Tuesday 8 May 2018

PERUTUSAN ANWAR IBRAHIM BUAT PENGUNDI PRU 14


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera.


Saudara saudari yang saya muliakan,


Dari Hospital Cheras, dengan kawalan ketat pegawai penjara, saya mohon saudara saudari bersama dalam gerakan rakyat menuntut perubahan sempena PRU14.


Terdapat beberapa persoalan yang perlu dijelaskan kerana berulang kali diungkit oleh pimpinan UMNO-BN dan lain-lain. 


Paling mereka khuatiri adalah gandingan Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim hinggakan TV3 menyiarkan pidato lama saya menyerang Tun Mahathir. Malah mereka lahirkan rasa aneh dan bingung mengapa saya dan keluarga sanggup berpakat dan mempercayai Tun Mahathir.


Sewajarnya sebagai Muslim dan naluri insani, kita gembira dengan semangat ukhuwwah, silaturrahim dan persahabatan yang terjalin. 


Saya, Azizah dan sekeluarga tidak menafikan keresahan awal, namun pertimbangan - faaslihu baina akhawaikum - (Sebab itu, perbaikilah (damaikanlah), hubungan antara kedua saudaramu – Al-Hujurat Ayat 10) dan kepentingan negara dan rakyat mengatasi semua perkiraan lain.


Tun Mahathir membuktikan dengan kegigihan berjuang; menerima keterbatasan lalu; memohon maaf dan mengorbankan masa dan tenaga untuk mengangkat  darjat dan martabat rakyat dan negara. Beliau bersabar menerima penghinaan UMNO-BN sambil menumpukan perhatian memperkukuh jentera Pakatan Harapan (PH).


Saya ingin menyeru agar rakyat  memberikan dokongan untuk membolehkan beliau memperbaiki kebobrokan negara akibat rasuah dan penyalahgunaan kuasa kerajaan UMNO-BN di bawah pimpinan Dato’ Seri Najib Razak.


Kempen UMNO-BN tertumpu kepada usaha menakutkan rakyat terutama masyarakat  Melayu kononnya akan diperalatkan DAP. 


Sentimen perkauman ditiup kerana kegagalan UMNO-BN menjawab skandal 1MDB, FELDA, dan keperitan rakyat akibat lonjakan harga setelah GST diperkenalkan.


Rakyat adalah penentu; bukan wang sogokan tauke atau saudagar kaya; bukan fitnah dan propaganda media yang dikuasai UMNO-BN. 


Pakatan Harapan mendambakan perubahan; kepedulian rakyat dan pengukuhan institusi negara selaras dengan semangat Perlembagaan negara.


Kami bertekad untuk bekerja menggalas tugas dengan penuh amanah dan kesedaran. 


Kami yakin kedudukan Islam akan lebih mekar dengan menjamin kebebasan beragama. Yang akan dibela adalah rakyat semua kaum. Umat Melayu dan bumiputera yang dibantu adalah di kalangan rakyat kebanyakan dan bukannya keluarga dan kroni kaya.


Dalam tempoh 24 jam, masa depan negara dan nasib rakyat akan di tentukan oleh saudara saudari. 


Dengan lafaz Bismillah, undilah dengan bijak dan bertanggungjawab. 


Rakan-rakan yang telah bersama sejak 2013 perlu bangkit menggerakkan rakyat dalam muafakat mantap Pakatan Harapan. Bantu ibu bapa, sanak saudara dan adik  adik untuk turut mengundi.


Kepada Allah SWT kita pohon petunjuk dan keberkatan.


Anwar Ibrahim

7 Mei 2018

239 comments:

  1. Dari segi agama, Tun Dr Mhathir dan Anwar perlu bersatu membina silaturrahim antara ummah. Dari segi politik mereka perlu bersatu menumbangkan Kleptocrat Najib.

    Tak kisah lah apa TV3 dll kata, mereka cari makan , di arah atau di jangka mengeluarkan apa saja yang boleh menggugat perpaduan puak Pembangkang.

    Sejak zaman feudal lagi, mereka yang berlawan di suatu masa pernah bersatu bila di dapati ada puak yang menjadi musuh kapada kedua dua mereka - common enemy.

    Najib ada lah common enemy, musuh semua rakyat yang di dera nya dengan mencuri, merompak, melanun duit rakyat di 1MDB dll, mengenakan GST yang fakir miskin pun kena bayar tiap kali beli barang.

    GST membawa kapada harga barangan naik berterusan, tidak di pedulikan Najib, tak pernah terbaca pegawai2 penguatkuasa nya memeriksa, mendenda kompaun atau menyaman ke mahkamah mereka yang menaikkan harga dengan sewenang wenang nya.

    Besok kita akan undi Pakatan Harapan. Kita seru kapada pengundi2 lain jangan undi Umno/Bn supaya mereka lingkup dan Kerajaan PH ambil tindakan ke atas Najib sehingga dia di penjarakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin kerajaan lagi suka harga barang makin naik makin mahal kot?

      Ye la..harga barang makin naik..maka nilai gst pun naik.

      Sebab tu hasil gst bertambah setiap tahun. Yang peritnya rakyat mcm kita ni..

      Delete
    2. DS Anwar yang paling menderita dikejami Tun telah berlapang dada memaafkan Tun..memang besar jiwa DS Anwar. Semoga rakyat Malaysia memilih untuk bersama-sama beliau memenangkan Pakatan Harapan. Amin.

      Delete
    3. PP DAP 50-50

      N4 PERMATANG BERANGAN
      Jumlah Pengundi: 18,336
      Omar Bin Haji Abd Hamid (BN) - 8,913
      Arshad Bin Md. Salleh (PAS) - 7,292
      MAJORITI: 1,621
      Jumlah Undi: 16,452 | Peratus mengundi: 89.73% | Undi Rosak: 247
      Melayu 83%, Cina 8% dan India 9%

      Ini adalah keputusan PRU-13 lalu di kawasan bukan Cina dan ada pengundi India.

      Dengan mengganggap 8% pengundi Cina dan 9% pengundi India tidak menyokong PAS. Jadi ada 17%. Kita kira 17%. Kita anggaplah secara 'extrim' sebelum ini 17% (sepatutnya ada sokong BN dan kena tolak daripada undi BN) sokong PAS. Jadi kita tolak 17% iaitu 2,796 orang lari daripada PAS. Anggap PAS dapat 7,292 - 2,796 = 4,496 undi.

      HARAPAN dapat 2,796 + ?? berapa engkau nak daripada BN??
      Minimum kita ambil 20% iaitu 1,782 pengundi. HARAPAN hanya dapat 4,578 dan BN dapat 7,131. Ini bermakna BN akan menang.

      Dengan mengganggap 100% pengundi Cina dan India undi PAS tak undi BN pada PRU-13 lalu HARAPAN tak boleh menang.

      Bagaimana jika PAS boleh dapat 1-2% pengundi Cina dan 20% pengundi India?
      Isu yang lebai nak ketengahkan ialah PULAU PINANG AKAN TERGANTUNG

      Tolong ambil perhatian
      Lebai tak kata PAS boleh menguasai Pulau Pinang
      dan lebai juga tak kata bahawa BN boleh menguasai Pulau Pinang.
      Lebai kata PULAU PINANG akan TERGANTUNG

      Tolong rasional dalam hal ini.

      Kawasan HARAPAN bertanding selain DAP sangat tergugat kerana faktor pengundi Melayu dan sedikit pengundi India.

      Lebai juga memberikan perhatian kali ini PAS turunkan 2 calon India di Pulau Pinang kerana PAS melihat India lebih mudah didekati pada PRU-14 kali ini berbanding dengan Cina berdasarkan Pilihanraya Kecil di Sungai Besar dan Kuala Selangor sebelum ini. Anda boleh baca di sini semasa lebai menolak hujah buku Ahmad Lutfi Othman "Mengapa Mahathir".

      DAP ni untuk makluman semenjak dulu cuba untuk tawan Pulau Pinang tetapi GAGAL. Macam-macam gerak gempur dibuat masih tak boleh. PRU 1999 DAP kalah teruk di Pulau Pinang walaupun semasa reformasi dan Terengganu jatuh.

      Jadi dulu apa sikap DAP??
      Mari kita kaji

      DAP Guna Sokong Hudud Untuk Tawan Pulau Pinang

      Lebai mengajak pembaca sorok 8 tahun lalu kenapa orang tak kisah pun Lim Guan Eng datang berbuka puasa atau bercakap Islam malah masyarakat Islam mengalu-alukan kedatangnya dan dengar dia cakap pasal Islam.




      27 Jun 2012 Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng 'dihujani' pelbagai persoalan berkaitan pendirian dan sikap parti itu terhadap isu hudud yang menjadi perjuangan parti rakannya PAS dalam Pakatan Rakyat pada Majlis Wacana II "Benarkan Dasar DAP Mengacam Islam" anjuran akhbar web berbahasa Melayu DAP Roketkini .

      Dalam program wacana itu, sesi soal-jawab menjadi panas apabila peserta Melayu yang rata-rata muda bangkit bertanyakan isu hudud kepadanya.

      "PAS ada pendirian, DAP ada pendirian. Tetapi ia tidak menghalang kerjasama dalam isu yang lebih besar," katanya. Jawapan DAP pada masa itu tidak menentang pun usaha PAS atas dasar muafakat.

      Memang kita tahu dasar DAP tidak setuju denan hudud dan PAS salah satu agendanya ialah hudud. Tapi masing-masing DAP dan PAS boleh bertolak-ansur dalam isu Hudud.

      Malah pada 29 April 2013 DAP dalam kenyataan bersamanya dengan PAS Pulau Pinang dengan sebelum PRU 2013 sangat jelas tidak menolak Hudud yang dibawa oleh PAS.



      "Kita berdasarkan kerjasama atau prinsip musyawarah. Kalau kita bersetuju, mari kita cari kata putus. (Perkara) yang tidak boleh bersetuju, kita terima pandangan yang berbeza," katanya.

      Kenyataan ini juga menunjukkan DAP boleh bersikap tolak ansur atas dasar muafakat dan PAS juga menerima bahawa DAP tidak sokong HUDUD kerana itu polisi parti mereka.

      Sikap ini membuat penyokong PAS dan masyarakat Islam boleh terima DAP dan DAP mendapat undi yang agak baik, iaitu 189 kerusi pada 2 PRU kemudian.

      Delete
    4. PUAK HAPRAK JANGAN BERANGAN DAPAT PULAU PINANG

      Sikap Ahli dan Penyokong DAP Terhadap Hudud Sebelum Ini

      Cina DAP (lebai fokus kepada masyarakat Cina yang sokong DAP) pada masa itu itu tidak kisah tentang hudud yang dibawa oleh PAS kerana hudud adalah untuk orang Islam dan untuk menghukum mereka yang jahat sahaja. Biasanya yang jahat, yang mencuri dan merompak harta rakyat adalah pimpinan UMNO dan Barisan Nasional.

      Ini bukan omong kosong bahawa Cina DAP tak kisah pun. Lihat keadaan pada masa itu. Gambar tidak berbohong. Ini adalah bukti yang nyata bagi mereka yang berfikir menggunakan akal.




      Cina DAP bangga tampal stiker sokong hudud dibaju dan tubuh mereka yang ini jarang penyokong PAS buat!



      Laman Helen Ang seorang penulis berbangsa Cina pro BN ada memetik petikan di atas yang mengulas sokongan Cina DAP kepada Hudud bagi membenteras salahlaku BN terutamanya rompak wang rakyat.

      Apa Sikap Pimpinan DAP lain terhadap Hudud yang diperjuangkan oleh PAS?

      Malah pada masa itu ada Cina DAP mahukan Hudud untuk membenteras kemungkaran yang UMNO lakukan. Semasa Bersih 2.0 pun ada kempen untuk hudud oleh Cina DAP termasuk Anthony Loke Siew Fook.



      Jika kita tinjau pandangan Ahli-Ahli Parlimen DAP pada masa itu mereka tidak menolak dan menentang hudud. Mereka pernah menyokong hudud, Ong Kian Ming (YB Serdang) dan Thomas Su (YB Ipoh Timor), terang-terang menyokong dan boleh dibaca di Twitter mereka.


      Kelab Penyokong PAS terdiri daripada orang Cina juga menyokong hudud. Mereka pernah membuat kenyataan terbuka dalam hal ini. Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw yang kini AJK pasti AMANAH (PAN) tidak menentang Hudud seperti sekarang mereka tentang HUDUD. Dia buat kenyataan akhbar kenapa Bukan Islam takut dengan Hudud yang tak ada kaitan dengan mereka.

      Bukan itu sahaja anda dikalangan Cina DAP berkempen untuk hudud. Mereka pula lebih daripada PAS berkempen dengan mengedar risalah kepada masyarakat bukan Islam berkenaan hudud.



      Kita tahu Hannah Yeoh yang ada agenda kristianisasi pun menunjukkan sikap terbuka tidak menetang hudud, malah dia, Hannah Yeoh (Ini Dr Kamarul Yusoff dedahkan adalah eveligis Kristian sila lihat di sini) membenarkan usul hudud dibahaskan dengan bebas di DUN Selangor dalam satu kenyataannya semasa itu. Dia kata "I'm speaker for all parties" Kenyataan ini masih ada pada Youtube. Tapi sekarang maaf speaker ini tidak lagi terbuka dengan Islam, kenapa? Kerana ada orang Islam memberi "taring" kepada dia!!



      Mengejutkan ada juga Cina DAP buat kempen "Hudud In Penang 2020".
      Mereka tak takut pun kepada Hudud.




      Anthony Loke juga mempertahankan Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Mereka tak rasa Islam itu mengacam mereka.



      Siapa Mengubah Sokong Cina DAP terhadap Islam dan Hudud? Siapa sebenar PENGKHIANAT ISLAM?

      Sikap Cina DAP berubah bila dan kenapa? Lebai mengajak pembaca memahami dan menghayati supaya kita sedar siapa sebenar mengkhianati perjuangan menegakkan Islam di Malaysia ini? YANG KHIANAT IALAH AMANAH.. Setelah berawan dengan AMANAH, DAP tunjuk sikap asal.

      DAP Tergugar di Pulau Pinang Pada PRU-14

      Kajian yang didedahkan oleh orang dalaman DAP yang keluar parti menunjukkan DAP menjangkan mereka KALAH pada PRU-14 jika tiada sokongan Melayu. Nak tak nak mereka kena terima MAHATHIR demi sokongan Melayu selepas AMANAH (PAN) gagal dapatkan soongan Melayu, malah DAP kena tanggung beban pula untuk menjaga AMANAH.

      Itu sebab DAP sanggup BUANG orang lama mereka yang mepertahankan LOGO mereka. Ini juga antara sebab dalam ceramah mereka, mereka kutuk Mahathir untuk tunjukkan DAP benci Mahathir tapi demi undi Melayu mereka sokong.

      Delete
    5. DAP TAHU PP AKAN JATUH SEBAB ITU GADAI LOGO

      DAP terpaksa kerah masyarakat bukan Islam untuk hadir ceramah Mahathir demi nak tunjukkan sokongan atau di panggil TSUNAMI MELAYU. DAP dan Mahathir boleh tipu dalam ceramah tetapi gambar tak menipu.



