Monday, 14 November 2016

LEBIH BAIK JAMAL TINJAU SAMA RUMAH DAN KERETA MENTERI2 UMNO


Selepas pulih daripada insiden hidung berdarah semalam,  esok pemimpin Baju Merah, Jamal Md Yunus dilaporkan akan membawa sekumpulan wartawan menaiki helikopter untuk meninjau rumah banglo seorang pemimpin PKR di Ampang, Selangor.

Dakwanya, pemimpin Angkatan Muda PKR itu memiliki banglo dan pelbagai kereta mewah meskipun baru sepenggal memegang jawatan dalam parti berkenaan.

Terbongkar kisah bagaimana seorang yang baru berusia 28 tahun dan baru sepenggal memegang jawatan dalam PKR, namun memiliki kekayaan yang luar biasa...banglo, kereta berbelas biji yang bernilai berjuta-juta ringgit, katanya lagi.

Makin kacau nampaknya Jamal ini...apa masalahnya jika seseorang yang kaya dan banyak duit memegang jawatan dalam parti politik?
Jika pemimpin muda tersebut tiada apa-apa jawatan dalam kerajaan negeri Selangor, GLC atau sebagainya, salahkah dia kaya dan memiliki wang yang banyak dan di mana boleh dikaitkan dengan rasuah atau salah guna kuasa?

Mungkin dia pandai berniaga, berasal dari keluarga berharta, ada bapa mertua kaya atau menang loteri dan sebagainya?

Berbeza dengan apa yang berlaku dalam UMNO dan BN selama ini, mereka yang dipersoalkan itu selalunya ada jawatan penting dalam kerajaan. 

Tidaklah rahsia bahawa bukan saja menteri dan timbalan menteri yang diketahui ramai yang kaya dengan memiliki rumah besar, banyak kereta, isteri bergaya dengan perhiasan mahal-mahal,  bahkan setiausaha sulit, setiausaha akhbar dan pegawai khas pun tidak sedikit yang berubah gaya hidupnya secara mengejut.

Mereka ini memang wajar dipersoalkan kerana ada jawatan dalam kerajaan serta terlibat menguruskan dana yang berkaitan rakyat. Maka, ia wajar dipersoalkan.

Untuk itu, terlanjur Jamal sudah membawa wartawan dengan helikopter esok, eloklah jika beliau meninjau sekali kekayaan dan besar mana rumah serta berapa banyak kereta yang dimiliki oleh sebahagian besar pemimpin kerajaan itu.

Antara  kawasan perumahan yang boleh ditinjaunya ialah Taman TAR di Ampang, Bukit Damansara, Taman Duta, Mont Kiara, Tropicana serta Country Height di Kajang di mana disitulah bersemayamnya sebahagian besar pemimpin kerajaan yang kaya-raya itu.

Dikhabarkan sesetengah menteri, timbalan menteri dan setiausaha-setiausaha itu bukan sekadar memiliki lebih daripada satu rumah, malah orang rumah juga lebih daripada satu bilangannya.

Ambillah gambar serta video tentang rumah dan kereta-kereta yang mereka miliki dan dedahkan kepada umum, barulah Jamal akan dikenali sebagai  "Hero Rakyat"  bagi orangramai.

Sekadar mendedahkan kekayaan pemimpin muda PKR yang tiada jawatan dalam kerajaan, kata orang bendang padi Sungai Besar, ia hanya "menghabiskan beras" saja. (SH 14/11/2016).

36 comments:

  1. Rajin bebenor..duduk Sungai Besar jarak beratus kilometer dari Ampang..yg nampak semut terapung dilautan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://youtu.be/hexpN4uJOl0

      Delete
    2. Tuan Shah
      Heran dari mana dia dapat duit sponsor sewa helikopter tu.....sewa heli bukannya murah macam sewa teksi.

      Dari bersungguh sangat jaga hal org....apa kata intai akaun penyangak penyamun yg penuh duit haram tu. Hal duit rakyat yg hilang tu pun tak berjawab lagi.

      Cuba intai dlm almari Mem Bolat..berapa birkin, barang kemas, batu permata, jam2 jenama mahal yg ada.....cuba congak berapa??

      Sebok sangat jaga tepi kain org sampai tak sedar tepi kain sendiri dah terbarai macam roti tirai.

      Kuman di seberang nampak di mata....tapi badak gedabak depan mata boleh kan tak perasan....kesiannnnn.....

