Saturday 26 November 2016

TANDA2 UMNO SEMAKIN PARAH


UMNO bukan tidak biasa menghadapi serangan dan hentaman musuh-musuhnya. Tetapi, pernahkah dahulu berlaku seperti apa yang seolah-olah menjadi kelaziman sekarang?
Siapa yang mengepalai serangan terhadap kartunis Zunar yang sedang mengadakan pameran kartunnya di Pulau Pinang?

Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Rafizal Abdul Rahim...
Siapa yang cuba dipertahankan dan dipercayai berada di belakang sekumpulan penyerang yang bagaikan "naik angin"  mahu menyerang Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad?

Ketua UMNO Bahagian Pasir Salak merangkap Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani...
Siapa yang mengetuai Kumpulan Baju Merah yang bukan saja cuba melakukan gangguan kepada pihak lain yang mahu berhimpun secara aman, bahkan juga dilaporkan berkelakuan tidak senonoh di sebalik gerakan mereka langsung tidak mendapat sambutan?

Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Jamal Mohd Yunus...

Masihkah mahu dikata UMNO tidak terlibat dalam semua kejadian itu?

Kenapa perlakuan ahli dan pemimpin UMNO semakin pelik dan di luar kebiasaan sejak kebelakangan ini?

Adakah ini tanda-tanda mereka sedar bahawa mereka akan kalah pilihanraya? (SH 26/11/2016)

63 comments:

  1. En. Shahbudin......berhati-hatilah ye.
    Saya semakin gerun bila mendengar MARIA CHIN &
    ZUNA ditangkap dan ditahan di bawah SOSMA.
    Terasa macamkita di bawah regim kominis
    Korea utara, atau hidup di zaman Ghadafi Libya.
    Berhati-hati En.Shahbuddin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilamana sesebuah kerajaan mulai memerintah secara 'komunis', itu tanda nya 'hayat kerajaan' itu sudah masuk fasa akhir.
      Lihat Shah Iran, Marcos, Saddam Husin, Kol Gadafi, Gen Suharto.
      Umno sudah berada diFasa akhir, dalam masa dua PRU saja agaknya.
      Nujum Pak Belalang.

      Delete
    2. Minta maaf ye Cik Minah, pada pandangan saya sebusuk-busuk regim kominis tu, jauh lebih busuk lagi regim UMNO yang ada pada ketika ini. Dalam undang-undang regim kominis pesalah rasuah dihukum tembak mati sedangkan dalam regim UMNO, pesalah rasuah dijulang sementelahan pengadunya pula yang akan disiasat dan dihukum.

      Delete
    3. Tolonglah PRU14 nanti kita pakat kalih.

      Tak larat dah duk tengok kezaliman demi kezaliman yg jadi. Sepak terajang, serbu sana sini. Sekarang ni keganasan menjadi-jadi sebab disokong dan digalakkan.

      Semua jadi kucar kacir....huru hara. Macam duduk dalan hutan rimba.

      Dalam setiap negara mestilah ada yg menyokong satu kerajaan dan ada yg tidak sokong. Yg peliknya negara2 lain termasuk US, UK boleh terima wujudnya golongan yg tak sokong kerajaan.....tapi lain sangat di Msia ni......siapa yg tak sokong, yg berani kritik akan dizalimi dan diambik tindakan.

      Tak boleh tidak....mesti sokong juga. Tak boleh bangkang, tak boleh kritik, tak boleh soal, tak boleh berdebat, tak boleh tanya.....bisukan mulut jangan cakap banyak.....kalau nak selamat angguk dan ikut je.

      Pendek kata jangan tunjuk apa2 reaksi....membangkang ke, tak suka ke....jangan berani2 nak menentang. Kalau buat jugak memang nahaslah jadinya.

      Berapa lama kita nak duduk dalam undang2 samseng ni?? Sanggup ke nak duduk dalam keadaan ganas sepak terajang sepenggal lagi..???

