Wednesday 23 November 2016

SALLEH SAID KERUAK, PENGAMPU TERBAIK & TERHEBAT DUNIA!!


Di Malaysia ketika ini, tidak ada yang lebih hebat pengampuannya terhadap Najib Razak, melainkan hanya seorang iaitu Salleh Said Keruak.

Semua pemimpin lain yang pernah turut menjadi pengampu dan pembodek Najib, kini sudah jauh ditinggalkan oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia itu.

Sejak sebelum dilantik menteri, kemudian dijadikan menteri, seterusnya diberi pula jawatan Bendahari Agung UMNO, siri pengampuannya tidak pernah berhenti, malah terus cemerlang, gemilang dan terbilang serta makin menjadi-jadi.

Terbaru, ketika tersebar video ucapan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama  di Sidang APEC di Peru baru-baru ini yang antara lain menyebut tentang penyaluran dana pembangunan ke dalam akaun bank Swiss dan Tun Mahathir Mohamad kemudian menulis di blognya mengatakan ia merupakan sindiran kepada Najib, Salleh sebaliknya dengan pantas menidakkan dakwaan itu.
Malah Salleh menegaskan pula, ucapan Obama itu mungkin ditujukan kepada Tun Mahathir sendiri.

Kahkahkah....

Tanpa mengira logik atau tidak, betul atau salah, masuk akal atau di luar akal hujah-hujahnya, yang mustahak ialah Salleh mesti menunjukkan beliau mengeluarkan suaranya.

Dan itulah hebatnya Salleh. Ketika pengampu dan pembodek lain memilih untuk berdiam jika sesuatu dakwaan terhadap Najib itu kelihatan benar, Salleh sebaliknya tetap menunjukkan skil mengampunya yang tersendiri.

Dalam kes ucapan Obama, tentu tidak logik jika ucapan Obama mahu disasarkan kepada Tun Mahathir kerana bekas Perdana Menteri itu tidak pernah terkait apa-apa dengan bank di Swiss sebelum ini.

Tetapi, Najib dan 1MDB bukan saja diperkatakan di seluruh dunia mengenai penyaluran wang menggunakan bank Swiss, malah dua cawangan bank Swiss di Singapura juga diarahkan tutup angkara syarikat pelaburan itu.

Selain itu, tidak ada mana-mana pemimpin dunia lain yang boleh dikaitkan dengan pelencongan dana syarikat milik negara sebagaimana nama Najib diperkatakan, malah disebut sebagai Malaysian Official 1 dalam kertas mahkamah saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat.

Lagi pun, tentulah "amat amat amat" tidak masuk akal bagi Obama mahu menuju atau menyasarkan nama Tun Mahathir dalam ucapannya kerana beliau sudah pun bersara sebagai Perdana Menteri sejak 2003 lagi. Berucap di Sidang APEC, sudah tentu sasaran Obama ialah pemimpin semasa yang sedang berkuasa.

Untuk itu , sesiapa pun akan mentafsirkan ucapan Obama itu dituju dan disindirkan kepada Najib. Seluruh dunia juga pasti tidak sukar memahaminya.

Namun sebagaimana disebut tadi, itulah hebatnya Salleh Said Keruak. Tanpa rasa malu, jauh sekali rasa bersalah, Najib bukan saja tetap dipertahan dan dibelanya, walaupun dalam keadaan disindir secara terang dan nyata oleh Obama, malah dengan selambanya mengatakan ia mungkin ditujukan kepada Tun Mahathir.

Dengan kehebatan Salleh Said Keruak yang dianggap luar biasa itu, logik atau tidak hujah-hujahnya semua belakang kira, barangkali sudah sampai masanya semua kata-kata mengampunya selama ini dikumpul dan dibukukan oleh para pengkaji sejarah untuk tatapan generasi akan datang supaya sesiapa yang ingin menjadi pengampu atau mempelajari teknik-tekniknya, dapat belajar daripada khazanah yang ditinggalkannya itu.

