Monday 7 May 2018

LAGI DUA HARI SEBELUM 9 MEI, JANGAN BERHENTI MENGGERAKKAN TSUNAMI


Hari ini sudah hari Isnin dan hanya dua hari saja lagi sebelum tibanya detik pengundian 9 Mei yang ditunggu-tunggu oleh pencinta perubahan.


Secara tersurat, mahupun tersirat, perubahan kerajaan daripada BN kepada Pakatan Harapan tidak diragui semakin nyata dan barangkali terlalu sukar untuk dielakkan lagi.


Keinginan rakyat kepada perubahan sudah mencapai kemuncaknya sekarang ini. Bukan saja program-program anjuran Pakatan Harapan semakin hari semakin mendapat limpahan kehadiran yang tidak pernah terfikirkan sebelum ini, bahkan perbualan rakyat di mana-mana juga memperlihatkan situasi yang sama.


Semua ini tidak lain menandakan keinginan rakyat kepada perubahan dan majoritinya tidak sabar lagi mahu menolak UMNO serta BN ke kotak simpanan sejarah.


Melihat semua perkembangan yang sedang berlaku,  UMNO bukan tidak sedar mengenainya. Najib Razak sendiri tahu tempoh hayatnya sebagai Perdana Menteri kian menemui detik penamatnya.


Teori RAHMAN ternampak ada kebenarannya. Oleh kerana ia sudah lengkap dengan Najib mengakhiri huruf N itu, bermakna berakhirnya hayat UMNO juga adalah paling mungkin ditangan Najib yang merupakan Perdana Menteri paling banyak terpalit dengan skandal dan kekotoran dalam pentadbiran negara.


Cuma, UMNO masih cuba menafikan kebangkitan rakyat yang sedang berlaku itu semata-mata untuk meredakan keresahan dalam hati mereka.


Sementara Najib mengatakan kehadiran yang ramai dalam program ceramah Pakatan Harapan kerana mereka diangkut dengan bas, terdapat juga pemimpin lain mengatakan kehadiran yang ramai itu tidaklah menjanjikan undi serta ada juga yang mengatakan gambar-gambar yang tersebar yang memperlihat kebanjiran hadirin itu kononnya merupakan gambar yang sudah diedit.


Sungguh kelakar semua hujah itu, terutama kata-kata Najib yang mengatakan kehadiran puluhan ribu itu diangkut dengan bas.


Bagi yang biasa hadir di mana saja program ceramah Pakatan Harapan, mereka tentu sedar bahawa tiada sebiji pun bas terdapat di sekitar program itu diadakan. Semua yang datang adalah dengan keikhlasan untuk menukar kerajaan.


Sebaliknya, bukan saja dalam pengetahuan umum sejak dulu, malah malaikait pun tahu bahawa menggunakan bas, membayar elaun, memberi duit makan dan baju T adalah budaya UMNO yang sudah menjadi amalan sejak sekian lama dahulu.


Pakatan Harapan tiada wang sebanyak UMNO kerana mereka tiada projek, tiada 1MDB dan tiada sokongan negara China untuk semua itu. Mereka hanya ada semangat dan keazaman untuk memulih dan menyelamatkan negara.


Semangat itulah yang kini semakin meresap dalam hati dan sanubari rakyat. Rakyat kini percaya hanya perubahan kerajaan dapat memberi kebaikan kepada masa depan mereka, manakala kekalnya lagi UMNO dan BN hanyalah suatu lanjutan keistimewaan tanpa batasan buat Najib dan Jho Low semata-mata.


Meskipun kebangkitan rakyat dan kemungkinan tsunami berlaku tidak lagi dapat dielakkan, tetapi dua hari terakhir sebelum detik pengundian pada 9 Mei ini adalah detik penting dan kritikal yang harus diberi tumpuan sepenuhnya oleh semua orang.


Semua kita ada peranan masing-masing untuk memastikan tsunami itu bukan saja pasti berlaku, bahkan kalau boleh biarlah gelombang serta gegarannya benar-benar kuat sehingga tidak mampu dipertahankan lagi dengan kuasa wang yang ada pada Najib, UMNO dan BN.


Siapa pun kita, sementara pimpinan di atas terus dengan peranan mereka meneruskan rangsangan dan mengajak kebangkitan rakyat, setiap kita juga perlu memainkan peranan masing-masing ke arah itu. 


Jika kita ada saudara-mara, jiran tetangga, kawan-kawan, grup Whatsapp,  persatuan atau apa saja, inilah masanya kita perlu menyebarkan fakta-fakta kebenaran kepada mereka itu. Blogger pula pastilah lebih banyak memerah otak dan bersengkang mata untuk menghidangkan tulisan-tulisan yang berfakta.


Jangan kita mudah berpuas hati dan berhenti daripada terus berusaha, meskipun kebangkitan rakyat boleh dikata sudah ditahap menggembirakan. Terus dan terus kita sama-sama berusaha.


Jika setiap kita dapat memainkan peranan itu mulai sekarang, tidak dapat tidak, selain tsunami tentu akan berlaku, malah kelahiran Malaysia baru pada 10 Mei nanti pasti akan menjadi hadiah terindah buat kita semua.  (ShahbudinHusin 07/05/2018).

192 comments:

  1. Di blog ini lah bermula nya catatan peristiwa
    Hamba dipertemu dgn seorg insan istimewa
    Dia yg hamba pilih, antara ramai kaum hawa
    Utk dpt PhD, dia jadi pensyarah & juga siswa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami menjadi pasangan dia yg mula pelawa
    Hamba pantas terima, tak mahu dia kecewa
    Ke awan pelangii pun, dia akan hamba bawa
    Kerana bagi hamba, dia intan & jugak nyawa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba pilih budii, bukan kerana cantik lawa
    Dia bakal jadii teman, menangis dan ketawa
    Utk dia lagu ini bagai pujangga punya fatwa
    Semoga antara kami ini, kekal sehati sejiwa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    _________________
    SPRING - SEJIWA
    (https://youtu.be/w6Dy6QRRjmw)

    Pada irama ku berpesan
    Lagu ini ditujukan
    Padanya yang tersayang

    Kasihku kau pernah dipersia
    Lalu kubawa cintaku
    Sebagai penawarnya
    Biar lukamu masih terasa

    Sesaat engkau tidak ku temu
    Bulan seakan pilu
    Tiada dapat beradu

    Begitu jika engkau membisu
    Badai jauh dilautan
    Tiada ketepian
    Sebegitu cintaku padamu

    Chorus 1:

    Usahlah cinta dibawa bersama
    Ditenggelami mentari di timur
    Gelap gelita tiada bercahaya
    Ku tiada berdaya

    Ku ingin selalu di samping mu
    Tiap waktu siang melambai malam
    Bagaikan senja denyutan cinta kita
    Penyambung hadirnya

    Chorus 2:

    Akan ku bina istana bahagia
    Menjadi lambang kasih berpanjangan
    Hentikan airmata pedih kenangan
    Yang mencakar perasaan

    Mekarlah bunga cinta
    Seharum wangi kemboja
    Mekarlah bunga cinta
    Di taman kita sejiwa

    ________________________
    Untuk dia intan nyawa ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dah jadi gila budak Kejora ni pasal tak dapat nak terima kenyataan yg Najib akan kalah dan bakal direhatkan di kem Sungai Buloh bersama Rosmah

      Delete
    2. Ini apa pulak ni..semacam je bhai..masih delusilh lu beb..

      Delete
    3. KALAU TAK PERCAYA DAP SYAITAN BESAR BACA SINI

      DAP didakwa menggunakan kaedah menyebarkan propaganda jahat yang bersifat fitnah semata-mata untuk memancing undi rakyat pada PRU14 ini.

      Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat merangkap Pemikir Publisiti Pengundi Melayu DAP, Amran Ahmad mendakwa, propaganda jahat yang disebarkan DAP menerusi beberapa video serta risalah menyasarkan pemimpin-pemimpin dari parti lawan termasuklah pemimpin kerajaan, perdana menteri, isteri perdana menteri dan keluarganya.


      “Tujuan saya membuat sidang akhbar pada hari ini untuk membuat satu pendedahan tentang salah laku fitnah yang terancang serta propaganda jahat yang digunakan DAP atas nama Pakatan Harapan (Harapan).

      “Saya tidak mahu lagi bersekongkol untuk lakukan kerja ini menipu rakyat Malaysia dengan propaganda jahat semata-mata untuk memikat hati pengundi,” katanya pada satu sidang media, hari ini.

      Mengulas lanjut, beliau yang juga merupakan anak kepada bekas Naib Presiden DAP, Ahmad Nor berkata, hasrat untuk membuat pendedahan mula timbul selepas beliau menyedari peranannya dalam parti itu mulai terpesong daripada asalnya.

      “Saya juga merupakan bekas wartawan yang sebelum ini pernah berkhidmat di Utusan dan Malaysiakini di mana saya diajar untuk mengangkat dan menyebarkan kebenaran ketika menjalankan tugas.

      “Tapi apabila saya menyertai pasukan publisiti DAP, saya rasa telah terpesong kerana terlibat dalam membuat propaganda-propaganda jahat yang langsung tidak menepati niat asal saya untuk menyebarkan maklumat yang benar kepada orang ramai terutama menjelang PRU14,” katanya.

      Beliau turut menyifatkan tindakannya membuat keputusan mendedahkan hal tersebut menjelang PRU14 adalah keputusan yang tepat.

      “Mengapa baru sekarang saya buat pendedahan kerana bagi saya tempoh akhir menjelang PRU14 adalah masa yang tepat.

      “Masa yang terbaik untuk kita menyedarkan rakyat adalah dalam tempoh seminggu atau empat hari sebelum pilihan raya kerana masa ini kedua-dua pihak akan terus berusaha menggiatkan promosi untuk pikat hati pengundi,” katanya.

      Justeru, beliau berkata, satu laporan polis juga telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman hari ini bagi membolehkan tindakan diambil terhadap dakwaan tersebut.

      “Saya juga telah menyerahkan segala bukti yang ada kepada pihak berkuasa mengenai tuduhan berkenaan.

      “Jadi saya minta supaya pihak polis jalankan siasatan menyeluruh dan segera bagi menghentikan tindakan DAP dalam menyebarkan propaganda jahat ini kepada orang ramai terutamanya dalam masa beberapa hari sebelum PRU14 ini,” katanya.

      Berdasarkan tindakannya itu, Amran menegaskan bahawa dirinya telah bersedia untuk berhadapan dengan sebarang tindakan daripada DAP serta tohmahan daripada pelbagai pihak.

      “Saya memang menjangkakan, dengan pendedahan ini akan muncullah tuduhan sebagai macai atau pemakan dedak dan sebagainya.

      “Saya adalah ahli DAP seumur hidup menyeru serta memohon kepada semua rakyat terutama orang Melayu supaya tidak menyokong Harapan kerana undi anda adalah undi untuk DAP yang akan menguasai gabungan pembangkang itu untuk memerintah Malaysia,” katanya.

      Delete
    4. JANGAN MEMBAZIR UNDI

      Pada PRU-14 kali ini jangan sekali-kali anda undi HARAPAN atas dasar anda tak suka BN. Jangan membazir undi anda kerana dengan undi HARAPAN sebenar anda tiada jaminan Islam tuntutan agama kita terjamin. Sebaik-baiknya Undilah PAS kerana dengan PAS anda boleh menguatkan lagi penguasaan Melayu Islam dalam Dewan Negeri dan dewan Negara.

      Satu lagi, jangan anda terbabit atau bersetongkol dengan mereka yang mengadai prinsip Islam atas dasar meruntuhkan kezaliman. Memang kita perlu runtuhkan kezaliman, memang kita perlu jatuhkan Najib, memang kita kena buang kleptokrasi dalam petadbiran negara tapi sebagai orang Islam kita kena sedar Islam agama kita dan prinsipnya perlu kita jaga dan jangan sampai ia boleh dirobek secara halus tanpa kita sedari. Nanti yang akan merana nasib umat kita di masa akan datang.

      Kenapa lebai kata begitu.
      Ini bukan teori. Tetapi telah berlaku dalam PAKATAN RAKYAT sebelum ini ada pimpinan Islam bercakap atas nama Islam tapi menjual kehormatan Islam demi untuk mencapai cita-cita politik mereka bersama dengan bukan Islam dengan agenda kononnya meraih undi bukan Islam.

      Lebai ingin tanya HARAPAN terutamanya parti AMANAH masih wujudkan lagi perjanjian untuk tidak melaksakan Undang-undang Islam dan dasar-dasar Islam? Penjajian ini dikenali sebagai PENJAJIAN PANGKOR II.

      Mari kita menoleh sejarah yang telah berlaku yang pernah ditulis oleh blogger Nordin Ali.



      'Perjanjian Pangkor II' antara PAS Perak dan DAP terbocor pada tahun 2008 apabila abang kepada Mohamad Nizar iaitu Fadhil & Radhi Jamaluddin telah mendedahkan perkara ini kepada umum dan menyebut adiknya tidak layak menjadi MB kerana menepikan Islam.

      Katannya Mohammad Nizar telah terikat dengan perjanjian bersama DAP sebelum bersetuju dilantik sebagai menteri besar dengan syarat-syarat yang telah ditekankan oleh DAP kerajaan Perak tidak boleh membuat keputusan terutama perkara yang menyentuh soal Islam tidak boleh dilaksanakan walaupun sekadar disebut.
      Lebih melengkapkan dakwaan tersebut Fadhil menganggap adiknya, Mohammad Nizar tidak layak menjadi Menteri Besar kerana menandatangani 'Perjanjian Pangkor II' bersama DAP yang antara isi kandungannya melarang Menteri Besar menyebut negeri Perak diperintah oleh lslam. Dalam perjanjian itu juga didakwa, Mohammad Nizar tidak dibenarkan menyebut terma yang berkaitan dengan Pas atau bahasa Arab seperti Hudud, Qisas dan sebagainya.

      Oleh kerana pengaruh Pakatan Rakyat agak besar perkara ini tidak terheboh secara meluas. Tapi rungutan rakyat pada masa itu menggangap bila PR memerintah exco telah banyak dikuasai oleh DAP dan sangat berbeza dengan UMNO @ BN hanya satu sahaja exco untuk bukan Islam dan pengaruh Melayu menjadi kurang. Malah pengaruh Islam juga kurang dengan penjanjian tersebut. Sehingga penguasaan tanah negeri Perak memnjadi lebih terbuka.

      Delete
    5. PAN BUAT PERJANJIAN DENGAN SETAN

      Perkara ini menyebabkan Sultan murka. Satu pertemuan sulit antara Sultan Perak dengan Presiden PAS telah dilakukan atas permintaan sultan. Presiden PAS minta untuk membawa seorang sebagai saksi dan mencadangkan DS Anwar sebagai teman bersama. Tapi sultan tak setuju. TGHH nak juga ada saksi maka Salahudin Ayub hadir dalam pertemuan tertutup. Banyak perkara yang sultan murka boleh tanya Salahudin Ayub. Ini juga antara faktor sultan tidak membantu kepada kejatuhan Pakatan Rakyat di Perak. Pemberian tanah melibatkan lebih 1000 ekar dengan perjanjian ditukar daripada 99 ke 999 tahun juga turut diperkatakan.

      (Gambar: Nizar cuba mengelak dari wartawan berkaitan Pangkor II. Mengapa mengelak?)

      Setelah serangan daripada abangnya sendiri. Nizar mengelak diri menjawab pertanyaan Wartawan. Sekali lagi Nizar berdalih selepas membisu dalam isu Pangkor 2 yang dibangkitkan oleh abangnya sendiri. Para wartawan menunggu Mohammad Nizar memberikan reaksinya mengenai isu ‘Perjanjian Pangkor II’ selepas satu program di Pulau Banding, Gerik pada 9 Julai 2008, tetapi Nizar enggan ditemu ramah.

      Nizar juga khabarnya jarang pulang ke DUN Pasir Panjang selepas itu untuk berjumpa dengan rakyat. Dua kali pulang tetapi rakyat diminta pergi ke stadium untuk jumpa Nizar. Pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak (Julai 2008), Mohammad Nizar secara jelas mengelak untuk menjawab soalan wakil rakyat BN mengenai prinsip negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS selama ini.

      (Gambar: Lebarnya senyuman Nga Kor Ming yang duduk semeja dengan Nizar bersama dengan wakil DAP yang lain. Mungkin bersetuju dengan perjanjian baru? Apakah Nizar dipermainkan oleh DAP?)

      Nizar secara terang mengatakan bahawa perjuangan mewujudkan sebuah negara Islam memang tidak terdapat dalam perlembagaan PAS. Benarkah begitu? Bukankah selalu dalam ceramah di ceruk ceruk kampung PAS sebut hendak buat negara Islam?

      Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, beliau tidak ada apa-apa untuk diulas kerana di peringkat nasional tidak ada sebarang perjanjian. “Ini ialah perkara Perak, lebih baik tanyakan kepada Perak tetapi di peringkat kebangsaan tiada apa-apa,” kata Guan Eng. Tetapi mengapa Nizar melenting bila ditanya oleh wartawan tentang Penjajian Pangkor 2?

      Delete
    6. ADAKAH PAN AKAN IKAT LAGI JANJI DENGAN SETAN

      Selepas hadir di Selangor dalam isu Khalid Ibrahim, Kit Siang juga ada dalam majlis di Perak. Apakah kehadiran Kit Siang hanya untuk melihat 6 orang Exco DAP angkat sumpah di Perak? Guan Eng mengatakan bahawa tiada perjanjian di peringkat Pusat tetapi mengapa Kit Siang, bapanya yang juga Pengerusi DAP Pusat hadir di Perak? Apakah wujud perjanjian di peringkat negeri antara DAP dan PAS sebagaimana dalam Pangkor 2?

      Lagipun isi kandungan Pangkor 2 seperti melantik 6 orang Exco DAP di Perak memang sudah pun dikotakan oleh PAS di Perak.

      Pesuruhjaya PAS Perak pada masa isu perjanjian Pangkor II ialah Ustaz Ahmad Awang. Dialah yang menjadi rujukan kepada PAS Perak, pasal dia ni kan ULAMA YANG HEBAT!

      Oleh kerana tiada bukti secara mutlak dan hitam putih isu ini hampir mati.

      Allah s.w.t. mentakdirkan dengan bukti baru tentang perjanjian yang hampir sama dengan penjanjian Pangkor II yang menjadi titik tolak penyelewengan dakwah Islam dalam PAS. Allah s.w.t. akan pasti membantu Jamaah Islam dan mereka yang menyeleweng pasti akan gugur dalam misi dakwah sebagaimana tulisan Fathi Yakan. Tak hairan penulsi wahyu Rasulullah sendiri pun muktad. Sebab hidayah itu Allah yang punya. Jangan kita sombong dan takabur dengan Allah menepikan hakNya.



      Nizar sekali lagi dengan persetujuan Ahmad Awang dan menepikan Pesuruhjaya PAS Perak yang baru untuk membuat penjajian tidak melaksakan hukum Hudud, Qisas dan syariat Islam. Dengan wujudnya perjanjian bertulis ini maka apa yang disebut oleh abang kandungnya adalah BENAR belaka!!



      Seperti kata Mujahid Yusof Rawa, Ustaz Ahmad Awanglah yang mencetuskan penolakkan hukum hudud di bumi Perak!

      Ditakdirkan oleh Allah s.w.t. Perak jatuh. Siapa dan bagaimana kita menjawab di hadapan Allah bahawa kita tak nak buat hudud?? Mana kita nak letak muka kita yang sombong dengan Allah ini di akhirat nanti. Adakah anda nak bersama mereka untuk menjawab di sisi Allah nanti?

      PRU-14 ini kita tidak lagi mengulangi kesalahan yang dibuat oleh pimpinan PAS yang kini berada didalam parti AMANAH menjual agama dan hukum Islam demi meraih undi bukan Islam. Kita umat Islam mesti mempertahankan ISLAM dengan mengundi PAS. Kita megah untuk menjawab disisi ALlah nanti bahawa kita mengundi Islam demi untuk perjuangan Islam walaupun orang kafir benci.

      Delete
    7. PKR TAK KLEPET KE

      Kleptokrasi (berasal dari bahasa Yunani: kleptes (pencuri) dan kratos (kuasa), Kleptokrasi ("pemerintahan para pencuri") adalah istilah yang menunjukkan sebuah bentuk pemerintahan yang mengambil wang pungutan (cukai) yang berasal dari rakyat untuk memperkaya kelompok tertentu atau diri sendiri.

      Kita diseru seluruh nagara untuk menjatuhkan Najib kerana Najib adalah seorang pemimpin kleptokrasi. Ok kita setuju. Adakah Najib sahaja. Bagaimana dengan Azmin dan PKR di Selangor. Bagaimana Lim Guan Eng dan DAP di Pulau Pinang. Bagaimana Ustaz Ahmad Yaakob dan PAS di Kelantan?

      Kita kena adil dalam membuat keputusan pilihanraya.
      Pegawai Khas kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Faekah Husin membuat pendedahan bahawa Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhasrat untuk menjadi Menteri Besar Selangor selepas Abdul Khalid dipecat daripada jawatan Menteri Besar empat tahun lalu.



      Menurutnya, namun begitu rancangan Anwar itu tidak menjadi kenyataan selepas dia disabitkan kesalahan meliwat dan dikenakan hukuman penjara lima tahun bermula 11 Mei 2015 lalu.

      “Anwar memecat Abdul Khalid sebab beliau mahu jadi Menteri Besar, lagi teruk akhirnya dia gagal juga capai impiannya itu kerana dia merancang dan Allah juga merancang.

      “Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan, apa yang saya nampak kezaliman yang dibuat Anwar terhadap Abdul Khalid lebih teruk daripada kezaliman bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad lakukan terhadap beliau (Anwar) ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri,” dakwanya.

      Beliau mendedahkan perkara itu kepada umum semasa program Teh Tarik untuk Selat Klang “Anda tanya kami jawab” di Dataran Balai Raya Kampung Sungai Sireh Tambahan, Selat Klang, di sini tadi.
      Hadir sama, bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, calon Pas Parlimen Kapar, Dr Abdul Rani Osman dan calon Pas Dun Selat Klang, Dr Halimah Ali.

      Pada masa sama, Faekah mendakwa, tindakan Abdul Khalid mempertahankan duit rakyat Selangor menyebabkan dia dipecat oleh kepimpinan PKR.

      “Abdul Khalid ketika itu mahu menyerahkan RM250 juta kepada syarikat konsesi air.

      “Namun Anwar meminta Abdul Khalid membuat bayaran yang lebih yang mana pada masa itu syarikat konsesi berkenaan mahukan bayaran RM2,000 juta dibuat kepada mereka, kegagalan Abdul Khalid itu menyebabkan beliau dipecat serta merta,” dakwanya.

      Berikutan itu, beliau menyifatkan Kerajaan Pakatan Harapan begitu zalim hingga gagal memberi peluang kepada Abdul Khalid untuk membela diri.

      “Pada 9 Ogos 2014, Abdul Khalid terus dipecat oleh Jawatankuasa Disiplin PKR tanpa kehadiran beliau sendiri, walhal pada ketika itu Abdul Khalid berada dalam program rasmi bersama Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

      “Sebagai Setiausaha kepada Abdul Khalid, saya sudah tulis surat kepada kepimpinan PKR memaklumkan ketidakhadiran Abdul Khalid pada hari berkenaan dan meminta penetapan dibuat pada tarikh lain.

      “Bagaimanapun pada tarikh itu juga Jawatankuasa terus bermesyuarat dan tarikh yang sama juga Abdul Khalid dipecat,” katanya.

      Tegasnya, pihaknya turut kecewa apabila sehingga ke hari ini surat yang dihantar kepada kepimpinan PKR itu tidak dibalas.

      Terdahulu pada 9 Ogos 2014, Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR memecat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada parti itu serta merta.

      Pengumuman tersebut diumumkan oleh Pengerusi Lembaga Disiplin PKR Datuk Dr Tan Kee Kwong di Ibu Pejabat PKR.



      Bila di serang oleh kepimpinan PKT Tan Sri Khalid mendapat nasih Tok Guru Nik Abdul Aziz, lebai ingat lagi Tan Sri Khalid kata Tok Guru nasihat bersabar dan maafkan. Dia ingat Tok Guru suruh 'lain-lain'. Tapi sabar dan maafkan.

      Itu sebab untuk elak KLEPTOKRASI dalam pentadbiran kena undi PAS hanya PAS sahaja parti yang dijamin bersih. Bukan sahaja tak ada kesalahan tapi nak buka fail mencari kesalahan pun tak ada.

      Delete
    8. MAZA & RORA PEMUJA IKRAM

      lebai tak tahu apa penyakit dia ni hidapi, sehingga apa sahaja PAS buat dia akan cari hujah nak perkenakan PAS walaupun dia tahu PAS bawa perkara yang berazam untuk mencapai cita-cita Islam walaupun masih lemah. Bila ada penyakit memang susah kita nak jadi "buah buku". Bercakap pasal hadis bagus, tapi setiap kuliah asyik orang ini tak betul, orang itu salah... ulama ini lemah, daif... seolah-olah orang lain semuanya tak tahu Islam.

      Dia kata Nik Omar bukan derhaka. Alasannya Saidina Ali lawan Aisyah Ibu Mukmin dari segi politik dan itu bukannya derhaka.

      Lebai nak cakap.
      Alasan tu betul tapi penghujah itu salah.

      Engkau ingat Saidina Ali bersama Yahudi nak tolak hudud ke?
      Engkau ingat Saidina Ali bersama DAP nak tegakkan Islam?
      Engkau pecaya ke? Mahathir akan bawa Islam.

      Yang lebai hairan mulut Dr Rozeimi terkunci bila Dr Mahathir kata undang Islam zalim kerana hukum potong tangan dan rotan 100 rotan boleh bawa mati. Engkau ni ulama apa??



      Ini seorang lagi yang lebai pun hairan, membuat komen terpilih (politik selamat diri kot). Katanya Memali tu macam orang sakit cedera kepala yang cedera yang kena mandi wajid, ada nasihat supaya dia kena mandi sehingga bila dia mandi cederanya makin parah dan dia meninggal dunia. (lihat kenyataan Dr Asri di sini)

      Dia kata fatwa salah??

      Dr Asri ni tahu tak, bawa Ustaz Ibrahim Libya macam Dr Asri juga bekerja dengan kerajaan sebagai pegawai agama. Dia berhenti dan buka pondok di kampungnya Memali. Dia penentang kerajaan yang zalim. Dr Asri berbuih mulut kuliah bahawa sebaik-baik jihad ialah menentang kerajaan zalim. Tapi dia tahu ke bahawa Ibrahim Libya tu menentang kerajaan Mahathir yang zalim?? Ingat Ibrahim Libya suka-suka nak lawan Mahathir kerana tak dapat subsidi baja percuma?

      Dia sepatutnya kena ISA. Tapi dia tak boleh tangkap kerana dia tak keluar rumah lebih daripada sebulan. Orang kampung pula mempertahankan dia daripada ditangkap di bawah akta ZALIM ISA.

      Mahathir arah polis dengan kereta perisai serang perkampungan Ibrahim Libya. Tetapi Ibrahim Libya bukan macam Dr Asri hanya sekadar berkuliah bahawa duduk di rumah dan mempertahankan diri dan maruah perjuangan adalah sebaik-baik jihad selain jihad akbar!!



      Ibrahim Libya bukan cakap sahaja akta ISA zalim. Dia tunai apa yang dia cakap!!
      Dia korbankan dirinya untuk menunjukkan sikap bahawa akta itu ZALIM.
      Sangat jauh apa yang dibuat oleh Ibrahim Libya dengan Dr Asri. Dimana Asri dalam hal ini nak memperendahkan Ustaz Ibrahim Libya sebagai khilas mandi untuk cedera di kepala??

      Dr Asri membisu, kunci mulut bila Mahathir becakap...
      Adakah dia mampu korbankan nyawa untuk menentang kezaliman... hanya Allah sahaja yang tahu.

      Tapi kini Nik Omar yang kononnya bawa legasi ayahnya panggil Mahathir "AYAHANDA".
      Itu sikap IKRAM dalam berpolitik.

      Delete
    9. BILA PAN SATU SELIMUT DENGAN DAP

      Amat tertarik dengan kenyataan Mohamad Zuhdi Mat Piah, salah seorang anak kepada mangsa Memali yang mengakibatkan pembunuhan Ustaz Ibrahim Libya serta pengikut-pengikutnya pada 19 November 1985. Isu Memali ini, ramai juga yang tahu namun gambaran yang diberi adalah pihak polis diserang pengikut Ibrahim. Dimaklumkan anggota polis lebih dari beberapa ribu orang sedangkan kumpulan Ibrahim Libya tidak seramai mana.



      Menurut Zuhdi, beliau tidak berhajat untuk membangkitkan isu ini, berlandaskan firman Allah, yang membawa erti: fitnah itu tidur. Sebolehnya beliau tidak mahu membangkitkan. Namun beliau terpaksa menerangkan semula kerana isu ini dibangkitkan semula oleh Dr Mahathir dalam ceramah kempennya untuk PRU14.

      Beliau kesal kerana tuduhan Dr Mahathir bahawa apa yang berlaku di Memali adalah salah Presiden PAS Ustaz Hadi kerana “Amanat Hadi” 1981. Dr Mahathir dalam ceramah beliau mengatakan mereka yang terbunuh “mati katak” atau mati sia-sia. Bagi mereka yang mengikuti isu Memali hari ini, ramai yang meletakkan kesalahan pembunuhan itu atas bahu Dr Mahathir.

      Isu Memali ini sebenarnya tidak mahu dibukanya semula, hanya kerana kepentingan politik khususnya dalam kita sedang menghadapi PRU 14. Isu ini tidak mahu dipolitikkan tetapi ceramah Dr Mahathir mengenai Memali hanya untuk kepentingan politik amat kurang ajar dan tidak bertanggungjawab, kata Zuhdi.

      Beliau lebih sedih lagi apabila Presiden Amanah Mohamad Sabu dan kepimpinan Amanah yang lain seperti Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar hari ini seakan mengakui apa yang dikatakan oleh Dr Mahathir. Adakah mereka kini sudah berubah dari sebelum ini, setiap tahun hadir ke Memali dan memaklumkan agar isu ini tidak boleh kita lupakan. Ini adalah pembunuhan kejam oleh kerajaan memerintah pada ketika itu.

      Zuhdi mengatakan Dr Mahathir tidak pernah berubah, malangnya Mohamad Sabu, Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar yang berubah. Mohamad Sabu pernah mengatakan tangan Dr Mahathir penuh dengan darah Memali dan hari ini orang yang sama mahu menaikkan Dr Mahathir sebagai PM ke-7.

      Beliau mengakui tidak mahu membangkitkan fitnah dari tidur tetapi apa yang dikatakan oleh Dr Mahathir adalah fitnah dan amat menyakitkan hati mereka. Ini tidak bertanggungjawab. Bagi memfitnah mereka yang terkorban satu tindakan yang tidak boleh diterima. Ini sekumpulan penyokong Ibrahim Libya dengan hampir beribu anggota polis yang bertindak zalim ke atas penyokong dan Ibrahim Libya sendiri.

      Sekiranya kita mendengar dan melihat kenyataan Tun Musa Hitam juga, ia seakan meletakkan beban bertanggungjawab ke atas Dr Mahathir. Tun Musa memaklumkan usaha dia pada waktu itu untuk menerangkan apa yang berlaku amat terhad.

      Amat tertarik dengan kenyataan ini, Dr Mahathir selepas 22 tahun memerintah sehingga hari ini dalam kempen PRU 14 tidak pernah berubah, yang berubah adalah kepimpinan bekas PAS. Semua ini kerana politik dan kerana politik, pembunuhan boleh mereka lupakan. Adakah mereka ini tidak hipokrit.

      Delete
    10. Hari esok penuntut² ipt blh balik. Ucapan pensyarah² kpd penuntut² spy berhati² di jalanraya. Yg best anak sedara aku ckp, pensyarah jg pesan, jgn lupa undi selain dacing dan bulan. Faham² sj la no.
      Rafizi punya bancian blh diterima.

      Delete
    11. TAKUT KERANA SALAH

      TELUK INTAN: Penasihat DAP, Lim Kit Siang malam tadi dilihat cuba mengelak ditemu ramah pihak media tentang pendedahan yang dibuat ahli partinya sendiri berhubung risalah dan rakaman video yang didakwa memfitnah kerajaan.

      Pendedahan tersebut dibuat Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat merangkap Pemikir Publisiti Pengundi Melayu DAP, Amran Ahmad yang mendakwa memiliki puluhan bahan bukti berkenaan yang didakwa turut memfitnah pemimpin Barisan Nasional (BN), termasuk perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

      Wakil media yang hadir membuat liputan ceramah beliau di Anson Kopitiam di sini cuba mendekati Kit Siang sebaik sahaja beliau habis berceramah dan turun daripada pentas sekitar 10.15 malam.

      Namun usaha itu gagal apabila Kit Siang tidak mengendahkan kehadiran wakil media dan pantas meninggalkan lokasi ceramah.

      Sebelum itu, usaha pihak media mendapatkan laluan berjumpa Kit Siang juga tidak dilayan oleh beberapa pegawai beliau sebaik pemimpin DAP itu tiba untuk majlis pada 9.30 malam.

      Tindakan Kit Siang itu ternyata mengecewakan wakil media yang telah menunggu beliau sejak 7.30 malam lagi.

      Antara hadirin yang mendengar ceramah Lim Kit Siang di Teluk Intan malam tadi. Astro AWANI
      Antara hadirin yang mendengar ceramah Lim Kit Siang di Teluk Intan malam tadi. Astro AWANI


      Amran, yang juga penolong penerbit televisyen dalam talian rasmi DAP, UbahTV pada Ahad mendakwa puluhan bahan propaganda berniat jahat dan berunsur fitnah itu sudah siap dan akan diedarkan secara berperingkat menjelang hari pengundian Rabu ini.

      Delete
    12. INI AKIBATNYA BILA KAFIR MEMERINTAH

      Young girl’s rape triggers more angry protests in India
      Reuters | May 6, 2018
      Registered cases of sexual violence have been rising despite the national outrage that followed the fatal gang rape of a student on a bus in New Delhi in 2012.

      A woman holds a placard during a protest against the rape of an eight-year-old girl in Kathua near Jammu, and a teenager in Unnao, Uttar Pradesh state, in Kolkata, India. (Reuters pic)

      NEW DELHI: Protests erupted in southern India over the rape of a nine-year-old girl, as anger over the failure of police to stem a series of sex attacks on children boiled over.

      Reported rape cases in India have climbed steadily over recent years to around 40,000 in 2016, or about 100 a day, with many more believed to go unreported. Child rape accounts for about 40 percent of the reported cases.

      A mob blocked highways on Thursday and sat on railway tracks near Guntur, in the state of Andhra Pradesh, demanding public punishment for a rickshaw puller accused of the attack.


      The crowd attacked the accused’s house and thrashed his son, media said.

      On Friday, the accused, said to be around 55, was found hanging in a wood and police said he had likely committed suicide.

      Several cases of sexual assault of children have come to light in recent weeks from different parts of the country, leading to an outpouring of anger.

      The government introduced the death penalty for the rape of girls younger than 12 last month after a particularly gruesome case of rape and murder of a Muslim girl in Jammu and Kashmir state.

      Police superintendent Venkata Appala Naidu said the girl who had been assaulted in Guntur was recovering in hospital.

      Registered cases of sexual violence have been rising despite the national outrage that followed the fatal gang rape of a student on a bus in New Delhi in 2012.

      Delete
    13. Lobai lobai malang pi turun kelapangan..pi kempen..PAS nak tersungkurlh tu beb..

      Delete
    14. KORANG BILIONAIRE BOLEHLAH CAKAP BESAR

      Bekas anggota Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) Anina Saadudin mencabar tiga bekas menteri yang kini menyokong Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad supaya mengisytiharkan aset mereka.

      Dalam sidang media yang disiar secara langsung di laman Facebooknya, beliau menamakan Tan Sri Rafizah Aziz, Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rais Yatim sebagai 'kartel lama Mahathir' yang mengumpul kekayaan selama 22 tahun bekas perdana menteri itu berkuasa.

      Menurutnya penglibatan 'kartel lama' Mahathir itu dalam kempen HARAPAN di Langkawi menimbulkan 'rasa sangsi' orang Langkawi.

      "Kesemua mereka sepatutnya turut mengisytiharkan harta masing-masing seperti yang dilakukan oleh beberapa pemimpin Pakatan Harapan.

      "Ia adalah sangat ironik apabila kumpulan “kartel lama” yang telah mengumpul begitu banyak kekayaan ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad melalui kronisme dan salah guna kuasa kini tiba-tiba tampil untuk kononnya “menyelamatkan Malaysia”.

      "Adakah kumpulan “kartel lama” ini mahu menyelamatkan Malaysia? Ataupun mereka hanya mahu “menyelamatkan diri sendiri?" soal beliau.

