Thursday, 1 February 2018

BERANIKAH NAJIB SAHUT CABARAN MUHYIDDIN?

KUASA RAKYAT GAGALKAN PENIPUAN BN DALAM PRU-14

 

Perdana Menteri dalam kenyataannya semalam memberikan jaminan bahawa tidak akan berlaku sebarang bentuk penipuan dalam pilihanraya umum ke-14. Kenyataan ini hanyalah berupa penafian semata-mata.

 

Pakatan Harapan mempunyai kebimbangan yang berasas bahawa pilihanraya umum ke 14 akan menjadi pilihanraya yang terkotor dalam sejarah Malaysia. Tatkala gelombang kebangkitan rakyat menolak Najib dan Barisan Nasional semakin ketara, jentera Barisan Nasional juga sedang giat merancang pelbagai penipuan untuk mempertahankan kuasa.

 

Persempadanan semula kawasan pilihanraya yang sedang berada dalam proses akhir untuk mendapatkan kelulusan Parlimen dibuat dengan sebegitu rupa untuk memberikan kelebihan kepada BN. Daerah-daerah mengundi yang dimenangi oleh BN dalam pilihanraya umum ke-13, dipindahkan ke kawasan-kawasan DUN atau Parlimen yang dimenangi secara tipis oleh BN, dengan tujuan untuk menambah majoriti BN di kawasan-kawasan tersebut dalam PRU-14.

 

Pada masa yang sama, daerah-daerah mengundi yang dimenangi oleh pembangkang dalam PRU-13 dipindahkan keluar dari kawasan DUN atau Parlimen yang dimenangi secara tipis oleh pembangkang, dengan tujuan untuk mengurangkan undi pembangkang dalam kawasan tersebut dan seterusnya memenangkan BN dalam PRU-14.


Akan terdapat kawasan-kawasan Parlimen yang menjadi longgokan undi pembangkang yang jumlahnya adalah lebih kecil berbanding kawasan-kawasan Parlimen yang menyaksikan pertambahan undi BN berasaskan keputusan PRU-13. 

 

Pakatan Harapan mengetahui bahawa jentera Barisan Nasional bekerjasama rapat dengan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia untuk melakar peta persempadanan pilihanraya yang baharu untuk memberikan kelebihan kepada BN dalam PRU-14. Sesiapa sahaja yang meneliti peta persempadanan baharu akan dapat mengetahui bahawa ia dibuat secara sengaja untuk memihak kepada BN. Bukankah ini satu bentuk penipuan yang nyata?

 

Pakatan Harapan juga mendapati terdapat ribuan nama dalam daftar pemilih yang tidak mempunyai alamat lengkap. Ini menimbulkan keraguan tentang siapakah identiti mereka? Adakah mereka benar-benar pemilih yang layak atau tidak?

 

Selain itu, tidak pernah berlaku dalam sejarah pilihanraya Malaysia, kategori pengundi pos ditambah dengan merangkumi kakitangan kerajaan yang sebelum ini tidak menghadapi sebarang masalah untuk mengundi sebagai pengundi biasa. Jika sekalipun kerajaan berhasrat untuk memberikan kelonggaran kepada mereka untuk mengundi tanpa menjejaskan tugas rasmi, maka tidak sepatutnya menjadi masalah kepada kerajaan untuk mengisytiharkan hari mengundi sebagai hari cuti umum.

 

Pakatan Harapan juga telah dapat mengesan sejumlah anggota tentera dipindahkan ke kem-kem tentera yang belum siap dibina di beberapa kawasan pilihanraya yang dimenangi secara tipis oleh BN dalam PRU-13. Dengan pemindahan ini, anggota-anggota tentera ini layak mengundi sebagai pengudi pos di kawasan Parlimen dan DUN di mana mereka ditempatkan.

 

Dengan proses undian pos yang tidak telus serta terdedah kepada penipuan, Pakatan Harapan mempunyai kebimbangan yang berasas bahawa BN akan menggunakan proses undian pos untuk menipu dalam PRU-14. Penipuan dan manipulasi undian pos akan dilakukan oleh BN semata-mata untuk mengekalkan kuasa mereka yang ibaratnya sedang berada di hujung tanduk.

 

Najib tidak perlu membohongi rakyat dengan mengatakan BN tidak akan menipu dalam PRU-14. Hakikatnya, penipuan telah dan sedang dilakukan oleh BN kerana mereka semakin hari semakin takut akan kalah dalam pilihanraya. Buktinya, sehingga ke hari ini, Najib masih belum berani untuk membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihanraya.

 

Dengan segala kuasa yang ada pada Najib dan BN, mereka sudah pasti akan melakukan apa sahaja bentuk penipuan untuk mengekalkan kuasa. Najib pasti tahu apa akibat yang akan ditanggung olehnya jika BN kalah. Najib juga tahu BN pasti akan kecundang jika pilihanraya dijalankan secara bebas dan adil.

 

Jika Najib benar-benar ingin memberi jaminan bahawa tiada penipuan dalam PRU 14, maka Pakatan Harapan mendedesak kerajaan supaya mengundang pasukan pemantau pilihanraya yang bebas daripada Sekretariat Komanwel dan PPB untuk memantau perjalanan PRU-14. 


Namun, kita tidak boleh menolak hakikat bahawa dengan segala kuasa yang ada pada Najib dan BN, mereka akan melakukan apa sahaja untuk mengekalkan kuasa.

 

Justeru, yang penting ialah apa yang boleh dibuat oleh rakyat? Adakah kita sebagai rakyat akan hanya berpeluk tubuh dan menyerahkan segalanya kepada takdir? Adakah kita rela membiarkan rejim kleptokrat BN terus berkuasa selepas PRU-14?

 

PRU-14 bukanlah pertembungan antara PH dan BN. PRU-14 adalah pertembungan antara rakyat dan BN untuk menghentikan segala bentuk kerosakan dan kemungkaran yang sedang dilakukan oleh Najib dan BN.

 

Saya yakin, apabila majoriti besar rakyat bangkit menolak BN menerusi peti undi, apa sahaja bentuk penipuan yang dilakukan oleh Najib dan BN tidak akan mampu menyelamatkan mereka. Pilihan ada di tangan kita sebagai rakyat untuk menggunakan kuasa kita menolak rejim kleptokrat BN dan menyelamatkan Malaysia.

