Saturday, 10 February 2018

WAIMA BERSATU DIBATALKAN SEKALI PUN, NAJIB/UMNO/BN TETAP AKAN TUMBANG....


Kebelakangan ini jelas dapat dilihat serangan berkaitan pendaftaran atau kecenderungan ke arah menarik balik kelulusan Bersatu begitu hebat dilakukan di sana sini.

Tidak cukup dengan pelbagai pihak membuat laporan kepada ROS, mengadakan sidang akhbar di merata negeri bagi memenuhi slot berita televisyen dan akhbar arus perdana yang semakin tidak mendapat tempat di hati rakyat, Najib Razak sendiri dalam ucapannya di Pagoh semalam turut menyentuh perkara yang sama.

Kelakar pula apabila Najib mengatakan bagaimana Bersatu mahu mentadbir negara, tetapi perlembagaan parti sendiri tidak dipatuhi. Semua ini ternampak ke arah mahukan Bersatu diambil tindakan atau segera diharamkan.

Zahid Hamidi selaku Menteri Dalam Negeri pula telah mengarahkan ROS agar menyegerakan siasatan terhadap laporan-laporan yang diterima berkaitan Bersatu.

Kenapa mereka yang menyokong Najib dan UMNO serta inginkan BN terus berkuasa begitu terdesak sehingga mahukan Bersatu diambil tindakan atau dibatalkan pendaftarannya oleh ROS?

Apakah dengan batalkan pendaftaran Bersatu, BN akan menang mudah PRU 14 akan datang?

Apakah jika Bersatu diharamkan, ahli dan penyokong Bersatu serta mereka yang inginkan perubahan dalam negara ini akan kembali mengundi BN?

Apakah dengan batalnya pendaftaran Bersatu, mereka tiada pilihan lain?

Apakah dengan batalnya Bersatu, Pakatan Harapan tidak mampu menang PRU 14 dan Tun Mahathir Mohamad tidak berupaya untuk kembali sebagai Perdana Menteri?

Sebelum macai-macai Najib, terutamanya daripada bekas pemimpin Bersatu terus ghairah dan berasa kononnya mereka hebat dengan mengadakan sidang media tidak henti-henti menuntut ROS mengambil tindakan, fikirkan baik-baik sama ada apa yang mereka lakukan itu bermanfaat atau kerja sia-sia?

Harus disedari bahawa penolakan rakyat terhadap UMNO dan BN ialah kerana salah laku dan perangai Najib sebagai Perdana Menteri, bukan kerana adanya Bersatu atau tidak. 

Bersatu hanyalah "vehicle" atau kenderaan bagi mencapai cita-cita perubahan sebelum negara menjadi hancur dan bankrap akibat pemerintahan Najib sebagaimana yang didakwa oleh Tun Mahathir sebagai lebih teruk daripada Marcos di Filipina dahulu.

Tun Mahathir sendiri sedia mengorbankan masa bersaranya semata-mata untuk memenuhi tuntutan rakyat yang menaruh harapan tinggi kepadanya dalam melakukan perubahan.

Memang Bersatu menerima sokongan yang baik daripada rakyat dan melalui pengaruh Tun Mahathir, beliau berupaya mencetuskan tsunami perubahan ke arah menumbangkan Najib, UMNO dan BN.

Tetapi, sokongan itu terus memuncak kerana kebencian dan rasa meluat kepada Najib serta tidak sanggup lagi melihat beliau terus berkuasa dalam negara ini. Itulah hakikatnya.

Pakatan Harapan dengan diketuai oleh Tun Mahathir dilihat alternatif terbaik bagi menggantikan BN. Ramuannya dianggap cukup dan didalamnya penuh dengan pemimpin yang berwibawa, berkaliber dan sanggup berkorban untuk masa depan negara.

Tetapi, jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya sekali pun, Pakatan Harapan tetap wujud dengan adanya PKR, DAP serta Amanah dalam gabungan itu. Mereka masih ada pilihan meneruskan perjuangan melalui tiga parti tersebut, malah jika pengharaman Bersatu melimpahkan rasa simpati, BN akan akan lebih parah lagi dihukum oleh rakyat.

Tentulah tidak mungkin dengan Bersatu diharamkan, ahli-ahlinya akan berduyun-duyun kembali kepada UMNO. Kemarahan mereka akibat tindakan ROS yang dianggap alat kepada UMNO dan BN itu sebaliknya akan menjadikan UMNO semakin lemah dijauhi oleh rakyat.

Punca segala masalah dalam negara ini ialah Najib yang bersamanya ada Rosmah Mansor, Jho Low, Riza Aziz, 1MDB, NFC, Felda dan macam-macam mala petaka yang lain.

Untuk itu, jika macai-macai dan bekas pemimpin Bersatu benar-benarkan inginkan UMNO dan BN terus berkuasa dan dalam masa yang sama membuktikan mereka tidak dibayar oleh Najib atau konco-konconya, tindakan paling munasabah untuk mereka lajukan ialah menuntut Perdana Menteri segera berundur dan meletak jawatan.

Sebaliknya, dengan mereka terus-menerus menuntut Bersatu diambil tindakan atau dibatalkan pendaftarannya, ia lebih meniupkan arus perubahan di kalangan rakyat dan seolah-olah mereka turut menyumbang kepada jatuhnya Najib untuk digantikan dengan Tun Mahathir selepas PRU 14 akan datang. (ShahbudinHusin 10/02/2018)

263 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 15:34

      Budin ko block ajelah IP2 kejora kera bapuk yg nak sabotaj blog ko ni....kena delete pon masih tak paham bahasa nak sekat komen orang...

      Walopun bersatu kena reject calon 2 bersatu masih boleh tanding atas logo parti2 gabongan PH ikut persetujuan kerusi..menang pru terus lulus bersatu....

      Najib dan umno memang takut gandingan 2 gergasi PH...

      Bila berucap najib tekankan suara untuk yakinkan pengundi....muka najib dah tak berseri lagi...

      Delete
    7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 15:38

      Patut lah bau busuk kejora kera cikgu bapok tak basuh berak tak de air...padan muka...

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. Assalam. Bagus tu Abg Din remove je manusia yang akal letak kat lutut! Buat semak je dalam blog ni! Hari masuk berita TV3 suku cerita dari puak puak tu hebat hebat belaka, tapi dengan BERSATU parti bunga katanya yang baru setahun jagung pon penakut nak lawan sampai nak haram kan. Apa bende tu!

      Delete
    11. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    12. CUKAI NAIK 400% DI SELANGOR... MACAM NI BARU BIJAK CARI DUIT COVER BALIK DUIT RAKYAT YANG TELAH DISONGLAP DI SELANGOR!!!



      Kalau ada yang kata Azmin Ali tidak pandai perintah dan tadbir Selangor, mereka silap besar!

      Azmin Ali sangat bijak!

      Sepertimana bijaknya dia bercakap dan membuat pelbagai janji.

      Kalau dengar dia punya janji dan ucapan, seolah-olah Selangor di bawah pentadbirannya adalah sebuah negeri yang sangat berkebajikan. Tidak ada negeri lain yang boleh lawan Selangor dalam serba-serbi. Pendek kata, Selangor adalah sebuah negeri Utopia. Negeri dalam Syurga Firdaus.