      Rafidah, Daim dan Rais sebelum secara terbuka menyatakan kritikan terhadap pentadbiran perdana menteri sementara, Datuk Seri Najib Razak berhubung beberapa isu termasuk 1MDB.

      Berikutan itu, Umno memecat Rafidah dan Daim manakala keahlian Rais "sedang disiasat."

      Rais dijangka membuat penampilan di ceramah HARAPAN di Jempol, Negeri Sembilan, malam ini.

      Jelaskan mengenai 488 syarikat

      Anina, yang juga bekas anggota Umno Langkawi, juga meminta Mahathir menjelaskan dakwaan bahawa beliau dan keluarganya memiliki 488 syarikat dengan kekayaan AS$44 bilion (kira-kira RM170 bilion).

      "Beliau perlu menjelaskan bagaimana anak-anaknya mendapat begitu banyak keistimewaan dalam memperolehi begitu banyak kontrak dan tender-tender daripada kementerian dan GLC ketika beliau menjadi perdana menteri.

      "Adakah benar dakwaan TMJ (Tunku Mahkota Johor) bahawa tiga anaknya berstatus billionaire?" soal beliau.

      Bank Daim di tiga benua?

      Anina turut meminta Daim menjelaskan bagaimana beliau memiliki dana yang begitu besar untuk membeli kumpulan bank ICB Financial Group pada 1994 yang memiliki bank di 13 buah negara di tiga benua.

      Secara kebetulan katanya, pembelian itu berlaku ketika bank Negara Malaysia (BNM) kehilangan RM30 billion 'secara misteri'.

      "Adakah kehilangan RM30 billion rezab BNM ada kaitan dengan kekayaan sepantas kilat Tun Daim kerana Tun Daim juga adalah Menteri Kewangan yang bertanggungjawab ke atas transaksi-transaksi misteri yang menyebabkan BNM kehilangan dana yang begitu besar, sebelum beliau meletakkan jawatan pada 2014.

      Anina, yang kini mengetuai NGO Empirical Malaysia, meninggalkan BERSATU pada September lalu setelah mendakwa parti itu dipimpin oleh mereka yang tidak dapat menerima kritikan.

      Delete
    15. KALAU YA PUN TUNGGULAH 10MEI

      Keluarga Tok Guru Nik Abdul Aziz menyambut baik hasrat Tun Mahathir untuk menziarahi makam Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Wakil keluarga, Ustaz Nik Adli menyatakan Tun Mahathir dipersilakan menziarahi pada 10hb Mei atau selepas itu.

      “Suasana sekarang tak sesuai kerana kehadiran Tun Mahathir disyaki adalah untuk meraih undi simpati. Mencipta polimik untuk mencari publisiti murahan dengan membuat kehangatan perbahasan isu-isu remeh dengan meninggal isu utama negara menjatuhkan Barisan Nasional. Kita tidak mahu makam Almarhum TGNA digunakan sebagai alat politik dalam kempen pilihanraya” kata Nik Adli.

      Nik Adli adalah mangsa tahanan ISA zaman Mahathir memerintah dahulu. Mahathir tidak zalim (kata Mat Sabu dan Lim Guan Eng masasa ISA juga) tetapi Nik Adli masih kata Mahathir zalim.

      Mungkin Nik Omar lupa bagaimana ayahnya tidak ziarah adiknya selama 2 tahun kerana membatah KEZALIMAN ISA.

      Menurutnya lagi, suasana pilihanraya yang sedang hangat membuatkan keluarga mengambil keputusan itu, namun mempersilakan Tun dan sesiapa sahaja untuk melawat makam itu selepas pilihanraya.

      “Selepas mengundi, nak datang berkali-kali pun tidak ada masalah. Orang kampung ada sebut nak bakar kambing”. Sambungnya sambil tersenyum.

      Delete
    16. SIAPA KATA PAKATAN HAPRAK KUAT

      Kedudukan kerusi di Pulau Pinang pada PRU-13 lalu ialah DAP 19, PKR 10, PAS 1 dan BN 10. Jumlah keseluruhannya adalah 40 kerusi. Manakala kedudukan kerusi pada PRU-12 (2008) ialah DAP 19, PKR 9, PAS 1 dan BN 11.

      DAP dapat 19 kerusi daripada 22 kawasan majoriti Cina lebih daripada 50%. Itu belum lagi ambil kira kedudukan masyarakat India yang mana ada 8 kawasan daripada 22 tadi masyarakat India mempunyai pengundi lebih daripada 15%.

      Ini bermakna hanya 14 kerusi sahaja DAP boleh goyang kaki memang dia orang akan dapat pada PRU-14 ini. 14 kerusi tidak cukup untuk memerintah Pulau Pinang kerana DAP memerlukan 21 kerusi.

      PKR menang 10 kerusi 4 di kawasan majariti Cina, 2 di kawasan Cina + India lebih daripada 50% dan 4 di kawasan Majoriti Melayu.

      4 Kerusi PKR itu sebenarnya di Kawasan 22 majoriti Cina.

      Tiada calon DAP yang menang di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50% dan memang DAP tak bertanding di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50%.

      Ini maklumat ringkas daripada PRU-13 yang boleh kita fahami. Yang tak tercatat bermakna DAP menang Dun itu.

      Sungai Puyu
      Cina 85%
      India 7%

      Bagan Jermal
      Cina 68%
      India 15%

      Bagan Dalam
      Cina 51%
      India 24%

      Berapit
      Cina 86%
      India 11%

      Machang Bubuk -- PKR
      Cina 52%
      India 11%

      Perai
      Cina 52%
      India 36%

      Bukit Tambun -- PKR
      Cina 67%
      India 19%

      Jawi
      Cina 54%
      India 24%

      Tanjung Bunga
      Cina 77%
      India 15%

      Air Puteh
      Cina 82%
      India 8%

      Kebun Bunga -- PKR
      Cina 77%
      India 15%

      Pulau Tikus
      Cina 78%
      India 8%

      Padang kota
      Cina 78%
      India 16%

      Pengkalan Kota
      Cina 94%
      India 5%

      Komtar
      Cina 82%
      India 8%

      Dato Keramat
      Cina 57%
      India 14%

      Sungai Pinang
      Cina 54%
      India 14%

      Batu Lancang
      Cina 86%
      India 6%

      Seri Delima
      Cina 66%
      India 11%

      Air Itam
      Cina 69%
      India 9%

      Paya Terubong
      Cina 82%
      India 11%

      Batu Uban -- PKR
      Cina 60%
      India 13%

      .............

      Bukit Tengah -- PKR
      Cina 45%
      India 18%

      Pantai Jerejak -- PKR
      Cina 48%
      India 11%

      DAP perlukan 7 kerusi lagi untuk kekal memerintah negeri Pulau Pinang. Adakah calon HARAPAN boleh dapat 7 kerusi berkenaan.

      Mari kita lihat pembahagian kerusi di Pulau Pinang oleh HARAPAN.

      DAP kekal bertanding di 19 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula akan bertanding di 14 kerusi iaitu di Teluk Air Tawar, Pinang Tunggal, Seberang Jaya, Penanti, Macang Bubuk, Bukit Tengah, Bukit Tambun, Sungai Bakap dan Sungai Acheh di tanah besar, dan Kebun Bunga, Batu Uban, Pantai Jerjak, Batu Maung dan Pulau Betong.

      Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) akan bertanding di empat kerusi DUN, masing-masing di Penaga, Bertam, Permatang Berangan dan Teluk Bahang

      Manakala Parti Amanah Negara (Amanah) bertanding di tiga kerusi iaitu di kawasan Sungai Dua, Permatang Pasir dan Bayan Lepas.

      Mari kita lihat secara kasar kekuatan BERSATU

      N1 PENAGA
      Jumlah Pengundi: 16,681
      Mohd Zain Bin Ahmad (BN) - 8,350
      Rosidi Bin Hussain (PAS) - 6,688
      MAJORITI: 1,662
      Jumlah Undi: 15,206 | Peratus mengundi: 91.16% | Undi Rosak: 168
      Penyandang: Datuk Azhar Ibrahim - Maj: 1,231
      91% Melayu dan 9% Cina.

      Kalau PAS boleh kekal penyokongnya sahaja iaitu sekitar 5,000 undi. HARAPAN dan BN boleh kalah.

      Delete
    17. DAP SPOILER PAKATAN RAKYAT

      N2 BERTAM
      Jumlah Pengundi: 16,221
      Shariful Azhar Bin Othman (BN) - 7,939
      Syed Mikael Rizal Aidid (PAS) - 6,297
      MAJORITI: 1,642
      Jumlah Undi: 14,471 | Peratus mengundi: 89.21% | Undi Rosak: 235
      Penyandang: Zabariah Abdul Wahab - Maj: 2,652
      Melayu 66% Cina 25% dan India 9%

      PAS untuk dapat kawasan ini 50-50

      N4 PERMATANG BERANGAN
      Jumlah Pengundi: 18,336
      Omar Bin Haji Abd Hamid (BN) - 8,913
      Arshad Bin Md. Salleh (PAS) - 7,292
      MAJORITI: 1,621
      Jumlah Undi: 16,452 | Peratus mengundi: 89.73% | Undi Rosak: 247
      Melayu 83%, Cina 8% dan India 9%

      PAS boleh dapat kawasan ini, jika undi HARAPAN dan BN hampir 50-50

      N40 TELOK BAHANG
      Jumlah Pengundi: 13,048
      Shah Haedan Bin Ayoob Hussain Shah (BN) - 6,034
      Abdul Halim Bin Hussain (PKR) - 5,233
      MAJORITI: 801
      Jumlah Undi: 11,434 | Peratus mengundi: 87.63% | Undi Rosak: 167
      Melayu 64% Cina 34% India 3%

      Kedudukan di sini 50-50 untuk PAS, HARAPAN dan BN

      Itu lebai belum lagi analisis 3 kawasan AMANAH (PAN) bertanding iaitu di kawasan PAS memang kuat termasuk PAS sentiasa menang kerusi berkenaan.

      14 Kawasan PKR bertanding. Adakah PKR boleh dapat 7 kerusi?
      Lebai jawab tak boleh. Jika tak boleh ini bermakna HARAPAN akan tumbang di Pulau Pinang.

      3 Hari Lagi.
      Lihat apa yang lebai tulis ini betul atau tidak.

      Jika Pulau Pinang tergantung agaknya DAP dan bergabung dengan PAS atau dengan BN?
      Sama-sama kita lihat UG yang akan berlaku di PP....

      Delete
    18. ADAKAH PKR JUGA BUAT JANJI DENGAN SYAITAN

      Sekitar 3,000 ahli PKR dari kawasan Jerai, Pendang dan Merbok mendesak Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mendedahkan apa yang didakwa mereka "perjanjian sulit" dengan pemimpin DAP.

      Bekas pemangku Ketua Cabang Jerai, Shahidan Zakaria yang mewakili ahli PKR terlibat pada sidang media khas itu berkata tindakan Dr Wan Azizah itu telah mengorbankan kepentingan parti demi menurut telunjuk sekutunya.

      “Kita meminta Datuk Seri Dr Wan Azizah memperjelaskan tentang perjanjian sulit itu dan dipersetujui dengan (Penasihat DAP) Lim Kit Siang dan DAP.

      “Kedua, apakah benar Lim Kit Siang membuat semua keputusan dalam Pakatan dan (Dr) Wan Azizah hanya ‘pak turut’.


      –– ADVERTISEMENT ––


      “Jika benar, maka parti PKR boleh diibarat seperti tubuh badan manakala kepalanya adalah DAP,” kata Shahidan.

      Beliau mendakwa banyak keputusan yang dibuat oleh Dr Wan Azizah telah menimbulkan pelbagai keraguan dalam kalangan ahli.

      Shahidan berkata antara keputusan kepimpinan PKR yang menimbulkan tanda tanya dan bantahan dalam kalangan ahli akar umbi PKR di Kedah adalah membenarkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bertanding atas tiket PKR dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      “Tindakan membenarkan Tun Dr Mahathir dan Mukhriz guna watikah dan logo PKR merupakan satu pengkhianatan kepada reformasi PKR 1998," kata Shahidan.

      Kepimpinan pakatan pembangkang membabitkan DAP, PKR, PPBM dan Parti Amanah Negara (PAN) bersetuju menggunakan simbol PKR ketika bertanding pada PRU14.

      Dr Wan Azizah, katanya, juga telah membelakangkan kepimpinan negeri dan cabang dengan meletakkan calon luar di beberapa kerusi yang sepatutnya diwakili calon tempatan.

      Shahidan mendakwa Dr Wan Azizah telah mengetepikan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali dalam perbincangan dengan kepimpinan DAP.

      Shahidan turut mempertikaikan kaedah pemilihan calon PKR di Kedah yang membelakangkan pandangan kepimpinan PKR negeri dan di peringkat cabang.

      “Dr Wan Azizah hanya menurut kehendak Datuk Johari Abdul sebagai penasihat kepimpinan PKR dalam soal pemilihan calon di Kedah tanpa berunding terlebih dahulu dengan pemimpin negeri dan juga Ketua Cabang.”

      Shahidan mendakwa ekoran daripada itu beberapa Pusat Daerah Mengundi (PDM) parti itu telah ditutup sebagai membantah keputusan Dr Wan Azizah.

      Delete
    19. DAP BERANGAN TINGGI

      BONGKAR... Ahli seumur hidup DAP, Amran Ahmad Nor mendedahkan rancangan jahat DAP untuk memegang jawatan Menteri Besar Perak jika gabungan pembangkang berjaya tawan negeri itu.

      Perancangan sulit tersebut didedahkan menerusi satu e-mel antara beliau dan calon pakatan pembangkang berlogo PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tebing Tinggi, Dr. Abdul Aziz Bari berhubung komplot berkenaan.

      Amran yang juga Pemikir Publisiti Pengundi Melayu DAP pada sidang media khas di ibu negara hari ini berkata, Abdul Aziz antara lain menyatakan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bukan lagi sosok yang PAN tonjolkan.

      Justeru, pihak DAP Perak tidak berasa selesa dengan imej bekas menteri besar negeri tersebut dan mahu tokoh parti berlambang roket itu pula ditonjolkan jika menang dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 seperti pada 2008 lalu.

      “E-mel ini sekali gus menafikan kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang bahawa parti itu tidak mahu menuntut jawatan Menteri Besar Perak. Ini jelas bahawa Kit Siang menipu rakyat kononnya DAP tidak mahu jawatan itu.



      “Abdul Aziz sendiri telah mengesahkan kepada saya perkara ini dan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming setuju DAP ambil alih kerusi Menteri Besar. Ini jelas pembohongan pemimpin utama DAP sebelum PRU ke-14 berlangsung.

      “Apabila Kit Siang tipu, DAP juga tipu,” tegas Amran yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat merangkap penolong penerbit stesen televisyen rasmi DAP secara talian iaitu UbahTV kepada pemberita.

      Untuk rekod, DAP gagal melantik wakilnya sebagai menteri besar Perak meskipun pakatan pembangkang menang pada PRU ke-12 lalu kerana Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri mewajibkan bakal calon mesti Melayu Islam.

      Dalam pada itu, Amran berkata, e-mel itu turut mendedahkan percakaran DAP dengan PKR apabila Abdul Aziz menggelarkan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai penyangak, samseng dan pembuli.

      – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

      Delete
    20. BETUL TAK DAP SYAITAN

      Polis menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat dakwaan anggota seumur hidup DAP Amran Ahmad mengenai parti pembangkang itu cuba menyebarkan propaganda menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

      Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Seri Mazlan Lazim berkata ia susulan laporan polis yang dibuat Amran di Balai Polis Pudu baru-baru ini.

      “Sebelum kita bertindak melakukan tangkapan, serbuan atau tindakan lebih lanjut, kita akan mengambil keterangan Amran dalam masa terdekat.

      “Kita tidak mengira parti politik mana. Dalam hal ini, (kita) memang memandang serius aduan itu kerana ia boleh mengancam keselamatan negara dan demokrasi berparlimen," katanya.

      Beliau berkata demikian pada sidang media Program 'Walkabout’ Pencegahan Jenayah Polis Kuala Lumpur semalam.

      Mazlan berkata kes itu disiasat mengikut di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan.

      Beliau turut menasihati parti politik yang bertanding pada PRU14 supaya berkempen tanpa menimbulkan ancaman kepada keselamatan negara dan demokrasi berparlimen.

      Semalam, media tempatan melaporkan Amran yang juga anggota pasukan publisiti DAP pusat, mendedahkan bahawa DAP mempunyai niat untuk menyebarkan propaganda yang bersifat fitnah terhadap kerajaan semata-mata untuk meraih undi rakyat pada PRU14 pada 9 Mei ini.

      Dalam perkembangan lain, Mazlan berkata polis telah merakam keterangan daripada empat individu berhubung siasatan terhadap Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad mengikut Akta Antiberita Tidak Benar 2018.

      Tiada tangkapan dilakukan setakat ini dan siasatan masih diteruskan mengikut Seksyen 41 akta itu, katanya.

      Dr Mahathir, yang juga calon PKR bagi kerusi Parlimen Langkawi, mendakwa terdapat cubaan mensabotaj kapal terbang yang sepatutnya beliau naiki ke Langkawi, sehari sebelum hari penamaan calon pada 28 April lepas.

      Dalam pada itu, Mazlan berkata polis memperhebatkan Op Ledak melibatkan 152 anggota keselamatan yang terdiri daripada polis dan tentera sebagai langkah meningkatkan lagi kawalan keselamatan dan ketenteraman awam di ibu negara sepanjang PRU14 nanti.

      - Bernama

      Delete
    21. LAGI BUKTI DAP SYAITAN

      SIAKAPKELI dan Malaysiakini, dua laman hiburan dan berita antara saluran penyebaran fitnah oleh DAP dalam kempen khas menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 ini, menurut dokumen dalaman yang diperoleh Mynewshub.

      Ia memaparkan minit laporan mesyuarat persediaan PRU14 pada 24 Mac lalu di ibu pejabat DAP di ibu negara itu yang turut menyenaraikan 24 orang menghadiri mesyuarat tersebut, majoritinya ahli unit publisiti.



      Perkembangan ini menyusuli pendedahan oleh ahli seumur hidup DAP, Amran Ahmad (gambar bawah) pada 5 Mei lalu, yang mendedahkan DAP mengedarkan video dan pelbagai bahan fitnah terhadap pemerintah sebagai kempen PRU14 parti itu.



      Cetakan minit mesyuarat itu menyenaraikan perkembangan semasa kempen DAP menjelang PRU14, termasuk melibatkan strategi media sosial.



      Di bawah minit “Social media strategy undate“, dicatatkan pengendali Siakapkeli mencadangkan satu artikel mengenai Tun Dr Mahathir Mohamad dihasilkan dengan bayaran RM12,190.

      Bagaimanapun, Yeo Bee Yin, pembantu kepada Ketua Publisiti Tony Pua, mencadangkan DAP menghasilkan sebuah video dan dikongsi menerusi laman Siakapkeli, menurut catatan itu.

      Minit tersebut turut mencatatkan aktiviti mencari dana pilihan raya dengan Malaysiakini, melalui pautan iklan yang membawa pembaca ke laman ubahnow.my.



      Siakapkeli merupakan laman berita dan hiburan yang juga aktif di Facebook, dengan mempunyai lebih 3 juta pengikut.

      April lalu, halaman Facebooknya mengadakan undian secara langsung memilih parti politik seakan-akan pilihan raya umum, yang disertai ribuan pengguna Facebook.

      Undian itu bagaimanapun segera dibatalkan tidak lama selepas berlangsung, dengan alasan ia bukan satu tindakan yang wajar dilaksanakan secara terbuka.



      Tindakan Siakapkeli itu memperlihatkan satu usaha laman itu untuk menarik minat pengunjung halamannya kepada politik menjelang pilihan raya, pada masa itu politik sedang hangat dan tular di media sosial.

      Menurut dokumen itu lagi, DAP memberi tumpuan pada lima isu dalam kempen pilihan rayanya, antaranya kos sara hidup, manifesto, dan 1MDB.



      DAP dalam kempen fitnahnya mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak secara langsung dengan masalah 1MDB walaupun jawatankuasa Parlimen yang disertai wakilnya sendiri tidak dapat memastikan dakwaan ini.

      Beberapa minggu lalu, ahli veterannya dan wakil lapan penggal, Dr. Tan Seng Giaw digugurkan daripada pencalonan dalam PRU14 selepas enggan mengaitkan Najib secara langsung dengan 1MDB kerana ketiadaan bukti.

      Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) semalam menyifatkan DAP sebagai sebuah kilang fitnah yang sentiasa berusaha memburukkan imej BN dan pemimpinnya.

      “Hari ini saya terbaca di telefon pintar saya berita seorang yang mengendalikan berita untuk DAP mendedahkan dia tidak sanggup lagi untuk menabur fitnah kepada kerajaan yang selama ini dijadikan sebagai arahan kerja mereka…Ia memang dirancang.

      “DAP kata kalau undi PKR maknanya sama dengan undi DAP, jadi maknanya jika kita berbuat demikian kita memberi kuasa kepada DAP…Saya nak tanya selama ini DAP pernah ke sayang kepada Felda atau pernah ke memperjuangkan agenda bumiputera.

      “Apa akan jadi kepada UiTM dan Felda itu sendiri pada masa akan datang kalau dalam hati mereka tidak ada langsung memikirkan soal itu,” katanya. – Mynewshub.cc



      Note: Semasa Anwar belum di penjara, 3 kali pihak kami diatur untuk bertemu Anwar untuk projek psywar. Satunya melalui Zunar. Tapi kami tolak. - TKO

      Delete
    22. BERKENALAN DENGAN CALON PAS NON-MUSLIM

      Dato Jonathan ini sebenarnya seorang ahli perniagaan dan pengasas Syarikat MMG Group, sebuah syarikat pemaju aplikasi iOS yang membekalkan “penyelesaian aplikasi terbaik kepada pelanggannya“.

      “Saya memulakan syarikat pertama (MMG) ketika berumur 26 dan berjaya menjana duit dan kejayaan. Kemudian, saya menyambung perjalanan saya untuk membentuk lebih lagi syarikat-syarikat MMG dibawah pelaburan hartanah, e-commerce dan perkhidmatan satu panggilan kecemasan.”- Dato Jonathan memberitahu CILISOS.

      Disamping meniaga, dia juga aktif dalam Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dan kerja amal. Dia juga mengasaskan Hot Assist, satu aplikasi yang membantu panggilan kecemasan dan hotline untuk membantu orang awam ketika berada dalam keadaan cemas macam rumah/kereta kena pecah atau hilang anak kecil. Ia merupakan usaha sama dengan Community Policing Malaysia dan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

      Tapi. mesti tertanya-tanya…macam mana dia boleh dapat gelaran Dato’ ni? Dia baru sahaja berumur 35 tahun waktu ni! CILISOS pun tanyalah dia.



      “Saya dicalonkan untuk penganugerahan oleh seorang kawan rapat yang juga rapat dengan keluarga diraja.”- Dato Jonathan berkongsi kepada CILISOS.

      Itulah cara dia dapatkan Dato’. Kembali kepada ceritanya bagaimana dia berkongsi kepada kami kenapa dia menyertai politik.

      “Saya sangat komited untuk menjadi pemberi dan berbuat sesuatu untuk negara saya, saya percaya orang muda boleh melakukan perubahan untuk negara dengan membawa mentaliti baru, fokus kepada integriti, kepercayaan dan bebas dari rasuah.”- Dato’ Jonathan Lim to CILISOS on why he joined Parti Ikatan Bangsa Malaysia

      Dia menyertai Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dua tahun lepas sebelum Ikatan membuat gabungan dan perikatan dengan parti lain. Ikatan yang mana ditubuhkan oleh bekas menteri pelancongan, Tan Sri Kadir, adalah parti yang lebih fokus kepada isu negara berbanding pilihanraya sahaja. Kami ada tulis cerita pasal parti ni, kalau nak baca klik sini.
      Sekarang, ini adalah bahagian yang paling penting. Tahun lepas, apabila Ikatan menyertai PAS, Parti Cinta Malaysia (PCM) dan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa), parti-parti ini membentuk satu gabungan yang digelar Gagasan Sejahtera. Sebab itulah di awal tadi, dia cakap yang dia bukan sebenarnya calon PAS, tapi calon Ikatan akan bertanding bawah tiket PAS.


      Imej dari FB Gagasan Sejahtera.

      Secara asasnya, semua parti dalam gabungan ini akan bertanding bawah tiket PAS dan menggunakan lambang itu kerena diketuai PAS. PAS mengumumkan calon bukan Islam mereka bawah gabungan ini. Secara totalnya ada lima calon bukan Islam bawah gabunga PAS. Calon yang sama statusnya macam Dato Jonathan adalah Dato’ Seri David Sew (Bukit Gasing).

      Ini menjadikan kedua-duanya Dato Jonathan dan Dato Seri David (bendahari parti Ikatan) adalah calon Ikatan yang akan bertanding bawah tiket PAS.

      Dan disebabkan bila sebut PAS, semestinya kita akan terfikir mengenai hudud. Jadi oleh kerana dia seorang bukan Islam dan bangsa cina, orang akan tertanya-tanya apa pendiriannya mengenai perlaksanaan hudud. Dia menerangkan bagaimana undang-undang itu hanya akan dikenakan kepada orang Islam dan oleh kerana Malaysia ini pelbagai bangsa, kita takkan jadi macam hudud di Brunei…

      Delete
    23. LAIN-LAIN CALON PAS NON-MUSLIM

      Kalau di Perak, ada tiga calon bukan Islam bawah PAS iaitu S. Kumaresan merangkap Timbalan Pengerusi DHPP Perak di DUN Pasir Berdamar, J. Applasamy pula di DUN Sungkai dan M. Yougan di Parlimen Kampar.

      Di Pulau Pinang, PAS meletakkan Jay Kumar Balakrishnan di kerusi parlimen Batu Kawan, Datuk Dr. M. Vikneswaran di DUN Batu Uban dan A. Kumaravelu di Bukit Tambun. Di Pahang, calon Parti Generasi Baru yang merupakan bekas Setiausaha MIC, Datuk Kumar Silambaran bertanding di DUN Tanah Rata. Manakala Ketua DHPP iaitu M. Balasubramaniam akan bertanding di Parlimen Bentong.


      Takbir! Imej dari TV14.

      Di Selangor, selain Dato Jonathan, ada wakil bukan Islam di DUN Rawang iaitu Kong Ruck Wah. Pengarah Pilihan Raya Selangor, M. Rajan akan bertanding di DUN Sentosa dengan moto ‘Sentosa Sejahtera’. Pada PRU kali ni juga, ada wakil bukan Islam pertama PAS di Sabah, iaitu seorang petani, Satail Mojungkat akan bertanding di kerusi DUN Kadamaian.

      Namun begitu masih ada lagi pengkaji yang skeptikal dengan pendekatan PAS membawa calon bukan Islam dengan mengatakan,

      “Bagi saya bila PAS ini nak memberi ruang kepada calon bukan Islam, ia lebih untuk mempopularitikan Pas, dan menunjukkan seolah-olah ia bukan menolak bukan Islam,”- Ketua Panel Penyelidik Universiti Malaya Prof Madya Dr Awang Azman Awang Pawi, petikan dari TV14.

      Hubungan parti-parti politik yang kita nampak pelik ini ada tujuannya
      Perikatan yang nampak pelik antara parti macam yang berlaku antara PAS dan Ikatan bukanlah sesuatu yang baru.

      “Ini pernah berlaku sebelum ini di dalam pilihan raya lepas. Contohnya, apabila PAS membentuk perikatan dengan DAP.”- Dato Jonathan memberitahu CILISOS.

      Dia tak salah dalam bab ini. Pada tahun 1999, PAS, DAP dan Parti Keadilan sudah membentuk gabungan pilihan raya and membawa manifesto bersama bawah Reformasi. Tapi oleh kerana keputusan yang mengecewakan pada PRU tahun 1999, DAP mengkaji semula hubungannya dengan PAS dan selepas insiden 9/11 melibatkan kumpulan Islamis, DAP ambil keputusan tinggalkan gabungan itu.

      Walau apa pun, Malaysia bukanlah baru dalam hubungan politik yang pelik ini. Kita dah saksikan parti-parti politik dan ikon politik bergabung. PAS dan UMNO adalah salah satu contoh bagaimana hubungan bencinta mereka terjadi sebelum Malaysia merdeka apabila PAS tidak bersetuju UMNO ketika kemerdekaan Malaysia. Hubungan pelik yang terjadi terbaru adalah episod bagaimana pemimpin UMNO menunjukkan sokongan terhadap PAS dalam RUU 355.


      Imej dari Kitakini.

      Kita juga lihat macam musuh pada masa dulu menjadi teman rapat hari ini macam Tun Mahathir dan Lim Kit Siang yang mana Tun M menghumban Lim Kit Siang ke dalam ISA kerana anti-Melayu dan anti-Muslim dan Lim Kit Siang mendakwan Tun M akan mendakwa sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengannya. Tapi, lihat mereka sekarang?!

      Kami sebenarnya dah banyak tulis kisah hubungan politik ni kat sini. Ada jugalah kebaikan hubungan dan gabungan macam ini sebab bagai peluang dekat calon macam Dato Jonathan bertanding bawah tiket PAS. Walaupun ianya nampak seperti mengelirukan untuk sesetengah orang, gabungan ini sebenarnya nak bantu parti untuk memaksimakan sokongan dan keputusan pilihanraya.

      Delete
    24. Ada yg sokong PH, tapi terundi PAS
      Huhu.

      Dr kawan yg baru undi pos

      Delete
    25. BERANI KERANA BENAR

      Calon PAS Parlimen Ketereh Wan Ismail Wan Jusoh menuduh Amanah mendalangi dakwaan dia gagal membayar tunggakan nafkah kepada 2 orang anaknya sejak 2011, selepas media melaporkan Mahkamah Syariah Kota Bharu mengeluarkan waran tangkap terhadapnya.

      “Saya jangka ada pemain di belakang kes ini. Sebahagian besar daripada mereka terdiri daripada pemimpin Amanah,” katanya pada sidang media di Kota Bharu hari ini.


      Wan Ismail berkata dia tidak menerima waran tangkap yang dilaporkan itu. “Peguam saya juga tidak tahu dan tidak menerima sebarang notis,” katanya.

      Mahkamah Syariah Kota Bharu dilapor mengeluarkan waran tangkap terhadap Wan Ismail kerana didakwa gagal melunaskan tunggakan nafkah berjumlah RM78,000 bagi dua anaknya, kini berusia 13 dan 12 tahun. Bekas isteri, Siti Aishah Chou Abdullah membuat tuntutan saman pada 4 Januari lepas meminta Wan Ismail menjelaskan tunggakan dari Julai 2011 hingga Disember 2017. Menurut Wan Ismail, mahkamah pada 2011 memerintahkan beliau membayar RM500 sebulan bagi setiap anak.

      Wan Ismail berkata dia memasukkan RM3,000 ke akaun Tabung Haji sebagai nafkah untuk 2 anaknya pada 15 Julai 2015. Selepas membuka 2 akaun bank pada 5 Januari lalu, Wan Ismail berkata dia memasukkan sejumlah RM36,061.08 dan RM36,057.96 untuk 2 anaknya.

      “Jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun-akaun bank terbabit adalah RM78,119.04,” katanya.

      Wan Ismail sedang berbincang dengan peguam untuk mengambil tindakan terhadap pihak yang cuba menjatuhkan reputasinya.

      Delete
    26. Panjang pulak copy paste Haram jadah taik kering anjing lebai moden pthuiii...
      Menyusah kan Aku nak komen,
      Apa ke banggang lebai moden cacai ni komen paste,
      Org tengah semangat membara nak undi PAKATAN dia potong stim,
      Simpan kau punya jilat pas tu banggang

      Delete
  2. berita pada 1030 malam rabu 9 may 2018

    Spr telah mencipta rekod cemerlang dalam
    pengurusan PRU14 2018 dengan pengumuman
    tercepat dalam sejarah...
    Lebih kurang pukul 730 petang tadi keputusan
    pertama telah diterima dan baru lebih kurang
    30 minit tadi 222 kawasan parlimen
    telah diketahui pemenang-pemenangnyya

    keputusan rasmi adalah BN telah menang dengan
    cemerlang 150 kerusi parlimen, Pas dengan 40 kerusi
    dan calon dap yg guna logo PKR 32 kerusi.

    ini juga bermakna calon dari PKR dan Parti Bunga raya
    telah dikuburkan oleh rakyat malaysia buat selamanya.

    Pihak PDRM dengan Kerjasama Pihak Lapangan Terbang seluruh malaysia juga telah menahan lebih kurang 30
    pesawat persendirian/sewa khas yg cuba meninggalkan
    negara Malaysia sejak pukul 7 petang tadi

    Difahamkan pesawat tersebut membawa tokoh pembangkang terkenal dan keluarga mereka .Pemeriksaan telah dibuat
    di pesawat tersebut dan mendapati setiap pesawat tersebut mengandungi wang tunai USD dan eeuro sekurangnya 100 juta dan jongkong emas dan
    barang kemas bernilai dalam
    anggaran 500-600 juta USD

    ini berita yg baru diterima...
    salah seorang yg ditahan tersebut telah
    dimasukkan ke IJN sebentar tadi dan didapati
    dalam keadaan masih tidak sedarkan diri
    Beliau yg namanya dirahsiakan dan berumur
    dalam lingkungan 90an tiba tiba jatuh pengsan
    apabila diberitahu beliau dan beberapa orang
    yg lain ditahan kerana belbagai kesalahan lampau
    dan akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman

    YDP Agung sebentar tadi telah bersetuju untuk
    menerima mengadap Dato seri najib untuk upacara
    mengangkat sumpah jawatan perdana menteri

    pihak hospital bahagia tanjung rambutan dan tampoi
    dikejutkan dengan penerimaan pesakit secara mendadak
    bermula pukul 7 petang tadi..Sumber memberitahu lebih kurang 10,000 kes baru pesakit yg tiba-tiba menjadi
    hilang akal dan gila babi apabila mendengar keputusan
    pru14 sebentar tadi.

    pihak kariah masjid/surau seluruh negara terkejut dan bersyukur apabila masjid/surau mereka penuh dgn
    jemaah baru dan memohon supaya diajar cara cara
    solat taubat.mereka yg di temui berkata selama
    ini mereka telah jauh terpesong dan terpedaya
    dengan hasutan syaitan dan mereka mengakui sangat
    menyesal dan hendak kembali ke pangkal jalan
    Imam massjid berkenaan berkata..Sesunggunhnya ALLAH maha pengasih dan maha penyayang dan maha menerima taubat hambanya yg telah sedar

    ReplyDelete
  3. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil

    1. ALLAH swt meletakkan tanda aras yang sangat tinggi berkaitan informasi dan berita. Ia menjadi tanggungjawab iman seseorang Muslim supaya tidak bertindak atas kejahilan atau termasuk golongan yang jahil.

    2. Jahil itu bukan sekadar jahil ilmu, tetapi ia lebih kepada sikap dan sifat seseorang yang meletakkan dirinya di situasi menjauhi kebenaran Islam. Ini kerana kejahilan itu sama ada pada ilmu pengetahuan, atau pada akidah pegangan dan pada akhlak serta moral.

    3. Kemungkinan sesuatu kumpulan manusia itu hebat pada ilmu dan teknologi, namun jahil pada akhlak dan akidah. Sebab itulah al Quran menceritakan kebanyakkan para nabi diutuskan kepada umatnya yang sudah memiliki ketamadunan ilmu yang tinggi tetapi masih jahil dari sudut akidah dan akhlak.

    4. Nabi Musa as, Nabi Saleh as dan Nabi Hud as diutuskan kepada bangsa firaun, Kaum Samud dan Kaum Ad yang memiliki ketinggian ilmu dan kecanggihan teknologi. Tetapi dianggap jahil pada sisi Allah kerana tidak beriman dan tidak berakhlak.

    5. Dalam al Quran kedapatan dua ayat yang menerangkan bagaimana terjadinya manusia menempatkan diri mereka dalam kejahilan.

    Pertama: Surah Al Maidah ayat 50,

    أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُون ۚ وَمَنْ
    أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ

    "Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum (sistem) jahiliyah? Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah."

    Kedua: Surah Al Hujurat ayat 6,

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

    6. Kedua-dua ayat di atas adalah satu bentuk pedoman daripada Allah swt kepada orang beriman agar tidak meletakkan diri dalam keadaan yang disebut sebagai kejahilan.

    7. Ayat surah al Maidah disebut secara jelas menyatakan bahawa orang beriman tidak seharusnya menolak sistem daripada Allah dengan menerima selainnya. Manusia sebahagian besarnya mengakui keesaan dan kewujudan Allah sebagai pencipta alam, pentadbir, pemberi nikmat rezeki dan sebagainya.

    7. Akan tetapi ada di kalangan mereka tidak mahu menerima konsep ubudiyyah (kepatuhan) secara syumul kepada sistem Allah swt. Mereka menolak Islam dalam perundangan, menolak sistem pemerintahan Islam dan ekonomi Islam.

