Friday 4 May 2018

PESANAN BUAT PENGUNDI AWAL


Esok, 5 Mei 2018, pengundian awal Pilihan Raya Umum Ke-14 akan dijalankan. Pihak Suruhanjaya Pilihan Raya harus bertanggungjawab memastikan proses pengundian awal berjalan dengan lancar dan bebas dari sebarang penyelewengan.

Pengundi-pengundi awal terdiri daripada Anggota Tentera, isteri atau suami Anggota Tentera, Anggota Polis, Anggota Pasukan Gerakan Am (PGA), isteri atau suami Anggota PGA.

Saya menyeru kepada semua pemilih yang layak mengundi awal supaya menunaikan tangggungjawab mereka dan buatlah pilihan dengan penuh bijaksana.

Pilihan yang dibuat oleh saudara dan saudari akan memberi kesan kepada negara dan kita semua. Berilah mandat kepada mereka yang akan memenuhi harapan dan menjaga kebajikan saudara dan saudari.

Berilah mandat kepada mereka yang menghargai pengorbanan saudara dan saudari. Pengorbanan saudara dan saudari untuk keselamatan negara haruslah dihormati dan disanjungi. Adalah amat tidak wajar anggota keselamatan negara diperalatkan untuk mempertahankan keangkuhan sang penguasa yang rakus.  

Kerajaan Baru Pakatan Harapan berjanji untuk menjadikan Angkatan Tentera Malaysia dan pasukan Polis DiRaja Malaysia sebagai sebuah pasukan yang dihormati dan disegani. Komitmen ini termaktub sebagai Janji Ke-20 di dalam Buku HARAPAN.

Demi masa depan kita semua pilihlah HARAPAN, pangkah lambang KEADILAN.

Selamat mengundi.

DR. WAN AZIZAH WAN ISMAIL
PRESIDEN
PAKATAN HARAPAN
4 MEI 2018.

273 comments:

  1. Undi pos inilah aset pada kera jaan BN, para penjawat awam perlu diingatkan bahawa gaji saudara semua dibayar oleh rakyaat bukan parti UMNO!! Undilah dengan berhemah bukan ketua anda yang membuat pangkah undi. Malaysia perlu bebas dari gejala rasuah dan salah gunakuasa. Biar anak cucu kita dapat hidup dangan aman. Wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAHATHIR PERGI MAMPUS KATAK

      PAS menyelar dakwaan Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengatakan 14 mangsa tragedi Memali sebagai 'mati katak'.

      Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kenyataan bekas perdana menteri yang menolak kematian mangsa tragedi itu sebagai mati syahid adalah penghinaan melampau kepada mangsa, keluarga dan seluruh rakyat Malaysia.

      Menurut beliau, tragedi tersebut sudah 32 tahun berlalu namun Dr Mahathir terus membuat penghinaan kepada mangsa Memali yang menurutnya diserang dan bukannya menyerang polis.

      "Kita lihat kematian mangsa Memali menyebabkan Sultan Kedah sendiri mencemar duli ke kubur mangsa tragedi.



      "Jika mangsa Memali itu dikatakan mati katak, adalah tindakan Sultan Kedah ketika itu disifatkan tidak betul?

      "Tun Mahathir dan Pakatan Harapan (HARAPAN) kini sudah terdesak sehingga membangkitkan isu puluhan tahun lalu. Bagi PAS, tuduhan Dr Mahathir melampaui tatasusila umat Islam dan Melayu," katanya pada sidang media di Pejabat Perhubungan PAS, di Kota Bharu, hari ini.

      Terdahulu Dr Mahathir yang juga pengerusi HARAPAN mendakwa 14 mangsa yang terkorban dalam tragedi berdarah Memali pada 1985 sebagai 'mati katak', bukan mati syahid.

      Beliau mendakwa, 'Amanat Haji Hadi' pada 1981 yang menjadi punca berlakunya peristiwa hitam itu dengan membunuh pegawai kerajaan yang disifatkan sebagai kafir.

      Tak nampak macam dah bertaubat

      Sementara itu Tuan Ibrahim berkata, Tun Mahathir tidak sepatutnya terus menghentam isu Memali, sebaliknya berlapang dada dan berjumpa keluarga mangsa untuk meminta maaf.

      "Tragedi Memali ini bukan perkara main-main. Sebelum ini, saya pernah berjumpa dengan anak Mahathir iaitu Datuk Seri Mukhriz meminta bapanya berjumpa keluarga untuk memohon maaf.



      "Mukhriz memaklumkan dia sudah berjumpa dengan keluarga mangsa, dan saya kata sepatutnya Mahathir sendiri pergi minta maaf bukan terus menyerang.

      "Tetapi saya yakin orang macam Dr Mahathir takkan minta maaf," jelasnya.

      Tambah beliau, pihaknya hairan apabila orang seperti Dr Mahathir masih mahu diangkat sebagai perdana menteri sekali lagi.

      "Sebab itu saya pelik ada orang nak angkat dia semula sebagai perdana menteri, kononnya dia bertaubat.

      "Saya tak nampak macam muka bertaubat, wallahualam,"

      Delete
    2. LURUS BENDUL

      Nik Omar bin Nik Abdul Aziz bin Nik Mat berkata Pas dahulu dan pas sekarang tidak sama.

      Memang pas dahulu dan pas sekarang tidak sama. Demikian juga Pas yang diterajui Datuk Asri Muda.

      Ketika pas di terajui Datuk Asri Muda, boleh menyertai BN dan ramai ahli parlimennya yang di lantik sebagai menteri dan timbalan menteri.



      Pas Zaman Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat jadi mursyidul Am boleh bekerjasama dengan Parti DAP yang sah retorik mahu hudud dan sokong Islam.

      Apabila di tendang BN yang diterajui Tun Husein Onn dan kalah PRU 1978 Pas jadi lain.Tak macam dahulu lagi.

      Nik Omar juga tak sama dengan ayahnya Nik Abdul Aziz Nik Mat. Wajahnya pun tak sama. gaya bercakap pun tak sama.Ayahnya mati dalam Pas. Nik Omar tinggalkan pas masuk PAN yang mengkhianati Pas yang diperjuangkan Nik Abdul Aziz.

      Selepas kalah pada PRU 1978 12 orang anggota jawatan kuasanya di gantung dan keluar parti lantas tubuh parti BERJASA berkerjsama dengan umno/BN untuk menumbangkan Pas Kelantan.

      Tubuh Hamin yang diterajui Datuk Asri Muda dan masuk umno dizaman Tun Dr Mahathir Mohammad, mati dalam umno

      Pas pada PRU 1978 kalah teruk dan terburuk tinggal batu nisan. Pasti lain. Tak sama ketika dalam BN.

      Demikian Nik Omar masuk Pan yang diterajui Mat Sabu pengkhianat pas dan pauk puaknya jadi tali barut DaP memang tak sama dengan ayahnya Nik Abdul Aziz Nik Mat.

      Pas ketika diterajui Yusof Rawa juga lain. Tak sama ketika di terajui datuk Asri Muda.Demikian juga pas ketika di terajui Ustaz Fadzil Mohd Nor.Tak sama berbanding pas ketika di terajui Datuk Seri Abdul Hadi Awang

      Sama kah pas ketika diterajui Yusof Rawa dengan pas yang di terajui ustaz Fadzik Mohd Nor. Sudah tentu tak sama. Berbeza, kan.

      PAS Boleh bergabung dengan semangat 46 uanh di Terajui Tengku Razaliegh Hamzah, menang dan memerintah semula Kelantan pada PRU 1990.

      Tapi dasarnya tak berubah macam dahulu juga.Lepas itu boleh bekerjasama dengan PKR dan menang bergaya di Terengganu pada PRU 1999.

      Memerintah Terengganu dan lepas itu kalah teruk pada PRU 2004. Tak sama, kan.Pas Kelantan hampir tumbang menang dengan kelebihan satu kerusi sahaja.

      Demikian juga pas ketika diterajui Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang. Memang tak sama.Cakap pun tak sama. Jauh bezanya.

      Tahun 2008 boleh bekerjasama dengan DAP parti anti Islam dan anti melayu, musuh Allah, musuh Rasulullah SAW dan musuh islam.

      Hasil kerjasama itu. Pas menang dan memerintah Kedah pada PRU 2008 Kelantan kekal hingga pada pru 13 (2013).

      Waktu bersama dengan DAP Mat Sabu timbalan presiden boleh bersalaman dengan mana mana perempuan ketika bersama Datuk Anwar Ibrahim dalam majlis majlis anjuran PKR.

      Sehingga hari ini selepas lari dari pas dan menerajui PAN berdakapan dengan perempuan tak mengapa, hujah, kerana perempuan itu adalah anak cucunya.

      Boleh semeja pada meja yang ada hidangan arak, sedangkan dalam islam haram duduk bersama mereka yang meminum arak.

      Kalau dalam pas Mat sabu timbalan presiden boleh bersalaman dengan perempuan, apatah lagi ketika jadi presiden Pan dan bekerjsama dengan DAP parti yang nak ubah Malaysia jadi Negara Malaysia malaysian.sudah tentu bercanggah dengan Islam yang diperjuangkan Pas.

      Jadi, amat betul lah apa yang dikatakan oleh Nik Omar anak Nik Abdul Aziz Nik Mat yang masuk Pan dan bertanding di DUN cempaka bahawa pas dahulu memang tak sama dengan Pas sekarang.

      Pas sekarang haram bekerjasama dengan DAP dan masih boleh bekerjasama dengan orang dan NGO bukan Islam yang tak anti Islam. Mana ada orang bukan islam tak anti islam.

      Delete
    3. Mmg kompom mati katak pon. .aku tgok dah macam kena rasuk pun ada meracau racau sambil provok polis pakai senjata..elok jgk mati.lepas ni pas pun pupus terus

      Delete
    4. TERBUAI DUNIA YANG MELEKAKAN

      Berkata saya setuju RUU dan setuju hudud adalah retorik berlaka.macam DAP dahulu lah, mahu islam, mahu hudud. SeLepas dapat 39 kerusi parlimen Pada PRU 13 tendang pas.

      Seterusnya mula buat hal memainkan perangan memecah belah anggota jawatankuasa pas pusat dan memecahbelahkan orang melayu dalam parti pas.

      Berjaya melarikan 26 orang ahli jawatan pas pusat lantas memberontak keluar parti dan tubuh pan atas sebab kalah dan tak puashati dengan presiden pas ketika merebut jawatan kuasa pusat dalam muktamar agung tahunan.

      Bukan setakat itu sahaja mereka berperanan menghina ulamak, termasuk membenci presiden Pas dengan lontaran kata kata dijaja bahawa Datuk Seri haji Hadi Awang tidak layak digelar ulama.

      Kesimpulannya memang pas dahulu dan pas sekarang tidak sama, sama sekali. Tidak sama. Dahulu boleh bekerjasama dengan DAP sekarang haram hukumnya.Memang berbeza. Tapi dasarnya tetap sama.

      Wajakah pan parti islam sebenar,Mat Sabu dan geng gengnya jadi pengkhianat Pas dan tali barut DAP dan banyak perkara yang diharam dihalalkan?

      Gaya hidupnya tak ubah Macam puak puak Islam liberal yang diperjuangkan oleh parti keadilan rakyat (PKR).Ikut kafir, jadi macam kafir.

      Delete
    5. TOK DIR PENDERHAKA

      Oleh: Mohamad Zuhdi Mat Piah
      Anak Mangsa Memali 1985.

      Almarhum Tuanku Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim pernah menitiskan airmata ketika mendengar kisah yang berlaku di Memali oleh Tuan Guru Ustaz Awang Lanai (sekarang masih hidup).

      Almarhum Tuanku Sultan sanggup mencemar duli turun menziarahi makam syuhada Memali di Parit Panjang Kedah ketika itu. Almarhum Tuanku Sultan menghadiahkan batu nisan dan menyiram air mawar di pusara As Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan muridnya yang lain. Hal tersebut memberi tamparan hebat kepada Tun Mahathir dan pemimpin Umno ketika itu yang mendakwa Ustaz Ibrahim Libya penjenayah, pembawa ajaran sesat, komunis dan pelbagai lagi tuduhan.

      Mungkinkah seorang sultan akan menziarahi dan menyiram air mawar di pusara seorang penjenayah atau pemberontak? Mungkinkah seorang sultan menziarahi pusara pembawa ajaran sesat atau komunis? Maka tindakan pemerintah ketika itu adalah tindakan bermotif politik dan berniat jahat.

      Batu nisan di 13 makam syuhada Memali tersebut (seorang lagi keluarga bawa balik) membuktikan mereka bukan penderhaka, bahkan batu nisan itu kekal hingga kini.

      Delete
    6. BETUL KE AMANAH NI

      Seorang lelaki mendakwa dirinya anggota AMANAH hari ini menuduh salah seorang pemimpin parti itu berkelakuan sumbang tetapi tidak memberikan apa-apa bukti bagi menyokong dakwaannya itu.

      Rizal Abu Bakar, yang mendakwa daripada AMANAH Kuala Kedah mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini berjanji untuk mendedahkan "skandal video seks terbaru" yang melibatkan seorang pemimpin parti itu.

      Pada majlis itu, beliau menunjukkan tiga gambar tangkap layar perbualan WhatsApp bersaiz kadbod saiz A3, yang kononnya memaparkan perbualan antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Beberapa mesej termasuk imej seorang wanita dengan wajahnya tertutup. Beliau juga memainkan dua rakaman perbualan telefon antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Dia mendakwa kedua-dua mesej WhatsApp dan klip audio itu menunjukkan pemimpin parti dan wanita tersebut terlibat dalam hubungan sulit.

      Dia juga menjelaskan lembaran kadbod A3 ditinggalkan di cermin depan keretanya dalam sampul surat dan dia tidak tahu siapa yang meninggalkannya di sana.

      Rizal kemudian mencabar pemimpin parti itu untuk bertindak balas terhadap dakwaannya dalam masa 36 jam atau dia akan mendedahkan "video" sebagai bukti.

      "Saya menggesanya untuk memberikan penjelasan, untuk mengatakan sama ada apa yang saya dedahkan itu benar atau tidak.

      "Saya berikan tempoh untuk dia memberikan jawapan dalam masa 36 jam ... atau tidak, kita akan bertemu di sini lagi dalam masa 36 jam dan saya akan menunjukkan video," katanya pada sidang media itu.

      Pimpinan PAS membuat pesanan kepada ahli-ahlinya seluruh negara untuk tidak membuat sebarang sebaran mengenai perkara ini. Biarlah ALlah menentukan supaya mereka yang terkena fitnah ini memahami betapa dasyatnya fitnah.

      Sebab itu Allah melaknat orang yang membangkitkan fitnah.
      Fitnah buka cara PAS.
      Elak perkara ini, berikan peringatan mereka supaya memilih cara Islam.

      Delete
    7. Bagi pihak PAS, saya harap seluruh jentera parti memberi fokus kepada usaha gerak kerja meningkatkan sokongan kepada parti pada 9hb Mei nanti.

      PAS juga berharap rakyat berhati-hati dengan permainan saraf dan berita palsu yang sengaja disebarkan untuk mencuri undi mereka berdasarkan matlumat dan berita palsu.

      Dalam situasi media sosial yang terbuka, permainan saraf akan terus menyubur dan digunakan secara dahsyat untuk mencipta fitnah menipu rakyat untuk menolak musuh politik.

      Contohnya, tidak mustahil ada musuh yang menyamar penyokong PAS lalu mengeluarkan kenyataan melampau dengan sengaja, tapi sebenarnya bukan dari ahli PAS.

      Di dalam isu Nik Omar, bagi PAS, kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Abduh mewakili pihak keluarga beliau, dan tidak perlu ada kenyataan lain. Tindakan beliau bertanding atas tiket Pakatan Harapan adalah urusan dan pilihan beliau sendiri yang tidak perlu diperbesarkan.

      PAS ingin tegaskan hanya kenyataan pimpinan utama sahaja adalah kenyataan rasmi parti. Manakala kenyataan lain, PAS tidak bertanggungjawab.

      PAS menganggap sebarang kenyataan melampau yang menyerang beliau adalah tindakan yang keterlaluan.

      Dalam sistem demokrasi yang diamalkan di Malaysia, seseorang itu bebas untuk memilih mana-mana parti yang diingini. Perkara ini bukan perkara baru dalam politik Malaysia. Terlalu banyak kes yang berlaku semasa atau sebelum ini.

      PAS akan meneruskan kerja berkempen untuk meningkatkan sokongan rakyat sejajar dengan akhlak Islam dan Budaya Politik Matang dan Sejahtera untuk Malaysia sejahtera.

      Tuan Ibrahim bin Tuan Man
      Timbalan Presiden PAS.

      Delete
    8. KALAU DAH PAKATAN HAPRAK

      Tiga ahli Amanah dari Kedah hari ini menuduh Presiden Mohamad Sabu terlibat dengan hubungan luar nikah, memberi tempoh masa 36 jam kepada ahli politik veteran itu untuk menjelaskan kandungan satu perbualan kurang sopan dan 2 rakaman audio.

      Jurucakap mereka, Rizal Bakar berkata, beliau menerima rakaman audio dan tangkap layar perbualan WhatsApp itu kira-kira seminggu lalu, di mana ia ditinggalkan di cermin depan keretanya.

      “Saya mahu dia jawab benar atau tidak. Apa sahaja jawapannya, kami akan buat satu lagi sidang media dalam tempoh masa 36 jam,” katanya kepada pemberita.

      Perbualan WhatsApp itu didakwa berlaku pada Julai tahun lepas.

      Dalam satu reaksi segera, Mohamad tidak terkejut dengan dakwaan itu.

      “Ini berlaku setiap pilihan raya umum. Mereka akan sentiasa ada sesuatu yang menentang saya. Tetapi ia tidak menghentikan azam saya untuk mendesak perubahan kerajaan,” katanya.

      Mengatakan Mohamad Sabu idolanya, Rizal berkata dia tidak menuduh Mat Sabu terlibat dalam skandal seks, cuma mahu dia menjawab perkara ini.

      Rizal juga enggan menjawab sama ada dia sudah bersemuka dengan idolanya itu tentang bahan itu.

      Rizal mengelak soalan media tentang identiti wanita dalam perbualan WhatsApp itu, cuma berkata dia akan menghubungi pemberita dan berjanji akan memberikan rakaman audio kepada mereka.

      Sementara itu, Mohamad berkata dia akan merujuk perkara itu kepada peguam untuk tindakan lanjut.

      Dia juga tidak mengenali 3 individu yang menganjurkan sidang media itu.

      “Mungkin saya dalam kalangan penarik orang ramai di perhimpunan Pakatan Harapan, jadi musuh saya tak boleh tahan,” katanya.

      Delete
    9. ANWAR MAIN BELAKANG

      Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa dipecat daripada PKR pada 2014 kerana keengganannya menggunakan wang kerajaan negeri untuk kepentingan parti.

      Abdul Khalid mendakwa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mahu beliau menggunakan wang kerajaan negeri untuk mengadakan program dan kempen PKR.

      "Saya dipecat daripada PKR kerana Anwar mahu pakai duit kerajaan negeri untuk menjalankan program parti. Saya tidak benarkannya kerana alasan yang mudah, kerana wang kerajaan negeri adalah duit rakyat.

