Thursday 3 May 2018

TSUNAMI RAKYAT MULA TERASA


Program Jelajah Pakatan Harapan di Indera Mahkota, Pahang malam tadi dilaporkan mendapat sambutan yang sungguh luar biasa di mana lautan manusia pelbagai kaum telah menghadirinya.

Juruacara majlis mengumumkan jumlah yang hadir tidak kurang daripada 25 ribu orang, tetapi ada rakan yang berada di sana menganggarkan ia sebenarnya menjangkau hampir 40 ribu jumlahnya.

Hampir semua pemimpin utama Pakatan Harapan, termasuk Tun Mahathir Mohamad turut ada dan menyampaikan ucapan mereka.
Inikah permulaan sebuah tsunami rakyat yang diperkatakan selama ini?

Malam ini, satu lagi program kebangkitan rakyat yang melibatkan Tun Mahathir bakal diadakan. Kali ini lokasinya di Putrajaya pula.

Selain Tun Mahathir, di Putrajaya malam ini akan turut disertai oleh Nik Omar Nik Abdul Aziz, anak kedua Tok Guru Nik Aziz yang namanya sedang menjadi sebutan di mana-mana.
Ayuh semua...teruskan lagi kebangkitan dan tsunami seperti di Indera Mahkota dengan kita beramai-ramai menghadirinya!

Esok iaitu Jumaat, program jelajah kebangkitan rakyat akan bergerak lagi ke Melaka dengan kali ini, Tun Daim Zainuddin dan Rafidah Aziz bakal turut serta.
Berdasarkan sambutan hebat kepada program melibatkan Tun Mahathir di Melaka sebelum ini, tentunya sekali lagi himpunan yang melibatkan lautan manusia bakal menjadi tontonan kita semua.

Jika kita sayang dan mahu selamatkan negara ini, mahu tidak mahu, inilah masanya kita meneruskan suatu kebangkitkan yang akhirnya mampu mencipta suatu tsunami rakyat yang akan mencipta sejarah pada 9 Mei nanti. (ShahbudinHusin 03/05/2018)

270 comments:

  1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit 1mdb Kat Singapura..Kat Switzerland..Kat USA.. Kat pulau Perjudian Dan pencucian Wang Haram.. harus PH tuntut semula. Klo duit itu sdh d tuntut harga kereta mesti turun separuh harga.. buang GST jauh2.. tangkap Najib Dan seluruh menteri Umno..tangkap ketua2 polis..tangkap hakim2..tangkap ketua2 SPRM.. tangkap Ketua pertubuhan ROS..tangkap jabatan air Syabass.. mansuhkan Umno Dan Pas.. biar kotoran2 ini bersih sepenuhnya dari Malaysia.

      Delete
    2. Ya Allah aku memohon supaya hancurkan la najib dan konco-konconya ya allah..kau hancurkan la si pelaku rasuah dan mencuri wang2 rakyat ya Allah..

      Delete
    3. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    4. Pejuang agama ke pejuang Alphard, BMW , Mercedes, Lexus, Porsche ? KahKahKah

      Ataupun..

      Pejuang yg suka tambah bini ? KahKahKah

      Pas bukan agama ! Hanya sebuah parti politik bertopengkan islam dibawah naungan Umno Najib !
      Satu sen pun tak guna !

      Delete
    5. ORANG INI MENGIGAU SALAH PILIH PARTI

      Nik Omar Nik Abdul Aziz berjanji akan meneruskan perjuangan arwah bapanya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ke atas hudud dan Rang Undang-undang meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355, jika menang pada 9 Mei ini.

      Anak ke-2 bekas mursyidul am PAS itu yang bertanding atas tiket PKR di kerusi negeri Chempaka berkata, sebagai umat Islam, beliau wajib memperkasakan undang-undang Islam yang turut diperjuangkan bapanya semasa menjadi menteri besar Kelantan sejak 1990.

      “Bukan sahaja hudud kita akan perjuangkan, kita sebagai hamba Allah, tanggungjawab kita patuh kepada syariah, patuh kepada perintah Allah,” katanya ketika ditemui di Maahad Darul Anuar di Pulau Melaka, hari ini.

      Nik Omar, yang merupakan abang kepada calon PAS di Parlimen Bachok, Nik Mohamad Abduh, menjadi sasaran beberapa pemimpin PAS, termasuk Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mengkritiknya kerana meninggalkan perjuangan parti Islam itu yang pernah dipimpin bapanya.

      Perbahasan RUU 355 ditangguhkan sejak tahun lalu, selepas Hadi pertama kali membentangkan usul persendirian itu di Dewan Rakyat pada Mei 2016.

      RUU 355 mencadangkan hukuman penjara ke atas pesalah syariah ditambah kepada 30 tahun, denda maksimum RM100,000 dan sebat 100 kali berbanding maksimum 3 tahun penjara, denda RM5,000 dan 6 sebatan yang boleh dijatuhkan Mahkamah Syariah ketika ini.

      Delete
    6. "Dr Mahathir mengajak Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak berdebat dengannya.
      Dr Mahathir berkata demikian mengulas jemputan forum "Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi" anjuran NGO mesra PAS, esok di Dewan Purnama Pengekalan Chepa, Kota Bharu Kelantan.

      Sampai laa nie, Najib & Hadi kecut telur tak berani.........!!

      Delete
    7. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
    8. KAKI KUTUK PAS BACA SINI

      1. Secara mudahnya, permohonan interlokutori adalah suatu permohonan sebelum perbicaraan penuh.

      Permohonan tersebut boleh wujud dalam banyak jenis, yang mana tujuannya adalah sama ada untuk melemahkan kes pihak lawan, memberi lebih merit kepada kes, membatalkan tindakan pihak lawan ataupun memanjangkan masa tindakan.

      2. Dalam perkembangan terkini kes saman Tuan Guru Haji Hadi (TGHH) terhadap Clare Rewcastle Brown (CRB)/ (pemilik Sarawak Report), terdapat pendengaran terhadap 5 permohonan interlokutori, di mana 1 permohonan daripada pihak TGHH dan 4 lagi daripada CRB. Keputusan pendengaran permohonan tersebut kesemuanya berpihak kepada TGHH.

      3. Permohonan yang telah dibuat itu adalah;

      a. TGHH memohon supaya lebih daripada separuh Pembelaan CRB dibatalkan - Mahkamah benarkan dengan memutuskan bahawa pembelaan mereka tidak mempunyai asas.

      b. CRB memohon kepada Mahkamah untuk meminda Pembelaan dengan memasukkan isu rakaman audio - CRB sendiri secara rasmi meninggal-biarkan permohonan untuk meminda Pembelaan beliau

      c. CRB memohon kepada Mahkamah untuk membatalkan tuntutan TGHH berkaitan dengan locus standi - Mahkamah menolak permohonan CRB

      d. CRB memohon untuk diadakan perbicaraan berasingan bagi menentukan persoalan 'reference' berkaitan 'top echelon'/ siapakah yang dimaksudkan dengan kepimpinan tertinggi parti - Mahkamah menolak permohonan CRB

      e. CRB memohon kepada Mahkamah untuk 'Stay of Proceeding' kerana wujudnya gangguan kepada saksi - Permohonan ditangguhkan sehingga CRB failkan permohonan lain untuk meminda Pembelaan

      4. Berdasarkan kepada keputusan pendengaran interlokutori ini, banyak cakap-cakap daripada musuh politik PAS yang mengatakan bahawa ini bukanlah kemenangan untuk PAS kerana perbicaraan penuh hanya akan dilakukan pada April 2019.

      5. Sebenarnya, keputusan Mahkamah yang menyebelahi PAS dalam pendengaran interlokutori ini sangat bermakna kerana ianya akan mempengaruhi hampir keseluruhan perbicaraan penuh nanti untuk berpihak kepada PAS.

      Delete
    9. ISTIMEWA UNTUK KAKI KUTUK

      Kenapa saya katakan begitu?

      a. Menang kalah kes sangat bergantung kepada bukti. Dalam Mahkamah, Hakim tidak akan terus menerima pernyataan tuntutan Plaintif mahupun pernyataan pembelaan Defendan jika tiada bukti.

      Namun begitu, bukti ini mestilah relevan kepada kes. Apa yang terjadi dalam kes Sarawak Report adalah, CRB hanya menyumbat apa sahaja maklumat terutamanya yang berkaitan dengan korupsi UMNO/BN tanpa mengira sama ada ianya boleh menjadi bukti untuk menunjukkan TGHH menerima rasuah.

      Apabila Mahkamah menolak hampir 42 muka surat 'bukti' yang dibawa CRB, apa lagi yang tinggal untuk CRB membela dirinya untuk mengatakan bahawa TGHH menerima 90 juta itu bukanlah satu fitnah?

      b. CRB sendiri meninggal- biarkan permohonannya untuk meminda Pembelaan dengan memasukkan isu rakaman audio menunjukkan bahawa CRB sendiri masih tidak pasti dan tidak yakin dengan kebenaran rakaman audio tersebut seperti mana yang diwar-warkan oleh sesetengah pihak sebagai diyakini benar.

      c. Kemenangan paling besar kepada TGHH adalah apabila CRB gagal untuk membatalkan isu locus standi dalam kes ni daripada TGHH/individu kepada PAS/parti politik.

      Sudahlah pernyataan tanpa buktinya dibatalkan lebih daripada separuh oleh Mahkamah, bukti apa lagi yang tinggal atas CRB untuk menunjukkan bahawa TGHH menerima rasuah melainkan melalut menyenaraikan pimpinan PAS yang difitnahkan sebagai bermewah-mewah dalam pelbagai bentuk kekayaan. Apa sahaja yang dilihat seperti mungkin semuanya dimasukkan seperti Ustaz Khalil yang dituduh memiliki motor besar hanya kerana sekeping foto walaupun beliau sendiri tidak memiliki lesen motor.

      Dalam hal ini, CRB mempunyai beban bukti yang berat untuk menunjukkan kekayaan TGHH yang mana rakyat Malaysia sendiri sudah maklum dengan kehidupan Tuan Guru PAS yang serba sederhana itu.

      d. Permohonan untuk perbicaraan berasingan terhadap persoalan sama ada pembaca memahami terma 'top echelon' sebagai Presiden parti atau termasuk semua jawatan kepimpinan dalam parti yang lain yang turut ditolak juga menunjukkan kecenderungan Mahkamah untuk tidak membahaskan isu 'top echelon' ini dengan panjang lebar. Ini merupakan suatu signal yang positif atas sebab yang sama seperti yang dinyatakan dalam isu locus standi. CRB sudah pasti mengalami kesukaran untuk membuktikan transaksi rasuah itu wujud dan juga kemewahan hidup TGHH hasil penerimaan rasuah.

      e. CRB gagal mengelirukan Mahkamah dengan kesalahan fakta yang banyak disumbatkan dalam Pembelaan, bertujuan untuk memburukkan-burukkan TGHH dan PAS dengan mereka-reka penipuan yang lain pula. Sebagai contoh, perenggan 18 berkaitan dengan kes kalimah Allah ke Mahkamah adalah dibawa oleh Pastor bukannya PAS seperti yang didakwa oleh CRB dalam pembelaan serta banyak lagi fakta yang salah jika diteliti.

      Justeru, keputusan permohonan ini hanyalah menyerlahkan lagi reputasi CRB sebagai seorang yang biasa memusing dan memutar belitkan kenyataan walaupun tiada bukti atau dengan menggunakan fakta yang salah.

      6. Oleh itu, tidak benar jika ada pihak yang mengatakan bahawa PAS tidak perlu gelojoh meraikan kemenangan kerana ianya baru keputusan untuk permohonan.

      7. Selaku ahli PAS, berita ini adalah suatu kemenangan moral dalam membuktikan betapa CRB tiada bukti dalam menuduh TGHH menerima duit 90 juta dan akan terus mengalami kesukaran mencari bukti menuju perbicaraan.

      8. Oleh yang demikian, marilah kita meraikan kemenangan awal ini dengan sama-sama terus menyumbang untuk kos guaman Sarawak Report dengan lebih banyak lagi.

      Delete
    10. MAHATHIR KUDA TUNGGANGAN DAP

      Bekas Pengasas PPBM, Kamarul Azman Habibur Rahman mendakwa manifesto gabungan pembangkang PKR bagi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang dilancarkan pada Mac lalu adalah ‘manifesto DAP’ kerana dirangka oleh parti itu tanpa mengambil kira pandangan sekutunya yang lain.

      Beliau yang tampil dalam sidang akhbar hari ini mengemukakan bukti dokumen ber­cetak manifesto yang dikatakan dihasilkan oleh DAP itu daripada seorang individu dipercayai ahli parti berkenaan dan mendapati kandungannya tidak berbeza dengan manifesto yang dibentangkan oleh gabungan itu.

      “Apabila saya mendapat dokumen ini, ia sama sahaja dengan manifesto gabungan pembangkang PKR. Saya tertanya-tanya adakah ini manifesto gabungan pembangkang PKR atau DAP?” soalnya.



      Beliau yakin Tun Dr. Mahathir Mohamad tidak tahu menahu mengenai manifesto yang dikeluarkan itu berikutan beliau dilihat teragak-agak apabila diminta me­ngulas mengenai janji-janji dalam manifesto berkenaan terutama cadangan menghapuskan cukai barang dan perkhidmatan (GST).

      “Ini sekali gus membuktikan Dr. Mahathir diperalatkan untuk kepentingan DAP. Saya yakin manifesto ini tidak mengambil kira pandangan atau perancangan rapi daripada parti-parti gabu­ngan pembangkang lain. Sebaliknya manifesto lengkap disiapkan DAP kemudian menjadi manifesto gabungan itu,” katanya.

      Beliau seterusnya mempertikaikan peranan parti-parti lain dalam gabungan pembangkang PKR berikutan DAP dilihat paling dominan sehingga menghasilkan manifesto untuk gabungan itu.

      “Siapa DAP dalam gabungan itu? Adakah peranan Dr. Mahathir sebagai Pengerusi Pakatan Harapan atau menjadi alat untuk menentukan bahawa segala yang direncanakan DAP akan tercapai seterusnya beliau diperkudakan oleh DAP.

      “Masyarakat khususnya Me­layu perlu berfikir adakah ini yang mereka mahu. Jika saya katakan ini tidak benar, saya berharap pihak bertanggungjawab tampil menafikan kenyataan ini kerana saya mempunyai bukti kukuh.” katanya.

      Beliau berjanji akan mengadakan beberapa lagi siri pembongkaran dan pendedahan mengenai muslihat DAP sepanjang kempen PRU-14 – UM

      Delete
    11. APAKAH PAKATAN HARAPAN SUDAH SEDIA MENERIMA KEKALAHAN

      Antara Barisan Nasional, Pakatan Harapan dan PAS, siapa paling berpotensi menjadi “sore loser” yang paling teruk, atau pihak yang paling tidak dapat menerima kekalahan?

      Melihat taktik berkempen yang sedang digunakan hari ini, ketiga-tiga pihak meletakkan dirinya sebagai pihak yang bakal menang. Hanya PAS meletakkan senario kedua sekiranya mereka tidak menang, iaitu mereka hendak menjadi “kingmaker”.

      Sore loser yang nyata

      Tun Dr Mahathir Mohamad memulakan kempen PRU14 dengan satu nada berikut kepada polis dan tentera: “Saya tertanya-tanya adalah polis dan tentera (di Malaysia) sanggup menunggu sesiapa di kalangan kita dibunuh terlebih dulu, termasuk saya, sebelum mereka sedar…”

      Skrip ini terus digunakan juga di hari kempen apabila Dr Mahathir mendakwa jet peribadi yang disewanya disabotaj dengan sengaja. Meskipun perkara itu dinafikan oleh pemilik jet peribadi JetVista dan juga Lembaga Penerbangan Awam Malaysia, Dr Mahathir berkeras dengan tuduhannya menyatakan jet beliau disabotaj untuk menghalangnya menjadi calon di hari penamaan calon.

      Bayangkan apakah yang Dr Mahathir akan buat sekiranya beliau dan PH tewas di PRU14 nanti?

      Lima tahun lalu, 3 hari selepas tewas PRU13 meskipun memenangi undi popular, Datuk Seri Anwar Ibrahim melancarkan satu perhimpunan di Stadium Kelana Jaya bagi menyatakan bantahan ke atas penipuan yang didakwa dilakukan dalam pilihan raya 5 Mei.

      Apakah Dr Mahathir akan menjadi lebih hebat daripada Anwar? Apakah beliau akan membawa penyokongnya ke jalan raya dan menuduh bahawa jawatan perdana menterinya telah dicuri?



      Melihat cara berkempen Dr Mahathir, sudah nyata beliau akan menjadi sore loser yang nyata.

      Sore loser yang sukar dijangka

      Datuk Seri Najib Razak memulakan kempen PRU14 tanpa merasa BN akan tewas. Contohnya di hari penamaan calon, Najib mengingatkan rakyat Malaysia bahawa ia akan menjadi hari yang sedih sekiranya tiada wakil orang Cina di dalam kerajaan selepas PRU14 nanti. Ini menandakan Najib mempunyai cukup keyakinan untuk menang.

      Namun, sekiranya, hanya sekiranya, BN tewas, apakah reaksi Najib? Bagaimana pula keadaannya jika BN tewas?

      Bayangan ini terlalu sukar diramal bagi BN yang tidak pernah tewas sebagai kerajaan pusat di Malaysia.

      Apakah BN boleh menerima kekalahan dengan tangan terbuka yang sama jika tewas di peringkat pusat? BN akan menjadi “sore loser” yang sukar dijangka perangainya.

      Namun begitu, BN pernah menunjukkan tauladan yang agak baik ketika tewas di peringkat negeri di mana peralihan kuasa berlaku dengan damai (meskipun ada unsur sabotaj di Selangor), apabila 5 buah negeri jatuh di tangan pembangkang di 2008.

      Diharap BN dapat meneruskan tauladan yang sama sekiranya mereka tewas di kerajaan pusat.

      Antara 3 blok parti politik, Gagasan Sejahtera yang diketuai PAS diramal akan dapat menerima kekalahan dengan baik tanpa berlakunya apa-apa konflik seperti yang berlaku di Kedah pada 2013 dan Terengganu 2004.

      Malah sekiranya 2 pihak yang lain memilih untuk bertembung, diyakini PAS akan turun padang bersama unit amalnya menjadi pengaman seperti Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan memastikan kesejahteraan rakyat Malaysia terus dipelihara.

      Keputusan zaman ini

      Sistem demokrasi negara yang tempang boleh menyebabkan mereka yang memenangi undi popular tidak dapat mendapat kerajaan. Ini adalah punca sebenar pihak yang tewas ada ruang untuk berpuas hati dan pihak yang menang tidak dapat menang dengan keputusan yang menyakinkan semua pihak.

      Delete
    12. MAHATHIR HANYA PENTINGKAN DIRI

      Akan tetapi, perlu diingat, ketika Dr Mahathir menjadi PM, beliau tidak mempunyai masalah dengan sistem yang tempang ini.

      Di zaman beliau, BN tidak pernah kalah undi popular, jadi kebarangkalian adanya sore loser daripada pembangkang adalah kecil kerana keputusan kemenangan itu adalah sesuatu yang menyakinkan.

      Akan tetapi, zaman beliau sudah berlalu. BN yang ada hari ini masih menjadi kerajaan walaupun tewas undi popular.

      Apakah peristiwa yang sama akan berulang?

      Minggu depan, rakyat akan membuat keputusan di PRU14. Jika situasi berulang, bersedia menghadapi karenah sore losers, tapi yang paling penting – jangan dipergunakan oleh sore losers untuk kepentingan peribadi mereka.

      Ahli politik perlu ingat, mereka sendiri yang bersetuju untuk bertanding di dalam sistem tempang ini, jadi janganlah ada sesiapa yang merajuk sekiranya keputusan itu turut tempang.

      Delete
    13. MELAYU BERGADUH DAP YANG UNTUNG

      Sesuatu yang menguntungkan – penerapan doktrin yang berjaya dilakukan, bila Umno sebut sahaja mengenai DAP, maka tuduhan rasis akan terus dilemparkan.

      Pembangkang berjaya menyemat sentimen seperti ini, yang hakikatnya menguntungkan DAP. Sehingga pilihan raya umum ke-13 (PRU13) – sokongan ke atas DAP hadir daripada PAS sekali.

      DAP berjaya dalam membawa imej parti pelbagai kaum, walaupun penyertaan Melayu amat sedikit. Mengambil elitis kepimpinan orang Melayu sebagai ahli semata-mata untuk menunjukkan parti itu tidak rasis, sungguhpun akhirnya ramai antara mereka yang memberi gambaran berbeza.

      Kenapa apabila Umno melakarkan sejarah penubuhan DAP, maka yang melenting-lenting hari ini adalah rakan kongsi politik mereka seperti PKR dan Amanah?

      Tidak salah kalau lakaran sejarah diteliti – mengenai asas kewujudan DAP yang berasal daripada People’s Action Party.

      Asas awal kejayaan DAP adalah pilihan raya 1969 – kemenangan yang memberangsangkan dengan modal perjuangan menentang Dasar Ekonomi Baru dan meneruskan kempen “Malaysian Malaysia” tajaan Lee Kuan Yew. Tidak salah kita menceritakan semula sejarah DAP.

      Setelah itu siri PRU tidak menyaksikan DAP beraksi dengan baik dan kebangkitan DAP terbendung dengan kekuatan Umno sehingga kemelut Melayu dalam Umno berlaku.

      Setelah berlaku kemelut politik pada 1998 – perkembangan DAP semakin menyerlah. Peningkatan sokongan Melayu yang berpecah daripada Umno semakin meningkat.


      PAS juga terbabit berkempen dengan DAP. Barisan Alternatif dan akhirnya bertukar menjadi Pakatan Rakyat (PR) merupakan gabungan yang mula mencabar Barisan Nasional (BN)/Umno.

      DAP tersendiri telah berjaya dalam PRU13, meletakkan 51 calon di peringkat persekutuan dan memenangi 38 kerusi, hampir 75% kemenangan.

      Ternyata DAP menerima nikmat daripada kemelut yang melanda orang Melayu, khususnya pertembungan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Umno.

      PR mencatat kemenangan besar dan amat menguntungkan DAP. Hari ini perpecahan berlaku lagi – Tun Dr Mahathir Mohamad dengan Datuk Seri Najib Razak. Apakah sebenarnya dengan perpecahan ini tidak akan memberi kesan kepada sokongan terhadap DAP?

      Sebenarnya tidak salah kalau kita membicarakan isu ini dalam konteks terbuka kerana tambahan persengketaan akan hanya merendahkan penyertaan suara Melayu dalam Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri nanti.

      Tidak salah kita membicarakan kemerosotan ini dalam kerangka positif dan bukan dalam kerangka perkauman secara tidak sihat.

      Salah ke kalau BN/Umno membicarakan isu-isu seperti ini dalam keadaan wakil Cina juga ada dalam BN?

      Salah ke kalau BN/Umno memperjuangkan juga suara wakil orang Melayu yang mahu dikekalkan dan ditambah dalam konteks demokrasi yang ada?

      Apakah setiap kali jika kita membicarakan isu ini, maka label perkauman akan dilemparkan kepada Umno dan BN, dan ini kononnya melibatkan diskriminasi ke atas orang Cina.

      Ironis sekali apabila DAP membicarakan soal memperjuangkan hak-hak mereka dalam konteks Cina, maka kita menerima sebagai sesuatu yang dibolehkan atas nama politik.

      Apabila agenda kesamarataan dimulakan – menolak sebarang peruntukan khusus untuk Bumiputera, kita menerimanya sebagai satu keterbukaan. Apakah kita tidak mahu sikap toleransi antara kaum dipertingkatkan?

      Namun, apa yang jelas, bicara mengenai Melayu adalah rasis, bicara mengenai DAP adalah rasis dan semua ini dalam konteks politik tidak menguntungkan sesiapapun, malah mampu merugikan Melayu kalau sentiasa terbelah dan berpecah.

      Kita tolak isu Cina, kita sentiasa hormat-menghormati, tetapi apabila kita menggesa sesama kita untuk bersatu membulatkan nekad dan komitmen bersama, adakah itu satu gesaan yang bersikap rasis?

      Rasis kini adalah terma yang dimanipulasi untuk kepentingan politik tertentu. Melayu digesa hari ini untuk membuka kongkongan – menjadikan Melayu liberal, Islam liberal seolah-olah kaum lain sudah liberal dan tidak perlu diingatkan.

      Delete
    14. BODOH MELAYU KERANA TIDAK KEMBALI KEPADA ISLAM

      Dalam apapun yang membicarakan kita, jelas apa yang berlaku ialah kebangkitan DAP hasil daripada kemelut orang Melayu yang terbelah dari segi politik. Ini tidak dapat dinafikan.

      Ini adalah hakikat yang ada dan sebarang kemelut berterusan akan memberi impak dan kesan kepada penyertaan orang Melayu dalam politik, dalam keadaan kita amat tertinggal dalam persoalan ekonomi.

      Sudah pasti, perkelahian sesama Melayu, rebutan kuasa sesama kita dan cabar-mencabar sesama sendiri tidak menguntungkan Melayu itu sendiri, malah memberi kesan besar kepada perpecahan. Kalau tidak terpinggir terus, maka setidak-tidaknya pencairan pegangan politik pasti akan berlaku.

      Diharap ini tidak pula dikategorikan sebagai bersikap perkauman dan dituduh usaha menaikkan atau menimbulkan semangat perkauman dari sudut negatif. Ini semata-mata berbicara dalam konteks demokrasi dan kemajmukan rakyat Malaysia.

