Tuesday, 1 November 2016

KALAU TIDAK RASA BERSALAH, KENAPA NAJIB PADAM GAMBAR ANAK TIRINYA?


Menurut kata Rizal Mansor, pembantu kepada Rosmah Mansor, penyertaan ahli keluarga Najib Razak dalam lawatan rasmi Perdana Menteri ke China adalah bersesuaian dengan amalan kebiasaan budaya masyarakat Cina dan keinginan negara itu menjalinkan keakraban melalui hubungan peribadi dan kekeluargaan.

Kata beliau, jarang untuk Najib membawa ahli keluarganya menyertai lawatan rasmi ke sesebuah negara, tetapi kali ini mahukan anak-anaknya ada bersama kerana lawatan panjang selama seminggu ke China.
Apatah lagi, katanya,  penyertaan dalam lawatan rasmi itu setelah mendapat jemputan khas untuk membawa keluarganya.

Rizal juga menambah, budaya menjalin hubungan melalui kekeluargaan itu dikuatkan lagi dengan peribahasa lama Cina yang menyebut apabila minum air, fikirkanlah punca air tersebut.

Sejak malam semalam, heboh di media sosial mengenai penyertaan Riza Aziz, anak tiri Najib yang sedang disaman oleh Jabatan Kehakiman AS, yang didapati turut serta dalam lawatan rasminya kali ini.

Gambarnya turun dari tangga kapal terbang sedang berjalan di belakang Rosmah mengundang rasa jengkel banyak pihak seolah-olah beliau individu penting dalam kerajaan Malaysia sehingga wang pembayar cukai digunakan untuk membiayainya.
Dilaporkan bahawa seorang lagi anak Najib, Norashman juga turut serta dalam lawatan rasminya ke China itu.

Di laman Facebook dan Twitter Najib pada awalnya ada disertakan tulisan mengenai ketibaannya ke China beserta gambar yang turut memaparkan wajah anak tirinya itu.

Namun demikian, setelah banyak kritikan serta cemuhan kedengaran, termasuk Rafizi Ramli yang membangkitkannya dalam ucapan di Parlimen hari ini, gambar Riza di laman Facebook Najib didapati sudah dicrop atau dipotong, manakala tulisan di Twitter pula dipadam terus.

Tindakan memotong gambar Riza di Facebook Najib itu menjadi berita dalam portal Malaysian Mirror, manakala pemadaman tulisan di Twitter pula dikesan oleh Ketua Angkatan Muda PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad dalam tulisannya di laman tersebut.

Jika benar penyertaan anak-anaknya adalah atas jemputan kerajaan China dan kerana menghormati budaya mereka, mengapa Najib memotong gambar anak tirinya dan memadam tulisan di media sosial miliknya?
Tidakkah dengan berbuat demikian, ia menunjukkan Najib sendiri rasa bersalah kerana membawa anak-anaknya itu, terutamanya Riza Aziz dan kemudian memadamnya kerana tidak mahu gambar mereka dilihat oleh sesiapa?

Dalam hal ini, Rizal yang memberikan penjelasan yang direka-reka atau Najib yang akhirnya didapati tidak menghormati budaya masyarakat Cina kerana bertindak mengenepikan ahli keluarganya sendiri yang dijemput secara rasmi oleh negara China?  (SH 01/11/2016).

123 comments:

  1. Keluarga yg bawa sial pd rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hipokrit itu apabila dia janji sesuatu dia akan mungkir janji. Ahjibgor berjanji dusta; dia kata mahu menegakkan prinsip Islam Wasatiyyah - jalan lurus dan saksama...kenapa dia tak berwasatiyyah terdahulu pada akaun Ambanknya? Lagipun apa itu yang terjadi pada Encik Hussain Najadi presiden Ambank itu?

      Delete
    2. Cerita dah masuk muzium

      Delete
    3. Rizal mansor ni keturunan anak haram..tukang bersih taik najib dan rosmah.

      Delete
    4. Tuan P.sihat Lebai Musang Berjanggut,

      Apa nasihat dan fatwa tuan ttg isu ini? Tak cukup 4 saksi jugok ke???

