Wednesday, 21 February 2018

SEMUA INI KERANA MENTERINYA SALLEH SAID KERUAK!!!

Kenapa internet 4G di Malaysia paling lembab di dunia?

Dilaporkan bahawa purata kelajuan internet 4G di negara ini ialah 14.83 megabit sesaat dan ia merupakan antara yang terendah di kalangan 88 negara yang dikaji.

Tidak itu saja, kelajuan yang dicatatkan itu juga menunjukkan ia jauh tertinggal berbanding negara-negara jiran seperti Singapura, Vietnam, Brunei dan Myanmar.

Kalau tertinggal dengan Singapura mungkin boleh difahami keadaannya, tetapi macam tak masuk akal kalau dengan Vietnam dan Myanmar pun Malaysia boleh kalah juga.

Tak malukah kita?

Bagi sesiapa yang pernah pergi ke Vietnam misalnya, bukan saja internetnya laju, malah banyak kedai tidak kedekut meletakkan "password" di merata-rata tempat untuk kemudahan pelanggan menggunakan kemudahan itu.

Kenapakah semua itu tidak berlaku di Malaysia?

Mungkin ada sebab-sebab yang lain, tetapi punca paling utama mengapa internet 4G negara kita masih perlahan, selain kadarnya yang mahal ialah kerana menteri yang bertanggungjawab mengenainya ialah Salleh Said Keruak.

Lihat dan perhati apa yang dilakukannya sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia selama ini.

Apakah beliau sebenarnya banyak bekerja untuk rakyat dan pembayar cukai atau lebih menumpukan seluruh jiwa raganya  mengampu serta membodek Najib Razak sekeluarga?

Berbanding membodek dan mengampu Najib, berapa kali Salleh pernah bercakap tentang tahap kelajuan, mutu internet dan dunia komunikasi serta multimedia?

Kalau ada pun, yang paling diingati tentunya kenyataan beliau tidak lama sebelum ini bahawa rakyat Malaysia lebih suka internet perlahan berbanding laju.

Logikkah kenyataan seperti itu?

Kenapa Salleh tidak terlihat bersungguh-sungguh memajukan dunia internet melalui jawatan menteri yang disandangnya sebagaimana menteri-menteri lain dengan bidang kuasa masing-masing mereka?

Apa pun, jika bukan Salleh jadi menterinya atau setidak-tidaknya tumpuan beliau tidak terlalu mengampu dan membodek Najib, internet 4G negara kita sekarang ini mungkin lebih baik keadaannya. (ShahbudinHusin 21/02/2018).

96 comments:

  1. Replies
    1. e'eh..
      orang somban monang omeh ha... ni tando2 nak pilihan rayo ni...minyak pun da turun

      Delete
    2. Menteri sibuk back up bos kaki klepet sampai internet Malaysia paling lembap di dunia pun buat tak tahu jer.

      Delete
    3. Maka berjoget sakanlah beliau bersama-sama AG dan Wan Junaidi apabila mendengar berita ini..Ewah...

      Delete
    4. Kalau menguak macam kerbau memang si Salleh ni juara.


      Delete
    5. Salleh kruak paling pandai menjilat ,
      Jilat Salleh kruak paling sedap kata najib,
      Mmg betul kata administrator,
      Dlm byk byk statements mejilat najib paling byk dari berkhidmat utk rakyat,
      No.2, paling dalam lidah dalam pencirit najib ialah puad zakarzi, binatang sarkas ni tak cukup panjang lidah menjilat, sanggup sumbat kepala terus ke lubang pencirit najib,
      Kau kata Tun M dan Mukhriz tanding atas ticket DAP, kepala Bapak Badak kau puat putat,
      Mana kau reka reka cerita sampah ini, cerita paling bohong dlm dunia kau mahu Aku percaya, gila kau, atok Nenek kau menyumpah kau dari dalam kubur melihat cucu nya jadi bangsat begini,
      Sama jugak atok Nenek najib, Salleh kruak, Ibrahim katak Ali, KJ, Ahmad blur mazlan, dll,

      Delete
    6. Dia pun msh menunggang karabau jgk kt kpg.nya di sabaha psl tu internet mshh x laju2..ikut resmi kobau jgk yg jln.perlahan...apo2pun tahniah la warih den dapek tompek pertamo kek ateh na ha..

      Delete

    7. NAK BAGI AMARAN KPD MCMC


      JANGAN NAK SIBUK MEMANTAT DGN SURUH ORG TARIK ARTIKEL


      KALAAAAUUU

      LOBANG PANTAT FIBRE PUN CIPUT DAN


      RUANG PANTAT ANGKASA PUN SESAK



      KEPALA.PANTAT APA SEBENARNYA KORJO MCMC


      APPPAAAAAA ??????


      tido ?
      meeting kosong?


      sapa pengerusi pkmak badan kaki tido niii


      apaaaa ???

      nak saman blog budin ???


      ni haaaaaa .. pantat ayam kepala bapak kooo !!!

      Delete

  2. ......otak dia pun slow......

    ReplyDelete
    Replies

    1. .....dia ni menteri paling lembab.....

      Delete
    2. Bkn slow lai . .terkopak da keruak tu . .

      Delete
    3. .......kelajuan internet kita adalah lebih baik dari Sri Lanka dan Lebanon......

      Delete

    4. .....aku dulu suka kat samy vellu dengan lim keng yek.....

      ....depa pencen aku rasa sunyi.....

      ....nasib baik timbul ahmad maslan...

      .....tut tut ahmad pula hilang.....


      .....aku kesunyian......

      ......kesunyian aku terubat semula apabila timbul salleh keruak ni.....


      ......aku kini mampu tersengih dan tersenyum semula.....

      Delete
  3. kalau internet laju, serangan pembangkang pun bertambah laju. itu yg ditakuti bijan dan keruak.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Internet lembab, tp caj mahal. Ada tu 1GB sampai puluh hengget. Gile. Tp yg tu pun kerajaan tak kontrol. Sebab tu kena tukar dengan kerajaan yg prihatin. Mcm Selangor dia bg wifi free. Negeri BN ada ke? Oh ye... Ada. Bag plastik free.

      Delete
  4. Dulu2 dia dah dibagi 'test' jadi ketua menteri Sabah, tapi failed miserably.

    Tengok muka 'selenga' dia pun dah sah2 tak ada ketrampilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabah ada cable car?


      cable filipino pendatang dapat rawatan free di queen elizibeth hispital..

      nak bn menang bagi pendatang undibbn...

      apa sabah ada


      cable bawah laut ikan yu makan itu sebab habis ikan yu puak lahanat sembelih depan pelancong china


      sabah nogori di bawah ketiak

      Delete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 20:53

    Ini sebab Salleh kuak lembap sangat...kalo bodek laju...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 20:56

      Najib suka lantik orang lembap ...Rahman dahlan mat maslan semua lembam...

      Delete
    2. Huh najib?

      Dia umum saja EPF bagi dividen tertinggi dlm tempoh dua dekad bangunan EPF terus terbakar.

      Dia umum saja peruntukan RM1.3 bilion untuk Langkawi kereta cable terus tersangkut.

      Dia nak umum apa lagi lepas ni?

      Delete
    3. ....umum pru terus kalah.....

      Delete
  6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 20:59

    Negara thailand dan vietnam didepan malaysia...jangan compare dengan singaoore...

    ReplyDelete
  7. BARU MONCOL SUMAN BANGANG TIADA PENDIRIAN
    LAMO TAK MONCOL MUNGKIN BARU LOPEH MENGAWAN
    MAKLUM LA ARI KONO TIBAI MENCIPAN KENA LENJAN
    ARI NI MONCOL TUNJUK MUKA TUO RONTO CAM LIPAN


    KIKIKIKIK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sisewel kaki sabotaj dah sampai...

      Delete
    2. Wak tak pi berniaga ka malam ni? Ramai dah bangla berbaris kat lorong chow kit tu tunggu hang mai hisap rokok. John pun ada tu.

      Delete

    3. kaki tak reti abc

      curi pantun budak tadika

      jangan curi panties sudaaah

      mcm ni ker machai najib


      eeee.... bodddooooo nyer

      Delete
    4. Baru habis hadhir majlis makan besar gong xi fatt chai juga untuk menunjukkan solidaritas menyingkirkan BN dari putrajaya & kerajaan negeri.

      Delete
    5. Ko pandai pantun wk kejora knp kau tk cari bro fantun ...ini kau cari pak othaman yg x pandai...sah kau takut sbb pantun bro fan tun mmg win bkn mcm pantun kau yg menyumpah
      Seranah dn mencarut yg mggambarkan fikiran yg rosak dn brkarat budaya kuning.

      Delete
  8. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 21:04

    Masalah ini wujud kerana ekonomi malaysia lembap walopun najib dan pembodeknye beriya2 kata ekonomi bagus....hutang menimbun...mana nak cari bajet nak buat internet yg laju...harga langganan pon mahal berbanding dengan negara yg lebih laju...malaysia selalu di belakang negara lain...

