Tuesday, 22 November 2016

DEMO BERSIH 7 DI 700 LOKASI DI SELANGOR, JAMAL BAKAL CATAT REKOD DUNIA...


Selepas bebas dari tahanan polis selama empat hari dan mengaku tidak mandi dalam  tempoh itu, Jamal Mohd Yunus yang merupakan Ketua Kumpulan Baju Merah lantas mengumumkan kempen baru Bersih 7 yang akan dimulakannya esok.

Tidak seperti gerakan mereka sebelum ini yang hanya bertujuan mengganggu demonstrasi aman baju kuning  anjuran Bersih 2.0, sebaliknya kali ini ia bertujuan untuk membantu UMNO dan BN menawan kembali Selangor yang kini ditadbir oleh Pakatan Harapan.
Katanya, rakyat Selangor perlu diselamatkan daripada kerajaan negeri sekarang yang mendustai rakyat berikutan banyak janji dalam manifesto PRU 13 dan PRU 13 yang belum ditunaikan lagi.

Jamal turut mengumumkan, demonstrasi Bersih 7 akan dimulakan di Bangunan SUK Selangor di Shah Alam pada jam 3.00 petang esok dan kemudian akan diadakan di 700 lokasi di seluruh negeri itu.

Perghhh...700 lokasi untuk berdemo? Biar betul? 

Oleh kerana Selangor mempunyai 22 kawasan Parlimen dan 56 kawasan Dewan Undangan Negeri, pastinya 700 lokasi untuk demonstrasi Bersih 7 itu akan merebak hingga ke bandar-bandar kecil dan juga ceruk-ceruk kampung di seluruh negeri itu.

Sudah tentu juga ini adalah demonstrasi paling besar jumlahnya dan suatu kejayaan gemilang bagi sesebuah NGO  seperti Baju Merah dan tidak diragui lagi merupakan satu rekod dunia serta layak disenaraikan dalam "Rekod Dunia Guinness".

Dengan kejayaan menganjurkan 700 demonstrasi itu, Jamal secara automatik layak diisytiharkan sebagai satu lagi keajaiban baru di dunia ini. Bermakna kini sudah ada lapan benda ajaib di muka bumi ini.

Tidak ada mana-mana NGO di dunia ini, dulu, kini dan selamanya - pernah mengadakan demonsrasi sehingga di 700 lokasi banyaknya. Hanya Baju Merah mampu melakukannya.

Juga, dulu, kini dan selamanya - tidak ada mana-mana manusia mampu menggerakkan demonstrasi sebanyak 700 lokasi  melainkan hanya Jamal.

Kata orang Indonesia, hebat bener Jamal ini....

Itu baru ilham yang diperolehinya kerana tidak mandi selama empat hari. Bayangkan jika beliau tidak mandi selama seminggu atau lebih daripada itu. 

Jawatan menteri  apa agaknya sesuai untuk Jamal? (SH 22/11/2016).

48 comments:

  1. itu baru 4 hari x mandi....klw 40 hari x tau le mcmana tahap gila mamat jamban ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. 700 lokasi x 20 org x rm50 = buat cepat sikit nak tengok brape banyak geng kayu hantam boleh bekumpul.. cume satu la, jgn kumpulkn budak sekolah dah la... rosak budak2 tu nnti...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Ini syaitan betina dari indon datang lagi. Depa ni tak habis habis mengajak manusia melakukan khurafat kpd Allah.
      Mereka ini golongan penyembah syaitan.
      Admin patut block no tel sebegini.

      Delete
    4. Anon 00:14,

      Biar lah dia nak bawa budak2 tu. Sebab ko boleh tgk sendiri budak2 yg join geng baju merah ni jenis spesis yg tiada masa depan. Kalau zaman2 dulu jenis spesis suka lepak kat tembok. Ketua dia BANGANG mcm KAYU..elok lah pengikut pun yg tiada masa depan..kutu berahak.

      Delete
  2. Dia dapat ilham nak mintak tambah bajet lg tu...ari tu 3 juta utk kumpul 300k merah..ni nak mintak bajet ntah brp juta lagi utk 700 lokasi...

    ReplyDelete
  3. Tabik coil spring sama datuk SERI Jamal md yunos..hiburkan hati malam2 ni..

    ReplyDelete
  4. jamal ni penciplak.
    kenapa guna bersih 7?
    takda nama lain ke?
    gunalah kotor 7.
    kalau dah bodoh bangang juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tu SRP saja pun

      Delete
    2. Kotor 7 xsesuai...sepatutnya JAMBAN 7

      Delete
    3. Dulu ada
      JJ = Jamaluddin Jarjis
      JJ = Johan Jaffar
      Kini sudah ada pula
      JJ = Jamal Jamban
      Boleh tambah G kalau mau jadi
      JJG = Jamal Jamban Gila
      Kek... kek... kek...