      Baldatun Thoiyibatun Wa Robbun Ghoffur ler kira-kiranya.



      Para penyokong Azmin Ali dan Pakatan pun selalu bercakap, mereka rasa benar-benar selesa di bawah pentadbiran Azmin Ali. Mereka selalu mendabik dada, Selangor di bawah Azmin jauh lebih maju berbanding semasa di bawah pentadbiran Menteri-Menteri Besar Selangor yang lain. Kemajuan yang ada di Selangor sekarang ini adalah hasil tangan Azmin Ali.

      Bukti yang mereka beri ialah, Azmin Ali sanggup bayar bonus tiga bulan gaji yang dikira daripada pembayaran bajet lepas. Selepas itu, mereka berbangga-bangga dengan pelbagai program yang diungkapkan oleh Azmin Ali selain sangat berbangga dengan Rumah Selangorku.

      Walaupun mereka tidak mempunyai sebarang bukti nyata tentang kewujudan atau realisasi program-program berkenaan, tetapi mereka seperti golongan kuat berangan yang beranggapan angan-angan mereka akan menjadi kenyataan kalau mereka terus mengharap dan menyokong!



      Cuma mereka sedikit bungkam kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak menjawab pentadbiran Azmin Ali telah menaikkan kadar cukai beratus-ratus kali ganda daripada kadar asal semata-mata untuk memenuhi kantung Kerajaan Negeri yang telah dikosongkannya.

      Dan di sebalik rasa kecewa kerana kadar cukai di Selangor yang gila mencekik darah, mereka terus bermimpi keadaan akan berubah dan kata-kata Azmin Ali akan benar-benar dikotakan.

      Sesuatu yang mereka terlupa ialah, Azmin Ali tidak peduli dengan kesusahan rakyat dan penduduk Selangor kerana dia sangat yakin, pembohongannya akan disambut oleh para penyokongnya dengan terus berangan-angan!

      Delete
    13. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    14. Wak kojola kengkang bapok sundal di chow kit road di dlm ketakutan yg amat sgt.

      Kalah saja umnopasbn mampuihlah hang tak makan.

      Pungkoq hang pun tak laku dah!!!! Dah tak ada orang yg nak sewa pakai..mcm tu lah berakhirnya riwayat babi tonggek umno.

      Delete
    15. Alhamdulillah......terima kasih teman ucapkan pada Tuan Admin kerana prihatin dengan masalah kami pengunjung setia blog ni yg menghadapi kesukaran dan gangguan oleh Haram Kejadah Kejora yg banyak menyusahkan orang lain dengan sikap gampangnya buat space sabotage.

      Fakta tak derrr........yg ada cuma space kosong sama gammpaanggg macam otak dia dan yg sewaktu dengannya.

      Terima kasih Tuan Shahbudin.

      Delete
    16. Sdra Phantom...

      Zack...

      PENGUMUMAN PENTING:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      ps:
      Lupakan PAS parti 'nyamuk' yg hanya berperanan kacau daun saja.

      Delete
    17. Dikhabarkan tun mahathir terpaksa dimasukkan ke IJN kerana masalah batuk. Hmmmmm...

      Kalau batukpun dah kena masuk IJN, bagaimana nanti utk menjalankan tugas selaku PM walaupun hanya 2 tahun. Dalam tempoh itu berapa kali nak masuk hospital dan IJN? Bukan menafikan kebolehan tun memerintah negara ini kerana pengalamannya tapi itu duluuuu! Kini fikirannya dah sedikit merosot, malah paling perlu diberi perhatian ialah fizikalnya, merosot teruk! Walaupun tuan punya badan masih bernafsu utk menjadi PM namun penyokong perlu juga memberi sedikit kasihan belas kpd tun. Jangan disokong dan diusung ke hulu ke hilir sampai lupa bahawa takdir dan waktu bukan lagi memihak kpdnya. Rehatlah kerana usia tua adalah waktu terbaik untuk berehat fizikal sambil bermuhasabah diri memperbanyakkan amal sebagai persediaan untuk kehidupan selepas mati. Kalau boleh, tamatkan konflik dengan manusia lain, tidak mencari musuh, memohon maaf kpd sesiapa yg pernah dizalimi dan memberi maaf kepada org yg pernah berlaku zalim dan salah kpdnya.

      Delete
    18. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. CUKAI NAIK 400% DI SELANGOR... MACAM NI BARU BIJAK CARI DUIT COVER BALIK DUIT RAKYAT YANG TELAH DISONGLAP DI SELANGOR!!!



      Kalau ada yang kata Azmin Ali tidak pandai perintah dan tadbir Selangor, mereka silap besar!

      Azmin Ali sangat bijak!

      Sepertimana bijaknya dia bercakap dan membuat pelbagai janji.

      Kalau dengar dia punya janji dan ucapan, seolah-olah Selangor di bawah pentadbirannya adalah sebuah negeri yang sangat berkebajikan. Tidak ada negeri lain yang boleh lawan Selangor dalam serba-serbi. Pendek kata, Selangor adalah sebuah negeri Utopia. Negeri dalam Syurga Firdaus.

      Baldatun Thoiyibatun Wa Robbun Ghoffur ler kira-kiranya.



      Para penyokong Azmin Ali dan Pakatan pun selalu bercakap, mereka rasa benar-benar selesa di bawah pentadbiran Azmin Ali. Mereka selalu mendabik dada, Selangor di bawah Azmin jauh lebih maju berbanding semasa di bawah pentadbiran Menteri-Menteri Besar Selangor yang lain. Kemajuan yang ada di Selangor sekarang ini adalah hasil tangan Azmin Ali.

      Bukti yang mereka beri ialah, Azmin Ali sanggup bayar bonus tiga bulan gaji yang dikira daripada pembayaran bajet lepas. Selepas itu, mereka berbangga-bangga dengan pelbagai program yang diungkapkan oleh Azmin Ali selain sangat berbangga dengan Rumah Selangorku.

      Walaupun mereka tidak mempunyai sebarang bukti nyata tentang kewujudan atau realisasi program-program berkenaan, tetapi mereka seperti golongan kuat berangan yang beranggapan angan-angan mereka akan menjadi kenyataan kalau mereka terus mengharap dan menyokong!



      Cuma mereka sedikit bungkam kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak menjawab pentadbiran Azmin Ali telah menaikkan kadar cukai beratus-ratus kali ganda daripada kadar asal semata-mata untuk memenuhi kantung Kerajaan Negeri yang telah dikosongkannya.

      Dan di sebalik rasa kecewa kerana kadar cukai di Selangor yang gila mencekik darah, mereka terus bermimpi keadaan akan berubah dan kata-kata Azmin Ali akan benar-benar dikotakan.

      Sesuatu yang mereka terlupa ialah, Azmin Ali tidak peduli dengan kesusahan rakyat dan penduduk Selangor kerana dia sangat yakin, pembohongannya akan disambut oleh para penyokongnya dengan terus berangan-angan!

      Delete
    5. Woiii bapok sundal wak kojola kengkang lima duit.