    ReplyDelete
  9. Babi saleh said genuak ni

    ReplyDelete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 21:10

    Adekah salleh berpeluang jadi menteri kalo bertanding parlimen?...

    ReplyDelete
  11. Salleh said beruk mmg bangang..otak pun lembab..cane leh jdi menteri tu..fukimak tul la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodek la bro, apa lagi.

      Bila kak Mah menyanyi dia hanya perlu terkepak-kepak nenari saja, boleh kekal jadi Menteri.

      Delete
    2. Perangai dia pun mcm beruk.

      Delete
  12. Rakyat Msia yang waras akal fikirannya semuannya telah berlapamg dada dan menerima dengan hati yang terbuka penerangan DSZH berkaitan kelewetan ROS memberi kelulusan kepada PH. Ikut laporan dari orang dalam ROS sendiri, sebenarnya kelulusan tu dah nak diberikan, tetapi memandangkan kegagalan PH untuk memenuhi beberapa kehendak ROS kerana keegoan mereka ternyata memakan diri sendiri. Negara kita ada peraturan dan undang2, apa gunanya jika kita sendiri sebagai rakyat tidak berilitizam untuk mematuhinya. ROS sendiri adalah sebuah agensi yang sangat fleksibel serta telus lagi adil, dan ia pernah dinobatkan sebagai agensi yg berada dalam kedudukan top 5 dalam negara. Malah KP ROS sekarang disifatkan yang paling cemerlang perkhidmatannya jika dibandingkan denhgan KP2nya sejak negara merdeka. Tidak timbul sebarang isu yang mengatakan KP ROS berpihak kepada mana2 parti politik..ketelesuan dan tidak biasnya janagn sekali2 kita ragukan. madey dan pimpinan PH perlu muhasabah diri mereka dan buat post mortem kenapa PH masih gagal diluluskan...jangan sibuk menuding jari kepada ROS jika kelewtan tersebut adalah salah dan silap sendiri.
    Kita tau Bersatu adalah salah satu komponen utama sdalam PH. Spt yang ditegaskan oleh DSZH, sebenarnya ROS telah hampir membebaskan Bersatu dari sebarang s/laku pelanggaran peraturan2 berpersatuan, tapi tiba2 ROS telah menerima aduan dari ahli2 mereka sendiri seluruh naegara yang mempertikan perjalanan dalaman parti itu, termasuklah tidak pernah mengadakan mersyurat cawangan dan bahagian, perlantikan pengerusi bahagian serta cawangan dan AJK2 mereka tanpa melalui mesyuarat, hanya melalui tangkap muat aje serta penggunaan nama ARMADA yang tidak diluluskan oleh ROS. Aduan ini dibuat bukan oleh ahli2 biasa aje, tetapi mantan2 orang pentingnya spt Naib Presiden, ketua wanita serta exco2 anak mudanya. Sudah tentu mereka dah nampak apa yg berlaku dalam parti tu dan ternyata parti tu telah terpesong jauh dari tujuan penubuhannya.
    Slogan selamatkan rakyat hanyalah retorik politik Madey untuk mencapai matlamatnya yang tersembunyi iaitu memecah belahkan perpaduan kental bangsa melayu hanya kerana benci dan dendamnya kepada DSNR dan UMNO.
    Kalau tanya mana2 rakyat Msia , mereka sebulat suaar setuju agar ROS jangan meluluskan PH ni...sudah cukuplah negara dilanda pelbagai masaalah dewasa ini, kita tak perlu menambahnya denhgan meluluskan oarti yang bakal mengucar kacirkan keharmonian dan perpaduan rakyat yang begitu kukuh di bawah pentadbiran DSNR serta UMNO/BN selama ini !!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 21:49

      Belit lah...boleh cerita di mahkamaah laa...hehehe...

      Delete
    2. Akhir di hujung sekali GN tersasul mengakui yg negara sedang dilanda pelbagai masalah. Itu tanda2 awal otak GN dah nak kaput akibat termakan sumpah.

      Delete
  13. Shah Alam – Isu tanah Ijok, Selangor sudah berlarutan namun masih menjadi misteri berterusan.

    “Walaupun Kerajaan Negeri Selangor tidak mahu berterus-terang berhubung isu tanah Ijok namun pelbagai persoalan masih menular bukan sahaja di minda rakyat Selangor malah penduduk Ijok pun rasa terkejut dan terkilan dengan pembongkaran satu demi satu isu yang berlaku di tempat mereka,” kata Saudara Punithan Paramsiven, Ketua Penerangan, Pergerakan Pemuda MIC Kebangsaan.

    “Isu tanah Ijok, Selangor yang dijual adalah berkeluasan 2,198.4 ekar dengan harga RM1.18billion. 981 peneroka yang terlibat hanya dibayar RM421.4 juta sahaja sebagai pampasan oleh dua syarikat swasta yang terbabit malah baki RM758.6 juta masih menjadi tanda tanya.”

    Beliau turut berkata, sememangnya tidak rasional kenapakah Menteri Besar Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor telah memfailkan penyelesaian untuk membatalkan kes berkenaan walaupun kebarangkalian untuk Kerajaan Negeri Selangor memenangi kes berkenaan adalah tinggi di Mahkamah Persekutuan *(memandangkan sebelum ini menang di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan)?

    “Bukan itu sahaja, daripada membuat keputusan untuk menyerahkan tanah kembali kepada dua syarikat swasta berkenaan dan kemudiannya menjual tanah terbabit kepada syarikat awam kenapa tidak Menteri Besar Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor menjual tanah itu secara terus kepada syarikat awam berkenaan?

    Sekiranya perkara ini berlaku dan dibiarkan perbicaraan selesai maka hari ini mungkin hasil jualan tanah iaitu RM1.18 billion berkenaan dapat dibayar sebagai pampasan kepada peneroka yang menunggu sejak sekian lamanya,” ujar beliau lagi.

    “Malah cukup menghairankan bagaimana pampasan yang dibayar kepada peneroka adalah berdasarkan nilai tanah pada tahun 2000 walaupun tanah berkenaan hanya dijual pada tahun 2014. Adakah nilai pampasan yang diberikan kepada peneroka berkenaan adalah adil?”

    “Justeru, saya mencabar Menteri Besar Selangor untuk mendedahkan senarai nama peneroka dan jumlah pampasan yang diterima oleh mereka. Nyatakan secara terbuka sekiranya pampasan yang diberikan kepada peneroka adalah RM421.4 juta maka dimana baki wang RM758.6 juta hasil penjualan tanah berkenaan.”
    (kualalumpurpost.net)

    #########################################################

    Kalau isu Ijok ni tak didedahkan, pasti warga Selangor dan rakyat Msia mati2 ingat pentadbiran Jemin dan PH adalah yang terbaik dan paling telus dalam negara. Rupa2nya ini semua adalah wayang politik untuk mengabui skandal salah laku serta rasuah yang berlaku selama ini. Bersyukur kerana isu pasir serta SPLASH juga telah menunjukkan bahawa there's always two sids of the coin.
    Kesian rakyat Selangor telah ditipu bulat2 tentang isu tanah ni..mereka dipaksa menjual nya dengan harga yg rendah kepaad kerajaan negeri manakala Jemin membuat keuntungan yg berkali2 ganda dengan menjualnya semula kepada syarikat2 kroni. Simpati tak terhingga kepaad rakyat maerhaein melayu yang telah tertipu dengan scammer tanah yang didalangi oleh kerajaan negeri. Cuba kita fikir, kalau tanah tu milik kaum cina, berani ke Jemin menipu mereka...mesti tak berani punya kan. Kalau dia melakukannya, pasti akan mendapat retaliation dari DAP.
    Sampai bilalah melayu marhaein Selangor nak berMBkan si Jemin lagi...cukup2lah mereka terseksa selama ni di bawah pentadbirannya . Bulatkan tekad untuk tolak PH dalam PRU nanti..pasti nasib anda akan bertambah baik di bawah UMNO/BN...buatlah perubahan demi generasi melayu akan datang di Selangor!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 21:45

      Azmin smart..bn bising2 nak ekploit isu tanah ijok Azmin lebih awal dah serahkan dokumen tanah kpd SPRM...jadi Geng Najis ko tak usah nak belit isu tanah ni....

      Delete
    2. YE KE GN.....
      NANTI JAB AKU SIASAT......
      ..........................
      ..........................
      ohhhhhh..dah dapek jawapan nih!!!

      MEMANG KO TEMBERANG!!!!!

      cissssssssssssssssssss

      Delete
    3. Sebagai rakyat yang wala (meminjam kata-kata GN), mari kita kekalkan PH di Selangor. Harus diingat, di Selangor BN adalah pembangkang. Jadi jangan biarkan pembangkang di Selangor menjatuhkan kerajaan yang sedia ada.
      BERAMBOSSSS.....

      Delete
    4. Auta lawak bodoh syok sendiri dari budak2 mentah tak abis sekolah, siapa nak ambil kisah......???

