Monday 5 February 2018

HADI AWANG LEBIH BOROS DARIPADA NAJIB?


Hasrat Pas untuk mewujudkan dua barisan kabinet yang berbeza dalam pentadbiran kerajaan, satu untuk Islam dan satu lagi untuk bukan Islam, bukan saja tidak praktikal dan akan mewujudkan lebih banyak pemisahan dalam konteks masyarakat pelbagai kaum, bahkan juga menunjukkan "nafsu besar"  Hadi Awang dalam membelanjakan wang negara.

Melalui dua barisan kabinet itu, jumlah barisan menteri Hadi nanti sudah tentu jauh lebih besar daripada yang ada sekarang.

Jika anggota kabinet Najib Razak seramai 35 yang ada sekarang pun sudah dianggap terbesar dalam dunia berdasarkan jumlah penduduk Malaysia hanya 31 juta orang, dua barisan kabinet impian Hadi itu sudah tentu mencakupi jumlah seramai antara 40 atau 50 orang jumlahnya.

Berapakah wang negara yang perlu dihabiskan untuk membayar gaji serta elaun menteri-menteri seramai itu?

Termasuk dengan kakitangan, kemudahan pejabat dan lain-lainnya, tidakkah ini menunjukkan Hadi ingin membazir dan lebih memboros berbanding Najib yang sudah sedia boros?

Selain itu, dua barisan kabinet yang dibayangkan Hadi itu juga tidak mungkin menghasilkan suatu keputusan yang terbaik untuk negara, sebaliknya akan menjarakkan lagi jurang pemisahan antara kaum dan agama.

Sudah tentu kabinet itu akan membuat keputusan berdasarkan kepentingan masing-masing dan akhirnya mereka bertelagah sesama sendiri dalam banyak perkara.

Apa jadi kepada perpaduan kaum dan agama akhirnya?

Yang lebih meragukan, berdasarkan perwatakan Hadi yang lemah, tidak teguh dan sering berubah-ubah, mampukah beliau mendamaikan kabinet Islam dan bukan Islam itu jika kerap berlaku perbalahan dan perbezaan pendapat?

Apa pun, jika dengan bertanding 130 kerusi saja Pas sudah ada angan-angan untuk membentuk sebuah kerajaan sendiri dan ia dianggap angan-angan Mat Jenin, mewujudkan dua barisan kabinet menunjukkan betapa lebih jauh "Mat Jeninnya" Hadi dalam percaturan politiknya sejak kebelakangan ini.

Apa sebenarnya yang dikejar Hadi?

Kenapa banyak sangat berangan-angan seperti Mat Jenin?

Bukankah yang paling realistik bagi Pas ketika ini ialah terus berdakap erat dengan Najib, UMNO dan BN? (ShahbudinHusin 05/02/2018)

209 comments:

  1. Pergi mampus lah pas. Parti ajaran sesat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah mati. Belum masuk kubur je lagi.


      Delete
    2. Sering dikecam pemimpin parti pembangkang yang lain kerana didakwa berdiam diri soal skandal 1MDB, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini menegaskan beliau sebenarnya turut mengkritik isu itu, malah menegur Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, secara tertutup.

      Menurut presiden PAS itu, beliau dan pemimpin partinya bercakap tentang isu 1MDB di parlimen dan turut meminta Suruhanjaya Siasatan Diraja ditubuhkan untuk menyiasat.

      Namun, menurut anggota parlimen Marang itu, perkara itu tidak disiarkan kerana media tidak mesra dengan PAS.

      “Kami juga berjumpa Najib. Kami berjumpa dia tetapi tak minta projek dengannya. Kami tegur dia. Kami tak hanya tegur dia di Parlimen tetapi kami juga kata kepadanya secara bersemuka.

      “Jika dia zalim, kami kata dia zalim di depannya. Kami tak takut. Kami buat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad dulu juga,” kata Abdul Hadi seperti dipetik The Malaysian Insight.

      Abdul Hadi berkata demikian sebagai menjawab soalan daripada salah seorang hadirin sesi dialog terbuka NGO India di Kepala Batas yang bertanya alasan pemimpin PAS itu berdiam diri dalam isu berkaitan Najib dan 1MDB.

      Tegas Abdul Hadi, ketika ada pihak lain meminta projek dengan Najib, PAS memarahinya dan menasihatinya secara tertutup.

      “Kami adalah pembangkang yang menasihati bukan hanya marah," katanya.

      Dalam menjawab pertanyaan berhubung alasan PAS keluar daripada Pakatan Rakyat, Abdul Hadi menegaskan ia terjadi kerana PKR dan DAP tidak menghormati perjuangan PAS.

      “Mereka tak boleh sentuh dasar kami tetapi mereka (sampai) menentang isu hudud di Kelantan.

      “PKR opportunist dan tak konsisten, DAP pula chauvinist," katanya.

      Mengulas lanjut, Abdul Hadi berkata, PAS menentang hasrat DAP yang mahukan pilihan raya majlis tempatan di kawasan bandar kerana berdasarkan demografik, hanya satu kaum akan menang dan boleh menyebabkan ketegangan.

      Katanya lagi, dua parti itu juga mengeluarkan kenyataan menentang PAS tanpa berbincang dengan parti itu.

      “Budaya mereka tak konsisten dengan kami,” kata Abdul Hadi.

      Abdul Hadi turut menegaskan PAS tidak akan menyertai Pakatan Harapan untuk membentuk kerajaan kerana mendakwa Dr Mahathir akan menggunakan dasar lamanya.


      "Jika itu berlaku tidak akan ada kerjasama,” kata Hadi.

      Sesi dialog yang disiarkan secara langsung menerusi akaun Facebook PAS Pulau Pinang itu dihadiri wakil NGO India.

      Program itu dilihat sebagai percubaan pertama PAS mendekati orang bukan Islam selepas Pakatan Rakyat berkubur pada 2015.

      Delete
    3. Pas sekor pun takbley pakai. MP ke ADUN sama Pasu Bunga dalam Dewan. Dah makan dedak lagi tak guna.

      Delete
    4. Bekas menteri besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempertahankan haknya untuk memberikan sokongan kepada pihak yang dirasakan sesuai dan menegaskan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bukan salah seorang daripadanya.

      "Siapa saya sokong adalah hak saya. Yang jelas, saya tidak sokong anggota parlimen Gombak kerana dia akan merugikan rakyat Selangor lebih RM2 bilion dalam isu penyusunan semula industri air Selangor," katanya,

      Azmin yang merupakan menteri besar Selangor dan anggota parlimen Gombak pada Jumaat lalu berkata Khalid perlu memutuskan pihak yang disokongnya untuk pilihan raya umum (PRU) ke-14.

      Kenyataan itu dikeluarkan Khalid selepas Azmin yang juga merupakan anggota dewan undangan negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa mendakwa Khalid berpindah-pindah sokongan antara Umno, PAS, dan sebagai ahli bebas.

      Jawatankuasa Selangor yang ditugaskan memantau penstrukturan semula air di negeri itu mengkritik Khalid atas dakwaannya, dan menegaskan penilaian untuk pengambil alihan itu belum diputuskan.

      Khalid menjadi menteri besar Selangor selepas Pakatan Rakyat menawan negeri itu pada 2008.

      Beliau disingkirkan pada 2014 susulan perselisihan dalam partinya ketika itu, PKR.


      Selepas keluar PKR, Khalid dilihat tampil dalam acara-acara PAS dan Umno namun belum menyertai mana-mana parti.

      PAS Selangor dilaporkan menawarkan Khalid kerusi DUN untuk PRU ke-14 akan datang tanpa perlu menyertai parti itu.


      Delete
    5. Lepa ni DBP boleh masukkan pepatah baru iaitu ANGAN2 MAT HADI

      Delete
    6. Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah memberitahu, beliau kekal dengan dakwaannya sebelum ini berhubung kerjasama dan pertemuan antara Parti Amanah Negara (AMANAH) dan Umno Kelantan.

      Bagaimanapun, timbalan menteri besar Kelantan itu berkata, beliau tidak akan mendedahkan bukti yang dimilikinya.

      "Dia boleh nafikan tapi kita ada maklumat dan ada saksi yang mengatakan ada perjumpaan antara pimpinan AMANAH dan Umno.

      "Kita sebut gitu jelah. Tak ada, tak ada (nak tunjukkan bukti).

      "Dia nak nafi, nafilah. Dia tuduh kita ada RM90 juta pun tak ada bukti," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas Seminar Merakyat Membangun Bersama Islam di Bangi hari ini.

      Malaysiakini sebelum ini melaporkan, Mohd Amar mendakwa beliau mempunyai maklumat mengenai kerjasama antara AMANAH dan Umno.

      Menurutnya, wujud perbincangan antara pimpinan kedua-dua parti itu untuk menjatuhkan kerajaan PAS di Kelantan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.


      Bagaimanapun Pengerusi Badan perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed menafikan dakwaan tersebut dan menyifatkannya sebagai tidak berasas.

      Manakala AMANAH turut menafikan dakwaan berkenaan dan merancang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Amar.

      Naib Presidennya, Datuk Husam Musa berkata AMANAH tidak perlu bersusah payah menjatuhkan kerajaan PAS kerana ia akan jatuh dengan sendiri.

      Delete

    7. Pas bawah Hadi Awang hancur dah.
      Punoh jahanam sebab makan dedak Najib.

      Delete
    8. KAIS PAGI MAKAN DEDAK
      KAIS PETANG KERETA PULAK.

      KERANA HADI SETITIK,
      ROSAK PAS SEPASU BUNGA.

      BAGAI GUNTING DALAM LIPATAN,
      HADI PONTENG BANYAK ALASAN.

      Delete
    9. Dalam PAS ada ramai ahli yang ber'fikrah' politik seperti Amanah. Adalah dengan berfikrah seperti Amanah sehingga ada 100% itu dianggap "harumanis" dan akan mengundi Amanah pada PRU-14 nanti. Satu kesimpulan yang sangat dangkal. Lebai bagi satu contoh yang berfikrah Amanah 100% ialah YB Dr. Abd Rani Osman Adun Meru. Adakah Dr Rani akan mengundi Amanah PRU-14 nanti?

      PAS kena hormat mereka yang berfikrah seperti Amanah (pemikiran politiknya) dan itu memberikan kebaikan dalam PAS apabila menentukan sesuatu keputusan. Jika kita label yang berfikrah Amanah itu PAN maka suka benarlah PAN kerana boleh dapat ahli lagi kerana PAS pulau ahlinya sendiri. PAS tak bodoh dalam hal ini.

      Lebai sendiri pun banyak juga pandangan politik bersamaan dengan pandangan politik pimpinan Amanah. Adakah dengan itu lebai akan mengundi PAN pada PRU-14 nanti... Tergolek lebai gelak jika itu justifikasinya.

      Oleh kerana panjang sangat ulasan ini, lebai berhenti dulu setakat ini. Nanti lebai akan sambung lagi pasal kononnya sokongan terhadap Pakatan Harapan (PH) meningkat selepas Dr Mahathir Mohamad dinamakan sebagai calon perdana menteri, Ilham Centre ada beberapa kajian dan kajiannya bercanggah antara satu sama lain kenapa dan mengapa. Sifat individu dan keakuan dalam HARAPAN menyebabkan mereka tidak bersatu dalam menentang BN. Malah faktor ini membuatkan mereka bercakaran satu sama lain dan beberapa faktor lagi. Berikan kekuatan untuk lebai menulis. Insya-Allah lebai kan mengulas dan pembaca boleh berfikir dan mencari kebenaran.

      Jangan mudah kita kena tipu oleh mereka yang ada sijil cerdik.

      Delete
    10. Hadi Awe barua Najib Razak.

      Lo ni Hadi Awe jadi brokar Najib Razak buat onar.

      Delete

    11. Hadi Awang dulu pemecah-belah umat Islam dia Malaysia. Sekarang Hadi Awang nak jadi pemecah belah Rakyat Malaysia kapir dan muslim pula. Rosak negara, bangsa dan agama ada manusia macam Hadi Awang. Parti sendiri pun dah pecah-belah.



      Delete
    12. Saya cadangkan KEJORA blow job HADI sampai HADI kembali sihat


      Delete
    13. Jahanam Malaysia kalau dapat gandingan Najib Tun Razak dan Hadi Awang.

      Pencuri duit orang Islam dan tukang kapior orang Islam.



      Delete
    14. PAS sudah memuktamadkan senarai calonnya yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), kata presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


      Beliau berkata senarai nama calon itu, yang dikemukakan PAS negeri, telah diluluskan Majlis Syura Ulama tiga minggu lepas.

      “Mungkin ramai (calon) muka baharu sebab (calon) lama dah berusia. Kami juga akan kemukakan ramai calon muda termasuk wanita dan bukan Islam,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Dialog Bersama Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) India di sini, hari ini.

      Beliau berkata setakat ini, PAS memutuskan untuk bertanding di 130 kerusi Parlimen.

      “...mungkin banyak lagi (kerusi). Kita akan bertanding di kawasan Barisan Nasional dan Pakatan Harapan bertanding,” katanya.

      Abdul Hadi berkata sehingga kini, PAS telah mengumpulkan puluhan badan bukan kerajaan dan tiga parti politik iaitu Parti Cinta Malaysia (PCM), Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan Barisan Jemaah Islamiah Semalaysia (BERJASA) di bawah Gagasan Sejahtera.

      Ditanya mengenai kerusi yang bakal ditandingi PAS di Pulau Pinang, Abdul Hadi berkata pihaknya akan melihat kewajaran dan kekuatan parti itu di kawasan-kawasan tertentu.

      Sementara itu, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Muhammad Fauzi Yusof yang turut hadir pada program itu, berkata nama Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Pasir Datuk Mohd Salleh Man tidak disenaraikan sebagai calon PAS Pulau Pinang pada PRU14.

      “Kita merehatkan dia daripada bertanding dalam PRU14. Sudah menjadi amalan kepada kita mana-mana (nama calon) kita angkat kepada Majlis Syura Ulama itulah yang dipilih. Jadi, nama dia kita tak angkatlah sebab kita tak memilih dia untuk bertanding,” katanya semasa ditanya mengenai kedudukan Mohd Salleh dalam parti itu.

      Bagaimanapun, katanya, wakil rakyat tunggal PAS di Pulau Pinang itu masih kekal sebagai anggota PAS.

      Mohd Salleh ketika dihubungi berkata beliau akan terus bersama rakyat dan melaksanakan kebajikan mengikut kemampuannya.

      Delete
    15. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 13:00

      Hadiwang pon pa dai main wayang...prompak 1 mdb hanye tegur secara tertup...

      Prompak bukan diberi teguran...mesti di bicarakan...ape punye bodoh hadi wang dan Pas...

      Hadi wang kata najib di pilih secara demokrasi...jadi nak jatuhkan najib kena cara demkrasi...perompak pon hadi nak biarkan..

      Pada 2008 umno tewas diperak...hadi arahkan pas perak ug dengan umno...demokrasikah hadi wang?..

      Oandai jugak ularmak hadi wang main wayang kerana wang 90 jota...

      Delete
    16. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 13:03

      Bila umno jatuhkan PR di perak secara tidak demokrasi Hadi Wang tidak kutuk umno malah kutuk PKR plak...

      Ularmak yg berbelit lebih dari belit serban...wang punye pasal...

      Delete
    17. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 13:16

      Kes batal penukaran ugama anak oleh bapak yg masuk islam oleh mahkamah persekutuan Pas tak berani komen..pas hanye mahu ambik esempatan mintak mp2 pas lebih ramai di parlimen...

      Selam ini ade yg lebih penting mengenai perlembagaan yg tidak jelas mengenai uslam pas tutup mata...

      Pas dan hadi kebih pentingkan RUU 355 yg hanye nak pinda hukuman...itu puu dah 4 tahun tak selesai....nak jadikan modal politik pejuang uslam konon..

      Delete
    18. Buang tebiat.dah tak lama
      lagi la tu.otak nyanyuk.
      politik manusia zaman purba

      Delete
    19. Ahli Muda DAP, Ahli Majlis Eksekutif Sosialis Muda DAP Kebangsaan, Dyana Sofea Mohd Daud pula memuat naik gambar beliau memegang pedang ‘lightsaber’ yang terkenal di dalam filem Star Wars milik karakter Obi Wan Kenobi dan kapsyen bagi gambar tersebut berbunyi:
      “I takde keris, tapi ada lightsaber. Adakah Obi Wan Kenobi akan redha guna lightsaber untuk potong kek?”
      Walaupun Dyana tidak ada menyebut nama sesiapa dalam kapsyennya itu tetapi jelas beliau merujuk kepada acara perasmian Muktamar PAS. Lebai tak marah kepada Dyana, walaupun dia Melayu dia tak mengerti adat Melayu. Bukan adat Melayu dia tak faham, Islam yang dianuti semenjak lahir pun dia tak tahu pasal itu dia boleh minum dan berpoya lebih buruk daripada orang bukan Islam. Lebai tak nafikan ramai wanita bukan Islam yang lebai kenali menjaga maruah diri sebelum berkahwin, malah mereka hanya minum 'sandy' aje kalau nak mabuk.




      Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (PAN), Khalid Abdul Samad yang mengatakan pemimpin PAS yang berpakaian seperti Pahlawan Melayu bagi menepati tema Muktamar seakan seperti orang mabuk.



      Tapi Khalid Samad dia membisu, mecam orang bodoh bila Boboi dan bapannya memakai baju ala pahlawan Melayu purbakala di dalam majlis makan malam PPBM.



      Hang Mahathir, Hang Muhyiddin dan Hang Boboi menyanyi untuk menghibur para hadirin majlis. Lebai ingat dia orang menyanyi lagu Melayu purbakalatapi rupanya menyanyi lagu "Frank Sinatra, My Way". Teringat watak Larry, Curly dan Moe dalam sitkom The 3 Stoodges kata kawan lebai.

      Agaknya siapa mabuk antara yang belas kek dengan keris dengan yang menyanyi? Ini Khalid Samad belum khatam lagi untuk memberi komen, pasal itu dia tutup mulut dengan dedak, sekurang-kurangnya dia boleh guna 'dedak' itu untuk bayar kos akhbar AMANAH (PAN) seserta tanggung Zul Sulong anak beranak dalam akhbar tersebut.

      lebai bawa isu ini supaya jangan kita terlalu hipokrit dalam membuat teguran. Bagi lebai kita boleh tegur PAS pasal tanjak kerana nampak terlalu 'drastik', tapi itu tidak mengizinkan kita membuat fitnah kononnya PAS nak bersama UMNO atas itu pakaian. Nampak bodoh sangat.

      Apa yang HARAPAN dapat dengan membuat fitnah dan menyerang PAS. Adakah mereka fikir ahli-ahli PAS akan menjadi celaru dan akhirnya menyokong HARAPAN pada PRU14 nanti apabila berlaku pertandingan 3 penjuru? Ini nak realisasikan hasil kajian Invoke Rafizi yang kononnya jika 17% penyokong PAS memberikan sokongan kepada HARAPAN dalam pertandingan 3 penjuru makan HARAPAN boleh menang?

      Adakah mereka fikir dengan mereka membuat fitnah dan menyerang PAS, ahli-ahli PAS akan duduk bersantai sambil mendengar lagu "Frank Sinatra, My Way" nyanyian 3 Stoodges band PPBM ke?

      Tidak, ahli-ahli PAS akan menjadi lebih agresif membongkar semua salahlaku HARAPAN yang tidak ada bezanya dengan UMNO. Bukan sahaja ahli PAS tak sokong HARAPAN, malah orang atas pagar dan penyokong HARAPAN pun mula muat dengan 'kebodohan' pimpinan HARAPAN yang berebut jawatan sama dengan UMNO.

      Delete
    20. Hadi awang tu cakap besar dan tin kosong. Cakap jer kuat, tapi menipu. Tu yg keluar amanat pelik dan karut tu. Sekarang dia jilat balik segala air liur dia tu. Dia cakap yg dah pasti tak boleh buat sekadar mengarut depan ahli pas, kasi lopong mulut yg mendengar.

      Delete
    21. Benarkah Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang seorang yang angkuh? Perangai buruk ini dikatakan telah dan akan mengakibatkan banyak pihak yang hilang kepercayaan dan rasa hormat terhadap beliau dan mungkin juga partinya, PAS.

      Setakat ini, ada sekurang-kurangnya seorang ahli politik yang amat peka sikap angkuh Hadi ini. Beliau ialah Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara, Abdul Khalid Samad yang meramalkan rasa hormat umum terhadap Hadi akan terus merosot, kecuali beliau berubah.

      "Mungkin pihak luar yang tidak pernah berada dalam barisan kepemimpinan bersama Abdul Hadi tidak tahu perangainya. Sikap Abdul Hadi dari dulu memang begitu (memperlekehkan orang),” katanya.

      Khalid mendakwa ciri jatidiri Hadi itu selama ini tidak diketahui umum kerana ia dilindungi ramai pemimpin PAS, terutama mereka yang kini sudah berhijrah ke parti Amanah.

      "Jika sebelum ini, bekas pemimpin PAS yang kini berada dalam Amanah banyak membantu mengawal sikap Abdul Hadi yang angkuh dan ekstrim.

