Thursday, 22 February 2018

KENAPA RAMAI JADI 'GILA' BILA BERSATU BUAT KUTIPAN DERMA? BUKANKAH CALON PRESIDEN AMERIKA PUN LAKUKAN PERKARA YANG SAMA?


Entah kenapa, ramai puak sebelah sana yang tiba-tiba jadi "sakit hati", "mereng kepala" dan "semacam sudah gila" apabila Bersatu melancarkan tabung kutipan derma di kalangan orangramai bagi menghadapi pilihanraya akan datang dan untuk memudahkan lagi usaha menumbangkan kerajaan kleptokrasi sedia ada.

Mereka mengatakan kutipan derma itu sebagai tindakan zalim dan menganiaya rakyat jelata kerana Tun Mahathir Mohamad, Muhyiddin Yassin dan Mukhriz Mahathir didakwa kaya raya serta memiliki banyak harta di merata-rata.

Keluarkanlah wang simpanan berjuta-juta itu atau jual saja sebahagian harta-harta yang ada, demikian antara hujah mereka.

Tidak cukup dengan itu, ada pula pemimpin UMNO kesayangan Najib Razak yang sanggup mengadakan sidang media dengan gimik kononnya menderma sejumlah RM7 bilion kepada Bersatu.

Kenapalah mereka jadi "gila" sampai begitu sekali?

Tidakkah mereka sedar bahawa amalan mengutip derma untuk menghadapi pilihanraya, apatah lagi bagi menyingkirkan kerajaan yang penuh skandal dan bermasalah, adalah perkara biasa dan berlaku di mana-mana, malah calon Presiden Amerika Syarikat pun melakukan perkara yang sama?

Adakah calon Presiden Amerika selama ini miskin-miskin belaka?

Tindakan pemimpin UMNO dengan gimik RM7 bilion itu bukan saja menyerlahkan "kegilaan tahap gaban" terhadap apa yang dilakukan oleh Bersatu untuk mendapatkan sumbangan derma daripada orangramai, malah ia jelas suatu penyebaran berita palsu yang paling nyata sekali.

Bukan saja jumlah RM7 bilion yang konon diderma itu sah palsu, nama bank pun palsu, malah cek sebenar yang dirahsiakan dan dimasukkan melalui mesin deposit cek di sebuah bank juga tidak diketahui atas nama siapa serta berapa jumlahnya.

Makanya, ia adalah berita palsu yang sepalsu-palsunya.

Di ketika Najib mahu menggubal undang-undang untuk mengekang berita palsu, tindakan pemimpin UMNO berkenaan adalah suatu tamparan paling nyata seolah-olah kepalsuan adalah mainan harian mereka sejak dulu, kini dan selamanya.

Kenapa UMNO begitu risau dan sakit hati bila Bersatu mengutip derma?

Harus disedari bahawa langkah mengutip derma itu bukanlah paksaan, ia hanya sukarela bagi sesiapa yang ingin menderma. Jumlah yang perlu diderma juga tidak dipaksa, boleh RM1, RM5, RM10 atau jumlah-jumlah lain mengikut kemampuan.

Yang pentingnya, ia melambangkan keinginan untuk turut serta dan sedia berkorban di kalangan rakyat jelata untuk sama-sama menumbangkan kerajaan kleptokrasi yang sedang berkuasa.

Lebih utama lagi, wang derma itu dimasukkan dalam sebuah tabung yang bukan rahsia dan pasti akan diumumkan berapa jumlah yang diperolehi nanti. Ia jauh berbeza dengan Najib yang menerima "derma" daripada 1MDB, tetapi memasukkannya dalam akuan peribadi.

Apakah perasaan "sakit hati", "mereng kepala" dan " semacam gila" yang ditunjukkan oleh UMNO itu kerana mereka bimbang rakyat akan berpusu-pusu menghulurkan derma yang secara tidak langsung memberi gambaran sang kleptokrat yang sedang bertakhta memang perlu dinyahkan dengan segera? (ShahbudinHusin 22/02/2018).

228 comments:

  1. my turn! first!

    ya! itulah sebenarnya Tn Budin, Kebimbangan umnoBN yang teramat sangat dan terserlah dan nyata!!!

    ye ke first ni hih?!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes! kompom, nak sambong....

      GN dan sepsis2nya, klu tak tak tau politik dan pemerintahan , brambosss sajalah!

      Malaysia amal demokrasi! So ikut demokrasi tu betul2, jangan jadi biul ya!!!

      Delete
    2. ....yang derma dari pak arab 2.6B untuk pilihanraya boleh pulak.....

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. ek ehhhh!!!! mana kuih talam?
      dah habis? baru gua nak taram, geng najis pas ni dah tenggelam.....macam fir`un.....membobok dgn kuih talam......haram betul kau ni la.......spam lagi.....

      Delete
    5. Anon 09:22 besar punya Laknatullah alaikum

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Penyakit gila babi kejora cikgu bapuk sewel dah datang...budin ko blok saje lah pengaco gila babi ni...

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. Kepada sahabat-sahabat semua, marilah kita berdoa beramai -ramai agar pensebotaj blog Tuan Budin agar mendapat musibah sekeluarga dia kerana aksi dan perbuatan yg melampau. Kita boleh berbeza pendapat ,tapi janganlah menyusahkan orang lain pula. Semoga musibah yg ditimpa menjadi pengajaran kepada beliau.

      Delete
    11. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    12. Masuk akal kah kits patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.

      Saya bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
    13. Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
    14. Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
    15. Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
    16. Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
    17. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    18. Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
    19. Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete

      Othaman Ahmad22 February 2018 at 13:42
      Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete

      Othaman Ahmad22 February 2018 at 13:43
      Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete

      Othaman Ahmad22 February 2018 at 13:44
      Masuk akalkah kita patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.....??

      Kita semua bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
    20. ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!

      Delete
    21. ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!


      ANNOUNCEMENT

      This portal or entry has been badly damaged beyond repair due to irresponsible & coward act by Kejora idiot.

      Just look at the spacing wastage & pollution this scounndrel made with his garbage stuff.

      Hence, I personally regard this entry as 'OBSOLETE'...!!

      Delete
    22. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    23. KAH...KAH...KAH...

      WAK SUMAN TEMPE DAH GILO MEROYAN.....

      KIHKIHKIHKIHKIHKIHKIH....

      Delete
    24. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  2. First
    minta no akaun

    ReplyDelete
    Replies
    1. pm tepi ok,

      berapa? HAH!!! RM2.6BILION!!! Ko biar betul!!! marah MO1Najib kang! Dah lah RoS udah terkangkang pendftrn PH dihalang halang, ko bagi RoS jr la rm2.6bilion tu, suh dia dftr PH cepat, cakap kat RoS, ini RASUAH nya biar cepat sikit yeh!

      Delete
    2. S . macam mana kamu boleh hilang wang BMN 32B.

      J. Ukk akk urrr arrr saya tak tau

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. bro umno sasau!

      kuih talam tu dah habis ke?

      haisey man!!! baru gua mau taram, lu suda tenggelam macam fir`un.....

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Tu la pasai. Nampak sgt bn gelabah beruk. Bila najib dpt "derma" masuk akaun sendiri depa senyap. Biaq p la bersatu minta derma secara terbuka.
      Ahli bn mmg x reti malu. Berpayungkan pemimpin klepto depa rela. Apa la punya jenis manusia otak kecut dan kering. Mungkin kesan mentekedarah dedak.
      Berjaya Bersatu. Takziah buat umno.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. aikkkk.......
      apa macam kuih talam sudah dtg kembali nih......
      Dedak baru suda mari ka? Ayo yooooo............itu macam ya!

      Serupa itu bili gerakan umno jua, ada DEDAK baru buka! Tarak wang mari kalu, kasi tutup itu bilik rapat2 ha! Cantekkkk!!!!!

      eh, gua mau tanya lu 1 hal juga ha.......apa macam lu hindu bule suka sama itu kuih talam?

      dey macha!......butul2 jawap punya ha!