      Delete
    15. KISAH TUKANG FITNAH YANG KEMBALI KE PANGKAL JALAN

      Saya terbaca kisah seorang yang memfitnah seorang ulama..., lalu dia menyesal dan bertemu dengan ulama tersebut dan ingin memohon maaf...

      Lalu ulama itu berkata... "dengan syarat. Nanti bila kamu datang ke masjid ku ini bawalah penyapu bulu ayam".

      "Dalam perjalanan, kamu cabutlah bulu-bulu ayam itu sampai habis". Dia merasa pelik untuk apa perbuatan itu...tapi tetap melakukannya kerana niat ingin memohon maaf. Lalu dia melakukannya hingga sampai di masjid...dia berjumpa dengan ulama tersebut.
      "Wahai habib...aku telah buat seperti yang tuan suruh. Hanya tinggal rotan saja....bulu-bulu ayam itu aku cabut dan buang sepanjang perjalanan ke masjid tadi. Apakah tuan telah memaafkan saya?"

      Ulama itu berkata..."nanti bila kamu balik...kutip kembali bulu-bulu ayam yang kamu buang tadi dan bawa pada ku esok". Orang itu bertambah pelik. Tadi suruh buang...ini suruh ambil kembali. Tapi kerana ingin memohon maaf lalu dia melakukannya.

      Keesokan hari dia berjumpa dengan tuan habib. "Tuan...saya hanya mampu kutip 2..3 helai saja daripada banyak yang aku telah buang. Semua telah di terbangkan angin entah ke mana".

      Lalu habib itu berkata.... "BEGITULAH DENGAN FITNAH yang kamu lakukan pada ku. Orang yang mendengar akan menyebarkan hingga ia entah kemana. Jika kamu ingin menarik kembali kamu tidak akan berdaya...ia tersebar dan terus tersebar...".

      "Aku maafkan kamu. Bertaubatlah...lakukanlah apa yang harus kamu lakukan.
      Nah.... itulah dosa yang jaariah....dosa fitnah terus berjalan disaat ia tersebar dan tersebar. Hingga tunggulah bala dunia atau azab akhirat yang akan menimpa".

      Pada si pelaku... USAHALAH... temuilah orang-orang yang kau sebarkan fitnah untuk membetulkan kembali maruah orang yang difitnah.

      Wallahua’lam...

      Delete
    16. BIBIT-BIBIT KEKALAHAN

      PKR secara terbuka mengakui mungkin tumbang di kerusi Parlimen Permatang Pauh dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

      Memetik laporan Utusan Malaysia, Naib Presidennya, Nurul Izzah Anwar berkata, ia berikutan tentangan sengit yang diterima oleh Barisan Nasional (BN) dan Pas untuk mempertahankan kawasan itu yang mempunyai lebih 80,000 pengundi berdaftar.
      Turut dilaporkan, beliau berkata faktor kekuatan BN dan Pas adalah kerana kedua-dua parti berkenaan mempunyai sejarah yang panjang di situ.

      "Saya sangat bimbang jika peratusan keluar mengundi rendah, sebab itu saya kata kita tidak boleh ambil mudah.

      "Mereka mempunyai jentera pilihan raya yang sangat kuat di sini, sebab itu kami terpaksa bekerja kuat sejak dua tahun lepas," katanya dalam sidang akhbar hari ini seperti dilaporkan media berkenaan.

      Untuk rekod, kemenangan PKR di kerusi berkenaan sejak Pilihan Raya Umum 1999 sebelum ini dikaitkan dengan ‘ bantuan' undi penyokong Pas namun sejak 2015, kedua -dua parti itu memutuskan kerjasama politik selepas Pas mendakwa dikhianti PKR dan DAP.

      Delete
    17. JIKA BENAR SAYANG MAHATHIR

      PAS menunjukkan komitmennya untuk menang kerusi Parlimen Langkawi apabila pulau itu menjadi destinasi awal presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang sejak kempen bermula.

      Di hadapan 1,000 hadirin, beliau menggesa pengundi di situ agar memberi ruang untuk Tun Dr Mahathir Mohamad berehat dengan tidak mengundinya.

      "Jika sayangkan Dr Mahathir jangan undi dia, biarlah dia berehat dan habiskan masa tuanya.

      "Bukan masanya (untuk) dia jadi perdana menteri (sekali) lagi," katanya dalam program ceramah di markas PAS di Kuah, Langkawi.

      Calon PAS DUN Kuah - satu daripada dua DUN dalam parlimen itu - Mazlan Ahmad turut menyuarakan perkara sama, dengan menyifatkan pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) itu sudah 'tidak larat' untuk menjadi anggota parlimen.

      "Jangan bagi dia jadi anggota parlimen Langkawi sebab dia sudah tidak larat. Dia sudah 22 tahun memerintah. Jika anda kasihan pada dia, pangkahlah PAS," katanya lagi.

      Mahathir memang mempunyai sokongan kuat dan malah boleh dikatakan sinonim dengan pulau pelancongan itu kerana membangunkannya ketika menjadi perdana menteri.

      Pada 16 April lalu, Abdul Hadi berkata PAS tidak akan membiarkan Mahathir menang begitu saja di kerusi itu dan akan meletakkan calon 'bertenaga' bagi melawannya dan juga BN.

      Pada dua pilihan raya sebelum ini, kerusi itu biasanya diperuntukkan kepada PKR untuk mewakili Pakatan Rakyat.

      Pada PRU ini, Mahathir akan berdepan calon PAS Zubir Ahmad dan penyandang daripada BN Datuk Nawawi Ahmad.

      Delete
    18. MAZA KETINGGALAN TREN

      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menafikan bahawa parti itu pernah i mengkafirkan umat Islam lain tetapi sebaliknya mendakwa ini dilakukan oleh ahli partinya yang melompat menyertai Umno.

      Katanya, PAS tidak berhak berbuat demikian kerana itu bukan ajaran Islam yang sebenarnya.

      “Kita ajak dan beritahu orang Islam, kita mesti percaya pada Islam. Dia kata kita mengkafirkan orang, bukan kerja kita mengkafirkan orang.

      “PAS tidak mengkafirkan si anu dengan si anu, sia anu dengan si anu. (PAS tak kata) Umno kafir orang tu kafir, PAS tak kata begitu.

      “Memang ada orang dalam PAS yang cakap begini, orang PAS yang cakap begini masuk Umno belaka tak ada dalam PAS. Yang cakap keras-keras tu pergi ke Umno. Kerana dalam PAS kita ajar batas-batas iman dan kufur,” kata Abdul Hadi dalam ceramahnya di Markas PAS Kuah Langkawi, malam semalam.



      Abdul Hadi turut berkata urusan mengesahkan seseorang itu menjadi kafir adalah di bawah bidang kuasa mahkamah syariah setelah mendengar hujah individu tersebut.

      Pada ceramah itu presiden PAS itu juga menjadikan Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai sasarannya.

      “Zaman Tun Mahathir (menjadi perdana menteri), saya diletak nombor satu nak kena ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri ) tapi tak jumpa dalam ucapan saya diletak anu bin si anu kafir.

      “Dalam buku tulisan saya tak ada sebut si anu dengan si anu kafir, tak ada.

      “Kita tunjuk batas iman dan kufur tak boleh cakap begini. Kalau kita jahil jangan bercakap, Ni tak tahu pun nak bercakap juga,” katanya.

      Kontroversi tercetus pada 1981 apabila 'Amanat Haji Hadi' merujuk ucapan pemimpin PAS yang tersebar di kalangan orang Melayu di Kampung Banggol Peradong, Kuala Terengganu.



      Dalam ucapan itu, Hadi mendakwa PAS menentang Umno kerana parti berkenaan mengekalkan undang-undang kafir.

      Amanat Haji Hadi itu didakwa sesetengah pihak turut menyebabkan tercetusnya rusuhan di Kampung Memali, Kedah pada 1985 yang mengorbankan 14 nyawa, termasuk anggota polis.

      Perdana Menteri ketika itu Dr Mahathir berkata, mufti tidak menegur amanat yang dikeluarkan Abdul Hadi sebaliknya diam seribu bahasa menyebabkan tercetusnya tragedi hitam itu.

      Sementara itu Abdul Hadi berkata, PAS menjarakkan diri daripada Umno kerana terdapat ‘kebocoran’ dari segi pemerintahan parti berteraskan Melayu itu.

      Selain itu PAS juga tidak mahu bersama Pakatan Harapan (HARAPAN) kerana terdapat DAP yang menentang hukum Islam selain bertentangan dengan dasar PAS.



      “Siapa dalam HARAPAN ini, yang tolak hadis nabi, Quran boleh pakai tak boleh pakai. Yang tolak hadis, islam liberal, halalkan haram, haramkan yang halal.

      “DAP yang terang-terang tentang Islam dengan berani tentang Islam dalam perkara berkait orang Islam, DAP tak boleh campur, dalam perlembagaan urusan Islam orang bukan islam tak boleh campur. Hukum orang islam, hak orang Islam.

      “DAP campur hal orang Islam kita tak izin, parti yang macam ni tak boleh buat kawan maka PAS bersendiri,” katanya.

      Sebagai rekod, PAS pernah bersama DAP semasa berada dalam Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum 2008 dan 2013.

      Delete
    19. Yang melucukan HARI GURU KEBANGSAAN belum dilancarkan seperti kelaziman 16 Mei, Negeri Selangor sudah menyambutnya dahulu pada 3 Mei 2018 dengan juragan Noh Omar 'merasmikan" . Agak pelik,inilah hakikatnya.Carilah sendiri info selanjutnya.

      Delete
  2. Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
    Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
    bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
    ibu yg mengandungkan mereka
    kerana mereka telah besar dewasa

    ini semua adalah sebab amalan harian mereka
    yg tidak kenal dosa dan pahala
    syurga dan neraka..
    bukakan lah pintu hati dan akal mereka

    yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
    mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
    manusia yang bertopengkan iblis durjana
    dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

    YA ALLAH Buktikan kepada mereka
    Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
    Musnahkan serta hancurkan dan binasa
    si celaka dan musuh-musuh agama

    hamba mu ini menjaga dan membela negara
    juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
    kemenangan pasti tiba akhirnya
    Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  3. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil

    1. ALLAH swt meletakkan tanda aras yang sangat tinggi berkaitan informasi dan berita. Ia menjadi tanggungjawab iman seseorang Muslim supaya tidak bertindak atas kejahilan atau termasuk golongan yang jahil.

    2. Jahil itu bukan sekadar jahil ilmu, tetapi ia lebih kepada sikap dan sifat seseorang yang meletakkan dirinya di situasi menjauhi kebenaran Islam. Ini kerana kejahilan itu sama ada pada ilmu pengetahuan, atau pada akidah pegangan dan pada akhlak serta moral.

    3. Kemungkinan sesuatu kumpulan manusia itu hebat pada ilmu dan teknologi, namun jahil pada akhlak dan akidah. Sebab itulah al Quran menceritakan kebanyakkan para nabi diutuskan kepada umatnya yang sudah memiliki ketamadunan ilmu yang tinggi tetapi masih jahil dari sudut akidah dan akhlak.

    4. Nabi Musa as, Nabi Saleh as dan Nabi Hud as diutuskan kepada bangsa firaun, Kaum Samud dan Kaum Ad yang memiliki ketinggian ilmu dan kecanggihan teknologi. Tetapi dianggap jahil pada sisi Allah kerana tidak beriman dan tidak berakhlak.

    5. Dalam al Quran kedapatan dua ayat yang menerangkan bagaimana terjadinya manusia menempatkan diri mereka dalam kejahilan.

    Pertama: Surah Al Maidah ayat 50,

    أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُون ۚ وَمَنْ
    أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ

    "Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum (sistem) jahiliyah? Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah."

    Kedua: Surah Al Hujurat ayat 6,

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

    6. Kedua-dua ayat di atas adalah satu bentuk pedoman daripada Allah swt kepada orang beriman agar tidak meletakkan diri dalam keadaan yang disebut sebagai kejahilan.

    7. Ayat surah al Maidah disebut secara jelas menyatakan bahawa orang beriman tidak seharusnya menolak sistem daripada Allah dengan menerima selainnya. Manusia sebahagian besarnya mengakui keesaan dan kewujudan Allah sebagai pencipta alam, pentadbir, pemberi nikmat rezeki dan sebagainya.

    7. Akan tetapi ada di kalangan mereka tidak mahu menerima konsep ubudiyyah (kepatuhan) secara syumul kepada sistem Allah swt. Mereka menolak Islam dalam perundangan, menolak sistem pemerintahan Islam dan ekonomi Islam.

    8. Mereka lebih meredhoi sistem ciptaan manusia seperti sekularisme, kapitalisme, sosialisme, nasionalisme sempit serta pragmatisme daripada menerima petunjuk Allah swt dan Nabi saw.
    Dengan sebab itu, Allah meletakkan mereka sebagai golongan yang jahil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merepek ni... gelombang rakyat telah berlaku... tsunami yg tak pernah org terfikir..sudahlah2 nak buat provoke... rakyat bangkit bukan sebab Tun dan pakatan tapi.. rakyat dah tak tertahan dgn penganiayaan teruk kerajaan pd rakyat... ini masanya kerajaan bn ini ditukar dan dibuang jauh2..

      Delete
    2. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    3. Pejuang beruk n lebai kelarah tu dh tgh:

      1) menggelabah puyuh
      2) bpeluh seram sejuk
      3) ketar lutut
      4) cirit dalam seluar
      5) demam kura
      6) tak boleh tido malam

      dek mengenangkan najip bakal kena tebas rabu depan, habis dahan tempat berpaut utk mematuk dedak

      Sebab dlm kerajaan seterusnya xada tempat utk kaki jilat macam dia

      Delete
  4. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit 1mdb Kat Singapura..Kat Switzerland..Kat USA.. Kat pulau Perjudian Dan pencucian Wang Haram.. harus PH tuntut semula. Klo duit itu sdh d tuntut harga kereta mesti turun separuh harga.. buang GST jauh2.. tangkap Najib Dan seluruh menteri Umno..tangkap ketua2 polis..tangkap hakim2..tangkap ketua2 SPRM.. tangkap Ketua pertubuhan ROS..tangkap jabatan air Syabass.. mansuhkan Umno Dan Pas.. biar kotoran2 ini bersih sepenuhnya dari Malaysia.

      Delete
    2. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  5. Harapan Yang Berbahaya
    Pada bulan Ogos 2012, saya telah berpeluang untuk berbuka puasa dengan 120 orang Islam bekas murtad dan mereka menceritakan kepada saya bagaimana liciknya taktik yang digunakan pihak-pihak evangelis untuk memurtadkan orang Islam di Malaysia.

    Ramai dari kalangan para pemegang jawatan dalam DAP adalah mereka yang beragama Kristian dan agak fanatik. Di antara mereka yang tersenarai sebagai beragama Kristian dari kalangan pemegang jawatan dalam DAP termasuk Lim Guan Eng, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh, Ong Kian Ming, dan Yeo Bee Yin.

    Saya juga pernah menulis betapa liciknya cara mereka memasukkan jarum evangelis di kalangan orang Melayu Islam hinggakan ada dari kalangan orang Melayu yang berjubah dan bertudung kini merupakan apa yang digelar oleh para pendakwah evangelis sebagai Messianic Muslims.
    Bermula dengan nama Barisan Alternatif, pakatan yang ada kini dikenali pula dengan nama Pakatan Rakyat yang juga mengandungi parti PAS, dan kemudiannya dinamakan Pakatan HARAPAN setelah PAS tidak lagi mahu menyertai Pakatan tersebut.

    Saya ingin tumpu kepada perkataan HARAPAN itu sendiri.

    HARAPAN adalah HOPE di dalam Bahasa Inggeris. Menurut John Piper, pengasas DesiringGod.org dan seorang Canselor di Bethlehem College and Seminary di Amerika Syarikat, makna HOPE (HARAPAN) dalam Bahasa Inggeris mungkin menjurus kepada menantikan sesuatu yang tidak pasti akan berlaku. Namun dalam pengajaran Kristian, HOPE atau HARAPAN adalah keyakinan/kepercayaan terhadap sesuatu yang telah dijanjikan oleh Tuhan, atau dalam bahasa mudahnya: AQIDAH (FAITH).

    Menurut kitab Injil, “Kepercayaan datangnya dari mendengar, dan mendengar kata-kata Tuhan.” (Romans 10:17).

    Lihat gambar di atas – perkataan yang tertera di bahagian depan baju beliau ialah HOPE. Adakah disebabkan pengaruh Islam dalam Pakatan telah dihapuskan dengan tidak termasuknya PAS di dalam Pakatan yang baharu maka Pakatan kini digelar Pakatan HARAPAN?

    Adakah secara kebetulan juga Reverend Bernard Paul pernah mengutus jemputan kepada semua yang beragama Kristian untuk “menubuhkan kerajaan Tuhan di negara ini” dengan menolak kerajaan Barisan Nasional yang diketuai UMNO, sebuah parti Melayu yang memelihara Islam sebagai agama Persekutuan serta Raja-Raja Melayu sebagai payung agama Islam dan adat-istiadat orang Melayu?
    Mungkin HARAPAN ini ada kena-mengena dengan apa yang disebut dalam Kitab Injil melalui Zechariah 14:9 iaitu:

    “Tuhan akan menjadi raja atas seluruh bumi. Pada hari itu Tuhan akan menjadi satu dan namanya hanya satu.”

    Memang bahaya siapa yang harapkan HARAPAN ini. Bahaya lagi Pakatan ini kepada aqidah orang Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  6. DAP SEBENARNYA GUNAKAN TUN MAHATHIR UNTUK PANCING UNDI – PENGAKUAN P.RAMASAMY

    PERKARA yang paling ditakuti oleh DAP adalah apabila rakyat mula tahu bagaimana mereka mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai salah satu ‘umpan’ untuk menancing undi kaum Melayu di negara ini.
    Tidak logik sama sekali seorang yang telah mengherdik, memukul, memenjara dan menentang habis-habisan DAP selama 22 tahun boleh menjadi sahabat strategis dalam sekelip mata.
    Yang kasihannya adalah Mahathir sendiri yang kini telah menjangkau usia 93 tahun. 7 tahun lagi Mahathir akan mencecah umur 100 tahun dan berkemungkinan bakal digelar sebagai ahli politik tertua di dunia.
    Apa DAP peduli semua itu. Bagi mereka, undi Melayu harus memihak kepada DAP yang berselindung di sebalik dua tirai iaitu nama Pakatan Harapan dan seterusnya di sebalik simbol ‘mata satu’ PKR dalam PRU14 kali ini.
    Strategi ini telah lama difikirkan oleh DAP. Mereka sedar, hasil post mortem yang DAP lakukan sepanjang 13 kali kekalahan dalam pilihan raya, undi Melayu adalah satu-satunya faktor penyebab kenapa DAP masih belum mampu berkuasa.
    Justeru, apa yang mereka lakukan adalah dengan bersembunyi disebalik dua lapisan tirai, ditambah lagi dengan mempergunakan seorang ikon bangsawan Melayu suatu ketika dahulu iaitu Mahathir.
    Lakonan DAP terhadap Mahathir pastinya pada tahap First Class. Mereka akan membiarkan Mahathir bermain dengan sentimen sayu, syahdu dan pujuk rayu kerana mereka tahu hati budi orang Melayu amat lemah lembut apatah lagi jika dimainkan sendiri oleh seorang lelaki berusia 93 tahun.
    Padahal di belakang semua percaturan ini adalah DAP sendiri. Bukan lagi sebuah ‘fake news’ apabila kita memperkatakan perkara berkenaan. Lihat sendiri bagaimana Timbalan Ketua Menteri DAP Pulau Pinang Prof. P.Ramasamy mendedahkan tujuan sebenar DAP membawa masuk Mahathir ke dalam pentas mereka.
    Tidakkah kita kasihankan bangsa Melayu dan Mahathir? Sedarlah, Mahathir sekarang hanya dipergunakan oleh DAP ‘chauvinis’ ini untuk mereka meragut kuasa yang ada pada kita sejak Merdeka lagi.
    Jangan tersalah pangkah pada 9 Mei 2018 ini, kelak kedudukan kita sudah lenyap tidak sebegini lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit 1mdb Kat Singapura..Kat Switzerland..Kat USA.. Kat pulau Perjudian Dan pencucian Wang Haram.. harus PH tuntut semula. Klo duit itu sdh d tuntut harga kereta mesti turun separuh harga.. buang GST jauh2.. tangkap Najib Dan seluruh menteri Umno..tangkap ketua2 polis..tangkap hakim2..tangkap ketua2 SPRM.. tangkap Ketua pertubuhan ROS..tangkap jabatan air Syabass.. mansuhkan Umno Dan Pas.. biar kotoran2 ini bersih sepenuhnya dari Malaysia.

      Delete
    2. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    3. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  7. DAP ‘TEKAN’ DR MAHATHIR HINGGA EMOSI TAK STABIL KERANA TAKUT GAGAL PRU14?

    ANALISA DR KAMARUL TERHADAP KEADAAN EMOSI DR MAHATHIR YANG TAKUT GAGAL

    Mental state seseorang dapat diandaikan berdasarkan ucapan dan tindakan yang dia lakukan.

    Apakah keadaan mental state seseorang yang mengulangi andaian bahawa:
    1. Dia akan dibunuh sebelum 9 Mei 2018 (Hari mengundi PRU14). Saya tidak akan terkejut jika ada sandiwara cubaan membunuh Tun Mahathir dipentaskan.
    2. Jet yang dia naiki disabotaj (walaupun dinafikan oleh syarikat pemilik jet tersebut dan pihak berkuasa)
    3. Dia akan terlibat dalam kemalangan yang serius (tanpa mengemukakan bukti atau tanda-tanda)
    4. Imigresen Kuala Terengganu menahan dan memeriksa dia (walaupun Pengarah imigresen Terengganu menafikannya)

    Apa yang dapat kita kesan dan simpulkan dengan individu seperti ini?
    1. Ucapan ini mungkin terhasil kerana dia berada dalam keadaan tertekan dan berasa tidak mampu untuk mengatasi kelemahannya
    2. Dia ingin mencari alasan sebagai persiapan untuk mewajarkan nasib @ keadaan yang akan menimpa dirinya pada masa hadapan
    3. Dia ingin mencari simpati agar dapat menyentuh hati orang dan ini dapat mengelak dirinya dari dipersalahkan jika sesuatu yang dia usahakan tidak berjaya.
    4. Dia mempunyai super-ego yang tinggi dan berasa ia perlu diberi perhatian dan pembelaan serta mengelak dari dimalukan jika gagal
    5. Dia gagal mengawal emosi dan berkonflik dengan perasaan dirinya sendiri serta menolak logik yang jelas.

    Kesimpulan

    1. Jika tekanan terus diberikan kepada orang ini, keadaan mental state nya akan lebih serius
    2. Jika menerima tekanan yang beterusan dia berkemungkinan akan berhadapan dengan risiko kesihatan yang membahayakan
    3. Kerisauan terhadap sesuatu yang mencabar egonya akan membuatkan dia mudah lupa, disoriented, membuat kesilapan, berilusi dsb

    WAllahu A’lam….

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  8. KABINET PAKATAN: DAP 3, MAHATHIR 0

    #JomBN #BersamaBN #DahulukanRakyat #HebatkanNegaraku #PRU14 #TsunamiPHFitnah #GE14 #UndiBN #BR1M #ManifestoBN #HarapanPalsu #HarapanBohong #TolakDAP #PakatanDAP #SinsofMahathir #DosaDosaMahathir

    Nampaknya apa yang diandaikan oleh semua pihak bahawa Tun Mahathir hanya alat dan umpan untuk ‘Melayu skru Melayu’ kian ternyata benar dan sahih.

    Sedang Mahathir sibuk membusukkan pemimpin sebangsanya (kalau dia benar Melayu) lain ceritanya dengan Lim Guan Eng dari parti DAP.

    Sehingga kini, Lim Guan Eng telah menamakan 3 menteri kabinet kerajaan Pakatan Harapan dari DAP jika berjaya memijak kaki ke Putrajaya.

    Lim Guan Eng bukan pun pemimpin nombor satu dalam Pakatan Harapan, namun dia telah dengan berani dan lantang menyebut nama Menteri Kabinet Pakatan Harapan di mana Tunggul Tua Tun Mahathir masih tidak berani sebut nama sesiapa melayu Islam pun sebagai anggota kabinet, hatta dengan menyebut In Sha Allah pun.

    Ini jelas terlihat apa akan jadi jika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri dalam perjanjian syaitan dengan DAP.

    Adalah di percayai, DAP amat mengetahui apa yang Tun Mahathir mahu lakukan dan kesemuanya peribadi belaka, dan membiarkan Tun Mahathir memunggah apa yang dia hendak punggah selama 1 tahun lebih sebelum dia diterajang keluar untuk DAP ambil alih sebagai ‘Boss besar’ Pakatan Harapan.

    Ada orang kata DAP jika kurang kerusi tentu tidak mampu melakukan perkara itu, nyata sekali ini pendapat si bodoh belaka.

    Di Selangor pun DAP berkuasa dengan cara mudah.

    Ramai tidak mengetahui DAP bukan perlu majoriti kerusi tetapi hanya perlu memiliki kerusi yang cukup mendapatkan PH menjadi kerajaan.

    DAP akan berkuasa hanya dengan menggunakan kuasa ugutan menarik diri sahaja sudah memadai menakutkan kesemua komponen dalam Pakatan Harapan.

