Thursday 15 February 2018

PENJELASAN KHAIRUDDIN ISU TANAH IJOK


SAYA AKAN AMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG KEATAS RAHMAN DAHLAN 'OTAK UDANG' YANG TELAH MEMFITNAH SAYA SECARA SENGAJA DAN BERNIAT JAHAT!! ISU INI BERLAKU DI ZAMAN UMNO TADBIR NEGERI SELANGOR!! IANYA TIADA KAITAN LANGSUNG DENGAN DATO SERI AZMIN ALI!!
Rahman dahlan telah memfitnah saya secara sengaja dan berniat jahat!! Dia 'otak udang' tak faham fakta serta sejarah isu tanah peneroka mukim ijok!!

Sebab itu saya tak faham dengan kalangan para penasihat perdana menteri paling korup kerana mereka suka cakap bodoh tanpa usul periksa fakta!!

Saya akan berbincang secara kadar segera dengan peguam untuk mengambil tindakan undang-undang saman malu di atas fitnah yang tidak berasas oleh rahman dahlan 'kaki bodek minda lemah otak udang!!'

Tindakan undang-undang juga akan diambil keatas chegubard yang mula-mula memfitnah diri saya dalam isu tanah peneroka mukim ijok!!

Isu ini tiada kaitan langsung dengan yab dato seri azmin ali!! 

Kes tanah peneroka mukim ijok ini mempunyai kaitan secara langsung dengan pemimpin-pemimpin umno selangor terdahulu!!

Pembelian tanah peneroka mukim ijok ini dibeli oleh syarikat mujur zaman sdn bhd pada tahun 1990an ketika tan sri muhamad taib menjadi menteri besar selangor!!

Pembelian tanah ini oleh syarikat mujur zaman sdn bhd telah diinstrumenkan oleh pemimpin-pemimpin umno selangor pada saat tersebut!!

Pada waktu itu saya tidak pernah menganggotai syarikat ini!! Saya dilantik menganggotai syarikat ini pada tahun 2009 selaku pengerusi prime utilities bhd serta fountain view bhd di mana mujur zaman sdn bhd adalah anak syarikatnya.

Komplikasi urusan tanah ini berlaku di zaman tan sri khalid ibrahim menjawat jawatan menteri besar selangor.

Tanah peneroka mukim ijok bukan milik kerajaan negeri selangor!! Ianya adalah tanah persendirian yang dibeli oleh syarikat mujur zaman sdn bhd dari para peneroka di situ!!

Ketika saya menjadi pengerusi syarikat ini; tugasan saya adalah untuk menyelesaikan masalah projek perumahan yang terbengkalai.

Semua rumah-rumah yang terbengkalai pada waktu itu telahpun disiapkan pada awal tahun 2012. 

Syarikat Perumahan Negara (SPN) turut terlibat untuk menyiapkan projek perumahan syarikat tersebut yang terbengkalai pada waktu itu!!

Tugasan kedua saya juga pada ketika itu adalah untuk menyelesaikan masalah 'cukai tanah' yang dikatakan tertunggak oleh tan sri khalid ibrahim ketika menjadi menteri besar selangor.

Apabila semua permasalahan projek tersebut diselesaikan; maka pada tahun 2013 saya telah meletak jawatan sebagai pengerusi syarikat prime utilities bhd serta fountain view bhd.

Sesungguhnya juga, saya tidak memegang sebarang saham syarikat tersebut langsung!! Saya hanyalah seorang pengerusi syarikat yang dilantik sahaja!!

Niat jahat rahman dahlan 'otak udang' ini tidak menghairankan saya!! Pemimpin-pemimpin umno pada hari ini terdiri dari 'kaki bodek minda lemah otak udang' semata-mata!!

Sebab itu umno habis 'lingkup!!' Parti umno rosak teruk disebabkan oleh penyangak-penyangak ini!!

Puak bangang ini sanggup melakukan apa saja untuk membodek perdana menteri paling korup demi untuk kepentingan peribadi!! 

Demi poket, pangkat dan perut; puak-puak bangang ini sanggup melakukan apa saja bagi mempertahankan bos mereka yang teramat korup!!

Insya-Allah, saya sudah bersedia untuk berjumpa dengan rahman dahlan di kamar mahkamah dalam sedikit masa lagi!!

Fakta yang selebihnya saya akan pamerkan di kamar mahkamah kelak!!

Permasalahan kes tanah peneroka mukim ijok ini tiada kena-mengena dengan dato seri azmin ali kerana sejarah pembelian tanah tersebut berlaku di zaman umno perintah negeri selangor!!

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Koordinator
Deklarasi Rakyat
15 Februari 2018

122 comments:

  1. 1st...yeahh. Rahman dahlan dan lim sian see, chegubard memang minda lemah otak udang. Masing2 berangan nak jadi calon, sebelum jadi calon wajib keluarkan kenyataan bodoh. Saman mereka datuk khairuddin.

    ReplyDelete
    Replies

    1. KHAIRUDDIN ABU HASSAN
      Koordinator TIPU Agong dg 900,000 tandatangan palsu melalui Deklarasi Rakyat

      Delete
    2. Ok..πŸ†πŸ†πŸ†prOoTtπŸ’­πŸ’­

      Delete
    3. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    4. Timbalan Ketua Menteri II P Ramasamy hari ini disoal Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selama 6 jam berhubung projek terowong dasar laut dan jalan utama bernilai RM6.3 bilion.

      Ramasamy hadir di ibu pejabat SPRM negeri pada 9.00 pagi hari ini untuk diambil keterangan. Selepas makan tengah hari selama 1 jam, soal siasat bersambung semula sehinggalah beliau keluar pada 4.00 petang.

      Ramasamy memberitahu FMT seramai 4 orang pegawai merakam keterangannya.

      Mereka bertanyakan pengetahuannya tentang projek itu, dan sama ada beliau mengenali mereka yang terlibat dalam projek itu, merujuk kepada 2 orang Datuk yang ditangkap oleh badan anti-rasuah itu baru-baru ini.

      “Mereka sangat sopan. Mereka cuma menjalankan tugas.