      Delete
    10. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  3. kepada penulis

    1. berapa you dah derma pd tabung tu boleh tahu? ke u promosi tabung ni supaya u dapat makan dedak dr tabung tu shj.

    2. betul lah presiden amerika kaya raya but still kutip derma untuk politik... tapi mereka tak menyamar konon zuhur, miskin dan suci... atau hentam pihak lawan yg mendapat derma... ini buat U-TURN, jilat ludah sendiri ada hati nk nasihat orang bila sendiri pun tak betul!!

    3. yang u sibuk canang derma pak arab diterima DS najib tu bodoh apa? bukan dah jelas sejelasnya penerangan... kenapa u tak sibuk komen cerita DAP dapat dana politik israel dan anwar/pkr dapat dana politik yahudi/amerika... tak komen sebab penjilat tegar kan... sekarang makin kenyang makan dedak DiPiggy?

    4. orang meluat dan menyampah tu sebab hentam mahathir dan family... berlakon konon suci, zuhur dan miskin... hentam sana sini konon dia lah yang paling SUCI, MISKIN dan SUSAH... pernah dia mengaku kaya raya? ada dia umum kekayaan dia datang dari mana? sampai ahli bersatu yg tanya kena pecat!!!

    5. kleptokrasi konon... yang zaman mahathir keluarga, kroni, proksi dan sekutu dia kaya raya tu nak dipanggil apa? terbukti bukan sanmpai anam jadi antara org terkaya di Malaysia... MAHATHIR LAP BAPAK segala KLEPTOKRASI tanya pembangkang yg menjilat pungkok mahathir sekarang!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro sesumpah! 8:50,
      ana tolong correction skit boleh?
      zuhud bukan zuhur,
      thoyib......syukran

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 09:08

      Ade ke tun madey rompak wang kerajaan mcm najin?...tun dah lame rak de kuasa...kenape tak repot polis...melalak jeer...takkan najib tak tau dan tak panggil polis...najib kan ade kuasa.....bidoosss mereka citer plak..

      Delete
    3. S . macam mana kamu boleh hilang wang BNM 32B.

      J. Ukk akk urrr arrr saya tak tau

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. 09:21, Hamba Allah itu tak tahu sebab bukan dia yg hilangkan dan wang itu pun tak masuk akaun dia. Tp ada hamba Allah yh kedua menggelabah giler bila terkantoi ada wang masuk ke akaun peribadi. Bila dutanya, dengan sombong dia kata mana ada, fitnah. Bila ditunjukkan bukti, dah tak boleh lagi nak taici, dia boleh ckp tu duit derma anak raja Arab, tpi siapa orgnya dia tak boleh bg tahu. Bila AG masa tu siasat, mamat tu pulak tu pulak yg tiba2 kena berenti. Kesimpulannya, kalau orang tu ada akal dia boleh fikir. Tp kalau bebal piang, tak dapek den nak nolong.

      Delete
    7. Parti politik adalah wadah perjuangan dalam sistem demokrasi dan bukan hak milik individu. Kalau individu yang mengasaskan parti itu seorang yang teramat kaya sekali pun adalah tidak wajar dia membiayai kesemua dana parti. Jika ini berlaku maka parti itu telah menjadi milik beliau seorang dan ahli parti hanyalah pak anggok. Bila berjaya bentuk kerajaan, sudah tentu pengasas parti akan mengaut semula dana yang dilaburnya dahulu.
      Ahli parti yang lain pun akan jadi malu untuk masuk bertanding dalam parti sebab parti itu milik pengasas.
      Hal ini berlaku dalan umno najib. Najib sebagai presiden mendapat derma 2.6b untuk parti umno.
      Tetapi duit itu masuk ke akaun najib. Mana-mana ketua bahagian yang perlu duit terus minta pada najib dan bukan pada parti umno. Ini disahkan oleh ketua bahagian sendiri yang dapat juta-juta dari najib. Akhirnya semua ketua bahagian anggok-anggok kepala saja apa yang najib kata.
      Sudah tiada keputusan bersama dalam parti umno dan hanya ikut arahan najib saja.
      Jika ahli parti mendapati pemimpim parti mereka korup, tiada apa yang mampu dilakukan oleh ahli sb jika singkir pemimpin mereka maka parti akan kehilangan sumber dana. Dan mereka pun tidak akan ada wang.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. Tuduh dapat derma dr yahudi tnpa bukti idealis malaysia apa tu...idea spesis jamal jamban ada la ko ni

      Delete
    10. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  4. Dulu dok hina orang dari parti lain dok kutip derma guna tin milo. Takkan parti orang kaya pun nak guna tin milo juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 09:13

      Kutip derma ape pakai tin milo dan kopiah...boleh hilang wang kutip derma tanpa rekod...Bersatu kutip masuk akaun bank...teratur...parti politik negara lain pon kutip mcm tu jugak...masa nula2 penubuhan umno baru dulu pon kutip derma jugak...satu caranye jual meja jamuan makan mlm...ngok..

      Delete
    2. Derma Parti Bunga mengikut sistem. Melalui bank dsbnya. Ia boleh disemak dan diaudit.
      Pungut derma tin milo tak diketahui jumlah kutipan dan tak pernah diaudit. IMDB juga ada masaalah auditan.
      Wang yang masuk akaun MO1 ada tak disemak atau disiasat atau diaudit oleh sesiapa ?

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. dey aneyyy,......1 soalan juga lagi mau tanya

      lu taram itu kuih talam mana punya?

      putri umno punya ka? orrrr

      itu muslima pas punya talam?????

      kasi kongsi cerita sini mari ok.....

      ko....si kong....si kong si ni.....

      hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaa..........

      Delete
    7. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete

  5. Puak PH pun menjadi gila,.... bukan sahaja gila tetapi meroyan terus bila Pak Arab membuat derma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 09:15

      Hahaha...pak arab mata sepet kata fbi...adet negara lesap nak bayar hutang kerana derma arab mata sepet...bodooss gila otak ko ni...

      Delete
    2. S . macam mana kamu boleh hilang wang BMN 32B.

      J. Ukk akk ik ak urrr arrr saya tak tau

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  6. Minta dan dapat derma secara terbuka satu kesalahan..
    Dapat derma dalam gelap satu kemuliaan..


    Yang terbaeekk ialah menggunakan segala kebijaksanaan kepala bapak menderma kepada diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meminta derma seperti meminta sedekah....menerima derma tanpa meminta, seperti menerima hadiah.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 09:03

      Derma raja arab mata sepet...hehehe...kerna derma najib dan nalaysia terkenal di seluruh pelusuk dunia... Oranng pertama dlm dunia terima derma 2.6 billion.....42 jota wang amanah orang pencen pon derma jugak?....hehehehe

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. S . macam mana kamu boleh hilang wang BNM 32B.

      J. Ukk akk urrr arrr saya tak tau

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
    8. dey aneyyy,......1 soalan juga lagi mau tanya

      lu taram itu kuih talam mana punya?

      putri umno punya ka? orrrr

      itu muslima pas punya talam?????

      kasi kongsi cerita sini mari ok.....

      kong....si kong....si kong si ni.....

      hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaa..........

      Delete
  7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 08:57

    Menjadi gila kerana takut kekuatan parti bunge yg baru setahun jagong yg tiada ahli..

