Friday 25 November 2016

JANGANLAH BERHIMPUN, TUAN GURU....NANTI MENYUSAHKAN RAKYAT!!

Berhubung perhimpunan Bersih 5 pada 19 November lalu, Hadi Awang menyifatkan ia sebagai merugikan rakyat dan mengganggu ketenteraman awam.

Tetapi, susulan usul Akta 355 yang ditangguhkan sendiri oleh Presiden Pas itu ke tahun hadapan, beliau kemudian mengumumkan untuk  mengadakan perhimpunan secara besar-besaran berkaitan perkara itu pada suatu tarikh yang akan ditentukan kemudian.
Kita tunggu dan lihat, Pas akan mengadakan perhimpunan raksasa mewakili pelbagai parti politik dan NGO, tambah Hadi lagi.

Ehhh...tak menyusahkan rakyat ke nanti, Tuan Guru? (SH 25/11/2016).

94 comments:

  1. Muslim cannot live in peace with anyone, even with other muslim as well.

    They love to quarrel and poke each other. Tickle here and there leads to provocation.

    Islam is peace on paper. Not among muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't speak like you are the official spokesman for Muslim. Yr left brain is not in sync with yr right brain talking nonsense.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Ya betul tu Mr. Ong. Macam la tiada org cina kutuk org cina @ org india kutuk org india. ISU di sini bukan MASALAH KAUM. Isu di sini ialah salah individu. Kaum Melayu ke Cina ke India ke..kalau buat perkara betul kita sokong..kalau buat perkara salah kita bangkang. YANG BETUL TETAP BETUL & YG SALAH TETAP SALAH..tidak mengira apa2 kaum.

      Delete
    4. Tak baik dia gunakan sweepimg statement untuk orang muslim. Maaf Tuan dia buat saya bengang.

      Delete
    5. Statement saya tu merujuk bukan sahaja KAUM tetapi merangkumi juga AGAMA. Tidak kira sama ada Islam, Kristian, Buddha & Hindu.

      Delete
    6. Mr. Ong dan anon 11.50.....
      ANDA BERDUA HEBAT. Tahniah dan terbukti masih ramai yg berfikiran jauh dan mempunyai jati diri.
      May Allah bless both of you....amin

      Delete
    7. Hmm 10.27.. ada betulnya.. sekurang2nya pada saya. Kalo berbaik pun, x lama. Lps tu bergaduh balik. Banyak sangat pendapat dan mazhab.

      Ketua2 pula ramai yg emo. Namun pada saya, gaduh dan x selesa hal2 kecil lain, semua kaum dan agama tetap ada.

      Cuma apa kaitan otak kiri dan otak kanan tu ya? Bipolar ker?

      Delete
    8. Education is the key. With education, comes knowledge. With knowledge, you can make sound judgement about everything in life. But sad to say, there are a number of "educated" people with degrees and masters and what not; but still dumb.

      Delete
    9. But some people even with right education can't make a simple conclusion.

      Delete
    10. Some people...correct...like that 3.85 guy.

      Delete
    11. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    12. The truth hurts.. No?

      Anon 11:43,

      In REAL Islam (not the political & sectarian construct labeled as Islam) there is no spokesman or intermediary between man and the Omnipresent. Each soul is answerable for its deeds ONLY.

      The words & guidance of the Almighty is accessible to ALL via His Book.

      To elect an intermediary is to institute a hierarchical structure distancing man from God and giving manipulative powers to the self-serving intermediaries: the principal source of inter & intra religious conflicts.

      Even the Prophet is the Messenger of God, and NOT the MANAGER for God.

      The Allah has no partner.

      \Restless Soul, November 2016.

      Delete
    13. Mr Ong...
      Im sure u are not even a chinese..
      U melayu kan..menyamar cina
      Hihihihi...
      Pantang agama kena tegur cikit..terus nak bangang
      Rilek lah bro...

      Delete
    14. I hv my profile picture not sure why it appear maybe log in via google.Frankly it doesn't matter if I am chinese or not but for sure I am Msian as such mutual respect is in my blood. We can disagree or agree to disagree or fully agree wz subject matter but definitely we must abstain from insulting our muslim friends. Even if I am not a muslim if doesn't mean I cannot stand wz them or understand their struggle.

