Sunday 6 May 2018

SELEPAS SYED HAMID TURUT BERSUARA, BEKAS2 MENTERI LAIN JUGA PERLU BERANI TAMPIL SECARA TERBUKA


Sebaik Tun Daim Zainuddin dan Rafidah Aziz dipecat daripada UMNO, manakala Rais Yatim pula bakal menerima nasib yang sama dalam sehari dua lagi kerana beliau tetap berkeras untuk berkempen di pentas Pakatan Harapan walaupun UMNO memberi amaran terhadapnya, kini seorang lagi bekas menteri muncul bersuara.


Kali ini, Syed Hamid Albar, bekas Menteri Dalam Negeri pula menulis surat terbuka kepada rakyat Malaysia agar menggunakan hak mereka pada 9 Mei nanti untuk suatu perubahan yang positif.


Membaca surat terbuka beliau itu, meskipun tidak dinyatakan secara terbuka, tidaklah sukar untuk memahami bahawa seruannya tidak lain ialah agar rakyat menolak BN dan memilih Pakatan Harapan sebagai kerajaan yang baru selepas 9 Mei ini.


Berikut adalah isi surat tersebut:-


Kepada seluruh rakyat Malaysia,

pilihanraya umum ke-14 semakin hampir dan semestinya ramai antara anda telah terdedah kepada pelbagai ‘hadiah’, poster-poster dan iklan-iklan kempen serta taktik menakut-nakutkan.


Di sebalik segala yang disampaikan, saya berharap anda semua juga berpeluang untuk mendengar pendirian dan pandangan-pandangan matang serta rasional yang telah bersuara.


Sebagai pengundi, kita tidak patut membantu mereka yang sudah sedia kuat. Jangan sesekali terperangkap dalam situasi ini.


Pada 9 Mei nanti, marilah kita bersama-sama sebagai rakyat Malaysia, mengundi dengan hati yang ikhlas untuk perubahan yang positif.


Undilah mengikut naluri dan suara hati. Undilah dengan ikhlas. Gunakan kebijaksanaan dan pertimbangan yang rasional.


Undilah untuk mereka yang berintegriti, yang dihormati, telus, amanah dan yang akan bekerja keras serta boleh dipercayai, kerana kualiti-kualiti ini akan menjadi asas kepada kerajaan yang mereka wakili.


Inilah maksud demokrasi yang sebenar – kebebasan untuk memilih sesiapa sahaja yang mampu untuk menggerakkan aspirasi menjadi realiti dan bukan setakat janji kosong melalui kempen dengan slogan-slogan dan manifesto.


Kita seharusnya menghormati mereka yang mempunyai kuasa, namun kita tidak patut gentar terhadap mereka.


Fikirkanlah tentang masa depan dan fahamilah bahawa keputusan yang akan anda buat pada 9 Mei ini tidak hanya memberi kesan kepada lima tahun akan datang, malah ia akan menjadi titik rujukan untuk tahun-tahun kemudiannya.


Malaysia adalah negara yang masih muda dan sedang rancak membentuk dirinya sebagai sebuah negara demokratik.


Perjalanan sehingga ke hari ini penuh dengan pelbagai liku, namun saya percaya jika kita benar-benar bersatu berasaskan objektif bersama dan mempertahankan perjuangan kita demi keadilan dan kehormatan, InsyaAllah, ini mampu menumpaskan penipuan, pembohongan dan pemalsuan.


Rakyat Malaysia sekalian,

marilah kita mengundi dan semoga undi kita membentuk kerajaan untuk rakyat, oleh rakyat. 


Penentuan masa depan ada di tangan kita. Undilah dengan bijak.

Sebagai rakyat Malaysia, kita menegakkan perlembagaan dan kedaulatan undang-undang.


Syed Hamid Albar.



Meskipun kita boleh menghargai sumbangan dan peranan Syed Hamid Albar ke arah perubahan melalui suratnya itu, tetapi hendaklah juga disedari bahawa sekarang adalah "waktu perang"  dan semua orang lebih wajar untuk berterus terang.


Dalam hal ini, adalah lebih terpuji jika Syed Hamid Albar berani melangkah setapak lagi iaitu bercakap atau muncul secara terbuka tentang sokongan dan seruannya kepada  rakyat agar menyokong Pakatan Harapan dengan lebih jelas dan nyata.


Tidak perlu berkias, bermadah dan menulis dengan ayat berlapik lagi. Semua hasrat di hati perlu diluahkan dengan berterus-terang kerana UMNO dan BN sudah begitu teruk kerosakannya, sementara Najib Razak pula tidak boleh dibiarkan lagi terus berkuasa dengan lebih lama.


Sebagaimana Rais Yatim yang mahu terus bersuara dan berkempen di pentas ceramah Pakatan Harapan, walau diperingatkan oleh Tengku Adnan Tengku Mansor bahawa beliau akan dipecat sebaik didapati berbuat demikian, Syed Hamidi Albar juga wajar berani berbuat demikian.


Jawapan Rais bahawa beliau hanya takut "dipecat" Tuhan seharusnya menjadi rangsangan buat Syed Hamid Albar agar menjadi lebih berani lagi.


Ingatlah bahawa perjuangan dalam pilihanraya kali ini ialah untuk menyelamatkan negara dan menumbangkan kerajaan kleptokrasi yang membawa kesengsaraan kepada rakyat jelata.


Selain Syed Hamid Albar, bekas-bekas menteri yang lain, kiranya benar mereka masih sayangkan negara dan ingin rakyat  mendapat lebih keselesaan, mereka juga perlu bangun bersuara bersama denyut nadi rakyat yang ketika ini sedang membara panasnya.


Jangan sekadar selesa dengan kehidupan sebagai pesara yang tidak mahu berbuat apa-apa di sebalik wang pencen beribu-ribu setiap bulan yang diterima.


Fikirkanlah sama kehidupan rakyat yang menderita dan generasi seterusnya yang tiada jaminan masa depan jika Najib, UMNO dan BN terus lagi berkuasa.


Sebagai bekas-bekas menteri, penampilan dan sokongan terbuka mereka secara beramai-ramai atau berkumpulan kepada Pakatan Harapan dengan sendirinya mampu menambahkan lagi kebangkitan rakyat bagi menjadikan tsunami Malaysia yang kuat benar-benar menjadi kenyataan.


Berbaki masa lagi tiga hari sebelum hari pengundian, belumlah terlambat, bahkan masa yang sangat strategik sebenarnya untuk bekas-bekas menteri yang lain untuk segera tampil menyatakan penolakan terhadap Najib, UMNO dan BN demi kepentingan rakyat dan negara yang sama-sama kita cintai ini.


Menyokong Pakatan Harapan tidak bererti hanya bertujuan untuk menjadikan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri buat kali kedua semata-mata, tetapi tindakan itu lebih memperlihatkan sikap bekas-bekas menteri berkenaan yang sentiasa pro dan mengutamakan rakyat sehingga ke akhir hayat.


Ayuh...bangunlah semua bekas-bekas menteri yang ada - bersama kita dengan rakyat jelata untuk selamatkan negara Malaysia ini!!! (ShahbudinHusin 06/05/2018).

111 comments:

  1. Replies
    1. Yg berani akan ke hadapan. Lihat betapa beraninya mereka yg brani

      Delete
    2. KALAU TAK PERCAYA DAP SYAITAN BESAR BACA SINI

      DAP didakwa menggunakan kaedah menyebarkan propaganda jahat yang bersifat fitnah semata-mata untuk memancing undi rakyat pada PRU14 ini.

      Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat merangkap Pemikir Publisiti Pengundi Melayu DAP, Amran Ahmad mendakwa, propaganda jahat yang disebarkan DAP menerusi beberapa video serta risalah menyasarkan pemimpin-pemimpin dari parti lawan termasuklah pemimpin kerajaan, perdana menteri, isteri perdana menteri dan keluarganya.


      “Tujuan saya membuat sidang akhbar pada hari ini untuk membuat satu pendedahan tentang salah laku fitnah yang terancang serta propaganda jahat yang digunakan DAP atas nama Pakatan Harapan (Harapan).

      “Saya tidak mahu lagi bersekongkol untuk lakukan kerja ini menipu rakyat Malaysia dengan propaganda jahat semata-mata untuk memikat hati pengundi,” katanya pada satu sidang media, hari ini.

      Mengulas lanjut, beliau yang juga merupakan anak kepada bekas Naib Presiden DAP, Ahmad Nor berkata, hasrat untuk membuat pendedahan mula timbul selepas beliau menyedari peranannya dalam parti itu mulai terpesong daripada asalnya.

      “Saya juga merupakan bekas wartawan yang sebelum ini pernah berkhidmat di Utusan dan Malaysiakini di mana saya diajar untuk mengangkat dan menyebarkan kebenaran ketika menjalankan tugas.

      “Tapi apabila saya menyertai pasukan publisiti DAP, saya rasa telah terpesong kerana terlibat dalam membuat propaganda-propaganda jahat yang langsung tidak menepati niat asal saya untuk menyebarkan maklumat yang benar kepada orang ramai terutama menjelang PRU14,” katanya.

      Beliau turut menyifatkan tindakannya membuat keputusan mendedahkan hal tersebut menjelang PRU14 adalah keputusan yang tepat.

      “Mengapa baru sekarang saya buat pendedahan kerana bagi saya tempoh akhir menjelang PRU14 adalah masa yang tepat.

      “Masa yang terbaik untuk kita menyedarkan rakyat adalah dalam tempoh seminggu atau empat hari sebelum pilihan raya kerana masa ini kedua-dua pihak akan terus berusaha menggiatkan promosi untuk pikat hati pengundi,” katanya.

      Justeru, beliau berkata, satu laporan polis juga telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman hari ini bagi membolehkan tindakan diambil terhadap dakwaan tersebut.

      “Saya juga telah menyerahkan segala bukti yang ada kepada pihak berkuasa mengenai tuduhan berkenaan.

      “Jadi saya minta supaya pihak polis jalankan siasatan menyeluruh dan segera bagi menghentikan tindakan DAP dalam menyebarkan propaganda jahat ini kepada orang ramai terutamanya dalam masa beberapa hari sebelum PRU14 ini,” katanya.

      Berdasarkan tindakannya itu, Amran menegaskan bahawa dirinya telah bersedia untuk berhadapan dengan sebarang tindakan daripada DAP serta tohmahan daripada pelbagai pihak.

      “Saya memang menjangkakan, dengan pendedahan ini akan muncullah tuduhan sebagai macai atau pemakan dedak dan sebagainya.

      “Saya adalah ahli DAP seumur hidup menyeru serta memohon kepada semua rakyat terutama orang Melayu supaya tidak menyokong Harapan kerana undi anda adalah undi untuk DAP yang akan menguasai gabungan pembangkang itu untuk memerintah Malaysia,” katanya.

      Delete
    3. Lebai modern ini syaitan kerana menyokong perkara mungkar.

      Delete
    4. TAKUT KERANA SALAH

      TELUK INTAN: Penasihat DAP, Lim Kit Siang malam tadi dilihat cuba mengelak ditemu ramah pihak media tentang pendedahan yang dibuat ahli partinya sendiri berhubung risalah dan rakaman video yang didakwa memfitnah kerajaan.

      Pendedahan tersebut dibuat Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat merangkap Pemikir Publisiti Pengundi Melayu DAP, Amran Ahmad yang mendakwa memiliki puluhan bahan bukti berkenaan yang didakwa turut memfitnah pemimpin Barisan Nasional (BN), termasuk perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

      Wakil media yang hadir membuat liputan ceramah beliau di Anson Kopitiam di sini cuba mendekati Kit Siang sebaik sahaja beliau habis berceramah dan turun daripada pentas sekitar 10.15 malam.

      Namun usaha itu gagal apabila Kit Siang tidak mengendahkan kehadiran wakil media dan pantas meninggalkan lokasi ceramah.

      Sebelum itu, usaha pihak media mendapatkan laluan berjumpa Kit Siang juga tidak dilayan oleh beberapa pegawai beliau sebaik pemimpin DAP itu tiba untuk majlis pada 9.30 malam.

      Tindakan Kit Siang itu ternyata mengecewakan wakil media yang telah menunggu beliau sejak 7.30 malam lagi.

