Sunday 18 February 2018

UMAT ISLAM DITIPU, HAKIKATNYA ISRAEL DEKAT DI HATI NAJIB, KATA MAHFUZ


ISRAEL DI HATI NAJIB: DULU LANTIK APCO SEBAGAI PENASIHAT,  KINI BENAR DIPLOMAT ISRAEL MASUK MALAYSIA.

1. Terdedah maklumat bahawa antara punca kehadiran diplomat Israel ke Malaysia kerana ‘tekanan diplomatik secara terperinci’ yang dibuat oleh Israel ke atas Malaysia. Ia susulan daripada pendedahan bahawa diplomat Israel berjaya menjijak kaki di bumi  Malaysia menghadiri sidang rasmi selama seminggu di Kuala Lumpur dengan menggunakan pasport rasmi Israel, dalam keadaan Putrajaya dan Tel Aviv tidak mempunyai sebarang ikatan hubungan rasmi. 

2. Difahamkan Israel membawa usul ini ke pejabat Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Anonio Guterres untuk menghadiri sidang Program Penempatan Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UN-HABITAT) di Kuala Lumpur. 

Kerajaan Malaysia nafi menjemput Israel datang, dengan berdalih menyatakan surat jemputan kepada Israel bukan ditandatangani oleh mana-mana pegawai Malaysia sebaliknya ia ditandatangani Pengarah Eksekutif UN-Habitat, selaras Perjanjian Negara Penganjur (HCA) yang dimeterai antara organisasi berkenaan dan Malaysia.

Adakah Datuk Seri Anifa Aman, Menteri Luar Malaysia tidak sedar atau buat-buat lupa bahawa kerajaan pimpinan Najib Razak mengguna khidmat Syarikat Apco Worldwide Sdn Bhd dalam melaksanakan perkhidmatan berkaitan komunikasi secara "menyeluruh," selain melakukan program mempromosi dan mengurus imej negara di peringkat antarabangsa dan membayar upah. 

Agensi itu bukan PBB yang jemput atau cadangkan kepada kerajaan Malaysia yang mana antara pengarahnya juga adalah Margery Kraus, CEO Apco dan invdividu penting yang terlibat dengan akaun di Israel dan salah seorang penasihat antarabangsa kepada Apco adalah Doron Bergerbest-Eilon, bekas Ketua Perlindungan dan Keselamatan, Agensi Keselamatan Israel berpangkat Mejar Jeneral.

3. Sebegitu mudah alasan diberi untuk menghalalkan tindakan Israel berkampung di bumi Malaysia dan sebegitu mudah pula Wisma Putra mengizinkan mereka hadir dalam persidangan tersebut dan kenyataan penafian yang keluar dari mulut menteri hanya setaraf JKKK UMNO, ianya tidak menampakan kecerdikan berfikir seorang menteri.

Jika demikian, tidak ada beza antara pemimpin Malaysia dengan pemimpin Arab yang begitu kemaruk dan lunak dengan rejim Zionis Israel. Tidak menghairankan di saat umat Islam seluruh dunia memberontak melahirkan kemarahan, pemimpin Arab dengan selamba bersalaman, berdialog dan bersembang dengan ‘pembunuh’ rakyat Palestin.

GARANG DAN TEGAS NAJIB RAZAK HANYA 'SANDIWARA POLITIK'

4. Rakyat dinyanyikan bahawa Putrajaya  bernada keras terhadap Israel hingga mengadakan banyak himpunan, solidariti, solat hajat dan munajat, ceramah sebagai bukti betapa tegas dan kerasnya suara Malaysia, tiba-tiba atas satu tekanan PBB, Malaysia ‘lembik lutut’ terhadap Israel.

Mana suara lantang Perdana Menteri yang berdegar-degar mahu membela umat Islam Palestin? Kenapa di saat ini PM seperti ketakutan, tidak langsung bersuara menentang kehadiran mereka? Mengapa tidak sekali ini pemimpin negara bersikap keras dan garang dengan tidak mengizinkan mereka hadir sebagai suatu tanda protes atas kekejaman yang Israel lakukan.
 
5. Jika inilah sikap kerajaan, jangan disalahkan negara umat Islam lain jika ada yang turut mengambil langkah seperti Malaysia membenarkan negara mereka dimasuki perwakilan Israel, membiarkan Israel membahas apa juga topik dan perbahasan sedangkan dalam masa yang sama mereka membunuh ribuan umat Islam di Palestin.

Memberikan hak mereka berucap atau menghadiri sebarang forum adalah seperti mengiktiraf negara haram Israel.

6. Pemimpin negara telah membuktikan bahawa mereka hanya bersikap retorik dan hipokrit hanya berani mengutuk dan mengecam dari kejauhan, tetapi apabila berada di depan mata, mereka diam seribu bahasa. Jelaslah bahawa  pemimpin UMNO bukanlah pembela sebenar umat Islam. Umat Islam yang beriya-iya memberikan harapan kepada UMNO kononnya demi umat Islam di negara ini telah tertipu hidup-hidup dan terpedaya dengan sandiwara politik murahan UMNO sedangkan Israel dekat di hati Najib Razak 

#UmnoApcoApcoUmno
#UmnoIsraelBersekedudukan
#SelamatkanMalaysia

DATO' HJ MAHFUZ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
18 Feb 2018/2 Jamadilakhir 1439H

140 comments:

  1. Replies
    1. Umno Pas penyokong Yahudi

      Delete
    2. Umno Pas Yahudi
      Suku sakat lar tu..
      Satu geng

      Delete

    3. JANGAN SIA-SIAKAN ASET PH

      Tun M akan bersama Datin Seri Azizah jelajah seluruh Malaysia.........

      Saya ingin mencadangkan agar..........

      MUKHRIZ bersama NURUL IZZAH sepentas jelajah seluruh Malaysia......

      Ini bertujuan untuk menarik pengundi muda.......

      Mungkin FAIZ FADZIL boleh ikut serta.........

      MAHYUDDIN, MAT SABU, AZMIN, HUSAM perlu sepentas jelajah kawasan Felda, bandar dan luar bandar.....

      Berkumpulan.......Jangan berpecah...........

      Dap tumpu pada pengundi cina......

      Pemimpin india (terutama dari golongan professional seperti penguam dan doktor) dari Dap dan PKR tumpu pada pengundi india juga estet.....

      Juga jangan lupa bantu RAFIZI dalam jelajahnya......

      Ini akan memberi gambaran kekuatan serta perpaduan kita dalam PH serta akan membangkitkan keyakinan pada pengundi......

      Apa yang BN janji untuk PENGUNDI sekiranya mereka menang ........KITA JUGA AKAN BAGI....BAHKAN KITA TAMBAH LAGI........ITU JANJI PH.......

      KALI NI KITA GEMPUR HABIS HABISAN..........

      "HARAPAN MASA DEPAN"

      -fauziasmara-

      Delete
    4. Ohh aku bermimpi rupanye

      Delete
    5. Kepala bapak ph kau mahakaya..kroni anak beranak billionare..nak mintak derma lagi unt ceramah...kan kana tipu hidup2 puak2 ni..kesian org nyanyuk tu..nanti terbahak2 teruk batuknya..diarak sana sini..

      Delete
    6. Jawapan kepada tuduhan UmNo pada isu memohon derma oleh PPBM

      Rayuan sumbangan oleh PPBM adalah jauh beza langit dan bumi untuk dibandingkan dengan pungutan derma oleh PAS.

      PAS memungut derma demi wang untuk perbelanjaan pemimpinnya sedang PPBM memohon sumbangan derma demi menzahirkan sokongan rakyat teramai kepada perjuangannya.

      Derma PAS yang dipungut melalui Tin Milo bukan saja tidak diaudit jumlah kutipannya malah juga ke mana ia dibelanjakan, sedang PPBM memohon derma dimasukkan terus ke akaun parti. Ia sudah tentu punya rekod yang kemas.

      Ia adalah rahsia terbuka bahawa wang derma pendengar ceramah PAS yang dipungut di dalam Tin Milo itu dibahagikan di antara penganjur Majlis dan juga penceramah sedang wang derma kepada PPBM belum lagi dibelanjakan. Ia tidak boleh dibandingkan.

      UMNO dulu tidak pernah kalut dengan wang derma yang dipungut PAS tetapi UmNo hari ini sangat takut dengan tindakan PPBM memohon sumbangan. Kenapa? Adakah kerana takut PPBM mempunyai wang? Sudah tentu 'wang' bukan isunya kerana walau berapa banyak sumbangan yang diterima PPBM ia pasti tidak akan mencecah separuh pun wang yang telah ada pada UmNo.

      UmNo gelabah biawak dengan tindakan PPBM memohon sumbangan terus ke akaun jemaah sebab jumlah orang-orang yang menyumbang ke akaun PPBM akan menjadi ibarat kuda-kuda perang dan kelengkapan-kelengkapan perang yang amat mampan untuk PPBM berhadapan dengan UmNo di dalam sistem demokrasi di mana seorang penderma yang menderma 2.6b hanya memiliki 1 undi dan 20,000 orang penderma yang masing-masing hanya menderma RM5 akan tetap memiliki 20,000 undi.



      وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ

      "Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah dan musuhmu dan orang orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah nescaya akan dibalasi dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (Al-anfaal : 60).

      Di sinilah letaknya kebijaksanaan Tun M yang dinugerahi Allah pada cara yang terbaik untuk menyerang balas UmNo yang sedang mengupah orang-orang yang lemah iman dan tak tahan godaan dedak di dalam PPBM untuk melakukan berbagai kerosakan dari dalam parti. Terbaru ratusan orang dilaporkan telah membuat laporan kepada ROS dengan isi yang betul-betul sama menunjukkan ia disediakan oleh orang yang sama, dan bbrp pendedak sudah mula meminta ROS membatalkan PPBM.

      Tun M sudah tentu tidak benar-benar memerlukan wang tersebut untuk parti sebab sudah melebihi setahun PPBM ditubuhkan dan inilah kali pertama ia memohon sumbangan. Sudah tentu sumbangan ini bukan demi wang sebaliknya demi menzahirkan sokongan.

      Cash is definitely not King, but wisdom is.

      Tiada keraguan lagi, jumlah penderma yang ramai walaupun dalam jumlah sedikit akan menggetarkan UmNo di dalam sistem demokrasi sebagaimana kuda-kuda perang kaum Muslimin yang hebat-hebat menggetarkan musuh-musuh pada zaman khilafah dahulukala.

      Tidak hairanlah UmNo yang memiliki wang yang jauh lebih banyak sudah menjadi begitu gelabah biawak.

      Mari lihat bagaimana biawak ini menjadi lebih gelabah apabila jumlah kutipan dsn jumlah penyumbang diumumkan kelak.

      Delete




    7. ISRAEL DEKAT DI PELIR BOROSPUKIMAH

      DAN

      DEKAT DI NAJIBABIGULINGLAH



      Delete
    8. Seperti yg pernah di komen sblum ini,
      Najib sudah di paksa terima kehadiran Israel,
      Negara China contoh nya, telah di promote oleh jho loh bintang sialan bangsat yg patut di gantung smpi mati,
      Jho loh juga mencadang kan supaya jalan mendekati Israel utk menjadi lebih akrab,
      Najib kau betul betul sial punya org,
      Menjadi perantaraan dajjal utama di asia tenggara ni,
      Wahai rakyat Malaysia, najib Sudah terdesak yg amat sangat, hubungan terlarang sudah dia laku kan utk menyelamat kan diri dari kekalahan,
      Jho loh binatang sial busuk sudah meracun fikiran najib, sekali terjebak najib sudah kedalam kebusukan yg amat dlm, pengkhianat kpd negara,
      PM yg pencuri ini masih ada sokongan krn harta negara masih pada nya,

      Delete
    9. Kesian kau aman..tu je yg kau tau ckp ...no point at all!!

      Delete
    10. ZIONIS + KOMUNIS = UMNO

      Delete
    11. 21:32 kau ada point ke?

      Delete

    12. Alahai aman ooiii...
      Memang tak dapat tidur malam la najib kalau dia tau ada macai macam kau nih.
      Mengabihkan boreh jo.



      Delete
    13. Najib tahu dia kalah, hampir 0 sokongan utk najib oleh kaum cina,
      Cukai perniagaan najib back dated buat collection,
      Segala contribution utk PAKATAN najib halang,
      Apa yg boleh dia laku kan ialah mencuri peti undi,
      Selama 5 tahun kau jadi PM apa yg kau buat najib, mencuri setiap hari,
      Dan menteri menteri tutup kerja curi kau tu sambil turut curi hasil curi,
      Curi tutup
      Curi tutup
      Curi tutup
      Tup tup dah pru14,
      Macam anjing di cucuk kera pencirit kau najib, kelam kabut saat saat akhir tabur duit Sama rakyat,
      Itu perancangan singkat,
      Sesingkat akal najib dan menteri nya

      Delete
    14. Najib,
      Apa yg boleh kau buat ialah mencuri peti undi,
      Itu shj jalan yg ada,
      Tapi sebelum kau dpt peti undi itu,
      Kau dan macai kena langkah mayat kami PAKATAN dulu,
      Jgn kau harap boleh menipu sesuka hati kau,
      Kami rakyat Malaysia akan pasti kan 0 kerusi parlimen utk kau najib,
      Siapa ahli umno,
      Itu rakyat Malaysia,
      Siapa rakyat Malaysia ,
      Itu ialah rakyat yg menderita krn hari hari mau bayar hutang kau najib,

      Delete
    15. NAJIB HAMBA ABDI REJIM ZIONIS

      Apalah malangnya menimpa negara bila KERAjaan BN pimpinan Najib melantik APCO Worldwide, sebuah firma perunding antarabangsa yang dikuasai Yahudi sebagai Penasihat & Consultant.

      Kerajaan Umno- BN telah memberi kontrak bernilai jutaan ringgit untuk APCO syarikat Yahudi itu menasihati Najib mengenai imej beliau yang tercalar di dalam dan luar negara.

      Syarikat milik Yahudi itu juga menjadi penasihat utama kepada Duta Malaysia ke Amerika Syarikat ketika itu, arwah Jamaludin Jarjis @ JJ. Sumber mengatakan antara misi utama APCO dan JJ ialah memintas sokongan meluas Anwar dikalangan ahli politik, cendekiawan dan tokoh korporat di Amerika Syarikat, khususnya apabila perbicaraan terhadap tuduhan liwat bermula bulan depan. APCO juga dikatakan diberi misi untuk membantu mengatur perjumpaan antara Najib dan Presiden baru Amerika, Barack Obama.