      Delete
    5. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    6. 7.58 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
  2. Sial itu akan terjadi pada 21:04
    Pada zat yg maha mengetahui. Amiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sial jugak akan terjadi kepada orang yang tidak amanah dan tak pernah bagi satu jawapan dan bukti kukuh ke mana hilangnya wang rakyat dan berapa duit yang berbaki daripada duit yang lesap.
      Sungguh memalukan ada golongan haram yang redha wang rakyat dirembat dirompak.

      Delete
    2. Tambah Sial lagi bagi golongan yang menjual nama agama bagi menutup kebatilan

      Kau tunggu je la bahagian kau anon 2117

      Delete
    3. Kepada Allah jua segala urusan zat wajibal wujud dan bersaksi la golongan yg kufur nikmat. Ko dah kenal ka diri terperi maka begitu mudah menggunakan sial kelak nanti sial itu memburu diri selama hidup yg sia2 wahai Tajul. Ingat kata yg mulia membawa kepada kemulian sdg ko sendiri begitu halnya sebalik. Mudah2an ko insaf jgn bermain dgn untung nasib qada' dan qadar diri selagi hidup sdgkan ko giat menempan ke arah kebinasaan diri.

      Delete
    4. Anon 6:28

      ... Janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu); dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia); dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.

      Quran 5:44

      Delete
    5. bubuhla perbagai kebenaran ayat dan firman akan tetapi perbuatan tidak kearah pesanan ayat tu akan tetapi ayat dan firman telah pun tuhan yang disembahkan (syiriK)
      dan sembahlah pada yang hak ternyata pada akhlak yang telah ditunjukkan contoh nabi kita dan ....

      Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    6. 8.02 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    7. Ni anon 0628 ni lagi Parah

      Naik gila isim dek dedak

      Agama pun boleh jual beli macam saham

      Ramai di sini dan di luar sana nak tengok qada qadar pecacai macam kau bila najip dan geng bas sekolahnya tersungkur nanti

      Delete
    8. Gaimana mau tersungkur sedangkan pembangkang tidak satu hari, fikir secara otomatik ka org keluar bn masuk/sokong ppbm. Cuba congak secara logik - ppbm belum apa2 baru nak panas engin sudah semput.

      Delete
  3. Rizal ke China kerana nak buat filem baru berjodol "The Doll of China Street" Dalam filem tersebut ada watak Mama San. Cuba teka siapa akan memegang watak tu.

    ReplyDelete
  4. cari tempat berlindung untuk anak2 dia kott..

    ReplyDelete
  5. Khairuddin oop Muhyideen oop mayb Mahathir for sure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haram jadah dah hurung blog ni !!
      Bau taik penyamun jer.

      Delete
  6. Rizal ke China kerana nak buat filem baru berjodol "The Doll of China Street" Dalam filem tersebut ada watak Mama San. Cuba teka siapa akan memegang watak tu.

    ReplyDelete
  7. Apalah salahnya Najib nak bawa keluarga melawat negara China. Beliau kan PM tentu mempunyai hak, privilege dan perks sebagai perdana menteri.

    Jgnlah sampai semua Najib buat serba tak kena dan serba tak betul.

    Lainlah kalau beliau pergi bersendirian tiba2 didapati ada perempuan misteri dalam pesawat. Contohnya penyanyi lagu Madah Berhelah ke.... barulah wajar dijadikan isu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden US tu lagi gah kalo nak dibandingkan dengan PM Mesia..siap ade Air Force One dan heli..tapi walou pon bukan berugama Islam dia tau batas-batas..sampaikan kalo anak isteri kalo nak ikut rombongan lawatan rasmi Presiden ke mane-mane pon mesti nak kene bayor kepade kerajaan US pasai gune rete kerajaan. Kemudahan tu percume untuk Presiden jer atas sebab menjalankan tugas rasmi..anak bini bukannyer pegawai gomen pon. Sebab tu banyak pegawai kerajaan Malaysia yang berpangkat JUSA ke Turus ke dapat kete free siap drebar dan kad inden minyak serta kad T&G skali tapi digunekan untuk angkut anak bini pegi sekolah atau shopping. Ape ndak diherankan. Staf kat pejabat kayoh la kereta atau motor sendiri nak ke mane pon atas urusan rasmi. Bermaharajelele la korang selagi dan..esok-esok bile nikmat ditarikh Tuhan nyesal pulak tak pulun bebenor..yer dak??