Jika tidak, Malaysia mungkin kepupusan pengampu di masa-masa akan datang nanti. (SH 23/11/2016).

58 comments:

  1. Memang hebat si keduak nie. Inilah mungkin tanda tanda spesis bapak sepuloh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Mat Maslan turun ranking...! Moga2 Rahman Dahlan dapat memberi saingan sengit kpd SSK dalam acara mengampu MO1.....!

      Nazri Aziz... ayuh jgn berpeluk tubuh aje...! MO1 sedia utk dijilat..!

      Delete
    2. Posisi saleh keruak skg sebagai pendahulu liga dengan meninggalkan pesaing terdekatnya 150 mata ketika masih berbaki setahun perlawanan.

      Nazri dengan prestasi hambar dek sibuk peluk Bini baru dan KJ yang dah 'mati pucuk' utk mengipas antara colan2 yg bakal diturunkan ke liga FAM nnt.

      Delete
    3. jangan sampai SIAL tajuddin abdul rahman pasir salak melekat kat SALLEH KERUAK sudah laaa. tidur tak lena makan tak kenyang. asyik rungsing sepanjang hari lepas kena maki SIAL dengan khalid samad. memang SIAL.

      Delete
    4. aku harap lepas ni khalid samad cakap SIAL kat ahli parlimen BN yg lain. Biar SIAL kesemua sekali. ADMIN KASI BIKIN Carta laa. boleh kita undi. hari hari undi. kasi tengok ayat bodek mana terbaik.

      Delete
    5. Oiiiii...keruak kau ni memang paloi!!!
      Pulanglah kau
      Bikin malu orang sabah saja.
      Bikin apa kau pigi cari amput
      Di kk pun banyak bah

      Delete
    6. Betul itu. Di negeri sabah ini mana ada kawasan yg ditadbir oleh wakil rakyat bajau yg maju.
      Semuanya mundur belaka. Mahu cari makan pun susah.
      Mahu cari pekerjaan lagi susah.

      Bagus lagi kawasan kawasan yg ditadbir oleh wakil rakyat Dusun dgn Cina. Semuanya maju belaka.

      Si Pairin sama Si Ongkili lebih pandai jaga kawasan dan rakyatnya daripada Si Keruak.

      Si Keruak mana ada idea. Dia mana ada wawasan. Menjaga kawasan dgn rakyat sendiri pun dia tidak pandai. Kamu orang boleh datang ke kota belud. Boleh tinguk sendiri apa yg ada.

      Kota belud mempunyai tanah yg cukup subur untuk pertanian. Sungai yg cantik untuk pelancungan. Tapi apa pembangunan yg keruak bawa? Tidak ada. Kota belud masih lagi pekan cowboy yg masih mundur berbanding dgn Kota Marudu, Penampang, Ranau dan Keningau.

      Jawatan saja besar sebagai menteri komunikasi dan bendahari umno tapi kerja tidak pandai. Bikin kaya diri dia sendiri pandailah dia.

      Delete
    7. Si keruak hanya sempat fikir utk kembongkan perot dia saja.... Xpeduli pon apa gelaran rakyat bagi asalkan dia dpt kumpul sebyk mungkin dedak sebelom bn terlungkup.... Licik otak ko salleh 25%%%%%....

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Model SSK? Teori SSK? Paradigma SSK? Atau Dinasti SSK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keruak si karabau ingat dia sorang saja yg faham bahasa English.
      Di malaya ni si karabau sorang saja yg faham bahasa bajau.
      Bahasa bajau bukan bahasa ibunda orang malaya.
      Bahasa bajau adalah bahasa ibunda si karabau
      Jadi kami peduli apa dgn bahasa kampong tu!!!

      Delete
  3. Tak sabar nak mengikuti Pesta Pengampuan Agung Tahunan tak lama lagi. Mana tahu muncul juara baru.

