Saturday, 19 November 2016

LAGI GAMBAR2 BERSIH 5


Tidak disangkal lagi bahawa perhimpunan aman Bersih 5 telah berlangsung dengan jayanya. Semangat rakyat untuk melakukan perubahan dan menukar kerajaan ternampak cukup tinggi.

Secara keseluruhan, di mana saya bermula dari Masjid Jamek, kemudian menyusuri Jalan Tuanku Abdul Rahman sehingga ke Dataran Merdeka dan akhirnya berjalan kaki menuju ke KLCC dengan jalan dipenuhi mereka yang berbaju kuning, dicampur lagi dengan mereka yang tersekat di sekitar Jalan Bangsar dan Masjid Negara, dianggarkan peserta himpunan kali ini tidak kurang daripada 500 ribu orang jumlahnya.

Kawasan KLCC dan jalan-jalan sekitarnya petang tadi seolah-olah telah ditakluk oleh baju kuning.

Tanda-tanda perubahan dalam PRU 14 nampaknya semakin nyata dan gambar-gambar di bawah adalah saksi mata yang jelas lagi nyata untuk menceritakan segala-galanya.




























Yang penting hanya perlu mengekalkan semangat dan momentum yang ada sehingga tibanya tarikh pilihanraya. (SH 19/11/2016).

68 comments:

  1. Budin..nampaknya cytro pemakan dedak sekata dalam posting mereka..baru brainstorm kot camne nak spin..sekarang mereka nak melagakn tun dengan bersih kunun tun hijack bersihh..desperate nampak dia org ni..kata baling kaca pun x pecah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dari Utara hanya dpt turun BERSIH 2 dulu, tu pun terkandas di Gombak. Pinjam moto abg ipar, pun sangkut x dpt masuk KL.

      Saya percaya, ramai lagi terkandas mcm saya dulu sbb x cekap selok belok jalan KL.

      Delete
  2. Jamal tak see x best...kurang perisa,kurang drama..we want jamal..
    Hehehe

    ReplyDelete
  3. Yg sedihnya Jamal Pak Kontol kata mereka mewakili kaum melayu.
    Ptuihhhh...
    Aku tak setuju...
    Tak malu guna nama melayu nak tarik sokongan.
    RACIST..
    Melayu bukan macam kau..
    Samseng...
    Perangai tak ubah macam anjing yg menyalak.
    Memalukan melayu.
    Melayu bukan specis kontol macam kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian si merah dibengongkan jamal.. last2 tido atas jalan. Si bos buat2 kena tahan sebab takut nak turun padang.. anak buah la terbengong-bengong dibengongkan ketua yg bengong.
      Nak angkat martabat melayu last sekali jadi menjatuhkan maruah melayu... bongok..

      Delete
    2. Aku Melayu.
      Bila pulak aku suruh
      Jamal@Jamban ni mewakili
      bagi pihak aku?
      Ptuihhhh...3x...

      Delete
  4. Silap2 jamal kena sumbat terus dalam jel...pemberi dedak sure bengang..dah bagi duit 3 juta..tapi semua tak menjadi...

    ReplyDelete
  5. Nampak gaya beratus wakil rakyat Umno bakal kehilangan kerusi mereka. Semakin lantang mereka bersuara, semakin menyampah, meluat rakyat bawahan mendengar suara nereka. Sekali mereka bersuara memoertahankan Najib, beratus undi terbang melayang. Sebab itu kita lihat ramai pemimpin kanan umno mengambil pendekatan membisu dan tidak terlalu menonjol dalam mempertahankan Najib. Kalau ada pun boleh dikira dengan jari seperti Nazri taiko dan Azeez Mamak Rahim yang meloncat-loncat macam kera mempertahankan Najib setiap kali wakil rakyat pembangkang mengkritik bos kesayangannya di parlimen. Dia barangkali sudah jemu dengan kerjanya di Tabung Haji dan melobi untuk menjafi menteri pula.
    Ramai wakil rakyat Umno bahawa sedar rakyat di bawah sana tidak begitu gembira. Banyak dasar-dasar kerajaan telah menyusahkan mereka. Hidup jadi makin susah bawah Najib. Anak-anak muda keluar universiti tiada pekerjaan. Guru dan graduan perubatan tiada penempatan. Lulusan kejuruteraan jual nadi lemak di Shah Alam kerana tiada pekerjaan.
    Mereka dapat rasakan bara kemarahan rakyat apabila turun ke bawah meninjau kawasan. Masakan mereka tidak tahu, merekakan orang politik? Mata dan telinga mereka dapat menangkap gelombang denyut nadi rakyat.
    Mereka tahu ketua mereka Najib satu liabiliti yang sangat berat untuk dipertahankan. harganya adalah kehilangan kerusi mereka sendiri. Kalau kalah pilihan raya, tiada lagi peluang untuk menjadi menteri atau timbalan menteri. Mereka tidak mahu jadi menteri ikut pintu belakang macam Salleh Keruak. Mereka tahu menjadi menteri ikut pintu belakang dipandang serong oleh rakyat. Lebih-lebih lagi dilantik menteri kerana kuat mengipas dan menjilat ditambah biadap dengan negarawan ulung. Bertambah-tambahlah rasa meluat rakyat di bawah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keruak si karabau jeles sebab baju merah tak dapat sambutan hari ni.
      Datuk sri jamban pula kena rantai di lokap polis shah alam.
      Kesiannnn dia lapar...