      Delete
  14. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 21:39

    Menteri dan najib dan cai mana ade kemaluan...

    ReplyDelete
  15. memang ramai menteri dan wakil rakyat makan gaji buta...
    ponteng sidang parlimen dan cari publisiti murahan dengan mengampu dan membodek MO1

    ReplyDelete




  16. India Found to Have Slowest 4G LTE Speeds in the World Again, by OpenSignal

    Ankit Chawla, 20 February 2018

    India Found to Have Slowest 4G LTE Speeds in the World Again, by OpenSignal

    HIGHLIGHTS

    India's rank in 4G availability also fell from the November 2017 report

    India was shown to have average 4G speeds of 6.13Mbps

    Countries like US and Russia also in the poorer half of the list





    ReplyDelete
  17. Tular berita yang mengatakan Khalid Samad akan bertanding di Air Hitam, johor dalam PRU14 nanti.
    Jadi betullah tanggapan rakyat Selangor, khususnya Parlimen Shaah Alam bahawa pengaruh Khalid sudah menurun ke paras paling rendah sejak akhir2 ni.
    Kgalid dah namapak,jika dia terus bertanding di parlimen tu, umpama seperti menggali kubur politiknya sendiri. Shah Alam adalah kubu kuat PAS...dah tentu warga di situ akan mengajarnya cukup2 kerana mengkhianati perjuangan mereka. Mereka tak mahu penderhaka seperti Khalid dinobatkan lagi sekali sebagai MP...selama ni pun, selama dia mewakili mereka hampir 90% dari masanya berada di seluruh negara, menyampaikan ceramah2 fitnah dan hasutan . tapi nasib dan kebajikan warga SA tidak dipedulikan, pandai2 lah mereka kalau nak hidup. Kalau tak caya..luangkan masa untuk buat kajian tahap kepuasan hati warga SA terhadapnya sebagai MP..kalau dapat 15% yang puas hati, dah kira sangat2 bernasib baiklah.
    Orang Johor ni dia orang punya kesetiaan kepaad UMNO/BN tidak perlu dipertikaikan lagi..ingat Istaan Johor adalah tempat lahirnya UMNO. Jangan mimpilah Khalid nak menang kat sini, umpama dia menggali lubang kubur politiknya. Kalau nak bandingkan kahlid dengan abangnya TS Shahril, bezanya macam kangit dengan bumi, TSSS berjuang untuk menyatuka dan memperkukuhkan perpaduan bangsa melayu manakala Khalid tengan berusaha sedaya upaya untuk merobohkannya dan bersekongkol dengan DAP untuk menghancurkan legasi melayu di Johor.
    Nampak gayanya, sia2 ajelah kehadiran Madey dan pimpinan2 PH bertali arus ke Johor selama ini..buang masa, wang ringgit dan tenaga ajelah. berita terkini mengatakan Amanah dah putuskan untuk sabotaj PH di Johor, ini adalah tindak balas terhadap ketidak adilan pengagihan kerusi parlimen yg diperuntukkan kepada Amanah. Desas desus menyatakan, kerusi DUN Johor pun macam tu jugak, Amanah paling sedikit dan dipaksa bertanding di kawasan yang sukar untuk dimenangi mereka. Malanglah kalau ahli2 dan pimpinan2 Amanah Johor tak sedar lagi..terus menerus dibuli dan diperkudakan oleh Madey dan Bersatu. Satu cara untuk memastikan maruah Amanah terbela ialah dengan mensabotaj PH dengan mengundi UMNO/BN ataupun rosakkan undi. Buatlah apa yang patut untuk menghalang Madey jadi PM . Jangan biarkan maruah anda dan pemimpin2 lain diinjak2 dan diperlekeh2kan oleh Madey...grow up and be a man !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 22:42

      Eik...strategi orang politik ko sibok plak...

      Khajid bukan anak jati Shah Alam...jadi dia boleh pergi mana2 dia suka....ko tu bodooo...hehehe...

      Delete
    2. Kenapa kau risau GN? Kau nak bertanding kat ayer hitam ke? Nampaknya berlendirlah seluar dalam kau nanti terpaksa merayau cari undi.

      Delete
    3. Auta lawak bodoh syok sendiri dari budak2 mentah tak abis sekolah, siapa nak ambil kisah......???

      Delete
    4. Tgk cara GN menulis pun kita dh tau temberang...guna ayat tanggapan la..desas desus la..dapat maklumat la..anyway aku jgk dulu tggal kt shah alam dn yg aku tau penyokong reformsi yg ramai dn org pas dr kalangan professional yg sekarang dh ramai lari sjk puak ularmak gng hardy ambil alih kuasa dlm pas

      Delete
  18. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 22:32

    Peneroka tanah Ijok dapat pampasan RM180,000 dan rumah RM400,000
    SELANGOR February 16, 2018 11:03 am 124
    OLEH SYAZWANI SUFIAN

    SHAH ALAM, 16 FEB: Nasib peneroka tanah di mukim Ijok terus dibela apabila Kerajaan Negeri memberi pampasan RM180,000 dan rumah bernilai sekurang-kurangnya RM400,000.

    Pengarah Komunikasi Strategik Pejabat Menteri Besar, Yin Shao Loong berkata, Dato’ Menteri Besar, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali, amat mementingkan pembelaan peneroka tanah, di kawasan itu.



    “Masalah berkenaan sebenarnya timbul ketika pentadbiran Barisan Nasional (BN) iaitu peneroka menunggu selama 18 tahun untuk memperoleh keadilan.

    “Walaupun tanah itu diberi kebenaran untuk dirampas dalam keputusan Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan, namun Kerajaan Negeri perlu membayar pampasan sehingga ratusan juta ringgit kepada dua syarikat

    “Masalah itu yang diwarisi Azmin kini berjaya diselesaikan apabila beliau menjual tanah berkenaan kepada pemaju berwibawa sebanyak RM1.18 bilion dan membolehkan peneroka memperoleh pampasan dan rumah kediaman,” katanya dalam kenyataan.

    Shao Loong berkata, tindakan segera Azmin menyelesaikannya adalah prinsip keadilan sosial dan peduli rakyat Kerajaan Negeri.

    “Berbeza dengan BN yang ‘menghadiahkan’ tanah seluas 3,200 ekar di Ijok dengan harga murah kepada syarikat kroni serta mengabai nasib peneroka.

    “Tindakan Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan, mempersoalkan langkah Kerajaan Negeri jelas menunjukkan pemimpin BN itu dangkal, tidak faham fakta dan tidak memahami latar kes mahkamah berhubung isu tanah, di Ijok,” katanya.

    Beliau berkata, kenyataan Abdul Rahman juga jelas menunjukkan UMNO dan BN panik kerana Mohamed Azmin berjaya menyelesaikan masalah peneroka tanah terbabit hanya dalam tempoh empat tahun, berbanding pengurusan FELDA oleh BN yang semakin tenggelam dengan penyelewengan.

    ReplyDelete
  19. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 22:37

    Pasukan Khalid Ibrahim mainkan peranan alat Umno-BN ulangi fitnah kes tanah Ijok
    BY MALAYSIADATELINE
    FEBRUARY 19, 2018
    ULASAN : Kesepakatan Umn-Barisan Nasional (BN) dengan pasukan Tan Sri Khalid Ibrahim jelas melalui ‘penyatuan fitnah berangkai’ mereka sejak kelmarin. Melalui Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan, Umno Selangor dan Tan Sri Khalid Ibrahim serta Faekah Husin, mereka galak memainkan kembali isu tanah di Ijok menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).
    Saya terfikir, mungkinkah benar dakwaan yang mengatakan Tan Sri Khalid perlu melepasi KPI tertentu dalam menyerang Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebelum boleh bersama BN semula?
    Perkara yang dibangkitkan Tan Sri Khalid dan pegawainya agak luar biasa tumpuannya. Persoalannya ialah kenapa perkara yang boleh diselesaikan lebih awal perlu ditangguh? Mengapa perlu dibiarkan peneroka terseksa dan ternanti janji mereka dipenuhi daripada satu Menteri Besar ke Menteri Besar yang lain? Sebetulnya, Tan Sri Khalid terlepas peluang untuk berbakti.
    Apabila Datuk Seri Mohamed Azmin mengambil alih jawatan Menteri Besar pada September 2014, masalah ini terpaksa diwarisi oleh beliau. Terdapat kira-kira 30 kes di semua peringkat mahkamah membabitkan Kerajaan Negeri dengan potensi liabiliti bernilai ratusan juta ringgit. Hampir 1,000 peneroka dan ahli keluarga mendapati masalah mereka masih berlarutan, yang mana perpunca daripada kegagalan pentadbiran Kerajaan Negeri di bawah BN sejak tahun 2000 dan juga salah perkiraan oleh Tan Sri Khalid.
    Bagi menjawab tuduhan, biar saya jelaskan, satu formula global dipersembahkan kepada Datuk Seri Mohamed Azmin untuk menyelesaikan masalah berkenaan.
    Formula ini mempunyai elemen berikut:
    1.Sebahagian daripada tanah, kira-kira 2,200 ekar dijual kepada pemaju berwibawa dengan jumlah RM1.18 bilion. Sebahagian duit akan digunakan oleh syarikat vendor untuk membina rumah bagi hampir 1,000 peneroka dan membayar pampasan. Dengan kata lain, kaedah ini memenuhi janji yang dimungkiri BN sejak 18 tahun lalu. Itulah perjanjian di zaman BN. Sepatutnya Umno -BN berterima kasih bukannya mencela.
    2. Maybank dan peminjam lain yang memberi pinjaman kepada kroni BN akan dibayar dan akan menarik semula semua saman dan tuntutan pampasan daripada Kerajaan Negeri.
    3. Akhir sekali, Kerajaan Negeri di bawah Pakatan akan memperoleh baki tanah itu seluas kira-kira 1,000 ekar tanpa membayar sebarang pampasan. Ia adalah situasi menang-menang untuk semua pihak.
    Inilah perbezaan pentadbiran kerajaan negeri hari ini yang mendahulukan rakyat dalam penyelesaian masalah mereka.
    Dakwaan Faekah bahawa wujud keraguan dalam proses pengambilalihan adalah tidak lebih daripada sekadar mengulangi tuduhan palsu Umno sebelum ini. ‘Keprihatinan’ beliau kononnya ada ketirisan dana awam di Negeri Selangor adalah lucu dan bersifat hipokrit. Ini adalah kerana, watak sama yang melarikan wang melalui ‘pintu belakang’ berjumlah RM2.6 juta sebagai pampasan kepada diri sendiri dan kuncu kuncunya. Ketirisan berlaku di situ.
    Beliau sepatutnya bertanya kepada Tan Sri Khalid apakah caranya beliau dapat menyelesaikan hutang berjumlah jutaan ringgit dengan pihak bank yang masih lagi misteri kala ini.
    “Penulis adalah Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor

    ReplyDelete
  20. What is true 4g speed?
    So, LTE is a first-generation 4G technology that should theoretically reach speeds of around 100Mbit/s. Unfortunately, Ofcom reports that the UK average is around 15.1Mbit/s. While that's around twice the speed of an average 3G connection, it's a long way off from the theoretical top speed of LTE.Apr 20, 2017
    4G vs LTE: What's the Difference? - Tech Advisor
    https://www.techadvisor.co.uk › feature

    MORE RESULTS

    How fast is 3g 4g LTE?
    3G should be capable of handling around 2 Megabits per second. 4G – The speed and standards of this technology of wireless needs to be at least 100 Megabits per second and up to 1 Gigabit per second to pass as 4G.
    3G, 4G, 4G LTE, 5G - What are these new Technologies Anyway
    https://whatsag.com

    MORE RESULTS

    How fast is 4g UK?
    Three has overtaken EE for the first time to offer the fastest average 4G download speeds at 18.66Mbps compared with 17.84Mbps. O2's average 4G download speed is 12.06Mbps, followed by Vodafone on 11.76Mbps. "Three's LTE improvement is notable. On paper at least, EE should have a much faster network than Three.Apr 19, 2016
    Three overtakes EE with UK's fastest 4G download speeds ...
    https://www.theinquirer.net › news › thre...

    MORE RESULTS

    What is the speed in Mbps of 4g?
    4G wireless is supposed to deliver service that is anywhere from four to ten times faster than 3G networks. Since 3G networks offer download speeds from 600 kilobits per second (Kbps) up to 1.4 megabits per second (Mbps), with bursts up to 3.1 Mbps, we can see how 4G compares to 3G with the examples below.Mar 20, 2017
    How Fast Is 4g Wireless Service? (4G vs 3G vs Cable) - Lifewire
    https://www.lifewire.com › how-fast-is-4...

    MORE RESULTS

    How fast is 4g speed?
    Verizon 4G LTE wireless broadband is 10 times faster than 3G—able to handle download speeds between 5 and 12 Mbps (Megabits per second) and upload speeds between 2 and 5 Mbps, with peak download speeds approaching 50 Mbps. Cable speeds vary, but 4 to 12 Mbps are common.
    4G LTE speeds vs. your home network | Verizon Wireless
    https://www.verizonwireless.com › articles

    MORE RESULTS

    What is AT&T 4g LTE network?
    AT&T's 4G LTE Reliability claim based on analysis of data network connection and data transaction success rates reported by Nielsen during network tests conducted across 225 markets from Nov 2012 to Nov 2013, and compares carriers with nationwide 4G LTE networks. 1. Compared to average AT&T LTE speeds.
    4G LTE: Meet Mobile Broadband’s Next Generation ...
    https://www.wireless.att.com › plans › lte

    MORE RESULTS

    How much is 3g speed in Mbps?
    Many 3G networks now offer speeds ten or twelve times that fast. 4G networks, meanwhile, must offer transfer rates 100 megabits per second (Mbps) when users are “mobile,” for example, in cars or buses, and 1 gigabit per second (Gbps) when users are stationary.Feb 10, 2014
    Internet Speed Test: 3G, 4G, LTE, and Wifi — Who Wins?
    www.bandwidthplace.com › ...

    MORE RESULTS

    What is 5g speed?
    The core technology has a maximum speed of tens of Gbit/s (gigabits per second). In testing, the transfer speeds for the "5G" network sent data at 1.056 Gbit/s to a distance of up to 2 kilometres.with the use of an 8*8 MIMO.
    5G - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org › wiki




    India Found to Have Slowest 4G LTE Speeds in the World Again, by OpenSignal

    Ankit Chawla, 20 February 2018

    India Found to Have Slowest 4G LTE Speeds in the World Again, by OpenSignal

    HIGHLIGHTS

    India's rank in 4G availability also fell from the November 2017 report

    India was shown to have average 4G speeds of 6.13Mbps

    Countries like US and Russia also in the poorer half of the list





    ReplyDelete
  21. Wednesday, February 21, 2018
    Malaysia terbukti berada di arah yang betul

    Salleh Said Keruak

    Minggu ini, empat puluh tiga anggota Pertubuhan Perdagangan Sedunia (WTO) telah memuji Malaysia kerana pencapaian ekonomi yang mengagumkan serta dasar perdagangan dan ekonomi yang berhemat. Malaysia turut dipuji kerana secara aktif mendukung dasar perdagangan terbuka sama ada melalui pembaharuan sehala, perdagangan serantau, perdagangan dua hala dan peraturan perdagangan pelbagai hala. Ahli-ahli WTO juga menyedari kejayaan Malaysia dalam membaharui dan mempelbagaikan ekonominya telah menyumbang kepada pertumbuhan yang berterusan meskipun menghadapi pelbagai cabaran luar.

    Pembaharuan ekonomi tidak mudah dan tidak boleh dilakukan secara jangka pendek. Ia memerlukan ketahanan dan kadang-kadang, dasar yang tidak popular demi untuk mencapai matlamat jangka panjang, terutamanya apabila cuba membetulkan kerosakan yang berlaku pada masa lalu. Walau bagaimanapun, masyarakat antarabangsa mengiktiraf pencapaian Malaysia dan dapat melihat negara sedang menuju ke arah yang betul.

    Sering kali isu kejayaan ekonomi Malaysia dipolitikkan dan rakyat diberitahu sebaliknya dari apa yang sebenarnya berlaku. Pembangkang terus mengulangi pembohongan mengenai Malaysia yang muflis tetapi laporan antarabangsa membuktikan ini tidak benar. Sudah tiba masanya pihak pembangkang menerima hakikat bahawa Malaysia telah berjaya dan dasar-dasar kerajaan yang berkesan.

    ##########################################################

    Rakyat percaya kenyataan di atas adalah sahih dan kebolehpercayannya adalah sangat tinggi. Ini memberikan gambaran sebenar keadaan ekonomi negara Msia yang kini berada di landasan yang betul akibat dari pel;aksanaan pelan2 jangka pendek, sederhana dan panjang yang kini giat dilakukan oleh pentadbiran DSNR.
    Madey dan PH ni dah memang dilahirkan untuk menerima kutukan dan cacian dari rakyat aje...pasti kehidupan seperti ini tidak aakn diberkati Allah s.w.t. Sejarah telah membuktikan lagi dan lagi bahawa mana2 parti yang berprinsip dan bersandarkan kepaad fitnah, spin dan hasut seperti PH ni takkan diterima rakyat jelata..kat mana2 pun di dunia. Tapi malangnya, mereka tidak pernah mengambil iktibar dari kebenaran sejarah depan mata...masih lagi hidup dalam alam fantasi yang direkayasa oleh Madey. Bukalah mata..lapangkan lah jiwa..hormatilah kehendak seluruh rakyat Msia yang ingin terus hidup bahagia di bawah pentadbiran DSNR dan UMNO/BN. Hentikanlah perjuangan yang sia2 lagi tidak memberi sebaarng faedah untuk agama, bangsa dan negara tu. Kami dah bosan dan muak dengan telatah dan kerenah Madey dan pimipinan2 PH yang masih tidak menghormati kehendak kami!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pun dilahirkan untuk dicaci maki kat blog ni jugak. So what? Jadi berhentilah dari masuk ke blog ini dan menabur fitnah. Kami pun tahu bosan jugak. Tp dalam masa yang sama kami taklah kejam sgt. Kami tahu yg kau perlukan baja dan sedikit dedak untuk menyara anak bini, jadi tak sampai hati pulak nak suruh kau berambus terus. Okaylah, boleh komen, tp beragak lah sikit. Jangan kerana sedikit habuan kau gadaikan maruah. Malulah sikit kat anak cucu.

