Saturday, 10 February 2018

HENTIKAN KESAKITAN TUN M DENGAN MEMBERI KEMENANGAN KEPADA PAKATAN HARAPAN


Untuk kesekian kalinya, Tun Mahathir Mohamad dirawat lagi di Institut Jantung Negara atau IJN kerana tidak sihat. Kali ini beliau dilaporkan mengalami jangkitan di dada susulan masalah batuk yang dihidapinya.


Tetapi, keadaan beliau diberitakan baik-baik saja dan hanya dinasihatkan untuk berehat bagi beberapa hari, sambil keadaan kesihatannya akan dipantau oleh doktor-doktor pakar.


Tun Mahathir sudah menjangkau usia 93 tahun dan setiap kali beliau tidak sihat, seterusnya terpaksa menerima rawatan di IJN, sebenarnya itulah nilai pengorbanan beliau untuk menyelamatkan negara ini.


Tun Mahathir hakikatnya terlalu kuat bekerja. Beliau hampir tiada rehat. Programnya sarat di sana sini. Kalau di pejabat, jadual temujanjinya padat setiap hari dan bermula seawal 8.30 atau 9.00 pagi lagi. 

Mesyuarat Bersatu dan Pakatan Harapan semua dipengerusikannya dengan penuh disiplin dan selalunya akan mengambil masa berjam-jam lamanya. Semua itu tentunya memenatkan, lebih-lebih lagi dalam keadaan usia sepertinya.


Tetapi itulah pengorbanan Tun Mahathir untuk menyelamatkan negara ini agar kita dan generasi akan datang dapat hidup dengan lebih baik lagi di masa akan datang.


Kalau diikutkan, Tun Mahathir boleh saja hidup senang-lenang dan berehat seadanya sebagai seorang negarawan yang dihormati. Beliau sudah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, sumbangannya tak ternilai dan tiada siapa akan marah jika beliau hanya mahu berehat dan tidak mengambil tahu lagi apa-apa masalah masalah negara ini.


Lebih dari itu, anak-anaknya juga sudah dewasa dan ada kehidupan masing-masing. Tiada apa lagi yang perlu dikejarnya dalam sisa-sisa usia yang tinggal.


Namun, kerana sayangnya kepada negara dan tidak mahu Malaysia terus rosak dan binasa, Tun Mahathir sanggup menggagahkan dirinya untuk bangkit daripada persaraan dan berjuang sekali lagi.


Perjuangan itu pula tidaklah mudah. Banyak ranjau, onak, duri dan rintangan kena dilaluinya, malah caci-maki dan penghinaan pun turut datang sekali menghujaninya.


Bukan saja macai, pengampu dan pembodek penguasa yang melayan Tun Mahathir seolah-olah beliau tidak pernah berjasa kepada bangsa dan negara, bahkan Najib sendiri selalu bersikap kasar dan melekehkannya.


Dalam semua keadaan dan cabaran itu, ditambah dengan usianya sebegitu, tidak menghairankan jika Tun Mahathir selalu sakit, tertekan dan kadang-kadang perlukan rehat serta rawatan. 


Tambahan lagi, Najib juga adalah "raja duit". Melawan orang berduit tidak sedikit cabarannya kerana berdepan dengan duit, bukan saja maruah, malah agama pun ada yang sanggup menjualnya.


Selagi tidak sampai ke titik akhir dan belum menggapai kemenangan, Tun Mahathir memang akan terus berjuang. Jadualnya pasti akan lebih padat lagi selepas ini. 


Mungkin beberapa kali selepas ini beliau terpaksa berehat dan masuk IJN lagi atas nasihat doktor-doktor pakar yang menjaga kesihatannya.


Tetapi, setiap kali Tun Mahathir tidak sihat dan dinasihatkan berehat, ingat bahawa itulah nilai pengorbanan beliau yang seharusnya kita hargai. Sambil mendoakan kesihatannya agar kembali pulih, ia wajar disertai dengan tekad yang jitu daripada kita semua untuk memenangkan Pakatan Harapan dalam PRU 14 akan datang.


Kesakitan Tun Mahathir pasti akan terubat jika akhirnya sang kleptokrat dapat disingkirkan, Pakatan Harapan dapat menjadi kerajaan dan melalui baki usia serta pengalaman yang sarat dalam dadanya, negara ini dapat dipulihkannya untuk kita semua menikmatinya.


Undi kemenangan daripada kita adalah ubat dan hadiah terbaik untuk  semua kesakitan yang dialami oleh Tun Mahathir. (ShahbudinHusin 10/02/2018)

164 comments:

  1. Bersatu teguh...mari tumbangkan kerajaan kleptokrat

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah budin


      ANAKHARAMZADAH DAH TAKDE


      betul sial prgai anak melayu umno nii

      kat sekolah ckgu tak ajar abc

      tekan taaaaab jer tau

      haramzadah ...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 22:58

      Kera bspuk ni buat hal lagi...dah kena delete tak paham bahasa betol cai najib bengong...

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. Nampaknya sabotaj gammpaanggg masih cuba nak beroperasi.

      Tak derrr kemaluan.....buat blog ni macam kepala bapaaakkk dia punya.

      Haram bangsat kejadah !!

      Delete
    10. (Malaysian Access) – Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Selangor kecewa dengan sikap tamak rakan komponennya dalam pakatan pembangkang apabila enggan bertolak ansur berhubung pengagihan 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di negeri ini.

      Ketua Penerangan PPBM Selangor, Sallehuddin Amiruddin, berkata PKR dan DAP enggan berunding untuk melepaskan kerusi disandang mereka, namun pada masa sama mahu bertanding di 12 kerusi milik Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti.

      “PKR mahu kekalkan 14 kerusi DUN yang dimenanginya pada PRU-13 dan begitu juga DAP kekal pertahankan 15 kerusi DUN yang dimenanginya. PAN juga sudah ada dua kerusi selepas dua ADUN PAS keluar menyertai PAN.