    8. Mereka lebih meredhoi sistem ciptaan manusia seperti sekularisme, kapitalisme, sosialisme, nasionalisme sempit serta pragmatisme daripada menerima petunjuk Allah swt dan Nabi saw.
    Dengan sebab itu, Allah meletakkan mereka sebagai golongan yang jahil.

    ReplyDelete
  4. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
  5. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    Berikut adalah hujah kenapa Barisan Nasional akan memenangi PRU kali ini.

    HUJAH PERTAMA : KEMANTAPAN STRATEGI BARISAN NASIONAL
    Barisan Nasional kelihatan lebih bersedia menghadapi PRU kali ini. Walaupun bukan lagi winnable candidate menjadi keutamaan, tapi pemilihan calon yang mampu mendapat sokongan tempatan serta melicinkan pergerakan jentera di peringkat akar umbi telah berjaya menampakkan hasilnya. Tindakan Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Jalil yang tidak bertanding serta turun ke kawasan-kawasan juga menjadi pemangkin kepada kemantapan gerak kerja Wanita UMNO. Parti-parti komponen juga lebih bersemangat dan memberikan komitmen yang tinggi dalam berkempen. Gabungan calon yang berpengalaman serta calon baharu yang muda di kawasan sasaran milik pembangkang melihatkan serangan yang lebih dinamik yang memungkinkan kawasan tersebut dirampas. Calon dari UMNO dan parti komponen yang lain melaksanakan kempen secara bersama dan bersepadu turut mengukuhkan gerak kerja di kawasan. Walaupun gerak kerja yang mantap, namun peratus undi popular tidak dapat meningkat secara mendadak kerana faktor pertambahan kawasan bandar dan semi -urban (pinggir bandar) selepas persempadanan tahun 2003. Hal ini disebabkan oleh sentimen pengundi bandar dan semi-urban yang anti establishment kerana mereka telah pun mendapat manfaat daripada pembangunan negara. Golongan ini sukar dipujuk dan mereka sering menyalahkan Kerajaan dalam pelbagai hal. Pengundi bukan Melayu walau tidak menunjukkan perubahan sokongan secara mendadak, namun lebih terbuka menerima kempen dari calon dan jentera BN.


    HUJAH KEDUA : UNDI PEMBANGKANG BERPECAH
    Perpecahan undi pembangkang memberikan peluang untuk BN memenangi beberapa kerusi marginal (kerusi yang mana jumlah majoritinya tipis). Mengikut Pakatan Harapan (PH), terdapat 31 kerusi marginal yang mereka sasarkan dalam PRU kali ini. Namun, selepas penamaan calon, didapati pertembungan 3 penjuru memberikan kelebihan kepada BN. Ini kerana selepas persempadanan semula dan pertambahan pengundi baharu, kerusi marginal ini kebanyakannya menunjukkan peningkatan pengundi Melayu yang signifikan. Peningkatan undi Melayu menyebabkan peningkatan peluang bagi BN dan PAS dan kurang kelebihan kepada PH. Selain kawasan marginal, beberapa kubu kuat PH seperti Gombak, Permatang Pauh, Kuala Langat, Batu, Lembah Pantai dan kawasan yang baharu dimenangi pada PRU yang lepas seperti Sepang, Iskandar Puteri juga bakal terancam dengan perubahan demografi pengundi yang menunjukkan penambahan pengundi Melayu yang signifikan. Jika masih tidak faham kenapa perpecahan pembangkang menguntungkan BN, mungkin anda perlu lihat apa yang berlaku dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.


    HUJAH KETIGA : JENTERA PAKATAN HARAPAN TIDAK CUKUP BERSEDIA
    Ketika ini, jentera paling kuat dalam PH adalah DAP dan PKR pula semakin merudum. Pembahagian kerusi yang tidak mengikut kehendak akar umbi menyebabkan beberapa kawasan PKR mengalami masalah. Sebagai parti yang baharu, PPBM dan PAN kurang menyerlah dalam jentera meraih undi. Mereka lebih kepada program-program besar yang menggunakan nama Tun Mahathir dan Nik Omar.

    ReplyDelete
  6. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    HUJAH KEEMPAT : PAKATAN HARAPAN LETAK BUKAN WINNABLE CANDIDATE
    Dari segi strategi meletakkan calon, DAP lebih terkehadapan berbanding parti-parti lain dalam PH. Pemimpin-pemimpin utama dalam PKR yang tidak melaksanakan tugas dengan baik telah mula mencari kawasan yang lebih selamat seperti DS Wan Azizah dan Nurul Izzah. Azmin Ali pula menggunakan PRU untuk mencatur strategi menghadapi pemilihan parti. PPBM dan PAN pula lebih kepada meletakkan calon tangkap muat. Mereka hanya memastikan pemimpin utama parti mereka seperti Tun Mahathir, TS Muhyiddin, Mukhriz dan Mat Sabu selamat. Lain-lain calon lebih kepada melepaskan batok di tangga dan menjadi pengacau antara BN dan PAS.


    HUJAH KELIMA : POLITIK MATANG MEMATIKAN LANGKAH JAHAT PAKATAN
    Ramai yang mengakui bahawa pilihan raya kali ini lebih 'aman' berbanding sebelum ini. Kematangan pengundi dalam menapis dan menganalisa maklumat menyebabkan propaganda jahat yang memainkan sentimen dan emosi sukar mendapat tempat. Walaupun masih ada yang cuba menyebarkan maklumat palsu seperti selepas penamaan calon dan fitnah pengundi Bangla masih tersebar, namun kurang berkesan. Tindakan SPR menubuhkan Akademi Pilihan Raya serta berkempen secara aktif mendidik pengundi juga membuahkan hasil dengan kurangnya tuduhan-tuduhan jahat yang menyerang suruhanjaya tersebut. Akta Antiberita Tidak Benar 2018 juga membantu negara menyekat penyebaran propaganda yang tidak bertanggung jawab. Hasilnya, PH yang sebelum ini bersenjatakan fitnah dan adu domba telah mati akal. Mereka gagal menghasut secara massa seperti tahun 2008 dan 2013. Yang tetap dan berpencen menerima hasutan adalah zombi-zombi politik PH yang tidak sedar diperbodohkan oleh pemimpin mereka. Akibatnya, pengundi kelabu yang sebelum ini mengundi mereka mungkin tidak keluar mengundi. Ada juga pengundi-pengundi PH yang menganjurkan supaya membuat undi rosak kerana protes terhadap kepimpinan PH akan mengurangkan lagi sokonga PH.


    HUJAH KEENAM : SOKONGAN SILENT MAJORITY
    Faktor ini jarang dibincangkan oleh mana-mana pengkaji politik tanah air atau pun diforumkan oleh mana-mana pihak. Jika diselusuri pada PRU 2008 dan 2013, seolah-olah pembangkang akan menang besar dan BN pula menjadi pembangkang berdasarkan propaganda, mainan media propembangkang dan desakan dalam media sosial. Sebaliknya berlaku, BN masih lagi menjadi kerajaan. Ini kerana walaupun lebih senyap dalam media sosial atau kedai kopi, penyokong senyap BN masih lagi tidak terpengaruh dengan pembangkang dan mengundi BN. Golongan ini walaupun bukan ahli parti, tetapi sekumpulan pengundi yang memilih keadaan yang lebih stabil dan percaya bahawa Kerajaan masih utuh, kukuh, berfungsi dengan baik serta tidak bangkrap. Walaupun terkesan dengan kos sara hidup yang meningkat, tetapi mereka tidak menyalahkan orang lain sebaliknya mempersediakan diri dan keluarga untuk mengurus perbelanjaan dengan lebih baik. Dalam PRU kali ini, golongan ini masih lagi senyap dan tidak menunjukkan sokongan secara terbuka tetapi tetap akan mengundi atas apa yang mereka percaya di pihak yang benar.

    ReplyDelete
  7. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
    Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
    bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
    ibu yg mengandungkan mereka
    kerana mereka telah besar dewasa

    ini semua adalah sebab amalan harian mereka
    yg tidak kenal dosa dan pahala
    syurga dan neraka..
    bukakan lah pintu hati dan akal mereka

    yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
    mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
    manusia yang bertopengkan iblis durjana
    dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

    YA ALLAH Buktikan kepada mereka
    Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
    Musnahkan serta hancurkan dan binasa
    si celaka dan musuh-musuh agama

    hamba mu ini menjaga dan membela negara
    juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
    kemenangan pasti tiba akhirnya
    Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

    ReplyDelete
  8. Faktor-faktor kejayaan Perjuangan Rasulullah SAW


    Istiqamah dalam memikul tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya oleh Allah SWT menyampaikan risalah tauhid kepada sekuruh umat manusia.
    Aqidah yang mantap menjadikan Rasulullah SAW dan pengikut-pengikutnya sentiasa bersemangat wira dan tidak takut untuk menghadapi segala tekanan, penindasan dan serangan dari tentera musuh Islam.
    Akhlak Rasulullah SAW itu sendiri yang tidak menyukai kekerasan. Baginda tidak pernah untuk menekan orang lain dengan keistimewaan yang baginda ada. Tidak pernah berlebihan dalam percakapannya. Baginda selalu menahan sabar walaupun sering dicaci dan dihina oleh musuh-musuhnya. Sikap inilah yang membuatkan pengikutnya setia kepada ajaran baginda.
    Sentiasa mendapat petunjuk, bimbingan dan pertolongan daripada Allah SWT. Malahan sebagai kekasih Allah SWT, doa baginda senantiasa dimakbulkan.

    ReplyDelete
  9. Apabila seseorang berbicara tentang kebenaran, atau mempertahankan kebenaran maka dia hendaklah sedar bahawa dia lakukan tanggungjawab itu atas perintah Allah dan rasulNya. Tidak kerana dia mengharapkan habuan daripada manusia, atau kemasyhuran, atau kemenangan.

    Kebenaran adalah kebenaran, ia tiada kaitan dengan kehendak diri sendiri atau kehendak orang lain. Justeru, insan yang jujur akan membela dan memperjuangkan kebenaran dan prinsip yang benar sekalipun terpaksa bercanggahan dengan kehendak dirinya, ataupun kehendak orang lain. Sekalipun dia menanggung rugi, atau dia ditentang oleh dunia sekelilingnya. Bak kata kata Rasulullah s.a.w:

    “Katakanlah kebenaran walaupun ia pahit” (Riwayat Ahmad, Ibn Hibban, al-Hakim, dinilai sahih oleh al-Albani).

    Dunia ini rosak jika manusia hanya membela kebenaran apabila dirasakan menguntungkan diri. Apabila kebenaran itu berpihak untuk dirinya atau puaknya, maka dengan lantangnya dia akan bangun menuntut kebenaran dan membelanya. Apabila kebenaran itu tidak berpihak kepada dirinya dan puaknya, maka dia akan sembunyikannya, atau mendiamkan. Bahkan lebih buruk ada memutar-mutarkan fakta dan dalil sehingga meminggirkan kebenaran apabila kebenaran itu kelihatan tidak menguntungkannya.
    Ertinya, menjadi pejuang kebenaran kerana Allah dan rasulNya, bukanlah kerja yang mudah. Allah menguji insan untuk insan membukti keikhlasan dirinya dalam membela ajaran tuhannya. Sehingga nyata siapa yang benar tujuan dan siapa pula yang berdusta atas dakwaannya.

    Banyak rintangan dan halangan. Sebabnya, kebenaran itu tidak semestinya menjanjikan kemenangan di dunia yang fana ini. Entah berapa ramai para nabi dan pejuang yang dibunuh dan dibuang, hanya kerana kebenaran.

    ReplyDelete
  10. Banyak rintangan dan halangan. Sebabnya, kebenaran itu tidak semestinya menjanjikan kemenangan di dunia yang fana ini. Entah berapa ramai para nabi dan pejuang yang dibunuh dan dibuang, hanya kerana kebenaran.

    Jika Allah memberikan kemenangan kepada kebenaran pun, bukanlah semesti setiap pejuang itu berpeluang untuk menyaksikannya. Para Nabi ada yang dibunuh tanpa sempat melihat hasil kemenangan perjuangan. Para pejuang juga demikian. Betapa ramai para pembela dan pejuang kebenaran yang disiksa mati, dibunuh tanpa alasan, dibuang tanpa simpati, dipenjara tanpa dosa dan disisih tanpa sebab.

    Kebenaran akhirnya akan menang, apabila syarat dipenuhi, namun masanya tidak ketahui. Para sahabah yang gugur syahid dengan penuh trajis di peringkat Mekah seperti Yasir dan Sumayyah tidak sempat melihat kejayaan umat Islam memerintah Madinah dan menewaskan para pemimpin Quraish yang bongkak yang menyiksa mereka.

    Para sahabat yang gugur dalam peperangan mempertahankan Madinah seperti Hamzah bin Abd al-Muttalib dan selainnya tidak sempat melihat kejayaan Nabi s.a.w dan umat Islam membuka Kota Mekah. Bahkan Nabi s.a.w pada hayat baginda, umat Islam belum lagi menguasai Empayar Rom dan Parsi.

    Ramai pejuang terkorban ketika perit menggalas amanah perjuangan. Ramai yang pergi menemui Allah sebelum mata sempat melihat pejuangan kebenaran menjatuhkan pejuangan kebatilan. Namun para pejuang yang ikhlas itu redha kerana mereka tahu itulah harga kebenaran.

    Mereka tidak berjuang untuk menang dalam bahasa yang biasa. Mereka berjuang kerana titah perintah Allah dan itulah kemenangan hakiki. Kemenangan dunia hanyalah anugerah dan hadiah daripada Allah yang akan digunakan demi kepentingan menegakkan kebenaran.

    Jika kemenangan dunia tidak disaksikan di hadapan mata, bukanlah bererti perjuangan kebenaran mesti ditinggalkan. Bayaran bagi pejuangan yang tulus itu adalah keredhaan Allah sekalipun tewas dan ditindas. Allah membeli perjuangan yang benar itu dengan syurga, bukan harta dunia.

    ReplyDelete
  11. DAP SEBENARNYA GUNAKAN TUN MAHATHIR UNTUK PANCING UNDI – PENGAKUAN P.RAMASAMY

    PERKARA yang paling ditakuti oleh DAP adalah apabila rakyat mula tahu bagaimana mereka mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai salah satu ‘umpan’ untuk menancing undi kaum Melayu di negara ini.
    Tidak logik sama sekali seorang yang telah mengherdik, memukul, memenjara dan menentang habis-habisan DAP selama 22 tahun boleh menjadi sahabat strategis dalam sekelip mata.
    Yang kasihannya adalah Mahathir sendiri yang kini telah menjangkau usia 93 tahun. 7 tahun lagi Mahathir akan mencecah umur 100 tahun dan berkemungkinan bakal digelar sebagai ahli politik tertua di dunia.
    Apa DAP peduli semua itu. Bagi mereka, undi Melayu harus memihak kepada DAP yang berselindung di sebalik dua tirai iaitu nama Pakatan Harapan dan seterusnya di sebalik simbol ‘mata satu’ PKR dalam PRU14 kali ini.
    Strategi ini telah lama difikirkan oleh DAP. Mereka sedar, hasil post mortem yang DAP lakukan sepanjang 13 kali kekalahan dalam pilihan raya, undi Melayu adalah satu-satunya faktor penyebab kenapa DAP masih belum mampu berkuasa.
    Justeru, apa yang mereka lakukan adalah dengan bersembunyi disebalik dua lapisan tirai, ditambah lagi dengan mempergunakan seorang ikon bangsawan Melayu suatu ketika dahulu iaitu Mahathir.
    Lakonan DAP terhadap Mahathir pastinya pada tahap First Class. Mereka akan membiarkan Mahathir bermain dengan sentimen sayu, syahdu dan pujuk rayu kerana mereka tahu hati budi orang Melayu amat lemah lembut apatah lagi jika dimainkan sendiri oleh seorang lelaki berusia 93 tahun.
    Padahal di belakang semua percaturan ini adalah DAP sendiri. Bukan lagi sebuah ‘fake news’ apabila kita memperkatakan perkara berkenaan. Lihat sendiri bagaimana Timbalan Ketua Menteri DAP Pulau Pinang Prof. P.Ramasamy mendedahkan tujuan sebenar DAP membawa masuk Mahathir ke dalam pentas mereka.
    Tidakkah kita kasihankan bangsa Melayu dan Mahathir? Sedarlah, Mahathir sekarang hanya dipergunakan oleh DAP ‘chauvinis’ ini untuk mereka meragut kuasa yang ada pada kita sejak Merdeka lagi.
    Jangan tersalah pangkah pada 9 Mei 2018 ini, kelak kedudukan kita sudah lenyap tidak sebegini lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno korang memancing lg teruk..cash is kinglh katakan..
      Seko cash is king kong.
      Seko king kong maker..
      Hahahahapayahahaha

      Delete
  12. DAP ‘TEKAN’ DR MAHATHIR HINGGA EMOSI TAK STABIL KERANA TAKUT GAGAL PRU14?

    ANALISA DR KAMARUL TERHADAP KEADAAN EMOSI DR MAHATHIR YANG TAKUT GAGAL

    Mental state seseorang dapat diandaikan berdasarkan ucapan dan tindakan yang dia lakukan.

    Apakah keadaan mental state seseorang yang mengulangi andaian bahawa:
    1. Dia akan dibunuh sebelum 9 Mei 2018 (Hari mengundi PRU14). Saya tidak akan terkejut jika ada sandiwara cubaan membunuh Tun Mahathir dipentaskan.
    2. Jet yang dia naiki disabotaj (walaupun dinafikan oleh syarikat pemilik jet tersebut dan pihak berkuasa)
    3. Dia akan terlibat dalam kemalangan yang serius (tanpa mengemukakan bukti atau tanda-tanda)
    4. Imigresen Kuala Terengganu menahan dan memeriksa dia (walaupun Pengarah imigresen Terengganu menafikannya)

    Apa yang dapat kita kesan dan simpulkan dengan individu seperti ini?
    1. Ucapan ini mungkin terhasil kerana dia berada dalam keadaan tertekan dan berasa tidak mampu untuk mengatasi kelemahannya
    2. Dia ingin mencari alasan sebagai persiapan untuk mewajarkan nasib @ keadaan yang akan menimpa dirinya pada masa hadapan
    3. Dia ingin mencari simpati agar dapat menyentuh hati orang dan ini dapat mengelak dirinya dari dipersalahkan jika sesuatu yang dia usahakan tidak berjaya.
    4. Dia mempunyai super-ego yang tinggi dan berasa ia perlu diberi perhatian dan pembelaan serta mengelak dari dimalukan jika gagal
    5. Dia gagal mengawal emosi dan berkonflik dengan perasaan dirinya sendiri serta menolak logik yang jelas.

    Kesimpulan

    1. Jika tekanan terus diberikan kepada orang ini, keadaan mental state nya akan lebih serius
    2. Jika menerima tekanan yang beterusan dia berkemungkinan akan berhadapan dengan risiko kesihatan yang membahayakan
    3. Kerisauan terhadap sesuatu yang mencabar egonya akan membuatkan dia mudah lupa, disoriented, membuat kesilapan, berilusi dsb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Analisa prof.kangkong..
      Dah jd kongkang..hahahangkongkang..

      Delete
  13. Pesanan Ustaz Kazim Elias Buat Pengundi & Orang Melayu Pada 9 Mei Nanti

    Dan ada orang cakap kepada saya atas kapal terbang, mari daripada Jepun balik ke Malaysia, dia cakap, saya duduk atas kerusi saya, dia duduk di lantai, dia tanya saya macam-macam.

    Last dia kata pada saya, ustaz, kita cubalah 5 tahun. Kalau 5 tahun dia orang tak bagus, kita tukar yang lain pulak. Abang, dalam 5 jam pun benda macam-macam orang boleh buat, apatah lagi 5 tahun abang.

    Jangan harap 5 tahun tu mereka duduk diam abang, segala hak-hak orang Islam, hak-hak orang Melayu akan habis, abang. Belum dapat ini pun sudah pertikai macam-macam, tambah sudah dapat. Jangan main-main dengan 5 tahun abang.

    Benda lain kita boleh cuba 5 kali setahun, tapi dalam bab kuasa di bukan main-main tuan-tuan. Sebab itu pertahankan hak kita, pertahankan kebajikan kita, pertahankan apa yang kita ada.

    Kita bimbang, jangan kerana dengki, jangan kerana fitnah, jangan kerana benda yang kita tahu betul atau tidak betul, menjadikan kita buat tindakan yang salah, yang akhirnya merugikan diri kita balik.

    Nak makan pun senang, nak buat ibadat pun senang. Tuan-tuan bukan senang kita orang Melayu, orang Islam menjadi ketua di bawah kita ini orang bukan Islam. Orang lain jealous dengan kita.

    Jealous tuan-tuan. Kalau boleh mereka tidak mahu orang Islam ini control orang yang bukan Islam. Mana ada orang dalam dunia, orang Islam control orang bukan Islam dalam sebuah negara.

    Orang Arab jadi ketua kepada Arab, orang Indon jadi ketua kepada orang Indon. Yang lain-lain orang Islam duduk di bawah. Malaysia sahaja tuan-tuan, orang Islam dia control semua orang, yang bukan Islam di bawah, kena ikut Islam sebagai perlembagaan, kena hormat orang Islam dengan masjidnya, dengan undang-undangnya, dengan Agongnya, dengan peraturan-peraturan yang berkaitan dengan Islam.

    Satu-satunya tuan-tuan. Saya tidak hairan kalau Indonesia orang Islam jadi pemimpin, sebab rakyat dia 100% Islam. Orang Arab 100% Islam. Tapi Malaysia belum tentu.

    Malaysia bukan 100% Islam, tetapi kita boleh buat ceramah macam ini, di tengah-tengah jalan macam ini tuan-tuan. Kalau tuan-tuan ikut saaya ditempat lain, Islam tidak boleh buat ceramah macam ini. Seksa. Nak ceramah di masjid. Itu pun tidak boleh speaker. Nak ceramah kamu, pukul 10.30 stop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beb jgn ikut sangat ulamak speculatif..ustad tu..emm

      Delete
  14. Harapan Yang Berbahaya
    Pada bulan Ogos 2012, saya telah berpeluang untuk berbuka puasa dengan 120 orang Islam bekas murtad dan mereka menceritakan kepada saya bagaimana liciknya taktik yang digunakan pihak-pihak evangelis untuk memurtadkan orang Islam di Malaysia.

    Ramai dari kalangan para pemegang jawatan dalam DAP adalah mereka yang beragama Kristian dan agak fanatik. Di antara mereka yang tersenarai sebagai beragama Kristian dari kalangan pemegang jawatan dalam DAP termasuk Lim Guan Eng, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh, Ong Kian Ming, dan Yeo Bee Yin.

    Saya juga pernah menulis betapa liciknya cara mereka memasukkan jarum evangelis di kalangan orang Melayu Islam hinggakan ada dari kalangan orang Melayu yang berjubah dan bertudung kini merupakan apa yang digelar oleh para pendakwah evangelis sebagai Messianic Muslims.
    Bermula dengan nama Barisan Alternatif, pakatan yang ada kini dikenali pula dengan nama Pakatan Rakyat yang juga mengandungi parti PAS, dan kemudiannya dinamakan Pakatan HARAPAN setelah PAS tidak lagi mahu menyertai Pakatan tersebut.

    Saya ingin tumpu kepada perkataan HARAPAN itu sendiri.

    HARAPAN adalah HOPE di dalam Bahasa Inggeris. Menurut John Piper, pengasas DesiringGod.org dan seorang Canselor di Bethlehem College and Seminary di Amerika Syarikat, makna HOPE (HARAPAN) dalam Bahasa Inggeris mungkin menjurus kepada menantikan sesuatu yang tidak pasti akan berlaku. Namun dalam pengajaran Kristian, HOPE atau HARAPAN adalah keyakinan/kepercayaan terhadap sesuatu yang telah dijanjikan oleh Tuhan, atau dalam bahasa mudahnya: AQIDAH (FAITH).

    Menurut kitab Injil, “Kepercayaan datangnya dari mendengar, dan mendengar kata-kata Tuhan.” (Romans 10:17).

    Lihat gambar di atas – perkataan yang tertera di bahagian depan baju beliau ialah HOPE. Adakah disebabkan pengaruh Islam dalam Pakatan telah dihapuskan dengan tidak termasuknya PAS di dalam Pakatan yang baharu maka Pakatan kini digelar Pakatan HARAPAN?

    Adakah secara kebetulan juga Reverend Bernard Paul pernah mengutus jemputan kepada semua yang beragama Kristian untuk “menubuhkan kerajaan Tuhan di negara ini” dengan menolak kerajaan Barisan Nasional yang diketuai UMNO, sebuah parti Melayu yang memelihara Islam sebagai agama Persekutuan serta Raja-Raja Melayu sebagai payung agama Islam dan adat-istiadat orang Melayu?
    Mungkin HARAPAN ini ada kena-mengena dengan apa yang disebut dalam Kitab Injil melalui Zechariah 14:9 iaitu:

    “Tuhan akan menjadi raja atas seluruh bumi. Pada hari itu Tuhan akan menjadi satu dan namanya hanya satu.”

    Memang bahaya siapa yang harapkan HARAPAN ini. Bahaya lagi Pakatan ini kepada aqidah orang Islam.

    ReplyDelete
  15. FITNAH, BERDRAMA, MENIPU DAN MENANGIS MODAL CUMA LAPUK MAHATHIR YANG DI KITAR SEMULA

    Drama Siri 2 : Mahathir Masuk Hospital

    Scene Hospital Untuk Siaran Sebelum 07hb may 2018 @ 09hb may 2018

    Kalau ikut skrip DAP yg bocor, babak selepas nie ialah Mahathir di kejarkan ke hospital...

    Nampak tak kesinambungan drama Mahathir The Series nie...
    Mula2 dulu dia kata ada orang nak bunuh dia...

    Lepas tu nak tunjukkan yg dakwaan dia betul, daripada perancangan nak bunuh, dia kukuhkan dengan kes tayar kapalterbang tak der angin

    Nak ujudkan rasa sedih dan simpati pengundi, dia akan di kejarkan ke hospital atas alasan kununnya tertekan...

    Masa tu khidmat heroin tua di perlukan, x yah nak cuba apply sbb dah ada calun dah...������

    Tapi tetap takut buat repot polis, nak tunjuk baik ler tu, ye lah, biarlah orang buat kezaliman pada kita, kita kena sabar...
    Lepas tu barulah Mahathir akan tersedu sedan di atas pentas yg hening di Langkawi sebelum hari mengundi nanti...

    Sedih beb, touching abes bro...������

    Rupanya halunisasi Mahathir nie kuat beb...

    Biasanya orang yg terlalu berhalunisasi nie hisap syabu...

    Cuba check urine dia, nak tengok positif atau negatif syabu...������

    MAHATHIR RAJA PENIPU MALAYSIA

    Kalau bab menipu, Mahathir memang pandai dan berbakat...
    Sebenarnya Mahathir tahu pembangkang akan kalah dlm PRU 14 nie...

    Mahathir sedar, rakyat dah tahu tembelang pembangkang yg suka tabur fitnah dan menipu...

    Tapi Mahathir dah sediakan alasan cover malu yg kununnya DS Najib akan beli calun pembangkang nanti...

    Itulah Mahathir, dia akan gunakan apa juga cara...

    Haram @ halal, zalim @ tidak, jujur @ tidak, dosa @ pahala, syurga @ neraka tak akan ada dalam kamus hidup Mahathir...

    Yang dia tahu, apa yg dia nak dia mesti dapatkan...

    Dia lupa pada kekuasaan Allah s.w.t.

    Dia lupa pada ketentuan Allah s.w.t.

    Dia lupa Allah s.w.t. akan tetap berikan pertolongn pada pihak yg benar...

    Dia lupa Allah s.w.t. akan turunkan azab pada pihak yg mungkar...

    Secara dasarnya, itulah yg sedang berlaku pada Mahathir sekarang...

    Daripada di sanjung sebagai seorang negarawan ulung kini di keji dan di benci...

    Apakah tak cukup lagi petunjuk dari langit kepada kita utk membezakan siapa di pihak yg benar dan siapa di pihak yg salah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najibalun2.6b apa bkn penipu..pembohong..hakikatnya udah x boleh dpercayai..takat orang biasa pun x boleh berbohong..ini kan pulak ketua negara..ko ni kenapa..agama apa yg ko bawak hah..pelik!!

      Delete
  16. Marilah mengundi..jgn x mengundi..
    Tsunami Rakyat sokong Pakatan Harapan..
    Mari umnobnpas jgn terlena lg..
    Mari umnobnpas jgn ketinggalan..
    Mari kita mengundi pangkah logo Keadilan Pakatan Harapan..

    Kita benamkan GST..cukai membebankan..cukai penyelewengan wang Rakyat..

    Kita benamkan kleptokrasi..penjahanam pengkhianat Negara..

    Harapan Rakyat Malaysia Baru.

    Keadilan mesti menang!
    Keadilan mesti menang!
    Keadilan mesti menang!

    ReplyDelete
  17. KASIHAN MAHATHIR TIDAK SEDAR POLITIK DAP
    Mahathir sedang terawang-awang dengan sokongan Cina ke atasnya. Menurutnya, hari ini beliau menerima sokongan terbesar kaum Cina sepanjang sejarah politiknya.

    Apa yang Mahathir tidak faham ialah sokongan tersebut adalah kepada DAP bukan kepada Mahathir.

    Dalam pilihan raya lalu Hadi Awang turut menerima sokongan besar kaum Cina. Sebaik sahaja beliau keluar dari pakatan dengan DAP, beliau tidak bernilai apa-apa lagi kepada kaum Cina.

    Jika esok DAP campak Mahathir, maka Cina yang akan sokong beliau hanyalah Matthias Chang.

    Selamat jadi boneka DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup DAP!
      Hidup DAP!
      Hidup DAP!
      Hidup Pakatan Harapan!!

      Delete
    2. Wah...kemaiin tokey burger melobi
      Ikut Madey bangka, dia punya nabi
      Seronok jadi keldai DAP kafir harbi
      Laris lah nanti, dia jual burger babi

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    3. Biasalh beb..kan waktu berkempen..ko nak menang..kami pun nak menang..salah ke..
      Jgn gaduh2 dahlah..kan..kan..

      Delete
    4. Tun Mahathir DAP sebelah kami..tok tua tu bkn nabi..korang yg cakap kami keldai DAP..x pulak kami prasan tu yg korang cop kami..x taulh TM DAP buat korang sakit hati..x habis dr petang smpai kepagi asyik nak sligi mencaci..x gitu..
      Bab tok jib pd kami dia terang

      Delete
  18. RM1.2 Billion Dana Israel : Hingga Ke Hari Ini DAP Tidak Berani Saman Razali & Dr Zuhdi

    Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

    “Hingga ke hari ini….dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,”kata Herman dalam Facebook.

    Menurutnya, pendedahan Razali mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya melalui bantuan ejen Israel adalah sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng (LGE) mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang 1.2 bilion masa PRU-13, tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini.

    LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS Dr. Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh disabitkan sebagai fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup DAP! Hidup Lim Guan Eng!
      Hidup DAP! Hidup Lim Guan Eng!
      Hidup DAO! Hidup Lim Guan Eng!
      Hidup Pakatan Harapan!!!

      Delete
  19. DAP dilatih ejen Israel untuk tawan Putrajaya?

    Pembongkaran Mohamad Razali Abdul Rahman mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya pada 31 Disember 2015 melalui bantuan ejen Israel memang sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 bagi merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang di ketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang RM1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang RM1.2 bilion masa PRU-13. Tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini. LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah, tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS, Dr Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh di sabitkan sebagai fitnah.

    Hingga ke hari ini, dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan. DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup DAP!
      Hidup Pakatan Harapan!
      Hidup DAP!
      Hidup Pakatan Harapan!
      Hidup DAP!
      Hidup Pakatan Harapan!

      Delete
    2. Wah...kemaiin tokey burger melobi
      Ikut Madey bangka, dia punya nabi
      Seronok jadi keldai DAP kafir harbi
      Laris lah nanti, dia jual burger babi

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    3. Aduhai beb..berat sangat ke pikul badi DAP..sebut yg bkn2..kalo bdk2 boleh le tunjuk ajar..kalo org tua..emmm dah tentu kurang ajar..x begitu bhai..

      Delete
    4. Biasalh beb..nak buat camana..

      Delete
  20. Dana Israel RM 1.2 billion – Bila DAP mahu saman Razali dan Zuhdi?
    Dua tahun lalu, parti DAP pernah berjanji mahu mengambil tindakan undang-undang terjadap bekas aktivis parti Roket itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

    Namun jika dilihat sehingga kini parti Roket itu dilihat masih belum mengambil sebarang tindakan terhadap Razali dan Zuhdi berhubung isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan parti Roket itu membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen berkata, sekiranya parti yang diterajui Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng itu tidak berani menyaman berhubung dengan dakwaan hubungan parti tersebut dengan Israel, maka ini boleh dianggap apa yang didedahkan oleh Razali sebelum ini sebenarnya adalah benar.

    “Hingga ke hari ini…. dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel.

    “Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,” katanya yang dipetik menerusi di laman sosial Facebooknya.

    Beliau menyifatkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali tentang agenda-agenda sulit parti Roket itu untuk merampas Putrajaya menerusi bantuan ejen Israel adalah amat mengejutkan.

    Sebelum ini, Razali yang mendakwa dirinya bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, juga turut mendedahkan bahawa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi bagi parti Roket itu menguasai Putrajaya menggunakan Pakatan.

    Beliau juga mendakwa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua itu dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di negeri Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Selain itu, latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  21. Sebaliknya, parti Roket itu hanya menafikan yang parti itu tidak ada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Berdasarkan semua kenyataan Razali, memang beliau tidak ada kata parti Roket itu menerima wang 1.2 bilion ketika PRU-13 lalu. Tetapi, itulah habuan yang dijanjikan oleh Israel sekiranya DAP berjaya merampas Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Bagaimanapun, DAP hingga kini tidak dapat mencapai apa yang dimahukan oleh Israel. Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga tidak mahu memberikan sebarang respon apabila disoal berhubung kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel.
    Setiausaha Agung DAP itu bertindak mengelak daripada menjawab soalan wartawan berhubung perkara tersebut.

    Guan Eng hanya fokus untuk mendedahkan kedudukan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukannya Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali. Jika diimbas kembali kenyataan Kit Siang yang juga Penasihat DAP pada 2 Januari 2016, berkata, parti Roket itu akan mengemukakan saman ke atas Razal ekoran pendedahan yang dilakukan beliau.

    Tetapi pada 4 Januari 2016 pula, Ahli Parlimen Gelang Patah itu mengeluarkan pula kenyataan berbeza apabila berkata parti Roket itu tidak jadi untuk saman Razali.

    Kata pemimpin veteran DAP itu, kononnya Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke muka pengadilan namun lebih layak dan sesuai untuk dimasukkan ke hospital sakit jiwa.

    Kenyataan Kit Siang itu jelas tidak munasabah dan tidak boleh diterima. Susulan itu, parti Roket itu menyerang dan memberi ugutan pula kepada Zuhdi kerana menyebarkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali.

    Seperti yang berlaku kepada Razali, sehingga hari ini parti Roket itu gagal dan tidak berani mengemukakan saman terhadap Zuhdi kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Pemimpin PAS itu hanya mengulas mengenai kenyataan Razali dan bukannya mencetuskan sebarang yang boleh disabitkan sebagai fitnah.

    ReplyDelete
  22. TOLAK PAKATAN PEMBANGKANG DEMI ISLAM
    Ketika DAP dilihat lebih mendominasi kedudukan dalam gabungan pembangkang PKR, masyarakat Melayu dan Islam di negara ini dinasihatkan menolak gabungan tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi kesejahteraan umat.

    Pengerusi Persatuan Pondok Kedah, Sabri Osman berkata, dalam apa sahaja gabungan yang dibentuk pembangkang bersama DAP mereka gagal memperjuangkan isu-isu yang mengganggu gugat kedudukan Islam dan keharmonian hidup bermasyarakat misalnya berhubung isu penggunaan kalimah Allah serta pesta arak di Selangor.

    “Sama ada Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat atau apa juga nama yang digunakan parti-parti pembangkang untuk bersekongkol dengan DAP, saya lihat mereka gagal untuk menjuarai isu-isu berkaitan Melayu dan Islam.

    “Ketika golongan ‘Islam Libe­ral’ serta Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) berani menyuarakan perjuangan mereka, pemimpin pembangkang gagal menunjukkan penentangan. Apa sebabnya?” katanya ketika ditemui pemberita di sini, baru-baru ini.

    Beliau yang merupakan penga­sas serta Mudir Madrasah al-Ulum Ad-diniah al-Usmaniah, Pondok Tanjung Kapur, Jitra, berkata, umat Islam perlu mengambil kira perkara berkenaan supaya tidak dikaburi ‘wayang’ yang dimainkan pembangkang ketika setiap parti termasuk DAP bertanding di bawah lambang PKR.

