Friday 22 June 2018

KHAIRUDDIN CABAR ZAHID HAMIDI BERSUMPAH LAKNAT DI MASJID


Penyangak zahid hamidi adalah kaki penipu serta manusia yang tidak berintegriti!! 


Sebab itu saya kata zahid hamidi ini iblis yang bertopengkan manusia!! Dia sanggup menipu dan berbohong semata-mata untuk memenangi jawatan presiden umno yang sudah tidak relevan itu!!


Pada hakikatnya, zahid hamidi yang memohon untuk berjumpa dengan tun dr mahathir mohamad!! Manusia haprak ini kata dia sudah pun menunaikan solat istiqarah selama tiga hari berturut-turut serta dapat hidayah untuk berjumpa  dengan perdana menteri malaysia!!


Atas dasar ini saya pun bertindak kearah menemukan zahid hamidi dengan perdana menteri!! 


Tun dr mahathir mohamad memang berat hati untuk berjumpa dengan penyangak zahid hamidi ini kerana beliau berpotensi untuk putar-belitkan fakta sebenar!!


Perdana menteri malaysia sama sekali tidak menjemput zahid hamidi tetapi mantan timbalan perdana menteri ini yang merayu untuk berjumpa dengan tun dr mahathir mohamad!!


Penyangak zahid hamidi menzahirkan hasrat pada saya untuk memberi sokongan pada kerajaan Pakatan Harapan dari luar!! Beliau sanggup bekerjasama dengan Pakatan Harapan yang telah memenangi pru14!!


Sebab itu zahid hamidi merayu untuk berjumpa dengan tun dr mahathir mohamad bagi menzahirkan hasratnya itu!!

Ketika bertemu dengan saya; zahid hamidi turut menzahirkan pandangan agar tidak terlalu percaya pada percaturan politik dato seri anwar ibrahim dan dato seri azmin ali!!


Namun, saya tetap berpendirian bahawa jangan sesiapa cuba untuk mengadu-domba seterusnya pecah belahkan pemimpin-pemimpin dalam Pakatan Harapan!!


Dalam apa jua situasi; kami akan tetap pertahankan dato seri anwar ibrahim sebagai perdana menteri menanti yakni bakal perdana menteri malaysia yang ke lapan!!


Kami juga akan tetap pertahankan dato seri azmin ali selaku tokoh pemimpin muda yang berwibawa dalam Pakatan Harapan!!


Mana mungkin nak suruh pemimpin-pemimpin umno yang korup melompat masuk dalam mana-mana parti di bawah Pakatan Harapan kerana umno bakal membawa masuk virus korup yang boleh merosakkan kerajaan masakini!!


Kenyataan zahid hamidi yang menyatakan tun dr mahathir mohamad menyuruh ahli-ahli parlimen umno melompat masuk PPBM amat tidak berasas sama sekali!!


Penipuan zahid hamidi yang tidak boleh diterima oleh akal fikiran yang waras!!


Dalam keadaan 'desperado' zahid hamidi sanggup berbohong demi untuk nak selamatkan peluang beliau bagi.memenangi kerusi presiden umno!!


Ahli-ahli umno jangan biarkan diri mereka ditipu serta tertipu oleh penyangak zahid hamidi ini!!


Pada pemilihan umno ini; saya ingin seru kepada ahli-ahli umno agar jangan beri walaupun satu undi pada zahid hamidi!!


Jangan sama sekali lantik presiden yang kaki penipu!!


Zahid hamidi adalah manusia hipokrit dan fasiq!! Imej agamanya amat 'plastik!!'


Dalam isu ini saya tetap pertahankan bahawa zahid hamidi yang merayu untuk berjumpa dengan tun dr mahathir mohamad!! 


Malahan, zahid hamidi juga memuat turun kenyataan dalam akaun facebook nya yang melafazkan kesyukuran dapat bertemu dengan tun dr mahathir mohamad di bulan ramadhan!!


Apa lagi yang zahid hamidi nak menafikan?! 


Pada realitinya juga, zahid hamidi adalah 'sampah' yang tidak harus dilayan sama sekali kerana beliau terkenal dengan sikap putar belit yang amat kronik!!


Tolong bagi tahu penyangak zahid hamidi bahawa saya bersedia untuk menjunjung kitab suci Al-Quran bersumpah laknat di mana-mana masjid sekalipun!!


Yang Ikhlas, 

KHAIRUDDIN ABU HASSAN

61 comments:

  1. iTak guna cabar dia bersumpah. Jenis ini akan buat apa saja yang "convenient" kepada dia. Macam Najib juga. "A chip of the old block", bak kata orang putih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haramjaddah punya Zahid penipu aka@ conman

      Delete
    2. Kot dah jadi darah daging depa menipu.

      None of the 3 candidates appeals to me. Ku Li won't lift a finger pasai Raja Raja "dabbling in politics," pinjam kata2 Nazri Aziz.

      Saya bukan rasis sebab definasi rasis ia lah bila kata atau buat sesuatu against bangsa lain.

      Yang ni, Kerry Okspod bukan "bangsa lain". Tapi jenis double ee nih gua tak confident semangat Melayu nya - sama ada will strive to protect and promote Malay interests.

      Kot dia Okspod liberal, nakkan Malaysian Malaysia, equal opportunity, tak minat DEB dsb nya. Mana boleh.

      Kalo gitu, nanti dia tolak tepi Malay Special Position in the Constitution. Na'uzubillah.

      Delete
    3. Otai Reformis: PKR tak adil pada Dr Idris



      Otai Reformis 1998 mempertikaikan tindakan PKR yang sehingga kini didakwa tidak memberi keadilan kepada Dr Idris Ahmad selepas beliau terpalit dengan dakwaan penipuan dana Pinjaman Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

      Anggota Otai Reformis Abdul Razak Ismail berkata, beliau merasakan Pakatan Harapan terutamanya PKR tidak adil terhadap anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ijok.

      Menurut Abdul Razak, selain tidak dimaklumkan bahawa beliau bukan calon menteri besar, Idris juga tidak diberi ruang memberi penjelasan atau membela diri kepada parti berhubung dakwaan berkenaan.

      "Kita rasa tindakan terhadap Idris ini mengaibkan YB (yang berhormat) ini.

      "Kita lihat PKR tak adil pada beliau. Sebagai seorang yang mempunyai profesion sebagai doktor pakar dan beliau sendiri pengerusi PKR Wilayah Persekutuan, bagaimana orang parti sendiri menidakkan hak beliau.