      Antara hadirin yang mendengar ceramah Lim Kit Siang di Teluk Intan malam tadi. Astro AWANI
      Antara hadirin yang mendengar ceramah Lim Kit Siang di Teluk Intan malam tadi. Astro AWANI


      Amran, yang juga penolong penerbit televisyen dalam talian rasmi DAP, UbahTV pada Ahad mendakwa puluhan bahan propaganda berniat jahat dan berunsur fitnah itu sudah siap dan akan diedarkan secara berperingkat menjelang hari pengundian Rabu ini.

      Delete
    5. INI AKIBATNYA BILA KAFIR MEMERINTAH

      Young girl’s rape triggers more angry protests in India
      Reuters | May 6, 2018
      Registered cases of sexual violence have been rising despite the national outrage that followed the fatal gang rape of a student on a bus in New Delhi in 2012.

      A woman holds a placard during a protest against the rape of an eight-year-old girl in Kathua near Jammu, and a teenager in Unnao, Uttar Pradesh state, in Kolkata, India. (Reuters pic)

      NEW DELHI: Protests erupted in southern India over the rape of a nine-year-old girl, as anger over the failure of police to stem a series of sex attacks on children boiled over.

      Reported rape cases in India have climbed steadily over recent years to around 40,000 in 2016, or about 100 a day, with many more believed to go unreported. Child rape accounts for about 40 percent of the reported cases.

      A mob blocked highways on Thursday and sat on railway tracks near Guntur, in the state of Andhra Pradesh, demanding public punishment for a rickshaw puller accused of the attack.


      The crowd attacked the accused’s house and thrashed his son, media said.

      On Friday, the accused, said to be around 55, was found hanging in a wood and police said he had likely committed suicide.

      Several cases of sexual assault of children have come to light in recent weeks from different parts of the country, leading to an outpouring of anger.

      The government introduced the death penalty for the rape of girls younger than 12 last month after a particularly gruesome case of rape and murder of a Muslim girl in Jammu and Kashmir state.

      Police superintendent Venkata Appala Naidu said the girl who had been assaulted in Guntur was recovering in hospital.

      Registered cases of sexual violence have been rising despite the national outrage that followed the fatal gang rape of a student on a bus in New Delhi in 2012.

      Delete
    6. KORANG BILIONAIRE BOLEHLAH CAKAP BESAR

      Bekas anggota Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) Anina Saadudin mencabar tiga bekas menteri yang kini menyokong Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad supaya mengisytiharkan aset mereka.

      Dalam sidang media yang disiar secara langsung di laman Facebooknya, beliau menamakan Tan Sri Rafizah Aziz, Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rais Yatim sebagai 'kartel lama Mahathir' yang mengumpul kekayaan selama 22 tahun bekas perdana menteri itu berkuasa.

      Menurutnya penglibatan 'kartel lama' Mahathir itu dalam kempen HARAPAN di Langkawi menimbulkan 'rasa sangsi' orang Langkawi.

      "Kesemua mereka sepatutnya turut mengisytiharkan harta masing-masing seperti yang dilakukan oleh beberapa pemimpin Pakatan Harapan.

      "Ia adalah sangat ironik apabila kumpulan “kartel lama” yang telah mengumpul begitu banyak kekayaan ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad melalui kronisme dan salah guna kuasa kini tiba-tiba tampil untuk kononnya “menyelamatkan Malaysia”.

      "Adakah kumpulan “kartel lama” ini mahu menyelamatkan Malaysia? Ataupun mereka hanya mahu “menyelamatkan diri sendiri?" soal beliau.

      Rafidah, Daim dan Rais sebelum secara terbuka menyatakan kritikan terhadap pentadbiran perdana menteri sementara, Datuk Seri Najib Razak berhubung beberapa isu termasuk 1MDB.

      Berikutan itu, Umno memecat Rafidah dan Daim manakala keahlian Rais "sedang disiasat."

      Rais dijangka membuat penampilan di ceramah HARAPAN di Jempol, Negeri Sembilan, malam ini.

      Jelaskan mengenai 488 syarikat

      Anina, yang juga bekas anggota Umno Langkawi, juga meminta Mahathir menjelaskan dakwaan bahawa beliau dan keluarganya memiliki 488 syarikat dengan kekayaan AS$44 bilion (kira-kira RM170 bilion).

      "Beliau perlu menjelaskan bagaimana anak-anaknya mendapat begitu banyak keistimewaan dalam memperolehi begitu banyak kontrak dan tender-tender daripada kementerian dan GLC ketika beliau menjadi perdana menteri.

      "Adakah benar dakwaan TMJ (Tunku Mahkota Johor) bahawa tiga anaknya berstatus billionaire?" soal beliau.

      Bank Daim di tiga benua?

      Anina turut meminta Daim menjelaskan bagaimana beliau memiliki dana yang begitu besar untuk membeli kumpulan bank ICB Financial Group pada 1994 yang memiliki bank di 13 buah negara di tiga benua.

      Secara kebetulan katanya, pembelian itu berlaku ketika bank Negara Malaysia (BNM) kehilangan RM30 billion 'secara misteri'.

      "Adakah kehilangan RM30 billion rezab BNM ada kaitan dengan kekayaan sepantas kilat Tun Daim kerana Tun Daim juga adalah Menteri Kewangan yang bertanggungjawab ke atas transaksi-transaksi misteri yang menyebabkan BNM kehilangan dana yang begitu besar, sebelum beliau meletakkan jawatan pada 2014.

      Anina, yang kini mengetuai NGO Empirical Malaysia, meninggalkan BERSATU pada September lalu setelah mendakwa parti itu dipimpin oleh mereka yang tidak dapat menerima kritikan.

      Delete
    7. KALAU YA PUN TUNGGULAH 10MEI

      Keluarga Tok Guru Nik Abdul Aziz menyambut baik hasrat Tun Mahathir untuk menziarahi makam Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Wakil keluarga, Ustaz Nik Adli menyatakan Tun Mahathir dipersilakan menziarahi pada 10hb Mei atau selepas itu.

      “Suasana sekarang tak sesuai kerana kehadiran Tun Mahathir disyaki adalah untuk meraih undi simpati. Mencipta polimik untuk mencari publisiti murahan dengan membuat kehangatan perbahasan isu-isu remeh dengan meninggal isu utama negara menjatuhkan Barisan Nasional. Kita tidak mahu makam Almarhum TGNA digunakan sebagai alat politik dalam kempen pilihanraya” kata Nik Adli.

      Nik Adli adalah mangsa tahanan ISA zaman Mahathir memerintah dahulu. Mahathir tidak zalim (kata Mat Sabu dan Lim Guan Eng masasa ISA juga) tetapi Nik Adli masih kata Mahathir zalim.

      Mungkin Nik Omar lupa bagaimana ayahnya tidak ziarah adiknya selama 2 tahun kerana membatah KEZALIMAN ISA.

      Menurutnya lagi, suasana pilihanraya yang sedang hangat membuatkan keluarga mengambil keputusan itu, namun mempersilakan Tun dan sesiapa sahaja untuk melawat makam itu selepas pilihanraya.

      “Selepas mengundi, nak datang berkali-kali pun tidak ada masalah. Orang kampung ada sebut nak bakar kambing”. Sambungnya sambil tersenyum.

      Delete
    8. SIAPA KATA PAKATAN HAPRAK KUAT

      Kedudukan kerusi di Pulau Pinang pada PRU-13 lalu ialah DAP 19, PKR 10, PAS 1 dan BN 10. Jumlah keseluruhannya adalah 40 kerusi. Manakala kedudukan kerusi pada PRU-12 (2008) ialah DAP 19, PKR 9, PAS 1 dan BN 11.

      DAP dapat 19 kerusi daripada 22 kawasan majoriti Cina lebih daripada 50%. Itu belum lagi ambil kira kedudukan masyarakat India yang mana ada 8 kawasan daripada 22 tadi masyarakat India mempunyai pengundi lebih daripada 15%.

      Ini bermakna hanya 14 kerusi sahaja DAP boleh goyang kaki memang dia orang akan dapat pada PRU-14 ini. 14 kerusi tidak cukup untuk memerintah Pulau Pinang kerana DAP memerlukan 21 kerusi.

      PKR menang 10 kerusi 4 di kawasan majariti Cina, 2 di kawasan Cina + India lebih daripada 50% dan 4 di kawasan Majoriti Melayu.

      4 Kerusi PKR itu sebenarnya di Kawasan 22 majoriti Cina.

      Tiada calon DAP yang menang di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50% dan memang DAP tak bertanding di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50%.

      Ini maklumat ringkas daripada PRU-13 yang boleh kita fahami. Yang tak tercatat bermakna DAP menang Dun itu.

      Sungai Puyu
      Cina 85%
      India 7%

      Bagan Jermal
      Cina 68%
      India 15%

      Bagan Dalam
      Cina 51%
      India 24%

      Berapit
      Cina 86%
      India 11%

      Machang Bubuk -- PKR
      Cina 52%
      India 11%

      Perai
      Cina 52%
      India 36%

      Bukit Tambun -- PKR
      Cina 67%
      India 19%

      Jawi
      Cina 54%
      India 24%

      Tanjung Bunga
      Cina 77%
      India 15%

      Air Puteh
      Cina 82%
      India 8%

      Kebun Bunga -- PKR
      Cina 77%
      India 15%

      Pulau Tikus
      Cina 78%
      India 8%

      Padang kota
      Cina 78%
      India 16%

      Pengkalan Kota
      Cina 94%
      India 5%

      Komtar
      Cina 82%
      India 8%

      Dato Keramat
      Cina 57%
      India 14%

      Sungai Pinang
      Cina 54%
      India 14%

      Batu Lancang
      Cina 86%
      India 6%

      Seri Delima
      Cina 66%
      India 11%

      Air Itam
      Cina 69%
      India 9%

      Paya Terubong
      Cina 82%
      India 11%

      Batu Uban -- PKR
      Cina 60%
      India 13%

      .............

      Bukit Tengah -- PKR
      Cina 45%
      India 18%

      Pantai Jerejak -- PKR
      Cina 48%
      India 11%

      DAP perlukan 7 kerusi lagi untuk kekal memerintah negeri Pulau Pinang. Adakah calon HARAPAN boleh dapat 7 kerusi berkenaan.

      Mari kita lihat pembahagian kerusi di Pulau Pinang oleh HARAPAN.

      DAP kekal bertanding di 19 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula akan bertanding di 14 kerusi iaitu di Teluk Air Tawar, Pinang Tunggal, Seberang Jaya, Penanti, Macang Bubuk, Bukit Tengah, Bukit Tambun, Sungai Bakap dan Sungai Acheh di tanah besar, dan Kebun Bunga, Batu Uban, Pantai Jerjak, Batu Maung dan Pulau Betong.

      Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) akan bertanding di empat kerusi DUN, masing-masing di Penaga, Bertam, Permatang Berangan dan Teluk Bahang

      Manakala Parti Amanah Negara (Amanah) bertanding di tiga kerusi iaitu di kawasan Sungai Dua, Permatang Pasir dan Bayan Lepas.

      Mari kita lihat secara kasar kekuatan BERSATU

      N1 PENAGA
      Jumlah Pengundi: 16,681
      Mohd Zain Bin Ahmad (BN) - 8,350
      Rosidi Bin Hussain (PAS) - 6,688
      MAJORITI: 1,662
      Jumlah Undi: 15,206 | Peratus mengundi: 91.16% | Undi Rosak: 168
      Penyandang: Datuk Azhar Ibrahim - Maj: 1,231
      91% Melayu dan 9% Cina.

      Kalau PAS boleh kekal penyokongnya sahaja iaitu sekitar 5,000 undi. HARAPAN dan BN boleh kalah.

