Wednesday 26 September 2018

INGATAN KEPADA TUN MAHATHIR - JANGAN KETEPIKAN TERUS ORANG POLITIK


Selepas beberapa lantikan daripada kalangan profesional untuk mengetuai agensi kerajaan dan GLC sebelum ini, hari ini tiga lagi perlantikan diumumkan iaitu di MARA, Perbadanan Stadium Malaysia dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.


Bagi jawatan Pengerusi  MARA, nama yang diumumkan ialah Dr.Hasnita Hashim daripada Maybank, manakala Tony Fernandes, tuan punya syarikat penerbangan Air Asia dilantik mengetuai Perbadanan Stadium Malaysia dan Al-Ishsal Ishak daripada Pos Malaysia dilantik sebagai Pengerusi SKMM.


Sebagai memenuhi janji manifesto PRU14, meskipun masih ada lagi janji 100 hari yang belum ditunaikan, tidak mustahil selepas ini semua agensi kerajaan dan GLC akan turut diketuai oleh golongan profesional belaka.


Lalu, apa jadi kepada pejuang-pejuang politik yang bertungkus-lumus memenangkan Pakatan Harapan dalam pilihanraya yang lalu?


Wajarkah mereka diketepikan begitu saja, manakala yang tidak menyumbang apa-apa, jauh sekali pernah berpanas dan berhujan,  terus diberikan jawatan serta habuan?

Lebih sadis barangkali, Tony Fernandes yang kita semua tahu telah berkempen secara terang-terangan untuk Najib Razak dan BN, turut juga diberikan jawatan dalam kerajaan?


Apa sudah jadi?


Bolehkah dalam kesibukan beliau menguruskan AirAsia dan perlu terbang ke banyak negara, dalam masa yang sama memberi tumpuan sebagai Pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia?


Tidak cukup dengan itu, Tony Fernandes juga dilaporkan masih mempunyai hutang tertunggak berjumlah ratusan juta dengan Malaysia Airport Berhad atau MAB sekarang ini.


Lihat betapa untungnya beliau, orang lain lain kalau ada hutang tertunggak dengan kerajaan, bukan saja jangan harap hendak dapat apa-apa jawatan, bahkan nama juga akan disenaraihitamkan oleh Jabatan Imigresen.


Bersama lantikan Dr. Hasnita itu, turut diumumkan ialah perlantikan enam ahli majlis MARA yang kononnya semua daripada kalangan profesional juga.


Tetapi, daripada enam nama itu tersenarai pula nama Dr. Nungsari Ahmad Radzi, bekas Ahli Parlimen BN Balik Pulau, Pulau Pinang daripada tahun 1995 hingga 1999.


Sebelum ini, Kementerian Pengangkutan telah pun mengumumkan perlantikan Dr. Nungsari sebagai Pengerusi Eksekutif Suruhanjaya Penerbangan Malaysia atau Mavcom.


Kalau kerajaan PH tak mahu beri jawatan kepada orang politik dalam agensi dan GLC, kenapa bekas Ahli Parlimen dan orang politik BN senang-senang diberikan jawatan?


Apakah Dr.Nungsari terlalu istimewa di mata kerajaan PH sampai dua jawatan  diperolehi dalam tempoh tidak sampai 4 bulan?


Apakah di dalam PH sendiri tidak ada bekas menteri atau bekas Ahli Parlimen yang layak untuk mengetuai mana-mana agensi dan GLC?


Sampai bila sebenarnya kerajaan PH mahu mengenepikan orang-orang politik?

Terlanjur Tun Mahathir Mohamad pernah mengatakan bahawa manifesto bukannya kitab suci, perkara pertama yang mesti beliau lakukan ialah mengingkari ketetapan bahawa tiada lantikan politik sebagaimana yang terkandung dalam manifesto itu.


Kandungan manifesto itu bukan saja tidak adil kepada mereka yang pernah mengeluarkan peluh, airmata dan darah demi perjuangan, bahkan antaranya sanggup bermalam di penjara untuk menumbangkan BN, malah merbahaya kepada masa depan PH sendiri.


Jika orang politik tidak diberikan apa-apa, siapakah yang mahu meneruskan perjuangan selepas ini?


Mahu dan mampukah kalangan profesional ini mempertahankan kerajaan PH dalam pilihanraya akan datang?


Lebih daripada itu, jika alasan kononnya lantikan politik itu akan mendedahkan mereka kepada campurtangan dan mungkin mengambil kesempatan dengan jawatan yang disandang, maka ada baiknya kerajaan PH meminda saja perlembagaan agar menteri dan timbalan menteri juga hendaklah dilantik bukan daripada kalangan ahli politik seperti yang diamalkan di Amerika Syarikat misalnya.


Bukankah, jika campurtangan dan mengambil kesempatan dengan jawatan dalam kerajaan mahu dijadikan ukuran, mereka yang menjadi menteri dan timbalan menterilah paling terdedah sekali untuk berbuat demikian?


Untuk itu, sebelum perkara ini menjadi rungutan yang kian membarah sehingga ke bawah, Tun Mahathir perlu segera mengkajinya dan memberi peluang sewajarnya kepada orang-orang politik dalam PH sendiri untuk memegang jawatan-jawatan tertentu dalam agensi kerajaan dan juga GLC.


Jangan diketepikan terus orang politik, merekalah yang berjuang dan memenangkan Pakatan Harapan. Untuk mengekalkan kemenangan PH di masa akan datang, merekalah juga orangnya. 


Sebaliknya, orang profesional ini, baik sama ada PH atau BN yang memerintah, mereka biasanya pandai membawa diri, malah ramai yang sanggup bermuka-muka dan mencium tangan pemimpin yang sedang menguasai kerajaan.


Dalam hal ini, bukanlah bermakna semua orang politik PH perlu diberikan jawatan. Tetapi, tidakkah dalam PH sendiri ramai kalangan yang berkelayakan, berkelulusan, bertaraf profesional sebelum mereka menceburi politik, bekas Ahli Parlimen dan bekas menteri?


Kenapa tidak diberikan jawatan kepada mereka itu?


Pokoknya, jika ingin kerajaan PH kekal lama dan terus kuat, mengabaikan perlantikan daripada kalangan orang politik adalah keputusan yang silap, silap dan silap.


Ia perlu diperbetulkan dengan segera sebelum terlambat. Orang politik dan profesional mesti seimbang kedudukannya dalam kerajaan agar kepentingan semua pihak dapat dipelihara.


Seruan dan ingatan ini memang ditujukan kepada Tun Mahathir, tetapi jika beliau terlalu sibuk, diharap Tun Daim Zainuddin selaku Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan dapat sama menelitinya dan kemudian menyampaikannya kepada Perdana Menteri demi kebaikan PH seluruhnya. (ShahbudinHusin 26/09/2018)

148 comments:

  1. Saya setuju dgn en. Shahbuddin. Hairan bin ajaib kerana orang2 PH yang berkelayakan tidak diberi sebarang jawatan...apa sebenarnya yang berlaku ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH BUAT BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI MAKSIAT HARAM TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI =

      Delete
    2. Kalau berterusan begini orang2 amno akan gembira dan bersorak ria dan pasti akan ketawa terbahak bahak kerana amno masih berpeluang untuk naik jadi kerajaan.. kalau itu berlaku maka akan porak peranda lah lagi tanahair Malaysia yang kita cintai.

      Delete
    3. Dan cuba bayangkan kalau amno kembali berkuasa orang2 seperti jastis lig, geng najip dan yang se species dgn mereka akan memegang jawatan2 penting dalam glc dan badan2 berkanun kerajaan lainnya.....habis punah negara.

      Delete
    4. PH ANTI SEBAT


      Pelacur 'otai' berdepan hukuman sebat
      WARTAWAN SINAR HARIAN 26 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.2K
      Pelacur 'otai' berdepan hukuman sebat
      Tertuduh berusia 45 tahun sedang diberi penjelasan oleh penguatkuasa JHEAT di luar kamar Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu selepas prosiding selesai.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA TERENGGANU - Seorang janda yang digelar 'pelacur otai' dalam kalangan rakan 'sejawatnya' mengaku bersalah di Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu, di sini, hari ini, atas tuduhan cuba melacurkan diri.

      Wanita berusia 45 tahun dari Johor itu berdepan tuduhan mengikut Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001.


      Bagi kesalahan itu, tertuduh yang mempromosikan khidmat seks menerusi aplikasi WeChat sebelum ini, boleh didenda tidak melebihi RM5,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau enam sebatan, jika disabitkan kesalahan.

      Mengikut pertuduhan, tertuduh yang kini menetap di Klang, Selangor, ditahan dalam serbuan di Duyong Marina & Resort, di sini, bersama seorang lelaki dipercayai pelanggannya, kira-kira jam 11 malam, pada 19 September lalu.

      Hasil siasatan, tertuduh mengaku menerima upah khidmat seks diberikan dengan mengenakan bayaran RM1,000 untuk satu malam daripada pelanggan terbabit sebelum lapan barang kes dirampas dan disita termasuk beberapa botol minyak dan jel pelincir serta kondom yang masih tidak digunakan.

      Pendakwaan dikendalikan Pendakwa Syarie, Mohd Kahzmizan Abdullah dihadapan Hakim Syarie, Kamalruazmi Ismail manakala tertuduh diwakili peguambela, Fazru Anuar Yusof.

      Sejurus pengakuan salah tertuduh direkodkan, Kamalruazmi menetapkan 10 Oktober depan sebagai tarikh jatuh hukuman sementara itu membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,500 dengan dua penjamin yang mana salah seorang penjamin perlu terdiri daripada ahli keluarga terdekat termasuk ibu bapa atau adik beradik.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Pelacur 'otai' akhirnya dicekup]

      Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan seorang pelacur 'otai' akhirnya dicekup selepas kegiatannya berjaya dihidu pihak penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT).

      Delete
    5. MAMPUSLAH KAU PH


      SST: Pemaju bertegas harga rumah akan naik
      NOR AINNA HAMZAH 26 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore2.3K
      SST
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Sekiranya kerajaan menarik balik pengecualian cukai jualan dan perkhidmatan (SST) yang dikenakan terhadap bahan binaan dan perkhidmatan pembinaan, pemaju perumahan tidak menolak harga rumah akan melonjak naik.

      Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MSN Group of Companies (MSN), Masnawi Ariffin berkata, baik dari segi cukai barangan dan perkhidmatan (GST), mahupun pengenaan SST, ia bukanlah merupakan satu-satunya faktor tunggal bagi penentuan harga sebuah rumah.


      Menurutnya, faktor lain membabitkan penjualan sesebuah rumah ialah harga atau kos tanah terutamanya di kawasan atau lokasi yang mempunyai nilai tinggi.

      “Isu harga rumah ini subjektif. Sebenarnya yang tidak dikenakan SST ialah barangan asas antaranya pasir, batu, dan simen. Bagaimanapun, bagi kelengkapan serta kekemasan bilik air dan sebagainya, barangan ini dikenakan SST dan meningkatkan kos.

      “Bagi kita sebagai pemaju, pengecualian SST ini hanya mampu untuk mengekalkan harga rumah buat masa ini. Sekiranya kerajaan menarik balik pengecualian SST, harga rumah akan naik,” katanya kepada Sinar Harian.

      Masnawi berkata, sebaik kerajaan mengumumkan pengecualian SST berkenaan, rakyat beranggapan seolah-olah semua barang untuk sebuah projek perumahan tidak dikenakan cukai.

      “Walhal ia hanya membabitkan bahan asas sahaja dan aspek lain seperti tanah, kekemasan rumah dan lain-lain lagi masih lagi menelan kos yang tinggi,” katanya.

      “Bahkan, bolehkah kerajaan memberi jaminan tidak berlaku kenaikan harga barang binaan dalam tempoh masa sekurang-kurangnya dua tahun pemaju perumahan memohon kelulusan bagi projek perumahan.

      Bagi Pengarah Jualan Bandacaya Group, Raja Umar Raja Ali, dia menyatakan GST mahupun SST hanya memainkan peratusan kecil dalam penentuan harga jualan sesebuah rumah.

      Menurutnya, bagi isu harga rumah ini, hanya Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH) yang boleh memainkan peranan dalam mengawal harga rumah.

      “Jabatan ini sudah tahu harga lokasi tanah dan binaan (bagi sesebuah projek pembinaan). Jabatan mesti bertegas. GST dan SST ini hanya memainkan peranan kecil sahaja dalam penentuan harga rumah,” katanya.

      Kelmarin, Guan Eng berkata kerajaan akan menarik balik langkah pengecualian SST sebanyak enam peratus yang dikenakan terhadap perkhidmatan dan bahan binaan jika semua pemaju perumahan tidak menurunkan harga rumah.

      Menurutnya, setiap pemaju perumahan perlu berbuat demikian memandangkan langkah pengecualian SST berkenaan adalah lebih baik berbanding pelaksanaan GST sebelum ini.

      Delete
    6. 'Kenapa marah Umno, Lim tak mahu Anwar jadi PM?'
      Diterbitkan 26 Sep 2018, 3:12 petang | Dikemaskini 26 Sep 2018, 3:27 petang

      A+ A-

      PRK PORT DICKSON | Kritikan Menteri Kewangan Lim Guan Eng terhadap Umno kerana tidak bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson mengundang rasa terkejut naib presiden parti itu, Datuk Seri Mahadzir Khalid.

      "Menjadi tanda tanya kepada saya, mengapa Lim Guan Eng begitu marah kerana Umno tidak mahu bertanding? Apakah beliau tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri ke-8?" soal Anggota Padang Terap itu.

      Beliau mengulas wawancara Malaysiakini dengan menteri kewangan itu yang mendakwa keputusan Umno tidak meletakkan calon menunjukkan parti itu berjuangan untuk mendapat kuasa dan bukan kerana prinsip.

      Menurut Mahadzir, Lim yang juga setiausaha agung DAP sepatutnya menjadi orang paling gembira kerana Anwar diberi laluan mudah untuk menang di kerusi itu.

      Tambahnya, keputusan Umno juga boleh dilihat sebagai usaha membantu Pakatan Harapan (HARAPAN) mengotakan salah satu janji manifesto pilihan raya mereka.

      “Pelantikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dua tahun selepas HARAPAN memerintah adalah sebahagian daripada manifesto mereka. Banyak janji manifesto mereka tidak dapat ditunaikan.”

      “Sekurang-kurangnya mereka tidak akan menyalahkan Umno jika mahu memungkiri janji manifesto yang satu ini," katanya seperti dilapor Umno Online.


      Mahadzir berkata Umno membuat keputusan untuk tidak bertanding di Port Dickson kerana menganggap ia merupakan agenda politik HARAPAN dan bukannya untuk kepentingan rakyat.

      "Rakyat pasti tertanya-tanya mengapa Lim Guan Eng tidak mahu Anwar Ibrahim mendapat laluan mudah. Apakah DAP ada agenda lain yang bertentangan dengan kehendak Anwar Ibrahim?” soal beliau.

      Sebelum ini, presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu tidak akan menentang Anwar kerana menganggap PRK berkenaan tidak perlu diadakan dan membazirkan wang rakyat.

      PRK Port Dickson akan diadakan pada 13 Okt selepas penyandang kerusi berkenaan Datuk Danyal Balagopal Abdullah mengosongkan kerusi itu untuk memberi laluan kepada Anwar kembali ke parlimen

      Delete
    7. Boikot PD timbulkan persoalan kerjasama Umno-PKR'
      Diterbitkan 26 Sep 2018, 3:01 petang | Dikemaskini 26 Sep 2018, 3:02 petang

      A+ A-

      Keputusan Umno memboikot pilihan raya kecil Port Dickson telah mengundang perhatian terhadap kemungkinan kerjasama parti itu dengan PKR dan PAS, kata pemerhati politik Malaysia Bridget Welsh.

      Tenaga akademik Universiti John Cabot, Rom itu berkata, Umno yang tercari-cari jalan pulang ke tampuk kuasa pasti mahu mengekalkan hubungan baik dengan PKR bagi memudahkan perbincangan di masa depan.


      Beliau berkata demikian dalam wawancara dengan BFM malam.

      Sebelum ini, tular satu mesej menyatakan PKR akan berpecah dua dengan satu kumpulan bersama Umno menubuhkan Barisan Harapan Malaysia yang diketuai Datuk Seri Anwar Ibrahim, manakala satu lagi akan menganggotai Pakatan Harapan Malaysia yang diketuai Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail menafikan khabar angin parti itu.

      Delete
    8. Mujahid tak adil, berniat jahat terhadap Zakir Naik'
      Diterbitkan 26 Sep 2018, 9:56 pagi | Dikemaskini 26 Sep 2018, 10:03 pagi

      A+ A-

      Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan menyifatkan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mujahid Yusof terhadap pendakwah Zakir Naik sebagai tidak adil dan berniat jahat.

      Beliau merujuk kenyataan Mujahid pada 25 September lalu bahawa kaedah perdebatan yang selalu digunakan Zakir dan adakala sehingga merendahkan agama lain tidak sesuai di Malaysia.

      "Kita tidak perlukan kaedah perdebatan yang mencaci agama orang lain, tetapi kaedah penyampaian dakwah yang lebih intelek dan tenang tanpa merendahkan maruah agama lain,” kata Mujahid seperti dipetik FMT.

      Nasrudin berkata kenyataan itu berbeza dengan pendirian Mujahid pada tahun 2016 yang menurutnya membela program Zakir dan menggesa pihak yang tidak berpuas hati agar berbahas dengannya.

      Justeru beliau mempersoalkan sama ada pendirian baru itu didorong pihak tertentu yang memang tidak senang dengan Zakir.

      "Mujahid harus malu dan melihat kembali kenyataan yang pernah beliau kemukakan pada 2017 (2016).

      "Jika beliau tidak setuju dengan kaedah debat yang dianjurkan, maka beliau boleh berbincang daripada aspek teknikal....Sikap apologetik Mujahid sangat naif sehingga membuat tuduhan melulu," katanya dalam kenyataan semalam.

      Nasrudin yang juga bekas anggota parlimen Temerloh membandingkan sikap itu dengan langkah Mujahid untuk berdialog dengan aktivis LGBT Nisha Ayub dan Timbalan ketua Menteri Pulau Pinang P Ramasamy yang sebelum ini dituduh menyokong pertubuhan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE).

      "Namun apabila timbul isu Dr Zakir Naik, beliau menyerang secara melulu tanpa berunding dengan tokoh itu," katanya lagi.

      Pendirian saya masih sama

      Pada 2016, ketika ramai yang mempersoalkan tindakan kerajaan ketika itu yang membenarkan Zakir - seorang warganengara India - berlindung di Malaysia, Mujahid tampil membelanya.

      Baca: Berdialog lebih sesuai buat Zakir di Malaysia

      Beliau dilaporkan berkata Zakir perlu dibenarkan berada di dalam negara kerana beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan.

      Bercakap dengan Malaysiakini semalam, Mujahid berkata pendiriannya terhadap Zakir masih sama - selain tetap menghormatinya - cuma merasakan kaedah yang digunakan sebagai tidak sesuai di Malaysia.

      "Ingin saya tegaskan bahawa kenyataan saya sama ada pada 2016 mahupun hari ini masih konsisten. Apa yang ingin saya jelaskan sekarang hanyalah cara perdebatan oleh pendakwah berkenaan," katanya.

      Beliau berkata kebenaran agama dapat ditonjolkan dengan pelbagai cara termasuk melalui dialog antara agama dan tidak semestinya menggunakan pendekatan Zakir.

      Delete
    9. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    10. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH BUAT BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI MAKSIAT HARAM TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI =

      Delete
    11. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH BUAT BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI MAKSIAT HARAM TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat =

      Delete
    12. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI MAKSIAT HARAM TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat =

      Delete
    13. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI MAKSIAT HARAM TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA =

      Delete
    14. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA =

      Delete
    15. ahli ahli dan aktivist dalam parti parti PH yg berkelayakan patut di lantik dlm GLC

      Delete

    16. TUGAS UTAMA DI TIAP POS BUDIN, YANG DI KONGKONG DEK AL JIBO'S ASS-LICKERS, YANG JENGKOPIPES DI ATAS BERBAGAI NAMA, MESTI LAH MENTAHIKAN DIA.

      Endlessly copy-pasting justice league must lick his wounds. Or Al Jibo's assol.

      justice league should JUST LICK Al Jibo's wounds. Or his assol.

      YANG MENGKOPIPES ATAS BERBAGAI NAMA DI BLOG INI ADA LAH PENJILAT NAJIB, BUKAN SAHAJA MENDUKUNG UMNO, JUGA MENDUKUNG NAJIB DI ATAS BAHU NYA, TAK KIRA BUSUK WANGI BAU KENTUT DAN TAHI NYA,

      justice league = yenggedey valikopo = GENG NAJIB = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = LEBAI MODEN = Anonymous = DLL

      justice league, yenggedey valikopo, GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      SAYA YANG MENGKOPIPES DI ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG SAYA JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI SAYA NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH SEKARAN.

      OLEH ITU SAYA MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, SAYA AKAN TERUS MENGKRITIK. INI LAH BUKTI BETAPA MINAT NYA DAN KUAT NYA SAYA MENJILAT NAJIB:

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 25 + 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH = PENJARA SUNGAI BULUH

      WHAT THE BLOKE USING MANY NAMES CAN DO (EQUATING STYLE), WE CAN DO BETTER.

      Delete

    17. @@@


      YANG PAKAI BANYAK NAMA SEPERTI GENG NAJIB, justice league dll itu SUDAH KENA TANGKAP RED HANDED MENGGUNA MULTIPLE NICS, saperti dibuktikan berikut:

      Kopipes2 berikut ditarikh yang sama, dimasa yang berbeza 1,2,3 minit sahaja, menunjukkan dimasukkan orang yang sama tapi menggunakan nama yang berlainan:

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:08
      Apa citer pulak ni..

      lebaimodern13 July 2018 at 08:12
      APA HEBAT NYA BANGSA MELAYU

      lebaimodern13 July 2018 at 08:13
      APA HEBATNYA HUDUD

      lebaimodern13 July 2018 at 08:15
      KENAPA SISTEM BERAJA PERLU DIPERTAHANKAN

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:17
      Dulu masa era Reformasi

      lebaimodern13 July 2018 at 08:23
      KENAPA INSTITUSI ISLAM WAJIB DIPERTAHANKAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:27
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU MUSLIM

      lebaimodern13 July 2018 at 08:28
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU SEORANG BERIMAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:31
      APA HEBATNYA ALQURAN

      Bodoh nya dia - tunjukkan pattern pulak dengan beberapa perkataan permulaan kopipes tu saperti

      "Apa citer .. APA HEBATNYA .. APA ERTINYA .."

      Apa saja dibuat nate' yang dibayar Umno Dirty Tricks Dept nih. Untuk mempropaganda Najib/Umno, sabotaj PH, dll.

      KEPALA BAPAK DIA.
      PMD (yang nih tak boleh dieja, censored)

      Delete
    18. HSR: Penafian Singapura malukan Malaysia



      KUALA LUMPUR – Pembangkang terkejut dengan penafian Singapura terhadap kenyataan Menteri Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang menyatakan bertemu wakil republik itu atas urusan Rel Berkelajuan Tinggi (HSR).

      Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, kenyataan rasmi negara jiran itu memalukan kerajaan Malaysia kerana disifatkan sebagai ‘pembohong besar’ dan mereka–reka cerita bagi menyedapkan hati rakyat.

      “Jika benar kenyataan itu, kami tidak faham maksud sebenar perkara itu dibohongi, sama ada untuk membuktikan kepada rakyat bahawa HSR masih ada dalam jadual pembangunan atau sekadar menunjukkan betapa Kerajaan PH (Pakatan Harapan) benar-benar membuat kerjanya” katanya dalam kenyataan hari ini.

      Beliau turut mempersoalkan mengapa rakyat tidak dimaklumkan mengenai kedudukan sebenar rundingan dengan republik itu.