      "Tanpa kami, sikapnya yang sebenar semakin terserlah. Dia suka memperlekehkan parti lain, angkuh dan sombong, itulah sifat sebenar Abdul Hadi," katanya.

      Khalid mendakwa, Abdul Hadi sering melabelkan pihak lain dengan pelbagai gelaran kerana berasa hanya dirinya hebat serta mengikut ajaran Islam, manakala orang lain sebaliknya.

      Jika demikian kedudukannya bermakna PAS, nampaknya akan berhadapan keadaan politik suram. Apabila pemimpin parti tidak dihormati maka lesulah masa depan parti berkenaan.

      Hadi, 70 tahun, menjadi presiden PAS sejak 2002 menggantikan Datuk Fadhil Nor yang pulang ke rahmatullah. Beliau menjadi Menteri Besar Terengganu dari 1999 hingga 2004.

      Hadi lulusan Universiti Islam Madinah (1969 – 1973) dan kemudian Universiti Al Azhar. Beliau adalah Naib Presiden Kesatuan Ulama Antarabangsa pimpinan Dr Yusuf al Qaradawi.

      Apabila tamat pengajian di Timur Tengah, Hadi menganggotai Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan dilantik menjadi Yang Dipertua pergerakan itu di Selangor pada 1977.

      Beliau menyertai PAS dan bertanding dalam pilihanraya 1978 dan menang di Marang, Terengganu. Namanya harum dalam PAS dan dilantik Timbalan Presiden pada 1989.

      Sepanjang memimpin PAS, Hadi dikelilingi ulama. Jika beliau angkuh, sudah tentu sukar diangkat menjadi Timbalan Presiden dalam 11 tahun menganggotai PAS.

      Pada 2002 Hadi menjadi Presiden PAS yang digandingi ulama-ulama besar seperti Almarhum Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan almarhum Datuk Dr Harun Din. Jika benar dakwaan Khalid Samad sudah tentu Hadi tidak lulus saringan moral kedua-dua mereka.

      Delete
    22. Sebagai perbandingan, seharusnya diingat bahawa Abdul Khalid bukanlah seorang ahli politik yang gemilang rekodnya. Lulusan bidang kejuruteraan itu menyertai PAS pada 1983 dan menjadi ahli Dewan Harian dari 1987-1993.

      Dalam PRU 1986, Khalid tewas kepada calon BN di Kuala Krai. Sementara dalam PRU 1999, Khalid dikalahkan calon UMNO di Parlimen Arau, Perlis. Sementara dalam PRU 2004 beliau dikalahkan calon UMNO di Shah Alam.

      Bagaimanapun apabila PAS bekerjasama dengan PKR dan DAP, baru Khalid berjaya menangalahkan calon UMNO di Shah Alam pada 2008 dan mengulanginya pada PRU 2013.

      Pada 1987, Khalid ditahan selama 9 bulan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam Operasi Lalang.

      Bagaimanapun Khalid adalah ahli politik ‘gempaq’ kerana rajin memanfaatkan isu-isu kontroversi demi bertahan dalam politik. Meremehkan wibawa Hadi adalah salah satu contohnya.

      Apabila kumpulan profesional dalam PAS tewas dalam Muktamar PAS tiga tahun lalu, Khalid dan pemimpin seumpamanya meninggalkan PAS dan menubuhkan parti Amanah. Sejak itu, pusar kempen mereka ialah menyebarkan kelemahan pimpinan Abdul Hadi.

      Ketika Hadi terus mengutamakan kerja dakwah dalam berpolitik dengan berpandukan konsep ‘matang dan sejahtera’, Amanah dan Khalid terus menyebarkan dakyah bahawa Hadi berperangai buruk dan angkuh.

      Konsep matang dan sejahtera Hadi termasuklah kesediaan bekerjasama dengan mana-mana pihak (termasuk UMNO) yang memperjuangkan kepentingan Islam dan umatnya, baik di dalam dan luar negara.

      Sudah tentu di segi akhlak muslim, kelakuan Khalid ini sukar diterima. Namun rekod Khalid memang bersifat provokatif dan keras. Khalid pernah dihukum tidak layak berceramah agama di Selangor oleh Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).

      Pada 8 September 2011, MAIS menolak rayuan Khalid untuk ditauliahkan berceramah agama di masjid dan surau di Selangor. Ini termasuklah tazkirah, ceramah, kuliah selaras dengan perkenan Sultan Selangor.

      Pada 6 September 2011, Khalid melanggar peraturan permit apabila memberi ceramah di surau Taman Seri Sementa, Kapar, Klang.

      Pada 15 Julai 2014, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah murka terhadap Khalid Samad kerana mempersoalkan kuasa eksekutif Mais dan mencadangkan kuasa itu ditarik balik.

      Baginda memberi amaran supaya beliau lebih berhati-hati mengeluarkan kenyataan namun Khalid membicarakan isu kuasa Sultan dan peranan Mais di dalam menasihati Sultan mengenai agama Islam.

      Pada 26 Ogos 2014, Khalid Abdul Samad didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Jalan Duta atas tuduhan mengeluarkan pernyataan berbaur hasutan berhubung kuasa eksekutif MAIS dalam satu sidang akhbar di lobi Parlimen, 17 Jun 2014.

      Pada 21 Ogos 2014, Khalid Samad menyatakan bahawa sultan tidak sepatutnya diberi hak mutlak melantik menteri besar kerana sistem yang menjadi amalan di negara ini adalah sistem raja berperlembagaan.

      Delete
    23. Isu penggunaan kalimah Allah oleh golongan bukan Islam mencetuskan kemarahan orang Islam di Malaysia. Namun, sentimen ini diperlekeh oleh Khalid yang menyatakan orang bukan Islam juga boleh menggunakan kalimah Allah dan ajaran Islam.

      Khalid mendakwa penganjuran Majlis selawat ketika program”Cinta Allah dan Rasul” di seluruh negara oleh kerajaan adalah retorik semata-mata.

      Katanya, Kerajaan hanya “berlakon” menjalankan program keIslaman demi kepentingan politik.
      Khalid dilihat mahu mempertahankan DAP apabila Mufti Pahang mengeluarkan kenyataan bahawa orang bukan Islam yang menentang usaha memartabat Islam adalah kafir harbi.

      Khalid mengkritik Mufti berkenaan dan mahu beliau disiasat kerana menghasut.

      Khalid adalah Pengarah Komunikasi Amanah. Soalnya, adakah tindak tanduknya direstui Amanah? Jika demikian, maka akan lebih murunglah nasib parti itu kerana bergantung pada propagandis ‘kurang matang’ seperti Khalid.

      Delete
    24. Kalau mufti makan dedak atsu taek jho liw mestilah di kutuk takan di junjung bangang woi. Macam ustad Zamihan, Sultan Johor pun panggil dia Tin Kosong. Inilah cintoh tin kosong yang memalukan islam. 2 x 5= 5 x 2 dengan lebai2 paspispussy tin milo. Jual agama pakai timbang kilo. Dijual kepada yang tidak berpelajaran pulak tu. Berhujah berbelit belit, u turn, korner kiri kanan. Tin kosong dan tin milo memang sedondon.

      Delete
    25. Berejam-jam kita tunggu di tengah2 Dataran Merdeka melaung-laung...'kejora kamu di mana, kenapa tak datang jumpa saya'.
      Lepas tu, takkan saya tak perlu rehat sebentar dan buang air....??

      Hapah pun tak dijawabnya. Sebaliknya dia asyik melalut main bola, main bola, main bola. Rekod Kronologi posting semua ada sebagai bukti.

      Delete
    26. Selepas kamu posting.....
      'Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh'
      -----------------------------------------
      Kamu masih bersembunyi kecut nak bersua muka dgn saya. Lepas tu, kenapa pulak kamu langsung lesapkan diri membiarkan saya tercegat di tengah2 Datar Merdeka,
      kenapa haaaaaaaaaaa......??

      Delete
    27. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak 4 February 2018 at 14:18
      Dah tahu KeraJora bapuk bapak kelentong bacul...cakap jee besar...telor plastik...batang dah kecik tak naik plak...hik5

      Delete
    28. Kejora cuba menutup 'pekung busuknya' dgn pantatun sampahnya.

      Mari kita semak KRONOLOGI REKOD POSTING DLM BLOG INI BUKTI 'kejora' PENGECUT TAK BERANI FACE-TO-FACE DGN SAYA

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:36
      Di Pdg Merdeka, kini hamba tercegat berdiri
      Kalau Suman tiba, hamba mudah saja dicari
      Jeket hiitam, sapu tangan putih di poket kiri
      Awak pula Suman dajal, tolong perkenal diri
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah..

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:11
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah dataran merdeka.
      Saya track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:19
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:22
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:09
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:10
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Delete
    29. Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:24
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Anonymous 1 February 2018 at 23:11
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:22
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:25
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:26
      WAK SUMAN TEMPE DAH MACAM ORANG GILA...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:11
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:23
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:29
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:18
      Jam 11.00, hamba tunggu bagaii yg dikata
      Tak menyahut pun Suman bapok tua renta
      Ternyata pak kadok inii hanya banyak aota
      Bacul dayus, udah kecut peliir ini pendusta
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:21
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Anonymous 1 February 2018 at 23:31
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:25
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Delete
    30. Anonymous 1 February 2018 at 23:32
      WOIII...WAK SUMAN GILO...
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:28
      P E R H A T I A N :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 23:34
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:34
      Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
      Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
      Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
      Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 23:38
      WAK SUMAN TEMPE DAH GILO....
      Kahkahkah.
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:39
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:40
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Delete
    31. Anonymous 1 February 2018 at 23:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:44
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola..

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:47
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:47
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:50
      Sengaja berkaca mata supaya mudah kamu menfenali saya.
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:57
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Delete
    32. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:03
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:05
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:07
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 2 February 2018 at 00:08
      Pak Man....Pak Man....
      Buat ape nak di layan si sial kejora ni nihh!
      Dia tak akan datang punya!!!!!
      Baru tadi aku nampak KEJORA rayau kat co ket
      pakai skirt atas lutut
      Lepas dia letak Plekad
      "DISKAUN 90%"
      sejak juboq dia koyak ari tu
      dia makin menjadi
      kikikikikiki

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:10
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........?

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:14
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:17
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:18
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Anonymous 2 February 2018 at 00:19
      Kih kih kih...
      Wak Suman ni orang buta rupanya..

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:23
      Jgn jadi Mat Maslan, takut cakaplah takut, toksah beri mat malasan,
      Sebenarnya sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, nie haaaaaa...??
      Kenapa..kenapa..kenapa....???
      Takot ker...........!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:19
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Delete
    33. Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:26
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:32
      Kejora macam Najib, berani cakap besar belakang2.
      Bila diajak face-to-face, haram dorang tak berani, kecut macam tak ada buah perlir.
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:41
      Kejora....
      Kenapa masih diam membisu...kamu sembunyi di mana, haaaa...??
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Anonymous 2 February 2018 at 02:04
      Suman punya belit aota, hamba dah khatam
      Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
      Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
      Hamba gelak berguliing2 sampai nak pitam
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:12
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:08
      Penat saya menunggu Kejora tak kunjung tiba. Saya akan minta anak saya menggantikan sebentar tempat saya sementara saya berehat sekejap dalam kereta.
      Saya akan terus menunggu kejora, itu azam & tekad saya.

      Replies
      Anonymous 2 February 2018 at 02:28
      Aiikk...Wak Suman Tempe konon hebat, tapi bawa anak teman...
      Kih kih kih...tak berani ke berdepan sorang sama sorang dgn cikgu tu...
      Kih kih kih

      Anonymous 2 February 2018 at 02:18
      Mlm ini Suman udah jadi mcm sambal petai
      Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
      Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
      Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 2 February 2018 at 02:25
      Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
      Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
      Tadi disuruhnya cam hitam punya spek mata
      Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:30
      Baik, sekarang saya kembali di tengah2 Dataran memakakai cap/topi 'nike' tanpa pakai spec 'rayban'.
      Amacam, boleh datang sekarang......??

      Anonymous 2 February 2018 at 02:42
      Udah2 ler Wak Suman Tempe...
      Pembaca dah boleh nilai kelentong aota Wak tu...Wak dah dua kali kantoi & terperangkap dgn cikgu matematik tu...gi tidor le Wak.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:05
      Cikgu mathematic konon, tak hal dia si kejora puaka jugak....!!

      Delete
    34. Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Replies
      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???
      Othaman Ahmad2 February 2018 at 03:09
      Sekarang 1Malaysia & satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:10
      Sebelum ini cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa dia masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, dia takut kerrr........????

      Anonymous2 February 2018 at 03:29

      N6ata jelas sah terpatri fakta.
      Jira bapok takut gigil tk berani dgn pak man.
      Jenis bapok gay mmg ramai dan paling bising dlm umno, mahupun pas.
      Kalau ada atau tiada isu, mereka ni lah yg paling mulut byk.
      Budaya ini dimula oleh tv3 pada zaman azwan.Semua ponen control.
      Hati mereka ni paling busuk hitam,lebih berdendam mengumpat dari perempuan tulin.
      Umnopas dihijack rosak oleh bapok sudah lama.
      KETUA BESAR KEPALA BAPAK JIBBO,DIBAWAH TELUNJUK BADAK.
      Hanya tinggal yg bodoh dan bapok.Blog org pun hendak dimusnahkan.
      Mungkin Budin patut buat satu expose khusus siapa Kejora hati hitam,mulut jahat

      Replies
      Othaman Ahmad2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecu t& bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir

      Delete
    35. The founder of 'pantatjaya' Najib rules Malaysia ONLY for 8 miserable years but have squandered and made Bank Negara losses over RM160 billions.

      On the othar hand, the Grand Old Statesman ruled Malaysia for 22 Golden Years with his monumental success leaving modern world class landmarks, legacies, good infrastructures, information technology, sound reputation that made Malaysia stood above in the World Map

      Delete
    36. David Copperfiled buat silap mata menghilangkan 'Tembok Besar China'.

      Najib lagi handal...dia melesapkan tanah felda di tengah-tengah kesibukan ibukota...!!

      Delete
    37. LEPAS SATU KEJUTAN.. ADA LAGI KEJUTAN...!!

      Kejora kecut pulak melesapkan diri bila saya hadhir dan melaung-laung di mana dia di tengah2 Datara Merdeka sepanjang malam Feb 1, 2018.

      Delete
    38. Ketika mantan PM Britain, Margaret Thatcher melawat negara pd pertenngahan 90an, beliau terpesona & kagum dgn kemantapan ekonomi negara yg terajui oleh 2 tokoh terhebat Tun Mahathir & DS Anwar Ibrahim.

      Beliau pula mengibaratkan jika DS Anwar Ibrahim sebagai 'Best Soccer Player in The World', sudah tentu negaranya dan negara Eropah lain mahu membeli DS Anwar Ibrahim.

      Delete
    39. Wow..Ha..ha..ha..

      Tun Mahathir cipta Putrajaya.
      Rosmah-Najib-Kejora mengarut-lalut dgn 'pantatjaya'....!!

      That's the best joke of the week.....!!

      Delete
    40. Saya nasihatkan KJ (Kitol Jahanam) untuk suruh pemimpin umno yang tidak berintegriti tinggalkan politik, bukan pemimpin yang nak bersihkan landskap politik negara daripada pemimpin yang tidak berintegriti.

      BONGKAK NAK PEGANG REKOD PM TERMUDA M'SIA
      Khairy pernah dgn sombong bongkaknya menyatakan beliau mahu menjadi Perdana Menteri sebelum berumur 40. Beliau sebelumnya menjadi pembantu kepada kerajaan Abdullah namun menafikannya dalam beberapa kenyataan.
      Sekarang umur dah 42 tahun, masih ada peluang ker dia nak jadi pm.....??

      ANGAN2 MAT JENIN TAPI MERUGIKAN BERATUS JUTA DUIT NEGARA
      Minat beliau dalam pembangunan bola sepak mendorong beliau bersama-sama Jason Lo, Bojan Hodak dan Shebby Singh menubuhkan MyTeam di mana beliau menjadi pengerusinya.
      MyTeam ke mana, ke longkang adalah....!!

      MENANG KERUSI PARLIMEN DIBANTU BERPETI-PETI UNDI POS DI SAAT-SAAT AKHIR
      Pada Mac 2009, iaitu di dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2008, KJ bertanding menggunakan tiket Barisan Nasional bertanding di kawasan parlimen Rembau, Negeri Sembilan.
      Pada awalnya KJ dah kalah walau telah dikira berulang kali, tapi 'jeng jeng jeng, tau2nya pd saat akhir ada berpeti-peti 'undi pos misteri' muncul dan.....
      Khairy akhirnya dikira menang dengan mendapat undi sebanyak 26,525 mengalahkan calon lawan iaitu Badrul Hisham Shaharin dari PKR yang mendapat 20,779 undi. dikatakan bahawa dia memenangi kerusi tersebut melalui pemalsuan dalam pilihan raya. Adalah dilaporkan bahawa semasa proses pengiraan Khairy kalah 800 undi di belakang pencabarnya dari Parti Keadilan Rakyat, Badrul Hisham Shaharin. Selepas proses pengiraan semula Khairy mendahului dengan 5,746 undi

      JADI JUTAWAN MEE SEGERA DGN BERMODAL AIR LIUR SAJA SEBAB KEDUDUKAN SEBAGAI MENANTU PM
      KJ terlibat dalam penggabungan kontroversi ECM Libra Capital Bhd dengan Avenue Capital Resources Bhd yang merupakan aset kerajaan, menyebabkan kelahiran syarikat ECM Libra Avenue Bhd yg kemudian menjadi broker menjual saham2 Telekom Msia kpd Temasek Holding Spura. Pada 11 Ogos, Shahrir Abdul Samad berkata "Pada prinsipnya, ini adalah konflik dalaman dalam kerajaan," tapi aneh, KJ dilepaskan begitu saja.

      KHAIRY TERANG2 SOGOK RASUAH BELI UNDI UNTUK KALAHKAN MUKHRIZ BAGI JAWATAN KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
      Pada tahun 2009, Khairy bertanding sebagi Ketua Pemuda UMNO yang baru, bersaing dengan Mukhriz Mahathir dan Khir Toyo. Namun demikian, kontroversi tercetus apabila Khairy dibenarkan bertanding oleh Lembaga Disiplin UMNO walaupun dia didapati bersalah kerana terlibat dalam politik wang, sementara pesalah lain yang didapati bersalah atas kesalahan yang sama, seperti Mohd Ali Rustam yang sepatutnya bertanding bagi jawatan Naib Presiden UMNO, tidak dibenarkan bertanding bagi jawatan masing-masing.
      Apa punya double standard umno nie....??

      KES RASUAH-KORUP DALAM KEMENTERIAN BELIA & SUKAN
      Aneh belum ada perbicaraan mahkamah dan hukuman mandatori yg melibatkan beratus-ratus juta, walau di peringkat awal telah di siasat oleh SPRM tapi kes dibiarkan sepi & sejuk dalam peti ais oleh Najib & Pandir Ali.

      Delete
    41. The late Tun Ghafar Baba only with Malay education background left us with his MARA legacy which has produced thousands Malay businessmen/entrepreneur, MARA graduates and MARA skilled/craftsmen.

      UMNO hq Putra World Trade Center and Putrajaya City plus many others are landmarks that stunned the entire world which came about from Tun Mahathir's vision.

      What have Najib & KJ goons contributed so far that will leave a permanent mark in the nation history.......??

      Tun Mahathir don't have to gain education in Oxford, but what a stunning it was when he was invited to present a 'talk and a brainstorming session' at Oxford last year. And he made Malaysia famous & and appear oustanding in the world map.

      How come KJ was not honoured with such invitation, how come..how come........??

      Delete
    42. Now let me tell you everyone of you here what Najib has been successfully gained.....

      In 2016, FinanceAsia has named Malaysia's Prime Minister and Finance Minister Najib Razak as the worst finance minister in 2016. He pipped 12 other finance ministers of Asia-Pacific's largest economies for the crown.

      The scandal over 1MDB triggered demands for Najib to step down, raising doubts in the international arena over Malaysia's commitment to good governance.
      In the third quarter of 2015, foreign investors pulled out around $5.83bn (£4.04bn, €5.34bn) from the country. The ringgit depreciated by 19% in 2015 - a fall not seen since 1997.

      Delete
    43. THE BRILLIANCE OF TUN MAHATHIR WHICH NO ONE IN THE WORLD HAS:

      Malaysia was badly hit by The Asia currency crisis began in 1997, triggered by the notorious currency trader, George Soros.

      The World Bank wanted Malaysia to request for loans to tide over the crisis like the other countries affected by currency trading. The loans would be conditional upon Malaysia following IMF advice on economic management.

      However it is well-known historical fact that Tun Mahtahir refused to seek IMF or World Bank help because the so-called help would worsen the financial situation. Instead, in 1998 Malaysia imposed currency control which miraculously helped it to recover.

      ps:
      Imagine what will our nation be at that point of time if Najib was the pm & finance minister (what more when under the spell of Borosmah)......??