      “Secara asasnya, mereka mahu tahu sejauh mana saya mengenali 2 bos itu, dan sama ada saya sedar tentang sebarang sogokan berkaitan dengan projek itu.

      “Mereka juga mencatatkan latar belakang pendidikan, kerjaya dan politik, dan kemudian melihat sama ada saya sedar tentang beberapa keputusan yang dibuat dalam majlis mesyuarat kerajaan negeri mengenai projek itu.

      “Saya diminta mengesahkan beberapa minit mesyuarat yang saya hadiri.

      “Saya juga ditanyakan tentang penglibatan saya dalam mesyuarat exco dari segi meluluskan projek,” kata Ramasamy kepada FMT.

      Beliau ditemani peguamnya, Ajit Singh Jessy.

      Ramasamy berkata walaupun pegawai SPRM sangat sopan dan baik, beliau tidak faham mengapa dirinya dipanggil untuk dirakam keterangan.

      “Tidak banyak yang saya tahu tentang projek itu. Portfolio saya lain. Saya tidak tahu mengapa mereka tumpukan pada saya.

      “Lebih masuk akal sekiranya mereka menyoal Lim Hock Seng, kerana beliau bertanggungjawab ke atas portfolio kerja raya.

      “Mungkin kerana saya ada menulis tentang projek itu,” katanya.

      Lim memberi keterangan kepada SPRM selama 12 jam berhubung projek itu.

      SPRM telah mengambil keterangan 76 saksi bagi melengkapkan kertas siasatan kes berkenaan.

      Tangkapan terakhir membabitkan ketua eksekutif dan seorang jurutera sebuah syarikat perunding, yang didakwa terlibat dalam penyediaan dokumen tuntutan palsu dalam kajian kebolehlaksanaan projek itu.

      Lima orang ditahan reman sebelum ini dan kemudian dibebaskan.

      Projek terowong dasar laut sepanjang 7.2km itu menghubungkan Persiaran Gurney di George Town ke Bagan Ajam di Butterworth. Pembinaan dijadualkan bermula 2023.

      Kerajaan Pulau Pinang berkata terowong itu berkeutamaan rendah dan boleh dilaksanakan kemudian, selepas 3 jalan utama siap dibina.

      Tiga laluan itu dari Air Itam ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu (5.7km), Tanjung Bungah ke Teluk Bahang (10.53km) dan simpang Jalan Pangkor-Persiaran Gurney ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu (4.1km).

      Delete
    5. Rahman dajalan pernah ke tanjong Karang ke pawn farm milik tauke babee yg rasuah noh udang





      Satu umno dah berotak udang hasil jempetuan noh omar

      Delete

    6. PREISDENG XUMA YG MERINTAH AFRICA SEJAK 2009 UDAH LETAK JAWATANG

      NEGRO GELAP GAGAK PUN PANDAI LETAK JAWATANG

      INIIII BUGES LAHANAT LANON TAK RETI RETI..

      AHLI MT PENGECUT UMNO TAKDE TELOR NAK MINTAK NAJIB TURUN

      MAHLAMAH KATA NAJIB BEBAZ RASUAH MDB. SEBAB ODIT DAN PAC KATA TAKDE HALLLL


      BODOOOOO MAHLAMAH IKUT CAKAP HARAMJADAH ODIT PAC


      WOOIII HAKEEM... PAC TU LAGI TINGGI DARI MAHLAMAH KER..


      BABBEEEEEE KAU Abdul HAKEEM..

      JUSTICE MY FUUUUUUCKING STINKY ASSHOLE...

      FOOOK YOU COURT OF JUSTICE

      Delete
    7. Kepimpinan tertinggi PPBM sering tunduk kepada DAP dalam membuat keputusan penting, terutama soal pembahagian kerusi DUN dan Parlimen di seluruh negara, kata Naib Ketua PPBM Bahagian Kota Bharu, Mohd. Nor Hashim Che Min.

      Beliau berkata sikap tidak tegas pucuk pimpinan PPBM itu dalam pembahagian kerusi itu menyebabkan berlaku perpecahan yang serius di peringkat akar umbi.


      “DAP semakin hari semakin kuat manakala orang Melayu dalam pakatan ini pula sudah berpecah belah hanya kerana berebut kerusi termasuk di Kelantan. Sebenarnya kita tidur sebantal tetapi mimpi lain-lain.


      “Masalah utama dalam Pakatan Harapan ialah DAP lebih menonjol daripada parti-parti lain, dan kita memang takut ini berlaku,” katanya dalam sidang media semalam.

      Turut hadir dalam sidang media itu adalah Ketua Pemuda PPBM Bahagian, Nik Mohd. Adhwan Nik Haris dan Ketua Srikandi PPBM Bahagian, Normala Abdul Kadir.

      Sementara itu, Normala berkata, sedikit demi sedikit, pekung PPBM bakal terdedah jika masalah dalaman gagal diselesaikan dan pada saat tersebut, tidak mustahil ramai ahli mengambil keputusan keluar parti.

      “Jujur kami kata, kami tidak nampak barisan pemimpin yang ada sekarang boleh jadi pemimpin yang baik. Terlalu banyak masalah dihadapi PPBM dan lambat laun perkara ini akan terbongkar jua,”

      Delete

    8. Anon 8.03,
      Ekau memang budak bolom sunat laie, sobab itu ekau morapu jo. Dah la kurang aka, monolan air kotum pulak kogomar eh.
      Habih la ekau jang oiii.
      Tak dapek nak nolong tu doh.

      Delete
    9. Pengasas PPBM, Anina Saadudin mencabar Ahli Majlis Tertinggi parti itu, Datuk A Kadir Jasin menjawab soalan berkenaan pegangan sahamnya dalam Realmild yang memiliki pegangan saham besar dalam syarikat yang memiliki TV3, NSTP dan juga MRCB.

      Anina yang juga Presiden Empirical Malaysia bertanyakan Kadir dari mana beliau memperolehi wang berbillion-billion ringgit untuk membeli 20 peratus saham dalam Realmind sedangkan latar belakang beliau hanya seorang bekas wartawan dan ketua editor akhbar harian tempatan.

      “Dari mana Datuk (Kadir) dapat duit itu sebenarnya ?..besar jumlah tersebut..” soal Anina.

