Wednesday 2 May 2018

PRU14 BUKAN PERTANDINGAN TIGA PENJURU TAPI DUA LAWAN SATU, BILAKAH HADI MAHU BERKEMPEN DI PEKAN?


Di atas kertas, memang pertandingan dalam pilihanraya kali ini adalah perlawanan tiga penjuru iaitu antara BN, Pakatan Harapan dan Pas yang memonopoli semua kerusi bagi pihak Gagasan Sejahtera.

Namun, realitinya ia sebenarnya adalah pertandingan dua lawan satu di mana BN dan Pas bagaikan berpakat dan saling bertanding tangan untuk menyerang serta mengalahkan Pakatan Harapan.

Di kala Pas mengatakan musuh mereka ialah BN dan Pakatan Harapan yang dalam pilihanraya kali ini mengggunakan simbol PKR, tetapi serangan dan muncung senapang mereka hanyalah ditujukan kepada Pakatan Harapan semata-mata.

Tidak ternampak sama-sekali serangan sebagai musuh yang sebenar dihalakan oleh Pas kepada Najib, UMNO dan BN sebagaimana mereka menyerang Pakatan Harapan, Bersatu, DAP, Tun Mahathir Mohamad, Lim Kit Siang, Amanah dan sebagainya.

Pas juga ternampak lebih tidak mahu melihat Pakatan Harapan menjadi kerajaan dan Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri berbanding menjatuhkan BN dan menumbangkan Najib yang pada hakikatnya lebih banyak dan lebih parah melakukan kerosakan kepada negara dan menyebabkan kesengsaraan kepada rakyat.

Apa saja isu yang melibatkan Pakatan Harapan, termasuk apabila anak Tok Guru Nik Aziz Nik Mat, Nik Omar bertanding atas tiket PKR, Pas dan para pemimpinnya ternampak lebih ghairah untuk membuka mulut berbanding memperkatakan mengenai skandal 1MDB yang memalukan dunia dan bagaimana ada wang sebanyak RM2,600 juta dalam akaun peribadi Najib sendiri.

Begitu juga dalam suasana kempen yang memasuki hari kelima sekarang ini, Najib, UMNO dan BN boleh dikatakan selesa daripada sebarang serangan oleh Pas.

Najib, UMNO dan BN hanya menjadikan Pakatan Harapan sebagai sasarannya, sama seperti apa yang dilakukan oleh Pas. Najib, UMNO dan BN tidak menyerang Pas, juga sama sebagaimana Pas tidak menyerang Najib, UMNO dan BN.

Dengan yang demikian, dalam usaha untuk mempertahankan kuasanya, Najib ternampak tidak diserabutkan kepalanya oleh Pas kerana beliau boleh menumpukan seluruh perhatiannya untuk menyerang Pakatan Harapan dan Tun Mahathir semata-mata.

Ini juga suatu keganjilan di mana biasanya parti-parti pembangkang saling menjadikan parti yang menguasai kerajaan kerajaan sebagai sasaran, tetapi dengan Pas mengabaikan serangan kepada BN, seolah-olah yang menjadi kerajaan dan ingin dikalahkan ialah Pakatan Harapan.

Malah, Hadi Awang juga telah menjadikan Langkawi sebagai antara kawasan pilihanraya paling awal untuk dikunjunginya sedangkan siapa pun menyedari bahawa Pas langsung tidak mempunyai harapan untuk menang di kawasan itu.

Dalam kempennya di pulau itu, Hadi bukannya meminta pengundi agar menolak BN sebagaimana lazimnya dilakukan oleh para pemimpin Pas sejak berpuluh-puluh tahun lalu, sebaliknya menggesa mereka agar tidak memberi undi kepada Tun Mahathir.

Katanya, dengan tidak memberi undi dan mengalahkannya, dapatlah Pengerusi Pakatan Harapan itu berehat dengan selesa selepas ini.

Kenapakah Langkawi begitu awal dikunjungi Hadi untuk program kempennya?

Apakah Hadi lebih takut dengan Tun Mahathir sebagai bakal Perdana Menteri berbanding Najib dengan kedudukannya sebagai Perdana Menteri sementara?

Tidakkah ini suatu bukti jelas bahawa Pas saling berganding bahu dengan Najib, UMNO dan BN untuk mengalahkan Tun Mahathir?

Mengapakah Hadi tidak berkempen untuk calon Pas di Pekan sedangkan Pahang adalah lebih hampir dengan rumah kediamannya di Marang, Terengganu berbanding Langkawi?

Mengapa beliau sanggup ke Langkawi terlebih dahulu, bahkan seolah-olah memingkirkan banyak kawasan yang kritikal untuk dimenangi oleh Pas sendiri dan lebih dahsyat, seolah-olah  tidak menumpukan perhatiannya untuk mempertahankan Pas di Kelantan?

Apakah Hadi tidak kisah Kelantan tumbang, asalkan - yang penting dan menyeronokkan - Najib dapat dipertahankan? (ShahbudinHusin 02/05/2018)

180 comments:

  1. Ye betul ph mmg tak boleh dibiarkan menang, dari ph mng lebih baik sedikit bn menang, takde yg bagus dlm ph mereka lbih teruk dr bn, org yg mereka kata zalim diangkat sbg pmimpin kerana nk berkuasa prinsip perjuangan digadai, pas mnyerang ph kerana ph siang mlm mnyerang pas lebih dr bn, bila kene sarang tahu pulak marah, ini pakatan yg bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uku taik meleleh (ukulele)! Ko ni bengap keturunan ke atau sbb terlebih dedak? Semua parti yg bertanding menyerang antara satu sama lain..semua marah..x ada yg happy kena serang...bodoh tu kau yg punya!!!

      Delete
    2. Uku mcm kelompok planet of the apes je beb..
      Parti Aliran Syiah ye kan kan..rosak betullh bhai..

      Delete
    3. Kah kah kah kah! Kelaka la awak ni!. Adoi simpan la sikit b...... tu! Ok. Semoga berjaya bersama BN!

      Delete
    4. Wahai Mamat OKU,

      Tak boleh di biarkan kamu asyik cakap melulu, pakai kepala lutut, bukan kepala otak kau.

      Sekarang aku mahu kau terangkan pendapat bodoh kau, "org yg mereka kata zalim diangkat sbg pmimpin".

      Bagi fakta, jangan pendapat tak habis habis, faham?

      Delete
    5. Hadi....
      Mimpi Tgna satu kaki.
      Selalu Mimpi nabi .
      KahKahKah

      Walaunta, walauntit percaya ahh bende2 cam ni, podahhh !

      Ada tak si hadi ni mimpi macam mana nak naik kan ekonomi negara, naikkan pendapatan rakyat miskin atau adakan 500,000 pekerjaan yang bergaji tinggi untuk graduate2 atau mimpi cara untuk tiadakan Gst ?

      Ada tak ??? Takde kan ? So apa guna mimpi2 hadi tu? Satu sen pun tak guna !

      Delete
    6. Khas buat Freemason.....

      Baru2 ini loyar Pas, Wan Rohimi Wan Daud pulak dahh...berauta meloyakan tekak konon Imam PAS Hadi Bini 3 memenangi kesemua lima permohonan interlokutori (permohonan dalam permohonan) bagi kes saman fitnahnya terhadap Editor SR, Clare Rewcastle Brown.

      Tak hal Mahkamah Tinggi London hari itu memerintahkan SR membayar keseluruhan kos 28,900 pound iaitu bersamaan RM155,791 untuk perbicaraan penuh pd tahun depan bermula 1 hingga 12 April 2019.

      Walau bagaimanapun rata-rata pemimpin dan penyokong Pas dilihat terloncat-loncat beruk kegumbiraan setelah dikeliru & gormalkan apabila loyar PAS ini menganggap perintah tersebut sebagai kemenangan mutlak Abdul Hadi terhadap saman yang difailkan pada 21 April 2017 itu. Walhal, SR hanya diarah untuk membayar kos bagi permohonan interlokitori yang difailkan oleh SR untuk membatalkan saman oleh Abdul Hadi. Hal ini bermaksud jika tiada permohonan interlokutori lain, kedua-dua pihak perlu bersedia untuk perbicaraan penuh memandangkan saman yang difailkan Abdul Hadi mempunyai kewajaran untuk diteruskan.

      Delete
    7. The war is not over yet, the battle is just about to begin.

      Let's look at the press report recently....

      "Sarawak Report, however, in a post on Monday (April 30) refuted PAS' announcement that five of its applications were defeated and said that its claims that Abdul Hadi had won the libel case was "false".

      Sarawak Report also said that the half day hearing in front of Justice Dingemans was only related to its procedural application.

      "Political parties cannot sue in the UK and Sarawak Report had petitioned for a quick preliminary trial to determine whether it was Abdul Hadi or PAS who was behind the case to silence Sarawak Report on the issue of money flowing from Umno into the political party," it claimed.

      Sarawak Report said the judge had set a provisional date for a full trial for 10 days lasting from April 1 to 12, 2019.
      --------------------------------------------------------------

      Kalau kes dah selesai kenapa ada perbicaraan pada tahun hadapan, iaitu pada 1 April hingga 12 April, 2019.....??

      Delete
    8. Pas kata,
      Babi tonyok itu Haram,
      2.6billiun itu halal,
      Lebih baik cari sekor babi kat pasar borong buat BBQ makan ramai ramai, banggang

      Delete
    9. Lupa pulak nak tegur uku,
      Uku ala utuh,
      Apa banggang sgt kau ni,
      Org semua dah beralih PAKATAN,
      Kau mcm sial buat komen,
      Otak kau sebesar ala utuh ke smpi tak boleh pikir

      Delete
    10. ya betul tu pas dn najib mmg tk boleh dibiarkan menang sbb keduanya adalah makhluk perosak bangsa dan negara sama sprt uku lele

      Delete
  2. Pas ular kepala 7..bamyak puss banyak piss..
    Lobai lebai malang..puak rasis..pemikiran korup..sombong..riak..ujub..
    Parti ayam berak kapur..
    HshahHahasyiah..dashat!
    Kita sebenarnya satu lwn satu..pas kita x pandang pun puak perosak umat..khalas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGHH nak jd TPM via back door... Tak kan tak nampak lg?

      Delete
    2. Hadi Nak jadi TPM? Tak payah buang masa la, suruh dia jual minyak urut kat Marang je.

      Delete
  3. Org yg zalim ialah org yg telah diberi kepercayaan tetapi mencuri dan menipu wang rakyat. Siapa yg menentangnya ditangkap.
    Org zalim ialah org yg berajakan wang. Sanggup buat apa sj sehingga melanggar hukum tuhan.
    Org itu tidak perlu dinyatakan secara langsung. Rakyat dah buat ketetapan. Lihatlah nnt dlm pru14.
    Prinsip perjuangan Tun M tetap sama. Kerana kesejahteraan dan maruah negara.

    ReplyDelete
  4. bila kes 1MDB disiasat, semua aliran wang curi akan dijejaki, baik nilai yg besar atau yg kecil, bila micro audit dibuat semua watak2 terlibat kena disoalsiasat sampai kepenghujung, ada yg telah rasa bahangnya....
    tanya bos2 PAS , ada terima wang dari UMNO ?
    tanya bos2 UMNO, ada beri wang pada PAS ?
    POLIS Malaysia cekap dalam hal ini, kita tunggu lepas p/raya sekiranya berlaku perubahan kerajaan, dlm tempoh 1 bulan 90% aliran bersama watak2 terlibat akan terpampang dimuka TV & surat khabar, selepas tempoh 6 bulan 99% kes wang curi ini dapat diselesaikan pihak Polis Malaysia. Mereka cekap dlm urusan ini, hanya buat buat masa sekarang mereka terikat dgn arahan tertentu pihak2 atasan. bersabarlah... masanya akan tiba jua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin mantan kpn boleh disiasat jua?

      Delete
  5. Boleh tak saya nak suggest untuk setiap rapat umum pakatan, sebelum memulakan acara, tlg bagitau mcm mana cara2 memangkah dgn betul iaitu dari bucu ke bucu dan garis yg boleh diterima..

    Jgn anggap ini perkara remeh sebab takut2 org ambil lewa dan pangkah ikut suka akhirnya spr umum sebagai undi rosak... Nampaknya spr akan scrutinize apa saja and they will go whatever means to keep the current gomen.. kita kena take it serious dan berhati hati semana yang mungkin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cadangan bagus. Saya sokong.

      Delete

    2. Setuju, benda ni nampak remeh tetapi ia sebenarnya cukup penting.

      Kita berjuang selama ni hanya untuk dapat tanda X dari pengundi sahaja.

      Kalau X ni tak ditandakan dengan betul maka sia-sia sajalah usaha kita selama ini, hanya sekadar gah berkempen.....

      Delete
  6. Saya berpendapat hadi dan najib bergandingan secara personal dlm menghadapi pru14 ini. Mereka mungkin sentiasa berhubungan dan mengemaskini status masing2 dan juga adanya arahan2 dri najib utk sesuatu yg perlu dilakukan oleh hadi!! Saya mushkil kenapa dun rantau tidak ditandingi oleh pas dan rentetan peristiwa yg mbolehkan tok mat menang percuma. Dun rantau mempunyai majoriti pengundi melayu!

    Pas juga dilihat seperti komponen bn yg x rasmi dimana tujuannya adalah utk mencuri undi pakatan. Mereka masuk bertanding bukan utk menang. Hadi juga kelihatan seperti termakan budi!

    Wallahu alam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi bukannya tmakan budi

      Dia dh tmakan duit

      Atau lebih tepatnya sengaja makan

      Bukan ter lagi dah

      Buat modal nambah bini lagi

      Nak ikut anak raja saudi nikah dgn anak dara 25 tahun

      Delete
    2. Memang semcm ada perancangan lh gitu bro..rncangan yg djlnkan skrang bg UG yg dtangguh selama projek hadi hasan ali bocor sikhalid samad..inilh kerja songsang puak hadi maka PR diranapkan dan tertubuhnya PAN..bila dikata sekelambulh dgn pihak sekular umno jawabnya kesipuan pulak..kan perjuangan karut marut namanya tu..

      Delete
  7. memang pas kena pertahankan najib,sebab bila najib kantoi akan terbungkarlah semua cerita pakat makn duit curi najib,jadi x hairanlah,pas dan umno saling lawan PH,takut kalah rahsia besar akan terlondeh habis.

    ReplyDelete
  8. Xyah kalut2...xbagus kita tukar kalo xbagus jugak kita tukar balik..rakyat sepatutnya berkuasa..pencapaian pemimpin perlu diutamakan.

    ReplyDelete
  9. Mimpi macam mana pun, sembahayang hajat hingga lekok dahi pun, Hadi tak akan boleh jadi PM. PAS tak akan boleh menang kerusi majoriti di Parlimen.

    Allah SWT biasa nya kurniakan permintaan makhluk nya yang berpatutan. Mendoa Hadi jadi PM dn PAS menang PRU tidak lah berpatutan.

    Bukan Melayu/Islam sudah tentu tidak akan undi PAS sebab Hudud. Melayu Islam pun kebanyakan nya tidak mahu PAS punya Hudud.

    Hudud ada di sebut di dalam Qur'an, tapi secara umum, tidak ada butiran melaksanakan nya. Jadi, yang PAS kemukakan ia lah perlaksanaan Hudud menggunakan butiran peraturan yang PAS cadangkan. Itu di namakan Hudud PAS, atau PAS punya Hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Pru14 atau mana2 PRU berikut nya tidak menghasilkan parti gabongan berdaftar mendapat 112 kerusi, ia itu, majoriti di Parlimen, mungkin satu Kerajaan akan tertubuh antara satu parti gabongan dengan yang lain (coalition government).

      Tapi tak mungkin dengan PAS. Sebab pendirian Hudud PAS. Dan sebab Hadi pun sudah rebeh, asyik mimpi mengarut itu ini. Ahli2 dan penykong2 PAS pun ramai yang OKU macam UKU di blog ini. Ha nya buat tuntutan dan tuduhan yang liar (wild claims and allegations), takda asas, takda fakta dan hujah2 yang boleh di terima.

      Jadi, sesiapa yang mahu undi PAS tidak akan boleh mengharap PAS menang menjadi Kerajaan. Oleh itu, jangan lah membazirkan undi.

      Kalau nak undi PAS, bermakna tak sukakan Umno/BN. Jadi, undi lah Pakatan Harapan. Kita boleh bersama melihat kerajaan baru mengikiskan ketidak adilan Najib dan Umo/Bn, buang GST, kawalkan kenaikan harga barangan dan lain2.

      Delete
  10. Anwar dulu mmg teruk jugak kena ngan Tun, mcm2...apa yg Tun x buat kat dia?? Tapi dia maafkan Tun, dan sanggup endorse Tun utk PM to be dan pakai logo keadilan!! Utk apa dia buat cam tu kalau bukan utk rakyat dan anwar bukanlah ulama tersohor mcm hadi!

    Tpi hadi yg kononnya memegang jawatan kedua ulamak sedunia tak boleh nak maafkan Tun? Islam versi apa yg dia practice? Dah la sidang parlimen selalu ponteng! Mengkhianati amanah rakyat yg memilihnya dan harus diingat mengkhianati amanah itu adalah satu dri tiga sifat munafik!! Psal mencarut tu sendiri mau ingatlah!! Hadi hanyalah ulamak kepada pas shj, bukan ulamak untuk org islam!!

    ReplyDelete
  11. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    ReplyDelete
  12. tazkiran dan peringatan untuk
    sibudin dan penyokong pakatan haprak

    Kisah Bertaubat Daripada Dosa Fitnah
    Saya terbaca kisah seorang yang memfitnah seorang ulama..., lalu dia menyesal dan bertemu dengan ulama tersebut dan ingin memohon maaf...

    Lalu ulama itu berkata... "dengan syarat. Nanti bila kamu datang ke masjid ku ini bawalah penyapu bulu ayam".

    "Dalam perjalanan, kamu cabutlah bulu-bulu ayam itu sampai habis". Dia merasa pelik untuk apa perbuatan itu...tapi tetap melakukannya kerana niat ingin memohon maaf. Lalu dia melakukannya hingga sampai di masjid...dia berjumpa dengan ulama tersebut.
    "Wahai habib...aku telah buat seperti yang tuan suruh. Hanya tinggal rotan saja....bulu-bulu ayam itu aku cabut dan buang sepanjang perjalanan ke masjid tadi. Apakah tuan telah memaafkan saya?"

    Ulama itu berkata..."nanti bila kamu balik...kutip kembali bulu-bulu ayam yang kamu buang tadi dan bawa pada ku esok". Orang itu bertambah pelik. Tadi suruh buang...ini suruh ambil kembali. Tapi kerana ingin memohon maaf lalu dia melakukannya.

    Keesokan hari dia berjumpa dengan tuan habib. "Tuan...saya hanya mampu kutip 2..3 helai saja daripada banyak yang aku telah buang. Semua telah di terbangkan angin entah ke mana".

    Lalu habib itu berkata.... "BEGITULAH DENGAN FITNAH yang kamu lakukan pada ku. Orang yang mendengar akan menyebarkan hingga ia entah kemana. Jika kamu ingin menarik kembali kamu tidak akan berdaya...ia tersebar dan terus tersebar...".

    "Aku maafkan kamu. Bertaubatlah...lakukanlah apa yang harus kamu lakukan.
    Nah.... itulah dosa yang jaariah....dosa fitnah terus berjalan disaat ia tersebar dan tersebar. Hingga tunggulah bala dunia atau azab akhirat yang akan menimpa".

    Pada si pelaku... USAHALAH... temuilah orang-orang yang kau sebarkan fitnah untuk membetulkan kembali maruah orang yang difitnah.

    Wallahua’lam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lah salah satu sebab umat islam yg bijak tidak lagi nk membaca harakah.tulisan2 dan artikel penuh umoatan,doa2 kurafat, ideologi ketaksuban melampau, penulis2 dunguu, dan pengarang yg bodoh.

      Bila harakah dh melingkop kt sini pulak ditabur artikel bodohnya.

      Delete
  13. Khas buat pengundi-pengundi di Pekan Pahang.

    Marilah bersama seluruh rakyat untuk melakukan perubahan. Sila luangkan sedikit masa mendengar jawapan-jawapan Datuk Seri Najib kepada soalan-soalan harian yang akan dilontarkan oleh wakil PH Zahid Md Arip untuk membantu anda membuat pilihan yang betul pada 9 Mei 2018.

    Terima kasih dan semoga tenteram qalbu anda dan ditetapkan iman serta sentiasa khusyuk beribadah.

    Keselamatan atas mereka yang mengikut petunjuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk jugak nnti najib nak hapuskan dosa fitnah liwat dia kat anwar sampai kena penjara kwan tu! Moga yg x dpt petunjuk diberikan hidayah!!

      Delete
  14. DAP Akan Mempunyai Bahagian Yang Terbesar Dalam Jawatan Kabinet
    Tun Mahathir berkata beliau akan mengurangkan saiz kabinet kepada 20 menteri sekiranya mereka menang PRU14.

    Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng telah mengumumkan bahawa 3 pemimpin DAP akan menjadi menteri jika mereka memenangi kerusi mereka -Chong Chieng Jen, Liew Chin Tong dan Nga Kor Ming.