      Delete
    44. MEMINJAM KATA2 HIKMAH CIK MINAH:

      Cik Minah3 February 2018 at 10:48

      Najib cakap pasal kehilangan Forex 31 billion zaman
      Tun Mahadir. Dia lupa ke, zaman dia kehilangan forex
      LIMA KALI GANDA jumlahnya(169 billion!) dalam laporan Bank Negara yang dia tak berani dedahkan di Parlimen.
      Najib ni memang bodoh ke...?
      Mungkin dia ni Autisme sebab tu tengok fizikal dia.
      Cara dia berdiri dan berjalan, macma mana.
      Tosah cakap, cara dia berlari!......hehehe.

      Delete
    45. MHATHIR LAGI HEBAT KEBERKATANNYA, DAPAT MASUK KAABAH & JUGA ZIARAH MAKAM RASULULLAH SAW.....!!

      Anonymous 3 February 2018 at 10:46

      Is najib an educated person?

      Just becos he has visited makan Rasulullah, he is a more trusted individual tham mukhriz...what a load of bullshit and childish.

      Using his unintelligent argument, Mahathir shud be more trusted than him coz mahathir has both inside makam Rasulullah AND THE KAABAH.

      Najib, kau bleh tipu seorang melayu, tipu ramai melayu macai kamu. Namun kami majoriti melayu muslim rakyat biasa mana mungkin kamu dapat kencingkan.

      Najib, stop living in fantasy, stop believing in fictions and stop indulging in falsities.

      That is an advice from an ordinary citizen whom you cannot kencing

      Delete
    46. This comment has been removed by the author.

      Delete
    47. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    48. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    49. Saya amat bersetuju dgn luahan sdradi bawah ini.

      Ahmad Musadik Shamsudin3 February 2018 at 10:25

      Dalam sejarah, ada beberapa peristiwa dimana salam daripada sahabat- sahabat (ra)tidak dijawab oleh Nabi SAW kerana tingkahlaku sahabat-sahabat(ra)tersebut tidak disukai oleh baginda.
      Itu sahabat.Jenerasi terbaik yang berjuang bersama nabi.

      Bagaimanakah agaknya kalau Nabi SAW masih hidup dan Najib kleptokrasi menziarahi baginda?

      Delete
    50. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    51. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  2. Hancur dan porak peranda negara jika lebai lebai sesat dan munafik ni diberi kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umat Islam pun Pas kapirkan dan nak tanam jirat. Belum dapat kuasa lagi. Lagi teruk daripada ISIS.

      Delete
    2. DAP hari ini membuka pusat khidmat baru di Tanjung Bungah yang dilihat sebagai langkah untuk memintas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teh Yee Cheu.

      Teh Yee Cheu merupakan ADUN DAP yang lantang bersuara terhadap kerajaan negeri berkenaan beberapa isu termasuk pembangunan di pinggir bukit.

      Pusat khidmat itu dirasmikan oleh Pengerusi DAP Pulau Pinang Chow Kon Yeow dan turut dihadi Anggota Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari.

      Kerusi Tanjung Bungah berada di dalam kawasan partlimen Zairil.

      Bulan lalu, Teh mendedahkan kerajaan Pulau Pinang telah menghalangnya daripada menggunakan peruntukan dana RM200,000 yang diberikan kepada kawasannya.

      Pembayaran dana itu sebaliknya diletakkan di bawah kuasa Zairil.

      Teh bagaimanapun kekal sebagai anggota DAP.


      DAP dilihat meminggirkan Teh dan meletakkan kepercayaan kepada Zairil untuk memantau kawasan itu bagi pilihan raya umum akan datang.

      Dalam kenyataan di Facebook, Zairil berkata, pusat khidmat yang terletak di Jalan Desiran di Tanjung Tokong itu akan beroperasi dari Isnin sehingga Jumaat pada pukul 10 pagi sehingga 5 petang dan Sabtu dari 10 pagi hingga 1 tengah hari.

      Delete
    3. BAGAI KACANG LUPAKAN KULIT,
      PONTENG SEMACAM KEBULOR DUIT.

      BAGAI ENAU DALAM BELUKAR,
      ULARMAK KACAU PARTI BUAT ONAR.

      TELUNJUK LURUS KELINGKING BERKAIT,
      ULARMAK BOROS JATUH NILAI RINGGIT.

      Delete
    4. Tan Sri Khalid Ibrahim berkata Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali tidak perlu memikirkan pilihan parti politiknya dan beliau hanya perlu tahu beliau tidak mendapat sokongannya.

      “Siapa saya sokong adalah hak saya. Yang jelas, saya tidak sokong YB Gombak (Azmin) kerana dia akan merugikan rakyat Selangor lebih RM2 billion dalam isu penyusunan semula industri air Selangor,” katanya di Facebook.

      Bekas menteri besar itu menjawab kenyataan Azmin pada Khamis, yang berkata Khalid dilihat tidak mempunyai prinsip dan idealisme kerana “sekejap Umno, sekejap PAS, kemudian bebas” untuk pilihan raya umum akan datang.

      “Khalid perlu buat keputusan. Dalam politik kita mesti ada prinsip, idealisme. Ini sekejap (sokong) Umno, sekejap PAS, kemudian bebas. Jika beliau mahu main peranan dalam PAS, masuk parti itu,” katanya.

      Sebelum ini, sumber mengatakan Khalid berkemungkinan bertanding sebagai calon PAS di Parlimen Shah Alam pada PRU14 nanti. Kerusi itu ketika ini disandang pemimpin Amanah, Khalid Samad.

      Tetapi ia mungkin tidak akan menjadi pertarungan antara 2 Khalid, kerana terdapat spekulasi Azmin akan berpindah kawasan ke Shah Alam dari Gombak.

      Khalid dilihat mesra PAS selepas peristiwa Langkah Kajang, yang menyaksikan Azmin menjadi menteri besar Selangor dalam usaha PKR menggantikan Khalid dengan presiden mereka, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

      Khalid yang bertanggungjawab ke atas pengambialihan aset konsesi-konsesi air di Selangor oleh kerajaan negeri itu menjadi pengkritik Azmin dalam isu penyusunan semula industri air.

      Ahli Parlimen Bandar Tun Razak sebelum ini berkata beliau akan membantu kempen PAS dan sedia bekerjasama dengan Umno pada pilihan raya umum akan datang.

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 13:08

      Khalid turut berpuashati bersama Pasc penerangan Arulkanada mengenai hutang 1 mdb...khalid seorang ahli koprat mudah ditiou.. oleh Arulkanda..nampak sangat khalid tak tau rompakan 1 mdb...

      Nasib baik khalid fi buang dari jawatan mb selangor...elok lah pas ambik orang mcm khalid ni...khalid bukan popular sangat di selangor...

      Delete
    6. Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang berkata Tun Dr Mahathir Mohamad pernah secara terbuka membincangkan pelantikan pemerhati antarabangsa untuk memantau pilihan raya umum semasa beliau memegang jawatan perdana menteri.


      Lim berkata pada 9 Julai 1990, Mahathir bertemu dengannya di Pejabat Perdana Menteri selama sejam untuk memperdengarkan cadangan agar pemerhati Komanwel dilantik mengawasi pilihan raya pada tahun itu.

      "Dr Mahathir tidak bersetuju bahawa misi pemerhati Komanwel harus dijemput atas nama semua parti politik, dan jawatankuasa semua parti harus ditubuhkan untuk mengendalikan segala perkara berkaitan dengan misi itu," kata Lim yang memetik kenyataan akhbarnya pada masa itu.

      Lim berkata demikian ketika anggota majlis tertinggi Umno menolak permohonan Pakatan Harapan (HARAPAN) agar pemerhati antarabangsa dilantik bagi tujuan itu.

      Menurutnya, Mahathir yang mengetuai kerajaan dan BN pada masa itu bersetuju dengan DAP agar anggota pemerhati Komanwel harus berasal dari negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen dan pilihan raya yang diiktiraf di peringkat antarabangsa, dan bukan dari negara yang diperintah junta tentera atau diperintah sebuah parti.

      "Beliau (Mahathir) setuju bahawa misi pemerhati Komanwel harus mempunyai makna yang luas untuk melihat bahawa pilihanraya umum akan datang adalah 'bebas, adil, bersih dan jujur'.

      "Beliau berpendapat bahawa terserah kepada misi itu untuk memutuskan modus operandi, dan mengatakan bahawa kerajaan tidak akan meletakkan sebarang halangan atau had pada aktiviti misi berkenaan.

      "Kerajaan akan memberikan kerjasam kepada misi berkenaan dan memberikan maklumat apa saja yang diperlukan," kata Lim yang memetik kenyataannya pada 1990 .

      Ahli Parlimen Gelang Patah mempersoalkan sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersedia bertemu dengan delegasi daripada Pakatan Harapan (HARAPAN) bagi membincangkan isu pemerhati asing sama ada dari Komanwel, Kesatuan Eropah atau Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).



      Note: Jika benar kata LKS, bermakna Mahathir seorang yang suci dan tuduhan dan kejian selama ini adalah fitnah jahat PAKATAN PEMBANGKANG kepada kerajaan. Tak begitu Mat Sabu? - Editor

      Delete
    7. Jilat ahli DAP Teh Yee Cheu dan Bekas MB selangor Khalid pula dah Anus Lebai Wak Bangang 16:57 ni. Ini lah ciri2 munafik lebai cai2 penjilat taik AhMOI dan Jho Low. Hidup Jho Low, Ketuanan Jho Low, kasi Klepet habis duit melayu, jangan takut AhMOI ada. Lebai pun jadi lebur kena dedak. Janji kahwin 4, kereta pun empat biar agama yang merempat. Ular!!!! mak!!!!ular!!!

      Delete
  3. Uuuyiiioooooiinnkkkk

    PEPAGI BUTO DAJ MAKI HAMUN FITNAH
    APA SAJA YG PAS BUAT MEROYAN TERKINJA
    CUKUP LA TU PUAK BARUA HARAMJADAH
    TUNGGU PRU 14.NI PH TINGGAL SPENDA...



    KIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSS


    SLMT BERAMALL..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU14 Pas hilang semua kerusi Parlimen. Tak ada rakyat nak undi Pasu Bunga masuk Dewan.

      Delete
    2. Persatuan Ulama Malaysia (PUM) menggesa kerajaan menambah peruntukan kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi memartabatkan agama Islam.

      Presiden PUM Datuk Abdul Halim Abd Kadir berkata kewujudan JAKIM amat penting dalam membantu Yang Di-Pertuan Agong sebagai ketua agama dan berkerjasama bersama sultan-sultan di negeri-negeri masing-masing.

      Tambahan pula, katanya, Jakim terbukti telah berperanan dengan baik menjalankan fungsi merapatkan hubungan Majlis Agama Islam Negeri-negeri (MAIN) dan Jabatan Agama Islam Negeri-negeri (JAIN) bagi menyelaraskan urusan agama.

      "Dalam konteks ini, sewajarnya kerajaan terus memberikan dan menambah peruntukan bagi Jakim memartabatkan Islam sebagai agama persekutuan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Halim menambah Jakim berperanan besar menegakkan syiar Islam dan mengekang ajaran sesat selain telah berjaya memperkasa kefahaman umat Islam berlandaskan wasatiyyah.

      Halim turut menggesa orang ramai tidak terpengaruh dengan mana-mana pihak yang cuba mempertikaikan kewujudan Jakim.


      "Mempertikaikan kewujudan Jakim secara tidak langsung dibimbangi juga merupakan satu usaha menyekat perkembangan Islam di dalam negara ini," katanya.

      Jakim menerima peruntukan RM810.9 juta dalam Belanjawan 2018, penambahan RM65.9 juta berbanding tahun lepas.

      Delete
    3. Sultan Johor pun sdah mengarahkan badan agama islam johor berhenti bekerja sama dengan JAKIM yang tiada dan tidak berpelembagaan. Sekolah pondok lah banyak sikit. Orang sdah sampai ke bulan Jakim sampai atas kondo jual agama timbang kilo juga. Habis melayu di auta mengikut terjemahan isle mereka. Satu dunia ketawakan kita. Mungkin jin2,hantu2,bun8an2 oun ketawa.

      Delete
    4. bunian2 bukan bun8an2. Typo

      Delete
  4. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertanyaan... anda ade masalah mental kerrr???..

      Delete
    2. Kotey kejora kecil. Kejora tak puas hati. Kejora stress. Hehehe...

      Delete
    3. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    4. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    5. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
    6. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
  5. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    2. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    3. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
  6. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    2. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    3. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
  7. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Posting berulangan ...ayat sama ...menunjukkan ciri2 sakit jiwa..
      Semoga Allah swt menyembuhkannya.. aamiiin

      Delete
    2. Dah kronik sakit kejora. Dr nasihat bawak balik rumah tunggu lagi 2 hari je. Boleh dah gali mana yang patut. Hehehe...

      Delete
    3. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
    4. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
  8. Kesian. Pagi-pagi lagi macai dah stress. Kehkehkeh... Makan ubat chai..

    ReplyDelete
  9. Hadi Awang jadi PM? Mau mati duduk semua Menteri Kabinet tunggu dia setiap Rabu... tak datang-datang. Memonteng je kerja nanti.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerjasama antara PAS dengan bekas menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim kelihatan semakin hampir menjadi nyata ketika tarikh pilihan raya umum (PRU) kian menghampiri.

      Jika sebelum ini parti terbabit membuat lamaran bersyarat kepada Khalid, sebuah laporan media pula membayangkang berlaku kelonggaran buat tokoh korporat berkenaan.

      Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi berkata buat waktu ini Khalid boleh bertanding mewakili parti berkenaan tanpa perlu menjadi anggotanya.

      "Saya rasa tidak perlu untuk beliau menyertai PAS buat waktu ini. Mungkin beliau rasa tidak selesa melakukannya sekarang.

      "Jika beliau mahu bertanding menggunnakan tiket PAS atau bebas, macam mana pun kami akan sokong dia.

      "PAS boleh mendapatkan kerusi yang sesuai untuk Khalid," katanya seperti dipetik New Straits Times semalam.

      Sekarang YB bebas

      Khalid ialah tokoh yang disegani ramai dan menyertai politik selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim disingkirkan daripada jawatannya sebagai timbalan perdana menteri.

      Dengan namanya yang besar kemasukan Khalid ke dalam PKR membawa beliau diberikan jawatan utama, termasuk setiausaha agung pada Mei 2007.

      Khalid turut dilantik menjadi menteri besar Selangor pada Mac 2008 sebelum disingkirkan oleh PKR melalui percaturan dikenali sebagai Langkah Kajang pada 2014.

      image: https://i.malaysiakini.com/829/c27a34c20f24bc68961db4ac9ae96c09.jpg



      Bagaimanapun episod itu menyaksikan PAS semakin akrab dengan Khalid.

      Beliau baru-baru ini menyatakan kesanggupannya membantu PAS berkempen dalam PRU ke-14, dan sebagai reaksi segera parti terbabit, salah seorang daripada pemimpinnya berkata, mereka bersedia menawarkan kerusi kepada Khalid.

      Memetik kenyataan Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir, Sinar Harian melaporkan tawaran itu boleh menjadi kenyataan jika Khalid berubah fikiran untuk menyertai PAS.

      Telus, sangat dihormati

      Untuk rekod Khalid juga pernah menyatakan ikrarnya untuk membantu Umno di Selangor.

      Buat masa ini Khalid ialah wakil rakyat bebas untuk parlimen Bandar Tun Razak dan Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Kelang.

      image: https://i.malaysiakini.com/1112/49542b65a74a1816627c0aedc39896b3.jpeg



      Menurut Sallehen jika Khalid mahu bertanding sebagai calon bebas PAS di kerusi yang turut disasarkan parti itu, mereka sedia mempertimbangkan untuk memberi laluan kepadanya.

      Katanya hubungan PAS dengan Khalid memang terjalin baik sejak 2008.

      Sallehen yang juga anggota Dewan Undangan Negeri Sabak berkata Khalid bukanlah orang asing kepada PAS dan kedua-dua pihak tidak ada masalah bekerjasama.

      "PAS Selangor sentiasa memberi sokongan penuh kepada beliau semasa menjadi menteri besar.


      "Khalid mentadbir Selangor dengan begitu baik, telus dan sangat dihormati sebagai tokoh korporat," katanya.

      Tanpa sebarang hubungan kerjasama politik, PAS masih menjadi sebahagian daripada kerajaan negeri.

      Pada Ogos 2017 PAS berikrar untuk mempertahankan Selangor
      daripada dikuasai BN namun pada masa sama impian parti itu untuk memerintah di negeri berkenaan bukanlah sesuatu yang rahsia.

      Delete
  10. Hadi Awang dah out daripada politik arus perdana. Akhlak dan perangai kapir dia lagi terserlah daripada akhlak muslim. Sayang imej sahaja Islam. Memalukan agama dan Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertelingkahan antara Menteri Besar Selangor merangkap Pengerusi PKR Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dengan Pengerusi AMANAH Selangor, Izham Hashim bukan lagi menjadi rahsia Pakatan Harapan.

      Azmin mendakwa AMANAH berbohong (AMANAH tidak Amanah) apabila mengatakan rundingan berhubung pembahagian kerusi di Selangor belum dibuat.

      Izham pula membalasnya dengan menyifatkan Azmin sebagai 'badut' dan tidak layak untuk menjadi Menteri Besar Selangor. Kenyataan itu mencetuskan kemarahan pemimpin PKR Selangor. Selepas itu bertubi-tubi pimpinan PKR menyerang Amanah (PAN).

      Mahathir, Wan Azizah dan Lim Kit Siang diam melainkan menjawab pertanyaan wartawan. Hanya Mat Sabu mengeluar kenyataan meminta jangan berbalah diluar... balahlah dalam "kelabu".




      Maszlee Malik perancang IKRAM dalam AMANAH (PAN) antara lain berkata ramai yang kecewa dengan pertelingkahan terbuka di kalangan pemimpin HARAPAN berkaitan rundingan kerusi, malah ada yang hilang keyakinan dengan kebolehan mereka untuk mentadbir negara.

      Ppergeseran dalam Pakatan Harapan (PH) di Selangor berlaku disebabkan PKR yang dipimpin menteri besar Mohamed Azmin Ali (bukan Wan Azizah dan geng Rafizi) tidak yakin pada Amanah dan Bersatu dalam membantu mengekalkan kerajaan negeri pada PRU-14 nanti.

      Jika Amanah (PAN) dan Bersatu bertanding di 20 kerusi yang pernah ditandingi oleh PAS pada PRU13 lalu, PKR mempercayai mereka semua akan kalah dan ini membuatkan kedudukan kerajaan Selangor akan tergugat. Anda boleh baca di sini, lebai dah menulis sebelum ini.



      Boss Ilham Centre (pengerusi eksekutif), Mohamad Hisomuddin Bakar (ini bukan macai, tapi penyokong kuat Amanah. Dia tak menjadi ahli Amanah demi menjaga kredibiliti kajiannya tidak macam Dr Mazlan Ali) berkata, PKR menunjukkan sikap tidak yakin kepada Amanah (pan) dan bersatu apabila mendapati Amanah dan Bersatu tidak cukup menonjol untuk menggantikan PAS.

      "Apabila kajian visibility (ketampakan) dibuat di bawah, mereka mendapati kehadiran Amanah dan Bersatu gagal untuk menggantikan PAS di peringkat akar umbi. [Note: Ini bukan kajian PAS]

      "Jadi mereka membuat roadmap sendiri dalam usaha untuk mengekalkan kerajaan Selangor iaitu PKR bertanding lebih 30 kerusi," kata Boss Ilham Centre.

      Mengikut "roadmap" itu, PKR mensasarkan untuk bertanding di 20 kerusi yang ditandinginya dalam PRU13 lalu ditambah dengan 10 lagi kerusi yang dimenangi oleh PAS sekarang. Jadi tinggal 10 kerusi sahaja yang akan diagihkan kepada AMANAH (PAN) dan BERSATU.

      Agaknya berapa AMANAH (pan) akan dapat?
      Parti 'hamba abadi' DAP dalam HARAPAN, rasanya 2 - 3 kerusi di Selangor sudah cukup.
      Itu sebab Izham Hashim kata Azmin BADUT (JOKER) tak layak jadi MB!

      Kata Hisomuddin lagi, kelemahan utama Amanah (PAN) sekarang adalah gagal memaparkan pemimpin akar umbi mereka kepada umum. "Bagi saya ini antara kelemahan Amanah. Padahal mereka tidak kurang hebatnya tetapi tidak kelihatan di bawah apabila kajian dibuat kerana masalah dalaman mereka sendiri".

      Masalah Dalam Amanah (PAN) jika tidak diselesaikan akan menyebab Amanah akan berkubur?
      Ini lebai akan menulis khusus dengan terperinci melalui maklumat dalaman serta kajian mereka yang lebai dapat. Tak perlu percayai kepada lebai sehingga lebai menulis. Harap bersabar!

      Baru-baru ini Amanah buat poster forum dengan Hisomuddin dengan kata-kata "2 kajian PRK sebelum ini 100% tepat". Kalaulah mereka mengimani kajian Ilham Centre, maka kenyataan Hisomuddin berkenaan kajian visibility yang AMANAH (PAN) dan BERSATU gagal harus juga diimani.



      Paling lucu, apabila Zul Sulong menggunakan data kajian Dr Mazlan Ali sebagai sandaran kononnya Amanah (Pan) boleh menang jika bertanding dalam PRU-14 nanti sokongan ahli Amanah (Pan) yang masih ada dalam PAS.

