Sunday 3 December 2017

JAWAPAN MUHYIDDIN TERHADAP ANCAMAN UMNO MAHU DEDAHKAN SALAH LAKUNYA SEWAKTU JADI MB JOHOR

KENYATAAN TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN MENGENAI SKANDAL RASUAH JOHOR


Susulan kenyataan Pakatan Harapan Johor mengenai dakwaan bahawa Menteri Besar Johor dikaitkan dengan skandal rasuah berhubung penukaran status hak milik hartanah Bumiputera di negeri Johor, ada pihak yang nampaknya kurang senang dengan kenyataan itu. Mereka telah menyerang saya secara peribadi kononnya banyak penyelewengan yang telah berlaku di negeri Johor semasa saya menjadi Menteri Besar. Biarlah saya berterus terang menjawab semua tuduhan itu.

 

Mengenai isu bekalan air ke Singapura, ia adalah perkara yang ada kaitan dengan Perjanjian Air antara Johor dan Singapura yang ditandatangani pada tahun 1961 dan 1962 di mana Johor bersetuju membekalkan air yang diproses sajumlah 250 juta gelen sahari. Untuk sekian lama Johor tidak dapat melaksanakan kehendak perjanjian tersebut kerana loji air Johor tidak mempunyai kapasiti untuk merawat air yang mencukupi utuk dibekalkan ke Singapura.

 

Sewaktu saya menjadi Menteri Besar Johor, perkara ini kerap dibangkitkan dalam pertemuan saya dengan Perdana Menteri Singapura pada waktu itu, mendiang Lee Kuan Yew, dan dalam mesyuarat dua hala antara Malaysia dan Singapura. Oleh sebab itu, kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir pada waktu itu mahu perkara ini diselesaikan.

 

Saya bertemu dengan mendiang Lee Kuan Yew bersama Tun Dr Mahathir di Kuala Lumpur pada suatu hari untuk berbincang bagi menyelesaikan isu ini. Hasil  perbincangan tersebut, Johor bersetuju membekalkan air yang diperlukan oleh Singapura sebagaimana yang termaktub di dalam perjanjian tersebut dengan membina sebuah empangan dan loji air baharu di Sungai Linggui dengan segala kosnya ditanggung oleh Singapura di samping Singapura bersetuju membayar gantirugi kawasan hutan yang ditenggelami air berjumlah kira-kira RM320 juta kepada kerajaan negeri Johor.Wang ini kemudiannya saya simpan di dalam Tabung Amanah Warisan Johor untuk dijadikan tabung rezab negeri Johor. 


Sebenarnya, dalam perjanjian pelaksanaan empangan dan loji air tersebut, kerajaan Johor tidak mengeluarkan satu sen pun kerana semua kos pembinaan ditanggung oleh kerajaan Singapura. Apabila siap dibina ia menjadi hak milik Johor.

 

Yang dikehendaki oleh Singapura hanyalah bekalan air sebagaimana yang terkandung di dalam Perjanjian Air tersebut. Saya tidak fikir kita beri tanah kepada Singapura kerana melaksanakan kehendak dalam perjanjian air itu. Projek ini telah lama disiapkan dan hasil daripada jualan bekalan air ke Singapura ini juga saya fikir telah menambah hasil negeri Johor. Jadi, apa salah saya?

 

Mengenai Amanah Saham Johor, ia adalah idea saya untuk menentukan agar khazanah Johor yang dikelolakan oleh Perbadanan Kemajuan Ekonomi Negeri Johor dikongsi bersama oleh rakyat Johor dan tidak oleh individu-individu tertentu. Sebab itu ia diuruskan oleh PKENJ. Keseluruhannya lebih kurang 300 juta unit saham telah dikeluarkan dan dibeli oleh pelabur-pelabur di Johor.

 

Seingat saya sejak ASJ dilancarkan oleh Tun Dr Mahathir waktu itu, saham yang berharga RM1 telah meningkat nilainya dalam beberapa tahun selepas itu sehingga mencecah lebih RM2 seunit. Seingat saya PKENJ pernah membayar dividen ke atas keuntungan yang dibuat oleh ASJ.

 

Selepas saya meninggalkan Johor, iaitu semasa Tan Sri Abdul Ghani Othman menjadi Menteri Besar, ASJ mula mengalami kerugian dan ia tidak lagi diberi perhatian oleh pentadbiran baru di Johor. Saya pernah bertemu Tan Sri Ghani untuk memberi pandangan bahawa adalah tidak sukar untuk menentukan agar nilai saham ASJ tidak terus jatuh jika PKENJ di bawah kepimpinan beliau yang mempunyai aset berbilion ringgit dan beberapa anak syarikat yang untung menolong ASJ menerusi pelbagai skim seperti menyuntik syarikat-syarikat dan aset PKENJ ke dalam ASJ. Malangnya, ini tidak dilakukan.


Kemudiannya, pada tahun 2004, barulah kerajaan Negeri Johor dan JCorp melaksanakan skim pemulihan harga ASJ dengan menyuntik aset dan wang tunai untuk membolehkan unit-unit ASJ dibeli semula daripada pelabur pada harga RM1 seunit. Langkah ini sepatutnya telah diambil lebih awal seperti yang pernah saya kemukakan kepada Tan Sri Ghani sebagai MB Johor pada waktu itu untuk mengelakkan pelabur mengalami kerugian. 


Jelas, bahwa ASJ di waktu saya menjadi MB tidak mengalami kerugian. Ia bermasalah selepas saya tidak lagi berada di Johor. Di mana salah saya?

 

Mengenai isu peneroka Felda Cahaya Baru, ada pemaju yang hendak memajukan tanah peneroka dan dengan sebab itu menubuhkan syarikat. Kerajaan negeri pada waktu itu hanya memberikan kelulusan untuk memajukan tanah. Saya diberitahu selepas itu projek tersebut tidak dapat dilaksanakan kerana ia menghadapi beberapa masalah. Jadi, isu ini tidak ada kena mengena dengan saya. Jika saya menipu peneroka seperti yang didakwa, kenapa sehingga hari ini peneroka tidak menyaman saya dan mengheret saya ke mahkamah? Apa salah saya?

 

Mengenai pertukaran cuti hujung minggu dari hari Jumaat ke Ahad, ia dibuat selepas Kerajaan Pusat mencadangkan agar cuti hujung minggu di seluruh negara diseragamkan kerana banyak faedahnya dari segi waktu kerja, ekonomi dan hubungan sosial dan kekeluargaan. Saya telah mengambil inisiatif dengan menjalankan kajian tentang faedah dan kesannya termasuk pandangan dari sudut hukum Islam menerusi nasihat daripada Mufti dan pakar agama di Johor. Hasil kajian itu dibentang dan diluluskan oleh Exco Kerajaan Negeri. Kertas Exco itu juga dibawa ke pengetahuan Almarhum Sultan Johor.