      "Tetapi mereka marah dan mempersoalkan bagaimana PKR akan menang (dalam Pilihan Raya Kecil Kajang) tanpa menggunakan wang dari rizab kerajaan negeri.

      "Apabila saya enggan berbuat demikian, saya dipecat daripada parti. Tetapi saya lega kerana saya tidak lagi perlu memikul kepercayaan rakyat dan juga tidak mengkhianati kepercayaan mereka kepada saya sepanjang menjadi Menteri Besar.

      "Hari ini, saya masih turun padang dan bertemu rakyat Selangor. Saya tidak ambil duit mereka dan mereka tidak ambil duit saya. Jadi kita berhubung baik," katanya berseloroh.

      Abdul Khalid berkata demikian ketika berucap pada Program "Teh Tarik Untuk Selat Klang: Anda Tanya Kami Jawab Siri 6.0" anjuran PAS di Kampung Sungai Sireh Tambahan di sini, malam tadi.



      Turut hadir, bekas Setiausaha Politik kepada Khalid, Faekah Husin, calon Parlimen Kapar Dr Abdul Rani Osman dan calon di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selat Klang, Dr Halimah Ali.

      Pada 2014, Abdul Khalid, yang juga bekas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Guthrie Bhd dikatakan tidak bersetuju dengan keputusan untuk melantik Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu.

      Beliau juga gagal memberikan jawapan memuaskan membabitkan isu pinjamannya dengan Bank Islam, Lebuhraya Kinrara-Damansara dan penstrukturan semula industri air Selangor.

      Pengerusi Lembaga Disiplin parti itu, Datuk Dr Tan Kee Kwong, dilaporkan berkata, keputusan memecat Abdul Khalid dibuat secara sebulat suara selepas ia dipertimbangkan.

      Sementara itu, Faekah, yang meninggalkan PKR selepas insiden itu, berkata, PKR mencetak dokumen 91 muka surat menyatakan alasan bahawa Abdul Khalid menyalahgunakan kuasanya dan tidak layak menjadi Menteri Besar.

      "Bila ditanya mengenainya, Tan Sri (Abdul Khalid) menjawab 'ia kerana saya lokek dengan duit rakyat'," katanya.

      Beliau berkata, Abdul Khalid mahu membayar RM250 juta untuk mengambil alih Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH), tetapi pemegang konsesi mahu lebih dan Anwar mahu membayar RM2.7 bilion.

      Faekah juga berkongsi layanan PKR yang disifatkan sebagai kejam dan Abdul Khalid tidak diberikan peluang untuk memberi penjelasan.

      "Saya hantar surat kepada panel disiplin untuk memaklumkan Tan Sri menghadap Sultan Selangor pada hari beliau dipanggil menghadap panel itu.

      "Saya masih belum menerima sebarang balasan kepada surat itu sehingga hari ini.

      "Saya menentang UMNO kerana cara Tun Dr Mahathir Mohamad melayan Anwar. Beliau pecat Anwar kerana takutkan saingan.

      "Kemudian Anwar memecat Abdul Khalid kerana beliau mahukan seorang Menteri Besar yang mengikut rentaknya. Jadi, anda semua masih mahu mengundi PKR? Saya sudah hilang kepercayaan kepada PKR," katanya.

      Delete
    10. MISTERI PAKATAN HAMPEH

      Seorang lelaki mendakwa dirinya anggota AMANAH hari ini menuduh salah seorang pemimpin parti itu berkelakuan sumbang tetapi tidak memberikan apa-apa bukti bagi menyokong dakwaannya itu.

      Rizal Abu Bakar, yang mendakwa daripada AMANAH Kuala Kedah mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini berjanji untuk mendedahkan "skandal video seks terbaru" yang melibatkan seorang pemimpin parti itu.

      Pada majlis itu, beliau menunjukkan tiga gambar tangkap layar perbualan WhatsApp bersaiz kadbod saiz A3, yang kononnya memaparkan perbualan antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Beberapa mesej termasuk imej seorang wanita dengan wajahnya tertutup. Beliau juga memainkan dua rakaman perbualan telefon antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Dia mendakwa kedua-dua mesej WhatsApp dan klip audio itu menunjukkan pemimpin parti dan wanita tersebut terlibat dalam hubungan sulit.



      Dia juga menjelaskan lembaran kadbod A3 ditinggalkan di cermin depan keretanya dalam sampul surat dan dia tidak tahu siapa yang meninggalkannya di sana.

      Rizal kemudian mencabar pemimpin parti itu untuk bertindak balas terhadap dakwaannya dalam masa 36 jam atau dia akan mendedahkan "video" sebagai bukti.

      "Saya menggesanya untuk memberikan penjelasan, untuk mengatakan sama ada apa yang saya dedahkan itu benar atau tidak.

      "Saya berikan tempoh untuk dia memberikan jawapan dalam masa 36 jam ... atau tidak, kita akan bertemu di sini lagi dalam masa 36 jam dan saya akan menunjukkan video," katanya pada sidang media itu.

      Malaysiakini tidak mendedahkan nama pemimpin parti tersebut menanti ulasan beliau.



      Pemberita berulang kali meminta Rizal untuk menunjukkan lebih banyak bukti bagi menyokong dakwaannya terhadap pemimpin AMANAH terbabit, tetapi dia enggan mengulas lanjut.

      Kemudian, wartawan mengejar lelaki itu dari tingkat pertama hotel di mana sidang akhbar itu diadakan ke keretanya di seberang jalan.

      Apabila ditanya bagaimana dia begitu pasti identiti pemimpin parti yang dipersoalkan itu, dia hanya menjawab, "saya akan mendedahkan lebih banyak lagi dalam masa 36 jam".

      Dia kemudian mempertahankan dakwaannya itu dan berkata dia tidak membuat tuduhan tetapi hanya "menimbulkan persoalan".

      Wartawan terus mendesaknya dengan soalan, kenapa dia enggan menyemak dakwaannya dengan parti yang dipersoalkan itu, mengapa dia mendedahkan maklumat ini semasa tempoh kempen PRU14 dan sama ada dia dibayar untuk mendedahkan maklumat berkenaan. Bagaimanapun, Rizal mengelak semua soalan itu.

      Walaupun enggan memberikan butiran lanjut, dia berulang kali berhenti untuk membiarkan gambarnya dirakam jurufoto akhbar.

      Delete
    11. APA KOMEN NIK OMAR

      TUN Dr Mahathir Mohamad mendakwa 14 mangsa yang terkorban dalam tragedi berdarah Memali pada 1985 sebagai ‘mati katak’, bukan mati syahid ketika berucap pada Ceramah Perdaa bersama Calon PKR P121 Lembah Pantai di perkarangan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kerinchi di Kuala Lumpur, semalam.

      Bekas Perdana Menteri itu mendakwa, ‘Amanat Haji Hadi’ pada 1981 yang menjadi punca berlakunya peristiwa hitam terbabit dengan membunuh pegawai kerajaan yang disifatkan sebagai kafir.

      “Amanat Haji Hadi ringkasnya menyuruh orang dia (PAS) supaya membunuh pegawai kerajaan, kononnya kerajaan kafir dan sebab itu dia menentang kerajaan kafir.

      “Kononnya orang dia (PAS) yang mati dalam melawan kerajaan kafir ini akan mati syahid. Tragedi di Memali, mereka menembak mati empat orang polis dan selepas itu baru polis membalas balik dan mereka mati juga seramai 14 orang. Bukan mati syahid, mati katak,” katanya.

      Peristiwa Memali yang berlaku di Kampung Memali, Baling, Kedah, pada 19 November 1985 menyaksikan pertempuran anggota keselamatan dengan penduduk kampung dan pengikut Ibrahim Libya sehingga mengorbankan Ibrahim dan 17 yang lain termasuk empat anggota polis, berpuluh-puluh lain cedera serta beratus-ratus orang ditahan.

      Pertempuran itu berlaku dalam Operasi Angkara bagi menahan Ibrahim yang dianggap mengancam keselamatan negara dengan Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri ketika itu, Tun Musa Hitam, didakwa bertanggungjawab terhadap operasi itu.

      Dalam pada itu, Dr Mahathir turut mendakwa PAS sebagai parti upahan Barisan Nasional (BN) dan sudah ‘dibeli’ oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

      “Ada sebuah parti lagi, parti bulan (PAS) ini upahan Najib, rupanya dapat duit daripada Najib. Bulan itu pun jangan dipangkah sama sekali sebab dulu dia (PAS) kata UMNO kafir dan kini mereka kerjasama dengan UMNO.

      “Dulu mereka kata UMNO kafir, saya kafir dan jika kerjasama dengan orang kafir, akan jadi kafir. Sekarang, tiba-tiba dia (Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang) kata tidak pernah kafirkan orang UMNO. Dia pekak atau tidak pandai membaca?”

      Delete
    12. Fitnah Presiden PKR

      PAS mengecam kenyataan Presiden PKR dalam ceramahnya di Indera Mahkota Kuantan Pahang bahawa calon PAS menarik diri daripada pencalonan untuk DUN Rantau untuk memberi laluan kepada calon BN.

      Ini adalah kenyataan fitnah dan berniat jahat yang semakin sebati dengan perangai Pakatan Harapan.

      PAS dan Gagasan Sejahtera sememangnya tidak meletakkan calon untuk DUN Rantau kerana faktor setempat seperti kebolehan untuk menang dan komposisi pengundi, yang mana menjadikan ianya bukan kerusi yang strategik untuk ditandingi.

      Oleh itu PAS berpandangan bahawa kenyataan jahat dan fitnah daripada Presiden PKR itu hanya untuk mengelirukan rakyat dengan niat untuk memburukkan PAS dengan menggunakan budaya politik yang amat tidak bertamadun.

      Sebaliknya, PKR seharusnya menjawab dakwaan kerjasama dengan BN di sebalik kelapangan BN memberi layanan istimewa kepada para pimpinan PKR dan keluarganya untuk bertemu Datuk Seri Anwar Ibrahim serta memberikan beliau mengeluarkan kenyataan tanpa sebarang halangan seperti yang dilapor akhbar The Star.

      Presiden PKR juga harus menjawab apakah beliau setuju dengan kata-kata Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai Anwar ketika temuramah bersama The Guardian baru-baru ini. PAS sehingga hari ini mempercayai Anwar difitnah sehingga dipenjarakan.

      Bagaimana pula dengan kawasan-kawasan di mana calon PKR ditolak pencalonannya? Apakah PKR akan menyuruh penyokongnya memberikan kemenangan kepada BN atau PAS?

      Tuan Ibrahim Tuan Man
      Timbalan Presiden PAS
      3 Mei 2018

      Delete
    13. Wow PAS ikut-ikutan umno-bn memberi hadiah percuma dan mengadakan jualan murah kpd semua pengundi2 di Johor.

      Mana PAS dapat dana nie.....??

      Delete
    14. Tidak ada syahid Islam bunuh Islam,,
      Tak Ada Nas yang mengatakan Islam bunuh Islam mati syahid..........!!!
      Ada garis pandu untuk dapat syahid bukan di memali

      Delete
    15. 9hb nanti Konfirm Pas akan menang banyak kerusi !

      Menang ! .... kerusi plastik kat pusat mengundi tu je.

      KahKahKah

      Delete
    16. Kepada sahabat seperjuangan.........lawan tetap lawan yeoooppp.....!!

      Maaf udah lama teman tak bersiaran di sini.

      KEPADA SEMUA BRO2 PAKATAN.........teman nak pesan........PETI UNDI pada 9 Mei nanti wajiblah diekori sehingga selesai pengiraan undi.

      Kita udah bertungkus lumus.......dari langkah pertama kita udah lalui rajau duri......dibuli, dihalang, dicantas.......segala pahit kelat kita udah rasa.........jadi tolonglah di saat-saat akhir penghujong langkah kita jangan sekali-kali kita terrrlepaasss pandangkan peti undi tu yeooopppp......!!

      Tak derrr guna kalo berpenat lelah, bekerja keras......sana-sini non-stop berceramah tapi last2 peti undi dilepaskan macam gitu ajerrrr.

      Peti undi tu umpama nyawa kita yeooopppp..........sia-sia disaat akhir kita LUPA pasal PETI UNDI ni.

      Tiap PETI UNDI mestilah DIEKORI dan DISAKSIKAN dengan teliti oleh orang Pakatan sendiri...........walau kejap mana pon.....walau satu kerdipan mata pon tak boleh kita lalaikan.

      KEPADA SEMUA YEOP PAKATAN...........jangan segala pengorbanan dan kerja keras kita jadi sia-sia di saat akhir.

      Maka dengan itu......tolong diberi perhatian dan priority nombor 1 kepada setiap PETI UNDI....!!!

      Yg bertugas tolong ler ambik perhatian.......deme orang2 kanan dalam Pakatan tu tolong ler dipanjangkan hal ni kepada pihak yg bertanggungjawab.

      Jangan disia-siakan PETI UNDI di saat2 akhir yeooooppp.........itu peti amanah dan mandat rakyat.

      Ingat tu.......!!!

      Salam perjuangan bebas dedaaakkk kepada sumer sahabat lama..........Sifu Pak Othaman, Pak Rahman JPC, Bro Diny, John Doe, Fan Tun, Perak Man, Macy, Zack Armstrong, Mat Noor, Msia Baru, Msian Cyber, Ramly dan sumer bro2 yg sekapal......dan tak lupa kepada Tuan Admin Shahbudin.

      Lawan tetap lawan yeooopppp....!!

      Delete
  2. Suruhanjaya Pilihan Raya bertanggungjawab memastikan proses pengundian awal berjalan dengan bebas dari sebarang penyelewengan.

    Mereka akan lakukan tanggungjawab itu dengan betul ke?

    Banyak sudah di ceritakan mereka berat sabelah. Bila menyeleweng, berat sebelah lah. Berat kapada Kerajaan yang memerintah. Tak boleh buat begitu.

    Tapi, apa yang kita boleh buat? Mereka dan Najib pegang kuasa.

    Takda jalan lain - kita gantikan lah depa. Dengan mengundi Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAH TUA NAK MAMPUS TAK SEDAR DIRI

      Ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa 14 mangsa yang terkorban dalam tragedi berdarah Memali pada 1985 sebagai ‘mati katak’ dan bukan mati syahid mengundang rasa tidak puas hati dan kemarahan pemimpin PAS.

      Antara mereka yang membidas bekas perdana menteri itu adalah Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Riduan Mohamad Nor yang menuntut Dr Mahathir diheret ke muka pengadilan supaya tragedi berkenaan tidak lagi akan berulang.

      “Dr Mahathir dalam usaha mensucikan diri, sekali lagi menyalahkan apa yang dinamakan 'Amanat Haji Hadi' sebagai pemicu kepada tragedi pembantaian kejam 19 November 1985, bahkan diseret sekali pihak mufti-mufti untuk memikul beban kesalahan beliau.

      “Suruhanjaya Siasatan Diraja wajib membuka kembali siasatan dan membersihkan nama-nama mangsa tragedi berdarah ini.

      “Keadilan mestilah diberikan kepada seluruh mangsa serta membayar pampasan yang seadilnya kepada mangsa yang terlibat. Seret pelaku jenayah ini ke muka pengadilan semoga tragedi ini tak akan berulang lagi di tanah leluhur ini,” katanya dalam satu kenyataan yang disiarkan di Harakahdaily.

      Selain Riduan, seorang lagi Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Mokhtar Senik juga membidas bekas perdana menteri itu dan menyifatkan tindakannya ibarat menjirus lagi luka dengan cuka.

      Katanya, walaupun puluhan tahun sudah berlalu, namun hati perut Dr Mahathir memang sangat keras dan kejam kerana masih gagal memahami perasaan keluarga mangsa Memali itu.

      “Saya tidak nampak di mana letaknya taubat Mahathir yang dibanggakan oleh para ahli-ahli Pakatan Harapan.

      “Ambillah iktibar wahai Mahathir. Sejauh itu Allah telah memberi amaran, kamu masih gagal membaca isyarat-Nya.

      “Dari kedudukan seorang PM, Allah jatuhkan martabatmu menjadi khadam DAP dan PKR yang kamu musuhi sekian lama,” katanya dalam kenyataan yang turut disiarkan di Harakahdaily.

      Menurut Mokhtar beliau tidak pernah kisah dengan taubat Dr Mahathir itu tetapi memandang berat kisah kelakuan dan kata-kata perdana menteri selama 22 tahun itu.

      “Saya bukan keluarga Syuhada Memali. Tapi darah perjuangan mereka ada dalam hati dan roh saya. Saya tetap merasa sakit dengan ketajaman lidah kamu,” katanya.

      Dr Mahathir ketika berucap pada Ceramah Perdana bersama Calon PKR Lembah Pantai di Kuala Lumpur, semalam berkata ‘Amanat Haji Hadi’ pada 1981 yang menjadi punca tragedi berdarah Memali apabila penyokong PAS merusuh dan membunuh anggota polis.

      “Amanat Haji Hadi ringkasnya menyuruh orang dia (PAS) supaya membunuh pegawai kerajaan, kononnya kerajaan kafir dan sebab itu dia menentang kerajaan kafir.

      “Kononnya orang dia (PAS) yang mati dalam melawan kerajaan kafir ini akan mati syahid. Tragedi di Memali, mereka menembak mati empat orang polis dan selepas itu baru polis membalas balik dan mereka mati juga seramai 14 orang.

      “Bukan mati syahid, mati katak,” kata Dr Mahathir yang adalah perdana menteri ketika itu.

      Peristiwa yang berlaku di Kampung Memali, Baling, Kedah, pada 19 November 1985 itu menyaksikan pertempuran anggota keselamatan dengan penduduk kampung dan pengikut Ibrahim Libya sehingga mengorbankan Ibrahim dan 17 yang lain termasuk empat anggota polis, berpuluh-puluh lain cedera serta beratus-ratus orang ditahan.

      Delete
    2. NIK OMAR TAK BOLEH PAKAI CAKAP

      Setelah kenyataan penafian demi penafian dibuat,akhirnya Nik Omar menzahirkan wajahnya yang sebenar.

      Nik Omar anggota IKRAM dengan senyumnya menjadi calon PAN atas logo MATA bagi DUN Chempaka.Lawannya yang utama adalah PAS,parti arwah ayahnya,bondanya dan majoriti keluarganya.



      Bagi IKRAM,satu kejayaan yang hebat setelah tragedi Muktamar 2015.Gagal kudeta PAS dan dihalau dari PAS.

      Memang Nik Omar berhak untuk jadi calon bukan sekadar PAN hatta DAP pun boleh.Ini kerana negara kita demokrasi.Silakan.

      Tapi mari kita fikirkan relevannya.

      Nik Omar jadi calon DUN peninggalan ayahnya.Ayahnya menjadi MB atas tiket PAS sejak Oktober 1990.Ayahnya berjuang dalam PAS yang diyakini dasarnya Islam.

      Atas dasar apa Nik Omar bertanding di DUN Chempaka? Jika DUN Chempaka diwakili DAP maupun Parti Komunis Malaya ataupun UMNo,logik untuk Nik Omar bertanding.

