Wednesday 28 February 2018

KENAPA 1MDB HENDAK DITUTUP? ADAKAH KERANA MISI SAMUNANNYA TELAH SELESAI?


Alamakkk...apa pulak ni?

Kenapa tiba-tiba 1MDB mahu ditutup?

Apakah 1MDB hanya diwujudkan untuk membuat hutang, walaupun sebahagian daripada wangnya didapati hilang, lalu apabila hutang-hutang dapat dapat dibayar dengan menggunakan pendapatan kerajaan, syarikat itu perlu ditutup begitu saja?

Bukankah selama ini 1MDB dikatakan syarikat yang baik, asetnya banyak melebihi hutang, ada bangunan tertinggi, ada macam-macam kejayaan dan mampu menghantar jemaah haji ke Mekah setiap tahun?

Jika sudah begitu cerita kejayaannya, mengapa 1MDB hendak ditutup?

Adakah program menghantar jemaah haji ke Mekah juga akan turut terhenti?

Ilmu ekonomi apa yang dipakai dalam mewajarkan penutupan 1MDB ini?

Ataukah 1MDB hanya ditubuhkan untuk melakukan samunan terancang dan apabila misi sudah selesai serta selepas ini tiada apa lagi yang perlu disamun, maka syarikat itu perlu ditutup supaya tidak dijadikan ungkitan pada masa depan?

Jika pun 1MDB mahu ditutup juga, kenapa tidak dilepaskan dahulu laporan audit syarikat yang telah diOSAkan sebelum ini?

Apa pula kata rakyat dan pengundi PRU akan datang, adakah mereka setuju dengan penutupan 1MDB atau mahu kebenaran dan keparat-keparat yang terkait dengannya diadili terlebih dahulu?

Pilihan di tangan kita kali ini. Kitalah, melalui undi PRU 14 nanti yang lebih berkuasa menentukannya. (ShahbudinHusin 28/02/2018)

239 comments:

  1. Makanan Kuda Mahathir Lagi Mahal Dari Quinoa
    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam menempelak Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Mahathir yang cuba menjadikan isu soal makanan kesihatannya bijirin Quinoa.

    Najib dalam satu program sesi Bajet 2018 di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada minggu lepas telah berkongsi amalan pemakanan sihatnya yang kurang makan nasi tapi lebih mengamalkan bijirin itu.

    Bagaimanapun, Najib kata makanan kesihatannya tidak semahal makanan yang diberikan kepada kuda yang dipelihara oleh Mahathir di Argentina yang berlipat ganda kosnya daripada harga Quinoa.

    Pemimpin DAP, Lim Kit Siang cuba mempertahankan kenyataan Mahathir yang mengatakan beliau hanya makan beras biasa dengan membuat perbandingan harga. Harga satu pek 250 gram Quinoa di negara ini adalah RM14.80 dan jika harga 10kg bijirin berkenaan ialah RM591.60, katanya.

    Kit Siang kemudian membandingkan harga beras 10 kilogram beras jenis Jasmine Super iaitu RM25.85 sen. Kononnya, Quinoa 23 kali lebih mahal daripada beras yang dimakan 30 juta rakyat.

    Kit Siang sengaja buat buat tidak tahu mengenai 40 ekor kuda Mahathir di Argentina. “Rakyat berhak mengetahui siapa yang jatuh dari kuda di Argentina,” kata Kit Siang dalam Malaysiakini pada 10 April 2001.

    Bukan main lagi Kit Siang pada masa itu mempertikai Mahathir dan kuda kudanya.
    Kini bila Kit Siang dan Mahathir sudah “cium mulut” sekali dalam pembangkang, kisah kuda itu sengaja dilupakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demikian Allah memperbodoh-bodohkan golongan pendusta sedang mereka tidak sedari.

      Najib telah membandingkan makanan dirinya sendiri dengan makanan haiwan dan kemudian para pencacainya terus menjadikannya modal dengan membuat perbandingan pada perkara yang sama dan mempertahankannya.


      "Sesungguhnya Kami telah ciptakan manusia itu dengan sebaik-sebaik ciptaan. Kemudian kami palingkan ia ke tempat yang serendah-rendahnya."

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un

      Delete
    2. sudahlah ko Ostad Haprak.....

      Delete
    3. SERONOK SUNGGUH DIA LIHAT ORANG MELAYU KHIANAT MACAM DIRINYA…
      Mungkin terlalu teruja untuk kembali sebagai Perdana Menteri, seorang warga emas begitu gembira apabila melihat sebuah kampung di Johor yang dikatakan 100 peratus penduduknya berbangsa Melayu bermegah mengibarkan bendera DAP di kampung itu.

      Mungkin juga cuba membalas ‘budi baik’ DAP yang merestui dirinya sebagai calon Perdana Menteri, meskipun dikatakan hanya bersifat ‘sementara’, namun warga emas itu cukup seronok dan memuji orang Melayu yang menyokong sekutu rapatnya.

      Pada hemat penulis, itulah jadinya bila seorang yang lebih bertuhankan politik dan berbanding memegang kepada prinsip perjuangan agama Islam, bangsa Melayu dan Tanah Melayu. Demi politik, ‘jilat’ kembali berkati-kati ‘kahak hijau’nya sendiri pun tidak mengapa…

      Dulunya, hanya kerana mahukan jawatan politik dan kuasa di dalam UMNO, dia sengaja menjadi hero, konon dialah ‘ultra Melayu’. Ketika cuba memenangi hati orang Melayu dalam UMNO, dia sanggup hina orang Cina hingga menyebabkan dia tewas dalam pilihan raya.

      Malah dalam usaha mengejar kuasa di dalam UMNO, dia sanggup pula menuduh Presiden UMNO ketika itu kononnya melebih-lebihkan kaum Cina berbanding Melayu. Konon dialah lebih Melayu daripada Melayu yang ada di muka bumi ini.

      Ketika itu, dia sanggup hentam DAP dan menegaskan parti itu sebagai rasis dan anti-Islam. Bukan sekali dua dia sebut begitu, berkali-kali dia berkata sedemikian. Walau ditempelak semula DAP, dia tidak peduli. Dia tetap kata DAP rasis, ultra-kiasu…

      Tapi selepas dia ‘berselingkuh’ dengan DAP, tiba-tiba saja parti itu sangat ‘suci’ sifatnya. Apa saja yang dasar perjuangan DAP konon ‘molek-molek’ belaka. Kini, Lim Kit Siang yang dulu dia seranah dan humban ke penjara ISA, kini seolah-olah menjadi teman ‘sekatilnya’.

      Tiba-tiba pula dia suka sangat lihat orang Melayu sokong DAP? Padahal dulu, dia melihat orang Melayu yang menyokong DAP sebagai pengkhianat bangsa. Begitu rendah sekali maruah orang Melayu DAP di pandangannya dulu. Tapi kini tiba-tiba pula berubah?

      Tidak nampak lagikah tentang apa yang penulis nampak? Terlalu ‘buta’ sangatkah mata, terlalu pekak sangatkah telinga dan apakah terlalu kelu sekali lidah untuk berkata-kata? Atau memang terlalu rendah IQ akal untuk menilai sikap sebenar ‘warga emas’ itu?

      Jika terlalu seronok sekali pun untuk jadi Perdana Menteri kali kedua, tidak perlulah gembira untuk melihat anak bangsa sendiri khianat pada perjuangan chauvinis ultra kiasu. Dia sanggup merosakkan minda anak bangsa demi kerakusan politiknya? Itu politik gila namanya…

      Mungkin sikap sebenarnya itu kini mengesahkan bahawa ramai orang Melayu dan Islam yang tertipu selama lebih 22 tahun dia berkuasa dulu. Dia tidak lebih daripada seorang Melayu Liberal yang kini cuba menjadi lebih liberal daripada DAP.

      Mungkin kerana itulah dia tidak suka isterinya bertudung. Mungkin kerana itulah dia tidak kisah anaknya berjuang untuk golongan songsang LGBT. Mungkin kerana itulah dia tergamak khianat pada perjuangan agama, bangsa dan negara. Hanya kerana legasi dan survival politik anaknya, dia sanggup gadaikan semua? Fikir sendiri…

      Delete
    4. Geng golongan bodoh terasa ker.,.hahahaha

      Delete
    5. .MAHATHIR: ZAMAN TUA YANG MENGECEWAKAN
      Mereka yang tidak mengikuti dunia politik, hanya sekadar mengikuti secara ‘surface’ dan malas berfikir tentunya akan menyangka Mahathir konon berjuang ‘demi rakyat’. Mereka percaya kononnya Mahathir mahu ‘menyelamatkan negara’.

      Ada yang bersimpati, kata mereka umur 90 tahun tapi beliau masih mahu berjuang ‘demi rakyat dan negara’. Tapi bagi mereka yang membesar di zaman Mahathir dan rajin mengkaji permainan politiknya, maka mereka akan ketawa dan ‘kasihan’ pada warga emas itu.

      Mereka yang kenal permainan politik Mahathir akan mudah dapat mengesan retorik politiknya yang bersahaja. Cakapnya menyentuh hati, disentuhnya hati kita, tapi pengertiannya penuh dengan agenda yang akan membuat kita ‘muntah’.

      ‘Demi rakyat’? Demi rakyat atau demi legasi, masa depan anak sendiri, perniagaan dan projek kroni-kroninya? ‘Cabut’ sedikit saja di sebuah yayasan, tapi luahan rasa bagaikan ditarik balik kerakyatan dan dihalau pulang ke Kerala. Yang dia ‘benam’ Ku Li, Musa Hitam dan ramai lagi tokoh lain tidak mengapa pula?
      Bukan orang tak tahu, rakyat Malaysia tidak bodoh untuk menilai. Disebut jambatan bengkok sejak di zaman Pak Lah. Bukan tidak ada orang yang tahu tentang kehendak-kehendaknya yang bernilai berbilion-bilion. Benarlah bukan masuk ke akaun beliau, tapi masuk ke akaun siapa?

      Bukan orang tidak sedar tentang masa depan politik anaknya yang tidak ke mana. Hanya retorik selfie ke hulu ke hilir. Bijak mempopularkan diri tidak bermaksud bijak mentadbir sesebuah kerajaan dan berpolitik. Jika popular menjadi ukuran, Siti Nurhaliza dan Christiano Ronaldo pun boleh jadi Perdana Menteri dan Presiden.

      Hakikatnya, umur seperti itu sepatutnya sudah banyak menghabiskan masa bersedia menuju akhirat. Penulis kasihan padanya sebab dia tidak memilih untuk berbuat demikian. Memikirkan akhirat, macamlah dia ‘maksum’ sepanjang menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun?

      Kasihanilah dia kerana tetap memilih politik berbanding kesudahannya di akhirat. Anak isteri pula galakkan dia terus berpolitik. Alangkah baiknya jika mereka mendorongnya mengejar pahala. Apakah dia fikir akan terus menongkat dunia?

      Kini dia terkenal sebagai ‘pemecah belah bangsa’. Semangat 46 dan PKR ketika dia memerintah, dan khabarnya mahu tubuh sebuah parti baru. Untuk siapa parti itu? Untuk anaknya? Tubuhlah, dan kita lihat apa kesudahannya.

      Tubuhkan parti baru, maka DAP, PKR dan PAN akan tunduk beri laluan pada Presiden parti baru Mahathir itu menjadi Perdana Menteri? Jangan mimpilah. Mahathir fikir Anwar Ibrahim bodoh? Dia fikir Lim Kit Siang dan Mat Sabu juga tolol?

      Semakin hari, semakin merosot daya pemikiran Mahathir. Entah di mana silapnya, tapi yang pasti sudah ramai rakyat Malaysia yang bosan, menyampah dan hilang rasa hormat padanya. Kepentingan peribadi dan politiknya seolah melebihi dari kepentingan agama, bangsa dan negara. Tidak realistik, tapi lebih kepada retorik palsu yang melampau..

      Penulis memohon maaf pada Mahathir sekiranya beliau tersinggung dengan pandangan penulis. Tapi itulah yang penulis lihat pada apa yang dilakukan sejak akhir-akhir ini. Bukan tidak hormat padanya, tapi memang tidak masuk akal pun apa yang dia lakukan sekarang.

      Delete
    6. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    7. Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.


      Anonymous28 February 2018 at 10:20
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    8. 1mdb lubuk finah rejim pakatan jahanam..bila tutup kuranglah fitnah..kenah cari fitnah lain pulak untuk kesinambungan dosa2 fitnah..kan gitu ustaz haprak john..

      Delete
    9. Najib Kepala Bapok dgn Semah Sundal dah goyang ! Anak beranak sial makan duit haram duit curi !
      Penjara Oi ! Najib Pencuri Haram Jadah !

      Delete
    10. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR, & NGOMPOL....!!

      Delete
    11. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    12. Pak Polisi Indonesia dah tangkap sita kapal layar mewah Mr. Jho Low. Nasib baik Mr. MO1 tak ada dalam kapal layar tu sekali.

      Delete
    13. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  2. untuk menghilangkan jejak..lari malam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tidak akan lari malam sebab ia mempunyai ciri-ciri pemerintah yang durhaka yang digambarkan di dalam surah al-balad.

      "Adakah dia menyangka tiada sesiapapun yang berkuasa ke atasnya?" (ayat 5)

      "Adakah dia menyangka tiada sesiapapun yang melihatnya (melihat segala pelakuannya)?" (ayat 7).

      Lagipun seperti yang pernah ditulis oleh John Mallot Malaysia di bawah Najib sudah menjadi 'international pariah' yang hanya megah berkuasa di negara sendiri sedang ia terbuang di kalangan masyarakat antarabangsa"

      Bukan Malaysia tetapi Najib yang dimaksudkan Mallot.

      Najib tiada jalan lain.

      Delete
    2. sudah lah Ostad Haprak...

      Delete
    3. Jejak mungkin hilang tp taik tetap berbau... Mana mau lari?

      Delete
    4. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
      Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
      Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
      Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
      Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
      Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.
      DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
      Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
      Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
      Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
      Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
      Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

      Delete
    5. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    6. Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.


      Anonymous28 February 2018 at 10:20
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    7. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR, & NGOMPOL....!!