      "Kenapa Dr Idris tidak dimaklumkan terlebih dahulu. Kenapa PKR dan HARAPAN tak beritahu Idris ditukar pada saat-saat akhir?" ujarnya pada sidang media di kediaman Dr Idris di Petaling Jaya hari ini.

      Sidang media berkenaan turut dihadiri Dr Idris.

      Sementara itu, ketika ditanya sama ada beliau ada menerima sebarang kunjungan atau dihubungi oleh pimpinan parti, Dr Idris dengan wajah kecewa menggelengkan kepala dan hanya berkata: "Tidak".

      Sehubungan itu, Otai Reformis, yang dianggotai aktivis pendukung Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipecat pada 1998, menggesa PKR memberikan penjelasan berhubung perkara yang berlaku.

      "Kami tuntut penjelasan dari pimpinan. Jangan bagi alasan supaya kami lupakan perkara lalu dan bergerak ke hadapan," ujarnga lagi.

      Sehari sebelum menjelang hari mengangkat sumpah bagi menteri besar Selangor, Dr Idris didakwa menyeleweng dana PTPTN sebuah kolej swasta.

      Bagaimanapun, ia dinafikan Dr Idris kerana beranggapan jumlah dakwaan penyelewengan itu tidak banyak sangat bagi dirinya yang merupakan doktor pakar di sebuah hospital swasta.

      Dr Idris membuat laporan polis pada Isnin lalu.

      Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Tua, Amirudin Shari dipilih dan mengangkat sumpah bagi memegang jawatan itu di Istana Alam Shah, Klang, kelmarin.


      : Politik PKR politik 'binantang' kata veteran PKR, cuba lihat berapa orang pimpinan mereka keluar parti kerana isu pengkhianatan sesama sendiri....

      Delete
    4. Lantak saja lah alpuk.iiii. Wa caya sama lu.

      Delete
  2. Belajar agama tinggi, tp jadi habitual liar, kaki pukul. Org mcm ni tak sesuai jadi pemimpin, sebaiknya jadi bouncer kelab mahjong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang mcm ni bukan guna ugama untuk amalan kehidupan....wang dan kuasa lebih penting....

      Delete
    2. Cabaan hakis bahasa Kebangsaan dalam kerajaan



      SEMASA melawat kawasan perindustrian Gebeng tidak jauh dari Kuantan, Pahang untuk kempen memburukkan Datuk Seri Najib Tun Razak, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengecam papan tanda berbahasa Cina di kawasan itu.

      Dalam ulasan beliau tentang apa yang disebut konon sebagai pengaruh China di wilayah Malaysia, Mahathir mengkritik papan tanda bertulisan Cina di kawasan perindustrian itu.

      Beliau melahirkan rasa kesal kerana bahasa kebangsaan, bahasa Melayu diabaikan di kawasan perindustrian itu.




      Ini sebenarnya satu contoh cakap tidak serupa bikin Mahathir, yang sejak tahun 2002 lagi telah memulakan kempen meminggirkan bahasa Melayu.

      Seorang yang kuat kagum pada bahasa dan kemajuan industri Barat, Mahathir memikirkan yang cara menuju kemajuan ialah dengan menukar bahasa pengantar dalam pengajaran sains dan matematik kepada bahasa Inggeris.

      Dalam Kabinet beliau sekarang ini, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng baru sahaja mengeluarkan satu kenyataan rasmi kementerian dalam bahasa Cina, berhubung isu Tun Razak Exchange (TRX) di ibu negara.

      Umum mengetahui yang Guan Eng dan partinya memang sejak dahulu tidak mesra bahasa Melayu, malah pernah berkempen menolak penggunaan tulisan jawi pada papan tanda jalan.

      Justeru timbul persoalan di sini apakah perlunya satu kenyataan media dalam bahasa Cina dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan?





      Selama ini, tidak pernah timbul masalah dengan kenyataan dalam bahasa kebangsaan walaupun kalangan petugas media asing sendiri.

      Kenyataan dalam bahasa Cina ini memberi isyarat tidak baik kepada usaha memperjuangkan bahasa Melayu di negara kita ini.

      Sudahlah Perdana Menteri tidak berminat dengan bahasa Melayu dan mahu hidup semula agendanya menggunakan bahasa Inggeris untuk sains dan matematik, menteri-menteri Kabinet pun tidak fasih berbahasa Melayu.

      Lebih teruk, menjadi satu kebiasaan sekarang ini sidang media oleh menteri Kabinet dikendalikan dalam bahasa Inggeris waima yang bercakapnya ialah orang Melayu.

      Bagaimanapun kenyataan kementerian dalam bahasa Cina ini menimbulkan masalah kerana ia menjadi pendahulu yang boleh diikuti oleh pihak lain.

      Ia juga menimbulkan masalah kerana seperti banyak hal berkaitan kerajaan baharu ini, kritikan tidak akan disambut dengan baik.

      Silap-silap, yang menegur kenyataan rasmi kementerian dalam bahasa Cina ini pula akan dituduh konon sebagai rasis dan anti-Cina.

      Ramai seniman dan budayawan pejuang bahasa menyokong kuat malah menjadi ahli parti dalam Pakatan Harapan.

      Nampaknya mereka semua ini akan melalui jalan berliku dan mencabar dalam memperjuangkan bahasa dan budaya bangsa dalam pakatan yang mereka sokong ini. – Mynewshub.cc


      : Konsep psikologi di panggil masuk kaki. Apabila pelanggan buka pintu terus kita masuk kaki, jadi pintu tak boleh ditutup.. baru kita kempen produk. Ini dibuat LGE, cuba masuk kaki dengan Bahasa Cina, jika rakyat biar... maka....

      Delete
    3. Yes tambah lagi auta kau alpuk.iiiii

      Delete
    4. alpuk.iiii Tujukan IC Zahid a/l Komedi Pornorogol kalau rakyat rak percaya.

      Delete
    5. alpuk.iiii kalau rakyat tak percaya boss kau Zahid a/l Komedi bawa mereka jumpa tok Arab ok.

      Delete
  3. Jenis ini akan tahu, takut atau hormat hukuman penjara sahaja.

    Jadi, saman dia. Walau pun saman selalunya brakhir dengan yang bersalah keluarkan wang bayar ganti rugi dan sebagai nya sahaja, kalau banyak juta dia di perlukan bayar, mesti terasa benar dia.

    Bila terasa kocek nya koyak, rugi wang dan malu tidak terhingga, bahru lah dia berfikir sabelom membuka mulut nya.

    Teruk kita kalau dia memerintah negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kah Khairudin seorang lorar? Kalo betul, senang lah dia. Bila sakit hati dngan Wak Jahid, boleh saman.