      “Kalau PKR dan DAP mahukan kerusi lagi, apa yang tinggal untuk PPBM?. Ia tidak menjadi isu jika kita faham PPBM ditubuhkan sebagai pengganti kepada UMNO. Ini tidak, PKR dan DAP pun berebut mahu bertanding kerusi yang dimenangi BN,” katanya kepada BH di sini, hari ini.

      Ditanya mengenai bilangan kerusi DUN Selangor yang sudah dimuktamadkan sebagai milik PPBM, Sallehuddin berkata, sehingga kini belum ada satu pun kerusi yang akan ditandingi parti itu.



      “Mesyuarat khas PH pada Rabu dan Khamis lalu tidak mencapai sebarang kata putus. Kita juga belum dimaklumkan tarikh baharu mesyuarat untuk bincangkan perkara ini. Apa pun, kita tunggu perkembangannya nanti,” katanya.

      BH Online sebelum ini melaporkan, mesyuarat khas PH Selangor bagi mengagihkan kerusi DUN masih gagal mencapai kata sepakat walaupun sudah dua hari diadakan.

      Menurut sumber, berdasarkan keputusan awal, PKR dikatakan akan bertanding 19 kerusi DUN, DAP (18), PPBM (10), dan Parti Amanah Negara (Amanah) (sembilan).

      PPBM Selangor turut menolak kenyataan Setiausaha PH negeri, Zuraida Kamarudin, yang berkata, mesyuarat khas berkenaan sudah berjaya menyelesaikan pengagihan 36 kerusi DUN di negeri ini.

      Pada PRU-13, BN menang 12 kerusi iaitu DUN Sungai Burong, Jeram, Kuang, Semenyih, Permatang, Bukit Malawati, Sungai Air Tawar, Sungai Panjang, Hulu Bernam, Batang Kali, Kota Damansara dan Dengkil.

      Amanah pula konsisten dengan pendirian mahu bertanding kerusi DUN disandang PAS iaitu Taman Templer, Lembah Jaya, Paya Jaras, Chempaka, Meru, Dusun Tua, Tanjung Sepat, Sabak, Gombak Setia, Bangi, Seri Serdang, Selat Klang, Sijangkang, Morib dan Hulu Klang.

      ADUN Hulu Klang, Saari Sungib, dan ADUN Morib, Hasnul Baharuddin bagaimanapun keluar PAS untuk menyertai Amanah.

      Ketika ini, DAP menyandang 14 kerusi DUN, PKR (13), PAS (13), BN (12) dan Amanah (2) dan Bebas (2). Dua Bebas ialah ADUN Pelabuhan Klang, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan ADUN Teluk Datuk, Loh Chee Heng.

      Delete
    11. Kau ni tuan budin bagi peluang berhujah kau pulak dok kopipes merapu bingaiii....


      Skrg bkan zaman kopipes.kluarkan hujah dari pikiran kau sendiri la bingaiii

      Delete
    12. Terima kasih tuan administrator,
      Baru kembali selasa buat komen,
      Pihak anjing anjing kurap bodohger upahan najib boleh buat komen,
      Tapi kau punya komen mcm org yg dlm tumpurung tengkorak penuh dgn najis binatang,
      Tak ada idea buat space panjang menjela,
      Itu bukan komen nama nya itu anjing kurap yg tak cukup upah, yg payment najib tak byr lagi,
      Setiap huruf dah makin kurang harga, Ha ha ha,
      Baru kau padan muka, pencacai najib sendiri, najib cirit ke muka engkau org,
      Aku pelik,
      Tak ada ke saudara mara adik beradik engkau org yg PAKATAN, mustahil,
      Silap hari bulan yg meng hanjing kan kau tu saudara mara sendiri,
      Pasal tak kenal,
      Itu pasal kalau nak berjuang guna duit sendiri,
      Top up aku dah guna 70%, tapi aku tak kesah ini perjuangan aku,
      Tak tunggu upahan najib bukak department utk ampu najib,
      Tak perlu semua itu utk penyokong PAKATAN,
      Kami suka rela,
      Boleh taip komen tanpa jemu dari idea sendiri,
      Tak buat copy paste,
      Aku tak boleh bayang kan betapa angin panas bodohger upahan najib baca setiap komen,
      Tuan administrator buat deleted macam tu krn ampa semua tak ada hujah,
      Setakat buat space panjang menjela chimpanzee Africa tu lagi berakal dari kamu,
      Baru ada akal,
      Ampa renung renung lah komen kami ni,
      Harap masuk cahaya kesedaran dalam kepala otak hampa,
      Aku mengaku aku bekas pencacai pembela najib umnobn,
      Yg sanggup pakai baju biru barisan dahulu,
      Tapi lama kelamaan timbul kesedaran diri,
      Dan rakan rakan aku semua byk dah ubah,
      Ubah kpd PAKATAN,
      Tapi ada sorang kawan aku, pekerjaan pemandu tangker Lori felda, dah elok elok ubah dari umnobn kpd PAKATAN berubah pulak pada umnobn,
      Rupa rupa nya kerana dpt RM200,
      Aku maki hamun dia kaw kaw luar dalam tapi dia ttp dgn umnobn, Haram jadah,
      Tapi kawan tetap kawan,
      Aku maki dia, dia maki aku,
      Maki me maki,
      Kawan tetap kawan, tapi lawan tetap lawan,
      Dia boleh berpura pura Kata tak pernah sokong PAKATAN sebelum ni, banggang kau yg kita sembang sebelum ni apa kejadah nya,
      Kerana RM200 kau dah berubah ,
      Kalau kau terbaca komen ni aku minta maaf,
      Aku tak sebut pun nama kau,
      Cuma pekerjaan kau shj,
      Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
      Nanti aku belanja minum teh,
      Kali ni turn belanja kau,
      Tapi sila tadah telingga kau aku nak maki hamun ,
      Banggang kau,
      Penjilat punggung najib,
      Pengkhianat bangsa,
      Otak penuh taik tak boleh berpikir,
      Aku tahu kau tak akan marah aku,
      Dah 23 tahun kita berkawan,
      Nak marah apa barang,

