pertemuan antara dua pihak, kongsikanlah dengan rakyat jelata..? Rakyat nak tahu.. perkara apa yang Arul kata, sampai Pas puas hati tu?

    Tolong..jelaskan kepada umum. Supaya rakyat Malaysia boleh faham.

    Jika Pas claim berpuas hati sahaja, tanpa memberitahu feedback/outcome nya. Umpama, penerangan Arul dan Pas itu..hanyalah penerangan antara air lior to air lior.

    Nota;
    Pemimpin yang paling layak untuk Arul memberikan penerangan mengenai 1MDB adalah, YB Rafizi Ramli dan YB Tony Pua! Barulah.. bertemu buku dengan ruas. Tak sempat nak jawab, asyik tertelan air lior.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu tuan

      Delete
    2. Aisehh..11:13 jgnlah bertuan2..panggil/tulis nama atau bro sudah Ok(rakan sepejuangan, seperti adik beradik)

      Panggilan tuan ni..mungkin utk geng Cai2 sukalah. Contoh:
      Tuan kejora, tuan J, tuan unknown
      Mereka kan hebat, hebat Spin, u turn lah.

      Hahaha..

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper8 August 2017 at 11:40

      Hahahahaha

      penerangan antara air lior to air lior.

      Itu dah kira penerangan tahap COMOLOT tu Bro UP.

      Delete
    4. Bro Malaysian Cybertrooper,
      Shhyy..comolot slow sikit..

      Nanti tuan kejora dengar..naik berahi pula dia! habis lucah sana, sini..buat taik.

      Hahaha...

      Delete
    5. naik berahi....tu yang pak aji suka tu...

      Delete


    6. Pak Aji baru lepas operation.

      Rambut bawah pun belum tumbuh habis..

      Delete
    7. Bro UP....nak tanya apanya kalo dah memang dari awal niat nak dengar keterangan je.......

      Lepeh diterangkan sumer, bangun salam2 pastu balik le....habeh cerite.....kan ke senang keroje tu yeoopp.....

      Salam perjuangan ikhlas untuk Bros UP, Msian Cyber & Mat Noor.

      Delete
  13. HE...HE...HE...KAH...KAH...KAH...
    SI BUDIN DAH MEROYAN SIANG MALAM....
    SI BUDIN TERJUN DENGAN LABU-LABUNYERRR...
    BIARKAN...BIARKAN...BIARKAN DIA TENGGELAM...
    FLUP...FLUP...FLUP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg meroyan per pasal plak..

      Delete
    2. ini pasti baru terima DEDAK
      bijaN dah dapat ?

      Delete
  14. Pas ayam buta Arulkanda....Tuan Ibrahim bukan tahu sangat pasal kerugian dan permasalahan 1MDB...Arulkanda patut bagi penjelasan kpd semua PH termasuk tun madey...Arulkanda ade brani?....gerenti tidak berani...

    ReplyDelete
  15. Arul Kanda cakap omputeh ke cakap Melayu.

    Kalau dia cakap omputeh faham-faham je lah pasaipa lobai tak bertanya apa-apa soalan pun.

    Kalau dia cakap Melayu pun barangkali lobai masih tak tahu apa nak tanya balik.

    Kalau sesi tu ada video sesiapa yang menonton video tu mesti teringatkan si unknown sahabat.

    Tak perlu susah-susah main wayang. Bagi Arul jawab soalan oleh ahli-ahli parlimen saja dah memadai.

    Kami semua penyokong belakang tabir tak perlu bertanya pun. Melihat dan mendengar sudah memadai.

    Tak perlu Tun M yang boleh buat self acclaimed pahlawan Bugis pun lari ikut pintu belakang, cukup dengan Mahfuz, Muhyiddin dan Rafizi je kita leh tengok apa Arul nak jawab.

    Yang pastinya kalau sesi soal jawab tu benar-benar berlangsung bila dengar ja jawapan Arul maka semua pengunjung tetap blog ni akan teringatkan Mr J.

    Spin, spin dan spin tapi tidak menjawab soalan.

    Hampeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Jhon Doe ,

      Senario perjumpaan itu lebih kurang bagini ..

      Arul kata 1MDB tak ada masaalah bayar hutang . Aset melebihi hutang .

      Takbir !!!!

      Arul kata masaalah 1MDB/IPC ni adalah perjanjian perniagaan dimana 1MDB memberi pinjaman kepada IPIC yang kaya raya . Pinjaman yang di beri pun bukannya pinjaman bodoh , ada pulangan hasil bab kata Mr. J .

      Takbir!!!!!

      Akhir sekali Arul bilang ....now you me , now you don't .

      Takbir!!!!!

      Penutup kata dari Arul .... catch me if you can .

      Takbirrrrrrr !!!!!!!

      Delete
    2. Hahaha..

      Terbaiklah pak Diny.

      Delete
    3. Bro John Doe.....dari awal lagi deme pergi nak dengar keterangan jerrr....bukan nak bersoal jawab atau berdebat.....ater habeh diterangkan deme salam2 balik le.....kan ke kembor sedondon....

      Bro Diny.....baagusss punya jawapan tu yeoooppp....tergelak sorang teman baca.....hehehe...

      Salam perjuangan ikhlas kpd Bros John Doe & Diny.

      Delete



  16. Kelantan banyak Syarikat yang rugi..

    Ada yang sampai kena saman bayar ganti rugi ..


    Tergelak.

    Ingat 1MDB jual air jampi ke? Atau jual ayam ke?

    Sayang betul kau orang dengan PAS dari takut pada kemurkaan Allah ..

    ReplyDelete

  17. Setakat puas hati jer..

    Ingat PAS ada jalan penyelesaian yang lebih baik ! Rupanya sekadar berpuas hati.

    Mudah-mudahan PAS telah mengguna Al-Quran semasa di beri penerangan yang membuat Arul Kanda tak berani nak berbohong.



    ReplyDelete
    Replies


    1. Arul pusing punya pusing.... " begitu lah sehingga 1MDB berjaya menghantar Imam-imam mengerjakan Haji.."

      Pusing-pusing punya pusing ....
      " Ya, mereka yang di taja mengerja Haji sentiasa bertambah..."

      6 .. 7 AJK pun bertanya sambil melawak .. bila giliran dia orang pulak ?

      Itu dia ... memang di tunggu-tunggu oleh Arul. " Ya, jika Najib terus jadi PM, kesemua AJK akan di taja ."


      Wallahualam.



      Delete
  18. Malaysian Cybertrooper8 August 2017 at 11:57

    Persoalan yang timbul adalah apa yang Arul Kanda terangkan dan apa yang juak PAS paham lalu berpuas hati tu?

    Sebagai contoh, sekiranya Arul Kanda bercerita mengenai "Due Diligence", adakah AJK PAS yang mendengar itu tahu apa itu "Due Diligence" itu? Tahukah mereka proses-proses yang terlibat sebelum, semasa & selepas "Due Diligence" itu?

    Saya yakin Arul Kanda akan banyak menggunakan terminologi, jargon & teknikaliti urusan perniagaan. Maka dimana pula tahap pemahaman TITM serta AJK PAS tentang segala yang dibentangkan?

    Alih-alih dah berpuas hati dengan perjumpaan selama 2 jam itu.

    Hmm! Memang betul lah kata orang, "UNDI PAS SAMA SEPERTI MENGUNDI UMNO/BN".

    Ini semua sekadar lakonan semata-mata.

    ReplyDelete
  19. Angguk angguk angguk angguk
    Paham paham paham paham
    Puas hati puas hati
    Ok....bagus bagus bagus.

    Apa kata pembesar2 PAS pula buat seminar atau simposium terang kat kita semua apa yg mereka paham....mesti ada dialogue. Baru kita tau apa yg mereka paham.

    ReplyDelete


  20. Mr J ...nak tanya Arul Kanda dah jadi Islam ke?

    Makna nya boleh lah terima sebagai saksi di akhirat kan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai haramjadah oii

      Ko ni politik sampai tahap mengkafirkan Arul pulak

      DIa lebih baik Islamnya dr Madey Munafik

      lebih baik ko tanya apa Agama anak betina Madey si Marina tu.. sbb kerap sgt dia join puak LGBT dna Aties termasuk membela Gereja!!