      Delete
    2. RM1 dah lebih $S3.
      Apa nak jadi Malaysia ni?
      Mampuih... 3x...

      Delete
  6. Najib tak peduli dan tak heran pun dengan Bersih.Rosmah kata,"tak takut".Kerana istana dan orang-orang alim menyokong King Najib.Hidup Cash Is King!!!

    ReplyDelete
  7. Secara keseluruhannya jika dibaca dari laporan Malaysiakini, dianggarkan sekitar 40 ribu hingga 100 ribu saja. Ini belum memberangsangkan.
    Sepatutnya dengan kenaikan minyak masak, petrol dan gas pasa awal bulan November lalu, jumlah 'crowd' sekurang2nya 500,000 atau 1 juta. Baru dikira berjaya. Jika setakat 40,000 hingga 200,000 oerang saja yang hadir, bagi saya ia belum cukup berjaya.
    Persoakan kedua.. Lepas ni apa plan selanjutnya? Dah 5x BERSIH digerakkan tapi apa hasil yang kita dapat?
    2) Perhimpunan ini juga gagal kerana Najib tak ada di Malaysia. Jadi beliau tak nampak apa yang berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp ko tak pi ziarah datuk sri jamban ko di lokap polis shah alam tu.
      Dia lapar tu!!!
      Najib ko tu sdg honeymoon di peru lah bodoh.
      Ada dia ambil kesah kat baju merah.
      Ko rindu kat dia ker
      Nanti dia balik bolehlah kau jilat bontot dia.

      Delete
    2. Bersih 4 dibuat 2 hari. Ramai dari luar lembah kelang datang. Kali ni sehari, musim hujan pulak. Ramai balik awal, pukul 4 lrt line putra heights dah penuh. Itu lah logiknya sambutan nampak "menurun".....tapi tetap hebat.

      Soal apa seterusnya? Yg berasal dari kampong macam aku ni...akan pulang ke kampong dan ceritakan pada sedara mara, tumbangkan umno. Umno punya benteng ialah di luar bandar. Di sana lah ianya perlu ditumbangkan....di bandar pakatan dah cover penuh, tarak hal.

      Delete
    3. 4000 org jerrr baju merah, canang 300000 orang. Lagi merapu.

      Delete
    4. Keruak si karabau tu memang kaki merapu. Maklumlah dah tak ada modal.
      Kaki ampu kaki bodek saja tu. Bontot najib pun dia sanggup jilat asalkan dia dapat jadi ketua manteri sabah

      Delete
    5. tak apa usry. cukuplah banyak tu.
      ramai yang menyokong bersih5 dalam diam.
      mereka dah menyampah dengan bn/umno.
      tunggu saja pru14. ini yang penting.

      Delete
    6. Bro anonymos22:18
      Saya bukan penyokong Jamal pak tongkol. Cuma saya terkilan sebab jika dikira dari promosi, BERSIH ni dah diwar-warkan sejak 2-3 bulan lalu. Sepatutnya, dengan promosi sebegitu dan ditambah dengan kesan kenaikan minyak masak, gas dan petrol, sepatutnya ia akan membangkitkan lagi semangat rakyat untuk menghadiri BERSIH. Tapi yang datang hanya 40,000 -200,000 sahaja sedangkan jumlah rakyat Malaysia yang akhil baligh paling kurang pun 20 juta. 200k: 20 million.. jauh tu!
      Itu yg memberi sedikit kemuskilan dan mengapa saya kata Bersih tak berjaya.
      Jika begini sambutan orang ramai, Najib pasti senyum sinis sambil minum kopi mahal di Peru. Sedikitpun dia tak gentar.
      Itu justifikasi saya mengapa saya kata BERSIH kali ini gagal.
      Harap maklum..

      Delete
    7. Rakyat Diperbodoh20 November 2016 at 09:58

      Sebenarnya ramai. Lebih dr itu. Terpecah2. Tempat pengumpulan disekat...

      Apa pun, itu bukan ukuran keberjayaan. Simboliknya, dah dikira berjaya dgn jayanya:
      (a) berjaya 'diadakan'...
      (b) berjalan dgn aman. Tiada insiden yg x diingini berlaku...

