Friday 21 September 2018

SIAPA PENYAMUN, SIAPA PENCURI?


Dulu, ketika mula-mula didedahkan oleh WSJ berhubung kemasukan wang berjumlah RM2.6 bilion ke dalam akaun bank peribadinya, Najib Razak menegaskan, beliau bukan seorang penyamun.


"Kalau pun saya nak menyamun, takkan saya masukkan dalam akaun peribadi," begitulah lebih kurang kata-kata Najib waktu itu.


Kenyataan beliau kemudiannya disokong oleh seluruh pimpinan UMNO termasuk Ahmad Maslan yang menyebut, "bodohlah Najib kalau masukkan wang sebanyak itu menggunakan akaun bank peribadinya."


Apabila WSJ terus mendedahkan bukti demi bukti mengenai kemasukan wang itu dan Najib tidak mampu mengelak lagi, beliau lantas tampil mengatakan wang tersebut adalah derma yang diterimanya adalah daripada kerabat Diraja Arab Saudi.


Berduyun-duyunlah pula pemimpin UMNO mengatakan ia sebagai derma juga. Dulu berduyun-duyun sama menafi, kemudian berduyun-duyun pula mengesahkan ada wang dalam akaun peribadi, cuma didalihkan sebagai derma.


Antara Najib dan Ahmah Maslan, siapa yang bodoh dalam hal ini?

Sementara Najib mengatakan wang tersebut adalah derma untuk UMNO menghadapi pilihanraya, beberapa pemimpin  lain yang bersuara sentiasa tampil dengan dengan hujah yang berbeza-beza.


Ada yang berkata untuk memerangi keganasan, melawan pengaruh ISIS, menentang Syiah, mengembangkan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah dan berbagai alasan yang lain lagi.


Dalam hantaran di laman facebooknya beberapa hari lalu, sambil menunjukkan beberapa bukti kononnya wang RM2.6 bilion itu adalah derma daripada kerabat Diraja Arab Saudi, Najib turut menyebut ia adalah derma untuk  "pelan kecemasan" bagi menghadapi ketidaktentuan politik dalam negara berikutan peristiwa 16 September beberapa tahun sebelum itu.


Yang penting wang beribu-ribu juta itu ada diterima Najib, cuma hairannya kenapa beliau mula-mula menafi dan kemudian mengiyakannya?


Yang lebih menghairankan, alasan mengapa wang itu diberikan juga tidak pernah sama dan berbeza-beza dari semasa ke semasa.


Semalam, berkaitan wang RM2.6 bilion yang sama dan setelah tidak lagi berkuasa, Najib didakwa di mahkamah dengan 25 pertuduhan berkaitan dengannya.


Penantian banyak pihak yang mempersoalkan bila lagi Najib mahu didakwa berkaitan penerimaan wang tersebut serta memberi gambaran seolah-olah kerajaan tiada bukti untuk meneruskan pendakwaan, menjadi kenyataan jua akhirnya.


Sebaik selepas pendakwaan di mana Najib mengaku tidak bersalah dan dibebaskan dengan ikat jamin RM3.5 juta serta diberi kelonggaran untuk membayar wang jaminan secara ansuran sehingga 28 September depan, beliau bersuara lagi dengan mengatakan, "bukan bukan pencuri."


Hmmmm....dulu bukan penyamun, sekarang bukan pencuri!!


Kalau begitu, siapa penyamun dan siapa pencuri sedangkan ada wang beribu-ribu juta ditemui?


Najib boleh bercakap apa saja - "saya bukan penyamun", "saya bukan pencuri" atau ungkapan-ungkapan lain yang dimahukannya.


Tetapi, sekarang baru bermula proses pendakwaan dan perbicaraan dijadual akan diadakan pada November depan. Adanya tuduhan atau pendakwaan tidak bermakna Najib sudah bersalah.


Begitu juga dengan pengakuan tidak bersalah yang dibuatnya, ia tidak bermakna Najib tidak bersalah. Bersalah atau tidak hanya akan ditentukan dalam perbicaraan di mahkamah nanti.


Yang ditunggu-tunggu ramai ialah oleh kerana Najib sudah menyebut nama putera Raja Arab Saudi yang kononnya menulis surat dan memberi derma RM2.6 bilion kepadanya, walaupun dalam masa yang sama mengakui kemasukan wang itu dibuat melalui Tanore Finance, sebuah firma yang dimiliki oleh Jho Low bersama Eric Tan Kim Loong, apakah dalam perbicaraan nanti beliau dapat menampilkan anak raja Arab Saudi itu sebagai saksinya?


Sediakah anak Raja Arab  itu berdepan soalan-soalan pendakwa dan pihak pembela di dalam mahkamah?


Bagaimana jika tiada anak Raja Arab dapat ditampilkan sebagai saksi sehingga akhir bicara? (ShahbudinHusin 21/09/2018)

158 comments:

  1. Salam Jumaat.

    Jawapan mudah; Najiblah penyamun dan Najiblah pencuri.

    Kholas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahkamah belum buat apa-apa keputusan lagi, ustaz Doe dah beri jawapan.
      Ini hebat punya manusia.
      Memang hebat pasukan panji hitam ni.

      Delete

    2. Aonomus, ko baca ler komen aku di bawah, gamak nya ko perlu jumpa doktor pakar, tanya pemikiran ko ok ke tak kalo mikirkan Al Jibo boleh lepas dari kena ke Sg Buluh dengan 25 = 7 tuduhan mahkamah (mungkin hingga 40 tuduhan kemudian nanti.

      Delete
    3. Kalau masuk jel pun dia, bukan kau. Yg kau sibuk sgt mcm org mabuk todi tiruan pagi jumaat ni apahal?

      Delete

    4. Nyata kau kena pigi jumpa doktor pakar sebab pemikiran kau nih senget, tak tahu pun ini isu kesejahteraan negara - bila yang pegang jawatan PM mencuri, merompak, melanun, bukan kah itu isu negara?

      Jadi, ko tak tahu ke sesiapa rakyat boleh bersuara mentahikan orang yang buat begitu? Dan mentahikan kamu yang cakap tak boleh sibukkan perkara itu walau hari Jumaat pun?

      Ko sekolah mana dulu?

      Delete
    5. Gopal sri ram minta mahkamah arahkan najip jgn.ulas isu 1mdb di media soSIAL, tapi shafee loyar kata kenapa tak boleh ulas, kan ke kerajaan PH jamin kebebasan bersuara.
      Haritu shafee loyar minta mahkamah gag order supaya jgn ada sesiapa pun ulas isu 1mdb dan kes2 najip, tapi lani dah lain pulok? 😂

      Delete
    6. Loyar keling tu tak faham ke hal "sub-judice"? Atau faham tapi takda rotan akar pun jadi, kata apa saja asalkan menjawab apa pendakwa kata.

      Btw, apa salah nya istilah Keling? Ramai yang kata (termasuk Tun Mahathir) bahawa majoriti rakyat tak kisah kpd istilah Keling di gunakan.

      Delete
    7. Najib telah ditangkap basah dengan segala penipuannya. Najib juga telah kantoi berbolak-balik beberapa kali tentang isu 2.6b. Cubaan akhir dedahkan surat 'kerabat Saudi' akhirnya memakan diri dan terpaksa berbolak balik pula apabila dikatakan surat itupun tidak ditandatangani oleh penama tetapi oleh seorang yang bernama Koman (sesuailah dengan namanya).

      AlQuran dengan jelas mengajar manusia bahawa pelakuan berbolak-balik ini adalah perbuatan orang-orang yang berdusta. (Lihat Al-Gaafir : 4).

      Mahkamah memang masih belum mendapati Najib bersalah sebab mahkamah ada prosesnya, dan proses itu baru saja bermula.

      Walaupun begitu kesalahan Najib ini sudah begitu jelas dan tak boleh ditutup lagi. Ia ibarat bangkai gajah yang sangat busuk yang cuba ditutup dengan nyiru.

      Menjadikan 'waktu' sebagai alasan pula adalah sifat golongan pendusta yang dibinasakan.

      Dahulu puak yang sama juga beralasan 'Najib tidak didakwa maka dia tidak bersalah'. Kini selepas didakwa mereka beralasan pula 'mahkamah belum memutuskan maka dia tidak bersalah'.

      Buatlah apapun, para pendusta ini akan kekal berdusta, kerana Najib telah melatih mereka menjadi pendusta tegar semata-mata demi dedak dunia.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    8. Mat maslan aka Mat Bantut pecacai angkat najis

      Delete
    9. Mat maslan aka Mat bantut aka Mat tiga suku.

      Delete
    10. Bro Din, anak Rajalinggam boleh kah?
      Raja juga tu.

      Delete
    11. Salam rakan2 seperjuangan....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!

      Delete
    12. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERAL = SEKULAR = PLURAL = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE =

      Delete
    13. Tak ada anehnya PAS buat pusingan U atau 'konar baring'
      Diterbitkan 21 Sep 2018, 5:30 petang | Dikemaskini 21 Sep 2018, 5:46 petang

      A+ A-
      Jangan berasa aneh jika tiba-tiba PAS membuat pusingan U, kata salah seorang pemimpin kanan parti itu hari ini.

      Menurut anggota Jawatankuasa Pusat PAS Mokhtar Senik parti itu boleh membuat keputusan yang rencam - termasuk "memecut" atau melakukan 'konar baring' - pada bila-bila masa yang dirasakan sesuai.

      "Jangan hairan kalau PAS U-turn. Bahkan kalau PAS break mendadak atau memecut dengan tiba-tiba hatta coner baring.

      "Semuanya adalah kerana kepentingan Islam," katanya melalui satu hantaran di Facebook hari ini.

      Untuk rekod Mokhtar adalah antara pemimpin PAS yang sering memberikan pandangan secara terus-terang dan lantang mengenai isu semasa.

      Beliau juga merupakan salah seorang pemimpin ulama yang terkenal di kalangan penyokong PAS.

      Menurut Mokhtar walaupun ada orang menuduh PAS memperalatkan agama untuk kepentingan politik hakikatnya mereka memperalatkan politik untuk kepentingan agama.

      Tanpa kepentingan peribadi

      Secara berkias - salah satu kaedah penyebaran maklumat yang sering digunakan PAS - Mokhtar menjelaskan pandangan sesetengah pihak terhadap parti itu berlaku kerana ada masalah pada mereka.

      "Mungkin kerana bacaan gula dalam darah dah terlalu tinggi. Sejarah yang kami telusuri membuktikan segala-galanya. Belajarlah melihat sesuatu dengan betul," katanya.

      Selama beberapa dekad PAS menjadikan Umno sebagai seteru politik mereka sehinggalah keadaan berubah ketara sejak beberapa tahun lalu.

      PAS juga dikaitkan dengan sejumlah dana bernilai jutaan ringgit yang didakwa disalurkan oleh individu yang mempunyai kaitan dengan pemimpin kanan Umno.

      Ia menjadi lebih terbuka apabila PAS dan Umno menjalin kerjasama secara terbuka.



      Contoh kemesraan terbaru ialah apabila Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menjadi tetamu istimewa pada muktamar PAS di Kuala Terengganu hujung minggu lalu.

      Ia mengundang pelbagai kritikan terutama apabila mengambil kira kenyataan keras pernah diucapkan Abdul Hadi terhadap Umno suatu ketika dulu.


      Menurut Mokhtar PAS bergerak dengan berlandaskan budaya politik matang dan sejahtera, selain bebas daripada sebarang kepentingan peribadi.

      Katanya kepentingan yang diperjuangkan oleh PAS hanya untuk Islam dan ia menjadikan langkah politik parti itu sentiasa tenang dan selesa.

      "Sesiapa yang ingin membantu Islam maka dia boleh bersama PAS. Sesiapa yang tidak bersedia maka dia boleh bersama siapa sahaja yang dia mahu, dan sesiapa yang memusuhi Islam maka dia adalah musuh PAS," katanya.

      Menurut calon PAS untuk kerusi parlimen Padang Besar pada PRU ke-14 lalu itu menegaskan partinya menjauhi DAP kerana Islam, dan mendekati Umno juga atas alasan Islam.

      Delete
    14. Pemimpin dewan penyokong PAS jadi pegawai hal ehwal bukan Islam MB T'ganu
      Diterbitkan 21 Sep 2018, 12:13 tengah hari | Dikemaskini 21 Sep 2018, 12:19 tengah hari

      A+ A-
      Seorang pemimpin Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) telah dilantik sebagai pegawai khas hal ehwal bukan Islam kepada Menteri Besar Terengganu Ahmad Samsuri Mokhtar.

      Sekretariat DHPP S Barathidasan berkata, Ketua DHPP Terengganu Dr Balachandran G Krishnan telah mengangkat sumpah di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, semalam.

      "Pelantikan ini amat bermakna di samping dapat membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi masyarakat bukan Islam di negeri itu.

      "Tanggapan buruk dan persepsi negatif orang ramai terhadap PAS harus dikikis kerana ia bukan parti rasis dan ekstremis. PAS adalah parti yang menjadikan Islam sebagai dasar perjuangan yang memberi keadilan kepada semua masyarakat, termasuk bukan Islam," katanya.
      Balachandran juga merupakan ketua penerangan DHPP Pusat.

      Mengulas lanjut, Barathidasan menyifatkannya sebagai satu lagi sejarah buat dewan itu selepas pencalonan 12 ahlinya dalam PRU lalu (tiga untuk parlimen, sembilan untuk DUN).

      "Ini pengiktirafan yang sangat tinggi sejak penubuhan DHPP. Amat tepat sekali slogan PAS iaitu PAS for all.

      "Kita buktikan ia bukan sekadar slogan tetapi akan disebatikan dalam diri untuk diterjemahkan dalam gerak laku kita," katanya lagi.

      Delete
    15. Sebatan: Antara sivil dan syariah
      SYAHIDATUL AKMAL DUNYA 21 SEPTEMBER 2018
      Sebatan: Antara sivil dan syariah
      Hukuman sebatan yang terdapat dalam jenayah syariah melibatkan dua jenis kesalahan iaitu hudud dan takzir (hukuman yang ditetapkan pemerintah).
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      PASANGAN kekasih lesbian (musahaqah) yang berusia 32 dan 22 tahun dihukum sebat di hadapan lebih 150 orang awam di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu kerana cuba melakukan hubungan sejenis dalam sebuah kereta di Dungun, April lalu.

      Berikutan itu, isu sebatan menjadi polemik dan perbincangan masyarakat seluruhnya. Setiap daripadanya mempunyai pandangan berbeza. Ada yang berkata begitu dan ada yang berkata begini.

      Pokoknya, undang-undang jenayah syariah melihat kepada aspek moral dan akhlak serta menjaga maslahah (kepentingan) agama Islam itu sendiri.

      Hukuman sebatan yang terdapat dalam jenayah syariah melibatkan dua jenis kesalahan iaitu hudud dan takzir (hukuman yang ditetapkan pemerintah). Kesalahan hudud yang memperuntukkan hukuman sebat adalah bagi kesalahan zina, qazaf (menuduh perempuan suci berzina), dan meminum arak.

      Manakala, hukuman bagi kesalahan jenayah syariah bagi Mahkamah Syariah di Malaysia diperuntukkan di bawah takzir. Maka hukumannya hanya terhad kepada denda, penjara dan sebatan sahaja.

      Hukuman syariah didik ummah

      Secara umumnya, mahkamah syariah di Malaysia mengguna pakai hukuman di bawah takzir dalam menjatuhkan hukuman. Contohnya, kesalahan jenayah syariah dalam bentuk jenayah minum minuman memabukkan adalah boleh disabitkan denda tidak melebihi RM3,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya menurut seksyen 19 (1) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-wilayah Persekutuan) 1997.

      Namun, jenayah syariah minuman yang memabukkan ini bukanlah satu kesalahan jenayah di bawah hukuman sivil.

      Peguam Syarie, Syafiqah Abdul Razak berkata, dalam undang-undang sivil, zina akan menjadi satu kesalahan jika tiada elemen persetujuan dan diklasifikasikan di bawah kesalahan rogol.

      “Hukuman sebat paling sesuai dilaksanakan bagi kesalahan yang boleh mendatangkan mudarat yang besar kepada individu dan masyarakat. Contohnya, kesalahan musahaqah.

      “Hukuman sebat ini juga dilaksanakan di bawah undang-undang sivil. Antaranya termaktub di dalam kesalahan jenayah di bawah kanun keseksaan. Contoh kesalahan mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan iaitu yang berhubung kesalahan merogol boleh dikenakan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan,” katanya kepada Sinar Islam.

      Menurutnya, terdapat perbezaan yang jelas dan ketara antara sebatan menurut undang syariah dan sivil.

      Delete

    16. Beliau memberikan contoh seksyen 125(1) Enakmen Tatacara Jenayah Syariah (Terengganu) 2001 dan juga rujukan terhadap Akta Penjara 1995, Peraturan-peraturan Penjara 2000.

      JAGA TUJUAN SYARIAH

      Hukuman di dalam undang-undang Islam ditetapkan demi menjaga maqasid syariah (tujuan syariah) iaitu kepentingan kehidupan yang sempurna seperti yang dituntut Islam.

      Kepentingan umum ini bertepatan dengan firman ALLAH dalam Surah Al-Nahl ayat 64 yang menjelaskan jika ada perselisihan, maka rujuklah al-Quran sebagai petunjuk dan rahmat bagi orang beriman.

      Katanya, kehidupan manusia mesti diatur sesuai dengan fitrah manusia sendiri agar tidak melampaui batas-batas yang telah ditetapkan syarak.

      “Antara perkara signifikan yang perlu diberi perhatian adalah tujuan hukuman sebat dilaksanakan.

      “Di dalam Islam tujuan hukuman adalah untuk mendidik pesalah supaya tidak mengulangi kesalahan yang dilakukan. Selain itu, ia juga sebagai langkah pencegahan supaya kesalahan jenayah syariah ini tidak diulangi oleh pihak lain,” katanya.

      Beliau berpendapat, tujuan hukuman sebat di dalam syariah untuk menjaga kepentingan dan maslahah amah (kepentingan umum).

      Jelasnya, hukuman sebatan yang dikenakan di mahkamah syariah ini selari dengan prinsip tujuan syariah itu adalah untuk menjaga kepentingan agama, nyawa, akal, keturunan dan harta benda.

      PENCEGAHAN AWAL

      Beliau berkata, keharmonian agama Islam terpelihara apabila pencegahan awal diambil dengan melaksanakan hukuman yang selaras dengan hukum syarak iaitu dalam konteks sebatan ini adalah di bawah takzir.

      Delete


    17. “Manakala, sebatan di dalam sivil bertujuan untuk menghukum pesalah jenayah.

      “Maka, kesan daripada sebatan sivil adalah lebih kuat dan menyakitkan. Lebih menyakitkan kerana pukulan tersebut akan dikenakan kepada bahagian- bahagian tertentu badan pesalah,” jelasnya.