      Najib juga merestui perlantikan APCO setelah menghadapi krisis keyakinan terhadap kepimpinannya berikutan tuduhan yang mengaitkan beliau dengan skandal pembunuhan warga Mongolia Altantuya Sharibuu dan rasuah komisyen pembelian senjata semasa beliau menjadi Menteri Pertahanan.

      Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif APCO Margery Kraus telah melantik Paul Stadlen yang sebelum ini bertugas di London, bertindak sebagai pengarah urusan di Malaysia bagi membaiki pengurusan hubungan media dan reputasi antarabangsa.

      Antara pegawai kanan APCO ialah bekas Duta Israel ke Jerman, Shimon Stein yang pernah berkhidmat dalam kerajaan Israel untuk tempoh panjang. beliau adalah pakar polisi ekonomi dan hubungan antarabangsa.

      Beliau adalah individu penting dalam pentadbiran dua bekas Presiden Amerika, Bill Clinton dan Jimmy Carter, selain menjadi bekas ahli lembaga pengarah Yayasan Jerusalem dan Institut Sains Weizmann.

      Seorang lagi pegawai kanan APCO ialah Itamar Rabinovich bekas duta Israel ke AS dan Ketua Perunding Israel dengan kerajaan Syria ketika Yitzak Rabin masih menguasai kerajaan.

      Kepentingan Najib akan dipantau oleh pengurusan APCO yang turut merangkumi John W Magaw. Magaw pernah berkhidmat sebagai Pengarah Agensi Perisikan AS dan Pengarah Biro Alkohol, Tembakau, Senjata Api dan Bahan Letupan, selain menjadi ejen khas dalam Biro Sekuriti Presiden.

      Individu penting yang lain dalam APCO ialah bekas senator AS, Donald W Riegle Jr; Bekas Duta AS, J Stapleton Roy dan bekas senator serta duta AS, Jim Sasser.

      APCO yang bertindak memberi nasihat dalam aspek politik, perdagangan, kewangan dan kumpulan media, ditubuh pada 1984 dan berpengkalan di Washington.

      Selain memiliki 28 cawangan di Amerika, Eropah, Timur Tengah, Afrika dan Asia, APCO turut memiliki pejabat di Tel Aviv, Israel.

      Tak cukup dgn itu, Najib membenarkan Banker Yahudi, Goldman Sachs bertapak masuk ke dalam negara dgn tujuan untuk meraih duit berbilion-bilion US$ melalui satu skandal tersembunyi yg hanya diketahui oleh Najib, Rosmah, Jho Low, anak Rosmah & penasihat yahudi. Kesudahannya, Najib terperangkap dgn umpan Yahudi dl& kini menerima bala kerana derhaka & khianat terhadap Tun Mahathir & juga pd bangsa & negara, serta umat Islam, khususnya warga Palestin.

      Beberapa tahun lalu ketika negara berjerebu dgn cuaca tak menentu, kuncupan matawang Ringgit & economi, Najib & isteri menyelinap keluar melakukan lawatan tak rasmi ke kota London menggunakan jet mewah negara ditemani sepupu-sepipit si Hisaputing,
      kononnya mengintai untuk nembeli senjata & helicopter canggih. Ramai penganalisa politik berpendapat sebenarnya Najib & Rosmah tengah meraba sakau mencari punca baru bagi tabung derma yg dah mula kontang...dek kena beku di Amerika, Luxembourg, Spura, Hongkong & Switzerland.
      Faham2 ajelah...!!

      Delete
    16. cerita lama dah keluar balik da!!!

      Org yg terdesak macam tu la..

      Delete
    17. Anwar jumpa Al Gore yahudi tu masa zaman reformasi tu apa ceritaa??

      Delete
    18. Maruah negara tercemar teruk bila najib jd pm. Bn kata dap bersekongkol dgn israel. Tp najib lg teruk. Penasihat dia yahudi. Apco, goldman&sach fan entah sapa lg. Tak kan malaysia langsung x bantah bila israel minta menghadiri forum d malaysia. Klu terus didesak pbb pun blh batalkan sj. Kita x rugi pun. Mcm TDM pulaukan APEC dulu, buy british last. Tu baru pemimpin berani. Bukan ckp sj. Poorah najib. Kali ni bn bungkus.

      Delete
    19. CURAHAN ANUGERAH MELIMPAH KE ATAS TUN MAHATHIR

      NEW YORK - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menerima Anugerah Peringatan Rafik Hariri Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB)-Habitat 2012 pada satu majlis di Perpustakaan Awam di sini malam semalam.

      Anugerah itu disampaikan badan dunia, pertubuhan serta institusi di seluruh dunia bagi mengiktiraf pencapaian penting seperti kepimpinan, kenegarawan dan tadbir urus baik selain aktiviti kebajikan dalam membanteras kemiskinan bandar dan pelaksanaan Agenda Habitat.

      Dr Mahathir merupakan penerima kedua selepas Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdoğan.

      Ianya satu penghormatan besar kerana anugerah ini dinamakan sempena seorang yang luar biasa serta memiliki kualiti kepimpinan dan sumbangan yang tiada tandingan".

      Badan Dunia itu dipetik sebagai berkata....

      "Di bawah kepimpinan Dr. Perdana Menteri Mahathir yang bijaksana, Malaysia berjaya memainkan peranan penting dalam peta dunia, dan sehubungan itu, PBB-Habitat dan Yayasan Rafik Hariri dengan bangga mengiktiraf pencapaian Malaysia dan bekas Perdana Menterinya yang cemerlang," katanya.

      Sementara itu, Ketua Penolong Setiausaha PBB dan Pengarah Eksekutif PBB-Habitat Dr Joan Clos berkata Dr Mahathir mengelola pembangunan ekonomi dalam tempoh yang luar biasa bagi inovasi sosial dan teknologi bandar.

      "Kehidupan dan kerjaya Dr Mahathir menunjukkan beliau berpegang kepada prinsip berpandangan jauh ke depan. Dengan membuat pelaburan dalam infrastruktur fizikal, teknologi dan pengetahuan, beliau juga lebih banyak mendahului zamannya," katanya.

      Clos juga berkata usaha Dr Mahathir menghasilkan pembangunan pesat di bandar utama Malaysia, selain mengubah negara yang bergantung terhadap pertanian kepada ekonomi bandar yang memfokuskan industri.
      -Bernama

      PS;
      Siapalah Najib & pencacai2 nak memburuk-burukkan Tun M, kalau institusi2 & pertubuhan2 ternama serta negara2 luar menghormati & memberi anugerah derajat tertinggi kpd Negarawan Paling Terulung dalam sejarah negara.

      Delete
    20. 15/10/2003

      DUNIA ISLAM IKTIRAF TUN MAHATHIR - Anugerah intelek OIC sempena nama Dr Mahathir

      PUTRAJAYA 15 Okt - Pusat Penyelidikan bagi Sejarah, Kesenian dan Kebudayaan Islam (IRCICA), iaitu badan di bawah naungan OIC yang berpusat di Istanbul, akan mewujudkan sebuah anugerah intelek yang dinamakan sempena nama Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad.

      Ketua Pengarahnya, Prof Dr Ekmeleddin Ihsanoglu berkata, anugerah itu mengambil nama Dr Mahathir berikutan sumbangan Perdana Menteri ke arah kemajuan dan pembangunan Malaysia selain umat Islam.

      "Memandangkan Malaysia mempunyai pelbagai etnik, kebudayaan dan latar belakang agama, apa yang Dr Mahathir telah lakukan terhadap Malaysia selama dua dekad sememangnya di luar jangkaan.

      "Tidak ada negara Islam lain yang boleh menandingi apa yang beliau telah laksanakan," katanya kepada Bernama dalam satu wawancara di sini hari ini.

      Dr Ekmeleddin berkata, anugerah itu yang diberikan sekali setiap empat tahun, bermula pada 2004, akan dianugerahkan kepada Doktor Falsafah terbaik untuk tesisnya dalam Pengajian Islam.

      "Anugerah pertama tahun depan akan diberikan kepada tesis yang ditulis antara tahun 2000 dan 2004 mengenai dunia Melayu," katanya.

      Beliau berkata, jawatankuasa penganjur utama terdiri daripada anggota-anggota dari IRCICA, Malaysia dan cendekiawan antarabangsa akan merangka garis panduan anugerah itu tidak lama lagi.

      Dr Ekmeleddin berkata, Dr Mahathir telah melawat IRCICA sebanyak dua kali dan merupakan penyokong kuat pertubuhan itu serta memberikannya sokongan kewangan, moral dan akademik.

      "Langkah mewujudkan anugerah ini merupakan cara terbaik untuk mengekalkan nama beliau (Dr Mahathir) dan misinya yang berterusan untuk umat Islam," kata beliau lagi.

      Semasa ditanya mengenai penyuburan semula OIC, Dr Ekmeleddin berkata, ia hanya boleh dicapai sekiranya kesemua negara anggota mahu pertubuhan itu memainkan peranan lebih berkesan.

      "OIC dilahirkan semasa perang dingin... ini ialah sebuah dunia yang baru dan OIC perlu menghidupkan semula dasar dan konsepnya bagi berhadapan dengan dunia yang sentiasa berubah," katanya.

      Dr Ekmeleddin berkata, anggota-anggota OIC mesti meletakkan pertubuhan itu pada perspektif yang betul dengan menyesuaikan diri kepada perubahan agar dapat menjadikan OIC sebuah pertubuhan yang amat berkuasa dalam memberikan khidmat kepada negara-negara Islam dan umatnya.
      - Bernama

      ps:
      Siapalah Najib & pencacai2 nak memburuk-burukkan Tun M, kalau institusi2 & pertubuhan2 ternama serta negara2 luar menghormati & memberi anugerah derajat tertinggi kpd Negarawan Paling Terulung dalam sejarah negara.

      Delete
    21. ANUGERAH MENCURAH UNTUK 'VINTAGE' TUN MAHATHIR.


      PUTRAJAYA 14 Sept 2015.– Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini menerima anugerah penghormatan Star of Sukarno daripada Yayasan Pendidikan Sukarno (YPS) dan Universitas Bung Karno (UBK), Jakarta pada 27 September ini.

      Persetujuan itu disampaikan sendiri oleh Dr. Mahathir kepada pengasas YPS, Rachmawati Soekarnoputri yang mengetuai rombongan enam orang pimpinan YPS dan UBK menemui bekas Perdana Menteri itu di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

      Yang turut hadir dalam pertemuan itu ialah Ketua YPS, Benny Soemarno; Timbalan Rektor UBK, M. Marhaendraputra; Ketua Bahagian Perhubungan Awam UBK, Michel Hutasoit dan anggota lembaga YPS, Teguh Santosa.

      Dalam pertemuan selama 45 minit itu, Rachmawati menyatakan bahawa anugerah penghormatan Star of Sukarno diberikan atas jasa dan peranan serta sumbangan besar bekas Perdana Menteri itu memajukan Malaysia sehingga menjadi inspirasi banyak bangsa dan negara di dunia.

      Menurut Rachmawati dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini, penghormatan itu juga berikutan Dr. Mahathir merupakan seorang pejuang perdamaian dan keadilan sejagat terutama dalam bidang hak asasi manusia.

      Sementara itu, Dr. Mahathir pula menyatakan terima kasih atas penghargaan tersebut dan menyatatan komitmen untuk hadir sendiri menerima anugerah penghormatan berkenaan.

      “Jasa Presiden Sukarno tidak boleh kita lupakan. Dia yang pertama kali menyebut tentang penjajahan ekonomi. Saya masih ingat itu,” katanya.

      YPS dan UBK sebelum ini juga memberi penghormatan dengan anugerah yang sama kepada Raja Maghribi, Raja Muhammad VI dan Raja Abdullah II dari Jordan.

      Delete
    22. Tuesday, December 02, 2008

      TUN MAHATHIR ADALAH BERLIAN REBUTAN DUNIA ISLAM
      Tun Dr Mahathir Mohamad menerima dua anugerah tertinggi – pingat emas kelas satu daripada Shahid Behesti University of Medical Science and Health Services dan ijazah Phd daripada Tehran University of Medical Sciences – yang disampaikan di dua majlis berasingan di Tehran, Iran, pada 1 Disember 2008.

      Tun Mahathir menerima kedua-dua anugerah tersebut daripada kerajaan Iran atas jasa-jasanya sebagai negarawan Islam yang mempertahankan hak-hak serta maruah dunia Islam dan meningkatkan kesejahteraan ummahnya.

      Anugerah itu juga adalah sebagai mengenang pengorbanan Mahathir yang berjuang menyatupadukan umat Islam di serata jagat.

      Dalam ucapannya di Shahid Behesti University of Medical Science and Health Services, Tun Mahathir mencadangkan dunia Islam dan ummahnya berjuang mengembalikan tamadun Islam menerusi penguasaan pelbagai ilmu.

      Perjuangan ini, katanya, akan membolehkan dunia Islam dan ummahnya terbebas daripada penindasan kuasa-kuasa besar yang pernah menggunakan kebijaksanaan para intelektuil dan ilmuan Islam sebagai asas kemajuan serta tamadun mereka di zaman silam.

      Di Tehran University of Medical Sciences, Tun Mahathir mengkagumi keupayaan universiti berkenaan mempelopori pelbagai teknologi perubatan moden, termasuk dalam penemuan ubat bagi penyakit Aids.

      Tun Mahathir menerima sambutan yang sangat hangat di kedua-dua majlis tersebut. Pada suatu ketika, kelihatan para pelajar serta pensyarah universiti berebut-rebut untuk bersalaman dengan beliau.

      Menyaksikan keadaan sedemikian, salah seorang anggota rombongan Malaysia yang mengiringi Tun Mahathir berkata: “Saya amat bangga. Mahathir memang sebutir berlian yang sentiasa dikagumi oleh dunia Islam dan ummahnya!”

      Antara dua majlis di atas, Tun Mahathir mengadakan pertemuan dengan Presiden Iran untuk membincangkan pelbagai perkara kepentingan bersama. Malam tadi beliau ditemuramah oleh Tehran TV Four.

      Delete

    23. Delete

      Othaman Ahmad19 February 2018 at 09:53
      SHAH ALAM -- Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad malam ini menerima Anugerah Tokoh Pereka Negara sebagai menghargai sumbangan beliau dalam membangunkan Malaysia menerusi bidang inovasi reka bentuk.

      Anugerah itu disampaikan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Seri Dr Maximus Ongkili pada Majlis Pengiktirafan Malaysia Good Design Mark (MGDM) 2011 anjuran Majlis Rekabentuk Malaysia (MRM) di sini. Turut hadir isteri Dr Mahathir, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

      Dr Mahathir dalam ucapan penerimaannya berkata beliau berharap produk tempatan akan mendapat sambutan di seluruh dunia bukan saja kerana kehebatan kualitinya, tetapi juga dari segi reka bentuk.