 

Kerajaan negeri pada waktu itu berpendapat keseragaman hari hujung minggu itu memberi banyak kelebihan kepada rakyat dan kerajaan dari segi hubungan Pusat- Negeri, hubungan perniagaan antara Johor dan Singapura, waktu beristirehat dan bekerja, dan waktu persekolahan di kalangan warga Johor keseluruhannya. Pegawai dan kakitangan awam dan swasta diberi masa untuk menunaikan solat Jumaat seperti yang telah sekian lama dilaksanakan di banyak negeri lain dan ia tidak menjadi masalah serta tidak menyalahi hukum. Buat pertama kali di Johor waktu hujung minggu pertama dan seterusnya saya menyaksikan keluarga beristirehat dan bercuti bersama-sama dalam suasana gembira. Jadi apa masalahnya?


Mengenai projek JB Waterfront City, ia adalah projek penswastaan yang kosnya ditanggung sepenuhnya oleh pemaju swasta. Projek ini tidak menyebabkan kerajaan negeri menanggung apa-apa laibiliti. Ia merupakan percubaan menggunakan teknologi cerucuk secara terapung yang tidak memberi kesan kepada alam sekitar dan pencemaran Selat Tebrau dan dimajukan oleh syarikat pembinaan tempatan Pilecon. Oleh kerana projek ini berjangka panjang, jika sekiranya ia tidak disiapkan, maka Kerajaan Negeri yang dipimpin oleh orang-orang selepas saya boleh mengambil apa-apa tindakan yang perlu terhadap pemaju yang berkenaan.

 

Semua isu ini adalah isu lama yang langsung tiada kaitan dengan apa jua bentuk penipuan, salah guna kuasa atau rasuah seperti yang didakwa. Namun, saya tidak ada masalah untuk menjelaskan kesemuanya kerana saya tahu saya berada di pihak yang benar.

 

Sebaliknya, pihak yang kurang senang dengan pendirian Pakatan Harapan Negeri Johor  mengenai isu rasuah yang sedang melanda negeri Johor di bawah pentadbiran kerajaan negeri sekarang telah kehabisan modal. Mereka terpaksa memintal isu-isu lama untuk mengaburi mata rakyat.

 

Saya percaya rakyat Johor ingin tahu apa sebenarnya yang berlaku di dalam pentadbiran kerajaan negeri Johor pada waktu ini susulan penangkapan individu-individu berprofil tinggi di negeri Johor yang dikatakan terlibat dalam skandal rasuah bernilai jutaan ringgit. Justeru, saya ingin menasihatkan kepimpinan kerajaan negeri Johor supaya berani tampil ke hadapan untuk menjelaskan kedudukan sebenar perkara ini secara terperinci.

 

 

TAN SRI DATO’ HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN

Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia

Merangkap Pengerusi

Pakatan Harapan Negeri Johor

3 Disember 2017.


Ulasan - Jika sebelum ini wujud ancaman mahu mendedahkan apa yang mereka dakwa sebagai salah laku dan penyelewengan sewaktu Muhyiddin menjadi Menteri Besar Johor, dengan penjelasan beliau ini, silakanlah teruskan hasrat itu.


Soalnya, apakah sama atau hampir sama apa yang mereka dakwa sebagai salah laku dan penyelewengan Muhyiddin itu dengan apa yang dihadapi oleh kepimpinan kerajaan negeri di Johor sekarang atau kedua-duanya sangat jauh berbeza?


Dedah dan teruskanlah hasrat itu jika benar-benar berani.


Sama-sama kita saksikan, siapa yang "kena" akhirnya nanti? (ShahbudinHusin 03/12/2017)

111 comments:

  1. Im first omg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Para lanun sekelian, jangan nak korek zaman Tsmy. Nnti termakan diri sendiri macam kes forex.

      P/s Mahligai....this time im above you hehe

      Delete
    2. Dapat maklumat dari ibu pejabat umno, PRU 14 akan diadakan hujung bulan mac 2018. Sila sebarkan.

      Delete
    3. Maaf info perisik singapire


      Mey 2018

      Delete
    4. Ada juga info



      Mohon perkenan ydp agong tangguh pru 14 ke 2019



      Delete
    5. Kami tak.sabar



      Tun Mahathir dan Tun Anwar


      Di pentas sama



      Berucap pada program pru 14


      Kumpulkan tenaga anda utk mei 2018

      Atau mac 2019


      Berjihad segala tenaga dan wang ringgit demi

      Sebuah negara baru

      Sebuah negara untuk semua yg lahir d bumi bertuah ini (kecuali puak komunis dan puak wahabi)


      Sebuah


      MALAYSIA BARU !!



      insyallah

      Delete
    6. HAI!!! MUHYIDDIN SIAPA BETINA YANG ENGKAU KEPIT SEMASA ENGKAU JADI MENTERI BELIA DULU TU?






      DSAI dalam ceramahnya di Kajang pada 9 Jun lalu mencabar Muhyiddin menjelaskan siapa yang membayar sewa rumahnya ketika beliau baru dilantik menjadi menteri belia dan sukan. Dalam majlis ceramah yang sama DSAI juga mencabar Mahyuddin dengan betina mana yang beliau kepit dalam sebuah kapal semasa beliau menjadi menteri belia dan sukan.



      Di samping itu, Muhyiddin juga dituduh menyerahkan tanah seluas 51,170 hektar kepada Singapura dengan bayaran RM350 juta semasa beliau Menteri Besar Johor bertanggungjawab menggadai tanah-tanah orang Melayu kepada Singapura.

      Pada tahun 1980 sewaktu Muhyiddin Yassin jadi Menteri Besar dan waktu itu Musa Hitam jadi Timbalan Perdana Menteri tiada siapa pun dedahkan bahawa pada tahun 1981, kerajaan Johor di bawah Muhyiddin telah menyerahkan tanah di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor sebanyak 51,170 hektar kepada kerajaan Singapura, selama 60 tahun dengan kadar bayaran RM350 juta dan tidak dibenarkan sesiapa pun memasukinya. Empangan tersebut dibuat setinggi 193 meter dan jika pecah atau dipecahkan seluruh Kota Tinggi termasuk Bandar Tenggara boleh tenggelam.




      Walaupun Muhyiddin Yassin menyatakan bahawa beliau tidak pernah menjual tanah walau seinci pun kepada Singapura, tetapi beliau didakwa pernah terlibat dalam usahasama dengan syarikat dari negara itu menukar status tanah di Johor untuk memajukannya. Dakwaan itu terkandung dalam fakta kes saman Stamford Holdings Sdn Bhd ke atas Muhyiddin dan rakan- rakannya.

      Walaupun fakta kes tersebut tidak menunjukkan Muhyiddin menjual tanah kepada Stamford, tetapi ia menyatakan kesanggupan pihak yang disebut mewakili Muhyiddin berkerjasama dengan syarikat itu untuk membuat keuntungan dengan memajukan tanah di Johor. Mengikut dokumen Majlis Peguam, syarikat tersebut ialah syarikat Singapura.

      Delete
    7. Anon 1512, Pakatan dah kehabisan peluru. Segala isu betul atau palsu dah terpakai. Kini masa BN tembak balik. Baru kena peluru RCI dah tergolek. Mulalah keluar alasan RCI tak adil, permainan politik dsb. Segala najis dlm pentadbiran Selangor pun tengah keluar. Kita tunggu Ketua Lanun pula ditahan. Mungkinkah giliran TSMY pula dah tiba untuk jawab 'isunya' ketika jadi MB Johor. Kita saksikan. Auditor General pun dlm lapuran telah utarakan 'masaalah' dlm pentadbiran Penang dan Selangor. Mereka yg cintakan kebenaran dan kebersihan ambillah peluang untuk fikir sejenak - bukankah mereka yg saudara sokong tahap taksub sebenarnya bergelumang najis. Apakah nilai 'perjuangan' saudara ini? Naikkan org yg korup dan bersekutu dgn evengelis musuh Islam. Masih ada masa untuk kembali dari jalan sesat ini.