      Gambar hanya memberi fakta hanya sekitar 5% Melayu dalam mana-mana PERHIMPUNAN MAHATHIR. Melayu kini berpecah kepada BN, PAS dan HARAPAN. Tapi lebih kepada PAS dan BN.

      Lebai nak pendekkan artikel ini..
      Rumusannya DAP sanggup buat apa sahaja untuk dapat Undi Melayu.
      DAP tahu PULAU PINANG AKAN JATUH PADA PRU-14 INI.
      MEREKA TERPAKSA GADA LOGO dan PANJI MEREKA demi servival DAP untuk masa akan mendatang...

      TAPI
      MELAYU MUDAH LUPA
      MELAYU BODOH nak fahami politik dalam masyarakat majmuk yang perlu mereka pertahankan ISLAM dan MELAYU.

      Delete
    6. Tk abda. Tulisan tuan jelas menerangkan knp rakyat bangun menentang bekas kerajaan najib. Common enemy adalah terma yg tepat sekali. Mungkin sejarah negara jepun menjadi contoh.
      Persaudaraan semula dgn musuh lama sangat dianjurkan islam. Apatah lagi jika bertujuan yg memberi kebaikan kpd ramai.
      Lihat bgmn Rasulullah saw menerima musuh² tegar islam. Perjuangan demi kebaikan akan diberi ganjaran.
      Mengapa najib dibenci?
      A. Bermewah2
      B. Menipu
      C. Mencuri
      D. Penakut
      E. Menjual maruah negara
      Kejayaan najib yg disiarkan dlm media sebenarnya haail usaha pemimpin terdahulu kecuali paklah. Dia menuai hasil dgn cara merosakkan agama bangsa dan negara.

      Delete
    7. SI TUA BANGKA NI MEMANG NAK MAMPUS KATAK

      Baru beberapa jam selepas memuji dua tokoh pemimpin PAS, Tun Dr Mahathir Mohamad kini mempersendakan pula parti itu dengan bercanda mengenai cara PAS menilai Islam.

      Kenyataan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ketika berucap di hadapan penyokong sempena program Jelajah Pakatan Harapan di Padang Sera, di sini, bukan sahaja mempersenda PAS, malah turut dianggap menjadikan Islam sebagai bahan senda gurau.
      Berdasarkan kenyataan itu, Mahathir yang juga calon PKR bagi kerusi Parlimen Langkawi, berkata PAS hari ini bukan lagi seperti dulu kerana didakwa beliau sudah dikaburi wang ringgit.

      "Dulu (PAS) kata UMNO kafir, tetapi lani (sekarang) UMNO bagi duit, jadi (UMNO) Islam balik la.

      "Nak jadi Islam bukan kena ucap dua kalimah syahadah, tak payah kata La Ilaha Illallah, Muhammad Rasulullah, kata saja "duit.

      "Bila nampak duit boleh la jadi Islam.

      "Islam sudah dijual dengan harga yang cukup murah, sedangkan al-Quran berkali-kali mengingatkan jangan kamu jual ayat-ayat kami ini untuk keuntungan yang sebegitu," katanya.

      Terdahulu pada sebelah petang, Mahathir ketika turun ke kawasan Pokok Sena sempat menziarahi kubur bekas Presiden PAS iaitu Allahyarham Datuk Fadzil Noor yang disifatkan beliau sebagai penasihat agama peribadi beliau.

      Selain Fadzil, Mahathir turut memuji bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Azizan Razak yang dianggap sebagai tokoh luar biasa yang juga mempunyai hubungan baik dengan beliau.

      Sementara itu, Mahathir ketika ceramah sama malam tadi, turut mengulangi tuduhan bahawa PAS menerima wang daripada UMNO.

      "Dulu PAS miskin kena kerabat (panjat) pokok nyior (kelapa) nak pasang bendera, tetapi lani (sekarang) boleh upah orang sebab banyak duit...mana dapat duit? UMNO bagi la sebab kawan baik.

      "Bulan (PAS) ni sedih, dulu seketul keras macam batu, tetapi sekarang dah pecah sebahagian jadi Amanah (Parti Amanah Negara) dan banyak lagi dah keluar, termasuk Nik Omar (Nik Omar Nik Aziz) anak Nik Aziz (bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang tau PAS bukan lagi seperti zaman bapanya.

      "Ini semua karut sahaja dan (PAS) guna agama untuk pancing undi," katanya

      Delete
    8. TANDA KEINSAFAN BELUM MENJELMA

      Itulah politik ambang sore TunM kini.Tiada diketahui adakah ini hukuman dunia Tuhan terhadapnya sebelum akhirat.

      Percayalah sejak 19Nov 1985,TunM tidak pernah tidur lena.Diulit mimpi ngeri Tragedi Memali.

      Musa Hitam orang kanannya mengakui hakikat ini yang Musa sendiri alami.

      Sehari dua ini sejak keluar kenyataan MATI KATAK sambil digelak ketawa oleh peminatnya,TunM kelihatan resah gelisah.Asyik ingat kubur.Setelah dituju destinasi pusara Maehum Ust Fadhil Nor,kini menuju ke Pulau Melaka.Mahu "berjumpa" orang yang digelarnya pendusta agama,nyanyuk semasa hayat TGNA.

      Apa motifnya? Tiada diketahui kecuali Allah.

      Peminatnya melihat ziarahnya sebagai tanda tagih undi orang PAS.

      Orang PAS melihat ziarahnya sebagai tanda hukuman Tuhan akibat dosanya terhadap arwah semasa jadi PM 22 tahun.

      Selepas ini,kemana destinasi pengakhiran jelajah TunM?Jangan pelik jika TunM akan ke pusara Syuhada Memali untuk mohon maaf atas perbuatannya pada 19Nov 1985 tetapi TETAP menyalahkan TGHA.

      Tunggu dan lihat.Cuma dibimbangi poltik perkuburan menjadi perkuburan sebenar !

      Delete
    9. TOK DIR KUDA DAP

      KUALA LUMPUR – Usa­ha menjadikan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai kuda tunggangan pembangkang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) jelas terbukti menerusi ceramah yang disampaikan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming baru-baru ini.

      Dekan Kolej Undang-Undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia, Prof. Madya Ahmad Marthada Mohamed berkata, inti pati ceramah tersebut jelas menunjukkan DAP hanya mempergunakan Tun Mahathir bagi menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada PRU-14.

      “DAP memang terkenal dengan sikap perkauman malah kenyataan Kor Ming jelas menunjukkan budaya pembangkang langsung tidak menghormati sensitiviti kaum ter­utamanya orang Melayu.

      “Ia jelas membuktikan Tun Mahathir hanya alat DAP bagi meraih sokongan dan tidak mustahil sekiranya mereka memenangi PRU-14 kelak, peranan Tun Mahathir sebagai pemimpin tertinggi pembangkang akan dilucutkan,” kata­nya kepada Kosmo! di sini semalam.

      Delete
    10. This comment has been removed by the author.

      Delete
    11. This comment has been removed by the author.

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. JITRA - Tun Dr. Mahathir Mohamad membangunkan Langkawi dengan menidakkan kepentingan golongan nelayan di pulau pelancongan itu sewaktu beliau menjadi perdana menteri, kata bekas setiausaha politiknya, Datuk Seri Mohd. Johari Baharum.

      Beliau berkata, ini kerana bekas pemimpin itu yang kini bertanding untuk kerusi Parlimen Langkawi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) atas tiket PKR, pernah bertindak menutup lima pengkalan nelayan di pulau itu bagi memberi laluan kepada pembangunan.


      "Sewaktu itu banyak nelayan merungut apabila lima pengkalan nelayan ditutup termasuk pengkalan utama di Kuah, kerana Dr Mahathir membuat pembangunan tanpa mengambil kira masalah dan pendapat nelayan," katanya kepada Bernama.

      - Bernama

      Delete
    14. TOK DIR ABAIKAN LANGKAWI

      Delete
    15. Perutusan Datuk Seri Anwar Ibrahim,

      dengan

      Seruan Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Jelebu semalam....

      adalah WADAH & AMANAH buat kita mengundi PAKATAN HARAPAN esok untuk kesejahteraan rakyat & mengembalikan maruah negara.

      Delete
    16. Oh Wak..ingat dah masuk kubor
      Masih lagi jadi badut penghibor
      Gi ler Jelebu, lihat fitnah ditabor
      Sambil kat Nuat, ko tadah jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    17. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
    18. Menyampah btl le tengok post2 pula lebai Mereng ni...sampah...

      Delete
    19. Tokoh berjiwa besar..
      DS Anwar Ibrahim &
      Tun Mahathir Mohamed

      #Lawan tetap Lawan!!
      #Keadilan mesti menang!!

      Delete
  2. Kajian Invoke mengatakan PH akan menang "nipis".

    Tapi jangan terpengaruh sehingga tak pergi mengundi. Sebab Invoke kata kemenangan yang di jangka itu amat lah sikit. Berlebihan dengan majoriti tak berapa kerusi sahaja.

    Jadi, untuk pendapat kajian itu jadi realiti, perlu lah ahli2 dan penyokong2 PH keluar mengundi esok.

    Jugak pennting is lah menentukan ahli2 keluarga juga mengundi PH. Berusaha memujuk saudara mara, kawan2, jiran2 dan lain2 yang boleh di jumpai supaya mengundi PH.

    Tak sempat atau susah nak menerangkan 1MDB dan korapsi, terangkan pasal Najib kenakan kita cukai GST dan dia tak pedulikan harga barangan asyik naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIAPA TAK KENAL TOK DIR

      Kenyataan DrM dalam MsiaKini ialah kebimbangan DrM jika PM Najib tewas dan tidak serah kuasa.

      Ayat DrM ini adalah satu kenyataan bahaya. Dicampur dengan ramalan INVOKE ciptaan Rafizi yang mengSIFARkan kemenangan PAS.



      Di sini DrM nak ajar kepada pengikutnya bahawa PH mesti menang walaupun kalah teruk.Perangai buruk DrM ialah tidak mengaku salah dan anggap beliau senantiasa suci dan menang macam 22 tahun pimpin UMNO dan BN.

      Selepas ini jangan pelik pada 10hb Mei Dr M akan arahkan pengikutnya buat kacau huru harakan Malaysia dengan demostrasi jalanan dan mogok kerana tidak dapat terima kekalahan.

      Ingat 10hb Mei menghampiri 13 Mei.Sejarah hitam Malaysia.

      Hishamudin Rais dan puaknya sedang menunggu saat indah ini untuk bersama DrM dulunya adalah musuh utama beliau.Puak Komunis bila berjumpa puak Sosialis(DrM dan DAP) maka hasilnya terjadilah mogok dan demostrasi jalanan.

      Jika dulu pasca PRU13 Rafizi gagal ciptakan Blackout 505, kini Rafizi telah ada rakan kongsinya yang ada rekod buruk politiknya iaitu DrM.

      Malangnya pengakhiran politik DrM berakhir dengan penghinaan.

      Delete
    2. MARI KITA UNDI PAS

      Bersama kita bentuk negara yang lebih matang dan sejahtera, hindari politik fitnah dan kebencian serta bersama kita bendung penyelewangan dan rasuah yang berleluasa dalam Malaysia.

      PAS adalah sebuah parti yang mempunyai 'track record' yang bersih berbanding parti lain dalam negara. Diketuai oleh Ulama yang diiktiraf oleh dunia dan bergandingan dengan para profesional yang hebat didalam negara kita.

      Manifesto PAS, Dokumen Hijau, Budaya Politik Matang dan Sejahtera(BPMS), Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS) dan Calon yang berintegriti dan berwibawa kami tawarkan. Tawaran PAS adalah beserta dengan penyelesaian kepada segala kemeleut dan masalah yang melanda negara mutakhir ini.

      Delete
    3. DAP SYAITAN BESAR TAK PERCAYA DENGAR SINI

      Tuan-tuan sekalian.

      Saya ingat lagi dalam Parlimen ke-13, apabila pihak membentangkan Akta 164 yang kali kedua, menarik balik seksyen 88A, mengenai unilateral convertion, iaitu hak untuk mengislamkan anak-anak oleh orang muallaf yang di bawah 18 tahun. Apa yang DAP cakap di dalam Parlimen?

      Dia kata, kenapa tarik balik Seksyen 88A ini? Kenapa tak bincang dengan DAP? Kalau kerajaan bincang dengan DAP, DAP akan setuju untuk kekalkan Seksyen 88A ini.

      Apa maksudnya?

      Maksudnya kalaulah itu satu perkara itu berpihak kepada orang bukan Islam, kalau suatu perkara itu akan merendah-rendahkan Islam, pihak yang bukan Islam ini sanggup bersama-sama, sanggup bersatu untuk meneruskan agenda mereka.

      Tetapi kita orang Islam, berpecah-pecah. Tidak meletakkan Islam di tempat yang paling atas sekali, tidak meletakkan Islam sebagai parameter utama di dalam kita melakukan sesuatu tindakan. Ini masalah kita dan kita NGO Islam, perlulah menzahirkan dengan jelas kepada calon-calon yang bertanding nanti, dan kita juga perlu menzahirkan dengan jelas kepada ahli-ahli kita, siapakah yang perlu kita pangkah, undi pada 9 Mei akan datang.

      KITA PERLU TOLAK calon-calon tanpa mengira parti mana mereka bertanding yang bersifat anti-Islam.

      KITA JUGA PERLU TOLAK calon-calon yang mengatakan ‘apabila pramugari memakai pakaian menutup aurat, mereka merupakan orang yang cacat otak’. Ada Ahli Parlimen yang kata macam ini.

      KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang mempromosikan murtad. Mengatakan orang Islam bebas untuk murtad, itu hak di dalam Perlembagaan. Sedangkan kalau kita baca betul-betul Perlembagaan Persekutuan, tidak akan pun hak tersebut diberikan secara mutlak sebagaimana yang mereka hendaki.

      KITA JUGA PERLU MENOLAK orang yang menentang peningkatan bidang kuasa mahkamah syariah di dalam undang-undang jenayah syariah (RUU355) yang mereka tolak. Kita perlu tolak calon-calon sebegini.

      KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang mempromosikan hak perlindungan untuk bersekududukan tanpa mengira mereka orang Islam atau tidak Islam. Ini calon tempat saya, orang Islam, dia kata tak kisah orang Islam, bukan Islam perlu diberikan hak perlindungan walaupun mereka ini bersekedudukan. Duduk sama-sama, tak kahwin, tak ada masalah. Ini yang perlu kita tolak.

      KITA JUGA PERLU TOLAK calon-calon yang mengatakan JAKIM tidak berperlembagaan. Sebab apa kalau JAKIM tidak berperlembagaan, JAKIM dimansuhkan, di mana ia wadah kita di peringkat kebangsaan untuk mempromosikan Islam itu sendiri. Kita faham memang ada kelemahan di pihak JAKIM, tetapi itu tidak bermakna kita perlu menghapuskan JAKIM. Kitalah perlu bersama-sama dengan JAKIM untuk memperbaiki JAKIM untuk memperlihatkan Islam itu adalah suatu yang indah, kitalah yang perlu bersama JAKIM untuk menentukan di mana arah tuju Islam di negara kita.

      KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang menggadai akidah anak-anak muallaf. Kalau kita lihat pada tahun 1950, seorang ibu atau bapa apabila memeluk agama Islam, automatik anaknya beragama Islam, tetapi undang-undang dipinda. Pada tahun 1990an, apabila salah seorang memeluk Islam, daftar dulu anak menjadi Islam. Ketika ini mereka mahukan kalau salah seorang anak muallaf memeluk agama Islam, perlu kedua-dua ibu dan bapa juga memberi kebenaran untuk memeluk Islam. Kita bersifat regresif, bukan progresif di dalam isu-isu Islam. Ahli-Ahli Parlimen dan DUN sebeginilah kita tidak mahu. Kita mahu orang yang tidak menentang agama Islam kalaupun dia bukan beragama Islam.

      KITA JUGA HARUS MENOLAK orang yang mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik. Ada syor-syor, cadangan-cadangan sebegini yang dikemukakan. Raja-raja Melayu adalah benteng terakhir orang Islam, orang Melayu. Kalau benteng terakhir itu telah punah, telah terhapus, maka kita sudah tidak ada apa-apa lagi untuk menahan kita daripada mempertahankan agama kita sendiri.

      Delete
    4. Ramai juga Ahli Parlimen dan ADUN pada sesi lepas, yang mengatakan moral policing tidak perlu ada. Dosa peribadi adalah hak peribadi. Itu antara orang tersebut dan Tuhan. Jadi undang-undang jenayah syariah seperti khalwat, berzina dan sebagainya tidak perlu diadakan, dia kata. Sebab orang Islam itu self discipline, dia kata. Orang Islam tidak melakukan kesalahan. Tetapi bagaimana kita nak mendidik orang Islam daripada tidak melakukan kesalahan sekiranya Oktoberfest berleluasa, sekiranya hiburan berleluasa, sekiranya didikan dalam agama Islam juga dihadkan. Undang-undang sebegini perlu ada untuk mengawal umat Islam supaya kita menjalankan Islam itu sebagai cara hidup kita. Tapi apabila isu-isu moral policing ini sudah tidak ada, sudah pasti agama Islam itu sendiri dari semasa ke semasa akan lebih jauh lagi dari hati umat Islam. Jadi calon-calon yang mengatakan moral policing ini tidak perlu ada, dosa peribadi kerajaan tidak perlu campur, perlulah juga kita tolak.

      Ada juga yang mengatakan bahawa Islam perlu disamaratakan dengan agama-agama lain. Perlembagaan Persekutuan menyatakan dana awam hanya boleh diberikan kepada institusi-institusi Islam sahaja. Tidak disebut di dalam Perlembagaan dana awam boleh diberikan kepada agama-agama lain. tetapi oleh kerana mereka ingin samakan agama Islam dengan agama-agama lain, maka mereka mengatakan bahawa perlu dihapuskan keistimewaan-keistimewaan Islam di dalam Perlembagaan, di dalam undang-undang. Orang sebegini kita tidak harus letakkan mereka di Parlimen dan DUN.

      KITA JUGA TOLAK calon-calon yang menabur fitnah merata-rata. Kita tolak calon-calon yang mengamalkan rasuah kerana rasuah akan meningkatkan kos sara hidup kita.

      KITA JUGA MENOLAK calon-calon yang mementingkan kroni-kroni mereka sahaja.

      9 Mei 2018 adalah penentuan yang penting, kita tidak mahu ahli-ahli politik menjadi penghalang kepada usaha-usaha NGO Islam untuk memartabatkan Islam. Kita perlu bijak memilih yang manakah calon-calon yang perlu kita hantar mewakili kita di Dewan Rakyat dan DUN.

      9 Mei kita perlu tentukan calon-calon yang dipilih itu adalah calon-calon yang mewakili Islam. Apabila kita tekankan calon-calon mewakili Islam, itu tidak bermakna kita menzalimi dan mengabaikan hak-hak sah orang bukan Islam, kerana dalam Perlembagaan Persekutuan sendiri telah menjamin legitimate rights of non Malays and non muslims.

      Malah hak-hak tersebut lebih jelas dinyatakan dalam Islam tentang hak-hak minoriti bukan Islam di dalam negara Islam. Hak tersebut lebih banyak berada di dalam undang-undang Islam berbanding di dalam Perlembagaan tetapi dengan syarat mereka perlulah menjadi kafir zimmi bukannya orang kafir yang menentang agama Islam.

      Sekian, terima kasih.

      TRANSKRIP UCAPAN PRESIDEN PERSATUAN PEGUAM MUSLIM MALAYSIA (PPMM), DATUK ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, DI HIMPUNAN DEKLARASI PIMPINAN NGO ISLAM SEMPENA PRU14

      Delete
    5. Perutusan Datuk Seri Anwar Ibrahim,

      dengan

      Seruan Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Jelebu semalam....

      adalah WADAH & AMANAH buat kita mengundi PAKATAN HARAPAN esok untuk kesejahteraan rakyat & mengembalikan maruah negara.

      Delete
    6. Oh Wak..ingat dah masuk kubor
      Masih lagi jadi badut penghibor
      Gi ler Jelebu, lihat fitnah ditabor
      Sambil kat Nuat, ko tadah jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    7. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
    8. Hebatkan Negaraku kleptokrasi

      Delete
    9. Keadilan untuk semua rakyat Malaysia..

      Undilah Keadilan Pakatan Harapan..

      Keadilan mesti menang!
      Keadilan mesti menang!
      Keadilan mesti menang!

      Lawan tetap Lawan!!
      Lawan sampai menang!

      Delete
  3. Waalaikum salam!! Anwar, first skali aku mmg respect kat hang! It looked like there was no way you and your family could have forgive Tun for what he did, you just have to prove everybody wrong did you? Mmg hang dilahirkan utk jadi pemimpin. Kuat mana pun ribut dan taufan melanda, you stood your ground!!! Kalau pru kali ni Pakatan x menang pun, tapi bagi aku hang dah menang!! Ramai termasuk Tun berada dibawah payung yg kau pacak dulu utk sama sama berteduh dan bersama juga berjuang utk kepentingan rakyat! Bagi kami otai, erti sebuah perjuangan telah kami fahami sepenuhnya!! Hang bukan shj luahkan dgn kata kata, tetapi juga dgn tindakan yg begitu konsisten sejak dri mula! Nothing gets in your way!! You are one in a billion!!! Semoga Allah merahmati perjuangan hang dan kemenangan bukan terletak pada keputusan piliharaya, tetapi terletak pada hati, dan semoga semangat juang yg terpancar dr hati hang memberi inspirasi kepada rakyat malaysia utk membuat perubahan! Thank you bro anwar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macy, aku sambung sikit. Anwar mmg dilahirkan sbg pemimpin, tetapi kejora, pejuangrakyat, lebai moden dan beberapa yg lain dilahirkan sbg macai. Slogan mereka sekali macai selamanya kan macai... Hebatkan macai.

      Delete
    2. Dorg tu bukan dilahirkan, tapi tercirit kluar dri jubor babi!! Tu yg jdi cam tu!! Kikikiki

      Delete
    3. Itulah macai dulu kini dan selamanya

      Delete
    4. APALAH SANGAT NAK BANDING DENGAN ISA TOK DIR

      Nik Adli mengunci pusara ayahnya untuk halang Tun Mahathir dari melawat almarhum Tuan Guru yang telah pergi apa sangat nak dibandingkan dengan Tun Mahathir yang telah mengunci pintu penjara selama hampir 6 tahun untuk menghalang Nik Adli daripada berjumpa dengan anak isteri serta ayah bondanya. Itu sikap Nik Adli "Straight Forward" tanpa mengambil kiraan politik itu sikap setelah dia diISAkan.

      Dia bukan Mat Sabu, orang politik, cakap lidah bercabang, gadai prinsip dan tak ada maruah diri. Orang macam ini agama boleh jual kerana bermatlamatkan politik. POLITIK dah jadi "akidah" perjuangan.



      Setelah terseksa diISAkan, dia boleh jadi tukan masak Mahathir. Dia kata ISA tu "LUKA SIKIT AJE", memaafkan itu lebih baik!!

      Lebai suka kesimpulan yang dibuat oleh Ustaz Zakaria Ismail yang mengambarkan Nik Adli sebagai Jebat... "Jebatkah yang benar? Atau akukah yang benar?," getus Tun Tuah setelah membunuh Jebat, sambil mukanya menjengah keluar jendela melihat orang ramai berteriak "Hidup Tun Tuah! Hidup Tun Tuah!"

      Dalam PAS sangat ramai Jebat

      Delete
    5. JANGAN HARAP DAP TAWAN PERAK

      'PAS cederakan DAP'

      “Peluang DAP untuk mengambil alih Perak adalah sifar. PAS yang bertanding di kerusi-kerusi kubu kuat DAP dijangka melarikan undi DAP. PAS akan ‘mencederakan’ DAP, manakala pengundi Melayu akan ‘membunuh’ harapan DAP di Perak," katanya kepada Bernama.

      Selain itu, Hoo berkata faktor bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang telah ‘melukakan hati’ masyarakat Cina di Perak juga bakal menghancurkan impian Pakatan Harapan.

      “Dr Mahathir telah melukai hati masyarakat Cina. Mereka yang berumur 30-an dan 40-an pasti ingat dengan apa yang beliau telah lakukan. Umumnya Dr Mahathir merupakan satu kesilapan bagi (Penasihat DAP) Lim Kit Siang manakala Tan Sri Rafidah Aziz, Tun Daim Zainuddin merupakan ‘racun’ (kepada DAP),” katanya.

      Beliau menarik perhatian apabila berkata peratusan keluar mengundi ada PRU14 dijangka rendah iaitu hanya antara 70 hingga 75 peratus seterusnya merencatkan impian pembangkang, khususnya DAP.

      Berhubung bahang pilihan raya di sekitar bandaraya Ipoh sepanjang tempoh berkempen sejak 28 April lalu, profesor itu berkata ia tidak sehangat dan tiada keterujaan seperti pada pilihan raya sebelum ini.

      Delete
    6. SKANDAL TOK DIR DI LANGKAWI

      PENGUNDI Langkawi pasti buka mata dengan isu ketirisan pajakan tanah Lembaga Pembangunan Langkawai (LADA) membabitkan salah guna kuasa tokoh pembangkang, Tun Mahathir Mohamad.

      Tersebarnya 3 dokumen pajakan antara tempoh 30 tahun hingga 90 tahun itu, turut mengejutkan rakyat Malaysia sendiri sekali gus membuktikan Mahathir berjaya eksploitasi kedudukannya sebagai Penasihat LADA ketika itu.

      Dengan caj premium yang rendah, tetapi bertujuan komersil yang mampu meraih untung besar dalam jangka masa panjang, Mahathir dilihat lebih mementingkan diri dan kroni-kroninya dalam pembangunan tanah Langkawi.

      Hei Langkawi ni milik dia seorang ke?!

      Laporan eksklusif dan bukti- bukti dokumen Mahathir, 92, menyalah guna kuasanya sebagai Penasihat LADA 2003-2016 demi kepentingan diri:

      PERTAMA

      Dokumen Pajakan Tanah Lima Lot di Kuah, Langkawi.

      Dokumen bertarikh 27 Julai 2011 yang ditujukan pada Pengurus Besar LADA, diluluskan seluas empat ekar dengan caj yang murah!

      Tidak munasabah, selaku Penasihat LADA, Mahathir meminta kadar caj pajakan hanya RM20 seekar setahun. Lebih teruk, pakejnya selama 30 tahun!

      KEDUA

      Satu lagi dokumen tersebar mengenai pajakan tanah di Mukim Ayer Hangat.

      Dokumen bertarikh 11 September 2014 itu mendedahkan, Mahathir memperolehi Lot Tanah PT537 dengan harga pajakan murah selama 60 tahun.

      Secara matematik, berdasarkan premium pajakan RM192,500.00 yang dikenakan untuk tempoh 60 tahun, kos pajakan hanyalah RM3,208.00 setahun.

      Lot tanah itu diberikan kepada syarikat Cipta Selaras Sdn. Bhd. yang Mahathir antara pemegang sahamnya.

      KETIGA

      Dokumen ketiga lebih mengejutkan, membabitkan tanah di Teluk Ewa yang dipajak kepada Mahathir selama 90 tahun.

      Ia menjadikan status pajakan tanah seluas 40 ekar ini sebagai pajakan paling lama tempohnya.

      Pajakan itu membabitkan lot-lot tanah PT208 dan PT210.

      ADUHAI MAHATHIR, AWAL-AWAL LAGI KAU SAPU SEMUANYA! – MYNEWSHUB.CC

      Delete
    7. DAULATKAN ISLAM

      Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

      Menyedari tentang kepentingan kedudukan orang Melayu sebagai penduduk bangsa majoriti di tanah air Persekutuan Malaysia,

      Meyakini tentang tangggungjawab terhadap masa depan dan kemajuan generasi anak, cucu-cicit orang Melayu,

      Memahami bahawa Persekutuan Malaysia adalah sebuah negara demokrasi berparlimen dan Raja berperlembagaan
      yang beridentitikan Islam,

      Bahawa dengan ini, "HIMPUNAN DEKLARASI PIMPINAN NGO/NGI, TSUNAMI MELAYU ISLAM" pada hari ini, 7 Mei 2018, menyatakan bahawa kami, dengan penuh tawadhuk dan ikhlas di hadapan Allah S.W.T dan ummah

      1. Bersetuju semua NGO Islam dan Melayu bersungguh-sungguh mempertahan dan memperkasakan kedaulatan Islam di Malaysia sebagai agama Persekutuan.

      2. Bersetuju bahawa semua NGO Islam dan Melayu mesti bersatu dalam mempertahankan kedudukan agama Islam dan orang-orang Melayu daripada ancaman pengaruh asing yang mengancam keselamatan Negara.

      3. Bersetuju memperkasakan umat Islam dan bangsa Melayu dalam bidang pendidikan, ekonomi, budaya dan teknologi.

      4. Bersetuju mempertahankan kuasa politik orang Melayu dan Islam di Malaysia sebagai kuasa rakyat majoriti untuk menjamin kestabilan politik, keharmonian kaum dan kesejahteraan Negara.

      5. Bersetuju dan bersedia untuk menyokong calon-calon pilihanraya umum yang tegas dan berintegriti mempertahankan kedaulatan Islam di
      negara ini.

      6. Menyeru umat Melayu-Islam untuk keluar mengundi sebagai satu kewajipan warganegara dan memilih calon-calon yang berintegriti serta tegas memperjuangkan kedaulatan Islam dan hak-hak orang Melayu.