      Delete
    8. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    9. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    10. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  3. Bukan main lagi Kit Siang pada masa itu mempertikai Mahathir dan kuda kudanya.
    Kini bila Kit Siang dan Mahathir sudah “cium mulut” sekali dalam pembangkang, kisah kuda itu sengaja dilupakan.

    Kos pelihara kuda lebih mahal dari makan Quinoa. Kalau satu setengah ikat jerami kosnya ialah sekitar RM7.81 sehari. Ada pula enam bulan bekalan tambahan mineral khas untuk kuda berharga RM117.11 iaitu 66 sen sehari.

    Ada dua cawan hidangan pekat RM3.90 sehari, Farrier setiap enam minggu pada kadar RM136.62 satu trim atau kira-kira RM3.24 sehari, Dewormer setiap tiga bulan pada kadar 78 sen sehari. Pergigian kuda setahun sekali dengan kos RM487.94 dan vaksinasi asas utama seperti rabies, tetanus, influenza kuda dan vaksin rutin berharga RM370.83.

    Kesemua kos penjagaan kuda untuk setahun ialah RM7138.14, ini makan dan penjagaan sahaja. Belum lagi termasuk kos pekerja, penjagaan kandang dan juga penjagaan kesihatan kuda jika ada apa-apa kejadian yang berlaku.

    Kos menjaga kuda boleh mencecah hampir puluhan ribu setahun hanya untuk seekor kuda. Kuda yang dijaga pun bukannya kuda yang murah nilainya, harganya mahal hingga capai jutaan ringgit seekor.

    Ramai tidak tahu, Mahathir kerap ke Argentina dengan “private jet” untuk bercuti di Las Lenas, pusat peranginan di wilayah Mendoza, Argentina. Di situ ada Hotel Piscis dan kasino yang terletak 2300 kaki dari aras laut dan dipercayai merupakan kasino paling tinggi di dunia.

    Di kasino itu ada bilik VIP untuk main mesin slot Blackjack, Baccarat dan Roulette di situ. Resort itu menempatkan 40 ekor lebih kuda kuda yang dipercayai milik Mahathir. Pemilik hotel dan resort di Las Lenas ini adalah Tan Sri A. Paquirri Arumugam, proksi Mahathir.

    Kekayaan Arumugam ini pernah didedahkan oleh akhbar British pada tahun 80an dan 90an hasil dari projek Pergau RM1.8 billion, isu beli jet Skyhawk 88 buah bernilai RM640 juta pada 1982 dan beberapa projek lain bernilai ratusan juta ringgit pada zaman Mahathir.

    Penghujung tahun 2000, Arumugam beli kasino dan resort di Argentina itu. Tahun 2001, Mahathir datang main kuda dan terjatuh di situ. Tahun 2002, Mahathir ke resort itu lagi dengan pesawat kerajaan.

    Tahun 2006 pun Mahathir datang dan pada Mac 2014 pun Mahathir pergi lagi ke resort itu dengan jet peribadi. Kerap sangat Mahathir ke sana, tengok kuda atau tengok “harta” yang ada di sana?

    Bila sudah tiada lagi isu hendak dikata pada Datuk Seri Najib, sampai makanan diet Datuk Seri Najib pun hendak dijadikan isu. Tidak bercakap lagi pasal 1MDB, RM2.6 billion dan negara hendak bankrap. Kini bercakap pula pada Quinoa.

    Najib bukan selalu makan Quinoa pun, tetapi kuda Mahathir di Argentina perlu makan dan dijaga oleh pekerjanya setiap hari.

    “Saya sebut makan quinoa pun jadi isu, makanan ini ubat macam kita makan madu, vitamin. Tapi nasi lemak, nasi Vanggey pun saya makan,” kata Najib.

    Skandal Forex yang hilang RM31.5 bilion pada zaman beliau jadi Perdana Menteri, Mahathir boleh kata tidak tahu, soal makanan orang lain semua Mahathir tahu.

    Di Argentina, rakyat kena tahu bahawa kuda kuda Mahathir di sana makanannya lebih mahal daripada nasi yang dimakan ahli ahli PPBM di bawah. Mahathir lebih sayang kuda dia dari ahli ahli PPBM di bawah yang dianggap sampah sahaja oleh Mahathir.

    Yang tidak sampah pada Mahathir hanyalah kroninya sahaja. Mahathir sanggup buat apa sahaja asalkan BN tumbang di Putrajaya.

    Kemudian bolehlah dia bawa balik kroni dan kuda kudanya ke Malaysia. Apa lagi yang Mahathir sembunyikan di sana? Sesuatu yang hilang dengan begitu banyak suatu ketika dahulu?

    Inilah dia agenda peribadi Mahathir, kalau dia dan anaknya jadi PM, maka perkara inilah yang dia hendak selesaikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samdol kopipes.......keluarlah dari celah kain mak ko.......jangan ketinggalan macam katak bawah tempurong dol.....sila tengok video ni....

      https://youtu.be/wxNTLmFeJQc

      Weiiii baghal kaldai........lain kali sebelom cakap periksa dulu kebenarannya.

      Jangan biarkan DNA penyangak penyamun penipu membarah dalam diri ko....

      Kesssiaaannn mak ko ada anak bangaaangg macam ko........jangan ikot bahalol macam kepala baapaakkk ko woiiiii.......

      Delete
    2. Aiiikkkk......1MDB kan satu company yg berrrrprestij dan berrrrpotensi........diterajui oleh orang yg bermaruah tinggi, amanah fatanah dan berrrintigriti.
      Apa keheinye nak ditutop yeoooppp....???

      Idak ke membazir ye ye tuboh 1MDB tu dulu tapi kemudian ditutop...???

      Jadi apa tujuan 1MDB ditubohkan bukan ke untuk kemajuan Msia.......kenapa nak tutop company sumber yg jadi tonggak memajukan prasarana rakyat dan negara 1Msia....???

      Ini sentuhan kecundang ni bebbb.....apa disentuh sumer tak menjadi.

      Ini udah macam Sang Kelembai....apa saja disentuhnya jadi batu.

      Kedai Rakyat 1M (KR1M) pon gitu gaakkk......Mydin yg merana....

      Tak patut 1MDB ditutop sebab 1MDB masih ada potensi untuk menjana hasil duit dan wang bessaaarrrr.......tak gituuu....???

      Aaaaiiiiii.....idak ke rugi hidop tak dapat duit besor lagi ni yeoooppp.....????

      Takkan 1MDB dituboh untuk buat hutang dan melunaskan hutang saja......lepas habis hutang ia kemudiannya ditutop bebbbb.....???

      Punyalah tinggi prestij 1MDB.....harum saentero dunia Singapore, Swiss, US dan banyak lagi.........sekarang udaahhh nak ditutop....???

      Apa sudah jadi niiiii yeoooppp...???

      Apa cepat nor nak cuci tangan yeoooppp....????

      Delete
    3. Lambat lagi nak tutup LoL

      Lihat ini


      =======≠=========
      Manakala bon yang diterbitkan 1MDB pada 2009 adalah merupakan bon Malaysia pertama dengan 30 tahun tempoh matang dan merupakan bon Islam pertama diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang, katanya.

      Tegas 1MDB, secara dasarnya lagi panjang tempoh matang sesebuah bon diterbitkan adalah lagi tinggi kadar faedah.

      Delete
    4. Demikian Allah memperbodoh-bodohkan golongan pendusta sedang mereka tidak sedari.

      Najib telah membandingkan makanan dirinya sendiri dengan makanan haiwan dan kemudian para pencacainya terus menjadikannya modal dengan membuat perbandingan pada perkara yang sama dan mempertahankannya.


      "Sesungguhnya Kami telah ciptakan manusia itu dengan sebaik-sebaik ciptaan. Kemudian kami palingkan ia ke tempat yang serendah-rendahnya."

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un

      Delete
    5. sudah lah Ostad Haprak...

      Delete
    6. Ohhhhh! Ada bon rupanya. Setahu aku bon tu hutang yg mesti ditebus. Macam tu betullah org kata syarikat ni sarat hutang.

      Delete
    7. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
      Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
      Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
      Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
      Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
      Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.
      DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
      Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
      Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
      Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
      Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
      Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

      Delete
    8. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    9. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    10. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    11. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    12. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  4. Untungnya Jadi Kuda Mahathir…
    Kata bidalan, tuah ayam nampak di kaki tuah kuda, bergantung pada tuannya. Mungkin inilah yang paling layak untuk dikaitkan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam kegilaannya dengan kuda. Semua orang tahu bahawa Mahathir sejak dari menjadi Perdana Menteri lagi sememangnya penggila haiwan berkenaan sehinggakan mempunyai banyak kuda peliharaan samada di Malaysia mahupun di Argentina.

    Melihat kepada kegilaan Mahathir ini, timbul persoalan, berapakah kos untuk menjaga seekor kuda yang ada di dalam jagaannya? Bagaimanakah penjagaannya serta deretan vaksin yang perlu diterima oleh seekor kuda peliharaannya? Adakah kosnya jauh lebih murah berbanding makanan bijirin quinoa yang dipertikaikan oleh Mahathir terhadap Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang menjadikan bijirin berkenaan sebagai dietnya?
    Mari kita renungkan anggaran kasar jumlah perbelanjaan bagi menguruskan seekor kuda yang dibela oleh Mahathir. Secara kasarnya, satu setengah ikat jerami kosnya ialah sekitar RM 7.81 sehari. Ada pula enam bulan bekalan tambahan mineral khas untuk kuda berharga RM117.11 iaitu 66 sen sehari.

    Ada dua cawan hidangan pekat RM3.90 sehari, Farrier setiap enam minggu pada kadar RM136.62 satu trim atau kira-kira RM3.24 sehari, Dewormer setiap tiga bulan pada kadar 78 sen sehari. Pergigian kuda setahun sekali dengan kos RM487.94 dan vaksinasi asas utama seperti rabies, tetanus, influenza kuda dan vaksin rutin berharga RM370.83.

    Kesemua kos penjagaan kuda untuk setahun ialah RM 7,138.14, ini makan dan penjagaan sahaja. Belum lagi termasuk kos pekerja, penjagaan kandang dan juga penjagaan kesihatan kuda jika ada apa-apa kejadian yang berlaku. Kos menjaga kuda boleh mencecah hampir puluhan ribu setahun hanya untuk seekor kuda.

    Terbaru, Mahahtir cuba mengalihkan perhatian ramai kononnya kuda belaannya hanya memakan lobak merah setiap hari. Seandainya benar dakwaan Mahathir, mari kita lihat pengiraan kepada harga lobak merah yang di makan oleh kuda berkenaan setiap hari.
    Secara umumnya, seekor kuda mampu untuk memakan sehingga 10 kilogram lobak merah setiap hari. Jumlah kuda-kuda yang dimiliki Mahathir di Argentina dianggarkan sebanyak 40 ekor.Harga sekilo lobak merah ini berharga RM 4.50. Andai demikian, darabkan sendiri RM 4.50 darab, 40 ekor, darab 10 kilo darab 30 hari sebulan. Maka hasilnya adalah RM 55,080 sebulan. Itu baru makanan, belum lagi ubat-ubatan.

    Mari kita lihat harga bagi bijirin quinoa pula. Harga satu pek 250 gram Quinoa di negara ini adalah RM14.80 dan jika harga 10kg bijirin berkenaan ialah RM 591.60. Seandainya Datuk Seri Mohd Najib memakan 20 kilogram dalam masa sebulan, jumlah keseluruhan perbelanjaan membeli bijiran berkenaan jauh lebih rendah berbanding makanan seekor kuda peliharaan Mahathir.

    Itulah sebabnya kenapa penulis katakan, bertuah dan beruntungnya kuda-kuda Mahathir. Makanannya sahaja untuk sebulan jauh lebih tinggi berbanding kereta Axia, Bezza, Saga, Persona, Myvi mahupun Alza yang kebanyakannya digunakan oleh para pengikutnya. Bayangkan wang berkenaan digunakan untuk partinya. Rasanya, Mahathir tidak lagi perlu menjadi peminta sedekah rasanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samdol kopipes.......keluarlah dari celah kain mak ko.......jangan ketinggalan macam katak bawah tempurong dol.....sila tengok video ni....

      https://youtu.be/wxNTLmFeJQc

      Weiiii baghal kaldai........lain kali sebelom cakap periksa dulu kebenarannya.

      Jangan biarkan DNA penyangak penyamun penipu membarah dalam diri ko....

      MAHATHIR TAK ADA KUDA DAN TAK PERNAH BELI KUDA........DIA PINJAM KUDA ORANG.

      Kesssiaaannn mak ko ada anak bangaaangg macam ko........jangan ikot bahalol macam kepala baapaakkk ko woiiiii.......

      Samdol kopipes gaampaannggg !!

      Delete


    2. Ooi samdol


      INI APA ?


      Former premier Dr Mahathir Mohamad has revealed his fondness for horses, disclosing that he owns close to 40, which were given to him.

      In an interview with CNN Indonesia.,...........





      Read more at https://m.malaysiakini.com/news/339205#8SCHwdYH32lOZeig.99

      Delete
    3. Samdol gampang.......orang bagi dia kuda bukan dia beli. Orang bagi ambik......bukan curi menyamun.

      Bagi kedarah baadaakkk hippo tu lagi melingkopkan dan menjahanamkan.

      Daaah pon terrrbukti....

      Haram kejadah !!!

      Delete
    4. Tak mengapa lambat lagi nak tutup

      Lihat ini


      =======≠=========
      Manakala bon yang diterbitkan 1MDB pada 2009 adalah merupakan bon Malaysia pertama dengan 30 tahun tempoh matang dan merupakan bon Islam pertama diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang, katanya.

      Tegas 1MDB, secara dasarnya lagi panjang tempoh matang sesebuah bon diterbitkan adalah lagi tinggi kadar faedah.


      Delete
    5. "Mohd Irwan Siregar juga dipetik berkata, 1MDB adalah sama seperti syarikat lain yang ditubuhkan kerajaan untuk menjalankan perniagaan."

      "Sudah tentu ada syarikat yang untung dan rugi...apabila rugi kita akan tutup."

      "Namun, semua hutang perlu dibayar dulu."
      _____________________________

      1MDB ni rugi dan gagal kerrr....????

      Macam FGV jugaaakkk ke yeoooppp...???

