Friday 16 February 2018

TALAM DUA MUKA VS TALAM DUA MUKA?


Meskipun merupakan rakan karib, Pas juga nampaknya tidak dapat menahan diri daripada turut "membedal" UMNO dan BN berhubung tindakan kerajaan memberi kebenaran masuk kepada diplomat Israel ke Malaysia, baru-baru ini.

Dua pemimpin Pas, Mohd Amar Nik Abdullah dan Tuan Ibrahim Tuan Man masing-masing bersuara dengan menyifatkan tindakan kerajaan itu sebagai bersikap "talam dua muka" dalam sokongan kepada rakyat Palestine selama ini.

Tuan Ibrahim malah menyifatkan tindakan terbaru ini membuktikan kerajaan BN tidak boleh dipercayai lagi dalam membela Baitulmaqdis yang merupakan kiblat pertama umat Islam daripada dijadikan ibu negara Israel yang dicadangkan oleh Amerika Syarikat.
Hebat nampaknya "pukulan" Pas terhadap UMNO dan BN kali ini!!

Tapi, bolehkah kata-kata pemimpin Pas ini diyakini?

Kenapa Presiden Pas, Hadi Awang sendiri tidak bersuara?

Tidak mungkinkah Pas juga cuba bersikap "talam dua muka" dalam perkara ini untuk menjaga hati pengikut bawahan mereka yang dikesan tidak tidak setuju dengan pendirian Pas berbaik-baik dengan Najib dan UMNO sejak kebelakangan ini?

Hakikatnya, UMNO dan BN bukan saja tidak boleh dipercayai dalam membela Islam dan kedudukan Baitulmaqdis, malah hampir dalam semua perkara.

Apa saja yang diserahkan kepada UMNO dan BN untuk menjaganya, segala-galanya akan musnah binasa akhirnya.

Kepentingan negara, kepentingan Melayu, tanah milik negara, tanah rizab Melayu, wang negara, malah enjin jet pun boleh lesap bila dijaga oleh UMNO dan BN.

Oleh kerana UMNO dan BN sudah tidak boleh dipercayai itulah, maka pertukaran kerajaan adalah satu-satunya jawapan bagi penyelesaian kepada segala masalah dalam negara ini.

Apakah Pas dan Hadi masih tidak sedar mengenai perkara itu dan masih lagi mahu terus berkawan baik dengan Najib, UMNO dan BN serta sanggup dilihat sama bersikap "talam dua muka" juga (ShahbudinHusin 16/02/2018)

157 comments:

  1. Wah, Johan lagi saya. Heheee.. Tuan BUdin, eloklah talam dua muka berlakon sesama sendiri. Cantik tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete




    2. Bersabaq bersabaq.... org UMNO memang banyak bersabaq.... somoga di kurniakan lagi kemenangan dlm pru ini atas kesabaran kita. Golojoh itu Syaitan





      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak16 February 2018 at 09:42

      Cilaka kera ni...pagi2 dah mula sabotaj...

      Delete
    4. MAKAN KUEH TALAM MEMANG KENA SABAQ...

      TAPI JANGAN MAKAN BANYAK SANGAT....IKUT PERANGAI SYAITANNN...


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      Delete
    5. PH banyak kepala... parti kelam kabut dakwa PAS

      Melayu Berwawasan - 12:00 AM






      PAS menyifatkan Pakatan Harapan (PH) tidak mempunyai ‘harapan’ selepas dibelenggu banyak masalah terutama soal agihan kerusi untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      Pengarah Institut Strategi PAS Pusat, Datuk Dr. Khairuddin Aman Razali juga percaya proses agih kerusi sesama empat parti komponen PH tidak dapat diselesaikan secara 'sebulat suara'.

      “Pakatan Harapan ini parti kelam-kabut, mereka tidak boleh bersatu dengan satu kepala. Terdapan lima atau enam kepala dalam gabungan tersebut.

      “Situasi itu jelas memperlihatkan mereka bukan harapan kepada rakyat, tetapi tidak ada harapan sebenarnya. Dalam konteks politik ini, kita memerlukan kestabilan dan kestabilan itu hanya melalui seorang ketua,” katanya ketika ditemui selepas majlis dialog rakyat ‘Anda Tanya, PAS Jawab’di Bangunan Koperasi, Medan Syed Alwi, Ahad.

      Selain Selangor, beberapa negeri seperti Negeri Sembilan, Perlis dan berapa buah negeri lain juga mengalami masalah sama.

      Sementara itu, PAS Perlis percaya PAN bukan saingan sebenar mereka dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) memandangkan parti serpihan itu langsung tidak mempunyai kekuatan khususnya di peringkat akar umbi.

      Pesuruhjaya PAS negeri, Mohd. Shukri Ramli berkata, seperti biasa, ancaman sebenar bagi parti itu di Perlis hanyalah Barisan Nasional (BN).

      Katanya, PAN yang hanya mempunyai ahli seramai 404 ahli di negeri ini tidak akan mampu menggugat PAS.

      "Jumlah ahli PAS di negeri ini yang beralih arah kepada PAN tidak sampai satu peratus malah ramai dalam kalangan mereka sudah kembali kepada Pas. Jadi saya lihat, saingan utama PAS di Perlis ini hanyalah BN," katanya.

      Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sanglang berkata, PAS akan bertanding di semua kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di negeri ini pada pilihan raya nanti.

      Delete
    6. BERMASALAH SEHINGGA SEKARANG KERANA SKANDAL FOREX MAHATHIR DAN DAIM – KENYATAAN MAHKAMAH TAJUDIN RAMLI

      Posted on Tuesday, February 7, 2017 -02-07 13:15:35'


      Banyak rahsia Mahathir akibat perjudian melampau yang akhirnya membawa kepada kejatuhan Malaysia Airlines dari zaman kegemilangannya.

      Pada awal tahun 1990an, seperti yang telah diketahui umum bahawa Bank Negara Malaysia, yang memegang saham dalam MAS bagi pihak Kerajaan Malaysia, telah mengalami kerugian pertukaran asing besar kerana spekulasi kurang bijak dalam pasaran mata wang asing.

      Mahathir, melalui Tun Daim Zainuddin, bagi pihak Kerajaan Malaysia, mengarahkan Tajudin membayar RM8 sesaham (jauh melebihi harga pasaran ketika itu RM3.50) bagi saham MAS. Kerajaan Mahathir perlukan harga ini untuk membantu mengelakkan BNM rugi berbilion ringgit akibat kerugian dalan skandal pertukaran asing. Harga yang tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan nilai ekonomi atau nilai sebenar saham MAS.

      Apabila Tajudin menyatakan keengganan beliau untuk membeli saham dalam MAS pada harga RM8 sesaham, Tajudin telah diminta oleh Tun Daim tidak menolak permintaan Perdana Menteri ketika itu. Selepas perbincangan lanjut dan mengingati bahawa ia adalah satu Khidmat Negara dan tanggungjawab awam yang diamanahkan kepadanya dan untuk mengelakkan krisis nasional, Tajudin tidak mempunyai pilihan sebaliknya bersetuju untuk meneruskan urus niaga.

      Tajudin berkata pembeliannya saham MAS berselindung sebagai perjanjian komersial “ini penting bagi orang ramai dan komuniti pelaburan antarabangsa untuk melihat keseluruhan transaksi itu sebagai satu perjanjian komersial jangka panjang yang biasa (yang jelas ianya tidak)”.

      Kerajaan Malaysia, melalui Kementerian Kewangan (“MOF”), Bank Negara Malaysia dan badan-badan kawal selia yang lain, disusun bagi transaksi itu dimuktamadkan segera dengan pengecualian duti setem, satu pengecualian had pelanggan dan pelbagai langkauan, semua ini untuk membolehkan Bank Negara mendapatkan hasil jualan bagi mengimbangi kerugian pertukaran asing dan untuk memenuhi keperluan Kerajaan.

      Ia adalah penting bagi sebab-sebab politik dan perdagangan (termasuk untuk persepsi pelaburan asing) dan juga dalam Kepentingan Negara bahawa Tajudin adalah untuk dilihat sebagai “mengambil alih” saham MAS dari Bank Negara melalui prosedur jualan saham dan pembiayaan komersial biasa.

      Terdapat satu perjanjian rahsia.

      Tetapi perjanjian sebenar antara Tajudin dan Kerajaan Malaysia adalah berbeza. Sebelum memasuki ke dalam urus niaga, ia telah dipersetujui dan difahami antara Tajudin, Perdana Menteri ketika itu dan Kerajaan Malaysia bahawa pengambilalihan itu akan tertakluk kepada Perjanjian Overriding.

      Tajudin telah diminta pada masa yang tidak mendedahkan mengenai perkara sebenar dalam Perjanjian Overriding.

      Delete
    7. *Mahathir giving notice to the Chief of Armed Forces and the IGP and to the whole country too:*

      Tulisan Tun M yg terbaru.

      NEGATING THE ELECTION

      9 Feb 2018

      1. Najib must know the whole country is against him. His chances of winning the 14th G.E. are almost nil.

      2. He also knows the direct consequences for him if he loses. He would be charged in court and he may find himself in jail.

      3. Knowing all these, he must make sure he would not lose. By hook and most certainly by crook he must win.

      4. One of the things he is likely to do if he loses by a small margin is to declare a state of emergency and to suspend parliament. He would set up a Mageran type of Government and rule the country by decree.

      5. To do this he will need the support of mainly the army chief and the police chief.

      6. When Marcos was ruling the Philippines as a dictator, he had the support of army and police chiefs. But when he caused Aquino to be assassinated, the chiefs withdrew their support. With that the people took to the streets and demanded the removal of Marcos as President. The people power movement was successful because Marcos had lost the support of the chiefs.

      7. In Malaysia currently the Inspector General of Police and Chief of
      the armed forces are supporters of the Prime Minister or at least are compliant to what he does. Even when he clearly breaks the law they appear not to be concerned.

      8. Najib’s misrule is far more serious than Marcos. There is clear evidence that he has stolen Government money. In the eyes of the world his abuse of power is acknowledged. Najib’s Malaysia is described as a kleptocracy, not a democracy any more. The rule of law is blatantly ignored by Najib. Corruption by him is rampant.

      9. The question is whether the support would continue if he seizes power following the election. At this moment the people believe the possibility is real, very real. Only an overwhelming victory of the opposition will prevent this.

      10. If Najib wins the consequences would be terrible. This country will become bankrupt as total debt now is almost one trillion Ringgit. Najib has been selling chunks of Malaysia in order to pay debts. All the best land have been sold. There will come a time when he would not be able to raise money to pay debts. When that time comes, Malaysia would become a bankrupt country.

      chedet.cc

      Delete
    8. Petikan dari chedet.cc
      Najib tahu dia kalah hampir 0,
      Teloq ayam,
      Seluruh rakyat menentang najib,
      Termasuk ahli umno sekali,

      Delete
    9. Sekarang utk pakai baju kemeja yg ada lambang 1malaysia bagi kakitangan glc sudah cukup memalu kan,
      Tapi itu wajib aku pakai setiap isnin,
      Aku rasa cukup cukup malu,
      Mana nak letak muka kalau keluar dari ofic utk urusan,
      Gampang punya najib,
      Segala gala nya menyusah kan rakyat,
      Baju lambang dacing pru13 aku dah buat baju tidur shj, yg lain buat alas kaki lps keluar dr jamban,

      Delete
    10. Tuan administrator,
      Ada kera beruk umno terlepas jugak pagi pagi CNY ni,

      Delete
    11. Najib Sudah kalah,
      Bayang kan 3 kes pembunuhan belum selesai,
      Altantuya,
      Fernandez,
      Am Bank CM,
      Kes akan di bongkar habis habisan,
      Tempat yg sesuai najib lari ialah Kedutaan China,

      Delete
    12. Jgn najib berangan nak kekal kerajaan,
      Semua calon calon umnobn semua nya kaki busuk rasuah sama mcm kepala bapak mrk najib,
      Perhimpunan pagi putrajaya amat meloya kan,
      Nampak muka muka haprak yg kaki busuk rasuah terbau Seluruh dunia,

      Delete
    13. BN Dan Najib Miliki Kelebihan Dalam PRU14 – Penganalisis

      Melayu Berwawasan - 10:00 AM






      Parti pemerintah Barisan Nasional (BN) dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak jelas memiliki kelebihan dalam menghadapi pilihan raya umum ke-14 akan datang, menurut dua penganalisis politik terkemuka negara.

      Prof Madya Dr Jeniri Amir daripada Universiti Malaysia Sarawak berkata sentimen pengundi terhadap barisan pembangkang Pakatan Harapan, menurun sejak setahun kebelakangan ini, sementara krisis dalaman antara parti-parti komponennya, terutama dari segi pengagihan kerusi akan memburukkan lagi keadaan menjelang hampirnya PRU yang dijangka diadakan dalam tempoh tiga bulan akan datang.

      Prof. Dr. Sivamurugan Pandian daripada Universiti Sains Malaysia berkata pakatan pembangkang yang dilihat semakin rapuh kini dengan PAS bertanding bersendirian kali ini berbanding sebuah pakatan yang lebih bersatu menentang BN dalam dua pilihan raya umum lepas, tidak akan ada pertandingan satu lawan satu di kebanyakan kawasan pilihan raya dan sentimen pengundi akan menghadiahkan kelebihan kepada BN.

      “Dari satu segi, persepsi pengundi dan pendapat rakyat terhadap kerajaan semakin baik kerana komitmennya menyelesaikan masalah rakyat seperti perumahan, ekonomi, kos kehidupan dan peluang pekerjaan,” kata DrJeniri.

      “Saya amat percaya Najib akan menerajui BN dengan kemenangan yang selesa kali ini walaupun menghadapi serangan bertubi-tubi bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan pembangkang. Berbanding beberapa tahun sebelum ini, BN dan Najib kini berada pada kedudukan yang lebih kukuh untuk dipilih semula,” katanya.

      Dan dengan undi pembangkang berpecah antara PAS dand Pakatan Harapan, BN terutamanya UMNO, akan memenangi sebahagian besar daripada kerusi luar bandar dan oleh itu akan menang pilihan raya, kata penganalisis itu.

      “Malah BN mempunyai peluang yang baik untuk memperoleh semula majoriti dua pertiga dengan pertandingan tiga penjuru kini dijangkakan berlaku dalam PRU14 dan rang undang-undang persempadanan semula kawasan pilihan raya akan diluluskan di Parlimen bulan depan,” kata Dr Jeniri.

      Delete
    14. Keyakinannya terhadap peluang BN mendapat semula majoriti dua pertiga kedudukan dalam Parlimen yang terlepas daripada parti pemerintah dalam pilihan raya 2008 dan 2013 jelas dilihat melalui tinjauan pendapat umum yang diadakan baru-baru ini oleh Merdeka Center, sebuah badan pungutan suara bebas .

      Lagipun penganalisis itu dan Merdeka Center menegaskan bahawa BN hanya kekurangan 13 kerusi untuk mendapat majoriti dua pertiga.

      Prof. Sivamurugan berkata BN menjadi semakin kuat sejak 2015 selepas berlaku sedikit krisis kepimpinan dalam UMNO apabila Najib terpaksa menggugurkan Timbalan Presiden dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden parti Datuk Seri Shafie Apdal daripada Kabinet.

      “Perdana menteri telah mengukuhkan kedudukannya sejak itu, berasaskan sokongan kuat dalam UMNO sendiri,” katanya.

      Beliau mengakui bahawa undi Melayu dalam PRU14 akan menyaksikan perpecahan kepada lima pihak UMNO, PKR, PAS, Amanah dan PPBM, bagaimanapun UMNO masih mempunyai kelebihan terutama di kawasan luar bandar yang merupakan sebahagian besar daripada 222 kerusi Parlimen.

      Prof. Sivamurugan berkata Sabah dan Sarawak akan tetap menjadi benteng dan deposit tetap penyokong BN seperti yang mereka lakukan dalam dua pilihan raya umum lepas, diperkuatkan dengan imej baik Najib di kedua-dua negeri strategik dari segi politik ini, kerana perdana menteri jelas begitu mengambil berat akan kebajikan dan kesejahteraan hidup mereka.

      Dr Jeniri bersetuju, dan berkata dengan kedua-dua negeri ini masih sebahagian besarnya pendalaman, politik naratif pembangunan masih relevan di kedua-dua negeri Sabah dan Sarawak, sambil menambah, semasa pilihan raya, pengundi luar bandar masih menitik beratkan isu-isu asas.

      “Saya amat percaya adalah mustahil untuk memenangi pilihan raya umum di Malaysia tanpa menang di Sabah dan Sarawak serta kerusi pedalaman,” katanya.

      Tambahan pula di sebalik serangan berterusan Dr Mahathir dan pemimpin pembangkang lain yang mengekspolitasi isu 1MDB, ia tidak menarik dan memberi kesan dalam kalangan pengundi di kawasan luar bandar, kata Dr Jeniri.

      Beliau berkata seperti dalam tahun 2008 dan 2013, pembangkang sekali lagi menunjukkan imej yakin mereka saat-saat menjelang pilihan raya, namun realitinya semakin hampir PRU, keadaan parti-parti komponennya menjadi bertambah rumit berbanding sebelum ini.

      “Ini kerana parti-parti pembangkang tidak nampak dapat menghampiri usaha mengadakan pakatan pilihan raya. Malahan mereka masih berbalah mengenai pengagihan kerusi,” kata Dr Jeniri.

      Dr Jeniri melihat bahawa PRU14 lebih kepada pilihan antara sebuah negara yang dipimpin Najib atau Dr Mahathir , yang kini mengetuai barisan Pakatan Harapan.

      “Adakah anda mahu mengatakan rakyat Malaysia ingin diperintah oleh seorang pemimpin berusia 93 tahun yang telah diberi peluang oleh BN dan UMNO untuk memimpin negara selama 22 tahun? Apakah yang beliau boleh lakukan untuk tempoh setahun dua lagi sebagai PM? soal Dr Jeniri.

      “Untuk membawa Malaysia menuju ke hadapan, para pengundi perlu memilih dengan bijak. Kepentingannya tinggi dan ini bukan suatu permainan atau eksperimen. Tiada gunanya menyesali apa yang telah berlaku selepas itu. Cuba lihat kes Brexit (Britain) dan juga pengundi Amerika terhadap Donald Trump. Mereka kini menyesal tetapi nasi sudah menjadi bubur.

      “Ädakah mereka mahu kembali kepada era Dr Mahathir atau mereka ingin dipimpin oleh seorang ketua yang berwawasan dan dinamik, yang komited untuk membawa Malaysia ke tahap yang lebih cemerlang lagi,” katanya.

      Delete
    15. Putrajaya yg dahulu harum bangga sanjungan rakyat, sudah bau kaki busuk penuh rasuah, apa yg kau dah buat najib,
      Najib kau sibuk mencuri 5 tahun,
      Menteri sibuk cover line 5 tahun,
      Curi cover curi cover curi cover, tiba tiba dah pru14,
      Semua nya sibuk curi dan cover, bila masa nak menyenang kan rakyat,

      Delete
    16. Penipuan Disebalik Penyenaraian Time.Com



      ■ Penyenaraian TimeDotcom di Bursa Saham Kuala Lumpur merupakan satu skima yang dicipta oleh Tun Daim dan Tun Mahathir bagi mengabui mata rakyat dalam usaha mengaut keuntungan peribadi.


