Tuesday 20 February 2018

BERANIKAH LAGI NAJIB UMUM PERUNTUKAN BERBILION-BILION?


Berikutan pengumuman Najib Razak memberi peruntukan pembangunan berjumlah RM1.3 bilion bagi Pulau Langkawi kerana ura-ura Tun Mahathir Mohamad mungkin bertanding di pulau tersebut, Pengerusi Pakatan Harapan itu berkata, beliau akan menjelma di banyak kawasan lain selepas ini.
Saya akan menjelma di banyak kawasan lain, termasuk Pekan dan Putrajaya, kata Tun Mahathir.

Apa lagi akan Najib curahkan agaknya?

Bagaimana jika kemudiannya "bakal Perdana Menteri"  itu turut menunjukkan kecenderungan dan minat untuk bertanding di Kubang Pasu, Titiwangsa dan beberapa kawasan lain lagi?
Maka, adakah Najib akan turut mengumumkan peruntukan pembangunan segera berbilion-bilion ringgit juga bagi kawasan-kawasan itu? (ShahbudinHusin 20/02/2018)

160 comments:

  1. Harap2 no 1 lah kali nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Cash is king" tu berhalakah...?
      Dijauhkan Allah.

      Delete
    2. Najib dapat lagi derma Pak Arab kut dan juga rembat duit hutang dari Negara China Kominis. Tambah pula Israel pun boleh jadi duk support sama untuk Najib UMNO/BN menang PRU14 nanti, supaya senang dorang nak masuk Malaysia bila-bila jam.

      Delete
    3. Nak byr BR1M,pun terkial-kial

      Delete
    4. Jika diamati prestasi najib yg ditonjolkan oleh kejora selama ini berbanding jasa & anugerah pengiktirafan peringkat dunia oleh Tun Mahathir, bagai membandingkan pencapaian murid sekolah rendah di estet dgn seorang juara olimpik. Juga bagai membandingkan pasukan bolasepak negara sebagai naib juara sukan SEA dgn juara dunia, Jerman.

      Adakah masuk akal Kejora nak bandingkan 'The World Class
      Statesman' dgn Najib tak abis
      sekolah....??

      Delete
    5. 'ANUGERAH WORLD CLASS' MELIMPAH RUAH KE ATAS TUN MAHATHIR.

      NEW YORK - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menerima Anugerah Peringatan Rafik Hariri Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB)-Habitat 2012.

      Anugerah itu disampaikan badan dunia, pertubuhan serta institusi di seluruh dunia bagi mengiktiraf pencapaian penting seperti kepimpinan, kenegarawan dan tadbir urus baik selain aktiviti kebajikan dalam membanteras kemiskinan bandar dan pelaksanaan Agenda Habitat.

      Dr Mahathir merupakan penerima kedua selepas Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdoğan.

      Ianya satu penghormatan besar kerana anugerah ini dinamakan sempena seorang yang luar biasa serta memiliki kualiti kepimpinan dan sumbangan yang tiada tandingan".

      Badan Dunia itu dipetik sebagai berkata....

      "Di bawah kepimpinan Dr. Perdana Menteri Mahathir yang bijaksana, Malaysia berjaya memainkan peranan penting dalam peta dunia, dan sehubungan itu, PBB-Habitat dan Yayasan Rafik Hariri dengan bangga mengiktiraf pencapaian Malaysia dan bekas Perdana Menterinya yang cemerlang," katanya.

      Sementara itu, Ketua Penolong Setiausaha PBB dan Pengarah Eksekutif PBB-Habitat Dr Joan Clos berkata Dr Mahathir mengelola pembangunan ekonomi dalam tempoh yang luar biasa bagi inovasi sosial dan teknologi bandar.

      "Kehidupan dan kerjaya Dr Mahathir menunjukkan beliau berpegang kepada prinsip berpandangan jauh ke depan. Dengan membuat pelaburan dalam infrastruktur fizikal, teknologi dan pengetahuan, beliau juga lebih banyak mendahului zamannya," katanya.

      Clos juga berkata usaha Dr Mahathir menghasilkan pembangunan pesat di bandar utama Malaysia, selain mengubah negara yang bergantung terhadap pertanian kepada ekonomi bandar yang memfokuskan industri.
      -Bernama

      ps:
      Siapalah Najib & pencacai2 nak memburuk-burukkan Tun M, kalau institusi2 & pertubuhan2 ternama serta negara2 luar menghormati & memberi anugerah derajat tertinggi kpd Negarawan Paling Terulung dalam sejarah negara

      Delete
    6. Tuesday, December 02, 2008

      TUN MAHATHIR ADALAH BERLIAN REBUTAN DUNIA ISLAM
      Tun Dr Mahathir Mohamad menerima dua anugerah tertinggi – pingat emas kelas satu daripada Shahid Behesti University of Medical Science and Health Services dan ijazah Phd daripada Tehran University of Medical Sciences – yang disampaikan di dua majlis berasingan di Tehran, Iran, pada 1 Disember 2008.

      Tun Mahathir menerima kedua-dua anugerah tersebut daripada kerajaan Iran atas jasa-jasanya sebagai negarawan Islam yang mempertahankan hak-hak serta maruah dunia Islam dan meningkatkan kesejahteraan ummahnya.

      Anugerah itu juga adalah sebagai mengenang pengorbanan Mahathir yang berjuang menyatupadukan umat Islam di serata jagat.

      Dalam ucapannya di Shahid Behesti University of Medical Science and Health Services, Tun Mahathir mencadangkan dunia Islam dan ummahnya berjuang mengembalikan tamadun Islam menerusi penguasaan pelbagai ilmu.

      Perjuangan ini, katanya, akan membolehkan dunia Islam dan ummahnya terbebas daripada penindasan kuasa-kuasa besar yang pernah menggunakan kebijaksanaan para intelektuil dan ilmuan Islam sebagai asas kemajuan serta tamadun mereka di zaman silam.

      Di Tehran University of Medical Sciences, Tun Mahathir mengkagumi keupayaan universiti berkenaan mempelopori pelbagai teknologi perubatan moden, termasuk dalam penemuan ubat bagi penyakit Aids.

      Tun Mahathir menerima sambutan yang sangat hangat di kedua-dua majlis tersebut. Pada suatu ketika, kelihatan para pelajar serta pensyarah universiti berebut-rebut untuk bersalaman dengan beliau.

      Menyaksikan keadaan sedemikian, salah seorang anggota rombongan Malaysia yang mengiringi Tun Mahathir berkata: “Saya amat bangga. Mahathir memang sebutir berlian yang sentiasa dikagumi oleh dunia Islam dan ummahnya!”

      Antara dua majlis di atas, Tun Mahathir mengadakan pertemuan dengan Presiden Iran untuk membincangkan pelbagai perkara kepentingan bersama. Malam tadi beliau ditemuramah oleh Tehran TV Four.

      ps:
      Siapalah Najib & pencacai2 nak memburuk-burukkan Tun M, kalau institusi2 & pertubuhan2 ternama serta negara2 luar menghormati & memberi anugerah derajat tertinggi kpd Negarawan Paling Terulung dalam sejarah negara.

      Delete
    7. Negarawan sawan mahafiraun yg diagongkan kan bodoh tahap sampah rejim haram pakatan..

      Delete
    8. Tun M,
      Terbaik,
      Pak Othman tambah lagi yg terbaik untuk Tun M,
      Biar najib nampak kecik mcm semut senang kami pijak pijak pd pru14 nanti,

      Delete
    9. PENGIKTIRAFAN ANTARABANGSA NEGARAWAN TERULUNG

      Tun Dr. Mahathir bin Mohamad adalah satu-satunya pemimpin negara yang menerima pen gilt I rada bertaraf global dari banyak negara dunia.

      Beliau merupakan Perdana Menteri Malaysia yang pertama menerima anugerah The Dragon of Bosnia, iaitu anugerah tertinggi negara Bosnia bagi kesungguhannya memberi sokongan kepada perjuangan rakyat Islam Bosnia. Anugerah ini telah diterima dari Alja Izetbegovic, Presiden Bosnia pada 19 April 1996. Kesungguhan Malaysia membantu Bosnia dan keikhlasan rakyat Malaysia membantu dan meringankan penderitaan rakyat Islam Bosnia menerusi derma yang disalurkan.

      Dr. Mahathir adalah juga lemon pin asing pertama menerima bintang kebesaran Lubnan, Wisha al-Akhbar (Grand Condor of Lebanon). Beliau merupakan penerima ketiga selepas Nabih Berri, Presiden Parlimen Lebanon.

      PS:
      Najib patut ambil iktibar ketokohan Tun M, bukan ikut telunjuk bini puaka & penasihat Zionist fake Jews.

      Penarikan pingat 'datuk' Kelantan tak menjadi kudis berbanding puluhan 'Anugerah World Class' yg diperolehi Tun Mahathir.

      Delete
    10. MENOLAK BANTUAN IMF & BANK DUNIA NAMUN MASIH DAPAT ANUGERAH

      CHICAGO 2 Sept. - Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad menerima anugerah kecemerlangan Lifetime Achievement Award 2000 daripada sebuah pertubuhan kewangan Islam terkemuka di Amerika Syarikat, sebagai lambang kemegahan dan penghormatan tinggi bagi seluruh rakyat Malaysia.

      Perdana Menteri berkata, sementara beliau menerima anugerah daripada Rumah Kewangan Amerika Lariba itu dengan penuh penghargaan, pada hakikatnya rakyat Malaysialah yang benar-benar berhak menerimanya.

      ''Hanya dengan sokongan, persefahaman dan kerjasama majoriti rakyat Malaysialah kita telah berjaya mempertahankan ekonomi negara daripada percubaan pihak asing untuk menghancurkannya.

      ''Kita melakukannya dengan usaha dan tenaga kita sendiri tanpa IMF atau Bank Dunia atau bantuan negara-negara lain. Kerana itulah saya menerima anugerah yang berprestij ini sebagai suatu tanda penghormatan tinggi kepada seluruh rakyat Malaysia,'' ujar beliau kepada wartawan selepas menerima anugerah itu.

      Dr. Mahathir merupakan tokoh pertama di dunia yang dianugerahkan pencapaian itu sejak Lariba ditubuhkan dalam tahun 1987.

      Ia hanya dianugerahkan kepada tokoh terbilang antarabangsa yang berjasa dan memberikan sumbangan cemerlang ke arah kemajuan dunia Islam sejagat.

      Beliau menerima anugerah itu dalam satu majlis yang dihadiri oleh lebih 500 orang tokoh Islam ternama di Amerika Syarikat, termasuk para sarjana, ahli-ahli perniagaan dan usahawan Islam dan pemimpin-pemimpin pertubuhan terkemuka yang mewakili beratus-ratus ribu umat Islam di negara ini.

      Ia disampaikan oleh pengasas Lariba, Dr. Yahia Abdul Rahman, dalam majlis penuh bermakna yang berlangsung di Pusat Kebudayaan Islam Greater Chicago di Northbrook, Illinois.

      Dr. Yahia, dalam ucapannya berkata, anugerah itu ialah sebagai tanda pengiktirafan tinggi terhadap kecemerlangan Dr. Mahathir sebagai ''pemimpin contoh terulung'' dalam mencorakkan arah baru pembangunan ekonomi dan dasar kewangan di samping mempelopori satu semangat baru untuk melaksanakan sesuatu yang luar biasa semasa Asia dilanda krisis ekonomi dalam tahun 1998 lalu.

      Dr. Mahathir telah menerajui Malaysia meredah segala amalan tradisional tanpa mengikut telunjuk IMF untuk mempertahankan ekonomi Malaysia semasa krisis ekonomi 1997/1998 lalu.

      Malaysia adalah satu-satunya negara Asia yang menolak bantuan IMF untuk menyelamatkan ekonominya.

      ''Kerana itulah kami menganggap Dr. Mahathir sebagai anak terulung Malaysia dan pemimpin terulung Asia,'' ujar beliau.

      ''Malah, kami percaya Malaysia akan pasti berjaya untuk lahir sebagai negara Islam pertama di dunia yang akan mencapai taraf negara maju sepenuhnya dengan pentadbiran ekonomi yang berasaskan ilmu menjelang tahun 2020,'' tambahnya.

      Lariba atau nama singkatannya ''Los Angeles Reliable Investment Bankers Associates'' merupakan satu-satunya badan kewangan bebas yang diiktiraf oleh kerajaan Amerika Syarikat yang ditubuhkan dalam tahun 1987 sebagai sebuah syarikat kewangan oleh beberapa tokoh peniaga Islam yang terkemuka di Amerika untuk menyalurkan bantuan kewangan mengikut lunas-lunas Islam sebenar.

      Dari situlah ia mendapat nama Lariba yang dalam bahasa Arabnya membawa maksud "tiada riba".

      Syarikat itu mempunyai lesen untuk berniaga di Arizona, California, Georgia, Michigan, Kentucky dan New Jersey. Ia juga dalam usaha mendapatkan lesen untuk berniaga di Minnesota, Colorado, Virginia, Maryland, Illinois, Missouri, Kansas dan Washington.

      ps:
      Najib patut ambil iktibar ketokohan Tun M, bukan ikut telunjuk bini puaka & penasihat Zionist fake Jews.

      Penarikan pingat 'datuk' Kelantan tak menjadi kudis berbanding puluhan 'Anugerah World Class' yg diperolehi Tun Mahathir.

      Delete
    11. ANUGERAH MENCURAH UNTUK 'VINTAGE' TUN MAHATHIR.

      PUTRAJAYA 14 Sept 2015.– Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini menerima anugerah penghormatan Star of Sukarno daripada Yayasan Pendidikan Sukarno (YPS) dan Universitas Bung Karno (UBK), Jakarta pada 27 September ini.

      Persetujuan itu disampaikan sendiri oleh Dr. Mahathir kepada pengasas YPS, Rachmawati Soekarnoputri yang mengetuai rombongan enam orang pimpinan YPS dan UBK menemui bekas Perdana Menteri itu di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

      Yang turut hadir dalam pertemuan itu ialah Ketua YPS, Benny Soemarno; Timbalan Rektor UBK, M. Marhaendraputra; Ketua Bahagian Perhubungan Awam UBK, Michel Hutasoit dan anggota lembaga YPS, Teguh Santosa.

      Dalam pertemuan selama 45 minit itu, Rachmawati menyatakan bahawa anugerah penghormatan Star of Sukarno diberikan atas jasa dan peranan serta sumbangan besar bekas Perdana Menteri itu memajukan Malaysia sehingga menjadi inspirasi banyak bangsa dan negara di dunia.

      Menurut Rachmawati dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini, penghormatan itu juga berikutan Dr. Mahathir merupakan seorang pejuang perdamaian dan keadilan sejagat terutama dalam bidang hak asasi manusia.

      Sementara itu, Dr. Mahathir pula menyatakan terima kasih atas penghargaan tersebut dan menyatatan komitmen untuk hadir sendiri menerima anugerah penghormatan berkenaan.

      “Jasa Presiden Sukarno tidak boleh kita lupakan. Dia yang pertama kali menyebut tentang penjajahan ekonomi. Saya masih ingat itu,” katanya.

      YPS dan UBK sebelum ini juga memberi penghormatan dengan anugerah yang sama kepada Raja Maghribi, Raja Muhammad VI dan Raja Abdullah II dari Jordan.

      ps:
      Najib patut ambil iktibar ketokohan Tun M, bukan ikut telunjuk bini puaka & penasihat Zionist fake Jews.

      Penarikan pingat 'datuk' Kelantan tak menjadi kudis berbanding puluhan 'Anugerah World Class' yg diperolehi Tun Mahathir.

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. bagi bantuan pun salah ...tak bagi pun salah..

      Sebab tu Najib cool ajer....lantak kau lah nak cakap apa2.

      Yg penting Najib bawa harapan kepada penduduk langkawi...

      Yg dengki sebenarnya madey dan penyokong2 taksub dia...
      Dah tak tahu apa lagi isu yg nak diputar belitkan nanti masa kempen di langkawi..

      Najib dah tahu isu2 di langkawi...sebab tu sbelum mangkuk2 pembangknag mmepolitikkan semua isu2 di langkawi ni, najib dah settlekan semua tu..

      hehehehe.....apa yg najib buat memang benda yg baik kan...

      Jgnlah dengki..

      masalah bekalan air dan kampung nelayan adalah masalah utama di Langkawi
      Kemudahan hopsital langkawi perlu dipertingkat sebab nk transfer pesakit emergency ke alor star sebab kemudahan hopsital langkawi yg terhad ambil masa dan mungkin pesakit akan mati..

      semua ni memang diperlukan di langkawi...salah ke???

      Delete
    14. ANUGERAH ILLAHI KE ATAS TUN MAHATHIR.

      Dalam sejarah peradaban manusia di zaman modern ini, mana ada pemimpin negara maupun insan biasa dapat panjang umur cecah 93 tahun dgn kesihatan & kecerdasan masih utuh, boleh jelajah tiap hari beri ucaptama luar & dalam negara. Inilah yg dikatakan 'Anugerah Illahi tidak kedapatan di mana2, khususnya dalam KERAJaan BN pimpinan Borosmah-Najib, maupun parti Pas Pis Pus.

      Tun Mahathir dikurniakan umur yg panjang dgn kesihatan & kecerdasan masih utuh tanpa perlu alat bantuan, boleh jelajah tiap hari beri ceramah spontan dan tidak lari dari sessi soal jawab.

      Beliau masih disegani, dihormati, dijemput & dikunjungi oleh pertubuhan2, institusi terkemuka, diplomat asing & negara2 luar.

      Beliau merupakan satu2 pemimpin Melayu Islam di nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah & namanya sentiasa terpahat di hati & ingatan warga2 kota Mekah, Medinah & Bosnia.

      Walaupun bukan lagi pemimpin negara, beliau tetap jadi tumpuan & bahan tajuk utama di media utama & akbar2 seluruh dunia.

      Tidak seperti Najib, dia hanya dianggap 'pemain simpanan' atau 'passenger' saja seperti kits semua lihat di persidangan APEC di Manila & Mesyuarat Tergempar Negara2 Islam (OIC) di Turkey baru2 ini.

      Sebaliknya, Tun sentiasa di barisan utama (main table) & juga diberi penghormatan ucaptama selepas pemimpin tuan rumah.

      Tun Mahathir is a true Leader who lead and not led by his wife, USA, Zionist fake Jews, Communist Red China or whoever they are like Najib does.

      Delete




    15. othaman ahmad


      BUDAK KOPYPES TOLOL ANAK DIDIK BATANG PELIR KOTEY MANCIS NAJIP NI MANA PERGI

      HABISLA PKR KENA KELENTONG MADEY...


      INI MODAL BUDAK SEWEL CIPAP LENDIR BUSYUK BOROSPUKIMAH

      DIA TAK SEDAR PAS KENA MAIN DGN NAJIB RUU 355 DAN NAJIB KENA MAIN DGN PAS NAK HUDUD


      DUA DUA KENA KELENTONG SAMA SAMA


      KAAAAAAAH KAAAAAAH KAAAAAAAAAH

      KEJORA BANGSAT ANAK HARAMZADAH

      Delete
    16. lukis kartooon pun haramzadah nak sumbat masuk bamboi rive




      kaaaah kaaaaah kaaaaaaaah


      lukis kartoon buian lukis porno


      kartuuun ah jib kor pun masuk dalam




      MALAYSIA NEGARA MCM KOMUNIS


      WILAYAH XINJIANG PEGI NGAJI AGAMA PUN TAK BILEH TEMBAAAAAK


      MALAYSIA WILAYAH KE 63 KOKUNIS CHINA INSYALLAH


      DAH ADA ROPA PUN. POLICE STATE. KOMUKATUNIS STATE

      Delete
    17. PETALING JAYA: Two political analysts have advised opposition leader Dr Mahathir Mohamad to contest in Langkawi instead of his former constituency in Kubang Pasu or in Putrajaya.

      This is because the analysts say the rakyat in Langkawi are thankful to the 92-year old for developing Langkawi into a world-class tourist haven, building an international airport on the island and making it the host of big-scale events such as the Langkawi International Maritime and Aerospace Exhibition.

