Sunday 4 February 2018

BERITA PALSU, MEDIA KERAJAAN DAN PEMIMPIN UMNO LEBIH DAHSYAT MELAKUKANNYA


Begitu ramai pemimpin UMNO dan kerajaan bercakap mengenai undang-undang mengekang berita palsu sekarang ini. Ada yang mengatakan ia suatu keperluan, meminta undang-undang itu disokong semua orang dan tidak kurang yang menyatakan sesiapa yang melakukannya tidak akan terlepas daripada tindakan.

Cara mereka bercakap seolah-olah hanya pihak pembangkang atau mereka yang condong kepada perubahan saja yang gemar menyebar berita palsu ini. 

Seolah-olahnya juga pemimpin UMNO dan kerajaan serta media yang ditaja oleh mereka tidak pernah sama sekali terlibat dalam berita palsu, sebaliknya hanya menjadi mangsa belaka.

Benarkah begitu?

Untuk melihat yang mana benar dan yang mana palsu, cuba kita imbas kembali beberapa kenyataan Najib Razak mengenai 1MDB dan wang RM2,600 juta yang masuk ke akaun peribadinya sebelum ini.

Daripada beliau pada mulanya menafikan perkara itu, kemudian mengakuinya dan beberapa kenyataannya yang berbeza-beza mengenai satu perkara, tidaklah itu sebenarnya berita palsu?

Malah, dua hari lalu apabila Najib mengatakan hutang 1MDB berjumlah RM42 bilion tidak hilang dan asetnya lebih besar daripada itu, ia adalah jelas suatu lagi berita palsu daripadanya yang baru kembali daripada menunaikan umrah, menziarahi makam Rasulullah serta masuk ke dalam Kaabah.

Bukankah sebelum ini juga Najib mengakui 1MDB adalah suatu kegagalan kerajaan?

Kenapakah Najib asyik merapu dan tidak konsisten tentang 1MDB yang bagi rakyat adalah suatu malapetaka bagi negara?

Begitu juga dengan kenyataan Zahid Hamidi yang mengakui pernah berjumpa dengan wakil keluarga penderma RM2,600 juta kepada Najib, tetapi apabila diasak untuk berterus-terang siapakah yang ditemuinya itu, sehingga sekarang senyap terus kata-katanya, tidakkah ia suatu berita palsu?

Lebih dari itu, Zahid Hamidi juga pernah gah membuat dakwaan mengenai dalang Lahad Datu, amalan syiah yang melibatkan Mohamad Sabu, kad pengenalan biru Tun Mahathir Mohamad yang didakwanya bertulis "Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty" dan beberapa perkara lain yang gagal dibuktikannya, bukankah ia satu lagi berita palsu yang nyata?

Dalam beberapa kenyataan pemimpin UMNO yang berbeza dan bercanggah antara satu sama lain ketika mempertahankan Najib berhubung wang RM2,600 juta yang diterimanya, apakah ia bukan berita palsu?

Ketika Ahmad Maslan dengan bangga menyatakan GST akan menurunkan harga barang, tetapi semunya terbukti tipu belaka sehingga kini, tidakkah ia juga berita palsu?

Dalam waktu yang sama, cuba juga kita lihat media-media arus perdana seperti akhbar dan televisyen yang semakin tidak laku dan diketepikan rakyat, terutama dalam laporannya berkaitan politik, berapa peratuskah berita benar yang ada di dalamnya?

Ada yang mengatakan dalam media arus perdana sekarang, hanya laporan waktu sembahyang dan keputusan nombor ekor saja berita yang benar dan boleh dipercayai.

Tidakkah dengan semua perkembangan ini, media arus perdana sudah menjadi penyebar berita palsu berlesen paling utama dalam negara?

Jika media arus perdana pun sudah begitu dahsyat kelakuannya, usah dibayangkan lagi bagaimana ganas dan rakusnya media baru, media sosial dan blog serta portal yang ditaja oleh UMNO dan pemimpin-pemimpin tertentu dalam menyebarkan berita-berita palsu melalui tulisan-tulisan mereka setiap hari.

Yang nyata, hampir semuanya palsu, rekaan dan khayalan semata-mata yang dilaporkan sedemikian rupa hanya untuk memastikan kerajaan kleptokrasi terus kekal berkuasa.

Maka, ketika kerajaan mahu merangka undang-undang mengekang berita palsu ini, siapakah yang mereka mahu sasarkan sebenarnya?

Pembangkang atau diri mereka sendiri?

Sudahkah kerajaan dan pemimpin-pemimpin UMNO menatap cermin untuk melihat kebenaran? (ShahbudinHusin 04/02/2018)

268 comments:

  1. First komen di hari minggu sambil minum kupi layan ... hujahan tombak2 Budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGUNJUNG BLOG SEMUA


      SAYA TELAH BERJAYA MENEBUK LUBANG EMAK BUDAk SEWEL

      MAT BODOOOO.....HHHHHH...



      HARAP MAKLUM


      blog budin skrg ada


      MAT BODOOOOOOO...HHHHH....








      PAK DINY, budak sewel ni mai dah



      BUDAK HARAMZADAH NI DAH KLUAR

      cepat PAK DINY


      MAKLUMLAH budak HARAMZADAH MAK BAPAK DOK MEMANTAT MEMANJANG


      SINGGAH BERTEMAN DI BLOG BUDIN TUNGGU MAK DIA BALIK DARI MAIN PELIR























      KESIAN KAH KAH KAH RELAX BROTHER





      bagi burit emak kau pnjam saaat... ummmmhhhhphhh





      MAT BODO.......HHHHH...


      terima kasih pinjamkan lubang emak kau

      Delete

    2. KAK R.O.S

      MANA PRINSIP PENJAWAT AWAM BERKECUALI



      BILA NAK LULUS PARTY HARAPAN


      KNP PENJAWAT AWAM BACHUL


      JGN JADI PENJAWAT SUNDAL

      MCM BABI YG SETIAP PAGI MENYUNDAL



      Delete
    3. PUTRAJAYA: Pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP pada 12 November lepas mematuhi semua syarat yang diarahkan oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM).

      JPPM dalam kenyataan hari ini berkata keputusan itu berdasarkan rumusan yang diperoleh daripada siasatan mereka.

      “JPPM bersetuju supaya laporan penuh pelaksanaan pemilihan semula tersebut disimpan oleh firma Grant Thornton mengikut tempoh masa wajar sepertimana keperluan perlembagaan Parti.




      TAHNIAH DAP

      SELAMA INI RAKYAT DI TIPU NAJIB


      TAHNIAH DAP


      TERBUKTI NAJIB ADALAH NAJIS

      Delete








    4. PANTATJAYA: Menurut JPPM, jabatan itu menerima 17 aduan berhubung pemilihan semua CEC itu daripada Selangor, Negeri Sembilan dan Pulau Pinang sejak 28 November lepas.

      Ia berkata daripada 17 aduan yang diterima, hanya 8 pengadu sahaja yang mempunyai maklumat lengkap dan hadir memberi keterangan berkenaan aduan yang dibuat.

      “Baki 9 lagi, maklumat pengadu adalah tidak lengkap. Selain itu, terdapat juga pengadu yang tidak memberikan kerjasama untuk memberi keterangan. Bagaimanapun, jabatan berpuas hati dengan siasatan yang dilaksanakan, dan kesemua aduan telah ditutup,” kata JPPM.





      TAHNIAH DAP

      SELAMA INI RAKYAT DI TIPU NAJIB


      TAHNIAH DAP


      TERBUKTI NAJIB ADALAH NAJIS

      Delete




    5. PANTATJAYA :Sementara itu, JPPM mengingatkan setiap parti dan pertubuhan berdaftar supaya mentadbir dan menjalankan setiap urusan parti dan pertubuhan mengikut kehendak Akta Pertubuhan 1966 (Akta 335) dan perlembagaan berdaftarnya








      TAHNIAH DAP

      SELAMA INI RAKYAT DI TIPU NAJIB


      TAHNIAH DAP


      TERBUKTI NAJIB ADALAH NAJIS

      Delete
    6. Malam malapetaka memang gelap cahaya lampu hilang tiba2
      Bersedialah teman teman, itu semua permainan biasa mereka
      Kita mohon kepada Allah, agar masih ada insan2 berhati mulia
      Di kalangan penjawat awam yang mengendalikan pilihanraya.

      HAPOSKANUMNOBN HAPUSKANUMNOBN MARIHAPOSKAN


      ABU

      Delete

    7. mana JORAH ..smlm menjubo tak bangun lagi..kan pak long suruh pakai penyapu saja.. jgn jgn dok selak kain Mas buah hati


      inilah penyokong umnocilakababi.. tutoh..carut..rasuah..dedak

      Delete
    8. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete





    9. tahniah panglima melayu sebenar



      Rakyat Malaysia boleh berdemonstrasi jika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengisytiharkan darurat untuk tidak mengadakan pilihan raya, kata Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad.
      Read more at https://m.malaysiakini.com/news/411020#Cy7rvaDTh9O1pxXS.99




      ya TURUN JALAN RAYA


      najib takde teloq...

      Delete
    10. Woiiii...Tan sri ali rustam kalau dah kalah tu buat cara kalah laaa...

      Rakyat Bukit Katil, orang kampong hang sendiri yg tolak hang sampai jatuh dan hilang kerusi!!!

      Sama mcm phoooooattttt zakar shit. Drp jawatan menteri la ni berjawatan ketua pengarah jasa saja.
      Lagi mau cakap besar? Lagi mau cakap pandai? Lagi mau nasihat orang lain?
      Tak malu ka!!!!!
      Piiiiirrrraaaahhhhhhh!!!! Muka tembok punya manusia.

