Sunday 23 September 2018

PAU 2018 MEDAN DESAK ZAHID HAMIDI LETAK JAWATAN?


Kalau kita tanya kepada orang UMNO sekarang ini, daripada sepuluh yang ditemui, tujuh atau lapan daripadanya tidak akan teragak-agak pasti menggelengkan kepala dengan kepimpinan Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO.


Tanpa ragu-ragu mereka akan mengatakan Zahid Hamidi tidak berbuat apa-apa untuk memulihkan parti yang sudah jadi pembangkang sekarang ini.


Selebihnya akan berkata, sudah lebih empat bulan berlaku, mereka makin tak faham entah apa lagi yang ditunggu oleh Presiden UMNO itu untuk memulakan usaha memulih dan menggerakkan parti agar bangun daripada kekalahan.


"Langsung kami tak faham dengan beliau.


"Kadang-kadang menyesal pun ada memenangkannya berbanding Tengku Razaleigh dan Khairy Jamaluddin dalam pemilihan jawatan Presiden UMNO yang lalu," tambah yang lain.


Sosek-sosek mengenai Zahid Hamidi yang hampir merata sekarang tidak jauh berbeza dengan tulisan dalam blog ini beberapa minggu sebelum ini yang mengumpamakan Zahid Hamidi tidak lebih seperti biskut - sekejap ada sekejap tiada.

Sepanjang lebih empat bulan ini, beliau hanya muncul selaku Presiden UMNO tidak lebih daripada lima kali - ketika kempen di Sungai Kandis, Seri Setia dan menghadiri Muktamar Pas di Kuala Terengganu, minggu lalu.


Selainnya, dalam sekian banyak isu politik yang berlaku dalam negara, Zahid Hamidi seolah-olah tiada mulut untuk bersuara, bahkan Khairy Jamaluddin yang tewas kepadanya kelihatan lebih kerap dan berfakta dalam bersuara.


Ketika Mustapa Mohamad mengejutkan UMNO dengan tindakannya meninggalkan parti, Zahid Hamidi hanya mampu mengeluarkan kenyataan media sahaja, itu pun hanya sehari kemudiannya.


Sebab itu, apabila Tengku Razaleigh Hamzah dalam sebuah wawancara menyebut, berdasarkan apa yang didengar dan maklumat diterimanya bahawa Zahid Hamidi digambarkan tidak peduli kepada UMNO, ia bukanlah sesuatu asing atau memeranjatkan.


Zahid Hamidi didakwa gagal menterjemahkan peranannya dalam menentukan hala tuju parti kerana menurut Ku Li, beliau dikatakan ada banyak kepentingan diri.


Apakah kepentingan diri Zahid Hamidi?


Walaupun secara terbuka dilihat berbaik-baik dengan Pas dan secara sulit pula mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir Mohamad untuk menggabungkan UMNO dan Bersatu, dikatakan impian besar dan sebenar Zahid Hamidi ialah menunggu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.


Beliau diberitakan berimpian membawa UMNO bekerjasama dengan PKR setelah Anwar menjadi Perdana Menteri demi untuk mengembalikan kedudukan UMNO sebagai kerajaan semula.


Bagaimanapun, oleh kerana Anwar sudah awal-awal menolak untuk bekerjasama dengan UMNO dan dalam masa yang sama pengharapan Zahid Hamidi masih tinggi terhadap kerjasama tersebut, itulah yang menyebabkan beliau dikatakan  tidak mahu berbuat apa-apa untuk memulihkan UMNO sekarang ini.


Takut-takut kalau tersalah langkah, harapan untuk bekerjasama dengan Anwar itu jadi musnah sama sekali.


Ada juga kalangan dalam UMNO yang berpendapat sekiranya dalam tempoh setahun dua akan datang, usaha mengembalikan UMNO sebagai kerajaan melalui kerjasama dengan Anwar itu tidak juga menjadi kenyataan, Zahid Hamidi berkemungkinan besar tidak lagi akan mempertahankan jawatannya dalam pemilihan pada tahun 2021 akan datang.


"Zahid Hamidi tiada perancangan langsung untuk mengembalikan UMNO sebagai kerajaan melalui PRU15 pada tahun 2023 nanti.


"Harapannya hanya kepada Anwar, itu pun jika mampu dicapai sebelum tahun 2021. 


"Jika tiada kemajuan, pilihannya adalah berundur dalam pemilihan tahun 2021 berbanding kebarangkalian membawa UMNO menerima nasib lebih buruk dalam PRU15," kata seorang bekas pemimpin UMNO Wilayah Persekutuan.


Sediakah ahli-ahli UMNO hidup dalam ketidaktentuan dan tiada hala tuju sehingga tahun 2021 akan datang?


Apa pun, hujung bulan ini UMNO akan mengadakan perhimpunan agungnya, pertama kali dalam keadaan ia sudah hilang kuasa dan bergelar pembangkang.


Dalam perhimpunan kali ini, walaupun ia hanya diadakan selama dua hari saja berbanding lima hari ketika menjadi kerajaan dahulu, persoalan mengenai hala tuju dan usaha pemulihan parti di bawah kepimpinan Zahid Hamidi kemungkinan besar akan dibincangkan dengan serius oleh para perwakilan.


Perjuangan mana-mana parti untuk kembali berkuasa seharusnya dilakukan melalui perjuangan yang jitu, usaha, kerja keras dan sedaya upaya mahu mencapai kemenangan dalam pilihanraya, bukannya melalui suatu pengharapan kepada kerjasama yang tidak pasti.


Maka, jika dalam perhimpunan kali ini Zahid Hamidi masih gagal bertindak sewajarnya dalam hal itu, sudah kedengaran ada perwakilan yang mahu menggunakan kesempatan yang ada untuk mendesak beliau agak berundur dan segera meletakkan jawatan. (ShahbudinHusin 23/09/2018)

109 comments:


  1. Cuba fahami perbezaan ayat di bawah:

    1. Perdana Menteri lawat.......

    2. Perdana Menteri lewat......

    3. Perdana Menteri liwat......

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Jangan marah jika rakyat tuntut janji PTPTN
      WARTAWAN SINAR HARIAN 23 SEPTEMBER 2018
      Reezal Merican Naina Merican
      Reezal Merican
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Sri Reezal Merican Naina Merican mempersoalkan wujudnya nada marah dan kecewa yang dibangkitkan oleh kerajaan berkenaan isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

      Menurutnya, Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik sewajarnya tidak mengenepikan teras dan tunjang masalah berkait dengan isu PTPTN di mana kerajaan hari ini yang mempolitikkan isu PTPTN sehingga rakyat akhirnya percaya bahawa mereka boleh melakukan sesuatu yang lebih baik berbanding kerajaan sebelum ini.

      "Ke mana pergi rasa yakin kerajaan untuk melaksana janji manifesto? Apa jadi dengan janji “tidak perlu bayar jika gaji tidak cukup RM4000”?

      "Sudah tiba masanya kementerian memberikan kerangka penyelesaian menyeluruh. Cukup-cukuplah dengan alasan “kajian sedang dilakukan”; sebaliknya mula menyediakan halatuju yang lebih jelas berkenaan tabung pendidikan ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: 'Mereka pagkah PH kerana PTPTN']

      Merican Naina berkata, musim untuk berjanji manis sudah berlalu, rakyat dan generasi muda kini menantikan “penyelesaian yang paling baik” kepada masalah pembiayaan pendidikan ini.

      Tegasnya, sebelum ini dalam Dewan Rakyat, Maszlee menyatakan secara spesifik bahawa kajian menyeluruh mengenai PTPTN akan siap menjelang bulan Ogos tahun ini.

      "Kajian yang dikatakan menyeluruh ini pastinya meliputi keseluruhan operasi PTPTN bukan sahaja status terkini peminjam; malahan kemampuan organisasi itu membiayai permohonan baru bakal pelajar institut pengajian tinggi untuk tahun mendatang. Kita masih menunggu hasil kajian dan ‘strategi baru’ PTPTN ini.

      "Mana dia? Apakah kerana pengerusi baru merupakan sahabat rapat menteri," katanya.

      Tambahnya lagi, ramai pengundi muda yang memberikan kepercayaan kepada kerajaan PH berasaskan janji-janji manis berkait PTPTN ini.

      Katanya, pihaknya berasa cukup kesal kerana tidak nampak usaha dan ikhtiar yang jelas dalam menyelesaikan isu tersebut.

      "Isu PTPTN memerlukan perhatian segera pihak kerajaan.

      "Setakat ini, menteri pendidikan dan pentadbiran baru PTPTN masih gagal memberikan penjelasan yang tuntas mengenainya," katanya.

      Delete
    3. Rakyat harus martabatkan bahasa kebangsaan demi bangsa
      23 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Anwar Ibrahim
      Anwar Ibrahim
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KOTA KINABALU – Rakyat harus memartabatkan bahasa kebangsaan bagi memastikan kesatuan bangsa, kata Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini.

      Bercakap pada Seminar Malaysia Baharu anjuran Kementerian Belia dan Sukan Sabah dan Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) Sabah, beliau menjelaskan prinsip memartabatkan bahasa kebangsaan telah dimuktamadkan dalam Perlembagaan Negara bagi mengikat rakyat sebagai satu bangsa.


      “Saya masih mempertahankan bahawa prinsip yang dimuktamadkan dalam Perlembagaan Negara iaitu soal bahasa, soal hak keistimewaan, soal Islam dan soal raja-raja, itu bagi saya hanya boleh mengikat kita sebagai satu bangsa...dengan memberikan ruang yang cukup kepada semua penganut agama lain.

      “Justeru di situ, penggunaan bahasa lain, termasuk Bahasa Inggeris, dan juga pertumbuhan ekonomi semua kaum, itu tidak dipertikaikan.

      “Yang menjadi masalahnya ialah kelembapan, kelemahan kita, terutama dalam kalangan kepimpinan kita untuk memastikan landasan itu bukan sahaja dimengerti (difahami), tetapi prinsip itu dilaksanakan,” katanya ketika menyampaikan pidato khas bertajuk ‘Membina dan Merealisasikan Ideologi Kesatuan Bangsa’ sempena seminar itu di sini.

      Anwar turut menjelaskan usaha memartabatkan bahasa kebangsaan untuk memastikan kesatuan bangsa bukan bermaksud untuk menidakkan penguasaan bahasa lain seperti Bahasa Inggeris, Bahasa Cina, Bahasa Tamil dan sebagainya.

      Katanya, dengan memartabatkan penguasaan bahasa kebangsaan akan mengupayakan rakyat untuk menggalakkan dan memberi ruang penguasaan bahasa lain. - Bernama

      Delete
    4. Muncul dah si bangang justice league kehkehkeh

      Delete
    5. Dulu hasut tak bayar PTPTN, sekarang marah pula
      NOR AINNA HAMZAH 23 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Najib Razak
      Najib Razak
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyindir kerajaan PH hari ini terhadap pendirian mereka mengenai sikap peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

      Najib menerusi perkongsian dalam laman sosial Facebook peribadinya berkata, peminjam-peminjam PTPTN dihasut selama 10 tahun oleh pakatan (Pakatan Rakyat dan PH) untuk tidak membayar balik pinjaman mereka.


      Bagaimanapun menurutnya, kini peminjam PTPTN pula sering dimarahi oleh PH kerana tidak membayar pinjaman pula.

      ”Mereka (peminjam PTPTN) tidak sepatutnya dimarah sebagai tidak amanah, memalukan bangsa sendiri… kini dimarah supaya mengabaikan janji manifesto PH.

      “Peminjam-peminjam PTPTN hanya mahu menuntut PH untuk tunaikan janji-janji mereka,” katanya, hari ini.

      Najib turut mengibaratkan situasi yang dialami peminjam PTPTN hari ini adalah seperti “sudah jatuh ditimpa tangga.

      “Nasihat saya ialah untuk mereka yang mampu untuk membayar supaya membayar mengikut keupayaan masing-masing kerana akibat langkah kerajaan PH yang populis dan tidak bijak, kerajaan sedang mengalami tekanan fiskal yang teruk.

      “Mereka (kerajaan PH) sudah kehilangan hasil sebanyak RM40 bilion setiap tahun selepas pemansuhan cukai barangan dan perkhidmatan (GST), melaksanakan semula subsidi pukal dan mengalami ketirisan dalam pengutipan cukai korporat dan cukai jualan dan perkhidmatan (SST),” katanya.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Jangan politikkan PTPTN dengan manifesto PH: Maszlee]

      Pagi ini, Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik meminta pihak-pihak tertentu termasuk pembangkang agar tidak berterusan mengaitkan hutang pinjaman PTPTN dengan manifesto PH ketika PRU14 lalu.

      Maszlee berkata, setiap peminjam apa sekali pun, mereka perlu melunaskan hutang berkenaan termasuk dituntut di dalam Islam.

      "Apa pun manifesto kata tetapi kalau sudah pinjam kenalah bayar hutang itu. Kalau sudah pinjam kenalah berusaha untuk membayar pinjaman itu.


      Delete
    6. Saifuddin kena balun di Twitter
      NURUL RIDUAN NOR ASHAHA 23 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore44
      Saifuddin kena balun di Twitter
      Paparan Saifuddin
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Menteri Luar Negeri, Datuk Saifuddin Abdullah bertindak memadam ciapan di laman Twitternya hari ini selepas teruk ‘dibalun’ orang Umno.

      Ciapan itu merupakan kenyataannya terhadap dua negara yang tidak suka dilawatinya tetapi terpaksa dilakukan atas sebab tugasan rasmi kerajaan.


      “Ada yang balun (bukan kritik. Kalau kritik, itu baik) saya atas alasan ada kenyataan/tweet sy tak profesional dan sebagainya. Majoriti yang balun ini daripada Umno,” tulisnya, hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Reezal Merican selar Saifuddin tak profesional]

      Selepas memuat naik kenyataan itu, bekas Timbalan Menteri Luar Negeri, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican menyelar sikap tidak profesional Saifuddin itu.

      Katanya, ia amat mengejutkan memandangkan kenyataan berkenaan dibuat oleh seorang individu yang menerajui Kementerian Luar Negeri.

      Delete
    7. Desak menteri sekat penularan doktrin Syiah
      NURUL FIRDAUS KHAIRI 23 SEPTEMBER 2018
      Asyraf Wajdi Dusuki
      Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki. - Foto Bernama
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Pemuda Umno mendesak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mujahid Yusof bertindak tegas menyekat penularan doktrin Syiah yang bertentangan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah.

      Ketua Pemuda Umno, Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, kerajaan perlu mengambil tindakan tegas serta melaksanakan penguatkuasaan undang-undang yang sedia ada berkaitan dengan penyebaran doktrin Syiah yang dilakukan secara terbuka.


      Menurutnya, Pemuda Umno kesal dengan dasar kelunakan dan keterbukaan kerajaan sehingga membiarkan pihak mempromosikan doktrin Syiah secara terbuka sebagaimana kejadian yang berlaku di Bukit Bintang kelmarin.

      "Walaupun menteri sentiasa melaung-laungkan prinsip Rahmatan Lil Alamin yang diamalkan hari ini, namun ia tidaklah bermakna kita bebas membiarkan kesucian Islam mula dicabuli dengan membenarkan doktrin songsang dan menyesatkan seperti Syiah disebarkan secara terbuka.

      "Kebanyakan negeri telah pun memfatwakan ajaran Syiah sebagai sesat dan boleh memudaratkan serta penyebarannya dilarang di negara ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Asyraf berkata, fatwa itu seiring dengan Maqasid Syariah atau tujuan sesuatu pensyariatan hukum iaitu ‘Hifz al-Deen’ atau memelihara kesucian agama termasuk akidah.

      Katanya, dalam konteks ini, Islam membenarkan pemerintah untuk mengadakan sesuatu peruntukan undang-undang dan menguatkuasakannya demi menjaga maslahah agama Islam.

      "Dasar keterbukaan dan kebebasan di bawah Malaysia baharu mestilah ada batasan agar tidak membiarkan sesebuah doktrin yang sesat menular hingga boleh membawa kemudaratan lebih besar kepada kestabilan dan keharmonian negara," katanya.

      Delete
    8. Pas cadang RM3.6 juta dimasukkan ke Tabung Harapan
      WARTAWAN SINAR HARIAN 23 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore810
      Nasrudin Hassan
      Nasrudin Hassan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Pas mencadangkan agar peruntukan RM3.6 juta untuk mengendalikan PRK Parlimen Port Dickson dimasukkan ke dalam Tabung Harapan Malaysia (THM) bagi membantu kerajaan menyelesaikan hutang negara.

      Ketua penerangannya, Nasrudin Hassan berkata, PRK yang bakal diadakan pada 13 Oktober akan datang tidak sepatutnya diadakan dalam kedudukan kewangan negara yang dalam keadaan yang tenat.


      “Pada 21 Mei lalu, perdana menteri telah dedahkan kedudukan kewangan negara yang tenat ekoran hutang negara mencecah RM1 trillion. Justeru itu, kerajaan PH tubuhkan Tabung Harapan untuk mengutip derma daripada rakyat.

      ”Alangkah baiknya jika anggaran peruntukan RM3.6 juta itu ditabungkan ke Tabung Harapan dan PRK itu tidak perlu diadakan,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: PRK Port Dickson 13 Oktober]

      Pada masa sama, beliau berkata, PRK tersebut sepatutnya ditangguhkan dan Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh tunggu PRU15 untuk merealisasikan impiannya menjadi perdana menteri ke lapan.

      “Orang gopoh selalu rugi,” katanya.

      Delete
    9. Pemilihan PKR: 13 lelaki direman kerana merusuh
      SITI ZUBAIDAH ZAKARAYA 23 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore140
      Pemilihan PKR: 13 lelaki direman kerana merusuh
      Kesemua 13 lelaki berusia 20 hingga 50 tahun direman bagi membantu siasatan kejadian rusuhan semasa pemilihan PKR Cabang Merbok di The Carnival.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SUNGAI PETANI - Seramai 13 lelaki direman selama tiga hari bagi membantu siasatan berhubung pergaduhan yang berlaku semasa pemilihan PKR Cabang Merbok sehingga mengakibatkan seorang cedera, semalam.

      Kesemua lelaki berusia 20 hingga 50 itu direman selepas Penolong Pendaftar Mahkamah Sesyen Balkhis Abdul Halim mengeluarkan perintah di Cawangan Mahkamah Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda, di sini.



      Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Adzli Abu Shah berkata, semalam empat lelaki ditahan kerana didapati terlibat dalam rusuhan ketika anggota PKR sedang melaksanakan tanggungjawab mengundi di The Carnival Sungai Petani.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Pemilihan PKR: EMpat ditahan kerana merusuh]

      “Namun, selepas diambil keterangan dan melihat rakaman kamera litar tertutup (CCTV), 10 lagi ditahan.

      “Kesemua yang ditahan berjumlah 14 orang tetapi seorang dilepaskan dengan jaminan polis atas masalah kesihatan,” katanya.

      Menurutnya kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana merusuh.

      Delete
    10. 'Ramai tak bayar PTPTN kerana janji pembangkang dulu'
      Diterbitkan 23 Sep 2018, 5:13 petang | Dikemaskini 23 Sep 2018, 5:44 petang

      A+ A-

      Ramai peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak menjelaskan pinjaman pendidikan mereka kerana terpengaruh dengan janji pembangkang terdahulu.