      “Perlukah mereka dibohongi bagi menutup kelemahan kita? Selepas kerajaan mencipta penipuan paling besar mengenai kedudukan hutang negara, kini kita disuakan pula dengan pelbagai tipu muslihat oleh kerajaan.

      “Belum pun tiga bulan memerintah, kerajaan sudah banyak melakukan ‘silap mata’ terhadap dasar dan janji manifestonya untuk PRU ke-14,” katanya.

      Beliau turut membidas tindakan kerajaan baharu PH yang membuat pusingan ‘u’ terhadap janji untuk menghapuskan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan menutup Biro Tata Negara (BTN) yang selama ini dianggap digunakan oleh Barisan Nasional bagi kepentingan politik. – MalaysiaGazet

      Delete
    19. Berpusing-pusing kepala Wan Saiful cari alasan PTPTN akhir dia fitnah PAS

      Senang sungguh tugas Pengerusi PTPTN. Bukan untuk mencari jalan penyelesaian bagaimana hendak membantu Mahasiswa memyelesaikan masalah hutang mereka, sebaliknya menunding jari ke sana sini.

      Kalau sebelum ini Wan Saiful Wan Jan menyalahkan DS Najib Tun Razak sehingga mendapat maki hamun netizen, kini beliau beralih menyalahkan PAS, kononnya PAS punca desakan supaya PTPTN diberi percuma.

      Pakatan Harapan cuba dan telah memperbodohkan Rakyat Malaysia. Mereka meletakkan otak Rakyat Malaysia di lutut kaki mereka. Sudah jelas di dalam manifestomato mereka janji hendak menstrukturkan semula hutang PTPTN. Kenapa sekarang PAS dan DS Najib menjadi kambing hitam untuk dipersalahkan. Bodoh sangatkah penyokong Pakatan Harapan ini?

      Berikut adalah bukti penjelasan Pakatan Harapan yang dipetik melalui Buku Harapan (halaman 136) yang menerangkan mengenai semua manifesto (janji) pilihan raya Pakatan Harapan. Janji ini wajib ditunaikan oleh mereka sepertimana yang telah dijanjikan. Melainkan mereka menggunakan kata-kata Pengerusi Pakatan Harapan, "Manifesto bukan kitab suci."

      Delete
    20. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK =

      Delete
    21. Hairan pulop dgn En Budin ni.. Kan Malaysia ni, negara Dunia Ketiga je. Hanya berapa ekor ahli politik saja yg perform. Lain² tu semer musang bulu ayam jo. 1000% adalah jelas HALF PAST SIX. Iman mereka hanyalah berdusta dan kuat berbohong.

      Nak lantik Anwar Ibrahim bagi ready jadi PM, pun payah. Ko punya komen setiap peristiwa, mcm la pernah kene tahan ISA 5 tahun. Bravoh..

      Mahathir x pernah lalui keperitan² perjuangan yg panjang². Jadi dia boleh petik jari mana yg dia suka. Lagipun baru 10-20 GLC. GLC ada 900 lebih bro.

      Pejuang PH? Kalo dari PPBM, kebanyakannya hampeh dan bekas pemakan dedak ja. 2 tahun convert dan ceramah ringan², trus dpt jadi menteri penuh. Walauwey..

      Yg dlm PKR, DAP, AMANAH, boleh jeruk dulu. Pejuang kan biasanya penyabar. Kalo ujian Allah pun derang boleh bertahan, inikan pulak nakkan jawatan. Mereka tak mau.. Org berjuang yg sebenar, bukan perlukan jawatan. Tak gitu? Elok saja bagi bunga kat beruk, alhamdulillah. Skrg ni, masa utk layan beruk² ni la.

      Common sense la bila berpolitik. Kata kunci, kita Negara Dunia Ketiga. Kahkahkah.. Khalas.

      Delete
    22. Raja Petra bawa IRI ke Malaysia pada tahun 2000



      Blogger terkenal, Raja Petra Kamarudin, semalam mendedahkan secara terperinci berkenaan koridor kuasa atau perancangan menyeluruh mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad secara penaklukan kuasa bagi memperluaskan 'legasi Mahathir' menjelang tahun 2020.



      Baru-baru ini telah tersebar dengan meluas sebuah video berdurasi 2.26 minit mengenai sebuah forum yang di adakan oleh Centre for Strategic and International Studies (CSIS) di Amerika Syarikat. Di dalam video tersebut seorang individu yang dikenali sebagai Daniel Twinning telah memperkenal diri beliau sebagai ahli International Republic Institute (IRI).

      Daniel Twinning - IRI
      Daniel Twinning telah secara terbuka membuat pengakuan bahawa IRI telah pun bekerjasama dengan pihak pembangkang- PAKATAN (pihak kerajaan masa kini) sejak tahun 2002 untuk menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional. Daniel Twinning juga mengaku telah bertemu dengan beberapa individu pemimpin pembangkang pada masa itu untuk bekerjasama termasuklah menyalurkan dana serta berkongsi strategi untuk menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional.

      Laporan Polis Reggy Jessy
      Selama 15 tahun pada 2018 pembangkang yang disebut di atas telah berjaya menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional pada PRU14 lalu. Ekoran dari sebaran video tersebut satu laporan Polis telah di buat oleh sebuah NGO Pergerakan Malaysiaku Tanah Airku diterajui oleh penulis blog The Third Force - Reggy Jessy pada 7hb Ogos 2018. Reggy Jessy berpendapat pihak berkuasa Polis Diraja Malaysia hendaklah menjalankan siasatan kerana pendedahan di dalam video tersebut adalah suatu pengakuan yang boleh diterima pakai dari sudut perundangan. Manakala individu yang dinyatakan oleh Daniel Twinning merupakan “pengkhianat Negara” dan harus dikenal pasti serta di ambil tindakan berpandukan peruntukkan undang-undang Negara serta Perlembagaan Persekutuan bagi kesalahan cubaan menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional dengan menggunakan kuasa asing secara tidak sah.

      Raja Petra Kamarudin
      Geliga Naga mengesahkan bahawa Raja Petra Kamarudin merupakan individu yang bertanggung jawab ke Washington, Amerika Syarikat pada tahun 2000 dan beliaulah yang membawa masuk IRI ke Negara Malaysia bagi tujuan untuk bekerjasama menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional pada ketika itu. Raja Petra Kamarudin telah membawa dua orang ahli IRI ke Malaysia pada ketika itu. Satu perjumpaan telah berlaku di antara dua ahli IRI tersebut dengan Mustafa Ali di Terengganu, bagi membincangkan perkara yang sama.




      RPK ditahan dibawah ISA
      Raja Petra Kamarudin kemudiannya telah di tahan oleh pihak berkuasa Polis Diraja Malaysia pada April 2001 dibawah tindakan perundangan ISA selama 60 hari. Di dalam tempoh 60 hari beliau di tahan, pihak Cawangan Khas PDRM telah mensyaki Raja Petra Kamarudin adalah agent kepada CIA dan sebanyak 200 helai dokumen soal siasat telah ditandatangani oleh Raja Petra Kamarudin mengesahkan penglibatan IRI di dalam usaha kerjasama bersama pembangkang untuk menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional. Maka dengan dokumen-dokumen yang direkodkan seperti di atas adalah relaven untuk pihak Polis Diraja Malaysia menjalankan siasatan bersabit laporan Polis yang dibuat oleh Reggy Jessy. Pihak PDRM haruslah bertindak secara professional berlandaskan undang-undang tanpa dipengaruhi oleh unsur-unsur politik semasa di dalam menjalankan tugas dan menguatkuasakan undang-undang demi keutuhan integrity PDRM. Geliga Naga berpendapat PDRM haruslah mengesan dan mengenal pasti individu-individu yang bekerjsama dengan IRI untuk menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional dan harus dibawa ke muka pengadilan.

      Dato Seri Najib Razak
      Malahan Dato Seri Najib Razak sendiri telah mengeluarkan kenyataan media menggesa pihak berkuasa PDRM untuk menjalankan siasatan serta mengambil tindakan di atas pendedahan video tersebut – “ Najib calls for inquiry into between Pakatan and IRI” The Star online 7hb Ogos 2018. Kredibiliti pembangkang ketika itu dan menjadi kerajaan ketika ini amatlah dikhuatiri.

      Sumber : Geliga Naga

      Delete
    23. Okaylah tu tuan budin. Kalau bagi kat ahli politik..nanti ramai lak berkokok marah PH dah mengingkari janji tak lantik ahli politik jadi boss GLC. Biarlah org professional ketua GLC. kalau dibagi org politik nanti jadi mcm Umno pulak..takde kelayakan makam gaji bute je.

      Delete
    24. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAHATHIR FAMILY = LIM FAMILY = ANWAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 30 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM =

      Delete
    25. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 30 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM =

      Delete
    26. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA DOK JAJA SATY DUNIA 4 BUAH JE JET FIGHTER BOLEH TERBANG TAK KE DUNGU NAMANYA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 30 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM =

      Delete
    27. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA DOK JAJA SATY DUNIA 4 BUAH JE JET FIGHTER BOLEH TERBANG TAK KE DUNGU NAMANYA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 37 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM = MULUT KENA JAHIT OLEH DAP ( MUJAHIT ) =

      Delete
    28. Sodara2 sekelian,
      Sila sebar sesebarnya....

      Tongeng sok sek sok sek menyimpang, temberang lintang pukang malam siang, tapi ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    29. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    30. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    31. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA DOK JAJA SATY DUNIA 4 BUAH JE JET FIGHTER BOLEH TERBANG TAK KE DUNGU NAMANYA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 37 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM = MULUT SONGSANG KENA JAHIT OLEH DAP ( MUJAHIT ) = PM-4 TELAH MEMBUAT DASAR LANGIT TERBUKA TANPA TAPISAN MENYEBABKAN GENERASI BARU ROSAK AKHLAK DAN MORAL =

      Delete
    32. Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
  2. tdm seorang yg berpengetahuan tinggi...musti ada yg di fikirkannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reputasi Selangor terjejas dakwaan kronisme, kata MP PKR



      Pemimpin kanan PKR mendesak kepimpinan di Selangor menyiasat dakwaan kronisme dan nepotisme di dalam parti kerana ia berpotensi untuk menjejaskan reputasi kerajaan negeri.

      MP Sungai Petani Datuk Johari Abdul berkata walaupun beliau tiada maklumat mengenai dakwaan yang dibuat pemimpin AMK Selangor yang meletak jawatan daripada parti itu, namun terdapat asas bagi kepimpinan negeri untuk menyiasat perkara berkenaan.

      "Saya tidak ada maklumat tapi mengikut apa yang mereka kata, saya harap kerajaan Selangor siasat sebab tuduhan disebut agak serious.

      "Ia melibatkan bukan sahaja masalah imej tapi mungkin juga salah laku kewangan dan sebagainya," kata Johari kepada pemberita selepas suatu majlis di Ampang yang mengumumkan pasukan Rafizi Ramli dalam pemilihan PKR akan datang ini.

      Johari berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai peletakan jawatan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor Syed Badli Shah Syed Osman dan Ketua AMK Sabak Bernam Abdul Mutalib Ahmad kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan kepimpinan negeri.

      Semalam, Mutalib, menyatakan kekesalan kerana mendakwa tiada seorang pun belia dari Sabak Bernam dilantik sebagai ahli majlis tempatan dan mendakwa "taktik kotor dan kronisme telah menjadi kanser di parti" dan oleh itu memutuskan untuk meletak jawatan daripada PKR.

      Terdahulu semasa majlis itu, Johari diumumkan Rafizi sebagai pesaing untuk jawatan naib presiden PKR.


      : UMNO dan PKR ni spesis sama lahir daripada ibu yang sama....

      Delete

    2. INI BERITA BAIK - MESTI LARIS BUKU AL JIBO/ JHO TAEK MILLION DOLLAR WHALE DALAM BAHASA MEOLAYU -

      Buku Billion Dollar Whale edisi bahasa Melayu Nov depan

      Penerbit buku tempatan, ZI Publications memperoleh hak untuk menerbitkan terjemahan buku bahasa Melayu "Billion Dollar Whale".

      Pemilik ZI Publications, Datuk Zaid Ibrahim berkata syarikat itu memperoleh hak daripada Hachette Books kira-kira dua bulan lalu dan dijangka melancarkan buku terjemahan tersebut pada November depan.

      "Saya rasa ini adalah buku yang menarik dan saya fikir ia akan menjadi bacaan yang meluas," katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi.

      Beliau berkata selain Malaysia, Mexico adalah satu-satunya negara lain yang mendapat hak untuk menerbitkan edisi terjemahan "Billion Dollar Whale".

      Mengenai tajuknya pula, bekas menteri undang-undang itu berkata edisi buku bahasa Melayu itu masih menggunakan tajuk "Billion Dollar Whale" walaupun kandungannya diterjemah dalam bahasa Melayu.

      Ini kerana kata Zaid orang ramai sudah biasa dengan tajuk berkenaan dan ia akan mengelirukan sekiranya tajuk itu diubah.

      Buku tersebut ditulis oleh wartawan The Wall Street Journal, Tom Wright dan Bradley Hope yang memfokuskan ahli perniagaan kelahiran Pulau Pinang Low Taek Jho sebagai tokoh utama dalam skandal 1MDB.

      Ia dilancarkan di New York pada 18 September lalu.


      Semalam Wright berada di Malaysia untuk mempromosikan buku berkenaan.

      Menurut penulisnya, "whale" adalah istilah yang digunakan dalam industri kasino dan kelab malam untuk merujuk kepada mereka yang berbelanja besar - seperti Low yang gemar berpoya-poya dengan mengadakan parti dan berjudi melibatkan pertaruhan besar.

      Low menafikan sebarang salah laku dan mengecam buku itu sebagai percubaan pihak media untuk memburukkannya.

      Delete
    3. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    4. Najib terkejut kenyataan ekonomi Malaysia masih kukuh
      WARTAWAN SINAR HARIAN 18 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.2K
      Kenyataan ekonomi Malaysia masih kukuh mengejutkan
      Facebook Najib Razak
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluah perasaan terkejut terhadap kenyataan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang mengakui bahawa ekonomi Malaysia masih kukuh.

      Menurutnya, sebelum PRU14, tiada seorang pun dari mana-mana pemimpin PH mengakui ekonomi Malaysia adalah dalam keadaan yang kukuh dan baik.


      “Yang ada hanyalah Guan Eng yang memuji ekonomi Pulau Pinang kukuh tetapi pada masa yang sama menuduh Malaysia akan ‘bankrap’.

      “Rakyat menganggur walaupun Pulau Pinang masih sebahagian dari Malaysia dan bukan negara asing pun,” katanya dalam satu kenyataan yang dimuat naik di akaun Facebook miliknya, semalam.

      [ ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng senarai 8 faktor pengukuhan ekonomi Malaysia ]

      Katanya, sudah sampai masa untuk PH mengakui bahawa kerajaan BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh.

      “Saya juga ingat Tony Pua pernah mengeluarkan kenyataan media dua tahun dahulu kononnya Malaysia sudah hilang daya saing dan tiada lagi negara asing hendak mengimport produk hasil Malaysia biarpun eksport negara naik berpuluh peratus setiap bulan pada masa itu.

      “Jika ekonomi Malaysia akan terus kukuh pada masa atau tidak kini bergantung sepenuhnya pada pengendalian Guan Eng dan kerajaan PH. Kita doakan yang terbaik,” katanya.

      Delete
    5. Aperrr, KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh......??

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbun, terimalah sumbangsih di atas sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronnyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
  3. Tony fernandez pun d julang dgn jwatan glc yg penting. Adooh, dah bolih berhenti lah aku nak komen atau ambil pot politik malaysia ni. Sakit jiwa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ustaz ulas politik dari maklumat longkang, kata ulama PAS
      Diterbitkan 8 Ogs 2018, 2:50 petang | Dikemaskini 8 Ogs 2018, 2:56 petang

      A+ A-

      Seorang pemimpin kanan PAS hari ini "membangangkan" ustaz serta pendakwah tertentu kerana mengeluarkan pandangan politik semasa.

      Ketua Dewan Ulama PAS Pahang Mokhtar Senik berkata pada dasarnya dia bersimpati terhadap pihak terbabit kerana membuat ulasan politik namun tidak mencapai tahap yang sepatutnya.

      Katanya, ustaz serta ilmuan itu cuba mengupas mengenai isu semasa dari sudut pandang Islam.

      "Tapi malangnya kedua-duanya tak menjadi.

      "Isu politik (diulas) diangkat dari maklumat longkangan. Lalu nak diulas dengan hukum-hakam Islam," katanya melalui satu hantaran di media sosial.

      Berdasarkan kenyataan dibuatnya itu Mokhtar kini berada di Riau, Indonesia.

      Beliau yang sebelum ini dicalonkan PAS di kerusi parlimen Padang Besar - dan kalah calon BN, Datuk Zahidi Zainul Abidin - berkata golongan terbabit sebenarnya takut untuk menyertai politik.

      Pada masa sama Mokhtar membayangkan ustaz serta ilmuan Islam yang dimaksudkannya itu masih mengintai-intai peluang di mana-mana tempat yang sesuai.

      Dalam keadaan begitulah kata Mokhtar ustaz dan ilmuan terbabit tetap mengulas isu politik kerana didakwanya bimbangkan orang ramai menyangka mereka tidak tahu perkembangan semasa politik.

      "Hasilnya keluarlah pandangan bangang," katanya.

      Tidak dapat dipastikan siapa individu yang disasarkan oleh Mokhtar itu.


      Bagaimanapun pensyarah Universiti Pendidikan Sultan Idris Dr Rozaimi Ramle adalah antara tokoh akademik yang sering mengulas mengenai isu semasa politik.

      Walaupun tidak menjadikan mana-ana pihak secara khusus dalam tegurannya, PAS adalah antara parti yang sering dikritik Rozaimi.

      Malah beliau yang dianggap antara ilmuan yang pakar dalam bidang kajian hadis pernah menawarkan diri berdebat dengan Datuk Dr Khairuddin Aman Razali selepas anggota parlimen Kuala Nerus itu menyarankan supaya kepala Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainul Abidin "disekeh".

      Untuk rekod Khairuddin dan Mokhtar ialah anggota Jawatankuasa Pusat PAS.

      Delete

    2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI, ADA SOALAN PULAK, BAGI MENONJOLKAN KETIDAK GUNAAN, KEMANYAKIT HATIAN, KEBODOH BANGANGAN AL JIBO (AMACAM, TERRER TAK BAHASA TINGGI AKU?) -

      Kenapa Najib tiada dalam kabinet bayangan BN?

      BN hari ini mengumumkan kabinet bayangannya yang dianggotai lebih 50 orang.

      Bagaimanapun, bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak tidak dilantik menganggotai kabinet bayangan yang dikenali sebagai Sistem Jawatankuasa Portfolio (JKP) itu.

      Ditanya perkara itu, Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa berkata tiada keperluan untuk anggota parlimen Pekan turut serta. HAHAHA HOHOHO HIHIHI - TIADA KEPERLUAN, SIAN AL JIBO.

      “Kerana kita rasakan beliau tidak begitu perlu berada dalam kabinet bayangan.

      "Dan dalam masa masa juga beliau menzahirkan beliau tidak perlu berada dalam kabinet bayangan,” katanya.

      Annuar berkata demikian dalam sidang media di ibu pejabat Umno di Kuala Lumpur hari ini.

      Najib meletakkan jawatan sebagai presiden Umno dan pengerusi BN tiga hari selepas pilihan raya umum ke-14 pada 9 Mei lalu.

      Keputusan itu diambil setelah BN yang dipimpinnya hilang penguasaan 61 tahun dan tewas buat kali pertama dalam sejarah.

      Delete
    3. PENCURI TUDUH PENYAMUN...PENYAMUN TUDUH PEROMPAK


      1MDB tergesa-gesa nak jual Equanimity, ikhtiar Dr M makan diri
      Diterbitkan 24 Ogs 2018, 11:20 pagi | Dikemaskini 24 Ogs 2018, 11:40 pagi

      A+ A-
      Cubaan 1MDB untuk mempercepatkan penjualan kapal Equanimity menunjukkan usaha Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyita kapal persiaran itu memakan dri, dakwa ahli perniagaan dalam buruan Jho Low.

      Dalam suatu kenyataan melalui peguamnya, low berkata, "sekarang baru Mahathir tahu kos ratusan juta diperlukan untuk meyenggarakan kapal persiaran berkenaan, maka pilihan yang beliau ada hanyalah tergesa-gesa menjual kapal itu secara tidak sah pada harga dengan diskaun besar."

      Permohonan untuk mempercepat penjualan Equanimity akan didengar Mahkamah Admiralti Kuala Lumpur petang ini.

      1MDB berkata kapal itu perlu dijual dengan cepat kerana fizikalnya merosot denan pantas kerana terdedah cuaca dan laut.

      Low berkata pendengaran itu hanyalah satu penipuan dan sebahagian daripada "proses undang-undang yang tidak adil dan sewenang-wenangnya tertakluk kepada keinginan rejim penuh dendam kesumat".


      Beliau juga berkata kemerosotan kapal itu adalah suatu yang malang dan boleh dielakkan jika pertikaian undang-undang mengenai hak pemilikan Equanimity dibenarkan terus dibuat di Amerika Syarikat (AS) sebelum sebarang penyitaan dilakukan Malaysia.

      Ini kerana AS telah bersedia untuk membayar kos penyenggaraan Equanimity semasa perbicaraan berlangsung.

      Jabatan Keadilan (DOJ) AS mendakwa kapal layar US $ 250 juta telah dibeli oleh Low menggunakan dana yang disalahgunakan oleh 1MDB.

      Kapal itu telah dirampas di Indonesia pada bulan Februari. Ia kemudian diserahkan kepada Malaysia pada awal bulan ini.

      Delete
    4. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    5. 100 dalil gabungan Pas-Umno bakal tumbangkan PH
      NURUL RIDUAN NOR ASHAHA 18 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.9K
      100 dalil gabungan Pas-Umno bakal tumbangkan PH
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Kerjasama strategik Pas-Umno dinilai bakal mengalahkan PH dalam PRU15 nanti berdasarkan 100 dalil yang dikongsikan seorang pemerhati politik.

      Pensyarah Program Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Abdul Muein Abadi melalui perkongsiannya menggariskan keputusan PRU14 yang diraih Pas dan Umno yang berada dalam komponen BN.

      Antara dalil itu adalah kerana hanya perubahan sekitar 11 peratus undi Melayu diperlukan Pas dan Umno untuk menguasai majoriti di Parlimen berdasarkan kajian kuantitatif Ilham Centre.

      Berikut merupakan 100 dalil bertajuk Kerjasama Pas-Umno: 100 Fakta Kuasa Melayu-Islam yang dikongsikan Abdul Muein:

      1. Kerjasama strategik Pas-Umno bakal mengalahkan PH dalam PRU15 kelak kerana hanya perubahan sekitar 11 peratus undi Melayu diperlukan Pas dan Umno untuk menguasai majoriti di Parlimen (kajian kuantitatif Ilham Centre).

      2. Undi Umno dalam PRU14 lalu ialah 2.5 juta.

      3. Undi Pas dalam PRU14 lalu ialah 2.04 juta.

      4. Usaha PH mengubah sistem pilihan raya daripada ‘First Past the Post’ kepada ‘Proportionate Representative’ dalam PRU15 juga akan memberi kelebihan besar kepada gabungan Pas-Umno berdasarkan pola undi popular dalam PRU14 lalu.

      5. Undi popular kedua-dua Pas dan Umno jauh meninggalkan undi Bersatu iaitu 700 ribu dalam PRU14 lalu.

      6. Undi Amanah pula sekitar 640 ribu – dan rentetan kenyataan apologetik Menteri dari Amanah dalam isu sebatan golongn lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dan ‘Hifz al-Din’ serta persepsi syiah yang sukar ditepis, pengaruh parti tersebut dijangka terus merosot teruk.