      Delete
    2. Pertelingkahan antara Menteri Besar Selangor merangkap Pengerusi PKR Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dengan Pengerusi AMANAH Selangor, Izham Hashim bukan lagi menjadi rahsia Pakatan Harapan.

      Azmin mendakwa AMANAH berbohong (AMANAH tidak Amanah) apabila mengatakan rundingan berhubung pembahagian kerusi di Selangor belum dibuat.

      Izham pula membalasnya dengan menyifatkan Azmin sebagai 'badut' dan tidak layak untuk menjadi Menteri Besar Selangor. Kenyataan itu mencetuskan kemarahan pemimpin PKR Selangor. Selepas itu bertubi-tubi pimpinan PKR menyerang Amanah (PAN).

      Mahathir, Wan Azizah dan Lim Kit Siang diam melainkan menjawab pertanyaan wartawan. Hanya Mat Sabu mengeluar kenyataan meminta jangan berbalah diluar... balahlah dalam "kelabu".




      Maszlee Malik perancang IKRAM dalam AMANAH (PAN) antara lain berkata ramai yang kecewa dengan pertelingkahan terbuka di kalangan pemimpin HARAPAN berkaitan rundingan kerusi, malah ada yang hilang keyakinan dengan kebolehan mereka untuk mentadbir negara.

      Ppergeseran dalam Pakatan Harapan (PH) di Selangor berlaku disebabkan PKR yang dipimpin menteri besar Mohamed Azmin Ali (bukan Wan Azizah dan geng Rafizi) tidak yakin pada Amanah dan Bersatu dalam membantu mengekalkan kerajaan negeri pada PRU-14 nanti.

      Jika Amanah (PAN) dan Bersatu bertanding di 20 kerusi yang pernah ditandingi oleh PAS pada PRU13 lalu, PKR mempercayai mereka semua akan kalah dan ini membuatkan kedudukan kerajaan Selangor akan tergugat. Anda boleh baca di sini, lebai dah menulis sebelum ini.



      Boss Ilham Centre (pengerusi eksekutif), Mohamad Hisomuddin Bakar (ini bukan macai, tapi penyokong kuat Amanah. Dia tak menjadi ahli Amanah demi menjaga kredibiliti kajiannya tidak macam Dr Mazlan Ali) berkata, PKR menunjukkan sikap tidak yakin kepada Amanah (pan) dan bersatu apabila mendapati Amanah dan Bersatu tidak cukup menonjol untuk menggantikan PAS.

      "Apabila kajian visibility (ketampakan) dibuat di bawah, mereka mendapati kehadiran Amanah dan Bersatu gagal untuk menggantikan PAS di peringkat akar umbi. [Note: Ini bukan kajian PAS]

      "Jadi mereka membuat roadmap sendiri dalam usaha untuk mengekalkan kerajaan Selangor iaitu PKR bertanding lebih 30 kerusi," kata Boss Ilham Centre.

      Mengikut "roadmap" itu, PKR mensasarkan untuk bertanding di 20 kerusi yang ditandinginya dalam PRU13 lalu ditambah dengan 10 lagi kerusi yang dimenangi oleh PAS sekarang. Jadi tinggal 10 kerusi sahaja yang akan diagihkan kepada AMANAH (PAN) dan BERSATU.

      Agaknya berapa AMANAH (pan) akan dapat?
      Parti 'hamba abadi' DAP dalam HARAPAN, rasanya 2 - 3 kerusi di Selangor sudah cukup.
      Itu sebab Izham Hashim kata Azmin BADUT (JOKER) tak layak jadi MB!

      Kata Hisomuddin lagi, kelemahan utama Amanah (PAN) sekarang adalah gagal memaparkan pemimpin akar umbi mereka kepada umum. "Bagi saya ini antara kelemahan Amanah. Padahal mereka tidak kurang hebatnya tetapi tidak kelihatan di bawah apabila kajian dibuat kerana masalah dalaman mereka sendiri".

      Masalah Dalam Amanah (PAN) jika tidak diselesaikan akan menyebab Amanah akan berkubur?
      Ini lebai akan menulis khusus dengan terperinci melalui maklumat dalaman serta kajian mereka yang lebai dapat. Tak perlu percayai kepada lebai sehingga lebai menulis. Harap bersabar!

      Baru-baru ini Amanah buat poster forum dengan Hisomuddin dengan kata-kata "2 kajian PRK sebelum ini 100% tepat". Kalaulah mereka mengimani kajian Ilham Centre, maka kenyataan Hisomuddin berkenaan kajian visibility yang AMANAH (PAN) dan BERSATU gagal harus juga diimani.



      Paling lucu, apabila Zul Sulong menggunakan data kajian Dr Mazlan Ali sebagai sandaran kononnya Amanah (Pan) boleh menang jika bertanding dalam PRU-14 nanti sokongan ahli Amanah (Pan) yang masih ada dalam PAS.

      Delete
  11. Ahli Parlimen kapir harbi lewat datang Mesyuarat terus hantar surat letak jawatan.

    Ahli Parlimen Marang tak datang sidang bini hantar gambar tengah makan ramen dekat Jepun.

    Ahli Parlimen yang sama juga tak hadir SU sulit kata ada majlis tahnik.

    Inilah beza kapir harbi dengan kapir muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling lucu, apabila Zul Sulong menggunakan data kajian Dr Mazlan Ali sebagai sandaran kononnya Amanah (Pan) boleh menang jika bertanding dalam PRU-14 nanti sokongan ahli Amanah (Pan) yang masih ada dalam PAS.

      Katanya kajian yang dibuat oleh Dr Mazlan Ali dari UTM sebelum ini mendapati, ramai penyokong Amanah kekal sebagai ahli PAS kerana tidak mahu menyusahkan diri mereka dengan meninggalkan parti itu. Ketika 35% ahli PAS sudah meninggalkan parti itu, 10% daripada ahli PAS yang ada adalah pro-Amanah atau digelar "harumanis" manakala 20% lagi adalah golongan yang keliru dengan hala tuju PAS. Kajian itu mendapati, sebahagian besar golongan ini akan mengundi PH khasnya Amanah dalam pilihan raya umum akan datang.

      Tapi Azmin dan PKR tak percaya dengan kajian ini. Lebai bersetuju dengan Azmin bahawa kajian Dr Mazlan Ali boleh dibakulkan kerana Dr. Mazlan Ali sendiri adalah ahli Amanah bernombor 010000185, sudah pasti dia sendiri tiada integrinti dalam membuat kajian. Sepatutnya Dr. Mazlan belajar dengan Hisomuddin, walaupun dia pro AMANAH tapi dia tak mendaftar menjadi ahli. Ini baru boleh dimana sebagai 'harumanis'.

      Kenapa Kajian Dr. Mazlan Ali boleh dibakulkan.

      Lebai bagi satu perbandingan mudah sahaja. Walaupun tak tepat tapi sudah cukup untuk membuka minda kita supaya kita tak mudah diperbodohkan oleh orang yang ada sijil cerdik.

      Ahli parti Amanah Selangor terkini ialah 7,866 orang manakala ahli PAS Selangor terkini adalah 80, 345 orang.

      Satu, betul atau tidak 35% ahli PAS sudah meninggalkan parti PAS? Kalau kita anggap semua 7,866 orang ahli Amanah itu semuanya berasal daripada PAS, baru 9.7%. Mana Dr. Mazlan Ali dapat angka 35%? Mungkin dia ambil ruang sample yang kecil, kubu kuat Amanah dia buat kajian. Macam orang ambil lubuk ikan kemudian buat kesimpulan bahawa sungai ini semuanya dipenuhi dengan 35% ikan. Sangat lucu.

      Dua, 10% ahli PAS adalah Pro-Amanah. Ini pun lucu juga. Sepatutnya Dr. Mazlan kena buat "action research". Lebai beri contoh, Dr Mazlan ini dia juga mengajar sebagai ustaz di masjid. Semasa dia mengajar ramai yang tertidur. Kita mungkin buat anggap pendengar kurang tidur. Jadi diminta pendengar basuh muka dengan air. Tapi selepas basuh muka pendengar masih tidur juga. Mungkin ada faktor lain menyebabkan mereka tidur. Jadi kena buat "action" lagi.

      Delete
  12. Gila apa manusia bernama hadii awang nii..atau mungkin juga hadii nk uji kesabaran pm najib.. Senang ckp sekarang umno xleh hidup tanpa bantuan pas..nk harap parti komponen bn mmg kelaut..mungkin juga hadii nk ambil kesempatan terhadap kelemahan bn sekarang.. Nii lah peluang terbaiik pas yg takkn brlaku lagii..💸💸💸

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlantikan Mohamad Sabu (Mat Sabu) sebagai Ahli Lembaga Pengarah Halal Penang mengesahkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyogok bantuan kewangan kepada Presiden PAN di sebalik jawatan agensi kerajaan negeri tersebut.

      lim guan eng mat sabu Akar Umbi Desak PAS Putuskan Hubungan Parti Ada Kaitan DAP & PAN

      “Patut la abang Mat Sabu marah sangat PAS putus dengan DAP. Elaun saja RM 15,000 seperti (pendedahan) Razali bekas SUA politik DAP Penang kata, ingatkan itu fitnah. Rupanya memang ada dedak di sebalik tokong.

      “Sebelum ni abang Mat telah pun melepaskan jawatan sebagai penasihat Perbadanan Air Pulau Pinang ketika PAS putuskan hubungan dengan DAP di muktamar PAS tempohari, tetapi itu mungkin hanya lakonan simpati yang kononnya berperinsip.

      “Bila kita dedahkan hal ini marah penyokong-penyokong PAN DAP. Terus depa ungkit fitnah PAS dapat 90 juta. Kita tanya bukti mana? Terus puak ni pusing-pusing ke langit,” kata Tuan Mohd Shah dalam Facebook.

      Mat Sabu Disaman Fitnah RM1.5 Juta, Lim Kit Siang Senyum Saja

      Kedudukan Mat Sabu dalam Ahli Lembaga Pengarah Halal Penang terkandung dalam pautan Halal Penang.

      Tuan Mohd Shah menambah pelantikan ADUN PAS Permatang Pasir, Datuk Mohd Salleh Man sebagai Ahli Lembaga Pengarah Halal Penang juga bakal menjerat diri sendiri pada PRU 14 nanti.

      “Harum manis DUN Permatang Pasir menunggu untuk gugur seperti (Ahli Parlimen PAS) Pokok Sena (Datuk Mahfuz Omar),” katanya lagi.

      Delete
  13. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2018/02/ucapan-datuk-huan-dapat-sambutan-hangat.html?m=1

    10 RIBU ORANG DATANG KE PULAU PINANG
    DENGAR UCAPAN HUAN D'PENTAS PARTI PAS
    MME TOKONG HARAMJADAH PUNYA ORANG
    PRU 14 ADE YANG KULIT DEPA MENGELUPAS



    KIKIKIKIKI..... HABIS LA ALJUBOORI... AL KUTTY.. TOKONG KALI INI




    BERAMBOSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beramboooosss..dengar boleh perchaya jgn..mcm dulu kt klang 20 ribu cina sambut pm najib..mereka dtg cuma nk mkn jerr tapii undi tetap pada ph..mangkok berayon..💰

      Delete
    2. PKR mahu bertanding di semua 21 kerusi Dun di Selangor pada PRU14, kata naib presiden parti itu, Dr Xavier Jayakumar.

      Beliau berkata parti itu yakin dapat merampas beberapa kerusi yang dimenangi Umno pada pilihan raya umum ke-13.



      "Kami bertanding 21 kerusi pada pilihan raya lepas dan kami bercadang untuk bertanding di 21 kerusi yang sama (pada PRU14). Kami yakin dapat menanginya," katanya kepada pemberita selepas mendengar ceramah bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada majlis perayaan Ponggal di Kapar hari ini.

      Dr Xavier berkata, PKR harus diberi keutamaan bertanding lebih banyak kerusi di Selangor memandangkan Menteri Besar dan timbalan presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali adalah pemimpin negeri ini.

      "Ada beberapa pihak yang mahukan (jumlah) kerusi yang sama tetapi PKR ingin menegaskan bahawa kami adalah kerajaan di negeri ini dan Menteri Besar adalah daripada parti kami… oleh itu, kami yang harus bertanding lebih banyak kerusi di Selangor," katanya.

      Pada pilihan raya umum ke-13 di Selangor, PKR bertanding di 21 kerusi Dun dan memenangi 14 daripadanya.

      Bagaimanapun, bilangan itu berkurangan kepada 13 apabila bekas Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang memenangi kerusi Dun Pelabuhan Klang pada pilihan raya lepas, dipecat PKR pada 2014.

      Sementara itu, Mahathir yang juga pengerusi Bersatu ketika ditemui pemberita selepas majlis itu berkata, beliau tidak pasti sama ada anaknya, Datuk Seri Mukhriz yang merupakan timbalan presiden Bersatu, akan bertanding kerusi Dun di Selangor.

      "Saya tidak tahu tentang itu. Beliau akan bertanding tetapi saya tidak tahu di mana," kata Mahathir semasa ditanya mengenai dakwaan bahawa Mukhriz, bekas Menteri Besar Kedah, akan bertanding di Selangor.

      Ditanya mengenai isu perebutan kerusi antara PKR dan Amanah Selangor di negeri itu, Dr Mahathir berkata, ia perlu diselesaikan secara dalaman.

      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai 'serangan' pengerusi Amanah Selangor Izham Hashim terhadap Mohamed Azmin yang juga pengerusi Pakatan Harapan (Harapan) Selangor membabitkan isu pengagihan kerusi di negeri itu.

      Sebelum ini, Mohamed Azmin mendakwa Amanah Selangor ‘tidak amanah’ dan berbohong apabila menyatakan tiada jawatankuasa khas pembahagian kerusi Dun dibentuk oleh PH.

      Sebaliknya, beliau berkata sudah empat kali mesyuarat diadakan bagi membincangkan soal pembahagian kerusi Dun itu

      Delete
    3. NAJIB : PSY IS READY FOR YOU.

      ARE YOU READY FOR PSY?

      YEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.

      ARE YOU READY FOR PSY?

      YEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.


      ARE YOU READY FOR BN?

      NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

      ARE YOU READY FOR BN?

      NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

      ARE YOU READY FOR BN?

      NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

      ARE YOU READY FOR BN?

      NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.


      ok. ok. ok.

      GANGNAM STYTLE! PENANG STYLE!
      PENANG GANGNAM STYLE!


      kah kah kah kah kah....
      kih kih kih kih kih....

      Delete
  14. Dalam kepala Hadi Awang hanya dia dan geng Marang sahaja yang Islam. Sebab itu dia nak buat benda pelik. Kemaruk nak jadi Menteri dan nak jadi PM. Kalau ikut kelayakan, kaki ponteng macam Hadi dah awal-awal masuk tong sampah Parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS menyokong cadangan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang meminta kerajaan negeri membuat pindaan dengan meletakkan penubuhan mahkamah syariah dalam Undang-undang Tubuh Negeri.

      Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata cadangan itu dilihat rasional memandangkan Islam merupakan agama rasmi negara sepertimana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

      Katanya, ia juga mampu mengangkat taraf mahkamah syariah setanding mahkamah sivil.

      “Saya sokong cadangan mufti itu perlu dilaksanakan dan dipertimbangkan oleh pihak berkuasa kerana mengikut Perlembagaan, Islam adalah agama persekutuan, dalam masa yang sama kebebasan agama lain turut dijamin.

      “Mendirikan hukum syariat juga adalah menegakkan keadilan untuk semua. Sebab itu tak perlu bimbang tentang diskriminasi terhadap kaum lain,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Wisma Purnama PAS Kawasan Gopeng hari ini.

      Pada 1 Februari lalu, cadangan berhubung pindaan itu dikemukakan oleh Harussani susulan keputusan Mahkamah Persekutuan yang membenarkan rayuan untuk membatalkan penukaran agama 3 anak guru tadika M Indira Ghandi kepada Islam oleh bekas suaminya Muhammad Riduan Abdullah.

      Mufti Perak itu berkata peruntukan mahkamah syariah perlu diluaskan supaya memberi ruang kepada orang bukan Islam hadir ketika perbicaraan, tidak hanya terhad kepada orang Islam sahaja.

      “Pindaan itu berupaya mengangkat mahkamah syariah setaraf dengan mahkamah sivil. Mahkamah syariah juga tidak sepatutnya dianggap sebagai satu entiti yang berada di luar institusi kehakiman sekali gus meletakkannya pada kedudukan yang lebih rendah,” katanya dalam kenyataan.

      Delete
    2. Puak puak hj hadi kemaruk
      kuasa.belum tanding dah
      tau menang 40 kerusi.hj hadi
      tak baca srjarah.paling
      tinggi menang kerusi parlimen
      27 kerusi.zuhdi penyelidik
      pas pun otak bendul tapi hj
      hadi percaya.otak hj hadi
      dah berundur 360 darjah.
      hancur pas bawah hj hadi

      Delete
  15. Hadi Ulamak kesayangan kleptokrat Najib dan Rosmah Mansor. Kalau Hadi bagi fatwa 1MDB ubah wang haram itu hukumnya harus mesti Najib lagi sayang. Sebelum ni pun fatwa campurtangan asing Najib dah melompat suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang pemimpin DAP menempelak Pengerusi Pakatan Harapan Selangor Datuk Seri Azmin Ali selepas beliau secara terbuka mendakwa Amanah negeri berbohong dalam isu pengagihan kerusi DUN di negeri itu.

      Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat Ronnie Liew merujuk kepada laporan media di mana Azmin dirakamkan berkata Amanah negeri tidak amanah apabila mendakwa jawatankuasa rundingan pengagihan kerusi DUN di Selangor belum dibentuk.

      Azmin mendakwa parti komponen PH sudah bermesyuarat 4 kali untuk membincangkan pengagihan kerusi dan 80% kerusi sudah diputuskan.

      “Jangan fikir kami semua (termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad) bodoh dan hanya kamu seorang yang bijak dan baik dalam politik,” kata Ronnie di Facebook semalam.

      “Sekarang semua orang dalam PH tahu siapa kamu.”

      Selain Amanah negeri, DAP Selangor berkata mereka juga tidak tahu 80% kerusi sudah diputuskan.

      “Bagi saya, kamu sudah gagal teruk. Kamu tidak layak jadi pengerusi negeri kami,” kata Ronnie.

      Perkelahian antara parti komponen PH tercetus selepas Amanah dan DAP negeri berkata mereka tidak tahu tentang mesyuarat pengagihan kerusi DUN di Selangor seperti yang didakwa oleh Azmin.

      Pengerusi Amanah Selangor Izham Hashim dan Pengerusi DAP Selangor Tony Pua berkata mereka hanya menghadiri 4 mesyuarat jawatankuasa pilihan raya sahaja, yang membincangkan strategi untuk PRU14. Reaksi Amanah dan DAP itu menyaksikan serangan bertalu-talu daripada beberapa pemimpin PKR negeri.

      Rundingan pengagihan kerusi DUN Selangor sepatutnya dimuktamadkan 31 Januari lalu terpaksa dilanjutkan untuk seminggu lagi berikutan pertikaian antara parti komponen.

      Kemelut di Selangor mendapat teguran daripada Dr Mahathir yang berkata pertelingkahan terbuka antara parti komponen gabungan itu di Selangor mengundang publisiti buruk dan meminta semua pihak bertelingkah berhenti menyerang sesama sendiri.

      Semalam, Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor berkata masalah agihan kerusi DUN Selangor tidak perlu dibangkitkan lagi kerana ia akan diselesaikan sesegera mungkin.

      Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Raya PH Selangor Dr Xavier Jayakumar ketika dihubungi enggan mengulas kenyataan Ronnie itu.

      “Nanti saya hubungi dia,” katanya ringkas.

      Naib Ketua Pemuda PKR Razlan Jalaudin pula menegur tindakan pemimpin DAP itu kerana mengeruhkan keadaan.

      “Kami tidak melayan batu api. Sepatutnya sebagai pemimpin pakatan Harapan kita perlu menjadi orang tengah sebagai pendamai.”

      Delete
  16. Kerja orang bodoh. Tak tahu ciri pemimpin. Tak pandai mentadbir. Cuma tahu nak bagi orang susah. Pasal hadi Terengganu jatuh balik pada BN thn 2004.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi ulama paling dunguuuuu....mau malaysia ada 250org menteri kabinet lepas ni.dia ingat bapak dia nak bayar kot gaji dan elaun menteri2 pagawai2 dalam 2kabinet berasingan tu


      Kikikiki

      Delete
    2. Penyokong pas lagiiiii la dunguuuu dan bingaiiii dok puja hadi dungu ni.klau otak waras tak maunyer sokong hadi ni walau digelar ostat agawang dunia

      Kikiki

      Delete
    3. Ni rosmah mansur puaka la ni hasut hadi jadi bengong tak sudah..

      Kikiki

      Delete
    4. Hadi ingat kaum cina bodo dan dungu mcm macaiii setia pas kot...nk janji kabinet sndiri plk utk kaum bukan islam.