    Betapa bisa tun madey hingga ramai umno jadi gila asik meroyan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu KERAJORA857,

      satu mesia org umno jadi gila sasau kerana 1 org tua 93 thn, yg dulunya dikatakan `` KALAU BALING GELAS PON TAK PECAH``. `` KALAU DITUNJAL SATU JARI PON DAN TUMBANG`` Hari ni seluruh ahli umno se mesia jadi sasau dikerjakan dek 1 org tua 93 thn tu! Dia lah NEGARAWAN TERULUNG `` TUN DR MAHATHIR BIN MUHAMAD``. SYABBAS TUN MAHATHIR!!! MOGA DILANJUTKAN ALLAH USIAMU. AMIN

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. satu mesia org umno jadi gila sasau kerana 1 org tua 93 thn, yg dulunya dikatakan `` KALAU BALING GELAS PON TAK PECAH``. `` KALAU DITUNJAL SATU JARI PON DAN TUMBANG`` Hari ni seluruh ahli umno se mesia jadi sasau dikerjakan dek 1 org tua 93 thn tu! Dia lah NEGARAWAN TERULUNG `` TUN DR MAHATHIR BIN MUHAMAD``. SYABBAS TUN MAHATHIR!!! MOGA DILANJUTKAN ALLAH USIAMU. AMIN

      Delete
    4. satu mesia org umno jadi gila sasau kerana 1 org tua 93 thn, yg dulunya dikatakan `` KALAU BALING GELAS PON TAK PECAH``. `` KALAU DITUNJAL SATU JARI PON DAH TUMBANG`` Hari ni seluruh ahli umno se mesia jadi sasau dikerjakan dek 1 org tua 93 thn tu! Dia lah NEGARAWAN TERULUNG `` TUN DR MAHATHIR BIN MUHAMAD``. SYABBAS TUN MAHATHIR!!! MOGA DILANJUTKAN ALLAH USIAMU. AMIN

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu mesia org umno jadi gila sasau kerana 1 org tua 93 thn, yg dulunya dikatakan `` KALAU BALING GELAS PON TAK PECAH``. `` KALAU DITUNJAL SATU JARI PON DAH TUMBANG`` Hari ni seluruh ahli umno se mesia jadi sasau dikerjakan dek 1 org tua 93 thn tu! Dia lah NEGARAWAN TERULUNG `` TUN DR MAHATHIR BIN MUHAMAD``. SYABBAS TUN MAHATHIR!!! MOGA DILANJUTKAN ALLAH USIAMU. AMIN

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
    5. dey aneyyy,......achi........
      1 soalan juga lagi mau tanya

      lu taram itu kuih talam mana punya?

      putri umno punya ka? orrrr

      itu muslima pas punya talam?????

      kasi kongsi cerita sini mari ok.....

      kong....si kong....si kong si ni.....

      hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaa..........

      Delete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
    2. dey aneyyy,......aaachi.......
      1 soalan juga lagi mau tanya

      lu taram itu kuih talam mana punya?

      putri umno punya ka? orrrr

      itu muslima pas punya talam?????

      kasi kongsi cerita sini mari ok.....

      kong....si kong....si kong si ni.....

      hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaa..........

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  29. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  42. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  44. satu mesia org umno jadi gila sasau kerana 1 org tua 93 thn, yg dulunya dikatakan `` KALAU BALING GELAS PON TAK PECAH``. `` KALAU DITUNJAL SATU JARI PON DAH TUMBANG`` Hari ni seluruh ahli umno se mesia jadi sasau dikerjakan dek 1 org tua 93 thn tu! Dia lah NEGARAWAN TERULUNG `` TUN DR MAHATHIR BIN MUHAMAD``. SYABBAS TUN MAHATHIR!!! MOGA DILANJUTKAN ALLAH USIAMU. AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  45. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  47. Jamal saje mau kasi kemaluan sama kepala bapok yg hanya terima 2.6 B berbanding jamal ikan yg sanggup kasi 7B. Best kan budak jamban ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  48. 09:22 apakah sumbangan kita pada negara selama ini? Adakah kita sudah sama-sama cuba membersihkan nama negara kita yang telah dicop sebagai negara kleptokrat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  49. Cuba kita yang kat sini berfikir secara rasional. Kenapa kita perlu derma kepada Bersatu dan Madey sedangkan kita tau Bersatu ni parti orang kaya. Pengerusinya dah ada harta simpanan beratus2 billion ..harta yang dikautnya selama menjadi PM 22 tahun tu. Ini bukan rahsia lagi dia adalah antara 10 orang terkaya di dunia, yang disenaraikan oleh FORBES. Itu belum lagi dicampur dengan harta anak2nya lagi. Sapa sangka dalam diam2 Madey dan anak beranak ada beratus2 syarikat kat Msia. Rakyat marhaein biasa pun kalau nak bukak sebuah syarikat pun perit nak mampos...bayangkan dia anak beranak senang2 aje ada syarikat sebanyak tu. Ntah2 syarikat2 tu hanyalah topeng untuk menyorokkan harta2 berbillion tu. Memang patutlah LHDN membuat serbuan ke atas syarikat2 tersebut..rasanya tak pernah dijelaskan cukai pendapatan selama ni.
    Mana adil, rakyat biasa patuh membayar cukai..dia anak beranak senang2 mengelak dari membayar cukai. Itu tak masuk lagi harta Din Pagoh..banyak jugak beb.
    Sepatutnya segala derma yang disalurkan kepada Bersatu wajib dikawal selia oleh badan khas yang dilantik oleh LHDN dan dipantau secara rapi oleh SPRM untuk memastikan segala kutipan tidak diselewengkan oleh parti.
    Walaupun mereka kata segala money trail adalah telus, persoalannya boleh ke rakyat yang menderma percaya cakap2 tu. Masa Pizi dulu tu macam tu jugak...teluslah sangat sampai sekarang lebihan derma tu masih menjadi tanda tanya. Ada laporan dalam INVOKE sendiri yang mengatakan ia digunakan untuk memberi bonus kepad k/tangannya dan selebihnya tu untuk menampung segala perbelanjaan ceramah fitnah, hasut dan spinnya tu.
    Dewasa ni scammer cukup2 banyak untuk mengaut duit rakyat ...tak mustahil ada scammer politik pulak untuk tujuan yang sama.
    Rakyat ingin mencadangkan agar setiap sen yang didermakan tu didedahkan kepada umum secara terperinci setiap hari di media elektronik dan media sosial. Ini adalah untuk mengelakkan tomah2an yang bakal timbul jika disembunyikan dari pengetahuan umum. Mohon juga LHDN menggubal satu peraturan agar derma politik seperti yang dilakukan oleh Bersatu dikenakan cukai. Sekurang2nya dapatlah jugak kerajaan menambah kutipan cukai untuk dikembalikan balik kepada rakyat dalam bentuk pembangunan. Mohon agar cadangan bernas ini dipertimbangkan pihak berkaitan.
    Sebenarnya rakyat takde isu berkaitan derma yang dipohon oleh Bersatu..cuma harapan mereka supaya derma tersebut digunakan untuk memabantu golongan rakyat yang daif dan tidak berkemampuan, bukannya untuk digunakan sebagai dana untuk kempen2 ceramah politik menyebar fitnah, berita palsu, spin, hasut serta mengaibkan pemimpin2 negara di seluruh negara. Jika ia digunakan untuk tujuan tersebut..kami haramkan walau sesen pun duit yang didermakan tu. Ingat tu baik2 ye Bersatu !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. cai amno memang bangang..patutnye duit parti untuk kemepn xleh pkai duit kerajaan..

      Delete
    3. Aku jawabkan ala GN sewaktu mengulas isu lembu Kat Jat. Buat apa kau nak dengki rezeki parti TDM? Sebab tu bangsa Melayu tak maju. Kalau orang nak derma kat PPBM, itu rezeki parti tersebut. Begitu juga kalau ada Pak Arab nak derma 2.6bilion kat parti keris telanjang tp termasuk ke dalam akaun peribadi ketua parti, itu dah rezeki ketua parti laki bini. Bahkan LHDN dan SPRM pun tak berani nak siasat. Jadi, tak usah risau. Daripada kau berkeliaran kat sini macam beruk terlepas, baik kau jengah kebun. Manalah tahu ada pencuri yg nak rembat baja yg diedekahkan kat kau tu.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  50. Geng Najib katanya, kononnya, khabarnya, ceritanya, boleh jadi, barangkali, gamaknya, entahlah, tak taulah, olok oloknya, penipunya, pembohongnya, pembelitnya, pemfitnahnya, penghasutnya, pembatu apinya, autanya, loya buruknya, reka ceritanya, rekayasanya, rasa rasanya,..........nya, nya, nya.........