      Delete
    8. Anon2 atau GN,Kojolla,Mr Jamban adalah macai tukang spin umngokBeEnd yang sama iaitu tidak lebih dari 1-3 ekor saja.
      Anon 16:17.Setahu saya AH MOI berkepit dengan perempuan Mongolia di dalam kapal selam yang tak boleh selam. Lepas tu kena marah Badak Air terus jalan terkepit kepit telur sampai sekarang.
      Mr J sebenar nya seorang kafir iaitu Mr Jho Low gemuk yang cuba menipu kita yang dia ini seorang islam. Seorang islam tidak mengkhianat rakyat dengan komen putar belit. Apakah nilai perjuangan seekor babi ini. Bersubahat dengan Ah MOI klepet habis duit rakyat dan bersekutu dengan evengelis musuh islam. Berpura pura dan bersembunyi di belakang agama Islam dan Allah lalu bermain dengan isu agama dan perkauman.
      Percayalah Mr J ini adalah Mr Jho Low chubby babi gemuk.

      Delete
    9. Saudara 15:04, tahniah jadi JOHAN. Jom kita benamkan BN/UMNO.

      Delete
    10. Mr. J , ma'aflah . ulasan saya keatas tulisan kamu lambat sedikit .

      Jikalau Najib berkata haramzadah , bodoh , kepala bapak kau dan macam2 lagi yang tersembur dari mulut dia , maka tidak ada halangan saya mengatakan bahawa kamu ni seorang yang DAYUS !

      Kamu berkata , laporan auditor general menunjukkan banyak masaalah dalam pentadbiran Penang serta Selangor .

      Mengapa kamu mengaitkan laporan Audit sedangkan laporan Audit keatas 1MDB di OSA kan , masih kamu katakan siasatan itu lengkap ??

      Berkali kali saya tanyakan kamu :

      Berapa nilai asset yang 1MDB masih ada ?

      Berapa lagi hutang 1MDB masih tanggung ??

      Saya cabar kamu , untuk mengelakkan saya mengatakan kamu seorang yang dayus , menjawab soalan mudah saya .

      Jika tidak , tak payah kamu menunjukkan muka kamu di sini . Kamu seorang yang tiada integrity serta kredibiliti ! As simple as that !!!!!

      Delete
  2. bongkar ja...sapa salah duk dlm..

    ReplyDelete
    Replies



    1. Laporan perisik singapore



      MERAMALKAN BN KALAH TERUK

      PADA 1990 BN HILANG KELANTAN

      PADA 1999 BN HILANG GANU

      PADA 2008 BN HILANG KEDAH PERAK SELANGOR
      ( NASIB BAIK PERAK DI SOGOK 200JUTA )

      PADA 2018 - MALAPETAKA BESAR


      2018 INI SUNGGUH DASYAT KEPUTUSAN PRU


      NAJIP TIDAK LAGI MENHARAP.PENIPUAN SPR. ATAU SPRM ATAU PDRM MAHUPUN ATM


      NAJIP BERHARAP KEPADA CASH IS KING YG DIAJAR ATOKNYA PENGASAS BUKIT GENTING



      90JUTA + 180 JUTA UNTUK.PARTY SUCI

      DEPOSIT 80 JUTA UTK NUAT D HKL TAK.MENJADI. AKIBATNYA RCI BUAT REPOT

      SKRG SOGOK KHALID GAGAP 480 JUTA SETTLE BANK MOSLEM SAHAM GATRIE


      MARI KITA LIHAT CASH IS KING YG KERUAN MCM HARUAN NAK PUPUS


      SAHAM.BURSA JATUH TERUK SEDANGKAN SINGAPORE JAKARTA THAI DAN VIETNAM.CECAH REKOD BARU DUNIA SEJAJR DGN WALL.STREET YG JUGA CECAH REKOD BARU DI PLANET BUMI

      KNP BURSA.MALAYSIA JAHANAM???


      PERISIK SUDAH PASTI PRU 2018 JAWAPANNYA MUDAH

      SEPERTI.MANA GAGALNYA BRASIL DE SILVA DAN MUGABE DI ZIMBABWE DAN KLEPTOKRAT ANGOLA DAN AFRIKA SELATAN... BEGITU JUGA DI NEW ZEALAND PERTUKARAN KERAJAAN..


      2018 !!!! INGAT TARIKH KERAMAT INI PADA BULAN MEI TANGGAL 12


      ADAKAH NAJIP BERHARAP KPD

      PARTY SUCI YG DAH BERPECAH BELAH DAN AHLI PUN DAH SEPARUH

      KHALIUD GAGAP YG JUAL SELANGOR KPD UMNO


      SERTA WAK.JAHID KOMEDI YG DIKATA ADA AURA JAWA DAN BUDAK KAMPUNG?


      APA 3 FAKTOR INI CUKUP


      DI KALA


      INFLASI IKAN KEMBONG CECAH 48RM SEKILO???


      PETROL 2.80 MGU DEPAN SETELAH OPEC CAPAI KATA SEPAKAT KEKANG PEMGELUARAN MYK MEMTAH???

      DI KALA RCI DI BADUTKAN


      DI KALA JAMAL JAMBAN DI UMPAN JADI MB SEPANGOR


      DI KALA MALAPETAKA BANJIR DI KELANTAN TEGANU PAHANG.JOHOR


      DI KALA KOMUNIS BERMAHARAJALELA DI BUMI MELAYU


      DI KALA HARGA TONG GAS NAIK

      HARGA ELEKTRIK NAIK

      HARGA KERETA TAK TURUN TURUN SPT DI JANJIKAN SETELAH WUJUDNYA AFTA (ASEAN FREE TRADE AREA)

      SEGALA.GALANYA TIDAK BERPIHAK KPD NAJIP


      2018 TARIKH KERAMAT

      TARIKH AKHIR UNTUK SEBUAH MALAYSIA BARU DAN TARIKH AKHIR LUPUT PKMM ATAU UMNO BARU


      RAKYAT MALAYSIA.....


      JIKA.KAMU BETUL BETUL MAHU PERUBAHAN...


      GUNA LAH PELUANG KEEMASAN INI UNTUK BERSAMA TUN MAHATHIR MEMCORAK KEMENANGAN KPD SEBUAH PARTY YG LAIN SELAIN BN !!!!


      ANDA BOLEH

      ANDA AKAN CIPA SEBUAH SEJARAH YG SGT BERMAKNA


      !!!! JOM UBAH

      Delete
    2. Bekas Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Stanley Clement Augustin dan isteri, Datuk Nika Gee Siew Yee yang dituduh mempunyai skandal dengan bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin secara rasmi bercerai pada Selasa.




      Perkara itu dimaklumkan peguam Augustin, S. Periasamy kepada pemberita selepas kedua-dua pihak bertemu hakim Mahkamah Keluarga, Mariah Ahmad di dalam kamar.

