Friday 4 May 2018

ADAKAH ZAHID HAMIDI TIDAK SELAMAT DI BAGAN DATUK?


PRU 14 adalah pilihanraya yang pertama bagi Zahid Hamidi atas kedudukannya sebagai timbalan perdana menteri sejak dilantik memegang jawatan tersebut pada 2015 yang lalu.

Tetapi, tidak seperti pemimpin lain yang pernah menjadi orang nombor dua dalam parti dan kerajaan di sekian banyak pilihanraya umum sebelum ini, Zahid Hamidi setakat ini ternampak seperti tidak berfungsi di peringkat nasional.

Sehingga hari keenam kempen pilihanraya berlangsung sejak penamaan calon pada 28 April lalu, Zahid Hamidi hampir 100 peratus menumpukan masa dan aktivitinya di Bagan Datuk saja.

Pelbagai program turun padang, sama ada berkaitan UMNO dan BN, jentera pilihanraya tempatan, sekolah, NGO dan agensi di bawah kementeriannya telah diadakan di kawasan itu yang melibatkan kehadirannya.
Tidak terkecuali beberapa program masyarakat itu diadakan dengan disertai beberapa selebriti dan ahli sukan terkenal seperti Fattah Amin, Lee Chong Wei, M Daud Kilau dan sebagainya.

Jika ada pun satu dua program yang dihadirinya di luar Bagan Datuk, ia bagaimanapun hanyalah di sekitar negeri Perak semata-mata.

Kenapakah Zahid Hamidi tidak turun berkempen ke negeri-negeri lain membantu calon UMNO dan BN?

Mengapa sehingga ini hanya Najib Razak saja yang pergi ke sana dan ke mari menghadiri pelbagai program di seluruh negara untuk membantu kemenangan BN?

Jika kita perhatikan, semua timbalan perdana menteri sebelum ini, di samping menjaga kawasan sendiri, mereka juga sibuk pergi ke pelbagai negeri untuk berkempen dan bertemu rakyat setiap kali pilihanraya umum diadakan.

Dengan kedudukan sebagai pemimpin nombor dua dalam parti dan kerajaan, timbalan perdana menteri selalunya berperanan membantu perdana menteri dalam urusan kerajaan dan juga kerja-kerja parti.

Tambahan lagi, dalam tempoh berkempen yang boleh dikata agak terhad masanya, kalau mengharapkan perdana menteri saja yang pergi dari satu negeri ke negeri yang lain, memanglah tidak semua negeri atau kawasan hitam dapat dikunjunginya.

Sebab itu, dengan adanya pembahagian tugas antara perdana menteri dan timbalan perdana menteri, maka dapatlah lebih banyak negeri atau kawasan hitam mampu dikunjungi dan diberikan tumpuan.

Muhyiddin Yassin misalnya yang terakhir memegang jawatan itu sebelum Zahid Hamidi, beliau juga turut sibuk turun padang ke pelbagai negeri sewaktu pilihanraya umum 2013 yang lalu.

Namun, mengapakah Zahid Hamidi tidak menjalankan peranan tersebut pada pilihanraya 2018 ini?

Apakah Najib tidak memberi kebenaran kepada beliau untuk menjalankan tugas-tugas membantu itu?

Tapi atas sebab apa?
Adakah kerana Najib ingin memonopoli semua kerja kempen ke negeri-negeri dan tidak mahu Zahid Hamidi campurtangan dengannya?

Apakah Najib tidak percaya kepada timbalannya itu atau beliau merasakan Zahid Hamidi tidak banyak membantunya jika diberikan tugas tersebut?

Ataukah memang Zahid Hamidi sendiri minta dilepaskan daripada tugas tersebut kerana ingin menumpukan sepenuh masa dan tenaganya di Bagan Datuk saja?

Jika begitu, adakah Bagan Datuk merupakan kawasan kelabu dan tidak selamat lagi bagi Zahid Hamidi pada 9 Mei nanti?

Itukah yang menyebabkan kali ini Zahid Hamidi terpaksa meminta bantuan Fattah Amin dan Lee Chong Wei untuk memastikan kemenangannya? (ShahbudinHusin (04/05/2018)

279 comments:

  1. Timbalan PM merangkap Menteri Seluar Dalam Negeri paling singkek, sengeh & bengap dalam sejarah negara - Jahid Komidi......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat bagus rencana Shahbudin ini. Menyedarkan pembaca bahawa Zahid tidak semesti popular selepas memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri.

      Dulu bila mula2 menggantikan "Menteri Amaran" Hishammudin sebgai Menteri Dalam Negeri, dia membayangakan diri nya sebagai a "no-nonsense fellow", ambil tindakan di atas mereka yang tidak hormatkan Perlembagaan, menghasut bangsa Melayu dsb nya, ada yang di heret ke balai Polis dan di tohmah di mahkamah. Kebelakangan ini, imej nya tidak lagi garang, nak bertumbuk dsb nya.

      Nampak nya dia sekarang tidak begitu hebat mempertahankan hak dan kepentingan Melayu. Ikut Najib, senyapkan Dasar Ekonomi Baru, setujukan Najib kasi biasiswa kpd penuntut2 Cina, kaum yang terkaya di negara ini berdekad dekad, begitu kaya hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta seorang jutawan juruter Cina mahu sumbangkan kapada depa tak lama sabelom Pru13.

      Penduduk Bagan Datoh banyak yang keturunan Jawa (saperti Zahid sendiri), lebih dari yang keturunan Bugis dan Banjar. Sepatut nya majoriti penduduk berpendirian "wong kito" (orang kita) dengan Wak Jahid. Tapi muda mudi di kampong di kawasan itu maju pemikiran nya, terdedah kapada internet dan perkembangan dalam negara.

      Gamak nya ramai yang jelek (bahasa Jawa?) degan watak pemerintah mencuri, merompak dan melanun 1MDB dll, tambah pula mengenakan cukai GST kapada tiap apa yang di beli, dan rasa bosan dan panas hati bila Najib tak pedulikan harga barangan naik berterusan.

      Mungkin itu sebab2 nya Wak Jahid terpaksa berkempen di kawasan dia sahaja. Tombang dia di Pru14, terbang lah peluang dia nak jadi PM. Pahal pun, bila Umno/Bn lingkup di Pru14, ranap juga peluang dia itu. Nampak nya, kiri kanan suasana muram untuk dia. Nasib seorang yang menyokong Najib buang Muhyiddin, Shafie dll dari Umno.

      Delete
    2. TOK DIR DALAM NOSTALGIA

      Oleh: Mohamad Zuhdi Mat Piah
      Anak Mangsa Memali 1985.

      Almarhum Tuanku Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim pernah menitiskan airmata ketika mendengar kisah yang berlaku di Memali oleh Tuan Guru Ustaz Awang Lanai (sekarang masih hidup).

      Almarhum Tuanku Sultan sanggup mencemar duli turun menziarahi makam syuhada Memali di Parit Panjang Kedah ketika itu. Almarhum Tuanku Sultan menghadiahkan batu nisan dan menyiram air mawar di pusara As Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan muridnya yang lain. Hal tersebut memberi tamparan hebat kepada Tun Mahathir dan pemimpin Umno ketika itu yang mendakwa Ustaz Ibrahim Libya penjenayah, pembawa ajaran sesat, komunis dan pelbagai lagi tuduhan.

      Mungkinkah seorang sultan akan menziarahi dan menyiram air mawar di pusara seorang penjenayah atau pemberontak? Mungkinkah seorang sultan menziarahi pusara pembawa ajaran sesat atau komunis? Maka tindakan pemerintah ketika itu adalah tindakan bermotif politik dan berniat jahat.

      Batu nisan di 13 makam syuhada Memali tersebut (seorang lagi keluarga bawa balik) membuktikan mereka bukan penderhaka, bahkan batu nisan itu kekal hingga kini.

      Delete
    3. Amboi tranformantat najibalunwangbesar..
      Jgn prasanlh mat..
      Dah kenyang belum beb

      Delete
    4. NIK OMAR TAK BOLEH PAKAI

      Isteri bekas mursyidul am PAS, allahryarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu berkempen bagi calon lawan anak keduanya Nik Omar yang mewakili parti PAS, Ahmad Fathan Mahmood.

      Tuan Sabariah berkata, beliau sehingga kini tetap berpegang pada pesanan allahyarham Nik Abdul Aziz bahawa tiada parti lain yang lebih baik berbanding parti PAS.



      "Ambo (saya) bukan mari untuk ceramah, tapi diminta bercakap, saya gugup sikit sebab tak biasa. Selalunya hanya kecek (bercakap) di rumah.

      "Pilihan raya tak lama dah, ambo rasa biarlah kita kekal dengan apa yang Tok Guru tinggal. Sekarang memang ramai mengaku parti Islam untuk mempengaruhi orang.

      "Baru-baru ini, orang kata keluarga saya berpecah. Saya anak ada 10 orang, hanya seorang saja yang 'monteng' ke lain (tak sehaluan)," katanya ketika tampil berkempen di DUN Chempaka, Kota Bharu, hari ini seperti video yang disiarkan Facebook Dewan Muslimat PAS Pengkalan Chepa.

      "Ambo ini Tuhan duga kuat jugalah (kali ini). Tapi ambo tak turut yang lain, ambo kekal dengan hak asal (PAS) juga," katanya yang dilihat gagal mengawal emosi.

      Siapa Nik Omar kononnya kata dia legasi ayahnya sedangkan ibunya di tetap dengan PAS kerana itulah pesanan suami (TGNA).

      Malang bagi Amanah dan IKRAM membuat kerja yang busuk merosakkan hubungan kekeluarga demi nak capai cita-cita politik. Sanggup perkudakan Nik Omar.



      Ada juga yang berhujah dengan lebai dia kata Ibu Nik Omar mengaku Nik Omar personaliti bapanya. Habis kalau sama sekalipun tapi derhaka apa nak buat? Anak Husam Musa pun mirip Husam Musa pagi kena tangkap ambil pil kuda? Apa hebatnya muka atau personaliti sama?

      Jadi itu bukan hujah nak pengaruhi pengundi.

      Delete
    5. Apa ker hal Lepatbasi Mukagelebeh tiba2 jer menjelma? Haaaa, tuu dia.....

      'Muahahahahahahahahahaha'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak perasan & kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  2. umno blh pecahkan undi pakatan melalui pas. tapi jgn lupa undi bn juga akan pecah di sabah dan sarawak kerana PAS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Sabah dan sarawak dalam PRU-13 berapa banyak kerusi PAS melalui fuckatan rakyat tawan....??? Kasi fakta la chimpanzi ooiii... Jangan fikir guna kepala lutut....

      Wakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. KAK WAN MINTA PANGKAH PAS

      SUNGAI SIPUT: Istimewanya Felda Lasah di sini, bukan kerana keluaran getah dan sawitnya semata-mata, bahkah keterbukaan penduduknya dalam menghadapi musim Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) ini.

      Terletak di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Lintang, penduduk nyata 'sporting' apabila membenarkan bilik gerakan tiga parti (BN, PKR dan PAS) dibuka berdekatan satu sama lain.

      Namun, disebabkan jarak terlalu dekat itu, ada calon yang datang berkempen tersasul menyebut nama parti lawan untuk penyokongnya mengundi pada hari pengundian, Rabu depan.

      Dalam ceramah PKR di kawasan itu, semalam, Presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tersasul menyuruh penyokongnya tidak mengundi pakatan pembangkang.

      Ketika itu, beliau berucap sambil berdiri dengan pandangannya terarah ke bilik gerakan pusat daerah mengundi (PDM) Barisan Nasional (BN) di sisi kiri, selain penyokong PKR di hadapannya.

      Memperbetulkan semula kenyataan, pemimpin pembangkang itu kemudian berkata, kepenatan berkempen menyebabkan dia mudah tersasul.

      "Kasihanlah saya, saya kena pergi kempen (banyak tempat). Dulu masa (PRU) 2013, Anwar (Ibrahim) di luar, saya tidak bersusah payah kempen macam ini.

      "Sekarang, saya kena ambil alih sebab itu saya minta maaf tersasul-sasul," katanya.

      Sebelum itu, calon PKR DUN Lintang, Madhi Hassan turut tersasul dengan mengajak pengundinya memangkah PAS.

      "Jangan pangkah yang sebelah ni (PAS) sebab kita tak tahu pendirian dia, perjuangan dia... jadi, (pada hari pengundian) marilah kita pangkah 'bulan'.

      "Ops 'sorry'... silap, silap. Pangkah mata (lambang PKR)... pangkah mata untuk kita bentuk kerajaan pada 10 Mei nanti," katanya.

      Kempen itu turut disertai calon PKR bagi Parlimen Sungai Siput, S Kesevan, namun calon DAP bagi DUN Jalong Loh Sze Yee, tidak hadir.

      Delete
    3. Mat oi! tranfomamtat najibutuhlhhai..
      Ada orang cakap..50 suap mkn xkan satu pun x ke otak selainnya ke buntut..
      Mat..matabite ye..

      Delete
    4. BETUL KE AMANAH NI

      Seorang lelaki mendakwa dirinya anggota AMANAH hari ini menuduh salah seorang pemimpin parti itu berkelakuan sumbang tetapi tidak memberikan apa-apa bukti bagi menyokong dakwaannya itu.

      Rizal Abu Bakar, yang mendakwa daripada AMANAH Kuala Kedah mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini berjanji untuk mendedahkan "skandal video seks terbaru" yang melibatkan seorang pemimpin parti itu.

      Pada majlis itu, beliau menunjukkan tiga gambar tangkap layar perbualan WhatsApp bersaiz kadbod saiz A3, yang kononnya memaparkan perbualan antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Beberapa mesej termasuk imej seorang wanita dengan wajahnya tertutup. Beliau juga memainkan dua rakaman perbualan telefon antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Dia mendakwa kedua-dua mesej WhatsApp dan klip audio itu menunjukkan pemimpin parti dan wanita tersebut terlibat dalam hubungan sulit.

      Dia juga menjelaskan lembaran kadbod A3 ditinggalkan di cermin depan keretanya dalam sampul surat dan dia tidak tahu siapa yang meninggalkannya di sana.

      Rizal kemudian mencabar pemimpin parti itu untuk bertindak balas terhadap dakwaannya dalam masa 36 jam atau dia akan mendedahkan "video" sebagai bukti.

      "Saya menggesanya untuk memberikan penjelasan, untuk mengatakan sama ada apa yang saya dedahkan itu benar atau tidak.

      "Saya berikan tempoh untuk dia memberikan jawapan dalam masa 36 jam ... atau tidak, kita akan bertemu di sini lagi dalam masa 36 jam dan saya akan menunjukkan video," katanya pada sidang media itu.

      Pimpinan PAS membuat pesanan kepada ahli-ahlinya seluruh negara untuk tidak membuat sebarang sebaran mengenai perkara ini. Biarlah ALlah menentukan supaya mereka yang terkena fitnah ini memahami betapa dasyatnya fitnah.

      Sebab itu Allah melaknat orang yang membangkitkan fitnah.
      Fitnah buka cara PAS.
      Elak perkara ini, berikan peringatan mereka supaya memilih cara Islam.

      Delete
    5. 'Wakakakakakakakakakakakaka'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak perasan & kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  3. Di Kerinci malam ini, lautan warga datang berebut-rebut nak bersalam & berselfie dgn Tun M.

    Kemudian diikuti pula di Putrajaya tadi, puluhan ribu lagi berteriak meminta Tun M mengambil balik Putrajaya yg Tun Mahathir sendiri cipta & bina.

    Pulak tuu, anak Almarhum Nik Aziz, Nik Omar sama turut berceramah siap berdoa untuk kemenangan Pakatan Harapan.

    Tengku Celop kunang-kunang dan najib gerenti tak dapat tidur, gelisah, sebak & ketakutan melihat kebangkitan rakyat di sana sini menyokong Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kunang mmg tabur pitih pd org Putrajaya sb dia ingat Melayu sengkek. Cash is not the king. Putrajaya will vote you out!

      Delete
    2. Bukan sahaja Presiden Umno Najib menipu rakyat dalam hal 1MDB dll, jugak Setiausaha Agong Umno Tengku Tipu Teuku (nama orang biasa di Acheh) Adnan menipu rakyat dalam hal nama nya pun.

      Di akui nya di media massa beberapa lama dulu mengatakan orang2 panggil dia Tengku, maka di diamkan nya lah. Kepala Bapak dia.

      Telah di katakan di sana sini kemungkinan bahawa bila dia pegang kuasa, di pohon nya Kad Pengenalan baru dan di "bisikkan nya" kapada Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran membenarkan nama dia di daftar di KP sebagai Tengku.

      Kalau tidak, takkan media massa sentiasa meyebut nama dia sebagai Tengku, tidak Teuku.

      Memang ada orang2 yang berpengaruh meminta, dan dapat, pangkat Dato di masuk ke dalam KP baru yang depa pohon. Saya sendiri tahu satu kes begitu. Tapi tak lama selepas itu, Ketua Pengarah Jab Pendaftaran telah menghantar arahan kapada semua pejabat2 negeri JP tidak boleh buat begitu.

      Jadi, mana boleh undi Umno/Bn yang di pimpin penipu2 saperti itu? Tidak boleh. Undi lah PH.

      Delete
    3. Masa kempen PRU-13 dulu, sambutan luar biasa dari peminat anwar peliwat macam tu juga... Bila hari pengundian dimanakah kedudukan fuckatan rakyat...??? Menang majoriti kerusi di parlimen....???

      Tahniah autaman.... Teruskan bermimpi....

      Wakakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    4. Bagi pihak PAS, saya harap seluruh jentera parti memberi fokus kepada usaha gerak kerja meningkatkan sokongan kepada parti pada 9hb Mei nanti.

      PAS juga berharap rakyat berhati-hati dengan permainan saraf dan berita palsu yang sengaja disebarkan untuk mencuri undi mereka berdasarkan matlumat dan berita palsu.

      Dalam situasi media sosial yang terbuka, permainan saraf akan terus menyubur dan digunakan secara dahsyat untuk mencipta fitnah menipu rakyat untuk menolak musuh politik.

      Contohnya, tidak mustahil ada musuh yang menyamar penyokong PAS lalu mengeluarkan kenyataan melampau dengan sengaja, tapi sebenarnya bukan dari ahli PAS.

      Di dalam isu Nik Omar, bagi PAS, kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Abduh mewakili pihak keluarga beliau, dan tidak perlu ada kenyataan lain. Tindakan beliau bertanding atas tiket Pakatan Harapan adalah urusan dan pilihan beliau sendiri yang tidak perlu diperbesarkan.

      PAS ingin tegaskan hanya kenyataan pimpinan utama sahaja adalah kenyataan rasmi parti. Manakala kenyataan lain, PAS tidak bertanggungjawab.

      PAS menganggap sebarang kenyataan melampau yang menyerang beliau adalah tindakan yang keterlaluan.

      Dalam sistem demokrasi yang diamalkan di Malaysia, seseorang itu bebas untuk memilih mana-mana parti yang diingini. Perkara ini bukan perkara baru dalam politik Malaysia. Terlalu banyak kes yang berlaku semasa atau sebelum ini.

      PAS akan meneruskan kerja berkempen untuk meningkatkan sokongan rakyat sejajar dengan akhlak Islam dan Budaya Politik Matang dan Sejahtera untuk Malaysia sejahtera.

      Tuan Ibrahim bin Tuan Man
      Timbalan Presiden PAS.

      Delete
    5. Mat.mat masih delusi..mimpi geri dah menjadi2..buteke..
      Mat tranfomantat najibansatakut...
      hahahahantutakuuut..

      Delete
    6. KALAU DAH PAKATAN HAPRAK

      Tiga ahli Amanah dari Kedah hari ini menuduh Presiden Mohamad Sabu terlibat dengan hubungan luar nikah, memberi tempoh masa 36 jam kepada ahli politik veteran itu untuk menjelaskan kandungan satu perbualan kurang sopan dan 2 rakaman audio.

      Jurucakap mereka, Rizal Bakar berkata, beliau menerima rakaman audio dan tangkap layar perbualan WhatsApp itu kira-kira seminggu lalu, di mana ia ditinggalkan di cermin depan keretanya.

      “Saya mahu dia jawab benar atau tidak. Apa sahaja jawapannya, kami akan buat satu lagi sidang media dalam tempoh masa 36 jam,” katanya kepada pemberita.

      Perbualan WhatsApp itu didakwa berlaku pada Julai tahun lepas.

      Dalam satu reaksi segera, Mohamad tidak terkejut dengan dakwaan itu.

      “Ini berlaku setiap pilihan raya umum. Mereka akan sentiasa ada sesuatu yang menentang saya. Tetapi ia tidak menghentikan azam saya untuk mendesak perubahan kerajaan,” katanya.

      Mengatakan Mohamad Sabu idolanya, Rizal berkata dia tidak menuduh Mat Sabu terlibat dalam skandal seks, cuma mahu dia menjawab perkara ini.

      Rizal juga enggan menjawab sama ada dia sudah bersemuka dengan idolanya itu tentang bahan itu.

      Rizal mengelak soalan media tentang identiti wanita dalam perbualan WhatsApp itu, cuma berkata dia akan menghubungi pemberita dan berjanji akan memberikan rakaman audio kepada mereka.

      Sementara itu, Mohamad berkata dia akan merujuk perkara itu kepada peguam untuk tindakan lanjut.

      Dia juga tidak mengenali 3 individu yang menganjurkan sidang media itu.

      “Mungkin saya dalam kalangan penarik orang ramai di perhimpunan Pakatan Harapan, jadi musuh saya tak boleh tahan,” katanya.

      Delete
    7. 'Wakakakakakakakakakakakaka'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak perasan & kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  4. SPR sepatutnya mengeluarkan peraturan mewajibkan Tun Mahathir memakai topeng muka ketika berkempen di luar Langkawi. Kalau nak berselfie dengan penonton sekalipun, topeng itu tetap tidak boleh dibuka. Adalah lebih baik, jika Tun Mahathir disuruh memakai jilbab, jika Tun melanggar peraturan itu maka pencalonannya boleh dibatalkan, kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu atok ko jadi SPR baru buat peraturan sebegitu....

      Keh keh keh keh keh keh keh

      Delete
    2. ANWAR MAIN BELAKANG

      Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa dipecat daripada PKR pada 2014 kerana keengganannya menggunakan wang kerajaan negeri untuk kepentingan parti.

      Abdul Khalid mendakwa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mahu beliau menggunakan wang kerajaan negeri untuk mengadakan program dan kempen PKR.

      "Saya dipecat daripada PKR kerana Anwar mahu pakai duit kerajaan negeri untuk menjalankan program parti. Saya tidak benarkannya kerana alasan yang mudah, kerana wang kerajaan negeri adalah duit rakyat.

      "Tetapi mereka marah dan mempersoalkan bagaimana PKR akan menang (dalam Pilihan Raya Kecil Kajang) tanpa menggunakan wang dari rizab kerajaan negeri.

      "Apabila saya enggan berbuat demikian, saya dipecat daripada parti. Tetapi saya lega kerana saya tidak lagi perlu memikul kepercayaan rakyat dan juga tidak mengkhianati kepercayaan mereka kepada saya sepanjang menjadi Menteri Besar.

      "Hari ini, saya masih turun padang dan bertemu rakyat Selangor. Saya tidak ambil duit mereka dan mereka tidak ambil duit saya. Jadi kita berhubung baik," katanya berseloroh.

      Abdul Khalid berkata demikian ketika berucap pada Program "Teh Tarik Untuk Selat Klang: Anda Tanya Kami Jawab Siri 6.0" anjuran PAS di Kampung Sungai Sireh Tambahan di sini, malam tadi.



      Turut hadir, bekas Setiausaha Politik kepada Khalid, Faekah Husin, calon Parlimen Kapar Dr Abdul Rani Osman dan calon di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selat Klang, Dr Halimah Ali.

      Pada 2014, Abdul Khalid, yang juga bekas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Guthrie Bhd dikatakan tidak bersetuju dengan keputusan untuk melantik Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu.

      Beliau juga gagal memberikan jawapan memuaskan membabitkan isu pinjamannya dengan Bank Islam, Lebuhraya Kinrara-Damansara dan penstrukturan semula industri air Selangor.

      Pengerusi Lembaga Disiplin parti itu, Datuk Dr Tan Kee Kwong, dilaporkan berkata, keputusan memecat Abdul Khalid dibuat secara sebulat suara selepas ia dipertimbangkan.

