Wednesday 13 June 2018

CEPATNYA BUAT PUSINGAN U?


Sebelum PRU 14 - Ibrahim Abu Shah berkata, negara ini akan hancur hanya dalam tempoh dua tahun jika pentadbiran negara diambil alih oleh Pakatan Harapan.

"Tengok  manifetso mereka sudah cukup,  banyak perkara yang bercanggah dan hanya berkaitan dengan kepentingan perubadi.

"Apa tujuan mereka nak jatuhkan Najib Razak. Bukankah ia lebih bersifat personal, dendam dan marah," katanya dalam ucapan di Dewan Negara.
Selepas PRU 14 - hanya kira-kira sebulan sebaik BN kalah dan Pakatan Harapan mentadbir negara, orang yang sama, Ibrahim Abu Shah memaklumkan Kelab UMNO Pesara Kanan Kerajaan Malaysia membuat keputusan membuang perkataan UMNO pada nama kelab tersebut.

Katanya, kelab itu kini hanya dikenali Kelab Pesara Kanan Kerajaan Malaysia sahaja.

"Semalam kelab ini mengadakan mesyuarat agungnya dan memutuskan membuang perkataan UMNO dalam perlembagaannya serta mengambil pendirian menyokong kerajaan pada hari ini tanpa berbelah bagi.

"Dulu BN dan kini kita beri sokongan kepada kerajaan Tun Mahathir Mohamad. Full stop," tegasnya.

Aikkk...cepatnya buat u-turn?
Meskipun dalam entiti yang berbeza, tetapi cepatnya beliau bersuara sebaik kerajaan bertukar tangan tentu agak menghairankan sesiapa.

Selain sebagai bekas Naib Canselor UiTM dan merupakan ahli jawatankuasa Kelab Pesara Kanan Kerajaan Malaysia serta Ahli Dewan Negara, Ibrahim Abu Shah juga ialah Ahli MT UMNO yang mempengerusikan Biro Pendidikan parti itu.

Apakah selepas ini, kalau pun tidak mengundurkan diri daripada UMNO, nada suaranya dalam pelbagai jawatan yang disandangnya akan turut berubah sama? (ShahbudinHusin 13/06/2018)

93 comments:

  1. Gaya cakap macam peon
    Ini sah spesis cameleon!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADVERTISE WITH US

      Search

      Janji PH kepada peminjam PTPTN bakal datangkan masalah, kata bekas MB Johor
      Mohamad Fadli | June 13, 2018
      Khaled Nordin berkata manifesto PH hanyalah populis dan tidak akan berjaya dilakukan, dan yakin rakyat akan mendapati tuduhan terhadap Umno tidak benar.

      Khaled Nordin berkata manifesto PH termasuk janji kepada peminjam PTPTN tidak akan berjaya dipenuhi.

      KUALA LUMPUR: Manifesto Pakatan Harapan (PH) pada pilihan raya lalu untuk membenarkan penangguhan bayaran balik pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) ke atas peminjam bergaji kurang RM4,000 bakal mendatangkan masalah, kata Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

      Khaled, bekas menteri besar Johor yang pernah mengetuai Kementerian Pengajian Tinggi, berkata pembayaran balik pinjaman PTPTN itu menampung pinjaman kepada pelajar baru.

      “Barisan Nasional (BN) terlalu baik, kita bagi pinjaman kepada pelajar bukan sahaja nak bayar yuran, tetapi untuk sara hidup mereka sekali.

      “Jika kita lihat amalan di luar negara, kalau mereka nak sara hidup ketika belajar, mereka bekerja sebab nak tampung kos sara hidup mereka,” katanya kepada FMT ketika ditemui baru-baru ini.


      Menteri Pendidikan Maszlee Malik baru-baru ini berkata peminjam PTPTN perlu bayar pinjaman seperti biasa, ketika mengumumkan PH terpaksa menangguhkan janji membenarkan mereka menangguhkan pembayaran disebabkan masalah hutang negara.

      Khaled berkata jika PH mahu meneruskan penangguhan bayaran PTPTN itu, pelajar baru akan menjadi mangsa.

      Khaled menganggap manifesto PH sebagai populis dan tidak akan berjaya dilakukan.

      “Begitu juga bila PH kata nak hapus cukai barangan dan perkhidmatan (GST). Semua manifesto tak boleh laksana sebab tidak cukup dana.

      “Dulu dia kata barang naik kerana GST. Bila dah (dikurangkan) 0%, harga barang tetap sama. Harga pakaian mungkin turun tetapi makanan tidak,” katanya.

      Khaled yakin Umno akan kembali dalam masa 5 tahun akan datang dengan lebih berwibawa dan menjamin tidak akan lakukan fitnah.

      Menurutnya, rakyat akan mendapati sebahagian daripada tuduhan dibuat pembangkang adalah fitnah dan dusta.

      “Umno akan tegur mengenai tindakan yang salah oleh kerajaan dan mengubah struktur, pendekatan Umno, dari segi cara bekerja dan hubungan dengan rakyat dalam masa 5 tahun.

      “Ini dapat bawa kekuatan sokongan dan dapat lahirkan rasa rapat orang Melayu dengan Umno,” katanya.

      Delete
    2. Geng Najis@lebaimodest ada kami kesah? PH kerajaan. Umngok sudah jalan.
      Haarrkk phuuuiiiiiii

      Delete
    3. Hei budak sewel,

      Sampai bila daa nak main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest'......??

      Delete
    4. sekarang nie pengundi nak lihat wayang najib kena dakwa di mahkamah dan di ikuti oleh bekas menteri kerajaan lama . sekarang nie rakyat tahu bukan senang nak buat dalam manifesto ph tue, yang janji manifesto lambat sikit tak per

      yang utama sekaranag wayang najib kena dakwa di mahkamah tak mula dan tidak bermula , yang nie rakyat sedang tunggu2

      Delete
    5. bukan ker khaled nordin bertanding 2 kawasan 1 parlimen dan 1 lagik dun , kedua dua tempat dia kalah betul kan. Orang kalah mana layak bagi ulasan kata itu tak betul ini tak betul,

      kita nak dengar ler ahli parlimen atau adun bn yang menang bagi statement . yang kalah tak perlu dengar abaikan sajer ulasan dia

      Delete
    6. Tengok misai macam Tang Long pon dah tahu tak boleh pakai punya manusia!

      Delete
    7. Hahaha, lebai pakai modest ... dia kencing menjijis ke?

      Rhyme dengan Najis. Nama yg di gunakan bagi orang yang terkencing bila di teruskan siasat 1MDB.