      Delete
    11. Ini contoh berita palsu dari media sehala arus perdana. Petikan ucapa MO1NajibPMumnoBN semasa Program Invest Malaysia bulan lalu.

      ....."Sebab itulah saya arahkan satu siasatan menyeluruh dan terperinci dalam sejarah korporat di Malaysia, yang melibatkan pelbagai badan berkuasa, termasuk badan Parlimen dwipartisan.
      "Penemuan mereka diambil kira dan lembaga syarikat itu pun dibubarkan, pasukan pengurusnya ditukar, dan operasinya dinilai semula,” kata Najib.
      Bagaimanapun perdana menteri yang mewujudkan dan menjadi pengerusi lembaga penasihat 1MDB itu juga berkata bahawa firma tersebut dijadikan sasaran untuk menunjukkan ekonomi Malaysia dalam keadaan teruk.
      “Dalam Malaysia, ada kempen berterusan untuk sabotaj ekonomi kita bagi mendapat kepentingan politik. Cabaran di peringkat institusi milik kerajaan dihebohkan dan digunakan sebagai senjata untuk menunjukkan yang ekonomi kita sedang jatuh,” kata Najib, merujuk kepada serangan terhadap 1MDB.
      Pada majlis Invest Malaysia tahun lalu, Najib juga telah membuat kenyataan sama dengan mengakui "kesilapan dalam membuat keputusan" oleh 1MDB, namun menekankan bahawa kerajaan telah mengorak langkah untuk melakukan siasatan.
      Hari ini, beliau mengulang semula tindakan Putrajaya untuk mengarahkan 1MDB mengemukakan masalahnya, seperti mengamalkan rasionalisasi bagi mengurangkan beban hutang dan memastikan yang projek Bandar Malaysia dan Tun Razak Exchange menjadi tarikan pelabur.
      Dalam pada itu, Najib menafikan keterlibatannya dalam skandal rasuah 1MDB, selain tuduhan menyalur dana daripada pelabur negeri.

      1 Mana KERTAS PUTIH hasil siasatan skandal 1MDB atas arahan DYMM Agong. Sudah berapa tahun? MO1 melalui AG Apundi Ali penyiasatan skandal 1MDB telah selesai. NFA!

      2 MO1 nafi terlibat? Bukankan artikel 117 Penubuhan 1MDB dgn jelas mencatatkan bahawa PM NajibMO1 adalah orang paling berkuasa dlm 1MDB

      hapuskanumnobn hapuskanumnobn marihapuskan

      Delete
    12. Mr 117 mengaku 1MDB bermasalah hutang melampau berita benar. Najib digelar Kleptokrat Terburuk Abad ini berita benar.

      Delete
    13. Macai Najib menyesal buat kerja sia-sia. BERITA PALSU.

      Delete
    14. Ini bukan berita palsu. Kalau kerja lebih masa, overtime pegawai kerajaan pon dah 4 bulan tak dapat bayar, baik jangan jadi kerajaan Malaysia! Apa bende ni! Lebih baik mati la macam ni!!

      Delete







    15. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  2. Penjara Malaya bakal penuh ratusan ribu lelaki dan perempuan yang melanggar beribu undang-undang - Ana Ghoib Syeikh Malaya #BeritaPalsu #BeritaMimpi

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGUNJUNG BLOG SEMUA


      SAYA TELAH BERJAYA MENEBUK LUBANG EMAK BUDAk SEWEL

      MAT BODOOOO.....HHHHHH...



      HARAP MAKLUM


      blog budin skrg ada


      MAT BODOOOOOOO...HHHHH....








      PAK DINY, budak sewel ni mai dah



      BUDAK HARAMZADAH NI DAH KLUAR

      cepat PAK DINY


      MAKLUMLAH budak HARAMZADAH MAK BAPAK DOK MEMANTAT MEMANJANG


      SINGGAH BERTEMAN DI BLOG BUDIN TUNGGU MAK DIA BALIK DARI MAIN PELIR























      KESIAN KAH KAH KAH RELAX BROTHER





      bagi burit emak kau pnjam saaat... ummmmhhhhphhh





      MAT BODO.......HHHHH...


      terima kasih pinjamkan lubang emak kau

      Delete
    2. Morning Dad,

      Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    3. Rosmah badak?

      Delete
    4. KP SPRM Tan Sri Dzulkipli Ahmad kawin lain selepas kongkek bini orang di Villa Kubu, Bali Indonesia berita benar. Rosmah badak palsu.

      Delete




    5. Contoh berita palsu:


      Mahathir mendakwa lebih 700,000 warga China akan diberi kad pengenalan untuk membolehkan mereka mengundi pada pilihanraya akan datang. Beliau berkata demikian dalam Ceramah Bicara Rakyat Bersatu di Krubung, Melaka.

      "Cerita yang saya dengar amat menakutkan, ada usaha untuk memberi kad IC kepada lebih 700 ribu orang ini (warga China) supaya mereka boleh mengundi dalam pilihanraya yang akan datang, ini cadangan kerajaan Najib," dakwanya.










      Delete







    6. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  3. Menteri dedak dgn penipuan ibarat aur dgn tebing

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGUNJUNG BLOG SEMUA


      SAYA TELAH BERJAYA MENEBUK LUBANG EMAK BUDAk SEWEL

      MAT BODOOOO.....HHHHHH...



      HARAP MAKLUM


      blog budin skrg ada


      MAT BODOOOOOOO...HHHHH....








      PAK DINY, budak sewel ni mai dah



      BUDAK HARAMZADAH NI DAH KLUAR

      cepat PAK DINY


      MAKLUMLAH budak HARAMZADAH MAK BAPAK DOK MEMANTAT MEMANJANG


      SINGGAH BERTEMAN DI BLOG BUDIN TUNGGU MAK DIA BALIK DARI MAIN PELIR























      KESIAN KAH KAH KAH RELAX BROTHER





      bagi burit emak kau pnjam saaat... ummmmhhhhphhh





      MAT BODO.......HHHHH...


      terima kasih pinjamkan lubang emak kau

      Delete
    2. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    3. Macam Rosmah pencuri palsu ke tak?

      Delete
    4. Rosmah Mansor belum pulang rantai berlian warna pink hadiah Pencuri tembam Tok Arab, Jho Low.

      Delete
    5. Polis dah soal siasat Tun Siti Hasmah. BERITA BENAR.
      Polis dah jumpa dan soal siasat Jho Low. BERITA PALSU.

      Delete
    6. Wak kojola kengkang hisap rokok john.

      Delete







    7. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  4. kalau takde pembohong, takde la berita bohong. kepala bapak pembohong yang patut ditangkap dulu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa kalu tangkap ketua negara pembohong settle masalah malaysia ni...dgn rosmah mansur tu sekali tangkap


      Kikiki

      Delete

    2. najib bebohong kata

      guna duit 1mdb


      dapat haji mabror





      haj




      BOHONG FAKE NEWS



      HAJI MABOKBUBOR ADALAH



      KAH KAH KAH


      HAJI MABOKBUBOR


      HAJI NAJIB FAKE NEWS

      Delete
    3. PENGUNJUNG BLOG SEMUA


      SAYA TELAH BERJAYA MENEBUK LUBANG EMAK BUDAk SEWEL

      MAT BODOOOO.....HHHHHH...



      HARAP MAKLUM


      blog budin skrg ada


      MAT BODOOOOOOO...HHHHH....








      PAK DINY, budak sewel ni mai dah



      BUDAK HARAMZADAH NI DAH KLUAR

      cepat PAK DINY


      MAKLUMLAH budak HARAMZADAH MAK BAPAK DOK MEMANTAT MEMANJANG


      SINGGAH BERTEMAN DI BLOG BUDIN TUNGGU MAK DIA BALIK DARI MAIN PELIR























      KESIAN KAH KAH KAH RELAX BROTHER





      bagi burit emak kau pnjam saaat... ummmmhhhhphhh





      MAT BODO.......HHHHH...


      terima kasih pinjamkan lubang emak kau

      Delete
    4. Kenapa UMNO sibuk isu Tun M mahu jadi pemimpin - tempelak Rais Yatim.

      Ramai pemimpin UMNO yg bongok tapi rakus makan hasil duit haram melalui rasuah, menggelatat-gabrah melihat keputusan PH satu langkah mengambil pemimpin 'kitar semula'. Mentelah pulak, sejak isu itu diperbesar-besarkan oleh Najib & pendukung2nya yg bongok, akhir2 ini Tun M & P Harapan semakin kukuh & mendapat sambutan positif baik dalam negeri mau pun di luar negara.

      Sampai2 pendukung mereka, veteran Tan Sri Dr Rais Yatim menempelak... umno seharusnya lebih fokus kepada usaha menyelesaikan isu kehidupan rakyat berbanding memikirkan hal Tun Mahathir.

      Rais juga menegur 'sikap hidup segan mati tak mahu' parti2 komponen BN (mca, mic & gerakan) kerana langsung tidak peduli & tidak buat kerja rumah di kawasan masing-masing.

      Padan muka kamu Najib & pemimpin2 umno.....!!

      Delete
    5. Berita palsu banyak dalam Utusan sebab tu kalah saman.

      Delete
    6. Bank Negara beli tanah 2billion daripada TRX supaya 1MDB boleh bayar hutang IPIC berita benar. Tanah Felda Jalan Semarak dapat balik ke Felda berita palsu.

      Delete
    7. Jual beli tanah Felda Shahrir tak tahu. BERITA BENAR.
      Perompak tanah Felda pulang balik geran FOC. BERITA PALSU.

      Delete


    8. Ini dia kepala bapak pembohong



      TUN Mahathir mendakwa lebih 700,000 warga China akan diberi kad pengenalan untuk membolehkan mereka mengundi pada pilihanraya akan datang. Beliau berkata demikian dalam Ceramah Bicara Rakyat Bersatu di Krubung, Melaka.

