Saturday 5 May 2018

TSUNAMI RAKYAT KIAN PASTI, NAJIB SUDAH BOLEH BERKEMAS-KEMAS UNTUK TINGGALKAN SERI PERDANA


Kebangkitan rakyat berterusan lagi.  Setiap program ceramah atau jelajah Pakatan Harapan, dengan yang terbaru di Melaka malam tadi, terus mendapat limpahan kehadiran daripada rakyat pelbagai kaum.


Sebenarnya, bukan majlis yang dihadiri oleh Tun Mahathir Mohamad saja yang mendapat sambutan yang luar biasa, bahkan di beberapa tempat yang tiada kehadiran beliau juga turut menunjukkan sokongan  yang hangat daripada rakyat.


Lantaran sambutan hangat daripada rakyat kepada program jelajah dan majlis ceramah Pakatan Harapan di seluruh negara setakat ini, sukar untuk menolak bahawa tsunami rakyat tidak  berlaku pada 9 Mei ini.


Tsunami rakyat kian pasti akan berlaku. Rakyat kini ternyata telah bangkit untuk menunjukkan sokongan kepada Pakatan Harapan dan ingin melihat tumbangnya UMNO serta BN.


Sudah tentu, berdasarkan semangat rakyat yang sedang meluap-luap ketika ini, program dan majlis seterusnys menjelang 9 Mei nanti akan terus mendapat sambutan yang luar biasa daripada rakyat di seluruh negara. Sekali rakyat bangkit, mereka akan terus bangkit dan bangkit sehingga berjaya.


Dengan hakikat ini, mahu tidak mahu, Najib Razak harus mengakui masa depannya semakin sukar dan kekalahan semakin menghampirinya.


Apa pilihan yang sebaiknya buat Najib?


Apakah beliau perlu terus berjuang sehingga ke hari pengundian dan kemudian menerima berita kekalahan itu dengan linangan airmata?


Sebagai seorang penulis yang turut menghadiri beberapa majlis jelajah Pakatan Harapan dan melihat sendiri sambutan serta aura kebangkitan rakyat, jika tidak menjadi kesalahan, saya ingin menasihati Najib bahawa sekiranya mulai hari ini keghairahan rakyat kepada perubahan tidak juga surut, bahkan tambah memuncak, adalah lebih baik beliau segera mengangkat bendera putih, mengaku kalah dan cepat-cepat meninggalkan negara ini.


Tidak guna lagi Najib terus bertahan, menabur pelbagai janji dan habuan kerana rata-rata rakyat tidak percaya lagi kepada semua pemberian itu.


Sebaliknya, mulalah daripada sekarang mengemas barang-barang dan mengumpul beg untuk keluar daripada Seri Perdana dan juga meninggalkan negara ini.


Rakyat kini terlalu inginkan perubahan. Rakyat mahu hidup tanpa GST, rakyat mahu harga minyak yang stabil, rakyat tidak mahu pemimpin yang ada skandal, rakyat sudah letih dengan kos sara hidup yang tinggi, sedangkan pemimpin ada wang beribu juta ringgit dalam bank dan memiliki perhiasan yang mahal-mahal.


Najib sudah tentu ada pelbagai laporan risikan mengenai tahap sokongan rakyat terhadapnya. Apa yang penting, dapatkan laporan yang betul dan bukan daripada pihak yang bertujuan hanya untuk menggembirakan hatinya.


Laporan itu, jika pihak berkaitan bersikap jujur dan berterus-terang, pasti akan menyerlahkan hakikat bahawa rakyat tidak lagi memihak kepada UMNO dan BN.


Untuk itu, pilihan yang terbaik bagi Najib tidak lain ialah segera meninggalkan negara ini sebelum hari pengundian dan carilah mana-mana negara di dunia ini untuk mendapatkan perlindungan. Ini satu-satunya pilihan baginya.


Terus menunggu sehingga hari pengundian dan kemudian menyaksikan kekalahan serta penolakan rakyat terhadap UMNO dan BN di depan mata, hanya menjanjikan keadaan yang lebih buruk bagi kehidupan beliau yang seterusnya.


Harus disedari bahawa antara komitmen Tun Mahathir dan Pakatan Harapan ialah untuk menangkap dan menyiasat Najib berhubung skandal 1MDB dan kewujudan wang sebanyak RM2,600 juta yang ada dalam akaunnya dalam tempoh 100 hari selepas mengambil alih kerajaan.


Situasi itu sangat-sangat mungkin membawa pengakhiran suatu kehidupan yang panjang di penjara kepada beliau akhirnya.


Sedia dan sanggupkah Najib menghadapi semua kemungkinan itu?


Selain itu, selepas kekalahan UMNO dan BN nanti, percayalah juga bahawa majoriti pimpinan UMNO yang ada hari ini akan segera menyalahkan Najib sebagai punca utama kehilangan kuasa yang dipegang sejak lebih 60 tahun selama ini.


Tidak ada sesiapa yang akan membela dan mempertahankan Najib lagi ketika itu. Semua orang UMNO akan mengutuk dan menghentamnya, malah tidak mustahil beberapa pemimpin seperti Tengku Adnan Tengku Mansor, Annuar Musa dan ramai yang lain sudah pun berpeluk dan mencium tangan Tun Mahathir sambil menangis dengan cucuran air mata tanda penyesalan.


Majoriti pemimpin UMNO adalah jenis "cari makan". Di mana ada kuasa, ke situlah kiblat mereka. Setelah UMNO dan BN hilang kuasa di peringkat Pusat, tiada sebab lagi untuk mereka bertahan dengan parti itu.


Kekalahan UMNO dan BN hanya akan menyebabkan Najib menanggung pedih dan kesakitannya secara bersendirian. Tun Mahathir dan Pakatan Harapan pasti mengotakan segala janji dan kata-katanya kerana itulah juga kehendak rakyat sebenarnya.


Oleh itu, jalan yang selamat bagi Najib hanyalah dengan segera meninggalkan negara ini sebelum hari pengundian dan carilah tempat yang selamat untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan selepas itu.


Najib, ini nasihat ikhlas daripada saya!! (ShahbudinHusin 05/05/2018).

257 comments:

  1. Din,

    Najib tak boleh tinggalkan Malaysia.
    Kita nak hukum dia. Dan geng2 dia. Dia dah banyak dosa. Macam Dr.Mahathir cakap semalam dia nak perah Najib bagi balik semua duit yang dah hilang.

    Hang mintak dia pi pack barang buat apa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti Tsunami Rakyat -

      (Ma'af menyiarkan laporan M'Kini versi Bahasa Inggeris, sebab lebih tegas bunyi mesej nya)

      Day 7: Malacca rally spills onto streets

      10.18pm: Bukit Katil, Malacca - The crowd goes wild when Pakatan Harapan chairperson Dr Mahathir Mohamad arrives at the ceramah perdana here.

      Cheers and applause fill the air as his arrival is announced.

      As Mahathir made his way through the crowd with his entourage, the crowd pushed to get a better view of him, with many climbing onto chairs to take pictures of the ex-premier.

      Another round of cheers greet his arrival onstage. His wife, Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, receives similarly resounding applause.

      The crowd is well over 5,000 now, with half of the crowd spilling over to part of the main road parallel to the shop lots.



      DAP secretary-general Lim Guan Eng addresses the crowd spilling over to the main road behind the stage during his speech.

      “I didn’t know there were more of you behind,” he says.

      Delete
    2. Night turns electric as 10,000 chant Dr M's name

      11.35pm: Bukit Katil, Malacca - At its peak, the crowd at the Pakatan Harapan ceramah perdana here is close to 10,000.

      The atmosphere is electrifying as the crowd cheers and applauds throughout Harapan chairperson Dr Mahathir Mohamad’s speech.

      Mahathir says caretaker prime minister Najib Abdul Razak has his own philosophy in life. Before he can complete his sentence, however, the crowd shouted back, “Cash is king.”

      “Wow, you already know. I don’t have to ceramah anymore,” he joked, to laughter from the crowd.

      At one point, he turns around to face the crowd behind the stage, which spilled out onto the main road.

      Without even saying anything, the crowd there begin to cheer. He turns just slightly to the side, where more of the crowd was gathered, and got a similar reaction.

      “This has never happened to me before,” he says, before the crowd began to chant “Hidup Tun” (long live Tun) over and over again.

      When Mahathir ends his speech, the crowd breaks out into thunderous applause and chants of “Hidup Tun” ring out again.

      Many rush towards the stage in an attempt to take pictures with the prominent figures on the stage, especially Mahathir, his wife Dr Siti Hasmah Mohamad Ali and former Umno ministers Rafidah Aziz and Daim Zainuddin.

      Delete
    3. SYOR PENTING:

      PAKATAN HARAPAN PERLU PERTINGKATKAN ATAU MAINTAIN MOMENTUM TSUNAMI RAKYAT DI MELAKA ITU MULAI DARI SEKARANG.

      PILIH TEMPAT2 YANG SENTIMEN RAKYAT TERHADAP PH DAN BENCIKAN UMNO/BN SEPERTI DI MELAKA ITU.

      TAK SALAH MENGIMPORT PEMINAT2 PH DARI LAIN2 TEMPAT, BAWA BERBELAS BELAS BAS - ASALKAN JANGAN DARI BANGLA SEBAB RAKYAT DAH BENCI UMNO/BN IMPORT 40,000 BANGLA MENGUNDI DI PRU13.

      MINTA SYARIKAT2 BESAR YANG SIMPATI DENGAN PH SUMBANG WANG DAN TENAGA BAGI MEMBUAT DEMIKIAN.

      AIYOH, RAKYAT SEKELIAN. MOGA2 JADI LANDSLIDE VICTORY UNTUK PH PADA 9 MEI INI. AMEEEEEEN.

      Delete
    4. OOOPS, BAGUS MINTA SYARIKAT2 ITU SUMBANG WANG SAHAJA, BAGI MENENTUKAN BAS2 MEMBAWA PEMINAT2 PH DARI LUR BNDAR ITU SAMPAI KE TEMPAT RAPAT UMUM (RALLY).

      BIAR JENTERA PILIHANRAYA PH YANG MENGELOLAKAN PERSEDIAAN BAS2 DAN KERJA MENGAJAK PEMINAT2 ITU DATANG BERDUYUN DUYUN KE TEMPAT RAPAT UMUM.

      JIKA TSUNAMI RAKYAT DI MELAKA ITU BERTERUSAN HINGGA MALAM HARI MENGUNDI, INSHA ALLAH AKAN DAPAT LANDSLIDE VICTORY UNTUK PH. AMEEEEEEEEN.

      Delete
    5. Betul jangan biarkan penjuri duit rakyat lepas begitu saja. Korek semua harta mwreka yang curi dan rasuah mesti kembalika kepada rakyat

      Delete
    6. He he. Budin potong steam.....

      Delete
    7. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    8. Maaf teman lari tajuk sikit dn ulang post semalam.

      Kepada sahabat seperjuangan.........lawan tetap lawan yeoooppp.....!!

      Maaf udah lama teman tak bersiaran di sini.

      KEPADA SEMUA BRO2 PAKATAN.........teman nak pesan........PETI UNDI pada 9 Mei nanti wajiblah diekori sehingga selesai pengiraan undi.

      Kita udah bertungkus lumus.......dari langkah pertama kita udah lalui rajau duri......dibuli, dihalang, dicantas.......segala pahit kelat kita udah rasa.........jadi tolonglah di saat-saat akhir penghujong langkah kita jangan sekali-kali kita terrrlepaasss pandangkan peti undi tu yeooopppp......!!

      Tak derrr guna kalo berpenat lelah, bekerja keras......sana-sini non-stop berceramah tapi last2 peti undi dilepaskan macam gitu ajerrrr.

      Peti undi tu umpama nyawa kita yeooopppp..........sia-sia disaat akhir kita LUPA pasal PETI UNDI ni.

      Tiap PETI UNDI mestilah DIEKORI dan DISAKSIKAN dengan teliti oleh orang Pakatan sendiri...........walau kejap mana pon.....walau satu kerdipan mata pon tak boleh kita lalaikan.

      KEPADA SEMUA YEOP PAKATAN...........jangan segala pengorbanan dan kerja keras kita jadi sia-sia di saat akhir.

      Maka dengan itu......tolong diberi perhatian dan priority nombor 1 kepada setiap PETI UNDI....!!!

      Yg bertugas tolong ler ambik perhatian.......deme orang2 kanan dalam Pakatan tu tolong ler dipanjangkan hal ni kepada pihak yg bertanggungjawab.

      Jangan disia-siakan PETI UNDI di saat2 akhir yeooooppp.........itu peti amanah dan mandat rakyat.

      Ingat tu.......!!!

      Salam perjuangan bebas dedaaakkk kepada sumer sahabat lama..........Sifu Pak Othaman, Pak Rahman JPC, Bro Diny, John Doe, Fan Tun, Perak Man, Macy, Zack Armstrong, Mat Noor, Msia Baru, Msian Cyber, Ramly dan sumer bro2 yg sekapal......dan tak lupa kepada Tuan Admin Shahbudin.

      Lawan tetap lawan yeooopppp....!!

      Delete
    9. LELONG... LELONG... MURAH... MURAH...

      SIAPA NAK BELI SAMPAH-SAMPAH SARAP NI...??? JUAL SEKATI SEPOSEN TERMASUK GST.....

      Muahahahahahahahahahahaha



      Rafidah dan Rais - Tengku Adnan
      Rafidah, Rais dan Daim

      05 Mei 2018 11:19 AM

      PUTRAJAYA 5 Mei - Lembaga Disiplin UMNO telah memecat tiga veteran UMNO yang juga bekas menteri iaitu Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.


      Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor ketika mengesahkan perkara itu berkata, surat pengguguran keahlian mereka telah ditandangani olehnya semalam.


      “Saya berada di ibu pejabat UMNO semalam dan sudah menandatangani surat pengguguran keahlian mereka.


      “Mengikut perlembagaan parti mereka sebagai veteran UMNO tahu bahawa tindakan mereka itu salah apabila berceramah di atas pentas pembangkang,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. 


      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan ketiga-tiga bekas menteri terbabit yang kini menyokong pembangkang.


      Tambah Tengku Adnan lagi, beliau tidak bertindak berdasarkan ‘cakap-cakap’ sebaliknya sudah memperoleh bukti bergambar.

      Delete
    10. "Ada logik tulisan dan saranan Shahbuddin. Jika PH mengambil alih usah Tun M " cair" dengan pemimpin-pemimpin UMNO/BN yang angkuh sekarang.Buka fail mereka..ada kes sabit dakwalah termasuk pegawai-pegawai kanan kerajaan sekarang," pinta Tuk Din dalam perbualan santai.

      Delete
    11. Salam ya bro Phantom..

      Kami faham ko berdarah Biru..mat transformantat najibalun2.6b dan perjuang rakyat songsang..baiklh..ko pertahankanlh puak puaka siPembohong siKlepet tu dgn sepenuh jiwa raga lu beb..ada untung timbul xdak tenggelam kan beb..

      Tsunsmi rakyat udah menjelma..
      Hari mengundi akn tiba..
      Berjaya atau x akan kami terima..
      Yg menentukan mandatnya rakyat jelata..
      Ingat sepatutnya bertarung mesti sama rata..
      Ini negara berteraskan demokrasi sejak merdeka..
      Tiada ancaman yg kami lawan melainkan najibUMNOBN yg khianat serta perlekehkan maruah Rakyat dan Negara dimata dunia..

      Bang Shah..lari x lari belakang kira..senjata terakhir puak ini udah siap sedia tercipta..Suruhanajib Penyangak Rakus belit pelbagai cara bagai ular sawa..nak selamatkan keparat puaka puak CELAKA!!

      Lawan tetap lawan!!

      Undi Pakatan Harapan berlambangkan KEADILAN..

      Keadulan mesti menang!
      Keadilan mesti menang!
      Keadilan mesti mrnang!!

      Delete
    12. Ameno parti haram dah kan..??

      Delete
    13. Hati kecil yakin ph menang parlimen. Negeri x kisah. Dptkn semula harta kerajaan dr najib n da gang. Lps tu siasat dan dakwa dgn adil seadilnya

      Delete
  2. Saya percaya najib mmpunyai plan sampai D,E atau F bagaimana atau aps yg perlu dilakukan mrngikut keperluan situasi! Melarikan diri bukan salah satu drpnya!! Najib tidak akan mempunyai plan yg akan mrletakkan lehernya diatas papan pemotong selagi kuasa dan segala jentera kerajaan berada dlm tgnnya.

    No matter how ridiculous it may looks, najib will find his way to power. Trust me, he will!! Q

    He will force hid rejected leadership onto the people and cling on to power!!! Otherwise MKN act would not meant anything!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan pendapat itu tapi, dengan hormat nya, di cadangkan supaya tiap kali kita berkata begitu, kite perlu sebutkan apa kita boleh buat.

      Kita tiada kuasa yang pemerintah ada, tapi kita ada kuasa bersura.

      Jadi, tiap kali kita sebutkan pa yng depa akan buat, kita perlu katakan bahaw kita sebagai rakyat dan oengundi perlu keji, caci, maki (e.g Kepala Bapak Depa) setiap tindakan depa yang namppak songsang atau tidak menghirukan kesejahteraan rakyat.

      Buat demikian di media massa termasuk blogs, juga keluar berhimpun di himpunan2 yang dapat kebenaran di bawah Akta Himpunan Aman 2012.

      Delete
    2. mature reader... gua caya sama lu.....klau gua Najib.... apa lagi.... sedangkan saya tau kelemahan rakyat... bayangkan....

      Delete
    3. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    4. sumber dari tv3suku ke utusang?

      Delete
  3. BN mengajar rakyat menjadi jahat. Sia-sia sahaja guru di seluruh negara mengajar murid menjadi baik. Semuanya terhapus oleh ajaran jahat BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
  4. Tak cukup tanah najib nak lari, matilah najib kali ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
  5. Goodbye,goodbye please go away
    Bring along kojola,the dog of stray
    No votes for you, the rakyat sway
    And idiotic macais,just don't stay!

    The goons of Putrajaya,off you go
    We're better without you,so no more
    As you leave,swallow your ego
    It's the end of your glamour!

    This brainless donkey Kojola
    Once widely known as Jinggila
    Drag him along,hulala
    Let him be your torn umbrella!

    The uneducated hopeless entity
    He's vulgar,full of emnity
    A pariah who roams Chow Kit city
    The ugly one from Planet Stupidity!

    Goodbye Kojola please be dead
    To see you cry,we can't wait
    No more dedak,no more bread
    Shoo..shoo..shoo..are you afraid?

    Together with Pejuang, life is hell
    Lebai can't assist,he's in cell
    Buffalo in Kota Belud,he's not well
    Klepto in Sg Buloh,there he excells!

    Goodbye,all unwanted goons, goodbye
    In Pakatan's courts there's no alibi
    You'll be proven guilty high and dry
    Only way out, hang yourselves high!

    Kojola the skunk you're finished
    Your alter ego will be vanished
    Find new home in China communist
    scram quickly,you'll not be missed!


    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    2. Terbauiiikkk Bro Fan Tun...... teruskan perjuangan yeooopppp.....

      Delete
  6. Menang saja Pakatan Harapan di PRU14, siasat segera segala skandal 1MDB, Felda, Mara dsb. Sekiranya wujud prima facie, Najib hendaklah dibawa ke muka pengadilan bukan atas tuduhan mencuri harta negara tetapi didakwa sebagai pengkhianat negara (treason) dimana jika didapati bersalah hukuman mandatori adalah gantung sampai mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jemaah menteri dakwa sekali bersubahat,kes 100 juta wang KBS yang disonglap buka blk kertas siasatan,dan jangan lupa ambik balik 250 juta dari mak lembu

      Delete
    2. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    3. Woiiii binawe.......ada aku kesaaahhh????

      Apa kehei ulang sampei berkali-kali??

      Delete
  7. Replies
    1. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
  8. Saya rasa Majib dan Rosmah akan berada di Sg Besi atau Subang.... bersiap sedia untuk meninggalkan negara dengan pesawat khas.jika sekiranya BN tewas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    2. Kerana DAP berjiwa besar..
      Hidup DAP Tun Mahathir!
      Hidup DAP Tun Mahathir!
      Hidup DAP Tun Mahathir!

      Delete
  9. ikhlas dari saya..walaupun saya amat gembira dgn sambutàn rakyat kpd PH mutakhir ini..tlg jgn rasa selesa..krn perjuangan masih blum selesai sehingga umnobn dikuburkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    2. Kerana Tun Mahathir berjiwa besar..
      Hidup PPBM..hidup Tun Mahathir..
      Hidup Bersatu..hidup Tun Mahathir..
      Hidup Bersatu..hidup Tun Mahathir..

      Delete
  10. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    Berikut adalah hujah kenapa Barisan Nasional akan memenangi PRU kali ini.

    HUJAH PERTAMA : KEMANTAPAN STRATEGI BARISAN NASIONAL
    Barisan Nasional kelihatan lebih bersedia menghadapi PRU kali ini. Walaupun bukan lagi winnable candidate menjadi keutamaan, tapi pemilihan calon yang mampu mendapat sokongan tempatan serta melicinkan pergerakan jentera di peringkat akar umbi telah berjaya menampakkan hasilnya. Tindakan Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Jalil yang tidak bertanding serta turun ke kawasan-kawasan juga menjadi pemangkin kepada kemantapan gerak kerja Wanita UMNO. Parti-parti komponen juga lebih bersemangat dan memberikan komitmen yang tinggi dalam berkempen. Gabungan calon yang berpengalaman serta calon baharu yang muda di kawasan sasaran milik pembangkang melihatkan serangan yang lebih dinamik yang memungkinkan kawasan tersebut dirampas. Calon dari UMNO dan parti komponen yang lain melaksanakan kempen secara bersama dan bersepadu turut mengukuhkan gerak kerja di kawasan. Walaupun gerak kerja yang mantap, namun peratus undi popular tidak dapat meningkat secara mendadak kerana faktor pertambahan kawasan bandar dan semi -urban (pinggir bandar) selepas persempadanan tahun 2003. Hal ini disebabkan oleh sentimen pengundi bandar dan semi-urban yang anti establishment kerana mereka telah pun mendapat manfaat daripada pembangunan negara. Golongan ini sukar dipujuk dan mereka sering menyalahkan Kerajaan dalam pelbagai hal. Pengundi bukan Melayu walau tidak menunjukkan perubahan sokongan secara mendadak, namun lebih terbuka menerima kempen dari calon dan jentera BN.


    HUJAH KEDUA : UNDI PEMBANGKANG BERPECAH
    Perpecahan undi pembangkang memberikan peluang untuk BN memenangi beberapa kerusi marginal (kerusi yang mana jumlah majoritinya tipis). Mengikut Pakatan Harapan (PH), terdapat 31 kerusi marginal yang mereka sasarkan dalam PRU kali ini. Namun, selepas penamaan calon, didapati pertembungan 3 penjuru memberikan kelebihan kepada BN. Ini kerana selepas persempadanan semula dan pertambahan pengundi baharu, kerusi marginal ini kebanyakannya menunjukkan peningkatan pengundi Melayu yang signifikan. Peningkatan undi Melayu menyebabkan peningkatan peluang bagi BN dan PAS dan kurang kelebihan kepada PH. Selain kawasan marginal, beberapa kubu kuat PH seperti Gombak, Permatang Pauh, Kuala Langat, Batu, Lembah Pantai dan kawasan yang baharu dimenangi pada PRU yang lepas seperti Sepang, Iskandar Puteri juga bakal terancam dengan perubahan demografi pengundi yang menunjukkan penambahan pengundi Melayu yang signifikan. Jika masih tidak faham kenapa perpecahan pembangkang menguntungkan BN, mungkin anda perlu lihat apa yang berlaku dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.


    HUJAH KETIGA : JENTERA PAKATAN HARAPAN TIDAK CUKUP BERSEDIA
    Ketika ini, jentera paling kuat dalam PH adalah DAP dan PKR pula semakin merudum. Pembahagian kerusi yang tidak mengikut kehendak akar umbi menyebabkan beberapa kawasan PKR mengalami masalah. Sebagai parti yang baharu, PPBM dan PAN kurang menyerlah dalam jentera meraih undi. Mereka lebih kepada program-program besar yang menggunakan nama Tun Mahathir dan Nik Omar.

    ReplyDelete
  11. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    HUJAH KEEMPAT : PAKATAN HARAPAN LETAK BUKAN WINNABLE CANDIDATE
    Dari segi strategi meletakkan calon, DAP lebih terkehadapan berbanding parti-parti lain dalam PH. Pemimpin-pemimpin utama dalam PKR yang tidak melaksanakan tugas dengan baik telah mula mencari kawasan yang lebih selamat seperti DS Wan Azizah dan Nurul Izzah. Azmin Ali pula menggunakan PRU untuk mencatur strategi menghadapi pemilihan parti. PPBM dan PAN pula lebih kepada meletakkan calon tangkap muat. Mereka hanya memastikan pemimpin utama parti mereka seperti Tun Mahathir, TS Muhyiddin, Mukhriz dan Mat Sabu selamat. Lain-lain calon lebih kepada melepaskan batok di tangga dan menjadi pengacau antara BN dan PAS.


    HUJAH KELIMA : POLITIK MATANG MEMATIKAN LANGKAH JAHAT PAKATAN
    Ramai yang mengakui bahawa pilihan raya kali ini lebih 'aman' berbanding sebelum ini. Kematangan pengundi dalam menapis dan menganalisa maklumat menyebabkan propaganda jahat yang memainkan sentimen dan emosi sukar mendapat tempat. Walaupun masih ada yang cuba menyebarkan maklumat palsu seperti selepas penamaan calon dan fitnah pengundi Bangla masih tersebar, namun kurang berkesan. Tindakan SPR menubuhkan Akademi Pilihan Raya serta berkempen secara aktif mendidik pengundi juga membuahkan hasil dengan kurangnya tuduhan-tuduhan jahat yang menyerang suruhanjaya tersebut. Akta Antiberita Tidak Benar 2018 juga membantu negara menyekat penyebaran propaganda yang tidak bertanggung jawab. Hasilnya, PH yang sebelum ini bersenjatakan fitnah dan adu domba telah mati akal. Mereka gagal menghasut secara massa seperti tahun 2008 dan 2013. Yang tetap dan berpencen menerima hasutan adalah zombi-zombi politik PH yang tidak sedar diperbodohkan oleh pemimpin mereka. Akibatnya, pengundi kelabu yang sebelum ini mengundi mereka mungkin tidak keluar mengundi. Ada juga pengundi-pengundi PH yang menganjurkan supaya membuat undi rosak kerana protes terhadap kepimpinan PH akan mengurangkan lagi sokonga PH.


    HUJAH KEENAM : SOKONGAN SILENT MAJORITY
    Faktor ini jarang dibincangkan oleh mana-mana pengkaji politik tanah air atau pun diforumkan oleh mana-mana pihak. Jika diselusuri pada PRU 2008 dan 2013, seolah-olah pembangkang akan menang besar dan BN pula menjadi pembangkang berdasarkan propaganda, mainan media propembangkang dan desakan dalam media sosial. Sebaliknya berlaku, BN masih lagi menjadi kerajaan. Ini kerana walaupun lebih senyap dalam media sosial atau kedai kopi, penyokong senyap BN masih lagi tidak terpengaruh dengan pembangkang dan mengundi BN. Golongan ini walaupun bukan ahli parti, tetapi sekumpulan pengundi yang memilih keadaan yang lebih stabil dan percaya bahawa Kerajaan masih utuh, kukuh, berfungsi dengan baik serta tidak bangkrap. Walaupun terkesan dengan kos sara hidup yang meningkat, tetapi mereka tidak menyalahkan orang lain sebaliknya mempersediakan diri dan keluarga untuk mengurus perbelanjaan dengan lebih baik. Dalam PRU kali ini, golongan ini masih lagi senyap dan tidak menunjukkan sokongan secara terbuka tetapi tetap akan mengundi atas apa yang mereka percaya di pihak yang benar.

    ReplyDelete
  12. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil

    1. ALLAH swt meletakkan tanda aras yang sangat tinggi berkaitan informasi dan berita. Ia menjadi tanggungjawab iman seseorang Muslim supaya tidak bertindak atas kejahilan atau termasuk golongan yang jahil.

    2. Jahil itu bukan sekadar jahil ilmu, tetapi ia lebih kepada sikap dan sifat seseorang yang meletakkan dirinya di situasi menjauhi kebenaran Islam. Ini kerana kejahilan itu sama ada pada ilmu pengetahuan, atau pada akidah pegangan dan pada akhlak serta moral.

    3. Kemungkinan sesuatu kumpulan manusia itu hebat pada ilmu dan teknologi, namun jahil pada akhlak dan akidah. Sebab itulah al Quran menceritakan kebanyakkan para nabi diutuskan kepada umatnya yang sudah memiliki ketamadunan ilmu yang tinggi tetapi masih jahil dari sudut akidah dan akhlak.

    4. Nabi Musa as, Nabi Saleh as dan Nabi Hud as diutuskan kepada bangsa firaun, Kaum Samud dan Kaum Ad yang memiliki ketinggian ilmu dan kecanggihan teknologi. Tetapi dianggap jahil pada sisi Allah kerana tidak beriman dan tidak berakhlak.

    5. Dalam al Quran kedapatan dua ayat yang menerangkan bagaimana terjadinya manusia menempatkan diri mereka dalam kejahilan.

    Pertama: Surah Al Maidah ayat 50,

    أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُون ۚ وَمَنْ
    أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ

    "Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum (sistem) jahiliyah? Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah."

    Kedua: Surah Al Hujurat ayat 6,

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

    6. Kedua-dua ayat di atas adalah satu bentuk pedoman daripada Allah swt kepada orang beriman agar tidak meletakkan diri dalam keadaan yang disebut sebagai kejahilan.

    7. Ayat surah al Maidah disebut secara jelas menyatakan bahawa orang beriman tidak seharusnya menolak sistem daripada Allah dengan menerima selainnya. Manusia sebahagian besarnya mengakui keesaan dan kewujudan Allah sebagai pencipta alam, pentadbir, pemberi nikmat rezeki dan sebagainya.

    7. Akan tetapi ada di kalangan mereka tidak mahu menerima konsep ubudiyyah (kepatuhan) secara syumul kepada sistem Allah swt. Mereka menolak Islam dalam perundangan, menolak sistem pemerintahan Islam dan ekonomi Islam.

    8. Mereka lebih meredhoi sistem ciptaan manusia seperti sekularisme, kapitalisme, sosialisme, nasionalisme sempit serta pragmatisme daripada menerima petunjuk Allah swt dan Nabi saw.
    Dengan sebab itu, Allah meletakkan mereka sebagai golongan yang jahil.

    ReplyDelete
  13. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
  14. Yg berangan lah budin pak tongkol

    ReplyDelete
  15. Pesanan Ustaz Kazim Elias Buat Pengundi & Orang Melayu Pada 9 Mei Nanti

    Dan ada orang cakap kepada saya atas kapal terbang, mari daripada Jepun balik ke Malaysia, dia cakap, saya duduk atas kerusi saya, dia duduk di lantai, dia tanya saya macam-macam.

    Last dia kata pada saya, ustaz, kita cubalah 5 tahun. Kalau 5 tahun dia orang tak bagus, kita tukar yang lain pulak. Abang, dalam 5 jam pun benda macam-macam orang boleh buat, apatah lagi 5 tahun abang.

    Jangan harap 5 tahun tu mereka duduk diam abang, segala hak-hak orang Islam, hak-hak orang Melayu akan habis, abang. Belum dapat ini pun sudah pertikai macam-macam, tambah sudah dapat. Jangan main-main dengan 5 tahun abang.