 

 

TAN SRI DATO’ HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN

Timbalan Presiden Pakatan Harapan/

Pengerusi JK Pilihanraya Pakatan Harapan

1hb Feb 2018


ULASAN - Berdasarkan hujah-hujah bernas yang dilontarkan Muhyiddin Yassin, beranikah Najib Razak menyahut cabaran beliau untuk membenarkan pemerhati antarabangsa memantau PRU 14 akan datang? (ShahbudinHusin 01/02/2018)

274 comments:

  1. Replies
    1. Jika pilihanraya kali ini dilaksanakan dgn adil ikut peraturan
      Aku yakin dan percaya kerajaan akan pasti bertukar tangan
      Apabila PAKATAN HARAPAN ( PH ) menerajui pemerintahan
      In sya Allah Malaysia kembali BERMARUAH, BERKEMAJUAN

      abu

      Delete
    2. Mamat ni maduk mahkamah pun
      kecut,ajak berbahas lagi
      gigil.cakap saja meneran
      tapi hati kecil.

      Delete
    3. Nak menang x payah pikiaq hukum hakam ugama.Pedulikan allah kalau hendak menipu. Biar serban berat berkilo-kilo kalau dah macam ayam termakan dedak akan terpimpin oleh nafsu.

      Delete
    4. Budin2
      Poyi la mabok!

      Big reform start from Onn Jaafar gathering all Malays to unity ... Tunku reform to make reality to Independent, then come reforming Malay to utilize land the Green Book by Tun Razak, solidarity by Hussein Onn as to remember his father Onn Jaafar giving big role big reform by Mahathir next to Abdullah Ahmad Badawi then now Najib (done so far good transforming Malaysia to greater grand design) ... What we need is the most awaiting man the very best creation and very best fabrication of Allah the Almighty ... to reform all mankind to become brotherhood to prosper to next world. Bahasa Melayu whether like or dislike to be accept the world language as to follow the good character and attitudes just like the prophet Muhammad Rasulullah saw. This scenario with be upmost gigantic reformation not for Malaysia but for the world ... this should we need actually .... the 2nd wheel or whosever Mahathir Anwar Zahid bla bla bla nothing will change ... then continue people grumble complaining where and what wrong. Don't be surprise at sudden the that time real begun. The very great man come alone with motorcycle.

      Delete
    5. Najib lahanat kepala bapok mana ada telo !

      Presiden umno paling pengecut dalam sejarah Malaysia !

      Kalu Tun M sergah dia .. terkencing dlm seluar agaknya.

      Delete
    6. Eh mana pegi si puaka jamal jamban ah?, lama dah tak nengok aksi bodoh dia sokong si kepala bapok tu... dedak tak masuk ke?
      kahKhakHah

      Delete
    7. sejak terlibat dlm pilihanraya tahun 1999 smpi skang 2018...pihak pembangkang selalu timbulkan isu pengundi hantu...persempadanan semula...pengiraan undi...but still kita duk takuk sama tanpa tindakan progesif...tiap PRU duk serah tekak nk mati..kami pengundi pwrabis duit nk balik mngundi brharap perubahan tp parti sama gak menang...PH sepakat semua kita #BOIKOIPRU14..kalo ad parti(PAS) yg brtanding maka sy tahu la betapa munafik-nya parti sy....bakal bekas ahli..

      Delete
    8. PM Najib mesti kena tanya Rosmah Mansor dulu. Jika Rosmah Mansor izin, PM Najib akan terima cabaran.

      GENG TAKUBIN SEMALAYSIA.
      GENG NASI KANGKANG KAKI KEPIT.

      Delete
    9. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
    10. Arahan dari Kak Mah tak boleh buat begitu dan MO1 terpaksa ikut kata Kak Mah

      Delete
    11. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...





      Delete
  2. telour dh lama hilg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini masa paling sesuai jika MO1 Najib orang pandai
      Bersihkan nama sendiri maruah bangsa dan negara
      Biar mereka tenguk saksi MO1 bukan KLEPTO CIBAI
      Sbg permulaan Pendaftaran PH sila luluskan segera

      mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

      abu

      Delete
    2. Telur PM Najib kena kepit 24jam. Rosmah Mansor guna mandrem made in India.

      GENG TAKUBIN SEMALAYSIA.
      GENG NASI KANGKANG KAKI KEPIT.

      Delete
    3. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  3. 2nd..pas pis pus..vote for mak badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemantauan antarabangsa amalan lumrah di dunia
      Bagi mempastikan proses pilihanraya tidak dicemar
      Apatah lagi skandal 1MDB terkenal seantero dunia
      Dari deMokrasi jadi KLEPTOKRASI Malaysia tercemar

      mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

      abu

      Delete
    2. LOVE MAK BADAK. LOVE KLEPTOKRASI.

      GENG TAKUBIN SEMALAYSIA.
      GENG MAKAN NASI KANGKANG.

      Delete
    3. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  4. BN= Badak najib, vote for mak badak ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  5. Mak badak for all, membangun bersama mak badak..takburrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  6. FUYOOOOOINKKKKKKK...

    TAK PAYAH LAYAN CANARAN SI JIDIN NI
    BUANG KAREN NAK LAYAN SI JIDIN PP LEBAMNYA
    KUTTY DAN BOBOI NI LAH SI JIDIN KENA BULI
    BAHANA BERKAWAN DENGAN PEMIMPIN UTARA
    PADAN MUKA SI JIDIN KALI INI...



    KIKIKIKIKI...

    KALAU BERANI CER CABAR KUTTY BABI TU...!!!

    BERAMBOSSSSSSS... INI KALI LAH...


    BARUA DAP@SINGAPORK MOHON MENINGGAL DAN BERAMBOSSSSSSS. ...


    IKIKIKIKIKUKIIOOONNKKK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. vote for mak badak ye..kalu tak sape nk bayar mak badak nyopping nanti

      Delete
    2. LEMBU KONDO DH TERLEPAS OOII..BWK TAIK BABI JHO LO LAGI..

      FUYOINKK..

      OINKK..OINKK..KIKIKIKI

      Delete
    3. sensitif tu sebaut pasal kondo, marah kat jat, johi chola

      Delete
    4. Anon 18:19. Belum dapat dedak ke? Mkn ubat pergi main jauh jauh.