      ■ TimeDotcom adalah anak syarikat Time Engineering, iaitu syarikat awam tersenarai dari Kumpulan Renong, yang dikawal-selia oleh TS Halim Saad. Semasa TimeDotcom hendak disenaraikan penganalisa2 saham berpendapat bahawa harga satu saham TimeDotcom sepatutnya berharga antara RM2.00 - RM2.40 sesaham atau lebih rendah lagi. Walaubagaimanapun harga tersebut tidak dapat memenuhi kalkulatif Tun Daim dan Tun Mahathir.


      ■ RENONG merupakan milik TS Halim yang merupakan proksi aset korporat UMNO atau syarikat 'trustee' UMNO. Bermula dari prospektif inilah lahirnya titik tolak masalah IPO TimeDotcom iaitu hubungan antara kepentingan politik dengan alam perniagaan korporat. Atas faktor ini juga Time Engineering perlu menyenaraikan TimeDotcom bagi menguruskan krisis hutang Kumpulan RENONG.


      ■ Time Engineering, RENONG dan TS Halim semuanya berada dalam tekanan hutang yang berat, dan menghadapi masalah membayar hutang2 bank.


      ■ Pada 17hb Mac 1999 Asian Wall Street Journal melaporkan TS Halim Saad telah diarah oleh Mantan Perdana Menteri Malaysia Tun Mahathir supaya membeli National Steel Company (NSC) di Filipina.


      ■ Tun Mahathir berhasrat supaya RENONG dapat mengembangkan aktivitinya ke seberang laut, dan mempelbagaikan kepentingan. TS Halim juga bercadang untuk membawa masuk NSC ke dalam RENONG, tetapi tidak kesampaian kerana tanggungan hutang RENONG dan diburukkan lagi oleh krisis kewangan.


      ■ Oleh itu, pengambilalihan tersebut dilakukan secara berselindung. Ianya dibuat melalui sebuah syarikat yang berpusat di Hong Kong iaitu Hottick Investment Incorporation.


      ■ Untuk mengambil NSC, Hottick telah memperolehi pinjaman tanpa cagaran daripada 1. Malayan Banking dan 2. Bank Bumiputra (milik kerajaan) serta 3. RHB Bank dan 4. Bank of Commerce.


      ■ Hutang RENONG dilihat semakin meningkat dan tidak mungkin dapat diselamatkan dengan cara biasa. Oleh itu, konspirasi licik Tun Mahathir melihat kepada idea perlaksanaan penggabungan Bank of Commerce dengan Bank Bumiputra. Secara tak langsung, RENONG mendapat kepentingan yang besar pula dalam perbankan baru yang diperbesarkan. Ini menimbulkan tandatanya tentang kemungkinan berlaku penyelewengan dalam perbankan yang digabungkan.

      Delete
    17. Sudah ramai bijak pandai rakyat Malaysia kembali ke sini,
      Aku tak sangka pensyarah, Dr, engineering, boleh berkorban utk menyelamat kan Malaysia,
      Mereka ada lah pekerja 1st class luar negara,
      Yg akan membantu menyusun atur pentadbiran Malaysian selepas najib berambus dari putrajaya,
      Bagi masa 2 tahun,
      Tun M akan memanggil semula,
      Meniupkan semboyan negara kpd cerdik pandai rakyat Malaysia di luar negara utk membantu Malaysia bangun semula menjadi negara yg di sanjung dunia,

      Delete
    18. Sementara itu pinjaman Hottick berjumlah RM3.09 bilion telah diambilalih oleh DANAHARTA sebuah agensi milik kerajaan Malaysia. Ianya merupakan satu proses BAILOUT hutang2 TS Halim Saad dari 4 buah bank tersebut.


      ■ Pemegang utama saham TimeDotcom termasuklah Time Engineering dan beberapa institusi adalah yang mempunyai kaitan dengan kerajaan seperti KWSP, Khazanah Nasional, Danaharta dan dana pencen. Penanggung2 (underwriters) IPO diberi jaminan bahawa semua ekuiti TimeDotcom yang tak dilanggan akan diambil oleh institusi2 kerajaan. Maka inilah sebab utama mengapa peristiwa korporat itu dilihat sebagai suatu proses bailout!.


      ■ IPO TimeDotcom adalah satu daripada elemen kunci dalam skim penstrukturan semula hutang Time Engineering dan TimeDotcom, yang melibatkan pinjaman berjumlah RM5.37 bilion.


      ■ Di BSKL, hanya 25% sahaja daripada ekuiti tersebut yang dilanggan sewaktu IPO. Harga tawaran sebanyak RM3.30 sesaham juga menjadi faktor kurang mendapat sambutan. 25% yang terjual itu pun terdiri dari mereka yang terpaksa membelinya seperti kontraktor2 yang tak dibayar oleh TimeDotcom tetapi dibayar melalui tawaran saham yang akan disenaraikan dan sebagainya. Yang benar2 dijual hanya lebih kurang 6% sahaja.


      ■ Maka satu skima yang cukup luar biasa terpaksa dilakukan oleh Tun Mahathir dan Tun Daim tanpa disedari oleh rakyat. Bagaimana caranya?.


      ■ Apabila saham TimeDotcom hendak disenaraikan mereka meletakkan harga RM3.30 seunit saham. Harga ini memang terlalu tinggi dan tidak mungkin pelabur yang berfikiran waras akan membelinya. Misi luar biasa 'Underwriter Bank' terpaksa dicipta. 'Underwriter Bank' ini dikepalai oleh Commerce International Merchant Bank (bank yang dikuasai oleh kumpulan RENONG)


      ■ Tun Daim tak mahu bank yang beliau kuasai ini rugi apabila tidak ada pelabur membeli saham TimeDotcom. Oleh itu Tun Daim dan Tun Mahathir mengarahkan TABONG AMANAH PENCEN dan PERMODALAN NASIONAL BERHAD memberi jaminan atau guaranti kepada "Underwriter Bank' untuk memaksa kedua2 institusi kewangan rakyat ini membeli saham TimeDotcom apabila tiada permintaan dari pelabur.


      ■ Seperti yang dijangkakan memang saham TimeDotcom merudum di pasaran saham. Hanya kurang 6% saham TimeDotcom yang benar2 dijual. Maka secara tidak langsung kaedah yang dilaksanajan oleh Tun Daim dan Tun Mahathir dilihat sebagai satu proses BAIL OUT korporat!.


      ■ Siapa yang akan membeli saham2 ini?.
      Jawapan: Tidak lain dan tidak bukan ialah TABONG AMANAH PENCEN dan PERMODALAN NASIONAL BERHAD. Harga yang dibeli adalah dengan kadar tinggi yang tak masok akal dan tidak mungkin akan dibeli oleh pelabur yang berfikiran waras.


      ■ TS Halim Saad bersama Tun Daim dan Tun Mahathir mendapat bayaran penjualan saham mereka dari 'Underwriter Bank'. 'Underwriter Bank' pula mendapat jaminan pembelian saham dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB.


      ■ Maka melalui skima ini TS Halim Saad tak perlu risau samada saham TimeDotcom ada pembeli atau tidak. Yang tetap pasti beliau akan mendapat bayaran dari harga yang diletakkan dan bukan ditentukan oleh pasaran. 'Underwriter Bank' pula tak perlu bimbang kerana mereka terjamin ada pembeli sekiranya saham TimeDotcom tidak dilanggan oleh orang awam. Maka yang terbeban ialah Tabong Wang Rakyat iaitu TABONG AMANAH PENCEN dan PNB.

      Delete
    19. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    20. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    21. Selain ucapan PAKATAN,
      Pengalaman cerdik pandai rakyat Malaysia di luar negara menambahkan lagi pengetahuan penduduk kampung memahami masalah pencuri najib ni,
      Dgn mudah rakyat kampung faham situasi negara,
      Rakyat kampung sudah faham figure juta, puluh juta, ratus juta, ribu juta atau billiun,
      Puluh billiun, triliun,
      Gst, kenaikan harga barang,
      Harga minyak, hutang negara,
      Dan bagai mana semua itu berkait dgn rakyat kampung,
      Rasa dekat sangat sampai ke batang leher permasaalan najib pencuri ni dgn rakyat kampung,
      Harap penduduk kampung dapat pengetahuan yg berguna ini utk menyebar kan maklumat kpd lebih ramai ahli keluarga dan biar semua dpt pengetahuan berguna ini,
      Itu lah penting nya jika yg bijak berpengalaman setaraf bijak pandai atau lebih bijak dari bangsa luar negara lain membantu negara Malaysia ini,

      Delete
    22. Harus tahu,
      Ada ramai genius di Malaysia baik dalam atau luar negara yg boleh membantu negara pulih semula,
      Pentadbiran najib ini perlu kan menteri menteri yg akal kosong, otak tahi, yg mengikut telunjuk najib tanpa berfikir,
      Tanpa kritis, tidak ada perkataan tidak setuju walau pun salah semua nya tindakan,
      Dan najib mahu rakyat Malaysia mcm itu juga,
      Supaya senang kerja kerja mencuri di buat tanpa bantah,
      Kalau di luar negara sudah lama najib ini ke tali gantung,
      Kalau di Arab Saudi sudah lama di pancung kepala,
      Kalau di negara Indonesia sudah lama di jatuh hukuman mati,
      Najib kamu sudah kalah,
      30 juta rakyat campur lagi beratus ribu di luar negara menentang kamu, campur lagi negara luar memburu kamu, campur lagi malaikat maut menjemput kamu,
      Dah tak ada jalan keluar,
      Lari lah segera ke Kedutaan China,
      Itu tempat yg kau bangga kan,
      Ramai lagi rakyat Malaysia akan kembali ke tanahair bila PAKATAN mentadbir negara nanti,
      Rakyat Malaysia yg terlalu rindu kan tanahair,
      Pulang lah rakyat Malaysia negara pentadbir baru PAKATAN sudah kembali,
      Negara Malaysia yg Baru sudah lahir bersih dari kekotoran,
      Negara yg bakal gilang gemilang,
      Negara yg di hormati semua oleh dunia,
      Passport Malaysia akan harum semula di mata dunia, bukan senyum sinis lagi dari imegrasen luar negara tapi standing obligation dari luar negara,
      Betapa maju nya negara di Bawah pentadbir PAKATAN dgn barisan bijaksana mentadbir,

      Delete
    23. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    24. bukan kera depa ni


      tapi MEREKA PANTAT AYAM

      Delete
    25. Dah malas nk buka blog nie...
      Asyik hang je hp aku.. .

      Delete
    26. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Delete
    27. Pas kan king maker.......

      Delete
    28. Selagi tuang presideng hardy bawang tdk keluarkan pendapat atau kenyataan maka pas ttp dilihat bersetuju dgn kehadiran pemimpin zionis yahudi itu ke malesia..klu setakat timbalan atau naib yg bgi kenyataan itu dikira pendirian tk rasmi shj.

      Delete
  2. Replies
    1. PADA KUEH KUACI BIAR KUIH TALAM...



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. Kalau pelabur asing tidak masuk Malaysia, geng pembangkang ini akan buat cerita Malaysia akan bankrap pula. Agaknya mereka terlupa, di Pulau Pinang yang dipimpin kerajaan DAP, banyak syarikat multinasional sudah tutup kilang mereka.

      Dari 2015 hingga Mac 2017, sekurang-kurangnya 8 syarikat multinasional termasuk Seagate Technology dan Western Digital, yang beroperasi di Pulau Pinang telah ditutup satu demi satu.

      Syarikat asing itu telah mengosongkan kakitangan mereka dan menggerakkan operasi di tempat lain dan akibatnya ramai pekerja hilang pekerjaan. Namun Mahathir tidak pula bising, maklumlah dah jadi rakan `cium mulut' sekarang.

      Rakyat Pulau Pinang susah kena buang kerja, 7 orang mati sebab kilang haram, penguatkuasa kena maki bayar RM200 sahaja, bayar bil air hingga 4 kali ganda mahal dan banjir sampai lebih seratus kali, Mahathir tidak nampak semua ini.

      Lim Guan Eng sah sah ada dua kes rasuah di mahkamah dan kantoi lesapkan RM305 juta, Mahathir tidak nampak sebab sudah anggap DAP sekarang sebagai suci murni.

      Hakikatnya, ahli politik pembangkang ini bantah semua usaha kerajaan kerana mereka terpaksa membantah. Mereka tiada pilihan lain tapi diam-diam mereka bersetuju. Mereka akui langkah yang diambil kerajaan adalah betul.

      Kalau tidak masakan Pakatan Harapan bercadang untuk sambung pemberian BR1M kepada golongan sasar. Ini kerana mereka tahu ia merupakan medium untuk bantu rakyat.

      Konsep Mahathir ketika dulu bahawa `jangan beri si miskin itu ikan...berilah kail supaya si miskin itu dapat menangkap ikan untuk menyara hidupnya' sudah tidak relevan lagi apabila pengerusi Pakatan Harapan itu berhasrat hendak sambung BR1M kalau PH menang.

      Mahathir cepat sedar bahawa BR1M bukan `dedak' dan rasuah seperti tuduhan beliau pada Najib dulu kerana melaksanakan program itu.

      Bila beliau menerima BR1M, itu adalah sesuatu yang baik sebenarnya kerana ia menandakan Mahathir mengiktiraf program yang dilaksanakan Najib untuk membantu rakyat berpendapatan rendah.

      Tuduhan "Cash Is King" pun tidak relevan lagi.

      Kalau BR1M adalah rasuah, eloklah mereka pergi tanya pada lebih 63 buah negara di dunia yang buat langkah sama, iaitu sediakan program bantuan wang tunai kepada rakyat yang susah. Jika BR1M adalah dedak dan rasuah, maka negara berkenaan juga beri dedak dan rasuah.

      Mahathir janganlah pertikai rating ekonomi negara yang dibuat oleh Bank Dunia dan institusi dari luar. Dulu masa Mahathir perintah, rating yang sama juga dia gunakan.

      Tanya balik orang Kubang Pasu selama 22 tahun Mahathir jadi PM, berapa ramai jadi jutawan? Bilang sebelah tangan pun tidak cukup. Anak Mahathir semuanya jutawan, rakyat di Kubang Pasu macam itu jugalah.

      Sebab itulah Mahathir tidak berani hendak tanding di Kubang Pasu pada PRU14.

      Delete
    3. Tajudin Ramli Dedah Di Mahkamah Urusniaga Sulit Bersama Mahathir Dan Daim Untuk Selamatkan Bank Negara Malaysia

      Posted on Monday, September 18, 2017 -09-18 19:59:55'


      Saham Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) yang di miliki oleh Bank Negara Malaysia dijual untuk membantu sebahagian kerugian kerugian FOREX yang kini terbukti berjumlah RM32.5 bilion.

      * Dia diarahkan oleh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin MAS untuk membantu Bank Negara pulih daripada kerugian Forex pada tahun 1994.

      Ini mulanya kejatuhan MAS – dan ia dilakukan untuk menyembunyikan jenayah. Oleh itu, Mahathir tidak berhak memberi komen mengenai pelan pemulihan semasa MAS termasuk membeli pesawat dari Boeing yang diumumkan di Amerika Syarikat.

      Delete
    4. 1. Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih kepimpinan negeri Selangor pada tahun 2008, Menteri Besar negeri Selangor pada waktu itu, Tan Sri Khalid Ibrahim, telah mengambil alih semula tanah kerajaan negeri yang dimiliki oleh syarikat Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd kerana pelanggaran syarat dan terma perjanjian.

      2. Sebelum ini kerajaan negeri Selangor di bawah kepimpinan BN telah memberikan tanah tersebut kepada hampir 1,000 peneroka di Ijok, Selangor.

      3. Pada tahun 1998, peneroka bersetuju untuk membenarkan beberapa syarikat termasuk Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd untuk membangunkan tanah tersebut termasuk perumahan untuk peneroka. Syarikat-syarikat berkenaan juga bersetuju untuk memberi wang pampasan kepada peneroka.

      4. Malangnya, setelah 10 tahun berlalu projek perumahan dan wang pampasan seperti yang dijanjikan tidak dapat di tunaikan oleh syarikat-syarikat berkenaan.

      5. Semasa YB Tan Sri Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor, beliau telah merampas semula tanah-tanah tersebut untuk diambil alih oleh kerajaan Selangor.

      6. Tanah tersebut diambil alih kerana syarikat-syarikat tersebut telah melanggar syarat-syarat di bawah Kanun Tanah Negara seperti:

      ▪syarikat tersebut tidak membayar premium tanah

      ▪syarikat tersebut tidak menukar syarat tanah pertanian kepada tanah perumahan

      ▪syarikat tersebut tidak membayar premium tukar syarat tanah

      7. Selain daripada tidak mematuhi syarat di bawah Kanun Tanah Negara, syarikat-syarikat tersebut juga mencagarkan tanah tersebut kepada institusi kewangan untuk mendapat pinjaman tetapi projek tidak dapat dilaksanakan sepenuhnya.

      8. Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd kemudiannya menyaman kerajaan negeri Selangor dan Menteri Besar Selangor di mahkamah tinggi untuk mendapat balik tanah-tanah tersebut.

      9. Keputusan mahkamah tinggi pada 22hb Oktober 2013 memihak kepada kerajaan Selangor dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

      10. Selepas itu, Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd merayu ke mahkamah rayuan. Keputusan mahkamah rayuan pada 17 Februari 2014 juga memihak kepada kerajaan Selangor dan Menteri Besar Selangor.

      11. Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd kemudian merayu kekalahan mereka di dalam mahkamah rayuan ke mahkamah persekutuan.

      12. Pada tahun 2014, satu perancangan kontroversi untuk menjatuhkan Tan Sri Khalid sebagai Menteri Besar Selangor telah dilaksanakan dalam strategi yang dipanggil “Langkah Kajang”. Menteri Besar yang menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim ialah Dato’ Seri Azmin Ali.

      13. Semasa Dato’ Seri Azmin Ali menjadi Menteri Besar dan sebelum mahkamah persekutuan mendengar rayuan kes ini, Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd dan beberapa syarikat berkaitan pada 22 September 2015 telah membuat perjanjian dengan sebuah syarikat awam untuk menjual 2,198.4 ekar dengan harga RM1,181,335,536.65 dengan syarat syarikat-syarikat tersebut mendapat kelulusan kerajaan negeri Selangor.

      14. Selang beberapa bulan selepas itu, Dato’ Seri Azmin Ali pada 17 Mei 2016 telah memfailkan satu perjanjian penyelesaian kepada mahkamah persekutuan bahawa kerajaan Selangor dan Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd telah bersetuju untuk membatalkan kes ini.

      15. Dato’ Seri Azmin Ali seterusnya membuat keputusan untuk menyerahkan semula tanah-tanah tersebut kepada Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd.

      Delete
    5. 16. Satu syarat penting dan wajib dalam perjanjian penyelesaian tersebut ialah penjualan tanah mesti dibuat kepada syarikat awam tersebut.

      17. Dato’ Seri Azmin Ali membuat keputusan drastik ini sebelum kes rayuan ini sempat didengar oleh mahkamah persekutuan.

      18. Semasa Tan Sri Khalid Ibrahim membuat keputusan mengambil semula tanah berkenaan, Datuk Seri Khairudin Abu Hassan merupakan salah seorang pengarah eksekutif syarikat Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd.

