Wednesday 30 August 2017

PAKATAN HARAPAN MAJU SETAPAK LAGI, PAS TIADA PILIHAN LAGI SELAIN SEGERA "BERKAHWIN" DENGAN UMNO


KENYATAAN MEDIA MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN

Majlis Presiden Pakatan Harapan telah membuat ketetapan berkenaan Pengerusi-Pengerusi Pakatan Harapan bagi negeri-negeri seperti berikut:

Selangor - YAB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali

Pulau Pinang - YAB Lim Guan Eng

Johor - YB Tan Sri Muhyiddin Yassin

Kedah - YB Dato’ Seri Mukhriz Mahathir

Pahang - YB Dato' Fauzi Rahman

Perlis - YBhg Tn Hj Ameir Hassan

Wilayah Persekutuan - YB Tan Kok Wai

Kelantan - YB Dato' Husam Musa

Terengganu - YB Dato’ Raja Kamarul Bahrin

Negeri Sembilan - YB Aminuddin Harun

Perak - YBhg Ahmad Faizal Dato' Azumu

Melaka - YBhg Tn Hj Adli Zahari

Sabah - YB Christina Liew

Sarawak - YB Chong Chien Jien


YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad
Pengerusi Pakatan Harapan

YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden Pakatan Harapan

YB Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

YAB Lim Guan Eng
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

YBhg Hj Mohamad Sabu
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

30 Ogos 2017.
Pakatan Harapan maju setapak lagi dengan komitmen yang semakin jelas untuk menumbangkan UMNO dan BN dalam pilihanraya akan datang. 

Sehari selepas memutuskan tidak akan bekerjasama dengan Pas dan disusuli dengan pendirian PKR senada dengannya, Pakatan Harapan kini mengumumkan pula senarai pengerusi negeri-negeri sebagaimana tertera di atas.

Dengan perlantikan tersebut, Pakatan Harapan sudah boleh merancakkan gerak kerja dan penyusunan jentera di setiap negeri, kawasan Parlimen, DUN dan peti undi. 

Pembahagian kerusi dan senarai calon pilihanraya juga sudah boleh dikenalpasti mulai sekarang.

Yang penting, dengan pengumuman senarai itu, ruang untuk Pakatan Harapan atau mana-mana parti di dalamnya mengadakan sebarang kerjasama dengan Pas benar-benar sudah tertutup rapat.

Lalu, apa pilihan Pas?

Sesuai dengan mandat MT UMNO yang memberi kuasa kepada Najib Razak memutuskan sama ada mahu bekerjasama dengan Pas atau sebaliknya, pilihan terbaik bagi parti pimpinan Hadi Awang itu ialah segera menjalinkan kerjasama rasmi dengan UMNO dan BN.

Teruskanlah hubungan percintaan, kemudian bertunang dan bersanding di atas pelamin dengan UMNO.

Gagasan Sejahtera mereka hanyalah gabungan yang membuang masa dan tidak mampu ke mana-mana.

Pas perlu bekerjasama dan berbahagi kerusi dengan UMNO di kawasan-kawasan Melayu jika ingin menang lebih banyak kerusi. Berperang secara tiga penjuru di mana umpama gajah sama gajah berlawan, Pas yang hanya ibarat sang kancil, lebih mungkin mati tersepit  di tengah-tengah saja.

Dalam pertandingan tiga penjuru, Pas bukan saja akan kalah banyak kerusi Parlimen, tersisih di Selangor yang rata-rata kawasan pilihanrayanya  ada pengundi bukan Melayu sekitar 20 hingga 30 peratus, gagal menawan semula Kedah dan Terengganu, bahkan akan turut kehilangan Kelantan yang dimenangi pada 1990 dengan bantuan Semangat 46.

Bekerjasama dan berbahagi kerusi saja satu-satunya cara untuk Pas menyelamatkan dirinya. Dengan saling bekerjasama, mendapat bantuan kewangan dan bersama-sama dengan UMNO menggunakan jentera kerajaan adalah peluang paling terbaik untuk Pas dapat menonjolkan dirinya dengan lebih berkesan lagi.

Dengan saling bekerjasama, Pas akan berpeluang lebih cerah untuk berkuasa di beberapa negeri, selain berkongsi kuasa dengan UMNO di peringkat Pusat yang seterusnya akan menjanjikan jawatan menteri dan pengerusi GLC yang bergaji lumayan.

Lagi pun dengan mandat MT UMNO kepada Najib sebagaimana yang diumumkan oleh Annuar Musa, ia adalah isyarat paling jelas bahawa UMNO sangat memerlukan bantuan Pas dalam pilihanraya kali ini.

Jika tidak perlukan Pas, untuk apa MT UMNO serahkan mandat kepada Najib yang diketahui umum punya hubungan intim dengan Hadi?

Pas diperlukan bukan saja untuk mengukuhkan lagi sokongan segmen Melayu terhadap UMNO, bahkan kesediaan parti itu bekerjasama dengan sendirinya mampu menyucikan Najib daripada segala skandal 1MDB, hubungannya  dengan Jho Low, pembaziran Rosmah Mansor dan kekayaan mendadak Riza Aziz.

Tanpa disucikan oleh Pas dan Hadi yang sebelum ini mengkafirkan UMNO atas amalan politik suku dan agama suku, Najib akan terus bergelut dengan kesukaran dan kepayahan untuk berdepan dengan Pakatan Harapan yang dipengerusikan oleh Tun Mahathir dalam pilihanraya akan datang.

Tiada alasan untuk pengundi normal memilih seorang kleprokrat untuk terus menyusahkan rakyat dalam cara pentadbirannya, melainkan jika Najib disucikan oleh Pas terlebih dahulu.

Lebih-lebih lagi dengan langkah demi langkah disusun Pakatan Harapan kebelakangan ini, ia dengan sendirinya menguak lebih keyakinan pengundi terhadap gabungan alternatif itu untuk membentuk kerajaan baru menggantikan BN yang semakin mereput kepercayaannya di kalangan rakyat.

Maka, atas dasar saling memerlukan atau perkiraan menang-menang, Pas dan UMNO tidak perlu menunggu lebih lama untuk mengumumkan hubungan kerjasama mereka. (ShahbudinHusin 30/08/2017)

228 comments:

  1. 2 emas, inilah barisan kita,.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi pas = undi umno
      Pas + umno = BN baru
      Tolak pas
      Tolak umno
      Tolak BN
      Undi pas adalah undi utk umno.
      Tolak pas & umno

      Delete
    2. Sepatutnya gembira umat islam bersatu Macy. Kenapa dengki. Hari tu kata 1MDB tiada duit bayar hutang IPIC. Hari ni dah langsai. Apa jadi dengan segala tuduhan dan fitnah dulu? Bukankah ini masa yg baik untuk menilai kembali segala fahaman kita yg tersasar?

      Delete
    3. Mr j...Masa untuk kau mampos dah tiba.

      Delete
    4. ANON 00.15...MASA UNTUK KO MAMPOS DAH TIBA....

      Delete
    5. Anak haran 00.19 MASA UNTUK KAU DAN MAK BAPAK KAU MAMPOS DAH TIBA

      Delete
    6. 00.19 anak bini kau sekali pi mampos

      Delete
    7. Tahu takpe kan Pas & Umno dapat win2 situation, terkilan tu Budin2 & the dogs under the top dog.

      Delete
    8. ORANG TENGAH GILA TALAK.....BUKAN PEDULI APA....SANGGUP JADI CINA BUTAAAAAAA......KAH...KAH...KAH....KUANG....KUANG....KUANG.....

      Delete
    9. Pas bekerjasama dengan pasangan yg dikafirkan dan didoakan KO dulu. Memang padanlah 2 orang tuuuu.....

      Sila spiiin Jebon......

      Kalo ko ungkit kata2 pemimpin pakatan dulu tak perrr.....apa jerrr yg ko buat sumer ok.....tapi oramg tak boleh ungkit kesah lama puak2 ko.....

      Mana ko belajar jadi diktator ni......tangkap orang yg kritik....macam yg jadi pada segelintir rakyat baru ni...??

      Delete
    10. PADAN MUKA SI ASMIN MB JAMBAN...ADA HATI NAK MERENDENG DGN PAS LAGI....SI JIJAH KIPAS PUN SAMA....TERUSKAN LER KIPAS KUAT-KUAT....BERPELUH KETIAKKK...KAH...KAH...KAH....

      Delete
    11. Hahaha bagus lah tuh Najib Lahanat kawin dgn Hadi Sesat. Pencuri dgn penjual agama satu bakul hahaha.
      Gerenti malaysia maju, macam kelantan ahahaha.