      Anggota Parlimen Lenggong, Shamsul Anuar Nasarah berkata terdapat banyak faktor mengapa peminjam tidak menjelaskan pinjaman tabung berkenaan, selain tidak memiliki pekerjaan tetap.

      "Saya akui ada sebahagiannya memang sengaja tidak mahu membayarnya walaupun mereka sudah punyai pendapatan tetap.

      "Bagaimanapun, ada juga faktor lain yang menyebabkan mereka tidak bayar misalnya masih lagi tidak bekerja, ada yang bekerja tetapi pekerjaan mereka masih di bawah tahap kelulusan yang mereka miliki.

      "Kalau hendak diteliti banyak lagi faktor lain, tetapi juga ramai yang tidak bayar hutang sebenarnya kerana terpengaruh dengan janji pembangkang dahulu yang menjadi kerajaan sekarang," katanya dalam satu kenyataan.

      Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini berkata ramai peminjam PTPTN tidak amanah menyebabkan jumlah hutang tabung itu meningkat kepada RM36 bilion.

      Mahathir berkata, tindakan yang tidak amanah itu menyebabkan orang lain sukar mendapatkan pinjaman untuk membiayai pelajaran mereka ke peringkat lebih tinggi.

      Kenyataan tersebut diselar Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaludin Abu Bakar yang mengatakan kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) sendiri membenarkan penangguhan bayaran balik pinjaman PTPTN kepada graduan yang bergaji kurang RM4,000 sebulan.

      Baca: Sejauh mana 10 janji 100 hari HARAPAN dipenuhi

      Shamsul yang juga bekas pengerusi PTPTN turut berkongsi pengalaman beliau bahawa aliran pusingan kewangan perbadanan itu pernah mengalami kemerosotan akibat janji pembangkang dahulu.

      "Ramai yang tidak membayar pinjaman. Kenapa mereka tidak mahu bayar? Ini kerana terpengaruh dengan mainan politik dan janji populis pembangkang ketika itu.

      "Menjelang PRU13, ramai terpedaya kononnya “hutang PTPTN akan dihapuskan".

      "Kesannya aliran kewangan PTPTN begitu teruk akibat ramai tidak membayar pinjaman kerana terpengaruh dengan janji pembangkang untuk hapuskan hutang dan PTPTN," jelasnya.

      Baca: Janji Pakatan: Turun harga minyak dan kereta, mansuh PTPTN, pendidikan percuma

      'HARAPAN sendiri tak amanah'

      Justeru, kata Shamsul kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) tidak wajar hanya melabel peminjam dengan pelbagai gelaran.

      Sebaliknya katanya kerajaan perlu melakukan usaha kerajaan terdahulu untuk mendapatkan semula bayaran daripada peminjam.

      "Sebab itu jugalah, kalau ditanya siapa sebenarnya yang tidak amanah tentulah kerajaan hari ini.

      "Rakyat khususnya anak muda menggundi mereka kerana termakan janji manis Pakatan Harapan sewaktu kempen menjelang PRU14. Apabila janji tidak ditunai itu sebenarnya tidak amanah," katanya.

      Delete
    11. MANA MuJAHAT


      Cadangan turunkan had umur kahwin tak salah - Mufti Kelantan
      Diterbitkan 23 Sep 2018, 4:58 petang | Dikemaskini 23 Sep 2018, 5:02 petang

      A+ A-
      Cadangan menurunkan had umur minimum perkahwinan kepada 14 dan 16 tahun, masing-masing bagi remaja perempuan dan lelaki, perlu dilihat secara menyeluruh, kata Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad.

      Mohamad Shukri berkata cadangan tersebut tidak salah tetapi penelitian lebih lanjut perlu dibuat selain memperketatkan prosedur operasi standard (SOP) perkahwinan dengan mesti melalui mahkamah.

      "Dalam Islam, perkahwinan dibenarkan apabila seseorang itu sudah baligh. Jadi cadangan tersebut tidak salah apa lagi generasi hari ini lebih cepat matang kerana terdedah soal kelamin lebih awal melalui kemajuan teknologi," katanya ketika dihubungi Bernama di Kota Bharu, hari ini.

      Beliau, bagaimanapun berkata semua prosedur ditetapkan mahkamah mesti dipatuhi termasuk mendapat keizinan kedua ibu bapa dan perkahwinan berlaku secara sah.

      Katanya dalam sesuatu keadaan perkahwinan wajar dilakukan terutama bagi mengelak kemaslahatan kepada kedua-dua pasangan.

      "Dalam konteks ini kita melihat perkahwinan mampu menjadi penyelesaian kepada masalah sosial seperti pergaulan bebas, kelahiran anak luar nikah dan pembuangan bayi," katanya.

      Dalam pada itu, beliau berkata had umur minimum dalam undang-undang perkahwinan sedia ada wajar dikekalkan dan tidak perlu dinaikkan kepada 18 tahun.

      Katanya perkara lebih utama adalah kedua-dua pasangan yang sudah baligh itu menguasai ilmu fardu ain dan fardu kifayah bagi memastikan rumah tangga dapat diurus dengan baik.

      Semalam, Mufti Sabah Datuk Bungsu @ Aziz Jaafar dipetik sebagai mencadangkan had umur minimun perkahwinan diturunkan kepada 14 dan 16 tahun, masing-masing bagi remaja perempuan dan lelaki.

      - Bernama

      Delete
    12. KJ 'balun' menteri luar sebab sebut k'jaan tak disukai
      Nigel Aw | Diterbitkan 23 Sep 2018, 4:54 petang | Dikemaskini 23 Sep 2018, 5:00 petang

      A+ A-

      Menteri Luar Datuk Saifuddin Abdullah diselar pihak pembangkang kerana menghantar ciapan umum di Twitter mengenai dirinya terpaksa melawat negara yang beliau tidak suka kerajaannya.

      Anggota Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, yang juga bekas timbalan menteri luar berkata, beliau "terkejut" apabila seorang menteri luar membuat kenyataan sebegitu.

      "Menjadi pegawai tertinggi kementerian luar - kenyataan sebegitu tidak dialu-alukan dan tidak profesional

      "Beliau patut mendapat panduan daripada pegawai kanan Wisma Putra sebelum membuat ciapan Twitter itu. Sudah pasti, pegawai kita sangat terlatih dan profesional dalam melaksanakan tugasnya," kata Reezal.

      Beliau juga berkata sebagai Menteri Luar, Saifuddin juga tidak boleh mendakwa "memiliki ruang peribadi" ketika membuat ulasan di media sosial.

      Saifuddin, dalam ciapan Twitternya berkata: "Ada dua negara yang tidak saya sukai kerajaannya, tapi terpaksa dilawati juga, satu kerana urusan agama dan satu lagi kerana urusan negara."

      Bagaimanapun, ciapan Twitter berkenaan telah dipadam menteri tersebut.

      Bekas ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang juga MP Rembau turut menyasarkan tegurannya terhadap Saifuddin.

      "Kamu ialah diplomat nombor satu negara, jadi tingkah laku pun kena sesuai kedudukan itu," kata Khairy.

      Pada ciapan Twitter selanjutnya, Saifuddin berkata beliau menerima kritikan tetapi menegaskan perlu dibezakan antara "mengkritik dan membalun."

      Delete
    13. Rafizi: Calon rasa akan kalah pasang orang buat kacau
      Diterbitkan 23 Sep 2018, 3:09 petang | Dikemaskini 23 Sep 2018, 3:33 petang

      A+ A-
      PEMILIHAN PKR | Calon timbalan presiden PKR Rafizi Ramli memberi amaran bahawa ada kumpulan tertentu sengaja mencetuskan kekecohan dalam pemilihan parti itu.

      Beliau berkata kumpulan berkenaan akan mula mencetuskan provokasi apabila merasakan calon pilihan mereka akan tewas.

      “Bila dia rasa nak kalah akan ada orang buat provokasi, mereka akan mula marah-marah nak buat protes. Calon yang rasa dia nak kalah memang pasang orang nak buat kacau.

      “Saya akan suarakan pada (Datuk Seri) Anwar Ibrahim lepas ini kita minta kerjasama polis dan SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia).

      "Ada orang gila nak pecahkan kepala, kita panggil polis bubuh mereka dalam lokap,” katanya seperti dilapor The Malaysian Insight.

      Naib presiden PKR itu berkata demikian ketika berucap dalam pertemuan Pasukan Reformasi 20 Tahun di ibu negara, malam tadi.

      Semalam, kekecohan dan pergaduhan dilapor tercetus di kalangan anggota PKR di Seberang Jaya, Pulau Pinang sehingga menyaksikan adegan membaling kerusi kepada pihak lawan.

      Ketegangan juga dilapor berlaku di Kedah, memaksa pemilihan di lapan daripada 15 cabang di negeri itu ditangguhkan.

      Lewat malam tadi, Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) memutuskan proses pengundian di lima negeri – Kedah, Perak, Perlis, Melaka dan Johor – ditangguh.

      Bagaimanapun keputusan pengundian di Pulau Pinang diterima.

      Kubu 'kartel' ditembusi

      Rafizi berkata pemilihan PKR di Pulau Pinang semalam memihak kepadanya, walaupun diketahui umum negeri itu merupakan kubu kuat 'kartel' - gelaran yang diberikan kepada pasukan Datuk Seri Azmin Ali yang mempertahankan jawatan timbalan presiden.

      “Pulau Pinang, pengerusinya (Datuk) Mansor Othman kawan baik Azmin dan dilihat kubu kuat pasukan kartel, tetapi keputusan dari cabang yang keluar menunjukkan kalau saya tak menang pun, saya hanya berada beberapa puluh atau ratus undi, saya sedang mendahului di Pulau Pinang,” katanya di hadapan kira-kira 200 ahli PKR.

      Dalam ucapannya, Rafizi juga mengulangi dakwaannya sebelum ini bahawa Azmin pernah bertemu Anwar di Turki untuk meminta kebenaran bertanding jawatan presiden.

      “Kalau saya fitnah reka cerita, sudah tentu peguam yang rapat dengan Azmin, mereka ada Latheefa Koya, N Surendran sudah saman saya.

      “Sahabat kita memang jumpa Anwar untuk minta jadi presiden tapi bila Anwar nyatakan dia akan bertanding sepatutnya ok lah.

      “Masalahnya memang ada kumpulan kartel yang pandangan mengenai parti dan Anwar tak sama macam kita,” katanya.

      'Mahathir dah tua'

      Rafizi berkata rancangan meletakkan Anwar di Parlimen adalah persediaan untuk peralihan kuasa sekiranya sesuatu berlaku kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

      “Dr Mahathir umur dah 93 tahun. Alhamdulillah dia hidup lama dan masih bekerja. Lazimnya orang umur 93, 94 tahun, kita kena simpan buat perancangan.

      Kalau Dr Mahathir sakit dan tidak sihat, siapa nak jadi perdana menteri lepas itu.

      “Contohnya kalau Dr Mahathir tak dapat berkhidmat, untuk ada peralihan kuasa yang licin itu bermakna ada kekosongan kuasa, orang tengok negara kita tak stabil, dan huru-hara, semua orang nak jadi perdana menteri,” katanya seperti dilapor.

      Anwar dijangka bertanding kerusi Parlimen Port Dickson selepas penyandangnya, Datuk Danyal Balagopal Abdullah melepaskan kerusi itu.

      Pilihan Raya Kecil Port Dickson dijadual berlangsung 13 Oktober depan.

      Delete
    14. This comment has been removed by the author.

      Delete
    15. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERAL = SEKULAR = PLURAL = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SHIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA =

      Delete
    16. Mode guna pakai HURUF BESAR adalah tebiat Kejora Tonggeng bila dia menyamar sebagai 'nenek tempoyak koyak rabak' di blog 'putra merdeka' sikit masa dulu.

      Apet pun whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    17. Lama dah si tonggek tu koyak rabak kat lorong chow kit.
      Jalan pun mengengkang. Perut dah lama buncit tu.

      Woiii wak kojola kengkang bapok kepala mancis. Bila nak beranak ni?

      Delete
    18. Endlessly copy-pasting justice league must lick his wounds. Or Al Jibo's assol.

      YANG MENGKOPIPES ATAS BERBAGAI NAMA DI BLOG INI ADA LAH PENJILAT NAJIB, BUKAN SAHAJA MENDUKUNG UMNO, JUGA MENDUKUNG NAJIB DI ATAS BAHU NYA, TAK KIRA BUSUK WANGI BAU KENTUT DAN TAHI NYA,

      justice league should JUST LICK Al Jibo's wounds. Or his assol.

      justice league = yenggedey valikopo = GENG NAJIB = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = LEBAI MODEN = Anonymous = DLL

      justice league, yenggedey valikopo, GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      SAYA YANG MENGKOPIPES DI ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG SAYA JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI SAYA NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH SEKARAN.

      OLEH ITU SAYA MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, SAYA AKAN TERUS MENGKRITIK. INI LAH BUKTI BETAPA MINAT NYA DAN KUAT NYA SAYA MENJILAT NAJIB:

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 25 + 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH = PENJARA SUNGAI BULUH

      WHAT THE BLOKE USING MANY NAMES CAN DO (EQUATING STYLE), WE CAN DO BETTER

      Delete
    19. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Apa yang Zahid Komedi lakukan ??

    Setiap kali muncul , setiap kali bercerita , hampir semuanya temberang serta pembohongan .

    Ketika berkuasa , adalah walaun yang terkehel otak mendengarnya .

    Sekarang kalau yang mendengar pertuturan dia hanyala Geng Najib , Justice League dan yang sekapalnya ...itu pun tinggal beberapa kerat aje lagi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN & PH TINDAS KELANTAN


      Kelantan miskin walaupun rakyatnya pandai, kata Dr M
      Faisal Aysraf | Diterbitkan 1 Sep 2018, 1:20 petang | Dikemaskini 1 Sep 2018, 2:03 petang

      A+ A-
      KONGRES BUMIPUTERA | Kelantan merupakan sebuah negeri yang miskin walaupun ramai rakyatnya terdiri daripada usahawan yang mahir dan berbakat, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Beliau berkata ini disebabkan kerajaan negeri yang dikuasai PAS tidak dapat mentadbir sendiri tanpa bantuan daripada kerajaan persekutuan.

      "Sebenarnya saya minta maaf kata benda benar. Bantuan pusat mesti diberi untuk bantu kerajaan Kelantan sebab kekurangan kutipan cukai. Negeri itu miskin sebaliknya orangnya pandai.

      "Banyak pegawai tinggi kerajaan orang Kelantan. Termasuk bekas setiausaha saya. Mereka cekap belaka. Kalau kerajaan pusat tak tolong, kerajaan negeri tak boleh diadakan sebab wang tak cukup. Ini kebenaran," katanya.

      Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai peluang perniagaan Bumiputera di Kelantan dalam sesi soal jawab semasa Kongres Masa Depan Bumiputera & Negara (KBN 2018), di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur pagi ini.

      Mahathir berkata keadaan ini menghalang ramai usahawan Kelantan daripada mengembangkan bakat mereka dan membangunkan negeri itu.

      Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob antara mereka yang hadir pada kongres hari ini bersama Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang bertindak selaku pemudahcara.

      Tumpu pembangunan negeri

      Perdana menteri menegaskan ramai rakyat Kelantan berjaya dengan perniagaan di negeri-negeri lain, tetapi tidak dapat mempamerkan bakat mereka di negeri sendiri.

      "Sebenarnya orang Kelantan ni bijak belaka. Kalau perhatikan mana-mana state pun, ada bisnes ada lah orang Kelantan.

      "Kenapa tak boleh buat itu di Kelantan. Pekerja di Singapura juga terdiri orang Kelantan, (yang tinggal) di johor. Mereka cekap dan mestilah diberi iklim yang sesuai supaya tumpu pada pembangunan negeri Kelantan.
      "Mereka masih ada industri mereka yang juga maju. Serunding, dodol pun di Kelantan. Banyak barang buatan datan dari Kelantan. Tak tahu macam mana orang begitu cekap tidak ada di Kelantan tapi ada di tempat lain. Ada yang tak kena di situ. Jadi kena kaji. Kita nak tau sebab apa.

      Mahathir dalam pada itu turut memuji semangat keusahawanan yang ditonjolkan wanita Kelantan.

      "Pemilik ladang besar Kelantan adalah wanita. Tak taulah lelaki buat apa," katanya.

      Kongres hari ini menurut Kementerian Hal Ehwal Ekonomi akan menjadi platform dalam usaha kerajaan merangka agenda bagi pemberdayaan Bumiputera.

      Delete
    2. diny yusof, esq

      ....and tonite over tv3 news, presiden MCA menggesa (tanpa segan serta malu) jika umno bertanding di PD tidak guna logo BN lambang parti majmuk bukan parti perkauman/keagamaan, umno harus
      dioecat dari bn.

      Fening..fening..fening....!!!

      Delete
    3. Pakaian pramugari perlu sopan, islamik
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 8 Ogs 2018, 12:59 tengah hari | Dikemaskini 8 Ogs 2018, 1:22 petang

      A+ A-
      TINJAUAN | Isu pakaian melibatkan pekerja kabin kapal terbang sekali lagi mendapat perhatian umum selepas dibangkitkan di parlimen.

      Malaysiakini cuba mendapatkan pandangan masyarakat mengenai isu berkenaan dalam kriteria yang mereka mahukan khususnya melibatkan pemakaian pramugari.

      Seksi, tidak menutup aurat (bagi pekerja Islam) dan tidak sopan antara masalah yang dilihat menjadi fokus utama.

      Bagi pengusaha tudung, Amalina Ahmad Zaki (bawah), 28, berpendapat pemakaian pramugari syarikat penerbangan di Malaysia sewajarnya perlu mencerminkan dan menterjemahkan identiti Islam.



      Menurutnya, Islam sebagai agama rasmi negara juga boleh diterjemahkan melalui pakaian pramugari.

      "Keadaan sekarang agak sakit mata kita lihat, kalau mereka itu keluarga kita pasti marah.

      "Jadi adalah lebih baik jika pakaian mereka lebih sopan dan menutut aurat. Kita tonjolkan nilai-nilai islamik sejajar dengan Islam sebagai agama persekutuan negara," katanya kepada Malaysiakini di Kota Bharu, semalam.

      Terdahulu, isu tersebut dibangkitkan Siti Zailah Mohd Yusoff (PAS-Rantau Panjang) ketika perbahasan titah diraja pada 25 Julai lalu.

      Ketika itu, beliau antara lain berkata ada wanita beragama Islam yang bekerja sebagai pramugari terpaksa membuka tudung demi mencari rezeki.



      Pekerja swasta, Hamzi Abdul Majid (atas), 24, pula berpendapat isu tersebut perlu ditangani kerajaan dengan berhemah dengan pelaksanaan undang-undang.

      Katanya, kerajaan perlu membuat ketetapan dan garis panduan mengenai kod etika melibatkan pramugari.

      "Jadi, melaluinya syarikat penerbangan perlu diwajibkan mematuhi ketetapan tersebut.

      "Pemakaian sekarang agak menjolok mata dan kurang sopan. Tidak sesuai untuk pekerja Islam," katanya.