      Berdasarkan fakta di atas, BNSC ingin mengemukakan beberapa persoalan yang perlu dijawab secara telus dan segera oleh Dato’ Seri Azmin Ali.

      ▫Apa justifikasi Dato’ Seri Azmin Ali untuk menyerahkan tanah bernilai RM1.18 bilion kepada Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd walaupun keputusan mahkamah tinggi dan mahkamah rayuan memihak kepada keputusan Tan Sri Khalid Ibrahim dan kerajaan negeri selangor untuk mengambil alih semula tanah tersebut?

      ▫Kenapa Dato’ Seri Azmin Ali tidak menunggu kes ini dibicarakan di mahkamah persekutuan memandangkan Kerajaan Negeri Selangor telah menang di mahkamah tinggi dan mahkamah rayuan sebelum itu? Kenapa Dato’ Seri Azmin Ali tergesa-gesa membuat keputusan yang nyata merugikan kerajaan dan rakyat Selangor?

      ▫Kalau niat Dato’ Seri Azmin Ali ingin menyelesaikan tuntutan dan isu pampasan kepada peneroka, mengapa beliau tidak menjual tanah tersebut secara langsung kepada syarikat awam dan menggunakan hasil jualan RM1.18 bilion untuk membayar pampasan tersebut?

      ▫Beberapa hari ini yang lepas, Dato’ Seri Azmin Ali akhirnya telah mengumumkan pembayaran pampasan kepada kesemua 980 peneroka berbentuk pampasan tunai RM180,000 seorang dan sebuah rumah bernilai RM250,000 seorang. Jumlah besar pampasan yang diumumkan oleh Dato’ Seri Azmin Ali bernilai RM421.4 juta. Di mana baki RM758.6 juta?

      ▫Walaupun pada masa ini Datuk Seri Khairudin Abu Hasan (yang telah diisytihar muflis pada tahun 2014) bukan lagi pengarah kedua-dua syarikat tersebut, apakah peranan beliau dalam mempengaruhi keputusan Dato’ Seri Azmin Ali?

      ▫Saya ingin mengingatkan Dato’ Seri Azmin Ali bahawa isu ini telah dibangkitkan beberapa kali oleh pihak NGO dan rakyat negeri Selangor yang prihatin termasuk soalan yang ditanya di Dewan Undangan Negeri Selangor oleh beberapa wakil rakyat. Namun, Dato’ Seri Azmin Ali tidak menjawab persoalan ini secara jelas.

      ▫Berikutan itu, beberapa laporan telah dibuat kepada SPRM oleh mereka yang tidak berpuas hati. Saya percaya pihak SPRM sedang menjalankan siasatan yang rapi untuk memastikan jika ada penyalahan kuasa atau pun rasuah telah berlaku.

      Sumber : Sidang Media BNSC Mengenai Isu Tanah Ijok, Selangor

      Delete
    6. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    7. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
















    8. SEJAK 2009




      MALAYSIA





      MENJADI




      TANAH




      JAJAHAN




      CHINA




      SEJAK





      2018



      SELEPAS PRU 14





      NAJIB MENANG







      DAN HADI MENANG






      MALAYSIA





      JADI




      TANAH JAJAHAN







      I S R A E L


      hadi kata kalau ahli pas boleh peluk najib dab umno maka ahli pas bileh juger peluk ISRAEL


      subhanallah...takebeeer

      Delete
    9. Skandal rompakan terbesar dlm pencurian wang kepunyaan sesebuah negara tdk lain tdk bkn adalahhhh

      1MDB = 1MDoBi

      Tdk prnh terjadi pihak berkuasa negara2 lain trmasuk kuasa besar menyiasat aktiviti mencuci wang dinegara mereka yg dikesan datang dr negara Malaysia kecuali pd era PM ke 6 ini... x tau nk kata apa dah...mari kita hapuskan pemimpin kleptokrat pd PRU14 nti..insyaAllah Amiin

      Delete
  3. Sebab itu suka seri muka tepung talam bermuka muka 90 juta asyuk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADA KUEH SERI MUKA ...BIAR KUIH TALAM....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. Anak Mahathir Yang Jutawan, Rakyat Di Bawah Makan Kuah Sahajalah.





      Ini berlaku di zaman Mahathir bukan zaman Najib. Anak anak dia kaya sangat sangat, rakyat di bawah sekadar makan "ais sagat" sahaja lah.

      Anak dia makan isi, tulang boleh dekat kroni, kuah sahaja rakyat boleh hirup. Itu pun kalau dapat kuah. Kalau tidak, bau sahajalah.

      Kalau Mahathir perintah semula, keadaan yang sama akan berulang lagi. Semalam, Mahathir menjelaskan mahu jadi PM selama dua tahun sahaja. Nampak sangatlah mahu "passing" jawatan selepas itu pada anaknya.

      Berbeza zaman Najib, dengan adanya BR1M boleh juga 7 juta rakyat merasa di bawah. Petani pun boleh merasa RM200 bulan ini. Peneroka pun boleh. Nelayan pun dapat.

      Orang jual nasi lemak pun kerajaan Najib bantu, yang bawa Grab pun Najib tolong. Celah mana yang kata Najib tidak bantu? Janganlah asyik hendak pertikai KDNK sebagai bukan cerminan ekonomi semasa.

      Di Malaysiakini semalam, Mahathir kata KDNK bukan lambang sebenar ekonomi kerana rakyat di bawah masih susah. Apa sekarang ini semua orang di Kubang Pasu jadi jutawan selepas 22 tahun Mahathir jadi PM?

      Hujah Mahathir ini tidak betul. Sekadar persepsi sahaja. Cuba lihat kepada pelaburan asing ke negara ini. Tahun lepas sahaja, antara pelabur asing yang berminat dengan Malaysia termasuklah Saudi Aramco yang melabur sebanyak US$7 bilion dalam Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia Petronas di Johor.

      Ia adalah pelaburan hiliran terbesar Aramco di luar Arab Saudi. Manakala HSBC melabur lebih RM1 bilion untuk membina ibu pejabat serantau baru di Tun Razak Exchange.

      Jack Ma dari Alibaba pula memilih Malaysia untuk melancarkan Zon Perdagangan Bebas Digital (DFTZ) pertama di luar China pada tahun lepas. Jack Ma berminat dengan persekitaran mesra perniagaan yang cekap yang diwujudkan oleh kerajaan.

      Tapi masalahnya, Mahathir dan geng Pakatan Harapan (PH) menuduh pula Malaysia cuba jual kedaulatan kepada negara asing. Asal masuk sahaja pelabur asing, itulah ayat yang digunakan pembangkang untuk memburukkan Najib.

      Delete
    3. Skandal Kewangan Terbesar Negara Bukannya 1MDB, Tetapi Skandal Forex

      Posted on Tuesday, June 27, 2017 -06-27 12:58:22'


      Syarikat Penerbangan Malaysia, MAS (sekarang MAB) bermasalah sampai hari ini akibat dari skandal Forex.

      Baca sini: http://pakdin.my/malaysia-airlines-mas-bermasalah-sehingga-sekarang-kerana-skandal-forex-mahathir-dan-daim-kenyataan-mahkamah-tajudin-ramli/

      *********

      Ramai yang bising kononnya negara kita akan bankrap dalam masa terdekat ini selepas skandal 1MDB dicetuskan oleh pihak pembangkang. Lebih dari lima kali Mahathir, Daim dan Kit Siang cakap Malaysia negara gagal dan akan bankrap.

      Menggunakan media sosial, kempen anti Najib yang dibuat Mahathir dan pembangkang menabur fitnah dan kebencian agar rakyat dapat meletakkan semua salah kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

      Bagi mereka yang masih dalam lingkungan umur belia dan baru setahun jagung mengenali Mahathir, maka mereka inilah yang akan jadi sasaran untuk dipengaruhi. Akhirnya, lihatlah apa yang berlaku pada tiga orang Exco PPBM. Baru mereka kenal siapa Mahathir yang sebenar selepas itu.

      Mahathir memulakan kempen kebencian itu dengan rekaan cerita dan tuduhan RM42 bilion lesap, diikuti pula dengan tuduhan kedua iaitu RM27 bilion hilang yang kedua-duanya didakwa dari akaun 1MDB. Sekejap RM42 billion, sekejap kata RM27 billion, angka pun bertukar tukar. Nampak sangat ianya tuduhan tanpa bukti yang kukuh.

      Tiada sebarang bukti transaksi dari akaun bank ke akaun bank sehingga ke saat ini. Yang ada hanyalah rekaan carta graf palsu. Yang ada hanyalah ulangan cerita persepsi buruk yang cuba dimomokkan agar rakyat melihat 1MDB sebagai sebuah skandal kewangan terbesar negara. Bukannya 1MDB, yang lebih besar berlaku pada zaman Mahathir.

      Delete
    4. Ada kawan baik Mahathir yang menyara sekolah anak anaknya, menjadi jutawan no. 1 di Malaysia selepas satu projek diberikan kepadanya.

      Sebenarnya isu 1MDB sudah pun diselesaikan. Pihak SPRM, PAC, PDRM dan Peguam Negara telah menyiasat dokumen yang ada. Pihak pembangkang, Tan Seng Giaw telah akui tiada bukti kaitkan Perdana Menteri dengan 1MDB. Menteri Luar Arab Saudi sahkan RM2.6 billion bukanlah duit 1MDB, tetapi duit sumbangan keluarga diraja Arab Saudi.

      Jawapan sudah diberi, penyiasatan yang telus dengan melibatkan pihak ketiga dan badan bebas sudah dilakukan. Tony Pua pun berpuashati dengan 80% daripada laporan PAC. Hingga kini, hampir semua program rasionalisasi 1MDB sudah diselesaikan.

      1MDB bukan lagi isu, yang jadi isu sekarang adalah Skandal Forex di zaman Mahathir. “Dalam buku Barry Wain, yang bertajuk “Malaysian Maverick”, empat skandal kewangan dalam tempoh pimpinan Mahathir mengalami jumlah kerugian bernilai RM100 bilion,” kata Kit Siang pada 3 Jun 2012.

      Mengapa kini Kit Siang diam dan tidak mahu bercakap soal ini semua?

      Isu kehilangan RM100 billion ini besar. Skandal Forex sahaja dianggar hilang RM40 billion. Belum pernah disiasat dengan telus oleh mana mana pihak. Cerita sebenar belum diketahui rakyat. Kenapa Perwaja, Maminco dan projek MEC Gambang boleh lingkup?

      Apatah lagi, menurut bekas Timbalan Gabenor Bank Negara ketika itu, Dr Rosli Yaakop, beberapa orang bertanggungjawab penuh dalam skandal ini. Mereka adalah Mahathir, Daim Zainuddin dan Nor Mohamad Yaakop yang merupakan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab terhadap Unit Perancang Ekonomi, di bawah Mahathir.

      Justeru, tindakan kabinet pada 21 Jun 2017, untuk bersetuju dengan syor Pasukan Petugas Khas (PPK) yang mencadangkan perlunya penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk siasatan lebih lanjut mengenai skandal kewangan Mahathir ini sebagai suatu langkah tepat dan wajar.

      Menurut Pejabat Perdana Menteri (PMO), hasil laporan PPK juga mendapati terdapat elemen menyembunyikan fakta sebenar kerugian dengan mengemukakan maklumat yang bertujuan mengelirukan jemaah menteri dan Parlimen.

      Kit Siang tulis buku mengenai skandal Forex ini, namun bila dipanggil hanya bercakap setengah jam sahaja. Kit Siang cuba sembunyikan cerita?

      Inilah sebenarnya skandal kewangan terbesar negara walaupun ia telah berlaku selama 24 tahun yang lalu. Walaupun Mahathir telah bergelar pemimpin pembangkang, dia tidak harus dilepaskan begitu sahaja kerana skandal kewangan yang telah dilakukan berpuluh tahun dahulu telah merugikan rakyat dan negara.

      Tiga Exco PPBM pun hendak tahu kisah ini. Seluruh rakyat Malaysia mahu menilai apa sebenarnya yang berlaku. Zaman itu masih belum ada Facebook, telefon pintar dan pendrive. Ada sesuatu yang hilang dan perlu dibongkar semula untuk diadili oleh rakyat jelata.

      Delete
    5. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    6. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    7. pada Feb 2018

      MALAYSIA DI JAJAH ISRAEL

      DENGAN BANTUAN






      HAJI ABDUL HADI AHWANG


      HAJI NAJIB LAZAT


      AMPUAN ISRAEL
      AMPUN TUANKU

      Delete
    8. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi dymm Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  4. Sebab makan Taek Low melayu yg sudahpun bodoh menjadi sudah hilang kelayakan memimpin.
    -Malayu Umno tamak yg kononnya melayu berbudi berhemah, sebenarnya extremis totok.
    -Malayu Umno tamak yg kononnya melayu berbudi berhemah, sebenarnya extremis totok yg tk punyai akal rasional.

    -Malayu Umno tamak yg kononnya melayu berbudi berhemah, sebenarnya extremis totok.
    -Malayu Pas jumud yg kononnya Islam suci hebat, sebenarnya extremis jumud yg tk punyai ilmu zat islam.

    Dua2 ni kna tolak.
    Melayu yg tak makan Taek tak perlu pasif diam lagi, menentanglah mu gkar. Imam yg jelas kentut kuat, tk perlu nak ikut jyga. Takan lah sebodoh itu kaum melayu berbudi yg berpongpang Islamnya.
    Tolonglah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DRP KUEH TAIK ITEK...BIARLAH KUIH TALAM...YE DAKKKK...


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. Bersabaq bersabaq.... org UMNO memang banyak bersabaq.... somoga di kurniakan lagi kemenangan dlm pru ini atas kesabaran kita. Golojoh itu Syaitan

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak16 February 2018 at 09:44

      Cilake kejora kera cikgu bapuk makan taik cina jho lo...

      Delete
    4. AAH...JANGAN GELOJOH SANGAT MAKAN KUIH TALAM TUH....BANYAK LAGI...


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    5. Akhirnya episod Skandal tanah Ijok melalui episod baru selepas Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan bersama Timbalannya Eric See-To mengadakan sidang media mengenai skandal tanah RM1.18 bilion di mukim Ijok kepada dua syarikat pada 2016.









      2. Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan, berkata tindakan menyerahkan tanah seluas kira-kira 880 hektar itu sebelum kes berkenaan didengar di Mahkamah Persekutuan, menimbulkan pelbagai persoalan kerana keputusan Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan memihak kepada kerajaan negeri dalam isu mendapatkan balik tanah itu.





      "Apa justifikasi Azmin menyerahkan tanah ini kepada Mujur Zaman Sdn Bhd dan LCBN Development Sdn Bhd, sedangkan keputusan Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan memihak kepada keputusan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, untuk mengambil semula tanah itu.




      "Kenapa Azmin tidak menunggu kes ini didengar dulu di Mahkamah Persekutuan, memandangkan kerajaan negeri menang kes itu. Kenapa tergesa-gesa membuat keputusan yang merugikan kerajaan negeri dan rakyat Selangor,"




      3. Beberapa pendedahan skandal ini ialah;

      i. Selangor-leak bertarikh 25 Ogos 2017. Sila baca (banyak lagi di sini) Agriculture settlers cheated out of their land




      ii. Captain M - bertarikh 2 September 2017. - sila baca TANAH ALAM PERDANA TERGADAI: KHAIRUDDIN ABU HASSAN & AZMIN MB KENYANG, RAKYAT SELANGOR DERITA!




      iii. CheguBard - bertarikh 4 Oktober 2017- Sila baca

      Laporan SPRM skandal tanah RM1.181b terkait Azmin Ali dan Khairuddin A Hassan - juga Syarikat guaman PKR terlibat





      iv. Darul Ehsan Leaks- bertarikh 20 Disember 2017- SKANDAL TANAH PKPS – MASA SUDAH TIBA UNTUK RAKYAT SELANGOR BUKA MATA









      4. Begitu banyak laporan projek ini oleh NGO kepada SPRM berhubung Skandal tanah ini. Dari takut kepada berani!. Walau apapun misinya yang penting Azmin Ali MB Selangor perlu di SPRMkan. Yang pasti Firma guaman Daim & Gamany dan Azmin menerima komisen besar dari projek ini. Bukankah Daim telah kembali ke syarikat guaman ini?



















      5. Saman? Saman dari Khairuddin selaku bekas lembaga Pengarah syarikat Mujur Zaman Sdn Bhd dan LCBN Development Sdn Bhd bukan baru. Beliau sudah mengugut menyaman Captain M, kemudian Chegu Bard dan kini Datuk Seri Rahman Dahlan. Percayalah dia hanya membunuh diri sendiri dengan skandal ini. Jika dia berani dia sudah melakukannya lama.











      6. Walaupun Khairuddin memusing fakta sekalipun yang pasti LBCNSB adalah milik Dato' Chin Chan Leong- pernah terlibat kes saham Fountain View Plantation Berhad, Chan Sen San dan Dato' Paduka Khairuddin Abu Hassan pendokong kuat Tun Dr Mahathir yang juga ahli lembaga pengarah Mujur Zaman Sdn Bhd.















      6. Mengapa agaknya Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan bersama Timbalannya Eric See-To berani mendedahkan kes ini? Kerana mereka mempunyai semua maklumat yang ada untuk mengheret Azmin Ali dan boleh jadi Khairuddin yang pernah terlibat sama.




      7. Sekarang apa pula? selepas Anak Saudara Azmin Ali ditahan SPRM kerana rasuah lombong pasir pastinya kes ini selain Unisel bakal memeningkan Azmin Ali menghadapi pilihan raya umum ini. Tunggu Azmin!

      Delete
    6. SKANDAL BMF, MAMINCO DAN FOREX: HABUK PUN TAK TINGGAL. APA YANG RAKYAT DAN NEGARA DAPAT BERBANDING 1MDB?

      Posted on Sunday, January 29, 2017 -01-29 15:35:12'




      Walaupun Mahathir terus mempertahankan skandal beliau, sila diambil perhatian bahawa tidak pernah dilakukan apa-apa siasatan penuh sebenar ke atas skandal MAMINCO, BMF atau BNM FOREX.

      Tidak seperti 1MDB, BPR (sekarang SPRM) dan PDRM juga tidak menyiasat. Sebab tidak ada laporan khas AG yang diarahkan oleh Mahathir terhadap ketiga-tuga skandal ini.

      Satu lagi perkara penting bahawa tidak pernah ada apa-apa perolehan semula wang yang hilang dalam MAMINCO, BMF atau BNM. Semua dilupuskan dengan kerajaan menanggung sepenuhnya kerugian.

      Kerajaan hanya pernah membiayai RM1 juta modal berbayar kepada 1MDB – dengan yang lain ke semua dipinjam, kebanyakannya melalui hutang jangka panjang akan matang di antara 2022 hingga 2039. 1MDB sudah melakukan usaha penting untuk melakukan pemulihan dan mereka masih meneruskan usaha mereka untuk pemulihan sepenuhnya dan dijangka menghasilkan keuntungan apabila Bandar Malaysia dan TRX terus berkembang.