      Sementara itu, Faekah, yang meninggalkan PKR selepas insiden itu, berkata, PKR mencetak dokumen 91 muka surat menyatakan alasan bahawa Abdul Khalid menyalahgunakan kuasanya dan tidak layak menjadi Menteri Besar.

      "Bila ditanya mengenainya, Tan Sri (Abdul Khalid) menjawab 'ia kerana saya lokek dengan duit rakyat'," katanya.

      Beliau berkata, Abdul Khalid mahu membayar RM250 juta untuk mengambil alih Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH), tetapi pemegang konsesi mahu lebih dan Anwar mahu membayar RM2.7 bilion.

      Faekah juga berkongsi layanan PKR yang disifatkan sebagai kejam dan Abdul Khalid tidak diberikan peluang untuk memberi penjelasan.

      "Saya hantar surat kepada panel disiplin untuk memaklumkan Tan Sri menghadap Sultan Selangor pada hari beliau dipanggil menghadap panel itu.

      "Saya masih belum menerima sebarang balasan kepada surat itu sehingga hari ini.

      "Saya menentang UMNO kerana cara Tun Dr Mahathir Mohamad melayan Anwar. Beliau pecat Anwar kerana takutkan saingan.

      "Kemudian Anwar memecat Abdul Khalid kerana beliau mahukan seorang Menteri Besar yang mengikut rentaknya. Jadi, anda semua masih mahu mengundi PKR? Saya sudah hilang kepercayaan kepada PKR," katanya.

      Delete
    3. Mat o mat..tramfomantat najibugisongsanglani..Suruhanajib Penyangak Rakus..
      Hahahahamatanggung..

      Delete
    4. MISTERI PAKATAN HAMPEH

      Seorang lelaki mendakwa dirinya anggota AMANAH hari ini menuduh salah seorang pemimpin parti itu berkelakuan sumbang tetapi tidak memberikan apa-apa bukti bagi menyokong dakwaannya itu.

      Rizal Abu Bakar, yang mendakwa daripada AMANAH Kuala Kedah mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini berjanji untuk mendedahkan "skandal video seks terbaru" yang melibatkan seorang pemimpin parti itu.

      Pada majlis itu, beliau menunjukkan tiga gambar tangkap layar perbualan WhatsApp bersaiz kadbod saiz A3, yang kononnya memaparkan perbualan antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Beberapa mesej termasuk imej seorang wanita dengan wajahnya tertutup. Beliau juga memainkan dua rakaman perbualan telefon antara seorang lelaki dan seorang wanita.

      Dia mendakwa kedua-dua mesej WhatsApp dan klip audio itu menunjukkan pemimpin parti dan wanita tersebut terlibat dalam hubungan sulit.



      Dia juga menjelaskan lembaran kadbod A3 ditinggalkan di cermin depan keretanya dalam sampul surat dan dia tidak tahu siapa yang meninggalkannya di sana.

      Rizal kemudian mencabar pemimpin parti itu untuk bertindak balas terhadap dakwaannya dalam masa 36 jam atau dia akan mendedahkan "video" sebagai bukti.

      "Saya menggesanya untuk memberikan penjelasan, untuk mengatakan sama ada apa yang saya dedahkan itu benar atau tidak.

      "Saya berikan tempoh untuk dia memberikan jawapan dalam masa 36 jam ... atau tidak, kita akan bertemu di sini lagi dalam masa 36 jam dan saya akan menunjukkan video," katanya pada sidang media itu.

      Malaysiakini tidak mendedahkan nama pemimpin parti tersebut menanti ulasan beliau.



      Pemberita berulang kali meminta Rizal untuk menunjukkan lebih banyak bukti bagi menyokong dakwaannya terhadap pemimpin AMANAH terbabit, tetapi dia enggan mengulas lanjut.

      Kemudian, wartawan mengejar lelaki itu dari tingkat pertama hotel di mana sidang akhbar itu diadakan ke keretanya di seberang jalan.

      Apabila ditanya bagaimana dia begitu pasti identiti pemimpin parti yang dipersoalkan itu, dia hanya menjawab, "saya akan mendedahkan lebih banyak lagi dalam masa 36 jam".

      Dia kemudian mempertahankan dakwaannya itu dan berkata dia tidak membuat tuduhan tetapi hanya "menimbulkan persoalan".

      Wartawan terus mendesaknya dengan soalan, kenapa dia enggan menyemak dakwaannya dengan parti yang dipersoalkan itu, mengapa dia mendedahkan maklumat ini semasa tempoh kempen PRU14 dan sama ada dia dibayar untuk mendedahkan maklumat berkenaan. Bagaimanapun, Rizal mengelak semua soalan itu.

      Walaupun enggan memberikan butiran lanjut, dia berulang kali berhenti untuk membiarkan gambarnya dirakam jurufoto akhbar.

      Delete
    5. SPR sekarang - Suruhanajib Penipu Rakyat..!

      uuu dia...T'Keh keh keh keh keh keh keh'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak perasan & kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  5. patah Amin boleh trimala..atau daud kilau..tp leechong wei ada kt baganatok ape hal..datukneneknya asal dr bagandatok ke?? ...poning atok camni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA KOMEN NIK OMAR

      TUN Dr Mahathir Mohamad mendakwa 14 mangsa yang terkorban dalam tragedi berdarah Memali pada 1985 sebagai ‘mati katak’, bukan mati syahid ketika berucap pada Ceramah Perdaa bersama Calon PKR P121 Lembah Pantai di perkarangan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kerinchi di Kuala Lumpur, semalam.

      Bekas Perdana Menteri itu mendakwa, ‘Amanat Haji Hadi’ pada 1981 yang menjadi punca berlakunya peristiwa hitam terbabit dengan membunuh pegawai kerajaan yang disifatkan sebagai kafir.

      “Amanat Haji Hadi ringkasnya menyuruh orang dia (PAS) supaya membunuh pegawai kerajaan, kononnya kerajaan kafir dan sebab itu dia menentang kerajaan kafir.

      “Kononnya orang dia (PAS) yang mati dalam melawan kerajaan kafir ini akan mati syahid. Tragedi di Memali, mereka menembak mati empat orang polis dan selepas itu baru polis membalas balik dan mereka mati juga seramai 14 orang. Bukan mati syahid, mati katak,” katanya.

      Peristiwa Memali yang berlaku di Kampung Memali, Baling, Kedah, pada 19 November 1985 menyaksikan pertempuran anggota keselamatan dengan penduduk kampung dan pengikut Ibrahim Libya sehingga mengorbankan Ibrahim dan 17 yang lain termasuk empat anggota polis, berpuluh-puluh lain cedera serta beratus-ratus orang ditahan.

      Pertempuran itu berlaku dalam Operasi Angkara bagi menahan Ibrahim yang dianggap mengancam keselamatan negara dengan Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri ketika itu, Tun Musa Hitam, didakwa bertanggungjawab terhadap operasi itu.

      Dalam pada itu, Dr Mahathir turut mendakwa PAS sebagai parti upahan Barisan Nasional (BN) dan sudah ‘dibeli’ oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

      “Ada sebuah parti lagi, parti bulan (PAS) ini upahan Najib, rupanya dapat duit daripada Najib. Bulan itu pun jangan dipangkah sama sekali sebab dulu dia (PAS) kata UMNO kafir dan kini mereka kerjasama dengan UMNO.

      “Dulu mereka kata UMNO kafir, saya kafir dan jika kerjasama dengan orang kafir, akan jadi kafir. Sekarang, tiba-tiba dia (Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang) kata tidak pernah kafirkan orang UMNO. Dia pekak atau tidak pandai membaca?”

      Delete
    2. Fitnah Presiden PKR

      PAS mengecam kenyataan Presiden PKR dalam ceramahnya di Indera Mahkota Kuantan Pahang bahawa calon PAS menarik diri daripada pencalonan untuk DUN Rantau untuk memberi laluan kepada calon BN.

      Ini adalah kenyataan fitnah dan berniat jahat yang semakin sebati dengan perangai Pakatan Harapan.

      PAS dan Gagasan Sejahtera sememangnya tidak meletakkan calon untuk DUN Rantau kerana faktor setempat seperti kebolehan untuk menang dan komposisi pengundi, yang mana menjadikan ianya bukan kerusi yang strategik untuk ditandingi.

      Oleh itu PAS berpandangan bahawa kenyataan jahat dan fitnah daripada Presiden PKR itu hanya untuk mengelirukan rakyat dengan niat untuk memburukkan PAS dengan menggunakan budaya politik yang amat tidak bertamadun.

      Sebaliknya, PKR seharusnya menjawab dakwaan kerjasama dengan BN di sebalik kelapangan BN memberi layanan istimewa kepada para pimpinan PKR dan keluarganya untuk bertemu Datuk Seri Anwar Ibrahim serta memberikan beliau mengeluarkan kenyataan tanpa sebarang halangan seperti yang dilapor akhbar The Star.

      Presiden PKR juga harus menjawab apakah beliau setuju dengan kata-kata Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai Anwar ketika temuramah bersama The Guardian baru-baru ini. PAS sehingga hari ini mempercayai Anwar difitnah sehingga dipenjarakan.

      Bagaimana pula dengan kawasan-kawasan di mana calon PKR ditolak pencalonannya? Apakah PKR akan menyuruh penyokongnya memberikan kemenangan kepada BN atau PAS?

      Tuan Ibrahim Tuan Man
      Timbalan Presiden PAS
      3 Mei 2018

      Delete
  6. Fatah Amin ni artis apa ye..aku ni tak kenal sangat dengan artis2 ni. Mungkin maharaja lawak kot...? Tak bijak campur hal politik ni berlebihan sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai pelakon di puak Umno.

      Termasuk Najib.

      Pelakon terbaik berkenaan 1MDB.

      RM2.6 bilion derma Arab, kepala bapak dia.

      Delete
    2. Akhirnya Khalid Dedah Dia Difitnah Kerana Anwar Mahu Guna Duit Kerajaan Selangor
      Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa dipecat daripada PKR pada 2014 kerana keengganannya menggunakan wang kerajaan negeri untuk kepentingan parti.

      Abdul Khalid mendakwa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mahu beliau menggunakan wang kerajaan negeri untuk mengadakan program dan kempen PKR.

      "Saya dipecat daripada PKR kerana Anwar mahu pakai duit kerajaan negeri untuk menjalankan program parti. Saya tidak benarkannya kerana alasan yang mudah, kerana wang kerajaan negeri adalah duit rakyat.

      "Tetapi mereka marah dan mempersoalkan bagaimana PKR akan menang (dalam Pilihan Raya Kecil Kajang) tanpa menggunakan wang dari rizab kerajaan negeri.

      "Apabila saya enggan berbuat demikian, saya dipecat daripada parti. Tetapi saya lega kerana saya tidak lagi perlu memikul kepercayaan rakyat dan juga tidak mengkhianati kepercayaan mereka kepada saya sepanjang menjadi Menteri Besar.

      "Hari ini, saya masih turun padang dan bertemu rakyat Selangor. Saya tidak ambil duit mereka dan mereka tidak ambil duit saya. Jadi kita berhubung baik," katanya berseloroh.

      Delete
  7. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
    Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
    bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
    ibu yg mengandungkan mereka
    kerana mereka telah besar dewasa

    ini semua adalah sebab amalan harian mereka
    yg tidak kenal dosa dan pahala
    syurga dan neraka..
    bukakan lah pintu hati dan akal mereka

    yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
    mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
    manusia yang bertopengkan iblis durjana
    dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

    YA ALLAH Buktikan kepada mereka
    Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
    Musnahkan serta hancurkan dan binasa
    si celaka dan musuh-musuh agama

    hamba mu ini menjaga dan membela negara
    juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
    kemenangan pasti tiba akhirnya
    Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

    ReplyDelete
  8. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    Berikut adalah hujah kenapa Barisan Nasional akan memenangi PRU kali ini.

    HUJAH PERTAMA : KEMANTAPAN STRATEGI BARISAN NASIONAL
    Barisan Nasional kelihatan lebih bersedia menghadapi PRU kali ini. Walaupun bukan lagi winnable candidate menjadi keutamaan, tapi pemilihan calon yang mampu mendapat sokongan tempatan serta melicinkan pergerakan jentera di peringkat akar umbi telah berjaya menampakkan hasilnya. Tindakan Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Jalil yang tidak bertanding serta turun ke kawasan-kawasan juga menjadi pemangkin kepada kemantapan gerak kerja Wanita UMNO. Parti-parti komponen juga lebih bersemangat dan memberikan komitmen yang tinggi dalam berkempen. Gabungan calon yang berpengalaman serta calon baharu yang muda di kawasan sasaran milik pembangkang melihatkan serangan yang lebih dinamik yang memungkinkan kawasan tersebut dirampas. Calon dari UMNO dan parti komponen yang lain melaksanakan kempen secara bersama dan bersepadu turut mengukuhkan gerak kerja di kawasan. Walaupun gerak kerja yang mantap, namun peratus undi popular tidak dapat meningkat secara mendadak kerana faktor pertambahan kawasan bandar dan semi -urban (pinggir bandar) selepas persempadanan tahun 2003. Hal ini disebabkan oleh sentimen pengundi bandar dan semi-urban yang anti establishment kerana mereka telah pun mendapat manfaat daripada pembangunan negara. Golongan ini sukar dipujuk dan mereka sering menyalahkan Kerajaan dalam pelbagai hal. Pengundi bukan Melayu walau tidak menunjukkan perubahan sokongan secara mendadak, namun lebih terbuka menerima kempen dari calon dan jentera BN.


    HUJAH KEDUA : UNDI PEMBANGKANG BERPECAH
    Perpecahan undi pembangkang memberikan peluang untuk BN memenangi beberapa kerusi marginal (kerusi yang mana jumlah majoritinya tipis). Mengikut Pakatan Harapan (PH), terdapat 31 kerusi marginal yang mereka sasarkan dalam PRU kali ini. Namun, selepas penamaan calon, didapati pertembungan 3 penjuru memberikan kelebihan kepada BN. Ini kerana selepas persempadanan semula dan pertambahan pengundi baharu, kerusi marginal ini kebanyakannya menunjukkan peningkatan pengundi Melayu yang signifikan. Peningkatan undi Melayu menyebabkan peningkatan peluang bagi BN dan PAS dan kurang kelebihan kepada PH. Selain kawasan marginal, beberapa kubu kuat PH seperti Gombak, Permatang Pauh, Kuala Langat, Batu, Lembah Pantai dan kawasan yang baharu dimenangi pada PRU yang lepas seperti Sepang, Iskandar Puteri juga bakal terancam dengan perubahan demografi pengundi yang menunjukkan penambahan pengundi Melayu yang signifikan. Jika masih tidak faham kenapa perpecahan pembangkang menguntungkan BN, mungkin anda perlu lihat apa yang berlaku dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.


    HUJAH KETIGA : JENTERA PAKATAN HARAPAN TIDAK CUKUP BERSEDIA
    Ketika ini, jentera paling kuat dalam PH adalah DAP dan PKR pula semakin merudum. Pembahagian kerusi yang tidak mengikut kehendak akar umbi menyebabkan beberapa kawasan PKR mengalami masalah. Sebagai parti yang baharu, PPBM dan PAN kurang menyerlah dalam jentera meraih undi. Mereka lebih kepada program-program besar yang menggunakan nama Tun Mahathir dan Nik Omar.

    ReplyDelete
  9. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    HUJAH KEEMPAT : PAKATAN HARAPAN LETAK BUKAN WINNABLE CANDIDATE
    Dari segi strategi meletakkan calon, DAP lebih terkehadapan berbanding parti-parti lain dalam PH. Pemimpin-pemimpin utama dalam PKR yang tidak melaksanakan tugas dengan baik telah mula mencari kawasan yang lebih selamat seperti DS Wan Azizah dan Nurul Izzah. Azmin Ali pula menggunakan PRU untuk mencatur strategi menghadapi pemilihan parti. PPBM dan PAN pula lebih kepada meletakkan calon tangkap muat. Mereka hanya memastikan pemimpin utama parti mereka seperti Tun Mahathir, TS Muhyiddin, Mukhriz dan Mat Sabu selamat. Lain-lain calon lebih kepada melepaskan batok di tangga dan menjadi pengacau antara BN dan PAS.


    HUJAH KELIMA : POLITIK MATANG MEMATIKAN LANGKAH JAHAT PAKATAN
    Ramai yang mengakui bahawa pilihan raya kali ini lebih 'aman' berbanding sebelum ini. Kematangan pengundi dalam menapis dan menganalisa maklumat menyebabkan propaganda jahat yang memainkan sentimen dan emosi sukar mendapat tempat. Walaupun masih ada yang cuba menyebarkan maklumat palsu seperti selepas penamaan calon dan fitnah pengundi Bangla masih tersebar, namun kurang berkesan. Tindakan SPR menubuhkan Akademi Pilihan Raya serta berkempen secara aktif mendidik pengundi juga membuahkan hasil dengan kurangnya tuduhan-tuduhan jahat yang menyerang suruhanjaya tersebut. Akta Antiberita Tidak Benar 2018 juga membantu negara menyekat penyebaran propaganda yang tidak bertanggung jawab. Hasilnya, PH yang sebelum ini bersenjatakan fitnah dan adu domba telah mati akal. Mereka gagal menghasut secara massa seperti tahun 2008 dan 2013. Yang tetap dan berpencen menerima hasutan adalah zombi-zombi politik PH yang tidak sedar diperbodohkan oleh pemimpin mereka. Akibatnya, pengundi kelabu yang sebelum ini mengundi mereka mungkin tidak keluar mengundi. Ada juga pengundi-pengundi PH yang menganjurkan supaya membuat undi rosak kerana protes terhadap kepimpinan PH akan mengurangkan lagi sokonga PH.


    HUJAH KEENAM : SOKONGAN SILENT MAJORITY
    Faktor ini jarang dibincangkan oleh mana-mana pengkaji politik tanah air atau pun diforumkan oleh mana-mana pihak. Jika diselusuri pada PRU 2008 dan 2013, seolah-olah pembangkang akan menang besar dan BN pula menjadi pembangkang berdasarkan propaganda, mainan media propembangkang dan desakan dalam media sosial. Sebaliknya berlaku, BN masih lagi menjadi kerajaan. Ini kerana walaupun lebih senyap dalam media sosial atau kedai kopi, penyokong senyap BN masih lagi tidak terpengaruh dengan pembangkang dan mengundi BN. Golongan ini walaupun bukan ahli parti, tetapi sekumpulan pengundi yang memilih keadaan yang lebih stabil dan percaya bahawa Kerajaan masih utuh, kukuh, berfungsi dengan baik serta tidak bangkrap. Walaupun terkesan dengan kos sara hidup yang meningkat, tetapi mereka tidak menyalahkan orang lain sebaliknya mempersediakan diri dan keluarga untuk mengurus perbelanjaan dengan lebih baik. Dalam PRU kali ini, golongan ini masih lagi senyap dan tidak menunjukkan sokongan secara terbuka tetapi tetap akan mengundi atas apa yang mereka percaya di pihak yang benar.

    ReplyDelete
  10. Pesanan Ustaz Kazim Elias Buat Pengundi & Orang Melayu Pada 9 Mei Nanti

    Dan ada orang cakap kepada saya atas kapal terbang, mari daripada Jepun balik ke Malaysia, dia cakap, saya duduk atas kerusi saya, dia duduk di lantai, dia tanya saya macam-macam.

    Last dia kata pada saya, ustaz, kita cubalah 5 tahun. Kalau 5 tahun dia orang tak bagus, kita tukar yang lain pulak. Abang, dalam 5 jam pun benda macam-macam orang boleh buat, apatah lagi 5 tahun abang.

    Jangan harap 5 tahun tu mereka duduk diam abang, segala hak-hak orang Islam, hak-hak orang Melayu akan habis, abang. Belum dapat ini pun sudah pertikai macam-macam, tambah sudah dapat. Jangan main-main dengan 5 tahun abang.

    Benda lain kita boleh cuba 5 kali setahun, tapi dalam bab kuasa di bukan main-main tuan-tuan. Sebab itu pertahankan hak kita, pertahankan kebajikan kita, pertahankan apa yang kita ada.

    Kita bimbang, jangan kerana dengki, jangan kerana fitnah, jangan kerana benda yang kita tahu betul atau tidak betul, menjadikan kita buat tindakan yang salah, yang akhirnya merugikan diri kita balik.

    Nak makan pun senang, nak buat ibadat pun senang. Tuan-tuan bukan senang kita orang Melayu, orang Islam menjadi ketua di bawah kita ini orang bukan Islam. Orang lain jealous dengan kita.

    Jealous tuan-tuan. Kalau boleh mereka tidak mahu orang Islam ini control orang yang bukan Islam. Mana ada orang dalam dunia, orang Islam control orang bukan Islam dalam sebuah negara.

    Orang Arab jadi ketua kepada Arab, orang Indon jadi ketua kepada orang Indon. Yang lain-lain orang Islam duduk di bawah. Malaysia sahaja tuan-tuan, orang Islam dia control semua orang, yang bukan Islam di bawah, kena ikut Islam sebagai perlembagaan, kena hormat orang Islam dengan masjidnya, dengan undang-undangnya, dengan Agongnya, dengan peraturan-peraturan yang berkaitan dengan Islam.

    Satu-satunya tuan-tuan. Saya tidak hairan kalau Indonesia orang Islam jadi pemimpin, sebab rakyat dia 100% Islam. Orang Arab 100% Islam. Tapi Malaysia belum tentu.

    Malaysia bukan 100% Islam, tetapi kita boleh buat ceramah macam ini, di tengah-tengah jalan macam ini tuan-tuan. Kalau tuan-tuan ikut saaya ditempat lain, Islam tidak boleh buat ceramah macam ini. Seksa. Nak ceramah di masjid. Itu pun tidak boleh speaker. Nak ceramah kamu, pukul 10.30 stop.

    ReplyDelete
  11. Mahathir Pelakun Utama Drama Arahan DAP

    Siakap Senohong Gelama Ikan Duri...

    Jom Selongkar Pembohongan Bersiri Mahathir Sebagai Macai DAP...

    MAHATHIR CIPLAK SKRIP PEMBUNUHAN BENIGNO 'NINOY' AQUINO JR

    Kebangkitan Rakyat Lepas Pemimpin Kena Bunuh

    Ingat lagi tak peristiwa pembunuhan bekas senator Filipina, Benigno 'Ninoy' Aquino Jr pada 21hb Ogos 1983...

    Lebih 2 juta rakyat Filipina mengiringi jenazah pada hari pengkebumian...

    Apa yg lebih penting, lepas pembunuhan tu, berlaku kebangkitan rakyat sampai Presiden Marcos terpaksa lari ke luar negara...

    Drama Siri 1 : Jet Peribadi Mahathir Kena Sabotaj
    Tapi skrip Mahathir lain sikit ler, dari kena bunuh pada cubaan membunuh...

    Ye lah, kan dia bergolek2 menangis nak jadi Perdana Menteri lagi sekali, kannn...������

    Tayar Depan (Rear Landing Gear) Kurang Angin, Mahathir Kata Sabotaj...
    Kelakar seram paling bangang yang Mahathir pernah buat, ketawa lah sikit bro...������

    Jom kita jawab satu persatu apa yg Mamak Roti nie cakap...������

    Pilot nie kerjaya profesional, tak sama dengan drebar teksi @ drebar lori @ drebar bas...

    Bukan menghina kerjaya pemandu teksi @ lori @ bas tapi maksudnya nak jadi pilot kena ambil kursus khas juruterbang, kena dapatkan lesen dari MAA...

    Pilot memang dah di latih tentang ciri2 keselamatan dan cara2 memastikan pesawat selamat sebelum, semasa dan selepas penerbangan...

    Pemeriksaan pada pesawat secara berkala adalah WAJIB sama ada sebelum atau selepas penerbangan...
    Marina Jadi Pelakun Tambahan

    Bila lakunan Mahathir tak menjadi, akhirnya terpaksalah ambil pejuang LGBT terunggul di Malaysia, Marina Mahathir untuk jadi nasi tambah...