      Delete
    12. Sudah kahwin ka belum
      Baru jumpa dah senyum
      Macam bunga sekuntum
      Bau sedap dicium

      Kawan-kawan boleh tolong sambung!

      Delete
    13. Mrs jubor,
      Dapat langsai hutang kira hebat. Saya ingat dapat keuntungan baru hebat. Itulah otak selut cai cai neraka.
      Jawap dulu apa sudah jadi dengan duit bayaran kepada Aabar ciplak. Sampai sekarang tidak boleh jawap. Jawapannya sudah kena klepet lah bangsat woi. Tuan kepada mrs jubor, jho low kafir evangelist yang syiok berparty di merata dunia tapi cai cai cybertrooper yang makan dedak. Kesian, dedak babi pulak. Aduh.he..he.he..

      Delete
    14. Kalau kahwin siapa laki dan siapa bini ? Oh saya rasa yang bagi mas kahwin 90b tu laki kan !

      Delete
    15. Mana harakah versi kopipes ni??? Tolong cover la Haji Hadi kene tibai niii.. kopipes la seluruh harakah, longgok kat sini..

      Delete
    16. AKU PUKUL GENDANG SEBAB PKR DAH CERAI TALAK TIGA....
      GONG GONG GONG....LIM KIT SIALL DAH CAK LIK BUT.....

      Delete
    17. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

      8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

      Delete
  2. PAS berebut kerusi parlimen tp jadi saksi bisu di PARLIMEN hanya mempermainkan nama ALLAH shj....pemimpin maksum..orang kampung dipermainkan bersekongkol dgn penindas

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUKATAN HAPRAK BUKAN BEREBUT KERUSI JER NANTI....BERBALING KERUSI JUGAK LAH TUUUUU.....TAMBAH PENING DAN NYANYUK LER LAGI MADEY....TU LER ORANG SURUH BEREHAT TAK MAU....ISU FOREX PUN BUAT MUKA BEBAL.....

      Delete
    2. Elehhh 0022,, wake up laa ..ini zaman baru bkn zaman tv hitam putih ..kene update selalu ..bn parti old fesyen ..jom tukar ke skrin yg boleh sentuh2 PH..bukan mcm jibmah yang tak boleh disentuh2 ..pilih harapan, barulah ada pembaharuan...jom upgrade to PH

      Delete
    3. FUKATAN HAPRAK BUKAN BEREBUT KERUSI JER NANTI....BERBALING KERUSI JUGAK LAH TUUUUU.....TAMBAH PENING DAN NYANYUK LER LAGI MADEY....TU LER ORANG SURUH BEREHAT TAK MAU....ISU FOREX PUN BUAT MUKA BEBAL.....

      Delete
  3. PAS lebih sesuai menjanda atau menduda melayan nafsunya sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno punya kemut power bai! Kemut 1mdb lagi...

      Delete
    2. HE...HE...HE...DAH BAYAR SALAH...TAK BAYAR LAGI SALAH.....
      YANG PENTING DAH BAYAR...
      BUKAN AMBIK DUIT MADEY DAN DUIT BAPAK KO PUN...KUANG...KUANG...KUANG....

      Delete
    3. Bayar pakai duit akeristokarat, yg dihutang dari cucu marhaen.
      0018, terperasan tanah air ni DIA yg empunya..kikukiku

      Delete
    4. HE...HE...HE...DAH BAYAR SALAH...TAK BAYAR LAGI SALAH.....
      YANG PENTING DAH BAYAR...
      BUKAN AMBIK DUIT MADEY DAN DUIT BAPAK KO PUN...KUANG...KUANG...KUANG....

      Delete
  4. Org tgh angau bercinta, bukan peduli apa. Love is in the air....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORANG TENGAH GILA TALAK.....BUKAN PEDULI APA....SANGGUP JADI CINA BUTAAAAAAA......KAH...KAH...KAH....KUANG....KUANG....KUANG.....

      Delete
  5. Selamat ijab kabul......senang hati pengundi sendiri....adakah masing boleh memaafkan amanat kafir hj hadi....sekarang nak tunggu amanat baru hj hadi bhw tiket Pas dan umno jamin masuk syurga ... Yg penting undi Ana akan berhijrah kepada pakatan harapan......amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahwin daftar jer, x ada akad nikah

      Delete
    2. PADAN MUKA SI ASMIN MB JAMBAN...ADA HATI NAK MERENDENG DGN PAS LAGI....SI JIJAH KIPAS PUN SAMA....TERUSKAN LER KIPAS KUAT-KUAT....BERPELUH KETIAKKK...KAH...KAH...KAH....

      Delete
    3. Bila sessi N2H kita tuu, dalam benar tertangguh. Takut ker....??

      Delete
    4. Kah...Kah...Kah...Wak Suman TEMPE dah meroyan.....
      Tu sampai ke subuh ler tuuuu...Kah...Kah...Kah.....Sabar Wak Suman...Ko tu ada sakit Jantung.....

      Delete
    5. Pak Othaman....ingatkan dah berdating dgn kejora....belom lagi rupanya.

      Kejora ni jantan ke betina..???
      Kecutnya ngalahkan bapok kediiii.....!!

      Delete
    6. FUKATAN HAPRAK BUKAN SAJA RUNTUH....AKAN MAMPOS TANPA NISAN.....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    7. KEROJA INI..BETINA.

      MEROYAN, MERACAU...TAK DAPAT BARANG.

      Delete
    8. ORANG TENGAH GILA TALAK.....BUKAN PEDULI APA....SANGGUP JADI CINA BUTAAAAAAA......KAH...KAH...KAH....KUANG....KUANG....KUANG.....

      Delete
    9. Up the Moderates ni Perempuan Jalang....
      Meroyan, Meracau tak dapat lelaki....kah...kah...kah...kasi jantan kat dia....

      Delete
  6. Akhirnya King Maker menjadi melukut di tepi gantang.

    Apa pun saya setuju dengan cadangan nikah je laaah..

    SELAMAT PENGANTIN BARU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. John Doe, 1MDB dah bayar hutangnya pada IPIC hari ini. Apakah saudara dan Rahman jpc akan terima sekarang 1MDB tak bangkrap dan DSN tidak amnil duitnya? Hari tu kecoh kata 1MDB tiada duit nak bayar. Apakah terima itu semua dusta?

      Delete
    2. KAH...KAH...KAH...
      PAS MELEPAS...FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAN BN YANG DI TUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN....

      Delete
    3. HE...HE...HE...SI ASSMIN MB JAMBAN TAK SEDAU SEDAU PKR DAH BERCERAI TALAK TIGA....MASIH NAK MERENDENG....TAK TAHU MALU....
      LAGI SATU NAK BERI TAHU...SI JIJAH KIPAS TU....TAK CUKUP KUAT MASA KIPAS HJ. HADI TU.....KUANG...KUANG....KUANG....

      Delete
    4. Mr j anak haram....kenapa dulu johari kata malaysia yakin menang timbangtara dgn IPIC...skrg bayar pulak? Habis dulu 1mdb bayar pada siapa? Anak haram macam kau dok spin pagi sampai malam baik pi mampos

      Delete
    5. J, adakah duit 1MDB atau.....

      Delete
    6. HE...HE...HE...DAH BAYAR SALAH...TAK BAYAR LAGI SALAH.....
      YANG PENTING DAH BAYAR...
      BUKAN AMBIK DUIT MADEY DAN DUIT BAPAK KO PUN...KUANG...KUANG...KUANG....

      Delete
    7. J,

      Bayar hutang atau bayar riba hutang?

      Berapa lagi pokok yang nak kena bayar?

      Bayar dari duit untung perniagaan atau bayar dari duit cekik rakyat?

      Dulu kata tak payah bayar sebab dah bayar kini kenapa bayar pula?

      Delete
    8. Anon 0017, kawal lah emosi dan kata kata. IPIC dan 1MDB dah lama tamatkan timbangtara. Ada bayaran IPIC yg tertangguh akibat perselisihan dulu. IPIC tamatkan perselisihan dan segala bayaran 1MDB pada IPIC yg tertangguh diteruskan. Cukuplah dgn fitnah dan cubalah benar benar faham 1MDB. Kalau tak pun dengarlah cakap TSKI yg dah teliti pelan rasionalisasi dan terimanya sebagai baik.

      Delete
    9. J, john doe dah tanya tu, jangan buat tak nampak, bagi fakta sikit...

      Delete
    10. J, TSKI tu sapa, menteri ka.....

      ....terpaksa berpaut pada TSKI nampaknya....

      ...ahmad maslan pula apa katanya....

      Delete
    11. j, jangan ko layan Ustaz Fukatan Haprak belaan To' Kong Dapigs tu.....

      Delete
    12. Kejora / Tikus.

