Saturday 12 August 2017

SEDAR TAK SEDAR, AS$50 JUTA DUIT KITA MELAYANG BEGITU SAJA DAN ADAKAH IA WANG DARI CHINA?


Akibat gagal menepati janji dan menangguhkan bayaran sebanyak dua kali kepada IPIC, sedar tak sedar kita sebenarnya sudah kerugian sebanyak AS$50 juta hanya dalam sekelip mata.

Berdasarkan perjanjian yang dipersetujui, 1MDB perlu membayar kepada 1PIC sebanyak AS$603 juta atau RM2,600 juta sebelum 31 Julai 2017 yang lalu.

Disebabkan gagal menunaikan janji kerana ketiadaan wang, tetapi dikatakan cuma masalah teknikal, 1MDB kemudian diberikan tempoh selama 5 hari lagi.
Selepas 5 hari, 1MDB gagal sekali lagi membuat pembayaran dan akhirnya diberikan tempoh sehingga 31 Ogos  untuk membuat pembayaran tersebut.

Tetapi, penangguhan yang diberi IPIC itu tetap ada syaratnya. Sebagaimana yang disahkan oleh Pengerusi 1MDB, Irwan Siregar Abdullah, lanjutan tempoh sehingga 31 Ogos itu adalah dengan syarat bayaran sebanyak AS$310 juta (kira-kira separuh daripada jumlah hutang AS$603 juta) perlu dibayar sebelum 12 Ogos.

Seperti yang dikehendaki, 1MDB semalam dilaporkan sudah menunaikan janjinya kepada IPIC itu, sehari lebih awal daripada tempoh 12 Ogos yang ditetapkan.

Tetapi, bayaran yang dibuat bukan AS310 juta, sebaliknya AS$360 juta.

Kenapa tiba-tiba ada tambahan jumlah sebanyak AS$50 juta atau lebih RM200 juta?

Dan sepertimana yang ditanyakan oleh Lim Kit Siang, apakah AS$50 juta lebihan itu sebenarnya merupakan faedah lewat bayar atau denda kerana gagal menepati janji?

Harus disedari bahawa 1MDB kini adalah syarikat milik Kementerian Kewangan dan ia bermakna sebarang bebannya adalah ditanggung oleh rakyat Malaysia juga.

Selain beberapa kerugian sebelum ini, kini sekali lagi kita kerugian sebanyak AS$50 juta hanya disebabkan gagal menepati janji.
Bayangkan apa boleh dilakukan dengan wang sebanyak AS$50 juta itu jika dibelanjakan untuk membantu rakyat miskin, program pendidikan, perumahan atau sebagainya?

Namun kerana kita dipimpin oleh pemimpin yang gagal, tak pasal-pasal AS$50 juta melayang begitu saja.

Secara kebetulan pula, bayaran AS$360 juta kepada IPIC itu dilakukan hanya selepas dua hari berlangsungnya majlis pecah tanah projek Keretapi Pantai Timur atau ECRL oleh Perdana Menteri di Kuantan, Pahang.

Selain projek ECRL bernilai RM55 bilion itu dibiayai sepenuhnya oleh China, pakar-pakar tempatan sebelum ini turut mempertikaikan kos yang dianggap terlalu tinggi bagi projek tersebut di mana mereka menilai kos yang munasabah adalah tidak melebihi RM40 bilion.

Daripada gagal membuat bayaran, pelik juga tiba-tiba 1MDB ada wang AS$360 juta?

Adakah ini bermakna wang dari China telah mula turun dan menolong 1MDB? (ShahbudinHusin 12/08/2017)

146 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg u carutkn nii..💲💲⚠

      Delete
    2. ted...

      Apa khabar & ke mana hilang? I miss your comical act. Anyway, welcome back.

      Delete
    3. Sial Najib dan Rosmah sempat lagi cilok 50j dollar.

      Moga Najib dan Rosmah cepat mampus ditelan bumi bersama Tuhan Cash mereka macam Qarun.

      Delete
    4. 14.47 saya tak rasa duit 50 juta tu dicilok sebab duit tu dimasukkan kesemuanya ke akaun IPIC untuk buat bayaran.

      Yg jadi persoalannya.......bayaran tu dah lebih dari yg sepatutnya.......jadi soalnya ada ke 50 juta tu bayaran interest (faedah) yg dikenakan sebab lewat bayar hutang??

      Kalo kita kena bayar interest......tak ke rugi tu sebab 50 juta tu boleh dibuat penambaikan perubatan dan pendidikan rakyat yg baru2 ni peruntukannya dipotong.

      Daaannn....kalo betol 50 juta tu bayaran interest.....memang haramjadah basah-lencon kita kena kencing.

      Kita kena ingat penjamin 1MDB ialah kerajaan.........apa2 yg melibatkan duit kerajaan maknanya melibatkan duit rakyat.

      Ini bukan duit dari harta gua Kassim Baba. Harta gua tu dia simpan elok untuk 10 keturunannya untuk bershopping 10 abad lagi......

      Kesimpulannya........memang binatang sape yang kencingkan rakyat ni...!!

      Delete
  2. First...!!! 50juta us tuu celah gigi pm najib jerr..sedar tk sedar tiba2 tarif air dn letrik naikk tanpa pengetahuan rakyat.. Rakyat disuruh berkorban utk kesejahteraan negara..rakyat disuruh mkn nasi dgn tuyu..💘💘💖💔

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. US$50 juta bukan kecil anak. Tak pasal KERA-jaan Najib buang US$50 juta(RM200 juta) juta begitu saja. Jumlah itu dapat menampung ribuan biasiswa untuk pra graduan yg kini telah disekat-sikat oleh Najib Rosmah.

      Allah SWT telah menyelongkar secara beransur-ansur kerja-kerja mungkar Najib Rosmah dgn berbagai pendedahan & hukuman.

      Salam & Teruskan Pejuangan demi menumbangkan KERA-jaan BN (Borosmah Najib).

      Saya nak tanya siapa yg harus bertanggung jawab pembayaran RM2.6 bilyon yg tersalah bayar kpd IPIC palsu..siapa yg meluluskannya & siapa yg menandatanganinya..??

      Delete
    3. Sebagaimana yg diketahui ramai tiap pinjaman ada due datenya dan jika lebih dari due date.....interest kelewatan akan dikenakan pada setiap hari yg lewat.

      Mungkin Mr J yg bijak pandai boleh explain kenapa ada lebihan bayaran sedangkan 1MDB is broke and having a bad cash flow??? Saja bagi sedekah kat IPIC........atau hadiah kepada IPIC in order to thank them sebab sudi bagi extension????

      Kita tengok Mr J punya gasiinggg spiiinnnn......

      Delete
    4. Tak bolehkah sekali sekali lapang dada? 1MDB kena bayar jumlah USD 600 juta bulan ini. Kalau dibayarnya USD 350 juta dahulu kenapa perlu spin? Bila belum bayar spin dan bila dah bayar pun spin? Dulu sibuk DOJ sita harta maka DSN bersalah. Sekarang DOJ dah lepaskan semua tuntutan tanpa syarat pun DSN salah juga? Dulu kata Swiss, Singapura dan Hong Kong siasat 1MDB maka DSN salah. Sekarang bila semua siasatan dah tutup tanpa babitkan DSN (lagikah jauh waran tangkap yg diwar warkan) maka DSN tetap salah juga? Bukankah ini dah masuk sakit psikatrik salahkan DSN. Muhasabahlah kenapa segala fitnah terhadap DSN tak menjadi.

      Delete
    5. Mrs jubor persialannya bukankah pendedak dan menteri menteri pembodek cakap 1mdb ada duit. Kenapa tidak bayar semua dan kenaoa lambat bayar sehingga kena bayar interest. Yang kamu spin ke tempat lain apa hal bangang. Jawap soalan yang ditujukan.
      Malaysia sekarang macam hutang Ahlong lambat kena interest. Banga lah kamu pengkhianat bangsa dan negara kerana negara kuta hutang ahlong. Bangsat

      Delete
    6. 1MDB = 1 Manusia Dok Bayar. Bayar bayar bayar

      Delete


    7. sekarang ini apa untung nya pada rakyat.?

      ERCL tidak ada kena mengena dengan 1MDB sebab mana mungkin tanah tersebut milik 1MDB melainkan tanah tersebut di tukar milik atau di beli oleh 1MDB. Tapi mustahil sebab MoF dah ambil alih 1MDB.

      Siapa yang bayar hutang kepada IPIC? Yang hilang duit IPIC dan yang kena tipu IPIC. Dan yang di dakwa menipu ialah Jho Low dan Reka Aziz, tidak ada kena mengena dengan Najib.

      hari ini Najib yang bayar. kenapa? apa tujuan Najib ambil pinjaman dari IPIC?

      Sepatutnya ambi pinjaman IPIC untuk kos projek ERCL dengan buat bayaran pada China. Tapi terbalik ambil duit dari China bayar pada IPIC?

      wah.. negara selamat sebab DoJ lepas semua tuntutan tanpa syarat. Bila Najib nak mula tuntut semua harta dan aset yang telah dibekukan.?