      Dia sokong Najis .. oops, Najib ke?

      Delete
    8. Yg pasti tak derrr sape sudi nak pikol biawak hidop yeoooppp.....

      Kalo kapal udaahh nak karam baik lerrr masing2 selamatkan diri.

      Kalo dah dijadikan tebiat didik orang berkiblatkan CASH...........maka bila $$$$$ udaaah tak derrrr semuanya terbang melayang.

      Kesetiaan hanya pada CASH $$$ bukan pada orang.

      Padan dengan muka tukang didik yg bijak bermain dengan wang ringgit........sekarang bila dedaaakkkk dah kering.......orang pon mula angkat kaki.

      Akan datang.......sila tabor dedaaakkk lagi......taborlah banyak mana pon orang tetap benci.

      Dedaaak diambik orang tapi nak undi soriiiii.....

      Delete
  2. Salam. Ate teman mmg le kenal bebenor mamat ini. Aje ckpnya melambung tinggi. Sapa pun yg jadi pembangkang, habih dibenci bebenor. Tambah pulak pelajar UITM yng golongan marhaen pro Islam, habih dihamput diserekahnya. Bagi dia, sapa berkuasa dialah `tuan`.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS: Anwar hanya mahu jaga hati bukan Islam
      Faiz Zainudin | June 12, 2018
      Tuan Ibrahim Tuan Man mempersoalkan jika umat Islam boleh campur tangan dalam soal agama orang bukan Islam, selepas Anwar berkata orang bukan Islam berhak membahas undang-undang syariah.

      Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Anwar Ibrahim sepatutnya turun padang menjelaskan undang-undang syariah, termasuk RUU 355 untuk meyakinkan masyarakat bukan Islam ia tiada kaitan dengan mereka.

      PETALING JAYA: PAS menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba menjaga hati orang bukan Islam dengan berkata penganut agama lain mempunyai hak untuk membahas dan mempertimbangkan undang-undang syariah.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Anwar sepatutnya turun padang menjelaskan undang-undang syariah, termasuk Rang Undang-undang meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355, untuk meyakinkan masyarakat bukan Islam ia tiada kaitan dengan mereka.

      “RUU Mahkamah Syariah bukan perkara baru dan sehingga kini tiada seorang pun bukan Islam didakwa di Mahkamah Syariah.

      “Apa yang penting, perjalanan Mahkamah Syariah mesti betul dengan kehendak syarak, bukan sepertimana yang ada kerana sebahagiannya tidak menepati dalil syarak yang soreh (jelas),” katanya kepada FMT.



      Ahli Parlimen Kubang Kerian itu mengulas kenyataan Anwar yang juga ketua umum Pakatan Harapan dilaporkan berkata, orang bukan Islam berhak membahas undang-undang syariah kerana undang-undang yang hanya dikenakan ke atas umat Islam boleh mendatangkan kesan kepada kaum lain.

      “Mereka (penyokong RUU 355) bercakap seakan-akan kita (rakyat Malaysia) semua orang Islam dan orang lain tak perlu peduli.

      “Mereka (bukan Islam) mempunyai hak untuk peduli,” katanya RUU 355 yang diusulkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Anwar dilaporkan berkata, PKR menghormati hak Hadi membentangkan RUU 355, tetapi ahli Parlimen lain perlu diberi peluang untuk membahas, meminda atau menolak RUU itu.

      Perbahasan RUU 355 ditangguhkan sejak tahun lalu, selepas Hadi pertama kali membentangkan usul persendirian itu di Dewan Rakyat pada Mei 2016.

      RUU 355 mencadangkan hukuman penjara ke atas pesalah syariah ditambah kepada 30 tahun, denda maksimum RM100,000 dan sebat 100 kali berbanding maksimum 3 tahun penjara, denda RM5,000 dan 6 sebatan yang boleh dijatuhkan Mahkamah Syariah ketika ini.

      Tuan Ibrahim berkata, pada dasarnya bukan Islam tidak dilarang membahas undang-undang syariah jika ia dibuat dengan penuh adab.

      “Bukan Islam tidak pernah dilarang untuk membahasnya dengan penuh adab dan penghormatan kepada Islam sebagai agama rasmi di negara ini.

      “Kerajaan bertanggungjawab membetulkan keadaan ini, berikan hak kepada umat Islam untuk mengamalkan agama mereka, di saat bukan Islam tidak pernah dihalang mengamalkan agama mereka.

      “Apakah orang Islam boleh campur tangan dalam urusan agama mereka (bukan Islam), berlaku adilkah dalam mengeluarkan kenyataan?” soalnya.

      Delete
    2. Hei budak sewel,

      Sampai bila daa nak main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest'......??

      Delete
    3. Hahaha, lebai pakai modest ... dia kencing menjijis ke?

      Rhyme dengan Najis. Nama yg di gunakan bagi orang yang terkencing bila di teruskan siasat 1MDB.

      Dia sokong Najis .. oops, Najib ke?

      Delete
    4. Albasi........fakta kopipessss......sendiri tak boleh pikir kepala cicak.

      Delete
    5. Adekah RUU 355 jika dibentang dlm parlimen mp bukan islam tidak dibenarkan membahaskannye?...semua mp herhak...Tuan Ibrahim dan pas terlalu bebal...

      Delete
  3. Macam penjahat dalam filem Tamil pula mamat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkih... Pandangan kita hampir sama. Cuma saudara lebih cepat.

      Delete
    2. Baru nak komen, bro mahligai seni dah mendahului saya ttg aktor watak jahat filem Tamil - cakap flop flop berputar belit, wajah langsung tak ada ras & mirip Sawo Matang Melayu macam The Grand Old Handsome Statesman, Tun Mahathir Mohamed.

      Delete
    3. Saya tetap Umno – dulu, kini, selamanya’
      Diterbitkan 13 Jun 2018, 9:18 pagi | Dikemaskini 13 Jun 2018, 9:21 pagi

      A+ A-

      Anggota Majlis Tertinggi Umno (dilantik) Tan Sri Dr Ibrahim Abu Shah menegaskan beliau tetap anggota parti yang setia.

      “Sebagai ahli Umno yang setia, saya tetap menyokong perjuangan Umno dulu, kini dan selamanya,” kata bekas naib canselor Universiti Teknologi MARA (UiTM).

      “Perjuangan Umno dan BN sejak dahulu harus sentiasa dikenang dalam proses pembangunan dan kemajuan negara Malaysia.”