      Cuba tengok balik 'game' watak si barua Jamal. Pre-BERSIH 5, provokasi yg dia cetuskan bkn betol2 nak ajak bergasak, bertumpah darah pun...

      Hanya bermatlamat utk:
      (a) timbulkan rasa ketakutan di klgn potential peserta BERSIH5. Rasa x selamat. Terancam. Terutamanya perempuan. Istilah yg lebih tepat - UGUTAN...
      (b) wujudkan persepsi bahawa pertembungan 2 kumpulan, pasti akan berlaku kekerasan fizikal. Maka, keseluruhan perhimpunan akan diharamkan. Atas justifikasi isu keselamatan...
      Maka, x kesah atas asas yg mana, BERSIH5 akan TERBATAL. TERBATAL inilah ukuran KEJAYAAN barua Jamal & kuncu2nya...!!!

      At the end, BERSIH5 berjalan... berjalan dgn aman... As I've said earlier - symbolically, success with flying colours...! Tahniah...!

      Delete
    8. Rakyat Diperbodoh20 November 2016 at 10:16

      Tahniah juga buat pasukan PDRM. Cekup 'kepala2' utk dua2 kumpulan is the right decision..
      (a) geng kuning dtg dh memang dgn matlamat. Hanya berarak sambil laungkan sepanduk2 associated dgn matter2 yg diorg protes...
      Bila leader2 kuning yg sedari awal dah kena cekup, yg ramai2 nak berarak memang dah tau apa yg nk kena buat. Tak perlu tunggu arahan ketua...
      (b) geng merah datang utk buat provoke, buat kacau + tunggu signal - bila masa yg sesuai nak mula 'bertindak'...
      Bila leader2 merah pun sedari awal dah kena cekup; x de order dr leader apa yg nk kena buat. Tiada 'signal' dr leader2 tersebut utk 'mulakan' kekecohan. Hilang arah...

      Delete
    9. Sekarang satu msia tau baju merah ni gertak jaa lebih, yg keluar tak sampai 4000 orang. Mentaliti kutu kampong, cakap besar nak bawak 300000 org.

      Delete
    10. Rakyat Diperbodoh20 November 2016 at 10:48

      Kedengaran arguement2 yg dicanang pemimpin2 sang pemerintah federal - bahawa berdemonstrasi jlnn adalah tidak demokratik + mencemar kedaulatan...

      Cuba renung2kan only FEW examples of these:
      (1) termaktub pun dlm Artikel 10 Perlembagaan Persekutuan - setiap rakyat mempunyai hak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata...
      (2) bawa usul undi x percaya dlm dewan rakyat. Dikalih2 oleh speaker dewan dgn pelbagai alasan. Cth - x cukup tempoh notis awal 14 hari lah. Target beliau - usul dpt dibakul-sampahkan...
      (3) berbahas dlm ruang litup dewan rakyat yg sepatutnya 'kebal' berimuniti pun boleh jadik salah atas asas akta kerahsiaan OSA...
      (4) hasil laporan jbtn audit negara yg asalnya dijanji akan dibentangkan dlm dewan rakyat secara transparent pun, tiba2 diOSAkan. Sblm dari result pengauditan, berkali2 alasan x perlu diperdebatkan pd waktu itu adalah agar tidak mengganggu/mempengaruhi siasatan...
      (4) Report polis - yg buat report pula yg dicekup...
      (5) Melaporkan salahlaku adalah merupakan suatu salahlaku...!!!
      (6) Keputusan dan arahan2 yg perlukan tindakan lanjut dlm Majlis Raja2 pun, x diendahkan (diderhakai) oleh sang pemerintah federal... dan tiada apa2 pun yg berlaku...
      (7) Bukan Tun ada jumpa YDP Agung ke ari tuh berkaitan petisyen rakyat...? x jalan gak...
      Then - platform yg mana yg dikatakan sebagai SALURAN YG BETUL....?????

      Selama2nyalaaaah kita terus-terusan diperbodoh...

      Delete
    11. Rakyat Diperbodoh20 November 2016 at 10:58

      PERSOALANNYA skarang - what to do next...?

      Next PRU14; perlukan tentangan rakyat dgn pecahan 70%-30%. 80%-20% lg baik; 90%-10% lagi terlebih baik. Kuburkan terus sang pemerintah federal nih pun, secara dasarnya bagus utk masa depan negara. Setakat pecahan 60%-40%, masih boleh dimanipulasi dan dimain2kan resultnya oleh sang pemerintah. Utk kes 55%-45% pulak, selama2nyalah akan jadik geng baju kuning baju merah spt di Siam...

      Ayuhhh rakyat....!