      "Cerita yang saya dengar amat menakutkan, ada usaha untuk memberi kad IC kepada lebih 700 ribu orang ini (warga China) supaya mereka boleh mengundi dalam pilihanraya yang akan datang, ini cadangan kerajaan Najib," dakwanya.






      Delete







    9. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  5. Ya, berkenaan perkara ini saya juga tertarik dgn prinsip2 kpdnkk yg menyeru melapor peniaga yg menipu.
    Saya melapor secara atas talian bahawa menteri kpdnkk & menteri2 lain menipu pengguna berkenaan harga barang,gst & janji2 utk pengguna. Namun senyap sepi sehingga kini!

    PM? Alahai lanun bugis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bukan lanun bugis



      dia PANGLIMA LANUN BUGIS



      ingat khianat melayu ingat najib


      ��


      ingat gadai harta kpd komunis

      ingat lanun


      ingat GST


      ingat BUGIS


      ingat tutoh mongolia


      ingat NAJIB

      Delete
    2. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    3. Macai Najib upah mahal tapi pemalas dan pandir berita benar.

      Delete
    4. Tanah tambak laut jual kepada warga asing secara hak milik kekal benar. Nama Jalan Gebeng, Kuantan bertukar jadi Jalan Qinxiang juga benar.

      Delete







    5. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  6. Tuan Budin dan rakan2, saya sarankan Tuan buat satu laporan polis dan juga kpd pihak Multimedia ttg binatang yg telah mengganggu blog Tuan sejak beberapa hari lalu. Pihak Kementerian dan Polis, walaupun dipihak kerajaan, patut menghalang perbuatan khianat yg dilakukan binatang ini,untuk mencetuskan ketegangan dan permusuhan dan tindak balas yg lebih buruk.

    Binatang ini dipercayai merupakan salah seorang penyokong kerajaaan,namun pihak berwajib tidak seharusnya membiarkan perkara ini berlanjutan. Negara demokrasi membenarkan pelbagai fahaman dan kepercayaan politik tetapi bukan tindakan sepertimana yg dilakukan oleh binatang ini yg merosak dan mengganggu blog orang lain dengan amat jahat sekali.

    Sekiranya tiada tindakan dari pihak tuan dan pihak2 berkuasa, saya takuti ada pihak2 yg berusaha keras mencari ip atau pengenalan diri si binatang ini dan pasti akan mencari binatang ini hingga ke lubang ciritnya.saya harap perkara ini tidak berlaku.Kepada sang binatang yang dah beberapa hari melakukan perkara jahat ini, you better watch out, there's no way you can escape kalau tak berhentikannya. Sudah2lah berkelakuan jahat dan jijik seperti ini.Jangan fikir anda disebelah sana anda selamat.Rakyat menyaksikan tindak tanduk pihak berwajib. Tuan Budin buatlah laporan.Kepada binatang ini,cukuplah.Menyesal kemudian tak guna lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KRONOLOGI REKOD POSTING DLM BLOG INI BUKTI 'kejora' PENGECUT TAK BERANI FACE-TO-FACE DGN SAYA

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:36
      Di Pdg Merdeka, kini hamba tercegat berdiri
      Kalau Suman tiba, hamba mudah saja dicari
      Jeket hiitam, sapu tangan putih di poket kiri
      Awak pula Suman dajal, tolong perkenal diri
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah..

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:11
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah dataran merdeka.
      Saya track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:19
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:22
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:09
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Delete
    2. 11:07...

      Terima kasih atas sokongannya.

      Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    3. Tak perlu report polis. Google how to prevent spammers in blog. Ada applikasi khas terutama komen yang buat link iklan atau komen kosong tanpa isi. Klik replies pun boleh hidden komen kosong panjang. Letih macai menekan tab. Memang sesuai jadi anak buah Ahmad Maslan CGPA 3.89. Nampak bijak sebab kepalanya sahaja botak.

      Delete
    4. 1140

      pak othaman

      no problem. we are all 100% behind you. pls stay with us in this blog pak othaman, we appreciate your endless intellectual contribution to this famous and popular blog SHAHBUDINDOTCOM !

      thank you PAK OTHAMAN

      Delete
    5. Wak kojola kengkang
      Hang mengaku kalah sajalah sebab hang dah kalah
      Pasumno pasu bunga dah kalah

      Bertaubatlah.
      Buat apa dok tambah dosa lagi?

      Delete







    6. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  7. Even their veteran Umno leader Tan Sri Dr Rais Yatim has hit out at party leaders for fixating over the selection of Tun Dr Mahathir Mohamad as the opposition's candidate for prime minister.

    The Socio-Cultural Advisor to the government said the party should instead focus their time and effort on addressing issues that affect the rakyat, and not on the former premier.

    Why don't umno, notably Najib just resolve life issues in the country?

    ReplyDelete
    Replies







    1. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete

  8. This fake news was started by Tun Dr Mahathir Mohamad three years ago in February 2015 when he alleged that RM42 billion of 1MDB’s money had lesap or ‘disappeared into thin air’. Either Mahathir does not understand the fundamentals of business or he was downright lying and thought he could get away with it.

    What actually happened is that 1MDB has a paid-up capital of only RM1 million when it was first set up as the Terengganu Investment Authority (TIA) by then Prime Minister Tun Abdullah Ahmad Badawi in 2008. Hence the opposition spin that it was Prime Minister Najib Tun Razak who set up 1MDB in 2009 so that he could syphon out government funds is not true.

    That is the first lie.

    It was Mahathir who started the ‘RM42 billion of 1MDB’s money has disappeared into thin air’ lie

    Secondly, the RM42 billion ‘taxpayers’ money’ that Mahathir said has lesap or ‘disappeared into thin air’ is not government funds but bank loans. And it is no longer RM42 billion but RM33 billion because some of those loans have already been repaid. And that RM33 billion in bank loans is backed by more than RM60 billion in assets. And some of those assets are now in various stages of development and would be worth more than its original value.

    In short, for every RM1 in loans, 1MDB has RM2 in assets. So how can 1MDB be considered bankrupt? It would be considered bankrupt if it has RM1 in assets for every RM2 in loans. Now it is the other way around. It has RM2 in assets for every RM1 in loans.

    One criticism they raise is that those RM60 billion or more worth of assets had been procured at below market price and not at prevailing market price. That, of course, is a debatable subject. Since the 1960s, government trust agencies or government-linked companies (GLCs) — even in opposition states such as Kelantan, Penang and Selangor — have been procuring assets at what can be considered below market price.

    ReplyDelete
    Replies

    1. look at mahathir founded khazanah

      and tabung uji

      and asb asn


      but LOOK AT




      1MBABI

      1MDB

      1HAJI


      WHAT HAPPEN ??? NAJIB you stupid ekonomi or what

      Delete
    2. The founder of 'pantatjaya' Najib rules Malaysia ONLY for 8 miserable years but have squandered and made Bank Negara losses over RM160 billions.

      On the othar hand, the Grand Old Statesman ruled Malaysia for 22 Golden Years with his monumental success leaving modern world class landmarks, legacies, good infrastructures, information technology, sound reputation that made Malaysia stood above in the World Map.

      Delete
    3. Ini dia kepala bapak pembohong



      TUN Mahathir mendakwa lebih 700,000 warga China akan diberi kad pengenalan untuk membolehkan mereka mengundi pada pilihanraya akan datang. Beliau berkata demikian dalam Ceramah Bicara Rakyat Bersatu di Krubung, Melaka.

      "Cerita yang saya dengar amat menakutkan, ada usaha untuk memberi kad IC kepada lebih 700 ribu orang ini (warga China) supaya mereka boleh mengundi dalam pilihanraya yang akan datang, ini cadangan kerajaan Najib," dakwanya.


      Read more: http://www.milosuam.net/2016/11/tun-m-dakwa-lebih-700000-warga-china.html#ixzz567VHDW00




      Delete







    4. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  9. PETALING JAYA: Seorang ahli psikologi memberi amaran tentang kesan hebat buli siber ke atas seseorang.

    Goh Chee Leong, Dekan Fakulti Sains Tingkah Laku di Universiti HELP, memberitahu FMT kemudaratan daripada buli siber boleh menjadi lebih buruk daripada kesan buli biasa.

    “Setiap jenis buli memberikan kesan yang berbeza,” katanya. “Bagaimanapun, ada kes di mana buli siber boleh memberi kesan pada mangsa seburuk atau lebih buruk daripada buli berdepan.

    “Kadang-kadang pemangsa menyembunyikan identitinya, menyebabkan mangsa sukar melawan atau mempertahankan diri.

    “Tambahan pula, mungkin lebih daripada seorang yang membuli. Mungkin 20 atau 50 orang turut serta.”

    Ketika ditanya apa yang boleh dilakukan jika seseorang itu dibuli dalam talian, Goh berkata sukar untuk memberi nasihat kecuali semua faktor berkaitan buli itu dapat ditentukan. Namun, beliau memberikan beberapa petua.

    “Yang paling penting ialah orang itu mesti melindungi harga diri sebanyak mungkin kerana itulah perkara pertama yang terjejas apabila anda dibuli,” katanya.





    SOKONG AMBIK TINDAKAN JORAH BAPOK SUKA BULI ORG TUA MCM ENCIK OTHAMAN

    BIAR PDRM TAK TIDO

    BUAT KERJA LAAAA

    ReplyDelete
    Replies







    1. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete

  10. HAJIHADIKAKICARUT


    PETALING JAYA: Haram bagi orang Islam melaksanakan agenda memulau pilihan raya atau merosak undi, kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Ini kerana mereka menarik diri daripada tanggungjawab menentukan nasib dan hala tuju masyarakat.