    DAP juga tahu ramai pemimpin PKR hidup atas kerusi majoriti Cina dan akan takut kepada kehendak DAP.

    Sedang Tun Mahathir memperbodohkan orang Melayu dengan kisah sabotaj kepada pesawatnya, DAP telah mengatur ahlinya menjadi Menteri kepada kementerian strategik.

    Kini sudah ada 3 menteri kabinet DAP dalam kerajaan yang konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri.

    Konon-konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri hanya untuk tipu orang Melayu dan menakutkan kroni-kroni yang sudah lari dan enggan melayannya.

    Lim Guan Eng telah menamakan dan menjamin kerusi menteri untuk Nga Kor Meng, Liew Ching Tong dan terkini Kepala DAP Sarawak Chong Chieng Jen .

    Tidak perlu “hassle” berunding dan bertanya dulu ikut protokol dengan Tun Mahathir, kerana Tun Mahathir juga setaraf tiga orang yang LGE namakan, cuma berjawatan Perdana Menteri sahaja yang bertaraf Boneka.

    Maka mahukah orang Melayu kerajaan yang menterinya DAP uruskan ?

    Mahukah orang Melayu, tentera dan polis serta kakitangan kerajaan memiliki bos menteri bukan Melayu?

    Bagaimana jika DAP paksa menterinya membuat keputusan tidak popular dan merugikan orang Melayu?

    DAP akan melakukannya mengguna badut dan barua tersedia ada.

    Mereka pernah gunakan Dr Afifudin untuk RUU ladang babi Mega, seolah olah Dr Afif pula yang makan babi.

    Mereka pernah guna Dyana Sofea kacau UiTM.

    Maka mereka akan gunakan badut melayu yang sedia menjadi barua untuk umum benda menjijikkan seperti mengurangkan penjawat awam.

    Oh, dan nanti muncullah apa yang kami sudah beritahu berulang kali, iaitu tuntutan COMANGO, gay rights, lesbian rights, hak untuk murtad dan lain lain, dan kesemuanya anjing belaan DAP bangsa melayu yang akan membangkitkannya.

    Harus di ingat, Pesta Arak yang majlis kecil pun tiada Melayu Islam dalam PH berani bersuara menegur. Ini kerana sedar mereka takut kepada DAP dan bukan kepada Allah.

    Apa pun fikirkanlah, kedudukan kini DAP 3 : Mahathir 0.

    Beranikah Mahathir umum menteri jaga wanta untuk Mat Sabu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit 1mdb Kat Singapura..Kat Switzerland..Kat USA.. Kat pulau Perjudian Dan pencucian Wang Haram.. harus PH tuntut semula. Klo duit itu sdh d tuntut harga kereta mesti turun separuh harga.. buang GST jauh2.. tangkap Najib Dan seluruh menteri Umno..tangkap ketua2 polis..tangkap hakim2..tangkap ketua2 SPRM.. tangkap Ketua pertubuhan ROS..tangkap jabatan air Syabass.. mansuhkan Umno Dan Pas.. biar kotoran2 ini bersih sepenuhnya dari Malaysia.

      Delete
    2. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    3. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  9. DAIM – PEROMPAK TERAKHIR MELENGKAPKAN PAKATAN KORUPSI RAKYAT (PKR)
    Penyertaan Tun Daim Zainuddin dalam kempen Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam pilihan raya umum KE-14 kali ini melengkapkan keseluruhan pasukan korupsi yang didakwa menguasai Malaysia sepanjang rejim pentadbiran Mahathir dan kini berada dalam PKR.

    Jika anda membaca buku-buku Jomo Kwame Sundaram seperti “RENTS, rent-seeking and economic development : theory and evidence in Asia” dan “Malaysia’s political economy : politics, patronage and profits” semua tuduhan dan dakwaan korupsi bertumpu kepada Mahathir, Anwar Ibrahim, Daim Zainuddin dan Rafidah Aziz.

    Apabila Anwar Ibrahim dipecat dari UMNO, beliau menubuhkan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Maka ketika itu Anwar menamakan Mahathir, Daim Zainuddin dan Rafidah Aziz sebagai perompak harta rakyat.
    Mahathir pula pada 1998 ketika memecat Anwar Ibrahim telah menyenaraikan ratusan syarikat besar milik kroni Anwar Ibrahim. Pada tahun ini juga muncul Naib Gabenor Bank Negara yang mengakui menjadi penyimpan kira-kira Anwar Ibrahim membabitkan harta berbilion ringgit.

    Hari ini keempat-empat “perompak wang rakyat” bergabung di bawah PKR. Eloklah PKR ditukar kepada Parti Korupsi Rakyat.

    Terdapat gosip politik bahawa Daim telah “melabur” sebanyak RM30 juta dalam pilihan raya umum kali ini dengan beberapa janji dibuat oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Mahathir Mohamad sebagai imbalan projek

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  10. DAP KAWAL PAKATAN PEMBANGKANG
    Bekas Pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarulazman Habibur Rahman, mendakwa manifesto pakatan pembangkang memiliki persamaan ketara dengan manifesto DAP.

    Beliau berkata, manifesto pakatan pembangkang untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) itu dirangka DAP, sekali gus membuktikan parti berkenaan mempunyai kuasa besar dan ‘mengawal’ pakatan itu.

    “Sebagai contoh, sebuah video yang saya tonton menunjukkan Dr Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad) dilihat teragak-agak, sama ada Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dihapuskan atau diteruskan.

    “Ia jelas menunjukkan Pakatan Harapan didorong pemimpin DAP yang berdiri di belakangnya untuk menyatakan mengenai manifesto berkenaan.

    “Manifesto Pakatan Harapan bukan hasil perbincangan semua komponen parti dalam gabungan itu.

    “Dr Mahathir perlu menjelaskan mengapa semua itu berlaku dalam masa terdekat,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

    Beliau berkata, pendirian Dr Mahathir yang sentiasa berubah ketika mengulas mengenai manifesto pakatan itu membuktikan hanya DAP yang lebih memahaminya.

    “Saya berasakan Dr Mahathir seperti tidak tahu mengenai manifesto itu dan berharap DAP memberi maklumat sekiranya ada persoalan timbul ketika diminta mengulas mengenai manifesto berkenaan,” katanya.

    Terdahulu, beliau memaklumkan, dokumen manifesto itu diberikan kepadanya oleh individu yang enggan dikenali pada pertengahan bulan lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  11. KASIHAN MAHATHIR TIDAK SEDAR POLITIK DAP
    Mahathir sedang terawang-awang dengan sokongan Cina ke atasnya. Menurutnya, hari ini beliau menerima sokongan terbesar kaum Cina sepanjang sejarah politiknya.

    Apa yang Mahathir tidak faham ialah sokongan tersebut adalah kepada DAP bukan kepada Mahathir.

    Dalam pilihan raya lalu Hadi Awang turut menerima sokongan besar kaum Cina. Sebaik sahaja beliau keluar dari pakatan dengan DAP, beliau tidak bernilai apa-apa lagi kepada kaum Cina.

    Jika esok DAP campak Mahathir, maka Cina yang akan sokong beliau hanyalah Matthias Chang.

    Selamat jadi boneka DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  12. RM1.2 Billion Dana Israel : Hingga Ke Hari Ini DAP Tidak Berani Saman Razali & Dr Zuhdi

    Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

    “Hingga ke hari ini….dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,”kata Herman dalam Facebook.

    Menurutnya, pendedahan Razali mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya melalui bantuan ejen Israel adalah sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng (LGE) mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang 1.2 bilion masa PRU-13, tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini.

    LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS Dr. Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh disabitkan sebagai fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  13. DAP dilatih ejen Israel untuk tawan Putrajaya?

    Pembongkaran Mohamad Razali Abdul Rahman mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya pada 31 Disember 2015 melalui bantuan ejen Israel memang sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 bagi merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang di ketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang RM1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang RM1.2 bilion masa PRU-13. Tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini. LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah, tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS, Dr Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh di sabitkan sebagai fitnah.

    Hingga ke hari ini, dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan. DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  14. Dana Israel RM 1.2 billion – Bila DAP mahu saman Razali dan Zuhdi?
    Dua tahun lalu, parti DAP pernah berjanji mahu mengambil tindakan undang-undang terjadap bekas aktivis parti Roket itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

    Namun jika dilihat sehingga kini parti Roket itu dilihat masih belum mengambil sebarang tindakan terhadap Razali dan Zuhdi berhubung isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan parti Roket itu membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen berkata, sekiranya parti yang diterajui Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng itu tidak berani menyaman berhubung dengan dakwaan hubungan parti tersebut dengan Israel, maka ini boleh dianggap apa yang didedahkan oleh Razali sebelum ini sebenarnya adalah benar.

    “Hingga ke hari ini…. dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel.

    “Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,” katanya yang dipetik menerusi di laman sosial Facebooknya.

    Beliau menyifatkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali tentang agenda-agenda sulit parti Roket itu untuk merampas Putrajaya menerusi bantuan ejen Israel adalah amat mengejutkan.

    Sebelum ini, Razali yang mendakwa dirinya bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, juga turut mendedahkan bahawa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi bagi parti Roket itu menguasai Putrajaya menggunakan Pakatan.

    Beliau juga mendakwa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua itu dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di negeri Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Selain itu, latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  15. Sebaliknya, parti Roket itu hanya menafikan yang parti itu tidak ada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Berdasarkan semua kenyataan Razali, memang beliau tidak ada kata parti Roket itu menerima wang 1.2 bilion ketika PRU-13 lalu. Tetapi, itulah habuan yang dijanjikan oleh Israel sekiranya DAP berjaya merampas Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Bagaimanapun, DAP hingga kini tidak dapat mencapai apa yang dimahukan oleh Israel. Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga tidak mahu memberikan sebarang respon apabila disoal berhubung kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel.
    Setiausaha Agung DAP itu bertindak mengelak daripada menjawab soalan wartawan berhubung perkara tersebut.

    Guan Eng hanya fokus untuk mendedahkan kedudukan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukannya Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali. Jika diimbas kembali kenyataan Kit Siang yang juga Penasihat DAP pada 2 Januari 2016, berkata, parti Roket itu akan mengemukakan saman ke atas Razal ekoran pendedahan yang dilakukan beliau.

    Tetapi pada 4 Januari 2016 pula, Ahli Parlimen Gelang Patah itu mengeluarkan pula kenyataan berbeza apabila berkata parti Roket itu tidak jadi untuk saman Razali.

    Kata pemimpin veteran DAP itu, kononnya Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke muka pengadilan namun lebih layak dan sesuai untuk dimasukkan ke hospital sakit jiwa.

    Kenyataan Kit Siang itu jelas tidak munasabah dan tidak boleh diterima. Susulan itu, parti Roket itu menyerang dan memberi ugutan pula kepada Zuhdi kerana menyebarkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali.

    Seperti yang berlaku kepada Razali, sehingga hari ini parti Roket itu gagal dan tidak berani mengemukakan saman terhadap Zuhdi kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Pemimpin PAS itu hanya mengulas mengenai kenyataan Razali dan bukannya mencetuskan sebarang yang boleh disabitkan sebagai fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  16. Politik Dendam Menunggu Jawapan Pada 9hb Mei 2018
    1. Khusus di Terengganu dan Kelantan, saksi mata melihat PH berada pada kedudukan ketiga bilangan peserta perarakan calon pada Sabtu lepas. Calon PAS dan BN diiringi oleh 3000 hingga 5000 penyokong, sedang PH hanya antara 10 hingga 100 orang.

    2. Walaupun angka-angka itu tidak menggambarkan secara tepat keputusan di setiap DUN dan Parlimen, namun kehadiran itu sudah menjadi satu indikator nasib PH di Terengganu dan Kelantan khususnya. Penulis menjangkakan PH akan kehilangan deposit di banyak tempat.

    3. Sebenarnya, PAN,PKR dan PPBM tahu tahap keupayaan dan sokongan rakyat terhadap PH. Namun mereka tetap bertanding ( bukan berjuang) atas beberapa faktor.

    4. Pertama, desakan politik dendam dan politik khianat. PAN amat berdendam terhadap PAS sejak pemimpin mereka tewas dalam muktamar. Begitu juga PKR yang mengkhianati PAS sejak Langkah Kajang. Bahasa mudah mereka, ‘by hook or by crook’ PAS mesti ditumbangkan di Kelantan. Pencalonan Nik Omar adalah bukti ‘by crook’ itu. Biar pecah keluarga Tok Guru asal dendam dapat dilunaskan. Zalim.

    5. Kedua, matlamat untuk menjadi calon dan wakil rakyat. Politik mereka lebih kepada kepentingan peribadi; bukanlah atas dasar untuk membela nasib rakyat. Mereka hanya menzahirkan kontradiksi tanpa solusi. Sebab itulah berlaku perebutan untuk menjadi calon dalam kalangan pemimpin PH di seluruh negara. Bila tidak terpilih, keluar parti dan cah keting sesama sendiri.

    6. Ketiga, PH dilamun syok sendiri. Mereka rasa pakatan mereka mampu menumbangkan BN tanpa PAS. INVOKE memainkan peranan. Kononnya mereka mampu menggapai 85% undi Cina yang menjadi kuasa penentu. Mereka dilupakan bahawa kerusi majoriti Cina tidak sampai 50. Selebihnya ditentukan oleh undi Melayu/Islam/Bumiputera. Jelasnya, INVOKE berperanan sebagai kubu saraf yang melontarkan bom asap. Yang keliru dan syok sendiri adalah ahli-ahli mereka yang dibuai mimpi di siang hari.

    7. Maka, pada malam 9hb. Mei 2018 nanti, bangkitlah realiti. Ke mana sudahnya politik dendam PAN dan khianat PKR? Maka, pejuang Islam PAS hendaklah memperbanyakkan doa dan munajat agar Allah tewaskan tentera Ahzab dan memberi kemenangan kepada perjuangan Islam. Semoga Allah kekalkan Kelantan di tangan pejuang dan melebarkan wilayah kuasa sehingga dapat direalisasikan Malaysia Sejahtera.

    ReplyDelete
  17. TOLAK PAKATAN PEMBANGKANG DEMI ISLAM
    Ketika DAP dilihat lebih mendominasi kedudukan dalam gabungan pembangkang PKR, masyarakat Melayu dan Islam di negara ini dinasihatkan menolak gabungan tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi kesejahteraan umat.

    Pengerusi Persatuan Pondok Kedah, Sabri Osman berkata, dalam apa sahaja gabungan yang dibentuk pembangkang bersama DAP mereka gagal memperjuangkan isu-isu yang mengganggu gugat kedudukan Islam dan keharmonian hidup bermasyarakat misalnya berhubung isu penggunaan kalimah Allah serta pesta arak di Selangor.

    “Sama ada Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat atau apa juga nama yang digunakan parti-parti pembangkang untuk bersekongkol dengan DAP, saya lihat mereka gagal untuk menjuarai isu-isu berkaitan Melayu dan Islam.

    “Ketika golongan ‘Islam Libe­ral’ serta Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) berani menyuarakan perjuangan mereka, pemimpin pembangkang gagal menunjukkan penentangan. Apa sebabnya?” katanya ketika ditemui pemberita di sini, baru-baru ini.

    Beliau yang merupakan penga­sas serta Mudir Madrasah al-Ulum Ad-diniah al-Usmaniah, Pondok Tanjung Kapur, Jitra, berkata, umat Islam perlu mengambil kira perkara berkenaan supaya tidak dikaburi ‘wayang’ yang dimainkan pembangkang ketika setiap parti termasuk DAP bertanding di bawah lambang PKR.

    “Perlu diingat, suara Pas yang bertunjangkan Islam pun tidak dipedulikan ketika mereka membentuk gabungan pembangkang satu masa dulu. Inikan pula kita hendak mengharapkan PAN dan PKR,” katanya.

    Dalam pada itu, beliau yang dulunya cukup dikenali sebagai penyokong tegar Pas sebelum parti itu bersekongkol dengan DAP berkata, setakat ini tiada parti yang dilihat cukup ampuh untuk mendepani DAP melainkan BN.

    “Ketika parti-parti dalam gabungan pembangkang PKR tunduk dan hanya mengikut kata DAP, saya fikir tiada parti lain yang lebih besar daripada BN mampu berlawan dengan mereka. Saya andaikan DAP ibarat harimau dan BN ibarat gajah yang mampu menundukkan mereka.

    “Pas tidak akan mampu membendung DAP kerana kekuatan mereka tidak cukup ampuh. Kalau tak mahu bersatu dengan ‘gajah’ itu pun, duduklah diam-diam di belakangnya tanpa cuba menggigit ekor gajah tersebut demi nasib umat Melayu dan Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  18. Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Kroni Dan Anak Beranak?
    Jika kita amati slogan Selamatkan Malaysia, sudah tentu ramai yang menoleh ingin tahu, dari apakah yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan Malaysia. Itulah yang cuba dimainkan oleh Mahathir sewaktu melancarkan istilah Selamatkan Malaysia yang mana pada asalnya, dia menyasarkan untuk mengutip 1 juta tandatangan dari rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan.

    Jika kita perhatikan, inilah langkah yang paling sia-sia yang dilakukan Mahathir sepanjang dia menyertai Pakatan Harapan. Benar, dia berjaya memperolehi 1 juta tandatangan namun, di sebalik seua itu, lebih 300 ribu daripadanya adalah terdiri dari tandatangan orang yang sudah meninggal dunia dan 200 ribu lagi dari pendatang asing.
    Sudahlah begitu, usaha Mahathir mahu mempengaruhi Duli Yang Maha Mulia, Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong pada waktu itu, Almarhum Sultan Abdul Halim juga jauh meleset. ALmarhum Baginda menolak deklarasi Selamatkan Malaysia yang cuba di bawa Mahathir dan pihak Istana enggan terlibat dalam percakaran yang sengaja dicipta Mahathir untuk menghuru harakan negara.

    Setelah semuanya gagal, dia kekal membawa istilah Selamatkan Malaysia dan kali ini ditambah dengan Selamatkan Malaysia dari Kleptokrasi. Persoalannya, adakah benar Mahathir mahu menyelamatkan Malaysia ataupun dia lebih berminat untuk menyelamatkan diri, anak-anak dan para kroninya? Apa yang Mahathir mahu selamatkan Malaysia sedangkan Malaysia hari ini hanya selangkah lagi untuk diiktiraf sebagai negara maju?

    Jika kita benar-benar memahami istilah disebalik Selamatkan Malaysia, kita mungkin akan faham sebenarnya istilah berkenaan lebih ditujukan kepada kroni dan anak-anaknya. Manakan tidak, sejak dia menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan, hampir keseluruhan kekayaan negara disalurkan kepada deretan kroni dan anak-anaknya sehingga menjadikan mereka bilionair negara.

    Namun, sejak Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri, sehala nikmat yang dinikmati di zaman Mahathir telah lenyap sama sekali. Polisi beliau amat mudah, siapa yang mampu menyiapkan sesuatu projek mengikut piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan, maka dialah yang akan memperolehi projek-projek berkenaan.
    Ini sama sekali berbeza dengan apa yang diamalkan oleh Mahathir yang menyaksikan kesemua projek hanya diserahkan kepada kroninya semata-mata tanpa ada mana-mana pihak boleh mempersoalkannya. Malah, kekayaan anak-anak Mahathir juga dilaporkan turut terjejas apabila ada diantara anaknya terpaksa menjual saham milik mereka hanya semata-mata mahu menutup kerugian syarikat lain yang dikuasai oleh mereka.

    Inilah sebenarnya istilah Selamatkan Malaysia yang dilaungkan oleh Mahathir sejak sekian lama. Tidak ada istilah negara yang perlu diselamatkan kerana apa yang pasti, kroni dan anak-anaknya sendiri yang amat perlu diselamatkan dan hanya dengan dia diangkat semula sebagai Perdana Menteri sahajalah, segala kekayaan kroni dan anak-anaknya dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  19. 21 Reasons Why Tun Mahathir Cannot Become Prime Minister
    @To let Mahathir ‘save Malaysia’ or ‘save Malaysia from Mahathir’?

    When I was in primary two, Mahathir tried quietly to control the tin market through Maminco Holdings. When the tin market collapsed, his firm lost US$253 million (equivalent to RM985 million). Eventually, the company closed down. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from mismanagement.
    He caused BMF to lose RM2.5 billion in the Hong Kong financial scandal and now Mahathir wants to ‘save’ a financially mismanaged Malaysia.
    Due to his ambition to develop heavy industry, Perwaja Steel was set up and lost RM10 billion. Eric Cheah became the scapegoat. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from losing GLCs.
    His privatization policy is in reality to pass to his cronies national public amenities, including electricity power, telecommunications and even railway network giving birth to super-rich Malays and multi-billionaires and widening the wealth disparity among the bumiputra. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from such bad policies.
    His speculation on foreign exchange in 1985 resulted in Bank Negara’s loss of US$10billion in foreign reserves. And now he wants to ‘save’ Malaysia from foreign exchange deficit.
    MAS lost RM8billion in a span of eight years but he kept helping it financially. Even when MAS shares fell from RM8 to RM3, the government used public funds to buy up its shares at RM8. He received a 32% stake while the RM1.8 billion from public funds had gone to businessman Tan Sri Tajuddin. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from kleptomaniac.
    The PKFZ scandal had resulted in a loss of RM4.6 billion. He freed himself leaving behind Tun Ling Liong Sik. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia.
    Under the programme to nurture bumiputra suppliers, he forced Proton and other industries to buy from designated suppliers on long term basis. And now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from money politics.
    He belittled WTO and raised import tax on foreign cars up to 300% forcing people to buy Proton on bank loans stretching up to nine years. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from trade protectionism.
    He neglected Sabah and Sarawak’s development for 22 years and now he says East Malaysians should rely on self-improvement rather than financial aids. Mahathir now says he wants to ‘save’ Malaysia from the J community, K community, Sabah and Sarawak.
    Under Operasi Lalang, he jailed people he didn’t like without trial and now he says he would ‘save’ Malaysia from such wrongdoings.
    He suspended three newspapers and jailed editors for reporting his political and financial scandals. Now he wants to ‘save’ Malaysia from the oppression of press freedom.
    He weakened the power of the monarchy and laid down the unprecedented principle placing executive power above that of judiciary. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from government intervention of the judiciary.
    He changed the population composition of Sabah by launching his IC project in increasing hugely the number of immigrants leading to the Lahat Datu incident. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from the serious immigration problem.
    He blamed financial speculator George Soros and the Jews for the devaluation of the ringgit. When that failed, he turned and blamed the deputy prime minister for being a gay and sacked him. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from the abuse of human rights.
    When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  20. When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.
    He sent people to assault his former deputy and pretended he was shocked. Subsequently, he set up police independent panel to investigate the incident but the panel died a natural death with the withdrawal of funds. Now he wants to ‘save’ Malaysia from a police state.
    When he realized the ringgit will soon collapse, he, instead of repaying the debts, forced the merger of a group of leading banks comprising some profitable banks and his cronies to redistribute resources and also stopped people from depositing money overseas. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from capital control.
    He repeatedly blamed the Jews and regarded Schindler’s List is a movie appealing for sympathy for the Jews. The movie was banned in Malaysia. Zoran Nikolic the KL/Selangor footballer was sacked after winning the Malaysia Cup because he has a Serbian passport. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from religious fundamentalism.
    During his reign, he used racialism to divide the people through the top national academic institution. He tried to convince this institution that race A is superior than race B and C because B and C are ‘outsiders’ and not bumiputra. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from racism.
    He once accused Lim Kit Siang for practising nepotism by making his son Lim Guan Eng the chief minister of Penang. Isn’t it nepotism when he allowed his son Mukhriz to become Kedah menteri besar? Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from nepotism and cronyism.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  21. PASAL KEDAI ROTI PUN MAHATHIR SANGGUP MENIPU, APATAH LAGI HAL NEGARA
    Penutupan rangkaian kedai roti The Loaf memberi kesan yang sangat besar kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menjelang Pilihan Raya Umum ke-14. Orang ramai bertanya jika berniaga kedai roti pun boleh tutup, apa yang boleh beliau buat untuk negara lagi pada usia 90-an?

    Selama 22 tahun Mahathir diselamatkan oleh kantung negara, tidak mustahil jika beliau masih Perdana Menteri, The Loaf akan diselamatkan oleh mana-mana GLC.

    Selama 22 tahun Mahathir mengurus negara kita menyaksikan kerugian Bank Bumiputera, Perwaja,
    Maminco, MAS, Proton, Bakun (terpaksa diselamatkan), E-Village, Sukan Komanwel, Bank Negara (rugi RM 30 bilion).

    Di bawah pentadbiran beliau juga, kadar faedah PTPTN dicaj sebanyak 4%, Tenaga Nasional Berhad diperdaya perjanjian berat sebelah dengan IPP, kerajaan diminta menjamin keuntungan pemegang konsesi tol dan kenaikan tol tiga tahun sekali sebanyak 10% setiap kenaikan.

    Dengan kata lain, dari perniagaan besar sehingga kecil, ia akan mendatang masalah apabila diberi kepada Mahathir. Apakah kita akan bagi lagi peluang kepada beliau menjadi Perdana Menteri?

    Namun yang lebih melucukan hari ini Mahathir menafi memiliki sebarang pegangan dan pemilikan dalam rangkaian kedai roti The Loaf.
    Sangat melucukan dan memalukan. 10 tahun lalu beliau dengan bangga menjelaskan perancangan untuk The Loaf, hari ini beliau menafikan mempunyai sebarang kepentingan dan kaitan.

