Tuesday 1 November 2016

RUPA-RUPANYA PAS MEMANG RELA DIKENCING UMNO!!


Khususnya ahli-ahli Pas, sila ambil perhatian mengenai kenyataan Idris Ahmad ini. Beliau adalah Naib Presiden Pas, bukannya pemimpin parti peringkat kawasan atau ranting yang cakapnya hanya umpama angin lalu saja.

Sebagai Naib Presiden Pas, kata-katanya bukan saja dianggap benar, bahkan juga tentunya adalah gambaran tentang parti itu sendiri.

Sebagaimana yang dipetik dari portal Malaysia Dateline semalam, Idris dilaporkan berkata, Pas tidak pernah kesah kalau ditipu oleh UMNO sekali lagi dalam isu isu rang undang-undang Akta 355.

Ketika berceramah di Kuantan, Idris yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang berkata, Pas dan rakyat negara ini sudah lama ditipu oleh BN.
"Kita dah pilihanraya 13 kali. Dah 13 kali kita dikencing (ditipu) oleh BN. Sebab itu kita kalah selalu.

"Jadi kalau kena kencing sekali lagi kita tidak terkejutlah," kata Idris dalam ceramahnya itu.

Bagi beliau, Pas tidak rugi dikencing oleh UMNO, tetapi UMNOlah yang rugi.

Masya Allah...berdasarkan ucapan Idris itu, rupa-rupanya Pas sangat sedar mereka telah kena kencing dengan UMNO dan BN sejak sekian lama lagi, sudah 13 kali pilihanraya lagi.

Kemudian, dalam isu pembentangan usul Akta 355 yang sekarang ini ternampak ciri-ciri bakal kena kencing lagi, Idris boleh pula berkata, "tidak kesah kalau dikencing sekali lagi."

Kalau sudah 13 kali kena kencing, mengapa Pas masih sanggup kena kencing sekali lagi?

Kenapa pimpinan Pas yang ada sekarang tidak cuba mengelak atau menjauhkan diri daripada terus jadi tadahan kencing oleh UMNO dan BN?

Apakah Pas memang dilahirkan untuk kena kencing sepanjang zaman?

Lagu mana pula logiknya kata-kata Idris bahawa meskipun selalu kena kencing, bukan Pas yang rugi, tetapi UMNO yang rugi?

Apa untung yang Pas dapat yang mungkin ahli-ahlinya tidak tahu akibat selalu kena kencing selama ini?

Barangkali Tuan Ibrahim Tuan Man hanya mampu senyum-senyum dengan kenyataan Idris Ahmad kali ini. (SH 01/11/2016).

94 comments:

  1. inikah ciri orang islam yang dijanjikan syurga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dijanjikan syurga apanya? Parti NAJIS adalah sebab nampak suka main dengan kencing dan suka pula dikencing!

      Delete
    2. Anon 09.19,
      Dah banyak kali dan beribu-ribu kali disebut tema perjuangan islam adalah alat bagi pemimpin untuk dilacur kepada melayu bahalol..semua ini kerana habuan dunia boleh dapat kerusi ahli parlimen kira dah untung dah walau pun tak jadi menteri..elaun besar dan ada keistimewaan macam duit pencen samapi mati dan sebagainya.. jadi pemimpin pas tak kisah la walau apa pun samaada kena kencing ka tidak janji dapat kerusi haram jadah tu dek dipangkah melayu bangang yg buta agama tapi hari hari mimpi yang mereka dah baik alim dan boleh masuk syurga.

      Dan mungkin juga lah pemimpin PAS sekarang pun banyak yang dah tertelan dedak najib kut jadi tak kisah la kena kencing banyak kali...habuan dunia satu nikmat walau pun sementara itu depa cerita masa ceramah untuk melayu bahalol tapi bagi pemimpin munafik ini habuan dunia sentiasa dihati untuk selamanya....oii melayu muhasabah la diri jangan asyik dok kutuk orang saja yang tak minat dengan lebai munafik ini.

      Delete
    3. Apa yg nyata pas adalah Dayus

      Delete
    4. Bersih 2.0 berkata gabungan itu hanya sekali pernah menerima sumbangan berjumlah RM70,000 daripada sebuah yayasan yang dipimpin hartawan terkemuka George Soros, berikutan dakwaan pembiayaan kewangan untuk beberapa pertubuhan di Malaysia bagi mempengaruhi pilihan raya 2013.


      Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah berkata sejak itu, gabungan tersebut bergantung kepada derma orang ramai bagi aktivitinya.

      “Malah kami menerbitkan akaun yang membutirkan sumber dana kami,” katanya kepada FMT.

      Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi baru-baru ini menuntut siasatan ke atas Bersih 2.0, portal berita Malaysiakini dan pusat kajian Merdeka Center, ekoran dokumen yang didakwa menunjukkan pertubuhan asing seperti National Democratic Institute (NDI) dan Open Society Institute (OSI) kelolaan Soros membiayai mereka.

      Maria berkata sumbangan RM70,000 daripada OSI di antara 2010 dan 2011 hanya merupakan 11% daripada pendapatan Bersih 2.0 ketika itu.

      Beliau berkata gabungan itu juga pernah menyaman akhbar New Straits Times kerana mendakwa ia berpakat dengan pihak luar bagi mengganggu kerajaan.




      “NST sudah pun membuat permohonan maaf terbuka,” katanya.

      Maria mengalu-alukan sebarang penyiasatan terhadap Bersih 2.0, namun berkata ia merupakan usaha menakut-nakutkan gabungan itu dalam perjuangannya menuntut pilihan raya adil.

      Beliau turut membidas Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang meminta polis menutup jalan ke Dataran Merdeka bagi menghalang perhimpunan Bersih 5 pada November 19.

      Sebelum ini, Khairy dilaporkan membenarkan ahli Umno menyertai kumpulan Baju Merah didalangi Datuk Seri Jamal Yunos bagi menghalang peserta Bersih.

      “Agenda kami jelas. Kami berbicara kerajaan bersih dan reformasi. Saya mahu tahu apa pula bicara mereka. Saya mahu tahu apa agenda mereka.”

      Perhimpunan Bersih 5 dijangka diadakan di Kuala Lumpur bagi memberi tekanan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan dan membuka kembali siasatan ke atas skandal 1MDB.

      Delete
    5. LOGIKKAH kalau difikir-fikirkan hal ini. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng antara individu paling lantang mendesak pemimpin UMNO berundur jika berhadapan dakwaan integriti. Ketika Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik didakwa di mahkamah, Guan Eng bersungguh-sungguh mahu beliau meletak jawatan.





      Demikian juga semasa Dr. Mohamad Khir Toyo dikaitkan dengan dakwaan demikian, beliau meletakkan jawatan Ketua Pembangkang Selangor dan memulangkan semula Darjah Kebesaran Selangor.


      Tetapi malang sekali apabila terkena batang hidung sendiri, Guan Eng bukan sahaja enggan melepaskan jawatan, malah menuduh ada pihak lain pula yang cuba menjadikannya kambing hitam. Sedangkan ini soal integriti dan kredibiliti. Lebih menjengkelkan, ketika banyak pihak mendesak anak Penasihat DAP itu berhenti, dia dipertahan oleh semua kepimpinan tertinggi DAP dan juga pemimpin pakatan pembangkang. Dikatakan pula dia sebagai pemimpin memiliki integriti cukup tinggi.

      Guan Eng menghadapi dua pertuduhan rasuah berhubung penukaran zon pertanian kepada zon perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran. Dia bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap kedua-dua dakwaan tersebut dan dibenar ikat jamin RM1 juta. Kalau benarlah Guan Eng berpijak di bumi nyata dan bersungguh-sungguh untuk menunjukkannya seorang pemimpin sedar diri, amat wajar dia meletak jawatan Ketua Menteri dan juga jawatan di dalam politik.