      7. Demikian juga undi Melayu-Islam yang diperoleh PKR boleh digugat dengan pelbagai isu dalaman dan luaran yang bakal menjejaskan 2.1 juta undi popular mereka dalam PRU14 lalu.

      Delete
    6. 8. Pengakuan terbuka Datuk Seri Dr Zahid Hamidi bahawa Umno sedang berusaha untuk kembali menjadi kerajaan dengan kaedah rundingan seolah-oleh membenarkan desas-desus kerjasama Umno-PKR (Anwar) di balik tabir.

      9. Tindakan Zahid ‘merestui’ niat Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dan Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim untuk berkempen menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam PRK Port Dickson menjadi petunjuk tambahan.

      10. Sekiranya terbukti benar, maka Zahid kini sedang dalam langkah membentuk kerjasama bukan sahaja Umno-Pas, tetapi juga Umno-PKR (Anwar).

      11. Ditambah pula dengan kunjungan hormat Anwar bertemu Tan Sri Taib Mahmud, tokoh Parti PBB yang paling berpengaruh di Sarawak memberi satu bayangan: 13 kerusi parlimen diterajui PBB yang kini dalam Gabungan Parti Sarawak (GPS) akan terlibat dengan percaturan penting.

      12. Malah, jika Tun Dr Mahathir Mohamad bertindak mengharamkan Umno susulan isu 1MDB, ahli Umno boleh segera menyertai Pas – atas dasar kerjasama pemimpin Pas-Umno ketika ini – sebagai reaksi balas untuk mewujudkan blok lawan yang kuat menghadapi PH dalam PRU15.

      Delete
    7. 13. Demikian juga jika PKR berpecah susulan pemilihan 2018, kem PKR yang mesra dengan rundingan Zahid boleh bekerjasama secara tidak langsung dengan Pas dalam menghadapi lawan PKR yang pastinya cenderung kepada Calon Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Dr Mahathir.

      14. Penguasaan Pas di Kelantan dan Terengganu serta Umno di Perlis dan Pahang bakal diperkukuhkan hasil pemupukan persefahaman Pas-Umno menjelang PRU15.

      15. Isu kebajikan rakyat terutamanya di bawah rejim PH yang bersifat neoliberal dengan mengutamakan pengurangan perbelanjaan awam boleh dipantau bersama Lajnah Kebajikan Pas dan Biro Kebajikan Umno.

      16. Melalui kerjasama strategik Pas-Umno, mereka boleh melimpahkan lebihan undi mereka di Pantai Timur ke Pantai Barat melalui penempatan semula daftar pengundi dalam kalangan penyokong mereka.

      17. Malah penguasaan PH yang diterajui Bersatu di Kedah juga bakal ditamatkan – dibantu kepimpinan Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang masih tiada visi dan dipersoalkan ahli bawahan PH sendiri.

      18. Kerajaan PH di Perak juga akan runtuh memihak kerjasama Pas-Umno. Ditambah pula dengan sikap DAP yang dikenang mendesak jawatan Speaker Dun dan tuntutan tanah 999 tahun.

      19. Pergolakan dalaman PKR antara kem Anwar-Rafizi-Abdullah Sani-Nurul Izzah-Saifuddin Nasution bertembung dengan Azmin-Zuraida Kamaruddin-Amirudin Shari-Tian Chua-Dr Afif Bahardin-Latheefa Koya bakal memungkinkan cah keting berlaku sesama PKR pasca Pemilihan 2018 menuju PRU15.

      20. Isu peralihan kuasa antara Dr Mahathir kepada Anwar bukan sahaja bakal memberi impak kepada politik dalaman PKR, bahkan juga perpecahan antara sesetengah pemimpin dan ahli parti PH; terutama sekali antara Bersatu dengan PKR, PKR dengan Amanah. Kemungkinan besar ‘cah keting’ antara Bersatu dengan PKR (Kem Rafizi-Abdullah Sani-Anwar) dalam PRU15 kelak juga sukar untuk dinafikan.

      21. Kewujudan gabungan Pas-Umno sebagai satu benteng yang kukuh dalam menghadapi PRU15 bakal menarik undi protes segmen PKR, Bersatu, mahu pun Amanah yang terpinggir susulan peralihan kuasa Dr Mahathir-Anwar.

      22. Pemberian royalti petroleum lima peratus kepada Kelantan dan Terengganu bakal membantu kedua-dua kerajaan negeri Pas tersebut untuk melonjakkan prestasi kerajaan negeri sekali gus mengukuhkan sokongan kepada kerjasama Melayu Islam Pas-Umno. Apatah lagi jika 20 peratus diberi seperti mana Manifesto PH.

      23. Perlu diingat, pihak berkuasa di Sabah dan Sarawak kedua-duanya masih menuntut royalti petroleum daripada PH seperti mana yang dijanjikan PH dalam PRU14 lalu. Sabah secara khusus menuntut 20 peratus royalti seperti mana yang terkandung dalam Buku Harapan.

      Delete
    8. 24. Sebaliknya, kerajaan PH khususnya Azmin dan Dr Radzi Jidin jelas cuba mengelak daripada memberikan 20 peratus royalti kepada kesemua negeri pengeluar minyak dengan pelbagai alasan. Sepatutnya royalti petroleum juga dibayar kepada empat negeri pengeluar setidak-tidaknya Oktober 2018. Namun hingga kini keputusan akhir belum dibuat PH.

      25. Berbeza dengan pemahaman kebiasaan pemberian royalti yang melibatkan ‘hasil pengeluaran’, PH sebaliknya cuba mencari jalan dengan mereka kaedah pengagihan baharu iaitu pemberian berdasarkan ‘hasil keuntungan’.

      26. Cadangan pembayaran daripada hasil keuntungan ini ditolak keras Kerajaan Pas Terengganu, PAS Kelantan dan GPS Sarawak kerana ia bertentangan dengan Akta Kemajuan Petroleum 1974. Malah, ia juga mengurangkan hasil yang sepatutnya menjadi hak negeri-negeri pengeluar petroleum.

      27. Negeri-negeri majoriti Melayu iaitu Terengganu, Kelantan, Pahang, dan Perlis juga dihukum dari segi agihan ahli parlimen di mana ahli parlimen PH menerima RM500k berbanding RM100k sahaja bagi ahli parlimen pembangkang termasuklah Umno dan Pas.

      28. Malah, tindakan PH cuba membatalkan projek ECRL sepenuhnya di Pantai Timur seolah-olah menghukum dan menafikan majoriti orang Melayu Pantai Timur dari mencapai pembangunan strategik jangka panjang – tanpa sebarang perancangan alternatif.

      29. Berdasarkan pengumuman Dr Mahathir bahawa bajet 2019 bakal menyaksikan banyak pihak tidak berpuas hati, ia akan menjadi kesilapan besar jika royalti kepada Kelantan, Terengganu, Sabah, dan Sarawak dikurangkan.

      Delete
    9. 30. Kerjasama Pas-Umno di Semenanjung bakal menarik (atau memperkuat) Umno Sabah (bahkan juga Warisan) dan GPS Sarawak seandainya cara PH menangani isu royalti berterusan tidak cermat.

      31. Apatah lagi dengan Pilihan Raya Negeri Sarawak bakal diadakan sekitar 2 ke 3 tahun sahaja lagi, tentunya GPS ingin memanfaatkan royalti minyak tersebut untuk membuktikan kewibawaan kerajaan mereka.

      32. Senario ini membayangkan kemungkinan PH terpinggir ke sokongan masyarakat Cina bandar di Pantai Barat Semenanjung – dengan Umno-Pas-PKR (Anwar) bakal berpeluang menubuhkan kerjasama politik berskala besar bersama-sama Gabungan Bersatu Sabah (GBS) atau bahkan Warisan Sabah dan GPS di Sarawak.

      33. Tindakan PH mengangkat individu yang mendedahkan perbelanjaan Yang Dipertuan Agong sebagai Penasihat Perdana Menteri akan dikenang sebagai cabaran kepada institusi Beraja. Demikian juga tindakan PH yang tidak mengambil tindakan ke atas pengarang Sarawak Report yang memfitnah Sultanah Terengganu Sultanah Nur Zahirah dalam kes Jho Low dan TIA bakal memberi mesej kelemahan memelihara maruah institusi beraja.

      34. Timbulnya cadangan untuk menurunkan had usia layak mengundi juga bakal memberi impak ke atas pola undian PH – dengan demografi Melayu dan Bumiputera mengatasi kadar kelahiran bukan Melayu. Sekali gus manfaat kepada Pas-Umno (+PKR Anwar).

      35. Tindakan Dr Mahathir yang berterus-terusan melempar tuduhan bahawa Orang Melayu ‘malas’ dan ‘mengharapkan bantuan tongkat kerajaan’-sedangkan keluarga beliau sendiri kaya-raya dilimpahi projek-projek kerajaan-bakal memberi kesan jangka panjang mengalih sokongan kepada Pas-Umno.

      36. Kegagalan Manifesto PH seperti Janji 100 Hari PH juga bakal mengalih sokongan PH kepada gabungan Pas-Umno sebagai satu-satunya blok pembangkang tunggal.

      37. Isu kegagalan menunaikan manifesto ini lebih terkesan ke atas undi PH di kawasan bandar dan separa bandar dijangka memberi impak di Selangor dan Johor.

      38. Senario sebegini dibuktikan dengan jelas dalam PRK Seri Setia di mana PH hilang 15,000 undi yang mereka perolehi dalam PRU14 lalu. Demikian juga kemerosotan teruk undi PH di Sungai Kandis.

      39. Tindakan PH mengurangkan bantuan kepada segmen penerima BR1M – dengan cadangan jelas Dr Mahathir untuk menghapuskan BR1M secara perlahan-lahan akan memberi kelebihan besar kepada kewujudan blok pembangkang Pas-Umno tanpa tiga penjuru.

      40. Gandingan Pemuda Pas dan Pemuda Umno akan dapat disinergi di bawah pimpinan Ketua Pemuda Pas, Muhammad Khalil Abdul Hadi lulusan Portsmouth University United Kingdom (UK) dan Ketua Pemuda Umno, Dr Asyraf Wajdi Dusuki lulusan Loughborough University, UK.

      Delete
    10. 41. Saiz jentera penerangan dan media Pas dan Umno bakal mengasak kerajaan PH dengan lebih agresif hasil kerjasama Pas-Umno. Koordinasi pemilihan isu untuk dipermasalahkan antara Pas dan Umno juga akan wujud, menjadikan tekanan ke atas PH seperti dalam sistem politik dwi-parti.

      42. Pas Sabah juga berpeluang untuk bekerjasama dengan Gabungan Bersatu Sabah (GBS) yang sedang didaftarkan sebagai blok pembangkang tunggal di Sabah. Setakat ini GBS menyatukan Umno, Parti Bersatu Sabah (PBS), dan STAR.

      43. Polemik yang tidak sepatutnya dalam hal ehwal agama Islam seperti isu sebatan LGBT di Terengganu boleh dihadapi dengan suara yang lebih besar hasil kerjasama Pas-Umno.

      44. Lajnah Perpaduan Nasional Pas dan Biro Pendidikan Politik Umno boleh memantau kemaraan agenda ‘Malaysian Malaysia’ dalam pentadbiran PH hari ini.

      45. Dalam isu pemilikan hartanah Bumiputera, Lajnah Ekonomi, Hartanah, & Pembangunan Usahawan Pas boleh bekerjasama dengan Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Umno serta Biro Hal Ehwal Bandar dan Perumahan Umno untuk memantau dan memberi input berguna kepada kementerian PH yang berkaitan.

      46. Lajnah Kesenian dan Kebudayaan Pas boleh bekerjasama dengan Biro Kebudayaan Umno dalam memantau dan menambahbaik garis panduan hiburan di bawah kerajaan PH.

      47. Dalam isu hal ehwal pertanian dan alam sekitar, Lajnah Asas Tani dan Alam Sekitar Pas boleh bekerjasama dengan Biro Asas Tani Umno di seluruh negara untuk mengimbangi dasar-dasar pertanian dan alam sekitar PH di samping saling menambahbaik tadbir urus berkaitan petani dan nelayan di Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perlis.

      48. Perkiraan undi yang tidak terpecah tiga juga bakal memberi impak ke atas kerjasama Pas-Umno. Selain daripada PRK Seri Setia baru-baru ini, keputusan PRU14 yang lalu juga boleh dijadikan seperti yang telah disenaraikan oleh Prof Madya Dr Kamarul Yusoff dari Universiti Utara Malaysia (UUM) berikut:

      49. Di Perlis, iaitu di Kerusi P002 Kangar, di mana gabungan undi calon BN-Umno (15306) dan Pas (8465), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (20909) sebanyak 2862 undi.

      50. Di Kedah, iaitu di Kerusi P005 Jerlun, di mana gabungan undi calon BN-Umno (12413) dan Pas (12829), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (18695) sebanyak 6547 undi.

      51. Kerusi P006 Kubang Pasu, di mana gabungan undi calon BN-Umno (16975) dan Pas (13375), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (29984) sebanyak 366 undi.

      Delete
    11. 52. Kerusi P008 Pokok Sena, di mana gabungan undi calon BN-Umno (18390) dan Pas (23401), mengatasi undi calon PH-Amanah yang menang (28959) sebanyak 12832 undi.

      53. Kerusi P010 Kuala Kedah, di mana gabungan undi calon BN-Umno (19400) dan Pas (23143), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (36624) sebanyak 5919 undi.

      54. Kerusi P014 Merbok, di mana gabungan undi calon BN-Umno (20830) dan Pas (19618), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (30902) sebanyak 9546 undi.

      55. Kerusi P015 Sungai Petani, di mana gabungan undi calon BN-UMNO (23963) dan PAS (22760), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (45532) sebanyak 1191 undi.

      56. Kerusi P017 Padang Serai, di mana gabungan undi calon BN-MCA (15449) dan Pas (22911), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (31724) sebanyak 6636 undi.

      57. Kerusi P018 Kulim-Bandar Baharu, di mana gabungan undi calon BN-Umno (18299) dan Pas (12885), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (23159) sebanyak 8025 undi.

      58. Di Perak pula ialah di Kerusi P057 Parit Buntar, di mana gabungan undi calon BN-Umno (13655) dan Pas (12312), mengatasi undi calon PH-Amanah yang menang (16753) sebanyak 9214 undi.

      59. Kerusi P063 Tambun, di mana gabungan undi calon BN-Umno (33341) dan Pas (14948), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (38661) sebanyak 9628 undi.

      60. Kerusi P074 Lumut, di mana gabungan undi calon BN-Umno (21555) dan Pas (10135), mengatasi undi calon PH-Amanah yang menang (21955) sebanyak 9735 undi.

      61. Kerusi P077 Tanjong Malim, di mana gabungan undi calon BN-MCA (19314) dan Pas (10311), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (24672) sebanyak 4953 undi.

      62. Di Pahang pula di Kerusi P080 Raub, di mana gabungan undi calon BN-MCA (17500) dan PAS (7866), mengatasi undi calon PH-DAP yang menang (20659) sebanyak 4707 undi.

      63. Kerusi P082 Indera Mahkota, di mana gabungan undi calon BN-Umno (17628) dan Pas (17515), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (28578) sebanyak 6565 undi.

      64. Kerusi P083 Kuantan, di mana gabungan undi calon BN-MCA (13667) dan Pas (14696), engatasi undi calon PH-PKR yang menang (22807) sebanyak 5556 undi.

      65. Kerusi P088 Temerloh, di mana gabungan undi calon BN-Umno (22094) dan Pas (14734), mengatasi undi calon PH-Amanah yang menang (23998) sebanyak 12830 undi.

      66. Kerusi P089 Bentong, di mana gabungan undi calon BN-MCA (23684) dan Pas (5706), mengatasi undi calon PH-DAP yang menang (25716) sebanyak 3674 undi.

      67. Di Selangor pula melibatkan Kerusi P093 Sungai Besar, di mana gabungan undi calon BN-Umno (16636) dan Pas (7220), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (17350) sebanyak 6506 undi.

      68. Kerusi P094 Hulu Selangor, di mana gabungan undi calon BN-MIC (27392) dan Pas (16620), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (40783) sebanyak 3229 undi.

      69. Kerusi P096 Kuala Selangor, di mana gabungan undi calon BN-Umno (21344) dan Pas (8535), mengatasi undi calon PH-Amanah yang menang (29842) sebanyak 37 undi.

      70. Kerusi P109 Kapar, di mana gabungan undi calon BN-MIC (26412) dan Pas (31425), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (47731) sebanyak 10106 undi.

      71. Kerusi P112 Kuala Langat, di mana gabungan undi calon BN-Umno (26127) dan Pas (18731), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (43239) sebanyak 1619 undi.

      72. Kerusi P119 Titiwangsa, di mana gabungan undi calon BN-Umno (19701) dan Pas (6845), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (23840) sebanyak 2706 undi.

      73. Di Negeri Sembilan pula di Kerusi P129 Kuala Pilah, di mana gabungan undi calon BN-Umno (17845) dan Pas (4347), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (18045) sebanyak 4147 undi.

      74. Kerusi P133 Tampin, di mana gabungan undi calon BN-Umno (21433) dan Pas (4598), mengatasi undi calon PH-Amanah yang menang (22435) sebanyak 3596 undi.

      Delete
    12. 75. Di negeri Melaka pula melibatkan Kerusi P136 Tangga Batu, di mana gabungan undi calon BN-Umno (27761) dan Pas (8961), mengatasi undi calon PH-PKR yang menang (32420) sebanyak 4302 undi.

      76. Kerusi P149 Sri Gading, di mana gabungan undi calon BN-Umno (18223) dan Pas (4548), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (21511) sebanyak 1260 undi.

      77. Di Johor pula adalah di Kerusi P165 Tanjung Piai, di mana gabungan undi calon BN-MCA (20731) dan Pas (2962), mengatasi undi calon PH-Bersatu yang menang (21255) sebanyak 2438 undi.

      78. Maka sekiranya PH mengekalkan sistem ‘First Past the Post’, selain 54 kerusi yang dimenangi Umno dan 18 kerusi yang dimenangi Pas, adanya 29 kerusi lagi yang berpotensi besar untuk dirampas ke tangan Umno-Pas.

      79. Jumlah 101 kerusi ini (54 Umno campur 18 Pas campur 29 Pas-Umno) menyaksikan hanya 11 kerusi Parlimen sahaja yang perlu dirampas daripada PH untuk mencapai angka 112 bagi membentuk kerajaan Persekutuan dengan majoriti mudah.

      80. Kerjasama strategik Pas-Umno juga menepati empat kaedah Feqah menurut neraca Siyasah Syariah (Politik Islam). Pertamanya ialah Fiqh Muwazanah (pertimbangan) yang dimaksudkan Presiden Pas Abdul Hadi Awang bererti “membuat pertimbangan yang wajar dalam beberapa perkara untuk dipilih menjadi keputusan yang terbaik dari segi Maqasid As-Syariah (tujuan mencapai matlamat menegakkan Islam), bukannya meninggalkan syariat”. Keputusan bekerjasama dengan Umno dan mengelakkan tiga penjuru menjelang PRU15 kelak bakal memberi tamparan hebat kepada lawan politik Melayu-Islam dalam Pakatan.

      81. Seterusnya dari perspektif Fiqh Waqi’ (setempat) atau realiti atau fakta, yakni yang dimaksudkan Abdul Hadi sebagai “perkara yang benar-benar berlaku dalam masyarakat, khususnya yang berkait dengan perkara yang mengalami perubahan apabila berlainan zaman dan situasi, sama ada zaman yang berbeza atau daerah yang berbeza jarak jauhnya di antara satu sama lain, serta berlainan kefahaman manusia dan kemampuan”. Demikianlah Umno hari ini bukan lagi Umno yang dahulu – di mana Umno hari ini lunak dengan agenda ‘Islam Memimpin’ oleh Pas. Kerajaan Pusat hari ini juga bukan kerajaan pusat yang dahulu di mana segmen Melayu-Islam kelihatan lemah berhadapan campur tangan bukan Melayu-Islam yang lantang dan lancing saban hari dalam isu hal ehwal agama Islam.

      Delete
    13. 82. Perspektif ketiga ialah Fiqh Aulawiyyat (keutamaan) yang menurut Abdul Hadi bermaksud “memilih keutamaan daripada beberapa pendekatan, apabila tidak ada pilihan yang lain melainkan memilih yang lebih membawa maslahah (yang terbaik dari segi kebaikan atau manfaat) dalam perkara agama dan dunia, di antara perkara-perkara yang disenaraikan semuanya baik…Begitu juga dalam aspek menolak keburukan dengan memilih yang lebih ringan keburukan atau kurang mudharatnya, apabila tidak ada cara yang lain dalam perkara yang disenaraikan”. Kerjasama dengan Umno mengundang maslahat politik Melayu-Islam di Malaysia yakni penguasaan ke atas kuasa eksekutif, manakala kerjasama dengan PHberisiko seperti kes Raja Kamarul Bahrin (Amanah) yang menyokong pelaksanaan sebat ke atas pasangan lesbian Terengganu, tetapi kemudiannya ditolak hebat oleh Dr Mahathir yang jelas apologetik dan tiada ‘izzah memelihara dan mengangkat kemuliaan Islam secara bertahap-tahap.

      83. Fiqh Ma’alat (implikasi hukum) menurut Abdul Hadi maksudnya ialah “memahami dan mengambil kira natijah atau akibat yang positif atau negatif disebabkan daripada melaksanakan sesuatu hukum, sama ada dalam perkara wajib, haram atau harus”. Contoh menarik yang disebut presiden Pas berkenaan ialah cara Rasulullah S.A.W “merahsiakan perkara strategik atau menyembunyikan beberapa tindakan yang diambil mengikut hukumnya kerana mengambil kira akibat selepasnya seperti menangguhkan tindakan meroboh berhala di sekitar Kaabah sebaik sahaja Fathu Makkah…Tujuannya mengambil kira tahap kefahaman penduduk Makkah baru sahaja menganut Islam dan mempersucikan Kaabah secara jahiliah”. Demikian juga kerjasama Pas-Umno ini mungkin kurang disenangi sebahagian pendukung Pas yang sekian lama berhadapan dengan Umno. Namun harus mereka ingat bahawa Umno yang ditentang selama 22 tahun dahulu kini menjadi Perdana Menteri PH. Bukannya Umno hari ini yang dipimpin Ahmad Zahid.

      84. Ulama Pas dan ulama Umno bakal menjadi kuasa semak dan imbang yang bersepadu ke atas setiap langkah yang diambil oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa serta kelancangan anasir yang cuba mengambil kesempatan di atas sikap apologetik PH seperti Ambiga yang jelas ‘menampar’ Fuziah Salleh dengan pendirian keras dalam hak perjuangan promosi LGBT.

      85. Dalam mendepani isu-isu hal ehwal antarabangsa juga, termasuklah isu dasar luar negara di bawah PH, kerjasama Pas-Umno melalui Lajnah Hubungan Antarabangsa dan Hal Ehwal Luar Pas dengan Biro Antarabangsa Umno Misi bantuan kemanusiaan ke luar negara juga boleh diselaraskan antara Pas dan Umno, tidak bersifat ‘ad hoc’ seperti misi bantuan kepada Rohingya sebelum ini.

      86. Kerjasama kewangan pendanaan politik untuk agenda Melayu-Islam juga akan dapat dirangka melalui kerjasama Umno-Pas.

      Delete
    14. 87. Suara untuk mempertahankan identiti Melayu Islam sebagai teras peradaban Malaysia bakal diperkasakan melalui persepakatan ini – cukup penting dalam menghadapi kemaraan agenda ‘Malaysian Malaysia’.