    “Perlu diingat, suara Pas yang bertunjangkan Islam pun tidak dipedulikan ketika mereka membentuk gabungan pembangkang satu masa dulu. Inikan pula kita hendak mengharapkan PAN dan PKR,” katanya.

    Dalam pada itu, beliau yang dulunya cukup dikenali sebagai penyokong tegar Pas sebelum parti itu bersekongkol dengan DAP berkata, setakat ini tiada parti yang dilihat cukup ampuh untuk mendepani DAP melainkan BN.

    “Ketika parti-parti dalam gabungan pembangkang PKR tunduk dan hanya mengikut kata DAP, saya fikir tiada parti lain yang lebih besar daripada BN mampu berlawan dengan mereka. Saya andaikan DAP ibarat harimau dan BN ibarat gajah yang mampu menundukkan mereka.

    “Pas tidak akan mampu membendung DAP kerana kekuatan mereka tidak cukup ampuh. Kalau tak mahu bersatu dengan ‘gajah’ itu pun, duduklah diam-diam di belakangnya tanpa cuba menggigit ekor gajah tersebut demi nasib umat Melayu dan Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai..ko ni memang kena badi DAP..
      Hidup DAP!
      Hidup Pakatan Harapan!!

      Delete
  23. Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Kroni Dan Anak Beranak?
    Jika kita amati slogan Selamatkan Malaysia, sudah tentu ramai yang menoleh ingin tahu, dari apakah yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan Malaysia. Itulah yang cuba dimainkan oleh Mahathir sewaktu melancarkan istilah Selamatkan Malaysia yang mana pada asalnya, dia menyasarkan untuk mengutip 1 juta tandatangan dari rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan.

    Jika kita perhatikan, inilah langkah yang paling sia-sia yang dilakukan Mahathir sepanjang dia menyertai Pakatan Harapan. Benar, dia berjaya memperolehi 1 juta tandatangan namun, di sebalik seua itu, lebih 300 ribu daripadanya adalah terdiri dari tandatangan orang yang sudah meninggal dunia dan 200 ribu lagi dari pendatang asing.
    Sudahlah begitu, usaha Mahathir mahu mempengaruhi Duli Yang Maha Mulia, Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong pada waktu itu, Almarhum Sultan Abdul Halim juga jauh meleset. ALmarhum Baginda menolak deklarasi Selamatkan Malaysia yang cuba di bawa Mahathir dan pihak Istana enggan terlibat dalam percakaran yang sengaja dicipta Mahathir untuk menghuru harakan negara.

    Setelah semuanya gagal, dia kekal membawa istilah Selamatkan Malaysia dan kali ini ditambah dengan Selamatkan Malaysia dari Kleptokrasi. Persoalannya, adakah benar Mahathir mahu menyelamatkan Malaysia ataupun dia lebih berminat untuk menyelamatkan diri, anak-anak dan para kroninya? Apa yang Mahathir mahu selamatkan Malaysia sedangkan Malaysia hari ini hanya selangkah lagi untuk diiktiraf sebagai negara maju?

    Jika kita benar-benar memahami istilah disebalik Selamatkan Malaysia, kita mungkin akan faham sebenarnya istilah berkenaan lebih ditujukan kepada kroni dan anak-anaknya. Manakan tidak, sejak dia menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan, hampir keseluruhan kekayaan negara disalurkan kepada deretan kroni dan anak-anaknya sehingga menjadikan mereka bilionair negara.

    Namun, sejak Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri, sehala nikmat yang dinikmati di zaman Mahathir telah lenyap sama sekali. Polisi beliau amat mudah, siapa yang mampu menyiapkan sesuatu projek mengikut piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan, maka dialah yang akan memperolehi projek-projek berkenaan.
    Ini sama sekali berbeza dengan apa yang diamalkan oleh Mahathir yang menyaksikan kesemua projek hanya diserahkan kepada kroninya semata-mata tanpa ada mana-mana pihak boleh mempersoalkannya. Malah, kekayaan anak-anak Mahathir juga dilaporkan turut terjejas apabila ada diantara anaknya terpaksa menjual saham milik mereka hanya semata-mata mahu menutup kerugian syarikat lain yang dikuasai oleh mereka.

    Inilah sebenarnya istilah Selamatkan Malaysia yang dilaungkan oleh Mahathir sejak sekian lama. Tidak ada istilah negara yang perlu diselamatkan kerana apa yang pasti, kroni dan anak-anaknya sendiri yang amat perlu diselamatkan dan hanya dengan dia diangkat semula sebagai Perdana Menteri sahajalah, segala kekayaan kroni dan anak-anaknya dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita selamatkan Malaysia dr kleptokrasi..
      Kita tegakan Demokrasi..
      Menang PRU nanti..
      Bangun pg tiada rasa sangsi..
      Kita pi keje rasa senang hati..
      Ank cucu kita gumbira x terperi..
      Kan cantik gitu..kan..kan

      Delete
  24. 21 Reasons Why Tun Mahathir Cannot Become Prime Minister
    @To let Mahathir ‘save Malaysia’ or ‘save Malaysia from Mahathir’?

    When I was in primary two, Mahathir tried quietly to control the tin market through Maminco Holdings. When the tin market collapsed, his firm lost US$253 million (equivalent to RM985 million). Eventually, the company closed down. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from mismanagement.
    He caused BMF to lose RM2.5 billion in the Hong Kong financial scandal and now Mahathir wants to ‘save’ a financially mismanaged Malaysia.
    Due to his ambition to develop heavy industry, Perwaja Steel was set up and lost RM10 billion. Eric Cheah became the scapegoat. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from losing GLCs.
    His privatization policy is in reality to pass to his cronies national public amenities, including electricity power, telecommunications and even railway network giving birth to super-rich Malays and multi-billionaires and widening the wealth disparity among the bumiputra. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from such bad policies.
    His speculation on foreign exchange in 1985 resulted in Bank Negara’s loss of US$10billion in foreign reserves. And now he wants to ‘save’ Malaysia from foreign exchange deficit.
    MAS lost RM8billion in a span of eight years but he kept helping it financially. Even when MAS shares fell from RM8 to RM3, the government used public funds to buy up its shares at RM8. He received a 32% stake while the RM1.8 billion from public funds had gone to businessman Tan Sri Tajuddin. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from kleptomaniac.
    The PKFZ scandal had resulted in a loss of RM4.6 billion. He freed himself leaving behind Tun Ling Liong Sik. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia.
    Under the programme to nurture bumiputra suppliers, he forced Proton and other industries to buy from designated suppliers on long term basis. And now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from money politics.
    He belittled WTO and raised import tax on foreign cars up to 300% forcing people to buy Proton on bank loans stretching up to nine years. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from trade protectionism.
    He neglected Sabah and Sarawak’s development for 22 years and now he says East Malaysians should rely on self-improvement rather than financial aids. Mahathir now says he wants to ‘save’ Malaysia from the J community, K community, Sabah and Sarawak.
    Under Operasi Lalang, he jailed people he didn’t like without trial and now he says he would ‘save’ Malaysia from such wrongdoings.
    He suspended three newspapers and jailed editors for reporting his political and financial scandals. Now he wants to ‘save’ Malaysia from the oppression of press freedom.
    He weakened the power of the monarchy and laid down the unprecedented principle placing executive power above that of judiciary. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from government intervention of the judiciary.
    He changed the population composition of Sabah by launching his IC project in increasing hugely the number of immigrants leading to the Lahat Datu incident. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from the serious immigration problem.
    He blamed financial speculator George Soros and the Jews for the devaluation of the ringgit. When that failed, he turned and blamed the deputy prime minister for being a gay and sacked him. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from the abuse of human rights.
    When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.

    ReplyDelete
  25. When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.
    He sent people to assault his former deputy and pretended he was shocked. Subsequently, he set up police independent panel to investigate the incident but the panel died a natural death with the withdrawal of funds. Now he wants to ‘save’ Malaysia from a police state.
    When he realized the ringgit will soon collapse, he, instead of repaying the debts, forced the merger of a group of leading banks comprising some profitable banks and his cronies to redistribute resources and also stopped people from depositing money overseas. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from capital control.
    He repeatedly blamed the Jews and regarded Schindler’s List is a movie appealing for sympathy for the Jews. The movie was banned in Malaysia. Zoran Nikolic the KL/Selangor footballer was sacked after winning the Malaysia Cup because he has a Serbian passport. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from religious fundamentalism.
    During his reign, he used racialism to divide the people through the top national academic institution. He tried to convince this institution that race A is superior than race B and C because B and C are ‘outsiders’ and not bumiputra. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from racism.
    He once accused Lim Kit Siang for practising nepotism by making his son Lim Guan Eng the chief minister of Penang. Isn’t it nepotism when he allowed his son Mukhriz to become Kedah menteri besar? Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from nepotism and cronyism.

    ReplyDelete
  26. PASAL KEDAI ROTI PUN MAHATHIR SANGGUP MENIPU, APATAH LAGI HAL NEGARA
    Penutupan rangkaian kedai roti The Loaf memberi kesan yang sangat besar kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menjelang Pilihan Raya Umum ke-14. Orang ramai bertanya jika berniaga kedai roti pun boleh tutup, apa yang boleh beliau buat untuk negara lagi pada usia 90-an?

    Selama 22 tahun Mahathir diselamatkan oleh kantung negara, tidak mustahil jika beliau masih Perdana Menteri, The Loaf akan diselamatkan oleh mana-mana GLC.

    Selama 22 tahun Mahathir mengurus negara kita menyaksikan kerugian Bank Bumiputera, Perwaja,
    Maminco, MAS, Proton, Bakun (terpaksa diselamatkan), E-Village, Sukan Komanwel, Bank Negara (rugi RM 30 bilion).

    Di bawah pentadbiran beliau juga, kadar faedah PTPTN dicaj sebanyak 4%, Tenaga Nasional Berhad diperdaya perjanjian berat sebelah dengan IPP, kerajaan diminta menjamin keuntungan pemegang konsesi tol dan kenaikan tol tiga tahun sekali sebanyak 10% setiap kenaikan.

    Dengan kata lain, dari perniagaan besar sehingga kecil, ia akan mendatang masalah apabila diberi kepada Mahathir. Apakah kita akan bagi lagi peluang kepada beliau menjadi Perdana Menteri?

    Namun yang lebih melucukan hari ini Mahathir menafi memiliki sebarang pegangan dan pemilikan dalam rangkaian kedai roti The Loaf.
    Sangat melucukan dan memalukan. 10 tahun lalu beliau dengan bangga menjelaskan perancangan untuk The Loaf, hari ini beliau menafikan mempunyai sebarang kepentingan dan kaitan.

    Cukup-cukuplah berbohong Mahathir. Jika berkenaan kedai roti pun kamu sanggup menipu, apatah lagi berkenaan hal negara.

    Berapa banyak penipuan Mahathir hendak lakukan di penghujung usianya? Atau Mahathir sudah nyanyuk? Yang mana pun, jelas beliau tidak layak diberi kepercayaan menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    ReplyDelete
  27. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?

    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia! –

    ReplyDelete
  28. Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang
    Di dalam filem Bukit Kepong, terdapat 1 dialog yang diucapkan oleh anggota Parti Komunis Malaya (PKM) yang berbunyi “ Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang”

    Bagi merealisasikan dialog diatas, PKM telah menubuhkan satu rejimen khas yang dianggotai orang Melayu bagi menarik sokongan daripada orang Melayu untuk menyokong perjuangan komunis di Tanah Melayu pada ketika itu.

    Rejimen ini dikenali sebagai Rejimen ke 10 yang ditubuhkan di Temerloh pada tahun 1949. Untuk menunjukkan rejimen ini berunsurkan Melayu , mereka menggunakan songkok sebagai salah 1 dari uniform mereka. Tetapi PKM tidak bersetuju kerana tidak bersesuaian dengan ideologi mereka.

    Semua anggota Rejimen ke 10 ini terdiri daripada orang Melayu dan untuk mengaburi penduduk Tanah Melayu, mereka menggelarkan diri mereka sebagai Tentera Pembebasan Nasional Malaya.

    Diantara pemimpin Melayu didalam Rejimen ke 10 ialah Abdullah CD, Wahi Anuar, Shamsiah Fakeh dan Musa Ahmad.

    Sejarah berulang kembali, 60 tahun kemudian, taktik yang sama digunakan untuk menguasai Malaysia .

    DAP menggunakan strategi yang sama seperti PKM untuk tarik sokongan orang Melayu. Mereka menggunakan orang Melayu itu sendiri untuk pengaruhi orang Melayu.

    Yang paling menarik seorang cucu bekas komunis Melayu (Shamsiah Fakeh) telah menyertai PRU ke 14 kali ini atas tiket DAP dan ia menganggap neneknya adalah pejuang negara.

    Adakah ini satu suratan atau satu kebetulan?
    Marilah sama-sama kita renungkan

    ReplyDelete
  29. Kerana kuasa dan mahu jatuhkan kerajaan Barisan Nasional, Mahathir sanggup jadi hamba pada DAP. Mahathir sudah bertukar dari seorang nasionalis, kemudian jadi ultra Melayu.

    Bila sudah dapat kuasa bertukar lagi jadi penyokong kroni dan kapitalis. DAP tidak pernah bertukar prinsipnya, masih dengan Malaysian Malaysia. Mahathir kini sudah menjadi hamba kepada kumpulan chauvinis.

    Hari ini DAP berbangga kerana meletakkan beberapa calon Melayu termasuklah cucu Shamsiah Fakeh di Kota Damansara. Dulu komunis guna neneknya di dalam hutan, kini cucunya digunakan DAP untuk dapat undi dalam bandar.

    Yang muda menjadi alat DAP, yang tua seperti Mahathir pula menjadi hamba DAP. Kerana kuasa, Mahathir sanggup jadi hamba, buang semua sifat lekehnya dulu masa memandu Pontiac Catalina di Langkawi. #HarapanPalsu #SinOfMahathir

    Rakyat jangan bagi undi pada hamba DAP ini. Perlu mengundi dan #BersamaBN #HebatkanNegaraku. Selamatkan Malaysia daripada hamba DAP yang bernama Mahathir

    ReplyDelete
  30. 10 DOSA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN
    Hujah-hujah penolakan Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP semakin tersebar dengan kenyataan bertajuk ‘10 Dosa Pemimpin Pakatan Harapan’ yang mendapat perhatian umum.

    Dengan menggunakan tanda pagar ##sayno2PH, hujah-hujah itu mula tersebar melalui pelbagai platform media sosial termasuk laman blog-blog di negara ini.

    Berikut merupakan antara intipati 10 hujah berkenaan mengenai dosa-dosa pemimpin pakatan:

    1. KLEPTOKRASI

    Perkataan ini sebenarnya terpakai kepada PH kerana sebagai “pemerintah” negeri mereka sendiri iaitu Selangor dan Pulau Pinang, rasuah di sana kelihatan semakin meningkat. Malah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga menghadapi tuduhan rasuah.

    2. TIADA INTEGRITI

    Pemimpin PH terlalu banyak melakukan pusingan-U. Dakwaan salah urus negara Tun. Dr. Mahathir Mohamad selama 22 tahun serta gerakan reformasi telah berubah secara dramatik. Jika dahulu PKR dan DAP mengecam Dr. Mahathir tetapi kini segalanya dilupakan, bahkan mereka berani mengatakan bahawa semuanya OK.

    3. KEDIKTATORAN.

    Ini terbukti dengan cara pemimpin PH menguruskan parti komponen mereka sendiri. Contohnya adalah DAP yang mana orang-orang yang bertentangan fahaman dipecat dan diketepikan. Malah mesyuarat agung tahunannya diadakan secara tidak demokrasi.

    4. KRONISME

    Pemimpin PH mementingkan kronisme dan nepotisme. Pelbagai dakwaan telah dibuat mengenai Tun. Dr. Mahathir Mohamad serta ahli-ahli keluarganya. Malah PKR yang terdiri daripada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP yang terdiri daripada keluarga Lim Kit Siang pernah menuduh Dr. Mahathir mementingkan kronisme.

    5. BERSIFAT PERKAUMAN

    Dengan menggalakkan orang Cina untuk membenci MCA dan Gerakan, DAP menekankan budaya perbezaan pendapat antara kaum. MCA dan Gerakan kononnya disalahkan kerana gagal berjuang untuk kaum Cina tetapi DAP sendiri tidak mempunyai apa-apa untuk kaum Cina kecuali menghasut kebencian.

    6. PENIPU

    PH memberi harapan dan janji palsu. Terdapat terlalu banyak contoh tetapi cukup untuk mengatakan manifesto mereka pada masa lalu dan sekarang tidak praktikal dan tidak dapat dipenuhi kerana pelbagai sebab. Ia sama seperti menipu semua orang termasuk penyokong mereka sendiri.

    7. TIDAK BERGUNA DAN TIDAK BERUPAYA

    Mereka (PH) tidak boleh memerintah Pulau Pinang dan Selangor dengan betul tetapi masih berani untuk bermimpi memerintah negara ini? Krisis air telah menjadi masalah biasa di Selangor dan Pulau Pinang pula tenggelam dalam banjir kilat dan tanah runtuh serta pencemaran. Rakyat ditendang keluar dari rumah mereka sendiri!

    8. SUKA MENYALAHKAN PIHAK LAIN

    Pemimpin PH telah menguasai seni dan kemahiran menyalahkan BN kerana kesengsaraan negara dan kegagalan mereka. Taktik berkenaan disifatkan sebagai pengecut bahkan tidak sesuai pun untuk berada sebagai pembangkang.

    9. TIADA SIFAT KEPIMPINAN

    Disebabkan ketiadaaan pemimpin berkeupayaan, PH hanya pandai membuat pelbagai dakwaan yang tidak terbukti selain membuat pelbagai tuduhan yang tidak beradab bersama penyokong mereka. Calon-calon yang hendak diangkat sebagai Perdana Menteri pula adalah individu yang telah berumur 93 tahun selain individu yang telah disabitkan kesalahan liwat

    10. TIADA RANCANGAN KUKUH UNTUK MEMERINTAH

    Kerjasama parti-parti dalam Pakatan Harapan amat lemah dan hanya mengejar agenda yang mementingkan diri masing-masing. Ia bukanlah mengenai menyelamatkan Malaysia kerana Malaysia telah menunjukkan prestasi yang baik di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN

    ReplyDelete
  31. Bersedia untuk kalah PH

    Mengatakan Pakatan Harapan (PH) akan menang hanya satu kempen. Kalau PH kalah dikatakan penipuan. Semua ini adalah alasan PH dan sebenarnya PH sendiri ragu-ragu mampu menempuh pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan berjaya.
    Kalau ada yang menyatakan sebab-sebab PH akan menang, ini merupakan percanggahan pendapat kerana PH sepatutnya bersedia menghadapi kekalahan.

    Sebelum mengulas pendapat kecil ini, kita perlu sedar kehadiran orang ramai di ceramah-ceramah hanya memberi kesan kecil kepada pertambahan undi.

    Kadang-kadang kita melihat PH seakan-akan berjaya mendahului dalam kempen mereka, berjaya memburukkan kepimpinan Barisan Nasional (BN) dengan kekuatan mereka di media sosial, malah media antarabangsa, tuduhan korupsi dan salah guna kuasa oleh Datuk Seri Najib Razak dijadikan punca kekalahan BN dan kemenangan PH.

    Namun, bagi mereka yang seakan-akan sudah mahu meraikan kemenangan PH harus sedar semua isu itu, sekiranya tidak dapat diterjemahkan kepada undi, maka kekalahan pasti menanti. Apapun, PH perlu bersedia tewas pada PRU14.

    Tsunami Melayu diharapkan tsunami yang melanda PKR

    Harapan PH jelas tertumpu kepada tsunami Melayu. Mereka membawa masuk Tun Dr Mahathir Mohamad juga untuk mendapatkan sokongan Melayu yang dikatakan menjadi penghalang kejayaan merebut Putrajaya pada PRU13.

    Namun, sebaliknya berlaku. Tsunami Melayu tidak akan berlaku. Sebaliknya, PAS yang membawa ideologi Islam mempunyai ramai pengikut beragama Islam dan Melayu adalah penghalang kepada tsunami Melayu.

    Dengan laungan PAS untuk menentang PH, undi orang Melayu berbelah bahagi dan pecahan ini tidak memungkinkan tsunami Melayu berlaku.

    PAS pada PRU14 lebih cenderung membalas dendam terhadap PH, khususnya kumpulan “Anwarisme” yang menubuhkan Amanah. Kehadiran Amanah sekali lagi memberi ketetapan tsunami Melayu tidak akan berlaku.

    Pergolakan dalaman

    Di samping itu, pergolakan dalaman PKR semakin nyata. “Hanya ada kem saya”, kenyataan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail seakan-akan mengakui pendapat bahawa pergolakan dalam PKR semakin ketara.

    Kumpulan yang mahu menjatuhkan satu sama lain seakan-akan menggenggam bara api, biar sampai jadi arang, sudah berkerat rotan mahu menjatuhkan satu sama lain, biar pada waktu PRU sebegini.

    Perbalahan pelantikan calon PKR sendiri sudah menyuluhkan kekalahan PH.

    Dalam PPBM juga begitu, suara yang sebelum ini kuat, kini muncul menentang PPBM. Parti yang masih longgar pentadbirannya, kedudukan cawangan dan bahagian hanya akan menyulitkan PH, tetapi memberi banyak harapan kepada BN.

    Pertandingan 3 penjuru

    PAS dengan terbuka mengumumkan calon mereka menentang PH dan BN. Penyokong tegar PAS antara punca kemenangannya pada PRU13, tetapi hari ini PAS terpisah dengan dendam besar kepada PH, khususnya PKR dan Amanah.

    Sudah semestinya mereka berkempen untuk menjatuhkan PH. Pastinya akan dihasut kepimpinan PAS untuk tidak mengundi PH.

    Isu 1MDB

    Isu ini sudah lusuh atau tidak difahami rakyat terbanyak menjadi sebab ia tidak memberi perubahan undi Melayu khususnya.

    Baru-baru ini sahaja, “counter attack” dilancarkan menerusi contoh siri penerangan 1MDB dalam Bicara Subang tanpa kehadiran kepimpinan pembangkang untuk mempersoalkan apa yang dipertikaikan mereka secara terbuka dan dijadikan senjata untuk menghentam Najib.

    Ini semestinya akan dijadikan senjata kempen PRU14 oleh pembangkang.

    DAP beri peluang kepada komunis Melayu

    Sentimen ini adalah satu bentuk indoktrinasi yang diserap bertahun lamanya, khususnya sepanjang 22 tahun Dr Mahathir memerintah.

    Tidak mudah mengasingkannya daripada pemikiran orang Melayu, khususnya di luar bandar. Penolakan terhadap DAP ini pasti memberi kesan kepada PH.

    Kehadiran Dr Mahathir dengan kepimpinan DAP, khususnya Lim Kit Siang pasti akan memberi gambaran bercelaru kepada pengundi. Mereka akan keliru dan kekeliruan ini digunakan sebagai strategi kempen BN.

    ReplyDelete
  32. Bersedia untuk kalah PH

    Dr Mahathir menggantikan Anwar

    Paling utama, PH perlu bersedia menghadapi kekalahan kerana kekenduran isu Anwar yang diganti dengan cara berpolitik Dr Mahathir.

    Amat jelas, Dr Mahathir tidak pernah berjuang dalam kerangka tidak mempunyai kuasa dan masih merasakan pengaruhnya bertambah, sedangkan ia hakikat yang perlu diterima – hilang kuasa dan pengaruh.

    Musuh PKR hari ini dijulang sedemikian rupa, tetapi memualkan pejuang dan penyokong PKR. Hari ini berlaku demonstrasi membantah Dr Mahathir bertanding atas tiket PKR untuk menunjukkan kemarahan penyokong, khususnya dari gerakan Reformasi.

    Bukan itu sahaja, Dr Mahathir adalah liabiliti dengan kesalahan yang pernah dibuat sehingga digelar “Mahazalim” dan “Mahafiraun”. Pendedahan kesalahan beliau menjadi bahan kempen BN. Ini memberi mereka lebih banyak peluru untuk menyerang PH.

    Bersedialah untuk kalah PH. Jangan pula menyalahkan kekalahan itu kepada penipuan. Tuduhan penipuan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya kerap dibuat, sungguhpun 52% undi popular menyebelahi pembangkang.

    ReplyDelete
  33. MUSANG SUDAH LENGKAP BERBULU AYAM
    TERASA janggal juga apabila sukar kelihatan bendera ataupun replika roket DAP menghiasi jalan-jalan sempena tempoh kempen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).


    Replika roket pada dasarnya juga adalah objek yang mudah mencuri perhatian terutamanya kepada kanak-kanak kerana menampakkan ciri-ciri tema angkasa lepas.


    Namun demi mengejar cita-cita lebih besar daripada angkasa lepas, logo yang mula digunakan DAP sejak PRU-3 tahun 1969 itu telah ‘ditanam dalam-dalam’ kerana parti itu kini menggunakan logo mata PKR.


    Terimbau kembali memori PRU-13 tahun 2013 mengenai linangan air mata Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya disekat daripada menggunakan logo roket namun beliau sekarang yang berterus-terang meminggirkan logo itu.


    Harus disedari, kebersamaan PKR, PPBM, PAN dan DAP untuk menggunakan lambang mata PKR memberi keuntungan mutlak kepada DAP yang mendabik dada dalam ‘penguasaannya’ terhadap kaum Cina.


    Dengan masyarakat Melayu diketahui cukup ‘kekok’ dengan simbol roket, peluang menggunakan simbol PKR adalah kesempatan yang begitu berharga buat DAP untuk secara halus dapat mengaut undi Melayu.


    Selain itu, dominasi DAP terhadap gabungan pembangkang pada ketika ini juga begitu terserlah dengan kebergantungan PKR, PAN dan PPBM terhadap parti itu dalam pelbagai aspek termasuk dasar, polisi dan penentuan barisan Kabinet.


    Umpama peribahasa ‘Musang berbulu ayam’, DAP mungkin mendekati masyarakat dengan rupa berbeza tetapi parti itu sama sekali tidak pernah meninggalkan agenda sempit Malaysian Malaysia yang berkehendakkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama di negara ini

    ReplyDelete
  34. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Dalam banyak Pilihan Raya Umum (PRU), PRU14 adalah yang paling getir dan kritikal, ibarat antara hidup dan mati, semua parti-parti politik yang bertanding, terutama BN, PAS dan PH. Sama ada BN dapat meneruskan kesinambungan legasinya atau tidak, bergantung kepada keputusan PRU14 itu nanti, yang hanya tinggal lebih kurang seminggu.

    Justeru, pengundi mesti membuat pilihan yang bijak sama ada memilih BN, PAS atau PH. Salah pilih, kita akan merana untuk 5 tahun akan datang. Ada orang berkata, bagilah peluang kepada pakatan ultra kiasu, tengok dan buat perbandingan mana lebih baik. Jika mereka gagal, tukar balik 5 tahun lagi.

    Persoalannya, bukan mudah untuk ditukar balik, selepas mereka berjaya memerintah. Contoh, apabila terlepas Pulau Pinang dan Selangor, bukan senang diambil balik. Ultra kiasu akan pancing hati rakyat dengan pelbagai insentif dan gula-gula yang akan diberikan. Ultra kiasu ini bukan bodoh, mereka dalam kalangan orang bijak dan licik. Kita sahaja yang bodoh, mudah terpedaya dan terperangkap dengan gula-gula mereka.

    Ultra kiasu telah sekian lama dapat membaca psiki dan pemikiran orang Melayu. Ultra kiasu akan suap orang Melayu untuk mencairkan hatinya, sehingga kita berkata, bagus sungguh dia, walaupun bukan Islam sanggup membantu kita”. Misalnya, bantuan ultra kiasu kepada masjid dan surau yang mungkin lebih sedikit sebelum ini, seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu Pulau Pinang dan Selangor. Setelah mendapat bantuan tersebut, maka dalam kalangan kita akan berkata, “bagus sungguh kerajaan ultra kiasu Pulau Pinang (Selangor). Walaupun bukan Islam, sanggup membantu masjid dan surau.”

    Sebab itu, janganlah terlalu hairan, jika ultra kiasu memberikan sedikit lebih bantuan kepada rakyat berbanding kerajaan sebelumnya. Mereka mesti melakukan sedemikian, malah kelihatan seolah-olah lebih baik. Jika mereka tidak melakukan sedemikian, sudah tentu riwayatnya akan tamat dalam PRU 15. Justeru, kita mesti bijak membuat pilihan dalam PRU 14 kali ini.

    Sekian lama saya menulis, betapa bahayanya ultra kiasu. Tidak terlepas daripada mendedahkan kebobrokkan ultra kiasu. Dalam keadaan genting dan kritikal hari ini, saya ulangi lagi, kita mesti menolak calon ultra kiasu, jangan undi mereka. Alasannya adalah;

    Pertama, ultra kiasu anti Islam. Ultra kiasu hanya mahukan pluralisme. Tidak ada agama yang mengakar, semuanya sama. Islam dengan agama-agama lain semuanya pukul sama rata. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlaku. Islam tidak boleh dipukul sama rata dengan agama-agama lain. Malah agama lain pun tidak mahu disamakan dengan agama Islam.

    Islam mesti didaulat seperti mana termaktubnya Ia dalam perlembagaan. Bukan bermakna, kita mahu menindas agama lain. Tidak sama sekali. Sejarah Islam membuktikan, Islam tidak pernah menindas bukan Islam. Rata-rata kita lihat, bukan Islam dapat hidup senang lenang dalam sebuah negara Islam. Namun, belum tentu Islam dapat hidup aman dalam negara bukan Islam.

    Kedaulatan agalam Islam di Malaysia ini ada sejarahnya. Islam adalah agama penduduk majoriti pribumi negara ini, agama orang Melayu. Sebab itu, agama Islam termaktub dalam perlembagaan. Agama yang mengakar Alam Melayu sekian lama, agama majoriti penduduk Alam Melayu.

    Ini bukanlah sesuatu yang baharu dalam dunia, ia adalah perkara biasa. Agama majoriti akan mengakar. Sama seperti negara lain seperti Buddha mengakar di Thailand, China, Sri Lanka dan sebagainya. Di Thailand misalnya, jangan ada sesiapa pun yang cuba mempertikaikan agama Buddha, termasuk bangsa Siam sendiri dan rajanya. Semua perkara ini dilindungi. Jika ada sesiapa yang berani menghina atau merendah-rendahkan, mereka akan dimasukkan ke penjara.

    ReplyDelete
  35. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Kedua, ultra kiasu anti Melayu. Ultra kiasu tidak mahu orang Melayu yang menjadi ahli dalam parti mereka, yang ada jati diri Melayu, kuat pegangan Islamnya, hebat akhlaknya dan sebagainya. Ultra kiasu hanya mahukan Melayu yang liberal, tidak solat, minum arak dan anti undang-undang Islam. Melayu yang sudah tidak ada jatinya, anti bangsa mereka sendiri dan anti kepada agamanya sendiri itulah pilihan mereka yang akan diangkat menjadi calon dan pemimpin mereka. Mereka akan cari dalam kalangan sosial, komunis dan liberalis. Ini tidak termasuk melaksanakan agenda Kristian Evangelis mereka.

    Saya amat mengharapkan rakyat dapat menolak parti ultra kiasu dan fahaman komunis yang dibawanya. Ultra kiasu ini berselindung di bawah sistem demokrasi untuk menyebarkan ideologi komunis yang dipegang. Sekian lama saya bercakap, kali ini mula terbukti, terserlah belangnya apabila parti ultra kiasu ini mencalonkan cucu kepada pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Melayu dalam PRU14. Kenapa tidak letak calon Melayu ultra kiasu yang lebih baik, seperti bekas wartawan Utusan Malaysia?

    Ternyata, orang seperti bekas wartawan Utusan Malaysia yang ada jiwa Islam, yang menyertai ultra kiasu, bukanlah pilihan ultra kiasu. Tetapi yang dipilih adalah cucu pemimpin PKM berfahaman komunis. Tidak puas hati dengan pemilihan ultra kiasu komunis ini, maka Melayu ultra kiasu yang tidak terpilih itu mencabar cucu pemimpin PKM untuk berdebat bagi membuktikan dia tidak komunis.

    Dakwa Melayu ultra kiasu tersebut, cucu pemimpin PKM tersebut memasuki DAP pada tahun 2016, terus diangkat menjadi Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan kini diangkat lagi sebagai calon PRU 14. Ultra kiasu Melayu yang tidak tercalon itu mengatakan tindak-tanduk dan agenda-agenda yang dilakukan oleh Melayu komunis ini banyak kepada mirip agenda songsang.

    Cucu pemimpin PKM tersebut menggesa semua pihak tidak menghakiminya berdasarkan neneknya, sedangkan sebelum ini, beliau menyatakan neneknya adalah idolanya dan menyifatkannya sebagai "wirawati dan pejuang bangsa".

    Sejak bila pula PKM menjadi wira pejuang kemerdekaan dan pejuang bangsa? Komunis tetap komunis. Agenda untuk menguasai Tanah Melayu amat jelas. Setelah Jepun meninggalkan Tanah Melayu selepas kalah dalam Perang Dunia Kedua 1945, komunis telah keluar daripada hutan untuk menguasai Tanah Melayu. Nasib baik, British cepat sampai dalam tempoh 14 hari, jika tidak pasti negara ini telah diperintah Komunis.

    Sebelum ini saya turut membaca kenyataan cucu pemimpin komunis tersebut betapa beliau sangat teruja menjadi ahli parti ultra kiasu kerana perjuangan Malaysian Malaysia yang dibawa. Apakah cucu PKM ini faham akan maksud Malaysian Malaysia? Jika tidak faham mari saya ajarkan.

    Malaysian Malaysia adalah perjuangan ultra kiasu sekian lama. Malaysia untuk rakyat Malaysia. Memang benar, Malaysia untuk rakyat Malaysia. Tetapi apakah kita faham maksud yang terselindung di sebalik konsep ini? Ternyata bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Dalam maksud, mereka mahukan hak-hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak dihapuskan supaya semuanya menjadi sama.

    ReplyDelete
  36. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Ketiga, ultra kiasu anti perlembagaan. Mereka tidak mahu ada perkara kelebihan yang berkaitan dengan Melayu, seperti kedudukan Islam, bahasa Melayu, kedudukan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera. Perkara ini amat penting untuk mereka melunaskan agenda Evangelis Kristian yang dibawanya.

    Caranya dengan memecahkan parti-parti politik Melayu yang menjadi sekutunya supaya dia dapat menguasai.

    Lahirnya PKR, PAN dan PPBM adalah sebahagian perancangan mereka. Setelah parti Melayu berpecah, ultra kaisu pecahkan dalam kalangan mereka sesama parti untuk melemahkan mereka lagi. Sekali lagi berjaya. Nasib baik PAS dapat mencium baunya, maka PAS keluar dan rela bersendirian.

    Pendek kata, politik Malaysia hari ini, tidak boleh berharapkan sesiapa lagi melainkan UMNO dan PAS. Bukan kerana saya terlalu menyokong kedua parti ini. Tetapi inilah parti yang masih lagi belum berjaya dikuasai ultra kiasu. Pilihan kita hanya dua, sekiranya kita menolak Umno, maka beralihlah kepada Pas, kerana itulah sahaja pilihan yang kita ada

    ReplyDelete
  37. Apa Lagi Mahathir Nak Tangiskan!
    BANYAK elemen sarkastik yang backfired Mahathir secara peribadi, sebaik saja filem pendek Harapan/Kasihanilah Atuk diviralkan di media sosial sejak 28 Mei lalu.
    Mahathir dianggap hipokrit dan mencari jalan mudah untuk mendapat simpati pengundi.

    Mana tidaknya. Hari ini sebagai diktator PBBM, Mahathir bekerjasama dengan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ibrahim. Malah, Mahathir juga bekerjasama dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, anak Wan Azizah.

    Orang tidak akan lupa sejarah permusuhan Mahathir dan Anwar Ibrahim. Tidak ada rakyat Malaysia yang waras akan dapat melupakan kezaliman Mahathir terhadap Anwar Ibrahim 20 tahun lalu.
    Anwar, bekas Timbalan Perdana Menteri 1993 hingga 1998, setelah sekian lama menjadi sekutu Mahathir sejak 1993, dipecat dan ditahan pada 1998.

    Anwar, suami Wan Azizah dan bapa Nurul Izzah, bukan sahaja dipecat sebagai TPM atas tuduhan khianat, tetapi menjadi mangsa pembantaian ketika ditahan di lokap.

    Mahathir ketika itu Perdana Menteri. Mahathir ketika itu, turut memecat Anwar sebagai timbalan dalam parti. Anwar ditendang keluar kabinet dan disepak terajang lalu dihalau berambus dari parti.

    Mahathir adalah orang paling berkuasa ketika itu.