    Masaalahnya tak der, orang tak nak...������

    Apa punya bangang si LGBT nie, ada ker dia cakap pesawat Mahathir tak dapat permit utk mendarat...

    http://www.mykmu.net/2018/04/marina-mendakwa-pesawat-mahathir-tidak-mendapat-permit-mendarat-pula/

    Tapi shooting drama kat Langkawi tak abes lagi beb...

    7hb may nie, Mahathir nak datang lagi ke Langkawi utk sambung shooting scene Langkawi...������

    Kalau korang rindu nak tengok Mahathir menangis , jangan lupa datang...������

    ReplyDelete
  12. FITNAH, BERDRAMA, MENIPU DAN MENANGIS MODAL CUMA LAPUK MAHATHIR YANG DI KITAR SEMULA

    Drama Siri 2 : Mahathir Masuk Hospital

    Scene Hospital Untuk Siaran Sebelum 07hb may 2018 @ 09hb may 2018

    Kalau ikut skrip DAP yg bocor, babak selepas nie ialah Mahathir di kejarkan ke hospital...

    Nampak tak kesinambungan drama Mahathir The Series nie...
    Mula2 dulu dia kata ada orang nak bunuh dia...

    Lepas tu nak tunjukkan yg dakwaan dia betul, daripada perancangan nak bunuh, dia kukuhkan dengan kes tayar kapalterbang tak der angin

    Nak ujudkan rasa sedih dan simpati pengundi, dia akan di kejarkan ke hospital atas alasan kununnya tertekan...

    Masa tu khidmat heroin tua di perlukan, x yah nak cuba apply sbb dah ada calun dah...������

    Tapi tetap takut buat repot polis, nak tunjuk baik ler tu, ye lah, biarlah orang buat kezaliman pada kita, kita kena sabar...
    Lepas tu barulah Mahathir akan tersedu sedan di atas pentas yg hening di Langkawi sebelum hari mengundi nanti...

    Sedih beb, touching abes bro...������

    Rupanya halunisasi Mahathir nie kuat beb...

    Biasanya orang yg terlalu berhalunisasi nie hisap syabu...

    Cuba check urine dia, nak tengok positif atau negatif syabu...������

    MAHATHIR RAJA PENIPU MALAYSIA

    Kalau bab menipu, Mahathir memang pandai dan berbakat...
    Sebenarnya Mahathir tahu pembangkang akan kalah dlm PRU 14 nie...

    Mahathir sedar, rakyat dah tahu tembelang pembangkang yg suka tabur fitnah dan menipu...

    Tapi Mahathir dah sediakan alasan cover malu yg kununnya DS Najib akan beli calun pembangkang nanti...

    Itulah Mahathir, dia akan gunakan apa juga cara...

    Haram @ halal, zalim @ tidak, jujur @ tidak, dosa @ pahala, syurga @ neraka tak akan ada dalam kamus hidup Mahathir...

    Yang dia tahu, apa yg dia nak dia mesti dapatkan...

    Dia lupa pada kekuasaan Allah s.w.t.

    Dia lupa pada ketentuan Allah s.w.t.

    Dia lupa Allah s.w.t. akan tetap berikan pertolongn pada pihak yg benar...

    Dia lupa Allah s.w.t. akan turunkan azab pada pihak yg mungkar...

    Secara dasarnya, itulah yg sedang berlaku pada Mahathir sekarang...

    Daripada di sanjung sebagai seorang negarawan ulung kini di keji dan di benci...

    Apakah tak cukup lagi petunjuk dari langit kepada kita utk membezakan siapa di pihak yg benar dan siapa di pihak yg salah!!!

    ReplyDelete
  13. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil

    1. ALLAH swt meletakkan tanda aras yang sangat tinggi berkaitan informasi dan berita. Ia menjadi tanggungjawab iman seseorang Muslim supaya tidak bertindak atas kejahilan atau termasuk golongan yang jahil.

    2. Jahil itu bukan sekadar jahil ilmu, tetapi ia lebih kepada sikap dan sifat seseorang yang meletakkan dirinya di situasi menjauhi kebenaran Islam. Ini kerana kejahilan itu sama ada pada ilmu pengetahuan, atau pada akidah pegangan dan pada akhlak serta moral.

    3. Kemungkinan sesuatu kumpulan manusia itu hebat pada ilmu dan teknologi, namun jahil pada akhlak dan akidah. Sebab itulah al Quran menceritakan kebanyakkan para nabi diutuskan kepada umatnya yang sudah memiliki ketamadunan ilmu yang tinggi tetapi masih jahil dari sudut akidah dan akhlak.

    4. Nabi Musa as, Nabi Saleh as dan Nabi Hud as diutuskan kepada bangsa firaun, Kaum Samud dan Kaum Ad yang memiliki ketinggian ilmu dan kecanggihan teknologi. Tetapi dianggap jahil pada sisi Allah kerana tidak beriman dan tidak berakhlak.

    5. Dalam al Quran kedapatan dua ayat yang menerangkan bagaimana terjadinya manusia menempatkan diri mereka dalam kejahilan.

    Pertama: Surah Al Maidah ayat 50,

    أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُون ۚ وَمَنْ
    أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ

    "Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum (sistem) jahiliyah? Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah."

    Kedua: Surah Al Hujurat ayat 6,

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

    6. Kedua-dua ayat di atas adalah satu bentuk pedoman daripada Allah swt kepada orang beriman agar tidak meletakkan diri dalam keadaan yang disebut sebagai kejahilan.

    7. Ayat surah al Maidah disebut secara jelas menyatakan bahawa orang beriman tidak seharusnya menolak sistem daripada Allah dengan menerima selainnya. Manusia sebahagian besarnya mengakui keesaan dan kewujudan Allah sebagai pencipta alam, pentadbir, pemberi nikmat rezeki dan sebagainya.

    7. Akan tetapi ada di kalangan mereka tidak mahu menerima konsep ubudiyyah (kepatuhan) secara syumul kepada sistem Allah swt. Mereka menolak Islam dalam perundangan, menolak sistem pemerintahan Islam dan ekonomi Islam.

    8. Mereka lebih meredhoi sistem ciptaan manusia seperti sekularisme, kapitalisme, sosialisme, nasionalisme sempit serta pragmatisme daripada menerima petunjuk Allah swt dan Nabi saw.
    Dengan sebab itu, Allah meletakkan mereka sebagai golongan yang jahil.

    ReplyDelete
  14. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
  15. DAP SEBENARNYA GUNAKAN TUN MAHATHIR UNTUK PANCING UNDI – PENGAKUAN P.RAMASAMY

    PERKARA yang paling ditakuti oleh DAP adalah apabila rakyat mula tahu bagaimana mereka mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai salah satu ‘umpan’ untuk menancing undi kaum Melayu di negara ini.
    Tidak logik sama sekali seorang yang telah mengherdik, memukul, memenjara dan menentang habis-habisan DAP selama 22 tahun boleh menjadi sahabat strategis dalam sekelip mata.
    Yang kasihannya adalah Mahathir sendiri yang kini telah menjangkau usia 93 tahun. 7 tahun lagi Mahathir akan mencecah umur 100 tahun dan berkemungkinan bakal digelar sebagai ahli politik tertua di dunia.
    Apa DAP peduli semua itu. Bagi mereka, undi Melayu harus memihak kepada DAP yang berselindung di sebalik dua tirai iaitu nama Pakatan Harapan dan seterusnya di sebalik simbol ‘mata satu’ PKR dalam PRU14 kali ini.
    Strategi ini telah lama difikirkan oleh DAP. Mereka sedar, hasil post mortem yang DAP lakukan sepanjang 13 kali kekalahan dalam pilihan raya, undi Melayu adalah satu-satunya faktor penyebab kenapa DAP masih belum mampu berkuasa.
    Justeru, apa yang mereka lakukan adalah dengan bersembunyi disebalik dua lapisan tirai, ditambah lagi dengan mempergunakan seorang ikon bangsawan Melayu suatu ketika dahulu iaitu Mahathir.
    Lakonan DAP terhadap Mahathir pastinya pada tahap First Class. Mereka akan membiarkan Mahathir bermain dengan sentimen sayu, syahdu dan pujuk rayu kerana mereka tahu hati budi orang Melayu amat lemah lembut apatah lagi jika dimainkan sendiri oleh seorang lelaki berusia 93 tahun.
    Padahal di belakang semua percaturan ini adalah DAP sendiri. Bukan lagi sebuah ‘fake news’ apabila kita memperkatakan perkara berkenaan. Lihat sendiri bagaimana Timbalan Ketua Menteri DAP Pulau Pinang Prof. P.Ramasamy mendedahkan tujuan sebenar DAP membawa masuk Mahathir ke dalam pentas mereka.
    Tidakkah kita kasihankan bangsa Melayu dan Mahathir? Sedarlah, Mahathir sekarang hanya dipergunakan oleh DAP ‘chauvinis’ ini untuk mereka meragut kuasa yang ada pada kita sejak Merdeka lagi.
    Jangan tersalah pangkah pada 9 Mei 2018 ini, kelak kedudukan kita sudah lenyap tidak sebegini lagi.

    ReplyDelete
  16. DAP ‘TEKAN’ DR MAHATHIR HINGGA EMOSI TAK STABIL KERANA TAKUT GAGAL PRU14?

    ANALISA DR KAMARUL TERHADAP KEADAAN EMOSI DR MAHATHIR YANG TAKUT GAGAL

    Mental state seseorang dapat diandaikan berdasarkan ucapan dan tindakan yang dia lakukan.

    Apakah keadaan mental state seseorang yang mengulangi andaian bahawa:
    1. Dia akan dibunuh sebelum 9 Mei 2018 (Hari mengundi PRU14). Saya tidak akan terkejut jika ada sandiwara cubaan membunuh Tun Mahathir dipentaskan.
    2. Jet yang dia naiki disabotaj (walaupun dinafikan oleh syarikat pemilik jet tersebut dan pihak berkuasa)
    3. Dia akan terlibat dalam kemalangan yang serius (tanpa mengemukakan bukti atau tanda-tanda)
    4. Imigresen Kuala Terengganu menahan dan memeriksa dia (walaupun Pengarah imigresen Terengganu menafikannya)

    Apa yang dapat kita kesan dan simpulkan dengan individu seperti ini?
    1. Ucapan ini mungkin terhasil kerana dia berada dalam keadaan tertekan dan berasa tidak mampu untuk mengatasi kelemahannya
    2. Dia ingin mencari alasan sebagai persiapan untuk mewajarkan nasib @ keadaan yang akan menimpa dirinya pada masa hadapan
    3. Dia ingin mencari simpati agar dapat menyentuh hati orang dan ini dapat mengelak dirinya dari dipersalahkan jika sesuatu yang dia usahakan tidak berjaya.
    4. Dia mempunyai super-ego yang tinggi dan berasa ia perlu diberi perhatian dan pembelaan serta mengelak dari dimalukan jika gagal
    5. Dia gagal mengawal emosi dan berkonflik dengan perasaan dirinya sendiri serta menolak logik yang jelas.

    Kesimpulan

    1. Jika tekanan terus diberikan kepada orang ini, keadaan mental state nya akan lebih serius
    2. Jika menerima tekanan yang beterusan dia berkemungkinan akan berhadapan dengan risiko kesihatan yang membahayakan
    3. Kerisauan terhadap sesuatu yang mencabar egonya akan membuatkan dia mudah lupa, disoriented, membuat kesilapan, berilusi dsb

    WAllahu A’lam….

    ReplyDelete
  17. KABINET PAKATAN: DAP 3, MAHATHIR 0

    #JomBN #BersamaBN #DahulukanRakyat #HebatkanNegaraku #PRU14 #TsunamiPHFitnah #GE14 #UndiBN #BR1M #ManifestoBN #HarapanPalsu #HarapanBohong #TolakDAP #PakatanDAP #SinsofMahathir #DosaDosaMahathir

    Nampaknya apa yang diandaikan oleh semua pihak bahawa Tun Mahathir hanya alat dan umpan untuk ‘Melayu skru Melayu’ kian ternyata benar dan sahih.

    Sedang Mahathir sibuk membusukkan pemimpin sebangsanya (kalau dia benar Melayu) lain ceritanya dengan Lim Guan Eng dari parti DAP.

    Sehingga kini, Lim Guan Eng telah menamakan 3 menteri kabinet kerajaan Pakatan Harapan dari DAP jika berjaya memijak kaki ke Putrajaya.

    Lim Guan Eng bukan pun pemimpin nombor satu dalam Pakatan Harapan, namun dia telah dengan berani dan lantang menyebut nama Menteri Kabinet Pakatan Harapan di mana Tunggul Tua Tun Mahathir masih tidak berani sebut nama sesiapa melayu Islam pun sebagai anggota kabinet, hatta dengan menyebut In Sha Allah pun.

    Ini jelas terlihat apa akan jadi jika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri dalam perjanjian syaitan dengan DAP.

    Adalah di percayai, DAP amat mengetahui apa yang Tun Mahathir mahu lakukan dan kesemuanya peribadi belaka, dan membiarkan Tun Mahathir memunggah apa yang dia hendak punggah selama 1 tahun lebih sebelum dia diterajang keluar untuk DAP ambil alih sebagai ‘Boss besar’ Pakatan Harapan.

    Ada orang kata DAP jika kurang kerusi tentu tidak mampu melakukan perkara itu, nyata sekali ini pendapat si bodoh belaka.

    Di Selangor pun DAP berkuasa dengan cara mudah.

    Ramai tidak mengetahui DAP bukan perlu majoriti kerusi tetapi hanya perlu memiliki kerusi yang cukup mendapatkan PH menjadi kerajaan.

    DAP akan berkuasa hanya dengan menggunakan kuasa ugutan menarik diri sahaja sudah memadai menakutkan kesemua komponen dalam Pakatan Harapan.

    DAP juga tahu ramai pemimpin PKR hidup atas kerusi majoriti Cina dan akan takut kepada kehendak DAP.

    Sedang Tun Mahathir memperbodohkan orang Melayu dengan kisah sabotaj kepada pesawatnya, DAP telah mengatur ahlinya menjadi Menteri kepada kementerian strategik.

    Kini sudah ada 3 menteri kabinet DAP dalam kerajaan yang konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri.

    Konon-konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri hanya untuk tipu orang Melayu dan menakutkan kroni-kroni yang sudah lari dan enggan melayannya.

    Lim Guan Eng telah menamakan dan menjamin kerusi menteri untuk Nga Kor Meng, Liew Ching Tong dan terkini Kepala DAP Sarawak Chong Chieng Jen .

    Tidak perlu “hassle” berunding dan bertanya dulu ikut protokol dengan Tun Mahathir, kerana Tun Mahathir juga setaraf tiga orang yang LGE namakan, cuma berjawatan Perdana Menteri sahaja yang bertaraf Boneka.

    Maka mahukah orang Melayu kerajaan yang menterinya DAP uruskan ?

    Mahukah orang Melayu, tentera dan polis serta kakitangan kerajaan memiliki bos menteri bukan Melayu?

    Bagaimana jika DAP paksa menterinya membuat keputusan tidak popular dan merugikan orang Melayu?

    DAP akan melakukannya mengguna badut dan barua tersedia ada.

    Mereka pernah gunakan Dr Afifudin untuk RUU ladang babi Mega, seolah olah Dr Afif pula yang makan babi.

    Mereka pernah guna Dyana Sofea kacau UiTM.

    Maka mereka akan gunakan badut melayu yang sedia menjadi barua untuk umum benda menjijikkan seperti mengurangkan penjawat awam.

    Oh, dan nanti muncullah apa yang kami sudah beritahu berulang kali, iaitu tuntutan COMANGO, gay rights, lesbian rights, hak untuk murtad dan lain lain, dan kesemuanya anjing belaan DAP bangsa melayu yang akan membangkitkannya.

    Harus di ingat, Pesta Arak yang majlis kecil pun tiada Melayu Islam dalam PH berani bersuara menegur. Ini kerana sedar mereka takut kepada DAP dan bukan kepada Allah.

    Apa pun fikirkanlah, kedudukan kini DAP 3 : Mahathir 0.

    Beranikah Mahathir umum menteri jaga wanta untuk Mat Sabu?

    ReplyDelete
  18. DAP KAWAL PAKATAN PEMBANGKANG
    Bekas Pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarulazman Habibur Rahman, mendakwa manifesto pakatan pembangkang memiliki persamaan ketara dengan manifesto DAP.

    Beliau berkata, manifesto pakatan pembangkang untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) itu dirangka DAP, sekali gus membuktikan parti berkenaan mempunyai kuasa besar dan ‘mengawal’ pakatan itu.

    “Sebagai contoh, sebuah video yang saya tonton menunjukkan Dr Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad) dilihat teragak-agak, sama ada Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dihapuskan atau diteruskan.

    “Ia jelas menunjukkan Pakatan Harapan didorong pemimpin DAP yang berdiri di belakangnya untuk menyatakan mengenai manifesto berkenaan.

    “Manifesto Pakatan Harapan bukan hasil perbincangan semua komponen parti dalam gabungan itu.

    “Dr Mahathir perlu menjelaskan mengapa semua itu berlaku dalam masa terdekat,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

    Beliau berkata, pendirian Dr Mahathir yang sentiasa berubah ketika mengulas mengenai manifesto pakatan itu membuktikan hanya DAP yang lebih memahaminya.

    “Saya berasakan Dr Mahathir seperti tidak tahu mengenai manifesto itu dan berharap DAP memberi maklumat sekiranya ada persoalan timbul ketika diminta mengulas mengenai manifesto berkenaan,” katanya.

    Terdahulu, beliau memaklumkan, dokumen manifesto itu diberikan kepadanya oleh individu yang enggan dikenali pada pertengahan bulan lalu.

    ReplyDelete
  19. Pada hari keenam kempen, Daim yang menjangka dengan tepat keputusan PRU 2008 dan PRU 2013 sekali lagi mengemukakan pemerhatiannya.

    Sementara itu, dakwaan skandal seks yang tidak asing lagi dalam politik Malaysia muncul kali pertama untuk tempoh kempen ini.

    Berikut beberapa isu dan peristiwa yang berlaku pada hari terakhir separuh masa pertama kempen PRU ke-14:

    Ramalan Daim

    Bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dikatakan meramalkan BN akan kalah di lima negeri pada PRU 2008 dan mendapat keputusan yang lebih buruk pada PRU 2013.

    ReplyDelete
  20. KASIHAN MAHATHIR TIDAK SEDAR POLITIK DAP
    Mahathir sedang terawang-awang dengan sokongan Cina ke atasnya. Menurutnya, hari ini beliau menerima sokongan terbesar kaum Cina sepanjang sejarah politiknya.

    Apa yang Mahathir tidak faham ialah sokongan tersebut adalah kepada DAP bukan kepada Mahathir.

    Dalam pilihan raya lalu Hadi Awang turut menerima sokongan besar kaum Cina. Sebaik sahaja beliau keluar dari pakatan dengan DAP, beliau tidak bernilai apa-apa lagi kepada kaum Cina.

    Jika esok DAP campak Mahathir, maka Cina yang akan sokong beliau hanyalah Matthias Chang.

    Selamat jadi boneka DAP

    ReplyDelete
  21. RM1.2 Billion Dana Israel : Hingga Ke Hari Ini DAP Tidak Berani Saman Razali & Dr Zuhdi

    Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

    “Hingga ke hari ini….dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,”kata Herman dalam Facebook.

    Menurutnya, pendedahan Razali mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya melalui bantuan ejen Israel adalah sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng (LGE) mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang 1.2 bilion masa PRU-13, tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini.

    LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS Dr. Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh disabitkan sebagai fitnah

    ReplyDelete
  22. DAP dilatih ejen Israel untuk tawan Putrajaya?

    Pembongkaran Mohamad Razali Abdul Rahman mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya pada 31 Disember 2015 melalui bantuan ejen Israel memang sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 bagi merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang di ketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang RM1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang RM1.2 bilion masa PRU-13. Tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini. LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah, tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS, Dr Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh di sabitkan sebagai fitnah.

    Hingga ke hari ini, dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan. DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel.

    ReplyDelete
  23. Dana Israel RM 1.2 billion – Bila DAP mahu saman Razali dan Zuhdi?
    Dua tahun lalu, parti DAP pernah berjanji mahu mengambil tindakan undang-undang terjadap bekas aktivis parti Roket itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

    Namun jika dilihat sehingga kini parti Roket itu dilihat masih belum mengambil sebarang tindakan terhadap Razali dan Zuhdi berhubung isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan parti Roket itu membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen berkata, sekiranya parti yang diterajui Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng itu tidak berani menyaman berhubung dengan dakwaan hubungan parti tersebut dengan Israel, maka ini boleh dianggap apa yang didedahkan oleh Razali sebelum ini sebenarnya adalah benar.

    “Hingga ke hari ini…. dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel.

    “Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,” katanya yang dipetik menerusi di laman sosial Facebooknya.

    Beliau menyifatkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali tentang agenda-agenda sulit parti Roket itu untuk merampas Putrajaya menerusi bantuan ejen Israel adalah amat mengejutkan.

    Sebelum ini, Razali yang mendakwa dirinya bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, juga turut mendedahkan bahawa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi bagi parti Roket itu menguasai Putrajaya menggunakan Pakatan.

    Beliau juga mendakwa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua itu dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di negeri Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Selain itu, latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  24. Sebaliknya, parti Roket itu hanya menafikan yang parti itu tidak ada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Berdasarkan semua kenyataan Razali, memang beliau tidak ada kata parti Roket itu menerima wang 1.2 bilion ketika PRU-13 lalu. Tetapi, itulah habuan yang dijanjikan oleh Israel sekiranya DAP berjaya merampas Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Bagaimanapun, DAP hingga kini tidak dapat mencapai apa yang dimahukan oleh Israel. Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga tidak mahu memberikan sebarang respon apabila disoal berhubung kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel.
    Setiausaha Agung DAP itu bertindak mengelak daripada menjawab soalan wartawan berhubung perkara tersebut.

    Guan Eng hanya fokus untuk mendedahkan kedudukan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukannya Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali. Jika diimbas kembali kenyataan Kit Siang yang juga Penasihat DAP pada 2 Januari 2016, berkata, parti Roket itu akan mengemukakan saman ke atas Razal ekoran pendedahan yang dilakukan beliau.

    Tetapi pada 4 Januari 2016 pula, Ahli Parlimen Gelang Patah itu mengeluarkan pula kenyataan berbeza apabila berkata parti Roket itu tidak jadi untuk saman Razali.

    Kata pemimpin veteran DAP itu, kononnya Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke muka pengadilan namun lebih layak dan sesuai untuk dimasukkan ke hospital sakit jiwa.

    Kenyataan Kit Siang itu jelas tidak munasabah dan tidak boleh diterima. Susulan itu, parti Roket itu menyerang dan memberi ugutan pula kepada Zuhdi kerana menyebarkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali.

    Seperti yang berlaku kepada Razali, sehingga hari ini parti Roket itu gagal dan tidak berani mengemukakan saman terhadap Zuhdi kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Pemimpin PAS itu hanya mengulas mengenai kenyataan Razali dan bukannya mencetuskan sebarang yang boleh disabitkan sebagai fitnah.

    ReplyDelete
  25. Politik Dendam Menunggu Jawapan Pada 9hb Mei 2018
    1. Khusus di Terengganu dan Kelantan, saksi mata melihat PH berada pada kedudukan ketiga bilangan peserta perarakan calon pada Sabtu lepas. Calon PAS dan BN diiringi oleh 3000 hingga 5000 penyokong, sedang PH hanya antara 10 hingga 100 orang.

    2. Walaupun angka-angka itu tidak menggambarkan secara tepat keputusan di setiap DUN dan Parlimen, namun kehadiran itu sudah menjadi satu indikator nasib PH di Terengganu dan Kelantan khususnya. Penulis menjangkakan PH akan kehilangan deposit di banyak tempat.

    3. Sebenarnya, PAN,PKR dan PPBM tahu tahap keupayaan dan sokongan rakyat terhadap PH. Namun mereka tetap bertanding ( bukan berjuang) atas beberapa faktor.

    4. Pertama, desakan politik dendam dan politik khianat. PAN amat berdendam terhadap PAS sejak pemimpin mereka tewas dalam muktamar. Begitu juga PKR yang mengkhianati PAS sejak Langkah Kajang. Bahasa mudah mereka, ‘by hook or by crook’ PAS mesti ditumbangkan di Kelantan. Pencalonan Nik Omar adalah bukti ‘by crook’ itu. Biar pecah keluarga Tok Guru asal dendam dapat dilunaskan. Zalim.