      Delete
    13. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    14. Anon 01:49
      Hah mcm ni lah bagus,
      Taip dgn jari sendiri,
      Ni asik buat space,
      Ganggu org nak baca komen,
      Kalau kau nak jilat punggung najib sekali pun atau kepala kau nak sumbat dlm buntut zahid hamidi sekali pun, kena hujah taip dgn jari sendiri,
      Jangan short cut,
      Buat space panjang panjang ,
      Najib dah bayar kau Mahal Mahal ini hasil kerja kau,

      Delete
    15. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    16. Baru rajin sikit aku tengok bodohger upahan najib taip komen,
      Mcm tu lah bagus,
      Rajin lah sikit kalau nak ampu najib pun,
      Cari lah fakta fakta yg bernas utk ampa mengampu najib,
      Di mana fakta fakta tu akan aku pijak pijak dan layak duduk dibawah tapak kaki aku,
      Oh tak tahan mata dah mengantuk,

      Delete
    17. Alamak terlepas jugak beruk kera peliharaan najib,
      Tak pe lah,
      Tak ada masa nak layan space ampa tu,

      Delete
    18. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    19. MO1Najib vs TunM beza macam kentut dgn petir
      Layar dikembang sauh dilabuh UBN pasti pecah
      NajibMO1 baru 66 tahun penakut pd Tun Mahathir
      Tun M 93 tahun kata baling gelas pun tak pecah

      haposkanumnobn hapuskanumnobn marihaposkan!!!

      abu

      Delete
    20. Ya Rabb, kami memohon kpd Mu agar kembalikanlah kekuatan & kesihatan kpd Tun hambamu yg amat dikasihi ini. Kau lanjutkanlah usianya agar dapat membantu kami mwnjatuhkan pemimpim2 perosak bangsa, agama & negara ini. Sesungguhnya jasa yg telah beliau taburkan adalah jauh lebih besar jika dibanding dgn kemudararatan yg beliau lakukan (jika ada) kpd kami. Malah jasa & pengorbanan beliau dlm membantu umatmu yg tertindas di maya pada ini amat besar sekali & telah diperakui dunia. Justeru itu, kami memohon kpd Mu, perkenankanlah doa2 kami ini Ya ALLAH..... Aamiin..... Aamiin YRA....

      Delete
    21. Aminnn ,
      Semoga tun cepat sembuh,
      Bukan shj doa rakyat Malaysia,
      Bah kan doa rakyat Palestine Bosnia Iraq dan lain lain negara yg tun pernah bantu,

      Delete
    22. Hahahahaha pencacai Umno BN, geram ke tgk komen kena delete? Eh komen ke spam buat space takde isi pa pa. Isi pun takde.Ni ke mutu cybertrooper umno? Aku harap bila Umno tumbang nanti korang ikut lah Najib berambus gi Arab Saudi ke Kazakhstan ke.

      Delete
    23. Cuba luangkan masa baca buku² yg ditulis TDM. Hayati dan baca dgn minda dan hati terbuka.
      Sejak zaman sekolah lg TDM telah memulakan perjuangan beliau mengembalikan maruah negara. Bandingkan beliau dgn pm dan bekas pm yg lain.

      Delete
    24. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo pokcik tak tahu ko sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
  2. semoga TUN cepat sembuh hendaknya.

    ReplyDelete
    Replies

    1. amin

      semoga kejora yg mamposss


      jom amin

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Biawak se ekor ni ada lagi nk kacau ruang komen Tuan Budin. Hujah tak ada, jadi pengacau tegar. Perangai biawak bodoh memang mcm tu...

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Harap tun cepat sembuh,
      Kalau boleh nyawa aku di bahagi sedikit aku sanggup beri pada tun,
      Ambik lah tun beberapa tahun yg tun hendak,
      Tapi tak mampu aku laku kan, ini kuasa Allah,
      Najib umnopasbn kau boleh pusing lipat suka hati kepala bapak kau lah,
      Yg penting pru14 ada lah hak rakyat,
      Nasib kau atas tangan kami,
      Pengundi yg telah lama tak keluar undi,
      Pengundi yg telah lama berdiam diri,
      Pengundi yg sanggup serah nyawa pd PAKATAN,
      Pengorbanan Yb rafizi bukan main main,
      Malu kami sebagai rakyat tak mampu buat apa apa,
      Nak buat demonstrasi kami tidak terlatih kearah itu,
      Kecekalan demonstrate kami tidak sehebat Thailand Korea atau jepun,
      Jiwa kami terlalu aman ketika zaman tun, tapi kau najib dah huru hara kan negara,
      Tunggu kau,
      Kalau berani umum pru14 sekarang,
      Baru kau tahu tinggi rendah langit tu, bangsat kau, pengkhianat negara,

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Najib,
      Bangsat kau,
      Zahid Hamidi anjing salak najib, kau gonggong apa yg najib suruh,
      Jilat tapak kaki Kau sanggup,
      Kalau berani umum pru14 skrg,
      Apa yg kau tunggu tunggu lagi najib bangsat,
      Gelombang tsunami yg kau tak pernah tengok akan kau hadap,
      Gelora jiwa raga rakyat panas mengelegak akan kau rasa,
      Penangan pukulan maut KO untuk umnobnpas akan kau dapat,
      Jangan kata 120 kerusi, 220 kerusi utk PAKATAN ,
      Kau mengelak main kotor sana sini utk melambat kan pru14,
      Apa yg kau tunggu, bukak gelanggang skrg,
      Bila perbuatan busuk kau laku kan,
      Senang senang kau perbodoh kan rakyat,
      Kau tahu rakyat Malaysia tahap demonstrate nya mcm mana,
      Berapa lama boleh demonstrate kau tahu ,
      Pecah kan demonstrate kau tahu ,
      Tapi yg kau tak tahu dan tak mampu halang ialah buat X utk PAKATAN pd pru14,
      Itu hari kami,
      Itu kuasa kami,
      Itu kekuatan kami,
      Itu Air mata kami,
      Itu maruah kami ,
      Itu nyawa kami,
      Itu kami rakyat Malaysia...