      Delete
  2. Sudahlah Tan sri datuk sri Jamban. Kau tu dapat kumpul kekayaan drp mana pula?
    Restoren sekinchan ikan bakar kau tu dapa grant berjuta juta drp kerajaan.
    Bila dah dapat grant kau tutup pula restoren tu.
    Sekarang duit drp grant tu pi mana?
    Kau hantar balik ker kpd kementerian atau masuk ke akaun peribadi ka????
    Semua orang tahu kau ni pun perompak besar.

    ReplyDelete
  3. saya hairan apa kerja sebenar Jamal jamban ini siang malam pagi petang tak kira hari asyik kejar orang orang bersih kemudian bawa geng sana sini cari gaduh. Esok ada masa pula boleh bawa wartawan naik helikopter wow banyak sponsor.

    Begini la senang cakap ..sebenarnya Jamal jamban ini bergantung nyawa pada sedekah dan wang haram yang diterima dari pemimpin pemimpin umno yang guna khidmat beliau sebagai barua..kemudian dia baru nak rasa jadi ketua bahagian baru start nak sapu sana sini wang projek kerajaan (rakyat)tiba tiba umno dah macam dihujung nyawa jadi mana kawan ini tak beserabut dan buat apa saja kerja barua semata mata bermimpi agar dipilih bertanding dan nyawa umno masih ada ha ha ha...sebab itu saya tak hairan dengan gelagat jamal jamban ini seban ini la gelagat orang utara kata "beruk makyeh kena belacan" duduk tak diam sebab dia dah rasa hari hari mendatang macam semakin kelam.

    Tetapi yang menjadi masalah besar kepada negara ,bangsa dan agama adalah pengundi yang buta hati yang masih memilih parti yang rosak mempunyai pemimpin dan orang seperti jamal jamban ini ..ini masalah nya maka beban kebodohan dan kebangangan terpaksa pula ditanggung oleh negara dan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak ni dah kena tumbuk pun masih tak serik serik lagi ke?

      Muka tembok sungguh budak ni.

      Cakap pun berbelit belit. Lidah mcm biawak.
      Sekejab terpekik pekik kata polis tumbuk dia.
      Lepas tu kat budak yb zuraidah yg tumbuk.
      Lepas tu kata dia nak bagi tahu polis yg orang tumbuk dia bukan polis yg tumbuk dia.
      Apa pun padan muka kau!!!!!!
      Ambik kau!!
      Dahlah nama pun dah jadi datuk sri jamban.
      Woiiii..mana parang terbang kau...haaaaaaaa???

      Delete
    2. For the kind of voters you mentioned, they will only realize what they have done when the country goes bankrupt (unable to pay its debts plus interests) and when the GST goes to 16 percent. Yes?

      Delete
    3. jawatan rasmi dia ialah barua umno atau barua najib
      sekian harap maklum

      Delete
  4. Mereka ikut langkah MAK SEMAH BOROS, semua budak2 PKR itu MENABUNG DARI ZAMAN SEKOLAH LAGI, sebab itu mereka mampu memiliki banglo dan pelbagai kereta mewah sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan secara tiba2 buka restoren ikan bakar lepas tu tutup...
      Bikin malu saja.
      Jadi apa perasaan kau datuk jamban bila kena tumbuk.
      Syok ker...padan muka kau.
      Balik rumah tampal dgn kokyok ler

      Delete
    2. Anon 20.54,
      Peduli apa dengan budak mentah PKR tu dia bukan kontrol projek rakyat kerajaan perseketuan..dia pun bukan duduk kat kementerian kewangan dan dia pun bukan pak menteri jaga kepentingan rakyat kalau tak puas hati pi la report SPRM itu najib yang kontrol tak kan tak boleh dakwa kalau rasuah tak yah la membazir duit songlap dari rakyat sewa helikopter bawa wartawan membazir lebih baik serah balik kat rakyat.