    Sekarang, melalui video filem pendeknya, Mahathir cuba berlakon dengan wajah yang sedih. Mahathir cuba mendapatkan semula kuasa Perdana Menteri melalui simpati.

    Rujuk foto-foto kenangan ini. Terutama foto biji kata Anwar Ibrahim yang lebam ketika ditahan dibawah arahan Mahathir.

    Apakah waktu itu Mahathir bersedih?
    Apakah Mahathir memikirkan nasib anak-anak Anwar, termasuk Nurul Izzah yang ketika itu berusia 16 tahun?

    Selain Nurul Izzah, Anwar yang lebam teruk mukanya, turut memiliki lima lagi anak-anak yang masih remaja dan kanak-kanak.

    Anak-anaknya, Nurul Nuha 14, Ehsan Anwar 13, Nurul Ilham 11, Nurul Iman 8, Nurul Hana 6, pasti tidak akan melupakan detik-detik maha kejam itu. Bagaimana Mahathir menganiaya bapa mereka.

    Kini, demi politik, PKR yang ditubuhkan Anwar Ibrahim dengan lambang parti berasaskan simbol mata lebam, membenarkan Mahathir menjadi calon parti itu.

    Apa kejadahnya semua ini?

    Menangislah Mahathir. Menangislah puas-puas. Malah, Mahathir selayaknya menghasilkan klip filem pendek bertaraf Atuk Nak Bertaubat!

    ReplyDelete
  38. DULU GUNA MELAYU DALAM HUTAN, KINI GUNA MELAYU DI ATAS KERTAS UNDI
    Cepatnya masa berlalu. Sebelum mengundi, orang Melayu kena nilai dan kaji balik sejarah.

    Sejarah tidak boleh dinafikan. Sejarah telah mengajar. Biarpun bersungguh sungguh Mat Sabu, Presiden PAN mahu mengubah sejarah peristiwa Bukit Kepong, namun orang Melayu masih lagi tidak lupa apa yang pengganas komunis lakukan suatu ketika dahulu.

    Dulu Shamsiah Fakeh diperguna dalam hutan, kini cucunya pula diperguna atas kertas undi di Kota Damansara. Diperguna oleh dua entiti yang berbeza iaitu komunis dan parti DAP. Dua entiti ini mungkin tiada kaitan, tetapi inilah cara orang Melayu diperalat sejak dulu dan kini hanya untuk merampas kuasa.

    Sejak zaman Melaka lagi, kisah Mendaliar dan Kitul melakukan fitnah untuk pecah belahkan orang Melayu. Kini kisah itu berulang lagi, cuma berbeza wataknya sahaja.
    Dalam cerita Melayu lama lama, watak Buang yang dipergunakan Jepun dalam cerita Sarjan Hasan cukup terkesan di kalangan orang Melayu. Ingatan P Ramlee dalam cerita itu tentang Melayu yang mengkhianati bangsanya sendiri jangan dilupakan.

    Ada benarnya apa yang P Ramlee ceritakan itu. Semua orang kena semasa komunis mengganas di Tanah Melayu, orang Melayu, Cina dan India jadi mangsa. Orang Melayu diperguna dalam hutan, dikumpulkan sekali dan dinamakan sebagai Rejimen ke 10 Parti Komunis Malaya.

    Pada bulan Mei 1949, sebuah pertemuan sulit telah diadakan di hutan berdekatan Kerdau, Pahang yang di sertai oleh Che Det Abdullah (Abdullah CD), Wahi Annuar, Musa Ahmad dan Chin Peng. Dalam pertemuan ini Chin Peng memaklumkan bahawa Parti Komunis Malaya telah menubuhkan beberapa rejimen yang terdiri daripada hanya kaum Cina dan Chin Peng menyatakan hasrat untuk menubuhkan sebuah rejimen yang hanya dianggotai oleh orang Melayu.

    Ini cara Chin Peng dan komunis dahulu pergunakan orang Melayu. Komunis hanya mahu gulingkan kerajaan dan rampas kuasa. Itu situasi dulu, Melayu diperguna dalam hutan. Kini, entiti yang lain pula pergunakan Melayu iaitu DAP.

    Hew Kuan Yau secara konsisten menyatakan bahawa mahu “screw” dan perkudakan Melayu. Bukan Superman DAP sahaja yang cakap mahu pergunakan Melayu, Ramasamy juga ulang ayat yang sama.

    “Tiba-tiba dia (Dr Mahathir) datang kepada Pakatan Harapan. Dia kata tidak mahu Najib, tidak mahu UMNO, tidak mahu BN. Kenapa kita terima dia?

    “Bukan kita lupakan apa dia buat dahulu, dulu dia jahat. Saya pun tidak boleh lupa. Kita pilih Dr Mahathir untuk tarik orang Melayu sokong pakatan,” Dr P Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri DAP ketika berkempen di DUN Perai pada 28 April 2018.

    Ini bermakna strategi pergunakan Melayu sebagai umpan untuk dapatkan undi adalah strategi utama DAP pada PRU14 kali ini. Bila tsunami Melayu tidak menjadi, yang paling risau adalah DAP bukanlah pemimpin pemimpin Melayu dalam pembangkang.

    Melayu dalam PH hanyalah alat DAP sahaja. Bila tiada tsunami Melayu, terpaksalah DAP buat “stage managed propaganda” memotong gambar Mahathir di “billboard” Ayer Hitam.

    Liew Chi Tong, calon DAP yang suruh potong gambar Mahathir. SPR yang potong gambar itu pun dengar sahaja cadangan calon DAP itu.

    Lepas potong siap senyum senyum lagi. Selesai semua drama, DAP salahkan pula BN. Kenapa hendak salahkan BN kalau DAP yang suruh potong?

    Mahathir bukan sahaja dipergunakan atas kertas undi, tetapi gambarnya juga dipergunakan juga oleh DAP di billboard. Ini cara DAP untuk dapat undi. Cara hendak buat tsunami, tidak masih belum jadi.

    Wajah wajah seperti Nik Omar, Rara, Tengku Zulpuri dan Mahathir kini menjadi alat DAP untuk berkuasa. Inilah rejimen Melayu yang sedang dipergunakan sekarang untuk tumbangkan Barisan Nasional. .

    Ingat 2 hari lagi, kena turun undi. Jangan biar DAP rampas kuasa di Putrajaya. Kena #BersamaBN #HebatkanNegaraku.

    ReplyDelete
  39. DAP sudah luah niat perkuda Mahathir pecahkan Melayu
    2 MEI: Pengundi di negara ini diingatkan supaya jangan salah memilih parti yang boleh menghancurkan negara pada pilihan raya umum kali ini.

    Ini kerana pemimpin DAP sudah meluah secara terbuka bahawa mereka hanya memperkudakan Tun Dr Mahathir Mohamad semata-mata mahu memecahkan Melayu.
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pembangkang bukan ada agenda membangunkan negara sebaliknya bagi mencapai tujuan masing-masing.

    “Apa yang kita syak sudah diluah secara terbuka. Sudah terang lagi bersuluh, niat pembangkang perkudakan Tun Mahathir.

    “Kesihan orang 93 tahun tetapi diangkat (pembangkang jadi Pengerusi PH) sebab nak pecah belahkan undi Melayu,” kata Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional.

    Beliau merujuk ceramah Timbalan Ketua Menteri Dua Pulau Pinang P. Ramasamy tiga hari lalu bahawa DAP tidak lupa apa yang Dr Mahathir sudah buat sebelum ini tetapi mereka menerima bekas perdana menteri itu sebab mahu pecahkan undi Melayu.

    Video ceramah tersebut tular di media sosial dan Youtube sejak dua hari lalu.

    “Jelas mereka nak perguna satu sama lain, bukan mahu bentuk kerajaan untuk rakyat. Jadi kita jangan terpedaya sebab kita nak pilih masa depan anak cucu kita. Jika salah pilih, hancur negara,” katanya.
    Najib berucap di majlis bersama rakyat Parlimen Wangsa Maju di PPR Gombak Setia, malam tadi yang turut dihadiri calon parlimennya Datuk Seri Yew Teong Look dan Ketua UMNO Bahagian Datuk Seri Shafie Abdullah.

    Tambahnya, jika DAP banyak kerusi, mereka boleh tolak Dr Mahathir, yang sebelum ini dicanang sebagai calon perdana menteri pembangkang.

    Najib turut meminta Dr Mahathir jangan memarahi UMNO dan BN sebaliknya kepada beliau.

    “Marah kepada saya tak mengapa, sebab UMNO dan BN tang letak beliau jadi perdana menteri,” ujar Najib.

    Dalam pada itu, beliau mengakui BN sudah letih berdepan kekalahan di Parlimen Wangsa Maju.

    Justeru itu beliau mahu pengundi di kawasan itu berbesar hati menerima calon sama ada daripada MCA atau UMNO kerana mereka adalah calon BN,

    ReplyDelete
  40. Wah, hujah Pejuang Rakyat mmg menyeluruh
    Pandangan dia tulus & ikhlas, tak siapa suruh
    Cai2 haprak udah mula resah darah gemuruh
    Depa mcm dah kena ledakan petir dan guruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Pejuang Rakyat, mmg hamba pujii & sanjong
    Komen2 & hujah diia bagai tiada penghujong
    Cai2 kadok udah sepii & tak lagi naik junjong
    Muka monyok serupa nyonya kalah mahjong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Pejuang Rakyat ni tinggi dia punya kelas
    Mmg bernas dan jitu, semua yg dia ulas
    Fakta dia lontar cai2 tidak mampu balas
    Mereka terasa seperti tangan kena kilas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Pejuang punya pukilan mmg betul2 padu
    Cai-cai bengong, mcm org mabok candu
    Semua dah kaku, bisu, melolong, terkedu
    Yg paling nyata, Suman dajal sami Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup DAP!
      Hidup DAP!
      Hidup DAP!
      Keadilan mesti menang !
      Keadilan mesti nenang!
      Keadilan mesti menang!

      Delete
    2. Wah...kemaiin tokey burger melobi
      Ikut Madey bangka, dia punya nabi
      Seronok jadi keldai DAP kafir harbi
      Laris lah nanti, dia jual burger babi

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    3. Hidup burger babi!
      Hidup burger babi!
      Hidup burger babi!

      (Hidup hasil jualan burger ��)

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. La.. macam tu pun sentap..jgn beb nanti putus urat saraf..terus kiok..mintak2 jgnlh..hahahahamattersentap..

      Delete
  41. "Jarum pergi dulu benang ikut belakang."

    Apabila dah tua baru Demang tau makna sebenar pantun dua kerat tersebut.

    Ia bermaksud apabila jarum dapat tembus maka berapa panjang benang pun akan masuk sama kemudian.

    Pernah dengar kuda trojan? Ia ada kaitan dengan "om pi lu nang kut kang."

    Apabila berdepan dengan musuh maka jangan sekali² bagi peluang. Asalnya hanya beri sedikit. Akhirnya macam belanda dapat tanah. Penyudahnya kita yang tersingkir.

    Asalnya tanah air kita negeri beraja mutlak. Namun apabila merdeka, kita benarkan pendatang ikut campur politik atas alasan demokrasi. Lagipun kita masih majoriti.
    Kita tak perasan dalam sistem demokrasi minoriti pun boleh menguasai yang majoriti bahkan mampu menjadi ketua.

    Caranya, pecah²kan kelompok besar kepada 2-3 bahagian.

    Bagaimana nak pecahkan? Mula² timbulkan isu. Ini kerana setiap isu akan ada pro dan kontranya. Dari situ satu kumpulan sudah terbahagi dua.

    Terbahagi dua tidak semestinya 50-50. Jika 30+70 pun sudah memadai.
    Golongan minoriti boleh bergabung dengan serpihan yang 30 itu.
    Dari situ kekuatan mereka sudah sama atau mereka jadi lebih.
    Sekarang anda lihat baik². siapa yang menguasai siapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahani beb..balak jln dulu..telor x lepas..hahahamacaimacai

      Delete
  42. TPM ulangi keyakinan pembangkang akan lakukan 'kejutan serangan di saat akhir'

    Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yakin akan berlaku 'kejutan serangan di saat akhir' oleh pihak pembangkang untuk mempengaruhi undi terhadap Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei ini.

    Mengambil contoh dua pilihan raya umum yang lepas, beliau berkata pihak pembangkang melakukan serangan dan fitnah benar-benar di saat akhir sebelum pilihan raya umum berlangsung sehingga BN tidak mempunyai kesempatan untuk menjawab tohmahan tersebut.

    "Kita (BN) agak terasak ke dinding di dalam dua pilihan raya umum yang lalu, PRU12 dan PRU13, apabila 'surprise last minute attack' ini tidak dijawab kerana ia '11-hour attack', tak ada kesempatan BN untuk membalasnya.

    "Saya yakin akan ada serangan yang lebih besar lagi (PADA pru14) kerana mereka amat terdesak sekarang ini. Apabila mereka telah 'cross the line' kita lihat banyak lagi bahan-bahan bukan hanya yang bersifat isu-isu nasional tetapi pembunuhan karakter terutamanya kepada calon-calon (BN) di sesuatu kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN)," katanya pada sidang media, di sini hari ini.

    ReplyDelete
  43. Bahaya... DrM mahu jadi PM walaupun 24 jam.

    Kecerdikkan DrM dalam politik dipuji oleh arwah TGNA.Tetapi arwah TGNA mengatakan alangkah bagusnya jika kecerdikkan DrM digunakan untuk pollitik Islam bukan untuk politik Sekular anutan DrM.

    Di sini menampakkan hebatnya Dr M menggunakan otaknya untuk mengalahkan musuhnya.

    Semua musuh utama telah tersungkur dikakinya kecuali TGHA dan PAS.

    Anwar,otai reformasi,DAP,Sosialis, Tian Chua,Mat Sabu,Husam bagai dipukau dan bagai singa yang pondan yang dikasikan.

    Hebatnya DrM ialah beliau gunakan 2 serampang senjata dan taktik. Serang dan Simpati.

    Serang.....diserangnya PAS dan TGHAhingga rapat ke dinding.Bagai orang gila bentuk serangannya.DrM ulang taktik serangannya terhadap PAS dan TGHA seperti beliau dalam UMNO.Tiada perubahan.Sama sahaja.

    Wiridnya sama seperti dalam UMNO iaitu Amanat Hadi Awang dan Memali.Diulang-ulang.

    Simpati....mendakwa beliau bakal di tembak ketika era Reformasi.Kini ulangilagi dakwaan kapalterbang disabotaj. Sebelum itu mendakwa nasibnya mungkin seperti Benigno Aquino yang ditembak di lapangan terbang hingga regim Marcos jatuh.

    Kelakarnya,DrM ingat dia macam pejuang Aquino !

    Lebih kelakar TPM Zahid awal-awal bocorkan skrip lakonan DrM dengan mendakwa selepas ini DrM akan pura-pura masuk hospital untuk tagih simpati rakyat.

    Ingat,DrM cerdik berpolitik.

    Saat akhir kempen,kemungkinan beliau upah seseorang tembak kearahnya ketika beliau sedang berpidato(awal-awal DrM pesan ..jangan tembak betul-betul...dia tak mahu mati lagi...).Selepas itu didakwanya PMNajib yang arahkan berbuat demikian.

    Tujuannya,agar rakyat benci dan buat huruhara dalam negara. Mohon PDRM dan ATM awasi taktik DrM.

    Ingat, DrM ..sanggup berbuat apa sahaja asalkan dia boleh jadi PM ke 7 walaupun sehari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa takut ka!..pengaruh 93thn kuat..terima ajeklh macai..sembang karang karut lu bolehblahlh beb..

      Delete
  44. Lupakah Mahathir dengan dosa-dosa beliau menyeleweng dana-dana awam untuk membantu kroni dan sentiasa memberikan mereka ruang dan peluang untuk terus merompak wang rakyat.

    1. Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.

    2. Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.

    3. Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.

    4. Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.

    5. Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.

    6. Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.

    7. Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).

    8. Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .

    9. Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.

    10. Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.

    11. Memaksa Petronas membeli saham Proton.

    12. Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.

    13. Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.

    14. Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.

    15. Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.

    16. Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.

    17. Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan



    Mahathir dan dosa-dosa beliau boleh diumpamakan sebagai “Kuman diseberang laut nampak, bangkai gajah depan mata buat tak nampak”.

    Tolonglah Mahathir, muhasabah lah diri anda yang berumur hampir 100 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup Mahathir!
      Hidup Mahathir!
      Hidup Mahathir!

      Delete
  45. TERSALAH PILIH, AKIDAH TERKORBAN
    Semua tahu, gabungan pembangkang PKR terutama DAP membariskan ramai calon yang terlibat secara aktif dengan pertubuhan yang mempromosikan gaya hidup sekular serta liberal pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Malah, ada daripada golongan tersebut menduduki hierarki kanan dalam parti terlibat sekali gus menarik sokongan pejuang hak asasi mengikut acuan Barat seperti yang ditunjukkan seorang peguam kontroversi.

    Sehubungan itu, makin ramai ulama dan cendekiawan Melayu mengingatkan umat Islam agar jangan kerana ghai-rah hendak mengubah kerajaan, akhirnya akidah dan akhlak umat Islam menjadi korban.

    Penegasan ini turut diutarakan Pengarah Pusat Kajian Tinggi Islam, Sains dan Peradaban (CASIS) Universiti Teknolo-gi Malaysia (UTM), Prof. Madya Dr. Khalif Muammar yang mahu umat Islam berfikir sedalam-dalamnya sebelum menggunakan hak demokrasi 9 Mei ini.

    Bagi beliau, tidak ada apa yang lebih tertinggi yang perlu diutamakan umat Islam melainkan soal akidah dan akhlak yang kini diasak oleh golongan liberal dan sekular yang meresapi gabungan pembangkang PKR.

    Oleh itu, kata Dr. Khalif, tidak menghairankan kini beberapa tokoh yang sebelum ini terlibat secara aktif dengan agenda sekular serta liberal dilihat berkempen untuk gabungan pembangkang PKR.

    Walaupun tidak menyebut nama individu berkenaan secara satu per satu, namun Dr. Khalif memberi contoh per-tubuhan-pertubuhan yang perlu diawasi kerana mempromosikan agenda liberal dan kini telah menunjukkan sokongan terbuka kepada calon PKR.

    “Tokoh yang diketahui terlibat dengan pertubuhan seperti Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (IDEAS), Is-lamic Renaissance Front (IRF) dan Institut Kajian Dasar (IKD) kini secara terbuka menunjukkan sokongan kepada gabungan pembangkang PKR.

    “Ini memberi isyarat bahawa sekiranya mereka menguasai kerajaan kelak, agenda liberal dan sekular berpotensi meresap masuk ke dalam dasar-dasar yang akan dibentuk mereka,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Malah, katanya, institusi Islam seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) juga berada dalam bahaya kerana pertubuhan-pertubuhan ini pernah mengkritik institusi sebegini secara keras sebelum ini.

    Sedangkan bagi, Dr. Khalif, kerajaan yang sedang berkuasa sekarang masih perlu menambah baik usaha mereka untuk memartabatkan Islam.

    “Banyak lagi yang perlu dilakukan, tetapi sekurang-kurangnya kerajaan sekarang jelas mempunyai keinginan dan komitmen untuk melakukannya.

    “Jangan korbankan akidah dan akhlak yang kita pelajari seumur hidup demi memperjuangkan hak demokrasi yang dinikmati lima tahun sekali,” katanya.

    Beliau berkata demikian mengulas faktor-faktor yang perlu diambil kira oleh rakyat Malaysia dan umat Islam ketika membuat pilihan dalam PRU-14 in

    ReplyDelete
  46. TOLAK DAP, PAKATAN EVANGELIS & LIBERAL

    Allahyarham Dato’ Dr Haron Din, Mursyidul Am PAS dalam satu mesyuarat Majlis Syura pernah meminta ahli ahli PAS menjauhi DAP setelah sedar akan pengaruh gerakan evangelis dalam parti itu dalam isu kalimah Allah.
    Kerana ketegasan arwah Haron Din, ada ahli parlimen DAP yang menghinanya secara terbuka ketika arwah meninggal dunia. Dr Zuhdi, Pengarah Penyelidikan PAS juga pernah dedahkan punca PAS berpecah dengan DAP adalah kerana gerakan evangelis.
    Kumpulan yang liberal dan berfikiran bebas dalam PAS turut sama keluar dari PAS dan menubuhkan PAN yang ditaja oleh DAP. Mohd Sabu “G String Merah” menjadi ketuanya.
    DAP bukanlah gerakan parti politik yang biasa, majoriti ahli ahli parlimen mereka adalah berfahaman evangelis dan cukup menentang kuat hukum agama Islam di negara ini.
    DAP menerusi konsep “Malaysian Malaysia” menentang agar hak dan kedudukan orang Melayu dihapuskan. Malah DAP sudah anggap Mahathir sebagai Ketua Paderi,
    Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa dalam satu laporan Berita Harian semalam berkata DAP sebenarnya masih mengetuai pakatan pembangkang dengan bawa bersama ideologi sosialisme dan liberal, yang tidak boleh diterima masyarakat Islam walaupun parti itu bersetuju memakai logo parti PKR.
    Beliau berkata, dalam PRU sebelum ini, DAP berusaha memecahkan undi Melayu dan kali ini terpaksa menerima musuh politiknya, Mahathir Mohamad untuk mencapai cita-cita itu.
    Komplot menjatuhkan kerajaan bermula apabila Mahathir gagal menguasai pentadbiran yang diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sehingga beliau memilih untuk bersekongkol dengan musuhnya, DAP dan PKR.

    “Apabila penyingkiran berlaku dalam UMNO, Mahathir dan Mukhriz hilang platform dan kekuatan dalam UMNO sehingga terpaksa mengambil talian hayat daripada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.
    “Melihat keadaan ini berlaku, DAP sedar Mahathir mempunyai kekuatan yang boleh diambil kesempatan untuk memecahkan undi Melayu.
    DAP membawa budaya sosialisme serta ateisme yang bertentengan dengan Islam, antaranya budaya lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) yang membolehkan manusia itu melakukan apa sahaja yang mereka suka, ulas Annuar Musa.
    Kalau mereka berkuasa, perkara seperti hak istimewa orang Melayu akan dirosakkan oleh parti ketua pakatan ini iaitu DAP. Parti PKR, PPBM dan PAN hanya jadi suruhan politik yang akan diam seribu bahasa selepas disogok dengan jawatan dan kedudukan yang besar dalam kerajaan. Pemimpin seperti Mahathir, Dr Wan Azizah dan Anwar akan restu apa sahaja yang dibuat oleh DAP ke atas negara ini kerana kuasa.
    Dalam pilihan raya pun, mereka hanya tahu gunakan #TsunamiPHitnah untuk hebahkan berita palsu mereka dan tuduhan jahat mereka.
    Mahathir, Mukhriz dan Muhyiddin hanyalah umpan undi DAP sahaja. Yang sebenarnya berkuasa adalah DAP, tiga orang yang Guan Eng sudah lantik sebagai menteri itu (Nga Kor Ming, Liew Chi Tong dan Chong Cheng Jien) adalah berfahaman Evangelis.
    Dalam khutbah Yeo Bee Yin (Ahli Parlimen DAP Bakri) di Damansara Utama Full Gospel Businessmen (FGB) Fellowship pada 13 Jun 2013, Yeo Bee Yin mendedahkan Tuhan bercakap terus dengan beliau.
    Apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan ungkapan ini “It took 52 days to rebuild the walls of Jerusalem instead of 100. All it takes is one person to answer the call”. Jangan biarkan kumpulan Evangelis ini menang dalam PRU14.
    Orang Islam kena ingat, khabarnya hari Ahad ini seluruh gereja yang berfahaman Evangelise mendoakan agar semua calon calon Evangelis mereka dalam DAP dan PKR menang dalam PRU14 ini.
    Dalam PRU14, gereja Evangelis di Israel mendoakan agar kerajaan BN tumbang. Namun Allah SWT masih sayang BN, doa Evangelis ini tidak menjadi.
    Hari ini hari Jumaat terakhir sebelum 9 Mei 2018, hari mengundi. Ayuh seluruh umat Islam kita doakan kerajaan Islam ini kekal di Putrajaya. Jangan biar parti yang mendapat dana Israel menjajah Putrajaya.

    ReplyDelete
  47. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

    Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

    Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

    Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

    Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

    Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

    Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

    Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

    Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

    Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

    Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

    Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

    Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

    Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

    Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

    Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

    Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

    Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

    DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

    Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

    Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

    Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

    Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

    Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

    Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

    Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

    Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

    ReplyDelete
  48. PRU pertama, terakhir Tun M atas nama parti lain
    bAGAN DATUK - PRU14 merupakan pilihan raya umum pertama dan terakhir bagi calon Parlimen Langkawi yang juga bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bertanding atas nama parti lain.

    Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, ia adalah disebabkan atas faktor usia Pengerusi Bersatu berkenaan yang kini sudah mencecah 93 tahun.


    "Dia boleh bercakap sedemikian pada kita dalam BN kerana inilah kali pertama dan terakhir beliau bertanding dalam PRU atas nama parti lain.

    "Saya rasa dia tidak akan hidup lebih lama daripada sepatutnya," katanya kepada pemberita pada sidang media khas Projek Hab Automotif & Kenderaan Komersial Tan Chong di Bagan Datuk Perak, di Banggunan Umno Bagan Datuk, di Hutan Melintang, tengah hari tadi.

    Ahmad Zahid berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Tun M dalam salah sebuah ceramah yang dihadirinya untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak walaupun apa sahaja caranya.

    Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden yang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden Umno turut mengulas mengenai tindakan Lembaga Displin Umno yang telah memecat tiga veteran parti berkenaan yang juga bekas menteri iaitu Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.

    "Perkara ini diputuskan oleh Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan selepas 9 Mei, selepas kita mencapai kemenangan tindakan akan diambil kepada sesiapa yang menentang parti," katanya.

    Terdahulu Tengku Adnan mengesahkan bahawa dia telah menandatangani surat pengguguran keahlian ketiga-tiga veteran Umno berkenaan, semalam.

    ReplyDelete
  49. ‘PROPAGANDA JAHAT DAP UNTUK MENIPU RAKYAT’

    KUALA LUMPUR 5 Mei – DAP disahkan menjalankan segala propaganda jahat dan menyebarkan fitnah terancang menggunakan nama gabungan pembangkang PKR demi memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
    Perkara itu diakui sendiri ahli seumur hidup DAP, Amran Ahmad yang membuat pendedahan itu yang mendakwa DAP sengaja memburuk-burukkan kerajaan Barisan Nasional (BN) termasuk memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan keluarganya dengan matlamat untuk meracuni pemikiran rakyat.
    Amran yang masih bekerja dalam Biro Publisiti di ibu pejabat parti itu berkata, beliau yang turut menjalankan gerak kerja berkenaan untuk PRU-14 ini berasa terpanggil untuk mendedahkan segala salah laku DAP supaya masa depan negara tidak tergadai di tangan parti yang menang atas sebab sedemikian.
    “Saya telah menjalankan banyak kempen menerusi Biro Publisiti DAP dan turun berceramah beberapa tempat sejak minggu lalu dalam ceramah umum gabungan pembangkang PKR untuk PRU-14.
    “Namun, dalam dua hari lepas saya sedar apa yang saya buat ini tidak betul. Saya bekas wartawan saya diajar mengangkat kebenaran dan sebar kebenaran tetapi menyertai pasukan DAP ini telah terpesong niat sebenar saya dengan membuat propaganda jahat seperti ini,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
    Amran berkata, beliau tidak lagi mahu bersekongkol untuk melaksanakan propaganda jahat DAP itu untuk menipu rakyat semata-mata untuk memikat hati pengundi.
    Justeru, katanya, beliau telah pun membuat laporan polis untuk membuat siasatan dan telah menyerahkan segala bukti berkaitan puluhan rakaman video dan risalah-risalah jahat yang disebarkan DAP.
    “Saya minta polis siasat menyeluruh dan segera menghentikan penyebaran propaganda jahat dan fitnah ini dalam masa beberapa hari lagi sebelum PRU-14 dan tangkap segera kepala di sebalik tindakan ini.

    ReplyDelete
  50. Politik Minta Maaf: Nga mohon maaf kerana guna bahasa kasar

    Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming meminta maaf kerana menggunakan bahasa kasar dalam ceramahnya yang memperkatakan mengenai pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN), Tun Dr Mahathir Mohamad

    Ini selepas video ceramahnya malam tadi yang mengatakan Mahathir "menangguhkan" untuk bermain mahjong di syurga dengan bekas perdana menteri Singapura, Lee Kuan Yew beredar di media sosial.

    "Saya merupakan seorang penceramah yang popular di kalangan orang Cina atas kebolehan saya berucap dalam pelbagai bahasa termasuk Mandarin, Kantonis dan lain-lain.

    "Saya akui bahasa yang saya gunakan dalam ceramah bahasa Mandarin kadangkala agak keras dan penuh sinis. Namun masyarakat Tiong Hua dapat menerima cara saya berceramah.

    "Saya dengan rendah hati memohon maaf atas kekerasan nada atau bahasa saya yang gunakan jika dianggap kasar. Saya akan cuba bernada lebih lembut dalam ceramah-ceramah akan datang," katanya.

    Dalam ceramah semalam, Nga, yang juga calon DAP di Teluk Intan, berkata Mahathir menangguhkan kematiannya kerana mempunyai tugas penting untuk diselesaikan iaitu mengalahkan BN dan Datuk Seri Najib Razak.

    Nga kemudian menyanyikan lagu "Selamat tinggal sayangku, selamat tinggal kekasihku," dengan menyatakan ia mungkin berlaku selepas Mahathir menyelesaikan tugasnya.

    Apabila penonton ketawa, beliau berseloroh: "Wah, saya ucapkan selamat tinggal, kamu sangat gembira, tidak boleh seperti itu."

    "Kamu semua perlu minta Mahathir supaya tidak pergi dulu, kita mahu minta Mahathir hidup lama," katanya dalam bahasa Kantonis.

    Bagaimanapun, video itu dimuat naik di Facebook dengan keterangan yang tidak tepat dalam bahasa Melayu, termasuk menyatakan Nga berkata Mahathir "boleh mampus" selepas menyelesaikan tugasnya, walaupun ia merujuk kepada BN.

    ReplyDelete
  51. Anina cabar 'kartel lama' Mahathir isytihar harta

    Bekas anggota Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) Anina Saadudin mencabar tiga bekas menteri yang kini menyokong Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad supaya mengisytiharkan aset mereka.

    Dalam sidang media yang disiar secara langsung di laman Facebooknya, beliau menamakan Tan Sri Rafizah Aziz, Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rais Yatim sebagai 'kartel lama Mahathir' yang mengumpul kekayaan selama 22 tahun bekas perdana menteri itu berkuasa.

    Menurutnya penglibatan 'kartel lama' Mahathir itu dalam kempen HARAPAN di Langkawi menimbulkan 'rasa sangsi' orang Langkawi.

    "Kesemua mereka sepatutnya turut mengisytiharkan harta masing-masing seperti yang dilakukan oleh beberapa pemimpin Pakatan Harapan.

    "Ia adalah sangat ironik apabila kumpulan “kartel lama” yang telah mengumpul begitu banyak kekayaan ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad melalui kronisme dan salah guna kuasa kini tiba-tiba tampil untuk kononnya “menyelamatkan Malaysia”.

    "Adakah kumpulan “kartel lama” ini mahu menyelamatkan Malaysia? Ataupun mereka hanya mahu “menyelamatkan diri sendiri?" soal beliau.
    Jelaskan mengenai 488 syarikat

    Anina, yang juga bekas anggota Umno Langkawi, juga meminta Mahathir menjelaskan dakwaan bahawa beliau dan keluarganya memiliki 488 syarikat dengan kekayaan AS$44 bilion (kira-kira RM170 bilion).

    "Beliau perlu menjelaskan bagaimana anak-anaknya mendapat begitu banyak keistimewaan dalam memperolehi begitu banyak kontrak dan tender-tender daripada kementerian dan GLC ketika beliau menjadi perdana menteri.

    "Adakah benar dakwaan TMJ (Tunku Mahkota Johor) bahawa tiga anaknya berstatus billionaire?" soal beliau.

    Bank Daim di tiga benua?

    Anina turut meminta Daim menjelaskan bagaimana beliau memiliki dana yang begitu besar untuk membeli kumpulan bank ICB Financial Group pada 1994 yang memiliki bank di 13 buah negara di tiga benua.

    Secara kebetulan katanya, pembelian itu berlaku ketika bank Negara Malaysia (BNM) kehilangan RM30 billion 'secara misteri'.

    "Adakah kehilangan RM30 billion rezab BNM ada kaitan dengan kekayaan sepantas kilat Tun Daim kerana Tun Daim juga adalah Menteri Kewangan yang bertanggungjawab ke atas transaksi-transaksi misteri yang menyebabkan BNM kehilangan dana yang begitu besar, sebelum beliau meletakkan jawatan pada 2014.

    Anina, yang kini mengetuai NGO Empirical Malaysia, meninggalkan BERSATU pada September lalu setelah mendakwa parti itu dipimpin oleh mereka yang tidak dapat menerima kritikan.

    ReplyDelete
  52. Penduduk berang ahli politik lawat waris mangsa Memali

    Sekumpulan petugas media dikejar penduduk kampung ketika datang membuat liputan tentang seorang pemimpin parti politik yang berkunjung ke kampung Memali di Baling, Kedah.

    Pemimpin yang memegang jawatan dalam syarikat GLC itu dikatakan hadir di sana bagi menziarahi waris mangsa tragedi Memali.

    Mengulas perkara itu, PAS kawasan Baling tampil menjelaskan pihaknya tidak mempunyai kaitan dengan tindakan penduduk kampung berkenaan.

    Sebaliknya, kata sumber dalaman PAS yang dipetik Sinar Harian, tindakan berkenaan adalah spontan tanpa arahan daripada mana-mana pihak.

    Kata sumber itu lagi, kemarahan penduduk kampung adalah kerana tragedi itu sehingga kini belum diberikan keadilan meski pihak yang diwakili pemimpin itu mempunyai kuasa menyiasat tragedi berkenaan.

    "Semua itu tindakan spontan penduduk, mereka pastinya kecewa terhadap pihak yang sengaja mencari kesempatan untuk meraih untung politik.

    "Sedangkan kuasa untuk menyiasat tragedi Memali di tangan mereka," katanya.

    Tragedi yang mengorbankan 18 nyawa termasuk empat pegawai polis pada November 1985 itu kembali disebutkan di tengah keriuhan kempen pilihan raya umum (PRU) ke-14.

    ReplyDelete
  53. Ziarah kubur hanya perkara sunat, Abdul Hadi sindir Dr Mahathir

    TUMPAT, 6 Mei (Bernama) -- Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyindir Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad yang merancang untuk menziarahi kubur bekas Mursyidul Am PAS Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Tanah Perkuburan Islam Kampung Pulau Melaka di sini, hari ini.

    Abdul Hadi berkata bekas perdana menteri itu sepatutnya mengutamakan perkara wajib terlebih dahulu memandangkan amalan menziarahi kubur hanya perkara sunat.

    "(Dr Mahathir perlu) balik kepada cara Islam, masalah sekarang tinggal yang wajib tetapi buat yang sunat.

    "Pergi ziarah (kubur) itu perkara sunat... kalau ada surat khabar tolong tulis, ziarah kubur itu sunat dan melantik pemimpin (daripada kalangan) orang Islam yang betul adalah wajib," katanya ketika berucap pada ceramah umum Pilihan Raya Umum ke-14 di Wakaf Bharu di sini malam ini.

    Turut hadir Menteri Besar Kelantan yang juga calon PAS di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Pekan Datuk Ahmad Yakob.

    Selain itu, Abdul Hadi berkata tindakan Dr Mahathir bersama DAP serta parti gabungan Islam liberal adalah perkara yang salah.

    "Bersama DAP, bersama parti Islam yang liberal, tolak Islam dan tolak hadis itu tidak betul... balik kepada al-Quran dan hadis wajib," katanya.

    Rancangan Dr Mahathir untuk menziarahi kubur Allahyarham Nik Abdul Aziz hari ini terbantut apabila dihalang keluarga bekas menteri besar Kelantan itu.

    Bermula kira-kira pukul 9 pagi, anak Allahyarham, Nik Adli bersama anggota keluarga serta sekumpulan penyokong PAS bertindak mengunci pagar tanah perkuburan tersebut. Pintu laluan masuk ke tanah perkuburan itu juga dihalang menggunakan sebuah lori.

    ReplyDelete
  54. Akhirnya, Mahathir Jumpa Kaedah Baru Untuk Berkempen

    Nampaknya Tun Dr Mahathir Mohamad sudah bertemu kaedah baru untuk berkempen pada Pilihan Raya Umum ke 14 kali ini. Kaedah yang dimaksudkan adalah, melawat ke pusara kesemua bekas musuh-musuh politiknya seperti Allahyarham Ustaz Fadzil Nor dan Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    Sebelum ini, semasa kunjungan singkat Mahathir ke Pokok Sena, dia berjaya melawat pusara Allahyarham Ustaz Fadzil Nor dengan ditemani oleh anaknya Muhammad Faiz Fadzil, calon Pakatan Harapan untuk Permatang Pasir. Sememangnya, kunjungan ini amat mengejutkan kerana ianya dilakukan setelah hampir 16 tahun Allahyarham meninggal dunia.
    Kemudian, Mahathir cuba pula mengunjungi pusara Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, namun dihalang oleh anak ketiga Allahyarham, Nik Adli Nik Abdul Aziz. Bukan setakat tidak dibenarkan untuk mengunjungi pusara Allahyarham, malah pintu masuk ke kawasan perkuburan itu juga dikunci.