      Jelas Periasamy, perkahwinan itu dibubarkan dengan persetujuan bersama berkuatkuasa serta merta.

      Augustin memfailkan perceraian pada tahun lalu selepas menuduh isterinya mempunyai hubungan sulit dengan Muhyiddin.

      Malah pada 7 Disember 2015, Augustin membuat satu akuan bersumpah (SD) menuduh isterinya telah menjalinkan hubungan sulit dengan figura politik terkenal dari Johor itu.

      Dalam pengisytiharan tersebut, dinyatakan bahawa Nika telah bertemu Muhyiddin di luar negara dan menerima ganjaran berbentuk kewangan dan barangan daripada ahli politik itu.

      Muhyiddin, bagaimanapun, telah menafikan sekeras-kerasnya tuduhan tersebut dan menyifatkannya sebagai fitnah yang sengaja diada-adakan bagi memburukkan reputasinya.

      Delete


    3. Nasehat kami satu jer


      Jgn PERCAYA KPD KELING


      kes 30b bank negara pun hanya satu saksi yg kata 30b. Saksi itu seekor ke**ng !!!


      Khalasss


      Skrg najip guna keling utk.mencapai cita cita kemusnahan beliau

      Masih ingat augustine paul.. mati terdduk belah kepala..yg penjarakan nuat dulu

      Delete
    4. Keling? Ksn, rizal merican, aziz raheem, irwan siregar, kj, pak lah dan lain² tu ka maksud tuan. Klu depa tu sy setuju la. Klu TDM, tunggu pru14 la. 22 thn tak timbul isu penipuan dan kehidupan mewah melampau. Bmf? Forex? Siasat dan lapor cara adil br kami percaya. 1mdb kenapa tak diawamkan.

      Delete
  3. Jgn cite muhyiddin kita cite kes khaled fresh from oven
    Kalu cite muhyiddin tepuk air kat dulang tpercik muka sendiri
    Umno umno ngapa sengal sangat

    ReplyDelete
  4. Semalam pakatan bangkitkan isu pembinaan hospital besar utk daerah pontian ada dlm draf pembangunan pontian 2030
    Isu kesihatan masalah penduduk disana
    Mana peruntukan?
    Atau kantung negara dah konceng
    Dan tapak yg sepatutnya bangunkan hospital di tukar ke tapak kormersial?

    ReplyDelete
  5. Info dari sidang media pakatan semalam

    ReplyDelete
  6. https://limkitsiang.com/archive/2004/jan04/lks2837.htm

"

    Up to now, the government has failed to “come clean” on the colossal Bank Negara forex losses as a result of speculation in the international currency markets from 1992-1994, with the losses cited as ranging from RM10 billion to RM30 billion."
    
--Lim Kit Siang

    

"In Parliament in 1994, I had given reasons as to why the Bank Negara’s forex losses as a result of its forex speculation operations could have amounted to as high as RM30 billion, which had not been seriously rebutted by any top government leader or Bank Negara official. "

    --Lim Kit SIang



    APA KATA SOROS ...

    

https://www.malaysia-today.net/george-soros-called-mahathir-a-corrupt-moron/



    George Soros Called Mahathir A Corrupt Moron



    “Your 3 sons are worth US$8 billion. Where do they get this money? Of course, corruption. You have more foolishness than most people would believe. Billions are used to build two high rise Petronas buildings that benefit nobody. They now stand tall, a symbol of stupidity and irresponsibility. And the bridge from Malacca to Sumatra across international waters? Why not build a bridge to the moon? I am sure you still can get your 20%.”
    – George Soros



    “You are known as the Marcos of Malaysia, having enriched yourself to the tune of billions.”

    --Tun George Soros


    
“You called me a moron. How can a moron make so much money? By allowing short selling and borrowing millions of shares from your banks, we fund managers made millions out of your inexperience and poor regulations.”

    --Tun George


    
“You lose all Malaysians’ money, therefore you are the moron.”
    
--Tun Soros


    
And then there’s Barry Wain, former editor of the Asian Wall Street Journal and a Writer-in-Residence at the Institute of Southeast Asian Studies in Singapore.



    The Australian journalist, who has lived in Asia for 40 odd years, wrote in his 2009 book ‘Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times’ that Dr M had wasted RM100 billion during his tenure as PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babee ni ad lagi


      Smlm kopypes babii ni kena delete dgn budin masih serik


      Babee kau kaki kopypes


      Memang betyl ko ni mcm pantat lendir mak nenek kau

      Delete
    2. M.emang
      A.ku
      L.ahanat
      A.anjing
      Y.ang
      S.erupa
      I.blis 
      A.tau
      B.abi
      A.da
      R.upa
      U.ngka

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    3. Adakah Matdey tua renta ini kita nak harap
      Masih percaya lagi ke, Matdey anjing kurap
      George Soros kata Matdey ini kepala korap
      Kalau dia perintah balik, negara ini bankrap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    4. KEJORA MENGIMANI AJARAN PENYANGAK MATAWANG ZIONIS YAHUDI, GEORGE SOROS UNTUK MEMBURUK-BURUKKAN TUN DR MAHATHIR.

      Kejora Kufur bertalu-talu kopipes dialog antara Tun Mahathir dgn Soros dgn niat jahat untuk memburukkan Tun Mahathir melalui ajaran seorang Yahudi laknat yg suatu ketika dulu menyerang & meranapkan nilai ringgit kita ketika krisis matawang Asia pd tahun 1997.

      Saya agak heran kenapa Kejora begitu ngotot & taksub menggunakan fatwa seorang Yahudi laknat sebagai sandaran untuk memburukkan imej Tun Mahathir. Apakah Kejora ini juga seorang penganut agama Zionis Yahudi...??

      Biasanya dia menyerang & mengecam jebat bagai nak rak pihak pembangkang (termasuk saya) sebagai pendukung Zionis Yahudi, akan tetapi, sepanjang malam sampai tadi sampai ptg ini, terbalik pulak...seolah-olah ajaran George Soros itu bagai azimat & zikir untuk dirinya.

      Bukankah agama kita mengingatkan jangan sama sekali mempercayai & mengikuti orang Yahudi, apatah lagi mengangkat mereka sebagai Penasihat & Sekutu.

      Lihat sja bagaimana Rosmah & Najib dek kemaruk nak dapatkan duit berbilyon-bilyon untuk hidup bermewah-mewah berjoli sakan, telah terjerumus ke dalam perangkap Yahudi Lakant yg memang terkenal dgn slogan...'To conquer a nation is by Debt or Sword'.

      Apa pun... banyak hikmah yg kita dapat dari perbuatan bodoh Kejora di mana kita lebih dekat mengenali betapa buruk, jahat, keji & munafiknya Kejora hingga mengguna pakai tohmahan seorang Penyangak Yahudi Laknat demi memburukkan imej Tun Mahathir. Tun M memang amat terkenal & ditakuti oleh Regime Israel kerana bidasan & kecaman2 hebatnya terhadap puak terkutuk Zionis Yahudi.

      Betullah kata pepatah, 'ada orang sanggup menghalalkan apa jua cara demi untuk mencapai matlamat'...dan Kejora telah menunjukkan diri siapa sebenar dirinya.