      Walhal sekarang Kelantan diperintah PAS dan DUN Chempaka telah ada wakil PAS,apa alasannya buat Nik Omar bertanding.Teruk benar PAS perintah Kelantan selama hampir 30 tahun hingga memaksa Nik Omar lawan parti ayahbondanya?

      Keputusan Nik Omar ini membuatkan beberapa kesan berlaku.Ada gembira.Ada sedih.Ada marah.Ada seronok sakan.Dan ada yang tersenyum puas hati.

      Yang sedih..ahli keluarga TGNA.Perpecahan yang tidak boleh delakkan.

      Yang marah....tentunya ahli PAS.

      Yang seronok sakan...tentunya DrM dan DAP.

      Yang tersenyum puas...tentunya IKRAM.Padan muka PAS .

      Nik Omar...sekadar nak bertanding,bertandinglah di Bukit Bintang ataupun Ipoh Timur.

      Jika mahu juga bertanding di DUN Chempaka,tunggulah bonda ustaz meninggal dulu.

      Seronokkah ustaz mengguris menyinggung hati bonda demi kepatuhan ketaatan kepada IKRAM ?

      Delete
    3. Lebaimodern arus pemikiran berahi kearah kebelakang, tak ada yg idea baru. Hanya kitar surat khabar lama. Bro bagilah pencerahan bukan rujuk kitab lama.

      Delete
    4. Ada seorang ahli PAS telah mengaku bahawa dia telah diarahkan oleh pemimpin PAS utk menabur minyak wangi ke atas kubur mangsa Memali yg didakwa mati syahid setiap pagi pd waktu subuh supaya orang2 yg datang melawat kubur akan percaya bahawa betullah mangsa2 itu telah mati syahid sebab dikatakan kubur orang yang mati syahid akan berbau wangi.
      Apa cerita?????

      Delete
  3. Pengundi-pengundi awal terdiri daripada Anggota Tentera, isteri atau suami Anggota Tentera ...

    Ada yang memutar belitkan kata2 Laksaman Tentera Laut, memberi implikasi bahawa dia memihak kapada Pembangkang. Jahat. Walau pun saya tak ambik pot kalau benar begitu, secara persendirian - hak mengundi itu rahsia.

    Dia telah menulis di Tweeter -

    Laksanan Ahmad Kamarulzaman Ahmad Badaruddin kesal pesanan kepada anggota TLDM semalam dianggap sebagai sokongan kepada pembangkang.

    Ahmad Kamarulzaman kesal kenyataannya mengingatkan anggota TLDM yang mereka bebas mengundi, diterjemahkan sebagai membantu kempen pilihan raya Dr Mahathir.

    KUALA LUMPUR: Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) kesal pesanan kepada anggotanya untuk menjalankan tanggungjawab mereka mengundi dijadikan propaganda yang menggambarkan dirinya simpati kepada parti pembangkang.

    “Saya kesal kenyataan saya #JomUndi di FB TLDM diputar belit oleh pihak tertentu untuk kepentingan mereka,” tulis Laksamana Tan Sri Ahmad Kamarulzaman Ahmad Badaruddin di Twitternya hari ini sambil disertakan hashtag Barisan Nasional (BN) “#HebatkanNegaraku”.

    Terdahulu, sebuah blog pro-pembangkang memetik kenyataannya mengingatkan anggota TLDM yang mereka bebas mengundi, tetapi kenyataan Kamarulzaman itu diterjemahkan sebagai membantu kempen pilihan raya Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Semalam, Kamarulzaman berpesan kepada warga tentera laut agar mengundi secara bijaksana berdasarkan fakta, pemerhatian, pencapaian yang dikecapi dan pengalaman sendiri.

    “Sebagai warganegara Malaysia yang bertanggungjawab undilah dengan penuh bijaksana. Ketahuilah, undi kita adalah rahsia,” tulisnya di Facebook tentera laut semalam, sehari selepas Dr Mahathir menulis surat terbuka kepada panglima dan pegawai pemerintah tentera untuk menggalakkan anggota di bawah naungan mereka mengundi secara bebas, tanpa kekangan mana-mana pihak.

    Anggota tentera antara 300,255 pengundi awal yang akan membuang undi pada 5 Mei ini, 4 hari menjelang hari mengundi.

    Komen tambahan: Bagus Laksamana itu, peringatkan dan galakkan tentera di bawah nya keluar mengundi. Di harapkan kebanyakan mereka undi Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NIK OMAR SKRU KEPALA DAH LONGGAR

      Kecerdikkan DrM dalam politik dipuji oleh arwah TGNA.Tetapi arwah TGNA mengatakan alangkah bagusnya jika kecerdikkan DrM digunakan untuk pollitik Islam bukan untuk politik Sekular anutan DrM.

      Di sini menampakkan hebatnya Dr M menggunakan otaknya untuk mengalahkan musuhnya.



      Semua musuh utama telah tersungkur dikakinya kecuali TGHA dan PAS.

      Anwar,otai reformasi,DAP,Sosialis, Tian Chua,Mat Sabu,Husam bagai dipukau dan bagai singa yang pondan yang dikasikan.

      Hebatnya DrM ialah beliau gunakan 2 serampang senjata dan taktik. Serang dan Simpati.

      Serang.....diserangnya PAS dan TGHAhingga rapat ke dinding.Bagai orang gila bentuk serangannya.DrM ulang taktik serangannya terhadap PAS dan TGHA seperti beliau dalam UMNO.Tiada perubahan.Sama sahaja.

      Wiridnya sama seperti dalam UMNO iaitu Amanat Hadi Awang dan Memali.Diulang-ulang.

      Simpati....mendakwa beliau bakal di tembak ketika era Reformasi.Kini ulangilagi dakwaan kapalterbang disabotaj. Sebelum itu mendakwa nasibnya mungkin seperti Benigno Aquino yang ditembak di lapangan terbang hingga regim Marcos jatuh.

      Kelakarnya,DrM ingat dia macam pejuang Aquino !

      Lebih kelakar TPM Zahid awal-awal bocorkan skrip lakonan DrM dengan mendakwa selepas ini DrM akan pura-pura masuk hospital untuk tagih simpati rakyat.

      Ingat,DrM cerdik berpolitik.

      Saat akhir kempen,kemungkinan beliau upah seseorang tembak kearahnya ketika beliau sedang berpidato(awal-awal DrM pesan ..jangan tembak betul-betul...dia tak mahu mati lagi...).Selepas itu didakwanya PMNajib yang arahkan berbuat demikian.

      Tujuannya,agar rakyat benci dan buat huruhara dalam negara. Mohon PDRM dan ATM awasi taktik DrM.

      Ingat, DrM ..sanggup berbuat apa sahaja asalkan dia boleh jadi PM ke 7 walaupun sehari.

      Delete
    2. Nik omar tak mau subahat dengan lobai pas makan duit umno...

      Delete
    3. NIK OMAR TAK BOLEH PAKAI

      Isteri bekas mursyidul am PAS, allahryarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu berkempen bagi calon lawan anak keduanya Nik Omar yang mewakili parti PAS, Ahmad Fathan Mahmood.

      Tuan Sabariah berkata, beliau sehingga kini tetap berpegang pada pesanan allahyarham Nik Abdul Aziz bahawa tiada parti lain yang lebih baik berbanding parti PAS.



      "Ambo (saya) bukan mari untuk ceramah, tapi diminta bercakap, saya gugup sikit sebab tak biasa. Selalunya hanya kecek (bercakap) di rumah.

      "Pilihan raya tak lama dah, ambo rasa biarlah kita kekal dengan apa yang Tok Guru tinggal. Sekarang memang ramai mengaku parti Islam untuk mempengaruhi orang.

      "Baru-baru ini, orang kata keluarga saya berpecah. Saya anak ada 10 orang, hanya seorang saja yang 'monteng' ke lain (tak sehaluan)," katanya ketika tampil berkempen di DUN Chempaka, Kota Bharu, hari ini seperti video yang disiarkan Facebook Dewan Muslimat PAS Pengkalan Chepa.

      "Ambo ini Tuhan duga kuat jugalah (kali ini). Tapi ambo tak turut yang lain, ambo kekal dengan hak asal (PAS) juga," katanya yang dilihat gagal mengawal emosi.

      Siapa Nik Omar kononnya kata dia legasi ayahnya sedangkan ibunya di tetap dengan PAS kerana itulah pesanan suami (TGNA).

      Malang bagi Amanah dan IKRAM membuat kerja yang busuk merosakkan hubungan kekeluarga demi nak capai cita-cita politik. Sanggup perkudakan Nik Omar.



      Ada juga yang berhujah dengan lebai dia kata Ibu Nik Omar mengaku Nik Omar personaliti bapanya. Habis kalau sama sekalipun tapi derhaka apa nak buat? Anak Husam Musa pun mirip Husam Musa pagi kena tangkap ambil pil kuda? Apa hebatnya muka atau personaliti sama?

      Jadi itu bukan hujah nak pengaruhi pengundi.

      Delete
    4. KAK WAN MINTA PANGKAH PAS

      SUNGAI SIPUT: Istimewanya Felda Lasah di sini, bukan kerana keluaran getah dan sawitnya semata-mata, bahkah keterbukaan penduduknya dalam menghadapi musim Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) ini.

      Terletak di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Lintang, penduduk nyata 'sporting' apabila membenarkan bilik gerakan tiga parti (BN, PKR dan PAS) dibuka berdekatan satu sama lain.

      Namun, disebabkan jarak terlalu dekat itu, ada calon yang datang berkempen tersasul menyebut nama parti lawan untuk penyokongnya mengundi pada hari pengundian, Rabu depan.

      Dalam ceramah PKR di kawasan itu, semalam, Presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tersasul menyuruh penyokongnya tidak mengundi pakatan pembangkang.

      Ketika itu, beliau berucap sambil berdiri dengan pandangannya terarah ke bilik gerakan pusat daerah mengundi (PDM) Barisan Nasional (BN) di sisi kiri, selain penyokong PKR di hadapannya.

      Memperbetulkan semula kenyataan, pemimpin pembangkang itu kemudian berkata, kepenatan berkempen menyebabkan dia mudah tersasul.

      "Kasihanlah saya, saya kena pergi kempen (banyak tempat). Dulu masa (PRU) 2013, Anwar (Ibrahim) di luar, saya tidak bersusah payah kempen macam ini.

      "Sekarang, saya kena ambil alih sebab itu saya minta maaf tersasul-sasul," katanya.

      Sebelum itu, calon PKR DUN Lintang, Madhi Hassan turut tersasul dengan mengajak pengundinya memangkah PAS.

      "Jangan pangkah yang sebelah ni (PAS) sebab kita tak tahu pendirian dia, perjuangan dia... jadi, (pada hari pengundian) marilah kita pangkah 'bulan'.

      "Ops 'sorry'... silap, silap. Pangkah mata (lambang PKR)... pangkah mata untuk kita bentuk kerajaan pada 10 Mei nanti," katanya.

      Kempen itu turut disertai calon PKR bagi Parlimen Sungai Siput, S Kesevan, namun calon DAP bagi DUN Jalong Loh Sze Yee, tidak hadir.

      Delete
  4. undi pos dan undi awal FD kpd BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUSUH DALAM SELIMUT

      Kesedaran Ahli PAS tentang bahaya IKRAM dalam PAS





      Pelbagai rahsia mereka bocor apabila sebahagian ahli PAS secara individu dan kelompok mengambil tanggungjawab menyelamatkan PAS dengan membocorkan rahsia mereka termasuk konspirasi Hawaii Five O yang dikaitkan dengan Dr Hatta, pembocoran Whattsapp JK PAS Pusat yang dikaitkan dengan Khalid Samad, keset rakaman ucapan Mat Sabu di Kuala Selangor mengajak ahli merancang supaya Presiden PAS diganti dengan pemimpin yang boleh bekerja dengan DAP dan PKR, pertemuaan tertutup IKRAM dengan pimpinan PKR dan DAP, pemberian sumbangan DAP kepada PASMA, dan pelbagai lagi angkara tersembunyi yang berlaku di belakang tabir dalam PAS.

      Akhirnya dalam Muktamar PAS ke 61 di Kuala Selangor 2015, semua mereka yang terlibat dengan IKRAM dan konspirasi dalam selimut ini termasuk Mat Sabu, Husam, Dr Hatta, Salehudin, Dr Mujahid, Dr Maria, Ir Nizar, Ustaz Ghani Shamsuddin, Khalid Samad dan beberapa lagi tewas dalam pemilihan JK PAS Pusat 2015 kecuali Mazlan Aliman dan YB Amiruddin Kedah.

      Tertubuh GHB

      Susulan kekalahan mereka dalam Muktamar PAS ke 61, atas “arahan” dan “pujukan” pemberi dedak, mereka keluar dari PAS menggunakan nama GHB (Gerakan Harapan Baru) dan kemudian menjadi G18, dan akhirnya menubuhkan PAN, Parti Amanah Negara. Inilah parti politik yang mesti ditubuhkan jika IKRAM gagal kuasai PAS menurut kertas Grand Design tersebut. Meskipun nama parti politik ini tidak disebut namanya dalam kertas Grand Design IRC-JIM 1991, ciri-ciri PAN memenuhi citarasa dan matlmat mereka.

      Penubuhan Parti Baru AMANAH (PAN) Pernah Didedahkan Oleh Dr Maszlee Sidek Ahli Majlis Syura IKRAM



      Dalam forum yang berlangsung pada 11 Jun 2015 di Dewan Perhimpunan Cina KL-Selangor (KLSCAH) Dr Maszlee menegaskan parti baharu seperti Parti Amanah perlu wujud untuk menggantikan PAS.


      “Kita perlu kepada parti baharu yang ‘fresh’ untuk membawa takungan ini.

      “Anak-anak muda, NGO-NGO Islam di luar dan juga orang-orang Islamis yang lebih progresif dan demokrat untuk maju ke hadapan.

      “Okay lah dalam pilihanraya terdekat (parti baharu) tak dapat kerusi pun tak apa. Kalau perlu mereka bertanding (jika Parti Amanah belum diluluskan ROS), gunakanlah bendera PKR, bendera DAP, gunakalah.

      Semua kita tahu bahawa parti AMANAH ditubuhkan pada 16 Septermber 2015 iaitu 4 bulan selepas kenyataan Dr Maszlee Malek.

      IKRAM adalah pengkhianat kepada perjuangan ISLAM. Nik Omar Nik Abdul Aziz adalah seorang IKRAM yang mengkhianati PAS dan juga ayah dan ibunnya.

      Delete
  5. Angkatan Tentera kita mengangkat sumpah melindungi dan mempertahankan YDP Agong dan negara Malaysia (King and Country). Angkatan Polis Di Raja pun pada hakikatnya begitu juga.

    Taat setia mereka perlu di tujukan ke situ sahaja. Perlu sentiasa memperingatkan begitu di saat saat genting.

    Alhamdulillah, belom ada keadaan genting yang menguji keadaan begitu dan di doakan berterusan selama lama nya.

    Gunakan lah undi rahsia itu.

    ReplyDelete
  6. sedeh dengan sikap dan pembahas yang menggunakan dan berlebelkan agama islam.tidakkah dia tahu ini akan memberi gambaran rendah terhadap islam.sebab itu jika dilihat Erdogan tidak mempamirkan atau menamakan parti kpd Islam tetapi amalan dan perbuatan yang dilakukan lebeh islam dan disegani.ia bimbang jika bimbang jika partinya berlabel agama Islam ditakuti nya jika ada kelemahan ia akan menggambarkan islam itu yang lemah.mesjid didapati penuh jemaah dan amalan islam tersebar luas.

    ReplyDelete
  7. Warga netizen diminta waspada, lebai moden tabur fitnah macam dedak di alam cyber- utusan serakah

    ReplyDelete
  8. Aku yakin keadaan ttp sama spt PRU yg lps2
    Puak pmbgkng ada sj tohmahan depa kupas
    Tapi lps bilang undi, ternyata semua hampas
    Mcm selalu, puak pmbgkng ttp akan tumpas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  9. Mufti uganda ingatkan lebai moden, tabur fitanh itu ibarat menempah rumah di neraka jahanam- utusan meloya

    ReplyDelete
  10. "Aku hanya menjalankan tugas yang diamanahkan"..tegas lebaimoden apabila ditanya tentang berita fitnahnya di alam cyber- utusan meloya

    ReplyDelete
  11. pak lebai memantat je keje. jadi yb, ingat tambah bini, tambah kete.

    bila time election mula la buat muka alim taik kucing.

    ini la contoh2 lebai moden!

    ReplyDelete

  12. Larangan tsunami Melayu? Tiada hukum mutlak, kata mufti

    Hukumnya tergantung kepada maslahah ammah atau kepentingan awam, kata mufti Pulau Pinang.

    cadangkan dia jadiAmat bagus kata2 Mufti itu. Dia layak di calonkan menjadi Pengerusi Majlis Ulmak Negara (National Religious Council).

    ReplyDelete

  13. Ini kata Najib,

    “Pembangkang kata kalau dia ada kuasa, ECRL dia nak batalkan. Batalkan ECRL ini syarikat milik penuh China"

    “Yang buat (projek ECRL) itu CCCC. CCCC milik 100 peratus kerajaan China. Kalau dibatalkan kerajaan China kata kami takkan hantar pelancong ke Malaysia"

    “Apa lagi? Dia pembeli terbesar kelapa sawit kita. Kalau dia kata China takkan beli kelapa sawit kita... Felda pun tersungkur nanti. Tertiarap kita nanti.

    “Itulah dia, inilah keadaan sekarang, kalau tidak boleh uruskan dengan dasar-dasar yang jelas, rosaklah (negara) kita,” katanya

    ADAKAH KITA DAH KENA PERAS UGUT?

    Kita seolah TERPERANGKAP dengan ALONG......

    ReplyDelete
    Replies

    1. ADAKAH KITA TELAH DIJAJAH????????????

      Delete
    2. Jajah tak tau le, tapi Ah Jib Gor nampak nya sudah kasi belakang dia kpd Cina kominis.

      Depa memang kominis lagi, depa takda umumkan depa singkir ideology communisme.

      Tapi, kalau CCCC milek gomen China 100%, awat projek yang di anggar RM35 billion jadi RM55 billion? Sepatut nya lebih murah, Najib boleh mintak Chinese government soft loans dsb nya yang gomen British atau Jepun kasi untuk projek gomen.

      Apa kah RM20 bilion beza itu masuk akaun bak dia?

      Najib mesti di gulingkan di Pru14 nih.

      Delete
  14. Puak Haprak spt berada dalam kecemasan
    Kenapa pengundi2 awal, perlu nak dipesan
    Ketakutan di pihak PH, hamba dapat kesan
    Agaknya awal lagi dah nampak batu nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Mana FuckTun yang konon pengarang buku
    Kenapa menyorok saja, mcm dgn kera duku
    Tidak terasakah kepala, asyik je hamba luku
    Tak kan le pemantun tersohor kekok & kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. FuckTun bingai tua ini, gebang dia je kemas
    Bila hamba ajak berpantun, terus dia cemas
    Tak terasa malu ker, pemantun pingat emas
    Tewas berlwn pantun, dgn bakal suami Mas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. vote BN = vote PAS
    we don't like PAS!!
    sabahan and sarawakian will switch to Opposition this time...