    Itu sudah 3. Jadi siapa lagi dari DAP akan dijadikan menteri jika Pakatan menang dalam PRU14?
    – Lim Guan Eng?
    – Lim Kit Siang?
    – Tony Pua?
    – Gobind Singh? (ini masuk akal kerana DAP mahu berpura-pura menjadi parti berbilang kaum dan mempunyai orang India di dalam kabinet)

    Ini bermakna 7 dari 20 jawatan kabinet akan menjadi untuk DAP kerana anda tidak akan melihat DAP menggugurkan mana-mana dari nama-nama ini sebagai Menteri.

    Jadi, 3 parti Pakatan yang lain – PPBM, PAN dan PKR perlu berkongsi 13 jawatan lain – atau 4 1/3 jawatan menteri masing-masing.

    Ia juga adalah sukar bagi DAP untuk menafikan yang berikut dari jawatan menteri kabinet
    – Anthony Loke – Setiausaha Penganjur Kebangsaan DAP
    – Tan Kok Wai – Pengerusi DAP.
    – Teresa Kok – Simbol wanita dalam DAP.

    Malah DAP juga mungkin mahu memasukkan pemimpin dari Sabah juga.

    Dan tentu sahaja, ada juga menteri dari Amanah yang semua orang tahu bertindak sebagai Sayap Melayu DAP.

    Walau bagaimanapun anda menyusunnya, nampaknya DAP akan mempunyai bahagian yang terbesar dalam jawatan kabinet – sama seperti bagaimana ia akan mempunyai bilangan terbesar kerusi parlimen dalam Pakatan.

    —-
    p.s. Memikirkan Nga Kor Ming dijadikan Menteri Kabinet seperti yang diumumkan oleh Lim Guan Eng sudah cukup untuk menyebabkan banyak rakyat Malaysia tidak mahu mengundi Pakatan dalam PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyo ko? Kelentong org bodoh bleh le!!

      Delete
    2. Adik beradik walaoon pas je percaya ni..hahaha

      Delete
    3. He2 he2...dgr nama mt maslan jer satu dunia terbahak bahak!! Blum lgi said ketuat, anuar musa dan tpm sdiri....kikikikiki

      Delete
  15. Apa Nasib Mahathir Selepas PRU14?
    Dikala ini, mungkin buat Pakatan Harapan, mereka akan mempergunakan sepenuhnya sisa tenaga dan pengaruh yang ada pada Tun Dr Mahathir Mohamad untuk merayu undi dari kaum melayu terutamanya dikalangan para pentaksubnya. Pada usia 93 tahun, Mahathir nampaknya terus diperkuda dan diperhambakan oleh bekas-bekas musuh politiknya.

    Melihat kepada keadaan ini, timbul persoalan, apa akan jadi pada Mahathir selepas Pilihan Raya Umum ke 14 terutamanya apabila dia tewas dalam usahanya merebut Parlimen Langkawi? Adakah dia akan terus terlibat dalam politik bersama-sama pembangkang atau dia singkirkan secara terhina oleh mereka yang dianggap olehnya sebagai sekutu politik hari ini?
    Mungkin bagi para pengikutnya, Mahathir berpeluang untuk merampas Parlimen Langkawi dari tangan BN. Namun perlu diingatkan bahawa, Mahathir yang ada pada hari ini adalah Mahathir yang telah menggadaikan prinsip dan maruahnya kepada DAP hanya semata-mata mahu melunaskan dendamnya terhadap Datuk Seri Mohd Najib disamping untuk kembali aktif dalam politik.

    Ianya tidak sama seperti mana Mahathir yang pernah menerajui negara selama 22 tahun dahulu. Dahulu, dia mempunyai jentera yang cukup ampuh dari BN untuk memastikan kemenangannya di Parlimen Kubang Pasu. Hari ini, Mahathir sendiri tidak berani untuk meramalkan peluangnya merampas kerusi Parlimen Langkawi.

    Apa yang diperhatikan, menerusi sikap dan tingkah laku pembangkang sejak beberapa pilihan raya umum yang lepas, mereka akan mula menyingkirkan pemimpin yang gagal dalam usaha mereka memenagi satu-satu pilihan raya umum. Tambahan pula, Mahathir hari ini tidak mempunyai partinya sendiri untuk terus kekal berada di dalam barisan pembangkang.

    Nasibnya jelas berlawanan dengan nasib Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat mempunyai tapak yang kukuh di dalam politik hanya kerana partinya, PKR merupakan parti yang agak kukuh di dalam pakatan pembangkang. Mahathir pula terpaksa bergantung harap dan ihsan parti lain untuk terus bertahan dan hal ini tidak akan kekal lama terutamanya setelah Pakatan Harapan gagal memenangi PRU14 kali ini.
    Lebih memburukkan keadaan adalah, sekiranya Pakatan Harapan gagal dalam misi mereka dengan Mahathir juga kecundang di Langkawi, tidak ada sesiapa di dalam Pakatan Harapan mahu meletakkan sebagai Ketua Pembangkang. Maka, berakhirlah usaha dan jalan terakhir Mahathir untuk kembali menerajui sebuah kerajaan menerusi Pakatan Harapan dan paling teruk lagi, peluang untuk kekal berpolitik boleh dianggap tertutup terus.

    ReplyDelete
  16. PRU14 | Seorang penganalis politik meramalkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah akan tergantung (hung) selepas pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei.
    Menurut penyelidik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Mohd Azizuddin Mohd Sani, BN dijangka memenangi 16 daripada 36 kerusi, diikuti Pakatan Harapan (12) dan PAS (8).

    Untuk membentuk kerajaan, parti atau sesebuah gabungan memerlukan 19 kerusi di DUN Kedah.
    Mohd Azizuddin berkata, usaha BN mempertahankan Kedah terhalang kerana isu ekonomi tempatan dan kepimpinannya yang lemah.

    Ini ditambah lagi dengan faktor Pengerusi HARAPAN Tun Dr Mahathir Mohamad yang berasal dari Alor Setar dan menjadi perdana menteri selama 22 tahun, kini memimpin pembangkang untuk menjatuhkan BN.
    "(Pengerusi BN Kedah, Datuk Seri) Ahmad Bashah Md Hanipah tidak boleh dianggap pemimpin yang kuat.

    "Di Kedah, mereka tidak memerlukan seseorang yang berpendidikan atau cemerlang, mereka hanya mahukan seorang pemimpin tempatan yang dapat melindungi mereka, seseorang yang rapat dengan rakyat di bawah, sudah cukup," kata Mohd Azizuddin.

    Mohd Azizuddin berkongsi ramalannya pada siri seminar pilihan raya umum ke-14 anjuran Ikmas-Merdeka Center di Nottingham University, Kuala Lumpur hari ini.

    Bagaimanapun, beliau memberi amaran bahawa sentimen pilihan raya sangat dinamik dan pelbagai perkara boleh berubah semasa tempoh kempen.
    "Banyak kerusi marjinal di Kedah dan ia boleh dimenangi sesiapa saja," katanya.
    Mengenai PAS pula, Mohd Azizuddun berkata kajiannya mendapati parti itu berpotensi menjadi 'kingmaker' di DUN Kedah.

    "Dan saya fikir kamu tahu di mana mereka akan swing," katanya.
    Sementara itu, Mohd Azizuddin juga meramalkan BN akan mengekalkan tujuh kerusi parlimen di Kedah, lapan dimenangi HARAPAN manakala PAS tidak memenangi sebarang kerusi.
    indah.com at 5:23 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang dunguuu walaoonta mesti tahu pas akan swing ke BN kalu keptusan tergantung di kedah kan??

      Bersemangat betul Menongkat najib hadi si kutuk tu yer...

      Delete
  17. Malaysia Tidak Dimiliki Oleh Tun Mahathir
    Semalam, Tun Mahathir berkata kesilapan terbesar yang pernah dilakukan dalam hidupnya adalah memilih Najib sebagai Perdana Menteri.

    Semasa Tun M menentang Pak Lah, beliau juga beberapa kali mengatakan bahawa kesilapan terbesar yang pernah dilakukan dalam hidupnya adalah memilih Pak Lah sebagai PM.

    Ini tidak seperti yang Tun Mahathir fikirkan.

    Beliau fikir bahawa negara ini milik beliau dan mempunyai hak mutlak untuk memilih siapa yang boleh menjadi PM dan bagaimana negara ini ditadbir walaupun beliau sudah bersara 15 tahun yang lalu pada tahun 2003.

    Anda salah, Tun Mahathir. Rakyat yang memilih Perdana Menteri dan kerajaan, bukannya anda.

    Anda tidak memiliki Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU APA NAJIB TENTANG EKONOMI. DIA & BINI HANYA TAHU JOLI KATAK AJER.

      Inilah dia...Najib pendekar bugis pondan tak ada jati diri.....

      Mula2 jilat Spore sampai habis pulau batu putih & tanah KTM terlepas.

      Lepas tuu, jilat Obama mempropomosikan perjanjian syaitan TPPA, dihamparkan permadani merah menerima kunjungan hormat serta main golf di Hawaii...menghabiskan duit beratus-ratus juta perbendaharaan negara.

      Kemudian, dibodeknya Trump konon musuh Amerika adalah musuh Malaysia juga & membodohkan diri konon nak memperkasakan ekonomi Amerika dgn membeli puluhan k/terbang baru guna pakai duit KWSP hingga CEO Mat Salleh MAS terkilan & letak jawatan sebab dia tak diajak bincang terlebih dahulu.

      Bila perasan Trump tak layan, dia beralih kiblat kpd China Komunis pulak....habis tanah pusaka, harta kekayaan, pengkalan tentera & laut digadai jual oleh najib.

      Delete
  18. Dulu Guna Melayu Dalam Hutan, Kini Guna Melayu Di Atas Kertas Undi
    Hari ini hari Rabu. Bukan Rabu ini, Rabu sekali lagi yang dinanti untuk membuang undi. Lagi 7 hari lagi. Cepatnya masa berlalu. Sebelum mengundi, orang Melayu kena nilai dan kaji balik sejarah.

    Sejarah tidak boleh dinafikan. Sejarah telah mengajar. Biarpun bersungguh sungguh Mat Sabu, Presiden PAN mahu mengubah sejarah peristiwa Bukit Kepong, namun orang Melayu masih lagi tidak lupa apa yang pengganas komunis lakukan suatu ketika dahulu.

    Dulu Shamsiah Fakeh diperguna dalam hutan, kini cucunya pula diperguna atas kertas undi di Kota Damansara. Diperguna oleh dua entiti yang berbeza iaitu komunis dan parti DAP. Dua entiti ini mungkin tiada kaitan, tetapi inilah cara orang Melayu diperalat sejak dulu dan kini hanya untuk merampas kuasa.

    Sejak zaman Melaka lagi, kisah Mendaliar dan Kitul melakukan fitnah untuk pecah belahkan orang Melayu. Kini kisah itu berulang lagi, cuma berbeza wataknya sahaja. Baca pautan ini :

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1839037339450068&id=697192853634528

    Dalam cerita Melayu lama lama, watak Buang yang dipergunakan Jepun dalam cerita Sarjan Hasan cukup terkesan di kalangan orang Melayu. Ingatan P Ramlee dalam cerita itu tentang Melayu yang mengkhianati bangsanya sendiri jangan dilupakan.

    Ada benarnya apa yang P Ramlee ceritakan itu. Semua orang kena semasa komunis mengganas di Tanah Melayu, orang Melayu, Cina dan India jadi mangsa. Orang Melayu diperguna dalam hutan, dikumpulkan sekali dan dinamakan sebagai Rejimen ke 10 Parti Komunis Malaya.

    Pada bulan Mei 1949, sebuah pertemuan sulit telah diadakan di hutan berdekatan Kerdau, Pahang yang di sertai oleh Che Det Abdullah (Abdullah CD), Wahi Annuar, Musa Ahmad dan Chin Peng. Dalam pertemuan ini Chin Peng memaklumkan bahawa Parti Komunis Malaya telah menubuhkan beberapa rejimen yang terdiri daripada hanya kaum Cina dan Chin Peng menyatakan hasrat untuk menubuhkan sebuah rejimen yang hanya dianggotai oleh orang Melayu.

    Ini cara Chin Peng dan komunis dahulu pergunakan orang Melayu. Komunis hanya mahu gulingkan kerajaan dan rampas kuasa. Itu situasi dulu, Melayu diperguna dalam hutan. Kini, entiti yang lain pula pergunakan Melayu iaitu DAP.

    Hew Kuan Yau secara konsisten menyatakan bahawa mahu “screw” dan perkudakan Melayu. Bukan Superman DAP sahaja yang cakap mahu pergunakan Melayu, Ramasamy juga ulang ayat yang sama.

    “Tiba-tiba dia (Dr Mahathir) datang kepada Pakatan Harapan. Dia kata tidak mahu Najib, tidak mahu UMNO, tidak mahu BN. Kenapa kita terima dia?

    “Bukan kita lupakan apa dia buat dahulu, dulu dia jahat. Saya pun tidak boleh lupa. Kita pilih Dr Mahathir untuk tarik orang Melayu sokong pakatan,” Dr P Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri DAP ketika berkempen di DUN Perai pada 28 April 2018.

    Ini bermakna strategi pergunakan Melayu sebagai umpan untuk dapatkan undi adalah strategi utama DAP pada PRU14 kali ini. Bila tsunami Melayu tidak menjadi, yang paling risau adalah DAP bukanlah pemimpin pemimpin Melayu dalam pembangkang.

    Melayu dalam PH hanyalah alat DAP sahaja. Bila tiada tsunami Melayu, terpaksalah DAP buat “stage managed propaganda” memotong gambar Mahathir di “billboard” Ayer Hitam.

    Liew Chi Tong, calon DAP yang suruh potong gambar Mahathir. SPR yang potong gambar itu pun dengar sahaja cadangan calon DAP itu.

    Lepas potong siap senyum senyum lagi. Selesai semua drama, DAP salahkan pula BN. Kenapa hendak salahkan BN kalau DAP yang suruh potong?

    Mahathir bukan sahaja dipergunakan atas kertas undi, tetapi gambarnya juga dipergunakan juga oleh DAP di billboard. Ini cara DAP untuk dapat undi. Cara hendak buat tsunami, tidak masih belum jadi.

    Wajah wajah seperti Nik Omar, Rara, Tengku Zulpuri dan Mahathir kini menjadi alat DAP untuk berkuasa. Inilah rejimen Melayu yang sedang dipergunakan sekarang untuk tumbangkan Barisan Nasional. .

    Ingat 7 hari lagi, kena turun undi. Jangan biar DAP rampas kuasa di Putrajaya. Kena #BersamaBN #HebatkanNegaraku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber risikkan telah mengesahkan...si pejuang ini adalah prof kamarul kangkung dari uum

      Delete
    2. TAHU APA NAJIB TENTANG EKONOMI. DIA & BINI HANYA TAHU JOLI KATAK AJER.

      Inilah dia...Najib pendekar bugis pondan tak ada jati diri.....

      Mula2 jilat Spore sampai habis pulau batu putih & tanah KTM terlepas.

      Lepas tuu, jilat Obama mempropomosikan perjanjian syaitan TPPA, dihamparkan permadani merah menerima kunjungan hormat serta main golf di Hawaii...menghabiskan duit beratus-ratus juta perbendaharaan negara.

      Kemudian, dibodeknya Trump konon musuh Amerika adalah musuh Malaysia juga & membodohkan diri konon nak memperkasakan ekonomi Amerika dgn membeli puluhan k/terbang baru guna pakai duit KWSP hingga CEO Mat Salleh MAS terkilan & letak jawatan sebab dia tak diajak bincang terlebih dahulu.

      Bila perasan Trump tak layan, dia beralih kiblat kpd China Komunis pulak....habis tanah pusaka, harta kekayaan, pengkalan tentera & laut digadai jual oleh najib.

      Delete
  19. Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad berkata HARAPAN menggunakan dana dari BN untuk menjatuhkan perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak.

    Menurut Dr Mahathir, Setiausaha Agung BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Najib sendiri yang menyelamatkan HARAPAN.

    "HARAPAN diselamatkan oleh Najib dan Tengku Adnan kerana sebahagian, kadang-kadang semua dari duit yang diterima diserah oleh yang bersimpati dengan HARAPAN kepada parti dalam HARAPAN.

    "Duit inilah yang diguna dalam kempen untuk jatuhkan Najib dan Tengku Adnan," katanya melalui tulisan di blognya.

    ReplyDelete
  20. Apakah Perancangan DAP Untuk Mahathir?
    Dr M: Saya tidak perlu dimasukkan ke hospital untuk mendapatkan undi simpati

    (The Star) – Tun Dr Mahathir Mohamad telah menafikan tuntutan rancangan Pakatan Harapan untuk memasukkannya ke hospital sebelum hari mengundi PRU14 untuk menarik undi simpati.

    Mengulas kenyataan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang mengatakan bahawa Barisan Nasional menyedari akan cara sedemikian, Dr Mahathir berkata “Saya tidak fikir saya perlu dimasukkan ke hospital untuk orang bersimpati dengan saya.”
    Apakah perancangan DAP untuk Mahathir?

    Sebenarnya, laporan intel itu lebih daripada hanya Tun Dr Mahathir Mohamad yang dimasukkan ke hospital kerana batuk, sejuk atau ‘jangkitan paru-paru’. Mahathir sendiri memulakan berita itu pada 6 April 2018 apabila beliau berkata ada kemungkinan akan ada percubaan bunuh terhadapnya. Kemudian dia mendakwa bahawa jet persendiriannya telah disabotaj.

    Laporan intel itu mengatakan, Lim Kit Siang meminta Liew Chin Tong, Tony Pua, Anthony Loke dan Teresa Kok untuk merancang sesuatu ‘drastik’ pada tiga hari terakhir sebelum Hari Mengundi. Ini bermakna pada hujung minggu ini akan ada ‘kejutan’ dan sebagainya.

    Laporan intel mengatakan kejutan ini akan dilakukan terhadap Mahathir. Adakah ini sebab mengapa bulan lepas sejak 6hb April Mahathir terus bercakap mengenai cubaan membunuhnya? Adakah DAP merancang sesuatu dan Mahathir sedar mengenainya? Dan adakah Mahathir memberi amaran kepada orang-orang yang dia tahu mengenainya?

    Mahathir tidak menyerlah seperti yang diharapkannya di Langkawi. Walaupun dengan RM100 juta ditabur untuk kempennya, dia masih tidak mendapat sokongan. Jadi, mereka mungkin memerlukan beberapa cara lain untuk mendapatkan undi. Dan apa cara yang lebih baik untuk memenangi undi simpati dengan beberapa drama seperti percubaan membunuh Mahathir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU APA NAJIB TENTANG EKONOMI. DIA & BINI HANYA TAHU JOLI KATAK AJER.

      Inilah dia...Najib pendekar bugis pondan tak ada jati diri.....

      Mula2 jilat Spore sampai habis pulau batu putih & tanah KTM terlepas.

      Lepas tuu, jilat Obama mempropomosikan perjanjian syaitan TPPA, dihamparkan permadani merah menerima kunjungan hormat serta main golf di Hawaii...menghabiskan duit beratus-ratus juta perbendaharaan negara.

      Kemudian, dibodeknya Trump konon musuh Amerika adalah musuh Malaysia juga & membodohkan diri konon nak memperkasakan ekonomi Amerika dgn membeli puluhan k/terbang baru guna pakai duit KWSP hingga CEO Mat Salleh MAS terkilan & letak jawatan sebab dia tak diajak bincang terlebih dahulu.

      Bila perasan Trump tak layan, dia beralih kiblat kpd China Komunis pulak....habis tanah pusaka, harta kekayaan, pengkalan tentera & laut digadai jual oleh najib.

      Delete
  21. JANGAN TERPEDAYA &LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

    Harga Sawit pd PRU 13:
    RM800 satu tan.
    Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst:
    RM2.50 sekilo

    Harga Sawit pd PRU 14:
    RM400 satu tan.
    Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst:
    RM4.40 sekilo

    Natijahnya:
    Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

    Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan demi kestabilan, kemakmuran & mengembalikan maruah negara.

    ReplyDelete
  22. MAHATHIR SENTIASA TERSILAP PILIH PERDANA MENTERI, TAPI TAK PERNAH SILAP PILIH KRONI
    Tun Mahathir yang kian terdesak dalam mengejar waktu mahu menyelamatkan banyak perkara peribadi, dari lesen kroni yang hendak “expired“, projek mega Najib yang tidak lekat kepada kroni dan harta tersekat di luar negara, telah membuat kenyataan ulangan “recycle” sekali lagi.

    Ketika mahu menghapuskan Anwar Ibrahim dari peta politik UMNO, kerana telah melihat Anwar Ibrahim bukan orang yang akan mahu di cucuk hidung oleh Mahathir, maka Anwar telah didakwanya tidak layak menjadi “deputy“nya kerana suka ‘main belakang’.

    Atas alasan orang semacam Anwar akan memalukan negara Malaysia kerana Anwar telah meliwat sambil melancapkan mangsanya.

    Maka atas itu dianggap dirinya telah tersilap pilih orang untuk menggantikannya.

    Malah, dalam buku ‘Doktor Umum’ diberitahu oleh Tun Sendiri, juga telah mengaku membuat banyak kesilapan dalam kerjanya namun memecat Awnar bukan satu dari kesilapan.

    Pendek kata, Tun M mengaku dia silap pilih timbalan lagi.

    Kemudian ketika mahu menjatuhkan Abdullah Badawi kerana mahu mempercepatkan proses giliran Perdana Menteri untuk naikkan Perdana Menteri idaman selewat-lewatnya tahun W2020 Tun sekali lagi menyatakan bahawa dia sentiasa silap pilih orang untuk jawatan Perdana Menteri.