      Penegasan itu dibuat selepas Malaysiakini malam tadi melaporkan beliau sebagai berkata Kelab Umno Pesara Kanan Kerajaan Malaysia 'dijenamakan' semula dengan mengeluarkan perkataan Umno, selari dengan prinsip menyokong kerajaan semasa.

      Baca: Kelab Pesara Kanan buang 'Umno', sokong kerajaan baru

      Dalam kenyataan awal pagi ini, Ibrahim berkata beliau hanya memaklumkan keputusan mesyuarat agung tahunan kelab itu yang beliau sendiri tidak hadir.

      “Saya tegaskan bahawa saya hanya memaklumkan perkara ini dan keputusan ini adalah keputusan yang dibuat melalui AGM,” katanya.

      Delete
    4. Bak kata TS Rais Yatim....

      UMNO bermula kudis di luar, kemudian menular jadi pekung ke dalam daging dan akhirnya tak dapat nak diselamatkan di usia tua - hanya menghitung hari saat kunjungan maut/ajal.

      Delete
    5. Umno akan jadi pembangkang selama2 nye...tiada lagi parti yg kuat dlm bn...

      Delete
    6. Umno yg di kenang tu pada zaman TM...selepas tu umno dah jadi lubuk wang bagi pemimpin2 dan pendukung2 umno....

      Delete
  4. salam jua, he he he dia pon mintak nyawa jugak , nak idup

    ReplyDelete
    Replies

    1. KENAPA SISTEM BERAJA PERLU DIPERTAHANKAN

      1. JIKA HENDAK TAHU MENGAPA SESUATU SISTEM ITU MEMBAWA KEBAIKAN ATAU TIDAK, KAWAN-KAWAN PERLU MENYELIDIK ADAKAH SISTEM TERSEBUT DI GEMARI ATAU TIDAK OLEH ZIONIS/ILLUMINITI/FREEMASON. JIKA DIKAJI SISTEM BERAJA SEMEMANGNYA DIBENCI OLEH MEREKA. JADI INI BERMAKNA SISTEM BERAJA ADALAH SISTEM YANG TERBAIK.

      2. BEGITU JUGA JIKA HENDAK DIKETAHUI SESUATU AMALAN ITU BAIK ATAU TIDAK, CUBA KITA KAJI SYIATAN GEMAR ATAU TIDAK?..ADAKAH ARAK JUDI, ZINA DAN MENIPU DISUKAI SYAITAN, JIKA DISUKAI BERMAKNA PERKARA ITU TIDAK BAIK. ADAKAH SYAITAN MENGGEMARI JIKA HUKUM-HAKAM ISLAM DILAKSANAKAN?. JAWABNYA TIDAK. SELALUNYA DAN DALAM KEBANYAKAN HAL SISTEM ISLAM HANYA DAPAT DILAKSANAKAN OLEH SISTEM BERAJA. TENGOK SAHAJA SEPERTI BERUNAI DARUS SALAM. KENAPA NEGARA TERSEBUT TIDAK BERMASALAH MELAKSANAKAN SISTEM ISLAM. JAWABANNYA ADALAH KERANA SISTEM BERAJA YANG DIAMALKAN.

      3. SISTEM ISLAM INI BUKANLAH BARU. SISTEM INI DILAKSANAKAN SECARA SISTEMATIK SEMENJAK NABI MUSA SEPERTI KITAB TAURAT. NABI-NABI YANG MENYUSUL KEMUDIAN MENGGUNAKAN UNDANG-UNDANG TAURAT TERSEBUT. OLEH KERANA ITULAH SAMPAI SEKARANGPUN KALAU KITA MEMBACA INJIL TERDAPAT OLD TESTAMENT(ASALNYA TAURAT) KERANA ISA A.S DIMINTA MELAKSANAKAN HUKUM-HAKAM TAURAT. JIKA KITA MEMBACA AL QURAN, ALLAH MEMERINTAH MUHAMMAD MEMINTA YAHUDI UNTUK MEMILIH SAMADA MEMILIH HUKUM ALQURAN ATAU TAURAT.

      4. SISTEM DEMOKRASI YANG DIAMALKAN ADALAH SISTEM DAJJAL YANG SEMEMANGNYA DIDOKTRINKAN UNTUK TIDAK MEMBENAR PELAKSANAAN HUKUM HAKAM ISLAM. SEBAGAI CONTOH MESIR DAN ALGERIA APABILA PARTI ISLAM BERJAYA MENGAMBIL ALIH NEGARA SERTA MERTA KERAJAAAN TERSEBUT DIGULINGKAN.

      5. DI ACEH, HUKUM HAKAM ISLAM HANYA BERJAYA DILAKSANAKAN APABILA SETELAH SETENGAH ABAD PEJUANG-PEJUANG ISLAM BERJIHAD DAN MENDAPAT AUTONOMI SENDIRI BARULAH HUKUM ISLAM DAPAT DITEGAKKAN. ADAPUN DI DAERAH-DAERAH LAIN INDONESIA UMAT ISLAM BERKECAMUK DENGAN SEGALA MACAM FAHAMAN DAN AGAMA SEHINGGA SEBUAH RUMAH MEMPUNYAI KELUARGA YANG MEMPUNYAI PELBAGAI AGAMA. GEREJA DIGILIR-GILIRKAN UNTUK MELAKSANAKAN PELBAGAI RITUAL SEMUA AGAMA SECARA BERGILIR. INILAH AKIBATNYA PELAKSANAAN SISTEM REPUBLIKAN.

      6. NEGARA-NEGARA SEPERTI ENGLAND DAN THAILAND MASIH MENGAMALKAN SISTEM BERAJA TIDAK DIPERSOALKAN SEMATA-MATA KERANA MEREKA BUKAN BERAGAMA ISLAM.

      6. JADI SISTEM BERAJA ADALAH SISTEM YANG DOMINAN UNTUK MENDAULATKAN HUKUM HAKAM ISLAM. SESIAPA YANG TIDAK BERSETUJU DENGAN HUKUM HAKAM ISLAM DILAKSANAKAN ADALAH KAFIR/MUNAFIK/HIPOKRIT/PENGIKUT DAJJAL.

      Delete
    2. Tok Lebai Pembohong...
      Masa krisis perlembagaan Perak dulu bukahkah WALAUN PIS YG KUTUK RAJA DAN KUTUK MUFTI?
      Janggut saja panjang berjela berwatak orang alim, tali HATI SYAITAN...

      Delete
    3. Lebai Pakai Modest...