      Delete
    4. Aku tambah satu lagi - B.
      JJGB = Jamal Jamban Gila Babi.
      Pppuuuiii...

      Delete
    5. Aku berani jamin..kalau si jamal jamban ni tiada pangkat..mesti ramai yg nak rembat muka dia termasuk aku. KEBAL??? Nabi pun patah gigi masa perang..ni pulak jenis manusia muka tak siap, ada hati mengaku kebal..piiiirrraagghhhh!

      Delete
  5. Taniah Abg Jem(dol) krn berjaya menghimpunkan 300 JUTA ahli baju merah pd hari sabtu lalu...PENDEK KATA..continue support my hasben...kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. YB. Pasir Salak Tajuddin Abdul Rahman kata
      Bersih5 cuma dihadiri 50,000 peserta saja.
      YB. Shah Alam Khalid Samad pun berkata
      Tajuddin Abdul Rahman
      Timbalan Menteri "sial" dan "kurang ajar".
      Bila lihat video, bukan main action lagi dia.
      Sindir sana sindir sini, bertujuan menghina.
      Bila Khalid Samad kata dia tu
      Timbalan Menteri "sial" dan "kurang ajar"
      pucat muka dia, terus keluar dewan.
      Soalan yang sepatutnya dia jawab, tak jawab.
      Begitulah tarafnya seorang Timbalan Menteri
      yang sudah sepatutnya Khalid Samad hentak begitu.
      Yang peliknya dia Timbalan Menteri BN/Umno
      tapi "kurang ajar"nya kepada speaker dewan
      mengalahkan YB-YB pembangkang.
      Padan muka dia dah jadi
      Timbalan Menteri "sial" dan "kurang ajar".
      Aku juga haramkan duit cukai aku membayar
      gaji/elaun dia sebagai Ahli Parlimen.

      Delete
  6. RM50 untuk Sabtu lepas dah bayar belum, Jamal?

    ReplyDelete
  7. jamalllllllllllllll..mana rm50.00 aku,ko pakat dgn polis suruh tangkap ko,supaya ko tak payah bayar duit upah kami..ptuiii..kecik2 taknak mampuss,sudah besar menyusahkan orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti dia kasi masuk ke akaun peribadi ko

      Delete
  8. Harap jika umnok menang PRU14..jamal dilantik menteri dlm kabinet..
    Jawatan menteri dalam negeri sesuai untuk jamal disebabkan kebebalan jamal.
    Lps maslan kita perlukan Pak lawak dalam kabinet untuk menyerikan hidup akibat ditekan oleh kerajaan..

    ReplyDelete
  9. Hoi jamal jamban...ko tipu aku...ko kata collect duit kat pwtc....habuk pun tarak...memang dasar penipu besar lah ko jamban...satu sen pun tak boleh pakai si jamban ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jamal jamban (jj) penipu.
      ini macam kah mahu buat
      demontrasi di 700 lokasi...

      Delete
    2. dia gertak aje.
      sebenarnya dia dedak lagi.

      Delete
  10. Demo kena lebih dari 2000 orang kalau setakat 100 orang boleh lah buat sampai 700 lokasi. Demo tak boleh orang yang sama yang hadir. Kalau Kuala Selangor itu orang nya, Gombak itu orang nya, Shah Alam juga orang nya .. Demo apa ?

    Nak buat yang mega nya, tak ada orang, itu masalahnya.

    Tapi jika betul-betul buat macam BERSIH 5, bagus! Kalau boleh buat kat Penang dan Kelantan. Dan yang kat Johor, Perak, Melaka, Negeri Sembilan pun buat tapi BERSIH Baju Kuning lah.

    Jamal Jamban telah belajar sesuatu dari perhimpunan BERSIH 5.

    Yang untung ialah rakyat. Nanti kalau UMNO perintah jangan pulak tak bagi BERSIH kuning berdemo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi bersih jamban lah jamal. Jamban awam dan jamban sekolah2

      Delete
  11. Ceh,4 hari duduk dlm tahanan,tak gosok gigi..Ini je ilham terbaik dia dapat..Bersih 7?Otak dia masa kat dalam tu dok mikir,"Apa la nasib aku 4 hari tak mandi kat dlm ni..takpe,lepas aku keluar nanti aku nak mandi puas2,nak sabun,nak syampoo,nak bersihkan badan kaw2..ehh!Bersih..ye tak ye,bagus jugak idea bersih ni..Kempen menjaga Kebersihan badan..Ya,lepas je keluar dari sini aku nak lancarkan kempen Bersih 7,nombor 7 itu bermakna 7 keajaiban dunia dan akulah manusia ajaib yg tak mandi 4 hari itu.."Genius la konon idea tu.Kepada keluarga Maria Chin harap bertabah doa kami bersama anda.Free Maria Chin..i salute you..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau jamal jamban ni dicampakkan
      ke dalam kolam udang peliharaan noh omar,
      pasti banyak udang yang mati...

