Saturday 8 September 2018

"ANA DATANG TEMPAT ENTE, JANGAN PULA ENTE TAK DATANG KE TEMPAT ANA"


“Ana akan datang ke Muktamar Agung Pas,” kata Presiden UMNO, Zahid Hamidi.


“Ana juga akan bawa timbalan presiden, naib-naib presiden, setiausaha agung, ketua pemuda dan yang lain-lain,” tambah Zahid Hamidi lagi yang sejak sekian lama menghilang diri dan tiada khabar berita, tapi muncul buat kali pertama dalam kempen di Seri Setia, semalam.


Dengan berjanji “ana akan datang itu”, dalam hati Zahid Hamidi tentunya terpahat harapan kepada Hadi Awang yang maksud tepatnya, “ente jangan lupa pula datang ke Perhimpunan Agung UMNO di PWTC nanti.”


“Kalau boleh bawalah juga lain-lain pemimpin kanan Pas yang lain, kalau boleh termasuk anak Allahyarham Nik Aziz Nik Mat iaitu Nik Abduh,” barangkali inilah juga harapan yang ada dalam hati Zahid Hamidi.


Muktamar Pas tahun ini akan diadakan hujung minggu depan di Kuala Terengganu, manakala Perhimpunan Agung UMNO akan berlangsung pada hujung bulan ini di PWTC, Kuala Lumpur.

Logiknya, jika Zahid Hamidi sudah sudi hadir ke Muktamar Pas, maka Hadi Awang juga wajib membalasnya dengan turut hadir ke Perhimpunan Agung UMNO.


Kalau Zahid Hamidi membawa pemimpin-pemimpin kanan UMNO bersamanya, maka Hadi Awang juga mestilah diiringi oleh pemimpin-pemimpin kanannya sama.


Jangan pula nanti setelah Zahid Hamidi hadir bersama delegasi pemimpin kanannya, Hadi Awang hanya mewakilkan dirinya kepada Tuan Ibrahim Tuan Man, Mustaffa Ali atau sesiapa yang lain.


Kecil hati Zahid Hamidi kalau begitu jadinya!


Harapan Zahid Hamidi seterusnya selepas “ana datang ke tempat ente dan kemudian ente pula hadir ke tempat ana,” tentulah  mahu melihat berlangsungnya “perkahwinan” UMNO dengan Pas.


Kira-kira kata-kata Zahid Hamidi - “Tuan Guru Hadi, takkan kita nak biarkan saja UMNO dan Pas bebas berkawan tanpa ikatan apa-apa.


“Tak manis dipandang orang dan ramai pula nanti yang keliru dibuatnya.


“Kalau dapat “dikahwinkan”  UMNO dan Pas ini bukankah lebih elok jadinya?”


“Tiada masalah lagi kalau nak berpeluk, berpegang tangan atau bergandingan di pentas-pentas ceramah selepas itu.”


Zahid Hamidi selanjutnya tentu juga berharap begini:


“Lagi pun Tok Guru, UMNO bukan ada kawan yang lain lagi. Begitu juga dengan Pas, bukan ada sesiapa pun selain UMNO nak berkawan dengan Pas sekarang ini.


“Hanya UMNO yang nak berkawan dengan Pas dan hanya Pas yang nak berkawan dengan UMNO. 


“Maka, eloklah kita kahwinkan saja parti kita ini.”


Di Marang Terengganu, Hadi Awang tiba-tiba dikatakan tak berapa lena tidurnya sejak Zahid Hamidi mengatakan “ana akan datang ke Muktamar Pas” bersama rombongan pemimpin kanan UMNO pada hujung minggu depan.


Di dalam hati Hadi masih mencari-cari jawapan - “ana nak pijakkan kaki ke PWTC atau cukup dengan menghantar wakil  seperti Tuan Ibrahim dan Stopa Ali saja?” (ShahbudinHusin 08/09/2018)

150 comments:

  1. ".......Ana tunggu kehadiran ante. Ana xsabor2 nk peluk rapat2 org umno ni.... Skrg ni parti ana sorang, parti ante sorang, elok le keejsama - kata hj Hadi
    "....ana pun nk berkawan dgn Mca dn Mic....ana rasa isu RUU355 ditangguhkn demi kesejahteraan pembangkang ....kata Takiyudin SU Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah ada yang kata dia ni dah Nyanyuk



      Macam mana nak puas hati .. 1) ada TPM/menteri janji EPF kepada suri rumahpelaksanaan masih terencat dan banyak birokrasi akhirnya rakyat kata ini semua klentongkrasi.

      2) ada menteri bertaraf kartun asyik gila berselfie.

      3) ada menteri asyik menyalahkan kerajaan lama langsung tak tahu macam mana nak isi kantung negara.

      4) ada menteri taraf badut cakap melalut kononnya tahu berapa bilion ikan kembong dalam lautan dan suruh nelayan tanam buah nenas dan rambutan belakang rumah.

      5) ada menteri gila rebut jawatan dan sekadar pintar cadangkan kasut hitam dalam merombak sistem pendidikan.

      6) ada menteri sekadar bijak tukar jenama agensi seperti dari SPAD ke APAD, AES menjadi AWAS.

      7) ada menteri asyik menyalahkan para peniaga kedai mamak menyebabkan harga makanan dan minuman semakin mahal,

      8) ada menteri sebelum ini jaja cerita kononnya penangguhan HSR tidak melibatkan sebarang pampasan tetapi dua hari selepas itu hebahkan kerajaan Malaysia kena bayar kerajaan Singapura sebanyak RM45.1 juta.

      9) ada menteri mesra LGBT, perah otak macam mana nak selesaikan tandas mana satu golongan ini patut guna

      10) ada menteri sekadar mampu naikkan gaji rakyat sebanyak RM50.

      Hanisya Abdul Hamid

      Delete
    2. Hahaha RUU355. PAS di mainkan Najib dan Umno, kata ahli2.

      Tapi betul ke niat Umno nak tolong PAS melalui Parlimen? MCA, MIC, Gerakan dll mesti keriau punya. Sebab depa percaya itu akan membawa kpd Hudud PAS.

      Delete
    3. Gabungan PAS-UMNO bakal jadikan PH kerajaan terpendek



      Menarik sekali menonton Grand Finale Ceramah Mega Pilihan Raya Kecil N.32 Seri Setia anjuran PAS di Bandar Sunway, Petaling Jaya, Selangor, malam tadi, 6 September 2018, yang membariskan nama-nama besar dari PAS, tetapi juga dari Umno, MCA dan MIC.

      Ceramah Mega bagi menyokong calon PAS, Dr Halimah Ali, pada 8 September 2018 ini menyaksikan buat pertama kali dalam sejarah PAS selepas ia tersingkir dari Barisan Nasional pada tahun 1977 dahulu di mana seorang Presiden Umno berceramah di atas pentasnya.

      Bersemangat sekali Presiden Umno, Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berucap di dalam Ceramah Mega ini di mana intipatinya adalah:

      ● Kehadiran Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid di atas pentas itu adalah di atas permintaan beliau sendiri. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “Saya secara peribadi dan rasmi memang meminta supaya saya berceramah di Grand Finale kempen di Seri Setia ini bersama-sama dengan PAS.”

      ● Keputusan PAS untuk tidak meletakkan calon dalam Pilihan Raya Kecil N.49 Sungai Kandis pada 4 Ogos 2018, yang menjadi titik mula kerjasama PAS dan Umno, adalah berpunca daripada kunjungan Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid ke Rusila. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “Dan apabila saya bertemu dengan YB Tuan Guru Dato’ Seri Haji Hadi Awang di Rusila, ketika itu Setiausaha Agung turut bersama, saya sendiri menerima endorsement daripada Presiden PAS untuk kami meminta dan diterima bahawa calon PAS tidak bertanding di Sungai Kandis dan hanya calon Umno bertanding.”

      ● Umno, khususnya Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid sendiri, komited untuk bekerjasama dengan PAS. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “Ini bukan retorik, ini adalah komitmen kami di dalam Umno di bawah kepimpinan baru ini, insyaAllah, sahabat-sahabat sadiqin minal PAS, insyaAllah, ini Umno baru, kita kerjasama dengan Umno, dengan PAS, dengan parti-parti pembangkang yang lain, insyaAllah.” Ini juga dinyatakan oleh beliau begini: “InsyaAllah di bawah kepimpinan rakan-rakan dan saya, ini sejarah baru, sejarah baru yang kita akan ukir antara saya dengan Tuan Guru Dato’ Seri Haji Hadi Awang, antara YB Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan dan juga YB Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man, dan juga Naib-naib Presiden, Setiausaha Agung dan kepimpinan Umno dan PAS tanpa meninggalkan rakan-rakan kita.”

      ● Umno ikhlas untuk bekerjasama dengan PAS dan, bagi Umno, Pilihan Raya Kecil N.32 Seri Setia adalah Tahaluf Siyasi permulaan antara PAS dan Umno. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “Ya, kita tidak harus perbincangkan tentang soal Tahaluf di peringkat nasional, tetapi di Seri Setia ini inilah Tahaluf Siyasi permulaan di antara Umno dan PAS dan rakan-rakan dalam Barisan Nasional. Jangan bercerita tentang Tahaluf di peringkat nasional, jangan bercerita dulu, saya tidak mahu sebarang spekulasi dilakukan, tetapi yakinlah, Timbalan Presiden PAS, Umno ikhlas, sebagaimana ikhlasnya PAS di Sungai Kandis. Kami amat menghargainya. Ini adalah Tahaluf yang kita terjemahkan, insyaAllah.”

      ● Umno berjanji untuk bekerjasama dengan PAS lagi dalam pilihan raya - Pilihan Raya Kecil yang lain. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “InsyaAllah, jika ada pilihan raya - Pilihan Raya Kecil yang lain, dan kita tidak mendoakan ke arah itu, Timbalan Presiden PAS, this is my word as President of Umno, our commitment toward helping your candidate will be there, insyaAllah, dan kalau kami perlukan, don’t ever forget, please come to us, we work together as a team, kerana kebersamaan ini harus kita lakukan.”

      Delete
    4. ● Umno berjanji untuk menyelesaikan segala permasalahan yang wujud antara Umno dan PAS. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “Beri peluang kepada kami untuk membuktikan, insyaAllah, kita akan buktikan sesuatu yang akhirnya kita melihat cahaya terang di seberang terowong yang selama ini gelap. Kita lakukan kristalisasi, crystallization, terhadap permasalahan yang ada. We iron out the problem, apa pun yang ada.”

      ● Umno berjanji bahawa jika ada gagasan baru maka PAS juga akan dilibatkan di dalamnya. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “InsyaAllah, jika ada gagasan baru, dan kita tidak perlu bincangkan sekarang, insyaAllah, PAS adalah rakan setia Umno dan Barisan Nasional yang akan kita realisasikan. Untuk itu kita buktikan, kita buktikan di Seri Setia ini, Dr Halimah Ali diberikan kemenangan mutlak untuk menterjemahkan kerjasama erat Umno, BN dan PAS ini, insyaAllah.”

      ● Umno yakin bahawa kerjasama antara Umno dan PAS akan membolehkan Putrajaya dirampas dari Pakatan Harapan. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “Yakinlah, kalau PAS sebagai parti solo dalam PRU14 yang lalu terus mempertahankan Kelantan dan terus mendapat kerajaan di Terengganu, insyaAllah, kalau PAS bekerjasama dengan Umno, insyaAllah, dalam PRU ke-15 banyak negeri lagi dan, insyaAllah, Putrajaya pun kita akan rampas semula.”

      ● Umno berjanji bahawa semua pemimpin tertingginya akan hadir ke Muktamar Tahunan PAS. Ini dinyatakan oleh beliau begini: “Saya baru dapat jemputan untuk hadir ke Muktamar PAS. InsyaAllah, ana akan datang, Timbalan Presiden akan datang, Naib-naib Presiden akan datang, Setiausaha Agung Umno akan datang, Ketua Wanita, Ketua Pemuda, Ketua Puteri, insyaAllah, akan datang sebagai memberikan sokongan moral kepada kepimpinan PAS dan PAS keseluruhannya.”

      Lebih menarik lagi, ucapan Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid ini mendapat maklum balas yang sangat positif dari Timbalan Presiden PAS, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man, yang berucap kemudiannya sebagai penceramah terakhir. Paling jelas, Dato’ Tuan Ibrahim membayangkan kemungkinan kerjasama PAS-Umno akan menjadikan Kerajaan Pakatan Harapan sebagai kerajaan yang paling pendek jangka hayatnya di dunia.

      Ini dinyatakan oleh Dato’ Tuan Ibrahim begini: “Mungkin peristiwa yang berlaku di Terengganu akan membuka ruang supaya Mahkamah Syariah untuk duduk bersama menilai kembali dan menyelaraskan dalam kes-kes Takzir supaya hukumannya dapat diselaraskan di antara negeri-negeri yang ada. Ya, sebagaimana kita berlaku bila berlaku Seri Setia tiba-tiba saja PAS, Umno, MCA, MIC pun duduk bersama, membina suatu gelombang baru kebangkitan rakyat untuk menumbangkan Kerajaan Pakatan Harapan dan mungkin Kerajaan Pakatan Harapan menjadi kerajaan yang paling pendek di dunia.”

      Sama-sama kita nantikan episod seterusnya sama ada sejarah akan benar-benar tercipta di mana Umno dan PAS akan benar-benar menjalinkan hubungan Tahaluf Siyasi sesama mereka dan sama ada sejarah akan benar-benar tercipta di mana Tahaluf Siyasi ini akan mampu mengalahkan Pakatan Harapan dalam PRU15.

      DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF

      Delete
    5. Lagi ditekan, lagi kita lawan: Lokman
      MUHAMMAD AFHAM RAMLI 8 SEPTEMBER 2018
      Lagi ditekan, lagi kita lawan: Lokman
      Lokman ketika bercakap kepada media.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Presiden Pemantau Malaysia Baru, Datuk Lokman Noor Adam mengumumkan lima perkara susulan laporan polis yang dibuat terhadapnya.

      Ia berikutan penganjuran himpunan membantah tindakan menarik balik pendakwaan kes rasuah melibatkan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.


      Menurut Lokman, beliau telah menerima panggilan dan diminta untuk hadir memberi keterangan kerana ada laporan polis ke atas dirinya.

      “Seperti yang saya sebut semalam, lagi ditekan lagi kami akan bangkit melawan.

      “Maka dengan ini saya mengumumkan lima perkara iaitu pertama, saya akan buat laporan terhadap Ketua Polis Daerah Dang Wangi dan anggota yang terlibat dalam mengoyak laporan polis, melakukan kekasaran dan merosakkan harta benda kami semalam.

      “Kedua, kami akan buat laporan kepada Jabatan Integriti Polis Diraja Malaysia (PDRM) terhadap Ketua Polis Daerah dan anggota yang terlibat semalam, ketiga kami akan buat laporan kepada Suhakam," katanya.

      Tambah Lokman, perkara keempat pihaknya akan melantik peguam untuk mengeluarkan surat tuntutan terhadap PDRM dan akhir sekali membuat saman guaman sivil terhadap pegawai PDRM tertentu untuk tuntutan ganti rugi dan perintah menghalang mereka menganggu himpunan di lain masa.

      Lokman turut mempertikaikan tentang kebebasan hak

      Jelasnya, adakah ini kebebasan bersuara, kebebasan berhimpun dan ‘law of the jungle’ Pakatan Harapan seperti mana yang Nurul Izzah dan Datuk Seri Anwar Ibrahim laungkan?

      [ARTIKEL BERKAITAN : Himpunan kecoh, Lokman kesal polis halang himpunan]

      Dalam himpunan malam tadi di ibu negara, sepasukan anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi diketuai Asisten Komisioner Shaharudin Abdullah menyekat perarakan berkenaan dan mengarahkan kira-kira 50 pesertanya bersurai.

      Lokman kemudian menyatakan kekesalahannya dengan tindakan polis yang menghalang himpunan tersebut.

      Malah, beliau turut mencadangkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun menggantikan Ketua Polis Dang Wangi kerana dianggap tidak profesional dan kurang berpengalaman mengendalikan perhimpunan awam.

      Delete
    6. Tingkatkan hukuman syariah sedia ada
      ADILA SHARINNI WAHID 8 SEPTEMBER 2018
      Tingkatkan hukuman syariah sedia ada
      Zaini Sulaiman
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KOTA BHARU – Peruntukan hukuman di bawah Enakmen Kanun Jenayah Syariah 1985 boleh dipertingkatkan bagi tujuan memberi isyarat lebih tegas kepada semua pesalah termasuk golongan lesbian; gay; biseksual dan transgender (LGBT).

      Ketua Pendakwa Raya Syarie Kelantan, Zaini Sulaiman berkata, pandangan itu bukan bermaksud hukuman sedia ada sedikit, namun jumlah itu boleh diberatkan lagi mengikut kepada keadaan semasa yang sedang berlaku di negara ini.


      “Setiap pesalah termasuk golongan LGBT ini sedia tertakluk kepada enakmen sedia ada dan mereka boleh dihukum sekiranya melakukan apa-apa kesalahan yang melanggar enakmen ini, bagaimanapun perlu ada tindakan tegas bagi mengekang perkara ini dari terus berlarutan.

      “Golongan ini (LGBT) masih mempunyai hak yang sama rata seperti rakyat biasa, namun sekiranya mereka melanggar undang-undang dan dibuktikan bersalah, mereka juga boleh dihukum sama seperti pesalah yang lain dan tidak perlu undang-undang baru, hanya beratkan hukuman,” katanya kepada Sinar Harian.

      Delete
    7. Kami akan kembali, kata mahasiswa kepada Maszlee
      Norman Goh | Diterbitkan 8 Sep 2018, 4:26 petang | Dikemaskini 8 Sep 2018, 4:29 petang

      A+ A-
      Salah seorang mahasiswa yang ditahan ketika duduk bantah sekitar ibu pejabat Kementerian Pendidikan semalam berikrar akan meneruskan protesnya sehinggalah Menteri Pendidikan Maszlee Malik melepaskan jawatannya sebagai presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

      Asheeq Ali Sethi Alivi berkata pihaknya akan terus memberikan tekanan sehinggalah Maszlee menjelaskan istu pelantikan itu kepada mereka.

      "Kami akan susun semula strategi, dan pastinya akan kembali jika dia tidak memberi respons kepada kami berhubung isu ini, bukan (respons) tentang protes," katanya kepada Malaysiakini ketika ditemui di Putrajaya.

      Beliau menafikan dakwaan pegawai kementerian telah mengatur pertemuan antara Maszlee dengan mahasiswa yang membuat bantahan.

      "Tiada apa-apa. Sebelum ini mereka kata akan tetapkan temu janji melalui panggilan telefon, tetapi menteri menolaknya.
      "Saya diberitahu oleh pegawainya yang Maszlee ada nombor telefon saya, tapi sehingga kini tiada sebarang panggilan (daripadanya)," katanya lagi.

      Selain Asheeq Ali, turut ditahan adalah pelajar UIAM Siti Nurizzah Tazali. Kedua-duanya dibebaskan pukul tujuh pagi tadi.

      Mereka mula mengadakan duduk bantah di Kementerian Pendidikan pada petang semalam.

      Delete
    8. Prestasi kabinet HARAPAN gambarkan kelemahan Dr M'
      Shamsul Anuar Nasarah | Diterbitkan 8 Sep 2018, 4:00 petang | Dikemaskini 8 Sep 2018, 4:13 petang

      A+ A-
      ULASAN | Bukan sahaja perdana menteri Malaysia tidak puas hati malah pelbagai pihak punya perasaan yang sama, malah jika penilaian prestasi kabinet kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) dibuat oleh rakyat sangat jelas ia memang mendukacitakan sekali.

      Hakikatnya, kenyataan atau komen perdana menteri terhadap menteri kabinetnya bukan sekali atau perkara baru kerana telah beberapa kali.

      Ini menggambarkan bahawa teguran atau komen itu sangat serius dan sepatutnya mestilah disusuli dengan tindakan oleh anggota kabinet HARAPAN sebagai respons untuk melakukan perubahan.

      Umpamanya isu pelantikan menteri pendidikan di UIAM, apabila perdana menteri sendiri membuat komen ini menunjukkan sesuatu yang tidak kena.

      Justeru itulah, saya nampak perubahan tidak dilakukan dan ini menampakkan kelemahan ketara kepada HARAPAN.

      Pada saya, kalau dikatakan bahawa mereka baru dan tiada pengalaman ia suatu yang tidak boleh diterima kerana sudah lebih empat bulan HARAPAN memerintah negara ini malah kerajaan didokong oleh kakitangan kerajaan yang berpengalaman.

      Kemudian, sangat tidak adil jika perdana menteri menyalahkan kakitangan kerajaan apabila berlaku kelemahan prestasi kerajaan.

      Apatah lagi jika mendakwa mereka terlalu taksub kepada BN yakni kerajaan terdahulu. Ini kerana sewaktu BN memerintah pun bukan semua kakitangan kerajaan menyokong BN jadi keadaan yang sama juga berlaku sebenarnya. Malah, prestasi kerajaan sangat baik.

      Pada saya, yang penting ialah pemimpin. Ini kerana kakitangan akan melaksanakan semua arahan jika pemimpin punyai wawasan, berwibawa, dan dihormati serta nilai positif yang lain.

      Namun jika semua nilai ini kurang ia akan menyebabkan prestasi yang diharapkan tidak tercapai. Inilah yang berlaku pada kerajaan HARAPAN.

      'Gambarkan kelemahan PM sendiri'

      Dari keadaan itulah, kita boleh menilai selain daripada pelbagai janji yang tidak tertunai. Persoalan yang boleh kita tanya kepada pimpinan HARAPAN ialah apa program baru yang lebih baik daripada kerajaan BN dibuat oleh HARAPAN baik dalam sektor pendidikan, sektor ekonomi, sektor pertanian dan sebagainya.

      Jawapannya ialah hampir tiada langsung perkara baru. Ini kerana apa yang dibuat sekarang hanya dari apa yang dibuat oleh kerajaan terdahulu malah kalau nampak baru pun hanyalah "tukar kulit " semata-mata.

      Pada saya tidak kiralah siapa mencadangkan barisan kabinetnya. Ini kerana perdana menteri bertanggungjawab terhadap kerja dan prestasi mereka apatah lagi beliau punyai kuasa mutlak melantik atau mengugurkan mereka.

      Jadi jika prestasi mereka mendukacitakan ia juga mengambarkan kelemahan perdana menteri sendiri.

      Selain itu, teguran perdana menteri itu juga mungkin adalah alasan beliau untuk meneruskan peranan Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) yang sepatutnya telah berakhir.

      Paling mendukacitakan ialah apabila rakyat yang menerima akibatnya. Kenaikan kos sara hidup ketika ini menekan rakyat. Usaha HARAPAN setakat ini tidak nampak jelas dan kurang berkesan.

      Malah rakyat dihidangkan dengan pelbagai perkara baru yang membebankan. Rakyat nampaknya sudah terpaksa menerima bebanan kehidupan berbanding ketika BN memerintah.

      DATUK SHAMSUL ANUAR NASARAH merupakan Ketua Penerangan Umno Malaysia.

      Delete
    9. Hukuman sebat syariah lebih ringan
      Diterbitkan 8 Sep 2018, 2:49 petang | Dikemaskini 8 Sep 2018, 2:50 petang

      A+ A-

      Pelaksanaan hukuman sebat mengikut syariah terhadap pasangan lesbian di Terengganu baru-baru ini adalah lebih ringan berbanding hukuman sebat dilakukan guru disiplin di sekolah, kata Menteri Besar Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.

      Menegaskan bahawa hukuman sebat mengikut syariah hanya bertujuan mendidik masyarakat tanpa mencederakan pesalah, beliau berkata ia tidak sepatutnya menimbulkan kekeliruan dan dianggap negatif.

      "Saya tidak pasti sama ada pihak yang tidak bersetuju dengan perkara ini tahu atau tidak bagaimana hukuman sebat itu dijalankan. Sepatutnya mereka mendapatkan maklumat yang tepat, baca dengan mata hati kaedah hukuman sebat dijalankan kerana realitinya ia tidak teruk seperti digambarkan.

      "Malah saya sendiri berbual dengan mereka yang hadir dan menyaksikan sendiri hukuman sebat itu di depan mata dan mereka katakan ia lebih ringan berbanding hukuman sebat di sekolah. Jangan samakan sebat syariah dengan sebat sivil kerana ia jauh berbeza…beratus kali beza dengan sebatan mahkamah sivil," katanya mengulas kritikan beberapa pihak berhubung hukuman itu.