      Tajuk kali ini pasal si Mamat Misai Tebal, tak nampak iras Melayu, lebih mirip Rajagopal, Rajamanikam.

      Yg kamu tak pasal2 melalut pasal Raja-Raja, aper ker jedah nyer, tak reti bahasa ker......??

      Delete
    4. Dah lari tajuk, Lebai Pakai Modest melalut kalut dgn FU"k Tuhaa rekaan sesat ikut-ikutan Lebai Hadi Awang Bini 3 mengkafirkan Melayu UMNO dulu2.

      SISTEM BERAJA ADALAH SISTEM YANG DOMINAN UNTUK MENDAULATKAN HUKUM HAKAM ISLAM. SESIAPA YANG TIDAK BERSETUJU DENGAN HUKUM HAKAM ISLAM DILAKSANAKAN ADALAH KAFIR/MUNAFIK/HIPOKRIT/PENGIKUT DAJJAL.
      --------------------------------------------------------------
      Lebai oiii,

      Belajar kat mana, siapa guru, FU"k Tuhaa kamu tuu bersandarkan apa, haaaaaa...??

      Delete
    5. eh eh eh bukan ker masa krisis perlembagaan perak tue , ader pihak menyamar sebagai orang p.a.s siap pakai serban berlakon baring atas jalan rayer , bukan mereka siap bagitau pada pengiring di raja akan ader lakonan dan sketsa , semuer wayang ramai dah tau ler bukan umno and the gang ker yang buat ker , dari pengarah, sampai ke tukang sibuk

      Delete
    6. aik jual nama raja pasal nak menegakkan islam aper barang. negara mesir 95% rakyat mesir beragama islam pon tak mampu buat hukum islam , di brunei hukum islam untuk rakyat untuk keluarga di raja tidak tertakluk, begitu juga di arab saudi , hukum islam di jalankan main pilih pilih , untuk rakyat yer ikut hukum islam , bila tang keluarga di raja arab saudi tak ikut pon

      Delete
  5. KUMPULAN MCM INI LAH YG SAYA KATA 'OPPORTUNIST' N 'RENT SEEKERS'.

    JGN HERAN ,MEREKA INI AKAN JUGA MENYESUAIKAN DIRI JIKA SEKALI PUN PAS MENAWAN PUTRA JAYA.

    MEREKA INI LAH JUGA AKAN PERGI MELUTUT D DEPAN TUN M N SAMBIL MENANGIS N MOHON AMPUN N MAAF ATAS KEKILAFAN MEREKA.

    PERCAYA LAH ,TUN M SELAKU INSAN YG PEMAAF (LEBIH2 LAGI DLM USIA YG LANJUT), AKAN TURUT MENANGIS N MEMAAFKAN MEREKA.

    THAT IS D NATURE OF D MAN. HE IS TOUGH BUT MAGNANIMOUS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama juga ler TOK LEBAI TARBUS LEMBEK(OTAK LEMBEK) dari Teganu.. ...cakap besor bukan main sabelum pru14.
      Rupa nya terhegeh hegeh muka tak reti malu pi jumpa Tun awal awal lagi.(salepas ayam berkokok).
      Tapi walaun PIS bukan nya pilih pemimpin....sesiapa yg sanggup pakai tarbus, pasang janggut sikit.....itu orang kita....muslimin pun ramai menunggu untuk jadi bini no2,3,4......janji poket tebal... sila aku dulu tak masuk PIS.. he.. he....

      Delete
    2. Sekarang dia dah pasang 3, dapat peruntukan ehsan Kerajaan PH nanti, tau ler dia cukupkan kuota 4, tak gitu.....??

      Delete
    3. yer betul pasang 3 , tapi dah kerap ulang alik ker hospital, dah kena berbagai penyakit

      Delete
  6. Selamat Hari Raya saya ucapkan
    Anda semua pejuang Pakatan
    Bro Phantom dan rakan rakan
    Tak jemu berjuang kerana watan!

    Saya sentiasa bersama rakan
    Kita utuh dalam Pakatan
    Geng Najib makin tertekan
    Dia masuk kita rotan!

    Memang lumrah spesis pencacai
    Dulu kata Pakatan berkecai
    Ini olang tebal micai
    Boleh panggil dia si Luncai!

    Pokok tumbang kura2 pun panjat
    Si Misai u turn tidak terperanjat
    Mungkin takut nak kena renjat
    Manalah tahu tak sampai hajat!

    Geng Najib masih nak sokong
    Sembah Klepto macam tok pekong
    Masuk ke sini nak kong kalikong
    Apa dah jadi kobis dan kangkung?

    Spesis Lokman dedak dah tamat
    Klepto jatuh dah habis khidmat
    Dedak tinggal terpaksa cermat
    Parti disanjung dah hancur lumat!





    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Selamat hari raya kembali bro Fan Tun
      Rasa aman fikiran bila negara kita ini di perintah Tun
      Tak kisah la macai dok nak komplen tak puas hati, kerajaan PH hendak dibalun
      Tapi minyak ron95 depa pakai, bonus diberi kerajaan pulak diaorang dok pulun..

      Realitinya kerajaan PH semakin mantap
      Tak lama lagi barisan kabinet menterinya pun akan lengkap
      Dah takde peluang bagi untuk geng tak ada kuasa tapi banyak bercakap
      Suka tak suka pun terpaksa la diaorang semua hadap..

      Kepada rakan perjuangan yang tak putus putus beri sokongan
      Selamat hari raya, maaf zahir batin teman ucapkan
      Sememangnya raya merupakan satu tanda kemenangan
      Bagi mereka yang sabar dan istiqamah dalam memperjuangkan kebenaran..



      Delete
    2. Yeop kembor berdua.......sini ada sekor dua macai yg sebok tegakkan benang reput.

      Mimpi di siang hari......sampei ni tak boleh terima kepala bapaaakkknya udah hilang......tu yg meraban teben......ngelejat ngelupor ajerrr......siang malam pagi petang kopipessss tak berenti........macam anak ayam mati ibu.

      Delete
    3. Best bro..pantun tujah2 kpla mamatcai umno yg masih dlm stim sampai biol pasca pru 14..

      Kawan sekg mungkin dtempat lain yg berpaut teguh kini cukup berasa teraniaya oleh party umno yg dianggap pembela melayu konon..penyelewengan penkhianatan umno ini ketara selepas satu demi satu kes terbongkar seketika ini dlaporkan oleh media massa..seperti kata seorang tua 7 series umno selama ini dluar nampak cantik ttp ddlm penuh ulat..
      bilamana ada yg beryuten pohon redang pasti slamat dpt berteduh.. nak melepas dari tindak2 seterus oleh pemegang kuasa terkini..
      Umno hayatnya semakin kepenghujung..kami mohon moga party yg dmuliakan atoknenek kami bungkus karam dilaut hendaknya..