    ReplyDelete
  18. FuckTun biol, gebang tinggi mencecah awan
    Kemaiin, nak ajak Kejora ke pentas berlawan
    Dibuat pantun pun serupa anjing mengawan
    Tak spt pantun Kejora yang cantik menawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. #TSUNAMIPHITNAH: TENGKU ADNAN JAWAB TUDUHAN JAHAT, TUN MAHATHIR FITNAH DAN MANIPULASI FAKTA
    KUALA LUMPUR, 4 Mei – Berikut adalah kenyataan media Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang juga calon BN p125, Parlimen Putrajaya, menjawab pertuduhan Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad semalam.

    Saya ingin menjawab pertuduhan Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap saya di ceramahnya malam tadi di Putrajaya:

    Tun, tolong ingat kembali apa yang telah berlaku dengan apa yang Tun ucapan malam tadi.

    Jika Tun menuduh saya pencuri, apakah yang telah saya curi sedangkan saya banyak menggunakan harta yang saya ada bagi membantu rakyat. Melalui kontrak mana yang saya ambil sedangkan saya telah diisytiharkan sebagai antara orang yang terkaya di Malaysia pada tahun 1992. Ketika itu saya adalah ahli perniagaan yang kemudiannya terlibat dalam politik aktif.

    Sudahkah Tun lupa, waktu Tun susah saya menyumbang tenaga mempertahankan Tun dari serangan reformasi. Tun lupakah jasa saya ketika itu? Saya telah berpihak kepada Tun walhal antara Tun dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Anwar lebih banyak sumbangannya dalam perniagaan saya.

    Satu lagi fakta yang dituduh Tun mudah lupa, saya digugurkan menjadi menteri sewaktu zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi, dan dilantik terus menjadi menteri sewaktu zaman pentadbiran Datuk Seri Najib. Bila masa pula saya tidak menjadi Ahli Parlimen dan tidak terpilih menjadi menteri? Hakikatnya saya telah digugurkan menjadi menteri oleh Tun Abdullah. Saya telah menjawat jawatan menteri ini pada zaman Datuk Seri Najib. Ini adalah satu pembohongan yang besar. Biarlah jawapan saya ini memberikan pertimbangan kepada mereka yang cintakan kebenaran tentang apa yang sebenarnya berlaku dan saya dapat membuktikan bahawa Tun telah berbohong. Tun cuba menipu rakyat dengan andaian-andaian sebagaimana serangannya kepada YAB Datuk Seri Najib Tun Razak dan YABhg Datin Seri Rosmah Mansor.

    Tun, saya bukan pencuri… malahan dengan harta yang saya ada ini saya bersyukur kerana dapat membantu rakyat. Biarpun nilai harta saya semakin berkurangan saban tahun, namun saya gembira dapat membantu rakyat dengan duit yang saya ada. Menceburi politik tidak menambahkan harta saya sebagaimana dakwaan Tun sebaliknya ia semakin berkurangan. Saya gunakan harta saya untuk membantu rakyat dan juga warga saya di Putrajaya. Tun lihatlah sendiri pembangunan dan kemajuan yang ada di sini. Itu tanggungjawab saya sebagai wakil rakyat.

    Tun, saya sedia maklum berkaitan program Tun malam tadi lebih awal lagi, dan saya telah minta kepada warga Putrajaya khususnya anak-anak muda agar tidak mengganggu atau melakukan sebarang kekacauan terhadap majlis Tun. Kami tahu bahawa orang luar ramai yang membanjiri sesi ceramah Tun, tetapi jangan lakukan fitnah.

    ReplyDelete
  20. Tun, saya sedia maklum berkaitan program Tun malam tadi lebih awal lagi, dan saya telah minta kepada warga Putrajaya khususnya anak-anak muda agar tidak mengganggu atau melakukan sebarang kekacauan terhadap majlis Tun. Kami tahu bahawa orang luar ramai yang membanjiri sesi ceramah Tun, tetapi jangan lakukan fitnah.

    Tun, janganlah berpolitik dengan melakukan pembohongan cuba mengelirukan rakyat dan warga Putrajaya sedangkan penduduk Putrajaya telah menjadi sebahagian daripada keluarga saya selama ini. Saya juga sedia maklum bahawa jumlah penyokong yang hadir dalam ceramah Tun semalam bukanlah warga tempatan, semuanya sudah dirancang serapi yang mungkin bagi mengaburi masyarakat.

    Tun, jika Tun yakin dengan perjuangan Tun ketika ini, lakukanlah dengan berpaksikan kepada kebenaran tanpa melakukan fitnah demi fitnah terhadap pihak lain. Jika Tun yakin untuk menang, apa perlunya Tun membuat surat terbuka kepada orang ramai khususnya ahli-ahli UMNO dengan merayu untuk menyokong Tun sedangkan sebelum ini Tun sendiri yang mengkhianati perjuangan UMNO malah membuat pelbagai tuduhan kepada ahli-ahli UMNO. Bukankah lebih elok jika Tun membuat surat terbuka kepada anggota PKR yang Tun tandingi bagi memohon maaf atas reformasi yang dilakukan berpunca dari keputusan Tun dahulu.

    Tun, sudah-sudahlah. Zaman Tun sudah berlalu. Era pentadbiran, kepimpinan dan perjuangan Tun sudah tidak relevan lagi.

    Saya yakin, rakyat termasuklah para pengundi saya di Putrajaya akan bijak melakukan penilaian. Tun menggunakan saya sebagai bahan propaganda namun sesungguhnya apa yang Tun lakukan hanya membuka aib Tun sendiri. Sudah-sudahlah Tun, jangan mudah lupa, jangan perguna rakyat, jangan rosakkan bangsa, jangan binasakan negara.

    Sekian, terima kasih.

    Tengku Adnan Bin Tengku Mansor

    ReplyDelete
  21. TERSALAH PILIH, AKIDAH TERKORBAN
    Semua tahu, gabungan pembangkang PKR terutama DAP membariskan ramai calon yang terlibat secara aktif dengan pertubuhan yang mempromosikan gaya hidup sekular serta liberal pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Malah, ada daripada golongan tersebut menduduki hierarki kanan dalam parti terlibat sekali gus menarik sokongan pejuang hak asasi mengikut acuan Barat seperti yang ditunjukkan seorang peguam kontroversi.

    Sehubungan itu, makin ramai ulama dan cendekiawan Melayu mengingatkan umat Islam agar jangan kerana ghai-rah hendak mengubah kerajaan, akhirnya akidah dan akhlak umat Islam menjadi korban.

    Penegasan ini turut diutarakan Pengarah Pusat Kajian Tinggi Islam, Sains dan Peradaban (CASIS) Universiti Teknolo-gi Malaysia (UTM), Prof. Madya Dr. Khalif Muammar yang mahu umat Islam berfikir sedalam-dalamnya sebelum menggunakan hak demokrasi 9 Mei ini.

    Bagi beliau, tidak ada apa yang lebih tertinggi yang perlu diutamakan umat Islam melainkan soal akidah dan akhlak yang kini diasak oleh golongan liberal dan sekular yang meresapi gabungan pembangkang PKR.

    Oleh itu, kata Dr. Khalif, tidak menghairankan kini beberapa tokoh yang sebelum ini terlibat secara aktif dengan agenda sekular serta liberal dilihat berkempen untuk gabungan pembangkang PKR.

    Walaupun tidak menyebut nama individu berkenaan secara satu per satu, namun Dr. Khalif memberi contoh per-tubuhan-pertubuhan yang perlu diawasi kerana mempromosikan agenda liberal dan kini telah menunjukkan sokongan terbuka kepada calon PKR.

    “Tokoh yang diketahui terlibat dengan pertubuhan seperti Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (IDEAS), Is-lamic Renaissance Front (IRF) dan Institut Kajian Dasar (IKD) kini secara terbuka menunjukkan sokongan kepada gabungan pembangkang PKR.

    “Ini memberi isyarat bahawa sekiranya mereka menguasai kerajaan kelak, agenda liberal dan sekular berpotensi meresap masuk ke dalam dasar-dasar yang akan dibentuk mereka,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Malah, katanya, institusi Islam seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) juga berada dalam bahaya kerana pertubuhan-pertubuhan ini pernah mengkritik institusi sebegini secara keras sebelum ini.

    Sedangkan bagi, Dr. Khalif, kerajaan yang sedang berkuasa sekarang masih perlu menambah baik usaha mereka untuk memartabatkan Islam.

    “Banyak lagi yang perlu dilakukan, tetapi sekurang-kurangnya kerajaan sekarang jelas mempunyai keinginan dan komitmen untuk melakukannya.

    “Jangan korbankan akidah dan akhlak yang kita pelajari seumur hidup demi memperjuangkan hak demokrasi yang dinikmati lima tahun sekali,” katanya.

    Beliau berkata demikian mengulas faktor-faktor yang perlu diambil kira oleh rakyat Malaysia dan umat Islam ketika membuat pilihan dalam PRU-14 in

    ReplyDelete
  22. DRAMA YANG TAK BOLEH BELAH
    DAP tunggu kaut untung lakonan gandingan D-R-A-M-A (Daim, Rafidah, Anwar, Mahathir, Azizah)

    Akronim AIDS sangat popular lebih tiga dekad lalu ketika hangat pertembungan antara Team A pimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Team B, diketuai Tengku Razaleigh Hamzah.

    Akronim itu merujuk kepada Anwar Ibrahim, Daim dan Sanusi (Datuk Seri Anwar Ibrahim, Tun Daim Zainuddin dan Allahyarham Tan Sri Sanusi Junid) yang merupakan tiga panglima perang utama Dr. Mahathir.

    Suatu ketika, AIDS bersama ketua mereka, Dr. Mahathir terpisah membawa haluan masing-masing, ada yang menumpukan perniagaan, ada merajuk dalam politik dan ada yang ke penjara kerana jeneral mereka sendiri.

    Namun putaran alam, selepas 20 tahun, Anwar sudah kembali bersama Dr. Mahathir. Bukan sahaja Anwar sendiri, bahkan isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sekali.

    Dan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) ini setelah lama meninggalkan politik, Daim kembali di pentas ceramah dengan menyertai kempen Dr. Mahathir bermula di Pendang.

    Cumanya, atas takdir Allah, gandingan AIDS itu tidak lagi lengkap seperti tahun 1987.

    Walau bagaimanapun, Dr. Mahathir mendapat pengganti dengan kemunculan Tan Sri Rafidah Aziz dan bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu dijangka bersama bekas ketuanya itu dan Daim malam ini di Melaka.

    Ini menjadikan gandingan terbaru iaitu D-aim, R-afidah, A-nwar, M-ahathir dan A-zizah atau akronimnya DRAMA.

    Kebetulan, drama kelima-limanya memang hebat, memang sesuai DRAMA. Bayangkan pernah bersama bergandingan, kemudian bergaduh, berperang dan kini kembali bersama.

    Namun, perkembangan gandingan DRAMA ini usahlah pelik. Nak meloncat teruja pun buat sakit lutut sahaja. Terutama melibatkan hartawan Daim dan Rafidah yang kini mahu menjatuhkan balik UMNO dan Barisan Nasional (BN).

    Dah ada kawan yang bakal diangkat kembali sebagai Perdana Menteri walaupun sementara oleh Anwar dan Wan Azizah, maka usahlah pelik. Nak menumpang bahagia, macam biasa dilakukan sebelum ini.

    Bak kata pepatah, jika berkawan dengan penjual haruman, pasti akan dapat tempias wanginya. Jika berkawan tukang besi, maka rasalah bahangnya.

    Justeru, jika mereka kata semua ini untuk rakyat seperti pusingan U Daim dalam kritikannya kepada pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST), ingatlah, itu semua DRAMA.

    Yang pasti, produser drama juga untung. Siapa? Tentunya DAP.

    ReplyDelete
  23. “TIADA APA LAGI YANG MAHATHIR BOLEH BAGI KEPADA PENDUDUK LANGKAWI” – CHEGU BARD
    Tun Mahathir Mohamad telah sah akan bertanding di Parlimen Langkawi pada Plihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti sebagai calon parti PKR. Rata-rata penduduk Langkawi telah menyatakan rasa kurang senang mereka termasuklah bekas pengikut setia Mahathir yang juga pernah menjadi anak emasnya, Anina Saadudin.



    Dalam satu sidang media di Langkawi yang dibuat oleh pengkritik paling lantang Mahathir, Chegu Bard atau nama sebenarnya, Badrul Hisham Shaharin, dia mengaku penduduk Langkawi sememangnya hormat dengan Mahathir, namun itu bukan petanda yang mereka akan mengundi Mahathir menjadi wakil rakyat mereka.



    Malah mengikut kajian yang dijalankan oleh Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), 67% pengundi berdaftar di Langkawi tidak mahu Mahathir menjadi wakil rakyat mereka. Kajian ini melibatkan lebih kurang 2,000 responden. Ini jelas menunjukkan Langkawi bukanlah tempat ‘kuat’ untuk Mahathir.



    Selama 15 tahun penduduk Langkawi sudah selesa dengan pembangunan yang ada, jadi sekarang sebenarnya tiada apa pun yang Mahathir boleh tawarkan di Langkawi. Malah orang-orang Langkawi mendapati Mahathir hanya membawa politik kebencian dan rasa tidak puas hati ke Langkawi. Adakah Langkawi ini tempat pembuangan rasa benci dan tak puas hati Mahathir?



    Chegu Bard juga mendedahkan penipuan Mahathir yang mengatakan akan isytihar harta jika menjadi calon tapi setelah beberapa menjadi calon, sehingga kini dia masih berdiam diri dan tidak berkata apa-apa. Malah sekutunya dalam pembangkang juga turut berdiam diri sama.



    Chegu Bard juga menyatakan dosa Mahathir yang paling besar adalah membodohkan rakyat. Bagaimana? Mahathir menggunakan senjata ‘air mata buaya’ (yang sudah lanjut usia) ketika umumkan mahu bersara sehingga berlaku drama tarik menarik baju dan kasut tercabut, kemudian, cerita sedihnya bahawa pesawatnya disabotaj, bakal dibunuh dan pelbagai cerita sedih lain untuk menarik undi simpati rakyat kepadanya.



    Kenapa ini senjata rahsia Mahathir? Ini kerana dia tahu, rakyat Malaysia terutama orang-orang Melayu ‘mudah lupa’, mudah simpati dan mudah percaya berita ‘benci’nya. Jadi berhati-hatilah dengan tindakan Mahathir seterusnya kerana besar kemungkinan itu adalah lakonannya. Tak percaya? Mari kita nantikan

    ReplyDelete
  24. 67% PENGUNDI TOLAK MAHATHIR DI LANGKAWI – SAMM
    Diskusi tertutup SAMM Langkawi dan beberapa organisasi sivil di sini diadakan sidang media:





    1. Masih ramai dalam PKR tidak boleh menerima Mahathir. Akhirnya ditegaskan Mahathir tidak akan undur dan beri laluan mudah pada Anwar jika menang. Maka dipersetujui kalahkan Mahathir di Langkawi maka Malaysia akan mendapat PM wanita Yang pertama Dan kemudian memberikan laluan kepada Anwar.



    2. Kekecohan dalam Bunga Raya memang wujud. Pemilihan calon ikut kroni dan yang pandai mengampu. J/kuasa yg layak dan bekerja diketepikan. Jelas Mahathir tak peduli apa jadi pada parti. Apabila ditanya atau diadakan masalah jawapan hanya jatuhkan Najib dulu. Protes dan sabotaj dalam Bunga Raya sedang berlaku.



    3. Majoriti pengundi terlibat industri perlancongan. Mereka ini tidak mahu terlibat politik kebencian dan kekecewaan Mahathir. Namun melalui kelompok uni mereka mengesahkan ramai orang luar dibawa sebagai jentera Mahathir.



    Maka rumusannya SAMM yakin dengan survey sepanjang 5 hari lalu yang mengambil 2000 sample pengundi Langkawi menunjukkan 67 % pengundi Langkawi menolak Mahathir. Satu satunya perkara Yang boleh menyelamatkan Mahathir ialah pepecahan pengundi menolak Mahathir ini antara dua calon parti besar yang melawan Mahathir juga pecahan pengundi yang mahu mengundi rosak. Kalaulah Mahathir menang maka is punca undi rosak atau pecahan 3 penjuru bukan kerana majoriti menyokong Mahathir.



    Namun untuk Mahathir kalah di Langkawi , kemungkinan itu wujud.



    SAMM Akan meneruskan kempen bertemu kumpulan kecil atau pengundi secara individu menerangi pentingnya menolak Mahathir sambil mengedarkan booklet Sudahlah Mahathir.



    Klik: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2389480347744137&id=100000465851843

    ReplyDelete
  25. TOLAK DAP, PAKATAN EVANGELIS & LIBERAL

    Allahyarham Dato’ Dr Haron Din, Mursyidul Am PAS dalam satu mesyuarat Majlis Syura pernah meminta ahli ahli PAS menjauhi DAP setelah sedar akan pengaruh gerakan evangelis dalam parti itu dalam isu kalimah Allah.
    Kerana ketegasan arwah Haron Din, ada ahli parlimen DAP yang menghinanya secara terbuka ketika arwah meninggal dunia. Dr Zuhdi, Pengarah Penyelidikan PAS juga pernah dedahkan punca PAS berpecah dengan DAP adalah kerana gerakan evangelis.
    Kumpulan yang liberal dan berfikiran bebas dalam PAS turut sama keluar dari PAS dan menubuhkan PAN yang ditaja oleh DAP. Mohd Sabu “G String Merah” menjadi ketuanya.
    DAP bukanlah gerakan parti politik yang biasa, majoriti ahli ahli parlimen mereka adalah berfahaman evangelis dan cukup menentang kuat hukum agama Islam di negara ini.
    DAP menerusi konsep “Malaysian Malaysia” menentang agar hak dan kedudukan orang Melayu dihapuskan. Malah DAP sudah anggap Mahathir sebagai Ketua Paderi,
    Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa dalam satu laporan Berita Harian semalam berkata DAP sebenarnya masih mengetuai pakatan pembangkang dengan bawa bersama ideologi sosialisme dan liberal, yang tidak boleh diterima masyarakat Islam walaupun parti itu bersetuju memakai logo parti PKR.
    Beliau berkata, dalam PRU sebelum ini, DAP berusaha memecahkan undi Melayu dan kali ini terpaksa menerima musuh politiknya, Mahathir Mohamad untuk mencapai cita-cita itu.
    Komplot menjatuhkan kerajaan bermula apabila Mahathir gagal menguasai pentadbiran yang diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sehingga beliau memilih untuk bersekongkol dengan musuhnya, DAP dan PKR.