      Universiti Utara Malaysia (UUM) lecturer Azizuddin Mohd Sani said people in Langkawi are grateful to the former prime minister.

      “The old and the young, the business community are all thankful to him. They have a strong attachment with him. If he wants to contest it may be the best seat for him to achieve victory".

      ps:
      Kenapalah KERAjaan Borosmah-Najib sekat/luput portal2 yg berkaitan sumbangan jasa Tun Mahathir kpd Langkawi....??

      Ini mesti kerja si Salleh Ketiak....sebiji macam si Kejora Kethek yg mengobrak-abrikkan laman web blog ini dgn 'spacing sabotage' until meluputkan entry pro pembangkang. Kera2 BN memang dasar pengecut takdak telor macam Bo's mereka, si bacol lagi dayus najib......!!

      Delete
    18. Anonymous20 February 2018 at 22:58
      Hasil titik peluh najib dan kabinet teramai di DUNIA.NO.1-13 tak payah baca la...



      14. Skandal 1MDB (laporan PAC m/s 76 nyatakan hutang 1MDB kini mencecah 53 billion
      15. Menghapuskan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan
      17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia
      18. Curi 2.6 billion dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi
      19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan
      20. Kehilangan majority 2/3 dalam Parlimen
      21. Perlantikan Paul Stadlen oleh kerajaan
      22. Banyak kilang tutup dan berpindah
      23. Dikaitkan dgn individu bernama Jho Low
      24. Dilihat rapat dengan Peter Sondakh
      25. Tidak mampu berbuat sesuatu ketika ringgit jatuh teruk
      26. Menaikkan harga minyak
      27. Peningkatan hutang Negara dan hutang isi rumah sehingga mencecah RM847 billion
      28. Penghapusan subsidi bahan api, gula, dan beberapa lagi jenis keperluan rakyat
      29. Isu projek 'Global Strategic Communication Campaign'
      30. Isu Lynas di Pahang
      31. Skandal NFC
      32. Peluang pekerjaan berkurangan
      33. Kes pembunuhan Altantuya dan pembunohnya terlepas ke luar Negara
      34. Pemansuhan ISA dan digantikan dengan pelbagai akta (Pota, Sosma, MKN)
      35. Isu Felda Global Venture
      36. MAS bankrap
      37. Kenaikkan bil hospital
      38. Pengurangan biasiswa
      39. Kes jenayah berat seperti pembunuhan meningkat
      40. Helikopter yang membawa DS JJ terhempas bersama yang lain.
      41. Helikopten yang membawa MP Kuala Kangsar dan MP Sungai Besar dan VIP terhempas semasa Kempen PRN Sarawak.
      42. Isteri PM (Rosmah Mansur terlalu boros)
      43. Isu anak kandung dan anak tiri DS Najib Razak
      44. Pemecatan Timbalan Perdana Menteri
      45. Penyingkiran Naib Presiden UMNO, DS Shafie Apdal
      46. Penyingkiran MB Trengganu DS Ahmad Said
      47. Penyingkiran MB Kedah DS Mukhriz
      48. Pemecatan Ketua Cawangan UMNO
      49. Tamatkan khidmat Peguam Negara alasan sakit dengan tidak mengikut peraturan Negara
      50. Tukar Timbalan Pengarah SB
      51. Bubar Pasukan Task Force
      52. Bubar PAC (Ahli PAC lama dinaikkan pangkat Timb. Menteri
      53. Menangkap Dato Seri Khairuddin kerana membuat laporan
      54. Menangkap Matthias Chang kerana membuat laporan
      55. Isu Bauksit di Pahang
      56. Mencagar Telaga Minyak Petronas (mengikut laporan bekas MB Trengganu)
      57. Menandatangan perjanjian TPPA
      58. Malaysia menduduki tahap ke 2 paling RASUAH di DUNIA
      59. Menjual asset Negara kepada China
      60. IPIC mengheret 1MDB ke mahkamah timbang tara
      61. DOJ & FBI melaporkan rakyat Malaysia ditipu pada skala besar dan bakal merampas segala asset milik anak tiri PM dan Jho Low
      62. Singapura menyiasat dan merampas asset milik Jho Low (kroni Najib) dan menjatuhkan hukuman penjara kepada mereka yang bersubahat dengan Jho Low
      63. Pertambahan Negara yang menyiasat 1MDB
      64. Membuat hutang baru dengan kerajaan negeri China
      65. KWAP, LTAT, KWSP, Tabung Haji menghadapi krisis kewangan.
      66. Felda semakin tenat
      67. Pejabat tourism Malaysia negeri ditutup
      68. Penutupan Institut Pendidikan Guru
      69. Proton dijual pada China
      70. Cawangan bank banyak ditutup
      71. Tidak mampu membeli mesin semak SPM
      72. Isu Korea Utara.
      73.PERDANA MENTERI PALING KEPALA BAPAK BINGAIIIIII...


      Anonymous21 February 2018 at 02:29
      Bunyi macam sampah busuk je..sapa nak baca buang masa..


      Anonymous21 February 2018 at 07:46
      Itu lah najib sampah ...


      Anonymous21 February 2018 at 08:05
      othaman ahmad


      BUDAK KOPYPES TOLOL ANAK DIDIK BATANG PELIR KOTEY MANCIS NAJIP NI MANA PERGI

      HABISLA PKR KENA KELENTONG MADEY...


      INI MODAL BUDAK SEWEL CIPAP LENDIR BUSYUK BOROSPUKIMah


      Anonymous21 February 2018 at 08:26
      ANON TAHNIAH ANON


      TAMBAH LAGI



      NAJIB SIAL.PEGI LANGKAWI


      CABLE CAR RUNTUH


      ROPANYER BIJI KELEMTIT CABLE CAR TAK DINGANTI DAH 15TAHUN


      SETAN PUNYA NAWAWI Y.B BODOH


      NYAWA MANUSIA DIA BUAT MAIN MAIN


      CABLE CAR NYAWA ATAS ANGIN PUN DIA NAK RASUAH


      ANON TANBAH LAGI LIST 90 . NAJIB BIKIN GONDOLA RANAP SUEY SIAL PUNYER PEROGOL MAGNOLIA NI

      Delete









    19. TUAN BUDIN DI HORMATI

      PAK OTHAMAN

      PAK DINY

      PAK DAD

      OSTAD JOHN DOE


      MOHON SIARKAN CROWDFUNDING UTK SEDARA FAHMI REZA

      SAYA DAH PRE ORDER 1000 T SHIRT BADUT NAJIBABILAH

      CAWAN BADUT

      TOPI BADUT

      STICKER BADUT

      PENGHADANG CERMIN KERETA UV BADUT


      DAN ISNYALLAH KURMA BADUT UTK BULAN POSE



      TOLONG ENTRY Y.B SHAHBUDIN YA


      CARTOON BADUT NAJIB TERDESAK

      Delete
    20. 14. Skandal 1MDB (laporan PAC m/s 76 nyatakan hutang 1MDB kini mencecah 53 billion

      - hutang sekarang dah berkurang byk. Jumlah aset jauh lebih byk. Tak salah berhutang. PAC,SPRM, Polis, BNM, Auditor Gen dan Peguam negara dah sahkan tak ada penyelewengan dan jenayah dlm isu 1MDB..Cuma tadbir urus yg lemah....Terimalah hakikat!!

      15. Menghapuskan DEB (Dasar Ekonomi Baru)

      - Diganti dengan Dasar ekonomi nasional.

      16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan

      - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mengarahkan Ketua Setiausahanya untuk mendapatkan perintah tahan kerja terhadap pegawai kanan kementerian itu yang disyaki terlibat dalam penyelewengan dana RM100 juta.

      Beliau berkata, pegawai terbabit akan diminta untuk dikeluarkan dari Kementerian Belia dan Sukan (KBS).

      "Saya minta Ketua Setiausaha saya tulis kepada Jabatan Pekhidmatan Awam untuk keluarkan perintah tahan kerja dibawah peraturan 43 peraturan-peraturan pegawai awam.

      17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia.

      - Majlis Amanah Rakyat (MARA) hari ini berkata pembelian hartanah Dudley International House di Melbourne, Australia oleh anak syarikatnya, Mara Incorporated Sdn Bhd (Mara Inc) mematuhi tatacara perolehan yang di tetapkan mengikut garis panduan yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan.
      Mara Inc juga telah mula disiasat oleh unit audit Mara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sejak dua bulan lepas.


      Beliau menerangkan proses siasatan itu adalah kerana didapati beberapa subsidiari Mara, termasuk Mara Inc, tidak mematuhi beberapa peraturan dan unit audit Mara terpaksa masuk campur..
      - Ada pegawai yg tak amanah..Tindakan telah diambil.


      18. Curi 2.6 billion dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi

      - Mana dapat info ni? Dah kata 2.6 adalah derma dari kerajaan Arab saudi dan dah disahkan. Jgn percaya media asing yg buat " money trail" yg kononnya duit dicuri dari 1 MDB...

      19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan

      - GST telah dilaksnakan di lebih 160 negara.Tak ada masalah pun. Cuma biasalah, di Malaysia ni semua nak dipolitikkan.

      20. Kehilangan majority 2/3 dalam Parlimen

      - Itu menunjukkan pilihnaraya di malaysia adil dan telus. Jgn percaya dengan BERSIH yg memang pengotor dan jadi perkakas pembangkang.


      Delete
  2. Dia akan bercakap dan berjanji.....

    cara paling murah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes

      bercakap, berjanji dan mengotakan janji

      Itulah Najib

      Delete
    2. othaman ahmad


      BUDAK KOPYPES TOLOL ANAK DIDIK BATANG PELIR KOTEY MANCIS NAJIP NI MANA PERGI

      HABISLA PKR KENA KELENTONG MADEY...


      INI MODAL BUDAK SEWEL CIPAP LENDIR BUSYUK BOROSPUKIMAH

      DIA TAK SEDAR PAS KENA MAIN DGN NAJIB RUU 355 DAN NAJIB KENA MAIN DGN PAS NAK HUDUD


      DUA DUA KENA KELENTONG SAMA SAMA


      KAAAAAAAH KAAAAAAH KAAAAAAAAAH

      KEJORA BANGSAT ANAK HARAMZADAH

      Delete
    3. lukis kartooon pun haramzadah nak sumbat masuk bamboi rive




      kaaaah kaaaaah kaaaaaaaah


      lukis kartoon buian lukis porno


      kartuuun ah jib kor pun masuk dalam




      MALAYSIA NEGARA MCM KOMUNIS


      WILAYAH XINJIANG PEGI NGAJI AGAMA PUN TAK BILEH TEMBAAAAAK


      MALAYSIA WILAYAH KE 63 KOKUNIS CHINA INSYALLAH


      DAH ADA ROPA PUN. POLICE STATE. KOMUKATUNIS STATE

      Delete
  3. Betoi ka lagu tu ceghitanya?

    Bila Najib umumnya 1b+ terus kereta kabel di Langkawi tu buat hal, tapi duitnya tak turun pun.

    Silap haribulan Najib nak ke mana-mana pun orang tak nak lagi dah, serik punya pasal.

    Yang umum macam2 semasa banjir di Penang dulu apa cer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah ...

      soonyaappp....

      apa ada masalah janji lagi......

      tidakkah kita sentiasa mendengar janji setiap 5 thn sekali

      Delete
    2. Ini bukan pertama kali dia buat2 janji.
      Bulan bintang pun dia sanggup janji.

      Manis mulut saja pun.

      Talks is Cheap....

      Delete
    3. yes

      bercakap, berjanji dan mengotakan janji

      Itulah Najib

      Delete
    4. othaman ahmad


      BUDAK KOPYPES TOLOL ANAK DIDIK BATANG PELIR KOTEY MANCIS NAJIP NI MANA PERGI

      HABISLA PKR KENA KELENTONG MADEY...


      INI MODAL BUDAK SEWEL CIPAP LENDIR BUSYUK BOROSPUKIMAH

      DIA TAK SEDAR PAS KENA MAIN DGN NAJIB RUU 355 DAN NAJIB KENA MAIN DGN PAS NAK HUDUD


      DUA DUA KENA KELENTONG SAMA SAMA


      KAAAAAAAH KAAAAAAH KAAAAAAAAAH

      KEJORA BANGSAT ANAK HARAMZADAH

      Delete



    5. najib berjanji bukan 5tahun

      tapi


      setiap 5 mint


      dia janji borospukimah nak beli handbag nakncuri duit bagi badakbair

      Delete
  4. Sdra Budin ,

    Pernah saya nyatakan , Najib apabila berkata sepuloh perkara , lima perkara tak bolih pakai dan selebihnya lagi langsung tak payah dengar !

    Setiap tahun Najib umum berpuluh ribu ,bahkan berates ribu rumah PRIMA ...apa yang ada ??

    Untuk tempoh 2013~2018 , sebanyak 500 ribu dijanjikan ... Shahidan sendiri mengaku hanya 20 ribu sahaja terbina .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama mcm janji rice cooker tu lah...
      Last2 kena saman dgn supplier.

      Delete
    2. yes

      bercakap, berjanji dan mengotakan janji

      Itulah Najib

      Delete
    3. Diny...

      mana kau dpt info tu???

      Delete
    4. shahidan



      PERIUK NASI RM500000 TAK NAK BAYAR TAUKE MCA APESAL


      ORDER 10000 PERIUK NASI

      AMBIK TAK BAYAR BALANCE BETUL KER WAHABI PUNYAI PERANGAI


      MAT DAN WOIIII

      Delete
    5. othaman ahmad


      BUDAK KOPYPES TOLOL ANAK DIDIK BATANG PELIR KOTEY MANCIS NAJIP NI MANA PERGI

      HABISLA PKR KENA KELENTONG MADEY...


      INI MODAL BUDAK SEWEL CIPAP LENDIR BUSYUK BOROSPUKIMAH

      DIA TAK SEDAR PAS KENA MAIN DGN NAJIB RUU 355 DAN NAJIB KENA MAIN DGN PAS NAK HUDUD


      DUA DUA KENA KELENTONG SAMA SAMA


      KAAAAAAAH KAAAAAAH KAAAAAAAAAH

      KEJORA BANGSAT ANAK HARAMZADAH

      Delete
    6. 14. Skandal 1MDB (laporan PAC m/s 76 nyatakan hutang 1MDB kini mencecah 53 billion

      - hutang sekarang dah berkurang byk. Jumlah aset jauh lebih byk. Tak salah berhutang. PAC,SPRM, Polis, BNM, Auditor Gen dan Peguam negara dah sahkan tak ada penyelewengan dan jenayah dlm isu 1MDB..Cuma tadbir urus yg lemah....Terimalah hakikat!!

      15. Menghapuskan DEB (Dasar Ekonomi Baru)

      - Diganti dengan Dasar ekonomi nasional.

      16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan

      - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mengarahkan Ketua Setiausahanya untuk mendapatkan perintah tahan kerja terhadap pegawai kanan kementerian itu yang disyaki terlibat dalam penyelewengan dana RM100 juta.

      Beliau berkata, pegawai terbabit akan diminta untuk dikeluarkan dari Kementerian Belia dan Sukan (KBS).

      "Saya minta Ketua Setiausaha saya tulis kepada Jabatan Pekhidmatan Awam untuk keluarkan perintah tahan kerja dibawah peraturan 43 peraturan-peraturan pegawai awam.

      17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia.

      - Majlis Amanah Rakyat (MARA) hari ini berkata pembelian hartanah Dudley International House di Melbourne, Australia oleh anak syarikatnya, Mara Incorporated Sdn Bhd (Mara Inc) mematuhi tatacara perolehan yang di tetapkan mengikut garis panduan yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan.
      Mara Inc juga telah mula disiasat oleh unit audit Mara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sejak dua bulan lepas.


      Beliau menerangkan proses siasatan itu adalah kerana didapati beberapa subsidiari Mara, termasuk Mara Inc, tidak mematuhi beberapa peraturan dan unit audit Mara terpaksa masuk campur..
      - Ada pegawai yg tak amanah..Tindakan telah diambil.


      18. Curi 2.6 billion dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi

      - Mana dapat info ni? Dah kata 2.6 adalah derma dari kerajaan Arab saudi dan dah disahkan. Jgn percaya media asing yg buat " money trail" yg kononnya duit dicuri dari 1 MDB...

      19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan

      - GST telah dilaksnakan di lebih 160 negara.Tak ada masalah pun. Cuma biasalah, di Malaysia ni semua nak dipolitikkan.

      20. Kehilangan majority 2/3 dalam Parlimen

      - Itu menunjukkan pilihnaraya di malaysia adil dan telus. Jgn percaya dengan BERSIH yg memang pengotor dan jadi perkakas pembangkang.

      Delete
    7. To anon 07:52.

      Di sini saya copy~paste berita dari link..

      www.barisannasional.org.my/en/news/jagdeep-slammed-over-pr1ma


      Jagdeep Slammed Over PR1MA

      02 November 2017

      Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Shahidan Kassim slammed Penang Housing Committee Chairman Jagdeep Singh Deo, who recently claimed that not a single housing project of the 1Malaysia People’s Housing Programme (PR1MA) was allocated for the state.

      Adding that a total of five PR1MA project were destined for the DAP led state, a total of 15,392 will be built namely 6,796 units in Sungai Pinang, 3,994 in Teluk Kumbar, 1,017 in Permatang Pauh, 1,248 in Batu Ferringhi, and 2,387 in Tasek Gelugor.

      Currently, the PR1MA project in Permatang Pauh had commenced construction, while both PR1MA in Batu Ferringhi and Tasek Gelugor were still pending approval, and PR1MA in Sungai Pinang and Teluk Kumbar were still in the midst of consultation with the Penang state government.

      “This goes to show Jagdeep’s claim that no PR1MA projects are being built in Penang is baseless and malicious.

      “He needs to get his facts right.

      “Instead of bickering, he should assist PR1MA by helping to speed up the approval process.”

      Jagdeep was also reported to state that from the total of 625,000 PR1MA units promised by the government only 1,332 units were completed to date.

      Shahidan, however, clarified that PR1MA had in fact completed 10,199 units all over the country and was optimistic to achieve its target of completing 17,000 units by the year-end.

      He explained that under the Barisan Nasional manifesto, PR1MA was mandated to develop 500,000 units within five years, subject to allocation on a yearly basis by the federal government, and not 625,000 units as mentioned by Jagdeep.

      Shahidan urged the opposition to stop using inaccurate information to further create confusion among the public in the hope of gaining political mileage.

      He also likened the DAP to a ‘broken record’, in which they kept harping on the same stale issues, while describing Jagdeep’s statement as a desperate attempt to divert attention away from the Tanjung Bungah landslide tragedy.

      Delete
    8. Anon 07:52

      kenyataan saya lebih "cantik" kelihatan kerana saya berkata 20 ribu unit sedangkan Shahidan bilang target sehingga penghujung 2017 hanyalah 17 ribu sahaja .

      Delete
  5. "Prime Minister Najib Abdul Razak and his deputy Ahmad Zahid Hamidi have applied to expunge approximately 100 pages of court documents on the proceedings against Yeo Jiawei in Singapore, describing it as hearsay.

    The application was filed by lawyers from the firm of Hafarizam Wan Aisha and Mubarak last week, just before the Chinese New Year holidays.

    This was disclosed by former Umno Batu Kawan division leader Khairuddin Abu Hassan's lawyer, Syed Iskandar Syed Jaafar Al Mahdzar, during a case management before High Court senior assistant registrar Norasyida Abdul Rahman in Kuala Lumpur today..."

    sudah takut ka??

    ReplyDelete
  6. FUYOOINKK MENJELMA DI BANYAK KAWASAN
    DAH MACAM SUNDAL BOLONG PUNYA CIRITA
    MAMAK KUTTY JELMA LA KAT MANA MANA PUN
    CAP MUNGA TETAP DI TOLAK RAKYAT JELATA

    KIKIKIKIKI..... BERAMBOS SAJA MENJELAN DI MANA SAJA
    TAK ADE APE PUN YANG AKAN MENDERMA DEPA SUMA
    ANAK KRONI CUCU TOKWAN COMANGO & PLURALISMA
    RAKYAT AKAN TOLAK INI PANJI MURTAD FITNAH DEPA


    BERAMBOSSSSSS BARUA DAP&SINGAPORK PENSABOTAJ NEGARA....