      Delete
    6. Demikian Allah memperbodoh-bodohkan golongan pendusta sedang mereka tidak sedari.

      Najib telah membandingkan makanan dirinya sendiri dengan makanan haiwan dan kemudian para pencacainya terus menjadikannya modal dengan membuat perbandingan pada perkara yang sama dan mempertahankannya.


      "Sesungguhnya Kami telah ciptakan manusia itu dengan sebaik-sebaik ciptaan. Kemudian kami palingkan ia ke tempat yang serendah-rendahnya."

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un

      Delete
    7. sudah lah Ostad Haprak...

      Delete
    8. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    9. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    10. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    11. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  5. MAHATHIR: ZAMAN TUA YANG MENGECEWAKAN
    Mereka yang tidak mengikuti dunia politik, hanya sekadar mengikuti secara ‘surface’ dan malas berfikir tentunya akan menyangka Mahathir konon berjuang ‘demi rakyat’. Mereka percaya kononnya Mahathir mahu ‘menyelamatkan negara’.

    Ada yang bersimpati, kata mereka umur 90 tahun tapi beliau masih mahu berjuang ‘demi rakyat dan negara’. Tapi bagi mereka yang membesar di zaman Mahathir dan rajin mengkaji permainan politiknya, maka mereka akan ketawa dan ‘kasihan’ pada warga emas itu.

    Mereka yang kenal permainan politik Mahathir akan mudah dapat mengesan retorik politiknya yang bersahaja. Cakapnya menyentuh hati, disentuhnya hati kita, tapi pengertiannya penuh dengan agenda yang akan membuat kita ‘muntah’.

    ‘Demi rakyat’? Demi rakyat atau demi legasi, masa depan anak sendiri, perniagaan dan projek kroni-kroninya? ‘Cabut’ sedikit saja di sebuah yayasan, tapi luahan rasa bagaikan ditarik balik kerakyatan dan dihalau pulang ke Kerala. Yang dia ‘benam’ Ku Li, Musa Hitam dan ramai lagi tokoh lain tidak mengapa pula?
    Bukan orang tak tahu, rakyat Malaysia tidak bodoh untuk menilai. Disebut jambatan bengkok sejak di zaman Pak Lah. Bukan tidak ada orang yang tahu tentang kehendak-kehendaknya yang bernilai berbilion-bilion. Benarlah bukan masuk ke akaun beliau, tapi masuk ke akaun siapa?

    Bukan orang tidak sedar tentang masa depan politik anaknya yang tidak ke mana. Hanya retorik selfie ke hulu ke hilir. Bijak mempopularkan diri tidak bermaksud bijak mentadbir sesebuah kerajaan dan berpolitik. Jika popular menjadi ukuran, Siti Nurhaliza dan Christiano Ronaldo pun boleh jadi Perdana Menteri dan Presiden.

    Hakikatnya, umur seperti itu sepatutnya sudah banyak menghabiskan masa bersedia menuju akhirat. Penulis kasihan padanya sebab dia tidak memilih untuk berbuat demikian. Memikirkan akhirat, macamlah dia ‘maksum’ sepanjang menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun?

    Kasihanilah dia kerana tetap memilih politik berbanding kesudahannya di akhirat. Anak isteri pula galakkan dia terus berpolitik. Alangkah baiknya jika mereka mendorongnya mengejar pahala. Apakah dia fikir akan terus menongkat dunia?

    Kini dia terkenal sebagai ‘pemecah belah bangsa’. Semangat 46 dan PKR ketika dia memerintah, dan khabarnya mahu tubuh sebuah parti baru. Untuk siapa parti itu? Untuk anaknya? Tubuhlah, dan kita lihat apa kesudahannya.

    Tubuhkan parti baru, maka DAP, PKR dan PAN akan tunduk beri laluan pada Presiden parti baru Mahathir itu menjadi Perdana Menteri? Jangan mimpilah. Mahathir fikir Anwar Ibrahim bodoh? Dia fikir Lim Kit Siang dan Mat Sabu juga tolol?

    Semakin hari, semakin merosot daya pemikiran Mahathir. Entah di mana silapnya, tapi yang pasti sudah ramai rakyat Malaysia yang bosan, menyampah dan hilang rasa hormat padanya. Kepentingan peribadi dan politiknya seolah melebihi dari kepentingan agama, bangsa dan negara. Tidak realistik, tapi lebih kepada retorik palsu yang melampau..

    Penulis memohon maaf pada Mahathir sekiranya beliau tersinggung dengan pandangan penulis. Tapi itulah yang penulis lihat pada apa yang dilakukan sejak akhir-akhir ini. Bukan tidak hormat padanya, tapi memang tidak masuk akal pun apa yang dia lakukan sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    2. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  6. Anda Tahu Mahathir Benar-benar Terdesak Bila Dia Jilat Ludahnya Semula
    Akhirnya Mahathir mula memahami makna karma. Hari ini, semua dosa Mahathir sejak 47 tahun yang lalu kini muncul. Kini beliau menghadapi nasib yang lebih buruk daripada kematian. Doa Ustaz Fadzil Noor yang termakbul : bahawa Mahathir akan hidup cukup lama untuk melihat pembalasan semua dosa-dosanya.
    staz Fadzil dihormati oleh banyak pihak, bukan sahaja oleh ahli-ahli atau penyokong PAS. Malah, keluarga diraja, terutamanya dari negeri Kedah, mereka menghormati Ustaz Fadzil – yang dilihat sebagai seorang Muslim yang paling sederhana yang mana bukan Melayu juga tidak mempunyai masalah untuk menyokongnya. Kematiannya 14 tahun yang lalu pada tahun 2002 adalah satu kehilangan kepada seluruh negara. Dan kerana Ustaz Fadzil, orang bukan Islam mula menerima PAS. Saya berada di sana pada hari Ustaz Fadzil meninggal dunia dan ramai orang bukan Melayu juga berada di luar hospital untuk memberi penghormatan terakhir.

    Bagaimanapun, pada tahun 2000, Ustaz Fadzil berdoa supaya Mahathir diberi umur yang panjang supaya dia boleh hidup untuk melihat hari di mana karma dosanya mengejarnya. Mahathir hanya perlu meninggal selepas dia sedar bahawa segala-galanya yang berlaku kepadanya pada penghujung hidupnya adalah pembalasan untuk dosa-dosa yang dia telah lakukan lebih 47 tahun lalu iaitu sejak 1969. Salah satu daripada dosa pertama yang Mahathir lakukan ialah menentang Perdana Menteri Malaysia yang pertama, Tunku Abdul Rahman, yang mempunyai kaitan dengan Keluarga DiRaja Kedah, bermakna juga mempunyai kaitan dengan Seri Paduka Baginda Sultan Kedah dan Agong Malaysia sekarang ini yang merupakan anak saudara Tunku.

    Tidak kah ianya ironik apabila Mahathir melakukan dosa menderhaka terhadap Tunku Abdul Rahman pada tahun 1969 dan 47 tahun kemudian dia merangkak untuk memohon menghadap Agong, anak saudara Tunku, untuk memohon pertolongan baginda dalam menggulingkan Perdana Menteri Najib Tun Razak? Adakah Mahathir tidak melihat karma kerana tindakannya? Mahathir derhaka terhadap Tunku dan kemudian dia derhaka terhadap semua Raja hampir 20 tahun kemudian, dan kini dia merangkak kembali kepada Raja-Raja yang sama yang telah dia derhakai untuk meminta pertolongan.

    Doa Ustaz Fadzil sangat kuat. Dan tiada seorang pun orang Islam sama ada dari PAS atau Umno akan tidak menyetujui mengenai perkara ini (walaupun orang Melayu PAN hanya akan bersetuju dengan apa sahaja yang DAP katakan). Ustaz Fadzil tidak mendoakan agar Mahathir mati awal walaupun dengan apa yang telah orang tua itu lakukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat dosanya kembali menghantuinya dan menyebabkannya menderita dan menyesal dan sedar bahawa apa yang dia lalui sekarang adalah karma bagi dosa-dosa yang telah dia lakukan.
    Itu, sebagai apa yang Allahyarham Ustaz Fadzil berkata, adalah takdir yang lebih teruk daripada kematian. Akhirnya, pada penghujung hidupnya, Mahathir terpaksa menjilat kembali ludahnya di depan mata 31.5 juta rakyat Malaysia. Jika Allah mahu melayan Mahathir dengan lebih baik, Dia akan mengambil nyawa Mahathir lima tahun sebelum ini. Hakikat bahawa Allah membenarkan Mahathir untuk hidup selama ini hanya untuk merasai penghinaan yang terpaksa dia terima di penghujung hidupnya adalah satu bentuk hukuman daripada Allah. Muslim percaya bahawa jika dosa seseorang adalah cukup besar, Allah akan memberi balasan di bumi sebelum anda menghadapi hukuman di akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    2. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    3. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  7. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Pada usia sudah mencecah 90an, tentu ada sesuatu yang Allah hendak berikan kepada mahlukNya tersendiri, sama ada akan berakhir dengan kebaikkan atau disebaliknya, melalui jalan ‘nar’ atau ‘nur’, dan kesemua ini adalah tertakluk kepada apa yang telah dilakukan oleh mahluk berkenaan dan ini adalah karmanya.

    Ada dua kemungkinan, pertamanya Allah mahukan hamba terpilihNya duduk beramal soleh dan memperbaiki apa yang kurang dan tertinggal semasa muda dan dewasa,
    dan seterusnya mungkin Allah mahu memperlihatkan apa-apa kesilapan yang telah hambaNya itu lakukan, mungkin kini Allah sedang memperlihatkan siapa Mahathir yang suatu kita pernah dijulang sahingga kelangit.
    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.

    Jika mereka itu penarik beca, pemandu teksi, nelayan atau pekebun sudah pasti mereka bukan mewakili parti politik, tetapi jika kehadiran mereka itu berlatar belakangkan parti politik tidakkah ini boleh dikaitkan dengan politik kepartian dan oleh kerana mereka mahu selamatkan Malaysia daripada kepimpinan UMNO maka suka atau tidak ia pasti akan berkait dengan politik kepartian tidak kiralah jika disebut sebagai agenda nasional sekalipun tetapi ianya pasti politik kepartian.

    Jadi jika Mahathir, Mukhriz, Muhyidin dan beberapa bekas pemimpin UMNO dilihat duduk semeja bersama pemimpin parti pembangkang yang mana pernah mempunyai niat untuk mengambil alih kerajaan dengan apa cara sekali pun, ianya dikira sebagai agenda diluar politik dan kepartian, siapa Mahathir, Mukhriz, Muhyidin itu adakah mereka nelayan, pekebun sayur atau pesawah padi?.

    Mereka itu pernah ada kepentingan dan pernah menduduki kerusi tertinggi kerajaan dan sudah pasti mereka memiliki pengetahuan berhubung dengan soal urus tadbir kerajaan, adakah mereka tidak akan bercakap setitik noktah pun berhubung pentadbiran kerajaan termasuk rahsia yang mereka ketahui.

    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya

    ReplyDelete
  8. Tun Mahathir dan doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor.
    Tun Mahathir yang dahulu bukanlah Tun Mahathir yang sekarang. Dahulu Tun Mahathir cukup garang, hari ini Tun Mahathir amat malang. Dahulu Tun Mahathir dipuji dan dipuja. Sekarang Tun Mahathir dikeji dan dicerca.

    Siapa yang tak kenal dengan Tun Mahathir. Sekali dia mengaum, semua akan diam membisu. Raja-raja Melayu pun dijentiknya sesuka hati.

    Tun Mahathir tidak sahaja terkenal kerana kejahilannya dalam hal ehwal agama, tetapi dia terkenal kerana zalim dan kejam. Tidak menghairankanlah apabila dia terkenal dengan gelaran Maha Firaun.

    Dalam hal ehwal agama, kejahilan Tun Mahathir amat terserlah apabila beliau mempersendakan hukum menyimpan janggut dan bertudung dengan alasan itu adalah budaya Arab dan juga kerana ketiadaan teknologi pada zaman itu.

    Beliau juga sering kali memperlekehkan hukum hudud hingga sanggup membuat lawak bodoh dengan mempelawa rakyat Malaysia ke Kelantan untuk makan sup tangan.

    Kezaliman Tun Mahathir juga masih lagi menjadi igauan ngeri dalam sejarah negara. Beliaulah Perdana Menteri yang sering kali menjadikan ISA sebagai senjata utama untuk 'membunuh' musuh politik. Malah tangannya masih tersisa darah-darah para Syuhada Memali.

    Itu kisah dahulu kala, kini Tun Mahathir sudah kehilangan bisanya. Tun Mahathir kini terbuang dan tersisih umpama kayu reput. Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana memanjangkan umur Tun Mahathir.

    Ada mesej tersirat disebalik semua itu. Mungkin Allah ingin Tun Mahathir merasai sendiri betapa peritnya kezaliman, dan betapa seksanya tersisih dan terbuang umpama bangkai yang tiada apa-apa makna.

    Saya teringat kembali doa-doa Almarhum, Dato' Ustaz Fadzil Noor. Bekas Presiden PAS itu mendoakan agar Tun Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.

    Doa Almarhum kini menjadi mulai makbul, ramalannya kini benar-benar berlaku. Kita tunggu dan lihat bagaimanakah kesudahannya nanti.

    Hanya manusia-manusia yang buta dan pekak sahaja yang masih bersama Tun Mahathir, ini termasuklah anak bekas Mursyidul Am PAS, Dr Mujahid Yusof Rawa, Mat Sabu dan Husam Musa.

    Mereka terlalu ghairah ingin mendakap Putrajaya hingga mereka terlupa dosa dan pahala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    2. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  9. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
    Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    2. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    3. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  10. Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan? Pada tahun 2000, Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor bekas Presiden PAS, pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.
    Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato' Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?Kebanyakan rungutan dan ketidak puashati yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dan berpunca serta asal usulnya datang dari Mahathir sendiri.

    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada media terutamanya media sosial dan blog untuk dihukumkan oleh masyarakat.

    Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya.

    Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.

    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara. Dari bersifat penikus sudah menjadi singa garang tidak gentar pada gertakkan serta ugutan nakal.

    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?