      TERBUKA DAN TARBIAH

      Syafiqah berkata, sebatan bagi kesalahan jenayah syariah yang diadakan di dalam mahkamah terbuka adalah bertepatan dengan prinsip kepentingan umum di mana langkah pencegahan dan tarbiah (pendidikan) kepada masyarakat supaya menjadi iktibar dan pengajaran.

      “Harus diingat walaupun sebatan dilakukan di mahkamah terbuka, ia masih menjaga maruah pesalah apabila pesalah dijatuhkan hukuman dalam keadaan menutup aurat,” katanya.

      Katanya lagi, sebatan untuk kesalahan sivil dilakukan secara tertutup untuk menjaga kepentingan individu yakni supaya menjaga aib pesalah. Walau bagaimanapun, tiada pra syarat berhubung aurat pesalah.

      Syafiqah berpendapat kepentingan umum adalah lebih utama dari kepentingan individu dalam aspek ini.

      Beliau menegaskan, masyarakat seharusnya melihat isu sebatan dalam konteks yang lebih luas dan melihat daripada aspek hukuman syarak, perundangan di Malaysia iaitu undang-undang syariah, undang sivil serta melihat keadaan di sesuatu tempat dan kesan kepentingan jangka panjang.

      Katanya lagi, proses mendidik masyarakat dengan ilmu yang benar berhubung jati diri dan kembali kepada fitrah perlu diteruskan supaya kesalahan seperti ini tidak berulang.

      INFO:

      SEBAT SYARIAH

      1. Alat sebatan tidak termasuk pemegangnya, hendaklah daripada jenis yang sama dan dibuat sama ada daripada rotan atau ranting kecil pokok yang tiada ruas atau buku dan panjangnya tidak melebihi 1.22 meter dan tebalnya tidak melebihi 1.25 cm.

      2. Daripada aspek pegawai yang ditugaskan melakukan sebatan hendaklah seorang yang adil dan matang, menggunakan alat sebatan dengan kekuatan yang sederhana tanpa mengangkat tangannya melebihi kepalanya supaya tidak melukakan kulit pesalah. Selepas mengenakan satu sebatan, dia hendaklah mengangkat alat sebatan itu ke atas dan tidak menariknya.

      3. Sebatan boleh dikenakan ke seluruh bahagian tubuh kecuali muka, kepala, perut, dada atau bahagian sulit. Jika pesalah itu lelaki, sebatan hendaklah dikenakan dalam keadaan dia berdiri, dan jika pesalah itu perempuan, dalam keadaan dia duduk.

      4. Pesalah hendaklah diperiksa oleh Pegawai Perubatan Kerajaan untuk diperakui bahawa pesalah dalam keadaan sihat untuk menjalani hukuman itu.

      5. Jika pesalah itu hamil, pelaksanaan itu hendaklah ditangguhkan sehingga tamat tempoh dua bulan selepas dia melahirkan anak atau keguguran, mengikut mana-mana yang berkenaan.

      SEBAT SIVIL

      1. Rotan yang digunakan untuk menyebat pesalah jenayah sivil adalah lebih besar berbanding dengan saiz rotan pesalah jenayah syariah. Bagi maksud hukuman di bawah Peraturan 131 (5) (a) Peraturan-peraturan Penjara 2000 ini, rotan yang digunakan untuk orang dewasa tidak boleh lebih daripada 1.25 cm garis pusatnya.

      2. Menurut hukuman sivil, semasa menjalani hukuman, banduan diikat kaki serta tangan dalam keadaan berdiri pada palang yang disediakan dan dipegang pada kepalanya supaya tidak lari .

      3. Menurut Peraturan 131 (2) Peraturan-Peraturan Penjara 2000, Sesuatu hukuman sebat tidak boleh dikenakan kepada banduan perempuan dan banduan lelaki berumur lebih daripada 50 tahun. Hukuman sebat dengan rotan hendaklah dikenakan pada punggung pesalah itu.

      Delete
    18. Pas berpolitik perjuangkan hak ALLAH
      NORJULIANA YAACOB 21 SEPTEMBER 2018
      Pas berpolitik perjuangkan hak ALLAH
      Tuan Ibrahim ketika berucap di majlis perasmian Pusat Khidmat Wakil Rakyat Jerai, kelmarin.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      GUAR CHEMPEDAK - Pas bersifat terbuka untuk bekerjasama dengan sesiapa sahaja asalkan berpaksi kepada perjuangan Islam.

      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Pas menyertai politik negara pada mulanya bagi melunaskan tanggungjawab fardu kifayah.


      Menurutnya, namun begitu sekarang ini tiada satu parti pun yang sanggup memperjuangkan Islam dan menyebabkan tanggungjawab itu menjadi kewajipan Pas.

      "Fardu ain bagi Pas untuk memperjuangkan Islam bagi memastikan hak ALLAH terpelihara," katanya ketika berucap di majlis perasmian Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Jerai, semalam.

      Katanya, objektif perjuangan Pas adalah untuk memperjuangkan sebuah masyarakat yang hidup berpaksikan kepada agama ALLAH.

      "Jika ada pihak yang menolak Islam, kita akan bantah kerana Pas berpolitik untuk mendapatkan pahala dan bukannya dosa," katanya.

      Menurut Tuan Ibrahim, Pas menolak Umno sebelum ini kerana parti itu dikatakan menolak Islam.

      "Sekarang Umno datang pada kita nak bantu kita, sebagai contoh pilihanraya di Seri Setia baru-baru ini mereka buat solat hajat untuk Pas jadi kenapa kita nak tolak?

      "Kita nak menangkan Pas, kalau ada orang nak tolong kita kena terima dengan hati yang terbuka kerana ia bermaksud mereka sudah pun seiring dengan perjuangan kita," katanya.

      Tambah Tuan Ibrahim, kepimpinan Pakatan Harapan pada hari ini dilihat gagal untuk memenuhi janji yang telah mereka lafazkan sebelum PRU 14 lalu.

      "Bantuan nelayan pada musim tengkujuh dihentikan, BR1M akan dimansuhkan, harga minyak belum turun.

      "Kesemua janji yang tak ditunaikan ini akan diingati rakyat dan kita yakin pada PRU15 akan datang rakyat tidak akan lagi mempercayai kepimpinan Pakatan Harapan," katanya.

      Delete
    19. PEROMPAK INSAF


      Hutang PTPTN: Khir Toyo sindir pemimpin PH
      NUR FARHANA ABDUL MANAN 21 SEPTEMBER 2018
      Hutang PTPTN: Khir Toyo sindir pemimpin PH
      Kenyataan Khir Toyo dalam akaun Facebook miliknya hari ini.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - [DIKEMASKINI] Tidak membayar pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) memang memalukan tetapi lebih memalukan apabila ada pemimpin yang berjanji dan kata tak perlu bayar hutang jika mereka diberi mandat jadi kerajaan.

      Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo berkata, tindakan perlu diambil terhadap pemimpin yang pernah berjanji memansuhkan bayaran pinjaman PTPTN hingga menjadi punca peminjam berhenti membuat bayaran.

      "Di mana suara mereka hari ini? Tak tahu malukah mereka ini atau mereka ini memang terbiasa menipu. Bak kata pepatah ’siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama-lama jadi pak menteri’. Realitinya nampak benar-benar terjadi hari ini,” sindirnya menerusi Facebook beliau, semalam.

      Mohamad Khir berkata, beliau bersetuju dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa menjadi perkara memalukan bagi mereka yang mampu membayar, namun enggan melunaskan hutang.

      "Lebih-lebih lagi melibatkan majoriti orang Islam yang tahu hukuman menanti di akhirat kelak," katanya.

      Beliau berkata, sebahagian besar peminjam memang berazam membuat bayaran, namun terpengaruh dengan janji bahawa hutang berkenaan akan dimansuhkan.

      Menurutnya, pinjaman wang daripada sesiapa pun, sama ada individu mahupun kerajaan wajib dibayar balik tanpa ada unsur riba.

      Beliau turut mencadangkan kerajaan membenarkan peminjam membayar balik pinjaman pokok tanpa faedah dan kaedah bayaran dibincangkan dengan peminjam mengikut kemampuan masing-masing, sementara kos pengurusan pula perlu ditanggung kerajaan.

      Delete
    20. Umno tak biasa susah'
      SITI FATIHAH AWANG 21 SEPTEMBER 2018
      'Umno tak biasa susah'
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KOTA BHARU – Pas tidak menolak kemungkinan lebih ramai pemimpin Umno keluar parti dalam tempoh terdekat.

      Naib Presidennya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, pemimpin-pemimpin parti itu tidak mempunyai kekuatan untuk menjadi pembangkang kerana sudah terbiasa dengan pangkat dan kedudukan sebagai pemerintah dalam kerajaan.


      “Mereka ini biasa senang, menjadi kerajaan dan sebagainya, tiada pengalaman menjadi pembangkang. Jadi pembangkang ini susah, perit.

      “Kita Pas sendiri pun memang penatlah, tapi sebab dah biasa, kita boleh bertahan. Tapi mereka tidak biasa, maka tidak boleh bertahan. Nak tunggu lima tahun lagi, kita tidak tahu apa yang akan terjadi,” katanya kepada media selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Medan Ilmu, di sini.

      Delete
    21. Tun M jangan kambing hitamkan Pas
      NORADILA MAHAMAD 21 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.3K
      Satiful Bahari Mamat
      Satiful Bahari Mamat
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA TERENGGANU - Pas Terengganu menegaskan supaya Tun Dr Mahathir Mohamad tidak menjadikan Pas sebagai kambing hitam di atas apa yang sedang berlaku kepada politik tanah air hari ini.

      Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Terengganu, Satiful Bahari Mamat berkata, semua orang tahu tentang sejarah dan meminta Dr Mahathir tidak menyelewengkan sejarah supaya generasi baharu dapat memahami sejarah dengan betul.


      Menurut Satiful, Pas sentiasa menganjurkan perpaduan sejak dari dulu lagi kerana pernah 'bergabung' dengan semua.

      "Semangat 46 mari (datang) bergabung dengan Pas, Tun M keluar Umno pun mari kepada Pas. Datuk Seri Anwar Ibrahim, Tan Sri Muhyiddin Yassin pun sama, mari kepada Pas. Selepas itu Semangat 46 berpecah kerana siapa, PKR wujud sebab siapa.

      "Dia (Mahathir) kena tengok diri sendiri kenapa terjadinya perpecahan dan jangan dia 'menkambinghitamkan' Pas," katanya kepada Sinar Harian.

      Satiful berkata, Mahathir perlu memberi penjelasan sejarah sebenar kepada generasi sekarang dan tidak sesekali menampakkan dendam di dalam hati.

      "Sebenarnya Pas adalah satu-satunya parti yang tidak pernah tunduk kepada kehendak Tun M dan dia perlu menghormati nilai-nilai yang ada dalam negara demokrasi.

      "Pas sebuah parti berdaftar, bukannya tidak berdaftar. Pas dari dulu menjadi mangsa, dipenjara, buang daerah, diskriminasi dan sebagainya, semua orang Pas," katanya.

      Sebelum itu, Mahathir berkata, Pas adalah parti yang membawa perpecahan kepada orang Melayu dan bukannya agama Islam.

      Delete
    22. Kenapa khuatir sikap berbaik sesama Islam?
      NOR AINNA HAMZAH 20 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore197
      Kenapa khuatir sikap berbaik sesama Islam?
      Paparan Facebook Tan Sri Annuar Musa
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Annuar Musa mempersoalkan mengapa masih ada lagi yang khuatir dengan sikap berbaik sesama islam dan organisasi Islam.

      Annuar yang juga Ahli Parlimen Ketereh berkata, ada juga yang mahukan Umno menjadi parti yang sederhana, ‘party middle-path’ dan sebagainya.


      Bagaimanapun menurutnya, sekiranya benar kehendak berkenaan iaitu berpegang pada prinsip kesederhanaan, inklusif, menerima kemajmukan yang sememangnya menjadi dasar Umno, makan tidak perlu menjadikan hubungan antara Umno dan Pas sebagai alasan.

      “Kenapa kita khuatiri sikap berbaik sesama islam dan organisasi islam?

      “Pas mungkin ada kasalahan di sisi kita… kita juga mungkin ada kesalahan di sisi Pas tapi agama kita mengajar kita supaya bersilaturrahim, bertahaluf, bertaawun dan sebagainya,” kongsinya dalam laman sosial Facebook peribadi miliknya, malam tadi.

      Annuar berkata, musuh islam sememangnya gementar sekiranya umat islam kuat berpegang kepada agamanya atau bersatu padu antara satu sama lain.

      “Sekiranya kita menolak perkara sedemikian (hubungan antara Umno dan Pas), kitalah sebenarnya yang ekstremis dan pelampau… bukan lagi middle-path, malah extreme left.

      “Mereka (musuh islam) mahu kita berpecah, liberal, abai agama dan bangsa agar kita umat islam selamanya di bawah telunjuk mereka,” tegasnya.

      Delete
    23. Dendam Tun M masih belum reda
      AMRAN ALI 20 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.5K
      Kamarudin Sidek
      Kamarudin Sidek
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      MELAKA - Pandangan Tun Dr Mahathir Mohamad tidak semestinya benar kerana kaca mata musuh tidak akan melihat lawannya baik dalam apa keadaan sekalipun.

      Demikian menurut Pesuruhjaya Pas Melaka, Kamarudin Sidek ketika diminta mengulas mengenai pandangan perdana menteri ketujuh itu yang menuduh politik Pas membawa perpecahan kepada orang Melayu dan bukannya agama Islam.


      Kamarudin juga melihat, kenyataan tersebut seolah-olah dendam Dr Mahathir terhadap Pas masih belum reda.

      “Hakikatnya rakyat tahu sikap Tun Mahathir yang banyak pecahkan parti Melayu sehingga tertubuhnya parti Semangat 46, PKR dan Bersatu.

      “Isu yang Tun Mahathir bangkitkan itu bukan sikap Pas keseluruhannya tetapi adalah sikap segelintir kecil ahli Pas yang agak agresif,” katanya.

      Sambil menjelaskan semua parti wujud penyokong yang bersikap agresif tetapi kebanyakannya adalah berpunca dari tekanan pemimpin pada masa itu.

      “Saya rasa Tun Mahathir baca sejarah tak habis. Amanat Haji Hadi dijadikan modal isu kafir mengkafir ketika itu tetapi apabila Pas ajak berdebat tentang kebenaran dakwaannya waktu itu akhirnya dibatalkan.

      “Tun Mahathir berani lontarkan tuduhan tetapi tak berani berhadapan, cuma mungkin beliau bernasib baik ketika itu kerana beliau perdana menteri,” katanya.

      Delete
    24. 'Tun M, henti burukkan Pas'
      SAIFULLAH AHMAD 20 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore389
      Razman Zakaria
      Razman Zakaria
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      IPOH - Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dinasihatkan supaya menghentikan serangan terhadap Pas kerana tindakan itu akan mendedahkan lebih banyak keburukan pemimpin PH itu.

      Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria berkata, tuduhan bahawa Pas sebagai punca perpecahan orang Melayu tidak berasas.


      Beliau berkata, jika dilihat sejarah, kewujudan beberapa parti yang didominasi oleh orang Melayu seperti Semangat 46, PKR dan kini Bersatu adalah ketika era pemerintahan Mahathir.

      "Saya nasihatkan Mahathir hentilah bercakap. Lagi banyak dia bercakap, lagi orang tahu itulah perangai dia sebenarnya. Kalau dia kata orang memecahbelahkan Melayu, dialah sebenarnya memecahbelahkan Melayu.

      "Kenyataan itu langsung tak berasas, hanya kenyataan politik untuk mengelirukan. Itulah gaya Mahathir berpolitik," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mahathir bahawa politik Pas yang membawa perpecahan kepada orang Melayu dan bukannya agama Islam.

      [Artikel berkaitan: Perbuatan Pas itu tak boleh dimaafkan: Tun M]

      Razman berkata, serangan sengaja dibuat ke atas Pas kerana Mahathir menyedari kekuatan Pas.

      Menurutnya, Pas merupakan parti yang mempunyai prinsip perjuangan sendiri tidak seperti parti-parti lain.

      Delete
    25. Dakwaan Pas tolak kemerdekaan tidak tepat'
      RIDAUDDIN DAUD 20 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore3.4K
      Dr Kamarul Zaman Yusoff
      Dr Kamarul Zaman Yusoff
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - [DIKEMASKINI] Pas tidak pernah ‘menolak’ kemerdekaan seperti didakwa Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam catatan di blognya, semalam.

      Penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff berkata, rekod sejarah ditemui beliau menunjukkan Pas menyokong ke arah kemerdekaan Malaya.


      Malah, katanya, Mesyuarat Agung Pertama parti tersebut di Kepala Batas, Pulau Pinang pada 3 Januari 1953 memilih ‘merdeka” sebagai cogan kata Pas.

      “Mesyuarat itu juga telah meluluskan tujuh rancangan politik Pas yang dua daripadanya adalah ‘memperkenalkan kemerdekaan tulen kepada rakyat, menanamkan semangatnya dan menunjukkan cara-cara mencapainya’.

      “Selain itu, Pas juga mahu ‘menegakkan sebuah negara merdeka yang didirikan oleh rakyat, daripada rakyat, kerana rakyat.

      “Atas pertimbangan kemerdekaan, Pas juga telah menghantar dua individu menghadiri Persidangan Kebangsaan anjuran 16 orang terkemuka termasuk tujuh menteri besar,” katanya dalam catatan di laman Facebooknya.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Kenapa Tun M tentang Pas]

      Katanya lagi, meskipun Pas tidak lagi menyertai Perhimpunan Kebangsaan bermula 11 Oktober 1953, ia bukanlah bermakna parti itu tidak bersetuju dengan tuntutan kemerdekaan.

      “Berakhirnya penyertaan Pas dalam Perhimpunan Kebangsaan bukanlah disebabkan Pas tidak bersetuju atas tuntutan kemerdekaan.

      “Tetapi ia adalah disebabkan kedua-dua wakil parti membantah cadangan jawatankuasa perhimpunan memperluaskan hak mengundi kepada penduduk yang belum diakui taraf mengikut dasar jus soli,” ujarnya.

      Katanya lagi, Pas terbukti tidak menolak kemerdekaan kerana dalam mesyuarat kali kelima di Kuala Lumpur pada 1956, Pas meluluskan usul supaya tarikh kemerdekaan tidak berganjak dari 31 Ogos 1957.

      “Malah, sebelum itu, manifesto Pas dalam PRU1955 jelas menyebut ‘wakil rakyat Pas akan berusaha dan berikhtiar bersungguh-sungguh bagi mencapai kemerdekaan Malaya dengan secepat mungkin.

      “Dalam mesyuarat kali keenam pula, Pas meluluskan usul menyatakan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua pihak yang berjuang sehingga lahirnya kemerdekaan Tanah Melayu,” jelasnya.

      Justeru, katanya, berdasarkan rekod sejarah tersebut maka tidak tepat kenyataan mengatakan Pas menolak kemerdekaan atau mendakwa Malaya belum layak mendapat kemerdekaan.