      Mcmana pemimpin hang dok sabotaj negara dan makan duit rakyat mcm tu lah perangai hang yg dok sabotaj blog Budin ni.

      Melayu mcm hang ni adalah Melayu yg tidak ada harga diri.

      Petua orang tua2 kalau 44 orang dok sumpah seranah hang insyaallah perkara tu pasti berlaku.

      Hang pasti akan GILA ataupun MATI dilanggar lori tak lama lagi!!!

      Delete
    6. Mamposss jena hempap dengan baadaakkk lagi baik.....

      Delete
    7. Mamposss kena hempap dengan baadaakkk lagi baik.....

      Delete
    8. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies

    1. ........walaupun Bersatu diharamkan atau pendaftaran Pakatan Harapan tidak diluluskan......

      .......ia tidak akan memberi kesan yang besar pada pembangkang........

      ...........rakyat sekarang terlalu marah pada Najib, maka tidak akan memilih BN.......

      .........rakyat sedang mencari jalan keluar dari segala permasaalahan yang membelenggu......

      .......sekiranya yang berlawan dengan najib ni seekor kambing atau lembu......

      .......pasti kambing atau lembu tersebut akan menang.........

      ........kemarahan menghilangkan kewarasan.........

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. CUKAI NAIK 400% DI SELANGOR... MACAM NI BARU BIJAK CARI DUIT COVER BALIK DUIT RAKYAT YANG TELAH DISONGLAP DI SELANGOR!!!



      Kalau ada yang kata Azmin Ali tidak pandai perintah dan tadbir Selangor, mereka silap besar!

      Azmin Ali sangat bijak!

      Sepertimana bijaknya dia bercakap dan membuat pelbagai janji.

      Kalau dengar dia punya janji dan ucapan, seolah-olah Selangor di bawah pentadbirannya adalah sebuah negeri yang sangat berkebajikan. Tidak ada negeri lain yang boleh lawan Selangor dalam serba-serbi. Pendek kata, Selangor adalah sebuah negeri Utopia. Negeri dalam Syurga Firdaus.

      Baldatun Thoiyibatun Wa Robbun Ghoffur ler kira-kiranya.



      Para penyokong Azmin Ali dan Pakatan pun selalu bercakap, mereka rasa benar-benar selesa di bawah pentadbiran Azmin Ali. Mereka selalu mendabik dada, Selangor di bawah Azmin jauh lebih maju berbanding semasa di bawah pentadbiran Menteri-Menteri Besar Selangor yang lain. Kemajuan yang ada di Selangor sekarang ini adalah hasil tangan Azmin Ali.

      Bukti yang mereka beri ialah, Azmin Ali sanggup bayar bonus tiga bulan gaji yang dikira daripada pembayaran bajet lepas. Selepas itu, mereka berbangga-bangga dengan pelbagai program yang diungkapkan oleh Azmin Ali selain sangat berbangga dengan Rumah Selangorku.

      Walaupun mereka tidak mempunyai sebarang bukti nyata tentang kewujudan atau realisasi program-program berkenaan, tetapi mereka seperti golongan kuat berangan yang beranggapan angan-angan mereka akan menjadi kenyataan kalau mereka terus mengharap dan menyokong!



      Cuma mereka sedikit bungkam kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak menjawab pentadbiran Azmin Ali telah menaikkan kadar cukai beratus-ratus kali ganda daripada kadar asal semata-mata untuk memenuhi kantung Kerajaan Negeri yang telah dikosongkannya.

      Dan di sebalik rasa kecewa kerana kadar cukai di Selangor yang gila mencekik darah, mereka terus bermimpi keadaan akan berubah dan kata-kata Azmin Ali akan benar-benar dikotakan.

      Sesuatu yang mereka terlupa ialah, Azmin Ali tidak peduli dengan kesusahan rakyat dan penduduk Selangor kerana dia sangat yakin, pembohongannya akan disambut oleh para penyokongnya dengan terus berangan-angan!

      Delete
    10. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Balasan tuhan ketas diri hang pasti sampai!!!

      Delete
    11. Buatlah apa ajerrr......putaarrlah kot mana pon......orang satu dunia dah kenal sape penyamun tegarrr......toyol dan badaaakk berpisah tiada.

      Apa jugak yg dibuat.....menunggang agama.....berpura depan Allah swt dan RasulNya.....menipu, membohong, membelit, menganiaya hanya kerana habuan dunia......apakah manusia begini akan dirahmati Allah swt????

      Waktu dan tempoh yg diberi bukan bermakna Allah merestui perbuatannya......atau dia insan terrrpilih dan terrristimewa.......tapi Allah memberi tempoh supaya dia bertaubat dan berenti menipu membelit.....berenti kedarah duit haram.

      Dengan menunggang agama tak bermakna Allah menghalalkan duit yg diklepet......

      Yg berhak menghalalkan duit yg melibatkan duit manusia lain ialah manusia itu sendiri jugak.....bukannya Allah swt.

      Dosa dengan manusia.....manusia yg memaafkan.

      Janganlah buta agama hingga salah tafsir pikir kedarah duit manusia lain dan menipu membelit orang tu Allah yg akan mengampunkan.

      Hutang dosa dengan manusia.....hanya manusia yg terlibat itu saja yg berhak memberi maaf.

      Delete
    12. Sdra2 seperjuanga:
      Zack Armstrong
      The Pantom....

      Zack...

      PENGUMUMAN PENTING:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      ps:
      Lupakan PAS parti 'nyamuk' yg hanya berperanan kacau daun saja.

      Delete
    13. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  4. Budin wajib buat lapuran pada MCMC.
    Tajuk: UMNOPAS SABOTAGE KEBEBASAN MAKLUMAT.

    Blog Budin sedang alami serangan cencorship ala komunis, anutan UmnoPas.
    Melayu didunggu.
    Islam diparpu.
    Bangsa Agama dihijack puak penipu.
    Kalu Melayu Umno kita tak mengaku.
    Kalu Islam Pas syurga tak hidu.
    Sudah sah jelas tanpa ragu.
    MELAYU SUDAH BANGSAT,ISLAM KAKU.
    Malaysia bukan utk anak cucu.
    Makan TAEK dikata Wagyu.
    Nak mengaku Melayu Islam mmg malu.
    YA ALLAH,segera lah mamposkan PasUMNU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. CUKAI NAIK 400% DI SELANGOR... MACAM NI BARU BIJAK CARI DUIT COVER BALIK DUIT RAKYAT YANG TELAH DISONGLAP DI SELANGOR!!!



      Kalau ada yang kata Azmin Ali tidak pandai perintah dan tadbir Selangor, mereka silap besar!

      Azmin Ali sangat bijak!

      Sepertimana bijaknya dia bercakap dan membuat pelbagai janji.

      Kalau dengar dia punya janji dan ucapan, seolah-olah Selangor di bawah pentadbirannya adalah sebuah negeri yang sangat berkebajikan. Tidak ada negeri lain yang boleh lawan Selangor dalam serba-serbi. Pendek kata, Selangor adalah sebuah negeri Utopia. Negeri dalam Syurga Firdaus.

      Baldatun Thoiyibatun Wa Robbun Ghoffur ler kira-kiranya.