      Selamat menyambut hari lebaran kpd semua muslimin muslimat yg berkomen dblog tuan Shahbudin selama ini..selamat berhari raya abang Shah..mohon ampun maaf zahir dan batin pd kalian semua..

      Delete
  7. Suatu hari di kedai kopi.

    A:
    "Aiikkk...petrol RON97 naik harga...ingatkan harga petrol nak turun...tapi tak apalah, aku pakai RON95 jer.."

    B:
    "Tak apalah harga naik pun, GST dah tak ada lagi..."

    Umpamakan Pak Pandir berbual dengan Pak Kadok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei budak sewel dah bertukar jadi Pejuang Layu terkulai layu ker?

      Sampai bila daa nak main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest'......??

      Delete
    2. Salah tu Pejuang Melayu.
      Umpama Wak Seman berbual dgn FanTun.

      Delete
    3. Salah jugak tu. Umpama macai melabun dengan Ibrahim shah.

      Delete
    4. Macai Pkr melabun mana janji 100 yg ko banggakan tu, Dasar PKR penipu rakyat.

      Delete
    5. Kami tengah tunggu janji Najib. Sampai dah tak jadi PM pun masih tak tertunai. Kehkehkehkeh

      Delete
    6. Hahaha bro PH semua... selamat hari raya... sekarang mampaknya pro ubn dah dapat tempat kat kedai kopi untuk bersembang dan mesyuarat tingkap...dah tak main kat hotel2 atau rumah kelab... tapi kita jangan terbalik meja mereka...tak baik...kahkahkah

      Delete
    7. Kesian betul macai PKR tak boleh boleh terima kritikan sebab banyak makan dedak fitnah. Janji manifesto pun tak tertunai ada hati nak menyalak kat sini. Harga hotel dah turun cai pkr tak lepak hotel ke, maklumlah rakyat marhen dah mewah sekarang bawah pkr.

      Delete
  8. Perbualan ketika menunggu berbuka puasa.

    Makcik Tipah:
    "Tak tahu lah Senah oi...tak boleh nak harapkan anak2...untuk diorang pun tak cukup. Tak tahulah bila abang Man ko dah tak ada nanti.."

    Makcik Senah:

    "Apa yg nak dirisaukan Kak Tipah. Kan ker kita surirumah nanti akan dapat KWSP..."

    Umpama Mak Andeh berbual dgn isteri Pak Kadok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei budak sewel dah bertukar jadi Pejuang Layu terkulai layu ker?

      Sampai bila daa nak main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest'......??

      Delete
    2. Salah tu Pejuang Melayu.

      Umpama bini Wak Seman Kadok berbual dgn bini FanTun.

      Delete
    3. sambungan dialog.....jeng jeng jeng
      Mak Cik Tipah:
      tak taulah Senah ooi...! Ingatkan dulu ekonomi negara kita masih kukuh...rope2nye utang yg kukuh menggunung... Itu utang yang dah jumpa...yang belum jumpa tak tau lagi...
      Mak Cik Senah:
      Ish ish ish...tak sangka ye... mengkulat lah kita...ingat nak dapat kwsp...

      Mak Cik Tipah:
      Tulah Senah.... habis semua tertipu...bukan tipah aje yang tertipu... Duit kwsp pun hampir nak ruyup.... sabo ajelah...ada rezki ada lah...

      Delete
  9. Replies
    1. Hei budak sewel, mana Pejuang Layu terkulai layu?

      Sampai bila daa nak main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest'......??

      Ramalan empat no. ekor tak ada ker...??

      Delete
    2. The Council Of Elders Was Mooted 10 Years Ago In 2008






      And to make sure that this time it does not go wrong, Mahathir personally took over as Prime Minister and appointed his buddy, Tun Daim Zainuddin, to head the Council of Elders or Council of Eminent Persons. That would be safer than allowing someone else to become the Prime Minister while he heads the Council of Elders or Council of Eminent Persons, like how Mahathir had planned back in 2008.
      THE CORRIDORS OF POWER

      Raja Petra Kamarudin



      Many Malaysians may not be aware that the Council of Elders set up soon after GE14 in May 2018 — and now changed to Council of Eminent Persons or CEP — was actually mooted ten years ago in 2008. And it was mooted by Tun Dr Mahathir Mohamad when he met about 1,000 Umno members to discuss the 8th March 2008 general election ‘disaster’.



      In the 8th March 2008 general election or GE12, Barisan Nasional lost five states and 82 Parliament seats — after the impressive 21st March 2004 general election when Barisan Nasional won 198 or 91% of the seats in Parliament and managed to wrest back Terengganu from PAS. So they were discussing how that happened and how to make sure Barisan Nasional grabs back lost ground in the next general election in 2013 or so.



      Hotel Singgahsana, Petaling Jaya, where the Council of Elders or Council of Eminent Persons was mooted back in 2008
      The event was held in the Hotel Singgahsana in Petaling Jaya and the organiser was the (then) recently deposed Selangor Menteri Besar Mohamad Khir Toyo. Mahathir and Mukhriz were both present and were seated on stage alongside Khir Toyo.

      During that event, Mahathir announced that the next Prime Minister would be ‘guided’ by a Council of Elders, which he would head. This would be just like in the old days when the Raja-Raja Melayu ruled the Malay States but were ‘advised’ by British Advisers. In other words, the next Prime Minister would be a Proxy Prime Minister and Mahathir would be the de facto Prime Minister who would run the country by proxy.



      Khir Toyo, who had just got kicked out, organised the event in the Hotel Singgahsana in Petaling Jaya
      Well, as it happened, a few months later on 3rd April 2009 the new Prime Minister took over and this new Prime Minister was Najib Tun Razak. But Najib did not set up this Council of Elders as Mahathir had wanted. So Mahathir was not able to become the de facto Prime Minister and run the country by proxy and turn Najib into a Proxy Prime Minister.

      And this was Najib’s ‘mistake’ — if you wish to see that as a mistake. If Najib had set up the Council of Elders or Council of Eminent Persons back in 2009 and had appointed Mahathir to head that Council, then there would have been no need for Mahathir to plot his ouster.