    Apa sebenarnya yang cuba dibuat oleh Mahathir sehingga sanggup mendekatkan dirinya dengan kubur, lokasi yang mana sebelum ini langsung tidak pernah terlintas difikiran Mahathir untuk dia kunjungi? Adakah Mahathir sudah terlalu terdesak sehinggakan sanggup membawa nafsu kemaruk politiknya ke kubur dengan cuba “memanggil” semula roh yang sudah meninggal dunia, membantunya berkempen?

    Rasanya, sepanjang usia Mahathir menyertai politik, inilah gerak kerja kempen pertamanya yang mengheret politik ke tanah perkuburan. Sebelum ini, dia lebih senang berada di pentas-pentas ceramah politik untuk menghentam musuh-musuh politiknya. Malah, dia juga lebih senang menyumbat sesiap sahaja yang melawannya kedalam penjara atau dikenakan tahanan ISA demi untuk mengekalkan kuasanya.

    Dikala semua usahanya untuk menumbangkan BN dengan menyertai Pakatan Harapan dilihat semakin sukar, mungkin bagi Mahathir, dengan melakukan kunjungan ke pusara musuh politiknya, ia akan dapat menaikkan lagi popularitinya serta Pakatan Harapan. Namun, dia sebenarnya terlupa akan beberapa fakta yang telah menyebabkanny ditertawa oleh musuh politiknya sendiri.
    Dahulu, Allahyarham Ustaz Fadzil Nor pernah berdoa secara terbuka supaya umur Mahathir dilanjutkan supaya Mahathir sendiri dapat menyaksikan kerosakan dan kemusnahan yang dia sendiri cipta sepanjang menjadi Perdana Menteri. Nampaknya, doa Allahyarham dimakbulkan dan hari ini, disaat semua rakan sebaya politiknya sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal terpacak menjunjung usia 93 tahun dan masih kemarukkan kuasa politik.

    Hari ini telah menunjukkan satu lagi bukti bahawa Mahathir sudah benar-benar terdesak mencari sokongan sehingga sanggup berkempen ke tanah perkuburan bagi “menyeru” roh orang yang sudah meninggal dunia, membantunya berkempen.

    ReplyDelete
  55. Tun M jadi bahan lawak
    KUALA LUMPUR - Insiden Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming menjadikan Pengerusi Pakatan Harapan (Harapan) Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai bahan lawak dalam ceramahnya baru-baru ini, jelas membuktikan beliau hanya ‘diperkudakan’ oleh pakatan pembangkang itu.

    Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, beliau bersimpati terhadap Dr Mahathir yang juga calon Parlimen Langkawi pada PRU14 kerana beliau masih belum sedar dirinya diperalatkan Harapan.


    “Memang kita (BN) dah tahu Tun Mahathir dipergunakan pembangkang. Saya kesian beliau diperkudakan oleh orang Harapan),” katanya selepas merasmikan majlis pecah tanah Surau Abbas Al-Habshee di sini, hari ini.

    Hadir sama, Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Johari Abdul Ghani yang juga calon BN Parlimen Titiwangsa; calon BN Parlimen Cheras, Heng Sinn Yee dan Ketua Umno Cheras Datuk Seri Syed Ali Alhabshee.

    Tengku Adnan ditanya mengenai rakaman video yang tular di media sosial dengan sarikata dalam Bahasa Melayu yang menunjukkan Nga yang juga calon DAP bagi kerusi Parlimen Teluk Intan menggunakan ayat kasar mempersendakan Dr Mahathir, 93, yang juga Pengerusi Harapan di dalam ceramahnya.

    Dalam perkembangan lain, Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung Umno berkata, nasib veteran parti itu Tan Sri Dr Rais Yatim belum ditetapkan kerana siasatan masih dijalankan oleh satu jawatankuasa yang dilantik.

    “Ia masih dalam siasatan. Bila jawatankuasa khas maklumkan kepada saya, barulah kita ambil tindakan,” kata Tengku Adnan yang juga calon BN bagi kerusi Parlimen Putrajaya. - Bernama

    ReplyDelete
  56. Ziarah Kubur Nik Abdul Aziz: Kepura-puraan politik Mahathir paling ekstrem - Najib

    KUALA LUMPUR, 6 Mei (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak mempersoalkan keikhlasan Tun Dr Mahathir Mohamad yang cuba menziarahi kubur bekas Menteri Besar Kelantan, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di tanah perkuburan Islam Kampung Pulau Melaka, Kelantan hari ini.

    Perdana Menteri menyifatkan tindakan Pengerusi Pakatan Harapan itu sebagai kepura-puraan politik paling ekstrem.

    "Terdesak sampai yang dah meninggal pun nak dipolitikkan. Selama ini Tun Mahathir kutuk Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, hari ini dia cuba nak ziarah.

    "Kalau betul ikhlas, kenapa tidak lawat selama ini? Kenapa tak tunggu lepas pilihan raya sahaja?," katanya di laman Twitter beliau, malam ini.

    Pagi tadi, Dr Mahathir dihalang keluarga Allahyarham Nik Abdul Aziz daripada menziarahi tanah perkuburan bekas Mursyidul Am PAS itu.

    Anak Allahyarham, Nik Adli bersama anggota keluarga serta sekumpulan penyokong PAS bertindak mengunci pagar tanah perkuburan tersebut dan pintu laluan masuk juga dihalang menggunakan sebuah lori.

    ReplyDelete
  57. Najib yakin BN kekal kuasai Putrajaya selepas PRU14
    PENAMPANG, 6 Mei (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yakin BN akan kekal berkuasa di Putrajaya dengan memenangi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) Rabu ini berikutan penerimaan rakyat di seluruh negara.

    Katanya, keyakinan itu berdasarkan sokongan rakyat terhadap BN yang disifatkannya "luar biasa" , termasuk daripada Sabah dan Sarawak.

    "Saya amat berkeyakinan… apatah lagi sokongan daripada (rakyat) Sabah dan Sarawak serta negeri-negeri lain.

    "Pasti kita akan menang. Yakinlah BN di peringkat pusat akan menjadi kawan sejati kepada orang-orang Sabah," katanya pada majlis pemimpin bersama rakyat di sini malam ini.

    Turut hadir Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman, Timbalan Ketua Menteri Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dan Pemangku Presiden UPKO Datuk Seri Wilfred Madius Tangau, yang juga Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, serta calon Parlimen Penampang Caeser Mandela Malakun, calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Moyog Datuk Donald Peter Mojuntin dan DUN Kapayan Datuk Francis Goh.

    ReplyDelete
  58. Bongkar! Adegan Air Mata Sehari Sebelum Hari Mengundi PRU14

    Pada PRU13, Lim Kit Siang juga menangis teresak-esak kononnya parti DAP terpaksa menggunakan logo PAS. Tetapi pada PRU14, beliau tidak menangis pula apabila DAP menggunakan logo PKR. Ini hipokrit namanya.

    Kesemuanya itu menjuruskan kepada satu motif iaitu untuk mendapatkan undi simpati daripada para pengundi.

    Mungkin ada keberkesanan untuk menggunapakai propaganda menagih simpati ini terutamanya pada kaum Melayu. Ada pihak yang mungkin telah menyarankan Mahathir. Kerana itu penulis percaya naratif simpati ini akan tetap digunakan menjelang hari mengundi nanti.

    Apakah pelan seterusnya?

    Sekarang tersebar di Whatsapp bahawa akan ada tayangan secara langsung pada malam 8 Mei nanti di seluruh negara.

    Ianya akan disiarkan di setiap ceramah yang diadakan oleh puak pembangkang. Ketika itu, Mahathir di dakwa akan berucap dan ditayangkan di pusat-pusat ceramah tersebut.

    Jika benar, berkemungkinan besar ucapan tersebut akan diselit dengan adegan air mata dan menyapu air mata untuk mendapatkan undi simpati. Mereka yang termakan dengan propaganda ini berkemungkinan akan mengundi pembangkang.

    Tetapi penulis percaya bahawa para pengundi tidak memilih parti di atas rasa simpati. Kita juga bosan dengan politiking setiap hari dan prinsip kepimpinan pakatan pembangkang yang sentiasa diliwat dan tidak berpendirian. Bagi mereka, rakyat adalah amat bodoh dan akan mempercayai setiap u-turn yang mereka lakukan.

    MahaFiraun, MahaZalim, hantu nombor satu Malaysia, perompak kekayaan negara, banduan peliwat dan pelbagai lagi label ke atas kepimpinan tertinggi pembangkang, tidak boleh ditutup begitu sahaja.

    Rakyat tidak akan menerima permainan politik pembangkang dan akan menggunakan PRU14 ini untuk mengajar kepimpinan pembangkang supaya tidak lagi memperlekeh dan memperbodohkan rakyat.

    Rakyat akan tolak pembangkang.

    ReplyDelete
  59. Nak Jadi Islam Bukan Kena Ucap Dua Kalimah Syahadah, Kata Saja Duit – Mahathir
    RAKYAT Malaysia tahu tahap keimanan Mahathir berdasarkan cara hidup ahli keluarga beliau yang dipaparkan di media sosial secara berleluasa. Beberapa orang anak dan cucunya dikatakan mengamalkan cara hidup songsang LGBT. Malah mereka dikatakan tanpa segan silu memaparkan kebanggaan tidur bersama anjing-anjing kesayangan.

    Ironinya lelaki bernama Mahathir Mohamad ini walaupun umur hampir mencecah 100 tahun namun tidak langsung menunjukkan tanda-tanda mahu mempersiapkan diri menghadapi Alam Kubur. Malah pengakuan isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali mengemparkan negara apabila beliau mendedahkan yang Mahathir tidak suka melihat Hasmah bertudung sehingga beliau memalingkan muka.

    Kini Mahathir mahu bercakap mengenai Islam pula. Rata-rata rakyat Malaysia mencebikkan mulut mereka. Beliau mempersendakan PAS dengan bercanda mengenai cara PAS menilai Islam.

    Kenyataan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ketika berucap di hadapan penyokong sempena program Jelajah Pakatan Harapan di Padang Sera, bukan sahaja mempersenda PAS, malah turut dianggap menjadikan Islam sebagai bahan senda gurau.

    Berdasarkan kenyataan itu, Mahathir yang juga calon PKR bagi kerusi Parlimen Langkawi, berkata PAS hari ini bukan lagi seperti dulu kerana didakwa beliau sudah dikaburi wang ringgit.

    “Dulu (PAS) kata UMNO kafir, tetapi lani (sekarang) UMNO bagi duit, jadi (UMNO) Islam balik la.

    “Nak jadi Islam bukan kena ucap dua kalimah syahadah, tak payah kata La Ilaha Illallah, Muhammad Rasulullah, kata saja “duit.

    “Bila nampak duit boleh la jadi Islam.

    “Islam sudah dijual dengan harga yang cukup murah, sedangkan al-Quran berkali-kali mengingatkan jangan kamu jual ayat-ayat kami ini untuk keuntungan yang sebegitu,” katanya.

    Mahathir ketika ceramah sama malam tadi, turut mengulangi tuduhan bahawa PAS menerima wang daripada UMNO.

    “Dulu PAS miskin kena kerabat (panjat) pokok nyior (kelapa) nak pasang bendera, tetapi lani (sekarang) boleh upah orang sebab banyak duit…mana dapat duit? UMNO bagi la sebab kawan baik.

    “Bulan (PAS) ni sedih, dulu seketul keras macam batu, tetapi sekarang dah pecah sebahagian jadi Amanah (Parti Amanah Negara) dan banyak lagi dah keluar, termasuk Nik Omar (Nik Omar Nik Aziz) anak Nik Aziz (bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang tau PAS bukan lagi seperti zaman bapanya.

    “Ini semua karut sahaja dan (PAS) guna agama untuk pancing undi,” katanya.

    Seorang lelaki yang hidup keluarganya tunggang langgang dalam menjalani dan mendokong agama Islam namun ada hati mengkritik pihak lain mengenai Islam dianggap sebagai menepuk air di dulang yang akhirnya terpercik ke muka sendiri.

    ReplyDelete
  60. Pembangkang Mengiktiraf LGBT sebagai Penanda Aras Sebuah Negara Maju
    54 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang termasuk dalam Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan Malaysia (COMANGO) atas dakwaan melakukan fitnah yang boleh menghancurkan negara.

    Laporan COMANGO telah berjaya mempengaruhi sebahagian besar negara-negara Eropah supaya mendesak Malaysia mengiktiraf golongan LGBT, kebebasan beragama termasuk kebebasan untuk murtad.

    Perkara ini secara jelas telah mendapat sokongan padu dikalangan ahli pemimpin Pakatan Harapan yang mana amat bersetuju dengan mengiktiraf terhadap golongan gay dan LGBT serta membenarkan hak-hak kebebasan untuk murtad.

    Tindakan ini sekali gus bertujuan untuk membelakangkan agama Islam sebagai agama Persekutuan yang seharusnya mereka hormati. Ancaman terhadap Islam amat jelas dilakukan oleh pemimpin Pakatan Harapan atas nama hak-hak asasi manusia.

    Budaya barat serta konsep kehidupan ala barat yang mana membelakangkan nilai kemanusiaan terus diperjuangkan oleh pembangkang dalam Negara ini. Perkara ini dapat dibuktikan lagi dengan perdebatan Ahli Parlimen Lembah Pantai denganAhli Parlimen Tanjung Karang di Parlimen.

    Tindakan mereka bukan sahaja menghasut rakyat supaya bersikap anti establishment, bahkan mereka juga melobi negara-negara anggota PBB supaya menekan Malaysia mengiktiraf perkara-perkara yang bercanggah dengan agama Islam dan perlembagaan Negara.

    Gerakan COMANGO yang disokong oleh pihak pembangkang tidak akan berhenti di sini bahkan mereka akan meneruskan usaha jahat mereka di masa-masa akan datang. Jika mereka dibiarkan tanpa disekat, negara boleh huru-hara.

    Kumpulan penyokong LGBT sejak kebelakangan ini secara terbuka mahu menegakkan kegiatan seks songsang termasuk cuba menganjurkan program mempromosi seks bebas, Seksualiti Merdeka pada tahun 2011.

    Bukan itu sahaja cabaran getir sedang menanti umat Islam dalam Negara ini apabila bersekongkol dengan agenda DAP yang anti Islam sedang menular dalam kepartian DAP yang berfahaman Sosialis yang membawa dasar liberal.

    Liberalisme dalam politik maksudnya mengurangkan kuasa pemerintah dan meluaskan ruang kebebasan. Peranan kerajaan dalam sistem demokrasi ialah untuk menjaga kebebasan individu bukan menjadi tuan yang mengurniakan kebebasan kepada sesiapa yang dia kehendaki dan menahannya dari sesiapa yang dia kehendaki.

    Itulah intipati perjuangan golongan liberal demokrasi, pejuang hak asasi manusia dan mereka yang menjunjung slogan reformasi. Demikian maksud “kuasa rakyat” yang dilaung-laungkan. Isu-isu berkaitan dengan good governance menjadi pokok pertikaian atau landasan perjuangan.

    Persoalan, bolehkah nanti berlaku transformasi daripada demokrasi sekular yang menyamaratakan kedudukan agama kepada Islam yang dianggap oleh pendokong demokrasi sebagai “theocratic”? Ini merupakan satu cabaran yang amat besar yang harus diitangani oleh pencinta politik Islam.

    Kalau puak-puak DAP dan Pakatan Harapan berjuang atas landasan hak asasi manusia maka puak Islam pula berjuang atas asas Islam yang seakan-akan mempersetujui perkara yang sama.

    Buat ketika ini terdapatnya kecenderungan perjuangan Islam untuk berpada dengan menghadkan objektif mereka untuk menegakkan cita-cita politik Islam dengan dalam rangka memperelokkan amalan demokrasi di sesebuah negara. Ada sesetengah mengistilahkannya sebagai jihad demokrasi.

    Dalam memastikan keadaan Negara terus aman bebas dari gejala yang amat dimukai Allah ini dan membelakangkan fitrah manusia, sudah pastinya kerajaan harus mmeikirkan satu kaedah yang terbaik untuk mengekang budaya songsang ini dari terus berluasa merebak serta memusnahkan generasi Negara ini.

    ReplyDelete
  61. DRAF ADUAN APABILA PKR KALAH PRU UNTUK PIHAK ASING MASUK CAMPUR SUDAH PUN BERMULA

    Kami sudah tulis beberapa kali sebelum ini, di mana pihak Pak Tua dan konconya akan membuat laporan kepada pihak asing apabila kalah PRU.

    Sambil itu mereka layan dulu PRU14 macam biasa sahaja dulu, mana tahu untung nasib boleh menang.

    Laporan umpama kumpul najis letak dalam tong ini akan diserah pada pihak luar seperti European Union atau gabungan duta asing apabila kalah, ini adalah plan B.

    Sambil parti PAS yang juga pihak lawan Barisan Nasional tiada banyak komplen dan bising, tetapi pihak PKR sudah buat macam-macam laungan tidak adil terhadap SPR.

    Mereka sengaja komplen berkenaan persempadanan semula, nama-nama orang sudah mati yang tidak dibuang daripada daftar walaupun pihak yang perlu buat kerja ini pelbagai pihak dan ia hanya urusan perkeranian, dan yang mati pun pelbagai pihak orang BN dan PKR, namun untuk wujud persepsi ada penipuan ia tetap dibangkitkan.

    Selain itu isu lapuk konon ada phantom voters yang hanya pihak PH dan PKR sahaja sentiasa tahu ada wujudnya, tetapi akan bediam diri apabila menang seperti di beberapa pilihan raya kecil dahulu.

    Kesemua ini hanya alasan seperti kanak kanak kecil kalah bermain.

    BERSIH yang sudah dikenalpasti milik PH kerana akhirnya watak pemimpinnya yang mengaku badan bebas masuk bertanding atas kerusi PKR.

    Dipercayai pihak Tun Mahathir sudah pun sediakan draft untuk diserah di ketika artikel ini ditulis dan hanya menunggu beberapa “stage act” dan lakonan untuk diselit pada laporan.

    Dari risikan pihak tertentu nanti pada hari mengundi 9 haribulan ini pun akan dilakonkan sesuatu untuk ditambah pada draft laporan, untuk menambah banyakkan isi kandungan laporan.

    Laporan ini akan dilayan seperti isu 1MDB di mana akan diwar-war sehebat mungkin dan dimainkan di seluruh dunia untuk mencipta suasana konon pemerintah baru iaitu BN menang atas penipuan.

    Oleh sebab Boss besar adalah Soros, maka hal ini adalah dijangkakan.

    Sehingga hari ini semua media di bawah pengaruh Soros masih bermain dengan isu “Russia” dan “Putin” ada masuk campur dalam urusan pilihanraya Presiden Amerika.

    Dan sehingga kini pihak Soros masih membiayai media Amerika dan dunia untuk mengacau Donald Trump.

    Yahudi Soros ada kepentingan banyak di Malaysia, bahkan banyak juga portal pro-pembangkang dibiayai olehnya.

    Ada juga individu serta portal berlakon kutip derma hanya mahu memutihkan wang yang sedia sudah diterima dari luar lebih awal.

    Kepentingan utama Soros di Malaysia adalah negara China dan mahu menghalang kemaraan China kerana Soros tidak ada laluan berniaga dengan negara China.

    Tun Mahathir dan DAP juga sekali sekala terlepas mulut berkenaan tidak setuju dengan ECRL untuk membuat Soros dan Singapura gembira.

    Selain itu agenda New World Order ada bersama Soros.

    Ketika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri pihak Dajjal baru sahaja draft agenda NWO, namun ia dilaksana kan ketika Datuk Seri Najib menjadi Perdana Menteri.

    Negara Afrika seperti Mesir, Syria dan Algeria juga sudah ditakluki.

    Dikatakan negara Arab Saudi juga terpaksa tunduk sedikit dan berkompromi, hatta kini wanita sudah boleh memandu dan juga sudah boleh menonton wayang.

    Negara berpaksi Islam mesti dibubarkan jika mereka menghalang “rights of LGBT” dan kebebasan memilih agama.

    ReplyDelete
  62. DRAF ADUAN APABILA PKR KALAH PRU UNTUK PIHAK ASING MASUK CAMPUR SUDAH PUN BERMULA

    Di Malaysia, Raja dan Sultan Melayu adalah ketua agama Islam, dan ini ada lah “tumbling block” kepada agenda NWO.

    Mereka perlu menghadapi 2 benteng besar, iaitu UMNO dan Raja Melayu sebelum Islam boleh di’liberal’kan dan diruntuhkan.

    Amat panjang cerita ini jika kita mahu perjelaskan satu persatu.

    Hanya pesanan kita di Tv14, umat Islam jangan mengundi PKR kerana ada DAP di belakangnya dengan agenda luar.

    Isu palsu dibangkitkan antaranya GST (satu dunia melaksanakannya termasuk negara Soros lahir dan bermastutin) dan isu rekaan Tun Mahathir iaitu 1MDB menjadi bahan alihan untuk umat Islam membenci pemerintah.

    Semoga umat Islam dilindungi oleh Allah dari tentera dajjal ini yang membawa agenda songsang di mana semua NGO songsang dan liberal sedang menunggu kemenangannya untuk muncul membuat tuntutan pelik-pelik seperti hak berkahwin sesama jenis dan hak bebas tukar agama.

    Semoga umat Islam tidak ada saham api neraka dengan mengundi PKRP

    Di kala ini mereka sedang “lay low” supaya umat Islam tidak takut mengundi PKR

    ReplyDelete
  63. DAP MUSUH ORANG MELAYU DAN ISLAM
    Tiga hari lagi sebelum hari pengundian. 72 jam lagi sebelum rakyat Malaysia memilih. Ketika waktu makin suntuk ini, DAP nampaknya makin terdesak kerana tsunami Melayu yang diramalkan tidak menjadi.

    Terdesak sangat sudah DAP, hingga sanggup heret Mahathir ke kubur arwah Fadzil Noor untuk raih undi. Terdesak sangat hingga heret anak Nik Aziz ke sana sini untuk pancing undi Melayu.

    Mengheret Mahathir ke kubur dan mengusung Nik Omar (anak Nik Aziz) ke sana sini tidak menghalalkan orang Islam untuk undi DAP. Tidak mencuci pun dosa DAP pada orang Melayu dan Islam.

    Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman pernah menjelaskan sebelum ini bahawa DAP tergolong dalam kategori kafir harbi dan wajar ditentang. Manakala Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah (Aswaja), Dr Zamihan Mat Zin menyatakan adalah haram bagi umat Islam menyokong atau mengundi parti yang menolak hukum Islam dan mengamalkan prinsip anti-Islam.

    7 Ogos 2012, Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Tok Guru Abdullah Sa’amah menegaskan adalah ‘Haram, berdosa undi DAP’ kerana DAP secara secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud.

    Dengar ini apa Mahathir sebut kalau DAP yang menguasai kerajaan Malaysia. Semua orang DAP akan kuasai kementerian dan agensi kerajaan.
    Mahathir yang kata DAP ini dulu parti chauvinis, Kit Siang adalah nombor 1 rasis dan DAP adalah parti perkauman. Kini Mahathir sudah bertukar, lupa dah siapa DAP yang dia kata dulu. Betullah apa Rafizi kata pada Mahathir dulu, “Mahathir ini lidah bercabang”.

    Lim Kit Siang yang juga penasihat DAP pernah berkata, Mahathir manusia yang rasis. Kini mereka duduk semeja kerana hendak tumbangkan BN dan kerajaan Islam di Putrajaya.

    Secara terangan, Nga Kor Ming mempersenda umat Islam semasa hari raya tahun 2016 dengan mengatakan pemberian duit raya sebagai rasuah. Kenapa DAP hendak hina umat Islam sedangkan pemberian duit raya sudah menjadi adat turun temurun masyarakat Melayu di negara ini.

    Suatu ketika dahulu tahun 2008, Teresa Kok merupakan ahli parlimen Seputeh dari DAP yang telah membantah papan tanda tulisan jawi di ibu negara.

    Hew Kuan Yau antara aktivis ‘Superman DAP’ pernah berkata tahun 2016 Aziz adalah skrew bagi orang Melayu yang dipergunakan DAP. Hew juga pernah berkata dalam ceramah dia pada tahun 2017, bahawa orang Melayu bodoh dan telah dipukau UMNO, sedangkan pada hakikatnya DAP lah yang mempergunakan Aziz untuk memukau orang Melayu.

    Terbaru Nga Kor Ming sanggup berdoa agar Mahathir tidak mampus lagi untuk perkudakan sebagai umpan undi Melayu. Nga Kor Ming siap cakap lagi selepas PRU14, mungkin boleh cakap “bye bye” pada Mahathir.
    Hati-hati dengan DAP, mufti dan ahli agama sudah pesan. Ustaz Kazim Elias pun berkali kali pesan bahayanya menukar kerajaan yang sedia ada. Memang DAP bahaya dan musuh kepada umat Islam.

    Orang Melayu dan Islam perlu #BersamaBN #HebatkanNegaraku. Tolak DAP, musuh Islam dan musuh orang Melayu.

    ReplyDelete
  64. ‘PROPAGANDA JAHAT TERANCANG PEMBANGKANG SUDAH DIJANGKA’
    BAGAN DATUK: Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata pendedahan ahli seumur hidup DAP, Amran Ahmad, mengenai propaganda jahat pembangkang untuk menyebarkan fitnah terancang bagi memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) sudah dijangka.

    Timbalan Perdana Menteri, berkata pendedahan oleh Penolong Penerbit UbahTV iaitu laman televisyen rasmi dalam talian DAP itu perlu diberikan perhatian serius kerana dibuat sendiri Amran yang masih bekerja dalam Biro Publisiti Ibu Pejabat parti terbabit serta menjalankan gerak kerja pilihan raya PRU-14.

    “Saya berpandangan pembunuhan karektor untuk menjadikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai pusat tumpuan graviti bagi menjadikan teori domino politik mereka, iaitu apabila papan pertama jatuh, papan yang lain akan turut jatuh, menjadi kenyataan.
    “Seharusnya pemikiran rakyat tidak dirosakkan, budaya kebencian tidak seharusnya ditanamkan.
    “Ini kerana jika sesebuah parti itu memperoleh kemenangan sebab kebencian dan fitnah yang ditanamkan, tunggulah ketikanya apabila rakyat mengetahui mereka lakukan fitnah dan kebencian itu maka mereka akan dapat balasan setimpal,” katanya.
    Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Program myPPP Bagan Datuk bersama masyarakat India di Dewan Terbuka di sini semalam.
    Ahmad Zahid mengulas pendedahan Amran mengenai tindakan DAP dilihat semakin terdesak dalam kempen pilihan raya sehingga didakwa sanggup mereka puluhan risalah dan rakaman video memfitnah kerajaan dan pemimpin BN termasuk Perdana Menteri.
    Amran pada sidang medianya di ibu negara semalam, dipetik sebagai berkata semua bahan propaganda berniat jahat dan berunsurkan fitnah itu sudah siap dan akan diedarkan secara berperingkat menjelang hari pengundian, Rabu ini.
    Antara fitnah sedang dan akan terus disebarkan parti pembangkang itu adalah isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST), FELDA dan Tabung Haji, selain menyentuh perkauman, menghina agensi kerajaan, ekonomi, tol dan projek kerajaan lain.
    Ahmad Zahid berkata, pembangkang sering kali mengulangi fitnah yang sama, manakala fitnah baharu pula diwujudkan dalam bentuk video melalui pelbagai kaedah.
    “Ya… walaupun ini cara mereka, politik di Malaysia adalah politik matang. Fitnah, tohmahan dan berita palsu tidak harus berlaku, pendedahan dibuat menunjukkan mereka itu kumpulan yang desperado (terdesak),” katanya.
    Beliau berkata, dalam perang psikologi, pihak yang diserang perlu melawan balik tetapi BN lebih banyak menggunakan pendekatan bertahan ketika diserang pembangkang pada PRU-12 dan PRU-13.
    Bagaimanapun, katanya, kali ini pasukan media BN lebih baik dan bersedia berbanding sebelum ini untuk menangkis segala tohmahan dan fitnah.

    ReplyDelete
  65. FITNAH TERBESAR TUN MAHATHIR PADA MALAM 8 MEI INI…?

    JAM di tangan Tun Dr Mahathir Mohamad menunjukkan masa sudah suntuk sangat. Tindakannya yang hanya berada di Langkawi selama 2 hari semasa proses penamaan calon PRU14 amat tidak baik untuk dirinya selaku calon PKR di kawasan berkenaan.

    Walhal, dua lagi pencabar Dr Mahathir iaitu Datuk Ir Nawawi Ahmad dari Barisan Nasional (BN) dan Zubir Ahmad dari PAS sentiasa berada di pulau berkenaan selama 24 jam sehari.

    Ya, Dr Mahathir semakin risau. Dia sudah risau akan kalah di tangan penyandang iaitu Ir Nawawi. Seorang pemimpin yang baru sahaja sepenggal bergelar ahli parlimen, yang sebelum ini dianggapnya sebagai ‘budak kanyaq’ yang cukup mudah ditewaskan.

    Namun ternyata Pengerusi Pakatan Harapan itu sudah tersalah percaturan. Dalam kesibukan Dr Mahathir pusing ke seluruh negara (kecuali Sabah dan Sarawak), akhirnya Dr Mahathir sedar tempat yang dia tandinggi mungkin bakal kalah pada malam 9 Mei 2018 nanti.

    Justeru, tiga hari sebelum, jentera Dr Mahathir telah membuat propaganda dan sebaran bahawa pada 8 Mei 2018 jam 8.45 malam nanti, Dr Mahathir akan memberikan sebuah ucapan yang dianggap ‘ibu segala ucapan’ dalam PRU14 kali ini.

    Dengar khabar, ada sesuatu yang akan diluahkan oleh Dr Mahathir pada waktu tersebut di sebuah dewan cina yang menjadi ‘port‘ untuk Pakatan Harapan berkempen.

    Seperti yang kita semua sedia maklum, Dr Mahathir bukanlah bercakap tentang usaha-usaha Pakatan Harapan kepada rakyat sekiranya mereka menang, sebaliknya dia hanya mengulanggi cerita-cerita karut dan fitnah yang ditaburnya kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sejak 2015 lagi.

    Sebagai contoh, isu 1MDB dan dana RM2.6 bilion yang sudah pun dijawab sejak tahun 2016 masih diulang-ulang dalam versi yang berbeza agar sedap telinga penyokongnya mendengar.

    Malahan, untuk isu 1MDB sebagai contoh, Dr Mahathir dan mana-mana jentera atau pemimpin Pakatan Harapan tidak langsung berani untuk terjah siri penerangan yang di buat oleh CEO 1MDB iaitu Arul Kanda pada setiap hari di seluruh negara.

    Jika benar Pakatan Harapan ada bukti yang sahih tentang isu 1MDB, kenapa asyik menyerang Najib dan tidak langsung berani jejak kaki ke program penerangan oleh Arul Kanda?

    Percayalah, pada malam 8 Mei nanti, Dr Mahathir dipercayai akan sekali lagi memberitahu tentang fitnah terbesarnya untuk menarik minat pengundi bagi memilihnya pada keesokan hari tersebut.

    Inilah peluang terakhir buat Dr Mahathir untuk berkempen di dunia ini. Sekiranya dia menang atau kalah dalam PRU14 kali ini, dia mungkin tidak akan berpeluang lagi untuk bertemu PRU15 akan datang.

    Yang pasti, percayalah bahawa Dr Mahathir tiada sebarang isu atau pendedahan skandal baharu untuk menghasut rakyat. Dia akan ulang cakap perkara yang sama, cuma dalam ‘style‘ yang agak berbeza.

    Jika kita leka dan kurang menggunakan akal fikiran yang waras, sudah tentu kita akan percaya apa yang keluar dari mulut lelaki berusia 93 tahun itu.

    ReplyDelete
  66. PENDEDAHAN PROPAGANDA DAP SEDARKAN RAKYAT NIAT JAHAT PEMBANGKANG
    KUBANG PASU: Pendedahan Penolong Penerbit UbahTV milik DAP, Amran Ahmad, mengenai cubaan DAP menyebarkan propaganda bersifat fitnah pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) seharusnya dapat membuka mata rakyat untuk menolak pakatan pembangkang.

    Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohd Johari Baharum, berkata pendedahan itu wajar dipuji kerana tindakan DAP itu boleh menghancurkan negara hanya semata-mata untuk mendapatkan kuasa politik.

    Katanya, pendedahan itu juga jelas membuktikan perancangan DAP dan pakatan pembangkang menggunakan media sosial bagi menjatuhkan kerajaan BN.

    “Saya tidak terkejut dengan apa yang berlaku kerana memang sudah dijangka banyak perkara yang akan berlaku termasuk taktik kotor menjelang hari mengundi,” katanya pada sidang media di Pusat Operasi BN Kubang Pasu di sini malam ini.

    Beliau mengulas pendedahan Amran mengenai tindakan terdesak DAP yang merancang mengedarkan puluhan risalah dan rakaman video memfitnah kerajaan dan pemimpin BN termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

    Amran yang mendedahkan perkara itu semalam, berkata semua bahan propaganda berniat jahat dan berunsurkan fitnah itu sudah siap dan akan diedarkan secara berperingkat menjelang hari pengundian Rabu ini.

    Beliau mendakwa, antara fitnah sedang dan akan terus disebarkan parti pembangkang itu adalah isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST), FELDA dan Tabung Haji, selain menyentuh perkauman, menghina agensi kerajaan, ekonomi, tol dan projek kerajaan lain.

    Mohd Johari berkata, pendedahan itu perlu diambil secara serius bagi memastikan DAP dan mereka yang bertanggungjawab dikenakan tindakan undang-undang.

    “Saya yakin Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) tahu apa yang perlu dilakukan demi kesejahteraan rakyat,” katanya.

    Beliau berkata rakyat juga pasti sedar dengan sikap DAP yang selama ini memfitnah dan cuba menjatuhkan kepemimpinan negara.

    ReplyDelete
  67. Dr M: Dulu makan sehari 3 kali, sekarang sekali saja
    Calon perdana menteri Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui isu 1MDB kurang mendapat perhatian di kalangan pengundi luar bandar berbanding di bandar.

    Katanya, masih ramai yang tidak faham kerumitan kes yang digelarnya sebagai skandal global paling besar itu.

    “Saya fikir orang kampung di pedalaman tidak faham... Meraka tidak faham RM1 bilion, banyak mana tu? Bagi mereka RM1 juta dan RM1 bilion itu sama.

    Masyarakat bandar pula, kata Mahathir, berbeza sama sekali.

    Mahathir berkata demikian ketika ditanya bagaimana penerimaan penduduk luar bandar berkaitan penjelasannya berkaitan isu 1MDB dalam wawancara dengan Malaysiakini, Jumaat lepas.

    Mahathir keluar Umno untuk kali kedua pada Februari 2016, kira-kira sebulan selepas Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali membersihkan perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak daripada salah laku berkaitan 1MDB, walaupun tiga kertas siasatan telah dihantar oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Najib berulang kali menafikan dakwaan salah laku terhadapnya.

    Sejak itu, kempen Mahathir mendorong ke arah pembentukan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang kemudian bergabung dalam Pakatan Harapan bagi menentang BN dan PAS dalam pilihan raya umum lusa.

    Sementara itu, Mahathir menjelaskan, HARAPAN turut menumpukan isu kos sara hidup bagi penduduk luar bandar.

    “Di kampung, mereka faham kos sara hidup tinggi.

    “Ada orang dulu makan tiga kali sehari, sekarang tinggal dua sahaja, malah ada yang makan sehari. Mereka faham.

    “Anak mereka tidak dapat biasiswa, mereka faham,” katanya.

    ReplyDelete
  68. “TUN… CUKUPLAH… KESIANLAH ORANG LANGKAWI”
    Kasih sayang lebih 90,000 rakyat Langkawi terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad tidak pernah pudar, malah jasa beliau terhadap pembangunan pulau lagenda itu akan tetap mekar di hati masyarakatnya.

    Namun begitu, bekas Perdana Menteri itu dirayu supaya hentikan segala fitnah dalam kempen pilihan raya dan berhenti daripada bercita-cita untuk menjadi Ahli Parlimen Langkawi mahupun Perdana Menteri.

    “Ini adalah rayuan saya kepada Tun M supaya berhenti daripada terus melakukan fitnah yang mempengaruhi rakyat untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada dengan cara yang tidak baik.