      Delete
    2. Ekonomi bagus konon...tapi ape kesan kpd rakyat?....tak berubsh pon....

      Delete
  22. maaf cakap..mamat ni bukan tahu apa2..dia naik jd menteri pun sbb bodek. ampu,,jilat no1 le..sape yg x kenal mamat ni..tangalah nurg2 KB

    ReplyDelete
  23. ini yang tak boleh tahan!!! nampak sangat kebodohan salleh ni!

    "Kalau ada pun, yang paling diingati tentunya kenyataan beliau tidak lama sebelum ini bahawa rakyat Malaysia lebih suka internet perlahan berbanding laju."

    ReplyDelete
  24. Tak perlu pakar untuk mencari sebab mengapa kelajuan internet di Malaysia lembab..sebab bila internet lembab rakyat terutamanya diluar bandar jadi benci untuk melayari internet..dengan itu maklumat didalam media sosial yang banyak berita negatif kepada kerajaan tidak akan sampai kepengetahuan rakyat di kampung-kampung....dengan itu mereka mengharapkan rakyat didalam kegelapan maklumat dan dengan itu diharap terus memberi sokongan pada kerajaan BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg lembab dlm kegelapan sebab tu kau bodoh dan mudah dibodohkan.

      Delete
    2. Sebab 0037 la mak badak boleh nyopping dan naik jet kerajaan free

      Delete
  25. ini info update 5/1/2018. sebab finance minister malaysia ni sangat bijak, felda rugi lagi. salleh tak tau kot felda dah rugi atau memang dia tak tau apa2!!

    "Menjadi kabar yang mengejutkan tatkala Federal Land Development Authority (FELDA) membeli saham sebanyak 37% dari perusahaan sawit, PT Eagle High Plantations Tbk, yang merupakan group dari Rajawali, milik kampiun Peter Sondakh, yang ditutup dengan nilai sekitar US$ 505,4 juta atau RM 2,26 miliar pada April 2017 lalu.

    Dipihak lain, FELDA berupaya melakukan pembenaran atas pembelian saham tersebut, diantaranya dengan mengatakan bahwa pembelian saham itu telah mendapat potongan 30% dari Grup Rajawali, padahal kebanyakan pengamat pasar bursa, analis dan pelaku industri mempertanyakan manfaat dari kesepakatan tersebut.

    Dikutip InfoSAWIT dari The Edge Markets, Senin (1/1/2017), ada selentingan bahwa kesepakatan itu terjadi lantaran Peter Sondakh dikenal memiliki hubungan baik dengan para petinggi di Malaysia, sehingga menimbulkan kabar bahwa kesepakatan tersebut bisa jadi bermotif politik.

    Sebelumnya pada Juni 2015 lalu, saat FGV menandatangani kesepakatan dengan Rajawali untuk mengakuisisi sekitar 37% saham di Eagle High seharga US$ 680 juta dalam bentuk campuran uang tunai dan saham.

    Pada saat itu, rata-rata harga minyak sawit mentah (CPO) mencapai RM 2.258 per ton, lebih rendah dibandingkan saat ini yang mencapai RM 2.670 untuk sepanjang tahun 2017, artinya tulis The Edge Markets, kesepakatan itu terindikasi terlalu mahal kalaupun sampai didiskon hingga 30%.

    Fakta lainnya ialah FELDA Investment Corp (FIC) Properties Sdn Bhd - yang awalnya diberikan mandat untuk mengakuisisi aset non perkebunan - kini menjadi pelaku akuisisi saham tersebut, di internal perusahaan kegiatan ini menjadi pertanyaan besar.

    Dengan pembelian saham Eagle High Plantation senilai US$ 505,4 juta dengan porsi 37% atau sekitar Rp 580 per saham. Nilai tersebut sangat tinggi, terlebih saham Eagle High Plantation, emiten dengan kode BWPT itu, diperdagangkan sekitar Rp 180/lembar. Tulis The Edge Markets, dengan demikian FELDA sedang dalam kondisi yang merugi lebih dari US$ 326 juta.

    Saat ini setelah delapan bulan aksi akuisisi, kapitalisasi pasar Eagle High Plantation berada di bawah US$ 420 juta, dengan demikian saham FELDA sebanyak 37% setara dengan US$ 155,4 juta, atau lebih rendah dari jumlah yang dibayarkan sewaktu awal akuisisi diakukan senilai US$ 505,4 juta.

    Hingga saat ini FELDA berusaha mempertahankan kesepakatan dengan mengatakan bahwa harga saham bukanlah tolok ukur yang akurat, tidak seperti nilai perusahaan per hektar (ev/ha). Dimana nilai Eagle High's ev/ha sekitar US$ 16.000."

    tbc

    ReplyDelete
    Replies
    1. cont'..

      "Hanya saja sebagai perbandingan, saat Sime Darby Bhd melakukan pembelian New Britain Palm Oil Ltd dengan nilai perusahaan sekitar US$ 27.000 ev/ha, sementara Kuala Lumpur Kepong Bhd menawarkan US$ 15.500 ev/ha untuk MP Evans Group plc, yang akhirnya penawaran pembelian saham itu ditolak. Lantaran, penilaian independen MP Evans menaksir nilai perusahaan mencapai US$ 17.300 ev/ha, sementara dewan menila US$ 24.000 ev/ha.

      Pihak FELDA berdalih bahwa MP Evans, dengan luas lahan tertanam 31.400 ha, jauh lebih kecil dari pada luas lahan Eagle High Plantation yang seluas 125.000 ha. Itu berarti membeli akses ke lahan empat kali ukuran yang dimiliki oleh MP Evans, lebih rendah dari penilaian independen MP Evans.

      Namun, pendapat FELDA diperdebatkan oleh banyak analis lantaran kasus aksi akuisisi yang dilakukan Sime Darby dan KLK sangat berbeda, sebab kedua perusahaan itu melakukan akuisisi saham dengan porsi mayoritas (pengendali).

      Sedangkan akuisisi yang dilakukan FELDA, tidak melakukan pembelian saham mayoritas, atau hanya sekitar 37%, dimana kelompok Rajawali masih memiliki saham mayoritas sebanyak 37,07%. Dengan demikian FELDA memiliki pengaruh yang kecil di Eagle High Plantation.

      Lantas, dalam laporan sembilan bulan yang berakhir pada September 2017, Eagle High dilaporkan mengalami kerugian bersih sebesar US$ 6,33 juta, dengan pendapatan hanya mencapai US$ 55,45 juta. Kerugian ini belum memasukan laba buku semenjak 2015 lalu."

      Delete
  26. PEMBUNUHAN KARAKTER MEMBUNUH BANGSA

    Salleh Said Keruak

    1. Di zaman akhir Empayar Rom, para puteranya sering berbunuhan kerana berebut kekaisaran. Di era Mughal, Maharaja Aurangzeb memenjarakan bapanya sendiri sehingga mangkat demi mengekalkan kekuasaan. Politik moden juga menyaksikan gejala yang sama. Presiden AS John F. Kennedy, PM Pakistan Benazir Bhutto, PM India Indira dan Rajiv Ghandi, Presiden Filipina Benigno Aquino, dan pemimpin kemerdekaan Burma Aung San merupakan sebahagian daripada senarai panjang pembunuhan politik di serata dunia.

    2. Jika dahulu pembunuh upahan memainkan peranan, kini “mercenary blogger” pula yang berperanan. Mercenary blogger ini bukan membunuh orangnya, tetapi membunuh “peribadi” musuh politiknya. Di Malaysia, pembunuhan karekter ini sudah menjadi permainan politik yang cukup menjelekkan.

    3. Terkini, PM DS Najib Razak pula yang terkena dengan permainan politik kotor ini. Karekter peribadinya yang elegan dibunuh tanpa takut dosa pahala. Hal ini dilakukan semata-mata kerana mahu mengaibkan peribadi DS Najib supaya beliau tewas kepada tekanan dan mengundurkan diri dalam politik.