      Delete
    12. Next PRU14; perlukan tentangan rakyat dgn pecahan 70%-30%. 80%-20% lg baik; 90%-10% lagi terlebih baik.

      Aaa May...mang ea Bn DKSelamanya.

      Delete
    13. Walaupun tak seramai dulu dan berbagai faktor yg menghalang perhimpunan kali ni tetapi secara objektif nya sudah tercapai...mesej rakyat telah disampaikan...dunia melihat walaupun najib tak melihat...bn mesti ditumbangkan dlm pru14...mesti!

      Delete
    14. Alahai...bangang nya statement si Norie. Masih ramai tidak dapat sertai Bersih kerana kekangan & masalah tersendiri. Ini tidak bermakna yg tidak turun Bersih tidak mahu kn semua Menteri2 kabinet yg ada disingkirkn
      #fikirgunaakal

      Delete
  8. Cuba hampa ambik gambar anjing yg sedang menyalak. Sama tak macam perangai budak2 si Jamal Pak Kontol tu.
    He5

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama sangat. Tetapi apa yg amat menyedihkn ialah ramai kaum aku yg jadi BANGANG!

      Delete
  9. Aku rasa ramai melayu tak berani turun sebab rata2 keje gomen...kang hilang keje tak makan anak bini...ada pulak melayu brim yg nak dtg tapi tak cukup tambang belanja. Bebudak muda melayu byk join baju merah sebab ada duit belanja dan nasi bungkus tapi bila dah kenang balik awal sebab ngantuk nak tido..lebih2 lagi polis tak bagi aksi2 ganas dan pak jamal jamban dah kena cekup. Kesimpulan yg benar2 merdeka adalah kaum cina tua dan muda...bebas berdemo tanpa risau ancaman gomen atau kekangan duit...yg terjajah adalah melayu yg bertuankan penyamun keturunan bugis pirate...mengharap ihsan keje drp kerajaan, ihsan duit brim dan menjadi hamba kepada bangsa sendiri. Sedih nengok bila yg berucap adalah negarawan ulung melayu di hadapan mercu tanda hasil bekas pimpinan melayu tapi sorakan sokongan dtg drp org2 cina yg bebas minda...nasib baik ada jugak gerombolan kecil melayu yg dtg ke KLCC membela maruah bangsa sendiri . Kalu takde geng2 melayu berani nie mana la nak letak maruah kita...apa hal kuburkan UMNO yg menganiaya bangsa sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang win komen ko bro...tepat!

      Delete
    2. Apa yang kau dok bercakap merepek-merepek ni samdol???

      Delete
    3. Merepek menda...btol la tu...kau pegi nengok geng2 baju merah byk melepak kt padang merbok..siap terbaring kekenyangan mcm buaya...sampah bersepah2 sampaikan tak boleh beza mana sampah mana manusia

      Delete
    4. Sampah bersepah kat padang merbuk...teruk betul, bikin malu saja. Lain kali prepare lori alam flora sekali untuk angkut sampah baju merah. Lepas ni bagi ceramah cara2 buang sampah kat dia orang.

      Delete
    5. 23.47 tambah skit.. dah tak tahu beza mana sampah, mana manusia, mana jamban..

      Delete
    6. Ali Mamak (Ketua Samdol Najubbur aka KSN) patut berenti keje jer sbb memerintah macam diktator..tak sume orang gomen yang takot dengan ugutan Ali Mamak neh..ape ko ingat orang gomen tak terok ker jase Ali Mamak neh nak membodek Najubbur? Terrrook deh..same jer macam orang kampong yang lain..

      Delete
  10. Bagus Bersih 5.0 .. aman walaupun menurun dari penyertaan yg lepas. Secara teratur kesan dari perhimpunan ini ialah rakyat lebih peka tentang demonstrasi aman sebagai hak mereka yg mesti di beri ruang dlm perlembagaan. Sebagai pembayat cukai, setiap dari kita wajib menuntut hak kita jika kerajaan yang kita amanahkan sebagai public servant pecah amanah. Apatah lagi secara terang lagi kan bersuluh. Kita akan pass on these messages kpd seliruh ahli keluarga, jiran dan sahabat kita di desa terutamanya akan musibah yg sedang kita hadapi ini dan ia akan bertimpa2 melanda bumi bertuah ini jika tidak ditangani dengan orang yang beramanah.