      Delete
    8. Anon, perlu ingat 1MDB pakai pinjaman bukan duit rakyat. Bayaran yg dibuatnya pun hasil laburan duit pinjaman. Asetnya melebihi hutang. Bermakna 1MDB untung dan duit ini akan kembali sebagai tambahan untuk rakyat. Segala dongeng 1MDB hilangkan duit rakyat adalah merapu. Tak ada ke dikalangan pendokong PH ini yg cuba benar benar faham 1MDB? Yg ghairah kepada kebenaran? Yg bukan mahu sengaja dengar fitnah dan sebarkanya? Kebanyakan saudara adalah pembaca tegar dongeng Hikayat Malim Kutty. Bukalah minda saudara terutama lepas DOJ sendiri mengaku penyiasatan belum buat dan melepaskan segala aset yg dibeku tanpa syarat. Mereka juga mahu lepaskan tangan dari regim korup Loretta dan Comey yg menerima bayaran untuk 'uruskan' kes.

      Delete


    9. ini pasal bayar lebih RM 50 juta. kerana kelemahan Najib kerajaan melalui MoF kena bayar lebih RM 50 juta kerana lewat 5 hari.

      untuk dapatkan balik RM 50 dalam 5 hari ada lah mustahil. Duit nak dapat susah, nak habiskan senang.

      Untuk dapatkan balik RM 50 juta itu sahaja, rakyat akan menanggung derita selama 5 bulan.. tapi Najib tak ambil peduli dengan senang - senang gunakan untuk bayar interest hutang.

      ini mengesahkan Najib tak tahu hal ehwal kewangan tapi bab mengelat Najib terror. Yang kena orang lain.

      Sebab itu Najib ialah PM cum perunding kewangan.. yang guna khidmat perunding lain seperti Jho Low dan Razak Baginda.


      Dari RM 15 Billion berapa fee untuk perunding kewangan ambil?

      Delete
    10. Eehhh Pendekarrr Jebon.......apa untungnya 1MDB kepada rakyat??? Ko jawab soalan aku.

      Ini berniaga buloh kasap.....modal kecik....untung tak derrr.......hutang banyakkkk......rugi jerrrr yg lebihhh.

      Jebon....ko jangan cakap rakyat tak derrr hak nak tau 50 juta lebihan bayaran IPIC tu untuk apa??? Saja dibayar lebih supaya hutang kurang atau.....50juta faedah dikenakan sebab bayar lambat???

      Jebon.....kami rakyat ada hak nak tau. OOooo........bila time pilihanraya suruh rakyat pangkah.........tapi apa pemimpin buat rakyat tak boleh nak tau ye..??? Apa saja pemimpin buat....rakyat boleh tengokkk jerrr, tak boleh tanya2........gitu??? Cantik ko punya muka.....ni bukan duit mak ko tau tak???

      Baagusss betol ko punya spiiin gassiingg ni ye Jebon!! Rupanya ko tak kesah duit rakyat pergi ke mana......asal Kassim Baba ko selamatttt........

      Delete
    11. Jebon haramjadah at 18.41.......apa ko kata......dongeng Hikayat Malim Kutty...???? Malim Kutty..????

      Cilaka bangsat ko Jebon..!! Kurang ajarrr....anak gampang.....keturunan penyamun!! Memang patut ko kena maki Jebon.....you deserve to be cursed...!!

      Bahalol.....bila masa DOJ tutup siasatan??? DOJ nak buka file criminal.

      Sah2 ko gampang........banyak baca kesah dongeng Kassim Baba Orang Kaya Penyamun dan 40 Pencurinya...!!

      Delete


    12. Bayaran yg dibuatnya pun hasil laburan duit pinjaman. Asetnya melebihi hutang. Bermakna 1MDB untung..

      jika betul untung dan hasil pelaburan, macam mana boleh terlambat bayar? Tak kan pembantu Najib tak ada jadual pembayaran untuk 2 kali ke 4 kali ke... atau sekali dan berapa untung rugi jika lambat 5 hari atau lambat 10 hari.

      Semua mesti ada, ikut jadual.. kalau ini pun gagal... TN50 yang bertahun pun akan gagal.

      jika pinjaman di bayar lebih awal tentu IPIC akan beri diskaun. sekarang 1MDB untung apa sebab Najib tak selesaikan semua hutang dan tutup buku dengan IPIC.


      Sebelum ini Najib tidak ada kena mengena kerana yang menipu ialah Jho Low dengan Reza Aziz,. tolong jawab yang ini?

      Delete


    13. apa tugas sebenar Najib?

      jaga negara atau jaga 1MDB?

      Delete
    14. Phantom, pembangunan TRX, Bandar Malaysia, 8 lapangan terbang tentera, projek SCORE, pembelian IPP dan menurunkan tarif letrik IPP adalah sebahagian projek 1MDB. Semua ini insyaAllah membawa menafaat pada rakyat dan negara. 1MDB menjana modalnya sendiri bermakna cukai rakyat tidak diguna untuk pembangunan. Malangnya 1MDB jadi sasaran fitnah dan sabotaj pihak pembangkang. TDM cuba guna 1MDB sebagai tunggangan untuk jatuhkan DSN. Banyak cerita dan fitnah dihasilkan untuk tujuan demikian. Kebanyakan saudara terpedaya dgn jajaan fitnah ini untuk timbulkan benci pada DSN. Berbagai lapuran dibuat diluar negara untuk memalukan DSN dan negara hatta ada tuduhan bahwa Clinton Foundation diberi 'derma' USD 5 juta bagi hasilkan cerita penyelewengan 1MDB dan mengaitkan DSN walau secara tak direct. Alhamdulillah segala usaha ini gagal dan paling akhir DOJ yg telahpun sedar penyelewengan DOJ/CF/FBI. Ambillah peluang ini untuk fahami tujuan 1MDB iaitu untuk menerajui projek pembangunan rakyat dan juga untuk menilai kembali ke mana perginya segaka tuduhan dan fitnah terhadap 1MDB. Adalah malang bagi kita untuk terperangkap dlm mainan bekas pemimpin yg sendiri menghadapi tuduhan lesapkan beratus billion duit rakyat serta mengkayakan kroni dan anak pinak dgn harta rakyat. Kehilangan duit rakyat masa pemimpin ini memang sahih namun perasaan benci terhadap DSN yg ditimbulkan mengkaburkan pandangan kita.

      Delete
    15. Anon 1922, DSN sibuk urus negara. Yg sibuk cerita 1MDB ini pembangkang. Modal pilihanraya untuk jatuhkan DSN. Malangnya dlm sibuk cerita 1MDB pembangkang sendiri tiada apa apa polisi dan rancangan untuk negara. Hatta kalangan sendiripun tak boleh setuju siapa PM dan menteri. Begitulah pakatan sesama serigala.

      Delete
    16. Ehh! Ada kau bro j, sabtu pun keje ke? Obertime? Baguslah, keje leklok! Oh ye, lupa lak.. kalau najib tu betul nak mensejahterakan rakyat, nape rata rata mengeluh dan tertekan..yg dah bunuh diri pun ada! Tolong explain ckit, aku ni skolah x tinggi, satu tingkat jer skolah aku dulu!

      Delete
    17. 1mdb mana ada hutang. Bila tidak boleh bayar dipindahkan ke MOF. MOF yang hutang. Asset banyak sebab dapat free dari kerajaan. 1mdb tidak perlu usaha.
      Kerana tiada hutang dan banyak asset dan banyak pinjaman jadi klepet lah kerja dia.
      Pukimak betul. Mrs jebon bila mau ke neraka. Saya rasa tidak lama kerana sebagai pengkhianat bangsa dan negara biasanya tidak dapat hidup lama kerana disumpah rakyat setiap masa setiap hari. Cepat lah mampos supaya rakyat senang. Neraka memanggil dan menunggu.
      Ooops jangan lupa teman kamu yang sewaktu dengan kamu.

      Delete
    18. Mr J

      Jika kamu asyik kata kami kuat spin . Kamu sedar atau sengaja tidak kesedaran yang kamu itu telah terlebih spin .

      Kamu bilang asset 1MDB melebihi hutang .

      Tolong listkan asset asset yang masih lagi ada di dalam genggaman 1MDB .

      Kemudian jangan lupa kamu listkan juga berapa hutang hutang yang terpaksa di tanggung olih 1MDB .

      Jikalau kamu tidak bolih atau tidak punya kemampuan utk melakukan apa yang saya ajukan ini , adalah lebih baik tutup saja mulut kamu itu .

      Saya sedang menunggu ...sambil menonton perlawanan bola /

      Delete
  3. Sengaja ditangguh supaya duit lebih tu dibagi balik kpd ..... dan akan jelas duit itu dianggap DERMA.....betul ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh ada kickback rupanya.

      Delete
    2. 50 juta di celah 2.6 bil lagi pun elok di perap naik la lagi nilai nye. Apa pun everything only on paper. Ada kisah ke ... selagi boleh rolling the country. Go ahead, you guys dok kondem no hal la bro. Hanya bunyi bunyian tak mendatangkan apa2 perubahan. Nak ubah please reda ja la Bn will again becomes greatest ruler since Arwah Tunku ok, until the greatest leader take over terus rules the country but entire world. Just be patient wait & let all of us see the real dream comes thru .... that is junjungan besar alias Al-Mahdi. So all of must glad born in M'sia & feel proud only because we will control entire in name of Islam.

      Delete
  4. Malaysian Cybertrooper12 August 2017 at 09:41

    Tunggu je la kejap lagi bila puak-puak pencacai Najib masuk...
    Konfem mereka akan kata 1mdb sebenarnya ada duit dan aset. Takde hal la kalau nak bayar.