    ReplyDelete
  4. Aduss salleh salleh kalah semua pengampoo anda memang world class.betul juga cadangan admin supaya sejarawan membuku kan auta2 salleh biawak untuk dikaji oleh pengampoo di masa akn datang.kahkahkah utk keruak keruak keruak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju agar fakulti pengajian melayu atau sastera membuat kajian dan dokumenkan persembahan badut-badut yang terhasil daripada pemerintahan Pahlawan Bugis ini.Kita tidak punya album gambar,rakaman audio dan video watak-watak seperti Pak Kaduk,Si Luncai,Lebai Malang,Pak Pandir,dan Mat Jenin.Tetapi sekarang,kita ada semua teknologi untuk mendokumentasikan watak badut-badut rakyat masakini,agar ianya dapat disimpan di arkib negara untuk rujukan masa depan.

      Delete
    2. Sabahan ni pembodek tegar ya.
      Ambil 4 sebagai contoh.
      1. Gani 4@Tahil
      2. Amin Tak@Mulia
      3. Salleh Keruak@Biol
      4. Bung Kina@Binatangan
      Kek... kek... kek...

      Delete
  5. Dia bukan sahaja seorang pengampu 'extraordinarie'tapi kadang-kadang seorang penglipur lara dalam senario politik malaysia...

    ReplyDelete
  6. Saleh Keruak,anda ada masaalah mental ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh Keruak ni dah gila agaknya.
      Tajuddin Rahman, Khalid Samad kata dia sial.
      Jangan nanti tak pasal-pasal pulak
      Mahfuz Omar kata Salleh Sabahan ni gila...

      Delete
    2. Sikit hari nnt si amin pun perambat dia keluar dewan

      Delete
    3. Bukan ma'asalah mental tetapi his grey matter telah di penuhi "KURAP"

      Delete
    4. Bukan gila....bukan masalah mental...tapi taat setia yg tak berbelah bagi.....fokus dan mission utama ialah wajib selamatkan bapak penyamun dari kena tuding atau kena tuduh.

      Apa saja yg terpalit dgn taik busuk hanyir penyamun perompak mesti dipesongkan arahnya kepada sekor kambing itam legam.

      Jadi yg jahat tu ialah kambing itam tu........bukan penyamun perompak pencuri yg jahat.

      Delete
    5. Keruak si karabau tu pun sama sial!!
      Dahlah bodoh ada hati pula tu nak ajar orang malaya
      Dia datang ke malaya semata mata mengambil upah untuk menjilat jubur najib.
      Kerja 3D macam ni semua orang malaya tak pernah buat.
      Hanya karabau kota belud tu saja yg buat.

      Delete
  7. Sebagai menteri komunikasi ternyata Saleh seorang yang tidak berilmu. Baginya menjawab tuduhan terhadap Najib yang dilemparkan oleh para seteru adalah kewajipanya yang hakiki dan perlu dilaksanakan. Namun apa yang terlepas dari fikirannya ialah strategi, logik dan "timing" dalam mengemukakan hujah. Kadang kala apa yang dihujahkan Saleh lebih kepada niat untuk menyakitkan hati dan lansung tidak menjawap persoalan. Sememangnya "ampu" adalah budaya wajib dalam UMNO. Seseorang pemimpin yang tiada ilmu mengampu maka masa depannya dalam UMNO akan muram. Apalah kelebihan Saleh, Ahmad Maslan, Rahman Dahlan, Azalina, Ismail Sabri, Noh Omar, Shahrizat dan banyak lagi sehingga diangkat jadi menteri kalau tidak kemampuan "mengampu". Kepincangan negara hari ini adalah kesan dari pemimpin yang naik bukan kerana layak tapi ilmu mengampu. Dan Salleh Keruak adalah bukti sahih.

    ReplyDelete
  8. Betul la 1mdb tiada kaitan akaun Swiss tapi masa mantan dulu pernah dgr kaitannya. Keruak divert tu mmg berketepatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yop !!! samaada awak ni baru tersedar dari mimpi siang hari ke atau tengah mabuk todi ???