      7. Menyedari ada golongan yang cuba untuk mengugat dan menghakis Islam sebagai agama Persekutuan dengan menyokong Akta 164 dan cuba mencadangkan Akta Harmoni untuk diluluskan, maka UMMAH menyeru kepada rakyat Malaysia untuk menolak calon dan parti yang menyokong agenda tersebut dalam Pilihanraya Umum ke 14.

      Sekian.

      GERAKAN PEMBELA UMMAH (UMMAH)
      7 Mei 2018

      Delete
    8. Perutusan Datuk Seri Anwar Ibrahim,

      dengan

      Seruan Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Jelebu semalam....

      adalah WADAH & AMANAH buat kita mengundi PAKATAN HARAPAN esok untuk kesejahteraan rakyat & mengembalikan maruah negara.

      Delete
    9. Oh Wak..ingat dah masuk kubor
      Masih lagi jadi badut penghibor
      Gi ler Jelebu, lihat fitnah ditabor
      Sambil kat Nuat, ko tadah jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    10. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
    11. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  4. 9/6 ini, dari Kuala Lumpur, hamba nak ke JB
    Tujuan hamba, mahu memburu seekor babi
    Babi rentaa ini fasiq munafiq, Hindu thamby
    Hamba nak kasi muka dajal ini jadi tapai ubi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku jarang tegur you kejora, sudahlah tuu, buat malu orang Islam aje( sekiranya anda masih beragama Islam, jika silap aku minta maaf).
      Sekiranya teguran berhemah dibuat , alangkah bagus, tak kira engkau sokong DSN atau yg lain2, itu yg dapat melambangkan wadah perjuangan bos2 yg anda bantu, mcm ni punya penulisan buat orang membaca bertambah benci dgn bos2 yg you minati tuu.
      #cicitmaulanaishak.

      Delete
    2. Sila lah masuk sini selalu Sdr mustafa8785. Terutama nya sebab esok hari mengundi.

      Kejora itu melanda landa di sini, tak tahu lah berapa ramai pembaca blog ini membaca apa yang di tulis nya, tapi perlu di beri sepatah dua kata supaya walau seorang dua pun yang membaca nya, boleh di beri pandangan lain kapada mereka.

      Delete
    3. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    4. Sekor ni terperasan dia hebat .

      Apa yang dilontarkan kat sini bukan membawa erti ...hanya dia syok sendiri .

      Mungkin satu spesis dengan DS Razali ...kena sergah dek Syed Saddiq budak hingusan ,dia terus lari sembunyi .

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. bro diny yusof....

      Saya perasan puak2 BN (bin najib) ada semacam persamaan dalam karektor dan keperibadian mereka.....

      3T - TAKOT TAKDAK TELOR......!!

      Mereka hanya berani sembang kencang di belakang bagai sundal jalang di lorang belakang tapi tak berani face-to-face.

      Di blog ini ada dua spesis pengecut ini...
      Pejuang Keparat & Kejora Musibzt.

      Delete
  5. Aku ni memang selalu masuk sini,kalu nama tega ekor tu Pejuang rakyat,kejora fan lebai moden mmg aku tak heran.Memang setakat tu jelah yg dia mampu kopi pes kopi pes aku buat macam budin biorkan je lama2 penat la dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK PANGKAH MANA TENGOK SINI

      Mudah aje pilih antara kekal GST, yang kutuk mangsa Memali sebagai mati katak atau pilih yang nak hapuskan GST dan PTPTN

      - Islam pilihan ku...

      Delete
    2. APA HENDAK HERAN

      Seorang demi seorang matan menteri zaman Tun Mahathir bergabung dengan Tun.Selepas arwah Sanusi,kini Daim dan Rafidah bergabung dengan Tun M.

      Daim ,menteri Kewangan zaman Mahathir.Terlibat skandal yang menyebabkan Anwar Ibrahim dipecatkan 1998.Perseteruan Anwar-Daim amat parah.Aduan Anwar tentang Daim kepada TunM menyebabkan Anwar dibuang ke tong sampah UMNO bahkan ditumbuk dalam tahanan."Luka Kechil" Anwar.

      Rafidah, yang digelar makcik Tua oleh Menteri Nazr. Masih bergetah untuk politik.Skandal Rafidah juga antara punca Anwar dipecat oleh TunM.Anwar mengadu tentang skandal permit AP kepada TunM.Akibatnya Anwar dipecat dan buang tepi longkang UMNO.

      Rais Yatim, pernah menjadiMenteri Penerangan ketika tragedi Memali.Siang malam kenyataannya di RTM mendakwa Tragedi Memali angkara ajaran sesat.Menerima hukum dunia pertama akibat Memali dibuang datri UMNO tubuh S46 bersama Ku Li.Rais pernah bakar jambatan UMNO,akhirnya jilat semula ludahnya bila TunM bagi dedak berkilo-kilo untuk dimakan.PMNajib juga menjaganya bagi jawatan setaraf Menteri.Kini bersedia bergabung dengan TunM.

      Seorang lagi ZAM.Pembodek tegar lagi Pemakan dedak TunM.Jahatnya mulut Zam,pernah berhajat di Parlimen mahu gali kubur Syuhada Memali.

      Daim,Rafidah,Rais dan Zam..inilah watak-watak tua yang masih mengenang jasa TunM yang memberikan mereka dedak untuk bekalan harta rakyat 7 keturunan keluarga mereka

      Apa yang hendak dihairankan?.

      Delete
    3. LEBAI TULIS AWAL LAGI

      TOK DIR PATUT KUTUK KATAK DALAM PAKATAN HAPRAK

      Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali menziarahi pusara bekas presiden Pas Datuk Fadzil Mohd Nor di Muasasah Darul Ulum Kedah semalam.

      Ini berlaku sehari selepas Mahathir memohon maaf atas keterlanjuran katanya mengenai mangsa tragedi Memali.

      Datuk Fadzil Mohd Nor Persuruhjaya PAS ketika kejadian Memali antara pimpinan PAS yang hebat yang meminta kerajaan menyelesaikan masalah Ustaz Ibrahim Libya. Mari kita dengar apa kata Ustaz Fadzil Nor di Dewan Rakyat.



      Mahathir tersilap apa bila mengatakan mereka yang mati di Memali adalah "MATI KATAK". Dia TERPAKSA meminta maaf demi meraih undi.

      Bekas Pimpinan PAS yang mengkhianati PAS, kini berada dalam parti AMANAH (PAN) membisu. Mereka ini tak ada maruah diri.



      Dinsman, seniman dan budayawan terkenal mengakui perbuatan meminta maaf adalah sesuatu yang baik Dinsman berkata ucapan sekadar kata-kata saja tidak memadai.

      "Luka dan derita yang dialami oleh mangsa tragedi Memali sangatlah besar, dalam dan berbisa.

      "Ia masih perlukan rawatan," katanya dalam satu kenyataan

      Nasib baik Ustaz Fadzil sudah meninggal, jika Ustaz Fadzil masih hidup... lebai boleh jangka perjumpaan Mahathir dengan Ustaz Fadzil seperti berikut:-
      Lebai jangka, ayat pertama Tun M, “how are you Fadzil?
      Fadzil jawab, “I’m fine, and you, Tun?
      Tun M jawab, “baik..”
      Tun M kemudian bertanya Fadzil, “how is your shoulder. ”
      Fadzil jawab, “Alhamdulillah, getting better.”
      Tun M tanya lagi, “do they allow you to get treatment?”
      Dijawab Fadzil, “yes they do.”
      Bertemu selepas 18 tahun “berperang” sengit, begitu rupanya komunikasi dua tokoh ini!
      Ini hanya khayalan lebai. Sekarang orang banyak memperkata mimpi... boleh jadi ini mimpi lebai.. (boleh rujuk tulisan di sini)


      Nak buat macam mana Ustaz Fadzil Nor telah meninggal dalam PAS, dia istiqamah sehingga akhir hayat. Kitalah kena meneruskannya jika ada keluarga mereka yang terpesong.



      Hari ini, atau tak pun esok mungkin Mahathir akan melawat kubur Tok Guru Nik Abdul Aziz pula. Kan Nik Omar dah panggil dia AYAHANDA. Dia kan ayahanda Nik Omar yang baru.

      Mahathir POLITIKnya SANGAT LICIK. Sekurang dia akan "ceramukan" ahli-ahli PAS. Ada yang setuju dan ada yang tak setuju. SEBAB UTAMA DIA NAK UNDI PAS. KALAU PAS TAK UNDI dia akan malu besar kerana Perompak Negara si Najib anak muridnya akan mengalahkan Bekas Ketua Penyamum.

      Ini dipanggil politik PERSEPSI
      POLITIK UNTUK MELAYU MUDAH LUPA
      dan boleh diperbodohkan dengan lakonan.

      Delete
    4. Ini tafsiran aku utk 3 ekoq pemakan dedak:
      A. PejuWang menulis utk wang;
      B. KejorLa menulis utk kejar dedak
      C. LebaiModes menulis utk wanita.
      3 ekoq ni bkn pos pemikiran mrk tp kutip dr tong sampah. Depa sendiri pun tak baca.

      Delete
    5. PKR PARTI KOTOR

      Anak lelaki Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim menolak perlawaan untuk menyertai parti yang diasaskan oleh bapanya.

      Mohd Ihsan Anwar, 30 dikatakan hanya berminat menjadi seorang aktivis dan sama sekali tidak akan menyertai sebarang parti politik.



      Keputusan Ihsan itu dinyatakan oleh kakaknya, Nurul Izzah semasa berucap di hadapan Penjara Sungai Buloh sebagai tanda sokongan terhadap bapanya Sabtu lalu.

      “Baru-baru ini, Ihsan telah diminta oleh Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin untuk menyertai PKR tetapi dia menjawab tidak.

      “Namun beliau berikrar untuk terus menjadi seorang aktivis buat selama-lamanya,” jelas Nurul Izzah.

      Pengumuman itu kemudiannya meninggalkan pelbagai persoalan mengenai punca sebenar di sebalik keengganan Ihsan untuk aktif di dalam PKR.

      Ihsan yang bekerja sebagai pensyarah di New York, Amerika Syarikat sejak dahulu dilihat lebih banyak berdiam diri dan enggan mengulas isu liwat yang melibatkan Anwar.

      Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh setelah Mahkamah Persekutuan pada bulan lalu menolak rayuannya dan mengekalkan sabitan atas kesalahan meliwat pembantu peribadi sendiri.

      Sementara itu tinjauan SuaraTV mendapati rata-rata pengguna media sosial memuji keputusan Ihsan yang itu yang disifatkan sebagai tindakan bijak.

      Rata-rata mendakwa sekiranya Ihsan memilih untuk menceburi arena politik PKR, ia hanya akan menguatkan lagi pandangan masyarakat berhubung isu nepotisme yang dikaitkan dengan parti itu.

      ‘Imej ‘bersih’ Ihsan selama ini juga akan turut tercemar dengan ‘sepak-teranjang’ politik yang penuh dengan pendedahan yang kadang kala bersifat peribadi dan mengaibkan” ujar salah seorang penyokongnya di laman Facebook.

      Menurut Ayumi Nadyia, politik dalaman PKR tidak lagi bersih seperti awal penubuhannya kerana masing-masing sudah mula berebut jawatan dan saling ‘londeh-melondeh’ sehingga menyebabkan masyarakat merasa jijik dan bosan.

      “Semasa awal penubuhan PKR, ramai yang berminat dan menyatakan sokongan namun sejak kebelakangan ini rakyat sudah mula merasa jijik dan bosan.

      “Lihat apa jadi dalam mesyuarat pemilihan parti, mereka saling bergaduh dan ada yang bertindak keterlaluan dengan memukul rakan-rakan di dalam parti paling mengecewakan apabila isu-isu moral dan peribadi turut didedahkan kepada umum hanya kerana ingin membunuh musuh politik” ujarnya lagi.

      Menurut Ayumi pelbagai skandal turut didedahkan antaranya kes yang melibatkan Timbalan Presiden, Azmin Ali dan Nurul Izzah.

      Delete
    6. KALAU TAK PERCAYA PH PAKATAN HAPRAK BACA SINI

      bukti calon PKR N54 tanjong sepat yg korup Dan Salah guna kuasa.

      Beliau dilantik Oleh kerajaan negeri selaku penyelaras dun dengkil . Ketika menjadi Penyelaras DUN Dengkil dia telah menyalurkan projek Dan semua peruntukan membeli/membekalkan barang kepada syarikat milik dia dan milik anak dia.

      Bukti resit dan daftar syarikat jelas membuktikan selaku penyelaras dun beliau luluskan sendiri peruntukan Dan pembayaran kepada syarikat dia Dan anaknya.

      Ini Salah guna kuasa sgt jelas. Dia juga Setiausaha PKR negeri Dan Pengarah Pilihanraya PKR negeri.

      Baru jadi Penyelaras dun duit sedikit dia korup bayangkan kalau dia jadi exco kerajaan negeri lebih jahanam rompakan.

      Tolak pakatan rasuah, pilih calon bermaruah.

      Delete
    7. Perutusan Datuk Seri Anwar Ibrahim,

      dengan

      Seruan Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Jelebu semalam....

      adalah WADAH & AMANAH buat kita mengundi PAKATAN HARAPAN esok untuk kesejahteraan rakyat & mengembalikan maruah negara.

      Delete
    8. Oh Wak..ingat dah masuk kubor
      Masih lagi jadi badut penghibor
      Gi ler Jelebu, lihat fitnah ditabor
      Sambil kat Nuat, ko tadah jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    9. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
  6. Awasi lah semua orang, sebarkan berita ini supaya calon BN yang menang tidak akan di beli / jadi katak lompat -

    Dr M bimbang calon HARAPAN dibeli

    Calon Parlimen HARAPAN Tun Dr Mahathir Mohamad melahirkan kebimbangan jika BN membeli wakil rakyat mereka sekiranya gabungan itu memenangi PRU14.

    Hadir sama dalam ceramah itu, calon DUN Kuah Firdaus Ahmad dan Calon DUN Ayer Hangat Johari Bulat yang turut di tanya Dr Mahathir di hadapan hadirin sekiranya mereka rela dibeli jika ditawarkan wang yang banyak.

    “Calon kita pun dia cuba nak beli. Ini calon, ini belum nak bertanding lagi, saya takut bila calon kita menang dia nak bagi 10 juta, (kamu nak) terima tak,” soalnya dan Firdaus serta Johari terus menggeleng.

    Dr Mahathir bercakap di hadapan 3,000 orang dalam ceramah di Langkawi malam tadi.

    Lihat tuh, 3,000 orang hadir di ceramah dia di tempat tak besar, di Langkawi pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Memang kami ingin Hebatkan Negaraku Malaysia !

      Memang kami ingin kembalikan maruah Negaraku Malaysia yang telah tercalar !

      Dengan itu , jauhi diri dari mengundi gerombolan

      Baral punya Najib !!

      Delete
  7. Lebai moron ni org lain semua x betul!!cuba ulas sikit pasal hadi mimpi jumpa nabi tu nak tengok!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. POLITIK SORE

      Politik sore TunM begitu sadis,dramatik dan kelucuan.