      88. Kepentingan Melayu-Islam dalam aspek pendidikan seperti pemerkasaan Bahasa Melayu akan dapat dipantau dengan lebih agresif melalui persepaduan Lajnah Pendidikan Pas dan Biro Pendidikan Umno.

      89. Institusi Pendidikan Pas seperti Taman Asuhan Tunas Insan (Tasti), Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti), Sekolah Rendah Integrasi Teras Islam (Sriti), Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM), Kolej Universiti Darul Quran Islamiyyah (KUDQI), Kolej Islam Darul Ulum (KIDU), dan pelbagai sekolah serta kolej akan turut menerima sokongan dan dukungan dalam kalangan ahli Umno.

      90. Kerjasama Pas-Umno juga akan dapat dilimpahkan ke kerjasama Pas-BN seperti mana kunjungan MIC kepada presiden Pas baru-baru ini. Begitu juga dengan Pas tidak meletakkan calon di PRK Dun Balakong memberi laluan sepenuhnya kepada MCA.

      91. Dakwah Pas melalui Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) boleh dilebarkan dengan kerjasama parti komponen BN seperti MIC dan MCA dengan syarat agenda Islam tidak diganggu-gugat.

      92. Cabaran dalaman Umno seperti kewujudan suara sumbang yang menyeru Umno ke arah liberal dari dalam boleh diimbangi menerusi kerjasama dengan Pas.

      93. Isu Pindaan Rang Undang-undang 355 (RUU 355) bagi memperkasakan Mahkamah Syariah dapat diperjuangkan bersama Pas dan Umno ke atas pihak Pakatan.

      94. Kerjasama NGO dan parti politik termasuklah NGO Melayu-Islam dengan dua parti Melayu Islam terbesar negara Umno dan Pas boleh diselaraskan untuk penambahbaikan tadbir urus negara.

      95. Biro Agama Umno dan Lajnah Dakwah Pas boleh bekerjasama termasuklah dengan kerajaan PH dalam memperkasakan syiar Islam di Malaysia.

      96. Muslimat Pas dan Wanita Umno boleh menyelaraskan gerak kerja besar-besaran dalam mempertahankan nilai kekeluargaan Melayu-Islam yang terlalu dilihat ditolak ansur dalam PH.

      97. Pembangunan sahsiah dalam kalangan remaja wanita boleh diusahakan secara intensif melalui kerjasama Ameerah Pas dan Puteri Umno agar tidak hanyut mengharungi keterbukaan di bawah PH.

      98. Dalam isu hak pekerja dan gaji minimum, Lajnah Pekerja dan Pengguna Pas juga boleh menjalinkan kerjasama strategik dengan Biro Sumber Manusia Umno dalam pelaksanaannya di Terengganu, Kelantan, Pahang, dan Perlis serta di peringkat Persekutuan dan negeri-negeri yang dikuasai PH menjelang PRU15.

      99. Golongan berpendapatan menengah dan rendah seperti B40 juga memperoleh suara pengimbang melalui kerjasama strategik dua Lajnah Pas dengan dua Biro Umno iaitu Lajnah Ekonomi, Hartanah, & Pembangunan Usahawan Pas dan Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Pas dengan Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Umno serta Biro Kebajikan Masyarakat Umno. Apatah lagi dengan dasar PH yang semakin hari semakin jelas memihak kapitalis kroni sahaja.

      100. Kesimpulannya, kerjasama Umno-Pas melalui kerangka Fiqh Muwazanah (pertimbangan), Fiqh Waqi’ (setempat), Fiqh Aulawiyyat (keutamaan), dan Fiqh Ma’alat (implikasi hukum) menjelang PRU15 bakal membawa kuasa politik Melayu-Islam menerajui Malaysia – Islam memimpin mengalahkan anasir-anasir kapitalis kroni, apologis agama, nepotisme keluarga, liberal, dan sekular yang jelas mengambil kesempatan ke atas kerapuhan ideologi PH hari ini.

      Delete
    15. Aperrr, KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh......??

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbun, terimalah sumbangsih di atas sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronnyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
  4. Kami yg teruk2 berkempen siang dan malam , tak kira panas Dan hujan langsung tak pandang....bila dah menang batang hidung pun tak nampak, masa mula dicalonkan siap datang merayu mibta bantuan....jika sikap terus begini nampaknye PRU 15 ini kami akan tukar kerajaan lagi .... Minta pemimpin atasan PH sedar diri ...jgn ingat kuasa yg kou ada tu hasil titik peluh kou....puihhh ..org yg tak berjasa bawa PH jadi kerajaan pula yg Di canang bagi jawatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU BN ULAR SAWA MAKA PH ADALAH NAGA


      Lim: Tanya BN kenapa judi sukan pernah lulus
      Zulaikha Zulkifli | Diterbitkan 24 Jul 2018, 1:54 petang | Dikemaskini 24 Jul 2018, 1:56 petang

      A+ A-
      Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini berdepan lagi soalan pemberita susulan keputusan kerajaan yang tiada perancangan untuk kembali meluluskan lesen judi sukan kepada syarikat taikun Tan Sri Vincent Tan, Ascot Sports Sdn Bhd.

      Lim bagaimanapun meminta pemberita bertanya terlebih dahulu kepada kerajaan BN dahulu yang pernah meluluskannya, bukan kepada kerajaan baru yang tidak menyokongnya.

      “Kerajaan dahulu yang luluskan.

      “Sepatutnya soalan ini ditanya kepada kerajaan lama kerana mereka luluskan lesen itu,” katanya ketika ditanya alasan permohonan itu tidak dilayan.

      Ditanya sekali lagi berkaitan pembatalan lesen itu, Lim sekali lagi mengulangi gesaan sama kepada pemberita.

      "Lulus tetapi tidak diteruskan. Jadi perkara itu (luluskan lesen) tidak timbul.

      "Jadi anda (pemberita) sepatutnya tanya kepada kerajaan terdahulu kenapa mereka meluluskan (lesen perjudian sebelum ini)," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

      Semalam, dalam jawapan bertulis menjawab soalan Datuk Ismail Mohamed Said (BN-Kuala Krau), Lim berkata kerajaan tidak berniat atau merancang untuk meluluskan sebarang lesen aktiviti perjudian sukan kepada Ascot Sports atau mana-mana operator.

      Lim berkata, Kementerian Kewangan ketika pentadbiran BN pernah mengeluarkan lesen kepada Ascot pada 13 Januari 2010 tetapi menarik balik pada 5 Oktober tahun sama selepas mendapat kecaman.

      Tan dilihat ramai sebagai orang yang rapat dengan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Delete

    2. SHUT UP NAJIB. IT'LL BE GOOD FOR YOU. YOU'LL GET A FEW PEOPLE SYMPATHIZING YOU IF YOU DO -

      Najib said he can no longer speak freely about the 1MDB affair following the 21 charges laid against him.

      ".. with the charges in court, my opportunity to publicly comment on and explain the 1MDB issue outside of court is now limited," he said in a Facebook posting.

      Najib was on Sept 20 slapped with 21 charges of abuse of power and money laundering in relation to the US$681 million he received in 2013, purportedly from 1MDB.

      Delete
    3. Melayu orang asal Benua Sunda, bukan pendatang'
      NOR AINNA HAMZAH 2 OGOS 2018
      'Melayu orang asal Benua Sunda, bukan pendatang'
      Zaharah ketika ditemui pada program berkenaan, hari ini.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Melayu di negara ini bukanlah pendatang sebaliknya keturunan Melayu diiktiraf DNA kedua terbesar di dunia.

      Penyelidik sejarah dan penulis Ikatan Ahli Arkeologi Malaysia (IAAM), Zaharah Sulaiman berkata, sewajarnya tidak timbul isu Melayu sebagai pendatang memandangkan Melayu merupakan orang asal di negara ini berasal dari Benua Sunda.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Saya minta maaf: Kula Segaran]

      Menurutnya yang berkongsi hasil kajian dalam bukunya ‘Asal Usul Melayu, Induknya di Benua Sunda’, Melayu merupakan kaum di dunia ini yang paling bertoleransi tinggi dan tidak materialistik.

      “Sejak dari dahulu, Melayu telah ditolak ke kampung-kampung dan mempunyai kehidupan yang santai. Kerajaan pula hanya membina bandar-bandar yang diduduki bangsa asing.

      “Bukan mengenai rasis atau menindas. Kita pandang dari segi sejarah, sudut mana kita dipinggirkan dan kajian saya ini boleh digunakan sebagai rujukan termasuklah rujukan kerajaan bagi takrifan Melayu dalam perlembagaan negara,” katanya sempena Program Syarahan ‘Asal Usul Melayu Induknya di Benua Sunda’ di Institut Antarabangsa Tamadun Islam dan Dunia Melayu (ISRAC), hari ini.

      Sementara itu, Zaharah berkata, dapatan dari buku berkenaan juga akan dapat memadatkan lagi tafsiran bangsa Melayu dalam perlembagaan negara supaya tidak ada kelonggaran lopong-lopong maksud jati diri Melayu.

      “Malah menurutnya orang yang membuat polisi (kerajaan) juga boleh membuat polisi lebih baik berdasarkan kajian buku ini bagi masa depan Melayu di negara ini,” katanya.

      Delete
    4. berkempen siang malam bro tak semestinya ada ilmu nak jadi boss GLC.PH lantik la jadi Aide ke..setiausaha sulit ke..setiausaha politik ke..part GLC pls la jgn kacau. kalau dibagi,nanti tak mustahil berulang kes Felda,Tabung Haji. Pastu rakyat hukum PH 5 tahun pasni. Takke putih bijik mata.

      Delete
    5. Ezam pertikai pelantikan Bakke sebagai pengerusi MPOB



      Pengerusi NGO Hisbah Centre For Reform (Hisbah), Datuk Ezam Mohd Nor mempertikai pelantikan Tan Sri Mohd Bakke Salleh sebagai pengerusi Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB) yang baru.

      Ini kerana menurutnya, Bakke merupakan salah seorang ahli lembaga 1MDB suatu ketika dahulu dan namanya turut dinyatakan beberapa kali dalam laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) berhubung skandal syarikat berkenaan.

      "Mengekalkan kedudukan beliau sedia ada dalam GLC sementara siasatan menyeluruh terhadap 1MDB dituntaskan boleh diterima tetapi membuat pelantikan baru dalam sebuah agensi kerajaan adalah salah dan tidak boleh diterima sama sekali," kata Ezam dalam satu kenyataan.

      Ezam berkata pada April 2017, beliau memfailkan saman sivil terhadap perdana menteri ketika itu Datuk Seri Najib Razak dan kesemua ahli lembaga pengarah 1MDB termasuk Bakke sendiri.

      Kes itu katanya masih berjalan di Mahkamah Rayuan.

      "Saya menuntut penjelasan daripada menteri yang berkuasa dan terlibat dalam pelantikan ini.

      "Komitmen kerajaan baru untuk melakukan koreksi terhadap kesalahan lalu khususnya 1MDB mesti menyeluruh dan tidak hanya membabitkan Najib dan beberapa kuncu tegarnya sahaja.

      "Adalah bodoh dan tidak masuk akal sekiranya kita boleh mengandaikan puluhan billion wang negara yang dicuri hanya membabitkan 2-3 kerat penyamun sahaja," tegasnya.

      Semalam MPOB mengumumkan Mohd Bakke dilantik sebagai pengerusi baru lembaga berkenaan untuk tempoh dua tahun berkuat kuasa 31 Julai 2018.

      MPOB menjelaskan Mohd Bakke yang kini berkhidmat sebagai timbalan pengerusi eksekutif dan pengarah urusan Sime Darby Plantations Bhd, dilantik berdasarkan mempunyai pengalaman luas dalam industri minyak sawit.

      Pelantikan itu juga kata MPOB berdasarkan pembabitannya dalam beberapa syarikat perladangan termasuk presiden dan ketua eksekutif kumpulan Sime Darby.

      Sementara itu Ezam berkata Hisbah juga meneliti "kelakuan" beberapa pemimpin kerajaan baru yang "memberi muka" malah memberikan layanan VIP kepada mereka yang jelas terlibat dalam skandal 1MDB.

      Ini katanya, termasuk adik kepada Najib yang terpalit dengan skandal berkenaan secara langsung tetapi masih mendapat "layanan istimewa".

      Delete
    6. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    7. Keturunan Melayu di Hainan
      JOHARI YAP 18 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Johari Yap
      Johari Yap
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      APABILA disebut Hainan, perkara pertama yang mungkin timbul di fikiran kita ialah nasi ayam Hainan yang begitu popular itu. Mungkin ramai yang masih belum tahu Hainan merupakan sebuah ­pulau kecil yang terletak di selatan negara China.

      Tidak lama dahulu, saya telah dikunjungi oleh rombongan dari wilayah Qinghai dan Pulau Hainan, China. Mereka semuanya beragama Islam. Yang menarik lagi, salah se­orang daripada ahli rombongan, Imam Abu Ayub, yang fasih ber­bahasa Arab, mengatakan bahawa beliau adalah daripada rumpun Melayu yang bermastautin di Pulau ­Hainan.


      Saya juga mempunyai seorang sahabat Muslim dari Hainan yang bernama Noah yang kini sedang ­melanjutkan pelajaran di Universiti Islam Antarabangsa. Beliau mempunyai lapan adik-beradik, sesuatu yang agak jarang kedengaran di ­sebuah negara yang mengamalkan polisi satu keluarga seorang anak.

      Rakyat China perlu membayar denda yang agak tinggi jika tidak ­mematuhi polisi ini. Bagaimanapun, ia tidak menjadi masalah bagi bapa Noah yang merupakan ahli per­niagaan yang berjaya.

      Polisi satu keluarga satu anak ­bermula pada tahun 1979 apabila bilangan rakyat China ketika itu sudah menghampiri 1 bilion penduduk. Walau bagaimanapun, etnik mino­riti atau mereka yang tinggal di luar bandar, atau mempunyai anak pertama yang kurang upaya, dibenarkan ­memiliki lebih daripada seorang anak.

      Kebiasaannya, golongan ini mempunyai dua atau tiga orang anak. Pada akhir tahun 2015, polisi ini telah berakhir dan bermula tahun 2016, setiap keluarga boleh memiliki dua orang anak.

      Komuniti Melayu dan China ­sebenarnya mempunyai sejarah yang agak lama, iaitu sebelum kedatangan British ke Tanah Melayu lagi. Buku teks Pengajian Malaysia karangan Madiana dan Hasnah pada tahun 2000 (terbitan Fajar Bakti) menya­takan bahawa nenek moyang orang Melayu berasal dari Yunnan, China.

      Sarjana Eropah, Hendrik Kern (Belanda) dan Robert von Heine Geldern (Austria), telah melakukan ­penyelidikan secara kasar berkenaan latar belakang dan pergerakan ma­syarakat Melayu kuno. Teori mereka mengatakan bahawa bangsa Melayu adalah daripada kelompok Austronesia yang berasal dari daerah Yun­nan di China yang berhijrah ke Asia Tenggara dalam beberapa gelombang manusia, iaitu kumpulan Melayu Proto, Negrito dan juga Melayu Deutro.

      Pulau Hainan mempunyai 9 juta penduduk (2016) dengan majoritinya berketurunan Han (82.6%). Keba­nyakan penduduk Hainan yang beragama Islam tinggal di bandar Sanya, bandar paling Selatan di Pulau Hainan. Terdapat lebih kurang 10,700 orang Islam di Hainan dan seramai 8,300 orang daripadanya menetap di Sanya. Sahabat saya, Noah, juga ­berasal dari bandar Sanya.

      Delete
    8. Apa yang menarik bagi saya ialah, menurut Noah, penduduk Islam di Sanya tidak menyambut Tahun Baharu Cina sebagaimana penduduk Islam di Beijing. Menurut beliau lagi, umat Islam sudah mempunyai dua perayaan besar setahun, maka tidak perlu untuk mereka merayakan ­Tahun Baharu Cina.

      Kemungkinan juga penduduk Islam di Sanya, yang sebahagian ­besarnya berasal dari Tanah Melayu, tidak pernah menyambut Tahun ­Baharu Cina kerana mereka bukan­nya berketurunan Cina. Noah sen­diri mengaku bahawa beliau berketurunan Melayu walaupun beliau dan keluarga beliau tidak boleh bertutur dalam bahasa Melayu. Noah juga ingin mencari keluarga nenek ­moyang beliau yang dipercayai ­berada di Terengganu.

      Haji Yusuf Liu Baojun, penulis Muslim warga China, telah menulis buku bertajuk “Malay Descendant Communities In China” pada tahun 2013. Dalam buku tersebut, beliau banyak berkongsi tentang kajian-­kajian yang telah dilakukannya ber­kenaan keturunan Melayu di Hainan serta keturunan Muslim Sanya yang tinggal di Malaysia. Beliau turut ­berkongsi beberapa persamaan ­perkataan Melayu dan Muslim Sanya.

      Mantan Perdana Menteri Ma­laysia, Tun Abdullah Badawi, juga mempunyai susur galur dari Hainan. Datuk sebelah ibu beliau berasal dari Kampung Huihui, Sanya. Ibu beliau bernama Ha Kailan (Kailan Hassan) manakala datuk beliau bernama Ha Su-chiang (Hassan Salleh). Tun ­Abdullah juga telah melawat Sanya sebanyak dua kali, iaitu pada tahun 2011 dan 2017.

      Sesuai dengan hadis yang biasa kita baca dan dengar, benarlah, tidak penting pun apa keturunan kita, yang penting adalah menjadi seorang ­Islam yang bertakwa.

      *Penulis adalah pengerusi Macma Kelantan dan AJK Perkim Kelantan

      Delete
    9. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerr.....??

      Delete
  5. Betul sangat2 tulisan shahbudin ini..jika begini caranya tunggulah kejatuhan PH dlm pru15 nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki Melayu Ramai Dijangkiti HIV Kerana Aktiviti Songsang LGBT



      KUALA LUMPUR – Selepas dilaporkan golongan yang mengamalkan aktiviti seks songsang membabitkan homoseksual dan biseksual menjadi faktor tertinggi penularan HIV, namun apa yang membimbangkan apabila pecahan kaum menunjukkan orang Melayu paling ramai dijangkiti virus berkenaan sepanjang 2017.

      Lebih mengejutkan, mengikut pecahan kaum, 54 peratus mewakili 1,800 individu daripada 3,347 jumlah keseluruhan kes baharu penghidap HIV merupakan orang Melayu.

      Jumlah itu lebih dua kali ganda lebih tinggi berbanding kaum Cina iaitu sebanyak 725 dan lebih besar berbanding kaum India ia­itu hanya 240 kes baharu.

      Bagaimanapun, berdasarkan laporan Sektor HIV/STI, Bahagian Kawalan Pe­nyakit, Kementerian Kesihatan, jumlah kes baharu HIV dalam kala­ngan orang Melayu menurun berban­ding tahun-tahun sebelum ini dengan mencatatkan sebanyak 1,953 kes pada tahun 2016 dan 1,838 kes pada tahun 2015.

      Di samping itu, bagi pecahan jantina pula, lelaki Melayu mencatatkan seramai 1,600 kes baharu dijangkiti HIV manakala pe­rempuan pula sebanyak 200 kes dengan perbandingan sebanyak 2,890 bagi keseluruhan lelaki dan 457 perempuan seluruh negara.

      Utusan Malaysia pada Khamis lalu melaporkan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) merupakan kumpulan tertinggi kes baharu dijangkiti HIV iaitu melebihi 50 peratus daripada 3,347 individu yang menjadi penghidap virus berkenaan.

      Dalam laporan itu turut memaklumkan 1,697 individu dalam kumpulan homoseksual dan biseksual selain 1,335 kes dalam kategori heteroseksual merupakan kelompok tertinggi kes baharu dijangkiti HIV sepanjang tahun lalu.

      Senario membimbangkan itu sekali gus menunjukkan hampir 90.6 peratus kes baharu penularan HIV adalah disebabkan hubungan seks sedangkan kadar jangkitan dalam kalangan penagih dadah pula mencatatkan penurunan mendadak pada kadar tidak sampai empat peratus.

      Dalam pada itu, mengikut pe­cahan negeri pula, Selangor mencatatkan pembawa HIV baharu paling ramai dengan 968 kes di­ikuti dengan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sebanyak 464 kes selain Johor 347 kes.

      Faktor itu turut dipengaruhi oleh perpindahan penghidap HIV untuk tujuan bekerja di Lembah Klang selain pesakit berpindah untuk mendapatkan rawatan luar daripada tempat asal kelahiran berikutan kebimbangan stigma negatif terhadap penghidap virus berkenaan.

      Secara keseluruhannya, dalam tempoh 1986 sehingga 2016, seramai 111,916 kes HIV dicatatkan dengan jumlah 93,089 penghidap virus itu masih hidup selain jumlah kanak-kanak di bawah 13 tahun yang dijangkiti adalah seramai 1,146 orang.


      : Tapi ada yang jual prinsip untuk dapat undi golongan ini....

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA ROSMAH 6 JAM BELUM KELUAR DARI SPRM -

      Anatta Zen
      Bukan apa. Pegawai sprm tu bila tengok rupa rosmah mereka macam tak leh nak percaya yg krim dan ubat awet muda yg dia beli tu harga juta2. Dan plastic surgery, hidung nampak mancung tapi satu macam. Ni macam punya rupa awet muda??

      Kang Razzi Armansur
      hahahaa... Ini ubat untuk ubah muka jadi 'nenek kebayan'.

      Afdal Hamid
      bukan awet muda,awet kulit babi.Muka dah jadi kedut mcm celah kangkang babi.

      Ewan Sn
      Disebalik kejayaan seorang suami ada seorang wanita dibelakangnya....disebalik lingkupnya seorang suami juga ada seorang wanita dibelakangnya...!!

      Zakaria Osman
      Tak sempat habis agaknyer, jadi mungkin terpaksa bermalam disitu utk sambung lagi awal2 besok pagi. Nanti mlm si elli dan nek gurun akan menemani kat luar tu.

      Abu As Siddiq
      Kalian ingat nasi bungkus mana Rosmah makan tengahari tadi?.Apapon makanannya confirm bungkus ya tak? Hehehehe


      Torez Laksamana
      Cis, berani betul ko semua pada Cik Ros. Ini "First Keladi" tau. Miang_miang dia ada ubat kuat tau. Bukan tu je, duit bilion_bilion, subang sampai telinga tak muat, cincin pasang sampai jari kaki pun masih melambak, rantai entah siapa lagi nak pakai, beruk agaknya. Kita semua ada? Gua pelapis tau ko semua usik dia.

      Delete
    3. Pas desak siasat kerjasama DAP-IRI
      RIDAUDDIN DAUD 9 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore399
      Nuridah Mohd Salleh
      Nuridah Mohd Salleh
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Dewan Muslimat Pas Malaysia (DMPM) mendesak siasatan lanjut dibuat terhadap dakwaan International Republican Institute (IRI) mendakwa wujudnya kerjasama antara mereka dengan parti politik di Malaysia sejak 2002.

      Ketuanya, Nuridah Mohd Salleh dalam satu kenyataan menegaskan siasatan segera perlu dilakukan bagi mengelakkan campur tangan berterusan daripada kuasa asing yang mempunyai ideologi mereka sendiri.


      Menurutnya, penglibatan secara langsung IRI dengan parti politik di negara ini dilihat sebagai ancaman terhadap perjalanan politik di Malaysia.

      “DMPM memandang serius tentang pengakuan dan pendedahan eksklusif daripada International Republican Institute (IRI) mengenai wujudnya kerjasama dengan parti pembangkang di Malaysia sejak 2002.