      Delete
    15. Mr Ong...abaikan melayu yg bangang seperti Anon 16:25. Lain yg org bahaskan, lain pula yg dia faham. Macam sy sebut di atas, tidak semua melayu itu betul & tidak semua cina pun betul. Yg betul kita sokong & yg salah kita bangkang

      Delete
    16. Terima Kasih. Saya rest my case biasanya saya jarang komen tapi tak tahu kenapa hari ini banyak komen. Maaf kepada semua kalau saya salah tapi saya akan terus kehidupan saya dgn ikhlas n kasih sayang kepada semua. Saya tidak akan prejudice terhadap agama muslim malah saya percaya satu hari nanti kita semua akan bersatu dan saling percaya antara semua kaum di Malaysia.

      Delete
    17. Ya betul Ong... bukan sokmo Cina itu kiasu...

      Delete
    18. Tepat sekali 21:54 dan Ong. Kita mesti saling menghormati dan menyayangi. Kita sebenarnya tiada masa untuk membenci kerana yang betul betul susah menjalani kehidupan harian, yang sakit, yang yatim piatu dan banyak lagi didalam dan diluar negara memerlukan pertolongan.
      Sama samalah kita membela untuk menegakan kebenaran dan memerangi kejahatan tanpa mengira bangsa dan agama.
      Kepada Tuang presideng/punasihat PAS janganlah mencampur adukan politik dengan agama. Ia tidak akan berjaya. Malah akan membuat agama disalah fahamkan.
      Ada otak fikir lah dengan sebaik baik nya.

      Delete
    19. Lol, apa kaitan otak kanan dan kiri? Mcm butthurt ja komen. Apapun pengomen asal tetap win.

      Wise words of the day. Pengomen lain butthurt kona ja.

      Delete
    20. Mr Butthurt aka Anon 23:02,

      Pengomen asal cakap islam selalu bercakaran sesama mereka. Adakah kafir tidak bercakaran sesama mereka?

      Islam hanya aman di atas kertas sahaja..tetapi sesama muslim tidak aman. Adakah kafir sentiasa aman damai sentosa selama ini?

      Dik..gi sekolah habiskan SPM baru mai sembang ya. Luka bersunat pun tak kering lg..tak perlu nak tau otak kiri ke otak kanan, sebab tu dah di luar kemampuan akal kau.

      Delete
    21. Ong =Nama Hokkien
      Poh Leong=Nama Kantonis

      China kabenda yer Yope.. Kalau nak tipu, cerdiklah sikit. Jangan tunjuk kebahlolan Melayu, Kau ingat kami semua macam Melayu UMNO, AJK Masjid, Pejabat Agama yang senang2 termakan hasutan kau.

      Kalau kau ada telur, mengakulah kau Melayu, kita salute kalau ada Melayu yang berani Kutuk ALLAH, Islam dan Ulamak terang2. Tak berselindung belakang nama CHina..

      Iklas dari
      ErraFauziah AnnaConda Elizabeth Ong Ganjasamy
      Kak Long cawangan Pasir Berdengong


      Delete
    22. 0256, sudah charging dan super energize, I like that. Saya rasa tuan kurang mampu hadam idea asal dan pertanyaan susulan. Pejam mata dan rileks..

      Org tanya, jawab dgn tenang. Soalannya mudah. Apa sangkut paut dgn otak kiri dan kanan ja dgn idea muslim xleh duduk dgn agama lain?

      Jangan jadi mcm Jamal Tongkol x reti soalan? Sendiri butthurt dibilang orang lain butthurt.

      Bersedia ka kita nak jadi muslim zimmi atau muslim harbi spt di Palestine ngan Myanmar? Sebut dalam kitab, Islam aman, peace.. kena la walk the talk. Ni orang tanya pun, dah parang terbang.. haha..

      Jawab dulu apa sangkut otak kiri kanan x stabil, apa kena dgn idea pengomen pertama? Kalo x, dikira syok sendiri mcm menteri Tajudin Rahman jugak la. Komen emo. Pathetic la camtu.

      Note: Mr Ong tu sama mcm orang yg banyak copy paste bila isu Hadi dan PAS disentuh. Membebel otak x stabil bila Islam dipersoal. Hujah xder, emo ja lebey. Pathetic la. Tak mampu hadam idea pengomen asal.