      Delete
    2. 1MDB: Guan Eng telah membuktikan Arul Kanda betul



      Lim Guan Eng berkata bahawa RM3 bilion telah dicuri dari TRX untuk membayar hutang 1MDB.

      Beliau juga mengatakan bahawa kerajaan kini perlu menyelamatkan TRX dengan tambahan RM2.8 bilion untuk menyelesaikan projek yang kemudiannya akan mendapat keuntungan kerana ia akan menjana sekurang-kurangnya RM7.6 bilion dalam jualan.

      Hanya orang yang ‘uneducated’ dan mereka yang tidak mempunyai akal logik akan mempercayai Menteri Kewangan kerana dia sebenarnya sedang mempolitikkan untuk menyesatkan rakyat.

      Adalah penting bahawa semua orang tahu bahawa projek TRX adalah 100% milik 1MDB dan 1MDB adalah 100% dimiliki oleh Kementerian Kewangan. Mari kita melihat secara jelas..

      Seperti kira semua maklum, semua dana 1MDB adalah dari pinjaman. Ini termasuk dana yang digunakan untuk membangunkan projek TRX. Apabila anda meminjam dana, sudah tentu anda perlu membayar pinjaman – inilah yang dilakukan oleh 1MDB.

      Apa yang salah dengan itu? Itulah cara setiap pemaju hartanah lakukan apabila mereka meminjam dari bank untuk membangunkan projek. Mereka masih perlu membayar pinjaman dalam masa fasa pembangunan projek.

      Apabila projek selesai, pemaju kemudiannya akan membuat keuntungan yang akan meliputi semua kos termasuk kos untuk membayar pinjaman.

      Inilah yang dikatakan Guan Eng apabila beliau berkata projek TRX akhirnya akan menghasilkan keuntungan.

      Bagaimana pula ia boleh dipanggil ‘bail-out’ apabila pada akhirnya, anda akan mendapat keuntungan – terutamanya kerana anda adalah pemilik projek itu 100%.

      Adakah anda mengatakan bahawa anda ‘bail-out’ diri sendiri dan anda juga boleh membuat keuntungan?

      Apa yang di perkatakan oleh Guan Eng bahawa kita akan membuat keuntungan dari TRX pada dasarnya membuktikan bahawa Arul Kanda tidak berbohong apabila dia berkata 1MDB boleh mengawal hutangnya sendiri dan masih mampu membuat keuntungan dari masa ke masa.

      Jadi, tidak semua RM30 bilion lesap, Masih ada projek Bandar Malaysia yang lebih besar yang bernilai sekurang-kurangnya RM20 bilion serta hartanah bernilain bilion Ringgit tanah ayer hitam dan Pulau Indah. Secara keseluruhan, hutang semasa 1MDB akan dilindungi sepenuhnya oleh semua jualan aset yang bernilai ini.

      Ini sekali lagi membuktikan bahawa ‘lumping’ dalam semua liabiliti luar jangka yang juga termasuk pinjaman 1MDB untuk menjadikan angka hutang negara RM1 trilion adalah tipu!

      Tolonglah … Pelabur asing boleh melihat ini walaupun berjuta-juta rakyat biasa Malaysia tidak boleh. Itulah sebabnya mereka terus membawa keluar wang dari Malaysia setiap hari kerana mereka tahu menteri kewangan lebih suka menakut-nakutkan rakyat dan bermain politik dalam semua kenyataannya bukannya menguruskan kewangan negara dan memberikan keyakinan kepada para pelabur.

      Sumber: The Phantom Of The Pakatan Opera


      : Duit 1mdb setiap kuar masuk di kawal oleh mof,maksud nye,1mdb pinjam kt mof utk projek trx,kemudian 1mdb byr blk ke mof dgn faedah nye skali bila projek trx tgh berjalan,jd setiap sen yg pelabur asing byr,akan masuk ke mof dulu,kemudian baru bg keuntungan nye ke 1mdb,dlm masa yg sama,mof pn akan dpt keuntungan nye jgk ats setiap projek 1mdb termasuk la projek trx..jd 100% pegangan saham tu jd milik mof,1mdb tugas nye lebih kurang mcm cari pelabur asing,tu yg LGE nmpk projek trx ni dpt bg keuntungan kt mof,sbb tu la die nk terus kn gan suntikan dana..30billion tu bkn utk projek trx je,tp utk projek2 yg lain,sedangkn projek trx je dpt bg keuntungan berlipat ganda, ...

      Delete
  4. Zahid kaki temberang...zahid sanggup temberang untuk nyawa politik dan demi kekayaan...orang mcm ni tak layak memimpin umat melayu kerana pentingkan diri sendiri...pembawa kemusnahan melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena “kencing” sampai akhir tahun



      Menteri kewangan berkata, kerajaan memperuntukkan RM3 bilion subsidi untuk RON95 dan diesel, bagi memastikan harga bahan api ini diapungkan di pasaran.

      Lim Guan Eng berkata, harga RON97 yang kini mencecah RM2.59 seliter, akan ditetapkan berdasarkan pergerakan pasaran.

      PUTRAJAYA: Harga RON95 serta diesel kekal pada RM2.20 seliter dan RM2.18 seliter, sehingga akhir tahun ini, kata Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

      Kerajaan memperuntukkan RM3 bilion subsidi untuk RON95 dan diesel, bagi memastikan harga bahan api ini diapungkan di pasaran.

      “Jumlah itu (subsidi) boleh dikurangkan, bergantung kepada harga minyak, tetapi saya tidak mahu memberikan angka kerana ia turun naik minggu demi minggu.

      “Tetapi, anggaran kami adalah RM3 bilion (subsidi) hingga akhir tahun,” katanya sambil menambah walaupun harga mungkin meningkat selepas ini, kerajaan berusaha “tidak menaikkan harga”.

      Mengenai RON97 yang kini mencecah RM2.59 seliter, Lim berkata, harga akan ditetapkan berdasarkan pergerakan pasaran.

      “RON97 tidak menjadi masalah kerana ia digunakan kenderaan mewah,” katanya.


      : Mudah manipulasi harga minyak demi meraih undi, tapi hakikatnya hancing....

      Delete
  5. Orang mcm wak Jahid komidi ni sanggup sumpah laknat walopun dia tahu dia kaki temberang demi selamatkan karier politiknya.....sama mcm sefool...orang nak buncitkan perut dan isi tembolok sanggup buat apa saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many people were disappointed that after the GST was reduced to 0%, the prices of goods did not reduce significantly or in some cases have increased.

      Many traders cited increased demand for prices not going down or have now admitted that GST was not a factor in increasing prices for many basic food-stuff as these have always been exempted from GST.