    Cukup-cukuplah berbohong Mahathir. Jika berkenaan kedai roti pun kamu sanggup menipu, apatah lagi berkenaan hal negara.

    Berapa banyak penipuan Mahathir hendak lakukan di penghujung usianya? Atau Mahathir sudah nyanyuk? Yang mana pun, jelas beliau tidak layak diberi kepercayaan menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      ROTI NAJIB TAKDAK TELOR......!!

      Delete
  22. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?

    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia! –

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  23. Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang
    Di dalam filem Bukit Kepong, terdapat 1 dialog yang diucapkan oleh anggota Parti Komunis Malaya (PKM) yang berbunyi “ Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang”

    Bagi merealisasikan dialog diatas, PKM telah menubuhkan satu rejimen khas yang dianggotai orang Melayu bagi menarik sokongan daripada orang Melayu untuk menyokong perjuangan komunis di Tanah Melayu pada ketika itu.

    Rejimen ini dikenali sebagai Rejimen ke 10 yang ditubuhkan di Temerloh pada tahun 1949. Untuk menunjukkan rejimen ini berunsurkan Melayu , mereka menggunakan songkok sebagai salah 1 dari uniform mereka. Tetapi PKM tidak bersetuju kerana tidak bersesuaian dengan ideologi mereka.

    Semua anggota Rejimen ke 10 ini terdiri daripada orang Melayu dan untuk mengaburi penduduk Tanah Melayu, mereka menggelarkan diri mereka sebagai Tentera Pembebasan Nasional Malaya.

    Diantara pemimpin Melayu didalam Rejimen ke 10 ialah Abdullah CD, Wahi Anuar, Shamsiah Fakeh dan Musa Ahmad.

    Sejarah berulang kembali, 60 tahun kemudian, taktik yang sama digunakan untuk menguasai Malaysia .

    DAP menggunakan strategi yang sama seperti PKM untuk tarik sokongan orang Melayu. Mereka menggunakan orang Melayu itu sendiri untuk pengaruhi orang Melayu.

    Yang paling menarik seorang cucu bekas komunis Melayu (Shamsiah Fakeh) telah menyertai PRU ke 14 kali ini atas tiket DAP dan ia menganggap neneknya adalah pejuang negara.

    Adakah ini satu suratan atau satu kebetulan?
    Marilah sama-sama kita renungkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  24. Kerana kuasa dan mahu jatuhkan kerajaan Barisan Nasional, Mahathir sanggup jadi hamba pada DAP. Mahathir sudah bertukar dari seorang nasionalis, kemudian jadi ultra Melayu.

    Bila sudah dapat kuasa bertukar lagi jadi penyokong kroni dan kapitalis. DAP tidak pernah bertukar prinsipnya, masih dengan Malaysian Malaysia. Mahathir kini sudah menjadi hamba kepada kumpulan chauvinis.

    Hari ini DAP berbangga kerana meletakkan beberapa calon Melayu termasuklah cucu Shamsiah Fakeh di Kota Damansara. Dulu komunis guna neneknya di dalam hutan, kini cucunya digunakan DAP untuk dapat undi dalam bandar.

    Yang muda menjadi alat DAP, yang tua seperti Mahathir pula menjadi hamba DAP. Kerana kuasa, Mahathir sanggup jadi hamba, buang semua sifat lekehnya dulu masa memandu Pontiac Catalina di Langkawi. #HarapanPalsu #SinOfMahathir

    Rakyat jangan bagi undi pada hamba DAP ini. Perlu mengundi dan #BersamaBN #HebatkanNegaraku. Selamatkan Malaysia daripada hamba DAP yang bernama Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  25. 10 DOSA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN
    Hujah-hujah penolakan Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP semakin tersebar dengan kenyataan bertajuk ‘10 Dosa Pemimpin Pakatan Harapan’ yang mendapat perhatian umum.

    Dengan menggunakan tanda pagar ##sayno2PH, hujah-hujah itu mula tersebar melalui pelbagai platform media sosial termasuk laman blog-blog di negara ini.

    Berikut merupakan antara intipati 10 hujah berkenaan mengenai dosa-dosa pemimpin pakatan:

    1. KLEPTOKRASI

    Perkataan ini sebenarnya terpakai kepada PH kerana sebagai “pemerintah” negeri mereka sendiri iaitu Selangor dan Pulau Pinang, rasuah di sana kelihatan semakin meningkat. Malah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga menghadapi tuduhan rasuah.

    2. TIADA INTEGRITI

    Pemimpin PH terlalu banyak melakukan pusingan-U. Dakwaan salah urus negara Tun. Dr. Mahathir Mohamad selama 22 tahun serta gerakan reformasi telah berubah secara dramatik. Jika dahulu PKR dan DAP mengecam Dr. Mahathir tetapi kini segalanya dilupakan, bahkan mereka berani mengatakan bahawa semuanya OK.

    3. KEDIKTATORAN.

    Ini terbukti dengan cara pemimpin PH menguruskan parti komponen mereka sendiri. Contohnya adalah DAP yang mana orang-orang yang bertentangan fahaman dipecat dan diketepikan. Malah mesyuarat agung tahunannya diadakan secara tidak demokrasi.

    4. KRONISME

    Pemimpin PH mementingkan kronisme dan nepotisme. Pelbagai dakwaan telah dibuat mengenai Tun. Dr. Mahathir Mohamad serta ahli-ahli keluarganya. Malah PKR yang terdiri daripada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP yang terdiri daripada keluarga Lim Kit Siang pernah menuduh Dr. Mahathir mementingkan kronisme.

    5. BERSIFAT PERKAUMAN

    Dengan menggalakkan orang Cina untuk membenci MCA dan Gerakan, DAP menekankan budaya perbezaan pendapat antara kaum. MCA dan Gerakan kononnya disalahkan kerana gagal berjuang untuk kaum Cina tetapi DAP sendiri tidak mempunyai apa-apa untuk kaum Cina kecuali menghasut kebencian.

    6. PENIPU

    PH memberi harapan dan janji palsu. Terdapat terlalu banyak contoh tetapi cukup untuk mengatakan manifesto mereka pada masa lalu dan sekarang tidak praktikal dan tidak dapat dipenuhi kerana pelbagai sebab. Ia sama seperti menipu semua orang termasuk penyokong mereka sendiri.

    7. TIDAK BERGUNA DAN TIDAK BERUPAYA

    Mereka (PH) tidak boleh memerintah Pulau Pinang dan Selangor dengan betul tetapi masih berani untuk bermimpi memerintah negara ini? Krisis air telah menjadi masalah biasa di Selangor dan Pulau Pinang pula tenggelam dalam banjir kilat dan tanah runtuh serta pencemaran. Rakyat ditendang keluar dari rumah mereka sendiri!

    8. SUKA MENYALAHKAN PIHAK LAIN

    Pemimpin PH telah menguasai seni dan kemahiran menyalahkan BN kerana kesengsaraan negara dan kegagalan mereka. Taktik berkenaan disifatkan sebagai pengecut bahkan tidak sesuai pun untuk berada sebagai pembangkang.

    9. TIADA SIFAT KEPIMPINAN

    Disebabkan ketiadaaan pemimpin berkeupayaan, PH hanya pandai membuat pelbagai dakwaan yang tidak terbukti selain membuat pelbagai tuduhan yang tidak beradab bersama penyokong mereka. Calon-calon yang hendak diangkat sebagai Perdana Menteri pula adalah individu yang telah berumur 93 tahun selain individu yang telah disabitkan kesalahan liwat

    10. TIADA RANCANGAN KUKUH UNTUK MEMERINTAH

    Kerjasama parti-parti dalam Pakatan Harapan amat lemah dan hanya mengejar agenda yang mementingkan diri masing-masing. Ia bukanlah mengenai menyelamatkan Malaysia kerana Malaysia telah menunjukkan prestasi yang baik di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  26. HAHAHA.............kesiannya PEJUANG RAKYAT NI.
    What's wrong with U............gila ke...?
    Eh, orang gila takkan mengaku dia gila.
    So, SCHIZOPHRENIAlah..............HAHAHA.
    Schizo sebab tekanan pderasaan melihat umnobnpas
    akan lingkup pada 9hb Mei ini.
    InshaALLAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Delete
    2. Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    3. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
    4. Najib dgn Hadi mana ada telor bab debat2 ni.Sembang hujah mimpi boleh la...

      Delete
  27. Bersedia untuk kalah PH

    Mengatakan Pakatan Harapan (PH) akan menang hanya satu kempen. Kalau PH kalah dikatakan penipuan. Semua ini adalah alasan PH dan sebenarnya PH sendiri ragu-ragu mampu menempuh pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan berjaya.
    Kalau ada yang menyatakan sebab-sebab PH akan menang, ini merupakan percanggahan pendapat kerana PH sepatutnya bersedia menghadapi kekalahan.

    Sebelum mengulas pendapat kecil ini, kita perlu sedar kehadiran orang ramai di ceramah-ceramah hanya memberi kesan kecil kepada pertambahan undi.

    Kadang-kadang kita melihat PH seakan-akan berjaya mendahului dalam kempen mereka, berjaya memburukkan kepimpinan Barisan Nasional (BN) dengan kekuatan mereka di media sosial, malah media antarabangsa, tuduhan korupsi dan salah guna kuasa oleh Datuk Seri Najib Razak dijadikan punca kekalahan BN dan kemenangan PH.

    Namun, bagi mereka yang seakan-akan sudah mahu meraikan kemenangan PH harus sedar semua isu itu, sekiranya tidak dapat diterjemahkan kepada undi, maka kekalahan pasti menanti. Apapun, PH perlu bersedia tewas pada PRU14.

    Tsunami Melayu diharapkan tsunami yang melanda PKR

    Harapan PH jelas tertumpu kepada tsunami Melayu. Mereka membawa masuk Tun Dr Mahathir Mohamad juga untuk mendapatkan sokongan Melayu yang dikatakan menjadi penghalang kejayaan merebut Putrajaya pada PRU13.

    Namun, sebaliknya berlaku. Tsunami Melayu tidak akan berlaku. Sebaliknya, PAS yang membawa ideologi Islam mempunyai ramai pengikut beragama Islam dan Melayu adalah penghalang kepada tsunami Melayu.

    Dengan laungan PAS untuk menentang PH, undi orang Melayu berbelah bahagi dan pecahan ini tidak memungkinkan tsunami Melayu berlaku.

    PAS pada PRU14 lebih cenderung membalas dendam terhadap PH, khususnya kumpulan “Anwarisme” yang menubuhkan Amanah. Kehadiran Amanah sekali lagi memberi ketetapan tsunami Melayu tidak akan berlaku.

    Pergolakan dalaman

    Di samping itu, pergolakan dalaman PKR semakin nyata. “Hanya ada kem saya”, kenyataan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail seakan-akan mengakui pendapat bahawa pergolakan dalam PKR semakin ketara.

    Kumpulan yang mahu menjatuhkan satu sama lain seakan-akan menggenggam bara api, biar sampai jadi arang, sudah berkerat rotan mahu menjatuhkan satu sama lain, biar pada waktu PRU sebegini.

    Perbalahan pelantikan calon PKR sendiri sudah menyuluhkan kekalahan PH.

    Dalam PPBM juga begitu, suara yang sebelum ini kuat, kini muncul menentang PPBM. Parti yang masih longgar pentadbirannya, kedudukan cawangan dan bahagian hanya akan menyulitkan PH, tetapi memberi banyak harapan kepada BN.

    Pertandingan 3 penjuru

    PAS dengan terbuka mengumumkan calon mereka menentang PH dan BN. Penyokong tegar PAS antara punca kemenangannya pada PRU13, tetapi hari ini PAS terpisah dengan dendam besar kepada PH, khususnya PKR dan Amanah.

    Sudah semestinya mereka berkempen untuk menjatuhkan PH. Pastinya akan dihasut kepimpinan PAS untuk tidak mengundi PH.

    Isu 1MDB

    Isu ini sudah lusuh atau tidak difahami rakyat terbanyak menjadi sebab ia tidak memberi perubahan undi Melayu khususnya.

    Baru-baru ini sahaja, “counter attack” dilancarkan menerusi contoh siri penerangan 1MDB dalam Bicara Subang tanpa kehadiran kepimpinan pembangkang untuk mempersoalkan apa yang dipertikaikan mereka secara terbuka dan dijadikan senjata untuk menghentam Najib.

    Ini semestinya akan dijadikan senjata kempen PRU14 oleh pembangkang.

    DAP beri peluang kepada komunis Melayu

    Sentimen ini adalah satu bentuk indoktrinasi yang diserap bertahun lamanya, khususnya sepanjang 22 tahun Dr Mahathir memerintah.

    Tidak mudah mengasingkannya daripada pemikiran orang Melayu, khususnya di luar bandar. Penolakan terhadap DAP ini pasti memberi kesan kepada PH.

    Kehadiran Dr Mahathir dengan kepimpinan DAP, khususnya Lim Kit Siang pasti akan memberi gambaran bercelaru kepada pengundi. Mereka akan keliru dan kekeliruan ini digunakan sebagai strategi kempen BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  28. Bersedia untuk kalah PH

    Dr Mahathir menggantikan Anwar

    Paling utama, PH perlu bersedia menghadapi kekalahan kerana kekenduran isu Anwar yang diganti dengan cara berpolitik Dr Mahathir.

    Amat jelas, Dr Mahathir tidak pernah berjuang dalam kerangka tidak mempunyai kuasa dan masih merasakan pengaruhnya bertambah, sedangkan ia hakikat yang perlu diterima – hilang kuasa dan pengaruh.

    Musuh PKR hari ini dijulang sedemikian rupa, tetapi memualkan pejuang dan penyokong PKR. Hari ini berlaku demonstrasi membantah Dr Mahathir bertanding atas tiket PKR untuk menunjukkan kemarahan penyokong, khususnya dari gerakan Reformasi.

    Bukan itu sahaja, Dr Mahathir adalah liabiliti dengan kesalahan yang pernah dibuat sehingga digelar “Mahazalim” dan “Mahafiraun”. Pendedahan kesalahan beliau menjadi bahan kempen BN. Ini memberi mereka lebih banyak peluru untuk menyerang PH.

    Bersedialah untuk kalah PH. Jangan pula menyalahkan kekalahan itu kepada penipuan. Tuduhan penipuan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya kerap dibuat, sungguhpun 52% undi popular menyebelahi pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  29. MUSANG SUDAH LENGKAP BERBULU AYAM
    TERASA janggal juga apabila sukar kelihatan bendera ataupun replika roket DAP menghiasi jalan-jalan sempena tempoh kempen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).


    Replika roket pada dasarnya juga adalah objek yang mudah mencuri perhatian terutamanya kepada kanak-kanak kerana menampakkan ciri-ciri tema angkasa lepas.


    Namun demi mengejar cita-cita lebih besar daripada angkasa lepas, logo yang mula digunakan DAP sejak PRU-3 tahun 1969 itu telah ‘ditanam dalam-dalam’ kerana parti itu kini menggunakan logo mata PKR.


    Terimbau kembali memori PRU-13 tahun 2013 mengenai linangan air mata Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya disekat daripada menggunakan logo roket namun beliau sekarang yang berterus-terang meminggirkan logo itu.


    Harus disedari, kebersamaan PKR, PPBM, PAN dan DAP untuk menggunakan lambang mata PKR memberi keuntungan mutlak kepada DAP yang mendabik dada dalam ‘penguasaannya’ terhadap kaum Cina.


    Dengan masyarakat Melayu diketahui cukup ‘kekok’ dengan simbol roket, peluang menggunakan simbol PKR adalah kesempatan yang begitu berharga buat DAP untuk secara halus dapat mengaut undi Melayu.


    Selain itu, dominasi DAP terhadap gabungan pembangkang pada ketika ini juga begitu terserlah dengan kebergantungan PKR, PAN dan PPBM terhadap parti itu dalam pelbagai aspek termasuk dasar, polisi dan penentuan barisan Kabinet.


    Umpama peribahasa ‘Musang berbulu ayam’, DAP mungkin mendekati masyarakat dengan rupa berbeza tetapi parti itu sama sekali tidak pernah meninggalkan agenda sempit Malaysian Malaysia yang berkehendakkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama di negara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  30. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Dalam banyak Pilihan Raya Umum (PRU), PRU14 adalah yang paling getir dan kritikal, ibarat antara hidup dan mati, semua parti-parti politik yang bertanding, terutama BN, PAS dan PH. Sama ada BN dapat meneruskan kesinambungan legasinya atau tidak, bergantung kepada keputusan PRU14 itu nanti, yang hanya tinggal lebih kurang seminggu.

    Justeru, pengundi mesti membuat pilihan yang bijak sama ada memilih BN, PAS atau PH. Salah pilih, kita akan merana untuk 5 tahun akan datang. Ada orang berkata, bagilah peluang kepada pakatan ultra kiasu, tengok dan buat perbandingan mana lebih baik. Jika mereka gagal, tukar balik 5 tahun lagi.

    Persoalannya, bukan mudah untuk ditukar balik, selepas mereka berjaya memerintah. Contoh, apabila terlepas Pulau Pinang dan Selangor, bukan senang diambil balik. Ultra kiasu akan pancing hati rakyat dengan pelbagai insentif dan gula-gula yang akan diberikan. Ultra kiasu ini bukan bodoh, mereka dalam kalangan orang bijak dan licik. Kita sahaja yang bodoh, mudah terpedaya dan terperangkap dengan gula-gula mereka.

    Ultra kiasu telah sekian lama dapat membaca psiki dan pemikiran orang Melayu. Ultra kiasu akan suap orang Melayu untuk mencairkan hatinya, sehingga kita berkata, bagus sungguh dia, walaupun bukan Islam sanggup membantu kita”. Misalnya, bantuan ultra kiasu kepada masjid dan surau yang mungkin lebih sedikit sebelum ini, seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu Pulau Pinang dan Selangor. Setelah mendapat bantuan tersebut, maka dalam kalangan kita akan berkata, “bagus sungguh kerajaan ultra kiasu Pulau Pinang (Selangor). Walaupun bukan Islam, sanggup membantu masjid dan surau.”

    Sebab itu, janganlah terlalu hairan, jika ultra kiasu memberikan sedikit lebih bantuan kepada rakyat berbanding kerajaan sebelumnya. Mereka mesti melakukan sedemikian, malah kelihatan seolah-olah lebih baik. Jika mereka tidak melakukan sedemikian, sudah tentu riwayatnya akan tamat dalam PRU 15. Justeru, kita mesti bijak membuat pilihan dalam PRU 14 kali ini.

    Sekian lama saya menulis, betapa bahayanya ultra kiasu. Tidak terlepas daripada mendedahkan kebobrokkan ultra kiasu. Dalam keadaan genting dan kritikal hari ini, saya ulangi lagi, kita mesti menolak calon ultra kiasu, jangan undi mereka. Alasannya adalah;

    Pertama, ultra kiasu anti Islam. Ultra kiasu hanya mahukan pluralisme. Tidak ada agama yang mengakar, semuanya sama. Islam dengan agama-agama lain semuanya pukul sama rata. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlaku. Islam tidak boleh dipukul sama rata dengan agama-agama lain. Malah agama lain pun tidak mahu disamakan dengan agama Islam.

    Islam mesti didaulat seperti mana termaktubnya Ia dalam perlembagaan. Bukan bermakna, kita mahu menindas agama lain. Tidak sama sekali. Sejarah Islam membuktikan, Islam tidak pernah menindas bukan Islam. Rata-rata kita lihat, bukan Islam dapat hidup senang lenang dalam sebuah negara Islam. Namun, belum tentu Islam dapat hidup aman dalam negara bukan Islam.

    Kedaulatan agalam Islam di Malaysia ini ada sejarahnya. Islam adalah agama penduduk majoriti pribumi negara ini, agama orang Melayu. Sebab itu, agama Islam termaktub dalam perlembagaan. Agama yang mengakar Alam Melayu sekian lama, agama majoriti penduduk Alam Melayu.

    Ini bukanlah sesuatu yang baharu dalam dunia, ia adalah perkara biasa. Agama majoriti akan mengakar. Sama seperti negara lain seperti Buddha mengakar di Thailand, China, Sri Lanka dan sebagainya. Di Thailand misalnya, jangan ada sesiapa pun yang cuba mempertikaikan agama Buddha, termasuk bangsa Siam sendiri dan rajanya. Semua perkara ini dilindungi. Jika ada sesiapa yang berani menghina atau merendah-rendahkan, mereka akan dimasukkan ke penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is Ridhuan Tee in comparison to our World Renowned Ustaz Hussein Yee?

      Likewise....who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  31. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Kedua, ultra kiasu anti Melayu. Ultra kiasu tidak mahu orang Melayu yang menjadi ahli dalam parti mereka, yang ada jati diri Melayu, kuat pegangan Islamnya, hebat akhlaknya dan sebagainya. Ultra kiasu hanya mahukan Melayu yang liberal, tidak solat, minum arak dan anti undang-undang Islam. Melayu yang sudah tidak ada jatinya, anti bangsa mereka sendiri dan anti kepada agamanya sendiri itulah pilihan mereka yang akan diangkat menjadi calon dan pemimpin mereka. Mereka akan cari dalam kalangan sosial, komunis dan liberalis. Ini tidak termasuk melaksanakan agenda Kristian Evangelis mereka.

    Saya amat mengharapkan rakyat dapat menolak parti ultra kiasu dan fahaman komunis yang dibawanya. Ultra kiasu ini berselindung di bawah sistem demokrasi untuk menyebarkan ideologi komunis yang dipegang. Sekian lama saya bercakap, kali ini mula terbukti, terserlah belangnya apabila parti ultra kiasu ini mencalonkan cucu kepada pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Melayu dalam PRU14. Kenapa tidak letak calon Melayu ultra kiasu yang lebih baik, seperti bekas wartawan Utusan Malaysia?

    Ternyata, orang seperti bekas wartawan Utusan Malaysia yang ada jiwa Islam, yang menyertai ultra kiasu, bukanlah pilihan ultra kiasu. Tetapi yang dipilih adalah cucu pemimpin PKM berfahaman komunis. Tidak puas hati dengan pemilihan ultra kiasu komunis ini, maka Melayu ultra kiasu yang tidak terpilih itu mencabar cucu pemimpin PKM untuk berdebat bagi membuktikan dia tidak komunis.

    Dakwa Melayu ultra kiasu tersebut, cucu pemimpin PKM tersebut memasuki DAP pada tahun 2016, terus diangkat menjadi Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan kini diangkat lagi sebagai calon PRU 14. Ultra kiasu Melayu yang tidak tercalon itu mengatakan tindak-tanduk dan agenda-agenda yang dilakukan oleh Melayu komunis ini banyak kepada mirip agenda songsang.

    Cucu pemimpin PKM tersebut menggesa semua pihak tidak menghakiminya berdasarkan neneknya, sedangkan sebelum ini, beliau menyatakan neneknya adalah idolanya dan menyifatkannya sebagai "wirawati dan pejuang bangsa".

    Sejak bila pula PKM menjadi wira pejuang kemerdekaan dan pejuang bangsa? Komunis tetap komunis. Agenda untuk menguasai Tanah Melayu amat jelas. Setelah Jepun meninggalkan Tanah Melayu selepas kalah dalam Perang Dunia Kedua 1945, komunis telah keluar daripada hutan untuk menguasai Tanah Melayu. Nasib baik, British cepat sampai dalam tempoh 14 hari, jika tidak pasti negara ini telah diperintah Komunis.

    Sebelum ini saya turut membaca kenyataan cucu pemimpin komunis tersebut betapa beliau sangat teruja menjadi ahli parti ultra kiasu kerana perjuangan Malaysian Malaysia yang dibawa. Apakah cucu PKM ini faham akan maksud Malaysian Malaysia? Jika tidak faham mari saya ajarkan.

    Malaysian Malaysia adalah perjuangan ultra kiasu sekian lama. Malaysia untuk rakyat Malaysia. Memang benar, Malaysia untuk rakyat Malaysia. Tetapi apakah kita faham maksud yang terselindung di sebalik konsep ini? Ternyata bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Dalam maksud, mereka mahukan hak-hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak dihapuskan supaya semuanya menjadi sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is Ridhuan Tee in comparison to our World Renowned Ustaz Hussein Yee?

      Likewise....who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  32. Aku nak Tanya kau satu soalan simple je Pejuang Rakyat. Jadi kau sokong Najib lah? Atau Hj Hadi? Kedua dua tak boleh pakai. Sorang individu yang takde integriti..sorang lagi hanya pentingkan kulit Dari isi.Kita hendakkan negara yang punyai Check Dan Balance..selama 60 tahun BN memerintah,disebabkan terlalu lama berkuasa,tiada lagi keseimbangan check Dan balance. AG,IGP,MACC dilantik oleh PM. Rasa dorang boleh bebas tak? tolonglah jgn mempergunakan ayat al Quran dalam pilihanraya ni. Brapa banyak negara yang konon konon nya Islam tapi porak peranda..berbunuhan sesama Islam sedangkan negara yang kau kata kafir aman damai maju Dari segi ekonomi. jangan jadi tebelenggu sebabkan nak pilih Islam..tapi yg Islam tu nama saja Islam tapi korup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
  33. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Ketiga, ultra kiasu anti perlembagaan. Mereka tidak mahu ada perkara kelebihan yang berkaitan dengan Melayu, seperti kedudukan Islam, bahasa Melayu, kedudukan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera. Perkara ini amat penting untuk mereka melunaskan agenda Evangelis Kristian yang dibawanya.