      Bermula keluar masuk UMNO hinggalah ziarah kubur orang yang dikutuknya.Akhir-akhir ini Tun M menunjukkan perangainya yang pelik.



      Bermula datang mengejut ke Wacana Sinar,duduk depan pengkritik tegarnya Dr Kamaruzaman Yusof,kemudian maki hamun Presiden PAS hingga menzahirkan wajah sebenar beliau menggelar Syuhada Memali sebagai Mati Katak.

      Setelah dikecam oleh semua rakyat Malaysia,TunM mohon maaf terus menuju ke pusara arwah Ustaz Fadhil Nor.Sepanjang TunM jadi ahli UMNO tidak pernah jejak kubur arwah Ustaz Fadhil Nor tiba-tiba ziarah semalam diringi Faiz anak arwah yang masuk AMANAH.

      Kini menuju Pulau Melaka untuk ziarah pusara "orang tua pembohong yang nyanyuk".Tun M akan diringi oleh Nik Omar anak TGNA yang jadi calon AMANAH.

      Inilah kecerdikan TunM menerusi lakonan politik simpati.Malangnya semua orang kampung dah tahu perangai lakonan TunM.Tun ingat ini zaman buta IT.

      Jangan pelik jelajah terakhir TunM dalam PRU 14 ini akan berakhir di Memali bukan Langkawi.TunM akan ziarah pusara Mermali.Baca doa.Tabur bunga dan seterunyas meraung-raung macam ibu Sabariah filem Ibu MentuaKu.

      " Astagfirullahal azim...aku dah tua...aku tak nak...."

      Delete
    2. TAHI CARI SEPTIK TANK

      1. Tidak sukar untuk mencari jawapan mengapa Rafidah Aziz, Daim Zainuddin dan Rais Yatim cenderung kepada Pakatan Harapan(PH). Mereka adalah ‘orang kuat’ Mahathir ketika Mahathir di puncak kuasa. Justeru apabila Najib dilihat sebagai bapa kleptokrasi kontemporari maka mereka mengambil posisi tepat pada masanya.

      2. Mengapa mereka bertiga tidak mencari PAS sebaliknya mencari PH? Jawapannya lagi mudah. Ke manakah kotoran dari tandas kalau tidak mencari ‘septic tank’. Masing-masing ada isu dan skandal sendiri. Hanya PH tempat yang sesuai untuk manusia yang ada isu dan skandal.

      3. Mereka sedar bahawa apabila bersama PH, semuanya automatik menjadi suci. Mahathir telah menjadi barang bukti. Bukan sahaja disucikan oleh PH, malah boleh pula diangkat menjadi calon PM. Semuanya Mahathir peroleh tanpa perlu bertaubat. Inilah unik dan signifikannya politik yang tidak dipandu oleh agama.

      4. Sokongan tiga watak baru kepada PH ini memudahkan lagi BN tumbang. Malah peluang PAS tutut menjadi besar kerana undi UMNO sudah banyak berpecah. Seperti kata Prof Khoo Kay Kim, PRU14 makin sukar diramal. Ini sewajarnya menjadi satu motivasi kepada pendokong dan penyokong PAS/GS untuk berusaha dengan lebih kuat dalam minit-minit terakhir perlawanan ini.

      5. Musuh-musuh PAS, BN dan PH masing-masing merancang untuk menidakkan kebangkitan PAS atau tsunami Islam. Tetapi jundullah sentiasa yakin dengan al-Quran, sebagaimana firman Allah dalam surah al-Imran,ayat 54 yang bermaksud: “Dan Mereka Merancang(tipu daya),Allah juga merancang(membalas tipu daya),Dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas tipu daya)”.



      #UndiPAS

      #YaAllahMenangkanPAS

      #MalaysiaSejahtera

      Delete
    3. Mmg ko tak berani nak ulas btul x lebai moron!! Sbb hadi tu pun kong kali kong jgak kan!!!

      Delete
    4. TSUNAMI HIJAU SEBENARNYA

      1. Pusat Penyelidikan PAS (PPP) telah melakukan tinjauan di lapangan menggunakan jentera akar umbi PAS di seluruh negara sejak dari hari penamaan calon pada 8 Mei 2018 yang lalu sehingga semalam.

      2. Berdasarkan tinjauan yang dilakukan tersebut, situasi di lapangan menunjukkan Tsunami Hijau, iaitu perubahan besar-besaran pengundi Islam kepada PAS dan GAGASAN benar-benar sedang berlaku.

      3. Dapatan yang diperolehi dari hasil tinjauan ini membenarkan pandangan yang dibuat oleh Prof Hoo Kee Ping pada 21 April 2018 yang lalu, bahawa tsunami pengundi Islam akan berpihak kepada PAS.

      4. Tsunami Hijau yang berlaku ini memungkinkan PAS memenangi sebahagian besar dari 128 kerusi parlimen yang bermajoriti besar pengundi Islam melebihi 70%, khususnya di negeri lingkaran Melayu dan kawasan bandar.

      5. Selain daripada kerusi-kerusi bermajoriti besar pengundi Islam, dengan Tsunami Hijau ini PAS ada peluang memenangi kerusi campuran yang ditandingi oleh calon-calon bukan Islam mewakili BN dan PH.

      Delete
    5. KALAU DAH BERSEBATI DENGAN PUAK HAPRAK

      KUALA LUMPUR - Mengapa bekas pemimpin PAS yang kini bersama gabungan parti pembangkang Pakatan Harapan membisu seribu bahasa apabila Tun Dr. Mahathir Mohamad menghina 14 penduduk kampung Memali, Baling, Kedah yang terkorban pada tahun 1985 sebagai mati katak?

      Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia (Mapan), Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata, bekas pemimpin PAS yang menubuhkan Parti Amanah Negara (PAN) untuk bersama Pakatan Harapan kelihatan sangat bacul untuk memprotes kenyataan terbaru Mahathir mengenai peristiwa Memali.

      “Bukan setakat Datuk Seri Abdul Hadi (Presiden PAS), malah Almarhum Yusof Rawa, Almarhum Datuk Nik Abdul Aziz dan Almarhum Datuk Fadzil Noor sendiri sangat tegas dan konsisten sekali mempertahankan amanat ini di samping menafikan ia adalah satu bentuk pengkafiran terhadap UMNO.

      “Begitu bacul sekali (PAN) untuk mempertahankan pendirian dan perjuangan bapa mereka sedangkan mereka pada masa yang sama tidak segan silu melaungkan kepada dunia kononnya merekalah penerus sebenar legasi bapa mereka,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.

      Mahathir dalam satu ceramah kelmarin mengejek dan menghina umat Islam yang mati dalam peristiwa Memali bukan mati syahid, sebaliknya mati katak dan ucapan beliau itu mendapat sorakan dan tepukan gemuruh penyokong Pakatan Harapan.

      Kamarul berkata, Penasihat Umum PAN, Ustaz Ahmad Awang yang pernah memberi hujah mengapa 14 pejuang itu mati syahid dalam satu Mesyuarat Khas Majlis Fatwa Kebangsaan kini seolah-olah bersetuju dengan pandangan Mahathir tersebut.

      “Perkara sama turut dinyatakan oleh pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Dr. Maszlee Malik, yang menulis pada 1 Januari 2013 bahawa beliau “tidak nampak ada isu mengkafirkan UMNO dalam Amanat Haji Hadi”,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

      Delete
    6. Perutusan Datuk Seri Anwar Ibrahim,

      dengan

      Seruan Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Jelebu semalam....

      adalah WADAH & AMANAH buat kita mengundi PAKATAN HARAPAN esok untuk kesejahteraan rakyat & mengembalikan maruah negara.

      Delete
    7. Oh Wak..ingat dah masuk kubor
      Masih lagi jadi badut penghibor
      Gi ler Jelebu, lihat fitnah ditabor
      Sambil kat Nuat, ko tadah jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    8. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
    9. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  8. Bila bebas,di seluruh negara
    Puluhan ribu bersama dia
    Anwar Ibrahim seorang wira
    Pimpin negara kini sedia!

    Bersama Tun negara maju
    Apa dibuat rakyat setuju
    Dihormati dunia masa teraju
    Ekonomi baik,pembangunan laju!

    Bila berdua ganding semula
    Ada orang pening kepala
    Cai pulak bertambah gila
    Bontot rasa macam disula!

    Berjiwa besar sanggup berkorban
    Pemimpin ulung sepanjang zaman
    Klepto pemusnah wajib dihumban
    Agar negara sejahtera dan aman!

    Terima kasih wahai pejuang
    Cepat kembali memukul gendang
    Bersama Tun lawan Beruang
    Sungai Buloh Beruang ditendang!

    Ada siapa nampak si kera?
    Hairan saya, dia tak cela
    Gelaran kera malu nak kira
    Pada Pak Suman dia menggila!

    Kita tengok siapa si kera
    Ini semua dia yang mula
    Suman takde berlagak wira
    Semua orang dia nak cela!

    Terima kasih bro Anwar
    Kita tunggu bro keluar
    Bersama Tun negara bersinar
    Klepto lari tak pakai seluar!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuat berpengaruh Madey jadi pucat
      Dia rasa takut dgn Nuat, mcm pacat
      Dibuat tindakan, bagai akal terencat
      Nuat dituduh rasuah & terus dipecat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Matdey cakap Nuat musuh dari dlm
      Kalu Nuat naiik, Matdey akan kelam
      Matdey mahu kasii Nuat tenggelam
      Dibawak ke mahkamah usong tilam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Bila Nuat dipecat tecetus reformasi
      Rata2 tiap hari sangat kecoh situasi
      Tapi Mahafiraun, dia guna kukubesi
      Ke sel penjara Sg Buloh, Anuat diisi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Nuat kemaruk jadi perdana menteri
      Dia pura2 maafkan Madey Malabari
      Matdey tu, nak naikkan anak sendiri
      Peluang beginilah yng lama dia cari

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Tak kan ler tak faham ini sandiwara
      Bertopeng di balik selmtkan negara
      Dulu kata tiada moral ketuai negara
      Kini rela dia melutut, depan penjara

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Dua ekor munafiiq yg gilakan kuasa
      Depa ke tolak tepi agama & bangsa
      Dpt ketua begini, negara kan binasa
      Miintak2 dilindungi, Allah Maha Esa

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
    3. Saja nak beri peringatan kat Wak Suman Kadok....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2..16/9/17 & 1/2/18) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN...!!
      -------------------------------------------------------------------

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang,
      Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Delete
    6. PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN...!!
      ----------------------------------------------------------------------

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      -----------------------------------------------------------------

      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

      Delete
    7. Sian Suman, Madey punya khadam
      Lembik lunyai Kejora sekeh godam
      Sakit hatii nya geram & berdendam
      Bawa bukti2 palsu, kendian padam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    8. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    9. Suman jadi spt org mabok samsu
      Akal mcm budak masih menyusu
      Dgn Kejora, dia dah jadii letih lesu
      Angkut bawa ke sini, bukti2 palsu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    10. Alahai Suman cacai Matdey kutty
      Lawak dia aku gelak spt nak mati
      Tipu, kata di Dtrn Merdeka dinanti
      Aku pun boleh, reka beribu2 bukti

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    11. Apa reka2....apa tipu2....mana bukti beribu2 kamu tuuu, haaaaaa........??

      Semuanya yg aku paparkan semula masih tersimpan dalam rekod blog ini, bahalol......!!

      Kepala hotak engkaulah kejora, toksah temberanglah, kamu tuu dah KEMALUAN aku londehkan......!!

      My foot.....!!


      Delete
  9. Tun Dr Mahathir akan berucap kpd rakyat.

    Malam sebelum Pilihanraya!


    8 Mei 2018 10pm (Selasa)

    Boleh tonton secara terus di http://ubah.tv

    Tolong hebahkan kpd semua orang.


    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Memang kami ingin Hebatkan Negaraku Malaysia !

      Memang kami ingin kembalikan maruah Negaraku Malaysia yang telah tercalar !

      Dengan itu , jauhi diri dari mengundi gerombolan

      Baral punya Najib !!

      Delete
    3. Yes man, tomorrow will be the icing of the cake for our relentless hardwork.

      Hidup Pakatan Harapan.....!~

      Delete
  10. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)
    Surah an-Nisak, ayat 138/139:

    Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) 
    (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). (139) 

    Ulasan ayat 138:
    Ayat ini dituju kpda PM mantan, secara sinis
    Dulu, DAP dia kata antii-Melayu dan kominis
    Kinii berpelokan mesra, dengn penuh manis
    Yang Allah katakan munafiq, ini lah dia jenis

    Ulasan ayat 139:
    Sekali lagi, Allah tujukan kpd itu PM mantan
    Cap Munge diia buat, tiidak dapat sambutan
    Dulu dia penjara Nuat, kini tumpang pakatan
    Dgn DAP kafir harbi, dia bersandar kekuatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora,
      Jangan lupa ambil upah dari Najib sebelum UMNO/BN tumbang.
      Kalau lambat terlepas.
      UMNO akan kata "Hari dah siang, ayam berkokok"
      Pesan ikhlas aje.

      Delete
    2. Dua ekor munafiiq yg gilakan kuasa
      Depa ke tolak tepi agama & bangsa
      Dpt ketua begini, negara kan binasa
      Miintak2 dilindungi, Allah Maha Esa

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Jgn salah bagi hukum, nnti akan dihukum!! Kafir ada lima, hasbi,harbi,zimmi, mu'ahid dan mu'amad hasbi adalah kafir yg x pernah mengenal islam dan x mengetahui wujudnya islam, harbi adalah kafir yg memusuhi islam, zimmi adalah kafir warganegara kpd negara islam, mu ahid kafir yg mempunyai perjanjian dgn negara islam dan terakhir kafir yg meminta perlindungan negara islam. Kafir harbi darahnya adalah halal dan wajib diperangi kerana dia memerangi islam! Kita tengok adakah dap itu kafir harbi!! DAP ditubuhkan mengikut perlembagaan dan dibenarkan bertanding dlm pru. Kerajaan yg membenarkannya dan ahli2nya mempunyai kad pengenalan yg sah sbgai warganegara! Mengikut perlembagaan, mereka adalah rakyat malaysia dan mereka tidak memerangi islam! Ya! Mereka tidak bersependapat dlm sesetengah isu, tetapi mereka tidak memusuhi islam secara total sepertimana juga mca dan mic. Jdi mengkafir harbikan DAP adalah menjadi satu kesalahan kerana ia akan menyebabkan sesetengah org mengambilnya dri perspektif yg salah dan mengangap darah mereka mereka ini adalah halal dan berperang dgn DAP adalah jihad! Sila perbetulkan statement kerana perkara sebegini tidak boleh dibuat main2. Ia melibatkan hukum dan juga keselamatan negara. Posting ini akan diarchivekan supaya menjadi bukti sekiranya berlaku perkara tidak diingini antara kaum!!

      Delete
    4. Ki ki Mekcy bapok mau citer hukum
      Pipi je montok tapi tulang di halkum
      Diia terkedu, apa yg Kejora rangkum
      Apa pun Mekcy..assalaamu'alaikum

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Sekadar memperingati sesama islam..