    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lorong Chow Kit Tun tak pi lah...

      Delete
    2. Hahahaha
      ..budak macai sekor ni je yg tgl dok sokong rosmah mansur lagi.org len dah meluat


      Kikiki

      Delete
    3. Aku pun tak kuasa nak pi kat lorong Chow Kit tu takut kena sial..
      Tiap2 malam di situlah tempat wak kojola kengkang cari makan ..dok hisap rokok John.
      Lepas tu John mengentot wak kojola kengkang

      Delete
    4. Hasil titik peluh najib dan kabinet teramai di DUNIA.NO.1-13 tak payah baca la...



      14. Skandal 1MDB (laporan PAC m/s 76 nyatakan hutang 1MDB kini mencecah 53 billion
      15. Menghapuskan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan
      17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia
      18. Curi 2.6 billion dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi
      19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan
      20. Kehilangan majority 2/3 dalam Parlimen
      21. Perlantikan Paul Stadlen oleh kerajaan
      22. Banyak kilang tutup dan berpindah
      23. Dikaitkan dgn individu bernama Jho Low
      24. Dilihat rapat dengan Peter Sondakh
      25. Tidak mampu berbuat sesuatu ketika ringgit jatuh teruk
      26. Menaikkan harga minyak
      27. Peningkatan hutang Negara dan hutang isi rumah sehingga mencecah RM847 billion
      28. Penghapusan subsidi bahan api, gula, dan beberapa lagi jenis keperluan rakyat
      29. Isu projek 'Global Strategic Communication Campaign'
      30. Isu Lynas di Pahang
      31. Skandal NFC
      32. Peluang pekerjaan berkurangan
      33. Kes pembunuhan Altantuya dan pembunohnya terlepas ke luar Negara
      34. Pemansuhan ISA dan digantikan dengan pelbagai akta (Pota, Sosma, MKN)
      35. Isu Felda Global Venture
      36. MAS bankrap
      37. Kenaikkan bil hospital
      38. Pengurangan biasiswa
      39. Kes jenayah berat seperti pembunuhan meningkat
      40. Helikopter yang membawa DS JJ terhempas bersama yang lain.
      41. Helikopten yang membawa MP Kuala Kangsar dan MP Sungai Besar dan VIP terhempas semasa Kempen PRN Sarawak.
      42. Isteri PM (Rosmah Mansur terlalu boros)
      43. Isu anak kandung dan anak tiri DS Najib Razak
      44. Pemecatan Timbalan Perdana Menteri
      45. Penyingkiran Naib Presiden UMNO, DS Shafie Apdal
      46. Penyingkiran MB Trengganu DS Ahmad Said
      47. Penyingkiran MB Kedah DS Mukhriz
      48. Pemecatan Ketua Cawangan UMNO
      49. Tamatkan khidmat Peguam Negara alasan sakit dengan tidak mengikut peraturan Negara
      50. Tukar Timbalan Pengarah SB
      51. Bubar Pasukan Task Force
      52. Bubar PAC (Ahli PAC lama dinaikkan pangkat Timb. Menteri
      53. Menangkap Dato Seri Khairuddin kerana membuat laporan
      54. Menangkap Matthias Chang kerana membuat laporan
      55. Isu Bauksit di Pahang
      56. Mencagar Telaga Minyak Petronas (mengikut laporan bekas MB Trengganu)
      57. Menandatangan perjanjian TPPA
      58. Malaysia menduduki tahap ke 2 paling RASUAH di DUNIA
      59. Menjual asset Negara kepada China
      60. IPIC mengheret 1MDB ke mahkamah timbang tara
      61. DOJ & FBI melaporkan rakyat Malaysia ditipu pada skala besar dan bakal merampas segala asset milik anak tiri PM dan Jho Low
      62. Singapura menyiasat dan merampas asset milik Jho Low (kroni Najib) dan menjatuhkan hukuman penjara kepada mereka yang bersubahat dengan Jho Low
      63. Pertambahan Negara yang menyiasat 1MDB
      64. Membuat hutang baru dengan kerajaan negeri China
      65. KWAP, LTAT, KWSP, Tabung Haji menghadapi krisis kewangan.
      66. Felda semakin tenat
      67. Pejabat tourism Malaysia negeri ditutup
      68. Penutupan Institut Pendidikan Guru
      69. Proton dijual pada China
      70. Cawangan bank banyak ditutup
      71. Tidak mampu membeli mesin semak SPM
      72. Isu Korea Utara.
      73.PERDANA MENTERI PALING KEPALA BAPAK BINGAIIIIII...

      Delete
    5. Bunyi macam sampah busuk je..sapa nak baca buang masa..

      Delete
    6. Itu lah najib sampah ...

      Delete
    7. othaman ahmad


      BUDAK KOPYPES TOLOL ANAK DIDIK BATANG PELIR KOTEY MANCIS NAJIP NI MANA PERGI

      HABISLA PKR KENA KELENTONG MADEY...


      INI MODAL BUDAK SEWEL CIPAP LENDIR BUSYUK BOROSPUKIMAH

      DIA TAK SEDAR PAS KENA MAIN DGN NAJIB RUU 355 DAN NAJIB KENA MAIN DGN PAS NAK HUDUD


      DUA DUA KENA KELENTONG SAMA SAMA


      KAAAAAAAH KAAAAAAH KAAAAAAAAAH

      KEJORA BANGSAT ANAK HARAMZADAH

      Delete
    8. anon 22.58

      ini list apa ni??
      betullah...macam sampah ajer
      Yg menulis tu pun tak faham isu sebenar..

      Inilah contoh pemikiran yg ditanam kedalam otak penyokong pembangkang yg bodoh!!

      Delete
    9. ANON TAHNIAH ANON


      TAMBAH LAGI



      NAJIB SIAL.PEGI LANGKAWI


      CABLE CAR RUNTUH


      ROPANYER BIJI KELEMTIT CABLE CAR TAK DINGANTI DAH 15TAHUN


      SETAN PUNYA NAWAWI Y.B BODOH


      NYAWA MANUSIA DIA BUAT MAIN MAIN


      CABLE CAR NYAWA ATAS ANGIN PUN DIA NAK RASUAH


      ANON TANBAH LAGI LIST 90 . NAJIB BIKIN GONDOLA RANAP SUEY SIAL PUNYER PEROGOL MAGNOLIA NI

      Delete
  7. DIA TIDAK LAGI YAKIN MENANG DI LANGKAWI?
    Hari ini penulis agak terhibur melihat telatah dan aksi kebudak-budakan seorang warga emas yang menjangkau usia hampir 93 tahun. Dalam usia yang terlalu senja itu, dia begitu gemar merapu dalam usaha mengejar cita untuk berkuasa kembali di negara ini buat kali kedua.

    Dalam celoteh warga emas itu hari ini, khabarnya dia mahu menjelma di serata tempat termasuk di Parlimen Pekan, kerusi yang disandang Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Mungkin dia fikir Najib akan takutlah jika dia muncul di sana…

    Suka penulis memberitahu warga emas itu bahawa sebagai warganegara Malaysia, dia berhak untuk muncul di mana saja dia suka. Menjelmalah di mana pun sekali di negara ini, dia bebas berbuat demikian tanpa sebarang halangan.

    Cuma penulis pesan supaya dia jangan langgar undang-undang sajalah. Bukan apa, dia bukan lagi Perdana Menteri di zaman ini. Ketika dia menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun sebelum ini mungkin dia ‘kebal’. Tapi zaman sekarang tiada siapa yang ‘kebal’ daripada tindakan undang-undang termasuk Perdana Menteri sendiri.

    Warga emas itu kata dia popular di Putrajaya. Dia mengukur popularitinya melalui faktor orang ramai ajak bergambar. Penulis tidak nafikan popularitinya, tapi itu tidak semestinya membayangkan mereka yang ajak dia bergambar itu mahu dia jadi Perdana Menteri semula, bukan?

    Sebagai contoh, jika dia ke Israel, Amerika Syarikat atau Filipina, dan ramai yang mahu bergambar dengannya, adakah dia fikir mereka mahu dia jadi Perdana Menteri Israel, Presiden US atau Filipina, bukan? Jika populariti jadi ukuran untuk jadi Perdana Menteri, mungkin ramai artis lebih popular dari warga emas itu, bukan?

    Oleh itu, pada hemat penulis, warga emas itu tidak perlu perasan lebih. Dia perlu tahu bahawa dalam Pakatan Harapan sendiri ramai yang tidak suka padanya. Lebih buruk, dalam parti ‘cap bunga’nya sendiri pun protes dan tidak gemar pada cara politiknya.

    Apakah warga emas itu rasa terancam terhadap lawatan Najib ke Langkawi baru-baru ini sehingga menyebabkan dia enggan mengaku untuk bertanding di Langkawi dan berdolak-dalih untuk bertanding di Parlimen itu?

    Persoalan lebih utama, apakah dia kini baru terasa bahang penolakan orang Pulau Langkawi terhadapnya? Baru sekarang dia tahu? Sebelum ini dia tidak sedar tentang ‘dendam tidak terungkap’ yang tersemat di dada anak-anak jati Langkawi? Dia fikir semua orang Langkawi suka padanya?

    Sepatunya dia sudah lama sedar diri. Dulu orang Langkawi bagai mentimun dan dia pula umpama durian, ‘menggolek orang Langkawi kena, digolek pun mereka jua yang kena’. Setelah bebas dari ‘jajahan kuku besi’ dan ‘tanah tergadai’, kini masanya mereka mahu melunaskan ‘dendam’ padanya?

    Maka kerana itu dia terpaksa berdolak-dalih dengan menyebut Putrajaya dan Pekan? Kenapa tidak sebut Kubang Pasu atau Merbok? Bukankah itu juga dianggap kerusi ‘putih’ tafsiran politik ‘bunga’? Atau memang semua kerusi parlimen di negara ini ‘hitam’ bagi warga emas itu?

    Nampaknya dia seolah mula ragu-ragu dengan keupayaannya untuk menang di kerusi ‘selamat’. Jika benar dia mula rasa was-was begitu, penulis mempunyai satu tempat yang terbaik untuk dia kekal berada di situ sehingga ke akhir hayatnya.

    Suka penulis sarankan supaya dia lebih banyak meluangkan masa menjelma di atas tikar sejadah di masjid. Lebih afdhal lagi sekiranya dia terus bermastautin di Masjidil Haram atau Masjid Nabawi, dan teruslah beriktikaf mengumpul seberapa banyak pahala daripada ibadanya.

    Pada hemat penulis, ‘Al-Haramain’ merupakan lokasi paling sesuai untuk mengubat hati dan jiwa bagi warga emas yang banyak ‘telanjur’ sepertinya. Cuma sebelum pergi, mohonlah maaf kepada seluruh rakyat Malaysuia atas ‘sejarah silam’nya dalam senarai terperinci.

    Sesudah memohon maaf daripada rakyat negara ini, pergilah bertaubat dan memohon ampun daripada Allah SWT. Gandakanlah pahala di Al-Haramain sebanyak mungkin sebagai bekalan akhirat. Penulis doakan kesejahteraannya di dunia dan akhirat…

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:47

      Penukis upahan biola...hehehe...

      Delete
    2. the malaysian insight


      bn kalah teruk di johor

      sokongan kpd najib jatuh sehingga 35%



      kaaaaah
      kaaaah
      kaaaah




      mampooooos dah BN

      Delete
  8. PAKATAN FIKIR RAKYAT TAK TAHU MUSLIHAT MEREKA?
    Jika ditanya apakah isu yang hangat diperkatakan netizen sosio-politik sekarang? Apa lagi kalau bukan isu kutipan derma parti ‘cap bunga’ yang begitu hebat menjadi bahan kritikan ramai. Kehangatannya sungguh terserlah sehingga menenggelamkan banyak isu lain.

    Seperti yang sedia maklum, kempen ‘derma’ tersebut turut dijayakan oleh seorang ‘negarawan ulung’ dan anaknya. Ekoran kedudukan kedua beranak itu yang dikatakan kaya raya, nampaknya mereka adalah antara paling teruk dikecam netizen dan rakyat marhain.

    Mungkin benar hujah netizen yang mengatakan kedua beranak itu sepatutnya tidak memohon derma daripada rakyat kerana status aristokrat mereka sebenarnya menunjukkan mereka tidak perlu memerah wang rakyat untuk memenuhi cita-cita politik kesumat.

    Namun begitu, netizen peru tahu bahawa wang kedua beranak itu adalah hak milik mutlak mereka, anak beranak mereka, suku sakat mereka, ipar duai, sepupu sepapat dan kroni-kroni mereka yang terpilih. Harta kekayaan mereka bukan untuk rakyat.

    Jadi, apabila mahu bertanding pilihan raya, maka secara tidak langsung ianya adalah berkaitan dengan rakyat. Dalam erti kata lain, untuk menjustifikasi keadaan yang kononnya mereka berjuang untuk rakyat, maka perjuangan mereka itu haruslah dibiaya rakyat.

    Negarawan ulung itu mendakwa kononnya dia terpaksa kembali ke dunia politik daripada persaraannya kerana permintaan pihak tertentu yang datang bertemu dengannya untuk ‘memperbaiki’ keadaan. Itu yang dia kata.

    Tapi dia tidak sebut pula siapa yang datang berjumpa dengannya dan memintanya berbuat demikian. Soalnya, siapa? Ahli perniagaan mana? Kroninya yang mana? Anaknya yang mana satu? Penasihatnya yang mana satu? Apa kepentingannya?

    Melihat pada perkembangan terkini, penulis tidak rasa terdapat keperluan untuk ‘menyelamatkan negara’ kerana negara ini sememangnya ‘in good hands’. Dalam erti kata mudah, negara dan rakyat sebenarnya dalam keadaan yang baik-baik sahaja.

    Tipulah jika dikatakan negara ini tiada langsung masalah. Namun apa yang berlaku sekarang memperlihatkan setiap masalah yang berlaku itu diuruskan dengan baik bersama perancangan dan pelaksanaan yang mantap untuk mengatasinya. Tidak ada yang kronik pun.

    Sebenarnya, otak puak Pakatan Harapan yang bermasalah. Negara dalam keadaan baik, tapi dimomok kononnya akan bankrap. KDNK negara dalam keadaan sihat dan pertumbuhan ekonomi yang sihat, tapi mereka tuduh negara bakal muflis. Konon….

    Seterusnya, mereka mainkan emosi rakyat. Walaupun mereka tahu tentang permainan ekonomi pihak tertentu terhadap kenaikan harga barang yang berasaskan prinsip mudah ekonomi ‘demand and supply’, tapi sudah mungkin sudah sifat semula jadi busuk perut, mereka memutar belitkan keadaan sekaligus mencetus kebencian rakyat pada kerajaan.

    Itulah punca masalah sebenarnya. Masalah itu ada pada mereka, merekalah pencetus masalah dan mereka jugalah yang memangsakan kerajaan dan negara. Alat politik mereka hanyalah air liur dan minda rakyat yang lemah serta kurang pengetahuan begitu mudah dimanipulasi.

    Namun begitu, jika diteliti sebaik-baiknya, hanya mereka yang kurang faham, kurang pengetahuan dan malas bertabayyun sahaja yang akan tertipu atau terpengaruh. Selalunya mereka yang bijak dan berilmu, dapat membaca permainan jijik pembangkang itu.

    Malah, alim ulama yang tahu tentang ajaran dan kefahaman Islam yang sebenar juga sudah lama dapat menghidu bau busuk permainan Pakatan Harapan. Maka mungkin atas sebab itu juga PAS pun tidak teringin untuk bersekutu dengan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:48

      Najib dan umno pikir rakyat tak tahu muihat membodohkan melayu...

      Delete
    2. lukis kartooon pun haramzadah nak sumbat masuk bamboi rive




      kaaaah kaaaaah kaaaaaaaah


      lukis kartoon buian lukis porno


      kartuuun ah jib kor pun masuk dalam




      MALAYSIA NEGARA MCM KOMUNIS


      WILAYAH XINJIANG PEGI NGAJI AGAMA PUN TAK BILEH TEMBAAAAAK


      MALAYSIA WILAYAH KE 63 KOKUNIS CHINA INSYALLAH


      DAH ADA ROPA PUN. POLICE STATE. KOMUKATUNIS STATE

      Delete
  9. Maka kerana itulah penulis menyeru kepada seluruh rakyat di negara ini supaya mengambil sikap berhati-hati dengan Pakatan Harapan. Bukanlah kerana penulis menyokong UMNO atau BN, tapi ia adalah tentang kebenaran dan permainan politik pembangkang yang semakin kuat temberang.

    Lagipun kita semua kini berada di akhir zaman. Selaku umat akhir zaman, berpeganglah kembali kepada Al-Quran dan Sunnah, bersatu-padulah dengan ‘tali’ Allah, usah terus tertipu dengan mainan politik yang mencemarkan jiwa.

    Jika PAS dapat melihat kemurnian dan keteguhan BN berbanding DAP, ‘cap bunga’ dan konco-konco ‘belaan’ mereka, kenapa pula harus kita terus membiarkan emosi kita dibayangi propaganda tidak benar? Sedarlah, semoga Allah berikan hidayahNya…

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:50

      Kenape kita mesti terus memberikan kepala o
      Prompak ketuai kita?...bodoh sangat kah kita mcm oenyokong umno?...

      Delete
  10. GEBANG PPBM IBARAT ANJING MENYALAK – BUNYI KUAT NAK TUTUP TAKUT YG MEMBUAK
    BEBERAPA hari ini penulis baca saja gebang pemimpin parti bunga di akhbar yang pro mereka seperti Sinar Harian. Hampir kesemuanya bercakap tentang ‘ketakutan’ pemimpin UMNO ini dalam berhadapan dengan mereka dalam PRU14 yang akan datang.

    Di Kedah kononnya Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Bashah sedang gusar sebab PPBM ada peluang nak menang, di Putrajaya pulak, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pulak tengah takut dengan Mahathir dan sebagainya. Ambik yang penting sajalah ni, ikutkan ada banyak lagi.

    Kelakarnya tu, semua kenyataan ini keluar dari mulut pemimpin parti yang tidak ada mesyuarat cawangan pun tau selain berita ahli meninggalkan parti hampir terpapar hari-hari. Mesyuarat cawangan pun tidak berbuat, ada hati pulak nak kata UMNO ni takut berhadapan dengan mereka!! Kita UMNO apa nak ditakutkan? Organisasi kita tersusun, masuk PRU dah berpuluh kali banding PPBM yang baru nak mencuba – itupun bergantung pada Mahathir semata-mata.

    Pada penulis ini resmi anjing menyalaklah, bukan sebab kuat tapi sebab takut.

    Kita semua tahu PPBM sedang bergelut sesama sendiri dengan PAN dan PKR berhubung soal pembahagian kerusi – siapa nak bertanding di mana. DAP saja yang nampaknya tidak terjejas apa-apa seolahnya kewujudan Pakatan pembangkang ini hanya untuk memastikan calon DAP tidak dicabar dari kalangan sesama sendiri.

    Jadi bila kita kata kewujudan Pakatan ini hanya untuk menyelamatkan DAP, nampak macam betul kenyataan tu sebab memang jelas sangat dia yang paling selamat dari tsunami perebutan kerusi yang sedang melanda Pakatan sekarang ini.

    Maka tak hairanlah orang PPBM terpaksa bercakap besar dan di luar logik untuk memastikan pergolakan dalaman mereka tidak menjadi bahan bualan rakyat. Mahathir memang cukup terer bab bab macam ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:51

      Anjing liar belaan cina jho tahik lo menyalak...

      Delete
  11. SAMPAI KE AMERIKA SYARIKAT, MAHATHIR MAHU KUTIP DERMA
    Esok Mahathir dan Muhyiddin dijadual ke Amerika. Satu delegasi yang diketuai oleh Mahathir dijangka akan ke sana untuk meminta campur tangan asing dalam pilihan raya umum ke-14 di Malaysia.