      Delete
    9. DAP SPOILER PAKATAN RAKYAT

      N2 BERTAM
      Jumlah Pengundi: 16,221
      Shariful Azhar Bin Othman (BN) - 7,939
      Syed Mikael Rizal Aidid (PAS) - 6,297
      MAJORITI: 1,642
      Jumlah Undi: 14,471 | Peratus mengundi: 89.21% | Undi Rosak: 235
      Penyandang: Zabariah Abdul Wahab - Maj: 2,652
      Melayu 66% Cina 25% dan India 9%

      PAS untuk dapat kawasan ini 50-50

      N4 PERMATANG BERANGAN
      Jumlah Pengundi: 18,336
      Omar Bin Haji Abd Hamid (BN) - 8,913
      Arshad Bin Md. Salleh (PAS) - 7,292
      MAJORITI: 1,621
      Jumlah Undi: 16,452 | Peratus mengundi: 89.73% | Undi Rosak: 247
      Melayu 83%, Cina 8% dan India 9%

      PAS boleh dapat kawasan ini, jika undi HARAPAN dan BN hampir 50-50

      N40 TELOK BAHANG
      Jumlah Pengundi: 13,048
      Shah Haedan Bin Ayoob Hussain Shah (BN) - 6,034
      Abdul Halim Bin Hussain (PKR) - 5,233
      MAJORITI: 801
      Jumlah Undi: 11,434 | Peratus mengundi: 87.63% | Undi Rosak: 167
      Melayu 64% Cina 34% India 3%

      Kedudukan di sini 50-50 untuk PAS, HARAPAN dan BN

      Itu lebai belum lagi analisis 3 kawasan AMANAH (PAN) bertanding iaitu di kawasan PAS memang kuat termasuk PAS sentiasa menang kerusi berkenaan.

      14 Kawasan PKR bertanding. Adakah PKR boleh dapat 7 kerusi?
      Lebai jawab tak boleh. Jika tak boleh ini bermakna HARAPAN akan tumbang di Pulau Pinang.

      3 Hari Lagi.
      Lihat apa yang lebai tulis ini betul atau tidak.

      Jika Pulau Pinang tergantung agaknya DAP dan bergabung dengan PAS atau dengan BN?
      Sama-sama kita lihat UG yang akan berlaku di PP....

      Delete
    10. KALAU DAH BERSEBATI DENGAN PUAK HAPRAK

      KUALA LUMPUR - Mengapa bekas pemimpin PAS yang kini bersama gabungan parti pembangkang Pakatan Harapan membisu seribu bahasa apabila Tun Dr. Mahathir Mohamad menghina 14 penduduk kampung Memali, Baling, Kedah yang terkorban pada tahun 1985 sebagai mati katak?

      Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia (Mapan), Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata, bekas pemimpin PAS yang menubuhkan Parti Amanah Negara (PAN) untuk bersama Pakatan Harapan kelihatan sangat bacul untuk memprotes kenyataan terbaru Mahathir mengenai peristiwa Memali.

      “Bukan setakat Datuk Seri Abdul Hadi (Presiden PAS), malah Almarhum Yusof Rawa, Almarhum Datuk Nik Abdul Aziz dan Almarhum Datuk Fadzil Noor sendiri sangat tegas dan konsisten sekali mempertahankan amanat ini di samping menafikan ia adalah satu bentuk pengkafiran terhadap UMNO.

      “Begitu bacul sekali (PAN) untuk mempertahankan pendirian dan perjuangan bapa mereka sedangkan mereka pada masa yang sama tidak segan silu melaungkan kepada dunia kononnya merekalah penerus sebenar legasi bapa mereka,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.

      Mahathir dalam satu ceramah kelmarin mengejek dan menghina umat Islam yang mati dalam peristiwa Memali bukan mati syahid, sebaliknya mati katak dan ucapan beliau itu mendapat sorakan dan tepukan gemuruh penyokong Pakatan Harapan.

      Kamarul berkata, Penasihat Umum PAN, Ustaz Ahmad Awang yang pernah memberi hujah mengapa 14 pejuang itu mati syahid dalam satu Mesyuarat Khas Majlis Fatwa Kebangsaan kini seolah-olah bersetuju dengan pandangan Mahathir tersebut.

      “Perkara sama turut dinyatakan oleh pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Dr. Maszlee Malik, yang menulis pada 1 Januari 2013 bahawa beliau “tidak nampak ada isu mengkafirkan UMNO dalam Amanat Haji Hadi”,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

      Delete
    11. TSUNAMI HIJAU SEBENARNYA

      1. Pusat Penyelidikan PAS (PPP) telah melakukan tinjauan di lapangan menggunakan jentera akar umbi PAS di seluruh negara sejak dari hari penamaan calon pada 8 Mei 2018 yang lalu sehingga semalam.

      2. Berdasarkan tinjauan yang dilakukan tersebut, situasi di lapangan menunjukkan Tsunami Hijau, iaitu perubahan besar-besaran pengundi Islam kepada PAS dan GAGASAN benar-benar sedang berlaku.

      3. Dapatan yang diperolehi dari hasil tinjauan ini membenarkan pandangan yang dibuat oleh Prof Hoo Kee Ping pada 21 April 2018 yang lalu, bahawa tsunami pengundi Islam akan berpihak kepada PAS.

      4. Tsunami Hijau yang berlaku ini memungkinkan PAS memenangi sebahagian besar dari 128 kerusi parlimen yang bermajoriti besar pengundi Islam melebihi 70%, khususnya di negeri lingkaran Melayu dan kawasan bandar.

      5. Selain daripada kerusi-kerusi bermajoriti besar pengundi Islam, dengan Tsunami Hijau ini PAS ada peluang memenangi kerusi campuran yang ditandingi oleh calon-calon bukan Islam mewakili BN dan PH.

      Delete
    12. KALAU TAK PERCAYA PH PAKATAN HAPRAK BACA SINI

      bukti calon PKR N54 tanjong sepat yg korup Dan Salah guna kuasa.

      Beliau dilantik Oleh kerajaan negeri selaku penyelaras dun dengkil . Ketika menjadi Penyelaras DUN Dengkil dia telah menyalurkan projek Dan semua peruntukan membeli/membekalkan barang kepada syarikat milik dia dan milik anak dia.

      Bukti resit dan daftar syarikat jelas membuktikan selaku penyelaras dun beliau luluskan sendiri peruntukan Dan pembayaran kepada syarikat dia Dan anaknya.

      Ini Salah guna kuasa sgt jelas. Dia juga Setiausaha PKR negeri Dan Pengarah Pilihanraya PKR negeri.

      Baru jadi Penyelaras dun duit sedikit dia korup bayangkan kalau dia jadi exco kerajaan negeri lebih jahanam rompakan.

      Tolak pakatan rasuah, pilih calon bermaruah.

      Delete
    13. PKR PARTI KOTOR

      Anak lelaki Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim menolak perlawaan untuk menyertai parti yang diasaskan oleh bapanya.

      Mohd Ihsan Anwar, 30 dikatakan hanya berminat menjadi seorang aktivis dan sama sekali tidak akan menyertai sebarang parti politik.



      Keputusan Ihsan itu dinyatakan oleh kakaknya, Nurul Izzah semasa berucap di hadapan Penjara Sungai Buloh sebagai tanda sokongan terhadap bapanya Sabtu lalu.

      “Baru-baru ini, Ihsan telah diminta oleh Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin untuk menyertai PKR tetapi dia menjawab tidak.

      “Namun beliau berikrar untuk terus menjadi seorang aktivis buat selama-lamanya,” jelas Nurul Izzah.

      Pengumuman itu kemudiannya meninggalkan pelbagai persoalan mengenai punca sebenar di sebalik keengganan Ihsan untuk aktif di dalam PKR.

      Ihsan yang bekerja sebagai pensyarah di New York, Amerika Syarikat sejak dahulu dilihat lebih banyak berdiam diri dan enggan mengulas isu liwat yang melibatkan Anwar.

      Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh setelah Mahkamah Persekutuan pada bulan lalu menolak rayuannya dan mengekalkan sabitan atas kesalahan meliwat pembantu peribadi sendiri.

      Sementara itu tinjauan SuaraTV mendapati rata-rata pengguna media sosial memuji keputusan Ihsan yang itu yang disifatkan sebagai tindakan bijak.

      Rata-rata mendakwa sekiranya Ihsan memilih untuk menceburi arena politik PKR, ia hanya akan menguatkan lagi pandangan masyarakat berhubung isu nepotisme yang dikaitkan dengan parti itu.

      ‘Imej ‘bersih’ Ihsan selama ini juga akan turut tercemar dengan ‘sepak-teranjang’ politik yang penuh dengan pendedahan yang kadang kala bersifat peribadi dan mengaibkan” ujar salah seorang penyokongnya di laman Facebook.

      Menurut Ayumi Nadyia, politik dalaman PKR tidak lagi bersih seperti awal penubuhannya kerana masing-masing sudah mula berebut jawatan dan saling ‘londeh-melondeh’ sehingga menyebabkan masyarakat merasa jijik dan bosan.

      “Semasa awal penubuhan PKR, ramai yang berminat dan menyatakan sokongan namun sejak kebelakangan ini rakyat sudah mula merasa jijik dan bosan.

      “Lihat apa jadi dalam mesyuarat pemilihan parti, mereka saling bergaduh dan ada yang bertindak keterlaluan dengan memukul rakan-rakan di dalam parti paling mengecewakan apabila isu-isu moral dan peribadi turut didedahkan kepada umum hanya kerana ingin membunuh musuh politik” ujarnya lagi.

      Menurut Ayumi pelbagai skandal turut didedahkan antaranya kes yang melibatkan Timbalan Presiden, Azmin Ali dan Nurul Izzah.

      Delete
    14. TANDA KEINSAFAN BELUM MENJELMA

      Itulah politik ambang sore TunM kini.Tiada diketahui adakah ini hukuman dunia Tuhan terhadapnya sebelum akhirat.

      Percayalah sejak 19Nov 1985,TunM tidak pernah tidur lena.Diulit mimpi ngeri Tragedi Memali.

      Musa Hitam orang kanannya mengakui hakikat ini yang Musa sendiri alami.

      Sehari dua ini sejak keluar kenyataan MATI KATAK sambil digelak ketawa oleh peminatnya,TunM kelihatan resah gelisah.Asyik ingat kubur.Setelah dituju destinasi pusara Maehum Ust Fadhil Nor,kini menuju ke Pulau Melaka.Mahu "berjumpa" orang yang digelarnya pendusta agama,nyanyuk semasa hayat TGNA.

      Apa motifnya? Tiada diketahui kecuali Allah.

      Peminatnya melihat ziarahnya sebagai tanda tagih undi orang PAS.

      Orang PAS melihat ziarahnya sebagai tanda hukuman Tuhan akibat dosanya terhadap arwah semasa jadi PM 22 tahun.

      Selepas ini,kemana destinasi pengakhiran jelajah TunM?Jangan pelik jika TunM akan ke pusara Syuhada Memali untuk mohon maaf atas perbuatannya pada 19Nov 1985 tetapi TETAP menyalahkan TGHA.

      Tunggu dan lihat.Cuma dibimbangi poltik perkuburan menjadi perkuburan sebenar !

      "

      Delete
    15. SI TUA BANGKA NI MEMANG NAK MAMPUS KATAK

      Baru beberapa jam selepas memuji dua tokoh pemimpin PAS, Tun Dr Mahathir Mohamad kini mempersendakan pula parti itu dengan bercanda mengenai cara PAS menilai Islam.

      Kenyataan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ketika berucap di hadapan penyokong sempena program Jelajah Pakatan Harapan di Padang Sera, di sini, bukan sahaja mempersenda PAS, malah turut dianggap menjadikan Islam sebagai bahan senda gurau.
      Berdasarkan kenyataan itu, Mahathir yang juga calon PKR bagi kerusi Parlimen Langkawi, berkata PAS hari ini bukan lagi seperti dulu kerana didakwa beliau sudah dikaburi wang ringgit.

      "Dulu (PAS) kata UMNO kafir, tetapi lani (sekarang) UMNO bagi duit, jadi (UMNO) Islam balik la.

      "Nak jadi Islam bukan kena ucap dua kalimah syahadah, tak payah kata La Ilaha Illallah, Muhammad Rasulullah, kata saja "duit.

      "Bila nampak duit boleh la jadi Islam.

      "Islam sudah dijual dengan harga yang cukup murah, sedangkan al-Quran berkali-kali mengingatkan jangan kamu jual ayat-ayat kami ini untuk keuntungan yang sebegitu," katanya.