      Paling tak berguna daripada semua ini adalah MAMINCO, BMF atau BNM benar-benar menyebabkan kerugian menyeluruh dengan habuk pun tak tinggal.

      Selain daripada beribu-ribu orang dihantar menubaikab haji dan juga usaha tanggungjawab sosial (CSR) dibiayai oleh mereka, 1MDB juga akan meninggalkan warisan yang jelas ketara sebanyak 8 pengkalan tentera dibiayai oleh mereka dan juga TRX dan Bandar Malaysia yang menjadi ikon masa depan Malaysia. Yang berlaku sekarang, pembangunan pantas TRX menyediakan aktiviti ekonomi, peluang pekerjaan dan kesan limpahan ekonomi kepada Malaysia.

      Apa yang Malaysia dapat dengan MAMINCO, BMF atau BNM Forex skandal?

      Delete
    7. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    8. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    9. 1058
      Dan apa yang rakyat merhaen dapat dengan 1MDB,

      NFC, FGV BNM RM160BILION SKANDAL FOREX MASA

      BAWAH PIMPINAN MO1 NAJIB PM AKA MENTERI

      KEWANGAN ``TERBURUK`` ASIA ?????

      Rakyat marhaen telah pon menikmati hidup TANPA GST, KOS SARA HIDUP YG RENDAH / SEDERHANA ( BUKAN TINGGI MELAMBONG MACAM SEKARANG) , MENIKMATI SUBSIDI KEPERLUAN ASAS, DAPAT BIASISWA ANAK2 MELANJUT PELAJARAN, DAPAT BANTUAN MARA ANAK2 BELAJAR (BUKAN PINJAM PTPTN MACAM SEKARANG), ANAK2 DAPAT KERJA BILA HABIS BELAJAR (BUKAN MENHANGGOR MACAM SEKARANG KERANA PELUANG PEKERJAAN DIBERI KPD PENDATANG ASING YG DIBAWA MASUK OLEH SYARIKAT PEMERDAGANGAN MANUSIA MILIK MENTERI UMNO), ADA TWIN TOWER aka MENARA BERKEMBAR [Pernah jadi rekod dunia], ada MENARA KUALA LUMPUR, ADA 2 LAPANGAN TERBANG WORLD CLASS, ADA CILICON VALLEY Cyberjay, ada PUTRAJAYA yg MO1Najib dan kabinet dapornya sdg merajalela MENJARAH MELANUN HARTA NEGARA.... dan banyak lagi yg rakyat telah nikmati walaupon dlm skandal zaman Mahathir.

      Tetapi akibat SKANDAL 1MDB FGV MARA NFC KWAP KWSP - SATU DAH TERBAKAR PUN, yg lain bila lagi? - skandal TABONG HAJI, LTAT, BNM beli tanah rm2bilion, FELDA hilang tanah? PENEROKA TANGGONG HUTANG, yang terkini???????????????

      Apa yg rakyat dpt hari ini akibat 1MDB ialah GST, GGSSTT, GGGSSSTTT, GGGGGSSSSSTTTTT!!!!

      8 pengkalan tentera yg bila2 masa boleh dilumpohkan oleh CCCP Army. Tau kenapa? Itu nak bangga? Geng Najib, ko memang gila!!!

      Menyediakan aktiviti ekonomi? Peluang pekerjaan? Limpahan ekonomi? Bila tu? geng najis? Lepas Malaysia jadi wilayah jajahan CHINA MERAH SABIT DAN TUKUL BINTANG 5 KOMINIS SEBAB TAK MAMPU BAYAR HUTANG YG DAH HAMPIR 1 TRILION RINGGIT TU? sedangkan aktiviti ekonomi sekarang semakin menguncup, tunggu masa......
      awas.......
      umnoBn dah nak Mampos!!!!! walau apapun dongengan ngko wahai geng najis!!!

      Sekejaaaappp je lagi......sabar ye!!!



      Delete
    10. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi dymm Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  5. GENG NAJIB14 February 2018 at 23:25

    Dengar tu wahai anak2 muda...PRU akan diumumkan tak lama lagi. Sepatutnya dari sekarang ni kau orang dah mulakan kempen gerakan #UNDIROSAK secara giat...dah bo;eh masuk gear 4, dan tak toleh2 belakang lagi. madey dan PH dah kepanasan bila dengar UNDIROSAK ni...dia sedar kalau semua anak2 muda rosakkan undi, memang peluang untuk PH menang hampir tiada langsung.


    geng penyamun! kau dah tobat ke belum ni? kau tau berdosa kan????

    man geng najib? boleh percaya ke temberang ko lagi ni?

    ko galakan buat kerja haram ni....patut najib buat haram halal ke buat bodoh!

    ko dah insaf ke belum ni????

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAD OR DEAD????

      KIOK KOT.......KIHKIHKIHKIHKIH...

      Delete
    2. What is wrong with you?

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak16 February 2018 at 09:48

      Ostad Geng najis pembela kepala prompak...ostad ini pakai kitab mana yg menghalalkan mungkar?..

      Delete
    4. KITAB DAPIGS....KETUA TO'KONG...


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    5. Mungkin rakyat nak rasa apa itu sebenar sengsara dan kepedihan

      Bila melihat situasi dan keadaan nitizen di media sosial terutamanya, yang adakalanya tidak menampakkan kewarasan, tidak menampakkan realiti sebenar pemikiran negara yang sedang menuju kemajuan.

      Segala bentuk apa sahaja yang kita nampak di Malaysia ini semuanya cukup, dari makan, pakai, gajet, hiburan, malah semua agama masih tidak ada apa masalah untuk menunaikan ibadah mereka.

      Namun, hebatnya hasutan, kerja-kerja kotor si penghasut, adakalanya cukup konsisten demi mencapai cita-cita untuk berkuasa.

      Cukup sedih bila ada manusia yang bila nampak semuanya cukup, keluarganya bahagia, kerjanya bagus, tidak diuji dengan dashyat oleh Allah, tetapi di media sosial dia berubah menjadi manusia yang otaknya tiada, amarah tiada tidak kira tempat, contoh jika berlakunya sesuatu sebaran berita yang tidak sahih, walaupun yang diviral itu hanyalah biasa-biasa sahaja,

      Kerana emosi, kerana bibit kejahatan yang sudah merebak, ia tidak mampu dihalang, pemimpin negara menjadi bahan dicemuh, dihina, keji, caci serta kata nista.

      Tiada adab sudah kalau kita lihat di komen-komen facebook, page-page yang kerjanya seronok mengambil cerita tidak benar dan suam-suam kuku.

      Itulah yang terjadi, inilah yang nampak dengan jelas di Malaysia.

      Golongan gaya hidup sedang mencipta nerakanya sendiri, sudahlah hidup diberi limpah ruah rezeki, tetapi hamunnya terhadap pemimpin negara terutama PM, amatlah jelik.

      Apa lagi yang dimahukan golongan ini agaknya?

      Golongan penjawat awam terutamanya, kalau diikutkan semuanya kerajaan atau majikannya tidak betul, salah, hampeh, teruk buruk, tetapi golongan ini yang paling beruntung, sudahlah apa sahaja yang kerajaan beri mereka paling awal dapat, pinjaman sana sini mudah, bonus dia yang awal mengharap.

      Tetapi golongan inilah yang kerap memijak kembali majikannya sendiri.

      Dap mengatakan, sekiranya mereka berkuasa, akan mengurangkan penjawat awam sehingga 40%, maksudnya penjawat awam yang bermasalah, atau yang merugikan majikannya akan dibuang untuk menjimatkan kewangan negara.

      Adakah anda sebagai penjawat awam setuju? Sudahlah yang ramai penjawat awam ini orang melayu dan bumiputera, adakah sebagai penjawat awam yang angkuh, anda setuju?

      Malah hati kecil kata, mana mungkin Dap buat begitu.

      Tidak percaya itu hak anda, nak percaya pun itu hak anda, tetapi mudarat kecil dan mudarat besar, adakalanya kerana emosi anda biarkan mudarat besar makin berkuasa.

      Jadi sebagai rakyat Malaysia, anda berikan sahaja Mahathir dan Dap berkuasa.

      Anda kan faham, maksud sakit kepala ketika itu, malah percayalah, nak salahkan umno dan bn ketika itu pun anda garu kepala, mungkin akan terpalit satu perkataan, bodohnya aku beru undi kepada PAKATAN HARAPAN.

      Selamat mencuba.

      Delete
    6. Skandal Judi FOREX BNM: Menjelang PRU 13 Kit Siang Minta Tubuh RCI, Menjelang PRU 14 Kata Tidak Perlu

      Posted on Monday, May 8, 2017 -05-08 09:53:05'


      Empat hari dahulu, Lim Kit Siang kata tidak perlu lagi untuk kerajaan menyiasat “bangkai gajah” kehilangan RM30 bilion (RM80 bilion sekarang) skandal judi FOREX BNM Mahathir yang Kit Siang anggap sudah lama berlaku.

      Tetapi cuma empat tahun dahulu, Kit Siang juga yang menyeru kerajaan untuk tubuh Suruhanjaya Siasatan Diraja untuk siasat “bangkai gajah”skandal judi FOREX BNM Mahathir yang Kit Siang anggar telah menyebabkan negara kehilangan RM100 billion pula.

      Inikah pendirian pemimpin DAP yang “bermaruah” dan “berintegriti”?

      Bagaimana nak percaya mereka?

      Delete
    7. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    8. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    9. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi dymm Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak16 February 2018 at 09:46

    Tuan Ibrahim dah dapat kebenaran Hadi?...

    Bila najib bagi penerangan nanti Tuan ibrahim akan kata Pas puahati...

    Permulaan ni Tuan Ibrahim nak tunjuk Pas bela palestin...kaki wayang belaka ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUDIN...ORDER KUIH TALAM SATU TALAM...


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. “Tun Mahathir sebenarnya mempunyai masalah besar yang lebih dekat di hati. Beliau perlu cari dua kerusi untuk bertanding, satu untuk dirinya dan satu lagi untuk anaknya, Datuk Seri Mukhriz.”

      “Jika Tun Mahathir dan Mukhriz mengambil kerusi sedia ada Pakatan yang telah dimenangi pada PRU-13 yang lalu, sama ada DAP, PKR atau PAN perlu memberikan dua kerusi berkualiti mereka kepada Tun Mahathir dan Mukhriz. Ini bermakna Tun Mahathir dan anaknya Mukhriz mendapat laluan mudah, namun mereka akan nampak lemah dan tidak menyumbang kepada Pakatan. Oleh sebab ini, mereka perlu bertanding di kerusi BN.”

      “Tun Mahathir pasti sedar keadaan yang memalukan ini apabila partinya, PPBM, diberi peluang bertanding di kawasan paling sukar untuk menang, meskipun mendapat kuota kerusi terbanyak.”

      “Mungkin beliau sendiri yang merancang perkara ini. Beliau tahu agihan kerusi ini hanya sandiwara bertujuan untuk menunjukkan seolah-olah PPBM adalah parti Pakatan paling dominan bagi menarik sokongan orang Melayu. Namun, semua orang tahu DAP lah yang sebenarnya memegang kata putus dalam Pakatan.” - BH

      K7L : Berani lawan dekat Kubang Pasu balik la..

      Delete
    3. 3 Perbuatan Jenayah Di Lakukan Dalam Skandal FOREX BNM

      Posted on Saturday, July 1, 2017 -07-01 12:58:14'


      Sebenarnya berlaku 3 perbuatan jenayah yang mungkin telah dilakukan dalam skandal FOREX Bank Negara Malaysia.

      Jenayah 1 – BNM kehilangan USD10 billion.

      Samada adalah perjudian sebenarbya (yang salah dan melanggar pelbagai undang-undang urus tadbir) atau sebahagian telah di SONGLAP melalui dagangan berat sebelah, pasukan Suruhanjaya Diraja akan mendedahkannya.

      Jenayah 2 – Kabinet tidak diberikan maklumat sebenar.

      RCI akan mempunyai akses kepada fail sulit Kabinet untuk membuktikan Kabinet telah dimaklumkan bahawa kerugian hanya RM5.7 bilion walaupun sebenarnya ia adalah USD10 bilion. Selain itu, mereka memberitahu Kabinet bahawa kerugian hanya ‘perbelanjaan tertunda’ dan ‘kerugian tidak nyata’.

      Jenayah 3 – Parlimen tidak diberikan maklumat sebenar.

      Selain dari itu, mereka berbohong kepada Parlimen. Pada tahun 1993 mereka memberitahu Parlimen bahawa cerita mengenai kehilangan wang BNM kerana perjudian di pasaran tukaran mata wang asing adalah satu pembohongan dan propaganda pembangkang semata-mata.



      Pada tahun 1994 mereka memberitahu Parlimen bahawa Bank Negara sebenarnya memang mengalami kerugian akibat perjudian di pasaran tukaran mata wang asing tetapi ia adalah hanya kerugian kecil dan kerugian diatas kertas. Jadi tiada wang sebenarnya dibayar.

      Jenayah adalah sebenarnya hanya “fait accompli” dan kerja RCI adalah hanya untuk mengumpul bukti secara rasmi.

      Apa-apa jenayah ini akan membawa mereka yang bersalah ke dalam penjara bagi tempoh masa yang terlalu lama.

      Adalah penting untuk diambil perhatian bahawa jenayah-jenayah ini telah menyebabkan kerugian RM100 bilion kepada negara kita hari ini – tiada yang berkemungkinan untuk diperolehi semula.

      Seperti pernah diperkatakan oleh Lim Kit Siang, skala perjudian pada 5 kali rizab dan 2 kali KDNK negara yang akhirnya boleh memufliskan Malaysia berkali ganda sekiranya pertaruhan perjudian menjadi kesilapan yang mengerikan.

      Alhamdulillah, pertaruhan hanya kesilapan yang teruk bukannya kesilapan yang mengerikan – yang mengakibatkan kerugian “hanya” USD10 bilion.

      BNM juga sangat lemah akibat daripada rizab berkurangan dan secara tidak langsung membawa kepada krisis yanglebih teruk pada krisis ekonomi 1997-1998 yang memusnahkan begitu banyak syarikat, pekerjaan dan kehidupan.

      Ia juga membawa kepada kejatuhan Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) kerana BNM terpaksa menjual kepentingannya dalam MAS kepada sebuah syarikat swasta yang kemudiannya diuruskan secara teruk MAS – yang membawa kepada kejatuhan berpanjangan sehingga sekarang.

      Delete
    4. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    5. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi dymm Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  7. Kedua-dua kumpulan ini iaitu UmNo dan PAS memiliki ciri-ciri yang disebut sebagai 'zul-wajhain' (yang memiliki dua wajah) atau dikenali juga sebagai 'zul-lisanain) (yang memiliki dua lidah).

    Mereka datang kepada satu golongan dan berbicara A sedang apabila mereka datang kepada golongan lain mereka berbicara B pula.

    Apabila mereka bersama orang-orang beriman mereka berkata 'sesungguhnya kami bersama-sama kamu' dan apabila mereka kembali kepada puak mereka, mereka berkata pula 'seseunggunya kami bersama kamu, hanya saja kami perolok-olokkan puak itu'.

    Akan sampai satu ketika lidah dan wajah mereka ini yang membelit diri mereka sendiri sehingga tak mampu nak bergerak ibarat orang yang sedang ditelah pasir jerlus perlahan-lahan tanpa pertolongan. Ia penuh sedar ia sedang menuju kebinasaan sedang ia tak punya apa-apa jalan untuk lari daripadanya, berdiam diri akan terus tenggelam, meronta-ronta pula akan mempercepatkan tenggelam.


    Entah kenapa ya ketika menulis komen di atas saya terngiang-ngiang ucapan 'seseorang 'biar badan dikerat-dikerat hingga daging tinggal seketul saya takkan berganjak.'


    Tuan Budin, tolonglah padam komen sebaris space bar satu padang tu. Ia hanyalah gangguan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETAKAT NI BELUM ADA ORANG TERCEKIK MAKAN KUIH TALAM...TAPI KUIH KUACI ADALAH....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete

    2. Bersabaq bersabaq.... org UMNO memang banyak bersabaq.... somoga di kurniakan lagi kemenangan dlm pru ini atas kesabaran kita. Amiin,

      Senjata kita kesabatan dan doa.

      menjadi batu api juga adalah kerja syaiton.

      Golojoh itu Syaitan

      Delete
    3. KENYATAAN AKHBAR OLEH MENTERI LUAR NEGERI MALAYSIA
      YB DATO’ SRI ANIFAH AMAN MENGENAI PENYERTAAN DELEGASI ISRAEL KE FORUM BANDAR SEDUNIA KE-9 DI KUALA LUMPUR
      7 - 13 FEBRUARI 2018

      Terdapat percubaan oleh beberapa pihak yang tidak bertanggungjawab untuk menagih keuntungan politik daripada penyertaan Israel dalam Forum Bandar Sedunia ke-9 (WUF9), yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur dari 7 hingga 13 Februari 2018.

      2. Kementerian Luar Negeri ingin menjelaskan bahawa penyertaan Israel adalah berdasarkan jemputan yang dikeluarkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), melalui agensinya Program Penempatan Manusia PBB (UN-Habitat) selaku penganjur WUF9.

      3. Surat jemputan kepada Israel, yang ditandatangani oleh Pengarah Eksekutif UN-Habitat, adalah selaras dengan Host Country Agreement yang ditandatangani di antara organisasi itu dan Malaysia. Artikel III dari Perjanjian tersebut diantaranya menyatakan, bahawa penyertaan dalam Forum itu dibuka antara lainnya kepada keseluruh keanggotaan PBB dan mana-mana Agensi Khususnya (Specialized Agencies). Host Country Agreement ini adalah syarat bagi mana-mana persidangan PBB untuk diadakan di luar mana-mana ibu pejabat PBB yang sedia ada.

      4. Adalah ditekankan bahawa tidak seperti surat jemputan kepada negara-negara yang lain, surat jemputan kepada Israel tidak ditandatangani oleh mana-mana pegawai Malaysia. Oleh itu, tohmahan bahawa Malaysia secara senyap-senyap mewujudkan hubungan dengan Israel melalui penganjuran Forum ini adalah tidak timbul sama sekali. Pendirian Malaysia terhadap Israel tetap tidak berubah. Apa jua penyataan sebaliknya hanya sekadar membuktikan niat jahat dan berbahaya.

      5. Harus diingat bahawa pelbagai pihak telah menekankan bahawa WUF9 telah dikelolakan dengan jayanya. Forum ini telah berjaya meningkatkan profil Malaysia dan mempamerkan pencapaian Malaysia mempromosi, menyuara dan melaksanakan New Urban Agenda. Ia juga menyaksikan penyertaan lebih daripada 25,000 orang, dengan 69 negara diwakili di peringkat Menteri. Semua rakyat Malaysia harus bangga dengan kejayaan negara menganjurkan Forum yang berprestij dan penting ini.

      DATO’ SRI ANIFAH AMAN
      Menteri Luar Negeri
      15 Februari 2018

      Delete
    4. Skandal Forex BNM: RM32 Billion Sah Hilang Di Bawah Hidung Mahathir

      Posted on Monday, September 11, 2017 -09-11 12:34:27'


      7 April 2015, Mahathir mengakui berlaku kehilangan wang negara ketika beliau menjawat jawatan perdana menteri, namun menegaskan rakyat dan dunia tahu bagaimana wang itu hilang.