      Dunguuuuuuuu semua penyokong pas ni


      Kikiki

      Delete
    5. Tidak mustahil masih ada ahli Pas yang mahu membunuh Pas. Malah bukan perkara pelik,kerana masih ada lagi saki baki orang orang Mat sabu dalam parti Islam semalaysia.

      Kalau dahulu pengarah strategik Pas Pusat Dr Zulkify Ahmad sendiri nampak dengan jelas sangat berminat mahu membunuh pas.

      Hari ini mungkin ada lagi orang besar dalam pas yang ada gelaran PHD juga mahu bunuh pas secara sembunyi yang barang kali sudah dapat dibaca oleh Setiausaha Agung.



      Dahulu dahulu penulis nampak dari jauh bahawa setia usaha agung sendiri yang bergabung dengan pengarah strategik berusaha untuk bunuh pas daripada dalam.

      Bukti kukuh, Datuk Dr Harun Din ketika membentang kertas kerja anjuran dewan ulama pernah berkata, Awas api dalam sekam , gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimaut.

      Api dalam sekam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut sudah pun lari dan tubuh parti Islam baru konon.

      Dalam pada itu Pas tidak boleh pandang ringan dengan ahli ahli yang seangkatan dengan api dalam sekam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut itu.

      Pada hemat penulis, Mereka masih ada dan bersembunyi dan tunggu masa ayang sesuai untuk membunuh Pas pada PRU 14 ini yang bakal di adakan pada Mei 2018 .

      Bercakap pasal bunuh pas ini teringat nama Dr Mahathir Mohammad sewaktu jadi perdana menteri dan kini jadi ketua Pakatan harapan tak pernah lekang mahu membunuh pas dari luar.

      hari ini Tun Dr Mahathir yang sudah bersama dengan musuh ketat Lim Kit Siang bergiat cergas bertindak untuk bunuh pas yang dikatakan bersendirian dan mudah dibahan harimau

      Dua tiga hari lepas Majlis Syura Ulamak mengingatkan ahli Pas yang tidak lagi dipilih sebagai calon pada PRU14 tidak ‘membunuh’ parti Islam itu secara sembunyi dari belakang.

      Seingat penulis sudah tidak ada lagi ahli yang tidak terpilih jadi calon mahu membunuh pas,kerana mereka sudah lari dan menubuhkan parti PAN.

      Rupa rupanya masih ada lagi ahli yang seangkatan dengan mereka yang duduk dalam parti Pan yang akan membunuh pas selepas pru 14 ini.

      Patut pun, ahli majlis syura ulamak Datuk Dr Johari Mat berkata, jika sekalipun senarai nama calon PRU14 yang tular sejak beberapa hari lalu benar, adalah sangat tidak manis apabila ahli keluarga Pas sendiri membalas dendam terhadap partinya.

      Menurutnya, pemilihan calon dibincangkan secara berjemaah, dengan adanya Majlis Syura Ulamak, maka individu yang terpilih itu sebenarnya adalah terbaik dan bukannya Pas mahu menganiaya mana-mana pihak.

      Betullah kata Dr Johari Mat itu. Tetapi masih ada ahli pas yang tidak faham erti perjuangan Islam atau tidak dengar keputusan yang di buat oleh syura ulamak.

      Tak pelik, kerana sahabat nnabi ketika perang uhud juga ada yang tidak ikut keputuisan syura yang dibuat. Bukan setakat itu itu sahaja malah tidak patuh dengan rahan Rasulullah SAW,

      Jika zaman Rasulullah SAW ada yang tidak patuh dengan perintah Nabi yang mulia maka pada zaman apalah sangat dengan keputusan yang syura yang dibuat oleh manusia biasa yang tidak lekang dengan dosa.

      Penulis setuju sangat dengan cakap Dr Johoiri Mat, bahawa Bagi saya kita hendaklah menerima seadanya jika nama kita digugurkan dan tidak lagi diangkat untuk bertanding pada PRU14.

      Ini sudah ketentuan ALLAH SWT.Tambahnya, Yang dipilih itu adalah sahabat kita, orang kita, bukan orang luar bertanding untuk Pas,

      Sementara itu katanya, beliau menyifatkan tular itu sebagai provokasi pihak tertentu menghangatkan suasana menjelangnya PRU14, selain usaha mengucar-ngacirkan ketenangan Pas

      Delete
  17. Kalau Mahathir periksa dapat 80 markah, hadi cuma paling tinggi 08 markah. Itupun kasi soalan objectif dan boleh tikam A,B,C,D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak mustahil masih ada ahli Pas yang mahu membunuh Pas. Malah bukan perkara pelik,kerana masih ada lagi saki baki orang orang Mat sabu dalam parti Islam semalaysia.

      Kalau dahulu pengarah strategik Pas Pusat Dr Zulkify Ahmad sendiri nampak dengan jelas sangat berminat mahu membunuh pas.

      Hari ini mungkin ada lagi orang besar dalam pas yang ada gelaran PHD juga mahu bunuh pas secara sembunyi yang barang kali sudah dapat dibaca oleh Setiausaha Agung.



      Dahulu dahulu penulis nampak dari jauh bahawa setia usaha agung sendiri yang bergabung dengan pengarah strategik berusaha untuk bunuh pas daripada dalam.

      Bukti kukuh, Datuk Dr Harun Din ketika membentang kertas kerja anjuran dewan ulama pernah berkata, Awas api dalam sekam , gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimaut.

      Api dalam sekam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut sudah pun lari dan tubuh parti Islam baru konon.

      Dalam pada itu Pas tidak boleh pandang ringan dengan ahli ahli yang seangkatan dengan api dalam sekam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut itu.

      Pada hemat penulis, Mereka masih ada dan bersembunyi dan tunggu masa ayang sesuai untuk membunuh Pas pada PRU 14 ini yang bakal di adakan pada Mei 2018 .

      Bercakap pasal bunuh pas ini teringat nama Dr Mahathir Mohammad sewaktu jadi perdana menteri dan kini jadi ketua Pakatan harapan tak pernah lekang mahu membunuh pas dari luar.

      hari ini Tun Dr Mahathir yang sudah bersama dengan musuh ketat Lim Kit Siang bergiat cergas bertindak untuk bunuh pas yang dikatakan bersendirian dan mudah dibahan harimau

      Dua tiga hari lepas Majlis Syura Ulamak mengingatkan ahli Pas yang tidak lagi dipilih sebagai calon pada PRU14 tidak ‘membunuh’ parti Islam itu secara sembunyi dari belakang.

      Seingat penulis sudah tidak ada lagi ahli yang tidak terpilih jadi calon mahu membunuh pas,kerana mereka sudah lari dan menubuhkan parti PAN.

      Rupa rupanya masih ada lagi ahli yang seangkatan dengan mereka yang duduk dalam parti Pan yang akan membunuh pas selepas pru 14 ini.

      Patut pun, ahli majlis syura ulamak Datuk Dr Johari Mat berkata, jika sekalipun senarai nama calon PRU14 yang tular sejak beberapa hari lalu benar, adalah sangat tidak manis apabila ahli keluarga Pas sendiri membalas dendam terhadap partinya.

      Menurutnya, pemilihan calon dibincangkan secara berjemaah, dengan adanya Majlis Syura Ulamak, maka individu yang terpilih itu sebenarnya adalah terbaik dan bukannya Pas mahu menganiaya mana-mana pihak.

      Betullah kata Dr Johari Mat itu. Tetapi masih ada ahli pas yang tidak faham erti perjuangan Islam atau tidak dengar keputusan yang di buat oleh syura ulamak.

      Tak pelik, kerana sahabat nnabi ketika perang uhud juga ada yang tidak ikut keputuisan syura yang dibuat. Bukan setakat itu itu sahaja malah tidak patuh dengan rahan Rasulullah SAW,

      Jika zaman Rasulullah SAW ada yang tidak patuh dengan perintah Nabi yang mulia maka pada zaman apalah sangat dengan keputusan yang syura yang dibuat oleh manusia biasa yang tidak lekang dengan dosa.

      Penulis setuju sangat dengan cakap Dr Johoiri Mat, bahawa Bagi saya kita hendaklah menerima seadanya jika nama kita digugurkan dan tidak lagi diangkat untuk bertanding pada PRU14.

      Ini sudah ketentuan ALLAH SWT.Tambahnya, Yang dipilih itu adalah sahabat kita, orang kita, bukan orang luar bertanding untuk Pas,

      Sementara itu katanya, beliau menyifatkan tular itu sebagai provokasi pihak tertentu menghangatkan suasana menjelangnya PRU14, selain usaha mengucar-ngacirkan ketenangan Pas

      Delete
  18. Dah la nafsu shahwat besar, berbini lebih dari satu, kabinet pun dia nak lebih dari satu. Memang jenis manusia serakah ni, tapi minda lemah longlai, dia Dan team dia cuma banyai membisu dalam kabinet. Sebab tu nak asingkan kabinet sebab minda longlai tak mampu berhujah fakta, sekadar hafal Quran hadis dan menggoreng ayat2 ikut kepentingan sendiri boleh lah dia. Minta smpang lah calon PM macam ni. Haru biru Malaysia jadinya nanti menyalahkan caca marba era Najib. Awas mat marang sekor ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut Fasal 3.3 dan Fasal 3.4 Perjanjian Pakatan Harapan yang ditandatangani pada 9 Januari 2016, hendaklah wujud dalam Pakatan Harapan itu "sebuah Badan Perantara (yang) dilantik oleh Majlis Presiden" di mana badan yang dianggotai oleh seorang wakil dari setiap parti ini berfungsi "untuk mendamaikan pihak yang mempunyai pertikaian di dalam Pakatan Harapan dengan mencari penyelesaian yang paling adil kepada pihak dan parti terbabit setelah aduan mengikut Fasal 3.2 dirujuk kepadanya".

      Mengikut Fasal 3.2 Perjanjian Pakatan Harapan ini pula, "setiap anggota dari setiap parti berhak membuat aduan terhadap anggota dari parti lain di dalam Pakatan Harapan sekiranya perbuatan anggota parti lain itu melanggar peruntukan-peruntukan Fasal 2.2 dan Fasa 2.3 sehingga mengakibatkan kerugian, memalukan atau mencemar nama baik anggota atau parti yang membuat aduan itu."


      Semalam, beberapa perbuatan yang mengakibatkan kerugian, memalukan dan mencemar nama baik anggota AMANAH dan PKR sebagai pemimpin parti politik serta nama baik AMANAH dan PKR sebagai parti politik telah dilakukan oleh kedua-dua pemimpin PKR dan AMANAH.

      Ia bermula dari tindakan Timbalan Presiden PKR yang juga Pengerusi PKR Selangor dan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, menggelarkan AMANAH sebagai pembohong dan tidak AMANAH yang diikuti oleh tindakan Pengerusi AMANAH Selangor, Izham Ramli, menggelarkan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai badut yang tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor dan Pengerusi Pakatan Harapan Selangor.

      Terbaru adalah tindakan Pegawai Khas Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, Muhammad Hilman Idham, yang menggelarkan AMANAH sebagai "parti 2 peratus" dan tindakan Timbalan Ketua AMK Pusat yang juga Ahli EXCO Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Dr Afif Bahardin, yang menggelarkan AMANAH sebagai "parti 1.4-1.5 peratus".

      Perbuatan gelar-menggelar yang sudah bertukar menjadi hina-menghina antara pemimpin PKR dan AMANAH ini memberikan imej yang sangat tidak baik terhadap kesatuan politik dalam Pakatan Harapan di mana Pakatan Harapan seolah-olah langsung tidak mempunyai sebarang mekanisme untuk mendisiplinkan ahli-ahlinya.

      Benar, Perjanjian Pakatan Harapan memberi hak kepada setiap anggota dari setiap parti untuk membuat aduan terhadap anggota dari parti lain melalui Badan Perantara, tetapi malangnya sehingga kini Badan Perantara ini tidak diketahui telah diwujudkan oleh Majlis Presiden Pakatan Harapan menyebabkan aduan begini tidak dapat dibuat di samping tiadanya tindakan proaktif dari pimpinan tertinggi Pakatan Harapan sendiri untuk menyelesaikan pertikaian.

      Bila gelar-menggelar sudah bertukar nada menjadi hina-menghina, alamatnya hubungan kedua-dua parti politik ini bagai retak menanti belahlah.

      Ini kerana hanya parti politik yang tidak bermaruah sahaja yang ahli-ahlinya sanggup membiarkan parti mereka dihina sesuka hati.

      Delete
    2. Sapa retak sapa belah, hang tunggu lepas PRU 14 laa. Tengok sendiri. Yang kelam kelibut UMNO BN sedang HARAPAN dan cubaan gagalkan pendaftaran HARAPAN tu apa hal? Kalau dah rasa HARAPAN nak lingkup, luluskan saja la pendaftaran tu. Mangkok hayun punya dedak!!!

      Delete
  19. Akibat minum air kencing unta dan lebih dasyat lagi rela dikencing oleh Najib...maka idea pentadbiran yang tak masuk akal tercetus dari Hadi.

    Apa yang dapat kita harap dari otakkring siLabu ni?
    Macam Negara Malaysia tak da Perlembagaan...poodaaah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memakai baju ala pahlawan Melayu purbakala bagi membuktikan kemelayuan bukanlah satu perkara yang salah. Islam pun tak larang. Pakai baju Melayu dengan tanjak, bersamping berserta keris takkan jadi asobiyyah. Ini kita kena faham.

      Dulu semasa muktamar PAS, Perwakilan PAS mengenai pakaian ala Melayu. Ramai geng HARAPAN mengkritik. Macam-macam mereka kata kepada PAS. Assobiyyah, Facebook, whatsapp dan media sosial diwarna dengan carci maki mereka kepada PAS kononnya lari daripada apa yang di bawa oleh Tok Guru Nik Abdul Aziz (Nik Aziz jadi hujah sandaran kebenaran PAS bagi mereka buka Al Quran dan Sunnah Rasul)



      Susah apabila hati sudah benci maka Setiap langkah Pas semuanya sumbang,. Akhirnya isu keris dan pakaian tengkolok menjadi polimik politik. Apa masalahnya dengan keris dan tengkolok? Berdosakah? Kalau perwakilan Pas pakai seluar pendek, muslimat pula tidak bertudung, pimpinan PAS bersalam lelaki perempuan, barulah Pas boleh dituduh sesat.



      PAS menjadikan tengkolok sebagai tema. Buka setiap hari pemimpin PAS memakai tengkolok. Begitu juga dengan Raja-raja Melayu. Bila raja-raja Melayu memakai tengkolok? Setiap hari ke? Hanya majlis tertentu sahaja. Ini sukar nak difahami oleh geng HARAPAN dan PAN dalam memahami adat dan budaya sosial.

      Misalnya Seni lipatan atau solek Tengkolok Diraja Dendam Tak Sudah yang dipakai Sultan Muhammad V pada majlis istiadat pertabalan baginda sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15, bukan sekadar pelengkap busana kebesaran Raja-raja Melayu, namun mempunyai falsafah, lambang dan simbol tertentu. “Secara simboliknya, dendam tidak semestinya bermaksud permusuhan, tetapi berkaitan perasaan seseorang seperti rindu dendam atau dendam semangat untuk memperjuangkan Tanah Melayu. Apabila Raja-Raja Melayu memakai destar, ia menyampaikan maksud perjuangan mereka yang tidak sudah dan perlu terus digalas sebagai tanggungjawab kepada tanah air”.

      Bila PAS menggunakan tanjak, berkeris yang dihunus oleh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dalam muktamar lalu, takkan Dr Muhaimin Sulam, orang kuat PAN, Disman atau AbdullahJones tak faham maksud tersirat?

      Delete
  20. Hadi Awang confident dan berani cakap besar sebab dia sudah dijanjikan Najib BN pasti menang lagi dgn itu PAS jg akan pasti dapat habuan yg sdh dijanjikan krn menjadi rakankongsi Najib. Penipuan pilihanraya terbesar bakal berlaku utk memastikan BN kekal berkuasa, Najib kekal PM. Hadi dan lebai-lebai kambing hamis akan meloncat jadi jutawan segera. Negara akan hancur dikerjakan monyet-monyet PAS ini. Apa lagi bila guru mrk adalah alpha bergelar serigala berbulu ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah memberitahu, beliau kekal dengan dakwaannya sebelum ini berhubung kerjasama dan pertemuan antara Parti Amanah Negara (AMANAH) dan Umno Kelantan.

      Bagaimanapun, timbalan menteri besar Kelantan itu berkata, beliau tidak akan mendedahkan bukti yang dimilikinya.

      "Dia boleh nafikan tapi kita ada maklumat dan ada saksi yang mengatakan ada perjumpaan antara pimpinan AMANAH dan Umno.

      "Kita sebut gitu jelah. Tak ada, tak ada (nak tunjukkan bukti).

      "Dia nak nafi, nafilah. Dia tuduh kita ada RM90 juta pun tak ada bukti," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas Seminar Merakyat Membangun Bersama Islam di Bangi hari ini.

      Malaysiakini sebelum ini melaporkan, Mohd Amar mendakwa beliau mempunyai maklumat mengenai kerjasama antara AMANAH dan Umno.

      Menurutnya, wujud perbincangan antara pimpinan kedua-dua parti itu untuk menjatuhkan kerajaan PAS di Kelantan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

      Bagaimanapun Pengerusi Badan perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed menafikan dakwaan tersebut dan menyifatkannya sebagai tidak berasas.

      Manakala AMANAH turut menafikan dakwaan berkenaan dan merancang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Amar.

      Naib Presidennya, Datuk Husam Musa berkata AMANAH tidak perlu bersusah payah menjatuhkan kerajaan PAS kerana ia akan jatuh dengan sendiri.

      Delete
  21. ambo sokong belako hok amno kato aji adi sakit mental..make pil kudo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beberapa pemimpin PKR menyerang Amanah Selangor yang mendakwa tiada rundingan diadakan, selepas Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata 4 mesyuarat diadakan dengan sekutu Pakatan Harapan (PH) untuk mengagihkan 80% kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

      Tiga pemimpin PKR dalam kenyataan berasingan menolak dakwaan Pengerusi Amanah Selangor, Izham Hashim, mereka hanya dipelawa untuk membincangkan strategi pilihan raya PH.

      Pemimpin PKR itu mengesahkan mesyuarat sudah diadakan untuk membincangkan pembahagian kerusi DUN di negeri itu.

      Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Raya PH Selangor, Dr Xavier Jayakumar berkata, tidak wajar Amanah membincangkan isu itu secara terbuka sehingga menyebabkan kekecohan.

      Beliau berkata, sejak permulaan mesyuarat pertama sudah dinyatakan objektif Jawatankuasa Pilihan Raya PH ialah membincangkan pembahagian kerusi dengan dihadiri wakil setiap parti yang mempunyai kapasiti untuk membuat keputusan.

      Katanya, 4 mesyuarat sudah diadakan dengan yang terakhir Amanah meminta sebuah jawatankuasa khas ditubuhkan.

      “Saya tekankan di tahap ini, sebenarnya tiada keperluan sebuah jawatankuasa baharu ditubuhkan kerana itu hanyalah permintaan Amanah untuk melengahkan rundingan.

      “Sekarang, Majlis Presiden meminta kami teruskan, kami perlu sambung segera dan selesaikan pembahagian kerusi itu.

      “Marilah kita bersama-sama bersatu dan selesaikan tugas ini. Matlamat utama kami ialah mempertahankan Selangor tidak kira apa cara sekalipun,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Terdahulu, Amanah dan DAP dilaporkan tidak tahu mengenai rundingan pembahagian kerusi DUN seperti dinyatakan menteri besar Selangor itu.

      Ia selepas Azmin menyatakan 4 mesyuarat diadakan antara parti dalam PH untuk menentukan pengagihan 80% kerusi DUN.

      Izham bagaimanapun berkata, Amanah hanya dijemput untuk membincangkan strategi pilihan raya PH dan permintaan parti itu untuk menubuhkan jawatankuasa khas bagi membincangkan perkara itu tidak dipedulikan Azmin.

      Sementara itu, Setiausaha PH Selangor, Zuraida Kamaruddin berkata, Izham tidak patut kurang ajar dan merendah-rendahkan Azmin, sebaliknya beliau perlu merujuk kepimpinan Amanah sebelum membawa isu itu kepada media.

      “Amanah mungkin sebuah parti baharu, tetapi pemimpinnya ialah ahli politik veteran dan sepatutnya tahu rundingan pembahagian kerusi memerlukan masa dan kesabaran.

      “Mengkritik dan memberi kata dua melalui media tidak produktif. Perlu ada kematangan dan saling hormat-menghormati di sini,” katanya yang mengesahkan rundingan pembahagian kerusi sudah diadakan dalam mesyuarat jawatankuasa pilihan raya.

      Naib Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Selangor, Hee Loy Sian pula bimbang penggunaan bahasa kasar oleh Izham dijadikan kayu pengukur yang boleh memecahbelahkan perpaduan PH di peringkat akar umbi.

      “Kenyataan Izham memperlihatkan disiplin organisasi yang lemah dan lebih mengecewakan apabila beliau menafikan 4 pertemuan awal yang turut membincangkan soal rundingan kerusi untuk Selangor.