      Lihat balik siapa yang membalas komen siapa..

      Delete
    13. PADAN MUKA SI ASMIN MB JAMBAN...ADA HATI NAK MERENDENG DGN PAS LAGI....SI JIJAH KIPAS PUN SAMA....TERUSKAN LER KIPAS KUAT-KUAT....BERPELUH KETIAKKK...KAH...KAH...KAH....

      Delete
    14. J, aku tak faham laaa, apasal 1mdb ni sibuk sibuk pasal hutang, dia berniaga ka atau buat hutang along...

      Adakah syarikat ni ditubuhkan untuk berhutang dan bayar hutang saja....

      Lagi satu jual tanah, tapi ini aku faham la sebab orang melayu ni kalau nak kaya jual tanah pusaka...

      Forex pula aku tak dengar pasal hutang atau bayar hutang atau jual tanah....

      Apasal ya....

      Delete
    15. HANG PI TANYER MADEY MAMAK KERALA KUTTY......ORANG TUA DAH NYANYUK TUUUU.....

      Delete
    16. Mr. j .

      Timbangtara mana yang kamu katakan sudah tamat ?

      Kalau kamu andaikan timbangtara antara IPIC dengan 1MDB , jelas kamu telah tersilap . Masih ada lagi sejumlah USD 1.8 billion yang masih di pertikaikan .

      Delete
    17. SELAMAT BERCERAI TALAK TIGA...HE...HE...HE...JANGAN JADI CINA DAPIGS BUTA UDAH LERRRRR......

      Delete
    18. Bila tok guru hj hadi awang nak umumkan bercerai talak 3 ni?

      Makin jauh pas disesatkan hadi laknatullah alaihi

      Delete
    19. FUKATAN HAPRAK BUKAN SAJA RUNTUH....AKAN MAMPOS TANPA NISAN.....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    20. Jebon mana pegi duit yg bayar Aabar Ciplak dulu...???

      Dah dapat balik belom..?? Atau duit tu dah dilencongkan ke tempat lain....???

      Yg aku tau tak ada satu inisiatif atau tindakan yg dibuat untuk dapatkan duit tu balik.....

      Kalo dapat balik duit yg lesap bayar Aabar Ciplak tu......duit tu boleh buat bayar hutang IPIC.

      Taakkk gituuu..??

      Delete
    21. PADAN MUKA SI ASMIN MB JAMBAN...ADA HATI NAK MERENDENG DGN PAS LAGI....SI JIJAH KIPAS PUN SAMA....TERUSKAN LER KIPAS KUAT-KUAT....BERPELUH KETIAKKK...KAH...KAH...KAH....

      Delete
    22. Satu lagi pengumuman yg tidak baik bagi fitnah 1MDB. Clare Rewcastle gagal fail pembelaannya beserta bukti bahwa DSN bayar TGHH 90 juta sebagai rasuah. Tarikh akhirnya 30 Aug. Bagi mereka yg giat dgn fitnah 90 juta ini tolonglah minta ampun dgn mereka yg difitnah dan bertaubat pada Allah swt. Satu demi satu fitnah 1MDB terurai. Bilakah saudara akan kembali?

      Delete
    23. John Doe, saya tanya soalan tapi saudara spin kat lain. Jawablah dulu apakah cerita 1MDB bangkrap tak ada duit nak bayar hutang itu dusta ke benar? Spin masuk riba ke tak. Akibat banyak sangat spin kita jadi konfius. Perkara yg jelas depan mata pun tak nampak. Lagilah kini Rewcastle pun dah kantoi tak ada bukti DSN beri TGHH 90 juta. Bukalah mata dan lihatlah pada fakta. Jangan tenggelam dlm dunia spin dan fitnah.

      Delete
    24. Mr. J ,

      Kamu masih tidak menjawab pertanyaan saya . Masih terus mengelak Nampak gayanya .

      Tak apalah kalau masih tidak mahu berterus terang . Ini membuktikan apa yang saya katakan adalah benar ...iaitu 1MDB mempunyai hutang yang lebih banyak dari jumlah asset yang dia ada ketika ini . Saya katakan ketika ini , bukannya berdasarkan laporan PAC 2016 .

      Mr. j. secara teknikalnya 1MDB adalah sabuah syarikat yang , jika tidak muflis pun , bolihlah di takrifkan syarikat menghidap barah taraf 4 .

      Oh ya , kamu akan bilang 1MDB masih mampu membayar hutang . Memang pun bolih kerana 1MDB sekarang terletak di bawah kementerian kewangan .

      Pelan realisasi yang di war warkan itu tidak lebih dan tidak kurang hanya untuk mengaburi perjalanan tunai dari tabung MOF ke 1MDB . Mengapa saya berani dan yakin berkata sedemikian ??

      Kamu tanyakan pada Arul Kanda ... bagaimana 1MDB merealisasikan wang tunai untuk membayar hutang "from nothing" ?

      Mr J , I speak with due respect to TSKI , your source of reference and inspiration . But alas , he was just a corporate figure , not a corporate leader .

      Delete
    25. Jebon....soalan aku mana pegi duit yg bayar Aabar Ciplak tu belom berjawab......mana duit tu sekarang..??

      Delete
    26. Hehe.. J pendusta.

      Soalan mudah saya dia tak boleh jawab dia kata saya spin plak. Siapa dulu bertanya soalan?

      Dia mula kata 1MDB mampu bayar hutang. Dan kemudian saya tanya sama ada yang dibayar itu hutang atau hanya riba hutang dan duit bayaran itu untung perniagaan atau duit cekik rakyat dia spin lagi.

      Pendusta sungguh.

      Delete
    27. Nampak gaya nyer...Ustaz Fukatan Haprak belaan Anjing Kurap Dapigs...dari subuh tadi dah meroyan...
      kah...kah...kah...Sebab...tak cukup makan tulang BABI Dapigs Ketua T' Kong Dapigs....Uhuk...Uhuk...Uhuk...

      Delete
    28. John Doe, mungkinkah ini natijah doa minta kebenaran? 1MDB yg dikata bangkrap tiba tiba boleh bayar hutang hutangnya? Claire Rewcastle yg di tatang sebagai blogger yg membawa cahaya kebenaran tiba tiba kantoi tiada bukti nak bela diri? PKR sendiri tengah huru hara dan mungkin pecah dua? Ada bahagian yg mungkin gabung dengan PAS? Fikir fikirlah John Doe. Jadilah antara mereka yg cari kebenaran dan bukan hanya nak menang sorak.

      Delete
  7. Sedih melihat pemimpin melayu saling bercakaran demi utk memilih seorang pemimpin. Hebatkah seorang yg bergelar pemimpin...apakah imbuhan dunia sebagai cagaran? Sesungguhnya pemimpin itu akan ditanya tentang kepimpinannya kelak. Natijahnya hanya amanah yg menobatkan pemimpin luhur biarpun mindanya kosong.Jahanam tempat tinggalnya jika diabai amanahnya.Demikian ika manusia mengetahui dan nescaya dia tidak akan mampu berlaku adil seluruhnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HANG PI TANYER MADEY MAMAK KERALA KUTTY......ORANG TUA DAH NYANYUK TUUUU.....

      Delete
    2. Kejora puaka...

      Budak2 toksah menyibuk, betulkan diri sendiri dulu. Amacam, bila kita boleh berkompang di sesi H2H antara kita berdua. Cakaplah..buktikan kamu tuu pejuang kebenaran, sampai bila asyik baling batu sembunyi tangan.

      Delete
    3. AKU PUKUL GENDANG SEBAB PKR DAH CERAI TALAK TIGA....
      GONG GONG GONG....LIM KIT SIALL DAH CAK LIK BUT.....

      Delete
  8. Aku pukul kompang untuk pengantin baru.

    Pang pang pong pong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU PUKUL GENDANG SEBAB PKR DAH CERAI TALAK TIGA....
      GONG GONG GONG....LIM KIT SIALL DAH CAK LIK BUT.....

      Delete
    2. Kejora puaka...

      Budak2 toksah menyibuk, betulkan diri sendiri dulu. Amacam, bila kita boleh berkompang di sesi H2H antara kita berdua. Cakaplah..buktikan kamu tuu pejuang kebenaran, sampai bila asyik baling batu sembunyi tangan.

      Delete
    3. HE...HE...HE...SI ASSMIN MB JAMBAN TAK SEDAU SEDAU PKR DAH BERCERAI TALAK TIGA....MASIH NAK MERENDENG....TAK TAHU MALU....
      LAGI SATU NAK BERI TAHU...SI JIJAH KIPAS TU....TAK CUKUP KUAT MASA KIPAS HJ. HADI TU.....KUANG...KUANG....KUANG....