      Para penyokong Azmin Ali dan Pakatan pun selalu bercakap, mereka rasa benar-benar selesa di bawah pentadbiran Azmin Ali. Mereka selalu mendabik dada, Selangor di bawah Azmin jauh lebih maju berbanding semasa di bawah pentadbiran Menteri-Menteri Besar Selangor yang lain. Kemajuan yang ada di Selangor sekarang ini adalah hasil tangan Azmin Ali.

      Bukti yang mereka beri ialah, Azmin Ali sanggup bayar bonus tiga bulan gaji yang dikira daripada pembayaran bajet lepas. Selepas itu, mereka berbangga-bangga dengan pelbagai program yang diungkapkan oleh Azmin Ali selain sangat berbangga dengan Rumah Selangorku.

      Walaupun mereka tidak mempunyai sebarang bukti nyata tentang kewujudan atau realisasi program-program berkenaan, tetapi mereka seperti golongan kuat berangan yang beranggapan angan-angan mereka akan menjadi kenyataan kalau mereka terus mengharap dan menyokong!



      Cuma mereka sedikit bungkam kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak menjawab pentadbiran Azmin Ali telah menaikkan kadar cukai beratus-ratus kali ganda daripada kadar asal semata-mata untuk memenuhi kantung Kerajaan Negeri yang telah dikosongkannya.

      Dan di sebalik rasa kecewa kerana kadar cukai di Selangor yang gila mencekik darah, mereka terus bermimpi keadaan akan berubah dan kata-kata Azmin Ali akan benar-benar dikotakan.

      Sesuatu yang mereka terlupa ialah, Azmin Ali tidak peduli dengan kesusahan rakyat dan penduduk Selangor kerana dia sangat yakin, pembohongannya akan disambut oleh para penyokongnya dengan terus berangan-angan!

      Delete
    7. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    8. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  5. khairulryezall osman10 February 2018 at 13:00

    Budin komen spam tu buanglah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 15:40

      Bukan buang block terus kera cikgu bapuk ni dari masuk blog budin..kasi ajor kera nindari main2 dan sabotaj...

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak....

      PENGUMUMAN PENTING:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      ps:
      Lupakan PAS parti 'nyamuk' yg hanya berperanan kacau daun saja.

      Delete
    10. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  6. Belum lagi reda isu NFC, Rafizi datang lagi hentam Felda pasal tanah di Jalan Semarak itu belum lagi dipulangkan oleh pemaju Synergy Promenade Sdn Bhd kepada agensi itu.

    Rafizi oiii, nama je budak pandai belajar di MCKK kemudian di University of Leeds pulak, tapi sebenarnya tak berapa pandai seperti yang disangka. Benda senang macam ni pun kau tak boleh nak fikir.


    Untuk pengetahuan Rafizi, tanah di Jalan Semarak itu memang dah jadi milik Felda, tapi ia diletak bawah kaveat pendaftar. Kalau Rafizi tak tahu ‘kaveat pendaftar’ tu apa - ia sebahagian proses perundangan, yang mana menghalang sebarang urus niaga ke atas sesuatu hak milik tanah itu dari diniagakan, digadai, disewa atau dipindah milik dalam suatu tempoh masa.

    "Untuk syarikat itu pindah milik balik (tanah) kepada Felda, syarikat kena buat resolusi lembaga pengarah dan tandatangan. Kedua, kena ditandatangani dan juga diletakkan cop mohor kepada borang 14A. Jadi dua dokumen itu berada dengan Felda," kata Tan Sri Shahrir Samad.

    Takpelah Rafizi, fitnahlah selagi mampu, rakyat pun dah muak, mereka pun boleh fikir yang mana baik dan buruk.

    #TolakPolitikFitnah #TolakPakatanPRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha tak sudah dunguuuuu kau ni....budak tadika pun tau rafizi kena 30tahun sebab langgar akta rahsia perbankan.bukannya sebab apa yg didedahkannya tu tipu.


      Ade bapak kau atau kau sendiri dengar data2 dan jumlah wang yg fizi dedah tu tipu tak??


      Kikiki

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. sama la macam kes sturgeon, nfc....sekarang felda.

      ni statement kerajaan, tapi mana dia malaun tu? tutop kes ka?

      "The Prime Minister’s Department, in a statement earlier yesterday, said the forensic audit report conducted on KLVC project showed that there was non-compliance with procurement procedures and negligence in safeguarding Felda’s interests.

      It said Felda had been instructed to take disciplinary and/or legal action against those named in the audit report who are found to have been negligent in performing their duties, misrepresenting and not safeguarding the interests of Felda and FICSB."

      semus tutop kes.....duit hilang, ikan hilang, lembu hilang, tanah ada, tapi org lain dah punya!



      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 15:44

      Poorah kaveat pendaftar amenda...nak klentong plak...seblm boleh buat ape2 power attoney kena batal dulu...
      Itu pon kalo tanah tak digadai kod bank untuk pinjaman...
      Ade shahrir cakap kaveat pendahtar?...

      Delete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    11. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    12. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    13. Dad....

      PENGUMUMAN PENTING:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      ps:
      Lupakan PAS parti 'nyamuk' yg hanya berperanan kacau daun saja.

      Delete
    14. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  7. "Selangor Maju. Bayangkan Saya Di Putrajaya Pula". Demikian kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Menteri Besar Selangor tu dalam satu program yang diadakan baru - baru ini.

    Bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin Ali tu menunjukkan yang dia semakin angkuh dan sombong. Dia tak sedar yang dia naikkan pun bukan atas usaha dia sendiri.

    Sebaliknya, Si Azmin Ali tu dapat jadi Menteri Besar pun hasil Pengkhianatan yang telah dilakukan terhadap Presiden partinya sendiri dengan mempergunakan PAS sebagai batu loncatan.

    Hari ini, Si Azmin Ali tu dengan bangga mendabik dada kononnya prestasi cemerlang dia mentadbir Negeri Selangor membuktikan bahawa dia layak untuk menerajui kepimpinan Negara.

    Dari satu sudut, kenyataan Si Azmin tu seolah - olah satu sindiran terhadap keputusan pucuk pimpinan Pakatan yang mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri mereka.

    Azmin beranggapan dia yang akan jadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haprak tu berjaya merampas Putrajaya. Tapi malangnya, nama dia tidak dicalonkan seperti kata Tun Mahathir.

    Mungkin hari ini Azmin rasa dia 'Cemerlang' mentadbir negeri Selangor. Tapi rakan sekutunya dalam Pakatan seperti PAN dan DAPigs pula tidak mempunyai anggapan sedemikian.

    PAN sendiri sebelum ini melabelkan Azmin sebagai Badut yang tidak layak untuk menjadi Menteri Besar Selangor kerana GAGAL menyelesaikan isu pembahagian kerusi DUN negeri itu.

    Malah pemimpin DAPigs juga sependapat dengan PAN dan menganggap Timbalan Presiden PKR itu cuba nak memperbodohkan orang lain, termasuk Tun Mahathir dalam Pakatan Haprak tu.

    Tidak cukup setakat itu sahaja. Bahkan PAS yang pernah menaikkan Si Azmin Ali tu sebagai Menteri Besar selepas kegagalan agenda Langkah Kajang PKR pun tidak puas hati dengan tindakannya.