      Delete
    2. Dah bagi full name pd salleh ke belum anon 0031?

      Org bodoh mcm kau memang layan jadi timbalan saleh tu

      Delete
    3. 00.31....aku tak taulah ko ni sama ada baru keluar dari kain mak ko ke......atau masa terberak hotak ko terflush dalam jamban.

      Ko kata 1MDB tak der kena mengena dgn Swiss ye....abes pehal yg Swiss pamggil mintak kerjasama Msia dalam siasatan duit haram tu??? Org Swiss ni betul2 bangang agaknya......dah tak der kerja lain......nak bergurau lawak sarkis pulak dgn Msia ye...??

      Hal yg ddivertkan kepada Tun M tu......samalah dgn kes yg dulu ada org yg bijak pandai kata MO1 tu yg DiPertuan Agung.

      Semata nak selamatkan tukang samun yg maha berkuasa.....semua benda yg terpalit dgn taik penyamun akan didivertkan ke arah satu kambing itam.

      Maka selamat sejahteralah yg maha suci lagi maha mulia sibapak penyamun.

      Selesailah sudah sumpah taat setia hulubelalang2 yg ada.

      Delete
  9. Bodoh giler tahap maksima salleh keruak ni. Malunya ada manusia perangai anjing kurap kat malaysia ni. Memamg aku rasa criteria nak jadi menteri zaman najib ni yelah jadi bangsat, bodoh nak mampus, takde maruah dan skill jilat sampai licin. Salleh biawak ni bila BN dah melingkup nanti wajib dikahak kuning dan campak masuk penjara. Anak2 dia pasti malu ada bapak bodoh macam dia.

    ReplyDelete
  10. Sudahlah karabau kota belud...balik sabahlah.
    Cakap saja besar
    Orang kota belud bolehlah kau tipu.
    Kau ingat orang malaya tidak faham bahasa english ker?
    Boleh jalanlah bajau....
    Dua tahun saja kau pernah jadi ketua menteri sabah tu.
    Cerminlah muka kau tu dulu
    Tun Mahathir 22 tahun jadi perdana menteri malaysia.
    Ukur baju di badan sendirilah karabau
    Kau ini bikin malu orang2 sabah saja sama orang malaya.
    Oiii bodoh!!! Tengok track record dululah.
    Kalau dah karabau tu karabau jugalah...

    ReplyDelete
  11. Watak salleh keruak,nazri,maslan,jamal amat penting dalam kehidupan kita pada masa mini..
    Sbg tukang lawak dalam meniti keperitan hidup dgn kos sara hidup,kos barang yg tak masuk akal

    ReplyDelete
  12. Mamat Geduak ni betul2 tak puas hati dgn Tun Mahathir.Benda takde kena mengena dgn Tun pun dia sabitkan.Spin tahap gilababii..Dashyat betul puak2 cult penyembah agama 1emdibi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal bertapa tak mandi tak cebok berhari2 pun tak dapat idea mcm dia

      Delete
    2. Keruak, you one god-damned good balls carrier...

      Delete
    3. Woghiesh, lagi ko cela lagi Najib & the gang segak bogayo. Now then if u lose then better still u join, u know. Hidup Najib the master of silap mata, the mark of zorro. Sign.

      Delete
  13. http://content.time.com/time/world/article/0,8599,2054174,00.html

    ReplyDelete
  14. Lihat Out of bottles. TIMES

    ReplyDelete
    Replies
    1. Which times?