      Many manufacturers and traders gave the excuse that the imminent return of the Sales and Service tax (SST) in September meant that they did not want the hassle of reducing prices now and then having to raise it again in 3 months time. Thus prices stayed the same for many products and services despite GST being reduced to 0% earlier this month.

      However, worse may yet come.

      What made GST more effective in the past was that it covered more goods and services compared to the range which the SST it replaced covered.

      The new Finance Minister has just said that they intend to increase the base of the new SST to make up for the loss of GST. This means that the Finance Minister has indicated that more products and services will now be taxed under the upcoming SST system compared to the old SST system.

      So, we are basically back to square one.

      It is very possible that it could be worse as SST is at a higher rate of 10% compared to 6% for GST. On top of that, traders and manufacturers could claim back a refund for input tax under GST which is not possible under a SST system.

      This could mean that the cost for the manufacturers and traders will now increase under SST forcing them to raise prices even above the GST prices.

      Some companies wishing to be transparent such as Proton (and several other brands) have already indicated their prices will increase in September when SST is back.
      https://pandulaju.com.my/harga-kereta-dijangka-naik-selepas…

      Another major sign pointing to higher cost and price increases soon is that the huge foreign capital outflow from our bond markets and share markets arising from the illogical political statements regarding our national debt from our new Finance Minister have now pushed up interest cost and capital financing cost.

      For sure, the manufacturers will pass on these costs to us.

      The big capital outflows have not stopped since GE13 and together with the populist policies have meant that a downgrade of our sovereign credit rating is imminent.

      If we are downgraded, this continuous capital outflow could turn into a tsunami of outflow that will mean our Ringgit could plunge significantly.

      Already, our Ringgit has blown past RM4.01 to the US dollars.

      As we all know, many of the products we consume - especially foodstuff - are imported. Thus a significant weakening of our Ringgit will definitely drive up the price of goods.

      Delete
  6. PATI: Parti baru gesa polis siasat Zahid Hamidi

    21 Jun 2018, 12:48 tengahari (Dikemaskini 21 Jun 2018, 1:47 tengahari)


    A A
    Parti Ekonomi Rakyat Malaysia (Pekira) hari ini membuat laporan polis berkaitan masalah kebanjiran pekerja asing, termasuk pendatang haram, ke negara ini.

    Presidennya Mohd Ridzuan Abdullah mendesak pihak berkuasa menyiasat bekas menteri dalam negeri Datuk Seri Zahid Hamidi serta agen-agen yang terlibat.

    “Pekira mohon kerajaan baru menyiasat bekas menteri KDN dan anggota keluarga yang terlibat dalam kelulusan pekerja asing dan peningkatan PATI di negara ini, serta agen-agen yang bersekongkol degan bekas menteri KDN,” katanya.

    Laporan polis itu dibuat di ibu pejabat polis daerah (IPD) Dang Wangi, Kuala Lumpur hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo Abang ke adik Wak Zahid di benarkan bawak masuk pekerja Bangla di bawah satu agreement dengan gomen, apasal boleh ada ramai Bangla PATI masuk negara ini?

      Setaf syarikat itu buat hal ke? Pigi Bangla, ambik duit, depa masuk tarak chop Imigeresen ke?

      Delete
    2. Bro syyee..sindikit sindikut x pernah terkait x pernah tersangkut..duit punyalh masing2 kaki kaut..penguatkuasa kdn tok zahid paut..bnyak mulut kasi tutup cukup2..agaknyelh..syyee

      Delete
    3. And we have yet to also mention that if Pakatan carries through with their 100 days promise of increasing minimum wage, costs for our traders and manufacturers will further increase which will force them to pass on their cost increases to us in the form of higher prices too.

      Let's hope that my prediction based on the chain of events above does not materialize. But the signs are all showing that it will come true. How severe would the increases be, we shall soon see in the coming months.

      By this time, many will know that the pre-election blaming of BN for price increases was mere propaganda and we could have ended up worse off by changing the govt and their policies.

      Don’t you think that the PH govt can see this trend that you and I can see?

      Of course they can. And they know it is due to their policies and actions.

      One minister even tried to claim that price of meats and vegetables have fallen 30% to 50% due to GST abolished only to be called a liar or stupid by most Malaysians.

      That is also why they are so busy attacking Najib every single day even though GE14 ended 5 months ago. They are even putting up new stories about long-ago cases like Altantuya and Teoh Beng Hock and trying to implicate Najib.

      They are trying to divert attention and hate to Najib and BN so that people will focus less on asking why prices have not fallen but have increased instead.

      Delete
  7. Selamat mereput UmNo di bawah kepimpinan Zahid, si penipu tegar, satu acuan dengan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foreign selling of Malaysian shares accelerated to RM1.21 billion last week from RM903.1 million the week before.

      On average, RM301.5 million left Malaysia each and every day of last week compared to RM180.6 million each and every day the week before.

      The foreign selling steak has now extended to 28 consecutive market days.

      This does not include the RM20 billion that has been pulled out by foreigners by our bond markets since GE14.

      Over the past two weeks, our new Finance Minister kept on saying that financial data from Malaysia is not accurate and that even Moody's does not know the true grim situation of our country's finances.

      Then our new Economic Minister Azmin Ali told the UK's Financial Times that the whole economy is a mess and that he came from the richest state to a hold a post in a bankrupt nation.

      Basically, our top two ministers in charge of our economy has just told the world that Malaysian data cannot be trusted and that our country is already bankrupt.

      How do those messages help to instill confidence in our economy, stop foreigners from pulling out money from Malaysia or encourage foreign investment into Malaysia?

      That is why Japan's top financial media Nikkei just came out with an article that said that the PH government’s quick reversal of crucial reforms such as the GST and fuel subsidy rationalisation represented a medium-term risk to our country.

      Nikkei then warned that Malaysia is in danger of falling into a *downward spiral* in a deadly combination of continuing large capital outflows and weaker currency which will be made worse when the financial markets starts believing that Malaysia's financial situation is deteriorating and that our country's credit rating will soon be downgraded

      This is where the politics of trying to continue bad-mouthing Najib and the previous BN govt will end up hurting the entire Malaysia.

      If Nikkei is proven correct and Malaysia falls into a bad economic crisis, you can safely point the blame on the senseless politicking of the PH Govt and the mulut buruk of their ministers.

      Delete
  8. Kenapa Najib serahkan umno kpd wak Jahid?...sebab wak Jahid ada DNA najib klentong dan temberang...sama2 mengejar kemewahan menggunakan isu bangsa melayu sebagai batu loncatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Since GE14, foreigners have been pulling money out of our stock market every single day. it is now and unprecedented 24 days straight of foreign net selling that has seen RM7 billion leave our stock market and withdrawn from Malaysia.