    “Apabila penyingkiran berlaku dalam UMNO, Mahathir dan Mukhriz hilang platform dan kekuatan dalam UMNO sehingga terpaksa mengambil talian hayat daripada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.
    “Melihat keadaan ini berlaku, DAP sedar Mahathir mempunyai kekuatan yang boleh diambil kesempatan untuk memecahkan undi Melayu.
    DAP membawa budaya sosialisme serta ateisme yang bertentengan dengan Islam, antaranya budaya lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) yang membolehkan manusia itu melakukan apa sahaja yang mereka suka, ulas Annuar Musa.
    Kalau mereka berkuasa, perkara seperti hak istimewa orang Melayu akan dirosakkan oleh parti ketua pakatan ini iaitu DAP. Parti PKR, PPBM dan PAN hanya jadi suruhan politik yang akan diam seribu bahasa selepas disogok dengan jawatan dan kedudukan yang besar dalam kerajaan. Pemimpin seperti Mahathir, Dr Wan Azizah dan Anwar akan restu apa sahaja yang dibuat oleh DAP ke atas negara ini kerana kuasa.
    Dalam pilihan raya pun, mereka hanya tahu gunakan #TsunamiPHitnah untuk hebahkan berita palsu mereka dan tuduhan jahat mereka.
    Mahathir, Mukhriz dan Muhyiddin hanyalah umpan undi DAP sahaja. Yang sebenarnya berkuasa adalah DAP, tiga orang yang Guan Eng sudah lantik sebagai menteri itu (Nga Kor Ming, Liew Chi Tong dan Chong Cheng Jien) adalah berfahaman Evangelis.
    Dalam khutbah Yeo Bee Yin (Ahli Parlimen DAP Bakri) di Damansara Utama Full Gospel Businessmen (FGB) Fellowship pada 13 Jun 2013, Yeo Bee Yin mendedahkan Tuhan bercakap terus dengan beliau.
    Apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan ungkapan ini “It took 52 days to rebuild the walls of Jerusalem instead of 100. All it takes is one person to answer the call”. Jangan biarkan kumpulan Evangelis ini menang dalam PRU14.
    Orang Islam kena ingat, khabarnya hari Ahad ini seluruh gereja yang berfahaman Evangelise mendoakan agar semua calon calon Evangelis mereka dalam DAP dan PKR menang dalam PRU14 ini.
    Dalam PRU14, gereja Evangelis di Israel mendoakan agar kerajaan BN tumbang. Namun Allah SWT masih sayang BN, doa Evangelis ini tidak menjadi.
    Hari ini hari Jumaat terakhir sebelum 9 Mei 2018, hari mengundi. Ayuh seluruh umat Islam kita doakan kerajaan Islam ini kekal di Putrajaya. Jangan biar parti yang mendapat dana Israel menjajah Putrajaya.

    ReplyDelete
  26. Mana hiilang Suman, Cap Munge punya otai
    Naper diam jer, tak ubah spt syaitan dirantai
    Apa dah tak tahan lagi ke Kejora tibai bantai
    Tak kan lah dari jauh jer, Wak nak mengintai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. DULU NORMAH ‘BULU’, KINI ZAZA ‘G-STRING’ MERAH
    Sekali lagi Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai ‘Mat Sabu’ terpalit kontroversi skandal seks dengan wanita.



    Pendedahan skandal seks terbaru Mat Sabu itu dilakukan oleh sekumpulan individu yang mengaku ahli PAN dan menjadikan Mat Sabu sebagai idola mereka. Jurucakap kumpulan itu, Rizal Bakar mendakwa terima rakaman audio dan ‘screenshot’ perbualan melalui aplikasi Whatsapp antara Mat Sabu dengan wanita yang bergelar Zaza itu seminggu lepas.



    “Saya mahu dia (Mat Sabu) jawab benar atau tidak. Apa sahaja jawapannya, kami akan buat satu lagi sidang media dalam tempoh 36 jam,” katanya yang dipetik laman portal Free Malaysia Today (FMT).

    ReplyDelete
  28. Di Langkawi, Najib ranapkan gelombang Mahathir
    4 MEI: Gelombang Tun Dr Mahathir Mohamad selaku calon kerusi parlimen Langkawi dilihat tenggelam apabila kehadiran Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak di pulau itu hari ini, disambut dengan ribuan penyokong serta masyarakat setempat.

    Perdana Menteri sementara itu tiba jam 6 petang tadi untuk menghadiri program Klinik Keusahawanan di Telaga Chenang bersama SME Corporation Malaysia (SME Corp) yang turut diiringi Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.
    orang ramai yang berkumpul sejak jam 3 petang turut melaung-laungkan ‘hidup PM’ tanda sokongan terhadap pemimpin kesayangan mereka.

    Turut hadir calon BN Parlimen Langkawi, Datuk Ir Nawawi Ahmad dan calon DUN Kuah, Nor Saidi Nanyan.

    Pada sebelah malam, Najib dijadualkan menghadiri Majlis Santai Industri Pelancongan Langkawi di Dewan Pameran Antarabangsa Mahsuri.

    Sementara itu, Nawawi berkata, kedatangan ketua negara ke Langkawi hari ini mendapat sambutan yang cukup hebat meskipun mengadakan lawatan dalam tempoh singkat.

    “Sambutan itu melambangkan sokongan padu rakyat di sini terhadap Najib.

    “Mereka sedar individu itu yang membawa pelbagai pembangunan di pulau peranginan ini,” katanya.

    ReplyDelete
  29. Marilh mari pergi mengundi jgn lupa kewajiban pd Negara..
    Hari undi akn tiba kekalkan demokrasi gunakan hak kita semua yg asassi..
    Kita pangkah lmbang KEADILAN..harapan kesejahteraan kita..
    No to simbul dacing..walo kuat memancing..ingat ini simbul kuat kencing..
    Nahi to simbul bulan mengambang..walo kata x nak bermambang dacing..macm mana belit serban begitulh kpla pusing..pun kaki kencing.

    ReplyDelete
  30. Enggan guna duit kerajaan negeri untuk parti punca Khalid dipecat PKR
    4 MEI: Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa dipecat daripada PKR pada 2014 kerana keengganannya menggunakan wang kerajaan negeri untuk kepentingan parti.

    Abdul Khalid mendakwa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mahu beliau menggunakan wang kerajaan negeri untuk mengadakan program dan kempen PKR.

    “Saya dipecat daripada PKR kerana Anwar mahu pakai duit kerajaan negeri untuk menjalankan program parti. Saya tidak benarkannya kerana alasan yang mudah, kerana wang kerajaan negeri adalah duit rakyat.
    mereka marah dan mempersoalkan bagaimana PKR akan menang (dalam Pilihan Raya Kecil Kajang) tanpa menggunakan wang dari rizab kerajaan negeri.

    “Apabila saya enggan berbuat demikian, saya dipecat daripada parti. Tetapi saya lega kerana saya tidak lagi perlu memikul kepercayaan rakyat dan juga tidak mengkhianati kepercayaan mereka kepada saya sepanjang menjadi Menteri Besar.

    “Hari ini, saya masih turun padang dan bertemu rakyat Selangor. Saya tidak ambil duit mereka dan mereka tidak ambil duit saya. Jadi kita berhubung baik,” katanya berseloroh.

    Abdul Khalid berkata demikian ketika berucap pada Program “Teh Tarik Untuk Selat Klang: Anda Tanya Kami Jawab Siri 6.0” anjuran PAS di Kampung Sungai Sireh Tambahan malam tadi.

    Turut hadir, bekas Setiausaha Politik kepada Khalid, Faekah Husin, calon Parlimen Kapar Dr Abdul Rani Osman dan calon di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selat Klang, Dr Halimah Ali.

    ReplyDelete
  31. Mana Mekcy darai DAP babi punya tali barut
    Bapok dari Golok inii, bekerja kat rumah urut
    Dlm rambong menora, nyah inii tukang karut
    Kini tukar karier niaga jubor di Chowkit Road

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Hamba puas 3 ekor bapok terlentang jatoh
    FuckTun tewas dlm pantun, maruah runtoh
    Mekcy kena sekeh, sampai kecut btg butoh
    Suman pelir kiok burit bini Kejora nak tutoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
    Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
    bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
    ibu yg mengandungkan mereka
    kerana mereka telah besar dewasa

    ini semua adalah sebab amalan harian mereka
    yg tidak kenal dosa dan pahala
    syurga dan neraka..
    bukakan lah pintu hati dan akal mereka

    yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
    mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
    manusia yang bertopengkan iblis durjana
    dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

    YA ALLAH Buktikan kepada mereka
    Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
    Musnahkan serta hancurkan dan binasa
    si celaka dan musuh-musuh agama

    hamba mu ini menjaga dan membela negara
    juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
    kemenangan pasti tiba akhirnya
    Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

    ReplyDelete
  34. ANGKUH BETUL MOKHZANI BILA MENEMPELAK PENERIMA BR1M WALAUPUN DIA SENDIRI KAYA KERANA BAPANYA!!!
    Ketika bapanya seronok menghina mangsa-mangsa permainan politik yang terbunuh dalam Insiden Memali tahun 1985 dan menyifatkan mereka sebagai 'MATI KATAK', anak lelakinya yang cukup terkenal dengan kekayaan menerusi kontrak-kontrak lumayan kerajaan pula menghina rakyat marhein yang menurutnya sebagai 'MUKA TIDAK TAHU MALU'.

    Mokhzani Mahathir yang merupakan Melayu kedua terkaya di Malaysia pada tahun 2014 dengan kekayaan bernilai RM4.2 bilion berkata, tiada sebarang sebab untuk orang ramai berasa gembira atau bangga kerana menerima BR1M kerana wang tersebut bukannya datang dari titik peluh mereka sendiri. (RUJUK SINI)

    Menurutnya, meskipun kerajaan menampilkan fakta bahawa BR1M membantu perkembangan ekonomi rakyat tetapi rakyat lupa yang mereka menerima wang tersebut kerana mereka tidak mampu membela diri mereka sendiri.

    "Kita hanya boleh berbangga dan menjadi seperti juara sekiranya kita kaya. Kita boleh berbangga kerana wang yang diperolehi dari titik peluh kita sendiri. Itulah yang terpenting. Ini bukan tentang orang yang memberikan kita wang supaya kita boleh hidup. Itu tidak hebat. Kita hanya boleh berbangga apabila kita mampu memastikan kehidupan kita terjaga, dan kita boleh menjaga keluarga kita," katanya dalam ceramah di Felda Sungai Tiang di Pendang.
    Barangkali Mokhzani terlupa yang segala kekayaan dan kejayaannya sekarang, hanyalah disebabkan oleh bapanya yang berkuasa sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dahulu. Mokhzani barangkali terlupa bahawa marhein yang dihinanya, tidak mempunyai bapa yang merupakan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang boleh mengatur projek-projek mega kerajaan untuk menjadikan mereka kaya raya seperti Mokhzani dan adik-beradiknya.
    Dan Mokhzani juga terlupa bahawa tidak semua orang boleh berada dalam perniagaan petroleum dan gas yang membuat urusniaga dengan Petronas ketika bapa mereka adalah Penasihat Petronas. Dan tidak semua orang mempunyai bapa seorang Perdana Menteri yang mempunyai kawan-kawan dan kroni-kroni taikun yang akan membantu perniagaan anak-anaknya sepertimana yang dinikmati oleh Mokhzani dan adik beradiknya.

    BR1M merupakan bantuan kewangan yang diberikan untuk membantu mengurangkan masalah jurang pendapatan yang terhasil daripada pentadbiran pincang Mahathir apabila menumpukkan kekayaan kepada satu golongan dan mengenakan bayaran kepada golongan marhein. Bantuan kewangan itu turut menstimulus aliran kewangan tunai dalam negara yang turut dinikmati oleh golongan taikun secara tidak langsung.

    ReplyDelete
  35. 22 Tahun Tentera Merana (luahan bekas tentera zaman
    siapa yer..apa nama, saya mudah lupa )

    Semasa saya berkhidmat dalam Angkatan Tentera Malaysia sebagai seorang pegawai lebih tiga dekad yang lalu, gaji saya sebagai seorang Leftenan Muda hanyalah RM700 dengan sekali kenaikan sahaja dalam pangkat tersebut berjumlah RM750. Itu sebelum dipotong. Elaun perkhidmatan yang diterima adalah sebanyak RM115 manakala elaun sewa rumah bagi mereka berpangkat Kapten ke bawah hanyalah RM450 sebulan.

    Adalah menjadi suatu mimpi buruk sekiranya ditempatkan di bandar-bandar besar. Kuarters kediaman pegawai mahupun lain-lain pangkat tidak pernah mencukupi dan hanya dikhususkan buat mereka yang berjawatan penting sahaja seperti Pegawai Memerintah, Ajutan, Ketua Cawangan-Cawangan. Jika anda tidak berjawatan sedemikian maka bersedialah untuk menyewa di luar.

    Mimpi ngeri saya adalah apabila saya ditempatkan di Markas Pemerintahan Pendidikan Udara di Jalan Azyze, Pulau Pinang dan telahpun berkahwin. Sukar benar untuk mendapatkan rumah sewa yang elok dan mampu. Harga sewa sebuah unit flat di Tanjung Tokong pada ketika itu adalah sekitar RM250 tetapi tidak pernah ada yang kosong. Rumah teres pula sewanya RM800 sebulan. Untuk kuarters (rumah keluarga) tentera pula, selain kami di Tanjung Bungah, terdapat elemen tentera darat seperti Markas 2 Divisyen, Kem Batu Uban, dan Kem Sungai Ara. Kuarters di Pangkalan Udara Butterworth pula penuh dengan anggota dan pegawai yang berkhidmat di sana.

    Maka saya terpaksa menyewa di rumah setinggan di sebuah kampung yang tidak lagi wujud, iaitu Kampung Haji Mahmood. Bayaran sewanya ialah sebanyak RM150 sebulan termasuk elektrik dan air. Ianya bukanlah rumah. Sebaliknya hanyalah bilik yang disambung di belakang rumah tuan rumah – satu bilik yang juga merupakan ruang makan dan ruang tamu, satu sudut untuk menempatkan dapur masak, satu bilik mandi yang juga merupakan tandas disebabkan ketiadaan tandas. Maka, membuang air besar adalah di atas lantai dan kemudiannya disimbah.

    Ramai di antara pegawai dan anggota yang duduk bujang di mes, berjumpa dengan keluarga seminggu atau dua minggu sekali. Ada yang berulang ke Pulau Pinang setiap hari walaupun tinggal di Gurun (semasa itu lebuhraya PLUS hanya wujud di antara Bukit Kayu Hitam hingga Gurun, dan Changkat Jering hingga Ipoh) sebab sewa di sana lebih murah. Beberapa orang anggota mengalami kecederaan teruk akibat kemalangan jalanraya untuk datang atau balik kerja.

    ReplyDelete
  36. 22 Tahun Tentera Merana (luahan bekas tentera zaman
    siapa yer..apa nama, saya mudah lupa )

    Kedai PERNAMA yang ada di Jalan Gajah, Tanjung Tokong dan di Kem Sungai Ara bukanlah macam PERNAMA yang ada sekarang. Dulu tidak berapa ada barangan dapur sebagaimana yang ada di PERNAMA sekarang. Maka, pukul 4.15 petang, saya bersama beberapa orang pegawai dan anggota lain akan pergi memancing sama ada di Teluk Bahang ataupun di seberang jalan berhadapan dengan rumah sewa saya (kini telah ditambak dan didirikan apartmen-apartmen mewah).

    Saya mempunyai sebuah peti ais kecil yang dibeli semasa bujang, sebuah televisyen warna 12-inci, dan sebuah radio. Untuk televisyen, saya dikenakan pembayaran lesen sebanyak RM24 setahun, untuk radio pula RM12 setahun untuk setiap radio.
    Di Kuala Lumpur, rakan saya berpangkat Kapten yang bertugas di Kementerian Pertahanan ketika itu terpaksa menyewa di sebuah rumah setinggan di Jalan Jelatek (kini tapak Kondo Sri Maya). Seorang Sarjan di bawah saya menyewa rumah kampung di Kampung Tengah, Batu 12 Puchong (berhampiran One City Subang Jaya kini) dan berulang ke Kementerian Pertahanan.

    Kalau dapat kuarters pun, iaitu semasa di Alor Setar, daripada tiga bilik yang ada, saya hanya gunakan dua buah bilik. Satu untuk saya dan anak-anak, satu lagi untuk tetamu jika ada. Bilik yang satu lagi itu tidak pernah saya masuk sebab kadang-kadang terdapat ular tedung yang memburu tikus-tikus di dalam rumah.

    Begitulah GAHnya kami berpakaian seragam pegawai tentera dan berjalan di celah lorong-lorong perumahan setinggan setiap hari, naik kapcai tidak bercukai jalan untuk pergi bertugas, tinggalkan isteri dan anak-anak dalam suatu suasana tidak selamat. Suatu keadaan yang tidak berubah di bawah sebuah pentadbiran selama 22 tahun.

    Berbeza sekali keadaannya sekarang. Kerajaan yang ada kini banyak memikirkan kebajikan para pegawai dan anggota ATM. Saya lihat skim demi skim disediakan untuk ATM, bukan sahaja dari segi kuarters, malah juga rumah mampu milik. Tidak cukup dengan itu, bantuan perumahan juga dipanjangkan kepada para veteran ATM yang berkelayakan.
    Rumah keluarga untuk lain-lain pangkat kini adalah jauh lebih baik dari para pegawai berpangkat Mejar semasa zaman saya berkhidmat
    Untuk warga ATM yang bertugas, contohnya di sekitar Kuala Lumpur, selain kemudahan PERNAMA yang jauh lebih baik, diwujudkan pula Pasar Tani yang menawarkan harga lebih murah dari harga jualan biasa.
    Kebajikan dari segi penjagaan kesihatan warga ATM juga ditambah baik. Kini terdapat lima buah hospital angkatan tentera (HAT) utama yang telah dibina atau dinaik taraf di seluruh negara, tidak termasuk Rumah Sakit Angkatan Tentera yang terdapat di unit-unit serta pangkalan-pangkalan.

    Para veteran ATM juga tidak lagi perlu hanya menagih simpati daripada hospital-hospital kerajaan dan HAT, kerana akan dibina sebuah hospital khusus untuk para veteran ATM, manakala enam buah poliklinik yang turut mengandungi pusat rawatan hemodialisis untuk menjaga kebajikan kesihatan para veteran ATM juga diwujudkan. Sebuah poliklinik untuk warga dan veteran ATM kini sedang rancak di bina di Kem Penrissen, Kuching.

    ReplyDelete
  37. 22 Tahun Tentera Merana (luahan bekas tentera zaman
    siapa yer..apa nama, saya mudah lupa )

    Latihan-latihan peralihan untuk bakal pesara tentera juga kini lebih baik dan diurustadbir secara teratur. Tidak seperti di zaman saya di mana bakal pesara diberi kursus berpusat selama dua minggu dan kemudiannya dilepaskan seperti kerbau tidak bertambat selama enam hingga lebih setahun, dan kemudiannya kecundang di dunia awam kerana tidak mempunyai kemahiran yang diiktiraf.
    Dulu para pesara tentera tidak berpencen hanya akan menerima saguhati menurut pangkat terakhir dan jumlah tahun perkhidmatan, dan pandai-pandailah nak hidup di luar.