      "Saya amat bersyukur kerana saranan yang dibuat pada 1969 supaya kita utamakan aspek perekaan disambut baik dan diteruskan sampai hari ini.

      "Memang kita selalu cipta sesuatu yang cukup berguna, tetapi untuk diterima dengan baik, kita perlu buat reka bentuk yang baik kepada pelanggan. Saya berharap MRM berusaha beri keutamaan mengenai perkara ini," katanya.

      Sementara itu, Maximus berkata anugerah tersebut adalah sebagai menghargai jasa Dr Mahathir menubuhkan MRM pada 1993 bagi meningkatkan daya saing produk keluaran tempatan menerusi inovasi bagi membolehkan ia bersaing di peringkat antarabangsa.

      Pada majlis itu, sebanyak 17 syarikat tempatan menerima pengiktirafan MGDM 2011 atas kejayaan menghasilkan produk kreatif, inovatif dan mempunyai reka bentuk menarik.

      Sebanyak 80 produk pelbagai kategori diterima untuk penilaian, dan daripada jumlah itu, 30 didapati menepati spesifikasi yang ditetapkan bagi menerima MGDM 2011.
      - Bernama

      ps:
      Siapalah Najib & pencacai2 nak memburuk-burukkan Tun M, kalau institusi2 & pertubuhan2 ternama serta negara2 luar menghormati & memberi anugerah derajat tertinggi kpd Negarawan Paling Terulung dalam sejarah negara.

      Delete
    24. 9 April 2016 – Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini me­nerima Anugerah Kepemimpinan Kewangan Islam Perdana yang diiktiraf oleh Institut Kewangan dan Perbankan Islam Malaysia (IBFIM).

      Mahathir Mohamed
      Anugerah paling berprestij itu sebagai menghargai jasa dan sumbangan bekas Perdana Menteri itu, seorang pemimpin berwawasan yang merintis idea kepada industri kewangan Islam sehingga mencapai kejayaan membanggakan seperti hari ini.

      Berucap pada majlis penganugerahan itu, Dr. Mahathir berkata, sistem perbankan Islam yang dipelopori Malaysia telah berkembang dan diterima di seluruh dunia sehingga mampu menyaingi sistem perbankan konvensional.

      Menurut beliau, ketika permulaan sistem itu mahu dibentuk, pakar-pakar yang terlibat tidak menjangkakan ia mampu berdiri teguh kerana ramai pihak tidak mempercayai keupayaannya untuk meraih pendapatan yang dilaksanakan mengikut tuntutan syariah.

      “Ramai meragui bagaimana sistem perbankan Islam akan memperoleh wang, sedangkan sistem itu tidak membenarkan riba apabila pinjaman yang diberi tidak boleh dikenakan faedah.

      “Namun, hari ini ternyata sistem itu boleh diterima malah negara-negara luar mula mengguna pakai sistem itu termasuk bank-bank konvensional turut menawarkan produk-produk berkaitan perbankan Islam,” katanya di sini.

      Delete
    25. MENOLAK BANTUAN IMF & BANK DUNIA NAMUN MASIH DAPAT ANUGERAH

      CHICAGO 2 Sept. - Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad menerima anugerah kecemerlangan Lifetime Achievement Award 2000 daripada sebuah pertubuhan kewangan Islam terkemuka di Amerika Syarikat, sebagai lambang kemegahan dan penghormatan tinggi bagi seluruh rakyat Malaysia.

      Perdana Menteri berkata, sementara beliau menerima anugerah daripada Rumah Kewangan Amerika Lariba itu dengan penuh penghargaan, pada hakikatnya rakyat Malaysialah yang benar-benar berhak menerimanya.

      ''Hanya dengan sokongan, persefahaman dan kerjasama majoriti rakyat Malaysialah kita telah berjaya mempertahankan ekonomi negara daripada percubaan pihak asing untuk menghancurkannya.

      ''Kita melakukannya dengan usaha dan tenaga kita sendiri tanpa IMF atau Bank Dunia atau bantuan negara-negara lain. Kerana itulah saya menerima anugerah yang berprestij ini sebagai suatu tanda penghormatan tinggi kepada seluruh rakyat Malaysia,'' ujar beliau kepada wartawan selepas menerima anugerah itu.

      Dr. Mahathir merupakan tokoh pertama di dunia yang dianugerahkan pencapaian itu sejak Lariba ditubuhkan dalam tahun 1987.

      Ia hanya dianugerahkan kepada tokoh terbilang antarabangsa yang berjasa dan memberikan sumbangan cemerlang ke arah kemajuan dunia Islam sejagat.

      Beliau menerima anugerah itu dalam satu majlis yang dihadiri oleh lebih 500 orang tokoh Islam ternama di Amerika Syarikat, termasuk para sarjana, ahli-ahli perniagaan dan usahawan Islam dan pemimpin-pemimpin pertubuhan terkemuka yang mewakili beratus-ratus ribu umat Islam di negara ini.

      Ia disampaikan oleh pengasas Lariba, Dr. Yahia Abdul Rahman, dalam majlis penuh bermakna yang berlangsung di Pusat Kebudayaan Islam Greater Chicago di Northbrook, Illinois.

      Dr. Yahia, dalam ucapannya berkata, anugerah itu ialah sebagai tanda pengiktirafan tinggi terhadap kecemerlangan Dr. Mahathir sebagai ''pemimpin contoh terulung'' dalam mencorakkan arah baru pembangunan ekonomi dan dasar kewangan di samping mempelopori satu semangat baru untuk melaksanakan sesuatu yang luar biasa semasa Asia dilanda krisis ekonomi dalam tahun 1998 lalu.

      Dr. Mahathir telah menerajui Malaysia meredah segala amalan tradisional tanpa mengikut telunjuk IMF untuk mempertahankan ekonomi Malaysia semasa krisis ekonomi 1997/1998 lalu.

      Malaysia adalah satu-satunya negara Asia yang menolak bantuan IMF untuk menyelamatkan ekonominya.

      ''Kerana itulah kami menganggap Dr. Mahathir sebagai anak terulung Malaysia dan pemimpin terulung Asia,'' ujar beliau.

      ''Malah, kami percaya Malaysia akan pasti berjaya untuk lahir sebagai negara Islam pertama di dunia yang akan mencapai taraf negara maju sepenuhnya dengan pentadbiran ekonomi yang berasaskan ilmu menjelang tahun 2020,'' tambahnya.

      Lariba atau nama singkatannya ''Los Angeles Reliable Investment Bankers Associates'' merupakan satu-satunya badan kewangan bebas yang diiktiraf oleh kerajaan Amerika Syarikat yang ditubuhkan dalam tahun 1987 sebagai sebuah syarikat kewangan oleh beberapa tokoh peniaga Islam yang terkemuka di Amerika untuk menyalurkan bantuan kewangan mengikut lunas-lunas Islam sebenar.

      Dari situlah ia mendapat nama Lariba yang dalam bahasa Arabnya membawa maksud "tiada riba".

      Syarikat itu mempunyai lesen untuk berniaga di Arizona, California, Georgia, Michigan, Kentucky dan New Jersey. Ia juga dalam usaha mendapatkan lesen untuk berniaga di Minnesota, Colorado, Virginia, Maryland, Illinois, Missouri, Kansas dan Washington.

      PS;
      Najib patut ambil iktibar ketokohan Tun M, bukan ikut telunjuk bini puaka & penasihat Zionist fake Jews.

      Penarikan pingat 'datuk' Kelantan tak menjadi kudis berbanding puluhan 'Anugerah World Class' yg diperolehi Tun Mahathir.

      Delete
    26. PENULIS sebelum ini telah memaparkan kegagalan rayuan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (PJ Utara), Tony Pua berhubung saman YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terhadapnya.

      Pua yang gagal menyekat saman Najib tersebut bakal berhadapan proses mahkamah setelah Najib berjaya mendapatkan “interim injunksi” menghalang Pua dari terus membuat tohmahan dan memfitnah Najib sementara proses saman fitnah Najib ke atasnya selesai.

      Mengulas mengenai keputusan Mahkamah Rayuan yang mengekalkan penghakiman Mahkamah Persekutuan tersebut, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menulis di blog beliau; “Sebagai seorang Anggota Parlimen, saya terkejut dengan ‘notis perundangan’ itu. Bagaimanakah mahkamah boleh mengeluarkan ‘notis perundangan’ ke atas sesuatu yang tidak wujud?”

      Dalam usaha membela Pengerusi DAP Selangor itu, pemimpin de facto DAP tersebut sebenarnya telah melakukan dua perkara;

      (i) Beliau mengakui skandal 1MDB tidak wujud

      (ii) Beliau telah menghina keputusan Mahkamah Persekutuan dan Mahkamah Rayuan yang telah membersihkan Najib dari sebarang salahlaku dan/atau penyelewengan terhadap apa yang didakwa sebagai “skandal 1MDB”.

      Selain dari itu, Kit Siang juga menulis; “Saya mencabar Pengerusi PAC, Datuk Seri Hassan Arifin untuk mengisytiharkan bahawa PAC telah membersihkan Najib daripada semua dakwaan berkaitan skandal 1MDB.”

      Ternyata, bekas Setiausaha Politik kepada Lee Kuan Yew itu tidak berpuas hati selagi mahkamah atau Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) atau mana-mana pihak berkuasa tidak mensabitkan Najib dengan “skandal 1MDB.”

      Timbalan Pengerusi PAC, Dr. Tan Seng Giaw (DAP) sebelum ini telah menyatakan bahawa Najib tidak terlibat samada secara langsung atau tidak atas “salahtadbir dan tatakelola 1MDB” setelah pelbagai siasatan dilakukan.

      Malah, Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) setelah dua tahun berlalu, masih gagal membuat sebarang pendakwaan jenayah ke atas mana-mana individu yang dikaitkan dengan “skandal 1MDB”.

      Ia sekaligus memberi gambaran bahawa usaha merekayasa pelbagai bukti-bukti dan dokumen untuk dikaitkan dengan “skandal 1MDB” masih menemui jalan buntu.

      Delete
    27. Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan 4 yang lain hari ini berjaya membatalkan saman pemula pengerusi Hindu Rights Action Force (Hindraf) P Waythamoorthy serta 18 individu lain yang menuntut perisytiharan pendakwah antarabangsa, Zakir Naik mengancam keselamatan negara dan dilarang daripada memasuki Malaysia.

      Ini berikutan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Datin Azizah Nawawi yang membenarkan permohonan semua defendan iaitu Zahid yang juga menteri dalam negeri, ketua pengarah Jabatan Imigresen Malaysia, ketua pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), ketua polis negara (KPN) dan kerajaan Malaysia di dalam kamarnya.

      Prosiding itu dihadiri Peguam Kanan Persekutuan Khairul Nizam Mohd Kamal yang mewakili semua defendan manakala peguam S Karthigesan mewakili Waythamoorthy dan 18 yang lain selaku plaintif.

      Turut hadir peguam Adnan Seman bertindak bagi pihak Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali yang merupakan pencelah dalam kes saman tersebut.

      Adnan ketika ditemui pemberita berkata mahkamah membenarkan permohonan semua defendan atas alasan Zakir tidak dinamakan sebagai defendan dalam kes saman itu bagi menjawab semua tuduhan yang dilemparkan terhadapnya.


      Katanya, mahkamah juga mendapati saman pemula itu adalah remeh dan menyusahkan serta turut memerintahkan semua plaintif membayar kos berjumlah RM5,000 kepada semua defendan.

      “Oleh itu, mahkamah turut membatalkan saman pemula difailkan plaintif terhadap semua defendan,” katanya.

      Sementara itu, Kartigesan berkata pihaknya akan memfailkan rayuan berhubung keputusan hari ini secepat mungkin.

      Dalam saman difailkan pada 1 Mac 2017, Waythamoorthy bersama-sama 18 yang lain terdiri daripada ahli politik, peguam dan badan bukan kerajaan (NGO), menuntut perintah perisytiharan penceramah terkenal itu merupakan ancaman terhadap ketenteraman rakyat berbilang kaum dan agama di negara ini dan perlu ditangkap serta-merta.

      Mereka turut mendakwa Zakir menggalakkan keganasan, dihalang memasuki beberapa negara kerana disyaki bekerjasama dengan beberapa kumpulan pengganas selain memberi dorongan kepada warga asing yang berada di negara ini untuk mengganggu ketenteraman awam.

      Ibrahim, yang turut hadir pada prosiding hari ini berkata beliau berharap dengan keputusan hari ini, Zakir bebas untuk memberi ceramah dan tidak diganggu.

      “Dakwaan kononnya ceramah Dr Zakir memberi rangsangan untuk pihak-pihak tertentu menjadi pengganas adalah tidak benar sama sekali,” katanya.

      Delete
    28. Barisan Nasional today called out the Penang government’s inconsistencies in their defence of the RM6.3 billion tunnel-roads project.

      BN strategic communications deputy director Eric See-To listed three examples of how the state has started to resort to “half-truths” and “outright lies” in standing up against the continued exposure of “irregularities” in the project.

      See-To said Penang Chief Minister Lim Guan Eng had claimed that 44.5ha of land had not been transferred to Consortium Zenith Construction, with no luxury condominiums and no high-density luxury condominiums approved for it — a point Lim had made in his statement yesterday.

      “Yes, the 44.5ha of land, which would have been worth RM6.34 billion, has not been transferred. But what Guan Eng failed to mention is that 2.29ha of land has already been transferred.

      “This was confirmed by state executive councillor Lim Hock Seng, who said that only RM208 million had been paid, through land alienation, to the consortium, at Tanjung Pinang.

      “Guan Eng confirmed this himself, saying that ‘we only swapped two pieces of land with a development value of RM1,300 per square feet, for 2.29ha of land’.

      “Out of this 2.29ha of land, 1.5ha was indeed approved for high-density luxury condominiums for the City of Dreams project,” See-To said in a statement today.

      See-To also singled out Guan Eng’s criticism of the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) for investigating his deputy, Prof P Ramasamy in the tunnel probe.

      Guan Eng had yesterday said he found it strange that Ramasamy was called in to be questioned by the MACC, when he was not involved in the project at all, and that his portfolio was totally unrelated.

      Ramasamy had yesterday said himself he did not understand why he had to have his statement recorded by the anti-graft body when he was not really involved in the project.

      However, See-To pointed out that Ramasamy had issued statements in defence of the tunnel on five occasions, between Jan 25 and Feb 13.

      “Ramasamy has also claimed that Transport Minister Liow Tiong Lai was trying to sabotage the project, as Liow was late in replying to a letter from him, asking to acquire land for the project.

      “And yet, Ramasamy and Guan Eng dare to claim the former was not involved in the project at all?”