    Maka Pak lah diserang dengan pelbagai isu rekaan seperti kes Scomi dan Centrifudge, kes jambatan bengkok, level 4 dan ECM Libra.

    Namun sebaik sahaja Pak Lah letak jawatan, satu kes pun tidak sangkut, sebaliknya menumpukan mahu menjatuhkan Najib pula.

    Kini dalam desperadonya, mengejar waktu mahu legasinya naik ngam-ngam tahun W2020 Tun telah membuat kenyataan diceramahnya di Titiwangsa semalam bahawa dia meminta maaf menaikkan Najib sebagai Perdana Menteri.

    Konon ia kesilapan besar.

    Bukankah Pak Lah yang lantik Najib jadi timbalannya?

    Inilah Tun Mahathir, bohongnya kuat dibantu oleh penyokong jahil.

    Najib menang atas mandat sendiri. Bukan atas bantuan Tun semata-mata.

    Jika Tun Mahathir meminta maaf kerana telah tersilap memilih Najib, UMNO juga boleh meminta maaf kepada rakyat kerana tersilap pilih tol, kroni, nepotisma, IPP Mahathir.

    UMNO juga perlu meminta maaf terhadap pembunuhan auditor Abd Jalil dalam mahu menutup isu BMF, pembunuhan orang Memali, kehilangan wang RM30 billion FOREX, beban TOL kepada rakyat, bailout guna wang rakyat, KLCC untuk keluarga dan wang Petronas.

    Ini semua kerana UMNO telah tersilap memilih Presiden.

    Jika Tun mahu saiko rakyat konon dia sentiasa silap pilih Presiden, satu perkara sahaja yang Tun tidak pernah silap, iaitu memilih kroni perniagaan dan pemegang konsensi serta pemilik IPP.

    Semua rakyat sudah tahu, sebut nama Tun sinonim dengan kroni di belakangnya.

    Kroninya tidak perlu pun menjadi ahli UMNO atau mengekorinya berkempen seperti malam tadi, tetapi , jika ada apa-apa habuan, kronilah yang diingatinya.

    Malah mahu menjatuhkan Najib juga ada kaitan dengan kroni.

    Betullah pengakuan Tun M, dia minta maaf tersilap pilih Najib, dia terlupa UMNO pun harus mohon maaf kepada rakyat kerana telah tersilap melantiknya menjadi Presiden sekian lama, ramai ahli dikampung masih naik moto buruk, namun kroni banyak jet dan boleh pinjam-pinjam.

    Ada jutaan ahli UMNO, namun yang menjadi kroni orang luar bukan Melayu.

    Tun Mahathir usah perasan silap kamu sahaja untuk kerja memerli, UMNO pun silap membela kamu, dan paling uniknya Tun selalu silap pilih timbalan dan Presiden , tetapi tidak pernah silap pilih kroni untuk di kayakan, pusing-pusing kroni sama juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERPEDAYA & LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

      Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan.....!!

      Delete

  23. Mufti Pahang pun dah khuatirkan Tsunami Melayu -

    Tsunami Melayu rugikan Islam – mufti Pahang
    “Tsunami Melayu, apa tujuannya? Untuk memecahbelahkan orang Melayu?" soal Rahman Osman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia ko abda, abda, abi lahabau. Mufti Pahang tu penyokong kuat Lanun Bugis, al maklumlah kan Bugis org senegeri. Mufti tu sebenarnya takot Tsunamai Melayu akan memusnahkan BN/UMNO dan Tuan dia si Lanun Bugis. Kalau amno dan Bugis kalah, soru miss la Tuan Mufti tambah2 lagi org2 Pekan yg selama ni makan buta mcam2 habuan dihadiahkan Bugis londehkan pd mereka. Padahal habuan2 tu ada juga sumber cukai GST dan juga sumber2 cukai yg dikutip dari negeri2 pembangkang yg punay FDI tertinggi dan menjanakan pendapatan negara iaitu negeri P.Pinang dan Selangor. Bugis janji nak bagi 5 juta utk bantuan rakyat P.Pinang yg jadi mangsa Banjir baru2 ni. Tup tup, bila negeri Pahang dan PEkan banjir, Bugis dgn murah hati salurkan bantuan dan derma pd rakyat Pahang. Apa aorg2 Pahang dan PEkan saja ke rakyat Msia. ORg Pahang sama mcam Boss mereka, suka merosakkan ekonomi. Lihat lah issue Boksit, ramai org2 Felda yg tamak, pakat tarah tanah2 mereka dan hutan utk melombong bauksit, habis kawasan sekitar cemar dgn debur2 emrah bauksit. Rosak sumber2 air bersih dan sungai2 di Pahang tercemar air dng warna merah bauksit. Tak cukup dgn itu, suka2 tebang pokok2 dan balak2 di hutan2 simpanan kat Pahang tu, hingga terjadi hakisan sungai, hutan akibat ketamakkan mereka dan juga org luar yg dapat lesen utk membalak di Pahang

      Delete
  24. Apakah agenda Mahathir? – Dr Thiru
    Kawan, kita hanya ada satu minggu sahaja lagi. Dengan cara yang aneh, Tun Mahathir telah memecah-belahkan rakyat Malaysia. Tetapi dengan cara yang lebih aneh, beliau telah menyatukan rakyat Malaysia menentangnya juga.

    Secara umumnya, mereka yang menentang Mahathir adalah orang lama seperti saya. Sementara orang muda semuanya menyokongnya (secara amnya). Mengapa? Kerana seperti Pilihanraya Presiden AS, ia pada dasarnya adalah pilihan raya Facebook.

    Peperangan yang kita dahulunya berjuang menggunakan bendera dan sepanduk kini berubah menggunakan ‘meme’ dan video. Dan dari jumlah ‘meme’ yang saya lihat pada suapan berita saya, ternyata PH telah pun menang.

    Keyakinan adalah tinggi dan Rafizi sudah meramalkan majoriti mudah 115-120 kerusi parlimen.

    Tetapi sekali lagi, jangan remehkan kuasa majoriti senyap. BN adalah ‘majoriti senyap’ di media sosial sekarang. Dan kita bersatu dalam usaha kita untuk menyingkirkan Mahathir dari Malaysia. Secara kekal.

    Ramai kawan-kawan PH berfikir bangkangan kita kepada Dr M adalah kerana “kesilapan lalu” beliau. Mereka mengatakan ia adalah tentang “membalas dendam”. Mereka mengatakan ia tentang pengampunan.

    Tetapi kawan, ianya bukan begitu. Kami orang lama tidak lagi marah dengan Mahathir. Jangan bimbang, kami semua gembira dan berjaya sekarang dan kebanyakan kami sudah menjadi jutawan hasil dari kerja keras dan disiplin kami.

    Jadi kami tidak ada apa-apa untuk “memaafkan” Mahathir lagi. Kami tidak mendapat apa-apa daripada melihat beliau dipenjarakan juga, walaupun itulah yang adil.

    Pengampunan adalah sesuatu yang hanya Tuhan boleh memberi kepadanya. Kami bukanlah sesiapa untuk “memaafkan” Mahathir.

    Kawan, kami tidak menentang Mahathir kerana masa silamnya. Kami menentangnya kerana masa sekarangnya. Cuba fahamkan. Anda tidak boleh menukar seseorang pada usia 93 tahun. Alasan yang sama mengapa pedofil tidak boleh menjadi guru tadika.

    Sebab yang sama mengapa perogol tidak boleh bekerja di pusat kaunseling wanita. Sebab yang sama mengapa lelaki CBT tidak boleh bekerja dalam perbendaharaan. Begitu juga, ketamakan seseorang untuk wang dan kuasa tidak boleh berakhir.

    Itulah sebabnya dia tidak boleh melepaskannya. Pada umur 93 tahun, masih ada begitu banyak wang untuk dihasilkan.

    Kawan, ada sebab mengapa beliau dipanggil Maha Firaun. Kerana Firaun adalah psikopat. Ketamakan untuk kekayaan dan kuasa tidak berakhir apabila mereka mati.

    Piramid gergasi yang dibina hasil kerja keras beribu-ribu hambar sahaja tidak cukup untuk mereka. Mereka memerlukan lebih banyak. Dan banyak lagi. Dan banyak lagi.

    Sehingga warisan mereka yang tidak berguna itu kekal selama-lamanya. Tanpa mengira kesan ke atas kebebasan dan keadilan.

    Kawan, walaupun Mahathir percaya Najib mencuri wang dari 1MDB, niatnya bukanlah untuk memperbaikinya.

    Beliau bahkan tidak mahu mendakwa pencuri, atau mencipta Suruhanjaya Kebenaran dan Rekonsiliasi (seperti Mandela dan Desmond Tutu lakukan untuk Afrika Selatan) untuk menyembuhkan Malaysia. Anda mendengarnya dari Tun sendiri: Hanya tolong saya gulingkan Najib. Itu adalah agendanya. Itu sahaja. (Seperti bagaimana beliau memohon dan menangis pada rakyat Malaysia untuk “menggulingkan” Tun Pak Lah pada tahun 2006).

    Kawan, semuanya adalah tentang wang. Mahathir terdesak. Beliau marah. Beliau mahu NRIA (Lapangan Terbang Antarabangsa Wilayah Utara) sekali lagi di Kepala Batas atau di Seberang Perai Selatan. Beliau mahu menutup Bayan Lepas di Pulau Pinang.

    Beliau mahu merobohkan Tambak Johor supaya projek Jambatan Bengkok beliau boleh dimulakan. Beliau mahukan rangkaian kereta api berkelajuan tinggi dari Kuala Perlis ke Tanjung Piai. Beliau mahu meningkatkan penjanaan kuasa dengan kroni IPPnya.

    Sekiranya mungkin, beliau juga mahu Terusan Panama di Segenting Kra (jika orang Thai memberi kerjasama). Setiap projek hebat yang Pak Lah batalkan.

    Beliau mahu semuanya. Masih ada berbilion yang boleh dihasilkan dari penambakan tanah, pengezonan, penganugerahan tender, admin kontrak, bangunan, pentauliahan, penempatan dan sebagainya. Semuanya beliau mahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERPEDAYA & LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

      Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan.....!!

      Delete

  25. Dr M: BN bagi duit ambil tapi jangan undi

    ULASAN | Penerima tidak perlu berterima kasih kepada Najib atau BN kerana mendapat balik duit mereka yang dicuri.

    ReplyDelete
  26. Tango Terakhir Daim Zainuddin di Langkawi
    Tun Daim Zainuddin telah keluar dari persaraan untuk membantu Tun Dr Mahathir Mohamad menang di Langkawi dan membantu memastikan pakatan pembangkang membentuk kerajaan akan datang pada pagi 10 Mei 2018.

    Daim sama pandangan dengan Mahathir bahawa mereka tidak mampu kalah PRU14 kerana terlalu banyak mereka pertaruhkan. Salah satu adalah dinasti politik Mahathir dan masa depan Mukhriz sebagai Perdana Menteri Malaysia. Yang lebih penting adalah hakikat bahawa Daim dan dosa-dosa Mahathir mula mengejar mereka dan Daim tahu dia akan terus dihantui oleh dosa-dosa selepas Mahathir meninggalkan dunia ini.
    Daim adalah otak dan tangan tersembunyi Mahathir di belakang kemusnahan bernilai RM200 bilion harta Malaysia

    Tetapi masalahnya ialah Lim Kit Siang, Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Anwar Ibrahim tidak mempercayai Daim. Walaupun semua orang tahu dosa dan kejahatan yang dilakukan oleh Mahathir, tidak ramai yang tahu mengenai peranan Daim dalam keseluruhannya.

    Daim berada di belakang skandal forex Bank Negara RM31.5 bilion walaupun tangannya tersembunyi. Daim juga berada di belakang bencana MAS. Daim adalah dalang pengambilalihan DRB-Hicom. Dan banyak lagi.

    Ringkasnya, ketika Mahathir dituduh berkenaan salahlaku dan bencana kewangan, Daim merupakan “otak” di belakang semua tindakan ini.
    Mahathir, Anwar dan Daim semuanya dalam pasukan yang sama merampas kekayaan Malaysia sehinggalah Anwar memutuskan untuk makan dua rakannya dan akhirnya kena makan.

    Dan juga Daim, yang melihat Anwar sebagai ancaman telah merancang kejatuhannya. Malah, Daim ‘menasihati’ Anwar untuk meletak jawatan atau dia tidak hanya akan digulingkan tetapi dia akan dikebumikan juga. Dan apabila Anwar tidak menepati tarikh akhir 6.00 petang yang ditetapkan oleh Daim maka pada jam 8.00 malam, Mahathir mengumumkan bahawa Anwar telah dipecat dengan alasan pemecatan sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERPEDAYA & LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

      Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan.....!!

      Delete
  27. Hari ini, Daim sedang berusaha untuk membantu pakatan pembangkang ke Putrajaya. Tetapi dia melakukan ini bukan kerana dia mencari reformasi atau mahu ‘menyelamatkan Malaysia’. Ia adalah untuk tujuan kepentingan diri semata-mata kerana, jika mereka gagal menggulingkan Perdana Menteri Najib Tun Razak dan Umno, maka Daim tidak boleh membawa pulang RM60 bilion ke Malaysia.

    Ketika RM100 bilion Mahathir berada dalam tangan proksi, pemegang amanah dan kroni, RM60 bilion Daim terlekat di luar negara. Oleh itu, mereka perlu mengubah kerajaan dan bertanggungjawab terhadap kerajaan baru itu bagi membolehkan semua wang itu ‘dibebaskan’.
    Anwar dan Wan Azizah tahu bahawa Daim adalah otak di belakang rampasan kuasa September 1998

    Tetapi Anwar dan Wan Azizah tahu bahawa Daim adalah hantu di belakang episod September 1998 yang menyaksikan Anwar dihantar ke penjara dan melihat kelahiran pergerakan Reformasi, Parti Keadilan, dan Barisan Alternatif. Suami dan isteri itu tidak pernah melupakannya.

    Daim bukan sahaja menjatuhkan Anwar, dia juga memusnahkan semua kroni dan proksi Anwar dan merampas semua yang mereka miliki. Daim adalah seperti seorang lanun dari Caribbean yang merompak, merogol dan menjarah segala-galanya. Dan tidak ada ahli perniagaan bersekutu dengan Anwar yang selamat dari serangan Daim.

    Daim memerlukan pakatan pembangkang memenangi PRU14 supaya dia selamat. Tetapi Daim mungkin hanya membantu algojo sendiri untuk berkuasa. Dia berfikir jika pembangkang berkuasa, dia dilindungi dengan baik. Tetapi kemudian ia mungkin keluar dari mulut buaya masuk dalam mulut harimau. Anwar dan Wan Azizah mempunyai dendam untuk diselesaikan dengan Daim dan jika pakatan pembangkang memenangi PRU14 maka ia akan menjadi hari perhitungan untuk lelaki yang merupakan ‘otak’ Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERPEDAYA & LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

      Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan.....!!

      Delete
  28. Aku dah jangka, Altantuya akan keluar lagi di Pru14 ini.

    Tak di ungkit dek calon pun, Kerajaan mengungkit nya -

    K'jaan mohon dikeluarkan dari kes saman bapa Altantuya

    Kerajaan fail usul memohon dapatkan kebenaran merayu di hadapan Mahkamah Persekutuan.

    ReplyDelete
  29. Mahathir Bohong Lagi, Kali Ini Imigresen Pula Jadi Mangsa Fitnah
    Pengerusi Pakatan Harapan, Dr Mahathir Mohamad dilihat melakukan pembohongan lagi baru-baru ini apabila pihak Jabatan Imigresen Malaysia sendiri mengatakan mereka tidak melakukan pemeriksaan ke atas Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad ketika beliau berada di Lapangan Terbang Sultan Mahmud di Kuala Terengganu sebelum berlepas ke Subang.

    Perkara itu dinyatakan sendiri oleh Ketua Pengarahnya, Datuk Seri Mustafar Ali.Menurutnya, pihak imigresen tidak melakukan pemeriksaan ke atas pemimpin pembangkang tersebut memandangkan beliau menaiki penerbangan domestik.Jadi disini adakah Mahathir sengaja menjaja cerita dan memburukkan pihak imigresen pula?

    Memetik sumber mengatakan, Pengarah Imigresen Terengganu (Rahim Hanafi )mengesahkan maklumat bahawa ada penerbangan dari Kuala Terengganu ke Subang yang dinaiki Tun Mahathir namun tiada pemeriksaan dilakukan ke atas beliau kerana itu merupakan penerbangan domestik.

    Dr Mahathir dipetik sebagai berkata: “Saya baru balik dari Terengganu pagi tadi. Terengganu dalam Malaysia dan saya diperiksa oleh kastam dan imigresen. Kami tidak membawa apa apa dengan kami lagipun kami sudah berada dalam Malaysia.”, katanya ketika berceramah di Dengkil baru-baru ini.

    Tidakkan ini satu tuduhan dan fitnah apabila menjaja cerita yang tidak benar dan palsu?

    Mengimbas kembali isu 1MDB, 1MDB juga dikatakan telah memaklumkan kepada Kementerian Kewangan (MOF) bahawa sebarang dakwaan asetnya telah dilesapkan atau disalahgunakan, sama ada di dalam atau di luar negara, adalah tidak benar dan bermotifkan politik.

    Apa lagi yang mahu Mahathir ceritakan, tidak cukup dengan tuduhan 1MDB,rasa pesawat beliau disabotaj,kini mendakwa beliau diperiksa oleh pihak Jabatan Imigresen dan Jabatan Kastam Diraja Malaysia pula.

    Mengenai pesawat yang didakwa sepatutnya menerbangkan beliau dari Subang ke Langkawi baru-baru ini disabotaj itu adalah satu tuduhan yang dianggap tidak berasas apabila hasil pemeriksaan Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAMM) hasil pemeriksaan menyeluruh.

    Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) berkata hanya terdapat kebocoran udara di roda bahagian hidung pesawat itu dan pengerusinya berkata “Adalah salah secara moral untuk membuat dakwaan liar dan palsu itu demi kepentingan politik”. Kerajaan juga telah mengarahkan siasatan polis dijalankan.

    Sebelum ini, Pengerusi Pakatan Harapan, Dr Mahathir Mohamad mengekalkan kemungkinan ada seseorang yang telah lakukan sesuatu kepada jet peribadinya untuk menghalangnya dari terbang ke Langkawi dalam masa yang ditetapkan untuk dicalonkan sebagai calon Parlimen Langkawi.

    Jadi apakah motif mahathir mengadakan-adakan cerita menjelang PRU14 yang semakin hampir?Adakah Mahathir sudah terdesak untuk raih simpati pengundi? Ini bukanlah pertama kali dilakukan pemimpin parti itu, rakyat harus buka mata dan tidak tertipu dengan kerenah pembangkang yang sengaja membuat helah untuk memburukkan dan menjatuhkan kerajaan.

    #FakeNews #SinsofMahathir #DosaDosaMahathir #HarapanFitnah #HarapanBohong #HarapanFitnah #HarapanPalsu #PakatanHarapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERPEDAYA & LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

      Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan.....!!

      Delete
  30. Pejuang rakyat..dah start mengomel..ko block lah budin.
    Mangkuk ni akan berterusan membebel Dan kopipes.
    Aku pun dah naik meluat dgn text haru birunya..mengarut,mencacai tak tentu arah.
    Ya Allah ya Tuhan kami
    Sesungguhnya kami pangkah Pakatan Harapan adalah bukan dengan sengaja meletakkan agama Islam dibawah.Malah kami mempertahankan Islam agama kami yang suci ini hingga ke titisan darah yang ahkir.Tidak benar kami mahu bersekongkol dengan DAP untuk menjatuhkan Islam.
    Kami bekerjasama dengan DAP untuk menjatuhkan kerajaan Kleptokrasi..kerajaan Lanun,perompak Dan Perasuah.
    YaAllah YaTuhan kami
    Kami amat kecewa dengan parti PAS yang kononnya parti Islam tetapi mempertahankan kerajaan Kleptokrasi Dan Parti Lanun
    Arwah TGNA berkali Kali berdoa untuk hancurkan UMNO sedangkan Hj Hadi mahu selamatkan UMNO.
    Apa sebenarnya pejuang rakyat mahu perjuangkan?Adakah dia lebih Arif,lebih Alim,Lebih berilmu dari arwah TGNA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Delete
  31. Adakah Pakatan Harapan layak mendapat peluang lain?

    Selama 10 tahun yang lalu, orang ramai telah melihat pertunjukan badut tentang perbalahan tanpa batas, yang tidak masuk akal, dan alasan demi alasan dari pihak pembangkang.

    Oleh itu, inilah kata ahli politik Pakatan Harapan : “Berikan kami peluang selama lima tahun. Jika anda tidak menyukai apa yang telah kami lakukan, jangan mengundi kami dalam pilihan raya akan datang. ”

    Ia adalah satu cadangan yang mudah, boleh diramal dan menipu yang menarik. Tetapi hakikatnya, kita telah memberi mereka peluang. Dan selama 10 tahun yang lalu, kita telah melihat pertunjukan badut tentang perbalahan yang tidak berkesudahan, tidak masuk akal dan berbagai alasan.