    HARAM PULAK

    CURI DUIT 90 JUTA SRC TAK HARAM KER

    ReplyDelete
    Replies







    1. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete

  11. Mahathir’s main beef is that 1MDB’s TRX, worth more than RM40 billion, will outdo the KLCC Twin Towers

    Bank Negara, PNB, LTAT, Tabung Haji, Pernas, Felda, the various SEDCs all over Malaysia — in fact, hundreds of such trust agencies and GLCs have been given land, licences, permits, and public company shares at par value and not at listed price. Ask ex-Pakatan Rakyat Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim how it was done when he was heading PNB since way back in the 1980s.

    So, this is not special to 1MDB. It is normal for all trust agencies and GLCs all over Malaysia, even for the Pakatan states. Even Penang and Selangor companies get land at ‘cheap sale price’ after which they sell it back to others or enter into joint ventures with private sector companies and make a huge profit.

    It is how the government does business since the 1960s when Tunku Abdul Rahman was Prime Minister. In fact, in the 1970s, even individual Malays could get ‘pink forms’ until the government changed its policy and gave them only to trust agencies and GLCs because the non-Malays were using Malays to buy these pink forms and were making millions.

    =======================================================

    Pakatan Harapan Selangor is facing an internal squabble so they are hoping the 1MDB issue can overshadow that
    Anyway, today, Wong Chen of PKR and Tony Pua of DAP are again raising the issue of RM42 billion of 1MDB’s money lesap or ‘disappeared into thin air’ (SEE THE SINAR HARIAN NEWS BELOW). After a silence of more than a year they are resurrecting this matter. What is Pakatan Harapan’s game-plan and why are they now reverting to the 1MDB issue and the ‘disappeared into thin air’ RM42 billion after a hiatus of more than a year?

    This week they had a meeting and they came to the conclusion that Pakatan Harapan is in trouble. The Penang undersea tunnel is hurting DAP very badly and many Penang voters are quite angry about the matter. The MACC have detained and interrogated a few people linked to this project and their statements have hurt both DAP and Penang Chief Minister Lim Guan Eng, who is already facing a corruption charge involving his house.

    Secondly and equally damaging is the appointment of Mahathir as Pakatan Harapan’s Prime Minister-in-waiting. This is the last straw that broke the camel’s back for most people. Those who were originally involved in the Reformasi movement in 1998 still remember that the movement was actually an anti-Mahathir movement. Hence, they cannot see the logic of appointing Mahathir as Pakatan’s ‘Top Dog’.


    ===============================================================


    Not many believe Mahathir will appoint Wan Azizah as his deputy if he becomes Prime Minister
    The Chinese also realise that the problems regarding racism, Islam, Sharia laws, the Sharia courts, etc., were all due to Mahathir. Whatever complaints one may have today were all Mahathir’s doing. He is the problem so how can the problem become the solution? It just does not make sense.

    No doubt Mahathir is Machiavellian and he practices the doctrine of the end justifying the means. But even this has a limit. It is like justifying the extermination of six million Jews just so that Hitler could unite the Germans. Even Machiavellian politics and the practice of the doctrine of the end justifying the means cannot justify the killing of six million Jews just so that the German people will continue to support the Nazi party.

    Thirdly, Pakatan Harapan Selangor is going through a serious crisis. While they are confident of retaining Penang, mainly against the backdrop of 80-90% Chinese support, the same confidence does not extend to Selangor. Hence Pakatan Harapan may lose Selangor if the internal squabbling continues and the voters get disgusted with Pakatan Harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11 15

      fook you


      go join PSM



      Delete
    2. Kenapa UMNO sibuk isu Tun M mahu jadi pemimpin - tempelak Rais Yatim.

      Ramai pemimpin UMNO yg bongok tapi rakus makan hasil duit haram melalui rasuah, menggelatat-gabrah melihat keputusan PH satu langkah mengambil pemimpin 'kitar semula'. Mentelah pulak, sejak isu itu diperbesar-besarkan oleh Najib & pendukung2nya yg bongok, akhir2 ini Tun M & P Harapan semakin kukuh & mendapat sambutan positif baik dalam negeri mau pun di luar negara.

      Sampai2 pendukung mereka, veteran Tan Sri Dr Rais Yatim menempelak... umno seharusnya lebih fokus kepada usaha menyelesaikan isu kehidupan rakyat berbanding memikirkan hal Tun Mahathir.

      Rais juga menegur 'sikap hidup segan mati tak mahu' parti2 komponen BN (mca, mic & gerakan) kerana langsung tidak peduli & tidak buat kerja rumah di kawasan masing-masing.

      Padan muka kamu Najib & pemimpin2 umno.....!!

      Delete
    3. Even their veteran Umno leader Tan Sri Dr Rais Yatim has hit out at party leaders for fixating over the selection of Tun Dr Mahathir Mohamad as the opposition's candidate for prime minister.

      The Socio-Cultural Advisor to the government said the party should instead focus their time and effort on addressing issues that affect the rakyat, and not on the former premier.

      Why don't umno, notably Najib just resolve life issues in the country?

      Delete
    4. The founder of 'pantatjaya' Najib rules Malaysia ONLY for 8 miserable years but have squandered and made Bank Negara losses over RM160 billions.

      On the othar hand, the Grand Old Statesman ruled Malaysia for 22 Golden Years with his monumental success leaving modern world class landmarks, legacies, good infrastructures, information technology, sound reputation that made Malaysia stood above in the World Map.

      Delete

    5. Ini dia bapak segala bohong



      TUN Mahathir mendakwa lebih 700,000 warga China akan diberi kad pengenalan untuk membolehkan mereka mengundi pada pilihanraya akan datang. Beliau berkata demikian dalam Ceramah Bicara Rakyat Bersatu di Krubung, Melaka.

      "Cerita yang saya dengar amat menakutkan, ada usaha untuk memberi kad IC kepada lebih 700 ribu orang ini (warga China) supaya mereka boleh mengundi dalam pilihanraya yang akan datang, ini cadangan kerajaan Najib," dakwanya.


      Read more: http://www.milosuam.net/2016/11/tun-m-dakwa-lebih-700000-warga-china.html#ixzz567VHDW00




      Delete
    6. TAK MEMFITNAH...MENCARUT...

      Delete
    7. TAK MEMFITNAH....MENCARUT....









      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete






  12. Kenali aktivis Pakatan Harapan…����


    Gara-gara membawa terlalu banyak kondom ketika melawat

    Indonesia, aktivis politik pembangkang dan pendukung

    kempen *#UndiRosak*, Maryam Lee diarahkan berbogel dan

    tonggeng di hadapan sebuah cermin agar kemaluannya dapat

    diperiksa secara fizikal oleh pihak berkuasa Lapangan

    Terbang Adisucipto, Yogyakarta.






    ReplyDelete
    Replies
    1. kenali

      ANNUAR MUSANG ROGOL HARTANAH OSTOLIA

      IBRAHIM AL KATAKI

      KHALID GAGAP MB IBRAHIM


      MIKE TYSON GOLOK SAMPAN OSTOLIA


      EXCO JOHOR ROGOL REZAB MELAYU BERSAMA M B


      KAMI MAHU DERIS NATANG - KATA PENYOKONG BEKAS MB GANU


      SAYA BELI BANGLO DUIT SIMPANAN SEJAK BANGKU SEKOLAH KATA KHIR TOYO


      ....


      ....


      ....




      KENALI UMNOBNMCAPASU

      Delete







    2. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  13. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajora bapuk bodoo pembela prompak..4 February 2018 at 11:59

      KERAJORA Bapuk tulur plastik....ekdyen lebih...kepala sewel skibat kena godek dengan negro kaki klentong.....damsing tai koo cing..

      Hoho Hoohoho Hohohohioo

      Delete
    2. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    3. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    4. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete

    5. Ini dia bapak segala bohong



      TUN Mahathir mendakwa lebih 700,000 warga China akan diberi kad pengenalan untuk membolehkan mereka mengundi pada pilihanraya akan datang. Beliau berkata demikian dalam Ceramah Bicara Rakyat Bersatu di Krubung, Melaka.

      "Cerita yang saya dengar amat menakutkan, ada usaha untuk memberi kad IC kepada lebih 700 ribu orang ini (warga China) supaya mereka boleh mengundi dalam pilihanraya yang akan datang, ini cadangan kerajaan Najib," dakwanya.


      Delete







    6. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  14. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 12:02

      KERAJORA Bapuk tulur plastik....eksyen lebih...kepala sewel akibat kena godek dengan batang negro....kaki klentong.....samsing tai koo cing..

      Hoho Hoohoho Hohohohioo

      Delete
    2. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    3. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    4. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete







    5. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  15. Tiga hari pendedak yang hina
    Mengganggu blog seronoknya dia
    Sebab sokong sebelah sana
    Dia rasa tindakan tiada..

    Tindakan begini memangnya jahat
    Undang2 ada kenapa dibuat
    Siapa mengupah,siapa nasihat
    Nampak benar lemah tak kuat..

    Kalau gentleman komenlah saja
    Perenggan kosong nak buat apa
    Takde modal tanya penaja
    Melampau sangat,orang cari siapa..

    Jangan nak gila membabi buta
    Ingat dunia dia yang punya
    Fikirkan akibat apa dicipta
    Kelak namanya orang bertanya..

    Tak salah apa, kalau nak komen
    Tapi jangan bermain main
    Tak tahu kojola ke wak Simen
    Sudah gila ke tak berbaju kain?

    Ameno,Pas juga Barisan
    Orang begini jangan disimpan
    Nilai tiada ilmu picisan
    Kerana dia, tenggelamlah sampan!

