Wednesday, 30 November 2016

RAKYAT PUN TAK PERNAH LUPA SIAPA KJ...


Berbekalkan sajak Tun Mahathir Mohamad bertajuk "Melayu Mudah Lupa", tetapi telah diubahsuai, Khairy Jamaluddin menggunakan pentas Perhimpunan Agung Pemuda UMNO untuk menyerang bekas Perdana Menteri itu yang disifatkannya berbeza 180 darjah berbanding dahulu.

Antara ungkapan sajak yang diubahsuai oleh Ketua Pemuda UMNO dalam sajaknya  ialah:-

"Beliau pun sendiri pernah berkata, Melayu mudah lupa. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu, BERSIH dipertikai. Sekarang, merayu rakyat sertai BERSIH. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu Soros dikritik, Sekarang, sertai demo yang dibiayai Soros.

"Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu lempar Anwar pelbagai tuduhan. Sekarang bersalaman bertukar senyuman, entah jujur atau tidak. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa.

"Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu Mat Sabu dicaci dihina. Sekarang teman bergelak ketawa. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu konon pejuang bangsa. Sekarang seganding musuh bangsa.

"Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu pertikai kewujudan Keadilan. Sekarang, mesra dengan kepimpinannya, siap sahut Bebas Anwar. Melayu mudah lupa, Melayu Mudah lupa. Dulu, musuh dipersoal. Kini semeja, mengejar kuasa," katanya.

Seterusnya Menteri Belia dan Sukan itu mengingatkan, "Melayu dalam dewan ini ingat sumbangan Tun. Juga ingat solidariti parti mempertahankan Tun. Tetapi Melayu di dalam dewan ini juga ingat hipokrasi Tun.

"Juga ingat diktatorship Tun. Juga ingat kepincangan Tun. Juga ingat penyelewengan di zaman Tun. Juga ingat semua pemimpin yang dihina oleh Tun.

"Dan yang akan kami paling ingat, Melayu dalam dewan ini akan sentiasa beringat, adalah pengkhianatan Tun kepada perjuangan parti ini."

Sudah tentu ia merupakan sajak yang paling menggembirakan buat Najib Razak. Ketika bapa mertuanya, Pak Lah berkuasa pun, KJ tidak pernah mencipta sajak seperti ini.

Tetapi, sebelum KJ menjadi Melayu yang terus lupa, beliau juga harus ingat bagaimana di Dewan Merdeka jugalah bergemanya teriakan "rasuah, rasuah, rasuah" selepas kemenangannya sebagai Ketua Pemuda UMNO diumumkan pada 2009 dahulu.

Tidakkah KJ lupa bahawa teriakan seumpama itu tidak pernah berlaku sepanjang sejarah kewujudan UMNO sebelum ini?

Orang Melayu dan sebahagian ahli UMNO juga belum lupa bagaimana peranan budak-budak Tingkat 4 menguasai pentadbiran Pak Lah dahulu sehingga timbulnya pelbagai masalah dan kecelaruan dalam negara yang akhirnya membuatkan BN buat pertama kali dalam sejarah  telah hilang kuasa majoriti dua pertiga.

Berbanding Tun Mahathir yang berkuasa selama 22 tahun dan menghadapi pelbagai gelora politik, namun genggaman kuasa dua pertiga sentiasa dalam dakapan, tetapi semua itu hilang sebaik saja kelibat KJ dalam pentadbiran kerajaan jadi perbualan.

Apakah dalam hal ini KJ mahu melupakan hakikat bahawa kewujudan peranan dan campurtangannyalah yang menyebabkan bermulanya awam mendung menyelubungi langit UMNO dan BN sehingga kalutnya berlarutan sampai sekarang?

Tun Mahathir beralih arah 180 darjah sekarang ini berbanding dahulu bukanlah disebabkan bekas Perdana Menteri itu boleh dianggap sebagai lambang Melayu mudah lupa, tetapi lebih kerana negara kita sudah bertukar daripada demokrasi kepada kleptokrasi.