    Senarai salah laku Mahathir panjang dan kini bertambah setiap hari . Dato' Seri Najib Razak yang sebelum ini hanya sekadar menepis pelbagai tuduhan Mahathir atas sifat hormat dan bersikap budiman kenang jasa yang dianggap sebagai negarawan yang banyak berjasa kepada parti dan negara, kini telah kian lantang membongkar pula pelbagai dakwaan terhadap Mahathir yang pasti membuat kedudukan Mahathir dikaca mata rakyat semakin dipandang serong dan sangsi.

    Walaupun ada yang menyebelahi Mahathir dalam krisis kini untuk menjadi pembela namun ramai dari mereka sendiri turut terbabit dalam pelbagai kes yang bakal dibongkar itu. Dan mereka ini merupakan antara barisan utama dalam perbicaraan rakyat kini.

    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit banyak yang kita boleh persoalkan.

    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya.Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
    2. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    3. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    4. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  11. Siapa nak taja tok imam, tok lebai, tok bial naik haji nanti bila 1MDB dah tutup

    ReplyDelete
    Replies



    1. Tak mengapa lambat lagi nak tutup

      Lihat ini


      =======≠=========
      Manakala bon yang diterbitkan 1MDB pada 2009 adalah merupakan bon Malaysia pertama dengan 30 tahun tempoh matang dan merupakan bon Islam pertama diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang, katanya.

      Tegas 1MDB, secara dasarnya lagi panjang tempoh matang sesebuah bon diterbitkan adalah lagi tinggi kadar faedah.


      Delete
    2. Bahalol anak tolol anak biol 9:16,

      Apa,kau ingat yg ``lagi tinggi kadar faedah`` itu macam dapat ``dividen dan unit percuma`` dari ASN / ASB beri kpd pencarum kah?

      woiii bahalol anak tolol anak biol woi! Itu ``intrest`` hutang ``bon`` yg Kerajaan Malaysia KENA BAYAR kpd PetroSaudi IPIC / pemberi ``HUTANG @ pembeli bon`` tu la tau tak Lagi lama tempoh bayaran balik, lagi TINGGI lah kadar ``intrest``nya.

      Mamposlah anak cucu cicit bayar HUTANG selama 30 tahun ``BON dan sukuk`` yg MO1PMNajib1MDB buat tuh!

      So sekarang ni NajibMO1 nak bagi adil, bukan PENEROKA felda saja tanggong hutang, RAKYAT SELURUHNYA diPAKSA tanggong bayarkan hutangnya sampai mati melalui GST. Penerok felda, walaupon tanggong HUTANG berganda, mereka dpt tanah rumah dan tanah kebon sawit/getah!, KITA? yg bukan peneroka nih dpt hapa??? BALA!!

      Untuk BALA YANG LEBIH BESAR! Menangkanlah umnobnpas dlm pru14 nih! GST pasti naik 8 - 10 peratus utk langsaikan ``HUTANG 1MDB``semata mata.

      Plan pemulihan, plan rasionalisasi dan terkini ``MONIESRESASITION``......inilah antara mentra dan jampi serapah lanun2 umnoBn dan MO1PM Najib dan itu Thambey Serega Abdula....... si Pengerusi 1MDB sekarang.

      Kalau Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Presiden PAS parti suci tu pon kena kelentong!!! apa lah sangat dgn rakyat marhaen yg buta segalanya tu.

      Chiken chiken chiken.........

      Delete
    3. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya terkira....!!

      Delete
  12. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
  13. PAKATAN HARAPAN TUMBANG PADA PRU14 KERANA 4 INDIVIDU INI

    Walaupun Pakatan Harapan, terutamanya DAP cuba membuat serangan psikologi kononnya mereka akan menang dan sedang berada di atas, namun hakikatnya jauh dari kenyataan dan situasi sebenar.

    Begitu juga dengan apa yang cuba dilakukan oleh Rafizi Ramli yang kononnya mahu ‘mobilize” ribuan sukarelawan untuk memantau pilihanraya.

    Rafizi menyeru mereka yang peka kepada PRU segera mendaftar sebagai mata dan telinga pembangkang.

    Apa yang cuba Rafizi “mainkan” kepada minda rakyat konon-kononnya Barisan Nasional akan menipu untuk menang, maka sesuatu terpaksa di lakukan untuk menghalangnya.

    Rafizi mungkin boleh bodohkan mereka yang sedia bodoh (terutama penyokong mereka sendiri).

    Kerajaan BN tidak menipu rakyat, yang sah menipu rakyat adalah Rafizi sendiri.

    Rafizi telah menipu mereka dengan kisah cincin Rosmah Mansor, 40 ribu Bangla dan juga “blackout“.

    Berjuta rakyat telah termakan penipuan Rafizi.

    Pada topik ini, kita telah membuat sedikit kajian dan analisa yang di dapati dari beberapa badan tertentu yang pro dan anti kerajaan.

    Kajian yang menarik minat Tv14 adalah yang di buat oleh satu badan yang telah menyelidik pendapat rakyat di dua kawasan berbeza iaitu “urban” dan “ceruk”.

    Pada satu laporan dan kajian di urban dan bukan Melayu terdapat amat ramai yang pro pembangkang terasa di tipu oleh parti dan pemimpin mereka sendiri.

    Boleh dikatakan mereka ini tergolong dalam kategori “in the know” yang bermaklumat serta ‘internet savvy‘

    Walaupun mereka pro pembangkang dan DAP, mereka tidak lagi melihat kepimpinan pembangkang boleh dipercayai lagi (not worthy of trust).

    Memang benar “prinsip” adalah sesuatu yang tiada nilainya, sekali tergadai, selamanya tidak lagi dipercayai.

    Ia umpama orang bercinta yang di “kayu tiga” kan.

    Pada mereka 4 individu ini akan menyebabkan Pakatan Harapan tewas di pilihanraya.

    Mereka kesal kerana ketika Pakatan seronok menunggang isu 1MDB (walaupun masih ragu akan kebenaran pertuduhan yang masih kabur buktinya) tiba-tiba muncul skandal dari kalangan mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    2. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    3. Kejora Musibat.

      Dengar nih baik-baik....
      Jika doa Ustaz Fafzil Nor mujarrab, kenapa....

      - Tun M masih juga dikenang2 & disebut-sebut di bumi Mekah, Medinah, Baitul Muqaddis, Yaman & Bosnia.

      - Tun M juga satu2 pemimpin Melayu Nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah.

      - Tun M juga dapat anugerah tertinggi dari Bangsa2 Bersatu, Pertubuhan Negara2 Islam Sedunia, Kesatuan Muslim Amerika, negara Iran & puluhan lagi.

      Kenapa kini Tun M masih dihormati & dijemput ke forum2 antarabangsa termasuk ke institiut Oxford.

      - Kenapa sebahagian besar masyarakat tempatan & antarabangsa seantro dunia masih menyanjung & menghormati Tun Mahathir.

      Kenapa beliau dah cecah 93 tahun masih presentable, berketrampilan, ada daya tarikan, cergas, cerdas, kuat daya ingatan, tidak nyanyuk, berani, yakin diri, mampu menjelajah sambil berceramah hampir tiap hari yg tidak mampu dilakukan orang lain di mana jua.

      Apakah almarhum ustaz Fadzil yg kamu gembar-gemburkan ada ciri2 yg dimlikki Tun Mahathir....??

      Jasanya pun saya tak nampak...sebuah 'bus stand' pun tarak......!!

      Cukup2 lah menunjukkan kebodohan kamu, sepatah kata orang dalam blog ini, kamu tuu ABC & Alif Ba Ta pun masih tak fasih & hafal lagi, hingga bila ternampak batang mat bangla mencanak tegak, kamu terkesima gumbira menjerit 'Wau'....!! Dah tua bangka pun kamu masih tak tahu membezakan 'wau' dgn 'alif'

      Apake bebal & bahalol budak gay kejora nih......!!

      Delete
    4. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  14. Jgn buat fitnah... Tak baik...

    ReplyDelete
  15. Di saat akhir, skandal Penang Tunnel telah melenyapkan semua kepercayaan mereka kepada kepimpinan DAP.

    Lim Guan Eng ternyata tergagap dan terlihat cuba berbohong kepada soalan yang diajukan berkenaan laporan kajian terowong di mana RM300 juta telah lenyap entah kemana.

    Sebelum ini, Guan Eng telah terbabit dengan skandal rasuah banglo dan telah ada tarikh dakwaan di mahkamah.

    Kemudian pada waktu ini Menteri Besar Selangor juga berada di dalam kedudukan yang meragukan seolah-olah ada kepentingan dengan menyerahkan segera tanah Ijok kepada 2 pemaju.

    Azmin cuba berselindung melalui rundingan dengan penduduk, namun ia sudah terlambat kerana terlalu jelas ada “sesuatu” dengan pemaju. Sambil itu RM700 telah lenyap juga.

    Pakatan bertambah malang apabila Mahathir masih menjadi beban mereka.

    Mahathir di lihat terlalu bijak menyerang tetapi amat lemah harus menjawab skandal dan hal berkaitan kebobrokkan diri sendiri dan anaknya.

    Mahathir yang serba tahu skanda orang lain, telah berlakon bodoh pada skandalnya sendiri pada kes kehilangan wang negara di perjudian FOREX.

    Selain itu seolah-olah ada ketirisan wang rakyat apabila kerugian RM30 billion cuma di laporkan sebagai RM5 billion sahaja.

    Ia jelas satu penipuan di siang hari. Pada individu seperti Mahathir yang serba tahu hal orang lain, telah terlihat bodoh pada hal sendiri.

    Pada apa yang kami sempat baca, ramai orang dari kalangan masyarakat Cina terasa amat marah dan terasa bodoh apabila Lim Kit Siang telah melepaskan Mahathir yang dihambatnya selama berpuluh tahun.

    Kit Siang telah berubah haluan dan tidak lagi mahu memenjarakan Mahathir.

    Jelas dengan laporan dari sebuah badan kajian bahawa polar undi berubah-ubah dan pada mereka yang awalnya menyokong DAP dan tegar pembangkang, kini telah mahu mendenda DAP dan Kit Siang dalam PRU14.

    Mereka tidak menyukai BN dan Najib, tetapi merasakan bahawa BN juga reliable dan mampu menguruskan negara. Hanya sikap mereka “benci” sahaja pada kepimpinan Melayu.

    Kini jelas 4 tokoh dari Pembangkang ini akan membuatkan Pakatan Harapan tumbang pada PRU14.

    Kempen UndiRosak juga adalah antara faktor yang akan menyebabkan Pakatan kehilangan banyak kerusi selain Parti PAS akan menggangu mereka dengan pertandingan 3 penjuru.

    Di percayai semua mereka juga tahu akan hal ini, namun tetap mahu memainkan minda penyokong dengan lagu kemenangan, ini bertujuan mewujudkan elemen akan menang tetapi kalah disebabkan BN yang menipu.

    Selain itu keempat-empat mereka ini akan cuba untuk kambing hitamkan “penipuan” sedangkan kekalahan adalah atas faktor mereka sendiri.

    Maka atas sebab ini mereka sudah pun sedia dengan rundingan bersama anggota EU kononnya ada penipuan dan mahu kemenangan BN dibatalkan.

    PH tumbang bukan sahaja atas sebab Najib Razak telah “perform” dalam kerjanya, tetapi juga atas sebab 4 individu yang di sebut di atas telah meranapkan peluang Pakatan Harapan.

    Terimalah hakikat, 4 individu yang di sebut iaitu, Mahathir, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Azmin Ali bukan lagi “aset” kepada Pakatan Harapan tetapi sudah menjadi ‘liability” yang membebankan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    2. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    3. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  16. Orang cerita pasal 1mdb nsk tutup la pencacai najib yg bangang..

    Kau cerita pasal kuda apehal? Kuda itu bukannya nak jadi pm pun.

    Ni 1mdb...sykt yg kononnya hebat.. menaja haji bagai...akhirnya gagal dan nak tutup dgn jumlah hutang menggunung...audit syarikat tak hantar2 lagi ke ssm...kau fikir blh lepas bgt sj ke?

    No way man..forex yg dah 30tahun lalu pun blh korek balik la wei..kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies

    1. Lambat lagi nak tutup la dol

      Lihat ini


      =======≠=========
      Manakala bon yang diterbitkan 1MDB pada 2009 adalah merupakan bon Malaysia pertama dengan 30 tahun tempoh matang dan merupakan bon Islam pertama diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang, katanya.

      Tegas 1MDB, secara dasarnya lagi panjang tempoh matang sesebuah bon diterbitkan adalah lagi tinggi kadar faedah.

      Delete
    2. Lambat lagi nak tutup la dol

      Lihat ini


      =======≠=========
      Manakala bon yang diterbitkan 1MDB pada 2009 adalah merupakan bon Malaysia pertama dengan 30 tahun tempoh matang dan merupakan bon Islam pertama diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang, katanya.

      Tegas 1MDB, secara dasarnya lagi panjang tempoh matang sesebuah bon diterbitkan adalah lagi tinggi kadar faedah.

      Delete
    3. Kopipes bongok........tak payah tutop lerrr bahalol.....kan ke 1MDB tu banyak aset....banyak bon.....banyak duit....

      Jangan bagi tutop lerrr badigol......!!!!

      Delete
    4. Terpaksa juga aku kopipes maksud bon:

      Di dalam kewangan , suatu bon adalah satu sijil boleh runding yang mengesahkan keberhutangan penerbit bon kepada pemegang bon. Ia boleh dirundingkan kerana pemilik sijil boleh dipindahkan di dalam pasaran kedua. [1] Ia adalah satu hutang sekuriti ,dalm mana mengarahkan penerbitnya berhutang kepada pemegangnya satu hutang dan, bergantung kepada syarat-syarat bon tersebut, terpaksa membayar bunga (Kupon ) untuk digunakan dan/atau membayar balik pokok pada tarikh kemudian, yang dipanggil sebagai matang .

      Kalau mangkuk kat atas tu tak faham jugak, memang Badigol bak kata bro Phantom

      Delete
    5. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    6. Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.


      Anonymous28 February 2018 at 10:20
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    7. 1MDB dah kopak..dah kena kapak..sikpla bapak..bzness kaput..hutang rakyat tanggung..Rakyat x pun binggung..misi Rakyat ko tunggu..rakyat mau kasi sepak..bergolek goleklah ko bergulung gulung..macai macai umnobn x dapat tolong..sembang karang korang macai macau kami masukan dlm tong..

      bro Phantom..1MDB tutup..GST x da lglh..saja tanya..