    ReplyDelete
    Replies







    1. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  16. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    2. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete







    3. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  17. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 12:05

      KERAJORA Bapuk tulur plastik....eksyen lebih...kepala sewel akibat kena godek dengan batang negro....kaki klentong.....samsing tai koo cing..

      Hoho Hoohoho Hohohohioo

      Delete
    2. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    3. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    4. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete







    5. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  18. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    2. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    3. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete







    4. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  19. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    2. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    3. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete







    4. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  20. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    2. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    3. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete
    4. Kejora cuba menutup 'pekung busuknya' dgn pantatun sampahnya.

      Mari kita semak KRONOLOGI REKOD POSTING DLM BLOG INI BUKTI 'kejora' PENGECUT TAK BERANI FACE-TO-FACE DGN SAYA

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:36
      Di Pdg Merdeka, kini hamba tercegat berdiri
      Kalau Suman tiba, hamba mudah saja dicari
      Jeket hiitam, sapu tangan putih di poket kiri
      Awak pula Suman dajal, tolong perkenal diri
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah..

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:11
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah dataran merdeka.
      Saya track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:19
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:22
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:09
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Delete
    5. Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:24
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Anonymous 1 February 2018 at 23:11
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:22
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:25
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:26
      WAK SUMAN TEMPE DAH MACAM ORANG GILA...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:11
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:23
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:29
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:18
      Jam 11.00, hamba tunggu bagaii yg dikata
      Tak menyahut pun Suman bapok tua renta
      Ternyata pak kadok inii hanya banyak aota
      Bacul dayus, udah kecut peliir ini pendusta
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:21
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Anonymous 1 February 2018 at 23:31
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:25
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakaian track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Delete
    6. Anonymous 1 February 2018 at 23:32
      WOIII...WAK SUMAN GILO...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:28
      P E R H A T I A N :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 23:34
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:34
      Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
      Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
      Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
      Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 23:38
      WAK SUMAN TEMPE DAH GILO....
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:39
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:40
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Delete
    7. Anonymous 1 February 2018 at 23:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:44
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola..

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:47
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:47
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:50
      Sengaja berkaca mata supaya mudah kamu menfenali saya.
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:57
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Delete
    8. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:03
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:05
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:07
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 2 February 2018 at 00:08
      Pak Man....Pak Man....
      Buat ape nak di layan si sial kejora ni nihh!
      Dia tak akan datang punya!!!!!
      Baru tadi aku nampak KEJORA rayau kat co ket
      pakai skirt atas lutut
      Lepas dia letak Plekad
      "DISKAUN 90%"
      sejak juboq dia koyak ari tu
      dia makin menjadi
      kikikikikiki

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:10
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........?

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:14
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:17
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:18
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Anonymous 2 February 2018 at 00:19
      Kih kih kih...
      Wak Suman ni orang buta rupanya..

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:23
      Jgn jadi Mat Maslan, takut cakaplah takut, toksah beri mat malasan,
      Sebenarnya sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, nie haaaaaa...??
      Kenapa..kenapa..kenapa....???
      Takot ker...........!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:19
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Delete
    9. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:26
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:32
      Kejora macam Najib, berani cakap besar belakang2.
      Bila diajak face-to-face, haram dorang tak berani, kecut macam tak ada buah perlir.
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:41
      Kejora....
      Kenapa masih diam membisu...kamu sembunyi di mana, haaaa...??
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Anonymous 2 February 2018 at 02:04
      Suman punya belit aota, hamba dah khatam
      Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
      Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
      Hamba gelak berguliing2 sampai nak pitam
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:12
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:08
      Penat saya menunggu Kejora tak kunjung tiba. Saya akan minta anak saya menggantikan sebentar tempat saya sementara saya berehat sekejap dalam kereta.
      Saya akan terus menunggu kejora, itu azam & tekad saya.

      Replies
      Anonymous 2 February 2018 at 02:28
      Aiikk...Wak Suman Tempe konon hebat, tapi bawa anak teman...
      Kih kih kih...tak berani ke berdepan sorang sama sorang dgn cikgu tu...
      Kih kih kih

      Anonymous 2 February 2018 at 02:18
      Mlm ini Suman udah jadi mcm sambal petai
      Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
      Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
      Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 2 February 2018 at 02:25
      Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
      Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
      Tadi disuruhnya cam hitam punya spek mata
      Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:30
      Baik, sekarang saya kembali di tengah2 Dataran memakakai cap/topi 'nike' tanpa pakai spec 'rayban'.
      Amacam, boleh datang sekarang......??

      Anonymous 2 February 2018 at 02:42
      Udah2 ler Wak Suman Tempe...
      Pembaca dah boleh nilai kelentong aota Wak tu...Wak dah dua kali kantoi & terperangkap dgn cikgu matematik tu...gi tidor le Wak.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:05
      Cikgu mathematic konon, tak hal dia si kejora puaka jugak....!!

      Delete
    10. Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???
      Othaman Ahmad2 February 2018 at 03:09
      Sekarang 1Malaysia & satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:10
      Sebelum ini cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa dia masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, dia takut kerrr........????

      Anonymous2 February 2018 at 03:29

      N6ata jelas sah terpatri fakta.
      Jira bapok takut gigil tk berani dgn pak man.
      Jenis bapok gay mmg ramai dan paling bising dlm umno, mahupun pas.
      Kalau ada atau tiada isu, mereka ni lah yg paling mulut byk.
      Budaya ini dimula oleh tv3 pada zaman azwan.Semua ponen control.
      Hati mereka ni paling busuk hitam,lebih berdendam mengumpat dari perempuan tulin.
      Umnopas dihijack rosak oleh bapok sudah lama.
      KETUA BESAR KEPALA BAPAK JIBBO,DIBAWAH TELUNJUK BADAK.
      Hanya tinggal yg bodoh dan bapok.Blog org pun hendak dimusnahkan.
      Mungkin Budin patut buat satu expose khusus siapa Kejora hati hitam,mulut jahat

      Replies
      Othaman Ahmad2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecu t& bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir

      Delete
    11. Anonymous 2 February 2018 at 11:07
      Di Hari Malaysia 16 hb bulan Sept tahun lepas, Suman Tempe bapok tak berani muncul jumpa face-to-face dgn hamba.
      Kemudian di Hari Wilayah, 1 hb Februari mlm tadi, tak muncul juga bapok khunsya tua ini.
      Hamba sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi si bacul itu tak juga muncul2 datang berjumpa dgn hamba setelah hamba tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....?? Dah tu, menipu pula, cakap pakai cermin mata Rayban hitam di tengah mlm buta...jenis munafiq apakah Suman kufur ini...???
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan agama suci kita Islam dan mengata:
      'Islam berasal dari Hindu'
      'Allah sama dgn Visnu'
      'Muhammad sama dgn Al-Khalki Authar'
      Kalau dia datang mlm tadi, lunyai si tua bangsat ini hamba kerjakan...namun kebaculan dirinya telah menyelamatkan dia dari tangan hamba...
      Suman...Sumaan...masul ler Maharaja Lawak Mega, MLM..

      Reply
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 12:27
      Hey budak biadap kejora...
      Toksah temberanglah, bukan sekali tapi banyak kali dah kamu tak berani muncul face-to-face-dgn saya.
      Semalam dari jam 11.00 malam sampai 4.00 pg saya tercegat berembun menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka tapi kelibat kamu pun tiada.
      Kamu beri alasan konon saya pakai spec hitam macam orang gila konon tapi sebenarnya untuk memudahkan kamu mengenali saya.
      Kemudian kamu beri alasan sebab kehadhiran anak lelaki saya (yg memang menetap di Tmn Tun Dr Ismail). Apa salahnya, saya pun dah 2 bulan tak sempat menjenguk isteri, anak & cucu2 di sana. Lagipun saya perlu dia jadi pemandu supaya saya dapat rehat secukupnya.
      Dah lah pengecut, kini kami tabur fitnah saya konon mempermainkan agama Islam dgn mengatakan, 'Islam berasal dari Hindu' & 'Allah sama dgn Visnu'.
      Apa buktinya, mana buktinya, bukankah kamu sering memutar belit dan membohong serta memfitnah orang,........???
      Tak hal, kamu sendiri siang malam menyebut-nyebut nama dewa2 hindu & tuhan jesus. Munafik betul kamu....!!Demi Allah, sekiranya aku berjumpa budak kurang ajar seperti kamu satu hari nanti, akan ku ajar kamu secukup-cukupnya.....!!!
      Apapun 1Malaysia & dunia dah menyaksikan kamu hanya cakap besar saja tapi isi kosong, dah tuu pengecut pulak

      Delete
    12. Kesimpulannya:
      Sepajang malam hingga dini hari saya tercegat menunggu kemuncukan kejora, tapi kelibat atau bayangnya pun tak ada.
      Kenapa dia tak datang jumpa saya, apakah dia nie memang benar2 bapok mulut celupar macam jalang di Chow Kit Road....??

      Lihatlah sendiri rekod 'all the chains in yesterday's portal of this blog' sebagai bahan bukti & fakta.

      Sama-samalah kita renungkan betapa jahanamnya si kejora ini membohong & cuba nak spin menutup pekung dgn pantatun sampahnya yg melalut lagi karut...!!

      Delete







    13. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  21. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    2. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    3. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete







    4. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  22. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. The founder of 'pantatjaya' Najib rules Malaysia ONLY for 8 miserable years but have squandered and made Bank Negara losses over RM160 billions.

      On the othar hand, the Grand Old Statesman ruled Malaysia for 22 Golden Years with his monumental success leaving modern world class landmarks, legacies, good infrastructures, information technology, sound reputation that made Malaysia stood above in the World Map.