    Adakah terdapat sebab lain untuk meneruskan perjalanan ini? Pemimpin-pemimpin Pakatan sentiasa mengelak daripada bercakap tentang masa lalu (Mereka sering melaungkan, “Masa lalu adalah masa lampau, tetapi perubahan adalah satu kemestian.”) Kerana mereka tidak dapat mempertahankan rekod buruk mereka. Dan mereka berdegil mengekalkan ketidakcekapan mereka kerana ramai di antara kita bertekad untuk memberi ganjaran kepada mereka.

    Lihat saja pertelingkahan yang terbaru dalam PKR antara kem Azmin Ali dan Rafizi Ramli. Ia menjadi sangat buruk hinggakan pendokong Bersih tegar Ambiga Sreenevasan terpaksa tweet, “Apabila rakyat melakukan segala-galanya untuk mengatasi halangan untuk memastikan mereka dapat mengundi dan membantu dalam pilihan raya, ini tidak masuk akal dalam PKR tidak boleh dimaafkan.”

    Tidak dapat dibuktikan, eh? Saya bersedia bertaruh wang yang banyak bahawa dia akan berkempen untuk Pakatan sepenuh hati (sebenarnya). Hanya pada September tahun lalu, dia menyerang PKR kerana “membenarkan pertengkaran dalaman mereka untuk menyeret mereka.” Dan saya tidak dapat mengira berapa kali dia dan aktivis pro-Pakatan lain telah mengkritik Pakatan sebelum itu. Adakah apa-apa yang berubah? Adakah Pakatan bijak?

    Perkara yang lucu ialah, bagi Ambiga dan ramai yang lain seperti dia, tiada apa yang tidak boleh dimaafkan apabila berkenaan Pakatan. Tetapi segala-galanya – walau pun kecil atau tidak penting – tidak boleh dimaafkan jika berkenaan BN. Sekiranya itu berlaku, kenapa perlu bersusah payah bercakap tentang Pakatan sekarang dan kemudian? Apa yang anda cuba buktikan?

    Penyokong #UndiRosak dihina kerana terlalu idealistik. Pengundi BN diejek bodoh. Tetapi apa yang paling pragmatik, realistik, atau bijak mengenai pengundian untuk gabungan rejim yang terus membuat kesilapan yang sama dan terus hancur?

    Ingat Langkah Kajang yang meletakkan negeri terkaya di negara ini berada dalam krisis politik yang memalukan? Ingatlah kejatuhan Pakatan Rakyat berpunca dari isu hudud? Bagaimanakah mungkin mana-mana perkara ini menjadi model tadbir urus yang baik? Bagaimanakah mungkin mana-mana resume ini boleh dipercayai untuk diberi kuasa persekutuan? Dan saya belum menyentuh kesemua pertempuran lain dalam parti-parti Pakatan lagi.

    Sudah tentu, penghinaan paling kejam dan paling memualkan semua adalah Pakatan menerima Mahathir dan partinya. Sekarang, saya mempunyai tiga masalah besar dengan ini:

    Pertama, jika tidak ada kawan atau musuh selamanya dalam politik (seperti yang saya sentiasa dan sering diingatkan oleh penyokong Pakatan), mengapa anda menjangkakan Mahathir dan Pribumi menjadi sahabat anda selama-lamanya? Sama seperti tidak ada sesiapa yang mempelajari apa-apa pengajaran daripada pakatan dengan PAS, atau (lebih relevan) karier prolifik Mahathir dalam U-turn.

    Kedua, kembali kepada keseluruhan mengenai ‘memberi peluang’ … kita (seperti di negara ini) telah memberikan Mahathir 22 tahun dan lima peluang (lima pilihan raya). Dan apa yang dia berikan kepada kita hanyalah warisan skandal, kronisme, dan penindasan? Perkara-perkara yang digunakan pembangkang untuk mengatakan tentang dia tidak salah. Tidak ada yang mengejutkan, BN memenangi jumlah kerusi yang banyak dalam pemilihan pada pilihan raya umum 2004, tahun selepas Mahathir meletak jawatan – rakyat lega, malah gembira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERPEDAYA & LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

      Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan.....!!

      Delete
    2. Yang tidak tercungap hanyalah Pejuang Rakyat @ pejuang keparat . Buat posting setiap 2~3 minute satu . Lepas tu copy~paste banyak cerita sama dari minggu lepas ..ada juga yang dari bulan lepas .

      Sama je macam siaran TV 3 suku ...ulang tayang berpuloh puloh kali . Malangnya ,cerita pejuang keparat ni tak bolih nak tutup macam TV 3 suku .

      Delete
  32. Ketiganya, Pakatan telah terlibat dalam memberi mesej talam dua muka yang tidak jujur. Kepada orang Melayu, mereka berkata, ‘Undi untuk kami kerana Mahathir akan bertanggungjawab.’ Kepada orang bukan Melayu, mereka berkata, ‘Jangan bimbang tentang Mahathir. Kami akan pastikan dia di cek dan dia tidak akan berada di sana sebagai PM untuk masa yang lama. ‘Jadi, yang mana? Tidak mungkin kedua-duanya benar. Tiada siapa yang tahu bagaimana perkiraan kuasa aneh ini akan berlaku – tidak menghairankan, itulah sebab yang sama Pakatan Rakyat yang sekarang jatuh menjunam.

    Lihatlah, saya mempunyai masalah yang sama dengan genius Amerika ‘di belakang Perang Iraq dan ahli politik Pakatan: Mereka berdua mahu perubahan rejim, tetapi mereka mahu mengetahui butiran hanya kemudian. Bilakah masanya mereka pernah membawa kesudahan yang baik?

    Dan seperti yang telah saya tulis sebelum ini, saya mencabar Ambiga dan kawan-kawannya untuk memberikan satu contoh dalam sejarah manusia di mana bekerjasama dengan bekas diktator (seperti Mahathir) membawa kepada keputusan positif dalam sesebuah negara – lebih banyak demokrasi, akauntabiliti, lebih banyak kemakmuran. Hanya satu. Baiklah. Saya akan menjadi murah hati dan membenarkan contoh-contoh sehingga ke zaman awal demokrasi Athenian dan Republik Romawi. Ada tak? Siapa idealis gila, yang keras kepala sekarang?

    Semua orang mahu berubah. Saya mahukan perubahan juga. Saya faham sepenuhnya. Tetapi tidak seperti ini. Jika kita mahu perubahan yang nyata, bermakna, dan tidak berbahaya, kita perlu menukar pembangkang terlebih dahulu. Itu bererti mempunyai keberanian untuk membezakan diri daripada mereka yang marah di media sosial. Itu bererti mempunyai keberanian untuk memberitahu ahli politik Pakatan kita tidak akan diambil kesempatan lagi. Ini bermakna melakukan sesuatu yang berbeza – memastikan kita mempunyai pilihan yang sebenar, dan bukan pembangkang yang tidak berfungsi dan kronik.

    Jangan ada orang yang memberitahu anda sebaliknya: PRU14 adalah referendum yang sangat diperlukan dan banyak dilengahkan oleh Pakatan. 10 tahun penuh kegagalan dan kekecewaan. 10 tahun janji-janji, pengkhianatan dan bolak-balik.

    Mereka berkata, jika anda tidak mengundi, jangan mengadu. Saya katakan, jika anda mengundi untuk Pakatan, jangan terkejut bahawa mereka menjadi tidak cekap dan tidak berprinsip seperti yang anda tahu. Dan akhirnya, seperti yang anda tahu, anda tidak boleh menyalahkan Najib atau BN untuk itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERPEDAYA & LUPA PEMBOHONGAN NAJIB:

      Harga Sawit pd PRU 13:
      RM800 satu tan.
      Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM2.50 sekilo

      Harga Sawit pd PRU 14:
      RM400 satu tan.
      Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst):
      RM4.40 sekilo

      Natijahnya:
      Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

      Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan.....!!

      Delete
  33. Mahathir Diturun Taraf Kepada Keldai Pakatan Pembangkang
    Nurul Nuha, anak perempuan pemimpin pembangkang yang dipenjara Anwar Ibrahim, merayu kepada aktivis dari zaman Reformasi untuk mengetepikan sikap mereka agar tidak bermusuhan terhadap bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad. Bercakap kepada FMT di tempat ceramah Pakatan Harapan di sini lewat semalam, Nuha berkata ia adalah hasratnya untuk melihat semua pengikut setia Anwar memaafkan Mahathir kerana kebimbangan mereka terhadap masa depan Malaysia.
    Terdapat dua perkara yang perlu diperhatikan di sini.

    Pertama, isteri dan anak-anak perempuan Anwar Ibrahim terpaksa merayu kepada penyokong pakatan pembangkang untuk memaafkan dan melupakan salah laku Mahathir kerana ada ketidakpuasan besar atas pencalonan Mahathir sebagai ketua pembangkang dan Perdana Menteri sementara. Oleh itu, mereka perlu merayu kepada semua penyokong mereka untuk menerima Mahathir.

    Kedua, jika pakatan pembangkang memenangi PRU14, maka Anwar, isterinya Dr Wan Azizah Ismail, dan anak-anaknya, akan mendapat manfaat daripada kemenangan itu sementara semua aktivis dan penyokong Reformasi yang menderita dan berkorban selama 20 tahun sejak 1998 tidak mendapat apa-apa. Klan Anwar akan menikmati kuasa dan kekayaan sementara kehidupan sengsara aktivis dan penyokong Reformasi akan terus sengsara hingga hari mereka mati.
    Kit Siang telah berjaya menjadikan Mahathir Ali Baba DAP dan mengubah PKR Anwar menjadi pakaian Ali Baba DAP

    Pada dasarnya, mereka meminta aktivis dan penyokong Reformasi untuk terus menderita dan mengorbankan, setelah berbuat demikian selama 20 tahun, supaya Anwar dan isterinya dan anak-anak dapat hidup dengan baik pada masa hadapan.

    Sudah tentu, mereka perlu memberitahu kita bahawa ini adalah pengorbanan dan penderitaan untuk kebaikan negara. Mereka tidak boleh memberitahu kita kebenaran, yang mana Mahathir hanya digunakan sebagai alat untuk cuba menyingkir Perdana Menteri Najib Tun Razak dan Umno – selepas itu mereka akan membuang Mahathir. Sekiranya mereka memberitahu aktivis dan penyokong Reformasi ini, maka tidak akan ada bangkangan dan pemberontakan dari akar umbi. Tetapi itu akan merosakkan segala-galanya.

    Sebaliknya, Ramasamy s / o Palanisamy dari DAP mengatakan kebenaran, yang mana Mahathir hanyalah alat pakatan pembangkang dan mereka tidak pernah mengampuni dan melupakan kejahatan Mahathir – yang dapat anda lihat dalam video ini:
    Malah, Khalid Samad dan Wan Azizah berkata sekiranya pakatan pembangkang menang PRU14 mereka akan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja untuk menyiasat jenayah Mahathir, termasuk Memali.

    RCI Into Memali If Pakatan Takes Putrajaya, Says Khalid Samad
    Wan Azizah Not Ruling Out Possible Commission To Investigate Mahathir If Opposition Wins GE14
    Nawawi Ahmad membuatnya lebih jelas dalam berita di bawah (Opposition using Dr M like a tool).

    Dan Wan Azizah tidak dapat menolak mengambarkan ironinya Mahathir bertanding PRU14 di bawah Mata Lebam atau Mata Hitam Anwar. Dalam bahasa Inggeris yang akan dipanggil “poetic justice”. Ia seperti penjenayah perang Nazi mencari perlindungan atau suaka di Israel – dan diberi perlindungan atau suaka.

    ReplyDelete
  34. Calon Bebas Batu sedia kerjasama dengan HARAPAN

    Calon Bebas VM Panjamothy sedia bekerjasama dengan gabungan pembangkang, Pakatan Harapan, (HARAPAN) untuk mempertahankan kerusi Parlimen Batu.

    Dalam temu bual dengan Malaysiakini, bekas pemimpin MIC itu berkata beliau mengalu-alukan kerjasama itu dengan tangan terbuka dan juga bersedia meneruskan perjuangan HARAPAN.

    Read more at https://www.kinitv.com/video/60283O74#xS9Fkxmy2M10lWcO.99

    ReplyDelete
  35. Mahathir Diturun Taraf Kepada Keldai Pakatan Pembangkang

    Logo PKR ialah Black Eye Anwar atau Mata Lebam melawan Barisan Nasional, kata Wan Azizah, yang merupakan tamparan pada Mahathir

    Tidak ada penghinaan yang lebih besar daripada meminta Mahathir bertanding di bawah logo Mata Lebam PKR. Tetapi apabila Lim Kit Siang mencadangkan Mahathir dengan cepat bersetuju, kejutan besar kepada semua orang. Ini menunjukkan betapa terdesaknya Mahathir. Dia tahu tidak ada jalan lain yang terbuka kepadanya selain menumpang di bawah PKR. Jika tidak, dia mungkin perlu pulang ke rumah dan bersara.

    Sebab utama Kit Siang mencadangkan logo PKR adalah supaya mereka boleh membuang logo roket DAP. DAP terlalu Cina dan logo roket mereka mempunyai kesan negatif terhadap orang Melayu. Jadi, mereka perlu membuang roket Cina dan menggantikannya dengan Melayu Mata Lebam. DAP mengakui bahawa tanpa ‘tsunami Melayu’ mereka tidak akan memenangi PRU14 maka tindakan menggunakan Mahathir dan logo Mata Lebam adalah untuk menipu orang Melayu agar mengundi pakatan pembangkang.

    Walau bagaimanapun, Wan Azizah mengingatkan kita bahawa logo Mata Lebam PKR adalah simbol ketidakadilan yang dilakukan oleh Mahathir kepada Anwar, manakala seluruh pakatan pembangkang mengingatkan kita bahawa Mahathir hanyalah alat mereka untuk menipu orang Melayu agar mengundi pembangkang supaya mereka boleh mencetuskan tsunami Melayu. Dan Kit Siang dan yang lain terus mengulangi bahawa mereka tidak pernah melupakan atau mengampuni apa yang Mahathir lakukan dan akan menanganinya selepas PRU14.
    (The Star) – Datuk Nawawi Ahmad mendakwa bahawa Pembangkang menggunakan Tun Dr Mahathir Mohamad seperti alat dan melampau meminta warga emas bertungkus lumus untuk merampas kerusi Parlimen Langkawi dari Barisan Nasional.

    Dalam satu kenyataan pada hari Selasa, anggota Parlimen Langkawi menyeru Lim Kit Siang dan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk menghentikan tindakan “tidak bermoral” ini.

    “Sejak berusia 90 tahun, Dr Mahathir masuk dan keluar dari hospital hampir setiap bulan – kadang-kadang dua kali sebulan.

    “Jika Dr Mahathir dimasukkan ke hospital bulan ini, saya menyalahkan Lim dan Wan Azizah kerana memaksa beliau untuk menjadi calon Langkawi,” katanya.

    Nawawi menambah bahawa dia tahu Dr Mahathir akan menafikan dakwaannya.

    “Dia akan terlalu malu untuk mengakui bahawa dia digunakan oleh Lim dan Wan Azizah, kerana kedua-duanya adalah musuh politiknya sebelum ini,” katanya.
    Logo PKR ibarat lebam mata Anwar lawan BN’

    (Malaysiakini) – Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menyifatkan logo PKR ibarat lebam pada mata suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga menurutnya adalah simbol dalam melawan BN pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

    Kata Presiden PKR itu, rakyat harus memberikan undi kepada Pakatan Harapan (HARAPAN) sebagai tanda melawan kezaliman yang berlaku terhadap Anwar.

    “Undilah Pakatan Harapan (HARAPAN) yang nampak macam biji mata ni. Anwar Ibrahim, lambang mata ni memang dia kena tumbuk,” kata Wan Azizah disambut tepukan hadirin dalam ceramah HARAPAN di Pengkalan Kundur, Kuala Kedah malam tadi.

    Keempat-empat parti komponen HARAPAN akan menggunakan logo PKR pada PRU14 pada 9 Mei ini setelah pakatan pembangkang itu gagal didaftar Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

    Menceritakan kembali detik suaminya ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 1998, Presiden PKR berkata ketika itu polis menyerbu rumahnya untuk menahan Anwar.

    Wan Azizah yang mesra di sapa Kak Wan berkata, beliau ke Balai Polis Bukit Aman dengan berkaki ayam dan meminta anggota polis tidak mengapa-apakan suaminya.

    Bagaimanapun, kata Wan Azizah, beliau mendapat tahu Anwar telah dibelasah.

    “Memang ini cerita lama, memang nak cerita buat iktibar. Nak habaq kata memang Anwar Ibrahim dipukul setengah mati,” katanya dalam loghat utara.

    ReplyDelete
  36. Suka aku lihat tiap kali Kojolla @lias mcm mcm nama masukkan komen, yang selalu membalon dia pun masukkan jugak.

    Dia memang panas hati sebab dia mahukan komen dia nampak sebagai terkahir, mengharapkan ada orang baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap dia panas hati selalu.

      Kalau naik darah tinggi dia, mampos, aku tak kisah, jenis tak reti bahasa, takda adab dan tak sopan, asyik mengkopipes, memaki mencarut.

      Ingat, aku tak mintak dia gol, ha nya berkata kalau dia tersungkur pun, aku tak kisah.

      Delete
    2. He2 he! Kadangkala tergelak jugak dgn keletah pejuang rakyat aka mr j ni! Bersungguh sungguh dia berdoa mcm dia tu lebih islam dri kita. Dia x sedar yg dia berdoa bgi pihak penyamun dan penipu. Dia berdoa bagi pihak yg mempersendakan ugama utk tujuan politik. Dia berdoa bagi pihak org2 yg menzalimi rakyatnya sndiri...doa utk membela org2 mungkar pastinya tidak dimakbulkan!

      U got that pejilat jubor jho lo???

      Delete
    3. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Delete
  37. TOLAK PAKATAN PEMBANGKANG DEMI ISLAM
    Ketika DAP dilihat lebih mendominasi kedudukan dalam gabungan pembangkang PKR, masyarakat Melayu dan Islam di negara ini dinasihatkan menolak gabungan tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi kesejahteraan umat.

    Pengerusi Persatuan Pondok Kedah, Sabri Osman berkata, dalam apa sahaja gabungan yang dibentuk pembangkang bersama DAP mereka gagal memperjuangkan isu-isu yang mengganggu gugat kedudukan Islam dan keharmonian hidup bermasyarakat misalnya berhubung isu penggunaan kalimah Allah serta pesta arak di Selangor.

    “Sama ada Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat atau apa juga nama yang digunakan parti-parti pembangkang untuk bersekongkol dengan DAP, saya lihat mereka gagal untuk menjuarai isu-isu berkaitan Melayu dan Islam.

    “Ketika golongan ‘Islam Libe­ral’ serta Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) berani menyuarakan perjuangan mereka, pemimpin pembangkang gagal menunjukkan penentangan. Apa sebabnya?” katanya ketika ditemui pemberita di sini, baru-baru ini.

    Beliau yang merupakan penga­sas serta Mudir Madrasah al-Ulum Ad-diniah al-Usmaniah, Pondok Tanjung Kapur, Jitra, berkata, umat Islam perlu mengambil kira perkara berkenaan supaya tidak dikaburi ‘wayang’ yang dimainkan pembangkang ketika setiap parti termasuk DAP bertanding di bawah lambang PKR.

    “Perlu diingat, suara Pas yang bertunjangkan Islam pun tidak dipedulikan ketika mereka membentuk gabungan pembangkang satu masa dulu. Inikan pula kita hendak mengharapkan PAN dan PKR,” katanya.

    Dalam pada itu, beliau yang dulunya cukup dikenali sebagai penyokong tegar Pas sebelum parti itu bersekongkol dengan DAP berkata, setakat ini tiada parti yang dilihat cukup ampuh untuk mendepani DAP melainkan BN.

    “Ketika parti-parti dalam gabungan pembangkang PKR tunduk dan hanya mengikut kata DAP, saya fikir tiada parti lain yang lebih besar daripada BN mampu berlawan dengan mereka. Saya andaikan DAP ibarat harimau dan BN ibarat gajah yang mampu menundukkan mereka.

    “Pas tidak akan mampu membendung DAP kerana kekuatan mereka tidak cukup ampuh. Kalau tak mahu bersatu dengan ‘gajah’ itu pun, duduklah diam-diam di belakangnya tanpa cuba menggigit ekor gajah tersebut demi nasib umat Melayu dan Islam

    ReplyDelete
  38. Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Kroni Dan Anak Beranak?
    Jika kita amati slogan Selamatkan Malaysia, sudah tentu ramai yang menoleh ingin tahu, dari apakah yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan Malaysia. Itulah yang cuba dimainkan oleh Mahathir sewaktu melancarkan istilah Selamatkan Malaysia yang mana pada asalnya, dia menyasarkan untuk mengutip 1 juta tandatangan dari rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan.

    Jika kita perhatikan, inilah langkah yang paling sia-sia yang dilakukan Mahathir sepanjang dia menyertai Pakatan Harapan. Benar, dia berjaya memperolehi 1 juta tandatangan namun, di sebalik seua itu, lebih 300 ribu daripadanya adalah terdiri dari tandatangan orang yang sudah meninggal dunia dan 200 ribu lagi dari pendatang asing.
    Sudahlah begitu, usaha Mahathir mahu mempengaruhi Duli Yang Maha Mulia, Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong pada waktu itu, Almarhum Sultan Abdul Halim juga jauh meleset. ALmarhum Baginda menolak deklarasi Selamatkan Malaysia yang cuba di bawa Mahathir dan pihak Istana enggan terlibat dalam percakaran yang sengaja dicipta Mahathir untuk menghuru harakan negara.