      Lawan tetap Lawan!!

      Delete
    8. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
  17. SERONOK SUNGGUH DIA LIHAT ORANG MELAYU KHIANAT MACAM DIRINYA…
    Mungkin terlalu teruja untuk kembali sebagai Perdana Menteri, seorang warga emas begitu gembira apabila melihat sebuah kampung di Johor yang dikatakan 100 peratus penduduknya berbangsa Melayu bermegah mengibarkan bendera DAP di kampung itu.

    Mungkin juga cuba membalas ‘budi baik’ DAP yang merestui dirinya sebagai calon Perdana Menteri, meskipun dikatakan hanya bersifat ‘sementara’, namun warga emas itu cukup seronok dan memuji orang Melayu yang menyokong sekutu rapatnya.

    Pada hemat penulis, itulah jadinya bila seorang yang lebih bertuhankan politik dan berbanding memegang kepada prinsip perjuangan agama Islam, bangsa Melayu dan Tanah Melayu. Demi politik, ‘jilat’ kembali berkati-kati ‘kahak hijau’nya sendiri pun tidak mengapa…

    Dulunya, hanya kerana mahukan jawatan politik dan kuasa di dalam UMNO, dia sengaja menjadi hero, konon dialah ‘ultra Melayu’. Ketika cuba memenangi hati orang Melayu dalam UMNO, dia sanggup hina orang Cina hingga menyebabkan dia tewas dalam pilihan raya.

    Malah dalam usaha mengejar kuasa di dalam UMNO, dia sanggup pula menuduh Presiden UMNO ketika itu kononnya melebih-lebihkan kaum Cina berbanding Melayu. Konon dialah lebih Melayu daripada Melayu yang ada di muka bumi ini.

    Ketika itu, dia sanggup hentam DAP dan menegaskan parti itu sebagai rasis dan anti-Islam. Bukan sekali dua dia sebut begitu, berkali-kali dia berkata sedemikian. Walau ditempelak semula DAP, dia tidak peduli. Dia tetap kata DAP rasis, ultra-kiasu…

    Tapi selepas dia ‘berselingkuh’ dengan DAP, tiba-tiba saja parti itu sangat ‘suci’ sifatnya. Apa saja yang dasar perjuangan DAP konon ‘molek-molek’ belaka. Kini, Lim Kit Siang yang dulu dia seranah dan humban ke penjara ISA, kini seolah-olah menjadi teman ‘sekatilnya’.

    Tiba-tiba pula dia suka sangat lihat orang Melayu sokong DAP? Padahal dulu, dia melihat orang Melayu yang menyokong DAP sebagai pengkhianat bangsa. Begitu rendah sekali maruah orang Melayu DAP di pandangannya dulu. Tapi kini tiba-tiba pula berubah?

    Tidak nampak lagikah tentang apa yang penulis nampak? Terlalu ‘buta’ sangatkah mata, terlalu pekak sangatkah telinga dan apakah terlalu kelu sekali lidah untuk berkata-kata? Atau memang terlalu rendah IQ akal untuk menilai sikap sebenar ‘warga emas’ itu?

    Jika terlalu seronok sekali pun untuk jadi Perdana Menteri kali kedua, tidak perlulah gembira untuk melihat anak bangsa sendiri khianat pada perjuangan chauvinis ultra kiasu. Dia sanggup merosakkan minda anak bangsa demi kerakusan politiknya? Itu politik gila namanya…

    Mungkin sikap sebenarnya itu kini mengesahkan bahawa ramai orang Melayu dan Islam yang tertipu selama lebih 22 tahun dia berkuasa dulu. Dia tidak lebih daripada seorang Melayu Liberal yang kini cuba menjadi lebih liberal daripada DAP.

    Mungkin kerana itulah dia tidak suka isterinya bertudung. Mungkin kerana itulah dia tidak kisah anaknya berjuang untuk golongan songsang LGBT. Mungkin kerana itulah dia tergamak khianat pada perjuangan agama, bangsa dan negara. Hanya kerana legasi dan survival politik anaknya, dia sanggup gadaikan semua? Fikir sendiri…

    ReplyDelete
  18. Aiks.....tutup macam tu aje. Memang Umno HAPRAK!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tak mengapa lambat lagi nak tutup

      Lihat ini


      =======≠=========
      Manakala bon yang diterbitkan 1MDB pada 2009 adalah merupakan bon Malaysia pertama dengan 30 tahun tempoh matang dan merupakan bon Islam pertama diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang, katanya.

      Tegas 1MDB, secara dasarnya lagi panjang tempoh matang sesebuah bon diterbitkan adalah lagi tinggi kadar faedah.

      Delete
    2. Samdol........apa lama nak tutop dol....???

      Tak payah tutop lerrr bahalol.....kan ke 1MDB tu banyak aset....banyak bon.....banyak duit....

      Jangan bagi tutop lerrr badigol......!!!!
      Ada paahaammmm???

      Delete
    3. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    4. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    5. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    6. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  19. BANK NEGARA TAK TERBAKAR PUN DUIT HILANG JUGA
    Telah tular sejak semalam kononnya sistem KWSP akan gagal berfungsi selama 6 bulan gara-gara kebakaran yang berlaku di Bangunan KWSP. Untuk menambah perisa agar menimbulkan perasaan marah pencarum, berita tersebut juga menanyatakan tiada sebarang pengeluaran caruman sepanjang tempoh berkenaan.

    KWSP telah mengeluarkan penafian tentang mesej palsu tersebut.

    Rakyat Malaysia umumnya mengetahui, bahawa kini mereka mampu berurusan dengan KWSP melalui hujung jari sahaja, kecuali beberapa urusan yang memerlukan perkhidmatan kaunter. Ini bertitik tolak daripada usaha KWSP sendiri. Pada penghujung tahun 2002, KWSP telah melantik sebuah firma perunding untuk mengkaji dan mencadangkan satu pelan teknologi maklumat dan komunikasi yang strategik. Pelan ini bertujuan menjadikan KWSP sebuah organisasi yang lebih cekap, proaktif dan bertaraf dunia (world class). ICT akan menjadi ciri penting dalam pelan ini bagi membolehkan KWSP mencapai aspirasinya. KWSP mengakui perlunya mempunyai sistem ICT yang berkesan dan komprehensif bagi memenuhi kehendak pelanggannya dan memberikan perkhidmatan yang cemerlang.

    Mudah kata, segalanya kini boleh dilakukan secara on-line, dan tidak terbeban dengan lambakan fail (hard copy) seperti zaman mesin taip.

    Anehnya, masih ada juga rakyat Malaysia yang percaya bahawa kebakaran tersebut telah menyebabkan simpanan hari tua mereka hangus sekelip mata. Tidak kurang pula yang menuduh bahawa wujud sabotaj untuk membakar fail-fail sulit kerana negara akan berhadapan dengan pilihanraya umum tidak lama lagi. Apa kena mengena KWSP dengan pilihanraya umum?

    Asal sahaja ada peluang, dengan pantas mereka menggunakannya untuk menyemai kebencian kepada kerajaaan. Sungguh terkedepan pemikiran mereka, atau boleh juga kita klasifikasikan bahawa jiwa mereka sedang sakit.

    Untuk makluman mereka yang jiwanya sedang sakit itu, Bank Negara tidak pernah terbakar, tetapi terfikirkah mereka bagaimana wang negara boleh pula hilang pada sekitar tahun 90-an dahulu? Lebih baik mereka fikirkan perkara ini berbanding cubaan menyebar berita palsu tentang KWSP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22 tahun BNM hanya kerugian RM30 bilyon tapi pembangunan nampak & terkenal seantero dunia hingga Malaysia sebaris dgn negara2 maju.

      8 tahun perintah, BNM rugi RM160 bilyon. Dah tuu BNM langgar peraturan yg tak dibuat Bank Central mana2 pun jua beli tanah kerajaan ikut harga pasaran & terpaksa rugi lagi RM2 bilyon. Tanah & kekayaan felda hilang ke tangan syarikat asing & syarkat proksi Borosmah Najib. Hutang + bunga riba 1mdb cetusan Najib. Rosmah & Jho Low pulak dah cecah lebih RM50 bilyon.

      Delete
    2. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
  20. ����1MDB nak dikuburkan.Bersama2 perompaknya ke? Di rompak sampai mampus.Rakyat dicekek tol GST untuk bayar hutang. Bila bak berkas Jho Lo dan perompak2 nya.Yang dimusuhi Barisan Neraka Robert Kwok.Rakyat dicekek untuk bayar hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambat lagi nak tutup LoL

      Lihat ini


      =======≠=========
      Manakala bon yang diterbitkan 1MDB pada 2009 adalah merupakan bon Malaysia pertama dengan 30 tahun tempoh matang dan merupakan bon Islam pertama diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang, katanya.

      Tegas 1MDB, secara dasarnya lagi panjang tempoh matang sesebuah bon diterbitkan adalah lagi tinggi kadar faedah.

      Delete
  21. Dari subuh sudah melalak
    Cai AmeNo pemakan dedak
    Kuda Mahathir dah bahan pulak
    Klepto baik jahatnya tidak!

    Tunjuklah bukti 'kuda' Mahathir
    Juga 'billions' akaun semasa
    Jangan hanya bercakap pandir
    Kenapa tak tunjuk,sementara berkuasa?

    Hanya kerana Mahathir berani
    Lawan klepto sayang negara
    Cai menghina di sana sini
    Terlompat memekik seperti kera!

    Jika mahu anaknya naik
    Mahathir PM peluangnya baik
    22 tahun senang di tarik
    Dah lama pencen, di tuduh pelik!

    Jika iapun Mukriz mentadbir
    Orang Kedah lidah tak jelir
    Di sukai rakyat,ramai yg hadir
    Disanjung orang ke hulu ke hilir!

    Ada gaya ada karisma
    Banyak bahasa boleh bertutur
    Bukan menteri sekolah tak gemar
    Dalam program boleh tertidur!

    Cai saja nak buat helah
    Buruk Mahathir serta keluarga
    Sokong Mahathir AmeNo nak kalah
    Gentar kepala Mahathir geliga!

    Yang dunia kecam songlap tersohor
    Cai disini pekak tertidur
    Negarawan berjasa berbudi lohor
    Dikecam di hina kerana tak undur!

    Jika sokong berdiam diri
    Diberi habuan, wang jawatan
    Mewahkan bini dan anak tiri
    Business Quinao berpuluh tan!

    Rakyat makan beras yang hancur
    Dia bermewah bijirin,daging
    Terus menyokong, negara kan lebur
    Tolak pemimpin kuat beronggeng!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuasa dalam tangan pun masih tak mampu tunjuk bukti dan hukum tun m..

      Mudah2an tun m menang dan jadi PM semula. Tahu lah nasib kamu semua klepto2 yg celaka!

      Delete
    2. Dalam sejarah Malaysia belum ada pemimpin Melayu Islam dalam UMNO yang diberangus sedemikian rupa oleh seorang pemimpin perdana bertaraf negarawan. Pemimpin yang didambakan untuk berjiwa besar. Akibatnnya menimbulkan banyak petaka hasil kepimpinan yang membunuh kepimpinan pelapis dan mengharu birukan kestabilan politik negara. Itu pun Dr Mahathir masih menganggap keputusannya tepat. Keputusan yang menjerumuskan negara dalam krisis dan kancah masalah yang tidak dapat diredakan walau pun hampir dua dekad berlalu.

      Namun demikian Mahathir masih tetap kagum dengan dirinnya. I Think I ‘m perfect leader. Kata pepatah Melayu sendiri masuk bakul sendiri angkat . Sesungguhnya Malaysia tidak bankraf pemimpin berwibawa .Kita kepicikan pemimpin kerana dipaksa memilih pemimpin mengikut telunjuk dan restu seorang Mahathir sahaja.Buang Anwar ambil Pak Lah dan buang Pak Lah ambil Najib pula. Buang Najib adakah dengan mengambil Mahyuddin krisis kepimpinan boleh selesai ? Sentiasa pemimpin yang diangkat Mahathir selalunya tidak betul dan bermasalah selagi beliau ada. Ada saja yang tidak kena.



      Dr Mahathir memiliki satu penyakit yang kronik kerana memiliki sikap heran diri atau kagum terhadap diri sendiri yang terlalu tebal. Dalam bahasa agama disebut UJUB. Padanya beliau seorang sahaja pemimpin yang paling lengkap, sempurna dan berwibawa. Apakah hasil kepimpinannya sebagai PM selama 22 tahun ? Beliau telah meninggalkan UMNO sarat dengan para pemimpin yang bertaraf hampas bukan krim . Sebelumnya beliau mengkritik keras PM pertama Tunku Abdul Rahman kerana melantik menteri daripada kalangan yang biasa-biasa sahaja.

      Kata beliau Tunku selesa di kelilingi para pemimpin yang suka membodek dan memuja beliau semata-mata. Pengganti Tunku, Tun Razak sangat berjasa kerana banyak melahirkan para pemimpin muda yang bertaraf dunia. Semuannya hilang apabila Dr Mahathir mengambil alih kepimpinan negara selepas Tun Hussein Onn terpaksa berhenti. Beliau mengundurkan diri kerana masalah kesihatan akibat tekanan keadaan yang tidak dapat dikendali dengan baik akibat asakan politik licik Dr Mahathir.

      Ayat YOU ARE OBSELETE itu satu noktah.Ia pemisah hubungan antara Anwar dengan mentornya. Pembeza siapakah Mahathir dan siapa pula DSAI. Mahathir yang bersifat mengongkong dengan DSAI yang bersifat terbuka.Peribadi yang meraikan kawan dan lawan. Agak pelik bagaimana mentor yang kononnya berniat baik menyediakan pemimpin pelapis yang paling berwibawa sebagai penggantinya sanggup pula membunuh karier politik penggantinya dengan hukuman yang tidak terfikirkan.