    Caranya dengan memecahkan parti-parti politik Melayu yang menjadi sekutunya supaya dia dapat menguasai.

    Lahirnya PKR, PAN dan PPBM adalah sebahagian perancangan mereka. Setelah parti Melayu berpecah, ultra kaisu pecahkan dalam kalangan mereka sesama parti untuk melemahkan mereka lagi. Sekali lagi berjaya. Nasib baik PAS dapat mencium baunya, maka PAS keluar dan rela bersendirian.

    Pendek kata, politik Malaysia hari ini, tidak boleh berharapkan sesiapa lagi melainkan UMNO dan PAS. Bukan kerana saya terlalu menyokong kedua parti ini. Tetapi inilah parti yang masih lagi belum berjaya dikuasai ultra kiasu. Pilihan kita hanya dua, sekiranya kita menolak Umno, maka beralihlah kepada Pas, kerana itulah sahaja pilihan yang kita ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is Ridhuan Tee in comparison to our World Renowned Ustaz Hussein Yee?

      Likewise....who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  34. “NGA KOR MING, HEE KUAN YAU BIADAP!” – MURSYIDUL AM PAS
    ARAU 30 April – Tindakan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming dan bekas Ketua DAP Bahagian Teluk Intan, Hee Kuan Yau yang menggunakan kata-kata kesat dan merendah-rendahkan orang Melayu serta Islam dalam ceramah mereka disifatkan sebagai keterlaluan dan biadab.

    Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin berkata, tindakan pemimpin DAP itu sememangnya sudah dijangka kerana mereka sentiasa menanti peluang untuk menyerang.

    Sehubungan itu, Hashim menyeru supaya umat Islam di negara ini segera berhenti daripada bertelagah atau menentang sesama mereka sehingga akhirnya menampakkan kelemahan sendiri.

    “Pertama saya lihat keberanian dan keceluparan pemimpin DAP merendah-rendahkan orang Melayu memang tidak bolehlah.

    “Tetapi, kita juga perlu ingat kenapa orang (DAP) berani memburukkan kita. Bagi saya disebabkan kesalahan antara kita juga yang tidak menyokong sesuatu perkara melibatkan kebaikan Islam.

    “Sebagai contoh, kita ajak orang Islam sendiri kepada Islam seperti RUU355 (Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016) tetapi terdapat dalam kalangan kita (orang Islam) tidak setuju.

    “Apabila orang Islam menentang Islam dan mereka (DAP) lihat secara tidak langsungnya dia semakin berani untuk menyerang,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai sikap biadab Kor Ming dan Kuan Yau dalam ceramah mereka yang sering dicemari kata-kata kesat dan menghina kaum lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  35. MATLAMAT TUN MAHATHIR MENGHALALKAN CARA – SHAIFUL HAZIZY

    DEMI untuk mencapai matlamat peribadinya, Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup melakukan apa sahaja termasuklah memeluk musuh tradisinya iaitu DAP.
    Bilamana kita menelusuri sejarah politik bekas Perdana Menteri itu, semua daripada kita akan mendapati bagaimana ekstrimnya perjuangan politik Dr Mahathir menentang DAP. Di setiap program politik dan kemasyarakatan, Dr Mahathir tidak henti-henti mendoktrin rakyat supaya menentang parti ‘chauvinis‘ tersebut.
    Namun disebabkan ada agenda peribadinya yang tidak mampu diselesaikan oleh pemerintah semasa, maka Dr Mahathir sanggup melakukan ‘u-turn‘ dengan bekerjasama menjatuhkan kerajaan di bawah payung DAP.
    Mengulas tentang perkara ini, Ketua Pemuda Barisan Nasional Negeri Kedah Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin tidak berganjak dengan pendiriannya bahawa Dr Mahathir mengamalkan ‘Machiavellian politics‘ sejak dahulu lagi.
    “Machiavellian politics ini lebih kepada falsafahnya matlamat menghalalkan cara. Dia tak kisah kalau dulu dia kata DAP ini chauvinis, Cina lah, Komunis lah, apa semua rasis dan sebagainya, hari ini dia boleh masuk ke konvensyen DAP dia boleh kata DAP merupakan parti yang lebih baik daripada Umno dan juga Barisan Nasional.
    “Dia boleh kata dulu dia tersalah sangka kepada DAP… Saya dok nampak 22 tahun jadi Perdana Menteri, 22 tahun juga dia memerangi DAP, sambung lagi empat lima tahun waktu dia menjadi bekas Perdana Menteri yang menyokong Umno dan Barisan Nasional, saya rasa dalam 27 atau 28 tahun dia memerangi DAP secara konsisten, tapi tiba-tiba atas sebab-sebab tertentu dia boleh masuk ke konvensyen DAP, dia boleh kata DAP bagus,” kata Shaiful Hazizy kepada wakil portal Tv14 di Langkawi baru-baru ini.
    Selaku pemimpin muda di negeri kelahiran Dr Mahathir, Shaiful Hazizy turut menyerahkan perkara ini kepada rakyat untuk menilai sejauh mana keikhlasan Dr Mahathir menyerang DAP selama berpuluh tahun dan secara tiba-tiba memuji pula parti berkenaan.
    Dr Mahathir dan negeri Kedah khususnya Langkawi amat sinonim sejak dahulu lagi. Ini kerana Kedah merupakan negeri kelahirannya, manakala Langkawi pula merupakan sebuah kawasan terpencil yang dibangunkan oleh Dr Mahathir semasa memiliki kuasa selaku Perdana Menteri selama 22 tahun.
    Sebelum ini, riuh di media sosial menunjukkan betapa anak muda menyokong Dr Mahathir kembali berada dalam arena politik tanah air dan menganggap bahawa Dr Mahathir adalah penyelamat kepada kehidupan mereka yang lebih baik.
    Bagaimanapun, setelah pelbagai kerja-kerja jahat Dr Mahathir didedahkan satu demi satu, semakin ramai anak muda kembali berfikiran rasional untuk menyokongnya. Bagi mereka, memandang kepada jasa sahaja tidak mencukupi sedangkan usia Dr Mahathir yang menghampiri 100 tahun tidak akan mampu memberi khidmat terbaik seperti ditagih anak muda.
    Selain itu, anak muda juga sudah mula sedar bahawa Dr Mahathir sememangnya mempunyai agenda peribadi tersendiri yang sengaja disembunyikan kepada khalayak umum. Sebab itulah Dr Mahathir mengamalkan konsep politik Machiavelli sepertimana yang diperkatakan oleh Shaiful Hazizy dalam kenyataannya itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  36. kita pintas strategi si mahazalim tua..

    Kenapa "Kleptokrasi" bukan "Korupsi" atau "Nepotisme"

    Dua hari lepas Tun Mahathir berceramah di Perak, dia menceritakan bagaimana dia terpaksa buka kamus untuk melihat makna perkataan "kleptokrasi". Dia cakap dia sendiri pun tak tahu apa makna perkataan tersebut, malah kata ini kali pertama perkataan itu dia dengar sedangkan dia banyak membaca dan menelaah.

    Pembaca boleh faham apa sebenarnya yang tersirat?

    Mahathir mempunyai team pemikir yang hebat dibayar dengan satu pembayaran cukup tinggi. Team ini membuat semua perancangan untuk Mahathir bagi menjatuhkan Najib dan menaikan "orang Mahathir" dalam UMNO.

    Korupsi atau rasuah (bahasa Latin: corruptio dari kata kerja corrumpere yang bermakna busuk, rusak, menggoyahkan, memutarbalik, menyogok).
    Mahathirlah bapa kroupsi. Jika dia serang Najib atas korupsi rakyat akan membongkar "nanah dan lendir" dia yang merupakan BAPA KORUPSI MALAYSIA.

    Begitu juga dengan Nepotisme, Nepotisme bermaksud melebihkan saudara-mara serta rakan-rakan yang ada hubungan dan bukannya penilaian objektif bagi keupayaan, meritokrasi atau kekesuaian terhadap sesuatu jawatan.
    Mahathir juga BAPA NEPOTISME dalam UMNO. Mari kita lihat pasal KLCC. Ini baru satu.
    https://www.youtube.com/embed/lJco4kVyAKI?feature=player_embedded

    Kleptokrasi (berasal dari bahasa Yunani: kleptes (pencuri) dan kratos (kuasa), Kleptokrasi ("pemerintahan para pencuri") adalah istilah yang mengacu kepada sebuah bentuk pemerintahan yang mengambil wang pungutan (cukai) yang berasal dari rakyat untuk memperkaya kelompok tertentu atau diri sendiri. [ anda boleh baca tulisan lebai sebelum ini di sini ]

    Ini lebih sesuai ditujukan kepada Najib. Walaupun kita amati MAHATHIR JUGA BAPA KLEPTOKRASI, tapi perkataan ini tak pernah digunakan maka Mahathir guna senjata ini untuk serang NAJIB tapi BUKAN UMNO.

    Jika pembaca mengamati setiap ceramah MAHATHIR dia hanya serang Najib bukan UMNO kerana dia masih SAYANGKAN UMNO. Percaya atau tidak itu hakikatnya. Jangan hairan selepas PRU-14 nanti Mahathir dan orang-orangnya akan kembali kepada UMNO.

    AMANAH, PKR hanya budak bodoh yang telah di "zombie"kan pemikiranya sehingga tidak sedar diri mereka sendiri. DAP tidak rugi kerana dia juga memperbodohkan Melayu dalam misi "malaysian-malaysian".

    Hanya tinggal beberapa hari lagi permaianan Mahathir akan tamat dan kita akan dapat sinar kebenaran perjuangan PAS menegakkan Islam di bumi Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  37. Mahathir Hilang Arah Spin Kempen
    MAHATHIR tiba-tiba muncul dengan video drama pendek: Harapan/Kasihanilah Atuk. Klip pendek melankolik ini satu kejutan. Tema klip video ini menjadikan Mahathir seorang pengemis.

    Temanya klip pendek ini merendahkan maruah Tun M yang selama ini dianggap fighter tua yang sejati.

    Klip ini menjadikan Mahathir pengemis. Sangat desparado kerana cuba memenangi undi anak muda dengan meraih simpati murahan.
    Klip sensasi ini, mewujudkan satu aliran baharu. Ia mengubah mengubah taktik politik Mahathir menjelang tempoh kempen sebelum 9 Mei.

    Karektor Mahathir sebagai fighter tua berusia 93 tahun tahun, kini lesap begitu saja. Semuanya musnah kerana imej pengemis Mahathir dalam klip video yang terkenal dengan dialog Atuk Rasa Bersalah ini.

    Sebaik saja klip drama ini berlegar di media sosial, Mahathir mencuri perhatian dengan cerita kapalterbangnya disabotaj.

    Satu lagi elemen tragik. Jadi kita faham, mengapa sebaik saja klip video ini dilancarkan, Mahathir seolah-olah mahu mencipta persepsi dirinya hampir dibunuh.
    Klip video Atuk Menangis dan drama cubaan membunuhnya, adalah plot mencipta undi simpati. Cuma Mahathir silap. Dia hanya mantan PM, dan bukan aktor pawagam.

    Aduhai. Ketika di puncak kuasa, maruah Mahathir tidak semurah ini. Dia lelaki hebat yang berjaya menyingkirkan Tunku Abdul Rahman dari kedudukan Perdana Menteri pada 1969.

    Mahathir juga berjaya menekan Hussein Onn melepaskan jawatan Perdana Menteri pada 1981. Seterusnya, dengan gaya adiwira yang hebat Mahathir naik menjadi Perdana Menteri pada 1981.

    Pada 1985, Mahathir menyingkirkan TPMnya Musa Hitam. Tindakan Mahathir menyebabkan kerjaya politik Musa Hitam berakhir.

    Pada 1987, Mahathir membius kerjaya politik bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah.

    Sepanjang 22 tahun berkuasa, Mahathir tidak pernah mengemis undi. Dia tidak pernah menjadi Atuk Tua yang tidak bermaruah!

    Alahai Mahathir…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  38. BONGKAR – Pakatan pembangkang berlambang PKR dijangka ‘memasukkan’ Tun Dr. Mahathir Mohamad ke hospital sebagai drama langkah terdesak mereka untuk meraih simpati rakyat.
    Ia bakal dilakonkan pada saat akhir menjelang hari pengundian dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14 pada 9 Mei ini, dedah Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

    Ketika membongkarkan perkara itu berkata, Barisan Nasional (BN) telah menghidu strategi dan rancangan terdesak pembangkang itu sejak dari awal dan tidak terkejut jika ia benar-benar berlaku.

    “Kami telah menghidu mereka merancang untuk Tun Mahathir dimasukkan ke hospital untuk meraih simpati daripada pengundi-pengundi beliau di kerusi Langkawi dan tempat lain.

    “Saya harap pengundi-pengundi tidak terjebak dengan taktik ini yang jelas digunakan mereka hanya untuk meraih simpati pengundi terhadap calon pembangkang,” kata Ahmad Zahid.

    Beliau yang juga calon BN kerusi Parlimen Bagan Datuk berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menghadiri kenduri sekampung di Kampung Pasang Api dekat kawasan tersebut hari ini.

    Turut hadir ialah calon BN DUN Rungkup, Datuk Shahrul Zaman Yahya dan Ketua Pengarah Jabatan Penerangan Malaysia, Datuk Ibrahim Abdul Rahman.

    Ahmad Zahid juga mendedahkan tindakan Mahathir mendakwa konon tayar pesawat yang ingin dinaiki bocor akibat disabotaj sehari sebelum proses penamaan calon juga dipercayai merupakan taktik untuk meraih simpati.

    Beliau berkata, laporan Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) sendiri mengesahkan tiada sebarang unsur sabotaj berlaku selain pengesahan daripada syarikat penyedia pesawat tersebut.

    “Jadi jelas sekali tindakan itu dibuat beliau (Mahathir) kerana mahu menagih simpati sehari sebelum penamaan calon yang kononnya kejadian itu berlaku bagi menghilangkan kelayakan beliau untuk bertanding.

    “Kita pasti banyak lagi taktik lain akan digunakan selepas ini kerana kita kenal beliau, kita pernah berketuakan beliau,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  39. Apa Lagi Mahathir Nak Tangiskan!
    BANYAK elemen sarkastik yang backfired Mahathir secara peribadi, sebaik saja filem pendek Harapan/Kasihanilah Atuk diviralkan di media sosial sejak 28 Mei lalu.
    Mahathir dianggap hipokrit dan mencari jalan mudah untuk mendapat simpati pengundi.

    Mana tidaknya. Hari ini sebagai diktator PBBM, Mahathir bekerjasama dengan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ibrahim. Malah, Mahathir juga bekerjasama dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, anak Wan Azizah.

    Orang tidak akan lupa sejarah permusuhan Mahathir dan Anwar Ibrahim. Tidak ada rakyat Malaysia yang waras akan dapat melupakan kezaliman Mahathir terhadap Anwar Ibrahim 20 tahun lalu.
    Anwar, bekas Timbalan Perdana Menteri 1993 hingga 1998, setelah sekian lama menjadi sekutu Mahathir sejak 1993, dipecat dan ditahan pada 1998.

    Anwar, suami Wan Azizah dan bapa Nurul Izzah, bukan sahaja dipecat sebagai TPM atas tuduhan khianat, tetapi menjadi mangsa pembantaian ketika ditahan di lokap.

    Mahathir ketika itu Perdana Menteri. Mahathir ketika itu, turut memecat Anwar sebagai timbalan dalam parti. Anwar ditendang keluar kabinet dan disepak terajang lalu dihalau berambus dari parti.

    Mahathir adalah orang paling berkuasa ketika itu.

    Sekarang, melalui video filem pendeknya, Mahathir cuba berlakon dengan wajah yang sedih. Mahathir cuba mendapatkan semula kuasa Perdana Menteri melalui simpati.

    Rujuk foto-foto kenangan ini. Terutama foto biji kata Anwar Ibrahim yang lebam ketika ditahan dibawah arahan Mahathir.

    Apakah waktu itu Mahathir bersedih?
    Apakah Mahathir memikirkan nasib anak-anak Anwar, termasuk Nurul Izzah yang ketika itu berusia 16 tahun?

    Selain Nurul Izzah, Anwar yang lebam teruk mukanya, turut memiliki lima lagi anak-anak yang masih remaja dan kanak-kanak.

    Anak-anaknya, Nurul Nuha 14, Ehsan Anwar 13, Nurul Ilham 11, Nurul Iman 8, Nurul Hana 6, pasti tidak akan melupakan detik-detik maha kejam itu. Bagaimana Mahathir menganiaya bapa mereka.

    Kini, demi politik, PKR yang ditubuhkan Anwar Ibrahim dengan lambang parti berasaskan simbol mata lebam, membenarkan Mahathir menjadi calon parti itu.

    Apa kejadahnya semua ini?

    Menangislah Mahathir. Menangislah puas-puas. Malah, Mahathir selayaknya menghasilkan klip filem pendek bertaraf Atuk Nak Bertaubat!

    ReplyDelete
  40. PRU14: 5 Serangan Peribadi Terkini Pembangkang

    PEMBANGKANG Pakatan Harapan (PH) menjadikan berita palsu dan serangan peribadi sebagai senjata utama untuk memburukkan lawan politik mereka.
    PH dan penyokongnya menunjukkan rasa benci yang melampau terhadap mereka yang tidak sehaluan dengan mereka hingga sanggup menabur fitnah.

    Lima isu di bawah ini dijadikan fitnah terkini, paling dahsyat dan paling lama dijaja oleh PH dan pentaksub mereka di laman sosial dan serata ceruk internet.

    1. PM Najib Curi Wang 1MDB
    Jawatankuasa khas Parlimen dianggotai wakil DAP sendiri tidak ada bukti kaitan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dengan dakwaan kecurian itu, apatah lagi untuk mendakwa Najib mengambil wang 1MDB untuk membeli-belah.

    2. Presiden PAS Dibayar RM90 juta oleh UMNO
    Perjalanan kes saman Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap Sarawak Report menunjukkan editornya Clare Rewcastle-Brown tidak mempunyai bukti menyokong dakwaannya itu. Tapi pentaksub PH masih meneruskan fitnah dengan menyindir di media sosial.

    3. Zaman PM Najib Paling Teruk
    PH menafikan kejayaan projek pengangkutan terbaharu, MRT yang merupakan penghubung terbaik di Lembah Klang. Kejayaan projek MRT yang masih diteruskan menjadikan projek pengangkutan zaman bekas PM Tun Dr Mahathir Mohamad kelihatan kerdil.

    4. Presiden PAS Mahu Join UMNO
    Pentaksub PH mengatakan “Undi PAS, Undi BN.” Menurut mereka, PAS telah tertipu dengan Najib dan kini hanya mengikut strategi yang disusun tanpa ada kebebasan bertindak sendiri. Antara tujuan kempen ini ialah menuduh kedua-dua pemimpin ini menipu ahli mereka.

    5. Penyokong BN Makan Dedak
    Siapa sahaja yang bersimpati, menyokong atau mempertahankan PM Najib atau UMNO dan BN dituduh dengan fitnah “pemakan dedak.” Tanpa menilai hujah yang dikemukakan, tuduhan jahat dan sindiran makan dedak dilemparkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    2. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    3. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  41. PRU14: 5 Fitnah Pakatan Harapan Dijawab
    PAKATAN Harapan menyebar berita palsu lagi menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), termasuk mengulang-ulang penipuan yang telah lama dibuktikan salah.
    Kerana sangat terdesak untuk mendapat kuasa, lebih banyak penipuan disebar untuk menipu dan membodohkan rakyat.

    Rekod mereka yang sering disaman dan terpaksa minta maaf sepatutnya telah menyedarkan semua tentang amalan fitnah yang mereka amalkan itu.

    Menjelang hari mengundi Pilihan Raya Umum ke-14, mereka menyebarkan lagi penipuan. Ini lima penipuan terbesar yang mereka sebarkan.

    1. BN Tidak Tunai Janji Bina Rumah
    Kerajaan BN melaksanakan janji membina pelbagai skim rumah, seperti Perumahan Rakyat 1 Malaysia (PR1MA), Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M), dan Rumah Wilayah Persekutuan (Rumawip). Ada projek yang berjaya disiapkan awal dan lebih daripada dirancang Kesemuanya program yang berterusan dijalankan sejak dilancarkan.

    2. BN Tidak Turunkan Kadar Tol
    Dalam tempoh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menjadi perdana menteri sejak 2009, sebanyak lapan buah tol telah menamatkan operasi. Empat yang terbaru diumumkan dalam Bajet 2018, melibatkan tol di Selangor dan Johor. Penamatan kutipan tol di Lebuhraya Persekutuan disambut baik rakyat Selangor.

    3. Negara Dijual Kepada China
    Semasa Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri, pelaburan terbesar datang dari Jepun. Apa yang berlaku ialah pelaburan tetapi sekarang PH menenggelamkan isu pelaburan dan menyebut “jual negara”. Sekarang ini, ekonomi paling pesat di dunia ialah China, maka mereka pula banyak melabur di Malaysia. Tidak masuk akal untuk Malaysia menolak pelaburan China.

    4. Pembangunan Infrastruktur Perlahan
    Pembangunan di bawah PM Najib didakwa perlahan. Ini jelas satu penipuan kerana pembangunan pantas berlaku walaupun pertumbuhan ekonomi tidak seperti pada satu masa dulu. Projek pembangunan terbesar yang telah sempurna satu fasa dan akan diteruskan lagi ialah MRT laluan Kajang-Sungai Buloh.

    5. GST Akan Naik Kepada 9 Peratus
    Di media sosial dan sebaran bercetak kepada orang ramai, mereka menumpukan pada isu GST, dan mendakwa GST akan dinaikkan kepada 9 peratus selepas Barisan Nasional menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14. PM Najib telah menafikan dakwaan ini sejak beberapa bulan lalu, tetapi tetap diulang dan disebarkan oleh PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    2. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
  42. Wahai cai2 yg bahalol, mcm Suman tok sami
    Berpijaklah anda semua di nyata punya bumi
    Sedar le dari rasa syok sendiri yg anda alami
    Suasana biiasa jer, tak da apa jadah tsunami

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  43. Pejuang rakyat x tido mlm.....makin meroyan

    Kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    2. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  44. Ucah2 lah bermimpi, cai2 bingai memerang
    Masing2 kena sindrom syok sorang-sorang
    Ibarat spt pakai air liur, nak pergi berperang
    Tsunami apa ke jadah kepala bapak korang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  45. Tuan budin
    Tolong lah delete posting pejuang rakyat yang berulang ulang. Cuma membazirkan ruang komen aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    2. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?

      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      Delete
  46. Cai2 bingai haprak nyata tidak habis mengaji
    Mau rampas kerajaan, dgn kaedah burok keji
    Sblm ni bulan dan bintang mereka tabor janji
    Kini bak keluar 'tsunami' sbg perang psikoloji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  47. Kesian dgn cai hingusan, Tanahmelayusetan
    Dia sakit kena pejuang rakyat punya sebatan
    Dengan admin blog, bapok ini buat rungutan
    Serupa budak2 yng kulup pelir belum khatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  48. Mana dia menghilang, si tolol FuckTun berok
    Pantun2 yg dia buat semua hodoh dan burok
    Berlawan cikgu Kejora, bapok ini tewas terok
    Terus dia kecut btg pelir cabut lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  49. Tiga ekor bapok, Kejora dah tibai bergilir-gilir
    Suman bapok kedi terus resah ke hulu & hilir
    Meckcy bapok Golok, aiir mata laju mengalir
    FuckTun bapok biingai pula, kecut btng pelir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  50. pelbagai taktik dan strategi terpaksa digunakan
    tapi semuanya tak menjadi...
    syabas kepada rakyat bijak dan waras

    Tun M utus surat kepada Panglima ATM
    PUTRAJAYA – Tun Dr Mahathir Mohamad menyeru seluruh anggota tentera membuang undi tanpa ada sebarang dorongan atau kekangan daripada mana-mana pihak.

    Beliau dengan penuh harapan menyarankan agar panglima dan pegawai memerintah anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di bawah naungan pemerintahan agar mengundi dengan telus.


    “Adalah menjadi tanggungjawab kepada setiap rakyat termasuk anggota tentera memilih kerajaan yang bertanggungjawab, beramanah dan berintegriti.

    “Sempena PRU14 ini, saya dengan penuh harapan menyarankan agar panglima dan pegawai memerintah dapat menggalakkan anggota di bawah naungan dan pemerintahan Tan Sri, Datuk, Tuan agar dapat membuang undi tanpa ada sebarang dorongan atau kekangan daripada mana-mana pihak. Mereka hendaklah diberi kebebasan untuk memilih,” katanya dalam satu surat yang dituju khas kepada Panglima Angkatan Tentera Malaysia.

    Dr Mahathir menulis, ATM merupakan sebuah organisasi yang terunggul di negara ini.

    Justeru, perlulah sentiasa didengari dan dilihat sebagai sebuah organisasi yang profesional selaku benteng terakhir bagi menjamin keselamatan dan pertahanan Malaysia.

    “Saya menyeru agar warga angkatan tentera serta isteri masing-masing dapat membuang undi secara adil dan bijaksana demi keselamatan negara tercinta ini,” tulisnya.