      Delete
  12. eh, nak jatuhkan kerajaan yg dipilih rakyat bukan salah kah,atau kerajaan najib saja salah kerajaan lain blh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 01:42 Kau ni dah berapa hari tak mandi? Kerajaan lain tu kerajaan mana? Selama dari meredeka ada 1 aja yg memerentah Msia ni BN. Atau kau ckp kerajaan selangor, kelantan dibawah PKR dan PAS?

      Delete
  13. Jamal adalah perwira termini memerangi segala kekacauan yg melanda saat M'sia masyul seantara dunia tak syak dia bakal sebagai Bapa Benteng Negara daripada ancaman segelintir petualang dan jelatang yg sdg membarah diminda generasi muda dan semoga dia sentiasa diberkati dan dilindungi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kot ye hebat sangat jamal tongkol ni baik hantar je kat Sabah nu kasi setel abu sayaf dan gomen boleh save byk duit dgn pembubaran esscom.

      Barula layan dia nak dipanggil benteng apa pun.

      Ni setakat melalak2 macam anjing kurap kena lastik telornya baik tak payah. Jadi Bapak Ayam pun tak layak.

      Delete
    2. Sdra Tajul

      Ko lupa ke adik Noh Omar ahli kumpulan abu sayaf dah kena cekup di Sabah?...cerita lama tu...aku pun dah lupa nama dia...tapi aku ingat abang dia...Noh Omar...asal Selangor.

      Delete
    3. Oo cenggitu ceritanya ye..

      Delete
  14. Hoi mangkok baju merah rakyat selangor dan peneng seronok dgn kerajaan DAP dan PKR lebih selamat klu bawah umno penuh dgn rasuah penyamun dan penyangak ambil duit rakyst utk kayakan anak bini tak kira duit haram itulah umno yv bodoh bangang org melayu umno yg mentekedarah duit brim sugguh menjijikan hidup DAP hidup berdih dan hidup Tun

    ReplyDelete
  15. Jangan lupa dibelakang jamban Cik Kiah ye! Tempat tu sangat sesuai untuk adakan demo, terutama untuk orang macam kamu.

    ReplyDelete
  16. jamal kalu hang bwat demo sokong gomen tidak salah dan d bolehkan, polis boleh eskot geng merah hang.
    kalu hang bwat demo nak lawan gomen alamat polis nnti tabug peluru bagi kat geng merah hang.
    mlayu tidak d benarkan lawan gomen..
    kalu cina tak apa sbb asai dari keturunan komeneh mmng kerja depa nak lawan gomen.sbb depa mkn babi jadi kerja nak sondoi saja..
    cina gomen tak pelasan.. kalu mlayu gomen kata kurang ajor dan haramjadah..

    ReplyDelete
  17. Polis...tak siasat pun..gang umno.bn...
    Habis gang ..harapan dikata rasuah..skandal seks..daesh..cia..fbi..is..macam2...

    Bajib joint konunis china boleh pulak...?????

    KERIS PAHANG

    ReplyDelete
  18. Mungkin Bau hangit badan dia tu yg bagi ilham

    ReplyDelete
  19. Bukan ke haram berdemo untuk menjatuhkan kerajaan yg sah....mufti tolonglah!!

    ReplyDelete
  20. Hebat tu....memang luar biasa. Bayangkan kalau kos untuk satu lokasi menelan belanja RM1000.00 ....... 700 lokasi dah jadi RM700K....... kalau RM10K?? Wah .....RM7 juta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape nak bagi... owh mo1 tedesak ek... effective ke.. ak rase yg kurang membaca je yg sokong mo1 nie... tak pun yg membaca tp tak paham

      Delete
  21. Oi jamal, mana dia habuan yang nko kata nak bagi ah? Alahai yang basik RM50 + nasi bungkus pax pun kantoi apa kejadah habuan yang nko heboh awal dulu tu ah? Bonus konon, piiirrraaah! Kes ni macam ali baba bujang lapok jer: hang sorang-sorang saja yang kebas.

    Patut la depa panggil hang jamal jamban. Dok asyik kencing aje. Macam sponser-sponser hang.

    Dengar brader-brader semua! Ini bukan main sikit punya kena naya daaa. Ku sangka habuan hingga ke petang, rupanya abuk pun tarrak di tengah ari..

    (Tapi kat Putrajaya depa tengah nyanyi sha la la la).