      Other than the stock market, our bond markets suffered the same fate as a net RM12.9 billion has been pulled out by foreigners in the month of May alone. The same trend has continued in June so far.
      https://www.nst.com.my/…/foreigners-sells-rm129-billion-mal…

      This means more than RM20 billion of investments have been pulled out by foreigners since GE14.

      Kenanga Investment Bank says:

      “Investor sentiments were rattled by the unprecedented outcome of GE14 and by the subsequent news flow on the PH govt's policy decisions. We expect continued selling pressure in the coming months following rising concerns that credit rating agencies would put Malaysia on ratings watch due to the new government’s decision to cancel large scale infrastructure projects. The implementation of fuel subsidies and the removal of the GST which could weigh on the government’s ability to meet its fiscal target is adding pressure to sentiments.

      “Additionally, the sudden resignation of BNM's governor and the change in several GLC heads is also expected to add uncertainty to the domestic bond market.,” it added.

      This has resulted in the interest yield of our bonds going to 4.17% - further increasing the amount of money our govt has to pay to service our debt.

      The outflows had also put pressure on our BNM's reserves which has dropped and resulting in the ringgit being among Asia’s worst performing currencies since GE14.

      For the sake of Malaysia, I hope that our new govt will stop all these political vengeance and stop doing these political witch-hunt press conferences that serves to undermine our markets further.

      Delete
  9. Hah kau, habis kena sembur dek Khairudin. Apa dia cakap pun semua kena ungkit. Nasib Wak Jahit.

    Kalo dah mulut tak jaga, pendirian tak kena tuh, diam aje ler, mamat. Ko ckp apa pun semua mesti keluor. Ini politik, ko tak tau ke mana musuh mana kawan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedudukan PKR dalam Malaysia Baru.

      Presiden parti dapat pangkat Timbalan Perdana Menteri yang tidak bermakna, tiada kuasa dan tidak dalam perlembagaan. Paling kuasa ialah Kak Wan boleh kawal menteri hal-ehwal Wanita dengan projek utama mahu alihkan simpanan 2% caruman KWSP suami kepada bini.

      Timbalan presiden parti yang juga merupakan anak buah PM Mahathir dapat jadi menteri yang kawal Petronas, Khazanah, FELDA, Tabung Haji dan PNB dengan dana masing-masing bernilai lebih dari RM1.5 trillion. Dia juga ditugaskan untuk mengawal semua hal-ehwal perdagangan luar negara.

      Ketua Umum parti pula dapat pangkat suami kepada Timbalan Perdana Menteri dan dapat duduk diam-diam bertahun2 sambil berharap Mahathir mungkin tunaikan janji dia.

      Telanlah., Inilah nasib parti PKR dalam Malaysia Baru.

      Delete
  10. Ko ckp pasai Nuor dan Azmin, mesti kena tuduh nak mecahkan pimpinan PKR. Memang dah pecah ke tak, tak kisah.

    Hati hati le, Wak Jahit. Ikut logik, ko yang dah pegang jawatan Timbalan Presiden (walau pun memangku), ko lah pilihan jadi Presiden Umno.

    Tapi ada Ku Li veteran yang lebih pengalaman dlm politik. Dia tanding lwn Tun Mahathir, dulu, Beb. Kalah ha nya 43 undi. Kuat sokongan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The previous govt has been trying to reduce the household debt to GDP ratio for the past few years with higher interest rates and stricter borrowing requirements. The ratio had declined from 89.1% in 2015 to 88.5% in 2016 to 84.9% in 2017.

      Over the past few years, domestic consumption had continued to enjoy robust growth and was never the problem. The problem was the relatively high household debt that put our consumers under pressure.

      However, due to populist policies and a misguided believe that a 3 month "tax holiday" will boost domestic demand (which was already high), the PH government has made things worse for the Malaysia economy and the people.

      I now see so many people wanting to take advantage to buy new cars, new phones and the latest electronic appliances, I am afraid the following will happen:

      *1. Our Household debt to GDP ratio will surely increase.*
      This is a given as many consumers will now load themselves up with credit card, car loans and property loans to "take advantage" of this 3 months period. They may not need these new toys and gadgets but are too tempted to buy it. To make it worse, those with existing cars will see that the value of their old cars have also depreciated in price.

      What this means in future is that consumer demand may drop substantially in future as households will be bogged down from debt.

      *2. Inflation will increase.*
      When demand increased, prices will increase. This is basic economics. These price increases may offset the savings from the 6% GST. The previous BN govt had already been trying to limit unproductive domestic consumption in order to limit inflation. So we will have to be careful here.

      *3. Our trade balance may turn from surplus to deficit.*
      Much of the items that I see people preparing to buy during this period are mostly imported products. At the same time, the latest PMI readings in May is the lowest since December 2016 and more worryingly, export orders have reduced tremendously.

      This means that Imports may surge while exports may go down - thus our trade balance becomes negative.

      If this happens, Malaysia will experience the dreaded triple deficit of current account deficit, budget deficit and trade deficit. Let's hope this will not happen as it means certain downgrade of our country's credit ratings (especially since there are murmurs that a downgrade is imminent due to the removal of GST and re-introduction of fuel subsidies).

      *My advice to all is to take advantage of the 3 months period to BUY ONLY WHAT YOU NEED. Don't be tempted to buy what you want or worse - buy what you cannot really afford.*

      Delete
  11. Yang satu lagi chalen ko ia lah Kerry Okspod. Dia bekas Ketua Pemuda mcm ko lama dulu. Dia ada ramai jongos dan gurkha yang sanggup lari sana lari sini mintak perwakilan undi dia, Wak.

    Dia menang tanding jawatan Ketua Umno dulu sebab orang mcm itu le. Puak double ee mcm Azees ex-Tabung Haji. Kerry pun jenis double ee.

    Ko tak tengok Majlis Peguam ke mana, penuh depa jenis yang gelap, petah berckp, rajin mengkempen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysians were shocked and angered when Finance Minister suddenly declared that our national debt was no longer RM680 billion or 50.8% of GDP but RM1 trillion or 80.3% of GDP) after Guan Eng suddenly added in off-balance sheet guarantees and PFI lease payments.