    Setelah semuanya gagal, dia kekal membawa istilah Selamatkan Malaysia dan kali ini ditambah dengan Selamatkan Malaysia dari Kleptokrasi. Persoalannya, adakah benar Mahathir mahu menyelamatkan Malaysia ataupun dia lebih berminat untuk menyelamatkan diri, anak-anak dan para kroninya? Apa yang Mahathir mahu selamatkan Malaysia sedangkan Malaysia hari ini hanya selangkah lagi untuk diiktiraf sebagai negara maju?

    Jika kita benar-benar memahami istilah disebalik Selamatkan Malaysia, kita mungkin akan faham sebenarnya istilah berkenaan lebih ditujukan kepada kroni dan anak-anaknya. Manakan tidak, sejak dia menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan, hampir keseluruhan kekayaan negara disalurkan kepada deretan kroni dan anak-anaknya sehingga menjadikan mereka bilionair negara.

    Namun, sejak Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri, sehala nikmat yang dinikmati di zaman Mahathir telah lenyap sama sekali. Polisi beliau amat mudah, siapa yang mampu menyiapkan sesuatu projek mengikut piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan, maka dialah yang akan memperolehi projek-projek berkenaan.
    Ini sama sekali berbeza dengan apa yang diamalkan oleh Mahathir yang menyaksikan kesemua projek hanya diserahkan kepada kroninya semata-mata tanpa ada mana-mana pihak boleh mempersoalkannya. Malah, kekayaan anak-anak Mahathir juga dilaporkan turut terjejas apabila ada diantara anaknya terpaksa menjual saham milik mereka hanya semata-mata mahu menutup kerugian syarikat lain yang dikuasai oleh mereka.

    Inilah sebenarnya istilah Selamatkan Malaysia yang dilaungkan oleh Mahathir sejak sekian lama. Tidak ada istilah negara yang perlu diselamatkan kerana apa yang pasti, kroni dan anak-anaknya sendiri yang amat perlu diselamatkan dan hanya dengan dia diangkat semula sebagai Perdana Menteri sahajalah, segala kekayaan kroni dan anak-anaknya dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
  39. 21 Reasons Why Tun Mahathir Cannot Become Prime Minister
    @To let Mahathir ‘save Malaysia’ or ‘save Malaysia from Mahathir’?

    When I was in primary two, Mahathir tried quietly to control the tin market through Maminco Holdings. When the tin market collapsed, his firm lost US$253 million (equivalent to RM985 million). Eventually, the company closed down. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from mismanagement.
    He caused BMF to lose RM2.5 billion in the Hong Kong financial scandal and now Mahathir wants to ‘save’ a financially mismanaged Malaysia.
    Due to his ambition to develop heavy industry, Perwaja Steel was set up and lost RM10 billion. Eric Cheah became the scapegoat. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from losing GLCs.
    His privatization policy is in reality to pass to his cronies national public amenities, including electricity power, telecommunications and even railway network giving birth to super-rich Malays and multi-billionaires and widening the wealth disparity among the bumiputra. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from such bad policies.
    His speculation on foreign exchange in 1985 resulted in Bank Negara’s loss of US$10billion in foreign reserves. And now he wants to ‘save’ Malaysia from foreign exchange deficit.
    MAS lost RM8billion in a span of eight years but he kept helping it financially. Even when MAS shares fell from RM8 to RM3, the government used public funds to buy up its shares at RM8. He received a 32% stake while the RM1.8 billion from public funds had gone to businessman Tan Sri Tajuddin. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from kleptomaniac.
    The PKFZ scandal had resulted in a loss of RM4.6 billion. He freed himself leaving behind Tun Ling Liong Sik. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia.
    Under the programme to nurture bumiputra suppliers, he forced Proton and other industries to buy from designated suppliers on long term basis. And now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from money politics.
    He belittled WTO and raised import tax on foreign cars up to 300% forcing people to buy Proton on bank loans stretching up to nine years. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from trade protectionism.
    He neglected Sabah and Sarawak’s development for 22 years and now he says East Malaysians should rely on self-improvement rather than financial aids. Mahathir now says he wants to ‘save’ Malaysia from the J community, K community, Sabah and Sarawak.
    Under Operasi Lalang, he jailed people he didn’t like without trial and now he says he would ‘save’ Malaysia from such wrongdoings.
    He suspended three newspapers and jailed editors for reporting his political and financial scandals. Now he wants to ‘save’ Malaysia from the oppression of press freedom.
    He weakened the power of the monarchy and laid down the unprecedented principle placing executive power above that of judiciary. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from government intervention of the judiciary.
    He changed the population composition of Sabah by launching his IC project in increasing hugely the number of immigrants leading to the Lahat Datu incident. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from the serious immigration problem.
    He blamed financial speculator George Soros and the Jews for the devaluation of the ringgit. When that failed, he turned and blamed the deputy prime minister for being a gay and sacked him. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from the abuse of human rights.
    When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.

    ReplyDelete
  40. When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.
    He sent people to assault his former deputy and pretended he was shocked. Subsequently, he set up police independent panel to investigate the incident but the panel died a natural death with the withdrawal of funds. Now he wants to ‘save’ Malaysia from a police state.
    When he realized the ringgit will soon collapse, he, instead of repaying the debts, forced the merger of a group of leading banks comprising some profitable banks and his cronies to redistribute resources and also stopped people from depositing money overseas. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from capital control.
    He repeatedly blamed the Jews and regarded Schindler’s List is a movie appealing for sympathy for the Jews. The movie was banned in Malaysia. Zoran Nikolic the KL/Selangor footballer was sacked after winning the Malaysia Cup because he has a Serbian passport. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from religious fundamentalism.
    During his reign, he used racialism to divide the people through the top national academic institution. He tried to convince this institution that race A is superior than race B and C because B and C are ‘outsiders’ and not bumiputra. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from racism.
    He once accused Lim Kit Siang for practising nepotism by making his son Lim Guan Eng the chief minister of Penang. Isn’t it nepotism when he allowed his son Mukhriz to become Kedah menteri besar? Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from nepotism and cronyism.

    ReplyDelete
  41. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?

    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia! –

    ReplyDelete
  42. MUSANG SUDAH LENGKAP BERBULU AYAM
    TERASA janggal juga apabila sukar kelihatan bendera ataupun replika roket DAP menghiasi jalan-jalan sempena tempoh kempen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).


    Replika roket pada dasarnya juga adalah objek yang mudah mencuri perhatian terutamanya kepada kanak-kanak kerana menampakkan ciri-ciri tema angkasa lepas.


    Namun demi mengejar cita-cita lebih besar daripada angkasa lepas, logo yang mula digunakan DAP sejak PRU-3 tahun 1969 itu telah ‘ditanam dalam-dalam’ kerana parti itu kini menggunakan logo mata PKR.


    Terimbau kembali memori PRU-13 tahun 2013 mengenai linangan air mata Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya disekat daripada menggunakan logo roket namun beliau sekarang yang berterus-terang meminggirkan logo itu.


    Harus disedari, kebersamaan PKR, PPBM, PAN dan DAP untuk menggunakan lambang mata PKR memberi keuntungan mutlak kepada DAP yang mendabik dada dalam ‘penguasaannya’ terhadap kaum Cina.


    Dengan masyarakat Melayu diketahui cukup ‘kekok’ dengan simbol roket, peluang menggunakan simbol PKR adalah kesempatan yang begitu berharga buat DAP untuk secara halus dapat mengaut undi Melayu.


    Selain itu, dominasi DAP terhadap gabungan pembangkang pada ketika ini juga begitu terserlah dengan kebergantungan PKR, PAN dan PPBM terhadap parti itu dalam pelbagai aspek termasuk dasar, polisi dan penentuan barisan Kabinet.


    Umpama peribahasa ‘Musang berbulu ayam’, DAP mungkin mendekati masyarakat dengan rupa berbeza tetapi parti itu sama sekali tidak pernah meninggalkan agenda sempit Malaysian Malaysia yang berkehendakkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama di negara ini

    ReplyDelete
  43. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Dalam banyak Pilihan Raya Umum (PRU), PRU14 adalah yang paling getir dan kritikal, ibarat antara hidup dan mati, semua parti-parti politik yang bertanding, terutama BN, PAS dan PH. Sama ada BN dapat meneruskan kesinambungan legasinya atau tidak, bergantung kepada keputusan PRU14 itu nanti, yang hanya tinggal lebih kurang seminggu.

    Justeru, pengundi mesti membuat pilihan yang bijak sama ada memilih BN, PAS atau PH. Salah pilih, kita akan merana untuk 5 tahun akan datang. Ada orang berkata, bagilah peluang kepada pakatan ultra kiasu, tengok dan buat perbandingan mana lebih baik. Jika mereka gagal, tukar balik 5 tahun lagi.

    Persoalannya, bukan mudah untuk ditukar balik, selepas mereka berjaya memerintah. Contoh, apabila terlepas Pulau Pinang dan Selangor, bukan senang diambil balik. Ultra kiasu akan pancing hati rakyat dengan pelbagai insentif dan gula-gula yang akan diberikan. Ultra kiasu ini bukan bodoh, mereka dalam kalangan orang bijak dan licik. Kita sahaja yang bodoh, mudah terpedaya dan terperangkap dengan gula-gula mereka.

    Ultra kiasu telah sekian lama dapat membaca psiki dan pemikiran orang Melayu. Ultra kiasu akan suap orang Melayu untuk mencairkan hatinya, sehingga kita berkata, bagus sungguh dia, walaupun bukan Islam sanggup membantu kita”. Misalnya, bantuan ultra kiasu kepada masjid dan surau yang mungkin lebih sedikit sebelum ini, seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu Pulau Pinang dan Selangor. Setelah mendapat bantuan tersebut, maka dalam kalangan kita akan berkata, “bagus sungguh kerajaan ultra kiasu Pulau Pinang (Selangor). Walaupun bukan Islam, sanggup membantu masjid dan surau.”

    Sebab itu, janganlah terlalu hairan, jika ultra kiasu memberikan sedikit lebih bantuan kepada rakyat berbanding kerajaan sebelumnya. Mereka mesti melakukan sedemikian, malah kelihatan seolah-olah lebih baik. Jika mereka tidak melakukan sedemikian, sudah tentu riwayatnya akan tamat dalam PRU 15. Justeru, kita mesti bijak membuat pilihan dalam PRU 14 kali ini.

    Sekian lama saya menulis, betapa bahayanya ultra kiasu. Tidak terlepas daripada mendedahkan kebobrokkan ultra kiasu. Dalam keadaan genting dan kritikal hari ini, saya ulangi lagi, kita mesti menolak calon ultra kiasu, jangan undi mereka. Alasannya adalah;

    Pertama, ultra kiasu anti Islam. Ultra kiasu hanya mahukan pluralisme. Tidak ada agama yang mengakar, semuanya sama. Islam dengan agama-agama lain semuanya pukul sama rata. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlaku. Islam tidak boleh dipukul sama rata dengan agama-agama lain. Malah agama lain pun tidak mahu disamakan dengan agama Islam.

    Islam mesti didaulat seperti mana termaktubnya Ia dalam perlembagaan. Bukan bermakna, kita mahu menindas agama lain. Tidak sama sekali. Sejarah Islam membuktikan, Islam tidak pernah menindas bukan Islam. Rata-rata kita lihat, bukan Islam dapat hidup senang lenang dalam sebuah negara Islam. Namun, belum tentu Islam dapat hidup aman dalam negara bukan Islam.

    Kedaulatan agalam Islam di Malaysia ini ada sejarahnya. Islam adalah agama penduduk majoriti pribumi negara ini, agama orang Melayu. Sebab itu, agama Islam termaktub dalam perlembagaan. Agama yang mengakar Alam Melayu sekian lama, agama majoriti penduduk Alam Melayu.

    Ini bukanlah sesuatu yang baharu dalam dunia, ia adalah perkara biasa. Agama majoriti akan mengakar. Sama seperti negara lain seperti Buddha mengakar di Thailand, China, Sri Lanka dan sebagainya. Di Thailand misalnya, jangan ada sesiapa pun yang cuba mempertikaikan agama Buddha, termasuk bangsa Siam sendiri dan rajanya. Semua perkara ini dilindungi. Jika ada sesiapa yang berani menghina atau merendah-rendahkan, mereka akan dimasukkan ke penjara.

    ReplyDelete
  44. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Kedua, ultra kiasu anti Melayu. Ultra kiasu tidak mahu orang Melayu yang menjadi ahli dalam parti mereka, yang ada jati diri Melayu, kuat pegangan Islamnya, hebat akhlaknya dan sebagainya. Ultra kiasu hanya mahukan Melayu yang liberal, tidak solat, minum arak dan anti undang-undang Islam. Melayu yang sudah tidak ada jatinya, anti bangsa mereka sendiri dan anti kepada agamanya sendiri itulah pilihan mereka yang akan diangkat menjadi calon dan pemimpin mereka. Mereka akan cari dalam kalangan sosial, komunis dan liberalis. Ini tidak termasuk melaksanakan agenda Kristian Evangelis mereka.

    Saya amat mengharapkan rakyat dapat menolak parti ultra kiasu dan fahaman komunis yang dibawanya. Ultra kiasu ini berselindung di bawah sistem demokrasi untuk menyebarkan ideologi komunis yang dipegang. Sekian lama saya bercakap, kali ini mula terbukti, terserlah belangnya apabila parti ultra kiasu ini mencalonkan cucu kepada pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Melayu dalam PRU14. Kenapa tidak letak calon Melayu ultra kiasu yang lebih baik, seperti bekas wartawan Utusan Malaysia?

    Ternyata, orang seperti bekas wartawan Utusan Malaysia yang ada jiwa Islam, yang menyertai ultra kiasu, bukanlah pilihan ultra kiasu. Tetapi yang dipilih adalah cucu pemimpin PKM berfahaman komunis. Tidak puas hati dengan pemilihan ultra kiasu komunis ini, maka Melayu ultra kiasu yang tidak terpilih itu mencabar cucu pemimpin PKM untuk berdebat bagi membuktikan dia tidak komunis.

    Dakwa Melayu ultra kiasu tersebut, cucu pemimpin PKM tersebut memasuki DAP pada tahun 2016, terus diangkat menjadi Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan kini diangkat lagi sebagai calon PRU 14. Ultra kiasu Melayu yang tidak tercalon itu mengatakan tindak-tanduk dan agenda-agenda yang dilakukan oleh Melayu komunis ini banyak kepada mirip agenda songsang.

    Cucu pemimpin PKM tersebut menggesa semua pihak tidak menghakiminya berdasarkan neneknya, sedangkan sebelum ini, beliau menyatakan neneknya adalah idolanya dan menyifatkannya sebagai "wirawati dan pejuang bangsa".

    Sejak bila pula PKM menjadi wira pejuang kemerdekaan dan pejuang bangsa? Komunis tetap komunis. Agenda untuk menguasai Tanah Melayu amat jelas. Setelah Jepun meninggalkan Tanah Melayu selepas kalah dalam Perang Dunia Kedua 1945, komunis telah keluar daripada hutan untuk menguasai Tanah Melayu. Nasib baik, British cepat sampai dalam tempoh 14 hari, jika tidak pasti negara ini telah diperintah Komunis.

    Sebelum ini saya turut membaca kenyataan cucu pemimpin komunis tersebut betapa beliau sangat teruja menjadi ahli parti ultra kiasu kerana perjuangan Malaysian Malaysia yang dibawa. Apakah cucu PKM ini faham akan maksud Malaysian Malaysia? Jika tidak faham mari saya ajarkan.

    Malaysian Malaysia adalah perjuangan ultra kiasu sekian lama. Malaysia untuk rakyat Malaysia. Memang benar, Malaysia untuk rakyat Malaysia. Tetapi apakah kita faham maksud yang terselindung di sebalik konsep ini? Ternyata bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Dalam maksud, mereka mahukan hak-hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak dihapuskan supaya semuanya menjadi sama.

    ReplyDelete
  45. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Ketiga, ultra kiasu anti perlembagaan. Mereka tidak mahu ada perkara kelebihan yang berkaitan dengan Melayu, seperti kedudukan Islam, bahasa Melayu, kedudukan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera. Perkara ini amat penting untuk mereka melunaskan agenda Evangelis Kristian yang dibawanya.

    Caranya dengan memecahkan parti-parti politik Melayu yang menjadi sekutunya supaya dia dapat menguasai.

    Lahirnya PKR, PAN dan PPBM adalah sebahagian perancangan mereka. Setelah parti Melayu berpecah, ultra kaisu pecahkan dalam kalangan mereka sesama parti untuk melemahkan mereka lagi. Sekali lagi berjaya. Nasib baik PAS dapat mencium baunya, maka PAS keluar dan rela bersendirian.

    Pendek kata, politik Malaysia hari ini, tidak boleh berharapkan sesiapa lagi melainkan UMNO dan PAS. Bukan kerana saya terlalu menyokong kedua parti ini. Tetapi inilah parti yang masih lagi belum berjaya dikuasai ultra kiasu. Pilihan kita hanya dua, sekiranya kita menolak Umno, maka beralihlah kepada Pas, kerana itulah sahaja pilihan yang kita ada

    ReplyDelete
  46. DAP SEBENARNYA GUNAKAN TUN MAHATHIR UNTUK PANCING UNDI – PENGAKUAN P.RAMASAMY

    PERKARA yang paling ditakuti oleh DAP adalah apabila rakyat mula tahu bagaimana mereka mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai salah satu ‘umpan’ untuk menancing undi kaum Melayu di negara ini.
    Tidak logik sama sekali seorang yang telah mengherdik, memukul, memenjara dan menentang habis-habisan DAP selama 22 tahun boleh menjadi sahabat strategis dalam sekelip mata.
    Yang kasihannya adalah Mahathir sendiri yang kini telah menjangkau usia 93 tahun. 7 tahun lagi Mahathir akan mencecah umur 100 tahun dan berkemungkinan bakal digelar sebagai ahli politik tertua di dunia.
    Apa DAP peduli semua itu. Bagi mereka, undi Melayu harus memihak kepada DAP yang berselindung di sebalik dua tirai iaitu nama Pakatan Harapan dan seterusnya di sebalik simbol ‘mata satu’ PKR dalam PRU14 kali ini.
    Strategi ini telah lama difikirkan oleh DAP. Mereka sedar, hasil post mortem yang DAP lakukan sepanjang 13 kali kekalahan dalam pilihan raya, undi Melayu adalah satu-satunya faktor penyebab kenapa DAP masih belum mampu berkuasa.
    Justeru, apa yang mereka lakukan adalah dengan bersembunyi disebalik dua lapisan tirai, ditambah lagi dengan mempergunakan seorang ikon bangsawan Melayu suatu ketika dahulu iaitu Mahathir.
    Lakonan DAP terhadap Mahathir pastinya pada tahap First Class. Mereka akan membiarkan Mahathir bermain dengan sentimen sayu, syahdu dan pujuk rayu kerana mereka tahu hati budi orang Melayu amat lemah lembut apatah lagi jika dimainkan sendiri oleh seorang lelaki berusia 93 tahun.
    Padahal di belakang semua percaturan ini adalah DAP sendiri. Bukan lagi sebuah ‘fake news’ apabila kita memperkatakan perkara berkenaan. Lihat sendiri bagaimana Timbalan Ketua Menteri DAP Pulau Pinang Prof. P.Ramasamy mendedahkan tujuan sebenar DAP membawa masuk Mahathir ke dalam pentas mereka.
    Tidakkah kita kasihankan bangsa Melayu dan Mahathir? Sedarlah, Mahathir sekarang hanya dipergunakan oleh DAP ‘chauvinis’ ini untuk mereka meragut kuasa yang ada pada kita sejak Merdeka lagi.
    Jangan tersalah pangkah pada 9 Mei 2018 ini, kelak kedudukan kita sudah lenyap tidak sebegini lagi.