      Cukuplah....dah sampai masanya untuk kita ubah diPRU akan datang. Naik meluat dah tengok keadaan ganas kuku besi sekarang ni.

      Delete
    4. Apa kata tuan punasihat Lebai Musang Berjanggut???

      Ke guaner Din???

      Delete
    5. Saya pun seiring dengan Cik Minah dalam perkara ni. Tuan Budin kena jaga diri baik-baik. Rakan blogger yang yang banyak menulis pasal 1MDB dan membuat liputan roadshow parti Bersatu yang selalu nampak segar-bugar, sihat dan tiada masalah kesihatan tiba-tiba boleh jatuh sakit dan mati. Tuan Budin kena selalu berwaspada. Jangan makan dan minum di tempat sembarangan. Kalau orang yang tidak dikenali hulur minuman jangan minum air tu. Jangan naik heli dan kapal terbang. Orang kalau dah terdesak macam-macam cara depa boleh buat.

      Delete
    6. Orang yang terdesak kalau diasak akan hilang pedoman agama dan kewarasan.

      Sedar dan muhasabah diri. Tidak ke mana dengan BUDAYA LANGSI NI, BAPAK LANGSI ISLAM ,Gadaffi dan Sadam, akhirnya mompos macam ANJING KURAP.

      Itulah kehebatan Allah, ALLAH yang MEMULIAKAN seseorang, ALLAH juga yang menghina seseorang. TIADA MAHLUK YANG DAPAT MEMULIAKAN DAN MENGHINA sesorang .

      Mahukah kita semua mati dalam keadaan hina-dina macam SADDAM dan GADAFI.
      Kalau begitu hukumNya dan kehendakNya, Allah akan HINAKAN kita yang LANGSI ini DI DUNIA lagi, tanpa menunggu balasan di akhirat.

      Bila nyawa di hujung kerongkong, tiada lagi KUASA dan ANJING yang dapat menolong, semua yang dulu LANGSI jadi LANTOI. !

      Tak begitu Tuan2 Mufti yang bijaksana, adakah ini balasan di dunia untuk mereka yang hidupnya dulu suka menakutkan orang dengan KUASA.

      Delete
    7. simpan lah ngan allah kau, JESUS is the BEST doh!!!!!!

      Delete
    8. Nobody cares what fucking retarded religion you follow, Chances are !You're a fucking faggot anyways.

      Blessed are those of the left-hand path,
      Cursed be the bastard of Nazarene

      Shemhamforash

      Delete
    9. Anon 18:26.
      You are precisely what Anon 20:03 said you are RETARDED. Hey retard some advice for you. Go play somewhere else, this is not a suitable playground for you.

      Delete
    10. shalom, bangsa sial beragama sial tul tak? LOL

      Delete
    11. anon 20.03 isim apo? jgn telan pil kuda banyak sangat doh!

      Delete
    12. tatang ka sejemput, apa kata kau pi hisap konek anon 20.03! WAKAKAKAKAKA

      Delete
    13. Aku sokong Anon 22:39

      Ini blog poltik, bukan blog promosi agama dan mencaci agama. Tiada siapa peduli apa agama kau ikut.

      Aku maksudkan the bastard of Nazarene tu adalah Knight of Templer dan pengikutnya, dajal yang memulakan perang salib Kristian dan Islam. Islam dan Kristian boleh hidup dan berniaga aman damai sebelum muncul dajal ini.

      Mengikut pendapat mereka, orang Islam adalah pengikut Anti Christ yang mesti di bunuh.

      Anon 20:03

      Delete
    14. anon 5.00, insyaaljesus akan saya pertimbangkan.

      Delete
    15. Insya Azazil saya salibkan kamu pada hari Esater depan untuk mencuci najis mughalazal BABI2

      Delete
    16. semoga dengan berkat allah tuhan arab kau dapat lah kau salib kan diriku bersma isterimu untuk mencuci najis kami!