      Delete
    5. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  7. Syukur mesia masih aman

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur mesia ada mak badak...hidup amno..hidup pas

      Delete
    2. betul la mesia ada mak badak, nape x caya?

      Delete
    3. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  8. vote for mak badak..jgn asik nak membadak jer

    ReplyDelete
  9. Jgn ckp berani je...buktikan dgn tindakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berani kerana badak, tanpa badak sapelah kita

      Delete
    2. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...





      Delete
  10. Actually there is one other reason that says that the cheating during the coming general election shall take place (once the people let their guard down) - and it may be found in the case of 1MDB and similar cases in these past few years.

    That is, in the case of 1MDB in particular the whole world knows what they did and did not do and which today had brought the rakyat to bear the consequences both financial and non financial - and yet that person and his gang members continue to say no plundering, no money laundering and the like... It is all human errors!

    Crazy - but it is true.

    And with such remarks coming from that person, is there anyone out there to believe in whatever he says?

    Also, allow me to say this: the GE14 is not quite rakyat versus that person and his marauding band of robbers, it is actually a battle between the forces of good (from both inside and outside the country) and the forces of evil.

    ReplyDelete
  11. Undi bn bermakna mempersilakn china merah utk meratah apa saja aset dinegara ini. Silala en komunis semua...ambilla apa kamu suka dlm negara ni. Yg lepas kita perang dulu lupakn lah. Barang lps jgn dikenang. Marilah kita bercinta selepas ini. Buang yg keruh ambik yg jernih.

    Undi bn bermakna mnyokong jho low merompak duit pk2haji dr tabung haji... ambillah ambil lah lagi jho low..pakhaji tkkisah pakhaji redo dunia akhirat. Pakhaji halalkn la kamu nk judi pun...yela mo1 pun syg kamu kn. Dia baru masuk kaabah...eeh takkn org jahat boleh masuk kaabah. Apala sgt duit tabung hj tu...tu dunia belaka. Pkhaji pun dh anggap jho low anak angkat pkhaji tau. Meh sini nk peluk cikit..

    Undi bn bermakna mencintai dan memperjuangkn gst.

    Undi bn bermkna mnyokong 355 dilacurkn oleh puak agama perasan suci.

    Undi bn bermkna mnjadikan saifool jamal jamban azwan ali sebagai idola dn pujaan hati. Jamal seorg pejuang sanggup mati walau hnya tinggal tuala. Saifool tu seorg pejuang yg sanggup mngadai lubang demi agama dn bangsa. Azwan lg lah pejuang bangsa. Sanggup berlakun gila babi demi agama dn bangsa.

    Undi bn bermkna mngasihi merindui dan mncintai seorg badak berendam yg usang. Seorg yg menjadi ibu kaum muslimin umno dan pas. Sentiasa dia bersama badak jantan sentiasa demi agama dn bngsa. Seorg ibu yg sgt pnyayang kpd anaknya. Anaknya sazali itu diberikn segala kemewahan dunia akhirat.

    Snggup berdiri dia pertahan anaknya yg difitnah buat filem lucah. Walhal yg dibuat ialah sebuah filem unsur dakwah.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...





      Delete
  12. Cyberpetpot umnobngok tetap sayang ngan mak badak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...





      Delete
  13. korang nape dengki ngan mak badak? mak kan chantek

    ReplyDelete
  14. AKHIRNYA JIDIN TEWAS DI TANGAN KUTY
    KUTY NAK BOBOI JADI PEDANA MINTRI
    JIDIN HANYA PERKAKAS TIPUAN KUTY KINI
    PADAN MUKO JIDIN PIRCAYA PUAK UTARA INI

    PEMIMPIN UTARA MANA ADA MUKA
    TEBAL MUKA KAKI PENIPU PAHIT SELAMBA
    AKHLAK AKIDAH PUN DEPA JUAL SUMA
    SLOGAN ISLAM HARAMJADAH SEBAGAI ALATNYA
    TELO MAK BAPAK TOK NEK DEPA PUN DEPA JUAL SELAMBER AJER...


    BERAMBOSSSSSS.... BARUA BARUA DAP@SINGAPORK YG AKIDAH TUNGANG LANGGANG NI....


    KIKIKIKI.. INI KALI... CUKUP2 LA JADI PENIPU...


    BERAMBOSSSSSS. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. vote for mak badak ye

      Delete
  15. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 19:09

    Budin ...kejap lagi kejora bongok akan meracau...penyakit gila babi nye datang mula sabotaj blog ko ni....kejora bongok nak halang pembaca blog ni bagi komen yg bernas ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. P E R H A T I A N :

      Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      ps:
      Selagi tuan punya blog membiarkan kejora berbuat 'spam membazir waktu & ruangan', selagi itu saya juga akan terus menangkis mendedahkan apa tujuan kejora berbuat demikian.

      Selanjutnya, kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
    2. cyberpetpot umnobngok nio telah dibayar oleh mak badak. dulu heboh kata rba, sekarang yg nyata adalah amno pimpinan maselan. hidup mak badak

      Delete
    3. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  16. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 19:14

    Ape masalahnye kalo pemantau antarabangsa di jemput untuk pru...pemantau bukan bertugas untuk uruskan pru...

    Najib dah terkenal diseluruh dunia tak bertulur mcm kejora bapuk gila babi...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  17. kejora kan sayang kan badak kibidap kibadak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...




      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...






      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  18. Kecoh riuh heboh pasal PH pelawa pemerhati asing
    Depa ni memang bangang, itu kan hak pembangkang
    Bkn PH je, Rakyat pon tau UMNOBN ni kuat kencing
    Mcm 1MDB dan GST tu, ahkirnya rakyat ditemberang

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...




      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...






      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  19. Kejora cikgu pokbodoh musibat tahi palat celaka
    GN mr j matpork macai lembu kondo MO1 puaka
    Kalau sudah halus mulus semua nya telus belaka
    Apa engkorang takut bukti kan lah pada mereka

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...




      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...






      Delete
  20. 22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
    INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
    DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
    TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

    BERAMBOSSSSSS




    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepanjang tempojh jibby berkuasa, mak badak la yg berkuasa sebenarnya,,ko hado?

      Delete
    2. 22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...





      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...