    ReplyDelete
  11. kakakaka...salleh karabau cakap tun mahathir datang bersih 5 takda sambutan kakakakaka x 2.6 billion.. dah makin melalut dan sengal pemimpin umno ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab kira2 dan matematik ni pemimpin umngok memang dari azali lagi cukup lemah...tak pernah betul, cth ahmad maslan, kalo kena gst, brg turun harga, saleh keruak ni pun satu batch dengan dia ler..otak udang laut...haha

      Delete
  12. Ikhlas cakap, sebenarnya sy tak nampak pun batang tubuh manusia di bandaraya KL.. kalau ada org kata dia nampak ramai orang kuning di KL mesti dia bohong
    SEBAB : yang ada di KL ialah LAUTAN MANUSIA KUNING..
    tapi tak seronoknya tak nampak jamalll... rindu jamal... hahahaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. LAUTAN MANUSIA MERAH mana pi?
      Sebab kepala keretapi dah takda kah?
      Jamal tengah meratap pilu dalam jil kah?
      Atau tengah meroyan, sebab sakit
      hidung dia belum sembuh lagi kah?
      Kah... kah... kah...

      Delete
  13. Sebenarnya Ramai lagi orang Melayu nak turun Sekiranya perhimpunan INI dibenarkan Oleh Polis. Ramai takut bila kena tangkap, termasuk Saya. So TAHNIAH pada yg hadir kerana kamu semua BERANI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cakap lebih kan kena dibawah ajta hasutan pulak. Jika tak cakap kan rasa tak lepas.
      Actually apa yg saya nampak, rakyat Mslaysia ni PENGECUT. Berani dalam media sosial je.. hehe... Berani cakap belakang.

      Delete
    2. Saya setuju dengan cakap awak norie tapi takut rakyat dimomokkan oleh pihak berkuasa.kalau u nak tau contoh paling besar pengecut di malaysia ialah najib dan pemimpin umngok..semuanya pengecut..nak mengaku mo1 pun tak berani..nak tegur kesalahan pemimpin pun tak berani..apa cer

      Delete
    3. berani di media sosial adalah lebih baik dari berani makan dedak
      berjuang menentang bn dgn cara sendiri

      Delete
  14. Semasa mula2 BN kalah di Selangor, Khir Toyo dan gang Umno berdemo sambil Khir Toyo merusuh atas alasan memperjuangkan hak Melayu.

    Khir Toyo kemudian dibawa ke balai polis utk mententeramkan keadaan. Sekali pandang macam kena tahanlah.

    Diberitakan setiba di balai, beliau bukan disoal siasat. Sebaliknya Khir Toyo dihidangkan jamuan satay.

    Tidak mustahil Jamal Yunos juga mungkin sedang makan satay bersama2 gang polis di balai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biase la tu der..diorang ni wayang tinggi production..patut lantik Datuk Yusof Haslam je jadi IGP..baru le "Gerak..Gerak..Khaaaaass"

      Delete
    2. jamal dan noh omar
      dijamu dengan makanan
      ikan tonkol bakar dan
      udang galah bakar
      cicah budu kelantan...

      Delete
  15. Selepas perhimpunan Bersih yg secara simboliknya dianggap berjaya, satu demi satu pemimpin2 pembangkang akan didedahkan dgn cerita skandal seks.

    Yg confirm mulia dan tak pernah terlibat dgn skandal seks adalah DS Najib, Nazri Aziz, Shabery Cheek, Salleh Said Keruak, Rahman Dahlan,Ismail Sabry, Annuar Musa dan semua menteri kabinet.

    Lim Guan Eng pernah dikaitkan dgn percintaan dgn cikgu perempuan sekolah Cina yg cun. Ketika ditanya wartawan mengapa dahinya luka dan berplaster, Guan Eng berkata gatal dan alahan. Seorang wartawan diberitakan membuat andaian liar apabila berkata dahi Guan Eng luka kerana terkena pasu bunga yg dibaling oleh isterinya.

    Muhyidin, Husni, Shafie Apdal, Azmin dah kena. Siapa lagi selepas ini?>

    ReplyDelete
  16. Kalau Tun M punca kemerosotan peserta Bersih 5 sebagaimana dakwaan salleh ketuat nape berduyun2 org ke KLCC...siap menapak tu beramai2. Masa Tun M berucap siap bergegak gempita suasana di sana. Sebab utama org2 melayu tak turun sebab ancaman KPN yg jadi barua umno malah mengatasi keputusan mahkamah yg menolak pengharaman BERSIH 5. Belum masuk ancaman gomen yg akan bertindak ke atas mana2 penjawat awam yg mengambil bahagian dlm demonstrasi...org2 melayu BRIM yg tak sanggup nak keluar belanja utk dtg dan ancaman gengster2 baju merah yg rata2 bebudak muda "kotex malay" yg dibayar elaun dan nasi bungkus. Pak2 lebai dan unit2 lembu amal PAS pun takde yg dtg sbb tok2 gundu diorang dah dibeli oleh cash is king...