    Menurut pendedahan yang dibuat oleh Tunku Aziz, Bekas Naib Presiden DAP dalam New Straits Times pada 10 Februari lepas, Mahathir dijadualkan berlepas ke AS pada esok hari untuk meminta bantuan asing bagi menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selain meminta sokongan sekiranya pembangkang membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14.

    Sampai ke Amerika rupanya Mahathir hendak kutip derma. Dulu bukan main lagi Mahathir kata “tok arab gila” sebab bagi derma, sekarang ini Mahathir hendak minta dari “yahudi gila” mana di Amerika? Yahudi di sana masih ada akal, mereka tidak bagi derma pada orang yang sudah kaya raya.

    Mahathir sanggup buat video berdurasi 49 saat dengan lagu yang sedih untuk kutip derma dari rakyat. Berlakon minta simpati kononnya pemimpin PPBM tidak ada duit dan miskin miskin belaka. Mahathir sudah tiru cara Rafizi kutip derma dan buat video sedih.

    Rafizi pun pernah dedah suatu ketika dulu dalam satu ceramah bahawa anak anak Mahathir semuanya kaya raya. “Mirzan cukup kaya, kapal dia punya, lori dia punya, rumah agam besar di Kanada semua Mirzan punya.

    Sekarang ini Mokhzani tauke yang cukup kaya, semua kapal semua kontrak minyak semua dia punya dan yang terbaharu kayanya anak-beranak Mahathir ini sampai dia boleh beli kilang arak di Filipina. Dengan duit kilang arak itu juga, dia beli stesen-stesen minyak berjenama Esso yang ditukar kepada jenama Petron,” kata Rafizi dalam video ini.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1675198615908421&id=1122306847864270

    Anak anak Mahathir pun sudah didedahkan punyai jutaan aset dan puluhan syarikat.Marina ada 52 syarikat, aset RM80 juta. Mirzan ada 156 syarikat, aset RM780 juta, Mokhzani ada 255 syarikat, aset RM3 billion dan Mukhriz ada 128 syarikat, aset RM540 juta. Campur semua sekali, kekayaan ini sudah jadi RM4.4 billion.

    Anaknya sahaja sudah terkumpul kekayaan RM4.4 billion, belum lagi kroni dan rakan bisnes Mahathir lagi di dalam dan luar negara. Itu pun masih lagi hendak berlakon susah dan miskin. Itu belum kira harta dan rumah Mahathir dan anak anaknya lagi.

    Ainina sudah dedahkan bahawa rumah Mukhriz adalah sebesar istana, dapurnya sahaja sebesar sebuah banglo. Ainina juga dedahkan bahawa Mukhriz punyai lebih dari 160 syarikat. Patutlah selama ini Mahathir dan Muhyiddin takut hendak bentang dana parti.

    Bendahari PPBM tidak bentang pun berapa dana parti PPBM semasa Mesyuarat Agung PPBM diadakan di Shah Alam pada 30 Disember lepas. Dari mana dana parti diperoleh oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk buat program, ceramah, aktiviti PPBM? Disembunyikan dari pengetahuan semua ahli.

    6 Oktober 2017, Malaysia Today mendedahkan Mahathir sudah beri derma sampai RM1 billion kepada DAP untuk memastikan dia mendapat tempat sebagai Pengerusi Pakatan Harapan. Kemudian membolehkan Mahathir jadi PM sementara dan menggantikannya dengan Mukhriz bila sampai masa. Derma diberi untuk mendapat sokongan dari DAP bagi mencapai agenda tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:52

      Kalo dlm negara tak mao tangkap kepala lrompak kena cari bantuan dari luar...

      Delete
  12. 6 Oktober 2017, Malaysia Today mendedahkan Mahathir sudah beri derma sampai RM1 billion kepada DAP untuk memastikan dia mendapat tempat sebagai Pengerusi Pakatan Harapan. Kemudian membolehkan Mahathir jadi PM sementara dan menggantikannya dengan Mukhriz bila sampai masa. Derma diberi untuk mendapat sokongan dari DAP bagi mencapai agenda tersebut.

    Sampai ke hari ini, Mahathir tidak nafi derma RM1 billion pada DAP itu. Sama juga dengan DAP, tidak pernah nafikan hal derma RM1.2 billion yang diterima dari Israel. Kemudian hari ini, Mahathir pula tadah ‘tin milo” minta derma pada rakyat.

    Apakah “tin milo’ derma yang ditadah ini sekadar gimik sahaja untuk membolehkan Mahathir isytiharkan wang dari sumber yang gelap? Boleh jadi juga. Kalau Mahathir umum cakap sudah ada RM3 billion wang derma yang telah disumbang pun tiada siapa yang tahu duit itu datang dari mana.

    Entah entah dari kroni dan sumber gelapnya bagi membolehkan wang itu menjadi halal dan mengalir kembali dalam pasaran. Kalau ada “yahudi gila” mana derma nanti kat Amerika pun tiada siapa yang tahu. Ianya akan diisytiharkan atas nama derma. Taktik yang selama ini DAP buat untuk kutip derma dengan buat jamuan makan malam setiap kali menjelang pilihan raya.

    Ahli ahli DAP di bawah yang kena tipu. Mereka ingat duit buat poster DAP, buat bendera DAP, duit ceramah adalah hasil duit derma mereka. Padahal ada dana dari sumber sumber gelap dan haram yang masuk bersama untuk membolehkan mereka mengawal mana mana ahli DAP yang naik menjadi wakil rakyat.

    Taktik yang sama mahu dibuat Mahathir. Menipu ahli ahli PPBM di bawah dan juga rakyat kata duit buat poster PPBM, poster calon PPBM dan bendera PPBM adalah hasil duit derma. Padahal entah ‘yahudi gila” manalah yang derma dari Amerika masuk ke dalam tabung tersebut.

    Duit “yahudi gila” dan duit dari Israel digunakan secara bersama untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional di Putrajaya. Rakyat kena tolak sama sekali pembangkang yang segini. Jangan benarkan duit dari pihak asing kuasai negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisey man , itu Najibullah guna duit dari 'gembala unta' padang pasir arab ...bolih pula .

      Kamu ni pun sama juga dengan "Kepala Bapak Kau" .. cakap tak bolih pakai !

      Delete
    2. Macai UMNO dan fitnah berpisah tiada.

      Delete
    3. Byr 1 billion ke dap nak buat apa, baik byr 1 billion ke ketua2 bahagian umno, terus dpt undi X percaya pada Najib. Esk najib dah dudok sebelah anuar kat sg. Buloh

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:53

      Raja putaq kebangsaan buat sampah...

      Delete
  13. Mahathir Dan Kit Siang: Kahwin Kontrak Dapatkan Sokongan Rakyat
    Selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad merupakah musuh ketat Kit Siang yang dikatakan anti-Melayu.

    Kini Pengerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP itu tidak tetap pendiriannya, kali ini sudah beralih arah pula.

    Lim Kit Siang yang sudah marah Dr Mahathir lebih 22 tahun juga dikatakan sudah boleh peluk Dr Mahathir dan bagaimana Dr Mahathir juga boleh berbuat perkara yang sama sehingga rakyat pun rasa keliru.

    Adakah ini merupakan lakonan semata-mata apabila pilihan raya semakin hampir, mereka cuba dapatkan sokongan rakyat, kedua-dua puji memuji antara sama untuk bersihkan imej sebelum ini?

    Memetik sumber, Presiden MCA baru-baru ini, Datuk Seri Liow Tiong Lai mengatakan mereka tidak ada prinsip, parti dia (DAP) dengan Tun Dr Mahathir Mohamad tidak berpegang dengan prinsip perjuangan.

    Lebih menarik lagi, mereka ini dikatakan lebih kepada ‘marriage of convenience’ (kahwin kontrak) untuk dapatkan sokongan rakyat.

    Menurut sumber mengatakan, Lim Kit Siang dikatakan gemar melompat dari satu tempat ke satu tempat lain,dulu di Pulau Pinang, kemudian ke Gelang Patah (Johor), semuanya tidak bertahan lama sebab dia dikatakan tidak memberikan perkhidmatan dengan baik.

    Masyarakat dan penduduk dikatakan lebih tahu siapa wakil rakyat yang beri perkhidmatan dan kerja keras untuk mereka.

    Menurut Liow juga rakyat kini semakin sedar Kit Siang sahaja gagal melaksanakan tugas sebagai wakil rakyat di kawasan yang dimenanginya, tetapi juga tidak mempunyai pendirian tetap dalam politik.

    Liow juga berkata rakyat terutama di kawasan Bentong sudah muak dengan politik seperti itu, sebaliknya mengharapkan satu kerajaan yang stabil dan mampu meneruskan pembangunan demi dapat menjamin masa depan mereka.

    Justeru, walaupun Lim Kit Siang menafikan dirinya mahu bertanding di Bentong, masyarakat sudah masak dengan permainan politik mereka yang seolah-olah mementing agenda masing-masing daripada memberi perkhimatan yang baik kepada rakyat.

    Tambahan lagi,mereka dikatakan tiada prinsip dan tiada matlamat jelas. Inikah yang kita mahu pada masa depan? Mungkin rakyat lebih bijak menilai dan memilih sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melompat kawasan lebih baik dari kalut mencari kawasan selamat.

      Delete
    2. Jadi katak weieieie!

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:54

      Pas dan umno kawin dlm gelap...hehehe....pas pon suka kepala prompak...

      Delete
    4. Sebab tu ketua perhubungan umno annuar musa kata DNA umnopas tu sama.

      Delete
  14. Amenda laa dok tepek berjela2 penulis bengap ntah ceruk mana punya blog sampai menganggu org nak baca komen2 yg bernas drp golongan yg celik mata hati nie. UMNO kuat temberang pon dikatakan baik2 belaka. Tak tau ke negara tgh nak lingkup dgn hutang mencecah trillion dek Bijanomics aka kepala bapak economics punya hal???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kampong mana ni penulis bengap tu???

      Delete
    2. Agaknya drp Pekan kut...yg dok angkat najib drp dulu sampai skrg...geng2 bengap umno jugak la nie..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:56

      Kejora kera cikgu bapuk tu kan pengutip sampah...

      Delete
  15. Bayangkan Jika Semua Mereka Menyumbang Dana…
    Sukar untuk difahami bagaimana Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup untuk mengeluarkan video berdurasi 49 saat hanya untuk merayu sumbangan derma dari para penyokong dan rakyat yang bersimpati atas perjuangannya. Malah, tindakannya ini turut diikuti oleh anaknya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yasin.

    Manakan tidak, umum sedia maklum bahawa Mahathir dan juga anak-anaknya adalah antara orang terkaya di Malaysia dengan penguasaan lebih 400 buah syarikat samada di dalam mahupun di luar negara. Sepatutnya, jika dia benar-benar mahu menggerakkan parti politiknya serta keinginan kuat untuk menyelamatkan Malaysia, kenapa tidak menggunakan sedikit harta yang menimbun itu untuk menggerakkan kempennya?
    Ini bukan cerita kosong kerana menerusi satu pendedahan di laman sosial milik Jabatan Pengangkutan Jalan, salah seorang anaknya mempunyai sebuah kereta yang begitu terhad pengeluarannya di dunia. Malah, di Malaysia, kereta berkenaan hanya ada 3 buah sahaja di mana setiap satu bernilai RM 8 juta. Kenapa kereta boleh dibeli sedangkan membantu bapanya tidak boleh?

    Di samping itu juga, Mahathir turut dikenali dengan penguasaannya terhadap para kroni yang menjana kekayaan luar biasa sepanjang 22 tahun pentadbirannya. Bayangkan, seandainya kroni-kroni yang rapat dengannya menyumbang kira-kira RM 20 juta setiap seorang, bukankah ianya jauh dari mencukupi untuk berkempen dan meletakkan kesemua 52 calonnya pada Pilihan Raya Umum ke 14 kelak?

    Dalam banyak ceramah dan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mahathir dan PPBM, mereka kerap kali menyebut hasrat mereka untuk menyelamatkan negara. Malah, mereka juga mendakwa, rakyat hari ini begitu tertekan dengan keadaan ekonomi semasa dengan perlaksanaan cukai yang mereka dakwa kononnya menekan rakyat.

    Justeru, di mana logiknya apabila mereka ini meminta derma daripada rakyat kononnya membantu mereka menumbangkan kerajaan sedia ada? Bukankah tindakan ini akan menambah beban kepada rakyat yang dakwa mereka kononnya tertekan dan hidup menderita akibat desakan ekonomi? Kenapa tidak Mahathir mengeluarkan belanjanya sendiri membantu rakyat yang kononnya memerlukan?
    Apa yang diperhatikan, Mahathir sebenarnya cuba membodohkan rakyat menerusi apa yang dipanggil sebagai sumbangan derma membantu PPBM dan Pakatan Harapan menumbangkan kerajaan. Manakan tidak, Mahathir sedar, bagi golongan B40, mereka baru sahaja menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) dan oleh yang demikian, inilah peluang terbaik Mahathir untuk mengikis wang yang sepatutnya digunakan oleh rakyat bagi meringankan beban mereka.

    Bagi Mahathir dan PPBM, apa sahaja yang diperolehi rakyat, wajar untuk mereka kutip semula atas alasan membantu rakyat yang kononnya menderita. Hakikatnya, Mahathir mempunyai begitu banyak sumber kewangan yang boleh membantunya dan Pakatan Harapan dalam mengharungi Pilihan Raya Umum ke 14. Kenapa mesti menyusahkan rakyat dengan kutipan derma sedemikian?

    Bayangkan, dia boleh sahaja terbang dengan menggunakan pesawat peribadi yang kononnya ditaja walaupun hanya mahu membeli popiah di Alor Setar, Kedah, tetapi tidak mampu untuk menjana wang untuk melicinkan kempen PPBM dan Pakatan Harapan. Adakah ini logik? Adakah ini yang dinamakan usaha meringankan beban rakyat dan mahu menyelamatkan Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memungut derma secara terbuka lebih baik dari menggelabah puyuh bila ada duit masuk ke dalam akaun peribadi.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 07:57

      Najib tak peuu kutip derma kerana fuit rompakan 1 mdb masih banyak...

      Delete
  16. Siapakah Bilionaire Yang Nak Derma Pada Parti Bunga?
    KITA dihidangkan dengan cerita lawak abad ini dengan pemgumuman Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad merayu sumbangan kewangan daripada orang ramai menerusi satu klip video.

    Perkara ini menjadi lebih mencurigakan berikutan terdapat tokoh korporat tempatan berstatus bi­lionair didakwa sedia membantu parti itu. Sebelum ini, menurut sumber, Mahathir banyak mengaut kekayaan negara dimana “harta karun” tersebut dijaga oleh kroni, proksi dan penama yang bertaburan si seluruh dunia.

    Bekas Setiausaha Kerja PPBM, Kamarul Azman Habibur Rahman mendakwa, beliau tahu bahawa terdapat pihak tertentu yang diminta memberikan sumbangan, malah Dr. Mahathir sendiri pernah berjanji akan mendapatkan dana kewangan untuk PPBM.

    Kemudian Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu perbincangan ada memberitahu beliau tentang tokoh bilionair tempatan yang cukup dikenali ramai bersedia untuk menyumbangkan dana kewangan kepada parti.

    Tokoh korporat itu tergolong dalam kelompok individu terkaya di negara ini. Jadi mana mungkin PPBM berada dalam kesempitan kewangan sehingga perlu Dr. Mahathir merayu kepada orang ramai untuk menderma kepada parti tersebut?

    Menurut Kamarul lagi, selang beberapa hari selepas perbincangan bersama Muhyiddin, beliau dimaklumkan Ahli Parlimen Pagoh itu ada ke luar negara dan difahamkan bagi berbincang dengan pihak-pihak tertentu berkaitan dana politik PPBM.

    Kemudian sewaktu mesyua­rat Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, beliau ada bertanyakan berkenaan kewangan parti kerana pada waktu itu sukar untuk menjalankan program memandangkan tidak diberikan peruntukan sewajarnya. Kamarul tahu pada waktu itu PPBM bukanlah dalam keadaan susah dari segi kewangan.

    Setiap kali sewaktu membincangkan agenda kewangan, Muhyiddin ada menegaskan bahawa kedudukan kewangan parti itu adalah urusannya dan Bendahari Agung PPBM, Datuk Mohamed Salleh Bajuri. Orang lain tidak boleh mempersoalkannya.

    Oleh itu, sikap Muhyiddin yang cuba menyembunyikan kedudukan kewangan parti dilihat jelas bertentangan dengan prinsip parti yang kononnya te­lus dalam urusan pentadbiran.

    Sementara itu, bekas Naib Presiden PPBM, Datuk Hamidah Osman berkata, rayuan derma oleh Mahathir dilihat tidak mempunyai kewajarannya kerana ya­kin bekas Perdana Menteri tersebut mempunyai sumber-sumber tersendiri yang boleh membantu dalam mendapatkan dana kewangan bagi PPBM.

    Sewaktu awal penubuhan PPBM, Hamidah ada terdengar rungutan daripada ahli-ahli tentang masalah kewangan parti, namun Mahathir memberi keyakinan kepada ahli bahawa ada individu yang bersedia memberikan sumbangan kepada PPBM.

    Beliau dimaklumkan bahawa individu tersebut merupakan tokoh korporat yang cukup ter­kenal. Jadi beliau ingin mempersoalkan, di mana pergi bantuan dana kewangan yang disalurkan oleh individu tersebut?

    Rakyat Malaysia tertanya-tanya siapakah bilionaire yang mahu menderma kepada PPBM? Mungkinkah sebenarnya beliau diarah menyerahkan wang tersebut memandangkan bilionare tersebut hanya proksi menjaga wang itu selama ini?

    Malah ramai juga yang berpendapat bahawa tindakan Mahathir meminta derma tersebut hanya untuk mengaburi mata rakyat semata-mata. Agenda sebenarnya adalah untuk “cuci duit” atau “money laundering” wang yg dijaga oleh kroni, proksi dan penama yang dilantik oleh Mahathir.

    Dalam perkara ini, pihak berkuasa perlu mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan jenayah “money laundering” ini tidak berlaku. Tambahan pula kumpulan ini merupakan pengkhianat negara yang merancang pemberontakan sejak sekian lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengkhianat negara adalah puak yg membiarkan harta negara dijahanamkan.

      Delete
    2. Habibur rahman bila nak saman syed armada...boleh offer syed armada 5 juta...

      Delete
  17. Geng Najib: Pak diny....memang patutlah melayu ni tak maju2, sifat iri hati, cemburu, tak boleh tengok orang lain lebih dari dia masih kukuh terpahat dalam hati. Bukan kah rezeki tu dah tentukan oleh Allah s.w.t..sapa yang kuat berusaha, lebihlah ganjaranya. Kan dah ada firman Allah s.w.t yang mafhumnya :

    ' Allah tidak akam mengubah nasib sesuatu kaum jika mereka tidak berusaha untuk mengubahnya sendiri'

    #### Ulasan dari Geng Najib diposting Tn Budin yang lepas ini mungkin berdasarkan coretan saya keatas Tan seri Ijat .

    Geng Najib , seikhlasnya saya tidak pernah menyimpan rasa iri hati keatas setiap kejayaan serta kemajuan bangsa melayu . Bahkan saya rasa bangga dengan kejayaan2 yang di capai olih orang2 melayu .

    Apa yang saya tidak bolih "tolerate" adalah Berjaya dengan cara menipu terutama kepunyaan orang ramai . Tambahan jika ia di lakukan dengan subahat malaun2 yang mempunyai serta memegang tampok kuasa .

    Shahrizat .... mengapa di lantik sebagai penasihat hal ehwal wanita di JPM sedangkan sudah ada menteri ? Jawatan penasihat itu sama tarafnya dengan status seorang menteri . Sedangkan umum tahu Sharizat "is a loser". Sudah di tolak rakyat di peti undi .