      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...










      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...











      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...









      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...














      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...















      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...












      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...











      22 TAHUN KUTY BABI TU BRRKUASA
      INI SPR LAH YANG KUTY BABI BELA
      DAH NAK MAMOS BARU LA TERKINJA
      TAK PAYAH LAYAN LA INI BARUA SUMA...

      BERAMBOSSSSSS




      KIKIKIKI...






      Delete
  21. sini badak sana badak , shopping sakan pun badak ..sapekah itewww

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  22. Seperkara lagi, persempadanan semula sila batalkan
    Tidak masuk akal kubor pon jadi alamat tmpt tinggal
    Nampak sgt UMNOBN amat terdesak sangat tertekan
    Jika rakyat tahu SPR penipu UMNOBN pasti meninggal

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...




      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...






      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  23. Bila datang permohonan dr pemerhati antarabangsa itu
    Sila terima, sebagai tanda UMNOBN kerajaan yg hebat
    Jangan ditolak dengan berbagai alasan hendak menipu
    Pilih satu, kpcayan rakyat atau UMNOBN rakyat rembat!

    mamposumnobn mamposumnobn mamposumnobn mamposlah

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...




      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...






      Delete
  24. Dorang pon tarafnya pemerhati, bukan boleh apa
    Kalau UMNOBN menipu pun depa boleh tengok je
    Mencampuri urusan negara lain bukan kerja depa
    Cuma keluaq lapuran ja tanda depa dah buat kerja

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  25. Apco Yahudi BN jadikan penasihat ekonomi negara
    Apasal macai2 tak bising, sdgkan ekon Mesia hancur
    Wang dicuri khazanah digadai macai2 bergumbira
    Kini China Merah CCP menjarah Mesia bakal berkubur

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  26. yahudi tu geng mak badak la..ape kecoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  27. CAKAP BARUA MACAI BERGEGAR SINI SANUN
    BOKTI BOKTI FAKTA SAMPI LA NI TAK MUNCUL
    HARAP JE KE KUTY ALJUBOORI FITNAH LENCUN
    MINTAK BOKTI DAN FAKTA TETIBA JADI BACUL...


    KIKIKIKIKI.... DOJ FBI BILA MAU TANGKAP LAAA... SUDA SITA KA BLOMMMM..?


    BERAMBOSSSS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. RBA Umnobngok

      Delete
    2. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  28. FUYOOOOO.....FUccCccKkkkkkk...kikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuyooo, mak badak Fuckkk

      Delete
    2. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  29. najib mesti berani punya. dia kan bugis. dia dah bersedia utk berlawan dgn pakatan harapan secara adil. kejantanan najib tak perlu disangsi oleh sesiapa. tanpa najib siapalah rosmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  30. RAKYAT NAK MUNTAH DENGAR PROJEK BILLION²....
    Insentif Pakatan���� Harapan jika BN Direhatkan PRU 14 akan datang.

    1⃣Gaji Penjawat Awam/Pesara dan Bonus di tingkatkan.

    2⃣Gaji Penjawat Swasta bermula Minimum RM1500.

    3⃣Elaun Kebajikan/ Oku/Ibu tunggal Di tingkatkan untuk Minimum permulaan RM800 - RM1000

    4⃣ Bantuan pasangan berkahwin RM500 Seorang untuk perkahwinan pertama.

    5⃣Lesen motosikal Percuma.

    6⃣Mansuh GST.

    7⃣Stabilkan Harga minyak di bawah paras RM1.50 seliter.

    8⃣Bantuan Pendidikan Percuma.

    9⃣Bantuan Pesakit Buah Pinggang,pesakit Jantung Bagi rawatan berkos Tinggi.

    1⃣0⃣Subsidi Air percuma dan Bil Elektrik.

    1⃣1⃣Mansuh PTPTN dan nikmati biasiswa/ pendidikan percuma.

    1⃣2⃣Salur Agih kekayaan mengikut kawasan dan daerah tercicir pembangunan.

    1⃣3⃣Wifi percuma Berkelajuan Tinggi Bandar serta Luar Bandar.

    1⃣4⃣Menstabilkan harga barang.

    1⃣5⃣Bantuan Duit Dapur bagi isi rumah berkahwin/ ibu tunggal  kepada Rakyat Miskin serta berpendapatan rendah sebanyak RM250 sebulan.

    1⃣6⃣Kad Peduli sihat Rakyat setahun RM500.

    1⃣7⃣Pinjaman Peribadi Penjawat Awam untuk tempoh 10 Tahun di naikan semula kepada 20 Tahun bayaran.

    1⃣8⃣Royalti Minyak kepada negeri negeri di tingkatkan Royalti.

    1⃣9⃣Mencegah Ketirisan khazanah negara serta mengagih kekayaan kepada Rakyat.

    2⃣0⃣Menghapuskan Tol di seluruh Malaysia.

    2⃣1⃣Harga kereta baru lebih rendah serta cukai kereta import di turunkan.

    2⃣2⃣Mewujudkan Peluang Pekerjaan lebih banyak.

    2⃣3⃣Mewujudkan peluang mesra usahawan/Peniaga kecil serta pinjaman mudah.

    2⃣4⃣Bantuan Persekolahan tahunan kepada Pelajar sebelum sekolah di buka tahun baru.

    2⃣5⃣Cukai insuran kereta di turunkan kepada kenderaan di bawah 1500CC.

    2⃣6⃣Memperbanyakan Rumah mampu milik bawah RM100,000 dengan insentif bantuan kerajaan.

    2⃣7⃣Siaran EPL Percuma kepada Rakyat Malaysia.

    2⃣8⃣Mengutamakan wang poket Rakyat mencukupi.

    2⃣9⃣Agihan Percuma Sekampit Beras setiap bulan kepada setiap isi rumah berkahwin miskin serta berpendapatan rendah.

    3⃣0⃣Insentif tunai Kelahiran Baru.

    3⃣1⃣ Insentif tabung Pendidikan Awal kepada bayi,kanak2 hingga dewasa. 

    3⃣2⃣Menarik pelabur asing lebih banyak.

    3⃣3⃣Menjadikan malaysia dan Rakyat berpendapatan tinggi menjelang 2020.

    3⃣4⃣Mengurangkan kos sara Hidup Rakyat.