    ReplyDelete
  17. Apa nasib Jamal Jamban and the Merah Geng selepas ini?Langsung tak ada impak dalam Bersih 5.Kehadiran Baju Merah serupa tak ada.Rugi je pihak -pihak supporter membiayai dan menanggung projek -projek Baju Merah ni.Imej rosak menjunam dan habuk pun tarak.Sembang je lebih..Jamal failed miserably..Strategi hancuss..Dah tiba masanya pihak -pihak yg memayung Baju Merah ni nilaikan semula perlukah adanya Baju Merah ni?Tak ada effect langsung,no result..Better hired a bunch of clowns to do the thing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal... Jamal... Jamal...
      Ali... Ali... Ali...
      Mana da...
      Maksud aku Ali@BontotDance la...

      Delete
    2. jawabnya senang aje.
      jamal ada dedak dia demo.
      ali takada dedak dia takada demo.

      Delete
    3. Demo juga merupakan satu riadah di samping mengukuhkan perpaduan kaum. Berdemo lebih baik drp menonton tv sambik makan cikedis

      Delete
  18. Syukur kehadrat allah dgn izinya himpunan permudahkan himpunan bersih ditambanh dgn kehadiran Tun TSMY hidup bersih mana baju merah dgn pemimpin rasuah bi atang2 politik yg menyamun merompak duit rakyat untuk anak bini masih tidak malu agaknya muka mereka ini ditampal dgn kulit binatang malunya malunya malaysia

    ReplyDelete
  19. Barangkali wakil rakyat unno, syaitan sudah tampal muka dia dg kulit babi, mereka sudah tak tahu malu pada bangsa sendiri. Apalah guna mengaku islam.
    Konon pembela bangsa, tapi mencuri harta negara.
    Apa kah negara ku sudah ditimpa bala yg Allah turunkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majoriti dari pengundi PRU13 & PRU2 yg sblm2nya yg lama sudah menempah bala...

      Moral: Masih teragak2 utk PRU14...? Jika plot cerita keputusan PRUnya masih x berubah, jgn mengeluh lagi bila bala menimpa...

      Delete
  20. saya,adalah peminat tegar bersih,tak pernah iss,bersih 1,2,3,4,dan 5.Tinggal di kg baru K.L.Dari pengelaman saya ikut bersih,inilah pertaa kali himpunan yg cukup aman kecuali ganguan geng jamal pak tongkol yg tak menjadi.

    Actually,himpunan kali ini lebih ramai dari himpunan bersih 4.Kenapa saya begitu.Polis dah study himpunan bersih lalu.bersih 4,dijangkaan 500k peserta.Pada masa itu semua peserta dapat berarak dari tempat2 bermula.Strategy polis,disintergratekan peserta2 dari seluruh negara.pertama tangkap taiko2 ketua,upamanya kekuatan group selangor diterajui oleh Ronie liu,dari selatan diketuai oleh antonyy loke pun ditangkap,untuk dari group melayu hishamuddin rais ditangkap,untuk wilayah tian chuapun ditangkap,dan aster-indnya arina chinpun ditangkap.Bermakna chain of command disaarray,ada kelam-kabut sikit,tentang kedatangan,tepat perjumpaan.

    kedua.polis berjaya MEM-BLOCKK Tepat perjumpaan permulaan berarak..seperti meeting point di Bangsar..puluhan ribu stranded kat situ.tak boleh bergerak.di-pudu raya,di sri-petaling,mesjid negara,dan para peserta tiada penunjuk arah hanya move forward.Bagi yg bernasib baik yg berada diwilayah dan biasa berdemo akan Mengarah ka mesjid jaik,maybank dan KLCC. Di sini eeting point tiada ganguan/road block..
    ketiga,ramai yg tak dapat mengarah a eeting point akan beralih ketepat lain,atau pergi jalan2 karuah keluarga di kl/selangor.

    jadi kesipulannya,roughly total hari ini .lebih 500k,dijangkakan ahathir/uhyidin dapat membawa peserta baru ELAYU lebih kurang 50k.TAHNIAH BERSATU.Sudah cukup meberitahu PAS,ketiadaan mereka,diganti oleh bersatu.

    UCAPKAN TAHNIAH BERSATU,PERULAAN YG BAIK UNTUK PR14,NANTI..Cukup-cukuplah,untuk Melutut KAT pAS.

    Bersatu,bersama Malaysia baru,tanpa KORUPSI.HIDUP BANGSA MALAYSIA,dgn melayu sebagai PAKSI.BANGSA YG BERMARUAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Horey...
      Kesimpulannya 29 juta
      rakyat Malaysia sokong Bersih5.
      Najib dan konco-konconya
      kini sedang menghitung hari.
      Hari-hari terakhir BN/UMNO.

      Delete
    2. Rakyat Diperbodoh20 November 2016 at 11:56

      Jgn gumbira sangat...