    Selain itu , jika NFC di laksanakan olih keluarga Ijat dengan modal dari kantong dia sendiri , saya serta yang lain pasti tidak akan ambil pusing ..Lihat saja ladang ternakkan yang diusahakan olih tan Seri Noorian Mai , bekas IGP ...ada orang bising atau ambil pusing ???

    Inikan tidak ... duit yang dipinjam dari dana kerajaan sebanyak 250 juta ringgit langsung tidak di lunaskan .

    Geng Najib ... saya bukannya iri hati ..tetapi sangat marah !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI SEBAHAGIAN TEKAD DAN MAUFAKAT
      `` KERAJAAN PAKATAN HARAPAN ``

      MAKA, Pakatan Harapan bermuafakat dan bertekad untuk melaksanakan janji-janji berikut apabila Pakatan Harapan mendapat mandat rakyat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas Pilihanraya Umum ke-14:



      1. Membentuk sebuah kabinet berwibawa; gandingan yang berpengalaman, berkelayakan dan berkemampuan;



      2. Menjadikan Parlimen sebagai sebuah institusi yang kukuh dan bebas; dan dipimpin oleh Yang di-Pertua yang adil dan berwibawa.



      3. Mengambil langkah-langkah segera memulihkan ekonomi negara dan meringankan beban kos sara hidup rakyat. Antaranya menghapuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), menstabilkan harga petrol dan memberikan fokus utama kepada usaha menambah pendapatan rakyat;



      4. Melaksanakan reformasi menyeluruh demi mengembalikan maruah dan jatidiri negara dan Bangsa Malaysia, meliputi reformasi institusi, reformasi pendidikan, reformasi ekonomi dan reformasi sosial seperti yang terkandung dalam Manifesto Pakatan Harapan;



      5. Menghadkan tempoh memegang jawatan Perdana Menteri kepada dua penggal pilihanraya untuk memugar dan menyihatkan amalan demokrasi terbaik serta mempertegas prinsip kebertanggungjawaban dalam urustadbir negara;



      6. Memastikan ketua-ketua institusi penting negara termasuk Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Panglima Angkatan Tentera, Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dan Ketua Audit Negara bebas daripada pengaruh penguasa politik. Mereka bertanggungjawab sepenuhnya kepada rakyat menerusi institusi parlimen, di mana mereka akan melalui proses pengesahan Jawatankuasa Pilihan Parlimen (Parlimentary Select Committee) dan akhirnya dilantik oleh Yang Di-Pertuan Agong;



      7. Membersihkan Malaysia dari najis rasuah dengan mendakwa pelaku rasuah di mahkamah, dan jika disabit bersalah maka akan dikenakan hukuman setimpal;



      8. Memastikan institusi-institusi awam seperti FELDA, Tabung Haji, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Majlis Amanah Rakyat diurus secara cekap, telus dan beramanah;



      9. Membela kebajikan rakyat terutamanya golongan miskin, ibu tunggal, orang berkelainan upaya dan kumpulan berpendapatan rendah;



      10. Merapatkan jurang pembangunan antara bandar dan desa, serta antara wilayah dengan tumpuan khusus kepada hak rakyat Sabah dan Sarawak sejajar dengan semangat Perjanjian Malaysia 1963;



      11. Mengkaji semula sistem percukaian negara untuk memastikan pembayar cukai, terutamanya golongan kelas menengah, tidak tertekan dengan bebanan cukai yang berganda;



      12. Menghormati prinsip keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang; dan



      13. Menjunjung prinsip-prinsip utama Perlembagaan Persekutuan yang mengiktiraf kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan, hak setiap individu untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing, kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak serta hak-hak yang sah untuk semua kaum, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan kemuliaan institusi Raja-Raja Melayu.

      HAPOSKANumnobn hapuskanumnobn marihaposkan!!!

      Delete
  18. BILA ORANG KAYA MOHON DEDAK DARI RAKYAT MISKIN, ADALAH TIPU HELAHNYA
    Apabila Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Mahathir muncul dalam sebuah video memohon derma politik untuk partinya, kita pun tidak tahu hendak ketawa atau hendak menangis.

    Ini kerana semua pun tahu sepanjang hayat politik Tun Mahathir adalah berkenaan projek, tender, konsensi dan perniagaan.

    Tun Mahathir lebih di kenali sebagai bapa kronisme negara.

    Dengan gelaran bapa kronisme negara, Tun Mahathir tidak pernah jauh dari wang dan harta.

    Malah pergeseran Tun Mahathir dengan Datuk Seri Najib juga adalah berkaitan projek, wang, kroni dan anak beranak.

    Cuma kebijaksanaan Tun Mahathir adalah mengalihkan perhatian rakyat dari melihat dan tumpu kepad masalah dirinya kepada Najib Tun Razak.

    Selain itu, Tun Mahathir berjaya mengumpan rakyat dengan kisah 1MDB yang beralih alih dari Najib curi wang kepada Jho Loh dan seterusnya.

    Maka, sebaik sahaja di tularkan video meminta “dedak” dari rakyat oleh Pengerusi Bunga ini, kemudian di susuli oleh anaknya, ramai tidak dapat membaca tujuan sebenar kutipan derma.

    Siapa percaya Parti Bunga benar benar mahu wang untuk parti PPBM nyata sekali telah di pedayakan oleh Tun Mahathir dan anaknya.

    Ini kerana antara semua parti politik di bumi Malaysia ini Parti Bunga lah paling kaya sekali.

    Sekali Tun Mahathir petik jari, bersusun kroni dan proksi yang memegang bahagiannya akan menyerahkan wang.

    Tetapi jika Tun Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz sudah kaya, kenapa perlu minta derma?

    Kisahnya begini, jika satu waktu dulu Tun Mahathir mendapat dana politik untuk UMNO ia adalah dari para kroninya, ia atas syarat perlu di ganti dengan projek yang setimpal atau lebih besar.

    Dan ketika itu Tun Mahathir masih berkuasa, tiada siapa yang mampu menyoalnya.

    Keadaan telah berubah, Tun Mahathir setelah bermusuh dengan UMNO dan Najib kali ini takut akan di dakwa dan di dedahkan.

    Antara ketakutannya adalah akan di siasat dari mana wang berbillion di perolehi dan di dapati.

    Selain itu kantong PPBM juga bermasalah untuk mengisytiharkan punca dananya sekian lama wujud Parti Bunga.

    Malah, tidak menjalankan AGM PPBM juga adalah antara sebabnya tidak mahu terdedah nama pemberi dana.

    Amat mudah untuk di kesan kenapa individu tertentu memberi derma atau dana politik dengan banyak kepada Tun Mahathir.

    Lalu jalan terbaik adalah mengikut jejak dan cara Rafizi Ramli.

    Ia itu mengutip derma.

    Dengan mengutip derma, jika seorang hamba Allah memberi RM100, ia boleh di letak sahaja sebagai RM100,000.

    Maka nanti apa apa wang yang sudah sedia ada boleh di seimbangkan dengan kutipan derma.

    Senang cerita, jika berjaya kutip RM20 juta sebut sahaja RM300 juta atau lebih untuk seimbangkan dengan wang sedia ada.

    Dengan nama Hamba Allah dan bayaran tunai, bagai mana mahu siasat?

    Bolehlah kita katakan putihkan wang gelap.

    Selain itu, dengan acara kutip derma, secara tidak lansung, Parti Bunga boleh bermain persepsi mereka telah menerima banyak kutipan hasil sokongan rakyat.

    Ini adalah ploy untuk menakut nakutkan UMNO bahawa rakyat telah beramai ramai memberi derma dan menyokong Parti Bunga.

    Gaya dan cara parti serta portal pembangkang sama sahaja, portal pembangkang yang kena bayar saman telah memohon derma untuk membayar saman, sama seperti Rafizi juga.

    Jika ada tunai selama ini hasil pemberian pihak asing yang tidak boleh dimasukkan ke dalam akaun bank kerana takut di tanya “money trail” nya, maka dengan meminta derma, dan umum jumlah kutipan, maka barulah boleh dimasukkan ke dalam bank.

    Yang gelap sudah jadi terang.

    Maka fikirkanlah tipu daya parti orang kaya sanggup meminta derma dan menempelkan muka kulit tebal merayu rayu kepada rakyat untuk derma.

    Sedangkan bag utas tangan anak mereka sahaja sudah berharga RM30,000 dan bot mewah sahaja sudah bernilai jutaan ringgit.

    Janganlah rakyat termakan lagi tipu daya mereka ini, sepatutnya yang kaya bantu yang miskin, bukan sebaliknya

    ReplyDelete
  19. Tun....sila umum nak tanding di k.kangsar, lenggong atau gerik kat perak. Ni semua kubu kuat bn, tapi jalan k.k ke gerik macam taik. Mana tau lepas tun umum; siap dapat peruntukan billion billion repair jalan. Senang sikit nak balik kampung.

    ReplyDelete
  20. Mana Tun pergi Klepto dah bimbang
    wang berguni diangkut datang
    Kalau tak janji takutlah tumbang
    Lagak billionaire yang sarat hutang..

    Bergolok bergadai asalkan menang
    hilang kuasa macam Pulau Pinang
    Tun disokong,Klepto tak senang
    Moyok,sugul bak putus tunang!

    Mata melihat mana Tun pergi
    Dia pun follow kalau tak rugi
    Kalah bermakna terjun perigi
    Di Sungai Buluh reputlah gigi..

    Sana tak muat ramainya menteri
    Yang rosak Mara pelaburan dah rugi
    Yang duit Felda di bawak lari
    Yang pada komunis projek dibagi..

    Jalan berdebu YB tak alah
    Di pinggir jalan berdoa kat Allah
    Supaya partinya janganlah kalah
    Menang nanti jalan diolah..

    Jalan berlopak serta berlubang
    AmeNo dah lama bukan sekarang
    Dah dekat PRU YB nak tumbang
    Barulah doa dia pun karang..

    Baiklah Tun pergi ke Sabah
    Nanti klepto lagi gelabah
    Billion ringgit tangan berubah
    Ke Gunung kinabalu LRT nak tambah!

    Jika Tun pidato di Pekan
    Klepto minum tak lalu telan
    Apa nak buat apa nak tekan
    Lalu dijanji highway ke bulan!

    Tun pun sampai terus ke Miri
    klepto datang selang sehari
    Dengan meneran cara sendiri
    Berjanji Sarawak diberi matahari!

    Tun berucap di Kota Belud
    Datang Klepto membuka mulut
    Dengan confident Klepto melalut
    LRT dibina darat ke laut!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Umum saje wang tarak...main wayang

      Delete
  21. BUKU MALAY DILEMMA PATUT DISERAHKAN SEMULA PADA PENULIS ASALNYA ATAU KUMPUL BUKU TSB DAN BAKAR DEPAN PARTI BERSATU..... ADAKAH KO ORG SUMA SETUJU...?

    KALU SETUJU JOM DEMO SAMBIL BAKAR BUKU MALAY DILEMMADEPAN PARTI ATAU DEPAN RUMAH KUTTY


    TULIS LAIN CAKAP LAIN BUAT LAIN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:04

      Bodosss..buku tu kisah melayu 50 tahun dulu...sekarang melayu makin teruk dilemma...kapla prompak tetap di bela...

      Delete
  22. Kutip Derma Sekadar Putar Belit Sumber Dana Pilihanraya DAP Dari Israel?
    Sehingga kini Pakatan Pembangkang belum lagi menjawab pertanyaan rakyat siapakah yang sebenarnya penyumbang dana pilihanraya mereka. Dana yang cukup mewah digunakan semasa pilihanraya agar ianya dapat diperjelaskan kepada rakyat.

    Adakah dana tersebut hasil dari pengubalan wang haram atau disumbangkan oleh berbagai agensi luar Negara yang dilakukan secara tersembunyi untuk memastikan kerajaan yang dipimpin oleh Islam Melayu di Malaysia ini tumbang.

    Bagi anak kecil, mungkin boleh digula-gulakan dengan cara berpura pura mengutip derma pilihanraya untuk menutup setiap sumbangan yang diterima dari agensi luar. Dengan cara ini , iaitu mengutip derma pemerimaan dana pilihanraya tersebut dapat dialihkan atau disembunyikan.

    Jadi, mengutip derma itu boleh dijadikan alasan yang kukuh untuk menjawab apabila isu dana pilihanraya ini berbangkit. Namun demikian rakyat di Malaysia bukan semuanya bodoh dan boleh diceritakan dengan pelbagai hikayat.

    Jadi untuk menutup kegiatan yang dilakukan oleh pakatan pembangkang samada melalui pengubalan wang haram untuk dana pilihanraya, maka isu berkiatan dengan penerimaan dana pilihanraya dibangkitkan dahulu oleh pihak pembangkang, supaya pertanyaan ini tidak berbalik kepada mereka.

    Perangai jahat pemimpin DAP dan PKR amat jelas sekali apabila sehingga kini masih lagi tidak bersuara mengenai dana yang diterima oleh DAP sebanyak RM1.2billion dari Israel yang dibongkar oleh Mohamed Razali dan Zuhdi.

    Sikap menyepikan diri dan bertukar menjadi bisu seakan telah mengiyakan penerimaan dana tersebut dari Israel. Jadi jika ini berlaku tidak syak lagi bahawa Isreal dan pakatan pembangkang mempunyai hubungan sulit keatas Negara ini.

    Jadi tidak perlulah pemimpin pembangkang mernyuarakan isu dana pilihanraya dan sudah pastinya rakyat akan bertanya dari manakah datang nya dana pilihan raya yang diterima DAP sepanjang pilihanraya sejak 1965 lagi.

    Sehingga kini DAP tidak pernah menjawab setiap pertanyaan yang diajukan kepada mereka sehingga satu pembongkaran isu penerimaan dana dari Israel sebanyak RM1.2 biliion. Namun begitu untuk menutup isu ini dari tersebar luas, pemimpin DAP mengugut rakyat dengan tindakan saman jika bersuara mengenainya.

    Jadi sebab itulah DS Najib pada mulanya tak mengaku duit masuk akaun peribadinya. Sebab itulah pemimpin-pemimpin BN bagi jawapan pelbagai versi. Tujuannya adalah sama macam parti PKR dan DAP serta parti-parti lain dalam dunia ni. Mana boleh bagitahu sapa dia penyumbang dana politik dan berapa jumlah yg diterima.

    Begitu juga dengan PKR, dimanakah dana pilihan raya yang mereka dapat untuk membiayai perbelanjaan untuk menghadapi Pilihanraya. Jika kita imbas secara kasarnya sebagaimana yang dibongkar oleh Ezam dan Lokman Noor Adam mengenainya.

    Dalam pembongkaran dan pendedahan tersebut bagaimana Wan Azizah dan beberapa pemimpin PKR yang lain telah melakukan kunjungan sulit berjumpa dengan Soros untuk mendapatkan dana untuk membantu PKR.

    Pertemuan sulit tersebut adalah bertujuan untuk mendapatkan dana menghadapi PRU pada tahun 2004, tetapi pemimpin PKR masih dan sehingga kini tidak mendedahkan jumlah dana dari agensi asing tersebut kepada rakyat.

    Pertemuan itu langsung tidak dimaklumkan kepada Ahli Majlis Tertinggi PKR dan Ahli Majlis Tertinggi juga tidak pernah dimaklumkan tentang berapa jumlah dana yg diterima dan siapa yg beri. Bermakna PKR sendiri pun tidak pernak memaklumkan ahli bawahan dan AMT PKR tentang dana politik PKR.

    ReplyDelete
  23. Jadi persoalannya ditimbulkan oleh pembangkang mengenai dana Arab Saudi kepada kerajaan Barisan Nasional sama juga kaedahnya apabila PKR dan DAP yang menerima dana dan tidak memasukkan dana tersebut kedalam akaun parti. Jika ini dilakukan seharusnya ianya akan dimaklumkan kepada ahli parti. Jika dimasukkan ke dalam akaun parti mesti perkara ini kena maklum kepada AMT PKR serta Bank Negara dapat kesan transaksi tersebut dari siapa dan berapa jumlahnya.

    Sudah pastinya PKR dan DAP memasukkan dana tersebut atas nama proksi dan individu yang dipercayai untuk memegang amanah tersebut. Jika kita tanya DAP dan PKR adakah mereka masukkan ke dalam akaun parti dana pilihanraya yang mereka terima sudah tentu jawapannya tidak.

    Jadi isu berkaitan dan RM2.6 billion yang diterima oleh Najib bukan isu sebenarnya, dan ianya telah dilakukan oleh PKR dan DAP apabila menerima dana dari agensi luar Yahudi Israel untuk membiayai perbelanjaan pilihanraya.

    Sepanjang 22 tahun memerintah , pernah atau tidak Mahathir membuka mulut dari mana dana pilihanraya yang dia dapat selama ini dan dimanakah wang tersebut disimpan dan berapa jumlahnya tiada saorang pun tahu.

    Tetapi sekarang kita sedang melihat bagaimana PPBM yang diketuai oleh Mahathir sedang mengutip derma pilihan raya dari rakyat yang miskin untuk membantu sumber kewangan parti. Lawak bukan?

    Sedangkan kita tahu sebelum ini terdapatnya berita dari beberapa sumber mengatakan pemimpin PPBM menyalurkan RM1 billion kepada pemimpin DAP. Masakan untuk menghadapi pilihanraya terus meminta derma dari rakyat?

    Untuk menjadi popular Mahathir cuba memainkan isu RM2.6 billion dan menjadi tukang fitnah bagi pihak pembangkang. Secara jujurnya Najib mengakui bahawa dana tersebut datangnya dari sumbangan Raja Arab Saudi.

    Tapi hakikat yg kita semua tahu, Raja Saudi sendiri turun datang buat lawatan rasmi ke Malaysia serta memperjelaskan isu berkaitan dengan derma yang disalurkan . Malah Arab Saudi turut buat pelaburan baru di Malaysia bernilai berbilion-bilion ringgit sebagai tanda sokongan terhadap pentadbiran yang diketuai oleh Najib Razak.

    Kesimpulanya, fitnah dan persepsi yang dilakukan oleh pemimpin pembangkang tiada ada garis pemisahnya. Mereka akan terus melakukannya sehingga hancurnya sebuah Negara yang makmur dan aman ini menjadi porak peranda.

    Justeru itu Allah berikan kita akal yang waras untuk kita menilai segalanya, carilah maklumat seberapa banyak yang boleh dengan membaca dan mengkaji dan bukan hanya asyik mendengar kata kata kosong yang penuh dengan pembohongan sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:06

      Rompak dan derma tarak boleh beza kaa?...otak tarok jubo kaa kajora cikgu bapuk ooooit..

      Delete
  24. Anak & Cucu Dia Hidup Mewah Macam Mana?

    Sedap Mahadet duk balun orang. Mahadet kata kalau hidup mewah itu duit hasil rasuah.

    "Jika anda mahu mengesan rasuah di peringkat tertinggi, lihat pada gaya hidupnya," kata Mahathir dalam Malaysian Insider pada 11 November 2015.

    Anak dia kaya raya dan jutawan semuanya. Marina ada 52 syarikat, aset RM80 juta. Mirzan ada 156 syarikat, aset RM780 juta.
    Mokhzani ada 255 syarikat, aset RM3 billion. Mukhriz ada 128 syarikat, aset 540 juta. Ini baru anak Mahathir, belum lagi kroni kroninya.

    Hidup mewah. Mokhzani tempah Porshe khas untuknya. Cucu dia bercuti atas kapal layar mewah. Dengan gaya hidup mewah anak dan cucunya ini, apakah ini bukan ciri ciri seorang perasuah yang disebut Mahadet dalam Malaysian Insider itu?

    Hari ini Mahadet kutip derma pakai tong milo. Kononnya untuk pilihanraya. Hendak kutip derma buat apa lagi, anak dan cucu kaya sangat dah. San Miguel pun ada.

    Sampai tak dak kerja nak buat, boleh peluk anjing lagi masa tidoq. Mewah sungguh hidup. Jadi hang nak tadah tin milo buat apa lagi. Patut anak cucu hang bagi derma kat rakyat, bukan minta lagi duit rakyat.