      Delete
    4. Kah...Kah...Kah...Wak Suman TEMPE dah meroyan.....
      Tu sampai ke subuh ler tuuuu...Kah...Kah...Kah.....Sabar Wak Suman...Ko tu ada sakit Jantung.....

      Delete
    5. Maka dah sahlah pas dan umno menjadi suami isteri.

      Apalah nasib kau lbrahim libya?
      Apalah nasib para syuhada pas di memali?
      Apalah nasib kau tok guru nik aziz?

      Hadi laknatullah alaihi dah kencing di atas kesemua kubur tok2 guru pas.

      Menyesal? Atau teruskan bertakbir.

      Delete
    6. SELAMAT BERCERAI TALAK TIGA...HE...HE...HE...JANGAN JADI CINA DAPIGS BUTA UDAH LERRRRR......

      Delete
    7. Sama2 kita saksikan persandingan Abang Aji dengan Mualafnya.

      Delete
    8. Sama-sama kita saksikan perceraian Talak Tiga PKR dan PAS.....kah...kah...kah...
      PKR dah nak Melingkop....

      Delete
  9. Alhamdulillah...syukur pada hadrat Ilahi kerana kesediaan hamPAS bergabung dengan UMNGok demi menumbangkan pakatan pembangang nanti yang diketuai oleh biaDAPAN. Regim zionis Yahudi yang dibawa oleh DAPig semakin tercabar akibat penyatuan dua parti tersebut.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga gabungan mereka menjadi kenyataan.

      Tiada siapa yang tergugat.

      Selamat pengantin baru im advanve dari saya.

      Delete
    2. SELAMAT BERCERAI TALAK TIGA...HE...HE...HE...JANGAN JADI CINA DAPIGS BUTA UDAH LERRRRR......

      Delete
    3. Dulu berbai'ah maka skrng terpaksalah menceraikan isteri sendiri.

      Ahli2 pas dah boleh kahwin dgn ahli2 umno.

      Sembelihan orang2 umno dah halal dimakan satu dulang dgn orang2 pas.

      Kesian kat tok guru nik aziz dan lbrahim libya tak sempat nak makan kenduri besar besaran tok guru hadi awang.

      Ralat sungguh mereka berdua kerana tak sempat merenjis dan menepung tawar pengantin baru pas dan umno.

      Nak honeymoon kat mana tu?

      Delete
    4. Gendang dipalu..Pengantin malu..
      Pak pong...pak pong

      Duduk bersanding sambil menjeling..
      Pak pong..pak pong

      Delete
    5. AKU PUKUL GENDANG SEBAB PKR DAH CERAI TALAK TIGA....
      GONG GONG GONG....LIM KIT SIALL DAH CAK LIK BUT.....

      Delete
  10. aku teruja untuk melihat cakar dan taring Serigala yang mana mampu melahap kuasa lebih banyak untuk puaknya. saat penentuan semakin hampir untuk seluruh Serigala mempersiapkan helah dan tipu daya masing-masing.

    PAS tidak lagi menjadi "serigala" sakit dan mereka kembali menjadi satu jemaah ISLAMIAH.

    UMNO tidak lagi menjadi lubuk mengejar habuan bahkan ia kembali berpegang pada roh dan jasad awal penubuhannya. atas nasab kedua-duanya UMNO dan PAS bertemu

    UMNO selaku kuasa pemutus Barisan BN dan PAS bersifat merdeka, in Shaa Allah bakal dipermudahkan urusannya.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat pengantin baru..

      Delete
    2. PAS tidak lagi menjadi "serigala" sakit ?????

      Adakah sebelum ini Pas.....


      UMNO tidak lagi menjadi lubuk mengejar habuan?????

      Adakah sebelum ini UMNO.....

      Delete
    3. SELAMAT BERCERAI TALAK TIGA...HE...HE...HE...JANGAN JADI CINA DAPIGS BUTA UDAH LERRRRR......

      Delete
    4. Alaaa...

      Maksudnya selepas Nik Aziz meninggal maka pas pun ok lah, dia maksudkan yang nik aziz tu serigala sakit....

      Yang UMNO pula selepas Pak Lah berhenti maka umno dah tak jadi lubuk mengejar habuan....

      Delete



    5. Jangan masa nikah tak tunjukkan surat cerai.

      Nanti tak sampai 3 bulan... bubar pulak ...

      Delete
    6. PADAN MUKA SI ASMIN MB JAMBAN...ADA HATI NAK MERENDENG DGN PAS LAGI....SI JIJAH KIPAS PUN SAMA....TERUSKAN LER KIPAS KUAT-KUAT....BERPELUH KETIAKKK...KAH...KAH...KAH....

      Delete
    7. Bros,

      Penjelasan yang betul tapi semunya bullshit.

      PAS khususnya Haji Hadi tidak pernah menarik balik takfir kr atas UMNO.

      UMNO khususnya Najib juga tidak pernah berhenti daripada menindas dan menipu rakyat.

      Kalau mereka bergabung maka inilah kali pertama orang yang dikafirkan berkahwin dengan orang yang mengkafirkan.

      Kafir atau tidak mereka tidak lagi peduli sebab asbab perkahwinan hanyalah mas kahwin harta duniawi.

      Di bawah Najib dan Hadi PAS dan UMNO memang layak menjadi suami isteri sehingga ke akhir hayat mereka.

      Delete
    8. SELAMAT BERCERAI TALAK TIGA...HE...HE...HE...JANGAN JADI CINA DAPIGS BUTA UDAH LERRRRR......

      Delete
    9. 00:31 -PAS berubah menjadi serigala apabila mereka sanggup bersekongkol untuk melindungi seorang peliwat yg mempunyai kuasa politik (pengikut yg taasub) dan daripadanya terjalin ikatan kepada puak cauvinist kafir DAP yang dikenali sebagai Barisan Alternatif yang kemudiannya runtuh akibat bisa tsunami cina yg hampir sahaja membunuh parti Cauvinist DAP pada PRU 2004 dan membuat keputusan untuk keluar dari B.A - kisah Raja Liwat seakan sudah berakhir.

      Anwar Ibrahim dilepaskan daripada penjara atas "kompromi" dan sifat sangka baik Perdana Menteri (Tun Abdullah Ahmad Badawi) harapan dan doanya agar Anwar Ibrahim bertaubat

      Malangnya dia kembali mengorak hala tuju dan berusaha untuk menyatukan dua ekor serigala (PAS dan DAP) dengan membawa AGAMA dan BANGSA nya sendiri sebagai galang ganti untuk mendapatkan redha dan undi daripada puak cauvinist. dan mengelabui PAS dengan janji kuasa pemerintahan - B.A digantikan pada Pakatan Rakyat.

      Berbondong-bondong puak kafir dari bangsa bermata sepet dan diikuti oleh bangsa India mengambil Pakatan Rakyat sebagai anutan demi mengejar taraf sama-rata dalam urusan AGAMA dan BANGSA.

      hasilnya begitu membanggakan, PRU 2008 dan 2013 membuahkan hasil yang begitu lumayan - Maha Suci Allahswt Pakatan Rakyat runtuh sebagaimana runtuhnya Barisan Alternatif, dan Anwar Ibrahim sekali lagi terjatuh dalam ketagihan menjadi homoseksual
      - kini meringkuk dalam sel penjara akibat sabitan jenayah liwat.

      perlukah aku "menceritakan" kisah khianat disebalik tabir yg menjadi asbab utama keruntuhan Pakatan PR ?

      1) hidupnya B.A dan PR atas sifat tiga musuh yg "bersatu" untuk menumbangkan musuh yang lebih kuat.

      2) tiada terlantik kuasa pemutus, melainkan kuasa itu dipecahkan pada puak masing-masing (mereka saling berpakat dan berkhianat sesama sendiri secara rahsia dan terbuka untuk mencapai konsesus 2-1).

      Pakatan Harapan juga akan runtuh tak kira samada mereka berjaya atau gagal dalam PRU ke-14 kerana sifat dan keadaan PH adalah sama dengan PR dan B.A ..

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    10. FUKATAN HAPRAK BUKAN SAJA RUNTUH....AKAN MAMPOS TANPA NISAN.....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    11. Pas dan umno saling guna menggunakan untuk kepentingan masing2.

      Kalo Nik Aziz masih ada tak mungkin Pas melencong jauh dari landasan asal.

      Apa pon yg pasti PRU14 kita pakat kalih tukar kerajaan.

      Undi itu hak kita.

      Delete


    12. PAS sudah kena tendang oleh Harapan dan sekarang PAS boleh dakap UMNO erat-erat.

      Jika Harapan serigala .. sila kan hapuskan Harapan pada PRU nanti dengan gandingan PAS UMNO.