      Ingat:
      (a) bullet utk mainkan sentimen agama...
      (b) bullet utk mainkan sentimen bangsa...
      (c) bullet utk mainkan sentimen raja2...
      masih boleh dimainkan oleh sang pemerintah federal yg membuatkan rakyat kembali teragak2 menjelang pembuangan undi PRU14...

      Ini senjata sulit sang pemerintah federal...!
      Ini senjata yg memberi impak paling berkesan oleh sang pemerintah federal...!

      Moral: adakah kita mampu utk tidak terpedaya + diperbodoh2kan...???
      Tepuk dada, tanya iman...

      Delete
    3. majlis raja2
      apakah yg boleh diharapkan

      Delete
  21. ALHAMDULILLAH, Syukur kpd Allah semua rakyat Malaysia sudah menunjuk kekuatan untuk bersatu. Parti parti pilitik sudah bergabung.
    Pak lebai adi tak boleh tunjuk lagak sombong lagi, tanpa orang PIS, kami berkumpul dan kami bersatu menentang pemerintah yang zalim. Pi tidur lah puak PIS, kami tak perlu kamu jika kamu tidak perlu kami.

    ReplyDelete
  22. China dah tolak MCA ,India dah tolak MIC bila lagi Melayu naik tolak Unmo?

    ReplyDelete
  23. SAYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA SEMUA ORANG BAHWA MUNKIN AKU ADALAH ORANG YANG PALING MISKIN DIDUNIA DAN SAYA HIDUP BERSAMA ISTRI DAN 3 BUAH HATI SAYA SELAMA 10 TAHUN DAN 10 TAHUN ITU KAMI TIDAK PERNAH MERASAKAN YANG NAMANYA KEMEWAHAN,,SETIAP HARI SAYA SELALU MEMBANTIN TULANG BERSAMA SUAMI SAYA UNTUK KELUARGA SAYA NAMUN ITU SEMUA TIDAK PERNAH CUKUP UNTUK KEBUTUHAN HIDUP KELUARGA SAYA..AKHIRNYA AKU PILIH JALAN TOGEL INI DAN SUDAH BANYAK PARA NORMAL YANG SAYA HUBUNGI NAMUN ITU SEMUA TIDAK PERNAH MEMBAWAKAN HASIL DAN DISITULAH AKU SEMPAT PUTUS ASA AKHIRNYA ADA SEORANG TEMAN YANG MEMBERIKAN NOMOR AKI KORO,,SAYA PIKIR TIDAK ADA SALAHNYA JUGA SAYA COBA LAGI UNTUK MENGHUBUNGI AKI KORO DAN AKHIRNYA AKI KORO MEMBERIKAN ANGKA GHOIBNYA DAN ALHAMDULILLAH BERHASIL..KINI SAYA SANGAT BERSYUKUR MELIHAT KEHIDUPAN KELUARGA SAYA SUDAH JAUH LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA,DAN TANDA TERIMAH KASIH SAYA KEPADA AKI KORO SETIAP SAYA DAPAT RUANGAN PASTI SAYA BERKOMENTAR TENTAN AKI KORO…BAGI ANDA YANG INGIN SEPERTI SAYA SILAHKAN =TLP=085222846347= | =CALL/=+6285222846347=,ATAU KUNJUNGI BLOG AKI KORO RAMALAN TOGEL MALAYSIA 4D 5D 6D



























    SAYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA SEMUA ORANG BAHWA MUNKIN AKU ADALAH ORANG YANG PALING MISKIN DIDUNIA DAN SAYA HIDUP BERSAMA ISTRI DAN 3 BUAH HATI SAYA SELAMA 10 TAHUN DAN 10 TAHUN ITU KAMI TIDAK PERNAH MERASAKAN YANG NAMANYA KEMEWAHAN,,SETIAP HARI SAYA SELALU MEMBANTIN TULANG BERSAMA SUAMI SAYA UNTUK KELUARGA SAYA NAMUN ITU SEMUA TIDAK PERNAH CUKUP UNTUK KEBUTUHAN HIDUP KELUARGA SAYA..AKHIRNYA AKU PILIH JALAN TOGEL INI DAN SUDAH BANYAK PARA NORMAL YANG SAYA HUBUNGI NAMUN ITU SEMUA TIDAK PERNAH MEMBAWAKAN HASIL DAN DISITULAH AKU SEMPAT PUTUS ASA AKHIRNYA ADA SEORANG TEMAN YANG MEMBERIKAN NOMOR AKI KORO,,SAYA PIKIR TIDAK ADA SALAHNYA JUGA SAYA COBA LAGI UNTUK MENGHUBUNGI AKI KORO DAN AKHIRNYA AKI KORO MEMBERIKAN ANGKA GHOIBNYA DAN ALHAMDULILLAH BERHASIL..KINI SAYA SANGAT BERSYUKUR MELIHAT KEHIDUPAN KELUARGA SAYA SUDAH JAUH LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA,DAN TANDA TERIMAH KASIH SAYA KEPADA AKI KORO SETIAP SAYA DAPAT RUANGAN PASTI SAYA BERKOMENTAR TENTAN AKI KORO…BAGI ANDA YANG INGIN SEPERTI SAYA SILAHKAN =TLP=085222846347= | =CALL/=+6285222846347=,ATAU KUNJUNGI BLOG AKI KORO RAMALAN TOGEL MALAYSIA 4D 5D 6D