    “Saya secara peribadi dan seluruh 90,000 rakyat Langkawi masih menyayangi, menyanjungi dan berterima kasih kepada Tun Dr Mahathir Mohamad atas segala jasanya.

    “Tapi yang sudah tu, sudahlah. Ambillah apa yang telah diambil. Cukup setakat itu. Kembalikan Langkawi kepada anak Langkawi,” rayu Anina Saadudin, anak Langkawi yang merupakan Presiden badan bukan kerajaan, Empirical Malaysia.

    “Ladang kuda ke, landang lembu ke, ladang sayur ke, hotel lima bintang ke, apa yang ada di puncak Gunung Raya ke, segala earth station, ambillah. Tanah dekat tengah-tengah bukit, tengah pulau pun, ambillah.

    “Tak apa. Tapi cukuplah setakat itu. Sudah-sudahlah. Kesianlah kepada orang Langkawi.

    “Kasih sayang kami takkan pernah pudar pada Tun M. Jasa Tun M akan terus kami sanjung sampai bila-bila Tun. Tapi ini pulau anak Langkawi,” tegas Anina yang sebelum ini teruk dihentam Mahathir selepas bertindak keluar PPBM pada September lalu.
    Anina berkata demikian ketika mengadakan sidang akhbar di sini semalam, menuntut Tun Dr Mahathir supaya menjawab segala persoalan yang dikemukakan terhadapnya dan masih belum terjawab hingga hari ini.

    ReplyDelete
  69. Antara soalan yang masih belum terjawab sehingga kini adalah sama benar dakwaan yang mengatakan Tun M sekeluarga miliki 488 buah syarikat dengan kekayaan bernilai US$44 bilion (RM170 billion).

    Selain itu, turut dipersoalkan sama ada anak-anak dan keluarga beliau mendapat banyak kontrak daripada syarikat-syarikat milik kerajaan (GLC) dan apakah benar tentang dakwaan Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim mengenai 3 anak bekas Perdana Menteri itu berstatus billionaire.

    Anina juga menuntut supaya bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin mehjelaskan bagaimana beliau mampu membeli kumpulan bank ICB Financial Group pada 1994 yang memiliki bank di 13 buah negara di 3 benua.

    Jelasnya, kebetulan Bank Negara Malaysia (BNM) hilang RM30 billion secara misteri dan apakah kehilangan RM30 billion rezab BNM itu mempunyai kaitan dengan kekayaan segera Tun Daim kerana beliau ketika itu Menteri Kewangan.

    Anak Langkawi yang sebelum ini penyokong tegar Tun Dr Mahathir turut mendakwa bekas Perdana Menteri itu telah menyalahgunakan Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) untuk “mencuri” tanah penduduk Langkawi untuk dijual kepada kroni-kroni beliau ketika berkuasa.

    Anina berkata, Tun M dan Tun Daim menerusi LADA telah membeli tanah-tanah strategik anak Langkawi di pantai-pantai yang cantik dengan harga yang murah, dan kemudian menjualnya kepada syarikat-syarikat kroni mereka sekitar tahun 1990’an dahulu.

    “Orang yang telah menyalahgunakan LADA adalah Tun Dr Mahathir dan Tun Daim. LADA beli tanah-tanah orang kampung dan LADA jual kembali kepada kroni-kroni Tun Dr Mahathir sendiri.

    “Pergi periksa tanah di sekeliling pantai Langkawi, hotel-hotel lima bintang. Semuanya dimiliki oleh kroni-kroni Tun Dr Mahathir Mohamad,” katanya yang sedih apabila pantai-pantai itu kini dijadikan sebagai “pantai persendirian”.

    Jelas Anina, tindakan menjadikan pantai-pantai strategik berkenaan sebagai “pantai persendirian” adalah bertentangan dengan Kanun Tanah Negara dan menyedihkan apabila anak Langkawi dinafikan hak untuk menikmati pantai-pantai tersebut.

    Isu pengambilan tanah orang kampung di Langkawi mencetus kontroversi panas di kalangan parti-parti pembangkang, khususnya DAP dan penduduk tempatan, namun bantahan berkenaan berjaya ditutup rapat pemerintahan Tun Dr Mahathir.

    Tun Dr Mahathir yang bertanding merebut kerusi Parlimen Langkawi pada PRU ke-14 ini dijangka tewas mengejut pada 9 Mei ini ekoran “kemarahan dalam diam” penduduk Langkawi yang selama ini terpendam sejak sekian lama.

    Tun Dr Mahathir esok bakal mengunjungi Pulau Tuba yang majoriti lebih 90 peratus penduduknya penyokong tegar BN, dan difahamkan salah seorang calon Pakatan Harapan sebelum ini telah dihalau keluar daripada pulau tersebut, baru-baru ini. – Kedahnews

    ReplyDelete
  70. 10,000 berhujan di ceramah HARAPAN

    Diterbitkan 7 Mei 2018, 7:39 pagi

    Kira-kira 10,000 hadir di program 'Tsunami Rakyat' anjuran Pakatan Harapan (HARAPAN) semalam di Hulu Kelang.

    Program itu mencatatkan antara kehadiran tertinggi siri kempen pakatan pembangkang menjelang pilihan raya umum (PRU) yang berbaki dua hari saja lagi.

    Pengerusi HARAPAN Tun Dr Mahathir Mohamad tiba pada pukul 10.30 malam disambut laungan slogan "Hidup Tun!" dan kerlipan lampu telefon sambil diiringi isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali.

    Dr Mahathir dalam ucapannya memuji hadirin yang sanggup berhujan dan menyifatkan ia menunjukkan rakyat bersungguh-sungguh mahu menukar kerajaan.

    Bekas perdana menteri itu juga mendakwa BN mungkin menggunakan taktik kotor sekiranya HARAPAN hanya menang dengan majoriti tipis.

    Pengacara majlis sebelum itu mengumumkan bahawa 70,000 pengguna media sosial sedang menonton ceramah secara langsung.

    Terdahulu, hadirin tiba seawal 8 malam menunggu ketibaan barisan pemimpin HARAPAN yang dijadual hadir. Sekitar 8.30 malam hujan mula turun, namun hadirin dilihat tidak berganjak.

    Antara yang sempat berucap adalah anak bekas Mursyidul Am PAS, Nik Omar Nik Abdul Aziz yang dalam ucapannya menggesa hadirin agar memikirkan masa depan anak-anak mereka.

    "Beri HARAPAN peluang untuk selamatkan negara," katanya.

    Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang turut mengambil alih pentas berkata, masa untuk BN sudah habis dan kemenangan semakin hampir buat HARAPAN.


    Sementara Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dalam ucapannya berkata kehadiran rakyat pelbagai bangsa membuktikan bahawa rakyat bersatu padu.

    Mohamed Azmin menekankan bahawa orang Melayu tidak perlu rasa terancam kerana menurutnya HARAPAN akan bersikap adil kepada semua bangsa.

    Bekas menteri, Tan Sri Rafidah Aziz yang sekali lagi tampil di pentas HARAPAN pula berkata skandal 1MDB menjadi isu "paling laris" di seluruh dunia.

    Program yang bertempat di padang bola sepak AU2, Taman Keramat itu turut menampilkan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden AMANAH Mohamad Sabu, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, bekas menteri Tun Daim Zainuddin dan sasterawan negara Datuk A Samad Said.

    ReplyDelete
  71. TIADA TSUNAMI MELAYU, TETAPI TSUNAMI FITNAH PEMBANGKANG
    Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan tidak akan berlaku tsunami Melayu atau Cina pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), sebaliknya apa yang berlaku adalah tsunami fitnah dan tohmah oleh pembangkang.

    Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu menjangkakan tsunami fitnah akan bermaharajalela dalam media sosial, namun yakin ia tidak akan berjaya mempengaruhi pengundi sehingga berlakunya tsunami Melayu atau Cina.

    “Pada hemat saya, istilah tsunami Melayu itu diwujudkan setelah mereka (pembangkang) berjaya mewujudkan tsunami Cina di mana pengundi Cina ketika itu (PRU-13) berpihak kepada mereka.

    Pengwujudan istilah tsunami Melayu ini dengan hajat orang Melayu akan mengundi mereka, itu sebabnya mereka (DAP) sanggup menggadaikan lambang parti mereka dengan menggunakan lambang yang lain.

    “Dalam perkara ini saya hampir pasti bukan tsunami Melayu atau tsunami Cina tetapi tsunami fitnah, tsunami tohmah, tsunami membunuh perwatakan, ‘character assassination’ yang saya sebutkan dan semua ini dibanjirkan dalam media sosial.

    “Setakat ini dalam PRU ke-12 dan 13, mereka berjaya dan menenggelamkan pengaruh media konvensional atau media perdana. Namun, kali ini mereka akan membayar harga yang mahal apabila gagal mewujudkan istilah itu dan menggunakan fitnah sebagai bahan untuk menanam budaya kebencian dalam kalangan rakyat khususnya untuk mempengaruhi pengundi di atas pagar.

    “Keadaan sekarang berbeza, kita mempunyai 364 inisiatif dalam Manifesto BN. Di dalam PRU-13, saya sendiri Pengerusi Jawatankuasa Kabinet yang memantau pencapaian manifesto berkenaan dan pencapaian kita ialah kira-kira 99.4 peratus dan untuk manifesto kali ini, saya hampir pasti boleh dicapai 100 peratus,” katanya.

    Beliau berkata demikian dalam program Bual Bicara Mandat di TV3 di Sri Pentas, di sini, malam ini.

    AHMAD Zahid dalam program Bual Bicara Mandat yang dihoskan oleh Izwan Azir Saleh (tengah) dan Norzie Pak Wan Chek di TV3 di Sri Pentas, Petaling Jaya, malam ini. – Foto Mohamad Shahril Badri Saali
    Yang turut hadir Pengerusi Media Prima Bhd (MPB) Tan Sri Ismee Ismail; Pengarah Urusan Kumpulan MPB; Datuk Kamal Khalid dan Ketua Pegawai Eksekutif NSTP, Datuk Seri Jalil Abdul Hamid.

    Dalam pada itu, ditanya mengenai cubaan Tun Dr Mahathir Mohamad mewujudkan sentimen simpati dengan mahu melawat kubur bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Zahid berkata, ia hanyalah sebahagian daripada banyak lakonan politik yang dimainkan oleh beliau.

    Sedangkan dahulu katanya, Mahathir pernah berkata Nik Aziz terlalu tua untuk menjadi Menteri Besar dan Mursyidul Am PAS.

    “Tetapi kini beliau menjilat ludahnya dan juga meludah ke langit yang akhirnya jatuh ke atas muka sendiri.

    “Di dalam hal ini jangan mudah terpengaruh dengan taktik-taktik dilakukan oleh Mahathir kerana ia hanya mahu meraih simpati. Orang Melayu kini lebih matang dan bijak berbanding ketika zaman beliau.

    “Beliau boleh menjual segala penipuan isu ketika itu tetapi tidak lagi ketika ini kerana orang Melayu lebih terbuka dan matang untuk membezakan mana yang intan dan mana yang kaca,” katanya.

    Mengulas mengenai kemunculan veteran UMNO yang menyokong pembangkang pada saat akhir kempen PRU ini, Zahid percaya tindakan mereka itu disebabkan rasa kecewa kerana tidak memperoleh sesuatu atau kehendak mereka ditolak.

    ReplyDelete
  72. JANGAN BIAR PEMBANGKANG ‘MERACUNI’ PENGUNDI
    PARA pengundi sudah tahu – siapa lawan siapa dalam kawasan peti undi mereka dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) pada 9 Mei ini. Tinggal tiga hari sahaja pengundi akan membuat penentuan kepada siapa dan gabungan parti mana yang akan diberi mandat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan dan negeri.

    Pada Rabu ini sebanyak 222 kerusi Parlimen, 505 Kerusi Dewan Undangan Negeri akan direbut oleh ketiga-tiga gabungan parti politik terbesar – Barisan Nasional (BN), Pakatan Harapan dan Pas. Parti mana yang berjaya ‘menambat’ hati 14,968,304 pengundi berdaftar?

    Pemimpin dan jentera parti yang bertanding kini bertambah agresif berkempen sejak 28 April lalu. Melihat wajah-wajah calon, mereka seolah-olah nampak yakin tetapi di dalam dada, mereka pasti berdebar-debar.

    Semakin dekat tarikh 9 Mei, degupan jantung rasa semacam – berdebar-debar. Untuk menang, calon kena menambat hati majoriti pengundi. Jentera parti pula kena kuat ‘bertahan dan menyerang’ semula. Bukan senyap sepi sahaja.

    Bagaimanapun jangan kita terkejut jika ada calon parti yang nampak hebat namun boleh kecundang. Janji ditabur, gerak saraf begitu hebat, perang bendera meyakinkan tetapi belum tentu mempengaruhi hati dan fikiran pengundi. Apa makna semua itu?

    Berdasarkan pengalaman PRU-12 dan PRU-13, kehadiran puluhan ribu orang se- masa acara kempen, belum tentu diterjemah- kan pada kertas undi.

    Daripada tinjauan saya ke kawasan kempen di dua buah negeri minggu lalu, didapati isu calon pilihan hati rakyat de­ngan pilihan parti akan mempengaruhi kepu­tu- san undi. Sebab ada calon parti yang tidak disukai oleh pengundi. Namun parti merasakan itulah calon terbaik mereka untuk dipertaruhkan.

    Oleh sebab itu, calon dan jentera parti tidak boleh terlalu yakin untuk capai kemenangan. Bu­kan mudah menambat hati pengundi yang pu­nya pelbagai perangai dan kemahuan.

    Sebenarnya ada pihak tidak mahu belajar dari­pada kelemahan dan salah silap pada PRU lima dan 10 tahun lalu. Ia belum terlalu lama untuk dilupakan. Sehingga tarikh 9 Mei ini, tiada mana-mana pihak boleh mendakwa sudah menang.

    BN jangan terlalu yakin dengan pertandingan tiga penjuru akan memberi kelebihan kepadanya. Tidak boleh juga yakin segala perancangan dan strategi menepis dan menjawab tuduhan parti pembangkang sudah selesai.

    Ya, perkara yang sama inilah yang berlaku pada masa lalu. Jangan pandang rendah keupayaan calon dan jentera parti pembangkang. Satu demi satu PRU menampakkan mereka ada kemajuan.

    Paling saya bimbang jika ada kalangan jentera BN yang merasakan segala kepincangan dan kelemahan kepimpinan parti pembangkang berjaya disebar dan didedahkan untuk pengetahuan rakyat melalui surat khabar arus perdana, tv dan portal berita yang menyokong BN. Tidak cukup sebenarnya.

    Sungguhpun kurang mendapat liputan media – namun calon dan pemimpin pembangkang bijak menggunakan saluran media sosial. Pembangkang mempunyai ramai pengikut dalam laman sosial.

    Dalam konteks ini, tidak banyak isu kempen dikaitkan dengan calon dan masalah negeri di bawah BN dibangkitkan oleh pembangkang di laman sosial. Tetapi ada isu nasional yang boleh membuat calon BN jadi serba salah. Isu 1MDB, GST dan kos sara hidup terus ditiup ke telinga dan fikiran pengundi di bandar dan luar bandar.

    Agresif menjawab

    Saya percaya jentera pilihan raya BN sebenarnya bekerja keras dan agresif menjawab dan menjelaskan semua isu tersebut. Di samping itu, bukan sedikit laporan mendedahkan perihal wakil rakyat pembangkang yang tidak memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat yang diwakili.

    Kritikan, pendedahan tentang pemimpin atau calon lawan terlibat penyelewengan dan pelbagai keburukan juga ditonjolkan untuk penilaian pengundi. Malah pelbagai dakyah palsu dan fitnah disebarkan.

    ReplyDelete
  73. Namun persoalan besar yang perlu difikirkan sekarang, adakah para pengundi akan percaya kepada BN atau terus memihak kepada parti lawan?

    Sebenarnya, jangan biarkan pembangkang meracuni hati pengundi. Banyak orang percaya, sebenarnya pengundi sudah membuat pendirian – tidak boleh diubah lagi. Kalau dia sokong BN, sampai mati pun dia tetap beri undi kepada BN. Begitu juga jika pengundi itu penyokong tegar parti lawan, pendiriannya tidak akan berubah.

    Satu perkara lagi ialah kepulangan pengundi ke kampung halaman untuk membuang undi. Golongan ini khabarnya pulang dalam jumlah yang besar hingga ribuan orang dalam sesebuah kawasan Parlimen dan DUN. Dalam kalangan ini banyak juga pengundi muda. Mereka pulang dengan membawa pengaruh yang boleh menentukan menang atau kalah calon yang bertanding.

    Dalam konteks inilah peranan jentera parti BN perlu masuk ke dalam fikiran pengundi muda. Mendekati pengundi muda kena ikut cara mereka melalui laman sosial. Pujuk dan dedahkan kebenaran supaya dalam minda mereka tidak dirasuk tuduhan dan fitnah terhadap kerajaan BN yang dijaja oleh pembangkang.

    Jangan hanya mengharap jentera Jalinan Rakyat dan Wanita UMNO, kekuatan perang saraf seperti poster, bendera, replika dan sebagainya untuk menunjukkan kawasan kampung dan perumahan berkenaan telah mereka kuasai. Bukan itu yang menentukan kemenangan.

    Pengundi tidak perlu pun bertemu muka dan bersalaman dengan calon, tak berjumpa pun tidak menjadi masalah. Apa yang mereka mahukan ialah segala tuduhan dan fitnah yang ditimbulkan oleh pembangkang perlu diberi penjelasan. Ramai yang keliru tetapi belum mendapat jawapannya.

    Sekarang zaman digital. Gunalah teks ringkas dan klip video untuk semua pemilik telefon bimbit membaca dan menontonnya.

    Dalam isu pilihan raya, yang banyak berlegar ialah cerita dan kempen daripada parti pembangkang. Ramai yang bertukar maklumat dan isu politik melalui laman media sosial termasuk grup WhatsApp, Facebook dan Twitter.

    Dalam tempoh yang pendek ini, saya harap ada kejutan daripada BN untuk menjawab semua tuduhan pembangkang. Berilah ‘pukulan maut’ untuk disebarkan melalui laman sosial.

    Pesanan saya, jangan biar agama, bangsa dan bahasa Melayu dipinggirkan selepas PRU-14. Selamat buat pilihan.

    ReplyDelete
  74. Hahaha hohoho hihihi

    Calon2 BN tak datang ke "Jelajah Ceramah Calon2 BN"

    Jelajah calon BN Kuala Langat bertukar jadi konsert
    Diterbitkan 7 Mei 2018, 7:45 pagi

    Siri 'jelajah calon BN' Kuala Langat malam tadi bertukar menjadi konsert dan pemberian cabutan bertuah selepas kebanyakan calon tidak muncul pada program itu.

    Poster promosi untuk acara itu menampilkan imej semua calon BN di Kuala Langat - Shahril Sufian Hamdan bagi kerusi parlimen dan Datuk Sulaiman Mohd Karli, Rozana Kamarulzaman dan Ng Siok Hwa bagi kerusi DUN Sijangkang, Morib dan Banting.

    Beberapa individu memberitahu Malaysiakini mereka sangat berharap untuk bertemu Shahril.

    Acara yang diadakan di padang bola sepak di Kampung Melayu Buaya di Morib itu pada awalnya bermula lewat.

    Pentas masih diselenggara pada pukul 9:30 malam, sejam selepas acara sepatutnya bermula.

    Orang ramai kebanyakannya kaum Melayu beredar perlahan-lahan, dengan kebanyakan 500 meja dan 500 kerusi kosong sehingga lewat malam.

    Mereka dilihat membungkus nasi lemak dan kacang goreng serta ramai yang mengambil lebih daripada satu pek.

    Tiada calon BN dilihat ketika cabutan bertuah bermula.

    Antara barangan yang diberikan ialah motosikal, televisyen LED 32-inci, mesin basuh, peti sejuk, seterika dan mesin pengisar.

    Pada 12 tengah malam, Norisma Salilan, 29 diumumkan sebagai pemenang motosikal. Di masa itu baru lah Sulaiman tiba di lokasi acara.

    Hahaha hohoho hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. X terlawan dorang bro..dah tersiar ketakutan dorang..buat berita x senonoh..cubaan mengelirukan rakyat terutamah ahlinya..hakikat sebenar dlencongkannya..
      Dasar pembohong seterusnya menipu..

      Delete
  75. Syaitan termenung panjang

    Tenang. Memang tenang. Kalau dibanding pru lepas, amat jauh berbeza.

    Malam tadi Demang meronda dengan motor cup keliling kampung. Bukan satu kampung tetapi masuk kampung keluar kampung.

    Sempat singgah di sebuah bilik gerakan BN dan sebuah bilik gerakan pas.

    Sekitar jam 10.00 malam di kedua² lokasi hanya ada 2 orang petugas. Demang berbual sebentar di tempas umno dan agak lama di tempat pas.

    Demang tidak lama bersama orang umno sebab sudah banyak kali Demang dapat info yang Demang kehendaki. Dengan orang pas hanya beberapa kali.

    Di tempat pas tadi Demang ulang soalan yang sama dan mendengar respon petugas di situ.

    Soalan Demang: bagaimana jika umno dan pas bekerjasama?

    Di semua tempat yang Demang tanyakan termasuk sebalum ini jawapan yang Demang terima: "kami tiada masalah."

    Begitu jawapan umno dan lebih kurang itu jugalah di pihak pas.

    Bagaimana dengan PAN? Pemuda yang Demang temui itu kata: apabila mereka keluar dari pas kita baru tahu siapa yang benar² berjuang untuk islam dan siapa yang hanya ingin kuasa.

    Yang ingin glamor atau harta pun ada.

    Demang rasa kali ini syaitan mengeluh panjang. Suasana tenang dan damai bukanlah kegemaran mereka. Kalau boleh biar manusia huru hara.

    Paling tidak pun, kocak sedikit ketenangan, bangkitkan sedikit keresahan. Atau timbulkan sedikit rasa was².

    Itulah kerja syaitan.

    Wallahu'alam.

    ReplyDelete
  76. Kematian Mahathir: Kor Ming jangan berselindung sebalik kaum Cina
    KUALA LUMPUR 7 April - MCA mengecam keras usaha Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming menggunakan masyarakat Cina sebagai perisai politik atau justifikasi untuk bersikap biadab dan menggunakan bahasa kasar dalam kempen Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

    Menurut Jurucakap MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker, masyarakat Cina amat terluka dan tersinggung dengan permohonan maaf Kor Ming kerana bahasa kasar yang digunakan beliau terhadap Dr. Mahathir.


    "Ahli DAP ini bukan sahaja tidak telus tetapi jelas cuba untuk membenarkan tindakan buruknya itu dengan mendakwa masyarakat Cina membenar dan menerima kekasaran dan kebiadabannya.

    "Secara umumnya, orang-orang Cina Malaysia adalah komuniti yang jujur dan hormat dan tidak akan menerima kelakuan biadab Kor Ming yang tidak menghormati orang tua. Untuk membicarakan kematian seseorang adalah tabu, apa lagi tentang seorang lelaki yang dicadangkan DAP menjadi Perdana Menteri sekiranya mereka menang," kata Lian Ker dalam satu kenyataan kepada media.

    Lian Ker mengulas permohonan maaf Kor Ming yang juga calon DAP Parlimen Teluk Intan yang memohon maaf kepada orang Melayu atas kekerasan nada atau bahasa yang beliau gunakan ketika kempen.

    Kor Ming dalam ceramahnya berkata, Dr. Mahathir menangguhkan kematiannya kerana mempunyai tugas penting untuk diselesaikan iaitu mengalahkan BN dan Datuk Seri Najib Razak. Video ceramah tersebut menjadi tular di media sosial.

    Kor Ming mengakui bahasa yang digunakan dalam ceramah bahasa Mandarin kadangkala agak keras dan penuh sinis namun masyarakat Tiong Hua dapat menerima cara beliau berceramah.

    "Ia mungkin menjadi sebahagian budaya DAP untuk biadab, kasar dan tidak sopan. Penyokong DAP mungkin boleh menerima lawak biadap Kor Ming tapi tolong jangan libatkan keseluruhan masyarakat Cina.

    "Hubungan antara kaum Cina dan orang Melayu sudah tegang akibat dari tindakan DAP. Tolong jangan lagi merosakkan muhibah dan ikatan antara kaum yang telah dibina oleh MCA dan BN selama beberapa dekad sejak kemerdekaan," tegas Lian Ker

    ReplyDelete
  77. Calon BN sudah takut? Gunakan alasan, tak sanggup debat?

    Debat batal: Razali tawar diskusi di rumah DO Muar hari ini

    Program debat calon Parlimen Muar yang dijadual malam tadi tidak dapat diadakan atas alasan tidak dapat permit polis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha dasar pembohong jd pengecut..
      Dorang x mampu bro..
      Lobang pecah x tertimbus..
      Nnti merapu..menjejer air liuk..hahaha..

      Delete
  78. Tun M sanggup lakukan apa saja
    OHOR BAHRU 6 Mei – Tun Dr. Mahathir Mohamad sanggup melakukan apa sahaja pada saat-saat akhir menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) semata-mata untuk meraih undi.

    Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, ini termasuk perkara-perkara yang tidak terjangka dan tidak terfikir akan tergamak dilakukannya.


    "Mungkin hujung-hujung ini banyak perkara yang cuba dilakukannya dengan menimbulkan emosi marah, simpati atau sedih dan inilah politik Tun Dr. Mahathir dari dulu lagi.

    "Itu caranya sekarang walaupun sudah berusia 93 tahun tetap tidak berubah. Beliau buat segala-galanya kerana PRU-14," katanya.

    Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas Perhimpunan Veteran Johor Bahru Sempena Lawatan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ke Johor Bahru di Kompleks Belia dan Sukan Larkin di sini hari ini.

    Yang turut hadir calon Barisan Nasional (BN) kerusi Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Abdul Samad, calon BN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Larkin, Datuk Yahya Jaafar dan calon BN bagi DUN Stulang, Ang Boon Heng.



    ReplyDelete
  79. Usah terpedaya propaganda pembangkang
    Proses pengundian bagi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan dilangsungkan Rabu ini yang menyaksikan kira-kira 15 juta pemilih berdaftar memilih wakil mereka bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen.

    Sebahagian besar pengundi, tua mahupun muda barangkali sudah memikirkan semasak-masaknya parti mana yang mahu diangkat sebagai kerajaan pada peringkat negeri dan Persekutuan yang mampu menjamin masa depan mereka dan negara.

    Pimpinan Barisan Nasional (BN), gabungan parti yang mentadbir negara sejak merdeka terus mengingatkan rakyat secara amnya dan pengundi secara khususnya supaya membuat keputusan yang bijak.

    Penilaian untuk memilih kerajaan harus bersandarkan prestasi parti yang bertanding dengan kepemimpinan BN, termasuk di bawah Datuk Seri Najib Razak sudah terbukti berjaya melaksanakan pelbagai inisiatif di bawah Pelan Transformasi Negara (NTP).

    Malah, dunia termasuk badan antarabangsa seperti Bank Dunia, media asing, pusat kajian ekonomi dan dasar luar, turut memberi pengiktirafan kepada negara kita.

    Agensi penarafan antarabangsa terkemuka seperti Tabung Mata Wang Antarabangsa (IMF), Bank Dunia dan agensi penarafan Standard & Poor's, Fitch Ratings dan Moody's Investors Service juga mengesahkan Malaysia bukan negara gagal.

    Negara kita sebaliknya diiktiraf berjaya membina ekonomi berdaya tahan serta berada di landasan yang betul menuju ke arah pembangunan ekonomi yang lebih tinggi.

    Pelabur asing pula semakin yakin terhadap pentadbiran dan pengurusan ekonomi kerajaan di bawah kepemimpinan Najib, berlumba-lumba untuk melabur di Malaysia dalam pelbagai sektor.

    Pelaburan asing bukan sahaja menguntungkan negara dari segi pembangunan ekonomi, malah limpahannya turut dirasai rakyat menerusi peluang pekerjaan serta perniagaan.

    Pembangkang tabur fitnah

    Namun, pihak pembangkang menyebarkan propaganda, terutama melalui media sosial dengan tuduhan paling kerap dicanang mereka adalah kononnya Malaysia negara gagal dan dijangka bankrap tidak lama lagi.

    Menerusi tohmahan tidak berasas itu, pakatan pembangkang diketuai DAP mengajak rakyat bersama-sama mereka, kononnya dalam misi 'menyelamatkan negara' yang didakwa akan hancur di bawah pentadbiran BN.

    Oleh kerana majoriti rakyat kurang terpengaruh atau tidak mempedulikan propaganda berkenaan, pembangkang semakin terdesak dan menggunakan kaedah lain pula untuk menghasut rakyat.

    Antaranya, mereka menuduh kononnya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang menguruskan proses pilihan raya umum di Malaysia, akan menipu dalam proses pengundian bagi memastikan BN menang pada PRU-14.

    Apakah rakyat tidak sedar bahawa SPR telah melantik ejen tempat mengundi dan ejen kira undi atau disebut sebagai Polling Agent and Counting Agent (PACA).

    Ejen berkenaan mewakili semua parti bertanding, BN mahupun pembangkang untuk mengawasi proses pengundian dan pengiraan undi.

    Apakah rakyat tidak sedar bahawa PACA akan memastikan borang undi hanya dikeluarkan kepada pemilih berdaftar bersandarkan kad pengenalan masing-masing?

    Apakah PACA yang mewakili pembangkang tidak dibekalkan dengan senarai pengundi berdaftar?

    Apakah rakyat tidak sedar bahawa pihak pembangkang menang di Pulau Pinang, Kelantan, Perak, Selangor dan majoriti kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan pada PRU-12 dan menang lebih satu pertiga kerusi Parlimen pada PRU-13?

    Jika benar tuduhan terhadap SPR, bagaimanakah pembangkang mampu mencapai kemenangan di beberapa negeri dan majoriti kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan pada PRU sebelum ini jika suruhanjaya itu menipu dalam proses pengundian dan pengiraan undi?

    ReplyDelete
  80. Usah terpedaya propaganda pembangkang
    Propaganda 'racuni' rakyat

    Selain itu, kepemimpinan parti pembangkang yang bimbang akan kalah teruk pada PRU-14, turut melancarkan propaganda gerak saraf untuk menanam dalam minda rakyat supaya menerima dakwaan dan pembohongan mereka.

    Mereka menanam persepsi menerusi pelbagai kaedah yang disebarkan dalam media sosial dan ceramah, kononnya kemenangan BN nanti adalah hasil penipuan SPR.

    Tuduhan mereka, kononnya SPR akan bekerjasama dengan BN dalam memastikan gabungan parti berkenaan menang pada PRU-14.

    Sehubungan itu, rakyat Malaysia perlu memastikan tidak terperangkap dan terpedaya dengan propaganda serta pembohongan pembangkang, kononnya SPR akan berlaku tidak adil terhadap pakatan pembangkang.

    SPR selaku sebuah agensi di bawah Yang di-Pertuan Agong dipertanggungjawab untuk mengurus pilihan raya di negara ini.

    Sejak dahulu lagi, sudah terbukti suruhanjaya berkenaan berjaya mengendalikan PRU dan pilihan raya kecil bersandarkan peraturan dan prosedur pilihan raya seperti terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan dan Akta Pilihan Raya 1958.

    Sehingga kini, SPR telah mengendalikan lima PRU di bawah pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad dalam tempoh 1981 hingga 2003 daripada keseluruhan 13 PRU yang dilangsungkan sejak merdeka.

    Dr Mahathir sendiri suatu masa dahulu pernah melaungkan bahawa pilihan raya di Malaysia adalah sistem pilihan raya terbaik di dunia, malah mengaku SPR menjalankan tugas dengan baik dan adil sehingga ia boleh menjadi contoh kepada negara luar.

    Apapun, rakyat Malaysia secara amnya dan pengundi secara khususnya lebih matang dan bijak dalam pemikiran politik mereka, sekali gus tidak mudah terpedaya dengan propaganda murahan pembangkang.

    Namun, apa pun pendirian pengundi pada 9 Mei ini, ia adalah keputusan yang perlu dihormati semua pihak.

    ReplyDelete
  81. Woi, sudah terlambat lah, Tengku Tipu Teuku (nama biasa di Acheh) Adnan. pasal solat pun nak tipu pengudi ke?

    ‘Saya akan pergi solat Subuh di setiap surau di Putrajaya’

    Diterbitkan 7 Mei 2018, 11:02 pagi | Dikemaskini 7 Mei 2018, 11:05 pagi

    Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, adalah figura yang sudah sedia dikenali di Putrajaya sebagai wakil rakyat yang tidak melakukan kempen untuk menyantuni pengundi secara bermusim tetapi sepanjang masa .

    Tengku Adnan berkata memang menjadi kebiasaan baginya bertemu rakyat setiap minggu sejak 14 tahun lalu bagi mendengar masalah penduduk dan sentiasa terbuka menerima teguran mereka.

    "Di Putrajaya ini ada 62 surau di sini tunggu la 62 hari saya rotate setiap surau," katanya ketika majlis pecah tanah kompleks Masjid Ar-Rahman dan sekolah rendah agama di Presint 16 di Putrajaya pada Ahad.

    ReplyDelete
  82. Pejuang Rakyat dan Lebai Moden tak usahlah merapu mengenai ancaman DAP ke atas orang Melayu dan agama Islam. Ini semua bolehlah diterima oleh orang Melayu yang tidak berpelajaran dan tinggal di pendalaman yg tidak mempunyai maklumat dgn internet dan smartfon. Tetapi bagi kebanyakan orang Melayu, mereka sudah mendapat maklumat tentang betapa jahatnya UMNO/BN mencuri duit rakyat melalui skandal 1MDB, pinjaman dari Tabung Haji, pinjaman dari LTAT dan skandal2 MARA, FELDA dsbnya.
    Lagi pula bagi rakyat biasa, yg menjadikan hidup mereka susah adalah kos sara hidup yg semakin meningkat setiap hari disebabkan Kerajaan UMNO/BN telah menghapuskan subsidi barang2 keperluan rakyat dan mengenakan GST.
    Jadi apa ada pilihan rakyat?
    Nak terus hidup susah dgn memangkah dacing atau nak hidup senang dgn memangkah PH yg menjanjikan akan hapuskan GST?
    Orang bodoh pun pandai membuat pilihan, kan?
    Untuk Pejuang Rakyat dan Lebai Moden teruskanlah menyokong UMNO/BN dan dapat bayaran upah sebelum UMNO/BN bungkus di PRU14 ini. Harap2 tidak kena kencing spt PAS dgn RUU355nya.

    ReplyDelete
  83. Assalam.. tak dapat aku bayangkan UMNO BN kalah 9 mei ni.. Selamat Tinggal BN@Najib. Jasamu tetap dikenang! Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea bro..umnobn rehatlh dulu..bg PH tadbir..cubalh jd pembangkang..x mampu tutup je le kedai tu..hahaha

      Delete
  84. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
    Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
    bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
    ibu yg mengandungkan mereka
    kerana mereka telah besar dewasa

    ini semua adalah sebab amalan harian mereka
    yg tidak kenal dosa dan pahala
    syurga dan neraka..
    bukakan lah pintu hati dan akal mereka

    yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
    mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
    manusia yang bertopengkan iblis durjana
    dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

    YA ALLAH Buktikan kepada mereka
    Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
    Musnahkan serta hancurkan dan binasa
    si celaka dan musuh-musuh agama

    hamba mu ini menjaga dan membela negara
    juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
    kemenangan pasti tiba akhirnya
    Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

    ReplyDelete
  85. Seharii semalam, Suman tak nampak kelibat
    Deman terok bapok tua ini, Kejora tibai sebat
    Agak nya ke hospital, cucu dia bawa berubat
    Lepas ni dia tak kan gebang tinggi lagi, tobat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  86. berita pada 1030 malam rabu 9 may 2018

    Spr telah mencipta rekod cemerlang dalam
    pengurusan PRU14 2018 dengan pengumuman
    tercepat dalam sejarah...
    Lebih kurang pukul 730 petang tadi keputusan
    pertama telah diterima dan baru lebih kurang
    30 minit tadi 222 kawasan parlimen
    telah diketahui pemenang-pemenangnyya

    keputusan rasmi adalah BN telah menang dengan
    cemerlang 150 kerusi parlimen, Pas dengan 40 kerusi
    dan calon dap yg guna logo PKR 32 kerusi.

    ini juga bermakna calon dari PKR dan Parti Bunga raya
    telah dikuburkan oleh rakyat malaysia buat selamanya.