Sudah tentu Tun Mahathir yang membina negara ini dengan pelbagai kecemerlangan akan lebih dihina jika beliau terus bersikap mempertahankan Najib dan seolah-olah tidak lagi dapat membezakan antara hitam dengan putih.

Dan sebenarnya, mereka yang mempertahankan Najib sekaranglah yang sudah lupa kepada hakikat kebenaran.

Maka itu, sebelum KJ mahu menempelak Tun Mahathir, beliau bukan saja harus melihat semula neraca pertimbangannya mengenai makna sebenar kebenaran, malah wajib juga mencermin dirinya sendiri terlebih dahulu. (SH 30/11/2016).

65 comments:

  1. Si kitol nii mmg lahanat...sekelip mata jadi jutawan melalui proksi..pemuda umno dilihat tk punya aura lagi sejak sikitol nii jadi ketua..semuanya kaki bodek..kaki betina..kaki projek..πŸ΅πŸ™ˆπŸ™ŠπŸ’πŸ‘πŸ»πŸ’ΈπŸ’΅πŸ’°πŸš¬

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii kj mcm mana kes rasuah lebih daripada RM100 juta di kbs tu?
      Ko dah beli bunglow baru ker dgn duit tu?

      Delete
    2. Dari tingkat 4 lagi aku tak percaya si beruk nih. Macam lah bagus sangat. Dalam kementerian lesap beratus juta pun tak tahu. Ptuiii

      Delete
    3. Tiap2 kali semasa perhimpunan umno macam tu lah. Berdentam dentum pekikan hidup melayu!!hidup melayu!!

      Itu sajalah yg orang2 melayu dan ahli2 umno di kampung2 dengar.

      Itu sajalah yg kami semua orang2 melayu ni dapat. Sekadar mendengar dan mendapat janji janji manis.

      Siapa yg sebenarnya mendapat segala kekayaan dan kemewahan hidup atas nama melayu??????

      Orang2 yg berucap di atas pentas tu lah siapa lagi?

      Mana ada orang2 yg berucap di atas pentas tu miskin atau sederhana hidupnya.

      Kesemua mereka mereka tu kaya raya belaka. Kesemuanya jutawan. Kesemuanya hidup serba mewah.

      Kita hanya menang bersorak saja tengok mereka berucap dgn penuh semangat yg berkobar kobar..hidup melayu!!!..hidup melayu!!

      Mereka makin tahun semakin kaya.Kita tetap hidup merempat di tanah air sendiri.

      Delete
    4. So...kita Rakyat pastikan United Mohd Najib Organisation kalah teruk PRU14 nanti...v kenduit

      Delete
    5. Kepala butoh hangpa la HIDUP MELAYU!!! HIDUP MELAYU!!!HIDUP MELAYU!!!
      Yang hidup tu hangpa semualah. Yang tunggu nak mampuih ni kami. Hangpa semua hidup senang lenang. Kami hidup tunggang langgang.
      Konon negara kaya raya. Ekonomi yg hangpa uruskan makin berkembang.
      Subsidi untuk rakyat miskin yg dok undi yg dok sokong hangpa pun hangpa tarik balik

      Hidup melayu, hidup melayu, hidup melayu puki mak hangpa macam tu!!!!!!!!!

      Delete
    6. ...puki2 tua kerpot tudung Merah aaangg...pun tepuk juga...jadi laaa...jaga cucu dirmh lagi baik....

      Delete
  2. KJ,...kisah penyamun membela ketua penyamun.Sebelum bangsa Melayu dan rakyat Malaysia tahu yang Najib adalah seorang penyamun,...seluruh negara sudah pun tahu yang KJ adalah seorang Si Kitol petualang bangsa yang juga melakukan tugas menyamun semasa era Bapak Mertua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kitol lahanat tu!!! Dalam perhimpun umno saja cakap nak tolong melayu.
      Keluar saja dewan habis dia sapu apa saja hak orang2 melayu.