      See-To cited a third example, where the state government had claimed that the transport ministry refused to give up a piece of land to make way for the three main roads project.

      See-To said Ramasamy had stated that the piece of land in Jelutong was owned by the ministry and that it had refused to budge despite many attempts to hold talks on compensation.

      “However, this is untrue. The Penang government only received conditional environmental impact assessment (EIA) approval on Nov 7 last year. The state itself also said that the construction of the road was scheduled to start in June this year.

      “And Ramasamy himself said he only wrote to the transport minister on Dec 15, 2017 and received a reply on Feb 5, 2018 to set up the meeting.

      “Is a reply that is a month and a half late, after including the end-of-year holiday season, considered as the transport minister sabotaging the project?”

      See-To said over the past month, the Penang government had been increasingly acting “like a drowning person grasping at straws and has resorted to very strange explanations and outright lies to defend its mega-billion scandals”.

      The infrastructure project came under renewed scrutiny by the BN following a fresh probe by the MACC and arrests.

      Since then, the Penang government and BN have revived the issue, which was a hotly debated topic in Penang in 2013 and 2014.

      The 7.2km undersea tunnel will connect George Town’s Pangkor Road with Bagan Ajam in Butterworth. It is scheduled to begin in 2023.

      The “three main roads” stretch from Air Itam to the Tun Dr Lim Chong Eu Expressway (5.7km), Tanjung Bungah to Teluk Bahang (10.53km), and Jalan Pangkor-Gurney Drive junction to Tun Dr Lim Chong Eu Expressway (4.1km).

      Delete
    29. UMNO (BN) & LIKUD dah satu geng sekarang. Kita tahu MO1 ada masalah besar dengan DOJ. Politik US di monopoli oleh pro yahudi Israel! MO1 akan buat apa saja untuk dia & keluarga!

      Delete
    30. Besok Junjungan bosa tertabal, boleh la ko Mahfuz saing geng Budin menyengeh la pueh2 mcm kerang busuk.

      Delete
  2. Jgn jadi katak bawah tempurung la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi, kena iktiraf negara Israel baru dikira up to date? Begitukah?

      Delete
  3. Pas = Umno = BN
    Umno = Pas = BN
    Undi Pas = Undi Umno BN
    Undi PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Metametik zaman bila nih?

      Delete

    2. Pas = Umno = BN
      Umno = Pas = BN
      Undi Pas = Undi Umno BN
      Undi PH = Undi DAP

      Delete
    3. Itu bukan matematik la, kan tak ada simbol-simbol + - * / yang menjadi asas matematik.

      Itu adalah analogi ataupun mantik.

      Delete
    4. Undi PH = Undi DAP

      DAP anti melayu/bumiputra
      Nak hapuskan kouta bumiputra
      Tak nak iktiraf Malaysia negara Islam
      Tak nak iktiraf Islam agama persekutuan
      Perjuangkan kesamarataan agama ....dia nak agama lain juga diberi peluang untuk menyebrakan agama mereka tanapa gangguan

      Haram sokong DAP = Haram sokong PH

      Delete
  4. Dari kaca mata pengundi seusia kemerdekaan malaysia

    1. Umno dulu berjuang melalui ideologi politik
    2. Umno skrg berjuang untuk kaya diri sendiri dengan menyamun hak rakyat tanpa segan silu and beyond reasonable doubts
    3. Malaysia going to the dogs because of a corrupt and abusive leader.
    4. Agamawan, demi dedak terus bisu, pekak dan buta kerana TAK BERANI CALLING A SPADE A SPADE... Saya salahkan mereka kerana mereka bkn ulamal...hanya guru agama layak utk jadi imam saja.

    Melayu dah bangsat oleh cash is king dan maruah di gadai agama dilacurkan tanpa rasa bersalah YET tiada perasaan bersalah

    wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa sampai Ijok jer ? Cerita lah sama apa berlaku pada tahun 1946 dulu.

      Ini dah 2018, pasir sungai pun dah berubah.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak18 February 2018 at 19:50

      Aman ni selalu keti ggalan bas.....kharudin sedang bersiap nak saman Rahman hingga bankrap Aman tak tahu...hehehe

      Delete
    3. Confirm menang la nie...
      Kesian sama kau...

      Delete
    4. Aman ni cybertruper amno ngok lantikan maselan,.luv mak badak leteww

      Delete
    5. Aman dia baca utusan meLAYU dn buletin 3 suku je..tu sebab dia selaku ketinggalan bas..bkn aje bas ..basikalpun bdk aman ni ditinggalkan..kesian sama kau man

      Delete
    6. Aman

      Hang pi tanya anak hang si Musa dgn si Anifah. Ini kali boleh menang ka?

      Pandai betul anak2 hang perintah Sabah?

      Delete
  5. Isu israel dah lapok lah si mampus..zaman madey lagi teruk..baca sejarah lah..jgn buta mata sebelah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan kepada tindakan para pendusta menyamakan kisah Tun M membenarkan pasukan kriket Israel masuk ke Malaysia pada tahun 1997 dengan tindakan Najib membenarkan diplomat Israel masuk ke Malaysia pada tahun 2018

      ---------------------


      Demikianlah para pendusta membuat pendustaan tanpa melihat kepada fakta. Biar saya jawab pendustaan ini dengan fakta. 

      Pasukan kriket Israel telah diberi kebenaran untuk masuk ke Malaysia pada Mac 1997 dan mereka masuk pada 1 April 1997. Kebenaran masuk ini bukan satu pengkhianatan kepada Palestin disebabkan pada Januari 1997 Palestine Authority dan Israel baru saja menandatangani satu protokol di dalam langkah-langkah damai berkenaan penempatan warga dan tentera Israel di Hebron. 

      Pada masa itu alasan yang diberikan oleh Tun Mahathir ialah 'mahu menunjukkan kepada Israel bahawa sebuah negara yang berbilang agama masih boleh hidup dalam rukun dan damai'. Mengambil kira Israel dan Palestin sama-sama memiliki warganegara dari kalangan Muslim, Krisitan dan Yahudi, maka alasan ini adalah benar dan sah. Sekitar 15%-20% warganegara Israel adalah Muslim sedangkan di pihak Palestine juga wujud sokongan daripada kaum Yahudi non-Zionist kepada Palestin, bahkan ke peringkat ada yang memegang jawatan di dalam Palestine Authority. 

      Sekiranya Palestine Authority yang disokong hampir sebulat suara oleh kesemua warga Palestin pada 1987 telah bersetuju menandatangani satu protokol bersama dengan Israel, maka langkah Malaysia yang memberi peluang yang sama kepada Israel sebagai susulan tindakan Palestin sendiri, ia bukanlah satu pengkhianatan kepada Palestin. 

      Malah tindakan ini menepati kaedah 'giving others the benefit of the doubt'. 

      Secara peribadi saya tidak berbangga dengan langkah Tun M pada tahun 1997 itu tetapi jika dibandingkan keakraban Tun M dengan pemimpin sah Palestin iaitu Yasser Arafat rahimahullah maka siapalah saya untuk mempersoalkan tindakan Tun M itu apabila Arafat sendiri baru saja melakukan tindakan yang sama.

      Nah sekarang kita lihat pula tindakan Najib pada tahun 2018.

      Pada awal tahun 2018 seluruh dunia digemparkan dengan langkah Zionist Krisitian melalui pemimpin besar mereka yang baru saja diwala oleh Najib melalui kalam 'musuh kalian musuh kami juga' yang mahu mengikitraf Baitulmaqdis sebagai ibukota negara Zionist Israel.

      Delete
    2. (Samb)

      Langkah ini gagal disebabkan majoriti penduduk dunia baik Islam mahupun Kristian tidak menyokong langkah itu dan menghalangnya daripada berlaku.

      Kesemua negara Eropah temasuklah England dan Perancis yang terlibat di dalam pembetukan Israel juga telah menentang langkah ini.

      Sebagai reaksi balas si pemimpin besar Zionist Nasrani ini bersama-sama pemimpin besar Yahudi Zionist dari Israel telah mengumumkan mereka tetap akan menjayakan proses memindahkan ibukota Israel daei Tel Aviv ke Jerussalem (Muslimin memanggilnya Baitulmaqdis) secara unilateral. 

      Pada tahun 2018, perkara yang merupakan 'benefit of the doubt' pada tahun 1997 telah pun menjadi 'beyond reasonable doubt' bahawasanya Israel memang tiada niat untuk berdamai dengan Palestin, sebaliknya mereka mahu 'merampas' hak Palestin yang diiktiraf seluruh dunia termasuklah oleh England dan Perancis. 

      Lebih sensasi lagi ialah fakta bahawa pada tahun 1997 Tun M tidak berkobar-kobar menjerit di hadapan orang Melayu Muslim (dibaca pengundi di dalam PRU Malaysia) bahawa 'biar tubuh dikerat dan daging tinggal seketul, ia takkan tunduk kepada Israel. 

      Seperti UmNo, negara Israel adalah satu lagi kebathilan yang Allah sengaja biarkan ia wujud selagi ia masih punya 'benefit of the doubt' untuk terus wujud. Pada ketika ia telah pun menjadi 'beyond resonable doubt' bahawa ia tiada alasan lagi untuk wujud maka pada ketika itulah ia akan dilenyapkan. 

      Tunggulah pada ketika mereka menggunakan kekerasan untuk merampas Baitulmaqdis daripada Palestin sepertimana tindakan UmNo kelak yang menggunakan kekerasan untuk terus kekal memerintah, pada ketika di dalam kedua-dua keadaan, kedua-duanya tidak mendapat mandat daripada majoriti. 

      'Giving others benefit of the doubt' dan juga 'proven beyond reasonable doubt' kedua-duanya adalah aturan yg manusia sendiri tetapkan. 

      Nampak tak kebenaran kata-kata saya bahawa apabila Allah yang merancang ia takkan punya sedikitpun kecacatan dan ia tidak akan melanggar apa-apa rules of the game yang manusia sendiri tetapkan.

      Mudah2an jelas dan bermanfaat bagi golongan yang masih bingung dan keliru

      Delete
    3. u are right jd. what tun did was to accept and recognize the efforts and progress made by palestine and israel, at that moment in time.

      what was the purpose for najib, this time??? nothing. he was just proving to trump that he keep his promise "your enemy is my enemy". or i would say, najib has no balls at all!

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Bagai kacang lupakan kulit, Najib lebih memilih puak2 Zionist fake Jews scoundrel sebagai 'penasihat' (Apco & Goldman Sachs) bermatlamat untuk memperolehi duit hutang riba + bunga 10% riba umpanan pihak zionist. Najib & Rosmah buat dalam senyap2 tanpa pengetahuan sesiapun, termasuk kabinet mangkuk hayun & ahli2 majlis Songkok Tinggi UMNO. Hutang dijamin oleh kerajaan pulak tuu...!!

      Nasihat Tun Mahathir langsung tak dipedulikan, malah ikut telunjuk Rosmah, Zionist Paul Sadlen & sanggup bayar komisyen US$4.2 bilyon kpd Goldman Sachs.

      Tun M terus dipinggirkan & Najib lebih terima nasihat Spura, Amerika & kini Negara China Komunis.

      Padahnya, hutang negara berlambak parah, tanah & aset pusaka bangsa tergadai kepada orang luar, pelabur asing gulung tikar cabut ke negara lain, gst & penghapusan sabsidi dilaksanakan najib untuk membayar hutang & bunga riba haram. Segala harta curian pulak kena sita di Amerika.

      Delete
    6. Saudara JD, anda telah menjawab dan mengulas dgn tepat dan benar. Sedih bila ada mangkuk yg ckp isu ini dah lapok. Bertambah kecewa kalau yg mengatakan itu adalah org Islam.

      Delete
  6. tak perlu berdegar dlm kampong biar badan dikerat, biar tinggal daging seketol klu isu kecil mcm ni pon dah kecut. utk apa tujuan najib berdegar kalau kena jentik sikit dah cabut..

    ReplyDelete
  7. UmNo dan Israel mempunyai satu persamaan iaitu kedua-duanya adalah bathil.

    Kelak kedua-duanya akan menemui nasib yang sama iaitu dilenyapkan.

    Pada hari UmNo yang menjadi sekutu Zionist ini dilenyapkan maka orang-orang Zionist Yahudi yang membentuk negara Israel akan menjadi gelabah lebih daripada biawak kerana mereka dengan sendirinya akan sedar tempoh untuk mereka wujud juga hampir berakhir.

    Tak mahu percaya atau mahu berasa ragu-ragu pun tak mengapa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun mengatakannya.

    "Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu pasti akan lenyap. Sesungguhnya yang bathil itu apabila ia telah lenyap ia tak akan kembali lagi."

    Khusus untuk sdr GN, kalau mahu berkesempatan melihat kebathilan itu lenyap tariklah balik kata-kata 'madeymatijadibabi' itu ditakuti ia menjadi asbab sdr GN tidak diberi kesempatan melihat kebathilan itu dilenyapkan sebaliknya dimatikan dan jenazah ditukarkan menjadi ba** sebagai pengajaran bagi para ruwaibidhah (orang-orang yang bingung di hujung zaman fitnah) yang lain.

    Menyesal kemudian tiada gunanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau UMNO dan Israel adalah bathil. Maka pH lagi batil, takkan Dap TAK batil

      Delete
    2. salahkan dap? kenapa tak salahkan communist party of china meeting with umno?...just 2 months ago??

      or because that was approved by najib?? or forced on najib??

      i would say, najib has no balls at all!

      Delete
    3. Sebab dap nak memerintah Malaysia... Mereka sudah pun memerintah PP

      Delete
    4. Anon 19:20,Jadi parti lain tak nak memerintah Malaysia atau sekadar nak jadi penasihat? Kalau ye pun mereka nak perintah Malaysia, adakah wujud sebarang halangan di bawah perlembagaan?

      Delete
    5. communist party of china tak nak memerintah Malaysia (ref. 1915)

      Delete


    6. Anonymous18 February 2018 at 19:10

      Kalau UMNO dan Israel adalah bathil. Maka pH lagi batil, takkan Dap TAK batil.

      Di atas itu adalah komen balas seorang anon ke atas komen saya bahawa UmNo dan Israel (negaranya dan bukan bangsanya) adalah dua kebathilan yang masih dibenarkan wujud pada hari ini.

      Saya mengatakan bahawa tuduhan DAP bathil oleh UmNo ini adalah salah satu protokol di dalam protokol-protokol pendustaan Zionist iaitu menakut-nakutkan orang-orang yang taat agama dengan tuduhan yang palsu dan dimanipulasi dari kebenaran.

      Sekiranya ada kesempatan saya akan menulis mengenainya.