      Delete
    2. Out Of The Bottle _ TIME quote below :
      The authorities' crackdown, however, has shown little other weakness. Since Monday morning, when an angry crowd at the central courthouse was scattered by water cannon, Kuala Lumpur's streets have been largely quiet. The more powerful members of Anwar's inner circle have also been detained under the draconian Internal Security Act (ISA)--including Ahmad, the four seniormost members of the Muslim Youth Movement of Malaysia and the president of the National Union of Malaysian Students. Others have gone into hiding or fled the country. A day after her husband's arrest, the soft-spoken Wan Azizah vowed to take his place. But by the end of the week she sat isolated in her home, ringed by police, unable to address crowds or even individual journalists.Anwar himself could speak only through a videotape recorded hours before his arrest and broadcast outside Malaysia on cnbc. On camera he warns darkly of corruption involving UMNO and the Prime Minister's family, and claims to know of a billion--he doesn't specify dollars or ringgit--that has been funneled into a SWISS bank account. Mahathir quickly laughed off the charges, perhaps assuming that most Malaysians would never see the tape. Malaysia is now a one-man show, says a financial analyst in Singapore. It's a completely different animal.Indeed, a smiling, newly confident Mahathir seemed to relish the chance to take on skeptics from the media. At a press conference Tuesday, an avuncular Dr. M praised police for breaking up the demonstrations and defended the decision to arrest Anwar with something akin to regret. He pledged that his onetime heir-apparent would not be denied his rights under Malaysian law. Generously, Mahathir even allowed that he appreciated Azizah's loyalty to her husband. When the truth is known, he predicted calmly, everyone, even his friends, will reject him.��|����|��3��|����|�� Can Wan Azizah Ismail sustain her husband's reform movement? Should Anwar have been arrested as a threat to national security? Will the currency controls help Malaysia?

      Delete
    3. Mahathir tahu bahawa beliau tidak mempunyai banyak masa. Keadaan juga tidak menyebelahi beliau setelah beberapa cubaan untuk mengulingkan Najib gagal sejak beberapa tahun lalu. Namun tindakan beliau yang berpaut pada dahan yang rapuh seperti DAP hanya akan mengundang bala kepada sisa-sisa legasi yang beliau ada.

      Perlukah beliau mendakwa Najib mesti sedar mengenai kenyataan Obama itu yang ditujukan kepada beliau.

      “Najib ada di sana. Beliau mesti dengar. Beliau pasti tahu Obama merujuk kepadanya. Saya pasti beliau masih boleh tersenyum yang dibuat-buat. Beliau tidak tahu malu.

      “Beliau mungkin terfikir Obama memujinya sama seperti yang beliau sangka demonstrasi BERSIH tidak mendapat sambutan ramai,” ujar Mahathir dalam catatan blognya.

      Obama dalam ucapannya itu menggesa semua pihak agar bertanggungjawab dalam menghormati maruah rakyat dan kekangan AS untuk membantu negara lain jika pemimpin negara itu mahu menindas rakyatnya, tidak menyediakan pendidikan atau menyalurkan semua dana pembangunan ke dalam akaun bank Swiss.

      Kita amat maklum bahawa Perdana Menteri kita tidak menindas rakyat. Beliau menyediakan pendidikan yang jauh lebih baik dari negara-negara jiran. Pembentangan Bajet 2017 baru-baru ini juga menunjukan bahawa negara kita sentiasa mengutamakan kebajikan rakyat.

      Delete
    4. 10.59...apa kau tau pasal bajet? Takat suruh rakyat jual nasi lemak dan bawa teksi uber...mungkin la.

      Delete
    5. Engkau budak hingusan...komen tahap felda, tak payah nak komen tindakan tun dan sisa sisa legasi dia. Legasi tun top notch, tiada siapa dari umno boleh gugat. Legasi umno skrg dah masuk longkang...paham anon 10:59?

      Delete
    6. Terbaik Mak Kau, Kalau Pendidikan UMNO terbaik, kenapa Anak Beranak dan Cucu-cicit kepada Sultan, Penyamun dan Bangsatwan Melayu belajar di International School yang pakai American atau UK syllabus.
      Bangkit Anon 10:59, Budak Indon sekarang ini jauh ke depan berbanding Melayu yang sekolah kerajaan.C
      Aku tengok Melodi tiap2 Ahad di Kedai Makan Melayu, artis Indon bertutur English lebih betul dari Budak Melayu walaupun slangnya terdengar macam Zahid Hamidi.
      Majoriti Melayu tidak boleh nak bercakap dan menulis English walaupun ada PHd dan Gelaran Dr.
      Buat report pakai Google Translation. Satu report dari budak UITM di office aku yang translate " Putih" untuk perkataan " Fair" dalam reportnya. Terlampau Bangang dan kebaholannya memang menjatukan maruah Alumi UITM yang lain.
      Jangan bagi alasan Melayu malas belajar dan bodoh, Mak aku walaupun MCE gred 3, sekolah di Temerloh, orang Ulu, tapi English dia 1000 kali bagus dari cikgu English sekarang.