    ReplyDelete
  47. ORANG LANGKAWI HARUS SEDAR : UNDI TUN = UNDI DAP

    BUAT pertama kalinya kita sukar untuk melihat bendera Roket berkibar di sekitar jalan-jalan utama mahupun di tempat-tempat tumpuan ramai dalam kempen PRU14 kali ini.
    Selama 13 kali PRU diadakan, bendera dan simbol roket sentiasa mencuri perhatian ramai tidak kira sama ada golongan warga emas ataupun kanak-kanak yang baru mengenal alam ini.
    Namun kepintaran aras fikiran pemimpin DAP ditambah pula dengan nafsu pemimpin lain yang sedang membuak-buak mahukan kuasa, maka Pakatan Harapan bertekat untuk ‘haramkan’ simbol roket, sebaliknya mengangkan simbol ‘mata satu’ milik PKR.
    Penyembunyian identiti dan simbol oleh DAP di Semenanjung Malaysia sekarang ini sebenarnya telah menguntungkan parti ‘chauvinis’ berkenaan.
    Walaupun DAP berkuasa mutlak terhadap Pakatan Harapan, namun rakyat yang marah dan benci terhadap mereka berasa sedikit lega pada kali ini apabila tidak lagi kelihatan roket di sana sini.
    Begitu juga yang terjadi kepada perlawanan merebut kerusi Parlimen Langkawi yang mempertaruhkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Pakatan Harapan yang dikuasai DAP.
    Sebenarnya, meletakkan Dr Mahathir di Langkawi adalah percaturan dan keizinan DAP sendiri secara diam. Dia tidak ‘diizinkan’ oleh DAP unttuk bertanding di mana-mana kerusi selamat sekitar Lembah Klang.
    Justeru, Dr Mahathir terpaksa juga untuk datang bertanding di Langkawi walaupun di peringkat akar umbi mendapati bahawa sokongan terhadap dirinya cuma dalam skala 50-50.
    Sebab itulah DAP bersetuju Pakatan Harapan menggunakan simbol PKR untuk PRU14. Setidaknya, kawasan majoriti agama Islam dan bangsa Melayu seperti di Langkawi akan terpedaya dengan calon mereka iaitu Dr Mahathir yang menggunakan logo PKR.
    Bayangkan sekiranya Pakatan Harapan bertegas mahu guna simbol DAP, sudah tentu Dr Mahathir akan kalah teruk di Langkawi kerana sentimen kawasan majoriti Melayu dan agama Islam seperti di pulau ini amat ‘elergic’ jika melihat simbol Roket berterbangan.
    Walaupun Dr Mahathir ‘bersembunyi’ disebalik simbol PKR dalam PRU14 kali ini, namun percayalah bahawa tindakan memberi undi kepada Dr Mahathir bermaksud pengundi juga sedang memberi undi kepada DAP.
    Mahukah pengundi di Langkawi yang lebih daripada 90 peratus berketurunan Melayu dan beragama Islam mahu memberi undi kepada sebuah parti ‘chauvinis’ yang dikatakan anti Melayu dan anti Islam ini? Fikirlah dengan iman yang sempurna sebelum membuat keputusan.

    ReplyDelete
  48. Hah, dah betul aku kata.

    Nakkan takda orang mencelah di antara komen2 dia, dia tunggu, dok dim diam beberapa minit, dahtu keluarkan seguni kopipes tahi kucing.

    ReplyDelete
  49. SHAIFUL HAZIZY JANGKA PPBM AKAN LENYAP SELEPAS SELESAI PRU14

    Menurut Ketua Pemuda BN Kedah, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin, parti itu tidak akan lama dalam perjuangan politik tanah air. Berkemungkinan besar parti yang dipengerusikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad berkenaan akan hilang selepas PRU14 ini.
    “Yang bersama dengan PPBM pun saya yakin adalah kumpulan-kumpulan yang marah, yang kecewa ataupun kumpulan yang mempunyai kepentingan tertentu.
    “Saya nampak PPBM di negeri Kedah khasnya pun tidak akan kemana… Habisnya pilihan raya ini, apabila Kerajaan Umno Barisan Nasional berjaya kembali menubuhkan kerajaan, ianya akan terbubar begitu sahaja.
    “Saya tengok pun Tun Dr Mahathir pun dah berusia 93 tahun, anaknya Datuk Seri Mukhriz pun tidak mempunyai track record yang cemerlang dalam memimpin negeri Kedah dan memimpin parti, dan tidak ada apa-apa yang boleh dibanggakan…. Saya rasa lama-lama depa (mereka) semua ini akan tinggalkan begitu sahaja, PPBM akan terbubar,” ujarnya kepada portal Tv14.
    Pada 5 April lalu, Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) mengeluarkan perintah pembubaran sementara berdasarkan notis mengikut Seksyen 14(5) Akta Pertubuhan 1966, terhadap Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), berkuat kuasa serta merta.
    Disebabkan itu, PPBM juga tidak boleh menggunakan nama dan logo parti dalam tempoh perintah pembubaran sementara itu serta tidak dibenar melaksanakan sebarang aktiviti berkaitan parti.

    ReplyDelete
  50. PRU14: 5 Serangan Peribadi Terkini Pembangkang

    PEMBANGKANG Pakatan Harapan (PH) menjadikan berita palsu dan serangan peribadi sebagai senjata utama untuk memburukkan lawan politik mereka.
    PH dan penyokongnya menunjukkan rasa benci yang melampau terhadap mereka yang tidak sehaluan dengan mereka hingga sanggup menabur fitnah.

    Lima isu di bawah ini dijadikan fitnah terkini, paling dahsyat dan paling lama dijaja oleh PH dan pentaksub mereka di laman sosial dan serata ceruk internet.

    1. PM Najib Curi Wang 1MDB
    Jawatankuasa khas Parlimen dianggotai wakil DAP sendiri tidak ada bukti kaitan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dengan dakwaan kecurian itu, apatah lagi untuk mendakwa Najib mengambil wang 1MDB untuk membeli-belah.

    2. Presiden PAS Dibayar RM90 juta oleh UMNO
    Perjalanan kes saman Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap Sarawak Report menunjukkan editornya Clare Rewcastle-Brown tidak mempunyai bukti menyokong dakwaannya itu. Tapi pentaksub PH masih meneruskan fitnah dengan menyindir di media sosial.

    3. Zaman PM Najib Paling Teruk
    PH menafikan kejayaan projek pengangkutan terbaharu, MRT yang merupakan penghubung terbaik di Lembah Klang. Kejayaan projek MRT yang masih diteruskan menjadikan projek pengangkutan zaman bekas PM Tun Dr Mahathir Mohamad kelihatan kerdil.

    4. Presiden PAS Mahu Join UMNO
    Pentaksub PH mengatakan “Undi PAS, Undi BN.” Menurut mereka, PAS telah tertipu dengan Najib dan kini hanya mengikut strategi yang disusun tanpa ada kebebasan bertindak sendiri. Antara tujuan kempen ini ialah menuduh kedua-dua pemimpin ini menipu ahli mereka.

    5. Penyokong BN Makan Dedak
    Siapa sahaja yang bersimpati, menyokong atau mempertahankan PM Najib atau UMNO dan BN dituduh dengan fitnah “pemakan dedak.” Tanpa menilai hujah yang dikemukakan, tuduhan jahat dan sindiran makan dedak dilemparkan.

    ReplyDelete
  51. PRU14: 5 Fitnah Pakatan Harapan Dijawab
    PAKATAN Harapan menyebar berita palsu lagi menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), termasuk mengulang-ulang penipuan yang telah lama dibuktikan salah.
    Kerana sangat terdesak untuk mendapat kuasa, lebih banyak penipuan disebar untuk menipu dan membodohkan rakyat.

    Rekod mereka yang sering disaman dan terpaksa minta maaf sepatutnya telah menyedarkan semua tentang amalan fitnah yang mereka amalkan itu.

    Menjelang hari mengundi Pilihan Raya Umum ke-14, mereka menyebarkan lagi penipuan. Ini lima penipuan terbesar yang mereka sebarkan.

    1. BN Tidak Tunai Janji Bina Rumah
    Kerajaan BN melaksanakan janji membina pelbagai skim rumah, seperti Perumahan Rakyat 1 Malaysia (PR1MA), Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M), dan Rumah Wilayah Persekutuan (Rumawip). Ada projek yang berjaya disiapkan awal dan lebih daripada dirancang Kesemuanya program yang berterusan dijalankan sejak dilancarkan.

    2. BN Tidak Turunkan Kadar Tol
    Dalam tempoh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menjadi perdana menteri sejak 2009, sebanyak lapan buah tol telah menamatkan operasi. Empat yang terbaru diumumkan dalam Bajet 2018, melibatkan tol di Selangor dan Johor. Penamatan kutipan tol di Lebuhraya Persekutuan disambut baik rakyat Selangor.

    3. Negara Dijual Kepada China
    Semasa Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri, pelaburan terbesar datang dari Jepun. Apa yang berlaku ialah pelaburan tetapi sekarang PH menenggelamkan isu pelaburan dan menyebut “jual negara”. Sekarang ini, ekonomi paling pesat di dunia ialah China, maka mereka pula banyak melabur di Malaysia. Tidak masuk akal untuk Malaysia menolak pelaburan China.

    4. Pembangunan Infrastruktur Perlahan
    Pembangunan di bawah PM Najib didakwa perlahan. Ini jelas satu penipuan kerana pembangunan pantas berlaku walaupun pertumbuhan ekonomi tidak seperti pada satu masa dulu. Projek pembangunan terbesar yang telah sempurna satu fasa dan akan diteruskan lagi ialah MRT laluan Kajang-Sungai Buloh.

    5. GST Akan Naik Kepada 9 Peratus
    Di media sosial dan sebaran bercetak kepada orang ramai, mereka menumpukan pada isu GST, dan mendakwa GST akan dinaikkan kepada 9 peratus selepas Barisan Nasional menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14. PM Najib telah menafikan dakwaan ini sejak beberapa bulan lalu, tetapi tetap diulang dan disebarkan oleh PH

    ReplyDelete
  52. Pembangkang Berkempen Dengan Fitnah & Berita Palsu
    KUALA LUMPUR – Pembangkang berkempen dengan menabur fitnah dan berita palsu untuk meraih undi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Datuk Seri Najib Tun Razak.
    Dalam catatan twitter beliau hari ini, Perdana Menteri memuat naik satu contoh catatan pengguna di laman sosial yang mendakwa kononnya Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) menetapkan etika berpakaian baharu ketika mengundi pada 9 Mei ini.
    “Jadi dalam kes ini, siapa yang bohong? Tak pasti jangan kongsi. Pembangkang berkempen dengan fitnah dan berita palsu untuk meraih undi! #TsunamiPHitnah,” katanya.

    Semalam, SPR turut menafikan mesej tular di laman sosial mengenai etika berpakaian seperti kehadiran ke pejabat ketika mengundi pada PRU14. – BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat' guna taktik kotor menhebelahi Najib Pondan.

      Bukan setakat jumpa 'face-to-face' jer Najib & Hadi gentar & takut, gambar & potret Tun M pun mereka berdua dah menggigil-terkencing dalam seluar.

      Bertambah-tambah pulak di setiap kehadhiran Tun M di ceramah2 sepanjang Jelajah Pakatan Harapan dari Johor ke Perlis & Pantai Timur, puluhan ribu warga berpusu-pusu datang dgn kemahuan sendiri tanpa dedak & pengangkutan bas disediakan.

      PAS KING MAKER OF CASH IS KING...!!
      HAPUSKAN NAJIB - HAPUSLAH GST......!!!

      Delete
    2. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  53. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil

    1. ALLAH swt meletakkan tanda aras yang sangat tinggi berkaitan informasi dan berita. Ia menjadi tanggungjawab iman seseorang Muslim supaya tidak bertindak atas kejahilan atau termasuk golongan yang jahil.

    2. Jahil itu bukan sekadar jahil ilmu, tetapi ia lebih kepada sikap dan sifat seseorang yang meletakkan dirinya di situasi menjauhi kebenaran Islam. Ini kerana kejahilan itu sama ada pada ilmu pengetahuan, atau pada akidah pegangan dan pada akhlak serta moral.

    3. Kemungkinan sesuatu kumpulan manusia itu hebat pada ilmu dan teknologi, namun jahil pada akhlak dan akidah. Sebab itulah al Quran menceritakan kebanyakkan para nabi diutuskan kepada umatnya yang sudah memiliki ketamadunan ilmu yang tinggi tetapi masih jahil dari sudut akidah dan akhlak.

    4. Nabi Musa as, Nabi Saleh as dan Nabi Hud as diutuskan kepada bangsa firaun, Kaum Samud dan Kaum Ad yang memiliki ketinggian ilmu dan kecanggihan teknologi. Tetapi dianggap jahil pada sisi Allah kerana tidak beriman dan tidak berakhlak.

    5. Dalam al Quran kedapatan dua ayat yang menerangkan bagaimana terjadinya manusia menempatkan diri mereka dalam kejahilan.

    Pertama: Surah Al Maidah ayat 50,

    أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُون ۚ وَمَنْ
    أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ

    "Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum (sistem) jahiliyah? Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah."

    Kedua: Surah Al Hujurat ayat 6,

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

    6. Kedua-dua ayat di atas adalah satu bentuk pedoman daripada Allah swt kepada orang beriman agar tidak meletakkan diri dalam keadaan yang disebut sebagai kejahilan.

    7. Ayat surah al Maidah disebut secara jelas menyatakan bahawa orang beriman tidak seharusnya menolak sistem daripada Allah dengan menerima selainnya. Manusia sebahagian besarnya mengakui keesaan dan kewujudan Allah sebagai pencipta alam, pentadbir, pemberi nikmat rezeki dan sebagainya.

    7. Akan tetapi ada di kalangan mereka tidak mahu menerima konsep ubudiyyah (kepatuhan) secara syumul kepada sistem Allah swt. Mereka menolak Islam dalam perundangan, menolak sistem pemerintahan Islam dan ekonomi Islam.

    8. Mereka lebih meredhoi sistem ciptaan manusia seperti sekularisme, kapitalisme, sosialisme, nasionalisme sempit serta pragmatisme daripada menerima petunjuk Allah swt dan Nabi saw.
    Dengan sebab itu, Allah meletakkan mereka sebagai golongan yang jahil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    2. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  54. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tak abis sekolah kopipes buta2 dah terikut-ikut puak Imam Hadi Bini 3 guna agama untuk matlamat politik sempit tak progessif.

      Delete
    2. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    3. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete

  55. SMS palsu dakwa MB tawar AS$100 bagi hadir ceramah PKR

    Namun ada pengundi yang balas kata mereka sudi hadir ceramah HARAPAN tanpa perlu ditawarkan duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Delete
    2. Budak tak abis sekolah kopipes buta2 dah terikut-ikut puak Imam Hadi Bini 3 guna agama untuk matlamat politik sempit tak progessif.

      Delete
    3. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Delete
    4. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    5. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  56. CALON PAS SERU RAKYAT LANGKAWI MENOLAK MAHATHIR, SUDAH TUA & TIDAK LARAT

    ALOR SETAR – Rakyat di Pulau Langkwi diseru supaya menolak Tun Dr. Mahathir dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) pada 9 Mei depan kerana beliau sudah tua dan tidak larat untuk menjadi wakil rakyat.
    Kenyataan tersebut diluahkan Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Langkawi, Mazlan Ahmad yang menzahirkan rasa simpati dengan calon PKR yang sudah berusia 93 tahun itu.
    “Saya hendak rayu, kesianlah dekat dia (Dr. Mahathir), jangan bagi dia jadi Ahli Parlimen Langkawi sebab dia sudah tidak larat. Dia sudah 22 tahun memerintah (sebagai Perdana Menteri).
    “Kalau tuan-tuan dan puan-puan kesian kepada dia, pangkahlah Pas,” katanya ketika menyampaikan ceramah di Pekan Kuah, di sini malam semalam.
    Beliau yang juga calon Pas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuah, Mazlan juga menyeru kepada pengundi supaya memberi mandat kepada Pas bagi membuat perubahan di Pulau Langkawi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tak abis sekolah kopipes buta2 dah terikut-ikut puak Imam Hadi Bini 3 guna agama untuk matlamat politik sempit tak progessif.

      Delete
    2. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Delete
    3. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    4. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  57. Anak saudara dengar cerita Hadi mimpi sejak kecil

    Isu mimpi Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang hangat diperkatakan sehari dua ini ditempelak anak saudaranya sendiri, Miqdad Zakaria.

    Ketua Parti Amanah Negara (AMANAH) Marang itu berkata, dia mendengar cerita tentang mimpi Abdul Hadi sejak kecil lagi.

    "Sehari dua ni dia duk jual cerita tentang mimpi. Ambo (saya) minta maaf terpaksa ambo sebut oleh kerana kuat sangat sehari dua ni hal mimpi.

    "Cerita mimpi ini daripada ambo kecil dulu macam-macam mimpi diceritakan, sampai satu tahap ambo kata, betul ke orang ini?" katanya ketika berceramah di Pusat Daerah Mengundi (PDM) Mulong yang terletak dalam kawasan dewan undangan negeri (DUN) Salor di Kota Bharu, malam tadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi basah kott!!! Tu yg tambah cawangan tu!!! Ha2 ha2

      Delete
    2. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    3. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  58. JIKA SAYANGKAN TUN JANGAN UNDI TUN – HADI AWANG

    Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta agar rakyat membuat keputusan dengan iman yang kuat dan fikiran waras pada 9 Mei 2018 ini.
    Walaupun PAS bermusuh politik dengan Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan yang menggunakan logo PKR pada PRU14 kali ini, namun Abdul Hadi merasakan hidup rakyat lebih sengsara seandainya memilih calon-calon dalam gabungan Pakatan Harapan.
    Ketika turun ke Parlimen Langkawi yang menjadi tempat pertembungan Tun Dr Mahathir Mohamad dengan parti BN dan PAS, Abdul Hadi berpesan supaya pengundi membuat pertimbangan mengikut Al Quran dan Sunnah dengan mengundi calon PAS, Zubir Ahmad di peringkat parlimen.
    Abdul Hadi juga tidak yakin bahawa Pakatan Harapan yang dikuasai DAP mampu untuk membentuk kerajaan peringkat pusat hasil daripada pemerhatian beliau sepanjang PRU14 kali ini.
    “Tun (Dr Mahathir Mohamad) tidak boleh menentukan (kemenangan kerusi), juta-juta rakyat yang akan menentukan berapa kerusi, tunggu hari pilihan raya lah.
    “Jika kita sayang kepada dia (Dr Mahathir), jangan (beri undi)… Biar dia rehatlah… Dalam usia tu patut dia rehatlah… Jangan kitar semula lah (pemimpin dan Perdana Menteri)… Kita tak mahu kitar semula,” katanya kepada portal Tv14 semasa ditemui di Markas PAS Kuah, Langkawi semalam.
    Pesanan Abdul Hadi ini mungkin disebabkan oleh pendedahan beberapa pihak bagaimana DAP sekadar mempergunakan Dr Mahathir untuk meraih sokongan pengundi Melayu untuk tembolok kuasa mereka sahaja (DAP).
    Sebaliknya DAP tidak berniat ikhlas untuk menaikkan lelaki berusia 93 tahun itu untuk menjadi penguasa kali kedua di Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah ulamak tersohor dunia yg mengkafirkan org2 umno satu ketika dulu...teka..hadi betul atau umno betul2 kapir?

      Delete
    2. Budak tak abis sekolah kopipes buta2 dah terikut-ikut puak Imam Hadi Bini 3 guna agama untuk matlamat politik sempit tak progessif.

      Delete
    3. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Delete
    4. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    5. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  59. DAP SEBENARNYA GUNAKAN TUN MAHATHIR UNTUK PANCING UNDI – PENGAKUAN P.RAMASAMY

    PERKARA yang paling ditakuti oleh DAP adalah apabila rakyat mula tahu bagaimana mereka mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai salah satu ‘umpan’ untuk menancing undi kaum Melayu di negara ini.
    Tidak logik sama sekali seorang yang telah mengherdik, memukul, memenjara dan menentang habis-habisan DAP selama 22 tahun boleh menjadi sahabat strategis dalam sekelip mata.
    Yang kasihannya adalah Mahathir sendiri yang kini telah menjangkau usia 93 tahun. 7 tahun lagi Mahathir akan mencecah umur 100 tahun dan berkemungkinan bakal digelar sebagai ahli politik tertua di dunia.
    Apa DAP peduli semua itu. Bagi mereka, undi Melayu harus memihak kepada DAP yang berselindung di sebalik dua tirai iaitu nama Pakatan Harapan dan seterusnya di sebalik simbol ‘mata satu’ PKR dalam PRU14 kali ini.
    Strategi ini telah lama difikirkan oleh DAP. Mereka sedar, hasil post mortem yang DAP lakukan sepanjang 13 kali kekalahan dalam pilihan raya, undi Melayu adalah satu-satunya faktor penyebab kenapa DAP masih belum mampu berkuasa.
    Justeru, apa yang mereka lakukan adalah dengan bersembunyi disebalik dua lapisan tirai, ditambah lagi dengan mempergunakan seorang ikon bangsawan Melayu suatu ketika dahulu iaitu Mahathir.
    Lakonan DAP terhadap Mahathir pastinya pada tahap First Class. Mereka akan membiarkan Mahathir bermain dengan sentimen sayu, syahdu dan pujuk rayu kerana mereka tahu hati budi orang Melayu amat lemah lembut apatah lagi jika dimainkan sendiri oleh seorang lelaki berusia 93 tahun.
    Padahal di belakang semua percaturan ini adalah DAP sendiri. Bukan lagi sebuah ‘fake news’ apabila kita memperkatakan perkara berkenaan. Lihat sendiri bagaimana Timbalan Ketua Menteri DAP Pulau Pinang Prof. P.Ramasamy mendedahkan tujuan sebenar DAP membawa masuk Mahathir ke dalam pentas mereka.
    Tidakkah kita kasihankan bangsa Melayu dan Mahathir? Sedarlah, Mahathir sekarang hanya dipergunakan oleh DAP ‘chauvinis’ ini untuk mereka meragut kuasa yang ada pada kita sejak Merdeka lagi.
    Jangan tersalah pangkah pada 9 Mei 2018 ini, kelak kedudukan kita sudah lenyap tidak sebegini lagi.

    ReplyDelete
  60. Biar badan dikerat, daging tinggal seketul Najib tak berganjak

    (Psssst, bahagian mana seketul tuh? hehe)

    Membuktikan keberanian dan kesungguhannya demi bumi Palestin, Datuk Seri Najib Razak menegaskan beliau tidak akan berganjak daripada pendirian yang ada sekarang.