      “Hal ini turut diakui oleh kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semalam yang mengakui wujud hubungan dengan IRI dalam program kursus dan latihan yang dianjurkan oleh badan pemikir tersebut.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng akui DAP ada hubungan dengan IRI]

      [ARTIKEL BERKAITAN: 'Kenyataan IRI dedah kegiatan 'khianat' PH']

      “Penglibatan langsung IRI dengan parti-parti politik di Malaysia akan membayangi ideologi yang turut diagendakan oleh mereka. Oleh itu, ia dilihat sebagai ancaman terhadap politik negara,” katanya.

      Tambah beliau, orang Melayu dan Islam berasa tidak selesa, bimbang dan resah dengan beberapa isu termasuk yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dipolemikkan pihak-pihak tertentu selepas peralihan kerajaan.

      “Ditambah pula isu berkaitan IRI ini, ia menambahkan lagi kebimbangan yang sedia ada,” tegasnya.

      Guan Eng dalam kenyataannya sebelum ini mendakwa hubungan dengan IRI hanyalah berbentuk kursus latihan dan bertukar pandangan serta idea, sama seperti yang dilakukan oleh BN-Umno bersama IRI.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Pas tiada kaitan dengan IRI]

      [ARTIKEL BERKAITAN: Najib tuntut siasatan hubungan PH dengan IRI]

      Jelasnya, ada sebahagian pemimpin DAP menjalani kursus bersama IRI berkenaan isu-isu teknikal di bawah naungan pemahaman proses demokrasi yang berkaitan dengan pengundian dan komunikasi.

      “Hubungan dengan ahli pemikir adalah berlainan dengan hubungan langsung dengan CIA atau parti politik seperti Parti Komunis China.

      “Tidak seperti sesetengah ekstremis, tidak ada yang salah bagi Umno untuk mengadakan hubungan dengan Parti Komunis China setakat mana pemimpin Umno dijemput untuk mesyuarat parti China Parti Komunis China,” katanya.

      Delete
    4. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    5. MELAYU PH BUAT BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR


      Exco Melaka: Jangan takut pecat penjawat awam bermasalah
      Diterbitkan 18 Sep 2018, 4:59 petang | Dikemaskini 18 Sep 2018, 5:21 petang

      A+ A-
      Exco Melaka Kerk Chee Yee hari ini berkata kerajaan tidak sepatutnya bimbang untuk memecat mana-mana kakitangan awam yang tidak melakukan tugas mereka dengan baik atau berkelakuan buruk.

      "Ia akan menjadi isu politik jika kerajaan hari ini mahu memecat penjawat awam apabila kebanyakan orang tidak faham alasan untuk berbuat begitu.

      "Ramai mengaitkan kesan sosial kepada tindakan kita apabila pegawai kerajaan diberhentikan - kesan terhadap kewangan kakitangan berkenaan, keluarga, yuran sekolah anak-anak dan sebagainya.

      "Bagaimanapun, adakah kesan sosial kepada masyarakat kurang teruk apabila seseorang penjawat awam tidak melaksanakan tugas dengan baik atau berkelakuan buruk?" soalnya dalam kenyataan media hari ini.

      ADUN Ayer Keroh itu berkata kerajaan Pakatan Harapan sebelum ini memberi jaminan bahawa bilangan penjawat awam tidak akan dikurangkan.

      Bagaimanapun katanya selepas empat bulan mengambil alih kerajaan persekutuan, beliau tidak melihat banyak perubahan berlaku dalam sektor awam.

      "Memang benar Pakatan Harapan telah dipilih sebagai kerajaan persekutuan, serta kerajaan negeri di banyak negeri.

      "Memang benar walaupun kita telah mengubah kebanyakan ahli politik yang tidak kita sukai, (tapi) budaya dan tadbir urus yang gagal masih berlaku di kalangan beberapa penjawat awam," katanya yang merupakan Exco Komunikasi, Multimedia, Pembangunan Belia dan Sukan Melaka

      Beliau berkata, kelewatan penerimaan gaji pegawai menteri sehingga 3 bulan lamanya dan arahan pihak berkuasa tempatan (PBT) untuk memadamkan papan tanda tulisan Cina di Muar adalah contohnya gagalnya tranformasi dalam pentadbiran awam.


      Tambahnya, beliau sendiri menerima panggilan daripada orang ramai yang mengadu mengenai sampah tidak dikutip selepas PRU, rumput yang tidak dipotong dan kerja-kerja lain yang diabaikan kakitangan PBT.

      "Saya bukan sahaja merujuk kepada 'Napoleon kecil' dalam perkhidmatan awam.

      "Saya tidak menulis kenyataan ini kerana semata-mata mahu memecat kakitangan awam yang mensabotaj kerajaan baru kerana perbezaan politik atau sebab lain.

      "Saya menyentuh mengenai isu yang lebih besar yang kita hadapi dalam mentransformasikan perkhidmatan awam," katanya.

      Delete
    6. Aperrr, KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh......??

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbun, terimalah sumbangsih di atas sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronnyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
    7. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerr.....??

      Delete
  6. Kalau aku kutuk kau orang semua penyokong KERAjaan marah, tapi kau tengok lah sendiri apa yg PM kita dah buat utk Malaysia.

    1. Patut ke menteri perpaduan bawa masuk sami Hndu ke dalam dewan rakyat?
    2. Patut ke menteri sumber manusia tuduh melayu adalah pendatang dan mereka adalah penduduk asal tanah Melayu?
    3. Patut ke Tony Fernandes dilantik mengetuai sebuah GLC? Ulasan nya Budin dah tulis kat atas.

    Itu 3 ekor paria berak atas rel keretapi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aperrr, KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh......??

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbun, terimalah sumbangsih di atas sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronnyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
    2. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerr.....??

      Delete

  7. SIAPA KATA MELAYU TAK PANDAI? JUST BLOODY DIRTY PROPAGANDA BY ANTI-MALAYS. WHICH MAY INCLUDE JIBO'S ASS-LICKERS -

    The new MARA Chairman, Dr Hasnita, is a PhD holder in nuclear physics from Oxford University and a trained actuary. She is presently the chair of Maybank Asset management Group and a board member of Maybank Banking Bhd.

    She has 26 years of experience in financial management and was at one time the chief executive officer at Guidance Investments, the investment arm of Guidance Financial Group.

    SO, IMAGINE, IF MELAYUS HAD THE MONEY TO SEND THEIR CHILDREN TO UNIVERSITIES ON THEIR OWN - DIDN'T HAVE TO WAIT FOR SCHOLARSHIPS - LIKE CHINESE PARENTS DID SINCE MERDEKA - THERE MUST HAVE BEEN MANY MALAY PhDs IN THE ECONOMIC FIELD SINCE A LONG TIME AGO.

    AND MANY MALAYS WOULD HAVE BEEN IN BUSINESS 50 YEARS AGO, INSTEAD OF JUST 1-2 KETUL.

    AND PERHAPS 1-2 MALAYS WOULD HAVE BEEN LIKE STEPHEN HAWKING, THE OXFORD UNIVERSITY RENOWN THEORETICAL PHYSICIST, PUTTING OUT THEORIES ABOUT THE UNIVERSE. AND JIBO'S ASS-LICKERS OUTSIDE THAT UNIVERSE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan kena ‘tanggung’ RM3 juta sebulan selanggara Equanimity



      PELABUHAN KLANG – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu membelanjakan sehingga RM3 juta setiap bulan bagi penyelenggaraan kapal persiaran mewah, Equanimity, sekiranya proses penjualan atau lelongan gagal dilakukan.

      Peguam syarikat pelaburan nasional 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Jeremy Joseph berkata memandangkan kapal mewah itu kini selamat tiba di Malaysia, tugas menyelenggara kini perlu diambil alih oleh Kerajaan Persekutuan.

      “Kita juga meminta agar kapal itu dijual kerana ia agak mahal untuk diselenggara dan kini ditanggung oleh kerajaan.

      “Malah penyelenggaraan kapal ini akan menelan (dijangka) belanja sehingga RM3 juta sebulan,” katanya pada sidang media di Terminal Boustead Cruise Center, di sini, hari ini.

      Terdahulu kapal mewah yang dipercayai milik ahli perniagaan kontroversi Low Taek Jho atau Jho Low tiba pada jam 12.25 tengahari di sini selepas berlepas dari pelabuhan Batam petang semalam.

      Kerajaan Indonesia menyerahkan Equanimity kepada kerajaan Malaysia atas permintaan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, semasa melakukan kunjungan ke negara jiran itu, Jun lalu.

      Sebelum ini, kapal yang dikaitkan dengan 1MDB itu telah ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia berhubung siasatan oleh Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat.

      Sementara itu, Joseph berkata, mahkamah akan memulakan prosiding terhadap kapal persiaran mewah itu khususnya dalam usaha mendapatkan pengisytiharan pemilikan pada Januari depan.

      “Biasanya ambil masa enam hingga sembilan bulan dan boleh jadi lebih awal bergantung kepada pemilikan kapal itu dituntut oleh pihak lain,” katanya. – MalaysiaGazette

      Delete
    2. Sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbun, terimalah sumbangsih di atas perkara sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronnyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
  8. setuju dgn admin.. ph jg perlu beri pengikhtirafan kpd blogger2 yg berani mendedahkan setiap kepincangan kerajaan trdahulu, mereka seharusnya diterima reward, baik dr segi ganjaran atau jawatan. ph lupa yg kemenangan itu dtg bukan dgn mudah! skrg jika dilihat nik omar dibiarkan begitu shj di negeri pembangkang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH tak jamin Islam, kita terpaksa 'back off'



      KUALA NERUS - Gerakan perubahan diambil Pas bersama mana-mana rakan ganding menetapkan Islam sentiasa diutamakan

      Malah parti dipimpin Datuk Seri Abdul Hadi Awang ini tidak menoleh ke belakang lagi apabila rakan gandingnya yang dulu tidak dapat menjamin Islam di hadapan.

      Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hasan berkata kebersamaan itu pada awalnya memang untuk menggerakkan jentera perubahan namun mereka terpaksa berundur.

      "Jadi awalnya kita memang bersama dengan mereka untuk menggerakkan jentera perubahan malah kita pernah bersama menyertai Bersih 1, Bersih 2 dan kita juga menyertai gabungan PR pada peringkat awal.

      "Tapi apabila kita melihat aliran gerakan perubahan itu tidak jamin meletakkan Islam di hadapan maka kita terpaksa 'back off'," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui selepas Muktamar Pas ke-64 melabuhkan tirai, hari ini.

      Katanya, hala tuju Pas dalam menuju ke PRU15 dapat disimpulkan dengan jelas selepas muktamar kali ini.

      "Kesimpulannya ialah Islam memimpin (tema Muktamar Pas ke-64) dengan maksud Pas akan mencari rakan ganding untuk menghadapi PRU15 .

      "Rakan ganding yang boleh menerima dasar dan prinsip perjuangan Islam Pas bawa. Sudah tentunya kita sedang bergerak untuk membawa perubahan," katanya.

      Mengimbau gerakan perubahan dulu, Nasrudin berkata Abdul Hadi sendiri telah menegaskan perubahan itu tidak ada makna sekiranya tidak tahu di mana letaknya Islam.

      "Memang dulu sudah ada gerakan perubahan tapi seperti mana yang presiden sebut, apa erti perubahan itu jika tidak tahu letak duduknya Islam itu dalam arus gerakan perubahan.

      "Jadi apa yang kita nak jana sekarang ialah kita nak beri penekanan kepada masyarakat, perlunya membuat perubahan. Kalau dulu rakyat buat perubahan dengan tumbangkan Umno-BN, kini kita lihat PH juga tidak meletakkan satu kadar perubahan yang tepat dengan kehendak Islam," katanya.

      Katanya, dengan mengangkat matlamat Islam memimpin, hala tuju Pas menuju pilihan raya akan datang adalah untuk memastikan gelombang itu adalah gelombang Islam.

      Delete
    2. Pas dari awal penubuhannya langsung tak pernah mampu sara hidup sendiri apatah lagi menjana ekomomi negeri & rakyat. Tok2 lebai hanya tahu jual air jampi, minta sedekah & menggondol hutan sampai botak licin.

      Datang si Tonggeng pulak buat cerita harami KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh.

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbu bak 'orang berbudi kita berbahasa, terimalah sumbangsih di atas segala sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
    3. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerr.....??

      Delete

  9. Oooooooooooo, THIS IS SERIOUS. AMAT SERIUS -

    Lepas 6 jam Rosmah belum keluar dari pejabat SPRM

    TIDUR DI SITU GAMAK NYA, HAH, ADA PELUANG TENGOK DIA PAKAI BAJU OREN BILA DI HERET KE MAHKAMAH ESOK LUSA. ATAU SELEPAS DI REMAN TAK TAHU BERAPA HARI. HABIS LAH GLAMOUR DIA. KOT KENA GIGIT PIJAT DI KATIL ORANG REMAN.

    Selepas enam jam, isteri bekas perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor masih berada di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia di Putrajaya untuk diambil keterangan.

    Rosmah yang hadir memberi keterangan bagi kali kedua dalam tempoh tiga bulan ditemani peguamnya K Kumaraendran tiba di bangunan SPRM seawal 9.50 pagi.

    Memakai baju kurung berwarna hijau, Rosmah dilihat tenang. Seorang pembantunya turut dilihat hadir.

    Rosmah sempat tersenyum dan berbual dengan pegawai SPRM ketika menghampiri lobi bangunan suruhanjaya itu.

    Puluhan wartawan tempatan dan antarabangsa kelihatan berkumpul di perkarangan ibu pejabat SPRM seawal 6.30 pagi untuk membuat liputan kes itu.

    Spekulasi mengatakan bahawa beliau mungkin ditahan hari ini dan didakwa esok.

    Ditanya tentang perkara ini, Kumaraendran berkata dia tidak mengetahui sama ada Rosmah akan ditahan.

    Bagaimanapun, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki bagaimanapun menafikan spekulasi itu.

    "Tidak benar," katanya kepada Malaysiakini.

    Sebelum ini, pada 5 Jun, Rosmah disoal siasat selama lima jam berhubung siasatan SPRM ke atas syarikat subsidiari 1MDB, SRC International Sdn Bhd.

    Semalam, pegawai SPRM ke rumah Rosmah di Taman Duta, Jalan Langgak Duta bagi memberi notis kepada Rosmah untuk dipanggil ambil keterangan kes sama.

    Media sebelum ini melaporkan Rosmah dijangka berdepan lebih 20 pertuduhan jenayah, kebanyakannya membabitkan pengubahan wang haram.

    TAKPA LAH, KALU TAK ESOK, LUSA. KALU TAK LUSA, SEMINGGU PUN TAK APA. ASALKAN REMAN, BAJU OREN DI SPRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjara tak buat Anwar faham derita rakyat, tapi membuatkan Anwar makin rakus



      Datuk Seri Anwar Ibrahim menolak pandangan sinis segelintir golongan muda yang beliau sudah tua dan tidak lagi relevan untuk memimpin.


      Anwar yang baru-baru ini menang tanpa bertanding jawatan presiden PKR dan juga ketua umum Pakatan Harapan berkata, pengalaman dipenjarakan selama 11 tahun menjadikan beliau seorang yang cukup memahami masalah rakyat, khususnya derita golongan bawahan apabila menjadi pemimpin nanti.

      “Ada pandangan sinis yang mengatakan saya sudah tua dan tidak lagi relevan (untuk kembali ke dalam kerajaan),” katanya berucap dalam Majlis Makan Malam Pidato Malaysia Baru: Mengisi Harapan Rakyat, di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya malam ini.

      Anwar menjelaskan semasa di penjara, beliau banyak bergaul dengan golongan bawahan yang hampir 90% ialah penghuni penjara dan warga asing.
      “Saya pernah menyaksikan anak muda yang dipenjarakan kerana hanya mencuri seluar jeans dan warga asing yang datang ke sini untuk mencari rezeki, tetapi ditipu dan dihukum penjara.”

      Minta maaf aku kadang kala gelak aje apabila dengar Anwar bercakap kerana satu antara kelebihan Anwar ialah percakapannya. Melalui percakapannya ramai yang kena 'kencing' (istilah selepas kerajaan PH)
      Penjara membuatkan Anwar faham derita rakyat?
      Ini satu lagi nak kencing penyokong.

      Masih ingatlagi Anwar ke Terengganu untuk memaksa Abdul Hadi menanda tangan persetujuan untuk isterinya jadi MB Selangor?

      Mereka bertemu bagi memecat TS Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dan mula-mula nak ganti dia (Anwar) jadi MB, tapi Allah takdirkan dia tak boleh bertanding, kemudian ganti dengan isterinya Wan Azizah.

      Abdul Hadi dikatakan memerahi Anwar. petikan percakapan Abdul Hadi kepada Anwar, "Ana ingat enta telah serik (insaf) setelah kena penjara"?
      Abdul Hadi kata lagi "Ini semua punca enta jadi KHADAM TUN MAHATHIR selama 16 tahun"?

      Anwar Ibrahim datang bertemu Abdul Hadi bagi "memaksa" Abdul Hadi menandatangani memorandum untuk diberikan kepada Sultan Selangor hanya Datin Seri Wan Azizah sahaja calom Menteri Besar Selangor?

      Abdul Hadi memberikan penjelasan dengan baik dan Anwar Ibrahim marah-marah dengan suara yang nyaring. Ada 6 orang saksi semasa pertemuan tersebut, salah seorangnya ialah Saifudin Nasution. Anda boleh bertanya si Saifuddin ini untuk pengesahan.

      Akhirnya 2 perkataan di atas membuatkan Anwar terus ter'duduk'.




      Ini adalah gambar dirakamkan oleh BERNAMA semasa Anwar balik daripada pertemuan dengan Abdul Hadi di lapang terbang Kuala Terengganu. Sehingga ada troll rambut Anwar telah jadi rambut TS Khalid Ibrahim.

      Hari ini Anwar bawa cerita bahawa PENJARA MENGAJAR DIA ERTI DERITA RAKYAT.
      Anwar engkau masih belum berubah dan Anwar kena tahu MAHATHIR JUGA BELUM BERUBAH.

      Agaknya boleh 2 ekor singa ada pada satu puncak gunung?

      ZULZALLYZUKARNAIN

      Delete
    2. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerr.....??

      Delete
  10. saya pernah d maklumkan olih orang yg rapat dgn tun m bahawa akan terdapat beratus (malahan beribu) jawatan2 yg perlu d isi apabila PH mengambil alih Putrajaya.

    barang d ingat juga yg ahli2 serta penyokong2 PH terutama sekali drpd BERSATU tlh berkorban n bergadai 'nyawa' n harta utk memastikan jentera parti berjln d peringkat cawangan n bahagian.

    mereka kan terus d galakkan utk menghidupkan parti. namun HQ perlu juga akur yg semua nya memerlukan wang.

    olih demikian dgn menghalang ahli2 parti yg berkelayakan utk memegang jawatan (termasuk menjadi BOD) adalah kurang bijak n wajib d kaji semula.

    barang d ingat perpatah inggeris "charity begins at home" n jgn lah terjadi d mana "kera d hutan d susukan manakala anak dlm kendungan mati kelaparan".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Theory PD 116' Kerajaan Boleh Bertukar?



      Adakah pengakhiran Kerajaan Tun dan PH?

      KENAPA ANWAR PILIH PORT DIKSON?
      Kenapa PD? Kan banyak lagi kawasan selamat yg boleh dipilih tanpa sebarang penghalang utk kemenangan dgn majoriti besar utk PRK kali ini.

      PORT DIKSON / TELUK KEMANG

      PD sebenarnya tercatat sejarah sebelum ini merupakan kubu kuat kepada BN, ini tidak blh dinafikan kerana siapa tidak kenal dgn TS Isa Samad, dulunya dikenali Hero Teluk Kemang (kini PD) terlalu kuat dan kebal utl ditumbangkan, dengan isu Felda keatasnya pun di PRU atau PRK dia tetap menang bergaya.

      Bagaimana pun akhirnya dia ditumbangkan diluar medan pilihanraya dgn strategi PR yg mengheret beliau dgn pelbagai tuduhan dan tambahan aib sebagai rumusan utk rakyat terutama di PD menolak beliau sebagai wakil rakyat dgn tindakan keatasnya bukan semasa beradu menang di PRU.

      Rakyat di PD yg majoritinya dari kaum Melayu dan India sebenarnya dari golongan Peneroka, Petani dan Nelayan sudah tentulah memilih beliau kerana YB dari kalangan Menteri atau pemimpin besar memberi bonus dan perhatian keatas PD, kerana itulah PD adalah kubu kuat utk BN, kalau diikutkan senario kaum maka sdh blh kita katakan PD dihuni oleh parti UMNO, PKR dan PAS mengikut komposisi kaum yg ada.

      Ini bermaksud kekuatan DAP dan PBBM tidak disini, bertambah pelik kenapa Anwar tetap pilih PD? Bukankah banyak tempat lain yg lebih terjamin dan selamat untuk Anwar. Apa yg DAP dan PBBM mampu buat bukan dikawasan mereka?

      KENAPA PD JUGA?
      Ini bermaksud gelangan PRK yg penonton besarnya UMNO, PKR dan PAS, bukankah kawasan yg juga ada penyokong DAP PBBM dapat membantu Anwar, malah bukankah mereka juga blh memastikan kemenangan bergaya dgn majoriti lebih tinggi serta dari segi jentera bukan masalah besar lagi.

      PBBM dan DAP bermaksud ancaman jika mereka diantara yg berkempen atau membantu di PD. Rakyat mmg banyak telah diinaya dan dihukum oleh kerajaan TUN dan PH ketika ini, cuba bayangkan apa yg PH dah buat utk rakyat di PD.

      Bonus dihapuskan, harga sawit jatuh tergolek, janji utk hapuskan hutang mereka rupanya kencing tipu PH, bantuan dimansuhkan, subsidi nelayan mansuh, pesara tentera dikhianati dgn penukaran YB yg bukan kerana meninggal dunia dan banyak lagi kerja DAP dan PBBM yg menyebabkan rakyat PD menyimpan parut dan dendam, kini PRK pula yg menyebabkan negara bakal rugi 4 juta hanya kerana utk Anwar jadi PM 8. Jadinya DAP dan PBBM ibarat tuba dan bukannya madu utk PD.

      PD MEMASTIKAN ANWAR SEBAGAI PM 8?

      Tak semestinya PD blh menentukan Anwar sebagai PM8 spt janji Tun dan DAP sebelum ini, bukankah utk menuntut janji dari hasil menumpang PKR blh dipastikan dituntut dgn bertanding di Langkawi sahaja. Anwar bakal dapat laluan Ekspress sebagai PM baru bagi PH. Lagi pun Tun dan DAP sudah berjanji menyerah takhta PM utk Anwar? Tidak perlu bazir duit rakyat dan hasrat tercapai, Tun blh diletakan sebagai penasihat atau barisan CEO negara spt Tun Daim, Zetty atau Robert Kuak.

      Bukankah PH sdh sebagai kerajaan, hanya perlu menyerahkan tampok pemerintah nom satu kepada Anwar sahaja. Kita dapat lihat TUN dan sekutu kuatnya DAP telah pun mengakui negara semakin gemilang dgn pentadbiran mereka kini....

      Delete
    2. APAKAH PILIHAN KERAJAAN KEHENDAK ANWAR?

      Kerajaan yg dibentuk oleh TUN dan DAP sdh pun tersedia, kenapa anwar tidak seghairah semasa beliau dipenjara, kalau dilihat Anwar tidak lansung menunjukan kemarahan atau memuji kerajaan yg kini dikuasai TUN dan DAP. Adakah pilihan lain atau kerajaan sekarang tidak lansung memenuhi bayangan atau impian beliau?

      Kita boleh rumuskan disini, kalau kerajaan yg telah nampak berjaya memikat dan mendapat restu rakyat, maka sudah tentulah dia boleh terima. Sebaliknya kalau ianya merupakan neraka kepada rakyat, makanya sudah tentulah Kerajaan Baru edisi Anwar yg tiada kaitan dg PH lebih memudahkan beliau kerana tak kan semua kerosakan Anwar kena tanggung.