      The official debt of the United Kingdom is £1.79 Tillion at the end of December 2017, equivalent to 87.7% of gross domestic product (GDP),
      https://www.ons.gov.uk/…/ukgovernmentdebtandde…/december2017

      If Lim Guan Eng was the Finance Minister of United Kingdom, he will add on another £4 trillion in off-balance sheet contingent liabilities and say the previous govt hid all these numbers and lie to to people.
      https://www.telegraph.co.uk/…/UK-public-sector-could-have-4…

      He would also add another £222 billion in PFI lease payments.
      https://www.independent.co.uk/…/crippling-pfi-deals-leave-b…

      He would then announce that the true UK's national debt is now £6 Trillion or equivalent to 400% of GDP - instead of 87.7% officially announced before.

      He will then launch Tabung Harapan UK where David Beckham and Mr Bean will donate £100 each.

      The USA govt had reported that its national debt was US$21 trillion (105.4% of GDP) as at end March 2018.

      If Guan Eng was the Finance boss of the USA, he would also add the US$70 trillion in off-balance sheet that the USA has and announce that the true national debt of the USA is US$91 Trillion and is now 457% of GDP.
      https://qz.com/…/the-us-government-has-about-70-trillion-i…/

      Guan Eng will then announce the Tabung Harapan USA where rich rappers will donate their guns and crack cocaine to help "Save the USA".

      Do you now see how the public is now played in Malaysia so that THESE PEOPLE won;t have to fulfill their manifesto promises while still being able to blame the previous govt for their failure?

      Delete
  12. Kot ko banyak duit, Wak Jahit. Yang RM160 juta Tun Mahathir kata ko ada di zaman dia merentah dulu sekang dah jadi double, gamak nya.

    Ko pandai invest ke atau investment ko "ke atas" Najib banyak juta dividen nya. Bukan main tinggi nilai kata2 ko bahawa ko dah jumpa "penderma Arab" tuh.

    Kalo Mat Maselan Ketua Bahagian Pontian di katakan dapat RM2 juta dari Jibo, takkan ko tak dapat RM10 juta? Duit itu aje dah cukup untuk politik wang dapatkan jadi Presiden Umno, ye tak?

    Pahal pun, jangan membohong ckp tak tentu arah le, Wak. Kalo ko menang jadi PM nanti, orang pun takut, susah nak caya ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kes kelentong maksimum

      Tol untuk Kuala Lumpur - Seremban Expressway dan Salak Expressway dihapuskan bermula 1 Jun 2018 bukanlah jasa kerajaan Pakatan Harapan.

      Ia dihapuskan kerana kontrak konsesi untuk kedua-dua jajaran yang dulunya di beri oleh Tun Mahathir pada tahun 1990an tamat pada pukul 12 malam 31 Mei 2018.

      Kedua konsesi ini yang dibawah syarikat ANIH Bhd tidak pernah dilanjutkan oleh kerajaan BN Pak Lah ataupun Najib.

      Penyokong PH dan Tun Mahathir tak payah perasan dan patut terus tuntut PH untuk menhapuskan segala tol di Malaysia seperti dijanjikan oleh mereka dalam manifesto PRU14.

      Delete
  13. Isa 3
    Anda ialah seorang racist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun racist jugak...tak sanggup tengok bangla ramai2 berjuta kt Malaysia ni... Tuan Brahim bawaklah dorang duduk kt rumah....

      Delete
    2. Tak rasist, mamat ibrahim.

      Ketahui lah oleh kamu bahawa definasi "racist" itu ia lah bila "antagonistic" kpd bangsa lain.

      Contoh nya, rasis kalo tak suka Cina ada di negara ini sebab depa dah ada hak kerakyatan di maktub dlm Perlembagaan negara.

      Tapi mahukan sekolah Cina yang pakai Mandarin sebagai bahasa pengantar di serapkan ke sekolah2 kebangsaan - itu tak rasis, mamat.

      Sebab Perkara 152 Perlembagaan kata bahasa negara ini ia lah Bahasa Melayu dan bahasa ibunda boleh di gunakan ha nya untuk "lain dari urusan resmi".

      Dan sekolh ada lah urusan resmi mana mana negara di dunia.

      Ada faham? Comprendo? Wakaru?

      Delete
    3. Mamat ibrahim nuduh aku rasis sebab aku ckp pasal Kerry Okspod puak double ee.

      Apa rasis nya tuh, Mat? Aku perturunkan lagi komen aku 22 June 2018 at 15:04

      "Yang ni, Kerry Okspod bukan "bangsa lain". Tapi jenis double ee nih gua tak confident semangat Melayu nya - sama ada will strive to protect and promote Malay interests.

      Kot dia liberal, nakkan Malaysian Malaysia, equal opportunity, tak minat DEB dsb nya. Mana boleh.

      Kalo gitu, nanti dia tolak tepi Malay Special Position in the Constitution. Na'uzubillah.

      Delete
    4. From what are we saving M'sia?

      During the election campaign, Pakatan Harapan made it very clear that they could solve the economic problems of Malaysia as long as they were in charge and the country could be saved from the BN government. After the GE14, the new finance minister reiterated the fact that the new government can solve all the accounting problems despite the abolition of GST. Just yesterday, they could pull RM40million out of the hat to pay for televising the World Cup. So what is RM145 million to pay off the 1MDB bond coupon payment that is due soon? I’m sure the wealthiest persons in the Council of Elders can easily write a cheque for that paltry sum considering how much they are worth…

      And it is a no-brainer that it should be the Forbes 50 wealthiest persons and the top 1 percent (the T1) in our society who should show us how to “save Malaysia” from the supposed debt hole. Since Robert Kuok is in the Council of Emminent Persons and is none other than THE richest man in Malaysia with a net worth of RM60 billion, he is well suited to lead the donations. Daim Zainuddin, the chairman of this council is certainly one of the richest Malays in Malaysia; and he too can lead by showing us how much he is prepared to donate to this fund. In 1984, his total net assets were already estimated at nearly RM1 billion. Besides these two of Forbes’ wealthiest, Prime Minister Dr Mahathir Mohamad’s eldest son Mokhzani Mahathir is among Malaysia's 50 richest, with a net worth of more than RM1 billion and his other son, Mirzan is certainly among the top 1 percent wealthiest Malaysians.

      Delete
  14. Wak Jahid dah istihar tak perlu debat...awal2 lagi wak Jahid takut berdebat....wak Jahid ade cara biasa nak menang...cash is king masih laku dlm umno....umno tak akan berubah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demo sokong Raja-raja Melayu di KL hari ini
      Zulaikha Zulkifli | Diterbitkan 22 Jun 2018, 3:41 petang | Dikemaskini 22 Jun 2018, 4:37 petang

      Item 1
      Item 2
      Item 3
      A+ A-

      Sekumpulan orang ramai terdiri daripada gabungan NGO 'Pemantau Malaysia Baru' hadir pada himpunan Selamatkan Institusi Islam dan Raja Melayu.