    Benda lain kita boleh cuba 5 kali setahun, tapi dalam bab kuasa di bukan main-main tuan-tuan. Sebab itu pertahankan hak kita, pertahankan kebajikan kita, pertahankan apa yang kita ada.

    Kita bimbang, jangan kerana dengki, jangan kerana fitnah, jangan kerana benda yang kita tahu betul atau tidak betul, menjadikan kita buat tindakan yang salah, yang akhirnya merugikan diri kita balik.

    Nak makan pun senang, nak buat ibadat pun senang. Tuan-tuan bukan senang kita orang Melayu, orang Islam menjadi ketua di bawah kita ini orang bukan Islam. Orang lain jealous dengan kita.

    Jealous tuan-tuan. Kalau boleh mereka tidak mahu orang Islam ini control orang yang bukan Islam. Mana ada orang dalam dunia, orang Islam control orang bukan Islam dalam sebuah negara.

    Orang Arab jadi ketua kepada Arab, orang Indon jadi ketua kepada orang Indon. Yang lain-lain orang Islam duduk di bawah. Malaysia sahaja tuan-tuan, orang Islam dia control semua orang, yang bukan Islam di bawah, kena ikut Islam sebagai perlembagaan, kena hormat orang Islam dengan masjidnya, dengan undang-undangnya, dengan Agongnya, dengan peraturan-peraturan yang berkaitan dengan Islam.

    Satu-satunya tuan-tuan. Saya tidak hairan kalau Indonesia orang Islam jadi pemimpin, sebab rakyat dia 100% Islam. Orang Arab 100% Islam. Tapi Malaysia belum tentu.

    Malaysia bukan 100% Islam, tetapi kita boleh buat ceramah macam ini, di tengah-tengah jalan macam ini tuan-tuan. Kalau tuan-tuan ikut saaya ditempat lain, Islam tidak boleh buat ceramah macam ini. Seksa. Nak ceramah di masjid. Itu pun tidak boleh speaker. Nak ceramah kamu, pukul 10.30 stop.

    ReplyDelete
  16. Harapan Yang Berbahaya
    Pada bulan Ogos 2012, saya telah berpeluang untuk berbuka puasa dengan 120 orang Islam bekas murtad dan mereka menceritakan kepada saya bagaimana liciknya taktik yang digunakan pihak-pihak evangelis untuk memurtadkan orang Islam di Malaysia.

    Ramai dari kalangan para pemegang jawatan dalam DAP adalah mereka yang beragama Kristian dan agak fanatik. Di antara mereka yang tersenarai sebagai beragama Kristian dari kalangan pemegang jawatan dalam DAP termasuk Lim Guan Eng, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh, Ong Kian Ming, dan Yeo Bee Yin.

    Saya juga pernah menulis betapa liciknya cara mereka memasukkan jarum evangelis di kalangan orang Melayu Islam hinggakan ada dari kalangan orang Melayu yang berjubah dan bertudung kini merupakan apa yang digelar oleh para pendakwah evangelis sebagai Messianic Muslims.
    Bermula dengan nama Barisan Alternatif, pakatan yang ada kini dikenali pula dengan nama Pakatan Rakyat yang juga mengandungi parti PAS, dan kemudiannya dinamakan Pakatan HARAPAN setelah PAS tidak lagi mahu menyertai Pakatan tersebut.

    Saya ingin tumpu kepada perkataan HARAPAN itu sendiri.

    HARAPAN adalah HOPE di dalam Bahasa Inggeris. Menurut John Piper, pengasas DesiringGod.org dan seorang Canselor di Bethlehem College and Seminary di Amerika Syarikat, makna HOPE (HARAPAN) dalam Bahasa Inggeris mungkin menjurus kepada menantikan sesuatu yang tidak pasti akan berlaku. Namun dalam pengajaran Kristian, HOPE atau HARAPAN adalah keyakinan/kepercayaan terhadap sesuatu yang telah dijanjikan oleh Tuhan, atau dalam bahasa mudahnya: AQIDAH (FAITH).

    Menurut kitab Injil, “Kepercayaan datangnya dari mendengar, dan mendengar kata-kata Tuhan.” (Romans 10:17).

    Lihat gambar di atas – perkataan yang tertera di bahagian depan baju beliau ialah HOPE. Adakah disebabkan pengaruh Islam dalam Pakatan telah dihapuskan dengan tidak termasuknya PAS di dalam Pakatan yang baharu maka Pakatan kini digelar Pakatan HARAPAN?

    Adakah secara kebetulan juga Reverend Bernard Paul pernah mengutus jemputan kepada semua yang beragama Kristian untuk “menubuhkan kerajaan Tuhan di negara ini” dengan menolak kerajaan Barisan Nasional yang diketuai UMNO, sebuah parti Melayu yang memelihara Islam sebagai agama Persekutuan serta Raja-Raja Melayu sebagai payung agama Islam dan adat-istiadat orang Melayu?
    Mungkin HARAPAN ini ada kena-mengena dengan apa yang disebut dalam Kitab Injil melalui Zechariah 14:9 iaitu:

    “Tuhan akan menjadi raja atas seluruh bumi. Pada hari itu Tuhan akan menjadi satu dan namanya hanya satu.”

    Memang bahaya siapa yang harapkan HARAPAN ini. Bahaya lagi Pakatan ini kepada aqidah orang Islam.

    ReplyDelete
  17. DAP SEBENARNYA GUNAKAN TUN MAHATHIR UNTUK PANCING UNDI – PENGAKUAN P.RAMASAMY

    PERKARA yang paling ditakuti oleh DAP adalah apabila rakyat mula tahu bagaimana mereka mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai salah satu ‘umpan’ untuk menancing undi kaum Melayu di negara ini.
    Tidak logik sama sekali seorang yang telah mengherdik, memukul, memenjara dan menentang habis-habisan DAP selama 22 tahun boleh menjadi sahabat strategis dalam sekelip mata.
    Yang kasihannya adalah Mahathir sendiri yang kini telah menjangkau usia 93 tahun. 7 tahun lagi Mahathir akan mencecah umur 100 tahun dan berkemungkinan bakal digelar sebagai ahli politik tertua di dunia.
    Apa DAP peduli semua itu. Bagi mereka, undi Melayu harus memihak kepada DAP yang berselindung di sebalik dua tirai iaitu nama Pakatan Harapan dan seterusnya di sebalik simbol ‘mata satu’ PKR dalam PRU14 kali ini.
    Strategi ini telah lama difikirkan oleh DAP. Mereka sedar, hasil post mortem yang DAP lakukan sepanjang 13 kali kekalahan dalam pilihan raya, undi Melayu adalah satu-satunya faktor penyebab kenapa DAP masih belum mampu berkuasa.
    Justeru, apa yang mereka lakukan adalah dengan bersembunyi disebalik dua lapisan tirai, ditambah lagi dengan mempergunakan seorang ikon bangsawan Melayu suatu ketika dahulu iaitu Mahathir.
    Lakonan DAP terhadap Mahathir pastinya pada tahap First Class. Mereka akan membiarkan Mahathir bermain dengan sentimen sayu, syahdu dan pujuk rayu kerana mereka tahu hati budi orang Melayu amat lemah lembut apatah lagi jika dimainkan sendiri oleh seorang lelaki berusia 93 tahun.
    Padahal di belakang semua percaturan ini adalah DAP sendiri. Bukan lagi sebuah ‘fake news’ apabila kita memperkatakan perkara berkenaan. Lihat sendiri bagaimana Timbalan Ketua Menteri DAP Pulau Pinang Prof. P.Ramasamy mendedahkan tujuan sebenar DAP membawa masuk Mahathir ke dalam pentas mereka.
    Tidakkah kita kasihankan bangsa Melayu dan Mahathir? Sedarlah, Mahathir sekarang hanya dipergunakan oleh DAP ‘chauvinis’ ini untuk mereka meragut kuasa yang ada pada kita sejak Merdeka lagi.
    Jangan tersalah pangkah pada 9 Mei 2018 ini, kelak kedudukan kita sudah lenyap tidak sebegini lagi.

    ReplyDelete
  18. DAP ‘TEKAN’ DR MAHATHIR HINGGA EMOSI TAK STABIL KERANA TAKUT GAGAL PRU14?

    ANALISA DR KAMARUL TERHADAP KEADAAN EMOSI DR MAHATHIR YANG TAKUT GAGAL

    Mental state seseorang dapat diandaikan berdasarkan ucapan dan tindakan yang dia lakukan.

    Apakah keadaan mental state seseorang yang mengulangi andaian bahawa:
    1. Dia akan dibunuh sebelum 9 Mei 2018 (Hari mengundi PRU14). Saya tidak akan terkejut jika ada sandiwara cubaan membunuh Tun Mahathir dipentaskan.
    2. Jet yang dia naiki disabotaj (walaupun dinafikan oleh syarikat pemilik jet tersebut dan pihak berkuasa)
    3. Dia akan terlibat dalam kemalangan yang serius (tanpa mengemukakan bukti atau tanda-tanda)
    4. Imigresen Kuala Terengganu menahan dan memeriksa dia (walaupun Pengarah imigresen Terengganu menafikannya)

    Apa yang dapat kita kesan dan simpulkan dengan individu seperti ini?
    1. Ucapan ini mungkin terhasil kerana dia berada dalam keadaan tertekan dan berasa tidak mampu untuk mengatasi kelemahannya
    2. Dia ingin mencari alasan sebagai persiapan untuk mewajarkan nasib @ keadaan yang akan menimpa dirinya pada masa hadapan
    3. Dia ingin mencari simpati agar dapat menyentuh hati orang dan ini dapat mengelak dirinya dari dipersalahkan jika sesuatu yang dia usahakan tidak berjaya.
    4. Dia mempunyai super-ego yang tinggi dan berasa ia perlu diberi perhatian dan pembelaan serta mengelak dari dimalukan jika gagal
    5. Dia gagal mengawal emosi dan berkonflik dengan perasaan dirinya sendiri serta menolak logik yang jelas.

    Kesimpulan

    1. Jika tekanan terus diberikan kepada orang ini, keadaan mental state nya akan lebih serius
    2. Jika menerima tekanan yang beterusan dia berkemungkinan akan berhadapan dengan risiko kesihatan yang membahayakan
    3. Kerisauan terhadap sesuatu yang mencabar egonya akan membuatkan dia mudah lupa, disoriented, membuat kesilapan, berilusi dsb

    ReplyDelete
  19. FITNAH, BERDRAMA, MENIPU DAN MENANGIS MODAL CUMA LAPUK MAHATHIR YANG DI KITAR SEMULA

    Drama Siri 2 : Mahathir Masuk Hospital

    Scene Hospital Untuk Siaran Sebelum 07hb may 2018 @ 09hb may 2018

    Kalau ikut skrip DAP yg bocor, babak selepas nie ialah Mahathir di kejarkan ke hospital...

    Nampak tak kesinambungan drama Mahathir The Series nie...
    Mula2 dulu dia kata ada orang nak bunuh dia...

    Lepas tu nak tunjukkan yg dakwaan dia betul, daripada perancangan nak bunuh, dia kukuhkan dengan kes tayar kapalterbang tak der angin

    Nak ujudkan rasa sedih dan simpati pengundi, dia akan di kejarkan ke hospital atas alasan kununnya tertekan...

    Masa tu khidmat heroin tua di perlukan, x yah nak cuba apply sbb dah ada calun dah...������

    Tapi tetap takut buat repot polis, nak tunjuk baik ler tu, ye lah, biarlah orang buat kezaliman pada kita, kita kena sabar...
    Lepas tu barulah Mahathir akan tersedu sedan di atas pentas yg hening di Langkawi sebelum hari mengundi nanti...

    Sedih beb, touching abes bro...������

    Rupanya halunisasi Mahathir nie kuat beb...

    Biasanya orang yg terlalu berhalunisasi nie hisap syabu...

    Cuba check urine dia, nak tengok positif atau negatif syabu...������

    MAHATHIR RAJA PENIPU MALAYSIA

    Kalau bab menipu, Mahathir memang pandai dan berbakat...
    Sebenarnya Mahathir tahu pembangkang akan kalah dlm PRU 14 nie...

    Mahathir sedar, rakyat dah tahu tembelang pembangkang yg suka tabur fitnah dan menipu...

    Tapi Mahathir dah sediakan alasan cover malu yg kununnya DS Najib akan beli calun pembangkang nanti...

    Itulah Mahathir, dia akan gunakan apa juga cara...

    Haram @ halal, zalim @ tidak, jujur @ tidak, dosa @ pahala, syurga @ neraka tak akan ada dalam kamus hidup Mahathir...

    Yang dia tahu, apa yg dia nak dia mesti dapatkan...

    Dia lupa pada kekuasaan Allah s.w.t.

    Dia lupa pada ketentuan Allah s.w.t.

    Dia lupa Allah s.w.t. akan tetap berikan pertolongn pada pihak yg benar...

    Dia lupa Allah s.w.t. akan turunkan azab pada pihak yg mungkar...

    Secara dasarnya, itulah yg sedang berlaku pada Mahathir sekarang...

    Daripada di sanjung sebagai seorang negarawan ulung kini di keji dan di benci...

    Apakah tak cukup lagi petunjuk dari langit kepada kita utk membezakan siapa di pihak yg benar dan siapa di pihak yg salah!!!

    ReplyDelete
  20. DAP KAWAL PAKATAN PEMBANGKANG
    Bekas Pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarulazman Habibur Rahman, mendakwa manifesto pakatan pembangkang memiliki persamaan ketara dengan manifesto DAP.

    Beliau berkata, manifesto pakatan pembangkang untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) itu dirangka DAP, sekali gus membuktikan parti berkenaan mempunyai kuasa besar dan ‘mengawal’ pakatan itu.

    “Sebagai contoh, sebuah video yang saya tonton menunjukkan Dr Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad) dilihat teragak-agak, sama ada Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dihapuskan atau diteruskan.

    “Ia jelas menunjukkan Pakatan Harapan didorong pemimpin DAP yang berdiri di belakangnya untuk menyatakan mengenai manifesto berkenaan.

    “Manifesto Pakatan Harapan bukan hasil perbincangan semua komponen parti dalam gabungan itu.

    “Dr Mahathir perlu menjelaskan mengapa semua itu berlaku dalam masa terdekat,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

    Beliau berkata, pendirian Dr Mahathir yang sentiasa berubah ketika mengulas mengenai manifesto pakatan itu membuktikan hanya DAP yang lebih memahaminya.

    “Saya berasakan Dr Mahathir seperti tidak tahu mengenai manifesto itu dan berharap DAP memberi maklumat sekiranya ada persoalan timbul ketika diminta mengulas mengenai manifesto berkenaan,” katanya.

    Terdahulu, beliau memaklumkan, dokumen manifesto itu diberikan kepadanya oleh individu yang enggan dikenali pada pertengahan bulan lalu.

    ReplyDelete
  21. KABINET PAKATAN: DAP 3, MAHATHIR 0

    #JomBN #BersamaBN #DahulukanRakyat #HebatkanNegaraku #PRU14 #TsunamiPHFitnah #GE14 #UndiBN #BR1M #ManifestoBN #HarapanPalsu #HarapanBohong #TolakDAP #PakatanDAP #SinsofMahathir #DosaDosaMahathir

    Nampaknya apa yang diandaikan oleh semua pihak bahawa Tun Mahathir hanya alat dan umpan untuk ‘Melayu skru Melayu’ kian ternyata benar dan sahih.

    Sedang Mahathir sibuk membusukkan pemimpin sebangsanya (kalau dia benar Melayu) lain ceritanya dengan Lim Guan Eng dari parti DAP.

    Sehingga kini, Lim Guan Eng telah menamakan 3 menteri kabinet kerajaan Pakatan Harapan dari DAP jika berjaya memijak kaki ke Putrajaya.

    Lim Guan Eng bukan pun pemimpin nombor satu dalam Pakatan Harapan, namun dia telah dengan berani dan lantang menyebut nama Menteri Kabinet Pakatan Harapan di mana Tunggul Tua Tun Mahathir masih tidak berani sebut nama sesiapa melayu Islam pun sebagai anggota kabinet, hatta dengan menyebut In Sha Allah pun.

    Ini jelas terlihat apa akan jadi jika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri dalam perjanjian syaitan dengan DAP.

    Adalah di percayai, DAP amat mengetahui apa yang Tun Mahathir mahu lakukan dan kesemuanya peribadi belaka, dan membiarkan Tun Mahathir memunggah apa yang dia hendak punggah selama 1 tahun lebih sebelum dia diterajang keluar untuk DAP ambil alih sebagai ‘Boss besar’ Pakatan Harapan.

    Ada orang kata DAP jika kurang kerusi tentu tidak mampu melakukan perkara itu, nyata sekali ini pendapat si bodoh belaka.

    Di Selangor pun DAP berkuasa dengan cara mudah.

    Ramai tidak mengetahui DAP bukan perlu majoriti kerusi tetapi hanya perlu memiliki kerusi yang cukup mendapatkan PH menjadi kerajaan.

    DAP akan berkuasa hanya dengan menggunakan kuasa ugutan menarik diri sahaja sudah memadai menakutkan kesemua komponen dalam Pakatan Harapan.

    DAP juga tahu ramai pemimpin PKR hidup atas kerusi majoriti Cina dan akan takut kepada kehendak DAP.

    Sedang Tun Mahathir memperbodohkan orang Melayu dengan kisah sabotaj kepada pesawatnya, DAP telah mengatur ahlinya menjadi Menteri kepada kementerian strategik.

    Kini sudah ada 3 menteri kabinet DAP dalam kerajaan yang konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri.

    Konon-konon Mahathir akan jadi Perdana Menteri hanya untuk tipu orang Melayu dan menakutkan kroni-kroni yang sudah lari dan enggan melayannya.

    Lim Guan Eng telah menamakan dan menjamin kerusi menteri untuk Nga Kor Meng, Liew Ching Tong dan terkini Kepala DAP Sarawak Chong Chieng Jen .

    Tidak perlu “hassle” berunding dan bertanya dulu ikut protokol dengan Tun Mahathir, kerana Tun Mahathir juga setaraf tiga orang yang LGE namakan, cuma berjawatan Perdana Menteri sahaja yang bertaraf Boneka.

    Maka mahukah orang Melayu kerajaan yang menterinya DAP uruskan ?

    Mahukah orang Melayu, tentera dan polis serta kakitangan kerajaan memiliki bos menteri bukan Melayu?

    Bagaimana jika DAP paksa menterinya membuat keputusan tidak popular dan merugikan orang Melayu?

    DAP akan melakukannya mengguna badut dan barua tersedia ada.

    Mereka pernah gunakan Dr Afifudin untuk RUU ladang babi Mega, seolah olah Dr Afif pula yang makan babi.

    Mereka pernah guna Dyana Sofea kacau UiTM.

    Maka mereka akan gunakan badut melayu yang sedia menjadi barua untuk umum benda menjijikkan seperti mengurangkan penjawat awam.

    Oh, dan nanti muncullah apa yang kami sudah beritahu berulang kali, iaitu tuntutan COMANGO, gay rights, lesbian rights, hak untuk murtad dan lain lain, dan kesemuanya anjing belaan DAP bangsa melayu yang akan membangkitkannya.

    Harus di ingat, Pesta Arak yang majlis kecil pun tiada Melayu Islam dalam PH berani bersuara menegur. Ini kerana sedar mereka takut kepada DAP dan bukan kepada Allah.

    Apa pun fikirkanlah, kedudukan kini DAP 3 : Mahathir 0.

    Beranikah Mahathir umum menteri jaga wanta untuk Mat Sabu?

    ReplyDelete
  22. KASIHAN MAHATHIR TIDAK SEDAR POLITIK DAP
    Mahathir sedang terawang-awang dengan sokongan Cina ke atasnya. Menurutnya, hari ini beliau menerima sokongan terbesar kaum Cina sepanjang sejarah politiknya.

    Apa yang Mahathir tidak faham ialah sokongan tersebut adalah kepada DAP bukan kepada Mahathir.

    Dalam pilihan raya lalu Hadi Awang turut menerima sokongan besar kaum Cina. Sebaik sahaja beliau keluar dari pakatan dengan DAP, beliau tidak bernilai apa-apa lagi kepada kaum Cina.

    Jika esok DAP campak Mahathir, maka Cina yang akan sokong beliau hanyalah Matthias Chang.

    Selamat jadi boneka DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihan korang nakkan kasih najiborosmah..kencing kasih adalh...hahahakenakencing..

      Delete
  23. RM1.2 Billion Dana Israel : Hingga Ke Hari Ini DAP Tidak Berani Saman Razali & Dr Zuhdi

    Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

    “Hingga ke hari ini….dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,”kata Herman dalam Facebook.

    Menurutnya, pendedahan Razali mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya melalui bantuan ejen Israel adalah sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng (LGE) mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang 1.2 bilion masa PRU-13, tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini.

    LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS Dr. Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh disabitkan sebagai fitnah

    ReplyDelete
  24. DAP dilatih ejen Israel untuk tawan Putrajaya?

    Pembongkaran Mohamad Razali Abdul Rahman mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya pada 31 Disember 2015 melalui bantuan ejen Israel memang sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 bagi merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang di ketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang RM1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang RM1.2 bilion masa PRU-13. Tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini. LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah, tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS, Dr Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh di sabitkan sebagai fitnah.

    Hingga ke hari ini, dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan. DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APCo dlm pentadbiran najibelajolo tu..apcam..
      Hshahahahagongjol..

      Delete
  25. Dana Israel RM 1.2 billion – Bila DAP mahu saman Razali dan Zuhdi?
    Dua tahun lalu, parti DAP pernah berjanji mahu mengambil tindakan undang-undang terjadap bekas aktivis parti Roket itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

    Namun jika dilihat sehingga kini parti Roket itu dilihat masih belum mengambil sebarang tindakan terhadap Razali dan Zuhdi berhubung isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan parti Roket itu membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen berkata, sekiranya parti yang diterajui Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng itu tidak berani menyaman berhubung dengan dakwaan hubungan parti tersebut dengan Israel, maka ini boleh dianggap apa yang didedahkan oleh Razali sebelum ini sebenarnya adalah benar.

    “Hingga ke hari ini…. dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel.

    “Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

    “DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,” katanya yang dipetik menerusi di laman sosial Facebooknya.

    Beliau menyifatkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali tentang agenda-agenda sulit parti Roket itu untuk merampas Putrajaya menerusi bantuan ejen Israel adalah amat mengejutkan.

    Sebelum ini, Razali yang mendakwa dirinya bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, juga turut mendedahkan bahawa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 untuk merangka strategi bagi parti Roket itu menguasai Putrajaya menggunakan Pakatan.

    Beliau juga mendakwa kumpulan G17 yang diketuai oleh Tony Pua itu dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di negeri Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Selain itu, latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  26. Sebaliknya, parti Roket itu hanya menafikan yang parti itu tidak ada menerima wang 1.2 bilion dari Israel. Berdasarkan semua kenyataan Razali, memang beliau tidak ada kata parti Roket itu menerima wang 1.2 bilion ketika PRU-13 lalu. Tetapi, itulah habuan yang dijanjikan oleh Israel sekiranya DAP berjaya merampas Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

    Bagaimanapun, DAP hingga kini tidak dapat mencapai apa yang dimahukan oleh Israel. Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga tidak mahu memberikan sebarang respon apabila disoal berhubung kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel.
    Setiausaha Agung DAP itu bertindak mengelak daripada menjawab soalan wartawan berhubung perkara tersebut.

    Guan Eng hanya fokus untuk mendedahkan kedudukan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukannya Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali. Jika diimbas kembali kenyataan Kit Siang yang juga Penasihat DAP pada 2 Januari 2016, berkata, parti Roket itu akan mengemukakan saman ke atas Razal ekoran pendedahan yang dilakukan beliau.

    Tetapi pada 4 Januari 2016 pula, Ahli Parlimen Gelang Patah itu mengeluarkan pula kenyataan berbeza apabila berkata parti Roket itu tidak jadi untuk saman Razali.

    Kata pemimpin veteran DAP itu, kononnya Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke muka pengadilan namun lebih layak dan sesuai untuk dimasukkan ke hospital sakit jiwa.

    Kenyataan Kit Siang itu jelas tidak munasabah dan tidak boleh diterima. Susulan itu, parti Roket itu menyerang dan memberi ugutan pula kepada Zuhdi kerana menyebarkan pendedahan yang dilakukan oleh Razali.

    Seperti yang berlaku kepada Razali, sehingga hari ini parti Roket itu gagal dan tidak berani mengemukakan saman terhadap Zuhdi kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Pemimpin PAS itu hanya mengulas mengenai kenyataan Razali dan bukannya mencetuskan sebarang yang boleh disabitkan sebagai fitnah.

    ReplyDelete
  27. TOLAK PAKATAN PEMBANGKANG DEMI ISLAM
    Ketika DAP dilihat lebih mendominasi kedudukan dalam gabungan pembangkang PKR, masyarakat Melayu dan Islam di negara ini dinasihatkan menolak gabungan tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi kesejahteraan umat.

    Pengerusi Persatuan Pondok Kedah, Sabri Osman berkata, dalam apa sahaja gabungan yang dibentuk pembangkang bersama DAP mereka gagal memperjuangkan isu-isu yang mengganggu gugat kedudukan Islam dan keharmonian hidup bermasyarakat misalnya berhubung isu penggunaan kalimah Allah serta pesta arak di Selangor.

    “Sama ada Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat atau apa juga nama yang digunakan parti-parti pembangkang untuk bersekongkol dengan DAP, saya lihat mereka gagal untuk menjuarai isu-isu berkaitan Melayu dan Islam.

    “Ketika golongan ‘Islam Libe­ral’ serta Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) berani menyuarakan perjuangan mereka, pemimpin pembangkang gagal menunjukkan penentangan. Apa sebabnya?” katanya ketika ditemui pemberita di sini, baru-baru ini.

    Beliau yang merupakan penga­sas serta Mudir Madrasah al-Ulum Ad-diniah al-Usmaniah, Pondok Tanjung Kapur, Jitra, berkata, umat Islam perlu mengambil kira perkara berkenaan supaya tidak dikaburi ‘wayang’ yang dimainkan pembangkang ketika setiap parti termasuk DAP bertanding di bawah lambang PKR.

    “Perlu diingat, suara Pas yang bertunjangkan Islam pun tidak dipedulikan ketika mereka membentuk gabungan pembangkang satu masa dulu. Inikan pula kita hendak mengharapkan PAN dan PKR,” katanya.

    Dalam pada itu, beliau yang dulunya cukup dikenali sebagai penyokong tegar Pas sebelum parti itu bersekongkol dengan DAP berkata, setakat ini tiada parti yang dilihat cukup ampuh untuk mendepani DAP melainkan BN.

    “Ketika parti-parti dalam gabungan pembangkang PKR tunduk dan hanya mengikut kata DAP, saya fikir tiada parti lain yang lebih besar daripada BN mampu berlawan dengan mereka. Saya andaikan DAP ibarat harimau dan BN ibarat gajah yang mampu menundukkan mereka.

    “Pas tidak akan mampu membendung DAP kerana kekuatan mereka tidak cukup ampuh. Kalau tak mahu bersatu dengan ‘gajah’ itu pun, duduklah diam-diam di belakangnya tanpa cuba menggigit ekor gajah tersebut demi nasib umat Melayu dan Islam

    ReplyDelete
  28. Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Kroni Dan Anak Beranak?
    Jika kita amati slogan Selamatkan Malaysia, sudah tentu ramai yang menoleh ingin tahu, dari apakah yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan Malaysia. Itulah yang cuba dimainkan oleh Mahathir sewaktu melancarkan istilah Selamatkan Malaysia yang mana pada asalnya, dia menyasarkan untuk mengutip 1 juta tandatangan dari rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan.

    Jika kita perhatikan, inilah langkah yang paling sia-sia yang dilakukan Mahathir sepanjang dia menyertai Pakatan Harapan. Benar, dia berjaya memperolehi 1 juta tandatangan namun, di sebalik seua itu, lebih 300 ribu daripadanya adalah terdiri dari tandatangan orang yang sudah meninggal dunia dan 200 ribu lagi dari pendatang asing.
    Sudahlah begitu, usaha Mahathir mahu mempengaruhi Duli Yang Maha Mulia, Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong pada waktu itu, Almarhum Sultan Abdul Halim juga jauh meleset. ALmarhum Baginda menolak deklarasi Selamatkan Malaysia yang cuba di bawa Mahathir dan pihak Istana enggan terlibat dalam percakaran yang sengaja dicipta Mahathir untuk menghuru harakan negara.

    Setelah semuanya gagal, dia kekal membawa istilah Selamatkan Malaysia dan kali ini ditambah dengan Selamatkan Malaysia dari Kleptokrasi. Persoalannya, adakah benar Mahathir mahu menyelamatkan Malaysia ataupun dia lebih berminat untuk menyelamatkan diri, anak-anak dan para kroninya? Apa yang Mahathir mahu selamatkan Malaysia sedangkan Malaysia hari ini hanya selangkah lagi untuk diiktiraf sebagai negara maju?

    Jika kita benar-benar memahami istilah disebalik Selamatkan Malaysia, kita mungkin akan faham sebenarnya istilah berkenaan lebih ditujukan kepada kroni dan anak-anaknya. Manakan tidak, sejak dia menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan, hampir keseluruhan kekayaan negara disalurkan kepada deretan kroni dan anak-anaknya sehingga menjadikan mereka bilionair negara.

    Namun, sejak Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri, sehala nikmat yang dinikmati di zaman Mahathir telah lenyap sama sekali. Polisi beliau amat mudah, siapa yang mampu menyiapkan sesuatu projek mengikut piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan, maka dialah yang akan memperolehi projek-projek berkenaan.
    Ini sama sekali berbeza dengan apa yang diamalkan oleh Mahathir yang menyaksikan kesemua projek hanya diserahkan kepada kroninya semata-mata tanpa ada mana-mana pihak boleh mempersoalkannya. Malah, kekayaan anak-anak Mahathir juga dilaporkan turut terjejas apabila ada diantara anaknya terpaksa menjual saham milik mereka hanya semata-mata mahu menutup kerugian syarikat lain yang dikuasai oleh mereka.

    Inilah sebenarnya istilah Selamatkan Malaysia yang dilaungkan oleh Mahathir sejak sekian lama. Tidak ada istilah negara yang perlu diselamatkan kerana apa yang pasti, kroni dan anak-anaknya sendiri yang amat perlu diselamatkan dan hanya dengan dia diangkat semula sebagai Perdana Menteri sahajalah, segala kekayaan kroni dan anak-anaknya dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
  29. 21 Reasons Why Tun Mahathir Cannot Become Prime Minister
    @To let Mahathir ‘save Malaysia’ or ‘save Malaysia from Mahathir’?