    PAS mendakwa Azmin sengaja menjadikan mereka sebagai 'Mangsa Politik' apabila Rejim Pakatan Selangor tu dengan sengaja membekukan peruntukan kepada ADUN - ADUN mereka.

    IRONIKnya, kenyataan itu bukan datang dari orang UMNO mahupun Barisan Nasional. Sebaliknya, ia datang dari kalangan sekutu - sekutu yang tidak puas hati dengan pemerintahan Azmin.

    Pun lagi Si Azmin Ali tu nak tunjuk lagak dan bercakap besar tak tentu arah? Pun dia masih nak mendabik dada dan mengatakan yang dia layak untuk jadi pemimpin? Tak payah nak berlagak sangat la Azmin. Takut nanti keangkuhan itu yang akan membawa kejatuhan kamu sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin ni makin lama makin matang setiap kenyataan dan percakapan.penuh adab dan susila.berisi dan padu...tapi najib makin lama jadi pm makin celupar,tak cerdik,dungu dan kebudak budakkan setiap baris kenyataannya. Kepala bapak rosmah ialah ayat paling dunguuu seorang perdana menteri pernah ucap


      Kikiki

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    9. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  8. Tuan Budin. Tolong padamkan entry mangkuk hayun yg membazir dgn entry kosong. Dasar ahli dumbno mmg otak lembu. Menghabiskan boreh. Tulah dulu makbapok suruh pegi sekolah tak nak. Bila dah besar menyusahkan hidup rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Makin nak melingkop makin sasau macaiii 5sen umno ni.bodoh makin menjadi jadi tahap bingaiiii sekeluarga dan anak beranak dunguuuu dah depa ni


      Kikiki

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    9. Sdra Unknown...

      PENGUMUMAN PENTING:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      ps:
      Lupakan PAS parti 'nyamuk' yg hanya berperanan kacau daun saja.

      Delete
    10. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  9. Tuan Budin. Tlg delete jg entry yg tak bersangkutpaut dgn tajuk perbincangan. Nak cakap pasal hal lain tlg buka blog sendiri. Jgn nak lari tajuk. Tunjukkan adab pekerti melayu sejati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Hanya sebab Batuk, Calon PM pembangkang Dr. Mahathir dimasukkan ke IJN #kltu #jbtu



      Sebentar tadi, Institut Jantung Negara (IJN) telah mengeluarkan satu kenyataan media bahawa Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang telah berumur 93 tahun, Dr. Mahathir Mohamad telah dimasukkan ke IJN kerana mengalami jangkitan dada akibat batuk.




      Bagi kami di #KLChronicle, Dr. Mahathir Mohamad "is not fit to be a Prime Minister" kerana ini bukan kali pertama beliau dimasukkan ke hospital. Dalam tempoh 12 bulan ini, sudah hampir 3-4 kali Dr. Mahathir tidak sihat dan terpaksa membatalkan program - program beliau. Kadang - kadang hanya sebab demam atau selesama sahaja Dr. Mahathir akan dimasukkan ke hospital.



      Macam mana beliau hendak mentadbir Malaysia jika beliau asyik sakit macam ini? Ini penting kerana dalam era globalisasi pemimpin negara kena "mobile" dan agresif dalam memastikan hak serta kepentingan negara always menjadi priority kepada kerajaan. Jika Dr. Mahathir sentiasa sakit dan terpaksa berehat, adakah kita yakin dengan kebolehan Wan Azizah memimpin negara kita?



      Jangan kita lupa, Wan Azizah pula adalah calon Timbalan Perdana Menteri Pakatan Harapan.

      Mampuih la kita semua.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    9. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  10. Umum sedia maklum bahawa kerajaan Selangor ditadbir oleh kerajaan Pakatan Rakyat sebelum ditukar kepada Pakatan Harapan. Sejak 2008, dua orang Menteri besar telah menerajui kerajaan ini di mana kedua-duanya datang dari PKR walaupun secara amnya, DAP menguasai DUN di negeri Selangor.

    Lebih menarik lagi, PAS sehingga kini masih mempunyai 4 orang Exco Kerajaan negeri walaupun PAS Pusat telah mengambil pendirian untuk memutuskan hubungan dengan DAP dan semua parti yang menganggotai Pakatan Harapan. Justeru, apabila Datuk Seri Azmin begitu lantang menempelak PAN yang didakwanya tidak amanah, timbul persoalan, apa yang sedang berlaku di negeri Selangor hari ini?

    Secara luarannya, mungkin ramai yang beranggapan, ianya adalah tanda-tanda keretakan hubungan antara Azmin dan barisan parti yang menganggotai Pakatan Harapan di Selangor. Namun, menurut sumber dalaman kerajaan negeri yang rapat dengan Azmin, Menteri Besar berkenaan sebenarnya cuba untuk sekurang-kurangnya melemahkan pengaruh DAP di dalam pentadbiran kerajaan negeri.

    Kedudukan Azmin hari ini sebenarnya tidak mampu bertahan lama sekiranya tidak mendapat sokongan daripada barisan Exco PAS yang masih kekal setia bersama Azmin. Di saat PAS terpaksa menerima hakikat kewujudan PAN yang ditaja DAP, Azmin pasti akan berasa sedikit tergugah dengan kehadiran PAN yang hari ini bermati-matian mahu lebih banyak kerusi untuk mereka tandingi di Selangor.

    Azmin sedar, sekiranya hasrat PAN itu dipenuhi, ini bermakna, dia secara tanpa sedar akan memberi lebih banyak kuasa kepada DAP. Manakan tidak, jika memperkatakan tentang PAN, tidak dapat tidak kita harus mengaitkan parti liberal berkenaan dengan DAP. Ini yang cuba dielakkan oleh Azmin dan dia begitu nekad mengadakan rundingan dengan PAS walaupun dibantah oleh Majlis Kepimpinan Harapan.

    Oleh yang demikian, Azmin secara terbuka telah menidakkan kemahuan PAN dan oleh yang demikian, ianya telah menimbulkan kemarahan DAP yang menguasai bukan sahaja di Selangor, malah Pakatan Harapan secara amnya. Tambahan pula, PAN adalah parti pro DAP yang dianggotai oleh orang Melayu dan keenggan Azmin ini menjadikan perancangan DAP sedikit terbantut.

    Tambah sumber ini lagi, dari sinilah munculnya idea untuk menggantikan Azmin sekiranya Pakatan Harapan berjaya membentuk kerajaan sekali lagi di Selangor. DAP melihat, Azmin merupakan ancaman terbuka buat parti berkenaan dan pada kebiasaannya, sesiapa sahaja yang mengancam DAP samada secara langsung ataupun tidak langusng, orang itu akan “disenyapkan’.

    Satu-satunya harapan Azmin hari ini adalah hubungan eratnya dengan Tun Dr Mahathir Mohamad. Mungkin dengan pengaruuh Mahathir selaku Pengerusi Pakatan Harapan, kedudukan Azmin selaku Menteri Besar mungkin mampu bertahan untuk sekurang-kurangnya sepenggal lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 15:50

      Pas tak de amanah ade boleh ganti....tapi tak de siapa yg tahu dengan tepat kenapa azmin kekalkan exco pas tapi batalkan peruntukan kpd wakil rakyat pas...