      Terdahulu pada sebelah petang, Mahathir ketika turun ke kawasan Pokok Sena sempat menziarahi kubur bekas Presiden PAS iaitu Allahyarham Datuk Fadzil Noor yang disifatkan beliau sebagai penasihat agama peribadi beliau.

      Selain Fadzil, Mahathir turut memuji bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Azizan Razak yang dianggap sebagai tokoh luar biasa yang juga mempunyai hubungan baik dengan beliau.

      Sementara itu, Mahathir ketika ceramah sama malam tadi, turut mengulangi tuduhan bahawa PAS menerima wang daripada UMNO.

      "Dulu PAS miskin kena kerabat (panjat) pokok nyior (kelapa) nak pasang bendera, tetapi lani (sekarang) boleh upah orang sebab banyak duit...mana dapat duit? UMNO bagi la sebab kawan baik.

      "Bulan (PAS) ni sedih, dulu seketul keras macam batu, tetapi sekarang dah pecah sebahagian jadi Amanah (Parti Amanah Negara) dan banyak lagi dah keluar, termasuk Nik Omar (Nik Omar Nik Aziz) anak Nik Aziz (bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang tau PAS bukan lagi seperti zaman bapanya.

      "Ini semua karut sahaja dan (PAS) guna agama untuk pancing undi," katanya

      Delete
    16. TAHI CARI SEPTIK TANK

      1. Tidak sukar untuk mencari jawapan mengapa Rafidah Aziz, Daim Zainuddin dan Rais Yatim cenderung kepada Pakatan Harapan(PH). Mereka adalah ‘orang kuat’ Mahathir ketika Mahathir di puncak kuasa. Justeru apabila Najib dilihat sebagai bapa kleptokrasi kontemporari maka mereka mengambil posisi tepat pada masanya.

      2. Mengapa mereka bertiga tidak mencari PAS sebaliknya mencari PH? Jawapannya lagi mudah. Ke manakah kotoran dari tandas kalau tidak mencari ‘septic tank’. Masing-masing ada isu dan skandal sendiri. Hanya PH tempat yang sesuai untuk manusia yang ada isu dan skandal.

      3. Mereka sedar bahawa apabila bersama PH, semuanya automatik menjadi suci. Mahathir telah menjadi barang bukti. Bukan sahaja disucikan oleh PH, malah boleh pula diangkat menjadi calon PM. Semuanya Mahathir peroleh tanpa perlu bertaubat. Inilah unik dan signifikannya politik yang tidak dipandu oleh agama.

      4. Sokongan tiga watak baru kepada PH ini memudahkan lagi BN tumbang. Malah peluang PAS tutut menjadi besar kerana undi UMNO sudah banyak berpecah. Seperti kata Prof Khoo Kay Kim, PRU14 makin sukar diramal. Ini sewajarnya menjadi satu motivasi kepada pendokong dan penyokong PAS/GS untuk berusaha dengan lebih kuat dalam minit-minit terakhir perlawanan ini.

      5. Musuh-musuh PAS, BN dan PH masing-masing merancang untuk menidakkan kebangkitan PAS atau tsunami Islam. Tetapi jundullah sentiasa yakin dengan al-Quran, sebagaimana firman Allah dalam surah al-Imran,ayat 54 yang bermaksud: “Dan Mereka Merancang(tipu daya),Allah juga merancang(membalas tipu daya),Dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas tipu daya)”.



      #UndiPAS

      #YaAllahMenangkanPAS

      #MalaysiaSejahtera

      Delete
    17. POLITIK SORE

      Politik sore TunM begitu sadis,dramatik dan kelucuan.

      Bermula keluar masuk UMNO hinggalah ziarah kubur orang yang dikutuknya.Akhir-akhir ini Tun M menunjukkan perangainya yang pelik.



      Bermula datang mengejut ke Wacana Sinar,duduk depan pengkritik tegarnya Dr Kamaruzaman Yusof,kemudian maki hamun Presiden PAS hingga menzahirkan wajah sebenar beliau menggelar Syuhada Memali sebagai Mati Katak.

      Setelah dikecam oleh semua rakyat Malaysia,TunM mohon maaf terus menuju ke pusara arwah Ustaz Fadhil Nor.Sepanjang TunM jadi ahli UMNO tidak pernah jejak kubur arwah Ustaz Fadhil Nor tiba-tiba ziarah semalam diringi Faiz anak arwah yang masuk AMANAH.

      Kini menuju Pulau Melaka untuk ziarah pusara "orang tua pembohong yang nyanyuk".Tun M akan diringi oleh Nik Omar anak TGNA yang jadi calon AMANAH.

      Inilah kecerdikan TunM menerusi lakonan politik simpati.Malangnya semua orang kampung dah tahu perangai lakonan TunM.Tun ingat ini zaman buta IT.

      Jangan pelik jelajah terakhir TunM dalam PRU 14 ini akan berakhir di Memali bukan Langkawi.TunM akan ziarah pusara Mermali.Baca doa.Tabur bunga dan seterunyas meraung-raung macam ibu Sabariah filem Ibu MentuaKu.

      " Astagfirullahal azim...aku dah tua...aku tak nak...."

      Delete
    18. TOK DIR PATUT KUTUK KATAK DALAM PAKATAN HAPRAK

      Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali menziarahi pusara bekas presiden Pas Datuk Fadzil Mohd Nor di Muasasah Darul Ulum Kedah semalam.

      Ini berlaku sehari selepas Mahathir memohon maaf atas keterlanjuran katanya mengenai mangsa tragedi Memali.

      Datuk Fadzil Mohd Nor Persuruhjaya PAS ketika kejadian Memali antara pimpinan PAS yang hebat yang meminta kerajaan menyelesaikan masalah Ustaz Ibrahim Libya. Mari kita dengar apa kata Ustaz Fadzil Nor di Dewan Rakyat.



      Mahathir tersilap apa bila mengatakan mereka yang mati di Memali adalah "MATI KATAK". Dia TERPAKSA meminta maaf demi meraih undi.

      Bekas Pimpinan PAS yang mengkhianati PAS, kini berada dalam parti AMANAH (PAN) membisu. Mereka ini tak ada maruah diri.



      Dinsman, seniman dan budayawan terkenal mengakui perbuatan meminta maaf adalah sesuatu yang baik Dinsman berkata ucapan sekadar kata-kata saja tidak memadai.

      "Luka dan derita yang dialami oleh mangsa tragedi Memali sangatlah besar, dalam dan berbisa.

      "Ia masih perlukan rawatan," katanya dalam satu kenyataan

      Nasib baik Ustaz Fadzil sudah meninggal, jika Ustaz Fadzil masih hidup... lebai boleh jangka perjumpaan Mahathir dengan Ustaz Fadzil seperti berikut:-
      Lebai jangka, ayat pertama Tun M, “how are you Fadzil?
      Fadzil jawab, “I’m fine, and you, Tun?
      Tun M jawab, “baik..”
      Tun M kemudian bertanya Fadzil, “how is your shoulder. ”
      Fadzil jawab, “Alhamdulillah, getting better.”
      Tun M tanya lagi, “do they allow you to get treatment?”
      Dijawab Fadzil, “yes they do.”
      Bertemu selepas 18 tahun “berperang” sengit, begitu rupanya komunikasi dua tokoh ini!
      Ini hanya khayalan lebai. Sekarang orang banyak memperkata mimpi... boleh jadi ini mimpi lebai.. (boleh rujuk tulisan di sini)


      Nak buat macam mana Ustaz Fadzil Nor telah meninggal dalam PAS, dia istiqamah sehingga akhir hayat. Kitalah kena meneruskannya jika ada keluarga mereka yang terpesong.



      Hari ini, atau tak pun esok mungkin Mahathir akan melawat kubur Tok Guru Nik Abdul Aziz pula. Kan Nik Omar dah panggil dia AYAHANDA. Dia kan ayahanda Nik Omar yang baru.

      Mahathir POLITIKnya SANGAT LICIK. Sekurang dia akan "ceramukan" ahli-ahli PAS. Ada yang setuju dan ada yang tak setuju. SEBAB UTAMA DIA NAK UNDI PAS. KALAU PAS TAK UNDI dia akan malu besar kerana Perompak Negara si Najib anak muridnya akan mengalahkan Bekas Ketua Penyamum.

      Ini dipanggil politik PERSEPSI
      POLITIK UNTUK MELAYU MUDAH LUPA
      dan boleh diperbodohkan dengan lakonan.

      Delete
    19. LEBAI DAH JANGKA DARI AWAL LAGI

      Delete
    20. APA HENDAK HERAN

      Seorang demi seorang matan menteri zaman Tun Mahathir bergabung dengan Tun.Selepas arwah Sanusi,kini Daim dan Rafidah bergabung dengan Tun M.

      Daim ,menteri Kewangan zaman Mahathir.Terlibat skandal yang menyebabkan Anwar Ibrahim dipecatkan 1998.Perseteruan Anwar-Daim amat parah.Aduan Anwar tentang Daim kepada TunM menyebabkan Anwar dibuang ke tong sampah UMNO bahkan ditumbuk dalam tahanan."Luka Kechil" Anwar.

      Rafidah, yang digelar makcik Tua oleh Menteri Nazr. Masih bergetah untuk politik.Skandal Rafidah juga antara punca Anwar dipecat oleh TunM.Anwar mengadu tentang skandal permit AP kepada TunM.Akibatnya Anwar dipecat dan buang tepi longkang UMNO.

      Rais Yatim, pernah menjadiMenteri Penerangan ketika tragedi Memali.Siang malam kenyataannya di RTM mendakwa Tragedi Memali angkara ajaran sesat.Menerima hukum dunia pertama akibat Memali dibuang datri UMNO tubuh S46 bersama Ku Li.Rais pernah bakar jambatan UMNO,akhirnya jilat semula ludahnya bila TunM bagi dedak berkilo-kilo untuk dimakan.PMNajib juga menjaganya bagi jawatan setaraf Menteri.Kini bersedia bergabung dengan TunM.

      Seorang lagi ZAM.Pembodek tegar lagi Pemakan dedak TunM.Jahatnya mulut Zam,pernah berhajat di Parlimen mahu gali kubur Syuhada Memali.

      Daim,Rafidah,Rais dan Zam..inilah watak-watak tua yang masih mengenang jasa TunM yang memberikan mereka dedak untuk bekalan harta rakyat 7 keturunan keluarga mereka

      Apa yang hendak dihairankan?.

      Delete
    21. NAK PANGKAH MANA TENGOK SINI

      Mudah aje pilih antara kekal GST, yang kutuk mangsa Memali sebagai mati katak atau pilih yang nak hapuskan GST dan PTPTN

      - Islam pilihan ku...

      Delete

  2. ‘Kicked in the teeth’ by Umno, says Rais’ son


    PETALING JAYA: Danni Rais has criticised the sacking of his father, Rais Yatim, from Umno, saying it was like a “kick in the teeth” for a party servant who had been loyal for decades.

    He said in a Facebook posting that he was disappointed by the party’s decision, announced today, to expel Rais, Daim Zainuddin and Rafidah Aziz.

    Striking a note of defiance, he urged the people – whom he called the “fairest of judges” – not to remain silent. “We must stand up. We are the hope of tomorrow. We mustn’t stand idle while others prowl.”

    Danni, who is Umno Youth leader of the Kg Gagu Umno branch in Jelebu, said there had been no warning letter or show cause letter issued to his father, and questioned Umno’s sense of fair play.

    He said his father had been “kicked in the teeth” by the party which he had long supported with blood, sweat and tears.

    “Today is a historic day. The party that I have stood for and the party my father has told me was the party for Malaysia, has taken a drastic action to sack my father from the party,” he wrote.

    “On what grounds? For being critical and vocal on issues that the rakyat themselves have been wondering for so long?

    “All this despite my father having been in Jelebu every day since nomination day, helping the Barisan Nasional candidates.”

    He expressed fears for what the future might hold. “If a party is unable to handle dissent and can take action without fair hearing, how will Umno continue to defend the rights of Malaysians?” he said.

    He placed his hopes in the rakyat as “the fairest of judges”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Now you may have understood what kind of person Najib Razak is.