      Cuma dalam situasi ini, kelihatannya DAP agak ‘tersusun perancangannya'. Benarkah? Semasa sibuk diusulkan desakan supaya Guan Eng melepaskan jawatannya, DAP 'pusing’ pula isu untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang. Motifnya cuma untuk menguji sentimen rakyat Pulau Pinang terhadap tuduhan rasuahnya. Sedangkan pilihan raya mengejut sebegitu tidak perlu di Pulau Pinang kerana mandat kerajaan memerintah sedia ada akan tamat sekitar Jun 2018.

      Apa perlunya muslihat pilihan raya negeri atau referendum sebegini? Padahal isu sebenarnya adalah isu peribadi Guan Eng atas kelemahannya sendiri sebagai Ketua Menteri dan kedudukan Setiausaha Agung DAP. Barangkali kerana tidak disokong kerajaan negeri pakatan Selangor dan bagi mengelak kecurigaan rakyat, isu mahu mengada pilihan raya mengejut senyap sehingga hari ini. Apatah lagi tiada wow factor mampu merealisasi kemenangan besar pakatan pembangkang di Pulau Pinang.

      Andai kalau diadakan, sekutu Guan Eng iaitu PKR akan terkontang-kanting pula. PKR amat mengharapkan jentera pilihan raya Pas - yang tidak lagi bersama - untuk membantunya di Pulau Pinang. PKR tidak boleh mengharapkan PAN, parti serpihan Pas. PAN diketuai bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu baru setahun jagung. Belum membuktikan apa-apa.

      Sepatutnya DAP Pulau Pinang mengadakan segera satu mesyuarat tergempar untuk menentukan nasib Guan Eng. Bukannya dengan memanggil satu pilihan raya negeri yang kosnya akan melebihi RM100 juta yang merupakan duit rakyat atas alasan untuk 'membela’ seorang individu bernama Lim Guan Eng.

      Kepimpinan DAP Pulau Pinang diketuai pengerusinya, Chow Kon Yeow jangan terkeliru dengan permainan Guan Eng. Sepatutnya Guan Eng mengemukakan bukti-bukti di mahkamah untuk menentukan nasibnya sendiri. Bukannya rakyat Pulau Pinang dan rakan sekutu DAP iaitu PKR dan PAN yang terpaksa memikul batu jemala itu.

      Ketika Guan Eng masih berdiam diri terhadap desakan-desakan yang lepas supaya dia berundur, muncul lagi gesaan serupa daripada Pergerakan Pemuda UMNO. Pada 26 Oktober lalu, berpakaian serba hitam, himpunan aman yang diketuai Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun membawa bersamanya 3,000 orang meredah pekarangan Komtar di Georgetown.

      “Kamu jangan tuduh pemimpin lain, tuntut pemimpin lain letak jawatan sedangkan kamu sendiri korup. Kamu tidak berhak berbuat demikian atau bersuara,” kata Khairul Azwan kepada Guan Eng. Sekumpulan jurucakap lain termasuk Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Rafizal Abdul Rahim kemudian berucap di atas lori serta mengemukakan enam tuntutan mereka.

      Delete
    6. Kerjasama parti politik pembangkang bersama hartawan George Soros sudah bermula sejak sekian lama, kata bekas Ahli Majlis Tertinggi PKR, Lokman Noor Adam.


      Menurut Lokman, Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail serta Timbalannya Datuk Seri Mohamed Azmin Ali pernah mengadakan pertemuan dengan Soros pada 2003 bagi mendapatkan dana kegunaan Pilihan Raya Umum (PRU) 2004.

      Ujarnya, didalam Mesyuarat Biro Pilihan Raya PKR, Azmin mengesahkan sebanyak RM3 juta diterima parti untuk kegunaan membeli barangan kegunaan pilihan raya.

      Pertemuan yang berlangsung di Washington DC itu turut dihadiri bekas Setiausaha Akhbar Datuk Seri Anwar Ibrahim, Khalid Jaafar; dan Exco Kerajaan Selangor, Elizabeth Wong.

      “Apabila saya tanya dengan Mohamad Ezam Mohd Nor (bekas setiausaha politik Anwar) masa itu, beliau memaklumkan bahawa dana itu datangnya dari Soros.

      "Jadi untuk PKR, mereka ini telah dibiayai oleh Soros bukan satu perkara baru… sejak 2004 sepengetahuan saya. Yang saya tak tahu mungkin awal daripada itu, saya tak pasti,” katanya dipetik Bernama

      Lokman yang juga Ahli Panel Panel Pemikir Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) yang mengulas mengenai pendedahan DC Leaks mendakwa beberapa oraganisasi tempatan menerima dana dari Soros menegaskan dirinya tidak terkejut dengan perkhabaran berkenaan.

      “Saya tidak terkejut kerana saya sudah dedahkan PKR dan Malaysiakini (terima dana) pada 2004. Hanya Bersih dan Merdeka Centre penerima baharu (dana ini), selepas 2010,” katanya.

      Bekas Ketua Angkatan Pemuda PKR itu juga meendakwa, PKR juga menerima dana daripada Soros untuk program-program latihan dan kursus kelola Institut Kajian Dasar parti.

      “Selain itu juga kita sedia maklum Bersih telah mengesahkan mereka menerima dana daripada NDI (National Democratic Institut). NDI terima duit daripada NED (National Endowment for Democracy). Belakang NED ialah Soros,” katanya.

      Beliau dalam pada itu percaya Soros akan pertingkatkan untuk menggagalkan usaha Malaysia menjalin hubungan dengan China yang disifatkan beliau semakin erat.

      “Mereka nampak benda ini melalui kerjasama ekonomi, pengambilalihan Edra Energy, milik 1MDB dan penjualan 24 peratus ekuiti Bandar Malaysia kepada syarikat dari China.

      “Saya nampak Amerika Syarikat cukup bimbang sekiranya Malaysia turut mengambil pendirian yang sama seperti presiden Filipina untuk memutuskan hubungan dengan Amerika dan merapatkan hubungan dengan China,” katanya.

      Ujarnya lagi, kaedah mengawal daripada berlaku campurtangan asing adalah untuk menguatkuasakan akta mengawal dana politik.

      “Jadi dalam nak mengekang dana asing ini bagi saya ‘simple’ sahaja. Sekarang kita dah tubuh satu jawatankuasa untuk mengkaji tentang akta yang akan kita wujudkan bagi mengawal dana-dana politik ini.

      “Saya merasakan kali ini kerajaan kena bertekad walaupun pembangkang tidak bersetuju. Suka tak suka demi menjaga kedaulatan negara, kita kena pastikan bahawa undang-undang ini dikuatkuasakan,” kata beliau.

      Delete
    7. Mat Toyo terkulai dicelah kangkang Amoi. Orang UMNO konon2nya Anti China, tapi nafsu mencanak dan longlai dengan kulit Amoi yang tulus dan mulus.

      Delete
    8. Pas mendesak polis supaya menyiasat seluruh menteri Kabinet berkaitan isu‎ 1MDB.


      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, siasatan itu perlu untuk mendapat kepastian apakah mereka dengan sengaja mengelirukan orang awam mengenai 1MDB.

      ‎"Jika (Datuk Seri) Ahmad Husni Hanadzlah perlu disoal siasat, seluruh Kabinet juga perlu disoal siasat ," katanya dalam satu kenyataannya hari ini.

      ‎Katanya oleh itu, ‎Pas menasihatkan polis agar tidak membazirkan tenaga dan masanya untuk menemuramah Husni yang telah dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman hari ini.

      "Sebaliknya, polis perlu terus menyiasat kes 1MDB yang sudah tertangguh lama," katanya lagi.

      Malah,ujar Tuan Ibrahim pada 20 Oktober yang lalu Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Khalid Abu Bakar berkata, polis masih pada tahap mengesan saksi bagi melengkapkan kertas siasatan berhubung 1MDB.

      "Soalan Husni di bawah sebenarnya perlu dijawab polis dan Peguam Negara dan bukannya membawanya untuk disoalsiasat," katanya.