      Delete
    2. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    3. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:37

      Saya dah cakap....jubo KerJora tengah di sula oleh nrgro batang besar hitam legam...kejora masa tu tengah mengerang kesakitan...demi 5 kupang KeraJora kena teruskan...

      Delete







    5. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  23. Tanah Felda Jalan Semarak dipulangkan perompak guna tangan kanan tapi disakau semula guna tangan kiri. BERITA BENAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:35

      Wayang shahrir samad?...tanah bertukar milik power attorney blm di batalkan bukan boleh di pindah milik semula...

      Delete







    2. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  24. Kerajaan Malaysia dirompak oleh Cina tembam belaan Rosmah Mansor dan kawan baik Riza Aziz. BERITA BENAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:32

      Najib ketua prompak berjemaah...Kerajora tukang pikul guni wang rompakan...

      Delete







    2. .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  25. Najib disenggol dengan siku Rosmah Mansor di khalayak ramai dan dirakam media antarabangsa. BERITA BENAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOO...









      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  26. Donald Trump lari ke belakang Najib untuk mengelak bersalam dengan Kleptokrat Terburuk Dunia Najib semasa sidang photoshoot APEC di Manila. BERITA BENAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOO...









      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .





      .











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      .

      Delete
  27. Najib nak guna duit KWSP dan paksa Air Asia beli Boeing dan enjin jet untuk perkukuh ekonomi US. BERITA BENAR.

    ReplyDelete
  28. Bagaimana dgn tuduhan UMNO BN bahawa Anwar Ibrahim menyimpan duit ratusan juta RM di luar negara serta penglibatan beliau dengan pemberontak Sulu serta tuduhan beliau sebagai tali barut Amerika dan kuasa asing? Tidak kah tuduhan ini telah disebarkan dengan meluas melalui banyak media massa milik UMNO BN? UMNO BN lah punca utama maklumat palsu hingga kan TV3 digelar TV3 Suku, Urusan Melayu menjadi Utusan Meloya/Utuseks (kerana berita berita fitnah berkaitan seks pemimpin oposisi) dan juga Berita Harian yang bertukar menjadi Berita Hairan. Kenapa gelaran ini diberi?. Puncanya kerana UMNO BN melalui media massa miliknya tak sudah2 sebar fitnah dan berita palsu. Najib Dan UMNO BN tak payahlah berlakon bersandiwara, pergilah 1000 kali umrah dan haji pun, tak ada artinya kalau niat buruk dan sikap tamak dihati terus bersarang. Elok mampus rasanya lebih afdal lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu dituduh sokong perjuangan komunis Dan menghina perajurit Melayu. Kenyataannyà siapa yang memfitnah? Bukan kah puncanya adalah dari UMNO BN?. Dasar UMNO BN kerajaan munafik! Lempar batu sembunyi tangan menyalahkan pihak lain. Tangkapan Operasi lapang dulu, puncanya pun Pemuda UMNO BN dan MCA. Yang ramai kena cekup, pemimpin pembangkang. Hari ni dia buat fitnah, kmdn nak buat undang2 untuj perangkap pemimpin dan penyokong oposisi tanpa proses perbicaraan. Haram Jadah punya kerajaan UMNO BN.

      Delete
    2. Kaetika mantan PM Britain, Margaret Thatcher melawat negara pd pertenngahan 90an, beliau terpesona & kagum dgn kemantapan ekonomi negara yg terajui oleh 2 tokoh terhebat Tun Mahathir & DS Seri Anwar Ibrahim.

      Beliau pula mengibaratkan jika DS Anwar Ibrahim sebagai 'Best Soccer Player in The World', sudah tentu negaranya dan negara Eropah lain mahu membeli DS Anwar Ibrahim.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:30

      Sejarang pon najib hebat dah terkenal seluruh dunia...tapi tak de negara berani beli najib...takut harta kena rompak aset di jual kpd orang asing...

      Delete
  29. nampak mcm KEJORA dah INSAF

    dia tak tekan TAB lagi

    TABI TABIAT BABI LAMA DIA MASIH SEBATI

    DGN PANTATUM YG KAMI TIDAK AKAN MAAF

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:28

      Bila skru kepala dia lo ggar dia meracau dan meryoa menggelupur laah...KeraJora bapuk bodoo...

      Delete
  30. ada lagi anak haram kah.kah..kah..ni yg sabotaj blok ni aku rasa bijik kelentit mak dia senget belah kiri lah itu pasai otak kau senget sampai jadi mcm ni.bodoh !!!..

    ReplyDelete
  31. Macai dah tahu kerja sia-sia sebab komen kosongnya boleh hidden jika tekan replies. Begitulah kebodohan macai, salin tak tumpah macam Ahmad Maslan CGPA 3.89. Teruskan lawan kleptokrat dan anjing-anjing upahannya. Lama-lama dedak habis dia gigit tuan sendiri.

    ReplyDelete
  32. Kalimah dan berita yang paling benar ialah LAA ILAHA ILA ALLAH (TIADA TUHAN KECUALI ALLAH). Tiada peruntukan ke untuk satu papan iklan di lubuhraya Malaysia sebagai usaha dakwah kepada belum Islam atau peringatan kepada umat Islam? Iklan yang ringkas contohnya "Baca Quran" atau "Read Quran" juga boleh merupakan usaha dakwah pihak pemerintah negara. Apa guna slogan kerajaan seperti "Rakyat di dahului" atau "Satu Malaysia" kalau kerajaan sendiri tidak tahu kemana arah hendak dibawa mereka itu?

    ReplyDelete
  33. Mengikut gaya macai Najib yang nampak terdesak nak hentikan penentangan Rakyat kepada Kleptokrat Najib, berita SB dan dapatan kajian mungkin dah jauh merosot di kawasan fixed deposit dan kawasan kelabu makin bertambah. Tahniah Pakatan Harapan.

    ReplyDelete




  34. SHAH ALAM: Sikap Pakatan Harapan Selangor yang tidak sepakat serta saling bercakaran terutamanya dalam menentukan pembahagian kerusi untuk Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) menggambarkan mereka masih gagal menyelesaikan pertikaian sesama sendiri.

    Anggota Parlimen Kuala Selangor, Datuk Seri Dr Irmohizam Ibrahim berkata ketidaksepakatan itu dilihat menjadi lebih kritikal sejak Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tun Dr Mahathir Mohamad dicalonkan sebagai perdana menteri sementara Pakatan.

    Sikap saling menuduh dan rasa tidak puas hati dalam kalangan sekutu pembangkang menyebabkan pakatan itu sering dilihat 'kalut' dalam mencari penyelesaian berkaitan sebarang isu.
    Merujuk kepada kenyataan Pengerusi Amanah Selangor, Izham Hashim yang dilapor menyebut bahawa Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak layak menjadi pemimpin berikutan kegagalannya menangani isu membabitkan pengagihan kerusi PRU14 di negeri itu, Irmohizam berkata ia mungkin ada benarnya.

    "Ini menunjukkan Mohamed Azmin bukan sahaja gagal sebagai seorang menteri besar tetapi gagal mencatur persefahaman pakatan tersebut selaku Pengerusi PH Selangor," katanya dalam kenyataan di sini, pada Sabtu.

    Semalam, Izham dilaporkan berkata bahawa sehingga kini mesyuarat pembahagian kerusi di negeri itu belum bermula apabila tempoh akhir pembahagian peringkat negeri sepatutnya dimuktamadkan semalam dilanjutkan hingga Rabu ini.

    Izham turut menyatakan tuntutan mereka agar satu jawatankuasa khas dibentuk untuk pembahagian kerusi tidak diendahkan oleh Mohamed Azmin.

    Baru-baru ini, Pengarah Komunikasi Amanah Selangor, Jamzuri Ardani dilapor menyatakan Mohamed Azmin cuba melengah-lengahkan usaha pengagihan kerusi DUN bagi menghadapi PRU14.

    -- BERNAMA




    ReplyDelete
    Replies
    1. Aqidah songsang konon kalau umno tumbang, Lim Kit Siang akan jadi PM.

      Ternyata ianya songsang & meleset kerana sampai bila pun orang Tionghua tidak mungkin jadi PM. Pembangkang telah mencalonkan Tun Mahathir dan ini membuat Najib-Rosmah & pemimpin2 umno ngompol di siang hari. Mentelah pulak, semakin hari semakin ramai rakyat memberi reaksi positif, terutama orang2 Melayu di kawasan pendalaman & felda. Tak lupa jugak, dunia luar jugak menyambut baik hingga memberi perangsang-lonjak kpd pengukuhan sedikit matawang RM dan bursa saham KLSE akhir2 ini.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:22

      Perselisihan Amanah dan PKR di selangor dah setel....masalah kecik jee kerana 20 kerusi yg di tandingi pas pru lepas blm di muktamadkan...

      Tun Madey bijak selesaikan masalah PH...