      Delete
    10. BUDIN SONTOLOYO.....KO KAWAN sOTONG bAPUK kUDIN YO.....

      Delete
    11. Apabila ada sekumpulan diplomat dari Israel hadir ke Malaysia untuk hadir ke satu program Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), penyokong pembangkang mula kecoh dan kritik kerajaan dengan mendakwa kerajaan kononnya memihak dan menyokong rejim zionis itu. Itu tuduhan mengarut sama sekali.

      Mungkin mahu lari isu kes rasuah terowong di Pulau Pinang dan isu main bola atas padang pasir di Selangor, maka kecohkanlah cerita kehadiran wakil Israel ke program anjuran PBB itu. “Diversion” dibuat untuk tutup dua cerita panas itu.

      Secara dasarnya, Malaysia tidak ada sebarang hubungan diplomatik kerajaan dengan kerajaan dengan Israel. Di passport Malaysia pun masih tertulis dengan jelas larangan masuk ke negara zionis itu.

      Wakil Israel yang hadir ke Malaysia adalah Diplomat Kanan Israel yang diketuai bekas Timbalan Duta Israel ke PBB, David Roet untuk hadir program World Urban Forum (WUF). Program WUF dihadiri oleh 185 buah negara dan dianjurkan Program Penempatan Manusia PBB atau UN-Habitat.

      Kehadiran diplomat Israel ke program PBB mereka hendak kecoh, kenapa penyokong Pakatan Harapan (PH) tidak kecoh pula tentang pendedahan bahawa DAP menerima derma RM1.2 bilion dari Israel?

      Perkara itu didedahkan sendiri oleh bekas Pegawai Khas Lim Kit Siang, Mohamad Razali Abdul Rahman kira kira tiga tahun yang lepas. Pada tahun 2015, ada wakil pembangkang juga buat pendedahan sama. DAP hanya menafikan perkara itu tapi tidak mengambil tindakan memfailkan saman ke atas Mohamad Razali sampai ke hari ini.

      Mengapa pemimpin tertinggi DAP, Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng membisu tentang duit Israel ini? Dapat duit dari Israel untuk menghadapi pilihanraya umum ke 13 yang lepas. Apakah dalam menghadapi pilihanraya kali ini, DAP terima duit derma dari Israel sekali lagi?

      Ngeh Koo Ham, Ahli Parlimen DAP Beruas adalah anggota pertubuhan Socialist International yang turut dianggotai oleh parti politik dari Israel. Pertubuhan sosialis antarabangsa ini sering membantu anggotanya menghadapi pilihanraya di seluruh dunia. Barangkali kerana takut rahsia terbongkar, sampai ke hari ini, DAP diam hal dana RM1.2 billion dari Israel ini.

      Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak pernah cuba untuk menjalinkan sebarang hubungan kerajaan dengan Tel Aviv. Di forum antarabangsa dan PBB, Datuk Seri Najib tegas dan konsisten memperjuangkan isu Palestin. Berbeza dengan Mahathir yang kini menjadi Pengerusi PH.

      Mahathir pernah menjalin hubungan dengan Israel. Mahathir sendiri mengaku ada menghantar surat kepada Perdana Menteri Israel pada masa itu, Yithzak Rabin, Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak pada tahun 1993, 1997 dan 1999.

      Ada dakwaan pada 6 hingga 9 Julai 1994, Mahathir mengadakan pertemuan sulit dengan Rabin bersama Menteri Luar Israel, Shimon Peres di Hotel De Grillion, Perancis di mana mereka sama-sama menginap. Laporan pada masa itu oleh TV Israel dan AFP dinafikan oleh Mahathir dengan alasan beliau ke sana semata-mata kerana lawatan rasmi ke Perancis.

      Selepas daripada itu, baru Mahathir mengaku bahawa beliau ada berhubung dengan Rabin hanya melalui surat. Mahathir walaupun pernah mendakwa berkawan rapat dengan bekas Pengerusi PLO dan Presiden Pihak Berkuasa Palestin, Yasser Arafat tapi Mahathir tidak pernah menjejakkan kaki ke Palestin, walaupun lantang mengkritik Israel.

      Akan tetapi, Najib merupakan Perdana Menteri pertama Malaysia yang menjejakkan kaki ke bumi suci dalam satu lawatan kemanusiaan ke Gaza pada 22 Januari 2013. Najib tiba di sempadan Rafah di wilayah Palestin kira-kira pukul 4.40 petang waktu Malaysia pada masa itu. Beliau disambut oleh Perdana Menteri kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh di sempadan.

      DAP dan PH jangan pertikai perkara lain, jawab dulu soal derma dari Israel yang bejumlah RM1.2 bilion yang diterima. Bukan isu itu sahaja, Kit Siang dan Guan Eng kena jawab banyak perkara lain soal rasuah dan penindasan rakyat. Mereka terus diam sampai hari ini. Tidak perlu kecoh kenapa delegasi Israel itu datang ke Malaysia. Ianya atas jemputan program PBB.

      Delete
    12. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
    13. Wak kojola kengkang
      Alangkah baiknya kalau hang pi mampuih.Lagi cepat lagi baguih.
      Mentang2lah hang dah hisap rokok israel....

      Mana kaum kerabat hang orang pas yg dulunya berarak di depan kedutaan Amerika membantah pengiktirafan Baitul Muqaddis sebagai ibu negara israel?

      Tu lah aku kata tok guru hadi hang tu kapiaq. Pas pun kapiaq!!!

      Delete
    14. Z TOKEY BABI PASAR CHOW KIT....SENTAP KER....BABI TAK LAKU KER...ESOK MAKAN BESAT .OIII....

      Delete
    15. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
    16. Terlepas jgk kera beruk umno ni,
      Najib dan macai
      Terima lah hakikat kamu kalah dlm pru14,
      Pengundi alaf baru yg kamu belum kenal harus kamu tahu,
      Iaitu pengundi pemuda kaum Cina, pemuda kaum india dan pemuda kaum melayu,
      Apa yg najib sibuk buat ialah mencuri selama 5 tahun,
      Menteri pulak sibuk tutup lubang,
      Curi tutup curi tutup curi tutup,
      Lain kerja tak ada asik mencuri harta rakyat,
      Tiba tiba dah pru14,
      Mahu tak gelabah,

      Delete
    17. MAMAK MATDEY DAH GALI LUBANG....