      Delete
  3. Terpaksa lah melakar sajak yang sedemikian untuk membuat orang ramai lupa apa yang telah di lakukan , sedang berlaku juga kelakuan dia yang mendatang .

    Najib berteriak agar masyarakat melupakan kisah 1MDB dengan duit ribu ribu juta masuuukkk .
    KJ bertempik agar masyarakat melupakan skandal penyelewengan lebih seratus juta di kementerian dia .
    Shahrizat terlolong lolong agar masyarakat melupakan kisah suami dia dengan lembu lembu yang sudah lari .... tetapi duit yang juta juta di pinjam sudah hangus . Dia juga salah seorang bekas menteri yang masih dibayar gaji menteri olih Najib Kleptomaniac .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bukan perhimpunan umno mcm dulu2.
      Itu perhimpunan penyangak2, perompak dan kaki kencing anak bangsa sendiri.
      Ibu lembu pun ada kat situ.

      Delete
    2. Mana ada dia lakar sajak tuh...copy, paste kemudian edit.....dia graduate Oxford pun beli kut!

      Delete
  4. KJ..KOJOL...la umno bn..
    Keris

    ReplyDelete
  5. Tak kan dah lupa rm100 juta di kbs yang hilang tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki songlap punya manusia

      Delete
  6. Hujjah En Shah memang tepat, apakah Mahathir yg berubah 180 derjah atau UMNO yg berubah....?
    Se 'jahat jahat' mantan PM, mau juga dia menghadap cacian dan tohmahan, secara berdepan, tidak seperti yg satu lagi masa sidang 'nothing to hide'....

    ReplyDelete
  7. Kes lembu kondo pun org tak lupa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak lembu tu jilat najib habis2 an. Di kawasan selamat mana dia nak bertanding kali ni?

      Delete
    2. Kes rasuah 1MBD pun sampai hari kiamat Rakyat tak dapat lakukan...!

      Delete
    3. Siapa yg jual pasir kpd singapura? Siapa yg tiap minggu pi main golf di Singapore? Siapa yg jual lotus dg harga RM 1.00?

      Delete
    4. Melayu tak pernah lupa cerita jual pasir secara haram ke spore dan jual lotus RM1.
      Yg buat2 lupa tu semua pemimpin umno

      Delete
  8. perhimpunan perwakilan pengampu dan pembodek najib...semua syok sendiri!

    ReplyDelete
  9. Dia kato chedet jahat, pok mertua dialah yg jadi penyokong tegar... orang lain masok s46, pok Lah ttp ngan umno chedet...

    ReplyDelete
  10. Salahkah berpusing 180 darjah demi mencari kebenaran? Salahkah kita melupakan pergaduhan demi negara? Salahkah kita bersatu menentang jenayah dan bukan polisi? Zaman tok det parti politik bergelora cuma atas dasar2 kerajaan bukan salah laku jenayah. Pemecatan anwar mungkin percanggahan pendapat, ideologi dan seumpamanya. Seandai babijan berani mempertahankan dirinya daripada segala tuduhan dengan bukti2 sahih, kami akan pastikan dia terus berkuasa. Segala bukti tidak sukar diperolehi. Tunjukkan transaksi derma dan pemulangan kpd awam.
    Lepaskan laporan ketua audit negara dari akta rahsia rasmi. Saman sarawak report. Saman wall street segera. Babijan kan perdana menteri. Mudah sangat untuk beri bukti2 tu. ini asyik lari dari berbuat demikian. Babijan memang kelihatan bersalah dalam jenayah!!!! Bukalah hati dan minda intelektual tuan2 pemakan dedak!!!

    ReplyDelete
  11. Sebenarnya KJ yang mudha LUPA.
    Dia ingat orang lupa, tapi tiada siapa pun lupa
    tentang SIAPA SI KJ ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kj tak main duit beli undi dia dah kalah kpd mukriz untuk jawatan ketua pemuda.
      Sekali berjabat salam dapat RM500.