      Buat masa sekarang memadailah untuk saya berkata bahawa semenjak mengambil Yahudi Zionist sebagai penasihat UmNo benar-benar telah mengikuti segala protokol Zionist.

      UmNo sebagai sekutu Zionist pasti akan dihancurlumatkan oleh Allah apabila tempoh bersukaria mereka itu tamat.

      Delete
    7. anon 20:55.

      gunakan otak untuk berfikir!

      komunis tu la yg bunoh melayu, porak perandakan kampung melayu. masih ramai lg askar/polis yg masih hidup. kenapa umno belakang kan mereka semua??? ada dap yg tembak melayu?

      kalau kau cakap itu dulu......kau pergi jumpa dia org dan cakap itu dulu. 2011, najib sendiri cakap yg nak berbaik dgn komunis bangsat, tapi dia jugk yg biarkan meeting umporno dgn cpc!

      siapa yg sebenarnya bangsat?

      Delete
    8. Itu komunis kat Malaysia yg anggota terdiri dp pelbagai bangsa termasuk org melayu, seperti rashid maidin, shamsiah fakikh DLL. Perlu di ingat askar2 Melayu zaman itu adalah dibawah arahan penjajah British.

      Delete
    9. askar malaysia lawan kominis sampai tahun 80an. waktu itu dibawah agung, bukan lagi dibawah british.

      kalau ye pun nak berbaik dgn china, jgn belakangkan rakyat sendiri.

      Delete
    10. X tau mr.dad mcmmana tiba2 dlm pru14 nti dap dn limkitsiang blh perintah Malaysia...adakah cina dh jadi majoriti kt Malaysia.. askar polis semua dibolot cina?...ydp Agong dh tukar org cina maka senang2 nti Lks blh jd PMke 7 Malaysia plak??
      Atau puak2 sana kata LKS nk rasuah pemimpin 2 melayu dlm PH supaya mrk melantik LKS jd Pm.? saya jawab klau mereka ini kemaruk dgn wang ringgit dr dap mrk tk perlu susahkan diri aktif sbg ahli parti pembangkang..sokong saja Umno nah nti wang ringgit projek bagai serta jawatan sedia menanti mrk yg walaun dgn umno. .

      Delete
  8. Sejarah najib bermula sejak 1976, asyik berpoya-poya mengejar anything under the skirt & alcoholic whilst being sent to UK for study but returned home empty handed as school drop-out.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau benar cuba sumpah tengok,

      Delete
    2. pak man



      najib ni kaki kelentong sejak azali


      dah besar dia kangkang ZZ pulak

      dah dapek cucu dia kangkang MONGOLIA PULAK


      ada gadis di sini nak butoh najib silakan...

      pak man apa kata mintak kejora jadi BAPAK AYAM...


      Delete
    3. Oooi jangan cakap bapak ayam, sensitif. tau dak, gelaran itu khusus untuk pm22 yg di anugrahkan oleh ahli DAP (Shamsir ke apa ke nama)

      Delete
    4. Hutang pun ada pelbagai jenis
      Short term, long term, softloan, hutang tertangguh.

      So Malaysia Dan Singapore tak mistinya sama Jenis hutang yg mereka ambil...

      So ko yg bodoh....

      Delete
  9. Yahudi zionis masuk neraka sepertimana disebut dlm AlQuran, umat melayu umno yg mengaku islam tapi pandang enteng shj soal israel masuk malaya nie pun sekaki la ikut si yahudi. Allah dah tutup hati org2 sebegini di dunia yg dilaknatNya di akhirat kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kafir dap masuk neraka ke syurga ??

      Delete
    2. kafir dap masuk neraka atau syurga? u don't need an answer for this kiddo.

      what u should have asked is "apakah pemimpin yang merompak hak rakyat akan masuk syurga?"

      Delete
    3. what u should have asked is "apakah pemimpin yang merompak hak rakyat akan masuk syurga?"

      Yeah merompak berapa...32 B

      Delete
    4. Tambah lagi...

      - menceraikan & mentohmah konon isteri tidak siuman hanya untuk tebus talaq Bini orang.

      - memakan komisyen & mark-up harga alat kelengkapan pertahanan negara, termasuk jet pejuang & kapal selam.

      - Membebankan negara dgn hutang riba 1mdb sedangkan suit hampir semua disakau oleh najib, rosmah, jho low & reza Aziz.

      +
      - khianat pd bangsa, agama & tanah air bila dia merelakan tanah & aset negara digadai ke kuasa penjajah luar.

      - menipu warga felda hingga tanah & duit felda hilang berbilyon-bilyon.

      - kini memaksa Bank Negara bayar RM2 bilyon untuk beli tanah konon, tak pernah dibuat orang di mana2 pun.

      Delete
    5. OK jom buat solat hajat supaya perompak2 negara pecah perut dan khojol cepat sikit.

      Delete
  10. this news is in response to najib and his clowns boasting economy is good!

    "PETALING JAYA: This Chinese New Year traders at the famous Petaling Street were not feeling the festive spirit.

    In fact, according to Hawkers and Petty Traders Association (HPTA) chairman Ang Say Tee, business has been down by 30%-40% since 2015.
    angsee

    Hawkers and Petty Traders Association (HPTA) chairman Ang Say Tee

    “Since the goods and services tax was implemented in April 2015, our business has been down. In 2017, the value of the ringgit dropped, causing prices of items to go up.

    “However, our customers say their salaries are still the same and due to that, they are cautious in their spending,” he told FMT.

    But during FMT’s visit to the once-bustling Chinatown of Kuala Lumpur, the haven for bargain hunters seemed empty. There were more foreigners than locals frequenting the area, which hosts 773 traders.

    Ang said prices of goods remained the same as part of efforts to woo people into shopping during the festive season.

    However, this does not appear to be working.

    “Look around, there is no crowd. Years ago, people could hardly walk here. It was so crowded,” Ang said."

    as asia worst finance minister, what to expect from him? the chinese has lost confidence in this government, period!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau business kurang di Petaling street. Maka sudah pasti business bertambah di temp at lain..... Sebab perbelanjaan warganegara secara keseluruhan berkembang sebanyak 5% setahun.

      Delete
    2. 21:15, anda org bisneskah? Kalau bukan, sila diam.

      Delete
    3. 2115 adalah contoh tipikal amno..bodoh azali..ekonomi baik sbb rakyat masih boleh berbelanja..nak tunggu smpai jd mcm somalia ke..tgk kebulur baru ko kata tak ok..bodoh kn macai mak badak

      Delete
  11. look at how our "best" finance minister look at things.

    "Malaysia’s debt is not at such a manageable level, despite what the Malaysian government is saying.

    The critics of PM Najib Razak’s government said they are concerned over how interest is being paid to service debts and whether borrowing by state firms hides a growing problem.

    Last month, Prime Minister Najib Razak said total government borrowings of RM685.1 billion (S$231 billion) last year compared favourably against other countries because they formed only 50.9 percent of Malaysia’s economy, or gross domestic product (GDP).

    “Malaysia is better than developed countries such as Singapore at 112 percent, the United Kingdom at 89.3 percent, Canada at 92.3 percent,” the Premier said.

    However, Singapore spent far less servicing that debt, using only 6.1 per cent of its revenue in 2016. Malaysia used 12.5 percent of its income on interest payments that year, said Straits Times.

    When Datuk Seri Najib took over the country’s leadership in 2009, the government’s interest burden was less than 9 per cent of its revenue. That figure has been rising steadily since.

    This year, the state expects to pay RM31 billion in interest, more than double the amount paid in 2009."

    he can bullshit as much as he likes. but the things that he did not explain to rakyat is how much he has to pay every year. if the amount to service these debts is already 12 % of revenue, then cuts will take place. there go our scholarships, healthcares, educations and developments.

    creative economy! i would say bullshit economy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hang ber utang 1000 dan bayar 100 setahun cepat le habis hutang daripada bayar 50 setahun.

      So hutang Malaysia akan bereskan lebih cepat dp Singapore.


      Delete
    2. anon ni bodoh atau bangang? ini la penyokong mat najib.....otak ada tapi tak function!

      bandingkan revenue malaysia dgn singapore.......baru kau bole cerite!

      Delete
    3. Hutang pun ada pelbagai jenis
      Short term, long term, softloan, hutang tertangguh.

      So Malaysia Dan Singapore tak mistinya sama Jenis hutang yg mereka ambil...

      So ko yg bodoh

      Delete
    4. 2302 ni macai Amno..so memang bodoh..mcm mak badak

      Delete
  12. wahai pemimpin PH..bersatulah demi rakyat..ketepikan kepentingan diri..fokuslah utk selamatkan bumi bertuah ini..

    ReplyDelete
  13. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak18 February 2018 at 20:03

    Menurut laporan rasmi akhbar Times of Israel, pada 14 September 2014, pihak Biro Pusat Perangkaan Israel (CBS) mendedahkan secara rasmi bahawa hubungan perdagangan Malaysia-Israel cukup besar dengan jumlah keseluruhan perdagangan antara kedua-dua negara pada tahun 2013 mencapai $1.529 bilion, hampir dua kali ganda dari jumlah dagangan pada tahun 2012.



    Mahathir dan Israel

    Pada 17 Oktober 2003, Dr Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia menggesa umat Islam bersatu menentang Yahudi. Seruan itu dibuat semasa Persidangan OIC ke-57 di Kuala Lumpur. Turut hadir ialah Presiden Russia, Vladimir Putin.

    Pada 21 Oktober 2003 dalam temubual dengan The Bangkok Post, Dr Mahathir menjelaskan beliau bukan anti-Semitik. Israel sebuah negara yang kecil dan tidak ramai Yahudi di dunia ini. Tetapi mereka mengawal dunia. Beliau menegaskan Malaysia telah menjemput pasukan kriket dan pelajar sekolah Israel datang ke Malaysia. Ini menunjukkan bahawa mereka selamat di sebuah negara Muslim dan tidak akan dibunuh. Banyak media cetak dan elektronik dikuasai oleh Yahudi. Orang Islam digambarkan sebagai pengganas. Umat Islam kuat kerana berjumlah 1.3 bilion dan tidak mudah dimusnahkan. Sebaliknya Eropah lah yang membunuh 6 juta Yahudi semasa Holocaust dan kini bermati-matian mempertahankan Israel. Sebenarnya orang Eropah yang anti-Yahudi dan anti-Semitik. Yahudi yang berjumlah 12 juta orang telah memerintah dunia melalui proksi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perdagangan antara kedua-dua negara pada tahun 2013 mencapai $1.529 bilion,

      Itu sikit tu, ko tabu dak? Perdagangan luar Malaysia mencapai jumlah RM 1.9 trillion.

      Delete
  14. JOM MELAWAT ISRARL


    LESEN UMRAH DAH MOHON


    NAZRI JANTAN TOLONG LULUSKAN


    JOM CINTAI ISRAEL


    BRUTAL LA SIKIT


    ISRAEL .... NAJIB LUV U...

    KEDUTAAAN LEPAS PRU ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau berani bukak ... i say fuk U ...

      Delete
  15. Bila seorang pemimpin negara dah dipegang telurnya...maka sesiapa pun boleh memulas telurnya bila diperlukan..sebab tu kita tak mahu pemimpin negara yang mempunyai skandal yang boleh digunakan musuh untuk mengugut beliau....

    ReplyDelete
  16. Baru lepas menonton berita dari stesyen penyiaran yang menjadi sumber utama rakyat Msia yang waras untuk mendapatkan info sahih lagi sangat dipercayai ketulenannya iaitu TV 3.
    Alhamdulillah..DSZH, TPM yang dihormati telah mengumumkan bahawa kerajaan akan mengkaji sedalam2nya dari pelbagi sudut untuk menubuhkan RCI peristiwa Memali. Rakyat tersangat menyokong cadangan ini untuk memberi keadilan kepada keluarga mangsa yang terlibat tu . Ini bukanlah bermotif politik menjelang PRU akan datang, tetapi rakyat dan keluarga mangsa berhak tahu duduk kebenaran yang sebenar2nya dalam kes ini. Tentunya kita tak mahu tiada sebarang bentuk pembelaaan yang dibuat kepada mangsa2 yang terlibat. Rakyat wajib tau sapa kh dalang yang mengarahkan pihak PDRM untuk melakukan tindakan menggempur penduduk KG Memali yang tidak berdosa tu...mustahil KPN dan OCPD polis berani bertindak tanpa mendapat arahan dari pemimpin tertinggi negara waktu tu. Dalang nombor wahid dalam insiden tu perlu didedahkan , didakwa ke muka keadilan serta dijatuhkan hukuman yang setimpal dengan kesalahannya. Nama Tun Musa yang pada waktu tu adalah menteri dalam negeri perlu dibersihkan namamya dari terus dipalitkan dan dijadikan kambing hitam oleh mantan PM 22 tahun tu. Dia tidak boleh berlepas tangan dan meletakkan kesalahan di atas bahu Tun Musa dalam hal ni...jangan lah bila dipanggil di hadapan panel RCI nanti, keluar ungkapan..Saya tak tau..Saya dah lupa..Saya dah tua, tak berapa nak ingat semua tu...Saya ni mudah lupa... macam alasan retorik politik yang diberikannya semasa RCI Forex dulu tu.
    Rasanya warga Memali menyokong penuh penubuhan RCI ni untuk membersihkan nama ahli2 keluarga mereka yang terlibat dalam insiden tu..ikut laporan, mereka sudah cukup terseksa dengan segala tomahan dan pandangan serong serta negatif yang dilemparkan kepada waris2 selama ini. Lagi sekali ingin ditegaskan, DSZH dan kerajaan tidak ada apa2 kepentingan politik dalam mengadakan RCI ini..semata2 untuk mencari kebenaran yang hakiki dan memperbetulkan fakta sejarah berkaitan kes tersebut. Jika kebenaran tidak didedahkan dengan tuntas dan secara profesional, kita tak mahu generasi muda negara akan datang akan terus terkeliru dengan kebenaran sebenar peristiwa yang menyayat hati tersebut. Ramai ahli2 sejarawan negara menyifatkan peristiwa Memali ini adalah contoh kezaliman yang tidak berperi kemanusiaan yang telah diarahkan oleh mantan PM 22 tahun dulu tu, hanya setakuk aje lebih rendah dari peristiwa 13 Mei 1969 dulu tu.
    Demi menjunjung keadilan untuk rakyat Marhaein yang terlibat, rakyat yang waras memohon dan merayu agar penubuhan RCI ni disegerakan , sama seperti Akta anti berita palsu. Peristiwa menyayat hati seperti Memali ni perlu dipastikan oleh kerajaan agar tidak berulang lagi pada masa2 hadapan..nyawa manusia tiada galang gantinya. Kita takut jika mantan PM 22 tahun tu dinaikkan lagi sekali sebagai PM ke 7, apakah jaminan yang boleh diberikan jika peristiwa seperti itu tidak akan berulang lagi?????? Rakyat ingin menyeru dengan rendah hati agar warga Memali dan Baling serta keseluruhan rakyat Kedah dan Msia memberi undi mereka kepada UMNO/BN ..inilah satu2 cara yang paling berkesan untuk memastikan peristiwa berdarah ini tidak berulang lagi di hari muka. Jangan sekali2 memberi undi anda yang berharga tu kepada Madey dan PH...dan untk anak2 muda, tak payahlah nak diingatkan lagi, tentu anda semua tau apa yang perlu dilakukan demi masa depan anda sendiri. Selamat mengundi dan semoga anda ingat pesanan saya ini demi kemaslahatan generasi melayu akan datang di negara tercinta ini !!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha geng najis buat lawak mahagaban ..tv 3 sumber sahih dn dipercayai ketulenannya...
      Kalau hal kemalangan jalanraya atau rompakan bank atau kedai emas atau sukan aku percaya la tv3 ni..tapi kalau hal politik dalaman negara berita tv3 ni hancus dn hampeh jadi berita tv3 suku mereng aja tarafnya!!