    Mereka sama sekali tidak akan mengaku bahawa 1mdb dah boleh masuk kategori bankrap. Cara mereka cakap tu pulak... Alamak! Seolah-olah mereka yg mengendalikan akaun 1mdb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana Islam Malaysia pun depa ada dok pakai jugak tu.......!!!

      Delete
    2. Statement Mr J semalam,

      "Hatta 1MDB yg dikata bangkrap itu hidup sihat dan langsaikan hutangnya."

      Pandai yg tak boleh diikut,bodoh yg tak boleh diajar...

      Delete
  5. pada rakyat malaysia READY lah,jika Najib/bn menang lagi pilihanraya,nampak gayanya,peratusan % GST akan naik.dari 6% kepada 10%.
    CARA najib berfikir nak naikkan ECONOMY NEGARA senang aje,TAKPAYAH "CRACK KEPALA"..naikkan peratusan GST."SETTLE.

    .........................ABUP.......................

    ReplyDelete
  6. tak ingat kubur ke diorg nih? hak rakyat diabaikan... najib kena sedar negara bukan kaya mana pun, ramai rakyat yg miskin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...HE...MADEY TAK INAGT KUBUR?......

      Delete
    2. Tok sah hirau org lain, 10:37,

      Kita-kita ni...., ingat kubur tak...???

      Delete


    3. mahathir tentu-tentu di makam pahlawan..

      10 37.. entah-entah kubur pun tak nak terima..

      Delete
    4. Semalam seorang dari teman seperjuangan kita telah menelanjangkan identiti seorang mercenary/cybertrooper upahan KERA-jaan Najib Rosmah.

      Untuk pengetahuan rakan2 seperjuangan lain2, makhluk 10:37 adalah cyber trooper BN yg saya cukup kenal siapa dia.... yg selalu menyamar dgn pelbagai nama samaran mendukung KERA-jaan Najib Rosmah yg merusak hancur leburkan kestabilan, maruah & ekonomi, negara. Dia seorang pengecut tak berani guna nama sebenar tapi berbangga dgn samaran Kejora sempena nama singkatan KJ yg dipuja-puja sebagai bakal PM paling muda & hebat. Ada kala dia mengguna nama Paul Bagio,Silok 50 dsb. Namun lumrahnya dia guna AnonyMOUSE saja supaya tidak mudah dijejakki untuk dipertanggung jawabkan dakyah jahat yg merusakkan.

      Waspadalah teman2 seperjuangan.

      Delete
    5. Pak Othaman....thank you for the reminder. Kita sini pon dah ramai yg perasan ada pencacaiii yg buat one man show.....sendiri post sendiri balas.

      Dia org sebenarnya ada dalam 2, 3 org jerrr tapi guna macam2 nama.....but usually mereka guna anon....

      Kejora tugasnya oalah maki sumpah Tun M.......lagi 2 org tu tugasnya tegakkan benang basah dan tolong bersih-muliakan regime penyamun di mata org ramai.....

      Delete
  7. 50juta adalah kos curah cat merah (denda).
    Wahai langau A9 dan Qseben,
    Usah la kamu dtg menabur tahek low disini. Kamu2 adalah pemudahcara pecacai UMNOBN PAS.

    Wahai Lobai ulamak2 bacul,
    Usahla kamu nak pongpang letup pecah mike. Hina huduh dimata rakyat.

    Wahai penguasa, pentabdbir,yg berkhidmat dilantik, dibayar okeh rakyat,
    kamu telah gagal pegang amanah rakyat dan anak cucu.

    Wahai Media maLoya 3 suku,
    Perkara2 sah Mungkar depan mata skrg, tak perlu nak kambus lagi. Berbus2 belia, penjawat,makcik pakcik kibutz sambil lawatan yg dijadikan background prop tidak cukup lagi utk menipu rakyat.

    Khabar dusta dan penghinaan yg kamu memungkinkan 24/7 adalah rezeki haram bag kamu dan keluarga.

    Tidak mungkin pembasuhan berkali umrah ramadhan, atau doa dan pekikkan yahanabanana olej yok sheikh berbayar akan dpt basoh dosa2 kamu.

    Allah tak boleh ditipu

    ReplyDelete
  8. Dalam perniagaan itu perkara biasa...

    Yg kau Budin sebuk sangat kenapa??

    Nanti bila 1MDB dah bayar hutang tu, kau pun senyap dan cuba cari isu lain pulak

    Hampeh lah kamu ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung rugi bisness duit poket sendiri - pi lantak sama lu.

      Untuk rugi bisness bermodal duit rakyat - tatkala untung, lu sebat masuk poket sendiri; bila rugi, lu galaskan beban pada rakyat utk berkongsi kerugian...
      YANG INI, RAKYAT WAJIB MENYIBUK...!!!

      10:13, lu paham ke, apa itu hal2 berkaitan KEPENTINGAN AWAM....???

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper12 August 2017 at 10:27

      Mangkuk 1013,
      Kalau ko kata kes 1mdb ni sebagai satu perkara biasa dalam perniagaan. Maka kes forex juga sama. Kerugian forex ketika itu adalah kerana ianya adalah satu perniagaan.

      Tapi 1mdb ni sudah jadi lain, dulu kata dah bayar, lepas tu IPIC kata tak terima sekarang nak bayar lagi. Apa jadi dengan bayaran yang pertama dulu? Boleh jawap?

      Delete
    3. Pandai 10:13 tak boleh diikut.
      Bodoh 10:13 tak boleh diajar.

      Delete
    4. Yg kau marah sangat kat Budin ni kenapa? Suka ati dia la. Kalau kau tak suka tak payah baca. Bukan dia paksa suruh kau baca pun. Lain la kalau dia tulis kat banner atau bunting dan letak dpn rumah kau.

      Delete
    5. Setuju 10:28,

      Budin bukan paksa org singgah blog dia dan paksa org baca apa yg dia tulis.
      Marah2 dan dicapnya kaki sibuk...
      Jadik salah...!

      Najib set-up syarikat, tiada janaan pendapatan, berakhir dgn sarat hutang dan PAKSA semua rakyat tanggung kerugian sbb syarikat adalah jaminan MOF.
      Tak marah pulak...???
      Pasrah je...???
      Redha je...???
      Kalau marah, jadik SALAH pulak...

      Delete
    6. HE...HE...HE...DALAM 2 - 3 MINGGU NI BUDIN DOK SPIN CERITA 1MDB....LANTAK KO LERRR BUDIN....

      Delete
    7. Di mana spinnya...?

      Delete
    8. Malaysian Cybertrooper12 August 2017 at 10:49

      Anon 1040,

      Nampaknya dalam 2 - 3 minggu ni ko pun dok masuk blog budin ni. Buat apa ye? Budin paksa ko masuk ke? Atau Tuhan Semah ko yg suruh masuk?
      Ko memang tak tau malu ke? Tak mampu nak buat blog sendiri ye?

      Delete
    9. ISU FOREX? ...PERNIAGAAN?....PERNIAGAAN APA KALAU DAH BERJUDI MACAM TU....PERNIAGAAN BULUH KASAP ...DAPAT PANGKAL HUNUNG LESAPPPP.....MADEY DAH NYANYUKKKKKK..........

      Delete
    10. Macam kojola juga yg berniaga sewa punggong di Gay..lay street, di Spore.

      Untung dari forex.

      Delete
    11. Zack...di Spore Bugis Street terkenal tempat pondan & pelacur cari makan, terutama kelasi2 kapal dari luar negara yg singgah di pelabuhan Spore.

      Dah kenalah tuu..kombinasi antara Kejora-Najib...Seorang pondan pengecut + Bugis pengecut.

      Delete
    12. 10.13....bayaran huyang IPIC tu melibatkan duit takyat....memang patutlah masyarakat masok campor....bukan setakat Budin jerr....sumer rakyat pon nak tau. This is public interest punya hal.

      Ni bukan duit mak bapak ko.....atau duit dari tabong babi....oooppss sori silap.....tabong baby....ni duit rakyat....luuu ada pahammm???

      Pencacaiiii 10.13....may you enjoyyy paying 1MDB debt for the rest of your life....!!

      Delete
  9. Si Madey dah sabotaj 1MDB hingga 1MDB bermasalah,

    sekarang nak kata 1MDB macam2 pulak...

    Kalau dulu perniagaan berjalan lancar, dah banayk manfaat kepada rakyat Malaysia...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper12 August 2017 at 10:23

      1) Tolong ceritakan cara Tun Mahathir sabotaj 1MDB.

      2) Pembayaran yang pertama yg dibayar kepada Aabar Investments PJS Ltd. apa jadi?

      Delete
    2. Ehh...! Tadi, si 10:13 cakap, rugi dalam perniagaan adalah lumrah.

      Kenapa bila rugi, nak salah pointing orang lain penyebabnya...???

      Tipikal mentaliti org Melayu...

      Delete
    3. Pandai 10:15 tak boleh diikut.
      Bodoh 10:15 tak boleh diajar.

      Delete
    4. P E R I N G A T A N .. .. .. !!!

      Semalam seorang dari teman seperjuangan kita telah menelanjangkan identiti seorang mercenary/cybertrooper upahan KERA-jaan Najib Rosmah.