      OK LER TEW!!!!

      Delete
    18. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
    19. Org tanya tu jwb je la.. .
      X payah la nk maki hamun pulak...
      Kau nie vangang ke ape..

      Delete
    20. BAK KATA MAMAK MATDEY....SAPA2 AHLI CAP MUNGE TAIK AYAM....YG KELUAR ATAU LOMPAT PARTI DIIBARATKAN SEBAGAI SAMMAPH....

      AL MAKSUDNYA...SI KUDIN NIH...SAMPAH....SAMPAH MASYARAKAT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH...

      KUDIN....

      SAMAN...JANGAN TAK SAMAN....

      Delete
    21. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .




      Delete
    22. Chegubard,,Habibur Rahman & Anina besar punya Laknatullah alaikum mencekek dedak grade 1............!!!!

      Delete

  2. KHAIRUDDIN ABU HASSAN
    Koordinator TIPU Agong dg 900,000 tandatangan palsu melalui Deklarasi Rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    2. Satu demi satu keraguan muncul dalam Projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang bernilai RM6.34 bilion kerajaan DAP Pulau Pinang semenjak ianya dilancarkan pada 2013.

      Bermula dari bayaran diluar kebiasaaan mahal, RM304.9 juta bagi mengeluarkan senaskhah kertas kerja kajian kebolehlaksanaan pembinaan terowong dan tiga lebuh raya, kepada isu syarikat komponen konglomerat yang ditugaskan menjalankan projek mega tersebut.

      Disebalik keraguan-keraguan berkenaan, maka muncul persoalan mega samaada Projek Terowong Dasar Laut ini merupakan skandal penipuan besar-besaran kerajaan negeri Pulau Pinang teraju Ketua Menterinya merangkap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng?

      Penganalisis politik Raggie Jessy mendakwa, Guan Eng sebenarnya langsung tidak berniat untuk membina projek terowong dasar laut dan tiga lebuh raya yang dihubungkan ke terowong berkenaan.

      “Walaubagaimanapun, apabila diserang, anda (Guan Eng) membuat keputusan untuk mengheret Datuk Seri Najib Tun Razak dalam pertengkaran dengan mendakwa Perdana Menteri membantu Gerakan dan MCA merosakkan reputasi anda?

      “Tapi apa kaitan Najib dengan kes ini? Adakah beliau yang memperdaya CRCC sehingga mereka fikirkan akan diberi bayaran penuh RM69 juta?” soalnya dipetik blog The Third Force.

      Bayaran RM69 juta (USD22 juta) kepada China Railway Construction Corporation Ltd (CRCC) dimaksudkan Raggie adalah upah untuk menyiapkan kerja-kerja reka bentuk terowong dan tiga lebuh raya berkenaan yang merupakan sebahagian daripada peruntukan kajian kebolehlaksanaan bernilai RM304.9 juta.

      Namun, Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong mendakwa, CRCC hanya diberi bayaran RM3 juta sahaja semenjak projek tersebut dianugerahkan kepada syarikat konglomerat pelaksana projek tujuan khas (SPV) itu, lima tahun lalu.

      Sungguhpun benar dakwaan kerajaan negeri bahawa CRCC dibayar RM69 juta, baki bayaran kajian kebolehlaksanaan RM236 juta kata Raggie, masih terlalu besar dan melampau mahal bagi projek berkenaan.

      Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof turut mempertikaikan mengapa kerajaan negeri membuat pembayaran kepada syarikat konsesi pada 2013 sedangkan hasrat mereka untuk melaksanakan projek berkenaan pada 2023.

      Exco kerajaan negeri, Lim Hock Eng pada sidang DUN mengakui bayaran sebanyak RM219.99 juta sudah diserahkan bagi menjalankan kajian dan agihan RM208.75 juta diserahkan kepada Zenith Construction Sdn Bhd sementara baki RM11.23 juta kepada HSS Intergrated Sdn Bhd.

      Guan Eng juga mengakui bayaran RM208.75 juta kepada Zenith adalah dalam bentuk penyerahan dua lot tanah persisir pantai berkeluasan 5.67 ekar di Bandar Sri Tanjung, Pulau Pinang milik kerajaan negeri kepada Zenith.

      The Star dalam pada itu melaporkan, tanah tersebut dijual semula kepada syarikat pemaju dengan nilai 10 jali ganda lebih mahal iaitu RM2.83 bilion bagi projek pembangunan perumahan ‘super’ mewah dengan nilai pembangunan anggaran RM15 bilion.

      “Jadi jelaskan kepada saya, Guan Eng, mengapa CRCC cuma dibayar RM3 juta semenjak projek tersebut mula?

      “Bukankah jelas bahawa anda tiada tiada niat untuk membina tiga batang jalan dan terowong dasar laut?” tegas Raggie

      Delete
    3. Budak Man Dajahalan Sabah ni dah habis sekolah ker


      Mata empat tapi otak dua saja


      Mana ngam budak dayak ni berpikir

      Rahman dajalan kita jumpa atas pokok dgn org utan nanti ya bincang masalah 40juta musang tak aman rembat dgn samseng yg kena tangkap d hong Kong



      Ooooooh Sabah... Lagi miskin dari kelate Darul kusta


      Lahkahalahahahhhb

      Delete
    4. KEPUTUSAN untuk PAS menyertai PRU14 bersama Gagasan Sejahtera dan bukannya bersama Umno atau PH ialah keputusan Muktamar PAS di Alor Setar 2017 kemudian diperakui oleh Majlis Syura Ulama PAS.

      Bukan kerana mana-mana pemimpin dalam PH seperti Azmin menutup pintu kerjasama dengan PAS. Parti PAS ada prinsip tersendiri dalam membuat keputusan.

      Fakta sebenarnya ialah, Azmin yang beria-ria nak ajak PAS berunding supaya tak berlaku pertembungan PAS – PKR di Selangor. Dia pun boleh baca bagaimana masa depan politiknya di kerusi MB tanpa PAS.