    5. Kedua, matlamat untuk menjadi calon dan wakil rakyat. Politik mereka lebih kepada kepentingan peribadi; bukanlah atas dasar untuk membela nasib rakyat. Mereka hanya menzahirkan kontradiksi tanpa solusi. Sebab itulah berlaku perebutan untuk menjadi calon dalam kalangan pemimpin PH di seluruh negara. Bila tidak terpilih, keluar parti dan cah keting sesama sendiri.

    6. Ketiga, PH dilamun syok sendiri. Mereka rasa pakatan mereka mampu menumbangkan BN tanpa PAS. INVOKE memainkan peranan. Kononnya mereka mampu menggapai 85% undi Cina yang menjadi kuasa penentu. Mereka dilupakan bahawa kerusi majoriti Cina tidak sampai 50. Selebihnya ditentukan oleh undi Melayu/Islam/Bumiputera. Jelasnya, INVOKE berperanan sebagai kubu saraf yang melontarkan bom asap. Yang keliru dan syok sendiri adalah ahli-ahli mereka yang dibuai mimpi di siang hari.

    7. Maka, pada malam 9hb. Mei 2018 nanti, bangkitlah realiti. Ke mana sudahnya politik dendam PAN dan khianat PKR? Maka, pejuang Islam PAS hendaklah memperbanyakkan doa dan munajat agar Allah tewaskan tentera Ahzab dan memberi kemenangan kepada perjuangan Islam. Semoga Allah kekalkan Kelantan di tangan pejuang dan melebarkan wilayah kuasa sehingga dapat direalisasikan Malaysia Sejahtera.

    ReplyDelete
  26. TOLAK PAKATAN PEMBANGKANG DEMI ISLAM
    Ketika DAP dilihat lebih mendominasi kedudukan dalam gabungan pembangkang PKR, masyarakat Melayu dan Islam di negara ini dinasihatkan menolak gabungan tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi kesejahteraan umat.

    Pengerusi Persatuan Pondok Kedah, Sabri Osman berkata, dalam apa sahaja gabungan yang dibentuk pembangkang bersama DAP mereka gagal memperjuangkan isu-isu yang mengganggu gugat kedudukan Islam dan keharmonian hidup bermasyarakat misalnya berhubung isu penggunaan kalimah Allah serta pesta arak di Selangor.

    “Sama ada Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat atau apa juga nama yang digunakan parti-parti pembangkang untuk bersekongkol dengan DAP, saya lihat mereka gagal untuk menjuarai isu-isu berkaitan Melayu dan Islam.

    “Ketika golongan ‘Islam Libe­ral’ serta Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) berani menyuarakan perjuangan mereka, pemimpin pembangkang gagal menunjukkan penentangan. Apa sebabnya?” katanya ketika ditemui pemberita di sini, baru-baru ini.

    Beliau yang merupakan penga­sas serta Mudir Madrasah al-Ulum Ad-diniah al-Usmaniah, Pondok Tanjung Kapur, Jitra, berkata, umat Islam perlu mengambil kira perkara berkenaan supaya tidak dikaburi ‘wayang’ yang dimainkan pembangkang ketika setiap parti termasuk DAP bertanding di bawah lambang PKR.

    “Perlu diingat, suara Pas yang bertunjangkan Islam pun tidak dipedulikan ketika mereka membentuk gabungan pembangkang satu masa dulu. Inikan pula kita hendak mengharapkan PAN dan PKR,” katanya.

    Dalam pada itu, beliau yang dulunya cukup dikenali sebagai penyokong tegar Pas sebelum parti itu bersekongkol dengan DAP berkata, setakat ini tiada parti yang dilihat cukup ampuh untuk mendepani DAP melainkan BN.

    “Ketika parti-parti dalam gabungan pembangkang PKR tunduk dan hanya mengikut kata DAP, saya fikir tiada parti lain yang lebih besar daripada BN mampu berlawan dengan mereka. Saya andaikan DAP ibarat harimau dan BN ibarat gajah yang mampu menundukkan mereka.

    “Pas tidak akan mampu membendung DAP kerana kekuatan mereka tidak cukup ampuh. Kalau tak mahu bersatu dengan ‘gajah’ itu pun, duduklah diam-diam di belakangnya tanpa cuba menggigit ekor gajah tersebut demi nasib umat Melayu dan Islam

    ReplyDelete
  27. Ramalan Daim itu ternyata tepat.

    Kali ini, Daim berkata PAS akan tumbang di Kelantan, manakala BN akan kalah di Perak dan Kedah. Di Johor dan Sabah, beliau berkata peluang BN adalah "50-50".

    Di Negeri Sembilan pula, beliau berkata HARAPAN akan berpeluang jika mempunyai calon menteri besar yang sesuai, tetapi menganggap gabungan pembangkang itu sukar menembusi kubu Umno di Melaka.

    Bagaimanapun situasi beliau kini berbeza berbanding dua PRU lalu apabila turun secara langsung berkempen untuk HARAPAN.

    ReplyDelete
  28. Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Kroni Dan Anak Beranak?
    Jika kita amati slogan Selamatkan Malaysia, sudah tentu ramai yang menoleh ingin tahu, dari apakah yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan Malaysia. Itulah yang cuba dimainkan oleh Mahathir sewaktu melancarkan istilah Selamatkan Malaysia yang mana pada asalnya, dia menyasarkan untuk mengutip 1 juta tandatangan dari rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan.

    Jika kita perhatikan, inilah langkah yang paling sia-sia yang dilakukan Mahathir sepanjang dia menyertai Pakatan Harapan. Benar, dia berjaya memperolehi 1 juta tandatangan namun, di sebalik seua itu, lebih 300 ribu daripadanya adalah terdiri dari tandatangan orang yang sudah meninggal dunia dan 200 ribu lagi dari pendatang asing.
    Sudahlah begitu, usaha Mahathir mahu mempengaruhi Duli Yang Maha Mulia, Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong pada waktu itu, Almarhum Sultan Abdul Halim juga jauh meleset. ALmarhum Baginda menolak deklarasi Selamatkan Malaysia yang cuba di bawa Mahathir dan pihak Istana enggan terlibat dalam percakaran yang sengaja dicipta Mahathir untuk menghuru harakan negara.

    Setelah semuanya gagal, dia kekal membawa istilah Selamatkan Malaysia dan kali ini ditambah dengan Selamatkan Malaysia dari Kleptokrasi. Persoalannya, adakah benar Mahathir mahu menyelamatkan Malaysia ataupun dia lebih berminat untuk menyelamatkan diri, anak-anak dan para kroninya? Apa yang Mahathir mahu selamatkan Malaysia sedangkan Malaysia hari ini hanya selangkah lagi untuk diiktiraf sebagai negara maju?

    Jika kita benar-benar memahami istilah disebalik Selamatkan Malaysia, kita mungkin akan faham sebenarnya istilah berkenaan lebih ditujukan kepada kroni dan anak-anaknya. Manakan tidak, sejak dia menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan, hampir keseluruhan kekayaan negara disalurkan kepada deretan kroni dan anak-anaknya sehingga menjadikan mereka bilionair negara.

    Namun, sejak Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri, sehala nikmat yang dinikmati di zaman Mahathir telah lenyap sama sekali. Polisi beliau amat mudah, siapa yang mampu menyiapkan sesuatu projek mengikut piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan, maka dialah yang akan memperolehi projek-projek berkenaan.
    Ini sama sekali berbeza dengan apa yang diamalkan oleh Mahathir yang menyaksikan kesemua projek hanya diserahkan kepada kroninya semata-mata tanpa ada mana-mana pihak boleh mempersoalkannya. Malah, kekayaan anak-anak Mahathir juga dilaporkan turut terjejas apabila ada diantara anaknya terpaksa menjual saham milik mereka hanya semata-mata mahu menutup kerugian syarikat lain yang dikuasai oleh mereka.

    Inilah sebenarnya istilah Selamatkan Malaysia yang dilaungkan oleh Mahathir sejak sekian lama. Tidak ada istilah negara yang perlu diselamatkan kerana apa yang pasti, kroni dan anak-anaknya sendiri yang amat perlu diselamatkan dan hanya dengan dia diangkat semula sebagai Perdana Menteri sahajalah, segala kekayaan kroni dan anak-anaknya dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
  29. 21 Reasons Why Tun Mahathir Cannot Become Prime Minister
    @To let Mahathir ‘save Malaysia’ or ‘save Malaysia from Mahathir’?

    When I was in primary two, Mahathir tried quietly to control the tin market through Maminco Holdings. When the tin market collapsed, his firm lost US$253 million (equivalent to RM985 million). Eventually, the company closed down. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from mismanagement.
    He caused BMF to lose RM2.5 billion in the Hong Kong financial scandal and now Mahathir wants to ‘save’ a financially mismanaged Malaysia.
    Due to his ambition to develop heavy industry, Perwaja Steel was set up and lost RM10 billion. Eric Cheah became the scapegoat. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from losing GLCs.
    His privatization policy is in reality to pass to his cronies national public amenities, including electricity power, telecommunications and even railway network giving birth to super-rich Malays and multi-billionaires and widening the wealth disparity among the bumiputra. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from such bad policies.
    His speculation on foreign exchange in 1985 resulted in Bank Negara’s loss of US$10billion in foreign reserves. And now he wants to ‘save’ Malaysia from foreign exchange deficit.
    MAS lost RM8billion in a span of eight years but he kept helping it financially. Even when MAS shares fell from RM8 to RM3, the government used public funds to buy up its shares at RM8. He received a 32% stake while the RM1.8 billion from public funds had gone to businessman Tan Sri Tajuddin. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from kleptomaniac.
    The PKFZ scandal had resulted in a loss of RM4.6 billion. He freed himself leaving behind Tun Ling Liong Sik. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia.
    Under the programme to nurture bumiputra suppliers, he forced Proton and other industries to buy from designated suppliers on long term basis. And now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from money politics.
    He belittled WTO and raised import tax on foreign cars up to 300% forcing people to buy Proton on bank loans stretching up to nine years. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from trade protectionism.
    He neglected Sabah and Sarawak’s development for 22 years and now he says East Malaysians should rely on self-improvement rather than financial aids. Mahathir now says he wants to ‘save’ Malaysia from the J community, K community, Sabah and Sarawak.
    Under Operasi Lalang, he jailed people he didn’t like without trial and now he says he would ‘save’ Malaysia from such wrongdoings.
    He suspended three newspapers and jailed editors for reporting his political and financial scandals. Now he wants to ‘save’ Malaysia from the oppression of press freedom.
    He weakened the power of the monarchy and laid down the unprecedented principle placing executive power above that of judiciary. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from government intervention of the judiciary.
    He changed the population composition of Sabah by launching his IC project in increasing hugely the number of immigrants leading to the Lahat Datu incident. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from the serious immigration problem.
    He blamed financial speculator George Soros and the Jews for the devaluation of the ringgit. When that failed, he turned and blamed the deputy prime minister for being a gay and sacked him. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from the abuse of human rights.
    When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.

    ReplyDelete
  30. When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.
    He sent people to assault his former deputy and pretended he was shocked. Subsequently, he set up police independent panel to investigate the incident but the panel died a natural death with the withdrawal of funds. Now he wants to ‘save’ Malaysia from a police state.
    When he realized the ringgit will soon collapse, he, instead of repaying the debts, forced the merger of a group of leading banks comprising some profitable banks and his cronies to redistribute resources and also stopped people from depositing money overseas. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from capital control.
    He repeatedly blamed the Jews and regarded Schindler’s List is a movie appealing for sympathy for the Jews. The movie was banned in Malaysia. Zoran Nikolic the KL/Selangor footballer was sacked after winning the Malaysia Cup because he has a Serbian passport. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from religious fundamentalism.
    During his reign, he used racialism to divide the people through the top national academic institution. He tried to convince this institution that race A is superior than race B and C because B and C are ‘outsiders’ and not bumiputra. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from racism.
    He once accused Lim Kit Siang for practising nepotism by making his son Lim Guan Eng the chief minister of Penang. Isn’t it nepotism when he allowed his son Mukhriz to become Kedah menteri besar? Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from nepotism and cronyism.

    ReplyDelete
  31. PASAL KEDAI ROTI PUN MAHATHIR SANGGUP MENIPU, APATAH LAGI HAL NEGARA
    Penutupan rangkaian kedai roti The Loaf memberi kesan yang sangat besar kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menjelang Pilihan Raya Umum ke-14. Orang ramai bertanya jika berniaga kedai roti pun boleh tutup, apa yang boleh beliau buat untuk negara lagi pada usia 90-an?

    Selama 22 tahun Mahathir diselamatkan oleh kantung negara, tidak mustahil jika beliau masih Perdana Menteri, The Loaf akan diselamatkan oleh mana-mana GLC.

    Selama 22 tahun Mahathir mengurus negara kita menyaksikan kerugian Bank Bumiputera, Perwaja,
    Maminco, MAS, Proton, Bakun (terpaksa diselamatkan), E-Village, Sukan Komanwel, Bank Negara (rugi RM 30 bilion).

    Di bawah pentadbiran beliau juga, kadar faedah PTPTN dicaj sebanyak 4%, Tenaga Nasional Berhad diperdaya perjanjian berat sebelah dengan IPP, kerajaan diminta menjamin keuntungan pemegang konsesi tol dan kenaikan tol tiga tahun sekali sebanyak 10% setiap kenaikan.

    Dengan kata lain, dari perniagaan besar sehingga kecil, ia akan mendatang masalah apabila diberi kepada Mahathir. Apakah kita akan bagi lagi peluang kepada beliau menjadi Perdana Menteri?

    Namun yang lebih melucukan hari ini Mahathir menafi memiliki sebarang pegangan dan pemilikan dalam rangkaian kedai roti The Loaf.
    Sangat melucukan dan memalukan. 10 tahun lalu beliau dengan bangga menjelaskan perancangan untuk The Loaf, hari ini beliau menafikan mempunyai sebarang kepentingan dan kaitan.

    Cukup-cukuplah berbohong Mahathir. Jika berkenaan kedai roti pun kamu sanggup menipu, apatah lagi berkenaan hal negara.

    Berapa banyak penipuan Mahathir hendak lakukan di penghujung usianya? Atau Mahathir sudah nyanyuk? Yang mana pun, jelas beliau tidak layak diberi kepercayaan menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    ReplyDelete
  32. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?

    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia! –

    ReplyDelete
  33. Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang
    Di dalam filem Bukit Kepong, terdapat 1 dialog yang diucapkan oleh anggota Parti Komunis Malaya (PKM) yang berbunyi “ Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang”

    Bagi merealisasikan dialog diatas, PKM telah menubuhkan satu rejimen khas yang dianggotai orang Melayu bagi menarik sokongan daripada orang Melayu untuk menyokong perjuangan komunis di Tanah Melayu pada ketika itu.

    Rejimen ini dikenali sebagai Rejimen ke 10 yang ditubuhkan di Temerloh pada tahun 1949. Untuk menunjukkan rejimen ini berunsurkan Melayu , mereka menggunakan songkok sebagai salah 1 dari uniform mereka. Tetapi PKM tidak bersetuju kerana tidak bersesuaian dengan ideologi mereka.

    Semua anggota Rejimen ke 10 ini terdiri daripada orang Melayu dan untuk mengaburi penduduk Tanah Melayu, mereka menggelarkan diri mereka sebagai Tentera Pembebasan Nasional Malaya.

    Diantara pemimpin Melayu didalam Rejimen ke 10 ialah Abdullah CD, Wahi Anuar, Shamsiah Fakeh dan Musa Ahmad.

    Sejarah berulang kembali, 60 tahun kemudian, taktik yang sama digunakan untuk menguasai Malaysia .

    DAP menggunakan strategi yang sama seperti PKM untuk tarik sokongan orang Melayu. Mereka menggunakan orang Melayu itu sendiri untuk pengaruhi orang Melayu.

    Yang paling menarik seorang cucu bekas komunis Melayu (Shamsiah Fakeh) telah menyertai PRU ke 14 kali ini atas tiket DAP dan ia menganggap neneknya adalah pejuang negara.

    Adakah ini satu suratan atau satu kebetulan?
    Marilah sama-sama kita renungkan

    ReplyDelete
  34. Kerana kuasa dan mahu jatuhkan kerajaan Barisan Nasional, Mahathir sanggup jadi hamba pada DAP. Mahathir sudah bertukar dari seorang nasionalis, kemudian jadi ultra Melayu.

    Bila sudah dapat kuasa bertukar lagi jadi penyokong kroni dan kapitalis. DAP tidak pernah bertukar prinsipnya, masih dengan Malaysian Malaysia. Mahathir kini sudah menjadi hamba kepada kumpulan chauvinis.

    Hari ini DAP berbangga kerana meletakkan beberapa calon Melayu termasuklah cucu Shamsiah Fakeh di Kota Damansara. Dulu komunis guna neneknya di dalam hutan, kini cucunya digunakan DAP untuk dapat undi dalam bandar.

    Yang muda menjadi alat DAP, yang tua seperti Mahathir pula menjadi hamba DAP. Kerana kuasa, Mahathir sanggup jadi hamba, buang semua sifat lekehnya dulu masa memandu Pontiac Catalina di Langkawi. #HarapanPalsu #SinOfMahathir

    Rakyat jangan bagi undi pada hamba DAP ini. Perlu mengundi dan #BersamaBN #HebatkanNegaraku. Selamatkan Malaysia daripada hamba DAP yang bernama Mahathir

    ReplyDelete
  35. 10 DOSA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN
    Hujah-hujah penolakan Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP semakin tersebar dengan kenyataan bertajuk ‘10 Dosa Pemimpin Pakatan Harapan’ yang mendapat perhatian umum.

    Dengan menggunakan tanda pagar ##sayno2PH, hujah-hujah itu mula tersebar melalui pelbagai platform media sosial termasuk laman blog-blog di negara ini.

    Berikut merupakan antara intipati 10 hujah berkenaan mengenai dosa-dosa pemimpin pakatan:

    1. KLEPTOKRASI

    Perkataan ini sebenarnya terpakai kepada PH kerana sebagai “pemerintah” negeri mereka sendiri iaitu Selangor dan Pulau Pinang, rasuah di sana kelihatan semakin meningkat. Malah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga menghadapi tuduhan rasuah.

    2. TIADA INTEGRITI

    Pemimpin PH terlalu banyak melakukan pusingan-U. Dakwaan salah urus negara Tun. Dr. Mahathir Mohamad selama 22 tahun serta gerakan reformasi telah berubah secara dramatik. Jika dahulu PKR dan DAP mengecam Dr. Mahathir tetapi kini segalanya dilupakan, bahkan mereka berani mengatakan bahawa semuanya OK.

    3. KEDIKTATORAN.

    Ini terbukti dengan cara pemimpin PH menguruskan parti komponen mereka sendiri. Contohnya adalah DAP yang mana orang-orang yang bertentangan fahaman dipecat dan diketepikan. Malah mesyuarat agung tahunannya diadakan secara tidak demokrasi.

    4. KRONISME

    Pemimpin PH mementingkan kronisme dan nepotisme. Pelbagai dakwaan telah dibuat mengenai Tun. Dr. Mahathir Mohamad serta ahli-ahli keluarganya. Malah PKR yang terdiri daripada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP yang terdiri daripada keluarga Lim Kit Siang pernah menuduh Dr. Mahathir mementingkan kronisme.

    5. BERSIFAT PERKAUMAN

    Dengan menggalakkan orang Cina untuk membenci MCA dan Gerakan, DAP menekankan budaya perbezaan pendapat antara kaum. MCA dan Gerakan kononnya disalahkan kerana gagal berjuang untuk kaum Cina tetapi DAP sendiri tidak mempunyai apa-apa untuk kaum Cina kecuali menghasut kebencian.

    6. PENIPU

    PH memberi harapan dan janji palsu. Terdapat terlalu banyak contoh tetapi cukup untuk mengatakan manifesto mereka pada masa lalu dan sekarang tidak praktikal dan tidak dapat dipenuhi kerana pelbagai sebab. Ia sama seperti menipu semua orang termasuk penyokong mereka sendiri.

    7. TIDAK BERGUNA DAN TIDAK BERUPAYA

    Mereka (PH) tidak boleh memerintah Pulau Pinang dan Selangor dengan betul tetapi masih berani untuk bermimpi memerintah negara ini? Krisis air telah menjadi masalah biasa di Selangor dan Pulau Pinang pula tenggelam dalam banjir kilat dan tanah runtuh serta pencemaran. Rakyat ditendang keluar dari rumah mereka sendiri!

    8. SUKA MENYALAHKAN PIHAK LAIN

    Pemimpin PH telah menguasai seni dan kemahiran menyalahkan BN kerana kesengsaraan negara dan kegagalan mereka. Taktik berkenaan disifatkan sebagai pengecut bahkan tidak sesuai pun untuk berada sebagai pembangkang.

    9. TIADA SIFAT KEPIMPINAN

    Disebabkan ketiadaaan pemimpin berkeupayaan, PH hanya pandai membuat pelbagai dakwaan yang tidak terbukti selain membuat pelbagai tuduhan yang tidak beradab bersama penyokong mereka. Calon-calon yang hendak diangkat sebagai Perdana Menteri pula adalah individu yang telah berumur 93 tahun selain individu yang telah disabitkan kesalahan liwat

    10. TIADA RANCANGAN KUKUH UNTUK MEMERINTAH

    Kerjasama parti-parti dalam Pakatan Harapan amat lemah dan hanya mengejar agenda yang mementingkan diri masing-masing. Ia bukanlah mengenai menyelamatkan Malaysia kerana Malaysia telah menunjukkan prestasi yang baik di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN.

    ReplyDelete
  36. Bersedia untuk kalah PH

    Mengatakan Pakatan Harapan (PH) akan menang hanya satu kempen. Kalau PH kalah dikatakan penipuan. Semua ini adalah alasan PH dan sebenarnya PH sendiri ragu-ragu mampu menempuh pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan berjaya.
    Kalau ada yang menyatakan sebab-sebab PH akan menang, ini merupakan percanggahan pendapat kerana PH sepatutnya bersedia menghadapi kekalahan.

    Sebelum mengulas pendapat kecil ini, kita perlu sedar kehadiran orang ramai di ceramah-ceramah hanya memberi kesan kecil kepada pertambahan undi.

    Kadang-kadang kita melihat PH seakan-akan berjaya mendahului dalam kempen mereka, berjaya memburukkan kepimpinan Barisan Nasional (BN) dengan kekuatan mereka di media sosial, malah media antarabangsa, tuduhan korupsi dan salah guna kuasa oleh Datuk Seri Najib Razak dijadikan punca kekalahan BN dan kemenangan PH.

    Namun, bagi mereka yang seakan-akan sudah mahu meraikan kemenangan PH harus sedar semua isu itu, sekiranya tidak dapat diterjemahkan kepada undi, maka kekalahan pasti menanti. Apapun, PH perlu bersedia tewas pada PRU14.

    Tsunami Melayu diharapkan tsunami yang melanda PKR

    Harapan PH jelas tertumpu kepada tsunami Melayu. Mereka membawa masuk Tun Dr Mahathir Mohamad juga untuk mendapatkan sokongan Melayu yang dikatakan menjadi penghalang kejayaan merebut Putrajaya pada PRU13.

    Namun, sebaliknya berlaku. Tsunami Melayu tidak akan berlaku. Sebaliknya, PAS yang membawa ideologi Islam mempunyai ramai pengikut beragama Islam dan Melayu adalah penghalang kepada tsunami Melayu.

    Dengan laungan PAS untuk menentang PH, undi orang Melayu berbelah bahagi dan pecahan ini tidak memungkinkan tsunami Melayu berlaku.

    PAS pada PRU14 lebih cenderung membalas dendam terhadap PH, khususnya kumpulan “Anwarisme” yang menubuhkan Amanah. Kehadiran Amanah sekali lagi memberi ketetapan tsunami Melayu tidak akan berlaku.

    Pergolakan dalaman

    Di samping itu, pergolakan dalaman PKR semakin nyata. “Hanya ada kem saya”, kenyataan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail seakan-akan mengakui pendapat bahawa pergolakan dalam PKR semakin ketara.