      Orang melayu semakin sedar tidak ada serigala yang di takut-takutkan kerana yang banyak di tangkap ialah ular sawa yang makan ternakan.

      Delete
    13. Cina DAP pun tak pernah cerai bini talak 3...

      Aiyaaaaaaaa!!!
      Kahwin juga akhirnya.

      Tok guru nik aziz dan lbrahim libya lu orang duduk dlm kubur diam2 sajalah.
      Skrng pas sama umno sudah woluk.

      Delete
    14. kalau dah pas kawin dengan umno.....

      ......siapa jantan dan siapa betinanya....

      ....siapa balun siapa ni.....

      Delete
    15. unknown aka sahabat ,

      Kamu ni gebang lebih saja lah .

      Pada PRU 2013 , BN hanya memperolihi 133 kerusi . turun dari 140 yang di menangi pada 2009 .

      Di samping itu BN mencipta sejarah , atau pun Najib yang mencipta sejarah , peratus undi keatas BN turun dari paras 50% . Itu yang kamu katakan sungguh lumayan ?

      Dream on , dream on . dream on !

      Delete
  11. hj hadi tlh membawa PAS k dlm MAZE (lorong liku2 yg membingung kan) dan tidak upaya utk mencari jln keluar.

    tidak kira lah sebelah mana dia mahu bergabung. akibat nya serupa - hanya akan menjadi rakan 'junior'saja.

    jika dia akhir nya mahu membawa PAS bekerjasama dgn PH, maka status rakan 'junior' nya masih kekal olih kerana 'bargaining power' nya sudah luput.

    pd pendpt saya bergabung dgn PH lebih selamat utk meneruskan kesinambungan parti tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU PUKUL GENDANG SEBAB PKR DAH CERAI TALAK TIGA....
      GONG GONG GONG....LIM KIT SIALL DAH CAK LIK BUT.....

      Delete
    2. Setuju dgn Pak Rahman......

      Delete
    3. Pak Rahman, Clare Rewcastle gagal kemukakan pembelaannya dgn bukti bahwa DSN rasuah TGHH 90 juta. Sepatutnya ini menjadi iktibar untuk kita yg selama ini percaya benar dgn karya Rewcastle. Fikir fikirlah saudara. Jangan terlibat dlm usaha mungkar pemimpin lama dan puak evengelis nak jatuhkan DSN melalui fitnah. At some point we have to acknowledge the truth. May Allah show us the right way. Amiin.

      Delete
    4. Aiyaaaaa dulu kafir worrr
      Skrng sudah isilamm maa.

      Baik baik jalan arrrr....

      Delete
    5. mr j ,

      failure to submit ones defence documents is quite normal bcos gathering of foolproof evidences is crucial.

      pls bare in mind that SR had 2 change solicitors mid stream.

      d proceeding proper will only begin on 21 October. so do not b 2 hasty n confident.

      we can only make a definitive conclusion once d courts hv delivered their verdict.

      Delete
    6. Pak Rahman, with due respect should'nt the evidence have come before her article? Isu PAS nak saman Claire came up many moons ago. She could not collect the evidence in that time? Tell me if she could not collect the evidence in many months what can she do in another 1 month plus? Not being able to put up defense is a big thing. Have you ever thought that she could be lying? That she is a paid blogger who will fabricate stories? Anyway, come Oct 21 and still she has no evidence - will you stop fitnah 1MDB, DSN and TGHH?

      Delete


  12. Ini kali U-TURN Kapal Laut Kargo punya U-TURN.. Kena kira baring, angin dan gelora laut.


    Melainkan kalau tak malu .. naik terus kapal UMNO..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....SETAHU AKU RAJA U TURN MADEY MAMAK KERALA KUTTY....ALAHAI ORANG TUA DAH NUANYUK TUUUU.....

      Delete
  13. Gendang dipaluuuu...pengantin baru, ketak ketuk, ketak ketuk.. duduk bersandingggg tersimpul malu..ketak ketuk ketak ketuk...

    Selamat Pengantin Baru Bibi Jan dan Hadi, Semoga kekal hingga ke Sungai Buloh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...SEMOGA NUAR AL JUBURI BAKAL PM KE 7 FUKATAN HAPRAK...KEKAL BERMASTAUTIN DI SUNGAI BULUH .....JANGAN DOK LUPA NUAR AL JUBURI TENGAH TUNGGU MADEY MAMAK KERALA KUTTY... DOK SEL SEBELAH DIA....ALAMAK BENGKOK LER ORNAG TUA MADEY NI NANTI KUANG...KUANG...KUANG....

      Delete
  14. aka sahabat syaitan,
    roh,jasad,nasab,jemaah islamiah bagai, ko mabuk apa ni, ketum ke pil kuda ni....
    pas la ni makin sakit tenat hampir sewel macam orang nazak, nyawa dah dekat rengkong, tak tentu hala, celaru , tak kenai mana dah malaikat mana setan, umno? hermmmm...bukan lubuk lagi...dah jadi kawah danur najis lendir nanah muntah kubang pemimpin pas tigasuku plok, politik suku , agama suku ... macam minyok dnge air ,tak kan becampo dok gitu????? dulu tok leh, leni buleh doh...guana gamok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU PUKUL GENDANG SEBAB PKR DAH CERAI TALAK TIGA....
      GONG GONG GONG....LIM KIT SIALL DAH CAK LIK BUT.

      Delete
    2. 1:14 - apakah kamu mengenali roh dan jasad penubuhan DAP ? berdoa lah agar kamu tidak terperdaya dengan tipu daya puak Cauvinist kafir DAP.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete


    3. Apakah kau tahu tentang roh ?

      Delete
    4. Jangan kacau laaaa pengantin mau titun...baru makan pil kuda sama kopi O worrrr...

      Enjit enjit lah semut..siapa sakit naik atas...

      Delete
    5. ...siapa yang diatas dan siapa yang dibawah...

      Delete
    6. Unknown.......ko berdoalah supaya tidak menjadi tunggangan Evangelist Jho Lo.

      Delete
    7. The Phantom dan Orang Bulan....ko berdoaler...supaya tidak menjadi kuda TUNGGANGAN NUAR AL JUBURI....nanti siap la ko berdua kena menonggeng bergilir-gilir....KAH...KAH...KAH....Belakang Taruk...sebab ko kat depan tak boleh taruk...

      Delete
  15. SELAMAT OENGANTIN BARU PASUMNO. PESANAN BILA BERSAMA MASUK YANG DEPAN YA JANGAN PULAK NANTI TERGELINCIR MASUK LORONG BELAKANG. TESEMBUR KUNYIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...BAB NI NUAR AL JUBURI ...KETUA PELIWAT KO TUUU....AMAT MENYUKAI NYERRRR.....CERITA LER LAGI PASAL MENYONDOL NI...KAH...KAH...KAH....

      Delete
  16. Mari kita cipta Sejarah selepas PR14,Kita dapat Kerajaan Baru.

    Salam sejahtera kawan2 semua,apa kata kita tekadkan diri kita sendiri untuk membantu PH menang:

    Dari pengelaman saya dan kawan2 dulu,sebagai orng2 harcore PR dulu,kami tak duduk shj.Kami bergiat cergas untuk pastikan kemenangan.
    1.Kita sendiri siapkan keluarga kita,dari keluarga mertua dan keluarga sendiri.
    2.Dapatkan kawan2 yg rapat bersama kita.
    3.untuk kawasan Parlimen,kita dapat set-upkan satu tempat untuk bersama,macam kedai2 kopi.seperti tempat saya ada lebih 5 kedai kopi,tempat orng2 ph,selangorkini ditempatkan ditempat2 ini.
    4.Kita sebagai ahli parti yg tak aktif parti,tapi menolong pekerja2 parti ditempat masing2.
    5,di mana kita pergi ditempat2 awam disteysen bus,keretapi didewan tempat orng awam,.Kita kena ringan mulut dan mencari kawan seramai mungkin.
    6.Buatkan seperti MLM.SEORANG CARI 10 ORNG.
    cONTOHNYA semasa PR13,Saya mengundi di parlimen pandan,di dun cempaka.paginya saya mengundi di dun cempaka,selepas itu saya ambil emak saya yg berumur 75 thn mengundi di pantai baru,lebih kurang pkl satu saya terus balik ka N9,Dun ampangan,dan mebawa mertua suami isteri undi PR,disamping itu saya trick sikit pada nenek yg berunur 85 thn yg nak undi dacing bawa dia mengundi pada ketika pengundian nak ditutup,last-last dia tak dapat undi.
    di akhir cerita :dun cempaka,parlimen pandan/pantai baru/dun amapangan PR menang.
    Pada mereka2 yg berada,terutama dari BERSATU,kerja2 anda sangat diperlukan..kita menang dulu 52% bn 47%,tetapi PR masa itu tak dapat ungi grass-root melayu.Harus diingat 20% yg bn dapat adalah totok melayu yg hanya dengar utusan/tv3,dgn adanya TUN/bersatu diharap akan dapat menarik sekurang2nya 5-10% undi grass-root melayu.JIKA INI BERLAKU..PASTI KITA CIPTA SEJARAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUKATAN HAPRAK BUKAN SAJA RUNTUH....AKAN MAMPOS TANPA NISAN.....KAH...KAH...KAH...
      MACAI FUKATAN HAPRAK TERJUN DENGAN LABU-LABU NYER...BIARKAN...BIARKAN DIA TENGGELAM BERSAMA DEDAK BABI DAPIGS....