    When I was in primary two, Mahathir tried quietly to control the tin market through Maminco Holdings. When the tin market collapsed, his firm lost US$253 million (equivalent to RM985 million). Eventually, the company closed down. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from mismanagement.
    He caused BMF to lose RM2.5 billion in the Hong Kong financial scandal and now Mahathir wants to ‘save’ a financially mismanaged Malaysia.
    Due to his ambition to develop heavy industry, Perwaja Steel was set up and lost RM10 billion. Eric Cheah became the scapegoat. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from losing GLCs.
    His privatization policy is in reality to pass to his cronies national public amenities, including electricity power, telecommunications and even railway network giving birth to super-rich Malays and multi-billionaires and widening the wealth disparity among the bumiputra. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from such bad policies.
    His speculation on foreign exchange in 1985 resulted in Bank Negara’s loss of US$10billion in foreign reserves. And now he wants to ‘save’ Malaysia from foreign exchange deficit.
    MAS lost RM8billion in a span of eight years but he kept helping it financially. Even when MAS shares fell from RM8 to RM3, the government used public funds to buy up its shares at RM8. He received a 32% stake while the RM1.8 billion from public funds had gone to businessman Tan Sri Tajuddin. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from kleptomaniac.
    The PKFZ scandal had resulted in a loss of RM4.6 billion. He freed himself leaving behind Tun Ling Liong Sik. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia.
    Under the programme to nurture bumiputra suppliers, he forced Proton and other industries to buy from designated suppliers on long term basis. And now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from money politics.
    He belittled WTO and raised import tax on foreign cars up to 300% forcing people to buy Proton on bank loans stretching up to nine years. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from trade protectionism.
    He neglected Sabah and Sarawak’s development for 22 years and now he says East Malaysians should rely on self-improvement rather than financial aids. Mahathir now says he wants to ‘save’ Malaysia from the J community, K community, Sabah and Sarawak.
    Under Operasi Lalang, he jailed people he didn’t like without trial and now he says he would ‘save’ Malaysia from such wrongdoings.
    He suspended three newspapers and jailed editors for reporting his political and financial scandals. Now he wants to ‘save’ Malaysia from the oppression of press freedom.
    He weakened the power of the monarchy and laid down the unprecedented principle placing executive power above that of judiciary. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from government intervention of the judiciary.
    He changed the population composition of Sabah by launching his IC project in increasing hugely the number of immigrants leading to the Lahat Datu incident. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from the serious immigration problem.
    He blamed financial speculator George Soros and the Jews for the devaluation of the ringgit. When that failed, he turned and blamed the deputy prime minister for being a gay and sacked him. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from the abuse of human rights.
    When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.

    ReplyDelete
  30. When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.
    He sent people to assault his former deputy and pretended he was shocked. Subsequently, he set up police independent panel to investigate the incident but the panel died a natural death with the withdrawal of funds. Now he wants to ‘save’ Malaysia from a police state.
    When he realized the ringgit will soon collapse, he, instead of repaying the debts, forced the merger of a group of leading banks comprising some profitable banks and his cronies to redistribute resources and also stopped people from depositing money overseas. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from capital control.
    He repeatedly blamed the Jews and regarded Schindler’s List is a movie appealing for sympathy for the Jews. The movie was banned in Malaysia. Zoran Nikolic the KL/Selangor footballer was sacked after winning the Malaysia Cup because he has a Serbian passport. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from religious fundamentalism.
    During his reign, he used racialism to divide the people through the top national academic institution. He tried to convince this institution that race A is superior than race B and C because B and C are ‘outsiders’ and not bumiputra. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from racism.
    He once accused Lim Kit Siang for practising nepotism by making his son Lim Guan Eng the chief minister of Penang. Isn’t it nepotism when he allowed his son Mukhriz to become Kedah menteri besar? Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from nepotism and cronyism.

    ReplyDelete
  31. PASAL KEDAI ROTI PUN MAHATHIR SANGGUP MENIPU, APATAH LAGI HAL NEGARA
    Penutupan rangkaian kedai roti The Loaf memberi kesan yang sangat besar kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menjelang Pilihan Raya Umum ke-14. Orang ramai bertanya jika berniaga kedai roti pun boleh tutup, apa yang boleh beliau buat untuk negara lagi pada usia 90-an?

    Selama 22 tahun Mahathir diselamatkan oleh kantung negara, tidak mustahil jika beliau masih Perdana Menteri, The Loaf akan diselamatkan oleh mana-mana GLC.

    Selama 22 tahun Mahathir mengurus negara kita menyaksikan kerugian Bank Bumiputera, Perwaja,
    Maminco, MAS, Proton, Bakun (terpaksa diselamatkan), E-Village, Sukan Komanwel, Bank Negara (rugi RM 30 bilion).

    Di bawah pentadbiran beliau juga, kadar faedah PTPTN dicaj sebanyak 4%, Tenaga Nasional Berhad diperdaya perjanjian berat sebelah dengan IPP, kerajaan diminta menjamin keuntungan pemegang konsesi tol dan kenaikan tol tiga tahun sekali sebanyak 10% setiap kenaikan.

    Dengan kata lain, dari perniagaan besar sehingga kecil, ia akan mendatang masalah apabila diberi kepada Mahathir. Apakah kita akan bagi lagi peluang kepada beliau menjadi Perdana Menteri?

    Namun yang lebih melucukan hari ini Mahathir menafi memiliki sebarang pegangan dan pemilikan dalam rangkaian kedai roti The Loaf.
    Sangat melucukan dan memalukan. 10 tahun lalu beliau dengan bangga menjelaskan perancangan untuk The Loaf, hari ini beliau menafikan mempunyai sebarang kepentingan dan kaitan.

    Cukup-cukuplah berbohong Mahathir. Jika berkenaan kedai roti pun kamu sanggup menipu, apatah lagi berkenaan hal negara.

    Berapa banyak penipuan Mahathir hendak lakukan di penghujung usianya? Atau Mahathir sudah nyanyuk? Yang mana pun, jelas beliau tidak layak diberi kepercayaan menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    ReplyDelete
  32. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?

    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia! –

    ReplyDelete
  33. Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang
    Di dalam filem Bukit Kepong, terdapat 1 dialog yang diucapkan oleh anggota Parti Komunis Malaya (PKM) yang berbunyi “ Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang”

    Bagi merealisasikan dialog diatas, PKM telah menubuhkan satu rejimen khas yang dianggotai orang Melayu bagi menarik sokongan daripada orang Melayu untuk menyokong perjuangan komunis di Tanah Melayu pada ketika itu.

    Rejimen ini dikenali sebagai Rejimen ke 10 yang ditubuhkan di Temerloh pada tahun 1949. Untuk menunjukkan rejimen ini berunsurkan Melayu , mereka menggunakan songkok sebagai salah 1 dari uniform mereka. Tetapi PKM tidak bersetuju kerana tidak bersesuaian dengan ideologi mereka.

    Semua anggota Rejimen ke 10 ini terdiri daripada orang Melayu dan untuk mengaburi penduduk Tanah Melayu, mereka menggelarkan diri mereka sebagai Tentera Pembebasan Nasional Malaya.

    Diantara pemimpin Melayu didalam Rejimen ke 10 ialah Abdullah CD, Wahi Anuar, Shamsiah Fakeh dan Musa Ahmad.

    Sejarah berulang kembali, 60 tahun kemudian, taktik yang sama digunakan untuk menguasai Malaysia .

    DAP menggunakan strategi yang sama seperti PKM untuk tarik sokongan orang Melayu. Mereka menggunakan orang Melayu itu sendiri untuk pengaruhi orang Melayu.

    Yang paling menarik seorang cucu bekas komunis Melayu (Shamsiah Fakeh) telah menyertai PRU ke 14 kali ini atas tiket DAP dan ia menganggap neneknya adalah pejuang negara.

    Adakah ini satu suratan atau satu kebetulan?
    Marilah sama-sama kita renungkan

    ReplyDelete
  34. Kerana kuasa dan mahu jatuhkan kerajaan Barisan Nasional, Mahathir sanggup jadi hamba pada DAP. Mahathir sudah bertukar dari seorang nasionalis, kemudian jadi ultra Melayu.

    Bila sudah dapat kuasa bertukar lagi jadi penyokong kroni dan kapitalis. DAP tidak pernah bertukar prinsipnya, masih dengan Malaysian Malaysia. Mahathir kini sudah menjadi hamba kepada kumpulan chauvinis.

    Hari ini DAP berbangga kerana meletakkan beberapa calon Melayu termasuklah cucu Shamsiah Fakeh di Kota Damansara. Dulu komunis guna neneknya di dalam hutan, kini cucunya digunakan DAP untuk dapat undi dalam bandar.

    Yang muda menjadi alat DAP, yang tua seperti Mahathir pula menjadi hamba DAP. Kerana kuasa, Mahathir sanggup jadi hamba, buang semua sifat lekehnya dulu masa memandu Pontiac Catalina di Langkawi. #HarapanPalsu #SinOfMahathir

    Rakyat jangan bagi undi pada hamba DAP ini. Perlu mengundi dan #BersamaBN #HebatkanNegaraku. Selamatkan Malaysia daripada hamba DAP yang bernama Mahathir

    ReplyDelete
  35. 10 DOSA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN
    Hujah-hujah penolakan Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP semakin tersebar dengan kenyataan bertajuk ‘10 Dosa Pemimpin Pakatan Harapan’ yang mendapat perhatian umum.

    Dengan menggunakan tanda pagar ##sayno2PH, hujah-hujah itu mula tersebar melalui pelbagai platform media sosial termasuk laman blog-blog di negara ini.

    Berikut merupakan antara intipati 10 hujah berkenaan mengenai dosa-dosa pemimpin pakatan:

    1. KLEPTOKRASI

    Perkataan ini sebenarnya terpakai kepada PH kerana sebagai “pemerintah” negeri mereka sendiri iaitu Selangor dan Pulau Pinang, rasuah di sana kelihatan semakin meningkat. Malah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga menghadapi tuduhan rasuah.

    2. TIADA INTEGRITI

    Pemimpin PH terlalu banyak melakukan pusingan-U. Dakwaan salah urus negara Tun. Dr. Mahathir Mohamad selama 22 tahun serta gerakan reformasi telah berubah secara dramatik. Jika dahulu PKR dan DAP mengecam Dr. Mahathir tetapi kini segalanya dilupakan, bahkan mereka berani mengatakan bahawa semuanya OK.

    3. KEDIKTATORAN.

    Ini terbukti dengan cara pemimpin PH menguruskan parti komponen mereka sendiri. Contohnya adalah DAP yang mana orang-orang yang bertentangan fahaman dipecat dan diketepikan. Malah mesyuarat agung tahunannya diadakan secara tidak demokrasi.

    4. KRONISME

    Pemimpin PH mementingkan kronisme dan nepotisme. Pelbagai dakwaan telah dibuat mengenai Tun. Dr. Mahathir Mohamad serta ahli-ahli keluarganya. Malah PKR yang terdiri daripada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP yang terdiri daripada keluarga Lim Kit Siang pernah menuduh Dr. Mahathir mementingkan kronisme.

    5. BERSIFAT PERKAUMAN

    Dengan menggalakkan orang Cina untuk membenci MCA dan Gerakan, DAP menekankan budaya perbezaan pendapat antara kaum. MCA dan Gerakan kononnya disalahkan kerana gagal berjuang untuk kaum Cina tetapi DAP sendiri tidak mempunyai apa-apa untuk kaum Cina kecuali menghasut kebencian.

    6. PENIPU

    PH memberi harapan dan janji palsu. Terdapat terlalu banyak contoh tetapi cukup untuk mengatakan manifesto mereka pada masa lalu dan sekarang tidak praktikal dan tidak dapat dipenuhi kerana pelbagai sebab. Ia sama seperti menipu semua orang termasuk penyokong mereka sendiri.

    7. TIDAK BERGUNA DAN TIDAK BERUPAYA

    Mereka (PH) tidak boleh memerintah Pulau Pinang dan Selangor dengan betul tetapi masih berani untuk bermimpi memerintah negara ini? Krisis air telah menjadi masalah biasa di Selangor dan Pulau Pinang pula tenggelam dalam banjir kilat dan tanah runtuh serta pencemaran. Rakyat ditendang keluar dari rumah mereka sendiri!

    8. SUKA MENYALAHKAN PIHAK LAIN

    Pemimpin PH telah menguasai seni dan kemahiran menyalahkan BN kerana kesengsaraan negara dan kegagalan mereka. Taktik berkenaan disifatkan sebagai pengecut bahkan tidak sesuai pun untuk berada sebagai pembangkang.

    9. TIADA SIFAT KEPIMPINAN

    Disebabkan ketiadaaan pemimpin berkeupayaan, PH hanya pandai membuat pelbagai dakwaan yang tidak terbukti selain membuat pelbagai tuduhan yang tidak beradab bersama penyokong mereka. Calon-calon yang hendak diangkat sebagai Perdana Menteri pula adalah individu yang telah berumur 93 tahun selain individu yang telah disabitkan kesalahan liwat

    10. TIADA RANCANGAN KUKUH UNTUK MEMERINTAH

    Kerjasama parti-parti dalam Pakatan Harapan amat lemah dan hanya mengejar agenda yang mementingkan diri masing-masing. Ia bukanlah mengenai menyelamatkan Malaysia kerana Malaysia telah menunjukkan prestasi yang baik di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN.

    ReplyDelete
  36. Bersedia untuk kalah PH

    Mengatakan Pakatan Harapan (PH) akan menang hanya satu kempen. Kalau PH kalah dikatakan penipuan. Semua ini adalah alasan PH dan sebenarnya PH sendiri ragu-ragu mampu menempuh pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan berjaya.
    Kalau ada yang menyatakan sebab-sebab PH akan menang, ini merupakan percanggahan pendapat kerana PH sepatutnya bersedia menghadapi kekalahan.

    Sebelum mengulas pendapat kecil ini, kita perlu sedar kehadiran orang ramai di ceramah-ceramah hanya memberi kesan kecil kepada pertambahan undi.

    Kadang-kadang kita melihat PH seakan-akan berjaya mendahului dalam kempen mereka, berjaya memburukkan kepimpinan Barisan Nasional (BN) dengan kekuatan mereka di media sosial, malah media antarabangsa, tuduhan korupsi dan salah guna kuasa oleh Datuk Seri Najib Razak dijadikan punca kekalahan BN dan kemenangan PH.

    Namun, bagi mereka yang seakan-akan sudah mahu meraikan kemenangan PH harus sedar semua isu itu, sekiranya tidak dapat diterjemahkan kepada undi, maka kekalahan pasti menanti. Apapun, PH perlu bersedia tewas pada PRU14.

    Tsunami Melayu diharapkan tsunami yang melanda PKR

    Harapan PH jelas tertumpu kepada tsunami Melayu. Mereka membawa masuk Tun Dr Mahathir Mohamad juga untuk mendapatkan sokongan Melayu yang dikatakan menjadi penghalang kejayaan merebut Putrajaya pada PRU13.

    Namun, sebaliknya berlaku. Tsunami Melayu tidak akan berlaku. Sebaliknya, PAS yang membawa ideologi Islam mempunyai ramai pengikut beragama Islam dan Melayu adalah penghalang kepada tsunami Melayu.

    Dengan laungan PAS untuk menentang PH, undi orang Melayu berbelah bahagi dan pecahan ini tidak memungkinkan tsunami Melayu berlaku.

    PAS pada PRU14 lebih cenderung membalas dendam terhadap PH, khususnya kumpulan “Anwarisme” yang menubuhkan Amanah. Kehadiran Amanah sekali lagi memberi ketetapan tsunami Melayu tidak akan berlaku.

    Pergolakan dalaman

    Di samping itu, pergolakan dalaman PKR semakin nyata. “Hanya ada kem saya”, kenyataan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail seakan-akan mengakui pendapat bahawa pergolakan dalam PKR semakin ketara.

    Kumpulan yang mahu menjatuhkan satu sama lain seakan-akan menggenggam bara api, biar sampai jadi arang, sudah berkerat rotan mahu menjatuhkan satu sama lain, biar pada waktu PRU sebegini.

    Perbalahan pelantikan calon PKR sendiri sudah menyuluhkan kekalahan PH.

    Dalam PPBM juga begitu, suara yang sebelum ini kuat, kini muncul menentang PPBM. Parti yang masih longgar pentadbirannya, kedudukan cawangan dan bahagian hanya akan menyulitkan PH, tetapi memberi banyak harapan kepada BN.

    Pertandingan 3 penjuru

    PAS dengan terbuka mengumumkan calon mereka menentang PH dan BN. Penyokong tegar PAS antara punca kemenangannya pada PRU13, tetapi hari ini PAS terpisah dengan dendam besar kepada PH, khususnya PKR dan Amanah.

    Sudah semestinya mereka berkempen untuk menjatuhkan PH. Pastinya akan dihasut kepimpinan PAS untuk tidak mengundi PH.

    Isu 1MDB

    Isu ini sudah lusuh atau tidak difahami rakyat terbanyak menjadi sebab ia tidak memberi perubahan undi Melayu khususnya.

    Baru-baru ini sahaja, “counter attack” dilancarkan menerusi contoh siri penerangan 1MDB dalam Bicara Subang tanpa kehadiran kepimpinan pembangkang untuk mempersoalkan apa yang dipertikaikan mereka secara terbuka dan dijadikan senjata untuk menghentam Najib.

    Ini semestinya akan dijadikan senjata kempen PRU14 oleh pembangkang.

    DAP beri peluang kepada komunis Melayu

    Sentimen ini adalah satu bentuk indoktrinasi yang diserap bertahun lamanya, khususnya sepanjang 22 tahun Dr Mahathir memerintah.

    Tidak mudah mengasingkannya daripada pemikiran orang Melayu, khususnya di luar bandar. Penolakan terhadap DAP ini pasti memberi kesan kepada PH.

    Kehadiran Dr Mahathir dengan kepimpinan DAP, khususnya Lim Kit Siang pasti akan memberi gambaran bercelaru kepada pengundi. Mereka akan keliru dan kekeliruan ini digunakan sebagai strategi kempen BN.

    ReplyDelete
  37. Bersedia untuk kalah PH

    Dr Mahathir menggantikan Anwar

    Paling utama, PH perlu bersedia menghadapi kekalahan kerana kekenduran isu Anwar yang diganti dengan cara berpolitik Dr Mahathir.

    Amat jelas, Dr Mahathir tidak pernah berjuang dalam kerangka tidak mempunyai kuasa dan masih merasakan pengaruhnya bertambah, sedangkan ia hakikat yang perlu diterima – hilang kuasa dan pengaruh.

    Musuh PKR hari ini dijulang sedemikian rupa, tetapi memualkan pejuang dan penyokong PKR. Hari ini berlaku demonstrasi membantah Dr Mahathir bertanding atas tiket PKR untuk menunjukkan kemarahan penyokong, khususnya dari gerakan Reformasi.

    Bukan itu sahaja, Dr Mahathir adalah liabiliti dengan kesalahan yang pernah dibuat sehingga digelar “Mahazalim” dan “Mahafiraun”. Pendedahan kesalahan beliau menjadi bahan kempen BN. Ini memberi mereka lebih banyak peluru untuk menyerang PH.

    Bersedialah untuk kalah PH. Jangan pula menyalahkan kekalahan itu kepada penipuan. Tuduhan penipuan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya kerap dibuat, sungguhpun 52% undi popular menyebelahi pembangkang.

    ReplyDelete
  38. MUSANG SUDAH LENGKAP BERBULU AYAM
    TERASA janggal juga apabila sukar kelihatan bendera ataupun replika roket DAP menghiasi jalan-jalan sempena tempoh kempen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).


    Replika roket pada dasarnya juga adalah objek yang mudah mencuri perhatian terutamanya kepada kanak-kanak kerana menampakkan ciri-ciri tema angkasa lepas.


    Namun demi mengejar cita-cita lebih besar daripada angkasa lepas, logo yang mula digunakan DAP sejak PRU-3 tahun 1969 itu telah ‘ditanam dalam-dalam’ kerana parti itu kini menggunakan logo mata PKR.


    Terimbau kembali memori PRU-13 tahun 2013 mengenai linangan air mata Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya disekat daripada menggunakan logo roket namun beliau sekarang yang berterus-terang meminggirkan logo itu.


    Harus disedari, kebersamaan PKR, PPBM, PAN dan DAP untuk menggunakan lambang mata PKR memberi keuntungan mutlak kepada DAP yang mendabik dada dalam ‘penguasaannya’ terhadap kaum Cina.


    Dengan masyarakat Melayu diketahui cukup ‘kekok’ dengan simbol roket, peluang menggunakan simbol PKR adalah kesempatan yang begitu berharga buat DAP untuk secara halus dapat mengaut undi Melayu.


    Selain itu, dominasi DAP terhadap gabungan pembangkang pada ketika ini juga begitu terserlah dengan kebergantungan PKR, PAN dan PPBM terhadap parti itu dalam pelbagai aspek termasuk dasar, polisi dan penentuan barisan Kabinet.


    Umpama peribahasa ‘Musang berbulu ayam’, DAP mungkin mendekati masyarakat dengan rupa berbeza tetapi parti itu sama sekali tidak pernah meninggalkan agenda sempit Malaysian Malaysia yang berkehendakkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama di negara ini

    ReplyDelete
  39. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Dalam banyak Pilihan Raya Umum (PRU), PRU14 adalah yang paling getir dan kritikal, ibarat antara hidup dan mati, semua parti-parti politik yang bertanding, terutama BN, PAS dan PH. Sama ada BN dapat meneruskan kesinambungan legasinya atau tidak, bergantung kepada keputusan PRU14 itu nanti, yang hanya tinggal lebih kurang seminggu.

    Justeru, pengundi mesti membuat pilihan yang bijak sama ada memilih BN, PAS atau PH. Salah pilih, kita akan merana untuk 5 tahun akan datang. Ada orang berkata, bagilah peluang kepada pakatan ultra kiasu, tengok dan buat perbandingan mana lebih baik. Jika mereka gagal, tukar balik 5 tahun lagi.

    Persoalannya, bukan mudah untuk ditukar balik, selepas mereka berjaya memerintah. Contoh, apabila terlepas Pulau Pinang dan Selangor, bukan senang diambil balik. Ultra kiasu akan pancing hati rakyat dengan pelbagai insentif dan gula-gula yang akan diberikan. Ultra kiasu ini bukan bodoh, mereka dalam kalangan orang bijak dan licik. Kita sahaja yang bodoh, mudah terpedaya dan terperangkap dengan gula-gula mereka.

    Ultra kiasu telah sekian lama dapat membaca psiki dan pemikiran orang Melayu. Ultra kiasu akan suap orang Melayu untuk mencairkan hatinya, sehingga kita berkata, bagus sungguh dia, walaupun bukan Islam sanggup membantu kita”. Misalnya, bantuan ultra kiasu kepada masjid dan surau yang mungkin lebih sedikit sebelum ini, seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu Pulau Pinang dan Selangor. Setelah mendapat bantuan tersebut, maka dalam kalangan kita akan berkata, “bagus sungguh kerajaan ultra kiasu Pulau Pinang (Selangor). Walaupun bukan Islam, sanggup membantu masjid dan surau.”

    Sebab itu, janganlah terlalu hairan, jika ultra kiasu memberikan sedikit lebih bantuan kepada rakyat berbanding kerajaan sebelumnya. Mereka mesti melakukan sedemikian, malah kelihatan seolah-olah lebih baik. Jika mereka tidak melakukan sedemikian, sudah tentu riwayatnya akan tamat dalam PRU 15. Justeru, kita mesti bijak membuat pilihan dalam PRU 14 kali ini.

    Sekian lama saya menulis, betapa bahayanya ultra kiasu. Tidak terlepas daripada mendedahkan kebobrokkan ultra kiasu. Dalam keadaan genting dan kritikal hari ini, saya ulangi lagi, kita mesti menolak calon ultra kiasu, jangan undi mereka. Alasannya adalah;

    Pertama, ultra kiasu anti Islam. Ultra kiasu hanya mahukan pluralisme. Tidak ada agama yang mengakar, semuanya sama. Islam dengan agama-agama lain semuanya pukul sama rata. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlaku. Islam tidak boleh dipukul sama rata dengan agama-agama lain. Malah agama lain pun tidak mahu disamakan dengan agama Islam.

    Islam mesti didaulat seperti mana termaktubnya Ia dalam perlembagaan. Bukan bermakna, kita mahu menindas agama lain. Tidak sama sekali. Sejarah Islam membuktikan, Islam tidak pernah menindas bukan Islam. Rata-rata kita lihat, bukan Islam dapat hidup senang lenang dalam sebuah negara Islam. Namun, belum tentu Islam dapat hidup aman dalam negara bukan Islam.

    Kedaulatan agalam Islam di Malaysia ini ada sejarahnya. Islam adalah agama penduduk majoriti pribumi negara ini, agama orang Melayu. Sebab itu, agama Islam termaktub dalam perlembagaan. Agama yang mengakar Alam Melayu sekian lama, agama majoriti penduduk Alam Melayu.

    Ini bukanlah sesuatu yang baharu dalam dunia, ia adalah perkara biasa. Agama majoriti akan mengakar. Sama seperti negara lain seperti Buddha mengakar di Thailand, China, Sri Lanka dan sebagainya. Di Thailand misalnya, jangan ada sesiapa pun yang cuba mempertikaikan agama Buddha, termasuk bangsa Siam sendiri dan rajanya. Semua perkara ini dilindungi. Jika ada sesiapa yang berani menghina atau merendah-rendahkan, mereka akan dimasukkan ke penjara.

    ReplyDelete
  40. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Kedua, ultra kiasu anti Melayu. Ultra kiasu tidak mahu orang Melayu yang menjadi ahli dalam parti mereka, yang ada jati diri Melayu, kuat pegangan Islamnya, hebat akhlaknya dan sebagainya. Ultra kiasu hanya mahukan Melayu yang liberal, tidak solat, minum arak dan anti undang-undang Islam. Melayu yang sudah tidak ada jatinya, anti bangsa mereka sendiri dan anti kepada agamanya sendiri itulah pilihan mereka yang akan diangkat menjadi calon dan pemimpin mereka. Mereka akan cari dalam kalangan sosial, komunis dan liberalis. Ini tidak termasuk melaksanakan agenda Kristian Evangelis mereka.

    Saya amat mengharapkan rakyat dapat menolak parti ultra kiasu dan fahaman komunis yang dibawanya. Ultra kiasu ini berselindung di bawah sistem demokrasi untuk menyebarkan ideologi komunis yang dipegang. Sekian lama saya bercakap, kali ini mula terbukti, terserlah belangnya apabila parti ultra kiasu ini mencalonkan cucu kepada pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Melayu dalam PRU14. Kenapa tidak letak calon Melayu ultra kiasu yang lebih baik, seperti bekas wartawan Utusan Malaysia?

    Ternyata, orang seperti bekas wartawan Utusan Malaysia yang ada jiwa Islam, yang menyertai ultra kiasu, bukanlah pilihan ultra kiasu. Tetapi yang dipilih adalah cucu pemimpin PKM berfahaman komunis. Tidak puas hati dengan pemilihan ultra kiasu komunis ini, maka Melayu ultra kiasu yang tidak terpilih itu mencabar cucu pemimpin PKM untuk berdebat bagi membuktikan dia tidak komunis.

    Dakwa Melayu ultra kiasu tersebut, cucu pemimpin PKM tersebut memasuki DAP pada tahun 2016, terus diangkat menjadi Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan kini diangkat lagi sebagai calon PRU 14. Ultra kiasu Melayu yang tidak tercalon itu mengatakan tindak-tanduk dan agenda-agenda yang dilakukan oleh Melayu komunis ini banyak kepada mirip agenda songsang.

    Cucu pemimpin PKM tersebut menggesa semua pihak tidak menghakiminya berdasarkan neneknya, sedangkan sebelum ini, beliau menyatakan neneknya adalah idolanya dan menyifatkannya sebagai "wirawati dan pejuang bangsa".

    Sejak bila pula PKM menjadi wira pejuang kemerdekaan dan pejuang bangsa? Komunis tetap komunis. Agenda untuk menguasai Tanah Melayu amat jelas. Setelah Jepun meninggalkan Tanah Melayu selepas kalah dalam Perang Dunia Kedua 1945, komunis telah keluar daripada hutan untuk menguasai Tanah Melayu. Nasib baik, British cepat sampai dalam tempoh 14 hari, jika tidak pasti negara ini telah diperintah Komunis.

    Sebelum ini saya turut membaca kenyataan cucu pemimpin komunis tersebut betapa beliau sangat teruja menjadi ahli parti ultra kiasu kerana perjuangan Malaysian Malaysia yang dibawa. Apakah cucu PKM ini faham akan maksud Malaysian Malaysia? Jika tidak faham mari saya ajarkan.

    Malaysian Malaysia adalah perjuangan ultra kiasu sekian lama. Malaysia untuk rakyat Malaysia. Memang benar, Malaysia untuk rakyat Malaysia. Tetapi apakah kita faham maksud yang terselindung di sebalik konsep ini? Ternyata bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Dalam maksud, mereka mahukan hak-hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak dihapuskan supaya semuanya menjadi sama.

    ReplyDelete
  41. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Ketiga, ultra kiasu anti perlembagaan. Mereka tidak mahu ada perkara kelebihan yang berkaitan dengan Melayu, seperti kedudukan Islam, bahasa Melayu, kedudukan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera. Perkara ini amat penting untuk mereka melunaskan agenda Evangelis Kristian yang dibawanya.

    Caranya dengan memecahkan parti-parti politik Melayu yang menjadi sekutunya supaya dia dapat menguasai.

    Lahirnya PKR, PAN dan PPBM adalah sebahagian perancangan mereka. Setelah parti Melayu berpecah, ultra kaisu pecahkan dalam kalangan mereka sesama parti untuk melemahkan mereka lagi. Sekali lagi berjaya. Nasib baik PAS dapat mencium baunya, maka PAS keluar dan rela bersendirian.

    Pendek kata, politik Malaysia hari ini, tidak boleh berharapkan sesiapa lagi melainkan UMNO dan PAS. Bukan kerana saya terlalu menyokong kedua parti ini. Tetapi inilah parti yang masih lagi belum berjaya dikuasai ultra kiasu. Pilihan kita hanya dua, sekiranya kita menolak Umno, maka beralihlah kepada Pas, kerana itulah sahaja pilihan yang kita ada

    ReplyDelete
  42. Apa Lagi Mahathir Nak Tangiskan!
    BANYAK elemen sarkastik yang backfired Mahathir secara peribadi, sebaik saja filem pendek Harapan/Kasihanilah Atuk diviralkan di media sosial sejak 28 Mei lalu.
    Mahathir dianggap hipokrit dan mencari jalan mudah untuk mendapat simpati pengundi.

    Mana tidaknya. Hari ini sebagai diktator PBBM, Mahathir bekerjasama dengan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ibrahim. Malah, Mahathir juga bekerjasama dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, anak Wan Azizah.

    Orang tidak akan lupa sejarah permusuhan Mahathir dan Anwar Ibrahim. Tidak ada rakyat Malaysia yang waras akan dapat melupakan kezaliman Mahathir terhadap Anwar Ibrahim 20 tahun lalu.
    Anwar, bekas Timbalan Perdana Menteri 1993 hingga 1998, setelah sekian lama menjadi sekutu Mahathir sejak 1993, dipecat dan ditahan pada 1998.

    Anwar, suami Wan Azizah dan bapa Nurul Izzah, bukan sahaja dipecat sebagai TPM atas tuduhan khianat, tetapi menjadi mangsa pembantaian ketika ditahan di lokap.

    Mahathir ketika itu Perdana Menteri. Mahathir ketika itu, turut memecat Anwar sebagai timbalan dalam parti. Anwar ditendang keluar kabinet dan disepak terajang lalu dihalau berambus dari parti.

    Mahathir adalah orang paling berkuasa ketika itu.

    Sekarang, melalui video filem pendeknya, Mahathir cuba berlakon dengan wajah yang sedih. Mahathir cuba mendapatkan semula kuasa Perdana Menteri melalui simpati.

    Rujuk foto-foto kenangan ini. Terutama foto biji kata Anwar Ibrahim yang lebam ketika ditahan dibawah arahan Mahathir.

    Apakah waktu itu Mahathir bersedih?
    Apakah Mahathir memikirkan nasib anak-anak Anwar, termasuk Nurul Izzah yang ketika itu berusia 16 tahun?

    Selain Nurul Izzah, Anwar yang lebam teruk mukanya, turut memiliki lima lagi anak-anak yang masih remaja dan kanak-kanak.