    Kumpulan yang mahu menjatuhkan satu sama lain seakan-akan menggenggam bara api, biar sampai jadi arang, sudah berkerat rotan mahu menjatuhkan satu sama lain, biar pada waktu PRU sebegini.

    Perbalahan pelantikan calon PKR sendiri sudah menyuluhkan kekalahan PH.

    Dalam PPBM juga begitu, suara yang sebelum ini kuat, kini muncul menentang PPBM. Parti yang masih longgar pentadbirannya, kedudukan cawangan dan bahagian hanya akan menyulitkan PH, tetapi memberi banyak harapan kepada BN.

    Pertandingan 3 penjuru

    PAS dengan terbuka mengumumkan calon mereka menentang PH dan BN. Penyokong tegar PAS antara punca kemenangannya pada PRU13, tetapi hari ini PAS terpisah dengan dendam besar kepada PH, khususnya PKR dan Amanah.

    Sudah semestinya mereka berkempen untuk menjatuhkan PH. Pastinya akan dihasut kepimpinan PAS untuk tidak mengundi PH.

    Isu 1MDB

    Isu ini sudah lusuh atau tidak difahami rakyat terbanyak menjadi sebab ia tidak memberi perubahan undi Melayu khususnya.

    Baru-baru ini sahaja, “counter attack” dilancarkan menerusi contoh siri penerangan 1MDB dalam Bicara Subang tanpa kehadiran kepimpinan pembangkang untuk mempersoalkan apa yang dipertikaikan mereka secara terbuka dan dijadikan senjata untuk menghentam Najib.

    Ini semestinya akan dijadikan senjata kempen PRU14 oleh pembangkang.

    DAP beri peluang kepada komunis Melayu

    Sentimen ini adalah satu bentuk indoktrinasi yang diserap bertahun lamanya, khususnya sepanjang 22 tahun Dr Mahathir memerintah.

    Tidak mudah mengasingkannya daripada pemikiran orang Melayu, khususnya di luar bandar. Penolakan terhadap DAP ini pasti memberi kesan kepada PH.

    Kehadiran Dr Mahathir dengan kepimpinan DAP, khususnya Lim Kit Siang pasti akan memberi gambaran bercelaru kepada pengundi. Mereka akan keliru dan kekeliruan ini digunakan sebagai strategi kempen BN.

    ReplyDelete
  37. Bersedia untuk kalah PH

    Dr Mahathir menggantikan Anwar

    Paling utama, PH perlu bersedia menghadapi kekalahan kerana kekenduran isu Anwar yang diganti dengan cara berpolitik Dr Mahathir.

    Amat jelas, Dr Mahathir tidak pernah berjuang dalam kerangka tidak mempunyai kuasa dan masih merasakan pengaruhnya bertambah, sedangkan ia hakikat yang perlu diterima – hilang kuasa dan pengaruh.

    Musuh PKR hari ini dijulang sedemikian rupa, tetapi memualkan pejuang dan penyokong PKR. Hari ini berlaku demonstrasi membantah Dr Mahathir bertanding atas tiket PKR untuk menunjukkan kemarahan penyokong, khususnya dari gerakan Reformasi.

    Bukan itu sahaja, Dr Mahathir adalah liabiliti dengan kesalahan yang pernah dibuat sehingga digelar “Mahazalim” dan “Mahafiraun”. Pendedahan kesalahan beliau menjadi bahan kempen BN. Ini memberi mereka lebih banyak peluru untuk menyerang PH.

    Bersedialah untuk kalah PH. Jangan pula menyalahkan kekalahan itu kepada penipuan. Tuduhan penipuan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya kerap dibuat, sungguhpun 52% undi popular menyebelahi pembangkang.

    ReplyDelete
  38. MUSANG SUDAH LENGKAP BERBULU AYAM
    TERASA janggal juga apabila sukar kelihatan bendera ataupun replika roket DAP menghiasi jalan-jalan sempena tempoh kempen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).


    Replika roket pada dasarnya juga adalah objek yang mudah mencuri perhatian terutamanya kepada kanak-kanak kerana menampakkan ciri-ciri tema angkasa lepas.


    Namun demi mengejar cita-cita lebih besar daripada angkasa lepas, logo yang mula digunakan DAP sejak PRU-3 tahun 1969 itu telah ‘ditanam dalam-dalam’ kerana parti itu kini menggunakan logo mata PKR.


    Terimbau kembali memori PRU-13 tahun 2013 mengenai linangan air mata Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya disekat daripada menggunakan logo roket namun beliau sekarang yang berterus-terang meminggirkan logo itu.


    Harus disedari, kebersamaan PKR, PPBM, PAN dan DAP untuk menggunakan lambang mata PKR memberi keuntungan mutlak kepada DAP yang mendabik dada dalam ‘penguasaannya’ terhadap kaum Cina.


    Dengan masyarakat Melayu diketahui cukup ‘kekok’ dengan simbol roket, peluang menggunakan simbol PKR adalah kesempatan yang begitu berharga buat DAP untuk secara halus dapat mengaut undi Melayu.


    Selain itu, dominasi DAP terhadap gabungan pembangkang pada ketika ini juga begitu terserlah dengan kebergantungan PKR, PAN dan PPBM terhadap parti itu dalam pelbagai aspek termasuk dasar, polisi dan penentuan barisan Kabinet.


    Umpama peribahasa ‘Musang berbulu ayam’, DAP mungkin mendekati masyarakat dengan rupa berbeza tetapi parti itu sama sekali tidak pernah meninggalkan agenda sempit Malaysian Malaysia yang berkehendakkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama di negara ini

    ReplyDelete
  39. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Dalam banyak Pilihan Raya Umum (PRU), PRU14 adalah yang paling getir dan kritikal, ibarat antara hidup dan mati, semua parti-parti politik yang bertanding, terutama BN, PAS dan PH. Sama ada BN dapat meneruskan kesinambungan legasinya atau tidak, bergantung kepada keputusan PRU14 itu nanti, yang hanya tinggal lebih kurang seminggu.

    Justeru, pengundi mesti membuat pilihan yang bijak sama ada memilih BN, PAS atau PH. Salah pilih, kita akan merana untuk 5 tahun akan datang. Ada orang berkata, bagilah peluang kepada pakatan ultra kiasu, tengok dan buat perbandingan mana lebih baik. Jika mereka gagal, tukar balik 5 tahun lagi.

    Persoalannya, bukan mudah untuk ditukar balik, selepas mereka berjaya memerintah. Contoh, apabila terlepas Pulau Pinang dan Selangor, bukan senang diambil balik. Ultra kiasu akan pancing hati rakyat dengan pelbagai insentif dan gula-gula yang akan diberikan. Ultra kiasu ini bukan bodoh, mereka dalam kalangan orang bijak dan licik. Kita sahaja yang bodoh, mudah terpedaya dan terperangkap dengan gula-gula mereka.

    Ultra kiasu telah sekian lama dapat membaca psiki dan pemikiran orang Melayu. Ultra kiasu akan suap orang Melayu untuk mencairkan hatinya, sehingga kita berkata, bagus sungguh dia, walaupun bukan Islam sanggup membantu kita”. Misalnya, bantuan ultra kiasu kepada masjid dan surau yang mungkin lebih sedikit sebelum ini, seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu Pulau Pinang dan Selangor. Setelah mendapat bantuan tersebut, maka dalam kalangan kita akan berkata, “bagus sungguh kerajaan ultra kiasu Pulau Pinang (Selangor). Walaupun bukan Islam, sanggup membantu masjid dan surau.”

    Sebab itu, janganlah terlalu hairan, jika ultra kiasu memberikan sedikit lebih bantuan kepada rakyat berbanding kerajaan sebelumnya. Mereka mesti melakukan sedemikian, malah kelihatan seolah-olah lebih baik. Jika mereka tidak melakukan sedemikian, sudah tentu riwayatnya akan tamat dalam PRU 15. Justeru, kita mesti bijak membuat pilihan dalam PRU 14 kali ini.

    Sekian lama saya menulis, betapa bahayanya ultra kiasu. Tidak terlepas daripada mendedahkan kebobrokkan ultra kiasu. Dalam keadaan genting dan kritikal hari ini, saya ulangi lagi, kita mesti menolak calon ultra kiasu, jangan undi mereka. Alasannya adalah;

    Pertama, ultra kiasu anti Islam. Ultra kiasu hanya mahukan pluralisme. Tidak ada agama yang mengakar, semuanya sama. Islam dengan agama-agama lain semuanya pukul sama rata. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlaku. Islam tidak boleh dipukul sama rata dengan agama-agama lain. Malah agama lain pun tidak mahu disamakan dengan agama Islam.

    Islam mesti didaulat seperti mana termaktubnya Ia dalam perlembagaan. Bukan bermakna, kita mahu menindas agama lain. Tidak sama sekali. Sejarah Islam membuktikan, Islam tidak pernah menindas bukan Islam. Rata-rata kita lihat, bukan Islam dapat hidup senang lenang dalam sebuah negara Islam. Namun, belum tentu Islam dapat hidup aman dalam negara bukan Islam.

    Kedaulatan agalam Islam di Malaysia ini ada sejarahnya. Islam adalah agama penduduk majoriti pribumi negara ini, agama orang Melayu. Sebab itu, agama Islam termaktub dalam perlembagaan. Agama yang mengakar Alam Melayu sekian lama, agama majoriti penduduk Alam Melayu.

    Ini bukanlah sesuatu yang baharu dalam dunia, ia adalah perkara biasa. Agama majoriti akan mengakar. Sama seperti negara lain seperti Buddha mengakar di Thailand, China, Sri Lanka dan sebagainya. Di Thailand misalnya, jangan ada sesiapa pun yang cuba mempertikaikan agama Buddha, termasuk bangsa Siam sendiri dan rajanya. Semua perkara ini dilindungi. Jika ada sesiapa yang berani menghina atau merendah-rendahkan, mereka akan dimasukkan ke penjara.

    ReplyDelete
  40. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Kedua, ultra kiasu anti Melayu. Ultra kiasu tidak mahu orang Melayu yang menjadi ahli dalam parti mereka, yang ada jati diri Melayu, kuat pegangan Islamnya, hebat akhlaknya dan sebagainya. Ultra kiasu hanya mahukan Melayu yang liberal, tidak solat, minum arak dan anti undang-undang Islam. Melayu yang sudah tidak ada jatinya, anti bangsa mereka sendiri dan anti kepada agamanya sendiri itulah pilihan mereka yang akan diangkat menjadi calon dan pemimpin mereka. Mereka akan cari dalam kalangan sosial, komunis dan liberalis. Ini tidak termasuk melaksanakan agenda Kristian Evangelis mereka.

    Saya amat mengharapkan rakyat dapat menolak parti ultra kiasu dan fahaman komunis yang dibawanya. Ultra kiasu ini berselindung di bawah sistem demokrasi untuk menyebarkan ideologi komunis yang dipegang. Sekian lama saya bercakap, kali ini mula terbukti, terserlah belangnya apabila parti ultra kiasu ini mencalonkan cucu kepada pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Melayu dalam PRU14. Kenapa tidak letak calon Melayu ultra kiasu yang lebih baik, seperti bekas wartawan Utusan Malaysia?

    Ternyata, orang seperti bekas wartawan Utusan Malaysia yang ada jiwa Islam, yang menyertai ultra kiasu, bukanlah pilihan ultra kiasu. Tetapi yang dipilih adalah cucu pemimpin PKM berfahaman komunis. Tidak puas hati dengan pemilihan ultra kiasu komunis ini, maka Melayu ultra kiasu yang tidak terpilih itu mencabar cucu pemimpin PKM untuk berdebat bagi membuktikan dia tidak komunis.

    Dakwa Melayu ultra kiasu tersebut, cucu pemimpin PKM tersebut memasuki DAP pada tahun 2016, terus diangkat menjadi Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan kini diangkat lagi sebagai calon PRU 14. Ultra kiasu Melayu yang tidak tercalon itu mengatakan tindak-tanduk dan agenda-agenda yang dilakukan oleh Melayu komunis ini banyak kepada mirip agenda songsang.

    Cucu pemimpin PKM tersebut menggesa semua pihak tidak menghakiminya berdasarkan neneknya, sedangkan sebelum ini, beliau menyatakan neneknya adalah idolanya dan menyifatkannya sebagai "wirawati dan pejuang bangsa".

    Sejak bila pula PKM menjadi wira pejuang kemerdekaan dan pejuang bangsa? Komunis tetap komunis. Agenda untuk menguasai Tanah Melayu amat jelas. Setelah Jepun meninggalkan Tanah Melayu selepas kalah dalam Perang Dunia Kedua 1945, komunis telah keluar daripada hutan untuk menguasai Tanah Melayu. Nasib baik, British cepat sampai dalam tempoh 14 hari, jika tidak pasti negara ini telah diperintah Komunis.

    Sebelum ini saya turut membaca kenyataan cucu pemimpin komunis tersebut betapa beliau sangat teruja menjadi ahli parti ultra kiasu kerana perjuangan Malaysian Malaysia yang dibawa. Apakah cucu PKM ini faham akan maksud Malaysian Malaysia? Jika tidak faham mari saya ajarkan.

    Malaysian Malaysia adalah perjuangan ultra kiasu sekian lama. Malaysia untuk rakyat Malaysia. Memang benar, Malaysia untuk rakyat Malaysia. Tetapi apakah kita faham maksud yang terselindung di sebalik konsep ini? Ternyata bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Dalam maksud, mereka mahukan hak-hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak dihapuskan supaya semuanya menjadi sama.

    ReplyDelete
  41. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Ketiga, ultra kiasu anti perlembagaan. Mereka tidak mahu ada perkara kelebihan yang berkaitan dengan Melayu, seperti kedudukan Islam, bahasa Melayu, kedudukan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera. Perkara ini amat penting untuk mereka melunaskan agenda Evangelis Kristian yang dibawanya.

    Caranya dengan memecahkan parti-parti politik Melayu yang menjadi sekutunya supaya dia dapat menguasai.

    Lahirnya PKR, PAN dan PPBM adalah sebahagian perancangan mereka. Setelah parti Melayu berpecah, ultra kaisu pecahkan dalam kalangan mereka sesama parti untuk melemahkan mereka lagi. Sekali lagi berjaya. Nasib baik PAS dapat mencium baunya, maka PAS keluar dan rela bersendirian.

    Pendek kata, politik Malaysia hari ini, tidak boleh berharapkan sesiapa lagi melainkan UMNO dan PAS. Bukan kerana saya terlalu menyokong kedua parti ini. Tetapi inilah parti yang masih lagi belum berjaya dikuasai ultra kiasu. Pilihan kita hanya dua, sekiranya kita menolak Umno, maka beralihlah kepada Pas, kerana itulah sahaja pilihan yang kita ada

    ReplyDelete
  42. “NGA KOR MING, HEE KUAN YAU BIADAP!” – MURSYIDUL AM PAS
    ARAU 30 April – Tindakan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming dan bekas Ketua DAP Bahagian Teluk Intan, Hee Kuan Yau yang menggunakan kata-kata kesat dan merendah-rendahkan orang Melayu serta Islam dalam ceramah mereka disifatkan sebagai keterlaluan dan biadab.

    Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin berkata, tindakan pemimpin DAP itu sememangnya sudah dijangka kerana mereka sentiasa menanti peluang untuk menyerang.

    Sehubungan itu, Hashim menyeru supaya umat Islam di negara ini segera berhenti daripada bertelagah atau menentang sesama mereka sehingga akhirnya menampakkan kelemahan sendiri.

    “Pertama saya lihat keberanian dan keceluparan pemimpin DAP merendah-rendahkan orang Melayu memang tidak bolehlah.

    “Tetapi, kita juga perlu ingat kenapa orang (DAP) berani memburukkan kita. Bagi saya disebabkan kesalahan antara kita juga yang tidak menyokong sesuatu perkara melibatkan kebaikan Islam.

    “Sebagai contoh, kita ajak orang Islam sendiri kepada Islam seperti RUU355 (Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016) tetapi terdapat dalam kalangan kita (orang Islam) tidak setuju.

    “Apabila orang Islam menentang Islam dan mereka (DAP) lihat secara tidak langsungnya dia semakin berani untuk menyerang,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai sikap biadab Kor Ming dan Kuan Yau dalam ceramah mereka yang sering dicemari kata-kata kesat dan menghina kaum lain.

    ReplyDelete
  43. MATLAMAT TUN MAHATHIR MENGHALALKAN CARA – SHAIFUL HAZIZY

    DEMI untuk mencapai matlamat peribadinya, Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup melakukan apa sahaja termasuklah memeluk musuh tradisinya iaitu DAP.
    Bilamana kita menelusuri sejarah politik bekas Perdana Menteri itu, semua daripada kita akan mendapati bagaimana ekstrimnya perjuangan politik Dr Mahathir menentang DAP. Di setiap program politik dan kemasyarakatan, Dr Mahathir tidak henti-henti mendoktrin rakyat supaya menentang parti ‘chauvinis‘ tersebut.
    Namun disebabkan ada agenda peribadinya yang tidak mampu diselesaikan oleh pemerintah semasa, maka Dr Mahathir sanggup melakukan ‘u-turn‘ dengan bekerjasama menjatuhkan kerajaan di bawah payung DAP.
    Mengulas tentang perkara ini, Ketua Pemuda Barisan Nasional Negeri Kedah Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin tidak berganjak dengan pendiriannya bahawa Dr Mahathir mengamalkan ‘Machiavellian politics‘ sejak dahulu lagi.
    “Machiavellian politics ini lebih kepada falsafahnya matlamat menghalalkan cara. Dia tak kisah kalau dulu dia kata DAP ini chauvinis, Cina lah, Komunis lah, apa semua rasis dan sebagainya, hari ini dia boleh masuk ke konvensyen DAP dia boleh kata DAP merupakan parti yang lebih baik daripada Umno dan juga Barisan Nasional.
    “Dia boleh kata dulu dia tersalah sangka kepada DAP… Saya dok nampak 22 tahun jadi Perdana Menteri, 22 tahun juga dia memerangi DAP, sambung lagi empat lima tahun waktu dia menjadi bekas Perdana Menteri yang menyokong Umno dan Barisan Nasional, saya rasa dalam 27 atau 28 tahun dia memerangi DAP secara konsisten, tapi tiba-tiba atas sebab-sebab tertentu dia boleh masuk ke konvensyen DAP, dia boleh kata DAP bagus,” kata Shaiful Hazizy kepada wakil portal Tv14 di Langkawi baru-baru ini.
    Selaku pemimpin muda di negeri kelahiran Dr Mahathir, Shaiful Hazizy turut menyerahkan perkara ini kepada rakyat untuk menilai sejauh mana keikhlasan Dr Mahathir menyerang DAP selama berpuluh tahun dan secara tiba-tiba memuji pula parti berkenaan.
    Dr Mahathir dan negeri Kedah khususnya Langkawi amat sinonim sejak dahulu lagi. Ini kerana Kedah merupakan negeri kelahirannya, manakala Langkawi pula merupakan sebuah kawasan terpencil yang dibangunkan oleh Dr Mahathir semasa memiliki kuasa selaku Perdana Menteri selama 22 tahun.
    Sebelum ini, riuh di media sosial menunjukkan betapa anak muda menyokong Dr Mahathir kembali berada dalam arena politik tanah air dan menganggap bahawa Dr Mahathir adalah penyelamat kepada kehidupan mereka yang lebih baik.
    Bagaimanapun, setelah pelbagai kerja-kerja jahat Dr Mahathir didedahkan satu demi satu, semakin ramai anak muda kembali berfikiran rasional untuk menyokongnya. Bagi mereka, memandang kepada jasa sahaja tidak mencukupi sedangkan usia Dr Mahathir yang menghampiri 100 tahun tidak akan mampu memberi khidmat terbaik seperti ditagih anak muda.
    Selain itu, anak muda juga sudah mula sedar bahawa Dr Mahathir sememangnya mempunyai agenda peribadi tersendiri yang sengaja disembunyikan kepada khalayak umum. Sebab itulah Dr Mahathir mengamalkan konsep politik Machiavelli sepertimana yang diperkatakan oleh Shaiful Hazizy dalam kenyataannya itu.

    ReplyDelete
  44. Mahathir Hilang Arah Spin Kempen
    MAHATHIR tiba-tiba muncul dengan video drama pendek: Harapan/Kasihanilah Atuk. Klip pendek melankolik ini satu kejutan. Tema klip video ini menjadikan Mahathir seorang pengemis.

    Temanya klip pendek ini merendahkan maruah Tun M yang selama ini dianggap fighter tua yang sejati.

    Klip ini menjadikan Mahathir pengemis. Sangat desparado kerana cuba memenangi undi anak muda dengan meraih simpati murahan.
    Klip sensasi ini, mewujudkan satu aliran baharu. Ia mengubah mengubah taktik politik Mahathir menjelang tempoh kempen sebelum 9 Mei.

    Karektor Mahathir sebagai fighter tua berusia 93 tahun tahun, kini lesap begitu saja. Semuanya musnah kerana imej pengemis Mahathir dalam klip video yang terkenal dengan dialog Atuk Rasa Bersalah ini.

    Sebaik saja klip drama ini berlegar di media sosial, Mahathir mencuri perhatian dengan cerita kapalterbangnya disabotaj.

    Satu lagi elemen tragik. Jadi kita faham, mengapa sebaik saja klip video ini dilancarkan, Mahathir seolah-olah mahu mencipta persepsi dirinya hampir dibunuh.
    Klip video Atuk Menangis dan drama cubaan membunuhnya, adalah plot mencipta undi simpati. Cuma Mahathir silap. Dia hanya mantan PM, dan bukan aktor pawagam.

    Aduhai. Ketika di puncak kuasa, maruah Mahathir tidak semurah ini. Dia lelaki hebat yang berjaya menyingkirkan Tunku Abdul Rahman dari kedudukan Perdana Menteri pada 1969.

    Mahathir juga berjaya menekan Hussein Onn melepaskan jawatan Perdana Menteri pada 1981. Seterusnya, dengan gaya adiwira yang hebat Mahathir naik menjadi Perdana Menteri pada 1981.

    Pada 1985, Mahathir menyingkirkan TPMnya Musa Hitam. Tindakan Mahathir menyebabkan kerjaya politik Musa Hitam berakhir.

    Pada 1987, Mahathir membius kerjaya politik bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah.

    Sepanjang 22 tahun berkuasa, Mahathir tidak pernah mengemis undi. Dia tidak pernah menjadi Atuk Tua yang tidak bermaruah!

    Alahai Mahathir…

    ReplyDelete
  45. Apa Lagi Mahathir Nak Tangiskan!
    BANYAK elemen sarkastik yang backfired Mahathir secara peribadi, sebaik saja filem pendek Harapan/Kasihanilah Atuk diviralkan di media sosial sejak 28 Mei lalu.
    Mahathir dianggap hipokrit dan mencari jalan mudah untuk mendapat simpati pengundi.

    Mana tidaknya. Hari ini sebagai diktator PBBM, Mahathir bekerjasama dengan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ibrahim. Malah, Mahathir juga bekerjasama dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, anak Wan Azizah.

    Orang tidak akan lupa sejarah permusuhan Mahathir dan Anwar Ibrahim. Tidak ada rakyat Malaysia yang waras akan dapat melupakan kezaliman Mahathir terhadap Anwar Ibrahim 20 tahun lalu.
    Anwar, bekas Timbalan Perdana Menteri 1993 hingga 1998, setelah sekian lama menjadi sekutu Mahathir sejak 1993, dipecat dan ditahan pada 1998.

    Anwar, suami Wan Azizah dan bapa Nurul Izzah, bukan sahaja dipecat sebagai TPM atas tuduhan khianat, tetapi menjadi mangsa pembantaian ketika ditahan di lokap.

    Mahathir ketika itu Perdana Menteri. Mahathir ketika itu, turut memecat Anwar sebagai timbalan dalam parti. Anwar ditendang keluar kabinet dan disepak terajang lalu dihalau berambus dari parti.

    Mahathir adalah orang paling berkuasa ketika itu.

    Sekarang, melalui video filem pendeknya, Mahathir cuba berlakon dengan wajah yang sedih. Mahathir cuba mendapatkan semula kuasa Perdana Menteri melalui simpati.

    Rujuk foto-foto kenangan ini. Terutama foto biji kata Anwar Ibrahim yang lebam ketika ditahan dibawah arahan Mahathir.