      Terdahulu Husni dalam perbahasan di Dewan Rakyat baru-baru ini berhujah mengenai 1MDB antaranya bertanyakan tujuan syarikat itu ditubuhkan, dan pelbagai lagi persoalan mengenai 1MDB.

      Delete
    9. Pas mengakui bersetuju dengan konsep satu lawan satu seperti yang diharapkan rakan pembangkang yang lain untuk menentang BN pada PRU14 nanti.


      Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin berkata, perkara itu mungkin memberi gambaran positif kepada pembangkang, namun ia terpulang kepada budi bicara rakan-rakan parti pembangkang.

      “Pas sentiasa membuka pintu untuk mana-mana parti bersama kita, tapi dengan syarat kita bersatu atas dasar agama ALLAH. Sebab dulu kita tak buat atas dasar itu, jadilah apa berlaku sekarang (bubar PR).

      “Pengalaman memaksa kita meletakkan syarat dan ini mesti kita lakukan. Kalau mereka setuju, DAP pun boleh bersama. Seeloknya satu lawan satu, tapi kalau dah tak boleh jadi satu lawan satu, kita terpaksa empat lawan satu,” katanya ketika ditemui pada majlis minum petang bersama Mursyidul Am di Markas Pas Kawasan Jerai, di sini, kelmarin.

      Beliau turut menyeru kepada parti-parti politik dan semua pemimpin dalam negara supaya jangan pinggirkan tuntutan al-Quran.

      “Pas Islam, Umno Islam, PKR pun kebanyakan Islam dan DAP pun ada orang Islam. Dalam erti kata lain kebanyakannya Islam. Sekarang al-Quran kata berpegang teguh dengan agama ALLAH.

      “Kalau nak bersatu memang bagi pihak Pas pintu sentiasa terbuka pagi dan petang, tapi bersatu itu mestilah berdasarkan kepada agama ALLAH. Tak usah cari yang lain sebab tak akan berjaya,” katanya.

      Menurutnya, parti Islam itu mempunyai banyak pengalaman sejak 65 tahun penubuhannya yang pernah menjalinkan kerjasama politik dengan BN dan PR.

      “Mari kita bersatu berdasarkan al-Quran. Bukan saya tak buka peluang, saya buka kepada DAP pun boleh bersama kita kerana Nabi pun pernah buat tahaluf selepas perjanjian Hudaibiyah. Antara syarat itu mereka tak boleh berperang dengan Nabi Muhammad selama 10 tahun.

      “Ini perjanjiannya dan kalau ada antara mana-mana kabilah yang hendak bersama berlindung di bawah Nabi Muhammad untuk kerajaan Islam pun boleh. Kenapa kita nak tolak DAP? Mari, hukumnya boleh bertahaluf dengan syarat jangan ganggu al-Quran itu. Kamu dengan agama kamu, aku tak ganggu dan jangan kamu mengganggu agama kami,” katanya.

      Bagaimanapun katanya, sekiranya ada campur tangan yang bersabit dengan akidah oleh pihak luar, maka Pas tidak boleh menerimanya.

      “Orang Islam wajib pegang kepada janji, kita tak boleh mungkir. Orang lain juga boleh bersama Pas, Umno pun kita buka tapi dengan syarat Islam mesti memimpin sebab kita dah bagi orang lain pimpin kita, tak sampai ke mana.

      “Kita bersama dengan parti-parti dahulu, kita bertahaluf dan pernah masuk BN. Kita dah duduk dalam PR, semua itu mereka di depan (dominan) dan tak akan sampai kepada matlamat (Pas),” katanya.

      Sementara itu, beliau berkata apa dilakukan bekas Menteri Besar Kelantan, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sewaktu memimpin negeri itu contoh terbaik melaksanakan apa yang disarankan oleh al-Quran.

      “Saya bagi contoh, Allahyarham membuat arahan supaya semua duit kerajaan negeri yang berada dalam simpanan bank-bank riba dipindahkan kepada bank Islam. Apabila arahan itu dibuat, marah habis pengurus-pengurus bank dengan alasan mereka tak boleh berniaga dengan dasar kerajaan negeri.

      “Allahyarham kata itu bukan tugas saya nak berniaga atau tidak, kerja saya apa yang tuhan suruh semampu boleh saya buat. Sekarang saya ada kuasa, wang kerajaan negeri dimasukkan ke dalam bank Islam,” katanya.

      Menurutnya, tidak lama kemudian banyak kaunter bank berteraskan Islam dibuka di Kelantan.

      “Kenapa Tok Guru ini keras kepala ka? Sebenarnya ada 10 perkara besar lagi yang dibuat di Kelantan. Kita sedia dimarahi manusia, tapi tak bersedia dimarahi ALLAH,” katanya.

      Delete
    10. Assalamualaikum... Semuanya pasal PAS.PAS sudah lari dari perjuangan Islam, PAS sudah gugurkan tuntuntan Hudud, PAS sudah itu dan PAS sudah ini.Itu semasa PAS dalam PR tapi sekarang lain pula, PAS tak pandai berkawan, PAS kianat kawan,PAS nak berbaik dengan Umno,PAS nak tu dan nak ni, PAS dah gagal tarik sokongan orang melayu, PAS itu dan ini.Semuanya pasal PAS?


      Kenapa semasa dalam PR PAS kena, bila tiada lagi PR, PAS juga kena,istimewa sangat ker PAS. Apa istimewanya PAS? PAS cuma satu jemaah Islam yang lengkap, itu ajer.PAS cuma mahu melihat carahidup Islam diamalkan, PAS tak mahu keadilan Islam sahaja, PAS tidak mahu Qazaf saja untuk keadilan Islam walaupun ada orang kata undang undang Islam yang lain tu melampau.

      Tapi PAS tetap diserang.PAS tak mahu bersama pembangkang yang membelakangkan Islam tapi ada pula kata PAS tak Islam.PAS hanya nak kuasa sebab tu PAS mahu kembali kepada Umno dalam BN.Dakwaan yang loose dan tiada langsung fakta cuma berdasarkan andaian,Puncanya senang, sebab PAS tak mahu bersama parti pembangkang yang lain yang semuanya tidak endahpun nak jadikan Islam sebagai agenda utama selain hanya keadilan Islam atau paling tidak tiada parti pembangkang lain yang menghormati prinsip perjuangan PAS sebaliknya pembangkang yang lain mahu PAS ikut mereka.Sebab PAS tak mahu ikut PAS dilanyak.

      Dalam perikatan pembangkang ada satu parti yang jadi pengkianat PAS, tapi tak nak mengaku sebaliknya menuduh PAS sebagai parti melebel, parti kuat mengkafirkan orang, parti yang suka memaki orang dan parti yang tidak Islam.Tanpa sedar lebel yang diberikan itu hanya untuk pengkianat bukan kepada semua orang, kafir yang di dakwa pula ada disebut dalam kuliah kulian ustaz PAS yang memberi kuliau berdasarkan ilmunya, ilmu yang memberitahu buat A jadi A buat B jadi B dan orang orang yang berbuat perbuatan yang menuju kafir itu jadi kafir kalau tak bertaubat, itu ilmu yang dipadankan dengan perbuatan perbuatan berkaitan di mana dari segi maknanya perbuatan sebegini boleh di taman di jirat kalau mati yang bukan pula bermakna PAS nak taman orang orang ini di jirat.Itu perbandingan kepada perbuatan yang disenaraikan oleh ilmu mereka.Perkara inipun susah nak faham apatah lagi nak sedar dengan perbuatannya.Menyatakan perkara perkara ini tidak bermakna PAS tidak Islam sebaliknya PAS mengambil inisiatif untuk mengajar ilmu ilmu yang benar dari agama(bukan Ilmu yang benar mengikut akal).

      Tapi sebaliknya PAS tetap diserang kerana melebel tanpa mahu menyatakan siapa yang PAS lebel, TGHH dituduh kuat melebel tanpa mengambil kira siapa yang TGHH lebelkan itu.PAS tetap ditudih parti ortodok yang melampau tanpa mengambil kira institusi yang ada dalam PAS, tanpa mahu melihat bagaimana sumbangan PAS kepada sistem kewangan atau berbankan Islam dalam negara, tapa mengambil kira institusi pendidikan PASTI yang sudah berdiri teguh seiring dengan sistem pendidikan sekular dalam negara.