      Delete
    23. Saya minta maaf sekali lagi mungkin hujah atau balas saya kepada komen asal tak di balas dgn tenang dan baik. Saya setuju kerana saya boleh terima teguran Tuan.Bila saya komen kat sini atau di platform lain saya pakai nama asal sebab saya tak berselindung dgn anonymous. Banyak kali saya bertukar pendapat ditempat lain seperti MI yg sudah tutup atau Malay Mail dan walaupun dgn tenang seperti kes wanita pakai tudung saya pun pertahankan untuk orang islam dan lain lain

      Selama ini saya.perjuangkan perpaduan bukan politik, saya rayu orang bukan Islam untuk buka minda supaya jangan segala salahkan orang melayu mungkin kesalahan kita sendiri. Walaupun saya tak reti dgn dalam Islam.Sebagai orang bukan Islam jangan komen yg bukan bukan di mana perpaduan boleh di ragu.

      Tuan komen saya konsistent and selaris selama ini iatu jgn hina atau komen tentang Islam.

      Tentang RUU355 jawapam saya senang sahaja seperti wakil rakyat PSM jgn buat keputusan ikut emosi tanya rakyat dulu kalau mereka mahu pindaan itu maka Ahli MP patut sokong PAS.

      Delete
    24. This comment has been removed by the author.

      Delete
    25. Tolerance and accommodation can prevent disputes;gentleness and great love can transform disaster into blessings.

      Delete
    26. Tolerance and accommodation can prevent disputes;gentleness and great love can transform disaster into blessings.

      Delete
    27. Mr Butthurt,

      Aku punya statement 1st utk kau tu sebab kau cakap pengomen lain kona je. Tang mana yg kona?

      Statement 1st yg kau cakap win sgt tu..statement tu menunjukan seolah2 hanya islam sahaja yg ajar supaya hidup aman damai walhal muslim nya hidup bercakaran.

      Apakah agama lain tidak ajar hidup aman damai? Penganut2 agama lain tidak bercakaran sesama mereka ke?

      Emosi? Kau ingat bab agama ni ringan? Ada perkara boleh dibuat main..ada perkara wajib serius menjawabnya.

      Tak tau la pula kalau bapak kau ajar bab agama ni boleh dibuat main2.

      Delete
    28. Anon 16:29

      Islam telah kepada berpecah 25 Golongan, sampai kiamat orang Islam tak akan berpadu. Itu Sabda, Nabi SAW dah baginda telah berdoa untuk satukan Umat, tapi Allah SWT tidak perkenaan doa Nabi SAW . Kalau ada Ulamak yang kata boleh menyatukan umat, bagi jari tengah kat dia. ULAMAK ITU PENIPU BESAR..4 Sahabat yang unggul TIDAK DAPAT MENYATUKAN ORANG2 ISLAM YANG DITARBIAH OLEH NABI SAW, inikan ulamak yang makan sambal belacan.

      Islam boleh menyatukan umat jika tiada SETAN yang melacurkan agama untuk mendapat DUNIYA. Kerja2 kotor Setan2 inilah menyebabkan umat di Yeman, Mesir, Libya, Syria dan Iraq, Palestine dan Pakistan berbunuh sesama agama. SETAN2 ini licik macam ULAR, pandai berdalih, bila umat Islam dah berperang dan berbunuh2, mereka salahkan Yahudi dan Nasrani pulak.

      Lihat zaman dulu, bagaimana SETAN yang bergelar ulamak telah meletuskan perbunuhan sesama Islam kerana perbedaan pendapat dan fatwa. Orang Islam yang jahil termakan hasutan SETAN yang bergelar ulamak, telah membunuh beratus ribu umat Islam atas kerana berpendapat Al_quran itu mahluk. Apa ker bahlolnya !

      Dasarnya, peduli apa Al-Quran itu Mahluk ker? Kalam Allah? Buku Sejarah ker? yang penting amalkan segala ajaran yang ada dalamnya diamalkan.

      Delete
  2. Ruu 355 tidak akan dibentangkan sehinggalah PRU 14... Nak berhimpun pun utk tunjuk PAS serius perjuang Hukum Allah tetapi 2 kali peluang adalah disia2 kan. Aku tahu nie adalah kompromi utk UMNO menang PRU14..Walaun PAS dikmpung ditipu oleh Ulamak Dunnia..rakyat ditindas oleh kerajaan ZALIM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg masih sokong si lebai sewel hadi ni sah2 golongan2 TAKSUB.