    YANG PASTINYA!!! ENGKAUNYA DGN MO1NAJIBNYA UMNOBNNYA DAN KABINET LEMBU KONDONYA SERTA MACAI2 BANGANGnya AKAN BERKUBOR lepas PRU14 nih!!!

    INGAT....... TUHHH!HUIH!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 11:57

      Geng temberang ...hehehe...dah jadi gila Geng najis...neroyan sakan...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  51. MYNEWSHUB

    KOTA BHARU – Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kota Bharu mendakwa mereka dipergunakan apabila terpaksa mengeluarkan dana sendiri bagi menjayakan keseluruhan program yang dilaksanakan untuk parti itu.

    Ketua Srikandi PPBM Kota Bharu, Normala Abd Kadir berkata sejak pembabitannya dalam parti itu tiga tahun lepas, pihaknya tidak menerima sebarang dana daripada PPBM bagi melaksanakan program parti.

    “Sebaliknya kebanyakan dana diusahakan sendiri oleh anggota atau ketua bahagian masing-masing sedangkan parti ini ditubuhkan oleh seorang yang kaya-raya. Bagi saya, ini sudah jauh menyimpang daripada matlamat asal penubuhannya yang ingin memperjuangkan nasib rakyat,” katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

    Normala berkata sekiranya benar PPBM ingin memperjuangkan rakyat, pucuk pimpinan yang perlu mengeluarkan dana bagi menggerakkan aktiviti parti.

    Tetapi katanya perkara sebaliknya yang berlaku dan ia dianggap sebagai satu penyelewengan kepada mereka dan juga penyokong lain parti itu.

    Normala berkata mereka juga terkilan dengan kenyataan pucuk pimpinan parti itu yang meminta anggotanya keluar parti jika tidak dapat bersabar dalam keadaan tersebut.

    Katanya kenyataan itu seperti menindakkan sumbangan mereka kepada parti sebelum ini yang meluangkan masa, tenaga serta wang ringgit sendiri untuk menggerakkan parti.

    “Dalam hal ini adakah PPBM sekarang benar-benar hendak perjuang nasib rakyat atau sekadar hendak menjaga kepentingan tertentu bagi mendapatkan semula kuasa,” katanya.

    Beliau turut menyifatkan isu itu bukan sahaja boleh menggugat keyakinan anggota PPBM tetapi juga kekangan besar parti untuk menawan Kelantan.

    Pada masa sama Normala berkata beliau bersedia menerima sebarang tindakan yang bakal dikenakan berikutan menyuarakan ketidakpuasan hati itu.

    Normala juga merancang untuk meletak jawatan dan berkata pengundurannya mungkin akan mempengaruhi lebih 500 anggota Srikandi Kota Bharu. – BERNAMA

    #######################################################

    Rakyat berasa tersangat simpati tang amat sangat kepada Bersatu ni..lepas satu2 masaalh yang melandanya. Dulu Dato Hamidah, Aninna dan beberapa exco Armaad telah keluar parti kerana tidak bersetuju dengan pimpinan kuku besi pengerusinya, kemudia ahli2nya sendiri yang buat laporan berkaitan salahlaku kepada ROS dalam pentadbiran parti tu, dan sekarang isu ni pulak.
    Rakyat pun pelik macam mana pulak parti yang pengerusinya kaya raya pun sanggup buat sebegitu teruk kepada sayap srikandinya.
    Kalau setakat sebulan dua, oklah jugak tapi kalau dah langar 3 tahun..ni dah kes parah ni. Jadi selama ni program2 yang mereka jalankan pakai duit sendirilah ye. Takkanlah sebegitu cikai pulak Bersatu ni...buat malu company aje. Apa dia ingat program2 yang dilaksanakan tu pakai air liur aje ke????? Pimpinan tertinggi mereka hidup senang lenang, makan kat hotel 5 bintang tapi ahli bawahan dijadikan kuda tunggangan aje, dah macam hamba abdi pulak . Program nak jalan, tapi dana tak beri....kalau tak jalan kena bambu kaw2 punya dengan Big Boss. Patutlah semakin ramai ahli2 Bersatu dah keluar parti, tak sanggup nak duduk bawah Parti ayng taunya hanya memeras keringat dan kudrat ahlinya saja.
    Sekaarng tengah sibuk mengemis derma dari rakyat....ntah kemana pulak duit tu diselewengkan pulak nanti.
    Ayuh ahli2 Bersatu...sanggupkah anda semua masih ingin bersetia dengan parti macam ni??? Sekarang nilah masa yang terbaik untuk anda ramai2 keluar parti...UMNO/BN tidak pernah mengamalkan diskriminasi dan sentiasa mengalu2kan anda. Tidak ada faedahnya anda kekal dalam parti yang tidak menghargai segala pengorbanan serta penat lelah anda selama ini..ikutlah jejak bijak mereka yang telah kelauar dari parti tersebut..INsyaAllah, anda pasti tidak akan menyesal!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib! Merayu merawan nampakkkk!!!!!!!

      syahduNya, nya, nya, nya.........

      takde makna nya, nya, nya GN,.......pi mampos koNya, umnonya, bnNya, MO1nya, najibNya, KERA2- jaan nya, macai2 umno gilanya......semuanya yg berkaitan umnoBn nya........

      bye bye GN.....Bye bye umnoBn.......

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 11:47

      Ainina kluar bersatu seru pilh najib...ingat makin kuat umno langkawi...hehehe...bila dengar tun madey nak bertanding di langkawi najib dan nawawi terberak berak...kenape terberak ?...

      Bila hamidah kluar bawak 1000 ahli bersatu zahid plak bertempik prihatin nasib rakyat perak...

      Patutnye najib dan zahid boleh relax leer...geng najis pon nampak risau...bila sampah2 dah kluar Bersatu makin di geruni oleh naajib dan zahid...pendaftaran PH pon tak mao lulus...hehehehe...ko kuat khayal Geng Najib...dah jadi gila ko ni makin dekat pru...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 11:51

      Najib kasi cina jho lo billion2.. Geng nanis dapat berape senn?....geng najis sangat takut kpd cina jho lo...najib perkudakan Geng najis dan ahli2 umno nak kayekan cina jho lo....cian Geng najus dan ahli2 umno jadi bodooisss...

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  52. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 11:41

    Hei krjora bapuk sewel...mari lah lagi menari2 ...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  53. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 11:52

    Malaysia drops further in global graft index, worst in 5 years
    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail
    bribeKUALA LUMPUR: Malaysia has taken a beating in the latest global index on corruption released by Transparency International, dropping six places last year to be ranked 62 among 180 countries, its worst performance in the last five years.

    Malaysia scored 47 out of 100 in the Corruption Perceptions Index (CPI) 2017 released today by the anti-graft group.

    While Malaysia emerges third among 10 Asean countries, it was left far behind in terms of scores.

    aac282cc-7151-469b-949d-221c7137d642
    A table showing Malaysia ranked at 62 alongside Cuba, in the latest Corruption Perception Index released by Transparency International today.


    Top-placed Singapore, which is also ranked sixth globally, scored 84, while Brunei came in second with a score of 62.

    In his reaction, veteran DAP leader Lim Kit Siang said Malaysia’s performance in the latest CPI index was worse than during the administration of Dr Mahathir Mohamad and Abdullah Ahmad Badawi.

    “The history of the 23-year annual CPI from 1995-2017 shows that Malaysia had stagnated and even regressed in integrity and principles of accountability and good governance in the past two decades as compared to some countries, like China and Indonesia, which had made significant improvements with steady strides,” said Lim.

    “What is being done to improve Malaysia’s TI CPI ranking and score?” he asked, adding that authorities have often labelled allegations of graft as “fake news”.