      Waspadalah wahai teman2.

      Delete
    5. Bukankah kenyataan di atas dari sahabat perjuangan TDM iaitu LKS? Apa cerita ni? Jadi 'sahabat' dah lupa angkara TDM yg ditentangnya habis habisan?

      Delete
    6. Sebab LKS kini sudah sedar duduk perkara sebenar, apatah lagi dengan Affidavit/Perakuan Jujur seorang Saksi Utama dan yang bertanggungjawab sepenuhnya perniagaan FOREX itu.

      Harap maklum...

      Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berjawatan penting sebagai Menteri Kewangan Kedua di bawah Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi & juga sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri era pentadbiran Najib merangkap Timb Pengerusi Khazanah Nasional.

      Beliau membuat perakuan sejujur-sejujurnaya, berkecuali tidak memihak dan melepaskan jawatan semua jawatan dalam Kerjaan selepas RCI (setelah diminta oleh Najib).

      Seperti saya yg dulunya pendukung BN/UMNO lebih 30 tahun, LKS berubah pendirian setelah mengetahui duduk perkara betapa besarnya bencana, kemudaratan & keaiban maruah negara dek pengkhiantan Najib Rosmah bersekongkol dgn puak2 Zionis untuk mendapat duit hutang riba berbilyon-bilyon, mencuri duit & berjoli sakan dari hutang, berkenaan, menindas rakyat dgn gst & penarikan balik sabsidi hanya untuk membayar bunga riba hutang 1mdb, membohong, menipu, menyogok suap ketua2 bahagian untuk terus menyokomgnya, menangguh pemilihan kerusi presiden supaya dapat terus bertahan seumur hidup.

      Delete
    7. Dgn tetiba Mr J mempercayai ckp LKS. Bukan ke awak ckp dia cina DAP? Kafir evengelis? So knp sekarang awak percaya ckp dia? Kahkahkah...

      Delete
    8. Ankara AH MOI dengan PAS apa cer?
      Mr Jho

      Delete
    9. Madam pantat jamilah.. huh john doe dah kata keparat ni membawa berita dusta


      Korang tak usah layan..tak kemana..pusing pusing tang tu jugak

      Back to square 1

      Delete
    10. Bro PJL,
      Mr Jho kafir babi gemuk ni tak kira bangsa dan agama. Asalkan untuk kebaikan AH MOI umgnok BeEnd dan untuk dedak babi ini terus peluk cium berguling guling ditanah bergelumang dengan taik pun dia sanggup. Evangelis kah,DAP kah,PAS kah,Yahudi kah,Melayu kah,Cina kah,Hindu kah,Kojolla pun dia tibai. Lupa habis. Kan manusia durjana. Ooppss babi durjana. Sorry ya Mr Jho

      Delete
  7. I"M new momentum, on first ten

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1M4U......I LUV PM.....KR1M.....BR1M

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  8. Duit 2.6 billion masuk akaun sendiri bisu.
    Video Bali bisu.
    Benda lama lama yang disiasat. Ni semua untuk alih perhatian.

    Semalam saya pergi kedai runcit. Ada 4 orang pakcik tengah tengok paper, ingatkan apa mereka bincang. Salah sorang speaking....'we pay gst and where are all the money gone'. Wah, terror gak pakcik pakai kopiah speaking. Habislah....sapa nak undi ameno agaknya.

    ReplyDelete
  9. CILAKALAH KEATAS MAMAK TUA KUTUK YANG DIPANJANGKAN UMUR MACAM FIRAUN OLEH ALLAH SWT UNTUK MERASA AZAB DUNIA ....

    NAUZUBILLAH

    PADAN MUKA SETATN MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry Kejora...kamu dgn sendiri telah melondehkan siapa diri kamu sebenarnya. Tak siapapun akan mempercayai mulut & hati budi kamu yg busuk lagi tengek itu.

      Bahasa kesat harian kamu itu dah cukup mencerminkan kebiadapan kamu di luar norma2 manusia yg beragama & bertamaddun.

      Delete
    2. Haktuiiih... Puii!! Untuk anon 15:29

      Delete
  10. Kenapa Najib dan UMNO BN baru kalut dan sibuk sekarang until telanjangkan kisah2 silam? Ada kah apa yang berlaku dulu banyak yang salah?. Apa kah Najib dulu cuma tunggul buruk saja dalam UMNO serta dewan dan biar kan apa yg dianggap salah kini terus berlaku sebelumnya?. Jika itu keadaannya, memang Najib jenis pemimpin langsung tak berguna dan sama sekali Tak boleh dipercayai. Maka tak pelik bila beliau berkuasa, semudah itu beliau masukkan duit awam ke akaun peribadinya. Belum pun 2 Kali pilihanraya di eranya, duit negara lesap berbilion2. Memang buruk amat perangai PM Malaysia sekarang ini.

    No wonder...kerana kian terdesak dan tersepit kerana keburukan dan pecah amanah yang beliau telah lakukan (sebelumnya beliau mati2an menipu tiada wang yang dimasukkan ke akaun peribadinya dan akhirnya terpaksa akui kerana kebenaran sukar disembunyikan. Beliau hanya diselamatkan oleh AG tanpa fakta dan bukti hitam putih, hanya berdasarkan air liur basi AG semata mata). Kini kuasa ditangan diguna secara rakus untuk memerangkap, mengugut, mengancam dan segala macam tindakan untuk menutup mulut serta mengikat tangan lawan politiknya. Najib telah benar benar menyalahgunakan kuasa sewenang2nya utk memastikan UMNO BN tidak kecundang dan beliau serta gerombolan perasuah tidak terhumban ke penjara. Kita selaku rakyat Malaysia harus bijak berperangai. Pastikan UMNO BN jatuh dan kita bogelkan tembelang Najis dan team kleptkrasinya di muka pengadilan. Ini lah yang paling ditakuti dan dielak beliau selama ini melalui cara mengkudakepang kan AG, KPN, SPRM, BNM, JAN, IMIGRESYEN dan beberapa institusi penting lain. Pemerkosaan dan perogolan institusi penting negara secara rakus ini lah yang telah menyembunyi segala bukti Dan tembelang jahat Najib serta menyelamatkannya. Malaysia tidak mungkin selamat jika manusia rakus serta regim jahat ini terus dikekalkan.

    ReplyDelete
  11. Bongkar kan semua...salahlaku PH & BN ...semua sekali ...rakyat nak tahu juga....bkn double standard. Apa kes exco johor dgn kes rasuah...aii...senyap je...xde hearing ke?

    ReplyDelete
  12. Pak othoman


    Jgn bagi kojola.masuk.blog



    Habis dia fitnah allah meliwat


    Ini semua jasa yg ajar di kem umno janda baek



    ReplyDelete




  13. Mana kopypes puak dungu umno mana?



    Babeee sial puteri umno kopypes



    Masuk laaa bapok pondan woiii

    ReplyDelete
  14. Pencemaran karbon dioksida?????
    Ya rabbi, takde alasan lain ke najib nak cakap??

    Hapuskan tol dan beri subsidi minyak boleh sebabkan peningkatan pencemaran karbon dioksida. Ini najib cakap, bukan aku cakap. Astaqfirullah, why our pm thinking shit?