      Delete
  3. " sacked...sacked...sacked ...sacked ..."

    Nanti kesudahannya yang tinggal hanya yang bodoh , bangang , biol , pencuri , haramzadah ,kepala bapak kau .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah macai bekerja keras membodek. Rupa2nya takut kena sack dari umno.. Okay. Kalau mcm tu cai2 dipersilakan menjilat sampai ke tua.

      Delete
  4. Nak cerita pasal Suman cai mamak Malabari
    Hamba jumpa mangkuk ini di blog Parpukari
    Masa itu, dia asyik hentam Pak Lah & Khairy
    Tetapi dgn hamba, bapok ini kerap cabut lari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia menghilang, tapi hamba terus jugak cari
    Puas juga hamba jejaki ke sana dan ke mari
    Namun terjumpa juga iblis ini pada satu hari
    Di blog PutraMerdeka pelesit ini langkah kiri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia pondan bacul mcm telor udah di kembiri
    Teringin nak bersilat tapi jadi spt org menari
    Di blog Putra asyik jer kena pukulan yg ngeri
    Lalu ke blog Budin, bapok kedi ini bawak diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg selalu terkedu hujah yg hamba beri
    Hujah dia pula hamba ratah mcm buah cheri
    Pediih belakang dia, spt kena cakar dgn duri
    Hanya lewat mlm dia keluar, main pukul curi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Jahanam ini, Wak Suman Tempe dia digelari
    Dulu dia gelar AdDajal kepada Nuat AlJubori
    Kini dgn Bg Nuat jubor pun dia sanggup beri
    Sbb itu, sekeh kepala dia, sgt hamba gemari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bila hamba cekap dlm berpantun dia rasa iri
    Pantun ini bagi hamba hanya kat hujung jari
    Dia pulak hanya ceduk tak tahu buat sendiri
    Yg diceduk itu pun hodoh serupa bontot lori

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dulu dia selalu perli, hamba inii Anon misteri
    Tapi dia tekedu bila nama Kejora hamba beri
    Dgn hamba dia tak pernah menang atau seri
    Spt dlm citer kartun, Tom yg dikalahkan Jery

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ibarat burung gagak, yg nak berlagak nuri
    Atau bangau tua, perasan merak bulu berseri
    Hamba dpt baca semua dia punya rentak tari
    Mcm makanan je dia, kpd Kejora bijak bistari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dgn hamba, dia asyiik dpt sakit yg tak terperi
    Terasa, macam kena sebat dengan ekor pari
    9 Jun dia akan malu serta hilang maruah diri
    Hamba nak taji dia & rampas dia punya isteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi khinzir!! Org dah bosan la ngan kau!!! Boleh berambus x?

      Delete
    2. Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Mekcy & Suman hanyut tengah tepi
      Depa dibuai, Mt Jenjn punya mimpi
      Kedua2 mereka ni babi belaan DAP
      Akhirat, jadii neraka punya kayu api

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Adehhh tak sudah2 si tua kejora ni berperangai macam budak berhingus..

      Otai2 umno pakat lari..nk tggu kejora sorang ker yg tggl dalam umno??

      Kaahhh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
  5. Tumbangkan BN. Sokonglah Pakatan Harapan walaupun anda ahli parti lain. Sokonglah Pakatan Harapan. Undilah Pakatan harapan. Insya-Allah, nasib kita lebih baik daripada sekarang. Ayuh, saudara-saudaraku...

    ReplyDelete
  6. Suman ingat dia gebang lebat org akan tabik
    Tapi sebalik nya org meluat, mulut mencebik
    Nak lagak juah tak padan dengn pelir lembik
    Kejora tibai, serupa kambing dia mengembik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  7. Suman ibarat pisau burok mata dah sumbing
    Pantun Kejora pulak, tajam spt mata lembing
    Kena tikam, dia tenat dan terumbang ambing
    Mengembik ler dia ni, serupa bapak kambing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  8. Suman asyik jer kalah, kalau sejarah diimbau
    Kejora ibarat pohon padi, dia rumput sambau
    Tak beranii nak melawan lagi dia, ini lahabau
    Dah kecut batang pelir Matdey punya kerbau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi bapok khinzir!!! Pergi berambos bleh x????

      Delete
    2. Mekcy & Suman hanyut tengah tepi
      Depa dibuai, Mt Jenjn punya mimpi
      Kedua2 mereka ni babi belaan DAP
      Akhirat, jadii neraka punya kayu api

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete


  9. Ahmad Bashah regrets Mukhriz is now reviling others


    Published on 06 May 2018


    ALOR SETAR, May 6 — The PKR-PPBM candidate for the Jerlun parliamentary seat, Datuk Seri Mukhriz Mahathir has made a 360-degree turn as he now likes to revile others after joining the DAP-led Opposition pact, said Kedah Mentri Besar Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.

    He said his attitude and behaviour had changed from a gentle person to a person of bad character and raising the ire of others.


    “I myself did not expect it. Indeed, he was a gentle person but the gentleness is gone after he joined up with the Opposition. His good manners are gone, he has to follow Lim Kit Siang, Lim Guan Eng (DAP leaders) and sing to their tune,” he told reporters at the 2018 Kedah State Level Tenaga Nasional Berhad (TNB) Baiti Jannati Project Premier Handing Over Ceremony at Alor Merah, here, yesterday.

    At the event, 15 new homeowners from all over Kedah received their respective keys via an allocation of RM750,000, which was also attended by TNB Kedah General Manager (Customer Service), Ismail Lathifi Teh.

    Meanwhile, Ahmad Bashah advised voters not to be easily influenced by the Opposition’s allegations on the use of ink on the finger that it was easy to remove during the early voting in conjunction with the 14th General Election (GE14) today.

    He said voters should trust the Election Commission (EC) as the commission had conducted a study before using the ink to ensure the polling process would be conducted in a transparent manner.

    Ahmad Bashah also said the acceptance of the young people to join Umno was getting better which proved their belief in the sacred party was not lost as the Opposition claimed. — Bernama

    #### Apa punya bengong ke Ahmad Bashah ni ???

    Perlukah Mukhriz berdiam serta berlembut lagi untuk menghadapi gerombolan "Kepala bapak Kau" yang telah memperbodoh , memperbangang, mengharam zadahkan orang dengan sewenang wenangnya ??

    Biol punya walaunta ...

    ReplyDelete
  10. Bongkar! Adegan Air Mata Sehari Sebelum Hari Mengundi PRU14
    Dr Mahathir Mohamad semakin tertekan dan desperado. Sebelum ini beliau menghina individu-individu pro-PAS yang meninggal dunia di Memali sebagai 'mati katak'.
    Tindakan beliau itu mendatangkan marah ahli-ahli dan penyokong-penyokong parti PAS.

    Tidak kiralah apa tafsiran kematian mereka di Memali tetapi melabelkan 'mati katak' merupakan satu penghinaan yang amat teruk serta tidak boleh dimaafkan. PAS memang patut tolak Mahathir dan sekutunya dalam Pakatan Harapan.

    Sebagai langkah diversion, Mahathir menziarahi kubur bekas presiden PAS, allahyarham Datuk Fadzil Noor di Kedah.

    Penulis sendiri 'terpegun' dengan tahap desperado Mahathir yang begitu jelas. Ramai yang tidak tahu bahawa pada tahun 2000, Allahyarham Fadzil Noor pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.

    Dan sekarang, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran didedahkan oleh pihak media utama, blog dan media sosial yang lain.

    Lebih mendapatkan desperado Mahathir ialah apabila Mahathir juga bercadang untuk menziarahi kubur allahyarham Abdul Nik Aziz Nik Mat.

    Tetapi anak allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menghalang lawatan Mahathir Mohamad.
    "Ya keluarga tak izinkan, kalau beliau nak datang boleh datang selepas pilihan raya umum. Kita nampak ada kepentingan, kalau nak datang, datang selepas pilihan raya walaupun kalah atau menang" kata Nik Adli.
    Penulis tidak pasti sama ada Mahathir Mohamad menggunakan khidmat syarikat penganalisis data seperti Cambridge Analytica atau syarikat induknya, SCL Group bagi menyediakan naratif propaganda kempen beliau dalam Pilihan Raya Umum ke-14 ini.

    Persoalan ini timbul kerana isu penghinaan 'mati katak' dan dituruti dengan menziarahi kubur pemimpin PAS adalah satu kebetulan yang mencurigakan. Ianya seperti dirancang untuk menutup isu 'mati katak'.

    Begitu juga dengan adegan 'keluar air mata' di dalam video propaganda Mahathir dan berita tentang Mahathir mungkin masuk hospital, sehari dua sebelum hari mengundi pada 9 Mei ini.

    Malah, Syed Shaddiq juga menggunakan propaganda ini dengan menyiarkan video kenyataan Dr Siti Hasmah di twitter beliau untuk meraih undi.

    ReplyDelete
  11. Bongkar! Adegan Air Mata Sehari Sebelum Hari Mengundi PRU14

    Pada PRU13, Lim Kit Siang juga menangis teresak-esak kononnya parti DAP terpaksa menggunakan logo PAS. Tetapi pada PRU14, beliau tidak menangis pula apabila DAP menggunakan logo PKR. Ini hipokrit namanya.

    Kesemuanya itu menjuruskan kepada satu motif iaitu untuk mendapatkan undi simpati daripada para pengundi.

    Mungkin ada keberkesanan untuk menggunapakai propaganda menagih simpati ini terutamanya pada kaum Melayu. Ada pihak yang mungkin telah menyarankan Mahathir. Kerana itu penulis percaya naratif simpati ini akan tetap digunakan menjelang hari mengundi nanti.

    Apakah pelan seterusnya?

    Sekarang tersebar di Whatsapp bahawa akan ada tayangan secara langsung pada malam 8 Mei nanti di seluruh negara.

    Ianya akan disiarkan di setiap ceramah yang diadakan oleh puak pembangkang. Ketika itu, Mahathir di dakwa akan berucap dan ditayangkan di pusat-pusat ceramah tersebut.

    Jika benar, berkemungkinan besar ucapan tersebut akan diselit dengan adegan air mata dan menyapu air mata untuk mendapatkan undi simpati. Mereka yang termakan dengan propaganda ini berkemungkinan akan mengundi pembangkang.

    Tetapi penulis percaya bahawa para pengundi tidak memilih parti di atas rasa simpati. Kita juga bosan dengan politiking setiap hari dan prinsip kepimpinan pakatan pembangkang yang sentiasa diliwat dan tidak berpendirian. Bagi mereka, rakyat adalah amat bodoh dan akan mempercayai setiap u-turn yang mereka lakukan.

    MahaFiraun, MahaZalim, hantu nombor satu Malaysia, perompak kekayaan negara, banduan peliwat dan pelbagai lagi label ke atas kepimpinan tertinggi pembangkang, tidak boleh ditutup begitu sahaja.

    Rakyat tidak akan menerima permainan politik pembangkang dan akan menggunakan PRU14 ini untuk mengajar kepimpinan pembangkang supaya tidak lagi memperlekeh dan memperbodohkan rakyat.

    Rakyat akan tolak pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tidak akan menerima permainan politik BN dan akan mengajar kepimpinan BN supaya tidak lagi memperlekehkan dan memperbodohkan rakyat.Ràkyat tolak BN

      Delete
  12. ‘PETUNJUK ALLAH’ – DAP MERANCANG UNTUK MENGHANCURKAN ISLAM & UMAT MELAYU

    KENYATAAN MEDIA

    EXCO PEMUDA UMNO MALAYSIA

    6hb Mei 2018

    Saya mencabar Sdr. Lim Kit Siang dan Sdr. Lim Guan Eng, serta pemimpin kanan Parti DAP untuk menafikan apa yang dibangkitkan oleh Sdr. Amran Ahmad berkenaan isu yanng dibangkitkan semalam (5hb Mei 2018) di Buletin Utama TV3.

    Jika benar apa yang dinyatakan oleh Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat ini, iaitu Kepimpinan Tertinggi DAP ingin menghancurkan perpaduan rakyat dan menghasut rakyat membenci kerajaan dgn propaganda terancang mereka maka saya selaku Exco Pergerakan Pemuda UMNO mendesak pihak berkuasa PDRM dan MCMC agar segera mengambil tindakan terhadap seluruh anggota Parti DAP ini.