      Delete
    2. 22.22 apa nak harapkan sangat dgn penyamun. Selagi boleh sapu dia sapu le. Lagi free lagi baik. Sementara ada waktu ni pulun bagi habeh. Ate, penyamun le katekan. Kalau idok buat macam itu bukan le penyamun namenye.

      Delete
    3. Permadu, habis apasal delete tweet dan crop gambar?

      Delete
    4. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    5. Anon 21.27 ialah budak nakhoda yang hantar posting dulu. Sekarang tak hantar posting panjang lagi dah, hantar yang pendek saja.

      Kat atas tu Anon 6.28 dia dah bahasakan Tajul.


      Delete
    6. Xapa saya dh jawab dah

      Semenjak dua menjak amno kawin lari dgn pas ni pecacai2 amno dah mula jual beli agama utk menutup tokak bernanah di badan sendiri

      Tak ke mana tu. Penagih dedak jugak je.

      Delete
  8. Semoga Allah membuka mata rakyat malaysia, inlah keluarga penyamun Duit rakyat malaysia.
    PM yg paling dibenci oleh rakyat
    Umnobn yg rasuah
    Semoga dijauhkan keluarga nie Dari Malaysia...Amin...

    ReplyDelete
  9. Agak-agak berapa persen komisyen dia dapat dari projek tu?

    ReplyDelete
  10. Macai-Macai ProTun menyebar luas gambar-gambar lawatan Perdana Menteri ke China bersama dua anak lelakinya Riza Aziz dan Norashman Najib. Umbun-umbun belum keras macai-macai ProTun ada hati untuk mempertikaikan tindakan DS Najib Tun Razak.

    Mereka terlupa Mantan Perdana Menteri pujaan mereka, Tun Dr Mahathir Mohamed pernah membuat lawatan ke negara yang sama. Siap bergambar di Tembok Besar China. Turut berada di dalam gambar adalah Marina Mahathir, anak perempuan Tun Dr Mahathir.

    Aik ... boleh pulak? Siapa Marina Mahathir di dalam Kerajaan pada masa itu? Menteri kah? Timbalan Menterikah? Dutakah atau Pegawai Tinggi Kerajaan? Untuk perhatian macai-macai ProTun, Presiden Indonesia, Jokowi juga pernah membawa dua anak beliau ketika lawatan rasmi ke Jepun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah 2211 cuma yang paling kesian kau lah sibangang penjilat tidak di bawa bersama. Dubok dubok

      Delete
    2. Woiii sedara......Marina Mahathir tak terpalit dgn skandal wang haram dan tak buat filem lucah yg jantan betina TELANJANG BULAT.....dan dia tak terlibat dgn skandal JUDI........masa tu DOJ tak sebut pun Marina berkait dgn MO1......jadi dia tak bagi MALU pada rakyat Malaysia dan negara....paham???

      Jokowi pun macam tu jugak.....anak2nya tak ada skandal apa2. Tak ada pulak DOJ laporkan apa2 wang haram yg berkait dgn Jokowi......in fact, kerajaan Jokowi lebih berjaya lagi. Pernah ke ko dapat kabar Singapore arah bank ditutup sebab terlibat dgn wang haram Jokowi..??

      Tak de pulak dengar kabar Jokowi lesapkan berbilion2 duit rakyat Indon. Ko ada dengar ke cerita Jokowi tak reti jaga duit rakyatnya.....tak de kan...??

      Jauh bezanya kawan ooooiiiii........cukup2 lah rakyat dirompak.

      Blah lah lu.......duit rakyat pun tak boleh nak jaga, ada hati nak menyalak kat sini !!!

      Delete
    3. Dah namanya pendedak, 22:11 kenalah melatah apa yang patut sebagai bukti yang dia ada buat kerja haram...