    Kerajaan sekarang memandang serius golongan veteran yang terbiar ini dan membuat satu inisiatif yang diberi nama Bantuan Bakti Negara (BBN) untuk para veteran dari golongan B40 yang menerima BR1M. Walaupun hanya RM1,200 setahun untuk golongan veteran B40 dan RM600 untuk semua veteran tidak berpencen berumur 60 tahun ke atas, ianya merupakan bonus buat veteran tidak berpencen yang terbiar di bawah sebuah pentadbiran selama 22 tahun sebelum ini.

    Untuk bakal veteran tidak berpencen, mereka diberi pilihan untuk menyertai Skim Anuiti Veteran (SAVe) di mana mereka akan menerima bantuan setiap bulan sehingga akhir hayat.
    Anak-anak warga ATM juga tidak dipinggirkan. Selain bantuan kemasukan ke kolej dan universiti, peluang mengukuhkan asas pendidikan juga kini disediakan dengan cadangan pembinaan sebuah Maktab Rendah Sains Mara di Bera, di mana 30 peratus kuota kemasukan disediakan untuk anak-anak warga dan veteran ATM.
    Banyak lagi inisiatif-inisiatif yang telah diwujudkan dalam sembilan tahun pertama pentadbiran Najib Razak yang menyokong kepimpinan Hishammuddin Hussein dalam membantu Panglima ATM dan Panglima Perkhidmatan-Perkhidmatan menaikkan moral melalui kebajikan yang lebih baik bukan sahaja untuk warga ATM, malah untuk para veteran ATM juga. Sembilan tahun yang lebih baik dari keseluruhan peluang 22 tahun yang telah diberikan kepada seorang Perdana Menteri sebelum ini yang tidak pernah mengambil berat hal ehwal kebajikan warga dan veteran ATM.

    Nikmat apa lagi yang hendak kita dustakan?

    ReplyDelete
  38. Kejora-Suman spt intan-kaca, kalu dibanding
    Suman, muka ibarat rumah terkopek dinding
    Mmg dia dgn hamba langsung tak setanding
    Tidak terlawan, cikgu lulusan menara gading

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora's pantun, are as if fighter jets landing
    Bloody Suman, lost the war with sad ending
    He got no choice other than ran away hiding
    While Kejora is still strong & rigidly standing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Waahh..Kejora buat pantun spt org menyanyi
    BM & BI, sama sahaja dekat hujung berbunyi
    Suman terus kekok bisu sepi senyap & sunyi
    Mlm ini berterusan le bapok tua ni sembunyi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Pesanan Buat Pengundi Awal : “Harapan” Sebenar Ada Pada Barisan Nasional
    fron YAB PM NAJIB RAZAK

    Pada Sabtu 5 Mei 2018, proses pengundian awal akan dilaksanakan untuk Pilihan Raya Umum ke-14. Pengundian awal melibatkan anggota polis dan pasukan gerak am serta anggota tentera bersama isteri atau suami masing-masing.

    Kerajaan sentiasa mengenang dan menghargai sumbangan dan jasa anggota pasukan keselamatan. Mereka adalah wira and wirawati yang menjadi benteng menjaga keamanan dan keselamatan negara.

    Saya masih ingat lagi semasa kejadian di Lahad Datu, di mana ada anggota keselamatan kita yang terkorban demi mempertahankan negara.

    Saya masih ingat lagi tangisan ahli keluarga perajurit negara yang gugur mempertahankan kedaulatan negara, tetapi pembangkang memperlekehkan, malah ada yang tergamak menyatakan ia hanya sandiwara semata-mata.

    Saya masih ingat dengan jelas kerana saya sendiri turun bertemu saudara-saudari, dan saban tahun saya memikirkan bagaimana untuk terus menghargai dan meningkatkan lagi kualiti hidup saudara-saudari semua.

    Setiap tahun, pasti ada pengumuman khas yang melibatkan kebajikan serta kesejahteraan kehidupan anggota-anggota keselamatan negara, termasuklah yang telah bersara.

    Malahan, pengumuman Manifesto Barisan Nasional baru-baru ini jelas memperlihatkan bagaimana kita sentiasa memikirkan kebajikan serta kesejahteraan saudara-saudari anggota keselamatan negara.

    Antaranya termasuklah penyediaan 45,000 unit rumah keluarga Angkatan Tentera menjelang 2030, 10,000 unit rumah SASaR, 10,000 unit rumah PPA1M untuk Polis DiRaja Malaysia dan peningkatan kuota haji khas untuk pesara ATM dan PDRM.

    Pihak pembangkang pula, selain memperlekehkan fungsi serta tanggungjawab penjawat awam yang termasuk anggota-anggota keselamatan negara seperti saudara-saudari, mereka berniat untuk mengurangkan jumlah penjawat awam pula.

    Penang Institute misalnya, pernah berkata bahawa sebenarnya Malaysia perlu 430,000 orang penjawat awam sahaja. Ini bermakna, daripada 1.6 juta penjawat awam hari ini, ada kemungkinan besar 1.2 juta akan kehilangan hidup dan mata pencarian. Parti dan wakil rakyat ini hendaklah ditolak.

    Hakikatnya, “Harapan” sebenar ada pada Barisan Nasional.

    Saya menyeru agar pengundi-pengundi awal membuat undi berdasarkan fakta, berdasarkan pencapaian, dan berdasarkan segala sumbangan Kerajaan kepada negara dan juga kepada anggota-anggota keselamatan seperti saudara-saudari yang selama ini tidak pernah dipinggirkan.

    Janganlah mengundi berdasarkan hasutan. Pihak pembangkang tidak menghargai jasa dan pengorbanan saudara-saudari kepada negara, malah ada juga yang memperlekehkan pengorbanan saudara-saudari semua.

    Kerajaan juga tidak pernah menghalang, mengekang atau mengarahkan bagaimana saudara/saudari melaksanakan tanggungjawab dalam sistem demokrasi berparlimen yang kita amalkan ini.

    Pilihlah kestabilan, pilihlah kemakmuran, pilihlah kejayaan. Pilihlah untuk #HebatkanNegaraku.

    Semoga pilihan saudara saudari nanti menentukan masa depan Malaysia yang berjaya dan terus berjaya.

    YAB PM NAJIB RAZAK

    ReplyDelete
  41. PRU14: 860 kertas siasatan dibuka

    KUALA LUMPUR – Sebanyak 860 kertas siasatan dibuka melibatkan pelbagai kesalahan dalam tempoh enam hari berkempen dalam PRU14 sejak Sabtu lalu.

    Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata, kesalahan yang banyak dilaporkan ialah membabitkan kes khianat.

    Menurutnya, kes khianat yang disiasat termasuklah menjatuhkan poster, menconteng, bakar bendera dan bakar pusat kempen seperti yang berlaku di Perlis, Kedah dan Melaka.

    “Selain itu, kita juga telah membuka 17 kertas siasatan melibatkan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan 14 lagi membabitkan penggunaan dron di kawasan yang tidak dibenarkan.

    “Malah, sepanjang tempoh itu juga, sebanyak 17 warga tempatan telah ditahan kerana salah laku. Seramai 15 orang telah diambil keterangan dan dibebaskan, manakala dua lagi ditahan kerana masing-masing terlibat dalam pergaduhan di Johor serta menyamar sebagai penjawat awam di Sabah,” katanya pada sidang media khas di Bukit Aman, hari ini.

    Mohamad Fauzi mengharapkan agar kempen PRU14 ini berjalan lancar sehingga hari pengundian pada 9 Mei depan.

    Sementara itu, Mohamad Fuzi ketika ditanya sama ada pihaknya akan memanggil bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung dakwaan pesawat yang disabotaj, katanya, ia bergantung kepada keperluan.

    “Kes ini disiasat oleh Polis Kontinjen Kuala Lumpur. Kita akan panggil beliau (Tun) jika ada keperluan untuk berbuat demikian,” katanya.

    ReplyDelete
  42. Bapok2 Suman, Mekcy, FuckTun sentap pelir
    Maknyah2 ini risau resah, ke hulu dan ke hilir
    Mereka rasa spt kena tutoh jubor bergilir-gilir
    Tidak daya buat apa tahan air mata mengalir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  43. Lupakah Mahathir dengan dosa-dosa beliau menyeleweng dana-dana awam untuk membantu kroni dan sentiasa memberikan mereka ruang dan peluang untuk terus merompak wang rakyat.

    1. Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.

    2. Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.

    3. Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.

    4. Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.

    5. Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.

    6. Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.

    7. Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).

    8. Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .

    9. Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.

    10. Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.

    11. Memaksa Petronas membeli saham Proton.

    12. Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.

    13. Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.

    14. Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.

    15. Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.

    16. Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.

    17. Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan



    Mahathir dan dosa-dosa beliau boleh diumpamakan sebagai “Kuman diseberang laut nampak, bangkai gajah depan mata buat tak nampak”.

    Tolonglah Mahathir, muhasabah lah diri anda yang berumur hampir 100 tahun.

    ReplyDelete
  44. RM2.6 bilion Adalah Derma, Mahathir Ulang Balik Cerita Lama
    RAKYAT Malaysia tahu Mahathir menipu lagi apabila mengitar semula atau mengulang balik fitnah lama berkenaan wang RM2.6 bilion. Mahathir enggan menerima hakikat bahawa orang Islam secara lumrahnya suka bersedekah dan menderma kepada pihak yang sepatutnya menerima.

    Dalam Islam ada zakat yang merupakan rukun wajib untuk ditunaikan. Selain dari perkara wajib tersebut umat Islam juga suka menderma dan bersedekah. Terma yang tepat adalah orang Islam mengejar pahala namun perkara tersebut tidak munGkin dapat difahami oleh Mahathir.

    Orang Melayu faham kenapa Mahathir gagal memahami perkara tersebut memandangkan gaya hidup beliau bersama anak cucunya jauh dari Islam.

    Cucu-cucunya dikatakan mengamalkan gaya hidup bebas LGBT. Malah anjing turut dijadikan binatang kesayangan peliharaan mereka. Perkara tersebut bukan lagi rahsia. Seluruh dunia dapat melihat gaya hidup mewah , ala kebaratan yang jauh dari Islam keluarga Mahathir tersebut melalui laman-laman media sosial mereka sendiri.

    Namun tindakan Mahathir mempersoalkan keikhlasan derma keluarga DiRaja Arab Saudi kepada Malaysia melalui Datuk seri Najib amatlah tidak beretika dan melampau batas. Sekiranya Mahathir kedekut menderma demi Islam, jangan pula beliau mahu mempertikaikan ibadah ikhlas pihak lain.

    Keluarga DiRaja Arab Saudi tahu bahawa kerajaan Barisan Nasional dibawah Datuk seri Najib memperjuangkan Islam dengan sebenarnya. Mereka juga tahu pakatan diketuai DAP mahu menghancurkan Islam dalam Malaysia. Ini adalah derma bagi memastikan Yahudi dan Israel tidak bertapak dalam negara kita melalui pakatan pembangkang diketuai DAP.

    Malah Menteri Luar Arab Saudi, Adel Al-Jubeir sendiri mengaku bahawa sumbangan derma kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, memang datang daripada negara itu.

    “Kami sedar tentang derma itu dan ia memang benar-benar sumbangan tanpa mengharapkan apa-apa balasan. Dan kami juga sedar bahawa Peguam Negara Malaysia telah menjalankan siasatan teliti mengenai perkara itu dan mendapati tiada salah laku.

    “Justeru, setahu kami, isu itu ditutup,” katanya.

    Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali, pada 26 Januari 2016 lagi, telah membersihkan Najib daripada sebarang salah laku berkaitan siasatan terhadap SRC International Sdn Bhd dan dana RM2.6 bilion yang dikatakan telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi perdana menteri.

    Mohamed Apandi berkata siasatan menunjukkan bahawa jumlah yang dimasukkan ke dalam akaun ialah RM2.08 bilion, dan ia adalah sumbangan peribadi daripada keluarga diraja Saudi pada 2013, dan RM2.03 bilion kemudian telah dipulangkan kepada penderma pada tahun yang sama. Namun begitu Mahathir tetap mahu mengulang fitnah tersebut.

    orang Israel mendoakan agar pakatan menang dalam PRU13 yang lalu. dan PRU14 .Ingatlah undi pakatan bermakna anda undi Yahudi.

    ReplyDelete
  45. Suman, Mekcy & FuckTun, kini dah mati kutu
    Ternyata bacul betul, ini 3 ekor burong hantu
    Tidak berani lwn bila kepala hamba tibai latu
    Mereka tumbang tertiarap, walaupun 3 lwn 1

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. Daripada Dua Tahun, Kini Mahu Tiga Tahun Pula?

    Semasa Tun Dr Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan sekiranya pakatan pembangkang berkenaan berjaya membentuk kerajaan selepas keputusan PRU ke 14 keluar kelak, dia berkata, dia hanya perlu untuk menjadi Perdana Menteri selama 2 tahun sahaja sebelum jawatan berkenaan diambil alih oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Tempoh berkenaan katanya hanyalah tempoh peralihan dengan dia selaku Perdana Menteri akan berusaha untuk mendapatkan pengampunan DiRaja atas penggantungan Anwar dari terlibat dalam sebarang aktiviti politik selama lima tahun. Dalam tempoh itu juga, Mahathir mendakwa, dia mampu memulihkan semula ekonomi Malaysia yang dakwanya terjejas teruk di bawah pentadbiran Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.
    tu semua beberapa bulan yang lepas namun memetik laporan portal pro pembangkang, Malaysia Kini semalam, Mahathir meminta tambahan setahun lagi tempoh untuknya menjadi Perdana Menteri. Katanya, banyak perkara yang perlu dia selesaikan dan tempoh dua tahun berkenaan tidak cukup untuknya menyelesaikan segala masalah yang menghantui negara.

    Nampaknya, Mahathir sedikit demi sedikit cuba mempengaruhi Pakatan Harapan untuk memberikannya tempoh pentadbiran selama sepenggal. Secara amnya, tempoh sepenggal untuk satu-satu penggal kerajaan aadalah selama 5 tahun dengan usia tiga tahun adalah tempoh matang bagi sesebuah kerajaan. Tiada sebarang Pilihan Raya Kecil akan diadakan selepas tempoh matang berkenaan.

    Sudah tentu, Mahathir sedar akan hal ini dan oleh yang demikian, dia memang memerlukan tempoh 3 tahun berkenaan untuk membolehkannya tidak dicabar oleh mana-mana pihak termasuk Anwar. Sudah tentu, sekiranya dia berjaya mendapat tempoh 3 tahun berkenaan, semua pihak di dalam Pakatan Harapan terpaksa bersetuju untuknya menjadi Perdana Menteri untuk tempoh sepenggal atau 5 tahun.

    Nampaknya, untuk kesekian kalinya, Anwar cuba diperdayakan oleh Mahathir. Bukan itu sahaja, semua pemimpin utama Pakatan Harapan turut diperdayakan oleh janji-janji kosong Mahathir yang kononnya mahu menjadi Perdana Menteri selama 2 tahun sahaja. Mereka terlupa agaknya. Mana mungkin Mahathir sanggup melepaskan jawatannya hanya selepas dua tahun pentadbiran.
    Sudah tentu, dia mahu menghabiskan penggal pemerintahannya sebagai Perdana Menteri dari rela hati menyerahkan jawatannya kepada pengganti yang pernah menjadi musuhnya. Namun begitu, tidak dapat dipastikan apa reaksi DAP berhubung permintaan Mahathir ini.

    Mungkin, andai DAP bersetuju, maka kempunan lagilah Anwar untuk merasai detik dirinya diangkat sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan berjaya memenangi PRU ke 14 kali ini.

    ReplyDelete
  47. Bahaya... DrM mahu jadi PM walaupun 24 jam.

    Kecerdikkan DrM dalam politik dipuji oleh arwah TGNA.Tetapi arwah TGNA mengatakan alangkah bagusnya jika kecerdikkan DrM digunakan untuk pollitik Islam bukan untuk politik Sekular anutan DrM.

    Di sini menampakkan hebatnya Dr M menggunakan otaknya untuk mengalahkan musuhnya.

    Semua musuh utama telah tersungkur dikakinya kecuali TGHA dan PAS.

    Anwar,otai reformasi,DAP,Sosialis, Tian Chua,Mat Sabu,Husam bagai dipukau dan bagai singa yang pondan yang dikasikan.

    Hebatnya DrM ialah beliau gunakan 2 serampang senjata dan taktik. Serang dan Simpati.

    Serang.....diserangnya PAS dan TGHAhingga rapat ke dinding.Bagai orang gila bentuk serangannya.DrM ulang taktik serangannya terhadap PAS dan TGHA seperti beliau dalam UMNO.Tiada perubahan.Sama sahaja.

    Wiridnya sama seperti dalam UMNO iaitu Amanat Hadi Awang dan Memali.Diulang-ulang.

    Simpati....mendakwa beliau bakal di tembak ketika era Reformasi.Kini ulangilagi dakwaan kapalterbang disabotaj. Sebelum itu mendakwa nasibnya mungkin seperti Benigno Aquino yang ditembak di lapangan terbang hingga regim Marcos jatuh.

    Kelakarnya,DrM ingat dia macam pejuang Aquino !

    Lebih kelakar TPM Zahid awal-awal bocorkan skrip lakonan DrM dengan mendakwa selepas ini DrM akan pura-pura masuk hospital untuk tagih simpati rakyat.

    Ingat,DrM cerdik berpolitik.

    Saat akhir kempen,kemungkinan beliau upah seseorang tembak kearahnya ketika beliau sedang berpidato(awal-awal DrM pesan ..jangan tembak betul-betul...dia tak mahu mati lagi...).Selepas itu didakwanya PMNajib yang arahkan berbuat demikian.

    Tujuannya,agar rakyat benci dan buat huruhara dalam negara. Mohon PDRM dan ATM awasi taktik DrM.

    Ingat, DrM ..sanggup berbuat apa sahaja asalkan dia boleh jadi PM ke 7 walaupun sehari.

    ReplyDelete
  48. Opsss... sorry tersasul -- Dua Penceramah HARAPAN Minta Undi PAS
    SUNGAI SIPUT: Istimewanya Felda Lasah di sini, bukan kerana keluaran getah dan sawitnya semata-mata, bahkah keterbukaan penduduknya dalam menghadapi musim Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) ini.

    Terletak di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Lintang, penduduk nyata 'sporting' apabila membenarkan bilik gerakan tiga parti (BN, PKR dan PAS) dibuka berdekatan satu sama lain.

    Namun, disebabkan jarak terlalu dekat itu, ada calon yang datang berkempen tersasul menyebut nama parti lawan untuk penyokongnya mengundi pada hari pengundian, Rabu depan.

    Dalam ceramah PKR di kawasan itu, semalam, Presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tersasul menyuruh penyokongnya tidak mengundi pakatan pembangkang.

    Ketika itu, beliau berucap sambil berdiri dengan pandangannya terarah ke bilik gerakan pusat daerah mengundi (PDM) Barisan Nasional (BN) di sisi kiri, selain penyokong PKR di hadapannya.

    Memperbetulkan semula kenyataan, pemimpin pembangkang itu kemudian berkata, kepenatan berkempen menyebabkan dia mudah tersasul.

    "Kasihanlah saya, saya kena pergi kempen (banyak tempat). Dulu masa (PRU) 2013, Anwar (Ibrahim) di luar, saya tidak bersusah payah kempen macam ini.