      Azmin Ali’s sister, Ummi Hafilda Ali, was present the day Mahathir announced the Council of Elders or Council of Eminent Persons in 2008
      Of course, in the beginning, the plan was just to oust Najib and replace him with a new Umno President cum Prime Minister. But in July 2015, when that plot failed, Mahathir had no choice but to shift to Plan B, which was to oust Umno and Barisan Nasional so that Najib could be kicked out.

      And to make sure that this time it does not go wrong, Mahathir personally took over as Prime Minister and appointed his buddy, Tun Daim Zainuddin, to head the Council of Elders or Council of Eminent Persons. That would be safer than allowing someone else to become the Prime Minister while he heads the Council of Elders or Council of Eminent Persons, like how Mahathir had planned back in 2008.



      Back to the future, Yen loans again

      Delete
    3. Waaaaak Suuuuuuuuuuuuuuuman Teeeeeeeeeeempek....Fuuuuh..barulah rakyat Msia yang waras tau kenapa sangat Tun nM ni nak tubuhkan sangat cuoncil of elders tu. Rupa2nya 2008 dah dirancangkannya tapi tak jadi. Kalau dia jadi pengerusinya dah tentu dialah yang paling berkuasa dalamkerajaan dan DSNR jadi proksinya untuk memerintah. DSNR takde power langsung lah..dia lah yang jadi PM sebenarnya.

      Nasib baik DSNR ni kuat semangat dan keras pendiriannya..tak kan senang2 ikut telunjuk Tun M.Kerana tak mau ikut arahan Tun, maka DSNR telah buat macam2 caar untuk jatuhkannya....hatimkaudu betul lah orang tua ni ...setuju tak Waak Syumaan Tempeeek ???

      keh..keh..keh...Haaark..Tuiiii...kkihkikikikokihkikikhki....

      Delete
    4. Wak Suman Tempe frust nonggeng. Dia ingat dia akan terpilih jadi ahli majlis CEM tu.
      Tak apalah Wak, nanti suruh Mahadey tubuh satu majlis lagi, MTR (Majlis Tua2 Renta)...Wak jadi pengerusi...

      Kui kui kui...

      Delete
    5. Kamu nie yg mana satu.....

      Sampai bila daa nak main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest'......??

      Ramalan empat no. ekor tak ada ker...??

      Delete
    6. semuer orang yang sokong umno dan bn sedang buat u turn , walau pun dah lambat tapi masih jugak nak buat u turn , salin baju , buat sidang media , akan citer kiter tak menyebelahi maner2 pihak kalau boleh nak pasang bendera pkr bendera pkr

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Di sini ada sekor musibat lagi kuat pusing gasing, asyik main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest', sekejap pejuang layu terkulai, sekejap Tikus AnonyMOUSE, sekejap sokong pkr, sekejap sokong anwar, sekejap sokong pas, sekejap sokong najib, sekejap sokong ubn - tapi yg pasti...... dia anti PH, Tun Mahathir, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, dan terutama diri saya kerana saya sering letuk dia, jotos dia, telanjang kebodohonnya & dedah sifat pengecutnya.

      Delete
    9. geng najib dah langgar wala dia.....mmmm....makn sumpah la ko nanti

      kata wala dan taat pada pemerintah sekarang yg dipilih rakyat....

      kita tunggu dan enjoy.....he he he...makna sumpah la ko nanti geng najib oiiii

      Delete
  10. Hei budak sewel, mana Pejuang Layu terkulai layu?

    Sampai bila daa nak main wayang, sekejap 'albanci'. sekejap 'tonggeng najis', sekejap 'lebai pakai modest'......??

    Ramalan empat no. ekor tak ada ker...??

    ReplyDelete
  11. Wak Kadok (WK) berjumpa Fan Tun @ Kipas Tun (KT) di pasar, membeli barang persiapan raya.

    WK:
    "Hebat anak kau si Pendi tu berkempen untuk PH masa dekat PRU".

    KT
    "Ha ah..siang malam, ke hulu ke hilir"

    WK:
    "Dia kerja apa sekarang?"

    KT
    "Tak ada kerja apa, duduk rumah je"

    WK:
    "Katanya ada 1 juta pekerjaan bila PH menang..."

    KT:
    "Entah lah..."

    WK:
    "Banyak beli barang KT, apa yg sarat dlm bakul tu?"

    KT:
    "Tomato je...ini je yg murah, barang lain semua mahal & naik harga"

    WK:
    "Ehh ...bukan ke GST dah tak ada?"

    KT:
    "Tak ada GST, tapi barang lebih mahal..."

    WK:
    "Tak apa lah... asal BN tumbang & dapat kerajaan baru."

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang nie ramai ahli umno dan bn nak masuk bersatu tahinaih bagus ler tapi

      macam ader yang tak kena , perangai mereka dalam umno mereka akan bawak dalam parti baru nie. contoh perangai umno suka melaga lagakan pemimpin untuk merebut jawatan dan kuasa , kemudian berlaku proses cantas mencantas , kemudian hasut menghasut , akan wujud kem a kem b kem c dan cuba hancurkan parti baru dari dalam ,

      Lebih baik pemimpin umno yang sedia ada nak menyeberang ke parti baru tak di benarkan masuk sebab mereka nie akan bawak perangai umno untuk porak perandakan parti baru .

      di masa yang sama akan berlaku pembocoran maklumat parti bila mereka yang nak jawatan ini masuk ke dalam parti baru.

      tahniah ler

      Delete
    2. majoriti rakyat nak sangat tengok wayang najib kena dakwa di mahkamah , bukan citer tomato

      Delete
    3. budin macai dah meroyan sbb tak dapat dakwa najib. Mmg bodoh din macai.

      Delete
  12. Wowwwww....Berita terkini.....!!

    Orang kuat sandaran Najib & Rosmah, Tun Raus Sharif meletakkan jawatan sebagai ketua hakim negara manakala Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin pula berundur sebagai presiden Mahkamah Rayuan.

    Tak lama ler tuu, satu dunia akan melihat perbicaraan mahkamah paling sensasi melibatkan kes skandal kleptokrasi terbesar dalam sejarah perunddangan dunia,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angka 7 adalah angka keramat.
      Kenyataan Pejabat Ketua Pendaftar, Mahkamah Persekutuan Malaysia menyebut Tun Raus Sharif meletakkan jawatan sebagai ketua hakim negara manakala Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin pula berundur sebagai presiden Mahkamah Rayuan. mengutus surat peletakan jawatan masing-masing kepada Yang di-Pertuan Agong pada 7 Jun lalu.