    Anak-anaknya, Nurul Nuha 14, Ehsan Anwar 13, Nurul Ilham 11, Nurul Iman 8, Nurul Hana 6, pasti tidak akan melupakan detik-detik maha kejam itu. Bagaimana Mahathir menganiaya bapa mereka.

    Kini, demi politik, PKR yang ditubuhkan Anwar Ibrahim dengan lambang parti berasaskan simbol mata lebam, membenarkan Mahathir menjadi calon parti itu.

    Apa kejadahnya semua ini?

    Menangislah Mahathir. Menangislah puas-puas. Malah, Mahathir selayaknya menghasilkan klip filem pendek bertaraf Atuk Nak Bertaubat!

    ReplyDelete
  43. DULU GUNA MELAYU DALAM HUTAN, KINI GUNA MELAYU DI ATAS KERTAS UNDI
    Cepatnya masa berlalu. Sebelum mengundi, orang Melayu kena nilai dan kaji balik sejarah.

    Sejarah tidak boleh dinafikan. Sejarah telah mengajar. Biarpun bersungguh sungguh Mat Sabu, Presiden PAN mahu mengubah sejarah peristiwa Bukit Kepong, namun orang Melayu masih lagi tidak lupa apa yang pengganas komunis lakukan suatu ketika dahulu.

    Dulu Shamsiah Fakeh diperguna dalam hutan, kini cucunya pula diperguna atas kertas undi di Kota Damansara. Diperguna oleh dua entiti yang berbeza iaitu komunis dan parti DAP. Dua entiti ini mungkin tiada kaitan, tetapi inilah cara orang Melayu diperalat sejak dulu dan kini hanya untuk merampas kuasa.

    Sejak zaman Melaka lagi, kisah Mendaliar dan Kitul melakukan fitnah untuk pecah belahkan orang Melayu. Kini kisah itu berulang lagi, cuma berbeza wataknya sahaja.
    Dalam cerita Melayu lama lama, watak Buang yang dipergunakan Jepun dalam cerita Sarjan Hasan cukup terkesan di kalangan orang Melayu. Ingatan P Ramlee dalam cerita itu tentang Melayu yang mengkhianati bangsanya sendiri jangan dilupakan.

    Ada benarnya apa yang P Ramlee ceritakan itu. Semua orang kena semasa komunis mengganas di Tanah Melayu, orang Melayu, Cina dan India jadi mangsa. Orang Melayu diperguna dalam hutan, dikumpulkan sekali dan dinamakan sebagai Rejimen ke 10 Parti Komunis Malaya.

    Pada bulan Mei 1949, sebuah pertemuan sulit telah diadakan di hutan berdekatan Kerdau, Pahang yang di sertai oleh Che Det Abdullah (Abdullah CD), Wahi Annuar, Musa Ahmad dan Chin Peng. Dalam pertemuan ini Chin Peng memaklumkan bahawa Parti Komunis Malaya telah menubuhkan beberapa rejimen yang terdiri daripada hanya kaum Cina dan Chin Peng menyatakan hasrat untuk menubuhkan sebuah rejimen yang hanya dianggotai oleh orang Melayu.

    Ini cara Chin Peng dan komunis dahulu pergunakan orang Melayu. Komunis hanya mahu gulingkan kerajaan dan rampas kuasa. Itu situasi dulu, Melayu diperguna dalam hutan. Kini, entiti yang lain pula pergunakan Melayu iaitu DAP.

    Hew Kuan Yau secara konsisten menyatakan bahawa mahu “screw” dan perkudakan Melayu. Bukan Superman DAP sahaja yang cakap mahu pergunakan Melayu, Ramasamy juga ulang ayat yang sama.

    “Tiba-tiba dia (Dr Mahathir) datang kepada Pakatan Harapan. Dia kata tidak mahu Najib, tidak mahu UMNO, tidak mahu BN. Kenapa kita terima dia?

    “Bukan kita lupakan apa dia buat dahulu, dulu dia jahat. Saya pun tidak boleh lupa. Kita pilih Dr Mahathir untuk tarik orang Melayu sokong pakatan,” Dr P Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri DAP ketika berkempen di DUN Perai pada 28 April 2018.

    Ini bermakna strategi pergunakan Melayu sebagai umpan untuk dapatkan undi adalah strategi utama DAP pada PRU14 kali ini. Bila tsunami Melayu tidak menjadi, yang paling risau adalah DAP bukanlah pemimpin pemimpin Melayu dalam pembangkang.

    Melayu dalam PH hanyalah alat DAP sahaja. Bila tiada tsunami Melayu, terpaksalah DAP buat “stage managed propaganda” memotong gambar Mahathir di “billboard” Ayer Hitam.

    Liew Chi Tong, calon DAP yang suruh potong gambar Mahathir. SPR yang potong gambar itu pun dengar sahaja cadangan calon DAP itu.

    Lepas potong siap senyum senyum lagi. Selesai semua drama, DAP salahkan pula BN. Kenapa hendak salahkan BN kalau DAP yang suruh potong?

    Mahathir bukan sahaja dipergunakan atas kertas undi, tetapi gambarnya juga dipergunakan juga oleh DAP di billboard. Ini cara DAP untuk dapat undi. Cara hendak buat tsunami, tidak masih belum jadi.

    Wajah wajah seperti Nik Omar, Rara, Tengku Zulpuri dan Mahathir kini menjadi alat DAP untuk berkuasa. Inilah rejimen Melayu yang sedang dipergunakan sekarang untuk tumbangkan Barisan Nasional. .

    Ingat 6 hari lagi, kena turun undi. Jangan biar DAP rampas kuasa di Putrajaya. Kena #BersamaBN #HebatkanNegaraku.

    ReplyDelete

  44. Setiap malam saya tonton Dr M sebelum tidur, kata Najib

    Kesian mak badak, tiap malam kena bahang Tun Dr Mahathir.

    ReplyDelete
  45. DAP sudah luah niat perkuda Mahathir pecahkan Melayu
    2 MEI: Pengundi di negara ini diingatkan supaya jangan salah memilih parti yang boleh menghancurkan negara pada pilihan raya umum kali ini.

    Ini kerana pemimpin DAP sudah meluah secara terbuka bahawa mereka hanya memperkudakan Tun Dr Mahathir Mohamad semata-mata mahu memecahkan Melayu.
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pembangkang bukan ada agenda membangunkan negara sebaliknya bagi mencapai tujuan masing-masing.

    “Apa yang kita syak sudah diluah secara terbuka. Sudah terang lagi bersuluh, niat pembangkang perkudakan Tun Mahathir.

    “Kesihan orang 93 tahun tetapi diangkat (pembangkang jadi Pengerusi PH) sebab nak pecah belahkan undi Melayu,” kata Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional.

    Beliau merujuk ceramah Timbalan Ketua Menteri Dua Pulau Pinang P. Ramasamy tiga hari lalu bahawa DAP tidak lupa apa yang Dr Mahathir sudah buat sebelum ini tetapi mereka menerima bekas perdana menteri itu sebab mahu pecahkan undi Melayu.

    Video ceramah tersebut tular di media sosial dan Youtube sejak dua hari lalu.

    “Jelas mereka nak perguna satu sama lain, bukan mahu bentuk kerajaan untuk rakyat. Jadi kita jangan terpedaya sebab kita nak pilih masa depan anak cucu kita. Jika salah pilih, hancur negara,” katanya.
    Najib berucap di majlis bersama rakyat Parlimen Wangsa Maju di PPR Gombak Setia, malam tadi yang turut dihadiri calon parlimennya Datuk Seri Yew Teong Look dan Ketua UMNO Bahagian Datuk Seri Shafie Abdullah.

    Tambahnya, jika DAP banyak kerusi, mereka boleh tolak Dr Mahathir, yang sebelum ini dicanang sebagai calon perdana menteri pembangkang.

    Najib turut meminta Dr Mahathir jangan memarahi UMNO dan BN sebaliknya kepada beliau.

    “Marah kepada saya tak mengapa, sebab UMNO dan BN tang letak beliau jadi perdana menteri,” ujar Najib.

    Dalam pada itu, beliau mengakui BN sudah letih berdepan kekalahan di Parlimen Wangsa Maju.

    Justeru itu beliau mahu pengundi di kawasan itu berbesar hati menerima calon sama ada daripada MCA atau UMNO kerana mereka adalah calon BN,

    ReplyDelete
  46. "Jarum pergi dulu benang ikut belakang."

    Apabila dah tua baru Demang tau makna sebenar pantun dua kerat tersebut.

    Ia bermaksud apabila jarum dapat tembus maka berapa panjang benang pun akan masuk sama kemudian.

    Pernah dengar kuda trojan? Ia ada kaitan dengan "om pi lu nang kut kang."

    Apabila berdepan dengan musuh maka jangan sekali² bagi peluang. Asalnya hanya beri sedikit. Akhirnya macam belanda dapat tanah. Penyudahnya kita yang tersingkir.

    Asalnya tanah air kita negeri beraja mutlak. Namun apabila merdeka, kita benarkan pendatang ikut campur politik atas alasan demokrasi. Lagipun kita masih majoriti.
    Kita tak perasan dalam sistem demokrasi minoriti pun boleh menguasai yang majoriti bahkan mampu menjadi ketua.

    Caranya, pecah²kan kelompok besar kepada 2-3 bahagian.

    Bagaimana nak pecahkan? Mula² timbulkan isu. Ini kerana setiap isu akan ada pro dan kontranya. Dari situ satu kumpulan sudah terbahagi dua.

    Terbahagi dua tidak semestinya 50-50. Jika 30+70 pun sudah memadai.
    Golongan minoriti boleh bergabung dengan serpihan yang 30 itu.
    Dari situ kekuatan mereka sudah sama atau mereka jadi lebih.
    Sekarang anda lihat baik². siapa yang menguasai siapa

    ReplyDelete
  47. Negara bangsa tidak boleh dibina berdasarkan fitnah - PM

    Pembentukan sebuah negara bangsa tidak boleh terbina dengan andaian dan penilaian berdasarkan fitnah dan hasutan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Beliau berkata sebaliknya rakyat perlu bijak menilai berdasarkan fakta dan bukti projek yang telah dilaksanakan seperti Pusat Transformasi Bandar (UTC), yang jelas memberi keselesaan kepada rakyat.

    "Walaupun kita dilanda tsunami fitnah dengan cerita memburukkan kerajaan dan pemimpin, saya ingin nasihatkan bahawa kita tidak boleh membina masa depan sesebuah negara bangsa berdasarkan kepada hasutan dan serangan peribadi, sepatutnya kita menentukan (memilih) siapakah yang ada agenda yang terbaik untuk negara kita.

    "Kita juga perlu menentukan bahawa kehidupan kita akan bertambah lebih baik dan (memilih) mana satu pihak yang boleh membawa negara ini ke mercu kejayaan yang kita banggakan. Inilah kriteria yang kita boleh kumpulkan untuk membolehkan kita menjadi pengundi yang matang dan tahu memilih antara permata dan kaca," katanya di Kuala Terengganu Jumaat.

    Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan UTC Terengganu di sini, dengan majlis turut dihadiri Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Pendidikan Tinggi Datuk Seri Idris Jusoh.

    Selain itu, Najib berkata dalam menentukan pilihan pada 9 Mei ini, pengundi juga harus mempertimbangkan segala usaha yang telah dilakukan kerajaan berdasarkan fakta dan bukannya auta.

    Mengenai UTC, perdana menteri berkata sejak dilaksanakan pada 2012 sehingga 2016, terdapat 21 UTC di seluruh negara dan bilangan rakyat yang menggunakan perkhidmatan UTC sudah melebihi 61 juta.

    ReplyDelete
  48. Tengku Adnan: Jika Yakin Menang, Jangan Fitnah
    KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor meminta Tun Dr Mahathir Mohamad agar jangan berpolitik dengan melakukan pembohongan serta cuba mengelirukan rakyat dan warga Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
    Beliau berkata jika Dr Mahathir yakin dengan perjuangannya ketika ini, maka pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu perlu melakukannya dengan berpaksikan kepada kebenaran tanpa melakukan fitnah demi fitnah terhadap pihak lain.

    Sambil menafikan segala tuduhan yang dilemparkan oleh Dr Mahathir terhadap dirinya pada ceramah pemimpin pakatan pembangkang yang diketuai DAP itu semalam di Putrajaya, Tengku Adnan menegaskan bahawa penduduk Putrajaya telah menjadi sebahagian daripada keluarganya selama ini.

    “Jika Tun yakin untuk menang, apa perlunya Tun membuat surat terbuka kepada orang ramai khususnya ahli-ahli UMNO dengan merayu untuk menyokong Tun sedangkan sebelum ini Tun sendiri yang mengkhianati perjuangan UMNO malah membuat pelbagai tuduhan terhadap ahli-ahli UMNO.

    “Bukankah lebih elok jika Tun membuat surat terbuka kepada anggota PKR bagi memohon maaf atas keputusan Tun dahulu yang mencetuskan gerakan reformasi yang didukung parti itu,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

    Dalam pada itu, Tengku Adnan yang merupakan calon BN bagi mempertahankan kerusi Parlimen Putrajaya yakin rakyat termasuk para pengundi di Putrajaya akan bijak melakukan penilaian pada hari pengundian.

    “Dr Mahathir telah menggunakan nama beliau sebagai bahan propaganda namun, tindakan itu hanya membuka aib calon Langkawi (Mahathir) itu sendiri.

    “Sudahlah Tun, jangan mudah lupa, jangan perguna rakyat, jangan rosakkan bangsa, jangan binasakan negara. Zaman Tun sudah berlalu. Era pentadbiran, kepimpinan dan perjuangan Tun sudah tidak relevan lagi,” katanya.

    Tengku Adnan berkata beliau juga sedia maklum bahawa jumlah penyokong yang hadir dalam ceramah semalam bukanlah warga tempatan, dan kehadiran itu semuanya sudah dirancang serapi yang mungkin bagi mengaburi masyarakat.

    “Saya sedia maklum berkaitan program semalam lebih awal lagi, dan saya telah minta kepada warga Putrajaya khususnya anak-anak muda agar tidak mengganggu atau melakukan sebarang kekacauan pada majlis Tun. Kami tahu bahawa orang luar ramai yang membanjiri sesi ceramah Tun, tetapi jangan lakukan fitnah,” katanya.

    Tengku Adnan juga menempelak Dr Mahathir yang telah menuduhnya sebagai seorang pencuri, dan ingin tahu apakah yang telah dicuri olehnya padahal telah banyak menggunakan hartanya untuk membantu rakyat.

    “Saya bukan pencuri, malahan dengan harta yang saya ada, saya bersyukur kerana dapat membantu rakyat dan juga warga Putrajaya. Biarpun nilai harta saya semakin berkurangan saban tahun, namun saya gembira dapat membantu rakyat dengan duit yang saya ada.

    “Tun lihatlah sendiri pembangunan dan kemajuan yang ada di sini (Putrajaya). Itu tanggungjawab saya sebagai wakil rakyat. Menceburi politik tidak menambahkan harta saya sebagaimana dakwaan Tun sebaliknya ia semakin berkurangan,” katanya.

    Beliau berkata sedangkan Dr Mahathir telah diisytiharkan sebagai antara orang terkaya di Malaysia pada tahun 1992 ketika menjadi perdana menteri.

    “Sudahkah Tun lupa, waktu Tun susah saya menyumbang tenaga mempertahankan Tun daripada serangan reformasi. Tun lupakah jasa saya ketika itu?,” tanya Tengku Adnan. – BERNAMA

    ReplyDelete
  49. TPM ulangi keyakinan pembangkang akan lakukan 'kejutan serangan di saat akhir'

    Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yakin akan berlaku 'kejutan serangan di saat akhir' oleh pihak pembangkang untuk mempengaruhi undi terhadap Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei ini.

    Mengambil contoh dua pilihan raya umum yang lepas, beliau berkata pihak pembangkang melakukan serangan dan fitnah benar-benar di saat akhir sebelum pilihan raya umum berlangsung sehingga BN tidak mempunyai kesempatan untuk menjawab tohmahan tersebut.

    "Kita (BN) agak terasak ke dinding di dalam dua pilihan raya umum yang lalu, PRU12 dan PRU13, apabila 'surprise last minute attack' ini tidak dijawab kerana ia '11-hour attack', tak ada kesempatan BN untuk membalasnya.

    "Saya yakin akan ada serangan yang lebih besar lagi (PADA pru14) kerana mereka amat terdesak sekarang ini. Apabila mereka telah 'cross the line' kita lihat banyak lagi bahan-bahan bukan hanya yang bersifat isu-isu nasional tetapi pembunuhan karakter terutamanya kepada calon-calon (BN) di sesuatu kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN)," katanya pada sidang media, di sini hari ini.

    ReplyDelete
  50. pejuang rakyat4 May 2018 at 23:12
    Bahaya... DrM mahu jadi PM walaupun 24 jam.

    Kecerdikkan DrM dalam politik dipuji oleh arwah TGNA.Tetapi arwah TGNA mengatakan alangkah bagusnya jika kecerdikkan DrM digunakan untuk pollitik Islam bukan untuk politik Sekular anutan DrM.

    Di sini menampakkan hebatnya Dr M menggunakan otaknya untuk mengalahkan musuhnya.

    Semua musuh utama telah tersungkur dikakinya kecuali TGHA dan PAS.

    Anwar,otai reformasi,DAP,Sosialis, Tian Chua,Mat Sabu,Husam bagai dipukau dan bagai singa yang pondan yang dikasikan.

    Hebatnya DrM ialah beliau gunakan 2 serampang senjata dan taktik. Serang dan Simpati.

    Serang.....diserangnya PAS dan TGHAhingga rapat ke dinding.Bagai orang gila bentuk serangannya.DrM ulang taktik serangannya terhadap PAS dan TGHA seperti beliau dalam UMNO.Tiada perubahan.Sama sahaja.

    Wiridnya sama seperti dalam UMNO iaitu Amanat Hadi Awang dan Memali.Diulang-ulang.

    Simpati....mendakwa beliau bakal di tembak ketika era Reformasi.Kini ulangilagi dakwaan kapalterbang disabotaj. Sebelum itu mendakwa nasibnya mungkin seperti Benigno Aquino yang ditembak di lapangan terbang hingga regim Marcos jatuh.

    Kelakarnya,DrM ingat dia macam pejuang Aquino !

    Lebih kelakar TPM Zahid awal-awal bocorkan skrip lakonan DrM dengan mendakwa selepas ini DrM akan pura-pura masuk hospital untuk tagih simpati rakyat.

    Ingat,DrM cerdik berpolitik.

    Saat akhir kempen,kemungkinan beliau upah seseorang tembak kearahnya ketika beliau sedang berpidato(awal-awal DrM pesan ..jangan tembak betul-betul...dia tak mahu mati lagi...).Selepas itu didakwanya PMNajib yang arahkan berbuat demikian.

    Tujuannya,agar rakyat benci dan buat huruhara dalam negara. Mohon PDRM dan ATM awasi taktik DrM.

    Ingat, DrM ..sanggup berbuat apa sahaja asalkan dia boleh jadi PM ke 7 walaupun sehari.

    ReplyDelete
  51. Opsss... sorry tersasul -- Dua Penceramah HARAPAN Minta Undi PAS
    SUNGAI SIPUT: Istimewanya Felda Lasah di sini, bukan kerana keluaran getah dan sawitnya semata-mata, bahkah keterbukaan penduduknya dalam menghadapi musim Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) ini.

    Terletak di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Lintang, penduduk nyata 'sporting' apabila membenarkan bilik gerakan tiga parti (BN, PKR dan PAS) dibuka berdekatan satu sama lain.

    Namun, disebabkan jarak terlalu dekat itu, ada calon yang datang berkempen tersasul menyebut nama parti lawan untuk penyokongnya mengundi pada hari pengundian, Rabu depan.

    Dalam ceramah PKR di kawasan itu, semalam, Presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tersasul menyuruh penyokongnya tidak mengundi pakatan pembangkang.

    Ketika itu, beliau berucap sambil berdiri dengan pandangannya terarah ke bilik gerakan pusat daerah mengundi (PDM) Barisan Nasional (BN) di sisi kiri, selain penyokong PKR di hadapannya.

    Memperbetulkan semula kenyataan, pemimpin pembangkang itu kemudian berkata, kepenatan berkempen menyebabkan dia mudah tersasul.

    "Kasihanlah saya, saya kena pergi kempen (banyak tempat). Dulu masa (PRU) 2013, Anwar (Ibrahim) di luar, saya tidak bersusah payah kempen macam ini.

    "Sekarang, saya kena ambil alih sebab itu saya minta maaf tersasul-sasul," katanya.

    Sebelum itu, calon PKR DUN Lintang, Madhi Hassan turut tersasul dengan mengajak pengundinya memangkah PAS.

    "Jangan pangkah yang sebelah ni (PAS) sebab kita tak tahu pendirian dia, perjuangan dia... jadi, (pada hari pengundian) marilah kita pangkah 'bulan'.

    "Ops 'sorry'... silap, silap. Pangkah mata (lambang PKR)... pangkah mata untuk kita bentuk kerajaan pada 10 Mei nanti," katanya.

    Kempen itu turut disertai calon PKR bagi Parlimen Sungai Siput, S Kesevan, namun calon DAP bagi DUN Jalong Loh Sze Yee, tidak hadir.

    ReplyDelete
  52. makin lama makin karut drama tersasul nie. mula dengan tun mahathir. terus ditiru oleh wan azizah. lepas tue calon Pkr, lepas tue calon Pan, lepas tue calon Pribumi. cuma calon Dap jer yang cerdik. dah ler manifesto pakatun pun, Dap punya designer. meluat aku! menyampah drama tersasul nie.

    Dia bukan tersasul tu. Hati kecil dia yang kata. Yang menekan hati kecilnya ialah egonya. Egonyalah yang menyatakan dia tersasul tetapi dalam benak hatinya dia tahu PAS adalah parti yang benar.

    Kak Wan , bangunlah Kak Wan. Ingatlah perjuangan suami mu dahulu. Tak terlambat untuk berubah Kak Wan. Masih ada waktu untuk bersama-sama dengan parti yang benar-benar memperjuangkan keadilan dan kebenaran.

    ReplyDelete
  53. Daripada Dua Tahun, Kini Mahu Tiga Tahun Pula?

    Semasa Tun Dr Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan sekiranya pakatan pembangkang berkenaan berjaya membentuk kerajaan selepas keputusan PRU ke 14 keluar kelak, dia berkata, dia hanya perlu untuk menjadi Perdana Menteri selama 2 tahun sahaja sebelum jawatan berkenaan diambil alih oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Tempoh berkenaan katanya hanyalah tempoh peralihan dengan dia selaku Perdana Menteri akan berusaha untuk mendapatkan pengampunan DiRaja atas penggantungan Anwar dari terlibat dalam sebarang aktiviti politik selama lima tahun. Dalam tempoh itu juga, Mahathir mendakwa, dia mampu memulihkan semula ekonomi Malaysia yang dakwanya terjejas teruk di bawah pentadbiran Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.
    tu semua beberapa bulan yang lepas namun memetik laporan portal pro pembangkang, Malaysia Kini semalam, Mahathir meminta tambahan setahun lagi tempoh untuknya menjadi Perdana Menteri. Katanya, banyak perkara yang perlu dia selesaikan dan tempoh dua tahun berkenaan tidak cukup untuknya menyelesaikan segala masalah yang menghantui negara.

    Nampaknya, Mahathir sedikit demi sedikit cuba mempengaruhi Pakatan Harapan untuk memberikannya tempoh pentadbiran selama sepenggal. Secara amnya, tempoh sepenggal untuk satu-satu penggal kerajaan aadalah selama 5 tahun dengan usia tiga tahun adalah tempoh matang bagi sesebuah kerajaan. Tiada sebarang Pilihan Raya Kecil akan diadakan selepas tempoh matang berkenaan.

    Sudah tentu, Mahathir sedar akan hal ini dan oleh yang demikian, dia memang memerlukan tempoh 3 tahun berkenaan untuk membolehkannya tidak dicabar oleh mana-mana pihak termasuk Anwar. Sudah tentu, sekiranya dia berjaya mendapat tempoh 3 tahun berkenaan, semua pihak di dalam Pakatan Harapan terpaksa bersetuju untuknya menjadi Perdana Menteri untuk tempoh sepenggal atau 5 tahun.

    Nampaknya, untuk kesekian kalinya, Anwar cuba diperdayakan oleh Mahathir. Bukan itu sahaja, semua pemimpin utama Pakatan Harapan turut diperdayakan oleh janji-janji kosong Mahathir yang kononnya mahu menjadi Perdana Menteri selama 2 tahun sahaja. Mereka terlupa agaknya. Mana mungkin Mahathir sanggup melepaskan jawatannya hanya selepas dua tahun pentadbiran.
    Sudah tentu, dia mahu menghabiskan penggal pemerintahannya sebagai Perdana Menteri dari rela hati menyerahkan jawatannya kepada pengganti yang pernah menjadi musuhnya. Namun begitu, tidak dapat dipastikan apa reaksi DAP berhubung permintaan Mahathir ini.

    Mungkin, andai DAP bersetuju, maka kempunan lagilah Anwar untuk merasai detik dirinya diangkat sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan berjaya memenangi PRU ke 14 kali ini.

    ReplyDelete
  54. Lupakah Mahathir dengan dosa-dosa beliau menyeleweng dana-dana awam untuk membantu kroni dan sentiasa memberikan mereka ruang dan peluang untuk terus merompak wang rakyat.

    1. Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.

    2. Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.

    3. Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.

    4. Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.

    5. Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.

    6. Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.

    7. Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).

    8. Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .

    9. Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.

    10. Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.

    11. Memaksa Petronas membeli saham Proton.

    12. Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.

    13. Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.

    14. Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.

    15. Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.

    16. Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.

    17. Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan



    Mahathir dan dosa-dosa beliau boleh diumpamakan sebagai “Kuman diseberang laut nampak, bangkai gajah depan mata buat tak nampak”.

    Tolonglah Mahathir, muhasabah lah diri anda yang berumur hampir 100 tahun.

    ReplyDelete
  55. RM2.6 bilion Adalah Derma, Mahathir Ulang Balik Cerita Lama
    RAKYAT Malaysia tahu Mahathir menipu lagi apabila mengitar semula atau mengulang balik fitnah lama berkenaan wang RM2.6 bilion. Mahathir enggan menerima hakikat bahawa orang Islam secara lumrahnya suka bersedekah dan menderma kepada pihak yang sepatutnya menerima.

    Dalam Islam ada zakat yang merupakan rukun wajib untuk ditunaikan. Selain dari perkara wajib tersebut umat Islam juga suka menderma dan bersedekah. Terma yang tepat adalah orang Islam mengejar pahala namun perkara tersebut tidak munGkin dapat difahami oleh Mahathir.

    Orang Melayu faham kenapa Mahathir gagal memahami perkara tersebut memandangkan gaya hidup beliau bersama anak cucunya jauh dari Islam.

    Cucu-cucunya dikatakan mengamalkan gaya hidup bebas LGBT. Malah anjing turut dijadikan binatang kesayangan peliharaan mereka. Perkara tersebut bukan lagi rahsia. Seluruh dunia dapat melihat gaya hidup mewah , ala kebaratan yang jauh dari Islam keluarga Mahathir tersebut melalui laman-laman media sosial mereka sendiri.

    Namun tindakan Mahathir mempersoalkan keikhlasan derma keluarga DiRaja Arab Saudi kepada Malaysia melalui Datuk seri Najib amatlah tidak beretika dan melampau batas. Sekiranya Mahathir kedekut menderma demi Islam, jangan pula beliau mahu mempertikaikan ibadah ikhlas pihak lain.

    Keluarga DiRaja Arab Saudi tahu bahawa kerajaan Barisan Nasional dibawah Datuk seri Najib memperjuangkan Islam dengan sebenarnya. Mereka juga tahu pakatan diketuai DAP mahu menghancurkan Islam dalam Malaysia. Ini adalah derma bagi memastikan Yahudi dan Israel tidak bertapak dalam negara kita melalui pakatan pembangkang diketuai DAP.

    Malah Menteri Luar Arab Saudi, Adel Al-Jubeir sendiri mengaku bahawa sumbangan derma kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, memang datang daripada negara itu.

    “Kami sedar tentang derma itu dan ia memang benar-benar sumbangan tanpa mengharapkan apa-apa balasan. Dan kami juga sedar bahawa Peguam Negara Malaysia telah menjalankan siasatan teliti mengenai perkara itu dan mendapati tiada salah laku.

    “Justeru, setahu kami, isu itu ditutup,” katanya.

    Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali, pada 26 Januari 2016 lagi, telah membersihkan Najib daripada sebarang salah laku berkaitan siasatan terhadap SRC International Sdn Bhd dan dana RM2.6 bilion yang dikatakan telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi perdana menteri.

    Mohamed Apandi berkata siasatan menunjukkan bahawa jumlah yang dimasukkan ke dalam akaun ialah RM2.08 bilion, dan ia adalah sumbangan peribadi daripada keluarga diraja Saudi pada 2013, dan RM2.03 bilion kemudian telah dipulangkan kepada penderma pada tahun yang sama. Namun begitu Mahathir tetap mahu mengulang fitnah tersebut.

    orang Israel mendoakan agar pakatan menang dalam PRU13 yang lalu. dan PRU14 .Ingatlah undi pakatan bermakna anda undi Yahudi.

    ReplyDelete
  56. Pesanan Buat Pengundi Awal : “Harapan” Sebenar Ada Pada Barisan Nasional
    fron YAB PM NAJIB RAZAK

    Pada Sabtu 5 Mei 2018, proses pengundian awal akan dilaksanakan untuk Pilihan Raya Umum ke-14. Pengundian awal melibatkan anggota polis dan pasukan gerak am serta anggota tentera bersama isteri atau suami masing-masing.

    Kerajaan sentiasa mengenang dan menghargai sumbangan dan jasa anggota pasukan keselamatan. Mereka adalah wira and wirawati yang menjadi benteng menjaga keamanan dan keselamatan negara.

    Saya masih ingat lagi semasa kejadian di Lahad Datu, di mana ada anggota keselamatan kita yang terkorban demi mempertahankan negara.

    Saya masih ingat lagi tangisan ahli keluarga perajurit negara yang gugur mempertahankan kedaulatan negara, tetapi pembangkang memperlekehkan, malah ada yang tergamak menyatakan ia hanya sandiwara semata-mata.

    Saya masih ingat dengan jelas kerana saya sendiri turun bertemu saudara-saudari, dan saban tahun saya memikirkan bagaimana untuk terus menghargai dan meningkatkan lagi kualiti hidup saudara-saudari semua.

    Setiap tahun, pasti ada pengumuman khas yang melibatkan kebajikan serta kesejahteraan kehidupan anggota-anggota keselamatan negara, termasuklah yang telah bersara.

    Malahan, pengumuman Manifesto Barisan Nasional baru-baru ini jelas memperlihatkan bagaimana kita sentiasa memikirkan kebajikan serta kesejahteraan saudara-saudari anggota keselamatan negara.

    Antaranya termasuklah penyediaan 45,000 unit rumah keluarga Angkatan Tentera menjelang 2030, 10,000 unit rumah SASaR, 10,000 unit rumah PPA1M untuk Polis DiRaja Malaysia dan peningkatan kuota haji khas untuk pesara ATM dan PDRM.

    Pihak pembangkang pula, selain memperlekehkan fungsi serta tanggungjawab penjawat awam yang termasuk anggota-anggota keselamatan negara seperti saudara-saudari, mereka berniat untuk mengurangkan jumlah penjawat awam pula.