    3⃣5⃣Khidmat kesihatan Percuma.

    3⃣6⃣Sistem Giliran Perdana menteri hanya 2 penggal.

    3⃣7⃣Menjadikan badan SPRM. Bebas serta lapor terus kepada Parlimen.

    3⃣8⃣Gaji Anggota Polis/Tentera akan di tingkatkan bagi meminima salah guna kuasa serta rasuah untuk golongan pasukan pertahanan/penguatkuasa undang undang.

    3⃣9⃣ Menaik taraf kehidupan Rakyat.

    4⃣0⃣Menaik taraf infrastruktur kuarters Tentera dan Polis dengan lebih baik.

    4⃣1⃣Menghadkan campurtangan Perdana menteri terhadap jabatan jabatan kerajaan dan Syarikat GLC.

    4⃣2⃣ Menghapuskan saman tertunggak pesalah lalulintas terutama kepada pesalah kesalahan Tiada lesen motosikal.

    4⃣3⃣Memansuhkan sistem AES

    4⃣4⃣Memberi kelonggaran berpolitik kepada seluruh Rakyat Malaysia.

    4⃣5⃣Mengembalikan wang Rakyat 1MDB di luar negara kepada Rakyat Malaysia.

    Ini barulah namanya kerajaan yang prihatin kepada rakyat bukan sebok projek mega sana sini..itu untuk komisyen poket sendiri.
    Macamlah rakyat tak tahu...
    Kluangman at Thursday, February 01, 2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insentif sampah busuk..elok bakar saja..mengarut semua tu..

      Delete
    2. bwh bn mak badak je yg untong

      Delete
    3. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...




      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...






      Delete
  31. GUYOOOOIIIOONNNKKKKKK

    EPL BERSIARAN SECARA PERCOMA
    EPL LOW CLASS TAK TANDING LA LIGA
    ORANG BODOS SUKA JER EPL DI TAJA
    NO WONDER BOLA KAT MESIA TAK MAJU JAYA...


    KIKIKIKIKI....

    JANJI PH MAAK AAII SUMA JANJI BABI
    ZIRO TOL SAMPAI LA NI PUN TAK DI CAPATI
    PINTU GERBANG SYKT 2 HRNGGET TELAN GLC
    BAB GEBANG JANJI BABI MATI PUN IDUP KEMBALI


    KIKIKIKIKIKI.... BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUHYOOOOOOINKKKKKK...FUccCcKkkkk..kikikikikiki

      Delete
    2. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 20:48

      Kejora bongok tukar name plak...

      Delete
    3. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete




  32. Dg Mahathir Panglima Bugis pakai "buah" ke 93.... Dg Muhyiddin, pakai "buak" ke 69 pun dah cukup.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  33. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 20:51

    Berani ke najib dibicarakan jika umno tumbang?...

    Sungai buluh Inn menanti najib and the geng...

    Gerenti najib takut sahut cabaran ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila umno sudah tumbang , macai2 terus masok lubang
      Lubang yang najib gali , luas, seluas10 lapangan terbang
      Ahli2 umno boleh selubang , tiga juta pon masih lapang
      Tapi najibMO1 dah terbang , macai2 tak boleh tumpang

      mamposumnobn mamposumnobn marimamposkan

      abu

      Delete
    2. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
    3. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  34. FUYOOOOOOOOINNKKKKKK...

    APANKE JADAH BUAH KUTY DAN JIDIN
    TERJUNTAI TERJULAI KANAN DAN KIRI
    SUH BABI JILAT PUN BABI MENGILINTIN
    BUAH NAK GUGUR TUNGGU NAK MATI...


    BERAMBOSSSSS..... KIKIKIKI..

    ReplyDelete


  35. Kata macai pembangkang, 14% pemilikan projek oleh China di Bandar Malaysia menyebabkan negara telah tergadai. Jika begitu sifir pembangkang, bagaimana dengan projek-projek ini?

    1. Pembangunan bandar baru Battersea, United Kingdom (UK). Malaysia menjadi pelabur utama, sedang memajukan dan membina bandar baru di atas tanah utama UK seluas 42 ekar.

    Terkini Malaysia bakal membeli Battersea Power Station dengan nilai 1.6 billion pound yang bakal menjadi sejarah urusniaga hartanah terbesar di bumi UK mengatasi pembelian Walkie Talkie Skyscraper oleh Hong Kong! Malah Apple Inc juga akan buka HQ mereka di UK di Battersea.

    Kesimpulan, DS Najib Razak beli UK!

    2. Malaysia bakal membeli tanah-tanah di Mekah, Madinah dan Jedah. Nilai hartanah Mekah adalah yang paling tinggi di dunia malah nilai kaki perseginya lebih mahal dari New York. Arab Saudi tidak pernah menjual tanah di Mekah dan Madinah kepada pihak luar.

    Malaysia adalah negara pertama yang dapat tawaran membeli tanah di sana hasil hubungan baik DS Najib Razak dengan Raja Salman.

    Kesimpulan DS Najib Razak beli Arab Saudi!

    3. Marina One dan DUO adalah dua pembangunan ultra moden di Singapura. Ia dikenali sebagai Singapore Exchange. Projek ini dimiliki oleh Khazanah sebanyak 60% dan baki 40% dimiliki oleh Singapura melalui Temasek Holdings.

    Kesimpulan, DS Najib Razak beli Singapura!

    4. Lapangan terbang antarabangsa Turki Istanbul Sabiha Gokchen (ISG) kini adalah milik Malaysia.

    Keaimpulan, DS Najib Razak beli Turki!

    5. Malaysia sudah ada blok carigali minyak di Gulf of Mexico. Blok 6 ini meliputi kawasan seluas 559 km persegi, hampir 4/5 keluasan Singapura! Pemilikan adalah 50:50 antara Malaysia dan Ecopetrol yang dimiliki oleh Colombia.

    Kesimpulan DS Najib Razak beli Mexico!

    6. Malaysia sudah menandatangani Memorandum Persefahaman (MOU) dengan Indonesia untuk membangunkan Greater Jakarta.

    Dari nama pun dah tau. Greater Jakarta adalah sama dengan Greater KL iaitu projek pembesaran, pemodenan dan perluasan bandaraya kosmopolitan.