      Delete
    26. Dendam Tun M masih belum reda
      AMRAN ALI 20 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.5K
      Kamarudin Sidek
      Kamarudin Sidek
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      MELAKA - Pandangan Tun Dr Mahathir Mohamad tidak semestinya benar kerana kaca mata musuh tidak akan melihat lawannya baik dalam apa keadaan sekalipun.

      Demikian menurut Pesuruhjaya Pas Melaka, Kamarudin Sidek ketika diminta mengulas mengenai pandangan perdana menteri ketujuh itu yang menuduh politik Pas membawa perpecahan kepada orang Melayu dan bukannya agama Islam.


      Kamarudin juga melihat, kenyataan tersebut seolah-olah dendam Dr Mahathir terhadap Pas masih belum reda.

      “Hakikatnya rakyat tahu sikap Tun Mahathir yang banyak pecahkan parti Melayu sehingga tertubuhnya parti Semangat 46, PKR dan Bersatu.

      “Isu yang Tun Mahathir bangkitkan itu bukan sikap Pas keseluruhannya tetapi adalah sikap segelintir kecil ahli Pas yang agak agresif,” katanya.

      Sambil menjelaskan semua parti wujud penyokong yang bersikap agresif tetapi kebanyakannya adalah berpunca dari tekanan pemimpin pada masa itu.

      “Saya rasa Tun Mahathir baca sejarah tak habis. Amanat Haji Hadi dijadikan modal isu kafir mengkafir ketika itu tetapi apabila Pas ajak berdebat tentang kebenaran dakwaannya waktu itu akhirnya dibatalkan.

      “Tun Mahathir berani lontarkan tuduhan tetapi tak berani berhadapan, cuma mungkin beliau bernasib baik ketika itu kerana beliau perdana menteri,” katanya.

      Delete
    27. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    28. Tonggeng haramjadah.....

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat - kepala kulop kamu tuu tak bersunat kerrr.....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  2. Tak kisah apa istilah di gunakan kpd nate' tuh, yang pasti ia lah dia songlap TM2.6 bilion dari 1MDB masuk akaun bank dia secara haram, laknatullah lah dia.

    Balasan Tuhan sudah kelihatan, bermula dengan dia di heret ke mahkamah di atas 25 + 7 tuduhan sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sikit sikit tuduhan, Bang. Punca di kaitkan dengan SPRM berkata mungkin shingga 40 tuduhan akan di kenakan kpd Al Jibo.

      Siapa yang percaya Najib akan lepas dari masuk istana Sungai Buluh perlu jumpa doktor pakar menentukan pemikiran nya ok ke tak.

      Delete
    2. Dia akan diadili oleh undang-undang
      Dia bukan lagi perdana menteri Malaysia
      Partinya sudah kalah
      Tunggulah apa kesudahannya.

      Bila kerajaan kita nak hapuskan PTPTN?
      Bila kerajaan kita nak hapuskan tol?
      Bila kerajaan kita nak hapuskan hutang Felda?

      Delete
    3. Tnggu kesudahan nya dengan diam2? Tak boleh bersuara di atas isu kepentingan negara? Nak membisu dengan kamu?

      Kamu salah campur. Bergaul lah dengan yang pemikiran nya normal. Kalau puak pembangkang pun, tentu lah kamu sedar sebleom keputusan mahkamah pun, boleh bincang.

      Kamu tak tahu ke bahawa Najib sendiri cakap macam2 nak "bersih" dia, konon. Dan kamu tak baca ke bahawa Mahkamah tak benarkan permintaan dia supaya media senyapkan kes dia?

      Baca, Mamat. Baca sebanyak yang boleh. Tak salah nak keluarkan suara tapi jangan lah suara yang sumbang, songsang sangat.

      Nak itu ini Kerajaan buat tapi kamu tak sedar pun sekarang beru lebih sikit 100 hari PH merintah.

      Delete
    4. Eh, pegi la mintak Kat Umno brim. Terdesak sgt la tu. Bak kata ZaharinMohdYasin. Selagi Umno pilih kuda kayu. Tak kan kemane. Dtg plak lokman Adam Yg Kata Umno Dah OK, ramai pulang Kat Umno. TaK Pasal aku muntah hijau 1 2 hari ni. Bunyinya, tgk dlm face book dia. Hahahahha. Memang Ada otak lokman Adam. Jgn melokman adamkan diri anda. Kenapa la Ko dilahirkan sebagai lokman Adam . Lagi Elok Ko Jadi Pak Arab, boleh bagi juta jutawan Kat najib. Jgn bagi lokman Adam, dia bodoh kayu, taK layak Jadi pomen, Jadi menteri lagi la. Terima kasih lokman Adam kerana masuk geng najib Dan setia membodohkan diri anda disana, diharap forever and ever. Lawak pagi jumaat, thanks pada Umno, u all Pandai buat lawak, Pasal tak minat maharaja lawak, tgk lawak Umno and Macai pun Dah OK. Skang Berape % tinggal macai Kat dlm ni Aaa. Jom keje, Cari rezeki halal.. Berkat,,, dah2 Jadi Macai. TaK kemane. Umno akan terus bungkus Dan terBANGSAT... Tu pok jib yg cakap. Sampai bila nak makan duit tak Tau Mane dtg. Sampai bila nak Harap brim. Pade kengkawan (maxai najib haram Jadi Kawan Aku Pasal bodoh). Sorry melalut , nak buang benda tak Elok Kat Macai Sebelum start minyakkan tangan... Bye. .

      Delete
    5. "Cari rezeki halal." tak timbul di kepala hotak Najib, kroni2 nya dan konco2 nya.

      Mereka sebat saja apa Najib kasi, tak kisah dah tahu itu duit haram, curi dari 1MDB.

      Delete
    6. Komen 08.11 ... gua tak pasti pasal ptptn dan tol tu ... yang pasti sapa buat felda dan peneroka berhutang banyak tu....?.

      Delete
    7. Budak lokman nor adam ni hindu pariah dari mana ya?

      Perut dia dah buncit dah kenyang makan dedak

      Delete
    8. Budak Zack Psaar borong ni hidu paqriah dari mana eeerk????

      Pungkoq dia tonggek swemacam..oooo..baru kita orang inga!!!! bukan ke dia ni yang jual pungkoqnya kat pasar borong tu..berbaris banglaman dan nepalman nak rasa seround!!!

      keh..keh..keh..Harrk..Tuii...kokhkikikioikhkik!!!

      Delete
    9. This comment has been removed by the author.

      Delete
    10. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih ke kecut takut kerrrr......??

      Delete
    11. Pengecualian SST turunkan harga rumah tak berasas'
      NURUL FIRDAUS KHAIRI 11 SEPTEMBER 2018
      rumah
      Gambar hiasan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Tindakan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng menjangkakan pengecualian cukai jualan dan perkhidmatan (SST) bakal menurunkan harga rumah adalah tidak berasas.

      Naib Pengerusi Pemuda MCA, Nicole Wong Siaw Ting berkata, anggapan bahawa pengecualian SST untuk pemaju akan menjadikan harga hartanah lebih murah itu menunjukkannya beliau tidak mempunyai maklumat terperinci malah cuba mengelirukan rakyat.


      Menurutnya, Guan Eng seolah-olah sengaja memanipulasikan penggiat industri perumahan kerana gagal memahami hanya mengecualikan perkhidmatan pembinaan dan pasir, besi dan simen dari SST akan menyelesaikan masalah itu.

      "Bagaimanapun, terdapat penduduk tempatan yang membeli hartanah semata-mata untuk pelaburan berdasarkan spekulasi, dan harga hartanah pemanduan ini naik, tidak turun.

      "Walaupun Bank Negara telah membuat langkah-langkah untuk meredakan industri hartanah seperti mengetatkan syarat keperluan pinjaman, yang paling sukar adalah pembeli perumahan kos sederhana rendah kerana bank telah menetapkan syarat yang lebih ketat untuk pelepasan meluluskan pinjaman," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Katanya lagi, ini juga memberi kesan kepada banyak pembeli rumah pertama memandangkan harga perumahan tidak jatuh dan sukar memberikan pinjaman rumah kepada pemohon.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Harga rumah tak turun, walaupun SST dikecualikan]

      Siaw Ting berkata, apabila kerajaan menanggung penurunan hasil daripada cukai, pembangunan negara secara logiknya akan terhenti dan membawa kepada ekonomi negara yang mundur.

      Katanya, Guan Eng sepatutnya membuat dasar yang akan meningkatkan ekonomi negara dengan melakukan beberapa kajian ketika membuat dasar-dasar ekonomi negara.

      Sebelum ini, Guan Eng menyifatkan kerajaan memang tidak menjamin pengecualian SST akan menurunkan harga rumah di negara ini.

      Katanya, sekurang-kurangnya kerajaan hari ini berusaha untuk mewujudkan suasana penurunan harga rumah.

      "Sektor pembinaan telah dinyatakan ia dikecualikan cukai. Kalau sebelum ini, semua dikenakan cukai tapi sekarang dikecualikan. Tentu ada yang kata belum tentu lagi harga rumah akan turun," katanya.

      Delete
    12. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat - kepala kulop kamu tuu tak bersunat kerrr.....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    13. Kalau tak fitnah, tak ada isu PH nak “kencing” rakyat



      Sehari dua ini isu Mat Sabu kunjung majlis syiah. Dr Rozaimi kononnya bersangka baik. Tanya samada gambar itu edit atau tidak. Kalau isu kena kepada PAS mulut terus 'laser' kutuk hilang sngka baik.

      Isu Syiah ini PAS telah menjelaskan bahawa tidak semua syiah itu sesat kerana ada yang menghampir pendapat ahli sunnah. Begitu juga PAS mengajar ahli-ahli tentang politik kenapa wujudnya syiah dan apa sebenarnya negara Iran sekarang.

      Tapi malangnya yang bodoh dan merapu tak faham kerja nak buat fitnah. Kalau tak fitnah mungkin kerajaan PH tak mampu nak jawab isu-isu yang banyak mereka kencing rakyat.

      Jadi tak hairan mengikut maklumat satu peruntukkan besar untuk membina cybertropper untuk mengatasi isu kebangkitan rakyat di media sosial.

      DAN MENJADI SATU SENJATA PH IALAH MENIPU & MEMBUAT FITNAH.

      Delete
  3. "Kalau pun saya nak menyamun, takkan saya masukkan dalam akaun peribadi," begitulah lebih kurang kata-kata Najib "

    Hahaha, dia ingat itu cerita Ali Baba And Forty Thieves, nak masukkan hasil curian dalam tembikar2 cara ratusan/ ribuan tahun dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu umno tak nak hudud. Nanti ramai yg kena potong tangan....

      Delete
    2. Yg paling lantang tolak hudud ialah mantan presiden UMNO 22 tahun, kenapa ya?

      Delete
    3. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    4. Usah gadai Islam demi kemodenan
      NOR KHALILAH GUSTI HASSAN 11 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore337
      Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah
      Tengku Mahkota menyempurnakan pelancaran sambutan Maal Hijrah Peringkat Pahang bertemakan Mari Membaca al-Quran di Masjid Negeri Sultan Ahmad Shah 1, Kuantan, hari ini.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUANTAN - Rakyat diingatkan untuk tidak menggadaikan agama Islam atas nama kemodenan dalam memenuhi falsafah gaya hidup ciptaan manusia, semata-mata.

      Pemangku Raja Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah bertitah, sebaliknya umat Islam digesa memperkukuhkan perpaduan serta akidah dengan tidak mengabaikan segala tuntutan.


      Menurut baginda, mengambil iktibar dari peristiwa hijrah, nilai-nilai pengorbanan dan perpaduan berjaya dibentuk Rasulullah yang menyatupadukan golongan Muhajirin dan Ansar pada akidah Islam yang lebih teguh.

      Baginda berkata demikian dalam majlis sambutan Maal Hijrah Peringkat Pahang di Masjid Negeri Sultan Ahmad Shah 1, di sini, hari ini.

      Delete
    5. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be man
      Keep on hidin'the
      While you still can....

      Delete
    6. Jangan pilih penjahat Sebagai Pemimpin



      Sejauhmanakah benarnya dikatakan zaman ini merupakan zaman kita didominasi oleh orang jahat berbanding orang yang soleh.

      Dalam perintah salat berjemaah, banyak ibrah dan pelajaran tentang kepemimpinan yang boleh diambil. Rasulullah s.a.w memerintahkan agar seorang imam itu dipilih yang paling baik bacaannya, paling faham terhadap sunnah nabi, paling dahulu masuk Islam dan paling tua usianya. Jika itu merupakan kelayakan dalam imamatus shughra (kepimpinan kecil), lalu bagaimana dengan imamatul udzma (kepimpinan besar)?

      Daripada Abu Mas’ud Uqbah bin Amr al-Badri al-Anshari r.a, ia berkata, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud; “Yang berhak menjadi imam solat suatu kaum adalah yang terbaik di antara mereka dalam membaca Kitab Allah. Jika semua jamaah sama baiknya dalam membaca Kitab Allah, maka pilihlah yang paling memahami as-Sunnah. Jika semua sama dalam memahami as-Sunnah, maka pilihlah yang paling dahulu hijrahnya. Jika mereka sama dalam hijrahnya, maka pilihlah yang paling tua dalam usianya. Janganlah seseorang itu menjadi imam orang lain yang berada dalam kekuasaan orang pertama, dan jangan pula orang itu duduk di tempat kehormatan orang lain kecuali dengan seizinnya.” (Hadis riwayat Muslim)

      Lihatlah bagaimana seorang imam itu harus yang paling baik akhlak dan ilmunya, paling tua (dewasa secara psikologis dan spiritualnya) dan paling dahulu dalam kebajikan. Dalam solat, Imam harus merapikan barisan jemaahnya, yang bererti seorang pemimpin harus mempunyai kemampuan untuk mengurus masyarakatnya. Imam harus ditaati makmum, dimana makmum tidak boleh menyamai apalagi mendahului imam.

      Meskipun demikian imam juga harus tahu diri, tidak boleh lama berdiri dalam solatnya hingga memberatkan makmum yang mengikutinya.

      Jika imam salah maka makmum harus menegurnya, tentu saja dengan cara yang sopan, bukan dengan kata-kata kasar. Hal lain yang juga sangat penting diperhatikan oleh imam adalah bahawa orang-orang di saf pertama, iaitu jemaah yang ada di belakangnya adalah mereka yang mempunyai kemampuan sama atau hampir sama dengan imam. Di mana bila suatu saat imam uzur atau batal, merekalah yang paling cepat menggantikannya.

      Dalam konteks kepemimpinan masyarakat, maka seorang pemimpin harus memilih orang-orang terdekat yang mempunyai kelayakan; ilmu, akhlak, usia dan sumbangan perjuangan yang jelas. Demikianlah gambaran sederhana tentang kepemimpinan dalam Islam yang dapat diambil dari konsep solat berjemaah.

      Sekian tahun lamanya para sahabat dibina oleh Rasulullah s.a.w tentang kepemimpinan yang salah satunya dengan pembinaan solat berjemaah. Sehingga jadilah mereka para pemimpin handal yang dapat memakmurkan dunia.

      Di era Khalifah ar-Rasyidin, langit dan bumi mengalirkan keberkahan yang tiada henti, keadilan dan kesejahteraan dapat dirasakan rakyat. Semua bersumber dari keberadaan orang-orang soleh yang memimpin umat.

      Namun, Rasulullah s.a.w juga mengingatkan kepada umatnya akan datangnya suatu masa di mana semua sumber keberkahan dan kebahagiaan hidup itu akan berakhir.

      Rasulullah s.a.w menceritakan akan datangnya suatu zaman yang umat manusia semasa itu menyingkirkan manusia-manusia soleh dan memilih para penjahat dan perosak agama sebagai pemimpin mereka.

      Siapapun tahu bahawa para pemangku kekuasaan itu lebih didominasi oleh orang-orang yang gila jabatan dan kedudukan,kemashyuran dan kekuasaan

      Kerosakan masyarakat secara moral dan spiritual membuat mereka juga menolak jika orang-orang baik memimpin mereka kerana masyarakat yang telah rosak juga sangat keberatan jika berbagai-bagai kesenangan dan syahwat yang selama ini telah menjadi kebiasaan mereka tiba-tiba dihapuskan.

      Delete
  4. Assallam rakan2 yang dikasihi..mohon melencong sikit dari tajuk..tapi rasanya ada kaitan jugak, pasal semua tuduhan2 terhadap DSNSR tu adalah berpunca dari rasa dendam kesaumatnya yang masih tak padam2 agi...setaraf dengan dendamnya pada DSAI beb !!!

    Mahathir is getting desperate. He’s battening down the hatches!!!

    September 21, 2018

    TTF: When Dr Mahathir Mohamad puts on a smile, he could well be angry.

    When he goes all teary eyed, he could well be happy.

    This fellow is a master in the game of “poker.”

    Right now, he’s desperately looking for ways to impress upon people that it’s game over for UMNO, that the man the party’s been championing, Dato’ Seri Najib Tun Razak, is gone for good.

    That’s far from the case.

    Frankly, if you’ve got the Chief Justice and the Attorney-General in your pocket, you could throw just about any charge at anyone even if you know the charge will ultimately get thrown out of court or lead to a dead end.

    And that’s exactly what’s happening in the case of Najib .

    Both Mahathir and the Attorney-General, Tommy Thomas, know that they have zilch on the former premier and are playing a game of perception in a desperate attempt to lure UMNO MPs to Pakatan Harapan.

    He’s even asked the police to throw more charges at Najib next week.

    Truth be told, Mahathir has comes to terms with the fact that he may have to batten down the hatches in a last ditch attempt to stay relevant.

    He can trigger a nationwide swoop if he so wishes, but nothing he does or plans will do him good.

    Sapa yang boleh celen master tactican macam Tun ni...sapa yang tak disukainya dah tentu akan menempah maut..termasuklah DSAI tu !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. SAYA YANG MENGKOPIPES ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI ADA LAH PENJILAT NAJIB, BUKAN SAHAJA MENDUKUNG UMNO, JUGA MENDUKUNG NAJIB DI ATAS BAHU KAMI TAK KIRA BUSUK WANGI BAU KENTUT DAN TAHI NYA,

      KAMI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG KAMI JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI KAMI NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH SEKARAN.

      OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, KAMI AKAN TERUSKAN MENGKRITIK. INI LAH BUKTI BETAPA KUAT NYA KAMI MENJILAT NAJIB:

      GENG NAJIB = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = JUSTICE LEAGUE =
      yenggedey valikopo = LEBAI MODEN DLL

      GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH =

      Delete
    2. Si tonggek wak kojola kengkang kepala mancis mmg sanggup tonggeng kat najib dan mat maslan tiga suku

      Delete
    3. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    4. Hanif: SB lapor pemimpin DAP mahu pisahkan semenanjung
      Diterbitkan 11 Sep 2018, 12:08 tengah hari | Dikemaskini 11 Sep 2018, 4:37 petang

      A+ A-

      Bekas Ketua Polis Negara Tun Hanif Omar mendakwa cadangan DAP untuk memisahkan semenanjung kepada dua bahagian, untuk orang Melayu dan bukan Melayu, diperolehi daripada hasl laporan risikian polis Cawangan Khas (SB).