    ReplyDelete
  22. soumynonA cakap cakap tak ada nama

    ReplyDelete
  23. Jawatan Pendekar Beruk Busuk !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum.Wr.Wb.Perkenalkan nama Arni Malaysia dari kota Medan. Salam buat
      teman saudara di mana pun anda berada . Smoga apa yg saya
      sampaikan ini bisa bermamfaat buat saudara
      semuanya dan tujuan
      saya hanya ingin berbagi buat saudara semuanya….SAYA Sdh Hampir 8 Tahun bekerja sbgai (TKW) di
      MALAYSIA. Gaji Rp 3.500.000/bulan. Itupun jka lembur
      smaleman,gaji di naikkan. Tiap kali Sya tringat sma
      KELUARGA di Kampung. Mngkin KANGEN,krn sdh lama
      tdk ketemu. Sbgai Ank ke-1,Sya wajib mmbantu
      KELUARGA. Mka dri itu tiap bulan Mngirim : 1/2 Uang dr Gaji Bulanan yg Sya Trimah. Smua ini ku lkukan sbgai
      Rasa Hormat,Tnggung Jwab,& sbgai Tlang Punggung
      KELUARGA. Bsa Memenuhi Kebutuhan Prekonomian
      KELUARGA tiap Bulannya. Agar bisa MENGURANGI BEBAN
      PIKIRAN,MASALAH srta DERITA yg slma ini KELUARGA
      Sya alami hingga kni. Alhamdulillah. #DOA .SAYA.SEKELUARGA.TERKABULKAN# Kmrin,saat Lembur
      tngah malam,ada satu Krabat/Tman TKW dtang &
      berbcra pnjng Lbar dgn Sya. Mngenai (SOLUSI) dri smua
      mslah yg Sya Sekeluarga alami. Dberiknlah Sya
      No.Ponsel : => ☎ +6282319769444 AKI KARYA, Pda
      saat itu Sya lansung HUB/TELPON AKI KARYA. Sya Berbcara dgn AKI KARYA sngat Lama dan
      Membrithukn tntang smua PERMASALAHAN yg slma
      ini Sya SEKELUARGA Rasakan dan Mengalaminya.
      SYUKUR AKI KARYA Mengerti tntang apa yg
      Sya Rasakan SEKELUARGA. Dbrikanlah #SOLUSI/ JALAN# agar smuanya HILANG dari Kehidupan Sya
      SEKELUARGA & tdk akan trulan kmbli. Dlm Hati Sya
      brkta.#AMIN#.agar ini mnjdi KENYATAAN.''SUMPAH DEMI TUHAN'' Ini
      Bener2 TERBUKTI & MENJDI KENYATAAN di dlm Khdpan
      Sya. Awalx Sya tdk prcaya smua ini,tapi KEYAKINAN
      Sya sngt meyakinkan ini psti,dan Sya Melaksanakn
      prosedurnya yg di
      Perintahkn AKI KARYA Dan akhirnya Sya sngat kaget dan tak bisa berkata-kata lgi,Melihat & Men
      dengar ini Benar2 TERJADI.. Apabila Krabat/Tman2 TKW
      Ingin Sperti Sya. Kmarin Menang
      Dpt : Rp250jt.
      Slhkn HUB/TELPON Lansung AKI KARYA di : => ☎ +6282319769444 Dimna AKI KARYA Siap & Sanggup Membntu Kerabat/Tman2 TKW''JP'' hari ini.
      Sya SEKELUARGA sngat brsyukur skali,krn skarng
      HIDUP Sya sdh tdk MISKIN lgi. hingga saat ini Sya sdh
      Membuka USAHA bru & punya Tabungan Sndri di
      BANK,srta bsa membantu KELUARGA di Kampung. Ini
      smua yg Sya Proleh & Miliki Sndri,Berkat AKI KARYA Kerabat/Teman2 TKI/TKW..,yang ingin merubah
      nasib seperti saya silahkan tlpon, AKI KARYA di
      nomor. => ☎ +6282319769444 beliau tidak menerima sms
      dan BUAT TKI/TKW YANG MAU PULANG
      KAMPUN untuk BERTEMU sama keluarga nya, AKI KARYA MEMBUKA KESEMPATAN UNTUK JACPOT MALAYSIA-SINGAPURA-HONGKONG-THAILOTRY-LOTTO -TOTO-MAGNUM DLL MENYEDIAKAN
      MULAI DARI 2 ANGKA SAMPAI 6 ANGKA TERGANTUNG
      ANGKA YANG ANDA MINTA SAMA AKI KARYA .TERIMA
      KASIH WASALAM
      BLOG RESMI AKI KARYA >>> KLIK SINI ★ ★ ★ BOCORAN TOGEL JITU HARI INI 2D 3D 4D 5D 6D ★ ★ ★ <<<



















      ★ ★ ★ ARNI TKW DARI MALAYSIA ★ ★ ★
      .

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...