      Pelik juga bila Azmin bercakap dengan nada bagaikan PAS yang terhegeh-hegeh nak minta belas ihsan Azmin dan PKR untuk menghadapi PRU 14. Statement Azmin sebenarnya terbalik dari fakta sebenar.

      PAS tak dipengaruhi oleh sesiapa dalam membuat keputusan. Bila Muktamar dan MSU dah buat ketetapan, semua PAS negeri akan patuh tanpa terkecuali. Inilah kehebatan PAS.

      Delete
    5. BUDAK TERENCAT AKAL....

      Delete
    6. Bukan seperti derma dari Israel yang DAP terima itu. Dana RM1.2 billion itu lebih serius untuk diperbincangkan. Mahathir pun turut sama diam pasal dana Israel itu. Tutup mulut habis bila sudah bersahabat dengan DAP.

      Delete
    7. Kejora kera cikgu bapuk pembela prompak15 February 2018 at 11:03

      Poorah...nak klentong plak...mamak razali dah repot polis tapi polis senyap jeer kerana umno klentong...

      Delete
    8. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  3. Alahai udin. Nampaknya dari gaya menulis tu seolah awak yg otak udang. Kalau nak ambil tindakan undang2, tak perlu penjelasan dalam bentuk penghinaan menggunakan perkataan ' OTAK UDANG' melainkan sipenulis juga kurang cerdik penuh emosi dan dendam. Pemimpin umno terdabulu tu termasuk kau la udin. Kau jgn lupa fakta tu. Masa kau aktif dalam politik dulu, ppbm belum wujud dan antara pemimpin utama umno ketika itu adalah mahathir. Gebang pusing keliling kot manapun, kau sebenarnya terkait dgn isu tersebut, so tak perlu marah2 dgn menggelar org lain sebagai otak udang. Kalau kau benar, maka benarlah nanti kesudahannya. Menghina orang tidak akan menjadikan kau betul dan benar. So, kau dah tuapun, tak payah beremosi macam budak2 tak cukup akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak15 February 2018 at 07:35

      Ko pandai2 plak nak nasihatkan budin...baik ko nasihat kepala prompak ketua ko...

      Kalo otak udang nak panggil otak kera?....
      .

      Delete
    2. Takkan umno telinga nipis? Berani tuduh, berani fitnah..mesti berani kena maki.

      Delete
    3. Kau pun sama menghina org lain. Itu menunjukkan kau lg teruk. Nasihat konon. Puiiii

      Delete
    4. sejak pasu dan umno berbaek dan beromen lara tanpa nikah...

      israel dah berani turun KL


      apa muslihat sebenar hadi dan najib ni terikut ikut dgn ayahanda solotan soloman mengkhianati palestine


      subhanallah hadi taubat hadii wei

      Delete
    5. TAK YAH GEBANG LEBIH.....KALAU BERANI SI KUDIN TU ...SAMAN JER.....APA LAH SI MUFLIS NIH!!!

      Delete
    6. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  4. Saya sudah bersedia menjadi calon - azwan bro. Sg besar bukan asing bagi saya - shahrizat jalil. Kahkahkah...ni lagi desperate. Umno makin parah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    2. Tak payah nak mengada-ngadalah beruk. Kalau tak reti berhujah, tak payahlah jadi macai

      Delete
    3. 8.52 BAPAK BABUN...KOTE KECIK....KENCING MERATA....PATUT LER BAU HANCING....

      Delete
    4. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak15 February 2018 at 07:32

    Saman jangan tak saman
    Pemfitnah Rahman Dahan dan cikgu Bard...cikgu bard dan cikgu kejora kera bapuk tak de baze... Dua2 otak odang...cikgu bard desparado...

    Rahman Dahan penakut yg pernah disekeh oleh Naxri Aziz...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    2. 7.32....BAPUK BODOOOOOOOOOOOOOOO.......

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  6. khairulryezal osman15 February 2018 at 07:34

    Hidup shahbudin! Lawan tetap lawan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUDIN SONTOLOYO......

      DEN TOTAP PANGKAH BN....

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  7. Satu hari Saman poyi umah Udin,
    Udin ... Mano poyi anak kau,
    Ado niya ha dlm bilik diyo.
    Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
    Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
    Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey, Iyo pokcik tak tahu ko sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
    Iyo ko pokcik maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, pokcik ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
    Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
    Poyi la mabok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak15 February 2018 at 07:38

      Ko pooi mampus lagi baik...pagi2 dah mabuk ketum geng kepala prompak...

      Delete
    2. BAPUK BODOOOOOOOOOOOOO.......

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  8. Satu hari Seman poyi umah Udin,
    Udin ... Mano poyi anak kau,
    Ado niya ha dlm bilik diyo.
    Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
    Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
    Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey, Iyo pokcik tak tahu ko sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
    Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
    Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
    Poyi la mabok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck.......kikikiki

      Delete
    2. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    3. BUDIN SONTOLOYO......MABUK TODI.....

      KAKI BATU API....BALACI DAPIGS....







      DEN TOTAP PANGKAH BN...

      Delete
    4. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak15 February 2018 at 07:41

    Umno dan fitnah berpisah tiada...nak dapat sokongan dan menang oru dengan cars fitnah dan klentong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg ler kalau tak mana wujud kepala bapok otak udang telan kencing sendiri bro.

      Delete
    2. 7.41.....BAPUK BOBDOOOOOOOOOOOOOOOO.....

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  10. Satu hari Seman poyi umah Udin,
    Udin ... Mano poyi anak kau,
    Ado niya ha dlm bilik diyo.
    Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
    Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
    Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
    Iyo pokcik tak tahu ko sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
    Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
    Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
    Poyi la mabok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak udang tu kepala bapok kau ker ? Saja tanya. Jgn tak marah.

      Delete
    2. 8.43 BAPUK BODOOOOOOOOOOOO.....

