Thursday 15 February 2018

MENGAPA MALAYSIA MUDAH TUNDUK KEPADA TEKANAN ISRAEL? MANA NAJIB? MANA ZAHID HAMIDI?


Sebagaimana yang dilaporkan media, kemasukan diplomat Israel ke negara ini bagi menyertai suatu persidangan antarabangsa minggu lalu adalah berikutan negara zionis tersebut menggunakan tekanan diplomatik terhadap Malaysia.

Tekanan itu dikatakan dilakukan oleh Israel melalui pengaruh pejabat Setiausaha Agung PBB, Antonio Gutteres.

Oleh kerana persidangan yang dianjurkan adalah berkaitan dengan PBB, Malaysia diberitakan ditekan dengan komitmen untuk membenarkan kemasukan semua negara peserta, termasuk Israel.

Soalnya, kenapa Malaysia yang dipimpin oleh Najib Razak begitu mudah tunduk kepada tekanan diplomatik seperti itu?

Apakah tidak boleh Malaysia berkeras dalam soal prinsip berkaitan Islam dan penentangan terhadap keganasan di bumi Palestine dengan tetap menolak kehadiran diplomat Israel?

Perlu sangatkah kehadiran diplomat Israel?

Atau terlalu pentingkah persidangan berkaitan penempatan manusia itu kepada Malaysia sehingga sanggup tunduk kepada tekanan Israel dan mengenepikan perasaan umat Islam dan perjuangan rakyat Palestine?

Di mana sebenarnya nilai suara berdegar-degar dan gegak-gempita Malaysia berkenaan Palestine selama ini?

Yang lebih memilukan, sudah beberapa hari sejak isu ini menjadi bualan rakyat, mengapa Najib dan Zahid Hamidi sebagai dua pemimpin utama kerajaan masih lagi mendiamkan diri?

Kenapa tidak berani berkata sesuatu dengan segera?

Apakah sebagaimana kita bermusuh dengan pengganas komunis, tetapi akhirnya Najib membentangkan "karpet merah" kepada pemerintah komunis China untuk memiliki aset, tanah dan kekayaan di negara kita, tidak mungkin suatu hari nanti hubungan Malaysia dengan Israel juga bakal memasuki fasa yang lebih lunak dan saling berbaik-baik? (ShahbudinHusin 15/02/2018

139 comments:

  1. takkan aku first!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah..dapat hadiah percutian ke israel. Najib razak belanja.

      Delete
    2. Saya sahkan bahawa tuan dapat nombor satu. Tahniah!

      Delete
    3. Najib razak..depan cakap lain belakang buat lain. Bagaimana umno tipu melayu, begitu jugalah umno tipu islam. Kopiah, jubah putih, mafla, jeritan umno..semuanya wayang. Israel lebih penting. Najib dapat nama di peringkat antarabangsa lebih penting. NGO islam yang terima peruntukan tahunan dari najib patut rasa malu....

      Delete
    4. Ini sah membuktikan najib hilang telurnya. Telur sama ada diawet oleh kak mah atau tercicir masa berjalan. Ahli umno dan pas yg menanti penjelasan beliau tentu hampa..diplomasi taik babi kau najib. Dah tak kenal ke regim zionis dengan rakyat palestin? Mangkuk hayun punya anak razak

      Delete
    5. Mana istana kelantan? Mana istana selangor? Kesalahan mcm ni yg sepatutnya ditarik blk gelaran. Ini tak, istana terlebih umno dari org umno sendiri.

      Delete
    6. Kalau di jakarta benda seumpama ini berlaku, sudah lama terjadinya rusuhan. Bukan setakat demonstrasi. Tegas sikitlah "pembela" islam. Pemuda umno, pemuda pas, mufti semua cuti raya cina?? Ni zionis depan mata semua cabut.

      Delete
    7. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    8. Apabila ada sekumpulan diplomat dari Israel hadir ke Malaysia untuk hadir ke satu program Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), penyokong pembangkang mula kecoh dan kritik kerajaan dengan mendakwa kerajaan kononnya memihak dan menyokong rejim zionis itu.




      Itu tuduhan mengarut sama sekali. Mungkin mahu lari isu kes rasuah terowong di Pulau Pinang dan isu main bola atas padang pasir di Selangor, maka kecohkanlah cerita kehadiran wakil Israel ke program anjuran PBB itu. “Diversion” dibuat untuk tutup dua cerita panas itu.




      Secara dasarnya, Malaysia tidak ada sebarang hubungan diplomatik kerajaan dengan kerajaan dengan Israel. Di passport Malaysia pun masih tertulis dengan jelas larangan masuk ke negara zionis itu.




      Wakil Israel yang hadir ke Malaysia adalah Diplomat Kanan Israel yang diketuai bekas Timbalan Duta Israel ke PBB, David Roet untuk hadir program World Urban Forum (WUF). Program WUF dihadiri oleh 185 buah negara dan dianjurkan Program Penempatan Manusia PBB atau UN-Habitat.




      Kehadiran diplomat Israel ke program PBB mereka hendak kecoh, kenapa penyokong Pakatan Harapan (PH) tidak kecoh pula tentang pendedahan bahawa DAP menerima derma RM1.2 bilion dari Israel? Perkara itu didedahkan sendiri oleh bekas Pegawai Khas Lim Kit Siang, Mohamad Razali Abdul Rahman kira kira tiga tahun yang lepas.

      Delete
    9. Pada tahun 2015, ada wakil pembangkang juga buat pendedahan sama. DAP hanya menafikan perkara itu tapi tidak mengambil tindakan memfailkan saman ke atas Mohamad Razali sampai ke hari ini. Mengapa pemimpin tertinggi DAP, Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng membisu tentang duit Israel ini?




      Dapat duit dari Israel untuk menghadapi pilihanraya umum ke 13 yang lepas. Apakah dalam menghadapi pilihanraya kali ini, DAP terima duit derma dari Israel sekali lagi?

      Delete
    10. Ngeh Koo Ham, Ahli Parlimen DAP Beruas adalah anggota pertubuhan Socialist International yang turut dianggotai oleh parti politik dari Israel. Pertubuhan sosialis antarabangsa ini sering membantu anggotanya menghadapi pilihanraya di seluruh dunia. Barangkali kerana takut rahsia terbongkar, sampai ke hari ini, DAP diam hal dana RM1.2 billion dari Israel ini.




      Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak pernah cuba untuk menjalinkan sebarang hubungan kerajaan dengan Tel Aviv. Di forum antarabangsa dan PBB, Datuk Seri Najib tegas dan konsisten memperjuangkan isu Palestin.




      Berbeza dengan Mahathir yang kini menjadi Pengerusi PH. Mahathir pernah menjalin hubungan dengan Israel. Mahathir sendiri mengaku ada menghantar surat kepada Perdana Menteri Israel pada masa itu, Yithzak Rabin, Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak pada tahun 1993, 1997 dan 1999. Ada dakwaan pada 6 hingga 9 Julai 1994, Mahathir mengadakan pertemuan sulit dengan Rabin bersama Menteri Luar Israel, Shimon Peres di Hotel De Grillion, Perancis di mana mereka sama-sama menginap.




      Laporan pada masa itu oleh TV Israel dan AFP dinafikan oleh Mahathir dengan alasan beliau ke sana semata-mata kerana lawatan rasmi ke Perancis. Selepas daripada itu, baru Mahathir mengaku bahawa beliau ada berhubung dengan Rabin hanya melalui surat.




      Mahathir walaupun pernah mendakwa berkawan rapat dengan bekas Pengerusi PLO dan Presiden Pihak Berkuasa Palestin, Yasser Arafat tapi Mahathir tidak pernah menjejakkan kaki ke Palestin, walaupun lantang mengkritik Israel.




      Akan tetapi, Najib merupakan Perdana Menteri pertama Malaysia yang menjejakkan kaki ke bumi suci dalam satu lawatan kemanusiaan ke Gaza pada 22 Januari 2013. Najib tiba di sempadan Rafah di wilayah Palestin kira-kira pukul 4.40 petang waktu Malaysia pada masa itu. Beliau disambut oleh Perdana Menteri kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh di sempadan.




      DAP dan PH jangan pertikai perkara lain, jawab dulu soal derma dari Israel yang bejumlah RM1.2 bilion yang diterima. Bukan isu itu sahaja, Kit Siang dan Guan Eng kena jawab banyak perkara lain soal rasuah dan penindasan rakyat. Mereka terus diam sampai hari ini.




      Tidak perlu kecoh kenapa delegasi Israel itu datang ke Malaysia. Ianya atas jemputan program PBB. Bukan seperti derma dari Israel yang DAP terima itu. Dana RM1.2 billion itu lebih serius untuk diperbincangkan. Mahathir pun turut sama diam pasal dana Israel itu. Tutup mulut habis bila sudah bersahabat dengan DAP.

      Delete
    11. Tak tahu lah nak menangis ke ketawa? Sedih pun ya lawak apatah lagi.




      Agaknya dah jadi tradisi pembangkang, canang-canang pasal kebajikan rakyat ditekan, sudahnya merayu juga dekat rakyat hulur sumbangan kat depa.




      Pengerusi PPBM semalam merayu supaya rakyat isi tabung parti. Ke hulu ke hilir berkempen naik jet peribadi, lepas tu mintak duit rakyat!




      Perghh Anak “billionaire”, syarikat beratus-ratus pergilah mintak duit kat anak sendiri. Kenapa nak tekan rakyat pula?




      Oh lupa, boboi bukan orang Malaysia kan? Semalam minyak turun lebih 10 sen. Kalau ikut congak macai, naik 1 sen pun dah kecoh satu Malaysia.




      #TolakTunM

      #PakatanProDAP

      #TolakPakatanPRU14

      Delete
    12. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah senuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    13. KUANTAN 14 Feb. – Lagi ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mendesak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia ( ROS) mengambil tindakan segera terhadap parti itu berhubung salah lakunya termasuk status mesyuarat agung tahunan (AGM) yang meragukan.

      Ketua Penyelaras Pemuda PPBM negeri, Raja Mohd. Azlan Mohd. Omar berkata, pihaknya keliru kerana sehingga kini ROS belum mengambil sebarang tindakan terhadap parti itu walaupun lebih 400 laporan dibuat oleh akar umbi mengenainya.

      “Kami sudah menghantar laporan kepada ROS mengenai salah laku parti berkaitan penggunaan nama Armada (sayap pemuda PPBM) dan AGM namun tiada jawapan sehingga kini.

      “Kami bersetuju menyertai perhimpunan di Ibu Pejabat ROS di Putrajaya pada 22 Februari ini untuk mendesak bagi mendapat jawapan konkrit daripada pihak berkuasa itu,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

      Delete
    14. Satu demi satu keraguan muncul dalam Projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang bernilai RM6.34 bilion kerajaan DAP Pulau Pinang semenjak ianya dilancarkan pada 2013.




      Bermula dari bayaran diluar kebiasaaan mahal, RM304.9 juta bagi mengeluarkan senaskhah kertas kerja kajian kebolehlaksanaan pembinaan terowong dan tiga lebuh raya, kepada isu syarikat komponen konglomerat yang ditugaskan menjalankan projek mega tersebut.




      Disebalik keraguan-keraguan berkenaan, maka muncul persoalan mega samaada Projek Terowong Dasar Laut ini merupakan skandal penipuan besar-besaran kerajaan negeri Pulau Pinang teraju Ketua Menterinya merangkap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng?