      Dalam wawancara bersama Sinar Harian yang disiarkan hari ini, beliau mempertahankan dakwaan itu yang dibuat dalam satu majlis di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam, minggu lalu.

      Beliau mendakwa seorang pemimpin DAP mengusulkan cadangan pemisahan itu di Eropah selepas peristiwa 13 Mei 1969.

      Beliau mendapat laporan itu atas kapasiti sebagai Ketua Pegawai Turus (Polis) Majlis Gerakan Negara (Mageran) pada masa itu.

      “Maklumat tersebut sampai kepada saya melalui SB. Ketika itu Tun Mohamed Salleh Ismael merupakan ketua polis negara.

      “Dia beri taklimat kepada Mageran setiap minggu tapi kalau ada yang penting sebelum sampai masa taklimat, mereka (SB) hantar kepada saya laporannya.

      “Saya juga laporkan kepada Tun Razak (Perdana Menteri Kedua, Tun Abdul Razak Hussein),” katanya seperti dipetik.

      Hanif tidak menamakan pemimpin DAP itu, tetapi pada 6 September lalu beliau dilaporkan berkata beliau bertindak menahan Lim Kit Siang selama 18 bulan selepas dakwaan cadangan memisahkan semenanjung itu dibuat.

      Lim menafikan dakwaan itu keesokannya dan memberi masa 48 jam untuk Hanif memohon maaf.

      Peguam Lim dijangka memfailkan saman fitnah esok selepas Hanif tidak berbuat demikian.

      Dalam wawancara hari ini, Hanif bagaimanapun menjelaskan beliau mengarahkan penahanan Lim ketika Ops Lalang 1987, bukannya susulan peristiwa 13 Mei.

      "Dalam ucapan itu, saya cakap pasal komunis, lepas itu perkauman, bila mulanya. Melayu dengan Cina tidak pernah bergaduh sebelum itu.

      “Pada 1987 ada Operasi Lalang, Kit Siang antara yang ditahan oleh saya ketika saya menjadi Ketua Polis Negara. Itu yang saya maksudkan, bukan saya arahkan dia ditahan pada 1969," katanya seperti dipetik.


      Hanif juga berkata beliau tidak berniat untuk memburukkan DAP dalam ucapannya minggu lalu, tetapi sekadar perkongsian pengalaman dalam Mageran.

      Menurut laporan itu lagi, Hanif dilihat tidak marah dengan Lim yang menggelarnya sebagai nyanyuk, dan berkata beliau tiada masalah peribadi dengan tokoh DAP itu.

      “Selepas dia keluar daripada tahanan, saya ada buat rumah terbuka dan dia (Kit Siang) datang ke rumah saya. Masalah peribadi memang tiada, saya dengan siapa pun memang tiada masalah,” katanya lagi.

      Delete
    5. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I"m gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  5. Fuuuh..Tabik lah DSNR..memang gentleman betul lah !!!

    Apa taknya...walaupun majoriti rakyat Msia yang waras nak menyumbang bagi meringankan bebanan menjelaskan wang jaminannya tu, dia dengan hormatnya menolak kerana tak mahu menyusahkan lagi rakyat yang dah terlalu merana akibat dari dikenakan SST, Tol yang masih tak dimansuhkan, harga petrol tak turun seperti yang dijanjikan serta kena membayar balik pinjaman PTPTN, walaupun dalam manifestomato kana dikecualikan dari membayar balik.

    Ini lah contoh seorang pemimpin negara yang dapat merasai denyut nadi rakyat marhaein..langsung tak mahu menambah kesengsaraan mereka lagi.

    Cuba bandingkan dengan Rejim yang memerintah sekarang ni..jauh bezanya. Dah lah menipu rakyat dengan mengatakan hutang negara dah melebehi RM 1 Trillion, tapi sebenarnya hanya lah RM 600 Billion aje. Ini semata2 untuk mewajarkan mereka menubuhkan Tabung buluh Haprakan tu dan memaksa rakyat marhaein menderma.

    Sekarang..apa jadi pada tabung buluh tu..tak dengar sebarang berita mengenainya lag...ntah2 masuk dalam poket sapa eeerkk???

    Yang lawaknya pulak..Tun cakap tabung tu sebenarnya bukan untuk membayar balik hutang negara, tapi hanya untuk melihat sejauh mana rasa patriotik dan cinta negara rakyat kepada Msia...Aikkk..sudah tukar ke haah ???

    Takpe DSNR...kami yakin DS mampu untuk menjelaskan jaminan tu dalam masa yang ditetapkan. Dah tentu, ramai sahabat handai serta adik beradik DS yang sentiasa sanggup dan bersedia untuk membantu DS.

    Sudah semestinya.. mereka takkan biarkan DS menanggung bebanan tu sorang2 aje...DS berhak mendapat pembelaan dari mereka. Orang yang baik lagi dihormati macam DS ni akan dipermudahkan segala urusannya oleh Allah s.w.t...InsyaAllah..Aminnn !!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. SAYA YANG MENGKOPIPES ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI ADA LAH PENJILAT NAJIB, BUKAN SAHAJA MENDUKUNG UMNO, JUGA MENDUKUNG NAJIB DI ATAS BAHU KAMI TAK KIRA BUSUK WANGI BAU KENTUT DAN TAHI NYA,

      KAMI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG KAMI JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI KAMI NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, KAMI AKAN TERUSKAN MENGKRITIK. INI LAH BETAPA KUAT NYA KAMI MENJILAT NAJIB:

      GENG NAJIB = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = JUSTICE LEAGUE =
      yenggedey valikopo = LEBAI MODEN DLL

      GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH =

      Delete
    2. Wak kojola tonggek bukan saja dia sanggup menjilat najib tonggeng kat matpudulung pun dia sanggup.

      Delete
    3. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    4. Melayu hilang kuasa, k'jaan didominasi bukan Melayu
      Shakira Buang | Diterbitkan 2 Sep 2018, 12:15 tengah malam | Dikemaskini 2 Sep 2018, 1:33 pagi

      A+ A-
      Anggota Parlimen Pasir Salak Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman mendakwa Melayu hari ini telah hilang kuasanya selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14 yang lalu.

      Anggota Majlis Tertinggi Umno itu berkata, ini kerana kerajaan yang ditadbir Pakatan Harapan (HARAPAN) hari ini telah dikawal oleh kalangan bukan Melayu.

      “Pada hari ini, kita telah kehilangan kuasa, orang Melayu telah kehilangan kuasa. Lebih separuh daripada jawatan dalam kerajaan hari ini dipegang oleh orang bukan Melayu dan bukan Islam.

      "DAP sendiri mempunyai lima atau enam jawatan, dan mereka juga mempunyai lebih banyak timbalan menteri. Separuh daripada kerajaan adalah kerajaan DAP," katanya kepada ribuan yang menghadiri Himpunan Kebangkitan Melayu di Pekan Kampung Gajah di Pasir Salak, Perak, malam tadi.

      Untuk rekod, 17 daripada 28 menteri dalam kerajaan HARAPAN adalah orang Islam Melayu manakala dua lagi adalah bumiputera bukan Islam. Manakala sembilan yang lain bukan Melayu.

      Dalam ucapannya juga, Tajuddin turut mendakwa DAP berpura-pura menerima Islam sebagai agama persekutuan dan keistimewaan Melayu seperti dinyatakan dalam Perlembagaan Persekutuan.

      “DAP, kita tahu muslihat mereka. Mereka ini berpura-pura menerima Perlembagaan Persekutuan, menerima Islam sebagai agama Persekutuan, menerima hak istimewa orang Melayu.

      “Tapi, kita tahu mereka ini penipu," tegas Tajuddin disambut sorakkan hadirin.

      'DAP musuh Melayu-Islam'

      Selain itu, Tajuddin juga turut mengisytiharkan DAP sebagai sebagai musuh kepada orang Melayu dan Islam.

      "DAP adalah musuh orang Melayu, musuh Islam kerana mereka hendak mewujudkan sistem tanpa Raja, mereka nak wujudkan sistem republik supaya ketua negara bukan Melayu dan bukan bergama Islam seperti di Singapura dapat dilantik.

      "Adakah kita mahu ketua negara yang bukan Melayu dan bukan Islam menjadi pelindung Melayu dan Islam? Tentu sekali tidak" katanya.

      Untuk rekod, ketua negara di Singapura ketika ini adalah seorang Melayu, iaitu presiden Halimah Yacob manakala ketua kerajaan Singapura ialah Lee Hsien Loong.

      Selain itu, Tajuddin juga mendakwa orang Melayu akan dibersihkan daripada kerajaan.

      "Orang-orang Melayu dalam kerajaan dibuang, walaupun pada bulan puasa, dan lebih ramai lagi anak Melayu muda akan dipecat daripada kerajaan.

      "Kita semua di kampung mesti sedar dan bangun untuk menjaga nasib anak dan cucu kita," katanya.



      Di samping itu, Tajuddin menyeru perpaduan di kalangan orang Melayu.

      "Perjuangan mesti diteruskan, mari kita bangkit bersama dengan nama" Melayu "dan memulihkan kuasa kepada orang Melayu dan Islam," katanya.

      Tajuddin turut mengecam orang Melayu yang bercakap mengenai perhimpunan perkauman yang menuduh mereka menjadi pengkhianat.

      “Kita beri amaran kepada mereka yang menjadi pengkhianat kepada bangsa dan agama Islam.

      “Jangan jadi pengkhianat, kalau tak mampu jaga bangsa kamu, kamu tak mampu jaga agama Islam, bagi kami yang berhimpun di sini, orang Melayu mempertahankan Melayu dan agama Islam,” katanya.

      Himpunan yang dianjurkan oleh Tajuddin itu didakwa disertai 10,000 hadirin.

      Bagaimanapun, wartawan Malaysiakini yang berada di lokasi menganggarkan 5,000 hadirin.

      Ia turut disiarkan secara langsung di Faceook oleh Utusan.

      Ketika ditemui media selepas program itu, Tajuddin dengan tegas menyatakan beliau tidak takut dengan laporan polis yang dibuat ke atasnya atas dakwaan perkauman.

      “Saya tidak takut, kenapa mesti saya takut? Apa salah saya?
      “Saya mengadakan perhimpunan ini sebagaimana yang semua telah setuju bahawa himpunan ini tidak mengancam, menyerang, menuduh dan menggangu gugat orang lain, pihak mahu pun agama lain

      Delete
    5. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  6. masa najib berkuasa! apa yg dia buat
    ?..
    dua pemimpin utama kena tanpa belas kesihan..
    dsai kena tangkap kena dgn saiful,dsai hampir menang ketika rayuan,tetapi najib sepantas kilas,melantik shafiee jadi pendakwa...dsai kena 5thn,hari2 tv3 belasah..

    TUN pun kena,bila nasihat najib,dia buat dek!untuk senyapkan tun,kena RCI FOREX!Hari2 tv3,media perdana belasah tun.tanpa balas kesihan...bagaimana sidek pengerusi petronas kenakan tun,allah maha kaya!mohd noor yaakob menafikannya, klu tidak tun,pun kena mcm dsai...

    Bila bn klh,semua jadi terbalik...najib/bn pula kena?

    apa najib/safie cakap?tun dendam!/kata amla lebih dasyat dari isa?...
    hahaha...
    najib dapat hoeymoon ka langkawi..
    najib dapat media coverage..
    bebas kamana di semenanjung..
    dapat gag order!
    tak macam njib berkuasa dulu,tangkap dsai bicara tun,cari bukti kemudian?..
    sekarang najib kata ikut rule of law!masa dia dulu ikut rule jungle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian tun, dia dah banyak lupa.

      Delete
    2. Tak guna jawab kopipes2 GENG NAJIB, ha nya tahikan dengan kopipes hal2 yang membusukkan Najib, mak badak, Keling Piee dan lain2 kroni Najib. Dan kopipes2 menghina Umno Bn, mengharumkankan nama dan imej Tun Dr Mahathir dan PH.

      Tapi nak respon kpd komen di atas ini -

      Apa yang Najib cakap ha nya mencoba menegakkan benang basah. Tak boleh, sebab dah di lendirkan Najib dan mak badak.

      Curi RM2.6 bilion dari 1MDB, dah kena 25 + 7 tuduhan di mahkamah, kata nya mungkin sampai 40 tuduhan di masa akan datang. Dan 20 tuduhan mahkamah ke atas mak badak.

      Delete
    3. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    4. NAK KELENTONG BELAJAR DENGAN PENYAMUN


      Guan Eng berbohong isu SST?
      RIDAUDDIN DAUD 2 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore2.5K
      Guan Eng berbohong isu SST?
      Datuk Seri Najib Tun Razak
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Selepas tidak lagi menjadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dilihat semakin aktif berkongsi pandangan beliau terutamanya berkaitan isu semasa negara dalam laman sosial Facebooknya.

      Terbaru, Ahli Parlimen Pekan itu mendakwa Menteri Kewangan, Lim Guan Eng tidak bercakap benar apabila mengatakan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) hanya dibayar pengilang dan bukan pengguna.


      Menurutnya, ramai tidak menyedari SST adalah dua jenis cukai berbeza (cukai jualan dan cukai perkhidmatan) yang memerlukan dua akta berbeza diluluskan dalam Parlimen sedangkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) hanya melibatkan satu akta.

      “Saya lihat ketam, udang, sotong, kerang dan lala kini dikenakan cukai jualan 10 peratus. Pelbagai jenis perencah, sos, beberapa jenis daging dan ikan, daging burger, sosej, keju dan mentega turut dikenakan cukai jualan antara lima dan 10 peratus.

      Saya juga lihat pelbagai jenis minuman dikenakan cukai jualan termasuk jus buah dikenakan cukai lima peratus, soda 10 peratus dan air mineral 10 peratus.

      [ARTIKEL BERKAITAN: ‘Merdeka GST, selamat datang SST’]

      “Maka, apabila restoran dan isi rumah membeli bahan mentah seperti udang, ketam dan kerang, mereka sudah membayar cukai jualan 10 peratus yang perlu ditanggung oleh pengilang atau pengeluar,” katanya dalam catatan tersebut.

      Tambah Najib, restoran dan isu rumah tidak akan melihat jumlah yang dibayar tetapi terpaksa membayar harga tinggi dan situasi lebih buruk berlaku apabila pengguna membeli makanan tersebut di restoran (yang mengenakan SST).

      “Apabila mereka menyediakan hidangan itu (yang dikenakan SST) bersama minuman dalam botol yang mempunyai cukai jualan, mereka juga akan mengenakan tambahan enam peratus bagi cukai perkhidmatan yang dipaparkan pada resit pelanggan.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Banyak lagi ke barang dikecualikan SST akhir tahun ini?]

      [ARTIKEL BERKAITAN: Senarai barangan cukai SST belum muktamad: Guan Eng]

      “Untuk itu, pelanggan restoran dikenakan cukai dua kali, cukai perkhidmatan enam peratus yang dapat dilihat pada bil dan cukai jualan ke atas makanan dan minuman disediakan namun tidak dipaparkan pada resit,” ujarnya.

      Tambahnya, beliau dan beberapa pihak lain pernah memberi amaran bahawa SST adalah satu sistem percukaian bertindih yang berbeza dengan GST pada kadar enam peratus yang hanya dicaj sekali.

      Justeru, beliau menggesa kerajaan mengeluarkan semua makanan segar, minuman dan bahan penyediaan makanan dari dikenakan cukai untuk mengelak berlaku cukai berganda di restoran dan untuk mengelak dari menghukum golongan B40.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Tun M pertahan SST]

      “Orang dari golongan B40 juga makan ikan masin, udang, kerang dan ketam. Biarpun untuk dimasak dirumah ataupun di restoran, ia tidak patut dikenakan cukai jualan seperti yang dikecualikan di bawah GST dahulu,” katanya.

      Delete
    5. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I"m gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  7. Hahaha..
    Dah jd KERAjaan pun bodoh,
    Dah jd penyokong KERAjaan pun perangai tak ubah mcm pemberontak Afrika.

    Tol bila nak hapuskan?
    PTPTN kena bayar balik, tak baik hutang tak bayar. Bila semua dah bayar, kita akan hapuskan PTPTN... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opps maaf...tunggu gaji 4k baru bayar naaa....

      Delete
    2. Yang bodoh piang nya ia lah kamu.

      Tak reti nak respon kpd komen2 kpd apa yang kamu kata di 8:11.

      Komen kamu sekolah mana dulu pun tak reti nak jawab. Terojun ke laut le kamu, biarkan, biarkan, si Luncai dengan labu2 nya.

      Delete
    3. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    4. PH ULTRA KIASU


      DAP Jadi kura-kura menyorok kepala Isu CSIS



      KUALA LUMPUR – Pendedahan ahli Centre for Strategic International Studies Amerika Syarikat (CSIS), Daniel Twining bahawa ejen asing itu terlibat secara langsung dalam membantu pembangkang menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam PRU-14 merupakan perkara yang serius.

      Datuk Dr. Noraini Ahmad berkata, pengakuan Twining itu sepatutnya dibahaskan dalam Dewan Rakyat kerana ia jelad melibatkan campur tangan asing untuk menggulingkan kerajaan dalam PRU pada 9 Mei lalu.

      “Campur tangan kuasa asing terhadap negara ini, apatah lagi menerusi pembiayaan dana tidak boleh dibiarkan kerana selain kedaulatan negara terancam.

      “Ia berupaya menaikkan atau menjatuhkan kepimpinan kerajaan termasuklah yang diterajui oleh gabungan Pakatan Harapan hari ini,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

      Justeru, Noraini mempersoalkan DAP masih bersikap seperti ‘kura-kura menyorok kepala dalam cengkerang’ selepas Twining secara terbuka mengakui CSIS berkomplot dengan pembangkang sejak tahun 2002 bagi menumbangkan kerajaan BN.

      Kata beliau, DAP masih berdiam diri daripada memberikan sebarang penjelasan atau membuat penafian kepada rakyat berhubung pendedahan Twining itu.

      “Sebelum ini pun, DAP tidak berani beri penjelasan mengenai dakwaan parti itu ditawarkan dana AS$300 juta (RM1.2 bilion) dari rejim Israel sekiranya mereka dapat menawan Putrajaya dalam PRU ke-13,” katanya lagi.

      Noraini berkata, pendedahan DAP ditawarkan dana oleh Israel itu dibuat oleh Mohamed Razali yang merupakan bekas pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang.

      Kata beliau, Mohamed Razali beberapa tahun lepas malah mendedahkan 17 orang ahli DAP telah dilatih oleh perisikan Israel untuk menjadi pakar strategi kerana beliau antara yang menjalani latihan tersebut. – MYNEWSHUB.TV

      Delete
    5. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  8. Jika ditanya kepaad mana2 rakyat Msia yang cintakan keadilan..pasti mereka akan mengatakan takde gunanya Msia bakal menjadi negara maju jika sistem keadilan dipergunakan dan ditonggang sesuka hati oleh Rejim Haprakan yang memerintah ni, khususnya oleh PM ke 7.