      Delete
  21. Alahai..Tuan Ibrahim Tuan Man!

    Kamu boleh kata Pas berpuas hati??

    Memindahkan hutang 1MDB kepada rakyat, sedangkan wang yang dipinjam oleh 1MDB itu telah jelas lesap dan diselewengkan untuk membeli harta-harta mewah?

    TITM/Pas,
    Kamu parti Pas, masuk bertanding pilihanraya untuk apa sebenarnya???

    Untuk bantu Rakyat atau untuk bantu UMNO/BN???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tengah bercintan dgn umno skang ni, kenalah jaga hati, nanti merajuk pulak pasangan dia tu. Harap harap diaorg kawin dulu sblum tlanjur , takut nanti kuar anak haram

      Delete
    2. Yeoppp....bro UP sedia jadi tuan kadi nikahkan deme...
      Hehehe.

      Salam perjuangan Bro Macy.......tapi teman tak taule Macy ni Bro atau Sis.....karang tersalah panggil kan susah....

      Delete
    3. Its a bro, huruf awal digabungkan jadi M.A.C.Y

      Delete
  22. Ahli PAS kalau dah tak tahu yg mana halal dan yg mana haram, tak payah lah nak berselindung dibalik agama...Pas Pis Pus Podahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klepto pun bukan pas tahu. Klepet pas pandailah

      Delete


  23. Secara sengaja atau tidak AJK Pusat telah meluluskan filem lucah yang diterbitkan oleh anak tiri Najib.

    Apa nak jadi lah dengan Tuan Ibrahim dan Khalid Ibrahim.?

    ReplyDelete


  24. Hanya orang2 yang mempunyai cita2 untuk menjadi PM dan penyokong mereka sahaja yang tak puas hati berkaitan dengan 1MDB....
    Dan semua parti2 yang tidak mempunyai cita2 untuk menjadi PM seperti PAS dan DAP akan berpuas hati dg penerangan Arul Kanda ini.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau stakat nak dengar citer arul kanda, lebih kurang pac report gak la. X kan lah dia nak citer duit kena spelek(sleweng).mesti dia citer yg bagus bagus jer. Come onnn...

      Delete
    2. Baru dengar penjelasan arul kanda saja cerdik pandai pas dah mati akal.

      Delete
  25. TITM...SUDAHLAH Tuan..selagi Hadi tak DECIDE..Nanti kena U-TURN Lagi.
    Dalam PAS Hadi adalah MAKSUM..hADI AKAN BERSAMA nAJIB..Jika TITM AGAINST Najib BUATLAH APAPUN,nanti kena U-TURN...Dah banyak dah terjadi.

    .........................ABUP.........................

    ReplyDelete
  26. Pendekar mustar tu faham ke yg arul Kanda ckp?peneroka ni byk yg tak cerdik.. angguk je tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x per lah kita bodoh sikit asalkan jangan orang asing mencelah masalah kita.

      Bukan fitnah tapi itulah lebih kurang apa yg tuan aji sebut sebulan dahulu.

      Delete
    2. Pak aji pak lebai
      Pak aji kena tibai...
      Baru jumpa arul kanda pun dah terkedu.
      Mati akal berserabut kepala otak akhirnya balik beramai ramai..
      Gila!!!!

      Delete
    3. Mr j

      Apalah orang2 kau ni.
      Teruk betul!!!!
      Bebal sungguh

      Delete
  27. kadang bila kita mengata dan memfitnah seolah olah lupa diri, kita mengata PAS, mengata UMNO dari dulu sampai sekarang, kekadang apa yg diucapkan amat menyakitkan dan menguris hati dan perasaan, ingat lah skit sal mati Allah akan tarik nyawa kita tidak terkurang sedetik tak terlebih sedetik. masa menyembahyangkan jenazah tak terfikir ke kita yang akan menyembahyangkan kita ade orang PAS dan ade orang UMNO, subhanallah fikirkan lah sejenak ape yang telah kita lakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini POLITIK bro!!!
      Beginilah jadinya bila politik memperalatkan agama untuk kuasa dunia.
      Bila agama disesuaikan dgn politik,tak dapat tidak,agama itu sendiri,dah menjadi fitnah dunia.
      /..Maka sepatutnya ada di antara umat-umat yg telah dibinasakan dahulu daripada kamu itu, orang-orang yg berkelebihan akal fikiran yg melarang kaumnya dari perbuatan-perbuatan jahat di muka bumi, tetapi sayang! Tidak ada yg melarang melainkan sedikit sahaja, iaitu orang-orang yg Kami selamatkan di antara mereka. Dan orang-orang yg tidak melarang itu telah menitik beratkan segala kemewahan yg diberikan kepada mereka dan menjadilah mereka orang-orang yg berdosa.

      ...........................ABUP.................

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper8 August 2017 at 14:33

      Anon 1341,

      Ko punya cerita kalau aku kata angkuh nanti ko marah. Ko cerita kalau kami mati kononnya tak tau yang sembahyangkan kita tu orang UMNO atau PAS.

      Abis tu orang UMNO dan PAS tak akan mati jugak ke? Takde kemungkinan ke bahawa kalau orang UMNO dan PAS mati mungkin akan ada orang PPBM, orang AMANAH atau orang PKR sembahyangkan derang?

      Bab mati tu dah masuk fardu kifayah. Tak mengira parti atau darjat. Ia adalah tanggungjawab semua.

      Seperti kata anon 1358, bila politik dah dicampur dengan agama, ini lah jadi nya.

      Delete
    3. Anon 13:41 tu Mr. J yang menyamar . Mungkin sudah tak terlarat guna nama Mr. J ?

      Delete
    4. bodoh sgguh macai Madeykutty ni
      jahat2 org UMNO PAS pun org2 ini jugak yg akan datang ke masjid dan solat jenazah ko nnti bongok oii..kalo ko mampos

      lainlah kalo ko dh wasiat kt anak bini ko suruh Teresa Cock atau Lim Kit Sial angkut gereja atau kuil buda atau madey mintak tokong hindu di batu caves dtg urus mayat ko bro..

      hati kelam.. bongkak pencacai2 madey ni dr dulu smpai skrg

      UMNO rosak krn bersarangnya macai2 madey berpuluh tahun!

      Delete
  28. Tajuddin.......rasa takut itu felda punya orang sudah marah sama umno kah?

    "Government-linked companies (GLCs) should be helping the people, especially poor farmers, instead of indulging in big projects and buying hotels, said Deputy Agriculture and Agro-based Industries Minister Tajuddin Abdul Rahman"

    ReplyDelete
  29. Bila nak menerima kebenaran? PAC dah siasat. Arul dah pun beberapa kali beri penerangan. Alhamdulillah PAS dah terima. Cuma geng kat sini yg ditipu dgn politik hasutan mengulang ulang perkara yg tiada kaitan atau yg sudah diterangkan. Tak ke mana sebarkan fitnah 1MDB ini percayalah. 1MDB tiada hilang duit. Yg benar hilang duit beratus billion zaman TDM - skandal forex, bmf, perwaja, pkfz, mec, proton dsb. Inikah pemimpin yg hendak dikitar semula. Bagi mereka yg terlompat lompat tiap kali dengar istilah M01 DOJ sila dengar clip dari Judge Jeanine Pirro mengenai skandal DOJ-FBI-Clinton. Clinton Foundation terima derma untuk piliharaya dari syarikat syarikat yg ada ked dgn DOJ. Lepas derma DOJ akan buang kes. Begitu juga ada bekas pemimpin Malaysia yg sepatutnya lebihkan masa taubat dan atas sejadah menderma USD 5 juta pada Clinton Foundation untuk DOJ buat tuduhan kes 1MDB. Walau DOJ ambil kes tersebut tapi hanya berani main istilah M01 dan juga tidak berani saman jenayah pada Jho Low sekalipun. Saman jenayah perlu bukti. Saksikanlah clip ini. Mari sama sama cari kebenaran. InsyaAllah.
    https://www.youtube.com/watch?v=TF_1EAW_8BU

    ReplyDelete
    Replies
    1. J...tolong sampaikan ucap tahniah pada hadi pasal saman dgn Sarawak report....kau yg report 2 malam lepas SR kena "bayar saman". Keh keh keh.