      Pada 3 Sept lepas, pasangan lesbian berumur 22 dan 32 tahun itu dihukum sebat enam kali selepas didapati bersalah kerana cuba melakukan hubungan seks di dalam sebuah kereta di Dataran Arena Squre, Dungun, 1.50 tengah hari pada 8 April lalu, selain didenda RM3,300 atau empat bulan penjara, jika gagal menjelaskan denda.


      Mengulas lanjut, Ahmad Samsuri berkata hukuman sebat di Terengganu bukanlah pertama kali dilaksanakan kerana Pahang, Kelantan dan Sabah pernah melaksanakannya sebelum ini.

      "Hukuman dilaksanakan agensi kerajaan pusat, Jabatan Penjara... ada tatacaranya bukan secara hentam keromo sahaja.

      "Hukuman yang berlaku dalam tempoh lima minit pada hari tersebut telah menghantar satu perasaan takut, menimbulkan kegerunan ke hati masyarakat seluruh dunia bahawa mereka tidak boleh melakukan perkara songsang ini. Kita juga berdoa agar budaya ini tidak wujud lagi di Terengganu," katanya.

      - Bernama

      Delete
    10. PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERAL = SEKULAR = PLURAL = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia =

      Delete
    11. Binatang dalam laporan berikut bertabiat macam nate' yang pakai nama justice league, GENG NAJIB dll, bertabiat gengster, tak pedulikan kepentinga n orang lain, main terjah aje, langgar apa undang2 yang ada, termuk peraturan blogging -

      'Datuk Seri' discharged of assaulting one of three Rela members - 2 other charges remain

      KUALA LUMPUR: Liow Soon Hee, 30, who was slapped with four charges of assaulting and obstructing three Rela members in October last year, was granted a discharge not amounting to an acquittal on two of the charges by the Ampang Magistrate’s Court here yesterday.

      - one of the three victims in the case had withdrawn his police report against Liow, who claims to have a “Datuk Seri” title, shit.

      Norhashimah said the victim, Melvin Cheong Mun Khai, 22, withdrew his report after accepting Liow’s apology.

      The magistrate then allowed the lawyer’s application to grant a discharge not amounting to an acquittal to Liow on the two charges involving Cheong, but ordered for the charge of assaulting the two other victims to proceed to full trial.

      It was reported that the Rela men were assaulted after asking Liow to move his Toyota Vellfire, which was obstructing traffic.


      Delete


    12. ...ENTE GELI-GELI ANA PUNYA.....


      .....ANA PULAK GELI-GELI ENTE PUNYA...



      .....KITA TUKAR-TUKAR LAH.....

      Delete
    13. Cara Malaysia uruskan Equanimity turunkan nilainya, kata pemilik



      PETALING JAYA: Syarikat yang didaftarkan sebagai pemilik Equanimity memberi amaran tindakan Malaysia berkaitan kapal mewah itu menyebabkan nilainya turun, ketika mahkamah membenarkan 1MDB menjual kapal itu dalam usaha mendapatkan balik wang yang didakwa berkaitan dengan syarikat bermasalah itu.

      Equanimity (Cayman) Ltd berkata kapal itu, yang dianggarkan penyiasat Amerika Syarikat bernilai RM1 bilion, sekarang ini beroperasi menggunakan kuasa generator, yang menurut syarikat itu merosakkan kapal itu.

      “Malaysia melabuhkan kapal itu dalam persekitaran berbahaya di mana toksin seperti pencemaran air dan asap berdekatan merosakkannya,” kata syarikat yang didaftarkan di Kepulauan Cayman itu dalam kenyataan hari ini.

      “Oleh kerana Malaysia nampaknya tidak ada, atau tidak mahu membelanjakan, wang untuk menjaga kapal itu dengan baik sementara ia disiapkan untuk penjualan memaksimumkan nilai, Malaysia sebaliknya mencadangkan jualan murah, di mana kapal itu akan dijual pada harga lebih rendah daripada nilai sebenar.”

      Equanimity dikaitkan dengan ahli perniagaan Low Taek Jho, yang mengelak daripada pihak berkuasa Malaysia dan negara-negara lain, dan dituduh menggunakan dana 1MDB untuk memperoleh kapal itu.

      Low masih melawan dan berulang kali mengecam rampasan kapal itu sebagai “menyalahi undang-undang” dan berikrar tidak menyerah diri kepada pihak berkuasa Malaysia kerana katanya dia tidak akan dapat perbicaraan yang adil.

      Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengumumkan perintah ex-parte susulan permohonan kepada 1MDB Global Investments LTd, 1MDB Energy Holdings LTD, 1MDB dan kerajaan Malaysia.

      Peguam 1MDB berkata jualan harus dimuktamadkan segera kerana kos tinggi menjaga kapal itu, yang dilabuhkan di Pelabuhan Klang sejak awal bulan ini.

      Mereka juga bimbang sebarang penangguhan akan menyebabkan nilai kapal itu menyusut, dan merancang untuk menyelesaikan jualan itu pada hujung tahun ini melalui tender awam.

      Equanimity (Cayman) Ltd bagaimanapun berkata langkah itu “mencabul proses duluan dan komiti perundangan antarabangsa”.

      “Tindakan salah ini akan menyebabkan kerumitan ke atas pemilikan Equanimity yang akan mengambil masa bertahun untuk diselesaikan di beberapa mahkamah di serat dunia,” katanya.

      Syarikat itu berkata pihaknya tidak tahu tentang prosiding mahkamah hari ini kerana ia tidak menerima sebarang notis berkaitan permohonan oleh 1MDB.

      “Walaupun kami pemilik kapal itu, Equanimity (Cayman) Ltd belum menerima sebarang notis sah berkenaan sebarang pemfailan berkenaan Sale Pendente Lite, atau sebarang notis berkenaan pendengaran mahkamah dala perkara ini,” katanya.

      Syarikat itu menegaskan pendirian oleh Low mengatakan rampasan kapal itu di Malaysia menyalahi perintah mahkamah di AS yang melantik kerajaan AS sebagai penjaganya.

      “Tindakan unilateral oleh Malaysia ketika ada permohonan mahkamah di AS menghina kedaulatan undang-undang antarabangsa,” katanya.


      : Ini macam cerita nak jual lembu yang kena langgar, siapa nak beli agaknya. Entah siapa tuannya. Tuan lembu tak nak mengaku pasal kalau mengaku kena saman....

      Delete
    14. Terima Kasih PH hadiah kemerdekaan ke-61 di bawah pemerintahan MahaQorun



      Hari ini kita sambut kemerdekaan dengan gembira. Esok kita boleh menangis puas-puas kerana bukan sahaja SST 10% kita kena. Kita kena pula cukai perkhidmatan 6% akan menjadikan 16%.

      Jangan sedih Lim Guan Eng kata harga barang turun, Tony Pua antara yang paling tinggi mendapat sokongan rakyat dengan majoriti 100k pun kata harga barang akan turun.

      Apa bodoh kita nak percaya kepada Abdul Hadi Awang. Dia tu boleh mengajar agama sahaja. Mana tahu politik dan ekonomi.

      Orang kapir yang baik lebih afdhal di sokong daripada orang Islam yang fasik kata ulama parti AMANAH dan IKRAM. apa kita nak susah.

      Tahniah sekali lagi


      : Politik ini boleh membodohkan orang yang cerdik, boleh kencing kepada rakyat yang bodoh....

      Delete
    15. Anwar dan Rafizi membisu dalam isu Petron



      20 tahun rakyat menderita bersama Anwar Ibrahim dalam perjuangan Refoirmasi daripada pemerintahan kuku besi dan diktator Mahathir Mohamad. Akhirnya pemerintahan ini diwarisi anak didik Mahathir menjadi kleptokasi sama dengan gurunya si Najib Razak.

      Dengan janji-janji bahawa Malaysia akan bebas daripada kronisme, neptokrasi dan kleptokrasi rakyat menumbang kerajaan BN dengan harapan cahaya sinar baharu dalam kerajaan baharu menjelang 2020.

      Hanya 3 hari daripada 100 hari janji itu nampak sinar, akhirnya malap dan terus malap. Rakyat tertipu dengan janji-janji manis, bulan dan bintang oleh PAKATAN HARAPAN. Istilah kini rakyat KENA KENCING.

      Anwar Ibrahim dan PKR idola dan simbol reformasi sudah menjadi parti yang berebut kuasa. Perbabahalan antara pimpinan PKR tidak dapat diselindungi lagi. Malah media massa menjadi saluran hentam menghentam, buruk memburuk antara satu sama lain. Benar kata-kata yang mereka semua asal daripada UMNO bila dapat kuasa dan kekayaan perangai UMNO menjelma semula, itu sifat semula jadi PKR.

      Anwar Ibrahim lebih utama matlamatnya nak menjadi Perdana Menteri lebih daripada yang lain. Apa yang Mahathir buat mereka tonton sahaja demi nak jaga jawatan bakal diwarisi.

      Anwar tidak lagi berani untuk membela nasib rakyat yang dianiaya seperti sebelum ini. Suaranya sudah tidak ada lagi. Dia bisu, buta dan tuli dengan penyelewengan Mahathir.

      Semua salah laku dan rasuah yang dilakukan Dr Mahathir dilindungi oleh Anwar kerana beliau takut jawatan perdana menteri beliau akan hilang.

      Semua orang tahu Petronas dan Shell masih lagi merupakan pembekal minyak petrol dan diesel semenjak 1997 untuk kegunaan kenderaan kerajaan tapi Kabinet kerajaan Pakatan Harapan (PH) “gila dan korup” kerana membiarkan Mahathir sesuka hati. Mereka juga buta, bisu dan tuli.

      Parti yang kononnya menjulang Islam Progresif Amanah pun sama, hanya menjadi PASU BUNGA dalam PH. Bila dah dapat jawatan sibuk dengan kekayataan dan jawatan untuk pimpinan mereka. Kalau tak dapat mereka memperjuangkan Husam Musa, Wan Rahim semua dah dapat. Matlamat mereka hampir tercapai. Dulu berada dalam PAS apa dapat. Lebih baik buat Islam Liberal, janji kjawatan dapat.


      Tak kan lah mereka tak tahu, Mirzan tu anak Dr Mahathir? Jadi keseluruhan barisan Kabinet ini stupid.

      SemutApi @ FireAnt
      http://semutapi-fireants.blogspot.com/

      : Rupanya 100 hari untuk mereka benar-benar mengikut apa yang BN buat sebelum ini, rompak harta rakyat....

      Delete
    16. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    17. Tonggeng..tonggeng...

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak - aper ker hal tebiatnyer, haaaa....?? Kami juga apa peduli kalau nenek kamu terberanak dalam keretapi ecrl, bongok......!!

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    18. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    19. Tiada tamadun tanpa seni budaya, kata Dr M

      Tanpa nilai seni budaya tersendiri, tidak ada negara boleh mengaku sudah menjadi sebuah negara bertamadun, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Menurut beliau, melalui seni itulah ketinggian sesebuah negara diukur nilai ketamadunnya.

      “Walaupun kita berhasrat untuk mencapai Wawasan 2020, berpendapatan sehingga beribu-ribu dolar tetapi tanpa seni tersendiri kita tidak boleh mendakwa kita sudah bertamadun,” katanya ketika berucap merasmikan sambutan ulang tahun ke-60 Balai Seni Negara malam ini.

      Hadir bersama, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya Mohamaddin Ketapi, serta tetamu kehormat dalam dan luar negara serta pemain industri seni dan pelancongan.

      Perdana Menteri berkata, nilai ketamadunan dapat dipertingkat dengan menambah baik seni dalam komuniti atau sesuatu kaum dan bangsa.

      Kata beliau, kepelbagaian kaum di Malaysia misalnya membuatkan negara ini mempunyai kesenian yang lebih unik berbanding negara lain.

      “Sebab itu dalam satu tamadun kita perlu tingkatkan prestasi dan tahap seni dalam masyarakat kita. Malaysia ini bertuah kerana kita mempunyai penduduk berbilang suku kaum, masing-masing mempunyai kesenian mereka tersendiri

      “Dengan itu kita dapat lihat seni melalui bukan saja satu tetapi tiga kaum besar dan suku kaum lain termasuk orang asli di Malaysia.

      “Orang asli dapat lihat kecantikan alam, bahkan mereka dapat lihat apa berlaku dalam mimpi dan tunjuk kepada kita dengan ukiran tertentu,” katanya.

      Mengulas lanjut, Dr Mahathir berkata seni adalah satu cara bagi memperlihatkan kecantikan alam sekeliling.


      Kata beliau, dengan adanya para pelukis misalnya, masyarakat akan lebih menghargai dan mudah menghayati seni.

      “Ahli seni terutama para pelukis dapat melihat betapa cantik alam sekeliling kerana mereka nampak sesuatu itu lebih cantik daripada mata kita,” katanya.

      Sementara itu Mohamaddin berkata, Balai Seni Negara menjadi antara lokasi tarikan pelancong, tempat itu dikunjungi lebih 737,000 pelawat dari dalam dan luar negara sejak 2015 hingga Jun lalu.

      “Hasil jualan karya terdapat di Balai Seni Negara mencecah lebih RM38 juta dalam tempoh sama,” katanya.

      Delete
    20. Felcra fail saman fitnah pada Sim, Roketkini
      Diterbitkan 9 Ogs 2018, 4:50 petang | Dikemaskini 9 Ogs 2018, 4:53 petang

      A+ A-
      Felcra Bhd memfailkan saman fitnah ke atas Timbalan Menteri Belia dan Sukan Steven Sim dan editor portal DAP, Roketkini yang tidak dinamakan.

      Saman berkenaan berhubung artikel yang disiarkan pada 12 Mac bertajuk "Peserta Felcra rugi RM600 juta setahun akibat urus niaga haram?".

      Saman itu difailkan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur oleh Omar Ismail Hazman & Co pada 6 Jun.


      Berdasarkan kenyataan dakwaan, Felcra menyifatkan artikel berkenaan sebagai fitnah dan salah kerana menggambarkan Felcra terlibat dalam perdagangan haram dengan pihak ketiga sehingga menyebabkan kerugian serta melanggar jualan perahan minyak sawit dengan mengenakan kadar yang lebih rendah daripada kadar minimum.

      Selain itu, Felcra juga mendakwa bahawa artikel berkenaan memberi gambaran bahawa Felcra tidak boleh dipercayai dan tidak bertanggungjawab serta meraih keuntungan daripada peserta Felcra yang menyebabkan kerugian RM600 juta.

      Tambah Felcra, artikel itu yang memetik Sim merosakkan reputasi syarikat mereka, serta disiarkan tanpa fakta yang kukuh sehingga menyebabkan kekeliruan

      Delete
    21. Pakatan Harapan Sebelum Memerintah...



      Aku ingat lagi masa setahun sebelum PRU14. Aku mula minat dengar ceramah khasnya dari Pakatan Harapan. Pantang dengar ada ceramah mesti aku datang. Dalam semua ceramah aku pergi, mesti ada 4 isu dari dulu lagi yang wajib deme sebut dan maki hamun Umno. Bila deme maki hamun tu yang memang nampak betui-betui berat isu tu. Banyak lagi isu lain, tapi aku nk sebut 4 isu ini sebab 4 isu ini deme serang Umno gile babi punya smpai Umno tak dan nak tepis dan kalah teruk.

      Isu 1, Minyak Mahal
      Kung kang kung kang maki Umno. Deme cakap, " hari ni kita bentuk kerajaan, esok kita turun harga minyak, kita ada kuasa, kita boleh buat. Sape cakap tak boleh buat? negara kita kaya, negara kita pengeluar minyak, kita yang jual minyak kat org". Bersorak la penonton sekali dengan aku.

      Isu 2, Tol
      Kung kang kung kang maki Umno. Deme cakap, “kalau kita perintah kerajaan kita akan hapuskan tol atau kita akan kurangkan harga tol lebih separuh. Negara kita antara negara yang tol paling banyak.” Bertepuk tangan penonton sekali dengan aku.

      Isu 3, Getah Murah.
      Kung kang kung kang maki Umno. Deme cakap, "kalau kita perintah, kita akan naikkan harga getah dan tetapkan harga getah. Getah sekarang murah sgt, 1kg getah tak boleh nak beli 1kg gula.” Besorak pakcik makcik kampung ni sekali dengan aku.

      Isu 4, GST
      Kung kang kung kang maki Umno. Deme cakap, “rakyat dizalimi oleh Umno sampai anak baru beranak pun dah kena cukai GST. Bukan itu saja malah orang mati pun kena GST, itulah namanya cukai haramjadah yang di buat oleh kerajaan Umno haramjadah.”
      "Jangan susah hati tuan-tuan dan puan-puan, pangkah Pakatan hari ni menang, esok tak dak dah gst". Gegak gempita satu kampung.

      Bila dah memerintah dan berkuasa baru lah terhegeh-hegeh nak kaji. Minyak mahal sebab itu ini la. Toll tetap kutip macam biasa juga dan tak bolih hapus kerana mcm2 hal kena semak. Dan macam2 kena semak dan tak bolih terburu buru.Tun M kata janji menifesto ph bukan kitab jadi tak tunai tak berdosa.


      : Pakatan Harapan sangat Hancing....

      Delete
    22. Wak kojola kengkang kepala mancis dah jadi bini john.

      Delete
    23. Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas terkandas kojol macam kojolla.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    24. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete

    25. Rasmi: HARAPAN pertahan Seri Setia

      PRK SERI SETIA | Calon pakatan Harapan (HARAPAN) Halimey Abu Bakar berjaya mempertahankan kerusi Seri Setia dengan majoriti 4,027 undi.

      Halimey mendapat 13,725 undi, sementara calon PAS Dr Halimah Ali meraih 9,689 undi.

      Dengan peratusan keluar mengundi yang rendah, kemenangan majoriti dilihat bukan kayu ukur yang baik bagi Seri Setia dan Balakong.

      Kayu ukur yang dilihat lebih sesuai adalah dengan membandingkan perkadaran undi PRK ini dengan keputusan PRU lalu.

      SPR sebelum ini mengumumkan jumlah keluar mengundi adalah 44 peratus.


      Delete
  2. ".......Ana tunggu kehadiran ante. Ana xsabor2 nk peluk rapat2 org umno ni.... Skrg ni parti ana sorang, parti ante sorang, elok le keejsama - kata hj Hadi
    "....ana pun nk berkawan dgn Mca dn Mic....ana rasa isu RUU355 ditangguhkn demi kesejahteraan pembangkang ....kata Takiyudin SU Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENYAMUN BELASAH PEROMPAK


      Lantik Petron timbul konflik kepentingan: Najib
      JANATUL FIRDAUS YAACOB 31 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.6K
      Datuk Seri Najib Tun Razak
      Datuk Seri Najib Tun Razak
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR – Pelantikan Petron Fuel International Sdn Bhd (Petron) sebagai salah satu pembekal rasmi bahan api untuk kegunaan kerajaan dijangka akan menimbulkan konflik kepentingan memandangkan syarikat itu terkait anak Perdana Menteri, Mirzan Mahathir.

      Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan kerajaan itu akan membenih persepsi negatif di minda rakyat Malaysia.


      “Itu (persepsi) yang berlegar di minda ramai rakyat Malaysia hari ini.

      “Sudah tentu timbul soal pemilik Petron yang boleh menjadi konflik dari segi keputusan dari sudut moral,” katanya ketika ditemui media di Taman Botani Perdana dalam program berkelah bersama Datuk Seri Najib sempena merdeka ke-61, di sini, hari ini.

      Najib yang juga bekas menteri kewangan berkata, ramai yang berpendapat lebih wajar Petronas sahaja yang jadi pengedar minyak kepada kenderaan rasmi kerajaan sebab Petronas milik negara dan rakyat Malaysia.

      “Petronas merupakan syarikat milik negara dan rakyat Malaysia. Jadi akan timbul persoalan mengapa Petronas dibenarkan diganggu gugat sumber pendapatannya melalui perbelanjaan Kerajaan tidak lain tidak bukan oleh Kerajaan Malaysia sendiri.

      “Petronas mempunyai stesen di hampir semua kawasan di Malaysia dan sudah tentu bersama dengan Shell, merupakan kombinasi yang memadai untuk kenderaan kerajaan Malaysia.

      “Jika alasannya adalah untuk kemudahan, mengapa Caltex dan BHP diketepikan sedangkan mereka mempunyai bilangan stesen yang hampir sama dengan Petron? Soalnya.

      Najib yakin ramai yang berpendapat lebih wajar Petronas yang menjadi pengedar tunggal kepada kenderaan rasmi kerajaan kerana Petronas milik negara dan rakyat Malaysia.

      "Bahkan Petronas merupakan sebuah syarikat yang sudah menjadi kebangsaan negara jadi akan timbul persoalan mengapa syarikat yang berjaya di peringkat antarabangsa lebih kepada 40 negara,” tambahnya.

      Semalam, Kementerian Kewangan menjelaskan pelantikan Petron bukanlah sebagai pembekal tunggal minyak petrol dan diesel kenderaan kerajaan.

      Menurut kementerian itu, selain Petron, syarikat minyak Petroliam Nasional Bhd (Petronas) dan Shell Malaysia masih lagi merupakan pembekal bahan api itu sejak 1997.

      “Pelantikan ini dibuat secara pentadbiran kerana ia adalah berkaitan dengan urusan operasi dan tidak melibatkan sebarang implikasi kewangan kepada Kerajaan.

      “Melalui kelulusan ini, kerajaan memperoleh lebih banyak pilihan di antara Petronas, Shell dan Petron dan dapat membuka peluang serta persaingan yang sihat di kalangan pembekal minyak petrol dan diesel,”katanya.

      Bagaimanapun, isu yang timbul ialah Petron telah mengesahkan Mirzan ialah ahli lembaga syarikat induknya Petron Corporation Filipina. Beliau dipilih sebagai pengarah Petron Corporation pada 13 Ogos 2010 dan memegang 1,000 saham.

      Di bawah undang-undang kecil syarikat, seseorang itu harus menjadi pemegang saham untuk layak sebagai pengarah.

      Delete
    2. GST, Pakatan Harapan buat kesilapan besar kata bos Mydin



      Kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) membuat kesilapan besar apabila ingin melaksanakan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) kembali bagi menggantikan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).
      Pengarah Urusan Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin, berkata secara praktikal GST lebih efisien.

      Malah katanya jika isu ketirisan yang menjadi masalah besar, Ameer berkata pelaksanaan SST lebih banyak membuka ruang untuk itu berbanding GST.

      Sebagai seorang ahli perniagaan, Ameer turut berpendapat, langkah betul yang perlu diambil kerajaan HARAPAN bukanlah menggantikan GST sebaliknya menurunkan kadar yang ditetapkan.

      "Misalnya rendahkan kepada dua atau tiga peratus berbanding enam peratus," katanya.

      Bagaimanapun, beliau percaya perkara berkenaan tidak akan berlaku memandangkan HARAPAN sebelum ini telah pun berjanji kepada rakyat untuk menghapuskan GST.

      "Saya rasa kerajaan akan membuat kesilapan besar dalam dunia. (Laksanakan SST) ini kesilapan, ini ego, sebab mereka ini orang politik.

      "Mereka dah buat janji dan kena tepati janji, kalau tidak rakyat marah pula. Saya rasa itu masalahnya," kata Ameer dalam temu bual eksklusif dengan Malaysiakini baru-baru ini.

      Ketirisan boleh dielak

      Menurut beliau kerajaan HARAPAN menekankan azam mereka tidak mahu membebankan rakyat ketika kutipan GST sebelum ini ialah sebanyak RM44 bilion.

      Justeru katanya mereka akan melaksanakan SST namun itu nanti akan membuat hasil kutipan kerajaan menurun kepada kira-kira RM22 bilion saja.

      Dalam keadaan begitu katanya cara yang betul ialah mengurangkan kadar GST daripada enam kepada tiga peratus.

      "Peniaga pun tak perlu susah dan tak perlu ubah apa-apa sistem yang sebelum ini dah dibelanjakan.
      "Dan yang paling mustahak, ia tak ada ketirisan," katanya.

      Beliau berkata demikian sebagai mengulas soalan sama ada GST atau SST yang memberi kebaikan kepada rakyat.

      Kerajaan HARAPAN berhasrat untuk melaksanakan SST bermula pada 1 September depan. Ia sebagai menunaikan salah satu antara janji gabungan itu dalam 100 hari pertama mereka berkuasa.

      Ekoran pelaksanaan SST, Jabatan Kastam Diraja Malaysia menjangkakan kira-kira 6,400 jenis barangan akan dikenakan SST berbanding 11,197 barangan yang dikenakan GST sebelum ini.

      Terdapat 470,000 syarikat pengeluar yang berdaftar dengan sistem MyGST dan kira-kira 70,000 daripada jumlah itu akan dipindahkan ke dalam sistem MySST secara berperingkat.