    Penang Institute misalnya, pernah berkata bahawa sebenarnya Malaysia perlu 430,000 orang penjawat awam sahaja. Ini bermakna, daripada 1.6 juta penjawat awam hari ini, ada kemungkinan besar 1.2 juta akan kehilangan hidup dan mata pencarian. Parti dan wakil rakyat ini hendaklah ditolak.

    Hakikatnya, “Harapan” sebenar ada pada Barisan Nasional.

    Saya menyeru agar pengundi-pengundi awal membuat undi berdasarkan fakta, berdasarkan pencapaian, dan berdasarkan segala sumbangan Kerajaan kepada negara dan juga kepada anggota-anggota keselamatan seperti saudara-saudari yang selama ini tidak pernah dipinggirkan.

    Janganlah mengundi berdasarkan hasutan. Pihak pembangkang tidak menghargai jasa dan pengorbanan saudara-saudari kepada negara, malah ada juga yang memperlekehkan pengorbanan saudara-saudari semua.

    Kerajaan juga tidak pernah menghalang, mengekang atau mengarahkan bagaimana saudara/saudari melaksanakan tanggungjawab dalam sistem demokrasi berparlimen yang kita amalkan ini.

    Pilihlah kestabilan, pilihlah kemakmuran, pilihlah kejayaan. Pilihlah untuk #HebatkanNegaraku.

    Semoga pilihan saudara saudari nanti menentukan masa depan Malaysia yang berjaya dan terus berjaya.

    YAB PM NAJIB RAZAK

    ReplyDelete
  57. Enggan guna duit kerajaan negeri untuk parti punca Khalid dipecat PKR
    4 MEI: Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa dipecat daripada PKR pada 2014 kerana keengganannya menggunakan wang kerajaan negeri untuk kepentingan parti.

    Abdul Khalid mendakwa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mahu beliau menggunakan wang kerajaan negeri untuk mengadakan program dan kempen PKR.

    “Saya dipecat daripada PKR kerana Anwar mahu pakai duit kerajaan negeri untuk menjalankan program parti. Saya tidak benarkannya kerana alasan yang mudah, kerana wang kerajaan negeri adalah duit rakyat.
    mereka marah dan mempersoalkan bagaimana PKR akan menang (dalam Pilihan Raya Kecil Kajang) tanpa menggunakan wang dari rizab kerajaan negeri.

    “Apabila saya enggan berbuat demikian, saya dipecat daripada parti. Tetapi saya lega kerana saya tidak lagi perlu memikul kepercayaan rakyat dan juga tidak mengkhianati kepercayaan mereka kepada saya sepanjang menjadi Menteri Besar.

    “Hari ini, saya masih turun padang dan bertemu rakyat Selangor. Saya tidak ambil duit mereka dan mereka tidak ambil duit saya. Jadi kita berhubung baik,” katanya berseloroh.

    Abdul Khalid berkata demikian ketika berucap pada Program “Teh Tarik Untuk Selat Klang: Anda Tanya Kami Jawab Siri 6.0” anjuran PAS di Kampung Sungai Sireh Tambahan malam tadi.

    Turut hadir, bekas Setiausaha Politik kepada Khalid, Faekah Husin, calon Parlimen Kapar Dr Abdul Rani Osman dan calon di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selat Klang, Dr Halimah Ali.

    ReplyDelete
  58. Di Langkawi, Najib ranapkan gelombang Mahathir
    4 MEI: Gelombang Tun Dr Mahathir Mohamad selaku calon kerusi parlimen Langkawi dilihat tenggelam apabila kehadiran Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak di pulau itu hari ini, disambut dengan ribuan penyokong serta masyarakat setempat.

    Perdana Menteri sementara itu tiba jam 6 petang tadi untuk menghadiri program Klinik Keusahawanan di Telaga Chenang bersama SME Corporation Malaysia (SME Corp) yang turut diiringi Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.
    orang ramai yang berkumpul sejak jam 3 petang turut melaung-laungkan ‘hidup PM’ tanda sokongan terhadap pemimpin kesayangan mereka.

    Turut hadir calon BN Parlimen Langkawi, Datuk Ir Nawawi Ahmad dan calon DUN Kuah, Nor Saidi Nanyan.

    Pada sebelah malam, Najib dijadualkan menghadiri Majlis Santai Industri Pelancongan Langkawi di Dewan Pameran Antarabangsa Mahsuri.

    Sementara itu, Nawawi berkata, kedatangan ketua negara ke Langkawi hari ini mendapat sambutan yang cukup hebat meskipun mengadakan lawatan dalam tempoh singkat.

    “Sambutan itu melambangkan sokongan padu rakyat di sini terhadap Najib.

    “Mereka sedar individu itu yang membawa pelbagai pembangunan di pulau peranginan ini,” katanya.

    ReplyDelete

  59. Ku Nan: Saya bukan pencuri, harta tak bertambah selepas sertai politik
    FMT Reporters |

    Dia curi pangkat "Tengku".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib curi, rompak dan lanun duit rakyat (kata TRun M), 1 MDB dll.

      Delete
    2. Lupakah Mahathir dengan dosa-dosa beliau menyeleweng dana-dana awam untuk membantu kroni dan sentiasa memberikan mereka ruang dan peluang untuk terus merompak wang rakyat.

      1. Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.

      2. Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.

      3. Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.

      4. Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.

      5. Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.

      6. Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.

      7. Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).

      8. Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .

      9. Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.

      10. Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.

      11. Memaksa Petronas membeli saham Proton.

      12. Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.

      13. Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.

      14. Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.

      15. Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.

      16. Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.

      17. Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan



      Mahathir dan dosa-dosa beliau boleh diumpamakan sebagai “Kuman diseberang laut nampak, bangkai gajah depan mata buat tak nampak”.

      Tolonglah Mahathir, muhasabah lah diri anda yang berumur hampir 100 tahun.

      Delete
    3. Di Sebalik Pembangunan Tun Mahathir,Anak2 & Kroninya Yang Kaya Raya,Negara Hutang Meningkat.

      2. Disebabkan penafian Tun bahawa kekayaan luar biasa anak anak Tun adalah bukan ketika Tun jadi PM tetapi selepas Tun letak jawatan mokhzani baru menikmati hasil usahanya. Ini lah satu penafian yang MahaLawak saya dengar Tun.Disebabkan Tun nak bukti,saya lampirkan bukti seperti dibawah.

      3. Bukti yang saya perolehi ni diambil daripada sumber sah yang sangat boleh dipakai iaitu daripada Annual Report Kencana Petroleum milik Mokhzani anak Tun dan Laporan Jumlah Pelaburan Saham BSKL yang diterbitkan oleh BSKL pada tahun 2001,ketika itu Tun masih lagi perdana menteri.

      4. Bukti jumlah pelaburan saham company2 listed BSKL yang anak2 Tun invest pada tahun 2001 itu satu bukti bahawa anak anak tun Mirzan & Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun masih lagi PM.Dengan jumlah pelaburannya yang besar dan byk,timbul persoalan daripada manakah modal pelaburan itu diperolehi.saya bersangka baik wang utk melabur saham BSKL itu anak2 Tun memperolehi daripada menang teka milo dalam cawan dan menang lari bawa telur puyuh dalam sudu.

      5. Pencapaian tahunan Kencana Petroleum yang diambil faktanya dlm annual report Kencana Petroleum juga menjadi bukti bahawa Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun menjadi Perdana Menteri dengan memperolehi kontrak2 besar Petronas.

      6. Kontrak tersebut pada Tahun 2000,Kencana Petroleum Establishment of the Lumut Fabrication Yard covering an area of approximately 11 acres with a 5,000 metric tonnes (mt) load-out jetty dan Tahun 2002, Kencana Petroleum awarded a major fabrication (Offshore Structures) license by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven licensees in Malaysia.Kencana Petroleum also Awarded the Group’s first topside and jacket project. Sumber ini diperolehi daripada Annual Report Kencana Petroleum.

      7. Tahun 2000 dan 2002, Tun masih lagi PM.Tahun 2003 baru Tun letak jawatan.Aoakah Tun sudah lupa tarikh bila Tun letak jawatan?Ini bukti bahawa Mokhzani mencipta kekayaan ketika Tun jadi PM bukan sebagaimana Tun kata selepas Tun jadi PM baru mokhzani menikmati kekayaan.

      8. Berkaitan Mirzan anak Tun. Tahun 1994,Awal tahun 1994 Mirzan Mahathir berjaya memiliki Konsortium Perkapalan Berhad(KPB) dan disenarai di KLSE pada harga RM2.50 naik ke RM6.00 seterusnya naik RM16.00 .Konsortium tersebut kemudianya mengambil alih PNSL yang banyak mendapat kontrak dengan TNB, Kedah Cement, Perwaja, Bernas dan Petronas serta mengambil alih Malaysian Helikopter Services (MHS).

      9. KPB kemudian meneruskan penguasaannya dengan mengambil alih Pacific Basin Shipping HK pada harga 240 juta USD. serta mengambil alih 29% saham.MISC dari KWAP dgn harga RM9.20 sesaham. Akhirnya Mirzan terkangkang tanggung hutang USD 2 Billion. dan Petronas/MISC diarah beli 29% KPB. PNSL lingkup , MHS lingkup, MISC hampir lingkup , Mirzan yang untung.

      10. Puluhan juta projek diberikan pada Mirzan, anaknya untuk projek kapal. Mahathir beri jaminan kerajaan RM2 billion kepada projek Mirzan. Mukhriz menerusi Opcom dapat projek fiber optik bekal kontrak pada Telekom. RM102 billion wang rakyat digunakan untuk "bail out" syarikat kroni seperti Intrakota, ParkMay, Dana harta dan PKFZ.

      Ini fakta dan sumber yang diperolehi saya yang saya jadikan bukti untuk mengatakan bahawa Anak Anak Tun Kaya Raya dengan pelbagai jenis kontrak dan projek diperolehi dan kerajaan menanggung hutang apabila projek mereka gagal.Buktinya Petronas diarah untik beli saham company Mirzan untik modal byr hutang.

      Tun, ni beza saya dgn rafizi.rafizi cakap tak berfakta byk auta dan putar.saya siap fakta,bukti dan sumber bukti diperolehi, saya lampirkan utk perhatian Tun.Tun nak nafi ape lg anak Tun x,billionare,terang2 majalah forbes senaraikan mokhzani billionare malaysia. X,baik tipu tun Allah marah.

      Oklah Tun nanti sambung lg.bye
      sekian,wassalam

      Delete
    4. ZAMAN NAJIB HANYA ADA 1MDB, TAPI KORANG SEDAR TAK, BERBILLION2 DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT2 NI.

      MAMINCO - bangkrap
      MAKUWASA - bangkrap
      PERWAJA - bangkrap
      BMF - bangkrap
      BNM - rugi RM30 billion
      Forex - gagal
      Bank Bumi- rugi
      BAKUN - rugi
      MAS - rugi
      ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
      PKFZ - rugi
      PUTRA LRT - bangkrap
      STAR LRT - bangkrap
      MONOREL - bangkrap
      BAS INTRAKOTA - bangkrap
      SILTERRA - rugi
      JARING - gagal
      MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
      MIMOS - gagal
      HICOM - gagal
      EAGLE PLANE
      IPP - rugikan TNB berbilion
      TNB - rugi
      PROTON - rugi
      FIMA Rantei - gagal
      SOGOSHOSHA - gagal
      JUDICIARY - dicemar
      UMNO - diharamkan
      DAYABUMI - gagal
      TIME dotCom - rugi
      KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
      MISC - lingkup
      IWK - rugi
      DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
      PLAZA RAKYAT - terbengkalai
      JB WARWRFRONT CITY - terbengkalai
      KRONISME - berleluasa
      HARGA BARANG - naik
      ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
      RINGGIT - jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
      SUKAN KOMANWEL - masih ada yg tak dpt payment
      EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
      PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
      PENAPIS MINYAK - 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
      SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

      Ada lagi yg aku terlepas pandang? Sure ada kan..kalau ada sila tambah

      Delete
  60. “TIADA APA LAGI YANG MAHATHIR BOLEH BAGI KEPADA PENDUDUK LANGKAWI” – CHEGU BARD

    Tun Mahathir Mohamad telah sah akan bertanding di Parlimen Langkawi pada Plihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti sebagai calon parti PKR. Rata-rata penduduk Langkawi telah menyatakan rasa kurang senang mereka termasuklah bekas pengikut setia Mahathir yang juga pernah menjadi anak emasnya, Anina Saadudin.

    Dalam satu sidang media di Langkawi yang dibuat oleh pengkritik paling lantang Mahathir, Chegu Bard atau nama sebenarnya, Badrul Hisham Shaharin, dia mengaku penduduk Langkawi sememangnya hormat dengan Mahathir, namun itu bukan petanda yang mereka akan mengundi Mahathir menjadi wakil rakyat mereka.
    Malah mengikut kajian yang dijalankan oleh Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), 67% pengundi berdaftar di Langkawi tidak mahu Mahathir menjadi wakil rakyat mereka. Kajian ini melibatkan lebih kurang 2,000 responden. Ini jelas menunjukkan Langkawi bukanlah tempat ‘kuat’ untuk Mahathir.
    Selama 15 tahun penduduk Langkawi sudah selesa dengan pembangunan yang ada, jadi sekarang sebenarnya tiada apa pun yang Mahathir boleh tawarkan di Langkawi. Malah orang-orang Langkawi mendapati Mahathir hanya membawa politik kebencian dan rasa tidak puas hati ke Langkawi. Adakah Langkawi ini tempat pembuangan rasa benci dan tak puas hati Mahathir?
    Chegu Bard juga mendedahkan penipuan Mahathir yang mengatakan akan isytihar harta jika menjadi calon tapi setelah beberapa menjadi calon, sehingga kini dia masih berdiam diri dan tidak berkata apa-apa. Malah sekutunya dalam pembangkang juga turut berdiam diri sama.
    Chegu Bard juga menyatakan dosa Mahathir yang paling besar adalah membodohkan rakyat. Bagaimana? Mahathir menggunakan senjata ‘air mata buaya’ (yang sudah lanjut usia) ketika umumkan mahu bersara sehingga berlaku drama tarik menarik baju dan kasut tercabut, kemudian, cerita sedihnya bahawa pesawatnya disabotaj, bakal dibunuh dan pelbagai cerita sedih lain untuk menarik undi simpati rakyat kepadanya.
    Kenapa ini senjata rahsia Mahathir? Ini kerana dia tahu, rakyat Malaysia terutama orang-orang Melayu ‘mudah lupa’, mudah simpati dan mudah percaya berita ‘benci’nya. Jadi berhati-hatilah dengan tindakan Mahathir seterusnya kerana besar kemungkinan itu adalah lakonannya. Tak percaya? Mari kita nantikan

    ReplyDelete
  61. TERSALAH PILIH, AKIDAH TERKORBAN
    Semua tahu, gabungan pembangkang PKR terutama DAP membariskan ramai calon yang terlibat secara aktif dengan pertubuhan yang mempromosikan gaya hidup sekular serta liberal pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Malah, ada daripada golongan tersebut menduduki hierarki kanan dalam parti terlibat sekali gus menarik sokongan pejuang hak asasi mengikut acuan Barat seperti yang ditunjukkan seorang peguam kontroversi.

    Sehubungan itu, makin ramai ulama dan cendekiawan Melayu mengingatkan umat Islam agar jangan kerana ghai-rah hendak mengubah kerajaan, akhirnya akidah dan akhlak umat Islam menjadi korban.

    Penegasan ini turut diutarakan Pengarah Pusat Kajian Tinggi Islam, Sains dan Peradaban (CASIS) Universiti Teknolo-gi Malaysia (UTM), Prof. Madya Dr. Khalif Muammar yang mahu umat Islam berfikir sedalam-dalamnya sebelum menggunakan hak demokrasi 9 Mei ini.

    Bagi beliau, tidak ada apa yang lebih tertinggi yang perlu diutamakan umat Islam melainkan soal akidah dan akhlak yang kini diasak oleh golongan liberal dan sekular yang meresapi gabungan pembangkang PKR.

    Oleh itu, kata Dr. Khalif, tidak menghairankan kini beberapa tokoh yang sebelum ini terlibat secara aktif dengan agenda sekular serta liberal dilihat berkempen untuk gabungan pembangkang PKR.

    Walaupun tidak menyebut nama individu berkenaan secara satu per satu, namun Dr. Khalif memberi contoh per-tubuhan-pertubuhan yang perlu diawasi kerana mempromosikan agenda liberal dan kini telah menunjukkan sokongan terbuka kepada calon PKR.

    “Tokoh yang diketahui terlibat dengan pertubuhan seperti Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (IDEAS), Is-lamic Renaissance Front (IRF) dan Institut Kajian Dasar (IKD) kini secara terbuka menunjukkan sokongan kepada gabungan pembangkang PKR.

    “Ini memberi isyarat bahawa sekiranya mereka menguasai kerajaan kelak, agenda liberal dan sekular berpotensi meresap masuk ke dalam dasar-dasar yang akan dibentuk mereka,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Malah, katanya, institusi Islam seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) juga berada dalam bahaya kerana pertubuhan-pertubuhan ini pernah mengkritik institusi sebegini secara keras sebelum ini.

    Sedangkan bagi, Dr. Khalif, kerajaan yang sedang berkuasa sekarang masih perlu menambah baik usaha mereka untuk memartabatkan Islam.

    “Banyak lagi yang perlu dilakukan, tetapi sekurang-kurangnya kerajaan sekarang jelas mempunyai keinginan dan komitmen untuk melakukannya.

    “Jangan korbankan akidah dan akhlak yang kita pelajari seumur hidup demi memperjuangkan hak demokrasi yang dinikmati lima tahun sekali,” katanya.

    Beliau berkata demikian mengulas faktor-faktor yang perlu diambil kira oleh rakyat Malaysia dan umat Islam ketika membuat pilihan dalam PRU-14 in

    ReplyDelete
  62. Bila Najib sudah kalah PRU14 pd hari Rabu, 9hb Mei ini dia pasti akan mengupah orang2 spt Jamal Tongkol utk membuat rusuhan di beberapa tempat. Najib bersama Peguam Negara, KPN dan Ketua Turus Angkatan Tentera akan mesyuarat dan mengistiharkan Darurat bagi Malaysia. Sudah tentulah Pakatan Harapan yg menang PRU14 tidak dapat membentuk Parliamen.
    Soalannya bolehkah Najib sebagai PM sementara berbuat begitu?
    Adakah Polis dan Tentera akan ikut Najib?
    Saya nampak hanya Peguam Negara dan KPN akan menyokong Najib, sebab mereka dua ini telah bersengkongkol menyokong Najib membabi buta dan sudah tentu akan dihukum PH.
    Cuma Ketua Turus Tentera yg tidak akan menyokong Najib sebab dia tidak pernah terhutang budi dgn Najib.
    Rakyat Malaysia akan berdepan dgn sengketa di antara Polis dan Tentera.
    Fikirkanlah.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
      supaya tiada berlaku kejadian
      yg tidak sepatutnyya berlaku..
      MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
      kepada penyokong yg telah terpedaya
      dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
      dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
      tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
      dosa dan pahala..syurga dan neraka
      kerana pada malam 9 may 2018..
      kerana takdir yg telah engkau tetapkan
      Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
      dan beri kemenangan kepada
      mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

      Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
      Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
      bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
      ibu yg mengandungkan mereka
      kerana mereka telah besar dewasa

      ini semua adalah sebab amalan harian mereka
      yg tidak kenal dosa dan pahala
      syurga dan neraka..
      bukakan lah pintu hati dan akal mereka

      yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
      mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
      manusia yang bertopengkan iblis durjana
      dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

      YA ALLAH Buktikan kepada mereka
      Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
      Musnahkan serta hancurkan dan binasa
      si celaka dan musuh-musuh agama

      hamba mu ini menjaga dan membela negara
      juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
      kemenangan pasti tiba akhirnya
      Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

      Delete
    2. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    3. Bila PH diisytihar mng pru14 pd mlm 9,5.18, penyokong PH hendaklah bersabar. Jgn melayan penyokong bn yg meroyan. Kita bertindak ikut undang². Jd tiada alasan najib nak isytihar darurat. Ingat, jgn termkn provokasi bn. Bila ph pegang jwtn pm, kita ambil tindakan terhadap geng klepto. Tak sabar nak undi PH dgn kwn2. Ramai wooooooo....

      Delete
  63. TOLAK DAP, PAKATAN EVANGELIS & LIBERAL

    Allahyarham Dato’ Dr Haron Din, Mursyidul Am PAS dalam satu mesyuarat Majlis Syura pernah meminta ahli ahli PAS menjauhi DAP setelah sedar akan pengaruh gerakan evangelis dalam parti itu dalam isu kalimah Allah.
    Kerana ketegasan arwah Haron Din, ada ahli parlimen DAP yang menghinanya secara terbuka ketika arwah meninggal dunia. Dr Zuhdi, Pengarah Penyelidikan PAS juga pernah dedahkan punca PAS berpecah dengan DAP adalah kerana gerakan evangelis.
    Kumpulan yang liberal dan berfikiran bebas dalam PAS turut sama keluar dari PAS dan menubuhkan PAN yang ditaja oleh DAP. Mohd Sabu “G String Merah” menjadi ketuanya.
    DAP bukanlah gerakan parti politik yang biasa, majoriti ahli ahli parlimen mereka adalah berfahaman evangelis dan cukup menentang kuat hukum agama Islam di negara ini.
    DAP menerusi konsep “Malaysian Malaysia” menentang agar hak dan kedudukan orang Melayu dihapuskan. Malah DAP sudah anggap Mahathir sebagai Ketua Paderi,
    Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa dalam satu laporan Berita Harian semalam berkata DAP sebenarnya masih mengetuai pakatan pembangkang dengan bawa bersama ideologi sosialisme dan liberal, yang tidak boleh diterima masyarakat Islam walaupun parti itu bersetuju memakai logo parti PKR.
    Beliau berkata, dalam PRU sebelum ini, DAP berusaha memecahkan undi Melayu dan kali ini terpaksa menerima musuh politiknya, Mahathir Mohamad untuk mencapai cita-cita itu.
    Komplot menjatuhkan kerajaan bermula apabila Mahathir gagal menguasai pentadbiran yang diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sehingga beliau memilih untuk bersekongkol dengan musuhnya, DAP dan PKR.

    “Apabila penyingkiran berlaku dalam UMNO, Mahathir dan Mukhriz hilang platform dan kekuatan dalam UMNO sehingga terpaksa mengambil talian hayat daripada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.
    “Melihat keadaan ini berlaku, DAP sedar Mahathir mempunyai kekuatan yang boleh diambil kesempatan untuk memecahkan undi Melayu.
    DAP membawa budaya sosialisme serta ateisme yang bertentengan dengan Islam, antaranya budaya lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) yang membolehkan manusia itu melakukan apa sahaja yang mereka suka, ulas Annuar Musa.
    Kalau mereka berkuasa, perkara seperti hak istimewa orang Melayu akan dirosakkan oleh parti ketua pakatan ini iaitu DAP. Parti PKR, PPBM dan PAN hanya jadi suruhan politik yang akan diam seribu bahasa selepas disogok dengan jawatan dan kedudukan yang besar dalam kerajaan. Pemimpin seperti Mahathir, Dr Wan Azizah dan Anwar akan restu apa sahaja yang dibuat oleh DAP ke atas negara ini kerana kuasa.
    Dalam pilihan raya pun, mereka hanya tahu gunakan #TsunamiPHitnah untuk hebahkan berita palsu mereka dan tuduhan jahat mereka.
    Mahathir, Mukhriz dan Muhyiddin hanyalah umpan undi DAP sahaja. Yang sebenarnya berkuasa adalah DAP, tiga orang yang Guan Eng sudah lantik sebagai menteri itu (Nga Kor Ming, Liew Chi Tong dan Chong Cheng Jien) adalah berfahaman Evangelis.
    Dalam khutbah Yeo Bee Yin (Ahli Parlimen DAP Bakri) di Damansara Utama Full Gospel Businessmen (FGB) Fellowship pada 13 Jun 2013, Yeo Bee Yin mendedahkan Tuhan bercakap terus dengan beliau.
    Apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan ungkapan ini “It took 52 days to rebuild the walls of Jerusalem instead of 100. All it takes is one person to answer the call”. Jangan biarkan kumpulan Evangelis ini menang dalam PRU14.
    Orang Islam kena ingat, khabarnya hari Ahad ini seluruh gereja yang berfahaman Evangelise mendoakan agar semua calon calon Evangelis mereka dalam DAP dan PKR menang dalam PRU14 ini.
    Dalam PRU14, gereja Evangelis di Israel mendoakan agar kerajaan BN tumbang. Namun Allah SWT masih sayang BN, doa Evangelis ini tidak menjadi.
    Hari ini hari Jumaat terakhir sebelum 9 Mei 2018, hari mengundi. Ayuh seluruh umat Islam kita doakan kerajaan Islam ini kekal di Putrajaya. Jangan biar parti yang mendapat dana Israel menjajah Putrajaya.

    ReplyDelete

  64. BN Terengganu yakin bakal ulangi sejarah PRU11
    FMT Reporters

    J\Najib di gambar pegang tangan Hadi cara mesra.

    Tapi BN nak lawan PAS jugak lagi.

    ReplyDelete
  65. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

    Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

    Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

    Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

    Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

    Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

    Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

    Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

    Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

    Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

    Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

    Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

    Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

    Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

    Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

    Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

    Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

    Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

    DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

    Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

    Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

    Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

    Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

    Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

    Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

    Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

    Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

    ReplyDelete
  66. KEMPEN BN BERTAMBAH ‘POWER’ APABILA NAJIB TURUN LANGKAWI
    Kempen Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) di Langkawi bertambah hebat dengan ketibaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk melakukan lawatan sehari ke pulau legenda ini semalam.



    Tempat kunjungan pertama beliau sejurus tiba di lapangan terbang di sini ialah Telaga Walk di Jalan Chenang, tempat berlangsungnya klinik keusahawanan anjuran bersama Dewan Perniagaan Melayu Malaysia dan SME Corp.



    Najib diiringi Menteri Besar Kedah Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah, calon BN bagi kerusi parlimen Langkawi Datuk Ir Nawawi Ahmad dan calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Kuah Nor Saidi Nanyan.



    Perdana menteri meluangkan kira-kira 30 minit untuk melawat gerai pameran di lokasi berkenaan, yang turut mengadakan pelbagai aktiviti lain termasuk kursus keusahawanan dan belia, bazar, pertunjukan kucing, cabutan bertuah dan persembahan hiburan.



    Malam ini, beliau dijadual menghadiri satu majlis perjumpaan anjuran penggiat industri pelancongan di Langkawi di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri.



    BN menghadapi pertandingan tiga penjuru bagi kerusi parlimen Langkawi, di mana penyandang kerusi berkenaan, Nawawi, dicabar bekas perdana menteri dan pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad atas tiket PKR-PPBM, dan calon PAS Zubir Ahmad.



    Pada Pilihan Raya Umum Ke-13, Nawawi memenangi kerusi itu dengan majoriti 11,861 undi setelah meraih 21,407 undi dan mengalahkan calon PKR Ahmad Abdullah, yang mendapat 9,546 undi dan calon Bebas Marina Hussein, yang hanya meraih 180 undi.

    ReplyDelete
  67. 18 INISIATIF BUAT MASA DEPAN LANGKAWI
    LANGKAWI: Datuk Seri Najib Razak mengumumkan 18 inisiatif yang akan dilaksanakan kerajaan khusus untuk Langkawi dalam tempoh lima tahun akan datang, sekali gus membantu melonjak potensi sektor pelancongan pulau ini.



    Perdana Menteri berkata, inisiatif berkenaan membuktikan komitmen kerajaan diterajui Barisan Nasional (BN) untuk menzahirkan perkembangan Langkawi sebagai destinasi pelancongan tersohor.



    Mengambil kira unjuran tahun 2030 yang akan menyaksikan industri pelancongan muncul sebagai sektor perdagangan terbesar dunia, beliau berkata langkah terlebih awal perlu diambil supaya sebahagian daripada segmen industri pelancongan yang akan berkembang dengan begitu pesat dapat dikuasai.



    “Melalui usaha ini kesannya akan mengalir sehingga dirasai ekosistem pelancongan kita secara menyeluruh membabitkan bukan sahaja pengusaha hotel, tetapi sehingga kepada mereka yang berniaga di bazar, IKS (industri kecil dan sederhana), pengusaha inap desa (homestay), pemandu teksi, pemandu pelancong dan lain-lain lagi.



    “Semua ini akhirnya kita nak pastikan bahawa rakyat biasa di Langkawi akan dapat rahmat dan manfaat daripada pembangunan industri pelancongan, kerana kita nak setiap rakyat Langkawi berada di tahap pendapatan yang jauh lebih tinggi.



    “Kita juga nak rakyat dan penduduk Langkawi kecapi gaya hidup yang jauh lebih hebat pada masa depan kerana sekiranya industri pelancongan maju, bukan sahaja perniagaan, tetapi infrastruktur dan gaya hidup serta peluang rekreasi dan lain-lain lagi sudah tentu akan jadi lebih baik,” katanya berucap sempena program Malam Santai Industri Pelancongan Langkawi di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di sini, malam tadi.



    Perdana Menteri sebelum ini mengumumkan peruntukan RM1.3 bilion untuk Langkawi pada tahun mendatang termasuk untuk menyelesaikan masalah bekalan air, pembesaran Hospital Langkawi dan pembesaran Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi (LTAL) yang bakal menerima lebih banyak penerbangan terus dari luar negara.



    Industri pelancongan Langkawi pada 2017 menjana pendapatan RM6.5 bilion, dengan penerimaan 3.67 juta pelancong.



    Sementara itu, Perdana Menteri berkata beliau tidak memilih pendekatan mengutuk, mencaci atau mengeluarkan kata kesat, tetapi bercakap secara berhemah dengan mengetengahkan agenda perancangan kerajaan ditunjangi BN untuk rakyat.



    “Pada saya politik bukanlah harus berkisar kepada nilai moral yang rendah…kita patut berkisar kepada agenda kita untuk rakyat, agenda masa depan kita dan agenda untuk bawa transformasi mengubah masa depan.



    “Siapa yang punya agenda lebih baik dan diyakini lebih mampu membawa perubahan serta transformasi, itu yang akan jadi kayu pengukur muktamad,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha...kopipes camni nenek kau baca pun gelak sampai keluar gigi pejuang oiii.dunguuuu punya budak ni

      Delete
    2. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

      Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

      Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

      Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

      Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

      Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

      Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

      Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

      Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

      Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

      Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

      Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

      Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

      Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

      Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

      Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

      Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

      Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

      DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

      Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

      Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

      Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

      Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

      Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

      Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

      Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

      Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

      Delete
    3. Bila Najib sudah kalah PRU14 pd hari Rabu, 9hb Mei ini dia pasti akan mengupah orang2 spt Jamal Tongkol utk membuat rusuhan di beberapa tempat. Najib bersama Peguam Negara, KPN dan Ketua Turus Angkatan Tentera akan mesyuarat dan mengistiharkan Darurat bagi Malaysia. Sudah tentulah Pakatan Harapan yg menang PRU14 tidak dapat membentuk Parliamen.
      Soalannya bolehkah Najib sebagai PM sementara berbuat begitu?
      Adakah Polis dan Tentera akan ikut Najib?
      Saya nampak hanya Peguam Negara dan KPN akan menyokong Najib, sebab mereka dua ini telah bersengkongkol menyokong Najib membabi buta dan sudah tentu akan dihukum PH.
      Cuma Ketua Turus Tentera yg tidak akan menyokong Najib sebab dia tidak pernah terhutang budi dgn Najib.
      Rakyat Malaysia akan berdepan dgn sengketa di antara Polis dan Tentera.
      Fikirkanlah.......