      Penganalisis politik Raggie Jessy mendakwa, Guan Eng sebenarnya langsung tidak berniat untuk membina projek terowong dasar laut dan tiga lebuh raya yang dihubungkan ke terowong berkenaan.




      “Walaubagaimanapun, apabila diserang, anda (Guan Eng) membuat keputusan untuk mengheret Datuk Seri Najib Tun Razak dalam pertengkaran dengan mendakwa Perdana Menteri membantu Gerakan dan MCA merosakkan reputasi anda?




      “Tapi apa kaitan Najib dengan kes ini? Adakah beliau yang memperdaya CRCC sehingga mereka fikirkan akan diberi bayaran penuh RM69 juta?” soalnya dipetik blog The Third Force.




      Bayaran RM69 juta (USD22 juta) kepada China Railway Construction Corporation Ltd (CRCC) dimaksudkan Raggie adalah upah untuk menyiapkan kerja-kerja reka bentuk terowong dan tiga lebuh raya berkenaan yang merupakan sebahagian daripada peruntukan kajian kebolehlaksanaan bernilai RM304.9 juta.




      Namun, Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong mendakwa, CRCC hanya diberi bayaran RM3 juta sahaja semenjak projek tersebut dianugerahkan kepada syarikat konglomerat pelaksana projek tujuan khas (SPV) itu, lima tahun lalu.




      Sungguhpun benar dakwaan kerajaan negeri bahawa CRCC dibayar RM69 juta, baki bayaran kajian kebolehlaksanaan RM236 juta kata Raggie, masih terlalu besar dan melampau mahal bagi projek berkenaan.




      Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof turut mempertikaikan mengapa kerajaan negeri membuat pembayaran kepada syarikat konsesi pada 2013 sedangkan hasrat mereka untuk melaksanakan projek berkenaan pada 2023.




      Exco kerajaan negeri, Lim Hock Eng pada sidang DUN mengakui bayaran sebanyak RM219.99 juta sudah diserahkan bagi menjalankan kajian dan agihan RM208.75 juta diserahkan kepada Zenith Construction Sdn Bhd sementara baki RM11.23 juta kepada HSS Intergrated Sdn Bhd.




      Guan Eng juga mengakui bayaran RM208.75 juta kepada Zenith adalah dalam bentuk penyerahan dua lot tanah persisir pantai berkeluasan 5.67 ekar di Bandar Sri Tanjung, Pulau Pinang milik kerajaan negeri kepada Zenith.




      The Star dalam pada itu melaporkan, tanah tersebut dijual semula kepada syarikat pemaju dengan nilai 10 jali ganda lebih mahal iaitu RM2.83 bilion bagi projek pembangunan perumahan ‘super’ mewah dengan nilai pembangunan anggaran RM15 bilion.




      “Jadi jelaskan kepada saya, Guan Eng, mengapa CRCC cuma dibayar RM3 juta semenjak projek tersebut mula?




      “Bukankah jelas bahawa anda tiada tiada niat untuk membina tiga batang jalan dan terowong dasar laut?” tegas Raggie.

      Delete
    15. Syauqey juga turut mendakwa PKR merupakan sebuah parti miskin di mana kebanyakkan pemimpinnya merupakan penerima skim tunai di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

      “Kalau kita tengok PKR Kelantan separuh daripada jawatankuasanya penerima BR1M, itu kita kena tahu dari segi kekuatan baik dari segi kewangan, pengaruh, sokongan serta jentera parti,” katanya.

      Delete
    16. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak15 February 2018 at 17:10

      Projek terownong meragu kepala bapak ko....mengape weekaa siong hero terowong takut debat dengan lim guan eng?

      Polis tak tak ambik tindakan terhadap Dap yg dituduh terima derma israel 2.3 billion kerna ini semuavklentong umno...

      Delete
    17. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete








    18. BUDIN


      KAMI HADI TRAVEL AND TOURS AKAN ANJURKAN UMRAH KE ISRAEL DI TEMANI DUTA PBB MALAYSIA KE ISRAEL JIKA DAPAT KELUKUSAN NAJIB SELEPAS PRU14 BILA NAJIB MENANG LAGI


      UMRAH KE ISRAEL


      JOM RAKYAT MALAYSIA


      ZIONIS DAN PASUMNO BERPISAH TIADA


      TAKEBEEEEER... CARSLBERG IMPORTED FROM TELL AVIV

      ALLLLAAAAAACHBAAAAAR

      Delete
    19. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  2. Laaa..macamana boleh terlepas ni..mana KJ, mana Arman Azha gangster lunyai Pemuda UMNO, mana Nik Abduh, mana Ahli Parlimen Audi Q7, mana Brahim Ali, mana Jamal Jamban dan mana dia gerombolan yang tahan Lim Kit Siang kat JB hari tu...hang pi mana...hang pi mana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. Haiyaaaa lagi 2 tahun lagi ka? Wak sudah mati lohh kena hiv/aids.
      Wak punya jamban pun sudah byk rosak tatak boleh repair lagi ...mau welding pun tatak bulih worrr sudah reput.

      Delete
    3. UK: Adakah anda tidak suka dengan VAT (Cukai Nilai Tambah) kami sebanyak 20%? Jika sedemikian, anda boleh meninggalkan UK dan pergi ke Malaysia kerana GST yang dikenakan 6%.

      India: Jika anda tidak bersetuju dengan GST kami sebanyak 28% anda boleh pergi ke Malaysia yang hanya mengenakan GST sebanyak 6%. Mereka juga mempunyai sekolah Tamil di sana walaupun di India Utara sendiri tidak disediakan sekolah sedemikian.

      AS: Adakah anda mahukan penjagaan kesihatan percuma? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Amerika Syarikat dan pergi ke Malaysia kerana ianya hampir percuma di sana!

      Hong Kong: Anda tidak mampu membeli rumah? Jadi, anda boleh meninggalkan Hong Kong dan pergi ke Malaysia kerana hampir semua orang yang berusia 35 tahun ke atas sudah mampu memiliki rumah di sana!

      Filipina: Apa? Anda mahu kereta? Tinggalkan Filipina dan pergi ke Malaysia kerana setiap rumah di sana memiliki lebih daripada sebuah kereta di sana!

      Sweden: Adakah anda mengadu tentang kos sara hidup yang tinggi? Oleh itu, anda harus berpindah ke Malaysia kerana negara tersebut merupakan salah satu negara yang mempunyai kos sara hidup terendah di dunia.

      Kanada: Adakah harga petrol terlalu mahal? Jika sedemikian anda harus meninggalkan Kanada dan pergi ke Malaysia kerana petrol mereka lebih murah daripada Coca Cola!

      China: Adakah anda mahu jaminan tempat di sekolah menengah? Maka anda harus tinggalkan China dan pergi ke Malaysia. Mereka mempunyai banyak sekolah Cina untuk anda dan semua orang boleh mendapat tempat untuk pendidikan sekolah menengah.

      Jepun: Adakah anda ingin menikmati kehidupan semasa bekerja? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Jepun dan berhijrah ke Malaysia. Hal ini kerana di sana mempunyai banyak cuti umum dan bekerja sehingga pukul 5 petang sahaja, penjawat awam pula bekerja sehingga 4.30 petang. Selain itu, pekerja di sana hanya bekerja selama 5 hari seminggu dan mereka boleh pergi filem, minum Starbucks, makan secara teratur dan sentiasa melancong pada hari cuti.

      Australia: Adakah anda tidak berpuas hati dengan penutupan kedai-kedai di sini yang terlalu awal? Maka anda harus beralih ke Malaysia kerana mereka mempunyai restoran 24 jam di mana-mana dan pasar raya pula dibuka sehingga pukul 10 malam.

      Indonesia: Adakah anda mahu Datuk Bandar China? Jadi anda boleh tinggalkan Jakarta dan pergi ke Pulau Pinang kerana Ketua Menteri Pulau Pinang sentiasa menjadi orang Cina, sejak tahun 1957 lagi!

      Singapura: Adakah anda mahu mengutuk dan memfitnah pemimpin anda di FB? Jika begitu, anda harus meninggalkan Singapura dan pergi ke Malaysia. Di sana, mereka bebas mengutuk Perdana Menteri mereka hampir setiap hari.

      Dan senarai itu berterusan ...

      Apa pun Malaysia masih menjadi yang terbaik!

      Delete
    4. Malaysia: Anda sukakan dedak? Suka lepak tp duit masuk dan dpt powerbank percuma? Mari dtg ke sini, tp dgn syarat anda mesti memuji tauke dedak anda 24jam.

      Delete
    5. Heh! Inilah bukti betapa MUNAFIKnya sifat yang dipamerkan oleh pemimpin PPBM. Dulu masa diorang keluar UMNO, bukan main lagi diorang kutuk kepimpinan parti tu secara terbuka.




      DULU, diorang tuduh UMNO ni tidak bersifat terbuka apabila mengambil tindakan disiplin terhadap ahli yang sengaja memburukkan parti secara terbuka. Tapi sekarang?




      DULU, diorang kata pemimpin UMNO ni takut mendengar pandangan serta kritikan ahli diperingkat bawahan sehingga sanggup memecat keahlian mereka. Tapi sekarang?




      DULU, pemimpin PPBM ni mendakwa UMNO tidak mengamalkan dasar terbuka apabila enggan menerima sebarang aduan dari ahli diperingkat akar umbi. Tapi sekarang?




      DULU, puak - puak PPBM ni juga yang membuat tuduhan kononnya UMNO cuba nak menutup mulut ahli serta pemimpin dari mendedahkan kebenaran dengan mengambil tindakan disiplin.




      SEKARANG, diorang juga buat benda yang sama. SEKARANG, diorang juga mengulangi segala tuduhan yang telah dilemparkan terhadap UMNO. SEKARANG, diorang juga yang jilat ludah sendiri.




      SEKARANG, PPBM ambik tindakan terhadap ahli kerana mereka nak menutup kemaluan diri mereka sendiri. Mereka pecat ahli yang tidak sehaluan dengan dakwaan kononnya diorang cuba nak sabotaj.




      Malah, PPBM tanpa rasa segan silu turut memberikan amaran kepada ahli diperingkat akar umbi agar tidak mengkhianati parti itu dengan mendedahkan pekung mereka secara terang - terangan.




      Tidakkah itu membuktikan bahawa pemimpin PPBM ni jenis manusia yang MUNAFIK? Kalau diorang mengutuk orang boleh. Diorang nak hina orang lain, takde masalah. Tapi kalau diorang buat sendiri, apa pulak hukumnya? Tidak ke itu HARAMJADAH namanya!!!

      Delete
    6. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    7. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  3. Hj hadi..apa jadi pada kwn baik kamu najib razak ni??? Komunis jadi kawan, israel jadi kawan, jho low jadi anak angkat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado niya ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso dlm botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polopur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.
      Poyi la mabok!

      Delete
    3. BUDIN SONTOLOYO.......MABUK TODI....

      Delete
    4. Wak lu punya jubur pun sudah reput maaa...kasi bakar sajalah

      Delete
    5. UK: Adakah anda tidak suka dengan VAT (Cukai Nilai Tambah) kami sebanyak 20%? Jika sedemikian, anda boleh meninggalkan UK dan pergi ke Malaysia kerana GST yang dikenakan 6%.