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum....
    Saya hanya sebagai perantara untuk menyampaikan tentang ritual gaib ABAH SALEH, Saya sengaja menulis sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah ekonomi/keuangan ataupun punya masalah hutang piutang.Permasalahan akan di tuntas ABAH SALEH dengan ilmu gaip yang kasat mata.!!
    Pertama-tama Saya mengucapkan terima kasih banyak kepada ABAH SALEH yang telah membantu kehidupan keluarga saya, Dulunya saya cuma kerja jadi tukang ojek , penghasilan saya Hanya pas pasan untuk mengecukupi kehidupan keluarga saya..Alhamdulillah sekarang sejak saya bergabung jadi member (ABAH SALEH), Saya sudah berkali kali menang togel dan ini kemenangan saya yg Ke 3X nya kemarin di kasih angka ritual 4D,Syukur Alhamdulillah angka yg diberikan aki tembus lagi, Impian saya selama ini sudah jadi kenyataan kehidupan keluarga saya pun jauh lebih baik dari pada sebelumnya...
    Buat bapak/ibu yang ingin mendapatkan REJEKI melalui jalan TOGEL..
    Jika anda benar2 serius tertarik untuk mendapatkan angka hasil ritual MBAH SALEH Silahkan HUBUNGI Langsung MBAH SALEH DI NOMOR HP : 085-247-111-647

    ABAH SALEH atau biasa juga dipanggil MBAH SALEH tidak pernah mengobral janji manis…Fakta & Kenyataanlah yang berbicara......
    Beliau hanya melayani yg serius & bersedia membantu mahar untuk biaya membeli alat ritual & sesajen ritual.

    Anda Akan Berhasil Sukses Jika Anda Berani Mengambil Keputusan Untuk Mengikuti Ritual ABAH SALEH...!!!

    =**Untuk Info Lebih Jelas Cara Pengambilan Angka Ritual Silahkan KLIK DISINI**=
    sekian terima kasih,wassalam...

    ReplyDelete
  25. Assalamu alaikum wr.wb..saya IBU RAHMA TKI MALAYSIA
    saya mengucapkan terima kasih banyak kepada MBAH SANGKIL
    sudah 7 tahun saya di MALAYSIA pengen pulang ke indonesia
    tapi gak ada uang apalagi hutang masih banyak
    secara kebetulan saya buka internet melihat nomor
    MBAH SANGKIL katanya seorang paranormal yang bisa bantu masalah kita
    dengan penuh harapan saya coba-coba hubungi
    saya minta angka bocoran dan beliau bantu kasi 4D TOTO
    angka yang di berikan MBAH SANGKIL betul-betul tembus 100%
    atas bantuan MBAH SANGKIL hutang-hutang saya semua pada lunas
    bagi saudara-saudara perlu bantuan
    terutama yang punya hutang sudah lama belum terlunasi
    jangan putus asah ingin merubah nasib seperti saya
    HUBUNGI MBAH SANGKIL DI MOMOR HP: (=085=210=493=757=) semoga ALLAH SWT...senang tiasa memberi MBAH SANGKIL kesehatan dan umur panjang...amin amin yarabbal alamin..



















    Assalamu alaikum wr.wb..saya IBU RAHMA TKI MALAYSIA
    saya mengucapkan terima kasih banyak kepada MBAH SANGKIL
    sudah 7 tahun saya di MALAYSIA pengen pulang ke indonesia
    tapi gak ada uang apalagi hutang masih banyak
    secara kebetulan saya buka internet melihat nomor
    MBAH SANGKIL katanya seorang paranormal yang bisa bantu masalah kita
    dengan penuh harapan saya coba-coba hubungi
    saya minta angka bocoran dan beliau bantu kasi 4D TOTO
    angka yang di berikan MBAH SANGKIL betul-betul tembus 100%
    atas bantuan MBAH SANGKIL hutang-hutang saya semua pada lunas
    bagi saudara-saudara perlu bantuan
    terutama yang punya hutang sudah lama belum terlunasi
    jangan putus asah ingin merubah nasib seperti saya
    HUBUNGI MBAH SANGKIL DI MOMOR HP: (=085=210=493=757=) semoga ALLAH SWT...senang tiasa memberi MBAH SANGKIL kesehatan dan umur panjan...amin-amin yarabbal alamin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...