      Delete
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  6. Selalunya dia asyik Jual jer...sekali org beli..berdarah idung..untuk pegetahuan semua..kekayaan wakil rakyat tu hasil derma Pak arab tu kat dia..
    If najib boleh terima derma Pak arab org lain tak boleh ker?..
    Yang sepatutnya press heran dan siasat bagaimana Pak jamal ni boleh dapat title dato..apa jasa Pak jamal ni sehingga dapat dato...hang beli ape dato tu...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap pilot heli tu pi kona pulak ke rumah jamal jamban ni

      Delete
  7. Apa salahnya kalau satu org itu kaya kerana usahanya sendiri bukan macam umno baru satu penggal jadi adun dah kaya rata anak bini hidup mewah yg tololnya org umno ketua cawangan yg mereja ada cupcai je lepas tu bila tak ada duit nak bayar duit api minta macam pengemis yg jadi pemimpinnya kayaraya kan ke bodoh org melayu tu masih nak sokong umno hai org melayu bodohnya lah sampai bila ha ha ha

    ReplyDelete
  8. Tuan Shah,

    Apa nak buat. Memang dah spesis Dato Bongok sorang nii, suku sakat Sarip Dol lah katakan. Orang fikir pakai otak, dia fikir pakai kepala lutut. Cuma itu sumber duit pasif dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arwah Sarip Dol aik orang nya, dalam filem gitu ler! Tang sekor Datok JJ nih memang dah terbukti....bukan dalam filem tau.

      Kita sedekah Al Fateha pada Sarip Dol.

      Delete
  9. mr budin.
    jamal tongkoi bn sponsor supaya cari gadoh dgn pembangkang yg mlayu saja. depa cari pasai dan buboh penendang mlayu jugak ..mcm polis d raja malaisa bila tengok mlayu rame tangtu depa sembog gas kmdian depa masok boh penendag pon mlayu jugak.cina depa tak berani usik.
    sbb tu pas dah serik sbb ahli pas byk yg polis boh penendang tang kepala..
    cina depa tak berani usik.
    mcm orang yg komen dkt blog hang nama mlayu tapi cina.ada juga nama cina tapi mlayu.mungkin juga byk cina singapork sbb depa ni besepah dlm malaisa.yg aku muskil pandai pula depa komen dlm bahasa mlayu.
    baca komen bagus-bagus bro.mungkin hang tak perasan atau cuma aku yg telebeh tak katahuan dan berpanasaran.
    aku dok kata amno haramjadah....bapak pelingkop mlayu.sbb amno mlayu. kalu mlayu tak semestinya amno.
    ada juga mlayu tak mau mengaku sebagai mlayu.awat hina sangat ke bangsa mlayu.

    aleh-aleh mlayu protes suroh cina minta maap. sbb mulot bdn binasa bro. apa barang protes suroh minta maap.
    kita tungu satu syawal ..minta maap tak payah bwat protes lg baguih lg senang lenang sampe mampuih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf tu boleh tetapi wang yang disamun dari rakyat tetap kena pulang walapun satu sen.
      Dah lewat malam, pi masuk tidoq, tapi hang jangan lupa makan penenang, Nampaknya hang punya isim dan mereng dah datang balik. Ada rahsia, Budak Rohingya yang hang minat kirim salam

      Delete
  10. Salam Bro

    Sah budak Jamal ni otak mereng bahana kena tumbuk hidung. Budak ni dapat Dato dari siapa ye?...masih nak maintain lagi ke gelaran Dato tu?

    Memalukan...

    Kulup Rani dan Ali Tinju tak bagi Dato ke?...kesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Kulup Rani Melaka Sultan sudah bagi Datok..., itu Tinju Ali juga sudah jadi Datok lah kawan.....dia sudah ada cucu lah agak nya....(baca ikut telo bangla bai ok).

      Delete
  11. Hati-hatilah ye jamal masa naik helikopter tu..takut ada orang lastik pulak idung ko masa tengah terbang tu...

    ReplyDelete
  12. Aku doakan biar heli tu meletup. Biar mampos anjing pak tongkol tu.

    ReplyDelete
  13. Hahaaa... wartawan yg dijemput naik heli esok jangan naik sebab 'babavanga bulgaria' kata heli tu akan jatuh macam jamal jarjis....

    ReplyDelete
  14. Maka bertalkinlah menteri umno ke atas jamal... wahai jamal bin jambat, setelah 7 langkah menteri tinggalkan kamu.. datanglah malaikat bertanyakan soalan.. Maa Rabbuka, janganlah kamu jawab dedaklah tuhanku.. ditanya lagi Mannabiyyuka - jangan dijawab Najib razak nabiku. Di tanya lagi manqiblatuka - jgn jawab logo kerislah kiblatku dan manikhwanuka, jgn sesekali engkau ragu - jawablah baju merah dan noh omar ikhwanku KERNA KALAU ITULAH JAWAPANMU KELAK nescaya segala azimat kebal dan keris terbang kamu akan ditenggelamkan 70 hasta ke dalam bumi... dan wartawan lain... sape berani ikut la jamal esok.... perghhh