      “Saya menasihatkan Izham membuang jauh sikap parti lamanya dan menyuburkan budaya politik baharu dalam PH,” katanya yang mengingatkan Izham untuk menghormati struktur PH.


      Delete
  22. Suman bacul, dulu mulut dia kemain lancang
    Namun kini tak berani lagi sembang kencang
    Kena cabar dgn Kejora, hati nya jadi goncang
    Dah bisu sepi agaknya tertelan pil perancang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    2. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
  23. Suman punya pelir tak lagi keras mencanak
    Entah apa yg bermain, dlm dia punya benak
    Lawak dia, bikin hamba ketawa perut senak
    Ada ker nak jumpa gua, kena ditemani anak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    3. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
  24. Pada PRU13, Umno memenangi 109 dari keseluruhan 133 kerusi BN sementara PKR hanya memenangi 30 kerusi.
    PAS pula menang di 21 kerusi dan parti Pakatan paling berjaya, DAP mendapat 38

    PRA PRU14
    BN 133 (UMNO 109)
    PKR 30
    PAS 21
    DAP 38 = 222 kerusi Parlimen

    BN 133 PH 68 PAS 21 = 222 kerusi Parlimen

    PASCA PRU14 2018
    BN {133-40}=93 PH {68+40+10+10}=128 PAS (21-20}=1 [222]

    PH = 128 MP KERAJAAN MALAYSIA BARU
    BN = 93 MP PEMBANGKANG BARU
    PAS= 1 MP MASUK KUBUR (tak payah berangan 2 kabinet)
    -----------
    222 MP
    ===========
    PAS=hamPAS=PIS=haBIS=PUS=mamPUS=dahmamPUS=PASmelePAS
    akibat NAFSU SERAKAH ULARMAK DAN PARA LEBAIBAI, BYEBYE

    ReplyDelete
    Replies
    1. seluruh rakyat malaysia setuju pas hampas

      Delete
    2. Amanah dan DAP hari ini berkata, mereka tidak tahu rundingan pembahagian kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dengan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, selepas menteri besar Selangor itu berkata 4 mesyuarat diadakan dengan sekutu Pakatan Harapan (PH) dalam memutuskan pembahagian 80% kerusi.

      Sebaliknya, Pengerusi Amanah Selangor, Izham Hashim berkata, mereka hanya dipelawa untuk membincangkan strategi pilihan raya PH.

      “Kami diberi mandat untuk menghadiri mesyuarat itu bagi membincangkan strategi pilihan raya, termasuk jentera, bukannya rundingan kerusi,” katanya kepada FMT hari ini.

      Beliau berkata, permintaan untuk jawatankuasa khas membincangkan pengagihan kerusi DUN diabaikan Azmin.

      “Kami menulis surat untuk mesyuarat khas mengenai perkara itu, tetapi mereka tidak mengadakan mesyuarat,” katanya sambil menambah Amanah meminta penubuhan jawatankuasa khas dalam mesyuarat membincangkan jentera pilihan raya gabungan itu.

      Izham menafikan dakwaan Azmin yang mempersoalkan Amanah hari ini kerana mendakwa tiada mesyuarat bagi membincangkan pembahagian kerusi dalam kalangan PH.

      Tetapi, Izham berkata, DAP turut menyuarakan kebimbangan sama.

      Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua ketika dihubungi berkata, beliau tidak tahu 80% kerusi DUN di negeri itu sudah diagihkan seperti didakwa Azmin.

      Beliau berkata, partinya menghadiri 4 mesyuarat jawatankuasa pilihan raya yang dipengerusikan Adun Sri Andalas daripada PKR, Dr Xavier Jeyakumar, tetapi bukan untuk rundingan pembahagian kerusi DUN.

      “Ini kerana ahli jawatankuasa itu berbeza,” katanya kepada FMT sambil menambah Azmin perlu mengadakan satu mesyuarat untuk menyelesaikan perkara itu.

      Azmin sebelum ini menolak keperluan menubuhkan jawatankuasa khas bagi membincangkan pengagihan kerusi DUN Selangor.

      Timbalan presiden PKR itu turut menafikan tarikh akhir ditetapkan untuk rundingan itu, seperti dinyatakan Pengarah Strategi Amanah, Dzulkefly Ahmad.

      Delete
  25. kejora ko yang pengecut


    sembang kencang tapi bacul mcm bapok takde batang

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  26. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  27. boleh tanya

    kejora ni NATANG apa

    jantan ke betina

    manusia ke iblis


    ReplyDelete
    Replies
    1. anon

      kejora ni bapok sejak azali

      dia bukan manusia tapi separuh manusia

      ghopa dia mcm manusia dan binatnag

      org kata dia ni wajah TOLOL

      ya rupa mcm TOYOL menyelinap masuk blog suci ini dgn akhlak hodoh

      dia bukan manusia atau natang

      kamu paham sendiri

      Delete
    2. kesian jorah kena hina sebigini rupa kamu semua hina dia nanti dia terjun tembok sapa nak tanggung

      mcm

      cikgu najamimi keling bahlol yg tuduh anak murid curi iphone....

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  28. Suman ayam daging, perasan diri ayam jalak
    Harap kat blog saja dia tunjuk hebat melalak
    Siang mlm serupa anjing jer ifrit ni menyalak
    Kinii...auw auw...mcm bapok kain kena selak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    2. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
  29. betul ker jorah ni toyol

    dia pandai karang pantun

    tak caye lah jorah ni toyol

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon kamu ni baghal ke apa

      jorah curi pantun DBP yg di karang menteri tak berpelajaran

      dia paste di sini

      NAMA PUN TOYOL mesti pandai curi pantun lepaihtu paste leeeerr

      kamu tak caya cuba teka siapa MAT KOPYPES DI BLOG BUDIN

      Delete
  30. Suman ibarat mcm bapok lobang jubor gatal
    Tua lembik, ingin mau lagak konon dia brutal
    Mlm pakai spek hitam mcm org sakit mental
    Agaknya kini, ifrit ni terlantar di wad hospital

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehmm. ehmmmm...

      Been doing lot of contemplating whether I should be around in this blog after scoundrel like you cowardly 'space sabotage' making our comments invisible, despite pleas after to the blog owner to hack-off your dirty tactics.

      Delete
    2. BENAR APA KATA SDRA DINY YUSOF:

      diny yusof 4 February 2018 at 21:11

      Saya hanya ingin memberitahu kepada Tn Budin .

      YANG INI MEMANG PASTI BERITA YANG BENAR LAGI SAHIH .

      BERITA INI PUN DI AKUI OLIH TUAN PUNYA BADAN .

      BERITANYA ADALAH ...SAH SUDAH ANONYMOUS 17:21 INI SEORANG ANAK HARAM !!!!

      KESIAN SAYA KEPADA IBU DIA YANG MEMBONCOT SELAMA 9 BULAN 10 HARI .

      Delete
  31. KEJORA = JORAH = JOY


    MASIH INGAT BUDAK JOY YG MURTAD KECOH SATU MALAYA

    YG INI LAIN SIKIT

    JOY INI BAPOK PONDAN

    OTHAMAN AJAK JUMPA DIA KECUT BIJIK MANTIT MENYOROK BLKG BENDERA MALAYSIA DI DATARAN MERDEKA

    ADA ORG KATA JORAH NAMPAK OTHAMAN HANDSOME KACAK PAKAI RAYBAN DIA MELANCAP BIJI MANTIT DIA BELAKANG TEMBOK DATARAN

    DAH PANCUT AIR DIA BIAR MELELEH SAMPAI DBKL SAMAK PUN BAU TAK HILANG

    SIAPA KE NATANG JOY NI SEBENARNYA

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  35. AMAAAAAAAAAAAAAAA.....AYO YOOOOOOOOOO

    APAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    KEPUNDEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

    PODAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamba memabg kejora...hamba tersilap makan dedak gred 3... Gred A najib kasi sama cina jho lo...hamba nyesal dokong prompak yg tak kenang budi...dedak gred C buat hamba jadi gila babi...

      Delete
    2. Alhamdulillah, syukur la jora, hang pun udah menyesal, udah udahlah tu..............hang pi relax dulu......then join kitaoang dalam Pakatan Harapan na!.......pi rilex dulu....

      Delete
  36. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 13:23

    Hadi wang kuat berkhayal...2 kabinet...parti yg tak dapat sokongan bukan melayu tak de peluang menang pru...

    Tambah plak parti yg dipimpin orang bodooo yg kuat berkhayal...

    Hadi boleh buat bukan 2 jabinet 3 ato lebih pon boleh....boleh buat dlm mimpi di siang hari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 13:38

      Sejak makan dedak haram 90 jota dari najib otak hadi dan pemimpis pas jadi kurang betul...cakap perkara yg jauh dari realiti..

      Penasihat kerajaan
      Politik matang
      Nak 5 negeri
      Jadi king maker
      Amanah dan umno pakat nak tumbangkan pas kelantanTak perlu maju kalo banyak maksiat
      Pas bekerjasama dengan umno untuk perjuagan islam
      Dan entah ape2 lagi


      Delete
    2. Gara-gara membawa terlalu banyak kondom ketika melawat Indonesia, aktivis politik pembangkang dan pendukung kempen #UndiRosak, Maryam Lee diarahkan berbogel dan tonggeng di hadapan sebuah cermin agar kemaluannya dapat diperiksa secara fizikal oleh pihak berkuasa Lapangan Terbang Adisucipto, Yogyakarta.

      Kejadian berlaku pada 31 Disember lalu.

      Kondom berkenaan yang berkemungkinan untuk aktiviti seks Maryam di sana telah disalah tafsir sebagai digunakan dalam usaha menyeludup masuk dadah ke negara jiran itu.

      Tiada sebarang bahan narkotik ditemui pada tubuh Maryam.

      Diketahui umum, kondom ada kalanya diisi dadah dan disorokkan dalam kemaluan bagi mengelakan dikesan.

      Kejadian pemeriksaan badan dan longgokan kondom dalam beg perjalanan didedahkan Maryam sendiri di akaun Facebook miliknya.

      Maryam tidak menyatakan secara jelas kondom itu untuk aktiviti seksnya di masa lapang di negara itu, sebaliknya memberikan jawapan yang bersifat menyindir pihak berkuasa negara jiran berkenaan ketika disoal bertalu-talu.

      Beliau berkata, “Aku tenang saja kerana aku tahu aku tidak melakukan salah apa-apa, dan tidak melakukan hal yang melanggar undang-undang.

      “Harus aku jelaskan di sini aku seorang perempuan muda yang belum menikah, pergi ke negara orang seorang diri dan berjalan sendiri ke mana-mana. Mungkin ini menjadi sesuatu yang aneh ketika ada beberapa kondom di dalam begku juga, untuk banyak sebab yang bukan urusan siapa-siapa.

      “Ramai yang tidak memahami, dalam kehidupan sehari-hari seorang aktivis feminis, seks itu satu hal taboo yang paling sulit dibicarakan di ruang awam, apa lagi ketika berhadapan dengan pihak berkuasa.

      “Ketika aku disoal berkali-kali oleh pegawai imigrasi, kenapa ada kondom di dalam beg, apa yang harus aku jawab selain; Apa lagi kegunaan kondom, Pak? Masa digunakan untuk basuh baju?” tulisnya.

      Jawapan kurang menyenangkan itu menyebabkan pihak berkuasa Indonesia kemudiannya memintanya ke sebuah bilik khas sebelum diarahkan berbogel.

      “Seterusnya aku hanya menurutkan segala arahan, aku disuruh tonggeng membelakangi cermin dan kemaluanku diperiksa secara fizikal untuk sebarang narkoba (dadah). Ternyata semua itu sia-sia kerana aku tidak bersalah.

      “Once cleared, aku terus memakai pakaianku semula dan membereskan bagasi dengan cepat,” katanya.

      Enggan mengulas banyak mengenai jumlah kondom terlalu banyak yang dibawanya, Maryam sebaliknya mempersoalkan apakah tindakan pihak berkuasa Indonesia itu didorong kerana bentuk tubuhnya.

      “Adakah tubuh kecil aku ini begitu mencurigakan sehingga perlu begini,” katanya.

      Delete

  37. Hasilnya perpaduan Melayu diganti dengan perpecahan’

    Hassan Mohd. Noor

    05 Februari 2018 12:00 PM

    SEMALAM, saya berpeluang berada di Kota Bharu, Kelantan, negeri yang mendapat jolokan Serambi Mekah. Suasana tidak banyak berubah. Selesai solat Subuh di Masjid Muhammadi, singgah sebentar di Pasar Siti Khadijah. Seperti di pasar-pasar lain, awal pagi begitu sibuk dengan peniaga mula membuka jualan. Memang meriah dengan pelbagai jualan termasuk hasil kampung seperti ulam-ulaman, buah-buahan, ikan sungai dan macam-macam lagi. Begitu juga gerai-gerai lain yang menjual barangan dapur, makanan dan pakaian di bangunan itu. Di sinilah nampak jelas orang Melayu begitu aktif dalam perniagaan, sama seperti di Pekan Rabu, Alor Setar, Kedah dan di Pasar Payang, Kuala Terengganu.

    Tentunya suasana orang Me­layu berniaga di bandar utama tiga ne­geri ini amat berbeza dengan Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Johor Bahru dan beberapa negeri lain. Sekurang-kurangnya ada ruang untuk peniaga Melayu berniaga di pusat bandar di satu kawasan umpama kompleks beli-belah.


    Di negeri-negeri lain ada kompleks seumpama ini terutama yang dikendalikan oleh Mara tetapi ibarat hidup segan mati tidak mahu. Sekurang-kurangnya di Pasar Pa­yang dan Pasar Siti Khadijah, kita dapat melihat wajah Melayu dalam satu jumlah yang besar di satu-satu kawasan perniagaan.

    Di sudut politik pula, Kota Bharu dan Kuala Terengganu masih diwakili wakil rakyat Melayu selain Johor Bahru. Ahli Parlimen Kota Bharu diwakili Pas, begitu juga dengan Kuala Terengganu, juga Pas tetapi telah menyertai PAN.

    Di pusat bandar lain atau lebih tepat di ibu negeri, kawasan Parlimen yang diwakili wakil rakyat Melayu ialah Johor Bahru (BN-UMNO), Kuantan (PKR), Kangar (BN-UMNO) dan Shah Alam (PAN), sebelum ini Pas. Bagi negeri-negeri lain sama ada diwakili bukan Melayu DAP atau PKR. Adakah dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, keadaan akan berubah?

    Dijangka semua kerusi yang diwakili Melayu di negeri-negeri tersebut kekal kepada calon Melayu terutama di Kelantan, Perlis dan Terengganu. Apa yang pasti kerusi-kerusi lain akan kekal kepada bukan Melayu kecuali DAP atau PKR membuat kejutan untuk memberi laluan kepada orang Melayu bertanding di kawasan yang sudah tentu majori­tinya bukan Melayu.

    Bagaimana pula jika melibatkan kawasan bercampur yang akan melibatkan pertembungan dua calon Melayu dan bukan Melayu? Segala kemungkinan boleh berlaku apabila undi Melayu berpecah kepada parti yang diwakili calon Melayu iaitu melibatkan BN (UMNO) dan Pas serta wakil Pakatan Harapan (PAN, PKR, PPBM, DAP). Begitu juga dengan kerusi lain yang melibatkan jumlah pengundi bercampur atau hampir sama banyak. Mungkin jumlahnya tidak banyak tetapi risiko pada masa depan tetap wujud lebih-lebih lagi melibatkan kawasan bandar utama. Tidak dinafikan siapa pun yang bakal mewakili kita, wakil rakyat berkenaan akan bertanggungjawab terhadap rakyat di kawasannya. Ini bukan isu perkauman tetapi lebih kepada melihat kesan kepada perpecahan orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. (sambung)

      Baru-baru ini dalam khutbah gerhana bulan di Masjid Seberang Jaya, tular video khatib yang menyeru kepada perpaduan umat Melayu atau pribumi. Difahamkan, khatib ini pernah menjadi calon Pas pada satu PRU tetapi apabila beliau menyeru kepada bangsa pribumi supaya bersatu kembali untuk menggarap kekuatan bagi membina perpaduan bangsa dan umat Islam di negara ini, maka beliau dituduh berpolitik di mimbar masjid.

      Lebih-lebih lagi, apabila beliau menaruh harapan itu dengan menyebut kehadiran Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Mohd. Zaidi Mohd. Said. Khatib berkata, Zaidi sebagai aktivis masyarakat dan ahli politik diharap dapat membawa mesej perpaduan ke Dewan Rakyat dengan mengajak pemimpin dan bangsa Melayu Islam di seluruh negara untuk bersatu bagi menyelamatkan negara dan tanah air daripada ancaman musuh dalam atau luar negara.

      Mungkin apabila nama orang politik disebut, maka mesej itu disifatkan berbaur politik tetapi sebagai umat Melayu Islam, kha­tib berkenaan sudah tentu bimbang situasi hari ini. Tidak peduli dengan apa cara sekali pun, perpaduan umat Melayu perlu dipertahankan, tanpa diberi peluang untuk dirobek oleh kaum sendiri atau orang lain.

      Bekas Perdana Menteri, Dr. Mahathir Mohamad juga pernah mengingatkan orang Melayu mengenai risiko perpecahan Melayu ini. Menyelak kembali tulisan Suara Hati Dr. Mahathir (Mingguan Malaysia 23 September 2012), beliau mengingatkan perpecahan akan menyebabkan Melayu tidak lagi menjadi tunggak pemerintahan negara. Mereka akan menjadi puak minoriti dalam pakatan yang mereka sertai.

      “Inilah yang akan terjadi hasil perpecahan orang Melayu.” katanya. Mungkin elok diselak semula sedutan suara hati Dr. Mahathir itu untuk dijadikan panduan dan renungan bersama.

      “Mereka yang kecewa kerana gagal merebut tempat menghasut ahli-ahli dan pemimpin kerdil untuk menyertai mereka, untuk menjayakan hasrat sempit mereka merebut kuasa, terutama untuk menjadi Perdana Menteri. Untuk ini mereka membohong, menyalah tafsir agama, menyokong orang lain yang tidak suka melihat orang Melayu meraih walaupun sedikit kekayaan, kedudukan dan nikmat yang terdapat di negara ini. Hasilnya ialah perpaduan Melayu diganti dengan perpecahan. Orang Melayu yang dahulu digeruni oleh British kerana kukuhnya perpa­duan mereka, sekarang berpecah kepada tiga kumpulan kecil yang terpaksa mengemis untuk mendapat sokongan orang lain termasuk mereka yang menentang segala usaha untuk mengimbangkan kedudukan orang Melayu dengan kaum-kaum lain. Sokongan orang lain ini tidak diberi percuma. Jika mana-mana daripada parti Melayu ini memenangi pilihan raya dan mendirikan kerajaan, tak dapat tidak kerajaan ini akan terpaksa mengikuti telunjuk orang lain. Melayu tidak lagi akan menjadi tunggak kepada peme­rintahan negara yang mereka rela berkongsi dengan orang. Mereka akan jadi puak minoriti dalam pakatan yang mereka sertai. Inilah yang akan terjadi hasil perpecahan orang Melayu.

      “Siapakah yang membawa malapetaka ini. Tak lain tak bukan malapetaka ini dibawa oleh orang Melayu sendiri – orang Melayu yang tamak, orang Melayu yang kurang pintar, orang Melayu yang mudah dipengaruhi nafsu, yang mudah dikuasai oleh pe­rasaan benci apabila dihasut.

      “Orang Melayu sudah lupa akan betapa hinanya mereka semasa dijajah dahulu. Mereka tidak pun mengakui nikmat yang banyak yang dinikmati setelah merdeka dan mereka menerajui kerajaan – Kerajaan Malaysia merdeka. Oleh kerana lupa dan tidak bersyukur, mereka rela supaya perpaduan yang memberi kekuatan kepada mereka dimusnahkan. Mereka sanggup dipecah dan dipisahkan daripada kuasa yang sedikit yang ada pada mereka.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 16:38

      Bila dekat PRU maka lahirlah ajak melayu bersatu...seruan supaya melayu bersatu kerana keadaan umno yg makin lemah..

      Lepas Pru bila umno menang melayu tak dipedulikan lagi...di sembelih dengan mcm2 kenaikan harga barang...mcm2 peraturan...dll...melayu kekal miskin....pemimoin umno dan kroni.bertambah kaye...pemimpin ambil kesempatan untuk jadi kaye jugak...

      Delete
  38. Ini dia manusia yg paling Boros



    Rakyat naik teksi dan LRT, Mahathir naik jet peribadi dan kereta mewah

    Gaya hidup mewah yang dipamerkan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang terutamanya bekas perdana menteri yang kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad bukanlah sesuatu yang baru lagi.

    Sebaliknya, Pengerusi PPBM itu sering mempamerkan gaya hidup mewahnya. Sebelum ini, Mahathir begitu bangga mempamerkan gaya hidup mewahnya dengan memperagakan kereta mewah dan menunggang kuda sebagai aktiviti riadah hujung minggu.

    Semalam, Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali menghadiri konvensyen Pakatan Harapan di Pulau Pinang yang diadakan di dalam kawasan parlimen Permatang Pauh dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.