      Dengan mudah Mahathir memecat DSAI dan melantik Datuk Abdullah Badawi sebagai pengganti. Kemudiannya beliau mengkritik Abdullah habis-habisan kerana berbagai kelemahan yang ketara.PM yang terlalu lambat dalam membuat keputusan. Apakah beliau tidak dapat mengesan dan membandingkan sejauh manakah kewibawaan Pak Lah berbanding dengan DSAI. Bandingkan dari segi ucapan sahaja. Anawar yang bertaraf global dengan Pak Lah yang ditunjuk untuk naik tanpa pencapaian yang luar biasa. Sekadar pilihan Dr Mahadir sahaja.

      Nyata Mahathir sangat bijak bermain silat politik dengan mengelabui punca sebenar krisis ekonomi pada tahun 1997 semasa beliau menjadi PM. Beliau menghukum DSAI sebagai penyebab krisis ekonomi dan kejatuhan pasaran saham pada ketika itu. Akibat krisis itu tamatlah hubungan akrab antara Tun Dr Mahathir dengan penimbalnya DSAI.Suatu ketika kononnya anak didikan politik yang diharapkan untuk mengambil alih teraju kepemimpinan negara. Bagaimana pun bacaan politik Mahathir terhadap Anwar salah. Anwar bukan Musa Hitam dan Tengku Razaleigh yang berlalu begitu sahaja.DSAI mempunyai karisme, energi dan sokongan rakyat di peringkat akar umbi terutama golongan muda. Beliau punya keupayaan untuk melawan.Anwar bukan calang-calang pemimpin. Akibat perbalahan itu, krisis tersebut tidak dapat diselesaikan walaupun 17 tahun berlalu.

      Delete
    3. Perbalahan politik antara keduanya telah berlalu..kebijaksanaan TDM dgn pengurusan pentadbuiran kerajaan dan semangat kental DSAI mendukung hak Rakyat kami x pertikaikan.
      Telah kami lawan di era itu,sang penguasa TDM hingga terpenjara siperjuang Rakyat DSAI.
      Perbalahan politik dan pentadbiran kerajaan ketika ini adalh suatu ancaman kpd Rakyat,yg ianya d tadbir oleh sang penguasa yg meletakan pentadbirannya dcop kleptokasi hingga terpenjara lagi sipejuang Rakyat.
      Bermulanya ketika sang penguasa sebagai TPM seterusnya PM.Tidak dsangka percaturannya kepimpinannya mengusung dgn keskes berat yg mampu dtepis dgn mudah olihnya dgn mengunakan senjata Rasuah.Segalanya dperhatikan dan dtelitikan oleh Rakyat.
      Setelah sekian lama mengundur diri dan melihat percaturan politik dan tunggang langgannya pentadbiran barisan yg menyeleweng mengumpul harta serta jelas Rakyat menanggung bebannya. Diketika inilah bekas penguasa yg diberi jolokan pelbagai nama buruk akhirnya melihat situasi ini melalui mata Rakyat.Alhamdullilah.
      Kami bersangka baik terhadap TDM.Selain itu apa yg tersurat dan tersirat dhati beliau tiadalah kuasa kami..berserah terus pd Allah yg Maha Mengetahui.

      Lawan tetap Lawan!!

      Delete
  22. UMNO dah Jadi Parti Najib...
    Dedak Najib sungguh bernilai...
    UMNO yang dulu.... MELAYU UMNO.
    UMNO yang sekarang... UMNO Najib.
    Layu.. selayu nye bila di dedak...
    Sedar la... Wahai Melayu UMNO
    Bangkit la...
    Tiada pemimpin sekiranya tiada yang menyangah...
    Jangan Menyangah kerana dedak...
    NAjib sesungguhnye beban yang teramat besar utk MELAYU UMNO...
    KEpimpinan UMNO NAJIB perlu diubah dan termasuk yang semua lidah bercabang dan berotak LEMBU...
    Sedarla wahai MELAYU UMNO... dan BUKAN UMNO NAJIB...
    Sedarlaaaaa....
    Semakin sedih dan Semakin Usang MELAYU di Tanah Melayu... GADUH sesama sendiri...
    Lebih menyedihkan menyokong atau menyangah pada yang BUSUK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    2. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    3. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    4. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  23. Ok kes kuda dah setle, tun m dh jawab.sekarang jawab kes panda pulak? Berapa belanja setahun? Kos nak jaga dan sebagainya, siapa yg tanggung dan apa hasil kerjaan dapat? Dengar kata tiap2 tahun kna bayar usd 1 juta kat china...tak masuk kos2 lain lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    2. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
  24. MO1 dan UMNO BN tak boleh cuci tangan macam tu jer untuk tutup sykt 1 Menyamun Duit Bangsa (1MDB). Rakyat mau AUDIT FORENSIK dijalankan @ RCI dibentuk untuk siasat dalang utama yang menjafi punca kegagalan ini. Mereka yang bertanggung jawab terhadap kerugian dan kehilangan wang ini harus diadili dan hukuman setimpalnya perlu dijatuhkan. Jgn cuba buat negara ni macam negara kepala bapak hangpa punya. Kami mau pebyamun dan kepala bapak haram jadah dihukum seberat2nya kerana telah pecah amanah dan mengkhianati negara. Puak2 haram jadah ni tak boleh dibiar begitu saja. MOHON BERI UNDI KPD PAKATAN HARAPAN AGAR PARA PENYAMUN 1MDB SERTA MENTERI2 MANGKOK HAYUN PEMAKAN DEDAK DAPAT DIHERET KE MUKA PENGADILAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
  25. Nak berhujahpun tak reti.
    Sahih matlamat cuma menepis.
    1mdb,jho low bukti
    pincang usahlah nak cincang.
    Rakyat semua tengah bengang.

    Sah Serlah bersuluh Malaysia dibawah samseng kampong.
    Licik jahat tak kenal dosa.
    Cacai sekupang sekitol bujan setakat tak ada maruah, otak terencat, tak layak dibincang.

    Bangang Benyai jahat tak ada ubat.
    Diasuh,dianggap Melayu jadi bodoh,soal jangan, tegur tak.boleh.
    Mahukah generasi depan terus dibawah telunjuk lanun ganas, rakus dan bodoh?
    Mahukah generasi depan terus dibawah telunjuk pelelong agama, yg licik dan bangang?

    UPSR SOALAN 1.
    1) Nyatakan sebab 1MDB akan ditutup?.
    Jawapan Cai UmnoBnPas:
    Makanan Kuda mahal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    2. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
  26. apa kata fatwa kitab biru tuang punasihat MO1@1MDB???
    bila ditutup dikira hapus dosa dan dan segala duit songlap tu dikira halalan toyyiban ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Anonymous27 February 2018 at 20:55
      Bloger kacukan pembina budaya fitnah. Sdr. Budin genetik kerabat diraja Melayu yg berkahwin dgn Minah Salleh selalu dpt anak yg perangai buruk. Tak tahu ini kebetulan atau jes terpencil. Byk lg cth klon diraja yg bercampur dgn wanita barat yg sama perangai dgn RPK. Adakah ini sumpahan? Tp yg berMemkan wanita Nusantara jarang jd begitu walaupun keturunan gahara.

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 21:02
      Kalo baka baik keturunan akan baik...begitu jugak sebaliknye...bukan kebetulan...

      Kejora bapuk bodoo dari baka merapu...


      Anonymous27 February 2018 at 21:07
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Kelawar Pengecut.


      Anonymous27 February 2018 at 21:13
      Wanita Mat Salleh yang dipungut tepi lonkang. Kalau yang beradab anak tak akan berperanagai Raja Pengecut Kelawar.


      Anonymous27 February 2018 at 22:14
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:26

      melayu boleh ker bayar cukai.mcm.kuok?


      bayar air money bileh leer malasyu dedak umno niii

      hahahaaa MALASYU niaha tak reti tapi beras umno bagi pru nak.pulak


      kaaaah kaaaah MALASYU


      Anonymous27 February 2018 at 22:31
      boleh...tanya Mamak Matdey...


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    2. Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.


      Anonymous28 February 2018 at 10:20
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    3. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    4. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    5. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  27. Bukak tutup sesebuah syarikat ni kan resam berniaga. 1mdb pun tak terlepas dari melalui fasa tu..apa nak diherankan. Sepatutnya yang patut kita herankan ialah bagaimana anak2 madey ada syarikat lebih 200 buah tu. Itu yang kat dalam Msia, yang kat luar kita tak tau lagi sebab tak pernah diisytiharkan kepada umum. Jadi tindakan LHDN menyerbu dan menyiasat syarikat2 tu adalah tindakan yang tepat...dalam keadaan semua rakyat perlu membayar cukai, takkanlah syarikat2 dia orang nak terlepas begitu saja, tak adillah kan!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan apa GN....nanti cai2 Haprak ni tak ada modal nak hentam DSNR....

      Delete
    2. Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.


      Anonymous28 February 2018 at 10:20
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    3. Ketua negara badak berendam

      Delete
  28. komen x de makne, semakin meluat org pd penulis yg x guna akal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.


      Anonymous28 February 2018 at 10:20
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
    2. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    3. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    4. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  29. Takat banyak ramaainya cai sekupang sekitol utk masok serang blog tak payah la.
    Tahu lah wang curi byk lagi..
    Tahu lah tidak ada maruah atau malu..
    Kerja menepis tak bawa restu..
    Rakyat tgk pada ketangkasan jawapan, usul atau hujah bukti.

    Soalam 1:
    Sebab apa 1mdb yg dikata baik & untong akan ditutup?

    Jawapam :
    A) sebab UmnoBnPas punya suka lah.
    B) sebab Rakyat tak perlu tanya atau tahu, Ketua lebih bijak.
    C) sebab makanan kuda mahal.

    Soalan 2. Apakah tindakan apbila TAEK penuh dipunggung?
    A) Arah cai sekupang sekitol jilat.
    B) Buat tak nampak, walau busuk sedonia.
    C) Minta Eddy pasang doa power agar umat tak nampak.
    D) Keluar bajet besar2, pasang bendera byk2, hantar bilal umrah,buat program besar2 , arah pelajar, penjawat, audience paksa berbas2 utk isi program. Buat lapuran media seolah samseng mendapat sokongan.

    Soalan 3. Apakah tindakan wajar oleh Rakyat terhadap kepungan samseng kampong UmnobnPas ketas Negara? Beri 2 jawapan.
    A) Usah dilayan karenah propa bodoh UmnoBnPas.
    B) Kasik Terajang masok dalam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.


      Anonymous28 February 2018 at 10:20
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Reply

      Othaman Ahmad27 February 2018 at 20:54
      Terlalu gopoh & bernafsu dodol, serangan membabi buta jadi boomerang kpd umno sendiri.

      Warga keturunan China bertambah meluat- 'make Chinese angry (MCA). Pakai nampak bn bakal tak menjamah undi warga Cina di PRU 14. Kejora pulak tuu siap posting bertali arus mengutuk Robert Kuok. Tok Mentua si Sahrir Samad.

      Punya ler bahalol si Kejora musibat, padan muka.......!!

      Reply
      Replies

      Anonymous27 February 2018 at 22:11
      BILA SI MAMAK MATDEY TUA RENTA TU NAK MAMPOSSSS....


      Anonymous27 February 2018 at 22:24

      pak.man.


      pondana menteri.mana yg tubuhkan 1mbabi sampai tak bagi dividen langsung

      kerja 1mababi bayar hutang dan riba


      ini yg haji hadi suka

      riba riba riba

      sayaaang hadi pada 1mbabi dan 50b hutang riba anak PONDANA MEMTERI


      Guy Fawkes27 February 2018 at 22:27
      Bila atuk hang dibalun bodoh


      Anonymous27 February 2018 at 23:02
      CERITA LUCU DAN SIMPATI

      SI ASSMIN MB JAMBAN DOK KATA....DIA TERGELINCIR DAN SAKIT PINGGANG...

      TAPI KENAPA YERRR...TENGKUK DIA KASI BALUT....

      KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH....

      NAK TIRU GAYA IKON DIA LAHTU...SI NUAR AL JUBURI...

      BIASALAH PUAK2 HAPRAK NIH...NAK PRU LAH KATAKAN...

      KIOK...KIOK....KIOK....KOOK....KIOK...

      Delete
  30. INI DIA RAJA KERALA PENYANGAK BAPAK KLEPTOKRAT 30 BILLION BALING GELAS TAK PECAH!

    Gaji Mahathir Haram?! #PPBM #PakatanHarapan

    Gaji dan elaun yang diterima Mahathir sejak 24 April 1987 sebagai Perdana Menteri adalah HARAM!

    31 tahun yang lalu dimana para muda mudi hari ini jelas tidak mengenali Siapakah Mahathir sehinggakan dikalangan pembangkang sebelum ini mengelarnya MAHAFIRAUN.

    Pada 24 April 1987 belaku tragedi hitam dalam pucuk pimpinan negara ini belaku penyelewengan maha dasyat yang mana kertas undi Presiden UMNO dalam konspirasi Mahathir mengekalkan kuasanya apabila dicabar oleh menteri kewangan beliau pada masa itu Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).

    Walaubagaimanapun Mahathir membuat sidang media secara terbuka dan memohon maaf kepada Ku Li demi mendapat gelaran pemimpin negara yang disegani dan dikenang sebagai pemimpin bangsa berfikiran terbuka, rasional dan islamik.

    elaun HARAM ini jelas dinyatakan secara majoriti dikalangan tokoh ulama Majlis Agama Islam di Selatan Thailand, Propinsi Narathiwart, Yala, Pattani dan Weang yang mana selepas peristiwa hitam itu Mahathir menerima sesuatu yang bukan "haknya".

    Walaubagaimanapun mereka tidak berniat untuk mencampuri urusan Politik UMNO yang dirosakkan oleh Mahathir sepertimana apa yang Mahathir sendiri akui perbuatannya itu dengan memberi kiasan "UMNO BUSUK HINGGA KE USUS" sedang perbuatan konspirasi haram dan penyelewangan didalam UMNO ditunjangi beliau sendiri tetapi beliau menunding jari kepada orang lain seperti "SIPENCURI JERIT ORANG LAIN MENCURI".

    Ku Li ditewaskan oleh Mahathir berkelebihan 42 undi dalam satu sesi pengundian yang dicemari oleh penipuan.