    ReplyDelete
  51. FuckTun bebal unta, hanya hebat pada cakap
    Nak buat pantun, ternyata bingai ni tak cekap
    Tgh mlm sampai tgh hari baru dpt serangkap
    Dah tak beranii masuk, takut kena perangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhbh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  52. Najib luah perasaan pada rakyat Malaysia

    KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang sebelum ini lantang di pentas politik ternyata mempunyai kelembutannya tersendiri apabila beliau meluahkan rasa yang terbuku di hatinya kepada rakyat Malaysia dengan menjelaskan apa yang dilakukan olehnya selama ini adalah untuk memberikan yang terbaik kepada setiap rakyat di negara ini.

    Dalam video yang dimuat naik di laman YouTube bertajuk 'Dari Hati ke Hati', Najib dengan tenang dan rendah diri turut meminta rakyat memahami dan tidak beranggapan buruk secara terus menerus terhadap beliau.


    "Saya ingin bertutur secara terang kepada rakyat Malaysia , saya ingin menyatakan saya sudah berusaha sedaya upaya untuk semua rakyat.

    "Saya sayangkan setiap rakyat Malaysia dan memikirkan tentang masa depan saudara-saudari,” katanya dalam rakaman video berdurasi dua minit 48 saat itu.

    Rakaman video berkenaan antara pendekatan Pengerusi BN itu untuk mendekati rakyat melalui pautan media sosial, dalam tempoh kempen PRU14 berbaki enam hari lagi.

    Antara mesej yang disampaikan Najib adalah hasratnya untuk meningkatkan kualiti hidup rakyat, memastikan setiap rakyat Malaysia menerima kemudahan kesihatan antara terbaik dan termurah di dunia.

    "Dari bangku sekolah hingga ke menara gading, saya ingin rakyat Malaysia yang berkemampuan dari segi kewangan untuk mendapatkan pendidikan bertaraf antarabangsa agar dapat mengubah nasib keluarga mereka dan sekiranya mereka tidak mampu, kita akan membantu mereka,”katanya.

    Najib berkata, sebagai perdana menteri, beliau juga mahu setiap rakyat mendapatkan pekerjaan dengan pelaksanaan projek perangsang ekonomi dan infra rakyat selain mempertingkatkan pendapatan para profesional melalui program pendidikan profesional yang dibiayai kerajaan.

    "Saya turut ingin rakyat Malaysia memiliki rumah dan berusaha menyediakan rumah mampu milik supaya rakyat dapat membina keluarga yang bahagia.

    "Sekiranya mereka berniaga, saya ingin setiap pengusaha mempunyai modal dan latihan agar perusahaan mereka berjaya,”katanya.

    Dalam video berkenaan juga, Najib mengakui sebagai manusia biasa, beliau mempunyai kelemahan namun bersedia menerima segala kritikan dengan hati terbuka serta berjanji untuk terus memperbaiki diri sebaik mungkin.

    Namun, katanya, ada juga tuduhan yang melulu dan tidak benar dan tidak berasas sama sekali.

    "Saya dengan rendah diri meminta agar rakyat memahami dan tidak beranggapan buruk secara terus menerus. Sesungguhnya saya mengabdikan diri saya kepada Allah SWT, berjuang demi agama, bangsa dan negara yang tercinta,“katanya mengakhiri video berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh x da lah nak beranggapan buruk jib!! Kitorang biasa jer! Cuma tertekan dgn harga brg2 yg terlajak mahal yg x setimpal ngan kenaikan gaji kami!

      Sedih gak kitorang ni, naper china komunis yg kaya raya x kena gst sedangkan kami yg kais pagi makan pagi ni kena gst! Inikah caranya nak mensejahterakan hidup kami??

      Kami btul2 x faham! Zaman Tun dulu, kami x lah sebegini!! Selesa dan sejahtera! Jadi kami nak Tun jadi PM balik!! Itu jer!! Hang Jib, dah dua penggal jdi PM, hidup kami makin teruk, cukup cukupla tu! Bagila org yg lebih layak pulak!!!

      Delete
  53. FuckTun seperti dah tersembam dekat lantai
    Tak daya bangun, ciikgu Kejora lanyak bantai
    Dia kini ibarat syaitan yg kaki dah kena rantai
    Bingai mcm dia tu pun, cai2 anggap sbg otai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  54. Jangan terpedaya dengan kata-kata Tun M

    KUALA LUMPUR - Kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad semalam bahawa beliau ingin memperbetulkan kesilapannya kerana menaikkan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai perdana menteri hanyalah retorik semata-mata, kata calon Pas Parlimen Titiwangsa, Mohamad Noor Mohamad.

    Katanya, beliau tidak fikir Pengerusi Pakatan Harapan (Harapan) itu benar-benar mengakui kesilapannya jika melihat kepada semua kesilapan yang dilakukannya sepanjang 22 tahun menjadi perdana menteri.


    “Saya tak fikir dia benar-benar sedar yang dia buat kesilapan. Jadi kemaafan apa sebenarnya?

    “Kalau rakyat beri peluang semula kepada dia, dia akan mengulangi kesilapan 22 tahun yang lalu dan rakyat akan terus menderita serta dizalimi,” katanya, hari ini.

    Beliau juga turut menyeru rakyat supaya tidak terperdaya dengan apa yang dikatakan oleh Dr Mahathir.

    “Saya harap jangan percayalah...mungkin dia pun tidak berapa ingat apa yang dia sebutkan,” tambahnya.

    Semalam, di ceramah mega pakatan pembangkang di Desa Pandan dalam kempen PRU14, Dr Mahathir memohon maaf di hadapan penyokong-penyokong PKR kerana menaikkan Najib sebagai perdana menteri. - Bernama

    ReplyDelete
  55. FuckTun kena sedar dan rela teriima hakikat
    Dlm bidang pantun ni Kejora paling berbakat
    Ramai yng cabut lari, kena Kejora acah sakat
    Dia pun, dgn Kejora dah tak berani nak dekat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  56. Nampaknya belum lagi keputusan pru diumumkan, pejuang lahanat telah menjadi gila babi, doa yg sering dilafazkan terbalik kepada dia! Mari sama sama kita berdoa agar dia pulih dri penyakit gila babinya dan berdoa agar dia tidak terus menjadi babi!! Sama sama kita berdoa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
  57. Kesal Mahathir seperti dipermainkan DAP: Dr Hilmi

    BALIK PULAU - Calon Parlimen Balik Pulau, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya kesal apabila segelintir pemimpin DAP mendakwa parti itu hanya memperalatkan Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menarik undi orang Melayu.

    Menurutnya, lebih dikesali, mereka turut menjadikan Mahathir sebagai bahan jenaka, menuduhnya rasuah dan menamakannya dengan pelbagai gelaran negatif.


    Tambahnya, orang Melayu dalam pembangkang dan DAP wajar buka mata dan melihat sendiri dengan perkara tersebut kerana mereka turut diperalatkan seperti Mahathir.

    "Saya dah masak sangat dengan cara DAP berpolitik. Orang Cina di Pulau Pinang ini sendiri pun sebenarnya tidak suka dengan cara politik sebegitu. Pendekatan mereka ekstrem dan sanggup berbuat apa sahaja untuk mencapai hasrat mereka.

    "Amat menyedihkan seorang bekas pemimpin negara berusia 93 tahun diperlekehkan sebegitu oleh beberapa pemimpin DAP. Amat tidak patut apabila Timbalan Setiausaha Agung DAP, P Ramasamy dalam sesi ceramahnya Sabtu lalu, secara terangan mendakwa mereka tidak pernah lupa dengan perbuatan Mahathir dan menggelarkan sebagai jahat," katanya.

    Dr Hilmi berkata, BN tidak pernah menggunakan cara berkempen seperti itu malah tidak sesekali pernah mengeji mana-mana pihak.

    "Saya rasa dah sampai masa rakyat membuat pendirian yang betul dan menterjemahkannya dengan satu sokongan yang padu terhadap BN pada pilihan raya kelak.

    "Apa yang berlaku ini perlu kita insafi. Orang Pulau Pinang tahu pembohongan dan putar belit pembangkang. Negeri ini tidak boleh terus dibiarkan ditadbir dengan cara pemimpinnya menanam sifat kebencian dan memperlekeh orang lain," katanya.

    28 April lalu, Ramasamy didakwa membuat pe­ngakuan secara terbuka bahawa Mahathir ha­nya dipergunakan untuk menarik sokongan Melayu terhadap gabungan pembangkang PKR.

    Dalam ceramahnya di Seberang Perai itu juga, Ramasamy mendakwa, penerimaan Dr Mahathir dalam gabungan pembangkang PKR bagaimanapun tidak bermakna perkara-perkara lampau yang dilakukan bekas Perdana Menteri itu akan dipadam begitu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  58. FuckTun terkedu lihat pantun2 hamba gubah
    Udah terok menggiigil, spt demam tak kebah
    Merana ler hidup dia, tiap hari makin gelabah
    Dia blh hamba lps, jiika mau berlutut sembah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  59. Alahai Atuk M…Kasihanilah Anak Cucu Sendiri
    VIDEO klip drama pendek Harapan / Kasihanilah Atuk yang tersebar pada 28 April bukan sahaja menjahanamkan legasi kroni politik Mahathir tetapi ibarat menjirus minyak kedalam api yang menyala berhubung kehidupan songsang anak cucunya.

    Mirzan Mahathir terkait kerana pernah menjadi tauke arak dalam St Miguel. Namun paling teruk adalah gaya hidup dua anak angkatnya yang dikaitkan dengan kesongsangan identiti.
    Foto imej pengkid anak angkatnya Maizura Mahathir dengan setin bir mengheret haters Mahathir untuk mendorong penasihat PBBM ini untuk lebih bersedih melihat keadaan anak cucunya.

    Maizura Mahathir yang dididik sejak kecil oleh mantan Perdana Menteri selama 22 tahun ini menjejaskan dengan teruk nama baik Mahathir dalam konteks mendidik anak-anak. Foto Maizura dengan imej pengkidnya menceritakan segala-galanya.

    Lihat foto dibawah dan anda akan tahu, apa persepsi umum terhadap Mahathir berdasarkan imej Maizura.
    Manakala foto Mahzar Mahathir dengan imej songsang yang mecurigakan mencetuskan fitnah yang teruk terhadap legasi Mahathir sebagai seorang atuk tua yang berusia 93 tahun dan sangat bercita-cita untuk kembali menjadi Perdana Menteri melalui PRU 14.
    oto kehidupan mewah cucunya Ally Mukhriz bergaya diatas kapal mewah ketika bercuti di Eropah turut menjejaskan imej Mahathir dengan teruk berhubung akhlak cucunya.
    Ally, anak Mukhriz dalam laporan akhbar yang tersebar semalam memberi gambaran bahawa kehidupan seksi dan gaya puteri mewahnya itu tidak relevan untuk menjadikan bapanya sebagai pemimpin apa lagi sebagai calon ahli parlimen Jerlun.

    Secara ringkasnya, Mahathir tidak perlu menangis dalam klip filem pendek itu dengan berpura-pura sebagai orang tua yang prihatin pada nasib bangsa. Pada usia tuanya, Mahathir sepatutnya menangis mengenai kehidupan anak-anak dan cucu cucunya yang memberikan gambaran bapa dan atuk mereka tidak layak pun untuk bergelar seorang negarawan. – MYNEWSHUB.CC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  60. Janji Besar Dari PH, Tetapi Mana Dananya?
    Salah satu perkara yang paling menyedihkan dalam pilihan raya umum ini adalah kurangnya perdebatan dan analisis ke dalam dasar ekonomi kerajaan dan pembangkang. Walaupun terdapat ramai pengkritik BN dan pendekatan ekonominya, perkara yang sama tidak dibuat terhadap PH.

    Jun Wong, dalam catatannya baru-baru ini untuk The Star, bercakap tentang keperluan untuk tadbir urus dan bagaimana ia akan memberi kesan kepada kehidupan kita. Dalam analisis ringkas ini, saya akan melihat ke dalam PH dan apa yang dijanjikannya. Dengan berbuat demikian, saya sebenarnya bimbang tentang perbelanjaan bajet, pendapatan dan defisit.

    PH bercakap tentang menghapuskan GST, dengan mendakwa ia merupakan penyebab utama masalah ekonomi kita. Sebagai gantinya, ia merancang untuk melaksanakan SST.

    GST pada masa ini menghasilkan kira-kira RM44 bilion. Ini akan meningkat pada asas tahunan apabila barangan dan perkhidmatan digunakan oleh penduduk yang lebih besar dan juga kenaikan harga.

    SST, menurut analisis, akan menghasilkan RM16.5 bilion – kekurangan sebanyak RM27.5 bilion.

    Pembangkang membuat beberapa janji lain juga. Berikut adalah kos mereka:

    1. Hak EPL – RM1 bilion;
    2. Menaikkan gaji minimum dengan subsidi kos RM250 – RM75 juta;
    3. Mereka yang melebihi 60 tahun akan dibayar RM150 – RM420 juta jika mengikut angka 2.8 juta orang pada 2016; RM495 juta jika mengikut angka 3.3 juta orang pada 2017;
    4. Elaun perubatan asas RM500 untuk kumpulan B40 – RM1.35 bilion;
    5. Pembayaran royalti ke Malaysia Timur – Pendapatan semasa ialah RM16.5 bilion. Menurut Penang Monthly, royalti adalah sebanyak RM3.5 bilion. Ini meningkat empat kali ganda dalam manifesto pembangkang kepada RM14 bilion – kurang RM10.5 bilion untuk hasil persekutuan;
    6. Pas RM100 untuk pengangkutan awam untuk kumpulan B40 – RM270 juta;
    7. Penghapusan hutang Felda – RM5 bilion mengikut Malaysiakini;
    8. Penghapusan kos tol – Ong Kian Ming menyatakan bahawa Tony Pua pada tahun 2009 menganggarkan bahawa kerajaan perlu mengeluarkan RM1.4 bilion untuk membeli semula konsesi Lebuhraya LDP, dan itu hanya LDP;
    9. Pengekalan kos BR1M – ini tidak tetap dan sukar untuk dikira;
    10. Memotong duti eksais ke atas kereta import di bawah 1,600cc untuk pembeli kali pertama;
    11. Menyediakan satu juta rumah mampu milik dalam tempoh 10 tahun – sekali lagi, tiada kos untuk kedua-dua item di atas tetapi jika perumahan mampu milik ditetapkan pada RM200,000, satu juta rumah akan sama dengan RM200 bilion;
    12. Mengembalikan 50% daripada RM129 bilion kepada Sarawak dan Sabah – RM65 bilion;
    13. Meningkatkan kos penjagaan kesihatan – RM49.45 bilion;
    14. Menangguhkan pinjaman pelajar – pada tahun 2017, pinjaman pelajar berjumlah RM4.8 bilion dan masih meningkat.
    Sekiranya kita mengkaji dasar-dasar ini, tidak ada pembiayaan sebenar yang berkaitan dengan mereka. Kosnya tinggi, dan adalah menyedihkan bahawa tidak ada wartawan yang melakukan lebih banyak kajian untuk meneliti kesan janji PH terhadap ekonomi Malaysia.

    Oleh itu, untuk meminjam kata dari Jun Wong sekali lagi, bagaimanakah ini baik untuk tadbir urus negara apabila terdapat begitu banyak perbelanjaan yang tidak didanai dan potensi liabiliti masa akan datang yang perlu ditanggung oleh generasi muda dan akan datang?

    Tulisan asal oleh:
    Loong Wong, Free Malaysia Today, 2 Mei 2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat Tun!!! Mmg hebat!! Inilah yg dinamakan mensejahterakan rakyat!!

      Klu boleh biar Tun jdi penasihat kpd PM jer! Kalau Lim kit Siang jadi PM, barulah Malaysia setanding singapore!!! Hidup DAP!!! He2 he2

      Delete
  61. FuckTun biingai terus terketar2, berlaga gigi
    Keadaan dia, tak ubah orang demam denggi
    Lps ini, agak nya dia tobat tak gebang tinggi
    Kat blog ini pun, mungkin tak akan mari lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  62. BERAKHIRLAH RIWAYAT HIDUP KILANG FITNAH PEMBANGKANG SARAWAK REPORT

    Dalam dunia pemberitahuan dan penyampaian, reputasi amat penting.

    Jika sudah tiada reputasi bersih atau kredibiliti, maka sesuatu entiti pemberitahuan itu sudah tiada nilainya lagi.

    Siapa mahu dengar khabaran dari pihak yang tidak dapat membuktikan dakwaannya?

    Terkini, Sarawak Report yang mahu “celebrate” kejayaan tumbangkan Najib Razak pemimpin terpilih orang Melayu Islam dengan meminum arak nampaknya terpaksa minum kopi sahaja, kerana sudah hampir hari mengundi, namun masih gagal tumbangkan Najib Razak ikut pintu belakang melalui “fake news“nya.

    Tun Mahathir dan pembangkang yang umum tahu berada di belakang Sarawak Report, menyerang 1MDB nampaknya terpaksa berkongsi kuasa dengan pihak lain melalui Pilihanraya dan bukan melalui KUDETA.

    Keputusan mahkamah di London menceritakan segalanya.

    Berita betapa kelam kabutnya ‘lidah fitnah’ Tun M dan PH mencari bukti dan sentiasa meminta tangguh (sama macam pihak pemimpin pembangkang di Malaysia) tidak pernah ditularkan di Malaysia, kerana mahu menutup dari pengetahuan rakyat Malaysaia.

    Tambah lagi pembenci kerajaan ramai yang tidak membaca dalam bahasa Inggeris, maka cerita yang banyak tersebar dalam bahasa Inggeris terlepas begitu sahaja.

    Pada fitnah Sarawak Report mereka menuduh PAS melalui Presidennya Hj Hadi menerima sejumlah RM90 juta dari Najib Razak.

    Lebih sensasi dan perlu ditambah perencah, wang itu adalah dari 1MDB (apa pun 1MDB, apa pun Najib Razak)

    Dalam tulisan Claire Brown, dia ada bukti pada dakwaannya seumpama “smoking gun” di mana senapang masih berasap lagi, itulah dakwaannya.

    Namun apabila mahkamah meminta bukti semudah transaksi wang pun pihak yang dia menerima upah tidak dapat memberi kepadanya.

    Akhir sekali, hanya mampu menyebut nama “Ambiga” sahaja sebagai sumbernya.

    Ketika di bicarakan dalam saman fitnah oleh Hj Hadi, SR cuba membawa bukti dengan menunjuk kan beberapa gambar pemimpin PAS dengan motosikal BMW berkuasa tinggi, ada yang menaiki Mercedes dan sebagainya.

    Namun mahkamah London tidak sebodoh rakyat Malaysia yang mempercayai SR, mahkamah mahu bukti wang dari akaun Najib masuk ke akaun Hj Hadi. Proof as accused.

    Bukan bebelan siapa naik motor berkuasa tinggi dan siapa naik mercedes mewah tidak releven di mahkamah, mungkin hanya laku di Malaysia.

    Di mahkamah, apa yang kamu tuduh, sila bukti kan,
    Pada 30 hb April sudah tamatlah tempoh di beri oleh mahkamah lalu menjatuhkan hukum kepada Sarawak Report sejumlah Pound 41,400 (RM227,000) harus di bayar sebagai kos mahkamah.

    Bersama pembayaran itu, gugur semua fitnah terhadap Najib kerana bukti semudah transaksi keluar masuk wang pun gagal ditunjukkan kerana dakwaan adalah palsu.

    Jika satu tidak betul, yang lain dari sumber sama tentu tidak betul juga.

    Apa-apa berkaitan berkenaan Tun Mahathir semua lingkup, kedai roti lingkup, Ananda Krishnan lingkup, Sarawak Report lingkup, PERWAJA Lingkup, PROTON lingkup , BMF Lingkup dan FOREX Lingkup.

    Bila yang hak muncul, yang bathil tenggelam.

    Ucapkan takziah kepada lidah penyebar dan kilang fitnah Tun M dan pembangkang.

    Jika masih ada yang mempercayai Sarawak Report hantarkan terus ke wad orang kurang siuman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang Keparat cuba auta dgn kopipes buta2 sebab kefahaman bahasa Inggerisnya memang taraf budak sekolah makan/kindergarten.

      Look idiot, the war is not over yet, the battle is just about to begin. Now you listen to the following report, which you skipped.....

      "Sarawak Report, however, in a post on Monday (April 30) refuted PAS' announcement that five of its applications were defeated and said that its claims that Abdul Hadi had won the libel case was "false".

      Sarawak Report also said that the half day hearing in front of Justice Dingemans was only related to its procedural application.

      "Political parties cannot sue in the UK and Sarawak Report had petitioned for a quick preliminary trial to determine whether it was Abdul Hadi or PAS who was behind the case to silence Sarawak Report on the issue of money flowing from Umno into the political party," it claimed.

      Sarawak Report said the judge had set a provisional date for a full trial for 10 days lasting from April 1 to 12, 2019.
      --------------------------------------------------------------

      Kalau kes dah selesai, kenapa pulak ada perbicaraan pada tahun hadapan, iaitu pada 1 April hingga 12 April, 2019, bongok......??

      Delete
    2. Punyer ler lawak bodoh loyar Pas, Wan Rohimi Wan Daud pulak dahh...berauta meloyakan tekak konon Imam PAS Hadi Bini 3 memenangi kesemua lima permohonan interlokutori (permohonan dalam permohonan) bagi kes saman fitnahnya terhadap Editor SR, Clare Rewcastle Brown.

      Tak hal Mahkamah Tinggi London hari itu memerintahkan SR membayar keseluruhan kos 28,900 pound iaitu bersamaan RM155,791 untuk perbicaraan penuh pd tahun depan bermula 1 hingga 12 April 2019.

      Kelakar sungguh kelakar, tak semena-mena pemimpin2 dan penyokong PAS dilihat terloncat-loncat beruk kegumbiraan setelah dikeliru & gormalkan loyar PAS ini menganggap perintah tersebut sebagai kemenangan mutlak 'Hadi Kaki Ponteng Sidang Parlimen'. Walhal, SR hanya diarah untuk membayar kos bagi permohonan interlokitori yang difailkan oleh SR untuk membatalkan saman oleh Abdul Hadi. Hal ini bermaksud jika tiada permohonan interlokutori lain, kedua-dua pihak perlu bersedia untuk perbicaraan penuh memandangkan saman yang difailkan Hadi Bini 3 mempunyai kewajaran untuk diteruskan.

      PAS dah ler bengap, Pejuang Keparat pun turut bengap.....!!

      Delete
  63. Tsunami Melayu , Pengundi Hantu dan Jari Hantu, Propaganda Pembangkang Wujudkan Kekecohan
    Pembohongan dan penipuan adalah makanan harian yang dimakan oleh pihak pembangkang untuk menipu rakyat di Malaysia. Penipuan ini menjadi modal untuk menjurus rakyat menangung dosa bersama mereka.

    Pembangkang tidak pedulikan semua itu. Perkara yang paling penting ialah rakyat terus tertipu dengan permainan mereka dan sudah pastinya pembangkang akan memilih penyokong yang dungu untuk menjayakannya.

    Hari ini kita sudah mula mendengar bahawa pengundi hantu sedang diterbangkan dari negara China dan Bangladesh dan telah diberikan kada pengenalan untuk menjadi pengundi hantu pada PRU kali ini.

    Sebelum ini juga Pembangkang dan dibuat kenyataan sendiri oleh Anwar Ibrahim pada PRU13 dimana pengundi hantu dikalangan Bangladesh dibawa masuk. Tetapi akhirnya semuanya tidak dapat dibuktikan.

    Tsunami Melayu istilah yang digunakan oleh pihak pembangkang akhirnya memakan diri sendiri apabila dikalangan pihak pembangkang sendiri yang menidakkannya. Sebelum ini kita dihidangkan dengan percaturan yang dinamakan tsunami Melayu.

    Hakikatnya ianya adalah satu propaganda yang dimainkan kepada rakyat dengan tujuan untuk menarik sokongan masyarakat Cina kepada DAP dan sekutunya. Apa yang berlaku sebaliknya dijelaskna dengan penetapan tempat calun Pakatan bertanding.

    Dalam hal ini kita sedang memerhatikan perpindahan calun calun pilihanraya pembangkang bukan ditempat yang sepatutnya. Perkara ini telah pun berlaku dimana calun bukan Melayu bertanding dikawasan Melayu.

    Sebelum ini cerita “jari hantu” pun jadi isu apabila ianya dibawa cerita oleh Nurul Izzah yang mana jari tersebut bakal digunakan untuk mengundi nanti. Para penyokong yang dungu terus sahaja mempercayainya.

    Sekarang timbul pula cerita tsunami Melayu yang dihebahkan oleh pemimpin Pakatan yang mana ianya agenda untuk menimbulkan kekecohan dikalangan penyokong dungu pakatan untuk melakukan penentangan.

    Jika benar tsunami Melayu itu berlaku dan dirancangkan, maka sudah pastinya calun bukan Melayu Pakatan tidak akan merelakan diri mereka di “sembelih” dikawasan yang majoritinya orang Melayu. Ternyata sudah propaganda Tsunami Melayu ini hanya taktik pembangkang untuk mewujudkan suasana yang tegang diantara kaum.

    Tian Chua PKR mengakui bahawa dia teragak-agak untuk bertanding di Johor dalam kerusi Tebrau dan Ledang yang mempunyai lebih banyak pengundi Melayu walaupun Harapan telah mengisytiharkan Johor sebagai negeri pertempuran utama.

    Pada masa yang sama, PKR Xavier Jayakumar terpaksa berpindah kerusi selepas dia berkata bahawa kerusi Sungai Kandis semasa di Selangor kini semakin banyak orang Melayu selepas penukaran semula.