      Sebenarnya, rakyat tidak tahu. Rakyat telah ditipu jumlah kehilangan yang sebenar.

      Hilang RM32 billion, tetapi disuruh tulis RM5 bilion sahaja. Kenapa hendak tipu rakyat sampai begitu sekali?

      24 Ogos 2017, Mahathir mengaku tahu secara mendalam skandal kerugian urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara Malaysia.

      Ya, Mahathir pun tahu Bank Negara rugi sampai RM32 billion. Sudah diberitahu kepadanya bahawa terdapat kerugian. Namun, kenapa Mahathir biarkan kerugian itu berterusan?

      Bukan setahun rugi. 6 tahun rugi, setahun sahaja untung pada tahun 1990 sebanyak RM2.47 billion. Tahun 1988,1989, 1991,1992,1993 dan 1994 semuanya rugi.

      Keseluruhannya rugi sejumlah RM34.547 billion. Angka ini disahkan oleh Bekas Pengurus Akaun BNM, Abdul Aziz Abdul Manaf.

      Kerugian berjumlah RM34.547 itu dinyatakan dalam laporan bertajuk Accounting Treatment of Losses Arising From Active Reserve Management 1998-1994, bertarikh 18 April 2007.

      Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz, bekas Gabenor Bank Negara pula mengesahkan ada kerugian sejumlah RM32 billion bila dipanggil oleh pihak RCI Forex. Ini semua angka angka sebenar kerugian yang berlaku.

      Delete
    5. Kit Siang juga sebut angka yang sama dalam bukunya bertajuk “The Bank Negara RM30 Billion Forex Lost Scandal”.

      Buku Kit Siang itu tidak bertajuk “The Bank Negara RM5 Billion”, ianya RM30 bililion.

      Kerugian itu juga pernah dilaporkan kepada Mahathir oleh Anwar Ibrahim dan Tan Sri Clifford Francis Herbert, bekas Ketua Setiausaha II, Kementerian Kewangan pada penghujung tahun 1993. Setelah lima tahun rugi besar. Namun Mahathir berkata demikian :

      “Kadang kadang kita buat untung, kadang kadang kita rugi” kata Mahathir. Kadang kadang bagaimana? Rugi enam tahun, untung setahun sahaja.

      Kerugian yang cukup besar berlaku di bawah hidung Mahathir sendiri. Mahathir seolah tidak kisah wang sebegitu banyak rugi dan hilang sebegitu sahaja. Angka kerugian pun ditipu kepada rakyat. Apa yang hendak disembunyikan sebenarnya?

      Perkara ini yang mendapat perhatian serius pihak RCI Forex. “Kami mendapat penemuan hari ini BNM rugi RM34.5 bilion, jumlah itu disembunyikan daripada laporan BNM. Kita kena tahu siapa meminta ia disembunyikan.

      Delete
    6. “Saya rasa pelik. BNM adalah sebuah institusi yang dihormati. Sudah semestinya ada ‘check and balance’ dan prosedur standard operasi (SOP),” kata Tan Sri Mohd Sidek Hassan yang mengetuai siasatan RCI Forex.

      Abdul Aziz, bekas juruaudit dalaman Bank Negara mendedahkan bahawa kerugian RM31.5 billion itu hanya dilaporkan kepada pihak Lembaga Pengarah Bank Negara sahaja dan ianya tidak didedahkan dalam kunci kira-kira dan laporan rasmi Bank Negara Malaysia.

      Ahmad Hizzad pula memberitahu bahawa beliau menerima arahan dari pihak atasan pada April 1993 untuk menyiapkan laporan bagi menyiasat punca kerugian. Ahmad Hizzad pada waktu itu adalah Juruaudit Dalaman Bank Negara.

      Ahmad Hizzad menyatakan tujuan utama dia diarah untuk siapkan laporan itu bukanlah untuk mencari pihak yang bersalah dan bertanggungjawab yang sebabkan kerugian. Hizzab sebenarnya disuruh untuk lakukan “laporan cover up” bagi atasi kerugian itu sahaja.

      Kenyataan Abdul Aziz dan Ahmad Hizzad ini jelas sekali menunjukkan bahawa memang ada cubaan, usaha dengan arahan pihak tertentu untuk sembunyikan kerugian ini. Siapa orang atasan yang beri arahan tersebut?

      Mahathir mengaku dia tahu secara mendalam mengenai hal kerugian urusniaga mata wang ini, tetapi mengapa kerugian itu terus dibiarkan berlaku dalam tempoh tujuh tahun lamanya. Untuk tutup isu, Mahathir menjadikan Soros sebagai kambing hitam.

      Hari ini, Mahathir cuba cari helah lain dengan mengatakan bahawa dia tidak berada dalam bilik urusniaga mata wang itu. Helah ini dibuat untuk menyatakan bahawa dia tidak terlibat. Tetapi dalam isu liwat, Mahathir boleh tahu Anwar Ibrahim telah diliwat dan dilancap oleh seseorang. Pada masa kejadian liwat itu berlaku, Mahathir ada dalam bilik kah?

      Dalam isu 1MDB, bukan main seronok lagi Mahathir hentam kononnya 1MDB hutang sampai RM42 bilion. Kemudian tukar angka jadi RM27 billion dan kemudian tukar lagi kata duit 1MDB lesap. Namun akhirnya tiada satu bukti pun tentang 1MDB ini yang Mahathir serah atau bawa ke Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC).

      Sama seperti duit derma dari Arab Saudi bernilai RM2.6 billion. Sudah pun diserah balik pada Arab Saudi. Sudah disahkan duit itu bukan duit 1MDB tetapi adalah derma dari keluarga diraja Arab Saudi. Namun, pihak Mahathir seronok sangat pertikai mana hilang wang RM2.6 billion itu.

      1MBD sudah selesai semua hutangnya. Raja Salman pun telah datang ke Malaysia dan labur lagi RM31 billion di Malaysia. Tuduhan Mahathir bahawa ada duit dicuri terbukti tidak benar dan palsu.

      Kini berhadapan dengan kerugian RM32 billion ini. Mahathir hendak jawab bagaimana? Tidak mustahil akan ada orang kata duit itu berkemungkinan dicuri.

      Ya, kalau duit itu tidak hilang, tidak perlulah Mahathir pinjam sampai 61.5 billion yen untuk bila KLIA.

      Kos lebuhraya PLUS hanya RM6 billion pada tahun 1994, tahun di mana Bank Negara rugi besar itu. Jika tidak hilang RM32 billion, kini rakyat sudah boleh dapat lebuhraya percuma tanpa tol.

      Namun apakan daya, kerana wang hilang banyak. Semua rakyat tidak boleh dapat manfaatnya. Malah jumlah kerugian pun ditipu kepada rakyat. Semua ini berlaku di bawah hidung Mahathir.

      Delete
    7. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    8. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi dymm Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  8. Di negara luar malah negara tetangga spt Thailand dan Indonesia, bila sesuatu isu yg menjejaskan rakyat berlaku, menteri yang terlibat dengan sesuatu kementerian mengambil tanggungjawab letak jawatan, sekali pun isu berkenaan tidaklah sebesar mana. Begitu juga hal hal membabitkan pecah amanah serta rasuah,sekali pun jumlah yg terlibat kecil. Tetapi di Malaysia yg ditadbir majoriti melayu Islam, isu besar serta membabitkan jumlah jutaan malah bilionan yg jelas dan nyata buktinya, tak ada sesiapa yg dib8carakan apatah lagi dalang yang menjadi punca segala masalah. Maka tidak menghairankan kenapa negara ini kian hari ditinggal jauh oleh negara tetangga malah di chop negara berpemerintah atau kerajaan kleptokrasi oleh dunia. Amat jelas Malaysia makin menjadi sebuah negara haram jadah dan paling diperlekehkan dunia sejak Najib Razak menerajui kerajaan. Tamak haloba dan rakusnya Najib Razak dan gerombolan UMMO BN pimpinannya, maruah negara merudum teruk dan kebajikan rakyat makin terjejas dalam kehidupan harian. Mengekalkan Najib dan UMNO BN, tak ubah menjerut tali dileher menunggu digantung. Usah lagi biarkan kebodohan membelenggu diri hingga sanggup menjadi abdi dan terus menyembah perompak dan petualang negara yang dikepalai Najib MO1. Satu dunia mengetahui betapa celaka dan korup nya Najib Razak, dan anda masih mahu berdiam seperti seorang yang telah tertelan nasi kangkang gerombolan laknat ini???

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22 TAHUN ..TAK CUKUP LAGI....MINTAK LAGI 2 TAHUN....

      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. DAPigs Selangor memberi kata dua kepada PPBM negeri itu supaya tidak melampau dalam membuat tuntutan kerusi dan diingatkan supaya patuh kepada keputusan yang sudah dibuat.




      Naib Pengerusinya, menyindir PPBM Selangor yang cuba menunjukkan taring tetapi lama-kelamaan mereka akan tunduk kepada keputusan yang sudah disepakati sesama parti dalam Pakatan.

      “Biasalah orang baru memang macam itu, sentiasa mahu tunjuk taring.

      “Bagaimanapun saya yakin itu hanyalah permulaan bagi Bersatu (PPBM), saya yakin lama-kelamaan mereka akan terima keputusan pucuk pimpinan yang akan mengambilkira kepentingan semua parti komponen lain dalam pembahagian kerusi,” beliau dipetik berkata semasa menghadiri sidang media Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina hari ini.

      Terdahulu, PPBM Selangor bertegas mahu bertanding di 12 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi UMNO pada PRU13 lalu meskipun ia mendapat bantahan daripada PKR.




      Semalam, wakil PKR memberikan gambaran seolah - olah tuntutan yang dibuat oleh PPBM yang mahu bertanding di 12 kerusi DUN di Selangor sebagai satu langkah tidak sedar diri.




      PKR mendakwa, tuntutan yang dibuat oleh PPBM perlu realistik dan berdasarkan kepada kekuatan serta kemampuan parti itu untuk menang dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.




      [PKR SINDIR, PPBM TAMAK TAK SEDAR DIRI!!!]




      Dalam erti kata lainnya, DAPigs dan PKR sepakat dalam memberikan pandangan bahawa PPBM tidak selayaknya diberikan kerusi yang banyak kerana parti itu masih baru serta tidak mempunyai kekuatan akar umbi untuk mendapat mandat dari rakyat!!!

      Delete
    3. RCI Skandal FOREX: Enggan Hilang Jawatan, Anwar Rahsiakan Skandal BNM

      Posted on Tuesday, August 22, 2017 -08-22 00:08:02'


      Datuk Seri Anwar Ibrahim maklum mengenai kerugian urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara Malaysia (BNM), kata bekas penolong gabenor.

      Datuk Abdul Murad Khalid berkata bagaimanapun bekas timbalan perdana menteri itu mengarahkan ia dirahsiakan selepas perkara berkenaan dimaklumkan kepada bekas gabenor Tan Sri Jaffar Hussein.

      Katanya, Anwar kemudian menjemput untuk menyertai lawatannya ke Hawaii, Amerika Syarikat bagi menjelaskan isu tersebut.

      “Anwar menjemput saya untuk bersama penerbangannya ke Hawaii bagi menjelaskan kerugian mata wang asing seperti diarahkan Jaffar.

      “Saya menjelaskan kepada Anwar dan beliau faham tentang kerugian itu dan akan berbincang dengan Jaffar.

      “Anwar berkata jika kerugian sebenar didedahkan kepada umum, beliau terpaksa meletak jawatan sebagai menteri kewangan,” katanya.

      Murad memberi keterangan kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) yang diadakan di Istana Kehakiman di sini hari ini.

      Anwar merupakan menteri kewangan ketika skandal kerugian urus niaga mata wang asing tersebut.

      Delete
    4. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    5. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi dymm Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  9. the game of thrones begin....under najibut oh.....

    "KUALA LUMPUR – Puan Sri Faridah Begum Abdullah, the wife of Attorney General Tan Sri Apandi Ali, has lodged a police report over an article penned by blogger Raja Petra Kamarudin.

    She lodged the report on Tuesday (Feb 13) at the Desa Sri Hartamas police station.

    “I am lodging a police report based on an article that Raja Petra Kamaruddin wrote on me. Any more than that I can’t say; I am leaving the matter to the police,” she was quoted as saying.

    Raja Petra, through the Malaysia Today portal, had written a series of articles in which he had alleged that Apandi was being influenced by outsiders in his decision-making process.

    Meanwhile, Kuala Lumpur CID chief Senior Assistant Commissioner Rusdi Mohd Isa said police were investigating the report. He said police did not discount the possibility of recording statements from witnesses if the need arose.

    He said the case was also being handled by the Classified Criminal Investigation Unit of Bukit Aman under Section 500 of the Penal Code and Section 233 of the Communications and Multimedia Act 1998."

    let them strip each other naked!

    geng najib.....berdosa kan klu undi rosak???? ko dah insaf ke belum??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahabar And Faridah Use FMT To Attack Dzulkifli
      Dec 28, 2017

      But that is not the most interesting part of this whole thing yet. What is interesting is the fact that the so-called SOURCE who gave all this information to Free Malaysia Today is Jahabar Sadiq of The Malaysian Insight. My deep throat in Free Malaysia Today confirmed that Jahabar gave them the information and asked them to publish this story because The Malaysian Insight cannot do it themselves. The Malaysian Insight needs to be seen as if it is keeping its side the ceasefire so Free Malaysia Today must fire the shots of the second round of attacks on Dzulkifli.

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    3. Jemin macam pukat apollo





      #ProBarisanNasional
      #KamiGengNajibRazak
      #AktivisMediaSosial
      #1MalaysiaNegaraku
      #HapusProDap

      Azmin "Sapu” Semua

      Start aje Azmin Ali jadi MB Selangor, banyak skandal naik. Mula dengan skandal aset rakyat bernilai RM30 bilion yang dia nak "sorok" dalam DEIG anak syarikat bermodalkan RM2. Lepas tu bina pintu gerbang RM10juta dan isu bagi projek pasir bagi pada kroni. Duit bolasepak pun dia nak gaduh.

      Paling baharu, isu tanah di Ijok RM1.18 bilion yang semakin panas. Bekas MB Khalid Ibrahim Pengarah Komunikasi BN Rahman Dahlan dah cabar Azmin jelaskan kenapa dia bagi tanah itu pada dua syarikat Cina sebelum bicara di mahkamah persekutuan.

      Bekas MB Khalid Ibrahim pun marah sebab dia penat ambil alih tanah itu hanya untuk dipulangkan semula kepada syarikat yang tidak bertanggungjawab sehingga ribuah peneroka dan pembeli rumah rugi.

      Azmin langsung tak bagi respon. Adoi Azmin! MB jenis apa ni? Ke Azmin ada sembunyikan sesuatu? Sampai sekarang diam seribu bahasa…takut tembelang pecah ke? SPRM bila nak bertindak?

      #TolakPakatanPRU14

      Delete
    4. RCI Skandal Forex BNM: Mahathir Bergegas Ke Putrajaya, Mahu Dengar Sendiri Apa Anwar Cakap

      Posted on Thursday, September 7, 2017 -09-07 18:43:08'


      Mahathir khabarnya bergegas ke Putrajaya untuk mendegar sendiri apa Anwar cakap mengenai Skandal RCI Forex. Mahathir dilaporkan dalam perjalanan ke Istana Kehakiman Putrajaya tengahari ini.

      Ini bermakna Mahathir sudah tidak percaya lagi pada laporan orang lain mengenai apa yang Anwar akan cakap mengenai Skandal Forex. Mahathir sanggup hadir dan duduk di kerusi orang awam untuk dengar dengan telinganya sendiri.

      Semalam, Mahathir baru sahaja buat hal dengan Anwar bila berkata surat Anwar dari penjara mengundang masalah. Mahathir kata sudah ada noktah mengenai hubungan PAS dan Pakatan Harapan.

      “Kami akan letakkan tanda noktah untuk rundingan itu. Saya harap kita boleh buat begitu” kata Mahathir semalam. Dilaporkan oleh sumber dalaman, Anwar tidak berpuashati dengan kenyataan yang diberikan Mahathir itu.

      Seolah olah Mahathir sudah menguasai PKR pula dalam urusan dalaman mereka. Anwar memang rasa tercabar dan terganggu emosinya dengan ayat ayat Mahathir itu. Silap silap Anwar “u turn” pula hari ini, bantai Mahathir.

      Hari ini, memang benarlah jantung Mahathir berlari sederas kudanya. Risau dan gabra menanti apa yang Anwar akan cakap mengenai Skandal Forex yang rugi sampai RM32 billion. Kenyataan Zeti semalam yang mengesahkan kehilangan wang puluhan billion itu amat meresahkan Mahathir.

      Apa pula komen Anwar mengenai kenyataan Murad? Sebenarnya Anwar mengetahui hal kehilangan wang ini, namun disembunyikan untuk selamatkan jawatannya sebagai Menteri Kewangan.

      Mahathir pernah memujuk Anwar dengan cuba tandatangan kempen mahu bebaskan Anwar. Mahathir cuba pujuk Anwar dengan cara bersetuju Anwar menjadi Perdana Menteri dalam satu kenyataan akhbar dengan The Guardian UK.

      Mahathir cuba cari Anwar sampai di mahkamah sebanyak dua kali untuk berbaik semula dengan Anwar. Namun bila ditanya mengenai hal Anwar sebagai peliwat, Mahathir masih pertahankan kenyataannya yang lama dahulu.

      Mengenai hal liwat, Mahathir belum minta maaf pada Anwar. Hari ini, Mahathir bergegas ke Istana Kehakiman Putrajaya untuk dengar sendiri apa yang Anwar cakap.

      Apakah hari ini Anwar pula akan conteng arang ke muka Mahathir atau Mahathir akan meratap dan merayu agar Anwar selamatkannya. Mahathir sudah terdesak, dia sanggup buat apa sahaja untuk melepaskan diri dari skandal perbankan terbesar di dunia yang berlaku pada zamannya itu.

      Delete
    5. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    6. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi dymm Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  10. AKU REHAT DULU.....

    NAK MINUM .......SAMBIL MAKAN KUIH TALAM.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  11. Tuan budin..hadii lagii sibuk mencadat sotong mana ada masa katanya..🎣🎣🎣🐙🐙🐙

    ReplyDelete
    Replies
    1. AIKKKK...BARU SEKEJAP AKU TINGGALKAN...DAH HABIS KUIH TALAM...TAK APA....NANTI AKU SURUH BUDIN ORDER SATU TALAM LAGI...

      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      Delete
    2. MAHATHIR dan Kronisma





      Projek Kroni Tun Mahathir: RM5.3 Billion! Diserahkan Kepada ERL Sdn Bhd Melalui Projek Mega Kerajaan Tahun 1997 EXPRESS LINK RAILWAYS (ERL).

      ■ Pembinaan ERL bermula pada Mei 1997 dan siap sepenuhnya pada 2002. Projek ERL membabitkan kos RM2.4 bilion menghubungkan Terminal Udara Kuala Lumpur (KLCAT) di KL Sentral, Brickfields sejauh 57.6km ke KLIA. Terdapat 2 perkhidmatan ERL diperkenalkan kepada orang ramai iaitu Ekspres KLIA untuk perkhidmatan terus dan Transit KLIA untuk perkhidmatan henti2 membabitkan 3 hentian iaitu Bandar Tasik Selatan, Putrajaya dan Salak Tinggi.