      Menteri Kewangan Lim Guan Eng mengatakan, SST akan dikenakan ke atas barang-barang yang lebih sedikit berbanding GST - khususnya 38 peratus barangan yang membentuk "bakul barangan" indeks harga pengguna (CPI) berbanding GST yang lebih 60 peratus.

      Delete
    3. PH SELECTIVE PROSECUTION


      Jabatan Peguam Negara perlu fail rayuan kes Guan Eng
      MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI 4 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore202
      Reezal Merican Naina Merican
      Reezal Merican
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Jabatan Peguam Negara, khususnya Peguam Negara Tommy Thomas, disarankan agar segera membuat rayuan di atas keputusan yang melibatkan kes berprofil tinggi di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang semalam.

      Menurut Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, adalah sesuatu yang mendukacitakan apabila seorang Peguam Negara yang mempunyai karisma dan wibawa yang dikatakan luar biasa dicemarkan dengan keputusan mahkamah yang cukup mengecewakan seperti ini.


      Jelasnya dalam isu ini, Jabatan Peguam Negara mempunyai tanggungjawab moral yang cukup penting dan besar untuk memastikan kes yang melibatkan individu berprofil tinggi diadili sebaiknya di dalam mahkamah yang terbuka dan adil.

      "Kenyataan Jabatan Peguam Negara yang menggunakan alasan kelemahan prosedur dan kemunculan “bukti baru” ini perlu diperjelaskan dengan lebih tuntas kepada rakyat.

      "Kita khuatir dan bimbang, perkembangan terbaru ini hanya merosakkan imej dan kewibawaan Jabatan Peguam Negara," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng bebas tuduhan rasuah]

      Beliau berkata demikian merujuk isu pembebasan Menteri Kewangan Lim Guan Eng, yang juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, dan ahli perniagaan Phang Li Koon yang dibebaskan atas pertuduhan rasuah berhubung pembelian sebuah banglo di bawah nilai pasaran.

      Mengulas lanjut, Reezal berkata , rakyat secara umumnya sudah mula membuat perbandingan kes terbaru ini dengan apa yang berlaku kepada bekas Menteri Besar Selangor (Datuk Seri Khir Toyo).

      "Walaupun kita sedar, fakta dan asas kedua-dua kes adalah berbeza dan tidak sama; namun prinsip asasnya masih serupa dan wajar diambil kira. Isu kedudukan, kepentingan peribadi dan sebagainya mewajarkan kes melibatkan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang ini dibicarakan semula di mahkamah," katanya.

      Tegasnya, kita tidak mahu imej Jabatan Peguam Negara, mahupun Peguam Negara yang baru dirosakkan dengan keputusan ini.

      "Peguam Negara dilantik dalam keadaan cukup terhormat , malahan berjanji untuk bersikap adil dan komited kepada usaha mengutamakan prinsip keluhuran undang-undang. Rule of law, seharusnya tidak bersikap selektif dan berselindung di sebalik kelemahan prosedur perundangan," katanya.

      Tegasnya, apa yang berlaku ini seakan-akan tidak selari dengan idealisme ‘Malaysia Baru’ yang sering diagung-agungkan oleh pihak tertentu.

      Jelasnya, ‘Malaysia Baru’ seharusnya meletakkan kes ini sebagai keutamaan dan prioriti dalam mengembalikan kewibawaan dan integriti kepada sistem perundangan negara.

      "Hakikatnya, majoriti rakyat memberikan reaksi yang cukup negatif kepada perkembangan berkait kes terbaru ini. Jabatan Peguam Negara tidak boleh memulakan usaha mengembalikan wibawa sistem perundangan dengan “langkah kiri” seperti ini," katanya.

      Delete
    4. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    5. Tonggeng..tonggeng...

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak - aper ker hal tebiatnyer, haaaa....?? Kami juga apa peduli kalau nenek kamu terberanak dalam keretapi ecrl, bongok......!!

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    6. Tonggeng..tonggeng...

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak - aper ker hal tebiatnyer, haaaa....?? Kami juga apa peduli kalau nenek kamu terberanak dalam keretapi ecrl, bongok......!!

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    7. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    8. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    9. ajak orang muda 'bantai' HARAPAN
      Kow Gah Chie | Diterbitkan 8 Ogs 2018, 3:45 petang | Dikemaskini 8 Ogs 2018, 3:51 petang

      A+ A-
      PARLIMEN | Datuk Seri Ahmad Maslan berkata pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) nanti akan memberi kesan kepada golongan muda yang menggunakan perkhidmatan telefon prabayar.

      Anggota parlimen Pontian itu menjelaskan apabila SST dilaksanakan nanti mereka terpaksa membayar harga lebih tinggi untuk menambah nilai bagi meneruskan perkhidmatan telefon masing-masing.

      "Bersedialah... bersedialah kad-kad prabayar itu akan naik harga kerana ada 6 peratus cukai perkhidmatan.

      "Sekarang (harga tidak naik sebab) sifar peratus GST (cukai barangan dan perkhidmatan).

      "Lepas ni tentu harga menjadi lebih mahal, dan mengamuklah..." katanya.

      Justeru Ahmad mengajar golongan muda terbabit membantu pembangkang uuntuk menyerang kerajaan sebagai kesan daripada beban yang mereka tanggung.

      "Tolonglah bantu kami, menggunakan media sosial, bantai pihak Pakatan Harapan ini," katanya.

      Tempat orang kaya

      Ahmad berkata demikian semasa berbahas Rang Undang-undang SST di hari ini.

      Untuk rekod kerajaan dulu juga dikritik semasa GST dilaksanakan ke atas perkhidmatan prabayar pada 2015.

      Bagaimanapun pengendali telekomunikasi diarah menyerap cukai berkenaan dan mengembalikan harga jualan tambah nilai itu kepada paras sebelum GST.

      Baca Ahmad rela tak dapat like dan share

      Dalam ucapan sama Ahmad meminta kerajaan SST dikenakan lebih tinggi bagi pusat-pusat hiburan, atau lebih baik kalau ditutup terus.

      Tambahan pula katanya tempat-tempat sebegitu hanya dikunjungi oleh orang kaya-kaya.

      Katanya langkah itu perlu diambil supaya ia membebankan orang ramai untuk mengunjunginya.

      "Kasino, loteri, perjudian, pertaruhan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak 6 peratus. Kenapa hanya 6 peratus sedangkan ia boleh dikenakan lebih daripada itu.

      "Tempat-tempat pertaruhan dan perjudian ini, saya cadang dikenakan 20 peratus supaya orang tak pergi di tempat itu.

      "Kalau boleh, tutup terus kasino, permainan loteri, mesin perjudian dan seumpamanya ini," katanya.

      Delete
    10. Reputasi Selangor terjejas dakwaan kronisme, kata MP PKR



      Pemimpin kanan PKR mendesak kepimpinan di Selangor menyiasat dakwaan kronisme dan nepotisme di dalam parti kerana ia berpotensi untuk menjejaskan reputasi kerajaan negeri.

      MP Sungai Petani Datuk Johari Abdul berkata walaupun beliau tiada maklumat mengenai dakwaan yang dibuat pemimpin AMK Selangor yang meletak jawatan daripada parti itu, namun terdapat asas bagi kepimpinan negeri untuk menyiasat perkara berkenaan.

      "Saya tidak ada maklumat tapi mengikut apa yang mereka kata, saya harap kerajaan Selangor siasat sebab tuduhan disebut agak serious.

      "Ia melibatkan bukan sahaja masalah imej tapi mungkin juga salah laku kewangan dan sebagainya," kata Johari kepada pemberita selepas suatu majlis di Ampang yang mengumumkan pasukan Rafizi Ramli dalam pemilihan PKR akan datang ini.

      Johari berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai peletakan jawatan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor Syed Badli Shah Syed Osman dan Ketua AMK Sabak Bernam Abdul Mutalib Ahmad kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan kepimpinan negeri.

      Semalam, Mutalib, menyatakan kekesalan kerana mendakwa tiada seorang pun belia dari Sabak Bernam dilantik sebagai ahli majlis tempatan dan mendakwa "taktik kotor dan kronisme telah menjadi kanser di parti" dan oleh itu memutuskan untuk meletak jawatan daripada PKR.

      Terdahulu semasa majlis itu, Johari diumumkan Rafizi sebagai pesaing untuk jawatan naib presiden PKR.


      : UMNO dan PKR ni spesis sama lahir daripada ibu yang sama....

      Delete
    11. Badan pemikir Ideas beri amaran kuasa tak seimbang dengan Dr Mahathir dalam Khazanah



      PETALING JAYA: Sebuah badan pemikir menyuarakan keraguan berhubung keputusan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempengerusikan dana kekayaan negara, Khazanah Nasional Berhad.

      Penyelaras Unit Demokrasi dan Tadbir Urus di Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas), Aira Azhari berkata, kuasa “besar” perdana menteri mungkin menyebabkan ahli lembaga pengarah tidak berani membantah keputusan penting yang dibuatnya.

      “Wujud ketidakseimbangan kuasa dengan adanya perdana menteri. Sebagai alternatif, mungkin seorang penjawat awam seperti wakil dari Jabatan Perdana Menteri boleh berada dalam lembaga pengarah.”

      Semalam, Dr Mahathir mempertahankan pelantikannya sebagai pengerusi Khazanah dengan berkata, ia adalah tanggungjawabnya untuk mengembalikan dana kekayaan negara itu kembali ke landasan betul.

      Tetapi, Aira berkata, semak dan imbang Parlimen untuk badan seperti Khazanah akan memastikan ketelusan dan akauntabiliti di tahap tinggi.

      Beliau memberi contoh dana pencen kerajaan Norway yang dikenali sebagai “Dana Minyak” dan diuruskan Kementerian Kewangan yang perlu bertanggungjawab kepada Parlimen Norway.

      “Di bawah Dana Minyak, semua orang boleh melihat dan meneliti setiap pelaburannya di laman webnya.

      “Semuanya didedahkan, seperti mandat yang diberikan selaku dana untuk kepentingan rakyat Norway. Malaysia patut cuba mencontohinya.”

      Pensyarah Universiti Malaya, Prof Edmund Terence Gomez bagaimanapun berkata, kebiasaannya, menteri kewangan dan perdana menteri perlu menganggotai lembaga pengarah Khazanah.

      Pakar mengenai politik dan korporat Malaysia itu menyifatkan pelantikan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Azmin Ali sebagai ahli lembaga pengarah adalah janggal, tetapi “tidak salah sama sekali” kerana Khazanah berurusan dengan perkara berkaitan ekonomi.

      Katanya, Khazanah boleh dikeluarkan daripada Menteri Kewangan Diperbadankan dan diletakkan dalam kementerian lain.

      “Ketika ini, Khazanah masih di bawah Menteri Kewangan Diperbadankan. Jika menteri kewangan tidak berada dalam lembaga pengarah Khazanah, kemungkinan besar beliau tidak tahu apa yang dilakukan lembaga pengarah Khazanah.”

      Sebelum ini, Gomez membantah ahli politik mengetuai badan berkanun dan yarikat berkaitan kerajaan (GLC), kecuali mereka berbuat demikian dalam kapasiti menteri atau kerajaan.

      Centre for a Better Tommorrow (Cenbet) berkata, walaupun ahli lembaga pengarah Khazanah yang baru adalah “orang berkaliber”, mereka tidak sepatutnya terdiri daripada ahli politik atau Kabinet kerana mereka akan terdedah kepada liabiliti yang boleh ditangani pemimpin korporat dengan cara lebih baik.

      Delete
    12. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete

    13. KOMEN2 BERIKUT HA NYA UNTUK NATE' YANG PAKAI BANYAK NAMA, ASYIK MENGKOPIPES ITU:

      PRK Setia -

      Mizan Dahari

      Tahniah kepada PAKATAN HARAPAN diatas kemenangan di prk seri setia ini..

      PAS lepas ini memangan cakap yang mereka sebenarnya telah memenangi PRK seri setia ini sebab peratusan keluar mengundi sangat rendah disebabkan rakyat sudah tidak percaya dgn pakatan harapan..ha5..

      tengok sajalah nanti..lucu juga aku tengok dgn pas,bn dan mca..apa lagilah alasan PAS ,BN dan MCA kali ini ya?.

      Delete
    14. Pulau Pinang Promosi LGBT Di George Town Festival



      MALAYSIA baharu yang disebut-sebut lahir selepas 9 Mei ini telah menonjolkan macam-macam penyelewengan akhlak dan agama.

      Terbaru di Pulau Pinang, sebuah pesta dikenali George Town Festival diadakan sepanjang bulan Ogos ini hingga awal September.

      Festival tahunan ini akan menjadi program yang diadakan selari dengan bulan kemerdekaan, dan akan mengadakan sambutan merdeka mereka sendiri.

      Sambutan merdeka mereka tentulah mengangkat versi alternatif sejarah, seperti mempromosi komunis.

      Dikatakan pesta ini meraikan kebudayaan dan warisan George Town, Pulau Pinang di samping budaya tempatan yang lain.

      Tetapi ia sudah jadi acara besar-besaran mempromosi agenda liberal puak Pakatan Harapan yang dikuasai DAP.

      Termasuk yang dipromosikan ialah budaya songsang LGBT, dengan tokoh-tokoh mereka terpampang mempromosikan kegiatan mereka.

      Acara disokong kerajaan negeri Pulau Pinang ini mengiktiraf golongan LGBT ini melalui festival yang menjadi program pelancongan negeri ini.

      Nama-nama seperti Siti Kasim yang bekerja keras memperjuangkan ajaran pelik, Nisha Ayub yang mendapat anugerah dari kerajaan Amerika Syarikat, Pang Khee Teik penggerak program LGBT Seksualiti Merdeka dan aktif dalam menuntut hak LGBT antara yang ditonjolkan.







      Jelas bahawa ini hanya boleh berlaku di bawah pemerintahan PH yang menyebar ajaran liberal kepada masyarakat.

      Kalau dulu mereka masih menyorok menjalankan program, bawah “Malaysia baharu” mereka boleh mengadakan program terbuka yang disokong kerajaan negeri. – MYNEWSHUB.TV

      : Memang bukan Islam akan buat perkara yang merosakkan, tapi malangnya apa 'haramjadah' yang pimpinan Islam dlm PH jadi tunggul aje....

      Delete
  3. Ana, anta = unta.

    Gamak nya depa fikir pakai bahasa Arab tuh dapat pahla.

    Nacam nacam, kata budak2 kecik.

    Dah tua baka, fikiran masih budak kecik.

    Padan lah yang satu lingkup, yang satu lagi terus mereket di Pru14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BR1M bukan sahaja untuk orang tak bekerja, tapi orang yang bekerja tapi tak mampu hidup pada negara yang kos sara hidup tinggi. Br1m juga untuk orang kurang upaya, takkan Mahathir dan PH bodoh nak faham....

      Delete
    2. Cara SPRM menggunakan media dalam siasatan tidak profesional



      Kenyataan Media Peguam kepada Dato Hasanah Abdul Hamid, Mantan Ketua Pengarah Bahagian Penyelidikan JPM.

      1. Ketika di mahkamah semalam, semasa pendengaran permohonan reman oleh SPRM terhadap anakguam kami, kami telah di nafikan untuk memperolehi sebarang maklumat berkaitan penyiasatan SPRM ke atas anakguam kami atas alasan kononnya jika di bekalkan maklumat tersebut kepada kami, ianya akan mengganggu proses siasatan dan mungkin akan menyebabkan gangguan kepada saksi2 lain atau menyebabkan apa2 bukti kes di hapuskan.

      2. Kami memahami “alasan” yang di berikan oleh Pegawai Penyiasat SPRM berkenaan dan menghormatinya.

      3. Namun pada hari ini, kami di kejutkan dengan pengumuman demi pengumuman yang di buat oleh SPRM kepada media iaitu berkaitan rampasan duit USD6.3 juta yang di katakan dari sumber timur tengah melalui anakguam kami.

      4. Kami terkejut dengan “pendedahan maklumat siasatan” oleh SPRM sendiri kepada pihak media dan berita ini di sensasikan media sehingga memprejudiskan hak anakguam kami untuk membela diri.

      5. Bukankah pendedahan melalui media ini akan menjejaskan siasatan oleh SPRM sendiri dan mungkin beberapa jejak bukti akan di musnahkan oleh orang yang belum di tangkap dan mungkin akan menyebabkan mrk melarikan diri apabila mereka telah mendapat maklumat percuma dari media bahawa penyiasatan ke atas anakguam kami adalah berkaitan dengan urusan rasmi antara mereka selama ini.

      6. Jika SPRM merahsiakan daripada kami semua maklumat ini atas alasan “boleh mengganggu siasatan”, mengapa SPRM boleh pula membocorkan ” bukti siasatan” kepada media?

      7. Adakah menjadi trend agensi penyiasat sekarang ini untuk mendedahkan semuanya di media untuk di perdebatkan oleh “rakyat hakim negara” yang tak mengetahui hujung pangkal kes ini?

      8. Ketika di soal Majistret semalam di mahkamah, Dato Hasanah secara terbuka memaklumkan kepada mahkamah bahawa tugas2 beliau ketika menjadi Ketua Pengarah Bahagian Penyelidikan JPM adalah terikat dengan Akta Rahsia Rasmi dan beliau tidak boleh mendedahkan sebarangan maklumat berkaitan tugas rasmi beliau kepada SPRM.

      9. Kami memahami adalah fokus utama Kerajaan Malaysia Baru untuk membuka seberapa banyak pekung pentadbiran kerajaan lama dan pendedahan sensasi melalui media massa adalah cara yg kerap di gunakan.

      10. Seseorang itu tidak bersalah selagi belum di sabitkan kesalahan oleh Mahkamah.

      11. Setakat hari ini, Dato Hasanah dan 7 orang lagi pegawai beliau yang sedang di tahan reman BELUM DI TUDUH MELAKUKAN APA2 KESALAHAN DI MAHKAMAH.

      12. Jadi setiap spekulasi yang melibatkan kesemua anakguam kami adalah tidak berasas buat masa ini kerana siasatan masih berjalan dan belum selesai.

      13. Kami akan memantau keghairahan SPRM mensensasikan segala2nya di media ini dan pastinya kami telah bersedia untuk membela kesemua anakguam kami mengikut hak mrk yang di jamin perlembagaan berdasarkan tugasan rasmi mrk sebagai penjawat awam yang telah bertindak menurut perintah.

      Sekian terima kasih.

      8.20 pm
      30 Ogos 2018

      Tetuan Azam Aziz Shaharudinali & Co

      : Nampaknya kerajaan baru cuba untuk mensensasikan kononnnya kerajaan sedang membenteras penyelewengan tapi pada hakikatnya kerajaan cuba tutup kelemahan pentadbiran yang ada dengan banyak kesilapan pentadbiran....

      Delete
    3. Mat Sabu kena jawab mana datang 12 lagi jet pejuang?



      Menteri Pertahanan, Mat Sabu di dalam Sidang Parlimen berkata, hanya 4 jet pejuang TUDM yang mampu terbang. “Hanya empat daripada pesawat mampu terbang dengan baik dan baki 14 masih dalam pembaikan,” katanya.



      Semalam, seorang netizen yang menghadiri raptai perarakan Hari Kemerdekaan Ke-61 di Putrajaya mendapati ada 16 jet pejuang membuat pertujukan udara.

      16 jet oejuang berkenaan membentuk angka 61 melambangkankan 61 tahun negara telah mencapai kemerdekaan.

      Dari mana datangnya lebihan 12 jet pejuang? Adakah kita telah mengimpot jet pejuang daripada negara jiran seperti Indonesia, Singapura atau Thailand? kata netizen berkenaan.

      Atau adakah ini jet pejuang Malaysia dan Menteri Pertahanan tidak tahu apa yang beliau cakap di Parlimen tempoh hari tanyanya lagi.







      : Jangan-jangan rakyat dikencing untuk dapat simpati bahawa PH masuk kerajaan semuanya rosak, duit tak ada dan banyak perkara kena baiki dan pokoknya KAMI TAK BOLEH LAH TUNAI JANJI MANIFESTO... kah kah kah....

      Delete
    4. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    5. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    6. Ada ustaz ulas politik dari maklumat longkang, kata ulama PAS
      Diterbitkan 8 Ogs 2018, 2:50 petang | Dikemaskini 8 Ogs 2018, 2:56 petang

      A+ A-

      Seorang pemimpin kanan PAS hari ini "membangangkan" ustaz serta pendakwah tertentu kerana mengeluarkan pandangan politik semasa.

      Ketua Dewan Ulama PAS Pahang Mokhtar Senik berkata pada dasarnya dia bersimpati terhadap pihak terbabit kerana membuat ulasan politik namun tidak mencapai tahap yang sepatutnya.

      Katanya, ustaz serta ilmuan itu cuba mengupas mengenai isu semasa dari sudut pandang Islam.

      "Tapi malangnya kedua-duanya tak menjadi.

      "Isu politik (diulas) diangkat dari maklumat longkangan. Lalu nak diulas dengan hukum-hakam Islam," katanya melalui satu hantaran di media sosial.

      Berdasarkan kenyataan dibuatnya itu Mokhtar kini berada di Riau, Indonesia.

      Beliau yang sebelum ini dicalonkan PAS di kerusi parlimen Padang Besar - dan kalah calon BN, Datuk Zahidi Zainul Abidin - berkata golongan terbabit sebenarnya takut untuk menyertai politik.

      Pada masa sama Mokhtar membayangkan ustaz serta ilmuan Islam yang dimaksudkannya itu masih mengintai-intai peluang di mana-mana tempat yang sesuai.

      Dalam keadaan begitulah kata Mokhtar ustaz dan ilmuan terbabit tetap mengulas isu politik kerana didakwanya bimbangkan orang ramai menyangka mereka tidak tahu perkembangan semasa politik.

      "Hasilnya keluarlah pandangan bangang," katanya.

      Tidak dapat dipastikan siapa individu yang disasarkan oleh Mokhtar itu.


      Bagaimanapun pensyarah Universiti Pendidikan Sultan Idris Dr Rozaimi Ramle adalah antara tokoh akademik yang sering mengulas mengenai isu semasa politik.

      Walaupun tidak menjadikan mana-ana pihak secara khusus dalam tegurannya, PAS adalah antara parti yang sering dikritik Rozaimi.

      Malah beliau yang dianggap antara ilmuan yang pakar dalam bidang kajian hadis pernah menawarkan diri berdebat dengan Datuk Dr Khairuddin Aman Razali selepas anggota parlimen Kuala Nerus itu menyarankan supaya kepala Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainul Abidin "disekeh".

      Untuk rekod Khairuddin dan Mokhtar ialah anggota Jawatankuasa Pusat PAS.

      Delete
    7. KALAU BN ULAR SAWA MAKA PH ADALAH NAGA


      Lim: Tanya BN kenapa judi sukan pernah lulus
      Zulaikha Zulkifli | Diterbitkan 24 Jul 2018, 1:54 petang | Dikemaskini 24 Jul 2018, 1:56 petang

      A+ A-
      Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini berdepan lagi soalan pemberita susulan keputusan kerajaan yang tiada perancangan untuk kembali meluluskan lesen judi sukan kepada syarikat taikun Tan Sri Vincent Tan, Ascot Sports Sdn Bhd.

      Lim bagaimanapun meminta pemberita bertanya terlebih dahulu kepada kerajaan BN dahulu yang pernah meluluskannya, bukan kepada kerajaan baru yang tidak menyokongnya.

      “Kerajaan dahulu yang luluskan.

      “Sepatutnya soalan ini ditanya kepada kerajaan lama kerana mereka luluskan lesen itu,” katanya ketika ditanya alasan permohonan itu tidak dilayan.

      Ditanya sekali lagi berkaitan pembatalan lesen itu, Lim sekali lagi mengulangi gesaan sama kepada pemberita.

      "Lulus tetapi tidak diteruskan. Jadi perkara itu (luluskan lesen) tidak timbul.

      "Jadi anda (pemberita) sepatutnya tanya kepada kerajaan terdahulu kenapa mereka meluluskan (lesen perjudian sebelum ini)," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

      Semalam, dalam jawapan bertulis menjawab soalan Datuk Ismail Mohamed Said (BN-Kuala Krau), Lim berkata kerajaan tidak berniat atau merancang untuk meluluskan sebarang lesen aktiviti perjudian sukan kepada Ascot Sports atau mana-mana operator.

      Lim berkata, Kementerian Kewangan ketika pentadbiran BN pernah mengeluarkan lesen kepada Ascot pada 13 Januari 2010 tetapi menarik balik pada 5 Oktober tahun sama selepas mendapat kecaman.