      Delete
    2. Sandiwara 90 juta bersama...
      Nak raih sokongan muslim aje..
      Semua gimmick politik AMENO dan PAS dirancang oleh agen propaganda mereka...
      Jangan tertipu dengan muslihat alam ghaib ini...

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. BERSIH rugi rakyat.kalu dpt 90juta memang tak rugi.

      Delete
  3. Berapa mahu bayar...duit hotel, duit minyak...duit makan dapat tak?

    ReplyDelete
  4. HUDDUD ...HUDDUD...HUDDUD..

    MASIH BERDESING DI KUPING TELINGAKU ....AKAN MENJADI PENIS YG SEHAT UTK KERAJAAN B.N..
    DAN....
    TIDAK MAHU SAMA2 PROTES DI PARLIMEN TENTANG DUIT DERMA DARI RAJA ARAB GILA SEBANYAK 2.6 BILION YG MASUK KE AKAUN PERIBADI P.M..

    ...BERKECUALI KATANYA SI LOBAI LOBAI....
    KESAN YG RAKYAT TANGGUNG SEKARANG....RINGGIT TERUS SUSUT SEBAB ORANG TIDAK PERCAYA DGN SISTEM KITA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni karang bisu nanti tahu lah persendakan agama yg patutnya menyokong atau ko mmg bermaksiat sepjg hidup.

      Delete
    2. anon 10:58 kau ni pengomen sial mcam tim. menteri sial tu gak. nenek kau lah kuat buat maksiat sebab tu dapat cucu cicit bodoh lembu. anon 10:52, you are right on!

      Delete
    3. Kalau agama bentang kan je lah.

      Bukan masa itu juga nak di luluskan.

      Delete
    4. 11;22 sahlah pengomen DAPig hidup tiada pendoman bila syaitan dah pun jadi pujaannya sama la yg sealiran dgnnya. boleh hidup memaki hamun sepjg hayat telah pun menjadi kesinambungan keturunannya.

      Delete
    5. tgk gangster khalid samad menganjar SIAL maka itulah doa2 yg mustajab memakan memamah diri.

      Delete
    6. tuang presideng. kalu tidak sasau mesti udah nyanyuk.
      sendiri usul,sendiri tangoh,kmdian nak bwat demo pulak,hang waras ke.
      mcm kata labu bin kundog..
      alamat koma lagila tuan haji aku..

      Delete
    7. Dah bertahun jadi MP Pembangkang malah dah pernah jadi Ketua Pembangkang, masih buat kerja macam sial.

      Apa lagi yang nak di hurai ?

      Last-last serban Lebai Hadi yang terburai...

      Delete
    8. Anon 12:16 dan 10:58 suka hina orang PIG. Saya doakan suata hari hidung kamu akan penyet macam PIG barulah kamu tau apa rasanya become PIG.

      Delete
  5. menteri...SIAL!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukan Menteri lah.

      Delete
    2. kelak menteri...SIAL!!!!! memakan diri wahai 11:10

      Delete
    3. Noh Omar - Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.
      Tajuddin Abdul Rahman - Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.
      Jangan pula Khalid Samad 'sial'kan Noh macam Tajuddin.
      Takut nanti kementerian mereka tu pun terikut-ikut jadi 'sial'.
      Ini kerana perangai Noh dan Tajuddin
      di Parlimen lebih kurang sama saja.
      Kah... kah... kah...

      Delete
    4. Suatu ketika di zaman entah berentah.
      Pendekar Amin: Dengan hormat diminta, tidak ada lagi Menteri dan Timbalan Menteri serta YB-YB Pembangkang bersikap kurang ajar di Dewan yang mulia ini.
      YB Tujdin: Apa pasal tak boleh Pendekar?
      Pendekar Amin: Apa, YB nak kena 'sial' sekali lagi ke?
      YB Tujdin: Taknak. Taknak. Sekali cukuplah Pendekar.
      (Seluruh Dewan: Kah... kah... kah...)
      Karekter tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang sudah mati.

      Delete
    5. Anon 02:48.
      Lawaklah.
      Geli hati aku.
      Kah... kah... kah...
      Kah... kah... kah...
      Kah... kah... kah...
      Kah... kah... kah...
      Kah... kah... kah...
      Kah... kah... kah...

      Delete
  6. Dari berhimpun buat lah penerangan lagi baik.

    Orang ramai tak faham kenapa jadi masalah untuk di bentang kalau setakat jumlah denda dan rotan sahaja yang di tambah.