    The CPI is based on surveys from business people, including risk analysts and the general public working in the countries evaluated. It is based on at least three independent surveys of the perceptions in each country. Malaysia used nine sources.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah najib dan zulkipli sperm yg bedal bini polus....pegi bali pakai duit sape?....hehehe

      Index tasuah malaysia makin baik dekat pru...harum membusuk malaysia dan najib di seluruh dunia...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  54. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 13:24

    Indeks rasuah: Malaysia kini setaraf Cuba

    Geraldine Tong

    Indeks Tanggapan Rasuah (CPI) terbaru meletakkan Malaysia di kedudukan setaraf dengan negara komunis Cuba.

    Kedua-dua negara ini diberikan 47 mata dalam skala kosong hingga 100.

    Kosong bermaksud paling rasuah dan 100 pula sangat bersih.

    Malaysia dan negara Caribbean itu juga berkongsi tangga ke-62 dalam indeks yang dilancarkan oleh Transparency International Malaysia (TI-M) di Kuala Lumpur hari ini.

    Dalam indeks 2016 yang dikeluarkan tahun lepas, kedudukan Malaysia lebih baik apabila mendapat 49 mata dan berada di tempat 55.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara yg diperintah oleh otang yg masuk makam nabi setaraf negara diperintah kominis...

      Cai ade kemakuan tak berketuakan kapla prompak berjumaah?..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  55. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  56. Mahathir Dan Mukhriz Elok Gadai Rumah Agam Untuk Tabung PPBM
    Jika sebuah parti sudah merancang dengan begitu hebat untuk membentuk kerajaan di negara ini dengan menang satu pilihan raya umum, biasanya ia sudah mempunyai dana yang cukup untuk berkempen, mengadakan program dan bertanding dalam pilihan raya untuk yakinkan rakyat.

    Ini adalah kerana, parti berkenaan mesti meyakinkan rakyat bahawa ia ada dana untuk menjalankan kerja-kerja politik sekaligus menguatkan keyakinan rakyat. Parti PPBM yang dipengerusikan Mahathir Mohamad bukan begitu sebaliknya giat mencari derma mengemis dari rakyat wang untuk membiayai partinya.

    Mengapa minta derma dan sedekah sedangkan Mahathir dan beberapa orang pemimpin PPBM begitu kaya serta mempunyai rumah agam yang besar?

    Sebelum ini, portal Beautifulnara pernah menyiarkan beberapa keping gambar rumah anak kepada Mahathir, Mukhriz yang begitu besar lengkap dengan kolam renang.

    Bekas Ketua Srikandi PPBM, Anina Saadudin pernah mendedahkan betapa besar saiz rumah Mukhriz berkenaan.

    “Saya mula bertanyakan tentang dana parti. Saya pernah ke rumah Mukhriz Mahathir, ianya sebuah istana yang dapurnya sahaja sebesar banglo.

    “Apabila saya selidiki dari mana datangnya wang yang begitu banyak untuk membina rumah sehebat ini, barulah saya ketahui bahawa beliau, memiliki 160 syarikat.

    “Tidak lama kemudian ada pula yang membisikkan kepada saya bahawa jet peribadi Falcon 900LX itu dimiliki oleh anak Tun M.

    “Saya terkejut tapi saya lebih terkejut apabila mendapat tahu bahawa Tun sendiri memiliki saham 50% dalam syarikat pembuat kapal terbang Jetfox!,” katanya.

    Bayangkan dapur sahaja sudah sebesar banglo, Mahathir pula miliki saham dalam syarikat pembuat kapal terbang. Sebenarnya, Mahathir dan Mukhriz perlu gadai rumah dan perlu jual saham pegangan yang ada untuk dimasukkan ke dalam tabung dana untuk PPBM bukannya mengemis duit dari rakyat.
    Ramai lagi anak-anak Mahathir kaya raya, kenapa mereka tidak boleh menyumbang sebilion dua ringgit untuk manfaat parti PPBM. Kenapa mesti minta duit dari rakyat. Adakah nanti, selepas jadi kerajaan Pakatan Harapan (PH) akan minta derma rakyat untuk buat projek berteraskan rakyat seperti lebuh raya atau pembangunan kemudahan.

    Rakyat sebahagian besar tidak boleh menerima perbuatan mengemis sumbangan dari parti politik ini. Barisan Nasional (BN) tidak ada memohon derma sumbangan untuk bertanding dalam PRU. Kalau ada pun sumbangan untuk dihulurkan kepada mangsa banjir atau tujuan murni tertentu tapi bukan untuk membiayai gerak kerja parti.

    Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin dan Timbalan Presiden PPBM, Mukhriz termasuk Mahathir merakamkan video khas minta sumbangan wang ringgit dari rakyat padahal rumah mereka besar-besar.

    ReplyDelete
  57. CERITA ‘TOKWAN’ NAK JADI PERDANA MENTERI LAGI…
    Saban hari, penulis melihat dari jauh keletah seorang warga emas yang sedang sedaya upaya mengekalkan ‘status-quo’ sebagai calon tunggal Perdana Menteri bagi Pakatan Harapan. Gigih atau tidak, demi mengejar kuasa, lori pun dia sanggup panjat…

    Dia dalam banyak kenyataan mendakwa dirinya tidak mempunyai sebarang kepentingan untuk buat ‘come back’ dalam dunia politik tanahair. Kononnya dia terpaksa kembali atas permintaan beberapa kumpulan yang datang berjumpanya meminta dia buat ‘come back’.

    Kononnya juga, dia kini berjuang kerana ‘rakyat’. Walaupun dalam usia yang terlalu emas, kononnya dia rela ‘berkorban demi masa depan negara’. Sekali-sekala dengar kenyataan itu buat penulis ketawa. Tapi bila banyak kali dengar, loya nak muntah pun ada!

    Bukan sekumpulan dua, malah sudah banyak kumpulan yang bersuara. Ekoran tidak dilayan setelah bersuara, maka ramai pula yang bertindak melalui sidang media. Tidak berkesan juga, maka mereka tiru gaya Anwar Ibrahim, buat demo dan memorandum bantahan…

    Ramai yang tidak puas hati dan langsung tidak bersetuju untuk ‘tokwan’ dinamakan sebagai calon Perdana Menteri bagi Pakatan Harapan. Bukan orang UMNO atau BN yang bantah, tapi ahli dan penyokong akar umbi Pakatan Harapan sendiri yang kuat memprotes. Kita ketawa saja…

    Pada hemat penulis, oleh kerana warga emas itu memberi alasan konon diminta buat ‘come back’ atas permintaan beberapa kumpulan, maka dia juga perlu berfikir panjang untuk menarik diri sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan.

    Kenapa tidak? Jika dia ada maruah dan tidak mengejar kuasa, maka penulis yakin dia tidak punya sebarang masalah untuk mengundur diri dan menamakan Presiden parti ‘cap bunga’ atau Presiden PKR untuk gantikannya. Nak namakan anak sendiri, nanti ‘kantoi’ pula…

    Bukan apa, seeloknya dia undur diri saja daripada terus menjadi bahan umpatan keji di ‘pintu belakang’. Di depan ‘tokwan’, mereka angkat ibu jari tanda sokong. Tapi mungkin bila di pintu belakang, tidak cukup tanah mereka seranah ‘tokwan’, bukan?

    ‘Tokwan’ harus ingat dan tidak mudah lupa bahawa ‘pakatan’ yang menjadi tempat dia mengabdikan diri itu sebenarnya tidak sepakat pun. Walaupun tidur sebantal, tapi hatinya lain-lain. Tidak bimbangkah ‘tokwan’ jika dia atau anaknya ‘diliwat’ atas nama ‘balas dendam’ nanti?

    Penulis agak simpati pada ‘tokwan’ bila anak-anak muda yang mungkin sebaya cucunya yang seksi ‘keming’ itu tergamak meminta dia berundur daripada terus menjadi calon Perdana Menteri bagi Pakatan Harapan. Nampak macam hina sangat…

    Lagi pun, cukuplah memori ‘tokwan’ terpalit dengan nostalgia jeritan ‘undur tokwan’ secara berjemaah semasa dia di puncak kuasa dulu. Jika dulu, mungkinlah ‘tokwan’ bernasib baik kerana ada kami semua yang mempertahankan ‘tokwan’. Tapi sekarang, nak diharapkan budak-budak ‘kanyaq’ di keliling ‘tokwan’, mampukah mereka?