      Tan dilihat ramai sebagai orang yang rapat dengan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Delete
    8. Lelaki Melayu Ramai Dijangkiti HIV Kerana Aktiviti Songsang LGBT



      KUALA LUMPUR – Selepas dilaporkan golongan yang mengamalkan aktiviti seks songsang membabitkan homoseksual dan biseksual menjadi faktor tertinggi penularan HIV, namun apa yang membimbangkan apabila pecahan kaum menunjukkan orang Melayu paling ramai dijangkiti virus berkenaan sepanjang 2017.

      Lebih mengejutkan, mengikut pecahan kaum, 54 peratus mewakili 1,800 individu daripada 3,347 jumlah keseluruhan kes baharu penghidap HIV merupakan orang Melayu.

      Jumlah itu lebih dua kali ganda lebih tinggi berbanding kaum Cina iaitu sebanyak 725 dan lebih besar berbanding kaum India ia­itu hanya 240 kes baharu.

      Bagaimanapun, berdasarkan laporan Sektor HIV/STI, Bahagian Kawalan Pe­nyakit, Kementerian Kesihatan, jumlah kes baharu HIV dalam kala­ngan orang Melayu menurun berban­ding tahun-tahun sebelum ini dengan mencatatkan sebanyak 1,953 kes pada tahun 2016 dan 1,838 kes pada tahun 2015.

      Di samping itu, bagi pecahan jantina pula, lelaki Melayu mencatatkan seramai 1,600 kes baharu dijangkiti HIV manakala pe­rempuan pula sebanyak 200 kes dengan perbandingan sebanyak 2,890 bagi keseluruhan lelaki dan 457 perempuan seluruh negara.

      Utusan Malaysia pada Khamis lalu melaporkan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) merupakan kumpulan tertinggi kes baharu dijangkiti HIV iaitu melebihi 50 peratus daripada 3,347 individu yang menjadi penghidap virus berkenaan.

      Dalam laporan itu turut memaklumkan 1,697 individu dalam kumpulan homoseksual dan biseksual selain 1,335 kes dalam kategori heteroseksual merupakan kelompok tertinggi kes baharu dijangkiti HIV sepanjang tahun lalu.

      Senario membimbangkan itu sekali gus menunjukkan hampir 90.6 peratus kes baharu penularan HIV adalah disebabkan hubungan seks sedangkan kadar jangkitan dalam kalangan penagih dadah pula mencatatkan penurunan mendadak pada kadar tidak sampai empat peratus.

      Dalam pada itu, mengikut pe­cahan negeri pula, Selangor mencatatkan pembawa HIV baharu paling ramai dengan 968 kes di­ikuti dengan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sebanyak 464 kes selain Johor 347 kes.

      Faktor itu turut dipengaruhi oleh perpindahan penghidap HIV untuk tujuan bekerja di Lembah Klang selain pesakit berpindah untuk mendapatkan rawatan luar daripada tempat asal kelahiran berikutan kebimbangan stigma negatif terhadap penghidap virus berkenaan.

      Secara keseluruhannya, dalam tempoh 1986 sehingga 2016, seramai 111,916 kes HIV dicatatkan dengan jumlah 93,089 penghidap virus itu masih hidup selain jumlah kanak-kanak di bawah 13 tahun yang dijangkiti adalah seramai 1,146 orang.


      : Tapi ada yang jual prinsip untuk dapat undi golongan ini....

      Delete
    9. Tonggeng..Tonggeng...Tonggeng kat john.

      Delete
    10. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete

    11. Pakatan menang prk S setia -

      Abdul Hamid
      Tak bkawan pun pas dan umno tetap kalah..tambah lagi klau kedua nya join lg teruk lh kalah nya..40% lebih yang keluar pun ph masih boleh menang dengan mejoriti 4,000 lebih.

      Sumilau Parai
      Demokrasi tetap subur setiap pertandingan ada kalah dan menang..Tahniah kepada pemenang .. Jangan makan haram Dedak hasil rompakan Najib .. inilah perintah Allah..

      Razi Shahdan Razi Shahdan

      biarkan ketua mereka berbulan madu ahli ahli mereka jilat jari. Konon nya Umno Pas dah kahwin

      Suka · Balas · 58m

      Lieesa Ara
      Sapa suruh korang bekerja dgn UMNo..bodoh juga PAS ni org tak terima parti kelentong la ..dah la kelentong pastu sokong perompak..bodoh tenuk


      Rizqiraziq Sufyan

      ..saki baki macai Umno mane blh dihapuskan..ttp ade jgk..sbb xde macai, x meriah politik malaysia .. biarkan macai terus subur..rekrut lg macai2 muda tuk menyambung mane yg dh nk pencen.. 20 tahun lagi ada peluang menang

      Delete
    12. HSR: Penafian Singapura malukan Malaysia



      KUALA LUMPUR – Pembangkang terkejut dengan penafian Singapura terhadap kenyataan Menteri Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang menyatakan bertemu wakil republik itu atas urusan Rel Berkelajuan Tinggi (HSR).

      Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, kenyataan rasmi negara jiran itu memalukan kerajaan Malaysia kerana disifatkan sebagai ‘pembohong besar’ dan mereka–reka cerita bagi menyedapkan hati rakyat.

      “Jika benar kenyataan itu, kami tidak faham maksud sebenar perkara itu dibohongi, sama ada untuk membuktikan kepada rakyat bahawa HSR masih ada dalam jadual pembangunan atau sekadar menunjukkan betapa Kerajaan PH (Pakatan Harapan) benar-benar membuat kerjanya” katanya dalam kenyataan hari ini.

      Beliau turut mempersoalkan mengapa rakyat tidak dimaklumkan mengenai kedudukan sebenar rundingan dengan republik itu.

      “Perlukah mereka dibohongi bagi menutup kelemahan kita? Selepas kerajaan mencipta penipuan paling besar mengenai kedudukan hutang negara, kini kita disuakan pula dengan pelbagai tipu muslihat oleh kerajaan.

      “Belum pun tiga bulan memerintah, kerajaan sudah banyak melakukan ‘silap mata’ terhadap dasar dan janji manifestonya untuk PRU ke-14,” katanya.

      Beliau turut membidas tindakan kerajaan baharu PH yang membuat pusingan ‘u’ terhadap janji untuk menghapuskan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan menutup Biro Tata Negara (BTN) yang selama ini dianggap digunakan oleh Barisan Nasional bagi kepentingan politik. – MalaysiaGazet

      Delete

  4. Dengan berjanji “ana akan datang itu”, dalam hati Zahid Hamidi tentunya terpahat harapan kepada Hadi Awang yang maksud tepatnya, “ente jangan lupa pula datang ke Perhimpunan Agung UMNO di PWTC nanti.”

    Itu dalam hati. Dalam kepala?

    Gamak nya Wak Jahid fikir Umno boleh tunjuk kaum Melayu konon nya depa irat perhubungan nya. Tak kisah lah realiti nya.

    Cerita RM90 juta masih lagi di mulut orang. Tapi masih belom lihat kerjasama erat antara dua parti itu. Pemimpin2 pakai kereta mewah msih jugak lagi di mulut orang. Kot ahli2 tak rasa erat sebb tak merasa duit itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kos sara hidup rakyat tetap sama
      MOHD HAFIZ ISMAIL 17 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore155
      Kos sara hidup rakyat tetap sama
      Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengangkat sumpah ahli Dewan Rakyat bagi penggal ke-14. - Foto Sharifuddin Abdul Rahim
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      TANGGAL 9 Mei 2018 menjadi satu sejarah kepada Malaysia apabila kerajaan BN yang mentadbir selama 60 tahun ditumbangkan Pakatan Harapan (PH).

      Dalam PRU14, Manifesto PH menjadi salah satu kepada punca kemenangan dan hari ini mata rakyat negara ini tertumpu kepada pelaksanaan manifesto mereka terutama 10 Janji 100 hari PH.


      Kota beberapa janji
      Sebaik mengambil alih, PH menunaikan dua janji awal dengan memansuhkan cukai barang dan perkhidmatan (GST) dan mengekalkan harga petrol.

      Sebelum Rang Undang-undang Pemansuhan GST diluluskan Dewan Rakyat pada 8 Ogos, kerajaan mengenakan GST pada kadar sifar peratus selain memberi tempoh tiga bulan tanpa cukai kepada rakyat sebelum melaksanakan sistem cukai jualan dan perkhidmatan (SST) September ini.

      Begitu juga dengan inisiatif kerajaan mengekalkan harga petrol RON95 pada harga RM2.20, RON97 RM2.65 dan diesel RM2.18 berbanding penetapan secara mingguan.

      Kerajaan turut membatalkan senarai hitam Jabatan Imigresen terhadap peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan Kementerian Pendidikan membenarkan peminjam yang bergaji bawah RM4,000 sebulan menangguhkan bayaran dengan syarat mereka perlu mengemaskini maklumat pendapatan.

      Golongan wanita juga bakal menikmati manfaat menerusi skim Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk suri rumah dengan kerajaan memperuntukkan RM20 juta bagi menjayakan fasa pertama Program Sukarela Insentif Suri (Suri).

      Seramai 359,065 wanita yang berdaftar dengan sistem e-Kasih bakal menerima insentif ini yang dilaksanakan dalam tiga fasa yang menyasarkan suri rumah, Ketua Isi Rumah (KIR), ibu tunggal, balu dan wanita bujang.

      Fasa pertama bermula 15 Ogos ini menyaksikan kerajaan menyumbang RM40 sebulan bagi setiap caruman sukarela dengan jumlah minimum RM5 ke akaun KWSP manakala bagi fasa kedua, yang dijangka bermula tahun depan, kerajaan akan meningkatkan sumbangan kepada RM50 dengan RM10 daripadanya disumbangkan kepada Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso).

      Fasa ketiga Suri, yang dijangka pada awal 2020, pula melibatkan 2 peratus sumbangan KWSP suami dimasukkan ke akaun isteri.

      Berdasarkan janji 100 hari PH, mereka turut menyenaraikan untuk menyiasat skandal negara dan pada 4 Julai lalu, bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak didakwa bagi tiga pertuduhan pecah amanah jenayah dan satu pertuduhan salah guna kuasa membabitkan wang berjumlah RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd di Bangunan Ambank Group Jalan Raja Chulan antara 24 dan 29 Disember 2014.

      Kos sara hidup belum selesai
      Walaupun kerajaan berjaya menunaikan janji mereka namun isu kos sara hidup dan harga barang masih tidak dapat diatasi.

      Mengambil contoh GST, walaupun kerajaan telah memansuhkan GST namun harga barang masih tidak turun.

      Umum mengetahui GST ini satu mekanisme kutipan cukai lebih cekap berbanding cukai jualan dan perkhidmatan (SST) dengan kutipan mencecah RM41 bilion pada 2016.

      Namun kerana kelemahan kerajaan dari segi penguatkuasaan kawalan harga, maka peniaga mengambil peluang menaikkan harga barang menyebabkan pengguna terpaksa menanggung peningkatan harga tersebut.

      Bagi Timbalan Presiden Persatuan Akauntan Percukaian Malaysia (Mata), Saizol Ismail menyatakan SST mempunyai impak berganda namun pengguna tidak nampak kerana ia tidak dicatatkan dalam resit kerana hanya melibatkan pengeluar dengan ‘orang kedua’.

      Secara zahirnya kerajaan hari ini mengotakan janji dalam manifesto mereka untuk menghapuskan GST, tetapi kesannya pasti ada kepada rakyat dari sudut perbelanjaan harian dan kos sara hidup.

      Delete
    2. Beca, tembikai susu, Naimbif antara kejayaan 100 hari Kelantan
      Diterbitkan 16 Ogs 2018, 4:40 petang | Dikemaskini 16 Ogs 2018, 4:56 petang

      A+ A-

      Kerajaan PAS Kelantan hari ini berkata sudah berjaya melaksanakan beberapa manifestonya selepas mendapat mandat baru dalam pilihan raya umum 9 Mei.

      Antara kejayaan itu, kata Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob, “berjaya menyediakan beca bermotor sebanyak 10 buah dan sebuah bas untuk para pelancong melawat tempat bersejarah dalam Bandar Kota Bharu”.

      Dalam kenyataan semalam, Ahmad juga berkata kerajaan negeri juga mengaktifkan Perbadanan Kemajuan Pertanian Negeri Kelantan dengan melantik ketua pegawai eksekutif dan kakitangannya bagi menjayakan sektor pertanian negeri.

      “Antara projek yang sudah dijalankan adalah projek pertanian rock melon (tembikai susu) bagi menghasilkan jus rock melon yang mana jenis buah ini adalah yang terbaik di negara kita,” katanya.

      Beliau juga berkata program perternakan lembu pedaging juga diberi fokus dengan menghasilkan daging lembu yang dijenamakan sebagai “Naimbif”.

      “Di samping itu, sektor penanaman padi dan durian kunyit telah berjaya dan sedang dikembangkan dengan lebih pesat,” kata Ahmad.

      Dalam kenyataan hari ini, Ahmad juga berkata bagi penggal ini, kerajaan negeri membuat ketetapan supaya apa sahaja program utama hendaklah dilaksanakan secara bersepadu berasaskan kepada tiga fokus utama iaitu:


      Menambah peluang pekerjaan melalui aktiviti ekonomi industri hiliran berasaskan sumber asli serta meningkatkan lagi sektor perkhidmatan dan pertanian.

      Bagi menjayakan program kebersihan, keceriaan bandar dan penghijauan.

      Menangani masalah sosial dan maksiat.

      “Walaupun kerajaan negeri Kelantan tidak meletakkan tempoh tertentu untuk menunaikan janji manifesto, namun usaha ke arah pelaksanaan janji telah dilaksanakan dengan sebaiknya bagi meneruskan khidmat terbaik demi kesejahteraan rakyat negeri Kelantan,” katanya.

      Delete
    3. PENCURI TUDUH PENYAMUN...PENYAMUN TUDUH PEROMPAK


      1MDB tergesa-gesa nak jual Equanimity, ikhtiar Dr M makan diri
      Diterbitkan 24 Ogs 2018, 11:20 pagi | Dikemaskini 24 Ogs 2018, 11:40 pagi

      A+ A-
      Cubaan 1MDB untuk mempercepatkan penjualan kapal Equanimity menunjukkan usaha Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyita kapal persiaran itu memakan dri, dakwa ahli perniagaan dalam buruan Jho Low.

      Dalam suatu kenyataan melalui peguamnya, low berkata, "sekarang baru Mahathir tahu kos ratusan juta diperlukan untuk meyenggarakan kapal persiaran berkenaan, maka pilihan yang beliau ada hanyalah tergesa-gesa menjual kapal itu secara tidak sah pada harga dengan diskaun besar."

      Permohonan untuk mempercepat penjualan Equanimity akan didengar Mahkamah Admiralti Kuala Lumpur petang ini.

      1MDB berkata kapal itu perlu dijual dengan cepat kerana fizikalnya merosot denan pantas kerana terdedah cuaca dan laut.

      Low berkata pendengaran itu hanyalah satu penipuan dan sebahagian daripada "proses undang-undang yang tidak adil dan sewenang-wenangnya tertakluk kepada keinginan rejim penuh dendam kesumat".


      Beliau juga berkata kemerosotan kapal itu adalah suatu yang malang dan boleh dielakkan jika pertikaian undang-undang mengenai hak pemilikan Equanimity dibenarkan terus dibuat di Amerika Syarikat (AS) sebelum sebarang penyitaan dilakukan Malaysia.

      Ini kerana AS telah bersedia untuk membayar kos penyenggaraan Equanimity semasa perbicaraan berlangsung.

      Jabatan Keadilan (DOJ) AS mendakwa kapal layar US $ 250 juta telah dibeli oleh Low menggunakan dana yang disalahgunakan oleh 1MDB.

      Kapal itu telah dirampas di Indonesia pada bulan Februari. Ia kemudian diserahkan kepada Malaysia pada awal bulan ini.

      Delete
    4. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    5. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    6. Melayu orang asal Benua Sunda, bukan pendatang'
      NOR AINNA HAMZAH 2 OGOS 2018
      'Melayu orang asal Benua Sunda, bukan pendatang'
      Zaharah ketika ditemui pada program berkenaan, hari ini.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Melayu di negara ini bukanlah pendatang sebaliknya keturunan Melayu diiktiraf DNA kedua terbesar di dunia.

      Penyelidik sejarah dan penulis Ikatan Ahli Arkeologi Malaysia (IAAM), Zaharah Sulaiman berkata, sewajarnya tidak timbul isu Melayu sebagai pendatang memandangkan Melayu merupakan orang asal di negara ini berasal dari Benua Sunda.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Saya minta maaf: Kula Segaran]

      Menurutnya yang berkongsi hasil kajian dalam bukunya ‘Asal Usul Melayu, Induknya di Benua Sunda’, Melayu merupakan kaum di dunia ini yang paling bertoleransi tinggi dan tidak materialistik.

      “Sejak dari dahulu, Melayu telah ditolak ke kampung-kampung dan mempunyai kehidupan yang santai. Kerajaan pula hanya membina bandar-bandar yang diduduki bangsa asing.

      “Bukan mengenai rasis atau menindas. Kita pandang dari segi sejarah, sudut mana kita dipinggirkan dan kajian saya ini boleh digunakan sebagai rujukan termasuklah rujukan kerajaan bagi takrifan Melayu dalam perlembagaan negara,” katanya sempena Program Syarahan ‘Asal Usul Melayu Induknya di Benua Sunda’ di Institut Antarabangsa Tamadun Islam dan Dunia Melayu (ISRAC), hari ini.

      Sementara itu, Zaharah berkata, dapatan dari buku berkenaan juga akan dapat memadatkan lagi tafsiran bangsa Melayu dalam perlembagaan negara supaya tidak ada kelonggaran lopong-lopong maksud jati diri Melayu.

      “Malah menurutnya orang yang membuat polisi (kerajaan) juga boleh membuat polisi lebih baik berdasarkan kajian buku ini bagi masa depan Melayu di negara ini,” katanya.

      Delete
    7. Pas desak siasat kerjasama DAP-IRI
      RIDAUDDIN DAUD 9 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore399
      Nuridah Mohd Salleh
      Nuridah Mohd Salleh
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Dewan Muslimat Pas Malaysia (DMPM) mendesak siasatan lanjut dibuat terhadap dakwaan International Republican Institute (IRI) mendakwa wujudnya kerjasama antara mereka dengan parti politik di Malaysia sejak 2002.

      Ketuanya, Nuridah Mohd Salleh dalam satu kenyataan menegaskan siasatan segera perlu dilakukan bagi mengelakkan campur tangan berterusan daripada kuasa asing yang mempunyai ideologi mereka sendiri.


      Menurutnya, penglibatan secara langsung IRI dengan parti politik di negara ini dilihat sebagai ancaman terhadap perjalanan politik di Malaysia.

      “DMPM memandang serius tentang pengakuan dan pendedahan eksklusif daripada International Republican Institute (IRI) mengenai wujudnya kerjasama dengan parti pembangkang di Malaysia sejak 2002.

      “Hal ini turut diakui oleh kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semalam yang mengakui wujud hubungan dengan IRI dalam program kursus dan latihan yang dianjurkan oleh badan pemikir tersebut.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng akui DAP ada hubungan dengan IRI]

      [ARTIKEL BERKAITAN: 'Kenyataan IRI dedah kegiatan 'khianat' PH']

      “Penglibatan langsung IRI dengan parti-parti politik di Malaysia akan membayangi ideologi yang turut diagendakan oleh mereka. Oleh itu, ia dilihat sebagai ancaman terhadap politik negara,” katanya.

      Tambah beliau, orang Melayu dan Islam berasa tidak selesa, bimbang dan resah dengan beberapa isu termasuk yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dipolemikkan pihak-pihak tertentu selepas peralihan kerajaan.

      “Ditambah pula isu berkaitan IRI ini, ia menambahkan lagi kebimbangan yang sedia ada,” tegasnya.

      Guan Eng dalam kenyataannya sebelum ini mendakwa hubungan dengan IRI hanyalah berbentuk kursus latihan dan bertukar pandangan serta idea, sama seperti yang dilakukan oleh BN-Umno bersama IRI.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Pas tiada kaitan dengan IRI]

      [ARTIKEL BERKAITAN: Najib tuntut siasatan hubungan PH dengan IRI]

      Jelasnya, ada sebahagian pemimpin DAP menjalani kursus bersama IRI berkenaan isu-isu teknikal di bawah naungan pemahaman proses demokrasi yang berkaitan dengan pengundian dan komunikasi.

      “Hubungan dengan ahli pemikir adalah berlainan dengan hubungan langsung dengan CIA atau parti politik seperti Parti Komunis China.

      “Tidak seperti sesetengah ekstremis, tidak ada yang salah bagi Umno untuk mengadakan hubungan dengan Parti Komunis China setakat mana pemimpin Umno dijemput untuk mesyuarat parti China Parti Komunis China,” katanya.

      Delete
    8. Kerajaan kena ‘tanggung’ RM3 juta sebulan selanggara Equanimity



      PELABUHAN KLANG – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu membelanjakan sehingga RM3 juta setiap bulan bagi penyelenggaraan kapal persiaran mewah, Equanimity, sekiranya proses penjualan atau lelongan gagal dilakukan.

      Peguam syarikat pelaburan nasional 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Jeremy Joseph berkata memandangkan kapal mewah itu kini selamat tiba di Malaysia, tugas menyelenggara kini perlu diambil alih oleh Kerajaan Persekutuan.

      “Kita juga meminta agar kapal itu dijual kerana ia agak mahal untuk diselenggara dan kini ditanggung oleh kerajaan.

      “Malah penyelenggaraan kapal ini akan menelan (dijangka) belanja sehingga RM3 juta sebulan,” katanya pada sidang media di Terminal Boustead Cruise Center, di sini, hari ini.

      Terdahulu kapal mewah yang dipercayai milik ahli perniagaan kontroversi Low Taek Jho atau Jho Low tiba pada jam 12.25 tengahari di sini selepas berlepas dari pelabuhan Batam petang semalam.

      Kerajaan Indonesia menyerahkan Equanimity kepada kerajaan Malaysia atas permintaan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, semasa melakukan kunjungan ke negara jiran itu, Jun lalu.

      Sebelum ini, kapal yang dikaitkan dengan 1MDB itu telah ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia berhubung siasatan oleh Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat.

      Sementara itu, Joseph berkata, mahkamah akan memulakan prosiding terhadap kapal persiaran mewah itu khususnya dalam usaha mendapatkan pengisytiharan pemilikan pada Januari depan.

      “Biasanya ambil masa enam hingga sembilan bulan dan boleh jadi lebih awal bergantung kepada pemilikan kapal itu dituntut oleh pihak lain,” katanya. – MalaysiaGazette

      Delete
    9. Wak kojola kengkang kepala mancis tonggeng kat john hisap rokok john

      Delete
    10. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    11. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    12. Komen2 PH menang PRK Seri Setia:

      Abdul Nasir

      Janji bukan Lanun Bugis atau pun waris dia bg dedak sampai jd Bodoh kepiang 1Malaysia puak unmogok dan Parti Lidah Biawak seMalaysia Umnoporno

      Muhammed Firdaus

      btol ketua pnyamun..allah x izinkn diaenang dgn apa cara skali pon.. klu ade jwtan ko mnyamun..kak mah xde jwatan pon bleh nyamun ape kes..elok kak siti Hasmah..duk diam x bunyi..

      Zulkifly Ahmad Khairuddin
      org2 pas tu ptt istighfar...menjual dan menunggang agama sesuka hati....Allah takan izin agamaNYA di jual demi habuan dunia...

      Delete
    13. Pas tanding untuk menang
      MUHAMMAD FAIZ SULONG 20 OGOS 2018
      Pas tanding untuk menang
      Halimah (tengah) sewaktu menyantuni masyarakat di sekitar Pasar Malam Kampung Lindungan sempena kempen PRK Seri Setia.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      PETALING JAYA - Pas bertanding pada PRK Dun Seri Setia dengan matlamat utama untuk memenangi kerusi berkenaan, bukan sekadar untuk mengurangkan majoriti undi.

      Calon Pas, Dr Halimah Ali berkata, biarpun majoriti undi yang dimenangi PH pada PRU14 lalu satu jumlah besar, namun perlu dilihat faktor utamanya adalah kerana kehendak rakyat yang mahu perubahan waktu itu.


      "PRU14 suasananya lain, kita lihat jika (PRU14) kalau PH letakkan calon muda ke calon yang faham politik atau tidak pun, boleh menang.

      "Tapi ini PRK , suasananya berlainan. Jadi Pas bertanding kali ini sudah tentu untuk menang.

      "Realitinya, pertandingan mana-mana pun ia 50-50 (peluang), jadi saya dan jentera Pas bekerja untuk menang pada PRK Seri Setia," katanya kepada Sinar Harian ketika membuat lawatan kempen di Pasar Malam Kampung Lindungan, sebentar tadi.