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib dah takde duit. terpaksa kelentong. arab dah tak kasi lg. kak mah nak nyopping.

      Delete
    2. Sebab itu UMNO akan mengadakan Pesta Jualan Murahan Kuih PAU nya di hujung minggi di PWTC.

      Delete
  15. Sebuah NGO mendesak Jabatan Agama Islam Persekutuan (JAWI) menyiasat dakwaan skandal seks membabitkan bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan seorang wanita.

    Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM) Datuk Azwanddin Hamzah berkata kes itu membabitkan akuan bersumpah (SD) bekas timbalan pendakwa raya Stanley Clement Agustin mengenai dakwaan hubungan Muhyiddin dan isterinya Nika Gee Siew Yee.

    Stanley dan isterinya membubarkan perkahwinan mereka di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, September lalu.

    "Pengakuan bersumpah yang dilakukan Stanley boleh dibawa ke tengah, terutama sekali JAWI perlu membuat siasatan berkaitan isu yang dilakukan Muhyiddin dan nama dia (Muhyiddin) disebut hampir empat kali dalam pengakuan bersumpah ini.

    "Pengakuan sumpah ini bukan lama. Ia pengakuan sumpah yang terbaru, yang dibuat pada Disember 2015.

    “Dan dalam pengakuan itu juga menyebut dia (Nika) mempunyai hubungan seks dengan Tan Sri Muhyiddin dan bertemu setiap dua minggu serta ada unsur bayaran sebanyak RM5,000 dan naik kepada RM20,000 serta melibatkan beberapa projek kepada Nika," kata Azwanddin kepada pemberita di luar pejabat JAWI, Kuala Lumpur hari ini.

    Terdahulu JMM hadir ke ibu pejabat JAWI bagi menyerahkan “bukti” dan membuat laporan secara rasmi berhubung tuduhan skandal seks membabitkan anggota parlimen Pagoh itu.

    Bukti yang didakwa JMM mengandungi 14 muka surat, termasuk SD Stanley.

    Laporan tersebut diterima oleh Timbalan Pengarah Operasi JAWI, Dr Abdul Ghaffar Surip.

    Selain akuan bersumpah, JMM tidak mendedahkan maklumat “bukti” lain kepada media.

    Jun lalu, penulis blog, Raja Petra Kamaruddin menyiarkan SD seorang lelaki yang mendakwa isterinya menjalinkan hubungan dengan Muhyiddin ketika tokoh itu menjadi menteri besar Johor.

    Azwanddin berkata, JMM berkali-kali menjemput Muhyiddin secara terbuka melalui sidang akhbar untuk menganjurkan program bersama bagi menjelaskan skandal itu.

    Namun sehingga hari ini, katanya, Muhyiddin “berdiam diri” mengenai jemputan tersebut.

    Sehubungan itu, katanya, JMM sekali lagi mahu menganjurkan program berkenaan dan Muhyiddin hanya perlu menetapkan tarikh, tempat dan masa berbuat demikian.



    “Kita semua mahu tahu mengapakah Muhyiddin enggan menyaman Stanley jika ia adalah satu pembohongan,” katanya.

    Muhyiddin pada 1 September lalu berkata dakwaan kecurangannya dengan isteri orang itu membuktikan kem Datuk Seri Najib Razak hanya mampu boleh bergantung kepada “cerita seks” untuk mempertahankan perdana menteri.

    Beliau ketika itu mengulas kenyataan setiausaha akhbar Najib, Datuk Seri Tengku Sarifuddin Tengku Ahmad, yang berkata Muhyiddin tidak boleh dipercayai kerana curang terhadap isterinya.

    Muhyiddin juga berkata Sarifuddin bankrap idea dan membuat dakwaan tidak beradap kepadanya dengan cerita seks “yang biasanya mereka yang berpemikiran seumpama itu mampu lakukan.”

    Malaysiakini sedang mendapatkan reaksi pegawai-pagawai Muhyddin berkaitan laporan terhadap presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

    Read more at https://www.malaysiakini.com/news/363089#DPVszrodKHRau0UV.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei dedak basi. Video masuk hotel atau video klia takde ke? Setakat SD, sapa pun boleh boleh buat. Bayar saja.

      Delete
    2. Pakatan Harapan terutama dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) disarankan untuk menumpukan fokus kepada skandal seks melibatkan Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada terus mempolitikkan isu melibatkan Ketua Pengarah SPRM, Datuk Dzulkifli Ahmad.

      Penganalisis politik/blogger, Lim Sian See (LSS) berkata, menggunakan asas daripada laporan polis bersumberkan individu yang tidak mahu dikenali, pembangkang mahu Dzulkifli disiasat dibawah Seksyen 498, Kanun Keseksaan.

      Namun tegas LSS, ahli politik pembangkang terus membisu berkaitan dakwaan Muhyiddin menjalin hubungan sulit dengan Nika Gee yang dinyatakan sendiri bekas suaminya, Datuk Stanley Clement Augustin, didalam akuan bersumpah di mahkamah.

      "Apa yang saya tidak faham adalah mengapa tiada seorang pun dari Pribumi atau Pakatan atau mana-mana pihak membuat laporan polis seumpamanya dibawah seksyen sama terhadap Presiden Pribumi Muhyiddin Yassin diatas dakwaan mempunyai hubungan sulit dengan Nika Gee?

      "Akuan bersumpah difailkan suami Nika di mahkamah sebahagian daripada pendengaran penceraian secara jelas menyatakan beliau (Nika) mempunyai hubungan sulit dengan Muhyiddin ketika masih berkahwin sebagai salah satu daripada punca penyebab kepada penceraian - amat berbeza dengan kes (Ketua Pengarah) SPRM," tegasnya.

      Delete
    3. Penganalisis Lim Siam See adalah Cina. Bukan ke kau anti cina? Buat apa petik pendapat dia? Jd pendapat dia tak boleh diterima

      Delete
    4. Dia apa kisah, janji kopipes, tak kira itu dari aajaran sesat ker macam baru2 ini didakwahnya ajaran Zionis Yahudi Penyangak Mawawang tersohor, George Soros.

      Delete
  16. Apa jadi dengan kes gubahan wang haram dan korupsi di Jabatan Air Sabah yg melibatkan ratusan juta itu?

    Siapa arah Sirul dan Hazilah bunuh Altantuya?. Bagaimana rekod kemasukan Altantuya di Jabatan Imigresyen boleh ghaib? Angkara siapa sehingga Altantuya dibunuh tanpa motif dibicarakan di mahkamah?

    Jangan lupa penglibatan Deepak yang menganggap hubungan beliau dan Rosmah sebagai adik kakak serta kaitannya dengan saksi penting, Bala yg terkait dgn isu pembunuhan wanita Monggolia itu.

    Ohh...skandal Ketua SPRM dgn isteri orang kenapa dibisukan dan tiba tiba SPRM lebih garang ke atas pembangkang selepas video skandal itu menular? Ada kawtim barangkali???.

    Kes lesap ratusan juta duit FELDA, MARA, Kementerian Belia, kenapa berjalan bagai siput seolah tanpa progress sedangkan yang melibatkan pembangkang, cepat saja tindakan diambil?