      Mana sumbangan parti parti pembangkang lain? di mana sistem pendidikan parti parti pembangkang lain terutama parti yang mengutamakan keadilan Islam walaupun mungkin ada yang mahu dakwa institusi pendidikan yang dimiliki oleh Ikram itu milik mereka tapi sedarkah mereka institusi ini masih mendapat sokongan PAS menerusi ahli dan penyokongnya yang masih menghantar anak anak mereka ke sana? Kalau nanti ahli dan penyokong PAS menarik keluar anak anak mereka, tahulah nasib mereka nanti sebab orang Umno dan DAP tak berminat hantar anak anak ke sekolah mereka sebaliknya lebih minat untuk hantar anak kesekolah Grammer atau St Taressa.

      Kita akan dengar lagi pasal PAS, sebab puak gerabak ini tak akan duduk diam selagi PAS tak ikut telunjuk mereka.

      Delete
    11. Sebangsat2 Orang Badwi, tidak ada sejarah mereka berbinikan Yahudi, tapi mulut orang UMNO kata China makan babi, penipu dan pengotor, China balik China, tapi bila bab Amoi, kentut China yang pengor pun dibilang wangi. UMNO memang Munafik dan pelacur bangsa.

      Delete
    12. bila bab Amoi, kentut China yang pengor pun dibilang wangi - ini bukan dituju pada pencinta daPIG.

      Delete
    13. pembetulan

      bila bab Amoi, kentut China yang pengor pun dibilang wangi - ini bukan kah dituju pada pencinta daPIG.

      Delete
    14. Apo yg ko merepek ni? Orang citer pasal kencingla.....umno suka kencing pas...pas puka suka dikencing... khalas..full stop

      Delete
    15. Apo yg ko merepek ni? Orang citer pasal kencingla.....umno suka kencing pas...pas puka suka dikencing... khalas..full stop

      Delete
    16. Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail didakwa mengetahui dua peguam PKR, Latheffa Koya dan N Surendran duduk serumah tanpa kahwin, dedah blog Captain M. parti memandangkan kedua-dua individu itu adalah Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR dan S
      Walau bagaimanapun dakwa blog itu, Wan Azizah sengaja mendiamkan diri untuk menjaga reputasi urendran juga merupakan Ahli Parlimen PKR Padang Serai dan Ahli Biro Politik parti itu.
      “Selepas siri pendedahan entri FB CheguBad dan page Jeneral M baru-baru ini sumber rapat Presiden PKR Wan Azizah mengesahkan dan telah maklum lebih awal berhubung skandal khalwat Latheefa Koya dan Surendran (bekas) Naib Presiden PKR itu.
      “Sumber itu melaporkan satu laporan penyiasatan telah dihantar kepada Presiden Parti di rumahnya lengkap dengan bukti visual kes skandal Latheefa itu. Sebagai peguam Muslim dan Biro PKR perbuatan itu sangat tidak bermoral.
      “Wan Azizah Presiden Parti sedia maklum dan membiarkan siasatan sepenuhnya dilakukan. Walau bagaimanapun Wan Azizah memohon salah laku pemimpin PKR ini tidak didedahkan agar tidak menjejaskan imej parti,”dedah blog itu.

      Latheefa Koya dan Surendran juga merupakan peguam Anwar yang sering bersama-sama dalam firma guaman Daim & Gamany yang dimiliki oleh Ahli Parlimen PKR Subang, Sivarasa Rasiah.
      Pada 29 Sept lalu, AIDCNews bertanyakan siapakah Ahli Parlimen PKR yang duduk serumah dengan peguam perempuan PKR yang tanpa berkahwin itu.
      Pertanyaan itu dibuat berdasarkan pendedahan ahli PKR yang dipecat keahlian Badrul Hisham Saharin atau Chegubard yang mendakwa telah menerima bukti ‘pasangan’ tersebut.
      “Baru meneliti detail termasuk visual mengenai skandal seorang peguam (Islam) dan seorang ahli parlimen (Hindu) duduk serumah dan kedua-duanya pasangan lelaki dan perempuan ini ialah pimpinan pusat parti….,” dedah Chegubard.
      Walaupun Chegubard enggan mendedahkan identiti mereka, namun blog Captain M menamakan pasangan itu ialah Latheffa Koya dan N Surendran.
      “Sehingga ke hari ini Latheefa Koya dan (bekas) Naib Presiden PKR itu masih berdiam diri. Tiada respon balas dan laporan polis dilakukan untuk menafikan skandal ini.
      “Jika kes ini tidak benar sudah tentu Latheefa Koya bertindak melaporkan kepada pihak polis dan melakukan saman sivil kepada pihak yang memfitnahnya.
      “Wan Azizah Presiden PKR yang sedia maklum kes ini juga dicabar mendedahkan laporan salah laku Latheefa.
      “Sikap hipokrit pemimpin pembangkang seperti PKR bukanlah baharu. Sebelum ini Exco Pelancongan Selangor Elizabeth Wong (terdedah gambar bogel) turut bersekedudukan dengan pembantunya berbangsa Melayu iaitu Hilmi Malek,” dakwa blog itu lagi

      Delete
    17. Bro, ini cerpen atau hikayat penglipur lara?.Tak ada masa lah nak baca...

      Delete
    18. Biasalah taktik alih tiang tol ni dah lama dianuti macai2 amno ni..

      Delete
    19. . Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mendesak Ahli Parlimen DAP Jelutong, Jeff Ooi memohon maaf kepada keluarga Allahyarham Tuan Guru Dato’ Dr Haron Din di atas kenyataan biadapnya di Twitter berhubung kematian Al-Mursyidul PAS tersebut semalam. Jeff Ooi di dalam kenyataan tersebut menulis “'Adios Harun Din. Let there be peace'’ sekaligus membayangkan kebenciannya kepada pimpinan PAS tersebut selama ini.
      2. DPPM menyifatkan bahawa Jeff Ooi seorang Ahli Parlimen yang paling kurang ajar di negara ini apabila sanggup mengeluarkan perkataan tersebut pada waktu sangat tidak sesuai. Ia sebenarnya sekaligus membayangkan wajah DAP yang merupakan parti yang diwakilinya apabila tidak ada sebarang teguran dari pimpinan parti terhadap sikapnya.
      3. Suka diingatkan bahawa ini bukan kali pertama Jeff Ooi berlaku biadap seperti ini. Pada tahun 2013, dia pernah menggelarkan kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPP) kerana menggelar mereka kucing kurap. Sikapnya ketika itu ditegur oleh Mendiang Karpal Singh di Kovensyen Biasa DAP Pulau Pinang 2013.
      4. Penggunaan perkataan-perkataan kurang ajar dan biadap seperti ini sebenarnya sudah menjadi kebiasaan manusia bernama Jeff Ooi ini. Terdahulu sebelum ini beliau pernah menggunakan ayat bahawa orang Melayu “showed their middle-fingers at their rulers..” (menunjukkan jari tengah kepada pemerintah mereka) apabila merujuk kepada instituti Istana di Perak pada tahun 2009.
      5. Dalam isu kematian Allahyarham Tuan Guru Dato’ Dr Haron Din ini, Jeff Ooi tidak cukup hanya sekadar wajib memadamkan kenyataannya di Twitter semata-mata, bahkan wajib mengemukakan permohonan maaf kepada ahli keluarga Allahyarham bagi menunjukkan dia benar-benar kesal dan menarik balik kenyataan tersebut.
      6. Realitinya, inilah wajah sebenar DAP apabila berdepan dengan isu-isu melibatkan agamawan yang dilihat tidak selari dengan ideologi perjuangan sekular mereka. Buktinya, tiada pimpinan DAP yang menyatakan tidak bersetuju dengan kenyataan biadap Jeff Ooi tersebut.
      Sekian.
      "Bertekad Melebar Muafakat"
      "Inilah Penyelesaian Kita"

      AHMAD FADHLI BIN SHAARI
      Ketua Penerangan,
      Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM).