      Selain itu, Halimah yang juga bekas Adun Selat Klang tidak menafikan ketika ini, pola kecenderungan pengundi di kawasan bandar bandar dilihat condong menyokong PH.

      Katanya, hal itu berikutan kebanyakan mereka telah dipengaruhi dengan persepsi yang salah, khususnya terhadap parti Pas.

      "Pola pengundi kawasan bandar sokong ke arah PH kerana mereka telah termakan persepsi yang salah mengenai Pas.

      "Jadi tugas kami dalam tempoh berkempen ini adalah menerangkan kepada pengundi mengenai Pas dan kenapa pentingnya suara pembangkang yang kuat

      "Andai kata PH menang lagi, samada boleh tunaikan 100 Hari 10 Janji atau tidak, perkara itu tidak akan didengar lagi. Jadi, PRK Seri Setia ini adalah referendum untuk rakyat," katanya.

      Delete
  5. Replies
    1. 2 acara dibatalkan, sindiran tajam Agong kepada kerajan PH



      Istana negara membatalkan dua acara rasmi bersempena sambutan ulang tahun hari keputeraan rasmi Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V yang dijadual pada 9 Sept depan iaitu istiadat hari keputeraan rasmi dan jamuan teh diraja.

      Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Datuk Wan Ahmad Dahlan Ab Aziz, mengumumkan perkara itu dalam satu kenyataan malam ini.

      Menurutnya, Sultan Muhammad V juga menitahkan agar peruntukan perbelanjaan untuk kedua-dua acara berkenaan dikembalikan semula kepada kerajaan untuk disalurkan kepada Tabung Harapan Malaysia.

      "Manakala acara-acara rasmi sempena sambutan ulang tahun keputeraan rasmi baginda yang lain tetap diteruskan seperti mana yang telah dirancang.

      "Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong XV Sultan Muhammad V menzahirkan ucapan terima kasih kepada kerajaan melalui Jabatan Perdana Menteri yang telah merancang acara-acara rasmi sempena sambutan ulang tahun hari keputeraan rasmi baginda bagi tahun 2018," katanya.

      : Itu sebab kot tiba-tiba Mahathir tutup Tabung Harapan kononnya ada syarikat manipulasi....

      Delete
    2. Pas sambut baik keterbukaan MIC
      MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI 19 OGOS 2018
      Pas sambut baik keterbukaan MIC
      Abdul Hadi bersama Vigneswaran. Foto - Facebook Abdul Hadi Awang.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Pas menyambut baik keterbukaan MIC yang menunjukkan kesediaan untuk bekerjasama dalam agenda kebajikan rakyat dan keharmonian kaum dalam negara.

      Menurut Setiausaha Politik Presiden Pas, Syahir Sulaiman, perkara ini dinyatakan di dalam pertemuan di antara Presiden Pas Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan Presiden MIC, Senator Tan Sri Datuk Seri S.A Vigneswaran di Pejabat Agung parti Islam itu pada hari ini.

      Katanya, dalam pertemuan itu, Abdul Hadi berkongsi pandangan terhadap kemajmukan kaum dan kepelbagaian agama dalam negara, serta keperluan untuk memberi kefahaman yang sebenar demi mewujudkan keharmonian antara agama.

      "Vigneswaran menyatakan kesediaan untuk menjalin kerjasama dalam pelbagai aspek demi kepentingan bersama, termasuk kesediaan untuk memberi sokongan terhadap calon Pas dalam PRK Seri Setia Dr Halimah Ali," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Katanya lagi, Abdul Hadi turut merakamkan setinggi penghargaan kepada Vigneswaran di atas pertemuan yang bersejarah ini, serta menyatakan kesediaan untuk meneruskan usaha dialog antara kaum dan agama, demi mewujudkan perubahan yang lebih baik dalam negara.

      Turut hadir dalam pertemuan tersebut adalah Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan dan Ketua Dewan Himpunan Penyokong Pas, Balasubramaniam.

      Manakala di pihak MIC oleh Timbalan Presiden MIC, Senator Datuk Seri S.K. Devamany dan Ketua Pemuda MIC, Datuk Sivarrajah Chandran.

      Delete
    3. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    4. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    5. Asal-Usul Nama MALAYSIA dan Apa Maknanya?



      Kita semua tahu bahawa MALAYSIA ialah nama negara kita setelah berlaku percantuman antara 11 negeri-negeri Persekutuan Tanah Melayu, Singapura, Sabah dan Sarawak. Sebelum penubuhan Malaysia, kita di Semenanjung Tanah Melayu memanggil negara kita Persekutuan Tanah Melayu. Semasa negara kita merdeka dari British pada tahun 1957, nama negara kita pada masa itu ialah PERSEKUTUAN TANAH MELAYU.

      Persekutuan Tanah Melayu telah ditubuhkan pada tahun 1948 oleh penjajah British, dengan persetujuan Raja-Raja Melayu dan UMNO (United Malays National Organisation). Sebelum itu, negeri-negeri yang tergabung di dalam Persekutuan Tanah Melayu di panggil negeri-negeri TANAH MELAYU sahaja. Di dalam bahasa Inggeris, negeri-negeri Tanah Melayu dipanggil ‘Malay States’, sementara Persekutuan Tanah Melayu di panggil ‘Federation of Malaya’, atau ‘Malaya’ sahaja.




      Persoalannya, bagaimana timbul nama MALAYSIA, iaitu gabungan nama-nama MALAYS dan ‘IA’. Dan kenapa pemimpin-pemimpin kita terdahulu menamakan nama negara kita MALASIA. Apakah dengan pertukaran nama dari Persekutuan Tanah Melayu kepada MALAYSIA, terhapuslah kata asal MELAYU sebagaimana dalam nama Persekutuan Tanah Melayu?


      Kalau kita kaji nama-nama negara-negara di dunia, terdapat nama-nama utama negara dunia, iaitu yang berakhir dengan ‘land’ , ‘tan’ dan ‘ia’. Semuanya membawa maksud yang hampir sama, bermaksud ‘tanah’. ‘Land’ ialah dari bahasa Inggeris/Eropah, ‘tan’ dari bahasa Farsi, dan ‘ia’ dari bahasa Latin.





      Antara nama-nama berakhir dengan ‘land’ ialah England (Tanah bangsa Angels), Iceland (tanah air batu atau ‘ice’), Scotland (tanah bangsa Scots), Swaziland (tanah bangsa Swazis), Finland (tanah bangsa Finns) dan sebagainya. Tidak lupa juga nama Thailand (tanah bangsa Thai).



      Antara nama-nama negara berakhir dengan ‘tan’ ialah Pakistan(tanah suci), Tajikistan(tanah bangsa Tajik), Afghanistan(tanah bangsa Afghan) dan Kirgyztan(tanah bangsa Kysgyz). Lain-lain nama termasuk Baluchistan, Kazakhstan, Turkemanistan.



      Hampir separuh nama-nama negara dunia berakhir dengan perkataan ‘ia’. Antaranya termasuk Russia (tanah bangsa Ross), Somalia (tanah bangsa Somali), Algeria (tanah bangsa Algiers), Bolivia (tanah bangsa Bolivars), India (tanah sungai Indus), Columbia (tanah Columbus), Mongolia (tanah bangsa Mongols), Ethiopia (tanah bangsa kulit hitam) dan sebagainya.

      Dari paparan di atas, jelaslah nama MALAYSIA adalah versi ‘latinised’ berpangkalkan perkataan MALAYS, ungkapan dalam bahasa Inggeris bagi perkataan MELAYU. Jadi MALAYS-IA bermakna LAND OF THE MALAYS, atau lebih tepat, TANAH BANGSA MELAYU.


      : Pakatan Harapan cuba untuk mengelapkan sejarah bagi kepentingan politik MALAYSIAN-MALAYSIAN...

      Delete
    6. Guru kesal dengan Maszlee
      SYAMILAH ZULKIFLI 31 JULAI 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1K
      Mohd Azizee Hasan
      Mohd Azizee Hasan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SEREMBAN – Ikatan Guru-Guru Muslim Malaysia (iGuru) kesal dengan tindakan Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik hari ini yang dilihat lebih mengutamakan sekolah persendirian berbanding sekolah aliran perdana.

      Presidennya, Mohd Azizee Hasan berkata, pihak kerajaan sepatutnya lebih memberi tumpuan kepada sekolah yang melaksanakan dasar pendidikan negara sebagaimana termaktub dalam Akta Pendidikan 1996.


      “Kenapa sekolah persendirian pula yang perlu diberi perhatian, bagaimana pula nasib sekolah aliran perdana.

      “Pihak menteri tidak perlu tunduk dengan desakan kaum lain kerana banyak lagi isu lebih besar dan fundamental yang perlu diberi perhatian,” katanya kepada Sinar Harian.

      Menurutnya, berkenaan dengan permintaan supaya peruntukan kewangan turut diberi kepada Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC), ia sepatutnya tidak perlu dilayan.

      Beliau berkata, adalah lebih baik jika lebih banyak bantuan diberi kepada institusi sekolah agama seperti sekolah agama rakyat, sekolah tahfiz dan sekolah swasta yang melaksanakan kurikulum kebangsaan serta mengambil peperiksaan kebangsaan.

      “Kita bimbang jika kerajaan beri bantuan kepada sekolah persendirian ini, ia seolah-olah menganaktirikan sekolah aliran perdana yang mengguna pakai sistem kurikulum pendidikan kebangsaan,” katanya.

      Dalam perkembangan lain, beliau meminta Kementerian Pendidikan supaya segera menangani isu kemurungan guru seperti yang disebut oleh Presiden Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia(NUTP), Kamarozaman Abd Razak baru-baru ini.

      Katanya, i-Guru berpendapat isu berkenaan serius dan perlu diberi perhatian kerana ia boleh menganggu proses pengajaran dan pembelajaran sekali gus menjadikan pendidikan kurang efektif.

      “Antara faktor yang boleh mengundang masalah kemurungan ini apabila beban guru dan saiz bilangan pelajar yang ramai dalam satu-satu kelas selain faktor segelintir guru yang terpaksa berjauhan dengan keluarga.

      “Kementerian Pendidikan juga perlu menambah baik infrastruktur sekolah berdasarkan kepada keperluan,”katanya.

      Delete
    7. Woiiii...hisap rokok john keluar asap ker

      Delete
    8. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    9. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.

      Tonggeng..

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib- aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete

    10. KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang pkr s setia -

      Adi Masta

      tiada alasan dan ulasan bagi yg kalah...pas tetap kalah dlm prk...pas berlajarlah cermin diri, kenal diri, siapa diri...usah lagi cakap besar, mendabik dada saolah mereka saja yg betul...hakikatnya merekalah pemecah belas masyarakat, tiada kebenaran dlm parti pas...maka itu selamanya pas akan kalah...

      Muslim MI

      Lepas ni dengar sajalah PAS mendabik dada kata dia menang. Forever delusional!

      Sha Sali

      Nanti ada la yang akan kata menang moral walaupun kalah padahal mana ada istilah menang moral dalam pilihanraya yang ada hanya kemenangan mutlak walaupun 1 undi.

      Ali Jem

      X kira la % kuar p undi merosot ke undi pas naik setelah bersetongkol dgn umno ke yg paling penting bergabung pon tak meletop...kalah is a looser.. tapi sebab kalah dua prk pada hari yg sama is a total looser...

      Delete
    11. LGBT perlu hormati hak, sensitiviti golongan majoriti
      9 OGOS 2018
      Fuziah Salleh
      Fuziah Salleh
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      PUTRAJAYA - Golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) diingatkan untuk menghormati sensitiviti dan hak kelompok majoriti masyarakat di negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Fuziah Salleh.

      Beliau berkata adalah penting untuk kerajaan hari ini melindungi sensitiviti dan suara majoriti berhubung isu tersebut terutamanya para ibu bapa yang risau anak mereka akan terpengaruh dengan gaya hidup sebegitu sekiranya ia dipromosikan secara umum.


      “Apabila golongan LGBT bercakap mengenai hak asasi manusia, kita menghormati hak mereka, tetapi dalam masyarakat ada banyak kelompok lain yang turut mempunyai hak… majoriti masyarakat di negara ini tidak mahu budaya tersebut dipromosikan secara umum," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

      Fuziah berkata demikian ketika mengulas arahan penurunan dua potret aktivis LGBT pada pameran fotografi ‘Stripes and Strokes’ bersempena Festival Georgetown, Pulau Pinang.

      “Apabila kita suruh turunkan (potret aktivis) bukan bermaksud kita mendiskriminasi mereka, kita hormat tetapi bukan sehingga kita mempromosi dan mengiktiraf mereka seolah-olah majoriti di negara ini tidak mempunyai suara,” katanya.

      "Kalau mereka (golongan LGBT) mengamalkannya di ruang peribadi mereka itu adalah antara mereka dengan Tuhan tetapi apabila mereka mengamalkannya di khalayak dan mempromosikannya pula, maka itu melanggar norma-norma dan syariat. Kita menghormati hak mereka tetapi mereka perlu bataskannya hanya di ruang peribadi," katanya.

      Terdahulu ketika berucap merasmikan seminar Cakna Isu-Isu Semasa “Wacana Kontemporari Wanita dan Hak Asasi”, Fuziah berkata adalah penting untuk memastikan golongan wanita menduduki sekurang-kurangnya 30 peratus dalam peringkat pembuat keputusan.

      “Ini adalah kerana perspektif yang dibawa wanita adalah berbeza daripada lelaki dan bagi memberi keseimbangan dalam setiap keputusan perlu adanya input-input daripada golongan ini," katanya. –Bernama

      Delete
  6. dah xseronok nak baca komen2 dlm blog ni sbb kaki mnyibuk muka x malu copy paste asyik menempel aje...mcm lh org nak baca benda yg ditempelnya, mcm sial jer makhluk xde otak..! Ini lah tahap pencacai UMngok tahap biol bahalol yg x abis2 nak menegakkan benang basah..! Tolong lah en Budin, block jer manusia sial ni..naik menyampah plk bila dibiarkan dia melalut sorang2 kat cni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Projek Gagal Diwarisi Kerajaan Terdahulu sedang disemak



      Projek Ternakan Kambing Lembah Kaprima Kampung Chabang Kerteh, Kemaman didakwa antara projek gagal kerajaan yang terdahulu yang `terpaksa' diwarisi kerajaan negeri masa kini.

      Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Pembangunan Desa negeri, Dr Azman Ibrahim berkata, projek yang bertujuan bagi merealisasikan matlamat menjadikan Terengganu sebagai hab pengeluar kambing terbesar negara dalam 10 hingga 15 tahun akan datang itu, melibatkan 20 hektar tanah, lima unit kandang, rumah penternak dan pejabat serta stor baja.




      "Pada September ini, perjanjian dengan syarikat yang gagal kita akan tamatkan untuk kita mulakan satu perancangan baru.

      "Infrastruktur penternakan yang dibina menggunakan puluhan juta wang rakyat tidak sewajarnya terbiar dan rosak begitu sahaja,"katanya kepada Urusetia Penerangan Darul Iman, semalam.



      Untuk rekod, Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini menswastakan projek Lembah Kaprima kepada lapan anak jati negeri melibatkan Kampung Payang Kayu, Hulu Terengganu, Kampung Chabang, Kerteh (Kemaman), Segading (Hulu Besut), Hulu Seladang dan Telaga Papan (Setiu), Durian Mentangau (Dungun), Tanjung Gaduh (Marang) dan Mengabang Bakong (Kuala Nerus).
      Projek berkenaan yang bermula sejak 2006 peringkat pelaksanaan fasa ketiga (2015) selepas melaksanakan fasa pertama dan kedua iaitu penyediaan infrastruktur berjalan lancar.
      Kerajaan negeri ketika itu juga membelanjakan lebih RM13 juta untuk penyediaan infrastruktur seperti jalan dan kandang untuk ternakan kambing berkenaan. Selain itu, projek berkenaan turut diswastakan kepada pengusaha dalam bentuk sewaan kandang yang mana setiap lembah kaprima mempunyai lima kandang dan setiap kandang disewa dengan harga RM200 sebulan.

      Sumber: LINK


      : Terengganu negeri kaya, rakyat jadi miskin kerana pimpinan kerajaan terdahulu bodoh menggunakan wang untuk kebaikan...

      Delete
    2. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    3. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    4. R Kelantan harap kerajaan tunai janji
      MAZRAM IDZAM RIDZAL MAHMUD 20 OGOS 2018
      R Kelantan harap kerajaan tunai janji
      Nazri
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KOTA BHARU - Kerajaan PH perlu menunaikan janji untuk membayar royalti minyak kepada negeri-negeri pengeluar sumber bahan api ketika mereka sudah melepasi fasa 100 hari mentadbir negara.

      Presiden Royalti Kelantan, Nazri Deraman berkata, walaupun ia tidak terkandung dalam manifesto PH namun sudah tiba masanya pentadbiran kerajaan baharu itu menyegerakan pembayaran tersebut berikutan Kelantan telah dinafikan hak sejak 25 tahun lalu.

      "Saya harap ia bukan sekadar persetujuan melalui kenyataan media sahaja tetapi perlu direalisasikan dengan bayaran pertama sebelum Oktober nanti mengikut kaedah pembayaran dua kali setahun.

      "Saya juga berharap tidak ada lagi kenyataan mengelirukan daripada pimpinan kerajaan Persekutuan mengenai perjanjian dan Akta Pembangunan Petroleum (PDA) 1974," katanya kepada Sinar Harian hari ini.

      Dalam masa sama, Nazri menegaskan, kaedah bayaran royalti minyak juga tidak harus dijadikan isu berpanjangan memandangkan ia jelas terkandung dalam perjanjian tersebut.

      Justeru beliau berkata, satu rundingan perlu dilakukan bagi mencari mekanisme terbaik berhubung pembayaran itu melibatkan wakil kerajaan Pusat, Petronas dan semua negeri terlibat.

      "Tak timbul soal jumlah lima peratus (berdasarkan jumlah pengeluaran) atau 20 peratus (berasaskan keuntungan) kerana pelaksanaannya telah pun dilakukan ke atas Sabah, Sarawak dan Terengganu selama ini," katanya.

      Dalam pada itu, mengulas kemajuan semasa kerajaan negeri yang turut melalui tiga bulan pasca PRU14, Nazri menyanjung tinggi usaha untuk mempercepatkan penubuhan Perbadanan Petroleum Kelantan.

      Menurut pandangannya secara peribadi, perbadanan itu boleh diwujudkan kerana berdasarkan perlembagaan urusan mineral adalah di bawah jadual negeri.

      "Perbadanan ini merupakan antara perkara (kejayaan) paling besar sekiranya ia menjadi kenyataan dan ini membolehkan Kelantan menjadi negeri pengeluar serta mengusahakan sendiri pembangunan industri petroleum ini.

      "Perjanjian penyerahan hak kepada Petronas pada 9 Mei 1975 juga tidak boleh mengikat kerajaan negeri untuk membangunkan sendiri industri minyak kerana Petronas sendiri terlebih dahulu memulakan pencabulan terhadap perjanjian itu," katanya.

      Delete
    5. Pakaian pramugari perlu sopan, islamik
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 8 Ogs 2018, 12:59 tengah hari | Dikemaskini 8 Ogs 2018, 1:22 petang

      A+ A-
      TINJAUAN | Isu pakaian melibatkan pekerja kabin kapal terbang sekali lagi mendapat perhatian umum selepas dibangkitkan di parlimen.

      Malaysiakini cuba mendapatkan pandangan masyarakat mengenai isu berkenaan dalam kriteria yang mereka mahukan khususnya melibatkan pemakaian pramugari.

      Seksi, tidak menutup aurat (bagi pekerja Islam) dan tidak sopan antara masalah yang dilihat menjadi fokus utama.

      Bagi pengusaha tudung, Amalina Ahmad Zaki (bawah), 28, berpendapat pemakaian pramugari syarikat penerbangan di Malaysia sewajarnya perlu mencerminkan dan menterjemahkan identiti Islam.



      Menurutnya, Islam sebagai agama rasmi negara juga boleh diterjemahkan melalui pakaian pramugari.

      "Keadaan sekarang agak sakit mata kita lihat, kalau mereka itu keluarga kita pasti marah.

      "Jadi adalah lebih baik jika pakaian mereka lebih sopan dan menutut aurat. Kita tonjolkan nilai-nilai islamik sejajar dengan Islam sebagai agama persekutuan negara," katanya kepada Malaysiakini di Kota Bharu, semalam.

      Terdahulu, isu tersebut dibangkitkan Siti Zailah Mohd Yusoff (PAS-Rantau Panjang) ketika perbahasan titah diraja pada 25 Julai lalu.

      Ketika itu, beliau antara lain berkata ada wanita beragama Islam yang bekerja sebagai pramugari terpaksa membuka tudung demi mencari rezeki.



      Pekerja swasta, Hamzi Abdul Majid (atas), 24, pula berpendapat isu tersebut perlu ditangani kerajaan dengan berhemah dengan pelaksanaan undang-undang.

      Katanya, kerajaan perlu membuat ketetapan dan garis panduan mengenai kod etika melibatkan pramugari.

      "Jadi, melaluinya syarikat penerbangan perlu diwajibkan mematuhi ketetapan tersebut.

      "Pemakaian sekarang agak menjolok mata dan kurang sopan. Tidak sesuai untuk pekerja Islam," katanya.

      Sementara itu, Akmal Aini Rahim, 27, menegaskan kod etika patuh syariah bagi pramugari perlu diperkenalkan agar pekerja bidang itu kelihatan lebih sopan.

      "Khusus bagi pekerja Muslim, kita patut utamakan aurat dalam pemakaian. Pakai skirt pendek atau pakaian ketat hanya mengundang tarikan si hidung belang.

      "Jadi, lebih baik pakai menutup aurat contohnya seluar panjang yang digayakan dengan baju kot, atau baju kurung dan bertudung," ujarnya yang juga seorang pekerja swasta.

      Dalam pada itu, selain isu pemakaian pramugari, pengguna juga mempunyai kriteria lain dalam memilih syarikat penerbangan terbaik untuk mendapatkan perkhidmatan.

      Delete
    6. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    7. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.

      Tonggeng..

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib- aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete

    8. KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang pkr s setia -

      Roy Tiara

      Semua isu yg dimainkan Umno/Pas tak dilayan pengundi2 bijak. Isu kaum, agama, LGBT, 10 janji 100 hari, SST, TOL percuma, harga petrol RM1.50 bagai semuanya dihumban oleh pengundi bijak di Sg Kandis, Balakong dan Seri Setia. Mulai sekarang Umno/Pas blehlah terus kahwen dan cari isu lain seperti rasuah, pentelewengan kuasa, tunjuk kekayaan, berlagak nak mampos oleh kerajaan PH.

      Hasry Perak

      Tahniah kpd Halimey Abu Bakar PH, aku berharap ko akan berkhidmat sebaik mungkin utk penduduk Seri Setia agar mengekalkan kemenangan ini di PRU15.

      penyokong PAS lebih bijak berpolitik ketika di Sg Kandis menyebabkan UMNO kalah teruk.

      UMNO dibawah Zahid mmg nampak lemah.

      Ujang Bpj

      Ini petanda yg jelas PAS makin ditolak oleh rakyat selangor. Sementara BN umno dan mca semakin pupus dibumi malaysia.

      Delete
    9. PENYAMUN SINDIR PEROMPAK


      Najib sindir k'jaan HARAPAN tak pandai matematik
      Diterbitkan 27 Ogs 2018, 10:54 malam | Dikemaskini 27 Ogs 2018, 11:15 malam

      A+ A-

      Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mempersoalkan kemahiran matematik pemimpin Pakatan Harapan (HARAPAN).

      Melalui kenyataan di Facebook, Najib merujuk isu Taman Perindustrian Malaysia-China (MCKIP) di Kuantan.

      Najib menyorot bahawa MCKIP adalah taman perindustrian berkembar dengan Taman Perindustrian Qinzhou China-Malaysia (QCMIP) di bandar Qinzhou di negara China.

      Jelas Najib, memiliki 50 peratus tapak perindustrian di negara China yang mempunyai 1.4 bilion penduduk lebih baik berbanding memiliki 100 peratus taman perindustrian di Malaysia yang mempunyai 30 juta orang.

      "MCKIP dimiliki oleh Malaysia dengan pegangan 51 peratus saham manakala syarikat-syarikat dari China dengan 49 peratus.

      "CMQIP pula dimiliki oleh China dengan 51 peratus pegangan saham dan 49 peratus oleh Malaysia dengan keluasan tiga kali ganda lebih besar daripada MCKIP di Kuantan.

      "CMQIP kini juga sangat berjaya dan hasil pengeluaran kilang-kilang di sana telah mencecah RMB10 billion (RM6 bilion) untuk tahun 2017 sahaja.