    4. Menariknya, biarpun diserang dengan pelbagai tohmahan, DS Najib tetap santun dan berhemah dalam mempertahankan diri dari serangan musuh politiknya. Ini kerana beliau meyakini pembunuhan karakter ini boleh melenyapkan kebenaran, menjahanamkan demokrasi dan secara perlahan membunuh bangsa. Oleh sebab itulah, dalam kita menegakkan bangsa ini, kita perlu berdebat dalam kerangka demokrasi dengan memfokuskan kepada idea dan polisi, bukannya menjatuhkan pihak lawan dengan menelanjangkan aib peribadi mereka. Sesungguhnya, DS Najib telah menunjukkan keperibadian yang terpuji dengan menolak politik pembunuhan karekter kerana beliau menyedari pembunuhan karekter boleh membunuh tamadun bangsa.

    ########################################################

    Apa nak diherankan, character asssasination ni memang menjadi prinsip utama mereka untuk meraih political mileage. Mereka tak mampu untuk berdebat serta berdiskusi scaar ilmiah berkaitan sesuatu isu , lebih gemar untuk menggunakan taktik mengaibkan dan melondehkan seseorang dengan kepalsuan yang sengaja diaad2ka. Dalam hal ini, kebenaran tidak penting, janji rakyat terpedaya . Tapi kena tabik kat semangat esprit de corps mereka yang tdak pernah jemu untuk menghamburkan fitnah, spin dan hasut.mengikut skrip yang ditetapkan oleh Madey. Malangnya semangat ini telah disalahgunakan mereka untuk kepentingan politik yang tidak memberi apa2 menafaat kepada agama, bangsa dan negara. Mereka lupa lagi DSNR dan pemimpin2 kabinet diaibkan, semakin bertambahnya sokongan rakyat terhadap DSNR dan kerajaan. Ternyata reverse psychology yang digunakan PH telah memakan diri sendiri...adakah ini petanda terang lagi nyata penolakan rakyat Msia terhaadp Madey dan PH dalam PRU nanti?????? hanya peti undi yang akan dapat memberi jawapannya !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak kata TSKI, fitnah adalah ckp di belakang. Tp sekarang kita bercakap terus terang. Jgn sekadar nafikan, tunjukkan sekali bukti. Kalau derma dari mana sumbernya, siapa penderma, bila dimasukkan, kenapa dimasukkan. Kalau dipulangkan, bila dipulangkan. Tunjukkan kira2. Tp semua itu tak dilakukan, sebaliknya berganti dgn tuduhan character assasination. Biasanya itu utk org yg betul2 terhormat dan tiada isu langsung. Kalau hamba Allah yg seorang itu, patut tak character assasination itu dilakukan. Hanya pembodek dan pengkhianat bangsa aje akan berkata ye.

      Delete
    2. salleh lupa kot.....nero dulu boleh enjoy2, rom dah terbakar pun tak sedar!

      macam najib la.....

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 06:37

      Najib takut dosa keer?...salleh dan Geng najis tau ape itu dosa?.....cakap pasal dosa mcm diri sendiri tak kena dosa plak membela prompak?....hehehe Geng2 bodoooss..

      Delete
  27. Alahai Bodohnya ko Shahbudin.Kau tau ke Industri telekomunikasi di Malaysia di monopoli oleh kroni2? Asalnya bertapak kroni2 ii dibawah pemerintahan YAB Madey.Naksalah kan Menteri sekarang tak boleh juga kerana masih ada saki baki kroni2 Madey yg nak ambil untung diatas dasar penswastaan. Tipu budak boleh lah ko Shahbudin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya Madey masih berkuasa, sebab tulah nampak pm sekarang dengan menteri menterinya macam bapuk.

      Orang tua renta tu pun tak berani ka?

      Kasi buangla kroni kroni tu....

      Orang tua tu dah berapa tahun berhenti jadi pm....

      Tak payahlah jadikan dia sebagai alasan.....

      Buat malu saja....

      Delete
    2. 23 41 siiapa yg PM skrg klu madey x btl perbetulkan la..siapa kroni madey yg nk ambil untung tu smpai skrg?..kata najib pandai dn malaysia ekonomi brkembang..njb ambil alih la dr kroni madey tu knp tk lakukan..tkkan takut kot...atau sembang aje lebih mcm GNajis ko ni

      Delete
  28. geng najib boleh cakap dengan salleh, felda dah rugi lagi.

    "IPOM said the deal was slammed by critics and experts due to it being overpriced and also due to the state of affairs within EHP.

    However, the deal went through. Government funds were used to finance the deal which many saw as a bailout for Peter Sondakh, an Indonesian businessman with strong political ties in Malaysia.

    “Slightly more than a year later, Eagle High’s share price trades at a measly IDR204 per share, less than half what Felda paid.

    “This means Felda is sitting on a paper loss of approximately US$300 million. Additionally, Eagle High’s market capitalisation is just below US$420 million, which means Felda’s 37% is now valued at just US$155.4 million, less than one-third what it paid.”

    kalau ko tak reti bahasa indo, ko baca yg inggeris ni.......nanti boleh la temberang org kampong kat felda tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad...cerita Eagle High ni dah takde isu lagi..kata orang dah tutup buku lah. Warga Felad dah faham apa yang sebenarnya berlaku dalam Eagle High ni, takde apa2 masaalah pun , saja Pizi dan PH besar2kan untuk kepentingan politik. Klau kau tak caya..kau tanyalah mana2 peneroka Felda..pasti kau akan mendapat jawapan yang sama iaitu mereka dah memberikan mandat sepenuhnya kepada TS Shahril dan pihak pengurusan tertinggi Felda untuk menyelesaikannya. Seperti mana mereka telah menyelesaikan isu tanah Felda di jalan Semarak tu. Tuduh macam2..last2 tanah tu dah dikembalikan semula pada felda. Itu semua masaalah teknikal pengurusan aje beb!!!!!!!

      Delete
    2. Cer cite apa masaalah teknikal pengurusan tu...

      Delete
    3. Geng najis boleh ko confirm geran tanah felda dah ditukar balik atas nama felda?....ko dah shahril main wayang...

      Delete
    4. geng tak boleh terima kenyataan. ini bukan cerita rafizi. ini cerita di bursa efek jakarta. felda dah rugi!

      lembab kau ni geng!

      Delete
  29. Errrmmmmmm, TS Kalid Ibrahim, KPI kamu..... GAGAL!!!

    Faekah Husin! Bila nak pulang balik rm2.6 milion tu!!! Peneroka ``FAILEDAH``Ijok dah mintak tu!

    Sua lah p****t ko pd TS Kalid dan DS MO1Najib sorang sekali jamah, nanti dorang cover hutang ko rm2.6milion pada kerajaan & rakyat Selangor tu!!!

    ReplyDelete
  30. PERMUAFAKATAN TERPIMPIN JADIKAN BN TERUS RELEVAN

    Salleh Said Keruak

    1. Di dunia hari ini, terdapat beberapa negara yang mengamalkan politik permuafakatan. Antaranya ialah Belanda (antara Protestan dan Katolik), Belgium (antara orang Walloon yang berbahasa Perancis dengan Flemish yang berbahasa Belanda), Lubnan (antara puak Syiah, Sunni dan Kristian Maronit), Ireland Utara (antara Katolik dan Protestan), Bosnia Herzegovina (antara orang Islam, Croat dan Serb), dan Macedonia (antara keturunan Slav dan Albania).

    2. Namun, tiada satu pun negara di atas yang dapat menandingi rekod kejayaan politik permuafakatan BN, sedangkan struktur sosial masyarakat Malaysia jauh lebih rencam berbanding negara-negara di atas. Apakah formula kejayaan Malaysia? Pertama, BN bukanlah hanya sekadar gabungan parti politik yang mewakili pelbagai etnik, tetapi juga sebuah muafakat politik yang bersifat holistik dan integratif, yakni merentas ras dan tidak terbatas di Semenanjung sahaja, tetapi juga di seluruh wilayah Malaysia. Kedua, permuafakatan politik BN menggalakkan partisipasi aktif akar umbi, tidak hanya terbatas kepada kerjasama elit sahaja. Ketiga, kukuhnya permuafakatan BN adalah terletak pada parti terajunya, iaitu Umno yang telah berjaya membina kerjasama kukuh dengan semua parti komponennya.

    3. Kejayaan BN yang diterajui oleh Umno ini menyebabkan parti pembangkang cuba memplagiat formula ini, namun ternyata kesemuanya tidak mampu bertahan seperti mana berkuburnya APU, Gagasan Rakyat, dan PR. Mengapa? Pertama, pakatan pembangkang hanya tidur sebantal, tetapi mimpi lain-lain kerana mereka mempunyai ideologi politik yang terlalu berbeza. Kedua, pakatan pembangkang bergantung kepada personaliti seorang pemimpin sahaja. Misalnya, APU bergantung kepada Tengku Razaleigh Hamzah, PR kepada DS Anwar Ibrahim, dan kini PH bergantung pula kepada Tun Mahathir. Ketiga, pakatan pembangkang tidak mempunyai sebuah parti dominan yang memimpinnya seperti mana Umno memimpin BN.