      Delete
    2. Ramai orng macam kau ni,malaysia jadi hancusss.

      Delete
  17. Kalau ikut hukum Sah kerana baru talak satu tahun 70'an dulu.

    Boleh kawin semula....

    Tapi kalau sorang itu kata yang sorang lagi kafir, itu dah jadi kes berat, sebab perkahwinan hanya akan menjadi sah kalau duu-dua Islam.

    Amanat Hadi tuu kena tarik balik,

    lepas itu seperti cempadak dibelah dua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUKATAN HAPRAK BUKAN SAJA RUNTUH....AKAN MAMPOS TANPA NISAN.....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    2. Tanamlah pinang rapat rapat
      Biar puyuh dapat berlari
      Dulu aku pinang2 tak dapat
      Skrng dah makan pujuk aku untuk jadi menteri..

      Delete
    3. He...he...he...Zack Bapuk....sapa yang nakkkk.....
      Mati Beragan la ko.....

      Delete
  18. Tuan Guru Preseden, tolonglah buat ucapan rasmi batalkan amanat tuan guru tu, celaru celaru celaru ni....buleh sokong umno ke dok ni???????????umno tu kapir lagi ke dok?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiyaaaa lu tiam tiam..laaa
      Orang baru kahwin maaa.

      Delete
    2. He...he...he...Zack Bapuk....sapa yang nakkkk.....
      Mati Beragan la ko.....

      Delete
  19. Apahal si kejora haramjadah ni dok meroyan tak tenth pasal ni? Bini kau tak nak layan kau ke? Ataupon kau ni bapok tua yang batang tak naik lagi? Betul betul kurang kasih sayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORANG TENGAH GILA TALAK.....BUKAN PEDULI APA....SANGGUP JADI CINA BUTAAAAAAA......KAH...KAH...KAH....KUANG....KUANG....KUANG.....

      Delete
    2. Aiyaaaaa sikalang wa cakap sama lu
      Pas sama umno syiok syiok 69 worrr

      Delete
    3. He...he...he...Zack Bapuk....sapa yang nakkkk.....
      Mati Beragan la ko.....

      Delete


  20. UMNO lagi suka hubungan sulit.

    Harapan terutama PKR telah bermasalah apabila ada beberapa pemimpin nya berkeras mahu rundingan untuk memujuk PAS elakkan satu lawan satu.

    Ia nya di tentang oleh Pemimpin PKR yang melihat rundingan tersebut mencemarkan prinsip Harapan.


    Mungkin pemimpin dalam UMNO setuju berbaik dengan PAS dan kalau tak setuju adakah mereka berani mengambil tindakan membantah sepertimana pemimpin PKR yang menentang rundingan dengan PAS?

    Jika Najib putuskan kerjasama dengan PAS, apakah reaksi parti MCA dan MIC ?

    Sepatut nya UMNO kena jaga maruah PAS dengan meminang PAS sebelum Harapan putuskan tinggalkan terus PAS.

    Semasa PKR, kumpulan Azmin ada kan rundingan dengan PAS lah, Anuar dah umumkan yang MT menyerahkan pada Najib untuk berkerjasama dengan PAS.

    PAS boleh sindir PKR tetapi yang tolak PAS ialah Harapan.

    Jika Harapan berani bertanding tanpa PAS, tak kan UMNO takut lawan tanpa PAS.




    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA SI ASMIN MB JAMBAN...ADA HATI NAK MERENDENG DGN PAS LAGI....SI JIJAH KIPAS PUN SAMA....TERUSKAN LER KIPAS KUAT-KUAT....BERPELUH KETIAKKK...KAH...KAH...KAH....

      Delete
    2. APA kau mengarut ni Macai??

      Delete
    3. Ada dia yg cadangkan GST,ADAKAH DIA BEBANKAN HIDUP RAKYAT?

      Delete
  21. nAK TAHU MACAI:AL-JUBURI
    NAK TAHU WALAUNTA: Liberal dapig,yahudi

    biarlah mereka terjun dg labu2nya.

    ReplyDelete
  22. Tnpa PAS undi melayu PH akan hilang 70%
    Joyah2 chap munge dlm ni hanya sedang memujuk diri mereka semata.. "Calm down" kunun2..

    Undi Cina juga dikhabar akan beralih tk kurang 40%. Cina juga tertekan skrg krn tanpa sokongan pd BN mereka seperti hilang bapa.. Dapig hanyalah bapa tiri yg kejam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu orang diam diam laaa
      Jgn kacau...
      Pengantin baru mau pigi honeymoon.

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper31 August 2017 at 10:19

      Anon 0151,

      Ni berapa bebal punya statistik yang ko bagi ni?
      Tanpa PAS PH akan hilang 70% undi Melayu?
      Jadi maksud ko dalam Malaysia ni 70% orang Melayu undi PAS? Jadi mengapa UMNO tetap jadi pemerintah?

      Kalau dah bodoh tu duduk diam-diam sudah lah. Jangan keluarkan statistik semata-mata nak tutup kegusaran ko sendiri. UMNO & PAS tetap akan tumbang.

      Delete
    3. HE...HE...HE...JODOH PKR NGAN PAS TAK KESAMPAIAN.....TALAK TIGA LAGI...UHUK...UHUK..UHUK....

      Delete
  23. Tahniah pakatan harapan

    Insyallah tadbir Malaysia lepas pru14 amin insyallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH...KAH...KAH...
      PAS MELEPAS...FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAN BN YANG DI TUNJANGI UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN....

      Delete
    2. hahahah..macai sorang2 kat sini,partnernya mrj dari pas,sedang berwirid..nak cari jodoh ka3

      Delete
    3. HE...HE...HE...JODOH PKR NGAN PAS TAK KESAMPAIAN.....TALAK TIGA LAGI...UHUK...UHUK..UHUK....

      Delete
    4. Kesian kat j (ummu jamilah)
      Kena cerai talak 3.

      Delete
    5. Kesian kat Asmin MB Jamban dan si Jijah Kipas....
      PKR dah cerai Talak Tiga....ngan PAS....nak mampos ler tuuu.....

      Delete
  24. Coretan berita dari finews.com

    Malaysian leader Najib Razak will finally meet with US president Donald Trump next month. Will the US' hulking investigation of 1MDB come up ?

    The 1MDB affair has rolled through at least six countries ,including Singapore and Switzerland, but in Malaysia ,the scandal has barely registered .

    Malaysia is a key ally of the US ,so a visit between the two following the election of Donald Trump makes sense. Prime Minister Najib Razak will visit Trump next month, "The Wall street Journal" reported , citing sources.

    This visit promises to be special: US prosecutors allege that Razak and his stepson -are tied to 1MDB funds, the newspaper reported, citing lawsuits.

    $27 million Bauble.

    Razak has to contend with a series of embarrassing allegations tied to 1MDB, including one that his wife, Rosmah Mansor, received a $27 million Fifth Avenue designer diamond necklace bought with 1MDB funds. The newspaper didn't report on whether she would accompany her husband to Washington.

    The 1MDB probe recently turned criminal, after nearly two years of civil investigation. The probe has seized assets such as luxury property, a private jet, and fine art.

    Najib has apparently lawyered up ; the newspaper reported that he has hired a law firm headed by former US Attorney General John Ashcroft. Najib's stepson Riza Aziz, who is mentioned by name in US documents, has also taken counsel along with his father and his production company.

    Golf Buddies.

    The meeting comes as observers expect Najib to call election as soon as this year. Najib has boasted of playing golf with Trump previously, and also shared a game with previous leader Barrack Obama .

    Whether his political coziness will sway justice authorities into slowing or ending the probe is unclear. Current Attorney General Jeff Sessions inherited the investigation from his predecessor ,and has said nothing publicly about 1MDB since taking office eight months ago.

    Beside 1MDB ,Malaysia and the US will be keen to discuss China's expanding influence in the South China Sea .