    Seperti mana yang dirungkaikan oleh bekas Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Hussein Ahmad ketika itu menjawat jawatan Ketua Penerangan berkata petugas diarahkan menelan kertas undi Tengku Razaleigh bagi memastikan Mahathir kekal presiden UMNO langsung sebagai Perdana Menteri Malaysia. - @daengselili

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    2. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    3. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  31. Tindakan spam maki,tepis lari topik bukan tanda bijak pihak UmnoBnPas.
    Ia menyerlAhkan siapa yg sedang Rakyat hadapi.
    UmnoBnPas boleh guna sebesar mana jentera. Mereka Sudah mabok kuasa dan tak peduli bahawa PRU14 adalah PERTARUNGAN antara Samseng Kampong bodoh licik ,penakut melawan RAKYAT.
    Bring it ON !!!

    ReplyDelete
  32. Mahathaik Penchuri, Ketua Penchuri Jerit Orang Lain Menchuri supaya orang lain tak sedar dia MENCHURI.. 30 billion pakk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab apa nak tutup 1mdb,
      kon un dah dap umrah free.
      Sebab apa 1mdb nak ditutup?
      Tak pelik, sebab apa 1mdb nak tutup?
      Buat apa ditutup 1mdb yg untung?
      Apa sebab 1mdb nak ditutup?
      Takkan 1mdb nak ditutup sebab PH atau Tun?
      Apa? 1mdb brainchild dsn nak ditutup,?

      Pilih satu 1137.

      Delete
    2. Kekuatan Datuk Laksamana Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Kekuatan Tun Mahathir pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mahathir
      M - Muslim
      M - Mukmin
      M - Melayu
      M - Malaysia

      Sementara tingkah Najib begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NYONGLAP, NAYA, NGERI, NAHAS, NGAWUR & NGOMPOL....!!

      ps:
      Fukatan Haprak lah yg akan mengKHATAN-KAPAKkan umno & lebai2 berKepala Banak KULOP.

      Delete
    3. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!Yyyyy

      Delete
    4. M ~ Mahataik

      Delete
    5. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

      Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

      M - Mamak
      M - Malabari
      M - Musibat
      M - Munafiq
      M - Murtad

      Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
      Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  33. Ala..nanti takde le lagi haji free 1mdb..kikiki..kesian kat cai semua.

    ReplyDelete
  34. Not to worry! Even if they were to have it closed down, a thousand years from now people will still recall what happened for 1MDB is synonymous with a treachery to Malaysia, Malaysians and the Malay community in particular. Such hideous act...!

    And the names of culprits and those who continue to give the blind eye to what happened shall never be forgotten - after all, we certainly do not want such betrayal to take place again and again and again. Aren't we?

    ReplyDelete
  35. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang dikaitkan dengan PKR menuduh Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai penipu.

    Tuduhan itu susulan kenyataan bekas Perdana Menteri yang menasihatkan pembangkang supaya terus bekerja keras menumbangkan Datuk Seri Najib Tun Razak namun dalam masa sama harus mengekalkan pentadbiran Barisan Nasional (BN).

    Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan berkata, tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antara ular bisa dan hantu raya ku tak tahu nak pusing ke mana?

      Delete
  36. sekarang rakyat melaysia yang bijak dan majoriti senyap sudah menghafaz dalam kepala mereka zikir ni..

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    ReplyDelete
  37. sekarang rakyat melaysia yang bijak dan majoriti senyap sudah menghafaz dalam kepala mereka zikir ni..

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak nak kepala bapak penyamun ke?? Kenapa dia nak tutup kpmpeni jual minyak unta pak arab tu nak tutup?? Audit pon tak selesai2 lagi.bertukar ganti juruaudit

      Kabo dh byk untung sampai dapt taja jkk kg ,ketua kg ,imam,siak,bilal,penghulu g mekah setiap tahun..

      Delete
  38. sekarang rakyat melaysia yang bijak dan majoriti senyap sudah menghafaz dalam kepala mereka zikir ni..

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
    2. Org lain yg ada 2.6biilion dalam poket.tun jgk nak disalahkanyer.anak sape la dunguuuu tu

      Delete
  39. YANG SAMPAI 40 EKOR KUDA NI PASAL APA, NAK JADI KOBOI KE?
    MENARIK tentang Mahathir ialah, hampir apa semua benda mewah-mewah yang ada pada dia, mesti bukan hak milik dia. Sama ada orang lain bagi begitu saja atau bagi pinjam. Entah apa yang Mahathir takut sangat nak mengaku semua benda itu memang dia punya pun kita tak tau.

    Kudalah sebagai contoh. Lepas mengaku memang dia punya tahun 2016, tahun ni dah kata kuda-kuda tu sebenarnya orang bagi pinjam pulak dah. Jet peribadi pun begitu juga. Untung jadi Mahathir ya, senang betul orang sana sini bagi pinjam atau bagi begitu saja benda mewah untuk dia guna. Kita nak pinjam kereta kat orang pun susah atau fikir banyak kali, Mahathir dapat pinjam jet peribadi senang-senang macam itu saja.

    Rakyat kita ni nampak bodoh sangat agaknya ya? Lekeh bebenor.

    Mengaku sajalah hidup tu memang mewah macam raja Arab, apa nak takut sangat? Jangan tipu rakyat. Sama macam nak jadi Perdana Menteri semula pada usia 93 tahun lah kan, cakap sajalah sebab negara ni bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dah kaya melihat kepada rizab luar negara saja dah beratus billion RM banding zaman dia dulu hanya sekitar RM 20 billion saja. Itu yang tak sabar-sabar nak dilahapkan?

    Formula nak melesap berpuluh billion rizab negara dah ada, boleh salahkan pasaran Forex macam dulu.

    Lagipun, bukan kita tak tahu Mahathir guna proksi untuk mengelak semua kemewahan ini dari dikesan balik kepada dia. Ingat senang-senang orang nak bagi pinjam macam tu saja kalau tak ada sebab lain di belakang ke? Kalau isu sekarang takde kuasa, dululah.

    Tapi dalam masa yang sama pelik juga, yang nak banyak-banyak kuda ni nak buat apa ya? Nak jadi koboi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu negara Barat & Amerika mengecam tingkah kleptokrasi & penyelewengan Najib & 1mdb menyebabkan nama negara tercalar teruk, ekonomi jatuh hampir bankrap dek longgokan hutang menimbun-nimbun, pengenalan undang2 & cukai gst yg menyiksakan rakyat, penghapusan sabsidi, dll.

      Bayangkan....kini dah ada negara ketiga yg juga merupakan rakan ASEAN dah mula mengutuk & mengecam hebat Najib, umno-bn & 1mdb.

      Hiiii..malunya tak terkira....!!

      Delete
  40. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak28 February 2018 at 13:34

    Akhirnye najib akan tutup kedai 1 mdb dengan aset negara lesap untuknbayar hutang 1 mdb.......habuk pon kerajaan tak dapat...cina kapir harbi jho lo yg kayer free...lobai pas dan beberapa pihak yg dapat merasa berjota2 duit haram 1 mdb...semah dapat pink diamond ratus jota...

    Ini yg dikatakan kebijaksanaan najib oleh cai kuli najib...

    Tiada lagi tajaan pak haji...

    ReplyDelete
  41. Ini soal 1mdb,
    Soalan topik disipi,
    Mereka ingat pndai bestari,
    Rakyat peka perhati,
    Habislah umrah haji free,
    Guna duit curi,
    Bendera merata, berbas2 dikerah sana sini.
    Konon kuat penuh integriti,
    Beras cop timbang, budu pun diberi,
    Nmpk sgt terhegeh, malu ketepi,
    Bukankah ini menipu diri...
    Perintah gila kuasa, syok sendiri.
    UmnoBnPas klepto Kumunis,sudah WAJIB letak tepi.
    Ketua lanun samseng disimpan belakang pintu besi.
    Cacai sekupang sekitol, tentu lari

    ReplyDelete
  42. Bahalol anak tolol anak biol 9:16,

    Apa,kau ingat yg ``lagi tinggi kadar faedah`` itu macam dapat ``dividen dan unit percuma`` dari ASN / ASB beri kpd pencarum kah?

    woiii bahalol anak tolol anak biol woi! Itu ``intrest`` hutang ``bon`` yg Kerajaan Malaysia KENA BAYAR kpd PetroSaudi IPIC / pemberi ``HUTANG @ pembeli bon`` tu la tau tak Lagi lama tempoh bayaran balik, lagi TINGGI lah kadar ``intrest``nya.

    Mamposlah anak cucu cicit bayar HUTANG selama 30 tahun ``BON dan sukuk`` yg MO1PMNajib1MDB buat tuh!

    So sekarang ni NajibMO1 nak bagi adil, bukan PENEROKA felda saja tanggong hutang, RAKYAT SELURUHNYA diPAKSA tanggong bayarkan hutangnya sampai mati melalui GST. Penerok felda, walaupon tanggong HUTANG berganda, mereka dpt tanah rumah dan tanah kebon sawit/getah!, KITA? yg bukan peneroka nih dpt hapa??? BALA!!

    Untuk BALA YANG LEBIH BESAR! Menangkanlah umnobnpas dlm pru14 nih! GST pasti naik 8 - 10 peratus utk langsaikan ``HUTANG 1MDB``semata mata.

    Plan pemulihan, plan rasionalisasi dan terkini ``MONIESRESASITION``......inilah antara mentra dan jampi serapah lanun2 umnoBn dan MO1PM Najib dan itu Thambey Serega Abdula....... si Pengerusi 1MDB sekarang.

    Kalau Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Presiden PAS parti suci tu pon kena kelentong!!! apa lah sangat dgn rakyat marhaen yg buta segalanya tu.

    Chiken chiken chiken.........

    ReplyDelete
  43. PR14-VOTE PH
    After100 days
    GST NO MORE



    law abiding citizen

    ReplyDelete
  44. PR14-VOTE PH
    After100 days
    TOLLs will be abolished



    law abiding citizen

    ReplyDelete
  45. PR14-VOTE PH
    After100 days
    REFORM ALL GOVERMENTs INSTITIUTIONS

    law abiding citizen

    ReplyDelete
  46. NEW DAWN MALAYSIA


    PR14-VOTE PH
    After100 days
    RESTRICT PM POST ONLY 2 TERMS.
    ONLY PM POST, NO FINANCE MINISTER,,WHATEVER



    law abiding citizen

    ReplyDelete
  47. NEW DAWN MALAYSIA


    PR14-VOTE PH
    After100 days
    CONTINIUE BR1M With better offer,in accordance of the contries economy growth
    law abiding citizen

    ReplyDelete
  48. NEW DAWN MALAYSIA


    PR14-VOTE PH
    After100 days
    GET BACK OUR ASSET/PROPERTIES/CASH To malaysia.
    Bring the 'CULPRITs' to FAIR TRIAL



    law abiding citizen

    ReplyDelete
  49. NEW DAWN MALAYSIA


    PR14-VOTE PH
    PENDATANG ASING TO BE DEPORTED BACK TO THEIR COUNTRY OF ORIGIN...OLnY LIMITED FORIEgNERS are ALLOWED.Construction worker for male/baby sitters for female.impose strict penalty,if found they break malaysia'law



    law abiding citizen

    ReplyDelete
  50. NEW DAWN MALAYSIA


    PR14-VOTE PH
    REWARD OUR CHILDREN/STUDENT WITH SCHOLARSHIP.
    LIKE BRILLIAN KIDs SCORED 9 STRAIGT A'S in their respective eximination.like rafizi,syed saddiq,nik nazmi..student who're sponsored by their bansawan's upbringing, like najib, not allowed.

    law abiding citizen

    ReplyDelete
  51. NEW DAWN MALAYSIA


    PR14-VOTE PH
    After100 days
    bring back our economy,where we belong to.THE TIGER OF ASIA


    law abiding citizen

    ReplyDelete
  52. NEW DAWN MALAYSIA


    PR14-VOTE PH
    KAMI RAKYAT MALAYSIA MENJUNJUNG PERLEMBAGAAN NEGARA,YG TERMAKTUB DLM RUKUN NEGARA.

    law abiding citizen

    ReplyDelete
  53. abistu caner mak badak nak nyoping kalau 1mdb tutup?

    ReplyDelete
  54. puak amno jer yg cayer derma arab tu..sbb depa ni tahap maslan

    ReplyDelete
  55. Haiya..emlibi mau tutup
    Lulu kata manyak babut
    Macam picah bom meletup
    Lia otak sulah selabut..

    Cai suma mati sokong
    Ini emlibi manyak ontong
    Wang manyak libu tong
    Atak olang sulah klentong!

    Kalau ontong yangan belenti
    Kasi busat niaga lagi
    Nanti bos juai loti
    Kanina juai tatak lugi..

    Cai apa sulah yadi
    Kidai 1 Malaysia sulah lugi
    Mulayu ciakap antu badi
    Niaga tinggai lidah gigi..

    Apa macam tokey kilija?
    Talak masuk,manyak bulanja
    Pinjam wang saja saja
    Tokey modoh tak moleh ajar..

    ReplyDelete
  56. 1mdb jadi 1m badak

    ReplyDelete
  57. Di Sebalik Pembangunan Tun Mahathir,Anak2 & Kroninya Yang Kaya Raya,Negara Hutang Meningkat.

    2. Disebabkan penafian Tun bahawa kekayaan luar biasa anak anak Tun adalah bukan ketika Tun jadi PM tetapi selepas Tun letak jawatan mokhzani baru menikmati hasil usahanya. Ini lah satu penafian yang MahaLawak saya dengar Tun.Disebabkan Tun nak bukti,saya lampirkan bukti seperti dibawah.

    3. Bukti yang saya perolehi ni diambil daripada sumber sah yang sangat boleh dipakai iaitu daripada Annual Report Kencana Petroleum milik Mokhzani anak Tun dan Laporan Jumlah Pelaburan Saham BSKL yang diterbitkan oleh BSKL pada tahun 2001,ketika itu Tun masih lagi perdana menteri.

    4. Bukti jumlah pelaburan saham company2 listed BSKL yang anak2 Tun invest pada tahun 2001 itu satu bukti bahawa anak anak tun Mirzan & Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun masih lagi PM.Dengan jumlah pelaburannya yang besar dan byk,timbul persoalan daripada manakah modal pelaburan itu diperolehi.saya bersangka baik wang utk melabur saham BSKL itu anak2 Tun memperolehi daripada menang teka milo dalam cawan dan menang lari bawa telur puyuh dalam sudu.