    Begitu juga, Tony Pua DAP tidak mahu pergi ke Bentong di Pahang manakala Gobind Singh, Teoh Nie Ching dan Boo Cheng Hau teragak-agak untuk dikerahkan semula ke kerusi lain di Johor yang mempunyai populasi pengundi Melayu yang lebih besar.

    Malah, Lim Kit Siang, pemimpin Parlimen DAP, terus memberi sokongan kepada propaganda yang dinamakan tsunami Melayu. Walau bagaimanapun, apabila Ahli Parlimen Johor Baru Tan Sri Shahrir Abdul Samad mencabar DAP yang berkuasa untuk bertanding di Johor Baru, Kit Siang berulang kali mengelak tindak balas.

    Akhirnya, anaknya, Lim Guan Eng yang juga Ketua Setiausaha DAP, mengumumkan bahawa Kit Siang akan mempertahankan Gelang Patah, yang kini dikenali sebagai Iskandar Puteri.

    Nampaknya pemimpin-pemimpin PKR dan DAP yang lebih terkenal ini menghindari kerusi majoriti Melayu.

    Ini menimbulkan persoalan bahawa mereka sudah mengetahui secara jelasnya tidak ada Tsunami Melayu seperti yang dikemukakan oleh beberapa pemimpin Harapan.

    Sekiranya berlaku Tsunami Melayu seperti yang mereka katakan, tidakkah pemimpin PKR dan DAP ini akan bergegas ke tempat duduk dengan lebih banyak pengundi Melayu untuk menunggang gelombang Tsunami daripada menjauhkan diri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada tsunami melayu! Tsunami rakyat adala!! Hidup DAP!!!!

      Delete
    2. Sambutan terhadap Tun M & rombongan ketika Jelajah Pakatan Harapan di Langkawi 2 minggu lalu bagai gelombang tsunami amat dahsyat.

      Malam tadi 40,000 rakyat dari pelbagai kaum & lapisan masyarakat duduk & berdiri tak cukup tanah menghadhiri Jelajah Pakatan Harapan di Kuantan, Pahang. Mereka datang dgn kerelaan hati tanpa disogok gula2, duit, dedak, cabutan no. bertuah dan bas pegangukutan.

      Apakah itu tidak jelas......??

      Delete
  64. 2 jam selepas pos bahru Sdr Shahbudin keluar sudah ada 123 komen, begitu banyak dari nya ada lah kopipes binatang yang sama tapi pakai banyak nama - Kejora, pejuang rakyat dll.

    Izinkan saya buat kali pertama nya kata kapada dia: PUKI MAK KAU.

    Maaf kawan kawan sekelian, hilang rasa nak menulis komen, nampak saperti memenuhkan kehendak dia, tapi akan masuk lagi memaki dia di lain masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    2. Malam tadi 40,000 rakyat dari pelbagai kaum & lapisan masyarakat duduk & berdiri tak cukup tanah menghadhiri Jelajah Pakatan Harapan di Kuantan, Pahang. Mereka datang dgn kerelaan hati tanpa disogok gula2, duit, dedak, cabutan no. bertuah dan bas pegangukutan.

      Apakah itu tidak jelas......??

      Delete
  65. Pesanan Ustaz Kazim Elias Buat Pengundi & Orang Melayu Pada 9 Mei Nanti

    Dan ada orang cakap kepada saya atas kapal terbang, mari daripada Jepun balik ke Malaysia, dia cakap, saya duduk atas kerusi saya, dia duduk di lantai, dia tanya saya macam-macam.

    Last dia kata pada saya, ustaz, kita cubalah 5 tahun. Kalau 5 tahun dia orang tak bagus, kita tukar yang lain pulak. Abang, dalam 5 jam pun benda macam-macam orang boleh buat, apatah lagi 5 tahun abang.

    Jangan harap 5 tahun tu mereka duduk diam abang, segala hak-hak orang Islam, hak-hak orang Melayu akan habis, abang. Belum dapat ini pun sudah pertikai macam-macam, tambah sudah dapat. Jangan main-main dengan 5 tahun abang.

    Benda lain kita boleh cuba 5 kali setahun, tapi dalam bab kuasa di bukan main-main tuan-tuan. Sebab itu pertahankan hak kita, pertahankan kebajikan kita, pertahankan apa yang kita ada.

    Kita bimbang, jangan kerana dengki, jangan kerana fitnah, jangan kerana benda yang kita tahu betul atau tidak betul, menjadikan kita buat tindakan yang salah, yang akhirnya merugikan diri kita balik.

    Nak makan pun senang, nak buat ibadat pun senang. Tuan-tuan bukan senang kita orang Melayu, orang Islam menjadi ketua di bawah kita ini orang bukan Islam. Orang lain jealous dengan kita.

    Jealous tuan-tuan. Kalau boleh mereka tidak mahu orang Islam ini control orang yang bukan Islam. Mana ada orang dalam dunia, orang Islam control orang bukan Islam dalam sebuah negara.

    Orang Arab jadi ketua kepada Arab, orang Indon jadi ketua kepada orang Indon. Yang lain-lain orang Islam duduk di bawah. Malaysia sahaja tuan-tuan, orang Islam dia control semua orang, yang bukan Islam di bawah, kena ikut Islam sebagai perlembagaan, kena hormat orang Islam dengan masjidnya, dengan undang-undangnya, dengan Agongnya, dengan peraturan-peraturan yang berkaitan dengan Islam.

    Satu-satunya tuan-tuan. Saya tidak hairan kalau Indonesia orang Islam jadi pemimpin, sebab rakyat dia 100% Islam. Orang Arab 100% Islam. Tapi Malaysia belum tentu.

    Malaysia bukan 100% Islam, tetapi kita boleh buat ceramah macam ini, di tengah-tengah jalan macam ini tuan-tuan. Kalau tuan-tuan ikut saaya ditempat lain, Islam tidak boleh buat ceramah macam ini. Seksa. Nak ceramah di masjid. Itu pun tidak boleh speaker. Nak ceramah kamu, pukul 10.30 stop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup DAP!!! HIDUP DAP!!! HIDUP DAP!!!!

      Delete
    2. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  66. Pakatan Harapan Muflis Isu, Hanya 1MDB Dan GST Sahaja Modal Untuk Pancing Undi
    Memasuki tempoh baki 6 hari sahaja lagi untuk berkempen, kesemua calon dari Pakatan Harapan nampaknya menggunakan dua modal sahaja untuk terus berkempen. Modal berkenaan adalah cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan pelbagai isu yang sengaja diada-adakan melibatkan 1MDB. Pergilah kemana sahaja ceramah kempen mereka, pasti dua isu ini sahaja yang kerap dimainkan.

    Sebenarnya, strategi ini sudah bermula sejak hampir 5 tahun yang lalu apabila pembangkang dilihat cukup kerap menyerang kerajaan dengan menggunakan isu 1MDB. Bagi GST pula, pembangkang mula menyerang kerajaan sejak Februari 2014, dua bulan sebelum perlaksanaan sistem cukai ini di laksanakan sepenuhnya.
    Memang agak melucukan sebenarnya apabila kesemua calon dari Pakatan Harapan mahupun blok yang dikuasai oleh PAS melaungkan hasrat mereka untuk memansuhkan cukai GST ini. Dakwa mereka, cukai ini cukup membebankan dan hasil perolehan yang di peroleh oleh kerajaan tidak begitu jelas penggunaannya. Malah, mereka turut mendakwa, GST menyebabkan rakyat menjadi jauh lebih miskin.

    Disebalik laungan penuh retorik kononnya mahu menghapuskan sebarang cukai yang membebankan rakyat terutamanya GST, tanpa rakyat dan para penyokong mereka sendiri sedar, Pakatan Harapan ingin membawa semula cukai SST yang tidak telus kepada rakyat. Bagi PAS pula, mereka berhasrat untuk memperkenalkan cukai CGT yang didakwa mereka lebih telus.

    Persoalannya, adakah apa yang mereka ingin bawa ini bukan satu bentuk cukaikah? Bukankah sebelum ini mereka melaungkan keinginan untuk menghapuskan segala jenis cukai yang membebankan rakyat? Adakah cukai 5 peratus untuk barangan dan 10 peratus yang mana membawa keseluruhan cukai terhadap satu-satu barangan itu mencecah 15 peratus untuk perkhidmatan menerusi cukai SST itu tidak membebankan rakyat?

    Begitu juga dengan isu membabitkan 1MDB. Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini, Pakatan Harapan mendakwa, 1MDB telah mencuri wang rakyat untuk dibelanjakan oleh beberapa individu untuk bermewah-mewah. Malah, pinjaman RM 41.8 bilion yang digunakan oleh 1MDB untuk menggerakkan operasinya sebelum ini juga dikatakan hilang begitu sahaja.
    Malah, mereka juga mendakwa, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak juga dalam senarai untuk ditahan oleh pelbagai agensi keselamatan luar negara seperti FBI, CIA, Scotland Yard dan lain-lain disebabkan oleh 1MDB. Namun, sehingga hari ini, tidak ada satu pun dakwaan mereka tepat. Malah, Datuk Seri Mohd Najib terus bebas keluar negara tanpa ada mana-mana pihak menahan atau setidak-tidaknya menyoal siasat beliau.

    Nampaknya, itu sahajalah modal pembangkang pada PRU ke 14 kali ini. Mereka benar-benar sudah ketandusan idea dan isu untuk menyerang kerajaan sehingga terpaksa mengitar semula segala isu yang boleh dianggap sudah lapuk. Mereka hanya berani mengeluarkan tuduhan serta fitnah yang mereka sendiri gagal untuk kemukakan bukti.

    Berlainan pula dengan Barisan Nasional. Sepanjang kempen kali ini, kesemua calon BN nampaknya lebih realistik dalam mendekati pengundi dan mendengar sendiri masalah yang berbangkit. Disamping itu juga, BN turut menyediakan pelan yang lebih membela nasib rakyat berbanding Pakatan Harapan yang lebih suka menyebarkan kebencian dari membina sebuah negara yang hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah modal apa pun x per!! Tapi kat ceramah x kan nak diam jer!! He2 he2 ...mestila cakap sesuatu!! Dah kita x suka najib!!! Lagipun dia tu mrnyusahkan ramai org!! Nak try DAP plak!! He2 he2. Yg ko sebuk ni naper!! Ada kitorang jolok telur ko ker! Ha2 ha2

      Delete
    2. TAHU APA NAJIB TENTANG EKONOMI. DIA & BINI HANYA TAHU JOLI KATAK AJER.

      Inilah dia...Najib pendekar bugis pondan tak ada jati diri.....

      Mula2 jilat Spore sampai habis pulau batu putih & tanah KTM terlepas.

      Lepas tuu, jilat Obama mempropomosikan perjanjian syaitan TPPA, dihamparkan permadani merah menerima kunjungan hormat serta main golf di Hawaii...menghabiskan duit beratus-ratus juta perbendaharaan negara.

      Kemudian, dibodeknya Trump konon musuh Amerika adalah musuh Malaysia juga & membodohkan diri konon nak memperkasakan ekonomi Amerika dgn membeli puluhan k/terbang baru guna pakai duit KWSP hingga CEO Mat Salleh MAS terkilan & letak jawatan sebab dia tak diajak bincang terlebih dahulu.

      Bila perasan Trump tak layan, dia beralih kiblat kpd China Komunis pulak....habis tanah pusaka, harta kekayaan, pengkalan tentera & laut digadai jual oleh najib.

      Delete
  67. FuckTun kinii, pasti dlm menyesal tak sudah
    Akiibat megah & riak, dia terok terima padah
    Kata buat buku, tapi kalah berpantun madah
    Lihat jer pantun Kejora dia jadi risau gundah


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  68. Apa Nasib Mahathir Selepas PRU14?
    Dikala ini, mungkin buat Pakatan Harapan, mereka akan mempergunakan sepenuhnya sisa tenaga dan pengaruh yang ada pada Tun Dr Mahathir Mohamad untuk merayu undi dari kaum melayu terutamanya dikalangan para pentaksubnya. Pada usia 93 tahun, Mahathir nampaknya terus diperkuda dan diperhambakan oleh bekas-bekas musuh politiknya.

    Melihat kepada keadaan ini, timbul persoalan, apa akan jadi pada Mahathir selepas Pilihan Raya Umum ke 14 terutamanya apabila dia tewas dalam usahanya merebut Parlimen Langkawi? Adakah dia akan terus terlibat dalam politik bersama-sama pembangkang atau dia singkirkan secara terhina oleh mereka yang dianggap olehnya sebagai sekutu politik hari ini?
    Mungkin bagi para pengikutnya, Mahathir berpeluang untuk merampas Parlimen Langkawi dari tangan BN. Namun perlu diingatkan bahawa, Mahathir yang ada pada hari ini adalah Mahathir yang telah menggadaikan prinsip dan maruahnya kepada DAP hanya semata-mata mahu melunaskan dendamnya terhadap Datuk Seri Mohd Najib disamping untuk kembali aktif dalam politik.

    Ianya tidak sama seperti mana Mahathir yang pernah menerajui negara selama 22 tahun dahulu. Dahulu, dia mempunyai jentera yang cukup ampuh dari BN untuk memastikan kemenangannya di Parlimen Kubang Pasu. Hari ini, Mahathir sendiri tidak berani untuk meramalkan peluangnya merampas kerusi Parlimen Langkawi.

    Apa yang diperhatikan, menerusi sikap dan tingkah laku pembangkang sejak beberapa pilihan raya umum yang lepas, mereka akan mula menyingkirkan pemimpin yang gagal dalam usaha mereka memenagi satu-satu pilihan raya umum. Tambahan pula, Mahathir hari ini tidak mempunyai partinya sendiri untuk terus kekal berada di dalam barisan pembangkang.

    Nasibnya jelas berlawanan dengan nasib Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat mempunyai tapak yang kukuh di dalam politik hanya kerana partinya, PKR merupakan parti yang agak kukuh di dalam pakatan pembangkang. Mahathir pula terpaksa bergantung harap dan ihsan parti lain untuk terus bertahan dan hal ini tidak akan kekal lama terutamanya setelah Pakatan Harapan gagal memenangi PRU14 kali ini.
    Lebih memburukkan keadaan adalah, sekiranya Pakatan Harapan gagal dalam misi mereka dengan Mahathir juga kecundang di Langkawi, tidak ada sesiapa di dalam Pakatan Harapan mahu meletakkan sebagai Ketua Pembangkang. Maka, berakhirlah usaha dan jalan terakhir Mahathir untuk kembali menerajui sebuah kerajaan menerusi Pakatan Harapan dan paling teruk lagi, peluang untuk kekal berpolitik boleh dianggap tertutup terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  69. teruskn menulis kempen PH tuan blog..

    kami suka membacanya.

    tang komen ni kami scroll bawah terus... rubbish dr geng najib jholow.

    ReplyDelete
  70. Lepas Cerita Jet Rosak Tidak Menjadi, Datang Pula Surat Rayuan Minta Simpati
    Sesudah cerita jet rosak, jet kononnya kena sabotaj tidak menjadi datanglah pula surat rayuan untuk tagih undi dan simpati. Surat rayuan yang ditulis Mahathir itu diedar pada penduduk Langkawi bertarikh 26 April 2018.

    Dalam perenggan pertama surat itu, Mahathir berkata kena pilih wakil rakyat yang boleh bela nasib rakyat. Ya, kalau hendak wakil rakyat yang begitu kena undi wakil rakyat yang sedia ada yang boleh angkat panggilan telefon jam 1.00 pagi untuk membantu penduduk Langkawi.

    Kalau pilih Mahathir, bantuan akan lambat sampai kerana Mahathir kena naik jet peribadi dulu dari Kuala Lumpur. Kalau ada “terkejut tergempaq” hendak minta tolong malam malam, susah.

    Kemudian Mahathir tulis lagi tentang kesetiaan orang Langkawi pada Barisan Nasional. Ya, orang Langkawi tidak seperti Mahathir yang tiada prinsip dan sanggup menjadi kuda DAP hanya semata mata untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib dan BN.

    Dalam perenggan ke-7, Mahathir kata dia mewakili PPBM yang diharamkan, kononnya PPBM itu haram kerana salah ROS. Padahal satu Malaysia tahu, PPBM diharamkan kerana gagal buat mesyuarat cawangan dan bahagian.

    Mahathir hendak putar belit cerita pasal PPBM ini dan hendak bangkit kebencian rakyat pada kerajaan BN. Padahal, semua tahu kucar kacirnya PPBM, ramai keluar parti dan protes marah pada Mahathir. Orang Langkawi kena tanya Ainina mengenai PPBM, dia tahu kisahnya.

    Dalam mukasurat kedua surat, akhirnya Mahathir mengaku juga UMNO yang berjasa memajukan Langkawi. UMNO yang naikkan Mahathir jadi PM, Mahathir kini lupa jasa UMNO kepadanya.

    Mahathir kini bukan lagi Mahathir yang dulu lagi. Mahathir kini sudah bersahabat dengan DAP. Parti yang orang Melayu tahu dan kenal sangat apa dosa dosa parti itu pada bangsa Melayu suatu ketika dahulu. Mahathir sendiri yang bercerita dulu DAP adalah parti rasis dan chauvinis.

    Kini orang yang digelar “hantu no. 1” oleh DAP itu telah menjadi alat bagi DAP. Alat bagi mengumpan dan memecah belah undi Melayu. Mahathir kata UMNO rosak tetapi yang rosak teruk sebenarnya adalah Mahathir sendiri.

    Rosak teruk kerana sanggup jilat balik ludah lama. Sanggup guna logo mata lebam yang diasaskan oleh orang yang dia panggil peliwat dulu. Mahathir sudah tiada prinsip, gadai semuanya demi mengejar kuasa.

    Dulu Mahathir kata DAP macam macam, kini Mahathir peluk cium balik DAP. Lihat video ini.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1751840841577531&id=1122306847864270

    Kerosakan berterusan akan berlaku di negara ini kalau orang Melayu undi PKR, undi kuda kuda DAP seperti Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz, Tengku Zulpuri, Nik Omar dan Rara.

    Rosak dan lingkup habis KWSP, PNB, Mara, Tabung Haji kalau DAP yang memerintah. Mahathir mana ada kuasa, yang berkuasa adalah DAP. Sebab itulah Guan Eng sudah lantik tiga orang ahli parlimen DAP jadi menteri tanpa merujuk Mahathir pun.

    9 Mei ini adalah usaha terakhir DAP untuk pergunakan Melayu. Dengar apa Ustaz Kazim sebut dalam video ini ;

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1751087924986156&id=1122306847864270

    Jangan sesekali bagi peluang pada DAP. Jangan terperangkap dengan surat simpati dan pelbagai lagi drama simpati DAP. Lingkup habis negara ini dikerjakan DAP. Ingat kena #BersamaBN #HebatkanNegaraku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
    2. TAHU APA NAJIB TENTANG EKONOMI. DIA & BINI HANYA TAHU JOLI KATAK AJER.

      Inilah dia...Najib pendekar bugis pondan tak ada jati diri.....

      Mula2 jilat Spore sampai habis pulau batu putih & tanah KTM terlepas.

      Lepas tuu, jilat Obama mempropomosikan perjanjian syaitan TPPA, dihamparkan permadani merah menerima kunjungan hormat serta main golf di Hawaii...menghabiskan duit beratus-ratus juta perbendaharaan negara.

      Kemudian, dibodeknya Trump konon musuh Amerika adalah musuh Malaysia juga & membodohkan diri konon nak memperkasakan ekonomi Amerika dgn membeli puluhan k/terbang baru guna pakai duit KWSP hingga CEO Mat Salleh MAS terkilan & letak jawatan sebab dia tak diajak bincang terlebih dahulu.

      Bila perasan Trump tak layan, dia beralih kiblat kpd China Komunis pulak....habis tanah pusaka, harta kekayaan, pengkalan tentera & laut digadai jual oleh najib.

      Delete
    3. Macam ada terbau busuk, aiir longkang parit
      Ada jugak dengar, mcm mak lampir menjerit
      Owh.., rupa2 nya kemunculan Suman jin ifrit
      Teringar lah pulak, bini muda dia punya burit

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Pantatun musibat di atas mencerminkan perjuangan 'suci?' BN-umno yg semakin hari semakin pupus.

      Malam tadi 40,000 rakyat dari pelbagai kaum & lapisan masyarakat duduk & berdiri tak cukup tanah menghadhiri Jelajah Pakatan Harapan di Kuantan, Pahang. Mereka datang dgn kerelaan hati tanpa disogok gula2, duit, dedak, cabutan no. bertuah dan bas pegangukutan.

      Apakah itu tidak jelas......??

      Delete
  71. TUN MAHATHIR…. RAKYAT LANGKAWI SUDAH SEDAR!

    KETIKA Langkawi basah dengan air hujan, suhu pulau ini agak dingin. Membuatkan tekak mahu mencari sesuatu yang panas dan selesa. Lalu pergilah ke kedai kopi sekitar Padang Lalang, Ayer Hangat di Langkawi sekitar jam 9.00 malam.
    Sempat duduk semeja dengan 4 orang pengundi berusia lebih 50 tahun dan 2 orang pengundi muda di kedai tersebut. Sambil menghirup air teh panas dan mee udang, masing-masing membuka mulut mengenai Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kali ini.
    Mana tidaknya, bagi kerusi Parlimen Langkawi menyaksikan seorang bekas Perdana Menteri yang banyak berjasa kepada daerah berkenaan kembali ke sini bagi melawan bekas partinya yang telah banyak menyenangkan hidup rakyat.
    Memetik nama Tun Dr Mahathir Mohamad, mereka semeja bersetuju bahawa dia seorang bekas pemimpin yang telah mengubah nasib Langkawi dari dahulu hingga sekarang.
    Namun bagi memberi undi buat dirinya kembali menjadi wakil rakyat mungkin suatu yang mustahil. Sebenarnya ramai dari kalangan penduduk Langkawi sedar sejauh mana Dr Mahathir pada usia 93 tahun mampu membantu penduduk setempat untuk 5 tahun akan datang.
    Mereka juga amat takut dalam masa 5 tahun ini akan berlaku pilihan raya kecil tatkala melihat sendiri perkembangan kesihatan Dr Mahathir yang sudah berpuluh kali terpaksa masuk ke wad dalam masa beberapa bulan.
    Juga mereka tidak mahu lagi melihat bagaimana ‘sejarah gelap’ berada di bawah kuasa pembangkang di peringkat negeri Kedah kembali berlaku dalam PRU14 kali ini.
    Rupa-rupanya, penduduk Langkawi sudah sedar bahawa Dr Mahathir sekadar dipergunakan oleh DAP melalui Pakatan Harapan untuk meraih sokongan pengundi Melayu di negara ini.
    Yang paling berkuasa dan menjadi pencatur kepada gerak kerja Dr Mahathir untuk PRU14 ini adalah DAP. Mereka cerdik berselindung di bawah simbol PKR dan Dr Mahathir.
    Sebab itulah di setiap ceramahnya termasuk di Langkawi, Dr Mahathir tidak lekang dari menabur fitnah, berita palsu, memaki hamun dan merendah-rendahkan pemimpin Barisan Nasional terutama Datuk Seri Najib Tun Razak.
    Ia jauh sekali dengan sikap dan cara Najib ketika berhadapan dengan rakyat. Bukan sahaja jarang untuk menyerang keperibadian musuh, malah beliau sentiasa membawa pelbagai insentif pembangunan dan kesenangan kepada rakyat di mana sahaja yang beliau jejakkan kaki. Termasuklah di Langkawi sendiri.
    Justeru itu, pengundi di Langkawi bukan mudah terpedaya kepada jasa-jasa Dr Mahathir selama 22 tahun seperti yang disebarkan. Bagi mereka, adalah lebih penting untuk membalas jasa Barisan Nasional berbanding jasa Dr Mahathir pada 9 Mei 2018 ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambutan terhadap Tun M & rombongan ketika Jelajah Pakatan Harapan di Langkawi 2 minggu lalu bagai gelombang tsunami amat dahsyat.

      Malam tadi 40,000 rakyat dari pelbagai kaum & lapisan masyarakat duduk & berdiri tak cukup tanah menghadhiri Jelajah Pakatan Harapan di Kuantan, Pahang. Mereka datang dgn kerelaan hati tanpa disogok gula2, duit, dedak, cabutan no. bertuah dan bas pegangukutan.

      Apakah itu tidak jelas......??

      Delete
  72. Penat nK baca citer sampah pejuang hampeh dgn lebai mimpi ni.....makin byk dapat dedak ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    2. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  73. Macam ada terbau busuk, air longkang parit
    Ada jugak dengar, mcm mak lampir menjerit
    Owh.., rupa2 nya kemunculan Suman jin ifrit
    Teringat lah pulak bini muda dia punya burit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantatun musibat di atas mencerminkan perjuangan 'suci?' BN-umno yg semakin hari semakin pupus.

      Malam tadi 40,000 rakyat dari pelbagai kaum & lapisan masyarakat duduk & berdiri tak cukup tanah menghadhiri Jelajah Pakatan Harapan di Kuantan, Pahang. Mereka datang dgn kerelaan hati tanpa disogok gula2, duit, dedak, cabutan no. bertuah dan bas pegangukutan.

      Apakah itu tidak jelas......??

      Delete
  74. BEKAS WAKIL RAKYAT ZAMAN TUN MAHATHIR TURUN KEMPEN UNTUK KALAHKANNYA
    SALAH seorang bekas wakil rakyat Langkawi di zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini tidak henti-henti melakukan pertolongan membantu kempen terhadap Barisan Nasional dalam PRU14.