      Delete
    2. GN telah menunjukkan sikap sombong dan degil ke atas nasihat saya supaya ia menarik balik kata-katanya 'madeymatijadibabi'.

      Satu hari kelak tidak mustahil akan keluar berita 'jenazah seorang lelaki bertukar menjadi babi.'

      Ketika itu berita tentang jenazah 'orang' itu akan lebih meletup daripada apa-apa berita pun yang GN kongsikan di sini.

      Saya amat khuatir dengan GN tapi kelihatan GN langsung tidak kisahkan peringatan demi peringatan yang saya berikan kepadanya.

      Buat GN, ketahuilah sesungguhnya Allah tidak menganiaya manusia sedikitpun tetapi manusialah yang menganiayi diri mereka sendiri.

      Delete
    3. john bodoe pulak matijaditaik.

      Delete
    4. 2304, minum tahik lo n air badak

      Delete
    5. 2144,
      Tepat sekali, sama sebijik seperti Geng Najib/s tu, otaknya tiga suku lagi mereng !!!!!

      Bro JD, saya menyaksikan, anda sesungguhnya telah memberikan peringatan kpd sdr GN yg sedang kebingungan dan mengananya dirinya sendiri!!!. Alhamdulillah...

      Delete
    6. Saya maafkan cercaan anon 23:04 dan berharap ia tak ditimpa apa yang ia cerca dan perolok-olokkan saya.

      Tapi saya tak mampu nak maafkan GN sebab GN melampau batas ke atas Tun M dan bukan ke atas saya.

      Saya hanya memberi peringatan kepada GN supaya ia menarik balik kata-kata itu sebab risikonya adalah benar.

      Bukannya saya minta dia berhenti buat kerja orang bingung ni pun. Sebab dia hanyalah bingung dan bukan pendusta seperti Mr J.

      Allah tidak memerlukan alasan untuk menghukum manusia tetapi apabila Allah benar-benar menjatuhkan hukuman Dia akan pastikan manusia itu tidak mempunyai alasan ke atas penghukumannya itu.

      Saya melihat GN benar-benar tiada alasan kalau jenazahnya benar-benar ditukarkan menjadi ba**. Saya benar-benar cuba membantunya tapi kelihatan ia sombong dengan peringatan saya itu.

      Delete
  17. https://kluangmanexpress.blogspot.my/2018/02/macam-bumi-dengan-langit.html?showComment=1518959628601&m=1#c4337278461307870719

    FUYOOOII LUNK ATAS MCM BOMI DNG LANGIT PLAK
    APA MAKNA PANDAI YG ADO KLU AKIDAH HANCUR
    SI BANGANG & PANDAI PUN DPT ANUGERAH GAKK
    NO MEANING ANUGERAH YAHUDI IMF & PELACUR

    SUMAN BANGANG TERKINJA KINHA BILA SRI MULIYAD(N)I DI ANUGERAH TIKOH EKONOMI DOONIA OLEH IMF YAHUDI MABUK... KIKIKI..

    APA GUNA PANDAI YG ADA KLU PENGAMAL PLURALISMA MURTAD PENYOKONG TEGAR LGBT GAY LISBO DAN SYIAH... SAMA DNG AL JUBOORI YG PERNAH DI ANUGERAH JDI TOKOH YG SAMA... DIANJURKAN DI NEGARA AEAB SUPAYA NNPK ISLAM KONON... TAPI TIKOH YG DIKITIRAF EKONOMI TU JUGA DIIKTIRAF JUGA SEIRING DNG PEJUANG LGBT.. GAY... SYIAH.. LISBO DAN PLURALISMA MURTAD... MAKA TERKINJA KINJA LA BUDAK SUMAN BANGANG MEREMPAT KE MESIA.. ELOK BERAMBOSSS BUFAK SUMAN DAH RENTA NI BERAMBOS BALIK KE SPORK SEMULA.... DOLU ALJUBOORI AL ANUS INI CERCA PASAL PLURALISMA MURTAD BILA KENA SEPAK TERAJANG BONTOT KRLUAR DARI UMNO TERKINJA KINJA AL ANUS PLURALIST DI JILAT KAHAK SEMULO...

    TAK ADA MAJNA ANUGERAH YG DITERIMA KLU ALJUBOORI LULUSAN TAH APA APA JUGA DAPAT ANUGERAH YG SAMA... YG PERSAMAAN BUKAN AKADEMIK SEKO TINGGI YG SEKO RENDAH ... KEDUA EKOR NI MEMPUNYI PERSAMAAN YG SAMA IAITU PEJUANG PLURALISMA MURTAD DAN LGBT GAY DAN SYIAH... KLU YG BANGANG PUN DPT ANUGERAH TU TAK ADA MAKNA LULUSAN TINGGI ATAU RENDAH...

    MALAM NI TAK ADE MOOD NAK BERPANTUN
    LAYAN SI BODO SUMAN RENTA TIADA PENDIRIAN
    ASAL ADE ANUGERAH DIA YG TERKINJA SAKAN
    AGENDA IMF YAHUDI MCM NI PUN DIA TAK FAHAM


    BERAMBOSSS. ..... BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA ... PRU SINGAPORK KAMI TUNGGU.. KAMI SABOTAJ.. KAMI HASUT KAMU MELAYU INDIA DLL PULAK...


    INI KALI LAH......
    KAHAKKK PUIIII.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin kepala bapak ni bkn hanya hipokrit talam dua muka dlm hal palestin tp dlm hal pelarian rohingya pun sama konon pembela orang rohingya yg tertindas tp boleh pula benarkan rakyat myanmar dtg bkerja beramai ramai ke negara ini..tentu ada saudara mara mrk ini yg jd askar yg tlh mghalau dn membunuh pelarian rohingya ini tp kita dgn rasa tk bersalah mnjemput mrk ini datang.

      Delete
    2. La rupanya mat singapork dan kejora pantunni org yg sama..baru pakcik tau..nah AMBIL KAHAKKK KO SEMULAAA
      PUIII...BERAMBOSSS

      Delete
  18. KPN, TS Fuzi telah mengumumkan kertas siasatan berkaitan video terbaru sempena cny yang diviralkan di media sosial telah dibuka. Memandangkan Namawee kini berada di luar negara, PDRM akan meminta bantuan dari SKMM untuk melakukan siasaatan.
    Nampak agyanya Nmawee ni masih tak serik2 lagi...macam2 video yang telah ditularkannya untuk menyakitkan hati dan mengguggat perpaduan dan keharmonian kaum rakyat Msia. Keberanian dia ni tak bertempat..bakal memakan diri sendiri.
    Kalau difikir2kan, pelik jugak kenapa dia masih melakukan perkara yang tidak berfaedah..ataupun dia ni sebenarnya balaci untuk parti politik tertentu di negara ini. Tidak mustahil dia diberikan dana yang cukup2 lumayan untuk projek2 video tersebut ataupun mungkin dia ni diupah???? Kita boleh agaklah parti politik mana yang dimaksudkan tu...kerana sebelum ni, parti tu kerap memainakn isu perkauman dan sering menangguk di air yang keruh berkaitan isu2 perkauman demi poltical mileage mereka. parti ini juga merupakan penyokong LGBT yang totok dan negeri yang diperintah mereka menjadi hab dakyah kristian terbesar di negara ini. Sekarang ni tengah sibuk denagn isu terowong bawah tanah yang merupakan scam besar2an kerajaan negeri tersebut untuk menjual tanah2 rakyat kepaad pemaju2 pembinaan rumah2 kos tinggi yang pastinya tidak mampu dimiliki oleh orang Melayu di negeri tu.
    rakyat yang cintakan kedamaian memohon agar PDRM dapat menyiasat kes ini dengan setelu2nya tanpa bias , membawa si pealku ke mukan pengadilan, dan yang lebih penting mengenalpasti dan mengambil tindakan yang paling tegas terhadap parti politik jika ada bukti yang menunjukkan mereka menjadi dalang utama dalam konspirasi terancang ini!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN telah menunjukkan sikap sombong dan degil ke atas nasihat saya supaya ia menarik balik kata-katanya 'madeymatijadibabi'.

      Satu hari kelak tidak mustahil akan keluar berita 'jenazah seorang lelaki bertukar menjadi babi.'

      Ketika itu berita tentang jenazah 'orang' itu akan lebih meletup daripada apa-apa berita pun yang GN kongsikan di sini.

      Saya amat khuatir dengan GN tapi kelihatan GN langsung tidak kisahkan peringatan demi peringatan yang saya berikan kepadanya.

      Buat GN, ketahuilah sesungguhnya Allah tidak menganiaya manusia sedikitpun tetapi manusialah yang menganiayi diri mereka sendiri.

      Delete
    2. Bro john doe..biarkan org ni.org tua2 kata klau kita suka membabikan org tp org itu sebenarnya bkn la setaraf babi maka sifat kebabian itu akan kembali kpd org yg membabikan org lain itu..

      Fikir fikirkan dn selamat beramal.

      Delete
    3. jd, let him be! let him drool in his myths. he is a typical mythomaniac, who believe whatever lies he spurted out!

      for the rest of us, we have to keep on fighting najib's stupidities and lies. as, i have said earlier...

      the worst of all are those sitting and watching those corrupted thieves and do nothing.

      the worst of all are those defending and protecting those corrupted thieves and do nothing.

      as einstein quoted "the world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything."

      we should not and must not let these morons - mr j, geng najib, salleh and all those damn bastards to let najib's stupidity ever live again!

      without them najib is nothing. without najib they are nothing!

      Delete
  19. Huhuhu..best best...dari pandangan aku yg x brp pandai ni..ulasan dan hujah2 dari Sebelah pro pakatan dan harapan nampak lebih jitu..padu..bermaklumat dan menjurus kepada isu yg ditimbulkan..namun aku harap kurangkan sedikit maki hamun tu sbb nampak x brp manis..aku faham..kalau dh x paham sangat kita akan jadi geram..tu yg nk memaki je tu.kpd pro pas=umno tu..kene hijah kuat sket dgn fakta2 yg lebih buat pembaca berfikir2 sekejap..vukan dgn hujah2 keanak2 an ya

    ReplyDelete
  20. FUYOOINKK NAK HUJAH NGAN FAKTA
    PUAK NI MAKANAN DEPA FITNAH DAN AUTA
    NAK LAYAN CARA FAKTA DAH TAK JALAN DAA...
    HUJAH SANTAI2 SENTAP KASI DEPA SEMUA...

    ALAHAI.... BERAMBOSSSS...

    ReplyDelete
  21. 22:36... Yg nie aku setuju..
    for both side
    Fakta kasi lebih. ..
    Bab maki dan menghina tu kasi buang jauh2...

    ReplyDelete
  22. Mana boss PERKASA Brahim Lompat Katak.. Biasnya dia ni yg lantang bertempik pasal Yahudi laknat ni... senyap je.. takut nak kutuk najib dan Bee End ???

    ReplyDelete
  23. this happened in 2015.

    "Admiral Abdul Aziz Jaafar, chief of Malaysia’s navy, disclosed earlier that intrusions by Chinese ships into waters very close to the Malaysian coast had been occurring daily since last year. Kuala Lumpur protested these intrusions, but the Chinese vessel involved in the latest incident had remained in Malaysian waters, he said."

    what happened now is not being reported! why??

    china bailing out najib! the past 3 years, najib has been busy running around. he needs a savior that will help him to get thru 1mdb! he went to singapore but came back empty handed. as the states were not helping either, he was desperately running against time. election was so close, by then it was too late for him!

    as time goes by, china apparently willing to be one. najib spent few trips to china since 2016 until 2017. that was not a normal practice for malaysian pm before, except trips to mekah and madinah.

    china with their military might can take spratly in 1 day, or even the whole of malaysia but that would be a different story. they saw this opportunity coming their way to complete their 9 dash line claim without wasting a single drop of blood! they even get more than what they need, access to malaysian ports, rails, lands and even ownership of the country various power plants. these are all strategic assets.

    as history charted, the only blood and sweats wasted are the ordinary malaysian.

    ReplyDelete
  24. https://abisyakir.wordpress.com/tag/humanisme/

    link atas bahaya pluralisma dan sri mulyani pemuja pluralisma agama .....

    WAK SUMAN JER TERKINJA BANGANG
    DAH TUA RENTA BANGANG BER TAN - TAN
    ASAL ADA ANUGERAH MAAK AI TERKINJA RIANG
    TAK PAYAH LAYAN ORANG TIADA PENDIRIAN



    KIKIKIKI... BERAMBOSSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak badak memang suka cai amnobngok..semua tahap maselan..kikikik

      Delete
  25. "BN has promised to bring back free plastic bags for shoppers should it recapture Selangor in the coming 14th general election.

    Selangor BN information chief Satim Diman said the ruling federal coalition will put a stop to the practice of making shoppers pay 20 sen if they want plastic bags when buying groceries.

    "This is part of the BN manifesto, if BN gets back the Selangor government, no more payments for plastic bags. Do you want this?" Satim said at a dialogue at Ladang Fermanagh in Kuala Langat today..."

    this one is really beyond believe! what is wan junaidi going to say? if really want to buy votes, just pay them the 20 sen, don't bring back the plastic bags! infact what satim should have offered is pay 20 sen to those who refuse the plastic bags!