      Untuk pengetahuan rakan2 seperjuangan lain2, makhluk 10:15 adalah cyber trooper BN yg saya cukup kenal siapa dia.... yg selalu menyamar dgn pelbagai nama samaran mendukung KERA-jaan Najib Rosmah yg merusak hancur leburkan kestabilan, maruah & ekonomi, negara. Dia seorang pengecut tak berani guna nama sebenar tapi berbangga dgn samaran Kejora sempena nama singkatan KJ yg dipuja-puja sebagai bakal PM paling muda & hebat. Ada kala dia mengguna nama Paul Bagio, Silok 60, nek tempoyak dsb. Namun lumrahnya dia guna AnonyMOUSE saja supaya tidak mudah dijejakki untuk dipertanggung jawabkan dakyah jahat yg merusakkan.

      Waspadalah teman2 seperjuangan.

      Delete
    5. Kalau di Sabah orang panggil dia si KUYUK.

      Delete
    6. syabas pada teman seperjuangan kita yang dapat melondehkan sikeparat tu.

      Delete
    7. Semalam Bro John Doe ada suruh kita cakap baik2......tapi nampaknya ini Anon 10.15 dah cabar lebih2 pulak ni.....

      Aku kalo org sentuh hal Tun M aku punya darah memang go upstairs........ini 10.13 & 10.15 ialah pencacaiii angkat najisss yg sama.

      Woiiii 10.15.......ko jangan kurang ajarrrrr lebih2......bila masa Tun M sabotaj 1MDB??

      Haramjadah luuuu.....terimalah hakikat pencacaiii oooiii....yg 1DB tu dah discrewed up oleh bapak penyamun.

      Duit dah banyak billion dilencongkan ke lain. Tu sebab sekarang 1MDB kena tanggung kerugian duit2 yg dilesapkan tu.

      Ko kena ingat......1MDB bayar bermilion2 kat Aabar Ciplak.....dan duit tu tak tau ke mana dah dilencongkan.....tak derrr satu inisiatif nak trace dan cari dalang yg larikan duit tu.

      Pastu alih2.....kita dengar IPIC tuntut bayaran yg patut dia org terima. 1MDB bayar pulak sekali lagi tapi kali ni pada company yg tulen....dah 2 kali bayaran....tak ke bodoohhh tuuu????

      Kita rakyat ni cuma dapat pandang jerr sumer penyelwengan berlaku right in front of our nose......sabor ajerrle....

      Aku nak tanya ko.....ada ke Tun M yg buat bayaran ke company Aabar Ciplak tuuu???

      Ko punya tuduhan pada Tun M ni tak berasas sama sekali.....

      Yg tubuhkan 1MDB....
      Yg buat hutang 1MDB...
      Yg uruskan kewangan 1MDB...
      Yg sign itu ini dokumen 1MDB...
      Yg bayar hutang 1MDB...
      Sumer yg di atas tu Tun M yg uruskan ke???

      Dgn korang macaiii ni memang tak boleh sabar punya...!!

      Sah2 bangaannnggg !!!

      Delete
  10. Golongan penyembah umno/pas tidak faham perkara ini
    kerana hanya itulah thohan bagi mereka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas mana faham.
      Buka meja bulat dapat minum kopi free balik lah

      Delete
    2. Depa mana pernah bayar income tax pun. Apa yg depa tau?
      Usung tin milo depa taulah.
      Sampai buncit perut2.

      Delete
  11. Rilek semua.. kami sebagai rakyat terutama rakyat felda akan terus membantu kerajaan untuk bayar apa sahaja untuk 1mdb...rilek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper12 August 2017 at 10:39

      Boleh rileks bro kalau Mat Maslan kata GST hanya akan dikenakan pada rakyat Felda.

      Boleh jugak rileks kalau kenaikkan harga minyak hanya untuk warga Felda.

      Pencacai UMNO/BN lain... Mereka banyak dapat duit haram. Bagi anak bini makan takde hal punya.

      Kami yang pendapatan tak seberapa ni yg penat nak menanggung biawak hidup kat Putrajaya tu.

      Delete
    2. HE...HE...HE...KECIAN KO....KAIS PAGI MAKAN PAGI KAIS PETANG MAKAN MALAM.....

      Delete
    3. Cai 10:43,
      Lu lain lah.
      Jilat pagi, mkn pagi,
      Jilat ptg, mkn ptg.

      Delete
    4. Malaysian Cybertrooper12 August 2017 at 10:51

      Pencacai 1043,
      Setidak-tidaknya aku tak bagi anak bini aku makan duit haram macam ko.

      Delete
    5. Cai 10.45
      Lu jilat ler Juboq Ketua Dapigs To' Kong Penang tuuuu....
      Pas tu makan tulang Babi Dapigs sekali..
      Jangan tercekik udah lerrrr....

      Delete
    6. .. .. W A R N I N G .. ..

      Semalam seorang dari teman seperjuangan kita telah menelanjangkan identiti seorang mercenary/cybertrooper upahan KERA-jaan Najib Rosmah.

      Untuk pengetahuan rakan2 seperjuangan lain2, makhluk 10:43 & 10:52 adalah cyber trooper BN yg saya cukup kenal siapa dia.... yg selalu menyamar dgn pelbagai nama samaran mendukung KERA-jaan Najib Rosmah yg merusak hancur leburkan kestabilan, maruah & ekonomi, negara. Dia seorang pengecut tak berani guna nama sebenar tapi berbangga dgn samaran Kejora sempena nama singkatan KJ yg dipuja-puja sebagai bakal PM paling muda & hebat. Ada kala dia mengguna nama Paul Bagio,Silok 50 dsb. Namun lumrahnya dia guna AnonyMOUSE saja supaya tidak mudah dijejakki untuk dipertanggung jawabkan dakyah jahat yg merusakkan.

      Waspadalah teman2 seperjuangan.

      Delete
    7. Ini telah berlaku di negara Zimbabwe Afrika ``
      Apabila ditanya sama ada pengaruh ekonomi dan politik China adalah positif atau negatif, maklum balas rakyat Zimbabwe adalah...

      48% daripada responden melihat pengaruh CHINA sebagai "agak / sangat positif," manakala 31 peratus menjawab "agak / sangat negatif."

      Kadar penolakan itu meletakkan Zimbabwe kelima di antara 35 negara Afrika yang dikaji. Tambahan pula, 30 peratus daripada rakyat Zimbabwe tidak berfikir bahawa bantuan ekonomi China ke Zimbabwe adalah membantu. Yang menarik, pelaburan dan bantuan CHINA dalam membina infrastruktur tempatan telah membantu memperbaiki imej China Di Zimbabwe. Empat puluh satu peratus daripada responden berkata pelaburan dalam infrastruktur dan perniagaan adalah faktor penyumbang kepada imej positif China, manakala 31 peratus juga percaya bahawa kos rendah produk Cina sangat membantu. Masalahnya, bagi kebanyakan produk Cina, kos rendah mungkin sama dengan kualiti yang rendah. Empat puluh lapan peratus dari Zimbabwean menamakan kualiti produk Cina sebagai faktor penyumbang yang membentuk pandangan negatif mereka terhadap China. Lapan belas peratus penduduk Zimbabwe juga tidak menyukai China kerana "pengaliran keluar sumber dari Afrika". Sebilangan besar imej negatif China dikaitkan dengan ketidakpuasan rakyat terhadap Mugabe Tidak diketahui. China telah lama dikritik kerana menguatkan pemerintahan autokratik di Afrika melalui urusan ekonomi dan bantuan kewangan, walaupun, dalam kes Zimbabwe, sukar untuk membuktikan sama ada negara itu akan lebih baik tanpa pemboleh ubah China. [Orang-orang Cina] tidak menyumbang apa-apa selain untuk membantu sistem politik yang merosakkan dan menindas sementara menjatuhkan sumber negara kita,``

      APAKAH KITA MAHU PENGUASAAN CHINA SPT DI ZIMBABWE ITU BERLAKU DI NEGARA TERCINTA MALAYSIA INI?

      HAKIKATNYA IA AKAN BERLAKU DI MALAYSIA JIKA ANDA MENANGKAN UMNO BN DALAM PRU14 NANTI

      INI BERSADARKAN TINDAK TANDUK PM NAJIB RAZAK YG TELAH MENJUAL BEBERAPA INSFRASTRUKTUR KEPENTINGAN AWAM DAN HARTA NEGARA SERTA TANAH BERSTATUS FREE HOLD KEPADA SYARIKAT GERGASI CHINA.

      MENANGKAN PAKATAN HARAPAN DALAM PRU14
      IN SYA ALLAH MALAYSIA KEMBALI BERDAULAT
      AMIN

      Delete
  12. khairulryezall a/l osman kutty12 August 2017 at 10:44

    HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2


    SEPANG - Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) akan buka kaunter pertanyaan khas untuk pelancong China di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan KLIA2.

    Pengarah Urusannya, Datuk Badlisham Ghazali berkata, kaunter itu akan beroperasi awal bulan depan bagi membantu melancarkan urusan pelancong negara itu di kedua-dua lapangan terbang tersebut.

    “Setakat ini, 3.4 juta rakyat China melancong di negara ini. Kita sasar seramai lapan juta pelancong China akan melancong ke Malaysia menjelang 2020.

    “Pemilihan untuk buka kaunter tersebut pada September sesuai dengan perayaan Tahun Baharu Cina yang jatuh pada Oktober,” katanya selepas menghadiri mesyuarat penubuhan kaunter China Helpdesk di KLIA, semalam.