    Inilah contoh manusia – manusia durjana (Kepimpinan Tertinggi DAP Pusat) ini yang ingin merosakkan perpaduan yang sediaada di Negara tercinta ini. Mereka gembira untuk merosakkan keharmonian rakyat berbilang kaum serta memperkudakan pemimpin Melayu di Malaysia dengan perancangan busuk mereka

    Saya juga amat – amat kecewa ada Melayu yang masih tidak sedar diri dengan bersama – sama menjayakan hasrat jahat DAP ini.

    Oleh itu, jika benar ‘apa yang dinyatakan’ oleh Sdr. Amran yang juga merupakan kakitangan Publisiti DAP Pusat, adalah wajib seluruh umat Melayu dan Islam di Malaysia menolak Parti PKR dan calon – calon PKR yang turut diwakili oleh kepimpinan DAP.

    Jelas suatu kesilapan besar bagi umat Islam Malaysia untuk terus menyokong kepimpinan PKR kerana mereka turut sama menyokong usaha – usaha jahat DAP ini dengan tujuan menghancurkan umat Islam dan Melayu di Malaysia.

    Sekian.

    Datuk Nazir Hussin Aktar Hussin
    Exco Pemuda UMNO
    Pengerusi Biro Hal Ehwal Bandar Dan Perumahan

    Share this:

    ReplyDelete
  13. PDRM BUKA KERTAS SIASATAN TERHADAP DAP EKORAN PENDEDAHAN AHLINYA SENDIRI.

    PDRM tubuh pasukan khas siasat DAP

    Polis Diraja Malaysia (PDRM) menubuh sebuah pasukan khas menyiasat kenyataan ahli seumur hidup DAP, Amran Ahmad bahawa parti itu menjalankan propaganda jahat dan menyebarkan fitnah terancang menggunakan nama gabungan pembangkang PKR pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mazlan Lazim berkata, pihaknya akan memanggil Amran dalam waktu terdekat bagi membantu siasatan.

    “Pada bila-bila masa polis akan panggil dia (Amran) untuk diambil keterangan.

    “Kita akan bertindak mengikut prosesur dan peruntukan undang-undang yang ada,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Tinjauan Mesra Pencegahan Jenayah Polis Kuala Lumpur, di sini hari ini.

    Menurut Mazlan, Amran telah membuat laporan polis di Balai Polis Pudu semalam dan siasatan dilakukan di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan.

    “Sebelum kita bertindak melakukan sebarang tangkapan, serbuan atau tindakan lebih lanjut, kita akan mengambil keterangan Amran Ahmad.

    “Kita tanpa mengira parti politik mana dalam hal ini memang memandang serius aduan itu kerana jelas mengancam keselamatan negara dan demokrasi berparlimen.

    “Apabila sesuatu perkara melibatkan ancaman negara berlaku kita polis tidak boleh berdiam diri,” katanya.

    ReplyDelete
  14. Ziarah Kubur Nik Abdul Aziz: Kepura-puraan politik Mahathir paling ekstrem - Najib

    KUALA LUMPUR, 6 Mei (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak mempersoalkan keikhlasan Tun Dr Mahathir Mohamad yang cuba menziarahi kubur bekas Menteri Besar Kelantan, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di tanah perkuburan Islam Kampung Pulau Melaka, Kelantan hari ini.

    Perdana Menteri menyifatkan tindakan Pengerusi Pakatan Harapan itu sebagai kepura-puraan politik paling ekstrem.

    "Terdesak sampai yang dah meninggal pun nak dipolitikkan. Selama ini Tun Mahathir kutuk Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, hari ini dia cuba nak ziarah.

    "Kalau betul ikhlas, kenapa tidak lawat selama ini? Kenapa tak tunggu lepas pilihan raya sahaja?," katanya di laman Twitter beliau, malam ini.

    Pagi tadi, Dr Mahathir dihalang keluarga Allahyarham Nik Abdul Aziz daripada menziarahi tanah perkuburan bekas Mursyidul Am PAS itu.

    Anak Allahyarham, Nik Adli bersama anggota keluarga serta sekumpulan penyokong PAS bertindak mengunci pagar tanah perkuburan tersebut dan pintu laluan masuk juga dihalang menggunakan sebuah lori.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia..


      Lu pikir la pejuang dunguuu


      Kahhhh kaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  15. Najib yakin BN kekal kuasai Putrajaya selepas PRU14
    PENAMPANG, 6 Mei (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yakin BN akan kekal berkuasa di Putrajaya dengan memenangi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) Rabu ini berikutan penerimaan rakyat di seluruh negara.

    Katanya, keyakinan itu berdasarkan sokongan rakyat terhadap BN yang disifatkannya "luar biasa" , termasuk daripada Sabah dan Sarawak.

    "Saya amat berkeyakinan… apatah lagi sokongan daripada (rakyat) Sabah dan Sarawak serta negeri-negeri lain.

    "Pasti kita akan menang. Yakinlah BN di peringkat pusat akan menjadi kawan sejati kepada orang-orang Sabah," katanya pada majlis pemimpin bersama rakyat di sini malam ini.

    Turut hadir Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman, Timbalan Ketua Menteri Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dan Pemangku Presiden UPKO Datuk Seri Wilfred Madius Tangau, yang juga Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, serta calon Parlimen Penampang Caeser Mandela Malakun, calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Moyog Datuk Donald Peter Mojuntin dan DUN Kapayan Datuk Francis Goh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan sejati kepada china merah dan jho lo!! Hu hu hu

      Delete
  16. Tun M jadi bahan lawak
    KUALA LUMPUR - Insiden Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming menjadikan Pengerusi Pakatan Harapan (Harapan) Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai bahan lawak dalam ceramahnya baru-baru ini, jelas membuktikan beliau hanya ‘diperkudakan’ oleh pakatan pembangkang itu.

    Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, beliau bersimpati terhadap Dr Mahathir yang juga calon Parlimen Langkawi pada PRU14 kerana beliau masih belum sedar dirinya diperalatkan Harapan.


    “Memang kita (BN) dah tahu Tun Mahathir dipergunakan pembangkang. Saya kesian beliau diperkudakan oleh orang Harapan),” katanya selepas merasmikan majlis pecah tanah Surau Abbas Al-Habshee di sini, hari ini.

    Hadir sama, Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Johari Abdul Ghani yang juga calon BN Parlimen Titiwangsa; calon BN Parlimen Cheras, Heng Sinn Yee dan Ketua Umno Cheras Datuk Seri Syed Ali Alhabshee.

    Tengku Adnan ditanya mengenai rakaman video yang tular di media sosial dengan sarikata dalam Bahasa Melayu yang menunjukkan Nga yang juga calon DAP bagi kerusi Parlimen Teluk Intan menggunakan ayat kasar mempersendakan Dr Mahathir, 93, yang juga Pengerusi Harapan di dalam ceramahnya.

    Dalam perkembangan lain, Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung Umno berkata, nasib veteran parti itu Tan Sri Dr Rais Yatim belum ditetapkan kerana siasatan masih dijalankan oleh satu jawatankuasa yang dilantik.

    “Ia masih dalam siasatan. Bila jawatankuasa khas maklumkan kepada saya, barulah kita ambil tindakan,” kata Tengku Adnan yang juga calon BN bagi kerusi Parlimen Putrajaya. - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecatla nak pecat pun!!! Org dah benci umno!!!!

      Delete
  17. Akhirnya, Mahathir Jumpa Kaedah Baru Untuk Berkempen

    Nampaknya Tun Dr Mahathir Mohamad sudah bertemu kaedah baru untuk berkempen pada Pilihan Raya Umum ke 14 kali ini. Kaedah yang dimaksudkan adalah, melawat ke pusara kesemua bekas musuh-musuh politiknya seperti Allahyarham Ustaz Fadzil Nor dan Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    Sebelum ini, semasa kunjungan singkat Mahathir ke Pokok Sena, dia berjaya melawat pusara Allahyarham Ustaz Fadzil Nor dengan ditemani oleh anaknya Muhammad Faiz Fadzil, calon Pakatan Harapan untuk Permatang Pasir. Sememangnya, kunjungan ini amat mengejutkan kerana ianya dilakukan setelah hampir 16 tahun Allahyarham meninggal dunia.
    Kemudian, Mahathir cuba pula mengunjungi pusara Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, namun dihalang oleh anak ketiga Allahyarham, Nik Adli Nik Abdul Aziz. Bukan setakat tidak dibenarkan untuk mengunjungi pusara Allahyarham, malah pintu masuk ke kawasan perkuburan itu juga dikunci.

    Apa sebenarnya yang cuba dibuat oleh Mahathir sehingga sanggup mendekatkan dirinya dengan kubur, lokasi yang mana sebelum ini langsung tidak pernah terlintas difikiran Mahathir untuk dia kunjungi? Adakah Mahathir sudah terlalu terdesak sehinggakan sanggup membawa nafsu kemaruk politiknya ke kubur dengan cuba “memanggil” semula roh yang sudah meninggal dunia, membantunya berkempen?

    Rasanya, sepanjang usia Mahathir menyertai politik, inilah gerak kerja kempen pertamanya yang mengheret politik ke tanah perkuburan. Sebelum ini, dia lebih senang berada di pentas-pentas ceramah politik untuk menghentam musuh-musuh politiknya. Malah, dia juga lebih senang menyumbat sesiap sahaja yang melawannya kedalam penjara atau dikenakan tahanan ISA demi untuk mengekalkan kuasanya.

    Dikala semua usahanya untuk menumbangkan BN dengan menyertai Pakatan Harapan dilihat semakin sukar, mungkin bagi Mahathir, dengan melakukan kunjungan ke pusara musuh politiknya, ia akan dapat menaikkan lagi popularitinya serta Pakatan Harapan. Namun, dia sebenarnya terlupa akan beberapa fakta yang telah menyebabkanny ditertawa oleh musuh politiknya sendiri.
    Dahulu, Allahyarham Ustaz Fadzil Nor pernah berdoa secara terbuka supaya umur Mahathir dilanjutkan supaya Mahathir sendiri dapat menyaksikan kerosakan dan kemusnahan yang dia sendiri cipta sepanjang menjadi Perdana Menteri. Nampaknya, doa Allahyarham dimakbulkan dan hari ini, disaat semua rakan sebaya politiknya sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal terpacak menjunjung usia 93 tahun dan masih kemarukkan kuasa politik.

    Hari ini telah menunjukkan satu lagi bukti bahawa Mahathir sudah benar-benar terdesak mencari sokongan sehingga sanggup berkempen ke tanah perkuburan bagi “menyeru” roh orang yang sudah meninggal dunia, membantunya berkempen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia..


      Lu pikir la pejuang dunguuu


      Kahhhh kaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  18. Mekcy Golok, Siam-China punya kacukan
    Kerja bapok ini jual jubor di tengah pekan
    Sbg part time, diijual nya bahan2 solekan
    Lrg Hj Taib Chow Kit tmpt dia cari makan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  19. Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
    Dia inii dada montok, jubor pulak empok
    Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
    Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

    ReplyDelete
  20. Suman nak lwn Kejora, dah tak termampu
    Dia guna cara bacul, bawa posting penipu
    Lps itu dia meracau meroyan dan merapu
    Agaknya bapok ini dah tertelan ubat sapu

    Kan kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  21. Cgu Kejora mengamuk, bagai org kena rasuk
    Dia menyerang ganas, darii segenap pelusuk
    Suman & Mekcy sakit bagaikan dah tertusuk
    FuckTun lihat hal inii, terus tak berani masuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Ceramah barisan nasional di bandar tun razak cuma dihadiri kira2 57orang pendengar setia sahaja...


    Kahhhh kahhh kahh kaaaahhh kuiii kuii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esok kuar berita kat utusex meloya 57,000 kuang..kuang..kuang

      Delete
  23. Dah cabut, Mekcy Golok dan Suman thamby
    Pelir udah sentot masuk serupa kepala labi2
    Agaknya pegi barbeque dgn puak kafir harbi
    Mmg DAP sgt sayang, dgn inii dua ekor babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  24. Mmg bingai le JamesBean si burong tekukor
    Memekak je dia tak ubah murai tecabut ekor
    Ada ker kehadiran ceramah yg dia pergi ukor
    Pmbgkg ceramah ramai, bila PRU tersungkor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejap murai, kejap terkukor...pantun pantat babi!!