      Delete
    17. Kami juga sembelih 969 ekor LEMBU yang Maha Suci pada Rosh Hashanah depan sebagaimana diperintah Oleh Yahweh kepada Musa di Mount Sinai.

      Daging Lembu2 sembelihan itu akan diagih2kan ke kaum kami Bhei Menashe di India.

      L'Shanah Tovah

      Delete
    18. Typing error

      666 ekor Lembu

      Delete
  2. Kata ore kelate yg masih budak, SIAL tu maksudnya SERINGGIT/seRIYAL. Kata ore kelate jugak yg dewasa SIAL tu maksudnya nak bagi sembuh @ sudah sembuh dari sakit. Kata ore parti lebai SEE YA (baca SIAL) mmaksudnya jangan undi tolak umno @ tengok dulu.
    Kata orang umno, SIAL2 ni jangan sebut sebab mmg hak mutlak pemimpin aku esp pasir menyalak... pergghh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena acah sikit Zunar terus buat pembohongan, mana ada tumbuk, kena lecture je sbb ingatkan jgn jadi barua DADig, saja2 pjg isu polilik yg dah habis modal 1mdb, takda apa2 pun, tahi unta pun takdak ... Puuui.

      Delete
    2. Ya. Jadi barua Anon 13:02. Sebab Anon 13:02 ketua barua. Tidak lama akan jadi PIG.
      Apa rasanya bila di panggil PIG.
      Kalau kita komen dengan baik dan berhujah dengan fakta, semua pembalas komen juga akan mencuba untuk membalas dengan fakta walaupun fakta kau tidak boleh diterima oleh pembalas tetapi jikalau barua start to calling names balasan nya paling kurang pun barua lah atau lebih dasyat lagi.
      Bodoh,bangang,bangkai binatang.
      Saya harap yang mulakan suka. Kalau tidak cukup you are most welcome to start it all over again by calling names or you can choose to be civilise. U make the choice asshole.

      Delete
    3. tatang ka, sudah ambil pil gila yang doktor beri? hang doh panggil orang PIG semua tu pebenda tolol? itu fakta nenek bodoh kau ajar ke? HAHAHAHAHAHAHA

      Delete
  3. Mulanya aku sangka Khalid Samad kurang waras bila sebut perkara tu...

    Tetapi selepas dia kena serang, sebutan itu sudah jadi fakta..

    # Parlimen perlu diwartakan sebagai bukan milik mak bapak sesiapa.

    ReplyDelete
  4. Rakyat Malaysia terlalu kasi muka dengan kerajaan yang zalim.....!! Tak dapat menilai yang mana Intan dan yang mana kaca..!

    ReplyDelete
  5. Cina cakap SIAL tu adalah SUWEY..dalam pengertian bahasa melayunya bila ditujukan kepada seseorang ia bermaksud orang tersebut sebagai "pembawa nasib yang malang/buruk". Orang yang menyebut perkataan SIAL dan ditujukan kepada seseorang dikatakan sebagai "orang yang menyumpah". Jadi bila Khalid menyumpah Tajuddin sebagai "SIAL" maka tersiallah Tajuddin. Bapak dapat sial anak kena tanggung sial..bukan setakat anak kena tanggung..satu keluarga menanggung kesialan ketua keluarga yang bermulut sial. Partinya dah tentu sial dulu, kini dan selamanya..ditambah dengan adanya jantan sial yang mengepalai partinya itu yang berpaksikan kepada wanita sial habis sial satu negara..apa punya sial daa..(teringat filem Sial Wanita lakonan Nordin Ahmad dan Saadiah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro 23:44

      Delete
    2. Selama 22 tahun dia dimaki caci dengan pelbagai panggilan,namun tidak seorang pun yang kena penampar,ditumbuk atau diludah.Dia senantiasa memperingatkan sekiranya kamu hendak menjadi ahli politik,maka mestilah sanggup menerima cemuhan,dan jangan amalkan sikit-sikit nak saman.Dalam pentadbiran Najib yang direstui kuasa paling atas,seorang samseng pun boleh dianugerahkan gelaran Datuk Seri.Anak MP itu kini membimbangkan Jamal Jamban (sedap nama dia),kerana muncul seorang hero baharu dari Pasir Salak yang akan bermaharajalela.