      India: Jika anda tidak bersetuju dengan GST kami sebanyak 28% anda boleh pergi ke Malaysia yang hanya mengenakan GST sebanyak 6%. Mereka juga mempunyai sekolah Tamil di sana walaupun di India Utara sendiri tidak disediakan sekolah sedemikian.

      AS: Adakah anda mahukan penjagaan kesihatan percuma? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Amerika Syarikat dan pergi ke Malaysia kerana ianya hampir percuma di sana!

      Hong Kong: Anda tidak mampu membeli rumah? Jadi, anda boleh meninggalkan Hong Kong dan pergi ke Malaysia kerana hampir semua orang yang berusia 35 tahun ke atas sudah mampu memiliki rumah di sana!

      Filipina: Apa? Anda mahu kereta? Tinggalkan Filipina dan pergi ke Malaysia kerana setiap rumah di sana memiliki lebih daripada sebuah kereta di sana!

      Sweden: Adakah anda mengadu tentang kos sara hidup yang tinggi? Oleh itu, anda harus berpindah ke Malaysia kerana negara tersebut merupakan salah satu negara yang mempunyai kos sara hidup terendah di dunia.

      Kanada: Adakah harga petrol terlalu mahal? Jika sedemikian anda harus meninggalkan Kanada dan pergi ke Malaysia kerana petrol mereka lebih murah daripada Coca Cola!

      China: Adakah anda mahu jaminan tempat di sekolah menengah? Maka anda harus tinggalkan China dan pergi ke Malaysia. Mereka mempunyai banyak sekolah Cina untuk anda dan semua orang boleh mendapat tempat untuk pendidikan sekolah menengah.

      Jepun: Adakah anda ingin menikmati kehidupan semasa bekerja? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Jepun dan berhijrah ke Malaysia. Hal ini kerana di sana mempunyai banyak cuti umum dan bekerja sehingga pukul 5 petang sahaja, penjawat awam pula bekerja sehingga 4.30 petang. Selain itu, pekerja di sana hanya bekerja selama 5 hari seminggu dan mereka boleh pergi filem, minum Starbucks, makan secara teratur dan sentiasa melancong pada hari cuti.

      Australia: Adakah anda tidak berpuas hati dengan penutupan kedai-kedai di sini yang terlalu awal? Maka anda harus beralih ke Malaysia kerana mereka mempunyai restoran 24 jam di mana-mana dan pasar raya pula dibuka sehingga pukul 10 malam.

      Indonesia: Adakah anda mahu Datuk Bandar China? Jadi anda boleh tinggalkan Jakarta dan pergi ke Pulau Pinang kerana Ketua Menteri Pulau Pinang sentiasa menjadi orang Cina, sejak tahun 1957 lagi!

      Singapura: Adakah anda mahu mengutuk dan memfitnah pemimpin anda di FB? Jika begitu, anda harus meninggalkan Singapura dan pergi ke Malaysia. Di sana, mereka bebas mengutuk Perdana Menteri mereka hampir setiap hari.

      Dan senarai itu berterusan ...

      Apa pun Malaysia masih menjadi yang terbaik!

      Delete
    6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak15 February 2018 at 17:12

      Klentong plak...28% gst di india untuk barangan mewah...gst untuk orang miskin 3% saje...

      Delete
    7. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
    8. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  4. Replies
    1. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.
      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
    2. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  5. bad news for geng najib!!!

    "Federal Territories Mufti Datuk Zulkifli Mohamad al-Bakri has declared it “haram (forbidden)” for Malaysian Muslims to spoil their votes or not vote in the general election.
    In a statement on the mufti’s official website issued recently, Zulkifli said voting is a mandatory duty for Muslims, according to the spirit of the constitution and law.

    “We are inclined to say that it is haram to spoil your votes. Not voting and not registering as a voter is also equally haram,” he said.

    Zulkifli was responding to the growing campaign for voters to intentionally spoil their ballots for the 14th general election.

    The movement is gaining traction, especially among youths who claimed to be disillusioned with the choices offered by both Barisan Nasional and Pakatan Harapan.

    Zulkifli stressed that choosing a leader is crucial for the harmony of Muslims and Islam, and given the importance of the process, individuals must not spoil their votes.

    “The orders given by a leader is Islam must be abided by,” he said, adding that a leader is also crucial to unite Muslims in the country.

    The 14th general elections must be called by June 24, but the prime minister may declare one before then."

    geng, ko sibuk kempen undi rosak.....haram tauuuuuu! tapi......apa ada hal....najib, haram ke halal, tibai aje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAD OR DEAD?????

      KIOK KOT......KIHKIKIH...

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    3. Wak lu sudah hisap lokok israel ka?
      Apa mcm syok ka?

      Delete
    4. Keluarga Mahathir dan jatuh papa sehingga terpaksa merayu minta sedekah menguruskan PPBM

      Posted on Thursday, February 15, 2018 -02-15 11:37:03'


      Semalam, Tun Mahathir membuat video untuk merayu secara awam kepada Rakyat Malaysia untuk menghulurkan sumbangan kepada tabung parti dia.

      Ini ialah kerana Tun Mahathir dan anak-anak dia mungkin sangat miskin dan perlukan pertolongan dari orang yang jauh lebih miskin dari dia.

      Mungkin juga sebagai alasan untuk menutup kemasukan dana yang akan diterima mereka dari luar. Bila di pertikai mereka akan kata itu hasil sumbangan orang ramai.




      Close to 40 horses (not 30): http://www.malaysiakini.com/news/339205

      Keluarga Mahathir memiliki 488 syarikat:

      https://pakdin.my/semua-yang-anda-ingin-tahu-tentang-penglibatan-perniagaan-keluarga-mahathir-tetapi-takut-untuk-bertanya/

      Mahathir pemegang saham syarikat jet peribadi FlyJet Sdn Bhd.: http://pakdin.my/mahathir-pemegang-saham-syarikat-jet-peribadi-flyjet-sdn-bhd/

      Delete
    5. Jadi selama ni GN telah membuat seruan haram... Haram jadah. Inilah akibatnya kalau tak tau beza halal haram.

      Delete
    6. Tak tahu lah nak menangis ke ketawa? Sedih pun ya lawak apatah lagi.




      Agaknya dah jadi tradisi pembangkang, canang-canang pasal kebajikan rakyat ditekan, sudahnya merayu juga dekat rakyat hulur sumbangan kat depa.




      Pengerusi PPBM semalam merayu supaya rakyat isi tabung parti. Ke hulu ke hilir berkempen naik jet peribadi, lepas tu mintak duit rakyat!




      Perghh Anak “billionaire”, syarikat beratus-ratus pergilah mintak duit kat anak sendiri. Kenapa nak tekan rakyat pula?




      Oh lupa, boboi bukan orang Malaysia kan? Semalam minyak turun lebih 10 sen. Kalau ikut congak macai, naik 1 sen pun dah kecoh satu Malaysia.




      #TolakTunM

      #PakatanProDAP

      #TolakPakatanPRU14

      Delete
    7. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
    8. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  6. Data rasmi diterbitkan Biro Statistik Pusat pada 2014, lapor The Times of Israel, menunjukkan hubungan dagang kedua-dua negara berkembang walaupun dalam keadaan berhati-hati.

    Nilai dagangan antara kedua-dua negara dianggarkan sebanyak AS$1.5 bilion (RM5.9 bilion) setahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
    3. Satu hari Seman poyi umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  7. KJ tunggu Najib dan Zahid bersuara dulu. Dia ikut belakang saja takut tersesat

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      Delete
    2. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  8. Tempat ke-8. Yeahhhhh. Tuan Budin, walau apa-apapun halnya, yang penting BN dan sekutunya (parti suci) perlu ditewaskan. Jom kita teruskan sokongan kepada Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li kojab.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  9. Berita Palsu"KEPALA BAPAK HANG"..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .

      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .



      Delete
    2. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li kojab.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  10. KEJORA KERA cikgu bapuk pembela prompak15 February 2018 at 13:59

    Najib kan dah terkenal pengecut....israel mungkin gunakan Tram untuk paksa najib benarkan kemasukan yahudi israel...

    Musuh tram musuh najib...kawan tram kawan najib,,,

    Bertempik demo marahkan israel....berlakon wayang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia parti suci? Israel dah mai tu.

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
  11. Paul Baggio setuju ker dgn lawatan diplomat Israel?????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...

      PE HAL asik main space keyboard ni bro, akai takda ka?

      Delete
    3. Tuan Bodin,
      Rantai bosi ko tu buatan China ek? Dah putuih!
      Dah tolopaih babi seko macai najib ni main blank spacing lagi ni hah!

      Tolong Din, tambat balik iyo!

      Terimo kasih Din.

      Delete
  12. Mubalak 6 Jahanam15 February 2018 at 14:28

    Malaysia kawan dengan Arab Saudi , Arab saudi kawan Israel. Sudah tentu kawan Arab Saudi, kawan malaysia gak. Hari tu Najib pun dah berikrar, musuh Amerika ,musuh malaysia juga. Yang kita khuatir,kelunakan Malaysia terhadap Israel ,ada kira-kira belakang tabir. Kemungkinan Pelobi Yahudi diguna untuk settlekan kes DOJ. Orang nak tenggelam, taik terapung pun boleh dicapai buat pelampung. Kerana Pemimpin Korup ,Malaysia kehilangan maruah dan kedaulatan. #UMNO_BANGSAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
  13. dah salah...terus senyap..tkde modal nk jawab la tu..kalau jwb jugak tentu kena bedal lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
  14. Isu tanah: Azmin didesak beri penjelasan
    CYBERJAYA - Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali didesak memberikan penjelasan berhubung tindakan tergesa-gesa kerajaan negeri Selangor menyerahkan tanah bernilai RM1.18 bilion di mukim Ijok kepada dua syarikat pada 2016.

    Pengarah Komunikasi Strategik BN, Tuan Haji Abdul Rahman Dahlan berkata, tindakan itu menjadi persoalan kerana keputusan mahkamah tinggi dan mahkamah rayuan telah memihak kepada kerajaan negeri pada 2013 dan 2014 dalam kes mengambil alih semula tanah kerajaan negeri yang dimiliki oleh syarikat Mujur Zaman Sdn Bhd dan LBCN Development Sdn Bhd.