    Apakah waktu itu Mahathir bersedih?
    Apakah Mahathir memikirkan nasib anak-anak Anwar, termasuk Nurul Izzah yang ketika itu berusia 16 tahun?

    Selain Nurul Izzah, Anwar yang lebam teruk mukanya, turut memiliki lima lagi anak-anak yang masih remaja dan kanak-kanak.

    Anak-anaknya, Nurul Nuha 14, Ehsan Anwar 13, Nurul Ilham 11, Nurul Iman 8, Nurul Hana 6, pasti tidak akan melupakan detik-detik maha kejam itu. Bagaimana Mahathir menganiaya bapa mereka.

    Kini, demi politik, PKR yang ditubuhkan Anwar Ibrahim dengan lambang parti berasaskan simbol mata lebam, membenarkan Mahathir menjadi calon parti itu.

    Apa kejadahnya semua ini?

    Menangislah Mahathir. Menangislah puas-puas. Malah, Mahathir selayaknya menghasilkan klip filem pendek bertaraf Atuk Nak Bertaubat!

    ReplyDelete
  46. Selainnya turut dilihat cenderung terhadap HARAPAN adalah Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.

    Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor hari ini berkata parti itu akan meneliti pembabitan tokoh veteran parti itu dengan HARAPAN dan kenyataan mereka yang menghentam kerajaan.

    Nota: Nama itu sepatut nya ia lah Teuku Adnan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi Abang Mat, peluk siapa tu...??? Macam YB tokong pulak, bergambar dengan peminat dalam kereta....

      Abg Mat: JANGAN JELES, GETAH BARU NI ......

      Muahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. Oii mat tranformantat najibohongtu..dah kelabu asap ke..rabun ke..atau sama je kpla bapak kau..
      Hahahapuakkeparatlahabau..

      Delete
    3. Mamat tranformantat najibar uangklepet..dah dpt belum uang..nak getah skrab tu ada banyak kat kebun..x cukup kenyang ambiklh..hahahajeleskebenda mat..

      Delete
  47. PRU14: 5 Serangan Peribadi Terkini Pembangkang

    PEMBANGKANG Pakatan Harapan (PH) menjadikan berita palsu dan serangan peribadi sebagai senjata utama untuk memburukkan lawan politik mereka.
    PH dan penyokongnya menunjukkan rasa benci yang melampau terhadap mereka yang tidak sehaluan dengan mereka hingga sanggup menabur fitnah.

    Lima isu di bawah ini dijadikan fitnah terkini, paling dahsyat dan paling lama dijaja oleh PH dan pentaksub mereka di laman sosial dan serata ceruk internet.

    1. PM Najib Curi Wang 1MDB
    Jawatankuasa khas Parlimen dianggotai wakil DAP sendiri tidak ada bukti kaitan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dengan dakwaan kecurian itu, apatah lagi untuk mendakwa Najib mengambil wang 1MDB untuk membeli-belah.

    2. Presiden PAS Dibayar RM90 juta oleh UMNO
    Perjalanan kes saman Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap Sarawak Report menunjukkan editornya Clare Rewcastle-Brown tidak mempunyai bukti menyokong dakwaannya itu. Tapi pentaksub PH masih meneruskan fitnah dengan menyindir di media sosial.

    3. Zaman PM Najib Paling Teruk
    PH menafikan kejayaan projek pengangkutan terbaharu, MRT yang merupakan penghubung terbaik di Lembah Klang. Kejayaan projek MRT yang masih diteruskan menjadikan projek pengangkutan zaman bekas PM Tun Dr Mahathir Mohamad kelihatan kerdil.

    4. Presiden PAS Mahu Join UMNO
    Pentaksub PH mengatakan “Undi PAS, Undi BN.” Menurut mereka, PAS telah tertipu dengan Najib dan kini hanya mengikut strategi yang disusun tanpa ada kebebasan bertindak sendiri. Antara tujuan kempen ini ialah menuduh kedua-dua pemimpin ini menipu ahli mereka.

    5. Penyokong BN Makan Dedak
    Siapa sahaja yang bersimpati, menyokong atau mempertahankan PM Najib atau UMNO dan BN dituduh dengan fitnah “pemakan dedak.” Tanpa menilai hujah yang dikemukakan, tuduhan jahat dan sindiran makan dedak dilemparkan.

    ReplyDelete
  48. PRU14: 5 Fitnah Pakatan Harapan Dijawab
    PAKATAN Harapan menyebar berita palsu lagi menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), termasuk mengulang-ulang penipuan yang telah lama dibuktikan salah.
    Kerana sangat terdesak untuk mendapat kuasa, lebih banyak penipuan disebar untuk menipu dan membodohkan rakyat.

    Rekod mereka yang sering disaman dan terpaksa minta maaf sepatutnya telah menyedarkan semua tentang amalan fitnah yang mereka amalkan itu.

    Menjelang hari mengundi Pilihan Raya Umum ke-14, mereka menyebarkan lagi penipuan. Ini lima penipuan terbesar yang mereka sebarkan.

    1. BN Tidak Tunai Janji Bina Rumah
    Kerajaan BN melaksanakan janji membina pelbagai skim rumah, seperti Perumahan Rakyat 1 Malaysia (PR1MA), Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M), dan Rumah Wilayah Persekutuan (Rumawip). Ada projek yang berjaya disiapkan awal dan lebih daripada dirancang Kesemuanya program yang berterusan dijalankan sejak dilancarkan.

    2. BN Tidak Turunkan Kadar Tol
    Dalam tempoh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menjadi perdana menteri sejak 2009, sebanyak lapan buah tol telah menamatkan operasi. Empat yang terbaru diumumkan dalam Bajet 2018, melibatkan tol di Selangor dan Johor. Penamatan kutipan tol di Lebuhraya Persekutuan disambut baik rakyat Selangor.

    3. Negara Dijual Kepada China
    Semasa Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri, pelaburan terbesar datang dari Jepun. Apa yang berlaku ialah pelaburan tetapi sekarang PH menenggelamkan isu pelaburan dan menyebut “jual negara”. Sekarang ini, ekonomi paling pesat di dunia ialah China, maka mereka pula banyak melabur di Malaysia. Tidak masuk akal untuk Malaysia menolak pelaburan China.

    4. Pembangunan Infrastruktur Perlahan
    Pembangunan di bawah PM Najib didakwa perlahan. Ini jelas satu penipuan kerana pembangunan pantas berlaku walaupun pertumbuhan ekonomi tidak seperti pada satu masa dulu. Projek pembangunan terbesar yang telah sempurna satu fasa dan akan diteruskan lagi ialah MRT laluan Kajang-Sungai Buloh.

    5. GST Akan Naik Kepada 9 Peratus
    Di media sosial dan sebaran bercetak kepada orang ramai, mereka menumpukan pada isu GST, dan mendakwa GST akan dinaikkan kepada 9 peratus selepas Barisan Nasional menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14. PM Najib telah menafikan dakwaan ini sejak beberapa bulan lalu, tetapi tetap diulang dan disebarkan oleh PH

    ReplyDelete
  49. Kesal Mahathir seperti dipermainkan DAP: Dr Hilmi

    BALIK PULAU - Calon Parlimen Balik Pulau, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya kesal apabila segelintir pemimpin DAP mendakwa parti itu hanya memperalatkan Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menarik undi orang Melayu.

    Menurutnya, lebih dikesali, mereka turut menjadikan Mahathir sebagai bahan jenaka, menuduhnya rasuah dan menamakannya dengan pelbagai gelaran negatif.


    Tambahnya, orang Melayu dalam pembangkang dan DAP wajar buka mata dan melihat sendiri dengan perkara tersebut kerana mereka turut diperalatkan seperti Mahathir.

    "Saya dah masak sangat dengan cara DAP berpolitik. Orang Cina di Pulau Pinang ini sendiri pun sebenarnya tidak suka dengan cara politik sebegitu. Pendekatan mereka ekstrem dan sanggup berbuat apa sahaja untuk mencapai hasrat mereka.

    "Amat menyedihkan seorang bekas pemimpin negara berusia 93 tahun diperlekehkan sebegitu oleh beberapa pemimpin DAP. Amat tidak patut apabila Timbalan Setiausaha Agung DAP, P Ramasamy dalam sesi ceramahnya Sabtu lalu, secara terangan mendakwa mereka tidak pernah lupa dengan perbuatan Mahathir dan menggelarkan sebagai jahat," katanya.

    Dr Hilmi berkata, BN tidak pernah menggunakan cara berkempen seperti itu malah tidak sesekali pernah mengeji mana-mana pihak.

    "Saya rasa dah sampai masa rakyat membuat pendirian yang betul dan menterjemahkannya dengan satu sokongan yang padu terhadap BN pada pilihan raya kelak.

    "Apa yang berlaku ini perlu kita insafi. Orang Pulau Pinang tahu pembohongan dan putar belit pembangkang. Negeri ini tidak boleh terus dibiarkan ditadbir dengan cara pemimpinnya menanam sifat kebencian dan memperlekeh orang lain," katanya.

    28 April lalu, Ramasamy didakwa membuat pe­ngakuan secara terbuka bahawa Mahathir ha­nya dipergunakan untuk menarik sokongan Melayu terhadap gabungan pembangkang PKR.

    Dalam ceramahnya di Seberang Perai itu juga, Ramasamy mendakwa, penerimaan Dr Mahathir dalam gabungan pembangkang PKR bagaimanapun tidak bermakna perkara-perkara lampau yang dilakukan bekas Perdana Menteri itu akan dipadam begitu sahaja.

    ReplyDelete
  50. HARAPAN di pedalaman dan kawasan Melayu

    Malaysiakini hari ini menyiarkan analisis tentang kempen HARAPAN di beberapa negeri dengan strategi fokus kepada program kecil-kecilan - seperti ceramah kelompok - di kawasan pedalaman dan perkampungan Melayu, berbanding ceramah besar di bandar.

    Ia strategi yang sekian lama digunakan BN dan kali ini BERSATU, PKR dan AMANAH mencabar BN di gelanggang mereka sendiri.

    Pada masa sama, Penasihat Kajidata Research Profesor Syed Arabi Idid dilaporkan berkata kajian mereka mendapati 45 peratus daripada responden Melayu berpendapat sokongan masyarakat itu terhadap Pakatan Harapan akan meningkat.

    ReplyDelete
  51. Tsunami Melayu , Pengundi Hantu dan Jari Hantu, Propaganda Pembangkang Wujudkan Kekecohan
    Pembohongan dan penipuan adalah makanan harian yang dimakan oleh pihak pembangkang untuk menipu rakyat di Malaysia. Penipuan ini menjadi modal untuk menjurus rakyat menangung dosa bersama mereka.

    Pembangkang tidak pedulikan semua itu. Perkara yang paling penting ialah rakyat terus tertipu dengan permainan mereka dan sudah pastinya pembangkang akan memilih penyokong yang dungu untuk menjayakannya.

    Hari ini kita sudah mula mendengar bahawa pengundi hantu sedang diterbangkan dari negara China dan Bangladesh dan telah diberikan kada pengenalan untuk menjadi pengundi hantu pada PRU kali ini.

    Sebelum ini juga Pembangkang dan dibuat kenyataan sendiri oleh Anwar Ibrahim pada PRU13 dimana pengundi hantu dikalangan Bangladesh dibawa masuk. Tetapi akhirnya semuanya tidak dapat dibuktikan.

    Tsunami Melayu istilah yang digunakan oleh pihak pembangkang akhirnya memakan diri sendiri apabila dikalangan pihak pembangkang sendiri yang menidakkannya. Sebelum ini kita dihidangkan dengan percaturan yang dinamakan tsunami Melayu.

    Hakikatnya ianya adalah satu propaganda yang dimainkan kepada rakyat dengan tujuan untuk menarik sokongan masyarakat Cina kepada DAP dan sekutunya. Apa yang berlaku sebaliknya dijelaskna dengan penetapan tempat calun Pakatan bertanding.

    Dalam hal ini kita sedang memerhatikan perpindahan calun calun pilihanraya pembangkang bukan ditempat yang sepatutnya. Perkara ini telah pun berlaku dimana calun bukan Melayu bertanding dikawasan Melayu.

    Sebelum ini cerita “jari hantu” pun jadi isu apabila ianya dibawa cerita oleh Nurul Izzah yang mana jari tersebut bakal digunakan untuk mengundi nanti. Para penyokong yang dungu terus sahaja mempercayainya.

    Sekarang timbul pula cerita tsunami Melayu yang dihebahkan oleh pemimpin Pakatan yang mana ianya agenda untuk menimbulkan kekecohan dikalangan penyokong dungu pakatan untuk melakukan penentangan.

    Jika benar tsunami Melayu itu berlaku dan dirancangkan, maka sudah pastinya calun bukan Melayu Pakatan tidak akan merelakan diri mereka di “sembelih” dikawasan yang majoritinya orang Melayu. Ternyata sudah propaganda Tsunami Melayu ini hanya taktik pembangkang untuk mewujudkan suasana yang tegang diantara kaum.

    Tian Chua PKR mengakui bahawa dia teragak-agak untuk bertanding di Johor dalam kerusi Tebrau dan Ledang yang mempunyai lebih banyak pengundi Melayu walaupun Harapan telah mengisytiharkan Johor sebagai negeri pertempuran utama.

    Pada masa yang sama, PKR Xavier Jayakumar terpaksa berpindah kerusi selepas dia berkata bahawa kerusi Sungai Kandis semasa di Selangor kini semakin banyak orang Melayu selepas penukaran semula.

    Begitu juga, Tony Pua DAP tidak mahu pergi ke Bentong di Pahang manakala Gobind Singh, Teoh Nie Ching dan Boo Cheng Hau teragak-agak untuk dikerahkan semula ke kerusi lain di Johor yang mempunyai populasi pengundi Melayu yang lebih besar.

    Malah, Lim Kit Siang, pemimpin Parlimen DAP, terus memberi sokongan kepada propaganda yang dinamakan tsunami Melayu. Walau bagaimanapun, apabila Ahli Parlimen Johor Baru Tan Sri Shahrir Abdul Samad mencabar DAP yang berkuasa untuk bertanding di Johor Baru, Kit Siang berulang kali mengelak tindak balas.

    Akhirnya, anaknya, Lim Guan Eng yang juga Ketua Setiausaha DAP, mengumumkan bahawa Kit Siang akan mempertahankan Gelang Patah, yang kini dikenali sebagai Iskandar Puteri.

    Nampaknya pemimpin-pemimpin PKR dan DAP yang lebih terkenal ini menghindari kerusi majoriti Melayu.

    Ini menimbulkan persoalan bahawa mereka sudah mengetahui secara jelasnya tidak ada Tsunami Melayu seperti yang dikemukakan oleh beberapa pemimpin Harapan.

    Sekiranya berlaku Tsunami Melayu seperti yang mereka katakan, tidakkah pemimpin PKR dan DAP ini akan bergegas ke tempat duduk dengan lebih banyak pengundi Melayu untuk menunggang gelombang Tsunami daripada menjauhkan diri?

    ReplyDelete
  52. Pakatan Harapan Muflis Isu, Hanya 1MDB Dan GST Sahaja Modal Untuk Pancing Undi
    Memasuki tempoh baki 6 hari sahaja lagi untuk berkempen, kesemua calon dari Pakatan Harapan nampaknya menggunakan dua modal sahaja untuk terus berkempen. Modal berkenaan adalah cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan pelbagai isu yang sengaja diada-adakan melibatkan 1MDB. Pergilah kemana sahaja ceramah kempen mereka, pasti dua isu ini sahaja yang kerap dimainkan.

    Sebenarnya, strategi ini sudah bermula sejak hampir 5 tahun yang lalu apabila pembangkang dilihat cukup kerap menyerang kerajaan dengan menggunakan isu 1MDB. Bagi GST pula, pembangkang mula menyerang kerajaan sejak Februari 2014, dua bulan sebelum perlaksanaan sistem cukai ini di laksanakan sepenuhnya.
    Memang agak melucukan sebenarnya apabila kesemua calon dari Pakatan Harapan mahupun blok yang dikuasai oleh PAS melaungkan hasrat mereka untuk memansuhkan cukai GST ini. Dakwa mereka, cukai ini cukup membebankan dan hasil perolehan yang di peroleh oleh kerajaan tidak begitu jelas penggunaannya. Malah, mereka turut mendakwa, GST menyebabkan rakyat menjadi jauh lebih miskin.

    Disebalik laungan penuh retorik kononnya mahu menghapuskan sebarang cukai yang membebankan rakyat terutamanya GST, tanpa rakyat dan para penyokong mereka sendiri sedar, Pakatan Harapan ingin membawa semula cukai SST yang tidak telus kepada rakyat. Bagi PAS pula, mereka berhasrat untuk memperkenalkan cukai CGT yang didakwa mereka lebih telus.

    Persoalannya, adakah apa yang mereka ingin bawa ini bukan satu bentuk cukaikah? Bukankah sebelum ini mereka melaungkan keinginan untuk menghapuskan segala jenis cukai yang membebankan rakyat? Adakah cukai 5 peratus untuk barangan dan 10 peratus yang mana membawa keseluruhan cukai terhadap satu-satu barangan itu mencecah 15 peratus untuk perkhidmatan menerusi cukai SST itu tidak membebankan rakyat?

    Begitu juga dengan isu membabitkan 1MDB. Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini, Pakatan Harapan mendakwa, 1MDB telah mencuri wang rakyat untuk dibelanjakan oleh beberapa individu untuk bermewah-mewah. Malah, pinjaman RM 41.8 bilion yang digunakan oleh 1MDB untuk menggerakkan operasinya sebelum ini juga dikatakan hilang begitu sahaja.
    Malah, mereka juga mendakwa, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak juga dalam senarai untuk ditahan oleh pelbagai agensi keselamatan luar negara seperti FBI, CIA, Scotland Yard dan lain-lain disebabkan oleh 1MDB. Namun, sehingga hari ini, tidak ada satu pun dakwaan mereka tepat. Malah, Datuk Seri Mohd Najib terus bebas keluar negara tanpa ada mana-mana pihak menahan atau setidak-tidaknya menyoal siasat beliau.

    Nampaknya, itu sahajalah modal pembangkang pada PRU ke 14 kali ini. Mereka benar-benar sudah ketandusan idea dan isu untuk menyerang kerajaan sehingga terpaksa mengitar semula segala isu yang boleh dianggap sudah lapuk. Mereka hanya berani mengeluarkan tuduhan serta fitnah yang mereka sendiri gagal untuk kemukakan bukti.

    Berlainan pula dengan Barisan Nasional. Sepanjang kempen kali ini, kesemua calon BN nampaknya lebih realistik dalam mendekati pengundi dan mendengar sendiri masalah yang berbangkit. Disamping itu juga, BN turut menyediakan pelan yang lebih membela nasib rakyat berbanding Pakatan Harapan yang lebih suka menyebarkan kebencian dari membina sebuah negara yang hebat.

    ReplyDelete
  53. Apa Nasib Mahathir Selepas PRU14?
    Dikala ini, mungkin buat Pakatan Harapan, mereka akan mempergunakan sepenuhnya sisa tenaga dan pengaruh yang ada pada Tun Dr Mahathir Mohamad untuk merayu undi dari kaum melayu terutamanya dikalangan para pentaksubnya. Pada usia 93 tahun, Mahathir nampaknya terus diperkuda dan diperhambakan oleh bekas-bekas musuh politiknya.

    Melihat kepada keadaan ini, timbul persoalan, apa akan jadi pada Mahathir selepas Pilihan Raya Umum ke 14 terutamanya apabila dia tewas dalam usahanya merebut Parlimen Langkawi? Adakah dia akan terus terlibat dalam politik bersama-sama pembangkang atau dia singkirkan secara terhina oleh mereka yang dianggap olehnya sebagai sekutu politik hari ini?
    Mungkin bagi para pengikutnya, Mahathir berpeluang untuk merampas Parlimen Langkawi dari tangan BN. Namun perlu diingatkan bahawa, Mahathir yang ada pada hari ini adalah Mahathir yang telah menggadaikan prinsip dan maruahnya kepada DAP hanya semata-mata mahu melunaskan dendamnya terhadap Datuk Seri Mohd Najib disamping untuk kembali aktif dalam politik.

    Ianya tidak sama seperti mana Mahathir yang pernah menerajui negara selama 22 tahun dahulu. Dahulu, dia mempunyai jentera yang cukup ampuh dari BN untuk memastikan kemenangannya di Parlimen Kubang Pasu. Hari ini, Mahathir sendiri tidak berani untuk meramalkan peluangnya merampas kerusi Parlimen Langkawi.

    Apa yang diperhatikan, menerusi sikap dan tingkah laku pembangkang sejak beberapa pilihan raya umum yang lepas, mereka akan mula menyingkirkan pemimpin yang gagal dalam usaha mereka memenagi satu-satu pilihan raya umum. Tambahan pula, Mahathir hari ini tidak mempunyai partinya sendiri untuk terus kekal berada di dalam barisan pembangkang.

    Nasibnya jelas berlawanan dengan nasib Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat mempunyai tapak yang kukuh di dalam politik hanya kerana partinya, PKR merupakan parti yang agak kukuh di dalam pakatan pembangkang. Mahathir pula terpaksa bergantung harap dan ihsan parti lain untuk terus bertahan dan hal ini tidak akan kekal lama terutamanya setelah Pakatan Harapan gagal memenangi PRU14 kali ini.
    Lebih memburukkan keadaan adalah, sekiranya Pakatan Harapan gagal dalam misi mereka dengan Mahathir juga kecundang di Langkawi, tidak ada sesiapa di dalam Pakatan Harapan mahu meletakkan sebagai Ketua Pembangkang. Maka, berakhirlah usaha dan jalan terakhir Mahathir untuk kembali menerajui sebuah kerajaan menerusi Pakatan Harapan dan paling teruk lagi, peluang untuk kekal berpolitik boleh dianggap tertutup terus.

    ReplyDelete
  54. DULU GUNA MELAYU DALAM HUTAN, KINI GUNA MELAYU DI ATAS KERTAS UNDI
    Cepatnya masa berlalu. Sebelum mengundi, orang Melayu kena nilai dan kaji balik sejarah.

    Sejarah tidak boleh dinafikan. Sejarah telah mengajar. Biarpun bersungguh sungguh Mat Sabu, Presiden PAN mahu mengubah sejarah peristiwa Bukit Kepong, namun orang Melayu masih lagi tidak lupa apa yang pengganas komunis lakukan suatu ketika dahulu.

    Dulu Shamsiah Fakeh diperguna dalam hutan, kini cucunya pula diperguna atas kertas undi di Kota Damansara. Diperguna oleh dua entiti yang berbeza iaitu komunis dan parti DAP. Dua entiti ini mungkin tiada kaitan, tetapi inilah cara orang Melayu diperalat sejak dulu dan kini hanya untuk merampas kuasa.

    Sejak zaman Melaka lagi, kisah Mendaliar dan Kitul melakukan fitnah untuk pecah belahkan orang Melayu. Kini kisah itu berulang lagi, cuma berbeza wataknya sahaja.
    Dalam cerita Melayu lama lama, watak Buang yang dipergunakan Jepun dalam cerita Sarjan Hasan cukup terkesan di kalangan orang Melayu. Ingatan P Ramlee dalam cerita itu tentang Melayu yang mengkhianati bangsanya sendiri jangan dilupakan.

    Ada benarnya apa yang P Ramlee ceritakan itu. Semua orang kena semasa komunis mengganas di Tanah Melayu, orang Melayu, Cina dan India jadi mangsa. Orang Melayu diperguna dalam hutan, dikumpulkan sekali dan dinamakan sebagai Rejimen ke 10 Parti Komunis Malaya.

    Pada bulan Mei 1949, sebuah pertemuan sulit telah diadakan di hutan berdekatan Kerdau, Pahang yang di sertai oleh Che Det Abdullah (Abdullah CD), Wahi Annuar, Musa Ahmad dan Chin Peng. Dalam pertemuan ini Chin Peng memaklumkan bahawa Parti Komunis Malaya telah menubuhkan beberapa rejimen yang terdiri daripada hanya kaum Cina dan Chin Peng menyatakan hasrat untuk menubuhkan sebuah rejimen yang hanya dianggotai oleh orang Melayu.

    Ini cara Chin Peng dan komunis dahulu pergunakan orang Melayu. Komunis hanya mahu gulingkan kerajaan dan rampas kuasa. Itu situasi dulu, Melayu diperguna dalam hutan. Kini, entiti yang lain pula pergunakan Melayu iaitu DAP.