    Semua ni hanya boleh dibongkar melalui kejatuhan Najib & UMNO BN

    ReplyDelete
  17. Kami rakyat Msia yang waras dan bangsa Johor yang perihatin tersangat setuju jika segala kedurjanaan dan ketirisan yang berlaku di Johor semasa Din Pagoh menjadi PM perlulah didedah dan dibongkar habis2an.
    Kalau dapat senaraikan segala aset negeri yang dikekahkan sesama kroni2nya dan ahli2 keluarganya. khususnya berapa banyak tanah2 orang melayu yang tergadai kpd tokey2 Cina dari Spore. Ini sudah menjadi rahsia terbuka kpd semua rakyat Johor. Hinggakan ada perumpamaan orang Johor yang mengatakan, jikalah tanah2 kubur Melayu boleh dijual, pasti Din Pagoh akan melakukannya.
    Bukan setakat keboborokan Masa Din Pagoh jadi MB, bongkar juga apa yang dia dah rembat semasa menjadi TPM dan menteri pendidikan dulu. Berapa banyak yang dia telah anugerahkan projek2 ICT kpd Kroni2nya yg bernilai berbillion RM. Apa jadi pada peralatan ICT spt lap top, LCD, Trolley komputer yang dimark up harga tak masuk akal hingga ditegur oleh Ketua Audit negara. Bayangkan lap top yg berharga rm 2 k dimarkup hingga rm 5 k. Logikke tu? Apa jadi kpd makmal komputer yg tendernya diberikan kpd ahli keluarga dan kroninya secara tertutup..dahlah harga tak masuk akal, sekarang jadi gajah putih di seluruh negara.
    Dedahkan juga hubungan gelapnyanya dengan pompuan cina tu yang kini dalam siasatan JAIJ. Anak orang kuat agama pun berperanagai mcm ni ke?
    Dalam Bersatu pun, dia ni jadi boneka aje. Jawatan presiden tu tak de kuasa langsung ...semuannya diputuskan oleh Madey Al Kutty. Kira dia ni jadi pak angguk aje..dulu berangan nak jadik PM kalau PH menang, tapi langsung tak disebut pun namanya oleh Si Kutty tu. Frust menonggenglah Din Pagoh..nyesal tak abis bila kena terajang kuar dari UMNO.
    Apa nak buat dah nasib badan beb..terima ajelah dengan berlapang dada. Din Pagoh ni dah takde masa depan lagi...dalam Bersatu dan PH pun , ramai pemimpin2 mereka yang mengatakan Din ni dah jadi liabiliti dan bukan aset lagi..tak memberi sebarang nilai tambah kpd perjuangan songsang PH !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami menyokong siasatan dijalankan terhadap sesiapa saja yg menyokong PH waima budak baru belajar bercakap. Ttp sebelum itu marilah kita berhibur dulu:


      hey.goyang bali, goyang bali lirik matanya.
      goyang pinggulnya, sungguh asyiknya, aku terpesona.

      hey.hey.hey goyang bali, goyang bali, menari bali.
      lupakan semua, cerita lama, hapus duka lara.
      lena aku lena, ikut irama ho suka-suka.
      mari bergembira bersukaria, ho.goyang bali.

      hey goyang bali, penari bali lirik matanya.
      goyang pinggulnya, sungguh asyiknya, aku terpesona.

      Kahkahkah... Inilah nilai parti yang ketandusan isu. Mula mengugut dan menakut-nakutkan. Tp ada TSMY gentar? Jawabnya tak. Kalau dia takut, dr dulu dia terus menjilat.

      Delete
    2. Setelah lebih 20 tahun mempersoalkan kerugian forex Bank Negara pada awal 90-an harini akhirnya Lim Kit Siang (林吉祥), CM Lim Guan Eng, DAP dan pembangkang lain akhirnya mengetahui jumlah kerugian sebenar yang ditanggung Bank Negara.

      Suruhanjaya Diraja menyiasat kerugian Bank Negara menemui bahawa:

      1. Bank Negara kerugian RM31.5 billion daripada tahun 1992 sehingga 1994.

      2. Perdana Menteri pada masa itu (Dr. Mahathir bin Mohamad) telah memberi lampu hijau kepada Menteri Kewangan (Anwar Ibrahim) untuk memberi kenyataan yang mengelirukan jemaah menteri.

      3. Bank Negara dengan sengaja menyembunyikan kerugian dengan memindahkan saham ke dalam akaun mereka melalui kenaikan harga saham tersebut.

      4. Pecah amanah dilakukan oleh Mahathir, Anwar, Daim, Nor Yakcop, pegawai Bank Negara, Kementerian Kewangan dan Jabatan Audit mengesyorkan mereka disiasat lanjut oleh polis

      Sepatutnya orang yang paling gembira adalah Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan DAP tetapi hari ini mereka senyap sunyi.

      Begitulah hipokritnya mereka ini. Hanya kerana Mahathir kini berada di sebelah mereka, kerugian lebih RM30 billion bukan lagi isu bagi mereka. RM30 billion pada awal 90an, nilainya pada tahun 2016 (menganggap inflasi tahunan 3%) adalah RM59 billion.

      Bank Negara membayar dividen tahunan kepada kerajaan. Jika Bank Negara tidak kerugian RM31.5 billion ini sudah tentu dividen yang lebih tinggi boleh dibayar kepada kerajaan untuk digunakan membiayai perbelanjaan pembangunan negara.

      Kiralah sendiri berapa banyak sekolah, hospital, jalanraya boleh dibina pada awal 90an dengan RM31.5 billion.

      Selain DAP yang hipokrit, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman pendebat terbaik Asia pula sibuk nak kata kes forex ini hanya melibatkan KERUGIAN sahaja.

      Budak mentah tak pernah ada kerja sebenar dalam hidup ni tak faham bahawa skandal forex ini bukan hanya melibatkan kerugian kewangan sahaja tetapi juga melibatkan pecah amanah, menipu kabinet, parlimen dan rakyat serta melindungi kerugian sebenar. Ini adalah kegagalan institusi yang jika berlaku pada masa sekarang pasti akan menjadi bahan pembangkang setiap hari.

      Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, ini baru Bank Negara. Belum lagi skandal Konsortium Perkapalan, BMF Hong Kong, Perwaja Steel dan macam-macam lagi bail-out yang dilaksanakan ayahanda kamu Dr. Mahathir bin Mohamad yang melibatkan puluhan billion kalau bukan ratusan billion ringgit duit rakyat.

      Kalau tak faham apa-apa duduk diam atau teruskan berdebat di peringkat universiti sampai ke tua.

      Delete
    3. Syed Saddiq Syed Abdul Rahman adalah Juara Debat yg dianjurkan oleh Institusi Tersohor, Oxford, UK.

      Kejora ngaku Cikgu, rupa2nya Cik Gundu saja.
      J pulak ngaku ada 'mba', entah2 mbak pembantu rumah import dari negara jiran tak......??

      Delete
  18. Juga jangan lupa hubungan rapat Jho Lho (yg missing in action skrg) dgn Riza Aziz, Rosmah dan Najib Razak yang telah menjadi punca berbillion duit IMDB lesap entah ke mana dan sbhgn nya landing ke akaun bank Najib Razak secara diam diam. Knp diam diam dimasukkan? Orang menyamun memang sebolehnya cuba menyembunyikan segala bukti.