      Delete
    8. Najib, kau tahu kau akan kalah,
      Melenggah lenggah kan pru14 memberi lagi advantage rakyat Malaysia menaik kan degree darah kami,
      Tengok muka Kau pun rasa nak muntah,
      Najib,
      Kau Jgn tunjuk muka dlm apa apa rancangan TV atau Surat khabar,
      Bagi kami tengok TV dgn selesa,
      Jika keluar aje muka kau atau zahid hamidi akan aku alih ke Nat Geo Wild,
      Aku sanggup tengok perihal binatang beruk kera buaya babi hutan afrika dari tengok muka kau,

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. Ameen.

      Harap Pakatan bagi priority kepada isu kesihatan Tun M.

      Jentera kempen PRU boleh dijalankan seperti biasa walau tanpa Tun M.
      Tun M perlu "direservekan" untuk hari yg lebih penting yakni hari mengundi.

      Kita amat memerlukan Tun M lebih2 lagi ketika berjalannya undian dan pengumuman.

      Maka kesihatan Tun M perlu diambik kira dan diberatkan.

      Moga Allah swt permudahkan kesihatan Tun suami isteri dan panjangkan umornya demi berjuang untuk rakyat dan negara.....ameen yarabbal'alamin.

      Delete
    11. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    12. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    13. MO1Najib vs TunM beza macam kentut dgn petir
      Layar dikembang sauh dilabuh UBN pasti pecah
      NajibMO1 baru 66 tahun penakut pd Tun Mahathir
      Tun M 93 tahun kata baling gelas pun tak pecah!!

      haposkanumnobn hapuskanumnobn marihaposkan!!!

      abu

      Delete
  3. Eh....aku first...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10 February 2018 at 16:15
      Ni Zaharin Mohd Yaasin veteran Umno tulih kat bawah ni;

      Tragedi di Malaysia sejak Dato Sri Najib Menjadi Perdana Menteri.

      1. Misteri kehilangan MH370
      2. Pesawat MH17 ditembak jatuh
      3. Pencerobohan di Lahad Datu
      4. Gempa bumi di Sabah
      5. Banjir terbesar sejak 30tahun
      6. Cuaca panas( Elnino)
      7. Jerebu terburuk dalam sejarah
      8. MT Jaoquim dirampas
      9. MT Orkim Harmony dirampas
      10. MT Ai Maru yang ditawan lanun
      11. MT Oriental Glory dirampas sekumpulan lanun
      12. Kes pembunuhan Pengasas Ambank Hussein Ahmad Najadi
      13. Kes pembunuhan Kevin Morais
      14. Skandal 1MDB ( laporan PAC m/s 76 nyatakan Hutang 1mdb kini mencecah 53 Billion )
      15. Menghapuskan DEB ( Dasar Ekonomi Baru )
      16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan
      17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia
      18. Curi 2.6Billion dan di masukkan kedalam akaun peribadi
      19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan.
      20. Kehilangan majoriti 2/3 di Parlimen
      21. Perlantikan Paul Stadlen oleh kerajaan
      22. Banyak Kilang tutup dan berpindah.
      23. Dikaitkan dgn individu bernama Jho Low
      24. Dilihat rapat dengan Peter Sondakh
      25. Tidak Mampu berbuat sesuatu ketika ringgit jatuh terok
      26. Menaikkan Harga Minyak
      27. Peningkatan hutang negara dan hutang isi rumah sehingga Mencecah RM847Billion
      28. Penghapusan subsidi bahan api, gula, dan beberapa lagi
      29. Isu projek ‘Global Strategic Communication Campaign’
      30. Isu Lynas di Pahang
      31. Skandal NFC
      32. Peluang pekerjaan berkurangan.
      33. Kes Pembunuhan Altantuya dan Pembunohnya terlepas ke luar negara
      34. Pemansuhan ISA dan Di gantikan dengan pelbagai akta ( Pota , Sosma , Mkn )
      35. Isu Felda Global Venture (FGV )
      36. MAS Bangkrap
      37. Kenaikkan bil hospital
      38. Pengurangan Biasiswa
      39. Kes jenayah berat seperti pembunuhan meningkat
      40. Helikoter yang membawa DS JJ terhempas bersama Yg lain
      41. Helikopter yang membawa MP k,kangsar & MP sg besar dn VIP terhempas semasa Kempen PRN sarawak
      42. Isteri PM ( Rosmah Mansor ) terlalu Boros
      43. Isu anak kandung dan anak tiri DS Najib Razak
      44. Pemecatan TImbalan Perdana Menteri
      45. Penyingkiran Naib Presiden UMNO, DS Shafie Apdal
      46. Penyingkiran MB Terengganu DS Ahmad Said
      47. Penyingkiran MB Kedah DS Muhriz
      48. Pemecatan Ketua Cawangan UMNO
      49. Tamatkan khidmat Peguam Negara alasan ( sakit )
      50. Tukar Timbalan Pengarah SB
      51. Bubar Pasukan Task Force
      52. Bubar PAC ( Ahli PAC lama d naikkan Pangkat Timb Menteri )
      53. Menangkap Dato khairudin ( kerana membuat laporan )
      54. Menangkap Mathias Chang ( kerana membuat laporan )
      55. Isu Bauksit di Pahang
      56. Mencagar Telaga Minyak Petronas ( Menurut laporan bekas MB terenganu )
      57. Menandatangan perjanjian TPPA
      58. Malaysia menduduki Rangking Rasuah ke 2 dunia
      59. Menjual Aset Negara kepada Negara China
      60. IPIC mengheret 1Mdb ke mahkamah Timbang Tara
      61. DOJ & FBI melaporkan rakyat malaysia di tipu Pada skala besar dan bakal merampas segala aset milik anak tiri PM dan Jho low
      62. Singapura menyiasat dan merampas aset milik Jho low ( Kroni Najib ) dan Menjatuhkan hukuman penjara kepada mereka yang beshubahat dengan jholow.
      63. Pertambahan Negara yang menyiasat 1mdb.
      64. Membuat hutang Baru dengan kerajaan Negara china.
      65. Kwap , ltat , kwsp , Tabung Haji Menghadapi krisis kewangan
      66. Felda Semakin Tenat.
      67. Pejabat tourism Malaysia negeri di tutup.
      68. Penutupan Institut Pendidikan Guru.
      69. Protun di jual.
      70. Cawagan bank banyak di tutup.
      71. Tidak Mampu membeli Mesin Semak SPM
      72. Isu korea utara