      Delete
    4. nama James Dean tu macam nama sikafir laknat...
      gerenti dah masuk neraka..
      kena cepat-cepat bertaubat dan
      harap dapat petunjuk ke jalan yg benar

      Delete
    5. si 1118..tak habis -habis perasan dan
      mimpi basah tiap -tiap hari...
      sampai kiamat pun pakatan haprak
      tak boleh menang pru sebab utamanya
      ada banyak penyokong tahap kebangangan
      level tertinggi dan suka angan-angan dan
      mimpi basah tiap tiap hari

      Delete
    6. 1 pos kau dapat berapa kilo dedak pejuang rakyat..nama tak kena le..tukar je pejuang MO1..lagi sedap..lagi global bunyinye..tak pun nak best lagi tukar ke pejuang kleptokrasi..sesuai sgt

      Delete
    7. Betul tu bro..x perlulh kami tolong tukar tu..

      Delete
    8. PejuWang rakyat tu blm mengundi dah meroyan kalah. Pulun kopipes apa yg ada. Tp dah tak relevan apa yg dia pos ni. Rakyat dah bertekad kalahkan kapal najib. Berjaya PH!!!

      Delete
  68. TAHU TAK KENAPA DAP MATI-MATIAN KERAH AHLI TURUN RAMAI-RAMAI DI CERAMAH TUN M? INI JAWAPANNYA

    Kami telah mendapat maklumat bahawa secara sulit parti DAP telah mengarahkan kesemua Ketua-ketua Bahagian atau cawangannya supaya mengerahkan ahli mereka untuk hadir dan turun pada semua ceramah yang dihadiri oleh Tun Mahathir.

    Sumber kami juga turut diberitahu bahawa cawangan parti PKR yang ada ramai ahli bukan Melayu juga turut mendapat pesanan dari orang atasan mereka untuk turun tunjuk ramai kepada majlis dan ceramah yang sama.

    Setelah kami siasat, barulah kami dapat maklumat berkenaannya.

    Pemimpin Pakatan Harapan telah mendapat tahu dari beberapa pihak terutamanya dari kajian dan analisa negara berdekatan bahawa mereka tidak akan menang PRU14 ini, dan berkemungkinan hanya mendapat sedikit sahaja lebih kerusi dari sebelumnya.

    Sumber itu memberi pandangan jika PH atau DAP menerima lebih banyak undi, ia hanyalah di kawasan yang mereka sudah sedia menang dan tawan. Erti kata jika terdahulu mereka menang majoriti 10,000 maka mereka akan dapat 15,000 majoriti.

    Ini hanya tambahan undi popular dan bukan tambahan kerusi.

    Analisa itu juga turut memberitahu berkenaan apa yang PH sudah terlupa, iaitu kemenangan PRU13 ada termasuk faktor PAS dan kini faktor itu sudah “dissapear” dan “vanished‘.

    Lebih buruk lagi pendapat itu juga memberitahu jika di kawasan tidak ada 3 atau 4 penjuru yang turut ada ramai ahli PAS maka ahli PAS atau orang Melayu itu akan undi Barisan Nasional.

    Maka akhirnya keputusan PRU14 akan kembai ke “square one” seperti PRU13.

    Maka apa kaitan kisah di atas dengan DAP dan PKR kerah dan kadang upah ahli mereka beramai-ramai turun ke ceramah yang berdekatan dengan kawasan masing-masing?

    Jawapan ini tidak pun diketahui oleh ahli DAP dan PKR.

    Jawabnya adalah untuk pengumpulan data serta maklumat dan gambar gambar crowd yang ramai untuk diserah kepada pihak asing seperti persatuan Eropah (EU) .

    Ini sebagai tambahan data serta maklumat yang beberapa peguam dan orang tertentu sedang kumpul termasuk lah “lakonan tidak bawa Kad SPR”, ahli muflis, ahli PKR yang ditolak pencalonan.

    Maka atas sebab kepimpinan PH termasuk Tun Mahathir telah mengetahui akan kekalahan, maka mereka sudah bersiap plan B iaitu plan “kacau” kemenangan dengan membuat aduan kepada EU.

    Maka gambar beribu-ribu ahli luar kawasan hadir pada majlis anjuran DAP dan PKR juga dijadikan bukti konon-konon ribuan rakyat bersama mereka setiap masa, maka mana mungkin akan kalah.

    Maka jika kalah tentu ada penipuan. Itulah ploy nya.

    Selain itu juga adalah nanti mana-mana pegawai agensi tertentu yang telah disogok membuat pengakuan ada bukti salah atau tipu.

    DAP juga mengerahkan jentera sibernya memanipulasikan minda rakyat dengan kisah kemenangan.

    Ini untuk menanamkan perasaan akan menang dan mesti menang supaya apabila kalah sudah ada elemen terasa ada penipuan.

    Maka itulah gunanya arahan kerahan tenaga dengan kata-kata ini “PRU lima tahun sekali korbankanlah masa untuk tunjuk yang PH ramai”.

    Maka atas sebab itulah dua majlis ceramah PH/PKR terhat “surge of crowd“.

    Dipercayai kes potong gambar Tun Mahathir, isu pesawat disabotaj semua adalah kisah untuk menanam perasaan ketidakadilan kedalam jiwa rakyat.

    Ini digelar kawalan minda massa. “Crowd Mind Control” yang diamalkan oleh CIA dan Mossad dan kebarangkalian penasihat puak ini yang beroperasi di sebuah negara jiran yang mendidik serta memberi petunjuk (advise)

    Ia sama juga dengan menanam idea konon-konon orang Bangla dengan mudah bawa Mykad (entah milik siapa) untuk mengundi.

    Dan terlebih membodohkan ahli mereka, tidak dijawab jika berpuluh ribu Bangla itu mengundi di PDM mana? Di atas nama siapa?

    Maka, usah hairan jika terlihat tiba-tiba makin ramai muncul di ceramah Tun M dan konconya –

    ReplyDelete
  69. BN tidak import penyokong untuk tunjuk kekuatan - Najib

    KEPALA BATAS 5 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak menempelak gabungan pembangkang PKR kerana terpaksa ‘mengimport’ orang luar pada ceramah mereka semata-mata untuk menunjukkan sokongan rakyat.


    Menurut Perdana Menteri, Barisan Nasional (BN) tidak perlu melakukan taktik sedemikian kerana mempunyai penyokong tulen iaitu penduduk tempatan yang setia dengan perjuangan parti itu.



    Beliau mengambil contoh ketika ceramah gabungan pembangkang PKR yang diadakan di Putrajaya baru-baru ini yang mana dilaporkan sebahagian besarnya dibawa dari luar dan bukan penjawat awam.


    “Mereka bawa orang luar dengan bas dan kemudian mendakwa mendapat sambutan ramai.


    “Tetapi kita di sini (Kepala Batas), saya tidak nampak ada bas pun, tapi lihatlah sambutan yang kita terima, ramai yang hadir hari ini adalah penyokong sebenar kita (BN) ,” katanya.


    Beliau berucap dalam majlis bersama rakyat kawasan Parlimen Kepala Batas di Kampung Pasir Gebu, Penaga di sini hari ini yang dihadiri kesemua calon Parlimen itu termasuk Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican.


    Menurut Najib, sokongan ramai yang diterima daripada penduduk tempatan pada setiap siri ceramah calon BN juga menafikan dakwaan gabungan pembangkang PKR kononnya ceramah BN tidak mendapat sambutan. -

    ReplyDelete
  70. Di petang hari menghitung undi 9 Mei itu, Pakatan Harapan sepatut nya sudah ada wakil2 nya berhubung dengan pihak Polis dan Imigeresen bagi menentukan boss dengan mak badak tidak bersedia keluar negara.

    Bila keputusan undian yang di istiharkan satu lepas satu itu menunjukkan Najib dan Umno/Bn akan kalah, minta mereka beri tahu semua pegawai in charge semua tempat keluar dari negara ini di kawal bagi menahan bossman dengan mak badak keluar.

    Halang depa Keluar dari lapangan terbang besar / kecil, dari pelabuhan dll laluan laut, juga dari jalan raya tak kira kecil besar.

    Bayangkan kapada ketua2 yang boleh mengeluarkan arahan itu jawatan yang besar untuk depa bila sudah pasti bossman busuk dan mak badak basi tidak dapat keluar selepas Pakatan Harapan di istihrkan menang Pru14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow....aku rasa 100 kali dah
      kau terpancut-pancut mimpi keseronokan
      dan kesedapan dan berangan-angan ni..

      teruskan mimpi keseronokan terpancut-pancut
      100 kali sehari menjelang malam 9 may supaya
      lepas ni dah tak ada air nak keluar dah..

      Delete
    2. Oklh tu ada juga rasa sedap kan..tu yg mimpi hebat tu..jumpa nabi..jumpa gang kaki x ada sebelah tu..mcmana tu beb..hanya najib belum mimpi lg..kalo mimpilh tentu mimpi ngeri..badi TM bertenggek sekuruh bdn dia.haahahaahadinajibkena badi..

      Delete
  71. DAP panik, jelajah jelaskan guna logo PKR

    Baru-baru ini, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam ceramahnya secara terbuka merayu sokongan masyarakat Cina sambil menegaskan undi PKR adalah undi DAP.

    Mengulas isu sama, bekas Peng­asas PKR, Ng Lum Yong memberitahu, ceramah anjuran gabungan pembangkang PKR khususnya daripada kaum Cina kurang mendapat sambutan eko­ran tindakan DAP bersetuju menggunakan logo PKR kali ini.

    Tindakan itu jelasnya, me­nunjukkan DAP tidak mempunyai pendirian mempertahankan logo sendiri menyebabkan kaum Cina terutama ahli dan penyokong parti tersebut tidak selesa dengan tindakan itu.

    “Strategi tersebut yang ko­nonnya bagi memperkukuhkan sokongan pengundi Cina jelas tidak mencapai sasaran apabila kempen yang dianjurkan kurang mendapat sambutan masyarakat Cina,” katanya.

    Tambahnya, corak pemikiran pengundi Cina kali ini juga agak berbeza berbanding pilihan raya umum sebelum ini yang jelas menentang Barisan Nasional (BN).

    “Mereka (pengundi Cina) turut membanjiri ceramah anjuran MCA bagi menilai hujah yang dilontarkan sekali gus melihat penyokong tegar DAP tidak lagi negatif terhadap BN seperti dahulu,” ujarnya.

    Justeru, beliau menasihati rakyat agar membuat pertimba­ngan sewajarnya sebelum mengundi agar tidak mudah tertipu dengan ayat-ayat manis pembangkang.

    Felo Utama Institut Kajian Etnik (Kita) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Teo Kok Seong pula berkata, DAP melancarkan perang psikologi dalam usaha menyuntik keyakinan pengundi atas pagar berbangsa Cina terhadap parti itu ekoran tindakan mereka yang sanggup menggadaikan logo roket.

    “Kempen 1 undi PKR bersamaan undi DAP merupakan usaha mereka untuk meraih sokongan pengundi. Penyokong tegar DAP sudah tentu penyokong tegar gabungan pembangkang. Jadi apa-apa logo yang mereka gunakan tidak menjadi masalah kepada penyokong tegar. Mereka sudah dimaklumkan oleh pemimpin partinya.

    “Bagaimanapun, pengundi yang atas pagar inilah yang mereka (DAP) cuba mempengaruhi menerusi kempen dan sebagai­nya,” katanya.

    ReplyDelete
  72. Apabilla Pakatan Harapan menang Pru14 -

    Selepas sahaja Tun Dr Mahathir mengadap YDP Agong dan menerima Warkah Lantikan sebagai PM, tentu lah Tun akan buang Apanndi serta merta, tanpa sebab, macam "bossman busuk" itu dulu buat kapada Gani Pattail.

    Lantik Peguam Negara baru di masa yang sama dan arahkan sediakan "Charge Sheet" atau surat tohmahan ke atas bossman busuk lama itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow....aku rasa 100 kali dah
      kau terpancut-pancut mimpi keseronokan
      dan kesedapan dan berangan-angan ni..

      teruskan mimpi keseronokan terpancut-pancut
      100 kali sehari menjelang malam 9 may supaya
      lepas ni dah tak ada air nak keluar dah..

      Delete
    2. Ko pun dah kena badi bro abda..hahahamimpipancutlh ko..

      Delete
    3. Rais Yatim pun layak jd Peguam Negara. Rafidah Aziz blh jd Gabenor Bank Negara. KPN, KPROS dan KPSPRM pun dah ada calon lain. Ramai yg layak dr segi akademik dan sahsiah dlm PH.

      Delete
  73. wow....aku rasa 100 kali dah
    kau terpancut-pancut mimpi keseronokan
    dan kesedapan dan berangan-angan ni..

    teruskan mimpi keseronokan terpancut-pancut
    100 kali sehari menjelang malam 9 may supaya
    lepas ni dah tak ada air nak keluar dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang Keparat lagi karat juga seorang pondan macam kejora musibat, hanya tahu ciplak kopipes buta2 bahan-bahan sampah tapi tak berani berdepan face-to-face dgn saya pd tahun lepas. Dah tuu..ada ati pulak dia nak gormal menuduh palsu konon saya yg melarikan diri ke Spura.

      Delete
    2. Spisis di atas nih ada tak sipi-sipi sebagai pejuang?

      Pejuang menikus di sebalik nama samaran, tak ada langsung rasa tanggung-jawab....!!

      Delete
  74. 9may akan tercipta mimpi buruk pakatan..takdir tak dapat di elak..insyaAllah..yg maha mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni x abis abis nak melancap!! Get a real pussy dude!!!

      Delete
    2. Seko lg nujum pak belalang..
      Gang bomoh malaysia..
      Hahahahaazamalakazam..

      Delete
  75. 2 manifesto BN yg terlupa nak letak...

    membesarkan dan menyiaapkan penjara dengan
    kos paling murah dan minima sekali didunia
    selepas PRU14 untuk menyimpan terlalu banyak
    pesalah yg telah dikenalpasti bersalah
    dalam AKTA Berita palsu
    (jika tidak ada duit nak bayar denda)

    mendapat hasil tambahan untuk negara
    daripada pembayaran denda oleh
    pesalah daripada DAP (yg kaya dengan duit
    sumbangan Yahudi Israil/ Singapura )
    dan daripada yg lain ( ada kroni selama
    22 tahun dah lesapkan duit negara anggaran 100bilion )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian! Dah ada yg meroyan nampaknya!

      Delete
    2. Bila pejuangdedak ni tulis sendiri, yang keluar adalah hujah bodoh. Patutlah dia suka kopipes.

      Delete
    3. PejuWang rakyat tu otak tak ada, telor pun tarak. Hahahaha

      Delete
  76. Ingat, kalau bossman busuk dan mak badak dapat lepas ke negara2 yang takda perjanjian apakenamanya yang membolehkan kita mintak negara itu pulangkan kapada kita pesalah atau penjenayah, padah lah kita.

    Rasa nya negara biras depa, Azerbaijan ke apa ke, takda perjanjian begitu dengan Malaysia.

    Kalau depa lepas ka Englaaaaaaand pun, susah jugak. Sebab England biasa nya mahu depa di bicara di situ dulu sebelom boleh menyepak keluar bossman busuk dan mak badak kalau di situ.

    Ingat juga, bossman busuk ada duit bertan banyak nya. Mana tahu ada pihak yang boleh di suap nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow....aku rasa 100 kali dah
      kau terpancut-pancut mimpi keseronokan
      dan kesedapan dan berangan-angan ni..

      teruskan mimpi keseronokan terpancut-pancut
      100 kali sehari menjelang malam 9 may supaya
      lepas ni dah tak ada air nak keluar dah..

      Delete
    2. Spesis di atas nih ada tak sipi-sipi sebagai pejuang?

      Pejuang menikus di sebalik nama samaran, tak ada langsung rasa tanggung-jawab....!!

      Delete
    3. Pejuangdedak, baik kai kopipes balik. Bila kau bercakap, nampak macam bingai.

      Delete
    4. Pejuang?? Kikikikiki kalau pelacur tu mungkinla!!!

      Delete
    5. berita pada 1030 malam rabu 9 may 2018

      Spr telah mencipta rekod cemerlang dalam
      pengurusan PRU14 2018 dengan pengumuman
      tercepat dalam sejarah...
      Lebih kurang pukul 730 petang tadi keputusan
      pertama telah diterima dan baru lebih kurang
      30 minit tadi 222 kawasan parlimen
      telah diketahui pemenang-pemenangnyya

      keputusan rasmi adalah BN telah menang dengan
      cemerlang 150 kerusi parlimen, Pas dengan 40 kerusi
      dan calon dap yg guna logo PKR 32 kerusi.

      ini juga bermakna calon dari PKR dan Parti Bunga raya
      telah dikuburkan oleh rakyat malaysia buat selamanya.

      Pihak PDRM dengan Kerjasama Pihak Lapangan Terbang seluruh malaysia juga telah menahan lebih kurang 30
      pesawat persendirian/sewa khas yg cuba meninggalkan
      negara Malaysia sejak pukul 7 petang tadi

      Difahamkan pesawat tersebut membawa tokoh pembangkang terkenal dan keluarga mereka .Pemeriksaan telah dibuat
      di pesawat tersebut dan mendapati setiap pesawat tersebut mengandungi wang tunai USD dan eeuro sekurangnya 100 juta dan jongkong emas dan
      barang kemas bernilai dalam
      anggaran 500-600 juta USD

      ini berita yg baru diterima...
      salah seorang yg ditahan tersebut telah
      dimasukkan ke IJN sebentar tadi dan didapati
      dalam keadaan masih tidak sedarkan diri
      Beliau yg namanya dirahsiakan dan berumur
      dalam lingkungan 90an tiba tiba jatuh pengsan
      apabila diberitahu beliau dan beberapa orang
      yg lain ditahan kerana belbagai kesalahan lampau
      dan akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman

      YDP Agung sebentar tadi telah bersetuju untuk
      menerima mengadap Dato seri najib untuk upacara
      mengangkat sumpah jawatan perdana menteri

      pihak hospital bahagia tanjung rambutan dan tampoi
      dikejutkan dengan penerimaan pesakit secara mendadak
      bermula pukul 7 petang tadi..Sumber memberitahu lebih kurang 10,000 kes baru pesakit yg tiba-tiba menjadi
      hilang akal dan gila babi apabila mendengar keputusan
      pru14 sebentar tadi.

      pihak kariah masjid/surau seluruh negara terkejut dan bersyukur apabila masjid/surau mereka penuh dgn
      jemaah baru dan memohon supaya diajar cara cara
      solat taubat.mereka yg di temui berkata selama
      ini mereka telah jauh terpesong dan terpedaya
      dengan hasutan syaitan dan mereka mengakui sangat
      menyesal dan hendak kembali ke pangkal jalan
      Imam massjid berkenaan berkata..Sesunggunhnya ALLAH maha pengasih dan maha penyayang dan maha menerima taubat hambanya yg telah sedar

      Delete
    6. 2 manifesto BN yg terlupa nak letak...

      membesarkan dan menyiaapkan penjara dengan
      kos paling murah dan minima sekali didunia
      selepas PRU14 untuk menyimpan terlalu banyak
      pesalah yg telah dikenalpasti bersalah
      dalam AKTA Berita palsu
      (jika tidak ada duit nak bayar denda)

      mendapat hasil tambahan untuk negara
      daripada pembayaran denda oleh
      pesalah daripada DAP (yg kaya dengan duit
      sumbangan Yahudi Israil/ Singapura )
      dan daripada yg lain ( ada kroni selama
      22 tahun dah lesapkan duit negara anggaran 100bilion )

      Delete
  77. UMNO pecat keahlian Daim, Rafidah dan Rais - Tengku Adnan

    PUTRAJAYA 5 Mei - Lembaga Disiplin UMNO telah memecat tiga veteran UMNO yang juga bekas menteri iaitu Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.


    TENGKU ADNAN TENGKU MANSOR
    TENGKU ADNAN TENGKU MANSOR
    Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor ketika mengesahkan perkara itu berkata, surat pengguguran keahlian mereka telah ditandangani olehnya semalam.



    “Saya berada di ibu pejabat UMNO semalam dan sudah menandatangani surat pengguguran keahlian mereka.


    “Mengikut perlembagaan parti mereka sebagai veteran UMNO tahu bahawa tindakan mereka itu salah apabila berceramah di atas pentas pembangkang,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. 


    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan ketiga-tiga bekas menteri terbabit yang kini menyokong pembangkang.


    Tambah Tengku Adnan lagi, beliau tidak bertindak berdasarkan ‘cakap-cakap’ sebaliknya sudah memperoleh bukti bergambar.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecatlah! Depa dah x heran pun! Rumah dah nak runtuh!!!

      Delete
    2. Macy - Masih ingat tak kerenah budak tak abis sekolah ini pd tahun lepas?

      Pejuang Keparat lagi karat juga seorang pondan macam kejora musibat, hanya tahu ciplak kopipes buta2 bahan-bahan sampah tapi tak berani berdepan face-to-face dgn saya pd tahun lepas. Dah tuu..ada ati pulak dia nak gormal menuduh palsu konon saya yg melarikan diri ke Spura.

      Delete
    3. Berapa ramai yg dia boleh pecat pun? Tak lama lagi dia sendiri lingkup.

      Delete
    4. He2 he2...makin kronik nampaknya penyakit dorang ni bro othaman!!!

      Delete
  78. Ingat juga, tugas pertama Peguam Negara baru yang menggantikan Pandi mesti lah membekukan kesemua akaun bank bossman busuk dan mak badak di negara ini.

    Tak tahu lah jika dia boleh membuat telegraph transfer atau online bank transfer beratus atau beribu juta Ringgit ke luar negara selepas sahaja mencongak dia akan kalah Pru14.

    Biasa nya penghantaran keluar negara jumlah yang banyak perlukan kebenaran Bank Negara.

    Maka Gabenor Bank Negara ada lah seorang lagi yang perlu di hubungi Wakil Pakatan Harapan apabila sahaja boleh di anggar bossman busuk akan kalah di penghitungan undi pada 9 Mei itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ikat najib, rosmah dan menyeri kabinet kat dataran merdeka, pastu sesapa yg nak baling telur busuk kita charge rm5.00, baling tepung charge rm2.00, baling taik charge rm20...he2 he2. Tgok banyak mana boleh kutip!

      Delete
    2. Welcome back bro phantom!! Bro john doe, ratk, malaysiancybertrooper....where r you guys....

      Delete
    3. Mebbe depa sibuk membantu dengan apa cara pun di kempen PPBM/PH.

      Biarkan lah

      Delete
    4. Pahai pulak belom habis taip dah publish -

      Biarkan lah, siapa yang ada masa di sini, mari kita hentam Umno/Bn ke, Tengku Tipu Teuku Adnan ke, siapa saja di pihak penjahnam kepentingan rakyat.

      Delete
    5. berita pada 1030 malam rabu 9 may 2018

      Spr telah mencipta rekod cemerlang dalam
      pengurusan PRU14 2018 dengan pengumuman
      tercepat dalam sejarah...
      Lebih kurang pukul 730 petang tadi keputusan
      pertama telah diterima dan baru lebih kurang
      30 minit tadi 222 kawasan parlimen
      telah diketahui pemenang-pemenangnyya

      keputusan rasmi adalah BN telah menang dengan
      cemerlang 150 kerusi parlimen, Pas dengan 40 kerusi
      dan calon dap yg guna logo PKR 32 kerusi.

      ini juga bermakna calon dari PKR dan Parti Bunga raya
      telah dikuburkan oleh rakyat malaysia buat selamanya.

      Pihak PDRM dengan Kerjasama Pihak Lapangan Terbang seluruh malaysia juga telah menahan lebih kurang 30
      pesawat persendirian/sewa khas yg cuba meninggalkan
      negara Malaysia sejak pukul 7 petang tadi

      Difahamkan pesawat tersebut membawa tokoh pembangkang terkenal dan keluarga mereka .Pemeriksaan telah dibuat
      di pesawat tersebut dan mendapati setiap pesawat tersebut mengandungi wang tunai USD dan eeuro sekurangnya 100 juta dan jongkong emas dan
      barang kemas bernilai dalam
      anggaran 500-600 juta USD

      ini berita yg baru diterima...
      salah seorang yg ditahan tersebut telah
      dimasukkan ke IJN sebentar tadi dan didapati
      dalam keadaan masih tidak sedarkan diri
      Beliau yg namanya dirahsiakan dan berumur
      dalam lingkungan 90an tiba tiba jatuh pengsan
      apabila diberitahu beliau dan beberapa orang
      yg lain ditahan kerana belbagai kesalahan lampau
      dan akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman

      YDP Agung sebentar tadi telah bersetuju untuk
      menerima mengadap Dato seri najib untuk upacara
      mengangkat sumpah jawatan perdana menteri

      pihak hospital bahagia tanjung rambutan dan tampoi
      dikejutkan dengan penerimaan pesakit secara mendadak
      bermula pukul 7 petang tadi..Sumber memberitahu lebih kurang 10,000 kes baru pesakit yg tiba-tiba menjadi
      hilang akal dan gila babi apabila mendengar keputusan
      pru14 sebentar tadi.

      pihak kariah masjid/surau seluruh negara terkejut dan bersyukur apabila masjid/surau mereka penuh dgn
      jemaah baru dan memohon supaya diajar cara cara
      solat taubat.mereka yg di temui berkata selama
      ini mereka telah jauh terpesong dan terpedaya
      dengan hasutan syaitan dan mereka mengakui sangat
      menyesal dan hendak kembali ke pangkal jalan
      Imam massjid berkenaan berkata..Sesunggunhnya ALLAH maha pengasih dan maha penyayang dan maha menerima taubat hambanya yg telah sedar

      Delete
  79. BERITA HANGAT -

    Umno pecat keahlian Rais, Daim dan Rafidah
    Diterbitkan 5 Mei 2018, 12:24 tengah hari |

    Setiausaha agung parti, Tengku Tipu Teuku Adnan Tengku Mansor mengesahkan bahawa beliau mengeluarkan arahan untuk menamatkan keahlian mereka semalam.

    Dengan itu, PPBM/PH dapat 3 orang yang berprofil tinggi menyokong nya dan boleh di anggap menjadi ahli secara otomatilk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang lahanat cuba utk bermain physcology kononnya DAP dan PKR mengerah ahli2 berbangsa cina supaya turun ke ceramah2 utk kelihatan ramai adalah satu pembohongan yg nyata! Di putrajaya jumlah kehadiran berbangsa melayu adalah majoriti dan di melaka juga jumlah melayu yg hadir melebihi kaum lain!! Tempat lain x berani nak cakap sbb sya tidak pergi tapi saya yakin angkanya lebih kurang sama!!

      Harap budin dpt delete artikel yg didapati terang terangan berbohong!!

      Delete
    2. berita pada 1030 malam rabu 9 may 2018

      Spr telah mencipta rekod cemerlang dalam
      pengurusan PRU14 2018 dengan pengumuman
      tercepat dalam sejarah...
      Lebih kurang pukul 730 petang tadi keputusan
      pertama telah diterima dan baru lebih kurang
      30 minit tadi 222 kawasan parlimen
      telah diketahui pemenang-pemenangnyya

      keputusan rasmi adalah BN telah menang dengan
      cemerlang 150 kerusi parlimen, Pas dengan 40 kerusi
      dan calon dap yg guna logo PKR 32 kerusi.

      ini juga bermakna calon dari PKR dan Parti Bunga raya
      telah dikuburkan oleh rakyat malaysia buat selamanya.

      Pihak PDRM dengan Kerjasama Pihak Lapangan Terbang seluruh malaysia juga telah menahan lebih kurang 30
      pesawat persendirian/sewa khas yg cuba meninggalkan
      negara Malaysia sejak pukul 7 petang tadi

      Difahamkan pesawat tersebut membawa tokoh pembangkang terkenal dan keluarga mereka .Pemeriksaan telah dibuat
      di pesawat tersebut dan mendapati setiap pesawat tersebut mengandungi wang tunai USD dan eeuro sekurangnya 100 juta dan jongkong emas dan
      barang kemas bernilai dalam
      anggaran 500-600 juta USD

      ini berita yg baru diterima...
      salah seorang yg ditahan tersebut telah
      dimasukkan ke IJN sebentar tadi dan didapati
      dalam keadaan masih tidak sedarkan diri
      Beliau yg namanya dirahsiakan dan berumur
      dalam lingkungan 90an tiba tiba jatuh pengsan
      apabila diberitahu beliau dan beberapa orang
      yg lain ditahan kerana belbagai kesalahan lampau
      dan akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman

      YDP Agung sebentar tadi telah bersetuju untuk
      menerima mengadap Dato seri najib untuk upacara
      mengangkat sumpah jawatan perdana menteri

      pihak hospital bahagia tanjung rambutan dan tampoi
      dikejutkan dengan penerimaan pesakit secara mendadak
      bermula pukul 7 petang tadi..Sumber memberitahu lebih kurang 10,000 kes baru pesakit yg tiba-tiba menjadi
      hilang akal dan gila babi apabila mendengar keputusan
      pru14 sebentar tadi.

      pihak kariah masjid/surau seluruh negara terkejut dan bersyukur apabila masjid/surau mereka penuh dgn
      jemaah baru dan memohon supaya diajar cara cara
      solat taubat.mereka yg di temui berkata selama
      ini mereka telah jauh terpesong dan terpedaya
      dengan hasutan syaitan dan mereka mengakui sangat
      menyesal dan hendak kembali ke pangkal jalan
      Imam massjid berkenaan berkata..Sesunggunhnya ALLAH maha pengasih dan maha penyayang dan maha menerima taubat hambanya yg telah sedar

      Delete
    3. Nyata lah bahawa mereka terasa amat pedih, amat bisa kata kata tiga warga ulung itu sehingga tidak ada jalan lain melainkan menamatkan keahlian Umno mereka.

      Amat bodoh tindakan itu. Sebab itu akan meningkatkan lagi tahap kritikan dan cacian mereka terhadap Najib, Umno dan sekutu mereka.

      Bersedia lah kita menepok tangan, menyorak, menokok tambah apa yang mereka bertiga kata mulai sekarang.

      Delete
  80. berita pada 1030 malam rabu 9 may 2018

    Spr telah mencipta rekod cemerlang dalam
    pengurusan PRU14 2018 dengan pengumuman
    tercepat dalam sejarah...
    Lebih kurang pukul 730 petang tadi keputusan
    pertama telah diterima dan baru lebih kurang
    30 minit tadi 222 kawasan parlimen
    telah diketahui pemenang-pemenangnyya

    keputusan rasmi adalah BN telah menang dengan
    cemerlang 150 kerusi parlimen, Pas dengan 40 kerusi
    dan calon dap yg guna logo PKR 32 kerusi.

    ini juga bermakna calon dari PKR dan Parti Bunga raya
    telah dikuburkan oleh rakyat malaysia buat selamanya.