    Tak caya??? Tengok aje lah apa yang berlaku sekarang ni. DSNR telah dijatuhi hukuman persepsi bersalah oleh media2 tajaan Rejim tersebut. Belum pun perbicaraan sebenarnya bermula..semua dah bertepuk tangan kononnya DSNR dan DS Rosmah bakal menjadi penghuni Bamboo River Inn sekian2 lamanya.

    Tujuan media2 balaci dan blogger2 upahan Rejim ni semata2 untuk mengsaikokah minda rakyat bahwa DSNR sudah terbukti bersalah terhadap segala tuduhan2 tersebut..tetapi hakikatnya, AG dan pasukan pendakwaraya nya masih terkial2 mencari dan merekayasa bukti dalam kes tersebut.

    Memang ada logiknya cabaran jantan DSNR agar disegerakan secepat mungkin perbicaraan tersebut kerana ini lah peluang terbaik untuk DS dan TS Shafee Abdullah mendedahkan segala komplot dan konspirasi terancang untuk mensabitkannya dalam tuduhan2 yang sengaja diada2kan tu.


    Harapan Para konspirator dalam Rejim ialah DSNR akan menggelabah dan mengaku bersalah atas 21 tuduhan tersebut, tetapi tidak kesampaian bila DSNR dengan penuh yakin, mengaku tidak bersalah. Malah dia dengan ikhlasnya menolak usaha rakyat marhaein untuk menyumbang bagi menjelaskan ikat jaminnya tu.

    ini lah sosok tubuh yang langsung tidak ada pun sedikit rasa gebtar menghadapi kerakusan Rejim yang memerintah. Bagi DSNR, prinsipnya mudah aje...kebenaran dan kemenangan bergaya pasti akan menyebelahi pihak yang dianiayai sesuka hati oleh puak2 yang zalim. Ini lah janji Allah sejak azali lagi dan sejarah telah membuktikannya!!!

    Memang tepat lah kata2 dari Goebells, menteri propaganda Hitler dalam Perang Dunia ke dua dulu. Pembohongan, spin, persepsi yang diulang2 oleh jentera pemerintah, lama kelamaan akan dianggap benar oleh rakyat..dan yakin lah..ini lah yang sedang dilakukan oleh Rejim Haprakan ini dalam kes pertuduhan2 terhadap DSNR tu !!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bloody good news. Well done, AGC. Boleh harap dapat kerjasama yang irat dari depa di masa depan -

      AGC hosts international prosecutors, investigators in meet over 1MDB
      FMT Reporters - September 21, 2018 9:27 AM 115 16 3

      PETALING JAYA: Prosecutors, civil recovery specialists and investigators from the US, Singapore and Switzerland have met in Putrajaya to discuss the scandal surrounding state investment fund 1MDB.

      The Attorney-General’s Chambers, which hosted the meeting, said the participants realised the importance and urgency of cross-border cooperation and collaboration in combating crime committed both internationally and across national borders.

      “We thank the delegations from the foreign parties for their further assistance in the war against transnational fraud and crime.

      “All of us are confident that this meeting will be the harbinger of greater cooperation in the future,” it said in a statement today.

      The latest turn of events on the 1MDB issue saw former prime minister Najib Razak slapped with another 25 charges of money laundering and abuse of power at the Kuala Lumpur Sessions Court yesterday.

      These, together with the seven earlier charges of criminal breach of trust, money laundering and power abuse levelled against him in July and August, brings the total number of charges to 32.

      Najib, who founded 1MDB in 2009, has faced intense scrutiny since unexpectedly losing the May 9 general election to Dr Mahathir Mohamad, who reopened investigations into allegations that billions of dollars were stolen from the fund.

      He has consistently denied wrongdoing, pleading not guilty to all charges.

      1MDB is being investigated by at least six countries, including Singapore, Switzerland and the US, over alleged money laundering and graft.

      Delete
    2. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    3. MAZA & RORA belajar agama untuk mengkritik PAS sahaja



      Semalam Dr Rozaimi Ramle membuat ulasan berkenaan perkataan sesat yang digunakan oleh Menteri Kewangan Lim Guan Eng terhadap celahan dibuat anggota parlimen PAS dari Tumpat, Che Abdullah Mat Nawi di Dewan Rakyat. Che Abdullah Mat Nawi meminta LGE menarik perkataan tersebut kerana "sesat" selalu digunakan kepada ahli neraka dalam al Quran.

      Saya tak nak komen perkataan sesat tersebut. Sebab perkataan baik pun kalau digunakan tujuan untuk perli boleh bawa maksud buruk. Misalnya LGE "terlalu cerdik" sehingga negara mengalami kerugian pelabur berbilion ringgit. Adalah TERLALU CERDIK itu baik? LGE gelak menerima pujian?

      Isunya si Rozaimi ni yang suka sangat mengkritik PAS. Kerjanya nak cari apa pimpinan PAS sebut yang boleh disalahkan dan dijadikan isu kononnya PAS perguna agama. PAS Tunggang Islam.

      Sebelum ini dia kritik tuan Ibramin Tuan Man bila tuan Ibrahim buat twit di Twitter semasa nak membeli sebaik-baiknya jangan beli dipasar ramadan penjualnya tak menutup aurat. Di bahas oleh si Rozaimi ini sah beli. Tuan Ibrahim cakap pasal tasauf dia galak nak kritik hujah guna fekah. Pengikut dia jadi bodoh sama politik perkara tak sepatutnya.





      Yang peliknya tak ada pun dia mengkritik Mujahid pasal penggunaan tandas oleh geng transgender. Natizen sahaja yang memnbuat kritikan sehingga Mujahid minta maaf.

      Adakah kerana Mujahid itu geng kita maka kita tak perlu kritik.

      Begitu dengan Mahathir. Tak dengar kritikan daripada Rozaimi pasal komen Mahathir berkenaan zakat dia perli ada orang tak bayar zakat kepada kerajaan. "Saya baca al-Quran tetapi tak ada yang kata kita perlu membayar zakat kepada kerajaan."Tetapi saya suka bayar zakat kepada kerajaan. Jika tidak, kita perlu cari orang miskin, ini susah".

      Dr Rozaimi sama macam Dr Asri hanya bergantung kepada "dagu" pemerintah.

      Delete
    4. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  9. Tn, Budin..tak nak postkan ulasan berkaitan dengan tajuk:

    Siapa penyamun dan pencuri di era PM ke 4 , selama 22 tahun dulu tu ke???

    Rasanya best juga kita bincangkan kat sini dengan minda yang terbuka dan berlapang dada..boleh???

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini bukan soal tak sekolah. Ini soal kepala mereng. Orang cakap lain, dia cakap lain. Memang gila, sentiasa mengkopipes, sekali sekala tulis komen sendiri, komen gila.

      Pigi jumpa doktor sakit jiwa le, Mamat.

      Delete
    2. Tn. Budin..Harapan kami sebagai pengunjung2 setia blog Tn. agar dipenuhi hajat di atas tu...isunya ada bran ke haah ???

      Delete

    3. Di Singapore pun heboh pasal Najib kena heret ke mahkamah, di lapor Straits Times Spore -

      Malaysia's ex-PM Najib, slapped with more graft charges, says bail fund-raising appeal is a hoax
      Former Malaysian Prime Minister Najib Razak (centre) waves to a supporter as he leaves the Kuala Lumpur High Court, in Malaysia, on Sept 20, 2018.

      If you're thinking of donating money to help Malaysia's former Prime Minister Najib Razak, who was charged with 21 counts of money laundering and four counts of abuse of power on Thursday (Sept 20), don't. At least for now.

      An appeal for donations to raise RM3.5 million (S$1.16 million) to bail Najib out of jail which has been making the rounds on social media is bogus, Najib said on Facebook late on Thursday.

      He denied making any request on social media to raise RM3.5 million for his bail, and warned the public not to fall for the hoax.

      Najib said the bail would be dealt with today with the balance from a sum raised in July - when he was slapped with seven charges of criminal breach of trust, bribery, money laundering before being released on RM1 million bail - and with the help from his family and friends. (Comment: He diddn't say from his many bank accounts overseas.)

      "If there is a need to get the support from the public to raise funds for bail or legal fees, the account details will be posted on my official site here," the one-time Premier wrote on Facebook.

      Najib now faces a total of 32 charges over missing funds linked to 1Malaysia Development Berhad (1MDB), a state fund which he founded and chaired. He denies all of them.

      Delete
    4. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    5. ph kurang bantu BUMIPUTRA


      Kuota Bumiputera bukan punca rumah tak terjual
      NUR FARHANA ABDUL MANAN 6 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore53
      Rizam Ismail
      Rizam Ismail
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Dakwaan yang mengatakan kuota Bumiputera menjadi punca projek perumahan di negeri ini tidak dapat dijual dibidas Ketua Pembangkang Selangor, Rizam Ismail.

      Mengulas kenyataan Adun Sg Pelek, Ronnie Liu, Rizam berkata, beliau tidak terkejut apabila bekas Exco Kerajaan negeri itu meminta kuota Bumiputera bagi projek perumahan dikurangkan di negeri ini.


      "Persoalan utama berkenaan masalah ini bukanlah tidak mahu dibeli tetapi adalah tidak mampu dibeli kerana harga diletakkan pemaju terlalu tinggi.

      "Tindakan pemaju bina rumah 'mampu tengok' ini beri gambaran mereka sengaja tidak faham keperluan penduduk. Lebih banyak rumah mahal dan mewah dibina sedangkan keperluan semasa adalah rumah mampu milik," katanya.

      Rizam yang juga Adun Sungai Air Tawar berkata, seperti laporan dikeluarkan Bank Negara sebelum ini, terlalu banyak rumah dibina tidak mampu dibeli kerana faktor rakyat yang berpendapatan rendah.

      Beliau berkata, pemaju sepatutnya membina rumah sesuai dengan pendapatan rakyat bukannya melambakkan lagi pembinaan rumah mahal dan mewah.

      "Kuota Bumiputera tak patut jadi alasan jika pemaju bina rumah mampu dimiliki golongan itu.

      "Beliau (Ronnie) patut cari penyelesaian Bukannya guna cara mudah buat kenyataan yang jelas hanya lindungi kantung keuntungan pemaju namun ketepikan soal kepentingan dan keperluan rakyat," katanya.

      Ronnie sebelum ini katanya, mendakwa kuota antara 50 peratus dan 60 peratus yang diperuntuk ketika ini tidak realistik sekaligus menyebabkan projek rumah tidak mampu dijual.

      Beliau berkata, kenyataan tersebut dilihat bukan sahaja membela pemaju namun gagal memahami permasalahan sebenar mengapa unit-unit perumahan tersebut gagal dijual.

      Delete
    6. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be rhe man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  10. Baguslah pendakwaan terhadap yg dituduh telah diadakan, tapi...

    Zack pasar borong tak mampus lagi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dengor yang mamposss ia lah kamu tapi macam kucing ada 9 nyawa, sekarang nyawa ke 8.

      Nyawa ke 7 dulu kamu menjelma sebagai lembu.

      Delete
    2. Gatal nak menyampuk setan ni.

      Zack pasar borong dah mampus ke belum?

      Delete
    3. Zack pasar borong jangan sebut..hari ni dia overtime jual pungkoq kat paasr borong. Kena keje lebih sikit...imigresen dah buat ops tangkap PATI. Tak lama lagi dah takde Bnglaman dan Nepalman...miss syoru bhai !!!

      keh..keh..keh..Harrk..Tuii...kokhkikikioikhkik!!!

      Delete

    4. Najib has tendency to interfere in cases, Sessions Court told
      NATION
      Friday, 21 Sep 2018

      image: https://www.thestar.com.my/~/media/online/2018/09/20/23/46/najib-court-1mdb.ashx/?w=620&h=413&crop=1&hash=6732CEAB1D6317A621A7A50A10A7BF134DCD468B

      Datuk Seri Najib Tun Razak speaking to the members of the media on Thursday. -Bernamapic
      Datuk Seri Najib Tun Razak speaking to the members of the media on Thursday. -Bernamapic

      KUALA LUMPUR: The Sessions Court here was told that former prime minister Datuk Seri Najib Tun Razak has a “propensity” to interfere in cases and should not be allowed bail.

      Former federal court judge Datuk Seri Gopal Sri Ram, who is appointed by the Attorney General Chambers to lead the prosecution, said this while making his case in objecting to bail for Najib.

      ADVERTISING

      “This is a case where the accused had betrayed the trust and confidence of the public. The Attorney General of the United States described this case as ‘the worst kleptocracy’.

      “This is a case of theft, unparalleled,” he said here yesterday.

      image: https://content.thestar.com.my/smg/settag/name=lotame/tags=all


      Najib’s lead counsel Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah stood up to object.

      “He (Sri Ram) should not be making that statement from the bar. He should put it in an affidavit.

      “As members of the MACC are here, would they like to sit in the witness box to back that statement?” Muhammad Shafee said.

      Sessions Court judge Azura Alwi then reminded the prosecution that the issue at hand was of bail.

      The prosecution proposed a RM5mil bail in two sureties if the court uses its discretion to grant bail.

      Azura fixed bail at RM3.5mil in two sureties.

      Najib’s son, Mohammed Nizar, and a man named Mohd Shahrir Arifin, were named as bailors.

      It is not known what the relationship between Mohd Shahrir and Najib is.

      The court allowed Najib, who remains on bail, to pay RM1mil today and RM500,000 each day next week until the amount is fulfilled.

      Delete
    5. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    6. Tak ada beza jawapan menteri BN dan menteri PH... tak tahu



      Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik berkata beliau tidak mempunyai maklumat berkaitan arahan kementeriannya agar sekolah, universiti, kolej dan institusi lain di bawah bidang kuasanya untuk berhenti melanggan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia.

      Maszlee berkata beliau perlu memeriksa berkaitan memo yang dikeluarkan oleh penasihat khasnya, Wan Saiful Wan Jan berhubung perkara itu.

      "Saya kena tanya Wan Saiful Wan Jan dulu sebab sekarang kita dalam langkah berjimat-cermat. Surat khabar pun boleh baca online," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

      Sementara itu, Maszlee turut mengelak untuk menjawab apabila ditanya mengenai sama ada akhbar lain turut mengalami nasib yang sama.

      Maszlee berkata demikian ketika ditanya berkaitan memo yang dikeluarkan Wan Saiful berhubung pemberhentian langganan Utusan kepada sekolah universiti, kolej dan institusi lain di bawah bidang kementerian pendidikan.

      Memo bertarikh 18 Julai itu ditujukan kepada Ketua Setiausaha Kementerian Pendidikan Malaysia Mohd Ghazali Abas.


      : Cara Maszlee Malik menjawab soalan wartawan sebenar "Seriously he destroying pakatan image"....

      Delete
    7. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  11. Justice league kejap lg akan muncul copypaste. Malangnya takde sapa pun nak baca. Wargkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh PH, mereka ingat cukai soda boleh selesai masalah obesiti



      Sebuah badan penyelidikan dasar awam menasihatkan kerajaan berhati-hati terhadap cadangan cukai soda kerana masalah obesiti tidak dapat diselesaikan dengan hanya bergantung kepada cukai memandangkan minuman soda bukan satu-satunya penyumbang terhadap masalah obesiti.

      Ketua Pegawai Eksekutif Pusat Galen untuk Dasar Kesihatan dan Sosial, Azrul Mohd Khalib berkata, keluarga berpendapatan rendah yang membelanjakan sebahagian wang ke atas minuman soda sebagai sumber tenaga murah akan terjejas dengan pelaksanaan cukai itu.

      Katanya, kajian dan pengalaman di negara lain yang melaksanakan cukai sedemikian, seperti Chile, Mexico dan United Kingdom (UK), menunjukkan cukai soda mempunyai kesan jangka pendek serta panjang.

      “Untuk jangka pendek, pengguna muda (berusia 13 hingga 30 tahun) dengan latar belakang sosial ekonomi berlainan kemungkinan besar akan mengurangkan pengambilan gula sehingga 80% berbanding purata pengguna, dengan beralih kepada minuman kurang gula.

      “Orang lebih tua dan mereka yang mengamalkan diet bergula tinggi berkemungkinan tidak mengubah tabiat kerana mereka sudah mempunyai pilihan sendiri untuk gula dan tidak sensitif terhadap kenaikan harga.

      “Dalam jangka panjang, situasi itu akan menjadi normal dan pengguna mungkin membeli minuman soda sama, tetapi membayar harga lebih mahal.”

      Beliau mengulas kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini yang berkata, kerajaan sedang mempertimbangkan pelaksanaan cukai soda bagi menggalakkan kehidupan lebih sihat dan mengurangkan pengambilan gula yang boleh menyebabkan penyakit kencing manis.

      Azrul berkata, cukai itu mungkin berjaya mencapai sasaran mengurangkan pengambilan gula bagi satu kumpulan khusus, tetapi kesannya tidak besar terhadap kumpulan lebih besar.

      “Jika mereka beralih atau meningkatkan pengambilan minuman bergula seperti teh tarik atau kopi susu, maka kesannya mungkin hilang.

      “Oleh itu, keberkesanan cukai soda dalam mengurangkan masalah obesiti bercampur-campur.”

      Katanya, perniagaannya seperti kedai kopi dan runcit akan terjejas dalam jangka pendek, tetapi keadaan mungkin pulih selepas kenaikan kos diselaraskan dan menjadi normal.

      Azrul mencadangkan cukai itu dilaksanakan ke atas pengeluar dan bukannya di peringkat peruncit, seperti di UK.

      Katanya, minuman dengan kuantiti gula tertentu bagi setiap 100ml perlu dikenakan kadar cukai khusus untuk setiap liter.

      “Ini akan mendapat hasil yang dikehendaki untuk pengeluar mengambil inisiatif dan mempunyai insentif mengurangkan kandungan gula dalam produk mereka untuk mengelak dikenakan cukai.

      “Hasil pendapatan yang dikutip akan disalurkan untuk membiayai program kesihatan bagi menangani penyakit tidak berjangkit (NCD), khasnya kencing manis dan faktor risiko seperti obesiti.”

      Katanya, masalah obesiti tidak dapat diselesaikan dengan hanya bergantung kepada cukai kerana ada penyumbang lain terhadap masalah itu.

      Beliau berkata, kerajaan perlu mengutamakan pengetahuan kesihatan dan program pencegahan NCD untuk mendidik serta mewujudkan kesedaran rakyat terhadap pilihan sihat dan tingkah laku berpengaruh.

      : Sebenarnya kerajaan melihat banyak duit boleh diperolehi daripada tumbuh macam cendawan kedai makanan segera yang kebanyakkan minumannya adalah soda.....

      Delete
    2. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  12. Syed albodinin sontoloyo..