    ReplyDelete
    Replies
    1. In short, The Malaysian Insight was set up with a specific purpose to bring down the Prime Minister and the person behind this effort is none other than the First Lady of the AGC, Faridah Begum K.A. Abdul Kader. And now that she has lodged a police report, it allows Bukit Aman to investigate this matter and find out who came out with that RM50 million and what happened to that money. Looking at what is currently going on, it appears that a crime of money-laundering has been committed.
      THE CORRIDORS OF POWER

      Raja Petra Kamarudin

      Faridah Begum K.A. Abdul Kader, the First Lady of the AGC, is playing the victim. She is as much a victim as a fox is the victim of the chicken it just ate. Even Ho Kay Tat, the Group Chief Executive Officer of the Edge Communications Sdn Bhd, the owner of The Malaysian Insider, feels there is something amis with The Malaysian Insight. So, in this game of thrones of trying to oust Prime Minister Najib Tun Razak, the First Lady of the AGC is the villain and not the innocent damsel in distress.

      This was what Wikipedia reported regarding The Malaysian Insider:



      “On 25th February 2016, The Malaysian Insider was blocked by the country’s Internet regulatory body, Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) on the grounds of national security following continuous publication of defamatory content. The move has been widely perceived by pro-opposition groups as blocking free speech in the country. Following the blocking, the owner of the site decided to shut down the website at midnight on 15th March 2016 citing financial losses incurred by its parent company The Edge Media Group amounting to RM10 million in the past 20 months since The Malaysian Insider‘s acquisition.”

      Note that it cost The Edge Media Group RM500,000 a month to run The Malaysian Insider, or RM6 million a year. When The Edge Media Group announced the closing down of The Malaysian Insider, its Chief Executive Officer and Editor, Jahabar Sadiq, told all the staff to not seek employment elsewhere but just take a few months leave because they will soon be back in business and up and running again.

      ################################################

      Macam tak caya pulak..semakin hampirnya PRU , semakin banyak perkaar2 dalam kain yang telah didedahkan di media sosial. Tentu kau pun setuju kan dad !!!!!
      Sapa sangka isteri AG terlibat dalam konspirasi berterusan untuk menjatuhkan DSNR. Makin penin kepala dibuatnya. Kenapalah ramai sangat orang yang begitu membenci DSNR...takke kita rasa malu kerana menghina dan mengaibkan PM yang kita lantik secara demokratik melalui P/Raya yang sah lagi adilRasanya ini mesti ada dalangnya yang besar di belakang tabir isteri AG ni, kalau tak takkanlah beliau sanggup bertindak sedemikian rupa. Takkanlah dia sanggup menjeopordisekan jawatan dan kedudukan suaminya TS Apandi. Nasi baik Tn RPK mengambil inisiatif yang sungguh hebat untuk mendedahkan komplot ni..kalau tidak, sampai mati pun rakyat Msia takkan tahu.
      Takpe DSNR..rakyat bukannya begitu naif dan bodoh untuk menyokong komplot jijik ni. Kami amat2 yakin, lagi banyak serangan2 yang dilemparkan kepada DS, lagi bertambah2 sokongan rakyat jelata yang waras terhadap DS. Kami tidak akan sekali2 tinggalkan DS bersendirian memghadapi serangan2 petualang2 negara tu...yakinlah yang benar dan hak pasti akan menghancurkan yang bathil. Ini janji yang pasti dan telah ditetapkan sejak azali lagi.Bak kata2 hikmat DS tempoh hari,...BIAR TUBUH BADAN DIKERAT2 HINGGA BERCERAI, NAMUN UNTUK MENGALAH DAN BERUNDUR DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA TIDAK AKAN SEKALI2...inilah prinsip perjuangan tulin seorang pemimpin negara yang berjiwa rakyat yang bernama DSNR!!!!!!!

      Delete
  26. Kini yang menjadi berita yang paling ternding di media sosial ialah berita dan video Bersatu yang menuntut derma dari rakyat jelata untuk membiayai dana PRu 14 nanti. Pada rakyat ini bukanlah sesuatu yang L/biasa yang dilakukan oleh parti2 politik selurhndunia menjelang PRU...tapi yang menjadi persoalannya ialah Bersatu yang buat macam tu.
    Rakyat Msia semuanya tau betapa kaya raya tahap gaban Madey ni. Tak masuk akal dia perlu nak mengemis dari rakyat jelata pulak..takkan penyakit mengemis duitrakyat yang Pizi buat dulu tu untuk membayar kalah samannya dah menjangkit paad Madey dan Bersatu pulak.
    Ayuh..kita lapangkan sedikit dari masa kita untuk melihat harta2 madey yang dapat dikesan setakat ini:

    1)40 ekor kuda peribadi yangdipeliharanya.

    2) Pemegang saham ketiga terbesar hotel mewah Palace of the Golden Horses di Genting.

    3) 50% saham syarikat pembuat kapal terbang.

    4) 3 orang anaknya berstatus jutawan dan billionaire.

    5) Banglow mewah besar di Mines.

    6) Berlibur ke sana kemari menggunakn jet peribadi kepunyaanya sendiri.

    7) Madey dan keluarganya memiliki 488 buah syarikat tempatan yang bernilai berbillion2 ringgit.

    Itu tak termasuk lagi harta2nya yang di luar negara ..kiranya di belakang tabir dan tidak pernah disahkan statusnya kepada kerajaan. Memang patutlah LHDN telah melakukan serbuan2 dan pemeriksaan mengejut secara menyeluruh terhadap syarikat2 anak2nya. Mengikut laporan, siaastan LHDN tersebut sudah hampir selesai dan keputusannya akan dibentangkan di Parlimen Mac ini. Setakat ini, LHDN mengatakan memang terdapat kesangsian beberapa urusan perniagaan yang dilakukan oleh syarikat2 tersebut dan pastinya siasatan lebih mendalam lagi telus akan dilakukan.
    Aininna, mantan ketua Serikandi Bersatu, beliau pernah ke rumah Mukriz dan seolah2 tak percaya, dapur rumah tersebut adalah sebesar banglow. Bila ditanya Aininna bagaimana Mukriz boleh memiliki rumah yang sebesar itu, barulah dia tau rupa2nya Mukriz memiliki 160 buah syarikat. Macam nak pengsan Aninna bila mendengar berita tu...ialah dalam keadaan rakyat jelata mengikat perut bejimat cermat akibat keadaan kegawatan ekonomi yang melanda dunia, Mukriz dan adik beradiknya boleh hidup bermewah2an sedemikian rupa. Patutlah Bersatu perlu mengemis derma dari rakyat jelaat..dapur yang sebesar banlow macam tu dah tentu memerlukan perabot2 yang cukup banyak dan ini dah tentu memerlukan belanja yang sangat2 besar..jadi ada logiknya jika derma dari rakyat boleh membantu untuk menampung kos tersebut.
    Rakyat berhak untuk tahu dari mana kah Madey dan anak2nya mendapat harta kekayaan yang sebegitu rupa ...ada tak kemungkinan selama 22 tahun rejimnya dulu tu, telah berlaku salahguna kuasa dalam berskala tinggi untik memberi keutamaan kepaad mereka mengaut dan menjarah harta rakyat dan negara...sapalah yang berani membantah arahannya jika diperintahkan untuk memberi segala bantuan yang semaksima agar syarikat anak2nya terus maju dan berkembang pesat. Mungkin inilah part and parcel menjadiseorang PM, seperti yang Madey dah lakukan tu.
    Macam tak percaya pulak kalau Bersatu terpaksa mengemis untuk mencari dana PRU..dengan harta terkumpul Madey, Din Pagoh dan Boboi yang berjumlah berbillion2 tu, tentu takde masaalah untuk Bersatu membiayai 100% dana kempen PRU calon2 mereka nanti. Malah Madey juga dah menjanjikan untuk sponsor seluruh kempen calon2 PH termasuklah dari DAP. PKR dan Amanah...ada pulak duit tu?????
    Ini sangat berbeza dengan UMNO/BN yang terbukti mempunyai dana kewangan politik yang sangat kukuh. Kebanyakn nya adalah derma ikhlas dari syarikat2 multinational dalam dan luar negara yang menaruh keyakinan tinggi terhadap kemampuan DSR untuk terus memimpin dan memacu negara ke arah yang betul dari segi ekonomi, politik dan sosial. UMNO sebaagi parti paling dominan dalam BN terbukti mempunyai aset2 cukup banyak dan berharga yang boleh dicairkan dengan mudah untuk mendanai calon2 mereka dalam PRU nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAMBUNGAN DARI POSTING SAYA DI ATAS:

      Jadi langsung tak timbul langsung isu untuk UMNO/BN terpaksa mengemis kepada rakyat untuk mencari dana kempen PRU calon2 mereka. Inilah contoh betapa BN ni bijak mengurus kewangan parti mereka dan tidak akan sekali2 membebankan kantung kewangan rakyat marhaein. malah mereka sentiasa berusaha sedaya upaya untuk membela dan mensejahterakan hidup meteka.
      Jadi dalam PRU nanti..fikirlah dengan sewaras2nya, parti mana yang akan kalian naikkan sebagai kerajaan...parti yang pengerusinya adalah antara mantan PM yang terkaya di Asia atau parti yang berjuang untuk memastikan kehidupan rakyat dibela..dulu, kini dan selama2nya..Wallahhuaklam bissawab....

      Delete
    2. Bagaimana kalau keluar berita ini pula "jenazah seorang lelaki bertukar menjadi babi".

      Bayangkan aib yg terpaksa ditanggung oleh jenazah dan kaum keluarganya. Sanggup menanggung kah?

      فَقَالُوا رَبَّنَا بَاعِدْ بَيْنَ أَسْفَارِنَا وَظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ فَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ وَمَزَّقْنَاهُمْ كُلَّ مُمَزَّقٍ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ

      Maka mereka berkata: "Ya Tuhan kami jauhkanlah jarak perjalanan kami", dan mereka menganiaya diri mereka sendiri; maka Kami jadikan mereka itu BUAH MULUT / WARTA BERITA, dan Kami hancurkan mereka sehancur-hancurnya. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda kekuasaan Allah bagi setiap orang yang sabar lagi bersyukur (Saba : 19).

      GN, kesabaran Tun M di atas cercaan yang ia terima tak bermakna Allah akan membiarkannya saja tanpa menjadikannya pengajaran.

      Takutlah akan perkhabaran Rasulullah saw mengenai orang-orang yang mencerca tanpa hak kelak ia yang akan menanggung apa yang ia cerca itu. Qias kepada orang yang mengkafir tanpa hak, akan ditimpa hukum kekafiran itu.

      ثُمَّ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا تَتْرَىٰ ۖ كُلَّ مَا جَاءَ أُمَّةً رَّسُولُهَا كَذَّبُوهُ ۚ فَأَتْبَعْنَا بَعْضَهُم بَعْضًا وَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ ۚ فَبُعْدًا لِّقَوْمٍ لَّا يُؤْمِنُونَ

      "Kemudian Kami utus Rasul Kami dengan berganti-ganti. Setiap kali datang Rasul itu mereka mendustakannya. Kemudian Kami perikutkan mereka dengan yang lain, dan Kami jadikan mereka itu BUAH MULUT / WARTA BERITA, maka binasalah kaum yang tiada beriman."
      (Al-Mukminun :44)

      Beranikah dan sanggupkah sdr GN?

      Sekiranya sdr menjawab berani dan sanggup maka saya akan berhenti memberikan peringatan kpd sdr di atas perkara ini.

      Bgmn?

      Delete
    3. Dengan izin tuan Budin,

      PER : Dalil kepada isu memohon sumbangan wang oleh PPBM

      Saya telah acapkali tegaskan bahawa daripada khabar2 Nabi saw saya yakin tanpa ragu PPBM akan dibatalkan. Maka untuk apakah saya telah menasihati rakan-rakan dalam blog ini supaya menyertainya dan menyumbang sementara ia masih wujud.

      Jawapannya pada ayat berikut :-

      لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ ۗ وَمَا تُنفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَلِأَنفُسِكُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُونَ إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِنْ خَيْرٍ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ

      "Tidaklah engkau mampu memberikan petunjuk kepada mereka sebaliknya Allah yang memberi petunjuk kepada sesiapa yang Dia kehendaki. Dan tiadalah apa-apa yang kamu infaqkan (sumbangkan) itu melainkan (faedah dan hasilnya) adalah untuk kamu, dan tiadalah apa-apa yang kamu infaqkan itu melainkan untuk mendapatkan keredhaan Allah. Dan tiadalah apa-apa yang kamu infaqkan itu melainkan kebaikannya akan berbalik kepada kamu sedang kamu tidak teraniaya". (al-baqarah : 272)

      Ia adalah untuk kebaikan kita sendiri dan bukan untuk kebaikan PPBM. Mengapakah Tun M telah meminta rakyat yang mendokong PPBM membuat sumbangan?

      Supaya di sana nanti kebaikan daripada sumbangan itu akan berbalik kepada penyumbang dalam begitu banyak sudut seperti di dalam ayat di atas.

      Dan kepada pihak UmNo ia sesuatu yang amat menggerunkan apabila mengetahui jumlah sumbangannya adalah ratusan ribu malahan jutaan ringgit yang dikumpul secara sedikit-sedikit daripada sekecil-kecil sumbangan tetapi daripada individu yang ramai.

      Sekiranya pada zaman Khalifah memerintah kaedah menggerunkan musuh ialah melalui kuda-kuda perang dan sepertinya maka di akhir zaman fitnah ini di mana demokrasi diamalkan, maka kaedah terbaik menggerunkan musuh ialah untuk menunjukkan kehebatan dan meluasnya sokongan daripada rakyat keseluruhannya.

      Jumlah RM100000 yang datang daripada 20000 orang penyumbang dengan sendirinya akan menggerunkan penerima 'derma' berjumlah RM2.6b yang derma itu datangnya daripada satu penderma sahaja apabila prinsip one man one vote dalam demokrasi diambil kira.

      Yang menderma RM5 kpd PPBM tentu akan mendokong PPBM dan yang menderma 2.6b kepada UmNo tentu akan mendokong UMNO.

      Tapi apabila RM5 itu dimasukkan 20000 kali di kesemua kaunter atau ATM atau CDM atau electronic banking maka itu menunjukkan ia memiliki 20000 pendokong dari individu2 yg berlainan termasuklah yang tidak mendaftar sbg ahli.

      Tidakkah UmNo akan menjadi gelabah biawak? Hakikatnya mereka memang dah gelabah pun dan sedang bermati-matian menghalang orang lain menyumbang di atas 1001 alasan. Kalau alasannya ialah kewangan maka sudah tentu UmNo tidak sesekali akan gelabah kerana UmNo memiliki wang yang melimpah ruah dan walau sebesar mana pun sumbangan yang dikumpulkan PPBM ia tidak sesekali akan sama dengan jumlah yang UmNo telah sedia miliki.