      Delete
  11. لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ (١٩٦)

    Surah Al-'Imran, ayat 196:

    Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka). (196) 

    Dlm Al-Quran, perintah Allah udah sgt nyata
    Jgn terpedaya, dgn org kafir dlm negeri kita
    Siapa lagii kalu bukan DAP, wahai cai2 buta
    Mereka mencari keuntungan, kita jadii unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebaimodern ini contoh terbaik bagi orang Islam yg memutarbelitkan ayat2 Quran utk kepentingan puak dia.
      Orang Melayu janganlah terpedaya.
      Najib unta Hadi ke?
      Hadi unta Najib?

      Delete
    2. Nama je Mohd, tapi jahil hal agama
      Kalu ayat tak pro-PH, dia tak terima
      Dia dgn Wak Suman mmg ler sama
      Di akhirat nanti, neraka ler selama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Adakah najib itu muhamad? Sudah tentu tidak!! Malah tidak ada persamaan sebesar zarah dri segi akhlak!! Dan dlm islam digariskan ciri2 pemimpin yg perlu dipilih ada dua iaitu 1. Tidak betbohong .2. Tidak zalim.... najib pernah berbohong tentang duit dlm akaunnya, dan para ilmuan sependapat bahwa cukai keatas org2 miskin, org2 tua, ksnak2 adalah zalim!! Maka gunakanlah akal kita sebaiknya!!!

      Delete
    4. SIAPA KATA PAKATAN HAPRAK KUAT

      Kedudukan kerusi di Pulau Pinang pada PRU-13 lalu ialah DAP 19, PKR 10, PAS 1 dan BN 10. Jumlah keseluruhannya adalah 40 kerusi. Manakala kedudukan kerusi pada PRU-12 (2008) ialah DAP 19, PKR 9, PAS 1 dan BN 11.

      DAP dapat 19 kerusi daripada 22 kawasan majoriti Cina lebih daripada 50%. Itu belum lagi ambil kira kedudukan masyarakat India yang mana ada 8 kawasan daripada 22 tadi masyarakat India mempunyai pengundi lebih daripada 15%.

      Ini bermakna hanya 14 kerusi sahaja DAP boleh goyang kaki memang dia orang akan dapat pada PRU-14 ini. 14 kerusi tidak cukup untuk memerintah Pulau Pinang kerana DAP memerlukan 21 kerusi.

      PKR menang 10 kerusi 4 di kawasan majariti Cina, 2 di kawasan Cina + India lebih daripada 50% dan 4 di kawasan Majoriti Melayu.

      4 Kerusi PKR itu sebenarnya di Kawasan 22 majoriti Cina.

      Tiada calon DAP yang menang di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50% dan memang DAP tak bertanding di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50%.

      Ini maklumat ringkas daripada PRU-13 yang boleh kita fahami. Yang tak tercatat bermakna DAP menang Dun itu.

      Sungai Puyu
      Cina 85%
      India 7%

      Bagan Jermal
      Cina 68%
      India 15%

      Bagan Dalam
      Cina 51%
      India 24%

      Berapit
      Cina 86%
      India 11%

      Machang Bubuk -- PKR
      Cina 52%
      India 11%

      Perai
      Cina 52%
      India 36%

      Bukit Tambun -- PKR
      Cina 67%
      India 19%

      Jawi
      Cina 54%
      India 24%

      Tanjung Bunga
      Cina 77%
      India 15%

      Air Puteh
      Cina 82%
      India 8%

      Kebun Bunga -- PKR
      Cina 77%
      India 15%

      Pulau Tikus
      Cina 78%
      India 8%

      Padang kota
      Cina 78%
      India 16%

      Pengkalan Kota
      Cina 94%
      India 5%

      Komtar
      Cina 82%
      India 8%

      Dato Keramat
      Cina 57%
      India 14%

      Sungai Pinang
      Cina 54%
      India 14%

      Batu Lancang
      Cina 86%
      India 6%

      Seri Delima
      Cina 66%
      India 11%

      Air Itam
      Cina 69%
      India 9%

      Paya Terubong
      Cina 82%
      India 11%

      Batu Uban -- PKR
      Cina 60%
      India 13%

      .............

      Bukit Tengah -- PKR
      Cina 45%
      India 18%

      Pantai Jerejak -- PKR
      Cina 48%
      India 11%

      DAP perlukan 7 kerusi lagi untuk kekal memerintah negeri Pulau Pinang. Adakah calon HARAPAN boleh dapat 7 kerusi berkenaan.

      Mari kita lihat pembahagian kerusi di Pulau Pinang oleh HARAPAN.

      DAP kekal bertanding di 19 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula akan bertanding di 14 kerusi iaitu di Teluk Air Tawar, Pinang Tunggal, Seberang Jaya, Penanti, Macang Bubuk, Bukit Tengah, Bukit Tambun, Sungai Bakap dan Sungai Acheh di tanah besar, dan Kebun Bunga, Batu Uban, Pantai Jerjak, Batu Maung dan Pulau Betong.

      Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) akan bertanding di empat kerusi DUN, masing-masing di Penaga, Bertam, Permatang Berangan dan Teluk Bahang

      Manakala Parti Amanah Negara (Amanah) bertanding di tiga kerusi iaitu di kawasan Sungai Dua, Permatang Pasir dan Bayan Lepas.

      Mari kita lihat secara kasar kekuatan BERSATU

      N1 PENAGA
      Jumlah Pengundi: 16,681
      Mohd Zain Bin Ahmad (BN) - 8,350
      Rosidi Bin Hussain (PAS) - 6,688
      MAJORITI: 1,662
      Jumlah Undi: 15,206 | Peratus mengundi: 91.16% | Undi Rosak: 168
      Penyandang: Datuk Azhar Ibrahim - Maj: 1,231
      91% Melayu dan 9% Cina.

      Kalau PAS boleh kekal penyokongnya sahaja iaitu sekitar 5,000 undi. HARAPAN dan BN boleh kalah.

      Delete
    5. DAP SPOILER PAKATAN RAKYAT

      N2 BERTAM
      Jumlah Pengundi: 16,221
      Shariful Azhar Bin Othman (BN) - 7,939
      Syed Mikael Rizal Aidid (PAS) - 6,297
      MAJORITI: 1,642
      Jumlah Undi: 14,471 | Peratus mengundi: 89.21% | Undi Rosak: 235
      Penyandang: Zabariah Abdul Wahab - Maj: 2,652
      Melayu 66% Cina 25% dan India 9%

      PAS untuk dapat kawasan ini 50-50

      N4 PERMATANG BERANGAN
      Jumlah Pengundi: 18,336
      Omar Bin Haji Abd Hamid (BN) - 8,913
      Arshad Bin Md. Salleh (PAS) - 7,292
      MAJORITI: 1,621
      Jumlah Undi: 16,452 | Peratus mengundi: 89.73% | Undi Rosak: 247
      Melayu 83%, Cina 8% dan India 9%

      PAS boleh dapat kawasan ini, jika undi HARAPAN dan BN hampir 50-50

      N40 TELOK BAHANG
      Jumlah Pengundi: 13,048
      Shah Haedan Bin Ayoob Hussain Shah (BN) - 6,034
      Abdul Halim Bin Hussain (PKR) - 5,233
      MAJORITI: 801
      Jumlah Undi: 11,434 | Peratus mengundi: 87.63% | Undi Rosak: 167
      Melayu 64% Cina 34% India 3%

      Kedudukan di sini 50-50 untuk PAS, HARAPAN dan BN

      Itu lebai belum lagi analisis 3 kawasan AMANAH (PAN) bertanding iaitu di kawasan PAS memang kuat termasuk PAS sentiasa menang kerusi berkenaan.

      14 Kawasan PKR bertanding. Adakah PKR boleh dapat 7 kerusi?
      Lebai jawab tak boleh. Jika tak boleh ini bermakna HARAPAN akan tumbang di Pulau Pinang.

      3 Hari Lagi.
      Lihat apa yang lebai tulis ini betul atau tidak.

      Jika Pulau Pinang tergantung agaknya DAP dan bergabung dengan PAS atau dengan BN?
      Sama-sama kita lihat UG yang akan berlaku di PP....

      Delete
    6. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    7. Apa sudah jadi dengan sekor ni ??

      Didalam terpancutnya perkataan carut marut dan sumpah seranah ...

      ...tersembur ayat2 al~Quran .

      Delete
    8. Bukan mcm ko cacian je disaji
      Jahil buta, nak lagak mcm haji
      Tak der kerja, asyik jer mengeji
      Bab Al-Quran tak mau mengaji

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Delete
  12. Perutusan Datuk Seri Anwar Ibrahim,

    dengan

    Seruan Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Jelebu semalam....

    adalah WADAH & AMANAH buat kita mengundi PAKATAN HARAPAN esok untuk kesejahteraan rakyat & mengembalikan maruah negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh Wak..ingat dah masuk kubor
      Masih lagi jadi badut penghibor
      Gi ler Jelebu, lihat fitnah ditabor
      Sambil kat Nuat, ko tadah jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
    3. Saja nak beri peringatan kat Wak Suman Kadok....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2..16/9/17 & 1/2/18) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      -----------------------------------------------------------------

      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

      Delete
    5. Alahai Suman cacai Matdey kutty
      Lawak dia aku gelak spt nak mati
      Tipu, kata di Dtrn Merdeka dinanti
      Aku pun boleh, reka beribu2 bukti

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman jadi spt org mabok samsu
      Akal mcm budak masih menyusu
      Dgn Kejora, dia dah jadii letih lesu
      Angkut bawa ke sini, bukti2 palsu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Delete
    6. Kojolla 2 kali sebelum ini cuba menafikan dia bukan 'kejora musibat' melalui 2 pantatun berbunyi....

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      Kini....

      "Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora"
      -------------------------------------------------------------------

      Jika bukan dia, kenapa dia respond bagai nak rak pulak? Kan dah kantol, tak gitu....??

      Haiyaaaa kojolla....

      Lu apa pasat manyak takut selupa tikus sembunyi sama itu 'AnonyMOUSE'.....??

      Lu selupa juga itu maling, suka-suka baling, sikalang manyak cakap pusing-pusing, pusing-pusing macam gasing.
      Nanti olang manyak malah, luka kena lesing, lu atak paham.......!!

      Delete
  13. FuckTun sial lahanat cuba nak tunjuk pandai
    Taksub Madey & Nuat, bangsa dia nak gadai
    Tak kan terlwn hamba, inii DAP punya keldai
    Kejora ayun sebiji, terus bingai ini utup kedai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Anwar: Sokong Dr M perbaiki negara

    Saudara saudari yang saya muliakan, dari Hospital Cheras, dengan kawalan ketat pegawai penjara, saya mohon saudara saudari bersama dalam gerakan rakyat menuntut perubahan sempena PRU14.

    Terdapat beberapa persoalan yang perlu dijelaskan kerana berulang kali diungkit oleh pimpinan Umno-BN dan lain-lain.

    Paling mereka khuatiri adalah gandingan Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim hinggakan TV3 menyiarkan pidato lama saya menyerang Tun Mahathir. Malah mereka lahirkan rasa aneh dan bingung mengapa saya dan keluarga sanggup berpakat dan mempercayai Tun Mahathir.

    Sewajarnya sebagai Muslim dan naluri insani, kita gembira dengan semangat ukhuwwah, silaturrahim dan persahabatan yang terjalin.

    Saya, Azizah dan sekeluarga tidak menafikan keresahan awal, namun pertimbangan - faaslihu baina akhawaikum - (Sebab itu, perbaikilah (damaikanlah), hubungan antara kedua saudaramu – Al-Hujurat Ayat 10) dan kepentingan negara dan rakyat mengatasi semua perkiraan lain.



    Tun Mahathir membuktikan dengan kegigihan berjuang; menerima keterbatasan lalu; memohon maaf dan mengorbankan masa dan tenaga untuk mengangkat darjat dan martabat rakyat dan negara. Beliau bersabar menerima penghinaan Umno-BN sambil menumpukan perhatian memperkukuh jentera Pakatan Harapan (HARAPAN).

    Saya ingin menyeru agar rakyat memberikan dukungan untuk membolehkan beliau memperbaiki kebobrokan negara akibat rasuah dan penyalahgunaan kuasa kerajaan Umno-BN di bawah pimpinan Dato’ Seri Najib Razak.

    Kempen Umno-BN tertumpu kepada usaha menakutkan rakyat terutama masyarakat Melayu kononnya akan diperalatkan DAP.



    Sentimen perkauman ditiup kerana kegagalan Umno-BN menjawab skandal 1MDB, FELDA, dan keperitan rakyat akibat lonjakan harga setelah GST diperkenalkan.

    Rakyat adalah penentu; bukan wang sogokan tauke atau saudagar kaya; bukan fitnah dan propaganda media yang dikuasai Umno-BN.

    HARAPAN mendambakan perubahan; kepedulian rakyat dan pengukuhan institusi negara selaras dengan semangat Perlembagaan negara.

    Kami bertekad untuk bekerja menggalas tugas dengan penuh amanah dan kesedaran. Kami yakin kedudukan Islam akan lebih mekar dengan menjamin kebebasan beragama. Yang akan dibela adalah rakyat semua kaum.

    Umat Melayu dan bumiputera yang dibantu adalah di kalangan rakyat kebanyakan dan bukannya keluarga dan kroni kaya.



    Dalam tempoh 24 jam, masa depan negara dan nasib rakyat akan di tentukan oleh saudara saudari.

    Dengan lafaz Bismillah, undilah dengan bijak dan bertanggungjawab.

    Rakan-rakan yang telah bersama sejak 2013 perlu bangkit menggerakkan rakyat dalam muafakat mantap Pakatan Harapan. Bantu ibu bapa, sanak saudara dan adik adik untuk turut mengundi.

    Kepada Allah SWT kita pohon petunjuk dan keberkatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kami ingin Hebatkan Negaraku Malaysia !

      Memang kami ingin kembalikan maruah Negaraku Malaysia yang telah tercalar !

      Dengan itu , jauhi diri dari mengundi gerombolan

      Baral punya Najib !!

      Delete
  15. Wak.. pasal ceramah, usah le ko nak canang
    Bab PRU, gua tidak kisah siapa pun menang
    Yg penting kat JB, atas padang ko berenang
    Owhh..tak lupa...burit bini ko aku ttp kenang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiyaaaa Kojolla....

      Wa memang mahu jumpa sama lu mahu kasi timang lambung manyak tinggi-tinggi nanti. Wak halap lu jangan bikin selupa dulu cakap ajer busat, tapi last2 asyik main bola..main bola, telus hilang cabut lali.

      Delete
    2. Saja nak beri peringatan kat Wak Suman Kadok....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2..16/9/17 & 1/2/18) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      -----------------------------------------------------------------

      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

      Delete
    4. Alahai Suman cacai Matdey kutty
      Lawak dia aku gelak spt nak mati
      Tipu, kata di Dtrn Merdeka dinanti
      Aku pun boleh, reka beribu2 bukti

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman jadi spt org mabok samsu
      Akal mcm budak masih menyusu
      Dgn Kejora, dia dah jadii letih lesu
      Angkut bawa ke sini, bukti2 palsu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Delete
    5. Kojolla 2 kali sebelum ini cuba menafikan dia bukan 'kejora musibat' melalui 2 pantatun berbunyi....