    Hew Kuan Yau secara konsisten menyatakan bahawa mahu “screw” dan perkudakan Melayu. Bukan Superman DAP sahaja yang cakap mahu pergunakan Melayu, Ramasamy juga ulang ayat yang sama.

    “Tiba-tiba dia (Dr Mahathir) datang kepada Pakatan Harapan. Dia kata tidak mahu Najib, tidak mahu UMNO, tidak mahu BN. Kenapa kita terima dia?

    “Bukan kita lupakan apa dia buat dahulu, dulu dia jahat. Saya pun tidak boleh lupa. Kita pilih Dr Mahathir untuk tarik orang Melayu sokong pakatan,” Dr P Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri DAP ketika berkempen di DUN Perai pada 28 April 2018.

    Ini bermakna strategi pergunakan Melayu sebagai umpan untuk dapatkan undi adalah strategi utama DAP pada PRU14 kali ini. Bila tsunami Melayu tidak menjadi, yang paling risau adalah DAP bukanlah pemimpin pemimpin Melayu dalam pembangkang.

    Melayu dalam PH hanyalah alat DAP sahaja. Bila tiada tsunami Melayu, terpaksalah DAP buat “stage managed propaganda” memotong gambar Mahathir di “billboard” Ayer Hitam.

    Liew Chi Tong, calon DAP yang suruh potong gambar Mahathir. SPR yang potong gambar itu pun dengar sahaja cadangan calon DAP itu.

    Lepas potong siap senyum senyum lagi. Selesai semua drama, DAP salahkan pula BN. Kenapa hendak salahkan BN kalau DAP yang suruh potong?

    Mahathir bukan sahaja dipergunakan atas kertas undi, tetapi gambarnya juga dipergunakan juga oleh DAP di billboard. Ini cara DAP untuk dapat undi. Cara hendak buat tsunami, tidak masih belum jadi.

    Wajah wajah seperti Nik Omar, Rara, Tengku Zulpuri dan Mahathir kini menjadi alat DAP untuk berkuasa. Inilah rejimen Melayu yang sedang dipergunakan sekarang untuk tumbangkan Barisan Nasional. .

    Ingat 6 hari lagi, kena turun undi. Jangan biar DAP rampas kuasa di Putrajaya. Kena #BersamaBN #HebatkanNegaraku.

    ReplyDelete
  55. DAP sudah luah niat perkuda Mahathir pecahkan Melayu
    2 MEI: Pengundi di negara ini diingatkan supaya jangan salah memilih parti yang boleh menghancurkan negara pada pilihan raya umum kali ini.

    Ini kerana pemimpin DAP sudah meluah secara terbuka bahawa mereka hanya memperkudakan Tun Dr Mahathir Mohamad semata-mata mahu memecahkan Melayu.
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pembangkang bukan ada agenda membangunkan negara sebaliknya bagi mencapai tujuan masing-masing.

    “Apa yang kita syak sudah diluah secara terbuka. Sudah terang lagi bersuluh, niat pembangkang perkudakan Tun Mahathir.

    “Kesihan orang 93 tahun tetapi diangkat (pembangkang jadi Pengerusi PH) sebab nak pecah belahkan undi Melayu,” kata Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional.

    Beliau merujuk ceramah Timbalan Ketua Menteri Dua Pulau Pinang P. Ramasamy tiga hari lalu bahawa DAP tidak lupa apa yang Dr Mahathir sudah buat sebelum ini tetapi mereka menerima bekas perdana menteri itu sebab mahu pecahkan undi Melayu.

    Video ceramah tersebut tular di media sosial dan Youtube sejak dua hari lalu.

    “Jelas mereka nak perguna satu sama lain, bukan mahu bentuk kerajaan untuk rakyat. Jadi kita jangan terpedaya sebab kita nak pilih masa depan anak cucu kita. Jika salah pilih, hancur negara,” katanya.
    Najib berucap di majlis bersama rakyat Parlimen Wangsa Maju di PPR Gombak Setia, malam tadi yang turut dihadiri calon parlimennya Datuk Seri Yew Teong Look dan Ketua UMNO Bahagian Datuk Seri Shafie Abdullah.

    Tambahnya, jika DAP banyak kerusi, mereka boleh tolak Dr Mahathir, yang sebelum ini dicanang sebagai calon perdana menteri pembangkang.

    Najib turut meminta Dr Mahathir jangan memarahi UMNO dan BN sebaliknya kepada beliau.

    “Marah kepada saya tak mengapa, sebab UMNO dan BN tang letak beliau jadi perdana menteri,” ujar Najib.

    Dalam pada itu, beliau mengakui BN sudah letih berdepan kekalahan di Parlimen Wangsa Maju.

    Justeru itu beliau mahu pengundi di kawasan itu berbesar hati menerima calon sama ada daripada MCA atau UMNO kerana mereka adalah calon BN,

    ReplyDelete
  56. "Jarum pergi dulu benang ikut belakang."

    Apabila dah tua baru Demang tau makna sebenar pantun dua kerat tersebut.

    Ia bermaksud apabila jarum dapat tembus maka berapa panjang benang pun akan masuk sama kemudian.

    Pernah dengar kuda trojan? Ia ada kaitan dengan "om pi lu nang kut kang."

    Apabila berdepan dengan musuh maka jangan sekali² bagi peluang. Asalnya hanya beri sedikit. Akhirnya macam belanda dapat tanah. Penyudahnya kita yang tersingkir.

    Asalnya tanah air kita negeri beraja mutlak. Namun apabila merdeka, kita benarkan pendatang ikut campur politik atas alasan demokrasi. Lagipun kita masih majoriti.
    Kita tak perasan dalam sistem demokrasi minoriti pun boleh menguasai yang majoriti bahkan mampu menjadi ketua.

    Caranya, pecah²kan kelompok besar kepada 2-3 bahagian.

    Bagaimana nak pecahkan? Mula² timbulkan isu. Ini kerana setiap isu akan ada pro dan kontranya. Dari situ satu kumpulan sudah terbahagi dua.

    Terbahagi dua tidak semestinya 50-50. Jika 30+70 pun sudah memadai.
    Golongan minoriti boleh bergabung dengan serpihan yang 30 itu.
    Dari situ kekuatan mereka sudah sama atau mereka jadi lebih.
    Sekarang anda lihat baik². siapa yang menguasai siapa?

    ReplyDelete
  57. DAP bukan parti yang boleh dijadikan rakan kongsi
    Kena ingat sejarah DAP, berbeza dengan MCA, MIC dan Gerakan

    KUALA LUMPUR 3 Mei - DAP bukan parti politik yang boleh dijadikan sebagai rakan kongsi yang baik dengan mana-mana parti untuk menubuhkan sebuah kerajaan.

    Tunku Abdul Aziz
    Tunku Abdul Aziz
    Ini berdasarkan rekod dan sejarah kepemimpinan parti itu yang sering menjalinkan kerjasama dengan pelbagai parti termasuk Pas, namun semuanya tidak berkekalan.


    Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, ia berbeza dengan parti-parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) seperti MCA, MIC dan Gerakan yang mengamalkan budaya ‘duduk berunding serta bertolak ansur’.

    “Sejarah dan asal usul DAP menjadikan agenda serta matlamat parti cauvinis itu tidak serupa dengan MCA dan Gerakan, meskipun majoriti pemimpin serta penyokong parti-parti tersebut terdiri daripada orang Cina.

    “Agenda dan matlamat yang ‘berbeza’ itu menyebabkan DAP tidak boleh bekerjasama dengan mana-mana parti lain dan sekiranya wujud sebarang hubungan sebelum ini ia hanyalah atas tujuan dan kepentingan tertentu,” katanya ketika dihubungi Utusan Online di sini hari ini.

    Tambah Tunku Abdul Aziz, DAP sanggup melakukan apa sahaja bagi memastikan agenda dan matlamat parti tercapai termasuk menikam belakang rakan kongsi seperti yang dilakukan beberapa kali terhadap Pas.

    Jelas beliau, kerjasama antara DAP dan Pas mempunyai sejarah yang cukup panjang, daripada bermusuh, berkawan dan bermusuh semula kerana para pemimpin parti cauvinis itu tidak akan bertolak ansur dengan perkara-perkara yang tidak menguntungkan mereka.

    “Kali ini DAP bukan hanya menggunakan dua parti Melayu seperti PAN dan PPBM malah turut menjadikan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai kuda tunggangan bagi mencapai matlamat mereka iaitu berkuasa di negara ini,” katanya.

    Pada 20 April lalu, Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin memberitahu, pengalaman bertahaluf siyasi dengan DAP dalam Pakatan Rakyat suatu ketika dahulu memberi pengajaran terbesar kepada parti tersebut supaya tidak mengulangi pada masa akan datang.

    Terbaharu, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang, Asrol Sani Abdul Razak bersama lebih 100 ahli PKR mengumumkan keluar parti berkuat kuasa serta-merta kelmarin, selepas mendapati kepimpinan PKR negeri menjadi kuda tunggangan parti lain dalam gabungan pembangkang sehingga menyingkirkan keputusan akar umbi parti. -

    ReplyDelete
  58. Mulut manis DAP penuh racun
    Sekadar berjanji bukan jaminan hal ehwal Melayu dan Islam akan terus terpelihara
    KUALA LUMPUR 3 Mei - Demi memastikan gabungan pembangkang PKR memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), DAP akan menjanjikan apa sahaja termasuk menjulang perkara-perkara berkaitan Melayu dan Islam walaupun jelas janggal.

    Parti itu tahu, PRU-14 merupakan halangan terakhir yang perlu dilepasi bagi melaksanakan agenda mereka dan ini seperti kata pepatah, lulus jarum, luluslah kelindan yang bermaksud apabila usaha pertama berhasil, usaha yang seterusnya akan berhasil juga.


    Sebab itulah, DAP sedia berjanji mengekalkan kedudukan istimewa orang Melayu dan bumiputera, menjaga kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan serta kedudukan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.

    Namun, adakah janji yang ditabur parti yang pernah digelar rasis oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad ini boleh dijadikan jaminan bahawa perkara-perkara tersebut akan terus terpelihara sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan kelak?

    Aktivis Concerned Lawyers for Justice (CLJ), Aidil Khalid berkata, untuk menilai komitmen mereka, rakyat tidak boleh menilai janji dan kata-kata sahaja, sebaliknya perlu melihat pelaksanaannya.

    “Singapura adalah contoh jelas kerana walaupun bahasa Melayu diangkat sebagai bahasa kebangsaan, namun pelaksanaannya tidak menunjukkan demikian.

    “Malah, perkara-perkara sensitif seperti kedudukan istimewa orang Melayu dan bumiputera, bahasa Melayu serta agama Islam bukannya tidak boleh ‘diusik’ langsung kerana sejarah menunjukkan perkara berkenaan kuasa Raja-raja Melayu juga pernah dipinda.

    “Semuanya boleh dilakukan dengan permainan politik licik oleh mana-mana pihak yang mahukannya,” katanya ketika dihubungi Utusan Online hari ini.

    Mengulas tentang kekuatan DAP dalam gabungan pembangkang PKR, Aidil yang juga seorang pengamal undang-undang berpendapat, ia akan bergantung kepada jumlah kerusi yang dimenangi oleh parti itu kelak.

    “Jumlah kerusi yang dimenangi akan menentukan ‘kuasa rundingan’ yang dimiliki oleh mereka kelak,” katanya.

    Setakat ini, DAP mempunyai 36 orang ahli Parlimen, jumlah yang tertinggi berbanding parti-parti lain dalam gabun-gan pembangkang PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
  59. Jangan menang sorak kampung tergadai
    BN mahu menang pertempuran besar - Najib

    RAUB 3 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan bahaya ‘menang sorak kampung tergadai’ jika rakyat ter-silap membuat pilihan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), 9 Mei ini.

    Perdana Menteri berkata, dalam membuat keputusan, rakyat perlu memilih pihak yang boleh memberi mereka manfaat.

    Kata beliau, mereka boleh membuat apa sahaja pertimbangan tetapi perkara yang patut diutamakan adalah sama ada pihak berkenaan boleh membawa kehidupan yang lebih baik pada masa akan datang.

    “Siapa? DAP, pakatan (gabungan pembangkang PKR)? Senang susah balik kepada siapa? Selama 60 tahun siapa di sisi kita, siapa membela kita dan siapa membawa pembangunan? Bukankah Kerajaan Barisan Nasional (BN)?,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Cawangan Pahang Kampus Raub di sini hari ini.
    Menurut Najib, kuasa membuat pilihan bukan kerana perasaan benci akibat terpengaruh dengan hasutan, fitnah atau janji-janji palsu.

    Sebaliknya tegas beliau, pengundi perlu memikirkan siapa yang telah mengubah lanskap kehidupan rakyat dan negara yang tidak lain tidak bukan iaitu kerajaan BN.

    Dalam pada itu, beliau berkata, BN tidak mahu memenangi pertempuran kecil tetapi pertempuran besar iaitu PRU-14 kerana mahu menubuhkan sebuah kerajaaan yang kuat. -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
  60. Ribuan sambut Mahathir, Nik Omar di Putrajaya

    Sejumlah 4,000 hadirin memenuhi kawasan tempat letak kereta Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin di Putrajaya malam ini bagi menghadiri Ceramah Kebangkitan Rakyat yang menampilkan dua tumpuan utama kempen setakat ini - Tun Dr Mahathir Mohamad dan Nik Omar Nik Abdul Aziz.

    Ia di sebalik hujan beberapa jam sebelumnya yang menjadikan tempat letak kereta itu basah dan berlumpur.

    Program itu yang turut disiarkan secara langsung di laman Facebook rasmi Mahathir dan mencecah 50,000 tontonan.

    ReplyDelete
  61. Jika kera ke Putrajaya
    Tentu menangis tidak percaya
    Sarat dengan lautan manusia
    Tanda Pakatan,insyallah berjaya!

    Bila handphone ramai nyalakan
    Bintang di langit itu gambaran
    Tiada upah tak sedia makan
    Rakyat berbondong,Kojola baran!

    Kera kojola pesakit jiwa
    Sendiri komen,sendiri ketawa
    Perasan handsome kononnya lawa
    Aci tua yg jadi makwe!

    Othaman hebat dirinya mampu
    Jauh handsome, isterinya dua
    Kojola hanya layak penyapu
    Dengan ungka dia senggawa!

    Mengaku gadis mudah ditakluk
    Jalan kengkang lenggang berkelok
    Muka ada iras cencaluk
    Serba sebi nampak tak elok!

    Kera musibat apa nak jadi
    Sampai bila nak jadi kuli
    Pakar klentong tua keladi
    Mata buta telinga tuli!

    Sekejap lagi masuklah kera
    Cuba tengok kalau tak caya
    Lima hari mulalah kira
    Tempoh tamat Pakatan berjaya!

    Takde jalan takde modal
    Panggil artis sebagai bekal
    Konon parti nak tunjuk handal
    Jenis mat over parti tak kekal!

    Kera,kojola semuanya satu
    Ada ke artis dijadi tamu
    Tarik rakyat kononnya jitu
    Suka hiburan tak suka ilmu!

    Kera ini bukannya baru
    Kita bantai dia berbulu
    'cikgu' apa, si katak puru
    Pesakit mental tak tahu malu!

    ReplyDelete
  62. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi Abang Mat, peluk siapa tu...??? Macam YB tokong pulak, bergambar dengan peminat dalam kereta....

      Abg Mat: JANGAN JELES, GETAH BARU NI ......

      Muahahahahahahahahahaha

      Macam baru pejuang tuleennnnnn....

      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    2. Emmm mat mat tranformantat najibangsalanun..
      Hahahapirateofmalaisie..

      Delete
    3. 'Kah kah kah kah kah kah kah'.

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler kejora musibat......!!

      Delete
  63. Sudah lah cai2 haprak bangsat kepala butoh
    Hal tepi kain orang tak payah lah nak sentoh
    Apa jadah DSZH nak tewas kat Bagan Datoh
    Sebaliknya PH tu yng dah nak hancor runtoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Kah kah kah kah kah kah kah'.

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler kejora musibat......!!

      Delete
  64. Terdesak...terpaksa minta simpati guna artis dan ahli sukan...terdesak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita bakor.. kita bakor... Kira yang tu pun terdesak juga la ye... Harap glamour dalam cerita hantu mak limah je... Cerita lain hancussss....

      Wakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. 'Wakakakakakakakakakakaka'.

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat......!!

      Delete
  65. FuckTun bingai unta meratus di awal pagi
    Mlm tadi dia menggeletar menggetap gigi
    Mana tidaknya, pantun BI yng hamba bagi
    Baru dia tahu, langit itu rendah atau tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh'.

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, Lepatbasi Mukagelebeh......!!

      Delete
  66. pejuang rakyat suka copy paste ..... cadangan buat blog baru supaya boleh copy panjang2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju tu.... Blog shabudin ni patut ditutup terus dan buka blog baru namakan sebagai bodinbodohdotcom.blogspot.my

      Muahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. 'Muahahahahahahahahahahaha'

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat......!!

      Delete
  67. Suman udah tak nampak btng hidong pagi ini
    Mlm tadi, hamba tibai dia dgn pantun berguni
    Nak ke JB nanti, mesti tua kutok ni tak berani
    Dia takut ler hamba tutoh burit dia punya bini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaahhhh'.

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, Lepatbasi Mukagelebeh.......!!

      Delete
  68. Mat Sab#@: Jangan lupa g string merah... abang nak tengok.

    Zaza: Baik darling, mizz u so much 😍

    P/S: Cerita diatas tiada kena mengena dengan mereka yang masih hidup atau yang terlalu kebulur nak jadi MP. Harap Maklum.


    Kah kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Kah kah kah kah kah kah kah kah'

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat......!!

      Delete
  69. Ketibaan Nik Omar kira-kira pada jam 10 malam disambut laungan takbir oleh hadirin.

    Mahathir pula tiba tidak lama kemudian.

    Dalam ucapannya, Nik Omar mengimbas kembali betapa bapanya, allayarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ingin berjumpa dengan bekas Pengerusi DAP mendiang Karpal Singh walaupun dalam keadaannya yang tidak sihat.

    "Dia lemah dan demam, tetapi masih mahu berjumpa Karpal Singh," katanya.

    Beliau menganggap ia sebagai cerminan keyakinan Nik Aziz bahawa dalam sebuah negara majmuk, kedua-dua warga Muslim dan bukan Muslim perlu dilayan secara baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nicky omaq kata nak pejuangkan hudud melalui parti kuali...

      Topdog kata hudud tiada dalam al-quran....

      Nasib baik karpal sinki dah mampus... Kalau tak LANGKAH MAYAT AKU DULU....

      Muahahahahahahahahahaha

      Siapa la yang sokong pelakon-pelakon politik kat atas ni....

      Wakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. Muahahahahahahahahahaha
      Wakakakakakakakakakakakaka

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia? Dah bersalin kulit pulak dah tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat......!!

      Delete
  70. Ok lah, hamba tiinggalkan kejap cai2 keparat
    Sbg pengerusi, hamba kena hadir mesyuarat
    Hamba balik nantii, pukulan akan lebih berat
    Nanti cai2 bingai semua, akan sakit mudarat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, Lepatbasi Mukagelebeh.......!!

      Delete
  71. When Nik Omar took the stage, shouts of "Allahu Akbar" were heard.

    Nik Omar, in his speech, spoke how his late father had wanted to see the late former DAP chairperson Karpal Singh, even though he was ill.

    "He was weak and had a fever, but still he wanted to see Karpal Singh," he said.

    Nik Omar said this was a reflection of his father's belief that Muslims and non-Muslims should be treated well in a multi-racial country.

    Mahathir, in his speech, spoke about the country's mounting debt.

    "If we get Najib, we're going to squeeze him for all the money... RM2.6 billion in his account. When asked where he got it, he said it was an Arab donation.


    "Which Arab is crazy enough to that? Even Bill Gates has not given that much," Mahathir said.

    DAP's Segambut candidate Hannah Yeoh also made an emotional appeal for civil servants to back Harapan, telling the story of her teacher who had campaigned for her 10 years ago.

    "Because my teacher chose change 10 years ago... because of his courage (to campaign for me) he contributed to putting the first woman speaker in the Selangor state assembly.

    "So I urge civil servants to support Harapan. They (the government) cannot take action against you as on May 9, we will have a new government that will act fairly," Yeoh said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Omar mimpi hudud bersama PH

      PENGKALAN  CHEPA: Hasrat calon Pakatan Harapan Dun Chempaka, Ustaz Nik Omar Nik Abdul Aziz mahu memperjuangkan hudud dianggap tidak lebih sebagai ilusi.

      Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Dato’ Mohd Amar Abdullah berkata, Pakatan Rakyat pecah sebelum ini pun kerana DAP menentang keras PAS melaksanakan hudud.

      "Kita pun pelik juga kawan-kawan dia dalam PH semuanya menentang hudud. DAP paling vokal menentang hudud.

      “PKR juga tidak bersetuju dengan hudud. Kalau almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak boleh melaksanakannya kerana tekanan pihak terbabit, tak kan Nik Omar boleh buat,” katanya selepas majlis penyampaian anugerah kecemerlangan peperiksaan Kelantan 2017 di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik), hari ini. – HARAKAHDAILY 3/5/2018


      Delete
  72. Dr M: Saya mungkin ditangkap tak lama lagi

    Malam ini Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad hadir berceramah di PPR Kerinchi, dalam kawasan Parlimen Lembah Pantai di Kuala Lumpur.

    Sebaik saja tiba, Dr Mahathir segera naik ke pentas berucap. Beliau mengucapkan terima kasih kepada kira-kira 1,500 orang ramai yang hadir malam ini pada majlis ceramah bertempat di gelanggang futsal itu.

    "Saya mungkin akan ditangkap tak lama lagi," kata beliau merujuk kepada siasatan pihak polis terhadapnya di bawah Akta Antiberita Tidak Benar 2018 kerana membuat dakwaan pesawat yang dinaiki beliau disabotaj.

    "Ada cerita palsu. Zahid Hamidi is the one who said fake news (tentang saya masuk) hospital, supaya orang ramai akan rasa tak perlu masuk hospital.

    "Tapi saya rasa saya tak perlu masuk hospital untuk dapatkan undi," kata mantan perdana menteri itu bersambut sorakan hadirin.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Drama kerala menjelang PRU-14... Polis tak cakap apa-apa, madey keling tua ni pulak yang terlebih-lebih.....

      Dakwaan sabotaj jet peribadi pun tak betul.... Tiaea bukti sokongan walaupun dari mana-mana pihak sekalipun.... Dakwaan syok sendiri....

      Wakakakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. 'Wakakakakakakakakakakakakakaka '.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  73. Pru14 ini bukan shj antara pembangkang dgn umno tetapi juga adalah medan utk org2 umno mencari dan memperkuatkan pengaruh masing2 didlm parti tanpa nampak menonjol dimata najib yg swmestinya memantau gerak geri setiap org2nya. Najib, hanya mempunyai hishamudin yg btul2 bleh dipercayainya! Sekiranya umno menang tipis atau terpaksa membentuk kerwjaan campuran dgn pas, kedudukan najib dlm bahaya. Zahid mungkin akan menggunakan alasan ini utk membuat coup de tat, dgn pertolongan kj. Kita tahu kj mempunyai team yg kuat dimana mat hasan, org yg beliau bawa masuk dri cycle and carriege adalah kuat pengaruhnya di ns!

    Cita2 kj menjadi pm masih blum terpadam! Beliau akan membantu zahid dlm hal ini dan mgkin akan dilantik tpm termuda! Justru itu, zahid kena pastikan beliau menang besar ditempat beliau dan perak tidak jatuh ketgn pkr!!(pembangkang) Seluruh sumber beliau akan dikerahkan utk mencapai matlamat ini. Inilah puncanya zahid berkampung diarea perak shj sambil mengarapkan umno menang tipis atau perlu pas utk kerajaan campuran.

    Najib juga dpt menghidu akan hal ini! Sering kita kedengaran beliau merayu utk mandat yg besar dr pengundi2 kerans kemenangan besar akan menyelamatkan kedudukan beliau didlm parti.