      Delete
  12. Budak kj nipun nak alih isu jugak ya.

    ReplyDelete
  13. Wednesday, 30 November 2016
    Dr.Awang Mat Puteh : Apakah org Melayu miskin keberanian?


    Sharing from another group:

    Bacalah kalau ada masa...

    Semua suratkhabar hari ini memuji ucapan Najib, dengan istilah2 islamiaahnya, tabayyun, walaq dll. Tapi aku tertarik dg satu tulisan dlm Sinar "Kita berdiri dipihak yg mana?" tulisan Dr.Awang Mat Puteh. Satu tulisan yg paling berani.

    Katanya, "Tidak pernah terjadi dlm sejarah tanah air, baik sebelum merdeka maupun selepas kemerdekaan, dimana pemimpin yang dicemari pelbagai skandal dan jelik akhlaknya masih dijunjung tinggi melangit."

    Katanya lagi,"Malangnya, bukan hanya pemimpin sebegini masih disanjung dan dipuji, malah mereka yang mengkritik akan dicerca, dihukum malah diheret ke mahkamah."
    Malah Dr Awang, menegaskan "Mengapa org Melayu zaman moden yg hebat2 dan bijak pandai belaka ini, pada hakikatnya papa kedana, mundur pemikiran dan miskin nilai2 luhur dan mulia? Apakah org Melayu miskin keberanian?

    Seterusnya ia menyatakan "Fenomena ini amat menakjubkan terutamanya untuk sebuah negara yg telah melahirkan ramai golongan cerdik pandai Melayu semenjak merdeka. Tetapi sayang yg bersuara lantang bukannya teknokrat ataupun sarjana lulusan Oxford, bukannya pula mereka yg kuat menjerit "Hidup Melayu" pd perhimpunan agung tahunan parti politik, tetapi seorang negarawan 90 tahun dan srikandi muda dari Langkawi."
    "Mana teguran alim ulama berjubah Arab yg lantang bersyarah siang dan malam dikaca televisyen mengenai amal maaruf nahi mungkar"

    Dr Awang Mat Putih tidak mempunyai jawapan, katanya "mungkin ramai yg takut.Tetapi persoalanya, apa yg hendak ditakuti?Ingatlah kata Pramoedya Ananta Toer, dlm hidup kita cuma satu yg kita punya, iaitu keberanian.Kalau tidak punya itu, lantas apa harga hidup kita ini? Ingatlah kata pujangga agung Usman Awang, "Anak Melayu, namamu telah diseru, jawablah, sebelum lidahmu jadi bisu."

    Terbaik dari Dr.Awang Mat Puteh dan tahniah Sinar kerana berani memaparkan tulisan2 yg baik untuk tatapan rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam umno alim ular..mak mcm zahid hamidi memang ramai.

      Semuanya penjilat punggong najib terutamanya mak lembu.

      Dalam perhimpunan saja bercakap berdentam dentum nak tolong orang2 Melayu.

      Keluar saja dari dewan terus buat kerja lama balik.

      Cash is King!!! Selagi boleh sapu mereka akan sapu.

      Delete
    2. Terima kaseh kerana kongsi article Dr Awang. Anak melayu muslim yang berjaya di America pun terasa akan kejatuhan nilai budi pekerti melayu UMNO sekarang walau kami berjaya bukan hasil dari MARA. Hanya dari kata semangat rangsang Tun M melayu berani tempuh dunia selain Malaysia!

      Dengan ada nya kami bersuara disini hanya kerana cinta pada tanah ayer dan mengenang adik beradik, sanak saudara dan taulan yang berhempas pulas hanya untuk terus hidup di Tanah Tumpah Darah sendiri. Kasihan melihat keadaan ini.

      Tapi sekarang?

      Hanya satu pemimpin saja yang bersuara pertahankan Tun Mahathir hanya Rais Yatim yang saya baca baru tadi statement dia.