    Berucap dengan nada yang berapi-api di Masjid Putra, Putrajaya Najib berkata tiada apa yang dapat mengubah pendirian berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib yg pegi amerika dan nak perkasakan ekonomi amerika tu ker?? Amerika bapak zionis tuuu!! Najib tu ke???

      Delete
    2. Bukan setakat jumpa 'face-to-face' jer Najib & Hadi takut, gambar & potret Tun M pun mereka berdua dah menggigil-terkencing dalam seluar.

      Bertambah-tambah pulak di setiap kehadhiran Tun M di ceramah2 sepanjang Jelajah Pakatan Harapan dari Johor ke Perlis & Pantai Timur, puluhan ribu warga berpusu-pusu datang dgn kemahuan sendiri tanpa dedak & pengangkutan bas disediakan.

      PAS KING MAKER OF CASH IS KING...!!
      HAPUSKAN NAJIB - HAPUSLAH GST......!!!

      Delete
    3. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    4. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  61. DAP ‘TEKAN’ DR MAHATHIR HINGGA EMOSI TAK STABIL KERANA TAKUT GAGAL PRU14?

    ANALISA DR KAMARUL TERHADAP KEADAAN EMOSI DR MAHATHIR YANG TAKUT GAGAL

    Mental state seseorang dapat diandaikan berdasarkan ucapan dan tindakan yang dia lakukan.

    Apakah keadaan mental state seseorang yang mengulangi andaian bahawa:
    1. Dia akan dibunuh sebelum 9 Mei 2018 (Hari mengundi PRU14). Saya tidak akan terkejut jika ada sandiwara cubaan membunuh Tun Mahathir dipentaskan.
    2. Jet yang dia naiki disabotaj (walaupun dinafikan oleh syarikat pemilik jet tersebut dan pihak berkuasa)
    3. Dia akan terlibat dalam kemalangan yang serius (tanpa mengemukakan bukti atau tanda-tanda)
    4. Imigresen Kuala Terengganu menahan dan memeriksa dia (walaupun Pengarah imigresen Terengganu menafikannya)

    Apa yang dapat kita kesan dan simpulkan dengan individu seperti ini?
    1. Ucapan ini mungkin terhasil kerana dia berada dalam keadaan tertekan dan berasa tidak mampu untuk mengatasi kelemahannya
    2. Dia ingin mencari alasan sebagai persiapan untuk mewajarkan nasib @ keadaan yang akan menimpa dirinya pada masa hadapan
    3. Dia ingin mencari simpati agar dapat menyentuh hati orang dan ini dapat mengelak dirinya dari dipersalahkan jika sesuatu yang dia usahakan tidak berjaya.
    4. Dia mempunyai super-ego yang tinggi dan berasa ia perlu diberi perhatian dan pembelaan serta mengelak dari dimalukan jika gagal
    5. Dia gagal mengawal emosi dan berkonflik dengan perasaan dirinya sendiri serta menolak logik yang jelas.

    Kesimpulan

    1. Jika tekanan terus diberikan kepada orang ini, keadaan mental state nya akan lebih serius
    2. Jika menerima tekanan yang beterusan dia berkemungkinan akan berhadapan dengan risiko kesihatan yang membahayakan
    3. Kerisauan terhadap sesuatu yang mencabar egonya akan membuatkan dia mudah lupa, disoriented, membuat kesilapan, berilusi dsb

    WAllahu A’lam….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamarul mana ni? Yg terkucil tergagap gagap jumpa mahathir tu ke??? Biar btul!!!

      Delete
    2. Bukan setakat jumpa 'face-to-face' jer Najib & Hadi takut, gambar & potret Tun M pun mereka berdua dah menggigil-terkencing dalam seluar.

      Bertambah-tambah pulak di setiap kehadhiran Tun M di ceramah2 sepanjang Jelajah Pakatan Harapan dari Johor ke Perlis & Pantai Timur, puluhan ribu warga berpusu-pusu datang dgn kemahuan sendiri tanpa dedak & pengangkutan bas disediakan.

      PAS KING MAKER OF CASH IS KING...!!
      HAPUSKAN NAJIB - HAPUSLAH GST......!!!

      Delete
    3. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
    4. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  62. KABINET PAKATAN: DAP 3, MAHATHIR 0

    #JomBN #BersamaBN #DahulukanRakyat #HebatkanNegaraku #PRU14 #TsunamiPHFitnah #GE14 #UndiBN #BR1M #ManifestoBN #HarapanPalsu #HarapanBohong #TolakDAP #PakatanDAP #SinsofMahathir #DosaDosaMahathir

    Nampaknya apa yang diandaikan oleh semua pihak bahawa Tun Mahathir hanya alat dan umpan untuk ‘Melayu skru Melayu’ kian ternyata benar dan sahih.

    Sedang Mahathir sibuk membusukkan pemimpin sebangsanya (kalau dia benar Melayu) lain ceritanya dengan Lim Guan Eng dari parti DAP.

    Sehingga kini, Lim Guan Eng telah menamakan 3 menteri kabinet kerajaan Pakatan Harapan dari DAP jika berjaya memijak kaki ke Putrajaya.

    Lim Guan Eng bukan pun pemimpin nombor satu dalam Pakatan Harapan, namun dia telah dengan berani dan lantang menyebut nama Menteri Kabinet Pakatan Harapan di mana Tunggul Tua Tun Mahathir masih tidak berani sebut nama sesiapa melayu Islam pun sebagai anggota kabinet, hatta dengan menyebut In Sha Allah pun.

    Ini jelas terlihat apa akan jadi jika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri dalam perjanjian syaitan dengan DAP.

    Adalah di percayai, DAP amat mengetahui apa yang Tun Mahathir mahu lakukan dan kesemuanya peribadi belaka, dan membiarkan Tun Mahathir memunggah apa yang dia hendak punggah selama 1 tahun lebih sebelum dia diterajang keluar untuk DAP ambil alih sebagai ‘Boss besar’ Pakatan Harapan.

    Ada orang kata DAP jika kurang kerusi tentu tidak mampu melakukan perkara itu, nyata sekali ini pendapat si bodoh belaka.

    Di Selangor pun DAP berkuasa dengan cara mudah.

    Ramai tidak mengetahui DAP bukan perlu majoriti kerusi tetapi hanya perlu memiliki kerusi yang cukup mendapatkan PH menjadi kerajaan.

    DAP akan berkuasa hanya dengan menggunakan kuasa ugutan menarik diri sahaja sudah memadai menakutkan kesemua komponen dalam Pakatan Harapan.

    DAP juga tahu ramai pemimpin PKR hidup atas kerusi majoriti Cina dan akan takut kepada kehendak DAP.

    Sedang Tun Mahathir memperbodohkan orang Melayu dengan kisah sabotaj kepada pesawatnya, DAP telah mengatur ahlinya menjadi Menteri kepada kementerian strategik.

    Kini sudah ada 3 menteri kabinet DAP dalam kerajaan yang konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri.

    Konon-konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri hanya untuk tipu orang Melayu dan menakutkan kroni-kroni yang sudah lari dan enggan melayannya.

    Lim Guan Eng telah menamakan dan menjamin kerusi menteri untuk Nga Kor Meng, Liew Ching Tong dan terkini Kepala DAP Sarawak Chong Chieng Jen .

    Tidak perlu “hassle” berunding dan bertanya dulu ikut protokol dengan Tun Mahathir, kerana Tun Mahathir juga setaraf tiga orang yang LGE namakan, cuma berjawatan Perdana Menteri sahaja yang bertaraf Boneka.

    Maka mahukah orang Melayu kerajaan yang menterinya DAP uruskan ?

    Mahukah orang Melayu, tentera dan polis serta kakitangan kerajaan memiliki bos menteri bukan Melayu?

    Bagaimana jika DAP paksa menterinya membuat keputusan tidak popular dan merugikan orang Melayu?

    DAP akan melakukannya mengguna badut dan barua tersedia ada.

    Mereka pernah gunakan Dr Afifudin untuk RUU ladang babi Mega, seolah olah Dr Afif pula yang makan babi.

    Mereka pernah guna Dyana Sofea kacau UiTM.

    Maka mereka akan gunakan badut melayu yang sedia menjadi barua untuk umum benda menjijikkan seperti mengurangkan penjawat awam.

    Oh, dan nanti muncullah apa yang kami sudah beritahu berulang kali, iaitu tuntutan COMANGO, gay rights, lesbian rights, hak untuk murtad dan lain lain, dan kesemuanya anjing belaan DAP bangsa melayu yang akan membangkitkannya.

    Harus di ingat, Pesta Arak yang majlis kecil pun tiada Melayu Islam dalam PH berani bersuara menegur. Ini kerana sedar mereka takut kepada DAP dan bukan kepada Allah.

    Apa pun fikirkanlah, kedudukan kini DAP 3 : Mahathir 0.

    Beranikah Mahathir umum menteri jaga wanta untuk Mat Sabu?

    ReplyDelete
  63. DAIM – PEROMPAK TERAKHIR MELENGKAPKAN PAKATAN KORUPSI RAKYAT (PKR)
    Penyertaan Tun Daim Zainuddin dalam kempen Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam pilihan raya umum KE-14 kali ini melengkapkan keseluruhan pasukan korupsi yang didakwa menguasai Malaysia sepanjang rejim pentadbiran Mahathir dan kini berada dalam PKR.

    Jika anda membaca buku-buku Jomo Kwame Sundaram seperti “RENTS, rent-seeking and economic development : theory and evidence in Asia” dan “Malaysia’s political economy : politics, patronage and profits” semua tuduhan dan dakwaan korupsi bertumpu kepada Mahathir, Anwar Ibrahim, Daim Zainuddin dan Rafidah Aziz.

    Apabila Anwar Ibrahim dipecat dari UMNO, beliau menubuhkan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Maka ketika itu Anwar menamakan Mahathir, Daim Zainuddin dan Rafidah Aziz sebagai perompak harta rakyat.
    Mahathir pula pada 1998 ketika memecat Anwar Ibrahim telah menyenaraikan ratusan syarikat besar milik kroni Anwar Ibrahim. Pada tahun ini juga muncul Naib Gabenor Bank Negara yang mengakui menjadi penyimpan kira-kira Anwar Ibrahim membabitkan harta berbilion ringgit.

    Hari ini keempat-empat “perompak wang rakyat” bergabung di bawah PKR. Eloklah PKR ditukar kepada Parti Korupsi Rakyat.

    Terdapat gosip politik bahawa Daim telah “melabur” sebanyak RM30 juta dalam pilihan raya umum kali ini dengan beberapa janji dibuat oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Mahathir Mohamad sebagai imbalan projek

    ReplyDelete
  64. 'Insiden kejam dan brutal'

    Dalam kes lima borang penamaan calon Pakatan Harapan (HARAPAN) yang ditolak (dari PKR dan BERSATU ), saya rasa kes yang kena tolak sebab tak boleh masuk ke dewan kerana tak ada pas masuk SPR seperti yang berlaku di DUN Rantau, paling tak adil.

    Bagi saya, itu adalah insiden yang paling kejam dan brutal. Namanya membuli. Ya, secara teknikalnya, tak ada pas SPR tak boleh masuk. Tapi itu akhirnya masih pergi kepada budi bicara SPR.

    Di mana salahnya dari segi undang-undang jika SPR atau polis benarkan calon, pencadang dan penyokong HARAPAN itu masuk meskipun tak ada pas. Maaf SPR, this is brutality of the highest order!

    ReplyDelete
  65. DAP KAWAL PAKATAN PEMBANGKANG
    Bekas Pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarulazman Habibur Rahman, mendakwa manifesto pakatan pembangkang memiliki persamaan ketara dengan manifesto DAP.

    Beliau berkata, manifesto pakatan pembangkang untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) itu dirangka DAP, sekali gus membuktikan parti berkenaan mempunyai kuasa besar dan ‘mengawal’ pakatan itu.

    “Sebagai contoh, sebuah video yang saya tonton menunjukkan Dr Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad) dilihat teragak-agak, sama ada Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dihapuskan atau diteruskan.

    “Ia jelas menunjukkan Pakatan Harapan didorong pemimpin DAP yang berdiri di belakangnya untuk menyatakan mengenai manifesto berkenaan.

    “Manifesto Pakatan Harapan bukan hasil perbincangan semua komponen parti dalam gabungan itu.

    “Dr Mahathir perlu menjelaskan mengapa semua itu berlaku dalam masa terdekat,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

    Beliau berkata, pendirian Dr Mahathir yang sentiasa berubah ketika mengulas mengenai manifesto pakatan itu membuktikan hanya DAP yang lebih memahaminya.

    “Saya berasakan Dr Mahathir seperti tidak tahu mengenai manifesto itu dan berharap DAP memberi maklumat sekiranya ada persoalan timbul ketika diminta mengulas mengenai manifesto berkenaan,” katanya.

    Terdahulu, beliau memaklumkan, dokumen manifesto itu diberikan kepadanya oleh individu yang enggan dikenali pada pertengahan bulan lalu.

    ReplyDelete
  66. KASIHAN MAHATHIR TIDAK SEDAR POLITIK DAP
    Mahathir sedang terawang-awang dengan sokongan Cina ke atasnya. Menurutnya, hari ini beliau menerima sokongan terbesar kaum Cina sepanjang sejarah politiknya.

    Apa yang Mahathir tidak faham ialah sokongan tersebut adalah kepada DAP bukan kepada Mahathir.

    Dalam pilihan raya lalu Hadi Awang turut menerima sokongan besar kaum Cina. Sebaik sahaja beliau keluar dari pakatan dengan DAP, beliau tidak bernilai apa-apa lagi kepada kaum Cina.

    Jika esok DAP campak Mahathir, maka Cina yang akan sokong beliau hanyalah Matthias Chang.

    Selamat jadi boneka DAP!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari undi xi jiping sbgai presiden umnooooo!! He2he2he2

      Delete
    2. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
  67. MAHATHIR TAK TERLIBAT DALAM PROSES PERLANTIKAN NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI, TOKSAH PERASANLAH
    MAHATHIR kembali mengulangi ‘kekesalannya’ dalam soal Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri. Kononnya dia tersilap memilih Najib yang dilantik menjadi Perdana Menteri pada April 2009.

    Suka nak disebut bahawa Mahathir sama sekali tidak terlibat dalam soal memilih Najib sebagai Perdana Menteri. Yang terlibat ialah Perdana Menteri sebelum beliau, Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi, DYMM YangDipertuan Agung pada waktu itu, UMNO dan BN.

    Dimana yang Mahathir terlibat? Dia bukan salah satu dari mana-mana komponen yang terlibat di atas, malah waktu Najib angkat sumpah jadi Perdana Menteri, Mahathir bukan ahli UMNO pun. Dia “memilih” Najib macam mana?

    Lepas Najib jadi Perdana Menteri baru Mahathir sertai UMNO semula.
    Ini faktanya tapi sebagai seorang yang sudah nyanyuk, Mahathir akan tetap perasan dialah yang kononnya memilih Najib sebagai Perdana Menteri. Ini jangan terkejut sangat sebab Mahathir memang ada penyakit tu, perasan.

    Tak hairanlah kenapa Najib tak mudah menyerah kalah dengan Mahathir, tak macam Paklah. Dalam kes Paklah, memang Mahathir yang memilihnya sebagai Perdana Menteri sedangkan dalam soal perlantikan Najib, Mahathir tidak sama sekali.

    ReplyDelete
  68. saya ada sedikit pengalaman bertanding dalam PRU dan merasai suasana "perang psikologi" di hari penamaan calon.

    "Perang" itu hakikatnya bermula dari sebelum hari penamaan calon lagi. Ia melibatkan ramai bakal calon, pencadang dan penyokong serta mereka yang bertanggungjawab dalam menyediakan persiapan penamaan calon yang biasanya akan mudah menekan butang panik (push a panic button). Saya juga tak terkecuali.

    Kedua, calon-calon yang borang mereka kena tolak akan frust habis. Yalah, macam mana nak jelaskan dan puaskan hati para ahli, penyokong dan rakyat yang bersama mereka.

    Justeru itu, saya boleh merasai dan amat bersimpati betapa peritnya perasaan para calon yang borang penamaan mereka ditolak hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang di atas itu di petik dari M'Kini

      Delete
    2. Apa pun kita pastikan org yg menzalimi rakyat berkubur dan menerima balasannya....hapuskan gst...undilah PKR

      Delete
    3. UNDI PKR = DAP @ ZIONIS /ISRAEL = ANTI ISLAM

      sangat terang dan nyata..

      Delete
    4. TERKINI DI YOUTUBE - Zahid Md Arib DiHalang Bertemu 7,000 Pengundi Pos TUDM.

      Najib Pondan boleh pulak......??

      Delete
    5. oOI kEJORA KEPAL TOK HANG , undi PKR, DAP = ZIONIS. KEPALA BAPA HANG TU LAH SEKUTU ZIONIS. TAK KAN HANG TAK TAU DAN TAK BACA BERITA, MSIA MENAGAKU ADA HUBUNGAN DAGANG DNG ISREAL SEJAK BERTAHUN2. PASTU KEPALA BAPAK HANG TU HIRED A JEWISH ISRAEL JADI PENASIHAT EKONOMI DAN PENASIHAT STRATEGIK POLITIK PADA PRU 13 DULU. HABIS TU KEPALA BAPAK HANG ADA JUMPA DGN PM ISRAEL, PUNYA NAK BODEK, DIA PUJI2 PM ISRAEL TU. HABIS AWAT HANG DOK FITNAH DAN MENIPU KATA PKR & DAP PRO ISRAEL . KAU NI DA SAKIT JIWA. CUBA LAH UBATI JIWA KAU YG ROSAK TU DGN MUHASABBAH DIRI, BERZIKIR, BERISTIGHAFAR DAN BYK2 LAH SOLAT SUNAT. AGAR OTAK DAN JIWA KAU NAMPAK KEBENARAN

      Delete
  69. RM1.2 Billion Dana Israel : Hingga Ke Hari Ini DAP Tidak Berani Saman Razali & Dr Zuhdi

    Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

    “Hingga ke hari ini….dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,”kata Herman dalam Facebook.

    Menurutnya, pendedahan Razali mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya melalui bantuan ejen Israel adalah sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng (LGE) mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang 1.2 bilion masa PRU-13, tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini.

    LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS Dr. Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh disabitkan sebagai fitnah

    ReplyDelete
  70. DAP dilatih ejen Israel untuk tawan Putrajaya?

    Pembongkaran Mohamad Razali Abdul Rahman mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya pada 31 Disember 2015 melalui bantuan ejen Israel memang sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 bagi merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang di ketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang RM1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang RM1.2 bilion masa PRU-13. Tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini. LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah, tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS, Dr Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh di sabitkan sebagai fitnah.

    Hingga ke hari ini, dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan. DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduyaiii dh makin dungu kau ni anak beranak.kuat tgok tv3 la lu hahaha

      Delete
    2. Dah la pejuang oiii dgn rapu kau.makcik felda pon gelak kalu depa baca ni.pi solat magrib dulu.nt lepas magrib kau sambung kopipes dungu kau tu ok

      Delete
    3. kesian tengok kau....
      otak dah tak mampu digunakan
      contoh terbaik manusia yg asyik layan malaysia kini...

      Delete
    4. nanti malam 9may..
      tahulah puak-puak yg tertipu
      terbangang dan terbodoh di malaysia

      Delete
    5. kopipes berjela jela bini kau pun boleh buat. Tak payah pi sekolah pun boleh,cuba berhujah guna otak sendiri .

      Panas ke bro hahahaha..

      Delete
  71. Syed Hussein Alatas menulis tentang empat jenis pemimpin. Yang pertama katanya adalah jenis Saidina Abu Bakar, Saidina Umar dan Saidina Ali.

    Mereka tidak mengumpul harta, menyalah guna kekuasaan, menindas yang lemah, bertindak sewenang-wenang atau melindungi petugas yang menyeleweng. Tindakan mereka kuat dipandu oleh cita sempurna dan bentuk pemerintahannya adalah republik berdasarkan hukum Quran,”

    ReplyDelete
  72. Dana Israel RM 1.2 billion – Bila DAP mahu saman Razali dan Zuhdi?
    Dua tahun lalu, parti DAP pernah berjanji mahu mengambil tindakan undang-undang terjadap bekas aktivis parti Roket itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

    Namun jika dilihat sehingga kini parti Roket itu dilihat masih belum mengambil sebarang tindakan terhadap Razali dan Zuhdi berhubung isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan parti Roket itu membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen berkata, sekiranya parti yang diterajui Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng itu tidak berani menyaman berhubung dengan dakwaan hubungan parti tersebut dengan Israel, maka ini boleh dianggap apa yang didedahkan oleh Razali sebelum ini sebenarnya adalah benar.

    “Hingga ke hari ini…. dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel.

    “Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,” katanya yang dipetik menerusi di laman sosial Facebooknya.

    Beliau menyifatkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali tentang agenda-agenda sulit parti Roket itu untuk merampas Putrajaya menerusi bantuan ejen Israel adalah amat mengejutkan.

    Sebelum ini, Razali yang mendakwa dirinya bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, juga turut mendedahkan bahawa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi bagi parti Roket itu menguasai Putrajaya menggunakan Pakatan.