    Datuk Paduka Abu Bakar Taib yang juga merupakan Orang Besar Tiga Puluh Dua Negeri Kedah Datuk Wira Mahkota tidak berhasrat untuk duduk diam di rumah, sebaliknya menggunakan masa rehatnya untuk ke Pusat Daerah Mengundi (PDM) BN yang ada di seluruh Langkawi pada setiap malam.

    Anak jati Kampung Raja, Padang Matsirat, Langkawi itu pernah bergelar ADUN Kuah pada tahun 1990 sebelum dilantik menjadi Exco Kerajaan Negeri Kedah dan bergelar Ahli Parlimen Langkawi untuk empat penggal berikutnya sebelum tidak lagi dicalonkan dalam PRU13 yang lepas.

    Melihat kepada persaingan sengit di peringkat parlimen antara penyandang Datuk Ir Nawawi Ahmad dan Dr Mahathir, Abu Bakar tampil memberi nasihat kepada semua jentera BN di Langkawi supaya tidak berhenti melakukan kerja-kerja parti dan kempen.

    Ketika ditemui di sebuah PDM baru-baru ini, Abu Bakar turut berpandangan bahawa Dr Mahathir mungkin akan menemui kekalahan sekiranya semua jentera BN mengenepikan segala persengketaan atau rasa tidak puas hati (sekiranya ada), dan terus fokus membantu kemenangan Nawawi di Langkawi.

    Bagi Abu Bakar, walaupun di media sosial begitu ramai yang menentang pihak kerajaan, namun pada hakikatnya majoriti penduduk Langkawi masih yakin dan mahu BN terus berkuasa di Pulau Mahsuri tersebut.

    Dalam rekod cemerlang bertanding dan menang di empat kali PRU bagi kerusi parlimen sejak 1995, Abu Bakar dilihat mempunyai pengaruh yang masih kuat dalam kalangan pengundi di pulau tersebut.

    Malah, auranya begitu menyerlah ketika mana beliau turun menjengguk PDM pada setiap malam.

    BACA : AURA DATUK PADUKA ABU BAKAR TAIB MASIH BERBISA, LALUAN SUKAR PPBM DI LANGKAWI

    Sebagai seorang pemimpin dan wakil rakyat BN di zaman pemerintahan Dr Mahathir dan Tun Abdullah Ahmad Badawi, Abu Bakar tidak pernah menafikan akan segala jasa dan pengorbanan yang ditabur mereka terhadap Langkawi.

    Bagaimanapun, semua jasa dan pengorbanan itu mampu dilaksanakan oleh Dr Mahathir apabila dia memiliki kuasa sebagai Presiden UMNO / Pengerusi BN dan Perdana Menteri.

    Andai kata pengundi di Langkawi menyokong dan mengundinya pada PRU14 kali ini, berkemungkinan penduduk setempat tidak akan memperoleh kesenangan seperti sekarang lagi kerana Dr Mahathir sekadar mampu bergelar Ahli Parlimen Langkawi, namun Pakatan Harapan masih tidak mampu membentuk kerajaan di Putrajaya.

    Dalam kesimpulannya, sebagai seorang bekas wakil rakyat pada zaman Dr Mahathir, Abu Bakar menasihati para pengundi terutama anak muda untuk tidak memilih calon selain dari BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    2. alamak bro ...
      nama macam orang sikafir laknat...
      sudah gerenti masuk neraka ni..
      kalau tak sempat bertaubat..

      Delete
  75. DULU GUNA MELAYU DALAM HUTAN, KINI GUNA MELAYU DI ATAS KERTAS UNDI
    Cepatnya masa berlalu. Sebelum mengundi, orang Melayu kena nilai dan kaji balik sejarah.

    Sejarah tidak boleh dinafikan. Sejarah telah mengajar. Biarpun bersungguh sungguh Mat Sabu, Presiden PAN mahu mengubah sejarah peristiwa Bukit Kepong, namun orang Melayu masih lagi tidak lupa apa yang pengganas komunis lakukan suatu ketika dahulu.

    Dulu Shamsiah Fakeh diperguna dalam hutan, kini cucunya pula diperguna atas kertas undi di Kota Damansara. Diperguna oleh dua entiti yang berbeza iaitu komunis dan parti DAP. Dua entiti ini mungkin tiada kaitan, tetapi inilah cara orang Melayu diperalat sejak dulu dan kini hanya untuk merampas kuasa.

    Sejak zaman Melaka lagi, kisah Mendaliar dan Kitul melakukan fitnah untuk pecah belahkan orang Melayu. Kini kisah itu berulang lagi, cuma berbeza wataknya sahaja.
    Dalam cerita Melayu lama lama, watak Buang yang dipergunakan Jepun dalam cerita Sarjan Hasan cukup terkesan di kalangan orang Melayu. Ingatan P Ramlee dalam cerita itu tentang Melayu yang mengkhianati bangsanya sendiri jangan dilupakan.

    Ada benarnya apa yang P Ramlee ceritakan itu. Semua orang kena semasa komunis mengganas di Tanah Melayu, orang Melayu, Cina dan India jadi mangsa. Orang Melayu diperguna dalam hutan, dikumpulkan sekali dan dinamakan sebagai Rejimen ke 10 Parti Komunis Malaya.

    Pada bulan Mei 1949, sebuah pertemuan sulit telah diadakan di hutan berdekatan Kerdau, Pahang yang di sertai oleh Che Det Abdullah (Abdullah CD), Wahi Annuar, Musa Ahmad dan Chin Peng. Dalam pertemuan ini Chin Peng memaklumkan bahawa Parti Komunis Malaya telah menubuhkan beberapa rejimen yang terdiri daripada hanya kaum Cina dan Chin Peng menyatakan hasrat untuk menubuhkan sebuah rejimen yang hanya dianggotai oleh orang Melayu.

    Ini cara Chin Peng dan komunis dahulu pergunakan orang Melayu. Komunis hanya mahu gulingkan kerajaan dan rampas kuasa. Itu situasi dulu, Melayu diperguna dalam hutan. Kini, entiti yang lain pula pergunakan Melayu iaitu DAP.

    Hew Kuan Yau secara konsisten menyatakan bahawa mahu “screw” dan perkudakan Melayu. Bukan Superman DAP sahaja yang cakap mahu pergunakan Melayu, Ramasamy juga ulang ayat yang sama.

    “Tiba-tiba dia (Dr Mahathir) datang kepada Pakatan Harapan. Dia kata tidak mahu Najib, tidak mahu UMNO, tidak mahu BN. Kenapa kita terima dia?

    “Bukan kita lupakan apa dia buat dahulu, dulu dia jahat. Saya pun tidak boleh lupa. Kita pilih Dr Mahathir untuk tarik orang Melayu sokong pakatan,” Dr P Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri DAP ketika berkempen di DUN Perai pada 28 April 2018.

    Ini bermakna strategi pergunakan Melayu sebagai umpan untuk dapatkan undi adalah strategi utama DAP pada PRU14 kali ini. Bila tsunami Melayu tidak menjadi, yang paling risau adalah DAP bukanlah pemimpin pemimpin Melayu dalam pembangkang.

    Melayu dalam PH hanyalah alat DAP sahaja. Bila tiada tsunami Melayu, terpaksalah DAP buat “stage managed propaganda” memotong gambar Mahathir di “billboard” Ayer Hitam.

    Liew Chi Tong, calon DAP yang suruh potong gambar Mahathir. SPR yang potong gambar itu pun dengar sahaja cadangan calon DAP itu.

    Lepas potong siap senyum senyum lagi. Selesai semua drama, DAP salahkan pula BN. Kenapa hendak salahkan BN kalau DAP yang suruh potong?

    Mahathir bukan sahaja dipergunakan atas kertas undi, tetapi gambarnya juga dipergunakan juga oleh DAP di billboard. Ini cara DAP untuk dapat undi. Cara hendak buat tsunami, tidak masih belum jadi.

    Wajah wajah seperti Nik Omar, Rara, Tengku Zulpuri dan Mahathir kini menjadi alat DAP untuk berkuasa. Inilah rejimen Melayu yang sedang dipergunakan sekarang untuk tumbangkan Barisan Nasional. .

    Ingat 6 hari lagi, kena turun undi. Jangan biar DAP rampas kuasa di Putrajaya. Kena #BersamaBN #HebatkanNegaraku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    2. Itulah yg kitorang dok bising2 psal komunis ni!!! Susah payah nak halau komunis tetiba najib siol tu pulak gi dok gadai malaysia ni ke china komunis!!! Sampai gambar presiden china tu pun jdi bahan kempen bn!! Kecewa btul la!!!

      Delete
    3. alamak bro ...
      nama macam orang sikafir laknat...
      sudah gerenti masuk neraka ni..
      kalau tak sempat bertaubat.

      Delete
  76. JIKA SAYANGKAN TUN JANGAN UNDI TUN – HADI AWANG

    Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta agar rakyat membuat keputusan dengan iman yang kuat dan fikiran waras pada 9 Mei 2018 ini.
    Walaupun PAS bermusuh politik dengan Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan yang menggunakan logo PKR pada PRU14 kali ini, namun Abdul Hadi merasakan hidup rakyat lebih sengsara seandainya memilih calon-calon dalam gabungan Pakatan Harapan.
    Ketika turun ke Parlimen Langkawi yang menjadi tempat pertembungan Tun Dr Mahathir Mohamad dengan parti BN dan PAS, Abdul Hadi berpesan supaya pengundi membuat pertimbangan mengikut Al Quran dan Sunnah dengan mengundi calon PAS, Zubir Ahmad di peringkat parlimen.
    Abdul Hadi juga tidak yakin bahawa Pakatan Harapan yang dikuasai DAP mampu untuk membentuk kerajaan peringkat pusat hasil daripada pemerhatian beliau sepanjang PRU14 kali ini.
    “Tun (Dr Mahathir Mohamad) tidak boleh menentukan (kemenangan kerusi), juta-juta rakyat yang akan menentukan berapa kerusi, tunggu hari pilihan raya lah.
    “Jika kita sayang kepada dia (Dr Mahathir), jangan (beri undi)… Biar dia rehatlah… Dalam usia tu patut dia rehatlah… Jangan kitar semula lah (pemimpin dan Perdana Menteri)… Kita tak mahu kitar semula,” katanya kepada portal Tv14 semasa ditemui di Markas PAS Kuah, Langkawi semalam.
    Pesanan Abdul Hadi ini mungkin disebabkan oleh pendedahan beberapa pihak bagaimana DAP sekadar mempergunakan Dr Mahathir untuk meraih sokongan pengundi Melayu untuk tembolok kuasa mereka sahaja (DAP).
    Sebaliknya DAP tidak berniat ikhlas untuk menaikkan lelaki berusia 93 tahun itu untuk menjadi penguasa kali kedua di Putrajaya.

    BACA : DAP SEBENARNYA GUNAKAN TUN MAHATHIR UNTUK PANCING UNDI – PENGAKUAN P.RAMASAMY

    BACA JUGA : DAP ‘TEKAN’ DR MAHATHIR HINGGA EMOSI TAK STABIL KERANA TAKUT GAGAL PRU14?

    DAN INI : ORANG LANGKAWI HARUS SEDAR : UNDI TUN = UNDI DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    2. alamak bro ...
      nama macam orang sikafir laknat...
      sudah gerenti masuk neraka ni..
      kalau tak sempat bertaubat.

      Delete
    3. "Dr Mahathir mengajak Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak berdebat dengannya.
      Dr Mahathir berkata demikian mengulas jemputan forum "Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi" anjuran NGO mesra PAS, esok di Dewan Purnama Pengekalan Chepa, Kota Bharu Kelantan.

      Sampai laa nie, Najib & Hadi kecut telur tak berani.........!!

      Delete
    4. The living Legend & World Class Grand Old Statesman, that's it.....Tun Dr Mahathir Mohamed.

      What have Najib & Hadi got, not even dare to have debate with Tun Mahathir.......??

      Delete
  77. HAPUS GST: AGENDA ORANG MISKIN ATAU GOLONGAN KAYA?

    Agenda menghapuskan GST adalah agenda golongan borjuis – peniaga, kelas menengah atas dan elit. Mereka paling banyak bayar GST dan paling kurang menggunakan kemudahan prasarana kerajaan seperti hospital dan sekolah.

    Mereka hantar anak-anak ke sekolah swasta dan menggunakan hospital swasta. Mereka ini perasan serba pandai, hebat dan memandang rendah kepada pemimpin negara. Mereka lupa kerajaanlah yang mewujudkan peluang ekonomi dan perniagaan sehingga membolehkan mereka jadi kaya.

    Sebelum ini mereka selalu mengelak cukai pendapatan dan cukai perniagaan melalui pelbagai cara dan taktik, yang dibenarkan dan yang melalui “jalan belakang”.

    Melalui pengenalan GST yang merupakan sistem percukaian berasaskan perbelanjaan, golongan borjuis yang berbelanja lebih dan membeli barang mewah akan membayar cukai yang lebih tinggi.

    Orang seperti Tun Mahathir, Daim Zainuddin, Mukhriz Mahathir, Wan Azizah, Lim Guan Eng dan Shapie Apdal nampak berbelanja melebihi pendapatan yang diisytiharkan. Cuba tanya berapa cukai pendapatan mereka isytiharkan setiap tahun.

    Ada juga syarikat yang membayar gaji kepada seluruh ahli keluarga mereka bagi mengelak cukai pendapatan dalam kelompok (bracket) tinggi.

    Apabila GST diperkenalkan mereka tiada dapat elak membayar cukai. Jika beli baju sehelai RM1,000 maka mereka harus bayar cukai sebanyak RM60.

    Inilah punca mengapa mereka marah dan mahu menghapuskan GST.

    Syarikat-syarikat mereka juga tidak lagi boleh menipu seperti mana dalam sistem Cukai Jualan.
    Pendapatan syarikat juga sukar lagi disembunyikan berikutan jualan mereka direkod dalam sistem GST.

    Sebaliknya, kumpulan berpendapatan rendah membayar cukai yang minimum kerana kebanyakan barang keperluan asas seperti beras, ikan, sayur, gas memasak, buah-buahan, petrol RON95 dan ubat-ubatan dikecualikan GST.

    Dalam masa yang sama kumpulan berpendapatan rendah dan sederhana ini menerima pelbagai bantuan dan inisiatif kerajaan seperti subsidi pendidikan anak-anak, subsidi kesihatan dan perubatan, bantuan pekebun kecil, bantuan usahawan kecil, biasiswa dan latihan meningkatkan kemahiran, subsidi perumahan, bantuan Kebajikan Masyarakat, Bantuan Rakyat 1Malaysia dan lain-lain.

    Maka kita lihat golongan borjuis ini mula menghasut rakyat bahawa GST punca kesusahan hidup rakyat berpendapatan rendah dan sederhana.

    Mereka memadamkan semua kebaikan yang diwujudkan kerajaan hasil kutipan GST. Mereka hanya menceritakan bahawa GST punca barang naik dan hidup rakyat menjadi sengsara.

    Cuba lihat nama Mahathir. Pernahkah beliau bersimpati dengan orang miskin semasa menjadi Perdana Menteri.

    Beliau menolak gaji minumum, beliau mengenakan yuran sekolah, yuran peperiksaan SPM, Skim Pinjaman Buku Teks yang terhad dan jumlah bantuan kepada rakyat tidak sebanyak hari ini. Beliau juga memperkenalkan pinjaman PTPTN dengan caj 4%.

    Jadi agenda hapuskan GST bukan kerana simpati kepada rakyat berpendapatan rendah tapi untuk mereka dan keluarga mereka mengelak cukai.

    Jangan percaya hasutan kumpulan ini. Zaman Mahathir pun harga barang sentiasa naik.

    Apabila dihapuskan GST pun harga barang tidak akan turun. Mahathir telah nyatakan akan memperkenalkan cukai lain.

    Namun faedah dan bantuan kepada rakyat akan berkurangan. Mahathir sudah menyatakan mereka akan memperkenal sistem BR1M baru bagi mengurangkan jumlah penerima.

    Hakikatnyan Undi PKR sekadar mengulangi cerita zaman Mahathir yang penuh ketirisan dan penswastaan yang membebankan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKTI MUDAH NAJIB MENIPU RAKYAT:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda. Pendapatan rakyat berkurangan tapi harga barang naik melambung terus gara2 sabsidi Najib hapuskan. Dah ler tuu, dia cukai kita dgn gst menyeluruh tak kira yg hidup, yg mati, bayi, kanak2, dewasa, tua, lumpuh diGSTkan (Gasak Sampai Terlingkop)....!!

      Oleh itu, mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan demi kestabilan, kemakmuran & mengembalikan maruah negara.

      Delete
  78. APAKAH MAHATHIR DAN DAIM RANCANG UNTUK CETUSKAN HURU-HARA SEPERTI 1969?

    Hari ini Mahathir mahu mewujudkan keadaan yang sama. Mahathir tahu beliau akan kalah dalam pilihan raya umum ini. Beliau hanya menerima sokongan kaum Cina yang bila-bila masa boleh berpusing mengikut keuntungan mereka.

    Sokongan Melayu kepada Mahathir tidak sehebat Anwar Ibrahim pada 1999. Tanpa sokongan Pas, Mahathir hanya bergantung sokongan kepada kumpulan pengundi yang taksub kepadanya dan generasi muda yang tidak mengenalinya.

    Kemungkinan Mahathir akan kalah di Parlimen Langkawi agak tinggi walaupun beliau nampak seperti calon popular di sana. Kemungkinan Pakatan akan menang dalam Pilihan Raya umum amat tipis.

    Justeru jalan terakhir Mahathir apabila terdesak dan hilang sokongan ialah mencetuskan kekacauan. Harapan beliau mahu menjatuhkan Najib Razak ialah melalui kekacauan dan memaksa kerajaan mengisytihar Darurat.

    Minggu lalu beliau mendakwa pesawat peribadi sewaan beliau telah disabotaj bagi tujuan menghalang pencalonan beliau di Langkawi. Malah Mahathir mendakwa mungkin juga bertujuan mendatangkan kematian kepada beliau.

    Apakah tujuan kenyataan ini jika bukan untuk menimbulkan kemarahan orang Melayu dan rakyat negara ini keseluruhan?

    Mahathir salah ukur baju di badan sendiri. Mahathir ingat beliau sepopular Anwar Ibrahim pada 1998.
    Malangnya, Mahathir hanya dikelilingi kroni-kroni yang kaya raya. Anwar dulu dikelilingi kroni kaya dan pejuang rakyat. Sebab itu Anwar mampu mencetus gelombang reformasi, Mahathir hanya air berkocak dalam cawan.

    Barisan Nasional bernasib baik kerana peranan media sosial yang meluas dan media perdana bukan di bawah kawalan Mahathir lagi. Maka dengan pantas kerajaan boleh mengumumkan hasil siasatan yang menunjukkan ia adalah kerosakan biasa dan telah dikenal pasti oleh syarikat yang menyewanya.

    Kewujudan internet juga membolehkan syarikat pemilik jet tersebut membuat kenyataan segera menafikan dakwaan Mahathir. Bayangkan jika pembohongan Mahathir ini dilakukan pada 1969 atau seperti mana Tengku Razaliegh difitnah memakai salib dalam pilihan raya umum 1990 ketika Mahathir mengawal media massa.

    Selepas penipuan tersebut terbongkar, Mahathir seterusnya mengapi-apikan orang Melayu dengan menyatakan beliau mendapat sokongan terbesar kaum Cina dalam pilihan raya kali ini.

    Apakah tujuannya? Ia bertujuan supaya ada pemimpin UMNO mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dan akhirnya mewujudkan ketegangan antara kaum. Malangnya UMNO mengabil sikap tidak peduli kenyataan Mahathir. UMNO mmebiarkan Mahathir dengan tari sumbangnya.

    Hari ini Mahathir menulis surat terbuka lagi. Sepucuk surat terbuka ditujukan kepada Ahli UMNO menuduh Presiden mereka sebagai dengan pelbagai tuduhan yang beliau sendiri tiada bukti.

    Sepucuk surat lagi kepada Tentera dan Polis agar tidak mengikut perintah kerajaan dan memohon jangan diapa-apakan rakyat jika berlaku darurat.

    Jika anda lihat rentetan kenyataan Mahathir ini beliau cuba memainkan emosi rakyat supaya melakukan kekacauan. Cuma pertanyaan kita apakah kroni Mahathir seperti Daim Zainuddin dan Mokhzani Mahathir akan membiayai agenda jahat ini jika ada? Cukuplah Mahathir!-

    ReplyDelete
  79. APAKAH MAHATHIR DAN DAIM RANCANG UNTUK CETUSKAN HURU-HARA SEPERTI 1969?
    Apakah tujuannya? Ia bertujuan supaya ada pemimpin UMNO mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dan akhirnya mewujudkan ketegangan antara kaum. Malangnya UMNO mengabil sikap tidak peduli kenyataan Mahathir. UMNO mmebiarkan Mahathir dengan tari sumbangnya.

    Hari ini Mahathir menulis surat terbuka lagi. Sepucuk surat terbuka ditujukan kepada Ahli UMNO menuduh Presiden mereka sebagai dengan pelbagai tuduhan yang beliau sendiri tiada bukti.

    Sepucuk surat lagi kepada Tentera dan Polis agar tidak mengikut perintah kerajaan dan memohon jangan diapa-apakan rakyat jika berlaku darurat.

    Jika anda lihat rentetan kenyataan Mahathir ini beliau cuba memainkan emosi rakyat supaya melakukan kekacauan. Cuma pertanyaan kita apakah kroni Mahathir seperti Daim Zainuddin dan Mokhzani Mahathir akan membiayai agenda jahat ini jika ada? Cukuplah Mahathir!-

    KOMEN ALMARHUM TUNKU KE ATAS PERBUATAN MAHATHIR

    Seorang daripada itu ialah Mahathir sendiri, dia buat satu surat kepada saya. Tapi diedar beratus ribu salinannya kepada semua orang. Er… tentera-tentera, polis, orang-orang kebanyakan ni, diedarkan. Dan dimaki saya dalam itu dengan berbagai-bagai perkataan. Saya ini dibenci oleh semua orang Melayu, dibenci oleh pegawai-pegawai kerajaan, dibenci oleh askar Melayu, dibenci oleh polis dan sebagainya. Di sini nampaknya nak, caranya, tujuannya nak bagi orang semua-semua benci kepada saya. Buang saya dan ubahkan penmerintahan Malaya ini. Dia kata saya ini pro-Cina, saya berjuang begitu lama, begitu susah, dan begitu payah, susah-payah, adakah dengan untuk mengangkatkan Cina? Ini semua untuk nak bagi tempat dalam negeri ini kepada orang Melayu. Itu tujuan saya yang berjuang ini. Dia kata saya pro-Cina, saya buat itu bagi Cina, macam-macamlah dia kata. Jadi ditunjuk di situ khianatnya. Dr. Ismail masa itu dia jadi Pengerusi Guthrie. Dia berhenti. Tapi apabila dia dengar kejadian itu, dia letakkan jawatan Guthrie, pengerusi. Masuk balik dan saya angkat dia jadi, apa nama…Menteri Dalam Negeri. Jadi dialah ambil tindakan atas Mahathir ni. Tapi tak adalah buat apa-apa, Cuma pecat daripada UMNO sahaja. Kalau dia (Mahathir) sendiri, tentu dia buat macam sekarang ini, bubuh dalam penjara. Masuk tahan orang itu, tahan orang ini. Tahan suratkhabar-suratkhabar.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini baru Fake News yg boleh mencetuskan ketegangan kaum.....!!

      Delete
  80. BAGAIMANA CUKAI SST (5%-15%) PAKATAN, BOLEH MENURUNKAN HARGA BARANG?
    DALAM manifestonya, Pakatan berjanji untuk menghapuskan GST dan mengembalikan semula SST. Hari-hari dalam ceramah, kempen dan poster mereka dimana-mana, ada disebut tentang menghapuskan GST ini.

    Tapi yang peliknya, Pakatan tidak langsung menyentuh tentang SST yang nak diperkenalkan balik ni – merujuk kepada manifesto 100 hari merekalah.

    Rakyat curiga, kerana ketika GST (6%) dikatakan menjadi penyumbang kepada kenaikan harga barang dan kos sara hidup, bagaimana pulak SST yang kadarnya dari 5% hingga 15%, boleh menyumbang kepada penurunan kos sara hidup?

    Tau mengira ke tak tau mengira?

    Itu tak sebut lagi bagaimana SST ini hanya menguntungkan peniaga dan merugikan rakyat serta negara. Rakyat membayar cukai yang telah diserap dalam harga barangan/perkhidmayam, tapi belum tentu lagi cukai itu dibayar kepada kerajaan atau tidak.

    Tak hairan Mahathir masa jadi Perdana Menteri dulu, menghabiskan duit Petronas atau meminjam dari negara luar seperti Jepun untuk membiayai projek-projek mega sepanjang pemerintahannya seperti KLCC, KLIA, SIC Sepang dan sebagainya. Manakala kutipan cukai korporat, lesen TV, saman dan lain-lain digunakan untuk membayar gaji kakitangan awam dan urusan kerajaan berkaitan.

    Sebab itu kita kempen rakyat jangan jadi bodoh macam puak-puak ini. Kebijakan (kalau ada) pada mereka, hanya digunakan untuk mengelirukan rakyat demi kepentingan sendiri semata-mata.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...