      Delete
    4. Walaupun hasil kerja pelahap dedak tu macam haramjadah je

      Kahkahkah

      Delete
    5. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    6. 7.51 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    7. Ni anon 0751 ni lagi parah

      Naik gila isim dek dedak

      Agama pun boleh jual beli macam saham

      Ramai di sini dan di luar sana nak tengok qada qadar pecacai macam kau pulak bila najip dan geng bas sekolahnya tersungkur nanti

      Delete
    8. Gaimana mau tersungkur sedangkan pembangkang tidak satu hati, fikir secara otomatik ka org keluar bn masuk/sokong ppbm. Cuba congak secara logik - ppbm belum apa2 baru nak panas engin sudah semput.

      Delete
  11. Padam memadam ni apa nak heran.....dah memang dasar penipu.....tiap saat pun menipu je kerjanya.

    Kalau dah dasar penyamun mana pergi pun menyamun jelah kerjanya.

    Tah berapa pulak yang masuk kantung......kita tak tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    2. 7.52 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    3. Anon 0752 tu nak main ugut2 pulak

      Bodoh level jamal tongkol je bahasanya

      Tu je la yg pecacai amno boleh buat

      Delete
  12. Bencnalah ros jib sekeluarga
    Matilah bn umno
    Keris pahang

    ReplyDelete
  13. Kasihan nik abduh...tak dipelawe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana nak pi....satu negeri Cina kena samak dulu baru boleh masuk...

      Lu ingat gua kulang kelja ke?

      Delete
  14. Menurut menteri Rizal Merican,seperti yang dilapurkan RTM, PM bawa bersama keluarganya ke China bukan untuk menunggang kuda dan melawat ladang.
    Apa kena mengena menunggang kuda dan melawat ladang saya kurang faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rizal merican tu pun Entah paham Entah tak apa yg dia sendiri cakap tu

      Yang penting cakap janji dedak masuk

      Delete
  15. Dah banyak dah China shopping kat sini. Apa lagi boleh jual?

    ReplyDelete
  16. Si penjudi tu datang ke china nak bikin cerita lucah kat china pulak kot...habis lagi lah duit rakyat malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    2. 7.53 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
  17. Bila xi jinping lawat sini...letaklah banner Selamat Datang to Ma Lai Siya.

    ReplyDelete
  18. Apa2 pun kita tunggu laporan drp alumni kellies castle. Dia kan pembantu prribadi (tukang cuci jamban rosmah). Tentu dia ada ulasan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    2. hahaha...si kellies castle yg sel-sel otak tak berhubung tu???

      Delete
    3. 7.54 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
  19. Keluarga penyamun melawat negara China.
    Nak minta perlindungan kot. Takut2 nanti nnt kena terajang ...sangkut..kat mahkamah...salah..tak sempat cari perlindungan.

    Rasanya kalau keluarga penyamun ni rakyat negara Cina..rasanya dah lama dah kena hukuman tembak sampai mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    2. 7.55 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    3. Naik muak pulak nengok ugutan anon 0755 ni

      Budin boleh buang je komen dia

      Sini xada tempat utk main ugut2 mcm jamal tongkol

      Delete
    4. Admin lagi suka awak tau lihat kita2 semua hurung blog ini.

      Dan lagi..

      Gaimana mau tersungkur sedangkan pembangkang tidak satu hati, fikir secara otomatik ka org keluar bn masuk/sokong ppbm. Cuba congak secara logik - ppbm belum apa2 baru nak panas engin sudah semput.

      Delete
  20. Rasanya amat perlu saya jelaskan bahawa Riza Aziz sebenarnya bersama Dato Najib dan bondanya yang tersayang iaitu Dato Rosmah (bakal PM) ke China. Cerita crop foto tu adalah provokasi daripada akaun FB fake Dato Najib yang mana dicipta oleh cybertrooper PKR, DAP dan AMANAH. Mereka sengaja mereka cerita murahan bhw Dato Najib konon2 nya cuba mencover diri. Fitnah dgn macai pembangkang mmg tidak boleh dipisahkan sejak dulu lg. Ibarat kuku dgn daging.