      Sementara itu, Akmal Aini Rahim, 27, menegaskan kod etika patuh syariah bagi pramugari perlu diperkenalkan agar pekerja bidang itu kelihatan lebih sopan.

      "Khusus bagi pekerja Muslim, kita patut utamakan aurat dalam pemakaian. Pakai skirt pendek atau pakaian ketat hanya mengundang tarikan si hidung belang.

      "Jadi, lebih baik pakai menutup aurat contohnya seluar panjang yang digayakan dengan baju kot, atau baju kurung dan bertudung," ujarnya yang juga seorang pekerja swasta.

      Dalam pada itu, selain isu pemakaian pramugari, pengguna juga mempunyai kriteria lain dalam memilih syarikat penerbangan terbaik untuk mendapatkan perkhidmatan.



      Bagi Ang Wui Chong (atas), 42, berkata, sebagai pengguna bukan Muslim isu kualiti perkhidmatan penerbangan lebih diberi perhatian.

      "Pada saya kualiti perkhidmatan lebih penting berbanding pakaian.

      "Kecuali cutting pakaian itu (nampak) tidak selesa sehingga prestasi perkhidmatannya," katanya ringkas.

      Amir Hazlin Lin, 50, pula berpendapat kriteria utama apabila memilih syarikat penerbangan adalah tambang murah, muatan barang dan kesesuaian waktu berlepas atau ketibaan ke destinasi.

      "Yang penting harga murah, muatan barang atau luggage. Selain itu waktu berlepas yang sesuai.

      "Isu pakaian itu bergantung pada polisi syarikat penerbangan, " katanya.


      Syukor Ahmad, 41, pula berpandang seseorang pengguna menaiki kapal terbang bukan untuk melihat pramugari.

      Tanpa menafikan isu pakaian pramugari perlu diambil perhatian katanya, seseorang pengguna menaiki kapal terbang pastinya mementingkan keselesaan dan keselamatan terjamin.

      "Kalau saya naik kapal terbang tak peduli sangat isu pakaian pramugari. Kalau masa penerbangan panjang kita tidur atau baca buku. Bukan nak tengok pramugari.

      "Yang penting selamat sampai ke destinasi pada jangka masa yang ditetapkan, " katanya.

      Delete
    4. Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    5. LEBIH SUDU DARI GARPU, MELAYU KE BUKAN MELAYU, ISLAM KE BUKAN ISLAM DIA NIE


      Nothing to stop a non-Muslim from becoming the PM, says legal expert
      Vinodh Pillai | August 28, 2018
      Shad Saleem Faruqi questions those who are uneasy with the recent appointments of non-Malays and non-Muslims to senior government posts.

      Shad Saleem Faruqi says the law does not stop non-Malays and non-Muslims from assuming positions of power.

      PETALING JAYA: A legal expert says there is no basis for the criticism over the appointment of non-Muslims to senior government posts, adding that Malaysians must be ready to embrace equality, including accepting a non-Malay as prime minister.

      “It is entirely possible that at some point in time we will see a Sarawakian, Sabahan or a non-Malay being catapulted as prime minister,” Universiti Malaya law professor Shad Saleem Faruqi told a forum on race and religion tonight.

      “All he or she will need is the confidence of the majority of the Dewan Rakyat,” he said, adding that such posts were never reserved in the Federal Constitution for a certain race, religion or gender.

      He said even the post of chief minister or menteri besar was open to non-Malays, adding that the current practice in some states of ensuring a Malay for the post was due to demographic realities.

      “But bear in mind, conventions are not law,” he added.



      Shad said the Federal Constitution already has safeguards when it comes to protecting Malays and the Bumiputera from being “displaced”, as claimed by some quarters.

      He said criticism over the appointments of the attorney-general, the finance minister and the chief justice was unjustified.

      “There is absolutely no place for race and religion in issues like this,” he said, referring to the appointment of Lim Guan Eng as finance minister, Tommy Thomas as attorney-general and Richard Malanjum as the chief justice.

      Thomas is the first non-Malay to hold the AG’s post in more than five decades, while Malanjum is the first non-Muslim and East Malaysian to be appointed to the top judicial post.

      Shad said the Merdeka and Malaysia Day celebrations should be a good time for the promotion of equality and non-discrimination.

      Delete
    6. Lantak lah korang Umno, nak tagih apa pun, tagih lah -

      Umno tak perlu tagih ihsan pihak lain - Asyraf
      Diterbitkan 23 Sep 2018, 7:46 petang | Dikemaskini 23 Sep 2018, 7:54 petang

      Item 1
      Item 2
      A+ A-
      Ketua Pemuda Umno, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata keutamaan Umno sekarang adalah mengukuhkan parti dan menegaskan Umno tidak perlu meminta simpati pihak lain.

      "Kita tak perlu menagih belas ihsan dari mana-mana pihak kerana kekuatan Umno terletak kepada akar umbinya.

      "Kerana perkara yang paling penting ialah kita kena jelas,apa yang sebenarnya kita ingin perkukuhkan dalam konteks Umno sendiri," katanya, lapor Sinar Harian.

      Beliau berkata demikian, selepas hadir Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno di Kuala Lmpur hari ini.

      Asyraf turut dipetik Sinar Harian berkata Umno perlu jujur kepada ahli-ahlinya tanpa menyembunyikan agenda dan perancangan parti.

      "Kalau kita ada perkara- perkara yang diakui, kita perlu berlaku jujur kepada ahli kita," katanya

      "Akar umbi sedang menantikan apa yang sebenarnya mesej yang hendak disampaikan kepada orang lain, jadi tak perlu menagih ihsan daripada mana-mana pihak," katanya.

      Menurut Asyraf inti mesyuarat MT Umno hari ini juga membincangkan tindakan beberapa pemimpin Umno yang keluar parti.


      "Ya, ada dibincangkan dan sebab itu hari ini ada pertemuan dengan ketua Umno bahagian," katanya.

      Terdahulu, bekas calon presiden Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata pendekatan kepimpinan parti itu terhadap PAS sekarang boleh dianggap sebagai tidak masuk akal.

      Selain dianggap terlalu awal Tengku Razaleigh berkata jumlah anggota parlimen Umno di Dewan Rakyat juga adalah yang paling ramai berbanding parti lain.

      "Mengapa kita merangkak nak cari orang? Hubungan antara Umno dan PAS ini tidak munasabah," katanya.

      KOMEN: TAK PAYAH MERANGKAK. TONGGENG AJE MCM KOJOLA PENJILAT NAJIB DI BLOG INI.

      Delete
  3. Why even contest PD, Ku Li asks Umno


    KUALA LUMPUR, Sept 23 — Umno should avoid the Port Dickson poll as the party clearly has not recovered from the 14th general election, said Tengku Razaleigh Hamzah.

    The Gua Musang MP also known as Ku Li said the negative perception that fuelled the Malay nationalist party’s defeat still remained while its election machinery was still motivated by the shock result of May 9.

    “It is improper (to contest) because we just lost. The ‘mood’ towards Umno is still not good, therefore our morale is not high enough to work in a by-election.

    Umno also lost the Sungai Kandis by-election called shortly after the general election while its Barisan Nasional ally, MCA, barely kept its deposit in the Balakong poll shortly after that.

    The Umno advisory council chairman also noted that the Malay nationalist party never had Port Dickson in its stable throughout its history.

    “So, why do we need to contest there?” he told the Malay daily.

    The Kelantan prince also questioned the true benefit of running in Port Dickson when Umno is facing a rumoured exodus by members unhappy with its direction.

    Former ministers Datuk Seri Mustapa Mohamed and Datuk Seri Anifah Aman both resigned from the party in quick succession this week, fuelling speculation that more will abandon Umno.

    The two senior leaders’ departures meant five federal lawmakers have quit Umno since the general election, bringing its representation in Parliament to 49 MPs, the same number as rival PKR.

    “What benefit would it be to win one seat when two (MPs) had left or perhaps four? It does not make sense,” he said.

    Retired admiral Datuk Danyal Balagopal Abdullah resigned as Port Dickson MP on Sept 12 to force a by-election for PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim to contest.

    Nomination Day is on Sept 29 while polling is on Oct 13.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TR, read your reasons it is open to how one look at it. May I asked why were you silenced in the last 3 by elections lately with UMNO contesting one. Could it be that you has just got your voice to show popularity.

      Delete
    2. The poor standard of Englidh by Ahjamal sebiji macam professor kangkung di blog 'life of annie", samaran Kejora Tonggeng.

      Delete
    3. EX-PHAROAH VS EX-SODOM PRISONER


      Mahathir memberitahu kepada yang hadir bahawa dia melantik Muhyiddin Yassin sebagai menteri dalam negeri, Mat Sabu sebagai menteri pertahanan dan Lim Guan Eng sebagai menteri kewangan.

      Wan Azizah bersuara menyatakan yang dia tidak bersetuju dengan pelantikan Lim Guan Eng.

      “Kalau bukan Guan Eng, siapa yang patut dilantik?” Mahathir bertanya.

      “Rafizi,” Wan Azizah memberi jawapan jelas.

      Keadaan menjadi tegang. High noon muncul di Yayasan Albukhary. Ini kerana apa yang disuarakan oleh Wan Azizah tidak masuk akal kepada sesiapa yang waras.

      “Bagaimana?” Mahathir bertanya.

      Pertanyaan Mahathir ini berasaskan fakta. Rafizi tidak bertanding dalam PRU14 ini. Rafizi sedang menghadapi beberapa tuduhan. Kerusi Parlimen Pandan yang dahulunya diwakili oleh Rafizi kini diambil alih oleh Wan Azizah sendiri.

      Semua mata memandang kepada Wan Azizah. Semua menunggu jawapan. Suasana tegang.

      “Kita tangguhkan kerajaan Pakatan Harapan selama dua minggu. Kita ampunkan Anwar. Kita ampunkan Rafizi.”

      Ini jalan pintas yang diajukan oleh Wan Azizah.

      Jika gajah ada dalam bilik ketika Wan Azizah bersuara pasti gajah ini akan bertempik. Jika harimau yang mendengar kata-kata Wan Azizah pada petang itu pasti sang harimau ini akan menerkam. Tapi ini tidak berlaku di bilik mesyuarat Yayasan Albukhary.

      Semua sopan membisu. Semua senyap. Semua menjadi hairan bin takjub. Semua menjadi pelik bin tak percaya. Tapi inilah yang telah berlaku pada Jumaat 11 Mei 2018 di Yayasan Albukhary.

      Kata-kata pelik dari Cik Siti Susah Nak Percaya berdesing lalu. Hairan. Hairan. Pelik lagi memelikkan.

      Babak Yayasan Albukhary yang saya tulis ini pasti ramai yang tidak akan percaya. Kenyataan PKR untuk menangguhkan kerajaan Pakatan Harapan selama dua minggu tidak masuk akal. Tujuan penangguhan hanya untuk tujuan pengampunan Anwar dan Rafizi pasti susah untuk dipercayai.

      Tangguh dua minggu ertinya meneruskan kerajaan kerajaan Najib-Rosmah sebagai kerajaan menjaga. Pelik tetapi inilah yang disuarakan oleh Wan Azizah.

      Hishamuddin Rais wajib merakam babak ini. Ini untuk pengajaran kepada anak cucu-cicit kita. Ini untuk mengenali watak mat songel sama seperti kita semua dapat mengenali watak Si Kitul yang wujud 600 tahun dahulu dalam kerajaan Melayu Melaka.

      Suasana tegang berterusan. Ratusan media dalam dan luar negara sedang menunggu di luar bangunan. Dalam suasana tegang ini sidang akhbar diadakan juga sesudah mesyuarat berakhir. Mahathir memberitahu media bahawa nama-nama para menteri akan diumumkan esok, Sabtu 12 Mei 2018.

      Mesyuarat kedua Pakatan Harapan akan diadakan di ibu pejabat Bersatu di sebelah Amcorp Mall Petaling Jaya.

      Pada hemat saya pada Jumaat malam sebelum pagi Sabtu muncul pasti banyak perkara yang telah bergayut dan hanyut dalam sungai PKR. Pasti banyak surat khabar lama yang dibaca sekali lagi. Pasti banyak hampas kelapa yang telah diramas berkali-kali. Pasti deringan telefon simpang siur. Merancang. Berstrategi.

      Buktinya, di pagi Sabtu 12 Mei 2108, PKR menolak untuk mengadakan mesyuarat di ibu pejabat BERSATU. Wan Azizah mencadangkan mesyuarat diadakan di bilik tahanan Anwar di Hospital Cheras.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Jika benarlah apa yg kamu nyatakan itu, PKR kini menerims balasan dari langit sampai pemilihan e-voting mereka yg begitu canggih & tip-top jadi kecoh, huru hara, berantakan - balasan cash dari Sang Maha Kuasa.

      Dari awal lagi tindak-bertanduk Rafizi-Samdol Sani memang meragukan. Si Samdol Sani dah aeal2 lagi diaibkan bila dia diperintah DSAI membuat perakuan maaf terbuka di atas fitnah terhadap Tun M & Tun Daim.

      Delete
    7. Salahuddin silap 7 ekor lembu, Guan Eng silap titik kecoh satu dewan



      UALA LUMPUR: Menteri Kewangan, Lim Guan Eng membetulkan angka baki tabung bayaran balik Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) bukan RM1.486 bilion sebaliknya hanya RM148.6 juta.

      Menurut Guan Eng, kesilapan angka itu dibuat pegawainya meletakkan titik perpuluhan pada angka tersebut.

      "Saya ingin memohon maaf kepada dewan yang mulia dan Datuk Yang Dipertua atas kesilapan ini. Tetapi adalah lebih baik kami terus jujur dan berterus terang kepada dewan yang mulia ini daripada menyembunyikan perkara sebegini seperti kerajaan yang terdahulu.


      "Sebenarnya angka baki sedia ada untuk tabung bayaran baki bukanlah RM1.486 bilion tetapi adalah RM148.6 juta sahaja. Ini merupakan kesilapan tidak sengaja daripada pegawai saya akibat salah letak titip perpuluhan," katanya di Dewan Rakyat, hari ini.

      Mengulas lanjut, Guan Eng berkata ini menjadikan kerajaan kekurangan RM19.248 bilion bukan RM17.911 bilion.

      "Ini bermaksud jumlah kekurangan dana dalam akaun bayaran balik adalah jauh lebih besar daripada yang dilaporkan sebelum ini iaitu RM19.248 bilion berbanding RM17.911 bilion sebelum ini.

      "Dengan kata lain, tunggakan sejak 2015 yang tidak dapat dibayar balik adalah kerana tabung bayar balik GST kekurangan dana RM19,248 juta atas kegagalan kerajaan lama tidak memindahkan RM19,248 juta kepada tabung bayaran balik sehingga 31 Mei 2018," katanya.

      Khamis lalu, Guan Eng mendedahkan kerajaan terdahulu gagal membayar tuntutan cukai input GST di mana sehingga 31 Mei 2018 tuntutan terkumpul sebanyak RM19.4 bilion.

      Menurutnya ketika itu sebanyak RM1.486 bilion tersedia dalam tabung bayaran balik dan kekurangan RM17.911 bilion.

      Dalam pada itu, pada sidang dewan rakyat hari ini, Guan Eng mendakwa kerajaan terdahulu membuat pemalsuan akaun dan penyelewengan bayaran balik GST itu.

      "Tunggakan bayaran balik adalah disebabkan kelemahan aliran tunai kerajaan Persekutuan akibat kekurangan defisit fiskal, pembaziran berleluasa dan pertambahan hutang yang besar.

      "Sebenarnya apa yang dilakukan oleh pentadbiran lama merupakan pemalsuan akaun dan penyelewengan bayaran balik cukai untuk kegunaan lain atau untuk menuntut defisit supaya mereka dapat menunjukkan kedudukan lebihan," katanya.


      : Ingat nak kencing, nasib baik tersilap...

      Delete
    8. Justice League ker..Tonggeng ker..Ahjamsl ker,
      I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    9. Mejar Razali kini suci hanya menunggu Jamal sahaja



      Mejar (B) Razali Zakaria, yang pernah bersama kumpulan pelampau Baju Merah pimpinan Datuk Seri Jamal Yunos mengesahkan bahawa dirinya telah menyertai AMANAH dan bakal menerajui cawangan Cheras Baru.

      Razali berkata surat untuk membuka cawangan dan senarai nama ahli jawatankuasa telah dikemukakan kepada jawatankuasa pusat bulan lalu.

      Bekas Ketua Umnor Bandar Tasik Jaya itu berkata beliau kini menunggu surat kelulusan rasmi serta tarikh daripada jawatankuasa pusat untuk merasmikan cawangan itu.

      "Buat masa ini saya telah mendapatkan kira-kira 50 orang (untuk menyertai AMANAH). Ada banyak lagi yang mahu menyertai tetapi saya meminta mereka untuk datang semasa pelancaran," katanya.

      Ditanya sama ada timbul sebarang bantahan ketika beliau merancang untuk menyertai parti itu, Razali berkata tidak ada bantahan tetapi sebaliknya beliau dialu-alukan.

      Orang kuat UMNO yang banyak buat kerja 'bengong' bersama Jamal kini dah jadi Ketua Cawangan parti AMANAH, parti Islam Liberal.

      Dosanya mudah dan terus terhapus jika dia menyertai rangkaian PH seperti juga Mahathir yang kini tak ada dosa dan tak pernah merompak duit rakyat.

      Lihat sahaja Lim Guan Eng yang kesnya lebih teruk daripada Khir Toyo tapi boleh lepas, sehingga semua orang TERKEJUT BERUK.

      Jangan hairan entah 2 tahun lagi Najib pula akan sertai parti AMANAH dan dia semasa itu suci sesuci macam Mahathir.

      : Kuasa wang .. Cash is King .. walaupun PH telah memerintah, kerana PH pun sama ......

      Delete

    10. BERITA
      Umno tak perlu tagih ihsan pihak lain - Asyraf

      KOMEN: KALAU DAH TAGIH, PERGI SAJA KE HOTEL DI KUALA TRENGGANU NIH -

      Ibu tunggal tawar seks berdepan hukuman sebat

      Seorang janda yang ditahan di sebuah bilik hotel di Kuala Terengganu berdepan hukuman sebat selepas mengaku bersalah hari ini.

      Tertuduh yang berusia 30 tahun sebelum itu didakwa menawarkan khidmat seks kepada seorang lelaki kira-kira jam 10.45 malam pada 17 Sept lalu.

      Dia yang mempunyai seorang anak perempuan membuat pengakuan bersalah di depan hakim Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu, Rosdi Harun.

      Tertuduh juga menjelaskan kepada mahkamah, dia tidak menerima bantuan kewangan daripada bekas suaminya.

      Nasib janda yang mengaku bersalah di mahkamah hari ini akan diketahui pada Khamis apabila Rosdi akan membuat keputusan mengenai hukuman yang akan dikenakan ke atasnya.

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Salam bro john doe.

    Saya merujuk nukilan sdra yg tertera di bawah serta komen bala saya.

    John doe 22 September 2018 at 17:19
    Pak Othaman ,

    Tambahan : Tun M adalah calon tunggal yang memiliki pada dirinya ciri-ciri seorang lelaki yang bergelar Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim yang kemunculannya di akhir zaman telah dikhabarkan lebih 1400 tahun yang lalu melalui lidah sayyidul mursalin.