    Kalu banding soltan arab yg doroma duit pada najib jauh api dari panggang.
    Pasai uumno lg baek bg negara kat cina complet dgn pulau batu puteh..
    Mlayu pong mendpt. puteh bijik mata kwah kwah kwah..
    Punya byk duit najib boleh sooping giler walaupong duit deroma soltan arab dia pulang balik pi mai pimai.
    Bila uumno kawen pas pong baguih sabagai penyatu umat mlayu..biag mlayu kwat dan bekepala batu.tak saket bila d luku ,tak rasapa dok kena tipu..
    Bila uumno mampuih pas bisa baca talkin
    wa ckp_lu..
    Kwah kwah kwah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    2. AHMAD MASLAN EHHH MASLEE


      Maszlee perlu berpegang pada prinsip
      NINA FARZUIN MD SHAROM 6 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore481
      Dr Maszlee Malik
      Dr Maszlee Malik - Foto Sinar Harian
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik diminta untuk berpegang pada prinsip dan kenyataan yang dibuat pada PRU14 lalu berhubung kebebasan institusi pengajian tinggi (IPT) di negara ini.

      Penganalisis politik dari Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Prof Madya Dr Jeniri Amir berkata, tindakan Maszlee menerima pelantikan sebagai Presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) telah menjejaskan integritinya sebagai Menteri Pendidikan dan imej kerajaan PH secara keseluruhannya.


      “Beliau harus berpegang pada prinsip dan kenyataan asalnya untuk memberi kebebasan kepada universiti dan segala tindakan beliau haruslah selaras dengan pendirian tersebut.’

      “Keputusan beliau menerima pelantikan itu dengan sendirinya sudah menimbulkan keraguan dalam pemikiran dan persepsi rakyat,” katanya kepada Sinar Harian.

      [ARTIKEL BERKAITAN: 'Ini yang buat kami terkejut']

      Menurut Jeniri, terdapat kemungkinan bahawa Maszlee akan bertindak bias kepada universiti lain dari segi tindakan dan keputusan yang dibuat.

      “Bagaimana beliau boleh bertindak dengan adil jika beliau sudah menjadi presiden kepada universiti yang mana beliau pernah berkhidmat sebelum ini.

      “Bagi saya tindakan itu sendiri lebih banyak membawa keburukan kepada beliau sebagai menteri,” katanya.

      Ujarnya, melepaskan jawatan tersebut adalah tindakan yang terbaik bagi memberi tumpuan sepenuhnya kepada tugasan yang lebih berat sebagai Menteri Pendidikan.

      “Beliau perlu jalankan tugasan sebagai menteri dengan mengemukakan gagasan-gagasan pembaharuan dalam kementerian dibawah pengurusannya kerana itu adalah tugas yang lebih mendesak.

      “Mengapa harus menjerumuskan diri dalam tindakan yang kontroversi? Beliau harus berkecuali daripada semua universiti yang ada,” katanya.

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  13. Kini ternyata ada kebenarannya telahan rakyat Msia yang waras, yang mengatakan memang Tun M ada peranan besar dalam merancakkan perpecahan dalaman PKR. Apa nak heran..tangan ghaibnya memang dapat dikesan dalam setiap parti politik di Msia, samaada PH ataupun pembangkang. Dia sanggup melakukan apa saja jika itu dapat menjamin kemandirian dirinya dalam persada politik negara beb !!!

    Ramai yang menyambut ulang tahun api reformasi yang dipercikkan pada tahun 1998.

    Tetapi ramai yang lupa kepada kebakaran yang mula merebak pada tahun 2008 dimana sebaik sahaja pak lah gagal mendapat majoriti 2/3 di dalam parlimen.

    Ulangtahun 10 tahun kebangkitan rakyat ini perlu juga diingati dimana diwaktu itu Tun mula bangkit menyingkirkan regim tingkat 4.

    Dalam diam tak diam kita telah berjuang selama 10 tahun bersama Tun yang mengakibatkan 2 Perdana Menteri Malaysia tersingkir.

    Adakah Tun akan mengekalkan rekod yang disandang oleh Pak Lah dimana Pak Lah adalah satu satunya Timbalan Perdana Menteri yang berjaya menjadi Perdana Menteri?

    Nampaknya begitulah sejarah tercipta kerana Wan Azizah terpaksa turun takhta sebaik sahaja Anwar menjadi perdana menteri.

    Diantara kehebatan Tun bukan sahaja mampu berfikir dengan cerdas tetapi yang lebih utama ialah mempunyai satu jentera pemusnah didalam politik.

    Jentera sebegini amat sukar dibina melainkan orang yang berkepakaran tinggi sahaja.

    Diwaktu rafizi sedang mendendangkan lagu reformasi untuk mengingatkan kembali penyokong penyokong anwar bahawa beliau adalah calon yang layak untuk menjadi secondman kepada Presiden PKR, Azmin pula dicanangkan akan menyertai PPBM yang kini dilihat sedang mengutip seramai mungkin ahli parlimen Umno.

    Ramai yang berpendapat Azmin sedang dipersiapkan oleh Tun untuk menjadi bakal Perdana Menteri Malaysia akan datang.

    Gerakan ini sekaligus menafikan tohmahan umno yang mengatakan Tun mahukan Mukhriz menjadi Perdana Menteri.

    Penyokong penyokong Tun yang dilihat begitu kuat menyokong Azmin telah membuatkan penyokong penyokong Anwar bertambah yakin bahawa Azmin sedang disusun untuk menjadi PM dan Rafizi merasakan ini adalah satu campurtangan luar parti yang amat membahayakan cita citanya untuk melangkah lebih tinggi.

    Dan penyokong penyokong rafizi berpendapat adalah lebih baik Azmin disingkirkan daripada parti kerana kiblat azmin kini telah beralih arah.

    Yang pastinya..Tun memang dari dulu lagi takde niat langsung untuk menyerahkan kerusi empuk PM ke 8 pada DSAI...nampak gayanya..kena kincin lagi sekali DSAI ni, pelikkan..apasal lah taknak serik2 lagi haah ????

    ReplyDelete
    Replies

    1. NAJIB KENA 40 KE 80 TUDUHAN MAHKAMAH LER -

      SPRM tak tolak akan ada pertuduhan lain terhadap Najib, Rosmah

      Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak menolak kemungkinan akan ada pertuduhan baru terhadap bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi) Datuk Azam Baki.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita di luar Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur ketika ditanya wartawan, semalam.

      Beliau turut berkata perkara yang sama ketika ditanya sama ada akan ada pertuduhan akan dikenakan terhadap isteri Najib, Rosmah Mansor.

      Najib didakwa dengan 25 pertuduhan - empat pertuduhan di bawah Akta SPRM 2009 dan 21 pertuduhan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (AMLATFA).

      Ini berkaitan dengan dakwaan beliau menyalahgunakan kedudukannya sebagai menteri kewangan dan perdana menteri bagi menerima dana yang berasal daripada 1MDB.

      Azam berkata SPRM dan polis telah menjalankan siasatan bersama sebelum ini, tetapi ini kali pertama kedua-dua agensi itu bersama mengemukakan pertuduhan terhadap Najib.

      Beliau berkata SPRM menjalankan siasatan ke atas isu salahgunakuasa, manakala polis menyiasat Najib membabitkan aktiviti pengubahan wang haram.

      Delete
    2. Kejora Tonggeng bongok....

      Mahkamah langit telah jatuhkan hukuman ke atas Najib & Rosmah di dunia yg fana ini. Itu belum lagi siksaan kubur & di akhirat kelak.

      Satu persatu musibah menimpa terhadap kedua laki bini ini. Bermula dgn negara mendapat malapetaka bencana alam di gunung, laut, darat, angkasa & udara. JJ & menteri kabinet nahas korban helikopter menjunam bumi. Keaiban diselongkar & terburai sifat2 terkeji kedua pasangan ini berhubung skandal kewangan terbesar dunia 1mdb heboh diperkata orang sejagat. Selepas itu, PRU 14 & kembalinya pemerintahan Tun M & DSAI menggantikan Najib & Rosmah. Tak cukup dgn itu, Allah SWT "mengENDORSEkan' kemenangan PRU 14 bukan kerana nasib atau fitnah tapi mutlak bila PH menang 3 PRK berturut-turut di Selangor baru2 ini.

      Terakhir, Najib merasa juga bermalam & tidur di lokap sebagai mukadimah & membiasakan diri untuk sessi yg lebih panjang tak lama lagi.

      Sekian & semoga ianya menjadi iktibar bagi kita semua.

      S E L I S I H..........!!!!!!
      ----------------------------------------------------------

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng..

      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    4. G N..bila mau shooting..bolehlh pakai lu punya skrip di atas tu..apa najib udah fund ke..bawaklh sipengarah keling tu..apanamanya..tiong tiong futuh..ttf..hahahahabuuklibih

      Delete
    5. Bekas KSU Perbendaharaan Lapor SPRM, Gesa Siasat Tuduhan Lim Guan Eng



      PUTRAJAYA – Bekas ketua setiausaha perbendaharaan, Tan Sri Irwan Serigar Abdullah hari ini membuat laporan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan kehilangan RM18 bilion dalam dana amanah pembayaran balik cukai barang dan perkhidmatan (GST).

      Chevrolet hitam yang dipandu Irwan memasuki kawasan SPRM kira-kira 9.30 pagi tadi, sebelum keluar semula 2 jam kemudian.

      Ditanya wartawan mengenai laporan itu, Irwan berkata, ia bertujuan mendapatkan kebenaran kerana dakwaan kehilangan RM18 bilion itu tidak berasas.

      “Petang ni saya akan buat laporan polis. SPRM beri jaminan akan siasat. Benda (duit) itu tidak hilang tetapi masuk dalam consolidated fund,” katanya.

      Ditanya sama ada beliau memberikan sebarang dokumen kepada SPRM, Irwan berkata, semua dokumen berkaitan ada dengan Kementerian Kewangan.

      Rabu lalu, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mendedahkan kekurangan RM18 bilion dalam dana amanah pembayaran balik GST.

      Irwan kemudian menafikan dakwaan itu. – BERNAMA


      : Rakyat sebenar dikaburi dengan berita persepsi dan manipulasi. Pasal kerajaan tak bersungguh nak benteras berita palsu....

      Delete
    6. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  14. Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng..tonggeng..

      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    2. melayu ph bacul


      Melayu dulu berani, kini penakut
      RIDAUDDIN DAUD 6 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore811
      Melayu dulu berani, kini penakut
      Hanif ketika menjawab soalan daripada pemberita selepas konvensyen selesai.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - “Melayu yang begitu berani dulunya kini dah jadi penakut.”demikian kenyataan ‘pedas’ daripada bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar yang beranggapan orang Melayu kini tidak berani mempertahankan hak mereka.

      Mengambil contoh siaran akhbar berbahasa Cina daripada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, Hanif menegaskan tindakan berkenaan harus diprotes kerana ia merupakan satu kesalahan.


      “Bila Guan Eng buat kenyataan rasmi dalam bahasa Cina, saya kena protes sebab dalam undang-undang memang tak boleh. Tun (Tun Dr Mahathir Mohamad) tegur, kata ini satu kesilapan.

      “Tapi dia (Guan Eng) kata ini Malaysia Baru, mana boleh, saya kena protes. Tua-tua saya pun, saya kena protes sebab undang-undang yang kata begini.

      “Kalau nak guna bahasa lain, kami kena nyatakan keperluannya dan kepada siapa kenyataan itu ditujukan. Kalau nak beritahu orang Cina, mereka orang sini (Malaysia) dan bahasanya adalah Melayu,” tegasnya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas selesai menjadi panelis dalam program Konvensyen Karamah Bangsa di Universiti Teknologi Mara (UiTM), di sini, hari ini.

      Dalam perkembangan lain, Hanif mendedahkan tanah rizab Melayu kini hanya tinggal 12 peratus berbanding 50 peratus selepas negara merdeka.

      Menurutnya, beliau dan beberapa pemimpin akan berjumpa dengan kerajaan tidak lama lagi dalam usaha membincangkan langkah penyelesaian untuk isu tersebut.

      “Bila kita tahu itu hak kita, kita mesti pertahankan. Tiada siapa nak pertahankan selain kita. Kita asyik beralah, beralah, sanggup ke asyik beralah.

      “Itulah masalah orang Melayu sampai dia takut nak mengaku Melayu sebab dicop rasis tapi dalam perlembagaan siapa yang disebut?

      “(Yang disebut) Melayu, Bumiputera, Sabah, Sarawak. Orang Cina tiada, Orang India tiada, disebut sebagai lain-lain kaum,” ujarnya.

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng..


      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    4. Ingatkan bunuh orang, rogol janda ...


      .... rupanya cuma kesalahan pecahkan botol ketika demonstrasi di bangunan SUK Shah Alam dan didenda hanya RM4O0.

      Belanja nak tangkap pun dianggarkan sampai RM90,000. Pembaziran begini yang buat Menteri Kewangan, Lim Guan Eng marah.

      Ini bermakna kerajaan mampu berbelanja untuk kejar tuduhan kesalahan-kesalahan di luar negara seperti 1MDB, SRC, Jho Loh yang belum dipohon ekstradisi, Nik Faisal, Michael Ubu kes tanah Risda di Sabah, dll.

      Macam-macam kerenah Malaysia Baru.




      Yang ni ... Mat Sabu ingat Normah itu Menteri Pertahanan Australia ka?



      Bila-bila pula, dari Merdeka hingga hari ini, Panglima-Panglima Tentera ucapkan PM selamat hari lahir?

      Adalah yang berterima kasih dan bersyukur dapat naik pangkat kot ..



      Apa pun bangga dengan kawan Husin ini. Sebelum ini, dia ada merajuk sebab perbezaan pandirian politik.

      Kini rezeki dia. Asal cuma drebar lori. Lama terlibat dalam politik UMNO bawah mentor Tan Sri Onn. Naik dalam Perkasa jadi Ketua untuk Selangor.

      Sepanjang kempen pilihanraya, dia dilawakkan sebagai bodyguard. Sekarang SUPOL yob...

      No speaking London yer. Rais Yatim mesti sayang.

      Delete
  15. Jgnkan sprm pdrm nak percaya cakap najib n the gang..rakyat yg waras lg bijaksana pun udah x percaya cakap2 najib..lg banyak dia cakap..cakap..cakap..lg org banyak x percaya..kurangkan bercakap cakaplh banyak2 kat mahkamah nnti..apa2 pun alasan duit 2.6b udah membelit sinajib ni..membohong sekali akan berbohong berkali2..tolong tolonglh najib wahai macai dgn berbohong..

    ReplyDelete
  16. Ada sesiapa ternampak sesorang tua berkepala botak, perut buncit, pakai seluar hawaii, bersinglet dan berkaca mata hitam Rayban di dataran merdeka pkl 11 mlm tadi. Bini dia sedang mencari. Sesiapa ternampak, report di balai polis berhampiran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng..tonggeng..

      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    2. Saya tak sebut pun nama Othman kat atas, pak man terasa ke?
      Kihkihkih...

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng..

      Apersal pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat....??

      Yg pasti selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??


      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.
      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Delete
    4. Ia bukan desas bin desus
      Hishamudin Rais | Diterbitkan 2 Sep 2018, 3:50 petang | Dikemaskini 2 Sep 2018, 6:41 petang

      A+ A-
      ULASAN | Saya Hishamuddin Rais terpanggil untuk menjawab pertanyaan media tentang tulisan saya bertajuk : Merakam Sejarah - Disailang Lagi - yang disiar dalam kolum saya di Malaysiakini pada 30 Ogos 2018

      Beberapa media cetak dan portal dalam dan luar negara telah membuat laporan bersangkutan dengan tulisan saya ini.

      Laporan media itu juga bersangkutan dengan komen daripada saudara Anwar Ibrahim mengenai tulisan saya.

      Saya jelaskan di sini. Apa yang telah saya tulis itu adalah fakta. Saya tahu apa yang saya tulis. Ia bukan rekaan. Ia bukan desas bin desus. Ia bukan cerita tepi jalan. Ia bukan bisikan sesiapa pun.

      Baca: Hishamuddin Rais ahli cereka, kata Anwar

      Ada babak-babak politik yang telah menjadi berita. Babak politik ini diketahui umum.

      Contohnya: Kenyataan Rafizi menolak pengumuman Mahathir yang telah melantik Lim Guan Eng, Mat Sabu dan Muhyiddin Yassin sebagai menteri.

      Contohnya: Istiadat angkat sumpah lambat.

      Contohnya: Pada hari Sabtu 12 Mei 2108 wajah Wan Azizah dan pemimpin PKR tidak kelihatan ketika Mahathir mengumumkan pelantikan awal tiga menteri - Muhyiddin, Mat Sabu dan Lim Guan Eng.

      Fakta di belakang tabir

      Apa yang saya tulis ialah menerangkan fakta-fakta di belakang tabir yang melahirkan berita-berita ini. Saya melakar peta dan mencantumkan berita dan babak ini. Saya ikat berita ini dengan babak-babak latar yang tidak diketahui umum.

      Justeru saya memberi pencerahan kepada orang ramai kenapa angkat sumpah lambat. Kenapa Rafizi mengeluarkan kenyataan menolak lantikan Mahathir. Atau kenapa tidak dilihat muka Wan Azizah pada Sabtu 12 Mei 2018.

      Sila ambil perhatian : Babak sejarah juga memiliki sejarahnya sendiri.

      Saya lakukan ini sebagai tugas saya untuk merakam sejarah. Ini untuk rujukan anak cucu cicit kita seperti yang telah dilakukan oleh Tun Sri Lanang dalam Sulalatus Salatin. Seperti yang telah dilakukan oleh Abdullah Munshi dalam Hikayat Abdullah.

      Pertahan agenda demokrasi

      Saya juga menulis pekara ini kerana dalam beberapa babak saya sendiri ada bersama. Justeru saya wajib berlaku jujur kepada diri saya sendiri untuk merakamkan apa yang saya lihat dan apa yang saya dengar.

      Saya tidak ambil 'pot' siapa menjadi perdana menteri. Mahathir ke? Anwar ke? Azmin ke? Lim Guan Eng ke?

      Sosok-sosok hilang berganti. Menteri ini atau menteri itu akan hidup dan akan mati. Para menteri ini berpotensi untuk belot.

      Pada pandangan politik saya yang fundamental bukan sosok atau individu. Untuk saya yang penting dan fundamental ialah mempertahan agenda reform.

      Agenda reform ialah untuk mewujudkan lembaga-lembaga yang demokratik dalam Malaysia Baru di bawah Pakatan Harapan.

      Hanya dengan perubahan struktural. Ertinya dengan mewujudkan lembaga daulah yang demokratik. Hanya dengan adanya struktur dan lembaga daulah yang demokratik maka ia boleh menjamin ruang demokrasi yang anak semua bangsa menangi pada 5 Mei 2018 akan terus wujud.

      Gelojoh miliki kuasa

      Delete
    5. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat - kepala kulop kamu tuu tak bersunat kerrr.....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  17. takut geng najib dah lupa....ni sekali lagi aku paste.....kalau najib guna dalam mahkamah mungkin tommy boleh angkut yg lain tu masuk sekali....