    Pihak PDRM dengan Kerjasama Pihak Lapangan Terbang seluruh malaysia juga telah menahan lebih kurang 30
    pesawat persendirian/sewa khas yg cuba meninggalkan
    negara Malaysia sejak pukul 7 petang tadi

    Difahamkan pesawat tersebut membawa tokoh pembangkang terkenal dan keluarga mereka .Pemeriksaan telah dibuat
    di pesawat tersebut dan mendapati setiap pesawat tersebut mengandungi wang tunai USD dan eeuro sekurangnya 100 juta dan jongkong emas dan
    barang kemas bernilai dalam
    anggaran 500-600 juta USD

    ini berita yg baru diterima...
    salah seorang yg ditahan tersebut telah
    dimasukkan ke IJN sebentar tadi dan didapati
    dalam keadaan masih tidak sedarkan diri
    Beliau yg namanya dirahsiakan dan berumur
    dalam lingkungan 90an tiba tiba jatuh pengsan
    apabila diberitahu beliau dan beberapa orang
    yg lain ditahan kerana belbagai kesalahan lampau
    dan akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman

    YDP Agung sebentar tadi telah bersetuju untuk
    menerima mengadap Dato seri najib untuk upacara
    mengangkat sumpah jawatan perdana menteri

    pihak hospital bahagia tanjung rambutan dan tampoi
    dikejutkan dengan penerimaan pesakit secara mendadak
    bermula pukul 7 petang tadi..Sumber memberitahu lebih kurang 10,000 kes baru pesakit yg tiba-tiba menjadi
    hilang akal dan gila babi apabila mendengar keputusan
    pru14 sebentar tadi.

    pihak kariah masjid/surau seluruh negara terkejut dan bersyukur apabila masjid/surau mereka penuh dgn
    jemaah baru dan memohon supaya diajar cara cara
    solat taubat.mereka yg di temui berkata selama
    ini mereka telah jauh terpesong dan terpedaya
    dengan hasutan syaitan dan mereka mengakui sangat
    menyesal dan hendak kembali ke pangkal jalan
    Imam massjid berkenaan berkata..Sesunggunhnya ALLAH maha pengasih dan maha penyayang dan maha menerima taubat hambanya yg telah sedar


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak kemasukkan mengejut nik omar ke pakatan harapan mmg sah banyak pengundi pas yg masih atas pagar sah jadi pengundi pakatan harapan. Malah mungkin pagundi pas dan umno di kelantan sendiri ramai mgikut jejak langkah nik omar. Beliau yg berpewatakan sederhana dan lembut mmg menjadi "game changger " pada pru 14 ini...


      Setuju tak pejuang dunguuuu?? Jawab ikhlas,jgn ikut emosi tau

      Delete
    2. Pejuang lahanat terpancut sendiri!!! He2 he2

      Delete
    3. aku kesian tengok james dean nama macam sikafir laknat ni...
      berapa kali dah terpancut hari ni...
      seronok dan syok sendiri jer...

      ni jawapan paling ikhlas..
      jelas dan terang..
      nik omar dan kawan-kawan kelantan @ si PANt*t kalah sudah comform ,
      cuma sekarang ni nak bagi dia hilang wang pertaruhan

      mahu bertaruh...
      tak banyak dan tak susah..
      kalau betul..aku taknak tengok nama kau lagi
      dalam blog si budin ni...
      kau tukar nama lain..
      aku pun tak masuk masuk "berdakwah amal makruf nahi mungkar " kat blog ni lagi...
      setuju ???

      Delete
    4. Hahaha...si kufur ajak bertaruh.

      Dunguuuu betul si pejuang yg kufur ni

      Delete
    5. Elok la si kufur pejuang cabut lari dari sini..otak pun takde.dok kopipes je pagi sampai malam.tak ke sia2 hidupkau kat dunia ni..

      Delete
    6. Elok la si kufur pejuang cabut lari dari sini..otak pun takde.dok kopipes je pagi sampai malam.tak ke sia2 hidupkau kat dunia ni..

      Delete
    7. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia..


      Lu pikir la pejuang dunguuu


      Kahhhh kaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    8. Dakwah kepala dynguuu kau pejuang ..ko masuk sini kopipes maki2 orang itu orang ini.sampai ko sendiri pun tak terbaca apa ko kopipes tu aku rasa.

      Itu dakwah ajaran haji hadi namanya...

      Delete
  81. Celaka punya kerja, bawak malang kpd kita -

    ‘Hakim syarie kempen untuk menteri Umno?’

    Tindakan beberapa hakim syarie yang meluangkan masa memberi nasihat percuma kepada pengundi di kawasan Parlimen Jerai di mana Menyeri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mempertahankan kerusinya mula dipersoalkan sesetengah pihak.

    Bagi peguam syarie, Syed Iskandar Syed Jaafar Al Mahdzar, apa yang berlaku itu menjadi persoalan dan adalah wajar bagi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Suruhanjaya Pencegahaan Rsuah (SPRM) menjalankan siasatan.

    "Jika ingin memberi nasihat percuma tentang prosedur atau undang-undang syariah mengapa menggunakan hakim bukannya peguam?

    "Selain itu, kenapa ini dilakukan semasa tempoh pilihan raya, adakah kebetulan? SPR dan SPRM patut menyiasat perkara ini," katanya kepada Malysiakini.

    ReplyDelete
  82. Salah beb..pelakun terhebat didunia..itu dia..Najibolehblah

    ReplyDelete
  83. PRU pertama, terakhir Tun M atas nama parti lain
    AGAN DATUK - PRU14 merupakan pilihan raya umum pertama dan terakhir bagi calon Parlimen Langkawi yang juga bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bertanding atas nama parti lain.

    Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, ia adalah disebabkan atas faktor usia Pengerusi Bersatu berkenaan yang kini sudah mencecah 93 tahun.


    "Dia boleh bercakap sedemikian pada kita dalam BN kerana inilah kali pertama dan terakhir beliau bertanding dalam PRU atas nama parti lain.

    "Saya rasa dia tidak akan hidup lebih lama daripada sepatutnya," katanya kepada pemberita pada sidang media khas Projek Hab Automotif & Kenderaan Komersial Tan Chong di Bagan Datuk Perak, di Banggunan Umno Bagan Datuk, di Hutan Melintang, tengah hari tadi.

    Ahmad Zahid berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Tun M dalam salah sebuah ceramah yang dihadirinya untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak walaupun apa sahaja caranya.

    Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden yang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden Umno turut mengulas mengenai tindakan Lembaga Displin Umno yang telah memecat tiga veteran parti berkenaan yang juga bekas menteri iaitu Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.

    "Perkara ini diputuskan oleh Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan selepas 9 Mei, selepas kita mencapai kemenangan tindakan akan diambil kepada sesiapa yang menentang parti," katanya.

    Terdahulu Tengku Adnan mengesahkan bahawa dia telah menandatangani surat pengguguran keahlian ketiga-tiga veteran Umno berkenaan, semalam.

    ReplyDelete
  84. Dah tahu siapa menang di Langkawi

    SEMAKIN hampir hari buang undi, semakin kencang degupan jantung calon-calon yang bertanding dalam PRU14.Namun, bagi kebanyakan rakyat, PRU bagaikan pesta dan perayaan. Langkawi tidak terkecuali, bahkan lebih meriah.

    Sejak hari penamaan calon pada 28 April lalu, pulau bebas cukai itu menarik perhatian luar biasa bukan sahaja dalam kalangan masyarakat tempatan, malah dari luar negara.


    Berpuluh wartawan dan jurugambar dari merata pelosok dunia datang untuk mengikuti kempen dan keputusan PRU14 yang berlangsung pada 9 Mei depan.

    “Kemeriahan Langkawi kali ini luar biasa. Beribu-ribu bilik hotel dan homestay habis ditempah,” kata seorang pemandu kereta sewa.

    Katanya, kerana ramai sangat pengunjung ada penduduk yang buat bisnes kereta sewa secara bidan terjun.

    Seorang peniaga di pulau itu memberitahu kumpulan-kumpulan dari luar turut datang.

    “Mereka bawa duit berkepuk-kepuk, belanja orang tempatan makan,” katanya.

    Kedai-kedai makanan penuh setiap hari dan kebanyakan pelanggan bercakap pasal politik, terutama isu-isu yang berkaitan dengan keputusan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi calon untuk merebut kerusi Parlimen Langkawi.

    Walaupun PRU hanya akan berlangsung empat hari lagi, cakap-cakap di warung-warung itu seolah-olah satu keputusan tentang siapa yang akan menang.

    Sebahagian penduduk melihat Dr Mahathir sebagai pemimpin yang banyak menyumbang kepada pembangunan Langkawi, sementara sebahagian berpendapat sumbangan Dr Mahathir adalah atas kapasiti pemimpin kerajaan BN.

    Dalam kempen memenangi hati pengundi, ada pihak dalam tempoh sehari dua ini mengagihkan benih durian Musang King dalam kalangan 1,500 penduduk.

    Ada yang sumbang RM500 kepada setiap peniaga kecil. Ada kumpulan NGO bayar untuk 9 pelanggan di kedai-kedai dan ada membiayai khemah untuk peniaga.

    Semalam, ada pihak datang edarkan 1,000 helmet, cermin mata, jamu durian, sumbangan untuk anak yatim dan ibu tunggal. Kemuncaknya hadiah dua motosikal BMW melalui cabutan nombor bertuah.

    “Begitulah rezeki orang Langkawi nampaknya kali ni. Dulu-dulu tak pernah meriah macam ni,” kata Husni Ali.
    Pemimpin dan petugas parti politik di Langkawi tidak putus-putus sejak Dr Mahathir dilaporkan akan bertanding di situ. Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak sendiri turun beberapa kali dan mengumumkan beberapa projek.

    Dr Mahathir, selaku Pengerusi Pakatan Harapan, sudah beberapa kali beri ceramah di Langkawi dan kini dalam siri jelajah di seluruh negara untuk calon-calon Harapan.

    Pada malam sebelum hari mengundi, Dr Mahathir dijadualkan menyampaikan ceramah terakhir di Langkawi yang akan disebarkan secara langsung bukan menerusi televisyen, tetapi skrin gergasi ke seluruh negara.

    Tidak pula diketahui setakat ini apakah Najib juga mempunyai kejutan untuk pengundi pada saat-saat terakhir kempen 11 hari itu.

    Dalam PRU ini, Dr Mahathir berhadapan dengan penyandang Datuk Ir Nawawi Ahmad (BN) dan Zubir Ahmad (Pas). Kerusi Dun Ayer Hangat melibatkan calon BN, Pas dan Harapan, manakala kerusi Dun Kuah, melibatkan BN, Pas, Harapan dan bebas.

    Pada PRU13, Nawawi menewaskan calon PKR dan bebas dengan 11,861 undi majoriti.

    ReplyDelete
  85. Najib kata dia berhemah. Berhemah kepala bapak dia -

    Najib tak rela mencaci-maki walau musuh mengeji

    Sepatutnya beliau boleh bertindak sama seperti pengecam, namun kata Najib beliau pilih pendekatan berhemah.

    Kata2 "Kepala Bapak Kau" yang dia kata di Mesyurat Tahunan MCA tu dah jadi kata kata sakti.

    Membawa banyak sakit hati.

    ReplyDelete
  86. Najib tolak budaya politik kasar
    LANGKAWI – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menolak pendekatan budaya politik kasar yang mengutuk, mencaci dan mengeluarkan kata-kata kesat seperti yang dipraktikkan pihak lawannya.

    Menurutnya, beliau lebih senang mengamalkan politik berhemah dan bermoral dalam kempen pilihan raya.


    “Saya memilih bercakap secara berhemah dan menerangkan kepada tuan-tuan agenda kita, kerana politik bukan harus berkisar pada nilai moral yang begitu rendah sekali,” katanya di hadapan 500 hadirin yang hadir di Majlis Santai Industri Pelancongan Langkawi di Dewan Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di Padang Matsirat di sini, malam tadi.

    Pengerusi BN itu menegaskan, kempen pilihan raya sewajarnya berkisar kepada agenda kerajaan untuk rakyat, masa depan negara, transformasi dan juga perubahan yang bakal dilaksanakan.

    “Itu sebenarnya kayu pengukur muktamad dalam apa yang kita nak lakukan.

    “Sebab itulah saya nak tumpu agenda kita sebab saya nak beritahu pada penduduk Langkawi bahawa saya sebagai perdana menteri mewakili BN, amat komited untuk masa depan Pulau Langkawi, inilah mesej utama kita,” katanya.

    ReplyDelete
  87. 18 tingkap KTMB pecah

    LANGKAWI - Susulan 18 tingkap Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang memaparkan simbol BN serta wajah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pecah akibat dibaling batu oleh orang yang tidak dikenali.

    Pengerusi KTMB, Datuk Ir Nawawi Ahmad berkata, beliau tidak dapat memastikan sama ada kejadian tersebut ada kaitan dengan simbol dacing dan juga wajah perdana menteri.


    “Saya tak pasti itu (logo dacing dan wajah Najib) antara punca, hidup kita bukan semua orang suka, bukan semua orang tak suka tapi kes ini saya nak minta masyarakat lebih berfikiran terbuka, jangan gunakan emosi untuk hancurkan barang-barang kerajaan kerana tingkap tu mahal.

    “Kalau (KTMB) dapat tangkap orang tu saya minta diberi hukuman secukupnya, hukuman berat kerana rosakkan harta benda kerajaan,” katanya kepada pemberita selepas Majlis malam santai industri pelancongan Langkawi di Dewan Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC), Langkawi, malam tadi.

    KTMB menerusi kenyataannya semalam memohon orang ramai terutamanya dalam musim pilihan raya supaya tidak melakukan vandalisme kerana ia akan membahayakan keselamatan penumpang-penumpang, kru, dan pemandu perkhidmatan syarikat pengangkutan awam itu.

    KTMB juga menegaskan tindakan undang-undang boleh diambil kepada pihak yang tidak bertanggungjawab dibawah Akta Pengangkutan Awam Darat 2010 (Akta 715), Seksyen 130, di mana jika disabit kesalahan boleh didenda sebanyak RM50,000 dan 20 tahun penjara.

    Sementara itu Nawawi yang juga calon BN Parlimen Langkawi menggesa orang ramai yang menetap berhampiran landasan keretapi untuk lebih bertanggungjawab.

    “Mereka lebih bertanggungjawab, jangan membaling batu kerana membahayakan penumpang, merosakkan harta kerajaan dan tindakan boleh diambil.

    “Saya akan maklumkan kepada pengurusan untuk kenal pasti lokasi-lokasi yang ada masalah ini dan kita akan hantar keselamatan kita untuk buat tindakan dan semakan,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meluatnya rakyat terhadap najib dah x boleh dibendung lagi...gambar pun gambarlah!!!

      Delete
  88. Najib sifatkan Tun Abdullah pemimpin negara sejati
    KEPALA BATAS 5 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi sebagai tokoh pemimpin negara dan UMNO sejati.


    TUN ABDULLAH AHMAD BADAWI
    TUN ABDULLAH AHMAD BADAWI
    Menurut Perdana Menteri, beliau melahirkan rasa hormat kepada Abdullah yang juga bekas Ahli Parlimen kawasan ini kerana tidak berganjak menyokong Barisan Nasional (BN) sama ada ketika susah atau senang.



    “Tun Abdullah sedar selagi ada BN, perjuangan kita selama ini (membela rakyat) dapat diteruskan,” katanya ketika berucap dalam majlis bertemu rakyat di Penaga, di sini hari ini.


    Menurut Najib, beliau boleh menerima perbezaan pendapat dengan mana-mana pemimpin tetapi mengambil pendekatan seperti dituntut Islam iaitu bermesyuarah.


    “Tetapi ada seorang lagi bekas pemimpin parti (Tun Dr. Mahathir Mohamad) sampai mahu bakar rumah kita (BN dan UMNO).


    “Sedangkan ini rumah yang kita bina bersama-sama, rumah yang memberi perlindungan kepada kita dari terik panas matahari,” katanya.


    Disebabkan itu, tegas Najib, beliau tidak akan sesekali membenarkan Dr. Mahathir meruntuhkan rumah (BN dan UMNO) yang dibina kerana masih banyak yang perlu dilakukan untuk membela rakyat.


    “Tetapi kami (pemimpin BN dan UMNO) tidak boleh melakukannya bersendirian, sebaliknya memerlukan sokongan rakyat,” katanya.

    ReplyDelete
  89. Tun M bukan wajah masa depan negara - Najib

    KEPALA BATAS 5 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan rakyat yang mana Tun Dr. Mahathir Mohamad tidak mencerminkan atau membawa ‘wajah’ masa depan negara.


    Menurut Perdana Menteri, rakyat tidak seharusnya hidup dalam ‘nostalgia’ dengan mengenang zaman 22 tahun pemerintahan pemimpin gabungan pembangkang PKR berkenaan yang sudah tidak relevan kepada negara.



    Sebaliknya, kata beliau, rakyat perlu bersama dasar-dasar BN membawa negara ini ke arah masa depan yang lebih baik iaitu menjadi setanding dengan negara-negara maju lain.


    “Takkan kita mahu terus hidup dalam nostalgia, sedangkan kita ada banyak perancangan untuk bergerak ke depan, untuk memacu kejayaan dan mengangkat martabat Malaysia supaya sama dengan negara paling maju,” katanya. 


    Beliau berucap dalam majlis bertemu rakyat kawasan Parlimen Kepala Batas di Kampung Pasir Gebu, Penaga di sini yang dihadiri barisan calon BN kawasan ini serta lebih 5,000 penduduk tempatan.


    Dalam pada itu, Najib turut mengingatkan rakyat berkenaan dasar pembangunan mega ketika era pemerintahan Dr. Mahathir yang hanya bertumpu kepada bandar seperti membina bangunan pencakar langit, lebuh raya dan sebagainya.



    Sedangkan, kata beliau, dasar BN ketika era pentadbirannya memastikan kemakmuran negara dikongsi pelbagai lapisan masyarakat termasuk golongan kurang berkemampuan sebagai contoh menerusi pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM).



    ReplyDelete
  90. Rais akan sertai ceramah pembangkang

    Penasihat sosio budaya kerajaan Tan Sri Dr Rais Yatim yang dipecat daripada Umno akan menyertai ceramah pembangkang menjelang beberapa hari sebelum tarikh mengundi pilihan raya umum pada 9 Mei ini.

    “Saya akan hadir ceramah dalam sehari dua ini, di mana saya mampu pergi. Saya akan membantu mereka,” katanya kepada Malaysiakini ketika diminta mengulas pemecatannya dari Umno.

    ReplyDelete
  91. Serang Najib Kleptokrasi, Tapi PKR juga kleptokrasi kata Faekah

    Kita kena adil dalam membuat keputusan pilihanraya.
    Pegawai Khas kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Faekah Husin membuat pendedahan bahawa Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhasrat untuk menjadi Menteri Besar Selangor selepas Abdul Khalid dipecat daripada jawatan Menteri Besar empat tahun lalu.
    Menurutnya, namun begitu rancangan Anwar itu tidak menjadi kenyataan selepas dia disabitkan kesalahan meliwat dan dikenakan hukuman penjara lima tahun bermula 11 Mei 2015 lalu.

    “Anwar memecat Abdul Khalid sebab beliau mahu jadi Menteri Besar, lagi teruk akhirnya dia gagal juga capai impiannya itu kerana dia merancang dan Allah juga merancang.

    “Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan, apa yang saya nampak kezaliman yang dibuat Anwar terhadap Abdul Khalid lebih teruk daripada kezaliman bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad lakukan terhadap beliau (Anwar) ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri,” dakwanya.

    Beliau mendedahkan perkara itu kepada umum semasa program Teh Tarik untuk Selat Klang “Anda tanya kami jawab” di Dataran Balai Raya Kampung Sungai Sireh Tambahan, Selat Klang, di sini tadi.
    Hadir sama, bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, calon Pas Parlimen Kapar, Dr Abdul Rani Osman dan calon Pas Dun Selat Klang, Dr Halimah Ali.

    Pada masa sama, Faekah mendakwa, tindakan Abdul Khalid mempertahankan duit rakyat Selangor menyebabkan dia dipecat oleh kepimpinan PKR.

    “Abdul Khalid ketika itu mahu menyerahkan RM250 juta kepada syarikat konsesi air.

    “Namun Anwar meminta Abdul Khalid membuat bayaran yang lebih yang mana pada masa itu syarikat konsesi berkenaan mahukan bayaran RM2,000 juta dibuat kepada mereka, kegagalan Abdul Khalid itu menyebabkan beliau dipecat serta merta,” dakwanya.

    Berikutan itu, beliau menyifatkan Kerajaan Pakatan Harapan begitu zalim hingga gagal memberi peluang kepada Abdul Khalid untuk membela diri.

    “Pada 9 Ogos 2014, Abdul Khalid terus dipecat oleh Jawatankuasa Disiplin PKR tanpa kehadiran beliau sendiri, walhal pada ketika itu Abdul Khalid berada dalam program rasmi bersama Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

    “Sebagai Setiausaha kepada Abdul Khalid, saya sudah tulis surat kepada kepimpinan PKR memaklumkan ketidakhadiran Abdul Khalid pada hari berkenaan dan meminta penetapan dibuat pada tarikh lain.

    “Bagaimanapun pada tarikh itu juga Jawatankuasa terus bermesyuarat dan tarikh yang sama juga Abdul Khalid dipecat,” katanya.

    Tegasnya, pihaknya turut kecewa apabila sehingga ke hari ini surat yang dihantar kepada kepimpinan PKR itu tidak dibalas.

    Terdahulu pada 9 Ogos 2014, Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR memecat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada parti itu serta merta.

    ReplyDelete
  92. DAP Dalam Keadaan Panik Dan Kelam Kabut

    Mesyuarat DAP CEC baru-baru ini nyaris meletus menjadi bebas untuk semua ketika beberapa anggota CEC menaikkan suara mereka kepada Lim Kit Siang. Kebimbangan itu adalah mengenai keputusan Kit Siang untuk membuang logo roket DAP dalam pilihan raya umum atau PRU14 dan sebaliknya menggunakan logo mata lebam PKR sebagai “common logo” untuk semua pihak.

    Perang mulut itu dicetuskan apabila ahli-ahli CEC yang tidak berpuas hati memberitahu Kit Siang bahawa dia sepatutnya mendengar cakap Chen Man Hin daripada mendengar Tun Dr Mahathir Mohamad. Man Hin, yang merupakan salah seorang pengasas parti itu, merupakan salah seorang yang pertama menentang keputusan untuk menggugurkan logo roket DAP dan menggantikannya dengan logo PKR mata lebam.
    Kit Siang kini harus “criss-cross” Malaysia untuk bersusah payah menyakinkan orang Cina bahawa undi PKR adalah undi untuk DAP, sebagaimana mereka memberitahu orang Cina pada 2008 bahawa undi PAS adalah undi untuk DAP

    Kit Siang diberitahu bahawa logo PKR tidak boleh diterima dan ramai orang Cina menolaknya. Malah, mereka menjangkakan jumlah pengundi Cina keluar rendah disebabkan oleh masalah ini kecuali mereka boleh menjual secara bersungguh-sungguh kepada orang Cina yang mengundi PKR adalah sama seperti mengundi DAP.
    Kini tidak lagi mengenai undi PKR untuk kerajaan yang lebih baik tetapi mengundi PKR untuk membantu menyelamatkan DAP

    CEC meminta Kit Siang untuk menangani masalah ini dan beri beberapa bentuk penyelesaian atau DAP akan menerima tamparan pada Rabu minggu depan. Arahan harus turun selama beberapa hari akan datang sehingga hari pengundian jentera parti mesti digerakkan untuk meyakinkan kaum Cina bahawa undi PKR adalah sama seperti undi untuk DAP.

    DAP semakin terdesak kerana ada kurang daripada lima hari untuk sehingga hari pengundian dan tempoh biasa untuk ‘familiarization jenama’ adalah beberapa bulan jika tidak bertahun-tahun. Barisan Nasional menghabiskan setahun menjual ‘logo dacing’ baru kepada para pengundi yang telah menjadi sinonim dengan penjenamaan kapal layar sejak sebelum Merdeka.
    Untuk menggantikan logo kapal layar yang telah wujud selama 20 tahun dengan logo dacing tidak mudah dan ia mengambil masa satu tahun manakala DAP cuba melakukannya dalam masa lima hari sahaja. Inilah yang paling membimbangkan CEC, masa, dan masa yang jelas tidak berada di pihak mereka. Kit Siang tidak bersetuju dan mengakui bahawa ia adalah kesilapan dalam penghakiman dan strategi tetapi pada peringkat akhir dalam permainan perlu membetulkan masalah itu lebih penting daripada menyalahkan satu sama lain.
    Kit Siang diberitahu bahawa logo PKR tidak boleh diterima dan ramai orang Cina menolaknya. Malah, mereka menjangkakan jumlah pengundi Cina keluar rendah disebabkan oleh masalah ini kecuali mereka boleh menjual secara bersungguh-sungguh kepada orang Cina yang mengundi PKR adalah sama seperti mengundi DAP.
    Dan inilah yang akan difokuskan oleh DAP selama lima hari akan datang sehingga hari mengundi.

    ReplyDelete
  93. Sambil mengakui beliau belum menerima surat pemecatan keahliannya itu daripada Umno, Rais berkata ini tidak lagi penting kerana Umno sudah menjadi pertubuhan haram kerana melanggar Artikel 10 perlembagaan parti.

    “Surat itu tidak mempunyai kesan kepada saya. Tiada kesan mengikut undang-undang,” katanya.

    Susulan pemecatan itu, Rais berkata dirinya kini lebih bebas menyatakan pandangannya pada platform yang lebih luas.

    ReplyDelete
  94. Pembangkang Tak Berhenti Fitnah, Kempen BN Jalan Terus
    Walaupun Pakatan Harapan (PH) terus-menerus memfitnah dan membuat tuduhan ke atas Barisan Nasional (BN) melalui pelbagai cara dan platform, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan jentera parti terus bergerak berkempen di seluruh negara untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat.

    Beliau juga yakin bahawa jentera BN untuk PRU14 tidak akan terjejas dengan fitnah yang dilemparkan PH tanpa henti.

    Kekuatan BN tidak akan terhakis dengan penipuan yang dibuat kepada kerajaan semata-mata untuk mendapatkan undi daripada rakyat, kata Najib yang juga Pengerusi BN.

    “Saya yakin kita tidak mudah dirungkai kerana BN ada kekuatan di sini dan di seluruh negara,” katanya dalam ucapan ketika Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Kepala Batas, hari ini.

    Beliau juga berkata badan antarabangsa telah membuat kajian bahawa manifesto pembangkang tidak boleh dilaksanakan dan apa yang diberi mereka hanya berupa janji palsu.

    Najib berkata pembangkang cuba menggunakan permainan politik apabila mendakwa ceramah mereka di Putrajaya baru-baru ini dibanjiri penjawat awam.

    Namun, pengerusi BN itu berkata pemerhatiannya melalui media sosial tidak mendapati ceramah itu dihadiri oleh muka-muka penjawat awam, sebaliknya orang luar yang ramai.

    “Siapa kata ceramah perjumpaan BN tiada sambutan…kita tak mai (datang) hantar orang ke kawasan, bukan seperti pembangkang buat hantar bas orang luar untuk hadir ceramah di Putrajaya,” kata Najib.

    Katanya, mereka sebenarnya cuba membuat penipuan politik dan sanggup membuat apa sahaja untuk mencapai matlamat.

    “Saya meminta rakyat agar jangan percaya apa yang dicakapkan mereka,” katanya.

    Beliau juga yakin bahawa BN akan dapat mengekalkan kerusi Parlimen Kepala Batas dan tiga kerusi DUN – Bertam, Penaga dan Pinang Tunggal — di bawahnya kerana pengundi di kawasan itu yakin kerajaan di bawah pimpinan BN sentiasa membela nasib golongan yang memerlukan.
    “Saya yakin kawasan Pak Lah ini akan disambung oleh Reezal (Merican) dan rakan-rakan BN dengan kemenangan 4-0,” katanya.

    Antara yang turut hadir pada majlis itu adalah calon BN Parlimen Kepala Batas Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang Datuk Seri Zainal Abidin Osman, Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow dan calon-calon BN negeri.

    #HebatkanNegaraku #BersamaBN #DahulukanRakyat

    ReplyDelete
  95. Mahathir Adalah Thanos,
    Jangan Biarkan Dia Pelingkupkan Malaysia Lagi

    Dalam demam PRU14, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sempat bergurau dengan memuat naik Twitter “memberi amaran” kepada peminat untuk tidak menghantar “spoiler” atau kunci utama Avengers: Infinity War.

    Namun pakatan pembangkang diketuai DAP bertindak menyerang Datuk Seri Najib dengan menyamakan Thanos dengan beliau.

    Jika kita berfikir dengan minda yang waras, Mahathir amat mirip dengan watak Thanos. Jangan sesekali kita biarkan dia pelingkupkan Malaysia lagi.

    Sepanjang 22 tahun pentadbiran Mahathir langsung tiada siapa pun berani mahu menyiasat pelbagai penyelewengan beliau. Skandal mega berkenaan senyap begitu sahaja.

    Siapa boleh membuktikan wang rakyat digunakan untuk bailout atau menyelamatkan Perwaja Steel Berhad benar-benar diberi kepada syarikat keluli terbesar nasional itu dan telah digunakan seperti yang dipohon pihak tersebut.

    Pernahkah Perwaja disiasat secara telus sebagaimana dilakukan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) di Parlimen begitu gigih menyiasat aliran dana oleh sayap pelaburan strategik kerajaan Malaysia iaitu 1MDB?

    Bayangkan sejumlah RM9 bilion diperuntukkan untuk Perwaja dan kesemua dana itu terhapus hangus begitu sahaja ketika era sekeping tiket wayang filem masih berharga RM1.20 dan sebungkus nasi lemak pun bernilai 50 sen.

    Ketika Proton pernah dahulu memohon dana kerajaan berjumlah RM1.5 bilion, ia disertai dengan ‘kertas kerja’ yang menyatakan sebab apa jumlah itu dipohon dan bakal digunakan untuk apa lengkap butiran sebelum diluluskan.

    Lucunya konon untuk membayar vendor tetapi setelah jual kereta pun Proton masih mahu wang bantuan untuk membayar vendor. Siapakah bijaksana di tampuk Proton sebagai ‘diktator’ ketika itu? Semua tahu jawapannya.

    Sebelum RM1.5 bilion diberi sebagai bail-out, dianggarkan RM13 bilion telah diberi sebagai bantuan selama ini, namun Proton masih memerlukan suntikan dana sehingga hari ini dalam keadaan kurang menguasai pasaran automotif tempatan.

    Maka dengan suntikan dana tambahan tetapi jualan tidak lagi menggalakkan, tentu ramai ingin tahu ke manakah perginya semua wang rakyat hasil daripada jualan kereta yang sudah mencecah jutaan unit itu sejak sekian lama?

    Persoalan, pernahkah disiasat apakah sebenarnya dibuat dengan wang suntikan diberi sebelum ini? Jawapannya, tidak pernah pun disiasat oleh pihak ketiga seperti PAC dan sekadar berakhir dengan cakap politik kedai kopi!

    Malah isu terkini susulan pendedahan Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat (AS) berhubung skandal songlap mega Bumiputera Malaysia Finance (BMF) era 1980-an, Mahathir seperti ‘terkedu’ memberi dalih.

    Beliau selamba dilaporkan oleh akhbar popular berbahasa Inggeris The Star hanya menjawab dengan menyatakan “I was not responsible for BMF’s “missing millions” (Saya tidak bertanggung jawab untuk kehilangan jutaan BMF itu).

    Begitulah mudahnya Mahathir ‘lepas tangan’ walhal masuk akalkah ketika negara belum mewah seperti hari ini namun segumpal wang beralih ke tangan pihak lain tanpa pengetahuan beliau sebagai perdana menteri waktu itu?

    Itu kata Mahathir, tambah lagi memang ada laporan menyatakan siasatan pernah dibuat, namun sedalam mana ia pernah disiasat dan dari sudut mana disiasat pun sebenarnya boleh dipersoalkan dari segi tahap integriti.

    Kita boleh lihat betapa kes besar wang rakyat beralih ke pihak bukan bumiputera dari bank milik bumiputera tetapi pihak penyiasat hanya hantar seorang sahaja juruaudit dan kemudian dibunuh misteri, seolah-olah mahu tutup kes.

    Inilah ‘bau najis’ zaman Mahathir memerintah yang waktu itu belum lagi ada media sosial dan aplikasi gajet pintar untuk penyebaran maklumat waima rakyat dikongkong cuma mendapatkan berita daripada media arus perdana.