    4. Kesimpulannya, hanya BN satu-satunya pakatan politik yang jitu permuafakatannya. Permuafakatan BN di era Najib adalah yang paling baik ekoran kehebatan beliau sebagai seorang pemimpin transformatif multikulturalis. Ini membolehkan UMNO dan BN mendapat sokongan setiap lapisan rakyat Malaysia yang berbilang kaum—pengundi tua dan muda, pengundi bandar dan luar bandar, penjawat awam dan pekerja swasta, rakyat Sabah dan Sarawak. Permuafakatan holistik dan integratif, serta permuafakatan terpimpin bakal membawa BN menang selesa dalam PRU-14.

    ########################################################

    Pemuafakatan terpimpin yang diamalkan oleh BN sejak sekian lama dan kini diteruskan dengan cemerlangnya oleh DSNR merupakan formula paling ampuh untuk memperjuangkan nasib rakyat berbilang kaum.
    Ini amat2 berbeza dengan polarisasi kaum yang diujudkan dalam PH. DAP berjuang untuk kaum cina, manakala Amanah dan Bersatu untuk kaum Melayu. PKR pula masih tak dapat dipastikan kaum mana yang mereka perjuangkan...tapi jika dilihat dari tindak tanduk politik mereka, lebih kepada perjuangan untuk kepentingan pemimpin2 spt Jemin dan Zuraida mak lampir.
    Sejarah membuktikan parti yang berjuang demi polarisasi kaum tidak akan mendapat sokongan rakyat..ini disahkan oleh kajian2 yang dilakukan oleh penganalisa2 politik negara yang non partisan.
    Bukan rahsia lagi bahawa kepimpinan dalam PH hanya menjurus untuk mencapai matlamat mantan PM 22 tahun tu...menjadi PM lagi sekali, atas sebab2 yang hanya dia dan anaknya ketahui. Kepimpinan yang diamalkan adalah menjadi pengerusi secara kuku besi tanpa sebarang ruang dan peluang untuk parti2 lain dalam PH bersuara. LKS ada agendanya sendiri, begitu juga kak wan dan Mat Syabu..tak pasti sapa yang kudakan sapa dalam hal ni, yang pasti mereka ni nmapak aje tidur sebantal, tapi mimpi semua lain2 dah ada yang mengigau pun. Tak boleh kita bayangkan kalau kepimpinan seperti ini yang akan mentadbir negara...apa jadi pada nasib generasi akan datang??????????????? Semoga dijauhkan Allah s.w.t dari menimpa kita semua!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sayang Jho Low.....

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 06:42

      Ade muafakat salleh geng najis...najib rompak salleh dan geng najis muafakat sokobg dan bela kapla prompak....

      Delete
  31. AIDCNews -20/02/18 –Salah satu sebab pembahagian kerusi Pakatan Harapan (PH) Selangor masih gagal disepakati kerana DAP berebut kerusi dengan Amanah di dua kerusi DUN yang dimenangi PAS pada PRU 13.


    Dua kerusi DUN yang diminati DAP itu adalah DUN Paya Jaras yang sebelum ini dimenangi oleh ADUN PAS, Mohd Khairuddin Othman dan DUN Razaly Hassan yang dimenangi ADUN PAS, Razaly Hassan.
    Sumber melaporkan Dr Aziz Bari dijangka bakal bertanding di DUN Paya Jaras, manakala Young Syefura Othman atau dikenali sebagai Rara bakal diletakkan di DUN Dusun Tua.

    Dr Aziz dan Rara merupakan Ahli Jawatankuasa DAP Selangor yang dilantik berdasarkan kouta Melayu.
    Pada PRU 13, DAP meletakkan 15 calon di DUN Selangor dan kesemuanya menang, iaitu

    DUN Sekinchan (Ng Suee Lim),
    Kuala Kubu Baharu (Lee Kee Hiong),
    Teratai (Tiew Way Keng),
    Balakong (Eddie Ng Tien Chee),
    Seri Kembangan (Ean Yong Hian Wah),
    Kinrara (Ng Sze Han),
    Subang Jaya (Hannah Yeoh Tseow Suan),
    Bukit Gasing (Rajiv Rishyakaran),
    Kampung Tunku (Lau Weng San),
    Damansara Utama (Yeo Bee Yin),
    Sungai Pinang (Teng Chang Khim),
    Pandamaran (Eric Tan Pok Shyong),
    Kota Alam Shah (Ganabatirau Veraman),
    Teluk Datuk (Loh Chee Heng)
    dan Sungai Pelek (Lai Nyuk Lan).
    Dengan tambahan dua kerusi yang dituntut DAP itu menjadikan parti itu bakal bertanding 17 kerusi DUN di Selangor.

    Pada PRU 13, DAP merupakan parti paling dominan dalam Kerajaan Negeri Selangor dengan memiliki 14 kerusi selepas ADUN DAP Teluk Datok, Loh Chee Heng dipecat keahlian parti.

    Ia dikuti dengan PKR dan PAS yang masing-masing berkongsi 13 kerusi DUN dan Amanah, parti yang paling minoriti dengan 2 kerusi.

    Difahamkan jika Aziz Bari menang DUN Paya Jaras pada PRU 14, beliau merupakan calon Menteri Besar Selangor yang baharu.

    Sebelum ini, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamad Azmin Ali menggugurkan nama Aziz sebagai Ahli Majlis Majlis Ampang Jaya (MPAJ) walaupun ia dicalonkan DAP.

    Azmin dikatakan bimbang jika Aziz menjadi Ahli Majlis MPAJ ia bakal memberi kekuatan baharu kepada bekas calon PKR Parlimen Sabak Bernam tersebut.
    Sebaliknya, Rara yang tidak dianggap saingan kepada Azmin dibenarkan menjadi Ahli Majlis Majlis Perbandaran Kajang (MPKj).

    Dalam masa sama, DAP turut melantik Rara sebagai penyelaras DAP untuk DUN Dusun Tua.Selain Rara, seorang lagi Ahli Jawatankuasa DAP Selangor yang dilantik berdasar kouta Melayu, Edry Faizal dilantik sebagai penyelaras DUN Taman Templer, yang sebelum ini juga telah dimenangi PAS.

    ########################################################

    Patutlah DAP beria2 sangat membantah PAS menganggotai PH..rupa2nya ada agenda yang tersembunyi. Malangnya Jemin masih tak sedar2 agenda jijik lagi keji DAP tersebut untuk memecahbelahkan perpaduan kental melayu di Selangor. Mereka kini dengan rakusnya dan tanpa berselindung ingin merampas kerusi yang majoritinya orang melayu. Parti2 lain seperti Bersatu, Amanah dan PKR sendiri sudah macam zombie politik aje..langsung tak berani buka mulut dan bersuara untuk mempertahankan hak melayu di tempat tu....betullah apa yang di katakan oleh PAS..dah jadi seperti setan bisu.
    Bayangkan ..manakah logiknya kawasan melayu tapi wakilnya adalah dari cina DAP. Mampukah mereka memperjuangkan kepentingan melayu dari segi agama dan budaya mereka????? Tidak mustahil budaya cina akan dipaksa untuk diasimilasikan kedalam budaya orang melayu di situ. Manakah janji2 Pemimpin melayu PH yang kononnya akan mengekalkan kedaulaatn dan hak melayu..ataupun mereka semua telah 'DIBELI' dengan bayaran yang cukup lumayan , tak habis makan sampai 7 keturunan dari DAP???? Bangkit dan petahankan hak kamu wahai bangsa melayu di Selangor, tolak dan humbankan jauh2 pemimpin2 PH yang ternyata telah
    'menjual' maruah kamu semua kepada DAP. PRU14 lah pentas yang paling sesuai untuk menerajang mereka semua dari persada politik Selangor...takde guna walau sesen pun untuk kekalkan mereka lagi!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung mak badak dpt nyopping branded item

      Delete
    2. Pas dah diceraikan oleh azmin jerana pas dah umum putus hubungan...patutnye dah lame azmin ceraikan pas yg dolak dalih...