    4/7/2015 najib - "saya menafikan ada menerima duit ke dalam akaun saya"

    30/7/2015 mat maslan - "tidak betul. tidak ada pengaliran wang ke akaun peribadi perdana menteri"

    4/8/2015 kj - "wang rm2.6b yang diterima perdana menteri adalh sumbangan penyokong umno"

    11/8/2015 nazri - "wang derma diterima dari sebuah negara sahabt untuk membantu umno memenangi pru 13 lalu"

    15/8/2015 wan denan mamt - "derma rm2.6b adalah sebagi penghargaan kepada malaysia yg memperjuangkan agama islam dan mengamalkan pegangan ahli sunnah wal jamaah"

    22/8/2015 wak jawa - "rm2.6b di terima bukan dari seorg penderma, tapi dari beberapa org penderma"

    22/8/2015 aziz kaprawi - "derma adalah bertujuan untuk membantu umno melawan dap yg dibantu yahudi"

    9/12/2015 nong chik - "duit rm2.6b tu telah habis dibelanjakan untuk umno"

    16/5/2016 puad shit - "derma rm2.6b diterima dari raja arab saudi untuk digunakan bagi tujuan memeranagi isis"

    25/1/2016 najib - "betul memang ada duit rm42juta masuk ke akaun saya, tapi saya tidak tau siapa yang masukan"

    bukan penyamun saja, pencuri, penipu semua ada...



    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sdraku dad,

      The world's greatest hypocrite - Najib the Bogus Bugis Warrior, indeed......!!!!

      Salam perjuangan.

      Delete
    2. Pantun Manifesto Tomato


      Buah tomato dibawa berlayar,
      Masak sebiji diatas peti,
      Tol tak hapus masih kena bayar,
      Bagaikan menunggu anak pengantin LGBT.

      Buah tomato kacang bendi,
      Jadi perencah untuk memasak kari,
      Harga barang tak turun 0% GST,
      Inikan pula 10% sst.

      Buah tomato turun harga,
      Begitu juga harga durian,
      Manifesto hanya masa pilihanraya,
      Bukan Bible bila jadi kerajaan.

      Pergi ke kedai membeli tomato,
      Naik motor ke pekan banting,
      Sebelum PRU wall penuh Manifesto,
      Lepas PRU upah admin delete posting.

      Cili, tomato dan bunga kantan,
      Buat perasa didalam masakan,
      Pendidikan percuma manifesto pakatan,
      UEC pula yang didahulukan.

      Spaghetti bologna sedap dimakan,
      Dimasak dengan tomato puri,
      Bila wartawan tanya soalan,
      “Tak Tahu”, jawapan para Menteri 😂

      Credit: Huzry Fionnawatty Hussien

      Wow! Jual orang dengan janji, Mungkir janji jual diri

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat - kepala kulop kamu tuu tak bersunat kerrr.....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  18. Salam KEJORA !
    Walaupun kita berkontras di alam maya,
    Selaut kemaafan ku pohon
    kerana merampas bekas kekasihmu

    SYERYL JANNET THOMSON
    nama taipan maya "MAS MERAH"
    Su Politik....
    Berambut perang...
    bermata biru....
    Gadis kacukan Iban British

    Aku akan ke Sarawak minggu depan
    Alhamdullihah, kini terjalin bunga-bunga cinta
    Semoga dia dapat melupakan mu

    Akan ku peristerinya
    Jika diizin tuhan Disember ini.

    tq. Abang Jora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia memohon maaf kepada kamu atas janjinya dahulu
      Sambil menangis dia ada menyebut
      "Saya tidak dapat menerimanya,kerana keterlaluan kamu menghina Tun Mahathir dahulu"
      kerana Tun adalah idolanya,
      Dan dia pernah membuat tesis masters tentang perjuangan Tun di UK suatu masa dulu dalam membina sebuah negara industri bagi mencapai negara maju 2020.

      Kini dia dah bergelar "Dr",selepas lulus PhD.

      TQ

      Delete

    2. Waah, sedap dengor al kisah pengambilan gadis Sarawak rambut perang dari Kejora tu, Putra Singgora.

      Tapi bunyi mcm nak caya tak caya aje. Sebab Kejora jenis pejanggak biadap tak tahu sopan santun, mana ada gadis Sarawak mahu berkenal dengan dia pun.

      Kalau Clare Rewcastle Brown, Editor Sarawak Report, tak tau ler. Kot dia nak rapat dengan Kejora untuk dapat mengorek rahsia2 Al Jibo yang selalu Kejora jilat tuh, hehe

      Bagaimana pun, bila mengadakan majlis perkahwinan nanti, jangan lupa jemput kami di sini. Minus Kejora, sebab kalau ada dia di masa majlis makanan, cabut lari lah orang sebab jenis menjilat itu amat kotor, haha

      Delete
    3. TQ, ATAS SOKONGAN,NANTI SAYA ATURKAN,AMIN

      Delete
  19. Individu dicari

    Umur dlm 60-65 tahun
    Kepala botak, perut buncit
    Bersinglet dan berseluar Hawaii
    Berkaca mata hitam Rayban
    Selalunya merayau-rayau di dataran merdeka bermula pkl 11 mlm.

    Khabarnya menteri Uthayakumar sedang mencari individu ini utk menggantikan sami Hindu yg dia bawa masuk dlm parlimen hari tu. Sami itu telah lari pulang ke negara asal kerana bimbang ditangkap ekoran tiada permit kerja.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kejora, bakpa kamu nak cari Al Jibo yang Umur dlm 60-65 tahun, Kepala botak, perut buncit yang kamu selalu jilat tuh.

      Kamu asyik teringatkan dia sebab sekarang tak dapat jumpa, dia selalu di ekor Polis bila keluar saja dari rumah nya.

      Kau di laporkan selalu ke Chow Kit, lepaskan gian kau kat situ ler.

      Delete
    2. Sdra Isa3 yg dihormati...

      Kelihatan Kejora Tonggeng @ 15:08 dah 'mati pucuk idea' sampai2 melalut terkomat-kamit tak dapat menangkis hujjah2 bernas serangan maut berbisa dari kalangan2 pejuang2 kebenaran.

      Mari kita terus henyak, letuk, cepuk, balun, bantai dia cukup2.

      Salam perjuangan.

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng..

      MANA KAMU MENYOROK, HAAAAAAAA.......???

      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??


      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Delete
    4. Sudah tentu, bro.

      Tak boleh kasi chan - perosak masyarakat tuh.

      Delete
    5. Isu LGBT: Biar rakyat berfikir, kata pemimpin PAS
      Anne Muhammad | Diterbitkan 27 Ogs 2018, 3:17 petang | Dikemaskini 27 Ogs 2018, 3:28 petang

      Item 1
      Item 2
      A+ A-
      Bagaimanakah cara yang dirasakan sesuai bagi menangani masalah lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) mengikut pemimpin PAS?

      Hal itu menarik perhatian apabila Bendahari PAS Pusat Razman Zakaria memuat naik satu klip video mengenai ketegasan pihak berkuasa asing - dipercayai India - menguruskan pasangan bercinta di kawasan awam.

      "Boleh kita tangani LGBT seperti ini," tulisnya di Facebook dengan diiringi klip video sepanjang kira-kira 70 saat.

      Melalui klip video berkenaan kelihatan dua anggota penguat kuasa membuat rondaan di kawasan taman awam dan mengarahkan beberapa pasangan yang sedang duduk berdua-duaan supaya bersurai.

      Mereka juga memukul pasangan terbabit dengan kayu kecil.

      Ketika dihubungi Malaysiakini Razman tidak menyatakan secara jelas sama ada kaedah itu yang menjadi pilihan sebaliknya berkata perlu difikirkan kaedah semasa yang bersesuaian.

      Beliau yang juga pesuruhjaya PAS Perak memberitahu perlu ada tindakan yang diambil supaya masyarakat dapat berfikir mengenainya.

      "Kita kena memikirkan sesuatu (kaedah) mencegah supaya (gejala itu) tak jadi budaya yang diikitiraf.

      Baca PRU14: PAS sasar 30 kerusi DUN di Perak
      "Macam (masalah) penagih dadah, kita tahu sekampung ada dua, tiga orang. LGBT macam tu jugalah, satu kampung ada dua, tiga orang tapi (tetap) perlu ditangani, buat pemulihan, ubati mereka supaya jadi baik, kembali pada masyarakat.

      "Jadi kalau kita nak biar dia jadi komuniti tak berapa nak betullah," katanya lagi.

      Razman yang juga anggota dewan undangan negeri Gunung Semanggol menambah, hantaran di Facebooknya itu sekadar untuk menjelaskan bagaimana amalan couple (berpacaran) itu menjadi berleluasa kerana dibiarkan saja.

      "Yang LGBT ini yang melampaui batasan agama… kena ada cara menyekat daripada tersebar," katanya.

      Delete
    6. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat - kepala kulop kamu tuu tak bersunat kerrr.....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

  20. Aku asyik nak ketawa berlakak lakak bila terbaca tajuk berita Najib kata "Saya bukan pencuri" tuh.

    Must confess ada 1-2 kali terasa kesian kat dia bila tengok gambar dia, walau pun dia bukan main usaha keluarkan senum tiap kali ada kamera sekeliling dia.

    Terlintas di kepala aku scenario dia di rumah dengan Rozi, gamak nya selalu kena baling apa saja yang ada dekat dia, sebab tak pandai mencuri duit, kena tangkap, sekarang dah berpuluh tuduhan mahkamah, yang jugak akan mengheret Rozi ke sana.

    Rozi never takes no for an answer, and never says sorry for bringing Jho Taek to the house for the komplot mencuri berbillion Ringgit.

    Tak payah cakap samun lah, cakap dia curi aje pun dah cukup. Mau lihat dia masuk penjara 20-30 tahun, Rozi 10-20 tahun, terima kasih.

    ReplyDelete
  21. Ni apa pasal Ketua Setiausaha Negara baru keluarkan kenyataan yang mengakhiri dengan kata2 "saya yakin beliau akan dapat menjalankan tugas, kewajipan dan tanggungjawab sebagai pengerusi SPR .."?

    Bunyi macam dia yang melantik Art Harun bila gunakan perkataan "saya'. Kenapa tak cakap "Kerajaan yakin .."?

    Bahru pegang jawatan beberapa bulan, kepala dia dah masuk angin ke?

    Baca lah laporan nya:

    Kerajaan melantik peguam veteran, Azhar Azizan @ Harun, sebagai pengerusi baru Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

    Azhar, 56, atau lebih dikenali sebagai 'Art' Harun di media sosial menggantikan Datuk Seri Mohd Hashim Abdullah yang bersara awal pada 1 Julai lalu.

    Menurut kenyataan hari ini, Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Ismail Bakar berkata pelantikan itu berdasarkan Fasal (1) Perkara 114 Perlembagaan Persekutuan.

    Ismail juga berkata ia telah diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V.

    Menurut kenyataan itu, Azhar menamatkan pengajian sarjana muda undang-undang di Universiti Malaya dan sarjana di King's College, University of London.

    Beliau memulakan kerjaya peguam pada 1987 dan telah berkhidmat di beberapa firma guaman ternama dengan kepakaran dalam bidang pilihan raya, kata kenyataan itu.

    "Dengan kelayakan dan pengalaman yang ada, saya yakin beliau akan dapat menjalankan tugas, kewajipan dan tanggungjawab sebagai pengerusi SPR mengikut kehendak Perlembagaan Persekutuan dengan sempurna," kata kenyataan itu lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERETA NASIONAL KE-3 & F1 BOLEH PULA


      Gaji minimum RM1,050: Mahathir jaja maruah pekerja
      S Arutchelvan | Diterbitkan 5 Sep 2018, 11:30 malam | Dikemaskini 5 Sep 2018, 11:43 malam

      A+ A-

      ULASAN | Pengumuman yang dibuat oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam mengumumkan gaji minima RM1050 untuk seluruh negara adalah satu langkah menjaja maruah pekerja bergaji rendah dan satu penghinaan kepada kaum pekerja.

      Ia adalah satu penipuan yang amat dashyat!

      Semasa 22 tahun pemerintahan Mahathir sebagai perdana menteri, beliau tidak pernah membenarkan Akta Gaji Minima digubal walaupun anak-anaknya sendiri adalah antara orang terkaya di Malaysia dan menjadi jutawan.

      Apabila Akta Gaji Minima digubal pada tahun 2012, ramai rakyat biasa dan kesatuan sekerja yang gembira tetapi Mahathir sama sekali tidak berpuas hati.

      Mahathir 2.0 nampaknya tidak banyak yang telah berubah.

      Pada 17 Julai lalu, PSM antara kumpulan yang telah dijemput menyertai mesyuarat tergempar oleh Majlis Gaji Minima Negara (MGMN).

      Dalam mesyuarat tersebut, PSM mengusulkan gaji minima RM1500 bermula 1 Julai 2018 dengan tunggakannya dibayar kepada pekerja.

      Ini kerana semakan gaji minima dilakukan setiap dua tahun dan kali terakhir ia dibuat adalah pada 1 Julai 2016.

      Dalam mesyuarat sama, Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meminta gaji minima RM1800.

      MGMN sendiri pada mulanya mencadangkan RM1250 untuk Semenanjung Malaysia, mengikut manifesto Pakatan Harapan, tetapi jika gaji perlu diseragamkan, mereka mencadangkan RM 1170 di seluruh negara.



      Menariknya, golongan majikan mengusul kenaikan RM50 bermula dari Januari 2019 yang bermaksud RM1050.

      Hari ini Mahathir mengumumkan apa yang diusulkan oleh majikan.

      Bukankah ini bererti kepentingan pekerja telah dilelong dan dijaja sepenuhnya oleh Tun Mahathir?

      Saya fikir adalah tidak masuk akal mempunyai MGMN sekiranya keputusan muktamad dibuat oleh Kabinet.

      Maka PSM menyeru anggota MGMN untuk meletakkan saja jawatan mereka sebagai langkah bermaruah, memandangkan hanya suara majikan dan orang kaya sahaja yang ada nilai, dipertimbangkan dan didengar.

      MGMN juga telah membuang masa dan duit dan tidak mempunyai lokus untuk menentukan gaji minima. Adalah lebih baik elaun mereka digunakan untuk perkara lain yang lebih berfaedah.

      'Saya tunggu jawapan Yang Berhormat'

      Berdasarkan manifesto HARAPAN, ini bermakna dalam tempoh empat tahun akan datang, gaji perlu ditingkatkan kepada RM1500 iaitu peningkatan sebanyak RM450.

      Ini akan menimbulkan lebih banyak tekanan kepada bakal pengganti Mahathir kerana beliau merancang untuk bersara dalam masa dua tahun.

      Saya pasti Mahathir tidak peduli nasib perdana menteri yang menggantikannya. Apa yang lebih mendukacitakan kenaikan gaji minima semasa zaman BN lebih tinggi iaitu RM100.

      HARAPAN telah mengecewakan kaum pekerja di negara kita.
      Apakah semua jaguh pekerja dalam HARAPAN akan bersuara atau mereka akan menutup mulut mereka?

      Adakah mereka ada keberanian untuk melawan kenyataan perdana menteri yang merupakan satu penghinaan kepada hak dan maruah pekerja?

      Adakah mereka akan membuka mulut mereka dan berdiri dengan pekerja atau lebih rela menyembah Mahathir dan rakan-rakannya yang kaya?

      Saya menanti hujah kawan-kawan Yang Berhormat yang sebelum ini dilihat membela kaum pekerja - M Kulasegaran, Abdullah Sani, Charles Santiago, Mohamad Sabu, Hanifa Maidin, P Ramasamy, Maria Chin Abdullah, R Sivarasa, Tian Chua dan Nurul Izzah?

      Delete
    2. Tonggeng..tonggeng..

      Aper lagi pulak kamu melatat kepanasan macam cacing kerawit & merepek nih, kejora musibat - kepala kulop kamu tuu tak bersunat kerrr.....??

      Tak sedarkah selepas PRU 14.....

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT -;Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  22. aya apa Bang Non ni cakap? Camna dia nak jadi PM, cakap berbelit -

    'Saya bergurau jadi headline pula'

    Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau cuma bergurau apabila berkata beliau sepatutnya mengangkat sumpah perdana menteri pada 10 Mei lalu, dan bukan Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Anwar, presiden PKR. berkata beliau hanya menjawab soalan pelajar Singapura dalam sesi dialog dua jam di Universiti Pengurusan Singapura di Kota Singa semalam.

    “Saya gunakan istilah saya amat gembira dengan sokongan padu diberikan dan kita sekarang membentuk kerajaan bawah Tun Dr Mahathir.

    “Kemudian ada soalan tentang 'perasaan peribadi kamu'... sama ada kamu yang patut jadi (perdana menteri),” katanya.

    “Saya kata, sudah tentu, jika saya tidak dipenjarakan, saya akan jadi (perdana menteri) tetapi saya di penjara.

    “Saya bergurau tetapi jadi tajuk berita pula,” tambahnya.

    Dalam wawancara dengan media Singapura Channel News Asia, beliau dilaporkan mengaku berasa patut mengangkat sumpah perdana mennteri ketika menyaksikan Mahathir melakukannya.

    Anwar yang ketika itu masih menjalani hukuman penjara, menonton upacara angkat sumpah berkenaan dari wad hospital selepas selesai melakukan pembedahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Salam, cara main menekan dan keceluparan yang menghiris hati puak-puak dalam PKR, dapat saya rasakan kerusi PM makin jauh dari Anwar.Senario hari ini semakin menarik kerana Tun dah mula menunjukkan jurus permainan catur politiknya. Penangguhan persidangan/pemilihan BERSATU akan memberi ruang/masa untuk episod AP UMNO keluar parti dan masuk BERSATU.InsyaAallah dan saya penuh percaya,parti bersatu akan semakin kukuh dan tidak keterlaluan akan menjadi parti dominan dalam PH.

      Delete
    3. maksud ko kalau bersatu dominan mrk akn mbakulsampahkan persetujuan yg telah dicapai dlm PH utk mengangkat anwar sbg PM ke 8..pergghh buruknya perangai geng2 umngok dlm bersatu ni yer

      Delete
    4. kalau akupun akn berfikir begitu kalau aku dsai setelah merasa penderitaan selama 20 thn dihientam dn perlakukan semahunya oleh pihak kerajaan selama itu...apa2 pun itu kan dia buat joke saja takkan nak ambil serius plak...adoiyaaiii

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Sdraku Putrasinggora....

      DSAI kena istiqomah, sabar tak perlu gopoh dengar hasutan Rafizi & si Dol dari parlimen terKAPAR-KAPAR.
      Dulu sebab gopoh dengar hasutan Paul Wolfofitz, bekas bos Bank Dunia & Duta USA di Indonesia, DSAI menerima kualat/padah gara2 derhaka & belot terhadap Tun Ghafar Baba & Tun Mahathir. Dikhuatiri jika DSAI ulang tingkah buruk itu, dia pasti akan kempunan buat kedua kali nak jadi pm.