    ReplyDelete
  74. Belum jadi wakil rakyat dah kencing kawan sendiri.... Agaknya lepas jadi wakil rakyat nanti, kencing rakyat sehancing-hancingnya..... Harap orang Jasin tolak manusia lambang mata lebam ini....!!!!

    Muahahahahahahahahahahahaha



    Calon PKR Parlimen Jasin dituntut bayar hutang

    IPOH: Satu laporan polis dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh di sini, hari ini, terhadap calon PKR kerusi Parlimen Jasin, Melaka, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan atas tuduhan penipuan membabitkan pinjaman berjumlah RM100,000.

    Laporan dibuat mangsa yang juga bekas Ketua Pendaftar Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Perak, Azrul Suhadi Ahmad Mokhtar.

    Beliau mendakwa diperdaya selepas pinjaman RM100,000 diberikan kepada Khairuddin hampir setahun lalu tidak dibayar, malah diberikan beberapa cek yang tidak boleh ditunaikan termasuk cek tendang.



    "Pada 21 Jun 2017, Khairuddin meminta pinjaman RM90,000 daripada saya dan menunjukkan cek tarikh hadapan bernilai RM100,000 sebagai bayaran pinjaman itu.

    "Beliau mendakwa memerlukan wang itu bagi menyelesaikan bayaran mahkamah sebanyak RM250,000 atas kesalahan menghina mahkamah dan kononnya dibenarkan membayar separuh denda terbabit yang jika gagal bayar, dia akan masuk penjara selepas Aidilfitri tahun lalu," katanya selepas membuat laporan polis di sini, hari ini.

    Azrul Suhadi berkata, atas dasar persahabatan dan hubungan akrab serta kenalan politik, dia berusaha mengumpul wang yang diperlukan itu dengan berkongsi bersama bekas pemimpin kanan PPBM sebelum menyerahkan wang tunai itu pada 22 Jun tahun lalu dan menerima cek bertarikh 30 Jun 2017.

    "Cek atas nama sebuah syarikat itu kemudian saya cuba depositkan, namun dimaklumkan pihak bank akaun cek itu sudah ditutup.

    "Saya maklumkan perkara itu kepada Khairuddin sebelum beliau memberikan satu lagi cek, namun cek berkenaan juga bermasalah dan perkara sama berlaku terhadap dua lagi cek yang diberikan selepas itu termasuk satu cek tendang," katanya.

    Azrul Suhadi berkata, dia kemudian membuat semakan latar belakang syarikat yang ceknya digunakan Khairuddin untuk membayar hutang itu dan mendapati syarikat itu satu daripada 30 syarikat diburu polis atas dakwaan menipu pelabur serta orang ramai yang berita mengenainya dilaporkan akhbar bertarikh 19 Disember 2017.

    "Hampir setahun saya merayu beliau memulangkan wang saya, namun gagal dengan diberi pelbagai alasan dan lebih mengejutkan apabila hari penamaan calon Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang lalu, saya mendapati Khairuddin bertanding di kerusi Parlimen Jasin.

    "Saya terpaksa membuat laporan polis kerana berasa diri diperdaya membabitkan pemberian cek bermasalah yang saya syaki mempunyai unsur jenayah komersial, selain berasa tertipu kerana Khairuddin mampu menjadi calon PRU-14 tetapi tidak mampu membayar hutang," katanya.

    Katanya, dia berharap polis menjalankan siasatan terhadap Khairuddin dan mengambil tindakan sewajarnya.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Mohd Ali Tamby, mengesahkan menerima laporan itu, namun kes dirujuk ke Polis Kontinjen Kuala Lumpur kerana dakwaan transaksi bermula di ibu negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah dia nak kencing, klu tahan kencing nnti kena btu karang pulak. Ko yg slalu kena kencing ngan umno najib pun masih lgi dok sokong depa!!! Apa ada hal!

      Delete
    2. 'Muahahahahahahahahahahahaha'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete

  75. Seperti biasa, Mahathir meneruskan serangan terhadap perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak dan turut menggesa penonton menolak "parti bulan" (merujuk kepada PAS).

    Beliau menghangatkan suasana apabila tersilap menyeru orang ramai untuk mengundi calon dari "Barisan" sebelum sedar tersasul dan lantas tertawa mengenainya.


    "Undi calon-calon Barisan, oops, Pakatan Harapan.

    "Itu terseliuh, sometimes teringat cara silam. Sebelum ini saya presiden Umno, tapi sekarang saya nak tumbangkan Umno.

    "Sekarang Umno bukan Umno lagi tapi Umno sekarang parti Najib," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tersasul ke atau tua nyanyuk....????

      Muahahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. 'Muahahahahahahahahahahahaha'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  76. Apa khabar abang mat sabon hari ini...??? Semalam tidur nyenyak ke...??? Mesti termimpi-mimpi G String merah kan....

    Muahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Muahahahahahahahahahahahaha'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  77. Siapa la gerangannya buah hati bernama zaleha @ zaza @ leha ni...... Rugi tak pikat, pakai g string warna merah gitu...... Auuummmm... Raja mangkey jadi harimau...

    Wakakakakakakakakakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Wakakakakakakakakakakakakaka'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  78. Zaza zizi zuzu.... I lap U Mat Sabu..

    Keh keh keh keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Keh keh keh keh keh keh'.

      Lawak sengeh bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  79. Sudah tukar nama lagi benda Allah yang pakai nama kejora, pejuang rakyat, lebaimoden dll itu.

    Tapi kita tahu dia lah orang nya sebab cara pemikiran nya sama, mengakhiri komen dengan mengilai macam pontianak pun sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukar tiub pun suka ketawa berdekah-dekah dalam blog haramjadah dia.....

      Apakah maksud anjing atas aku ni bahawa tukar tiub juga spesis pontianak....

      Ewww... Pontianak jantan rupanya....

      Wakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. Sabar makcik spenda... G String merah belum keluar lagi... Ada 24 jam lagi tu ...

      Muahahahahahahahahahahahaha

      Delete
    3. 'Wakakakakakakakakakakakaka
      Muahahahahahahahahahahahaha'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  80. Membawa berita berita terakhir ke blog ini nampak nya bagus.

    Isi kandungan tiap tiap pos perlu di bincang ha nya kepada satu tahap. Selepas nampak semua isu yang di kemukakan dalam pos itu sudah di "covered", boleh lah keluarkan berita dan komen di atas nya, jika ada.

    Tidak usah kita pedulikan apa yang di keluarkan dombi domba Najib di sini. Apa hal pun, komen yang panjang panjang tiada siapa yang membaca nya.

    Yang pendek pendek pun selalu nya tidak ada isi. Jenis yang Najib maki "bangang hamjadah" di kempen Pru13. Sebab tidak mengguna otak, malas mencari fakta fakta dan hujah hujah yang boleh membantu Najib menang. Dia kalah undi popular di Pru13.

    Jenis itu tentu sudah di maki Najib lagi di Pru14. Maki bahru dia: "Kepala Bapak Kau". Belum keluar berita dia maki begitu setakat ini. Tapi kita tunggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah apa la makcik spenda ni melalut...??? Berita-berita terakhir..??? Dah nak mampus ke...???

      Muahahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. 'Muahahahahahahahahahahahaha'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  81. "Saya masih calon BN untuk jadi MB Johor" - Khaled

    Selepas lebih seminggu dalam keadaan ketidakpastian, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin malam tadi mendedahkan BN memilih beliau kekal sebagai menteri besar Johor jika menang di negeri itu.

    Keadaan ketidakpastian itu bermula apabila BN pada 23 April mengumumkan Khaled bukan sahaja akan mempertahankan kerusi DUN Permas, tetapi juga bertanding di kerusi parlimen Pasir Gudang pada pilihan raya umum ke-14.

    Komen: Memang lah Najib takut dan tidak mahu ada masalah dengan pihak lebih atasan (dari segi lain) di Johor.

    Mahu senang, di biarkan sahaja MB yang telah meluluskan projek pembangunan Forest City di Johor. Yang, mengikut Bloomberg, merancang 700,000 unit kondo harga mahal, di tujukan kapada warga negara kominis China membeli nya.

    Purata 3 orang sekeluarga, projek itu akan membawa masuk 2.1 juta rakyat China kominis ke negara ini. Di beri taraf penduduk tetap, selepas 10 tahun layak memohon kerakyatan.

    Bermakna Khaled telah menyebabkan kemungkinan 2.1 juta rakyat China Kominis menjadi rakyat Malaysia.

    Tidak di peduli nya hal bahawa itu akan menenggelamkan jumlah dan kuasa Melayu di johor. Jugak melebihkan % penduduk Cina di Malaysia. Amat bebal punya kerja.

    ReplyDelete
  82. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  83. Jomo: Harapkan Felda, Felda bikin rugi

    'Penyakit' FGV telah menyerap ke Felda, kata Prof Dr Jomo Kwame Sundaram.

    Ingat, pembaca sekelian. Itu pendapat seorang professor yang brtauliah dan di kenali di dunia antarabangsa.

    Bukan professor kangkong Universiti Utara yang mengata Tun M sudah tua unuk jadi PM dan gigil lutut bila Tun masuk dewan dengan tidak di sangka.

    Bila Tun duduk berhadapan dengan professor kangkung itu, dia menggelisah, duduk mengelinut ke kiri ke kanan, macam kera kena belacan di bontot nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LAWAK BANGANG APAKAH YANG PUAK BANGKAI FUCKATAN CUBA LAKONKAN NIII....????

      WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA


      Ceramah jelajah Felda, tapi 40 km dari tanah rancangan

      23 April 2018 12:37 PM

      KUALA LUMPUR 23 April - Setelah lama aman tanpa ‘ceramah degar-degar’ ahli politik, nama Johol kini disebut-sebut selepas menjadi destinasi terbaharu gabungan pembangkang PKR untuk mengadakan Jelajah Felda Selamatkan Negara, kelmarin.

      Namun, satu perkara yang tidak diketahui oleh orang luar, lokasi ceramah ini iaitu pekan Air Mawang bukanlah tanah rancangan Felda, sebaliknya sebuah pekan kecil.


      Malah, tanah rancangan yang terdekat iaitu Felda Bukit Rokan Barat pun terletak kira-kira 40 kilometer dari lokasi ceramah gabungan pembangkang PKR itu yang kononnya jelajah Felda.

      Justeru, bagaimana gabungan itu mahu mendakwa jelajah mereka mendapat sambutan warga peneroka sedangkan ia dibuat di luar kawasan tanah rancangan dan pengunjungnya pun tidak dapat dipastikan sama ada peneroka Felda ataupun tidak?

      Mengulas perkara tersebut, bekas Setiausaha Kerja PPBM, Kamarul Azman Habibur Rahman berkata, sememangnya dari dahulu PPBM dan gabungan parti pembangkang sukar untuk menembusi kawasan Felda.

      “Mereka tahu bukan mudah untuk memenangi hati peneroka Felda kerana para peneroka ini sudah lama sebati dengan pemerintahan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

      “Sebab itu, kini ketika waktu semakin suntuk, mereka usahakan juga untuk buat jelajah seperti ini, walaupun terpaksa di luar kawasan tanah rancangan.

      “Mahu tidak mahu, mereka perlu sebarkan persepsi bahawa peneroka ada bersama mereka, walaupun perkara itu tidak benar,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

      Delete
    2. 'WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  84. Hamba ini baru jer habis selesai bermeeting
    Udah tentu isu politik yg jadi agenda penting
    Kita mahu ajar sedikit, PH parti babi bunting
    Parti ini, kita mau terajang kasii terpelanting

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'.

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  85. Mat sabun al-buaya sudah berbini baru...???? KLIK SINI.......

    Bila kahwin...??? Tak jemput datang kenduri pun.... Free hair habaq hang...

    Wakakakakakakakakakakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh keh keh keh keh keh.... Mat sabu kata no komen... Anjing fuckatan dengan CUKUP YAKIN kata photoshop....

      Wow, hebat pengikut mat sabu.... Lebih sudu dari kuah....

      Muahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. Mat transformsntat najibelajololanun
      Jeles nampak..dah bertebiat ke hahahamimpikawinlg..

      Delete
    3. 'Wakakakakakakakakakakakakakaka
      Muahahahahahahahahahahaha'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  86. Hamba ini baru jer habis selesai bermeeting
    Udah tentu isu politik yg jadi agenda penting
    Kita mahu ajar sedikit, PH parti babi bunting
    Parti ini, kita mau terajang kasii terpelanting

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'.

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  87. Mmg cai2 haprak semua mentah tak matang
    Mereka spt budak kecik yg blm keras batang
    Dulu pun kempen pmbnkng, ramai yg datang
    Tetapi bila piliharan raya ttp rebah terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno bn 47% undi...hmmm pakatan rebah terlentang...cayalah cikgu math! Kikikikikiki

      Delete
    2. Umno bn 47%... Pakatan Haprak tolak PAS berapa persen tinggal...??? Cuba kira sikit....

      Wakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    3. Dulu org undi pas ke pakatan rakyat?? Lgi pun kita citer psal undi umno bn...klu tolak pas pun umno tetap gak 47%!!!

      Kuang..kuang...kuang

      Delete
    4. Hahahaha mat transformantat najibangsatklepeto..hahahaumnobn..jgnkan % sesen pun xxguna..mat transformantat najibkencinglu beb..xkan 50 suap sehari mkn xkan sesuap x ke otak selebihnya ke bontut lu ke..mat mamat spesis mat over..ye ke..

      Delete
    5. 'Wakakakakakakakakakakakaka'.

      Lawak bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  88. Kita dengar org2 Melayu kampung bercakap
    Melalui tv, mereka dpt maklumat yg lengkap
    Rupa2 nya dlm politik mereka ni udah cekap
    Dgn puak DAP mereka tak nak terperangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kampung jer korg bleh lebong!! Itulah jer yg ada..dah x ramai punnnn!! He2 je2

      Delete
    2. 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'.

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  89. Poster dakwa Dr M anti-Raja pula diedar di Langkawi
    PRU14 | Selepas beredar risalah dakwa pengerusi HARAPAN anti-Cina di Pekan Kuah.

    Itu taktik kotor, busuk, di buat mereka yang dah biasa dengan tahi Najib.

    Tun Mahathir ada kan undang2 yang ha nya membikin Raja Raja bertanggung jawab berkenaan tindakan peribadi mereka, saperti pinjaman bank.

    Suatu bank telah di bolehkan menuntut hutang peribadi seorang Raja (NS?) di masa itu.

    Tindakan2 urusan resmi Raja Raja masih di pertahankan di bawah undang undang hingga sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat suka hina polis, tiang batu hilang kerusi... Kesipuan betul....

      Wakakakakakakakakakakakaka



      Mahkamah tolak saman pemula Tian Chua

      KUALA LUMPUR 4 Mei - Mahkamah Tinggi di sini pagi ini menolak saman pemula Naib Presiden PKR, Tian Chua terhadap Pegawai Pengurus Pilihan Raya dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung keputusan pegawai itu menolak penamaan calonnya untuk bertanding di kerusi Parlimen Batu P115 pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) .

      Hakim Datuk Nordin Hassan memutuskan demikian selepas membenarkan bantahan awal Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Anwar Mohd. Zain, 56, dan SPR selaku responden pertama dan kedua.


      Hakim itu dalam keputusannya menyatakan, Tian Chua seharusnya memfailkan petisyen pilihan raya untuk mencabar keputusan penolakan berkenaan bukannya melalui saman pemula.

      Dalam saman pemula yang difailkan Isnin lalu, penyandang kerusi Parlimen Batu itu memohon perisytiharan bahawa dia layak menjadi calon dalam PRU-14 mengikut Perkara 48(1)(e) Perlembagaan Persekutuan dan di sisi undang-undang selain perisytiharan beliau berhak untuk bertanding dan diterima sebagai calon.

      Saman itu dikemukakan atas alasan telah termaktub dalam undang-undang bahawa denda RM2,000 tidak akan menjejaskan hak atau status atau membuat hilang kelayakan pemohon sebagai ahli parlimen.

      Ini kerana, pada PRU-13, beliau mendakwa, dokumen penamaan calonnya diterima sekali gus dibenarkan bertanding walaupun didenda RM2,000 kerana mencederakan anggota polis pada 2007 dan semenjak itu pemohon mendakwa terus menjalankan tugas sebagai ahli parlimen.

      Tian Chua gagal untuk mempertahankan kerusi Parlimen Batu P115 apabila SPR mendapati beliau hilang kelayakan bertanding kerana telah dihukum denda RM2,000 atas kesalahan menghina polis

      Delete
    2. Cash is king...semua boleh bili maaaa!!! Keh keh keh

      Delete
    3. Bila Pakatan Harapan menang PRU14 nanti, tahulah nasib RO dan SPR - hilang jawatan dan dimasukkan ke dalam jel.
      Tak ingat ....

      Delete
    4. 'Wakakakakakakakakakakakaka'

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  90. Nampaknya Pejuang Rakyat bersungguh2 membodek Najib.
    Tahniah le, moga2 dpt jadi jutawan segera di saat akhir sebelum Najib dan konco2nya tumbang di PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang rakyat tu kita doakan dia sembuh dri sakit sawan babi yg dihidapinya akibat terkejut melihat sambutan ceramah pkr!

      Delete
  91. Cai2 bagaikan terasa, akan tewas berperang
    Mereka sedari, PH tidak akan diterima orang
    Dah tiada lagi modal tohmahan nak dikarang
    Tak jln dgn Najib, kini Zahid pula yg diserang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  92. Melayu dgn BN, bagaii lagu dengan irama
    Apa jadi pun, mereka akan tetap bersama
    Madey keling kerala mereka sukar terima
    Tak blh bertoleransi orang yg hina agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn yg dok salam ngan xi jiping tu ker?? Itu melayu umno jer yg suka!!! Ha2 ha2

      Delete
    2. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  93. Melayu2 yg dlm PH, mmg tiada ilmu di dada
    Mereka tak tahu baca Matdey punya agenda
    Dia mahu naikkan Boboi, dia punya anaknda
    Hingga sanggup biar diri, DAP babii perkuda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah matdey ni pun pelik..masa jdi pm x nak naikkan anak dia tu!! He2 he2. Simpan sikit bodoh tu utk mlm ni!!

      Delete
    2. Tak sangka Mekcy bahalol sebegini
      Masa dia PM, tentu dia tidak berani
      Takut nanti dianggap naikkan kroni
      Atau beri jawatan dekat anak & bini

      Kah kaahh kaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    3. Mekcy bapok bingai malas mengaji
      Tapii kepintaran Kejora, dia ingin uji
      Ingat dia hebat, tapi dah kena sebiji
      Dok elok2, tak pasal2 kena tibai taji

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
    5. Mekcy konon terkam nak sembor
      Kemain, mahu tunjuk juah takbor
      Tapii hujah dia, mudah jer dilebor
      Nasib baik, Kejora tak tutoh jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    6. Kesian dgn si bapok Mekcy Golok
      Ke perangkap Kejora, dia terbelok
      Sarang tabuan, dia sudah terjolok
      Tetiiba dpt sakit, dlm dudok elok2

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    7. Mekcy bapok rasa dunia ini kelam
      Pukulan Kejora, kesannya sgt dlm
      Dlm timbul sikit2 terus tenggelam
      Simpan sikit bingai tu, utk ini mlm

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    8. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh puji diri sendiri tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  94. Rais ingatkan Umno, lautan manusia hadir ceramah HARAPAN

    Di tengah-tengah siasatan Umno terhadap veteran parti itu, Tan Sri Dr Rais Yatim mengingatkan lautan manusia kini tampil menunjukkan sokongan pada Pakatan Harapan.

    Di Twitter, beliau memuat naik gambar-gambar ceramah pembangkang yang dibanjiri manusia.

    “Dalam keadaan terkini dan lautan manusia sebegini dalam menentukan hala tuju negara bangsa, apakah parti kita masih mahu pecat memecat anggotanya yang kritis?” soal penasihat sosio budaya kerajaan itu.

    ReplyDelete
  95. Puak2 Melayu PH, di dlm politik tidak pandai
    Dgn DAP kafir harbi cai2 sanggup jadi keldai
    Puak babi ini dikatakan ikhlas, mereka andai
    Bagai Pak Kadok, menang sorak kg tergadai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  96. Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Mansor semalam berkata Umno akan meneliti kes pembabitan veteran parti itu yang menyokong Pakatan Harapan dan mengeluarkan kenyataan menghentam kerajaan.

    Selain Rais yang rancak mengkritik kerajaan di alam maya, pihak yang menjadi perhatian termasuk dua bekas menteri Umno – Tun Daim Zainudin, Tan Sri Rafidah Aziz – yang telah dan dijadual menyertai kempen pembangkang.

    Di media sosial, bekas menteri kebudayaan itu juga menyeru orang ramai melapangkan dada dan “bersama bawa perubahan”.

    Sementara itu, merujuk khusus kepada ceramah di Kuantan dan Putrajaya, beliau berkata kehadiran ribuan manusia itu boleh mencerminkan penerimaan sesebuah parti.

    “Apakah gelombang puluhan ribu rakyat seperti di Kuantan dan Putrajaya boleh diiktiraf sebagai tahap sokongan tertinggi terhadap sebuah perjuangan?


    “Tentu sekali begitu. Umno jangan takut, peluklah perubahan,” katanya.

    Tapi aku teka tentu sekali Najib peluk Rosmah.

    ReplyDelete
  97. Suman dah ibarat kereta jln mlm tiada lampu
    Masih cuba berlawan, walau pun tak mampu
    Udah tahap terok, bapok ini meroyan merapu
    Elok gi cari bomoh cepat, sebat dgn penyapu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  98. Kepala hotak si Arul kata

    Arul Kanda: 1MDB tak saman media a'bangsa sebab kes belum selesai

    Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) 1MDB Arul Kanda Kandasamy berkata syarikat itu tidak merancang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap beberapa media antara bangsa yang didakwa mencemarkan nama baik negara dengan laporan negatif mengenai isu 1MDB.

    Arul Kanda berkata secara umumnya, media hanya melaporkan perkara itu berasaskan maklumat daripada Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) yang bermula sebagai saman sivil terhadap 1MDB pada 2016.

    "Selagi tidak ada keputusan kes tersebut, kita tidak boleh katakan samada perkara berkenaan benar atau salah. Kita tidak tahu, maklumat yang disediakan DOJ mungkin betul atau mungkin salah.

    Macam budak lulusan SPRM saja si Mamat bangang ini.

    Dah nama Najib dan Malaysia jadi macam tahi, apa tak mahu saman kalau 1MDB ada bukti bukti menidakkan apa yang di tuduh?

    Takda bukti, takut lagi banyak tahi akan di keluarkan bila saman dan bicara kes itu.

    ReplyDelete
  99. Suman terasa mcm kubor sedang melambai
    Dia kini panas mengelupor, mcm kena cabai
    Cemas dan gelisah ler ini lahanat ma chi bai
    Apa tidak nya, burit binii dia hamba nak tibai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh puji diri sendiri tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  100. Suman dah ibarat kereta jln mlm tiada lampu
    Masih cuba berlawan, walau pun tak mampu
    Udah tahap terok, bapok ini meroyan merapu
    Elok gi cari bomoh cepat, sebat dgn penyapu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Lawak pantatun bodoh puji diri sendiri tahap Jahid Komidi....!!

      Takkan anda semua tak kenal siapa dia?
      Dah bersalin kulit pulak dahh.. tukar samaran baru konon berauta cuba nak kelirukan kita semua.

      Pegi jahanam ler dgn kau, kejora musibat.......!!

      Delete
  101. Suman tak daya nak buat apa hanya melahu
    Pelir mamphos, ibarat hilang dayung perahu
    Diajak jumpa bertumbok dia takut, tak mahu
    Org nak tutoh puki bini dia, blh buat tak tahu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  102. Suman dah ibarat kereta jln mlm tiada lampu
    Masih cuba berlawan, walau pun tak mampu
    Udah tahap terok, bapok ini meroyan merapu
    Elok gi cari bomoh cepat, sebat dgn penyapu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  103. Dirty skunk, idiot Suman, is just a lame duck
    He can't do anything if his wife I wanna fuck
    If he try to write poem in English, sure stuck
    The only thing he knows is, 'Ur English suck'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  104. Sharp bullets from Kejora, keeps on striking
    Old Suman, slowly get drowned and sinking
    9th of June, Suman will come lame walking
    In front of him, his secnd wife I'll be fucking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...