      Delete
  32. Pendedahan berkaitan Pas sedang berpakat dengan Umno semakin panas apabila wujud satu taklimat mengenai perkara itu secara tertutup dan sulit.
    Naib Presiden AMANAH, Husam Musa berkata beliau memiliki rakaman taklimat berkenaan dan bersedia mengeluarkannya apabila hampir pilihan raya.
    “Saya ada rakaman itu dan pemimpin itu akan tahu saya benar-benar memilikinya.
    “Ini kerana pemimpin berkenaan menyebut dalam rakaman itu kalau ada sesiapa bocorkan dia akan disumpah jadi abu,” katanya ketika berucap merasmikan Bilik Operasi Pilihan Raya Pakatan Harapan (PH) Dun Kadok malam tadi.
    Dari rakaman itu katanya dapatlah diketahui bahawa Pas sudah bekerjasama dengan Umno.
    “Pas sudah ambil duit Umno.
    “Termasuk dalam pilihan raya negeri Sarawak, ambil duit daripada Umno,” katanya.
    Mengulas pengakuan Presiden Pas bahawa ada “taawun” dengan Umno beliau berkata, ia merujuk kerjasama dalam pilihan raya.
    “Caranya adalah Pas bertanding tiga penjuru supaya menang Umno.
    “Perkara ini tentu tidak akan diberitahu kepada pengikut bawahan.
    “Ini yang orang Pas wajib tahu dan saya wajib sampaikan,” katanya.
    Beliau seterusnya mencabar pimpinan berkenaan yang kini tahu ancaman “sumpah jadi abu” ada di tangan beliau menafikan perkara itu.
    “Sila buat penafian kalau perkara ini tidak benar.
    “Jika jelas perkara ini benar, pilihan raya ini hanya ada dua pilihan antara PH dan Barisan Nasional (BN).
    “Ini kerana menyokong Pas dalam pilihan raya ini hanya bertujuan memenangkan BN,” katannya.
    Beliau turut mempertikaikan kenyataan presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang berkata parti itu bertanding untuk menyelesaikan masalah-masalah negara.
    “Melalui wawancara dalam akhbar mingguan beliau kata bertanding nak selesai masalah negara.
    “Tolong selesai masalah Kelantan dululah,”katanya.
    Yang terbaru katanya, pelbagai masalah timbul dalam pengurusan Ladang Rakyat.
    “Ladang Rakyat melalui koperasinya yang menguruskan dana ahlinya dari golongan miskin membeli sebuah setesen minyak di Tunjong.
    “Akibat salah urus, setesen itu telah terhenti operasi hampir setahun.
    “Apa yang malang apabila perkara ini didedahkan oleh satu bloh, mereka boleh jawab, apa masalahnya kalau tak operasi,” katanya.
    Sikap seperti ini kata beliau telah menyebabkan kerugian demi kerugian kepada wang rakyat.
    “Telah banyak yang telah saya dedahkan, dan banyak lagi yang cuba disembunyikan.
    “Kalau mengurus Kelantan penuh dengan kegagalan bagaimana nak janjikan untuk selesaikan masalah negara,” soalnya.
    mdl

    ###########################################################

    Di atas adalah salah satu contoh berita palsu yang kerap dimainkan oleh PH . Memang patutlah kerajaan akan meluluskan akta anti berita palsu tak laam lagi . Berita2 seperti inilah yang akan mewujudkan persepsi negatif dan salah faham di antara rakyat. Yang paling gembira adalah cai2 PH..mereka terus mempercayainya dan menyebarluaskan di media sosial, tanpa membuat silang rujuk dengan pihak yang berotoriti, khususnya parti2 yang berkaitan. Apa nak diherankan ...sepatah kata YANB DSNR. pembangkang ni kerja lain takde, kalau dia orang tak dapat convincekan rakyat, dia akan spinkan mereka..ligat seperti gasing. Hanya rakyat yang waras akal fikiran mereka saja, yang takkan mudah terpedaya dengan berita2 palsu macam ni !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saman saja sama PH, banyak cerita palsu....

      Jangan lupa juga saman sama wsj, dah banyak kali selasa daaa..........

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 06:48

      Tak de rakaman pon dah satu dunia tahu pas ade kerjasama dlm gelap dengan umno...presiden berbelit2 selepas dikatakan baham 90 jita hingga bisu tak berani saman husam...hehehe...geng najis pon nak belit jugak?...

      Delete
  33. GENG NAJIS.....KENAPA,KAU NI BANGANG SANGAT?
    KAU TAHU TAK YG KAU NI PENIPU HARAM JADAH?
    MARUAH TAKDE KE....DASAR CELAKA SIAL KAU NI,MERAPU2 TAK TENTU ARAH. TAJUK LAIN KOMEN LAIN CERITA LAIN.
    KAU NI KAN BANGKAI LAHANAT,SEDAR TAK?
    BANGSAT!!! BERAMBOS JE LA
    KALAU JUMPA AKU PIJAK KEPALA KAU,PAHAM?
    SAMA BANGANG SGN KEEUAK TU

    ReplyDelete
  34. geng najib ni tak boleh terima kenyataan. sama la macam najib dia, tak boleh terima kenyataan. orang sombong dan bodoh yang tipikal macam ni.

    aku nak tolong sampaikan felda dah rugi, pun tak boleh terima. bukan fake news yg najib dok cerita tu. kau nak tunggu sampai felda dah bangkrap baru nak sedar ke???

    sama la dgn cerita rom kau tu! maharaja najib sebiji dgn nero!

    are you trying to be the greatest anal licker of all time???

    ReplyDelete
  35. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 07:55

    UMNO PERLU JUGA DIBERI KEYAKINAN MENANG

    Keyakinan BN menang memang ada atas faktor tiga penjuru dan yakin kerusi parlimen pas mampu menyelamatkan jika terpaksa.
    Begitu juga mereka sangat yakin Sabah dan Sarawak kekal menjadi deposit BN.
    Kekuatan Shafie hanya di Semporna dan satu dua kawasan tertentu sahaja. Keluasan geografi Sabah itu sendiri memerlukan kos yang tinggi sangat sukar dterokai dan ditembusi warisan.


    Ketakutan dan cerita tahyol DAP masih tersemat kuat di kalangan akar umbi umno sebagai tangkal akar umbi tidak memberi undi kepada PH.

    Bagaimanapun memang disyaki ada kalangan pemimpin kecil sudah menghidu kecurangan pemimpin atasan dan akan memberi undi kepada pembangkang, pemimpin peneroka sudah berani bersuara dan kampong tradisional tidak lagi takut untuk mengundang ceramah PH.

    Bukan sahaja rakyat diabaikan umno bahkan akar umbi turut terpinggir kebajikan mereka dalam kepayahan hidup. Kurang sangat Ketua Bahagian dan YB ambil peduli secara langsung.

    Turut terkesan dipinggir adalah otai² yang dianggap menjadi ancaman dalam perebutan jawatan Ketua Bahagian akan datang.

    Agihan peruntukan dikaut kroni tanpa sempat ke bawah - ini semua menjadi rungutan dan sebahagiannya terpaksa adu dan menagih dari pembangkang.

    Umno selangor dianggap hipokrik dan cakap besar dalam memberi laporan kepada Najib akan kebolehan mereka tawan Selangor, semuanya sekadar mengejar peruntukan besar konon untuk program rakyat.

    Pengurusan azmin ditahap cemerlang dan umno selangor tidak mempunyai tokoh setanding pun untuk diketengahkan.

    Rasa menang BN sangat penting untuk membolehkan najib declare tarikh pilihanraya dan April dijangka paling sesuai.
    Tetapi paling mengejutkan, tidak seperti lazim seperti dahulunya,  bilik gerakan jentera pilihanraya masih senyap sunyi. No money no talk kata petugas !!!!!

    # Dijangka semua kerusi yang ditandingi amanah, pas  akan buru dan  meletakan calon dan bagi kubu kuat umno, pas berkemungkinan membiarkannya menjadi dua penjuru sahaja.

    ReplyDelete
  36. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 08:18

    Malatsia kalo nak maju kena tukar orang2 yg ade sekarang seperti najin zahid salkeh kuak rahman dahlan mat maslan geng najis kejora cikgu bapuk sewel mr Jebon dan lain2... Ini semua orang dah jumud pemikiran...tahu nak usi tembolok dan buncitkan perut aje...

    ReplyDelete
  37. Wahai kawan saya nak tambah
    Ini Geng Najib takkan berubah
    Sentiasa demam tak pernah kebah
    Dialah sokong pembawa rebah!

    Baru saja saya di Sabah
    Di Kota Belud longgokan sampah
    Pekan koboi tak banyak berubah
    Tahun 60an saling tak tumpah!

    Signboard pekan sudah terjatuh
    Kedai papan bagai nak roboh
    Karabau di KL mengangguk patuh
    Tempat sendiri tak mahu di heboh!

    Seronok jadi Menteri internet
    Relaks coffehouse minum lemonade
    Biar slow otak pun senget
    Senjata Jibbo sebagai benet!

    Masa jadi pentadbir Sabah
    Takde apa jasa ditambah
    Hanya naik kerana Abah
    Otak kecil negeri tak ubah..

    Sebab banyak dia mengampu
    Pak Klepto terasa syahdu
    Dia berminat pada si penipu
    Terus di angkat jadi soldadu!

    Jawatan hakiki dia tak buat
    Hanya concentrate pada menjilat
    Macam GN jilatnya kuat
    Kalah nanti terkulat kulat!

    Apa nak hairan spesis pencacai
    Macam GN pi tanamlah kucai
    Merapu disini,kebun pun hancai
    Kau jilat Klepto, dapatlah kapcai!

    ReplyDelete
  38. https://chikenking.net/2019/04/30/arena-tl3-meron-tak-berdaya
    Arena TL3 Meron Tak Berdaya (live)
    WA : 0812-2222-995
    Line: cs_bolavita

    ReplyDelete
  39. Ingin daftar langsung dapat bonus untuk bermain ?
    Jangan lupa kunjungi s128bet

    WA: 0812-2222-995

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...