      Delete
    2. Pas dah terima apa J..? Dedak ke..
      Sebab, Hadi Awang kata..duit dari Umno boleh ambil? Betul ke..

      Benar kata J..duit 1 MDB mana ada hilang(pandai2,bijak2 aje belaka blogger HARAPAN ni hehehe)

      Cuma, duit 1MDB tu..telah di magik kan menjadi harta benda mewah..betulkan J..?



      Delete
    3. Mr j
      You are fighting the loat cause. Sejak dari awal bila najib kantoi duit ada dalam akaun dia, dia dah pun menipu mengatakan sebaliknya. Lepas lies after lies. Belum doj meletup pun kat malaysia dah kecoh pasal 1mdb. Setakat cakap pakai mulut sapa sapa pun boleh kalau x disertakan dgn bukti. The key to this is audit report which you've failed to answer satisfactorilly. Baik audit report dri auditor firm atau pun dari audit negara, semuanya x available utk buat reference. Kalau betul, apa nak takut? Bukan stakat 1mdb jer, najib has failed from every angle. Jumlah penerima brim meningkat saban tahun dan majoriti penerima adalah bangsa melayu. Its a simple math mr j. You can figure this out yourself. Racial harmony pun dah kelaut. Dia yang promote 1malaysia dia juga yang playing racial issues. Tu x termasuk lagi institutions yg dia dah lacurkan utk tutup dia punya pekung. Nama malaysia mmg terkenal satu dunia skang ni alright, but for the wrong reasons. Ugama pun dia buat main main, main tarik tali dgn pas pasal ruu 355. Nak citer pasal tekanan sara hidup? X yah la. Satu malaysia dok komplen tapi masih ada lgi nak spin. So mr j, could you please tell me what is so good about this guy selain dri mrt? Could you?

      Delete
    4. Yeh yeh pas menang saman SR yeh yeh mr J kah kah kah kah

      Delete
  30. Cakap banyak pun tak guna tapi ini pendapat aku dan mungkin pengundi2 lain.

    Pas hanya menjatuhkan maruah dan kredibiliti bila kata ok dengan 1mdb. Pas masuk lubang terlalu dalam dan tak mungkin dapat keluar lagi.
    Sadakallahulazim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa agaknya kata big boss swiss bank di swizerland yg letak jawatan kerana malu kes 1mdb.

      Delete
    2. Bog boss swiss bank kata...talk to my lawyer. These bankers can resign, but they will face the music...and it wont be dangdut for sure.

      Delete
  31. Alaahai.. tak perlu kita kisahkan apa pas nak buat lagi..tak relevan pun..ada xde sama saja...

    ReplyDelete
  32. kita perlu nyanyikan lagu 'yg remeh temeh' oih pak pandir supaya mereka berfikir dgn rational.

    mungkin mereka ini tidak bolih menggambarkan berapa banyak nya jumlah wang rm27bill yg mengikut Odit Negara tidak dpt d kesan.

    kalu tun m menggunakan lori utk ilustrusi (illustration), mungkin dgn pak lebai malang ini kita oerlu gunakan 'tin milo' yg paling besar.

    berapa agak nya mereka memerlukan nya. saya percaya keperluan jumlah 'tin milo' satu dunia pun masih tidak mencukupi.

    kesian! habis semua kena 'chong' olih mualaf india ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper8 August 2017 at 14:37

      Saya kurang bersetuju Pak Rahman,

      In order to think rationally, one must first have some form of brain to begin with.

      These people they only have a lump of shit for brain.

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper...

      Pardon me and with much respect.. it's alright to differ with varieties of opinion. But...we shall remain united with one ultimate destiny...

      "Boot them Out BeNawe (BN) & UMNO from Putrajaya".

      Salam Perjuangan & Hidup Rakyat dgn Pakatan HARAPAN...!!

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper8 August 2017 at 15:23

      Bro Othaman,

      I agree with you wholeheartedly. That is the biggest difference between us and them. We celebrate the difference of opinion. It will allow us to grow and challenge our school of thoughts. Unlike the other side where only a single opinion counts.

      My resolve is absolute. I have no qualms over which direction our votes (my family & I) will go to.

      I am with you as well as Pak Rahman in booting out Bonnie & Clyde and their merry thieves.

      Salam perjuangan to you too and Pak Rahman as well.

      Delete
    4. Bercerita pasal lagu ni .

      Lagu yang sedang hangat di dendangkan olih :-

      Malaysian Karaoke 10 Top Finalists ...

      1. Mahathir ; My Way

      2. Pak Lah : Dream, Dream, Dream

      3. Najib : Your Cheating Heart

      4. Tengku Razaleigh : I Believe I can Fly

      5. Khairy ; Money, Money, Money

      6. IGP : I'll Be watching You

      7. Anwar : Wind Of Change

      8. Saiful : I Swear

      9. Husni Han : Knowing me, Knowing You

      And the winner is ...

      10. Ahmad Maslan : Oh Carol,I Am But A Fool .

      Delete
    5. 11. J lho: Come with me. (no not the p diddy style.)

      Delete
  33. Terima kasih TITM kerana telah mendengar keterangan daripada org yg betul2 pakar berkaitan 1MDB dan bukannya dari musuh 1MDB seperti Top Dog and the pack yg sebenarnya cuba hendak hancurkan 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih TITM kerana AKAN memjelaskan pada kita semua tentang pelan masa depan 1mdb. Sila tetapkan tempat dan tarikh; kita pi dengar ramai2

      Delete
    2. 1436...TITM just dengar penjelasan je ke...kalau setakat jadi pendengar, baik dia dengar tv3...hahaha

      Delete
  34. Wahai seluruh ahli Pas,
    Fahamkah anda apa maksud kenyataan pemimpin anda Tuan Ibrahim Tuan Man ini???

    Maksudnya pemimpin anda sudah menjual maruah diri , telah tergelincir dari landasan perjuangan menegakkan adDin.

    Lupakah TITM pada pesanan TGHH Presiden supaya berlandaskan Al Quraan.

    Apakah Al Quraan membenarkan pembohongan?

    Arul Kanda membohongi pempimpin anda tiada masalah sebab dia kafir. Tetapi PM Najib Islam . PM Najib pada mulanya menafikan ada menerima rm2.6 bilion. Setelah rahsia dibongkar , akhirnya PM Najib mengaku memang ada menerima rm2.6 bilion tu. PM Najib telah berbohong Dan PM Najib lah yg menubuhkan 1MDB.
    Al Quraan suruh berbohongkah?

    Bagaimana TITM boleh berpuas hati dgn pembohongan yg nyata!!

    Ketahuilah , sesungguhnya parti anda keliru lagi mengelirukan ummah.

    Kalau dah berpuas hati , tak perlu lah tuntut ditubuhkan suruhanjaya penyiasatan diraja RCI.

    Parti Pas yg keliru lagi mengelirukan ummat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah penyokong kuat Top Dog yang tidak menyokong ruu355

      Delete
    2. Marina d/o MadeyKutty sekarang apa cerita?

      katanya sangat menyokong LGBT di negara ini di!
      Aties group pun boleh tahan.. awat daddy tak kisah pulak?

      Top Dog hilang arah semenjad diistiharkan s/o Kutty.. meroyan pelik dia sekarang ni.. kecian macai mcm Budin Macai ni nak bikin troll.. entry menjilat..

      sampai kena karang surat merayu2 melutut pada Najib..kekekekek

      Delete
    3. Apa bendanya ruu355 tu

      Bentang... tangguh...
      Bentang lagi......tangguh lagi.....
      Last2 sok jadi **tang ***uh............

      Munafik penjual agama 1502

      Delete
    4. ruu 355 tu buku 555 yang ajk PAS bawa untuk buat catitan ketika taklimat Arul lah .

      Delete
    5. Astaghfirullahaladzim..

      Munafiknya bangsa penjilat Madeykutty Laknatullah!

      100% aku yakin dengan UMNO BN dan Najib skrg! memang puak ini jahat! Wajib menolak mereka!