    Kalau di bentang tak sampai 20 minit paling lama, dah selesai.

    Tak payah menyusahkan rakyat nak kena berhimpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat. Tapi sebenarnya bukan itu kemahuan Hadi dan Geng Taliban. 'Politik matang dan sejahtera'nya sudahpon memecah belahkan umat, RUU ini alat untuk menunjukkan siapa lebih Islamik sahaja. Setakat menunjuk-nunjuk memang itu kemahiran PAS zaman berzaman. Lebih pecah belah kesatuan Melayu lebih mudah rakan taawunnya menang PRU14.

      Hairan Geng Ustaz yang bawa sepanduk di laman Parlimen siap ugut akan ambil tindakan terhadap MP Islam yang tidak mengundi RUU Hadi senyap sunyi bila Hadi minta tangguh. Geng Ustaz ini juga kunci mulut bila Speaker menolak usul MP Pakatan Harapan menentang genocide (pembunuhan beramai-ramai) Burma ke atas etnik Rohingya sedangkan isu ummah lebih berat dan penting dari undang-undang ciptaan manusia diusul Hadi. Lebai-lebai sesumpah ini barangkali sedang menanti bahagian dari derma 90 juta atau hasil lombong Kelantan. Berhimpun dapat lebih dedak. Jijik bukan.

      Delete
    2. Hadi bisa condemn orang mukmin umno Hadi pun dah bagi syurga ke orengnya ahli pas.....Shakti sungguh hati syaitan ini

      Delete
  7. Ikut selera dia je bkn ikut Islam pun.tu la aku kata pas ni parti ajaran sesat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. P.A.S = Parti Ajaran Sesat

      Delete
    2. Xbaik tau label ajaran sesat.. hahahaaaa. Bukan parti ajaran sesat tapi PELACUR AGAMA SeMALAYSIA.... (PAS)

      Delete
  8. Din,
    Semua nie lakonan Pas and Umno, dua dua ingat rakyat bahalol macam depa !!! Kalau akau dapat jumpa hadi awang satu hari nanti, aku akan surug dia buang serban atas kepala dia tu coz tak guna pakai serban tapi makan dedak,cuba tipu rakyat pasai ruu or hudud and yg paling penting berkawan and support najib bangsat and pm pencuri duit rakyat !!!
    wahai ahli pas wal bengong, hampa buta lagi ka ?
    tak kan bahalol sampai depan mata boss hampa nak kawan dng umno and dok guna islam sebagai alasan pun hampa buat bodo ka ???
    awat bangang sangat nie ???
    dulu kata umno kapiaq...la nie hampa nak bersatu dng umno and pencuri pulak ?
    pikiaq laa betoi betoi sebelum terlambat, rakyat dah tak percaya dah kat pati PAS nie !!!
    bila nak saman pasai rm 90 juta tu ???
    or tunggu SELASA jugak macam najib bangsat ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. RUU Hadi masih okay lg. Kalau RUU dibentangkan oleh si tontowi..confirm jatuh hukum HARUS menonton payperview german kahkahkah

      Delete
    2. Right on 11:27. Hang tembak depa yg dok buat bodoh tu. Pasai dedak buta semua.

      Delete
  9. Jangan pulak tok guru kumpulkan 40 orang nanti dalam perhimpunan tu nanti. Jamal jamban dapat 30 orang berkumpul selamatkan Selangor, Tuan Guru jangan pulak lebih sudu dari kuah ye.

    ReplyDelete
  10. Biasalah ulamak u turn. Cuma ahli PAS saja yg taksub

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bala sudah sampai kpd adi, cuma pengikut taksub saja tak nampak.

      Delete
  11. Melayu otak selut likat pemikiran sempit. PAS tak sedar2 kna main. Terang2 Jibbo meRasuah dan meLanun, tapi PAS dah pun anggap boleh kerjasama. PAS dah pun jadikan mUNGKAR ini (makruh)? .
    Matlamat RRJ HALALKAN cara,=PAS dah bolehkan.
    Sama lah kalau Duit yg CURI diguna buat masjid= PAS dah bolehkan juga?
    Otak melayu yg dikata Islam org PAS mcm ni terletak disiku atau dilutut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di lubang pungkok. Sekali berak terkeluak dengan otak. Lepai tu "brainless".