      cilaka sial najib

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  4. Semoga Allah pelihara kesihatan Tun..Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  5. Replies
    1. bacalah ayat shifa

      w luv u Tun

      hanya tun boleh selamatkan melayu dan rakyat bukannya bijanumngok

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete


  6. Zahid: China has requested extradition of detained Uighurs

    Saturday, 10 Feb 2018


    BATU PAHAT: Malaysia has received an official request from China to deport 11 Uighur Muslims who were detained in the country last year.

    Deputy Prime Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said Malaysia would honour the Mutual Legal Assistance (MLA) thorough Interpol and the extradition agreement it signed with China.

    The Uighur are a Turkic ethnic group living primarily in the Xinjiang Uyghur Autonomous Region in China.

    "Prior to this, we have extradited Malaysians from China who were involved in falsifying credit cards and other criminal activities. As such we will consider Beijing's request," he said.

    Dr Ahmad Zahid said this after a session with new undergraduate students at Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) here on Saturday.


    #### Malaysia with UMNO claiming to be champion of the muslim is all rubbish talk .

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Bro Diny....setuju dengan the last paragraph.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  7. Baiklah tuan budin..sama2 kita doakan yg trrbaikk buat tun..bersatu kita teguh,bercerai kita kahwin lagiiπŸ˜†πŸ˜…πŸ˜€πŸ˜..pelan2 kayuh biar sampai tujuan...🚡🚴🚲

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  8. Salam Bro. Tolong removekan manusia yang buat space kosong tu..Menyemak blog je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  9. Restructuring our household debt

    Saturday, 10 Feb 2018

    NEW Year always come with new resolutions. Finance is an important aspect of most people’s checklists when it comes to planning new goals.

    According to the latest Risk Developments and Assessment of Financial Stability 2016 Report by Bank Negara, the country’s household debt was at RM1.086 trillion or 88.4% of gross domestic product (GDP) as at end 2016.

    Residential housing loan accounted for 50.3% (RM546.3bil) of total household debts, motor vehicles at 14.6%, personal financing at 14.9%, non-residential loan was 7.4%, securities at 5.7%, followed by credit cards at 3.5% and other items at 3.6%.

    Evidently, residential housing loan is the highest among all types of household debt. However, a McKinsey Global Institute Report on “Debt and (Not Much) Deleveraging” in 2015 highlighted that in advanced countries, mortgage or housing loan comprises 74% of total household debt on average.

    As a country that aspires to be a developed nation, a housing loan ratio of 50.3% to total household debt would be considered low, compared to 74% for the advanced countries. In other words, we are spending too much on items that depreciate in value immediately – such as car loans, credit card loans and personal loans – compared to assets that appreciate in value in the long run, such as houses.

    Advanced economies, which are usually consumer nations, have only 26% debts on non-housing loan as compared to ours at 49.7%.

    In order to adopt the household debt ratio of advanced economies, our housing loan of RM546.3bil should be at 74% of total household debt. This means that if we were to keep our housing loan of RM546.3bil constant, our total household debt should be reduced from the current RM1.086 trillion to a more manageable RM738bil. This would require other non-housing loans (car loans, credit card loans and personal loans etc) to reduce from 49.7% of total household debt to only 26%. To achieve this ratio, the non-housing loan debt must collapse from the current RM539.7bil to only RM192bil.

    Reducing total household debt from the current RM1.086 trillion to a more manageable RM738bil would also have the added benefit of reducing our total household debt-to-GDP ratio from the high 88.4% to only 60%, making us one of the top countries globally for financial health.

    Malaysia’s household debt at present ranked as one of the highest in Asia. Based on the same 2015 McKinsey Report, our household debt-to-income ratio was 146% in 2014 (the ratio of other developing countries was about 42%) compared to the average of 110% in advanced economies.

    Adjusting the debt ratio by reducing car loans, personal loans and credit card loans will make our nation stay financially healthy.

    Car values depreciate at about 10% to 20% per year based on insurance calculations, accounting standards and actual market prices. Assets financed by personal and credit card loans typically depreciate immediately and aggressively.

    The easy access to credit cards and personal loan facilities tend to encourage people to spend excessively, especially when there is no maximum credit limit imposed on credit cards for those earning more than RM36,000 per year.

    If we maximised the credit limit given without considering our financial ability, we will need a long time to repay due to the high interest rates, which ranged from 15% to 18% per annum.

    Based on a report in The Star recently, Malaysia’s youth are seeing a worrying trend with those aged between 25 and 44 forming the biggest group classified as bankrupt.

    The top four reasons for bankruptcy were car loans (26.63%), personal loans (25.48%), housing loans (16.87%) and business loans (10.24%).

    It is time for the Government to introduce more drastic cooling-off measures for non-housing loans in order to curb debt that is not backed by assets. This will protect the rakyat from further impoverishment that they are voicing and feeling today.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anak pelacur haramzadah ni tak taubat2 rupanya ...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  10. Mari kita undi PAKATAN HARAPAN..
    Kami pilih PAKATAN HARAPAN..
    Kita hanyutkan UMNOBNPAS kelaut..
    Jgn lg berpaut dgn kerajaan yg udah kalut..biarkan macai2 bergayut..pegang buntut najib yg kini kelamkabut..pru14 ini dia punya nyawa mau tercabut..sana sini dia laung banyat karut..
    Habis..gitulah orang serabut..
    Haha..
    Lawan tetap Lawan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anak pelacur haramzadah ni tak taubat2 rupanya ...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  11. Imam Syafie apabila ditanya di akhir zaman kelak ketika fitnah berleluasa dan ramai orang menjadi bingung, bagaimana untuk membuat pilihan siapakah yang patut diikuti, maka sang Imam telah menjawab 'berjuanglah bersama orang yang paling banyak panahan fitnah ditujukan kepadanya kerana sesungguhnya ia sedang berjuang di atas kebenaran.'