      Kebetulan, Tun M adalah PM ke 7 dikurniakan pm Jepun jersey No.7 sebagai pengiktirafan Tun M sebagai "The greatest players to wear the famous No. 7 jersey" sebaris dgn.....
      Kenny Daglish,
      George Best,
      Andriy Shevchenko,
      Henrik Larsson,
      David Beckham,
      Bastian Schweinsteiger,
      Luis Figo,
      Eric Cantona,
      Frank Ribery &
      Cristiano Ronaldo.

      Delete
    2. PUTRAJAYA: Jabatan Peguam Negara mengesahkan menerima kertas siasatan berkaitan 1MDB daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini.

      Dalam satu kenyataan, Peguam Negara, Tommy Thomas berkata Jabatan Peguam Negara memerlukan masa untuk mengkaji kertas siasatan itu tetapi menghargai tindakan segera dan sensitiviti tugasnya.

      Delete
  13. sokonglah sesiapa ja asalkan jgn diterima pesara ni menjadi ahli komponen pakatan.. banyak ka jawatan pesara nih? kalu dulu lantikan umno, so skrg ni paham2 la.. ada ramai yg layak sbg pengganti.

    ReplyDelete
  14. Ini semua jenis musibat2 yang banyak menjahanam dan menyusahkan orang2 melayu. Spesis biawak yang tak bawak faedah satu sen pun kat orang melayu. Kelab UMNO pesara kanan kerajaan ni adalah parasit2 yang dok menghisap darah dan masa depan bangsa melayu. Spesis ni yang sepatutnya ikut Najib dan the gang merengkok kat Sg Buloh. Orang2 melayu tak perlukan bajingan2 dan musibat2 penyokong penyamun.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  15. Once upon a time, the Finance Minister (FM) of a New Alliance Government of a country was having a dialogue with the Prime Minister (PM).

    FM:
    "Boss. I heard that the people are asking and demanding us to fullfil all the promises we made in the manifesto."

    PM:
    "Never mind, I'll tell them that the destruction made and left by the previous government is so severe. We need to remedy that first and have to postpone all the promises".

    FM:
    "But will the people accept that?"

    PM:
    "Come on dear. It'll be part of your job to convince the public."

    FM:
    "Ok. Don't worry boss. I'll tell the public that our country is facing over RM1 Trillion of national debt."

    PM:
    "Is that so? Aren't you joking?"

    FM:
    "No lah sir. It's just about RM600 Billion but I know lah how to manipulate. I'll exaggerate...& I'll tell them that if we're going to keep with the promises, our country will go bankrupt..."

    PM/FM:
    "Hah haa haa... Bravo... Tomorrow we launch the National Donation Fund... Hah hah haa..."

    ReplyDelete
  16. pejuang melayu menyokong pengkhianat melayu.....

    ReplyDelete
  17. Pejuang Kayu dah buat dialog
    Merepek meraban macam mat lalok
    Ahli parti dah keluar en bloc
    meroyan sakan ini si goblok!

    Konon menyamar Pejuang Melayu
    Nampak lebih si buta kayu
    Parti kalah merintih merayu
    Merenung bulan hatinya sayu..

    Datang pulak si Albalaci
    Pakatan buat semua nak caci
    Mungkin ini boyfren si Aci
    Tukar identiti Kojola dicuci!

    Tabung rakyat dia cemburu
    Taknak derma janganlah haru
    Bos dulu sedang diburu
    Wang negara dia yang sorru!

    Lokman sudah bagi pesanan
    Mesti serang blog Pakatan
    Takde duit mintak Kunan
    Ye ke Kunan berkerat rotan?

    Berapa dapat angpow Raya?
    Takkan tak bagi duit merata
    Cakap tak songlap siapa percaya
    Beg mewah intan permata!

    Kami disini bertahun sudah
    Bros Pakatan dedak tak endah
    Sayang negara kami pun redah
    jahat Klepto kini terdedah!

    Pejuang Kayu, Albalaci
    Geng Najib, pencacai basi
    Dah kalah nak lagak,manalah aci
    Tulah akibat sokong kleptokrasi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok asik berpantun rakyat kena tipu dengan pkr. Tunjuk kat kami manifestun pkr kebanggaan ko tu yang dah laksana. Dah kena keledek dgn bunga ko menari pulak. Kerajaan ko tu bapak segala kroni yang kau banggakan.

      Delete
  18. Semua orang nak hidup. U turn, biasa lah. Soal nya: sebab depa U turn itu masuk akal ke tidak.

    U turn sebab nak senang hidup aje? Nakkan peluang bercampur dengan puak yang menang ke? Ngarap ganjaran di suatu masa nanti ke?

    U turn dari Umno kpd PH "for convenience saja, bukan sebab dia hilang percaya kpd pendirian Umno, tertarik dengan pendirian atau manifesto PH ke?

    Tapi aneh lah kalo awat cepat sangat. Mcm Budin cakap.

    Orang tak berperinsip tak kira Dato ke Tan Sri ke. Boleh U Turn bila2 masa. Tapi yang ada PhD sepatut nya ambik masa lama sikit, mengkaji. Contoh nya, nak tengok PH punya janji sama dengan apa depa bikin ka.

    Langau biasa nya menghurung najis. Tapi ada yang terbang ke sana sini cari peluang lain. Awas depa yang pernah hinggap kpd najis. Takut terpalit kita di buat nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya PKR adalah najis yg lagi hebatlah ye.

      Delete
  19. Mat Labun anak James Bond
    Dulu kerja di kilang sabun
    Join GN nak usaha kebun
    Sayur ke mana,hutan yg rimbun!

    Tuan Budin dia nak kutuk
    Muka tebal masuk ke blog
    Dalam lelah semput terbatuk
    Budin yg hebat dia nak cilok!

    Mat Labun, Albalaci
    Orang yg sama si tukang caci
    Jahat Klepto sorok di laci
    Benda jahat mulut dikunci!

    Mat Labun jangan berlebih
    Kutuk Budin makan tak habih
    Macam kojola sudah serebeh
    Sekarang di gua mengira tasbih!

    Dulu kalian lagak kemain
    Mahathir yg 'renta' dibuat main
    Nasihat si tua pergi ke lain
    Sekarang berlari tak cukup kain!

    Salah sendiri kamu tak nampak
    Cash is king Kepala Bapak
    Hebatnya kamu sokong perompak
    Walau busuk berbau hapak!

    Siapa kata tak boleh dakwa
    Sama tunggu hari bahagia
    Bukan sorang,bersama Makwe
    Thomas baru nak tukar gear!