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete

  11. Hallo / selamat datang / SHALOM

    KEPADA DUTA PBB ISRAEL

    RAKYAT MALAYSIA AHLI UMNO PAS SERONOK DGN KEDATANGAN YA AKHI OUR ZIONIST BROTHERS TO MALAYSIA... tak gitu hadi pelesit weiii..knp diam israel masuk malaysia

    kalau dulu najib bawak komunis semua org pas diam

    hari ni najib zahid bawak zionis pulak pun PAST diam


    selamat datang zionist ke malaysia. jgn lupa singgah make nasi dagang...

    sebab hadi tau malaysia dan israel dah lama ber nasi dagang yg mencecah nilai 1.6b setahun


    SHALOM / asmakum

    ya akhi sahabatku zionist

    -- Nabi Hadi ---

    Semuga gumbira d Malaya tanah melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPUK OKU BODOOOOOO..........

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  12. Nampaknya penjilat tegar 'otak udang telan kencing sendiri' sudah pon mulakan kerjanya. Nak mintak ang pao, limau busuk sama daging bersalai ya ? Teruskan. Sila teruskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO LAH BAPUK TU....

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  13. budin


    babeee kopypes tak reti abc dah mai dah.


    tak serik serik anak buah najibabila nih

    nak komen tak reti

    budin,


    kejora ni dah melampau. anak melayu didikan babee umno.


    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPUK OKU BODOOOOOOO..........

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  14. Rahman Dahlan = bebal = umnongok

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPUK OKU BODOOOOOOO........

      Delete
    2. Kejora kera cikgu bapuk pembela prompak15 February 2018 at 11:07

      Kejora kera cikgu bapuk dah sentap u...huhuhuhuuuu

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .




      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .






      Delete
  15. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak15 February 2018 at 10:28

    Kejora kera cikgu bapuk otak odaang nak sabotaj lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPUK OKU BODOOOOOOOO.....

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  16. Pakatan Harapan perlu tangkas macam Ds khairuddin..cepat bertindak..x perlu tunggu citer dah basi baru nak jawap..Tahniah Datuk Seri

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN 2 KALI MUFLIS UDAH LER....BAPUK KUDIN....

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  17. Welcome to Malaysia


    Saya,PAS HADI dan UMNO NAJIB mengucapkan selamat datang pada semua rombongan israel ke Malaysia.

    Hidup Hadi,hidup Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPUK OKU....BODOOOOOOOOOOOO.......

      Delete
    2. Hai,marah ke?

      Dah makan cili la tu...pedas tak?

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  18. Laknat kau khai..kepala otak udang kau lagi besar..pergi lahanam la pakatan haram..bangang nak mampos..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora kera cikgu bapuk pembela prompak15 February 2018 at 11:05

      Lahanat ko pembela ketua prompak berjumaah,,

      Delete
    2. BAPUK OKU....BODOOOOOOOO......

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  19. najibutt rupa macam mat pon. lelaki pongggong besar, perut buncit, rambut baru nak tumbuh, kulit fair mcm x pernah kena panas. intonasi suara mcm pon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPUK OKU.....BODOOOOOOOOOOO.....

      Delete
    2. Kejora kera cikgu bapuk pembela prompak15 February 2018 at 11:10

      Rahman Dahan bangkrap laa ini kali kena saman...tak pernah kena saman sedap mulut lah buat fitnah berita palsu,,,,
      Hehe...

      Delete
    3. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete



  20. Rizal 'sekolahkan' Dr Mahathir - Malaysiakini
    https://m.malaysiakini.com › news
    23 hours ago · Seorang pegawai khas perdana menteri hari ini memberi nasihat kepada Tun Dr Mahathir Mohamad supaya bersikap lebih cermat sebelum membuat xxxxx


    Laaaa...org umuq 93 pun kena pi sekolah ke ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MATDEY SI TUA RENTA.... MUKA SINGA TUA...HATI KOHOK....TU SEBAB RAMAI CAI MUNGAE TAIK AYAM DAH RAMAI CAK LIK BUBUT.....

      KAHKAHKAHKAHKAHKAH...

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  21. WOIIIII....BUDIN BUAT KEJE LAH.....BINGAI TOL KO NIH!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejora buat tahi

      dia sendiri mintak budin sapu tahik dia




      macam kapiaq israel peramgai pemuda rembau nogori niii

      Delete
    2. Budin tukang sapu taik.....kihkihkih...

      Delete
    3. UK: Adakah anda tidak suka dengan VAT (Cukai Nilai Tambah) kami sebanyak 20%? Jika sedemikian, anda boleh meninggalkan UK dan pergi ke Malaysia kerana GST yang dikenakan 6%.

      India: Jika anda tidak bersetuju dengan GST kami sebanyak 28% anda boleh pergi ke Malaysia yang hanya mengenakan GST sebanyak 6%. Mereka juga mempunyai sekolah Tamil di sana walaupun di India Utara sendiri tidak disediakan sekolah sedemikian.

      AS: Adakah anda mahukan penjagaan kesihatan percuma? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Amerika Syarikat dan pergi ke Malaysia kerana ianya hampir percuma di sana!

      Hong Kong: Anda tidak mampu membeli rumah? Jadi, anda boleh meninggalkan Hong Kong dan pergi ke Malaysia kerana hampir semua orang yang berusia 35 tahun ke atas sudah mampu memiliki rumah di sana!

      Filipina: Apa? Anda mahu kereta? Tinggalkan Filipina dan pergi ke Malaysia kerana setiap rumah di sana memiliki lebih daripada sebuah kereta di sana!

      Sweden: Adakah anda mengadu tentang kos sara hidup yang tinggi? Oleh itu, anda harus berpindah ke Malaysia kerana negara tersebut merupakan salah satu negara yang mempunyai kos sara hidup terendah di dunia.

      Kanada: Adakah harga petrol terlalu mahal? Jika sedemikian anda harus meninggalkan Kanada dan pergi ke Malaysia kerana petrol mereka lebih murah daripada Coca Cola!

      China: Adakah anda mahu jaminan tempat di sekolah menengah? Maka anda harus tinggalkan China dan pergi ke Malaysia. Mereka mempunyai banyak sekolah Cina untuk anda dan semua orang boleh mendapat tempat untuk pendidikan sekolah menengah.