    Tak cukup lagi duit yang duk ada la ni???? Ingat, kena berhenti sebelum kenyang. Jangan pecah tembolok tu nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:08

      Anak madey ade banyak bisnes dah berbelas tahun...ko jeles buat ape....ko tu bodoss pandai harap dedak jee...sampai tua miskin...

      Delete
  25. Mahathir Patut Bertanding Di Kubu Kuatnya 30 Tahun Iaitu Kubang Pasu
    Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Mahahthir Mohamad sepatutnya turun dan bertanding di kawasan Parlimennya sebelum ini iaitu di Kubang Pasu jika benar-benar yakin menang dalam PRU14 nanti.

    Kalau diikutkan, Mahathir mesti bertanding pada pilihan raya kali ini untuk dicalonkan sebagai Perdana Menteri dan perlu menang. Jika pakatan menang, baru nama beliau akan dibawa ke Yang di-Pertuan Agong untuk mendapat perkenaan dilantik sebagai Perdana Menteri.

    Sekarang ini, beliau dikatakan melihat peluang untuk bertanding di kawasan lain iatu di Langkawi dan beberapa kawasan lain. Beliau tidak mahu bertanding di Kubang Pasu tempat di mana beliau bertanding selama 30 tahun iaitu di Kubang Pasu. Pertandingan di sana akan memberikan signifikan kerana perjuangan Mahathir bermula di Kubang Pasu sampai beliau dapat jadi Perdana Menteri.

    Buat apa Mahathir hendak bertanding di tempat lain. Daripada tinjauan yang dibuat jika Mahathir kembali bertanding di Kubang Pasu, beliau akan kalah.

    Mahathir dianggap perosak kepada apa yang sudah Barisan Nasional (BN) bina sejak dulu sampai ke hari ini tapi kini Mahathir sendiri yang mahu menghancurkannya. Bukan dengan dirinya sendiri tapi bersekongkol bersama dengan parti pembangkang iaitu DAP, PKR, PAN dan parti Mahathir, PPBM.

    Mahathir disebut-sebut akan bertanding di Langkawi dan Putrajaya dan tidak ada pun di Kubang Pasu.

    Siapa tidak tahu, Kubang Pasu pernah menjadi kubu kuat Mahathir dan juga maruah Mahathir pernah tercemar di sana.

    Pada 9 September 2006, ada sejarah terjadi di sana apabila Mahathir tewas dalam pemilihan kecil untuk menjadi perwakilan UMNO Bahagian Kubang Pasu untuk ke Perhimpunan Agung UMNO (PAU).

    Pada masa itu, Mahathir sedang bergaduh dengan Perdana Menteri pada masa itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    Beliau gagal untuk jadi G7 iaitu salah seorang daripada tujuh wakil ke PAU 2006 apabila hanya mendapat 227 undi dan menduduki tempat ke-9.

    Dek peristiwa hitam itu dan kini sudah jadi sahabat baik dengan DAP, Mahathir tahu beliau sudah tidak boleh menagih undi dari pengundi di sana kerana begitu banyak kerosakan sudah dilakukan oleh beliau.

    Cuma pada asasnya sebagai pejuang, elok Mahathir turun ke Kubang Pasu dan cuba rampas semula kerusi Parlimen itu dari BN yang kini disandang bekas Setiausaha Politik Mahathir, Datuk Johari Baharum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:22

      Ade plak orang ketakutan sibok nak nasihatkan tun kat mana patut bertanding...sape yg lebih bijak?....kalo dah bodoh tak usah nak ajar yg bijak...

      Delete
  26. PAS TAK BUAT MUKA SEDIH KUTIP DERMA MACAM MAHATHIR…
    PAS menyindir pedas bakal Perdana Menteri Pakatan Harapan, Tun Dr. Mahathir Mohamad kerana membuat ‘muka sedih’ untuk mendapatkan derma bagi menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

    “Mereka yang sebelum ini suka ejek PAS tadah tin milo akhirnya terpaksa jilat ludah sendiri dengan kahak sekali,” kata Ahli Jawatankuasa PAS, Dr. Azman Ibrahim.

    Katanya dengan muka kasihan dan suara sayu diiringi irama muzik sedih, mereka juga terpaksa merayu sumbangan derma kononnya nak guna untuk menjatuhkan Najib.

    “Tak tadah tin milo tapi ‘tadah’ nombor akaun.

    “Kita orang PAS minta derma dengan suara bersemangat dan penuh keyakinan akan perlunya kita semua menghulurkan sumbangan fii sabilillah,” katanya yang dipetik dari Harakahdaily.

    Beliau menjelaskan pemimpin PAS tidak perlu buat muka kasihan kerana dalam PAS semua ahli dan penyokong sedia maklum bahawa perjuangan ini adalah milik bersama dan tanggungjawab bersama.

    Sebelum ini tindakan PPBM melancarkan tabung derma untuk kegunaan gerak kerja parti itu, mendapat kecaman bekas pengasasnya.

    Bekas Naib Presiden parti itu Datuk Hamidah Osman secara sini bertanya: ” Perlu ke kutip derma?
    Rasanya sumbangan daripada anak anak Tun M sudah memadai..”

    Sementara bekas Ketua Srikandi PPBM Anina Saaduddin yang kecewa dengan perkembangan terkini itu dalam masa yang sama menyifatkannya kutipan derma itu sebagai memalukan serta sebagai cubaan ‘mengikis’ rakyat.

    Jelasnya,ia sangat ironi dengan laungan parti itu sebelum ini bahawa rakyat terhimpit dengan dakwaan kos sara hidup.

    “Saya bercakap sebagai pengasas PPBM dan sayalah yang menamakan sayap wanitanya sebagai Srikandi. Saya tahu apa yang anda tidak tahu, ” katanya menerusi akaun Facebooknya.

    Pengerusi Gabungan Akar Umbi UMNO Malaysia (GAUM), Datuk Zulkarnain Mahdar pula berkata tindakan Mahathir merayu derma orang ramai untuk perjuangan partinya dilihat cuba mengalihkan perhatian rakyat terhadap kekayaan anak-anaknya.

    Beliau menyifatkan tindakan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu sebagai propaganda murahan untuk menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional.

    “Tindakan mutakhir oleh Tun Mahathir ini dilihat sebagai satu usaha menarik simpati rakyat Malaysia untuk mengundi PPBM.

    “Namun rakyat bijak membaca taktik ini dan tidak sesekali terpedaya dengan permainan politik murahan sebegini,” katanya lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:23

      Prmimoin bodoo berpolitik...jadi alat umno..

      Delete
  27. BILIONAIR DIDAKWA MAHU SALUR DUIT UNTUK PPBM – BEKAS PENGASAS
    Tindakan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad merayu sumbangan kewangan daripada orang ramai menerusi satu klip video dipersoal berikutan terdapat tokoh korporat tempatan berstatus bi­lionair didakwa sedia membantu parti itu.

    Bekas Setiausaha Kerja PPBM, Kamarul Azman Habibur Rahman mendakwa, beliau tahu bahawa terdapat pihak tertentu yang diminta memberikan sumbangan, malah Dr. Mahathir sendiri pernah berjanji akan mendapatkan dana kewangan untuk PPBM.

    “Kemudian Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu perbincangan ada memberitahu saya tentang tokoh bilionair tempatan yang cukup dikenali ramai bersedia untuk menyumbangkan dana kewangan kepada parti.

    “Tokoh korporat itu tergolong dalam kelompok individu terkaya di negara ini. Jadi mana mungkin PPBM berada dalam kesempitan kewangan sehingga perlu Dr. Mahathir merayu kepada orang ramai untuk menderma kepada parti tersebut?” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia semalam.

    Baru-baru ini, Dr. Mahathir muncul dalam satu klip video merayu orang ramai supaya menghulurkan derma kepada PPBM bagi meneruskan perjuangan.

    Tambah Kamarul Azman lagi, selang beberapa hari selepas perbincangan bersama Muhyiddin, beliau dimaklumkan Ahli Parlimen Pagoh itu ada ke luar negara dan difahamkan bagi berbincang dengan pihak-pihak tertentu berkaitan dana politik PPBM.

    “Kemudian sewaktu mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, saya ada bertanyakan berkenaan kewangan parti kerana pada waktu itu sukar untuk menjalankan program kerana tidak diberikan peruntukan sewajarnya. Saya tahu pada waktu itu PPBM bukanlah dalam keadaan susah dari segi kewangan.

    “Setiap kali sewaktu membincangkan agenda kewangan, Muhyiddin ada menegaskan bahawa kedudukan kewangan parti itu adalah urusannya dan Bendahari Agung PPBM, Datuk Mohamed Salleh Bajuri. Orang lain tidak boleh mempersoalkannya,” katanya.

    “Justeru, sikap Muhyiddin yang cuba menyembunyikan kedudukan kewangan parti dilihat jelas bertentangan dengan prinsip parti yang kononnya te­lus dalam urusan pentadbiran,” ujarnya.

    Sementara itu, bekas Naib Presiden PPBM, Datuk Hamidah Osman berkata, rayuan derma oleh Mahathir dilihat tidak mempunyai kewajarannya kerana ya­kin bekas Perdana Menteri tersebut mempunyai sumber-sumber tersendiri yang boleh membantu dalam mendapatkan dana kewangan bagi PPBM.

    “Sewaktu awal penubuhan PPBM, ada terdengar rungutan daripada ahli-ahli tentang masalah kewangan parti, namun Dr. Mahathir memberi keyakinan kepada kami bahawa ada individu yang sedia memberikan sumbangan kepada PPBM.

    “Saya dimaklumkan bahawa individu tersebut merupakan tokoh korporat yang cukup ter­kenal. Jadi di sini saya ingin persoalkan, di mana pergi bantuan dana kewangan yang disalurkan oleh individu tersebut?” soalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat 'rakan seperdosaan' dalam Umno

       2 Mar 2016, 


      ULASAN Keadaan Umno semakin gawat. Umno kini sebuah parti politik yang sakit tenat yang diurus tadbir oleh pemimpin-pemimpin sakit kurap korup.

      Setelah berusaha sedaya upaya untuk memulihkan Umno, akhirnya Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil keputusan meninggalkan Umno.

      Ini kerana beliau mendapati bahawa Umno dibarisi pemimpin yang mempunyai jiwa yang sakit.

      Ramai di kalangan ahli dan masyarakat yang bertanya kepada Gerakan Ketua Cawangan Umno Malaysia (GKCM) mengapa tiada suara dari kalangan pemimpin yang mahu bersuara atas salah laku presiden yang semakin lama semakin membukit.

      Mengapa?

      Kita tidak perlu mempunyai otak Albert Einstein untuk mendapatkan jawapannya.

      Mana mungkin ada di kalangan Majlis Tertinggi (MT) yang berani bersuara menentang presiden kerana semua yang ada dianggap sebagai 'rakan seperdosaan' antara satu sama lain.

      Jika kita amati barisan kepimpinan termasuk MT yang sewenang wenangnya menggantung Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan presiden, kita pasti akan mendapat jawapannya.

      Mereka semua mempunyai rahsia hitam yang hendak dirahsiakan sesama mereka sendiri.

      Mereka tahu bahawa rahsia ini akan digunakan ke atas mereka jika mereka berpaling tadah.

      Dari sudut sejarah pemimpin Melayu sering dikaitkan dengan masalah politik wang, rasuah, seks haram dan salah guna kuasa.

      Apakah pemimpin Umno yang ada pada hari ini masih dibelenggu oleh masalah ini?

      Apakah mereka takut rahsia ini akan terbongkar dan mereka akan kehilangan kuasa?

      Apakah akan terjadi dengan keputusan Mahathir meninggalkan Umno?

      Sudah pasti ahli dan masyarakat umum akan rasa sedih dan kecewa.

      Namun 'rakan seperdosaan' dalam barisan kepimpinan Umno tidak langsung terkesan dengan tindakan Mahathir itu.

      Malahan mereka lebih selesa selagi dosa mereka tidak diketahui umum atau tindakan diambil terhadap mereka.

      Siapa yang meninggalkan isteri untuk bersama gadis yang selalu menemani ketika kesunyian?

      Berapa jumlah yang ada dalam akaun?

      Siapa yang membeli empat buah rumah sekali gus dalam perumahan yang sama ketika rakyat miskin hanya mampu melihat semua rumah tidak mampu dimiliki?

      Siapa yang dapat kontrak menyalakan PWTC setiap malam hari?

      Siapa yang anak-anak remaja mereka hidup dalam serba kemewahan dan berfoya-foya?

      Siapa yang sentiasa meminta komisen setiap kali ada yang memohon sesuatu?

      Siapa yang membeli hartanah di Australia yang melebihi harga pasaran semasa?

      Siapa yang menguruskan pembelian hotel di London dan apa habuannya?

      Siapa yang dapat apa dengan pembelian hotel di PD?

      Siapa yang menguruskan syarikat berkaitan kerajaan seperti syarikat miliknya?

      Siapa yang mempunyai hubungan baik dengan lembu yang menelan belanja ratusan juta?

      Siapa yang kontraknya akan tamat dan mengharapkan ia disambung?

      Siapa yang mempunyai anak yang mempunyai salah laku jenayah?

      Siapa yang pasangannya mempunyai kepentingan dalam syarikat itu dan ini?

      Siapa yang anaknya atau adik beradiknya mempunyai hubungan dengan tauke itu?

      Siapa yang selalu tidak pulang kerana ada 'mesyuarat' di tempat rahsia dengan alasan ada urusan yang tak dapat dielakkan?

      Siapa yang kalah pilihan raya dan diberi nyawa semula untuk menjadi samseng kampung yang dibayar oleh Umno?

      Apa reaksi GKCM ekoran keluarnya Mahathir dari Umno?

      Kami akan melihat perkembangan terkini dalam negara.

      Buat masa ini kami akan terus menjadi lidah kebenaran yang berani bersuara dalam Umno yang kini dipelopori oleh majlis 'rakan seperdosaan'.

      Kami akan menyokong tindakan dan langkah yang diambil oleh Mahathir walaupun kami masih berada di dalam.

      Tidak tahu berapa lama kami akan berada dalam Umno.

      Hanya masa yang akan menentukan.

      #beranikeranabenar


      KAMARULAZMAN HABIBUR RAHMAN presiden Gerakan Ketua Cawangan Umno Malaysia (GKCM).

      Delete
  28. Contohi sifat anjing bukan jadi anjing suruhan ultra kiasu

    SEMPENA Tahun Baharu Cina tahun ini, yang jatuh pada tahun anjing, saya mengucapkan selamat menyambut Tahun Baharu Cina kepada yang menyambutnya. Kepada yang tidak menyambutnya, maka contohilah sifat anjing sebagaimana yang disarankan oleh Hasan al-Basri r.a., bukannya menjadi anjing suruhan ultra kiasu. Terdapat perbezaan di situ, antara anjing dan anjing suruhan.

    Seluruh alam dan seisinya adalah ciptaan Allah Subhanahu Wa Taala. Kita tidak boleh memandang hina kepada segala ciptaanNya, termasuk anjing. Anjing adalah sejenis haiwan yang mempunyai banyak kelebihan berbanding haiwan lain. Anjing mempunyai deria bau yang sangat hebat. Tanpa anjing, haru-biru negara, sukar bagi pasukan penyelamat untuk membanteras jenayah.

    Justeru, janganlah kita memandang jijik kepada makhluk ciptaan Allah Subhanahu Wa Taala, meskipun kita diharamkan untuk memakan dan menternaknya kerana setiap ciptaan itu ada tujuannya. Allah tidak menciptakan sesuatu dengan sia-sia, hatta babi sekalipun. Amat hinalah seseorang manusia itu apabila menyamakan manusia dengan anjing atau babi seperti yang dilakukan oleh segelintir pemimpin yang tidak sedar diri.

    Hanya kerana PAS tidak menggunakan akronim Amanah merujuk kepada Parti Amanah Negara, tetapi dengan singkatan PAN, maka PAS dibabikan oleh segelintir pemimpin PAN. Hina sungguh mereka ini, sanggup membabikan saudara seagama semata-mata kerana perbezaan fahaman politik.

    Lebih malang lagi, PAN sebelum ini adalah kumpulan serpihan PAS. Setidak-tidaknya hormati sesama saudara seIslam, tetapi keadaan ini tidak berlaku. Adanya pemimpin PAN hari ini yang bergelar wakil rakyat, bermula dengan PAS. Jika tidak ada PAS, mana mungkin ada PAN.

    Sempena Tahun Baharu Cina ini, tahun anjing, marilah kita bersama bermuhasabah dengan mengambil iktibar daripada sifat makhluk ini sebagaimana yang disaran oleh Hasan al-Basri r.a. Bukan menjadi anjing suruhan.

    Sejak daripada kecil sebelum memeluk Islam, saya sentiasa bersama anjing kerana dipelihara oleh bapa bagi tujuan keselamatan. Justeru, apabila Hasan al-Basri meminta kita semua mencontohi 10 sifat anjing, menjadikan saya terfikir, kenapa sifat ini tidak dicontohi, tetapi yang wujud adalah anjing suruhan ultra kiasu.

    Pertama, anjing sentiasa lapar, dan jarang makan sampai kenyang. Ini menyamai sifat orang soleh, jarang sekali memenuhkan perutnya sehingga kenyang. Lapar sentiasa akan mengingatkan kita kepada mereka yang tidak pernah cukup makanan. Pengajaran puasa begitu banyak hikmah terselindung.

    Kedua, anjing tidak mempunyai tempat tinggal tetap, tetapi sentiasa berpindah daripada satu tempat ke satu tempat mengikut keperluannya. Sifat ini menyamai orang yang bertawakal kepada Allah Subhanahu Wa Taala. Mereka yang bertawakal akan bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain untuk menyampaikan risalah Islam dan sentiasa bertawakal

    Ketiga, anjing tidak tidur pada waktu malam, melainkan sedikit sahaja. Sebab itu sentiasa kedengaran salakan anjing pada waktu malam kerana sentiasa berjaga. Hasan al-Basri mengkiaskan, sifat ini menyamai orang yang sangat cinta kepada Allah Subhanahu Wa Taala. Merenggangkan punggungnya daripada tempat tidur, berjaga, bermunajat kepada Allah melalui amalan tahajud.

    Keempat, jika mati, anjing tidak meninggalkan apa-apa yang perlu diwarisi dan tidak pula mewariskan. Sifat ini menyamai sifat manusia yang zuhud. Dalam maksud, manusia tidak sepatutnya mengaut segala kekayaan sehingga alpa kepada orang lain. Sifat zuhud amat penting supaya kita beringat bahawa harta ini milik Allah bukan milik kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dibabikan kerana pas dulu hina amanah...padan muka...

      Delete
  29. Kelima, anjing sangat setia kepada tuannya. Ia tidak akan merajuk atau melarikan diri sekalipun dipukul atau dimarahi. Sifat ini menyamai murid atau pengikut yang siddiqin yang sentiasa mahu menuntut ilmu. Dia tidak akan berasa marah atau merajuk sekalipun dimarahi gurunya. Malangnya hari ini, ramai yang tidak setia, apabila dimarah, mereka merajuk dan menyimpan dendam kesumat.

    Keenam, anjing suka tidur di atas tanah atau tidur tempat yang lebih rendah daripada tuannya. Sifat ini menyamai orang yang tawaduk dan merendah diri, tidak sombong. Sebagai pemimpin kita hendaklah sentiasa tawaduk dan merendah diri. Sifat ini akan menjadikan kita sentiasa dekat dengan Allah.

    Ketujuh, jika tempat anjing diambil alih atau diletakkan sesuatu ditempatnya, anjing akan berpindah ke tempat lain dan tidak berasa marah atau berdendam. Sifat ini menyamai sifat hamba yang sentiasa reda dengan bahagiannya yang telah ditakdirkan. Malangnya, manusia hari ini penuh dengan dendam kesumat apabila tidak lagi bersama. Bila bercerai, semua buruk, tidak ada yang indah lagi.