    Imam Syafie sudah pasti telah memberikan amanat itu dengan memahami situasi zaman fitnah berdasarkan hadith-hadith Nabi yang diketahuinya.

    PAS berkata orang itu ialah Haji Hadi
    UmNo berkata orang itu ialah Najib.
    PKR berkata orang itu ialah Anwar
    AMANAH berkata orang itu adalah Mat Sabu
    PPBM berkata orang itu ialah Tun M.

    Apabila PKR dan AMANAH berbai'ah kepada Tun sbg PM apabila PH mengambil alih kerajaan kelak, maka Anwar Ibrahim dan Mat Sabu dengan sendirinya gugur daripada senarai disebabkan mereka bukanlah orang yang mengetuai sesuatu gerakan dan status mereka hanya sekutu.

    Maka yang tinggal hanyalah 3 penjuru iaitu Tun M, Najib dan Hadi. Salah seorang di antara 3 orang ini yang akan diberikan kemenangan mutlak sedang 2 lagi akan tewas.

    Di antara 3 orang ini sudah sah Tun M adalah yang paling banyak difitnah. Malah ia paling banyak difitnah oleh pengikut Hadi dan pengikut Najib.

    PAS telah membuat dan memegang Amanat Hadi sehingga berlaku pembunuhan dan mereka menyalahkan Tun M di atas pembunuhan itu walaupun amanat itu mereka yang cipta. Kini apabila tersepit mereka beralasan pula kononnya amanat itu dibuat kerana Tun M yang menjadi PM semasa itu adalah seorang yang jahat. Tapi alasan mereka ini dibuktikan sebagai dusta daripada fakta sejarah yang menunjukkan bahawa ketika amanat itu dibuat PM adalah Tun Hussein.

    UmNo-Najib pula telah memfitnah Tun M lesapkan '30b kerugian' Forex walaupun sesen pun daripada wang yang 'lesap' itu tidak masuk ke akaun Tun M dan beliau pun bukanlah Menteri Kewangan semasa kejadian, sedangkan Najib bukan saja Menteri Kewangan, bahkan ia juga telah melesapkan 160b melalui jalan yang sama iaitu Forex selain berbelas billion lagi hilang melalui 'tersalah bayar' kepada syarikat hantu, dan berbilion-bilion lagi muncul terkejut di dalam akaun peribadinya.

    Tidak syak lagi Tun M adalah individu yang dimaksudkan di dalam amanat Imam Syafie.

    Kelak apabila PPBM dibatalkan, ia akan lebih jelas lagi memandangkan ada hadith yang menyebut secara analogi bahawa di penghujung zaman fitnah orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar akan kehilangan jemaah mereka. Di antara UmNo, PAS dan PPBM, PPBM adalah yang sedang di dalam proses pembatalan.

    Sebagai manusia sudah tentu Tun M akan sakit, tapi kemampuannya tetap luar biasa bagi seorang yang berumur 92 tahun. Malah umur itu sendiri saja sudah dikira luar biasa. Sudah tentu ada sesuatu yang luar biasa yang akan dilakukannya.

    Khusus kepada Pak Diny dan rakan2 yang belum mendaftar sebagai ahli PPBM saya sarankan dan nasihatkan dengan sebenar-benar nasihat, berdaftarlah cepat sebelum parti ini dibatalkan kerana kegemilangan kemenangan kepada golongan yang benar kelak akan lebih dirasai kemanisannya oleh orang-orang yang telah mendaftar sebagai ahli parti ini sebelum ia dibatalkan.

    Seperti biasa ditegaskan, tak mahu percaya pun tak mengapa tetapi bersaksilah bahawa saya telah pun mengatakannya sebelum ia berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anak pelacur haramzadah ni tak taubat2 rupanya ...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. ......saudara John Doe......

      .......satu kajian dan ulasan yang menarik dan tepat....


      .....terima kasih......


      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GI TIDO LAH ,WAK KOJORA

      KENA JOHN DULU SBATANG

      KEHKEH

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Anak pelacur haramzadah ni tak taubat2 rupanya ...

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  13. Ako bagi nama baru kat ko kojora !

    Wak paste kosong, cap juboq ayam

    hahahahahahahahahah...hihihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anak pelacur haramzadah ni tak taubat2 rupanya ...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  14. Kabulkan doa hamba mu ini supaya kejora ini dilaknati dan kembali kerahmatullah dgn segala kejahilannya. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Diri sendiri yang GAGAL menjadi pemimpin dan menjaga ahli - ahli diperingkat akar umbi, pun masih lagi dia nak salahkan orang lain? Pun dia masih tak nak mengaku salah dirinya sendiri?

      Jika sebelum ini, pengikut - pengikut Pakatan Haprak tu melancarkan kempen #UndiRosak kerana tidak setuju dengan pencalonan dia sebagai Perdana Menteri, pun dia salahkan orang lain juga.

      Kali ini, Tun Mahathir yang sedang berada dalam keadaan yang sangat terdesak sekali lagi terpaksa tampil menyalahkan orang lain diatas ke-GAGAL-an dirinya sebagai seorang pemimpin.

      Sebaliknya, bekas Perdana Menteri itu mendakwa kononnya ada pihak luar yang menjadi dalang disebalik tindakan 400 orang ahli PPBM membuat laporan kepada pihak RoS sebelum ini.
      "Kita hairan kenapa terdapat sehingga 400 ahli-ahli PPBM ini buat laporan yang sama dengan perkataan yang sama kepada RoS?
      "Nampak macam ada satu usaha daripada pihak mana saya tidak tahu untuk memberi alasan kepada RoS supaya tidak meluluskan permohonan untuk PH didaftarkan," katanya dalam satu sidang media di Yayasan Perdana, di sini, pagi tadi.
      Dari satu sudut, dakwaan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu tidak berasas kerana ianya hanya bersandarkan kepada tuduhan kosong tanpa sebarang bukti yang benar - benar kukuh.