      Delete
    20. Bapa seorang ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Pinang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) malam semalam berhubung dakwaan menerima sogokan berkaitan rumah mampu milik di negeri itu.
      “Kami menahan lelaki berkenaan untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 16 Akta SPRM 2009 selepas membuat siasatan ke rumahnya pada lewat petang tadi,” kata Pengarah SPRM Pulau Pinang, Datuk Abd Aziz Aban kepada Bernama.
      Sebelum itu, Lim Keat Seong, 68, bapa kepada Adun Sungai Pinang dari DAP, Lim Siew Khim, menyerah diri secara sukarela sekitar jam 1 petang tadi untuk membantu siasatan berhubung dakwaan menerima rasuah untuk rumah mampu milik di Pulau Pinang.
      SPRM sudah mengambil keterangan 8 individu setakat ini.
      Ahad lepas, sebuah laman berita politik, Penang Kini, memuatnaik video memaparkan bapa Siew Khim dimarahi seorang pelanggan yang tidak berpuas hati kerana tidak mendapat rumah mampu milik yang dijanjikan.

      Video itu dirakam secara rahsia di sebuah kedai kopi hujung tahun lalu.
      Seorang pengantara dilihat menguruskan pengembalian wang secara ansuran kepada pelanggan itu.
      Difahamkan “Uncle Lim” antara lain meminta bayaran perunding sebanyak RM260 untuk mendapatkan rumah mampu milik.
      Siew Khim menjauhkan diri daripada dakwaan terhadap bapanya itu, dan berkata tidak tahu menahu akan urusan bapanya. Beliau menafikan sebarang pembabitan, dan berkata Gerakan mencemar namanya dengan menganginkan beliau terbabit dalam kegiatan itu.

      Delete
    21. "Silih berganti pemimpin pembangkang bersuara mengajak PAS menyertai gabungan pembangkang. Dari Bersatu hinggalah PKR, masing-masing menyusun kata-kata dengan maksud yang sama, mengajak PAS berkompromi. Namun yang tak punya suara hanya DAP.
      Namun amat jelas semua itu hanya mahu mempergunakan PAS demi mencapai cita-cita politik sahaja. Tanpa PAS mereka sedar BN tidak akan jatuh.
      Azmin Ali tanpa segan silu menyeru PAS menyertai gabungan PKR, DAP, PPBM tidak ketinggalan arti serpihan orang kecewa PAN. Azmin sedarpun diri, tanpa PAS, PKR tidak punya apa-apa di Selangor. PKR minoriti sekarang di DUN Selangor.
      Terdapat desas desus Azmin memberi kata dua kepada PAS supaya tidak meletakkan calun di dua PRK Perak yang baru lalu. Exco dari PAS diancam akan disingkirkan dari jawatan exco. Ni apa hal azmin mahu merayu PAS pula?
      Dalam masa yang sama PAN terus menggerakkan rancangan untuk menjatuhkan PAS Kelantan dengan jeneralnya Husam Musa. Meyerang PAS Kelantan siang malam pagi petang. Isu durian kunyitnya dikantaoikan Jebatan Perhutanan Kelantan yang jelas satu pembohongan. Husam ini tak tahu malukah pembohongannya dikantaikan?
      Jelas pakatan pembangkang hanya mahu mempergunakan PAS sahaja. Pastinya jika pembangkang menang, PAS akan ditendang lagi. Ini bukan ramalan nujum pak belalang, tapi ramalan berdasarkan sejarah dan pegangan. Sejarah 1078 menunjukkan apabila UMNO kuat, PAS disingikrkan, apabila Selangor dimenangi, PAS disepak keluar. Dan sekarang PAS mahu ditumpaskan di Kelantan dalam masa yang sama mahu PAS berkompromi. Ulah DAP juga menjadi bukti, mengkhianati persetujuan saling menghormati prinsip rakan.
      PPBM tidak boleh diharap. Siapa tak kenal Dr Mahathir yang mengamalkan sikap matlamat menghalalkan cara. Semasa dia memerintah habis semua diganyangnya, dari rakyat sampailah kepada raja-raja melayu. Sekarang sudah tak punya kuasa panas badannya kerana merasakan dia masih punya kuasa.
      Betul-betul tepat dikatakan pepatah, pakatan pembangkang bersikap telunjuk lurus kelingking berkait.
      PAS harus bertegas. Islam adalah keutamaan. Melepaskan Islam demi menyahut ajakan pembangkang hanya merugikan PAS. PAS akan rugi di akhirat kerana meninggalkan Islam. Ingatlah bahawa orang Islam tidak akan dipatuk ular dalam satu lubang untuk kali kedua.Jika pucuk pimpinan mengubah pendirian berkompromi dengan pembangkang itu, PAS akan rosak seperti rosaknya mereka.
      PAS harus ingat, kelingking mereka sedang mengait supaya PAS jatuh tersungkur.

      Delete
    22. "Semakin hari semakin jelas betapa PAS adalah elimen penting dalam gerakan politik mahu menukar kerajaan. Semakin muluk bicara mahu mendapatkan kerjasama PAS.
      Kerajaan BN memang sukar ditukar. Persempadanan kawasan pilihanraya satu masalah dan pertindihan calun pembangkang lagi satu masalah. Dua hal ini adalah masalah asas untuk menukar tampuk kerajaan Malaysia.
      Jelaslah Pakatan Harapan sebenarnya bukanlah harapan untuk menukar kerajaan. DAP parti chauvanist cina, PKR parti bercelaru dan PAN parti pengacau. Siapa yang diharapkan melayu untuk menukar kerajaan? DAP? Jauh sekali. PKR? Ia hanya memfokuskan untuk membela Anwar. PAN? Matlamat utamanya mahu menumbangkan PAS.
      Sekarang Datang pula Parti Pribumi Bersatu Malaysia dengan tonggaknya TS Muhyidin Yassin. Dan mulalah mata memandang kepada TS ini. Kalau dulu Anwar dari PKR menjadi orang tengah untuk mengkompromikan DAP dan PAS, sekarang tugas itu mahu dibebankan kepada Muhyidin, hingga keluar kalimah menjinakkan PAS, seolah-olah PAS adalah liar. PAS parti liar maka perlu dijinakkan oleh Muhyidin.
      Dalam masa yang sama untuk "menjinakkan" PAS, PAN memasang strategi untuk menumbangkan PAS di Kelantan. Husam Musa telah memasang kaki untuk menjalankan rencananya. Kalau di Putrajaya BN perlu ditukar, bagi PAN pula PAS perlu ditukar di Kelantan. PAS "parti tidak berguna" kata Zaid Ibrahim, pengerusi parti sos, KITA. Inilah kompromi yang diperkatakan oleh Pakatan Harapan?
      Untuk berkompromi, logiknya PAS merelakan kawasan melayu kepada calun PAN. Sebab apa? PAN tidak ada harapan mendapat kompromi DAP di kawasan cina. Di kawasan campuranpun harus PAN tidak ada harapan kerana melayu harus tidak akan memberikan tampuk kerajaan kepada parti orang kecewa yang menjadi kuda tunggangan DAP. Bodohlah orang melayu kalau memberikan undi kepada PAN kerana mungkin hanya cina pengundi DAP sahaja yang akan mengundi PAN. Jadi PAN melirik kepada Kelantan kerana hanya Kelantan majority kawasannya melayu. Meleleh air liur PAN melihat Kelantan.
      "PAN berharap PAS mahu berkompromi satu lawan satu dengan BN", kata PAN. Ertinya berilah PAN beberapa kerusi di Kelantan dan PAS mengalahlah. Itu maksud PAN. Tapi sekarangpun PAN dengan wira barunya, Husam Musa, siang malam pagi petang menyerang PAS Kelantan.
      Penulis tegas menyarankan Haji Hadi dan pucuk pimpinan PAS jangan melayan orang yang sedang pening ini. Dulu sebelum PRU13, lembut gigi dari lidah dengan PAS tapi sekarang lidah sama dah kerasnya dengan gigi menyerang PAS. Biarkan mereka meroyan dan mengigau mengatakan PAS mesra UMNO. Tak mustahil kalau BN digantikan, parti melayu Bersatu akan bersekongkol dengan DAP dan PAN menendang PAS pula. Siapa tak kenal penasihat Bersatu Dr Mahathir Mohamed yang berprinsip metlamat menghalalkan cara.
      Pendukung Pakatan Rakyat di Selangor sudah beruntung kerana PAS tidak khianat kepada pengundinya. Kalau dilihat di Sabah, pengundi dengan mudah kena permainkan ADUN dan MP PBS dengan melompat ke UMNO dahulu sebelum PBS masuk BN. PAS bukan seperti itu kerana PAS memegang amanah pengundi.
      Sekarang kompromi versi apa lagi yang mahu ditawarkan kepada PAS? Versi PAN ganti PAS di Kelantanlah yang nyata. Maka penulis (Lulusan Institut Latihan dan Perkaderan Dakwah Islamiah@ILHAM) mengatakan amatlah rugi jika PAS menukar pendirian menarima tawaran kompromi versi "PAN ganti PAS di Kelantan" ini. Biarkan sahaja HUSAM dan pentaksudnya (Dah ada penulis politik yang menjadi pentaksub Husam) dibuai perasaan dirinya adalah menyamai sepuluh ADUN PAS.