    In shaa Allah lelaki itu adalah Tun M. Masa akan membuktikan.

    AISYALAM MALAYSIA
    (Selamatlah Malaysia)

    Wallahu a'lam.
    ----------------------------------------------------------------------------
    Maklum balas saya

    Hujahan sdra selama ini + perkembangan semasa kekecohan e-voting PKR sampai ianya terpaksa ditangguhkan menambah keyakinan terhadap akan munculnya 'Satrio Piningit' di nusantara sebagai pemimpin ke 7 yg akan memerintah dgn adil & membawa kemakmuran. Ianya adalah ramalan dari kitab kuno Joyoboyo amat terkenal di Tanah Jawa, khususnya masyarakat Jawa.

    Kebetulan - Tun M & Presiden Jokowi adalah pemimoin ke 7 bagi negara masing2 dan menepati ciri2 yg diramalkan.

    Najib ker, Jahit Kedee ker, Eddie Awang ker, even Anwar Ibrahim tidak masuk dalam book.....!!

    Any comment, bro.....??

    Salam sejahtera & salam perjuangan.
    ----------------------------------------------------------------------
    Mungkin sdra terlepas pandang posting di atas. Justru, saya siarkan semula untuk mendapatkan pendapat sdra.

    Juga saya ingin ambil kesempatan untuk menambah bahwa pada hemat saya kekecohan di e-voting PKR yg jadi tajuk berita & perbualan rakyat memang amat malang dek nawaitu
    & ulah yg dimulai oleh Rafizi-Dol Sani meleceh & menghina Tun Mahathir.
    Inilah padahnya bila biadab & tidak hormat terhadap orang tua yg telah banyak jasanya serta diiktiraf seluruh dunia.
    Saya do'a semoga DSAI tidak terperangkap hingga melakukan kesilapan seperti pd tahun 90an terlepas peluang jadi PM yg jelas tidak direstui Illahi. Najib anak murid derhaka pun sama dah terima padah. Apskah DSAI tidak serik2...??

    Sekian & salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tujuan DAP nak bukan Islam dan Transgender ada dalam JAKIM?



      Modus operandinya agak mudah iaitu DAP tidak cakap isu tersebut bagi elak dikutuk umat Islam tetapi eksploit Melayu yang juga ahli parti itu sebagai boneka kononnya ia suara kaum berkenaan.

      Namun, semua maklum saranan dikemuka Prof. Dr. Tajuddin Rasdi, pensyarah senibina Islam, yang disiar portal pro-Pakatan Harapan (PH) minggu lalu; sebenarnya cerminan imej DAP mahu campuri urusan hal ehwal Islam.

      Ini termasuk dengan letak individu yang cenderung fahaman liberalisme dan pluralisme sebagai antara ahli lembaga pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) kononnya agar ‘suara orang luar’ juga diambil perhatian sama.

      “Saya cadangkan supaya ia perlu dianggotai oleh 20 paratus daripada Bukan Islam yang mewakili pelbagai agama, bangsa dan keprihatinan. Perlu ada juga wakil yang boleh bercakap bagi pihak kumpulan minoriti tertentu lain.

      “Ini seperti LGBT, Ahmadiah atau kumpulan Syiah,” demikian cadangan pelik Tajuddin yang juga merupakan ahli DAP seumur hidup dari kalangan Melayu vokal dan disiarkan menerusi laman Free Malaysia Today baru-baru ini.

      Dalam tulisan itu, beliau menyatakan banyak isu Islam di Malaysia konon telah ceroboh bidang bukan Islam sambil beri contoh kes ‘pijak kepala lembu’, seruan bakar Bible dan himpunan Baju Merah yang laungkan slogan Islamik.

      Juga pertembungan Mufti Perlis dengan aktivis pelampau Hindu Hindraf, Waythamoorthy, isu Zakir Naik dan P. Ramasamy dan beberapa contoh lain disebutkan Tajuddin kononnya cetus kebimbangan masyarakat bukan Islam.

      Baginya, isu-isu ini menunjukkan bahawa Islam merupakan isu bagi Malaysia secara keseluruhannya dan wajar kelompok bukan Muslim diajak terlibat beri pandangan menerusi pelantikan dalam lembaga pengarah Jakim.

      “Saya mahu mencadangkan yang kita terima bahawa ada sesetengah isu berkaitan hal ehwal Islam merupakan isu rakyat Malaysia tanpa kira agama mereka dan bukan hanya eksklusif membabitkan umat Islam semata-mata.

      “Walaupun penjajah British yang telah memberikan kemerdekaan kepada Malaya mensyaratkan supaya perihal Islam akan kekal di bawah kuasa institusi Islam, kita mesti melihat semula idea ini di dalam konteks lebih luas.

      “Ini termasuk dari segi kontemporari, kebudayaan dan amalan profesional dalam dunia berkembang pesat,” dalih Tajuddin sebagai rasional lantik golongan kafir, pondan dan ajaran sesat itu untuk sertai lembaga pengarah Jakim.

      Perasaan kuat beliau menyatakan bahawa konon tiba masa untuk kita semua pertimbangkan bukan Islam sebagai sebahagian daripada mana-mana ahli lembaga pengarah yang dilantik dalam mana-mana institusi Islam tempatan.

      Ini juga untuk membolehkan perspektif seimbang terhadap masalah dan terlibat sama dalam hasil cara penyelesaian masalah yang lebih baik berbanding sekadar input idea daripada hanya anggota panel beragama Islam semata-mata.

      “Lagi pun, mereka ini masih rakyat Malaysia. Ahli jawatankuasa atau lembaga pengarah ini hanya sebagai minoriti dan tidak mampu beri kesan kepada kekuatan undian orang Islam dalam jawatankuasa atau lembaga pengarah itu.

      “Apa yang saya ingin ketengahkan ialah pandangan minoriti ini mesti diwakili kerana saya tiada langsung keyakinan kepada kemampuan pakar Islam untuk fahami atau hargai semua bentuk keprihatinan kelompok rakyat Malaysia.”

      Hakikatnya, meskipun yang bercakap lontar idea aneh ini ialah orang Melayu dan beragama Islam, tetapi dalang sebenarnya ialah DAP serta diketahui ada agenda tersirat mahu hancur Islam dari dalam. – Agensi/Mynewshub.TV

      : Setelah ekonomi, kemudian kuasa politik kini agama yang menjadi tiang keutuhan Melayu ingin dirobek. Bila agak Melayu nak sedar dan bersatu dalam perjuangan Islam?....

      Delete
    2. Salam kembali pak Othaman. Mohon berkongsi komen saya di blog KD di atas tajuk yang sama.

      Tun Mahathir; pemimpin terulung di akhir zaman. Tiada seorang pun manusia lain baik yang beragama Islam mahupun bukan Islam yang dapat menyamai rekod yang ia pegang:-

      1. Di dalam dunia demokrasi ia telah mengetuai pasukannya di dalam 6 pilihanraya dan pasukannya menang kesemuanya. 5 kali menang sebagai ketua pasukan BN dan 1 kali menang sebagai ketua pasukan PH yang menumbangkan BN.

      2. Di dalam dunia monarki ia adalah pemasyhur kepada 5 orang raja iaitu YDPA ke-8 sehingga YDPA ke-12. Tidak ada mana-mana pemimpin mana-mana Kingdom yang lain di dunia ini yang telah memasyhurkan bilangan raja yang lebih daripadanya.

      3. Disebabkan namanya 'Mahathir', maka ia menjadi orang yang menerima cercaan yang paling dahsyat daripada para pembencinya. "Mahataik, Mahazalim, Mahafiraun, Mahakutty, Mahababi, Mahamamak" dan 1001 lagi cercaan yang berpunca daripada namanya semata-mata. Cercaan adalah salah satu kaedah yang digunakan oleh pembenci kebenaran yang tidak mampu berhujah. Cercaan yang super dahsyat ke atasnya menunjukkan bahawa pembencinya tiada modal untuk mengalahkannya di atas fakta. Malah fakta juga menunjukkan bahawa di sebalik segala cercaan ia kekal menjadi 'ketua kepada pasukan yang sentiasa menang'.

      Satu soalan untuk dijawab oleh semua; Sekiranya umat Muslimin akan dianugerahkan seorang khalifah di akhir zaman ini, siapakah orangnya yang lebih sesuai daripada Tun Mahathir untuk menjadi 'pemasyhur khalifah'?

      Delete
    3. MuJAHAT gesa pisahkan politik dan agama



      mujahid gesa pisahkan politik dan agama...yg dia tak sedaq dgn politik lah dia boleh dilantik sebagai menteri hal ehwal agama...

      Kalau nak pisahkan...tunjuk lah contoh dulu...hang letak jawatan menteri dan ahli parlimen, pi karang dua tiga buah kitab dulu...buka pondok ka, mengajaq ka dulu...lps tu tunggu tengok bila agaknya kerajaan nk lantik hang jadi menteri pulak...

      Dan dia juga tak sedaq bahawa apa yg dia sebut tu amat bertentangan dgn prinsip perjuangan almarhum ayahandanya iaitu Tuan Guru Yusof Rawa (ATGYR)...ATGYR merupakan pangasas kepada konsep "kepimpinan ulama" dengan dibantu oleh almarhum UFN, TGNA dan TGHH....kejayaan konsep tersebut telah ditempa dgn hebat apabila PAS semakin mendapat sokongan rakyat sehinggalah berlaku tragedi Memali...

      Tiba2 si mujahid ni nk suruh pisahkan agama dan politik... sudah panas punggung kah mujahid???...dan fahaman atau pegangan utk memisahkan agama dan politik ini lah yg telah disebut oleh almarhum TGNA sebagai "politik suku agama suku"...bila buat urusan politik, agama simpan dalam poket...ertinya apa saja yg diputuskan tak libat dgn dosa dan pahala...bila nk sembahyang, baru ambik balik agama tu guna...

      sesungguhnya mujahid tidak mewarisi langsung peninggalan almarhum TGYR samada ilmunya, ketrampilannya mahupun semangat perjuangannya...mmg patut manusia jenis ini angkat kaki dari PAS....

      alfaqir ilallah ppk
      14 Zulhijjah 1439H

      Delete
    4. Sebagai tambahan buat pak Othaman dan rakan-rakan:-

      Ia adalah Malaysia dan bukan Indonesia. Saya mengetahui tentang ramalan masyarakat Jawa tersebut tetapi saya kira ia bukan Indonesia sebaliknya adalah Malaysia. Indonesia hanya akan menjadi negara pengikut kepada Malaysia apabila negara mereka dipimpin oleh pemimpin negara mereka yang ke-7 iaitu Presiden Jokowi.

      Cuba lihat penggal Presiden Jokowi dan penggal YDPA ke-15. Kedua-duanya terletak di dalam tempoh mandat Tun M sebagai PM.

      Cuba lihat hikmah-hikmah berikut:-

      1. Malaysia apabila ditulis terbalik akan berbunyi Aisyalam. Aisyalam adalah gabungan Bahasa Ibrani (ai syalom) dan Bahasa Arab (ya salam) yang sekiranya diterjemah kepada bahasa Melayu akan membawa maksud yang sesuai sebagai 'Selamatlah Malaysia'.

      2. Kedua-dua Malaysia dan Indonesia khususnya Malaya dan Sumatera memiliki ciri sebuah negeri yang berhadapan dengan sungai 'ma wara an-nahar'. Sungai itu adalah Selat Melaka yang memisahkan Sumatera dengan Malaya. Walaubagaimanapun ia tidak mungkin Sumatera kerana Sumatera bukan pusat pentadbiran mahupun pemerintahan negara Indonesia sedang Malaysia pusat pentadbiran dan pemerintahannya memang terletak di Malaya. Apatah lagi Indonesia tidak mempunyai sebuah bandaraya yang layak menjadi ibukota kaum Muslimin akhir zaman. Malaysia memilikinya iaitulah Putrajaya.

      3. Di Timur, hanya ada 3 negeri Islam dan Malaysia adalah satu-satunya yang memiliki kedua-dua sistem pemerintahan iaitu demokrasi dan monarki. Brunei hanya ada monarki sedang Indonesia pemerintahan mereka adalah demokrasi mutlak.

      4. Paling penting dan lebih jelas lagi, Malaysia mempunyai Tun Mahathir yang menepati segala ciri-ciri yang dikahabarkan tentang Pemuda Tamim sedang Indonesia tidak memilikinya.

      AISYALAM MALAYSIA
      (Selamatlah Malaysia)

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Aiiik..Pelik jugak rakyat Msia yang waras memikirkannya..betul ke ciri2 Pemuda Tamim ni ada pada Tun M sedangkan kita tau dia ni memperlekehkan sunnah nabi bila dikatakannya..zaman nabi takde gillette sebab tu lah mereka bela janggut dan kalau hukum hudud dikuat kuasakan di Msia ni susah lah rakyat nak cari makan sebab tangan takde, dah kena potong kerana jenayah memcuri.

      Begitu juga jalanraya2 tak dapat dibina di negara ini pasal habis batu kerikil telah digunakan untuk merejam pesalah2 zina, Ini ke ciri2 pemuda Tamim tu ???

      Delete
    6. Rupanya PETRON Syarikat Abdul Hadi dan anak beranak




      Selepas Malaysiakini menyiarkan berita Petron dapat kontrak bekal minyak kepada kenderaan kerajaan. Komen di Malaysiakini hampir semuanya menghentam kerajaan PH. Kemudian Malaysiakini padamkan komen menghentam PH untuk imbangi komen pada artikel berkenaan.

      Kemudian, tak puas hati Malasyiakini tukar tajuk bukan Petron sahaja yang dapat kontrak bekal minyak. Katanya dengan ada beberapa syarikat kononnya wujud persaingan.

      Persaingan kepala hotak Kementerian Kewangan. Kalau dah dapat kontark bekal misal 2 tahun, nak bersaing dengan siap lagi. Celaka suka bodohkan pembaca.

      Kerajaan PH ingat rakyat bodoh kerana sokong mereka, jadi mereka nak cucuk hidung dengan berita membodoh pembaca.

      Ada netizen minta untuk tanya RAFIZI RAMLI siapa punya syarikat PETRON ini? Mungkin NAJIB RAZAK kot.

      Kalau tanya LIM KIT SIANG, mesti dia jawab ABDUL HADI dan anak-beranak pimpinan PAS punya. PAS kan lebai tomak haloba. Tak ingat akhirat.



      Ini cerita sebelum PKR dan Mahathir sebelum mereka bercium mulut kata MAT SABU.



      Ini pula kata ANWAR sebelum mereka buat hubungan sulit dengan Mahathir menikam kawan mereka NAJIB sedangkan mereka adalah 3 RAKAN KUMPULAN PEROMPAK WANG RAKYAT.



      Setelah mendengar ucapan mereka, adakah

      1. Anwar dan Rafizi kaki penipu suka buat cerita lawak. Dan pengikut reformasi 18 tahun dibodohkan 2 orang ini?
      2. Atau memang Mahathir jahat tapi 2 orang ini sanggup jilat ludah demi nak jawatan. Perjuangan rakyat hanya MEMBODOHKAN PENYOKONG SAHAJA. Mereka ini pun kaki isi perut juga.

      Anda ada akal anda boleh fikir.
      Kalau kena bodoh lagi memang anda bodoh piang

      SemutApi @ FireAnt
      http://semutapi-fireants.blogspot.com/


      : Semut Api tak ulas bagaimana geng hadis dan Ikram yang percaya kepada Mahathir kononnya Mahathir dah bertaubat nak betul kesilapan lalu....

      Delete
    7. Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    8. JOHN DOE SESAT


      K'jaan seperti mahu lumpuhkan MARA
      Diterbitkan 13 Ogs 2018, 3:47 petang | Dikemaskini 13 Ogs 2018, 3:52 petang

      A+ A-

      PARLIMEN | Datuk Seri Ahmad Maslan (BN-Pontian) mempersoalkan langkah kerajaan yang didakwa akan membahagikan peranan Majlis Amanah Rakyat (MARA) kepada beberapa kementerian.

      Beliau berkata ia kerajaan seolah-olah mahu menghilangkan keberkesanan MARA selaku agensi memperjuangkan agenda bumiputera.

      Terdahulu, peranan majlis itu dilaporkan akan dibahagikan antara beberapa kementerian seperti kementerian luar bandar, kementerian pembangunan usahawan dan kementerian pendidikan menerusi konsep 'pengasingan dan penyerapan'.

      "Kenapakah MARA perlu dipecah-pecahkan seumpama itu, seolah-olah sengaja untuk dihilangkan autonomi dan tidak lagi berkesan?

      "(Ia) akan menyebabkan agenda pendidikan, keusahawanan bumiputera akan diperkotak-katikkan apabila (peranan MARA) dipecahkan sebegitu," katanya di Dewan Rakyat.

      Untuk rekod, sebelum diletakkan bawah kementerian kemajuan luar bandar dan wilayah, MARA pernah berada bawah tanggungjawab kementerian pembangunan usahawan dan kementerian pembangunan usahawan dan koperasi.


      Antara pemimpin BN yang telah menyuarakan perkara itu adalah Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Ismail Sabri Yakob dan Tan Sri Annuar Musa.

      Pada 23 Julai lalu, Menteri Pembangunan Usahawan Mohd Redzuan Md Yusof berkata kerajaan akan memuktamadkan kementerian yang akan bertanggungjawab ke atas Mara dalam masa 100 hari pentadbiran HARAPAN tidak lama lagi.

      Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini pernah mengingatkan barisan kabinetnya agar berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan berhubung Mara.

      Beliau juga berkata Pakatan Harapan dan BERSATU perlu memberi perhatian terhadap isu MARA.

      Delete
    9. Jawapan kepada komen balas Geng Najib.

      Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim adalah individu yang ditakdirkan akan menentang para pendusta dan ahli fitnah semasa zaman fitnah sedang berlangsung.

      Di dalam proses penentangan itu dirinya sendiri akan menerima fitnah yang bertalu-talu.

      Walau sehebat manapun fitnah yang dilemparkan ke atasnya, ia kekal memenagi setiap pertempuran yang ia ketuai. Disebabkan itulah pasukan Panji Hitam pimpinannya digelar 'pasukan yang tidak pernah kalah'. Ia bukan gelaran kosong melainkan ia memang disebutkan di dalam hadith akhir zaman berkenaan pasukan ini.

      Tunggu sahaja apabila berlakunya PERTEMPURAN KLIMKAS yang akan melenyapkan kebathilan buat selama-lamanya.

      Bersama lenyapnya kebathilan dan ahli-ahli fitnah ini ialah segala fitnah yang mereka bawa, canangkan dan putarbelitkan semasa zaman fitnah sedang berlangsung.

      Kita sudah berada di tahun 1440H. Mengikut kiraan saya dan sdr Cahaya Al-Majid, tahun inilah PERTEMPURAN KLIMAKS itu akan berlaku, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    10. Komen balas kepada John Doe...Macam mana lah Tun M ni nak melawan para pendusta dan pemfitnah kalau dia sendiri adalah pendokong kuat prinsip tu????

      Tanya lah pada DSAI...mangsa dia dalam politik tu. Teruk dia difitnah dan didustakan tapi dia berjaya bangkit semula dan kini bakal menjadi PM ke 8.