      Delete
    6. macai madeykutty skrg tak mampu untuk berada diluar khalayak untuk menentang PAS atau UMNO

      mereka hanya berani main perang saraf memburuk dan menghasut serta melaga2..menggunakan blog picisan ni..

      kah..kah..kah..

      tanda2 nak tergolek sebelum PRU14..

      agak2 cerita bodoh macam ni boleh menyebabkan pengundi Kajang yang tertipu dengan Langkah Kajang dan Pengundi Shah Alam yg tertipu dengan Khalid Gereja talibarut kafir DAPig akan mengubah haluan kpd pakatan?

      culaan terbaru PAS yakin akan merampas semula Shah Alam.. UMNO tk perlu kerja banyak..

      ada kawasan yg PAS perlu fokus..ada kawasan UMNO akan lakukan kerjanya..

      Insya Allah.. jelas kegusan amat teruk kelihatan melanda parti boboi.. Mamak terpaksa lari ke Jepun pulak cari dedak..

      Delete
  35. Isle la sangattt...penjelasan hanya dari 1 arah ..tup2 puas hati ..takda beza ngan tv3 penjelasan tu

    ReplyDelete
  36. pak rahman jpc...

    PAS beracronym 'Parti Ajaran Songsang'.
    Lepas tu bergelar 'Parti Angkut Sampah''.
    And now...Parti Angguk Saja' ikut kemahuan Najib.

    Lebai2 malang ini semua mana tahu istilah 'think big' atau jumlah billion atau trillion. Mereka hanya pakar & cekap mengutip derma kecil-kecilan dgn tin milo berligar-ligar saja. Yg pedihnya duit yg seidikit keciput itu pun entah mana perginya macam duit tabung Memali. PAS dah kena nasi kangkang Najib Rosmah sebab itu 'Angguk' dgn penipuan Najib.

    Kerajaan PAS hanya tahu menjana ekonomi dgn memajak hutan hingga habis hutan kita botak gondol macam kepala Nazri Aziz. Bukan saja zalim kpd rakyat..binatang, serangga & ikan pun turut jadi mangsa kebengapan Pas Pis Pus.

    Salam perjuangan sahabatku pak rahman jpc.

    ReplyDelete
  37. Hebat sungguh titm & krew boleh menerima pembentangan air liur arul ttg 1mdb.... yg ambil masa hanya dlm sejam@2 jea mrk dahhh boleh faham. Nampaknya titm kena terangkan semula pd Tun, Rafizi dll sebab mudah sgt nampknya isu ini utk difahami oleh titm. Dgn katalain nmpknya ijazah & anugerah perakaunan Rafizi tuuu 'cap ayam' rupanya sbb isu 'mudah' bgini pun dia Xboleh nk paham2! Betul2 tabik spring amber utk titm. Inilah antara drama pecah tv paspispus menjelang pru14. HiihiiihiiHuuuhuuu!!!!

    ReplyDelete
  38. Macai MadeyKutty ludah ke langit kelepok jatuh ke muka sendiri.

    Macai.. korang ingat tak macam mana 'perang' menghukum menghina Anwar sebagai perosak-peliwat-tidak bermoral

    aikk macam mana sekarang boleh angkat jadi pemimpin dan kawan MadeyKutty??

    IMDB hanyalah company GLC yang sama seperti Perwaja, Proton, MISC yang lebih jauh rugi tak terkira..

    macai.. pemimpin pujaan kamu semua akan dihukum rakyat semasa PRU14 ini. Rakyat majoriti telah kenal siapa DS Najib dan siapa PH dan MamakKutty pembohong.

    Cuma jangan merusuh dan buat kacau je selepas PRU14 diumumkan.. please ok. Insya Allah berkat doa rakyat.. UM BN akan menguasai Parlimen 2/3 dan mengambil alih semula Selangor.

    Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Let me reftesh ur memory. Masa tdm dulu anwar was jailed for abuse of power, bukan pasal liwat. Masa najib barulah dia didapati bersalah atas tuduhan meliwat saiful secara paksa. Now, kalu kita guna akal kitalah, secara logiknya org yg berusia 63 thun dgn back problem boleh secara paksa meliwat sorg yg muda, bertubuh tegap dan sihat wal afiat. Not only that, siap bawak ky lagi. X ada plak anwar tu pakai pistol atau senjata masa dia paksa saiful tu. Come on, pakai la akal sikit!

      Delete
    2. langau melayu islam dh outsource akal pada ketua2 pelahap tahek low dgn sidekick lobai tongkat mungkar.

      Kalu bantah atau tanya byk, diugut tarik balik kunci syurga,dihantar ke neraka.
      Bila pulak dah mcm Allah lantik Sheriff Syurga nii?
      Sengkek sgt dah iman umat melayu islam berbaki sikit ni, yg masih nak totok jumudkan diri.

      Delete
    3. The unlearned & Son of A Bitch Kejora said...

      "IMDB hanyalah company GLC yang sama seperti Perwaja, Proton, MISC yang lebih jauh rugi tak terkira".
      ----------------------

      Itulah padahnya kamu (Kejora) kalau tak tamat pengajian (school drop-out) macam Najib. Mentelah kalau upbringing kamu tak dapat asuhan sempurna dari ibu bapa yg diragui.

      1mdb dgn syarikat2 glc amat ketara bezanya. Perwaja, Proton, MISC yg kamu tonjolkan itu walau rugi, menyumbang peluang kerja puluhan ribu, beraktif business tidak meragukan, diumumkan kepada jemaah menteri/parlimen, accountable & diauditkan tiap tahun without fail.

      Manakala sykt Perompak 1mdb penuh rahsia hanya memberi pekerjaan tak sampai 100 orang, duit syarikat dimonopoli oleh Najib, Rosmah & Keluarga (Reza & Jho Low). Najib jadi PM, Najib Menteri Kewangan dan Najib juga Penasihat Paling Berkuasa 1mdb. Bayangkan deal pinjaman riba haram RM42 bilyon pun tak ada sesiapa yg tahu kecuali Najib & keluarga. Akhirnya berbilyon masuk ke akaun ambank Najib dari SRC & 1mdb pun Majlis Tertinggi UMNO, jemaah menteri tak tahu sehinggakan Timbalan Presiden TS Muhyiddin Yassin dipecat bila bertanya.

      Bila didesak di parlimen, Najib berbohong konon minta kita rakyat bersabar tunggu laporan audit. Setelah audit siap, kenapa pulak Najib istiharkan audit 1mdb sebagai Rahsia Kerajaan di bawah akta OSA...???

      Kelihatan juga semua audit glc2 yg berkotroversi tidak diaudit mengikut jadual waktu seperti yg dikehenakki, khususnya 1mdb & Felda FGV. Kenapa..kenapa..kenapa...????

      Saya tuntut kamu Kejora Puaka Anak HARAM JADAH, beri penjelasan.....!!!!

      Delete
    4. bodoh punya spin macai mamakutty..

      segala rakaman TV cerita Anwar liwat.. berzina.. dengan shasidar lah.. dengan pemandu dia lah dengan org itu org ni.. usung tilam semua tu tahun 2000

      kepala hotak ko le macai memang melayoo mamak mudha lupa.. senang2 ko nk tipu org yg pernah turun ke padang..

      hanyir betol kah..kah..kah..

      Delete
    5. Tv siarkan citer katun pon kau percaya...

      Delete
    6. ya la maknanya kau akui lah semua tu skrip Madeykutty pembohong

      skrg dia buat skrip imdb pulak

      aku taknk jd bodoh mcm kamu macai Madeykutty

      Zaman madeykutty byk sgt dia bohong dan paksa org UMNO percaya!

      bodoh 100x!

      Delete
    7. Berapa banyak DEDAK dapat ?
      bijaN berapa biji ??

      Delete
    8. 18:29
      Org citet pasal disabitkan kesalahan! Anwar pd zaman tun dilepaskan dari tuduhan liwat walaupun dituduh dimahkamah. Nak tuduh org bodoh tu biarlah bertempat. Balik rumah, kencing dlm tempurung, lepas tu tengok diri sdri. Rule of law is you are innocent until you are proven guilty. Comprende!

      Delete
    9. 16:20

      Kalau stakat turun padang merbok x yah nak gah la. Anwar mmg dituduh macam macam malah pernah disabitkan kesalahan meliwat pada zaman tun, tpi rayuan beliau diterima dan dilepaskan. He was doing him time for power abuse. Ini adalah fakta, bukan spin and the rule of law is that you are innocent until proven guilty. Balik kencing dlm tempurung pastu tilik muka x malu kau tu.