      Delete
  2. ""Apakah yang mendorong ‘kecintaan semula’ PAS terhadap UMNO? Mana2 kita pergi, ungkapan orang PAS ialah, kita kena berbaik dengan UMNO sebab Dato Najib itu Melayu, Islam. Kita tutup mata dengan kesalahan dan kemungkaran yang dia lakukan sebab, keutamaan kita mempertahankan kerajaan sebangsa dan seagama. DAP itu cina, yang anti Islam, anti bangsa melayu dan anti Raja Melayu. Semua cerita mengenai korapsi Najib adalah rekaan orang2 DAP dan pembangkang lain. Lagi pun, kita tidak ada 4 saksi yang melihat antan lesung masuk ke antan."

    https://senapangsakti.wordpress.com/2016/09/20/politik-pas-yang-tidak-boleh-dipercayai/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila hati sudah dibutakan oleh Allah, ilmu yg ada dlm dada sudah tidak berguna lagi.Lihatlah kpd sebahagian pemimpin umno dan pas sekarang, dengan tindak tanduk mereka hari ini, seolah mereka orang yg tidak berilmu.

      Delete
    2. Memang padanlah dgn PAS....memang dia org cari jalan supaya dikencingkan berkali2. Dah kenalah tu....penyangak jumpa penyamun......

      Delete
  3. The fact that we continue to say this and that on nauseating remarks coming from pas and its leaders we are telling the world that they are still relevant. The fact is that they have stopped being relevant for some time now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fact is they've been pissing on my family for >30 years now...calling us Malay Muslims KAFIR!!!

      Delete
  4. Tiap2 kali BN kencing, PAS nganga mulut tadah..??????
    Rela kena kencing???? Kalu value nya RM90 juta, apa salahnya. Jgn kata kencing BN, tahi MO1 dan FLOM1 pun sanggup telan.

    ReplyDelete
  5. memang lah tak rugi.....dah dapat dedak

    ReplyDelete
  6. Orang bodoh lagi sombong memang suka kena kencing. Silap2 diteguknya kencing tu. Macam ketagih, kalu tak kena kencing memang kena cari benda agar kena kencing.

    ReplyDelete
  7. Patut la aku duk sebelah orang Pas selalu bau hancing jer, rupanya selalu kena kencing dengan orang Umno..

    ReplyDelete
  8. sebab itu wahai bangsaku......jangan terpedaya dengan orang yang mengaku ustaz dan penceramah.

    melayu mesti pandai bertanya what, why when where how. insyaAllah, mereka tak kan perdaya

    jangan harap institusi islam membantu kita dari segi agama

    jangan harap orang beragam bercakap benar

    kita kena yakin dengan pelajaran agama yang kita sendiri dah lalui dari kecil.



    ReplyDelete
  9. Aku ingat orang-orang Pas sentiasa 'basah' dengan iman dan ukhwah, rupanya selalu basah kuyup kena kencing dengan orang Umno..kah kah kah..

    ReplyDelete
  10. Apa la nasib Pas ni. Asyik kena main jer. Tak serik-serik lagi ke? Percaya sangat ngan si bijan tu. Dah lupa ke masa PRU lepas camera di pasang di kondo2 dan hotel2 pemimpin pembangkang yang ada skandal? video-video tu kemudian digunakan masa kempen pilihan raya?
    Dah lupa le wahai Pas? Satu taktik yang sangat jijik dan kotor. Nak menang pilihan raya punya pasal sanggup buat apa saja. Tak sedar diri lagi ke Pas? Diperkotak-katikkan sedemekian rupa masih tak sedar lagi. Masih mengharap belas kasihan supaya RUU dibentangkan untuk bacaan kali ke-2. Masih nak percaya dengan muka seposen bibir pink. Manusia yang penuh dengan muslihat dan tipu helah..

    ReplyDelete
  11. Muka pak aji
    ..pak lebai...sanggup di kencing
    Yg penting dapat jadi Adun dan ahli parlimen dah cukup.

    Mmg bangang pengundi yg undi adun dan ahli parlimen tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi ahli Parlimeng pong ponteng sokmo.. Balik awal nok kelik rumoh makang nasik sama ikang udang sotong ketang khepok lekor budu

      Delete
  12. Tak hairanlah mereka ini main air kencing rupa2nya ahli mereka pun kena kencing tetapi masih bertakbir menyokong begitulah dua hebatnya dedak boleh buat satu2 org itu bodoh dan kelabu duit duit dlm pru14 ini bakal parti ini hilang segala2nya akta 355 itupun wayang juga kesian org islam kena main lagi

    ReplyDelete
  13. Umno rugi air kencing agak nya..pas dpt hancing air kencing..mcm ni punya parti blh harap ke wahai melayu pas?

    ReplyDelete
  14. Sekadar pendapat..

    Menurut apa yg saya baca dan paham.. PAS sedia maklum yg UMNO dah tipu 13 kali.. Dan tidak terkejut jika ditipu lagi..

    Jadi pemahaman saya, PAS tak ckp pun mereka rela ditipu dan sedia maklum tau UMNO dah tipu dlm pilihan raya 13kali
    Cuma tidak terkejut jika UMNO masih menipu lagi..
    Saya fikir mereka (PAS) cuba sedaya yg boleh utk RUU355 dibentang di parlimen.. Bukan isu rela di tipu..
    Ini hanya pendapat peribadi saya saja.. Mungkin berbeza dgn yg lain.. Kita perlu adil walau berbeza pandangan..

    P/s.. Saya atas pagar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas pagar atau sebelah tak kisah. Cuma yang difikir ialah kalau sudah berkali-kali kena, kenapa lagi nak berbaik dan cuba nak pertahan malaun kaki kencing ? Patut dia sudah buat kenyataan ini sejak mula lagi sebab dia tahu mesti kena kencing. Suka sgt ke air kencing sampai nak kena berkali-kali ?

      Delete
  15. Lebai2 Pas pelacur agama.