    Klepto jugak tersangat yakin
    Konon dakwa tak sanggup bikin
    Tun nak kumpul sebaik mungkin
    Tak lama lagi..insyAllah talkin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang ko merepek meroyan ni. Kau dah kena tipu ikut menari tarian lenggok penukar tiub kepo kepoan PKR pemfitnah. Jenis pemakan dedak tegar ko ni mak fan tun. Bila la ko nak sedar diri, kepala otak dah penuh najis penipu.

      Delete
    2. Kat tempat aku...mat labun ni gelaran untuk sesiapa yang temberang besar ...hahaha pegilah makan dedak tu banyak2 semasa belum habis ni....

      Delete
    3. Sebab blog ni tempat pemfitnah temberang besar. Kau tu penyembah dan pemakan dedak budin klepet. Nama tu nak perli sibudin cai pemilik kilang fitnah belendir pkr.

      Delete
  20. Mat Baboon dah sebut menari
    Dulu kita tengok si Jibbi
    Menari bagai tak sedar diri
    Dalam menari songlap bertubi!

    Wahai Baboon meh kasitahu
    Bros Pakatan dedak tak mahu
    Bukan macam Baboon melahu
    Berlagak guru tak reti nahu!

    Yang tertipu Baboon dan kera
    Konon billion Arab dah derma
    Parti lingkup muka dah bera
    Meroyan cai Bugis Panglima!

    Wahai Baboon siapa penipu
    Masuk mahkamah barulah tahu
    Wang negara billion disapu
    Baboon dapat yong tau fu!

    Bilalah Baboon nak sedar diri
    Otak dah penuh najis si jibbi
    Satu dunia dah tuding jari
    Sokong lanun Baboon dah hobi!

    Baboon seronok nak sokong mungkar
    Mungkin harap banglo,motokar
    Tuduh menipu kita kelakar
    Balik ke zoo,masuklah sangkar!

    ReplyDelete
  21. Si fantun menari bersama nuar
    Tarian fitnah umpama baboon
    Fantun hanya penyalak upahan
    Tudahan tak terbukti dia meroyan

    ReplyDelete
  22. Suatu petang di kedai kopi.

    A:
    "Ko tau tak, hutang negara kita lebih 1 Trillion, menteri kewangan kasi tau..."

    B:
    "Iyer ker..?"

    A:
    "Nasib baik Tun hadir jadi penyelamat. Kalau tidak negara kita ini bankrap. ."

    B:
    "Isyh isyh isyh..."

    A:
    "Tengok gahnya dia, baru jer jadi PM semula dah hadir ke sidang antarabangsa..."

    B:
    "Iyer...dia pergi mana?"

    A:
    "Dia gi Jepun..."

    B:
    "Ada apa pergi Jepun tu?"

    A:
    "Bincang satu lagi projek kereta nasional..."

    B:
    "Ada duit ke negara kita nak buat projek tu?"

    A:
    "Alaah...bukan perlu cash. Hutang je dgn Jepun..."

    B:
    "Oohh...hutang lagi..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pak kadok berbicara dengan pak pandir. Dua ekor melayu bongok.

      Delete
  23. Dulu Proton Tun dah mula
    negara dikenal seluruh dunia
    Datang pulak Pak Klepto gila
    Proton dibagi kat negara China!

    Tentu kita nak buat lain
    Apa salah,jealous kemain?
    Teknologi Jepun bukan memain
    Hutang negara Klepto yg sign!

    Kilang baru canggih jentera
    Macam Proton pekerja Bumiputera
    Termasuk cai sanak saudara
    Dedak dah takde, apply segera!

    Pejuang Kayu mohonlah kerja
    Setakat mana balaci mak bonda
    Dedak habis kok makan baja
    Geng Najib lain, dia taukey lada!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..ha..terbaik bro fan tun

      Udah mati akal si mat babun
      Kena tegur didalam pantun
      Itulah jika akhlak tiada santun
      Memang patut dah kena sembur kat muka dia pun..

      Tu la lain kali cakap hati hati
      Jangan jadi kurang ajar pada orang tua seperti jibby
      Takut nanti jadi macam2 pulak bila ko nak mati
      Risau macam GN kata nanti muka bertukar menjadi b**i..

      Nauzubillah..

      Delete
    2. wahai mak fantun si pemakan dedak
      proton nazak sape yg tadbir melainkan si pm tua
      tempat berkubang kroni dan perompak
      itukah yang kau banggakan fantun haprak

      Delete
  24. Once upon a time in the coffe shop.

    A:
    "Before the election they promised a lot of things. Toll free, EPF for housewives, reduction of price of daily commodities, free education, reduction of fuel price, one million job opportunities, etc ... but it seems nothing true..."

    B:
    "You must understand...our government is facing very heavy debt. We need the money to settle all the debt first... that's why the government launch the National Donation Fund..."

    A:
    "But we are going to borrow some more from Japan..."

    B:
    "Japan ok lah...but China cannot lah."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak kadok dengan pak pandir cakap omputih.

      Delete
    2. The Japanese have a high debt because they borrow those monies to do infrastructure development and lay social safety nets for their citizens.

      The Singaporeans have a high debt because they borrow their money to make investments for the country overseas.

      The Greeks have a high debt because they were a corrupted, thieving, lying bunch.

      Najib, Rosmah & Jho Low incurred Malaysia high debt because they were like the Greeks. The RM42 billion owed by 1MDB is a “theft cost” - 1MDB has done nothing for Malaysia, it’s a bubble designed to steal cash. But the debt we have to repay is real!

      Delete
    3. Thanks a lot to Tun M for arranging new soft loan ftom Japan to cancel the previous loan mooted by Najib which look crazy such as loan from goldman sach - 10% commision + interest rate of 8% per annum.

      Japan is also an innovator, and hence it's not a bad thing for us to take loans from them - I would much prefer this than taking loans from China.

      Chinese banks are deeply corrupt.

      The ERCL project was signed with a company that was BANNED by the World Bank.

      But Jibby knew the "under the table" would fill the 1MDB hole.

      Japanese loans are going to be cleaner and more professional.

      And good for Tun to rebuild ties with Japan.

      Delete
  25. Ni menteri pasola nih... kasi buluh runcing satu, tikam tapak kaki... hahahaa

    ReplyDelete
  26. Jika kita terserempak jumpa ular dengan dia, siapakah yang patut kita bantai dulu?

    Kita tak perlu ada Phd yang tulen untuk jawab soalan ini. 'Prof Kangkong' yang duduk di hulu-hulu kampung pun boleh jawab.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...