    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    PRU14 dah semakin hampir...makin ghairahlah si Jemin ni menglepet harta rakyat Selangor. Setakat 1-2 billion macm kes ni kecik aje bagi Jemin...isu SPLASH tu kita tak tau lagi berapa banyak yang dah masuk dalam poket dia dan konco2nya. Ini baru yang dapat didedahkan..yang tersorok belakang tabir tu, rakyat Selangor tak tau lagi, tapi jangan risau, dengan kepakaran dan ketelusan SPRM menyiasat pasti akan terbongkar jugak...hanya masa saja yg akan menentukan bila si jemin kaki rembat ni nak masuk dalam. Makin meriahlah Sg. Buloh , apa taknya dengan kehadiran trio 3 serangkai iaitu DSAI serta Pizi dan Jemin bakal masuk ke dalam nanti. Kes2 macam ni sepatutnya SPRM berikan priority untuk disiasat sedalam2nya dan pendakwaan dilakukan secepat mungkin. Rakyat tak mau hanya bilis saja yang kantol, tapi jerung dan paus mcm Jemin dan LGE ni terlepas begitu saja..ini tentu tak adil dan mengaibkan sistem judisiari Msia.
    Kalau rakyat yang curi sebuku roti pun boleh masuk dalam, cuba bayanykan kalau rembat berbillion mcm si Jemin dan LGE dalam isu terowong bawah tanah tu...mesti kasik masuk dalam sampai akhir hayat, barulah rakyat respek kpd kehakiman negara.
    Ayuh wrahg Selangor dan Pennag..masihkah anda sanggup untuk berMB dan KM kan kaki klepet mcm si Jemin dan LGE ni selepas PRU nanti...gunakan akal yang waras untuk mendaulatkan hak anda dan memastikan rasuah dan klepet harta rakyat tidak berleluasa lagi spt yg dilakukan oleh dua jibaok tersohor ni...inilah masanya untuk membersihkan segala pekong dan onar yg telah dilakukan oleh PH di negeri anda dan mengembalikannya semula kepada pentadbiran yang sifar rasuah dan salahlaku spt ynag diamalkan di negeri2 di bawah pentadbiran UMNO/BN. Anda tidak cemburu ke dengan warga di negeri2 tersebut...tidak aad pilihan lain , undilah UMNO/BN dalam PRU nanti..kalau taknak takpe, anda boleh rosakkan undi..bukannya susah pun, yang penting jangan undi Madey dan PH. Ingat perpatah keramat Melayu...sesal dahulu pendapatan, sesal kerana tersilap undi PH...pasti buruk padahnya untuk kelangsungan dan kemandirian bangsa melayu tercinta!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelu nak cakap pasal israel? yahudi ke islam? Atau cuma melayu?

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    3. Berat nanang orang tua GN ni. Asal bercakap mesti keluar kenyataan bangang. Org cerita pasal Israel, dia cerita pasal lain... Spin kuat, kencing pun kuat. Subur le kebun kau nanti.

      Delete
    4. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
  15. Parti isle diwakili ulamak saentero haji hadi ah wang tidak patut berdiam diri. Masa diplomat israel masih ada ni lah patut adakan demo. Jangan dah balik nanti nik abduh, anak hj hadi, nasruddin tantawi baru nak bersilat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
  16. BUDIN SONTOLOYO......

    AKU TETAP PANGKAH BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde sapa nak peduli kau nak mati sekalipun

      Delete
    2. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
    3. Mampus nanti jangan lupa balut dengan bendera bn.

      Delete
    4. KO PUN MAMPOS BALUT NGAN BENDELA ROKET...

      OLANG MATI PUN NAIK ROKET OIII....

      Delete
    5. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

      SEMENTARA KERRRRR!!!!

      KAHKAHKAH....

      NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































      .

































































      .

































































      .


      Delete
  17. BAGI AKU PELUANG 2 TAHUN LAGI JADI PIEMM....

    SEMENTARA KERRRRR!!!!

    KAHKAHKAH....

    NUAR AL JUBURI DAN PUAK2 PKR KENA TIPU HIDUP2 SAMA MAMAK MATDEY...























































    .

































































    .

































































    .


    ReplyDelete
  18. Sekarang ni isu fitnah PH mengenai “Diplomat Israel jejak kaki kali pertama di Malaysia” tengah tular.

    Nak dekat PRU ni macam-macam cerita ada. Biasalah kita ni pengamal politik fitnah. Kalau dah dapat modal mana nak lepaskan.

    Yang fakta: diplomat Israel menyertai Forum Bandar Sedunia (“World Urban Forum” atau WUF) di KL sebagai sebahagian daripada delegasi UN-Habitat.

    Yang auta dan ditokok tambah jadi “headline”: kerajaan menjalin hubungan dengan rejim haram Zionis, kerajaan nak iktiraf Israel, kerajaan jual negara ke Zionis laknatullah.

    Sebelum nak sembang, kena bezakan antara diplomasi dua hala (“bilateral diplomacy”) dan diplomasi pelbagai hala (“multilateral diplomacy”).

    Diplomasi dua hala ni melibatkan dua negara saja. Hubungan Malaysia-US, hubungan Malaysia-China, hubungan Malaysia-Jepun ni semua dua hala. Hok ni terserah kepada negara masing-masing untuk menjalin hubungan atau tidak dengan sesebuah negara.

    Diplomasi pelbagai hala ni pula melibatkan banyak negara atas satu platform. Contohnya macam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (“United Nations” atau UN), Pertubuhan Perdagangan Dunia (“World Trade Organization” atau WTO), Pertubuhan Negara-Negara Asia Tenggara (ASEAN), G20, G7, BRICS (Brazil, Russia, India, China, South Africa), Pertubuhan Kerjasama Islam (“Organization of Islamic Cooperation” atau OIC) dan banyak lagi. Hok ni negara perlu ikut peraturan dan undang-undang yang ditetapkan oleh pertubuhan. Negara kalau nak buat sesuatu perlu mendapat persetujuan dari semua ahli.

    Perjumpaan WUF di KL ni sebenarnya dianjurkan oleh Program Penempatan Manusia UN (“UN Human Settlements Programme”) atau UN-Habitat, Malaysia hanya bertindak sebagai pemudahcara untuk menunjukkan komitmen Malaysia terhadap UN. Yang baru-baru ni banyak-banyak negara pakat kutuk Donald Trump mengiktiraf Jerusalem sebagai ibu kota Israel tu UN lah.

    Kenapa diplomat Israel bernama David Roet dibenarkan masuk Malaysia walaupun Malaysia dan Israel tidak mempunyai hubungan? Kerana mamat Roet ni bernaung di bawah UN-Habitat sebagai wakil Israel. Dia memasuki Malaysia atas kapasiti diplomat UN-Habitat, bukan sebagai diplomat Israel. Ada beza tu. Macam masa Luis Suarez bermain untuk FC Barcelona, orang tak pandang dio sebagai pemain Uruguay.

    Di peringkat dua hala, pendirian Malaysia jelas dan muktamad, Malaysia tidak mempunyai sebarang hubungan rasmi dengan Israel sejak tahun 1965 selepas Tunku Abdul Rahman mengisytiharkan “persona non grata” ke atas wakil perdagangan Israel, Moshe Yegar. Cuma, tiada undang-undang yang mengatakan orang Israel tidak boleh menjejaki negara kita. Kalau tidak, tak jadilah Tun M menjemput 14 pelajar Israel dan pasukan kriket Israel ke Malaysia pada tahun 1997.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Wahai cai2 PH khususnya PAKJILAT yang tak henti2 menjilat kote si Mamak tu...mohon agar dapat baca dan hadamkan betul2 berkaitan isu di atas. Jangan terlalu percaya sangat dengan spin dan fitnah yang disebar luaskan berkaitan kehadiran delegasi dari Israel tersebut. Perlu banyak merujuk dari sumber2 yang berotoriti, khususnya PMO, Wismaputra dan KDN. Jangan terloncat2 mcm kera kena belacan jika tak tau hujung pangkalnya...tang ni rasanya PAKJILAT pun setuju dengan saya kan??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. vote for mak badak ye

      Delete
    2. Tak tahu lah nak menangis ke ketawa? Sedih pun ya lawak apatah lagi.




      Agaknya dah jadi tradisi pembangkang, canang-canang pasal kebajikan rakyat ditekan, sudahnya merayu juga dekat rakyat hulur sumbangan kat depa.




      Pengerusi PPBM semalam merayu supaya rakyat isi tabung parti. Ke hulu ke hilir berkempen naik jet peribadi, lepas tu mintak duit rakyat!




      Perghh Anak “billionaire”, syarikat beratus-ratus pergilah mintak duit kat anak sendiri. Kenapa nak tekan rakyat pula?




      Oh lupa, boboi bukan orang Malaysia kan? Semalam minyak turun lebih 10 sen. Kalau ikut congak macai, naik 1 sen pun dah kecoh satu Malaysia.




      #TolakTunM

      #PakatanProDAP

      #TolakPakatanPRU14

      Delete
    3. Satu hari Seman poyi jo singgah umah Udin,
      Udin ... Mano poyi anak kau,
      Ado ni ha dlm bilik diyo.
      Leman .. keluwau .. atok Seman banghu balik dari botapo nak jumpo.
      Yo lah yah ... Nanti nak kojut Mei Li kojab.
      Oo Leman ini siapo ni Leman ... O'ang umah ko yey,
      Iyo ... Atok tak tahu ko, sojak Junjungan kito porintah, semuwo ea dah boleh nikah semuwo bangso.
      Iyo ko atok maso botapo dlm gunung Cenlong, atok ado gak tongimo ilham ... M'sia polupur semuwo bangso duniyo mengislamkan semuwo bangso. Elok lah Udin eko nikahkan semuwo anak2 kau dgn bangso asing. Eden sokong tu Udin.

      Aaa cham tu la Budin2 dah tahu nak bosuluh lagi.

      Poyi la mabok!

      Delete
  19. Attention! Attention! Anak campur air kencing sudah terlepas!

    Tuan Budin, anak campur air kencing dah mai dah nak ganggu blog ni lg. Tak caya tengoklah kejap lagi.dia masuk sekali aje lagi,kita semua tahu sahlah dia anak campur air kencing. Bapaknya terpancut kencing sama mani, dia lahir camnilah jadinya.tak percaya,tengoklah kejap lagi, tengoklah, tunggu ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUANTAN 14 Feb. – Lagi ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mendesak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia ( ROS) mengambil tindakan segera terhadap parti itu berhubung salah lakunya termasuk status mesyuarat agung tahunan (AGM) yang meragukan.

      Ketua Penyelaras Pemuda PPBM negeri, Raja Mohd. Azlan Mohd. Omar berkata, pihaknya keliru kerana sehingga kini ROS belum mengambil sebarang tindakan terhadap parti itu walaupun lebih 400 laporan dibuat oleh akar umbi mengenainya.

      “Kami sudah menghantar laporan kepada ROS mengenai salah laku parti berkaitan penggunaan nama Armada (sayap pemuda PPBM) dan AGM namun tiada jawapan sehingga kini.

      “Kami bersetuju menyertai perhimpunan di Ibu Pejabat ROS di Putrajaya pada 22 Februari ini untuk mendesak bagi mendapat jawapan konkrit daripada pihak berkuasa itu,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

      Delete
    2. KUALA LUMPUR 14 Feb. – Presiden Parti Pri­bumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tan Sri Muhyiddin Yassin se­perti memberi jawapan cuci tangan dalam isu projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) walaupun beliau adalah menteri bertanggungja­wab terhadap kelulusan projek tersebut pada 2006 selaku pene­raju Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

      Malah dalam sidang akhbar beliau di sini hari ini, Muhyiddin juga seolah terkena sindrom ketuanya, Tun Dr. Mahathir Mohamad apabila memberi jawapan ‘tidak ingat’ ketika ditanya lanjut berhubung pengetahuannya mengenai perkembangan NFC sepanjang menjadi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.

      Sebaliknya, Muhyiddin seper­ti menyalahkan kerajaan kerana tidak mengambil tindakan terhadap pengusaha ternakan da­ging lembu itu apabila projek berke­naan mula dikatakan tidak mencapai prestasi yang diharapkan.

      Muhyiddin yang kini menjadi perhatian selepas status Twitter Penasihat DAP, Lim Kit Siang tujuh tahun lalu berhubung desakannya supaya beliau menjawab isu NFC kembali tular sebaliknya mengaitkan projek tersebut adalah idea bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk meningkatkan bekalan da­ging negara.