      Delete
  14. Tetapi Melayu ni memang mudah lupa,bukan saja mudah lupa tetapi banggang dan bodo...apa taknya ,cakap je KJ tu itu dan ini tetapi masa mengundi tetap memilih si Khairy ni semacam taksub pula....ini yang nyata dan banyak diperkata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tingkat 4 yg pernah membawa mala petaka kpd pak mentua sendiri

      Delete
  15. Pengutip tol untuk PM yang asyik asyik mengantuk. Dia ni kalau jadi PM 100 kali lagi haru dari Jibby. Spender rakyat pun dia kebas skali

    ReplyDelete
  16. KJ bercita2 jadi PM sebelum umor 40 tahun...PM termuda...cita2nye bersepai dihentak madey..

    ReplyDelete
  17. Jangan hanya sekadar masuk telinga kanan ke luar telinga kiri..!

    Suasana Dewan Merdeka gamat apabila Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak diminta beratur membeli minyak masak dalam paket 1 kilogram bagi memahami sendiri masalah yang dihadapi rakyat.
    Lebih menghangatkan suasana apabila perwakilan Pemuda Umno Negeri Sembilan, Rizuan Ahmad turut mencadangkan supaya Najib menaiki bas henti-henti yang disediakan kerajaan.
    Dua cadangan berkenaan disuarakan Rizuan susulan isu kos sara hidup yang dihadapi rakyat sejak kebelakangan ini, khususnya akibat kenaikan harga bahan api dan pemansuhan subsidi minyak masak.
    Tegasnya, kerajaan sentiasa mahu rakyat memahami situasi ekonomi semasa, namun pada masa sama enggan mendalami isu sebenar yang dihadapi golongan berpendapatan rendah.
    “Mungkin Datuk Seri Najib tak pernah berbaris beli minyak masak paket satu kg.
    "Kenapa Datuk Seri asyik cerita supaya kita naik bas? Datuk Seri cubalah naik bas…yang naik tu semuanya orang Bangladesh,” katanya sambil disambut sorakan dan tepukan gemuruh perwakilan.
    Beliau berucap pada sesi perbahasan Ucapan Dasar Ketua Pemuda Umno yang secara kebetulan turut dihadiri Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.
    Jelas Rizuan, isu utama yang harus ditangani kerajaan ialah bagi memastikan subsidi dan kemewahan negara tidak dinikmati rakyat asing.
    “Kita terlepas pandang bahawa warga asing yang tak bayar cukai mendapat nikmat yang sama rata dengan penduduk kita.
    “Tak ada ke (pemimpin) bijak pandai dalam kerajaan boleh berikan satu idea supaya hanya rakyat Malaysia dapat keistimewaan ini?” soalny

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dek kerana pemimpin terlampau bijak.....kera dalam hutan disusukan tapi anak sendiri mati kebulor. Tambah sepenggal lagi boleh jadi papa kedana.

      Bangang haram jadah !!

      Delete
  18. "Setiap biji nasi yang dimakan itu hasil perjuangan umno"

    Tuan Shah boleh tolong huraikan sikit. Saya fikit ramai yang kurang bersetuju dengan ucapan presiden umno.

    Yang lebih masuk akal ialah "setiap biji nasi yang barisan MP makan itu hasil kutipan cukai dibayar rakyat Malaysia"

    Jangan ungkit !

    Landasan disediakan pemimpin dahulu yang benar benar berjiwa rakyat. Yang selain nya diusahakan rakyat sendiri with exception for kroni-kroni yang masih lagi tak boleh tidak bergantung kepada kontrak kerajaan umno macam yang dibicara wanita umno.

    Ini khairy yang mudah lupa.
    Apa yang patut kita banggakan dengan manusia macam khairy ni..sekolah tinggi tinggi tapi otak feudalistic lagi

    Melayu Sial ni semua.
    Terima kasih YB Shah Alam mengingatkan kita makna perkataan sial ni. Bukan siot...tapi sial.