      Delete
  12. Sobab eden doh cakap.
    Lobai-lobai ni cakap nya macam ular.
    Yg serasi dgn lobai-lobai ni, halal utk mereka buat.
    Tali..
    Yg tak serasi dgn lobai-lobai ni haram dibuat
    Lobai-lobai ni guna ayat2 dan hadist2 hanya utk politik lobai2 jo.
    Lobao2 ni pandai memanupulasi ayat2 dan haths supaya sesuai dgn mereka dan tidak pada orang lain
    Ini lah ular2 besar dlm politik skr����

    ReplyDelete
  13. Tanda aras berfikir tingkat tinggi para pewalak walak unta
    Belum mencapai standard kpi yg di harapkan...
    Hanya sebatas geng Jamal jamban saja ...

    ReplyDelete
  14. menteri...SIALLLLLL!!!!.
    sapa yg balas komen aku ni pon SIALLLLLL!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eko ni doman ko asik menyialkan org jo, ko tunjuk jari satu kat org kesudahan ompek jari tujuk kan balik pada ko SIAL, ko tahu tak? Tu dinamokan memakan memamah diri sendiri. bawak2 la mengucap bro .... bro.

      Delete
    2. HAHAHAHAHA....

      AKU SIAL!!!!

      HEHEHEHE...

      (Eh Anon 13:56, macam mana nak BOLDkan ayat ek?)

      SIAL BETUL ... HIHIHI..

      Delete
    3. < b > ayat < / b >

      tanpa ruang kosong

      Delete
  15. "Kok" sial luuuu..uddin
    Kasi malu sama org Pasir Salak
    Lu benci sama cina tapi utk projek Gen-2 di Seberang Perak lu kongsi untung projek sama kompani cina.
    Kenapa "kok" gitu
    Sial luuuuuu....uddin

    ReplyDelete
  16. bila nak lulus hudud ni hj hadi woiii. tidur sekatil sama najib udah, keluar pakatan pembangkang udah. nanti dah hudud, sila sebab najib tu ya, kalau mencuri pun boleh potong tangan, apatah lg 2.6bilion

    ReplyDelete
  17. Memandangkan PAS suka duduk berkecuali dalam hal2 yang berkaitan dengan rasuah, salah guna kuasa, kezaliman BN ketas rakyat, penarikan subsidi yang menghimpit rakyat serta perompakan harta rakyat maka rakyat juga wajar berkecuali dari ikut serta dengan "sketsa basi" yang dilakonkan oleh PAS. PAS tak perlukan rakyat untuk ikut sama2 dalam perhimpunan..cukuplah dengan ahli2 PAS yang seramai 1 juta lebih tu!!! Takkanlah tak dapat kumpul walaupun 1000 orang (macam perhimpunan kat padang merbuk dulu yang digembar-gemburkan sebagai perhimpuan gergasi tapi last2 beberapa kerat je pewalak2 PAS yang datang)? Hj Hadi pun jangan marah bila ada pemimpin2 parti lain yang dok komen bahawa perhimpunan PAS tu tak dak guna dok menyusah rakyat je! You reap what you sow..and when you sow weed, don't expect to harvest wheat! Only stupid people would think so! And yes, that means ..YOU!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  18. Kalau tak dilap ada juga org dari parti agama ni yg pakai baju kuning sama2 berarak dan sekarang ni tak boleh pula pakai baju kuning tu jadi kita ni org islam cakap dan perbuatan tu berpusing2 pula tak tahulah kalau islam polotik macam itu agaknya hari ini cakap lain esok cakap lain kesian ruu355 apa nak jadi agaknya

    ReplyDelete
  19. Rasanya tak ada salah kalau ahli2 Parlimen duduk berkecuali dalam hal RUU 355 ni. Mengikut logik PAS yang duduk berkecuali dalam sidang belanjawan 2017 atas alasan bahawa ada perkara2 yang mereka setuju dalam belanjawan tersebut dan ada yang mereka tidak bersetuju (maka mereka wajib berkecuali) ianya boleh digunapakai dalam RUU355 ni kerana sudah tentu ada perkara2 yang tidak dapat diterima dan ada yang boleh diterima. Maka mengikut logik PAS, itu menghalalkan MP2 untuk duduk berkecuali! Sounds good and I think that solves a lot of problem especially it will silenced those lunatic that accused all those who oppose the RUU as infidels and murtad. Hmm...sounds logical and the logic is in line with PAS attitude and beliefs...why not?