      Delete
  6. UMNO harus tukar ke UMSO

    U = UNITED
    M - MALAY
    S - SAMSENG
    O - ORGANISATION

    DEDAK Ah Jib Gor boleh buat pemakannya jadi SAMSENG
    WOW

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertitik-tolak apabila UMNO telah jalani transformasi kpd United Malays Najib's Organisation

      Delete
    2. YANG CEGINI LEH GAK.....
      United
      Malay
      Sial
      Organisation

      Delete
    3. Betul cakap kau kamal, umno sudah jadi parti durjana bagi bangsa melayu.
      Mereka sudah terbayang kehilangan takhta. Mereka semua saperti orang gila.

      Delete
  7. Bila laa nak Mampos Umno ni ? Dah jadi Parti Sial .

    ReplyDelete
  8. Semoga Budin okay dan tidak diapa2kan. Lagipun pandangan2 Budin merupakan sesuatu yang membina utk kebaikan dan kesejahteraan.

    Blog ini juga merupakan tempat kita bertukar fikiran lebih tepat lagi sesi2 percambahan minda.

    ReplyDelete
  9. Antara Zunar dengan Budin, Budin punya menghasut lagi dahsyat. Hari-hari pulak tu. Hihihi.

    Apa mesej yang ingin disampaikan oleh kedua-dua mereka hanya satu - kebencian kepada Najib. Tapi memg'kartun' Najib dan Rosmah sebegitu rupa menyebabkan pemakan dedak naik angin.

    Kalau menghasut, ramai yang menghasut. Kalau menghina, yang lain-lain pun menghina. Adakah 'meng'kartun'kan Najib Rosmah menjadi kesalahan?

    Hasil karya Zunar berjaya kerana pemakan dedak sudah baca penghinaan ke atas Najib Rosmah tetapi mereka boleh menerimanya. Tetapi mereka tak boleh melihat kartun yang di lukis oleh Zunar.

    Memang UMNO adalah kartun.

    ReplyDelete
  10. Yang di hina ialah Najib.

    Yang sepatutnya buat lapuran ialah Najib bukan orang lain.

    Ini semua semata-mata kerana perhimpunan UMNO tidak lama lagi.

    Kenalah tunjuk hebat dan bagus. Mereka-mereka ini sedang fikirkan mana lagi yang nak di serang ?

    Shahbudindotcom ???

    ReplyDelete
  11. PRU 14 dah dekat la tu....masing2 berlumba2 menonjolkan diri....nak jadi calun....kalah menang tak jadi hal punya....janji budget pilihanraya masuk banyak....boleh kelepet duit tu....betulkan encik budin?

    ReplyDelete
  12. Umno dah gabra, sentuh skit hal presiden udah melatah..itu tandanya ahli yg tinggal adalah jenis kontot pemikirannya, mungkin kerana makan dedak terlalu bnyk sangat kot..

    ReplyDelete
  13. Ha ha ha..perang saraf terhadap shahbudin..jgn takut gertak je tu..diaorang guna ini takutkan blogger pulak..Dua dua blogger pun ..pembangkang dan BN.

    ReplyDelete
  14. Ratusan ribu rakyat Korea Selatan berarak di pusat bandar Seoul pada hari Sabtu bagi menuntut presiden Park Geun Hye meletak jawatan.

    Sehingga pukul 4 petang waktu tempatan, dianggar lebih 200,000 orang berkumpul di sekitar Dataran Gwanghwamun kira-kira satu kilometer dari Blue House yang menempatkan pejabat dan kediaman presiden.