    "Sekarang, saya kena ambil alih sebab itu saya minta maaf tersasul-sasul," katanya.

    Sebelum itu, calon PKR DUN Lintang, Madhi Hassan turut tersasul dengan mengajak pengundinya memangkah PAS.

    "Jangan pangkah yang sebelah ni (PAS) sebab kita tak tahu pendirian dia, perjuangan dia... jadi, (pada hari pengundian) marilah kita pangkah 'bulan'.

    "Ops 'sorry'... silap, silap. Pangkah mata (lambang PKR)... pangkah mata untuk kita bentuk kerajaan pada 10 Mei nanti," katanya.

    Kempen itu turut disertai calon PKR bagi Parlimen Sungai Siput, S Kesevan, namun calon DAP bagi DUN Jalong Loh Sze Yee, tidak hadir.

    ReplyDelete
  49. makin lama makin karut drama tersasul nie. mula dengan tun mahathir. terus ditiru oleh wan azizah. lepas tue calon Pkr, lepas tue calon Pan, lepas tue calon Pribumi. cuma calon Dap jer yang cerdik. dah ler manifesto pakatun pun, Dap punya designer. meluat aku! menyampah drama tersasul nie.

    Dia bukan tersasul tu. Hati kecil dia yang kata. Yang menekan hati kecilnya ialah egonya. Egonyalah yang menyatakan dia tersasul tetapi dalam benak hatinya dia tahu PAS adalah parti yang benar.

    Kak Wan , bangunlah Kak Wan. Ingatlah perjuangan suami mu dahulu. Tak terlambat untuk berubah Kak Wan. Masih ada waktu untuk bersama-sama dengan parti yang benar-benar memperjuangkan keadilan dan kebenaran.

    ReplyDelete
  50. TPM ulangi keyakinan pembangkang akan lakukan 'kejutan serangan di saat akhir'

    Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yakin akan berlaku 'kejutan serangan di saat akhir' oleh pihak pembangkang untuk mempengaruhi undi terhadap Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei ini.

    Mengambil contoh dua pilihan raya umum yang lepas, beliau berkata pihak pembangkang melakukan serangan dan fitnah benar-benar di saat akhir sebelum pilihan raya umum berlangsung sehingga BN tidak mempunyai kesempatan untuk menjawab tohmahan tersebut.

    "Kita (BN) agak terasak ke dinding di dalam dua pilihan raya umum yang lalu, PRU12 dan PRU13, apabila 'surprise last minute attack' ini tidak dijawab kerana ia '11-hour attack', tak ada kesempatan BN untuk membalasnya.

    "Saya yakin akan ada serangan yang lebih besar lagi (PADA pru14) kerana mereka amat terdesak sekarang ini. Apabila mereka telah 'cross the line' kita lihat banyak lagi bahan-bahan bukan hanya yang bersifat isu-isu nasional tetapi pembunuhan karakter terutamanya kepada calon-calon (BN) di sesuatu kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN)," katanya pada sidang media, di sini hari ini.

    ReplyDelete
  51. Mahathir Pelakun Utama Drama Arahan DAP

    Siakap Senohong Gelama Ikan Duri...

    Jom Selongkar Pembohongan Bersiri Mahathir Sebagai Macai DAP...

    MAHATHIR CIPLAK SKRIP PEMBUNUHAN BENIGNO 'NINOY' AQUINO JR

    Kebangkitan Rakyat Lepas Pemimpin Kena Bunuh

    Ingat lagi tak peristiwa pembunuhan bekas senator Filipina, Benigno 'Ninoy' Aquino Jr pada 21hb Ogos 1983...

    Lebih 2 juta rakyat Filipina mengiringi jenazah pada hari pengkebumian...

    Apa yg lebih penting, lepas pembunuhan tu, berlaku kebangkitan rakyat sampai Presiden Marcos terpaksa lari ke luar negara...

    Drama Siri 1 : Jet Peribadi Mahathir Kena Sabotaj
    Tapi skrip Mahathir lain sikit ler, dari kena bunuh pada cubaan membunuh...

    Ye lah, kan dia bergolek2 menangis nak jadi Perdana Menteri lagi sekali, kannn...������

    Tayar Depan (Rear Landing Gear) Kurang Angin, Mahathir Kata Sabotaj...
    Kelakar seram paling bangang yang Mahathir pernah buat, ketawa lah sikit bro...������

    Jom kita jawab satu persatu apa yg Mamak Roti nie cakap...������

    Pilot nie kerjaya profesional, tak sama dengan drebar teksi @ drebar lori @ drebar bas...

    Bukan menghina kerjaya pemandu teksi @ lori @ bas tapi maksudnya nak jadi pilot kena ambil kursus khas juruterbang, kena dapatkan lesen dari MAA...

    Pilot memang dah di latih tentang ciri2 keselamatan dan cara2 memastikan pesawat selamat sebelum, semasa dan selepas penerbangan...

    Pemeriksaan pada pesawat secara berkala adalah WAJIB sama ada sebelum atau selepas penerbangan...
    Marina Jadi Pelakun Tambahan

    Bila lakunan Mahathir tak menjadi, akhirnya terpaksalah ambil pejuang LGBT terunggul di Malaysia, Marina Mahathir untuk jadi nasi tambah...

    Masaalahnya tak der, orang tak nak...������

    Apa punya bangang si LGBT nie, ada ker dia cakap pesawat Mahathir tak dapat permit utk mendarat...

    http://www.mykmu.net/2018/04/marina-mendakwa-pesawat-mahathir-tidak-mendapat-permit-mendarat-pula/

    Tapi shooting drama kat Langkawi tak abes lagi beb...

    7hb may nie, Mahathir nak datang lagi ke Langkawi utk sambung shooting scene Langkawi...������

    Kalau korang rindu nak tengok Mahathir menangis , jangan lupa datang.

    ReplyDelete
  52. FITNAH, BERDRAMA, MENIPU DAN MENANGIS MODAL CUMA LAPUK MAHATHIR YANG DI KITAR SEMULA

    Drama Siri 2 : Mahathir Masuk Hospital

    Scene Hospital Untuk Siaran Sebelum 07hb may 2018 @ 09hb may 2018

    Kalau ikut skrip DAP yg bocor, babak selepas nie ialah Mahathir di kejarkan ke hospital...

    Nampak tak kesinambungan drama Mahathir The Series nie...
    Mula2 dulu dia kata ada orang nak bunuh dia...

    Lepas tu nak tunjukkan yg dakwaan dia betul, daripada perancangan nak bunuh, dia kukuhkan dengan kes tayar kapalterbang tak der angin

    Nak ujudkan rasa sedih dan simpati pengundi, dia akan di kejarkan ke hospital atas alasan kununnya tertekan...

    Masa tu khidmat heroin tua di perlukan, x yah nak cuba apply sbb dah ada calun dah...������

    Tapi tetap takut buat repot polis, nak tunjuk baik ler tu, ye lah, biarlah orang buat kezaliman pada kita, kita kena sabar...
    Lepas tu barulah Mahathir akan tersedu sedan di atas pentas yg hening di Langkawi sebelum hari mengundi nanti...

    Sedih beb, touching abes bro...������

    Rupanya halunisasi Mahathir nie kuat beb...

    Biasanya orang yg terlalu berhalunisasi nie hisap syabu...

    Cuba check urine dia, nak tengok positif atau negatif syabu...������

    MAHATHIR RAJA PENIPU MALAYSIA

    Kalau bab menipu, Mahathir memang pandai dan berbakat...
    Sebenarnya Mahathir tahu pembangkang akan kalah dlm PRU 14 nie...

    Mahathir sedar, rakyat dah tahu tembelang pembangkang yg suka tabur fitnah dan menipu...

    Tapi Mahathir dah sediakan alasan cover malu yg kununnya DS Najib akan beli calun pembangkang nanti...

    Itulah Mahathir, dia akan gunakan apa juga cara...

    Haram @ halal, zalim @ tidak, jujur @ tidak, dosa @ pahala, syurga @ neraka tak akan ada dalam kamus hidup Mahathir...

    Yang dia tahu, apa yg dia nak dia mesti dapatkan...

    Dia lupa pada kekuasaan Allah s.w.t.

    Dia lupa pada ketentuan Allah s.w.t.

    Dia lupa Allah s.w.t. akan tetap berikan pertolongn pada pihak yg benar...

    Dia lupa Allah s.w.t. akan turunkan azab pada pihak yg mungkar...

    Secara dasarnya, itulah yg sedang berlaku pada Mahathir sekarang...

    Daripada di sanjung sebagai seorang negarawan ulung kini di keji dan di benci...

    Apakah tak cukup lagi petunjuk dari langit kepada kita utk membezakan siapa di pihak yg benar dan siapa di pihak yg salah!!!

    ReplyDelete
  53. Negara bangsa tidak boleh dibina berdasarkan fitnah - PM

    Pembentukan sebuah negara bangsa tidak boleh terbina dengan andaian dan penilaian berdasarkan fitnah dan hasutan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Beliau berkata sebaliknya rakyat perlu bijak menilai berdasarkan fakta dan bukti projek yang telah dilaksanakan seperti Pusat Transformasi Bandar (UTC), yang jelas memberi keselesaan kepada rakyat.

    "Walaupun kita dilanda tsunami fitnah dengan cerita memburukkan kerajaan dan pemimpin, saya ingin nasihatkan bahawa kita tidak boleh membina masa depan sesebuah negara bangsa berdasarkan kepada hasutan dan serangan peribadi, sepatutnya kita menentukan (memilih) siapakah yang ada agenda yang terbaik untuk negara kita.

    "Kita juga perlu menentukan bahawa kehidupan kita akan bertambah lebih baik dan (memilih) mana satu pihak yang boleh membawa negara ini ke mercu kejayaan yang kita banggakan. Inilah kriteria yang kita boleh kumpulkan untuk membolehkan kita menjadi pengundi yang matang dan tahu memilih antara permata dan kaca," katanya di Kuala Terengganu Jumaat.

    Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan UTC Terengganu di sini, dengan majlis turut dihadiri Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Pendidikan Tinggi Datuk Seri Idris Jusoh.

    Selain itu, Najib berkata dalam menentukan pilihan pada 9 Mei ini, pengundi juga harus mempertimbangkan segala usaha yang telah dilakukan kerajaan berdasarkan fakta dan bukannya auta.

    Mengenai UTC, perdana menteri berkata sejak dilaksanakan pada 2012 sehingga 2016, terdapat 21 UTC di seluruh negara dan bilangan rakyat yang menggunakan perkhidmatan UTC sudah melebihi 61 juta.

    ReplyDelete
  54. Tengku Adnan: Jika Yakin Menang, Jangan Fitnah
    KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor meminta Tun Dr Mahathir Mohamad agar jangan berpolitik dengan melakukan pembohongan serta cuba mengelirukan rakyat dan warga Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
    Beliau berkata jika Dr Mahathir yakin dengan perjuangannya ketika ini, maka pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu perlu melakukannya dengan berpaksikan kepada kebenaran tanpa melakukan fitnah demi fitnah terhadap pihak lain.

    Sambil menafikan segala tuduhan yang dilemparkan oleh Dr Mahathir terhadap dirinya pada ceramah pemimpin pakatan pembangkang yang diketuai DAP itu semalam di Putrajaya, Tengku Adnan menegaskan bahawa penduduk Putrajaya telah menjadi sebahagian daripada keluarganya selama ini.

    “Jika Tun yakin untuk menang, apa perlunya Tun membuat surat terbuka kepada orang ramai khususnya ahli-ahli UMNO dengan merayu untuk menyokong Tun sedangkan sebelum ini Tun sendiri yang mengkhianati perjuangan UMNO malah membuat pelbagai tuduhan terhadap ahli-ahli UMNO.

    “Bukankah lebih elok jika Tun membuat surat terbuka kepada anggota PKR bagi memohon maaf atas keputusan Tun dahulu yang mencetuskan gerakan reformasi yang didukung parti itu,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

    Dalam pada itu, Tengku Adnan yang merupakan calon BN bagi mempertahankan kerusi Parlimen Putrajaya yakin rakyat termasuk para pengundi di Putrajaya akan bijak melakukan penilaian pada hari pengundian.

    “Dr Mahathir telah menggunakan nama beliau sebagai bahan propaganda namun, tindakan itu hanya membuka aib calon Langkawi (Mahathir) itu sendiri.

    “Sudahlah Tun, jangan mudah lupa, jangan perguna rakyat, jangan rosakkan bangsa, jangan binasakan negara. Zaman Tun sudah berlalu. Era pentadbiran, kepimpinan dan perjuangan Tun sudah tidak relevan lagi,” katanya.

    Tengku Adnan berkata beliau juga sedia maklum bahawa jumlah penyokong yang hadir dalam ceramah semalam bukanlah warga tempatan, dan kehadiran itu semuanya sudah dirancang serapi yang mungkin bagi mengaburi masyarakat.

    “Saya sedia maklum berkaitan program semalam lebih awal lagi, dan saya telah minta kepada warga Putrajaya khususnya anak-anak muda agar tidak mengganggu atau melakukan sebarang kekacauan pada majlis Tun. Kami tahu bahawa orang luar ramai yang membanjiri sesi ceramah Tun, tetapi jangan lakukan fitnah,” katanya.

    Tengku Adnan juga menempelak Dr Mahathir yang telah menuduhnya sebagai seorang pencuri, dan ingin tahu apakah yang telah dicuri olehnya padahal telah banyak menggunakan hartanya untuk membantu rakyat.

    “Saya bukan pencuri, malahan dengan harta yang saya ada, saya bersyukur kerana dapat membantu rakyat dan juga warga Putrajaya. Biarpun nilai harta saya semakin berkurangan saban tahun, namun saya gembira dapat membantu rakyat dengan duit yang saya ada.

    “Tun lihatlah sendiri pembangunan dan kemajuan yang ada di sini (Putrajaya). Itu tanggungjawab saya sebagai wakil rakyat. Menceburi politik tidak menambahkan harta saya sebagaimana dakwaan Tun sebaliknya ia semakin berkurangan,” katanya.

    Beliau berkata sedangkan Dr Mahathir telah diisytiharkan sebagai antara orang terkaya di Malaysia pada tahun 1992 ketika menjadi perdana menteri.

    “Sudahkah Tun lupa, waktu Tun susah saya menyumbang tenaga mempertahankan Tun daripada serangan reformasi. Tun lupakah jasa saya ketika itu?,” tanya Tengku Adnan. – BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
  55. Puas mlm ini, 3 ekor bapok hamba dah taboh
    Suman terseksa dgn luka yng belum semboh
    FuckTun jadi mcm beraksi atas pentas roboh
    Manakala dah kecut peliir, Mekcy jubor laboh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  56. Izinkan lah Kejora, nak buat sediikit rumusan
    Nak tunjukkan koleksi, mlm ini punya libasan
    Suman, Mekcy & FuckTun pasti dlm tangisan
    Salah sekor pasti sudah pitam atau pengsan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ______________
    Ini koleksinya:

    Aku yakin keadaan ttp sama spt PRU yg lps2
    Puak pmbgkng ada sj tohmahan depa kupas
    Tapi lps bilang undi, ternyata semua hampas
    Mcm selalu, puak pmbgkng ttp akan tumpas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Puak Haprak spt berada dalam kecemasan
    Kenapa pengundi2 awal, perlu nak dipesan
    Ketakutan di pihak PH, hamba dapat kesan
    Agaknya awal lagi dah nampak batu nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Mana FuckTun yang konon pengarang buku
    Kenapa menyorok saja, mcm dgn kera duku
    Tidak terasakah kepala, asyik je hamba luku
    Tak kan le pemantun tersohor kekok & kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    FuckTun bingai tua ini, gebang dia je kemas
    Bila hamba ajak berpantun, terus dia cemas
    Tak terasa malu ker, pemantun pingat emas
    Tewas berlwn pantun, dgn bakal suami Mas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    FuckTun biol, gebang tinggi mencecah awan
    Kemaiin, nak ajak Kejora ke pentas berlawan
    Dibuat pantun pun serupa anjing mengawan
    Tak spt pantun Kejora yang cantik menawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mana hiilang Suman, Cap Munge punya otai
    Naper diam jer, tak ubah spt syaitan dirantai
    Apa dah tak tahan lagi ke Kejora tibai bantai
    Tak kan lah dari jauh jer, Wak nak mengintai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mana Mekcy darai DAP babi punya tali barut
    Bapok dari Golok inii, bekerja kat rumah urut
    Dlm rambong menora, nyah inii tukang karut
    Kini tukar karier niaga jubor di Chowkit Road

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba puas, 3 ekor bapok terlentang jatoh
    FuckTun tewas dlm pantun, maruah runtoh
    Mekcy kena sekeh, sampai kecut btg butoh
    Suman pelir kiok, burit bini Kejora nak tutoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Kejora-Suman spt intan-kaca, kalu dibanding
    Suman, muka ibarat rumah terkopek dinding
    Mmg dia dgn hamba langsung tak setanding
    Tidak terlawan, cikgu lulusan menara gading

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora's pantun, are as if fighter jets landing
    Bloody Suman, lost the war with sad ending
    He got no choice other than ran away hiding
    While Kejora is still strong & rigidly standing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Waahh..Kejora buat pantun spt org menyanyi
    BM & BI, sama sahaja dekat hujung berbunyi
    Suman terus kekok bisu sepi senyap & sunyi
    Mlm ini berterusan le bapok tua ni sembunyi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bapok2 Suman, Mekcy, FuckTun sentap pelir
    Maknyah2 ini risau resah, ke hulu dan ke hilir
    Mereka rasa spt kena tutoh jubor bergilir-gilir
    Tidak daya buat apa tahan air mata mengalir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman, Mekcy & FuckTun, kini dah mati kutu
    Ternyata bacul betul, ini 3 ekor burong hantu
    Tidak berani lwn bila kepala hamba tibai latu
    Mereka tumbang tertiarap, walaupun 3 lwn 1

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Puas mlm ini, 3 ekor bapok hamba dah taboh
    Suman terseksa dgn luka yng belum semboh
    FuckTun jadi mcm beraksi atas pentas roboh
    Manakala dah kecut peliir, Mekcy jubor laboh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ___________________________________________

    Padan dgn muka, tiiga ekor bapok haluan kiri
    Mlm inii, pasti dlm tidor, mereka mimpi ngeri
    Puaslah hati hamba bila mereka ni cabut lari
    Untuk mlm inii, biar dahulu hamba undur diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus & setinggi tahniah membogelkan diri sikap jijik kamu itu mencerminkan betapa kotornya perjuangan puak2 Bini Najib (BN).

      Justru SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat,
      Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Syabas yer Kejora musibat & 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat.

      Justru kita Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Lepas tuu, 9/6 nanti harap2 Kejoran pondan musibar tidak sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    4. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  57. Kehadiran Tun Mahathir bersama Tan Sri Rafidah Aziz, Tun Daim Zainuddin & Hj Mat Sabu Malam Ini Disambut Meriah Puluhan Ribu Rakyat Jelajah Pakatan Harapan Melaka.

    Melaka tak ada Raja tapi rakyat semua bersatu. Melaka tak ada Sultan tapi rakyaat melaka ada Pakatan Harapan..Pakatan Harapan..Pakatan Harapan.... !!

    Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

    ReplyDelete
  58. Hamba kata mau undur dirii, utk pasang jerat
    Baru le dia berani keluar, Suman iblis keparat
    Ikut si Matdey, amalan hidup dia ini ala Barat
    Neraka lah tempat abadi dia nanti kat akhirat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat.

      Justru kita Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Lepas tuu, 9/6 nanti harap2 Kejoran pondan musibar tidak sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat.

      Justru kita Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Lepas tuu, 9/6 nanti harap2 Kejoran pondan musibar tidak sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    4. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  59. Ada seorang ahli PAS telah mengaku bahawa dia telah diarahkan oleh pemimpin PAS utk menabur minyak wangi ke atas kubur mangsa Memali yg didakwa mati syahid setiap pagi pd waktu subuh supaya orang2 yg datang melawat kubur akan percaya bahawa betullah mangsa2 itu telah mati syahid sebab dikatakan kubur orang yang mati syahid akan berbau wangi.
    Apa cerita?????

    ReplyDelete
  60. Ada seorang ahli PAS telah mengaku bahawa dia telah diarahkan oleh pemimpin PAS utk menabur minyak wangi ke atas kubur mangsa Memali yg didakwa mati syahid setiap pagi pd waktu subuh supaya orang2 yg datang melawat kubur akan percaya bahawa betullah mangsa2 itu telah mati syahid sebab dikatakan kubur orang yang mati syahid akan berbau wangi.
    Apa cerita?????

    ReplyDelete
  61. Mmg diia takut dgn hamba, itu Suman puaka
    Dengar Kejora berundur baru le jengah muka
    Usah nak kelentong lah, pasal negeri Melaka
    Di bumi Hang Tuah ini, nasib PH akan celaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat.

      Justru kita Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Lepas tuu, 9/6 nanti harap2 Kejoran pondan musibar tidak sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat.

      Justru kita Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Lepas tuu, 9/6 nanti harap2 Kejoran pondan musibar tidak sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    4. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  62. Mana gi Suman haram jadah anak gampang
    Tidak sedar, dari Singapura dtg menumpang
    Berlagak kuat tak padan jln hencot tempang
    Kalau jumpa, sahiih aku bagi dia pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat.

      Justru kita Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Lepas tuu, 9/6 nanti harap2 Kejoran pondan musibar tidak sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat.

      Justru kita Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Lepas tuu, 9/6 nanti harap2 Kejoran pondan musibar tidak sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    4. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  63. Saksikan lah semua pembaca dekat blog ini
    Suman renta bapok, eksyen jer lebih kat sini
    Hamba cakap nak berundur, baru dia berani
    9 Jun, hamba nak tutoh burit diia punya bini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus & setinggi tahniah membogelkan diri sikap jijik kamu itu mencerminkan betapa kotornya perjuangan puak2 Bini Najib (BN).

      Justru SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat,
      Undi Pakatan Harapan > Humbankan Najib > Terhapuslah GST > Makmur Negara > Selamatlah Rakyat.....!!

      Syabas yer Kejora musibat & 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  64. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
    Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
    Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
    Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat... & 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  65. Suman bapok tua renta badan busuk berdaki
    Hamba gertak siikit jer, dia belah angkat kaki
    Ternyata dia ini tak ada pelir dan bukan lelaki
    Mesti dia betina tua garik yg ada lobang puki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat... & 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  66. Hamba jerat, cakap nak undur lemah lembut
    Suman pun berlagak siinga, terkam spt ribut
    Tapi termasuk perangkap, itu tua otak sabut
    Dgn hati sedih, lintang pukang dia lari cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat... & 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  67. Kejora-Suman spt intan-kaca, kalu dibanding
    Suman, muka ibarat rumah terkopek dinding
    Mmg dia dgn hamba langsung tak setanding
    Tidak terlawan, cikgu lulusan menara gading

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora's pantun, are as if fighter jets landing
    Bloody Suman, lost the war with sad ending
    He got no choice other than ran away hiding
    While Kejora is still strong & rigidly standing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat... & 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  68. Sekali lagi hamba nak pasang perangkap
    Ini nak undur diri nii, betul2 hamba cakap
    Suman masuk je, dia hamba nak tangkap
    Biar dia merah muka itu bapok bermekap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat... & 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Heyyyy Kejora musibat... 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    4. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  69. Kejora-Suman spt intan-kaca, kalu dibanding
    Suman, muka ibarat rumah terkopek dinding
    Mmg dia dgn hamba langsung tak setanding
    Tidak terlawan, cikgu lulusan menara gading

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora's pantun, are as if fighter jets landing
    Bloody Suman, lost the war with sad ending
    He got no choice other than ran away hiding
    While Kejora is still strong & rigidly standing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat... 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  70. Suman tua kedi kini spt gajah putus belalai
    Jln semakin hencot, spt kaki patah terkulai
    Ditibai lanyak langkah keluar lemah longlai
    Dlm biilik, btg pelir lembik dgn sayu dibelai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat... 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  71. Mmg diia takut dgn hamba, itu Suman puaka
    Dengar Kejora berundur baru le jengah muka
    Tapii kena ganyang lanyak, terok cedera luka
    Kini mengurut pelir lembik dlm besedih duka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Saksikan lah semua pembaca dekat blog ini
    Suman renta bapok, eksyen jer lebih kat sini
    Hamba cakap nak berundur, baru dia berani
    9 Jun, hamba nak tutoh burit diia punya bini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba jerat, cakap nak undur lemah lembut
    Suman pun berlagak siinga, terkam spt ribut
    Tapi termasuk perangkap, itu tua otak sabut
    Dgn hati sedih, lintang pukang dia lari cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba kata mau undur dirii, utk pasang jerat
    Baru le dia berani keluar, Suman iblis keparat
    Ikut si Matdey, amalan hidup dia ini ala Barat
    Neraka lah tempat abadi dia nanti kat akhirat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok tua renta badan busuk berdaki
    Hamba gertak siikit jer, dia belah angkat kaki
    Ternyata dia ini tak ada pelir dan bukan lelaki
    Mesti dia betina tua garik yg ada lobang puki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman tua kedi kini spt gajah putus belalai
    Jln semakin hencot, spt kaki patah terkulai
    Ditibai lanyak langkah keluar lemah longlai
    Dlm biilik, btg pelir lembik dgn sayu dibelai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
    Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
    Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
    Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  72. Nampaknya setiap hari disetiap ceramah PH, sambutan dri warga setempat semakin bertambah. DiMelaka tadi tercipta satu sejarah baru dlm negara kita dimana lautan manusia dr pelbagai bangsa keluar memenuhi segenap ruang yg ada, dtg untuk mendengar dan memberi sokongan mereka kepada pasukan pakatan harapan dlm menghadapi sebuah rejim klepto yg sedang meranapkan negara!

    Kalau org cakap kedatangan puluhan ribu rakyat tak semestinya diterjemahkan dikertas undi, jawapan saya adalah "eat your own shit". Semua yg hadir menunjukkan semangat yg luar biasa sebagaimana kita melihat penyokong2 liverpool yg begitu taksub dgn pasukan mereka utk maju selangkah lagi kehadapan!! Itulah yg dikehendaki oleh ribuan lautan manusia ini, yg pastinya mahu pasukan mereka maju lagi kehadapan dgn memenangi pru14 kali ini! Sudah tentunya mereka akan mengundi pasukan mereka!!!!

    Nampaknya majoriti rakyat telah bersatu hati dan bertekad utk melakukan sesuatu demi negara kita yg tercinta ini! Merka mahukan pemimpin yg prihatin kepada nasib mereka, mereka mahukan pasukan yg boleh menguruskan negara mengikut tatacara urus tadbir yg cekap, amanah dan berintegriti!!! Mereka mahu pemimpin yg sanggup menjadi lilin yg membakar demi memberi cahaya kepada rakyat, bukanya pemimpin yg menjadikan rakyat sebagai lilin, membakar mereka utk kesenangan peribadi!!


    Utk rakyat melaka khususnya dan seluruh rakyat malaysia amnya, 9hb ini kita pasti akan mencapai kemerdekaan buat kedua dan terimakasih atas semangat dan sokongan yg diberikan!!!

    ReplyDelete
  73. Kesian Suman bahalol cacai keling tua kerala
    Dia ingat Kejora tidor, terkam masuk dpt bala
    Lembik lunyai bapok bacul ini kena taji & tala
    Pssti dia badii dan gerun, nak masuk semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  74. Suman anak tikus terasa dirinya itu spt gajah
    Dia ingat Kejora beredar, lalu marii nak terjah
    Kena sekeh kepala, keluar dngan sayu wajah
    Pelir terus lembik, burit bini tak mampu tujah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  75. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
    Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
    Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
    Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    2. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
  76. Mlm ini hati hamba benar2 merasa sgt puas
    Dpt ajar Suman, supaya dia tak lagi liar buas
    Diia rasa mcm kena tutoh jubor, sampai luas
    Baru le dia tahu, bila bertemu buku dgn ruas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni

      Delete
    2. Aiiii ...baru nak main2 dgn kejora.dah lari pulak

      Delete
    3. Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    4. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    6. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni

      Delete
    7. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
      Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
      Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
      Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    8. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
    9. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  77. Heyyyy Kejora musibat... 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

    ReplyDelete
  78. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni

    ReplyDelete
  79. Mlm ni memberi satu kenangan yg sgt indah
    Dpt ilham yng banyak, dlm berpantun madah
    Hamba udah ajar betul2 Suman haram jadah
    Hurrghh..ptuiihh..muka dia hamba nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni

      Delete
    2. Jamesdean.....

      You be my witness and ensure that coward gay punk does not run away for the fifth times.

      Heyyyy Kejora musibat...

      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
    3. Good job bro othman..

      #kepidup

      Delete
    4. Good job bro othman..

      #kepidup

      Delete
    5. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
      Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
      Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
      Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  80. Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam
    Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam
    Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam
    Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  81. Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
    Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
    Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
    Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  82. Mmg diia takut dgn hamba, itu Suman puaka
    Dengar Kejora berundur baru le jengah muka
    Tapii kena ganyang lanyak, terok cedera luka
    Kini mengurut pelir lembik dlm besedih duka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Saksikan lah semua pembaca dekat blog ini
    Suman renta bapok, eksyen jer lebih kat sini
    Hamba cakap nak berundur, baru dia berani
    9 Jun, hamba nak tutoh burit diia punya bini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba jerat, cakap nak undur lemah lembut
    Suman pun berlagak siinga, terkam spt ribut
    Tapi termasuk perangkap, itu tua otak sabut
    Dgn hati sedih, lintang pukang dia lari cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba kata mau undur dirii, utk pasang jerat
    Baru le dia berani keluar, Suman iblis keparat
    Ikut si Matdey, amalan hidup dia ini ala Barat
    Neraka lah tempat abadi dia nanti kat akhirat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok tua renta badan busuk berdaki
    Hamba gertak siikit jer, dia belah angkat kaki
    Ternyata dia ini tak ada pelir dan bukan lelaki
    Mesti dia betina tua garik yg ada lobang puki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman tua kedi kini spt gajah putus belalai
    Jln semakin hencot, spt kaki patah terkulai
    Ditibai lanyak langkah keluar lemah longlai
    Dlm biilik, btg pelir lembik dgn sayu dibelai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman ini, kalau jalan, mesti lenggang badan
    Agaknya dia ini kerja part time sebagai bidan
    Hamba udah kata, dia bukan lwn yg sepadan
    Respon dia hanya copy-paste serupa pondan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni

      Delete
    2. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
    3. Jamesdean.....

      You be my witness and ensure that coward gay punk does not run away for the fifth times.

      Heyyyy Kejora musibat...

      Nobody give a damn to your fuckin' pantatun.
      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
  83. Kejora-Suman spt intan-kaca, kalu dibanding
    Suman, muka ibarat rumah terkopek dinding
    Mmg dia dgn hamba langsung tak setanding
    Tidak terlawan, cikgu lulusan menara gading

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora's pantun, are as if fighter jets landing
    Bloody Suman, lost the war with sad ending
    He got no choice other than ran away hiding
    While Kejora is still strong & rigidly standing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
    2. Ade pantun lagi bro kejora?

      Delete
  84. Kesian Suman bahalol cacai keling tua kerala
    Dia ingat Kejora tidor, terkam masuk dpt bala
    Lembik lunyai bapok bacul ini kena taji & tala
    Pssti dia badii dan gerun, nak masuk semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman anak tikus terasa dirinya itu spt gajah
    Dia ingat Kejora beredar, lalu marii nak terjah
    Kena sekeh kepala, keluar dngan sayu wajah
    Pelir terus lembik, burit bini tak mampu tujah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm ini hati hamba benar2 merasa sgt puas
    Dpt ajar Suman, supaya dia tak lagi liar buas
    Diia rasa mcm kena tutoh jubor, sampai luas
    Baru le dia tahu, bila bertemu buku dgn ruas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm ni memberi satu kenangan yg sgt indah
    Dpt ilham yng banyak, dlm berpantun madah
    Hamba udah ajar betul2 Suman haram jadah
    Hurrghh..ptuiihh..muka dia hamba nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
  85. Izinkan lah Kejora, nak buat sediikit rumusan
    Nak tunjukkan koleksi, mlm ini punya libasan
    Suman, Mekcy & FuckTun pasti dlm tangisan
    Salah sekor pasti sudah pitam atau pengsan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ______________
    Ini koleksinya:

    Aku yakin keadaan ttp sama spt PRU yg lps2
    Puak pmbgkng ada sj tohmahan depa kupas
    Tapi lps bilang undi, ternyata semua hampas
    Mcm selalu, puak pmbgkng ttp akan tumpas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Puak Haprak spt berada dalam kecemasan
    Kenapa pengundi2 awal, perlu nak dipesan
    Ketakutan di pihak PH, hamba dapat kesan
    Agaknya awal lagi dah nampak batu nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Mana FuckTun yang konon pengarang buku
    Kenapa menyorok saja, mcm dgn kera duku
    Tidak terasakah kepala, asyik je hamba luku
    Tak kan le pemantun tersohor kekok & kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    FuckTun bingai tua ini, gebang dia je kemas
    Bila hamba ajak berpantun, terus dia cemas
    Tak terasa malu ker, pemantun pingat emas
    Tewas berlwn pantun, dgn bakal suami Mas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    FuckTun biol, gebang tinggi mencecah awan
    Kemaiin, nak ajak Kejora ke pentas berlawan
    Dibuat pantun pun serupa anjing mengawan
    Tak spt pantun Kejora yang cantik menawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mana hiilang Suman, Cap Munge punya otai
    Naper diam jer, tak ubah spt syaitan dirantai
    Apa dah tak tahan lagi ke Kejora tibai bantai
    Tak kan lah dari jauh jer, Wak nak mengintai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mana Mekcy darai DAP babi punya tali barut
    Bapok dari Golok inii, bekerja kat rumah urut
    Dlm rambong menora, nyah inii tukang karut
    Kini tukar karier niaga jubor di Chowkit Road

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba puas, 3 ekor bapok terlentang jatoh
    FuckTun tewas dlm pantun, maruah runtoh
    Mekcy kena sekeh, sampai kecut btg butoh
    Suman pelir kiok, burit bini Kejora nak tutoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Kejora-Suman spt intan-kaca, kalu dibanding
    Suman, muka ibarat rumah terkopek dinding
    Mmg dia dgn hamba langsung tak setanding
    Tidak terlawan, cikgu lulusan menara gading

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora's pantun, are as if fighter jets landing
    Bloody Suman, lost the war with sad ending
    He got no choice other than ran away hiding
    While Kejora is still strong & rigidly standing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Waahh..Kejora buat pantun spt org menyanyi
    BM & BI, sama sahaja dekat hujung berbunyi
    Suman terus kekok bisu sepi senyap & sunyi
    Mlm ini berterusan le bapok tua ni sembunyi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bapok2 Suman, Mekcy, FuckTun sentap pelir
    Maknyah2 ini risau resah, ke hulu dan ke hilir
    Mereka rasa spt kena tutoh jubor bergilir-gilir
    Tidak daya buat apa tahan air mata mengalir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman, Mekcy & FuckTun, kini dah mati kutu
    Ternyata bacul betul, ini 3 ekor burong hantu
    Tidak berani lwn bila kepala hamba tibai latu
    Mereka tumbang tertiarap, walaupun 3 lwn 1

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Puas mlm ini, 3 ekor bapok hamba dah taboh
    Suman terseksa dgn luka yng belum semboh
    FuckTun jadi mcm beraksi atas pentas roboh
    Manakala dah kecut peliir, Mekcy jubor laboh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ___________________________________________

    Padan dgn muka, tiiga ekor bapok haluan kiri
    Mlm inii, pasti dlm tidor, mereka mimpi ngeri
    Puaslah hati hamba bila mereka ni cabut lari
    Untuk mlm inii, biar dahulu hamba undur diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
    2. Ade lagi pantun bro kejora?

      Delete
    3. Kan betul dia ni kena ayam dgn gua...makanan gua jer kejora ni

      Delete
    4. Jamesdean.....

      You be my witness and ensure that coward gay punk does not run away for the fifth times.

      Heyyyy Kejora musibat...

      Nobody give a damn to your fuckin' pantatun.
      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
  86. Suman dah ibarat kereta jln mlm tiada lampu
    Masih cuba berlawan, walau pun tak mampu
    Udah tahap terok, bapok ini meroyan merapu
    Elok gi cari bomoh cepat, sebat dgn penyapu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
    2. Ade lagi pantun bro kejora?

      Delete
    3. Heyyyy Kejora musibat...

      Nobody give a damn to your fuckin' pantatun.
      Straight to the point - 9/6 nanti jgn sembunyi larikan diri seperti yg sudah2......!!

      Delete
  87. Suman terasa mcm kubor sedang melambai
    Dia kini panas mengelupor, mcm kena cabai
    Cemas dan gelisah ler ini lahanat ma chi bai
    Apa tidak nya, burit binii dia hamba nak tibai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
  88. Suman tak daya nak buat apa hanya melahu
    Pelir mamphos, ibarat hilang dayung perahu
    Diajak jumpa bertumbok dia takut, tak mahu
    Org nak tutoh puki bini dia, blh buat tak tahu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan betul dia ni kena ayam dgn gua...makanan gua jer kejora ni

      Delete
  89. Mana gi Suman, Matdey punya anjing dubok
    Nak berlagak hebat tak padan dgn tua cabok
    Pelir pun lembik, burit bini tak mampu tebok
    Wak..kat JB bini kau kencing kasi aku cebok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan betul dia ni kena ayam dgn gua...makanan gua jer kejora ni

      Delete
    2. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete
  90. Suman dlm bab agama, langsung diia jumud
    Badan busuk tengik, kakii dia kotor berlumut
    Di rumah, tak mati pun kalau dia pijak semut
    Kat JB aku nak try burit bini dia punya kemut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  91. Suman sudah mcm anjing kurap ekor cawat
    Pelir mampos, mcm pen kekeringan dakwat
    Akibatnya rumahtangga dia udah jadi gawat
    Kat JB, binii dia aku mau tutoh, dia aku liwat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha tak sudah kejora si tua berperangai budak tadika ni..kena ayam jer dgn aku dia ni

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...