      “Saya tidak ingat, sudah lama,” kata­nya yang menerajui Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani dari tahun 2004 hingga 2008 ketika ditanya oleh pemberita selepas tamat sidang akhbar tersebut.

      Delete
    3. SI JIDIN PAGOH PUN DAH TERKENA JANGKITAN VIRUS DARIPADA MAMAK MATDEY....TAK INGAT....

      CUBA TANYA PASAL NIKA GHEEE....MESTI DIA INGAT...KIHKIKIHKIH

      Delete
    4. SI MO1Najib KALU TANYA PASAL Z Z @ ZINA ZINI TU MESTI LAGI DIA INGAT!!!

      JANGAN BERMADAH BERHELAH PULAK YE 15:50!!!

      KIOK KIOK KIOK KIOK KIOK

      Delete
  20. Tapi di peringkat pelbagai hala, Malaysia tidak boleh menghalang kemasukan diplomat yang mewakili pertubuhan antarabangsa di mana Malaysia merupakan ahlinya. Diplomat UN ni memiliki pasport diplomatik yang dikenali seagai “Laissez Passer” (bermaksud “Let him pass” dalam Bahasa Perancis). Menurut Konvensyen Kekebalan dan Keistimewaan Pegawai-Pegawai UN (“Convention on the Privileges and Immunities of the United Nations”) yang dipersetujui oleh Malaysia, kerajaan tak boleh menghalang kemasukan pegawai UN, dan perkara yang sama termaktub dalam Akta Organisasi Antarabangsa (Keistimewaan dan Kekebalan) Tahun 1992.

    Adakah kita boleh bantah kemasukan pegawai UN yang merupakan warganegara Israel? Boleh, tapi leceh. Ia melibatkan kajian semula ke atas undang-undang UN dan undang-undang yang sedia ada seperti Akta Organisasi Antarabangsa di atas.

    WUF ni bukan perjumpaan “high-level” antara pemimpin pun, ia lebih kepada perjumpaan golongan profesional dari pertubuhan-pertubuhan antarabangsa mengenai isu perbandaran. Ia bukan pasal Israel atau agenda Israel. Jadi bukanlah satu masalah kalau kita nak mempermudahkan penyertaan delegasi UN.

    Media murahan kita pula pergi memetik sumber seperti The Times of Israel yang kata kononnya Israel memandang berat tentang kehadiran diplomat Roet dengan harapan ia dapat memperbaiki hubungan Israel-Malaysia. Yang korang dah tahu Yahudi tu lidah bercabang korang nak percaya buat apa? Dia orang pun pandai main persepsi lah untuk menjayakan agenda mereka.

    Jadi tak perlu nak mempolemikkan isu dan melibatkan nama pemimpin negara. Atau acah-acah pandai nak kaitkan nilai dagangan Israel-Malaysia dengan insiden ini untuk membuat fitnah “Malaysia nak menjalin hubungan dengan Israel”.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    PAKJILAT yang tak henti2 menjilat kote si Kutty dan cai2 PH..di atas adalah sambungan kpd penerangan yang panjang lebar berkitan isu Delegasi Israel yang hangat diperkatakan sekarang ni. Tak perlulah saya tokok tambah kerana segala2nya sudah terang lagi bersuluh. Hanya mereka yang hati dan jiwanya yang telah tepu dek terhasut dengan fitnah serta dakyah PH saja yang masih enggan untuk menerima kebenaran depan mata...harap2 Si PAKJILAT yang kuat menjilat ni tak termasuk dalam golongan sesat lagi menyesatkan tu!!!!!!! Kalau dah nak masuk jugak, apa boleh buat..tak dapek den nak nolongnya haah...sampai tua lah lu dikincingkan Si Madey ni hingga basah lencun...kihkikhkikihkikokihki..KEH...KEH...KEH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi anda sendiri telah mengaku Malaysia tak berdaya menyekat diplomat Yahudi... Hence, I rest my case, and wish you gong xi fa cai, nian nian you yu.

      Delete
  21. PEMBANGKANG MAKIN PENING




    Bila Minyak Turun, Ekonomi Terus Baik Mulalah Datang Cerita Merepek Dari Pembangkang

    Tengah orang sibuk hendak pulang bercuti di kampung, pembangkang pula sibuk mencipta cerita merepek untuk dihasut dalam kepala rakyat. Masa cuti adalah masa yang paling banyak cerita karut disebar. Mahu cerita itu dibincang dan dijadikan topik masa berbual bersama keluarga di kampung.

    Topik yang akan dibincang dalam kereta semasa jalan “jammed”, di meja makan dan ketika mengupas buah limau waktu perayaan Tahun Baru Cina ini. Namun bila minyak turun 10 sen, orang yang bawa stereng kereta sudah rasa malas hendak layan cerita cerita karut begini. Apa yang penting, tangki sudah penuh.

    Mahathir kata KDNK negara baik tetapi rakyat tidak dapat faedah. Hari ini lihatlah sendiri bila harga minyak turun 10 sen, ringgit makin kukuh kepada RM3.92 berbanding dollar. Kalau tukar sejuta Rupiah sudah dibawah RM300. Ramai yang ke Jakarta, Bali dan Bandung berlibur kerana duit Malaysia sudah mahal. Bibik pun balik kampung raya Cina ini.

    Ini nikmat yang rakyat dapat bila keadaan ekonomi negara makin baik. Nikmat yang rakyat bawah semuanya dapat. Semalam, data Bank Negara Malaysia mengeluarkan statistik menunjukkan pertumbuhan KDNK negara tumbuh pada kadar 5.9% pada tahun 2017. Kadar KDKNK yang lebih baik berbanding 4.2% pada 2016.

    Bank Negara juga turut membuat penilaian prestai ringgit mengukuh 10.4% sepanjang tahun 2017 berbanding dollar. Malah menurut Standard Chartered Bank, ringgit adalah mata wang terbaik di Asia sepanjang tahun lepas. Pengukuhan ringgit dan pencapaian baik KDNK ini adalah hasil dasar ekonomi yang betul yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib dan kerajaan Barisan Nasional.


    Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/02/pembangkang-makin-pening.html#ixzz579zuhR2t

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menurut laporan dari Kementerian Kesihatan, setiap tahun sejumlah 1,500 doktor yang berkhidmat di luar negara mahu pulang dan berkhidmat di Malaysia. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri. Ramai pulang kerana yakin potensi kerja dan kedudukan ekonomi semasa negara.

      Rezeki di negara ini dikongsi oleh semua golongan masyarakat.’Di Malaysia ini, kita bukan sahaja berkongsi kekayaan secara adil kepada semua kaum tetapi juga berkongsi politik seperti yang diamalkan Barisan Nasional dan kongsi sambut perayaan’ kata Datuk Seri Najib semalam di Pekan.

      Pembangkang masih dalam huru hara. Agih kerusi pun masih tidak betul lagi. Mereka masih lagi gagal selesaikan kemelut dalaman parti mereka. Mereka tidak “repair’ masalah mereka sendiri. Jahatnya, mereka cuba rosakkan pula pemikiran rakyat supaya jadi tidak betul dan huru hara macam mereka.

      Dua hari lepas, pengasas Malaysiakini dan Ratu Naga buat cerita kononnya bila KWSP di Petaling Jaya terbakar, maka duit simpanan turut sama terbakar. Ini satu cerita karut sama sekali. Setelah Rafizi masuk penjara kerana memfitnah, ada pula orang yang hendak ganti peranan Rafizi ini membuat fitnah.

      Tidak cukup dengan itu, sejak semalam seronok sangat pembangkang reka cerita kononnya Malaysia ini sudah hilang maruah bila ada orang Israel masuk Malaysia. Ini kali pertama diplomat Israel masuk Malaysia, tulis Malaysiakini. Sebenarnya Malaysiakini ‘spin” cerita.

      Ayman Rasydan Wong membetulkan cerita ‘spin’ Malaysiakini itu, ini fakta yang sebenarnya ;

      “Diplomat UN ni memiliki pasport diplomatik yang dikenali seagai “Laissez Passer” (bermaksud “Let him pass” dalam Bahasa Perancis). Menurut Konvensyen Kekebalan dan Keistimewaan Pegawai-Pegawai UN ("Convention on the Privileges and Immunities of the United Nations") yang dipersetujui oleh Malaysia, kerajaan tak boleh menghalang kemasukan pegawai UN, dan perkara yang sama termaktub dalam Akta Organisasi Antarabangsa (Keistimewaan dan Kekebalan) Tahun 1992”


      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/02/pembangkang-makin-pening.html#ixzz57A0hhOU3

      Delete
    2. David Roet datang sebagai diplomat UN, pakai passport UN bukan passport Israel seperti yang didakwa oleh Malaysiakini. Ramai penyokong bunga yang baru kenal Mahathir melompat sakan semalam tentang cerita ini.

      Apa yang mereka tidak tahu adalah sejarah ini. Orang Malaysia yang pertama kali pergi ke Israel sejak Malaysia merdeka pada 1957 adalah Tunku ”Charlie”, rakan bisnes Mahathir pada bulan Jun 1994. Passport Malaysia larang masuk Isreal, tetapi kenapa rakan bisnes Mahathir itu boleh masuk?

      Kedua, orang Israel yang paling ramai masuk Malaysia adalah pada 24 Mac hingga 13 April 1997. Seramai 14 orang pemain kriket dari Israel berada 20 hari di Malaysia untuk kejohanan Piala Carlsberg International Cricket Cup. Pasukan Israel ini kalah semua lima perlawanan.

      Masa itu bukan main lagi Mahfuz dan Din Pudu buat demonstrasi hingga ditangkap Mahathir masuk lokap kerana kes 14 orang pemain kriket Israel. Hari ini, Mahfuz dan Din Pudu ada buat demo bila David Roet masuk ke Malaysia untuk program United Nations sebagai diplomat UN? Tiada.

      Sumber yang Malaysiakini ambil dan petik untuk dijadikan isu ini pun dari Times Of Israel, surat khabar dari Israel. Samalah ketika Datuk Seri Najib terserempak dengan Benjamin Netanyahu, Perdana Menteri Israel di PBB pada 1 Oktober 2015. Pembangkang ‘spin’ kononnya ada hubungan mesra antara Najib dan Netanyahu.

      Gambar itu pun pembangkang ambil dari sumber wartawan Israel, kemudian “spin” cerita hendak bagi rakyat Malaysia marah. Sebenarnya, Datuk Seri Najib hanya terserempak sahaja dengan Netanyahu. Sebelum itu, seluruh dunia tahu isi dan ketegasan Datuk Seri Najib tentang isu Palestin.

      Jangan dilupakan, pada tahun 2013, Najib adalah Perdana Menteri Malaysia yang pertama jejak kaki ke Palestin. Pada 2016, Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa Bersatu (UNSC) telah meluluskan resolusi menentang penempatan haram Israel di Palestin dan ia adalah hasil suara Malaysia bersama tiga lagi negara iaitu New Zealand, Senegal dan Venezuela.

      Oleh itu, cerita David Roet masuk Malaysia ini dijadikan isu untuk tutup kelemahan dan pergaduhan rebut kerusi dalam pembangkang. Untuk tutup cerita orang kanan Guan Eng yang disoal berbelas jam oleh SPRM tentang isu terowong.