      P/s - saya dah dua kali masukkan wang ke dalam CDM dan resitnya saya buangkan. Sengaja saya tidak transfer supaya tiada rekod ia adalah saya. Kepada pendokong PPBM yang masih belum berbuat demikian silalah dan jangan malu-malu mahupun bertangguh. Kalau tak ada RM50 takkan tak ada RM5. Itupun dah memadai. Kebaikannya adalah untuk kalian sendiri. Lakukanlah sementara PPBM belum dibatalkan. CIMB 8602689940

      Delete
    4. Rayuan sumbangan oleh PPBM adalah jauh beza langit dan bumi untuk dibandingkan dengan pungutan derma oleh PAS.

      PAS memungut derma demi wang untuk perbelanjaan pemimpinnya sedang PPBM memohon sumbangan derma demi menzahirkan sokongan rakyat teramai kepada perjuangannya.

      Derma PAS yang dipungut melalui Tin Milo bukan saja tidak diaudit jumlah kutipannya malah juga ke mana ia dibelanjakan, sedang PPBM memohon derma dimasukkan terus ke akaun parti. Ia sudah tentu punya rekod yang kemas.

      Ia adalah rahsia terbuka bahawa wang derma pendengar ceramah PAS yang dipungut di dalam Tin Milo itu dibahagikan di antara penganjur Majlis dan juga penceramah sedang wang derma kepada PPBM belum lagi dibelanjakan. Ia tidak boleh dibandingkan.

      UMNO dulu tidak pernah kalut dengan wang derma yang dipungut PAS tetapi UmNo hari ini sangat takut dengan tindakan PPBM memohon sumbangan. Kenapa? Adakah kerana takut PPBM mempunyai wang? Sudah tentu 'wang' bukan isunya kerana walau berapa banyak sumbangan yang diterima PPBM ia pasti tidak akan mencecah separuh pun wang yang telah ada pada UmNo.

      UmNo gelabah biawak dengan tindakan PPBM memohon sumbangan terus ke akaun jemaah sebab jumlah orang-orang yang menyumbang ke akaun PPBM akan menjadi ibarat kuda-kuda perang dan kelengkapan-kelengkapan perang yang amat mampan untuk PPBM berhadapan dengan UmNo di dalam sistem demokrasi di mana seorang penderma yang menderma 2.6b hanya memiliki 1 undi dan 20,000 orang penderma yang masing-masing hanya menderma RM5 akan tetap memiliki 20,000 undi.



      وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ

      "Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah dan musuhmu dan orang orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah nescaya akan dibalasi dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (Al-anfaal : 60).

      Di sinilah letaknya kebijaksanaan Tun M yang dinugerahi Allah pada cara yang terbaik untuk menyerang balas UmNo yang sedang mengupah orang-orang yang lemah iman dan tak tahan godaan dedak di dalam PPBM untuk melakukan berbagai kerosakan dari dalam parti. Terbaru ratusan orang dilaporkan telah membuat laporan kepada ROS dengan isi yang betul-betul sama menunjukkan ia disediakan oleh orang yang sama, dan bbrp pendedak sudah mula meminta ROS membatalkan PPBM.

      Tun M sudah tentu tidak benar-benar memerlukan wang tersebut untuk parti sebab sudah melebihi setahun PPBM ditubuhkan dan inilah kali pertama ia memohon sumbangan. Sudah tentu sumbangan ini bukan demi wang sebaliknya demi menzahirkan sokongan.

      Cash is definitely not King, but wisdom is.

      Tiada keraguan lagi, jumlah penderma yang ramai walaupun dalam jumlah sedikit akan menggetarkan UmNo di dalam sistem demokrasi sebagaimana kuda-kuda perang kaum Muslimin yang hebat-hebat menggetarkan musuh-musuh pada zaman khilafah dahulukala.

      Tidak hairanlah UmNo yang memiliki wang yang jauh lebih banyak sudah menjadi begitu gelabah biawak.

      Mari lihat bagaimana biawak ini menjadi lebih gelabah apabila jumlah kutipan dsn jumlah penyumbang diumumkan kelak.

      Delete
    5. Geng Najib

      Bila pulak Palace of the Golden Horses di Genting?????

      Kau ni samalah macam hamba Allah yang sorang tu tulis Kuala Ketil di Sabah.

      Kalau gagal geografi, janganlah tunjuk sangat.

      Delete
  27. Sungguh amat sangat kasihan, hamba perhatikan
    Kejora terkial keseorangan menangkis serangan
    Kejap bagai GN kejap bagai matpork, penyamaran
    Hingga nak berpantun pon dah tak berkesempatan

    Begitulah nasib macai bangang umnobn bajingan
    Menjadi hamba tebusan MO1 Najib si KLEPTOKRAT
    Walau jelas fasik MO1PM melakukan pembohongan
    Utk dedak berterusan MO1 diratib sipenyelamat

    MO1 Najib jelas fasik, berdasar hadiths sohih
    Bercakap BOHONG, rm2.6bil dia banyak berdalih
    Tidak tunaikn JANJI, itu perbuatan tidak solih
    Pecah AMANAH, hak2 rakyat sudah banyak dikalih

    MO1 Najib orang fasik tidak layak menjadi pemimpin
    Telah banyak jadi mudharat oleh kerana perbuatannya
    Mentadbir negara ini sudah macam kartun Upin & Ipin
    Macam orang akal terencat, rakyat merana dibuatnya

    Oleh hal yang demikian, wahai tuan dan puan
    MO1 Najib umnoBn wajarlah sama kita turunkan
    Melalui pilihanraya 14 yang akan dijalankan
    Demi diri kita serta anak cucu di masa depan

    haposkanumnobn hapuskanumnobn haposkanlah!!!

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno parti kaya raya tk perlu pungut derma dr ahli
      Semua masyuk projek kerajaan sana sini..swasta bg kpd kroni2
      Dpt buat dana pilihanraya
      Maka parti pembangkang yg x kayaraya mcm umnobngok perlu la minta bantuan dr penyokong mrk apa yg salahnya???

      Delete
  28. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak19 February 2018 at 06:27

    Geng najib buat fitnah....tun madey dan anak2 nye hanye memiliki sebahgian saham dlm syarikat2 yg dikatakan...

    Sape yg telah membilang kuda2 yg di miliki oleh tun madey di Argentina?...

    Kalo tun dan anak2 membeli saham 1000 syarikat sekali pon ape yg nak di herankan....perniagaan anak2 tun telah berjalan sekeian lame...bukan baru 5 tahun seperti geng najis...

    Kalo tun dan anaknye keluatkan semua perbelanjaan parti ini di katakan parti bersatu milik keluatga tun plak....ahli2 dan penyokong patut hulurkan derma sedikit sorang...

    Kalo perbelanjaan parti dah dikeluarkan oleh keluarga tun selama ni sape yg tahu?....geng najis kaki klentong boleh tahu?

    ReplyDelete
  29. Umno tak perlu umumkan mohon derma...syarikat2 besar akan hulurkan secara senyap...syarikat glc pon boleh bagi sumbangan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak19 February 2018 at 06:36

      Bukan dlm negeri saje malah raje arab mata sepet di negara isketambola bagi derma 2.6 billion kpd najib untuk pru 13....derma ni tak pernah di mintak oleh najib....

      Delete
  30. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak19 February 2018 at 06:39

    Kalo israel bagi derma kpd umno pon tak de sape yg tahu...diplomat israel dan isterinye datang kuala lumpur pon tak de siape yg tahu kecuali najib zahid dan konconye saje termasuk kak ijat mak lembu nfc....

    ReplyDelete
  31. HAMPIR SEMUA PPBM BAHAGIAN KECEWA DENGAN MAHATHIR

    Ketua Penerangan Umno Kelantan, Datuk Mohd Alwi Che Ahmad, berkata pemimpin dan anggota bahagian PPBM di negeri ini nampaknya menyedari bahawa Dr Mahathir mempunyai “agenda tersembunyi” dan pakatan pembangkang Pakatan Harapan tidak ada masa depan.

    Lebih banyak bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) di Kelantan mempunyai masalah dengan kepimpinan pengerusi parti Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Ketua Penerangan Umno Kelantan Datuk Mohd Alwi Che Ahmad berkata pemimpin dan ahli bahagian PPBM di negeri ini menyedari bahawa Dr Mahathir mempunyai “agenda tersembunyi” dan pakatan pembangkang Pakatan Harapan tidak ada masa depan.

    “Ada yang terkejut dengan keputusan Dr Mahathir mengenai banyak isu, terutama yang melibatkan peruntukan kerusi.

    “Kekecewaan itu bukan hanya diungkapkan oleh PPBM bahagian Kota Bharu tetapi bahagian lain juga,” kata Mohd Alwi dalam satu kenyataan baru-baru ini.

    ADUN Kok Lanas itu mengulas mengenai pemimpin PPBM bahagian Kota Bharu yang dilaporkan hilang kepercayaan dalam parti berkenaan dengan peruntukan kerusi menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

    Mohd Alwi berkata kebanyakan mereka kecewa dengan fitnah berterusan yang dilakukan Dr Mahathir, presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin dan timbalannya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

    “Bagi saya, sebuah parti politik ditubuhkan untuk memperjuangkan perjuangan negara dan agama.

    “Tetapi PPBM ditubuhkan kerana kepentingan seorang lelaki dan kebenciannya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. PPBM tidak akan bertahan lama.”

    Pada Ahad lalu PPBM Kota Bharu meminta Dr Mahathir meletakkan jawatan parti dan memberi laluan kepada pemimpin muda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang umno plak yg tahu mengenai Bersatu....ade ejen umno ker dlm bersatu ato saje2 nak buat berita palsu?....hehehe....orang bersatu relax jer....yg keluar bersatu ejen umno dlm bersatu...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak19 February 2018 at 07:58

      Perjuangan menangkap kepala prompak berjemaah mesti disokong...prompak dan pembela prompak mcm Alwi ni nesti dihapuskan...mereka2 ini berjuang untuk mengisi tembolok dan buncitkankan perut kononnye berjuang untuk bansga ugama dan negara....penipu...

      Delete
    3. Wahai cik ketua penerangan parti unmo Kelantan
      Cik datuk mohd alwi bin che ahmad siharamjadah
      Apa hal yang mung dok sebok akan parti pakatan
      Satu M`sia sudah tahu umnoBn sgt patut diludah

      Mana kan tidak, umnoBn mmg. sangat patut kita ludah
      Bukan saja patut diludah malah wajib dipunah ranah
      Rintihan rakyat tak diendah,para menteri ber-mewah2
      Dalam PRU14 nih, umnoBn, mari sama-sama kita pepah

      Kehidupan kita yg dulunya selesa kini menjadi susah
      Kita kena GST, elaun & gaji menteri bertambah tambah
      Dulu kata bila ada GST harga barang semua jadi murah
      Rupanya kita kena tipu oleh KERAjaan yang memerintah

      Kita mana lah tau hal ekonomi dan pentadbiran negara
      Syarikat 1MDB katanya utk faedah seluruh warganegara
      Tapi cuma ajkk umno bhgn to`ketua imam saja yg ditaja
      Dpt title Hj 1MDB, bantuan BR1M pon bukan sume merasa

      Hamba ini bukan lah kaya maklum bekas kerani sahaja
      Mohon BR1M macam2 cerita kata hamba tak layak terima
      Kalau pun hamba kaya ada harta itu hanya lah pusaka
      Tapi tak mengapalah tentu ada hikmah di akhirat sana

      Hamba bantah MO1 umnoBn bukan semata kerana itu semua
      Penipuannya nyata membuatkan hamba tidak boleh terima
      Kalaulah berbilion wang rakyat itu tidak disalah guna
      Tentu subsidi dpt diteruskan hidup rakyat jd sempurna

      Wahai MO1 PM Najib beserta kabinet menteri sekonconya
      Hentikanlah pembohongan, ekonomi rancak kembang pesat
      Sebab golongan marhaen tak rasa tak selari senarionya
      Nampak malang MO1 & gerombolan PRU14 rakyat nak pecat

      haposkanumnobn hapuskanumnobn marihaposkannya!!!

      abu

      Delete
  32. Shah klu kita pilih pemimpin yg berhati yahudi maka dptlah kita bawa yahudi hidup bersama kita

    ReplyDelete
  33. di malaysia ni ugama islam itu sebagai commodity untuk di urusniagakan agar memberi keuntungan maksimum pada pemain nya yang terdiri dari ahli politik dan agamawan, jadi jangan lah hairan bila diplomat israel berada di negara ini, dan juga bani melayu di negara ini sangat lah steam nak jadi arab

    ReplyDelete
  34. Eloklah Najib sambut raya sbg PM tahun ni. Jemput Anwar dan Mahathir ke rumah terbuka beliau. Mesti meriah.

    ReplyDelete
  35. Kalau sokong DAP,PKR sama je mereka pun minta hutang dari Yahudi.Yahudi sekarang control dunia mana pemimpin Islam atau Kristian tak ikut nasib akan menimpa pada rakyat ramai ahli bijak pandai orang zaman dulu pernah berkata jika berlaku sesuatu pada kerajaan sesebuah negara adalah disebabkan oleh tekanan dari seseorang atau dikenali sebagai tangan ghaib.Cuma zaman Uthmaniyyah terakhir di sebabkan hutang dari Yahudi dan tekanan Yahudi yang menyebabkan kerajaan Uthmaniyyah jatuh dan juga disebabkan rakyat yang tertipu dengan dakyah yang mengatakan kerajaan Uthmaniyah perlu di ubah.Akhir rakyatnya kesal dengan tindakan mereka.Kepada umat mari kita berpegang teguh agama Allah.Jangan sampai kita masuk perangkap.ini pesanan saya apabila berlaku ad dukhan baca surah AL Anbiya'ayat 87 zikir nabi Yunus bacalah ketika susah.

    ReplyDelete
  36. Mencari Situs Judi Taruhan Ayam Terpercaya?

    Tenang saja, kini Agen BOLAVITA menyediakan Judi Taruhan Ayam yang sangat lengkap yang bisa Anda coba daftar dan mainkan.

    Daftar sekarang untuk dapatkan bonus new member 10% dan bonus setiap harinya 5%.

    Minimal Deposit dan Withdraw adalah 50.000.

    Permainan ini bisa dimainkan dimana dan kapanpun juga, baik di pc/laptop atau Handphone.

    Daftar sekarang juga di www.bolavita.ltd !!!!

    Baca juga =
    1. Cara Membuat Akun dan Bermain di Situs S128
    2. Promo Promo BOLAVITA

    Untuk info selanjutnya, bisa hubungi kami VIA:
    BBM : BOLAVITA / D8C363CA
    Whatsapp : +62812-2222-995
    Livechat 24 Jam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...