    ReplyDelete
  15. Salam broDin,
    Apa sebenarnya yg mahu d buktikan oleh si Jamal ni?
    Ulasan bro ada kebenaranya. Bukan berniat untuk membuka pekung d dada, ada ipar duai aku yg pakai Hummer: satu2 nya d Tuaran. Punya pelvagai jenis perniagaan.
    Org ini dulu Set Pol. Warlord umno d Tuaran.
    Itu baru set pol, belum lagi yg d atas.
    Jamal tak salah sokong umno tapi sekali2 kena tengok juga umno ni lubuk duit emas.

    ReplyDelete
  16. saya pernah mengatakan bahawa bagi orang melayu, 'politics is A BILLION DOLLAR industry'.

    selalu nya kaum cina akan menumpang kuasa politik melayu (dgn bayaran) utk mengaut keuntungan berlipat kali ganda.

    olih itu,siapa saja yg berkuasa akan cuba bermatian utk mengekalkan nya sahingga tembolok mereka penuh.

    d nusantara ini saya sedang memerhati BJP(ahok) gov Jakarta n pres Indonesia jokowi.
    setakat ini mereka lah yg ikhlas utk 'berkhidmad utk negara'.

    banyak yg mengatakan bahawa jokowi adalh 'penjelmaan tun m dari segi mempunyai visi n misi yg amat jelas n tahu strategi utk melaksankan nya. hanya 2 tahun menjadi presiden, beliau tlh melebihi (surpass) prestasi semua presiden sebelum nya(Suharto,habibie,gusdur , megawati n SBY).

    maaf kalau saya katakana bahawa d Malaysia saya belum nampak pemimpin saperi jokowi.

    najib adalah 'antithesis' kpd jokowi.

    sebab itu Malaysia sedang menuju k status 'Negara gagal'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro. Saya ikuti wawancara Joko dgn CNN baru2 ni.
      He was impressive. Tak pula nmpak Najib dlm CNN.
      Does it mean Najib is useless, theoritically speaking

      Delete
  17. Jamal jeles sebab pembangkang yg kaya tu bijak dan kerja keras untuk kaya..sedangkan dia masih lagi bodoh dan hanya mengharapkan ihsan dedak untuk menjadi kaya...
    Jamal:Dato Seri,hidung dah berdarah ni, mana dedaknya..
    Dato Seri: Sabarlah, nnt i tanya kak mah dulu..

    ReplyDelete
  18. jamal, aku rasa kau tak bodoh. tapi kau biarkan diri kau diperbodohkan.

    ReplyDelete
  19. Bagi heli melatop habis malapetaka kerana perbuatan tidak diredhai allah. Nak cari kesalahan orang tapi MO1 songlap berbillion2 masuk akauan pribadi tak nak persoalkan. BN makan haram nak tutup mata, sial punya bangsat. Tiada maruah langsung.

    ReplyDelete
  20. Nak guna heli?

    Apa ke luas hartanah YAB Ampang menjangkau hingga 100 ekar yang menghalalkan heli? Ada kah ini skim untuk songlap duit MO1? Sedia maklum amat senang sekali Mat Jolo tipu penaungnya, dan jelas tanpa suluhan lagi Mat Ikan Bakar berprinsip "kalo Mat Jolo berbiliyon boleh, tak kan satu heli pun nak kedekut?"

    Alo MO1, lebih menjimatkan negara kalau Mat Ikan Bakar guna drone daripada heli lah. Ini budak sekolah rendah yang suka main drone pun tahu daaa....

    ReplyDelete
  21. Alasan naik heli tu bkn sgt nak tgk rumah yb. Nak tunjuk ilmu parangbterbang dia la. Mcm cerita kung fu cina dulu2. Aku dah tak larat nak gelak dah kat jamal ni. Keraih perut gelak.

    ReplyDelete
  22. Senang saja. Kita ramai2 doa heki jamal naik akan terhempas...

    ReplyDelete
  23. Bila dah suap dedak berlebihan otak sudah tidak jalan lagi. Maka jadi bodohlah mamat ni !

    ReplyDelete
  24. Hahaaa... wartawan yg dijemput naik heli esok jangan naik sebab 'babavanga bulgaria' kata heli tu akan jatuh macam jamal jarjis....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...