      Delete
  35. Apakah LAWAK PALSU dikira Berita Palsu?
    Biro Media Propa Doktrin Komunis Malaya yg dibawa TV3 , sudah makin menggila.
    Rakyat dikanak2kan dgn program ketua2 Klepet ala tadika.
    Rakyat disaji tuduhan2 dan berita buruk terhadap Pakatan dan Negeri2 KERAJAAN Pakatan dgn iringan mimik muka yg keji oleh pembaca.
    Yang paling baru, berita berkenaan Proton smlm, dimana ucapan Najib diedit bersama audio. Rakaman track audio sorakan distadium bolasepak, dimasukan utk meyakinkan suara teran Najib.
    Selain dimedia, ditempatan, terutama jalan2 kampung, budak2 rela,sekolah dan rempit digembeleng. Harta tenaga rakyat disalah guna utk Tipu Rakyat,kononnya UmnoBn mendapat sokongan hebat.
    Ride2 dikerahkan oleh rempit berbaju t Biru, BRIGED GEMPUR. Mereka berkonvoi berkilo2 meter tanpa kawalan separuh jalan. Ini meninbulkan bahaya pada anak muda dan orang ramai.
    UMNO makin gila,disokong Pas yg makin bodoh.
    Sokongan pada UmnoBnPas semata2 hanya dibeli,diedit,dicanang..
    SOKONGAN PLASTIK,DISTEROID,DIBOTOX. ...Palsu syok sendiri 101%
    ...dan hanya UmnoPas yg mempercayainya.
    Allah memang sengaja membiarkan UmnoPas gila, sebelum mereka musnahkan diri sendiri.
    Lagi cepat mampos, lagi bagus,dari membawa nudharat pada kaum melayu dan Islam itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak gitu, takkan stesyen sewel itu kini dinobatkan dgn anugerah 'TV3 Suku'. Rating pun dah teruk jatuh tanda2 dah nak melingkop sama-sama Borosmah Najib (BN), tak gitu...??

      Delete
  36. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    DIA CAKAP DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK UNTUK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berejam-jam kita tunggu di tengah2 Dataran Merdeka melaung-laung...'kejora kamu di mana, kenapa tak datang jumpa saya'.
      Lepas tu, takkan saya tak perlu rehat sebentar dan buang air....??

      Hapah pun tak dijawabnya. Sebaliknya dia asyik melalut main bola, main bola, main bola. Rekod Kronologi posting semua ada sebagai bukti.

      Delete
    2. Selepas kamu posting.....

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  37. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berejam-jam kita tunggu di tengah2 Dataran Merdeka melaung-laung...'kejora kamu di mana, kenapa tak datang jumpa saya'.
      Lepas tu, takkan saya tak perlu rehat sebentar dan buang air....??

      Hapah pun tak dijawabnya. Sebaliknya dia asyik melalut main bola, main bola, main bola. Rekod Kronologi posting semua ada sebagai bukti.

      Delete
    2. Selepas kamu posting.....

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  38. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    DIA CAKAP DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK UNTUK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berejam-jam kita tunggu di tengah2 Dataran Merdeka melaung-laung...'kejora kamu di mana, kenapa tak datang jumpa saya'.
      Lepas tu, takkan saya tak perlu rehat sebentar dan buang air....??

      Hapah pun tak dijawabnya. Sebaliknya dia asyik melalut main bola, main bola, main bola. Rekod Kronologi posting semua ada sebagai bukti.

      Delete
    2. Selepas kamu posting.....

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  39. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    DIA CAKAP DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK UNTUK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berejam-jam kita tunggu di tengah2 Dataran Merdeka melaung-laung...'kejora kamu di mana, kenapa tak datang jumpa saya'.
      Lepas tu, takkan saya tak perlu rehat sebentar dan buang air....??

      Hapah pun tak dijawabnya. Sebaliknya dia asyik melalut main bola, main bola, main bola. Rekod Kronologi posting semua ada sebagai bukti.

      Delete
    2. Selepas kamu posting.....

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  41. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berejam-jam kita tunggu di tengah2 Dataran Merdeka melaung-laung...'kejora kamu di mana, kenapa tak datang jumpa saya'.
      Lepas tu, takkan saya tak perlu rehat sebentar dan buang air....??

      Hapah pun tak dijawabnya. Sebaliknya dia asyik melalut main bola, main bola, main bola. Rekod Kronologi posting semua ada sebagai bukti.

      Delete
    2. Selepas kamu posting.....

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  42. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas kamu posting.....

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  43. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    DIA CAKAP DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK UNTUK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berejam-jam kita tunggu di tengah2 Dataran Merdeka melaung-laung...'kejora kamu di mana, kenapa tak datang jumpa saya'.
      Lepas tu, takkan saya tak perlu rehat sebentar dan buang air....??

      Hapah pun tak dijawabnya. Sebaliknya dia asyik melalut main bola, main bola, main bola. Rekod Kronologi posting semua ada sebagai bukti.

      Delete
    2. Selepas kamu posting.....

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:18

      Dah tahu KeraJora bapuk bapak kelentong bacul...cakap jee besar...telor plastik...batang dah kecik tak naik plak...hik5

      Delete
    4. Kejora cuba menutup 'pekung busuknya' dgn pantatun sampahnya.

      Mari kita semak KRONOLOGI REKOD POSTING DLM BLOG INI BUKTI 'kejora' PENGECUT TAK BERANI FACE-TO-FACE DGN SAYA

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:36
      Di Pdg Merdeka, kini hamba tercegat berdiri
      Kalau Suman tiba, hamba mudah saja dicari
      Jeket hiitam, sapu tangan putih di poket kiri
      Awak pula Suman dajal, tolong perkenal diri
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah..

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:11
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah dataran merdeka.
      Saya track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:19
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:22
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:09
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Delete
    5. Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:24
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Anonymous 1 February 2018 at 23:11
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:22
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:25
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:26
      WAK SUMAN TEMPE DAH MACAM ORANG GILA...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:11
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:23
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:29
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:18
      Jam 11.00, hamba tunggu bagaii yg dikata
      Tak menyahut pun Suman bapok tua renta
      Ternyata pak kadok inii hanya banyak aota
      Bacul dayus, udah kecut peliir ini pendusta
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:21
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Anonymous 1 February 2018 at 23:31
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:25
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Delete
    6. Anonymous 1 February 2018 at 23:32
      WOIII...WAK SUMAN GILO...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:28
      P E R H A T I A N :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 23:34
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:34
      Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
      Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
      Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
      Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 23:38
      WAK SUMAN TEMPE DAH GILO....
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:39
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:40
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Delete
    7. Anonymous 1 February 2018 at 23:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:44
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola..

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:47
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:47
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:50
      Sengaja berkaca mata supaya mudah kamu menfenali saya.
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:57
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Delete
    8. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:03
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:05
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:07
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 2 February 2018 at 00:08
      Pak Man....Pak Man....
      Buat ape nak di layan si sial kejora ni nihh!
      Dia tak akan datang punya!!!!!
      Baru tadi aku nampak KEJORA rayau kat co ket
      pakai skirt atas lutut
      Lepas dia letak Plekad
      "DISKAUN 90%"
      sejak juboq dia koyak ari tu
      dia makin menjadi
      kikikikikiki

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:10
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........?

      elete
      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:14
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:17
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:18
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Anonymous 2 February 2018 at 00:19
      Kih kih kih...
      Wak Suman ni orang buta rupanya..

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:23
      Jgn jadi Mat Maslan, takut cakaplah takut, toksah beri mat malasan,
      Sebenarnya sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, nie haaaaaa...??
      Kenapa..kenapa..kenapa....???
      Takot ker...........!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:19
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Delete
    9. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:26
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:32
      Kejora macam Najib, berani cakap besar belakang2.
      Bila diajak face-to-face, haram dorang tak berani, kecut macam tak ada buah perlir.
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:41
      Kejora....
      Kenapa masih diam membisu...kamu sembunyi di mana, haaaa...??
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Anonymous 2 February 2018 at 02:04
      Suman punya belit aota, hamba dah khatam
      Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
      Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
      Hamba gelak berguliing2 sampai nak pitam
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:12
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:08
      Penat saya menunggu Kejora tak kunjung tiba. Saya akan minta anak saya menggantikan sebentar tempat saya sementara saya berehat sekejap dalam kereta.
      Saya akan terus menunggu kejora, itu azam & tekad saya.

      Replies
      Anonymous 2 February 2018 at 02:28
      Aiikk...Wak Suman Tempe konon hebat, tapi bawa anak teman...
      Kih kih kih...tak berani ke berdepan sorang sama sorang dgn cikgu tu...
      Kih kih kih

      Anonymous 2 February 2018 at 02:18
      Mlm ini Suman udah jadi mcm sambal petai
      Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
      Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
      Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 2 February 2018 at 02:25
      Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
      Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
      Tadi disuruhnya cam hitam punya spek mata
      Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:30
      Baik, sekarang saya kembali di tengah2 Dataran memakakai cap/topi 'nike' tanpa pakai spec 'rayban'.
      Amacam, boleh datang sekarang......??

      Anonymous 2 February 2018 at 02:42
      Udah2 ler Wak Suman Tempe...
      Pembaca dah boleh nilai kelentong aota Wak tu...Wak dah dua kali kantoi & terperangkap dgn cikgu matematik tu...gi tidor le Wak.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:05
      Cikgu mathematic konon, tak hal dia si kejora puaka jugak....!!

      Delete
    10. Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???
      Othaman Ahmad2 February 2018 at 03:09
      Sekarang 1Malaysia & satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:10
      Sebelum ini cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa dia masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, dia takut kerrr........????

      Anonymous2 February 2018 at 03:29

      N6ata jelas sah terpatri fakta.
      Jira bapok takut gigil tk berani dgn pak man.
      Jenis bapok gay mmg ramai dan paling bising dlm umno, mahupun pas.
      Kalau ada atau tiada isu, mereka ni lah yg paling mulut byk.
      Budaya ini dimula oleh tv3 pada zaman azwan.Semua ponen control.
      Hati mereka ni paling busuk hitam,lebih berdendam mengumpat dari perempuan tulin.
      Umnopas dihijack rosak oleh bapok sudah lama.
      KETUA BESAR KEPALA BAPAK JIBBO,DIBAWAH TELUNJUK BADAK.
      Hanya tinggal yg bodoh dan bapok.Blog org pun hendak dimusnahkan.
      Mungkin Budin patut buat satu expose khusus siapa Kejora hati hitam,mulut jahat

      Replies
      Othaman Ahmad2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecu t& bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir

      Delete
  44. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak4 February 2018 at 14:16

    Jangan salah paham....Najib dan wak Jahid komidi tak pernah buat berita palsu....Najib dan Jahid buat berita klentong ...bapak klentong....bapak penipu

    ReplyDelete
  45. SOALAN SAYA MASIH TAK TERJAWAB OLEH KEJORA:

    The late Tun Ghafar Baba only with Malay education background left us with his MARA legacy which has produced thousands Malay businessmen/entrepreneur, MARA graduates and MARA skilled/craftsmen.