    Malaysia diberi kepercayaan untuk majukan kawasan seluas 500 hektar dengan projek bernilai RM 3.5 billion!

    Kesimpulan, DS Najib Razak beli Indonesia!

    Kalau ikut sifir pembangkang, Malaysia telah beli UK, Singapore, Mexico, Arab Saudi, Turki dan banyak negara lain yang tidak disenaraikan. Tahniah DS Najib Razak!





    ReplyDelete
    Replies
    1. RAKYAT NAK MUNTAH DENGAR PROJEK BILLION²....
      Insentif Pakatan���� Harapan jika BN Direhatkan PRU 14 akan datang.

      1⃣Gaji Penjawat Awam/Pesara dan Bonus di tingkatkan.

      2⃣Gaji Penjawat Swasta bermula Minimum RM1500.

      3⃣Elaun Kebajikan/ Oku/Ibu tunggal Di tingkatkan untuk Minimum permulaan RM800 - RM1000

      4⃣ Bantuan pasangan berkahwin RM500 Seorang untuk perkahwinan pertama.

      5⃣Lesen motosikal Percuma.

      6⃣Mansuh GST.

      7⃣Stabilkan Harga minyak di bawah paras RM1.50 seliter.

      8⃣Bantuan Pendidikan Percuma.

      9⃣Bantuan Pesakit Buah Pinggang,pesakit Jantung Bagi rawatan berkos Tinggi.

      1⃣0⃣Subsidi Air percuma dan Bil Elektrik.

      1⃣1⃣Mansuh PTPTN dan nikmati biasiswa/ pendidikan percuma.

      1⃣2⃣Salur Agih kekayaan mengikut kawasan dan daerah tercicir pembangunan.

      1⃣3⃣Wifi percuma Berkelajuan Tinggi Bandar serta Luar Bandar.

      1⃣4⃣Menstabilkan harga barang.

      1⃣5⃣Bantuan Duit Dapur bagi isi rumah berkahwin/ ibu tunggal  kepada Rakyat Miskin serta berpendapatan rendah sebanyak RM250 sebulan.

      1⃣6⃣Kad Peduli sihat Rakyat setahun RM500.

      1⃣7⃣Pinjaman Peribadi Penjawat Awam untuk tempoh 10 Tahun di naikan semula kepada 20 Tahun bayaran.

      1⃣8⃣Royalti Minyak kepada negeri negeri di tingkatkan Royalti.

      1⃣9⃣Mencegah Ketirisan khazanah negara serta mengagih kekayaan kepada Rakyat.

      2⃣0⃣Menghapuskan Tol di seluruh Malaysia.

      2⃣1⃣Harga kereta baru lebih rendah serta cukai kereta import di turunkan.

      2⃣2⃣Mewujudkan Peluang Pekerjaan lebih banyak.

      2⃣3⃣Mewujudkan peluang mesra usahawan/Peniaga kecil serta pinjaman mudah.

      2⃣4⃣Bantuan Persekolahan tahunan kepada Pelajar sebelum sekolah di buka tahun baru.

      2⃣5⃣Cukai insuran kereta di turunkan kepada kenderaan di bawah 1500CC.

      2⃣6⃣Memperbanyakan Rumah mampu milik bawah RM100,000 dengan insentif bantuan kerajaan.

      2⃣7⃣Siaran EPL Percuma kepada Rakyat Malaysia.

      2⃣8⃣Mengutamakan wang poket Rakyat mencukupi.

      2⃣9⃣Agihan Percuma Sekampit Beras setiap bulan kepada setiap isi rumah berkahwin miskin serta berpendapatan rendah.

      3⃣0⃣Insentif tunai Kelahiran Baru.

      3⃣1⃣ Insentif tabung Pendidikan Awal kepada bayi,kanak2 hingga dewasa. 

      3⃣2⃣Menarik pelabur asing lebih banyak.

      3⃣3⃣Menjadikan malaysia dan Rakyat berpendapatan tinggi menjelang 2020.

      3⃣4⃣Mengurangkan kos sara Hidup Rakyat.

      3⃣5⃣Khidmat kesihatan Percuma.

      3⃣6⃣Sistem Giliran Perdana menteri hanya 2 penggal.

      3⃣7⃣Menjadikan badan SPRM. Bebas serta lapor terus kepada Parlimen.

      3⃣8⃣Gaji Anggota Polis/Tentera akan di tingkatkan bagi meminima salah guna kuasa serta rasuah untuk golongan pasukan pertahanan/penguatkuasa undang undang.

      3⃣9⃣ Menaik taraf kehidupan Rakyat.

      4⃣0⃣Menaik taraf infrastruktur kuarters Tentera dan Polis dengan lebih baik.

      4⃣1⃣Menghadkan campurtangan Perdana menteri terhadap jabatan jabatan kerajaan dan Syarikat GLC.

      4⃣2⃣ Menghapuskan saman tertunggak pesalah lalulintas terutama kepada pesalah kesalahan Tiada lesen motosikal.

      4⃣3⃣Memansuhkan sistem AES

      4⃣4⃣Memberi kelonggaran berpolitik kepada seluruh Rakyat Malaysia.

      4⃣5⃣Mengembalikan wang Rakyat 1MDB di luar negara kepada Rakyat Malaysia.

      Ini barulah namanya kerajaan yang prihatin kepada rakyat bukan sebok projek mega sana sini..itu untuk komisyen poket sendiri.
      Macamlah rakyat tak tahu...
      Kluangman at Thursday, February 01, 2018

      Delete
    2. Kesian janji2 palsu rejim haram pembangkang..tambah seribu lagi pun rakyat tak percaya..dah terbau temberang semua tu..

      Delete
    3. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 21:10

      Ko kopipes dari blog CTS haprak...hahaha...

      1. Battersea di selamatkan oleh duit pelabur PNB dan EPF kerana SP setia tak cukup modal disebabkan cost overrun...pencarum epf dipaksa poton gaji 11% dan dividen ASB menurun 7.5%...jika SP Setia gagal projek akan dilelong..

      Tiada syarikat british berani memajukan Battersea kerana chomney yg fi alihkan mesti dibina semula...

      Singapore indonesia dan turki tiada pinjaman dengan mesia...tiada risiko menjual aset kpd mesia....najib bagi cina kominis tapi pinjam beratus bilion dari cinavkominis...risiko jika gagal lunas hutang lu kadi sama guwa lu punyevaset.