      Delete
    7. The biggest legacy in the world is.......the missing of billions of money from the most reliable n trusted government in the world.
      Amazing.....

      Delete
  15. Ampu boleh juga dikira rasuah....selain makan duit & salahguna kuasa...

    ReplyDelete
  16. Ampu boleh juga dikira rasuah....selain makan duit & salahguna kuasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...bab ni u kena tanya Nik Aduhh...

      Delete
  17. Anjing K9 apabila tuan/pengandalinya bersara, mungkin ianya ditawarkan pada penjaganya atau pun ianya dimatikan.Sebabnya orang lain perintah dia tak faham/tak mahu ikut cakap.fikir2lah bagi kebaikan Malaysia.

    ReplyDelete
  18. Apabila beruk bawah bayu sudah terima hakikat bahawa dirinya memang tidak laku kalau tuan bugisnya pun tidak laku, maka beruk itu akan cuba sedaya upaya untuk mengekalkan kuasa tuan bugisnya. Itulah dikatakan manusia tapi otak dan tingkah laku beruk !

    ReplyDelete
  19. Ini yang Presiden Obama nyatakan dalam ucapannya pada sidang media di Lima, Peru:

    " And America can’t do it all for everybody else. There are limits to our reach into other countries if they’re determined to oppress their people, or not provide with education, or siphon all development funds into Swiss bank accounts because they are corrupt. We’re not going to be able to handle every problem.”

    - Pemimpin negara mana lagi yang sedut duit development funds dari negaranya selain mamat tu? Pastu masukkan duit yang dicuri dalam dalam akaun bank swiss dan juga akaun-akaun lain di seluruh dunia? Masa nak dekat pilihan raya siapa yang mintak budak suruhan Jho Low ambil sikit duit yang disimpan dalam akaun-akaun luar negara dan masukkan dalam akaun peribadi dia di ambank? Habis pilihan raya baki di hantar semula baki duit ke akaun luar negara (offshore account).
    Bila tembelang pecah buat cerita duit tu duit derma pak arab. Pastu derma tak habis guna pulang semula kepada pak arab. Orang dungu jer yang percaya cerita dongeng ni bulat-bulat. Nak cover punya pasal boleh buat cerita tak nasuk akal. Derma boleh pulang balik hahaha..tak logik langsung..
    Perbicaraan di mahkamah Switzerland dan Singapura melibatkan development funds negara mana kalau bukan Malaysia? pastu AG Switzerland pohon MLA baru-baru ni dari negara mana?
    Presiden Obama merujuk kepada negara kita la tu. Negara mana lagi yang pemimpin negara yang curi duit tabung pembangunan awam kemudian masukkan ke dalam offshore accounts milik beliau seluruh dunia. Keruak ni pun nak defend agak-agak la.
    Dalam ucapan panjang Obama itu dia sebut kes tu sepintas lalu jer tapi kita boleh agak dia tujukan kepada siapa. Dia tak go into detail. Kejadahnya Salleh Keruak cakap takkan Obama fokus satu isu saja dalam ucapan beliau sebab banyak lagi hal-hal lain yang lebih penting? Ni mesti tak baca ucapan tu betul-betul ni. Obama bagi contoh kejadian-kejadian yang berlaku di negara-negara membangun seperti penindasan dan pemimpin korup. Dia tak fokus isu tu saja.
    Pastu boleh pulak mamat ni buat statement yang Obama buat general reference jer bukan dia tujukan kat siapa-siapa. Macam mana dia tahu Obama tak tujukan pada siapa-siapa? Yang tulis ucapan Obama kat white house kawan sekolah dia ke?
    Pastu statement Salleh Keruak dalam perenggan 3 dan 4 tu conflicting. Mula-mula dia cakap pada perenggan 3 Obama tak refer pada siapa-siapa dalam ucapan beliau kemudian dalam perenggan 4 boleh pulak dia cakap oh mungkin Obama merujuk kepada Mahathir bukan Najib. Hello!..Dah 13 tahun Mahathir berhenti jadi PM, kejadahnya Obama nak refer kes yang 13 tahun yang lampau dalam ucapannya.
    Lagipun Obama pun masa tu hingusan lagi, belum Presiden US lagi. Nak defend bos punya pasal, boleh buat tafsiran yang jauh menyimpang. Out of the world. Kalau nak tulis blog buat la research dulu. Jangan main tulis jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro obama bersama demokrat sejak clinton lagi bro, seseorang nak jadi politician sampai ketaraf menjadi presiden masa sekolah dah terlibat bro, agak2 lah nak ngomen obama tu hingusan.