      Himpunan berkenaan yang diketuai Ketua NGO berkenaan, Datuk Lokman Noor Adam diadakan di hadapan Kompleks Pusat Islam- bersebelahan Masjid Negara selepas solat Jumaat, hari ini.

      Selain berhimpun, mereka turut membaca sumpah lafaz baiah yang diketuai Lokman bagi mempertahankan institusi Islam dan raja-raja Melayu.

      Pada perhimpunan itu, rata-rata peserta yang memakai baju berwarna hitam turut membawa sepanduk yang mempunyai gambar wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin dengan kesan tapak kasut serta bertulis "Jangan kurang ajar!".

      Selain itu, sepanduk bertulis "Daulat Tuanku" serta "Jangan perlecehkan Raja-raja Melayu" turut dibawa.

      Slogan "Hidup Islam" serta "Hidup Melayu" turut dilaungkan.

      Antara lafaz baiah yang dilafazkan, mereka berjanji akan mempertahankan hak istimewa Melayu dan bumiputera di Malaysia serta membela institusi dan kesucian agama Islam.

      Malah mereka juga bersumpah akan memerangi sesiapa sahaja yang memperlekehkan atau menghina hak istimewa Melayu serta Yang di-Pertuan Agong.

      Sementara itu, ketika NGO berkenaan ingin mengadakan sidang media selepas berhimpun kira-kira 30 minit, berlaku sedikit kekecohan apabila seorang individu cuba bertanya soalan kepada Lokman.

      Individu yang tidak dikenali itu mempertikaikan tindakan NGO berkenaan mengadakan himpunan.

      Kemudian berlaku adegan tolak-menolak sebelum lelaki itu dibawa pergi oleh pihak polis.

      Delete
    2. Langsung tidak sebut berapa orang hadir "demo".

      10, 20, 30?

      Delete
  15. Ape tujuan sebenar wak Jahid jumpa tun?...adekah untuk melihat reaksi tun samada masih berminat dgn umno setelah najib melepaskan jawatan presiden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantuan nelayan, Salahuddin bercanggah dengan Mahathir



      Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberikan pendirian bercanggah dengan Menteri Pertanian Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub berkaitan bantuan bulanan kerajaan kepada nelayan.

      Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam wawancara dengan Malay Mail hari ini berkata kerajaan berhasrat memansuhkan bantuan bulanan antara RM200 hingga RM300 kepada 57,000 nelayan.

      Salahuddin dalam sidang media semalam pula menjamin kerajaan akan meneruskan bantuan itu.

      Salahuddin ketika dihubungi Malaysiakini berkata beliau sedang mendapatkan penjelasan daripada Pejabat Perdana Menteri berkaitan perkara itu.

      Mahathir dalam wawancara itu berkata Putrajaya tidak dapat mengekalkan dasar-dasar era BN kerana kekurangan dana.

      Wang salah guna dana kerajaan

      “Mereka mampu beri kerana ia wang curi. Atau ia disalah guna daripada dana-dana kerajaan, untuk menjadi popular di kalangan nelayan.

      “Kita tidak boleh gunakan wang kerajaan untuk itu, untuk menjadi popular. Kita tiada wang curi untuk diberi pada mereka.

      “Jadi kita terpaksa potong. Mereka hilang pendapatan tetap percuma. Kerana kita tidak dapat beri, mereka tidak akan gembira,” beliau dipetik sebagai berkata semalam.

      Salahuddin, dalam sidang media selepas mesyuarat kabinet sebelum ini berkata, beliau menerima aduan nelayan bahawa elaun mereka tidak dimasukkan ke dalam bank.

      Bagaimanapun, katanya, ini hanya kes terpencil susulan kemungkinan masalah teknikal dengan salah satu bank serta menjadi ia tidak akan dihentikan.

      “Saya ingin nyatakan semua elaun sara hidup dah dideposit 11 Jun.

      “Secara umum semua bantuan berkaitan bajet akan diteruskan seperti biasa. Rakyat tak usah bimbang bila tukar kerajaan elaun sara hidup dihentikan. Itu tidak berlaku,” katanya.

      Katanya, jika ekonomi bertambah baik dan hutang negara dalam kawalan, insentif-insentif kepada rakyat akan disemak semula.

      Bantuan kepada nelayan itu diberikan sejak 2008 bagi membantu mengurangkan kos sara hidup mereka.

      Hanya nelayan yang turun ke laut sekurang-kurangnya 120 hari setahun layak mendapat bantuan itu.


      : Mahathir cakap ikut nasihat Lim Guan Eng (baca DAP), sedangkan Salahuddin sebagai menteri dia dapat nasihat pegawai kerajaan dan turun padang meninjau keadaan nelayan kita....

      Delete
  16. Sanggup kah Najib sumpah laknat di mesjid?

    How can Najib be unaware of 1MDB goings-on when his signature is everywhere, says Dr Mahathir

    PRIME Minister Dr Mahathir Mohamad said it was impossible for Najib Razak to be unaware of 1Malaysia Development Bhd (1MDB) transactions as the former ...

    The Malaysian Insight

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan UMNO nak buat berita palsu berkenaan SPRM??



      Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menegaskan badan itu dan ketua pengarahnya Datuk Seri Mohd Shukri Abdull tidak pernah mengeluarkan kenyataan berhubung dakwaan penyelewengan dan rasuah dalam PAS Kelantan.

      “SPRM mendapati ada pihak yang tidak bertanggungjawab menggunakan nama Ketua Pesuruhjaya SPRM dan suruhanjaya ini untuk menular kenyataan tersebut baru-baru ini dan tindakan tersebut dilihat sebagai perbuatan yang ingin mencemarkan reputasi SPRM,” kata Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Seri Azam Baki.

      Dalam kenyataan hari ini, SPRM menegaskan mereka komited menjalankan tugas dengan telus, bebas dan profesional tanpa memihak kepada mana-mana individu.

      SPRM juga menasihatkan orang ramai agar tidak menularkan berita tidak sahih menggunakan nama pengurusan tertinggi SPRM atau suruhanjaya itu.


      : Hebat PH dah buat cerita palsu jatuhkan BN kini nak burukkan PAS dengan SPRM. setalah ada kuasa kenapa senyap pasal DEDAK RM90juta?....

      Delete
  17. Awas ahli UMNO. Pencacai haprak mengatur strategi untuk melemahkan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai kah orang Umno dalam blog ini. Nampak nya 1-2 orang saja.

      Delete
    2. Umno dah lemah...sape pemimpin umno yg hebat?...semua ada rekod teruk..