    Sementara itu, Pengerusi Tourism Malaysia, Datuk Dr Siew Ka Wei berkata, kaunter berkenaan dapat menyelesaikan masalah komunikasi antara pelancong China dengan pegawai Jabatan Imigresen.

    “Kaunter ini berdekatan pusat pemeriksaan imigresen di KLIA dan KLIA2, dengan individu fasih berbahasa Mandarin akan menjadi pegawai di kaunter berkenaan,” katanya.

    Menurutnya, pihaknya kini sedang berbincang dengan beberapa NGO untuk menjadi sukarelawan di kaunter tersebut.

    Ka Wei turut berharap, kaunter berkenaan dapat diwujudkan di semua lapangan terbang di negara ini. - Sinar Harian


    celahgelegar at 10:27 AM
    Share

    ReplyDelete
    Replies


    1. Cara bisnes macam ini bukan cara cerdik. Berbagai kemudahan di sedia kan setelah China memperolehi 2, 3 projek mega.

      Berlainan dengan kemudahan dan pemasaran yang menarik untuk ditawarkan kepada pelancong, seperti airasia yang menawarkan tambang murah, supaya pelancong datang.

      Bisness yang di buat untuk warga China lebih menjadikan kita sebagai seorang Kuli. Kalau tak ada projek tak ada bisnes macam itu.

      Delete
    2. Jangan jadi membodohkan diri murah hati sangat sampai sumer benda terrrgadaii pada China.

      Tapi jangan harap apa2 pada kepimpinan yg lemah....

      Memang betol Cash is King....sekali China tabor duit......segala macam kehendak mereka kena diikotkan.

      Cerdik ke tidak China Komunis ni.......ini penjajahan bentuk baru. Tak payah main senjata api....main duit jerrr.......

      Bagi orang yg bertuhankan duit.....dia pasti kalah dan terrrgadaii dengan formula wang ringgit ni......

      Bila orang dah tabor duit....kita pon terhutang budi....bila dah terhutang budi....kenalah tunduk pada kehendak dia.

      Samalah yg berlaku pada Sri Lanka, Cambodia dan Zimbabwe......

      Teman teringat masa krisis nilai RM jatuh pada zaman Tun M pada 1997........masa tu IMF tawarkan pinjaman tapi Tun M tolak sebab Tun M kata.....kalo kita berhutang....kita terpaksa tunduk kepada kuasa asing. Maka tu Tun M tolak sebab tak mau maruah Msia tergadai jadi koolie batak pada org luar.....sebaliknya Tun buat alternative lain....kekang tambat RM....yg akhirnya terrbukti berjaya memulihkan nilai RM.

      Itulah beza pemimpin yg bermaruah dengan yg tak bermaruah....

      Kawan2.....PRU14 ni kita pakat kalih..!!

      Salam perjuangan kepada sumer yg sekapal....

      Delete
  13. "Berdasarkan perjanjian yang dipersetujui, 1MDB perlu membayar kepada 1PIC sebanyak AS$603 juta atau RM2,600 juta sebelum 31 Julai 2017 yang lalu."


    PENCACAI UMNO PERASAN TAK JUMLAH HUTANG ASAL 1MDB SAMA DGN JUMLAH DERMA PAK ARAB. ????

    PENCACAI UMNO PERASAN TAK JUMLAH BON YANG TIBA2 DIKELUARKAN BANK NEGARA MALAYSIA HAMPIR SAMA DGN HUTANG 1MDB..??

    MASIH BUAT2 TAK PERASAN..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10:44 yg dihormati...

      Tahniah & rakaman teriman kasih mengingatkan kami rakan2 seperjuangan. Ini boleh juga dijadikan modal tambahan bila kita turba (turun ke bawah) ketika berkempen untuk menumbangkan KERA-jaan BN (Borosmah Najib).

      Salam & Teruskan Perjuangan...!!

      Delete
    2. Dgn bank2 negara pun komplot..geramnya aku kat puok ni.

      Banyakkkkkkk sgt dh salah kuasa..

      Dulu awal awal duit masuk akaun bijan berbillion pun takkan gabenor negara tak tahu? Awal dah boleh siasat...sebelom WSJ@SR dedah dah boleh settle poblem...caiii umno tak rasa muskil ke ? Takde rase pe langsung? Tak paham?

      Delete
    3. mr j ....

      Apakah ini kebetulan? Mintak kau kalau spin mtk spin cara yang berhemah k.biar pembaca blog ni yang masih atas pagar tahu cmna bdak JASA seperti kau spin isu duit berbillion terus menjadi isu kebencian pada agama dan kaum lain

      Delete
  14. Najis Mughallazah: "Sebaik sahaja aku jadi PM, Malaysia ini aku punya. Aku boleh buat apa aku suka. Kau orang jangan banyak tanya lah!!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. hacklesson...

      Itulah haikatnya....Najib & Rosmah dgn dibantu arwah JJ bekerja siang malam berulang alik ke New York di awal pengambilan alih pentadbiran negara dari Pak Lah pada tahun 2008. Mereka bersekongkol dgn puak2 Zionis Yahudi APCO Worldwide & Goldman Sachs bagi mendapatkan Cash (Cash Is King) melalui pinjaman hutang riba haram melampau..yg akhirnya meranap kestabilan, maruah & ekonomi negara.

      Salam & Teruskan Perjuangan demi menumbangkan KERA-jaan BN (Borosmah Najib).

      Delete
  15. 50 juta???.....50 billion pun boleh senyum lagi.Boleh bayar....yer ker..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Downnpayment ECRL,
      Express ChinALong Ready Loan.

      Delete
  16. Akan ku simpan kenangan hutang China

    Yang tak akan terbayar selamanya

    Kehangatan hutang ku masih aku terasa

    Seperti baru semalam ia berbunga



    Lagu Man Bhai tahun 2050

    ReplyDelete


  17. pecat Pengerusi 1MDB, Irwan Siregar Abdullah..

    ganti Khalid Ibrahim..

    ReplyDelete
  18. 4 hari lalu saya ada post...very calm,quite; calm before the storms? Sebab tiba2 serangan terhadap tun berhenti, macam ada ceasefire.

    Dan dah masuk hari ke 2 hari ni cerita DoJ masuk fasa criminal berkenaan duit 1mdb yg dicuri. Tiada komen langsung dari rahman dahlan, kruak, azalina, puad, nazri, AG....Zahid yg dah siap sumpah setia dengan pm pun senyap. Kecuali kenyataan BNBBC , tu pun bukan rahman dahlan yg buat, Eric apa tah yg cakap on behalf.

    Very strange.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Preparations to jump the ship kot...hihi

      Delete
    2. ...if there is a ship waiting, if...hihi

      Delete
    3. Since the ship is sinking......deme tengah perah otak cam mana nak selamatkan toyol dan badaakk sebab dua2 beraaatttt......

      Delete
    4. Sebenarnya PH yg parah. Fitnah 1MDB dah tak menjadi. DOJ sendiri dah mengaku penyiasatan belum dibuat dan lepaskan segala sita tanpa syarat. Cerita dongeng M01 terus hilang. Kesian PH, segala fitnahnya temui jln buntu dgn kuasa Allah. Bagi yg nak sedar tolonglah sedar sekarang. Harapan fitnah yg terakhir guna DOJ pun dah terlerai.

      Delete
    5. Sori lah J...malas nak layan orang JASA.

      Delete
    6. Jebon Gampang......DOJ buka file criminal bangang lagi luas scope siasatannya...

      Delete
    7. Mr . J

      Temberang kamu nampaknya belum menemui noktah penghujong .

      Dari sumber mana kamu perolihi yang menyatakan DoJ mengaku penyiasatan belum di buat dan lepaskan sita tanpa syarat .

      Kenyataan yang kamu buat itu seolah olah kami yang yang membaca ini terdiri dari kumpulan yang bodoh .

      Kenyataan DoJ memberitahu tindakan sivil tidak diteruskan . Sebaliknya tindakan jenayah dimulakan . Langsung tiada pengumuman yang mengatakan asset asset yang di sita di lepaskan . Sebaliknya asset asset itu akan terus di bekukan kerana itu adalah bahan bukti .

      Saya yang bukan loyar burok pun faham undang undang .

      Delete
  19. Apa dia orang peduli dgn nasib rakyat? Wang itu bkn wang dia orang. Dasar pembohong, dasar putar belit, dasar pengkhianat. Semoga Allah mempercepatkam hukuman kpd mereka yg mengkhianati harapan rakyat.

    ReplyDelete
  20. Semalam dah bayar, wang China
    Projek keretapi bumiputera dimana
    Bagi projek nak jual negara
    Dia untung rakyat merana!

    "Jangan peduli apa orang kata
    Bukankah you ketua negara
    Tak cukup kita nak kumpul harta
    Birkin I baru 1,000, I nak sejuta!"

    "Mahathir si tua jahat giler
    menyibuk nak tahu duit kemana
    Nak songlap lagi dah hilang selera
    Harta kita pun tak sempat kira!"

    Alaa.. You ni soroklah sikit
    Budin tahu nanti penyakit
    Rambut tinggi tu trimlah sikit
    Rakyat ajuk dah macam bukit!

    I pun rasa tak senang hati
    Ramai kawan2 dah tinggal pergi
    Songlap kita apa nak jadi
    You punya pasallah semua ini!