      "Jika kita arif dalam matematik dan tidak kerap silap mengenai titik perpuluhan, sudah tentu kita faham bahawa memiliki 50 peratus tapak perindustrian untuk pasaran 1.4 bilion orang adalah lebih baik dari memiliki 100 peratus untuk pasaran 30 juta orang sahaja," katanya.

      Najib berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam wawancara Malaysiakini selepas pulang dari negara China minggu lalu bahawa beliau mahu merobohkan tembok di MCKIP.

      Selain itu, Najib juga merujuk kenyataan Anggota Parlimen Kuantan Fuziah Salleh yang menjelaskan bahawa tembok di MCKIP hanya mengelilingi kompleks kilang Alliance Steel sahaja dan bukan seluruh taman perindustrian itu.

      "Kilang besi bukan tempat selamat buat orang awam keluar masuk dengan mudah. Oleh itu, bukan sesuatu yang mengejutkan jika kilang itu membina tembok sebagai langkah pengawalan dan keselamatan.

      "Ini dah diperjelaskan sebelum ini tapi tenggelam dengan fitnah disebar HARAPAN.

      "Fuziah memberitahu wartawan bahawa beliau akan menjelaskan kepada Dr Mahathir tidak lama lagi.
      "Fuziah juga mengakui bahawa ramai dari kawasan parlimen beliau menghargai peluang pekerjaan di MCKIP dan tidak mahu pekerjaan mereka terjejas.

      "Alhamdulillah, satu lagi fitnah sebelum PRU ke-14 terhadap kerajaan BN dulu telah diperbetulkan. Yang baik dituduh sebagai buruk," kata Najib.

      Kenyataan terbaru Najib itu merupakan kenyatan kedua hari ini yang menyifatkan "fitnah terhadap BN diperbetulkan".

      Terdahulu, Najib turut menyifatkan hal serupa berhubung kenyataan Timbalan Menteri Dalam negeri Datuk Azis Jamman berhubung angka kes kaum India tanpa kewarganegaraan.

      Delete
  7. Rupanya JUSTICE LEAQUE ni macai Umno Pas yg setuju gabungan dua parti ni.
    Ini orang dah kecewa xdpt projek. Akhirnya hj Hadi dpt jugak berkawan dgn Zahid Komedi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana kekayaan negara patut dikendalikan seperti syarikat lain dan ini bermakna pertimbangan politik perlu dikecualikan daripada lembaga pengarah,” kata Cenbet dalam satu kenyataan kepada FMT.

      Menurutnya, jika ada tujuan politik khas untuk dana itu, ia perlu dinyatakan dengan jelas sebagai sebahagian misi untuk diketahui dan dilaksanakan pihak pengurusan, serta bertanggungjawab kepada rakyat.

      “Dengan adanya profesional dalam lembaga pengarah, kerajaan boleh mengkritik lembaga pengarah jika berlaku salah urus.”

      Katanya, demokrasi matang di seluruh dunia mengelakkan amalan melantik ahli politik menguruskan pelaburan dibiayai awam dan Malaysia perlu mengelakkan satu lagi kegagalan atau misi menyelamat disebabkan campur tangan politik.

      “Ini juga sejajar pembaharuan institusi yang disokong kerajaan baru.”

      Isnin lalu, Jabatan Perdana Menteri mengumumkan pelantikan 5 ahli lembaga pengarah baru, iaitu Dr Mahathir sebagai pengerusi, menggantikan Datuk Seri Najib Razak yang meletak jawatan pada 31 Mei lalu.

      Azmin bersama ahli Majlis Penasihat Kerajaan, Tan Sri Mohd Hassan Marican, bekas timbalan gabenor Bank Negara, Dr Sukhdave Singh dan bekas pengarah eksekutif Suruhanjaya Sekuriti, Goh Ching Yin pula dilantik sebagai ahli lembaga pengarah Khazanah.


      : Politik matang mana-mana didunia tidak melantik ahli politik mengurus pelaburan tapi Mahathir buat apa yang selama ini BN buat. TAK ADA BEZA....

      Delete
    2. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    3. Pemilihan PKR: Adakah Azmin akan tumbang di tangan Rafizi?



      “Jom lawan Azmin!” Itulah mood yang sedang dibina secara tidak langsung oleh Rafizi Ramli yang melancarkan kempennya untuk berebut jawatan timbalan presiden PKR yang disandang Datuk Seri Azmin Ali.

      Dengan penyertaan Nurul Izzah Anwar, anak kepada Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail ini dan juga calon tunggal presiden PKR akan datang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di dalam kem Rafizi, pemilik badan pemikir Invoke telah melahirkan persepsi inilah barisan yang dikehendaki keluarga presiden PKR.

      Sama ada persepsi itu betul mahupun tidak, asalkan persepsinya begitu, maka ia akan dianggap betul di dalam PKR kerana itulah makanan harian mereka.

      Apapun, niat Rafizi bertanding adalah untuk menyingkirkan Azmin dan kini ia diketahui umum. Apa pergeseran yang berlaku di antara mereka, hanyalah mereka yang tahu.

      Rafizi berkata, antara sebab beliau berebut jawatan timbalan presiden PKR ialah untuk membebaskan PKR daripada budaya “salam cium tangan” dan feudal serta budaya orang bawah tidak boleh menegur orang atas.

      Tiada hadiah untuk sesiapa yang dapat meneka kem mana yang dimaksudkan Rafizi sebagai pembawa budaya itu.

      Berbalik kepada Azmin, sebenarnya Rafizi adalah penyumbang terbesar secara tidak langsung kepada perkembangan pesat politik Azmin yang tidak diketahui umum.

      Sebelum Langkah Kajang yang dicipta Rafizi, Azmin cumalah seorang Adun biasa dan ahli Parlimen di Selangor. Ketika itu, yang memegang jawatan menteri besar Selangor ialah Tan Sri Khalid Ibrahim yang tidak sebulu dengan Azmin.

      Azmin mendapat durian runtuh apabila Langkah Kajang Rafizi gagal menaikkan Wan Azizah mahupun Anwar sebagai menteri besar Selangor dan jawatan itu jatuh ke tangan Azmin. Bermula dari situlah kerjaya Azmin berkembang pesat sehinggalah kini beliau menjadi menteri hal ehwal ekonomi.

      Meskipun Azmin ditekan dan diserang pelbagai arah di dalam PKR, kepetahan politik Azmin menyebabkan beliau sentiasa berada di depan Rafizi mahupun Anwar, dan kedudukan Azmin tidak pernah goyah, walaupun suatu ketika Rafizi pernah memegang jawatan setiausaha agung PKR.

      Contoh terbaru yang menonjolkan lagi kehebatan berpolitik Azmin di dalam PKR ialah siapa yang menggantikannya sebagai menteri besar Selangor.

      Ia bukan satu kebetulan Adun Dusun Tua, Amirudin Shari dipilih menggantikan Azmin sebagai menteri besar Selangor dan bukannya Dr Idris Ahmad seperti yang diwar-warkan media sebagai pilihan utama.

      Seperti Langkah Kajang, Azmin masih mendiamkan diri terhadap pendiriannya di dalam pemilihan PKR. Beliau membiarkan Rafizi melancarkan segala “kerjanya” dahulu.

      Baru-baru ini, ada 4 peletakan jawatan di dalam PKR Selangor yang didakwa tidak berpuas hati dengan amalan “kronisme dan nepotisme” di dalam lantikan ahli majlis.

      Dan kebetulan, isu ini mendapat perhatian Datuk Johari Abdul yang diumumkan Rafizi sebagai salah satu anggota pasukannya semalam yang menggesa “kepimpinan Selangor” menyiasat dakwaan kronisme dan nepotisme di dalam parti kerana ia berpotensi menjejaskan reputasi kerajaan negeri.

      Siapa pengerusi PKR Selangor? Sudah tentunya Azmin! Jadi, tidak perlulah kita teka siapa yang sedang disasarkan Johari daripada pasukan Rafizi di dalam gesaannya di atas.

      Tiada apa yang akan berlaku kepada Rafizi, sekiranya beliau tewas di dalam perebutan kuasa kali ini. Namun, jika Azmin dan pasukannya tewas, Azmin mungkin terpaksa kembali ke zaman sebelum Langkah Kajang.

      Apakah Azmin akan tumbang di tangan Rafizi kali ini?

      Ataupun Rafizi akan tersilap taktik lagi sehingga membawa kerugian kepada Anwar dan memberikan durian runtuh sekali lagi kepada Azmin sehinggakan akhirnya Azmin bakal menguasai PKR secara total dan bebas daripada kongkongan keluarga Anwar?

      Yang paling penting, apakah kesudahan yang diinginkan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad?

      TIMMY SAY


      : Jika silap langkap bukan sahaja Rafizi tumbang, tapi Anwar juga tumbang kerana dibelakang Azmin adalah Mahthir....

      Delete
    4. Orang Kristian sudah ambil alih Putrajaya'
      Annabelle Lee | Diterbitkan 3 Ogs 2018, 11:50 malam | Dikemaskini 4 Ogs 2018, 2:24 pagi

      A+ A-

      SG KANDIS | Pada malam terakhir kempen pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis, Anggota Parlimen Pasir Salak Datuk Tajuddin Abdul Rahman memberi amaran kepada pengundi di kawasan itu mengenai pemimpin Kristian dalam kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN).

      Bercakap kepada sekumpulan pengundi Melayu di Kampung Jawa malam ini, beliau merujuk kepada video tular yang menunjukkan paderi Kristian meraikan kemenangan HARAPAN pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) lalu.

      "Orang Kristian sudah mengambil alih, take over kuasa Putrajaya dan negeri-negeri yang saya sebut tadi. Betul memang betul.

      "Sekarang ini menteri-menteri, tengok. Lim Guan Eng tu Kristian, Anthony Loke Kristian, Tony Pua Kristian, Hannah Yeoh Kristian.

      "Teresa Kok - Khalid Samad marah apabila saya kata Teresa Kok ini satu-satu perempuan yang ada 'kok'," katanya disambut gelak ketawa orang ramai.

      Tajuddin mendakwa ahli-ahli politik DAP berkenaan menggunakan kedudukan mereka dalam kerajaan untuk mengembangkan ajaran Kristian.

      "Nama-nama yang saya sebut ini mereka ini pengembang agama Kristian. Mereka ini pengembang agama Kristian.

      "Kita kena waspada. Dalam dia berpolitik, dia menggunakan platform politik untuk mengembang, menyebar agama Kristian," dakwanya.

      Lim merupakan menteri kewangan manakala Loke dilantik sebagai Menteri Pengangkutan dalam kabinet perdana menteri, Tun Dr Maahthir Mohamad.

      Pua pula merupakan pegawai khas di kementerian kewangan, manakala Yeoh merupakan timbalan menteri wanita, keluarga dan pembangunan masyarakat. Kok pula dilantik mengetuai kementerian industri utama.

      'Hapuskan raja-raja Melayu'

      Ahli politik Umno itu juga mendakwa DAP berkuasa dalam HARAPAN dan di sebalik keputusan dibuat Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Beliau juga menjangkakan DAP suatu hari nanti akan berusaha untuk menghapuskan raja-raja Melayu dan menjadikan Malaysia sebuah republik.

      "Jangka panjang, tuan-tuan, puan-puan ini penting ni.


      "Beberapa hari nanti kalau boleh mereka nak hapuskan raja-raja Melayu.

      "Mereka nak tubuhkan satu sistem pemerintahan seperti Singapore, tak ada raja tak ada sultan, tak ada Yang di-Pertuan Agong.

      "Sistem republik - iaitu ketua negara terdiri daripada siapa sahaja - boleh jadi Melayu, Cina, India," dakwanya.

      Delete
    5. Si Bapok wak kojola kengkang kepala mancis hisap rokok john tonggeng kat john dapat lima kupang

      Delete
    6. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    7. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.

      Tonggeng..

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib- aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete

    8. KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang PRK S Setia & Balakong -

      Faizal Msr

      Kalah sebab join dgn umno...arwah tok guru pesan jgn berkawan dgn umno...umno x blh dipercayai oleh rakyat amnya

      Zainal Yusof

      sebaik saja umno umum Pas diberi laluan utk bertanding di Seri Setia , si Zuhdi buat kenyataan Pas akan MENANG dengan simple majoriti.

      Si budak Abduh pulak buat kenyataan Pas semakin dpt sambutan.
      Mimpi lah ko org berdua.

      Hamid Bin Rashid

      bermaruah apanya Mohd asri ! pi sembah UMNO lepas tu pi sembah MCA kalah juga dgn terhina !!

      Zulkifly Ahmad Khairuddin
      bangang ke bongok ko ni??da org kluar mngundi pn kurg...tentu2 la majoriti menang pn kurg...aduyaiii....ko dulu masa kt skolah, masa cikgu matematik ngajar...ko ponteng kelas ke...ko tido???

      Delete
    9. Harga barang lebih mahal

      Ameer yang telah menjalankan perniagaan sejak 1980-an turut memberi penjelasan mengenai perbandingan harga sekiranya SST dilaksanakan.

      Menurutnya, jika cukai SST dikenakan pada kadar 10 peratus, harga barangan- selain makanan segar dan dalam tin - akan melambung naik bebeza semasa GST dilaksanakan.

      "GST lebih telus dan efisien cuma masalahnya kadarnya terlalu tinggi. Kerajaan boleh turunkan harga tapi kerajaan perlukan duit, itu kita faham.

      "SST pula lebih terdedah kepada ketirisan kerana hanya satu peringkat sahaja dan sukar untuk diawasi.

      "Semua orang setuju, dan kerajaan pun setuju (SST terdedah kepada ketirisan) tapi mereka kata tak apa sebab mereka akan buat denda dan harap orang akan ikut," katanya.

      Namun menurut Ameer kerajaan sebenarnya "sudah terlambat" untuk berundur daripada janji yang diikrarkan sebelum pilihan raya umum (PRU) lalu.



      "Nasi sudah menjadi bubur, sebab mereka semua ini ahli politik," katanya.

      Menjelaskan mengenai bagaimana SST akan memberi kesan terhadap harga barang, Ameer memberikan contoh sekiranya kadar cukai berkenaan terbahagi kepada tiga iaitu sifar peratus, lima peratus dan 10 peratus.

      Memiliki lebih 70 pasar raya di seluruh negara, Ameer menerangkan meskipun angka kadar cukai berkenaan merupakan satu andaian namun sebagai seorang ahli perniagaan yang terlibat dengan proses rantaian bekalan, pengilangan, mengedar serta menjual, beliau berkata harga barangan berubah mengikut kadar SST.

      "Kita (Mydin) buat semua, sudah tentu kita tahu. Sudah tentu ia andaian.

      "Kalau nak senang kita ambil begini: pengilang biasanya ambil keuntungan dalam 20 peratus, ini margin. Sudah tentu ada yang ambil keuntungan 15 peratus, 25 peratus tetapi ini kita andai secara umum. Kita perlu andaikan sesuatu dan berikan angka.

      "Pemborong pula akan ambil (keuntungan) lima atau 10 peratus sahaja begitu juga dengan pengedar.
      "Kalau di butik, margin keuntungan ialah 300 peratus. Baju kalau beli dengan harga RM100, ia akan dijual dengan harga RM400. Kalau di pasar raya contohnya di Mydin, kami beli RM100, jual RM120.

      "Jadi kita ambil margin 20 peratus (pengilang), 10 peratus (pengedar) dan 20 peratus (penjual). Kalau kita ambil pengiraan begini, semua barang yang SST sifar peratus akan murah berbanding enam peratus GST.

      "GST mempunyai tiga peringkat tetapi diakhirnya hanya enam peratus," katanya.

      Beliau turut menjelaskan, sekiranya barangan yang dikenakan SST pada kadar lima peratus, harga barangan itu pada akhirnya mempunyai harga hampir sama semasa GST dilaksanakan.

      "(Jika lima peratus) maknanya tiada beza jika kerajaan melaksanakan SST atau GST, harganya sama.
      "Tetapi jika ada barangan yang dikenakan 10 peratus SST, harga barang akan mahal. Tak boleh cakap tak akan ada barang yang tak naik harga," jelas Ameer lagi.

      Delete
  8. Justice Leaque bodek giler... Spt org yg kecewa spt Lokman Adam dn Tajudin Salak

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP takut dengan kebangkitan Melayu?
      NOR AINNA HAMZAH 20 OGOS 2018
      DAP takut dengan kebangkitan Melayu?
      Datuk Ibrahim Ali
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - DAP dikatakan bimbang selepas wujud kebangkitan Melayu apabila sebuah lagi parti Melayu baharu ditubuhkan iaitu Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra).

      Presiden Penaja Putra yang juga Presiden Persatuan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, dakwaan seorang pemimpin DAP, Dr Boo Cheng Hau seperti dilaporkan oleh sebuah portal mendakwa, parti baharu berkenaan bersifat rasis adalah keterlaluan.


      Menurutnya, penubuhan parti berkenaan bukanlah bersifat rasis, namun melihat kebangkitan Melayu baharu di arena yang lebih kompetitif di negara ini.

      “Dia (DAP) wajar hentikan tuduhan Putra ini parti rasis… kami di era pembaharuan. Parti ini akan diterajui oleh Melayu baharu dan kini dalam usaha memperkasakan lagi orang Melayu secara keseluruhannya.

      “Malah, kita (Putra) juga melihat tiada keperluan untuk berlawan atau memandang rendah kepada kaum Cina dan India atau bangsa lain, bahkan melihat kepentingan untuk bekerjasama dengan bangsa lain untuk lebih cemerlang dalam perniagaan, teknologi, pendidikan, budaya dan nilai sistem,” katanya dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Ibrahim Ali tubuh parti Putra]

      Ibrahim berkata, bagi pihaknya politik Melayu berlawan dengan parti Cina mahupun India sudah pun berakhir.

      Menurutnya, dia amat berharap agar DAP sedar dengan realiti baharu dalam arena politik hari ini.

      “Kami (Putra) bukanlah parti yang diterajui oleh Melayu ‘lama’ seperti Umno. Dakwaan dia (Dr Boo Cheng Hau) ini disebabkan ketakutan dengan kebangkitan Melayu.

      “Tanpa sokongan Melayu, DAP tak dapat menawan negara ini. Kita (Putra) akan teruskan dengan perjuangan untuk agama dan bangsa.

      Memetik laporan sebuah portal berita, Cheng Hau menyelar tindakan Ibrahim yang merupakan vateren politik yang tidak belajar dari kegagalan sebuah parti yang ditubuhkan berasaskan bangsa seperti di Afrika Selatan.

      Malah, Cheng Hau turut menyarankan Ibrahim untuk membuat lawatan deligasi yang bukan hanya disertai oleh ahli Putra, bahkan pemimpin Bersatu, Umno, MIC, MCA dan Pas ke negara berkenaan dan melawat parti Nasional di sana.

      Delete
    2. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    3. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    4. PENYAMUN CAKAP BENAR


      Bimbang KDNK suku kedua merosot teruk, ringgit jatuh
      Najib Razak | Diterbitkan 26 Ogs 2018, 10:57 pagi | Dikemaskini 26 Ogs 2018, 11:30 pagi

      Item 1
      Item 2
      A+ A-
      ULASAN | Minggu lepas, kerajaan mengumumkan bahawa pertumbuhan KDNK (GDP) negara untuk suku kedua merosot dengan teruk dari 5.4 peratus sehingga 4.5 peratus - jauh di bawah kesemua unjuran pakar analisa ekonomi.

      Kejatuhan sebegini agak membimbangkan kerana kadar pertumbuhan suku kedua kini di bawah paras negara Indonesia dan Thailand yang sebelum ini lebih rendah dari kita.

      Walaupun bukan lagi perdana menteri, halatuju ekonomi negara masih merupakan keutamaan saya. Oleh itu saya mengambil sedikit masa untuk meneliti data-data dan pengumuman kerajaan untuk fahaman lebih mendalam.

      Pertumbuhan KDNK bagi suku kedua mungkin lebih rendah kerana semua sektor ekonomi telah menunjukkan kejatuhan yang berpunca dari banyak projek-projek telah dihentikan tetapi diselamatkan oleh sektor permintaan dalam negara (domestic consumption) apabila GST disifarkan yang mengalakkan lebih banyak pengguna untuk membeli.

      Tetapi keadaan ini tidak akan berpanjangan kerana cukai SST akan bermula bulan depan.

      Pelaburan langsung asing (FDI) juga menurun dari RM12 bilion pada suku pertama kepada RM2.8 bilion manakala pelaburan portfolio (iaitu saham dan bon) telah menunjukkan pengaliran keluar sebanyak RM38.3 bilion pada suku kedua berbanding pengaliran ke dalam sebanyak RM2.5 bilion untuk suku pertama.

      Rizab antarabangsa BNM yang diumumkan setiap dua minggu terus jatuh setiap kali diumumkan semenjak PRU14 daripada AS$110 bilion kepada AS$104.2 bilion pada 15 Ogos.

      Kejatuhan nilai ringgit

      Matawang ringgit juga telah menyusut 25 sen kepada RM4.10 berbanding RM3.85 pada bulan April sebelum pilihan raya.

      Nilai ringgit banyak bergantung kepada harga minyak dunia. Beberapa tahun dahulu semasa saya perdana menteri, ringgit juga jatuh di bawah RM4.10 semasa harga minyak dunia sangat rendah sehingga di bawah AS$30 satu tong.

      Tetapi ringgit yang lemah kini ialah ketika harga minyak dunia jauh lebih tinggi pada tahap AS$75 satu tong. Tidak mustahil nilai ringgit akan lebih lemah lagi jika harga minyak dunia jatuh sekali lagi.

      Banyak juga yang membimbangkan. Lebihan dagangan antarabangsa juga jatuh teruk dalam bulan Mei dan Jun kepada RM6 bilion iaitu setengah daripada lebihan RM13 bilion untuk bulan April kerana jumlah import kita telah naik dengan pesat manakala kadar pertumbuhan ekspot kita telah menurun. Ini mungkin disebabkan oleh GST disifarkan dan menyebabkan pengguna menjurus kepada pembelian barang import.

      Oleh itu, lebihan akaun semasa kita telah jatuh dari RM15 bilion daripada suku sebelumnya kepada RM3.9 bilion. Lebihan akaun semasa ini amat penting. Jika ia menjadi negatif, mungkin penarafan kredit negara (sovereign credit rating) akan terkesan.

      Kadar pengangguran turut menunjukkan peningkatan sedikit pada bulan Jun disebabkan mereka yang tiada kerja telah naik sebanyak 17,000 orang berbanding bulan April.

      Eksport sawit turun setiap bulan

      Pendapatan kerajaan juga menurun kepada RM14.1 bilion pada bulan Jun berbanding RM20.9 bilion pada bulan sebelumnya. Ini mungkin kerana GST sudah mula disifarkan.

      Hasil yang semakin menyusut tentu akan memberi tekanan kepada kerajaan dan menyebabkan keupayaan kerajaan untuk menyelamatkan negara dan membantu rakyat akan lebih lemah.

      Delete
    5. PH = UEC = LGBT = KOMUNIS = SEKULAR = LIBERAL


      Perkasakan sekolah tahfiz berbanding UEC
      AIMAN SADIQ ABDULLAH 31 JULAI 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.8K
      Perkasakan sekolah tahfiz berbanding UEC
      Roslan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUANTAN - Tindakan PH mahu mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) walaupun bertentangan dengan Perlembagaan dan Dasar Pendidikan Kebangsaan menimbulkan kemusykilan.

      Exco Pemuda Pas, Roslan Md Esa berkata pihaknya tidak bersetuju dan membantah keras usaha tersebut kerana tidak bertepatan dengan masyarakat Malaysia hidup saling melengkapi antara satu sama lain tanpa mengira latar belakang kaum, agama dan bahasa.


      Menurutnya, walaupun masih di fasa awal cadangan namun, tuntutan UEC ini perlu dilihat daripada kaca mata perpaduan kaum serta kesan jangka masa panjang terhadap sistem pendidikan di Malaysia.

      "Bagi kami, kerajaan perlu memiliki keberanian untuk memperkasakan semua sekolah kebangsaan selain mengkaji semula kedudukan sistem pendidikan vernakular di negara ini.

      "Daripada meluluskan UEC lebih baik perkara itu diberi kepada sekolah tahfiz yang terlalu memerlukan pembelaan dan bantuan sokongan daripada kerajaan," katanya, semalam.

      Dalam pada itu, ditanya mengenai kewajipan penggunaan kasut hitam, Roslan berkata kerajaan perlu menggagap isu itu bukanlah sesuatu yang mendesak.