      Delete
  18. ha ha ha terdesak sungguh orang tua tu. Panggil Zahid jumpa dan pujuk zahid bubar UMNO dan ajak semua MP UMNO join bersatu. Panas punggung dah sebab ada 13 kerusi saja. Kena kontrol dengan DAP dan PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidak pernah dengar Tun "pujuk zahid bubar UMNO dan ajak semua MP UMNO join bersatu."

      Boleh sebutkan punca maklumat itu, saudara? Kalau tidak jawab, bermakna itu karangan saudara sahaja.

      Delete
    2. Tun tak perlu panggil zahid kalo nak ajak umno masuk bersatu...tun dah kenal siapa zahid...kapal umno injin dah rosak...walo 13 kerusi perpaduan PH tetap utuh kerana perjuangan bukan kerana harta seperti umno..

      Delete
  19. Tun Mhathir marah. Dia kata, "Najib always assumes that people are stupid”.

    Dr Mahathir described as “ludicrous” for someone to direct RM2bil to be transferred into his account, while refusing to be informed of the transaction.

    “This cannot be. Because I have to sign to use the money.

    “To use the money, I have to issue cheques.

    “Every bit of money that goes in and out of the first borrowing of RM42bil, all (had) his signature,” said Dr Mahathir.

    “If he doesn’t know, it must be that he doesn’t understand what a signature means,” Dr Mahathir was quoted as saying in an interview with the Malay Mail yesterday.

    Kalau Najib tak tahu, dia amat bodoh. Damn stupid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stupidity, like ignorance, is no excuse under the law.

      Saya mahu lihat, jika dia selalu jawab tidak tahu di mahkamah, peguam tanya dia, "Ada kah anda bodoh, Dato Seri?"

      Delete
  20. Zahid dan putar belit berpisah tiada. Demi harta dan kesenangan dunia, ilmu agama disimpan dlm peti besi.

    ReplyDelete
  21. Habiisslh ko tok zahid ooii..temberang..tembelang pecah..bauumakoii..ini baru cukup hantam sama dia bro khairuddin..cayalh..apa2 pun umno jugak kasi hantam supaya tiada yg terasuk lg perjuang kalutmulutnya dan yg demikian itu jgn pula teresap dlm PH..melingkup kambus dkuburan tanpa nisan ya baik utk umno..walhal Anwar Azmin kami ikut saranan bro Khairuddin..x gitu bang Shah..

    PH penyapu baru beb..hahahahbagai nak rak mcm beruk dpt bunya..bagilh chan..steadylh sikit..ampcam macai2 berdedak
    Bn penyapu buruk bhai..hahahabagai nak rak mcm beruk kena belacan..jgn kasi chan..dah x steady dah..sakit..kan macai2 berdedak..

    ReplyDelete
  22. "Najib always assumes that people are stupid”.

    Itu pasal dia kalah Pru14. Itu pasal dia akan masuk penjara. Tak kurang 10 tahun. Mak badak jugak. Tak kurang 5 tahun.

    Siapa mengata orang lain bodoh, dia yang amat bodoh. Sekarang sudah hilang akal. Jadi pelupa. Sign cheques pun tak ingat. Mengarut. Kepala Bapak dia.

    ReplyDelete
  23. "sikap putar belit yang amat kronik!!"

    Malang nya ini penyakit yang menjangkit dlm Umno. Najib kurang putar belit nya. Kalo jumpa ular dengan Najib, masih boleh belasah ular dulu.

    Tapi Najib main bohong bulat bulat. Menipu, sikit putar mengata dia tak tahu, tak ingat, konon. He wants to save his own skin. Bukan banyak skin yang dia boleh save lagi sebab dah kena kanser 1MDB, tapi orang tua itu nak coba.

    2,000 tahun dulu di zaman Roman Empire, depa adakan temasha di Colesium, stadium di mana hadirin tonton manusia lawan harimau atau singa di tengah tengah stadium. Hamba abdi selalu nya di latih berlawan hingga mati. Gamak nya manusia yang selalu nya mati.

    Sekarang ini kita di Malaysia boleh tonton Najib berlawan diri nya sendiri. Membohong, menipu, mengata tak tahu pasal 1MDB dll. Membawa lucu, sakit hati, geram melihat pe'el dia. Suatu jenis hiburan juga. Stadium besar seluruh negara.

    ReplyDelete
  24. Penyakit Najib dan menjangkit Wak Jahit. Bohong, tipu, putar belit nya dah di cerita dek Khairuddin di tajuk pos ini.

    Berdasarkan keterangan itu, Zahid tidak di jangka menang jadi Presiden Umno. Tapi kuasa wang boleh menewaskan lawan nya.

    Walau pun dua dua lawan itu pun ada kuasa wang. Ha nya soal berapa yang depa sanggup keluorkan membeli undi ahli2 perwakilan.

    Umno sudah busuk. Amat busuk. Kalo Zahid menang, akan bertambah busuk. Busuk menaus. Alamat Umno menuju ke gaung dengan impian dan aspirasi kaum Melayu selama lebih 60 tahun itu.

    ReplyDelete
  25. Memutar belit memang terkenal di kaum yang gelap itu. Tak kisah lah si mamat ibrahim apekenamanye akan tuduh aku rasis lagi, aku mahu keluorkan pendapat aku berkaitan dengan nya.

    Aku beri definasi rasis lagi: antagonistic kpd bangsa lain. Lihat lah dictionary apa makna antagonistic itu.

    Tak pasti kuat ke tidak putar belit puak double ee (saperti Azees ex Tabung Haji) yang Kerry Okspod seorang daripada nya. Depa kuat memikir, merancang. Yang heboh ke sana sini pandai mendapatkan sokongan. Begitu lah Kerry Okspod dapat jadi Ketua Pemuda Umno dulu.

    Aku harap Kerry Okspod tidak menjadi Presiden Umno. Aku tak yakin semangat Melayu nya. Aku khuatir pendirian liberal nya. Kalo dia jadi PM suatu masa nanti, mungkin dia promosikan equal rights untuk bukan Melayu yang Melayu dah setujukan hak kerakyatan depa di masa Merdeka. Maka terkikis lah Kedudukan Istimewa Melayu yang British kolonial masukkan ke dalam Perlembagaan negara sebagai balasan bagi nya.

    Habis lah DEB di ketepikan nya. Macam Najib buat. Satu sebab dia di benam pengundi di Pru14. Kita mesti elakkan timbul nya Presiden Umno yang serupa itu.

    ReplyDelete
  26. Dahlah takde kemampuan, takde integriti plak tu. Memang hisap darah je lah yang diorang tau. d:

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...