    Inilah sikap idung timggi calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang ‘memahami’ denyut nadi rakyat marhaen. Bolehkah beliau memahami permasalahan dan penderitaan rakyat dengan cara ini.

    Rakyat hanya menaiki teksi dan LRT, pemimpin pembangkang pula bangga tunjuk kemewahan dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.

    Dalam konvesyen Pakatan Harapan semalam juga menyaksikan kegagalan gabungan pembangkang itu mencapai kesepakatan berhubung pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pembangkang di negeri Pulau Pinang.

    Sebaliknya, ahli-ahli pembangkang yang hadir konvensyen itu diberi peringatan agar menerima dengan keputusan pembahagian kerusi DUN yang dibuat pucuk pimpinan parti. Ini boleh dilihat menerusi kenyataan Mahathir.

    “Kita akui akan ada masalah pembahagian kerusi, akan ada rasa kecewa apabila kawasan yang diharapkan dapat kepada parti lain

    “Parti lain pun kecewa sebab tidak dapat semua kawasan yang dituntut,” kata Pengerusi Pakatan Harapan itu.

    Berdasarkan kenyataan bekas perdana menteri keempat itu juga membuktikan ura-ura bahawa Pakatan Harapan di negeri Pulau Mutiara itu sehingga kini masih belum mencapai kata sepakat mengenai pengagihan kerusi DUN negeri berkenaan.

    Kini hangat diperkatakan bahawa sebanyak 11 kerusi DUN yang merupakan majoriti pengundi Melayu ketika ini menjadi perhatian dan rebutan antara Parti Amanah Negara (PAN), PPBM dan PKR ketika ini.

    Jika dilihat formula yang diguna pakai oleh Pakatan Harapan yang dikuasai DAP buat masa ini, kerusi yang PAS gagal dapatkan semasa pilihan raya umum lalu akan diserahkan kepada parti serpihan PAS.

    Jadi, PAN atau lebih dikenali sebagai parti boneka DAP secara automatik akan mendapat lima kerusi yang diberikan kepada PAS semasa parti Islam itu masih bersama-sama dengan gabungan pembangkang.

    Manakala, baki enam kerusi majoriti Melayu pula jika mengikut perkiraan mudah akan diserahkan sama rata diantara PKR dan parti Bunga iaitu masing-masing mendapat tiga kerusi.

    Sebelum ini, parti Bunga dikatakan menuntut lebih banyak kerusi sekali gus mungkin menyebabkan PKR terpaksa melepaskan 10 kerusi sedia ada mereka. Namun, ia dilihat sesuatu yang mustahil untuk dipersetujui pucuk pimpinan PKR ketika ini. –Utaranews.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 16:33

      Siape punulis cerpen upahan umno yg dungu sangat ni?...bila plak PH di kuasai oleh DAP?...kalo di penang memang lah DAP yg berkuasa kerana majoriti....tak habis2 bodoo penulis upahan umno.
      .

      Delete
  39. If your presence is just the same as your absence? Leave.

    ReplyDelete
  40. 1443, Lu jaga parti lu tu baik2 lulu ha! Sudah tidak lama PRU mau mari lo. Umno sama pas ha, dua dua talak guna punya. Kita olang mau hantam ini 2 parti kasi masok jirat maa! Fuubo lanchiau, phun nia maa chibai lu 1443 ho! Manyak busok punya olang!!!

    ReplyDelete
  41. Ini menunjukkan bertapa bangangnya Haji Hadi. Dengan buat dua Kabinet ia akan membuka-jalan dan memudahkan Negara terpecah-dua atau hancur berkecai dan bergolak seperti Sudan.

    Makanya, pemikiran penunggang Agama seperti Haji Hadi mengesah dan memperkukuhkan lagi hakikat bahawa golongan Agama hanya akan membawa kebinasaan jika dibiarkan menjadi pemerintah.

    Lihat sajalah di Negara-Negara Pak Arab. Tiada satu pun yang boleh menjadi Islam-contoh dan hampir kesemuanya bergantung kepada Negara Kuasa-Besar Dunia Kapir dalam serba-serbi. Lebih buruk lagi, mereka hanya mementingkan diri-sendiri, hingga tergamak kafir-mengafir & berbunuhan sesama-sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengerusi jawatankuasa pilihan raya Selangor Dr Xavier Jeyakumar yang dipersoalkan mandatnya itu membidas kenyataan pimpinan AMANAH kerana 'menunda' urusan rundingan kerusi HARAPAN.


      Xavier dalam kenyataan media hari ini berkata jawatankuasa itu telah bertemu empat kali dan semasa mesyuarat terakhir mereka, AMANAH meminta diadakan mesyuarat berasingan bagi merundingkan kerusi.

      "Telah dipersetujui kesemua parti-parti (HARAPAN) akan menghantar wakil mereka untuk perbincangan lanjut.

      "Saya menekankan hal ini, sebenarnya tidak perlu untuk dibentuk satu lagi jawatankuasa baru dan hanya setelah permintaan AMANAH dibuat, maka rundingan menjadi tertunda," kata Xavier merangkap Naib Presiden PKR itu.

      Beliau berkata jawatankuasa pilihanraya negeri Selangor itu telah diarahkan Majlis Presiden HARAPAN untuk mempercepatkan perundingan dan berharap suatu mesyuarat dapat dipanggil dalam masa terdekat.


      Xavier juga mengulang gesaan beberapa pimpinan PKR negeri untuk merapatkan saf dan tidak membincangkan isu-isu sebegini di mata orang ramai.

      "Tidak patut AMANAH membawa hal ini secara terbuka dan mencipta perbalahan sedangkan tidak ada hal yang sebegitu.

      "Tolonglah bekerjasama dan siapkan tugas kita. Matlamat utama kita adalah untuk mempertahankan Selangor," katanya lagi.

      Semakan dengan kesemua empat parti komponen HARAPAN Selangor mendapati mereka memiliki kefahaman berbeza berhubung fungsi jawatankuasa tersebut.

      Pimpinan AMANAH, BERSATU dan DAP memberitahu Malaysiakini mandat jawatankuasa itu untuk membincangkan strategi manakala pimpinan PKR berkata rundingan kerusi merupakan sebahagian daripada perbincangan.


      Sebelumnya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang juga timbalan presiden PKR menegaskan jawatankuasa itu telah bertemu sebanyak empat kali untuk membincangkan rundingan kerusi dan 80 peratus kerusi telah dimuktamadkan.

      Namun demikian, Pengerusi DAP Selangor Tony Pua menyatakan tidak tahu-menahu berkenaan hal tersebut.

      "Saya tidak sedar 80 peratus kerusi telah dirundingkan kerana kami tidak pernah ditanya," beliau memberitahu Malaysiakini.

      Difahamkan akar permasalahan berpunca daripada pembahagian 20 kerusi yang sebelumnya ditandingi PAS di bawah Pakatan Rakyat.

      Keadaan menjadi memanas hari ini apabila pemimpin PKR Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mendakwa AMANAH 'berbohong' berkenaan status rundingan kerusi.

      Hal ini mendorong pemimpin AMANAH Selangor Izham Hashim menggelar Azmin sebagai 'badut' dan menegaskan rundingan kerusi belum lagi dimulakan.

      Delete
    2. Sdra RD...

      Teruskan berjuang sampai KERA2jaan BN tumbang & diterajang keluar dari Putrajaya.

      Delete
  42. BADI MB SGORK BERJANGKIT ASSMIN JAMBAN
    MB PALING SINGKAT ITU TITLE YG DIPEGANGNYA
    SUMA ORG SKELILING SUMA SALAH X RELEVAN
    LEPAS PRU DIA TURUN NAIK COURT SENSORANG GAMAKNYA



    KIKIKKKKKIKI... ARI NI ASSMIN RAMAI KRONI YG MENGAMPU... KALAH PRU 2 BOLAN LAGI TURUN NAIK COURT SORANG SORANG... ANA BINI JER YG TEMAN.... MME PADAN SSGT LA TU...

    CUKUP2 LA TITLE SELANGOR DARUL PLURALISMA MURTAD....



    KIKIKKIKI.. BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak lagi hebat, bukan mentri pun dapat naik jet free

      Delete
    2. vote for mak badak

      Delete
  43. Hadi nasihat najib isu 1mdb..

    Pandai mkn pandaila simpan
    Hati nyamuk sama dicicah
    Hati badak sama dilapah

    Najib pun jawab
    Ana help ente
    Ente help ana lah

    Hadi pun puashaaaatiii

    ReplyDelete
  44. Ada orang kata jika ekonomi kita lemah, mengapa pusat membeli-belah sentiasa penuh, mengapa orang sanggup membeli tiket konsert yang mahal, mengapa mampu membeli kereta dan barang mewah? Sebenarnya ini bukan petanda ekonomi sihat. Ia hanya melondehkan keadaan sebenar. Ia soal jurang pendapatan dan kekayaan.
    Jurang pendapatan dan kekayaan di Malaysia luas melebar. Oleh sebab itu, ada golongan berkuasa yang hidup mewah dan boros berbelanja sewaktu ekonomi negara muram. Sedangkan majoriti rakyat tertekan akibat kos sara hidup. Harga barang naik, subsidi minyak dikurangkan, tariff elektrik dinaikkan, dan hutang serta pelbagai beban kewangan bertambah.
    Kesenjangan (inequality) bukan sahaja berlaku antara kaum, malah sesama kaum juga begitu luas sekali. Jika ada orang Melayu kaya, ada Melayu miskin. Jika ada orang India kaya, ada India miskin. Jika ada orang Iban kaya, ada Iban miskin. Dan begitulah seterusnya di kalangan kaum-kaum lain di negara ini. Jika kita menumpukan kepada kaum sahaja, kita tidak akan dapat menyelesaikan masalah ekonomi dan tekanan kemiskinan ini.
    Untuk mengatasi masalah kesenjangan serta merapatkan jurang pendapatan dan kekayaan, kerajaan baru perlu mengurangkan beban rakyat dengan mengurangkan pembaziran, membanteras rasuah serta, buat peringkat awal, menghapuskan cukai GST. Ini dapat menangkis ketirisan kewangan kerajaan, malah hasilnya dapat digunakan untuk kebajikan rakyat.

    hapuskanumnobn haposkanumnobn marihapuskan

    abu

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 21:17

      Dah ade pusat beli belah yg ditutup....penerima brim bertambaah

      Delete
  45. Dr Muhammad Khalid, dalam bukunya “The Colour of Inequality: Ethnicity, Class, Income and Wealth in Malaysia” pada halaman 161 mengatakan: "Di Malaysia, hanya 24% mempunyai pendidikan tinggi, berbanding Thailand (41%), Singapura (48%) dan South Korea (89%). Bagaimanapun, daripada 24% tenaga kerja dalam kategori tertiari, hanya 10% pemegang ijazah. Dalam erti kata lain, daripada 100 rakyat Malaysia dalam tenaga buruh, hanya 10 mempunyai ijazah sarjana muda."
    Pernyataan Dr Muhammed membuka sebuah persoalan besar: Berapakah gaji sebulan pekerja yang memiliki ijazah dan berapa pula yang diterima pekerja yang tidak melanjutkan pengajian di peringkat tinggi?
    Data dari Laporan Tahunan Pelan Pendidikan Malaysia (2016) 79.3% murid sekolah rendah dan 95.5% murid sekolah menengah yang menghadapi risiko keciciran datang daripada keluarga berpendapatan rendah di bawah RM1,500 sebulan.
    Jawapan bagi persoalan "mengapa sebahagian kecil ibu bapa mampu menghantar anaknya ke sekolah beryurankan puluhan ribu dan sebahagian besar lain tidak" faktor kesenjangan biaya upah setiap bulan yang diterima ibu bapa anak-anak.
    Mereka yang mewakili peratusan besar seperti dalam Laporan Pendidikan tidak mempunyai pilihan dan peluang dalam menyediakan keperluan pendidikan yang lebih baik.

    hapuskanumnobn hapuskanumnobn marihapuskan!!!!!!!

    ReplyDelete
  46. ….A……A…..
    …///………\\\
    ///….O…..O..\\\
    ………….00………
    ...)))0000Y000((
    ……))………..((….
    …….AAAAAAA….
    …………((…………
    Senja nan merah
    Sang camar pulang ke sarang
    Sang tedung menyusur batas sawah

    Nun di Atlantis
    Ku kembang sayap merah
    Menujah langit ke destinasi kekasihku KEJORA
    Menelusuri blog-blog cucu cicit adam
    Agar aku dan KEJORA bisa berdiskusi

    Perjanjian 69!!!!!!
    Lidah dan dubur kami bersatu
    Duburnya ku jilati
    Lobang duburnya ku tusuk hingga ke usus
    Manakala hujung bercabang lidahku mengerudi
    Di sana terhimpun najis cairnya yang enak

    Serentak masa yang seiring,
    KEJORA menyembam wajahnya ke duburku
    Dapat ku rasai kegelian nan berahi
    Bila hujung hidung dan jejarinya
    Bermain-main di bibir lubang duburku !

    Sekali kemutan lubang duburku,
    Desir angin menerpa keluar, busuk nan hanyir
    Serentak masa!
    Ku ilhamkan di jiwa kekasihku KEJORA
    Abstrak kejahatan!!!!!
    Dan jejarinya mampu menyusun ayat-ayat penuh nista
    Untuk tatapan pelayar maya.

    Teruskan berkarya wahai kekasihku KEJORA !
    Kerna jiwa kita disatukan..dalam suatu perjanjian

    Senja nan Merah !!!!

    Atlantis Dunia Ku!!!!!

    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!







    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous5 February 2018 at 18:53
      Dr Muhammad Khalid, dalam bukunya “The Colour of Inequality: Ethnicity, Class, Income and Wealth in Malaysia” pada halaman 161 mengatakan: "Di Malaysia, hanya 24% mempunyai pendidikan tinggi, berbanding Thailand (41%), Singapura (48%) dan South Korea (89%). Bagaimanapun, daripada 24% tenaga kerja dalam kategori tertiari, hanya 10% pemegang ijazah. Dalam erti kata lain, daripada 100 rakyat Malaysia dalam tenaga buruh, hanya 10 mempunyai ijazah sarjana muda."
      Pernyataan Dr Muhammed membuka sebuah persoalan besar: Berapakah gaji sebulan pekerja yang memiliki ijazah dan berapa pula yang diterima pekerja yang tidak melanjutkan pengajian di peringkat tinggi?
      Data dari Laporan Tahunan Pelan Pendidikan Malaysia (2016) 79.3% murid sekolah rendah dan 95.5% murid sekolah menengah yang menghadapi risiko keciciran datang daripada keluarga berpendapatan rendah di bawah RM1,500 sebulan.
      Jawapan bagi persoalan "mengapa sebahagian kecil ibu bapa mampu menghantar anaknya ke sekolah beryurankan puluhan ribu dan sebahagian besar lain tidak" faktor kesenjangan biaya upah setiap bulan yang diterima ibu bapa anak-anak.
      Mereka yang mewakili peratusan besar seperti dalam Laporan Pendidikan tidak mempunyai pilihan dan peluang dalam menyediakan keperluan pendidikan yang lebih baik.

      hapuskanumnobn hapuskanumnobn marihapuskan!!!!!!!

      Reply

      Anonymous5 February 2018 at 18:57
      ….A……A…..
      …///………\\\
      ///….O…..O..\\\
      ………….00………
      ...)))0000Y000((
      ……))………..((….
      …….AAAAAAA….
      …………((…………
      Senja nan merah
      Sang camar pulang ke sarang
      Sang tedung menyusur batas sawah

      Nun di Atlantis
      Ku kembang sayap merah
      Menujah langit ke destinasi kekasihku KEJORA
      Menelusuri blog-blog cucu cicit adam
      Agar aku dan KEJORA bisa berdiskusi

      Perjanjian 69!!!!!!
      Lidah dan dubur kami bersatu
      Duburnya ku jilati
      Lobang duburnya ku tusuk hingga ke usus
      Manakala hujung bercabang lidahku mengerudi
      Di sana terhimpun najis cairnya yang enak

      Serentak masa yang seiring,
      KEJORA menyembam wajahnya ke duburku
      Dapat ku rasai kegelian nan berahi
      Bila hujung hidung dan jejarinya
      Bermain-main di bibir lubang duburku !

      Sekali kemutan lubang duburku,
      Desir angin menerpa keluar, busuk nan hanyir
      Serentak masa!
      Ku ilhamkan di jiwa kekasihku KEJORA
      Abstrak kejahatan!!!!!
      Dan jejarinya mampu menyusun ayat-ayat penuh nista
      Untuk tatapan pelayar maya.

      Teruskan berkarya wahai kekasihku KEJORA !
      Kerna jiwa kita disatukan..dalam suatu perjanjian

      Senja nan Merah !!!!

      Atlantis Dunia Ku!!!!!

      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    2. Ini dia manusia yg paling Boros



      Rakyat naik teksi dan LRT, Mahathir naik jet peribadi dan kereta mewah

      Gaya hidup mewah yang dipamerkan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang terutamanya bekas perdana menteri yang kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad bukanlah sesuatu yang baru lagi.

      Sebaliknya, Pengerusi PPBM itu sering mempamerkan gaya hidup mewahnya. Sebelum ini, Mahathir begitu bangga mempamerkan gaya hidup mewahnya dengan memperagakan kereta mewah dan menunggang kuda sebagai aktiviti riadah hujung minggu.

      Semalam, Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali menghadiri konvensyen Pakatan Harapan di Pulau Pinang yang diadakan di dalam kawasan parlimen Permatang Pauh dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.


      Inilah sikap idung timggi calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang ‘memahami’ denyut nadi rakyat marhaen. Bolehkah beliau memahami permasalahan dan penderitaan rakyat dengan cara ini.

      Rakyat hanya menaiki teksi dan LRT, pemimpin pembangkang pula bangga tunjuk kemewahan dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.

      Dalam konvesyen Pakatan Harapan semalam juga menyaksikan kegagalan gabungan pembangkang itu mencapai kesepakatan berhubung pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pembangkang di negeri Pulau Pinang.

      Sebaliknya, ahli-ahli pembangkang yang hadir konvensyen itu diberi peringatan agar menerima dengan keputusan pembahagian kerusi DUN yang dibuat pucuk pimpinan parti. Ini boleh dilihat menerusi kenyataan Mahathir.

      “Kita akui akan ada masalah pembahagian kerusi, akan ada rasa kecewa apabila kawasan yang diharapkan dapat kepada parti lain

      “Parti lain pun kecewa sebab tidak dapat semua kawasan yang dituntut,” kata Pengerusi Pakatan Harapan itu.

      Berdasarkan kenyataan bekas perdana menteri keempat itu juga membuktikan ura-ura bahawa Pakatan Harapan di negeri Pulau Mutiara itu sehingga kini masih belum mencapai kata sepakat mengenai pengagihan kerusi DUN negeri berkenaan.

      Kini hangat diperkatakan bahawa sebanyak 11 kerusi DUN yang merupakan majoriti pengundi Melayu ketika ini menjadi perhatian dan rebutan antara Parti Amanah Negara (PAN), PPBM dan PKR ketika ini.

      Jika dilihat formula yang diguna pakai oleh Pakatan Harapan yang dikuasai DAP buat masa ini, kerusi yang PAS gagal dapatkan semasa pilihan raya umum lalu akan diserahkan kepada parti serpihan PAS.

      Jadi, PAN atau lebih dikenali sebagai parti boneka DAP secara automatik akan mendapat lima kerusi yang diberikan kepada PAS semasa parti Islam itu masih bersama-sama dengan gabungan pembangkang.

      Manakala, baki enam kerusi majoriti Melayu pula jika mengikut perkiraan mudah akan diserahkan sama rata diantara PKR dan parti Bunga iaitu masing-masing mendapat tiga kerusi.

      Sebelum ini, parti Bunga dikatakan menuntut lebih banyak kerusi sekali gus mungkin menyebabkan PKR terpaksa melepaskan 10 kerusi sedia ada mereka. Namun, ia dilihat sesuatu yang mustahil untuk dipersetujui pucuk pimpinan PKR ketika ini. –Utaranews.com

      Delete
    3. Ini dia manusia yg paling Boros



      Rakyat naik teksi dan LRT, Mahathir naik jet peribadi dan kereta mewah

      Gaya hidup mewah yang dipamerkan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang terutamanya bekas perdana menteri yang kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad bukanlah sesuatu yang baru lagi.

      Sebaliknya, Pengerusi PPBM itu sering mempamerkan gaya hidup mewahnya. Sebelum ini, Mahathir begitu bangga mempamerkan gaya hidup mewahnya dengan memperagakan kereta mewah dan menunggang kuda sebagai aktiviti riadah hujung minggu.

      Semalam, Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali menghadiri konvensyen Pakatan Harapan di Pulau Pinang yang diadakan di dalam kawasan parlimen Permatang Pauh dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.


      Inilah sikap idung timggi calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang ‘memahami’ denyut nadi rakyat marhaen. Bolehkah beliau memahami permasalahan dan penderitaan rakyat dengan cara ini.

      Rakyat hanya menaiki teksi dan LRT, pemimpin pembangkang pula bangga tunjuk kemewahan dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.