      Ade desas desus sebilangan wakil pas sedia lompat kpd PKR...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    4. Kejora....

      PUT THIS INTO YOUR BRAINLESS HEAD:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      ps:
      Sendiri kena INGAT parti PAS dah jadi parti 'nyamuk' yg hanya berperanan kacau daun saja.

      Delete
    5. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  11. Tergambar sangat bahawa Tun Dr Mahathir tidak bercakap benar, apabila secara konsisten bercakap bahawa negara bermasalah.

    Setakat ini, daripada semua kenyataan beliau yang dikatakan masalah yang sedang berlaku dalam negara, sebenarnya tiada asas dan tanpa bukti, kerana tidak disokong sebarang data dan fakta.

    Mantan Perdana Menteri itu seolah-olah dalam dunia fantasi. Kerana beliau dalam dunia fantasi, maka mahu membawa rakyat bersamanya.

    Sejak beliau memilih Dato Seri Najib Razak sebagai sasaran, semua kenyataan beliau berkaitan Perdana Menteri hanya merupakan persepi dan rekaan, malah terkategorikan sebagai berita palsu (fake news).

    Sebenarnya, tiada masalah yang melanda dalam negara. Masalah yang ada hanya terletak pada mantan Perdana Menteri itu, tidak mampu mendesak DS Najib meletakkan jawatan.

    Masalah yang ada hanya pada Tun Dr Mahathir bersama-sama dengan para pemimpin dalam Pakatan Harapan, yang saban hari membuat fitnah dan cerita bohong. Akibat cerita bohong dan fitnah, serta tindakan melanggar undang-undang, sehinggakan pihak mahkamah kehabisan masa membicarakan salah laku mereka.

    Mahkamah ditimbuni kes-kes yang berkaitan fitnah, dan melanggar undang-undang yang berkaitan pemimpin PH. Sebagai contoh kes Rafizi Ramli, dari satu kes ke satu kes.

    Jika ditilik betul, tiada masalah besar yang berlaku dalam negara, jika semua pihak mematuhi permainan yang berasaskan fakta, serta keritikan yang membina.

    Masalah yang melanda negara adalah, ramai pihak menyalahkan gunakan kebebasan bersuara, dengan menabur berbagai fitnah, pembohongan, dan mencipta berita-berita palsu.

    Di negara ini, masalah yang dirasakan rakyat, adalah berkaitan kenaikan harga barang, sehinggakan meningkatkan kos sara hidup. Namun, kerajaan mengambil langkah-langkah tepat, apabila memberikan BR1M, elaun musim tengkujuh, selain bayaran-bayaran lain kepada kelompok sasar.

    Kalau dilihat secara keseluruhan, masalah yang didepani negara adalah berdepan dengan penurunan harga minyak di pasaran dunia. Akibat penurunan itu, maka negara kehilangan pendapatan sehingga RM30bilion setahun.

    Tiada pemimpin yang boleh menyelesaikan masalah penurun harga minyak di pasaran dunia, kecuali, semua pengular minyak mengurangkan pengeluaran minyak, sehingga harga meningkat semula ke paras AS100 setong. Boleh kah Tun Dr Mahathir memaksa negara pengeluar minyak mengurangkan keluaran minyak?

    Berkaitan perkembangan ekonomi Malaysia, apa masalahnya? Pertumbuhan ekonomi negara berada pada keadaan positif, malah pada tahun 2017 jumlah perdagangan negara mencapai RM1.774 trilion meningkat 19.4% berbanding tahun 2016, malah eksport negara pada tahun 2017 berjumlah RM935.39bilion merupakan yang tertinggi sejak tahun 2005.

    Rejab Bank Negara pun berjumlah AS103.7 bilion pada 30 Januari 2017, meningkat AS700juta daripada 15 Jan.

    Melihat kepada pekembangan ekonomi negara yang berada pada landasan betul, apa masalah yang mahu diselesaikan oleh mantan PM dalam tempoh 2 tahun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 15:59

      Itu bukan sakit berat poon...kalo jadi pm ade menteri dan pegawai yg buat kerja...pm hanye monitor dan buat keputusan....sekarang tun kuat kerja...

      Kalo projek 5 juta buat pon 5 juta tak de masalah harga minyak dunia 60 dollar...masalah besar projek 5 juta buat 8 juta...sampai bila tak cukup duit...

      Zaman tun hutang tak besar jadi bayaran tak banyak...ini tun selesaikan..

      Hutang dengan cina kominis dan anugerah projek kpd cina kominis serta penjualan aset negara kpd cina kominis...hutang tak boleh bayar serah aset...1 mdb dah jual aset negara kpd cina kominis kerana nak bayar utang....kerajaan tak dapat ape pon...

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    10. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    7. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  13. UMNO PELAHAP TAEK.
    PAS PEMAKAN TAEK UMNO.
    Andai disonkong juga lagi, maka, elok beramai2 kita doakan.
    Mamposkanlah cepat2 Umno dgn Wayang Melayu bangsatnya.
    Pupuskanlah Pas segera dgn Islam tipunya.

    Aamin.Aamin.Aamin YA ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    8. Mampus pakatan haram..berambus dari politik malaysia..pakatan tak ada moral untuk perintah..

      Delete
    9. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  14. tanpa tun Mahathir
    tanpa anwar
    tanpa pembangkang
    rakyat akan tetap menjatuhkan mo1
    kerana jenayah mo1 tidak dapat diselindung
    dgn apa hujah sekali pun.
    jenayah mo1 hanya wajib dibicara secara telus dan dihukum
    takpayah walaun nk berhujah lagi

    walaun pas mengatakan gelaran husam ditarik adalah hukuman Allah kerana bala langgar baiah.

    pas telah menyamakan manusia yg menarik gelaran dgn Allah.

    ini lagi satu kesesatan pas.

    segala yg kena ke musuh politik adalah hukuman Allah
    segala yg pas buat semua petunjuk Allah

    nama Allah diguna sewenang2 nya oleh puak serban jubah penjual hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 16:01

      Budin deletelah stok block kejora kera cikgu bapok yg kopi pes berulang kali kerana nak sabotaj...dibiarkan makin naik tocang...

      Delete
    6. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    7. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  15. wah..seronok nk baca bila komen2 sampah da dibuang...hapuskan vandalisme

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    6. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    4. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  17. Anon yang bising tiada air di Klang kerana sibuk bini dia tak boleh cuci BU8

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 16:03

      Itu kejora kera cikgu bapok...

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    7. Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa. Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......??

      Delete
  18. lebih teruk dr marcos..dah patut tumbang pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
  19. FUYOOOOOIINNKKKKK

    BOSA BONA CITO CITO PAKATON NI
    TATAU LA BOSA CITO CITO ATAU BOSA TOLO
    KIKIKI.. KJAAN YH ADO NAK DI TUMBANG LAGI
    KUTTY BATUK PUN DAH MASUK IJN DAH GOLO!!!