      Kita boleh nilaikan sebagai rakyat, adakah kerajaan hari ini yg dikehendaki rakyat? Mana mungkin ianya bersih dan ketika ini satu malaya telah pun ditipu hidup-hidup malah dihukum dgn pelbagai kemansuhan batuan, kenakan cukai, tipu semua janji, menjelekan sifat pemerintah terhadap PM 6, Perasuah bebas, Hakim negara, YB dan kaitan semuanya kroni. Malah mana mungkin Anwar boleh bebas dgn kehadiran orang kuat TUN yg diberi kuasa menentukan spt Daim, Zetty, Robert, Guan Eng, Zuraida, Azmin dan banyak lagi yg bakal mengerumuni Anwar disetiap pegerakan.

      Kerajaan baru adalah resolusi utk jawapannya. Disini beliau blh menjadi PM dgn tiada segala bentuk keburukan yg sudah pun PH calarkan kepada rakyat. Anwar juga bukan orang yg patut dipertanggung jawabkan hasil kerosakan TUN dan DAP sebagai badi atau najis yg ditinggalkan TUN dan DAP. Tentunya dipenjara Anwar sudah banyak belajar utk tidak silap kelai kedua.

      MAMPUKAH ANWAR MEMBENTUK KERAJAAN?

      Adakah Anwar terpaksa bergantung dgn kerajaan TUN yg ada hari ini utknya? Terima apa sahaja yg ada, buruk baik terpaksa ambil dari Tun dan DAP.

      Mungkin ramalan itu yg digambarkan oleh Tun bahawa Anwar terpaksa akur dan terima apa sahaja warisan darinya tanpa pertikaikan. Sebenarnya tidak.... tidak sama sekali, Anwar tidak perlu terpaksa terima, ugutan atau segala ramalan tidak diperlukan utk Anwar membentuk kerajaan nya.

      Cuba kita kira bagaimana Anwar boleh buat kerjaannya sendiri tanpa DAP, TUN dan semua jemaah menteri yg ada. Mudah sungguh malah Tun, DAP dan Kroni dah boleh bungkus dan berambus terus.
      Dengan gabungan yg ada Anwar dah boleh buat kerajaan barunya, UMNO 51, PKR 47, PAS 18 sudah cukup bagainya membentuk kerajaan baru yg bersih dari segala perlakuan terdahulu oleh PH yg menipu rakyat dgn janji dan ternyata gagal dalam banyak pekara membuatkan rakyat sukar menerima dan rasa tertipu dan dihukum zalim oleh PH.... PH yer bukan Anwar.

      Malah masih ada BONUS dgn MIC 2, MCA 1, tidak termasuk yg akan paling tadah dan lompat terutama yg terpinggir oleh kerakusan DAP Guan Eng yg terlalu kamcing dgn TUN. Jadi soal membentuk kerajaan DAP dan PBBM bukan keperluan utk beliau.

      Delete
    3. DAH BOLEH BAYANGKAN KAITAN KERAJAAN DAN PD?

      Menang atau kalah Anwar di PRK PD sebenarnya tidak menghalang usaha belaiu utk membentuk kerajaan baru. Begitu juga UMNO atau PAS yg akan bertanding di PD juga tidak boleh membentuk kerajaan semula.

      Dalam suasana PD yg majoriti pengaruh dari 3 parti utama ini PKR, UMNO dan PAS yg mendemonasi pengundi utama di PD maka tak sukar sgt jika Anwar bertanding dgn baik, berhemah dan Aman tentunya rakyat akan menaruh harapan baru kepada rakyat PD dan Malaysia terhadap Anwar sebagai PM dan Kerajaan Baru.

      Kalau spt kebiasaannya rutin kali ini PAS pula berikrar membantu UMNO utk PRK PD, maka makin mudahlah Anwar punyai kawan baru atau lebih tepat lagi Anggota Kerajaan BARU yg menjadi harapan Rakyat yg haus dgn keamanan dan kemajuan yg tertunggak akibat tertipu utk lebih baik dgn janji PH yg menipu di PRU 14 yg lepas.

      Apa lagi disaat akhir pula calon BN umum tarik diri atau tidak bertanding menandakan Anwar sudah ada Kerajaan baru yg bakal dibentuk manakala Tun dan DAP sudah boleh berkira utk berhincit dari Putrajaya dan bersedia menerima hukuman seperti mana mereka menghukum pemimpin yg difitnah dan Rakyat yg dizalimi.....

      UMNO : TIADA MASALAH, paling jelas kawan yg menjatuhkan spt MCA, MIC, Gerakan yg sebenarnya merupakan sial kekalahan yg ada sebelum berperang disetiap kali PRU sudah boleh dibuang. Bayangkanlah setiap kali PRU dikalangan merekalah sebenarnya kekalahan sudah pun ada di BN sebelum diundi dalam PRU. Yang setia dan dikenal pasti blh jamin kemenangan blh meneruskan sbgai kompenan yg baik.

      PAS : PUN TIADA MASALAH

      Pas akan dilihat lebih baik dan mempunyai rakan yg lebih mantap dam setia berbanding sebelum ini spt DAP, AMANAH yg mengkhianati dan PKR juga telah dibersihkan kerana mereka yg berkepentingan kini sdg bersama TUN dan DAP atau lebih tepat lagi talibarut
      Guan Eng selama ini dlm paryi PKR

      SABAH & SARAWAK : Sudah tentulah mereka akan kembali kepada kerajaan Baru yg menjaminkan mereka. Dan inilah juga GRAND BONUS utk Anwar yg boleh mengekalkan beliau serta sokongan seluruh negara bersamanya,,,,

      NAMPAK TAK ' THE THEORY PD 116'

      Nampak pelik tetapi tak boleh dinafikan boleh berlaku, in sha Allah taala. Rakyat dizalimi sdg berdoa. Kunfayakun....

      @ artikel dari Pejuang siber dalam pertapaan.
      Tq Otai....

      Delete
    4. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    5. PH TEGAK BENANG BASAH


      Mahathir pertahan pembebasan Guan Eng
      Geraldine Tong | Diterbitkan 18 Sep 2018, 4:31 petang | Dikemaskini 18 Sep 2018, 6:29 petang

      A+ A-
      Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempertahankan keputusan mahkamah membebaskan Menteri Kewangan Lim Guan Eng daripada tuduhan rasuah.

      "Ada kritikan tetapi seperti yang anda ketahui kerajaan sebelum ini telah memangsakan semua pembangkang (pada masa itu).

      "Ada ramai orang buat seperti apa yang dilakukan Lim tapi mereka tidak dipilih.

      "Mereka pilih Lim untuk tujuan tertentu, untuk menyingkirkannya," kata Mahathir kepada pemberita selepas ucaptama pada Persidangan Industri Bekalan Tenaga Elektrik (Cepsi) 2018 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur hari ini.

      Mahathir juga berkata kes Lim tidak sama dengan kes melibatkan bekas menteri besar Selangor Khir Toyo pada 2015.

      Ketua Wanita Umno Datuk Noraini Ahmad sebelum ini menyamakan kes Lim dengan Khir.


      Hakim Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membebaskan sepenuhnya Lim pada 3 Sept lalu walaupun timbalan pendakwa raya memohon mahkamah agar tertuduh dilepaskan tanpa dibebaskan.

      Pada tahun 2015, Khir dijatuhi hukuman 12 bulan penjara selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan sabitannya kerana menerima dua lot tanah di Shah Alam bernilai RM3.5 juta untuk dirinya dan isteri.

      Noraini, ketika membandingkan kes itu dengan kes Lim mempersoalkan mengapa kes Khir didengar sepenuhnya, yang kemudian mengakibatkan bekas pemimpin Umno itu disabitkan bersalah, manakala kes Lim digugurkan oleh pihak pendakwaan walaupun bukti belum didengar di mahkamah.

      Sebelum ini, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Hanipa Maidin, yang bertanggungjawab dalam hal ehwal undang-undang, menyatakan kes Lim dengan Khir sebagai "jauh panggang daripada api"

      Delete
    6. Pas dari awal penubuhannya langsung tak pernah mampu sara hidup sendiri apatah lagi menjana ekomomi negeri & rakyat. Tok2 lebai hanya tahu jual air jampi, minta sedekah & menggondol hutan sampai botak licin.

      Datang si Tonggeng pulak buat cerita harami KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh.

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbu bak 'orang berbudi kita berbahasa, terimalah sumbangsih di atas segala sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
    7. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerr.....??

      Delete
  11. Kengkawan semua..apa nak heran..kan dari dulu sejak era PM ke 4 dan disambung pulak ke zaman PM le 7 ...Tun M dengan kroni2 kesayangannya dah tentu berpisah tiada bahi!!!

    ReplyDelete
  12. Memang majoriti rakyat Msia bersetuju dengan keputusan yang telah diambil oleh Rejim Haprakan dan Tun M tu...Nak buat apa beri jawatan2 tu pada ahli politik, bukan ada apa2 untung pun pada Tun.

    Kalau lantik kroni2 dah tentu ada komisyen yang masyuuuuk...mau2 jota2 bhai. Kalau tak pun.. sebilangan tertentu saham2 dalam projek2 atau pun GLC2 dan GLIC tu dapat kat dia.

    lagi pun..kalau letak kroni2 dan orang2 pilihan dia kat situ..boleh jadi mata dan telinga untuk tengok mana2 tempat yang patut boleh dijarah dan difaraidkan pada anak beranaknya...betul tak bhai???

    ReplyDelete
  13. Sobat2 sekelian...Korang terbaca tak citer terlatest yang kini tengah hot tular di media sosial. Kalau betul lah..dah tentu ia bakal memberi pukulan bertepek2 kat muka pengerusi Rejim yang telah melantik individu tersebut ke jawatan tertinggi dalam SPR tu !!!

    Pengerusi baru Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Harun menafikan beliau adalah individu dalam gambar tular yang yang menunjukkan seorang lelaki minum arak dan berpoya-poya.

    “Bukan saya,” katanya yang lebih dikenali sebagai Art Harun kepada The Star.

    Gambar-gambar itu menunjukkan individu mirip Azhar minum arak dan bercumbu dengan seorang wanita.

    The Star berkata carian Google terhadap gambar itu mendapati membawa ke beberapa laman di Indonesia.

    Menurut Facebook RPS 2019, individu dalam gambar itu dikenali sebagai seorang ustaz Indonesia bernama Abu Janda al-Boliwudi.

    “Ia menyebut Facebook peribadi Abu Janda telah godaan dan album foto peribadi, yang ditetapkan untuk tatapan peribadi sahaja, telah diakses secara terbuka,” menurut laporan itu.

    Kerajaan mengumumkan pelantikan peguam veteran 56 tahun itu pada 21 September lalu.

    ReplyDelete
  14. Sobat2 sekelian...Tentu korang ingat apa yang telah dibuat oleh YB Khalid Samad ketika dia jadi orang penting dalam PAS dulu. Takkan lah tak ingat kot ???

    Suatu ketika dulu, dia yang desak suruh tutup kedai jual arak dikawasan yang majoritinya orang Melayu dan dia jugak yang sibuk buat bantahan bear2an !!!!

    Malah sampai tahap dia mendesak PAS agar memecat keahlian Dato Dr. Hasan Ali hanya semata-mata kerana membuat keputusan sedemikian.

    Sekarang, bila dah keluar dari PAS dan ada kuasa, Maahad Tahfiz yang ada disekitar Kuala Lumpur pulak nak disuruh tutup dengan alasan kononnya tidak berdaftar.

    Padahal bukannya Kementerian dia sendiri tak boleh ambik inisiatif untuk mendaftarkan Maahad Tahfiz terbabit supaya boleh terus kekal beroperasi.

    Inilah masalahnya bila nama je parti dia nak memperjuangkan Islam tapi realitinya dok ikut telunjuk DAPigs aje....tak berani nak buat keputusan yang bakal menimbulkan kemarahan puak2 tu!!!



    ReplyDelete
  15. Tidak dapat dipastikan sama ada seorang Menteri dan seorang Timbalan Menteri ini terlibat di dalam sebarang kempen kesihatan. Menteri Syed Saddiq berjanji akan bersenam 5 kali seminggu manakala Timbalan Menteri Hannah Yeoh berjanji untuk mengurangkan minum air manis dan banyakkan minum air kosong.

    Apapun kedua-dua janji ini adalah bersifat peribadi. Rakyat lebih menantikan janji manifestomato seperti tol percuma, PTPTN percuma dan sebagainya di dalam buku Harapan ditunaikan.

    Apapun janji kesihatan yang dijanjikan oleh Menteri dan Timbalan Menteri untuk diri sendiri kami sebagai Rakyat perduli apa. Sekiranya mereka sakit dan meninggal dunia, buat sahaja pilihan raya kecil. Apa susah....betul tak???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  16. Kengkwan...Saja nak cerahkan minda kita semua kat blog ni.
    Berikut adalah satu Kiriman Emel Pembaca untuk tatapan bersama: MAHATHIR, BAPA KEHANCURAN BANGSA MELAYU

    September 20, 2018 Naimah Shaari

    1. Mahathir seperti Rasputin, adalah tokoh tokoh gila yang begitu berpengaruh di zaman mereka.

    2. Jika Rasputin berjaya meyakinkan rakyat dan Raja Russia (Czar Nicholas II) sehingga mereka yakin Rasputin mempunyai kuasa mistik lalu membawa kepada kejatuhan sistem beraja negara itu, Mahathir pula berjaya mempengaruhi bangsanya sendiri untuk mengangkat dirinya sebagai pemimpin agung dengan pelbagai muslihat tersembunyi.

    3. Mahathir mempunyai sikap seperti Asoka yang membunuh semua adik beradiknya dengan penuh kejam ketika menaiki takhta kerana bimbang mereka akan merampas kuasa daripadanya. Mahathir pula sentiasa memburuk burukkan semua pemimpin Melayu lain kerana tidak mahu ada pemimpin lain yang disanjung selain daripada dirinya. Mahathir dengan kegilaan yang dimilikinya akan lakukan apa saja untuk memusnahkan saingannya.

    4. Sama seperti raja raja kuno yang membakar kota lama peninggalan raja sebelumnya bagi memadam kegemilangan raja itu, Mahathir sedang melakukan perkara yang sama dengan ‘membakar’ UMNO kerana dia tidak mahu melihat munculnya seorang pemimpin yang lebih baik dari dirinya untuk memacu parti ini.

    5. Begitu taksubnya orang-orang Melayu terhadap tipu daya Mahathir sehingga ramai yang percaya bahawa Mahathir ada jawapan kepada segala masalah yang mereka hadapi. Walhal Mahathirlah punca kepada segala masalah yang mereka hadapi.

    6. Taksubnya orang Melayu terhadap Mahathir apabila mereka dengan mudah mengizinkan bangsa mereka dilabel sebagai malas dan bodoh oleh Mahathir. Secara tidak langsung Mahathir ingin mengatakan pada Melayu bahawa mereka tidak boleh menjadi kaya seperti anak anaknya kerana mereka malas dan bodoh. Kerana itu Melayu menjadi buta dan begitu marah apabila kekayaan keluarga Mahathir dipertikaikan. Melayu begitu mempertahankan Mahathir dengan mengatakan “Apa salahnya jika ada Melayu yang kaya?”.

    7. Sedang Melayu terpengaruh dengan dakyah Mahathir untuk mempercayai 1MDB dan membenci Datuk Seri Najib, mereka terlupa bahawa Mahathirlah perosak Dasar Ekonomi Baru dengan penglibatan menggila anak-anak dan kroni-kroninya.

    8. Melayu ditipu oleh Mahathir selama 22 tahun dia menjadi Perdana Menteri. Melayu diajar supaya berbangga dengan menara kembar tertinggi di dunia, kereta proton buatan Malaysia dan yang lainnya, sehingga terlupa siapa sebenarnya yang meraih keuntungan besar daripada semua projek projek ini.

    9. Melayu kini ditakut takutkan oleh pemimpin tua ini dengan pelbagai tindakan kejam yang dikenakan keatas para pencabar dan penentangnya.

    Siapa agaknya yang akan menyelamatkan bangsa Melayu daripada kemusnahan yang sedang dibawa oleh pemimpin yang penuh dendam dan amarah ini?

    Apakah pengganti Mahathir akan melakukan kekejaman yang sama terhadap anak anaknya apabila dia mati nanti?

    Anak Tanah Melayu
    19/9/18

    Apa pendapat korang dengan e-mail tersebut ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    2. Pas dari awal penubuhannya langsung tak pernah mampu sara hidup sendiri apatah lagi menjana ekomomi negeri & rakyat. Tok2 lebai hanya tahu jual air jampi, minta sedekah & menggondol hutan sampai botak licin.

      Datang si Tonggeng pulak buat cerita harami KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh.

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbu bak 'orang berbudi kita berbahasa, terimalah sumbangsih di atas segala sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
  17. Futoooo...Berani betul lah Ex Commando ni hingga sanggup dia labelkan menteri pertahanan kita, Mat Sabu Buta Hati Terhadap Kesusahan Veteran !!!!!

    Veteran tentera, Mejar (B) Haji Mior bin Rosli hari ini melalui tulisan di facebook miliknya telah melabelkan Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu sebagai buta hati.

    Menurut beliau lagi, Menteri Pertahanan itu cuma menjadi hero murahan apabila mendedahkan kelemahan yang dihadapi Angkatan Tentera Malaysia (ATM) tanpa solusi untuk menyelesaikan permasalahan tersebut.

    Berikut adalah perkongsian dan luahan selanjutnya dari facebook beliau;

    Mior Rosli

    24 September jam 10:47 PTG ·

    Tulisan saya telah di viralkan. Apa yang saya tulis adalah apa yang saya lihat. Pada saya Mat Sabu buta hati terhadap kesusahan sebilangan besar Veteran.

    Mat Sabu Cuba jadi hero murahan dengan mendedah kelemahan ATM tanpa mempunyai solusi kepada kelemahan2 yang di dadahkan.

    Tak perlu tulis pasal bayar tiket untuk bawa Isteri ke mesyuarat rasmi ke Amerika Syarikat. Kalau Isteri tidak Di jemput malah tidak ada budget untuk Isteri. Mat Sabu mesti faham protokol.

    Walaupun tidak Ada budget, mat Sabu bawa juga Isteri, pihak kedutaan Kita Di Amerika terpaksa adakan budget khas untuk Isteri Yang tak Di jemput. Pihak Negara Tuan rumah pun terpaksa melayan kerenah ini.

    Kalau nak sangat berjalan, saya Rasa Menteri ada peruntukan cuti luar Negara. Jangan risau, Cuti luar Negara pun kedutaan boleh bagi VIP treatment.

    Sekali lagi saya nak beritahu, saya Rasa bukan kerja mat Sabu nak siasat akuan 1MDB. Itu kerja Jabatan Perdana Menteri Dan Menteri kewangan

    Kerja mat Sabu ialah untuk membuat dasar meyelesai kelemahan2 ATM Yang mat Sabu dedahkan. Kerja mat Sabu adalah meyelesai Kan masaalah Veteran Yang hidup dalam kesusahan.

    Kalau Mat Sabu nak baca teks Yang telah dibaca oleh DS Hishamuddin Tun Hussein dulu.. baik tak payah Ada Menteri Pertahanan pun.

    Waaah...Bukan main marah nampaknya bekas komando kita ni..tapi kalau diteliti betul2 tulisannya tu, memang ada asas dan logiknya pulak. Mat Syabu kena ingat..dia sekarang dah jadi menteri kerajaan bukan duk di pembangkang lagi...kena ubah bhai !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  18. Rakan2 sekelian yang dikasihi...Rupa2nya sebelum dia postingkan kat FBnya tulisan di atas tu, dia jugak ada menyatakan luahan rasa hatinya berkaitan Mat Syabu ni. Jom ..kita sama2 luangkan masa untuk mengikuti apa yang diperkatakannya tu beb !!!!

    Mior Rosli

    23 September jam 3:12 PAGI ·

    MENTERI PERTAHANAN

    Saya seperti juga rakan2 saya yang lain adalah penyokong PH tegar. Saya telah membantu PR dan sekarang di tukar nama sebagai PH. Saya juga seorang perjuangan Veteran, bekas seorang pegawai komando dalam TUDM. Mula berkhidmat pada tahun 1974 Dan bersara pada tahun 1995.

    Sejak PRU 12, saya bergerak dalam kumpulan saya membantu menegakkan kebenaran dan melawan kezaliman pemerintah. Saya tidak pernah menyertai mana-mana parti politik tetapi berkerja membantu mereka tanpa sebarang upah. Semua Kami lakukan dengan Wang Dan tenaga Kami sendiri.

    4 tahun yang lepas, perjuangan saya telah menubuhkan kepada perjuangan masaalah dan kebajikan Veteran Dan Kuasa ATM.

    Dengan ilmu Dan kelulusan undang2 yang ada pada saya, saya mula mengkaji kenapa ATM menjadi lemah Dari segi pentadbiran Dan kebajikan Veterannya.

    Pada mulanya saya bergerak seorang diri hingga 3 tahun yang lepas PVTUDM menjemput saya dan beberapa orang bekas pegawai kanan untuk menubuhkan team kajian pencen ATM. Saya juga bersuara Di RAFOC, di persatuan matan Panglima2 perkhidmatan ATM.

    Saya juga pernah jadi SUK Patriot dan cuba suarakan di pentas Patriot. Saya dengan berani menegur dan menetang mantan Menteri Pertahanan BN. Dua Kali saya meminta YB Lumut dulu bawa isu Veteran menurut undang2 tapi Mantan Menteri Yang lalu tidak pedulikan hal Veteran.

    Apabila PH menang, saya gembira melihat Mat Sabu di lantik jadi Menteri Pertahanan. Tetapi kegembiraan saya itu sebentar sahaja. Saya mula naik meluat melihat cara Mat Sabu berkerja.

    Saya ada nombor telefon dia, no.telefon SU politik nya, malah ramai pemimpin PH dari berbagai parti saya ada kerana mereka pernah minta saya tolong mereka berkempen. Malah mereka minta saya tulis semula manifesto janji no.20 iaitu manifesto untuk ATM dan Veteran.

    Saya lihat selepas jadi Menteri Mat Sabu asyik berjalan sakan naik pesawat dan kapal ATM. Melawat kem2 didalam dan luar negara. Saya mula bertanya di manakah keutamaan dia?

    Ramai yang menegur saya supaya sabar tunggu 100 Hari habis. Mereka kata dia sibuk nak selesaikan masaalah 1MDB. Betul ke? Apa Yang MAT Sabu selesai Kan? Dapat baliklah tanah2 ATM Yang Di Jual pada China?

    Saya mula nak mutah bila baca puji2an penyokong dia. Dia makan roti canai di warong2 pakai kot pon di puji sebagai jujur dan perbagai.

    Dia cerita pekong kelemahan sistem Pertahanan negara pun dikira sebagai Wira yang hebat. Dia Ada masa bersama Artis2 untuk menyanyi dan kumpulan motor besar jam dua pagi pun di kira hebat. Dia naik pesawat dan masak di atas kapal pun hebat. Ini lah kerja Menteri Pertahanan?

    Baru2 ini Mat Sabu larang pegawai guna kereta tentera pergi main golf. Tapi Mat Sabu pergi bank dengan kereta Kerajaan siap dengan bodyguard yang ramai dan outriders lagi. Adakah itu jujur? Tahukah berapa Kos gaji, latihan, peralatan dan semua kenderaan yang mengikut Mat Sabu?

    Mungkin gaji Dan selengaraan mereka sahaja melebihi RM500k sebulan. Perlu kah Mat Sabu mempunyai bodyguard seramai itu? Perlukah dia outriders? Mat Sabu ada musuh nak bunuh dia ke? Ini semua membazir bagi saya. Bukan sahaja pada Mat Sabu tapi pada Menteri2 PH yang lain juga. Kalau nak bodyguard pun seorang sudah cukup.