      Memang tepatlah jika dikatakan pendusta dan pemfitnah takkan bangkit sebagai pemuda Tamim !!!

      Delete
    11. Aper pun whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    12. JD...dah jawab kat atas tu lah...nampak sangat tak baca at 23:57???

      Delete
    13. Jawab aper ker bender, haaa bahlol.....??

      Soalannya - jika kamu pejuang tulen serta kebenaran, kenapa mengelak, sembunyi, menyorok tak berani betsemuka dgn saya.....??

      Yg kamu melalut ttg si sengal Mat Maslan &;MARA,
      aper kejadahnyer - dah ketebiat nak kojol mamposs kerrr, bongok....??

      Delete

    14. KOMEN KPD BERITA "Umno tak perlu tagih ihsan pihak lain - Asyraf":

      Abu Fazli
      Zahid & geng pegi ke muktamar pas tanda kerjasama kedua2 parti.

      Anuar musa sokong kerjasama umno pas tersebut.
      Ku li kata dia tak tau & tak masuk akal berpakat dgn pas.

      Khaled nordin kata nak bentuk kerajaan dgn pkr.
      KJ kata umno perlu bergantung kpd kekuatan sendiri & tolak kerjasama dgn pas.

      Nazri kata jgn bersama pas & nak kempen utk anwar di prk pd.

      Shahidan kata ada senarai pimpinan umno nak join ppbm/ph & ada perbincangan dgn ph mengenainya.
      Kemelut umno perlis yg tak sebulu dgn mb. Adik shahidan keluar umno.

      Berapa pemimpin umno perlis akan masuk ph, mengikut laporan terkini.

      Lokman adam dah kempen utk calon pas dlm prk selangor & tewas. Siap pakai baju hybrid umno pas lagi.
      Tok pa & anifah pulak keluar pas, rasanya gara2 kerjasama umno pas. Kj salahkan zahid kerana kelemahan pimpinan umno menyebabkan tok pa & anifah keluar umno.
      Hishamuddin pegi jumpa mahathir, tak tau apa yg dibincang tapi ada macam2 gosip & spekulasi timbul.
      Syed ali cheras hadir program amanah di temerloh bersama hamid albar.
      Kj nak lawan zahid utk presiden umno dlm pemilihan akan datang.

      Najib sedang bergelut dgn kes mahkamah & nasib politiknya telah pun tertulis di dinding batu. Ramai pemimpin2 umno melarikan diri dari najib.

      Mca kata nak pecat umno dari bn. Bertanding pun pakai logo duriannya sendiri.
      Gerakan kata nak keluar dari bn. Yalah, satu kerusi pun tak menang.

      Pas kata sanggup bekerjasama dgn umno, kerana kononnya nak bawa parti sesat tu ke pangkal jalan.

      Kepimpinan umno berada dlm keadaan paling caca marba, sedang nazak & clueless.

      Ada orang kata, pokok tumbang semua beruk pun lari. Tetapi dalam politik, kalau beruk semua lari, pokok pun tumbang dgn sendiri.

      Aminah Amran
      Abu Fazli..akak nak britahu ko...penat je ko senaraikan list panjang lebar...mereke tu semua ahli amnoh da kemaruk takde jawatan dalam kerajaan..masa ni lah semua nak tunjuk bagus bercakap kosong...haha

      Delete
  6. Sobat2 sekelian..maaf kerana terlambat menjenguk blog batu api ni. Sibuk dengan tempahan sayur2an dari pemborong2 dan pengusaha pasar tani di tempat aku.

    Apa2 hal pun..tentu korang perasan benda ni kan????

    Ada orang kata, "Baik Malaysia ni diperintah oleh Anwar daripada Mahathir yang zalim tu. Selamat sikit Negara dari menjadi porak peranda dan habis harta negara dijarah anak beranak dan kroni2nya."

    Tapi ada pulak yang kata, "Kalau bagi Si Anwar tu jadi Perdana Menteri, makin huru hara jadinya. Undang-Undang Anti Liwat pun nak dipinda. Rosak anak bangsa kita."

    Jawapan yang pastinya, kalau bagi siapa pun dikalangan puak Pakatan Haramjadah tu jadi Perdana Menteri, memang JAHANAM belaka Negara dibuatnya.

    Serupa macam kata pepatah orang tua dulu-dulu, "Keluar Mulut Naga Masuk Mulut Buaya". Tapi, itu yang Pendedak Pakatan Haprak tu nak. Sebab itu diorang pilih Pakatan Hancing tu jadi pemerintah...mesti nyesal tak sudah, berguling2 dari Perlis hingga ke Sabah kerana mengundi calon2 Haprakan dalam PRU yang lepas !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M tak pernah ditimpa aib besar skandal seks seperti Najib, DSAI & kamu yg menjalang tonggeng pagi oetang siang malam, fahammmmmmmm.....??

      Delete
    2. Azmin sebenarnya ialah satu lagi sebab kenapa Anwar mahu mengambil alih jawatan presiden daripada isterinya.

      Boleh dikatakan pertembungan kali ini dalam PKR ialah antara Azmin dengan Anwar, yang kedua-duanya mahu menjadi perdana menteri.

      Selama Anwar di penjara, Azmin sudah mengukuhkan kuasanya dalam PKR. Pengaruhnya sangat kuat hingga beliau boleh memilih siapa yang mahu diletakkan sebagai menteri besar Selangor menggantikannya.

      Ini menunjukkan Azmin masih menguasai pentadbiran negeri Selangor, negeri kubu kuat dan lubuk bagi PKR, pada masa yang sama beliau menjadi menteri dalam Kabinet Mahathir.

      Anwar masih berpengaruh tetapi tidak boleh menyamai pengaruh Azmin, lebih-lebih lagi dalam keadaan sekarang di mana PKR sudah menjadi sebahagian kerajaan persekutuan.

      Bagi ramai pemimpin PKR, Azmin ialah masa depan manakala Anwar ialah masa lalu yang semakin kelam.

      Pemimpin-pemimpin kem Azmin juga merupakan pemimpin berpengaruh dalam PKR, yang semuanya sudah diletakkan di jawatan strategik.

      Ini bermakna kuasa politik, wang dan jentera parti berada dalam genggaman Azmin, walaupun Azizah berjawatan presiden dan Anwar sebagai ketua umum.

      Kalau Anwar berjaya menggantikan Azizah sebagai presiden, maka kuasa Anwar akan mengatasi Azmin dalam parti, tetapi Azmin tidak akan berdiam diri.

      Kedua-dua pemimpin ini sedar mereka akhirnya perlu bersaing antara satu sama lain dalam PKR dan dalam kerajaan persekutuan sekiranya Anwar menjadi perdana menteri.

      Dalam parti, sekiranya Anwar dicabar oleh Azmin untuk jawatan presiden, jalannya menuju kerusi presiden mungkin sukar kerana pengaruh Azmin yang kuat dalam parti.

      Azmin boleh dihalang dengan cara “silap mata” seperti yang pernah dilakukan oleh anwar sebelum ini semasa hendak menghalang Azmin mencabar Wan Azizah.

      Tetapi kalau Azmin tidak bertanding jawatan presiden, ada kemungkinan beliau dicabar sebagai timbalan presiden oleh orang Anwar.

      Semua masih berteka-teki dalam menentukan siapa akan bertanding, tetapi ada kemungkinan pertempuran dahsyat berlaku.

      Azmin sudah menyampaikan amaran supaya Anwar tidak menyokong mana-mana pihak mencabarnya bagi jawatan timbalan presiden.

      Apa yang jelas ialah pengaruh Azmin tetap kukuh dalam parti walaupun beliau tidak menduduki kerusi presiden parti.

      Setakat ini, Azmin sudah mendahului di depan kerana sudah berada dalam kabinet dan menguasai sebuah negeri, manakala Anwar masih belum pasti kedudukan sebagai presiden parti dan perdana menteri. – Mynewshub.tv


      : PKR ni dah nak jadi macam UMNO, dulu gaduh lari tak ada kuasa orang tak nampak.. tapi kini gaduh dan lari berebut kuasa semua mata lihat, yang kecil dan besar busuk semua orang dah viral....

      Delete
    3. Wak Suman penjaja Tempek Bacin... Wak perasan tak berita sensasi ni yang hangat ditularkan di Msia sekarang ???

      Setelah dikritik hebat oleh netizen, Menteri Luar Malaysia Baharu, Saifuddin Abdullah akhirnya memadamkan satu tweet atau satu posting di laman sosial Twitter.

      Saifuddin sebelum itu menulis bahawa ada dua negara di mana Kerajaannya tidak disukai oleh beliau. Namun, beliau terpaksa melawat juga. Satu disebabkan Agama dan satu lagi disebabkan urusan negara.

      Walaupun Saifuddin tidak menamakan negara-negara berkenaan, namun sebagai Menteri Luar, beliau tidak boleh melatah dan bertindak kebudak-budakan membuat posting. Apatah lagi akaun ini merupakan akaun rasmi beliau dan segala yang ditulis di sini menjadi rasmi.

      Menteri Kerajaan Pakatan Harapan kena lebih profesional di dalam bidang kerja mereka. Seperti biasa, apabila keadaan menjadi tegang dan kontroversi, maka UMNO lah yang dipersalahkan kerana dituduhnya membesar2kan benda2 yang kecil.

      Kecil kepala haruk dia...ini berkaitan hubungan diplomatik antara negara..silap2 cakap boleh membawa kesan yang amat2 buruk kepada nama Msia di mata dunia.

      Wak suman tentu setuju kan..kalau Tun M menyindir menteri2 kabinet kayu reput haprakan ni tak pandai buat keje dan berlumba2 untuk mendapat title badut terbaik kerajaan aje !!!!

      Delete
    4. SEBAB ITU THE GRAND OLD WISEMAN NEEDS MORE TIME TO TRAIN & GUIDE THESE NEWCOMERS, ESPECIALLY AFTER THE GREAT DESTRUCTIONS & TOTAL MESS MADE BY NAJIB, HIS WIFE AND UMNO SCOUNDRELS.

      Whether you appesr as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    5. S'wak Report: Peguam Jho Low cari penyelesaian dengan DOJ

      Ahli perniagaan yang dikaitkan denGan skandal 1MDB, Jho Low, didakwa sedang cuba mencari penyelesaian dengan Jabatan Kehakiman (DOJ) AS, lapor portal Sarawak Report.

      Menurut laman sesawang itu seorang peguam, bekas pendakwa raya AS dan gabenor New Jersey, Chris Christie, mengetuai pasukan peguam Jho Low dan sudah mendapat kebenaran bertemu dengan pegawai atasan DOJ.

      Menurut Sarawak Report, dengan pendekatan itu ia menunjukkan Jho Low menyedari dia tidak mampu meyakinkan mahkamah AS untuk memulangkan aset - bernilai AS$1.2 bilion - yang dirampas pihak berkuasa negara itu sebelum ini.

      Semua aset terbabit disita kerana disyaki diperolehi melalui dana yang diselewengkan dari 1MDB.

      Jho Taek Lo menghadapi tuduhan jenayah di Malaysia, Singapura, Switzerland dan beberapa tempat lain - termasuk AS.

      Dakwa Sarawak Report perkembangan itu berlaku ketika pasukan peguam Jho Low - atau nama sebenarnya Low Taek Jho - sendiri dibayar menggunakan wang yang dicuri dari 1MDB.

      Mengenai kesediaan DOJ membincangkan kemungkinan penyelesaian itu, Sarawak Report berkata, ia diambil supaya pihak berkuasa AS boleh memberi tumpuan kepada aspek lain dalam skandal 1MDB. (contoh nya, "the criminal aspects of their 1MDB investigations?)

      Antaranya lapora portal itu ialah mengenai peranan firma kewangan gergasi Goldman Sachs mengatur bod berbilion ringgit untuk 1MDB sebelum dia kemudiannya didakwa diselewengkan.

      "Bank itu memang dimarahi dan sangat tidak disenangi rakyat AS kerana peranannya menyebabkan krisis kewangan pada 2008 dan setakat ini belum ada mana-mana bank firma itu dihukum.

      "Kecuaian ketara dan sejumlah wang yang besar diperoleh firma itu melalui 1MDB menyediakan bukti yang jelas buat penyiasat AS untuk mengambil tindakan ke atas bank utama yang diyakini tidak bertanggungjawab," kata laporan berkenaan.

      Bagaimanapun menurut Sarawak Report apa2 penyelesaian yang timbul tidak akan diterima baik oleh pihak berkuasa Malaysia.

      Delete
  7. Kengkawan yang aku rindui...Semestinya korang dah tau berota tergempar ni, tapi tak salah kalau aku ulang tayang sekali lagi, best pulak untuk dikongsi malam ahad ni kan !!!!

    Dengar kata semalam, pemilihan PKR siap ada aksi Kuntau dan Silambam. Kalau sebelum ni, setakat main baling-baling kerusi je. Sekarang ada main libas pakai kayu pulak????

    Itu pemilihan PKR. Tak heran lah kan..pasal dalam parti ramai kongsi gelap..terutamanya si Pizi, Dollah Sani dan Johari Abdul tu.

    Tak sabar pulak nak tengok macam mana gayanya pemilihan Bersatu dan Amanah pulak. Dua - dua parti ni berlagak tak tentu arah....dah lah kerusi MP paling sikit, tapi dapat jadi menteri2 kanan yang power2...adil ke jika dibandingkan dengan MP2 DAP dan PKR yang lebih ramai tu haah ???

    Nak pulak Bersatu yang KONONNYA mengaku diorang lebih dominan dalam Pakatan Hancing tu. Padahal menang PRU pun setakat 13 kerusi je. Dominan apa kejadahnya..tu lah pasal sekarang ni tengah meroyan nak pujuk MP2 UMNO join depa semua..pastinya ini lah keje Tok Dalang, si pengerusi parti yang dah gigil bila dengar DSAI bakal jadi MP di PD !!!

    Lepas tu sesak nak pancing wakil rakyat orang suruh membelot hanya semata-mata nak tunjuk KONONNYA diorang tu hebat. Ada hati pulak nak dakwa KONONNYA diorang tu menjaga kebajikan orang Melayu. Setakat Syok Sendiri je baik tak payah lah kan!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. KOMEN2 KPD BERITA "S'wak Report: Peguam Jho Low cari penyelesaian dengan DOJ":


      Ramdan Bin Ahlon
      Semua najib punya hal. Kalu tersilap BN mng pru14 msia akan dijajah oleh china. Nasib baik BN kalah. Najib hampir mendpt gelaran bapa Pembangunan. Namun gelaran yg paling senonim adalah bapa kecelakaan.

      Howard Lau
      rasanya DOJ pun tidak berminat lagi utk meneruskan isu 1MDB sebab matlamat utama utk menjatuhkan kerajaan dibawah kepimpinan DS Najib telah berjaya.

      Ng Bk
      Tak payah penyelesian, SALAH TETAP SALAH ! HUKUM TETAP HUKUM ! Itu prinsipnya , nak buat selok-belok takda guna punya. ..bila curi anak jantan, bila salah dah jadi betina. ...takut jgn laku, klau laku sudi mengaku. ..apa benda ni, manusia ke binatang ???

      Delete
  8. Eeeiii gelinya aku dengar si geng najis haramjadah merindui kengkawan dia kat sini.
    Siapalah agaknya kengkawan dia?
    Justice taik,lebai berahi pepek muda agaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. KELANTAN DITINDAS DI BAWAH PM-4 & 7


      Dr M musykil orang K'tan tak menyumbang kepada pembangunan negeri sendiri
      Diterbitkan 1 Sep 2018, 1:43 petang | Dikemaskini 1 Sep 2018, 1:49 petang

      A+ A-
      Tun Dr Mahathir Mohamad melahirkan rasa musykilnya mengenai kemampuan rakyat dari Kelantan yang boleh berjaya dalam pelbagai bidang terutama perusahaan dan perniagaan di tempat lain, namun tidak dapat melakukannya atau menyumbang kepada pembangunan negeri asal mereka.

      Perdana Menteri berkata beliau sendiri tidak tahu bagaimana keadaan itu berlaku dan menimbulkan persoalan sama ada ‘persekitaran’ di Kelantan yang menyebabkan rakyatnya tidak dapat membangunkan negeri mereka.

      “Sebenarnya orang Kelantan ini bijak-bijak belaka, kalau kita perhatikan di mana negeri pun yang ada perusahaan dan perniagaan adalah orang Kelantan, kenapa mereka tidak boleh buat perkara itu di Kelantan adalah soalnya.

      “Pekerja-pekerja kita di Singapura juga ramai orang Kelantan yang tinggal di Johor, mereka cekap, mereka boleh, tetapi persekitaran barangkali tidak kena di Kelantan. Sama-samalah kita kaji persekitaran itu untuk tentukan kenapa ia jadi demikian,” kata perdana menteri dalam sesi dialog pada Kongres Masa Depan Bumiputera dan Negara 2018 hari.

      Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan daripada seorang peserta yang bertanya mengenai langkah kerajaan untuk menyediakan kemudahan infrastruktur untuk Kelantan termasuk projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) yang akan memberi manfaat besar kepada negeri itu.

      Dr Mahathir berkata ramai rakyat Kelantan juga memegang jawatan penting dalam kerajaan termasuk salah seorang yang kini menjadi setiausahanya dan ia membuktikan kemampuan mereka.

      Perdana menteri seterusnya mendedahkan bahawa tanpa bantuan daripada kerajaan pusat, kerajaan Kelantan sebenarnya tidak mampu untuk menguruskan negeri dan pentadbiran negeri itu.

      Katanya pendapatan negeri itu termasuk menerusi kutipan cukai tidak mencukupi kerana ia disifatkan sebagai sebuah negeri yang miskin.
      “Saya yakin kalau orang Kelantan dapat betulkan sesuatu maka mereka dapat membantu membangunkan Kelantan lebih pesat lagi berbanding tempat lain,” katanya.

      Mengenai ECRL, Perdana Menteri mengulangi pendiriannya bahawa kerajaan tidak mampu menampung perbelanjaan projek tersebut buat masa ini dan menangguhkan sehingga mempunya dana yang mencukupi.

      Terdahulu Dr Mahathir turut menyampaikan ucaptama pada majlis yang dihadiri beberapa menteri kabinet selain disertai 2,500 peserta dan delegasi.

      - Bernama

      Delete
    2. Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    3. ZAHARIN MOHD YASIN-DITAHAN SPRM.MANA DIA GENG NAJIB ...
      https://videoviral.my/index.php?a=watch/ULkKHY...najib...

      MANA DIA GENG NAJIB RAZAK?? ... Rupanya Inilah Sebabnya Najib Tidak Pakai Baju LOKAP SPRM ... Muhyiddin Belasah Najib Cukup-cukup


      Delete
    4. Saya selalu berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan peminjam yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu.

      Jika Anda mencari pinjaman, perusahaan ini adalah semua yang Anda butuhkan. setiap perusahaan yang meminta Anda untuk biaya pendaftaran lari dari mereka.

      saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah SUZAN INVESTMENT COMPANY. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir Rp35 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

      Pembayaran yang fleksibel,
      Suku bunga rendah,
      Layanan berkualitas,
      Komisi Tinggi jika Anda memperkenalkan pelanggan

      Hubungi perusahaan: (Suzaninvestment@gmail.com)

      Email pribadi saya: (Ammisha1213@gmail.com)

      Delete
  9. melayutakberkhatan...Aiiik..kita kan BFF, takkan dah lupa kot haah???