    ASSMIN MENGAMOK SAKAN DNG PAS
    UMAH RAKYAT TAK DIBUAT LAGI DAH
    MME SAH LEPAS PRU NI ASSMIN TEWAS
    PAS TU TURUN NAIK SORANG2 KE MAHKAMAH




    KIKIKIKIKIKIKI.....BERAMBOS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
  20. Marii bersama kita doa kan agar tun m kembali sihatt..amiinnn..🙏

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Hanya sebab Batuk, Calon PM pembangkang Dr. Mahathir dimasukkan ke IJN #kltu #jbtu



      Sebentar tadi, Institut Jantung Negara (IJN) telah mengeluarkan satu kenyataan media bahawa Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang telah berumur 93 tahun, Dr. Mahathir Mohamad telah dimasukkan ke IJN kerana mengalami jangkitan dada akibat batuk.




      Bagi kami di #KLChronicle, Dr. Mahathir Mohamad "is not fit to be a Prime Minister" kerana ini bukan kali pertama beliau dimasukkan ke hospital. Dalam tempoh 12 bulan ini, sudah hampir 3-4 kali Dr. Mahathir tidak sihat dan terpaksa membatalkan program - program beliau. Kadang - kadang hanya sebab demam atau selesama sahaja Dr. Mahathir akan dimasukkan ke hospital.



      Macam mana beliau hendak mentadbir Malaysia jika beliau asyik sakit macam ini? Ini penting kerana dalam era globalisasi pemimpin negara kena "mobile" dan agresif dalam memastikan hak serta kepentingan negara always menjadi priority kepada kerajaan. Jika Dr. Mahathir sentiasa sakit dan terpaksa berehat, adakah kita yakin dengan kebolehan Wan Azizah memimpin negara kita?



      Jangan kita lupa, Wan Azizah pula adalah calon Timbalan Perdana Menteri Pakatan Harapan.

      Mampuih la kita semua.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 16:05

      Budin kalo ko tak block kera bapuk ni makin naik tocang dia...blog kluangman dia tak berani sabotaj kerana kluangman tak bagi muka kpd si sewel ni yg ketakutan umno nak tumbang...

      Delete
    6. CUKAI NAIK 400% DI SELANGOR... MACAM NI BARU BIJAK CARI DUIT COVER BALIK DUIT RAKYAT YANG TELAH DISONGLAP DI SELANGOR!!!



      Kalau ada yang kata Azmin Ali tidak pandai perintah dan tadbir Selangor, mereka silap besar!

      Azmin Ali sangat bijak!

      Sepertimana bijaknya dia bercakap dan membuat pelbagai janji.

      Kalau dengar dia punya janji dan ucapan, seolah-olah Selangor di bawah pentadbirannya adalah sebuah negeri yang sangat berkebajikan. Tidak ada negeri lain yang boleh lawan Selangor dalam serba-serbi. Pendek kata, Selangor adalah sebuah negeri Utopia. Negeri dalam Syurga Firdaus.

      Baldatun Thoiyibatun Wa Robbun Ghoffur ler kira-kiranya.



      Para penyokong Azmin Ali dan Pakatan pun selalu bercakap, mereka rasa benar-benar selesa di bawah pentadbiran Azmin Ali. Mereka selalu mendabik dada, Selangor di bawah Azmin jauh lebih maju berbanding semasa di bawah pentadbiran Menteri-Menteri Besar Selangor yang lain. Kemajuan yang ada di Selangor sekarang ini adalah hasil tangan Azmin Ali.

      Bukti yang mereka beri ialah, Azmin Ali sanggup bayar bonus tiga bulan gaji yang dikira daripada pembayaran bajet lepas. Selepas itu, mereka berbangga-bangga dengan pelbagai program yang diungkapkan oleh Azmin Ali selain sangat berbangga dengan Rumah Selangorku.

      Walaupun mereka tidak mempunyai sebarang bukti nyata tentang kewujudan atau realisasi program-program berkenaan, tetapi mereka seperti golongan kuat berangan yang beranggapan angan-angan mereka akan menjadi kenyataan kalau mereka terus mengharap dan menyokong!



      Cuma mereka sedikit bungkam kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak menjawab pentadbiran Azmin Ali telah menaikkan kadar cukai beratus-ratus kali ganda daripada kadar asal semata-mata untuk memenuhi kantung Kerajaan Negeri yang telah dikosongkannya.

      Dan di sebalik rasa kecewa kerana kadar cukai di Selangor yang gila mencekik darah, mereka terus bermimpi keadaan akan berubah dan kata-kata Azmin Ali akan benar-benar dikotakan.

      Sesuatu yang mereka terlupa ialah, Azmin Ali tidak peduli dengan kesusahan rakyat dan penduduk Selangor kerana dia sangat yakin, pembohongannya akan disambut oleh para penyokongnya dengan terus berangan-angan!

      Delete
    7. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
  21. Ni Zaharin Mohd Yaasin veteran Umno tulih kat bawah ni;

    Tragedi di Malaysia sejak Dato Sri Najib Menjadi Perdana Menteri.