      Usah percayalah cerita persepsi pembangkang ini. Mereka tidak ada kebaikan lagi untuk diceritakan, setiap hari kena reka cerita palsu ini bagi burukkan Datuk Seri Najib dan kerajaan Barisan Nasional. Di musim cuti ini, mari kita kongsi banyak banyak cerita kegembiraan dan kejayaan negara kita. Tolak jauh jauh berita palsu ini.


      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/02/pembangkang-makin-pening.html#ixzz57A11Gw1C

      Delete
  22. Stupid budin and stupid blog..pemfitnah upahan rejim laknat ph..

    ReplyDelete
  23. UK: Adakah anda tidak suka dengan VAT (Cukai Nilai Tambah) kami sebanyak 20%? Jika sedemikian, anda boleh meninggalkan UK dan pergi ke Malaysia kerana GST yang dikenakan 6%.

    India: Jika anda tidak bersetuju dengan GST kami sebanyak 28% anda boleh pergi ke Malaysia yang hanya mengenakan GST sebanyak 6%. Mereka juga mempunyai sekolah Tamil di sana walaupun di India Utara sendiri tidak disediakan sekolah sedemikian.

    AS: Adakah anda mahukan penjagaan kesihatan percuma? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Amerika Syarikat dan pergi ke Malaysia kerana ianya hampir percuma di sana!

    Hong Kong: Anda tidak mampu membeli rumah? Jadi, anda boleh meninggalkan Hong Kong dan pergi ke Malaysia kerana hampir semua orang yang berusia 35 tahun ke atas sudah mampu memiliki rumah di sana!

    Filipina: Apa? Anda mahu kereta? Tinggalkan Filipina dan pergi ke Malaysia kerana setiap rumah di sana memiliki lebih daripada sebuah kereta di sana!

    Sweden: Adakah anda mengadu tentang kos sara hidup yang tinggi? Oleh itu, anda harus berpindah ke Malaysia kerana negara tersebut merupakan salah satu negara yang mempunyai kos sara hidup terendah di dunia.

    Kanada: Adakah harga petrol terlalu mahal? Jika sedemikian anda harus meninggalkan Kanada dan pergi ke Malaysia kerana petrol mereka lebih murah daripada Coca Cola!

    China: Adakah anda mahu jaminan tempat di sekolah menengah? Maka anda harus tinggalkan China dan pergi ke Malaysia. Mereka mempunyai banyak sekolah Cina untuk anda dan semua orang boleh mendapat tempat untuk pendidikan sekolah menengah.

    Jepun: Adakah anda ingin menikmati kehidupan semasa bekerja? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Jepun dan berhijrah ke Malaysia. Hal ini kerana di sana mempunyai banyak cuti umum dan bekerja sehingga pukul 5 petang sahaja, penjawat awam pula bekerja sehingga 4.30 petang. Selain itu, pekerja di sana hanya bekerja selama 5 hari seminggu dan mereka boleh pergi filem, minum Starbucks, makan secara teratur dan sentiasa melancong pada hari cuti.

    Australia: Adakah anda tidak berpuas hati dengan penutupan kedai-kedai di sini yang terlalu awal? Maka anda harus beralih ke Malaysia kerana mereka mempunyai restoran 24 jam di mana-mana dan pasar raya pula dibuka sehingga pukul 10 malam.

    Indonesia: Adakah anda mahu Datuk Bandar China? Jadi anda boleh tinggalkan Jakarta dan pergi ke Pulau Pinang kerana Ketua Menteri Pulau Pinang sentiasa menjadi orang Cina, sejak tahun 1957 lagi!

    Singapura: Adakah anda mahu mengutuk dan memfitnah pemimpin anda di FB? Jika begitu, anda harus meninggalkan Singapura dan pergi ke Malaysia. Di sana, mereka bebas mengutuk Perdana Menteri mereka hampir setiap hari.

    Dan senarai itu berterusan ...

    Apa pun Malaysia masih menjadi yang terbaik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia: Anda suka macai yg bangang? Mari datang sini ramai2.

      Delete
    2. SENTAP LER TEW!!!!!

      Delete
    3. bodoh...copy paste buta2.....klu kasi detail nanti terbeliak biji mata!

      copy paste tapi tak check dulu!

      Delete
  24. Mereka terlupa mereka bodoh. Rafizi Ramli juga bodoh. Pihak Felda tidak tersilap atau terkhilaf apabila berkata tanah berkenaan telah bertukar tangan, kembali menjadi hak milik Felda.

    Ini dilakukan melalui mendaftarkan tanah tersebut dengan kaveat pendaftar. Ini bermakna tanah-tanah itu tidak lagi boleh dijual atau dicagar. Dua dokumen-dokumen penting telahpun disempurnakan untuk membolehkan kaveat pendaftar dilakukan:

    a) Resolusi Ahli Lembaga Pengarah Syarikat yang siap ditandatangani untuk memindahmilik tanah-tanah itu balik kepada Felda,
    b) Borang 14A atau Borang Pindahmilik Tanah, Bahagian atau Pajakan yang telah siap ditandatangani dan dimeterai oleh Ahli Lembaga Pengarah Syarikat itu.

    Dari segi undang-undang Tanah, nama di belakang geran pada tarikh Rafizi Ramli mengadakan sidang media adalah tidak relevan untuk menentukan sama ada tanah-tanah Felda itu sudah ditukar milik atau tidak.

    Berikut adalah Kenyataan Media daripada Pengerusi Felda, TS Shahrir Samad. Baca dan hadam wahai pencacai-pencacai Rafizi Ramli.

    JAWAPAN KEPADA PENIPUAN RAFIZI BERHUBUNG STATUS TANAH FELDA-TAN SRI SHAHRIL SAMAD


    Pada sidang media saya 15 Jan 2018 saya juga telah tunjukkan kpd media geran2 tanah itu yg masih berdaftar diatas nama Synergy Promenade..


    Sungguhpun geran2 tanah masih dalam nama syarikat itu tapi kerana tanah2 itu telah dikenakan kaveat pendaftar, syarikat tidak bolih menjual atau mencagar tanah2 itu. Carian olih YB Rafizi pada 30 Jan 2018 juga menunjukkan tanah2 itu dikaveat tapi malangnya YB Rafizi menyembunyikan fakta penting ini.


    Kedua, pada 15 Jan, saya juga telah tunjukkan kpd media suratan yg telah disempurnakan olih Synergy Promenade utk membolihkan pendaftaran tanah2 itu balik kpd nama Felda. Suratan2 ini adalah:


    1. resolusi ahli lembaga syarikat yg siap ditandatangani utk memindahmilik tanah2 itu balik kpd Felda,


    2. Borang 14A yg telah siap ditandatangani dan dimeterai olih lembaga syarikat itu.
    PENDAFTARAN semula tanah2 itu kpd nama Felda akan dilakukan dgn menggunakan suratan2 hakmilik itu sebaik sahaja kaveat pendaftar dibatalkan atas arahan pihak polis.


    Apa yg dinyatakan olih YB Rafizi tentang kedudukan tanah2 itu hasil cariannya pada 30 Jan tidak berbeza dari kedudukan tanah2 itu pada 15 Jan yg telah saya maklumkan kpd pihak media.


    Yg penting geran2 tanah dan segala suratan yg perlu utk PENDAFTARAN tanah2 itu balik kpd nama Felda adalah dalam simpanan Felda. Kaveat keatas tanah2 itu melindungi kepentingan Felda.




    K7L : Lari malam.. banyak betul fitnah kau buat sepanjang hidup ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felda kaveat tanah? Tanahyg dulu atas nama Felda dah bertukar kepada Synergy? Ada Borang 14A? Jadi betullah selama ni tanah tu dah bertukar nama. Jadi yg sebenarnya bodoh, engkau.

      Delete
    2. Syauqey juga turut mendakwa PKR merupakan sebuah parti miskin di mana kebanyakkan pemimpinnya merupakan penerima skim tunai di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

      “Kalau kita tengok PKR Kelantan separuh daripada jawatankuasanya penerima BR1M, itu kita kena tahu dari segi kekuatan baik dari segi kewangan, pengaruh, sokongan serta jentera parti,” katanya.

      Delete
    3. Heh! Inilah bukti betapa MUNAFIKnya sifat yang dipamerkan oleh pemimpin PPBM. Dulu masa diorang keluar UMNO, bukan main lagi diorang kutuk kepimpinan parti tu secara terbuka.




      DULU, diorang tuduh UMNO ni tidak bersifat terbuka apabila mengambil tindakan disiplin terhadap ahli yang sengaja memburukkan parti secara terbuka. Tapi sekarang?




      DULU, diorang kata pemimpin UMNO ni takut mendengar pandangan serta kritikan ahli diperingkat bawahan sehingga sanggup memecat keahlian mereka. Tapi sekarang?




      DULU, pemimpin PPBM ni mendakwa UMNO tidak mengamalkan dasar terbuka apabila enggan menerima sebarang aduan dari ahli diperingkat akar umbi. Tapi sekarang?




      DULU, puak - puak PPBM ni juga yang membuat tuduhan kononnya UMNO cuba nak menutup mulut ahli serta pemimpin dari mendedahkan kebenaran dengan mengambil tindakan disiplin.




      SEKARANG, diorang juga buat benda yang sama. SEKARANG, diorang juga mengulangi segala tuduhan yang telah dilemparkan terhadap UMNO. SEKARANG, diorang juga yang jilat ludah sendiri.




      SEKARANG, PPBM ambik tindakan terhadap ahli kerana mereka nak menutup kemaluan diri mereka sendiri. Mereka pecat ahli yang tidak sehaluan dengan dakwaan kononnya diorang cuba nak sabotaj.




      Malah, PPBM tanpa rasa segan silu turut memberikan amaran kepada ahli diperingkat akar umbi agar tidak mengkhianati parti itu dengan mendedahkan pekung mereka secara terang - terangan.




      Tidakkah itu membuktikan bahawa pemimpin PPBM ni jenis manusia yang MUNAFIK? Kalau diorang mengutuk orang boleh. Diorang nak hina orang lain, takde masalah. Tapi kalau diorang buat sendiri, apa pulak hukumnya? Tidak ke itu HARAMJADAH namanya!!!

      Delete
  25. PKR tidak sepatutnya tamak menuntut kerusi DUN di Kelantan, lantaran parti itu merupakan anggota paling lemah dalam Pakatan, demikian pandangan seorang pemimpin akar umbinya.




    Ahmad Syauqey Abdul Ghani, yang mengetuai jentera pilihan raya PKR Kota Bharu berkata demikian ketika mengulas hasrat partinya yang mahu bertanding di 15 kerusi DUN di negeri itu.




    Beliau juga membayangkan parti itu juga ketinggalan di belakang DAPigs dalam aspek kekuatan jentera pilihan raya, walaupun pemimpin tempatan PKR diangkat dalam jawatan lantikan politik.

    “PKR adalah parti paling lemah di Kelantan. PAN dan PPBM paling kuat dan ke-3 DAP,” katanya.

    PKR juga menurutnya ketinggalan dari segi sokongan kewangan, berbeza dengan PPBM yang menurutnya disertai “tauke-tauke” yang berpengaruh dari Umno.

    “Parti lain dah ada bilik gerakkan dan bendera, tapi PKR bendera pun tidak ada, bilik gerakan tiada. Jadi kami bimbang kelemahan itu akan menyebabkan PKR menjejaskan kemenangan PH di Kelantan,” katanya.