    "Apa pulak nak salah I
    Kan billions you yang tibai
    Nampak duit aje,you melambai
    tambah berlian I pun you dah lalai!"

    I rasalah..baik kita pindah
    DOJ siasat nanti I dah gundah
    Nak tumpang besan bukannya mudah
    Perak Man kata besan tak mahu dah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..terbaik bro fan tun..

      Seorang rambut umpama bukit
      Seorang lagi licin dah tinggal sedikit
      Luar nampak sihat tapi dalamnya sakit
      Penyebab rakyat hidupnya perit..

      Dunia antarabangsa berbeza dengan kita
      Yang baik dan buruk dijelas nyata
      There is no place in the world for the 'traitor'
      Walaupun ada banyak harta dan wang berjuta..

      Semasa berkuasa boleh la mengelak
      Segala perbuatan, agensi kerajaan buat tak nampak
      Pada yang bising, mulut disumbat dedak
      Pada yang degil dipaksa tukar walaupun tak hendak..

      Kita dah ada pasangan imelda marcos
      Ini pasangan bikin negara bungkus
      Kalau kemungkaran mereka dibiarkan terus menerus
      Alamat jahanam la negara, berapakah lama masa diambil untuk hutang dikambus..

      Apakah keadaan begini hendak dibiarkan
      Sampai bilakah kita mampu bertahan
      Pilihan ada didalam tangan
      Gunakanlah sebaik baiknya untuk kebaikan semua dimasa hadapan..

      Delete
    2. Bro kembar bedua......teman ucap tahniah dan terima kasih kerana hingga kini kalian masih berterusan berjuang dan berkarya.

      Teman bangga dengan kalian berdua.
      Keep it up bro.....!!

      Kita rapatkan saf ke arah satu kiblat....insha-Allah kita akan berrrjayaaa.....

      Ini PRU14 kita pakat kalih..!!

      Delete


  21. Hutang satu hal. Tak bayar satu hal

    Rugi RM 50 .. jangan buat hal.

    Duit itu boleh di selamatkan kalau awal-awal serahkan projek pada China dengan harga yang murah tapi di terima dengan banyak oleh kerajaan BN.. 15 Billion.

    Najib boleh bayar semua hutang IPIC.

    Apa sebab Najib mesti tunggu bulan Disember ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayuh...apa lagi, kita tumbangkan KERA-jaan BN (Borosmah Najib) yg menjanamkan...!!

      Delete
    2. Caiiii umnok otak depa tak akan berfikir secara waras tahap tu...sekadar mengangguk dan mengiyakan apa saja ckp bijan durjana

      Delete
  22. Kalau sekali gagal akan terus menghadapi masalah menjelaskan pada tarikh 31 Ogos nanti, sesungguhnya kegagalan ini adalah bala besar yg kerosakan lebih besar dari gempa bumi tahap 8 ritcher yg melanda Aceh, tahap kesusahan rakyat akan lebih meningkat lagi selepas ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naudzubillah...minta dijauhi dari bencana alam seperti di Acheh. Namun Najib & Rosmah sudah diberi peringatan dgn musibah bertali arus baik di gunung, darat, udara & laut yg tak pernah terjadi di bumi bertuah Malaysia dalam sejarah. Ketika hari majlis perkahwinan anaknya di Kuantan, rakan karibnya JJ telah diambil balik dgn kejadian tragis (helikopter jatuh terhempas) oleh Yang Maha Kuasa sebagai peringatan...namun Najib & Rosmah tak ambil peduli.

      Apa komen Sdraku John Doe...??

      Delete
    2. Pak Othman yang dihormati...

      Saya tidak mahu dan tidak mampu memberi ulasan tentang alasan di sebalik kematian JJ di dalam kemalangan helikopter tersebut. Hanya Allah yang tahu rahsia di belakangnya. Sebagai saudara seagama saya mahu bersangka baik kepada JJ dan doakan agar rohnya dicucuri rahmat dan diberikan pengampunan.

      Ada pula bencana di dunia ini ada dua jenis, satu ialah ujian (disebut 'bala') dan satu lagi memang merupakan azab duniawi (disebut 'khizyun'). Secara hakikat manusia takkan mampu mengetahui sama ada sesuatu bencana yang Allah turunkan itu adalah ujian ataupun azab.

      Tetapi apabila dilihat secara hikmah memang kelihatan bhw bencana yg sedang menimpa negara ini bertubi-tubi bukan semata-mata ujian tapi ada juga unsur khizyun iaitu azab duniawi.

      Apabila ia adalah azab, maka ia mestilah diambil peringatan kerana barangkali ia adalah salah satu kaedah Allah untuk memberi peringatan awal kepada manusia-manusia yang khianat lagi merasa aman dari kemurkaan Allah sebelum 'keputusan muktamad' diberikan.

      Bagi bencana-bencana dan kecelakaan kecil ini saya secara peribadi punya pendapat yg sama dengan pak Othman iaitulah ia sememangnya adalah berfungsi sebagai peringatan daripada Allah sebelum azab yang besar iaitu kebinasaan diturunkan:-

      وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا

      Apabila Kami mahu membinasakan sesebuah negeri Kami perintahkan orang-orang besarnya (supaya taat) lalu mereka durhaka, dan Kami binasakan negeri mereka sebinasa-binasanya). Al-israk : 16.

      Melihat kepada luasnya skop AlQuran sbg kalam Allah yang tidak akan habis huraiannya sekalipun ditulis dengan menggunakan setiap titik air laut dari 7 lautan sebagai dakwat dan setiap batang pokok yang ada sebagai pena, tidak mustahil 'bencana-bencana' kecil ini dikirim oleh Allah sebagai peringatan kepad manusia bagi menggantikan 'lidah-lidah para Rasul' yang dahulunya berfungsi sebagai peringatan.

      Sedangkan lidah para Rasul yang memberi peringatan kepada kaum mereka melalui mukjizat-mukjizat pun ramai yang ambil tidak endah, inikan pula peringatan di dalam bentuk bencana kecil dan seumpamanya.

      Ramai manusia yang akan melihatnya sebagai 'bencana alam' semata-mata tanpa melihat dari sudut hikmah barangkali ia memang satu peringatan. Mereka lupa bahawa kesemua umat dahulukala yang dibinasakan, Allah telah binasakan mereka melalui 'bencana alam'.

      Sekiranya benar kesemua bencana ini adalah peringatan daripada Allah sebelum 'keputusan muktamad' diberikan (dan saya percaya ia sememangnya sedemikian), maka saya hanya berdoa dan berharap bagi golongan yang tidak menyokong dan bahkan menentang kemungkaran dan pengkhianatan ini, kita semua akan diselamatkan dari kebinasaan itu. Bagi yang bersekongkol marilah kita semua berlepas diri dari mereka.

      P/s - Macai-macai A9 telah pun diberikan peringatan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Rakaman penghargaan saya di atas kupasan sdra yg sangat bernas siap dgn back-up of Quranic verse.

      Saya mengenali Najib & JJ ketika kami bersama-sama dalam Pergerakan Pemuda UMNO sekitar penghujung 80an sehingga pertengahan 90an. Arwah JJ adalah seorang berkelulusan akademik tinggi dan bercita-cita besar tapi tidak berkaliber untuk jadi seorang pemimpin dinamik seperti Tun Mahathir & Anwar Ibrahim. Yg saya muskilkan kenapa dari jawatan Menteri beliau sanggup jadi duta di Amerika Syarikat..?? Takkan tempua bersarang rendah jika tidak ada apa-apa...!! Itu pandangan peribadi saya.

      May Allah SWT always bestow HIS blessing herein & thereafter to you & your family, my brother. Salam Perjuangan.

      Delete
    4. Bro John Doe...ini satu kupasan yg mantap dan detail bro...salute!!

      Salam hormat dan salam perjuangan kpd Bro John Doe dan Pak Othaman.

      Delete
    5. Suara dari alam barzakh berkata, butt pinchin' bikin ana punya program rusak daaaa..

      Delete
  23. Malaysia negara yg uni;

    Kalau tempat lain ambik duit orang dipanggil penyamun, di malaysia kita pa ggil perdana menteri

    Dinegara lain bodoh dipanggil keldai, dimalaysia bodoh dipanggil menteri

    Negara lain pemimpin bekerja utk rakyat disini rakyat dikerah bekerja utk pemimpin

    Negara lain pemimpin berhempas pulas membantu rakyat, disini pemimpin berhempas pulas mencekik rakyat

    Negara luar pemimpin berbangga kalau jumlah org miskin berkurang, disini pemimpin berbangga jumlah org miskin bertambah

    Seluruh dunia syarikat bermasalah berjimat cermat, tapi syarikat perdana menteri yg sarat hutang boleh menderma


    Last but not least,

    Satu dunia kata taik tu busuk dan jijik tapi pencacai umno kata taik tu kuih koci

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol Bro Macy.....teman gelak sorang baca....tak lalu teman nak makan kuih koci dah.....
      Hehehe.

      Delete
    2. kalau tak lalunak makan bak sini biar teman perabiskan..hihihi bab makan ni teman tolak batu dgn kayu je.

      Delete
  24. RM200 juta semata-mata denda/faedah lewat bayar?

    Celaka besar si Najib dan konco-konconya.