      Delete
  25. Tak kendengaran lagi itu babi belaan jho lo
    Agaknya dengan bangla, dia tgh tadah jubo
    Tak pun kena ngan singh smpai kejang tido
    Klau dpt bapok khinzir ni sumbat mulut ngan dildo

    Kikikikikiki

    ReplyDelete
  26. Dia bukan lah lwn hamba, Suman gelandang
    Tua renta ganyut perasan diri nya itu badang
    Parang karat nak lwn samurai punya pedang
    Hamba picit idong je, tak ada sepak tendang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Transgender Mekcy create pantun very slow
    Compared to Kejora, he's much down below
    He's just similar to all other Madey's buffalo
    What he only knows is the old issue, Jho Lo

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
  28. Woww..Kejora pantun dlm Bahasa Inggeris
    Mekcy mesti rasa, mcm tertikam dgn keris
    Spt Suman jugak ler, hati nya pedih terhiris
    Kejap lagi dia kena minta tolong dgn waris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Kesiian sungguh dgn Mekcy sotong lembut
    Pantun dia buat, mcm bulu puki berserabut
    Udah le begitu, dlm BI cikgu Kejora sambut
    Bapok ni dah tiada pilihan melainkan cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Suman tak tahu ke mana merempat
    JamesBean takut, dia dah lari cepat
    Mekcy cuba lwn malu yng dia dapat
    FuckTun lihat, terus tak berani rapat

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
  31. Mlm ini, Bintang Kejora gemerlap bercahaya
    Hamba peroleh kemenangan penuh bergaya
    Suman dan Mekcy terus lemah, tak bermaya
    JamesBean & FuckTun, muka udah jadi toya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Kejora berpantun & madah, rileks dan santai
    Bapok2 hapraak lunyai hamba lanyak bantai
    Suman bacul dari jauh tetap akan mengintai
    Kalu dia rasa hamba tidor, masuk ler ini otai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Ki kii kik..Suman bapok, barulah padan muka
    Mau lagak juah, tiidak padan dgn tua bangka
    Kini, dia terasa dunia ini ibarat seperti neraka
    Tapi, tak berani masuk, walau hati pedih luka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Mlm ini Kejora mengamuk spt orng menurun
    Habiis berselerak, cai2 pengikut tuhan Harun
    Dgn Ciikgu Kejora, semua sudah kecut gerun
    Mmg mereka ni jenis penakut turun temurun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Kepada bekas-bekas menteri, pegawai tinggi kerajaan dan sebagainya yang masih takut, keluarlah mengundi untuk calon yang mendapat sokongan rakyat dengan memangkah X sahaja. Selepas itu kembalilah terus hidup sebagai seorang munafiq bisu yang pengecut dan tidak berguna.

    ReplyDelete
  36. JELI: Bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin menyifatkan Datuk Seri Mustapa Mohamed sebagai “budak baik” dan beliau pernah membantunya ketika menteri perdagangan antarabangsa dan industri itu kalah di Parlimen Jeli pada pilihan raya umum 1999.

    Veteran Umno yang dipecat parti itu semalam turut memuji Mustapa yang lebih dikenali sebagai Tok Pa, mempunyai pegangan agama kuat.

    Katanya, bekas anak didiknya itu seorang yang lurus, beramanah, bijak dan merupakan anak Melayu pertama mendapat ijazah kelas pertama dalam bidang ekonomi di Universiti Melbourne.

    “Saya ambil dia (Mustapa) kerja di sebuah syarikat yang saya jadi pengerusi ketika itu, dia tidak tahu saya akan jadi menteri kewangan. Tetapi, saya beritahu dia tidak lama di sini, dia bersetuju, sebulan selepas itu saya jadi menteri kewangan, saya bawa dia ke kementerian.

    “Kemudian saya lantik dia jadi setiausaha politik, selepas itu saya nak berhenti, saya bantu dia jadi senator dan timbalan menteri serta bertanding di sini (Jeli) kali pertama, menang,” katanya ketika berucap pada majlis “Temu Mato Rakyat Jeli Bersama Tun Daim Zainuddin’ anjuran pH di Dataran Makan-Makan, Jeli, hari ini.

    Mustapa pertama kali bertanding di kerusi Parlimen Jeli pada 1995 selepas menewaskan calon Semangat 46 dengan majoriti 572 undi.

    Beliau yang sudah 5 kali bertanding di Jeli sehingga 2013, hanya pernah kalah pada 1999 kepada calon PAS, Mohd Apandi Mohamad dengan kelebihan 693 undi.

    “Bila kalah, dia tak ada kerja, saya ambil dia jadi penasihat menteri kerana nak bagi gaji kepada dia dan saya cadangkan kepadanya jadi gabenor Bank Negara, tetapi mulut dia tidak dapat tutup, dia banyak bawa keluar kenyataan politik,” kata Daim.

    “Saya kata kepada dia, mulut diam sikit sebab nak jadi gabenor kena nampak neutral. Akhirnya, saya bincang dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, kita jadikan dia ketua penerangan (Umno).

    “Kita fikir macam mana dia nak jadi ketua penerangan? Mustapa orang baik, dia lurus, jadi ketua penerangan kena pandai jawab dan pusing sikit, tetapi akhirnya dia menang balik dalam pilihan raya umum selepas itu.”

    Beliau kesal kerana Mustapa tidak menyuarakan pendiriannya dalam isu 1MDB.

    “Tiba-tiba dalam isu 1MDB dia diam. Saya tulis surat kepadanya…dia tidak jawab sampai hari ini. Saya tidak boleh terima bila beliau tidak ada pendirian.”

    ReplyDelete
  37. Suman only talk big, and heavily boasting
    Actually this damn bloody idiot is nothing
    His impotent penis is all the while resting
    Even her wife naked, he can't do anything

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  38. Wow..ada lagi pantun BI, Cgu Kejora karang
    Suman bacul pasti akan bertambah berang
    Terasa dirinya bagai ditetak dengan parang
    Tak tidor malam ler gayanya, ini memerang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Mlm ini, Suman jadi lunyai macam kari dalca
    Wajah dia makin suram, spt mendung cuaca
    Hamba tahu pantun2 masuk dia masih baca
    Tapi darah dlm badan udah tinggal secamca

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Suman Tempe mlm ini sah tidor tak nyenyak
    Lembik lunyai pelesit inii, hamba tibai lanyak
    Cai2 yg lain pun, dah tidak lagi cakap banyak
    Depa semua kecut, tahu Kejora naiik minyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. Cgu Kejora, terus menerus dpt kemenangan
    Terus diam sunyi kelu kaku Suman bajingan
    Begitu juga le dgn lain2 bapok gelandangan
    Baru depa tahu Cgu Kejora punya penangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  42. Kejora keep on with pantun relax and steady
    Suman only manage to read, damn & bloody
    9/6, I'm going to explore her 2nd wife's body
    And off course I will fuck her, hard & speedy

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  43. Wow..pantun dlm BI, terus masuk ke sini lagi
    Suman pasti marah, terketar2 mengetap gigi
    Tak tidor lah bapok renta inii, sampai ke pagi
    Lepas ni rasa nya tobat dia tak gebang tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  44. Kemenangan bergaya terus Cgu Kejora cipta
    Cai2 bingai haprak, apa pun udah tak terkata
    Langsung tak berani melawan, cai2 biol unta
    Spt tumbok btng pisang baik pergi membuta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhh tak sudah2 si tua kejora ni berperangai macam budak berhingus..

      Otai2 umno pakat lari..nk tggu kejora sorang ker yg tggl dalam umno??

      Kaahhh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
  45. Sudahlah kejora ..... fikirkan keadaan anak cucu kita yang mendatang akibat urustadbir pemimpin-pemimpin yang teruk .....

    ReplyDelete
  46. Mlm tadii, langsung tak muncul Suman sakai
    Baru dia tahu, nak lwn Kejora tak padan cikai
    Agak nya panas, habiis londeh seluar dipakai
    Atau pun mungkin dah mampos jadi bangkai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  47. Suman bapok terasa mcm dah kepet hidong
    Habiis berbenjol kepala, Kejora tala & ladong
    Nampak hamba, dia lari serupa lipas kudong
    Tidak tahu di mana dia sembunyi berlindong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhh tak sudah2 si tua kejora ni berperangai macam budak berhingus..

      Otai2 umno pakat lari..nk tggu kejora sorang ker yg tggl dalam umno??

      Kaahhh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
  48. Rais Yatim sudah tak kisah sama ada dia ahli Umno ke tidak. Sebab dia ambil pendirian Umno tidak lagi "a legal entity" apabila melanggar Perlembagaan parti itu sendiri, tidak mengadakan pemilihan pemimpin parti lebih dari tempoh yang di benarkan.

    Jadi, ada 2 hari lagi dia bersama yang lain2 bberkempen untuk Pkatan Harapan. Alhamdulillah.

    Syabas Dr Rais - dia ada PhD dalam hal undang undang, tak pernah nak pakai Dr di nama dia.

    Najib pulak ada pangkat Kleptocrat di nama dia. Dengar khabar ada pulak yang di beri pangkat Mak Badak.

    ReplyDelete
  49. Terus hilang lesap, Suman bacul dajal puaka
    Udah tak ada modal aota kelentong nak reka
    Tak ada pegangan, fasiiq munafiiq bermuka2
    Akhirat, dia tak ada tempat lagi selain neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhh tak sudah2 si tua kejora ni berperangai macam budak berhingus..

      Otai2 umno pakat lari..nk tggu kejora sorang ker yg tggl dalam umno??

      Kaahhh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
  50. Demokrasi yang Shahbudin sebut di dalam pos dia itu sudah lama menjadi Kleptocracy - negara yang di pimpin seorang "pencuri, perompak, pelanun" kata Tun Dr Mahathir.

    Pengundi perlu buang Kleptocrat ini di Pru14.

    Bguslah, bukan sahaja Tun Daim, TS Rafidah dan TS Rais sudah bersama mengkempen membuang Kleptocrat itu, sekarang TS Hamid Albar pun bersama.

    Aiyoh, kita nyahkan Kleptocrat Najib.

    ReplyDelete
  51. MUAR, 2 Mei (Bernama) -- Penyandang kerusi Parlimen Muar Datuk Seri Razali Ibrahim hari ini menyahut cabaran calon PKR daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman untuk berdebat.

    Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata tiada masalah untuk beliau berdebat jika ia membawa faedah kepada Parlimen Muar.

    "Saya sebagai wakil rakyat memang melayan semua orang, jika debat itu memberi faedah dan menjadi keutamaan kepada mereka, beritahu sahaja di mana dan bila," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra bersama penduduk dan komuniti nelayan di Sungai Balang dekat sini, hari ini.

    ReplyDelete
  52. Dah tak ada lagi kelibat, Suman mulut becok
    Apa, dia dah mampos ditimpa tiang cerucok
    Ternyata sgt dayus, inii tua renta mati pucok
    Buat diam bodoh jer burit bini org nak cucok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  53. Mana dah hilang Suman barua mulut celupar
    Sblm ni kemain lagi bapok ni gebang gempar
    Entah kat mana bangkai pelesit ni terdampar
    Rasa tak aman, selagi dia tak dpt aku tampar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Menyokong Pakatan Harapan bererti menyokong mereka yang akan menentukan harga barangan di kawal, Pegawai2 Penguatkuasa kementerian berkenaan akan di arahkan keluar memeriksa supaya mereka yang menaikkan harga dengan sesuka hati di denda serta merta atau di saman ke mahkamah.

    Najib tak pedulikan itu semua sebab dengan RM2.6 bilion di akaun bank nya, dia tak merasa pun pahit maung hidup mereka yang berpendapatan rendah di kampong, di pnggiran bandar dan di rumah2 pangs di kota2.

    Najib mesti di guling pada 9 Mei ini.

    ReplyDelete
  55. Shahbudin dengan adab sopan nya berkata, "Pada 9 Mei nanti, marilah kita bersama-sama sebagai rakyat Malaysia, mengundi dengan hati yang ikhlas untuk perubahan yang positif."