      Dalam konvesyen Pakatan Harapan semalam juga menyaksikan kegagalan gabungan pembangkang itu mencapai kesepakatan berhubung pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pembangkang di negeri Pulau Pinang.

      Sebaliknya, ahli-ahli pembangkang yang hadir konvensyen itu diberi peringatan agar menerima dengan keputusan pembahagian kerusi DUN yang dibuat pucuk pimpinan parti. Ini boleh dilihat menerusi kenyataan Mahathir.

      “Kita akui akan ada masalah pembahagian kerusi, akan ada rasa kecewa apabila kawasan yang diharapkan dapat kepada parti lain

      “Parti lain pun kecewa sebab tidak dapat semua kawasan yang dituntut,” kata Pengerusi Pakatan Harapan itu.

      Berdasarkan kenyataan bekas perdana menteri keempat itu juga membuktikan ura-ura bahawa Pakatan Harapan di negeri Pulau Mutiara itu sehingga kini masih belum mencapai kata sepakat mengenai pengagihan kerusi DUN negeri berkenaan.

      Kini hangat diperkatakan bahawa sebanyak 11 kerusi DUN yang merupakan majoriti pengundi Melayu ketika ini menjadi perhatian dan rebutan antara Parti Amanah Negara (PAN), PPBM dan PKR ketika ini.

      Jika dilihat formula yang diguna pakai oleh Pakatan Harapan yang dikuasai DAP buat masa ini, kerusi yang PAS gagal dapatkan semasa pilihan raya umum lalu akan diserahkan kepada parti serpihan PAS.

      Jadi, PAN atau lebih dikenali sebagai parti boneka DAP secara automatik akan mendapat lima kerusi yang diberikan kepada PAS semasa parti Islam itu masih bersama-sama dengan gabungan pembangkang.

      Manakala, baki enam kerusi majoriti Melayu pula jika mengikut perkiraan mudah akan diserahkan sama rata diantara PKR dan parti Bunga iaitu masing-masing mendapat tiga kerusi.

      Sebelum ini, parti Bunga dikatakan menuntut lebih banyak kerusi sekali gus mungkin menyebabkan PKR terpaksa melepaskan 10 kerusi sedia ada mereka. Namun, ia dilihat sesuatu yang mustahil untuk dipersetujui pucuk pimpinan PKR ketika ini. –Utaranews.com

      Delete
    4. Ini dia manusia yg paling Boros



      Rakyat naik teksi dan LRT, Mahathir naik jet peribadi dan kereta mewah

      Gaya hidup mewah yang dipamerkan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang terutamanya bekas perdana menteri yang kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad bukanlah sesuatu yang baru lagi.

      Sebaliknya, Pengerusi PPBM itu sering mempamerkan gaya hidup mewahnya. Sebelum ini, Mahathir begitu bangga mempamerkan gaya hidup mewahnya dengan memperagakan kereta mewah dan menunggang kuda sebagai aktiviti riadah hujung minggu.

      Semalam, Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali menghadiri konvensyen Pakatan Harapan di Pulau Pinang yang diadakan di dalam kawasan parlimen Permatang Pauh dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.


      Inilah sikap idung timggi calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang ‘memahami’ denyut nadi rakyat marhaen. Bolehkah beliau memahami permasalahan dan penderitaan rakyat dengan cara ini.

      Rakyat hanya menaiki teksi dan LRT, pemimpin pembangkang pula bangga tunjuk kemewahan dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.

      Dalam konvesyen Pakatan Harapan semalam juga menyaksikan kegagalan gabungan pembangkang itu mencapai kesepakatan berhubung pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pembangkang di negeri Pulau Pinang.

      Sebaliknya, ahli-ahli pembangkang yang hadir konvensyen itu diberi peringatan agar menerima dengan keputusan pembahagian kerusi DUN yang dibuat pucuk pimpinan parti. Ini boleh dilihat menerusi kenyataan Mahathir.

      “Kita akui akan ada masalah pembahagian kerusi, akan ada rasa kecewa apabila kawasan yang diharapkan dapat kepada parti lain

      “Parti lain pun kecewa sebab tidak dapat semua kawasan yang dituntut,” kata Pengerusi Pakatan Harapan itu.

      Berdasarkan kenyataan bekas perdana menteri keempat itu juga membuktikan ura-ura bahawa Pakatan Harapan di negeri Pulau Mutiara itu sehingga kini masih belum mencapai kata sepakat mengenai pengagihan kerusi DUN negeri berkenaan.

      Kini hangat diperkatakan bahawa sebanyak 11 kerusi DUN yang merupakan majoriti pengundi Melayu ketika ini menjadi perhatian dan rebutan antara Parti Amanah Negara (PAN), PPBM dan PKR ketika ini.

      Jika dilihat formula yang diguna pakai oleh Pakatan Harapan yang dikuasai DAP buat masa ini, kerusi yang PAS gagal dapatkan semasa pilihan raya umum lalu akan diserahkan kepada parti serpihan PAS.

      Jadi, PAN atau lebih dikenali sebagai parti boneka DAP secara automatik akan mendapat lima kerusi yang diberikan kepada PAS semasa parti Islam itu masih bersama-sama dengan gabungan pembangkang.

      Manakala, baki enam kerusi majoriti Melayu pula jika mengikut perkiraan mudah akan diserahkan sama rata diantara PKR dan parti Bunga iaitu masing-masing mendapat tiga kerusi.

      Sebelum ini, parti Bunga dikatakan menuntut lebih banyak kerusi sekali gus mungkin menyebabkan PKR terpaksa melepaskan 10 kerusi sedia ada mereka. Namun, ia dilihat sesuatu yang mustahil untuk dipersetujui pucuk pimpinan PKR ketika ini. –Utaranews.com

      Delete
    5. Ini dia manusia yg paling Boros



      Rakyat naik teksi dan LRT, Mahathir naik jet peribadi dan kereta mewah

      Gaya hidup mewah yang dipamerkan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang terutamanya bekas perdana menteri yang kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad bukanlah sesuatu yang baru lagi.

      Sebaliknya, Pengerusi PPBM itu sering mempamerkan gaya hidup mewahnya. Sebelum ini, Mahathir begitu bangga mempamerkan gaya hidup mewahnya dengan memperagakan kereta mewah dan menunggang kuda sebagai aktiviti riadah hujung minggu.

      Semalam, Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali menghadiri konvensyen Pakatan Harapan di Pulau Pinang yang diadakan di dalam kawasan parlimen Permatang Pauh dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.


      Inilah sikap idung timggi calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang ‘memahami’ denyut nadi rakyat marhaen. Bolehkah beliau memahami permasalahan dan penderitaan rakyat dengan cara ini.

      Rakyat hanya menaiki teksi dan LRT, pemimpin pembangkang pula bangga tunjuk kemewahan dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.

      Dalam konvesyen Pakatan Harapan semalam juga menyaksikan kegagalan gabungan pembangkang itu mencapai kesepakatan berhubung pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pembangkang di negeri Pulau Pinang.

      Sebaliknya, ahli-ahli pembangkang yang hadir konvensyen itu diberi peringatan agar menerima dengan keputusan pembahagian kerusi DUN yang dibuat pucuk pimpinan parti. Ini boleh dilihat menerusi kenyataan Mahathir.

      “Kita akui akan ada masalah pembahagian kerusi, akan ada rasa kecewa apabila kawasan yang diharapkan dapat kepada parti lain

      “Parti lain pun kecewa sebab tidak dapat semua kawasan yang dituntut,” kata Pengerusi Pakatan Harapan itu.

      Berdasarkan kenyataan bekas perdana menteri keempat itu juga membuktikan ura-ura bahawa Pakatan Harapan di negeri Pulau Mutiara itu sehingga kini masih belum mencapai kata sepakat mengenai pengagihan kerusi DUN negeri berkenaan.

      Kini hangat diperkatakan bahawa sebanyak 11 kerusi DUN yang merupakan majoriti pengundi Melayu ketika ini menjadi perhatian dan rebutan antara Parti Amanah Negara (PAN), PPBM dan PKR ketika ini.

      Jika dilihat formula yang diguna pakai oleh Pakatan Harapan yang dikuasai DAP buat masa ini, kerusi yang PAS gagal dapatkan semasa pilihan raya umum lalu akan diserahkan kepada parti serpihan PAS.

      Jadi, PAN atau lebih dikenali sebagai parti boneka DAP secara automatik akan mendapat lima kerusi yang diberikan kepada PAS semasa parti Islam itu masih bersama-sama dengan gabungan pembangkang.

      Manakala, baki enam kerusi majoriti Melayu pula jika mengikut perkiraan mudah akan diserahkan sama rata diantara PKR dan parti Bunga iaitu masing-masing mendapat tiga kerusi.

      Sebelum ini, parti Bunga dikatakan menuntut lebih banyak kerusi sekali gus mungkin menyebabkan PKR terpaksa melepaskan 10 kerusi sedia ada mereka. Namun, ia dilihat sesuatu yang mustahil untuk dipersetujui pucuk pimpinan PKR ketika ini. –Utaranews.com

      Delete
    6. Ini dia manusia yg paling Boros



      Rakyat naik teksi dan LRT, Mahathir naik jet peribadi dan kereta mewah

      Gaya hidup mewah yang dipamerkan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang terutamanya bekas perdana menteri yang kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad bukanlah sesuatu yang baru lagi.

      Sebaliknya, Pengerusi PPBM itu sering mempamerkan gaya hidup mewahnya. Sebelum ini, Mahathir begitu bangga mempamerkan gaya hidup mewahnya dengan memperagakan kereta mewah dan menunggang kuda sebagai aktiviti riadah hujung minggu.

      Semalam, Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali menghadiri konvensyen Pakatan Harapan di Pulau Pinang yang diadakan di dalam kawasan parlimen Permatang Pauh dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.


      Inilah sikap idung timggi calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang ‘memahami’ denyut nadi rakyat marhaen. Bolehkah beliau memahami permasalahan dan penderitaan rakyat dengan cara ini.

      Rakyat hanya menaiki teksi dan LRT, pemimpin pembangkang pula bangga tunjuk kemewahan dengan menaiki jet peribadi dan kereta mewah.

      Dalam konvesyen Pakatan Harapan semalam juga menyaksikan kegagalan gabungan pembangkang itu mencapai kesepakatan berhubung pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pembangkang di negeri Pulau Pinang.

      Sebaliknya, ahli-ahli pembangkang yang hadir konvensyen itu diberi peringatan agar menerima dengan keputusan pembahagian kerusi DUN yang dibuat pucuk pimpinan parti. Ini boleh dilihat menerusi kenyataan Mahathir.

      “Kita akui akan ada masalah pembahagian kerusi, akan ada rasa kecewa apabila kawasan yang diharapkan dapat kepada parti lain

      “Parti lain pun kecewa sebab tidak dapat semua kawasan yang dituntut,” kata Pengerusi Pakatan Harapan itu.

      Berdasarkan kenyataan bekas perdana menteri keempat itu juga membuktikan ura-ura bahawa Pakatan Harapan di negeri Pulau Mutiara itu sehingga kini masih belum mencapai kata sepakat mengenai pengagihan kerusi DUN negeri berkenaan.

      Kini hangat diperkatakan bahawa sebanyak 11 kerusi DUN yang merupakan majoriti pengundi Melayu ketika ini menjadi perhatian dan rebutan antara Parti Amanah Negara (PAN), PPBM dan PKR ketika ini.

      Jika dilihat formula yang diguna pakai oleh Pakatan Harapan yang dikuasai DAP buat masa ini, kerusi yang PAS gagal dapatkan semasa pilihan raya umum lalu akan diserahkan kepada parti serpihan PAS.

      Jadi, PAN atau lebih dikenali sebagai parti boneka DAP secara automatik akan mendapat lima kerusi yang diberikan kepada PAS semasa parti Islam itu masih bersama-sama dengan gabungan pembangkang.

      Manakala, baki enam kerusi majoriti Melayu pula jika mengikut perkiraan mudah akan diserahkan sama rata diantara PKR dan parti Bunga iaitu masing-masing mendapat tiga kerusi.

      Sebelum ini, parti Bunga dikatakan menuntut lebih banyak kerusi sekali gus mungkin menyebabkan PKR terpaksa melepaskan 10 kerusi sedia ada mereka. Namun, ia dilihat sesuatu yang mustahil untuk dipersetujui pucuk pimpinan PKR ketika ini. –Utaranews.com

      Delete
    7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 19:22

      Utaranews penulis upahan umno...kalo tun madey nak naik jet ker bukan guna duit kerajaan ape masalahnye...kalo ade bukti tun madey songlap duit kerajaan repot lah polis....ape bodooh penulis upahan umno dan KeraJora...tapi bila najib songlap duit 2 mdb dan src tak de bongok2 ni nak repot polis malahan menbela ketua prompak...

      Delete
    8. Apakah jenis makhluk 1857 ini?
      Jembalang tanah kah?
      Puaka Bukit Si Guntang kah?
      Sundel Bolong? Pontianak Harum Sundel Malam?

      Yang pasti, kamulah manusia yang diperhambakan oleh syaithon. Tubuhmu bakal menjadi kayu bakaran api NERAKA JAHANAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      DILAKNAT ALLAH KAMU!

      SEKIRANYA KAMU MUSLIM,
      BERTAUBATLAH SEBELUM TERLAMBAT!!!!!

      ANDAI KAMU NON-MUSLIM, KETAHUILAH..........

      DIALAH ALLAH YANG MAHA ESA,
      ALLAH TEMPAT MEMINTA SEGALA SESUATU
      TIDAK PUNYA ANAK DAN TIDAK PULA DIPERANAKKAN
      TIADA SESUATU PUN YANG BERKUASA SELAIN DARINYA!

      SDR KEJORA, BERLINDUNGLAH HANYA KPD ALLAH......
      usah terpengaruh lagi dgn pujuk rayu si laknatullah bakaran api neraka itu, istiqomah lah bersama ilmu iman dan amal soleh, AMIN....untukmu saudaraku Kejora......

      Delete
  47. Ayuh kengkawan..kita sokong gerakan #UNDIROSAK. Kita jangan beri undi pada Madey dan PH...mereka ni semua adalah petualang negara yang akan menjahanamkan generasi melayu akan datang. Dah umur 93 tahun pun masih ada bernafsu nak jadi PM lagi sekali. Patutnya duduk diam2 kat rumah..bela cucu, tambah amal ibadah..ini tak, masih lagi nak mengadudombakan sesama bangsa. Undi aje BN...abis cerita, yang penting kita pastikan DS Najib terus berkuasa selepas PRU14 nanti..undi BN demi kelangsungan bani melayu tercinta di negara bertuah ini!!!!!!!!!!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan berkarya wahai kekasihku KEJORA !
      Kerna jiwa kita disatukan..dalam suatu perjanjian

      Senja nan Merah !!!!

      Atlantis Dunia Ku!!!!!

      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    2. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    3. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  48. Blog en din telah berjaya membuat beberapa geng najib sewel dn ilang ingatan kekal.

    Tu belum lg saat mo1 digari ke sg buloh..ramai g.najib bunuh diri nnti. Sebb king of money dh ke dlm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  49. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 21:19

    VIDEO : Pengkaji perakaunan forensik tinggalkan Umno kerana isu 1MDB

    Pengkaji perakaunan forensik tinggalkan Umno kerana isu 1MDB



    Radzi, 41, kini bertugas sebagai pensyarah di University of Tasmania di Hobart, di selatan Australia.
    Ketika ditemui di Ketereh, Kelantan, Radzi berkata beliau juga kini sedang menyiapkan satu tulisan mengenai 1MDB yang merupakan sebahagian daripada kajiannya.
    “Saya juga guna kes 1MDB sebagai sebahagian daripada contoh dalam pengajaran. Contohnya apabila guna fair value accounting,” katanya kepada The Malaysian Insight.Menjelang 2015, timbul pula kes melibatkan Xavier Andre Justo, seorang bekas kakitangan di PetroSaudi International iaitu sebuah firma yang pernah berunding dengan 1MDB.
    Xavier mendedahkan maklumat sulit daripada PetroSaudi kepada pengendali laman Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown dan juga kepada pemilik kumpulan media The Edge, Tong Kooi Ong.
    Maklumat sulit itu didakwa berhubung kecurian jutaan dollar dari 1MDB dalam rundingan dengan PetroSaudi.
    Susulan itu, bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mula membuka mulut untuk mengulas mengenai 1MDB.

    Wang RM2.6 bilion dalam akaun Najib
    Jelasnya, kerajaan sepatutnya dapat menafikan pemindahan wang itu tidak berlaku kerana segala transaksi berkenaan dapat dikesan dengan mudah.
    “Orang sudah tunjuk duit pergi sini masuk ke sini, sepatutnya kerajaan cakaplah itu tidak berlaku. Bila kita cakap tentang forensik, kita bercakap tentang pergerakan wang dalam sistem perbankan.
    “Wang itu boleh dikesan jika pergi ke mana-manapun. Tidak susah langsung, jadi dia nafikanlah pemindahan itu berlaku di antara akaun. Jadi orang akan fikir, betul atau tidak cerita itu (yang didakwa The Edge).”
    Pada waktu itu juga, akhbar berpengaruh Wall Street Journal menyiarkan laporan mengenai wang RM2.6 bilion yang masuk ke akaun Perdana Menteri Najib Razak.
    Sedia jadi calon
    Radzi berkata, beliau melihat tidak ramai ahli Umno yang berani mengisytiharkan diri keluar parti untuk menyertai parti Bersatu, tetapi ramai yang bertindak berdiam diri.
    “Yang senyap ini ramai. Pengaruh ahli yang senyap inilah yang dipandang rendah sebenarnya. Terutama golongan profesional, akauntan yang faham isu ini, bila kaji betul-betul, mereka akan tengok yang benda ini merapu,” katanya.
    Beliau kini dipilih menjadi ketua Bersatu bahagian Ketereh, kawasan yang diwakili ketuanya sewaktu dalam Umno, Annuar Musa.
    “Sekiranya pucuk pimpinan merasakan saya layak dan mampu untuk mendapatkan kemenangan bagi Pakatan Harapan di Parlimen Ketereh dan tiada sebarang aral, insya-Allah saya akan pikul amanah tersebut.
    “Apapun, perlu ditekankan yang saya serahkan sepenuhnya kepada pucuk pimpinan,” katanya lagi kepada The Malaysian Insight.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  50. Geng Najib!, akan datg biarkan dia dtg. Aku nak yg sekarang nih! Sekarang! Sekarang!! Sekarang!!! Kau tau tak SEKARANGGGGGGGGGGG TU BILA? SEKARANG LAH BODOH! BUKAN AKAN DATANG! Sekarang nih, NajibMO1 lah petualang negara MEMBEBANKAN rakyat dgn GGGSSSTTT!!!!! BAPAK SEGALA PUNCA KENAIKAN HARGA BARANG DAN PERKHIDMATAN. Kos sara hidup naik 280% sejak ada GST. Seluruh negara marhaen mengeluh! Ada NajibMO1 kesah? Dia pegi joli anak beranak merata dunia ada la! Rakyat tanggong . Kalau NajibMO1 berani umum ke seluruh negara ``BN akan haposkan GST`` mcm PH dan Mahathir janji pd rakyat jika menang dlm PRU14 nih! aku jamin aku akan kempen satu Malaya mintak dorang undi BN lagi. Boleh? Suruh NajibMO1 umum batal GGGSSSTTT dulu! Kami beri undi!! Kami janji!!! Boleh???????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kah bumi bangsa ini akan

      terus diruntun kemarau?

      bakar apinya ! amarah menggila!

      anak-anak bangsa ke hala mana tuju?

      JALANAN YANG GERSANG!

      debu-debu menggelapkan mata

      petunjuk?

      arah mana?

      kenapa dulunya damai menghijau...

      cerahnya jalanan,

      ada pedoman.....

      kini gersang se gersangnya?

      kepalsuan dipuja benar!

      kebenaran dibakar rentung!

      aku masih merindu

      damainya masa nan lalu

      Delete
    2. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  51. kerana banyak mencerca..
    kejora akhirnya di rasuk syaitoon..
    Dia kini berkawan dengan syaitooon..

    Bersihkan hati mu kejora..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  52. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak5 February 2018 at 21:35

    https://youtu.be/Wfh8uD65qwQ

    Tun madey nak tangkap najib...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  53. Sekarang ini PAKATAN HARAPAN yang menjanjikan AKAN MENGHAPUSKAN GST bila mereka menang PRU14, jadi pilihan kami dah jelas sejelas jelasnya, tidak syak lagi..... pastilah : KAMI AKAN KEMPEN UTK PH, KAMI akan PASTIKAN UNDI SATU MALAYA UNTUK PAKATAN HARAPAN dan KEMENANGAN PAKATAN HARAPAN dlm PRU14 ni, sebab, selain buang GST, ada banyak lagi tawaran menarik dari PAKATAN HARAPAN utk marhaen rakyat.

    Ayuh semua rakyat MALAYSIA UNDI PH = PAKATAN HARAPAN = AMANAH PKR PPBM DAP WARISAN = KERAJAAN MALAYSIA BARU

    HIDUP PH HIDUP PH HIDUP PH HIDUP PH HIDUP PH HIDUP!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
      HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
  54. HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...