    Syauqey juga turut mendakwa PKR merupakan sebuah parti miskin di mana kebanyakkan pemimpinnya merupakan penerima skim tunai di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

    “Kalau kita tengok PKR Kelantan separuh daripada jawatankuasanya penerima BR1M, itu kita kena tahu dari segi kekuatan baik dari segi kewangan, pengaruh, sokongan serta jentera parti,” katanya.

    Dengan 'kekangan' sedemikian, Syauqey berkata PKR selayaknya bertanding paling banyak empat kerusi DUN dan dua kerusi Parlimen berdasarkan prestasi parti itu di Kelantan.




    Pada pilihan raya lalu, PKR bertanding lima kerusi DUN dan tiga kerusi Parlimen. Bagaimanapun parti itu hanya menang di Guchil di peringkat negeri, manakala tewas di ketiga-tiga kerusi Parlimen yang ditandinginya.

    ReplyDelete
  26. Tak tahu lah nak menangis ke ketawa? Sedih pun ya lawak apatah lagi.




    Agaknya dah jadi tradisi pembangkang, canang-canang pasal kebajikan rakyat ditekan, sudahnya merayu juga dekat rakyat hulur sumbangan kat depa.




    Pengerusi PPBM semalam merayu supaya rakyat isi tabung parti. Ke hulu ke hilir berkempen naik jet peribadi, lepas tu mintak duit rakyat!




    Perghh Anak “billionaire”, syarikat beratus-ratus pergilah mintak duit kat anak sendiri. Kenapa nak tekan rakyat pula?




    Oh lupa, boboi bukan orang Malaysia kan? Semalam minyak turun lebih 10 sen. Kalau ikut congak macai, naik 1 sen pun dah kecoh satu Malaysia.




    #TolakTunM

    #PakatanProDAP

    #TolakPakatanPRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dunguuu betul budak ni.kau kira balik dari awal sampai yg terbaru brp naik,brp turun.pastu kenapa turun 10 sen? Harga myk syrikat dunia yg dikorek bapak kau turun ke skrg?

      Delete
    2. Tak tahu lah nak menangis ke ketawa? Sedih pun ya lawak apatah lagi.




      Agaknya dah jadi tradisi pembangkang, canang-canang pasal kebajikan rakyat ditekan, sudahnya merayu juga dekat rakyat hulur sumbangan kat depa.




      Pengerusi PPBM semalam merayu supaya rakyat isi tabung parti. Ke hulu ke hilir berkempen naik jet peribadi, lepas tu mintak duit rakyat!




      Perghh Anak “billionaire”, syarikat beratus-ratus pergilah mintak duit kat anak sendiri. Kenapa nak tekan rakyat pula?




      Oh lupa, boboi bukan orang Malaysia kan? Semalam minyak turun lebih 10 sen. Kalau ikut congak macai, naik 1 sen pun dah kecoh satu Malaysia.




      #TolakTunM

      #PakatanProDAP

      #TolakPakatanPRU14

      Delete
    3. Budak2 mentah umno ni senang sgt dikencing.hanya nampak apa didepan mata.tak nak pikir kedalam dalam sikit.betul la org ckp otak melayu kalu belah boleh tgok bnyak lagi yg tak pakai sepenuhnya...(melayu umno jer)

      Delete
    4. Agaknyak mmg tradisi umno la kot.nak dekat mgundi semua turun.kepala bapak rosmah betul la geram aku nengok


      Kikiki

      Delete
    5. Dekat nak mgundi ni boleh pulak janji nak buat lrt kat sarawak..logik akal ke macai umno?

      Delete
    6. Sekarang kita nampak bahawa Pakatan hanya membuat perbandingan harga minyak yang dibuat oleh Venezuela yang mana sebuah Negara yang sedang menuju kehancuran akibat kadar kemiskinan yang tinggi serta inflasi yang telah mencapai 4.115%, Mata wang Venezuela Sudah Tidak Ada Nilainya

      Paling memualkan bagaimana terdesaknya pemimpin Pakatan apabila berjanji untuk menstabilkan harga minyak petrol pada kadar RM1.00 seliter yang tidak masuk akal langsung. Jika kita lihat carta harga minyak petrol dunia bagi Negara pengeluar minyak dunia.

      Catatan CNN Money, pengeluaran minyak Venezuela turun pada bulan Desember lalu dan mencapai salah satu poin terendah dalam tiga dekad, yang selanjutnya menyebabkan negara tersebut kekurangan hasil dari satu-satunya sumber pendapatan utama dan menambah penderitaan rakyatnya.

      Pakatan mensasarkan minyak di Malaysia lebih murah daripada Qatar, Bahrain, Arab Saudi, Nigeria, UAE dan lain-lain negara yang pengeluaran minyak mereka terlalu tinggi berbanding Malaysia?

      Pendeknya, bajet kali ini langsung tidak menggambarkan bajet menunaikan janji dan menghargai sokongan rakyat dalam pilihanraya lalu. Bukan saja rakyat yang tidak dihargai, kakitangan kerajaan juga seperti dipandang sebelah mata oleh pihak kepimpinan Pakatan Harapan terutama DAP.

      Pakatan Harapan menyenaraikan berbagai jenis insentif untuk rakyat jika mereka berjaya menang dalam PRU14 akan datang, sedangkan pada PRU yang lalu sebanyak 45 janji lama yang masih belum tertunai lagi.

      Delete
    7. Pada kebanyakannya janji yang boleh dikatakan banyak yang bersifat percuma dan menolak GST sebagai sumber pendapatan untuk mengurus. Dalam hal ini kita sedia maklum bagai sesabuah negara yang memberikan segalanya percuma kepada rakyat akan mengenakan satu sistem percukaian yang amat tinggi untuk dibayar oleh rakyatnya.

      Venezuela harga petrol adalah termurah dalam dunia iaitu US$0.01 per liter atau dalam Ringgit Malaysia hanya 4 sen per liter, pendidikan percuma dari peringkat rendah hingga ke peringkat tertiari (universiti), harga barang dikawal kerajaan, gaji pekerja awam dan swasta dikawal kerajaan, tak ada GST melainkan VAT yang hanya dikenakan ke atas barangan import yang perlu dibayar oleh pengimport/peniaga.

      Kedangkalan apakah penyokong pakatan tidak dapat melihat kegagalan ini, mungkin sebenarnya mereka hanya melihat peluang yang ada untuk mereka ratah bersama sama tanpa memikirkan kecelakaan yang akan berlaku susulan tindakan mereka yang tidak ada perincian dasar untuk rakyat.

      Dalam mengelapkan mata pengundi kerajaan Pakatan tanpa rasa bersalah telah mencadangkan akan mengurangkan kos mengurus. Benar kah , tidak kah penyokong tahu bajet untuk pejabat Ketua Menteri DAP ditambah setiap tahun. Dalam Bajet 2016, sejumlah RM161.59 juta diperuntuk untuk pejabat Lim Guan Eng, dalam Bajet 2017 dinaikkan menjadi RM707.61 juta.

      Delete
    8. Tanah kena gadai, duit terowong lesap. Dan banyak berlakunya skandal yang melibatkan wang rakyat disalahgunakan. Kerajaan Pakatan yang kleptokrasi yang dipimpin oleh mereka yang tidak memikirkan kepentingan rakyat.

      Apakah petaka yang bakal melanda Negara jika kita fikirkan berkaitan janji terbaru yang dibuat oleh Paktan Harapan untuk menghandapi Pilihanraya 14 akan datang. Sedangkan janji lama yang dikatakan bukan manifesto masih lagi tidak tertunai.

      Difahamkan janji sahaja yang mampu diberikan termasuk air percuma sebanyak 4liter diberikan kepada rakyat Selangor berbanding janji jani yang cukup manis sebelum kemenangan mereka dikecapi di dua buah negeri.

      Jika diimbas janji-janji yang ditaburkan dalam manifesto pilihanraya Pakatan Harapan pada PRU 12 dan PRU 12 dengan penuh bersemangat untuk menjaga kebajikan rakyat semuanya telah ditongsampahkan, ternyata banyak janji itu tidak ditunaikan dan janji hanya tinggal janji saja.

      Janji untuk memberi kesenangan kepada rakyat jelas tidak ditunaikan apabila rakyat kini bakal dibebankan dengan cukai yang melampaui batas kemampuan rakyat termasuk kenaikan cukai premis perniagaan.

      Kenaikan cukai ini sekalu gus akan meningkatkan kos sara hidup untuk pengguna dalam mendapatkan perkhidmatan. Hal ini berlaku apabila peniaga terpaksa menyerak kos keaniakan cukai kepada barangan mereka.

      Bukan itu sahaja, kos kenaikan nilai hartanah yang berratus ratus peratus telah menyebabkan kos untuk memiliki rumah telah tinggi dan tidak mampu dimiliki oleh rakyat yang berpendapatan sederhana.

      Dengan kenaikan ini, pastinya akan menyebabkan harga makanan dan minuman turut naik. Restoran dan kedai makan serta peniaga kuih pasti akan menaikkan harga jualan mereka. Kos cykai pintu yang telah naik sebanyak 400% secara mendadak telah menyebabkan beban rakyat meningkat lagi.

      Sedangkan pada masa yang sama, kenaikan gaji exco terus dinaikan tanpa memikirkan betapa pentingnya keperluan rakyat serta janji pilihanraya yang masih belum tertunai.

      Berkaitan dengan GST pula, pemimpin Pakatan Harapan mengatakan ianya satu beban kepada rakyat dan bukan kenaikan cukai yang menyebabkan kenaikan kos sara hidup sebagai alasan untuk mengelirukan rakyat.

      Dalam soal GST. Pembangkang menatakan dan memanipulasikan isu GST yang dikatakan amat membebankan, tetapi pada masa yang sama janji mereka untuk menghapuskan GST tidak juga berlaku. Dalam dua kali bajet alternatif yang dibentang oleh pakatan pembangkang pada 2015 dan 2016, pembangkang mensasarkan GST adalah pada kadar 0%.

      Jika pihak pembangkang mensasarkan GST pada kadar 0% serta tidak menyatakan angka sasar untuk GST, maka kita dapat mengagak bahawa ini adalah satu taktik pihak pembangkang untuk menetapkan kadar GST mengikut keperluan semasa.

      Bermakna mungkin GST akan melebihi 6% jika kita lihat cara pengurusan pihak pembangkang yang tidak sistematik. Semua ini dilakukan bukan untuk kepentingan rakyat, malah ianya bertujuan untuk memastikan keperluan agenda peribadi dapat terlaksana.

      Untuk tempoh 1 April 2015 hingga 31 Disember tahun sama, kutipan bersih GST ialah RM27.01 bilion, menurut Kementerian Kewangan. Sementara itu, sepanjang tahun 2016, kutipan cukai GST ialah sebanyak RM41.2 bilion.

      Cukup-cukup sudah diperbodohkan oleh kerajaan Pakatan yang hanya tahu untuk melakukan kleptokrasi saha ja, Kepentingan rakyat hanya wujud dalam bentuk bantuan apabila tahun terakhir sebelum pilihanraya sahaja. Tidak lebih dari itu.

      Delete

  27. Sahabat2 semua,

    Bukankah saya pernah katakan di bawah Najib Malaysia sudah menjadi kuda tunggangan kepada Zionist.

    Najib telah mengambil Yahudi Zionist menjadi pembantunya melalui syarikat APCO.