    Justeru daripada desakan demi desakan yang datang dari dalam Pakatan Harapan itu sendiri, maka penulis harap ‘tokwan’ cepat-cepat sedar diri. Ramai yang tidak suka ‘tokwan’ jadi Perdana Menteri kali kedua sebenarnya. Mungkin juga mereka risau apa yang pernah menimpa kami dulu terjadi pada mereka pula…

    Sudah-sudahlah ‘tokwan’, berhentilah berangan. Jika berangan untuk tengok anak jadi Perdana Menteri sekalipun, hentikanlah. ‘Anak tokwan’ itu bukan layak pun, tapi cuba mohon jadi pegawai khas kepada pegawai khas calon Perdana Menteri. Mana tahu dia diterima, kan?

    ReplyDelete
  58. DR. M, JANJI ‘HAMPAS’ PAKATAN HARAPAN
    TUN Dr. Mahathir Mohamad tidak perlu bersandiwara apabila bercakap soal janji-janji yang dibuat oleh Pakatan Harapan. Sebagai seorang yang pernah berhadapan dengan puak pembangkang selama 22 tahun, bekas Perdana Menteri itu pasti tahu taktik yang digunakan oleh mereka untuk memperdayakan rakyat dalam pilihan raya.

    Oleh itu apabila Dr. Mahathir menga­kui ada janji yang mustahil dilaksanakan jika mereka menang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) maknanya beliau bersedia untuk bersekongkol dengan PKR, DAP dan PAN memperdayakan rakyat.

    Sebelum ini sudah ba­nyak janji ditaburkan oleh pe­mimpin-pemimpin pakatan. Apa yang kerajaan Barisan Nasional (BN) buat, mereka berjanji untuk batalkan. Bukan kerana sesuatu dasar atau tindakan itu tidak betul tetapi semata-mata mahu menggunakan pendekatan po­pulis bagi meraih kuasa.

    Walaupun langkah populis mereka itu akhirnya akan mendatangkan masalah kepada rakyat dan negara itu soal kedua, yang penting melalui persekongkolan bersama Dr. Mahathir yang kini berjaya memecahkan lagi orang Melayu melalui penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mereka mahu memperdayakan rakyat melalui pelbagai janji.

    Kalau ikut kepada keghairahan janji yang ditaburkan Pakatan Harapan, lava gunung berapi sedia dikutip untuk dijadikan baja kepada golongan petani, liga bola sepak Inggeris pun mahu dianjurkan di negara ini dan tiada sesenpun cukai akan dipungut daripada rakyat.

    Lagipun apa nak risau anak-anak Dr. Mahathir kan kaya-kaya belaka, begitu juga kawan-kawan bekas Perdana Menteri itu yang terdiri daripada tokoh korporat dan bilionair, mereka akan bantu kerajaan Pakatan Harapan dari segi kewangan.

    Tetapi semua itu ha­nyalah mimpi. Mana mungkin Dr. Mahathir akan ga­daikan harta anak-anak untuk kese­jahteraan anak orang lain dan mana mungkin tokoh korporat bersedia beri sumbangan kepada satu pakatan yang masing-ma­sing kemaruk kuasa.

    Justeru Dr. Mahathir berhentilah menipu rakyat. Jadilah negarawan sebenar dengan me­nerima hakikat bahawa Pakatan Harapan hanya akan menabur janji-janji palsu kepada rakyat.

    Mungkin sebahagian rakyat yang sudah taksub kepada beliau atau termakan politik kebencian yang disebarkan oleh Dr.Mahathir akan menyebelahi Pakatan Harapan, tetapi ramai lagi yang sedar bahawa janji-janji pembangkang tidak boleh dipercayai.

    Dalam usia yang sema­kin lanjut, Dr. Mahathir tidak payah­lah begitu bersungguh-sungguh me­­lunaskan dendam peribadi terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sehingga sanggup tunduk kepada DAP, berpakat de­ngan PKR dan bersekongkol dengan PAN untuk membentangkan janji palsu kepada rakyat.

    Ingatlah dosa pahala sama. Tidak salah untuk Dr. Mahathir terus bernafsu untuk menca­tatkan rekod sebagai individu paling tua menjadi Perdana Menteri di negara ini tetapi jangan terlibat untuk ‘pakat-pakat’ menipu rakyat melalui pembentangan janji dan manifesto yang tidak mungkin ditunaikan. Biarlah janji pakatan sahaja dianggap ‘hampas’, ja­nganlah beliau juga diletakkan kategori yang sama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ingat parti bersatu tu macam parti keramat kau ke bingaiiii...dapt derma berbillion pastu pakai wat blanja parti masa pru13.

      Kau ingat calon bersatu dapat bantuan percuma rm1 juta macam mp umno ke?

      Cilake betul rosmah puaker tu


      Kikiki

      Delete
    2. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  59. Thanks KERAJORA 4 the info,
    Nak harapkan Kejora cikgu bapok chabok tu........hermmmm hamPAS, satu apa pon dia tak tau! yg dia tau dedak dedak dedak bila nak mai. Mampuih tecekik dedak la ko jora!!!

    Gitu juga GN, nya nya nya.........last2 sendiri jadi gila........hahkahhahkahhahkahhahkah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najis,

      Tuuu hah! Ranking negara RASUAH Malaysia naik lagi tu!!!!!! tu ari negara kita ke 2 paling rasuah di ASia kan? dgn rank terbaru ni MALAYSIA jadi JUARA negara paling RASUAH ASIA kot? huishhhh........BANGGAnya engko kan Geng Najib?

      cer ulas skit! GN ko ada ``kemaluan`` tak nih!

      Delete
    2. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  60. GAGAL BUAT MESYUARAT, GAGAL BAGI DUIT, UMNO JUGA YANG SALAH
    Semalam portal pembangkang telah melancarkan serangan salah-menyalahkan kerajaan dan UMNO apabila sudah tiada modal untuk menyerang pihak lawan. Nampaklah bahawa kerajaan telah melakukan banyak perkara betul sehingga tiada ruang untuk pembangkang menyerang pentadbiran kerajaan kecuali dengan berita fitnah mereka.



    Sumber Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata soal kewangan menjadi isu utama yang dikatakan menjadi punca rasa tidak puas hati pemimpin akar umbi sehingga menyerang parti itu secara terbuka.



    Isu yang mencetuskan rasa tidak puas hati ramai ahli adalah apabila 14 bahagian parti di sana hanya pernah diberikan peruntukan berjumlah RM5,000 sejak ia ditubuhkan sehingga kini. Katanya, ia sama sekali bertentangan dengan jangkaan mereka dapat meneruskan “zaman mewah” ketika masih bersama UMNO.



    Ketua PPBM Kelantan Datuk Kamaruddin Mohd Noor berkata segelintir pemimpin dan ahli parti masih memiliki ‘mentaliti UMNO’ dan berkata ia memakan masa yang lama untuk diubah.



    “Sebahagian besar ahli kita daripada UMNO. Maka bukan badan saja yang berhijrah, perangai pun dibawa sekali,” kata ketua penerangan PPBM itu.



    Tindakan pembangkang menyalahkan UMNO ini boleh diibaratkan seperti orang-orang kafir yang melabelkan orang Islam sebagai pengganas dan menyalahkan agama Islam sebagai punca. Dalam hal ini, yang salah adalah ahli PPBM yang memberontak dan mempunyai pemikiran mahukan ‘dedak’ daripada PPBM, jadi dari mana datangnya salah UMNO? Sungguh tak masuk akal pemikiran pemimpin PPBM ini.