      "Seharusnya tangani terlebih dahulu isu-isu yang lebih mendesak. Contohnya beg sekolah berat terpaksa ‘dipikul’ murid, bebanan tugas guru yang tidak pernah selesai dan akses internet bertaraf ‘siput’ sedangkan guru-guru diminta memberikan pelbagai laporan secara dalam talian.

      "Itu belum lagi kurikulum yang sentiasa berubah-ubah yang amat menekan guru-guru dan anak-anak.

      "Yang jadi mangsa guru-guru sehinggakan ramai me­ngalami tekanan perasaan tetapi demi melaksanakan tugas dan amanah mendidik anak bangsa, mereka hadapi dan tempuhi juga," katanya.

      Delete
    6. Woiii bapok standard hang hisap rokok john saja

      Delete
    7. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    8. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.

      Tonggeng..

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib- aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete

    9. KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang PRK S Setia & Balakong -

      Abd Hadi Mohamad

      Kalau org nak protes, mereka akan keluar mengundi beramai² utk menangkan pembangkang mcm PRU lps, bukannya duduk rumah goyang kaki.. Bila tak ramai yg keluar, samada mereka dah rasa selesa dengan PH atau dah putus asa & anggap PAS pun sama 2x5..Umno Jd, buat apa nak keluar mengundi..

      Rizqiraziq Sufyan

      Zulkifly Ahmad Khairuddin..dia bkn tido atau ponteng...tp dok skodeng cikgu mengajar..sbb tu xberkat..sbb tu bodoh mengomen tanpa kira komen tu bahlol ke bengap..dh darah daging bengap..sia anak2 dia nti..mewarisi bkn harta benda..tp bengap ngan bangang..

      Delete
    10. BR1M: Azmin sangat dangkal
      MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI 26 OGOS 2018
      Khairy Jamaluddin
      Khairy Jamaluddin
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin membantah cadangan sama ada Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dikurangkan atau dimansuh.

      Katanya, pemberian wang tunai seumpama ini (cash transfer) satu polisi yang diamalkan oleh banyak negara lain.


      "Bantuan ini sangat membantu menanggung beban sara hidup bagi golongan pendapatan rendah (B40).

      "Kalau pemberian wang tunai itu sogokan, hentikan juga ‘bonus’ dan‘duit raya’ untuk kakitangan awam," katanya menerusi twitternya hari ini.

      Dalam pada itu Khairy menyangkal alasan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bahawa BR1M yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional mempunyai unsur rasuah untuk mendapatkan sokongan rakyat

      "Alasan Azmin Ali sangat dangkal.

      "BR1M boleh dikukuh dari segi pengesahan penerima yang layak (better means testing) & perbelanjaan bersyarat (hanya boleh guna untuk beli barang2 tertentu sahaja," katanya.

      [ARTIKEL BERKAITAN: BR1M dihentikan, ada unsur rasuah]

      Hari Azmin menegaskan bahawa pemberian BR1M yang dilaksanakan kerajaan BN terdahulu perlu dihentikan kerana ia mempunyai unsur rasuah untuk mendapatkan sokongan rakyat.

      Beliau berkata bagaimanapun kerajaan di bawah pimpinan PH sedang merangka inisiatif baharu yang meletakkan fokus untuk mensejahterakan rakyat bukan menyogok atau memperbodohkan rakyat.

      Sebelum ini, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pentadbirannya berhasrat mengurangkan BR1M secara berperingkat sebelum dihentikan sepenuhnya.

      Delete
  9. Justice Leaque bodek giler... Spt org yg kecewa spt Lokman Adam dn Tajudin Salak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes Guan Eng: MCW beri dua cadangan
      MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI 4 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore62
      Kes Guan Eng: MCW beri dua cadangan
      Guan Eng bergambar bersama barisan peguamnya selepas keluar daripada kamar mahkamah.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Pemerhati Rasuah Malaysia (MCW) memberi dua cadangan kepada kerajaan bagi memastikan polemik kes pembebasan Menteri Kewangan Lim Guan Eng di atas pertuduhan rasuah tidak lagi berulang.

      Presidennya, Jais Abdul Karim, berkata, hal ini juga untuk memastikan sistem kehakiman negara terhindar daripada sebarang salah guna kuasa.


      "Pertama, MCW mencadangkan agar Jabatan Peguam Negara (AGC) mesti diletakkan di bawah kuasa Parlimen," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      [ ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng bebas tuduhan rasuah ]

      Semalam Guan Eng, yang juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, dan ahli perniagaan Phang Li Koon dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini atas pertuduhan rasuah berhubung pembelian sebuah banglo di bawah nilai pasaran.

      Hakim Datuk Hadhariah Syed Ismail melepaskan dan membebaskan Guan Eng, 58, dan Phang, 46, berikutan permohonan peguam Ramkarpal Singh yang mewakili Lim, dan Datuk V.Sithambaram serta Hisyam Teh Poh Teik, yang mewakili Phang, supaya anak guam mereka dibebaskan sepenuhnya daripada pertuduhan itu.

      Mengulas lanjut, Jais berkata, sekarang, AGC ini berfungsi sepenuhnya di bawah pentadbiran Jabatan Perdana Menteri Malaysia(JPM).

      "Pada Julai 2018 yang lepas, sembilan buah agensi kerajaan termasuk Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Audit Negara diletakkan di bawah kuasa Parlimen kerana rombakan besar-besaran di JPM, sepatutnya AGC juga termasuk di dalam senarai rombakan tersebut," katanya.

      Jelasnya, selagi AGC diletakkan di bawah pentadbiran JPM, tuduhan atau persepsi bahawa AGC gagal berlaku adil atau diarahkan berbuat sesuatu, pasti akan berterusan.

      Malah, katanya, pelantikan Peguam Negara yang dipilih sendiri oleh parti pemerintah membuka ruangan untuk kritikan yang lebih besar.

      "Sepatutnya Peguam Negara mestilah dipilih oleh ahli-ahli Parlimen melalui satu proses khas dengan perkenan Yang Di Pertuan Agong," katanya.

      Menurutnya cadangan kedua adalah kerajaan perlu segera memisahkan Pejabat Pendakwa Raya daripada Pejabat Peguam Negara.

      Katanya, langkah ini penting untuk mengukuhkan kebebasan pendakwa raya di Malaysia.

      "Melalui pemisahan ini, Peguam Negara hanya akan bertindak sebagai penasihat kepada kerajaan manakala Ketua Pendakwa Raya yang berasingan akan membuat keputusan mengenai perkara-perkara berkaitan pendakwaan," katanya.

      Katanya, tujuan pemisahan ini ialah untuk memupuk keyakinan orang ramai terhadap pejabat Ketua Pendakwa Raya dan bagi menghapuskan pandangan bahawa pendakwaan akan dilihat berat sebelah.

      Delete
    2. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    3. Pembatalan ECRL mimpi buruk untuk orang Pantai Timur
      Abdul Latiff Abdul Rahman | Diterbitkan 26 Ogs 2018, 12:31 tengah hari | Dikemaskini 26 Ogs 2018, 12:47 tengah hari

      A+ A-
      ULASAN | Pengumuman Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Projek Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) mungkin dibatalkan seakan mimpi buruk untuk seluruh penduduk Kelantan dan Pantai Timur.

      Kalaupun projek zaman Datuk Seri Najib Razak ini mempunyai sejuta masalah dan ketirisan, namun hasrat bekas perdana menteri itu sedikit memberi rasa gembira kepada rakyat Kelantan dan Pantai Timur.

      Kami diberi harapan bahawa kami tidak lagi diabaikan.

      Tinggal kini ada satu lagi berita harapan kepada rakyat Kelantan iaitu projek lebuh raya Center Spin Road (CSR).

      Dalam persidangan pertama Dewan Rakyat baru-baru ini saya sudah bangkitkan bahawa projek ini wajib dipercepatkan. Pakej atau fasa pembinaan perlu berjalan serentak.

      Projek yang sepatutnya bermula awal 1990-an ketika Rancangan Malaysia kelima ini tertangguh sehingga kini. Perlu diingatkan, pengumuman projek ini dibuat ketika zaman Perdana Menteri keempat, yang kini kembali menjadi Perdana ketujuh.

      Setakat ini hanya pakej B1 (Pasir Hor-Kadok) saja yang baru siap sepenuhnya dan dibuka kepada umum.

      Ketika musim cuti perayaan jalan Kota Bharu-Kuala Krai memang terlalu sesak. Jika awal cuti pengguna yang melalui jalan menghala ke Kota Bharu akan ‘make jem’ (makan jam).

      Pengumuman perdana menteri berkaitan ECRL dibatalkan sepatutnya digantikan dengan pengumuman lain yang lebih menggembirakan, iaitu mempercepatkan pembinaan lebuh raya ini.

      Baca: Saifuddin: Status ECRL bergantung rundingan pihak swasta terlibat

      Penduduk Kelantan akan lebih berterima kasih jika ia menjadi keutamaan kerajaan.


      Mungkin pendekatan lebih lunak perdana menteri ketujuh sikit sebanyak boleh membuatkan kami melupakan penderaan terhadap Kelantan oleh perdana menteri keempat dulu.

      Apakah penderaan ini masih berkait rapat dengan keputusan penduduk Kelantan kekal memilih PAS? Walhal kita semua melaung dan mengagungkan prinsip demokrasi?

      Dalam masa yang sama rakyat Kelantan juga adalah pembayar cukai.

      Seperti firman Allah SWT: Sesungguhnya Allah menyuruh berlaku adil, dan berbuat kebaikan, serta memberi bantuan kepada kaum kerabat; dan melarang daripada melakukan perbuatan-perbuatan yang keji dan mungkar serta kezaliman. Ia mengajar kamu (dengan suruhan dan larangan-Nya ini), supaya kamu mengambil peringatan mematuhi-Nya. (Surat An-Nahl ayat 90)

      ABDUL LATIFF ABDUL RAHMAN adalah anggota parlimen Kuala Krai dan Yang Dipertua PAS Kuala Krai.

      Delete
    4. Wakil rakyat PAS minta 2 pemimpin PH jangan jadi pasu dalam Kabinet
      Mohamad Fadli | August 8, 2018
      Ahli Parlimen Pengkalan Chepa, Ahmad Marzuk Shaary meminta Khalid Samad dan Mohamed Hanipa Maidin menyuarakan pendirian berhubung pakaian seragam pramugari MAB.
      VIDEO INSIDE

      Ahmad Marzuk Shaary berkata, ini adalah masa sesuai untuk PH memperkasakan Islam dengan menambah aspek pemakaian patuh syariah bagi pakaian seragam pramugari. (Gambar Youtube)

      KUALA LUMPUR: Seorang wakil rakyat PAS meminta 2 pemimpin Pakatan Harapan (PH) tidak menjadi pasu bunga dalam Kabinet dengan menyuarakan pendirian mereka berhubung pakaian seragam pramugari Malaysia Airlines Berhad (MAB).

      Ahmad Marzuk Shaary (PAS-Pengkalan Chepa) merujuk Menteri Wilayah, Khalid Samad (PH-Shah Alam) dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Hanipa Maidin (PH-Sepang) yang mendiamkan diri berhubung isu itu.

      Katanya, ini adalah masa sesuai untuk PH memperkasakan Islam dengan menambah aspek pemakaian patuh syariah bagi pakaian seragam pramugari.

      “Di bawah kawalan kerajaan baru, sepatutnya ada pemakaian patuh syariah dan kita perlu maju setapak lagi. Isu pemakaian pramugari Malaysia Airlines ini sudah berlanjutan dan tidak diselesaikan sehingga hari ini.



      “Sepang dan Shah Alam orang yang berjuang bersama untuk aspek pemakaian patuh syariah. Mereka jangan jadi pasu bunga dalam Kabinet,” katanya dalam Dewan Rakyat hari ini.

      Terdahulu, Marzuk bertanya kepada menteri pengangkutan adakah pakaian seragam pramugari MAB sesuai dengan imej Islam sebagai agama rasmi negara.

      Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Kamarudin Jaffar berkata, syarikat penerbangan boleh memilih pakaian seragam pramugari patuh syariah, selagi ia mematuhi kriteria ditetapkan Lembaga Penerbangan Awam Malaysia (CAAM).

      Beliau berkata, untuk mendapat sijil keselamatan, syarikat penerbangan perlu memastikan pakaian seragam kru penerbangan membolehkan mereka melakukan prosedur keselamatan dalam tempoh ditetapkan.

      “Oleh itu, syarikat penerbangan bebas memilih pakaian kru mereka, selagi ia memenuhi kriteria ditetapkan,” katanya sambil menambah antara kriteria itu ialah seragam yang membolehkan anak kapal melaksanakan pemindahan kecemasan dan keputusan komersial syarikat penerbangan berdasarkan imej korporat mereka.

      “Kementerian tidak mempunyai sekatan sekiranya pramugari beragama Islam mahu memakai pakaian yang mematuhi syariah, selagi ia memenuhi kriteria yang ditetapkan CAAM.”

      Katanya, sejajar tema “Hospitaliti Malaysia” yang diamalkan MAB, pakaian seragam kebaya pramugarinya mencerminkan budaya tempatan.

      Delete
    5. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    6. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.

      Tonggeng..

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib- aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete

    7. KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang PRK S Setia & Balakong -

      Moe Oberon

      Pemimpin PAS silap strategy. Kalau tak sekongkol dgn UMNO, pasti boleh dapat undi jauh lebih tinggi. Silap2 menang. Hadi bangang!

      Nazri Razali

      Halimah apa yg kami lihat pada prk kali ni rkyt tak klua mngundi kerana sudah bosan dgn janji2 PAS /Umno...
      itulah suara2 pengundi yg kami jumpa tadi...oleh kerana itu selepas prk ini Sy bercadang utk sertai ph setelah kejayaan ph mentadbir Malaysia...syabas PH.

      Masharlan Harlan

      Selagi pas masih sokong sama geng Bugis lanun selagi itulah kita tak dokong penasihat Bugis lanun ngok mampuslah pas

      Rizqiraziq Sufyan

      peratusan kuar mengundi rendah, jd memang la peratusan pakatan menurun..kalau prk ni sehebat pru yang keluar mengundi, mau melingkup trus umnopas ni..xpe la..tahniah pakatan..sbb peratusan rendah pun masih menang dgn majoriti tinggi..umnopas,

      Delete
    8. Pendedahan IRI: Malaysia dalam bahaya



      SELURUH rakyat Malaysia terkejut dengan pendedahan yang telah dibuat oleh Daniel Twining, Presiden IRI (International Republican Institute) di dalam satu forum yang bertajuk “Supporting Democracy In Challenging Times” di Washington pada 17 Julai 2018. Kita sedia maklum bahawa IRI merupakan sebuah badan pemikir berpangkalan di Amerika Syarikat.

      Di dalam forum tersebut, Daniel mendedahkan bahawa IRI bukan sekadar menjalinkan hubungan dengan pemimpin pakatan pembangkang sejak 2002 (15 tahun lalu), malah menyalurkan bantuan strategi dan dana kepada parti-parti pakatan pembangkang pada waktu itu bagi menjatuhkan kerajaan sebelum ini.

      Lebih daripada itu, IRI turut mengadakan perjumpaan bersama pemimpin kanan Pakatan Harapan di Pejabat Perdana Menteri setelah Pilihan raya Umum ke-14 (PRU14) yang lalu.

      Walaupun beberapa pimpinan PKR dan DAP menafikan tuduhan tersebut, namun PAS melihat penafian ini belum cukup disebabkan pihak IRI sendiri yang membuat pengakuan dan pendedahan tersebut.

      Bagi PAS Wilayah Persekutuan, pendedahan dan pengakuan ini merupakan hal yang terlalu berat dan tidak boleh dipandang ringan. Tindakan membenarkan campur tangan asing akan mengakibatkan kuasa luar menjadi pencatur kepada pentadbiran serta hala tuju negara. Tambahan pula, ia juga meletakkan negara dan rakyat dalam suasana yang tidak selamat sekali gus negara bakal menerima ancaman besar daripada pertembungan kuasa Amerika Syarikat dan China.

      Justeru, PAS Wilayah Persekutuan mewakili seluruh rakyat Wilayah Persekutuan mendesak agar pihak kerajaan mengambil langkah sebagaimana berikut:

      i. Kerajaan wajib membuat penjelasan kepada seluruh rakyat Malaysia terhadap tuduhan yang dibuat oleh IRI. Sekiranya tuduhan ini adalah benar, kerajaan perlu mendedahkan berapakah jumlah dana yang telah diterima oleh Pakatan Harapan daripada IRI? Bagaimanakah dana tersebut disalurkan kepada pimpinan Pakatan Harapan? Apakah perjanjian yang termeterai antara Pakatan Harapan dengan IRI?

      ii. Sekiranya pengakuan dan tuduhan IRI tersebut merupakan fitnah dan palsu, rakyat mendesak agar kerajaan Malaysia menyaman IRI atas pengakuan palsu yang dilemparkan kerana telah menjatuhkan maruah Malaysia dan seluruh rakyat negara ini.

      iii. Pihak kerajaan turut didesak agar menubuhkan satu badan siasatan yang bebas bagi menyiasat keterlibatan IRI dan campur tangan politik dalam Malaysia. Hal ini penting agar Malaysia tidak menjadi boneka kepada mana-mana kuasa besar dunia.

      iv. PAS Wilayah Persekutuan juga mendesak agar Akta Kawalan Dana Politik dan Politik Wang diluluskan di parlimen agar seluruh rakyat mengetahui sumber dan dana sesebuah parti politik. Hal ini penting agar tiada pihak luar yang campur tangan demi kepentingan kuasa luar. Akta ini telah PAS kemukakan dan draf akta ini telah diserahkan pada Pejabat Perdana Menteri sebelum ini.

      PAS Wilayah Persekutuan mendesak agar kerajaan dapat memberi maklum balas dengan kadar segera dan mengambil berat dalam isu ini.

      Haji Mohamad Noor Mohamad
      Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan


      : 4 parti dalam Pakatan Harapan membiasu agar isu ini tertutup dengan sendiri....

      Delete
  10. Rupanya JUSTICE LEAQUE ni macai Umno Pas yg setuju gabungan dua parti ni.
    Ini orang dah kecewa xdpt projek. Akhirnya hj Hadi dpt jugak berkawan dgn Zahid Komedi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penarikan kes Guan Eng, janggal dan timbul persoalan
      MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI 4 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore111
      Ezam Mohd Noor
      Ezam Mohd Noor
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - NGO Hisbah Center For Reform (Hisbah), memandang serius keputusan menarik balik dakwaan rasuah terhadap Menteri Kewangan Lim Guan Eng, oleh Jabatan Peguam Negara semalam.

      Pengerusinya, Datuk Ezam Mohd Noor berkata, ianya sesuatu yang amat janggal dan menimbulkan pelbagai persoalan apatah lagi penarikan dibuat setelah Orang Kena Tuduh (OKT) menjadi ahli kabinet kerajaan.


      "Persoalan paling pokok dari sudut keadilan ialah apakah wujud pertindihan kepentingan (conflict of interest) di dalam keputusan ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Justeru katanya, Hisbah menuntut penjelasan yang tuntas daripada Jabatan Peguam Negara secara umum dan terbuka sesuai dengan prinsip kerajaan baru PH yang mendukung prinsip ketelusan dan transparensi.

      [ ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng bebas tuduhan rasuah ]

      Semalam Guan Eng, yang juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, dan ahli perniagaan Phang Li Koon dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi atas pertuduhan rasuah berhubung pembelian sebuah banglo di bawah nilai pasaran.

      Delete
    2. Hukum pesalah LGBT untuk cegah
      NOR KHALILAH GUSTI HASSAN 4 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore30
      LGBT
      Gambar hiasan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUANTAN - Kerajaan Pahang menyambut baik tindakan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri untuk mengkaji semula hukuman bagi kes golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di negeri ini.

      Exco Jawatankuasa Kebudayaan Negeri, Perpaduan, Kebajikan Masyarakat, Wanita dan Keluarga Negeri, Datuk Seri Shahaniza Shamsuddin berkata, kerajaan negeri menyokong sebarang langkah untuk memperbaiki prosedur dan undang-undang sebagai satu bentuk pencegahan.


      Menurutnya, setakat ini Pahang tidak berdepan sebarang kes berkaitan perkara itu, namun tindakan tegas tetap akan diambil terhadap sebarang kesalahan yang berkaitan dengan LGBT.

      "Salah satu sebab mengapa tidak ada tindakan atau hukuman yang dilakukan terhadap kes LGBT adalah sukar untuk kita membuktikan kesalahan itu.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Sebat: Pahang bayang ikut langkah Terengganu]

      "Pelanggaran itu biasanya dilakukan secara peribadi dan amat sukar untuk membuktikan kesnya berlaku. Setakat ini kami hanya mengambil tindakan atau dihukum di bawah Undang-Undang Syariah berkaitan alkohol," katanya ketika ditemui media di Taman Tok Sira, di sini, petang tadi.

      Shahaniza berkata demikian bagi mengulas pelaksanaan hukuman sebat bagi kes lesbian di Terengganu.

      Bagaimanapun katanya, jika ada hukuman berat yang dikenakan ia adalah pendekatan pendidikan dan tidak menjadi kejam kepada pesalah.

      Delete
    3. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    4. BERITA TERKINI:

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    5. Wak Suman Penjual Tempek Bacin...Wak tentu sedar hal ni , pasal ia melibatkan pooojaaan hati Wak, si Tun M tu !!!

      Sejak akhir2 ni dah nampak DAP mula mempertikaikan keputusan2 yg dibuat oleh Tun dan Bersatu. Mula2 MP2 DAP bising pasal lantikan Dr Maszlee jadi presiden UIAM dan kemudiannya berkaitan dgn keputusan Tun utk merobohkan tembok di MCKIP di kuantan tu.

      Mereka semakin berani setelah LGE dibebaskan dari segala tuduhan isu banglow oleh AG. Ada cakap2 dari dalam DAP dan PKR sendiri yg mengatakan PKR dan DAP kini dalam proses berkomplot utk menjatuhkan Tun dari Kerusi PM. Tak pasti betul ke tak..tapi senario ini amat2 membimbangkan Tun M. Apa sbb Dato Osman berani membuat keputusan mengenai Forest City dengan menggalakkan pembeli2 dari China membeli sebanyak mungkin haratanah kat situ..dah ada tanda2 nak sabotaj Tun ke haah ???

      tun pun natu Sultan Johor ada share yang besar dalam Forest City ni..berani betul dia nak gagalkan projek baginda ???

      Dari masa jadi PM ke 4 dulu, Tun ni tak habis2 nak berkonfrantasi dengan pihak istana..sekarang bila dah jadi PM ke 7, nak sambung balik perjuangan yang belum selesai tu lagi keer haah ??? Ingat..Rakyat juhor ni cukup2 cinta dan kasih oada Sultan mereka..jangan cari pasal denagn mereka, kelak buruk padahnya pada Tun nanti..setuju kan Wak Suman tempek Bacin ???


      Delete
    6. Terima Kasih PH hadiah kemerdekaan ke-61 di bawah pemerintahan MahaQorun



      Hari ini kita sambut kemerdekaan dengan gembira. Esok kita boleh menangis puas-puas kerana bukan sahaja SST 10% kita kena. Kita kena pula cukai perkhidmatan 6% akan menjadikan 16%.

      Jangan sedih Lim Guan Eng kata harga barang turun, Tony Pua antara yang paling tinggi mendapat sokongan rakyat dengan majoriti 100k pun kata harga barang akan turun.

      Apa bodoh kita nak percaya kepada Abdul Hadi Awang. Dia tu boleh mengajar agama sahaja. Mana tahu politik dan ekonomi.

      Orang kapir yang baik lebih afdhal di sokong daripada orang Islam yang fasik kata ulama parti AMANAH dan IKRAM. apa kita nak susah.

      Tahniah sekali lagi


      : Politik ini boleh membodohkan orang yang cerdik, boleh kencing kepada rakyat yang bodoh....

      Delete
    7. Harga masih degil tak nak turun
      RAZIATUL HANUM A.RAJAK 20 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Lim Guan Eng
      Lim Guan Eng
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Kerajaan akui sedar harga barangan masih tidak turun meskipun Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) diletakkan pada kadar sifar.

      Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berkata perkara itu berlaku susulan kuasa monopoli ke atas barangan keperluan.


      "Kerajaan sedar bahawa pengguna di Malaysia sekarang hanya jimat bayaran 6 peratus sahaja sedangkan beberapa barangan keperluan masih kekal di tahap yang sama.

      "Sebabnya kuasa monopoli atas barangan perlu seperti gula dan beras. Sungguhpun 6 peratus GST telah dikeluarkan tapi harga masih berdegil tak mahu turun.