    Nampak gaya sekalipun dengan berbagai jenis cukai baru yang memerah rakyat, dan berbagai peruntukan yang ditarik balik (kecuali PERMATA yg sentiasa bertambah) dan penjualan bon baru oleh BNM, Malaysia masih tidak mampu untuk membayar (1MDB sudah diambil alih oleh MOF bermakna ia sudah menjadi hutang negara) sejumlah RM2.6b bermakna kita mempunyai kewangan yang sangat teruk.

    Masih ada jalan untuk membayar hutang ini iaitu membuat tuntutan balik segala harta yang dibeli melalui duit curi 1MDB yang kini dibekukan di US. Juga harta-harta lain di luar US termasuklah berlian pink di dalam milikan seorang manusia durjana.

    Kita hanya perlukan PM yng serius untuk mengambil balik segalah khazanah negara yang dicuri ini. Tidak lupa juga kedaulatan negara yang makin terhakis akibat perbuatan PM celaka ini.

    PM dari UMNO mesti ditumbangkan. Tiada jarln lin lgi yang sah dan selamat untuk Malaysia keluar dari cengkaman hutang ini.

    Jatuhlah Najib-Rosmah, pengkhianat yang sangat celaka bersama konco-konco mereka.

    Dah tak lama dah, in shaa Allah. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen......

      Setuju......sumer harta dan barangan yg dibeli dgn duit rakyat mesti dipulangkan semula pada rakyat.

      Berbilion tu boleh tampong banyak pembangunan dan kemajuan untuk rakyat. Macam2 boleh dibuat dgn berbilion duit yg dirompak tu.

      Kita boleh nampak.....regime penyamun punya tamak tak ada batasannya.....makin hari makin besar habuannya.

      Cukoplah hutang yg dibebankan ke atas kita dan generasi kita akan datang.

      Cukoplah penipuan dan temberang yg dinyanyikan pada kita.

      Sedar sebelom terrlambat....sebelom sumer terrgadaiii....sebelom kuasa asing mengatur hidop kita.. !!

      Delete
  25. Terdapat pattern berulang dlm mode attack n response,oleh ulat2 tahek low A9 dan Langau2 kencing Q7.

    Apabila Budin muat naik Topik2 yg terlalu mendedah,terlondeh, terserlah,terpampang pada keMUNGKARAN Klepto, mereka akan take cover.
    Ini mesti taktik utk curah air atas kepanasan Tahek Low dan Kehancingan Koncin Lobai.

    Memang lahanatlah UMNOBNPAS perosak2 bangsa dan pertiwi.
    Moga Allah bantu pupuskan puak jahil baham tahek low ini secepat mungkin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengah tunggu arahan cam na nak spin tu...

      Delete
    2. Kejap lagi kita tengok cam mana spiiinn gasiiingg deme.

      Delete
  26. Kita telah diperlihatkan oleh Allah swt akan apa itu manusia bergelar pemimpin dan berilmu tapi buat kemungkaran seperti menipu, mencuri, menyalahguna kuasa, menzalimi yang dipimpin dan tidak ada rasa bersalah dalam tindak tanduk mereka.

    Kita juga dicelikkan oleh Allah swt akan adanya mereka mengaku berilmu agama Allah tapi reda mata, mulut dan telinga masing2nya dibuta, dibisu dan dipekak demi wang ringgit, pangkat dan kuasa. Akibatnya muslim dan agama dilacurkan sehingga dihina sebegitu sekali.

    Lailla hailla anta subhanakainni kuntu minazzalimiin.

    ReplyDelete
  27. Umno sekarang adalah umno yang dah d bangsatkan.

    Melayu muslim dalam umno adalah melayu tiada maruah dan tergadai integriti.

    PAS adalah parti korup yang bertopengkan agama.

    If u do not change, never blame Allah

    ReplyDelete
  28. http://www.sinarharian.com.my/semasa/najib-hanya-ada-dua-pilihan-rafizi-1.717680 ALOR SETAR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hanya ada dua pilihan, sama ada menahan Jho Low dan melakukan siasatan dalam negara, atau bercuti serta-merta sehingga kes melibatkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) diselesaikan.

    Naib Presiden PKR, Mohd Rafizi Ramli berkata, susulan perkembangan terbaru Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) mengemukakan permohonan penangguhan saman sivilnya dan melakukan siasatan jenayah, ia boleh mengancam kedudukan Najib mahupun negara.

    “Ini bermakna DOJ ada asas kukuh tahan Jho Low untuk disiasat dan beri kesan kepada masa depan politik Najib, termasuk Malaysia kerana Jho Low tahu banyak rahsia berkaitan,” katanya selepas siri jelajah Invoke ‘Bina Semula Negara’, semalam.

    Justeru katanya, adalah lebih baik Najib sendiri yang arahkan Jho Low ditahan dan dibawa balik ke Malaysia untuk pastikan AS tidak dapat berbuat demikian.

    “Beliau orang yang rapat dengan Najib jika disoal siasat di AS, banyak bukti akan terlondeh dan dedahkan kerahsiaan negara, selain memalukan kita.

    "Pilihan lain ialah Najib berkorban dan ambil cuti serta-merta daripada jawatan Perdana Menteri, kerana kita tak boleh kompromi Perdana Menteri ada hubungan rapat dengan individu dikaitkan skandal 1MDB,” katanya.

    Beliau berkata, perkara itu juga harus diambil tindakan segera oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

    “Khalid tak boleh lagi bagi alasan, apabila AS buru Jho Low, ada kemungkinan beliau akan ditangkap. Khalid patut ketepikan kedudukan Najib selaku Perdana Menteri dan bersikap amanah dan telus,” katanya.

    Menurutnya, Najib tidak boleh ambil mudah dengan perkembangan terbaru itu kerana jika siasatan dilakukan di luar negara dan mengikut perundangan luar, risikonya lebih besar.

    “Eloklah Najib bercuti sementara perkara itu diselesaikan secara baik kerana selagi bergelar Perdana Menteri, ia berisiko kepada negara dan ancam kedudukan Malaysia dari perspektif kepentingan negara,” katanya.

    Mohd Rafizi berkata, hasil siasatan itu kelak akan menyebabkan integriti Najib dan negara lemah, selain jejaskan hubungan dua hala.

    ReplyDelete
  29. Selingan petang sabtu:

    Apa beza badak afrika ngan badak malaysia?
    Badak afrika suka berkubang, badak malaysia suka birkin!

    Apa persamaan beruk kat hutan dgn menteri kabinet umno?
    Dua dua suka korek jubor sendiri. Pastu cium!

    Apa istilah perniagaan bagi najib dan pencacai?
    Lagi besar hutang lagi banyak untung!

    Apa istilah demokrasi bagi umno dan pencacai?
    Parti lain boleh bertanding tapi rakyat x dibenarkan mengundi, nnti jadi penderhaka!

    Apa istilah derma mengikut dewan bahasa dan pustaka malaysia?
    Spelek duit rakyat masuk akaun sendiri!

    Apa beza polis malaysia dengan polis negara lain?
    Malaysia x ada polis, yg ada hanya polis umno!

    Apa beza cina malaysia ngan china tanah besar?
    Cina malaysia musuh najib, china tanah besar kawan najib!

    Apa perbezaan antara mj, unknown dan pencacai lain?
    Mereka semua x ada beza, semuanya x ada otak!

    Resepi dedak gred a,

    Satu ketul kepala taik jho lo
    Dua cawan cirit najib
    Dua sudu teh air kencing lobai
    Dua sudu teh taik palat semah
    Satu baldi kahak (boleh ganti dgn nasi basi)

    Cara cara penyediaannya;

    Semua bahan digaul sehingga sebati, tambahkan perasa secukup rasa.
    Perapkan dicelah kelangkang semah selama 2 hari dan sedia untuk dihidangkan. Emmmph! Yummmy

    P/s: mr j and geng jgn amik ati yer, hanya utk hiburan shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aduh!!! dahsyat nya. tahniah. tapi xxx sikit.

      Delete
    2. Bro Macy.....kihkihkihkih...
      Tenan baru baca bro......tergelak besor mengekek sorang teman baca "resipi istimewa hanya di Malaysia"......!!!

      Terrbaikkk dari ladaaang.....
      Salam hormat dan salam perjuangan bro....

      Delete
  30. Bayar ke ipic betul ke palsu tu?

    ReplyDelete
  31. takat skrg baru 3 keturunan kna bayar hutang.
    Mr J dan gerombolan pelahao tahek low dan kencing harum manis lobai tak bimbang.
    Mereka telah songlapan yg bertahan 7 keturunan.
    http://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2017/08/11/ecrl-will-only-burden-malaysians/

    ReplyDelete
  32. tak sukar utk menjejaki 'money trail'.

    sudah tentu najib akan mencari jln utk cuba menyembunyi kan nya.

    saya tidak heran langsung jika main contractor ECRL dari Tionkok tlh membayar bagi pihak 1MDB.

    kita tunggu saja pendedahan yg pasti akan d buat oilh yb rafizi atau sdr tony pua.

    TUNGGU !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Pecah tanah cuma satu syarat pemula untuk dapat kan duit lebih awal.

      Oleh kerana tidak ada apa-apa ikatan janji yang konkrit selain hanya majlis pecah tanah, duit bayar kepada IPIC langsung tak masuk ke akaun 1MDB. Ini mengelak untuk di kesan.

      Seseorang lain dari China yang pegang dan menguruskan bila duit itu boleh di lepaskan.