    Ini juga menunjukkan bahawa pemimpin PPBM gagal dalam mentadbir ahli mereka. Mereka sendiri mengaku ahli mereka korup kerana mengharapkan ‘duit’ sekiranya menyertai parti pembangkang itu. Separuh daripada ahli mereka berperangai korup maka mereka mengakulah bahawa PPBM sebenarnya parti yang dipenuhi dengan ahli korup.



    Sekiranya betul perjuangan mereka murni, tiada isu mengenai perebutan kerusi, masalah dana parti dan masalah gagal buat mesyuarat tidak akan timbul. Namun masalah-masalah remeh ini timbul juga dan didedahkan sendiri oleh ahli-ahli mereka, bukankah itu menunjukkan perjuangan mereka hanya kerana kuasa dan duit?



    Sudahlah mengaku ahli mereka memang korup, ada hati pula mahu menyalahkan parti yang lain yang sudah bersih kerana orang-orang korup ini berpindah parti sebagai punca. Bagus juga ahli-ahli korup ini keluar daripada UMNO, kerana sekarang UMNO lebih aman dan maju kerana orang-orang korup ini sudah tiada lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najis,

      Tuuu hah! Ranking negara RASUAH Malaysia naik lagi tu!!!!!! tu ari negara kita ke 2 paling rasuah di ASia kan? dgn rank terbaru ni MALAYSIA jadi JUARA negara paling RASUAH ASIA kot? huishhhh........BANGGAnya engko kan Geng Najib?

      cer ulas skit! GN ko ada ``kemaluan`` tak nih!

      KO , umno, pas, bn, memang h a m P A S, potong je lah `anu anu` korang bagi PIGS [ Pas Ikatan Gagasan Sejahtera - kononnya nya nya nya kan GN] buat sup, korang jamu kenduri panggil org kampong ramai2 sambil bagi ceramah/tazkirah ye!

      Delete
  61. SELAGI ADA TUN M, PH MUSTAHIL DAPAT MENJADI KERAJAAN
    Pakatan Harapan (PH) tidak mungkin membentuk kerajaan dengan adanya campurtangan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam pakatan itu.



    Ini kerana, sokongan terhadap pembangkang terutamanya dalam kalangan masyarakat Cina akan berubah, lebih-lebih lagi pembangkang diketuai bekas perdana menteri yang pernah memerintah selama 22 tahun itu, kata Setiausaha Publisiti Parti Rakyat Malaysia (PRM) Selangor, Tan Choon Swee.



    Menurut Tan atau lebih dikenali sebagai Philip, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu pernah melukai hati masyarakat Cina berhubung isu sekolah Cina.



    “Mahathir pernah kata Dong Zong itu sekolah untuk melahirkan komunis. Kata-katanya telah menyebabkan orang-orang Cina marah. Mana dia boleh cakap macam itu,” katanya kepada MalaysiaGazette ketika ditemui semalam.



    Tan berkata, Mahathir tidak wajar berkata demikian kerana pelajar yang dilahirkan menerusi sekolah Cina mempunyai prestasi sama seperti sekolah-sekolah lain malah, sijil yang dikeluarkan diiktiraf di luar negara.



    Katanya, terdapat lebih 60 buah sekolah Cina swasta di negara ini yang kesemuanya mendapat bantuan untuk pengoperasian daripada pihak kerajaan.



    Dalam pada itu Tan berkata, penyertaan Dr Mahathir dalam PH sebenarnya memberi implikasi negatif kerana meskipun beliau mampu menarik 100,000 pengundi Melayu tetapi kerana sikapnya yang telah menghiris hati masyarakat Cina berkemungkinan 150,000 masyarakat daripada kaum itu yang menyokong pembangkang akan beralih arah.



    “Walaupun Mahathir boleh dapat 100,000 pengundi Melayu tetapi saya pasti 150,000 pengundi Cina akan lari ke parti lain,” ujarnya.



    Sementara itu, Tan yang baru menyertai PRM selepas bersama DAP selama 32 tahun berkata, dia mempunyai matlamat yang lebuh jelas di dalam parti yang baru disertainya itu.



    Beliau mendakwa, DAP merupakan sebuah parti yang hanya mementingkan kroni dan tidak memperjuangkan hak rakyat.



    Disebabkan itu katanya, beliau tidak lagi boleh berada dalam parti yang seperti itu kerana memendam hasrat mahu melihat hak rakyat dalam apa jua situasi terbela.



    “Kalau nak diikutkan PRM ini 11 tahun lebih tua usianya berbanding DAP.



    “Parti ini berjuang untuk rakyat dan saya memilih PRM untuk perjuangan bangsa kerana masyarakat di Kuala Langat mahu pembelaan dan rintihan mereka didengar,” ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najis,

      Tuuu hah! Ranking negara RASUAH Malaysia naik lagi tu!!!!!! tu ari negara kita ke 2 paling rasuah di ASia kan? dgn rank terbaru ni MALAYSIA jadi JUARA negara paling RASUAH ASIA kot? huishhhh........BANGGAnya engko kan Geng Najib?

      cer ulas skit! GN ko ada ``kemaluan`` tak nih!

      KO , umno, pas, bn, memang h a m P A S, potong je lah `anu anu` korang bagi PIGS [ Pas Ikatan Gagasan Sejahtera - kononnya nya nya nya kan GN] buat sup, korang jamu kenduri panggil org kampong ramai2 sambil bagi ceramah/tazkirah ye!

      Lu apa nama?
      Kin Ching Kuat.....ato...
      Kuat Ken Ching?....lu memang kaki kenching!!!

      Delete
    2. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  62. APAPUN BOLEH TERJADI… DR M & MUKHRIZ SUDAH TERDESAK NAK MENANG PRU14
    Keadaan semakin suntuk dan Tun Mahathir Mohamad serta anaknya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir kini terdesak untuk menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) dan sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita politik mereka.



    Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun berkata, ini kerana tidak mustahil dua beranak itu akan bertanding menggunakan logo DAP untuk meraih undi kaum Cina dalam PRU14.



    “Mahathir dan Mukhriz tak kisah PPBM terkubur asalkan menang PRU14.



    “Mereka dalam keadaan terdesak, maka tidak hairanlah jikalau mereka bertanding menggunakan logo DAP untuk meraih undi kaum Cina oleh sebab kegagalan untuk meraih sokongan pengundi Melayu,” katanya dalam satu kenyataaan.



    Khairul Azwan mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi bahawa kedua individu itu akan bertanding atas tiket DAP pada PRU14.

    Jelasnya, beliau bersetuju dengan kenyataan itu kerana timbul ketidakpuasan hati ramai pihak di dalam parti itu sendiri menyebabkan Dr Mahathir tidak lagi popular di dalam PPBM.



    Sebelum ini, Mohd Puad mendakwa Dr Mahathir dan Mukhriz bakal bertanding atas tiket DAP pada PRU14.



    Jelas Mohd Puad, tindakan itu dikatakan berikutan PPBM gagal mendapat sambutan dalam kalangan orang Melayu khususnya di kawasan hendak ditandingi.



    Tegasnya, hasrat Pengerusi dan Timbalan Presiden PPBM itu mewujudkan satu usaha dalaman oleh kelompok ‘proMahathir’ untuk mensabotaj pendaftaran parti berkenaan dengan menyalahkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS).



    Dalam pada itu, Khairul Azwan mendakwa, situasi itu mewujudkan satu kerjasama sulit antara Mahathir dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang bagi membolehkan Pengerusi Pakatan Harapan itu berpayungkan logo DAP pada PRU akan datang.



    “Saya amat yakin Mahathir akan bertanding menggunakan logo DAP kerana terdesak.



    “Kini semua pihak tahu bahawa Mahathir merupakan seorang yang tidak berpegang kepada apa-apa prinsip kerana dia sentiasa percaya matlamat menghalalkan cara, walaupun cara tersebut merupakan sebuah pengkhianatan kepada ahli dan PPBM sendiri,” tegasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 15:28

      Hey kejora kera bapuk sewel...kenape tak sabotaj lagi?...hehehehe...