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  20. Dok bising drama ruu tak habis habis pas ngan umno ni , disambung sampai tahun depan, tapi isu duit RM makin jatuh tak bising pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kodai ni naik rogo, kono cari kodai lain.. duit dulu 3.60 skrg 4.45 tompi makan samo jo rogo nasi lauk ayam sayo dgn air suam 6 iggt tak berubah pun ese sekarang ni di subang airport cumo poyi lua negaro tu ado la susutnyo. tompi kekwn den yg kojo di timo tgh tongah songonok duit bertambah. kata o'ang kan .... Mahathir pokat2 dgn Soros jatuhkan duit ni lagi. Apo la hai.

      Delete
    2. kes pas terima rm90 juta?
      sarawak report tak saman-saman.

      Delete
    3. 16.19..kodai ngan kaldai poyi mandi mando air pigi di timo tengah ada nek basekal ....apo dayo motong gotah apo kono eh jang bodoh makan dedak rogo tompi tempeyek belacan kojo jilat bontot

      Delete
  21. SIALLLLLL!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sotongah ko jang apa maknenya SIALLL tu jang cor jawab ... jawab le.

      Delete
    2. 16.37...cor cucor udang kau jang otak udang

      Delete
  22. Kok sial kau uddin..

    ReplyDelete
  23. LAH DEN SEABUUT.... BARA KALII URANG TU KELAMPONGNYO GADANG BANNA
    YOO...SEBAANA UDI....TEK...PANTEEK....
    URANG PUS.....PISSS....PUSSSSSSSSSSS
    MADDA...!!!!

    ReplyDelete
  24. macam mana ruu335 hadi@rm90juta
    tak tersangkut-sangkut, kerana dia
    cakap pusing-pusing dan sering u-turn.
    hadi ni siapa? batalkan saja usul tu.
    dia tak layak sebagai pembawa usul tu.
    tak relevan, pas dah kena kencing.
    ganti dengan ruu335 raja-raja melayu sebab
    raja-raja melayu ketua agama setiap negeri.
    siapa besar? hadi ke atau raja-raja melayu ke.

    ReplyDelete
  25. maafkan ambe.ambe lupa apa ambe cakap dulu.betul ke menyusahkan rakyat?,oo sungguh .ambe lupa.sebab ambe ni bukan cerdik sangat

    ReplyDelete
  26. Ekonomi cam sial...duit jatuh lagi. Pelaburan mega billion china tak ada impak.

    ReplyDelete
  27. Oiii pasir salak (patut la suka menyalak).. yb teresa yg kau kutuk sekurang2nya ada 'kok'. Yg kau takde 'kok' samapai bawak samseng pegi parlimen buat menatang aper... Ker 'kok' kau ni jenis beng'kok'..? Kalau dah pengecut... buang jer 'kok' kau bagi makan anjing (drp sibuk dok salak vavi dlm bukit) kata naib kesatuan ulama sedunia.. perghhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujah lawan hujah.
      bukan hujah bawa samseng
      nak pukul khalid samad.
      itu takda teloq namanya.
      masa berbahas diparlimen pakai
      songkok tapi muka macam sial.
      memang patut tajuddin abd.rahman
      itu di"sial"kan oleh khalid samad.
      kalau aku jadi khalid samad bukan
      setakat "sial" tapi tambah "butuh"...

      Delete
  28. Masa bersih 5, tuan guru tak nak join..bila dah reda, tuan guru nak ajak demo..nape tak nak join siang2..kan dah nyusahkan rakyat...musang!

    ReplyDelete
  29. Lobai2 ni cakap berdekah2
    Mcm org lain bodoh sangat
    Tapi bila masa dah sampai
    Apa pun tak prepare.
    Dah di bagi peluang di tunda2
    Patutpun org lain tentang
    Tak bersedia
    Ini baru step pertama utk membentangkan saja.
    Belum lagi nak laksanakan
    Lagi la
    Fuhhhhhhh....
    Ini lah akibatnya bila suka memonteng
    Tak bersedia
    Cakap mcm ular..

    ReplyDelete
  30. Amaran Hadi kepada MP bukan Islam: "Jangan berlagak macam Ahok".
    Amaran aku kepada Hadi@Ularmak: "Jangan berlagak macam Tuhan".

    ReplyDelete
  31. the power is in the principles. hadi awang broke the principles so many times.

    ReplyDelete
  32. the power is in the principles. hadi awang broke the principles so many times.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...