    Penjelasan Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape lg ler si bodoh ni merapu mlm2 nih....

      Delete
    2. Provokasi la..
      Mencover la..
      Fitnah la..

      Graduan perasan & kebodohan berpisah tiada

      Delete
    3. Tajul

      Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    4. 7.36 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Tajul2 kan dah kena tak hormat admin. gaduh la cara santai jgn emosi ilusi mimpi dan .... apa saja.

      Delete
  21. Ko rang tak insaf2, dah ramai diperlihat mereka yg menyokong pembangkang dan telah nampak byk yg palsu sehingga diri dan keluarga diduga kehidupan yg sengsara masih lagi bersalah salahan kepada mereka sendiri membuat onar samada lisan mahu pun perbuatan mudah2an ko rang sadar sebelum terkena musibah dan bila terkena harap bersabar dan sekall kali salah yg lain melainkan kesalahan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:40

      Pagi pagi dah mabuk dedak ke?

      Delete
    2. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    3. 6.40 ko yg tak sedar kena kencing, kena berak. Ko ingat Singapore arah 2 bank ditutup tu saja main acah2 ye?? Yg DOJ laporkan tu main cak-cak ye??

      Aku rasa ko ni tak paham English sebab semua berita pasal wang yg berkait dgn 1MDB baik dari Singapore atau DOJ Amerika semua dalam English.

      Itu sebab ko tak tau apa2 pasal pecah amanah yg jadi. Tak apalah ko baca suratkabar lokal, tengok tv3 ajelah. Memang setakat itu jer yg padan utk ko.



      Delete
    4. 08:00

      Ko mungkin tak faham lagi mudah2an ko akan faham kemudian dan disebab itu mungkin ko dalam pemerhatian yang maha esa melalui malaikat.

      Yang dah faham dan sentiasa berniat serong ...

      Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    5. 8.08 ko yang tak paham. Menyokong pecah amanah samalah dgn menyokong kemungkaran. semua org dalam pemerhatian yg maha esa. Tak ada seorang pun terkecuali.....paham.

      Ko jaga2 riyak boleh menghumbankan ko ke neraka. Ko sendiri plun tak tahu apa qada dan qadar ko. Macamlah ko pasti sangat ko selamat.

      Nak tahu pasal pecah amanah ni ko kena baca semua berita......bukan apa yg disajikan depan mata ko jer.

      Tak payahlah nak bersyarah macam ko pasti ko masuk syurga. Jangan sampai ko jatuh subahat menyokong pecah amanah wang rakyat.

      Ko tunggulah qada dan qadar ko. Jangan heboh sebok dgn qada dan qadar org lain. Ko jaga diri ko jer dah la.

      Delete
    6. oo ok ko cabar ya ... lagi sekali dipesankan

      Jaga2 BERGERAK kemana mana2 Qada dan Qadar menanti.

      Delete
    7. Anon 6.40. 8.00. 8.08 ialah budak nakhoda yang hantar posting dulu. Sekarang tak hantar posting panjang berjela lagi dah, hantar yang pendek2 saja.

      Kat atas tu posting dia Anon 6.28, dia bahasakan Tajul.


      Delete
    8. Nakhoda Anon 7.56 bahasakan Tajul. Ni org yg sama. Nakhoda kapal korek.

      Delete
    9. Oo..

      Nakhoda sewel tu ya

      Patutla

      Kapal korek dh Xde British dh bawak balik

      Belajar agama pun sekerat tiang je

      Maka jadilah gila mcm skg

      Kesian (mak bapaknya)

      Delete
  22. terkini Lim Guan Eng alias pembangkangkang

    Kalau boleh disediakan RM305 juta untuk laporan sekadar kertas kerja, mengapa tidak mampu menyediakan amaun kos projek tebatan banjir RM350 juta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alih tiang goal nampaknya..

      Kalau nak bantai LGE atau sesiapa shj sila bukak blog sendiri.

      Xyh menyemak di sini

      Delete
  23. Geng tok arab dah tak boleh dipercayai. Alih ke geng china pulak. Mintak derma. Satu lagi skandal akan terhasil yg merugikan rakyat Malaysia. Tahniah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    2. Anon 07.57,
      Sejak awal page kamu sebut perkataan yg sama. Kamu faham itu saja kah soal qada dan qadar Allah?....baru belajar nak jadi uztaz atau mabuk air ketung?