    Beliau juga mendakwa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua itu dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di negeri Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Selain itu, latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  73. Sebaliknya, parti Roket itu hanya menafikan yang parti itu tidak ada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Berdasarkan semua kenyataan Razali, memang beliau tidak ada kata parti Roket itu menerima wang 1.2 bilion ketika PRU-13 lalu. Tetapi, itulah habuan yang dijanjikan oleh Israel sekiranya DAP berjaya merampas Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Bagaimanapun, DAP hingga kini tidak dapat mencapai apa yang dimahukan oleh Israel. Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga tidak mahu memberikan sebarang respon apabila disoal berhubung kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel.
    Setiausaha Agung DAP itu bertindak mengelak daripada menjawab soalan wartawan berhubung perkara tersebut.

    Guan Eng hanya fokus untuk mendedahkan kedudukan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukannya Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali. Jika diimbas kembali kenyataan Kit Siang yang juga Penasihat DAP pada 2 Januari 2016, berkata, parti Roket itu akan mengemukakan saman ke atas Razal ekoran pendedahan yang dilakukan beliau.

    Tetapi pada 4 Januari 2016 pula, Ahli Parlimen Gelang Patah itu mengeluarkan pula kenyataan berbeza apabila berkata parti Roket itu tidak jadi untuk saman Razali.

    Kata pemimpin veteran DAP itu, kononnya Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke muka pengadilan namun lebih layak dan sesuai untuk dimasukkan ke hospital sakit jiwa.

    Kenyataan Kit Siang itu jelas tidak munasabah dan tidak boleh diterima. Susulan itu, parti Roket itu menyerang dan memberi ugutan pula kepada Zuhdi kerana menyebarkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali.

    Seperti yang berlaku kepada Razali, sehingga hari ini parti Roket itu gagal dan tidak berani mengemukakan saman terhadap Zuhdi kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Pemimpin PAS itu hanya mengulas mengenai kenyataan Razali dan bukannya mencetuskan sebarang yang boleh disabitkan sebagai fitnah.

    ReplyDelete
  74. Pemimpin yang kedua pula menurut Syed Hussein Alatas adalah pemimpin yang hendak mengalihkan arus cita bencana dinasti Bani Umaiyah ke aras cita sempurna Islam.

    Menurut Syed Hussein Alatas contoh pemimpin dalam kategori ini adalah Khalifah Umar bin Abdul Aziz dan Salahuddin Al-Ayubi. Umar Abdul Aziz selepas diangkat menjadi khalifah didapati menangis setelah bersembahyang bersama isterinya Fatimah.

    Ketika ditanya apa yang menyedihkan beliau, Umar Abdul Aziz menjawab bahawa beliau teringat pada yang miskin, yang sakit dan kekurangan, yang tidak berpakaian dalam kesusahan, yang tertindas dalam penderitaannya, yang tak dikenal dalam penjara, orang tua yang dihormati, mereka yang berkeluarga besar tetapi kekuatan belanjanya kecil, dan semua yang demikian dalam dunia, di negara dan daerah yang jauh, semua ini membangkitkan kesedaran bahawa beliau akan dituntut tanggungjawab kelak pada Hari Kiamat.

    Beliau merasa tidak dapat mempertahankan diri dan oleh kerana ini beliau menangis,”

    ReplyDelete
  75. Tak payah lah habiskan contoh pemimpin ke 3 dan ke 4 itu.

    Najib langsung tak berbau itu. Jauh beza nya beribu batu hingga ke Aeabia.

    Si mamat Tonjol Kojolla @lias Penjalang Rakyat dll pun dah malu, tak mahu masuk lagi, dah lama aku tunggu.

    Pada muka dia, dia ingat dia sorang aje yang boleh kopipes.

    ReplyDelete
  76. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM

    13 tahun lalu negara telah kehilangan seorang tokoh politik pembangkang yang amat disegani kawan dan lawan kerana sifatnya dan pegangannya hanya untuk mencari keredhaan Allah SWT.
    Jika masih kita ingat, Allahyarham Dato’ Ustaz Haji Fadzil Noor pernah bermunajat dan bermohon kepada Allah SWT agar Dr. Mahathir Mohamed dipanjangkan umurnya supaya dunia khususnya rakyat Malaysia dapat melihat sendiri bukti-bukti kezaliman Dr Mahathir semasa beliau bergelar Perdana Menteri Malaysia
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
    Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
    Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu)
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau lupa tambah ,doa fadzil noor kata TUN yg akan aelamatkan balik Malaysia.

      Delete
  77. Selepas Digelar Maha Zalim, Mahathir Kini Berlakon Seperti Maha Alim
    Jika sebelum ini terkenal dan sememangnya layak menerima gelaran Maha Zalim, kini bekas perdana Menteri yang kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad acah-acah seperti Maha Alim pula.

    Itulah sikap Mahathir ingin memancing rakyat menyokong parti cap bunganya. Dalam satu kenyataan, bekas perdana menteri 22 tahun itu hari ini dilihat lantang mengutuk parti PAS dengan mendakwa kononnya PAS tidak ikut ajaran Islam dan menyeleweng agama.
    Umur 91 tahun ni sesetengah orang dah nyanyuk. Tapi Mahathir rasa tak nyanyuk, beliau mana ada cakap ‘berbelit atau u-turn’. Tak percaya?

    Jika diimbas kembali, Mahathir adalah orang paling lantang mengkritik parti rasis DAP yang di bawah pimpinan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang. Malah Mahathir pernah menggelar Kit Siang sebagai “bapa rasis”.

    Kini beliau boleh berpeluk dan duduk semeja dengan parti yang dikritiknya dahulu kerana dendam untuk menjatuhkan kerajaan Datuk Seri Najib Tun Razak. Mahathir sekarang sudah bertukar menjadi Maha Alim, beliau akan mengajar ‘cara’ politik Islam.

    Macam Lim Kit Siang mengajar Islam dalam ceramah G18 (sekarang jadi PAN) di Kelantan. Mahathir tak perlu minta maaf atas apa kesalahannya dahulu, sebab Mahathir tahu puak-puak Pakatan Harapan boleh diperbodohkan. –

    ReplyDelete
  78. Senarai Dosa-dosa Mahathir Terhadap Rakyat Malaysia

    Surah Hud Ayat 113 – BERMAKSUD : “Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan”

    Mahathir di penghujung usianya terus menaburkan fitnah dan tohmahan kepada telinga rakyat. Mungkinkah dia menyesal sepanjang 22 tahun pemerintahannya dia bergelumang dengan segala dosa yang amat banyak terhadap rakyat Malaysia? Jika dilihat dari langkah dan tindakannya, beliau seolah-olah mahu menambah bilangan senarai dosa-dosa tersebut sahaja.

    Bukan kerana politik semata mata walaupun kita tahu Mahathir mempunyai agenda yang lebih besar dari mencari kekayaan, Menyebut tentang kekayaan selama 22 tahun dia telah memperkayakan keseluruhan anak beranaknya sehingga menjadi diantara yang terkaya.

    Oleh yang demikian , bagi Mahathir untuk dirinya juga perlu “dibersihkan” walaupun sebenarnya ia lebih kepada menipu rakyat lagi untuk mencapai hasratnya itu. Mahathir harus membetulkan persepsi rakyat terhadap kerakusan beliau ketika ia berkuasa. Pengalihan kesalahan mesti dilakukan kepada orang lain. Dia tidak mahu kuburnya nanti ditanda sebagai kubur pengkhianat. Namun pengkhianat tetap pengkhianat. Bangkai gajah tak mungkin boleh ditutup.

    Diantara tindakan yang mana tidak pernah dilupakan oleh rakyat Malaysia ialah bagaiman dia menggunakan kezalimannya didalam Operasi Lalang. Dalam hal ini Mahathir perlu dengan penuh yakin menyalahkan pasukan polis dalam ‘Operasi Lalang 1987’ dan meletakkan cadangan bagaimana dia “mahukan” ISA dihapuskan, tetapi ditolak oleh pihak polis.

    Dosa dosa Mahathir terlalu banyak, terlalu banyak untuk dimaafkan oleh rakyat Malaysia yang mana 22tahun pemerintahannya telah “membersihkan” harta kerajaan dan wang rakyat untuk kepentingan kronni dan rakan baiknya.

    Tragedi yang paling menyedihkan hati dan melukakan jiwa penduduk baling sudah pasti akan dibangkitkan pada masa terdekatkan ini seperti kes pembunuhan beramai-ramai di Memali, Luka yang tidak pernah padam dan bagaimana Musa Hitan menjadi mangsa dalam tindakan Mahathir yang tidak bertanggungjawab.

    Bukan itu sahaja kes pemecatan Tun Salleh Abas dan banyak lagi kes-kes yang menjadi kontroversi yang masih tersimpan kemas dalam karbinet besi berkunci. Semua kes ini akan terbongkar satu persatu ketika dia berada dipentas pembangkang sekarang.

    Untuk rakyat Malaysia yang baru lahir dalam tahun 1978 keatas sudah pasti tidak merasai dan melihat secara jelas kezaliman Mahathir dan hanya tahu melalui pembacaan yang mungkin ada pro dan kontranya.

    Dr Mahathir Mohamad sepanjang menjadi Perdana Menteri telah melakukan pelbagai jenayah atau melindungi kegiatan jenayah dengan menyalahgunakan kuasa beliau sebagai Perdana Menteri;

    Dr Mahathir Mohamad telah menyalahgunakan dana-dana awam untuk membantu kroni-kroni, kaum keluarga dan kepentingan-kepentingan BN;

    Dr Mahatir Mohamad juga telah melakukan pelbagai penyelewengan dalam pentadbiran kerajaan termasuk membiarkan berlakunya rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya;

    Dr Mahathir Mohamad juga telah menggunakan kuasanya untuk mencampuri urusan badan-badan penguatkuasa dan menghalang kebebasan kehakiman; dan

    Dr Mahathir Mohamad telah melakukan pencabulan ke atas hak asasi rakyat, mencabul kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan mencabul hak istimewa orang-orang Melayu dan Bumiputera.

    ReplyDelete
  79. Menyingkap kebenarannya- Dibawah ini disenaraikan dosa dosa Mahathir terhadap rakyat Malaysia yang mana tidak pernah dimaafkan sama sekali diatas pengkhianatannya terhadap Agama , Bangsa dan Negara.

    Perbuatan jenayah, penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

    Menyelewengan dana-dana awam untuk membantu kroni yang amat rapat bersamanya dan sintiasa diberikan ruang dan peluang untuk terus merompak wang rakyat.

    Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.
    Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.
    Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.
    Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.
    Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.
    Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.
    Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).
    Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .
    Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.
    Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.
    Memaksa Petronas membeli saham Proton.
    Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.
    Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.
    Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.
    Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.
    Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.
    Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan,

    ReplyDelete
  80. Di atas adalah sebilangan kecil untuk dinilai oleh rakyat Malaysia , Namun pada masa 22 tahun pemerintahannya, Mahathir mengamalkan dasar kuku besi yang mana kebebasan bersuara rakyat dinafikan sepenuhnya

    Dalam hal ini Mahathir telah menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik kronisme dan nepotisme:

    Kes ISA seperti Operasi Lalang (1987), Operasi Kenari (1989), al-Arqam (1994), Reformasi (1998), al-Maunah (2000) dan KMM (2001).
    Kes OSA seperti kes Mohd Ezam Mohd Noor (2002).
    Kes Akta Cetak dan Mesin Cetak seperti kes Lim Guang Eng (1999).
    Bukan itu sahaja Mahathir dalam kepelbagaian usaha untuk kekal berkuasa telah melalaikan Melayu terutama pemimpin UMNO dengan tangisan sajaknya yang bertajuk “Melayu Mudah Lupa” yang amat simboik mengingatkan bahawa tentang perjuangan bangsa.

    Dalam tangisnya bersajak Melayu Mudah lupa , Mahathir sendiri telah mengagalkan pihak polis dari menggunakan kuasa dan peruntukan yang ada untuk memastikan kedaulatan bangsa Melayu Islam dan Malaysia diganggu gugat.

    Beliau telah berusaha menyekat kebebasan badan penguatkuasa dalam menjalankan tugasan dan mencampuri urusan pihak keselamatan dan menganggu pendakwaan yang melibatkan kroni-kroninya.

    Campur tangan terhadap tugas-tugas polis
    Mengganggu penyiasatan BPR dan sekarang ini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia
    Menghalang pendakwaan oleh Peguam Negara, dan
    Mencampuri tugasan SPR dalam urusan pilihan raya.
    Mengagihkan tender-tender secara runding terus kepada kroni yang tidak berkelayakan sehingga menyebabkan kes-kes seperti:

    Keruntuhan makmal computer;
    Kegagalan menyiapkan 2,192 makmal komputer dalam fasa pertama;
    Terbengkalainya projek perumahan polis di Batu Pahat;
    Keretakan PULAREK; dan
    Penyelewengan pembekalan alat-alat saintifik ke Kolej Matrikulasi.
    Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman

    Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)
    Kes fiasco Tun Salleh Abbas;
    Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.
    Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasata kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.
    Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.
    Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.
    Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.
    Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara, dan
    Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.
    Kerugian dan penyelewengan dana-dana awam yang telah merugikan rakyat dan menjadikan dana awam seperti milik sendiri dan kroninya asalkan dana awam disalurkan untuk menampung kerugian kroni dan anak beranaknya.

    Penyelewengan RM 40 juta wang PPRT;
    Kerugian pelaburan Tabung Haji;
    Kerugian RM15b Bank Negara;
    Kerugian RM40 juta AIM;
    Kerugian LRT Putra dan LRT Star; dan
    Kemerosotan keuntungan KWSP hampir RM600 juta pada 2000.
    Menghina dan menyekat Islam

    Merancang membuang nama Islam daripada pertubuhan Islam;
    Mengucapkan penghinaan ke atas sunnah-sunnah Nabi;
    Mengucapkan penghinaan ke atas hukum-hukum Tuhan;
    Membiarkan penulis-penulis menghina hukum Allah, Islam, nabi dan ulama;
    Menyekat dan memperkecilkan sekolah agama rakyat; dan
    Memecat Mufti Selangor kerana mempertahankan tiga orang ratu cantik.
    Menghapuskan hak istimewa Melayu dan Bumiputera

    Menutup dua MRSM di Terengganu;
    Menutup sekolah agama rakyat; dan
    Menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar subjek Matematik dan Sains di sekolah.
    Atas beberapa keadaan inilah maka saya berpandangan bahawa:
    Oleh yang demikian, Dr.Mahathir perlu disiasat bagi menentukan sejauh mana keterlibatan beliau dalam pelbagai jenayah, penyelewengan dan salah guna kuasa sepanjang 22 tahun memerintah negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
  81. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya.

    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 23 tahun.

    Pada Mahathir ini adalah jalan untuk menyelamatkan Malaysia dan bagi mereka yang mempertahankan UMNO / Barisan Nasional serta kepimpinan negara akan dicemuh sebagai cetek ilmu politik, sempit pemikiran dan tidak faham antara agenda nasional dengan agenda politik kepartian, ada yang berkata bahawa mereka yang mempertikaikan perkara ini adalah lapok dan jumud.

    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.
    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
  82. Di Sebalik Pembangunan Tun Mahathir,Anak2 & Kroninya Yang Kaya Raya,Negara Hutang Meningkat.

    2. Disebabkan penafian Tun bahawa kekayaan luar biasa anak anak Tun adalah bukan ketika Tun jadi PM tetapi selepas Tun letak jawatan mokhzani baru menikmati hasil usahanya. Ini lah satu penafian yang MahaLawak saya dengar Tun.Disebabkan Tun nak bukti,saya lampirkan bukti seperti dibawah.

    3. Bukti yang saya perolehi ni diambil daripada sumber sah yang sangat boleh dipakai iaitu daripada Annual Report Kencana Petroleum milik Mokhzani anak Tun dan Laporan Jumlah Pelaburan Saham BSKL yang diterbitkan oleh BSKL pada tahun 2001,ketika itu Tun masih lagi perdana menteri.

    4. Bukti jumlah pelaburan saham company2 listed BSKL yang anak2 Tun invest pada tahun 2001 itu satu bukti bahawa anak anak tun Mirzan & Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun masih lagi PM.Dengan jumlah pelaburannya yang besar dan byk,timbul persoalan daripada manakah modal pelaburan itu diperolehi.saya bersangka baik wang utk melabur saham BSKL itu anak2 Tun memperolehi daripada menang teka milo dalam cawan dan menang lari bawa telur puyuh dalam sudu.

    5. Pencapaian tahunan Kencana Petroleum yang diambil faktanya dlm annual report Kencana Petroleum juga menjadi bukti bahawa Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun menjadi Perdana Menteri dengan memperolehi kontrak2 besar Petronas.

    6. Kontrak tersebut pada Tahun 2000,Kencana Petroleum Establishment of the Lumut Fabrication Yard covering an area of approximately 11 acres with a 5,000 metric tonnes (mt) load-out jetty dan Tahun 2002, Kencana Petroleum awarded a major fabrication (Offshore Structures) license by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven licensees in Malaysia.Kencana Petroleum also Awarded the Group’s first topside and jacket project. Sumber ini diperolehi daripada Annual Report Kencana Petroleum.

    7. Tahun 2000 dan 2002, Tun masih lagi PM.Tahun 2003 baru Tun letak jawatan.Aoakah Tun sudah lupa tarikh bila Tun letak jawatan?Ini bukti bahawa Mokhzani mencipta kekayaan ketika Tun jadi PM bukan sebagaimana Tun kata selepas Tun jadi PM baru mokhzani menikmati kekayaan.

    8. Berkaitan Mirzan anak Tun. Tahun 1994,Awal tahun 1994 Mirzan Mahathir berjaya memiliki Konsortium Perkapalan Berhad(KPB) dan disenarai di KLSE pada harga RM2.50 naik ke RM6.00 seterusnya naik RM16.00 .Konsortium tersebut kemudianya mengambil alih PNSL yang banyak mendapat kontrak dengan TNB, Kedah Cement, Perwaja, Bernas dan Petronas serta mengambil alih Malaysian Helikopter Services (MHS).

    9. KPB kemudian meneruskan penguasaannya dengan mengambil alih Pacific Basin Shipping HK pada harga 240 juta USD. serta mengambil alih 29% saham.MISC dari KWAP dgn harga RM9.20 sesaham. Akhirnya Mirzan terkangkang tanggung hutang USD 2 Billion. dan Petronas/MISC diarah beli 29% KPB. PNSL lingkup , MHS lingkup, MISC hampir lingkup , Mirzan yang untung.

    10. Puluhan juta projek diberikan pada Mirzan, anaknya untuk projek kapal. Mahathir beri jaminan kerajaan RM2 billion kepada projek Mirzan. Mukhriz menerusi Opcom dapat projek fiber optik bekal kontrak pada Telekom. RM102 billion wang rakyat digunakan untuk "bail out" syarikat kroni seperti Intrakota, ParkMay, Dana harta dan PKFZ.

    Ini fakta dan sumber yang diperolehi saya yang saya jadikan bukti untuk mengatakan bahawa Anak Anak Tun Kaya Raya dengan pelbagai jenis kontrak dan projek diperolehi dan kerajaan menanggung hutang apabila projek mereka gagal.Buktinya Petronas diarah untik beli saham company Mirzan untik modal byr hutang.

    Tun, ni beza saya dgn rafizi.rafizi cakap tak berfakta byk auta dan putar.saya siap fakta,bukti dan sumber bukti diperolehi, saya lampirkan utk perhatian Tun.Tun nak nafi ape lg anak Tun x,billionare,terang2 majalah forbes senaraikan mokhzani billionare malaysia. X,baik tipu tun Allah marah.

    Oklah Tun nanti sambung lg.bye
    sekian,wassalam.

    ReplyDelete
  83. ZAMAN NAJIB HANYA ADA 1MDB, TAPI KORANG SEDAR TAK, BERBILLION2 DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT2 NI.

    MAMINCO - bangkrap
    MAKUWASA - bangkrap
    PERWAJA - bangkrap
    BMF - bangkrap
    BNM - rugi RM30 billion
    Forex - gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN - rugi
    MAS - rugi
    ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
    PKFZ - rugi
    PUTRA LRT - bangkrap
    STAR LRT - bangkrap
    MONOREL - bangkrap
    BAS INTRAKOTA - bangkrap
    SILTERRA - rugi
    JARING - gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
    MIMOS - gagal
    HICOM - gagal
    EAGLE PLANE
    IPP - rugikan TNB berbilion
    TNB - rugi
    PROTON - rugi
    FIMA Rantei - gagal
    SOGOSHOSHA - gagal
    JUDICIARY - dicemar
    UMNO - diharamkan
    DAYABUMI - gagal
    TIME dotCom - rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
    MISC - lingkup
    IWK - rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT - terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY - terbengkalai
    KRONISME - berleluasa
    HARGA BARANG - naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT - jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL - masih ada yg tak dpt payment
    EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
    PENAPIS MINYAK - 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
    SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

    Ada lagi yg aku terlepas pandang? Sure ada kan..kalau ada sila tambah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita sama2 berdoa agar umno kapir(ikut kata hadi) berkubur dan penyamun no 1 dunia ditangkap serta malaysia bebas dri gelaran negara kleptokrasi!!!

      Delete
    2. Ada nak tambah...baca ni

      Hahahaha nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    3. Baru aku perasan...budak walaoon pas ni ulang2 kopipes benda sama.baru start arini try tgok akal dia.sb dah bosan kopipes pjg2.

      Delete
    4. Dan juga x lupa kita doakan tali barut china komunis jho lo menerima balasan yg setimpal!

      Delete
  84. kesian kamu. kamu pun boleh tertipu dgn muslihat DAP.. yg sejak dulu musuhi islam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...