      Delete
  39. Isyarat jelas PAS akan cacamarba-kan undi Melayu Pakatan MahadeyKutty..
    Semoga dipermudahkan Allah SWT untuk menetang kezaliman Mahazalim dan PH. Kepuraan org2 munafik dan kafir harbi Laknatullah!

    Kesilapan mengundi mereka pada PRU lalu harus ditebus pada kali ini..semoga Allah ampunkan dosa2 lalu kerana taksub pada mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai 1527
      Ko buat le bubur caca ke, bubur lambok ke bubur segala jenis bubur ke hapa....

      Gua TETAP akan beri undi gua pada PAKATAN HARAPAN di pru14 nanti.

      Ditakdirkan tuhan PAKATAN MENANG - gua kasi jamu lu org sama itu bubur basi sudah...

      Delete
    2. Nauzubillahiminzalik dari Pakatan Harapan @ Haprak menang. Itu satu bala musibah dari Tuhan Yang Esa jika Pakatan menang.

      Istiqamah skrg untuk menjadi ejen perayu undi kepada golongan atas pagar yang semakin jelas memberikan sokongan pada Kerajaan UMNO BN di bawah kepimpinan DS Najib Razak.

      Biarlah org2 takkabur angkuh ini berseronok ketika ini. mungkin itu kepuasan bagi mereka.. atau mungkin merancang melakukan sabotaj lantaran tahu mereka akan kalah teruk!

      Wallahualam

      Delete
    3. Di perintah ketua prompak berjumaah kaki klentong lagi bala...serba serbi mahal..

      Delete
    4. Dlm Al Quran tak pernah letak org yg dituduh merompak itu lebih bahaya dari Munafik mcm Madey dan Pakatan Kafir Dapig

      Lepas tu pulak dlm Al-Quran mengharamkan fitnah. Selagi Org itu tak dibukti bersalah sesiapa yang menuduhnya akan berbalik kepada si penuduh..

      ada paham ke? ke ko baru peluk Islam minggu lepas macai?

      marina madey Agama apa??

      Delete
  40. Parti ajaran setan ni buta buta je kena kelentong..terutamanya ahli jawatankuasa kerja pusat..sebab apa? Sebab semua jenis bebal,bangang dan bodoh sombong..satu haram pun tak tau pasal kewangan,corporate management or financial planning..pasal good governance pun satu benda tak tau..yg tau itu haram,ini sesat,mereka kapur undi mereka masuk syurga..terus terang,nak muntah aku tengok pas ni..

    ReplyDelete
  41. Tong Tai 1523
    ini soklan ko, aku kopipes...

    aikk macam mana sekarang boleh angkat jadi pemimpin dan kawan MadeyKutty??

    jawapannya.....

    Ini lah Politik Matang dan Sejahtera

    Kan....kan....kannnn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik Mahashit atau bahasa Melayu nya Mahatahik

      kekekek...
      usung tilam bagai ..org itu tak boleh dipercayai.. peliwat bla2.. lepas tu skrg boleh pulak?

      nampak sgt sesiapa yg jht dan rosak mcm mana pun tetap di katakan bagus selagi join projek menjatuhkan UMNO..

      sudah jelas Allah SWT bencikan orang2 yang berpura2 dan Munafik.. amat bercanggah dengan Islam.. menuduh org merompak tp perompak sebenar mereka lindung.. mcm mana nk berkat? bala yg akan tiba!

      Semoga Allah SWT lindung UMNO BN dan terus kekal memerintah Malaysia PRU14 dan seterusnnya!

      Delete
    2. Prompak sebenar dah ade bukti siasatan fbi...

      Delete
  42. Parti MONOPAUS boleh pergi mampusssssssss
    PRU-14 kita simen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dipimpin oleh mamak Menopause.. 22 tahun menyamun.. 92 tahun hidup tak puas bergaduh dan memecahbelahkan Melayu

      Delete
    2. 22 tahun samun kenape tak repot lolis?....temberang

      Delete
    3. ANON 18:17 SAMA-SAMA PERGI MAMPUSSS,
      KERANA BUTA HATI

      Delete
    4. 1817...22 taun kan ..ko yg cakap kan ..so 22 tahun ameno merompak je keje dia sampailah sekarang ..itu pun ko xsdr2 lg ke ?? Ckap bodoh kang marah ..hahaha

      Delete
  43. langau2 tahek cirit cina low a9q7 masih menunggu draft arahan lobai, berpandu penjelsan singkat Arul.

    Ramai ahli PAS nak tgk ulasan Lobai PISs.
    Suspen juga.

    Aik? tertutup? Takkan la (padri2,sami besar) sj boleh tau, oops maaf, (lobai) sherif syurga atasan sj. Mengapa hanya brahmin sj yg boleh didedakkan, oops dedahkan dgn maklumat2 awam ini.
    dah kalau puas hati, RCI pulak?
    Teringin nak dengar ulasan 2 utama.

    Sebab apa bayar pada sykt tipu?
    Sebab apa tk amnil tindakan, siap kautim court london dwi settle bayar. Bukan sikit mak oooi.
    Man pergi songlapan asal,selain batu pink?
    Cucu siapa nak kena bayar semua ini?
    Selain hangguk dengar, ada tak apa2 pertanyaan meja leper dari pihak sherif (oops lobai) terpilih.

    Kalau dah puas, mana ulasnya.
    Tak Islamik lah kalau maklumat puas pun OSA hijab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mabuk masa menulis ke? Aku Tak paham apa yg ko tulis.

      Delete
    2. 18.35....memang kau tak paham sbb kau tak baca wsj, cnbc, bloomberg, cnn, bbc, scmp, nyt...asyik baca utusan, kau tak paham apa 16.33 tulis. Aku sekali baca pun dah paham.

      Delete
    3. 18.35....memang kau tak paham sbb kau tak baca wsj, cnbc, bloomberg, cnn, bbc, scmp, nyt...asyik baca utusan, kau tak paham apa 16.33 tulis. Aku sekali baca pun dah paham.

      Delete
  44. Sarawak Report akhirnya terperangkap di dalam Makamahnya sendiri apabila gagal memberikan bukti berkait segala macam fitnah yg ditabur sejak hampir 10 tahun berkait 1MDB.

    segala fitnah yang disebarkan, terhenti di tangan Tuan Guru Hadi Awang apabila PAS turut dilibatkan dalam "skandal" yg diceritakan dengan begitu sempurna demi untuk terus mengikat golongan jahil dan sombong supaya kekal di dalam jagaan Para Serigala PH.

    Makamah menolak "hujah" SR yang penuh dakwaan terhadap kerajaan Malaysia tanpa disertai pembuktian dan sekaligus membersihkan segala fitnah terhadap 1MDB.

    Maha Suci Allahswt - membuatkan lidah' si kafir itu menjilat segala fitnah yang ditabur terhadap kerajaan Malaysia

    tak siapa menyangka PAS akan membawa SR ke muka pengadilan, lebih memeranjatkan SR ia diheret untuk "membuktikan" dalam Mahkamahnya sendiri.

    sepatutnya tindakan PAS ini merupakan "peluru" yg bakal membunuh kerajaan BN
    sekiranya SR benar-benar memiliki bukti kukuh berhubung tuduhannya terhadap PAS

    kerana ia memberi "chain reaction" pada segala penyelewengan yang lebih besar seperti apa yang dijaja selama hampir 10 tahun.

    Allah Maha Besar.

    pst - masihkah manusia jahil itu menari dengan 'irama' 1MDB versi Para Serigala yang bersekutu dengan Sarawak Report ?

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pas berani saman sr kenapa plak najib x berani nak saman wsj? Tolong bgi pencerahan sikit.

      Delete
    2. Tuan Unknown aka sahabat. Jangan memalukan diri sendiri di khalayak ramai jika tak tahu prosiding mahkamah. Nampak sangat tak faham dan tak tahu. Kes belum mula dibicarakan lagi dah ada keputusan ke? Lagipun bukan Kerajaan Malaysia yang saman SR.

      Delete
    3. Tetap tak paham isu jgk sahabat bijan ni...