    Kelapan, jika anjing dipukul atau dihalau tuannya dengan benda yang menyakitkan, anjing akan menerimanya. Anjing tidak ada menggigit tuannya, seperti melepas anjing tersepit. Sifat ini menyamai sifat hamba yang kusyuk.

    Kesembilan, jika melihat orang makan, anjing hanya melihat daripada jauh. Tidak meminta-minta atau mengganggu. Jika diberi, akan diambil, jika tidak, hanya melihat atau diam sahaja. Sifat ini menyamai manusia yang reda dengan pemberian Allah dan sentiasa bersyukur. Amat malang hari ini, kita bukan sahaja tidak diam, malah menyebarkan aib dan keburukan sesama saudara sendiri.

    Kesepuluh, jika anjing berjalan atau berlari ke hadapan, ia tidak akan menoleh lagi ke belakang. Sifat ini menyamai sifat hamba yang tetap pendirian. Berani mendepani masa hadapan. Malangnya hari ini, kita tidak yakin dengan kekuatan sendiri, malah mencari musuh untuk membenamkan sesama saudara sendiri.

    Setelah meneliti kesemua sifat anjing ini yang diceritakan oleh Hasan al-Basri r.a. saya amat yakin semua ini adalah untuk kita sebagai manusia mengambil iktibar. Saya dapat simpulkan bahawa kadang kala makhluk yang bergelar anjing lebih mulia daripada makhluk bergelar manusia.

    Sudahlah hari ini, kita jauh daripada sifat anjing, lebih hina lagi kita menjadi anjing suruhan ultra kiasu. Kita menjadi manusia pengecut dalam berhadapan dengan musuh, terutama musuh-musuh Islam, malah menjadi anjing suruhannya.

    Lebih hina lagi kita sanggup membabikan saudara seagama hanya kerana perkara yang remeh temeh seperti tidak memanggil Parti Amanah Negara sebagai Amanah, tetapi PAN. Apakah wajar kita menggunakan kalimah Amanah, sedang di dalamnya penuh dengan manusia yang tidak ada amanah. Sama-sama kita fikirkan.

    Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah
    Profesor Fakulti Pengajian Umum dan Pendidikan Lanjutan (FUPL)
    Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA)

    ReplyDelete
  30. http://www.kedahnews.com/2018/02/singapura-naikkan-kadar-gst-dari-7-ke-9.html

    INI KALI KE TIGA SONGAPORK NAIKKAN GST
    KAT SINI BARUA SINGAPORK@DAP YANG GILA BABI
    HASUT RAKYAT SABOTAJ EKNONMI LAGI
    PRU SINGAPORK KAMI TUNGGU SETELAH ABIS PRU DISINI
    KAMI BALAS HASUT & SABOTAJ PRU SINGAPORK NANTI


    INI KALI LAH......



    BERAMBOSSSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:26

      Snjing umno anjing liat

      Delete
  31. DAP dilatih ejen Israel untuk tawan Putrajaya?
    NAMPAKNYA cerita kehadiran Diplomat Kanan Israel, Davit Roet yang mengetuai delegasi Israel ke World Urban Forum (WUF) ke-9 di Kuala Lumpur begitu seronok dimainkan berulang-ulang oleh pemimpin dan ahli Pakatan Harapan (PH).

    Saya setuju pandangan mereka yang menyelar kegagalan Wisma Putra dan Kerajaan BN untuk menghalang kemasukan Roet ini. Memang sukar dipercayai bahawa dia boleh masuk dengan mengunakan pasport Israel dan hadir atas kapasiti mewakili Kerajaan Zionis Israel.

    Hubungan sulit Kerajaan Malaysia - Israel bukan baru. Walaupun banyak penafian dibuat, namun bukti surat-menyurat pada zaman Mahathir serta hubungan dagangan secara rahsia yang turut melibatkan beberapa syarikat dalam negara sudah banyak didedahkan. Ini ditambah lagi dengan pendedahan penglibatan APCO sebagai perunding Kerajaan BN, segalanya memang sangat jelas.

    Sebenarnya bukan BN sahaja mempunyai hubungan dengan Israel. Pembongkaran Mohamad Razali Abdul Rahman mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya pada 31 Disember 2015 melalui bantuan ejen Israel memang sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 bagi merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang di ketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang RM1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang RM1.2 bilion masa PRU-13. Tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini. LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah, tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS, Dr Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh di sabitkan sebagai fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:27

      Berita palsu rekaan umno...tak dak bukti pon..

      Delete
  32. Hingga ke hari ini, dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan. DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel.

    Hubungan DAP dan Mahathir serta Anwar juga begitu unik walaupun mereka pernah jadi musuh ketat. Nampaknya jarum isu Israel ini berjaya menyulam hubungan 3 kumpulan seteru politik ini untuk bergandingan.

    Dan seperti biasa, PAS yang pernah dilabel teroris oleh CIA yang juga rakan akrab Mossad menjadi sasaran mereka. Pelik kan? PAS bukan Kerajaan di Putrajaya tapi diserang bertalu-talu oleh DAP dan Mahathir. Ini kerana Israel dan mereka melihat PAS juga berpeluang untuk menguasai Putrajaya dan mungkin boleh jadi kuasa penentu dalam PRU14.

    Inilah beza antara Gagasan Sejahtera yang dianggotai PAS berbanding PH dan BN yang sebenarnya masih dibawah bayang-bayang Israel. Hanya PAS bersama Gagasan Sejahtera satu-satunya kumpulan yang masih gagal dipengaruhi oleh Israel.

    Jika anda marah pada Israel, pastikan PRU14 nanti anda menolak BN dan PH. Undilah PAS, undilah Gagasan Sejahtera.

    ReplyDelete
  33. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
    13 tahun lalu negara telah kehilangan seorang tokoh politik pembangkang yang amat disegani kawan dan lawan kerana sifatnya dan pegangannya hanya untuk mencari keredhaan Allah SWT.
    Jika masih kita ingat, Allahyarham Dato’ Ustaz Haji Fadzil Noor pernah bermunajat dan bermohon kepada Allah SWT agar Dr. Mahathir Mohamed dipanjangkan umurnya supaya dunia khususnya rakyat Malaysia dapat melihat sendiri bukti-bukti kezaliman Dr Mahathir semasa beliau bergelar Perdana Menteri Malaysia.
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
    Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
    Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
  34. Ada cai dah gila isim
    Copypaste karut demam bermusim
    Ali Baba abangnya Kassim
    Sokong perompak,what a shame!

    Penat menyeru dia merayu
    Konon mahu selamat Melayu
    join Pakatan,what say you
    Tinggalkan AmeNo,parti dah layu..

    Heboh betul kita menderma
    Ketar lutut rakyat terima
    2.6 billion senyap selama
    Cai seronok subahat sama..

    Buat penat dia copypaste
    Segala sampah mudah ditapis
    Parti kita dia nak tepis
    Partinya menang amatlah tipis!

    Semalam cai ada berkata
    Pakatan jealous si ijad kaya
    Anak Mahathir katanya berharta
    Mereka bisnes, si Ijad buaya..

    Anak Mahathir cai dah geram
    Bukan Birkin cincin melaram
    Duit dibeli dapatnya haram
    Mekap mahal hasilnya...seram!

    Yang kau susah kita menderma
    Bukan kepala bapak kau punya
    Walau sikit Pakatan bersama
    Bukan Pak Arab tak boleh ditanya!

    Cai bangang bos dah kata
    Takde isi komennya buta
    Tuduh Mahathir mengumpul harta
    Yang khianat Klepto didepan mata!

    ReplyDelete
  35. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.

    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
  36. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Pada usia sudah mencecah 90an, tentu ada sesuatu yang Allah hendak berikan kepada mahlukNya tersendiri, sama ada akan berakhir dengan kebaikkan atau disebaliknya, melalui jalan ‘nar’ atau ‘nur’, dan kesemua ini adalah tertakluk kepada apa yang telah dilakukan oleh mahluk berkenaan dan ini adalah karmanya.

    Ada dua kemungkinan, pertamanya Allah mahukan hamba terpilihNya duduk beramal soleh dan memperbaiki apa yang kurang dan tertinggal semasa muda dan dewasa, dan seterusnya mungkin Allah mahu memperlihatkan apa-apa kesilapan yang telah hambaNya itu lakukan, mungkin kini Allah sedang memperlihatkan siapa Mahathir yang suatu kita pernah dijulang sahingga kelangit.

    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya.

    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 23 tahun.

    Pada Mahathir ini adalah jalan untuk menyelamatkan Malaysia dan bagi mereka yang mempertahankan UMNO / Barisan Nasional serta kepimpinan negara akan dicemuh sebagai cetek ilmu politik, sempit pemikiran dan tidak faham antara agenda nasional dengan agenda politik kepartian, ada yang berkata bahawa mereka yang mempertikaikan perkara ini adalah lapok dan jumud.

    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.
    Mereka itu pernah ada kepentingan dan pernah menduduki kerusi tertinggi kerajaan dan sudah pasti mereka memiliki pengetahuan berhubung dengan soal urus tadbir kerajaan, adakah mereka tidak akan bercakap setitik noktah pun berhubung pentadbiran kerajaan termasuk rahsia yang mereka ketahui.

    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya,

    ReplyDelete
  37. Anda Tahu Mahathir Benar-benar Terdesak Bila Dia Jilat Ludahnya Semula
    Pada tahun 1998, ramai yang sangat marah dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri ketika itu yang telah menangkap dan memenjarakan timbalannya, Anwar Ibrahim. Presiden PAS ketika itu, Ustaz Fadzil Noor, mengambil pendirian yang berbeza. Ustaz Fadzil tidak mahu Mahathir mati, seperti mana yang penyokong Anwar mahukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan usia yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat kerosakan dan kemusnahan yang telah dilakukannya kepada Malaysia dan menerima karma akibat semua dosa-dosanya.
    Doa Ustaz Fadzil sangat kuat. Dan tiada seorang pun orang Islam sama ada dari PAS atau Umno akan tidak menyetujui mengenai perkara ini (walaupun orang Melayu PAN hanya akan bersetuju dengan apa sahaja yang DAP katakan). Ustaz Fadzil tidak mendoakan agar Mahathir mati awal walaupun dengan apa yang telah orang tua itu lakukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat dosanya kembali menghantuinya dan menyebabkannya menderita dan menyesal dan sedar bahawa apa yang dia lalui sekarang adalah karma bagi dosa-dosa yang telah dia lakukan.

    ReplyDelete
  38. MAHATHIR: ZAMAN TUA YANG MENGECEWAKAN
    Semakin hari, semakin merosot daya pemikiran Mahathir. Entah di mana silapnya, tapi yang pasti sudah ramai rakyat Malaysia yang bosan, menyampah dan hilang rasa hormat padanya. Kepentingan peribadi dan politiknya seolah melebihi dari kepentingan agama, bangsa dan negara. Tidak realistik, tapi lebih kepada retorik palsu yang melampau..

    Penulis memohon maaf pada Mahathir sekiranya beliau tersinggung dengan pandangan penulis. Tapi itulah yang penulis lihat pada apa yang dilakukan sejak akhir-akhir ini. Bukan tidak hormat padanya, tapi memang tidak masuk akal pun apa yang dia lakukan sekarang.

    Dulu memang dia hebat, tapi tidak lagi sekarang. Maaf, penulis tidak mahu ikut Mahathir lagi…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak diny...Latest update about the Ijok land scam by Jemin and co....Did you know that the 2,300 acres Ijok land that MB Azmin Ali gave back to the two companies in that bailout where the companies got RM757mil while settlers get RM421mil is now being developed in a property project with a GDV of RM15 billion?

      In fact, the developers who cited a similar project said the initially project GDV of RM15 billion could end up being many times more.

      In Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim’s interview today, he revealed that his plan was to develop this land using state agencies and JV with developers via open tender of development rights (instead of giving out the land) and was ready to pay compensation that is much more than what the settlers got today as their land price had increased.



      The Ijok lands are well connected to established suburban centres such as Kota Damansara, Shah Alam and Sungai Buloh, via major roads — Jalan Batu Arang, Persiaran Mokhtar Dahari, Jalan Meru Tambahan and Jalan Kuala Selangor, as well as existing highways, including the LATAR Expressway, North-South Expressway and Guthrie Expressway.

      The accessibility to the lands is expected to be enhanced with new proposed expressways, including the DASH Highway (Damansara-Shah Alam Elevated Expressway) and West Coast Expressway.

      Then MB Jokermin came along and did secret negotiations direct deals with certain developers, reversed Khalid’s plans and sabotaged the Selangor State Govt to the tune of billions of ringgit as well as torpedoed the settlers’ fair rights to higher compensation.

      There is no justice (or keadilan) that the settlers who were promised RM180k cash and a house 20 years ago now only got RM180k cash and a house when the value and strategic location of their land has increased so many folds.

      20 years ago, their land was worth RM3 per square feet. Today, the same land with the same land status can fetch RM30 psf to RM60 psf.

      Is this keadilan?

      ##############################################

      Agaknya kedua2MB Selangor dan KM Penang ni dah berpakat untuk membuat rembatan last minute sebelum PRU14 ni. kes tanag Ijok dan Terowong bawah tanah Penang melibatkan salahguan kuasa yang terbesar dlam sejarah negara. Ikut laporan sahih, PKR adn DAP dah tercium kekalahan mereka dan sekarang ni arahannya ialah rembat dan sapu apa yang boleh sebelum tewas. Mereka lupa SPRM sentiasa memerhati dengan teliti dan pastinya akan mencekup individu yang terlibat. Bukti2 dah ada depan mata..kertas siaastan telah diserahkan kpd AG, takut2 tak sempat bertanding dah masuk dalam!!!!!!

      Delete
  39. tuan budin,

    semua copy paste ni di simpan. nanti nak report pada abg azalina tu. jap lagi dia nak enact fake news act. kasi lapur ni semua fake news.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad...Hope you'll spend some time to ponder on this informative article....Pakatan Harapan is hoping that Malaysians will buy that lie. They are telling Malaysians that Mahathir may be a thief but then so is Najib and we need a thief to catch a thief. Even though Mahathir may be evil, Pakatan Harapan is presenting Mahathir as the lesser of the two evils. It is just like America telling the Americans in 1941 that Stalin may be evil for killing 25 million Russians but he is the lesser evil to Hitler who killed six million Jews.
      THE CORRIDORS OF POWER

      Raja Petra Kamarudin

      Tun Dr Mahathir Mohamad said he only needs two years to undo everything that Prime Minister Najib Tun Razak has done (READ: Mahathir Mohamad says he will fix Malaysia within 2 years).

      Mahathir retired as Prime Minister 15 years ago on 1st November 2003. Now he wants to come back to fix the problems he alleges he will inherit from Najib when he takes over as the 7th Prime Minister of Malaysia after GE14.



      For that to happen Pakatan Harapan must win not less than 112 Parliament seats plus Mahathir must also personally win one of those seats. Then DAP, PKR, PPBM and PAN must jointly and unanimously agree that Mahathir’s name be forwarded to DYMM Yang di-Pertuan Agong as Pakatan Harapan’s choice of candidate for Prime Minister.

      Anyway, what is more important is NOT what Mahathir plans to do in those two years after he becomes Prime Minister later this year, if he can actually succeed in becoming Prime Minister. It is what he did when he was Prime Minister for 22 years and why did he not do in those 22 years what he is now claiming he is able to do in just two years?

      Two years before Mahathir retired, the New Internationalist published a special report on Mahathir, which you can read below. The report is self-explanatory but basically it reveals the real Mahathir as opposed to the myth that is presented today. What we are being told about Mahathir coming back as Prime Minister to save Malaysia, and that he is going to do this in just two years, is the biggest lie since Merdeka.

      ################################################

      Rakyat Msia selama ni dah dikelentong bulat2 oleh PH. Madey digambarkan sebagai harapan untuk menyelamatkan Msia, tapi sebenarnya ada agenda gelap sendiri yang melibatkab anaknya Mokrez. Janji mulanya dulu hanya ingin jadi PM selama 6 bulan aje...jadi PM caretaker, kemudian berusaha cepat2 untuk bebaskab DSAI...tapi sekarang dah dipanjangkan ke satu tahun pulak. Belum apa2, dah mungkir janji. Tak caya...tengok ajelah kalau PH menang nanti, dia dah ada plan tersendiri yang tidak melibatkan DSAI , DSAI, LKS adn Mat Syabu. Macam kata perpatah inggeris tu..Cai2 PH dan pemimpin2 mereka have been taken for a ride by Madey !!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. Saya amat bersetuju sekali apa yg diperkatakan oleh Geng Najib. Gerak geri Tun M sudah lama diperhatikan oleh pemimpin PH yg lain. Bahkan mereka sudah mula meragui tindak tanduk Tun M dalam PH. Barangkali juga Tun M akan disingkir drp PH. Begitu juga tidak mustahil Tun M akan berbaik dgn Dato Al Fadhil Amirul Mukminin Najip kita utk memasuki UMNO semula. Di sinilah kita lihat kehebatan dan kebijaksanaan Dato Najip memecah belahkan PH nanti agar Malaysia tidak dikuasai oleh Cina Komunis.

      Sokongan Ikhlas Alumni Newcastle University

      Delete
    3. Jika rakyat Malaysia di kelentong bulat2 olih PH .

      Bagitu juga rakyat Malaysia sedang di cincang nipis2 olin Najib/BN .

      Di gemparkan dengan berita mengatakan rakyat Singapore menerima dengan baik kenaikkan GST di republic itu dari 7% ke 9% .
      Tetapi apa yang tidak di beritakan adalah itu hanyalah cadangan sahaja . Pelaksanaan dijangka bermula diantara 2021 ~2025 ..bergantung kepada keadaan ekonomi Singapore .

      Geng Najib ....beli rumah di Malaysia kena GST .
      Kat Singapore tak kena GST .

      Kalau beli rumah harga 1 juta di Malaysia , GST RM 60 ribu .

      Kalau beli rumah harga 1 juta di Singapore , bayar 1 juta sahaja .

      Delete
    4. Saya rasa awak Diny Yusuf seharusnya membuat research sikit seperti saya yang berkelulusan tinggi di luar negara. Negara Singapura sudah lama mengamalkan GST. Bahkan GST yg dikenakan adalah 7% sahaja lebih drp Malaysia. Seeloknya buatlah kajian dahulu sebelum menunjukkan ketidak cerdikan kamu. Adakah penyokong PH tidak cerdik? Adakah penyokong PH pemalas membaca?

      Persoalan Musykil Alumni Newcastle University

      Delete
    5. Mungkin saya bodoh ...bagitu juga kamu si Alumni NU .

      Mungkin kamu tersangka kamu bijak ..tetapi saya yakin taraf kamu tidak lebih dari saya .

      Kamu fahamkah apa yang saya tulis berkenaan GST di Singapore itu ?
      Berdasarkan ulasan kamu itu , kamu tidak faham apa yang saya nyatakan .

      Saya memang tahu GST yang di kenakan di Singapore ketika ini adalah 7% ( serta di cadangkan utk menaikkan kadar ke 9% bermula antara 2021 ~2025 ) . Bukan kah itu yang saya tulis ??

      GST juga tidak dikenakan apabila membeli rumah di Singapore sapertimana Malaysia .

      So , alumni NU , which part of my statement that you deemed stupid ???

      Delete
    6. Forgot to let know our learned NU alumni the link to one of the most informative link to Singapore's Inland Revenue Authority of Singapore (IRAS) on GST implementation .

      www.iras.gov.sg/irashome/GST/GST-registered-businesses/Working-out-your-taxes/When-is-GST-not-charged/Supplies-Exempt-from-GST/

      Delete
    7. Kah kah kah....kellies castle ni yg bodoh sbnrnya. Sblm melabelkan org lain tk cerdik, silalah ambik cermin ea kellies castle...hangpa tu yg sbnrnya tk berapa cerdik..pointer ko berapa ea kt sana? Jgn ler duk bangga ngan lulusan luar negara tu klau pointer lu ciput je....

      Delete
  40. THE THIRD FORCE

    The time of reckoning has finally come (see news item below).