    ReplyDelete
  96. Belum lagi isu kerugian tukaran wang asing dianggarkan berjumlah RM30 bilion yang diarahkan Mahathir terhadap Bank Negara Malaysa. Benarkah forex loss atau paper loss atau sebenarnya tiada loss seperti mana dinyatakan?

    Pernahkah PAC atau Badan Pencegah Rasuah (kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) siasat kerugian bank pusat itu? Atau adakah ini juga sandiwara Mahathir sahaja kerana wang itu telah dilesapkan secara senyap.

    Rakyat sebenarnya boleh juga menukarkan terma isu kesilapan perniagaan era Mahathir kepada istilah jenayah komersial dan penyelewengan duit rakyat. Ia bergantung kepada siapa yang ‘busuk hati’ untuk melakukannya.

    Ketika MAS dibeli semula dalam keadaan uzur, miskin dan daif daripada kroni Mahatir, Tan Sri Tajuddin Ramli, ia dipaksa dijual dengan harga ‘bodoh’ iaitu RM8 sesaham walhal harganya ketika itu cuma sekitar RM3 sahaja.

    Siapalah yang bodoh mengarahkan syarikat penerbangan kebangsaan itu diserahkan kepada individu, dan si bodoh mana pula yang arah beli semula setelah ia habis dipunahkan serta ditanggung oleh pentadbiran selepas Mahathir?

    Beli semula konon atas nama ‘kepentingan negara’ dengan menggunakan wang rakyat, apa kejadahnya, kerana ia jelas terbukti menyerahkan kepada kroni sendiri namun diubah atas nama apa? Tanggung jawab sosial korporat?

    Mahukah Najib sendiri buka semula kes ini dan menyenaraikan ia sebagai kes jenayah komersial dan bukan kes kesilapan perniagaan.

    Kini, terdedah kesemua kisah lampau Mahathir, apabila tindakan bodoh dan keputusan bodoh telah dibuat pada zaman rakyat ‘bisu dan buta’ maklumat. Peliknya, skandal era Mahathir belum pernah pun ada siasatan terperinci.

    Dan paling menjadi persoalan, adakah dengan menjatuhkan semua Perdana Menteri dengan kadar satu penggal konon adalah untuk menyelamatkan ‘tengkuk’ diri sendiri kerana ketakutan hal lampau sebegini akan timbul.

    Maka perlu sangat dan memang logik untuk beliau segera menaikkan zuriat sendiri sebagai Perdana Menteri supaya berasa lebih selamat daripada hal ini semua dibongkarkan dengan menggunakan kuasa khas Perdana Menterinya.

    Nampaknya titik-titik hitam zaman Mahathir yang konon dianggap sebagai gah gemilang dahulu tetapi kini sudah boleh dicantumkan untuk dijadikan ia sebagai satu malapetaka.

    Mahathir Adalah Thanos, Jangan Biarkan Dia Pelingkupkan Malaysia Lagi.

    ReplyDelete

  97. “Saya akan memberi tumpuan lebih kepada masalah berhubung keluhuran undang-undang di negara ini, dan terhadap sistem kleptokrasi, yang telah kita bicarakan, serta ketelusan kerajaan dan hal ehwal awam.

    “Saya cukup berminat dengan perkara ini. Saya pasti akan memberi sokongan kepada mana-mana entiti yang selari untuk menjadikan Malaysia sebagai tempat masa depan yang munasabah.

    Terbaru, Rais mengingatkan Umno bahawa lautan manusia kini tampil menunjukkan sokongan kepada Pakatan Harapan.

    Di Twitter, beliau memuat naik gambar-gambar ceramah pembangkang yang dibanjiri manusia.

    ReplyDelete
  98. Undi Barisan Nasional Dapat Faedah,
    Undi Pakatan Harapan Boleh Padah

    Sejak dari zaman merdeka lagi, jika rakyat mengundi Barisan Nasional (BN) atau pada masa itu Perikatan, rakyat akan dapat faedah.

    Rakyat undi pembangkang dua kali di Selangor dan Pulau Pinang, dua kali rakyat dapat padah. Air tiada, banjir berlaku, bukit menjadi botak, kilang haram banyak wujud, rumah maksiat bertambah, semua ini padah yang rakyat terima bila undi pihak pembangkang.

    Semuanya ada bukti dan fakta, apabila BN mendapat mandat pada PRU12 pada 2008, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dilantik sebagai Perdana Menteri pada 3 April 2009, pada 2012 rakyat mula menerima faedah apabila BR1M mula diperkenalkan pada ketika itu.

    Untuk pilihan raya umum tahun ini, PRU14 dalam #ManifestoBN, faedah untuk rakyat ditambah apabila Najib mengumumkan kadar BR1M dinaikkan iaitu daripada RM1,200 kepada RM2,000. Untuk mereka yang layak terima BR1M sebanyak RM300, ia dinaikkan kepada RM600.

    Bagi penerima BR1M kategori bujang yang menerima RM300, ia dinaikkan kepada RM600. Bukan sesetengah lapisan rakyat sahaja dapat faedah, semua dapat dari bayi masih dalam kandungan ke Tok Bilal dan Tok Siak di masjid.

    Untuk golongan muda pun ada. Pada 24 Februari lepas, Najib mengumumkan elaun Skim Latihan 1Malaysia (SL1M) dinaikkan kepada RM2,000 daripada jumlah RM1,500 sebelum ini.

    SL1M adalah satu program kebolehpasaran yang akan membantu graduan menganggur meningkatkan tahap keupayaan diri dengan mempersiapkan mereka dengan ilmu, kemahiran dan pengalaman bekerja seterusnya meningkatkan peluang mendapatkan pekerjaan.

    Bukan penjawat awam sahaja dapat, pekerja swasta pun dapat faedah. Pada 27 April lepas di Pekan, Pahang, Najib juga mengumumkan Kumpulan DRB-Hicom akan memberi insentif khas RM500 kepada 60,000 kakitangannya di seluruh negara. Kerajaan BN sentiasa berusaha untuk memberikan kemudahan dan keperluan asas terbaik untuk rakyat.

    Tidak ada sebuah negara di dunia yang bersungguh-sungguh menyediakan pelbagai pakej dan kemudahan untuk rakyatnya memiliki rumah sendiri dengan harga yang berpatutan. Hanya di Malaysia, ada kerajaan seperti itu.

    Undi BN dapat rumah, undi PH dapatlah khemah bila ada 25 kampung Melayu dimusnahkan di Pulau Pinang. Tinggallah mereka yang dihalau itu dalam khemah. Sama seperi pegawai masjid yang dirobohkan rumahnya di Selangor. Padah bila mengundi pihak pembangkang.

    Pemandu khidmat pengangkutan seperti e-hailing juga diberikan perhatian oleh kerajaan BN dengan pelbagai pemberian. Bukan seperti PH yang hina pemandu Grab dan mahu hapuskan Grab.

    PH gula-gulakan rakyat dengan janji PRU14 untuk mansuhkan cukai GST tapi kemudian mereka hendak perkenalkan semula Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) yang lebih tinggi kadarnya iaitu lima hingga 20 peratus. Padah akan berlaku, harga barang tidak turun biarpun GST sudah dihapuskan.

    Parti DAP yang merupakan ketua dalam blok pembangkang sudah kata mahu kecilkan saiz perkhidmatan awam. Lebih separuh daripada jumlah kakitangan awam akan diberhentikan jika pakatan berkuasa mentadbir negara.

    Banyak agensi dan organisasi akan ditutup oleh PH jika mereka menang. Ini padah besar buat penjawat awam kalau tersilap undi PH pada 9 Mei nanti.

    Banyak padah akan menimpa rakyat jika undi pembangkang pada 9 Mei nanti. Lebih menjadi parah padah itu jika DAP yang mengetuai PH sekarang melaksanakan konsep rasis, chauvinis dan anti Islamnya dalam pentadbiran kerajaan.

    Elak undi Pakatan #TsunamiPHitnah kerana PH sudah banyak kali menipu rakyat dengan berita palsu yang berniat menjatuhkan BN dan Perdana Menteri sahaja.

    Undilah BN demi faedah yang besar untuk rakyat #BersamaBN #HebatkanNegaraku. Jangan undi PH yang akan membawa padah kepada rakyat.

    ReplyDelete
  99. DI LUAR LOGO PKR DI DALAM PENUH AGENDA DAP
    PRU14 kali ini melihat kesatuan pakatan pembangkang menggunakan hanya satu logo iaitu logo PKR menampakan seperti wujud agenda tersembunyi bagi memperoleh sesuatu.



    Sentimen Melayu yang tidak boleh menerima DAP selepas tragedi 13 Mei 1969 memperlihat PKR sedang diperkudakan untuk mendapat sokongan orang melayu terhadap pakatan pembangkang.



    Selain itu, percanggahan ideologi Kit Siang dan Mahathir sebelum ini juga diperlihatkan satu cubaan DAP untuk mendapatkan kerjasama melalui mendagangkan logo PKR walaupun peristiwa mata lebam 20 tahun lalu yang masih belum terpadam.



    Mengapa juga sehingga ke hari ini hanya DAP yang mengumumkan calon menteri bayangan mereka sedangkan kapal mereka dikemudi PKR?



    Adakah DAP sebenarnya sudah menakluki PKR sebagai pemilik utama? Mahathir dan Wan Azizah hanya watak sampingan sahaja?



    Segala persoalan seperti jelas DAP yang mengemudi terpancar dalam kekalutan pakatan pembangkang itu. Dalam kempen sepanjang PRU ini tidak kelihatan agenda bumiputera dan agama Islam walaupun ada rakan PAN bersama mereka yang asal dari pecahan PAS.

    ReplyDelete
  100. UNDI BN DAPAT PEMBANGUNAN, UNDI PKR DAPAT PEMBOHONGAN

    Barisan Nasional (BN) tampil dengan manifesto yang menggariskan 14 teras utama, bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14. Pengerusinya, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, manifesto itu merupakan AkuJanji kepada rakyat yang akan dilaksanakan sepenuhnya sekiranya parti itu kembali mendapat mandat rakyat untuk memerintah semula negara ini.



    Antara teras yang digariskan ialah, memperkasa taraf golongan wanita dan ibu, merancakkan pertumbuhan kewangan rakyat dan negara, mewujudkan 3 juta peluang pekerjaan, meningkatkan gaji minima kepada RM1,500 dan mewujudkan infrastruktur pembangunan dan pengangkutan.



    Selain itu, penambahan kadar BR1M untuk isi rumah berpendapatan RM3,000 ke bawah akan dinaikkan daripada RM1,200 kepada RM2,000. Manakala, isi rumah berpendapatan RM4,000 ke bawah pula akan menerima BR1M berjumlah RM1,500 berbanding RM900 ketika ini. Bagi orang bujang pula berpendapatan RM2,000 ke bawah, kadar BR1M mereka akan ditambah RM150 kepada RM600, berbanding RM450 sekarang. Satu lagi ketegori baharu untuk isi rumah berpendapatan RM4,000 hingga RM5,000 yang akan mendapat RM700. Tambahan, RM1,500 diberi kepada anak penerima BR1M yang menyambung pelajaran ke pengajian tinggi.



    Pembangunan yang tersegam indah malah tambahan pembangunan seperti MRT, HSR, PR1MA dan pelbagai lagi terbukti dilaksanakan BN dengan jayanya berbanding PKR yang sebelum ini hanya menabur 1001 janji tetapi tidak mampu melaksanakannya malah pelbagai permasalahan wujud apabila diberi mandat kepercayaan di Selangor. Sehingga hari ini permasalahan air tidak dapat diselesaikan oleh mereka.



    Di Pulau Pinang hanya tinggal janji dan skandal rasuah apabila tidak mampu menunaikan janji pru lepas untuk pembinaan terowong dasar laut dan rumah mampu milik.



    Kepercayaan terhadap BN diakui untuk pembangunan dan kebajikan rakyat terus terjamin. Transformasi Nasional 2050 menjadi pemacu Malaysia terus unggul di persada dunia.

    ReplyDelete
  101. HENDAK RUMAH UNDI BN, HENDAK KHEMAH UNDILAH PH

    Dikala pembangkang ligat menabur fitnah mengatakan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak mencuri duit rakyat dan membuat poster seolah-olah ia bahan jenaka dan mengagung-agungkan Tun Mahathir, kerajaan tetap komited meneruskan projek-projek yang membantu hidup rakyat marhaen.



    Antara 14 teras utama dalam manifesto BN adalah menawarkan agenda perumahan rakyat iaitu kediaman untuk satu negara. Perancangan yang dibuat oleh Najib bukanlah perancangan kartun 100 hari seperti pembangkang, ia perancangan yang mengambil masa lama bak kata pepatah “Rome was not builtin a day”. Jadi amat penting untuk mandat mentadbir kerajaan diberikan kepada BN supaya projek ini tidak disabotaj pembangkang.



    Ini kerana bimbang jika mandat diberikan kepada Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP, kejadian yang berlaku pada Disember 2013 kepada penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi akan berlaku sekali lagi. Ingat lagi bagaimana kira-kira 90 keluarga dihalau dalam masa kurang sebulan daripada kediaman mereka berikutan tanah yang diduduki sejak tahun 1970 mahu dijual oleh kerajaan DAP.



    Ini memaksa mereka untuk memasang khemah berikutan kehilangan rumah tempat berlindung dalam sekelip mata sahaja. Penjualan tanah tersebut adalah tekanan yang diberikan kepada penduduk di situ kerana tidak mampu membeli rumah-rumah banglo yang dibina sekitar Batu Ferringhi, kediaman mewah bernilai hampir RM1.5 juta yang hanya mampu dibeli oleh mat saleh dan orang-orang kaya sahaja.
    Pembangkang yang diketuai Azmin Ali di Selangor juga tidak kisah mengenai perumahan rakyat apabila bertindak tegas merobohkan kuarters kediaman bilal Masjid Lapangan Terbang Subang tahun lepas. Peristiwa itu meninggalkan kesan yang sangat mendalam kepada rakyat Selangor apabila golongan rakyat marhean dibuli secara keji oleh Azmin dan sekutunya.



    Jadi jelaslah yang pembangkang bakal memusnahkan projek-projek perumahan rakyat yang sedang dirancang untuk dilaksanakan secara berperingkat oleh kerajaan sekiranya mereka mendapat mandat untuk memerintah Malaysia pada PRU-14 kali ini. Mahukah kita ditindas sedemikian rupa lagi sekali?

    ReplyDelete
  102. terkini video latest
    SUPERMAN DAP ULANGI LAGI,
    Mahathir datang, kita dah ada seekor kuda -
    dengan lebih kutukan/sindiran keatas TUA KUTUK TERSEBUT

    https://www.youtube.com/watch?v=uP1b5jurP2I

    Superman DAP, Hew Kuan Yau, antara ahli DAP paling lancang mulutnya sekali lagi dalam ceramahnya pada akhir bulan April 2018 dipercayai di Balakong sekali lagi meyakinkan pengundi Cina bahawa DAP akan menang menjadi kerajaan kerana kuda DAP adalah Tun Mahathir.



    Dalam ceramahnya, Kuan Yau mengaku DAP dah bosan menjadi pembangkang selama 52 tahun, jadi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) kali ini DAP yakin akan menang. Walaupun Hadi dari PAS telah keluar Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP, tapi mereka ada Mahathir.



    Disebabkan UMNO berpecah setelah Mahathir tak berpuas hati dengan Datuk Seri Najib Razak yang tak mahu mengikut kemahuannya, Mahathir menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang kemudian setuju bersekutu dengan DAP. Inilah kuda yang dimaksudkan Kuan Yau iaitu Mahathir.



    “Tapi disebabkan UMNO berpecah, datang pula seekor kuda (Mahathir). Kali ini kita ada seekor kuda. Kuda ini dah datang. Hadi (PAS) kawan dengan UMNO adalah lawan kita. Sekarang kita kawan dengan Mahathir untuk lawan musuh yang sama (sejak dahulu).” Kata Kuan Yau dalam ceramahnya.



    Kuan Yau juga mengaku Mahathir bukan orang yang baik. Jika mereka belajar sejarah, orang-orang ini akan tahu bagaimana nak menilai ahli politik seperti Mahathir. Dalam pada itu dia juga mengutuk bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi sebagai panda kerana hanya tahu ‘tidur’ sahaja. Jadi tak berguna untuk digunakan DAP berbanding Mahathir yang lebih lantang dan mempunyai aura tersendiri.



    Kuan Yau mengaku, Mahathir datang kepada DAP tanpa meminta duit kerana Mahathir sendiri lebih banyak duit. Tambah Kuan Yau, bila seseorang itu sudah nak mati, perangai dia akan berubah yang merujuk kepada Mahathir mahu bersekutu dengan musuh nombor satunya dahulu. Dia juga mengaku Lim Kit Siang sendiri yang cakap supaya gunakan Mahathir untuk berperang dengan kerajaan.



    Kuan Yau menambah selepas Mahathir mati, tiada lagi pemimpin besar dari UMNO yang akan datang kepada DAP dan sertai pembangkang. Ini membuktikan yang DAP tahu pentadbiran di dalam UMNO sudah berubah kepada lebih adil dan baik jadi orang-orang yang ‘tamak’ dan korup bakal musnah sekiranya berada dalam UMNO, kerana itu tiada lagi orang korup dari UMNO yang akan sertai DAP.



    Selain itu Kuan Yau mengaku Kit Siang hanya diterima masyarakat Cina sahaja, jika berceramah di tempat Melayu akan dihalau, jadi DAP menggunakan Mahathir dalam pakatan pembangkang untuk tarik undi Melayu. Dia juga mengaku yang Mahathir sendiri cakap masanya sudah tidak lama, jadi ini adalah peluang terbaik DAP untuk mempergunakan Mahathir habis-habisan sebelum dia “pergi”. Jadi ahli DAP kena bersabar dan terima Mahathir sementara perjuangan mereka belum selesai.



    Inilah bukti bahawa DAP sebuah parti yang bersifat chauvinis pada orang Melayu. Sedarlah dan bangkitlah rakyat Malaysia yang pembangkang ketika ini hanya mahu menang kuasa sahaja dan tidak mempunyai sebarang agenda untuk rakyat pun. Segala janji-janji mereka hanyalah janji kosong untuk menggula-gulakan rakyat supaya undi mereka demi perubahan. Perubahan apa? Perubahan kuasa, supaya mereka tak perlu lagi menjadi pembangkang, bukan perubahan untuk rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia..


      Lu pikir la pejuang dunguuu


      Kahhhh kaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  103. Laporan ini belom di terjemahkan di M'kini tapi rasa tak sabar mahu menyiarkan nya -

    Dr M: Harapan will win hands down...

    After a week of campaigning across the country in the run-up to the May 9 general election, Pakatan Harapan leader Dr Mahathir Mohamad is confident that the federal opposition pact will succeed in bringing down BN and capture Putrajaya.

    “My reading is that we will win hands down…,” Mahathir told Malaysiakini at an interview in his office in Putrajaya yesterday.

    But faced with Election Commission’s unexpected move to remove his image from Harapan’s billboards, Mahathir is wary of last-minute dirty tricks by BN in the final four days of the campaign before polling on Wednesday.

    “To us, we are going to win, but we cannot foresee what Najib will do,” said Mahathir in reference to BN chief and caretaker prime minister Najib Abdul Razak.

    Harapan leaders claimed that BN and the EC had taken unprecedented measures to stall their electoral campaign, including imposing new restrictions against holding ceramahs as well as the use of images of Mahathir in billboards or other publicity materials.


    ReplyDelete
  104. Mahathir, who has fought five general elections in his 22 years as prime minister, however said his confidence was derived from the outpouring of public support for Harapan as he crisscrossed the country in the past week.

    The 92-year-old government-turned-opposition leader described the support as nothing short of “amazing”.

    “I have gone through many, many elections. I have spoken at elections, I have campaigned, but I have never seen support like this,” said Mahathir, who is contesting the parliamentary seat of Langkawi in his home state of Kedah.

    Mahathir said that a Harapan mega ceramah in Temerloh had drawn close to 20,000 people, while another event in Kuantan attracted nearly 40,000 people.

    “I am the last speaker always, but they waited until the last speaker has spoken… You can’t see anything (from the stage) except heads of people,” he said.

    Harapan leaders said the large turnout for their ceramahs pointed to signs of a “Malay tsunami” against Umno.

    ReplyDelete
  105. BEZA ZAMAN MAHATHIR & ZAMAN NAJIB

    PTPTN

    -Mahathir: interest 4%

    -Najib : Interest 1%

    Zaman najib maintain bayar setiap bulan dapat potongan 10%, kalau langsai ptptn sekaligus dapat diskaun 20%



    TOL

    -Mahathir: Tol naik 5% setiap 3 tahun

    -Najib : Pembinaan highway pan borneo, highway KL-Kelantan melalui merapoh, highway bertingkat rawang semua bebas tol.



    PENGANGKUTAN AWAM

    -Mahathir : Tambang ERL naik 10% setiap 5 tahun.

    -Najib : kerajaan beri subsidi untuk tambang MRT.



    ISA

    -Mahathir : 1200 orang ditahan bawah ISA

    -Najib : Hapus ISA



    HUTANG NEGARA

    -Mahathir: 103%

    -Najib: 54%



    LEBUHRAYA PANTAI TIMUR

    -Mahatir: Menghentikan pembinaan LPT bila parti pembangkang perintah Terengganu dan Kelantan.

    -Najib: Meneruskan projek LPT ke Terengganu dan Kelantan. Juga membina highway Kota Bharu-Kuala Krai walau diperintah pembangkang.



    CUKAI BARANGAN

    -Mahathir: SST 5% 10% 20%

    -Najib: GST 6%



    YURAN SEKOLAH

    -Mahathir: Ada yuran sekolah

    -Najib: Yuran sekolah dihapuskan



    BANTUAN SEKOLAH

    -Mahathir: Tiada

    -Najib: Ada, RM100





    BUKU TEKS SEKOLAH

    -Mahathir: Bergantung kepada pendapatan ibubapa. Ada pelajar perlu beli buku teks.

    -Najib: Semua pelajar dapat buku teks secara percuma.



    BR1M

    -MAHATHIR: Tiada

    -Najib: Ada, sehingga RM2000



    BAUCER BUKU UNTUK MAHASISWA

    -Mahathir: Tiada

    -Najib: Ada, RM250



    KLINIK BERGERAK 1MALAYSIA

    -Mahathir: Tiada

    -Najib : Ada, bot dan bas



    KLINIK 1MALAYSIA

    -Mahathir: Tiada

    -Najib : Ada, bayaran RM1.



    GAJI MINIMUM

    -Mahathir: Tiada

    -Najib: Ada, RM1000



    BAKI SIMPANAN PETRONAS

    -Mahathir: RM30 bilion


    Najib: RM128 bilion



    KENAIKN PENCEN



    -Mahathir: Tiada

    -Najib: Ada, 2% setiap tahun.



    RUMAH PENJAWAT AWAM

    -Mahathir:Tiada

    -Najib: Ada, Rumah penjawat awam 1 Malaysia (PPA1M)



    RUMAH UNTUK RAKYAT

    -Mahathir:PPRT

    -Najib:PPRT, SPNB (gaji bwh RM3000 & ada tanah, kerajaan subsidi RM25 ribu), SPNB Plus (gaji RM3000 keatas dan ada tanah), PR1MA (gaji bawah RM10,000)



    TAJA RAKYAT TUNAI HAJI



    -Mahathir: Tiada



    -Najib : Ada, 1000 orang ditaja tunai haji setiap tahun secara percuma.



    BANTUAN MUSIM TENGKUJUH

    -Mahathir :Tiada

    -Najib : Ada, RM600 untuk 3 bulan kepada 440 ribu penoreh getah.



    SKIM ELAUN SARA HIDUP NELAYAN

    -Mahathir : Tiada

    -Najib : Ada, RM300 sebulan.

    ReplyDelete
  106. Massive crowds

    Mahathir, however, said even Harapan’s ceramah in Putrajaya, an Umno stronghold, on Thursday night had attracted over 10,000 people.

    “We thought in Putrajaya - civil servants, they are scared because Najib threatened them. But last night, they came.

    “There were at least, I think, 12,000 people although some said 25,000. Some people, who were observing from the hotel windows, and they saw the whole field was full of people.

    “The response is unprecedented."

    Since April 22 when the official 11-day campaign kicked off, Harapan leaders from Bersatu, PKR and Amanah have taken the battle to BN in the Malay heartlands by holding smaller events, while Mahathir headlined the larger mega ceramah sessions which had attracted a racially-mixed crowd in the opposition’s more urban strongholds.

    Meanwhile, in Malacca last night, former minister Rafidah Aziz made her first appearance in the Harapan campaign, after previously confining herself to posting scathing criticisms on her Facebook page.

    Mahathir's political comeback, this time as Harapan's prime minister candidate, has also received backing from a number of other former senior Umno ministers, including Daim Zainuddin and Rais Yatim.

    ReplyDelete
  107. POLITIK MAHTHIR & PAKATAN HARAPAN

    Mahathir adalah seorang tokoh sohor negara dan dunia ,dia yang selama 40 tahun bercakap tentang kejahatan Dap dan selama 20 tahun mengajar orang ramai tentang jahat anwar pkr dan lain-lain, tapi kini dia menyembah tapak kasut Dap Anwar untuk nyawa politiknya .Mahathir perjuangkan kepentingan politik peribadi, keluarga dan kroninya , perkara yang Dap, Anwar, Pkr perkatakakan selama ini.





    Tokoh hebat seperti Mahathir bermain politik seperti :



    a. Hina orang India dengan gelaran keling.



    b. Hina mereka yang syahid kes memali sebagai mati katak.





    Isunya , Apakah seorang tokoh bertaraf dunia wajar bermain dgn politik murahan seperti ini ?



    Tidak termasuk segala penipuan dan pembohongannya dan memperdayakan orang ramai dengan pelbagai propaganda murahan, seperti contoh:



    a. Kes tayar jet disabotaj.

    b. Kes dakwaan ada orang nak bunuh dia.



    Bab pengharaman PPBM yang sebenarnya kehendak dia untuk buat begitu agar dapat mengelak perebutan jawatan dalam parti dan dapat jadi calon PRU.



    Jika kita membuat penilaian bersandarkan politik Mahathir dan Pakatan Harapan, maka kita telah berlaku tidak adil dan tidak realistik kepada diri sendiri , kita telah menipu diri sendiri.



    Apakah wajar diri kita menerima apa sahaja persepsi ciptaan politik jahat sebagai sandaran kepada penilaian kita?



    Apakah kita bodoh untuk membuat sedikit pemikiran dan kajian untuk sahkan sama ada persepsi yg dicipta itu benar atau tidak?



    Apakah kita terima apa sahaja bahan politik yang dihidangkan?



    Fikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia..


      Lu pikir la pejuang dunguuu


      Kahhhh kaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  108. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu pikir la pejuang...muka lu muka tembok ke dok kopipes berulang2 kali kat sini.pakai otak sendiri la dunguuuu

      Delete
    2. kah kah kah kah....

      kerja -kerja " dakwah dan amal makruf
      nahi mungkar " kepada puak "jahilliah moden"
      akan diteruskan sehingga
      pada hari rabu 9 may 2018

      selepas tu akan bermulalah pula
      kerja kerja Tazkirah...

      si kafir laknat sudah terang /jelas
      akan masuk neraka...

      kecuali sempat dan ada orang
      tunjukkan dia ke jalan yg lurus dan benar

      Delete
  109. kah kah kah kah....

    kerja -kerja " dakwah dan amal makruf
    nahi mungkar " kepada puak "jahilliah moden"
    akan diteruskan sehingga
    pada hari rabu 9 may 2018

    selepas tu akan bermulalah pula
    kerja kerja Tazkirah...

    si kafir laknat sudah terang /jelas
    akan masuk neraka...

    kecuali sempat dan ada orang
    tunjukkan dia ke jalan yg lurus dan benar

    ReplyDelete
  110. Dr M: HARAPAN akan menang mudah...

    Melihat respons yang diterima selepas seminggu mengelilingi negara berkempen untuk PRU ke-14, Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad yakin gabungan itu akan berjaya mengalahkan BN dan merampas Putrajaya.

    "Bacaan saya, kita akan menang mudah..." katanya dalam wawancara bersama Malaysiakini di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya 4 Mei lalu.

    Namun berdepan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang antara lain membuang gambarnya pada papan iklan kempen HARAPAN, Mahathir menjadi gusar dengan taktik saat akhir BN sebelum tibanya hari membuang undi pada 9 Mei ini.

    "HARAPAN akan menang tetapi kita tidak boleh melihat apa yang akan Najib lakukan," katanya merujuk Pengerusi BN dan Perdana Menteri sementara Datuk Seri Najib Razak.

    HARAPAN sebelum ini mendakwa BN dan SPR mengambil langkah untuk menyekat kempen mereka, termasuk mewujudkan peraturan baru antaranya larangan penggunaan gambar Mahathir (kecuali di kawasan yang ditandingi BERSATU) di papan iklan dan bahan kempen lain.

    Ia termasuk keputusan SPR menetapkan Rabu sebagai hari mengundi, yang berisiko menyebabkan peratusan mengundi rendah.

    Mahathir yang telah menempuhi lima PRU sepanjang 22 tahun mentadbir negara bagaimanapun berkata, keyakinan itu ekoran sokongan luar biasa oleh dilihatnya selama seminggu berkempen di seluruh negara.

    Bekas perdana menteri itu menyifaktkan sokongan yang ditunjukkan sebagai "cukup hebat".

    "Saya sudah lalui banyak pilihan raya. Saya berucap dan berkempen. Tetapi saya tidak pernah melihat sokongan seperti ini," katanya yang bertanding di kerusi Parlimen Langkawi di Kedah.

    Beliau mendakwa ceramah besar HARAPAN di Temerloh menarik 20,000 hadirin, manakala di Kuantan hampir 40,000.

    "saya sentiasa jadi penceramah terakhir, tetapi mereka tunggu...(Dari pentas) anda tidak nampak apa-apa kecuali kepala hadirin," katanya.

    Beberapa pemimpin HARAPAN berkata ia merupakan petanda "tsunami Melayu" walaupun Najib dan BN menolak tanggapan itu dan menafikan BN kehilangan sokongan daripada pengundi asas mereka.

    Malah, kata Mahathir, ceramah HARAPAN di Putrajaya - kubu kuat BN - malam Khamis lalu menarik lebih 10,000 hadirin.

    "Kami fikir di Purajaya (kebanyakan) kakitangan awam, mereka takut kerana Najib anjam mereka. Tetapi mereka hadir pada malam itu.

    "Saya fikir sekurang-kurangnya 12,000 yang hadir, ada yang kata 25,000. Mereka yang tengok melalui tingkap hotel nampak padang penuh dengan orang.

    Bandar dan luar bandar

    Sejak bermulanya kempen, pemimpin HARAPAN daripada BERSATU, PKR dan AMANAH giat berkempen di pedalaman dan kawasan Melayu - gelanggang yang dikuasai BN.

    Di gelanggang BN itu, mereka mengadakan ceramah kelompok yang berskala kecil. Sementara Mahathir di pentas ceramah-ceramah besar di kawasan bandar yang dihadiri masyarakat pelbagai kaum.

    Sementara itu, bekas menteri Tan Sri Rafidah Aziz yang sebelum ini hanya mengkritik BN menerusi Facebook membuat penampilan pertama dalam kempen HARAPAN, di Melaka semalam.

    Penglibatan semula Mahathir dalam politik - kali ini sebagai calon perdana menteri HARAPAN - turut mendapat sokongan beberapa bekas menteri Umno seperti Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rais Yatim.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...