      Walau apa pun dakwaan dan alasan yang diberikan, tindakan 400 orang ahli PPBM itu membuktikan bahawa memang wujud rasa tidak puas hati dikalangan ahli - ahli parti itu sendiri.

      Ianya secara tidak lansung menunjukkan bahawa tidak semua orang dalam PPBM itu akur dan tunduk kepada kepimpinan Tun Mahathir seperti mana yang didakwa selama hari ini.

      Sepatutnya, sebagai seorang pemimpin yang baik, Tun Mahathir perlu mengambil berat tentang isu yang menyebabkan mereka tidak puas hati terhadap parti. Dia perlu turun ke bawah dan bertemu dengan ahli diperingkat akar umbi. Bukan buat tuduhan tak tentu arah!!!

      Delete
  15. trol najib dah sakit jiwa. inila org yg najib suka......bodoh dan bangang!

    maybe someone should hack his ip and publicize him for all to see him naked!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  16. Saya doakan Tun sihat.Saya dan keluarga mendoakan kesejahteraan Tun.Terima kasih tidak terhingga kepada Tun di atas pengorbanan dan penat lelah Tun demi mengembalikan pentadbiran negara ke landasan yang betul.

    Love you Tun.Kami sudah nekad ,Najib boleh bersyarah siang malam pagi petang dalam mimpipun tak apa,..tetapi..majoriti senyap sudah membuat keputusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya doakan DSNR sihat.Saya dan keluarga mendoakan kesejahteraan DSNR.Terima kasih tidak terhingga kepada DSNRdi atas pengorbanan dan penat lelah DSNR demi mengembalikan pentadbiran negara ke landasan yang betul.

      Love you DSNR.Kami sudah nekad ,Matdey al Kuttyb boleh bersyarah siang malam pagi petang sampai sakit jiwa dalam mimpipun tak apa,..tetapi..majoriti senyap akan kekal bersama BN. AMINNNNNNNN!!!!!!

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak11 February 2018 at 09:33

      Ade jugak orang yg doakan kepada kepala prompak berjemaah...doakan kepala prompak ni bertobat ..

      Delete
  17. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak10 February 2018 at 23:57

    Cilake kejora kera cikgu bapok masih buat kaco...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. Kalau buat kajian dalam kalangan rakyat Msia dewasa ini..majoritinya tak setuju Madey menjadi PM lagi sekali. Tak caya...tanyalah ahli2 PKR Selangor dan N9 serta ahli2 Amanah Johor dan Perak, semuanya dah buat keputusan untuk sanotaj madey dan PH jika terus dengan keputusan Madey jadi PM. Bukan setakat taknak undi calon PH, malah ramai yang dah buat keputusan untuk rosakkan undi. Kalau mesej ni masih tidak mendapat perhatian pimpinan tertinggi PH...tunggu ajelah PRU nanti. Mat Syabu, kak Wan dahkhianati perjuangan Reformis2 PKR dan Amanah...mereka terluka kerana Madey terlalu mengongkong haluan PH dan membuli pimpinan2 PH yang lain. Bangkitlah ahli2 PKR dan Amanah..sampai bila anda semua nak diperkudakan oleh Madey untuk mencapai agenda politiknya menaikkan Mokriz sebagai PM ke 8..ayuh kita sama2 sabotaj calon2 PH dalam PRU nanti kalau tak un kita rosakkan undi, tunujkkanlah kejantanan kamu semua, sampai bila nak jadi kerbau balau yg dicucuk hidung oleh Madey ni ???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dgn atok kau je tak setuju.sangup berketuakan pencuri duit rakyat pakai buat blanja geng umno berjuta seorang

      Delete
    2. Diri sendiri yang GAGAL menjadi pemimpin dan menjaga ahli - ahli diperingkat akar umbi, pun masih lagi dia nak salahkan orang lain? Pun dia masih tak nak mengaku salah dirinya sendiri?

      Jika sebelum ini, pengikut - pengikut Pakatan Haprak tu melancarkan kempen #UndiRosak kerana tidak setuju dengan pencalonan dia sebagai Perdana Menteri, pun dia salahkan orang lain juga.

      Kali ini, Tun Mahathir yang sedang berada dalam keadaan yang sangat terdesak sekali lagi terpaksa tampil menyalahkan orang lain diatas ke-GAGAL-an dirinya sebagai seorang pemimpin.

      Sebaliknya, bekas Perdana Menteri itu mendakwa kononnya ada pihak luar yang menjadi dalang disebalik tindakan 400 orang ahli PPBM membuat laporan kepada pihak RoS sebelum ini.
      "Kita hairan kenapa terdapat sehingga 400 ahli-ahli PPBM ini buat laporan yang sama dengan perkataan yang sama kepada RoS?
      "Nampak macam ada satu usaha daripada pihak mana saya tidak tahu untuk memberi alasan kepada RoS supaya tidak meluluskan permohonan untuk PH didaftarkan," katanya dalam satu sidang media di Yayasan Perdana, di sini, pagi tadi.
      Dari satu sudut, dakwaan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu tidak berasas kerana ianya hanya bersandarkan kepada tuduhan kosong tanpa sebarang bukti yang benar - benar kukuh.

      Walau apa pun dakwaan dan alasan yang diberikan, tindakan 400 orang ahli PPBM itu membuktikan bahawa memang wujud rasa tidak puas hati dikalangan ahli - ahli parti itu sendiri.

      Ianya secara tidak lansung menunjukkan bahawa tidak semua orang dalam PPBM itu akur dan tunduk kepada kepimpinan Tun Mahathir seperti mana yang didakwa selama hari ini.

      Sepatutnya, sebagai seorang pemimpin yang baik, Tun Mahathir perlu mengambil berat tentang isu yang menyebabkan mereka tidak puas hati terhadap parti. Dia perlu turun ke bawah dan bertemu dengan ahli diperingkat akar umbi. Bukan buat tuduhan tak tentu arah!!!