      Jepun: Adakah anda ingin menikmati kehidupan semasa bekerja? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Jepun dan berhijrah ke Malaysia. Hal ini kerana di sana mempunyai banyak cuti umum dan bekerja sehingga pukul 5 petang sahaja, penjawat awam pula bekerja sehingga 4.30 petang. Selain itu, pekerja di sana hanya bekerja selama 5 hari seminggu dan mereka boleh pergi filem, minum Starbucks, makan secara teratur dan sentiasa melancong pada hari cuti.

      Australia: Adakah anda tidak berpuas hati dengan penutupan kedai-kedai di sini yang terlalu awal? Maka anda harus beralih ke Malaysia kerana mereka mempunyai restoran 24 jam di mana-mana dan pasar raya pula dibuka sehingga pukul 10 malam.

      Indonesia: Adakah anda mahu Datuk Bandar China? Jadi anda boleh tinggalkan Jakarta dan pergi ke Pulau Pinang kerana Ketua Menteri Pulau Pinang sentiasa menjadi orang Cina, sejak tahun 1957 lagi!

      Singapura: Adakah anda mahu mengutuk dan memfitnah pemimpin anda di FB? Jika begitu, anda harus meninggalkan Singapura dan pergi ke Malaysia. Di sana, mereka bebas mengutuk Perdana Menteri mereka hampir setiap hari.

      Dan senarai itu berterusan ...

      Apa pun Malaysia masih menjadi yang terbaik!

      Delete
  22. Suman bapok tua, cakap je berdegar lantang
    Tetapi lembik mcm perempuan dlm pantang
    Di Pdg Merdeka hamba nantii, ifrit ini tak dtg
    Tak dapat lah hamba nak membayar hutang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAK SUMAN TEMPE.....WAK KAT MANA....WAK KAT MANA....

      MAI LER!!!!

      Delete
    2. JORAH BABEEEE... SAYA TUNGGU... 8JAM TAPI TELOQ SEBIJI KAMU PUN TAK DE.... HARAMZADAH KAMU JORAK BAPOK..PONDAN HINGUSAN...

      Delete
    3. Sentap ler tew!!!!

      Delete
    4. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .





      Delete
  23. "KUALA LUMPUR, KOMPAS.com — Regulator internet Malaysia, Kamis (16/1/2014), membantah tuduhan bahwa lembaga tersebut menutup akses ke sebuah laporan BBC tentang para netizen di negara jiran itu yang mengecam perdana menteri mereka sendiri, Najib Razak. Pemerintahan Perdana Menteri Najib Razak sedang menghadapi ketidakpuasan publik terkait kenaikan harga bahan bakar minyak dan listrik yang dikendalikan pemerintah.

    Najib menanggapi kritikan tersebut dalam sebuah pidato pada akhir pekan di mana dia menyoroti penurunan harga kangkung.

    Rakyat Malaysia kemudian langsung mengejek Najib karena dinilai kehilangan kontak dengan rakyat biasa. Belum lama ini Najib dikecam karena bepergian bersama istrinya dengan pesawat jet pribadi mewah. Biaya perjalanan itu ditanggung dana para pembayar pajak.

    Para pengecam mem-posting ribuan tweet dan sebuah akun Facebook bernama "Kangkung" yang mengolok-olok Najib telah mendapatkan 18.000 likes, sementara media lokal melaporkan bahwa t-shirt bertuliskan "Keep Calm and Eat Kangkung" sudah mulai dijual.

    BBC mengangkat kisah itu dalam sebuah laporan di situsnya Selasa. Namun, banyak pengguna internet di Malaysia mulai mengeluh bahwa mereka tidak bisa mengakses berita itu sekitar 24 jam kemudian. Hal itu pun memicu tuduhan bahwa situs tersebut telah diblokir pihak berwenang.

    Seorang juru bicara Malaysia Communications and Multimedia Commission (MCMC) mengatakan kepada AFP bahwa pihaknya tidak memblokir halaman itu. Juru bicara itu mengatakan, berbagai penyedia layanan di Malaysia bisa saja bertindak atas kemauan mereka sendiri.

    Masalah itu tampaknya terutama menimpa orang-orang yang menggunakan layanan internet dari Telekom Malaysia (TM) yang dikeleloa pemerintah. Seorang juru bicara TM mengatakan, perusahaan itu "sedang memeriksa masalah tersebut dengan tim jaringan kami".

    Pemerintah koalisi Malaysia yang telah berlangsung 57 tahun berjanji pada tahun 1980 bahwa pihaknya tidak akan pernah menyensor internet. Janji itu merupakan upaya untuk memikat investasi asing berteknologi tinggi."


    keep calm, macai. eat kangkung!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .




      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .






      Delete
    2. DAD OR DEAD????????

      KIOK KOT...............KIHKIHKIHKIHKIH...

      Delete
    3. Anak pelacur haramzadah ni dah keluar semula . Ingatkan dah pergi mampus .

      Saya bukannya biasa bermulut celupar . Tetapi apabila ada walaun haramzadah ni buat saya tak bolih berhenti mengatakan dia ni memang tiada nilai diri ...haramzadah sama dengan standard "KEpala Bapak Kau " .

      Delete
  24. "The British embassy in Kuala Lumpur has questioned a claim by the Malaysian prime minister, Najib Razak, that his country’s anti-graft agency had cleared him of corruption, according to a diplomatic cable seen by the Guardian.

    Malaysia’s anti-corruption commission (MACC) said in August last year that its investigation had found that nearly US$700m had been deposited into Najib’s personal bank account from unnamed “donors”.
    What is the 1MDB scandal?

    The 1MDB scandal emerged in July 2015 when media reports said investigators had found that hundreds of millions of dollars from the 1Malaysia Development Berhad state fund had been transferred into the prime minister’s bank accounts.

    The revelation rocked Najib Razak’s government and international investigations were opened in the US, Singapore and Switzerland, adding to public outrage over alleged corruption.

    Najib has consistently denied any wrongdoing, cracking down on domestic criticism, sacking a deputy prime minister, replacing the attorney general and suspending newspapers and websites.

    All Malaysian investigations were closed in January by the new attorney general, who cleared Najib and said $681m transferred into his personal bank account was a gift from the Saudi royal family.