      Saya masih mahu berbaik sangka terhadap DSAI. Biarlah Tun M sekesaikan kerja2 pembersihan & membangun semula negara setelah terjejas teruk dek kerenah najib, rosmah & pemimpin2 umno puaka. Lepas itu, barulah DSAI ambil alih kalau itu dah memang taqdir Illahi. Lagipun, DSAI kena timba pengalaman & cedok sebanyak mungkin ilmu dari seorang tokoh yg diiktiraf seluruh dunia termasuk negara2 Islam.

      Mana ada pasangan suami isteri yg begitu harmonis & romantis cecah usia 93/92 tahun tapi masih sihat walafiat, berketrampilan, cerdas & memimpin negara - Itulah Anugerah Illahi kpd Ayahanda Ibunda Negara, Tun Mahathir & Tun Siti Hasmah.
      Aura & Seri muka mereka berdua masih terpancar setiap kali mereka tampil yg tidak ada pd pemimpin2 lain.

      Ex Son of Singapura

      Delete
    7. BUAT RENUNGAN SAJA SEJARAH SILAM:
      Siapa Paul Wolfowitz & hubungannya dgn DSAI.

      Paul Wolfowitz berbangsa Yahudi Zionist adalah arkitek penyerangan USA ke atas Iraq sewaktu era Sadam Hussein & beliau berpendapat perang Iraqter dapat dilaksanakan dengan “harga yang murah,” dan Iraq dapat membayar semula dan kita (Amerika) musnah dengan duitnya sendiri.

      Ia juga satu peringatan bahawa orang seperti Wolfowitz, walaupun dibuktikan salah dalam setiap arahannya dan diaibkan secara politik secara berganda, telah berakar umbi dengan kukuh di pusat kekuasaan global yang telah berapa kali mereka melakukan kerosakan tetapi mereka masih digunakan perkhidmatannya.

      Anda juga dapat menemui cengkaman Wolfowitz dipanjangkan ke Malaysia, di mana pemimpin politik pembangkang Anwar Ibrahim terkenal kerana berhubung dengannya:

      Salah seorang daripada tokoh paling terkenal di dunia Islam ketika itu bernama Anwar Ibrahim – bersama rakan - rakan di Barat termasuk bekas Timbalan Setiausaha Pertahanan AS, Paul Wolfowitz dan bekas Presiden Bank Dunia, James Wolfensohn – Anwar mengetuai pakatan pembangkang yang berjaya menjejaskan pakatan Barisan Nasional secara teruk ketika era Tun M.

      Antara matlamat Anwar:
      meruntuhkan satu sistem tindakan berdasarkan etnik (affirmative-action programs) secara bersungguh-sungguh yang sebelum ini telah membantu etnik Melayu menguasai Barisan Nasional untuk memerintah negara pelbagai kaum selama 50 tahun.

      Jelaslah, matlamat khusus Anwar (affirmative-action programs), serupa dengan tindakan neocon yang menjadikan kumpulan pemikir Yahudi di Amerika itu menjuarai negara selama bertahun-tahun, dan Wolfowitz meneruskan taktik yang sama untuk menjadi juara di seluruh dunia, walaupun selepas dia mengulangi kegagalannya.

      Adakah mereka ini (neocon) tidak pernah mempelajari kesilapan-kesilapan masa lalu?

      BERSAMBUNG.....

      Delete
    8. Apabila berbicara tentang 'affirmative-action programs' dan Anwar Ibrahim, dia dilihat menjalankan pelbagai jenis pekerjaan upahan kepada Wolfowitz dan teman wanitanya, Shaha Riza (Anwar budak suruhan Wolfowitz dan Shaha Ali Riza):

      Anwar Ibrahim pernah dilantik menjadi pengerusi Foundation for the Future (Yayasan Masa Hadapan),pada 1 Oktober 2006, dia menulis kepada Robin Cleveland, pembantu kanan Wolfowitz di Bank Dunia dan meminta pemindahan Shaha Riza dari State Department (Jabatan Negara) ke Foundation for the Future.

      Surat Anwar Ibrahim selaku Pengerusi Foundation for the Future kepada Robin Cleveland, memohon penukaran Shaha Ali Riza dari Jabatan Negara ke Foundation For The Future

      Cleveland kemudian mengarahkan Timbalan Presiden Sumber Manusia Bank Dunia untuk meluluskan pemindahan itu, Bank Dunia telah menekan suis OK. Surat Anwar dan dokumen bank yang lain berkaitan dengan penukaran itu tidak menyebut bahawa Anwar Ibrahim merupakan seorang rakan lama Wolfowitz.

      Salah seorang ahli politik Muslim yang terkenal, Anwar Ibrahim merupakan bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Dia dan Wolfowitz bertemu dan bersahabat pada pertengahan 1980-an, ketika itu Wolfowitz adalah duta A.S. ke Indonesia, berdasarkan laporan yang dinyatakan oleh Aasil Ahmad, penasihat kepada Anwar.

      Pada tahun 1998, selepas memberikan ucapan dalam satu perhimpunan besar anti kerajaan, Anwar telah ditahan dan kemudian telah dipenjarakan atas tuduhan rasuah dan liwat. Semasa berada dalam penjara, Wolfowitz merupakan juara dalam bercakap mengenai Anwar.

      Sebaik sahaja selepas serangan 9/11, Anwar Ibrahim, yang masih dipenjarakan, menulis satu esei mengutuk serangan itu dan menyeru Muslim supaya mengecam diktator Iraq yang menderitakan masyarakat Muslim.

      Walaupun saya tidak bersetuju dengan taktik keji memburuk-burukkan yang dikenakan terhadap Anwar oleh parti memerintah, dan secara umumnya membantu meningkatkan suasana panas di blog Malaysia untuk membelanya, namun kehadiran Wolfowitz dalam sejarah politik Anwar merupakan satu peringatan yang jelas bahawa terdapat elemen gangguan yang berlebihan untuk membuatkan kita berfikir dua kali.

      Sama ada di Iraq, Indonesia, Malaysia atau Washington D.C., orang seperti Wolfowitz akan berterusan menyelinap masuk ke dalam badan politik dan mengganggu perdebatan untuk mempromosi kegagalan pro-perang mereka, dasar pro kepada ahli korporat apabila seseorang memberikan kuasa kepada mereka.

      Seperti seorang penyibuk utama, walaupun tidak diundang, mereka masih datang dan membawa nasib malang ke mana sahaja mereka pergi.

      ps:
      Sila baca buku best seller, "Confessions of Economic Hitman" by John Perkins.
      John Perkins kini hidup

      Delete
    9. John Perkins kini hidup dalam buangan & menjadi buruan CIA. Beliau menulis buku itu sebab tak tergamak nelihat orang Islam dibunuh & negara2 Islam hancur dek konspirasi USA & Yahudi. Beliau sebelum ini telah berkhidmat sebagai perisek CIA.

      Delete
    10. PH didakwa cuba permainkan rakyat
      WARTAWAN SINAR HARIAN 14 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.8K
      Tuan Ibrahim Tuan Man
      Tuan Ibrahim Tuan Man. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Kerajaan PH didakwa cuba mempermainkan rakyat apabila menggunakan isu ketiadaan wang, namun pada masa sama melakukan perkara-perkara lain yang boleh dipertikaikan.

      Ini termasuk juga dengan pelantikan Pengerusi DAP, Tan Kok Wai sebagai Duta Khas ke China.


      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, rakyat dimaklumkan kerajaan tidak mampu laksanakan janji 100 hari dan membatalkan pelbagai projek yang memberi impak besar kepada kepentingan rakyat disebabkan ketiadaan kewangan.

      Namun katanya, pada masa sama, kerajaan dilihat berhasrat untuk mengadakan pelbagai program besar yang lain.

      "Dalam ketiadaan wang untuk rakyat, pelbagai tindakan kerajaan seperti mengadakan semula Formula 1, Kereta Nasional dan kini pelantikan Duta Khas ke China menyebabkan rakyat terasa dipermainkan.

      "Jangan ulangi kesilapan BN yang suka memutarbelitkan fakta dan menipu rakyat ," katanya dalam satu kenyataan.

      Dalam pada itu, Tuan Ibrahim berkata, Pas kesal dengan tindakan kerajaan melantik Kok Wai sebagai Duta Khas ke China yang didakwa mengikut jejak langkah BN.

      "Ketika era kerajaan lalu (BN), pembangkang mengkritik tindakan BN melantik Duta khas Perdana Menteri bertaraf menteri iaitu Tun Samy Vellu (India dan Asia Selatan), Ong Ka Ting (China) dan Datuk Seri Tiong King Sing (Asia Timur merangkumi Jepun, Korea Selatan dan Taiwan)," katanya.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Tan Kok Wai layak sebagai Duta Khas ke China]

      Semalam, Menteri Pengangkutan, Anthony Loke berkata, pelantikan Kok Wai adalah berdasarkan kelayakannya dan beliau mempunyai tanggungjawab untuk memudahkan hubungan perniagaan antara Malaysia dan China.

      Delete
    11. Wak Suman Tempek Bacin..Aiiik..bukan ke Paul Wolowitz tu bapak sedara kau belah nenek tu ???

      Delete
  23. Tonggeng..tonggeng..

    MANA KAMU MENYOROK, HAAAAAAAA.......???

    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??


    KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
    Masih kecut takut kerrrr......??


    KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
    Masih kecut takut kerrrr......??


    KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
    Masih kecut takut kerrrr......??

    KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??
    Masih kecut takut kerrrr......??

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH KEDEKUT RAKYAT


      MTUC: Kerajaan khianati pekerja miskin
      Diterbitkan 6 Sep 2018, 3:16 petang | Dikemaskini 6 Sep 2018, 3:27 petang

      A+ A-
      Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) mendakwa kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) mengkhianati golongan berpendapatan rendah atau mereka yang berada dalam kumpulan B40.

      Ketua Setiausahanya, J Solomon yang sebelum Pilihan Raya Umum lalu mendesak 14 juta pekerja menyokong HARAPAN, kini mendakwa gabungan itu tidak sensitif dan tidak peduli terhadap penderitaan golongan B40.

      "Hak asasi manusia yang asas bagi warga B40 terang-terang dilanggar walaupun memiliki kerajaan baru," tegasnya dalam kenyataan media yang keras.

      Salomon mengulas pengumuman Putrajaya semalam bahawa gaji minimum akan diseragamkan pada RM1,050 sebulan, atau bersamaan RM5.05 sejam berkuatkuasa 1 Januari 2019.

      "Peningkatan sebanyak RM50 daripada RM1,000.00 adalah jumlah yang kecil kepada buruh manakala kenaikan RM130 bagi Sabah dan Sarawak masih berada di bawah garis kemiskinan iaitu RM1,180 di Sabah.

      "Selepas penangguhan selama 18 bulan dalam semakan pertama dan satu lagi penangguhan selama enam bulan dalam semakan kedua yang bersamaan 24 bulan menunjukkan sikap tidak mengendahkan pekerja miskin dengan kenaikan gaji minimum ini," katanya.

      Menurutnya, golongan pekerja pada PRU lalu mengundi Pakatan Harapan (HARAPAN) dengan harapan gabungan itu dapat membela nasib mereka.

      Tambahnya, golongan itu juga tidak mampu hidup selesa dengan upah yang rendah dan kos sara hidup yang tinggi.


      Bagaimanapun katanya pemansuhan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) pelaksanaan semula Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) tidak berjaya menurunkan harga barang yang akan terus menyebabkan beban kepada kumpulan B40.

      "Bagi MTUC, kerajaan HARAPAN telah mengecewakan pekerja miskin sementara sikap sombong dan tidak mempedulikan tenaga kerja yang ditunjukkan oleh kerajaan terdahulu kini nampaknya muncul kembali oleh tindakan kerajaan baru.

      "MTUC ingin mengingatkan bahawa adalah bodoh yang amat bagi mana-mana kerajaan untuk menunjukkan rasa tidak hormat kepada tenaga kerja dan membiarkan golongan buruh dimanipulasi.

      "Pekerja akan bersatu untuk melawan sesiapa sahaja yang melemahkan maruah pekerja," tegasnya.

      Delete
  24. Muahaha...mmuahahaha...

    Ada individu yg terasa.
    Tak disebut namanya ponnn...
    Tak disebut asal usulnya ponnn...
    Hanya rekaan semata-mata ponnn...

    Tapi... muahaha...(sungguh aku terasa)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH KELENTONG-KRASI


      Admin FB Kelab Maya Mahathir alami “Sakit Punggung”



      Admin Fb page Kelab Maya Mahathir mendakwa undian atas talian mereka telah disabotaj oleh gerakan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri dan dibantu oleh FB page Tentera Troll Kebangsaan Malaysia dan Mykmu.net yang didakwa merupakan kumpulan cyberdedak pembangkang.

      Ini kerana apabila undian tersebut ditutup, 88% tidak berpuas hati dengan PH manakala 12% sahaja yang berpuas hati.

      Keputusan yang tidak memihak kepada admin FB Page tersebut telah menyebabkan beliau mengalami kesakitan punggung (butthurt).


      Berikut merupakan kenyataan penuh admin fb page Kelab Maya Mahathir:
      #CUBAAN_SABOTAJ_KERAJAAN_PH_DIBWH_PIMPINAN_AYAHANDA_TUN!

      Admin telah tahu dan dimaklumkan dari awal oleh beberapa sahabat bahawa jangan buat polls kerana setiap polls yg dijalankan di media sosial oleh Kumpulan Penyokong Kerajaan ini akan dicabul oleh satu gerakan yg mendokong DSAI sebagai Perdana Menteri dan dibantu oleh Kumpulan Cyberdedak Pembangkang seperti Tentera Troll Kebangsaan Malaysia dan Mykmu.net.

      Malah kita tahu Kumpulan #CyberTaliban dari #Parti_Perasan_Surga telah sedaya upaya berkempen dan menjadikan polls di page2 penyokong kerajaan nampak seolah2 rakyat tidak berpuas hati dengan Kerajaan Ayahanda Tun. Cuba bandingkan poll #sebelum_disabotaj yg menunjukkan 85% rakyat #menyokong dan #berpuashati dgn kerajaan pimpinan Ayahanda Tun.



      Hakikatnya admin lampirkan bukti. 54 ribu pengguna fb telah mengambil bahagian daalm poll ini yang kebanyakkannya dari kumpulan yg admin sebutkan tadi sebab keputusan akhir poll ini menunjukkan 88% ketidakpuasan hati rakyat manakala 12% menunjukkan sebaliknya.



      Usah risau, kerana 258 Ribu pengguna yg melihat post ini hanya 52 ribu @ 21% pengguna fb shj yg mengambil bahagian manakala yg lain masih memberikan peluang dan yakin dengan Kerajaan PH dibawah kepimpinan Ayahanda TDM. 100 hari dari 1825 hari lagi ada untuk kerajaan memimpin negara jadi usahkan meroyan mcm babi kena belacan. – Admin Din JDT

      Terdahulu, TTKM melaporkan beberapa undian di fb pages menunjukkan 67%-90% tidak puas hati dengan prestasi 100 hari PH memerintah.



      Malah, fb page penjilat kerajaan (JiKera) no 1, Suara Rakyat juga menunjukkan keputusan pengundian yang hampir sama dimana hampir 80% tidak berpuas hati.

      Sumber : TTKM

      : Kalau ada dikalangan anak muda sekarang mendapat cerita bagaimana Atuk mereka semasa menjadi PM ke-4 sudah tentu mereka tahu mereka pasti benar-benar dikencing....

      Delete
  25. Siap memaki mencarut
    Siap ajak bertumbuk lagi

    Kihkihkih... kesian
    Dah tua pun perangai mcm budak lepak

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonyMouse Tikus Kejora Tonggeng...

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...Im gonna be man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    2. Bisik ke telinga Dr Mahathir

      Tidaklah dinafikan kelayakan Selangor menerima peruntukan yang lebih banyak kerana jumlah pemberian tersebut berasaskan kepada keperluan tersendiri termasuklah bilangan penduduk.

      Namun, jika dinyatakan bahawa Kelantan negeri miskin sehingga terpaksa dihulurkan bantuan, maka sukalah dinyatakan bahawa tidak ada satu pun negeri di Malaysia yang tidak menerima peruntukan di bawah Perbendaharaan Negara.

      Jika ditinjau kepada senarai berkenaan, dapat dilihat bahawa negeri Johor menerima sebanyak RM802,219,813.00, Kedah (RM373,288,565.00), Pahang (RM391,115,129.00), Sabah (RM1,086,260,027.00) dan Sarawak (RM1,159,277,479.00). Senarai penuh boleh dirujuk di pautan ini.



      Jika boleh saya ingin bertanya kepada Dr Mahathir, sejak bilakah Kelantan menjadi miskin sehingga terpaksa menerima bantuan pusat itu?

      Jika dikatakan miskinnya Kelantan sejak tahun 1990 kerana ditadbir oleh PAS, maka saya kira bekas pemimpin-pemimpin PAS yang berada dalam kerajaan persekutuan pada hari ini perlu berbisik sepatah ke telinga Dr Mahathir kerana tohmahannya itu sekaligus memburukkan pentadbiran almarhum Tuan Guru Nik Aziz selama 23 tahun di Kelantan.

      Wallahualam jika bekas-bekas pemimpin PAS dalam Pakatan Harapan hari ini turut setuju bahawa pentadbiran Almarhum Tuan Guru Nik Aziz telah menyebabkan Kelantan jatuh miskin.

      Atau mungkinkah yang dimaksudkan oleh Dr Mahathir itu ialah Kelantan tiba-tiba menjadi miskin selepas ditadbir oleh Menteri Besar sekarang? Ia lebih lagi ajaib kerana kemiskinan berlaku secara tiba-tiba hanya kerana pertukaran Menteri Besar pada tahun 2013.

      Satu lagi, saya kira kenyataan Dr Mahathir ini sekaligus telah menjawab kenyataan anaknya sendiri Datuk Seri Mukhriz yang juga Menteri Besar Kedah.

      Pada 1 Julai 2018, Mukhriz dilaporkan telah mencadangkan supaya kerajaan persekutuan mencari kaedah baharu untuk mengagihkan hasil kutipan cukai negara secara saksama kepada semua negeri terutamanya negeri yang berpendapatan rendah.

      Menurutnya, “Kedah ini negeri tercorot dari segi hasil pendapatan dan kita tiada minyak atau gas jadi tak dapat royalti.
      "Sebab itu, saya ingin cadangkan supaya kerajaan persekutuan boleh agihkan dengan saksama hasil kutipan cukai untuk manfaat bersama terutamanya kepada negeri berpendapatan rendah seperti Kedah.” Ia boleh dirujuk di laporan ini.
      Kenyataan tersebut diulangi pula di dalam sidang parlimen baru-baru ini. Jadi, hari ini bapanya iaitu Dr Mahathir telah memberikan petunjuk secara tidak langsung agar Kedah boleh berikhtiar mencari sendiri sumber pendapatan tanpa bergantung kepada kerajaan pusat kerana Kedah dipimpin oleh parti yang cerdik.

      Jangan jadi seperti Kelantan.

      Ahmad Fadhli Shaari ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...