    Nak tanya lah..kau ada dengar tak berita ni???

    Pelik betul lah PKR ni, masih tak ambik iktibar dari apa yang berlaku kat Merbok hari tu!!!

    Kekecohan tercetus antara barisan calon dan ahli PKR pada sidang media Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR di Safira Country Club, Seberang Jaya, malam tadi.

    Ini adalah pergaduhan kali kedua yang berlaku semalam. Hebat ahli-ahli PKR bertanding untuk berebut harta rampasan perang. Apapun kerusi terbang dan PKR memang tidak dapat dipisahkan.

    Mentang-mentang sudah jadi Kerajaan, kerusi plastik merah terbang sudah bertukar menjadi kerusi banquet besi. Saja PKR hendak menunjukkan kemewahan dalam berperang dengan melambung2 kerusi. Ini belum lagi masa mesyuarat Bersatu..agak2nya siap lontar melontar bom tangan pulak !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik ke tajuk -;kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. Syed Ali merungut Najib kena belasah, pemimpin Umno diam

      Datuk Seri Syed Ali Alhabshee mendakwa hanya beberapa kerat sahaja yang tampil dengan berani membalas serangan terhadap Najib –

      Barisan pemimpin Umno sepatutnya mempertahankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika pemimpin nombor satu parti itu teruk ‘dibelasah’ pembangkang dalam isu-isu yang meragukan.

      Namun malangnya, Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, hanya beberapa kerat sahaja yang tampil dengan berani membalas serangan itu.

      ‎“Pemimpin kena berani mempertahankan kedudukan Presiden kerana beliau dipilih oleh ahli parti. Itu tanggungjawab pemimpin dan ahli parti.

      ‎“Apabila kita berdiam diri, membiarkan rakyat dihujani dengan pelbagai pertanyaan, akibatnya Umno yang menjadi cemuhan,” katanya melalui blog Umno Cheras, lapor Sinar Harian.

      ‎Dalam pada itu, beliau mengingatkan tindakan pemimpin parti yang berdiam diri hanya akan merugikan parti dan rakyat bakal diselubungi dengan pelbagai tafsiran.

      ‎“Keadaan akan menjadi lebih sukar dan kusut apabila ada pihak tidak bertanggungjawab memutarbelitkan pelbagai isu untuk kepentingan politik.

      ‎“Tidak perlu kita berasa malu atau takut (untuk mempertahankan Najib) sebabnya kita berjuang atas landasan parti, demi rakyat dan negara,” katanya.

      Dalam pada itu, beliau menegaskan Umno perlu dipertahankan kerana hanya parti itu mampu menjadi pelindung kepada masa depan orang Melayu.

      “Parti mana lagi yang ada selain Umno? Parti baharu yang khabarnya akan ditubuhkan belum tentu lagi mampu memberi manfaat kepada orang Melayu.

      “Penubuhan sesebuah parti politik kerana dirasuk rasa marah, dendam dan kecewa lazimnya tidak bertahan lama,” katanya.

      KOMEN: PUTAR MESTI PUTAR, BELIT MESTI BELIT, SYED.
      ITU POLITIK, KAMU TAK TAU KE? MARAH KAT GENG NAJIB TAK PERTAHANKAN NAJIB, YE?


      Delete
  10. Agaknya syahadah kau berbunyi begini setelah dimelayukan

    AKU NAIK SAKSI ROSMAH PUAKA TUHAN SEGALA PENGIKUT UMNO
    DAN NAJIB HARAMJADAH ADALAH NABI YANG MENURUT PERINTAH TUHAN ROSMAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan..my bosom buddy, in this world and here after..Haiiip!!! Meroyan marah nampak..toksah lah macam tu..nanti copek tuo beb !!!

      Tentu kau perasan, diam tak diam dah dekat 150 hari Rejim Haprakan ni memerintah Msia.

      Tentu ko ingat....Sebelum menang PRU 14 dan jadi PM kali kedua, Tun Mahathir secara sinis menyindir Datuk Seri Najib yang kononnya Manifesto Barisan Nasional yang Najib bentangkan sekadar auta dan tak berpijak di bumi yang nyata...

      Kini...rakyat yang waras termasuklah kau dan aku nak bertanya pada Madey...Lima Tindakan Utama Dah Tunai Ker Belum haah????

      Kalau kau dah terlupa atau sengaja buat2 lupa...Jom kita tenguk, apa 5 Tindakan Utama yang Mahathir janjikan tu...

      Tindakan Utama 1

      Tangkap MO1 rupanya...

      Tangkap memang dah tangkap, dah dakwa pun...

      Tapiii...

      Laaa...

      Tangkap, dakwa.... lepas tu minta tangguh perbicaraan...pelik kan..yang didakwa mintak bicara cepat2, yang mendakwa pulak mintak tangguh sampai tahun depan???

      Apa sebabnya jadi macam tu...Sebabnya pihak pendakwa tak bersedia lagi...bukti yang direkayasa mereka tak cukup power lagi...takut bila bicara, satu pun tak lekat beb !!!

      Dalam mahkamah pun boleh main chup chup lah pulak...😂😂😂

      Ok ready, one, two, three...

      Oppp... chop chop chop, aku tak ready lagilah, aegen, aeigen eehhh...😂😂😂

      Per citer nie...🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

      Tindakan Utama 2

      Nak tubuh RCI aka Royal Commision of Inquiry aka Suruhanjaya Siasatan Di Raja untuk siasat 'penyelewengan 1MDB dan FELDA'...

      Dah tubuh ker...

      RCI Untuk 1MDB

      Pulak dah...

      Tetapkan pertuduhan baru tubuh RCI, ahahaxxx...😂😂😂

      Boleh tak Mahathir quote, kes mana dalam Malaysia nie yg proses dia cenggitu...😉😉😉

      Amalannya ialah dari lapuran RCI lah baru kita tentukan sama ada sesuatu isu tu ada asas yang kukuh untuk di dakwa dalam mahkamah...

      Nama pun dah suruhanjaya siasatankan...

      Camner pulak boleh tuduh dulu lepas tu baru nak siasat...🤔🤔🤔

      Betullah peguam Datuk Seri Najib, Tan Sri Shafee kata pihak pendakwaraya belum bersedia...🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

      Dan patutlah baru2 nie sampai rumah bonda Datuk Seri Najib, Tun Hajjah Rahah, pun kena serbu...

      Bukti tak cukup ler tuuu...😄😄😄

      Kabarnya sampai siling pun kena polis pecahkan...😂😂😂

      RCI FELDA

      Konfiden jer Mahathir kata Datuk Seri Najib sebagai 'top man' terlibat dalam isu 'kehilangan 3 keping tanah FELDA'...

      'Maka sekiranya Pakatan Harapan berkuasa, kami berjanji akan menubuhkan RCI untuk menyiasat FELDA'...

      Dan bertepok soraklah penyokong2 Haprakan macam kau dan Wak Suman Tempek Bacin kegembiraan sampai bergolek2 keseronokan sebab kena tipu dengan Mahathir...🤣🤣🤣

      Delete
    2. S E L I S I H ............!!!!

      Delete
    3. Melayutanahselatan....

      Toksahlah ikut tingkah Kejora Tonggeng yg dah tinggal sorang2 bagai sebatang kara - merepek, merapu, meraba-mencapai apa saja dalam kegelapan.

      S E L I S I H ............!!!!

      Delete
    4. Berbalik ke tajuk -;kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    5. melayutakberkhatan...Kau sebagai sorang berfikiran waras tentu sedar bahawa..Rupa2nya tak ada apa2 kes Felda yang boleh di dakwa...tak caya, tengok lah video Boss CCID , si Benggali tu kata dalam isu felda takde sbarabg isu untuk didakwa beb!!!

      Nie baru betul, tukar kerajaan sebab nak kebajikan yang lebih baik daripada apa yang kerajaan Barisan Nasional bawah Datuk Seri Najib bagi tapi yang dapat ialah bantuan sara hidup warga Felda di hentikan...��‍♂️��‍♂️��‍♂️

      Kali nie baru betul2 'Failed Dah', tak gitu Cheff Wan...������

      Tindakan Utama 3

      Kembalikan duit dan harta negara yang dicuri melalui jalan rasuah...

      Boleh beri tahu tak harta apa yang di curi, duit kat mana yang kena curi dan siapa yang mencuri...???

      Kapal Equanimity

      Antara harta negara yang Mahathir spin di beli menggunakan duit rakyat ialah kapal mewah Equanimity...

      Untuk jadikan cerita lebih syahdu lagi, Guan Eng pulak di katakan 'menangis' masa kali pertama naik kapal mewah tu...������

      Kononnya Guan Eng tersedih berapa banyak duit rakyat telah 'di curi' untuk kegunaan peribadi yang mewah tu...������

      Tu semua menunjukkan betapa 'mulianya' seorang menteri yang bernama Lim Guan Eng...

      Mungkin 'tangisan tak berairmata' Guan Eng tu jauh lebih menyayat hati dari tangisan rakyat di Pulau Pinang yang tertipu dengan kes terowong dasar laut Pulau Pinang dan kautim banglo di Jalan Phihon...

      Dan pasti 'tangisan tanpa airmata yang penuh keikhlasan' Guan Eng, jauh lebih sedih dari kampung2 Melayu dan kampung2 India di Pulau Pinang yang di robohkan sebab nak buat projek rumah mewah...

      Walau pun 'Admirality Court' Kuala Lumpur meluluskan permintaan Kerajaan Pakatan Harapan utk jual kapal mewah Equanimity tapi sejak kapal tu berlabuh di Malaysia, kerajaan terpaksa membelanjakan kira2 RM2 juta ringgit sebulan duit rakyat bagi tujuan penyelenggaraan jer...

      Guan Eng tak nak nangis lagi ker...������

      Benar dah dapat kelulusan mahkamah untuk kapal mewah tu dijual...

      Tapi kerisauan kita ialah Malaysia bakal berhadapan saman yang tinggi jika benar proses membawa pulang kapal ini tidak mengikut prosedur undang2 Malaysia dan Indonesia...

      Tidak mustahil pemilik kapal tersebut akan menyaman kerajaan Indonesia dan Malaysia jika mereka mendapati proses ini tidak mengikut prosedur perundangan...

      Ini akan membabitkan kos pampasan jutaan ringgit pada masa hadapan...

      Kolumnis Abdul Jalil Backer mengulas perkara tersebut dalam Sinar Harian...

      Tindakan Utama 4

      Jadikan SPRM sebagai badan bebas dan lapur terus pada parlimen...

      Agak2nya SPRM dah bebas ker belum sekarang nie...������

      Dalil SPRM 'Dah Di Bebaskan Sebebas2nya Dan Tak Ada Yang Tak Bebas Melainkan Bebas Belaka

      Dalil 1

      Sikap KP SPRM, Datuk Seri Shukri Abdull yang lebih sudu dari kuah sangat2 meragukan...

      Ker sebab menurut perintah...������

      Dalil 2

      Apa alasan SPRM tiba2 memutuskan untuk tak teruskan pendakwaan kes yang dah di jalankan perbicaraan di mahkamah malah separuh saksi2 dah di panggil...

      Dan lebih melucukan..... bila 'badut2' SPRM yang buat lawak kena sound dengan peguam Guan Eng supaya jangan pura2 tak tahu atau terkejut...

      Hamba menurut perintah tuan...

      Tindakan Utama 5

      Hapuskan amalan runding terus aka 'direct negotiation' dalam semua kontrak kerajaan...

      Vincent Tan Kroni Siapa Yer??? Bukan kah dia tu yang beli saham Global 7 bila Madey umumkan ECRL bakal diberhentikan projeknya..lepas tu jual semual saham dan dapat untung atas angin billion2 RM....

      Mahathir dan kroni berpisah tiada...

      Kejap ECRL tu kata batal, kejap kata tangguh...

      Tiap kali tukar statement, kos pun berubah dan makin naik tinggi...

      Sampailah projek ECRL tu kompom Vincent Tan dapat barulah harga tak berubah...������

      Ishh Ishh Ishh, Anak Siapalah Mokhzani Nie Yer, Pandai Sungguh Berniaga

      Malaysiakini melaporkan syarikat Mokhzani dapat kontrak TM 5 hari lepas PRU 14...

      Wow, cepatnya!!!

      Dan bukan tu jer...

      Petron juga dah dapat kontrak bekalkan bahan api pada kenderaan jabatan kerajaan...

      Delete
    6. Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    7. Kreatifnya warga maya belasah Najib Kangkung

      Sampai tahap tu punya rakyat belasah Najib kangkung ni, kalau Najib tak terasa jugak aku tak tau la apa jenis orang Najib ni.

      Puak-puak penchachai pun dalam isu kangkung ni pun kebanyakkannya lebih memilih untuk diam kalau pun tak tumpang sekaki belasah Najib sama.

      Sinarharian melaporkan:

      USULAN tersebarnya video penuh ucapanDatuk Seri Najib Tun Razak pada majlis penyampaian bantuan kepada mangsa banjir di media sosial yang turut menyebut mengenai harga sayur kangkung, hari ini trending Facebook adalah berkaitan sayur tersebut.

      Sinar Harian Online mendapati pengguna laman Facebook telah mengemaskini status dengan nama sayur kangkung beserta gambar sayur itu yang dijadikan pelbagai jenis hidangan. - SinarHarian.

      Sinarharian juga melaporkan:

      Semalam Najib dipetik sebagai berkata:
      "...ada yang dah turun, kangkung yang dulunya naik sekarang sudah turun.

      "Bila turun kenapa tak puji kerajaan, masa naik dipersalahkan kerajaan," katanya. - Ibid.

      Semalam boleh kata hampir semua orang kat facebook cerita, macam-macam cara macam-macam kreativiti yang zahirkan semata-mata nak belasah betapa bangangnya seorang Perdana Menteri. Kat bawah ni sebahagian imej hasil kreativiti warga maya yang Aku cilok dari facebook

      Bukan kata penyokong Pakatan Rakyat saJa yang layan viral kangkung ni, puak-puak penchachai pun jayan jugak.

      Delete
  11. Wak Suman penjaja Tempek Bacin , member kamceng melayutakberkhatan...korang dah tahu keeer berita yang mengejutkan seluruh nusantara ni haah ???

    Kontraktor sebenar dedah penipuan Tun M, Lim isu kos ECRL...

    Syarikat China Communications Construction Company Limited (CCCC) mempertahankan projek mereka, rangkaian Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) yang dianggap perdana menteri sebagai "terlalu mahal".

    Dalam temu bual langka yang diadakan di ibu pejabat CCCC di Beijing, China, naib presiden syarikat itu Sun Ziyu menjelaskan mengapa projek sepanjang 688km itu menelan belanja RM66.78 bilion.

    "Kos pembinaan projek itu bergantung kepada kuantiti kerja. Harganya akan berbeza-beza jika skop kerja dalam kontrak itu tidak menentu.

    "Saya boleh katakan kepada media Malaysia secara bertanggungjawab bahawa kos pembinaan ECRL tidak tinggi," katanya.

    Pembinaan ECRL asalnya diluluskan oleh BN pada Oktober 2016 namun Pakatan Harapan (HARAPAN) yang membentuk kerajaan selepas 9 Mei mengeluarkan arahan penggantungan pada Julai lalu kerana dianggap menelan belanja sangat besar.

    CCCC sebagai kontraktor yang diberi tanggungjawab membina ECRL memberitahu projek itu sudah siap sebanyak 20 peratus.

    Sebelum ini Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata kos sebenar ECRL ialah RM81 bilion dan ia jauh lebih tinggi berbanding anggaran kerajaan Datuk Seri Najib Razak sebanyak RM55 bilion.

    Belum lagi disahkan

    Pada 28 Ogos lalu Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan menerima tawaran serendah RM10 bilion untuk projek berkenaan.

    Beliau juga mendakwa kerajaan terdahulu membayar kepada syarikat asing sebanyak RM55 bilion walaupun projek ECRL tersebut bernilai tidak lebih daripada RM30 bilion.

    Sun kemudian mempertikaikan dari mana angka dan anggaran itu diperolehi kerajaan HARAPAN.

    "Saya jurutera untuk sebuah projek pelabuhan, kereta api bukan kepakaran saya. Saya sendiri tak berani memberi kenyataan mengenai projek landasan kereta api.

    "Kalau ini (landasan kereta api) pun bukan bidang saya, apa lagilah pemimpin-pemimpin itu?

    "Perdana menteri (Dr Mahathir) sebelum ini seorang doktor dan Lim bukan seorang jurutera.

    "Saya tak tahu dari mana mereka dapat semua maklumat tersebut," katanya.

    Apabila ditanya jika ECRL boleh disiapkan dengan kos hanya RM10 bilion Sun (gambar) berkata, sesuatu projek mempunyai ciri tersendiri berbanding projek lain.

    "Kita patut menilai harga berdasarkan skala, keadaan geologi, piawaian alam sekitar (dan kriteria lain)," katanya.

    Menurut Sun maklumat yang diberikan kerajaan Malaysia itu belum diteliti dan disahkan.

    Katanya seseorang juga tidak boleh membandingkan satu projek landasan kerata api sepanjang 10km dengan projek sejauh 100km.

    Dia juga menjelaskan bahawa pembinaan landasan sejauh 688km itu mempunyai kerumitan tertentu.

    "Dari segi teknikal, lebih 30 peratus jajaran projek ECRL melibatkan jambatan dan ia melalui banyak gunung, selain melintasi banyak sungai serta lebuh raya.

    "Analisis geologikal menunjukkan ECRL melalui kawasan paya di pantai timur, justeru kami perlu membina asas yang kuat bagi mengelakkan pemendapan.

    "Di kawasan yang ditenggelami air kami terpaksa membina banyak saliran dan tali air untuk mengelakkan banjir.

    "Pembinaan ECRL juga merentasi Banjaran Titiwangsa dan terowong yang akan dibina merupakan terowong terpanjang di Asia Tenggara.

    "Sebab itu keadaan geologicalnya sangat rumit," katanya.

    Menurut Sun kos ECRL meningkat daripada RM45 bilion kepada RM66.78 bilion selepas dua perjanjian ditandatangani bagi mengubah keadaan landasan daripada satu menjadi berkembar.

    Ia kemudian dicadang supaya disambung sehingga ke sempadan Malaysia-Thailand.

    Malaysiakini adalah satu daripada sembilan organisasi media yang dijemput kerajaan China untuk berkunjung ke Shenzhen, Hangzhou dan Beijing sempena sambutan peringatan tahunan ke-40 dasar terbuka dan reformasi China. – MK


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. ADA PERNAH NAJIB DI UNDANG KASI SYARAHAN UTAMA DI OKSPOD? PASAL 1MDB KE APEKEBENDENYE?