    Penunjuk perasaan berarak sehingga 200 meter setelah mahkamah Seoul membenarkannya, lapor Bernama.

    Pejabat Park dikelilingi oleh rangkaian penunjuk perasaan di sepanjang sekatan bas polis yang diletakkan untuk mengelakkan percubaan memasuki pejabat presiden.

    Pertubuhan yang mendesak Park Geun Hye terdiri daripada kira-kira 1,500 kumpulan sivil, mengadakan acara awal selama tiga jam sebelum perarakan ke Blue House.

    Perhimpunan nyalaan lilin berlangsung pada jam 6 petang dan perarakan kedua akan diadakan selepas lampu dipadam selama satu minit dari pukul 8 malam.

    Penunjuk perasaan di jalan sepatutnya memadamkan lilin sementara mereka yang menonton demonstrasi itu di televisyen akan memadamkan lampu pejabat dan rumah bagi menunjukkan sokongan secara tidak lansung dalam perarakan itu.



    Kumpulan itu'meramalkan lebih kurang 1.5 juta orang akan mengambil bahagian dalam protes di jalan-jalan di Seoul dan akan menjadi demonstrasi terbesar dalam sejarah negara itu.

    Pada perhimpunan 12 November, sekitar 1.3 juta berarak di ibu kota itu melepasi demonstrasi Jun 1987 yang menarik kira-kira sejuta penunjuk perasaan.

    Sabtu ini, kira-kira 500,000 orang dijangka keluar ke bandar-bandar utama di seluruh negara, menurut anggaran oleh penganjur.

    KERIS PAHANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden Korea kena belajar cara PM UMNO menyelesaikan krisis dan penunjuk perasaan.

      Penyokong pula dengan belajar dengan Jamal Bebal.

      KPN kalau tak nak belajar sebab ego, malu lah pada Ketua Polis Korea.

      Adakah penunjuk perasaan disana merugikan masa, peniaga dan memburukkan imej negara mereka ?

      Delete
  15. UMNO telah sampai keKEMUNCAKnya.
    Kemuncak kerakusan dan keruntuhan moral. Apabila sesebuah keluarga diketuai oleh manusia tak bermoral malahan merompak dan mencuri harta negara...apa yang kita dapat jangka. Anak anak akan jadi bangsat dan haramjadah.

    UMNO ketulahan dengan rakyat...TULAH adalah akibat dari pengkhianatan.

    UMNO bukan saja sarang pencuri tapi kini UMNO juga samseng. Dajal sebelum ajal.

    MO1 PENCURI!
    MO1 KETUA SAMSENG!
    KBAB?...

    ReplyDelete
  16. Siapakah yang paling SIAL di Malaysia?

    ReplyDelete
  17. sape yg kuat pertahan Jibby, org tu akan dapat habuan dedak lagi besar nati..kah.kah.kah..

    ReplyDelete
  18. Di anatara tanda2 parti pemerintah itu sudah tepu dan lapuk ialah terpaksa gunakan kekerasan dan pusing tayar untuk menekan suara rakyat.

    Yang gunakan kekerasan terlepas. Yang ditahan pula kena gunalah pusing tayar untuk justify.

    Setahu saya perkara hasutan ini bila ada kaitan dengan bangsa, agama, raja2 dan integriti persekutuan.

    Sejak bila kartun ke atas PM itu boleh dikira hasutan? PM dah jadi Raja ka?

    Oh ya, kerana mereka tidak mampu untuk dakwa di atas fitnah sebab kartun2 Zunar diilhamkam daripada fakta. Maka disalahgunakan hasutan pula untuk memberi tekanan ke atasnya.

    UMNO sedang bernafas di masa kecederaan.

    ReplyDelete
  19. Ini semua kerana diperhambakan oleh "duit...fulus...kase...luit...money...apa lagi ye?"