      ■ Pada 25 Ogos 1997, kerajaan Malaysia telah menyerahkan konsesi 30 tahun kepada Konsesi ERL Sdn Bhd mengikut pegangan saham YTL 40%, Tabung Haji 40% dan Abrar Corp (Mun Loong Bhd) 20%. Syarikat2 terbabit terikat dengan konsep terma kontrak 'Pembiayaan Inisiatif Swasta (PFI)' di mana syarikat2 tersebut perlu membiayai, membina, mengendali dan mengawal selia sistem dan perkhidmatan rel penghubung KL- KLIA.

      ■ Konsesi ERL Sdn Bhd telah melantik Syarikat Pembinaan YTL sebagai kontraktor utama bagi projek pembinaan ERL, manakala Tabung Haji dan Bank Persatuan mengeluarkan modal untuk kerja2 pembinaan.

      ■ Selepas tahun 1998, pegangan saham yang dimiliki oleh Abrar Corp telah dijual kepada YTL dan
      Trisilco Equity (merupakan syarikat milik penuh bekas CEO Proton Nadzmi Salleh. Pada tahun 1999, pegangan saham dalam ERL telah berubah, di mana saham YTL adalah 50%, Tabung Haji 40% dan Nadzmi Salleh 10%.

      ■ Dari nilai pegangan saham, Maka JELAS! Lagi terang lagikan bersuluh, Mantan Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir telah menyerahkan PROJEK MEGA KERAJAAN kepada kroninya YTL CORPORATION BHD.

      Delete
    3. YTL menjana pendapatan dengan tidak mengeluarkan modal wang pelaburan awal kerana ianya dibayar sepenuhnya oleh pihak lain. Modal berbayar bagi projek ERL hanyalah RM69 juta, termasuk RM30 juta saham biasa dan baki RM39 juta saham utama berasaskan dividen. Manakala modal selebihnya ditanggung oleh Tabung Haji dan Bank Persatuan.

      ■ Selama 22 tahun Tun Dr Mahathir berkuasa, KDNK negara mengunjur perlahan dari USD25 kepada USD90 bilion. Walau bagaimana pun, antara 2003 sehingga 2015 setelah Pak Lah dan DS Najib menjadi Perdana Menteri, KDNK negara meningkat kepada USD340 bilion.

      ■ Pertikaian yang ditimbulkan semula di dalam projek ERL adalah apabila di dapati isi kandungan perjanjian yang dimenterai jelas berat sebelah. Ianya menyebelahi secara melampau pihak konsesi, sedangkan kerajaan terpaksa menanggung beban dari segi reputasi kewangan, terjejasnya nama baik kerajaan dan kadar tambang membebankan rakyat sebagai pengguna.

      ■ Setelah disemak dokumen perjanjian ERL antara kerajaan Malaysia dan syarikat YTL, didapati ianya ditandatangani oleh abang kepada Siti Hasmah Ali (Isteri Tun Mahathir) iaitu Dato Hj. Ahmad Razali bin Mohd Ali yang merupakan Executive Chairman di dalam Express Rail Link Sdn Bhd yang mewakili YTL. Dan Perdana Menteri pada ketika itu adalah Tun Dr Mahathir. Persoalan: Pada perjanjian tersebut, Perdana Menteri ketika itu menyebelahi siapa, RAKYAT atau KRONI/NEPOTISM?.

      Delete
    4. Satu surat rasmi berkenaan operasi ERL yang dibenarkan membuat kutipan cukai perkhidmatan telah didedahkan. Ianya diinterpretasikan sebagai arahan kuasa veto Perdana Menteri Malaysia waktu itu. Surat tersebut merujuk kepada surat dari MAB (Malaysia Airport Bhd) bil rujukan: MAB/HQ/ R&P/697 bertarikh 18hb Ogos 1997 merupakan surat pandangan pihak MAB berkenaan 'check in' dan 'check out' di KL Central. Dan Surat tersebut bernombor rujukan (76)UPE(S)65/3/5 dari Unit Perancangan Ekonomi Jabatan Perdana Menteri bertarikh 21hb Ogos 1997, merupakan surat makluman kepada jemaah Menteri tentang 'Passenger Service Charge' dalam perjanjian konsesi yang membenarkan;
      1. Express Rail Link Sdn Bhd mengenakan cukai perkhidmatan RM1 untuk penumpang kapalterbang domestik dan RM3 untuk penumpang antarabangsa.
      2. Membenarkan kadar 'escalation sebanyak 10% setiap 5 tahun.
      3. Kutipan adalah bermula setelah perkhidmatan ERL beroperasi.
      4. Pihak Operator KLIA dikehendaki membuat kutipan kepada syarikat ERL Sdn Bhd.

      ■ Pada April 2002, Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) telah membayar RM5 bagi setiap penumpang (antarabangsa) kepada ERL. Manakala pada April 2008, kerajaan bayar ERL bagi pihak MAHB untuk mengelakkan MAHB rugi hasil daripada perjanjian konsesi tersebut.

      Delete
    5. Dalam jawapan di Parlimen pada 2009, dewan mengesahkan bahawa RM5 daripada RM51 telah dikutip sebagai cukai lapangan terbang bagi penerbangan antarabangsa dibayar kepada KLIA Ekspres.

      ■ Pada Mei 2014 sejak pembukaan KLIA2, ERL dilaporkan mencatat perolehan RM200 juta tetapi ianya dilaporkan masih merekodkan kerugian RM30 juta, hairankan?. Cukai lapangan terbang pada Disember 2015 telah meningkat kepada RM65 untuk penerbangan antarabangsa. Mengikut rekod, projek ini dibiayai oleh bank tempatan dan Tabung Haji sehingga siap berjumlah RM2.4 billion dan ERL Sdn Bhd telah menerima pampasan dari kerajaan RM2.9 billion!. Jumlah keseluruhan RM5.3 billion yang diterima oleh syarikat konsesi ini masih dikatakan rugi lagi!!?. Jumlah tersebut tidak termasuk kutipan (collection) yang tidak diumumkan di media2.

      ■ Unjuran keuntungan terus meningkat sekitar RM1 bilion setiap tahun bermula 2014. Dan dijangka terus meningkat kepada RM2.5 billion setiap tahun bermula 2024.

      ■ Pada 1 Januari 2016 selepas mendapat kelulusan dari Suruhanjaya Pengangkutan Darat (SPAD), harga tiket sehala daripada KL Sentral ke KLIA/KLIA2 adalah RM55, iaitu meningkat 57% atau RM20 daripada harga asal RM35. Peningkatan harga tiket ini bukan sahaja membebankan penumpang ke KLIA dan KLIA2. Malah penumpang ke Putrajaya atau Cyberjaya dari KL Sentral juga akan dibebani kenaikan kos RM4.50, iaitu lebih 47% dari harga asal RM9.50 kepada harga baru RM14.00.

      ■ Peningkatan harga yang mendadak ini perlu dijelaskan lebih2 lagi jika fakta2 berikut diambil kira.

      Delete
    6. KLIA Ekspres telah menikmati peningkatan kadar jumlah pengguna pada anggaran 40% sejak pembukaan sambungan KLIA2, hinggakan 6 unit tren baru ditempah pada penghujung tahun 2014. Peningkatan jumlah penumpang sudah pasti menambahkan pendapatan KLIA Ekspres. Selain itu, pembinaan sambungan KLIA2 yang kosnya RM100 juta telah ditanggung dan dibayar sepenuhnya oleh kerajaan. Ini bermakna KLIA Ekspres dapat menikmati keuntungan kewangan, kesan dari peningkatan jumlah penumpang tanpa perlu membelanjakan sebarang modal tambahan.

      2. KLIA Ekspres telah menandatangani perjanjian perlesenan jangka panjang dengan Perbadanan Aset Keretapi (PAK) untuk menggunakan laluan yang menghubungkan KL Sentral dengan KLIA dan KLIA2. Kadar perlesenan dibayar oleh KLIA Ekspress kepada PAK akan mewajarkan kenaikan harga tambang melebihi 50%.

      3. Landasan keretapi ekspres ke KLIA telah dibina dengan sokongan kerajaan termasuk pinjaman RM940 juta daripada Bank Pembangunan dan Infrastruktur Malaysia Berhad. Salah satu ahli daripada konsortium yang dianugerahkan kontrak pembinaan landasan ke KLIA berjumlah RM2.4 bilion adalah Syarikat Pembinaan Yeoh Tiong Lay Sdn Bhd (SPYTL), sebuah anak syarikat yang dimiliki sepenuhnya oleh YTL Corporation Bhd. YTL Corporation merupakan pemilik majoriti bagi KLIA Ekspres. Ini bermakna YTL Corporation turut mengaut keuntungan daripada pembinaan landasan keretapi ke KLIA.

      ■ Perjanjian bukan tertakluk kepada harga tambang, ianya melibatkan jangka masa dan juga berkait rapat dengan 'renewal' kontrak apabila kontrak sudah hampir tamat tempoh.

      ■ Mengikut terma perjanjian, naik atau tidak ERL sejumlah wang tetap akan dibayar kepada ERL (YTL). Dalam jangka 30 tahun, kenaikan tambang akan mencecah sehingga RM159.

      ■ Kerajaan terpaksa akur dengan membayar pampasan kepada pihak konsesi sekiranya mahu mengelak kadar kenaikkan tambang kepada pengguna. Sehingga kini, kerajaan telah membayar RM2.9 billion melebihi kos modal projek ERL ini. Jumlah pampasan ini dijangka meningkat menjelang 2019 iaitu semasa semakan semula kontrak setiap 5 tahun.

      ■ Legasi Tun Dr. Mahathir sebenarnya banyak mendatangkan masalah kepada penggantinya. Kedua2 penggantinya terpaksa memulihkan banyak projek gajah putih yang dicipta pada zaman Tun Mahathir berkuasa.

      ■ Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Perdana Menteri ke-6 DS Najib terpaksa menjawap perihal isu kenaikkan tambang ERL ini kepada rakyat. Jika tidak api kebencian yang dinyala puak2 ANC, pemimpin puak2 pembangkang akan menyemarakkan kebencian rakyat Malaysia terhadap pihak kerajaan Malaysia. Ini kerana mereka didorong oleh sifat2 anti-Najib dan bukan didorong oleh fakta.

      Delete
    7. ‘Pusingan U’ Terkini Mahathir Menunjukkan Beliau Panik Dengan RCI Skandal Forex Bank Negara

      Posted on Friday, July 7, 2017 -07-07 23:58:33'


      Sokongan yang dinyatakan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk mencalonkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri didorong oleh rasa khuatir akan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ke atas kerugian berjumlah RM30 bilion yang ditanggung Bank Negara Malaysia akibat dagangan mata wang asing 1990-an.

      Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menerusi kenyataan media pada Jumaat menyatakan “pusingan U” pengerusi PPBM kali ini tidak seperti yang disangkakan.

      “Sokongan itu terbit selepas 20 tahun Dr Mahathir mencerca Anwar dan menggunakan apa sahaja cara untuk menyingkirkan dia dari proses politik, termasuk menangkapnya di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri, yang kini sudah dimansuhkan, mendakwa dan memenjarakan dia dan kempen menyerang akhlaknya.

      “Bagaimanapun, seperti yang Dr Mahathir tahu, Anwar tidak boleh bertanding, jadi pusingan U ini bukan mengenai pilihan raya umum akan datang.

      “Dr Mahathir tahu hasil siasatan RCI boleh membawa kepada pendakwaan jenayah, jadi dia khuatir individu yang berkaitan dengan kes ini, seperti Anwar akan memberi keterangan menentangnya,” kata Najib dalam kenyataannya.

      Delete
    8. Dr Mahathir, yang merupakan perdana menteri dari 1981 hingga 2003, semalam dilaporkan akhbar Britian, The Guardian, sebagai berkata Anwar perlu dibebaskan dari penjara dan dibenarkan bertanding dalam pilihan raya.

      Beliau berkata Anwar “mangsa dendam politik” dan “diperlakukan secara tidak adil”.

      “Keputusan mahkamah jelas dipengaruhi pemerintah dan saya fikir kerajaan akan datang boleh meyakinkan Agong untuk mengampunkan Anwar.

      “Jika begitu beliau boleh melibatkan diri dalam politik dan menjadi perdana menteri. Saya tidak akan menolaknya,” kata Mahathir menurut laporan itu.

      Najib berkata perkembangan ini ironik kerana Dr Mahathir kini memerlukan Anwar, “orang yang beliau pecat dan penjarakan”.

      Tambahnya, Dr Mahathir dilihat terlalu “obses” untuk “menyelamatkan legasi keluarganya” dan menjadikan anaknya, Datuk Seri Mukhriz sebagai perdana menteri.

      “Dia tidak mempunyai prinsip dan akan melakukan apa sahaja – termasuk bersekongkol dengan mereka yang dipenjara, memanggil campur tangan asing di negara demokratik yang berdaulat kita, sabotakan ekonomi kita, dan membuat 100 U-turn jika diperlukan untuk memanipulasi fikiran rakyat.

      “Sama seperti dia kini memerlukan Lim Kit Siang, seorang lagi lelaki yang dia dipenjara, kerana pada hakikatnya Kit Siang mengawal pembangkang kerana DAP mempunyai majoriti kerusi parlimen – sedangkan parti Mahathir hanya mempunyai satu,” kata Najib.

      Beliau menambah Dr Mahathir, selaku pengerusi PPBM, hanya mempunyai 1 kerusi Parlimen dan tidak boleh tentukan siapa jadi perdana menteri.

      “Ia akan jadi sama sekali tidak demokratik.

      “Dr Mahathir tuntut Tun Abdullah Ahmad Badawi letak jawatan perdana menteri, sekarang mahu saya letak jawatan, dan kemudian akan tuntut pengganti saya bersara sehinggalah anaknya jadi perdana menteri – walau apapun kesannya pada Malaysia,” katanya.

      “Kali ini kita tidak akan membiarkan dia berjaya, kerana proses demokrasi mesti diguna pakai, dan kepentingan negara adalah lebih penting berbanding legasi keluarga Mahathir.

      Tambah Najib walau apa yang terjadi barisan kepimpinan hari ini tidak akan sesekali tunduk dengan desakan tersebut sebaliknya akan terus berusaha menunaikan janji yang telah dibuat kerajaan BN dalam meningkatkan taraf hidup rakyat dan ekonomi negara.

      “Tiada yang lebih penting daripada keperluan rakyat. Oleh itu, kerajaan di bawah kepimpinan saya akan terus menumpukan perhatian kepada kebajikan ekonomi, kesejahteraan sosial dan keselamatan semua rakyat Malaysia.

      “Kepentingan rakyat diutamakan dan kami akan menunaikan semua janji-janji yang telah dibuat,” katanya.

      Delete
    9. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    10. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  12. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak16 February 2018 at 10:15

    Menurut laporan rasmi akhbar Times of Israel, pada 14 September 2014, pihak Biro Pusat Perangkaan Israel (CBS) mendedahkan secara rasmi bahawa hubungan perdagangan Malaysia-Israel cukup besar dengan jumlah keseluruhan perdagangan antara kedua-dua negara pada tahun 2013 mencapai $1.529 bilion, hampir dua kali ganda dari jumlah dagangan pada tahun 2012.



    Mahathir dan Israel

    Pada 17 Oktober 2003, Dr Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia menggesa umat Islam bersatu menentang Yahudi. Seruan itu dibuat semasa Persidangan OIC ke-57 di Kuala Lumpur. Turut hadir ialah Presiden Russia, Vladimir Putin.

    Pada 21 Oktober 2003 dalam temubual dengan The Bangkok Post, Dr Mahathir menjelaskan beliau bukan anti-Semitik. Israel sebuah negara yang kecil dan tidak ramai Yahudi di dunia ini. Tetapi mereka mengawal dunia. Beliau menegaskan Malaysia telah menjemput pasukan kriket dan pelajar sekolah Israel datang ke Malaysia. Ini menunjukkan bahawa mereka selamat di sebuah negara Muslim dan tidak akan dibunuh. Banyak media cetak dan elektronik dikuasai oleh Yahudi. Orang Islam digambarkan sebagai pengganas. Umat Islam kuat kerana berjumlah 1.3 bilion dan tidak mudah dimusnahkan. Sebaliknya Eropah lah yang membunuh 6 juta Yahudi semasa Holocaust dan kini bermati-matian mempertahankan Israel. Sebenarnya orang Eropah yang anti-Yahudi dan anti-Semitik. Yahudi yang berjumlah 12 juta orang telah memerintah dunia melalui proksi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg isu depan mata buat derk..kepala bapak kau ni dunguuuuuu dah kot.patut anak pun bingaiiii


      Kikiki

      Delete

    2. Dr Mahathir yang Sebenar: Kawan baik Yahudi dan Antek AS
      13 July 2010

      Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata jika penasihat Parti Rakyat Keadilan (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim setia kepada kumpulan-kumpulan Yahudi, dia tidak akan setia kepada negaranya sendiri” (Bernama,. 12 Julai 2010).

      Jika logik ini digunapakai, maka bekas PM Dr Mahathir meludah ke langit terkena muka sendiri, kerana sejarah menunjukkan Dr Mahathir yang sebenarnya tidak setia kepada Malaysia.Mahathir telah terlibat Salmon Smith Barney (sebuah syarikat Yahudi) sebagai penasihat kewangan selama krisis mata wang. Dia juga terlibat Goldman Sach (firma lain Yahudi) untuk tugas-tugas lain. Putera Mahathir, Mirzan, bekerja untuk Salomon Brothers (sebuah syarikat Yahudi). Mahathir berdamai dengan George Soros, seorang Yahudi yang pernah dihinanya, tetapi ketika Soros melawat Malaysia beberapa tahun yang lalu Mahathir secara terbuka menyatakan (untuk alasan yang masih misteri ) bahawa Soros tidak bertanggung jawab atas krisis kewangan Malaysia.Abramoff, seorang Yahudi, menetapkan pertemuan antara Mahathir dan George Bush selepas kerajaan Mahathir membayar USD 1.2 Juta ke Heritage Foundation yang dikendalikan oleh Abramoff. Ini hanya beberapa dari kerjasama Mahathir-Yahudi.

      Jadi, siapa yang teman baik orang Yahudi ‘? Mahathir atau Anwar? Mungkin Dr Mahathir sekali lagi menderita dari (dengan) nya penyimpangan mental yang dia alami selama kes VK Lingam ketika dia terlalu mudah lupa (atau buat-buat lupa?) butiran asas dan tidak hairan jika Dr Mahathir telah lupa kerjasama dan hubungannya dengan syarikat Yahudi dan individu.

      Mahathir juga sering disebut Anwar sebagai antek AS, dan akhir-akhir ini Rais Yatim, pembodek Mahathir, telah memfitnah Anwar sebagai agen CIA atas artikel sampah Utusan yang mengambil blog seorang penulis yang tidak boleh dipercayai kesahihannya (lihat rencana John Mallot’s: Rais Yatim perlu meminta maaf kepada Anwar Ibrahim) Ya, beberapa orang terkemuka dari AS berbicara untuk diri Anwar selama Sodomi I dan berbicara kembali setelah Sodomi II.