      Edra dan tanah pulau indah dah selamat jadi harta milik cina kominis..
      Exchange 106 di trx milik syarikat indonesia...bukan milik 1 mdb yg papa kedana...

      Forest city tunggu giliran

      Bandar 1' malaysia jv dengan syarikat cina kominis yg keluarkan modal...cina kominis yg untung besar...1 mdb papa kedana..

      Petronas dapat lelongan telok mexico secara usahasama....bukan dikuasai sepenuhnye...

      Tanah milik krm di woodland ditukarganti dengan memajukan marina one secara bersama....kongsi untung dengan singapore...

      Tak de ape yg boleh dibanggakan oleh malaysia...

      Delete
    4. Malaysia boleh bangga dgn mak badak, negara lain mana ada mak badak kan>>>

      Delete
    5. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  36. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 21:12

    Adakah penasihat SPRM akan siasat Dzulkifli, 1MDB?'

    Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang menggesa empat penasihat kehormat baru SPRM membuktikan kebolehan mereka dengan membuat siasatan ke atas ketua pesuruhjaya badan pencegahan rasuah itu sendiri Tan Sri Dzulkifli Ahmad dan berkaitan dana pelaburan 1MDB.

    Semalam SPRM melantik empat penasihat itu iaitu Canselor Universiti MAHSA Tun Zaki Tun Mohamed Azmi, Pengerusi Indah Water Konsortium Sdn Bhd Tan Sri Abu Zahar Ujang, Pengarah Institut Strategi Kepimpinan Asia (ASLI) Tan Sri Dr Ramon V Navaratnam dan Naib Pengerusi Kanan Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia Tan Sri Lee Lam Thye.

    Lim mencadangkan agar keempat-empat mereka menjalankan siasatan berkenaan bagi membuktikan mereka mampu menjalankan tugas secara "kredibel dan berkesan" dalam membanteras rasuah, dan bukannya untuk "penyamaran yang dijadikan senjata SPRM untuk mengganggu dan menganiaya pemimpin pembangkang"

    "Pertama sekali, sama ada mereka dibenarkan berbincang dan memutuskan sama ada Dzulkifli perlu meletakkan jawatan dalam SPRM.

    "Memandangkan kredibiliti dan keberkesanannya dalam menjalankan tugas dijejaskan oleh skandal yang menyebabkan dia tiba-tiba hilang dari umum," katanya, merujuk dakwaan ke atas Dzulkifli yang dituduh mempunyai hubungan sulit dengan wanita yang sudah berkahwin.

    Polis kini sedang menyiasat kes berkenaan. Menurut undang-undang Malaysia, menggoda wanita yang sudah berkahwin dianggap satu kesalahan.

    Kedua, menurut anggota parlimen Gelang Patah, sama ada penasihat-penasihat itu akan menggesa SPRM menyiasat 1MDB.

    "Adakah empat penasihat kehormat SPRM itu akan menasihatkan SPRM untuk mengadakan siasatan penuh ke atas skandal penggubahan wang haram berbilion dolar melibatkan 1MDB?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 21:15

      Jangan harap lah orang2 yg dilantik ini boleh ambil tindakan...tak de kuasa ape pon...hanye untuk hadir mesyuarat dan bagi komen ahe...

      Delete
    2. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
  37. Dah menang dua negeri pru lepas tak ada pun pemerhati asing..maknanya yg menang tu penipu besar lah..kan bodoh2 otak pemimpin prejim pembangkang kt malaysia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongok ko...saoe kata tak de pemerhati asing...

      Delete
    2. Yg menang negeri selain 2 negeri yg u maksudkn penipu besar ke? Logik jg. Bn memang penipu. Tklogik masih ada yg sokong bn dgn adanya gst..dn 1mdb... kecuali yg dpt dedak.

      Sebb tkmo diperbodohkn lah maka ph nk ada pemerhati luar pru. Tkmo jd pas yg dh jd bodoh sokong pnyamun.

      Delete
    3. kan mak badak dah bayar cyberpetpot umbngok ni..Dulu kata RBA sekarang dah nmpk kan Si MAslan tu ketua It Amno..idup mak badak

      Delete
    4. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  38. Kejayaan manusia adalah dalam agama

    Taat seluruh perintah Allah

    Dan meninggalkan segala laranganNya

    Ikut cara Nabi s.a.w

    Allah berkuasa

    Makhluk sikit pun takde kuasa

    Dunia sementara

    Akhirat lah yang kekal selama2nya

    Kamu adalah sebaik2 ummah

    Yang diturunkan kepada manusia

    Kerana kamu mengajak kepada kebaikan

    Dan mencegah dari kemungkaran

    Dan kamu beriman kepadaNya

    Seketika fikir atas iman dan amal

    Adalah dituntut dalam agama

    Seketika kita berada di jalan Allah s.w.t

    Adalah lebih berharga dari dunia dan segala isi2nya

    Oleh itu....

    Kita dituntut untuk lapangkan diri kita untuk berjihad Fisabilillah

    Kita kena belajar2 untuk keluar 3 Hari, 40 hari dan 4 bulan di jalan Allah s.w.t

    Semoga Allah permudahkan niat dan azam kita tu...InsyaAllah

    Mudah2an Allah Qabool...Aminnnnn!!!!!

    Ingatlah...setiap hari kita diziarahi oleh 70 malaikat

    Kita tak tau bila kita akan dipanggil menghadapNya

    Sudahkah kita membuat persiapan yang secukupnya untuk menghadapi saat itu...Tepuk dada, tanya iman????????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak jugak yg bijak bershopping ...kannn??

      Delete
    2. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 21:48

      Geng najis ulang madah yg sama...sudahkan geng najus tobat tak sokong prompak seblm mamposss...

      Delete
    3. Firman Allah s.w.t...mafhumnya:

      ' Jika kamu bantu agama Allah s.w.t. maka Allah akan tegakkan kaki2 kamu menentang musuh2 kamu '

      Oleh itu..janganlah kamu takut2 untuk menghadapi mereka, pasti Allah akan bantu kamu sepertimana Allah bantu Nabi s.a.w dan ahli2 Badar ketika menentang kaum kafir musyrikin dahulu. Sesungguhnya Allah tak pernah memungkiri janji2nya...AMINNNN...