    Saya kata, tak payah rasa ikhlas atau tidak. Mana yang geramkan Najib dari berbagai segi, pergi saja ke Pusat Mengundi dan pangkah Pakatan Harapan.

    Jangan tersasul, tersilap pangkah di ruang Najib - BN - pangkah dengan cermat di kotak sebelah nama Pakatan Hharapan, PH.

    Kalau tidak, undi rosak.

    Sudah ada macam macam amaran di media sosial supaya memperhatikan kertas undi yang di beri sebab ada yang mengatakan kerani2 dsb nya di Pusat Mengunndi itu di arah meletak tanda titik atau sebagai nya di atas kertas undi.

    Jika ada tanda apa pun, mintak kertas undi yang lain, sebab ada tanda apa pun akan menyebabkan jadi undi rosak.

    ReplyDelete
  56. Ziarah kubur hanya perkara sunat, Abdul Hadi sindir Dr Mahathir

    TUMPAT, 6 Mei (Bernama) -- Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyindir Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad yang merancang untuk menziarahi kubur bekas Mursyidul Am PAS Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Tanah Perkuburan Islam Kampung Pulau Melaka di sini, hari ini.

    Abdul Hadi berkata bekas perdana menteri itu sepatutnya mengutamakan perkara wajib terlebih dahulu memandangkan amalan menziarahi kubur hanya perkara sunat.

    "(Dr Mahathir perlu) balik kepada cara Islam, masalah sekarang tinggal yang wajib tetapi buat yang sunat.

    "Pergi ziarah (kubur) itu perkara sunat... kalau ada surat khabar tolong tulis, ziarah kubur itu sunat dan melantik pemimpin (daripada kalangan) orang Islam yang betul adalah wajib," katanya ketika berucap pada ceramah umum Pilihan Raya Umum ke-14 di Wakaf Bharu di sini malam ini.

    Turut hadir Menteri Besar Kelantan yang juga calon PAS di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Pekan Datuk Ahmad Yakob.

    Selain itu, Abdul Hadi berkata tindakan Dr Mahathir bersama DAP serta parti gabungan Islam liberal adalah perkara yang salah.

    "Bersama DAP, bersama parti Islam yang liberal, tolak Islam dan tolak hadis itu tidak betul... balik kepada al-Quran dan hadis wajib," katanya.

    Rancangan Dr Mahathir untuk menziarahi kubur Allahyarham Nik Abdul Aziz hari ini terbantut apabila dihalang keluarga bekas menteri besar Kelantan itu.

    Bermula kira-kira pukul 9 pagi, anak Allahyarham, Nik Adli bersama anggota keluarga serta sekumpulan penyokong PAS bertindak mengunci pagar tanah perkuburan tersebut. Pintu laluan masuk ke tanah perkuburan itu juga dihalang menggunakan sebuah lori.

    ReplyDelete
  57. BBC beberapa minit yang lalu menyiarkan berita kempen Pru14.

    Pemberita BBC itu menggunakan kata kata "Tun Mahathir the father of modern Malaysia".

    Menyebut Tun Mahathir mahu gugurkan Kerajaan yang di anggap "corrupt".

    Seluruh dunia lihat atau dengar kta kata itu sebab siaran BBC ada lah ke seluruh dunia.

    ReplyDelete
  58. Penduduk berang ahli politik lawat waris mangsa Memali

    Sekumpulan petugas media dikejar penduduk kampung ketika datang membuat liputan tentang seorang pemimpin parti politik yang berkunjung ke kampung Memali di Baling, Kedah.

    Pemimpin yang memegang jawatan dalam syarikat GLC itu dikatakan hadir di sana bagi menziarahi waris mangsa tragedi Memali.

    Mengulas perkara itu, PAS kawasan Baling tampil menjelaskan pihaknya tidak mempunyai kaitan dengan tindakan penduduk kampung berkenaan.

    Sebaliknya, kata sumber dalaman PAS yang dipetik Sinar Harian, tindakan berkenaan adalah spontan tanpa arahan daripada mana-mana pihak.

    Kata sumber itu lagi, kemarahan penduduk kampung adalah kerana tragedi itu sehingga kini belum diberikan keadilan meski pihak yang diwakili pemimpin itu mempunyai kuasa menyiasat tragedi berkenaan.

    "Semua itu tindakan spontan penduduk, mereka pastinya kecewa terhadap pihak yang sengaja mencari kesempatan untuk meraih untung politik.

    "Sedangkan kuasa untuk menyiasat tragedi Memali di tangan mereka," katanya.

    Tragedi yang mengorbankan 18 nyawa termasuk empat pegawai polis pada November 1985 itu kembali disebutkan di tengah keriuhan kempen pilihan raya umum (PRU) ke-14.

    ReplyDelete
  59. Anina cabar 'kartel lama' Mahathir isytihar harta

    Bekas anggota Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) Anina Saadudin mencabar tiga bekas menteri yang kini menyokong Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad supaya mengisytiharkan aset mereka.

    Dalam sidang media yang disiar secara langsung di laman Facebooknya, beliau menamakan Tan Sri Rafizah Aziz, Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rais Yatim sebagai 'kartel lama Mahathir' yang mengumpul kekayaan selama 22 tahun bekas perdana menteri itu berkuasa.

    Menurutnya penglibatan 'kartel lama' Mahathir itu dalam kempen HARAPAN di Langkawi menimbulkan 'rasa sangsi' orang Langkawi.

    "Kesemua mereka sepatutnya turut mengisytiharkan harta masing-masing seperti yang dilakukan oleh beberapa pemimpin Pakatan Harapan.

    "Ia adalah sangat ironik apabila kumpulan “kartel lama” yang telah mengumpul begitu banyak kekayaan ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad melalui kronisme dan salah guna kuasa kini tiba-tiba tampil untuk kononnya “menyelamatkan Malaysia”.

    "Adakah kumpulan “kartel lama” ini mahu menyelamatkan Malaysia? Ataupun mereka hanya mahu “menyelamatkan diri sendiri?" soal beliau.
    Jelaskan mengenai 488 syarikat

    Anina, yang juga bekas anggota Umno Langkawi, juga meminta Mahathir menjelaskan dakwaan bahawa beliau dan keluarganya memiliki 488 syarikat dengan kekayaan AS$44 bilion (kira-kira RM170 bilion).

    "Beliau perlu menjelaskan bagaimana anak-anaknya mendapat begitu banyak keistimewaan dalam memperolehi begitu banyak kontrak dan tender-tender daripada kementerian dan GLC ketika beliau menjadi perdana menteri.

    "Adakah benar dakwaan TMJ (Tunku Mahkota Johor) bahawa tiga anaknya berstatus billionaire?" soal beliau.

    Bank Daim di tiga benua?

    Anina turut meminta Daim menjelaskan bagaimana beliau memiliki dana yang begitu besar untuk membeli kumpulan bank ICB Financial Group pada 1994 yang memiliki bank di 13 buah negara di tiga benua.

    Secara kebetulan katanya, pembelian itu berlaku ketika bank Negara Malaysia (BNM) kehilangan RM30 billion 'secara misteri'.

    "Adakah kehilangan RM30 billion rezab BNM ada kaitan dengan kekayaan sepantas kilat Tun Daim kerana Tun Daim juga adalah Menteri Kewangan yang bertanggungjawab ke atas transaksi-transaksi misteri yang menyebabkan BNM kehilangan dana yang begitu besar, sebelum beliau meletakkan jawatan pada 2014.

    Anina, yang kini mengetuai NGO Empirical Malaysia, meninggalkan BERSATU pada September lalu setelah mendakwa parti itu dipimpin oleh mereka yang tidak dapat menerima kritikan.

    ReplyDelete
  60. Politik Minta Maaf: Nga mohon maaf kerana guna bahasa kasar

    Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming meminta maaf kerana menggunakan bahasa kasar dalam ceramahnya yang memperkatakan mengenai pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN), Tun Dr Mahathir Mohamad

    Ini selepas video ceramahnya malam tadi yang mengatakan Mahathir "menangguhkan" untuk bermain mahjong di syurga dengan bekas perdana menteri Singapura, Lee Kuan Yew beredar di media sosial.

    "Saya merupakan seorang penceramah yang popular di kalangan orang Cina atas kebolehan saya berucap dalam pelbagai bahasa termasuk Mandarin, Kantonis dan lain-lain.

    "Saya akui bahasa yang saya gunakan dalam ceramah bahasa Mandarin kadangkala agak keras dan penuh sinis. Namun masyarakat Tiong Hua dapat menerima cara saya berceramah.

    "Saya dengan rendah hati memohon maaf atas kekerasan nada atau bahasa saya yang gunakan jika dianggap kasar. Saya akan cuba bernada lebih lembut dalam ceramah-ceramah akan datang," katanya.

    Dalam ceramah semalam, Nga, yang juga calon DAP di Teluk Intan, berkata Mahathir menangguhkan kematiannya kerana mempunyai tugas penting untuk diselesaikan iaitu mengalahkan BN dan Datuk Seri Najib Razak.

    Nga kemudian menyanyikan lagu "Selamat tinggal sayangku, selamat tinggal kekasihku," dengan menyatakan ia mungkin berlaku selepas Mahathir menyelesaikan tugasnya.

    Apabila penonton ketawa, beliau berseloroh: "Wah, saya ucapkan selamat tinggal, kamu sangat gembira, tidak boleh seperti itu."

    "Kamu semua perlu minta Mahathir supaya tidak pergi dulu, kita mahu minta Mahathir hidup lama," katanya dalam bahasa Kantonis.

    Bagaimanapun, video itu dimuat naik di Facebook dengan keterangan yang tidak tepat dalam bahasa Melayu, termasuk menyatakan Nga berkata Mahathir "boleh mampus" selepas menyelesaikan tugasnya, walaupun ia merujuk kepada BN.

    ReplyDelete
  61. Marilh kita mengundi..
    Tsunami Rakyat sokong Pakatan Harapan..
    Mari umnobnpas jgn terlena lg..
    Mari umnobnpas jgn ketinggalan..
    Mari bersatu membina Malaysia yg Baru..

    Jom undi dan pangkah logo Keadilan Pakatan Harapan..
    Jgn dipersia2kan ini kali..

    Kita benamkan GST..cukai semata2 mau tutup penyelewengan wang Rakyat..
    Kita benamkan kleptokrasi..penjahanam pengkhianat Negara..
    Marilh mengundi..undilh Pakatan Harapan..

    Keadilan mesti menang!
    Keadilan mesti menang!
    Keadilan mesti menang!


    ReplyDelete
  62. Tun Dr Mahathir faham keadaan perit hidup orang orang kampong.

    Dr M: Dulu makan sehari 3 kali, sekarang sekali saja
    Calon perdana menteri Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui isu 1MDB kurang mendapat perhatian di kalangan pengundi luar bandar berbanding di bandar.

    Katanya, masih ramai yang tidak faham kerumitan kes yang digelarnya sebagai skandal global paling besar itu.

    “Saya fikir orang kampung di pedalaman tidak faham... Meraka tidak faham RM1 bilion, banyak mana tu? Bagi mereka RM1 juta dan RM1 bilion itu sama.

    Masyarakat bandar pula, kata Mahathir, berbeza sama sekali.

    Mahathir berkata demikian ketika ditanya bagaimana penerimaan penduduk luar bandar berkaitan penjelasannya berkaitan isu 1MDB dalam wawancara dengan Malaysiakini, Jumaat lepas.

    Mahathir keluar Umno untuk kali kedua pada Februari 2016, kira-kira sebulan selepas Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali membersihkan perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak daripada salah laku berkaitan 1MDB, walaupun tiga kertas siasatan telah dihantar oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Mahathir menjelaskan, HARAPAN turut menumpukan isu kos sara hidup bagi penduduk luar bandar.

    “Di kampung, mereka faham kos sara hidup tinggi.

    “Ada orang, dulu makan tiga kali sehari, sekarang tinggal dua sahaja, malah ada yang makan sekali sehari. Mereka faham.

    “Anak mereka tidak dapat biasiswa, mereka faham,” katanya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...