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      Kini....

      "Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora"
      -------------------------------------------------------------------

      Jika bukan dia, kenapa dia respond bagai nak rak pulak? Kan dah kantol, tak gitu....??

      Haiyaaaa kojolla....

      Lu apa pasat manyak takut selupa tikus sembunyi sama itu 'AnonyMOUSE'.....??

      Lu selupa juga itu maling, suka-suka baling, sikalang manyak cakap pusing-pusing, pusing-pusing macam gasing.
      Nanti olang manyak malah, luka kena lesing, lu atak paham.......!!

      Delete
  16. Ku Li ‘lewat bangkit’, kami tak perlukan dia, kata pimpinan Umno Kelantan
    Faiz Zainudin | May 7, 2018

    Mana Ku Li boleh cepat bangkit. Dia dah umur 80an.

    Najib pun, kata mak badak, tiap tiap hari balik lambat, dahtu lewat tidur, asyik nak bac apa Tun Mahathir kata.

    Tun M tak khuatir angat - Tun Siti Hasmah tu doktor, kawal jadual dia, makanan dia, rehat dia.

    Bukan macam mak badak, doktor tipu mengarut, asyik nak marah orang kutuk laki dia aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Hebat betui tun m...tua2 brrbisa

      Delete
    3. Hebat betui tun m...tua2 brrbisa

      Delete
    4. Dalam dunia ini sekarang, mana ada pasangan sehebat Mahathir-Hasmah yg lanjut usia 92/92 tahun tapi masih sihat, cergas, cerdas, tiap hari gigih menjelajah ke seluruh pelusuk tanah air menemui ribuan warga....sentiasa mengukir senyum menawan.

      Pasangan Romantis Contoh tak terbandingkan.....!!

      Yg jauh muda....Hadi pun dah berserusi roda & bertongkat, najib pulak berdiri & bila berjalan berlanggar lutut.

      Delete
  17. Kejora keep on with pantun relax and steady
    Suman only manage to read, damn & bloody
    9/6, I'm going to explore her 2nd wife's body
    And off course I will fuck her, hard & speedy

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
    2. Simply says, My Foot.....!!

      Delete
    3. Alahai Suman cacai Matdey kutty
      Lawak dia aku gelak spt nak mati
      Tipu, kata di Dtrn Merdeka dinanti
      Aku pun boleh, reka beribu2 bukti

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman jadi spt org mabok samsu
      Akal mcm budak masih menyusu
      Dgn Kejora, dia dah jadii letih lesu
      Angkut bawa ke sini, bukti2 palsu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Delete
    4. Kojolla 2 kali sebelum ini cuba menafikan dia bukan 'kejora musibat' melalui 2 pantatun berbunyi....

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      Kini....

      "Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora"
      -------------------------------------------------------------------

      Jika bukan dia, kenapa dia respond bagai nak rak pulak? Kan dah kantol, tak gitu....??

      Haiyaaaa kojolla....

      Lu apa pasat manyak takut selupa tikus sembunyi sama itu 'AnonyMOUSE'.....??

      Lu selupa juga itu maling, suka-suka baling, sikalang manyak cakap pusing-pusing, pusing-pusing macam gasing.
      Nanti olang manyak malah, luka kena lesing, lu atak paham.......!!

      Delete
  18. Suman only talk big, and heavily boasting
    Actually this damn bloody idiot is nothing
    His impotent penis is all the while resting
    Even her wife naked, he can't do anything

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
    2. Simply says, My Foot.....!!

      Delete
    3. Alahai Suman cacai Matdey kutty
      Lawak dia aku gelak spt nak mati
      Tipu, kata di Dtrn Merdeka dinanti
      Aku pun boleh, reka beribu2 bukti

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman jadi spt org mabok samsu
      Akal mcm budak masih menyusu
      Dgn Kejora, dia dah jadii letih lesu
      Angkut bawa ke sini, bukti2 palsu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Delete
    4. Save time and column....

      I simply says, My Foot.....!!

      Delete
    5. Kojolla 2 kali sebelum ini cuba menafikan dia bukan 'kejora musibat' melalui 2 pantatun berbunyi....

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      Kini....

      "Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora"
      -------------------------------------------------------------------

      Jika bukan dia, kenapa dia respond bagai nak rak pulak? Kan dah kantol, tak gitu....??

      Haiyaaaa kojolla....

      Lu apa pasat manyak takut selupa tikus sembunyi sama itu 'AnonyMOUSE'.....??

      Lu selupa juga itu maling, suka-suka baling, sikalang manyak cakap pusing-pusing, pusing-pusing macam gasing.
      Nanti olang manyak malah, luka kena lesing, lu atak paham.......!!

      Delete
  19. "Najib tak datang Johor kerana yakin kepimpinan negeri"
    FMT Reporters | May 8, 2018

    Betul ke? Pembohong saja.

    Bukan kerana takut silap cakap kena marah pihak ... ahem ahem .. tahu saja le

    Atau kena mintak itu ini bagi sokongan dia.

    Dulu tak berani bangkang rancangan Forest City bawak 700,000 kondo mahal x purata 3 orang sefamili = 2.1 juta rakyat China Kominis beli kondo di Johor, "diluting the number of Malays in the state and the country".

    Bedebah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  20. Tak kan jadi apa dgn Nuat punya perutusan
    Cakap2 munafiiq ini, rakyat udah sgt bosan
    Kita tunggu saja lah, PRU punya keputusan
    Puak2 haprak, tetap akan alami ketewasan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh keh keh keh... Betul tu bro kejora...

      Kasi lanyak lagi...

      Muahahahahahahahahaha

      Pembangang tengah gelabah beruk tu..

      Delete
    2. Hanya jenis sewel ajer syok sendiri, cakap sorang sorang.....!!

      Delete
    3. Alahai Suman cacai Matdey kutty
      Lawak dia aku gelak spt nak mati
      Tipu, kata di Dtrn Merdeka dinanti
      Aku pun boleh, reka beribu2 bukti

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman jadi spt org mabok samsu
      Akal mcm budak masih menyusu
      Dgn Kejora, dia dah jadii letih lesu
      Angkut bawa ke sini, bukti2 palsu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Delete
    4. Kojolla 2 kali sebelum ini cuba menafikan dia bukan 'kejora musibat' melalui 2 pantatun berbunyi....

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      "Suman bagai badut penglipor lara
      Dlm hati nya dah panas membara
      Dia cuba tunjuk bukti, mcm2 cara
      Tapi posting tak ada nama Kejora"

      Kini....

      "Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora"
      -------------------------------------------------------------------

      Jika bukan dia, kenapa dia respond bagai nak rak pulak? Kan dah kantol, tak gitu....??

      Haiyaaaa kojolla....

      Lu apa pasat manyak takut selupa tikus sembunyi sama itu 'AnonyMOUSE'.....??

      Lu selupa juga itu maling, suka-suka baling, sikalang manyak cakap pusing-pusing, pusing-pusing macam gasing.
      Nanti olang manyak malah, luka kena lesing, lu atak paham.......!!

      Delete
  21. Sehari sebelum PRU14, bapa Altantuya hubungi Mahathir

    Kurang daripada 24 jam sebelum rakyat Malaysia mengundi esok, ayah kepada rakyat Mongolia Altantuya Shaariibuu menghubungi bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dengan membawa pesanan untuk rakyat Malaysia.

    Dalam pesanan ringkas untuk Pengerusi Pakatan Harapan, Dr Setev Shaariibuu berharap rakyat Malaysia akan mampu memperoleh kebebasan dan keadilan dalam pilihan raya umum (PRU) esok.

    "Rakyat Malaysia, tolong ingat Altantuya dalam pilihan raya ini," kata Setev.

    "Jika rakyat Malaysia buat pilihan salah, anda semua mungkin akan kalah, seperti pembunuhan (Altantuya) ini," tambahnya.

    Setev turut mengepilkan gambarnya memegang bendera Malaysia, selain menandatangani pesanan tiga ayat itu.

    "Dia (Altantuya) dibunuh 12 tahun lalu tapi belum ada penyelesaian dalam kesnya. Berapa lama kami harus tunggu.

    "6 Mei merupakan hari kelahirannya. Dia kini berumur 40 sekiranya masih hidup hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Memandangkan hari kelahirannya sama dengan tempoh kempen pilihan raya di Malaysia, saya ingin berpesan kepada semua rakyat Malaysia yang prihatin - tolong jangan lupa Altantuya, undi dengan bijak," katanya.

      Pada 2 Mei laly, kerajaan memfailkan usul untuk meninggalkan rayuan di Mahkamah Persekutuan terhadap keputusan Mahkamah Rayuan untuk mengembalikan semula kerajaan sebagai defendan dalam saman yang difailkan Setev dan keluarga mendiang Altantuya yang dibunuh pada 19 Oktober 2006.

      Menurut peguam keluarga Altantuya, Sangeet Kaur Deo, keluarga itu perlu memfailkan afidavit untuk menjawab usul berkenaan sebelum 6 Jun.

      Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Ogos tahun lalu membenarkan kerajaan membatalkan permohonan oleh keluarga Altantuya, dengan alasan "tiada sebab munasabah untuk tindakan".

      Bagaimanapun, tiga anggota mahkamah rayuan yang diketuai Hakim Mohd Zawawi Mohd Salleh sebulat suara menolak keputusan Mahkamah Tinggi dan membenarkan rayuan keluarga berkenaan.

      Mereka memutuskan terdapat isu untuk perbicaraan dan kerajaan disebutkan semula sebagai defendam dalam saman RM100 juta itu.

      Setev dan dua anak Altantuya, Mungunshagai Bayarjargal dan Altanshagai Munkhtulga memfailkan saman sivil berkenaan pada 2007.

      Komen: Roh Altantuya akan membawa nasib malang kapada Najib di Pru14 ini.

      Delete
    2. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    3. Spenda 12:31... Sepina dari perancis dah sampai ke belum...???

      Muahahahahahahahahahahaha

      Delete
    4. Memang kami ingin Hebatkan Negaraku Malaysia !

      Memang kami ingin kembalikan maruah Negaraku Malaysia yang telah tercalar !

      Dengan itu , jauhi diri dari mengundi gerombolan

      Baral punya Najib !!

      Delete
  22. PRU14: Selamatkan Tanah Melayu dari dijajah China
    Hishamuddin Rais

    Saya ulangi lagi ayat yang saya tulis minggu lalu. Jelas. Semakin jelas pada pagi 10 Mei 2018 - Pakatan Harapan (PH) akan menubuhkan sebuah kerajaan baru menggantikan kerajaan Najib Rosmah dan kuncu-kuncu dalam Barisan Nasional.

    Kecuali ditipu. Kecuali disabotaj lagi.

    Penipuan dan sabotaj telah berjalan berbulan bulan. Saya tidak perlu melakar pekara yang sama. Umum - anak semua bangsa - bangsa semua agama- telah tahu perkara penipuan ini.

    Dari persempadan semula, peralihan pengundi, penambahan pengundi, undi awal, undi pos dan dan dan. Semua ini adalah jenis penipuan yang telah dijalankan secara resmi. Secara tersusun.

    Justeru - abang, adik dan kakak - jangan lupa dengan Si Minah yang bernama Fatimah Ismail.

    PRU14 kali ini bukan tsunami China. Ini bukan "apa lagi China mau." Ini bukan apa lagi India mau. Ini bukan lagi Melayu takut berubah tanpa Ketuanan Melayu.

    PRU14 adalah tsunami anak semua bangsa - bangsa semua agama. Tsunami ini berniat, bertekad dan berakidah untuk menghumbankan Najib Rosmah ke dalam tong sampah sejarah. Kecuali ditipu. Kecuali disabotaj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  23. Belum pun Rabu sampai - ketika mengundi pos dijalankan - kita telah terbaca berita bagaimana seorang anggota polis yang tidak dapat mengundi. Ada ‘malaon’ lain yang lebih awal telah datang mengunakan nama Si Polan ini. Ini bukan berita palsu. Laporan polis berkenaan telah tersebar luas.

    Ini satu 'kecuali' yang kita tahu. Berapa ratus ribu 'kecuali' yang lain yang kita tidak tahu. Malah pada Rabu ini 'kecuali' ini akan menjadi lumrah. Kecuali ini bukan satu yang ‘rare’ - satu yang ganjil. Satu yang di luar jangkaan.

    Abang, adik kakak - ingat tidak dengan PRU13. Ingatkan kembali dakwat kekal kecuali dakwat itu tidak kekal. Berapa puluh ribu agaknya undi dua kali telah dijalankan kerana dakwat tidak kekal. Tidak ada siapa yang tahu. Kecuali HARAPAN berkuasa di Putrajaya.

    Sayugia dingati kembali kisah lampu padam ketika undi dikira. Tetiba tak ada kuasa letrik. Tetiba peti baru sampai. Tetiba tetiba.. kecuali kita tahu apa makna lampu padam. Tetiba borang 14 hilang. Kecuali kita semua telah bersedia untuk menangani semua ini.

    Hakikatnya dalam PRU13 - Pakatan Rakyat telah menang dengan mendapat 52 peratus undi popular, termasuk dari Sabah dan Sarawak. Kecuali ditipu. Maka Pakatan Rakyat telah dinafikan Putrajaya. Apakah episod ini akan berulang? Kecuali kita bersedia

    Saya telah mengikuti Jelajah HARAPAN. Jelajah adalah ceramah besar yang mana kesemua atau hampir semua empat pemimpin tertinggi HARAPAN akan hadir sama.

    Jelajah ke Melaka di Alor Gajah, Perak di Taiping, Pulau Pinang di Padang Kota, Kedah di Gua Chempedak, N.Sembilan di Seremban, Perlis di Utan Aji, Johor di Pasir Gudang, Kelantan di Bachok, Terengganu di Dungun, Pahang di Kuantan dan jelajah HARAPAN ditutup kembali di Melaka.

    Puluhan ribu warga yang datang. Puluhan ribu anak semua bangsa yang datang menjenguk mendengar. Saya yakin ramai di antara mereka - kerana terlalu ramai - tidak dapat mendengar buah butir yang diucapkan oleh pucuk pimpinan HARAPAN.

    Tapi yang penting mereka hadir. Tubuh badan mereka sama berasak-asak di padang atau di jalan raya. Kehadiran rakyat biasa, kehadiran orang biasa ini tanda bersetia kawan dan menunjukkan sokongan mereka kepada HARAPAN.

    Semua menyimpan niat pada petang Rabu ini sebuah kerajaan baru akan wujud. Pada hari Khamis dan Jumaat - seluruh negara telah diberi cuti. Ini kenyataan daripada Mahathir Mohamad - Pengerusi Pakatan Harapan dan juga Perdana Menteri baru Malaysia. Kecuali….