    Najib juga telah mengambil Kristian Zionist menjadi pemimpinnya melalui wala 'musuh kamu musuh kami juga' kepada Trump.

    Jadi, apa nak hairan apabila Malaysia kini tunduk kepada Israel.

    Dajjal telah memperbodohkan Zionist sehingga mereka menyangka mereka boleh menang ke atas Islam.

    Dan Zionist juga telah memperbodohkan Najib sehingga membuat Najib menyangka dengan mengambil Zionist sebagai sekutu (penasihat Yahudi dan pelindung Nasrani) maka ia boleh menang.

    Najib sebagai kuda tunggangan Zionist tetap akan tewas.

    Jangan terkejut dan jangan teruja juga sekiranya tiba-tiba ada seorang pembesar dunia dari kalangan pendokong Zionist yang bukan Muslim tiba-tiba mahu mendakwa dirinya daripada keturunan Nabi saw semata-mata untuk mendapatkan legitimasi dan sokongan daripada kaum Muslimin.


    Tak mahu percaya atau mahu merasa ragu-ragu pun tidak mengapa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun menyatakannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SHAH ALAM: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak akan dapat meletakkan calon di semua 12 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimiliki Barisan Nasional (BN) di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Pengarah Pilihan Raya Pakatan Harapan (PH) Selangor, Dr Xavier Jayakumar, berkata ketika ini, PH lebih memberi tumpuan kepada faktor kemenangan berbanding pengagihan kerusi mengikut parti.

      Katanya, parti komponen PH boleh membuat permohonan meletakkan calon masing-masing di kerusi pilihan mereka, namun PH akan mengambil kira faktor kemenangan dalam menetapkan pengagihan kerusi itu.

      "Menerusi perbincangan itu, PH akan mengekalkan kerusi yang dimenangi oleh parti komponen sebelum ini (status quo) dan hanya 25 kerusi akan kita bincang parti mana yang akan meletakkan calon.

      "Semua 25 kerusi itu membabitkan kerusi yang kini disandang PAS dan BN," katanya ketika ditemui selepas menyerahkan bantahan Syor Kedua Kajian Persempadanan Semula Selangor di Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya negeri di sini, hari ini.

      Bagaimanapun, Dr Xavier mengakui berlaku pertindihan kerusi ketika mesyuarat pengagihan kerusi yang berlangsung minggu lalu tetapi semua itu dapat diselesaikan hasil perbincangan bersama.

      "Apa guna kita letakkan calon masing-masing tetapi tidak boleh menang. Kita berpegang kuat kepada apa yang dikatakan Pengerusi PH, (Tun Dr Mahathir Mohamad) iaitu letak calon yang boleh menang.

      "Kita jangkakan pengagihan kerusi ini akan dapat diselesaikan hujung bulan ini," katanya.

      Khamis lalu, Ketua Penerangan PPBM negeri, Sallehuddin Amiruddin berkata, PPBM akan mempertahankan permohonan 12 kerusi milik BN untuk diletakkan calon mereka walaupun PKR turut berhasrat meletakan calon di semua kerusi terbabit.

      Ketika ini, PKR menyandang 13 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), DAP (13), PAS (13), BN (12) dan Parti Amanah Negara (2).

      Dua DUN lagi adalah Bebas iaitu DUN Pelabuhan Klang dan Telok Datuk.

      Delete
    2. Hari ini jika anda melalui Permatang Pauh dan Seberang Perai Tengah pasti akan nampak banner dan billboard bebas Datuk Seri Anwar Ibrahim dipasang .

      Kalau banner ucapan Selamat Tahun Baru Cina esok itu biasa oleh mana2 pemimpin politik , tapi ini banner orang di dalam penjara yang didapati bersalah oleh undang-undang pulak .

      Kenapa banner Anwar lebih diutamakan berbanding Tahun Baru Cina oleh pemimpin PKR di sini ?












      Bulan Februari dipasang tapi Anwar hendak dibebaskan pada bulan Jun 2018 bermakna kurang 4 bulan lagi.




      Apa relevannya memasang banner Anwar ini awal ??




      MPSP ada berani ke pergi cabut ??







      Sebenarnya ini adalah tindakan terdesak PKR untuk meraih simpati bila nak hampir Pilihanraya yang mana selama ini mereka jarang turun ke kawasan dan berkhidmat kepada rakyat dengan baik .



      Malah kalau sembang di kedai kopi hari ini , ada pengundi berkata Team Zaidi lebih baik daripada team Wan Azizah menjaga kebajikan rakyat Pmtg Pauh . Dari murid tabika , pelajar sekolah , guru , kariah masjid , ustaz sekolah agama , orang sakit , dan ibu tunggal semua telah didekati dan dibantu oleh UMNO Permatang Pauh diketuai Datuk Hj Mohd Zaidi Hj Mohd Said sejak 2013 .

      Kalau ada pun wakil rakyat PKR turun ke kawasan itu pun dibantu kepada ahli mereka sahaja bukan rakyat yang lain . Ini yang rakyat nampak selama hampir 5 tahun pemimpin PKR menjadi wakil rakyat di sini .

      Jadi , taktik meletak banner tokoh konon berjuang reformasi yang kini sudah basi meraih simpati terutama penyokong PAS sudah tak relevan lagi .

      Rakyat kini sedang menilai dan ingin memilih pemimpin yang boleh berkhidmat untuk rakyat bukan selepas menang balik ke Kuala Lumpur dan jarang turun kawasan bila rakyat memerlukan !

      Delete
    3. Fakta sampah bodoh kau johnyjing hanya terpakai untuk piuak2 kau yg tak waras..yg lain tak perlu baca pun lagi bermanafaat.

      Delete
  28. Mentang-mentang PAS jadi musuh utama Amanah, maka parti itu senang-senang tuduh PAS dalang kepada tindakan Sultan Muhammad V tarik balik darjah kebesaran tiga orang pemimpin Pakatan baru-baru ini.

    Sudahlah parti suam-suam kuku, modal politik pun main tangkap muat jer, semata-mata nak ‘back up’ Tun M, Husam Musa dan Wan Rahim.

    Lebih malang, perkataan ‘berkenan’ yang selalu pihak Istana guna pun mereka tak faham, kemudian tuduh PAS pula melobi Sultan Kelantan.

    “Dakwaan itu tidak wajar kerana seolah-olah cuba memperlekehkan keupayaan Sultan Muhammad V membuat pertimbangan sendiri.Malah adalah kuasa prerogatif Sultan Muhammad V yang tidak didorong oleh mana-mana pihak lain selaras dengan peruntukan Perkara 45(1) Undang-Undang Perlembagaan Tubuh Kerajaan Kelantan,” kata penganalisis politik, Dr. Kamarul Zaman Yusoff.

    ReplyDelete
  29. NGO BUAT LAPORAN POLIS PENGHINAAN OLEH PEGAWAI PENERANGAN KETUA MENTERI P.PINANG


    penang bangkit

    on Wednesday, February 14, 2018 by Generasi Pejuang Bangsa
    - No Comments







    Setakat ini ke hasil kerja dan gaji seorang Pegawai Penerangan Ketua Menteri P.Pinang ?

    Menghina jenazah seorang pemimpin yang telah meninggal dunia ? Macam tak ada otak nak pikiaq ke perasaan keluarga arwah yang dihina ini ?


    Syabas kepada rakyat P.Pinang yang membuat laporan polis ini terhadap Mejar Dipecat Zaidi ini.

    Penyebaran fitnah oleh macai DAP ini sudah melampau batas !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mejar Zaidi Persoal Pengakhiran Syurga Atau Neraka Buat Allahyarham Ahli Parlimen Paya Besar

      Posted by Penang Kini on 15:46 in dalam negeri nasional Terkini | Comments : 0




      Disaat keluarga kepada Datuk Seri Abdul Manan Ismail, Ahli Parlimen Paya Besar yang meninggal dunia di Taman Melawati, Kuala Lumpur pada 12 Februari lalu masih bersedih di atas kehilangan beliau. Pegawai Penerangan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Mejar Zaidi Ahmad dilihat tampil menjadikan perkara itu sebagai sebuah isu politik.




      Melalui sebaran yang beliau lakukan melalui beberapa group whatsapp, beliau mempersoalkan pengakhiran yang akan ditempuhi Allahyarham Ahli Parlimen Paya Besar itu samada di syurga ataupun neraka.




      Beliau menulis, Innalillahi wainna ilahi raajiuun. Lagi seorang meninggal dalam keadaan sedang menyokong pemerintah yg zalim dan merompak wang rakyat berpuluh puluh bilion; agak2 ke syurga atau neraka? Kepada yang masih hidup ambillah iktibar. Mati boleh berlaku bila2 masa. Bertaubatlah segera sebelum terlambat.





      Tindakan Zaidi ini ternyata telah melampaui batas-batas norma manusia yang berperi kemanusiaan. Sewajarnya beliau menghormati kesedihan yang dialami oleh keluarga Allahyarham.

      Delete
    2. Ini ajaran yg dia ngaji dari ulamak2 kafir dapigs..dia tak percaya agama dia..orang tak ada otak nak berfikir macam nilah..

      Delete
  30. MANA Eddy wang...?

    ReplyDelete
  31. Setelah bertubi2 mungkar UmnoBnPas terlondeh. Walau media sehala menhalang,walau mopti membisu, walau cacaiA9Q7 memgamuk... Allah membenarkan pengesahan, maka
    - Memboikot Undi dlm Pru bukan pilihan wajar.
    - Mengundi lagi UMNOBNPAS jatuh HARAM.
    Pilihan lain sudah tiada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah2 kau anak haramjadah..klu nk tulis jgn macam macam orang munafik..

      Delete
    2. Aku ko kata entah2. Ko tu 1826, CONFIRM ANAK HARAM MAKAN TARK LOW. Dan seorang Melayu otal selut,beragama UMnoBNPas. Seronok la tuu.

      Delete
  32. hahaha AKIBAT Najib sekeluarga /kroni REMBAT duit negara untuk JOLI SAKAN...TERPAKSA PINJAM ,ALONG..Antarabangsa...ha sekarang 'BAYAR TIME'..NAK KOREK DUIT,KAT MANA?..kat US tak berani..kat arab dah kata bagi derma..kat china komlnis dah banyak sangat dah....hahaha...AMACAM Kat ISRAEL pulak!!

    ReplyDelete
  33. Mana Fathul Bari.. yg ni pun nk bersangka baik ke?.. Dulu China Komunis dianggap musuh negara tp skrg dh byk tanah negara depa masuk.. skrg Zionis Israel plak msuk atas alasan urusan PBB.. apakah UmnoNajib sedang mengajar rakyat Malaysia menerima kemasukan China Komunis dan Zionis Israel atas alasan tertentu?.. Pls dont make a fool of rakyat Malaysia.. Umno/Bn is goin down the drain this PRU14.. trust me..

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siok la akak jora,
      kat kl rame datang lo,,,

      jue juboq ye akak...

      rokok JOHN jangen lope...

      hisap,,,jangan tak hisap

      loooo...akak jorA bunting karabau>>

      KIKIH


      Delete
    2. JUBOQ BUSHUK!!!
      kihkihkih
      LOBANG NERAKA!!!!
      kihkihkih

      KEJORA DAH TAK LAKU
      LOBANG BESAR MULUT BALDI

      negro pong dah lari

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...