      Mahathir akan menyampaikan syarahan utama di Oxford

      LONDON - Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad akan menyampaikan syarahan utama di Pusat Pengajian Islam Oxford pada Isnin, semasa bahagian pertama lawatan beliau United Kingdom (UK) sebelum menuju ke New York untuk menghadiri Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

      Siri syarahan unggul itu akan diadakan di auditorium Malaysia pusat berkenaan yang bertemakan "Cabaran Tadbir Baik dalam Dunia Islam "dan akan menjadi kuliah utama Dr Mahathir di negara barat sejak menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-7.

      Menurut laman web pusat itu , kuliah Dr Mahathir akan dipancarkan secara langsung di bilik bersebelahan ekoran mendapat permintaan yang tinggi daripada mereka yang mahu mendengarkannya .
      Sejak penubuhannya pada tahun 1985, pusat ini telah menampilkan ramai tokoh terkemuka ke Oxford untuk bercakap mengenai pelbagai perkara yang berkaitan dengan dunia Islam.

      Di dalam premisnya yang baru, pusat ini mempunyai beberapa ruang kuliah yang khusus termasuk auditorium Malaysia bagi membolehkan perkembangan programnya dengan lebih lanjut.

      Semasa menjadi Perdana Menteri ke-empat, Dr Mahathir pernah menyampaikan ceramahnya yang terkenal yang bertajuk "Islam Agama yang Diselewengkan" pada lawatan pertamanya ke pusat itu pada tahun 1996.

      Dr Mahathir tiba di London Sabtu pagi untuk lawatan kerja bahagian pertama beliau ke UK. Beliau akan berlepas ke New York pada Selasa (25 September) dan kembali semula ke UK pada hari Sabtu (29 September) untuk lawatan bahagian kedua.

      Lawatan ke UK itu akan menguatkan lagi hubungan persahabatan dan kerjasama antara kedua-dua negara," kata Wisma Putra. - Bernama

      Delete
  12. Wak Suman penjaja Tempek Bacin...Seingat saya lah, Wak ni kan dulu mantan pengerusi Tetap UMNO kat bahagian tempat Wak. Rasanya walaupun Wak dah jadi ahli Bersatu..tapi jiwa raga Wak masih tebal dengan DNA UMNO yang telah banyak berjasa pada Wak tu.

    Jom kita sama2 baca keluhan jujur sorang ahli UMNO, yang macam Wak juga..berkaitan isu terkini dalam UMNO..boleh kan ???
    Keluar parti, salah UMNO ke?

    SALAH UMNO ke apabila ada individu-individu tertentu bertindak keluar daripada parti tersebut. Mengapa kesalahan itu tidak dituding pada individu-individu berkenaan, yang berkemungkinan mempunyai hasrat menyertai atau menyokong parti lain..atau pun kerana diugut oleh pengerusi Bersatu?

    Mengapa parti yang telah mendukung suara keramat orang Melayu selama 72 tahun sejak sebelum merdeka lagi dipersalahkan pula.

    Apatah lagi, mereka yang keluar UMNO itu telah diangkat menjadi individu hebat dan diberi kuasa serta jawatan selama bertahun-tahun.

    Sebagai penyokong UMNO dan pemerhati politik, jujurnya saya sedih dengan tindak-tanduk bekas pemimpin-pemimpin yang keluar parti lebih-lebih lagi individu seperti Datuk Seri Mustapa Mohamed yang dilihat cukup konsisten dengan UMNO.

    Namun, apabila mengenang jasa UMNO kepada Parlimen Jeli yang diwakili Mustapa, saya kecewa, kecewa yang tidak terzahir kerana bukan kecil sumbangan UMNO pada kawasan yang diwakili oleh bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu.

    Sedih mengenangkan betapa banyaknya janji-janji yang ditabur oleh Mustapa kepada pengundi-pengundi UMNO semasa bersama parti tersebut.

    Apa sudah jadi sekarang? Mustapa sendiri yang telah ‘membunuh’ janji-janji yang ditaburkan selama ini. Lupa tentang ikrarnya kepada pengundi-pengundi UMNO yang telah mengangkat beliau selama 40 tahun dalam UMNO?

    Pada saya, baik Mustapa, Datuk Seri Anifah Aman dan mana-mana bekas pemimpin UMNO yang keluar parti tetapi kekal bebas – inilah golongan yang telah menjatuhkan martabatnya sebagai ahli politik.

    Mereka inilah golongan yang gagal memegang janji-janji yang dibuat kepada pengundi-pengundi dan para penyokong UMNO.

    Mereka jugalah yang merosakkan integriti dan moral sendiri, andai benar bertindak keluar parti dan kemudiannya sertai parti lawan.

    Dalam Islam, golongan yang mungkir janji atau tidak berpegang pada janji digelar munafik.

    Jadi, masih mampukah golongan pemimpin seperti ini untuk senyum dan ketawa atau sekurang-kurangnya angkat muka untuk terus berada pada kerusi yang dimiliki UMNO?

    Janganlah jadi ‘political animal’ – berpolitik sekadar untuk suka-suka, demi kepentingan peribadi dan kuasa. Cukup-cukuplah, usah jadi musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan atau Si Kitul.

    Tetapi fikir-fikirlah nasib Melayu, Bumiputera dan negara bangsa yang dilaung-laungkan anda sebelum ini.

    Ini kerana, laungan, ikrar dan janji yang dibuat bukan sahaja didengar oleh para pengundi dan penyokong tetapi turut dihisab oleh Allah.

    Dengar tu Wak...Wak Suman dah handal sangat dan langsung tak takut ke haah ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. BILA TUN M DI UNDANG BERI SYARAHAN DI OKSPOD UNIBASITI, NAJIB SEDOR DIA MUNGKIN SALAH. BADUT PUNYA WORANG -

      Mungkin saya silap: Najib

      SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluahkan kekesalannya apabila tidak membuat kenyataan akhbar khusus sebaik cukai barang dan perkhidmatan (GST) dilaksanakan pada tahun 2015 akan menyebabkan harga semua kereta turun.

      Najib berkata, mungkin beliau silap kerana tidak bertindak seperti yang dibuat oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang menghebohkan bahawa lima jenama kereta turun harga dengan (perlaksanaan) cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

      “Selepas PRU14, saya ada tonton klip video Datuk Ahmad Maslan di mana beliau berkata bahawa harga akan turun dengan GST,” katanya menerusi perkongsiannya di laman sosial Facebook peribadinya. (MAT MASELAN HOBO DIA, TERIMA RM2 JUTA DARI WANG RM2.6 BILION).

      Najib berkata, Inilah yang sebenarnya dimaksudkan dan dijelaskan oleh Ahmad Maslan iaitu bukan semua barang.

      Menurutnya, belia juga mendapati sesi temubual televisyen mengenai GST dengan Datuk Ahmad Maslan itu berdurasi 1 jam.

      “Tetapi sesi TV (televisyen) beliau yang berdurasi 1 jam itu disunting menjadi 15 saat sahaja oleh pakar propaganda Pakatan yang mahu membina persepsi bahawa beliau kata semua barang akan turun harga semata-mata untuk memburukkan beliau dan kerajaan BN.

      “Oleh kerana klip 15 saat ini sangat tular, maka ramai yang telah tertipu dan tidak mendengar penjelasan sebenar atau penjelasan penuh wawancara 1 jam itu,” katanya.

      Najib menegaskan situasi berkenaan sememangnya sangat tidak adil tetapi inilah antara cara PH menggunakan propaganda yang jelas kurang jujur. (POOO LAH NAJIB, GOMEN KAMU PUNY MANIPULSI DAN PROPAGANDA 10 KALI LEBIH TERUK).

      Pada 11 September lalu Guan Eng ketika mengumumkan lima jenama kenderaan tersebut terdiri daripada model Perodua, Honda, Toyota, BMW, dan Volkswagen.

      Beberapa jenama kereta termasuk dari keluaran luar negara mencatatkan penurunan harga sehingga RM3,000 selepas pelaksanaan SST.

      Delete
  13. Wak Suman Tempek Bacin dan melayutakberkhatan....Rupa2nya sah lah telahan rakyat Msia yang mengatakan bahawa memang ada unsur2 ugutan untuk memaksa Tok Pa keluar dari UMNO !!!!

    TERBONGKAR: Mustapa diugut untuk keluar UMNO

    Datuk Seri Mustapa Mohamed disiasat Polis Diraja Malaysia (PDRM) seminggu sebelum beliau membuat pengumuman untuk keluar Umno, kata Tan Sri Annuar Musa.

    Menurut setiausaha agung Umno itu, turut disiasat ialah dua lagi pemimpin Umno Kelantan.

    "Saya boleh sahkan Umno Kelantan termasuk Tok Pa (Mustapa) disiasat polis 10 hari lalu.

    "Beliau terima sejumlah dana yang agak besar dan ia disiasat oleh PDRM," katanya dalam sidang media di PWTC, Kuala Lumpur hari ini.

    Beliau bagaimanapun tidak menyatakan secara jelas dari mana sumber dana yang didakwa diterima Mustapa itu.

    Sebelum ini anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam membuat dakwaan Mustapa mengambil keputusan keluar Umno setelah diugut Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan, Tun Daim Zainuddin, kerana menerima dana daripada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Lokman mendakwa Mustapa disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selama tiga hari berhubung dana RM2.6 bilion dan diberi kata dua oleh Daim, sama ada untuk keluar Umno atau dihadapkan ke mahkamah.

    Anggapan KJ tersasar

    Bagaimanapun, mengulas lanjut Annuar menegaskan tindakan Mustapa itu dibuat bukan kerana siasatan tersebut.

    “Namun saya tidak boleh katakan itu (siasatan SPRM) sebab dia keluar. Tidak semestinya. Tidak berani saya kata, awak kena tanya dia sendiri,” katanya.

    Dalam sidang media sempena Perhimpunan Agung Umno hujung bulan ini, Annuar turut menegaskan dakwaan Khairy Jamaluddin Abu Bakar bahawa tindakan Mustapa keluar parti terjadi kerana anggota parlimen Jeli itu tidak senang dengan kerjasama Umno dengan PAS.

    Katanya spekulasi berkenaan adalah tidak tepat.

    “KJ ada tweet mengatakan Tok Pa keluar kerana ada kaitannya dengan soal kerjasama Umno dengan PAS, tapi apabila saya semak, KJ tidak bercakap dengan Tok Pa pun lagi. Jadi, ini bermakna KJ membuat spekulasi.

    “Saya juga ada versi saya. Saya tahu Tok Pa keluar bukan kerana kerjasama Umno dengan PAS, kerana Tok Pa tidak pernah menolak bahawanya (kerjasama) begitu. Isunya bukan itu. Tidak mungkin dia keluar parti sebab itu sahaja.

    “Saya boleh beri penegasan dalam konteks kenyataan KJ itu sudah pastinya tersasar maka ianya hanya satu telahan KJ sendiri,” katanya.

    Mengulas lanjut, Annuar berkata terlalu banyak sebab kenapa pemimpin Umno hari ini bertindak meninggalkan parti.

    “Semua yang keluar ini alasannya tak sama, ada yang keluar memaklumkan mereka ada kepentingan perniagaan dengan kerajaan pusat dan kepentingan itu terlalu besar, maka mereka terpaksa memikirkan keperluan menyelematkan perniagaan mereka.

    “Kita hormati setiap keputusan yang dibuat,” katanya.

    Selain itu, Annuar turut mengingatkan Umno ketika ini sedang melalui zaman sukar dan memberitahu tidak semua orang boleh berdepan tekanan hebat.

    “Sesetengahnya tidak boleh hidup jika tidak ada duit, sesetengahnya pula tidak boleh hidup jika ditekan pihak tertentu, jadi proses inilah yang kita terpaksa hadapi ketika Umno mengalami ujian,” katanya.

    Annuar turut mendakwa terdapat banyak tawar-menawar berlaku daripada pihak tertentu untuk membeli pemimpin Umno.

    "Banyak tawar-menawar, (dari) pintu depan pintu belakang. Kita tak boleh nak kawal atau nak tambat. Terpulang pada istiqamah masing-masing. Perjalanan masih jauh," kata Annuar.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. CAKAP PASAL PROPAGANDA NAJIB, INI PROPAGANDA MISTER LOCKMAN - DIA SELALU KENA KENCING, KATA NYA:

      Dua sebab Anwar tidak akan jadi PM

      KUALA LUMPUR - Hasrat Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri kelapan menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad diramal tidak akan menjadi kenyataan.

      Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam berpendapat, ada dua faktor yang akan menghalang keinginan Anwar itu.

      Pertama dakwanya, persengketaan Anwar bersama Dr Mahathir masih berterusan dan Dr Mahathir sendiri diyakini akan menghalang Presiden PKR itu daripada menjadi ahli parlimen.

      “Saya yakin Dr Mahathir akan tolong letak calon. Ini pasti. Sebab Dr Mahathir akan usaha sunguh-sungguh, memastikan Anwar tidak akan jadi perdana menteri.

      “Kalau Dr Mahathir tak boleh sekat Anwar jadi perdana menteri sebaik sahaja Anwar angkat sumpah jadi ahli parlimen, itu detik kehancuran PH. Sebabnya kalau Dr Mahathir tak boleh kekal jadi perdana menteri, atau angkat salah seorang anak dia jadi perdana menteri, saya yakin dia akan bubarkan (Parlimen),” katanya.

      Beliau berkata demikian pada sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada majlis penyerahan borang keahlian Umno yang diserahkan oleh bekas pemimpin PKR dan bekas Presiden Parti Keadilan Insan Tanah Air (Kita), Zamil Ibrahim, hari ini.

      Faktor kedua menurut Lokman adalah penolakan rakyat terhadap janji manifesto PH yang belum ditunaikan selepas 100 hari memerintah, selain fitnah terhadap pimpinan BN.

      “Kalau Anwar bertanding di Permatang Pauh pasti akan kalah disebabkan orang sudah tahu fitnah terhadap bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersabit curi duit RM2.6 bilion dan ke atas menteri Kabinet yang kononnya terlibat dengan rasuah.

      “Selepas 120 hari PH memerintah, tidak ada sebarang pendakwaan dan keadaan ini seperti kena ‘kencing’,” katanya.

      Delete
  14. Wak Suman Penjaja Tempek Bacin...Wak sebagai balaci Tun yang paling rapat dan sentiasa sedia menjadi hamba abdinya, tentu ada info lanjut berkaitan berita hangat membara ni...jangan lah makan sorang aje Wak..share2 lah dengan kami kat blog ni...boleh???

    PM kerah SPRM beri tekanan pada pemimpin UMNO supaya masuk Bersatu!!!!!

    Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengarahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat bekas menteri kabinet di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN) khususnya daripada UMNO.

    Menurut sumber suruhanjaya itu, pihaknya sudah mempunyai senarai pendek nama-nama bekas menteri yang bakal disiasat.

    Arahan itu dipercayai sebagai usaha memberi tekanan kepada pemimpin UMNO supaya meninggalkan parti itu dan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

    “Perdana Menteri mengarahkan supaya SPRM menyiasat kesemua Menteri dan Timbalan Menteri di bawah pentadbiran BN dan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

    “Malah, SPRM sedang meneliti dan sudah mempunyai senarai pendek yang bakal dipanggil dalam masa terdekat,” katanya kepada Watan Online.

    Bekas Menteri Perdangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed membuat kejutan apabila mengumumkan keluar UMNO selepas 40 tahun berjuang bersama parti itu petang Selasa.

    Alasan Ahli Parlimen Jeli itu, perjuangan UMNO kini sudah tidak selari dengan perjuangan yang dokongnya selama ini.

    Difahamkan Mahathir kini sedang berusaha untuk ‘merampas’ kembali UMNO secara halus dengan mengenakan tekanan terhadap pemimpin utama parti itu supaya meninggalkan UMNO.

    Ia juga salah satu usaha memperkukuhkan kedudukan PPBM ketika mana Datuk Seri Anwar Ibrahim semakin hampir untuk kembali ke Parlimen. – Watan


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. PTPTN: Wan Saiful kta Najib bohongi rakyat

      SHAH ALAM - Pengerusi PTPTN, Wan Saiful Wan Jan berkata, bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membohongi rakyat apabila mendakwa kerajaan PH berjanji untuk memansuhkan hutang PTPTN.

      Beliau berkata, budaya 'cash is king' semasa pemerintahan Najib juga telah merosakkan orang Melayu dan kini sedang diperbaiki oleh pemerintahan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.

      Sejak penubuhan PTPTN, katanya, seramai 1,003,124 peminjam adalah anak-anak Melayu dan daripada jumlah ini, hanya 288,835 sahaja yang membayar balik dengan konsisten, iaitu 28.8 peratus.

      "Seramai 425,292 atau 42 peratus pula tidak membayar mengikut jadual, manakala 277,994 atau 28 peratus tidak membayar langsung hutang mereka. Maksudnya, 70 peratus peminjam Melayu tidak berdisiplin dalam melunaskan kewajipan membayar hutang mereka," kata beliau dalam satu kenyataan.

      Berdasarkan fakta, katanya, memang tepat kata-kata Tun Mahathir bahawa ramai anak Melayu yang dibentuk pada zaman Najib mengambil sikap 'Jika kita hutang, berat bagi kita membayar balik'.

      "Ini satu lagi legasi buruk tinggalan Najib kepada negara, iaitu sikap orang Melayu yang tidak membayar hutang. Legasi inilah yang terpaksa diselesaikan oleh kerajaan Tun Mahathir..

      "Memang fakta ini memalukan kita. Tetapi seperti yang disebut oleh Tun Mahathir, kita perlu terima hakikat, supaya kita boleh mengorak langkah memperbaiki keadaan," katanya.

      Beliau yang juga Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu berkata, akibat sikap sambil lewa terhadap hutang yang diajar oleh Najib, maka hutang PTPTN kita melebihi RM36 billion, malahan mencecah RM40 billion.

      "Sebab itu hutang negara kita amat banyak, dan hutang PTPTN adalah salah satu komponen besar hutang-hutang itu. Mungkin Najib terlupa ajaran agama bahawa hutang boleh menyekat amalan kita di Padang Mahsyar nanti. Najib perlu ulangkaji hal ini," katanya.

      Delete
  15. Wak Suman Tempek Bacin...Kan betul..Rakyat dahn tau rupa2nya Felda ni takde sebabarang isu, yang ada hanyalah direkayasa oleh Rejim Haprakan untuk mengaibkan dan memalukan DSNR sekeluarag aje!!!!

    Polis dedah isu Felda jual tanah hanya fitnah PH

    Isu tanah Felda: Tiada pendakwaan diteruskan

    KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesahkan tiada pendakwaan diteruskan berhubung isu kontroversi pemilikan tanah Felda yang akan dibangunkan sebagai Kuala Lumpur Vertical City.

    Perkara itu dimaklumkan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh.

    "Ya betul itu.. tiada kes," katanya ringkas kepada Sinar Harian.

    Semalam, syarikat pemaju hartanah, Synergy Promenade Sdn Bhd telah tampil menjelaskan isu pemindahan pemilikan tanah berkenaan.

    Jurucakap Synergy Promenade berkata, Kuala Lumpur Vertical City yang bakal dibina di atas tanah milik Felda di Jalan Semarak itu pada asalnya bagi merealisasikan hasrat Felda yang mahu membina tiga menara, setiap satunya mempunyai ketinggian 68, 75 dan 70 tingkat yang beranggaran Nilai Pembangunan Kasar (GDV) sehingga RM2.5 bilion.