    ReplyDelete
  19. Eleh itu karton je tu,nak suka2 dalam dewan.....

    ReplyDelete
  20. Lupakah dia akan kegagalannya bertanggungjawab dlm skandal RM100 juta KBS?

    ReplyDelete
  21. Apa kita nak hairan dgn umno dan perhimpunannya ni? Semua nya nk tonjolkan kehebatan kutuk Tun Mahathir.Mereka sah pengampu pengampu utama pengkhianat bangsa dan negara.Tiada kualiti langsung. Cakap berdegar2 dlm dewan. Bila diluar, bahi khidmat pada rakyat hancus! Ahli2 umno megah berbaju umno semasa perhimpunan tapi ramai yg memenuhi gerai2 dan shopping kompleks semasa perhimpunan sdg berlangsung. Takde kualiti langsung. Di mata pemimpinnya hanya dollar sign semata, projek sukan, projek lembu yg takde manfaat pada rakyat, hanya membuncitkan perut sendiri. Nak tanya ni, apa jasa pak hitam sukan dan mak lembu ni kepada bangsa dan negara jika dibandingkan dengan jasa2 Tun Mahathir? Boleh cai2 Kuali Jelmaan dan mak lembu ni tolong jawabkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another reminder.....ajak kengkawan Sedara mara adik beradik jatuhkan United Mohd Najib Organisation d PRU 14...Rakyat deserve Malaysia Baru!!!!

      Delete
  22. Tempat duduk berskrin besar untuk ahli2 umno mengikuti persidangan dlm dewan dipagar dengan warna putih.Macam kandang kuda atau kandang lembu. Ramai wanita umno didalamnya..kesian!

    ReplyDelete
  23. Alif Min Nun Wau

    ReplyDelete
  24. Dulu pertandingan rebut jwtn pemuda sngt hebat2 blaka calon2nya, tp skrg sapa yg layak ganti ketua pemuda slps khairy, tkde sapa2 btl lq khairy juga spt najib tk pandai groom org utk jd penganti sbb apa sbb semua yg ada lah yes man, tgk contoh ayam yg mkn dedak
    mana ada yg aktif mcm ayam kg yg mkn nasi basi

    ReplyDelete
  25. Apa sebenarnya pendirian KJ dlm perjuangan?

    Nak kata membodek Najib beliau masih jauh ketinggalan di belakang Salleh Said Keruak.

    Menghina Tun M semata2 kerana beliau tidak sehaluan dgn kepimpinan Umno sekarang adalah satu langkah sumbang yg akan memakan diri.

    Ingat KJ, org yg sayang kpd Tun M jauh lebih ramai dari yg menyayangi kamu. Ini bermakna bila kamu menghina Tun M semakin ramailah yg meluat kpd kamu.

    Ingatlah bukan semua benda boleh dibeli dgn duit.

    KJ, tolong senaraikan sumbangan kamu kpd bangsa, agama dan negara sejak kamu jadi Ketua Pemuda Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumbangan kpd maya karin...

      Delete
  26. Beruk KJ ni tunggu masa ja.
    Kami takkan lupa kes2 rasuah kamu KJ
    Dari Team A

    ReplyDelete
  27. KJ mudah lupa bahawa dia tak pernah dapat pendidikan di atas tanah tumpah darahnya tetapi di atas tanah di mana penjajahnya muntah ke darah.

    Rakyat Malaysia terutama dari UMNO mudah lupa untuk bertanya kepada KJ, berapa % kah roh anda betul-betul made in Malaysia?

    Tahu kah dia apa itu semerah padi?

    Tak heran lah kalau dia menyangka semerah padi tu tak lain dan tak bukan much ado about nothing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu olang mamak punya root dari madras lah...