    Pihak PDRM dengan Kerjasama Pihak Lapangan Terbang seluruh malaysia juga telah menahan lebih kurang 30
    pesawat persendirian/sewa khas yg cuba meninggalkan
    negara Malaysia sejak pukul 7 petang tadi

    Difahamkan pesawat tersebut membawa tokoh pembangkang terkenal dan keluarga mereka .Pemeriksaan telah dibuat
    di pesawat tersebut dan mendapati setiap pesawat tersebut mengandungi wang tunai USD dan eeuro sekurangnya 100 juta dan jongkong emas dan
    barang kemas bernilai dalam
    anggaran 500-600 juta USD

    ini berita yg baru diterima...
    salah seorang yg ditahan tersebut telah
    dimasukkan ke IJN sebentar tadi dan didapati
    dalam keadaan masih tidak sedarkan diri
    Beliau yg namanya dirahsiakan dan berumur
    dalam lingkungan 90an tiba tiba jatuh pengsan
    apabila diberitahu beliau dan beberapa orang
    yg lain ditahan kerana belbagai kesalahan lampau
    dan akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman

    YDP Agung sebentar tadi telah bersetuju untuk
    menerima mengadap Dato seri najib untuk upacara
    mengangkat sumpah jawatan perdana menteri

    pihak hospital bahagia tanjung rambutan dan tampoi
    dikejutkan dengan penerimaan pesakit secara mendadak
    bermula pukul 7 petang tadi..Sumber memberitahu lebih kurang 10,000 kes baru pesakit yg tiba-tiba menjadi
    hilang akal dan gila babi apabila mendengar keputusan
    pru14 sebentar tadi.

    pihak kariah masjid/surau seluruh negara terkejut dan bersyukur apabila masjid/surau mereka penuh dgn
    jemaah baru dan memohon supaya diajar cara cara
    solat taubat.mereka yg di temui berkata selama
    ini mereka telah jauh terpesong dan terpedaya
    dengan hasutan syaitan dan mereka mengakui sangat
    menyesal dan hendak kembali ke pangkal jalan
    Imam massjid berkenaan berkata..Sesunggunhnya ALLAH maha pengasih dan maha penyayang dan maha menerima taubat hambanya yg telah sedar

    ReplyDelete
  87. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil

    1. ALLAH swt meletakkan tanda aras yang sangat tinggi berkaitan informasi dan berita. Ia menjadi tanggungjawab iman seseorang Muslim supaya tidak bertindak atas kejahilan atau termasuk golongan yang jahil.

    2. Jahil itu bukan sekadar jahil ilmu, tetapi ia lebih kepada sikap dan sifat seseorang yang meletakkan dirinya di situasi menjauhi kebenaran Islam. Ini kerana kejahilan itu sama ada pada ilmu pengetahuan, atau pada akidah pegangan dan pada akhlak serta moral.

    3. Kemungkinan sesuatu kumpulan manusia itu hebat pada ilmu dan teknologi, namun jahil pada akhlak dan akidah. Sebab itulah al Quran menceritakan kebanyakkan para nabi diutuskan kepada umatnya yang sudah memiliki ketamadunan ilmu yang tinggi tetapi masih jahil dari sudut akidah dan akhlak.

    4. Nabi Musa as, Nabi Saleh as dan Nabi Hud as diutuskan kepada bangsa firaun, Kaum Samud dan Kaum Ad yang memiliki ketinggian ilmu dan kecanggihan teknologi. Tetapi dianggap jahil pada sisi Allah kerana tidak beriman dan tidak berakhlak.

    5. Dalam al Quran kedapatan dua ayat yang menerangkan bagaimana terjadinya manusia menempatkan diri mereka dalam kejahilan.

    Pertama: Surah Al Maidah ayat 50,

    أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُون ۚ وَمَنْ
    أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ

    "Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum (sistem) jahiliyah? Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah."

    Kedua: Surah Al Hujurat ayat 6,

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

    6. Kedua-dua ayat di atas adalah satu bentuk pedoman daripada Allah swt kepada orang beriman agar tidak meletakkan diri dalam keadaan yang disebut sebagai kejahilan.

    7. Ayat surah al Maidah disebut secara jelas menyatakan bahawa orang beriman tidak seharusnya menolak sistem daripada Allah dengan menerima selainnya. Manusia sebahagian besarnya mengakui keesaan dan kewujudan Allah sebagai pencipta alam, pentadbir, pemberi nikmat rezeki dan sebagainya.

    7. Akan tetapi ada di kalangan mereka tidak mahu menerima konsep ubudiyyah (kepatuhan) secara syumul kepada sistem Allah swt. Mereka menolak Islam dalam perundangan, menolak sistem pemerintahan Islam dan ekonomi Islam.

    8. Mereka lebih meredhoi sistem ciptaan manusia seperti sekularisme, kapitalisme, sosialisme, nasionalisme sempit serta pragmatisme daripada menerima petunjuk Allah swt dan Nabi saw.
    Dengan sebab itu, Allah meletakkan mereka sebagai golongan yang jahil.

    ReplyDelete
  88. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
  89. Menang saja Pakatan Harapan di PRU14, siasat segera segala skandal 1MDB, Felda, Mara dsb. Sekiranya wujud prima facie, Najib hendaklah dibawa ke muka pengadilan bukan atas tuduhan mencuri harta negara tetapi didakwa sebagai pengkhianat negara (treason) dimana jika disabitkan kesalahan, hukuman mandatori adalah gantung sampai mati.

    ReplyDelete
  90. Faktor-faktor kejayaan Perjuangan Rasulullah SAW


    Istiqamah dalam memikul tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya oleh Allah SWT menyampaikan risalah tauhid kepada sekuruh umat manusia.
    Aqidah yang mantap menjadikan Rasulullah SAW dan pengikut-pengikutnya sentiasa bersemangat wira dan tidak takut untuk menghadapi segala tekanan, penindasan dan serangan dari tentera musuh Islam.
    Akhlak Rasulullah SAW itu sendiri yang tidak menyukai kekerasan. Baginda tidak pernah untuk menekan orang lain dengan keistimewaan yang baginda ada. Tidak pernah berlebihan dalam percakapannya. Baginda selalu menahan sabar walaupun sering dicaci dan dihina oleh musuh-musuhnya. Sikap inilah yang membuatkan pengikutnya setia kepada ajaran baginda.
    Sentiasa mendapat petunjuk, bimbingan dan pertolongan daripada Allah SWT. Malahan sebagai kekasih Allah SWT, doa baginda senantiasa dimakbulkan.

    ReplyDelete
  91. Apabila seseorang berbicara tentang kebenaran, atau mempertahankan kebenaran maka dia hendaklah sedar bahawa dia lakukan tanggungjawab itu atas perintah Allah dan rasulNya. Tidak kerana dia mengharapkan habuan daripada manusia, atau kemasyhuran, atau kemenangan.

    Kebenaran adalah kebenaran, ia tiada kaitan dengan kehendak diri sendiri atau kehendak orang lain. Justeru, insan yang jujur akan membela dan memperjuangkan kebenaran dan prinsip yang benar sekalipun terpaksa bercanggahan dengan kehendak dirinya, ataupun kehendak orang lain. Sekalipun dia menanggung rugi, atau dia ditentang oleh dunia sekelilingnya. Bak kata kata Rasulullah s.a.w:

    “Katakanlah kebenaran walaupun ia pahit” (Riwayat Ahmad, Ibn Hibban, al-Hakim, dinilai sahih oleh al-Albani).

    Dunia ini rosak jika manusia hanya membela kebenaran apabila dirasakan menguntungkan diri. Apabila kebenaran itu berpihak untuk dirinya atau puaknya, maka dengan lantangnya dia akan bangun menuntut kebenaran dan membelanya. Apabila kebenaran itu tidak berpihak kepada dirinya dan puaknya, maka dia akan sembunyikannya, atau mendiamkan. Bahkan lebih buruk ada memutar-mutarkan fakta dan dalil sehingga meminggirkan kebenaran apabila kebenaran itu kelihatan tidak menguntungkannya.
    Ertinya, menjadi pejuang kebenaran kerana Allah dan rasulNya, bukanlah kerja yang mudah. Allah menguji insan untuk insan membukti keikhlasan dirinya dalam membela ajaran tuhannya. Sehingga nyata siapa yang benar tujuan dan siapa pula yang berdusta atas dakwaannya.

    Banyak rintangan dan halangan. Sebabnya, kebenaran itu tidak semestinya menjanjikan kemenangan di dunia yang fana ini. Entah berapa ramai para nabi dan pejuang yang dibunuh dan dibuang, hanya kerana kebenaran

    ReplyDelete
  92. Banyak rintangan dan halangan. Sebabnya, kebenaran itu tidak semestinya menjanjikan kemenangan di dunia yang fana ini. Entah berapa ramai para nabi dan pejuang yang dibunuh dan dibuang, hanya kerana kebenaran.

    Jika Allah memberikan kemenangan kepada kebenaran pun, bukanlah semesti setiap pejuang itu berpeluang untuk menyaksikannya. Para Nabi ada yang dibunuh tanpa sempat melihat hasil kemenangan perjuangan. Para pejuang juga demikian. Betapa ramai para pembela dan pejuang kebenaran yang disiksa mati, dibunuh tanpa alasan, dibuang tanpa simpati, dipenjara tanpa dosa dan disisih tanpa sebab.

    Kebenaran akhirnya akan menang, apabila syarat dipenuhi, namun masanya tidak ketahui. Para sahabah yang gugur syahid dengan penuh trajis di peringkat Mekah seperti Yasir dan Sumayyah tidak sempat melihat kejayaan umat Islam memerintah Madinah dan menewaskan para pemimpin Quraish yang bongkak yang menyiksa mereka.

    Para sahabat yang gugur dalam peperangan mempertahankan Madinah seperti Hamzah bin Abd al-Muttalib dan selainnya tidak sempat melihat kejayaan Nabi s.a.w dan umat Islam membuka Kota Mekah. Bahkan Nabi s.a.w pada hayat baginda, umat Islam belum lagi menguasai Empayar Rom dan Parsi.

    Ramai pejuang terkorban ketika perit menggalas amanah perjuangan. Ramai yang pergi menemui Allah sebelum mata sempat melihat pejuangan kebenaran menjatuhkan pejuangan kebatilan. Namun para pejuang yang ikhlas itu redha kerana mereka tahu itulah harga kebenaran.

    Mereka tidak berjuang untuk menang dalam bahasa yang biasa. Mereka berjuang kerana titah perintah Allah dan itulah kemenangan hakiki. Kemenangan dunia hanyalah anugerah dan hadiah daripada Allah yang akan digunakan demi kepentingan menegakkan kebenaran.

    Jika kemenangan dunia tidak disaksikan di hadapan mata, bukanlah bererti perjuangan kebenaran mesti ditinggalkan. Bayaran bagi pejuangan yang tulus itu adalah keredhaan Allah sekalipun tewas dan ditindas. Allah membeli perjuangan yang benar itu dengan syurga, bukan harta dunia.

    ReplyDelete
  93. Damn bloody idiot Suman is totally defeated
    Now he admit that Kejora is highly educated
    Not only superb in maths, in arts he is gifted
    In any field he involved, he's always talented

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  94. For what he had done Suman feels very sorry
    He must have regretted, making Kejora angry
    Knowing Kejora is around he is in deep worry
    As for Kejora, he celebrated this great victory

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  95. Untuk geng2 BN, diucap assalaamu'alaikum
    Keburukan PH, Pejuang dan Lebaii rangkum
    Puak2 bapok bangsat, hamba sudah hukum
    Kemenangan BN sudah pasti dalam halkum

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  96. PKR kini ada ‘kunci’ ke Batu, kata Azizah
    FMT Reporters | May 6, 2018

    Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata PH kini mempunyai “kunci” ke Batu, terima kasih kepada calon bebas, P Prabakaran.

    ReplyDelete
  97. Kami tak sewa bas bawa penyokong, Azmin beritahu Najib
    FMT Reporters | May 6, 2018

    Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali menafikan dakwaan Datuk Seri Najib Razak yang PH membayar penyokongnya untuk mereka hadir program gabungan pembangkang itu.

    Pssst, Najib dah amat malu, dia bayar berpuluh ribu Ringgit pun, takda "lautan manusia" di ceramah2 nya.

    ReplyDelete
  98. Ayuhlah rakan2 geng BN, mari kita bertindak
    Kita ajar cai2 bingai yg berfikiran spt budak2
    Blog si Budin Langau ni mari kita terus ledak
    Perjuangan ini utk bangsa, bukan sbb dedak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiseymen..tahi ayam atas simen..seru kawan BN..
      selalunya kemain..emm whatlh u men..hahahamatmainmain

      Delete
  99. Khalid jamin PH lindungi kepentingan orang Melayu
    Sheith Khidhir Bin Abu Bakar | May 6, 2018
    Calon PH Shah Alam itu berkata, orang Melayu tidak harus percaya naratif hanya Umno boleh melindungi orang Melayu dan menolak PAS bererti menolak Islam.

    Khalid Samad berkata, 3 daripada 4 parti komponen PH terdiri daripada parti majoriti Melayu.

    SHAH ALAM: Calon Pakatan Harapan (PH) bagi kerusi Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menggesa orang Melayu menolak retorik Umno satu-satunya parti yang boleh melindungi mereka.

    Katanya, orang Melayu juga perlu menolak retorik jika menolak PAS bererti menolak Islam.

    Bercakap kepada pengundi Shah Alam di Seksyen 17, di sini, katanya, orang Melayu membenarkan diri mereka dipengaruhi naratif parti yang tidak mempedulikan kepentingan mereka.

    “Kita mesti memilih kerajaan berdasarkan rekod dan manifestonya,” katanya sambil menambah “pilihan mengikut manifesto juga tidak cukup kerana mana-mana parti pun boleh memberi janji palsu.



    “Di Selangor ini, selama 10 tahun kita membuktikan kemampuan kita.”

    Pengarah komunikasi Amanah itu berkata, Umno seolah-olah memberi tanggapan ia adalah satu-satunya parti orang Melayu yang boleh melindungi kepentingan mereka.

    “Seolah-olah ia satu-satunya parti orang Melayu dan jika ia tumbang, maka orang Melayu pun tumbang juga.

    “Tetapi dalam PH ada 4 parti, 3 daripadanya adalah parti majoriti Melayu. PPBM 100% Melayu, Amanah 90% Melayu dan PKR 60% Melayu.”

    Mengenai PAS, katanya, parti itu cuba memberi gambaran kepada umat Islam, sekiranya mereka menolak parti itu, bermakna mereka menolak Islam.

    “Ini menimbulkan tanda tanya dalam kalangan orang Melayu…seolah-olah orang lain bukan Muslim. Ini adalah tafsiran Islam yang salah.

    “Islam dan orang Melayu akan dilindungi walaupun tanpa PAS dan Umno kerana kedudukan istimewa Islam serta orang Melayu termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan,” katanya.

    ReplyDelete
  100. Takkan bawa ke mana, cai2 anjing menyalak
    Mereka hanya nak bagi negara kita bergolak
    Puak2 iblis fasiq munafiq ini, kita wajib tolak
    Kalu depa menang, negara akan rosak kelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah2an pantun mantun kejora blh menambahkan pengundi bn... tp lg byk kasi pengundi atas pagar menyampah.. tarak fakta bhai..

      Delete
  101. Rais: Saya lebih takut tuhan berbanding Umno
    FMT Reporters | May 6, 2018

    Veteran Umno, Tan Sri Rais Yatim berkata, beliau akan memilih ceramah PH yang sesuai untuk disertainya.

    ReplyDelete
  102. Ko je pelakun pak pacak..lakunan tok jib ko tu kami dah boleh baca..lakunan sumbang yg ko sibut nak ketengahkan beb..
    Mak ai ko darah biru..haru biru..xpa ko keliru..carilh guru yg jitu supaya mental ko x bercelaru..

    ReplyDelete
  103. "Sampaikanlah dariku walaupun hanya sepotong ayat" - Hadis

    ReplyDelete
  104. Cermah PH dibukit katil kabarnya mencecah 50,000 org dan ada beranggapan mungkin lebih! Ini diceritakan sendiri oleh seorg rakan yg menghadiri ceramah tersebut!

    Tentunya situasi yg tidak menyenangkan bagi nojib pok jak! He2 he2...

    Jgn lupa akan diadakan jualan murah beg2 tangan yg berjenama dan barangan kemas dgn harga diskaun di sri perdana pada 10hb ini....dtg beramai ramai!!! Hu hu hu

    ReplyDelete
  105. Terus tak ada kelibat lagi Suman dajal barua
    Dgn bapok gebang lebat ini ingin sgt bersua
    Bab mengudi sudah jadi perkara yang kedua
    Yg penting, dpt ajar itu jahanam bangsat tua

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaasaahhhh

    ReplyDelete
  106. Surah Al An'am Ayat 123 yg bermaksud :

    " Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap2 Negeri orang2 besar yg jahat supaya mereka melakukan tipudaya di Negeri itu padahal tiadalah mereka memperdayakan selain dari dirinya sendiri ( kerana merekalah yg akan menerima akibatnya yg buruk ) sedang mereka tidak menyedarinya."

    ReplyDelete
  107. لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ (١٩٦)

    Surah Al-'Imran, ayat 196:

    Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka). (196) 

    Dlm al-Quran perintah Allah sudah sgt nyata
    Jgn terpedaya, dgn org kafiir dlm negeri kita
    Siapa lagi kalau bukan DAP wahai cai2 buta
    Mereka mencarii keuntungan, kita jadii unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  108. ‘Nasib Suharto akan menimpa Najib’
    Zainuddin Maidin

    ReplyDelete
  109. Nampak nya isteri Najib pun berkempen seperti orang politik. Apa kah goyang keadaan politik Najib di kawasan Parlimen Pekan?

    Rosmah seru pengundi tak ikut emosi 9 Mei ini
    Bernama | May 7, 2018

    Beliau turut memohon rakyat memperhalusi buruk baik setiap perkara agar dapat bersama-sama menjadikan Malaysia negara maju kelak.

    PEKAN: Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor hari ini meminta pengundi agar tidak bertindak mengikut emosi serta berfikir dengan teliti dalam memilih kerajaan pada pilihan raya umum ke-14, Rabu ini.

    ReplyDelete
  110. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)
    Surah an-Nisak, ayat 138/139:

    Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) 
    (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). (139) 

    Ulasan ayat 138:
    Ayat ini dituju kpda PM mantan, secara sinis
    Dulu, DAP dia kata antii-Melayu dan kominis
    Kinii berpelokan mesra, dengn penuh manis
    Yang Allah katakan munafiq, ini lah dia jenis

    Ulasan ayat 139:
    Sekali lagii, Allah tujukan kpd itu PM mantan
    Cap Munge diia buat, tiidak dapat sambutan
    Dulu dia penjara Nuat, kini tumpang pakatan
    Dgn DAP kafir harbi, dia bersandar kekuatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  111. Alamak, ngapa lah ngang sangat si dia nih, baru sedar banyak yang si Abang buat "semua tak betul" -

    Rosmah tak faham mengapa pihak tertentu masih cuba mengaitkan dirinya dengan urusan perdana menteri.

    PEKAN: Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor sekali lagi menegaskan beliau tidak pernah masuk campur urusan kerja suaminya Datuk Seri Najib Tun Razak dalam urusan mentadbir negara.

    Menurutnya pelbagai fitnah dilemparkan kepadanya dan beliau percaya ini hanyalah serangan bagi menjatuhkan perdana menteri secara terang-terangan.

    “Saya nak bagi tahu, saya tak pernah masuk campur hal Najib terutama yang berkaitan dengan kerajaan. Saya tak faham mengapa orang masih mengaitkan saya dalam urusan suami saya.

    “Macam-macam cerita orang bercakap pasal saya, sampai orang takut dengan saya. Tengok sahaja di YouTube, macam-macam fitnah ditabur terhadap saya..macam itu sekali mereka buat,” katanya ketika berucap sempena program “Women Walk The World” hari ini.

    Rosmah turut meluahkan rasa kecewa apabila khidmat yang dilakukan suaminya tidak dihargai malah dipersendakan sesetengah pihak.

    “Bagi mereka semua tak betul, kerajaan tak betul, Najib tak betul, wakil rakyat tak betul…semua tak tahu betapa penatnya beliau setiap hari menguruskan kerajaan.

    “Jangan ingat saya kawal dia. Tugas saya menjaga suami dan rumahtangga tapi orang tak tahu bahawa suami saya dedikasi…suami saya lebih jaga rakyat terutama orang-orang di Pekan.

    “Saya jaga rumahtangga saya, suami saya fikir masalah rakyat…kadang-kadang hal anak pun tak tahu, bila anak konvo pun tak ingat tapi hal rakyat semua dia tahu,” katanya.

    Psssst, terima kasih lah beritahu kami peribadi Najib, hingga konvo anak pun tak ingat. Kami faham lah apa lain yang dia tak ingat, contoh nya, minta maaf mencuri, merompak, melanun duit rakyat, kata Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  112. Ramly Ahmad 7 May 2018 at 15:25

    Terima kasihlh bro..nas yg baik..

    Reply:

    Sdr Ramly..boleh tolong jawab soalan saya
    Takkan ler, surah an-'Am saja anda percaya
    Surah al'Imran & an-Nisak mcm mana gaya
    Islam mcm saudara ini mmg ler sgt bahaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramly ni dlm agama mmg kelam
      Kalu dia tau pun tidak mendalam
      Atau, mcm Suman burong gelam
      Sami hindu yng menyamar Islam

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    2. Ramly dgn Suman ni hampir sama
      Kedua2 nya jahiil, bab 'ilmu agama
      Ayat2 quran anti-PH tak blh terima
      Neraka ler, bagi depa selama-lama

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    3. Oklh beb..x sempat nak balas tadi..battery habis..camna nak buet..ko banyak sangka yg bkn2..nas ko pun ok..tp jgn belit2kan udahlh..mcm lobai2 malang..

      Delete
    4. Maaf cakaplh..kami blm pernah ketemu orang mcm kamu lah..
      Sejahat2 kami xlh cakap komen setruk kamu..sejauh merantau kami pun x lah jumpa bangsa lain seperyi kamu..
      Jd kami rasa peliklh beb..
      Kami melayu kamu pun melayukan..rasa malu pasti ada..gara2 kamu..kami kadang teransang jg membalas..

      Delete
    5. Astagaaa...makin kebudak budakkan kejora ni.ingat makin tua makin berakal

      Delete
  113. minta wanita lembu pulangkan duit rakyat'

    Tan Sri Rafidah Aziz dalam jawapannya kepada bekas anggota BERSATU, Anina Saadudin, yang mencabar bekas menteri Umno itu untuk mengisytiharkan harta, berkata asetnya diperoleh secara jujur.

    "Aset yang dibeli oleh suami saya dan saya adalah dari hasil pendapatan kami yang diperolehi secara jujur dan bukan urusannya.

    "Saya boleh menjawap kepada Allah mengenai aset saya," katanya kepada Malaysiakini.

    Suami Rafidah, Allahyarham Tan Sri Mohamed Basir Ahmad adalah pengerusi Maybank selama 16 tahun dan bersara pada tahun 2009.

    Sementara itu, bekas ketua Wanita Umno itu juga mencabar Anina untuk mendesak pemimpin kerajaan sementara untuk mengisytiharkan aset mereka.

    Dikenali sebagai "wanita besi" Rafidah turut menjadikan penggantinya dan ketua Wanita Umno semasa Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil sebagai sasaran.

    "Suruh dia (Anina) minta 'wanita lembu' pulangkan balik duit rakyat," katanya.

    ReplyDelete
  114. Invoke predicts slim win for Harapan, wipeout for PAS

    GE14 | Modeling exercise and survey show that Harapan’s Malay support closing in on BN’s.

    http://www.malaysiakini.com

    ReplyDelete
  115. Kenyataan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri

    Masa untuk Malaysia membuat pilihan: Rekod prestasi cemerlang BN atau bencana di bawah pakatan yang tiada kesepakatan

    1. Pada Pilihan Raya Umum kali ini, rakyat Malaysia berhadapan dengan dua pilihan. Pilihan pertama adalah rekod prestasi cemerlang Barisan Nasional di bawah kepimpinan Perdana Menteri Najib Tun Razak. Sejak memegang jawatan Perdana Menteri pada 2009, pendapatan negara kasar Malaysia telah berkembang lebih 50%, 2.7 juta pekerjaan baharu telah dicipta, kadar pengangguran dan inflasi kekal rendah dan kadar kemiskinan telah dikurangkan dengan ketara. Ternyata ekonomi Malaysia sedang berkembang dengan begitu pesat sehingga Bank Dunia terpaksa mengkaji semula unjuran pertumbuhan negara sebanyak tiga kali pada 2017, dan angka mutakhir 5.9% jelas lebih tinggi daripada unjuran-unjuran awal.

    2. Tambahan pula, Perdana Menteri telah memperkenalkan langkah-langkah yang paling meluas sejak kemerdekaan untuk mengukuhkan kebebasan bersuara dan demokrasi. Sebagai contoh, Akta Keselamatan Dalam Negeri telah dimansuhkan; Undang-Undang Darurat yang wujud selama lebih 60 tahun telah ditamatkan; kebebasan media diperkukuhkan dengan membubarkan sekatan ke atas lesen penerbitan akhbar, Akta Universiti dan Kolej Universiti telah diperbaharui bagi membenarkan mahasiswa terlibat dalam aktiviti-aktiviti politik; dan Akta Perhimpunan Aman telah diluluskan, menjamin hak untuk berhimpun secara aman berlandaskan undang-undang buat kali pertamanya dalam negara kita.

    3. Jadi perancangan Perdana Menteri untuk kesejahteraan ekonomi dan keamanan Malaysia dan rakyatnya berjaya dilaksanakan, dan beliau mengharapkan rakyat Malaysia menilai Kerajaan berdasarkan rekod tersebut.

    ReplyDelete
  116. Kenyataan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri

    Masa untuk Malaysia membuat pilihan: Rekod prestasi cemerlang BN atau bencana di bawah pakatan yang tiada kesepakatan

    4. Pilihan kedua untuk rakyat Malaysia adalah untuk memilih pakatan pembangkang, yang mana calon Perdana Menterinya adalah seorang diktator yang mengakui sendiri bahawa beliau seorang diktator. Beliau adalah seorang individu yang taksub dengan kawalan, seorang individu yang berfikir bahawa selepas 22 tahun, Malaysia hanya boleh ditadbir oleh beliau sahaja, seorang yang memenjarakan mereka yang menentang beliau, mengawal media serta menyekat kebebasan bersuara, seorang yang telah merosakkan sistem pendidikan, seorang yang melahirkan kapitalis-kapitalis kroni, seorang yang campur tangan dalam sistem pilihan raya, dan seorang yang memaksa sistem kehakiman untuk tunduk kepada telunjuk beliau dengan menggantung Mahkamah Agung, memecat anggota-anggota kanan Badan Kehakiman apabila mereka tidak bersetuju dengan beliau, dan mengubah Perlembagaan Negara.

    5. Beliau adalah seorang yang kerap melontarkan tuduhan-tuduhan yang melampau serta palsu terhadap sesiapa yang menentang beliau, termasuklah menuduh Perdana Menteri sebagai pencuri walaupun tiada secebis bukti pun. Memang lumrahnya seorang pencuri akan beranggapan bahawa orang lain pun turut sama mencuri.

    6. Sejak anak beliau Mukhriz kalah teruk dalam pilihan raya UMNO pada 2013, yang mana beliau menyalahkan Perdana Menteri, Mahathir telah bersungguh-sungguh mahu menjatuhkan Kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat. Setelah gagal menyediakan laluan untuk anak beliau, Mahathir kini bekerjasama pula dengan pembangkang kerana terdesak.

    7. Tidak seperti BN, pembangkang tidak langsung ada rekod prestasi, dan kini mereka bermotifkan penipuan pula. Kempen 'reformasi' mereka telah tercipta kerana ingin menentang Mahathir secara peribadi, dan ramai pemimpin-pemimpin mereka telah dipenjarakan oleh Mahathir. Realitinya, DAP memegang majoriti kerusi-kerusi Parlimen pembangkang berbanding hanya satu kerusi sahaja di bawah parti Mahathir, maka jelaslah bahawa DAP yang paling berkuasa dalam pakatan pembangkang. DAP hanya mempergunakan warga emas itu untuk memecahkan undi Melayu. Jika mereka menang, mereka tidak akan membenarkan Mahathir menjadi Perdana Menteri kerana mereka sangat mengenali beliau. Dan setelah membuat janji untuk menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim selepas enam bulan, kini beliau berkata bahawa beliau memerlukan sekurang-kurangnya 2-3 tahun pula.

    8. Hakikatnya, jika pembangkang cuba untuk membentuk sebuah Kerajaan, perbezaan ideologi antara mereka sudah pasti akan memecah-belahkan mereka, dan dasar-dasar ekonomi mereka yang populis dan tidak bertanggungjawab akan menyebabkan negara kita menjadi bankrap. Malaysia akan berhadapan dengan bencana sekiranya ini berlaku. Rakyat Malaysia pastinya matang untuk tidak membenarkan perkara ini berlaku.

    Datuk Seri Tengku Sariffuddin,

    Setiausaha Akhbar Perdana Menteri

    ReplyDelete
  117. “Siapa sahaja yang langgar peraturan parti, waima presiden sendiri, dia wajar dipecat,” tegas Ketua Umno Bahagian Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pemecatan dua pemimpin veteran dan bekas menteri iaitu Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rafidah Aziz, kelmarin.


    Menurut Tengku Razaleigh, tindakan menyokong pembangkang itu jelas melanggar peraturan dan perlu dikenakan tindakan.

    “Kita tidak memerlukan pembelot malah ia juga tidak merugikan parti. Kita berjuang habis-habisan menentang pembangkang, tapi orang kita pergi sokong.

    “Ia jelas membuktikan mereka tikam belakang kita. Kalau dalam peperangan, orang sebegini dah boleh tembak tapi dalam parti, kena buang pembelot.
    “Bagaimanapun, kita tidak merasakan tindakan mereka itu menjejaskan parti kerana kita sendiri tidak memerlukan pemimpin seperti itu,” katanya selepas merasmikan Dewan Semai Bakti, Felda Chiku 3, di sini.

    Terdahulu, Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, keanggotaan dua veteran Umno itu digugurkan susulan tindakan mereka menyokong pembangkang.

    ReplyDelete
  118. Dr M risau Najib tak serah kuasa jika kalah

    Dalam wawancara bersama Malaysiakini Jumaat lalu, Mahathir mengakui ada kebimbangan bahawa Datuk Seri Najib Razak tidak akan membolehkan proses peralihan kuasa yang lancar jika HARAPAN menang.

    "Inilah yang kami takutkan...Dia (Najib) akan cuba untuk mengelak daripada ditahan. Ada khabar angin, dan ini khabar angin, saya dengar...Umno akan cetuskan masalah.

    "Mereka ada samseng yang akan cetuskan masalah dan akan ada (pengisytiharan) darurat atau (penggunaan Akta) Majlis Keselamatan Negara, Parlimen tidak akan dipanggil, dan kedaulatan undang-undang akan digantung," katanya dalam wawancara bersama Malaysiakini.

    Menurut pengerusi HARAPAN itu, Najib mampu mengambil tindakan drastik dengan menguatkuasakan Akta Majlis Keselamatan Negara 2016 (MKN).


    ReplyDelete

  119. Tun Mahathir menyifatkan akta MKN itu lebih teruk daripada Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) yang sering didakwa menjadi senjata utamanya untuk menekan penentang ketika pentadbirannya dulu.

    "Bawah Akta MKN yang baru ini dia boleh menahan siapa saja tanpa bicara. Dan jika orang yang ditahan itu mati, tidak akan ada inkues.

    "Ini adalah undang-undang terburuk. Jika dibandingkan dengan ISA, ia paling buruk. Tetapi dia mendapat pujian kerana menghapuskan ISA," katanya merujuk tindakan Najib yang memansuhkan akta drakonian itu pada 2012.

    Beliau berkata Akta MKN - sama seperti Akta Antiberita Tidak Benar 2018 yang juga kontroversi - diluluskan Dewan Rakyat tanpa perbahasan panjang.

    Akta MKN digubal antara lain untuk menubuhkan Majlis Keselamatan Negara, pengisytiharan kawasan keselamatan dan kuasa khas kepada pasukan keselamatan.

    Ketika penggubalannya, kerajaan berkata ia bertujuan menguatkan kemampuan kerajaan untuk berdepan ancaman keselamatan yang semakin meningkat, termasuk ancaman keganasan.

    ReplyDelete
  120. 'Tiada diktator tanpa tentera'

    Ketika ditanya sama ada HARAPAN mempunyai rancangan jika Najib benar-benar enggan melepaskan kuasa persekutuan seperti yang didakwa, Mahathir mengimbas kembali bagaimana bekas Presiden Filipina mendiang Ferdinand Marcos meletakkan negara itu bawah undang-undang darurat ketika 1972.

    Beliau berkata, Marcos disokong Timbalan Ketua Angkatan Tentera Fidel Ramos dan Setiausaha Pertahanan Juan Ponce Enrile.

    Katanya lagi, Marcos mendapat sokongan sehinggalah diktator itu dikaitkan dengan pembunuhan seteru lamanya Benigno Aquino Jr.

    "Jadi pada masa ini (di Malaysia), ketua polis - saya tidak fikir keseluruhan pasukan polis - dan juga ketua angkatan tentera masih menyokongnya (Najib).

    "Tetapi apabila dia (Najib) melanggar undang-undang dengan menyalahgunakan Akta MKN yang digubalnya, saya fikir mereka tidak akan menyokongnya lagi," katanya.

    "Ketika itu Najib akan jatuh. Dia hanya boleh mengekalkan kerajaan tentera atau kerajaan darurat jika disokong polis dan tentera.

    "Tetapi saya fikir dan saya harap polis, dan pegawai-pegawai tertinggi negara, tidak akan menyokong usahanya untuk mewujudkan kerajaan diktator di negara ini."

    Sebelum ini beliau telah menyatakan harapan agar anggota angkatan tentera akan mengundi secara bebas dan "tanpa kekangan mana-mana pihak" pada pilihan raya umum kali ini.

    Beliau menyampaikan hasrat itu melalui sepucuk surat bertarikh 30 April kepada panglima formasi Tentera Darat Malaysia, panglima formasi Tentera Laut Diraja Malaysia dan panglima formasi Tentera Udara Diraja Malaysia.

    Ia disambut dengan kenyataan Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Ahmad Kamarulzaman Ahmad Badaruddin yang menggesa anggotanya untuk mengundi dengan bijak dan tidak membazirkan "peluang keemasan" itu.

    Ahmad Kamarulzaman kemudian menafikan kenyataan yang menarik perhatian ramai itu sebagai tanda sokongan kepada Mahathir dan HARAPAN.

    Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun turut menjamin anggota polis mempunyai hak untuk mengundi parti pilihan mereka.

    ReplyDelete
  121. Tidak sampai 48 jam lagi ......sudah cukup meluat kepada 3 ekor walaunta yang ada di sini .

    Siapa 3 ekor walaunta tu ...pandai2 lah teka sendiri . Nampak macam cukup hebat ,tetapi sebenarnya dayus .

    Samalah macam bekas timbalan menteri yang sekor ni ..Razali Ibrahim . Nak berdebat dengan budak hingusan 25 tahun pun kecut telor .

    Nasihat saya kat 3 ekor ni , cukup2lah menjadi 'rubber stamp' kat sini . Ia langsung tidak menunjukkan kewibawaan serta kebijaksanaan kamu . Ia hanya membuktikan kamu ni ibarat robot .. kalau di program kan untuk mencuci najis ... mencuci najis lah kamu .

    ReplyDelete
  122. Suman udah jadi seperti betina tua menopos
    Jantong dlm badan pun, sudah hampir lupos
    Nak tunggu dengar khabar je ifrit ni mampos
    Mesti ke Singapura, bangkai mendiang dipos

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang,
      Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Delete
    2. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      -----------------------------------------------------------------

      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

      Delete
  123. Sengketa hamba dgn Suman kian meruncing
    Ia tak bersangkut, dgn soal bulan atau dacing
    Hamba ada dendam lama dgn itu taiik kucing
    Akan hamba cari dia hingga ke lobang cacing

    Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa Kojolla, 2 kali atak cakap lu bukan kejora musibat dgn lu punyer pantatun busuk yg atak bunyi....

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      Jika bukan lu, kenapa lu atak respond bagai nak rak pulak? Kan lu dah kantol, tak gitu....??

      Haiyaaaa kojolla....

      Lu apa pasat manyak tikus sembunyi sama itu 'AnonyMOUSE'.....??

      Lu selupa itu maling, suka-suka baling, sikalang manyak cakap pusing-pusing, pusing-pusing macam gasing.
      Nanti olang manyak malah, luka kena lesing, atak faham.......!!

      Wa memang mahu jumpa sama lu mahu kasi timang lambung tinggi nanti. Lu jangan bikin macam dulu cakap ajer besar, tapi last2 asyik main bola..main bola, cabut lali.

      Delete
    2. buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
  124. Ku Li ‘lewat bangkit’, kami tak perlukan dia, kata Umno Kelantan

    Ku Li sepatutnya dari awal membantu Tok Pa memberi penerangan kepada rakyat bukannya turun padang disaat getir.

    Mungkin penyokong penyokong Ku Li pun akan marah UMNO dan tak undi UMNO/BN pada 9 Mei.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...