    5. Pencapaian tahunan Kencana Petroleum yang diambil faktanya dlm annual report Kencana Petroleum juga menjadi bukti bahawa Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun menjadi Perdana Menteri dengan memperolehi kontrak2 besar Petronas.
    6. Kontrak tersebut pada Tahun 2000,Kencana Petroleum Establishment of the Lumut Fabrication Yard covering an area of approximately 11 acres with a 5,000 metric tonnes (mt) load-out jetty dan Tahun 2002, Kencana Petroleum awarded a major fabrication (Offshore Structures) license by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven licensees in Malaysia.Kencana Petroleum also Awarded the Group’s first topside and jacket project. Sumber ini diperolehi daripada Annual Report Kencana Petroleum.

    7. Tahun 2000 dan 2002, Tun masih lagi PM.Tahun 2003 baru Tun letak jawatan.Aoakah Tun sudah lupa tarikh bila Tun letak jawatan?Ini bukti bahawa Mokhzani mencipta kekayaan ketika Tun jadi PM bukan sebagaimana Tun kata selepas Tun jadi PM baru mokhzani menikmati kekayaan.

    8. Berkaitan Mirzan anak Tun. Tahun 1994,Awal tahun 1994 Mirzan Mahathir berjaya memiliki Konsortium Perkapalan Berhad(KPB) dan disenarai di KLSE pada harga RM2.50 naik ke RM6.00 seterusnya naik RM16.00 .Konsortium tersebut kemudianya mengambil alih PNSL yang banyak mendapat kontrak dengan TNB, Kedah Cement, Perwaja, Bernas dan Petronas serta mengambil alih Malaysian Helikopter Services (MHS).

    9. KPB kemudian meneruskan penguasaannya dengan mengambil alih Pacific Basin Shipping HK pada harga 240 juta USD. serta mengambil alih 29% saham.MISC dari KWAP dgn harga RM9.20 sesaham. Akhirnya Mirzan terkangkang tanggung hutang USD 2 Billion. dan Petronas/MISC diarah beli 29% KPB. PNSL lingkup , MHS lingkup, MISC hampir lingkup , Mirzan yang untung.

    10. Puluhan juta projek diberikan pada Mirzan, anaknya untuk projek kapal. Mahathir beri jaminan kerajaan RM2 billion kepada projek Mirzan. Mukhriz menerusi Opcom dapat projek fiber optik bekal kontrak pada Telekom. RM102 billion wang rakyat digunakan untuk "bail out" syarikat kroni seperti Intrakota, ParkMay, Dana harta dan PKFZ.
    Ini fakta dan sumber yang diperolehi saya yang saya jadikan bukti untuk mengatakan bahawa Anak Anak Tun Kaya Raya dengan pelbagai jenis kontrak dan projek diperolehi dan kerajaan menanggung hutang apabila projek mereka gagal.Buktinya Petronas diarah untik beli saham company Mirzan untik modal byr hutang.

    Tun, ni beza saya dgn rafizi.rafizi cakap tak berfakta byk auta dan putar.saya siap fakta,bukti dan sumber bukti diperolehi, saya lampirkan utk perhatian Tun.Tun nak nafi ape lg anak Tun x,billionare,terang2 majalah forbes senaraikan mokhzani billionare malaysia. X,baik tipu tun Allah marah.

    Oklah Tun nanti sambung lg.bye
    sekian,wassalam.

    ReplyDelete
  58. ZAMAN NAJIB HANYA ADA 1MDB, TAPI KORANG SEDAR TAK, BERBILLION2 DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT2 NI.

    MAMINCO - bangkrap
    MAKUWASA - bangkrap
    PERWAJA - bangkrap
    BMF - bangkrap
    BNM - rugi RM30 billion
    Forex - gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN - rugi
    MAS - rugi
    ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
    PKFZ - rugi
    PUTRA LRT - bangkrap
    STAR LRT - bangkrap
    MONOREL - bangkrap
    BAS INTRAKOTA - bangkrap
    SILTERRA - rugi
    JARING - gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
    MIMOS - gagal
    HICOM - gagal
    EAGLE PLANE
    IPP - rugikan TNB berbilion
    TNB - rugi
    PROTON - rugi
    FIMA Rantei - gagal
    SOGOSHOSHA - gagal
    JUDICIARY - dicemar
    UMNO - diharamkan
    DAYABUMI - gagal
    TIME dotCom - rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
    MISC - lingkup
    IWK - rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT - terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY - terbengkalai
    KRONISME - berleluasa
    HARGA BARANG - naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT - jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL - masih ada yg tak dpt payment
    EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
    PENAPIS MINYAK - 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
    SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

    Ada lagi yg aku terlepas pandang? Sure ada kan..kalau ada sila tambah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sure.. mak badak dah berjaya beli diamond pink

      Delete
    2. Lihat saja apa dah jadi dgn Bank Negara Malaysia....??

      Zaman Gabenor Terbaik Bank
      Dunia, TS Zety Aziz, 1mdb kelolaan Najib Razak disaman denda beratus-ratus juta atas kesalahan 'money laundering' & pengaliran Wang berbilyon tanpa pemberitahuan/laporan ke Bank Negara.

      Kok sekarang di bawah pentadbiran gabenor baru pilihan najib, Bank Negara buat kerja klepet RM2 bilyon konon2nya beli tanah kerajaan ikut harga pasaran semasa nak jadi pemaju hartanah pulak. Ini terang2 melanggar polisi & peraturan Bank Negara, termasuk mana-mana Bank Dunia pun.

      Apakah Bank Negara Malaysia kini juga dah penipu, penyangak & perompak kekayaan negara.....??

      Apakah ini juga yg dikatakan 'harapkan tin, tin pulak yg membaham biskut'......??

      Najib oh najib, cepat celakalah engkau laki bini hendaknya demi keselamatan negara...!!

      Delete
    3. KUALA LUMPUR - Questions are growing around the Malaysian central bank's recent purchase of government land for RM2 billion (S$678 million), with observers saying it is unusual for the institution to pay market price for state land.

      The hefty price tag has also sparked claims that the government is raiding Bank Negara Malaysia's (BNM) coffers to bail out troubled state fund 1Malaysia Development Berhad (1MDB), which last December forked out US$602.7 million (S$802 million) to settle a debt with Abu Dhabi's International Petroleum Investment Company (Ipic).

      Despite speculation by critics and the media on how 1MDB sourced funds for the payment, the government and 1MDB have not clarified the matter.

      The state firm has been mired in controversy, especially over claims up to US$4.5 billion was misappropriated by its senior officials and people linked to Prime Minister Najib Razak. Datuk Seri Najib has insisted the over US$700 million found in his personal accounts and allegedly linked to 1MDB was a donation from Saudi royals. He has been cleared in Malaysia of any wrongdoing.

      According to Tan Sri Muhammad, BNM has "acquired many (tracts of) land over many decades, and when we acquire land, we acquire at market price".

      The central bank's 2014 annual report states that it had spent a total of RM112 million on land holdings as of 2013. In 2014, it spent another RM1.25 billion on an undisclosed amount of land, but made no acquisitions since, until this recent deal.

      Last month, opposition chief Mahathir Mohamad said: "I was prime minister for 22 years (up to 2003) but I have never known Bank Negara to spend so much to buy land."

      "Whenever Bank Negara wanted to expand, the government was ready to give it land. But this time, we hear Bank Negara bought land for RM2 billion. It has never happened before in our country. What is the reason? It is a way to steal Bank Negara's money," he said.

      Delete
    4. Alahai kejora musibat...

      Kenapalah kamu nih asyik menonjolkan kebodohan kamu dgn mengutip sumber tak berkredibiliti & sahih selama nih tuu....??

      Nah, baca nih sumber rasmi dari Arkib Negara......

      NEW YORK - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menerima Anugerah Peringatan Rafik Hariri Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB)-Habitat 2012 pada satu majlis di Perpustakaan Awam di sini malam semalam.

      Anugerah itu disampaikan badan dunia, pertubuhan serta institusi di seluruh dunia bagi mengiktiraf pencapaian penting seperti kepimpinan, kenegarawan dan tadbir urus baik selain aktiviti kebajikan dalam membanteras kemiskinan bandar dan pelaksanaan Agenda Habitat.

      Dr Mahathir merupakan penerima kedua selepas Perdana Menteri Turki Recep Tayyip ErdoÄŸan.

      Ianya satu penghormatan besar kerana anugerah ini dinamakan sempena seorang yang luar biasa serta memiliki kualiti kepimpinan dan sumbangan yang tiada tandingan".

      Badan Dunia itu juga dipetik sebagai berkata....

      "Di bawah kepimpinan Dr. Perdana Menteri Mahathir yang bijaksana, Malaysia berjaya memainkan peranan penting dalam peta dunia, dan sehubungan itu, PBB-Habitat dan Yayasan Rafik Hariri dengan bangga mengiktiraf pencapaian Malaysia dan bekas Perdana Menterinya yang cemerlang," katanya.

      Sementara itu, Ketua Penolong Setiausaha PBB dan Pengarah Eksekutif PBB-Habitat Dr Joan Clos berkata Dr Mahathir mengelola pembangunan ekonomi dalam tempoh yang luar biasa bagi inovasi sosial dan teknologi bandar.

      "Kehidupan dan kerjaya Dr Mahathir menunjukkan beliau berpegang kepada prinsip berpandangan jauh ke depan. Dengan membuat pelaburan dalam infrastruktur fizikal, teknologi dan pengetahuan, beliau juga lebih banyak mendahului zamannya," katanya.

      Clos juga berkata usaha Dr Mahathir menghasilkan pembangunan pesat di bandar utama Malaysia, selain mengubah negara yang bergantung terhadap pertanian kepada ekonomi bandar yang memfokuskan industri.
      -Bernama

      ps:
      Aduhai Kejora Khetek, siapalah kamu nak memperkatakan Tun M, kalau sekolah Melayu pun tak abis?

      Reti bahasa tak....??

      Apa Najib & Hadi Bini3 ada pengiktirafan sedemikian...??

      Delete
  59. Guna nama rakyat tanpa ikut kemahuan rakyat. Kamu lantik Mahathir sebagai calon PM tanpa minta pandangan rakyat. Kamu paksa rakyat terima Mahathir. Siapa tak terima Mahathir dicop makan dedak.

    Keadaan ini menyebabkan rakyat lagi menyampah dgn kamu. Dah la keadaan kos sara hidup kian meningkat. Rakyat nak perubahan kamu tawarkan benda sama seperti BN.

    Apa beza pilih Najib sebagai PM dan pilih Mahathir sebagai PM. Ia seperti pilihan penguna mahu beli jenama minuman Persi dan Coco cola. Kesan buruk sama saja minum byk kena kencing manis potong kaki.

    Maka rakyat terperangkap tiada pilihan lagi. #UndiRosak jalan terakhir yang ada bagi rakyat.

    Malaysia 5 tahun sekali ada PRU. Jika PRU-PRU sebelum ini anda mengundi dgn baik. Kali ini tak salah kiranya anda pilih undi rosak. PRU15 PRU16 nanti anda boleh undi baik kembali. Rasailah pengalaman ini.

    Jom undi rosak.

    ReplyDelete
  60. Pado zaman Reformasi, isu nuar diracun arsenik meletup dan bergegar di seluruh negara. Itu zaman Mahathir berkuaso dan para penyokong nuar berkempen kepado orang ramai sapo lagi nak bunuh nuar kalau bukan Mahathir.

    Hari ini, setelah 20 tahun, cerita nuar diracun arsenik sudah tidak kedengaran lagi. Wan Azizah pun ok kalau Mahathir kembali berkuaso menjadi Perdana Menteri. Walhal dulu Mahathirlah yang dituduh meracun nuar di penjara.

    Jadi den tertanyo-tanyo adokah cerita nuar diracun arsenik ni benar atau cumo propaganda palsu (baco fitnah) nak menghasut rakyat menggulingkan Mahathir di waktu itu?

    Yang pasti rakyat terang-terang kono tipu dengan sandiwara lakonan para politikus bangsat yang ado dalam negara ini. Den nak tanyo, korang rasa best tak kono tipu dengan diorang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak jer yg berjya tipu ko

      Delete
    2. mak badak tak pernah buat kerja bodoh meliwat lubang jubo jantan mcm nuar aljuburi.

      Delete
    3. 1749, kamu BODOH!!!

      Delete
    4. mak badak nyopping duit rakyat tu pun ko tak tau..memang bodoh

      Delete
  61. Terkini...kapal layar mewah milik Jho Low yg di beli dari duit 1MDB telah di rampas oleh pihak berkuasa Indonesia di perairan Bali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu persatu harta keluarga najib & rosmah disita & dirampas, bukti keadilan Illahi buat pedoman warga Malaysia & negara2 luar di atas tingkah mungkar raja & ratu klepet terunggul dalam sejarah peradaban dunia.

      Patutlah najib baru2 ini nak tutup buku 1mdb selepas di-OSAkan. Kesian Rafizi dianiaya oleh najib & rosmah hanya mahu memperjuangkan kebenaran.

      Banyak cantik setelah kau & rosmah berjoli katak bagai nak rak membebankan negara dgn hutang berpuluh-puluh bilyon, belum lagi duit tabung amanah pencen tentera, tabung haji, tanah TRX, tanah_& kekayaan felda.....!!

      Delete
  62. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  63. adengan..analisa seterusnya Bang Shah..
    tempoh 18 bulan peringkat cawangan UMNO
    berakhir pd 28/2/2018 akan luput..kaput..
    hanyut ke laut..hahahahahha

    ReplyDelete
  64. Kekuatan Datuk Laksamana Hang Tuah terletak pd huruf 'T' (Ta).

    Keburukan Tong Mahataik pula terletak pd huruf 'M' (Mim)....

    M - Mamak
    M - Malabari
    M - Musibat
    M - Munafiq
    M - Murtad
    M - Mahafiraun
    M - Mahataik

    Sementara sumbangan Najib terhadap negara begitu sinonim dgn huruf 'N' (Nun)....
    Najib yg NUR, NADI, NYAWA, NILAI & NURANI....!!

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...