    UMNO hq Putra World Trade Center and Putrajaya City plus many others are landmarks that stunned the entire world which came about from Tun Mahathir's vision.

    What have Najib & KJ goons contributed so far that will leave a permanent mark in the nation history.......??

    Tun Mahathir don't have to gain education in Oxford, but what a stunning it was when he was invited to present a 'talk and a brainstorming session' at Oxford last year. And he made Malaysia famous & and appear oustanding in the world map.
    How come KJ was not honoured with such invitation, how come..how come.......??

    ReplyDelete
    Replies





    1. Mahathir Bohong! Hutang Malaysia RM680 Bilion, Bukan RM3.6 Trilion
      malaysiandigest.com/.../716133-mahathir-bohong-hutang-malaysia...

      Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyebarkan cerita buruk terhadap Malaysia sekali lagi dan kali ini mendakwa hutang negara kini mencecah sehingga US$900 bilion atau RM3.6 trilion dengan kadar tukaran mata wang asing semasa.


      Mahathir Bohong Lagi Bila Dakwa Malaysia Akan Bankrap Seperti ...

      Pagi ini, MalaysiaKini melaporkan bahawa Tun Mahathir telah memberitahu sebuah forum bahawa Malaysia sedang menuju ke arah kebankrapan jika ia tidak dapat menyelesaikan banyak hutang besarnya.


      Reezal kata Dr Mahathir bohonga, tajuk berita surat khabar yang kata tidak ada pertemuan di antara Dr Mahathir dan Zahid. Isu ini bukanlah susah sangat untuk disahkan. Kalau Dr Mahathir bohong, Zahid boleh buktikan dengan menyiarkan rakaman yang kononnya dia buat semasa


      MAHATHIR BOHONG : SAYA ADA BUKTI - ZAHID - watan-online.com
      watan-online.com/mahathir-bohong-saya-ada-bukti-zahid/

      Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi membidas tuduhan Tun Dr Mahathir Mohamad kononnya beliau meminta restu bekas Perdana Menteri itu bagi menggulingkan Datuk Seri Najib Razak dalam satu pertemuan pada 2015. Sebaliknya Timbalan Perdana Menteri berkata, beliau mempunyai bukti rakaman ...


      Dr Mahathir buat hal lagi…apakah sanggup U-Turn bohong pengawal ...

      Dr Mahathir Mohamad pernah jadi Perdana Menteri selama 22 tahun. Tidak mungkin beliau tidak dapat bezakan antara anggota polis biasa dengan anggota Unit Tindakan Khas (UTK) yang mengawal


      KEMISKINAN LUAR BIASA TUN DR MAHATHIR DAN ANAK-ANAK ...
      www.mynation.news/.../kemiskinan-luar-biasa-tun-dr-mahathir-dan...

      Bahkan peraturan dan undang-undang keras telah digunakan untuk mengekang 'kebocoran' data-data yang melibatkan Mahathir dan keluarganya walaupun pada masa yang sama, Mahathir dan orang-orangnya berjaya mengenakan Zahid Hamidi yang sekarang ini adalah Timbalan Perdana Menteri.


      Mahathir Nafi Bantu Mokhzani Jadi Kaya Raya, RPK Kata Mahathir ...
      https://sozcyili.blogspot.com › ... › Raja Petra Kamaruddin

      Raja Petra Kamaruddin berkata, Dr Mahathir berbohong apabila beliau katakan tiada kena mengena dengan kekayaan Mokhzani yang disenaraikan Forbes di tangga ke-28, individu terkaya Malaysia. “Dia (Dr Mahathir) bohong. “Semua bukti menunjukkan sebaliknya. Sangat menakjubkan apabila Mokhzani ...




      Delete
  46. THE BRILLIANCE OF TUN MAHATHIR WHICH NO ONE IN THE WORLD HAS:

    Malaysia was badly hit by The Asia currency crisis began in 1997, triggered by the notorious currency trader, George Soros.

    The World Bank wanted Malaysia to request for loans to tide over the crisis like the other countries affected by currency trading. The loans would be conditional upon Malaysia following IMF advice on economic management.

    However it is well-known historical fact that Tun Mahtahir refused to seek IMF or World Bank help because the so-called help would worsen the financial situation. Instead, in 1998 Malaysia imposed currency control which miraculously helped it to recover.

    ps:
    Imagine what will our nation be at that point of time if Najib was the pm & finance minister (what more when under the spell of Borosmah)......??

    ReplyDelete
  47. keh...keh...keh...

    kasihan aku tegok Wak Suman nih!!!


    Aku rasa kalau Fukatan Haprak kalah PRU nanti....mahu gantung diri orang tua ni...dah macam budak2 pulak dah perangai...tak sedar dah tua...

    suka hati wak lah...asal wak bahagia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SiKejora kengkang bapok jalang buat pantun temberang
      Ini siBujang tua mulut longkang macam telor tembelang
      Pak Man tunggu ini jembalang dari malam sampai siang
      Di tgh padang dia tak dtg takut Pak Man bagi pelempang

      hapuskanumnobn hapuskan umnobn marihapuskan

      abu

      Delete
  48. Siapa pembohong siapa penipu
    Duit bertong dah masuk saku
    Gst barang dikata mampu
    Bin Iskandar bohong tak laku!

    Parti mana yang kuat membohong
    Hari hari rakyat dikelentong
    Ikan siakap ikan senohong
    Jangan harap undi ke tong..

    'Berita palsu' selalunya benar
    Pemimpin bernafsu matanya pinar
    Melihat projek, wang bersinar
    Mulalah dia berbuat onar..

    Tak tahan dia tatap kebenaran
    Suapan bohong rakyat tak makan
    Terus menipu dia tak jeran
    Sosial media dia persalahkan..

    Terlalu bohong rakyat dah jelak
    Jahat pemimpin sudah terselak
    Masih lagi mahu mengelak
    Ramai pengundi dah siap nak tolak..

    Jangan temberang cukuplah kencing
    Mulut rakyat dia nak kancing
    Satu dunia dah bau hancing
    Nampak gayanya habislah Dacing!

    ReplyDelete
  49. Mahathir Bohong! Hutang Malaysia RM680 Bilion, Bukan RM3.6 Trilion
    malaysiandigest.com/.../716133-mahathir-bohong-hutang-malaysia...

    Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyebarkan cerita buruk terhadap Malaysia sekali lagi dan kali ini mendakwa hutang negara kini mencecah sehingga US$900 bilion atau RM3.6 trilion dengan kadar tukaran mata wang asing semasa.


    Mahathir Bohong Lagi Bila Dakwa Malaysia Akan Bankrap Seperti ...

    Pagi ini, MalaysiaKini melaporkan bahawa Tun Mahathir telah memberitahu sebuah forum bahawa Malaysia sedang menuju ke arah kebankrapan jika ia tidak dapat menyelesaikan banyak hutang besarnya.


    Reezal kata Dr Mahathir bohonga, tajuk berita surat khabar yang kata tidak ada pertemuan di antara Dr Mahathir dan Zahid. Isu ini bukanlah susah sangat untuk disahkan. Kalau Dr Mahathir bohong, Zahid boleh buktikan dengan menyiarkan rakaman yang kononnya dia buat semasa


    MAHATHIR BOHONG : SAYA ADA BUKTI - ZAHID - watan-online.com
    watan-online.com/mahathir-bohong-saya-ada-bukti-zahid/

    Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi membidas tuduhan Tun Dr Mahathir Mohamad kononnya beliau meminta restu bekas Perdana Menteri itu bagi menggulingkan Datuk Seri Najib Razak dalam satu pertemuan pada 2015. Sebaliknya Timbalan Perdana Menteri berkata, beliau mempunyai bukti rakaman ...


    Dr Mahathir buat hal lagi…apakah sanggup U-Turn bohong pengawal ...

    Dr Mahathir Mohamad pernah jadi Perdana Menteri selama 22 tahun. Tidak mungkin beliau tidak dapat bezakan antara anggota polis biasa dengan anggota Unit Tindakan Khas (UTK) yang mengawal


    KEMISKINAN LUAR BIASA TUN DR MAHATHIR DAN ANAK-ANAK ...
    www.mynation.news/.../kemiskinan-luar-biasa-tun-dr-mahathir-dan...

    Bahkan peraturan dan undang-undang keras telah digunakan untuk mengekang 'kebocoran' data-data yang melibatkan Mahathir dan keluarganya walaupun pada masa yang sama, Mahathir dan orang-orangnya berjaya mengenakan Zahid Hamidi yang sekarang ini adalah Timbalan Perdana Menteri.


    Mahathir Nafi Bantu Mokhzani Jadi Kaya Raya, RPK Kata Mahathir ...
    https://sozcyili.blogspot.com › ... › Raja Petra Kamaruddin

    Raja Petra Kamaruddin berkata, Dr Mahathir berbohong apabila beliau katakan tiada kena mengena dengan kekayaan Mokhzani yang disenaraikan Forbes di tangga ke-28, individu terkaya Malaysia. “Dia (Dr Mahathir) bohong. “Semua bukti menunjukkan sebaliknya. Sangat menakjubkan apabila Mokhzani ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...