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUKATAN HAPRAK BUKAN SAJA RUNTUH....AKAN MAMPOS TANPA NISAN.....KAH...KAH...KAH...
      MACAI FUKATAN HAPRAK TERJUN DENGAN LABU-LABU NYER...BIARKAN...BIARKAN DIA TENGGELAM BERSAMA DEDAK BABI DAPIGS....

      Delete
    2. Najib your days are numbered.The clock is ticking.

      Delete
    3. RAPUJI PONDAN SOTONG HINA PARTI AMANAH SETARAF HINDRAF, SAMA WARNA, WAMA HTAM, SAMA KERUSI KIH KIH ...NAK MAMPOS LER TUUUU.....

      Delete
    4. MADEY MAMAK KERALA KUTTY....YOUR TIME IS OVER.....KAH...KAH...KAH....'RUN TO HIDE'...KUANG...KUANG...KUANG...

      Delete
    5. Menghina orng adalah spesis totok umno,yg hanya bertuhankan najib.

      Delete
    6. Bukankah cerita ini semua ulangan? Dulu kata Swiss akan keluar waran tangkap DSN. Lepas tu Singapore. Lepas tu Hong Kong dll. 1MDB adalah kes yg paling banyak disiasat. Tapi tiada satu siasatanpun yg membabitkan DSN. Kini Rewcastle kantoi tiada bukti. Bila nak berhenti fitnah?

      Delete
    7. He he, org berniaga, end of financial year ada penyata akaun, berapa banyak untung, atau setidaknya berapa byk rugi, tapi mega kompany mcm 1mdb x ada apa apa, hanya dengar dok bayar hutang jer. Cakap semua pakai air lior jer, tu pun ada yg bangang tahap dewa masih dok percaya 1mdb ni x ada masalah. Nak kata bodoh x jugak. Aduihhhhh! Pastu suruh org lain ikut jadi bangang. Manyak susah ooooo!

      Delete
  25. Pas kawen dengan UMno..????
    UMno nak ker dengan janda 3x (Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat, Angkatan Perpaduan Ummah)... dah la anak-anak banyak yang perangai celaka... jual agama..
    Takot2 Pas jer yang meroyan berlakikan UMno, swebelah sana tak terhingin ponnn....

    Sebab apa kita bagi dedak dekat ayam..? SEBAB tak lama lagi kita nak semelih.... hahahaaa... bangang punyo lobai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu mana tauuu
      Janda talak 3 lagi pandai service worrrrr....
      Kereta api pun boleh pusing keliling worrr.
      Apalah lu..

      Delete
    2. Ni bukan talak 3 pokcik... tapi dah 3 kali jadi janda... hahah... kecut dahhh...

      mcm dalam kes mahkamah bila si Yah (isteri) kena cerai dengan suami dia Mahmud.. dia mengadu kat hakim... lalu hakim tanya mahmud kenapa ceraikan Yah... selamba Mahmud jawab " Dahh Yah tok sir ke Mud"... hahahaaa

      Delete
    3. Buah putat hadi pun dah kecut

      Delete
    4. Zack....Kah...Kah...Kah...Buah putat MADEY MAMAK KERALA KUTTY lagi...lagi....banyak kecut....

      Delete
  26. Di Kelantan si dacing masukkan pengundi pindah 694 org ke Temangan (dr Fadhli) dan 1,022 (Bukit Panau/Tanah Merah) kaw (ust. fattah mahmood).. Kebanyakan pengundi pindah dari Pengkalan Chepa dan Kota Lama.. TAU KENAPA...?

    Sebab umno tak nak wakil rakyat pas yg berkaliber mcm dr fadhli dan fattah menang.. Bila katakanlah pas nak claim jawatan MB Kelantan (lepas kawen) si dacing akan kata sapo yang pas nak lantik jadi MB..? takkan nak ambik Sudin Ccopong atau Anuar Tan Gagap jadi MB..? bagi dekat UMNO aje la...

    Yang tikam belakang walaun lobai ialah Nik Amar.. dia pakat dengan dacing keluarkan undi dari pkln chepa/panchor supaya dia menang dan fadhli kalah... malangnya dr FADHLI BODO... kata ahli politik tapi tak reti baca sepak terajang..

    Nak ambik nik amar jadi MB.. toksah laa .. nanti orang tak panggil Yang Berhormat Menteri Besar tapi MENATE MB... malu ambo jadi ore kelate berMBkan menateyyy...

    ReplyDelete
  27. satu doktrin yang ditanam ke dalam dada manusia-manusia jahil - sesiapa yang membuka pekung dan sifat khianat dalam Pakatan Serigala yang merujuk secara individu mahupun Parti akan dicela dan dicop sebagai pemakan DEDAK - "dibeli".

    demikianlah apa yang menimpa Rafizi bin Ramli @ Pakar Strategi yang diberikan gelar sebagai PONOROGO (dibeli) TPM.

    khabar terbaru daripada PONOROGO ialah konsesus pembahagian kerusi di Selangor tergantung atas bantahan DAP bersama hamba politiknya PAN. Azmin Ali selaku Menteri Besar mencadangkan pembahagian
    Kerusi DUN dan PARLIMEN di Selangor -:

    1) PKR - 15
    2) DAP - 15
    3) PPBM - 10
    4) PUAN - 2
    5) HINDRAF* - 2

    HINDRAF mendapat dua kerusi atas usul daripada Lelaki Tua Renta dan mendapat perkenan Azmin Ali selaku Menteri Besar

    HINDRAF segera menjalin hubungan sulit dengan tokoh songsang LBGT (COMANGO) iaitu Ambiga sreenevasan yang "meluah" kebimbangan kekurangan penyertaan kaum India dalam hearaki kuasa DUN/PARLIMEN dalam Pakatan Serigala sebagai CALON.

    ia menjadi isyarat jelas pada Serigala Elit, tuntutan sama rata terhadap kaum India memandangkan mereka sudah punyai "rumah" sendiri iaitu HINDRAF di dalam Pakatan Serigala.

    dengan kemasukan HINDRAF sebagai ahli terbaru Pakatan Serigala ia menjadikan "konsesus" dalam urusan hak kedudukan ISLAM dan BANGSA Melayu akan lebih mudah untuk dineutralkan, HINDRAF hanya perlukan hak bertanding dalam PRU ke-14 ini diberikan kepada mereka (percayalah konsesus "rahsia" akan terjalin dengan puak Cauvinist kafir DAP).

    Allahurabbi - semoga tipu daya Pakatan Harapan dihancurkanNya sebelum mereka berjaya menguasai Putrajaya.

    apa khabar John Doe ?
    apa khabar Rahman Jpc ?

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat


    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai lidah' pembawa adu domba beserta fitnah (unknown aka sahabat serigala adu domba) kenapa meracau tak tentu hala ?

      Delete
    2. 10:26 - sila pastikan sama ada kamu berada di dalam kandang Azmin Ali atau di dalam kandang Rafizi Ramli aka PONOROGO (gelar diberi oleh TOP DOG Kartel Azmin).

      perseteruan diantara Serigala elit PKR bukan bersifat adu domba - ia sememangnya biasa menjelang PRU dan pemilihan untuk merebut kuasa.

      jangan risaukan "musuh". sebaliknya risaukan keadaan tuan-tuan kamu di dalam Pakatan Serigala.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    3. KAH...KAH...KAH....PKR DAH NAK MELINGKOP.....NAK MAMPOS LER TU....
      FUKATAN HAPRAK AKAN DITALKINKAN SELEPAS PRU KE 14.....AMIN....

      Delete
    4. wahai lidah' pembawa adu domba beserta fitnah (unknown aka sahabat serigala adu domba) kenapa meracau tak tentu hala lagi?

      Delete
    5. wahhh. sikalang aaa itu Madey suda kawin sama Nuar Al Jubur maaa...

      malam2 aaa. itu Nuar Al Juburi kulom kote Madey, main lubang kunyit Madey. sudah cintaa maaa itu dua olang setan maaa

      Delete
    6. Dolu dolu, bn letak calun cina kat kawasan majoriti melayu, pakatan x pernah buat macam tu. Mca walaupun kalah teruk pru yg lepas, tapi masih ada wakil menteri. Jadi siapa yg angkat tokong x kena tempat! Sahabat dok meracau psl benda yg dia sendiri x ada fakta, hanya auta. Tapi org bodoh kita pun faham, nak buat camana!

      Delete
  28. wahhh. sikalang aaa itu najib suda kawin sama jadi maaa...

    malam2 aaa. itu najib kulom kote hadi, hadi kulum kote najib. sudah cintaa maaa itu dua olang setan maaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib Bin Razak,

      Lu..tak mau ambil..si kejora jadi gundik ka? Walaupun..kejora muka tarak cantik, tapi..service dia, mulut dia...ada feng suwey punya olang.