      Saya pun sangsi dengan cara penyelesaian hutang IPIC kerana tanah yang terlibat milik siapa sebenarnya ? Milik Kerajaan atau 1MDB ?

      Jika 1MDB di ambil alih oleh MoF mengapa 1MDB yang keluar kan kenyataan yang 1MDB yang bayar pada IPIC?

      Kerana duit tersebut mesti masuk ke akaun MoF maka untuk mengelak di kesan dan soal-jawab dalam parlimen maka duit tersebut dikawal oleh China Appiyow.

      Duit itu 'tak ujud' dalam akaun 1MDB atau MoF.

      Mungkin Mr J ada pandangan yang lebih bernas.

      Delete
    2. Mr Jebon bagi temberang yg bernas boleh lee...
      1 mdb pakai duit pinjaman tapi nak bayar hutang pon sakit... Aset 1 mdb lebih dari hutang...aset ape yg 1 mdb ade lebih dari hutang?....cuba mr Jebon senaraikan dengan nilainye sekali....aset yg ade sebahagian dah dijual..tanah trx yg ade nak dibangunkan tapi tahun bila baru boleh siap?...wanda dah cancel...
      TH yg tanggong biwak hidup...duit TH beli tanah 1mdb 188 juta tertanam dlm tanah...bila pusat komersial dan rumah kediaman siap melayu tak mampu beli...mr jebon mungkin mampu...

      Delete


  33. Kalau Najib tak takut di heret oleh DoJ sila lah tuntut semua harta yang tidak di sita lagi.

    DoJ jadi kan kes jenayah dan tangguhkan kes sivil sebab nak pasang umpan supaya Najib tuntut semua harta tersebut untuk langsaikan hutang atau tidak jual tanah untuk bayar hutang.

    Tapi pelik Najib pilih jual tanah bukan tuntut harta yang tidak di beku lagi.


    ReplyDelete
  34. Tahniah Macy 19:16,baguih pnya selingan..padat&tersirat maknanya..dapatlah hilang stress sikit akibat persundalan najib rosmah ni..

    ReplyDelete
  35. http://www.amenoworld.org/2017/08/dah-kantoi-fitnah-akta-164-pandai-ke.html?m=1

    PAS parti islam pon pandai klentong jugak RUU 164...klentong pandai tapi kemelut 1mdb tak paham2...

    ReplyDelete
  36. Spt sudah dijangka,
    apabila opic, ecrl dibicara.
    Ulat langau diarah sorok dlm usus,
    sebabnya kalau bincang bungkus.

    3 keturunan bayar hutang,
    Ecrl buat kambus lobang.
    Belum diikira lobang 1mdb,
    Hutang pincang itu tidak bertepi.

    Peduli hapa cucu cicit.
    Media suku ada boleh edit.
    Pentadbir kuli makan cirit,
    Lobai puja dunia sempit.

    Anai Ulat petualang bangsa.
    Demi tahek low, sanggup dusta,
    Moga sedar warga tua muda,
    Negara tergadai dalam BAHAYA.

    UMNOBN PAS sama saja,
    Kuasa diguna kunci minda,
    Melayu jahanam sudah lama.
    Islam pun dilingkop, memang CELAKA.

    ReplyDelete
  37. Mr Jebon temberang harta prompak tak disita...bila masa doj umum harta tak disita?....doj hanye tangguh proses merampas harta yg dah disita...
    Mr Jebon tak paham antara sita dan merampas harta melalui mahkamah...aset yg dah disita tidak dilepaskan oleh DOJ...DOJ hendak meneruskan proses
    Pendakwaan jenayah dulu...bila proses jenayah selesai urusan rampasan aset yg dah disita bertambah mudah dan cepat kerana prompak telah dibuktikan melakukan jenayah gubah wang haram dari wang rompakan...

    ReplyDelete
  38. Minta Budin hold dulu topik panas ni...
    Tunggu pentaksub tahek low masok pulas dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pentaksub kita pulas dia lari lee...kalo dibiarkan makin galak jual temberang nak melindongi ketua prompak berjumaah.....

      Delete
  39. Opposition vows to bring back seized 1MDB-linked assets
    Nur Khairah Alegria Suner
    ShareTweetPinMail
    izzah-doj-1mdbPETALING JAYA: PKR vice-president Nurul Izzah Anwar wants the opposition to undertake a course of action to salvage assets allegedly linked to 1MDB in the US and improve Malaysia’s reputation in the international arena.

    The Lembah Pantai MP said the country’s image had taken a beating following the US Department of Justice’s (DoJ) move to escalate its probe on the assets into a criminal investigation.

    She said it was important for Pakatan Harapan to win the upcoming general election to be “in control”, so that assets in the US allegedly related to the company, which comes under the federal government, can be saved.

    “We want to take back the assets. Do not forget that these assets have been seized (by the DoJ),” she said.

    “We will bring this issue to all the people, for them to be told the real story at every trip that we make,” she said today.

    She also said those who were responsible for the state of affairs in 1MDB must be brought to book.

    “Why protect them? I do not understand. Why should they be protected?” she said, adding that the country may be at risk of losing much of its finances if the situation at 1MDB was not rectified.

    ReplyDelete
  40. anon 2015, benar kata anda. itu umpan dan KERA jaan najib tau tu.......so , jangan pelik , KERAJAAN NAJIB tidak akan tuntut.....sebab.....

    Kalau Najib tuntut , bermakna SAH lah segala DAKWAAN oleh DOJ, SR DAN RAKYAT MALAYSIA bahawa PM Najib telah melakukan PENIPUAN MEGA TERBESAR DI DUNIA KE ATAS RAKYAT NYA SENDIRI MELALUI 1MDB SERTA MENGESAHKAN KERAJAAN MALAYSIA ADALAH KERAJAAN KLEPTOKRASI.

    BIAR NEGARA TERGADAI , MENGAKU TIDAK SEKALI KALI

    JUSTERU , SEBAGAI RAKYAT BERDAULAT , MARI PASTIKAN UMNO / BN / PAS DITUMBANGKAN DALAM PRU 14 NANTI KERANA HANYA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN YANG AKAN MENUNTUT KEMBALI SEMUA HARTA KEPUNYAAN MALAYSIA DI LUAR NEGARA ITU untuk dikembalikan kepada kecintaan kita MALAYSIA.
    IN SYA ALLAH.

    ReplyDelete
  41. Malaysian Cybertrooper12 August 2017 at 21:25


    Dedak di tabur datangnya berduyun,
    Semua kononnya si ayam sabung;
    Mr. J & Pencacai sama macam talibarut Jepun,
    Abis perang rakyat seret ke tali gantung.

    Konon nak buat keretapi laju,
    Hutang menimbun bercampur bunga;
    Zaman Tun masih nampak kontraktor Melayu,
    Zaman Najib, skru keretapi pun "Made In China".

    Najib kini makin menjadi,
    Rakyat fedup dan mula tensen;
    Kalau BN menang lagi,
    Jangan terkejut GST 10 persen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN confirm menang.

      Delete
    2. Kalu confirm, tak perlu keluar mengundi. Gitu?
      Kalu kelua tp konfius pilih pas. Gini?
      Janji Melayu Islam. Mcm tu?

      Kalu Melayu sah pelahap Tahek Low,
      Lobai kincin Islam setin milo, mesti Kasik tendang masok tong tahek low disimbah hancing la kan?
      Betul, kita ADA pilihan.
      INI BARU CONFIRM !!

      Delete
    3. Tahek Jho low kau yang pungut. Kau nak tendang sama dia, maki penghianat ke aku sokong.US confirm tangkap Tahek Low . Singapura siapkan perangkap untuk low. Kau suka, aku lagi suka.Kasi masuk tong sampah sama dia.

      BN bertambah kuat. Confirm Selangor tumbang kepada BN. Mahathir tolong porak perandakan pembankang.
      Confirm BN menang.Kau tenggok nanti.

      Delete
  42. Sarawak report kena kencing kat London. Madey dah Anwar kena berdepan RCI pasal judi duit rakyat. AHli tertinggi PPBM Zahid Mat Arip kena cekup pasal beli hotel mewah semasa di felda. Adun DAP sungai Puyu kilang haram. DAP lim guan egg condo no swimming pool terlajak murah. Azmin Ali kena dera pasal Unisel...
    Madey dah kena tersepit baru nak adakan drama bersiri "Nothing to hide2"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tukar. Always on the run.
      Nsk p mana, black hawk fbi standby dh tu jt singapork...hehe

      Delete
  43. The bottom line is that Najib doesn't really bother about the extra US50million anymore .

    He is like an avid gambler who has lost so much until he doesn't care losing some more .

    At the end of the day , none of the money lost is his .

    ReplyDelete
    Replies
    1. EXTRA US 50MILLION? The bottom line is that you are a school drop out.
      Avid gambler? I think you confuse Najib for Mahathir and Anwar. Estimated more than US10b gone into ashes gambling rakyat money.Thanks to US CIA intelligence feedback.
      Mahathir and Anwar, the mother of all corruption.Let RCI do their job and dump both to jail.

      Delete
    2. A school drop out ????

      haaaa......haaaaa.....haaaaa


      Delete
  44. Marilah kita sentiasa doa laknat buat najib dan kabinet nya...ya Allah kau musnahkan lah Najib sebagaimana kau telah hancurkan Firaun Karun dan Haman...Semuga negara Malaysia kembali makmur seperti d zaman Tun Mahathir...AMIN

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...