    After spending years lying to the people, dodging questions and intimidating truth seekers, Lim Guan Eng may finally face the brunt of law over irregularities pertaining the Penang state multibillion ringgit undersea tunnel project.

    Thanks to the MACC, Penangites may soon discover how the cost to build the 12km Teluk Bahang – Tanjung Bungah paired road suddenly jumped from the RM580 million Guan Eng announced in September 2011 to a ridiculous RM1.11 billion for absolutely no rhyme or reason. That’s RM92.5 million per km stretch, in a state that claims to be better managed than any other state in Malaysia.

    Perhaps Nurul Izzah, who told a rally on the 17th of July that Pakatan Harapan could do a better job than Barisan Nasional in providing services to the masses, will also discover how the Guan Eng led Pakatan administration paid an excessive RM220 million in consultancy fees to an undercapitalised Special Purpose Vehicle (SPV) company for mere pieces of paper.



    Yes, it is high time Nurul was made aware that the SPV company was awarded the tunnel project just nine months after its establishment. As if that weren’t bad enough, the company was announced winner of the project via a Request for Proposal by Guan Eng that did not even follow established guidelines!

    #######################################################

    Barulah warga Pnang sedar bahawa slogan CAT yang sekama ini dilaung2kan oleh LGE dan DAP ahnyalah retorik politik untuk menjustifikasiakn tindakan mereka menjarah dan merembat harta rakyat untuk kepentingan diri, keluarga dan kroni2. Rakyat terperanjat king kong apabila projek terowong bawah tanah tu diserahkan kepaad syarikat yabg terlibat dengan fesyen , langsung takde background engineering yang berkaitan. Memang wajiblah SPRM jalankan siasatan terperinci lagi telus kpd LGE dan kroni2 yg berkaitan. Kalau bab tuduh orang lain cukup hebat, bila kena selepuk kat muka sendiri, tak boleh terima pulak. Takkan lah warga Pennag khususnya melayu yg berakal nak kekalkan kerajaan penjarah, perampas dan perembat harta rakyat yang diketuai LGE, DAP/PH ni dalam PRU akan datang...hanya orang2 yang senteng otaknya dan hilang akal yang masih berbuat sedemikian!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Little known LBU lands lucrative job in Sarawak


      MUCH has been written on the Pan Borneo Highway, the multi-billion-road network connecting Sarawak and Sabah that is finally being rolled out after it was first mooted over five decades ago. The company mandated to deliver the project is little-known Sarawak-based company Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd (LBU).

      Early this week, the company signed a memorandum of understanding (MoU) with the Federal Government and the Sarawak state government for construction of the Sarawak portion of the highway. The first phase is expected to begin in September.

      LBU has been appointed as the project delivery partner (PDP) and will be responsible for supervising and managing construction works of the 1,090 km-long toll-free stretch of the Sarawak side.

      This means LBU is now the sole point of accountability to complete the said stretch at a reasonable cost and period.

      The overall project has been tagged with a ceiling budget of RM27bil.

      Profit margin

      According to industry players, it is generally known that a main contractor could make a profit margin of about 10%, leaving the balance for the sub-contractors to execute the job. “But the cost of completing the job goes way above what has been budgeted and more often that not there are delays. This is why a PDP comes in. The role of a PDP is to ensure that the job is completed on time and within budget. In return they get about 5% or 6% of the project cost,” says the player.

      If this is really the case, LBU could stand to earn more than RM1.3bil from the Pan Borneo Highway provided it is done within cost and on schedule.

      “Apart from that, sometimes the PDP can also participate in some sections of the job that are more difficult and costly,” says an industry player.

      The PDP job of the Pan Borneo Highway is enough to throw the spotlight on the company and the people behind it, more so given that the highway will replace Bakun Dam as the biggest and most expensive infrastructure ever built in Sarawak.

      It is not known if there was a competitive tender process for the PDP job.

      StarBizWeek was unable to get in touch with the company as there was no contactable number.

      According to the Companies Commission of Malaysia (CCM), LBU was set up is 2011 with a paid-up capital of RM1mil,

      Its income statement as at Dec 311, 2013, filed with the CCM, showed that it has no revenue generating activity yet.



      ### I don't need to go into details who and who is in this company . I had posted it sometime back on this platform .

      The surprising fact is RM 1 million paid-up company given a 27 billion project !!!

      Delete
  41. Laporan Khas!!

    Rakyat Johor menolak Tun M. Siapakah rakyat Johor yang dimaksudkan itu? Sudah tentulah mereka yg kecewa dgn perjuangan Pakatan Harapan. Mereka sudah muak dgn politik murahan. Mereka mahukan perubahan negara. Mereka mahukan pembangunan negara. Hari ini mereka sedar hanya UMNO sahajalah satu2nya parti keramat tanah air yg mampu mengubah nasib dan mentaliti negara. Mereka sudah pun sedar bahawa perjuangan PH hanyalah ilusi semata2.

    Laporan Khas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laporan Newcastle University of Umno ..of the gang m maslan dedak? Mimpi la lu ..wa jati johor ..mmg ini thn akhir buat humno kat Johor ..faham

      Delete

  42. Good that Tun Dr Mahathir jumped to the other side. This time around BN is not burdened to defend his past failed policies.

    It is also good that he is now leading the opposition. They will now have to defend him in which they seemed reluctant. For every defense they put up for Mahathir, there is always there past position and comment to haunt them back.

    It is god-sent that his past could now be scrutinised and compared to the present government of Dato Najib. All along the only political point of Mahathir is only 1MDB to justify his hatred and revenge of Najib for not taking his orders.s

    Rise in prices is another favourite point of his but he overdone the issue in the manner of 1MDB's RM42 billion lesap to claim Malaysia is moving towards bankruptcy. The price rise happened during any PM's era, the important part is to contain it within the current constraint of government. That Najib did.

    Now that Mahathir is on the other side, one can see the opposition is equally but more corrupt than the allegation they made of BN. To add further, their administration is not as they claim to have the best interest of the rakyat. Mahathir's only concern are his, familiy's and cronies'interest over the rakyat.

    With old and out of time Mahathir on their side, they are regressing.




    ReplyDelete
  43. Hamba baru jer balik jemaah subuh, di surau
    Dah agak lama juga blog ini hamba tak hirau
    Kini mau masuk kembali, ingin nak bergurau
    Sian tengok Suman idea dah makin kemarau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok udah terkial-kial tak tentu arah
    Matdey tak ada, dia tak dapat mentekedarah
    Maka mula le bahlol ini rungkai balik sejarah
    Bak kuar citer Madey 10 thn punya anugerah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kesiian Suman bapok pengikut tuhan Harun
    Mmg si mati pucuk ini bodoh turun temurun
    DS Najib disukai rakyat, dia jadi makin gerun
    Citer balik anugerah Madey yg dah berkurun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Najib disukai ramai, Suman jadii makin gayat
    Makin sehari, makin bodoh ifrit ni punya ayat
    Dia rungkai citer lama, Matdey punya hikayat
    Sbb dia tau, Matdey & PH akan ditolak rakyat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok serupa anjing je, dia menyalak
    Anugerah lama Madey dia rungkai dan selak
    Sbb dia tahu, Matdey & PH, rakyat akan tolak
    PRU14 nantii, kitorang tunggu saja nak gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  44. Srikandi PKR fitnah kos ECRL dan menipu orang kampung
    Posted onTuesday, February 20, 2018 -02-20 13:32:59'




    https://youtu.be/90G6zNb26d4

    RM700 bilion untuk ECRL?

    Biar betul…

    Tak fitnah bukan Pakatan lah..
    RM55 bilion dorang naikkan sampai RM700 bilion?

    Tigabelas kali lipat daaa !!!

    Ahli Majlis Tertinggi A Kadir Jasin fitnah ataupun perempuan ini fitnah A Kadir Jasin?

    Mengapa orang macam ini boleh menipu tiap-tiap hari tanpa sebarang perasaan malu?

    Menapa selalu tipu orang kampung dengan melontar fitnah?

    Perempuan ini Siti Aishah Shaik Ismail merupakan senator Dewan Negara yang juga Ketua Serikandi PKR.

    Dahlah buat fitnah dosa besar, tipu pulak orang kampung.

    Lagi teruk akibatnya.

    Insaflah… tak berbaloi buat begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Report: ECRL could cost RM15b more than expected

      Published: 9 Oct 2017,

      The East Coast Rail Line (ECRL) project could cost up to RM15 billion more than its current RM55 billion price tag due to expenses that have yet to be factored in, according to a report.

      Citing sources, The Edge reported that the additional costs will be for double tracking the 688km line, as well as for the acquisition of land along the route from Port Klang, Selangor, to Pengkalan Kubor, Kelantan.

      The financial paper said the final price for the ECRL could be between RM60 billion and RM70 billion.

      Previously, Serdang MP Ong Kian Ming had raised queries about whether the ECRL would be a single track or double track line.

      Promotional materials for the project depict a double-track line, whereas the environmental impact assessment report for Phase One of the project appears to suggest that the project will involve only single-track rail lines.

      In Section 5 of the report, it reads “The ECRL will be an electrified single-track railway line built on a double track-formation…”

      The ECRL is one of the cornerstones of Prime Minister Najib Abdul Razak's development endeavours, and will be funded by a soft loan from China’s Exim Bank.

      Beijing will be able to select the contractor for the project as part of the condition of the loan.

      However, the Malaysian government has said it will request that the contractor ensures the appropriate level of local participation in the project.

      Delete
  45. Singkir Tun M dari Pakatan Harapan'

    Singkir Tun M dari Pakatan Harapan

    Muhd Syazwan bersama 200 Pemuda Bersatu berhimpun secara aman sambil memegang sepanduk menyatakan penolakan terhadap Mahathir


    KUALA LUMPUR - Bekas kepimpinan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) terus menolak Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi Pakatan Harapan dan mahu perubahan pentadbiran dilakukan.

    Bekas Exco Pemuda Bersatu, Muhd Syazwan Ahmad Zainal, berkata, Pakatan Harapan kini berada dalam keadaan kucar kacir hanya disebabkan oleh Mahathir yang mahu kembali ke Putrajaya.

    "Anwar Ibrahim akan bebas tak lama lagi. Beliau ada ketokohan dalam pentadbiran dan beliau pernah paling rapat dengan Tun dan tahu apa yang telah dilakukan Tun terhadap politik negara.

    "Masa pentadbiran Tun dulu, kita tahu siapa yang jadi penyumbang kepada politik beliau. Jadi jika beliau dapat kembali ke Putrajaya, beliau akan naikkan semula kroni-kroni ini.

    "Lihat apa yang berlaku zaman reformis dulu di mana penyokong-penyokong Anwar di tahan. Golongan ini telah menjauhkan diri daripada Pakatan Harapan.

    "Apabila mereka jauhkan diri, maka undi boleh hilang," katanya dalam sidang media di pekarangan Hospital Rehabilitasi Cheras, hari ini.

    Kira-kira 200 Pemuda Bersatu berhimpun secara aman sambil memegang sepanduk menyatakan penolakan terhadap Mahathir.

    Selepas kira-kira 45 minit berhimpun, Muhd Syazwan menyerahkan memorandum kepada Setiausaha Cabang Pakatan Rakyat Bandar Tun Razak, Hanafiah Md Amin untuk perhatian Anwar.

    ReplyDelete





  46. "Saya akan menjelma di banyak kawasan lain, termasuk Pekan dan Putrajaya, kata Tun Mahathir."


    Mampuih le ko Mahathir, Najib nak ligan (kejar) ko sampai ke kaki langit sekali pun.... nak balun ko.

    Aku dah cakap dulu

    jangan duk main2 acu lut

    dg panglima Bugis yg seorang ini ,,,,,

    jangan menyesal sudah lah.....

    menyesal kemudian tak berguna.





    ReplyDelete
  47. madey dah tension sebab isu yg dia nak mainkan masa kempen nanti di langkawi telah disettlekan oleh najib..

    bagi bantuan pun salah ...tak bagi pun salah..

    Sebab tu Najib cool ajer....lantak kau lah nak cakap apa2.

    Yg penting Najib bawa harapan kepada penduduk langkawi...

    Yg dengki sebenarnya madey dan penyokong2 taksub dia...
    Dah tak tahu apa lagi isu yg nak diputar belitkan nanti masa kempen di langkawi..

    Najib dah tahu isu2 di langkawi...sebab tu sbelum mangkuk2 pembangknag mmepolitikkan semua isu2 di langkawi ni, najib dah settlekan semua tu..

    hehehehe.....apa yg najib buat memang benda yg baik kan...

    Jgnlah dengki..

    masalah bekalan air dan kampung nelayan adalah masalah utama di Langkawi
    Kemudahan hopsital langkawi perlu dipertingkat sebab nk transfer pesakit emergency ke alor star sebab kemudahan hopsital langkawi yg terhad ambil masa dan mungkin pesakit akan mati..

    semua ni memang diperlukan di langkawi...salah ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 08:29

      Hhaha...najib klentong 1.3 billion..hutang menimbun...sape lebih bijak antara tun madey dan najib?....

      Delete
    2. langkawi ni bagus buat base sedara najib china merah... utk pantau selat melaka. jho low setuju

      Delete
  48. Najib main politik mengikut rentak Tun M, huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. .. malah rentak najib lbh hebat dr tun..

      2.6b++ dlm akaun peribadi. yg ni tun kalah.

      Delete
    2. hebat man aboleh lawan.. 30 billiun lesap main judi.. habuk pun tarak...

      mmg penyangak tulen... kah..kah...kah..

      Delete
  49. dgn gst harga barang pasti turun...

    begitulah juga dgn janji 1b di langkawi.

    sesekali pembohong tkkn blh dipercayai.

    nak buat apa sampai 1b kt langkawi... kecualilah nk buat kondo dan base utk china merah

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelabah nampak macai ton mamak.. bila Najib berani ke Langkawi terjah kubu Ainina? opss Ainina dak keluar..sebab dia SAMPAH.. kata ton mamak...

      kah..kah...kah.. dedak kutty tak lakuuu!

      Delete
    2. Yg gelabah mak badak, terbongkarlar cincin oermata yg disorok jho lo tu

      Delete
  50. Nak alih isu skandal Kadiaq Jaseen kaah?

    Atau skandal tanah billiun2 rompak..Ijok mari..

    kah..kah...kah.. Ton mamak hilang 'grip'.. macai tak tentu arah skrg... belum lagi bubar dh kelam kabut jadinye.. masuk IJN..

    kah..kah..kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak badak takut lps pru xdpt shopping beg hermes..kikikiki

      Delete
    2. mak badak kepala taik.

      Delete
  51. Hari ke-5 Ketua Media Pencacai Kadiaq Jasin lari2, tak berani jawab Anina..


    Hari ini hari ke 5. Posting Anina terbaru:

    Assalamualaikum dan salam sejahtera.

    1. Pada 28 Ogos 2015, saya telah memfailkan saman di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menuntut DS Najib Razak menjelaskan secara terperinci derma politik RM 2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi beliau.

    2. Saya telah kalah di Mahkamah Tinggi dan rayuan saya di Mahkamah Rayuan juga telah ditolak kerana Perkara 18C Akta Pertubuhan telah menghalang sebarang isu berkaitan parti politik dibawa ke Mahkamah. Ianya adalah peruntukan undang-undang yang digubal dan diluluskan ketika era Tun Dr Mahathir Mohammad sendiri.

    3. Saya masih mencari kebenaran tentang isu dana politik walaupun setelah saya keluar dari PPBM. Selepas hampir setahun, saya telah menemui petunjuk baru berkaitan isu terbabit.


    4. Saya telah membangkitkan isu berkaitan pembelian 30% saham Realmild pada tahun 2000 oleh Dato A. Kadir Jasin yang kemudiannya telah menjualkannya kepada pihak lain. Baki 70% saham Realmild dimiliki oleh Dr Mahathir Mohammad melalui Trust Deed yang dipegang oleh sebuah firma guaman. Dato’ A Kadir Jasin mendakwa segala keuntungan tersebut telah diserahkan kepada UMNO manakala 70% saham Realmild pula diserahkan kepada UMNO oleh Tun M.

    Saya telah mengajukan beberapa soalan kepada Dato A Kadir Jasin (Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM), namun sehingga kini tujuh (7) soalan saya masih gagal dijawab oleh beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak agak bila mak badak nk soh najib bubarkn parlimen..jgn lupa vote for badak

      Delete
    2. Hahaha apa la sgt ainina...belajar tak setara mana.elok la kena kick out. Sekadar berani kutuk najib kaki kencing elok la dibuang

      Delete
  52. Wah..nampaknya bergetar urat leherku apabila semakin ramai hari ini sudah sedar dengan permainan belitan ular sawa anakonda Tun M. Pengikut PH sudah mula gundah akibat Tun M. Yang amat membanggakan saya adalah semakin ramai berani tampil membantu saya mendedahkan kelicikan Tun M. Tahniah Geng Najib and the gang. Takbur!!!!

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih mak badak..vote for mak badak yr

      Delete
  53. Mak badak adalah satu dlm sejuta..hope korang sokng mak ye...lappp u

    ReplyDelete
  54. Could this piece be an authentic expression by an ASEAN member?

    https://www.mmtimes.com/opinion/13233-najib-s-slow-death.html

    ReplyDelete

  55. Hari baik semua orang,

    Saya tidak dapat menyembunyikan kesaksian ini besar yang berlaku dalam hidup saya saya akan menyukai semua orang tahu ia dan menjadi partaker itulah sebabnya saya mahu berkongsi kepada seluruh dunia dengan meletakkan advert ini secara online, saya Kike A.A, saya hidup di Negeri Melaka Malaysia , Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Encik Logan untuk kebaikan beliau atas kehidupan keluarga saya, saya tidak pernah tahu bahawa masih ada yang ikhlas dan boleh dipercayai pemberi pinjaman seperti ini di internet dan di bumi. Hanya beberapa hari saya berada di Cari untuk pinjaman sebanyak $ 95,000.00 dolar, kerana saya telah kehabisan wang untuk makan, yuran sekolah, perniagaan saya benar-benar akan keluar modal dan sewa saya. Saya telah scammed kira-kira $5,200 dolar sebelum ini, jadi dengan itu saya mengambil keputusan untuk tidak melibatkan diri saya dalam perniagaan tersebut sekali lagi. Tetapi seorang rakan saya memperkenalkan saya kepada sebuah firma pinjaman kerana penampilan dan perbuatan saya dan juga saya mengeluh kepada beliau. Dan saya memberitahu beliau bahawa saya tidak berminat untuk perjanjian pinjaman apa-apa lagi tetapi dia memberitahu saya bahawa masih terdapat pemberi pinjaman ikhlas yang beliau akan mengesyorkan saya, dan dia memberi saya butir-butir mengenai lelaki ini Encik Logan Bryan maka saya mengambil keputusan untuk memberikan satu perbicaraan yang lebih banyak dan saya paling bersyukur dan bertuah hari, saya telah diberikan sejumlah $95,000,00 ringgit pinjaman oleh besar firma berhemat kewangan Perkhidmatan ini, jika anda memerlukan tahan lama tulen, ikhlas dan Amanah layak pemberi pinjaman pinjaman atau bantuan kewangan dan juga anda boleh dipercayai dan boleh dipercayai , mampu membayar kembali pada masa masanya dana saya akan nasihat anda untuk menghantar orang hubungan anda kepadanya melalui e-mel: (prudentfinancialservice1@gmail.com). baik suami indah saya menyampaikan ucapan beliau kepada anda Encik Logan Bryan juga jika tidak untuk anda, saya tidak dapat membayangkan kehidupan cara yang sepatutnya untuk keluarga saya hari. Sila saya saya merayu semua orang yang akan datang di posting ini untuk membantu saya mengucapkan terima kasih kepadanya dan jika anda memerlukan pinjaman dilakukan tidak teragak-agak untuk menghubunginya Dialah legit saya bermakna paling layak boleh dipercayai, dan saya akan sentiasa berkongsi ini kejutan besar dan kesaksian yang berlaku di dalam kehidupan saya sehari-hari.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...