    It did not elaborate on the donor or why they transferred funds to Najib’s private accounts but said the money was not from the debt-laden state fund 1MDB, which had been the focus of the scandal.

    Five days later, Najib told members of his ruling party that the MACC had cleared him of corruption allegations.

    But a diplomatic telegram sent to London from the British High Commission in the Malaysian capital suggested the embassy queried that claim.

    “Najib announced the MACC had exonerated him of corruption and the funds in his bank account were a donation from the Middle East and not from 1MDB,” it said.

    “There has been no official MACC statement to this effect.”

    Opponents of Najib, who denies taking money for personal gain, say the funds may have originated from 1MDB but were laundered internationally. Malaysia’s attorney general said in January 2016 that the money was a gift from the Saudi Arabian government.

    The UK has been criticised for not speaking out more firmly against one of the world’s biggest financial scandals. Former British prime minister David Cameron was chided for meeting Najib shortly after the story broke last July.

    The British cable was released under a freedom of information request made by the Guardian but was heavily redacted to include mostly factual reporting of events in Malaysia."

    dzul sudah kawin lagi, pandi sibuk protect bini.......najib boleh jolly!!!!

    bangsat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAD OR DEAD??????

      KIOK KOT.....KIHKIHKIHKIHKIHKIH...

      ORANG KAHWIN DIA PULAK JEALOUS.....

      LAIN LER KAHWIN 5...NGOK...

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .




      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .






      Delete
  25. BAK KATA MAMAK MATDEY....SAPA2 AHLI CAP MUNGE TAIK AYAM....YG KELUAR ATAU LOMPAT PARTI DIIBARATKAN SEBAGAI SAMMAPH....

    AL MAKSUDNYA...SI KUDIN NIH...SAMPAH....SAMPAH MASYARAKAT....

    KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH...

    KUDIN....

    SAMAN...JANGAN TAK SAMAN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairuddin Abu Hassan Sudah Meletop Bisul











      Datuk Seri Paduka Khairuddin Abu Hassan nampaknya teramat marah terhadap YB Dato Rahman Dahlan yang membuat kejutan terbaru mengenai skandal tanah Felda di Ijok Selangor. Nama Datuk Khairudin Abu Hasan menjadi individu penting dalam sidang media tersebut.

      Ia menyebabkan Khairuddin mengancam untuk menyaman Abdul Rahman Dahlan kerana mengaitkan nama beliau dengan Mujur Zaman Sdn. Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd .

      https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=905008383003453&id=379029638934666)

      Untuk rekod, Khairuddin merupakan salah seorang pengarah eksekutif syarikat Mujur Zaman dan LBCN Development. Dia pernah menulis kepada pejabat tanah untuk merayu untuk kedua-dua syarikat kerana gagal memenuhi syarat kelulusan tanah.

      Delete
    2. UK: Adakah anda tidak suka dengan VAT (Cukai Nilai Tambah) kami sebanyak 20%? Jika sedemikian, anda boleh meninggalkan UK dan pergi ke Malaysia kerana GST yang dikenakan 6%.

      India: Jika anda tidak bersetuju dengan GST kami sebanyak 28% anda boleh pergi ke Malaysia yang hanya mengenakan GST sebanyak 6%. Mereka juga mempunyai sekolah Tamil di sana walaupun di India Utara sendiri tidak disediakan sekolah sedemikian.

      AS: Adakah anda mahukan penjagaan kesihatan percuma? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Amerika Syarikat dan pergi ke Malaysia kerana ianya hampir percuma di sana!

      Hong Kong: Anda tidak mampu membeli rumah? Jadi, anda boleh meninggalkan Hong Kong dan pergi ke Malaysia kerana hampir semua orang yang berusia 35 tahun ke atas sudah mampu memiliki rumah di sana!

      Filipina: Apa? Anda mahu kereta? Tinggalkan Filipina dan pergi ke Malaysia kerana setiap rumah di sana memiliki lebih daripada sebuah kereta di sana!

      Sweden: Adakah anda mengadu tentang kos sara hidup yang tinggi? Oleh itu, anda harus berpindah ke Malaysia kerana negara tersebut merupakan salah satu negara yang mempunyai kos sara hidup terendah di dunia.

      Kanada: Adakah harga petrol terlalu mahal? Jika sedemikian anda harus meninggalkan Kanada dan pergi ke Malaysia kerana petrol mereka lebih murah daripada Coca Cola!

      China: Adakah anda mahu jaminan tempat di sekolah menengah? Maka anda harus tinggalkan China dan pergi ke Malaysia. Mereka mempunyai banyak sekolah Cina untuk anda dan semua orang boleh mendapat tempat untuk pendidikan sekolah menengah.

      Jepun: Adakah anda ingin menikmati kehidupan semasa bekerja? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Jepun dan berhijrah ke Malaysia. Hal ini kerana di sana mempunyai banyak cuti umum dan bekerja sehingga pukul 5 petang sahaja, penjawat awam pula bekerja sehingga 4.30 petang. Selain itu, pekerja di sana hanya bekerja selama 5 hari seminggu dan mereka boleh pergi filem, minum Starbucks, makan secara teratur dan sentiasa melancong pada hari cuti.

      Australia: Adakah anda tidak berpuas hati dengan penutupan kedai-kedai di sini yang terlalu awal? Maka anda harus beralih ke Malaysia kerana mereka mempunyai restoran 24 jam di mana-mana dan pasar raya pula dibuka sehingga pukul 10 malam.

      Indonesia: Adakah anda mahu Datuk Bandar China? Jadi anda boleh tinggalkan Jakarta dan pergi ke Pulau Pinang kerana Ketua Menteri Pulau Pinang sentiasa menjadi orang Cina, sejak tahun 1957 lagi!

      Singapura: Adakah anda mahu mengutuk dan memfitnah pemimpin anda di FB? Jika begitu, anda harus meninggalkan Singapura dan pergi ke Malaysia. Di sana, mereka bebas mengutuk Perdana Menteri mereka hampir setiap hari.

      Dan senarai itu berterusan ...

      Apa pun Malaysia masih menjadi yang terbaik!

      Delete
  26. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=223555528190193&id=146801385865608 ni yg disebar..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...