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  24. Kecuali penipuan muncul kerana selama 60 tahun ini kita tidak pernah ada pengalaman bertukar kerajaan. Selama 60 tahun ini kita hanya dikawal oleh United Malays National Organisation.

    Rompakan demi rompakan. Penjarahan demi penjarahan telah dijalankan. Segala bentuk kejahatan telah dilakukan. Semua dilakukan tanpa dakwa-dakwi. Semua dilakukan secara terbuka di hadapan mata 28 juta anak semua bangsa.

    Kerana begitu lama berkuasa. Kerajaan tidak pernah ditukar ganti. Maka telah lahir satu budaya cuba menakut-nakutkan orang ramai hanya dengan menyatakan bahawa negara Malaysia tanpa gerombolan Ketuanan Melayu akan lingkup dan hancur.

    Parlimen dan Perlembagaan bukan lagi rujukan. Kuasa telah mengambil alih segala-galanya. Malah Najib dengan falsafah - Cash is King - Duit Itu Raja - telah dan sedang menyediakan Tanah Melayu ini untuk menjadi tanah jajahan China Merah. Kecuali….

    Kecuali, pada Rabu ini anak semua bangsa bersedia, berwaspada untuk berjuang merebut kemenangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  25. Projek Najib dengan China Merah akan digagalkan. Projek parti cukong MCA dengan China Merah akan digagalkan. Kecuali, kita tidak memahami betapa bahaya besar yang akan dibawa oleh China Merah. Kecuali, kita tidak sedar bahaya ini sedang berada di hadapan pintu rumah kita.

    Mengambil alih kerajaan dari Najib bermakna HARAPAN berjaya menyelamatkan Tanah Melayu kita ini daripada jatuh ke tangan China Merah. Kemenangan Rabu ini bermakna Tanah Melayu dapat diselamatkan dari menjadi provinsi China Merah.

    Menyelamatkan Tanah Melayu dari China Merah sebenarnya adalah inti pati PRU14. China Merah adalah latar belakang PRU14. China Merah sentiasa bersedia untuk menjamin dan mengdukong Najib dan MCA sebagai agen hartanah yang akan menggadaikan Tanah Melayu.

    Pertempuran HARAPAN dengan Barisan Nasional sebenarnya adalah pertempuran untuk menyelamatkan Tanah Melayu dari menjadi tanah jajahan China Merah. Ini juga adalah isi ceramah kempen Jelajah daripada Pakatan Harapan.

    China Merah disebut di sana-sini. Ada yang menyebut China Komunis. Tapi hakikatnya semua tahu negara makna yang dimaksudkan.

    Peranan China Merah diterangkan. Malah ceramah jelajah HARAPAN membawa pencerahan tentang peranan China Merah. Tentang agenda China Merah terhadap Tanah Melayu.

    Lihat kain rentang BN. Ada nama syarikat China Merah tertera sama. Ini memberi makna, memberi implikasi bahawa kain rentang ini ditaja oleh syarikat China Merah. Jika tidak menaja kenapa nama syarikat China Merah ini perlu atau wajib ada ditulis sama dalam kain rentang. Apa pentingnya syarikat China Merah ini?

    Apakah syarikat China Merah ini tidak sensitif terhadap perasaan ahli parti ketuanan Melayu? Kecuali, semua ahli parti telah lok lak, telah mabuk syabu, telah mabuk ice hingga tidak lagi faham akan tanda-tanda ini. Wahahhu alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  26. Lawan tetap lawan

    Pda Rabu ini semua penyokong Pakatan Harapan perlu bersedia. Mereka melaungkan 'berani berjuang berani menang'. Dan tahu bagaimana untuk menang.

    Wajib kita semua bersedia untuk memerhatikan akan perangai, kelakuan dan lenggok Suruhanjaya Pilihan Raya. Pasti akan ada karenah-merenah baru yang akan dimunculkan.

    Pasti ada peraturan baru, undang-undang baru yang dimunculkan pada saat akhir untuk menyusahkan dan untuk menghalang pengundi HARAPAN mengundi.

    Kita perhatikan dengan badan tegak berdiri siap-siaga kecuali SPR membuat projek penipuan yang besar. Kita perhatian dengan dada terbuka kecuali…..Apa lagi yang SPR akan buat?

    Ramai berani berjuang. Tapi gagal merampas kemenangan kecuali pada kali ini pemimpin Pakatan Harapan dengan jelas tahu arah mana lenggok Najib.

    Ke mana lenggok Najib mengarah ke sana Pakatan Harapan akan sampai. Ke mana lengok Najib menjalar ke sana orang ramai akan menunggu. Sebanyak 28 juta mata sedang memerhatikan Najib.

    Pada Rabu ini kita bukan lagi membaca sejarah. Kita bersama membuat sejarah menubuhkan kerajaan baru. Kecuali ditipu. Kecuali disabotaj. Selamat mengundi. Selamat Datang Kerajaan Baru.

    ReplyDelete
  27. Nak cerita pasal Suman cai mamak Malabari
    Hamba jumpa mangkuk ini di blog Parpukari
    Masa itu, dia asyik hentam Pak Lah & Khairy
    Tetapi dgn hamba, bapok ini kerap cabut lari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia menghilang, tapi hamba terus jugak cari
    Puas juga hamba jejaki ke sana dan ke mari
    Namun terjumpa juga iblis ini pada satu hari
    Di blog PutraMerdeka pelesit ini langkah kiri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia pondan bacul mcm telor udah di kembiri
    Teringin nak bersilat tapi jadi spt org menari
    Di blog Putra asyik jer kena pukulan yg ngeri
    Lalu ke blog Budin, bapok kedi ini bawak diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg selalu terkedu hujah yg hamba beri
    Hujah dia pula hamba ratah mcm buah cheri
    Pediih belakang dia, spt kena cakar dgn duri
    Hanya lewat mlm dia keluar, main pukul curi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Jahanam ini, Wak Suman Tempe dia digelari
    Dulu dia gelar AdDajal kepada Nuat AlJubori
    Kini dgn Bg Nuat jubor pun dia sanggup beri
    Sbb itu, sekeh kepala dia, sgt hamba gemari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bila hamba cekap dlm berpantun dia rasa iri
    Pantun ini bagi hamba hanya kat hujung jari
    Dia pulak hanya ceduk tak tahu buat sendiri
    Yg diceduk itu pun hodoh serupa bontot lori

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dulu dia selalu perli, hamba inii Anon misteri
    Tapi dia tekedu bila nama Kejora hamba beri
    Dgn hamba dia tak pernah menang atau seri
    Spt dlm citer kartun, Tom yg dikalahkan Jery

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ibarat burung gagak, yg nak berlagak nuri
    Atau bangau tua, perasan merak bulu berseri
    Hamba dpt baca semua dia punya rentak tari
    Mcm makanan je dia, kpd Kejora bijak bistari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dgn hamba, dia asyiik dpt sakit yg tak terperi
    Terasa, macam kena sebat dengan ekor pari
    9 Jun dia akan malu serta hilang maruah diri
    Hamba nak taji dia & rampas dia punya isteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. DIA'... SI TUA BAPOK
    ------------------------------------

    Hamba kelahi dgn dia ni bukan satu dua hari
    Tapi sejak th 2013, mula di di blog Parpukari
    Tak tertepis dia, hamba bedal kanan dan kiri
    Kerap kalinya iblis lahanat ni belah cabut lari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia cuma seorang pendatang dari Singapura
    Dtg negara kita inii, mau mencetus huru hara
    Mcm Matdey tua dia ikut bermain sandiwara
    Bertopeng di sebalik nak selamatkan negara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia merajuk dgn Umno sbb tidak dpt jawatan
    Projek cara kroni pulak banyak kena sekatan
    Utk balas dendam, dibuatnya perangai setan
    Bersekongkol dgn Matdey tua si PM mantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hidup dia ni hanyalah menurut nafsu serakah
    Langsung tak ada ingatan nak pegi ke Mekah
    Tetapi sumbang songsang dia punya langkah
    Rasa hamba, bapok ini anak haram luar nikah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dijaja merata fitnah berkaitan dengan 1MDB
    Sama mcm Matdey, yg diia anggap sbg nabi
    Rela jadii keldai, tunggangan DAP kafir harbi
    Demi si tua renta dia rela terjun kubang babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg tua kutok perangai spt haram jadah
    Ikut Matdey, kubang babi pun sanggup redah
    Serupa Matdey, asyik je U-turn dan jilat ludah
    Dgn hamba ini, dia udah sering terima padah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang yng ketot, pala botak, perut bujal
    Tak sedar dirii, dah hampir nak menemui ajal
    Dulu Nuat dia caci dan panggil Anus AdDajal
    Kini rela kasi jubor kalu Nuat ingin nak tunjal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg le kaki gebang lebat, ini anak gampang
    Dia punya aota gertak, kalah bunyi senapang
    Mau lagak hebat, tak padan hencot tempang
    Kalau jumpa dia, sah hamba kasi pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Cakap2 ifrit ini hanya aota temberang belaka
    Ternyata dia mmg bacul ini bapok tua celaka
    Tak berani dtg hamba cabar di Dtrn Merdeka
    Hamba nanti, hingga pagi tak nampak muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba terus tampil dan mahu cabar dia lagi
    Tarikh masa & tmpt jumpa hamba udah bagi
    Tapii dia dah mula menggeletar, berlaga gigi
    Dia spt cuba berhelah, mau buat alasan lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ibarat seekor setan ifrit jembalang puaka
    Pelbagai fitnah terhadap kerajaan ifrit ni reka
    Dia termakan hasutan Matdey, si tua bangka
    Kat akhirat, kedua2 nya akan abadi di neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia selalu buat komen, spt org mabok candu
    Tapi dgn hamba, dia terima pukulan yg padu
    Mmg kerap kali, bapok ini melopong terkedu
    Sering kali nya dia cabut, ini mubaligh Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg amat pasti Hindu jadi dia punya agama
    Allah dia kata 'Baghwan Visnu, disebut nama
    Jugak Alkalki Authar & Muhammad itu sama
    Neraka le tempat, utk dia abadi selama-lama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kerja ifrit ni dekat sini, hanyalah menyampok
    Tapi asyiik diulang copypes hujah basi lapok
    Kepala dia mmg udah selalu hamba hempok
    Itu lah dia si tua kedi khunsya, Suman bapok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang Munafiq fasiq yng tiada beriman
    Mmg udah lama gugur, diia punya keIslaman
    Hati serta jiwa dia kotor dipenuhi dgn kuman
    Itulah dia tua renta bangsat, si bapok Suman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Save time and column....

      I simply says, My Foot.....!!

      Delete
    2. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
    3. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
    4. Time constraint idiot, so I merely make it simple by saying, My Foot.....!!

      Delete
    5. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
  29. 16/9/17 & 1/2/18, dua tarikh yg hamba kasi
    Pdg Dataran Medeka hamba letak jadi saksi
    Tapi hampa, Suman bacul takut & pucat lesi
    Hanya di blog ini je dia gebang lebat beraksi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  30. Damn bloody idiot Suman is totally defeated
    Now he admit that Kejora is highly educated
    Not only superb in maths, in arts he is gifted
    In any field he involved, he's always talented

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  31. Dengarlah wahai semua pembaca di blog ini
    Suman hanya eksyen gebang lebat jer di sini
    Ternyata dia seorang bacul dayus, tak berani
    Tiidak mampu pertahan, burit diia punya bini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  32. Suman nak lwn Kejora, dah tak termampu
    Dia guna cara bacul, bawa posting penipu
    Lps itu dia meracau meroyan dan merapu
    Agaknya bapok ini dah tertelan ubat sapu

    Kan kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  33. Suman asyik jer kalah, kalau sejarah diimbau
    Kejora ibarat pohon padi, dia rumput sambau
    Tak beranii nak melawan lagi dia, ini lahabau
    Dia ucah kecut pelir ini Matdey punya kerbau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  34. Suman ibarat pisau burok mata dah sumbing
    Pantun Kejora pulak, tajam spt mata lembing
    Kena tikam, dia tenat dan terumbang ambing
    Mengembik ler dia ni, serupa bapak kambing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  35. Suman anak haran luar nikah, hanya ada ibu
    Nal lagak hebat tak padan dgn muka kelabu
    Tercirit birit bapok ini kena cgu Kejora serbu
    Dia dah kecut pelir, inii Matdey punya lembu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  36. Suman ingat dia gebang lebat org akan tabik
    Tapi sebalik nya org meluat, mulut mencebik
    Nak lagak juah tak padan dengn pelir lembik
    Kejora tibai, serupa kambing dia mengembik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
    2. Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Ingat tuuuu...!!

      Delete
  37. Terus tak ada kelibat lagi Suman dajal barua
    Dgn bapok gebang lebat ini ingin sgt bersua
    Bab mengudi sudah jadi perkara yang kedua
    Yg penting, dpt ajar itu jahanam bangsat tua

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaasaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  38. Suman bapok terasa mcm dah kepet hidong
    Habiis berbenjol kepala, Kejora tala & ladong
    Nampak hamba, dia lari serupa lipas kudong
    Tidak tahu di mana dia sembunyi berlindong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Suman kotey lembik ciput
      Jln terhencot, tulang udah reput
      1/2/18 dia takut, hamba jemput
      Kini terkedu..cuma tau, 'my foot'

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  39. Suman dah kecut pelir pantun dtg bertimpa2
    Agaknya bapok tua kedi ni lari pergi bertapa
    Ingat Suman, 9/6 nanti, di JB aku nak jumpa
    Jgn pula jadi spt Matdey, Melayu buat2 lupa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      -----------------------------------------------------------------

      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

      Delete
    2. Alahai Suman cacai Matdey kutty
      Lawak dia aku gelak spt nak mati
      Tipu, kata di Dtrn Merdeka dinanti
      Aku pun boleh, reka beribu2 bukti

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman jadi spt org mabok samsu
      Akal mcm budak masih menyusu
      Dgn Kejora, dia dah jadii letih lesu
      Angkut bawa ke sini, bukti2 palsu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Suman udah terbaru2 serupa kera
      Dgn hamba, dia tempuhi sengsara
      Dia bawa posting palsu sbg 1 cara
      Tapi tak nampak pun nama Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Delete
    3. Nah sekarang toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Ingat tuuuu...!!

      Delete
  40. Dengar semua pembaca, hamba ingin cerita
    Dia mmg kaki pembohong, Suman tua renta
    Dgn Kejora, dia takut untuk bertentang mata
    Citer dia gi Dtrn Merdeka itu semuanya aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete
  41. Suman pondan kedi, udah tidak lagi melatah
    Kinii tersipu silu, tak bersuara walau sepatah
    Umor jer tua bangka, akal spt budak mentah
    Ki kik anak pelandok nak lwn bapak cheetah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Musibat...

      Toksah mengarut mengotor laman web orang dgn pantatun kamu itu.

      Saja nak beri peringatan....

      Buktikan kejantanan kamu tuu nanti, selepas 9/5 kita mengundi, jangan lupa hadhir diri & ponteng (cabut lari macam sudah2) pd 9/6 untuk showdown kita.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...