      Delete
    3. Biar sedikik ilmu sedangkan dapat phd ilmu tapi tidak disertakan dengan amal dan ahklak semirip ikutan nabi.

      ko juga kenal akan diri sendiri - satu sahaja .. ko telah perlihatkan diri yang kurang bersyukur nikmat yg diberi dan suka dan saja2 menyalahkan yg lain sdgkan didikan dan pesanan org tua dipersiakan bagaimana kah nak aman pada yg sudah kembali ke alam barzah sedang perbuatan yang masih hidup tidak mendoakan kearah kemulian amal yang soleh. So diperingatkan .

      ...Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    4. 8.21 jangan layan pesakit jiwa.

      Delete
    5. Betul kata hang Odin 07.54

      Delete
    6. kalu ko tak sakit jiwa 08:37 kenapa salah sikit ko naik angin - skrg ni ko naik angin kan tu pasal kenal akan diri sebelum kenal dunia yang nyata. Kalu sdg marah tu sakit apa agak nya ya...

      Delete
    7. 8.47 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    8. Awat pakai tagline saya

      Delete
    9. Dari gaya bahasa sahlah dia tu nakhoda sewel dulu

      Lama senyap ni dh bkokok balik

      Dah dapat dedak baru la tu

      Delete
  24. "Rizal Mansor, pembantu kepada Rosmah Mansor" ...

    Pembantu suri rumah tangga pun boleh buat kenyataan rasmi bagi pihak kerajaan Malaysia? Siapa yang perdana menteri Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kenyataan ko pula sebelah siapa? ... oo ayah beri duit tetiba bapa saudara yang ko tolong .. gitu.

      Delete
    2. 8.43 Jaga2 nak gerak kemana mana2 qada dan qadar menanti.

      Delete
    3. apa hal pakai textline saya

      Delete
  25. kena tarik balik mengata kt china lge, tok guru kau sekrg menyembh kt china. skrg kenalh puji dapigs bagus bnyk2 pla.

    ReplyDelete
  26. siapa sokong siapa ko nak kaitkan Bn sokong DAPig - awak mengibaukah 08:52 mentang2 negeri nama negeri CHINA.

    ppbm going to the dogs

    Khairuddin is upset that PPBM has accepted Ezam into the party. And I can quite understand why. After all, it was Ezam who said that he has enam kotak (six boxes) of evidence concerning Tun Dr Mahathir Mohamad’s corruption. It was Ezam who said that once the opposition gets into power they are going to jail Mahathir for 500 years. And it was Ezam, too, who played a role in Sodomy 2 that saw Anwar being sent to jail for five years (and is still in jail).

    ReplyDelete
  27. Dagangan dgn negara China Komunis terbesar dlm sejarah negara Rm143 billion kata PM Najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada komisen tak tu?

      Delete
    2. pegi tanya kroni2 Mahathir ada komisen ka? 2x5 = 5x2 sama saja.

      Delete
    3. Buat anon 1043,

      Kalau nak alih tiang gol, taip la pepanjang sikit

      Dedak bukannya free so buat la kerja betul2 Dan bersungguh2

      Ayat u ni sekadar membuktikan para penjilat najip ni semuanya malas Dan tau melahap je.

      Delete
  28. Sapa mahu stop najib dari semua tindakan melulu berurusan dgn kerajaan Cina yg tidak masuk akal sebagai seorang pm yg berintegriti, ibarat bergadai dgn negara Cina.

    ReplyDelete
  29. ada perang ka dgn negara China 10:30

    ReplyDelete
  30. Itulah dia hidup dimalaysia ini kadang2 anak tiri lebih untung dari anak kandung anak kandung merempat hidup tetapi anak tiri hidup kayaraya mewah kasanova tak sedar firi pulak tu hai lah nasib belalang kau untung lah

    ReplyDelete
  31. sekeluarga penyamun @ penyamun sekeluarga.
    konfius aku.