    Bagi keperluan pembiayaan untuk menyempurnakan projek pembangunan itu, syarikat memindahkan sebahagian hak milik tanah bagi membolehkan syarikat mendapat kewangan yang mana caj ke atas tanah tersebut akan dijamin pihak pertama sebagai jaminan.

    Menurut jurucakap itu, berhubung pemindahan hak milik tanah berkenaan, timbul beberapa tuduhan seperti salah guna kuasa, rasuah, dan salah laku.

    "Untuk pengetahuan, proses pemindahan hak milik berkenaan dilakukan selaras dengan perjanjian yang dicapai antara pihak kami, Felda dan Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FIC).

    "Kami juga telah mematuhi syarat dan prosedur yang sepatutnya iaitu menerusi Pejabat Tanah dan Galian," katanya. – SH


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. HAHAHA, TS MUHYIDDIN KETAWAKAN UMNO PAU -

      Ada lagi PAU? Saya ingat habis kena tapau: Muhyiddin

      KUALA LUMPUR - “Ada lagi PAU (Perhimpunan Agung Umno)? Saya fikir dah habis tapau.”

      Itu reaksi spontan Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ditanya berkenaan PAU yang akan berlangsung tidak lama lagi, cuma dua hari dalam edisi kali ini.

      Menurutnya, beliau tidak pernah lagi memikirkan pasal Umno dan tidak peduli dengan apa yang terjadi terhadap parti tersebut.

      “Lepas PRU saya tak pernah fikir pasal Umno dah. Apa nak jadi dengan parti itu, bukan hal kita lagi.

      “Soal PAU nak sehari ke, 10 hari ke tak ada langsung saya fikir, itu hak dia (Umno),” katanya dalam wawancara khas bersama Sinar Harian dan Malaysiakini di kediamannya di Bukit Damansara, di sini, baru-baru ini.

      Bagi Ahli Parlimen Pagoh itu, sudah tiba masanya rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu menganggap Umno sudah tidak wujud lagi dan tinggalkannya kerana bukan sahaja kerana mereka kalah tetapi kerana parti tersebut sudah rosak.

      Ketika ditanya adakah masih wujud perasaan sayang kepada Umno, beliau menegaskan perasaan itu tidak wujud dan tidak mungkin beliau kembali kepada parti itu.

      “Dalam kempen (pilihan raya), saya dah kata tak ada (rasa sayang kepada Umno). Soal balik semula kepada Umno, bodohlah saya (kalau kembali kepada Umno).

      “Parti yang tunggang-langgang, masuk longkang, dah hancur. Sepatutnya sudah sampai masa untuk orang Melayu memikirkan bahawa Umno sudah tidak wujud lagi, kita tinggalkan, tak ada maknanya,” ujarnya.

      Mengimbas kembali ‘kisahnya’ bersama Umno, Muhyiddin menegaskan beliau sudah memberi amaran awal kepada parti agar berjaga-jaga dan berubah namun beliau pula yang disingkirkan.

      “Kita dah nampak awal, saya dah cakap lama masa PAU dulu, (beri) amaran masa ucapan dasar saya. Jaga-jaga, kita boleh kalah tapi dia tak dengar cakap saya.

      “Dia fikir dia boleh singkir saya, selesai masalah tapi dia yang tersingkir dan saya hidup balik, tak ada apa-apa,” katanya.

      ‘Dia’ yang dimaksudkan bekas Timbalan Perdana Menteri ini dipercayai merujuk kepada bekas Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak.

      Delete
  16. Sobat2 ku yang dihormati di blog ni..khususnya Wak Suman Tempek Bacin dan melayutakberkhatan...di pagi yang dingin ni, syok juga kalau kita sama2 imbau kembali apa yang berlaku dalam sessi pemilihan PKR ni.

    Jom layan apa kata OSTB mengenai wayang kulit yang berlaku tu...jom!!!!

    PKR POLLS | fight between PKR members after press conference in Seberang Jaya

    ruckus after PKR election committee invalidated Kedah results
    results in Penang were accepted

    Videos showed one member trying to fend off others with banquet chair
    another individual flung chair, safely caught by someone else

    some members not happy with election committee's announcement
    tried to surround committee, security stepped in, fighting started

    at least one person hurt during fight
    PKR polls began today
    dogged by technical difficulties in e-voting system

    Prior to invalidate all results in Kedah, 9 divisions polls suspended
    postpone elections in Perlis and Perak

    also suspended party elections in Negeri Sembilan, Malacca

    My Comments : Here is an observation by a commentator (thank you) from the earlier blog post:

    Anonymous said...
    PKR and its e-voting.
    With all those issues, you think all its members will ever trust its e-voting system?
    What they achieved was to plant the seeds of doubt at the voting results.
    There won't be any ending to this.


    That fracas highlights PKR's skill at implementation is close to incompetency level.
    That could just be the tip the iceberg, we don't hear about everything and there's bound to be cases too small to be in the news.

    To the mastermind behind this e-voting scheme, you will see endless resistance to e-voting if your aim is to bring it to the GE.
    The ensuring fracas will be much bigger.

    On the subject of cost as an argument, it's a red herring bullshit.
    You simply do not hold elections everyday for it to be a major factor.

    You think maintaining and ensuring fully compliant IT security, penetration tests & exhaustive testing on e-voting infrastructure is cheap?
    Cheap gets you issues such as the above.

    Paper might be manually intensive but it doesn't glitch and it doesn't break.

    Sunday, September 23, 2018 8:22:00 AM

    This party's "one-man's-cause" is reaching the end of its shelf life. To their credit they have survived for 20 years.

    It began as a "one-man's-cause" only party. Since 20 years ago many rallied around the "one-man's-cause" as a beacon of hope to implement reforms in the country.

    Over the past 20 years substantial numbers of the party members have grown up and developed their own political identity. They are now in power. Their objective (for reform) has been achieved.

    The reforms are being put in place. The "one-man's- cause" only is worn out and coming to an end. Its a case of managing the change, managing the transition from a "one-man's-cause" to a wider agenda.

    For a long time the majority of the party members were Indians. Substantial numbers of party members are still Indians. Their party is in power.

    What will be the plight of the Indians with their party in power?

    Today I was in Rantau, Negeri Sembilan - attending the inaugural meeting of a new cawangan of our Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Lunch was awesome with daging salai - Minang style.

    The language was Minang Malay of course. Ampet (empat) and bu-et (buat) and of course masak lomak (lemak). Beautiful kampong with awesome green hills all around.

    The interesting thing was some of the new members were from PKR. Local feedback is that more PKR are joining Parti Pribumi Bersatu Malaysia - at least in Negeri Sembilan.

    The PKR party polls must conclude in October. The astrologers say wait for November.

    ReplyDelete
    Replies
    1. What you spewed above is outright rubbish and off topic, youbsilly bloody fool.

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. AMARAN KEPADA GENG NAJIB, JANGAN BERAK LAMA SANGAT -

      Guna tandas terlalu lama, lelaki dipukul sehingga mati
      24 SEPTEMBER 2018
      Guna tandas terlalu lama, lelaki dipukul sehingga mati

      MUMBAI - INDIA. Gara-gara menggunakan tandas awam terlalu lama, seorang lelaki dibelasah sehingga mati dalam kejadian di kawasan miskin di Wadala.

      Polis berkata, mangsa dikenali sebagai Fulchand Yadav dipukul seorang lelaki yang gagal mengawal emosi selepas menunggu terlalu lama untuk menggunakan tandas tersebut.

      Menurut saksi, tertuduh Shakir Ali Shaikh memarahi mangsa sehingga membawa pertengkaran, namun ia dileraikan orang ramai yang berada di tempat kejadian.

      "Tertuduh gagal mengawal emosi dan mengekori mangsa sebelum bertindak memukulnya berulang kali.

      "Orang ramai yang melihat kejadian itu membantu mangsa dan menghantarnya ke hospital.

      "Namun mangsa meninggal dunia sebelum menerima sebarang rawatan," kata polis. - Agensi

      Delete
  17. Wak Suman Tempek Bacin dan rakan2 ku di blog ni...korang semua kan penganalisa2 politik yang cukup2 hebat. Boleh tak sesapa nak sahkan kesahihan berita berdengung ni ???

    Anwar akan bentuk pakatan baru?

    Barisan Harapan Malaysia (BHM) yang diuar-uarkan oleh beberapa pemimpin tertinggi BN menimbulkan persoalan apakah Umno dan komponen BN yang lain tidak mampu bertahan sebagai pembangkang.

    Sedangkan, Pakatan Harapan baru memerintah negara kurang empat bulan.

    Sejak beberapa minggu, laungan BHM semakin kedengaran di media sosial, blog milik Umno dan portal-portal berita.

    Walaupun gabungan BHM – merangkumi Umno, PKR, PAS, MCA, MIC, STAR, Gabungan Parti Sarawak (GPS) serta bebas – belum mendapat reaksi positif PKR, beberapa pemimpin BN sudah pun menyenarai pendek jumlah anggota parlimen yang bakal menyertainya.

    Berdasarkan satu mesej yang tular di sosial media, Umno bakal akan menjadi kuasa besar dalam gabungan ini dengan 51 kerusi parlimen diikuti PKR (kem Datuk Seri Anwar Ibrahim) 25 kerusi, GPS 19 kerusi, PAS 18 kerusi, MIC dua kerusi dan MCA, STAR dan bebas masing-masing dengan satu kerusi.

    Jumlah keseluruhannya 118 kerusi parlimen, sekali gus cukup untuk menubuhkan kerajaan baru bawah naungan Anwar sebagai perdana menteri kelapan.

    Pakatan Harapan pula akan tinggal 97 kerusi dengan DAP sebanyak 42 kerusi, PKR (kem Datuk Seri Azmin Ali) 22 kerusi, BERSATU 13 kerusi, AMANAH 11 kerusi serta WARISAN Sabah lapan kerusi dan seorang anggota parlimen bebas.

    Tambahnya, Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan dilantik sebagai timbalan perdana menteri dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula diangkat sebagai timbalan perdana menteri II.

    Penulis sempat berbincang dengan seorang ketua bahagian Umno dari Wilayah Persekutuan yang sangat yakin dengan gabungan ini.

    Menurutnya, Anwar akan setuju untuk cadangan gabungan BHM, kerana beliau masih tidak yakin Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Mahathir didakwa lebih berminat menyerahkan kuasa kepada Azmin sebagai perdana menteri berbanding Anwar, demi menyelamatkan karier politik anaknya Datuk Mukhriz.

    Penulis juga terkejut apabila ketua bahagian berkata, Anwar berminat dengan kekayaan yang dimiliki Umno.

    Namun, beliau tidak mampu menjawab bagaimana Anwar boleh menikmati kekayaan Umno sedangkan Zahid masih presiden Umno.

    Apa yang pelik, kebanyakan pemimpin MIC juga berbisik mengenai gabungan ini, yang mungkin mustahil pada pandangan penulis.

    Umno terpaksa membuat pelbagai cadangan dan persefahaman dengan parti-parti Pakatan Harapan untuk terus kekal relevan. Khususnya, demi meyakinkan anggota partinya yang mula meninggalkan parti selepas parti Melayu tersebut tidak ada hala tuju yang tepat.

    Persefahaman dengan PAS, kebenaran yang diberikan anggota parlimen Umno kepada Zahid untuk membuat perbincangan dengan mana-mana parti dalam HARAPAN adalah beberapa teknik atau helah yang digunakan oleh Umno meyakinkan anggota partinya.

    Pada pendapat penulis permuafakatan antara Umno-PKR atau gabungan BHM hanya satu retorik politik.

    Kenyataan Anwar baru-baru ini bahawa beliau tidak melayan permintaan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak pada malam pilihan raya umum ke14 (PRU14) untuk membuat kerajaan campuran adalah petunjuk Anwar tidak berminat dengan kerjasama dengan Umno.

    Yang penting, PKR mungkin akan gulung tikar pada PRU15, sekiranya berjabat tangan Umno. Ini kerana, parti tersebut perlu akur bahawa HARPAN menang bukan kerana rakyat minat terhadapnya, malah kebencian terhadap BN yang membawa undi kepada HARAPAN.

    Akhir kata, selamat berjaya kepada Umno untuk berusaha memujuk Anwar dan gabungan HARAPAN! ~malaysiakini

    ReplyDelete
    Replies
    1. What you spewed above is outright rubbish and off topic, youbsilly bloody fool.

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    2. LAGI SATU AMARAN KPD NATE' YANG MENJILAT NAJIB YANG KATA DIA KERJA TANAM SAYUR, MENJUAL SAYUR -

      Peniaga sayur dilarikan lelaki berpistol

      KUALA BESUT - Seorang peniaga sayur berdepan detik menakutkan apabila dia dilarikan dan cuba disamun sekumpulan lelaki dipercayai bersenjata menyerupai pistol di Kampung Alor Jejawi, di sini, pagi tadi.

      Bagaimanapun, mangsa berusia 28 tahun itu berjaya meloloskan diri tanpa mengalami sebarang kecederaan dan kerugian.

      Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd Zamri Mohd Rowi berkata, sebelum itu mangsa yang memandu kereta Perodua Myvi dalam perjalanan dari rumahnya di Kampung Alor Jejawi untuk membeli sayur di Pasar Borong Kampung Lampu dekat sini.

      “Sebaik meninggalkan rumahnya ketika memandu kereta tiba-tiba, kereta mangsa dihalang sebuah kereta jenis Honda Jazz berwarna biru dinaiki empat lelaki kira-kira jam 9 pagi di tepi jalan kampungnya.

      Delete
  18. Now..now.. who's tslking?!Somebody is feeling guilty and passing the buck to someone else.

    Chubby Rafizi Ramli konon2nya has warned that there are those set on creating trouble if their chosen candidates lose in the party elections.

    “When he feels he’s going to lose, someone will start the provocation for him. They get angry and protest. Candidates who think they might lose surely have instigators.

    Looks like he himself is the biggest virus and instigator off all issues in the country right now, besides Kejora Tonggeng.

    By right he should keep the issues between closed doors...Umno vultures like Kejora Tonggeng is sprawlling and waiting to strike, so beware !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete

    2. Othaman Ahmad24 September 2018 at 04:22
      Itulah padahnya kerana biadab, kurang ajar & perasan bagus bijak bersangka buruk terhadap Tun Mahathir.

      Delete
    3. Kita beruntung Allah SWT masih melimpah kurnia ke atas Tun M dgn umur panjang, kesihatan, kecerdasan, kebijaksanaan, intigriti yg disegani seantero dunia. Mana ada insan sedemikian rupa di dunia dewasa ini, terutama dalam kalangan Pas maupun Umno......????

      Jika bukan Tun M yg memimpin PH, usah mimpi ler BN-Umno dapat ditumbangkan di PRU 14. Dato' Onn Jaafar, Lim Kit Siang, Tengku Razaleigh, termasuk Anwar Ibrahim telah mencuba namun semuanya gagal.

      PKR kalau pemilihan/undian parti pun tak terurus, bagaimana pula nak urus tadbir seluruh negara. Sepatah kata P Ramlee, ujung2 "aku jugak".

      Justru, kita semua kena belajar & timba sebanyak mungkin dari The Grand Old Statesman yg kini sedang fiberi penghormatan memberi ceramah 'good governance according to Islam' di Institiut Terkemuka Kelas Dunia, Oxford, London, UK.

      Delete
    4. PADAN MUKA RAFIZI....!!

      PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail, who is also Deputy Prime Minister, said Rafizi's ineligibility to contest in party elections will be referred to PKR polls panel to decide.

      She was asked about a front-page report in The Sun on Monday (Aug 27) that Rafizi's candidacy for the deputy president's post in the PKR elections could result in the party being deregistered.

      PKR regulations do not allow a person who has
      been convicted to contest in party elections.

      PKR risks deregistration if Rafizi Ramli runs in the coming party polls.
      This is because Rafizi had double convictions, and PKR regulations disallowed those with criminal convictions to contest in party elections.

      Delete
    5. Baru menang 49 kerusi sudah merasa syok sendiri seolah-olah menang 2/3 majoriti. Bak kaduk naik ke junjung, mereka hilang adab sopan santun hingga tergamak biadab & buruk sangka terhadap kebijakan Tun M. Bermula dgn Rafixi terpekik melolong konon Tun M bukan faktor utama kemenangan PH pd PRU 14. Dia mempertikai & telah menghasut Dr Wan Azizah sewaktu Tun M memilih Azmin, Mat Sabu, lim Guan Eng dll konon tidak merujuk terlebih dulu pd pihak PKR. Mereka ridak puas hati dgn pilhan Tun M atas alasan mereka yg pegang kerusi terbanyak dalam PH.

      Tingkah puak Rafizi nampak sangat ketidak matang & kurang pengalaman dalam urus tadbir negara. Mereka masih bersikap sebagai pembangkang.& tidak rasional.Kesudahannya, mereka telah mendedahkan kepincangan serta kelemaHan meteka apabila e-voting mereka backfired di mana meteka berkelahi sesama sendiri sampai ada yg kena lock-up, urusan pemilihan tak beres & kocar kacir.

      Itulah balasan dari Sang Maha Kuasa terhadap puak2 yg gelojoh, gopoh, syok macam bagus & kurang ajar.

      Delete
    6. Bro..baik punya komen bab sirafizi ni..mau dirang masuk longkang..hahahahkahkahkah..👍

      Delete

  19. GENG MEMBOHONG, MENIPU, MENGATA DIA TANAM & JUAL SAYUR ENTAH2 DIA MENIAGA KETUM, KENA SERBU POLIS -

    Diserbu polis ketika leka timbang ketum

    PENDANG - Seorang lelaki ditahan ketika sedang leka menimbang daun ketum dalam serbuan di sebuah rumah di Kampung Tok Sek Mukim Padang kerbau, di sini, semalam.

    Lelaki disyaki terlibat sindiket pengedaran daun ketum itu ditahan di rumah itu yang dipercayai dijadikan lokasi memproses air daun berkenaan pada jam 12.10 tengah malam.

    Ketua Polis Daerah Pendang Deputi Superintendan Arizz Sham Hamezah berkata, pemeriksaan dilakukan pihaknya kemudian merampas 42 beg plastik berisi daun ketum seberat 400kg.

    “Kesemua daun ketum bernilai RM12,000 yang dipercayai dikutip di sekitar Pendang itu dipercayai untuk pasaran di daerah ini dan kawasan berhampiran.

    “Rumah kampung berkenaan dipercayai dijadikan lokasi memproses air ketum sejak awal tahun lalu untuk dijual secara segar,” katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pendang, di sini, hari ini.

    Menurutnya, siasatan masih dijalankan bagi mengesan saki baki ahli sindiket yang terlibat dalam aktiviti itu.

    “Kita yakin kejayaan tangkapan pada hari ini dapat melumpuhkan sindiket pengedaran daun ketum di kawasan ini.

    “Ini adalah rampasan terbesar pada tahun ini dan kita akan pastikan kegiatan seperti ini dapat dihapuskan secepat mungkin,” katanya .

    Arizz berkata, suspek yang tidak mempunyai rekod jenayah lampau itu kini direman selama tujuh hari bermula hari ini dan kes akan disiasat bawah Seksyen 30(3) Akta Racun.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...