      Anwar tidak meletup di AS seperti munafik tertentu menderita diare akut oral. Apakah yang membuat Anwar budak suruhan AS atau agen CIA? Soalan terkini RPK, Siapa agen AS? Anwar atau Najib?, menunjukkan kepada orang lain sebagai agen CIA – Mahathir.Hal ini Mahathir yang merupakan antek dan tali barut AS, si pencuri yang sebenarnya yang berteriak “pencuri, pencuri, pencuri, …” untuk mengalihkan perhatian dari dirinya sendiri. Dalam sambutannya kepada Heritage Foundation pada 3, Mei 2002 Menteri Pertahanan Malaysia, Najib Tun Razak, memberi butiran lengkap tentang tatacara rahsia Malaysia dengan Amerika Syarikat dalam hal pertahanan

      Delete
    3. Melihat apa yang terjadi antara AS dan Malaysia, terutama dalam sektor pertahanan dan masalah-masalah ekonomi, selama pemerintahan Mahathir, tidak salah jika disimpulkan bahawa Mahathir mengikat Malaysia sebagai negara pengikut AS, sebuah negara yang bergantung pada AS untuk kemajuan juga sebagai kelangsungan hidup.

      Malaysia di bawah Mahathir mempunyai sokongan US sokongan dalam pertahanan di Asia Tenggara. Ekonomi Malaysia juga paling bergantung pada AS, AS muncul sebagai nombor 1 pasaran eksport dan pelabur untuk Malaysia.Adakah perhambaan akrab antara dua negara yang paling kritis mungkin jika hubungan antara Malaysia dan AS bermusuhan seperti yang digembar-gemburkan oleh Mahathir?

      Bolehkah satu bangsa (Malaysia) bersikap musuh ketat terhadap bangsa lain (AS) tetapi pada masa yang sama Malaysia bergantung pada AS untuk kelangsungan hidup ekonomi dan keselamatan? Hanya orang bodoh dan munafik akan percaya dan mempertahankan logik dangkal ini.Mahathir membodohi Malaysia dengan bertindak dan berpura-pura bahawa dia anti-AS, tetapi selama ini sebagai tali barut dan antek dari Amerika Syarikat.

      Sebahagian rakyat Malaysia berfikir bahawa Mahathir berani dan kasar terhadap Amerika Syarikat. Banyak negara-negara dunia ketiga dan negara-negara Islam juga terpukau dengan lakonan jijik Mahathir dan menyatakan dia sebagai juru bicara dunia ketiga dan negara-negara Islam.

      Mereka tidak tahu bahawa Mahathir dibenarkan untuk membuat semua laporan anti-AS sebagai taktik menipu umat Islam bahawa dia sebenarnya tali barut AS.Martin Jalleh menulis dalam MT pada bulan Januari 2010 bahawa Dr Mahathir adalah “Kejadian dari AS” tetapi hanya segelintir rakyat yang membaca dan menghadam isi sebenar rencana ini. Hujah artikel beliau mengekpos Mahathir yang sebenarnya: seorang munafik yang tidak segan untuk melakukan apa-apa untuk memenuhi keserakahan yang tak dapat diukur kekuasaan, kekayaan dan kemasyhuran.Bolehkah Mahathir membuat amaran dan ucapan kaustik tentang AS tanpa apa-apa tindakan seperti yang dikenakan keatas Iran, Myanmar, Zimbabwe oleh AS kecuali CIA telah memungkinkan dia untuk melakukannya? Seperti Mahathir berpendapat, jika AS dapat menghasilkan Avatar, mereka boleh merancang serangan 9 / 11 Twin Tower sebagai serangan pengganas. Jadi, apa yang begitu sukar bagi CIA untuk menangani Mahathir, kecuali Mahathir adalah orang mereka yang melakukan arahan mereka?

      Delete
    4. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
    5. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
    6. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  13. Mana ko pergi Suman bapok barua bajingan
    Carii masa & tempat baru, berikan cadangan
    Hamba cabar mau berentap sebelah tangan
    Ayuh Suman, ada berani nak bagi tentangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
    2. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Seman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  14. Dulu semangat Suman, kemain lagi berkobar
    Tapi kini ifrit ini bertukar bacul, tawar hambar
    Nak ajar bapok tua ni rasa sungguh tak sabar
    Namun dia terus diam sepi bila hamba cabar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha macai ni asal perbuatan puak umno ok jer.bersahabat dgn israel pun ok,asal dapt brim.rakyat sedang menilai


      Kikiki

      Delete
    2. PENERBANGAN MALAYSIA (MAS) RUGI SAMPAI SEKARANG KERANA MAHATHIR NAK TUTUP KEHILANGAN DUIT RAKYAT LEBIH RM30 BILLION MELALUI FOREX – KETERANGAN BERSUMPAH TAJUDIN RAMLI DI MAHKAMAH

      Posted on Saturday, December 17, 2016 -12-17 20:48:33'


      Tidak ramai yang sedar mengenai perkara ini.

      MAS telah sentiasa menguntungkan dan juga yang dikendalikan oleh syarikat dengan reputasi yang baik.

      Pada masa itu Bank Negara Malaysia (BNM) adalah pemegang saham terbesar di MAS 32% yang mereka diperolehi dari Kementerian Kewangan pada tahun 1988.

      Selepas BNM kehilangan lebih RM30 bilion dalam FOREX perjudian di awal 1990-an, BNM telah diminta untuk menjual kepentingan MAS kepada Tajuddin Ramli MHS dengan nilai RM8 sesaham (sedangkan harga pasaran adalah RM3.50) untuk membuat keuntungan serta-merta pada tahun 1993. (itulah sebabnya Tajuddin terus mengatakan beliau telah diminta untuk melakukan khidmat negara ketika itu).

      Ini dilakukan untuk membantu menutup rahaia sebahagian daripada kejatuhan besar-besaran dari perjudian FOREX.

      Selepas MHS mengambil alih, prestasi MAS jatuh dan mengalami kerugian yang besar sehingga ia perlu ‘bail out’ dan diselamatkan banyak kali oleh Kerajaan.

      Pada akhir tempoh perkhidmatan beliau, Madey telah berjaya memusnahkan industri Timah kita (juga disebabkan oleh perjudian), UMNO lama, kebebasan badan kehakiman, Bank Bumiputra (yang terpaksa diambil alih oleh Bank of Commerce) disamping menimbulkan banyak masalah terhadap MAS dan BNM . Lihat dibawah http://pakdin.my/mahathir-musnahkan-komoditi-utama-negara-dan-mata-pencarian-rakyat/

      [contentcards url=”http://pakdin.my/mahathir-musnahkan-komoditi-utama-negara-dan-mata-pencarian-rakyat/” target=”_blank”]

      Beliau juga menswastakan 5 projek pengangkutan yang berbeza untuk 5 pihak yang berbeza dengan 5 sistem yang berbeza yang tidak bersepadu – 4 daripadanya perlu duselamatkan oleh kerajaan manakala satu lagi perlu di beri subsidi berterusan oleh Malaysia Airport Bhd (MAB) selama 30 tahun menggunakan cukai lapangan terbang – sama ada penumpang menggunakan ERL atau tidak. Lihat di bawah http://pakdin.my/empat-projek-utama-pengangkutan-awam-kl-dimulakan-mahathir-bankrap/ dan http://pakdin.my/sebahagian-cukai-lapangan-terbang-dibayar-kepada-erl/

      [contentcards url=”http://pakdin.my/empat-projek-utama-pengangkutan-awam-kl-dimulakan-mahathir-bankrap/” target=”_blank”]



      [contentcards url=”http://pakdin.my/sebahagian-cukai-lapangan-terbang-dibayar-kepada-erl/” target=”_blank”]

      Beliau juga menswastakan Indah Water kepada Vincent Tan dan kemudian Kerajaan juga yang terpaksa menyelamatkan.

      Beliau juga menubuhkan Proton, yang perlu diselamatkan oleh Petronas dan kemudian secara langsung oleh Kerajaan baru-baru ini.

      Adakah ini ‘track-record’ yang luar biasa?

      Tetapi tak mengapa, dia menggunakan duit Petronas membayar Ananda, Argentina, Jepun, Korea dan Indonesia untuk membina KLCC – kebanggaan Malaysia.

      Sekarang, semua orang yang tanggungjawab di atas ada dalam pembangkang – Madey, Anwar, Sanusi, Liong Sik, Daim, A Kadir Jasin, orang yang tak tahu Inggeris, Mat Tyson.

      Semua dikutip pembangkang.

      Sekarang yang perlu membersihkan najis mereka adalah Najib, yang sering diserang oleh mereka yang sebenarnya bertanggungjawab meninggalkan najis tersebut.

      Delete
    3. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  15. MahaCai Cuba Mengelirukan Rakyat Nak Tutup Jenayah Skandal FOREX Mahathir

    Posted on Saturday, December 16, 2017 -12-16 17:34:19'


    1. Blogger Pakatan Mohd Hanizam Bin Yunus @ Blue Ocean telah mula untuk mengelirukan rakyat untuk menyembunyikan jenayah Mahathir.

    2. Beliau baru sahaja membuat laporan polis yang meminta Polis untuk menyiasat mengapa rizab FOREX Malaysia telah mengalami “kerugian” AS$39.6 bilion (RM160 bilion) antara 2013 hingga 2016 yang mendakwa ini adalah “kerugian” yang lebih besar berbanding kerugian Skandal Forex Bank Negara Malaysia (BNM)oleh Mahathir sebanyak RM31.5 bilion (atau RM100 bilion).

    3. Terdapat perbezaan besar antara Skandal BNM Mahathir dan apa yang BNM lakukan antara 2013 dan 2016 sebagai sebahagian daripada langkah mereka untuk menstabilkan pasaran.

    4. Ia rumit tetapi dalam bentuk yang paling asasnya, boleh dipermudahkan seperti berikut:

    a) Skandal FOREX Mahathir:

    Dia memiliki AS$10 dan sifar RM. Beliau meminjam AS$10 lagi kemudian membeli tiket loteri Amerika Syarikat bernilai AS$20, kalah dan menghabiskan semua wang yang ada.

    Akhirnya yang tinggal sifar AS$ juga sifar RM dan masih berhutang lagi AS$10.

    Kerugian bersih adalah AS$20 atau RM80 dan jatuh bankrap.

    Bukan sahaja perjudian ini melanggar peraturan (ini bukan wang mak bapak dia tetapi milik rakyat) dan yang membuatnya lebih buruk lagi adalah dengan menyembunyikan kerugian dan membohongi rakyat atas kerugian semua wang rakyat dan jatuh muflis.

    b) Operasi BNM antara 2013 to 2016.

    Mereka sebelum ini telah membeli AS$20 pada nilai tukaran RM3.80.

    Mereka mempunyai AS$20 dan sifar RM. Kemudiannya menjual US $ 20 pada penukar wang pada kadar AS$1 berbanding RM4 – membuat keuntungan sebanyak RM4.

    Sekarang mempunyai sifar AS$ dan RM80, membuat keuntungan sebanyak RM4 dan tidak berhutang kepada sesiapa pun.

    5. Dalam kedua-dua kes, pegangan AS$ telah menurun tetapi dalam kes 1, BNM mengalami kerugian besar manakala dalam kes 2, BNM membuat keuntungan sebagai sebahagian daripada TUGAS mereka untuk mengurangkan turun naik kadar pertukaran wang kita – yang mana rizab FOREX dimaksudkan untuk menjadi keutamaan.

    6. Malah, bagi tempoh 2013 hingga 2015 yang mana blogger Pakatan mendakwa bahawa BNM telah mengalami kerugian, BNM melaporkan keuntungan besar RM5.5 bilion (2013), RM6.4 bilion (2014), RM7.8 bilion (2015) dan RM6 .5 bilion (2016).

    7. Ini sangat berbeza dari tahun 1992 hingga 1994 skandal forex Mahathir adalah kerugian yang sangat besar sehingga BNM secara teknikalnya telah muflis dan terpaksa menjual saham Penerbangan Malaysia (MAS), Telekom, Tenaga dan saham lain dan terpaksa melunaskan kerugian mereka dalam tempoh sehingga 10 tahun kemudian.

    8. Untuk maklumat lebih terperinci boleh lihat disini:
    https://www.facebook.com/EricSeeTo/posts/1801721163173601

    9. Secara kebetulan, Hanizam @ Blue Ocean adalah ahli PRIBUMI dan juga orang yang dengan yakinnya meramalkan bahawa Kementerian Kewangan kita akan muflis pada 11 Julai 2016.
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1820195788199207

    10. Saya mencabar dia dan OutSyed pada tahun lepas tetapi kedua-duanya tidak berani untuk menerima cabaran itu.

    11. Baik bagi mereka kerana mereka tidak menerima cabaran kerana ternyata Malaysia tidak muflis pada tahun lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  16. Hasrat Lim Kit Siang Tercapai – Suruhanjaya Diraja ditubuhkan siasat kerugian forex Bank Negara

    Posted on Wednesday, June 21, 2017 -06-21 21:51:26'


    Akhirnya hasrat Lim Kit Siang tercapai.

    Kabinet bersetuju menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi skandal Forex BNM bernilai AS$10 bilion (sekarang bernilai RM80 bilion) kerana pasukan petugas khas mendapati bukti kerugian, kesilapan dan percubaan untuk mengelirukan parlimen serta menyembunyikan skandal.

    Habis lah Madey and Ketum..

    *********

    Suruhanjaya Diraja ditubuhkan siasat kerugian forex Bank Negara

    Siasatan awal Pasukan Petugas Khas (PPK) mengenai kerugian pertukaran matawang asing (Forex) Bank Nagara Malaysia mendapati jumlah kerugian adalah lebih besar daripada apa yang dilaporkan kepada Kabinet dan Parlimen.

    Lebih mengejutkan lagi siasatan PPK menunjukkan ada cubaan menyembunyikan fakta sebenar kejadian tersebut dengan mengelirukan Kabinet dan Parlimen.

    Kejadian yang berlaku sekitar 80-an dan 90-an itu menyaksikan laporan rasmi Bank Negara rugi RM6 bilion bagaimanapun difahamkan jumlah sebenar kerugian adalah USD10 bilion.

    Sehubungan dengan itu Kabinet hari ini bersetuju menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat kerugian urus niaga matawang asing tersebut.

    Pejabat Perdana Menteri, dalam satu kenyataan, berkata keputusan itu dibuat selepas meneliti laporan PPK, yang diberi mandat untuk membentangkan hasil laporan mereka selepas tiga bulan.

    “Dalam laporan itu, PPK mendapati wujud kes ‘prima facie’ bagi keruguian BNM sekitar 1980-an dan 1990-an dan mencadangkan penubuhan RCI bagi melakukan siasatan terperinci lagi menyeluruh berdasarkan lunas perundangan dan dilindungi di bawah Akta 119.

    “Penubuhan RCI juga bertujuan menjaga kepentingan awam, yang mana kerugian sebenar BNM akibat urus niaga matawang asing membabitkan rizab negara dapat dipastikan.

    “Ini kerana siasatan awal PPK mendapati jumlah kerugian adalah lebih besar saripada apa yang dilaporkan kepada Kabinet dan Parlimen.

    “PPK juga mendapati terdapat elemen menyembunyiklan fakta sebenar kerugian dengan mengemukakan maklumat yang bertujuan mengelirukan Kabinet dan Parlimen,” katanya.

    Sehubungan itu, mengikut kenyataan akhbar yang sama, Kabinet sebulat suara bersetuju dengan syor PPK bahawa terdapat keperluan menubuhkan RCI bagi membolehkan siasatan mengenai kerugian BNM sekitar 1980-an dan 1990-an diteruskan, sekali gus diharap mampu merungkai isu yang membelenggu negara sejak 23 tahun lalu.

    Kerajaan juga berterima kasih kepada Pengerusi PPK, Tan Sri Sidek Hassan dan ahlinya serta Sekretariat PPK di Kementerian Kewangan, yang memberi komitmen penuh dalam menjalankan siasatan awal berkenaan kerugian terbabit dengan telus, bebas lagi adil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  17. Rakyat tak paham betul PH ni...bila PAS tak keluarkan apa2 kenyataan berkaitan dengan isu perwaklian israel ni. dituduhnya tak berani bersuaralah..takut Umno lah, bila dikeluarkan kenyataan membantah , dijadikan bahan politik pulak. Semakin meroyan pulak dia orang ni sekarang, tu belum diumumkan tarikh PRU nanti, klau dah umum mau gila meroyan semuannya. Ikut pakar2 psikologi, pimpinan PH ni dah masuk tahap kecelaruan jiwa yang amat2 kronik. Mengikut mereka lagi, ini adalah tanda2 terang dan nyata mereka dah dapat menghidu kekalahan besar dalam PRU nnati..itu tak dapat dinafikan lagi.
    Sampai saat dan masa ini, Madey atau mana2 pimpinan tetinggi belum mengeluarkan aap2 kenyataan yang membantah kehadiran delegasi Israel tersebut. Mengikut laporan, Madey semasa dia jadi PM dulu , rakan karib dan penasihat kewangannya yang paling rapat ialah si Soros, penyangak yahudi tu. Rasanya samapai sekarang ni, hubungab masih rapat lagi..sebab tulah Madey tak berani kondem dan membantah apa2 saja yang berkaitan dengan yahudi aatu Israel. Tak mustahil, kalau dia jadi PM nanti antara tindakan pertama yang dilakukannya ialah mengujudkan hubungan diplomatik dengan yahudi zionis tu. LKS dan LGE, toksah kiralah..hubungan mereka dengan israel dah lama wujud. Dengar khabar, syarikat2 dari Israel lah yang paling banyak melabur di Penang. Sampai sekarang, bila ditanya berkaitan kebenaran perkaar tersebut...tiada kenyataan rasmi dikeluarkan oleh pejabat KM. Madey dan PH ni saling tak tumpah macam perumpamaan Melayu yg femes tu...mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih. Ayuh rakyat Msia yang cintakan negara, jangan undi PH untuk memastikan Yahudi Isreal tak diberikan peluang untuk bertapak di negara ini...undilah UMNO/BN untuk mendaulatkan Islam yang menjadi benteng utama kepada merebaknya pengaruh Yahudi tersebut. Kalau anda rosakkan undi..ini juga satu cara yang mudah lagi berkesan untuk mengekang Madey dan PH dari menerajui pemerintahan negara selepas PRU nanti !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  18. Umno pas talam muka keliling.

    Kita tgk apa tindakan pas isu israel ni.

    Kwn dgn umno mkna sokong israel.

    Pas masuk lubang biawak sikit demi sedikit.. good luck pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. ■ Tun Daim dan Tun Mahathir sekali lagi berjaya mengabui mata rakyat dalam skima nekad mereka melalui Penyenaraian TimeDotcom di BSKL. Mereka berjaya menjarah duit rakyat dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB melalui proksinya TS Halim Saad, seorang korporat bumiputera.