      Kejora...sini masuk, hari2 dia mau kena!

      Delete
    2. Unknown sahabat apa khabar..?

      Allahurabbi - semoga tipu daya Umno/Pas/BN dibongkarkan oleh Mu Ya Allah. Bongkarkanlah penipuan mereka itu..di hadapan mata rakyat Malaysia. sebelum mereka hendak menguasai Putrajaya lagi.

      Unknown sahabat..kita semua diberikan masa. Dalam tempoh kita diberikan masa itu..kita buat2 butakan mata hati, percayalah.. perkara yang benar itu akan sampai...manakala yang palsu akan lenyap. Sesungguhnya..org2 yang sombong itu...mereka di dalam kerugian.

      Delete
    3. wahhh. sikalang aaa itu Madey suda kawin sama Nuar Al Jubur maaa...

      malam2 aaa. itu Nuar Al Juburi kulom kote Madey, main lubang kunyit Madey. sudah cintaa maaa itu dua olang setan maaa

      Delete


  29. Gembira sungguh hatiku kerana PH tidak lagi mendapat undi dp org PAS..... Terima kasih Tun atas jasa kamu yg mengeluarkan PAS. tanpa pengurbanan kamu PAS pastinya masih bersama pembangkang dan memungkinkan pembangkang menang.


    ReplyDelete
  30. Syukur alhamdulillah....Allah telah buktikan China Komunis sudah mula jajah malaysia secara terbuka.

    Sila buka TV dan lihat sendiri warna baju pak2 menteri! Sila buat carian dalam internet negara mana yang guna colour yang diguna najib n geng pagi ini.....? NEGARA CHINA KOMUNIS....

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  31. I am now back in my kampong for hari raya aidil adha. We just had our breakfast and my third sister in her 70s switched on the TV now showing national day do in KL.

    I refuse to watch TV and left breakfast table to ease myself. When I came back, my wife was trying to reason out with my sisters...all their 70s on the isu of GST and she is well versed as she is a custom officer handling gst. One of my sisters started to attack mahathir. That was the time when i came back to breakfast table.

    It is confirmed those 60 and above watching tv1,2,3 and read utusan malaysia are living in world of fantasies. Najib is suci yang tak bersalah. Mahathir jilat ludah sendiri, makan tahi kit siang dan lain.

    Ditanya adakah mereka tahu pasal hutang malaysia, dia kata najib pandai bukan macam mahathir hilang duit bank negara. Ditanya pasal 1MDB...itu semua fitnah mahathir kerana tak mahu ikut kata dia (mahathir).

    Saya terus bangun, pergi keluar jumpa kawan main badminton.....saya kata pada kakak2 saya...saya cakap pasal air susu....mereka cakap pasal air mineral...petang ini balik....hehehe.

    Sebab itu salleh keruak bermati-matian hendak mengongkong berita dari media alternatif daripada dibaca orang kampong.......mereka senang menipu.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tn Shbuddin dan En Anon 8.40 pagi,
      Izin gue salin dan tempek semula :

      "Ditanya adakah mereka tahu pasal hutang malaysia, dia kata najib pandai bukan macam mahathir hilang duit bank negara. Ditanya pasal 1MDB...itu semua fitnah mahathir kerana tak mahu ikut kata dia (mahathir).

      Saya terus bangun, pergi keluar jumpa kawan main badminton.....saya kata pada kakak2 saya...saya cakap pasal air susu....mereka cakap pasal air mineral...petang ini balik....hehehe."

      Ada banyak isiu2 yg En Anon timbulkan :
      1. Orang2 ini, lazimnya sudah dekat dgn ajal mereka, dan lazimnya juga dgn berbagai masaalah kesihatan termasuk kesunyian, kemurungan, kekurangan ilmu, 'kepinggiran' dan masaalah mental.
      2. Kadar tusukkan media 'alternatif' sangat rendah.
      3. Mereka merupakan golongan minoriti.
      Lantaran, mungkin perlu 'empathy', kesobaran dan santunan yg tinggi atas sikap dan pegangan mereka.

      Kemarahan atau sifat antagonis mungkin sayugianya dituju pd golongan yg banyak menyumbang kpd keadaan ini seperti di perenggan akhir En Anon 8.40.
      "Sebab itu salleh keruak bermati-matian hendak mengongkong berita dari media alternatif daripada dibaca orang kampong.......mereka senang menipu."

      Wallahua'lam.

      Delete

    2. Cuba buat essay yg lebih baik sikit....sebab ini tidak men yakin peneroka....jangan malas , cuba lagi


      Delete
    3. Which region is your kampung? In my region in northern perak (read: hulu perak...hulu habissss); there is a big wave of change by the kampong folks against umno. Gerik, lenggong, k.kangsar and padang rengas are umno very safe constituencies. Not anymore. My father told me that during majlis umno; orang datang just to makan. Kampong folks dont put up flags on their car or buildings during merdeka...so much so that the gerik mp and his bn entourage were seen buat rombongan melawat kedai2; to hand out free flags siap dgn tiang pacak bendera. The mood among orang kampong pulak semua barang mahal; apa bn buat?

      Delete
    4. KAMPUNG ULU.....

      Delete
  32. Adik sudah Pakatan tendang
    Mai ke abang janganlah bimbang
    Dok sini baik tolong abang
    Tahu ke adik PRU nak datang?

    Cuma satu abang nak mintak
    Tu Amanat adik, boleh cancel tak?
    Takut nanti ahli2 berontak
    Dulu kafirkan, sekarang tidak..!

    dah join abang masuklah kampung
    Pada ahli mintaklah sokong
    Um-no abang mesti ditolong
    Kalau tak PRU ini.. abang melopong!

    Tak cukup duit bagitahu abang
    Yang dulu bagi habis ke hilang?
    Nak belanja camana abang tak halang
    Q7 ke apa asal kau senang..!

    Abang tolong kau, kau tolong abang
    Inilah caranya abang nak menang
    Risau undi Melayu kok Mahathir pegang
    Itulah tujuan nak guna kau sekarang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang ayuh bang
      Bersama ke pasar minggu
      Bang ayuh bang
      Kita tidur sekelambu

      Delete
    2. HE...HE...HE...
      NUAR AL JUBURI TIDUR SEKELAMBU NGAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY....
      SIAP LER ORANG TUA MADEY TU KENA TIBAI....
      BONGKOK TIGA LA GAMAKNYER .....

      Delete
  33. Mr j and sahabat...korang dan mak bapak korang dan anak2 bini2 korang sila pi mampos...hidup asyik nak spin...bodoh haram jadah anak haram...mampos cepat agar DNA bodoh di kalangan orang melayu dapat dikurangkan...

    ReplyDelete
  34. Apa nak bising pas brgabung umno ka..pas gabung ph ka.kita semua dalam sistem demokrasi.
    takkan boleh punya daulah islamiyah tertegak dlm yinii sistem.

    Yg betulnya sape dulu org pas akan tetap berpecah.sape dlm umno tetap berpecah. Apa ada hal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga setiap perpecahan ini..mendewasakan fikiran kita(rakyat). Hanya yang betul dan salah sahaja menjadi pilihan kita.

      Marilah kita mencari parti/pemimpin yang berkerja untuk rakyat dan bukannya rakyat kena kerja untuk pemimpin yang boros bayar hutang.

      Delete
    2. wahhh. sikalang aaa itu Madey suda kawin sama Nuar Al Jubur maaa...

      malam2 aaa. itu Nuar Al Juburi kulom kote Madey, main lubang kunyit Madey. sudah cintaa maaa itu dua olang setan maaa

      Delete
    3. Anon 11:15 sila meninggal.

      Delete
  35. Silahkan di kunjungi ya kawan-kawan 100% Memuaskan
    > Hoki anda ada di sini <
    Agen Togel
    Agen Bola
    Agen Kasino
    Togel SGP
    Togel Hongkong
    Togel Sydney
    hubungi kami di :
    Line : togel118
    Bbm : D8AF7278
    Wa : +85592985834


    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat


    ReplyDelete
  36. pas terpaksa berbaik dan patuh dgn umno sbb umno ada track record hadi makan 90j

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...
      NUAR AL JUBURI TIDUR SEKELAMBU NGAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY....
      SIAP LER ORANG TUA MADEY TU KENA TIBAI....
      BONGKOK TIGA LA GAMAKNYER .....

      Delete
    2. Jgn pandang lekeh tulisan kau melambang tahap rendah pendidikan kau bdg dgn mahathir , enwar dah kecap nikmat hidup glamor , tapi engkau tahap macai makan dedak je tunggu pru je nak tahu hidup ke mati parti kamu, tenguk sejarah negara jiran semua dah bertukar tangan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...