      "Mereka hendak keuntungan yang mereka tetapkan dan gunakan kuasa monopoli untuk kekalkan harga. Dalam aspek ini satu kajian menyeluruh sedang dijalankan untuk menimbang perkara ini," katanya ketika menjawab soalan tambahan di Dewan Negara, hari ini.

      Sebelumnya, Senator Datuk Sri Khairudin Samad membangkitkan soal harga barang yang masih kekal sedangkan 6 peratus GST telah dikeluarkan.

      Mengulas lanjut, Guan Eng berkata perbezaan harga gula negara lain dengan Malaysia satu kali ganda.

      "Harga gula diperingkat antarabangsa dalam lingkungan RM1.40 tapi harga runcit dan pasaran RM2.90, mengapa ia sekali ganda lebih besar?

      "Inilah sebab masalah kuasa monopoli yang nampaknya tidak memberi kepentingan kepada rakyat," katanya.

      Katanya, satu pengumuman akan dibuat Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Penggunaan, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berhubung gula tidak lama lagi.

      Menurut Guan Eng, selain kuasa monopoli harga yang tidak turun juga disebabkan oleh permintaan dan penawaran di peringkat antarabangsa di mana harga masih di tahap yang sama.

      Delete
    8. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    9. Tonggeng..tonggeng...

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak - aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete

    10. KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang PRK S Setia & Balakong -

      Wawa Wanie

      Padan muka pas. Biar dia reti langit tu tinggi rendah. Terimalah atas muka tu. Orang dh tak terima parti jenis mcm ni. Pas parti reject.

      Ayoyo Apak

      Jauhi diri anda dari penyokong pas selama 3 hari...mereka tengah naik seh sekarang....ada yg dah terjun lombong dah...takbirrr

      Akmal Azakab

      Hakikatnya sejak dr hazali ko xleh bersatu... tp kebengangan ko punya pasal dgn amanah... ko sanggup jilat walupun ko x suka... lihat skrg lembing makan tuan...

      Fadhil Tarmizy II

      bak kata KJ, rakyat tak kisah pasal manifesto.. janji BN parti jibby dan sekutunya PAS tumbang..baru berapa bulan PH perintah, kalau korang nak tengok hasilnya, tunggu lah 2-3 tahun

      Delete
    11. Rayer MP Jelutong banyak kali buat kerja bodoh ganggu perbahasan



      Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) berang apabila RSN Rayer (HARAPAN-Jelutong) berulang kali mengganggu beliau di Dewan Rakyat dengan soalan mengenai isteri bekas perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan kapal layar Equanimity.

      Semasa membahaskan Rang Undang-undang Cukai Barangan dan Perkhidmatan (Pemansuhan) 2018, Khairy menegaskan bahawa GST adalah sistem yang lebih cekap daripada Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST).

      Rayer kemudian mencelah dan bertanya: “Kalau efisien, isteri YB Pekan (Datuk Seri Najib Razak) ada bayar GST untuk semua barang-barang yang dibawa masuk.... (bernilai) RM60 juta.”

      Najib ketika soalan diajukan tidak berada di Dewan Rakyat. Rayer dipercayai merujuk kepada barangan kemas yang dihantar oleh seorang tukang emas Lubnan kepada Rosmah untuk dipertimbangkan untuk dibeli.

      Khairy kemudian terus membidas Rayer dan mendakwa pemimpin DAP itu cuba untuk meletakkan namanya setaraf dengan bekas pengerusi DAP, mendiang Karpal Singh, yang merupakan Ahli Parlimen Jelutong dari 1978 hingga 1999.

      "Jelutong sahabat saya tetapi sejak jadi ahli parlimen, dia sangat desperate nak jadi seperti Karpal Singh, ahli Parlimen Jelutong dulu.

      “My friend, I have the honour being in this Dewan with Karpal Singh and you are no where near,” katanya.

      Rayer membalas dengan menjawap bahawa tidak sesiapa yang dapat menyaingi Karpal Singh dan mencadangkan supaya Khairy menjawab soalannya jika beliau adalah "seorang lelaki".

      “Seperti tuduhan kamu, perkara ini mestilah didakwa di mahkamah terlebih dahulu sebelum kamu membuat andaian,” kata Khairy sebagai Rayer.

      Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Mohd Rashid Hasnon kemudian campur tangan dan menggesa Khairy untuk meneruskan ucapannya.

      Khairy berhujah bahawa sistem GST membolehkan kerajaan untuk melihat keseluruhan rantaian bekalan.

      "Ini kerana mereka perlu mengisytiharkan kepada kerajaan," katanya.

      Bagaimanapun, Rayer sekali lagi mencelah, kali ini bertanya jika GST telah dibayar untuk pembelian kapal layar mewah Equanimity, yang dipercayai milik ahli perniagaan Low Taek Jho dengan menggunakan dana yang didakwa diselewengkan dari 1MDB.

      Khairy akhirnya mula hilang sabarnya dan membidas Rayer.

      "Betul, betulkah? Jika ini kualiti perbahasan kamu, baik baliklah, duduk,” katanya.

      Dalam perbahasannya, Khairy menggesa kerajaan supaya memperbaiki kelemahan dalam sistem GST dan bukan memasuhkannya.

      Beliau berkata mungkin termasuk penambahbaikan mekanisme pembayaran balik, mengurangkan kadar dan memperluaskan senarai pengecualian.


      : Macam mana PH nak bentuk kerajaan yang berwibawa kalau MP mereka masih kebudakan membuat pertanyaan mengganggu isu dibahaskan dengan trolling daripada isu sebenar ....

      Delete
  11. alamak ana sudah kalah la... ente kena tolong sama ana la... ana sudah rugila, macham2 ana sudah tabur tapi tatap kalah di seri setia la..

    hehehe padan muka ente le, sebab itu ana tarak lawan di balakong sama seri setia la sbb ana tau pasti kalah teruk la.. he he he bodoh buta kayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kata Najib ambil duit dari Najib, sekarang HARAPAN pula'
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 8 Ogs 2018, 5:05 petang | Dikemaskini 8 Ogs 2018, 6:15 petang

      Item 1
      Item 2
      A+ A-
      Sekretariat Peguam Muda Pergerakan Pemuda Umno mempersoalkan tindakan kerajaan melantik peguamcara daripada firma guaman yang diasaskan Peguam Negara, Tommy Thomas bagi memfailkan tuntutan ke atas kapal mewah, Equanimity.

      Pengerusi sekretariatnya, Nik Saiful Adli Burhan berkata, pihaknya berpandangan pelantikan itu boleh menimbulkan konflik kepentingan antara peranan peguam negara dan pemilik firma guaman tersebut.

      "Konflik kepentingan ini bercanggah dengan manifesto Pakatan Harapan (HARAPAN) yang jelas menyebut dan berjanji akan menghentikan kerosakan institusi-institusi penting negara dan mengembalikan kedaulatan undang-undang dalam menjamin kebebasan agensi-agensi penting kerajaan," katanya.

      Beliau berkata demikian pada sidang media di Kota Bharu, hari ini.

      Semalam, Kapal layar mewah Equanimity yang dikaitkan dengan ahli perniagaan kontroversi Low Taek Jho atau Jho Low tiba di Terminal Boustead Cruise Center, Pelabuhan Klang.

      Nik Saiful Adli berkata, sebelum ini HARAPAN sering melaungkan dalam ceramah-ceramah mereka menggambarkan contoh konflik kepentingan melibatkan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak.

      "Najib minta duit daripada Najib, diluluskan oleh Najib kepada Najib, kini ia seoalah-olah berbalik kepada mereka (HARAPAN)," ujarnya.

      Ungkapan itu sebelum ini dipopularkan Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu ketika berceramah pada kempen pilihan raya umum ke-14 (PRU14) lalu bagi menggambarkan jawatan-jawatan yang dipegang Najib.

      Sementara itu, Nik Saiful Adli yang juga exco Pemuda Umno turut menggesa siasatan terhadap kapal mewah berkenaan dijalankan dengan telus tanpa ada agenda tersembunyi untuk kepentingan politik semata-mata.

      "Rakyat berhak mendapat laporan telus berkaitan setiap isu yang disiasat.

      "Jangan pula selepas ini ia menjadi seperti siasatan kes 1MDB terhadap Najib, berakhir dengan keputusan bahawa akaun beliau tiada kaitan dan tiada tuduhan berkaitan 1MDB," katanya.

      Delete
    2. PAS: Bahaya suara sumbang ancam Islam
      Mohd Khairuddin Aman Razali | Diterbitkan 24 Jul 2018, 5:14 petang | Dikemaskini 24 Jul 2018, 5:20 petang

      A+ A-
      KATA MP | Kerajaan dan semua ahli parlimen sama ada Islam atau bukan Islam berkewajipan untuk mempertahankan Islam.

      Tanggungjawab ini perlu dilaksanakan sesuai dengan Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan yang telah memperuntukkan “Islam ialah agama bagi Persekutuan”.

      Sebagai ahli badan legistatif, ahli-ahli parlimen sepatutnya lebih memahami tuntutan daripada peruntukan ini.

      Tambah pula, Tanah Melayu telah mempunyai peruntukan jelas mengenai kedudukan Islam sebagai agama negeri sejak dari sebelum merdeka. Perkara VII Perlembagaan Negeri Johor 1895 dan Fasal 51 Perlembagaan Negeri Terengganu 1911 lebih awal meletakkan Islam sebagai agama negeri.

      Menunjukkan, agama Islam itu begitu sebati sekali dalam adunan budaya dan amalan dalam negara ini sejak dahulu lagi sehingga diperundangkan dalam Perlembagaan.

      Ilmu ketatanegaraan Islam

      Justeru, adalah tidak wajar sekali jika berlaku dalam pentadbiran dan tindakan para pemimpin di negara ini yang bercanggah dengan kehendak dan ajaran agama Islam.

      Kerajaan juga mesti memahami bahawa adalah menjadi tanggungjawab pemerintah untuk "menegakkan Islam dan mentadbir dunia dengan Islam itu" seperti yang dijelaskan oleh para ulamak Islam dalam disiplin ilmu ketatanegaraan dan politik Islam.

      Apabila Islam ditegakkan maka agama-agama lain akan terpelihara untuk diamalkan secara aman dan damai kerana antara prinsip Islam ialah tiada paksaan dalam beragama.

      Salah satu kewajipan ini ialah memelihara agama Islam (hifz ad-din) itu sendiri pada dua aspek; (i) memastikan Islam itu kekal dan dilaksanakan serta diperkasakan, dan (ii) melindungi Islam daripada perkara-perkara yang membawa kepada kerosakan atau kemusnahannya.

      'Gesaan hapus kedaulatan Islam'

      Malangnya mutakhir ini, suara-suara sumbang yang memburukkan imej institusi dan undang-undang syariah; mahu agar umat Islam dibebaskan daripada ikatan undang-undang kawalan moral yang berasaskan agama, menuntut supaya semua agama diletakkan sama rata (transcendental unity of religion) dan menggesa supaya kedaulatan Islam dalam Perlembagaan Persekutuan di negara ini dihapuskan seolah-olah tidak diberikan perhatian dan tidak dipandang berat oleh kerajaan.

      Tindakan ancaman terhadap Islam ini adalah sangat merbahaya kepada perpaduan dan keharmonian masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini.

      Oleh yang demikian, saya amat berharap agar Kerajaan dan semua Ahli Parlimen lebih bertanggungjawab untuk memelihara Islam di negara ini.


      Perkara ini telah saya tegaskan di Dewan Rakyat menerusi Ucapan Menjunjung Kasih Titah Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong yang saya sampaikan pada hari ini dan hari semalam.



      DATUK DR. MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI ialah Ahli Parlimen Kuala Nerus dan juga pemimpin kanan PAS yang memegang jawatan Ahli Majlis Syura Ulamak PAS, Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dan Bendahari Dewan Ulamak PAS.

      Delete
    3. Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora.
      Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    4. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    5. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.

      Tonggeng..

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib- aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete

    6. KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang PRK S Setia & Balakong -

      Zulaylee Omar

      Tahniah kpd seluruh jentera prk PH bg dun seri setia dn balakong krn berjaya mngekalkn kerusi d kedua² dun tersebut.

      Kemenangan ini satu kejayaan besar kpd spr dn kerajaan PH krn inilah satu²nya pilihnraya yg d kendalikn oleh PH sbg kerajaan.

      Secara keseluruhn, apa yg d harpkn dri satu pilihnraya yg bersih oleh kerajaan yg bersih dpt d zahirkn.

      Tiada 'pngaruh tidak wajar' dri mana² individu kerajaan dn kerajaan sendiri ketika proses prk d ketiga² dun tersebut d jlnkn. Tiada ugutan dn paksaan ke atas pngundi termasuk anggota² keselamatan dlm menunaikn hak mrk sbg pngundi.

      Tiada dorongn 'rasuah' oleh oleh kerajaan utk pngaruhi pngundi². Soal saper dn parti mn yg menang, berapa ramai yg kuar dn tidak kuar mngundi adalah hak pngundi. Namun pngundi harus faham bhw sistem pilihnraya d ujudkn utk kita tunaikn hak kita utk memilih pemimpin, mewakili rakyat d dun atau parlimen.

      Kita hanya berminat utk melihat wakil² PH yg d calonkn berjaya menang d tiga² prk yg berkenaan. Kita tidak berminat dgn ulasan² politik dr pihak pmbangkang yg tewas.

      Kemenangn d tiga² prk tersebut menandakn rakyat mau kekalkn kerajaan yg ada skrg dn menolak pmbangkang wlu pelbagai cara d lakukn pmbangkang utk pengaruhi rakyat.

      Gabungn pas-umno masih tidak mampu utk mncuri wlu satu kerusi pun dr tiga prk ini krna pngundi sudah fhm bhw undi mrk mngutama kn aspek 'public versus' dn tidak terikat kpd politik perkauman dn agama.

      Rakyat mau kn politik integriti, politik berprinsip, politik idealisme, politik nilai dn bukn politik perkaumn, hizbiyyah, dogmatisme, fanatisme agama.

      Delete
    7. Bro JL....

      That was a marvellous post mortem signalling umno, pas & mca are dying entities which no longer garner majority support from the rakyat.

      It's commendable on your part posting remarks & comments from the rakyat.

      Warm regards & Salam Perjuangan.

      Delete
    8. Yana Samsudin tolak bersalaman dengan ahli Running Ma tapi Dr Maszlee & Mat Sabu suka bersalam...



      TINDAKAN pelakon dan pengacara Yana Samsudin menolak untuk bersalaman dengan salah seorang anggota Running Man mendapat perhatian netizen.

      Menerusi video yang dimuat naik Yana pada Sabtu, dia menolak secara baik apabila salah seorang ahli kumpulan itu iaitu Jee Seok untuk bersalaman dengannya.

      Bagaimanapun, Yana kemudian menjelaskan bahawa dia hanya bersalaman dengan wanita.
      "I only shake hands with girl (Saya hanya bersalaman dengan perempuan sahaja)" ujarnya.

      Video berdurasi satu minit itu mendapat hampir 170,000 tontonan di laman sosial miliknya.
      Rata-rata memuji tindakan pelakon filem Adnan Sempit ini yang menjaga akhlak dan batas sebagai seorang muslimah.

      Sementara itu Yana berkata, dia akan bersiaran secara langsung bersama ahli Running Man pada Ahad ini di TV9 dalam rancangan CJ Wow Shop.

      "Esok (Ahad) bersedia Yana akan bersama abang dan akak dari Korea Runing Man untuk offer korang barang yang terbaik dari Korea," ujarnya.

      Empat selebriti popular Korea Selatan ke Malaysia bagi menghangatkan rancangan CJ Wow Shop dengan kerjasama Channel A menerusi program Sales King TV.

      Antara selebriti tersebut iaitu anggota Running Man iaitu Ji Suk-jin dan Yang Se-chan serta penyanyi JeA daripada kumpulan Brown Eyed Girls dan Sung-jong (INFINITE).




      Tapi malang yang hebat bercakap Islam tak boleh nak bagi penerangan kepada bukan Islam bahawa lelaki dan perempuan tidak boleh bersalam. Ambil pandangan yang daif... tak ada jati diri Islam yang kuat. Hanya bercakap sahaja kuat.



      Yang ini pun sama parti Islam baharu kononnya. Sangat rosak kalau pimpinan yang dikatakan hebat dalam perjuangan bersama PAS dulu kini lebur dengan tangan lembut perempuan.

      Sepatutnya Dr Maszlee Malik dan Mat Sabu belajar dengan artis Yana.

      : Dr. Maszlee jadi rujukan IKRAM, agaknya apa alasan IKRAM nak menghalakan perkara ini?....

      Delete
  12. "Ana panggil ente datang
    Ana rakyat sudah tendang
    Sekarang ente ana tatang
    Jom kita satu kandang..."

    'Ente ajak ana sanggup
    Cuma berani belum cukup
    Ahli marah ana gugup
    Parti ente sudah lingkup!'

    "apa ente mahu takut
    Tok Guru sudah ikut
    Sedondon warna pakai coat
    Wang masyuk tarak sangkut!"

    'apa macam mahu sama
    Parti ente tadak guna
    Rakyat sudah tak mau terima
    Itu Bijan sekarang mana?'

    "jangan takut ada macai
    TongGeng,Lick boleh pakai
    Walau kopipes banyak hancai
    Kasi dedak dia tibai!"

    " kita blog ada TongGeng
    Boleh cover kasi pusing
    Menyamar banyak nama geng
    Tipu ligat macam gasing!"

    'oohh..itu TongGeng tak boleh pakai
    Tipu banyak otak cikai
    Dua2 PRK kita hancai
    Ini TongGeng memang bangkai!'

    ReplyDelete
    Replies
    1. As usual, you make my Sunday very very "beautiful shiny Sunday', pal.

      Warm regards & Salam Perjuangan.

      Delete
    2. Cubaan “beli” MP Batu RM25 juta oleh ‘geng’ Anwar



      KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen paling muda dalam sejarah negara, P Prabakaran menyangkal dakwaan beliau dibayar RM25 juta untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kerusi Parlimen Batu.

      Wakil rakyat berusia 22 tahun itu menyifatkan dakwaan berkenaan sekadar khabar angin.

      “Itu tidak benar dan saya tidak boleh ulas perkara yang tidak betul.

      “Mereka suka sangat kepada saya, mungkin sebab itu mereka buat cerita ini,” katanya di lobi Parlimen hari ini.

      Desas-desus tersebar di media sosial mendakwa beliau dibayar sejumlah wang demi memastikan Anwar yang baru menang tanpa bertanding jawatan presiden PKR, Ahad lalu, boleh memasuki Parlimen dan seterusnya menjadi perdana menteri ke-8.

      Semalam, Ahli Parlimen Selayang, William Leong menyuarakan kesediaan melepaskan kerusinya untuk memberi laluan kepada Anwar, selepas isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anak sulungnya, Nurul Izzah enggan melepaskan kerusi Parlimen Pandan serta Permatang Pauh.


      : Kali ni bukan sahaja Rafizi menangis, tapi Anwar pun turut menangis sama....

      Delete
  13. Alaaa apo la slh ehh dio poi..pas tu islam umno tu pun org islm selagi dio x mnyeghutukn allh...setakat dia mnyamun tu allh akn mmbalas ats prbuatnyo..dari poi muktamar Dap yg toghang2 kafir lknatullh tu..apo yg bolaku skrg mgkin pngajaran utk umno muhasabh..kembali pada qran hadis..utk pas jgk pengajaran dh dpt dulu masa dudok serumh dgn Dap ni..maka walaupun aku mngundi ph pilinry baru ni tapi la ni pengajaran jgk buat aku rupanye Ph ni indh khabar dr rupa...jadi tepok dada tnye selera..syaitonnnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS desak HARAPAN dedah jumlah dana dari IRI



      PAS memandang serius pendedahan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) berhubung penglibatan parti politik negara ini terhadap pembentukan kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN).

      Menurut Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, pembangkang mendesak agar kerajaan melakukan siasatan segera mengenai pendedahan itu kerana melibatkan campur tangan politik negara.

      "Kita desak mereka dedahkan jumlah dana yang diberikan kerana ada pengakuan mereka beri dana kepada parti (HARAPAN) di Malaysia.

      "Kita harap satu siasatan dibuat bagi mendedahkan semua penglibatan IRI dalam campur tangan politik dalam negara," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

      Anggota parlimen Kubang Kerian itu merujuk kepada kenyataan Presiden IRI, Daniel Twining Yang mendakwa pertubuhannya telah berusaha untuk "mengukuhkan" parti pembangkang di Malaysia.

      Kumpulan yang berpangkalan di Washington itu mengakui turut bekerjasama dengan parti-parti politik Malaysia merentasi spektrum siasah yang melibatkan BN dan Pakatan Harapan.

      Penjelasan kerajaan

      Dalam pada itu, Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan, pembangkang mendesak agar kerajaan HARAPAN memberikan penjelasan yang sah mengenai dakwaan IRI.

      "Bagi PAS apabila IRI telah membuat pengakuan bahawa mereka punya kaitan dengan memberikan bantuan strategi dan dana kepada parti politik pembangkang yang sudah tentunya bukan PAS.

      "Kita nak mintak kepada pihak yang dikatakan oleh IRI telah dibantu sehingga mereka menjadi kerajaan persekutuan supaya mereka buat penjelasan kepada rakyat.

      "Mereka perlu beri penjelasan sama ada dakwaan itu adalah betul atau tidak. Kalau tiada kaitan mereka kena buktikan bahawa mereka tidak ada kaitan," katanya lagi.

      Sebelum ini, Setiausaha Agung DAP, Tony Pua mendedahkan semua parti politik di Malaysia terlibat dengan latihan yang dianjurkan oleh IRI.

      Katanya bukan sahaja partinya, DAP, malah Umno, Pas, Gerakan, MCA juga pernah terlibat terlibat dengan latihan anjuran IRI.

      “Tak kiralah Umno, Gerakan, MCA, DAP semua terlibat kerana latihannya seperti komunikasi dan internet.

      “Jadi mereka menganjur latihan melibatkan semua parti. Ia bukan sahaja kami. Mereka juga telah mengeluarkan kenyataan,” ujar Tony Pua.

      Delete
  14. Ente khulud ana pisang kelat, mulut ente busyuk undi untk ana x lekat. Padan muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantiknyer pantun Sawaludin Lamin - ringkas, padat & tepat.

      Padan muka si sialan kejora tonggeng yg dah jelma jadi nor ramli......!!!

      Delete
    2. Hospital Kajang sesak, kadar guna katil 150% sehari
      Bernama | Diterbitkan 9 Ogs 2018, 9:10 malam | Dikemaskini 9 Ogs 2018, 9:12 malam

      A+ A-
      Hospital Kajang sesak kerana menerima kemasukan pesakit 50 peratus melebihi kapasitinya, kata Menteri Kesihatan Dr Dzulkefly Ahmad.

      Beliau berkata kadar penggunaan katil harian hospital itu tinggi sehingga mencapai 150 peratus sehari merupakan antara punca utama kesesakan itu.

      Menurutnya, perkara yang telah berlanjutan sejak beberapa tahun lalu itu disebabkan oleh kemasukan pesakit yang tinggi sehingga bukan sahaja memberi kesan pada wad-wad hospital tersebut malah di Klinik Pakar dan Jabatan Kecemasan.

      Katanya kadar kemasukan tinggi itu telah memaksa pihak hospital menerima kemasukan pesakit walaupun melebihi kapasiti hospital berkenaan.

      Oleh itu Dr Dzulkefly berkata beliau telah mengarahkan hospital itu untuk mengoptimakan penggunaan ruang sedia ada di samping memohon penambahan jumlah katil.

      “Buat masa ini Hospital Kajang mempunyai 326 katil, jadi saya telah minta supaya pihak hospital buat permohonan sekurang-kurangnya tambah 15 katil lagi.

      “Bagi penyelesaian jangka panjang, pihak kementerian bercadang untuk membina blok tambahan dan menaik taraf bangunan sedia ada,” kata Dr Dzulkefly kepada pemberita setelah melawat hospital itu di Kajang, hari ini.

      Lawatan itu dibuat bagi meninjau kesesakan hospital itu susulan aduan seorang pengguna di laman Twitter bulan lalu yang turut mendapat reaksi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.


      Sementara itu, Dr Dzulkefly berkata pembinaan Kompleks Wanita dan Kanak-Kanak, yang merupakan sebahagian daripada projek menaik taraf Hospital Kajang juga diharap dapat menampung jumlah kemasukan pesakit yang meningkat.

      Menurutnya, projek yang dijangka siap pada 2021 itu bakal mempunyai kapasiti sebanyak 272 katil.

      “Dengan adanya projek naik taraf ini kami harap fasiliti baharu ini akan beri keselesaan dan memenuhi kehendak masyarakat setempat,” katanya.

      - Bernama

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...