    Muka tak tau malu tapi masih mengaku beragama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100% betul. Kalau dikaji lebih mendalam kenapa sanggup diperhambakan duit, jawapannya mudah: malas nak berusaha macam orang lain, tapi nak fastrack jadi kaya.

      Delete
  20. Ketua penyamun macai pencacai angkat tahi. Yang melapor ditangkap yang kena lapor bebas. Apa punya kerjaan ni, sial iblis. Otak undang punya macai, bola lagi mereka ini dilaknati. Amin!!!!

    ReplyDelete
  21. Salam,stuju sangat dengan komen saudara PutraKraken & Johndoe..teruskan sokong blog shahbudindotcom..

    ReplyDelete
  22. Alahai ... Gimik je tu.

    ReplyDelete
  23. U Umum tahu
    M Melayu Umno lah
    N Nadi rakyat
    O Obor perjuangan bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obor perjuangan bangsa tok lu..perkataan UMNO tu sendiri dah bahasa penjajah..nape tak popularkan nama PEKEMBAR jer kalo ye perjuangkan bangsa?

      Delete
    2. 1255..obor nenek lu. Untuk Melayu No Otak

      Delete
    3. Ko tahu tak 15:25 & 20:48

      P Pak Mat Sabu
      A Akan Akur
      N Nasihat Guan Eng

      P Pakatun Pasukan
      K Kuat Kencing
      R Ramai Rakyat

      P Pengemis Tua
      P Perlahap Pengkhianat
      B Buat Berapa
      M Malu Pun Takpa

      D Dapat Habuan
      A Angkara Licik
      P Peranan Jahatnya

      Delete
    4. 1059..contoh terbaik specimen ruang otak penuh tahi Jho. Tahniah

      Delete
  24. Ni komen umum untuk yg suka word 'PIG' dlm group.
    Act babi/khinzir atau yg korang panggil PIG adalah salah satu pembuktian bahawa Alquran itu mukjizat drp Allah.
    Cuba fikir kenapa ada ayat quran yg sebut pasal khinzir sedangkan IA diturunkan samada di Makkah atau Madinah yg tak ada sekor pon khinzir/babi. Malah mungkin nabi saw sendiri pon x pernah tgk vavi..
    Vavi adalah kiasan untuk perangai buruk yg ada pada diri manusia. Tgk apa vavi makan, bukan sekadar dedak tp dgb guni2 dedak pon si vavi makan. Bangkai vavi makan, serban makaaan, beg birkin makaaan, semut pon makan, sebab tu org yg ditamsilkan dgn babi jugak bodoh (makansemut).
    Lagi satu, vavi disinonimkan dgn sejenis kuman yg tidak dapat di'mati'kan secara science kecuali apabila ditempatkan di satu tempat yg tidak ada komponen lain kecuali kuman vavi dan .... (TANAH)..
    Lalu, ada baiknya kita bungkus vavi-vavi idola rakyat yg sifatnya peminat dedak 90j atau penabur dedak 2.6 bersama tanah... dari tanah kita datang kepada tanah kita kembali, sebelum kembali lebai2 jgn curi tanah, penyamun2 jgn jual tanah.. pergghhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. (+) dulu 'tanahairku', lepas jual air kat singapore jadi 'tanahku'.
      Lepas jual tanah kat China... nak panggil ????

      Delete
    2. Zhuge Liang lahat byk mastubasi adaikan vavi tu ikut suka hati ko je.

      Delete
  25. Heran apa hujah pengecut mcm 0739. Guna nick anonymous. X gentleman langsung.. sy cuma nak hujah ilmiah sebab 'islam agama hujjah'..
    Kalau nak bawak hujah vangang/lucah baik left dan tidooo...

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Zbuge, sememangnya 739 species Melayu otaknya sudah dikekuarkan dan telah diganti dengan cairan Taek Jho. Bingai beyond repair.

    ReplyDelete
  28. DAPIGS are dirty ,ugly and greedy animals...they has hidden and bad agendas to make malalys weak...be carefull with this enemy..dapigs!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...