    ReplyDelete
  16. Syaitan..jin memang suka dlm jamban apatah lagi dikencing3...bangang punye manusia..tp Pemimpin NAIB PRESIDEN PAS

    ReplyDelete
  17. Kalau baghal ni suka dikencing, lagi baik dia cari tikus dan suruh dikencing. Lagi kick drpd kencing BN. Masuk hospital terus ke syurga !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro..i sokong u..lebih bai di kencing oleh tikus daripada dikencing oleh umno sebanyak 13 kali. Kalau nak cepat k syurga lebih memilih di kencing oleh tikus jalan untuk k syurga..hahahaha

      Delete
  18. selagi hukum hudud (jika digunapakai HANYA untuk islam sahaja) lebih baik lupakan saja.

    masaalah yang sangat genting sekarang adalah nak selamatkan negara daripada GOING TO THE DOGS. PAS ke UMNO ke tak relevant. Yang relevant adalah mengembalikan maruah negara ke landasan yang betul. Lupakan prinsip jumud, lupakan berfikir aku lebih islam, aku lebih melayu. Kita orang malaysia, so speak as a malaysian.

    saya orang melayu beragama islam. Apa guna parti umno yang dibuktikan kleptocratic mentality, parti pas yang menggunakan agama for survival....

    saya syorkan melayu beragama islam ada sedikit keberanian untuk bertanya WHAT, HOW, WHEN, WHERE, WHO etc. siapa yang berjaya mengubah persepsi dan diri mereka sendiri akan berjaya. Allah telah berfirman, kira2 bermaksud TIDAK KU UBAH NASIB MU JIKA KAMU TAK UBAH NASIB MU SENDIRI...

    wallahuaklam

    ReplyDelete
  19. Itu lah balasan pada lebai2..
    Dah tahu umno tu penuh dgn penyamun..tapi..masih tak ngaku dan tutup mata.
    Kini..
    Dah tahu umno tu penipu dan selalu nenipu..tapi..masih lagi caya..dan bila kena tipu..demi nak mempertahankan kemaluan pas sanggup pulak kata tak kisah walau ditipu banyak jali.

    Itulah balasan pemimpin yg tutup mata tentang kemaslahatan utama rakyat dan yg diperjuangkan sangat bukan Hukum Allah (mcm lebai Hadi kata RUU355 bukan Hukum Hudud)
    Maka akan asyik kena kencing lah...

    ReplyDelete
  20. Hadi sendiri sudah kencing kata RU355 ni bukan hudud. Jadi apa pulak si Idris nak bising pasal kencing ??

    ReplyDelete
  21. Patut la bau hancing

    ReplyDelete
  22. Orang suruh jadi pendakwah aje tak nak...
    Nak juga jadi pemimpin juga..
    Bila jadi pemimpin...itu lah jadi nya.
    Asyik kena kencing ja.
    Kemudian bokeh berbangga bila selalu keba kencing.

    Mengong punya orang...
    Lain kali dengaq sikit nasihat dari prof Zuhdi.."orang agama jgn campuri urusan politik...merosakkan"

    Inilah jadinya pada sesetengah ahli Pas ternasuk presidengnya sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi aku orang agama yg masuk politik dah jadi 'orang politik'. Takde dah label org agama. Dakwah dia pun dakwah politik, bukan dakwah agama. Org politik PAS dah bukan orang agama. Kenyataan pof zuhdi tak tepat.

      Delete
  23. Dulu kata orang umno kafir, sembelihan tak sah, tak boleh berimamkan orang umno, dll. Bila ringgit bertukar tangan fatwa pun blh berubah. Agama menjadi barang dagangan. Terbuktilah yg selama ini kami betul tentang Pas. Tidak ragu2 lagi. Kesian yg dah meninggal dunia, bagaimana keadaan depa kelak. Yg masih belum terlambat buatlah keputusan yg betul selagi sempat bagi menyelamatkan diri masing masing.

    Kami dah lama tinggalkan umnonajib sebab kuat kencing, yg manghairankan macamana hampa pulak pi sayang dia sedangkan hampa tau dia kuat kencing. Wang itu raja dan mungkin tuhan kepada sesetengah. Lebai malang sungguh hampa ni. Tu pun ada cita cita nak takluk putrajaya.

    ReplyDelete
  24. Betul ke dia guna perkataan "kenc*ng". Kalau betul, memanglah dia penceramah ugama pakai kepiah yang patut dihormati oleh para penyokong dia. Kalau macam ni, mat rempit pon boleh jadi penceramah, bawak tin milo, confirm masyuuuk.

    ReplyDelete
  25. Sebab tu lah Hj Hadi kata mereka suka jadi penasihat ja. Kerana hj hadi dah tahu Pas dah tak boleh jadi parti politik yg bagus dan dan tak boleh berkembang. Sekadar Hudud mmg tak boleh jalan. Cita2 nak ambik puterajaya pun takda. Omong2 kosong ja politik ni. So, jadi penasihat ja laaaa...

    ReplyDelete
  26. Pan jilat daPIG tak da solja nak ajak melalak pakai mentera kuning dapat hidu apit amoi pencen berlendey jadi la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pecacai amno la ni cuba nak buat onar

      Delete
    2. Bukan apa Tajul..memang keluarga dan sanak saudara tak makan dan rezeki mereka lingkup sebab itu mereka mempertahankan umno biar pun tahu parti umno korup dan mencuri duit rakyat. Kesian mereka masih buta hati.

      Delete
  27. Belum sempat meresa kemanisan gula gula bajet dah depa selok poket kita dengan kenaikan dua jenis minyak. Tidak mustahil gst pun turut naik tak lama lagi.

    ReplyDelete
  28. Alahai Budin, tiada siapa pun, kecuali penghuni-penghuni Rumah Aman Tanjung Rambutan dan Tampoi, rela dikencing dengan tanpa ganjaran. Gerembolan Geng Merah pun x rela dikencing tanpa ganjaran.

    Mak Datuk, x kan lah martabat pas dah jatuh ke tahap yang paling hina.

    Kalau ya pun martabat PAS lebih baik daripada gerombolan Baju Merah tanpa ciri-ciri samseng (dan ciri-ciri luaran seperti merokok dan pakai baju t merah) sahaja. Lain daripada itu kedua-dua sama saja lah: rela dikencing (setelah mendapat habuan).

    Saya bukanlah TGHA, Harussani, jamil menteri agama pmo, atau entah siapa-siapa lah alim-ulamak berapa ribu lagi. Bukankan kenyataan naib presiden ini sedikit sebanyak menghakis aqidah atau iman?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pasti ...
      Pan jilat daPIG tak da solja nak ajak melalak pakai mentera kuning dapat hidu apit nyonya pencen berlendey jadi la. Cakap la apa2 heran la bershit 5 sama juga bershit 4 mata sepet juga yang ramai termasuk Melayu yang setengah gila. Parti carca merba nak ganti Bn. Sudah sewel ka hilang akal.

      Delete
    2. Ni pecacai amno la ni

      Tutup la mulut kau. Busuk bau tahi.

      Delete
    3. Budin2.... menulis dgn mewujudkan prasangka yg jahat terhadap pembaca...

      Delete
    4. grombolan wal asal balik yg punca - kena la ikut la bajet yg sudah di persetujui mcm juga lain2 blog.
      asal isu kecil atau tiada isu saja2 disensasi selagi peneroka nafsu lawamah giat meneroka...

      Delete
    5. Macam dah berkali-kali kita dengar jawapan kepada soalan 2.6b: lain ditanya lain pula dijawab.

      Yang dijawab tu pulak merapu x tentu hala hingga terfikir orang lain mahu dengar jawapan yang diberi.

      Jangan lari daripada topik, sanggah apa yang ditulis bukan merapu x tentu hala. Guna bahasa berhemah sebab bahasa yang diguna itu mencerminkan penutur.

      Atau sebagai kaedah akhir tarik nafas panjang dan mengucap dua kalimah syahadah. Kebanyakkan kita orang Islam, kan?