      Delete
    4. perggggghhhhhhhhh!
      caya lah geng najis, dah jadi jundul tabligh pulak dah??? oooooo......selama ni , semua yg ko post tu kira tazkirah tabligh la ye? ni dah kira keluar brapahari nih?

      Delete
    5. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
    6. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
    7. Tidak ada sesapa pun yang menyangka 313 orang sahabah r.a mampu mengalahkan 1000 orang tentera kafir musyrikin...tapi jika Allah dah buat keputusan kemenangan di pihak Nabi s.a.w dan para sahabah r.a, tiada mahluk pun mampu menghalangnya. Tidak mustahil...perkara yang sama akan berlaku dan berulang semula di zaman ini...dengan syarat kita korbankan diri, harta dan masa kita untuk berada di jalan Allah s.w.t...dengan memberi masa untuk buat 2 Taklim, 2 gasyt, keluar 3 hari, 40 hari dan 4 bulan untuk fisabilillah. Semoga Allah terima amal kita ..AMINNNNN...

      Delete
    8. AMINNNN....













      AMINNNNN.....










      AMINNNNNNN......








      AMINNNNN....






      AMINNNNN......







      AMINNNNN....





      AMINNNNNN.....








      AMINNNNN......








      AMINNNNN......






      AMINNNNNN......

      AMINNNN....













      AMINNNNN.....










      AMINNNNNNN......








      AMINNNNN....






      AMINNNNN......







      AMINNNNN....





      AMINNNNNN.....








      AMINNNNN......








      AMINNNNN......






      AMINNNNNN......




      AMINNNN....













      AMINNNNN.....










      AMINNNNNNN......








      AMINNNNN....






      AMINNNNN......







      AMINNNNN....





      AMINNNNNN.....








      AMINNNNN......








      AMINNNNN......






      AMINNNNNN......




      Delete
  39. Ok..mak badak nak makan dulu, cyberpetpot jgn lupa ye kat mak badk..Ingat selalu kat mak..tanpa mak badak sapelah anda..Idup mak badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  40. Betul tu Tan Sri.....
    Dah berkali2 kepala bapak tu menipu rakyat ...cth nya kes rm2.6b yg tak diakuinya masuk acc sendiri,setlh kantoi,buat cite2 karut kononnya derma pak arab,lagi satu tak munasabah duit src 42j masuk akaun sendiri boleh tak sedar....
    Masih ingat rakyat bodoh dan tinggal atas pokok,sekarang zmn ledakan teknologi media baru,apa2 pun tak blh sorok.....
    Aapa cite siasatan felda yg kepala bapak tu arahkan dikorek hingga lubang cacing?.....
    Boleh bla dah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
    2. Macai /wala `unta 2157 bawah tu dah mula sawan,

      kah kah kahkahkakakakakakakakakakak..........

      Delete
  41. Cabar Rosmah Mansor tu. Cabar dengan Jho Taek Low. Sekor badak sekor babi berlari-lari lepas mencuri duit company buat berjoli nak kena maki sampai mati.

    GENG TAKUBIN SEMALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











      .














      .












      .














      .













      .











      .











      .












      .










      .











      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .










      .









      .










      .











      .











      .













      .
















      .













      .








      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...






      Delete
  42. Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!











    .














    .












    .














    .













    .











    .











    .












    .










    .











    .










    .










    .









    .










    .










    .









    .










    .










    .









    .










    .











    .











    .













    .
















    .













    .








    Budin suka main bola...
    hari-hari Budin main bola...






    ReplyDelete
  43. Geng najib oi,
    Allah SWT juga menegah dp menyokong perbuatan si pencuri/perompak,baik kecil2an,lebih2 lagi secara super mega......menganiayai rakyat lagi...
    Sudah2lah membodohkan diri,jgn hanya fikirkan untung sekarung(dedak) pd hari....kelak rugi berguni2 utk selama2nya....
    Fikir2kanlah nasib anak cucu kamu pd kemudian hari....cukup2 le menyokong si penjahanam negara dan bangsa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...















      .







      Kahkahkah...













      .








      Kahkahkah...















      .










      Kahkahkah...















      .













      Kahkahkah...
















      .









      Kahkahkah...















      .












      Kahkahkah...














      .












      Kahkahkah...

















      .














      Kahkahkah...











      .






      ,










      Kahkahkah...










      .
      BODOOOO...









      BODOOOOO.....HHHHHH...





      Delete
    2. Kita sentiaas diingatkan lagi dan lagi saban jumaat oleh khatib:

      " Taatlah kamu kepada Allah dan Rasul serta orang2 yang berkuasa (pemimpin2) dalam kalangan kamu dan jika kamu berbantah2 hendaklah kamu kembali kepada AL Quran dan sunnah nabi..itu adalah yang lebih baik bagi mereka yang mengetahui ". Selagi DSNR, sebagai pemimpin uslam kita yang dilantik oleh rakyat melalui P/Raya yang sah, telus dan adil..maka adalah menjadi kewajiban kita untuk terus mendokong pemerintahannya, sehinggalah dia digantikan oleh pemimpin lain..dan setakat ni, belum nampak lagi ada sesapa yang layak untuk menggantikan tempatnya tu !!!!!

      Delete
    3. AMINNNN....













      AMINNNNN.....










      AMINNNNNNN......








      AMINNNNN....






      AMINNNNN......







      AMINNNNN....





      AMINNNNNN.....








      AMINNNNN......








      AMINNNNN......






      AMINNNNNN......



      Delete
  44. Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
    Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
    Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
    Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora..

      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah dataran merdeka.

      Saya track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Delete
  45. WAK SUMAN TEMPE....

    WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...

    WOI KELUAR LAH...















    .







    Kahkahkah...













    .








    Kahkahkah...















    .










    Kahkahkah...















    .













    Kahkahkah...
















    .









    Kahkahkah...















    .












    Kahkahkah...














    .












    Kahkahkah...

















    .














    Kahkahkah...











    .






    ,










    Kahkahkah...










    .
    BODOOOO...









    BODOOOOO.....HHHHHH...





    Kahkahkah...















    .







    Kahkahkah...













    .








    Kahkahkah...















    .










    Kahkahkah...















    .













    Kahkahkah...
















    .









    Kahkahkah...