      Delete
    4. Saya amat yakin kehadiran pegawai kedutaan Malaysia yang berportfolio politik atas arahan Najib yang terdesak.

      SR sendiri dengan yakin akan membuat pendedahan lebih terperinci tentang aliran wang 1MDB di seluruh dunia. SR pasti mempunyai maklumat dalaman sehingga kepada kaki-kaki ulama seperti Nasharuddin Mat Isa. Sebelum ini beliau nampak ghairah mahu menyaman Husam dan Rafizi gara-gara pembongkaran Akaun Bank Affin. Tetapi mungkin atas nasihat Najib tidak mahu rakyat membongkar kes 1MDB lebih mendalam, beliau jadi bisu tanpa suara lagi.

      Rakyat Malaysia wajar mendoakan perbicaraan SR dan Haji Hadi akan membongkarkan aliran wang haram 1MDB yang dibuat oleh Najib ke akaun peribadi sendiri, isteri, Jho Low Taek dan anak tirinya.. Moga dibukakan hijab dan diberikan hidayah oleh Allah SWT kepada pihak kedutaan Malaysia jika ada di kalangan mereka yang cuba campurtangan menggagalkan kehancuran skandal 1MDB! Aminn...

      Delete
    5. Sahabat ni tak paham omputih...lulus tahap spm tapi nak memandai pasal prosiding mahkamah uk. Bodoh bodoh bodoh tahap gaban. Get yourself a lawyer....or even a law student to school you regarding the hadi vs sr legal tussle.

      Delete
    6. Fuiyohhhh sahabat komen pasal kes SR di london. Bila kau tau cakap england nie? Kau paham kerrr apavyg kau kopipes nie?

      Delete
    7. Unknown sahabat yang buta mata
      hati, baru bangun tido ka..?

      Dol, Kes dah bicara belum?

      Itulah, overslept selalu..kan, dah tertinggal bas..
      sibuk sangat nak jadi walaunta, cai...pii duduklah, berkhemah sebelah court london. Senang..ikuti update!

      Delete
    8. Kes GONE ENG rasuah Banglo, rasuah Taman Manggis dan scandal Miss Phang.. Sprm tu pun belum dibicara kan lagi.. kenapa GONE ENG dan macai2 Pakatan dh bohong kunun berjaya?

      Delete


  45. PAS dah lama menyepi. Tak ada apa isu yang berkaitan PAS.

    Tun tup ahli sendiri fitnah Presiden. Tak tahu tak mustahil nak selamat Presiden dari malu di fitnah nya ahli pulak.

    Siapa yang nyanyuk sekarang?

    Itu yang cepat-cepat panggil Arul... kisah Orang Tua PAS. nyanyuk dan fitnah dalam PAS pun selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kamu meracau ni
      ...tak faham sehabuk pun apa yg kamu tulis.

      Delete
    2. Cai 18:32, tak faham ..duduk diam2, Jgn menyampuk.

      Delete
    3. Semoga Allah SWT memberikan Hidayah kepada kamu.. UP the Moderates untuk meminati Islam dan kembali mentaati pemerintah yang benar.

      kamu orang yang tidak tahu.. sebab itu kamu marah. Sedangkan PAS mereka sendiri semasa tidak tahu mereka marah

      tapi hari ini Allah SWT tunjukkan kebenaran-Nya

      Tuan Ibrahim Tuan Man yang cukup lantang pun akhirnya terbuka dilembutkan hati memahami fitnah ke atas IMDB dan DS Najib amat merbahaya

      Semoga kamu dan rakan2 kamu juga akan sedar dan mengubah pendirian semasa memangkah undi PRU14 nanti..doakan ya. Allah Maha Pengasih!

      Delete
    4. Cai 19:03,

      Doa laknat dibenarkan..oleh Pas Pis Pus.

      Allah SWT makbulkan? Tidak...Allah SWT akan terbalik kan doa tersebut, kena kepada mereka(pembaca doa)

      Delete
  46. PAS parti khawarij sesat untuk puak munafik yang nak masuk surga free.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kamu mengarut ni?

      Delete
    2. Mr MACAI UP The Moderates aka macai Kutty.. jika kamu org Islam.. Insya Allah semoga dibukakan hati kamu..

      dengan IZIN dan QUDRAT Allah SWT Tuhan Yang Maha Berkuasa lagi Maha Perkasa..KUN FAYA KUN-NYA akan menguba hhati2 kamu balaci2 Mahathir Laknatullah.. dan seterusnya memangkah undi BN tanpa disangka2...

      Sesungguhnya Mahazalim tiada apa2..melainkan sifat busuk dan hina sahaja! Aminn ya Robbana!

      Delete
    3. Hati UP The Moderates dah dibuka. Sbb tu la dia bersuara mengikut akal, bukan ikut telunjuk penabur dedak. Good job bro UP the moderates; keep on fighting, ignorant fools should pose no stumbling block to no one.

      Delete

    4. Cai 18:54, alahai..

      Kamu sudah HINA org..masih minta doa pula?

      Kamu tahu..adab dalam berdoa ?

      Delete
    5. Ketentuan hati terbuka atau tidak Allah SWT Maha Mengetahui.. bukan kamu wahai makhluk yg lemah

      Bila masih penyokong puak penipu 22 tahun . kafir harbi dapig.. isyarat jelas Allah SWT belum buka lahi pintu hati untuk kembali ke pangkal jalan.

      Doa2lah supaya Allah beri Hidayah.. tanpa Hidayah ia akan buta dan keras hati seperti kamu Anon 19.03!

      Delete
  47. Bernanah lagi ati Madey dan puak macai KuttyLanak bila Tuan Ibrahim buat movement mcm ni

    harap macai Tuan Ibrahim akan buat perangai seperti Mat Sabu atau Mahposs Bean SRP.. malangnya org 'harapan' proksi dalam PAS tak menjadi..

    kekeke

    PAS akan pecahkan undi PAN dan chap Munge.. itu janji mereka.. ko mau tau laa

    berapa banyak ahli PAS berbanding ahli Mat Sabon dan Mat Boboi bunge..

    jgn sombong sgt.. fitnah pd Najib akan berbalik 100% kepada MAdey dan macai2 Pakatan dengan Allah SWT menghancurkan kekuatan pengaruh mereka semasa pengundia n PRU14 nanti

    doa adalah senjata org Mukmin.. nk jd org Mukmin tk boleh berpura-pura macam Madey.. xboleh berpura2 dengan kata2.. sebaliknya Allah SWT Maha Tahu apa yg ada dalam hati2 kamu..

    nawaitu membenci Najib itu sendiri dh tak betul..jgn haraplah Allah akan bantu wpun sebesar zarah menderhakai pemeritah!

    Ayat taat pemerintah dlm Al-Quran adalah MAFHUM Kalam Allah Taala bknnya Sabda Rasulullah atau Riwayat Hadith.!

    Semoga yg tegar pada hari ini untuk membenci Najib atau menjatuhkan UMNO akan dibukakan pintu hati pada hari pengundia PRU14 nanti.. di lembutkan hati dan terbuka mata untuk memangkah logo Barisan Nasional..

    macai2 tetap dan keras kepala spt Shabudin tokey dedak blog picisan, Otaman, Macy, John Doe semua2 yg berperang mengutuk memfitnah Najib dalam blog ini Isnya Allah akan diterbalikan hati2 kamu semua untuk dilembutkan dan dinampakkan kebenaran akhirnya memangkah BN semasa di depan kerta undi tersebut.. dengan IZIN dan QUDRAT Allah SWT Tuhan Yang Maha Berkuasa lagi Maha Perkasa..KUN FAYA KUN-NYA akan menguba hhati2 kamu balaci2 mahathir Laknatullah.. dan seterusnya memangkah undi BN tanpa disangka2...

    Sesungguhnya Mahazalim tiada apa2..melainkan sifat busuk dan hina sahaja! Aminn ya Robbana!

    ReplyDelete
  48. Semoga yg balaci PH-Madey Kutty tegar pada hari ini untuk membenci Najib atau mahu menjatuhkan UMNO BN sekarang akan diterbalikkan hati mereka..

    dibukakan pintu hati pada hari pengundian PRU14 nanti.. di lembutkan hati dan terbuka mata untuk memangkah logo Barisan Nasional..