    Kalau dihitung semua kakitangan Menteri2 PH ini tidak ada kurangnya pebaziran di lakukan oleh BN dulu. Kalau betul mat Sabu ikhlas, dia tak perlu buat baju di jakel, semua orang tahu itu kepunyaan Rosmah Mansor. Kalau dia nak ke selatan Siam nak jumpa sahabat2 syiah nya pun tak perlu letak gambar dalam blog dia. Ini semua hal peribadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sambungan dari tulisan dalam FBnya tu....

      Sebagai Menteri tak payah lah makan pakai kot makan roti canai. Balik tukar baju lah dulu. Adakah nak bagi sampoi, sampai Di Istana pun nak makan macam itu?

      Nanti bila pembesar2 luar negara datang ajaklah mereka makan Di warong2. Semua orang melayu makan Di warong2 tapi tak perlukah pakai lot Dan bawa bodyguard. Tak kena pada tempat nya.

      Yang paling saya terkilan dengan Mat Sabu adalah cara dia menjawab di parliamen dan ucapan2 rasmi. Text yang dia baca adalah sama macam text DS Hishamuddin dulu.

      Mungkin penasihat2 Mat Sabu adalah penasihat2 yang sama berkerja dengan DS Hishamuddin dulu. Mat Sabu bercakap lebih seperti pembangkang dari seorang Menteri. Tun M pun berkata begitu.

      Mat Sabu longgokkan semua masaalah di sebabkan BN. Rakyat dah lama tahu BN tak guna. Tak perlu ungkit kesalahan mereka. Rakyat mahu tahu apa polisi Mat Sabu tentang ATM dan Veteran.

      Kalau dok jadi Burung kakak Tua baca text tak guna ada menteri pun. Kalau pergi melawat rasmi, orang hampar karpet merah dan semua masaalah di sapu bawah karpet, tidak ada apa masaalah yang nampak.

      Jika masaalah besar Yang tak boleh tutup, alasan di beri adalah peruntukan kewangan tak cukup. Kalau harga sebatang sekrew harga RM 200 dan upah pasang RM200, upah tukang Beli RM500 dan upah tukang lulus pembelian RM1000, duit besar gunung Kinabalu pun tak cukup.

      Pesawat dalam Negara pun tak boleh selengara, apatah lagi di luar negara. Mat Sabu tahu tak bahawab2 buah C130 kita di hantar ke Saudi Arabia sejak tahun 2015, tapi satu je beoperasi.

      Pasti dia tahu. Itu pun kerap rosak. Nak balik pun rosak. Mat Sabu dah kaji ke kenapa? Kalau Tanya pegawai2 di KEMENTAH pasti jawapan mereka berbalik kepada duit tetapi bukan sistem yang lemah.

      Saya tidak mahu cerita dengan terperangkap di sini macam Mat Sabu cerita kat semua orang tentang kelemahan2 ATM. Begitu juga hampir 50 kereta kebal Kita hanya 2 sahaja boleh beoperasi.

      Kapal perang..?? Itu pun belum saya cakap pasal kemahiran dan ketahanan anggota kita berperang. Kita hanya lihat Tentera bust demo sahaja. Hebat. Yang lain Kita tak tahu.

      Mat Sabu tak perlu syok sendiri. Jangan jadi macam Menteri BN. PH perlu ubah. Kalau Mat Sabu suka sangat melawat, saya lebih suka lihat Mat Sabu duduk di bawah pesawat bersama juru teknik baiki pesawat di tengah panas.. dan tanya mereka kenapa pesawat atau kereta kebal atau kapal tidak boleh di baiki.

      Kemudian baru tanya pegawai kenapa. ATM mengambil berpuluh ribu juru teknik, latih mereka, belanja berbillion2...tapi Yang senggarakan peralatan semua di swastakan.

      Pemikiran? Kerajaan bayar gaji anggota, kerajaan bayar syarikat Yang senggarakan peralatan. Kemudian Menteri cakap Di parliamen tak cukup duit.

      Delete
    2. Saya sebagai Veteran masih menunggu apakah cara Mat Sabu nak selesaikan masaalah Veteran. Saya tidak mahu dengar text yang sama yang di baca olih DS Hishamuddin dulu.

      Kalau Mat Sabu masih mahu mendengar penasihat yang bukan ahlinya, percayalah ATM akan sama seperti era BN dahulu selepas PKM hentikan perjuangan mereka.

      Mej Mior Rosli TUDM Bersara
      23 Sep 2018

      Delete
    3. Wang tarak kerana hutang besar.. Ape mat sabu boleh buat?...sabar leee...pencen dah dapat...nak ape lagi...

      Delete
    4. Harga kereta turun bukan sebab SST



      Penurunan harga kereta seperti diumumkan lima syarikat automobil bukanlah berpunca daripada pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST), sebaliknya ia bagi mengelak harga kereta tersebut terus susut pada tahun berikutnya.

      Pemantau Kerajaan Malaysia Baharu, Datuk Lokman Noor Adam berkata, ia adalah perkara biasa apabila harga kereta turun pada akhir tahun kerana setiap hujung tahun syarikat kereta akan beri diskaun.

      “Diskaun itu supaya (kereta) dapat dijual sebelum Disember kerana bila masuk 1 Januari, harganya akan turun beberapa peratus sebab bukan lagi dibuat pada tahun 2018.

      “Realitinya semua automobil confirm (pasti) naik (harga) bila ada SST. Bukan sahaja harga automobil akan meningkat malah harga tayar dan minyak pelincir akan ikut sama menaik,” katanya kepada pemberita ketika menghadiri Himpunan Bantah SST, di sini, tengahari tadi.

      Sebelum ini, Menteri Kewangan mengumumkan beberapa jenama kereta termasuk dari keluaran luar negara mencatatkan penurunan harga sehingga RM3,000 selepas pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

      Guan Eng ketika mengumumkan perkara itu berkata, lima jenama kenderaan tersebut terdiri daripada model Perodua, Honda, Toyota, BMW, dan Volkswagen.

      Delete
    5. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    6. PH PERI KEBINATANGAN


      Peguam tuntut hukuman lebih keras kepada pembunuh kucing
      Diterbitkan 17 Sep 2018, 11:00 malam | Dikemaskini 17 Sep 2018, 11:55 malam

      Item 1
      Item 2
      Item 3
      A+ A-
      Sekumpulan peguam menggesa hukuman lebih keras dikenakan terhadap suspek yang telah membunuh kucing bunting dengan meletakkan haiwan itu di sebuah mesin pengering pakaian di sebuah kedai dobi.

      Kumpulan peguam untuk hak haiwan berkata media sebelum ini melaporkan pihak polis menyiasat kes itu di bawah Seksyen 428 Kanun Keseksaan. Bagaimanapun mereka menggesa pihak polis menggunakan Seksyen 30 Akta Kebajikan Haiwan 2015.

      Mereka berkata perbuatan kejam itu merupakan kesalahan serius dan AWA membenarkan penalti lebih berat dikenakan terhadap suspek berbanding Kanun Keseksaan jika disabitkan kesalahan.

      Seksyen 428 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penalti sehingga tiga tahun penjara, denda, atau kedua-duanya. Manakala kuantum denda adalah mengikut budi bicara hakim.

      Sebaliknya, Seksyen 30 AWA memperuntukkan sehingga tiga tahun penjara, denda antara RM20,000 dan RM100,000, atau kedua-duanya.

      Undang-undang baru itu telah berkuat kuasa sejak 1 Julai tahun lepas.

      "Dengan mengambil kira jenayah kejam itu serta memastikan tindakan ganas terhadap haiwan tidak berlaku pada masa akan datang, kami meminta pihak polis untuk segera menyiasat dan mendakwa suspek di bawah Seksyen 30 AWA 2015.

      "Seksyen 428 Kanun Keseksaan dan hukuman minimum yang dikenakan tidak akan memberikan keadilan memandangkan jenayah kejam itu.

      "Kes ini telah menarik perhatian nasional dan antarabangsa dan dengan semangat Malaysia Baru, kami berharap kebajikan haiwan di Malaysia akan dilindungi dengan lebih baik,"kata mereka dalam satu kenyataan hari ini.

      Dalam kejadian pada 11 Sept, dua individu dirakam CCTV meletakkan seekor kucing hamil ke mesin dobi layan diri di Taman Gombak Ria, Kuala Lumpur, menyebabkan haiwan itu terbunuh.

      Perbuatan tersebut yang dirakam CCTV dan tersebar di media sosial mencetuskan kemarahan orang ramai.

      Polis menahan dua suspek pada 14 September atas pembunuhan haiwan berkenaan, tetapi suspek ketiga masih bebas.


      Sementara itu, Peguam untuk Hak Haiwan menyelar Lembaga Kebajikan Haiwan kerana sikap membisu berhubung kejadian itu, dengan mengatakan mereka mempunyai kewajiban untuk memastikan jenayah terhadap haiwan ditangani di bawah AWA.

      "Peruntukan AWA mesti dipatuhi dan dilaksanakan dengan sewajarnya sekiranya pihak berkuasa benar-benar serius menjaga kebajikan haiwan di Malaysia.

      "Kami menggesa Lembaga Kebajikan Haiwan untuk mengarahkan polis, berdasarkan Seksyen 4 (2) AWA, menyiasat suspek di bawah seksyen 30 AWA 2015," kata mereka.

      Seksyen 4 (2) AWA menetapkan bahawa Lembaga Kebajikan Haiwan mempunyai kuasa untuk mengeluarkan arahan kepada mana-mana individu, pegawai, atau pihak berkuasa dalam melaksanakan fungsinya, dan mereka terikat untuk mematuhi arahan tersebut.

      Delete
    7. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    8. Pas dari awal penubuhannya langsung tak pernah mampu sara hidup sendiri apatah lagi menjana ekomomi negeri & rakyat. Tok2 lebai hanya tahu jual air jampi, minta sedekah & menggondol hutan sampai botak licin.

      Datang si Tonggeng pulak buat cerita harami KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh.

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbu bak 'orang berbudi kita berbahasa, terimalah sumbangsih di atas segala sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
  19. Rakan2 sekelian..jom kita luangkan masa untuk membaca apa yang terlatest kat FB DSNR !!!!

    Sumber FB DS Najib

    Khamis lalu, saya didakwa dengan 21 pertuduhan pengubahan wang haram di bawah akta AMLATFA serta 4 pertuduhan di bawah akta SPRM yang merupakan "predicate offence" untuk 21 pertuduhan itu.

    Di bawah akta AMLAFTA ini, setiap pergerakan wang samada penerimaan, pembayaran atau pindahan dikira sebagai satu tuduhan.

    Saya didakwa menerima dana, memulangkan dana kepada penghantar serta dua pertuduhan kerana memindah wang dari satu akaun saya kepada akaun saya yang lain.

    Pendakwaraya juga meletakkan syarat-syarat ikat jamin bahawa, walaupun saya seorang ahli Parlimen, saya tidak dibenarkan untuk menganjur atau menghadiri apa-apa bentuk majlis awam ataupun membuat sebarang kenyataan termasuk di dalam laman media sosial saya dengan alasan saya boleh menpengaruhi pendapat umum.

    Alhamdulillah, hakim menolak kedua-dua syarat ini dan saya dibebaskan dengan ikatjamin pada hari yang sama.

    Tetapi dengan dakwaan ini di Mahkamah, peluang untuk saya mengulas dan menjelaskan mengenai isu 1MDB secara umum di luar mahkamah telah dihadkan.

    Insya-Allah saya akan membersihkan nama saya tidak lama lagi di dalam mahkamah.

    Dengan kehakiman negara yang adil dalam menegakkan kebenaran, saya amat yakin bahawa ini peluang terbaik untuk menghentikan isu RM2.6 bilion yang sudah berlarutan bertahun-tahun ini buat sekian kalinya dan untuk selama-lamanya.

    Rakyat Msia yang waras pun pelik...kalau dah ada bukti yang kukuh, apasal lah nak lambat2 kan perbicaraan kat mahkamah tu??? Masih tengah sibuk merekayasa bukti lagi keeer????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ek eleh... Dulu masa berkuasa kenapa pujaan hati kau tu tak jelaskan pasal 1MDB? Tak cukup dgn tu, orang lain nak tanya pun pujaan hati kau tu sekat. Sekarang bila dah terlingkup baru terhegeh2 nak jelaskan ttg 1MDB. Macam hanat....

      Delete
    2. dah nak kena bungkus, baru terhegeh2.....macam taek!

      Delete
    3. Bulat kontol dan dadah...Nampak gayanya peluang DSAI untuk menang mudah dalam PRK PD ni taklah seperti yang dijangka. Dah tentu Madey dan Azmin serta konco2 mereka akan memastikan DSAI bakal kecundang di situ beb !!!!

      Empat hari menjelang hari penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil Port Dickson, bayangan semakin jelas dilihat bahawa Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan menelusuri jalan mudah mencatat kemenangan tanpa bertanding.

      Kemungkinan besar PRK ini, yang kali keempat diadakan selepas tiga PRK membabitkan Dewan Undangan Negeri di Selangor iaitu Sungai Kandis, Seri Setia dan Balakong, akan menyaksikan pertandingan lima penjuru.

      Parti Rakyat Malaysia (PRM), calon Bebas Stevie Chan Keng Leong dan bekas setiausaha agung MIC Datuk S. Kumar sudah menyatakan hasrat masing-masing sekali gus menyampaikan mesej akan wujud pertandingan bagi kerusi Parlimen itu yang dahulunya dikenali sebagai Teluk Kemang, sebelum persempadanan semula dibuat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

      Setakat ini beberapa pihak lain iaitu dua parti dan dua individu perseorangan sebelum ini menyatakan hasrat dan minat untuk mengambil bahagian selain Anwar, yang baru-baru ini menang tanpa bertanding jawatan Presiden PKR.

      Pas pula, menerusi Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 15 September lepas, dipetik sebagai berkata parti itu sedia bertanding pada PRK tersebut sekiranya tiada parti lain yang ingin bertanding dalam usaha memastikan Anwar tidak mendapat kemenangan percuma.

      Alasan BN memboikot PRK berkenaan ialah cara pengosongan kerusi Port Dickson yang tidak demokratik selain selepas perbincangan dengan parti komponen iaitu MCA dan MIC.

      Presiden PRM Mohd Hashim Saaludin pada Jumaat lepas pula dilapor sebagai berkata penyertaan parti itu adalah untuk membangkitkan isu rakyat dan mengingatkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) supaya menunaikan janji-janji manifesto.

      Pada PRK Sungai Kandis lepas, PRM juga mengumumkan untuk bertanding namun menarik diri pada saat akhir walaupun calonnya Ahmad Kamaruddin sudah tiba di Dewan Besar Tanjung Seksyen 19 Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) untuk penamaan calon.

      Kumar yang sebelum ini pernah bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Tanah Rata, Pahang di bawah tiket Pas pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), namun tewas, bertanding untuk memperjuangkan hak kaum India.

      Sementara Chan, seorang personaliti media sosial pula bertanding disebabkan rasa kecewa dengan kelewatan perubahan yang dijanjikan PH sebelum ini selain mendakwa PRK itu diadakan untuk memenuhi cita-cita dan impian seseorang individu serta menyifatkan ‘Langkah PD’ adalah salah.

      Menurutnya ini adalah kerana PRK ini adalah satu ‘paksaan’ tidak ada keperluan mendesak, masa yang tidak sesuai dan rakyat mahu melihat wakil dipilih mereka melaksanakan agenda perubahan serta kerusi yang patut dikosongkan ialah milik anak Anwar, Nurul Izzah di Permatang Pauh atau isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail di Pandan.

      Dr Wan Azizah ialah Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat.

      SPR menetapkan hari pengundian bagi PRK Parlimen Port Dickson pada 13 Oktober dan hari penamaan calon pada 29 Sept manakala hari pengundian awal pada 9 Oktober.

      Kerusi Parlimen Port Dickson dikosongkan oleh penyandangnya Datuk Danyal Balagopal Abdullah, 68, pada 12 Sept lepas untuk membolehkan Anwar bertanding dan kembali ke Dewan Rakyat.

      Pada PRU14 Danyal memenangi kerusi itu dengan majoriti 17,710 undi mengalahkan calon BN Datuk V.S. Mogan dan Mahfuz Roslan daripada Pas.

      Parlimen Port Dickson yang memiliki sejumlah 75,770 pengundi dengan 68,486 orang adalah pemilih biasa, 7,268 pemilih awal dan 16 orang pemilih tidak hadir luar negara, merupakan kerusi tunggal PKR daripada lima kerusi Parlimen PH di Negeri Sembilan.

      Parlimen Port Dickson yang merupakan kubu kuat PKR sejak 2008 mempunyai lima kerusi Dun iaitu Chuah dan Lukut dikuasai DAP, Bagan Pinang dan Linggi (BN) dan Sri Tanjung (dahulu Port Dickson) (PKR).

      Delete
    4. Bagi aje akaun bank mana wang yg dipulangkan sebagai bukti dipulangkan kpd raja arab ato raja mata sepet...

      Delete
    5. Patutlah ada yang kata dia ni dah Nyanyuk



      Macam mana nak puas hati .. 1) ada TPM/menteri janji EPF kepada suri rumahpelaksanaan masih terencat dan banyak birokrasi akhirnya rakyat kata ini semua klentongkrasi.

      2) ada menteri bertaraf kartun asyik gila berselfie.

      3) ada menteri asyik menyalahkan kerajaan lama langsung tak tahu macam mana nak isi kantung negara.

      4) ada menteri taraf badut cakap melalut kononnya tahu berapa bilion ikan kembong dalam lautan dan suruh nelayan tanam buah nenas dan rambutan belakang rumah.

      5) ada menteri gila rebut jawatan dan sekadar pintar cadangkan kasut hitam dalam merombak sistem pendidikan.

      6) ada menteri sekadar bijak tukar jenama agensi seperti dari SPAD ke APAD, AES menjadi AWAS.

      7) ada menteri asyik menyalahkan para peniaga kedai mamak menyebabkan harga makanan dan minuman semakin mahal,

      8) ada menteri sebelum ini jaja cerita kononnya penangguhan HSR tidak melibatkan sebarang pampasan tetapi dua hari selepas itu hebahkan kerajaan Malaysia kena bayar kerajaan Singapura sebanyak RM45.1 juta.

      9) ada menteri mesra LGBT, perah otak macam mana nak selesaikan tandas mana satu golongan ini patut guna

      10) ada menteri sekadar mampu naikkan gaji rakyat sebanyak RM50.

      Delete
    6. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    7. Muktamar PAS tolak UEC, mahu sijil sekolah tahfiz diiktiraf
      Hariz Mohd | Diterbitkan 16 Sep 2018, 3:58 petang | Dikemaskini 16 Sep 2018, 4:03 petang

      Item 1
      Item 2
      A+ A-

      MUKTAMAR | Perwakilan Muktamar PAS ke-64 sebulat suara mengundi menolak cadangan kerajaan persekutuan untuk mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) yang diberikan kepada lulusan pelajar sekolah menengah Cina.

      Perwakilan juga meluluskan usul berasingan yang tidak dibahaskan yang menggesa kerajaan mengiktiraf sijil sekolah pondok dan tahfiz.

      Usul berhubung sijil sekolah tahfiz dibawa PAS bahagian Lenggong yang berkata pengiktirafan sijil itu bagi kemasukan ke universiti dan mendapatkan kerja penting untuk mengangkat sistem pendidikan Islam.

      Usul berhubung UEC pula yang dibawa Sayap PAS Ulama dibahaskan terdahulu di kalangan perwakilan.

      Zulkifli Ismail yang mewakili sayap Ulama, berkata pengiktirafan UEC tidak sesuai dengan perpaduan negara dan mendakwa silibus yang digunakan diimport dari China.

      "Sistem pendidikan perlu mempunyai elemen memupuk memelihara adan melindungi ciri-ciri keharmonian dan kedamaian rakyat di dalam negara ini.

      "Sistem pendidikan seperti itu tidak mungkin melainkan ia lahir dan dirumuskan dengan mengambil kira latar belakang negara ini, sejarahnya, dan sosio budayanya yang unik," katanya.
      Zulkifli turut menyifatkan pengiktirafan UEC sebagai sesuatu yang "berbahaya".

      "Ia nanti akan melahirkan suatu generasi yang tidak mampu untuk mencapai integrasi nasional sebagaimana sepatutnya sehingga ia menjadi duri dalam daging.

      "Ia akan melahirkan generasi yang tak mampu faham sosio budaya rakyat pelbagai kaum dan yang tidak mampu berinteraksi dengan cara terbaik di antara satu sama lain," katanya.

      Delete
    8. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    9. Pas dari awal penubuhannya langsung tak pernah mampu sara hidup sendiri apatah lagi menjana ekomomi negeri & rakyat. Tok2 lebai hanya tahu jual air jampi, minta sedekah & menggondol hutan sampai botak licin.

      Datang si Tonggeng pulak buat cerita harami KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh.

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbu bak 'orang berbudi kita berbahasa, terimalah sumbangsih di atas segala sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete

    10. GILA PUNYA NAJIB PAKAI DUIT KERAJAAN MACAM ORANG GILA HINGGAKAN ADA RM450 JUTA SAJA DUIT, MASAKAN BAYARAN GAJI SAJA PERLUKAN BERBILION.

      The Accountant General’s Department has confirmed that the federal government only has RM450 million to spend from the Consolidated Revenue Account as at April 30, compared with RM11.86 billion as at Dec 31 last year.

      PUTRAJAYA: The Accountant General’s Department has confirmed that the federal government only has RM450 million to spend from the Consolidated Revenue Account as at April 30, compared with RM11.86 billion as at Dec 31 last year.

      Accountant General Datuk Saat Esa revealed that the Consolidated Revenue Account’s balance as at Dec 31, 2017, and April 30, 2018, that was announced by Finance Minister Lim Guan Eng had tallied with its records.

      Delete
  20. Dah ade tanda2 matdey tak layak lagi jadi pm...kena serah kpd anwar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukuman sebat syariah lebih ringan
      Diterbitkan 8 Sep 2018, 2:49 petang | Dikemaskini 8 Sep 2018, 2:50 petang

      A+ A-

      Pelaksanaan hukuman sebat mengikut syariah terhadap pasangan lesbian di Terengganu baru-baru ini adalah lebih ringan berbanding hukuman sebat dilakukan guru disiplin di sekolah, kata Menteri Besar Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.

      Menegaskan bahawa hukuman sebat mengikut syariah hanya bertujuan mendidik masyarakat tanpa mencederakan pesalah, beliau berkata ia tidak sepatutnya menimbulkan kekeliruan dan dianggap negatif.

      "Saya tidak pasti sama ada pihak yang tidak bersetuju dengan perkara ini tahu atau tidak bagaimana hukuman sebat itu dijalankan. Sepatutnya mereka mendapatkan maklumat yang tepat, baca dengan mata hati kaedah hukuman sebat dijalankan kerana realitinya ia tidak teruk seperti digambarkan.

      "Malah saya sendiri berbual dengan mereka yang hadir dan menyaksikan sendiri hukuman sebat itu di depan mata dan mereka katakan ia lebih ringan berbanding hukuman sebat di sekolah. Jangan samakan sebat syariah dengan sebat sivil kerana ia jauh berbeza…beratus kali beza dengan sebatan mahkamah sivil," katanya mengulas kritikan beberapa pihak berhubung hukuman itu.

      Pada 3 Sept lepas, pasangan lesbian berumur 22 dan 32 tahun itu dihukum sebat enam kali selepas didapati bersalah kerana cuba melakukan hubungan seks di dalam sebuah kereta di Dataran Arena Squre, Dungun, 1.50 tengah hari pada 8 April lalu, selain didenda RM3,300 atau empat bulan penjara, jika gagal menjelaskan denda.