      Delete
  20. Kesian org sabah mempunyai pengampu bertaraf dunia sama dgn malaysia dinobatkan negara rasuah no 1 begitulah nak hidup untuk mencari sesuap nasi rasanya belut pun tak makan nasi tu klu duit 1mdb

    ReplyDelete
  21. Selepas Mat Jenin kita ada Mat Mazlan,dan saya yakin si Keruak akan menjadi legenda dalam masyarakat Melayu sebagai tokoh badut rakyat zaman berzaman.Rasanya,beginilah caranya watak-watak tolol lahir dalam sejarah bangsa kita sepertimana Si Kitol,Pak Pandir,Lebai Malang dan Si Luncai.Watak-watak ini benar-benar wujud sejak dulu kala sehingga ke hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekor ni rasanya turun-temurun dari mereka yang bro sebut....mungkin dari belah neneknya punya jiran punya kawan punya.....dei berapa banyak 'punya' lah!

      Delete
  22. Ni jenis muka tebal yang mana steamroller pun tak boleh lenyek!

    ReplyDelete
  23. Title-title yang hang beri kepadanya seperti pengampu, pembodek, penyokong dan yang-yang sewaktu dengannya dah tak sesuai Budin. Pada aku dia ni penggalas biawak hidup #1.

    Bila kah Mat Dahilang nak buat kenyataan yang sinonim dengan misteri "siapa itu MO1?" dahulu sekali lagi bahawa sesiapa yang fikir ucapan Obama tu ditujukan kepada Dr M, maka sesiapa itu mestilah bangang?

    ReplyDelete
  24. Salleh Said Kruak

    As a person he has a personal vendetta against Tun M.

    As a proboscis monkey as he is now...why listen to his chattering?

    Don't get me wrong...I love this beautiful creature called the proboscis monkey...With its long nose and brown almost golden fur...it is really a sight to behold....such a handsome and beautiful creature....a magnificent God's creation.

    Salleh Said Kruak is not that specie....He is monkey who holds high office in the MO1 cabinet of monkeys....his chattering is only understood and praised by his own specie. MO1 the monkey king is very proud of Salleh Said Kruak.

    We as human beings only interpret his chattering as nonsensical disturbing noises that is very irritating.

    Do you still listen to this monkey?

    ReplyDelete
  25. The best from sabah - 2 pembodek klas dunia

    ReplyDelete
  26. Ngam la watak pengampu tahap dewa dr Sabah( Negeri yg kaya hasil bumi tp kedua trmiskin di Malaysia) & Pahlawan Bugis tersohor dr Malaya..gandingan yg mantap..Ini Kalilah? Lain kalilah? Banyak Kali Sudah Bah..bersabar lah sbb pemimpin2 Malaya yg dominasi kerakusanv& gila kuasa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...