    Macai2 tetap berdedak dan keras kepala spt Shabudin tokey dedak blog picisan, Otaman, Macy, John Doe semua2 angkatan dedak Mamakutty yg berperang mahu menjatuhkan, mengutuk memfitnah Najib dalam blog ini Insya Allah akan disampaikan Hidayah-NYA supaya hati2 kamu semua menjadi lembutkan dan dinampakkan kebenaran,

    Akhirnya terus memangkah BN semasa di depan kerta undi tersebut.. di pusat-pusat mengundi kelak...

    dengan IZIN dan QUDRAT Allah SWT Tuhan Yang Maha Berkuasa lagi Maha Perkasa..KUN FAYA KUN-NYA akan menguba hhati2 kamu balaci2 mahathir Laknatullah.. dan seterusnya memangkah undi BN tanpa disangka2...

    Sesungguhnya Mahazalim tiada apa2..melainkan sifat busuk dan hina sahaja! Aminn ya Robbana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila mau bayar IPIC? Asyik mintak extension jer, tak malu ka?

      Delete
    2. Anon 18.58

      Semoga Allah SWT memberikan Hidayah kepada kamu..

      kamu orang yang tidak tahu.. sebab itu kamu marah. Sedangkan PAS mereka sendiri semasa tidak tahu mereka marah

      tapi hari ini Allah SWT tunjukkan kebenaran-Nya

      Tuan Ibrahim Tuan Man yang cukup lantang pun akhirnya terbuka dilembutkan hati memahami fitnah ke atas IMDB dan DS Najib amat merbahaya

      Semoga kamu dan rakan2 kamu juga akan sedar dan mengubah pendirian semasa memangkah undi PRU14 nanti..doakan ya. Allah Maha Pengasih!

      Delete
    3. 19.02...kenapa tak boleh bayar IPIC hari ni? Simple question....tak payah gebang.

      Delete
    4. Semoga Allah SWT memberikan Hidayah kepada kamu..

      kamu orang yang tidak tahu.. anon 19.06, sebab itu kamu marah.

      Sedangkan PAS dulupun mereka sendiri semasa tidak tahu mereka marah, mereka lebih arif bab hukum dan tahu maslahat..tp akhirnya mereka akur dan terima penerangan jelas Arul Kanda.

      Alhamdulillah!

      Delete
    5. 19.08.. podah punya answer.

      Delete
  49. Tak tumbuh,
    tak melata...
    Hujah kukuh,
    Buat apa rahsia..

    Udang galah,
    Jgn dibuat sup..
    Tak ada salah
    Buat apa tertutup..

    Akal mau waras,
    Fakta mesti serlah
    Kalau brahmim Puas,
    Pariah tunduk diam dah sudah..?

    Bukan masalah hendak taat,
    asal amanah tidak sesat..
    Islam pun mmg sejagat,
    Umat mesti cerdas bermaklumat.

    Hari malam dekat menjelang,
    Data akan bawa Jembalang
    Ada yg merangkak,ada yg terbang,

    rupa tak sama,perangai lebih kurang
    mkn tetap sama,tahek low cincang,
    nak kata orang bukan orang.
    hirup kencing lobai berbalang..

    ReplyDelete
  50. Macai2 tetap berdedak dan keras kepala spt Shabudin tokey dedak blog picisan, Otaman, Macy, John Doe semua2 angkatan dedak Mamakutty yg berperang mahu menjatuhkan, mengutuk memfitnah Najib dalam blog ini Insya Allah akan disampaikan Hidayah-NYA supaya hati2 kamu semua menjadi lembutkan dan dinampakkan kebenaran,

    Mereka2 ini menjadi begini kerana tahu tahu kebenaran..dan jahil dengan Agama-Mu Ya Allah. Sampaikanlah kebenaran kepada mereka!

    Akhirnya terus memangkah BN semasa di depan kerta undi tersebut.. di pusat-pusat mengundi kelak...

    dengan IZIN dan QUDRAT Allah SWT Tuhan Yang Maha Berkuasa lagi Maha Perkasa..KUN FAYA KUN-NYA akan menguba hhati2 kamu balaci2 mahathir Laknatullah.. dan seterusnya memangkah undi BN tanpa disangka2...

    Sesungguhnya Mahazalim tiada apa2..melainkan sifat busuk dan hina sahaja! Aminn ya Robbana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "dedak blog picisan".

      aik,?! pivisan la sgt sampai1856 terpaksa selinap masuk buang najis komen tak bethujah.
      Mykemut pocik , Haramkah kiok, trangarukite kelaut.
      lain2 media pro umnbnpas pun dah jadi usang. Komen pun tak kasik ,ko bukan patriotic ko pathetic

      ...mana kamus ox aku maah!!

      Delete
    2. Semoga Allah SWT memberikan Hidayah kepada kamu.. Anon 19.03.

      Nafsu Amarah aku dikawal oelh Syaitan Dikebali yang berwatak munafik..

      Semoga semasa PRU14 nanti kamu akan lembut hati oleh Allah SWT.. dan tanpa ragu2 lagi akan memangkah pihak yang membawa kebenaran.. yang pada masa ini jelas ada pada UMNO BN dan PAS..

      byk2 berdoa ye. Blog Picisan ini pun sebagai ujian fitnah. kita kena hadapi dengan tenang kerana mereka pendedak terbilang ini besar rangkaian dedaknya.. lumayan.

      Jadi manusia akan lemah dengan suapan begitu.



      Delete
  51. Insya Allah saya yakin.. berkat doa dan tawakkal pada Allah SWT Tuhan Yang Esa.. akan ada sebahagian macai MadeyKutty yg meluap-luap marah pada Najib pada hari ini kan terubah hatinya pada hari mengundi PRU14 nanti.. untuk menolak Pakatan Harapan.

    Seterusnya akan memangkah undi pada logo Barisan Nasional dan PAS.. tanpa disangka2.. Semoga Allah SWT mudahkan..Amin..Aminn

    Mereka ini jahil dan tidak tahu.. mereka tidak dapat melihat yang mana benar yang mana palsu.. Semoga Allah SWT mudahkan dan tunjukkan Hikmah-Nya.. menolak penzalim sebenar yang memakai topeng 'iblis yang dikenali'

    Aminn..Amin..Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sedia pangkah PAS kalu kau bagitau apa kau paham pasal pelan rasionalisasi 1mdb. Amacam, set?

      Delete
    2. Cai 18;59, kalau dalam hati tu, suka Hina org, dengki..

      Baik kamu belajar dulu..abad dalam berdoa ada berapa perkara?

      Delete
    3. Semoga Allah SWT memberikan Hidayah kepada kamu..

      kamu orang yang tidak tahu.. sebab itu kamu marah. Sedangkan PAS mereka sendiri semasa tidak tahu mereka marah dulunya

      untuk mencari Hikmah dan Kebenaran Tuan Ibrahim Tuan Man berurusan terus dengan orang yg ahlinya..

      mereka tidka rujuk blog sampah picisan atau icon penipu seperti Lapiji Lapussy atau Madeykutty. sbb mereka itu sumber munafik

      Maka bijaknya PAS mereka terus cari Arul Kanda..Alhamdulillah Arul kanda is a generous man.. cool n brilliant..

      jadi bertanyalah pada ahlinya..jika kamu tidak mahu sesat (panduan org yg mencari kebenaran dalam Islam)

      bg aku pulak paham pelan rasionalisai imdb ini terbaik untuk melawan fitnah jahat PH dan MAdeykutty. Mencairkan aset2 yang diperlukan atau terbitan bon yang terplih supaya 1mdb tak disabotaj lagi. kepercayaan pelabur akan hilang kerana persepsi.

      Untuk merasionalisasikan 1mdb beberapa langkah telah diterangkan dengan jelas oleh Mr Arul Kanda dalam slot perdana khas di TV dahulu.

      so bagi kamu yang buta kayu dan hati perut membusuk dengan fitnah..kamu akan meniru sikap seberpti bangsa Yahudi Bani Israel memekup telinga apabila sesuatu penerangan diberikan oleh Nabi mereka ketika itu

      Apakah kamu sama taraf dengan golongan Bani ISrael yg dilaknat Allah wahai penganut parti Mahadeykutty?