      Mengulas lanjut, Ahmad Samsuri berkata hukuman sebat di Terengganu bukanlah pertama kali dilaksanakan kerana Pahang, Kelantan dan Sabah pernah melaksanakannya sebelum ini.

      "Hukuman dilaksanakan agensi kerajaan pusat, Jabatan Penjara... ada tatacaranya bukan secara hentam keromo sahaja.

      "Hukuman yang berlaku dalam tempoh lima minit pada hari tersebut telah menghantar satu perasaan takut, menimbulkan kegerunan ke hati masyarakat seluruh dunia bahawa mereka tidak boleh melakukan perkara songsang ini. Kita juga berdoa agar budaya ini tidak wujud lagi di Terengganu," katanya.

      - Bernama

      Delete
    2. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    3. Dakwaan kait Sultanah - Jho Low: PAS gesa tindakan pada Clare
      Bernama | Diterbitkan 15 Sep 2018, 8:46 malam | Dikemaskini 15 Sep 2018, 8:50 malam

      A+ A-

      Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menggesa Pengarang Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown memohon maaf kepada Sultanah Terengganu, Sultanah Nur Zahirah susulan mengaitkan baginda dengan penubuhan Terengganu Investment Authority (TIA).

      Ketua Penerangannya, Hishamuddin Abdul Karim berkata fitnah itu adalah satu lagi propaganda jahat terhadap institusi diraja seolah-olah wujud hubungan antara penerbit itu dengan pihak-pihak tertentu.

      "Sehubungan itu, kami menyokong gesaan Setiausaha Dewan Pangkuan Diraja Terengganu supaya Clare memohon maaf kepada Sultanah Terengganu dan membetulkan fakta di dalam buku tersebut.

      "Kami juga mendesak Kementerian Dalam Negeri bertindak menahan edaran buku tersebut sehingga fitnah tersebut dipadamkan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Beliau berkata sebarang kelewatan atau kegagalan kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) bertindak ke atas kes ini akan menguatkan lagi kesangsian terhadap penghormatan, perakuan dan pemeliharaan terhadap institusi Raja-Raja Melayu.

      "Adalah ditegaskan bahawa kami berdiri teguh di belakang institusi ini daripada sebarang usaha mencalar maruah dan menggugatnya," katanya.

      Semalam, Setiausaha Dewan Pangkuan Diraja Terengganu berkata kenyataan dalam buku “The Sarawak Report: The Inside Story of The 1MDB Expose” dilancarkan pada 8 September lepas yang mengaitkan Sultanah Terengganu dalam isu berkenaan adalah tidak benar sama sekali.

      - Bernama

      Delete
    4. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    5. Pas dari awal penubuhannya langsung tak pernah mampu sara hidup sendiri apatah lagi menjana ekomomi negeri & rakyat. Tok2 lebai hanya tahu jual air jampi, minta sedekah & menggondol hutan sampai botak licin.

      Datang si Tonggeng pulak buat cerita harami KERA2 BN sebelum ini telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kukuh.

      Apa pun, sebagai menghargai hutang2 nenimbun-nimbu bak 'orang berbudi kita berbahasa, terimalah sumbangsih di atas segala sumbang2 najib & rosmah serta rakan2 nereka yg setongkol dgnnya......

      Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
    6. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerr.....??

      Delete

    7. justice league perlu JUST LICK THE WOUNDS OF NAJIB AND UMNO DI GULING DI PRU14, KALAU TAK JUST LICJ AL JIBO'S ASSOL.

      KEPALA BAPAK SI NAJIB RAHSIAKAN LAPORAN KETUA JABATAN ODIT KE ATAS 1MDB MASA DIA PM TAPI SEKARANG MULUT BUSUK BERBUIH NAK CAKAP

      Najib gesa penyata kewangan kerajaan didedah

      Gesaan itu dibuat susulan dakwaan bahawa dana dalam Akaun Hasil Disatukan berkurang kepada RM450 juta pada April tahun ini.

      Delete
  21. Kengkawan...Tak abis2 lah menteri kasut hitam ni nak buat hal. Orang nak dengar apa dasar2 baru yang nak diperkenalkannya , bukannya keluarkan kenyataan2 mengarut yang tak beri paedah pun macam ni beb !!!!

    Maszlee Malik Bungles Again : Kera Di Hutan Di Susukan



    Maszlee called Saudi students in Canada to look to M'ysia
    amid ongoing diplomatic tensions between two countries.

    He said 8,000 students in Canada directed by Saudi to return home
    We hope Saudi in Canada will choose Malaysia

    Maszlee said ties between M'sia / Saudi good, enhanced from time to time

    Saudi instructed all students in Canada to leave
    Saudi expel Canadian Ambassador
    freezing all trade, investments in Canada
    suspended Saudi Airlines to Toronto
    — Bernama

    My comments : I say brader Ikhwan. Saudi has already ordered the 8000 Saudis to come back home. Why are you so menyebuk to tell them to come here ? Tak payahlah. We dont need any more Osama bin Ladins.

    Pak Arab suka gaduh.
    Arab Saudi bom mati orang Yemen.
    Depa sekarang gaduh dengan Kanada.
    They asked their students to return home from Canada.

    Why are you so busybody to interfere in their fighting?
    Depa punya pasal lah.

    Do your job and take care of Malaysians first.
    Do not worry about the Saudis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    2. NUJ gesa pekerja Utusan bantah tak dibayar gaji
      Diterbitkan 15 Sep 2018, 6:53 petang | Dikemaskini 18 Sep 2018, 12:00 tengah hari

      A+ A-
      Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) menggesa pekerja akhbar Utusan Malaysia milik Umno supaya bekerja dari pejabat sahaja sebagai tanda bantahan.

      "NUJ telah dimaklumkan oleh Utusan Melayu (Malaysia) Berhad tentang perkhabaran buruk bahawa syarikat akhbar milik Umno kini sudah tidak mempunyai cukup wang untuk membayar gaji pekerjanya," dakwanya dalam suatu kenyataan hari ini.

      Kesatuan itu juga berkata pekerja eksekutif dan bukan eksekutif akhbar itu ditunda bayaran gaji bagi bulan Ogos kepada masing-masing 6 dan 21 September ini.

      Menurut NUJ, bayaran tuntutan pengangkutan, caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), tuntutan perubatan dan elaun lain juga tidak dibayar dalam beberapa bulan lalu walaupun bayaran itu dimasukkan ke dalam slip gaji pekerja.

      "Keadaan ini ternyata menyukarkan kakitangan Utusan untuk bekerja seperti biasa dan menanggung kehidupan keluarga masing-masing apatah lagi dalam keadan moral pekerja yang semakin jatuh sekarang.

      "Kesukaran untuk mengisi tangki petrol kenderaan masing-masing untuk keluar bertugas cukup membebankan ahli NUJ terutama wartawan dan jurugambar ketika ini.

      "Ini belum lagi tuntutan perjalanan, potongan KWSP, potongan pinjaman bank, tuntutan perubatan dan pelbagai potongan gaji lain yang tidak dapat dibayar sejak beberapa bulan lalu walaupun dalam penyata gaji tercatat sudah dipotong.

      "Sehubungan itu NUJ ingin menasihatkan ahli kami di Utusan, jika tidak mempunyai duit yang mencukupi untuk mengisi petrol dan keluar bertugas supaya datang kerja seperti biasa dan duduk membuat kerja di pejabat sahaja sebagai tanda protes," kata kenyataan NUJ itu lagi.

      NUJ juga mengkritik cara Pengerusi Eksekutif baru Utusan, Datuk Seri Aziz Sheikh Fadzir mengendalikan keadaan dengan "mengabaikan kebajikan dan nasib 1,400 kakitangan Utusan."

      Kesatuan wartawan itu juga berkata keadaan tersebut dapat diselesaikan jika Aziz mempunyai perancangan jujur dan strategik terhadap syarikat akhbar itu dan bukanlah memberi cadangan kucar-kacir yang berdasarkan kepentingan peribadi.

      "Adalah menjadi satu kesilapan besar Umno sebagai pemegang saham terbesar dalam Utusan meletakkan beliau untuk menguruskan syarikat akhbar ini berdasarkan dengan apa yang berlaku sekarang," kata kenyataan itu lagi.

      Delete
    3. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    4. PAS TAK JADI NAK KERJASAMA DENGAN UMNO UNTUK RANCANGAN TENTUKAN ANWAR MENANG PRK PD SUPAYA BOLEH BERTELAGAH DENGAN TUN MAHATHIR DAPATKAN JAWATAN PM CEPAT. UMNO TAK TANDING TAPI

      PAS tanding PRK Port Dickson

      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan bahawa parti itu bersetuju untuk bertanding di pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson.

      Menurutnya, keputusan itu dibuat selepas mendengar pandangan dan hasil keputusan mesyuarat Jawatankuasa Harian PAS Pusat yang berlangsung malam ini di Marang, Terengganu.

      "Setelah kita mendengar laporan dan maklumat daripada Jawatankuasa Pilihan Raya PAS dan pesuruhajaya PAS Negeri Sembilan, mengambil kira semua pandangan kita melihat bahawa kita bersetuju untuk bertanding di PRK Port Dickson.

      "Kita akan umum calon malam esok di Port Dickson," katanya pada di sidang media yang disiarkan secara langsung melalui Facebook PAS Pusat.

      Hadir sama Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Agung Datuk Takiyuddin Hassan serta kepimpinan kanan parti itu.

      Terdahulu, kerusi parlimen Port Dickson dikosongkan penyandangnya Datuk Danyal Balagopal Abdullah bagi memberi laluan kepada Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali ke parlimen.

      Keputusan PAS untuk meletakkan calon itu dibuat selepas BN memilih untuk memboikot PRK berkenaan.

      Sementara itu, ditanya mengenai kriteria calon yang dipilih PAS Abdul Hadi berkata, individu tersebut perlu dirasakan sepadan untuk menyaingi Anwar.

      "Tokoh yang sepadan dengan dia (Anwar).

      "Kita mahu hidupkan demokrasi, PAS parti yang mendokong demokrasi, kita tak mahu rakyat tak diberi peluang untuk memilih," katanya. kONON NYA.

      Abdul Hadi yang juga anggota parlimen Marang berkata, walaupun kita tak setuju pilihan raya ini dibuat dengan tergesa-gesa pihaknya tetap mendokong demokrasi.

      "Walaupun kita tak setuju dengan PRK ini diadakan, tetapi kita tak boleh matikan demokrasi.

      "Tak mahu membazir tanpa kerja, jadi kita buat kerjalah. Sekurang-kurangnya untuk melatih petugas-petugas kita, melihat kepada respons semua pihak menandakan tak mustahil boleh menang," katanya.

      HHAHAHA, PELUANG HA NYA "tak mustahil boleh menang". OTAK UNTA BETUL.


      Delete
  22. Sobat2 sekelian...Jom kita dengar apa kata DSAI dalam satu majlis berkaitan hasratnya bertanding di PRK PD tu !!!!

    Anwar, yang dinamakan calon HARAPAN bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson bulan depan, berkata beliau tidak terkejut apabila Dr Mahathir yang juga Pengerusi Bersatu dan HARAPAN memaklumkan tidak akan turun berkempen membantu beliau pada PRK itu.

    Anwar berkata perkara itu telah dimaklumkan sendiri Dr Mahathir atas faktor mempunyai kekangan kerja sebagai perdana menteri.


    "Sebagai perdana menteri, beliau ada beritahu tidak pernah turun berkempen pada mana-mana PRK kerana saya faham beliau ada keutamaan (sebagai perdana menteri). Tapi saya tahu beliau akan beri kerjasama dan meminta semua parti di bawah HARAPAN turut sama berkempen...dan beliau juga menasihatkan saya agar terus bekerja kuat,” katanya

    Tak faham betul lah pak Syeikh ni lah...takkan lah tak dapat bezakan antara apa yang tersurat dan tersirat dalam kata2 Tun M tu.

    Memang lah dia takkan turun berkempen ..sebab dia dah pasang kaki2nya untuk sabotaj dan pastikan Pak Syeh bungkus kat situ lah !!!!

    ReplyDelete
  23. Rakyat Msia yang waras menyokong penuh cabaran yang telah dibuat oleh NGO di bawah ini untuk bertindak dan membuka kertas siasatan terhadap Tun M secepat mungkin !!!!

    NGO Pemantau Malaysia Baru hari ini mencabar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka semula siasatan ke atas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berdasarkan laporan yang sebelum ini dibuat oleh pemimpin PKR.

    Salah seorang anggota NGO itu, Zamil Ibrahim, yang hadir bersama kira-kira 100 yang lain di hadapan Istana Negara hari ini, berkata mereka memberi masa 48 jam kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM DAtuk Seri Shukri Abdull untuk mengambil tindakan.

    Dalam ucapannya, Zamil, yang merupakan bekas pemimpin pusat PKR, berkata mereka juga mahu Yang di-Pertuan Agong mengkaji semua pelantikan Shukri oleh kerajaan HARAPAN.

    Dia mendakwa Shukri seorang "penakut" yang "menyalahgunakan kuasa" untuk menjatuhkan pemimpin BN.

    "Ketika dia berundur dari SPRM (sebagai timbalan ketua pesuruhjaya pada 2016), Shukri menyampaikan ucapan di mana dia meminta rakan-rakannya meneruskan tugas kerana mereka akan disoal di akhirat jika menyembunyikan kes.
    "Saya ingin tanya dia sekarang, adakah tindakannya hari ini tidak akan disoal do akhirat?

    "Kami ingin memohon Yang di-Pertuan Agong mengkaji semula pelantikan Shukri... Kerana beliau gagal menjalankan tugas sebagai ketua pesuruhjaya SPRM, (menyalahgunakan kuasa) untuk menjatuhkan pemimpin BN.

    "Di mana semua laporan yang dibuat pemimpin PKR terhadap Dr Mahathir dan anak-anaknya? Kami mahu SPRM buka semula. Saya beri masa 48 jam," katanya kepada hadirin.

    Semoga SPRM menyambut cabaran tersebut dalam masa yang terdekat !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    2. PAS bayar lebih RM2.1 juta kos guaman kes S'wak Report
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 15 Sep 2018, 6:18 petang | Dikemaskini 15 Sep 2018, 6:24 petang

      Item 1
      Item 2
      A+ A-
      MUKTAMAR | PAS membayar lebih RM2.1 juta hasil sumbangan ahli bagi menampung kos guaman pengendalian kes saman presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown.

      Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pembayaran itu dibuat bermula 30 November 2016 dan sehingga Jun lalu.

      "Daripada rekod, kita telah membayar yuran guaman bermula 30 November 2016 hingga Jun 2018 daripada jumlah kutipan yang dimasukkan di bawah satu akaun PAS berjumlah £355,550.82.

      "Jumlah itu bersamaan RM2,117,870.85 dan peguam tersebut kini menghantar bil kepada Abdul Hadi yang belum kita bayar sebanyak £25,000," katanya ketika menjawab soalan pada sesi perbahasan penyata kira-kira tahunan PAS pada Muktamar PAS ke-64, di Kuala Terengganu, hari ini.

      Terdahulu, perkara itu dibangkitkan oleh perwakilan PAS Temerloh yang bertanya mengenai jumlah kutipan bagi mendanai kes saman terdapat Sarawak Report itu.

      Justeru Takiyuddin berkata, pihaknya masih memerlukan satu jumlah yang besar bagi menampung keperluan kos guaman sekiranya kes diteruskan.

      Duit dikutip atas dasar solidariti

      Anggota parlimen Kota Bharu itu menjelaskan, kes saman Sarawak Report tidak melibatkan PAS sama sekali sebaliknya melibatkan Abdul Hadi.

      "Isu Sarawak Report saya rasa bukan isu yang asing, namun demikian saya sebutkan sekali lagi ini kes antara Mr Awang atau Abdul Hadi Awang lawan Rewcastle Brown.

      "Tidak ada PAS dalam saman terhadap Sarawak Report ini, oleh sebab itu kes ini tidak ada kaitan dengan PAS.

      "Duit yang dikutip daripada ahli, atas dasar solidariti sokongan ke atas Datuk Seri presiden yang menyaman Sarawak Report," katanya.

      Sementara itu, Takiyuddin berkata, beliau difahamkan pihak yang disaman kini tidak sedap duduk.

      "Inilah keperluan untuk kita membiayai kes ini, saya difahamkan oleh peguam sebenarnya dipihak yang kena saman kini duduk tidak sedap juga.

      "Mungkin akan berlaku perkembangan (yang baik) susulan rasa tidak sedap pihak yang disaman itu," katanya.

      Delete
    3. Wak Suman Penjaja Tempek Bacin...Wak takkan tak sedar benda ni kan ???

      Kedua dua Anwar dan Tun Hanyalah PM sementara aje..

      Dunia pada hari ini ugama adalah hak ulamak, ulamak adalah hak parti dan parti adalah hak pentaksub tegar macam Wak Suman tempek!!!!

      Bangsa adalah hak pemimpin, pemimpin adalah hak parti dan parti adalah hak pentaksub...macam Wak Suman Tempek !!!!

      Tidak boleh ditegur atau dikritik.
      Taraf mereka lebih maksum dari nabi malah lebih dianggap sebagai pemberi rezki.

      Kadang kadang dalam faktor memilih satu satu pemimpin itu bukan terhad kepada kelayakan semata mata tetapi berdasarkan kepada keperluan.

      Ini kerana yang layak adalah ramai tetapi siapakah yang lebih diperlukan.

      Sebenarnya sewaktu nama Tun dipersetujui untuk dicalonkan sebagai perdana menteri ia adalah kerana keperluan diwaktu itu dan bukannya semata mata kelayakan pernah menjadi perdana menteri 22 tahun sahaja.

      Antara sebab kenapa Tun dinamakan oleh beberapa pemimpin parti parti di dalam pakatan harapan adalah kerana Tun sudah berusia lanjut dan boleh dijadikan sebagai PM sementara sahaja sehingga Anwar dibebaskan.

      Sebenarnya pada waktu itu, letak nama nama lain sebagai calon pun tidak memberi kesan terhadap sokongan rakyat kepada Pakatan Harapan kerana semangat rakyat begitu berkobar kobar mahu menjatuhkan umno.

      Malah sokongan Tun untuk duduk bersama Pakatan Harapan sudah cukup memadai untuk menarik sokongan 10℅orang orang melayu.

      Namun seandainya nama Muhyidin ataupun Azmin diletakkan sebagai calon PM maka pada pendapat satu pihak didalam inner circle PH maka ia akan merencatkan perjalanan politik mereka pula.

      Ini kerana baik azmin atau muhyidin sudah pasti akan memegang jawatan dalam tempoh masa yang agak lama.

      Inner circle didalam PKR sudah menghidu dan mula mencatur dan menyusun satu strategi untuk membuka laluan mereka dengan lebih selamat.

      Mula mula perlu letakkan Tun sebagai PM dan pendekkan khidmat Tun secepat mungkin agar Anwar pula dinaikkan sebagai PM.

      Anwar juga bukanlah terlalu muda untuk lama berkhidmat dan mereka menjangkakan hanya dalam satu penggal sahaja.

      Maka selepas anwar maka generasi pertama reformis akan mula mengambil alih tampuk negara.

      Bagi pendapat generasi ini, baik Tun mahupun Anwar, kedua mereka ini perlu ditamatkan servis mereka secepat mungkin.

      Yang pasti...jika riwayat pemerintahan Tun M dipendekkan dalam masa terdekat..Wak Suman Tempek lah macai dan balaci tegarnya yang akan frust menonggeng..berguling2 dari Perlis sampai lah ke Sabah..betul tak Wak Oooooi????

      Delete
    4. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you fuckin' mumblin-ramblin' about, off fuvkin'!tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look you fuckin'!idiot, what you fuvkin' spewed above is outright fuckin' rubbish and off topic, why you silly fuckin" fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik. Dia memang dah bodoh & jahil,
      tambah bila dia hari2 kopipes bahan sampah, CONFIRMED SAH2 DIA MEMANG DUNGU, BEBAL, BAHLOL, TONGONG, TOLOL & BODOH.....!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,
      KINI AZEEZ PARIAH DAH KENA GARI, PAKAI T-SHIRT OREN LAGI.
      LEPAS NIE...tentu ada ramai lagi ikut giliran.

      INGAT tonggeng - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    5. Gurindam Khas Buat Najib:

      Tidak tertahan mata memandang
      Melihat Chedet dijulang-julang
      Aper ler nasib diri ku malang
      Ikan ku panggang dah tinggal tulang

      Tengok orang bersanding
      Terjengkek-jengkek terjengok'jengok
      Banyak money laundering
      Muka aku dah tambah ler ronnyok

      Ala Rosmah...tolong ler aku.
      Ala Rosmah...tolong ler aku.

      Delete
    6. JUST FANCY THIS FACT:

      Di dalam Dewan Rakyat/Parlimen kita, Tun M adalah seorang OTAI yg paling unggul dari segi pengalaman & pengetahuan mentadbir, membangun, mengharum & memakmurkan negara. Yg lain2 itu, alahai....tersangatlah junior, bak kata budalan anak hingusan baru nak pandai tateh-tateh jer.

      Begitu juga di Persidangan UNGA/PBB, semuanya masih junior-junior jika dibandingkan dgn Tun M walau mereks dari negzra superpower.

      Tonggeng musibat kata Tun M nyanyuk. Heran, kenapa dia ada power menjelajah dunia (hari itu di London, kini New York) & sentiasa dapat perhatian & liputan masyarakat antarabangsa...??

      Budak sewel tonggeng nih ketebiat nak kojol mamposs kerrt......??

      Delete

    7. justice league should JUST LICK THE WOUNDS OF NAJIB AND UMNO TERSUNGKUR AT PRU14. KALAU TIDEAK, JUST LICK AL JIBO'S ASSOL.

      ROSMAH MANGKIN DEKAT DI HERET KE MAHKKAMAH DAN DI TUDUH KESALAHAN BERKAITAN 1MDB DLL. DI JANGKA ADA 20 TUDUHAN YANG AKAN MEMBAWA 10-15 TAHUN PENJARA JIKA BEBERAPA DARI NYA SABAIT KESALAHAN.

      BILA MASUK PENJARA, HABIS LAH IWAYAT ROSMAH MELANDA LANDA DENGAN BELANJA BOROS, GUAKAN KEMUDAHAN JET KERAJAAN, BELI BOTOX DLL PRODUK NAK MENCANTIKAN DIRI BERJUTA RINGGIT, DI PERCAYAI DARI DUIT RAKYAT DI 1MDB DLL.

      Hampir 13 jam disoal siasat, Rosmah keluar dari SPRM

      Isteri bekas perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dilihat keluar meninggalkan bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya pada 10.40 malam selepas hampir 13 jam disoal siasat.

      Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki menafikan spekulasi yang mengatakan Rosmah akan didakwa esok.

      "Tidak, (Rosmah tidak akan didakwa esok)," katanya melalui mesej kepada Malaysiakini.

      Ini merupakan kali kedua Rosmah dipanggil memberi keterangan di ibu pejabat SPRM.

      Menurut sumber, Rosmah meminta soal siasat itu dilanjutkan pada hari sama agar beliau tidak perlu datang lagi selepas ini.

      Rosmah yang kelihatan lesu dilihat melangkah keluar meninggalkan bangunan SPRM dan hanya berkata "Alhamdulillah, saya okey" apabila diminta memberikan ulasan.

      Pada 5 Jun lalu, Rosmah disoal siasat selama lima jam berhubung siasatan SPRM ke atas SRC International Sdn Bhd.

      Sebelum ini, media melaporkan, Rosmah dijangka berdepan hampir 20 tuduhan.

      Delete
  24. Nampak sgt penulis ni pejuang politik utk dpt habuan, bkn ikhlas nak membaiki negara. Sdgkan d era yg lps, ahli politik jg lah yg rosakkan bnyk institusi, GLC dan ntah apa lg...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...