      Delete
  28. Jangan lupa masa dia bergegas lari antar paspot kat anwar dulu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang ingat cerita passport ni...huhu

      Delete
  29. Sejak kebelakangan ini semakin hebat pemimpin2 UMNO menyerang Tun M demi mengambarkan kpd rakyat khususnya org Melayu bahawa bos mereka lebih hebat dari Tun M.Tapi mereka lupa bahawa ini petanda pemimpin2 UMNO kurang yakin pd diri sendiri, gusar dan di hati kecil mereka mengakui aura Tun M lebih hebat di mata rakyat Malaysia.Seranglah Tun M dgn berbagai cara ttp Tun M tetap utuh malah rakyat Malaysia akan membandingkan cara "gentleman"nya Tun M berhadapan dgn musuh politiknya.Contoh, Tun M vs Tunku Abdul Rahman, tidak ada sekatan, tiada menghentikan keistimewaan yg patut diterima oleh seorg mantan Perdana Menteri.Tun M vs Ku Li, walaupun ditentang hingga membawa UMNO diharamkan ttp Ku Li masih diterima Tun M serta semua ahli parti S46 kembali ke pangkuan UMNO.Tun M vs DSAI, walaupun DSAI mampu mengugat kepimpinan Tun M ttp DSAI gagal memulihkan ekonomi negara.Malah pemenjaraan DSAI bukan disebabkan oleh Tun M kerana pertuduhan DSAI berulang ketika Tun M bukan lagi menjadi Perdana Menteri. Jika pemimpin2 UMNO mahu legasi Tun M dihapuskan, UMNO sekarang patut dibubarkan kerana UMNO sekarang bukan UMNO yg ditubuhkn pd zaman Datuk Onn dan Tunku ttp UMNO sekarang yg didaftarkan semula oleh Tun M.Rejim DS Najib boleh lakukan apa saja kpd Tun M ttp rakyat tidak mudah lupa.Hanya masa dan takdir yg akan menumbangkan parti yg kini dipenuhi oleh pemimpin2 yg berkepentingan, tamak dan sombong.

    ReplyDelete
  30. Bler la nak.mampus najib penyamun.termasukla perompak.penyangak kat pentas.umno.tu.masalahnya masih ramai.melayu bangang esp kat kampung2 yg masih dok undi depa..tak paham sungguh

    ReplyDelete
  31. KJ sepatutnya mencipta sajaknya sendiri, bukan diubahsuai dpd sajak org lain.

    ReplyDelete
  32. Siapa tak ingat Kalamullah dizaman Pak Lah tidur .Siapa tak ingat isu ECM LIBRA ular lidi telan ular sawa,Semua Sang menantu Hantu punya kerja.

    ReplyDelete
  33. Semoga Allah sentiasa melindungi serta merahmati Yb Tun Mahathir,amin.

    ReplyDelete
  34. HIDUP TUN MAHATHIR!!
    HIDUP TUN MAHATHIR!!
    JAHANAM UMNO!!
    JAHANAM UMNO!!

    ReplyDelete
  35. Even if what is said is true, dear Tun has not forgotten one very important thing: that all that he does since his youth is for this country he loves. And these days his fight for a free Malaysia may just be the one legacy of his that the people will remember as long as Malaysia is around. It may also be his ticket to Jannah! As for you the one who claimed this and that against Tun, in case you stay put as you are to the end of your life, hell most probably is where you are heading in the after life. And in today's Malaysia where you and your kind continue to make tonnes of money while the people who you claim to fight for have become poorer by the day, the people's prayers are for you and your kind to go to hell!

    ReplyDelete
  36. KJ aka Kaldai Jongos
    Dari kamus Dewan Bahasa:

    Kaldai = sejenis binatang seakan-akan kuda tetapi lebih kecil dan telinganya panjang dan juga dipanggil Baghal dalam bahasa arab. Peribahasa melayu - "kaldai hendak dijadikan kuda"- bermaksud orang bodoh hendak dianggap/dijadikan orang pandai.

    Jongos = orang/budak suruhan

    Oxford wak lu..kasi malu orang rombau yo!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...