      Delete
    4. 18.59 saya persilakan saudara terangkan pada saya yg jahil ni pasal pelan rasionalisasi 1mdb. Kalu ok saya undi PAS. Sila saudara, sila.

      Delete
    5. 19.16....aset mana nak dicair; berapa dapat hasil cairan aset?

      Terbitan bon yang terpilih? Bon mana yang terpilih???@#$
      Berapa coupon rate? Bila matang? Berapa hasil terbitannya?

      Delete
    6. Semoga Allah SWT memberikan Hidayah kepada kamu..

      kamu orang yang tidak tahu.. sebab itu kamu marah. Kamu jahil tapi kamu angkuh dan terus berada dengan kelompaok orang2 jahat dan penipu.

      Untuk menghilangkan kejahilan kamu kena cari sumber asalnya.

      ini bukan mengaji Kitab Agama..kamu taip je di Google cari pelan rasionalisai 1mdb.

      bersepah jawapan positif dan dipercayai bolehkamu dapat dan faham..

      cuma jgnlah jadi mcm banga Yahudi..suka memekup telinga dan berdolak dalih..

      bukan nk cari kebenaran tapi hanya loyar buruk..

      lagi satu..usah terikut sgt dgn hasutan.. seolah2 isu imdb ini lebih besar dari isu Aqidah yg melanda anak2 Melayu seperti anak Mahadey si Marina \

      sepatutnya isu macam itu wajib diperjuangkan.. RUU mahkamah Syariah dilawan habis2an supaya diluluskan segera

      ini tak pula bunyi malah madeykutty sendiri berjamaah bersama DAPig menghentam dan menentang usaha2 mcm itu..

      so kamu fikirlah kamu berada di pihak mana??

      Delete
    7. 19.26....jawapan apa ni? Kalau tak tau, jawab jer tak tau, tak payah gebang pasal "terbitan bon terpilih"; tah apa punya jenis bon nie....bahlol. Macam mana aku nak bagi undi kat PAS kalu penyokongnya bahlol?

      Delete
    8. http://www.jasa.gov.my/images/buku/2016/1MDB.pdf

      Itu lah aku cakap kamu memiliki siri2 Yahudi bani Israel

      Kamu bukan nak tahu tapi kamu nak menipu dan memfitnah

      Kalau betul2 nak tahu detail minta budin picisan tulis surat hasut Najib-Zahid mcm ari tu tanya soalan2 spesifik..

      lepas tu boleh call JASA, Kementerian Kewangan, Boleh contact Arul Kanda macam PAS buat..

      kalau kamu tak percaya dan tak yakin dgn jawapan aku..

      Lepas tu..kamu terlalu berlebih2an isu imdb ini mcm ianya isu Aqidah

      Allah SWT tak suka berlebih2an dalam satu perkaya yang remeh!

      Isu Aqidah anak madey kamu tak berminat pun nak pulihkan.. so nampak tak kamu ni penipu dan pembelit..

      Delete
  52. imdb mempunyai aset2nya wahai anon..
    imdb tidak meminjam pun wang dari kerajaan seperti yg berlaku pada Proton atau kerugian hangus Forex..

    Imdb melakukan pelan rasionalisasinya secara independant. Mencairkan aset2.. dan membayay hutang sebelum tempoh matang dek kerana sabotaj dan difitnah melampau. Bon2 hutang untuk memajukan IMdb telah digagalkan peringkat awal

    Alhamdulillah 1mdb bukan company muflis seperti Proton yg tahun lepas sampai tak mampu untuk membayat wang kepada vendor dan gaji perkerja.

    Cuma untuk lebih lanjut.. kamu elok lah tulis surat pada Arul Kanda macam Budi Blog Picisan inu tulis pada Najib pasla Zahid..

    bukan susah pun..tp sebab nawaitu kamu tak betul.terikut perangai jahat madeykutty

    cuba selidik sejarah madeykutty.. dengan siapa yang dia tak bermasalah??
    hanya dengan Tun Razak sahaja kerana Allahhyarham Tun Razak meninggal dunia usia muda..

    kalau tak rasanya MAdeykutty akan 'belasah' Tun Abdul Razak seperti Almarhum Tunku jugak..mungkin?

    belajarlah dari sejarah dan kenalilah siapa yg jht dan penyangak sebenar..bosan lah nk ulang2..

    mcm berckp dgn budak2 terencat akal pulak di blog picisan buding dedak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aset apa? Sila bagitau value?

      Delete
    2. Kamu masih jauh dr Hidayah Allah..

      sbb itu kamu masih berloyar buruk. Aku tahu kamu ini macai penyembah Madeykutty.. jd is hati itu bukan nak cari kebenaran tp nk cari isu..

      kalau kamu ikhlas demi Tuhan Allah Yang Maha Esa..kamu akan bersungguh2 melawan blog picisan budin munafik ini.

      sbb sumber cerita yg sah iMDB bersepah. Nilai aset atau pelan rasionalisasi imdb boleh diperolehi lebih detail jika kamu tuikhlas nak tahu bukan nak MENIPU..

      ini salah satu soala2n lazim rasmi dijawab kerajaan

      http://www.jasa.gov.my/images/buku/2016/1MDB.pdf

      Kamu baca dan fahamkan.. jgn jadi perangai Yahudi Bani Israel ye... memutar belit..akhirnya Allah Melaknat mereka!

      Delete
    3. 19.32...dah agak dah kau tak tau. Anyway, thank you, you better stick to umno, orang macam kau diperlukan umno. Good luck mate

      Delete
    4. TO ALLS MALAYS,

      UNDI BERSATU KITA KEMBALI BERSATU,
      MASA UNTUK MELAYU KEMBALI BERSATU,
      NAMA PUN BERSATU,MEMANG BERSATULAH

      CUMA UMNO DAN PAS PERLU DIREJAM DULULAH

      JANGAN MARAH YE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      TUNGGULAH MASA MEREJAM
      /MASA PRU-14

      Delete
  53. Macai tetap blog picisan Budin..

    err ko sebut ape? adab berdoa?

    ok skg ko pulak beri adab berdoa..nak dengar lah..

    adab berdoa ni ikut doa cara Islam ke cara Kristian?

    Kalau cara Islam kena ikut semua.. bukan pilih2 je mcm Madeykutty buat..

    boleh tak cerita kat aku apa pula adab berdoa yg ko amalkan sehingga menghalalkan ko jadi pemfitnah?

    Silakan bro ??

    ReplyDelete
  54. Wah..nampak dewan dah ada orang
    Semua berjubah, serbannya panjang
    Duduk menanti anney temberang
    Anney datang nak cover jalang!

    Meja leper tempat bertemu
    Anney pun masuk sedia nak tipu
    Ostat berjubah dengar terpaku
    Fikir banyak ostat tak mampu!

    Terjelir lidah mata terbuntang
    Anney explain banyak temberang
    Air liur bersembur nadanya garang
    Ostat mendengar menjadi sayang!

    Anney sudah selesai menipu
    Ostat angguk Anney berlalu
    Hutang billion Anney tak bagitahu
    Ostat seronok,kena tipu tak malu!!

    Ini Anney cai paria
    Sama Bijan dia saudara
    Pusing putar Anney juara
    Depan Pakatan tak berani bersuara!

    Cai bangsat tak tahu di untung
    Campur air kencing maknya mengandung
    Bila lahir perangainya lotong
    Bangang Baghal sini nak kelentong!

    ReplyDelete
  55. Semoga Allah SWT memberikan Hidayah kepada kamu..

    kamu orang yang tidak tahu.. sebab itu kamu marah. Kamu jahil tapi kamu angkuh dan terus berada dengan kelompaok orang2 yang terus menipu dengan kejahilan..


    Semoga semasa PRU14 nanti kamu akan lembut hati oleh Allah SWT.. dan tanpa ragu2 lagi akan memangkah pihak yang membawa kebenaran.. yang pada masa ini jelas ada pada UMNO BN dan PAS..

    byk2 berdoa ye. Blog Picisan ini pun sebagai ujian fitnah. Jgn terpengaruh.. kita kena hadapi dengan tenang kerana mereka pendedak terbilang ini besar rangkaian dedaknya.. lumayan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...