      Delete
    3. Geng Kepala Naga......apa pon yg ko cakap....kami tetap undi Pakatan.

      Kalo tak ada PPBM......kami pangkah apa saja asal bukan BN dan Pas.

      Ada paahaammm???

      Ko boleh membebel panjang dan syok sendiri.....siikitt pon tak jadi kudis pada kami dan tetap tak dapat goyangkan semangat kami untuk mentalkinkan kleptokrasi dan pecah amanah.

      Delete
    4. ....aku tak tahu....

      Delete
    5. Apa yg meroyan bebeno ni!!
      Dengo atau ikut je ape yg DS Tajuddin cakap.
      Pasal Tun M ni tak payah le kome risau, heee….. yg sebetoinya DS Najib yg cukup risau.
      Bukan setakat risau je kome, tak boleh tido pun ye. Yg tak lalunya kome pulak yg meroyan tak tentu hala. Tun M tu kan dah bagi tau kalau dia kalah , dia akan duduk rumah.
      Tapi ntahlah pulak apa yg akan jadi jika DS Najib kalah….haaaa…. itu yg patut kome pikiau.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Budak jahanam & pengecut Kejora memang patut diajar.

      Sayang sekali hari itu dia tak berani muncul, jika tidak dah tentu 'I'll skin him alive'.

      Anyway, one day someday, I believe he'll bound to meet me.

      Delete
  20. Hanya Allah yang berhak hentikan kesakitan Tun M bukan kemenangan yang akan sembuhkan Tun M wahai En Budin. Bagaimana pula jika PH kalah dan Tun M jadi sihat walafiat? Berhenti ke kesakitan Hati Tun M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya benar hanya Allah yg berhak menyembuhkan Tun Mahathir
      Tapi tidak salah utk kita doakan kesembuhannya bukan??
      Juga tak salah kita minta pada Allah agar umnobn disingkir
      Kerana umnoBn sudah terkeluar jauh dari landasan perjuangan

      haposkanumnobn haposkanumnobn marihaposkan

      abu

      Delete
    2. Mengikut berbagai tinjauan dan jua penyelidikan
      PH akan menang terus menjadi kerajaan Malaysia!
      Walau banyak ganggu halang dari PAS dan kerajaan
      InSyaAllah PH menang Tun Mahathir dilanjutkan usia!!

      lingkuplahumnobn lingkuplahumnobn lingkuplah!

      abu

      Delete
    3. Wahai anon 5:05 yang teramat sangatlah budiman
      Jadilah orang yang percaya pada enam rukun iman
      Menang atau kalah semua tu ketentuan dari Tuhan
      Tun M sakit hati sbb, Malaysia, Najib telah rosakkan

      lingkuplahumnobn lingkuplahumnobn lingkuplah!

      abu

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak11 February 2018 at 09:30

      5.05 cai bengong...
      Sakit ato sihat tak kira kalahh menang...kalo najib menang lagi banyak duit rakyat kena rompak..
      Cina kominis akan banyak lagi diberi projek...lagi banyak hutang cina kominis...harga barang akan naik lagi...

      Delete
  21. MO1Najib vs TunM beza macam kentut dgn petir
    Layar dikembang sauh dilabuh UBN pasti pecah!!
    NajibMO1 baru 66 tahun penakut pd Tun Mahathir
    Tun M 93 tahun kata baling gelas pun tak pecah!!

    haposkanumnobn hapuskanumnobn marihaposkan!!!

    abu

    ReplyDelete
  22. tahniah budin



    pak diny


    anak pelacut dah lari tak cukup tanah

    blog budin dah bebas HARAMZADAH


    hip hip hoooray

    #fuckoffmachaiumno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak jahanam & pengecut Kejora memang patut diajar.

      Sayang sekali hari itu dia tak berani muncul, jika tidak dah tentu 'I'll skin him alive'.

      Anyway, one day someday, I believe he'll bound to meet me.

      Delete
  23. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak11 February 2018 at 09:24

    Ape mcm kejora bapuk...seronok tak kena delete...nak tunjuk kepala angin konon....puuui...

    Tahniah Budin kerana tak membiarkan kejora bapuk tunjuk lagak samsing dlm blog anda...
    .kasi ajar sikit macai najib yg kurang ajar...jangan bagi muka kpd macai najib yg samsing....umno dah hampir nak mamposs...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan perjuangan sdra seperjuangan ku.

      Delete
  24. Baguslah jika ATM telah bersiap siaga
    Kita berharap ini bukan ugutan sesiapa
    Apakah sesuatu yg tak elok sdg dirangka?
    Usahlah begitu kelak akan duka nestapa!!

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATM, akronim bagi Angkatan Tentera Malaysia
      TLDM pula bagi Tentera Laut DiRaja Malaysia
      TUDM itu bagi Tentera Udara DiRaja Malaysia
      Tahniah semua! Andalah wira bangsa Malaysia

      AGI IDUP AGI NGLABAN!!!......................

      Delete
    2. TLDM pula bagi Tentera Laut DiRaja Malaysia
      TUDM itu bagi Tentera Udara DiRaja Malaysia
      TDM itu Tun Dr Mahathir
      Mereka inilah wira2 bangsa Malaysia.

      Najib pula di mana letaknya sebagai wira/panglima 'bogus' tuu.....??

      Delete
  25. Ttindakan Sultan Kelantan menarik balik pingat dan darjat kerabat di Raja (DK) Kelantan daripada Husam Musa, Cikgu Wan Abdul Rahim Wan Abdullah dan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah tindakan yang menambah luka majoriti rakyat seluruh Malaysia.

    Persoalan sekarang di mana intigri pihak istana yg begitu mudah memberi gelaran 'datuk' dan begitu mudah pulak 'buruk siku' menarik balik gara2 hasutan pihak2 yg berkuasa......??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak man

      tak tau ker prgai kera jaan past

      lobai dungu sesuai lah nogori pun dungu

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...