      ■ Hasil yang mereka perolehi lebih kurang RM2.8 billion. RM1.0 billion dari Khazanah Holding yang membeli saham TimeDotcom lebih awal lagi sebelum disenaraikan dan RM1.8 billion dari TABONG AMANAH PENCEN dan PNB apabila membuat pembelian ketika saham merudum seawal TimeDotcom disenaraikan di BSKL. Begitulah luar biasanya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad memikirkan keuntungan mereka dengan cara merompak dana awam milik rakyat.
      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    2. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  19. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

    Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

    Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

    Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

    Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  20. Dakyah Kristianisasi Bebas Terbuka! Dalam LRT &Bas Awam..


    Petaling Jaya, Selangor: Beberapa pendakyah Kristian berbangsa kulit putih didapati sering berlegar-legar di dalam perkhidmatan awam LRT mencari sasaran bagi dakyah Kristianisasi, dedah Zikri Zainudin di laman Facebook miliknya.



    Kafilah Dakwah Kristianiti
    Beberapa pemerhatian:
    1. Di tangan mereka akan ada bible dalam 3 bahasa, English, Chinese, dan Indonesia. ...
    Lihat Selengkapnya

    284

    105

    273

    Beliau mendapati para pendakyah tersebut yang disyaki berasal dari Amerika Syarikat berdasarkan loghat pertuturan mereka turut membawa bersama kitab Bible dalam 3 bahasa iaitu bahasa Inggeris, Cina dan Indonesia sewaktu menjalankan aktiviti penyebaran dakyah Kristianisasi.

    Beliau mendedahkan,

    “Ini bukan kali pertama, kalau naik LRT biasa mereka turun di Stesen Taman Jaya. Tidak pasti ada International School atau sekolah mubaligh di kawasan sekitar.”

    “Antara perbualan yang dapat didengar, adakah anda percaya pada Jesus Christ dan di akhir perbualan mereka akan minta nombor telefon, mungkin untuk follow up.”

    Pendedahan Zikri Zainudin tersebut telah memberi inspirasi kepada orang ramai untuk tampil bersuara berkongsi pengalaman dan pendapat masing-masing mengenai ini.

    Aktiviti pendakyahan Kristianisasi ini tidak hanya terbatas dalam perkhidmatan awam LRT sahaja, malah ia juga berlaku dalam pengangkutan awam yang lain.

    Nur Maziha Muzakir mendedahkan pengalamannya menyaksikan para pendakyah Kristianisasi sedang melakukan aktiviti penyebaran agama mereka di dalam perkhidmatan bas awam.

    Seorang lagi saksi, Mimi Mizisya mendakwa kawasan Petaling Jaya menjadi lubuk kepada aktiviti Kristianisasi sebegini. Beliau berkata,

    “Banyak sangat aih dalam LRT dan dalam bas. Depa turun kat LRT Taman Jaya, lepas tu jalan-jalan area PJ plak. PJ kan port Kristianisasi. Tengok la berapa banyak gereja kat PJ. Sek sek ni kalau lalu sebelah kita dia akan senyum mesra and tegur Hi kalau yang perempuan tu.”

    Beberapa netizen turut menyuarakan kebimbangan mereka tentang risiko penyalahgunaan sekolah-sekolah antarabangsa di kawasan Lembah Kelang ini sebagai lubuk penyebaran dakyah Kristianisasi oleh golongan yang tidak bertanggungjawab.

    Ustaz Haji Mohd Hazizi Ab Rahman berkata,

    “Saya dari dulu memang meragui kewujudan sekolah antarabangsa seperti Matrix Global School di Sendayan, UCSI International School di Springhill Port Dickson.

    ” Kebisuan golongan peguam liberal dan mereka yang kononnya memperjuangkan hak asasi manusia mengenai aktiviti pendakyahan Kristianisasi secara terang-terangan ini dan hanya akan meloncat membantah usaha dakwah agama Islam telah ditempelak oleh seorang aktivis Muslim, Nurul Aizam Zaini. Beliau berkata,

    “Menariknya, tidak ada satu pun NGO “Hak Asasi Manusia” atau Peguam-peguam Liberal yang marah dan bisingkan perkara ini.” “Sebaliknya, jika yang disebarkan itu adalah agama Islam, maka gegak gempitalah satu dunia bahawa ini “Hak Asasi Manusia”, “Kebebasan Beragama” dan macam-macam hujah.” “Apa makna semua ini?”

    (https://www.menara.my/dakyah-kristianisasi-terbuka-dalam-lrt-dan-bas-awam/)

    #######################################################

    Seram pulak dengar berita macam ni. Berlaku di negeri yang diperintah PH pulak tu. Apa yang Jemin dan MP serta ADUN2 Islam PH dah buat selama ni. Inilah akibatnya kalau terlalu ghairah berpolitik dan mengembungkan poket masing2, sampai isu macam ni pun dipandang enteng dan sepi aje. Tak terfikir ke nasib anak bangsa Melayu Islam masa akan datang. Tak malu ke kalau Selangor dilabel sebagai hab dakyah kristinisasai terbesar di Msia. MBnya melayu Islam tapi kristian berkembang pesat di bawah pentadbirannya..apa ni????? Tak mustahil jika pH memerintah nanti, semakin subur dakyah kristian berkembang di Msia pulak..yang untung ialah DAP lah. Ketawa sakan lah si LKS dan LGE dan majoiti CEC DAP yang sememangnya pendokong kuat kristian !!!!!! Ops masuk jarum sedang berjalan dengan lancar beb.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masalahny kau ni? Mabuk? Nak cerita pasal agama tp ajak budak2 muda buat undi rosak yg dihukumkan haram. Kalau mcm ni, kau pun boleh dikategorikan jenis talam beribu muka. Konon pembela agama tapi ajak org buat perkara haram. Kau tak malu ke? Dah tu cuba kau fikir, ada budak yg terhasut dgn dakyah kau, tak ke kau dpt saham? Hari ni pulak kau fitnah PH pasal mubaligh Kristian sedangkan PH tak terlibat. Kau tak rasa takut ke pada azab Tuhan? Cukuplah GN, tak payahlah nak membodohkan diri. Kalau jau fikir ada hari pembalasan, berhentilah dari memfitnah. Tp kalau kau rasa ini aje cara nak bg anak bini kau makan, teruskanlah. Gong Xi Fa Cai.

      Delete
    2. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
    3. Dan apa yang rakyat merhaen dapat dari skandal2 1MDB, NFC, FGV BNM RM160BILION SKANDAL FOREX MASA BAWAH PIMPINAN MO1 NAJIB PM AKA MENTERI
      KEWANGAN ``TERBURUK`` ASIA ?????

      Walaupun zaman Mahathir ada juga skansal, tapi
      Rakyat marhaen telah pon menikmati hidup TANPA GST, KOS SARA HIDUP YG RENDAH / SEDERHANA
      ( BUKAN TINGGI MELAMBONG MACAM SEKARANG) , MENIKMATI SUBSIDI KEPERLUAN ASAS, DAPAT BIASISWA ANAK2 MELANJUT PELAJARAN, DAPAT BANTUAN MARA ANAK2 BELAJAR (BUKAN PINJAM PTPTN MACAM SEKARANG), ANAK2 DAPAT KERJA BILA HABIS BELAJAR (BUKAN MENHANGGOR MACAM SEKARANG KERANA PELUANG PEKERJAAN DIBERI KPD PENDATANG ASING YG DIBAWA MASUK OLEH SYARIKAT PEMERDAGANGAN MANUSIA MILIK MENTERI UMNO), ADA TWIN TOWER aka MENARA BERKEMBAR [Pernah jadi rekod dunia], ada MENARA KUALA LUMPUR, ADA 2 LAPANGAN TERBANG WORLD CLASS, ADA CILICON VALLEY Cyberjay, ada PUTRAJAYA yg MO1Najib dan kabinet dapornya sdg merajalela MENJARAH MELANUN HARTA NEGARA.... dan banyak lagi yg rakyat telah nikmati walaupon dlm skandal zaman Mahathir.

      Tetapi sekarang, akibat SKANDAL 1MDB,FELDA ,FGV , MARA, NFC, KWAP, KWSP - SATU DAH TERBAKAR PUN, yg lain bila lagi? - skandal TABONG HAJI, LTAT, BNM beli tanah rm2bilion, FELDA hilang tanah? PENEROKA TANGGONG HUTANG, yang terkini???????????????

      Apa yg rakyat dpt hari ini akibat 1MDB ialah GST, GGSSTT, GGGSSSTTT, GGGGGSSSSSTTTTT!!!!

      8 pengkalan tentera yg bila2 masa boleh dilumpohkan oleh CCCP Army. Tau kenapa? Itu nak bangga? Geng Najib, ko memang gila!!!
      Apa ko kata? TRX? KLVC, ECRL, KCMIP Kuantan KENAPA TAK SEBUT SEKALI , Itu semua hutang!!! MALAYSIA BERHUTANG DGN CHINA!!! CHINA BUATKAN DULU, PAKAI DUIT CHINA, KEPAKARAN DARI CHINA, BAHAN DARI CHINA, JENTERA DARI CHINA, SEGALANYA DARI CHINA. ITU PELEBURAN!!! BUKAN PELABURAN . Menyediakan aktiviti ekonomi? Peluang pekerjaan? Limpahan ekonomi? Bila tu? geng najis? Lepas Malaysia jadi wilayah jajahan CHINA bendera MERAH SABIT DAN TUKUL BESI BINTANG 5 KOMINIS SEBAB TAK MAMPU BAYAR HUTANG YG DAH HAMPIR 1 TRILION RINGGIT TU? sedangkan aktiviti ekonomi sekarang semakin menguncup, ASET 1MDB DAH HABIS TERGADAI MALAH ASET NEGARA MALAYSIA PON DAH ADA YG MO1 Najib gadai kpd CHINA..........akibat nak bayar bunga hutang 1MDB baru tu!!! Hutang pokoknya belum settle pon! Belom lagi masuk kira Kuantan Port, Malacca Gateways, Kota Kinabalu Port, Pulau Indah. Penang Port. Berapa????????? Hampir 1 trilion......ekonomi Malaysia sekarang bagaimana? Kuasa beli rakyat sekarang macamana? Meriah? Kenapa banyak super market hyper market tutup? Kilang2 tutup? Majoriti rakyat takdak duit nak beli! tunggu masa......MELINGKOP!
      Namun rakyat masih baik hati, takdak duit pun rakyat tolong bayar melalui GST, dah kena tipu, katalah baik hati, nak redakan panas hati,tak nnti ada yg mati dek makan hati!

      awas kamu umnoBn, tak lama dah! dah nak Mampos!!!!! walau apapun dongengan ngko wahai geng najis!!!

      Sekejaaaappp je lagi......sabar ye!!!

      Sementara tu, melantakla kuih talam ko tu .

      Delete
  21. tuan ibrahim Taik busuk dua muka, depan taik belakang pun taik...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Tidak malukah mereka mengetuai parti PPBM (Parti Putar Belit Mahathir) dengan slogan "Selamatkan Malaysia" sedangkan merekalah perompak terbesar dalam sejarah negara? .

      Delete
    2. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
    3. Anon 12:52 dan 17.55.kau mabuk ketum ke.. haram jadah, bangsat, kepala bapak, banggang, (pinjam sat kata2 PM)....setannn kecik kecik tak nak mampus dah besar meyusahkan orang..setan gondol(pinjam kat Ahmad Nesfu)

      Delete
  22. pasesat & umngok bagai pinang dibelah dua.kokok berdegar-degar tapi ekor dikepit israel.cakap-cakap kosong nak bela palestine tapi tercirit-cirit makan dedak kleptokrasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  23. hujahla apapun.. mo1 mesti ditolak selama2nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  24. hasut perkauman itu umngok, belakang bisnes sama cina,hasut amanat tuang ala taliban itu pasesat hardy bawangtuang,belakang main dedak kerajan kleptokrasi.Dua-dua menongkat kerajaan kleptokrasi, waaahhh...paspasesat nak jadi kingmaker jadipm calon pm(ug umngok)untuk kebebasan israel masuk malaysia.talibanisasi+kleptokrasi=40 kerusi untuk periuk nasi pas(kehendak rakyat x penting,no 1 ialah dedak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  25. AApa lagi mau kasi alas.
    Duit ilang…tanah ilang.. enjin jet ilang…kapal terbang ilang.. koperal ilang…Nyawa ilang …vendor proton ilang…
    Kini Diplomat Israel sudah buleh masuk Malaysia…. Aapa lagi mau alas .
    Anifa kata UN jemput . Memang menakutkan!!! Sekarang siapa yang perintah????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Suman poyi jo singgah umah Udin,

      Udin ... Mano poyi anak kau,

      Ado ni ha dlm bilik diyo.

      Leman .. keluwau le .. atok Suman kau ba'nghu jo balik dari botapo nak jumpo.

      Yo lah yah ... Nanti jab nak kojut Mei Li.

      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,

      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.

      Iyo ko ... atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak togimo ilham ...

      M'sia pelopor semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso.

      Elok lah Udin eko nikahkan jo semuwo anak2 kau dgn bangso lain. Buek po gaduh2. Oden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Hidup Junjungan Besar DYMM!
      Najib maso tu terlantik otomatik menjadi memanda menteri.

      Dari Melaka ke negeri Pahang singgah di Johor beli ber angan2 kesudahan ea jadi DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmuqmineen.

      Delete
  26. Dan apa yang rakyat merhaen dapat dari skandal2 1MDB, NFC, FGV BNM RM160BILION SKANDAL FOREX MASA BAWAH PIMPINAN MO1 NAJIB PM AKA MENTERI
    KEWANGAN ``TERBURUK`` ASIA ?????

    GGGGGSSSSSTTTTT GGGGGGSSSSSSTTTTTTT GGGGGGSSSSSSTTTTTT

    Walaupun zaman Mahathir ada juga skansal, tapi
    Rakyat marhaen telah pon menikmati hidup TANPA GST, KOS SARA HIDUP YG RENDAH / SEDERHANA
    ( BUKAN TINGGI MELAMBONG MACAM SEKARANG) , MENIKMATI SUBSIDI KEPERLUAN ASAS, DAPAT BIASISWA ANAK2 MELANJUT PELAJARAN, DAPAT BANTUAN MARA ANAK2 BELAJAR (BUKAN PINJAM PTPTN MACAM SEKARANG), ANAK2 DAPAT KERJA BILA HABIS BELAJAR (BUKAN MENHANGGOR MACAM SEKARANG KERANA PELUANG PEKERJAAN DIBERI KPD PENDATANG ASING YG DIBAWA MASUK OLEH SYARIKAT PEMERDAGANGAN MANUSIA MILIK MENTERI UMNO), ADA TWIN TOWER aka MENARA BERKEMBAR [Pernah jadi rekod dunia], ada MENARA KUALA LUMPUR, ADA 2 LAPANGAN TERBANG WORLD CLASS, ADA CILICON VALLEY Cyberjay, ada PUTRAJAYA yg MO1Najib dan kabinet dapornya sdg merajalela MENJARAH MELANUN HARTA NEGARA.... dan banyak lagi yg rakyat telah nikmati walaupon dlm skandal zaman Mahathir.

    Tetapi sekarang, akibat SKANDAL 1MDB,FELDA ,FGV , MARA, NFC, KWAP, KWSP - SATU DAH TERBAKAR PUN, yg lain bila lagi? - skandal TABONG HAJI, LTAT, BNM beli tanah rm2bilion, FELDA hilang tanah? PENEROKA TANGGONG HUTANG, yang terkini???????????????

    Apa yg rakyat dpt hari ini akibat 1MDB ialah GST, GGSSTT, GGGSSSTTT, GGGGGSSSSSTTTTT!!!!

    8 pengkalan tentera yg bila2 masa boleh dilumpohkan oleh CCCP Army. Tau kenapa? Itu nak bangga? Geng Najib, ko memang gila!!!
    Apa ko kata? TRX? KLVC, ECRL, KCMIP Kuantan KENAPA TAK SEBUT SEKALI , Itu semua hutang!!! MALAYSIA BERHUTANG DGN CHINA!!! CHINA BUATKAN DULU, PAKAI DUIT CHINA, KEPAKARAN DARI CHINA, BAHAN DARI CHINA, JENTERA DARI CHINA, SEGALANYA DARI CHINA. ITU PELEBURAN!!! BUKAN PELABURAN . Menyediakan aktiviti ekonomi? Peluang pekerjaan? Limpahan ekonomi? Bila tu? geng najis? Lepas Malaysia jadi wilayah jajahan CHINA bendera MERAH SABIT DAN TUKUL BESI BINTANG 5 KOMINIS SEBAB TAK MAMPU BAYAR HUTANG YG DAH HAMPIR 1 TRILION RINGGIT TU? sedangkan aktiviti ekonomi sekarang semakin menguncup, ASET 1MDB DAH HABIS TERGADAI MALAH ASET NEGARA MALAYSIA PON DAH ADA YG MO1 Najib gadai kpd CHINA..........akibat nak bayar bunga hutang 1MDB baru tu!!! Hutang pokoknya belum settle pon! Belom lagi masuk kira Kuantan Port, Malacca Gateways, Kota Kinabalu Port, Pulau Indah. Penang Port. Berapa????????? Hampir 1 trilion......ekonomi Malaysia sekarang bagaimana? Kuasa beli rakyat sekarang macamana? Meriah? Kenapa banyak super market hyper market tutup? Kilang2 tutup? Majoriti rakyat takdak duit nak beli! tunggu masa......MELINGKOP!
    Namun rakyat masih baik hati, takdak duit pun rakyat tolong bayar melalui GST, dah kena tipu, katalah baik hati, nak redakan panas hati,tak nnti ada yg mati dek makan hati!

    awas kamu umnoBn, tak lama dah! dah nak Mampos!!!!! walau apapun dongengan ngko wahai geng najis!!!

    Sekejaaaappp je lagi......sabar ye!!!

    Sementara tu, melantakla kuih talam ko tu .

    ReplyDelete
  27. Memang Geng Najib ni sial, bodoh dan byk dosa angkara byk termakan budi dedak Bijan dan UMNOngok. mereka2 melayu yg konon Islam ni, tahap Melayu pariah kedana tertinggi klau dibandingkan dgn 'Pariah " kasta hindu/Indai nipariah yg berasal dari India tubersengkokol dan mempertahankan Ketua Lanun Bugis mereka terkentuk2, terberak2 dan termuntah2 di lamn web pro Pembangkang.. Jahanmlah dan merambus puak2 umno dan tali bartu Bijan si Lanun tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tpi now sya tngok dia rilek je main fb.. tpi kerajaan ph trsungkur jatuh

      Delete
  28. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddyteddy2234@gmail.com

    ReplyDelete
  29. TAWARAN PERKHIDMATAN PINJAMAN, MOHON SEKARANG DAN DAPATKAN KELULUSAN TANPA STRESS ATAU BERTANGGUH.




    Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya, hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan.Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 2%, Hubungi kami melalui Whatsapp +918794792073
    mghfbibdgf@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCARI PINJAMAN
    *******************************
    1) Nama Penuh:
    2) Jantina:
    3) Amaun Pinjaman Diperlukan:
    4) Tempoh Pinjaman:
    5) Negara:
    6) Alamat Rumah:
    7) Nombor Mudah Alih:
    8) Nombor Faks:
    9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
    11) Tarikh Gaji:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Di manakah anda mendapat iklan pinjaman kami:
    mghfbibdgf@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...