    ReplyDelete
  32. Jho Low tunggu dia kat Beijing kot?

    ReplyDelete
  33. Mak Mah : Aku nak bawak anak aku pergi China.

    Pak Jib : Eh janganlah, nanti apa orang kata pulak.

    Mak Mah : Kepala hotak kau. Aku kata aku nak bawak anak aku, aku nak lah! Apa yang kau tak paham lagi? Kau pandai-pandailah jawab. Yang aku tahu, aku nak anak aku ikut.

    Pak Jib : Baik, boss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandai ko buat lawak tah2 hari2 kono leter dek isteri ko, itu pun if your bachelor already confirm as so boleh la kawin, so nak tanya sudah kahwin ko belum, kalau belum baik cepat2 kahwin sbb M'sia going to the dogs takut nanti tak merasa ko nanti kempunan pula.

      Delete
  34. Biar bumi terbelah dua....tetap tak akan berundur....kah kah kah kah kalau undur bukan pahlawan wasatiyah lagi,,,,

    ReplyDelete
  35. Sudah terserlah tujuan org BeEnd bercakap semata-mata atas dasar kepentingan politik. Mereka tayang cerita dongeng konon-kononnya negara Malaysia tergadai jika DAP perintah. Walhal, berapa banyak tanah tergadai kpd cina kapitalis di negeri2 perintahan UMNO-BN. Kuasa tanah pada kerajaan negeri tau utk makluman semua. Ingat rakyat tak bijak. Lepas tu promote akhbar Utusan, Bharian, Tv3 suku konon2 nya ilmiah. Sudah2 ler hipokrit wahai UMNO-BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko berniaga cagarkan kotey atau apit ko je boleh? - tergadai .. apa yang tergadai sdg seinci tanah pun diarang tak boleh sentuh kecuali melabur ... Pulau Pinang dah jadi Singapura No 2 .. angkara siapa? Sebab tak mahu satu hati dengki khianat dan dendam tak boleh tgk org/jiran lebih sikit. Yang asal dari Bn berpecah terus menghasut dan ini la yang Mahathir ajarkan/doktrin tetapi dihujung usia kenapa berubah total. Bagi la alasan macam macam ... korang fikir org yang tidak peduli ka yang telah, sdg dan akan berlaku tu tak faham ka sebab musababnya.

      Delete
    2. Hey baghal!! Dulu masa GERAKAN pegang Penang ko tak de pulak duk kata Penang bakal jadi mcm Singapore...Alih tiang gol ler tu....

      Delete
    3. Sekrg krgnya Gerakan dgr nasihat Umno, ni Pkr dan Pas member pi tubuh Pan la ni penjilat kuat DAPig. Ada paham... Nasib baik awak bukan Melayu Pulau Pinang kalau ya pun org sana lambat laun nanti pindah ke Prai dan dah byk pun yg pindah. Kesian Melayu sana suara tidak didengari lagi. Ooop kalau anda penumpang ppbm apa cerita Khairudin sudah pun memalukan ketuanya - angan2 baru pegang jawatan sikit dlm Umno dulu nak minta jawatan timbalan presiden dlm ppbm, buat malu ja. Cakap pun huru hara carca merba mcm segerombolan pemantau blog ini la. Awak kot salah sorang.

      Delete
    4. Dubuk, hangpa tak yah ler duk bukak citer dongeng drp Utusan Melayu, Tv3 suku dll. Konon2 nya org Melayu tergadai ke apa ke...Sblm ko nak pegi citer psal citer konon2 nya tanah hak melayu tergadai kat Penang, ape citer hak tanah Melayu kat Johor (kwsn Khaled Nordin). Dulu sblm PRU 13 bukan main lg janji nak bagi geran kat tanah kwsn area Plentong. Dah menang sampai skrg berdolak dalik. Setakat ko nak citer pasal Penang ak lg banyak lg citer penggadaian tanah kpd Cina (konon2 nya komunis) yg kerajaan UMNO-BN bagi. Alor Setar tu dah jd mcm pekan cina ak tgok. Sape pegang Alor Setar dulu sblm jatuh ke tgn PKR Cina? MCA kan? Ko kata sekurang2nya Gerakan dgar ckp UMNO, MCA dgar ckp UMNO, ya. Depa mmg dengar ckp UMNO. Sbbnya MCA GERAKAN lebih cerdik sikit drp DAP. DAP mmg direct. MCA GERAKAN cara haluih. Tp cmne pun kome kene main gak....