      Delete
    2. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  63. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak22 February 2018 at 15:26

    TI's CPI ranking 'shocks' MACC boss
    Shakira Buang
    22 Feb 2018, 2:08 pm (Updated 22 Feb 2018, 2:27 pm)


    Although Putrajaya has accepted Malaysia's slip in the Transparency International (TI) corruption perception index (CPI), MACC chief Dzulkifli Ahmad could not.

    Dzulkifli said he was "shocked" by the results because it did not reflect MACC's aggressive approach towards combating graft.

    "To me, the CPI for last year, if we based it on the reality of what happened in the country and the actions taken by the MACC, then it (our rank) should be better than 2016. That was my prediction.

    Editor's Pick
    image: https://i.malaysiakini.com/1069/ba0f483cebf7de92711d6e4c238d2f92.jpg


    Minister: Don't read too much into debt-GDP ratio
    "Therefore I'm rather shocked by the report... because it is not based on reality (nor the) actions (taken by the MACC), the aggressiveness in prevention and education (efforts) which we implemented in 2017," he told reporters in Kuala Lumpur today.

    According to the CPI, Malaysia was ranked 62nd among 180 countries - down seven places since 2016 - placing the country on par with Cuba.

    This is the lowest rank ever attained by Malaysia since the CPI was established in 1994.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/413068#rIDB6UviGixbBrU1.99

    **************&&&&&&&&&""*""""*"

    Zulkipli pandai berlakon ..buat2 terkejut konon indeks rasuah malaysia makin teruk....Dia sendiri ade kes skendel bedalbini polis...

    Kenapa tak siasat MB johor ...kenapa tak dakwa Isa somad dan Anuar muso...nak tunggu umno rumbang dulu?

    Kalo umno tumbang zulkipli pon akan didakwa...hehehe

    ReplyDelete
  64. Untungla mak badak ada cyberpetpot umnobngok yg level mat msalan ni..hidup mak badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  65. PUCUK PIMPINAN KAYA RAYA, TAPI SRIKANDI BERGERAK TERPAKSA GUNA DUIT POKET SENDIRI
    Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kota Baru mendakwa mereka dipergunakan apabila terpaksa mengeluarkan dana sendiri bagi menjayakan keseluruhan program yang dilaksanakan untuk parti itu.

    Ketua Srikandi PPBM Kota Bharu Normala Abd Kadir berkata sejak pembabitannya dalam parti itu tiga tahun lepas, pihaknya tidak menerima sebarang dana daripada PPBM bagi melaksanakan program parti.

    “Sebaliknya kebanyakan dana diusahakan sendiri oleh anggota atau ketua bahagian masing-masing sedangkan parti ini ditubuhkan oleh seorang yang kaya-raya.

    “Bagi saya, ini sudah jauh menyimpang daripada matlamat asal penubuhannya yang ingin memperjuangkan nasib rakyat,” katanya pada sidang akhbar di sini, semalam.

    Normala berkata sekiranya benar PPBM ingin memperjuangkan rakyat, pucuk pimpinan yang perlu mengeluarkan dana bagi menggerakkan aktiviti parti.

    Tetapi katanya perkara sebaliknya yang berlaku dan ia dianggap sebagai satu penyelewengan kepada mereka dan juga penyokong lain parti itu.

    Normala berkata mereka juga terkilan dengan kenyataan pucuk pimpinan parti itu yang meminta anggotanya keluar parti jika tidak dapat bersabar dalam keadaan tersebut.

    Katanya kenyataan itu seperti menindakkan sumbangan mereka kepada parti sebelum ini yang meluangkan masa, tenaga serta wang ringgit sendiri untuk menggerakkan parti.

    “Dalam hal ini adakah PPBM sekarang benar-benar hendak perjuang nasib rakyat atau sekadar hendak menjaga kepentingan tertentu bagi mendapatkan semula kuasa,” katanya.

    Beliau turut menyifatkan isu itu bukan sahaja boleh menggugat keyakinan anggota PPBM tetapi juga kekangan besar parti untuk menawan Kelantan.

    Pada masa sama Normala berkata beliau bersedia menerima sebarang tindakan yang bakal dikenakan berikutan menyuarakan ketidakpuasan hati itu.

    Normala juga merancang untuk meletak jawatan dan berkata pengundurannya mungkin akan mempengaruhi lebih 500 anggota Srikandi Kota Baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najis,

      Tuuu hah! Ranking negara RASUAH Malaysia naik lagi tu!!!!!! tu ari negara kita ke 2 paling rasuah di ASia kan? dgn rank terbaru ni MALAYSIA jadi JUARA negara paling RASUAH ASIA kot? huishhhh........BANGGAnya engko kan Geng Najib?

      cer ulas skit! GN ko ada ``kemaluan`` tak nih!

      KO , umno, pas, bn, memang h a m P A S, potong je lah `anu anu` korang bagi PIGS [ Pas Ikatan Gagasan Sejahtera - kononnya nya nya nya kan GN] buat sup, korang jamu kenduri panggil org kampong ramai2 sambil bagi ceramah/tazkirah ye!

      Lu apa nama?
      Kin Ching Kuat.....ato...
      Kuat Ken Ching?....lu memang kaki kenching!!!

      Delete
    2. mana boleh lawan parti suci ngan parti keramat..dua dua pkai duit rakyat

      Delete
    3. Hahahaha srikandi...kau nak duit banyak baik kau joint umno.atau ko pi jilat ketiak rosmah mansur kompom brjuta peruntukkan setiap tahun


      Kikiki

      Delete
    4. Kannnn..si semah tu tiap kali bajet dapat duit kononny buat program permata..mana ada negara yg macam tu..bodo orang amno ni

      Delete
    5. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  66. Dennis the Menace22 February 2018 at 16:16

    Happy birthday baru lahir hari ni ka? berlampin lagi..baaa cakk? Baa cakk? Itu dia cai baru yg dilahirkan oleh Busemah,namanya Siplis,opps..sorry, Idealis Malaysia.entah apa yg idealis tu tak tahulah. benda yg benar dgn perompak pun tak tahu nak bezakan.Kojola tukar nama kot? Sebaiknya,taroklah nama Iblis Malaysia ke, baru ngam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..ko jgn x tau dia tu dari parti suci tau, semua orang kapir, semua orang sesat, kalo musibah tu bala, tp kalo depa ujian dari tuhan..suci katakan

      Delete
    2. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
  67. Banyak derma antara derma
    Akaun sendiri 'derma' disapu
    Dah pecah lubang mengaku terima
    'Diberi Pak Arab' sanggup menipu..

    Ada satu permohonan derma
    Akaun parti cukup sempurna
    Rakyat memberi parti terima
    Odit lengkap tak hilang kemana..

    Ameno dulu takde duit
    Nak pergi England terasa perit
    Rakyat memberi cara berdikit
    Wang melimpah,kini Jin Afrit!

    Tak cukup, guna wang negara
    Cukai gst rakyat ditala
    'Harga barang turun segera'
    Ini janji si menteri gila!

    Apa cai gigil ke lutut?
    Parti Mahathir rakyat dah ikut
    Marah rakyat memang tak patut
    Cai gigil AmeNo dah takut!

    Jom ramai kita memberi
    Tambah dana rakyat yang bagi
    Derma nak tolak klepto pencuri
    Biar tinggal lidah dan gigi!

    Derma tulus secara sihat
    Bukan Pak Arab penuh muslihat
    Resit ada dokumen dilihat
    Tak sorok sendiri macam penjahat!

    Sebenarnya AmeNo sudah pun panik
    Banyak duit tak tahu nak buat
    Sekarang Klepto sering ke klinik
    Sebab Tun disokong kuat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete
    2. Kuih talam macam mak kau punya jerk...mgelebeh


      Kikiki

      Delete
    3. Makcik felda pun pandai beza skrg.nak pilih pm yg dunguuuuu...atau yang mmg terbukti terrer sebelomnya

      Delete
    4. ERMMMM SEDAPNYE KUIH TALAM NIH.....


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...