      Delete
    6. 1mdb+2.6 bil hanya gossip tu pasal takda apa2 pun sampailah pru14 tak sampai setahun ... sudah bersedia ka VS kroni2 telah ratusan bil dgn bail-out ratusan bil ... pakai akai sikit la. Pasal tu DEB gagal ekuiti perseorangan tidak naik cuma ekuiti perseorangan saja naik. Segala 1m untuk rakyat M'sia semua merasa seandainya 1mdb tidak disabotaj mungkin br1m dinaikkan 1.5k dan jgn kata gula2 dan jgn kata ekonomi sebab tiada bezanya yang penting masa dulu adakah. Saya mewakili rakyat marhean sebab saya tidak layak tapi rasa bangga. Gst sokongan kerajaan dan pasal apa ada akta pencatutan dan masih byk lagi kerajaan kena pantau peniaga antara paling tamak didunia dikalangan mata sepet yang tidak sadar beruntung mengaut untung berlebihan. Jgn cerita pusing2 cerita lapuk 1mdb dan 2.6 bil sebab anda semua akan mengadap Najib lagi selepas pru14 kalau masing2 berdrama drama lagi.

      Delete
    7. ekuiti kroni saja yang naik

      Delete
    8. Anon 1500,

      Masih lagi nk tegakkan benang basah bkenaan wan emdibi kena sabotaj?

      Macam copy paste komen semalam je

      Dasar balaci amno. Pemalas. Tau nak melantak je.

      Delete
  29. Pas adalah parti bahalol !!!
    Mengaku sendiri kena Kenching selama 13 kali...
    Cuba tengok Muka Hadi ...
    Parti Pas nie party yg suk a u turn and Tak Ada maruah and tak tau malu langsong !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi? Serigala takfir yang berbulu ayam ....... di piara dedak bangsatwan dll.

      Delete
  30. Baguslah PAS ni...rela dikencingkan...bukan sekali dua...berkali-kali pula tu..apa pun tahniahlah pemimpin2 PAS...dengan pertanyaan kepada ayah chik, bila nak saman Sarawak Report tu? Saja kawe tanyo...jange maroh...keh keh keh

    ReplyDelete
  31. Diorang kena berak dan kencing memang suka sbb da jd syaitan n jin bertopeng manusia.

    ReplyDelete
  32. RUU355 sengaja dicipta oleh pas untuk menggantikan lagu hudud setiap kali menjelang pilihanraya. jika dahulu , lagu hudud diputar siang dan malam hingga memukau pengundi melayu supaya menyokong pas kononnya pemperjuangkan negara isle pas.
    Kini lagu hudud dah berkarat dan tidak laku dijual kepada pengundi melayu. maka lagu RUU355 adalah lagu baru ciptaan pas untuk meraih undi melayu dalam pru14 nanti.
    hari raya orang main lagu dendang perantau. ar p.ramlee.. pilihanraya pemimpin pas main lagu RUU355 putarbelitkan agama.

    ReplyDelete
  33. Nak tengok ularmak cakap macam ular boleh tengok pemimpin2 yang ada dalam PAS.
    Sekejap begini sekejap begitu
    Sekejap boleh sekejap tak boleh
    Sekejap yang bawah cakap macam ni sekejap yang atas cakap macam tu

    ReplyDelete
  34. Apa yang Bkt. Gantang kata secara tersirat ialah hakikat bahawa Najib sekarang amat lemah sekali selaku PM Malaysia.

    Mahu x mahu Najib perlukan PAS, dan dengan itu PAS akan mempergunakan Najib demi matlamat PAS yang lebih besar. PAS digembargemburkan sebagai memerlukan Najib, walhal perlukah PAS kepada Najib walaupun bumi dah berkeping dua?

    Itu lah sebab Bkt Gantang rela kena kencing asalkan matlamat besar PAS tercapai. Semua orang atasan PAS faham dengan pedekatan yang ditonjoli Bkt. Gantang ini.

    Biarkan bau hancing, namun akhirnya tetap harum.

    ReplyDelete
  35. Tak kisah pas rela dikencing BN. Marah sebab BN kencing seluruh rakyat Malaysia. Mereka menipu dan mencuri wang rakyat. Aku tak rela.

    ReplyDelete
  36. Nk kawin sila la cr geng umno...walaupun depa kuat kencing, ramai juga yg masih setia...

    ReplyDelete
  37. Pas..Pas..kalo le nik aziz ada lg, apa agaknya di balas pd statement idris ahmad ni..aku tengok takde fathanah dlm statement ni..kalo gini gayanya memang patut le kena kencing..yg aku risau nnt bila dah mati pun anak cucu kencing atas kubur diaorg ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju anon 17:27

      Rasanya, jgn harap UMNO nk cuba menghimpit2 PAS andai arwah TGNA masih ada + jgn harap PAS nk hulurkan persahabatan yg sebenarnya adalah 'bantuan pernafasan' kpd UMNO tatkala UMNO sudah terhimpit...

      Sejarah sudah membuktikan. Berulang2kali. UMNO hanya dan hanya akan rapat2 dgn PAS di kala UMNO berada pada titik yg lemah...

      Moral - kuburkan terus BN @ UMNO tanpa tinggalan batu nesan. End of story!

      Delete
    2. Belajarlah duhai rakyat...

      Senjata sulit UMNO bila terhimpit - mengharapkan ihsan sentimen agama + ihsan sentimen bangsa + ihsan sentimen raja2...

      Bak kata NatGeo - think again...!

      Delete
    3. Bukti mudah - SETIAPKALI UMNO berada dlm keadaan tersepit & meraih bantuan; maka SETIAPKALI itulah juga PAS dirayu BERKORBAN; diajak keluar bagi bergabung dgn UMNO...

      Kenapa tidak UMNO yg keluar dari pakatan Barisan Nasional & berkorban utk membentuk satu gabungan yg kuat bersams PAS...???

      Fikir-fikirkan...

      Delete
    4. Betul juga tu anon 18:55; kan kata demi agama, demi bangsa... kan... kan.. kan..?

      Delete
    5. Baik korbankan je amno tu terus. Pas dtg baca talkin

      Delete
  38. pas bukan saja kena kencing umno
    tetapi sudah minum kencing umno.
    selepas pru14 pas ditalqinkan o;eh umno.
    rm90 juta sudah ada dalam tangan
    kena kencing pun kena kencinglah.
    kah... kah... kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat mana bukti PAS terima 90 juta?

      Delete
    2. bukti? pas masih tak saman sarawak report.
      bodoh... bangang... bagharl...

      Delete
  39. Undi PAS = Undi UMNO

    ReplyDelete
  40. tak takut ke dipandang hina kerana rela ditipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tanya sikit kat hang shekh orang yg rela kena kencing,sembahyang hampa sah,ka...dulu hampa kata smbahyang orang umno tak sah,sekarang ni orng umno kencing hampa..sembahyang hampa shah ka..

      hampa selalu kata ikut al-quran dan hadith...aku tak nampak pun..dala al-quran kata,nak tegakkan hudud,hampa boleh kena kencing berkali-kali.

      sebenarnya hampa ni ikut mazhab apa...mazhab baru 'HADI 'Kot..boleh uba2 ,1981 lain,2016 ayat2 al-quran dah jadi lain.

      Delete
  41. Bala yg terkena kpd manusia yg mengeluar fatwa orang umno kafir tidak tertanggung didunia ini. Taj payah lah mengaku baik dgn tuhan. Orang jahil pun baik juga dgn tuhan.
    SURGA ITU HAK ALLAH. MASUK SYURGA DGN RAHMAT ALLAH.
    BUKAN KERANA AMAL IBADAT MU, TARAF TINGGI JAWATAN ULAMAK DUNIA MU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya dosa2 najip & kengkawannya dh terhapus dengan dam 90 jota tu

      Dh mcm paderi2 menjual Surat pengampunan dosa di gereja2 sebelum zaman Renaissance kat eropah dulu gamaknya

      Delete
  42. Well, PAS is simply 'play ball'....if you know what I meant.

    Not surprising at all!

    ReplyDelete
  43. Mungkin .. semua mulut dan aqal pemimpin telah disuap dengan PENOH RINGGIT MALAYSIA kot .. lain bunyi nya nada .. hu hu hu..

    ReplyDelete
  44. Akibat dari tabiat suka mengutuk dan memburukan orang, kini najis pula mainan PAS. Kesian.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...