    1. Misteri kehilangan MH370
    2. Pesawat MH17 ditembak jatuh
    3. Pencerobohan di Lahad Datu
    4. Gempa bumi di Sabah
    5. Banjir terbesar sejak 30tahun
    6. Cuaca panas( Elnino)
    7. Jerebu terburuk dalam sejarah
    8. MT Jaoquim dirampas
    9. MT Orkim Harmony dirampas
    10. MT Ai Maru yang ditawan lanun
    11. MT Oriental Glory dirampas sekumpulan lanun
    12. Kes pembunuhan Pengasas Ambank Hussein Ahmad Najadi
    13. Kes pembunuhan Kevin Morais
    14. Skandal 1MDB ( laporan PAC m/s 76 nyatakan Hutang 1mdb kini mencecah 53 Billion )
    15. Menghapuskan DEB ( Dasar Ekonomi Baru )
    16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan
    17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia
    18. Curi 2.6Billion dan di masukkan kedalam akaun peribadi
    19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan.
    20. Kehilangan majoriti 2/3 di Parlimen
    21. Perlantikan Paul Stadlen oleh kerajaan
    22. Banyak Kilang tutup dan berpindah.
    23. Dikaitkan dgn individu bernama Jho Low
    24. Dilihat rapat dengan Peter Sondakh
    25. Tidak Mampu berbuat sesuatu ketika ringgit jatuh terok
    26. Menaikkan Harga Minyak
    27. Peningkatan hutang negara dan hutang isi rumah sehingga Mencecah RM847Billion
    28. Penghapusan subsidi bahan api, gula, dan beberapa lagi
    29. Isu projek ‘Global Strategic Communication Campaign’
    30. Isu Lynas di Pahang
    31. Skandal NFC
    32. Peluang pekerjaan berkurangan.
    33. Kes Pembunuhan Altantuya dan Pembunohnya terlepas ke luar negara
    34. Pemansuhan ISA dan Di gantikan dengan pelbagai akta ( Pota , Sosma , Mkn )
    35. Isu Felda Global Venture (FGV )
    36. MAS Bangkrap
    37. Kenaikkan bil hospital
    38. Pengurangan Biasiswa
    39. Kes jenayah berat seperti pembunuhan meningkat
    40. Helikoter yang membawa DS JJ terhempas bersama Yg lain
    41. Helikopter yang membawa MP k,kangsar & MP sg besar dn VIP terhempas semasa Kempen PRN sarawak
    42. Isteri PM ( Rosmah Mansor ) terlalu Boros
    43. Isu anak kandung dan anak tiri DS Najib Razak
    44. Pemecatan TImbalan Perdana Menteri
    45. Penyingkiran Naib Presiden UMNO, DS Shafie Apdal
    46. Penyingkiran MB Terengganu DS Ahmad Said
    47. Penyingkiran MB Kedah DS Muhriz
    48. Pemecatan Ketua Cawangan UMNO
    49. Tamatkan khidmat Peguam Negara alasan ( sakit )
    50. Tukar Timbalan Pengarah SB
    51. Bubar Pasukan Task Force
    52. Bubar PAC ( Ahli PAC lama d naikkan Pangkat Timb Menteri )
    53. Menangkap Dato khairudin ( kerana membuat laporan )
    54. Menangkap Mathias Chang ( kerana membuat laporan )
    55. Isu Bauksit di Pahang
    56. Mencagar Telaga Minyak Petronas ( Menurut laporan bekas MB terenganu )
    57. Menandatangan perjanjian TPPA
    58. Malaysia menduduki Rangking Rasuah ke 2 dunia
    59. Menjual Aset Negara kepada Negara China
    60. IPIC mengheret 1Mdb ke mahkamah Timbang Tara
    61. DOJ & FBI melaporkan rakyat malaysia di tipu Pada skala besar dan bakal merampas segala aset milik anak tiri PM dan Jho low
    62. Singapura menyiasat dan merampas aset milik Jho low ( Kroni Najib ) dan Menjatuhkan hukuman penjara kepada mereka yang beshubahat dengan jholow.
    63. Pertambahan Negara yang menyiasat 1mdb.
    64. Membuat hutang Baru dengan kerajaan Negara china.
    65. Kwap , ltat , kwsp , Tabung Haji Menghadapi krisis kewangan
    66. Felda Semakin Tenat.
    67. Pejabat tourism Malaysia negeri di tutup.
    68. Penutupan Institut Pendidikan Guru.
    69. Protun di jual.
    70. Cawagan bank banyak di tutup.
    71. Tidak Mampu membeli Mesin Semak SPM
    72. Isu korea utara

    Sejumlah 72 isu ini.. jadikan bahan untuk beri pencerahan dalam ceramah Pilihanraya. Pilih yang mana satu sesuai untuk anda ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. CUKAI NAIK 400% DI SELANGOR... MACAM NI BARU BIJAK CARI DUIT COVER BALIK DUIT RAKYAT YANG TELAH DISONGLAP DI SELANGOR!!!



      Kalau ada yang kata Azmin Ali tidak pandai perintah dan tadbir Selangor, mereka silap besar!

      Azmin Ali sangat bijak!

      Sepertimana bijaknya dia bercakap dan membuat pelbagai janji.

      Kalau dengar dia punya janji dan ucapan, seolah-olah Selangor di bawah pentadbirannya adalah sebuah negeri yang sangat berkebajikan. Tidak ada negeri lain yang boleh lawan Selangor dalam serba-serbi. Pendek kata, Selangor adalah sebuah negeri Utopia. Negeri dalam Syurga Firdaus.

      Baldatun Thoiyibatun Wa Robbun Ghoffur ler kira-kiranya.



      Para penyokong Azmin Ali dan Pakatan pun selalu bercakap, mereka rasa benar-benar selesa di bawah pentadbiran Azmin Ali. Mereka selalu mendabik dada, Selangor di bawah Azmin jauh lebih maju berbanding semasa di bawah pentadbiran Menteri-Menteri Besar Selangor yang lain. Kemajuan yang ada di Selangor sekarang ini adalah hasil tangan Azmin Ali.

      Bukti yang mereka beri ialah, Azmin Ali sanggup bayar bonus tiga bulan gaji yang dikira daripada pembayaran bajet lepas. Selepas itu, mereka berbangga-bangga dengan pelbagai program yang diungkapkan oleh Azmin Ali selain sangat berbangga dengan Rumah Selangorku.

      Walaupun mereka tidak mempunyai sebarang bukti nyata tentang kewujudan atau realisasi program-program berkenaan, tetapi mereka seperti golongan kuat berangan yang beranggapan angan-angan mereka akan menjadi kenyataan kalau mereka terus mengharap dan menyokong!



      Cuma mereka sedikit bungkam kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak menjawab pentadbiran Azmin Ali telah menaikkan kadar cukai beratus-ratus kali ganda daripada kadar asal semata-mata untuk memenuhi kantung Kerajaan Negeri yang telah dikosongkannya.

      Dan di sebalik rasa kecewa kerana kadar cukai di Selangor yang gila mencekik darah, mereka terus bermimpi keadaan akan berubah dan kata-kata Azmin Ali akan benar-benar dikotakan.

      Sesuatu yang mereka terlupa ialah, Azmin Ali tidak peduli dengan kesusahan rakyat dan penduduk Selangor kerana dia sangat yakin, pembohongannya akan disambut oleh para penyokongnya dengan terus berangan-angan!

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    4. 72 isu2 sampah..puak2 bahlol saja yg percaya..

      Delete
  22. Seseorang yang disukai dan dihormati ramai dengan seseorang yang dicela ramai adalah dua keadaan yang sangat jelas akan kedudukannya.

    Lazimnya manusia itu memilih, dan mereka akan bertindak sebelum membuat suatu keputusan atas rasa pertimbangan.

    Ada pun setengah akan rasa tidak gembira dan tidak suka didesak apatah lagi jika diugut.Kerana lahiriah manusia akan tetap memilih mengikut naluri hati masing masing

    Ada setengah tersalah pilih akhirnya mereka hambar dan rasa kecewa.

    Rasa kecewa akan mengajar diri seseorang itu menjadi lebih yakin dan berpengalaman.

    Kerana mereka akhirnya tahu dan akan memilih yang mana terbaik dari kalangan yang baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OLEH ITU KEKALKAN KERAJAAN BARISAN NASIONAL...

      BN STILL THE BEST...

      Delete
    2. Kekalkan kepala bapak kau. si najib bingaiii tu nak watpe kekal


      Kikiki

      Delete
    3. Woiiii wak kojola kengkang bapok sundal. Mudah2an hang mati dilanggar oleh kereta proton saga.

      Delete
    4. Zack...

      PENGUMUMAN PENTING:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      ps:
      Lupakan PAS parti 'nyamuk' yg hanya berperanan kacau daun saja.

      Delete
    5. Jadi nak kekalkan bapa firaun tamak kuasa..boleh jalan laa..

      Delete
  23. abisla cybertruper amnobngok xdpt carik makan ..ni semua mesti dari mymassas, my kemut, cucu pkai cawat selampit..no komen no money

    ReplyDelete
  24. Bn tumbang.??..otak dah sewel macam ni lah..

    ReplyDelete
  25. Nak rampas putrajaya... mimpi kot! Nak urus agihan kerusi pun dah terhegeh2 ni ada hati nak menang pru14. Simpan sikit bangang tu tuk cucu cicit hang!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...