      Delete
    5. satu ja masih byk musang berjanggut dlm umno atau yang baru keciwa tubuh ppbm dan bila berlaku siapa punya anggara kena siasat. Mungkin Alor Setar kena tanya Muhkriz dan Plentong tanya Muhyideen. Saya cuma cakap CUBA SIASAT bukan menuduh.

      Delete
  36. Ni apa cer ni....gampang tul la minyak masak 5 kilo rm21..Naik rm7.50..kesian la woo kt org kg terutamanya..Babi apa pemimpin ni buat?

    ReplyDelete
  37. sebenarnya..mesej yg ingin disampaikan oleh rombongan najib ke china tu adalah...lihat malaysia!!!!! saya boleh apa saja yang saya suka...saya nak bawa siapa ...pergi mana...berapa lama...itu hak saya...sebab saya berkuasa...kita disini hanya pandai berspekulasi...itu dan ini...pandai berandaian dan membuat telahan...tentang sekejab ada gambar reeza aziz sekejab dipadam...sebetulnya perkara ini sengaja diadakan...untuk menarik perhatian kita...untuk mencabar kuasa kita yg umpama anjing menyalak bukit...secara lojiklah...seorang yg menjadi ketua negara mustahil dia tidak peka dengan berita semasa...keadaan semasa...pergolakkan politik semasa..kecaman media dan dunia terhadap isu semasa...semua dia tahu...kerana dia mengawal semua...baik akhbar...tv..dan media...kabinet...dewan negara dan segalanya dibawah kuasanya.. mustahil juga kalau dia terlepas pandang isu ini..kerana dia ada org yg dibayar untuk buat kerja mengikut kepandaian dan kepakaran masing2..dan bukan calang2 org yg berada didalam rombongan tersebut...menteri dan semua org kuat...mustahil mereka2 ini alpa terhadap sesuatu perkara yang bakal dibangkitkan oleh pelbagai pihak yg sentiasa menunggu kesilapan dia...terutamanya pembangkang....sbb itu saya yakin dan percaya bahawa isu membiarkan gambar reeza aziz bersama rombongan sengaja didedahkan...untuk memberitahu kita...apa korang boleh buat..? ada aku kisah...? pada hukum akal...tentu sebelum reeza aziz ikut turut dalam rombongan...immigresen sudah tahu...tentu juga perkara ini dirujuk kepada peguam negara...polis ...dan berbagai jabatan lain yg berkenaan dgn lawatan rombongan ini...jadi semua yg dirujuk menggiyakan serta meluluskan..membenarkan reeza aziz turut serta...seolah2 dia tidak bersalah apa2...tidak terlibat dengan apa2 juga kesalahan...iya lah...reeza belum dituduh...belum dibicarakan...belum didapati bersalah...maknanya dia masih jadi rakyat yang bebas...justru dia boleh pergi mana dia suka dan dengan siapa...bila dan berapa lama....menteri2 kabinet pula...tangan diikat...mulut disumbat...cuma mata saja tidak ditutup....mereka boleh nelihat..menjeling..mengerling..melirik...tetapi tidak boleh menjegil...itu syaratnya...secara jelas...mesej yg hendak disampai kan pada kita...i am the boss..."so keep your mouth shut..."..

    ReplyDelete
  38. geng pembangang ni memang tepat dengan namanya pembangang . setakat pm bawa famili gi lawatan macam ni pun jadi isu.
    nampak sangat memang tak de respect langsung kepada pemimpin negara.
    rakyat macam korang ni boleh dikatakan tak payah hidup pun lagi bagus.
    orang dok jenuh siang malam fikirkan cara nak majukan negara ni, hampa dok makan tahi yang keluar dari jubur rafizi dan tony puaka, serta sr, nwsj, dan segala media2 zionist.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...