    MANA RCI 1MDB INI? APA KO INGAT ITU DUIT KEPALA BAPAK KAU KE MO1???? Memang jenis jadah ko!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Was..cina Penang tembam tu bebas keluar masuk seri perdana tu. Kamceng gila dgn family Najib. Patut pun Jho Lho lesap, Najib bust bodoh jer. Yer la. Kalau Jho Lho diheret ke court, pecah tembelang busuk pakatan lesapkan duit negara yg berketuakan MO1

      Delete
    2. CILAKALAH KEATAS MAMAK TUA KUTUK YANG DIPANJANGKAN UMUR MACAM FIRAUN OLEH ALLAH SWT UNTUK MERASA AZAB DUNIA ....

      NAUZUBILLAH

      PADAN MUKA SETATN MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA

      Delete
    3. ramai lagi mangkok hayun berkuasa klik Najib dlm 1MDB pun ikut hilang ghaib. Semua dah dirancang agar para subahah ini lepas lari ke luar negara. Semua ni dgn izin dan saranan bapak penyamun itu yg mengesan kes rompakan mega duit 1MDB akhirnya akn terbongkar jua wlu cuba disembunyikan mrk, tak dpt dibendung lagi.

      Ingat Sirul pembunuh Altantuya tu, beliau spt dibiarkan lari ke luar negara. Nampak tak helah mereka?

      Delete
    4. Ah ah ya, saya baru perasan....

      Kenapa mereka2 yg disyakki tapi adalah individu2 istimewa rapat orang kepercayaan Rosmah & Najib hilang misteri bagai pelarian meninggalkan kampung halaman tak balik2 sampai saat ini.....

      1. Reza Aziz, anak kandung Rosmah Mansor
      2. Jho Low, anak angkat kesayangan Rosmah
      3. Pwngarah SRC, Nik Faisal Ariff Kamil
      4. Pengarah SRC, Datuk Suboh Md Yassin
      5. Korperal Polis Sirul Azhar Umar
      6. Bekas CEO Datuk Shahrol Halmi
      7. Razak Baginda
      8. Melayu Murtad, Raja Petra Kamarudin
      aka RPK

      Boleh tak puak2 Rosmah Najib, khususnya Kejora, Geng Najib & J memberi sedikit pencerahan?

      Terima kasih.

      Delete

  19. Laporan perisik singapore



    MERAMALKAN BN KALAH TERUK

    PADA 1990 BN HILANG KELANTAN

    PADA 1999 BN HILANG GANU

    PADA 2008 BN HILANG KEDAH PERAK SELANGOR
    ( NASIB BAIK PERAK DI SOGOK 200JUTA )

    PADA 2018 - MALAPETAKA BESAR


    2018 INI SUNGGUH DASYAT KEPUTUSAN PRU


    NAJIP TIDAK LAGI MENHARAP.PENIPUAN SPR. ATAU SPRM ATAU PDRM MAHUPUN ATM


    NAJIP BERHARAP KEPADA CASH IS KING YG DIAJAR ATOKNYA PENGASAS BUKIT GENTING



    90JUTA + 180 JUTA UNTUK.PARTY SUCI

    DEPOSIT 80 JUTA UTK NUAT D HKL TAK.MENJADI. AKIBATNYA RCI BUAT REPOT

    SKRG SOGOK KHALID GAGAP 480 JUTA SETTLE BANK MOSLEM SAHAM GATRIE


    MARI KITA LIHAT CASH IS KING YG KERUAN MCM HARUAN NAK PUPUS


    SAHAM.BURSA JATUH TERUK SEDANGKAN SINGAPORE JAKARTA THAI DAN VIETNAM.CECAH REKOD BARU DUNIA SEJAJR DGN WALL.STREET YG JUGA CECAH REKOD BARU DI PLANET BUMI

    KNP BURSA.MALAYSIA JAHANAM???


    PERISIK SUDAH PASTI PRU 2018 JAWAPANNYA MUDAH

    SEPERTI.MANA GAGALNYA BRASIL DE SILVA DAN MUGABE DI ZIMBABWE DAN KLEPTOKRAT ANGOLA DAN AFRIKA SELATAN... BEGITU JUGA DI NEW ZEALAND PERTUKARAN KERAJAAN..


    2018 !!!! INGAT TARIKH KERAMAT INI PADA BULAN MEI TANGGAL 12


    ADAKAH NAJIP BERHARAP KPD

    PARTY SUCI YG DAH BERPECAH BELAH DAN AHLI PUN DAH SEPARUH

    KHALIUD GAGAP YG JUAL SELANGOR KPD UMNO


    SERTA WAK.JAHID KOMEDI YG DIKATA ADA AURA JAWA DAN BUDAK KAMPUNG?


    APA 3 FAKTOR INI CUKUP


    DI KALA


    INFLASI IKAN KEMBONG CECAH 48RM SEKILO???


    PETROL 2.80 MGU DEPAN SETELAH OPEC CAPAI KATA SEPAKAT KEKANG PEMGELUARAN MYK MEMTAH???

    DI KALA RCI DI BADUTKAN


    DI KALA JAMAL JAMBAN DI UMPAN JADI MB SEPANGOR


    DI KALA MALAPETAKA BANJIR DI KELANTAN TEGANU PAHANG.JOHOR


    DI KALA KOMUNIS BERMAHARAJALELA DI BUMI MELAYU


    DI KALA HARGA TONG GAS NAIK

    HARGA ELEKTRIK NAIK

    HARGA KERETA TAK TURUN TURUN SPT DI JANJIKAN SETELAH WUJUDNYA AFTA (ASEAN FREE TRADE AREA)

    SEGALA.GALANYA TIDAK BERPIHAK KPD NAJIP


    2018 TARIKH KERAMAT

    TARIKH AKHIR UNTUK SEBUAH MALAYSIA BARU DAN TARIKH AKHIR LUPUT PKMM ATAU UMNO BARU


    RAKYAT MALAYSIA.....


    JIKA.KAMU BETUL BETUL MAHU PERUBAHAN...


    GUNA LAH PELUANG KEEMASAN INI UNTUK BERSAMA TUN MAHATHIR MEMCORAK KEMENANGAN KPD SEBUAH PARTY YG LAIN SELAIN BN !!!!


    ANDA BOLEH

    ANDA AKAN CIPA SEBUAH SEJARAH YG SGT BERMAKNA


    !!!! JOM UBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. My oh my, this lunatic Kejora is indeed a deluded stupid fool....

      Can't he sees bOROSmah is wedlocked to Najib, not Tun Mahathir.

      The name SOROS & BOROSMAH are so synonym. Both Borosmah & Najib also are more acquainted to the Zionist Jew owing to the fact this notorious couple worked hand in hand with APCO Worldwide and the evil banker, Goldman Sachs to acquire the dirty usury borrowings of RM42 billions + the 10% hefty interest.

      Being so stupid & deluded, unknowing that Barry Wain is 6 feet underground.
      The proverb says...'Dead Man Don't Talk'.
      But Kejora, as usual, Talks Cock......!!!

      Tell me now are there any record/s on the part of The Spore or Australia or USA or Switzerland or UAE or Luxembourg or Hong Kong authorities did confiscate or freeze any property, money, credit card, asset or whatsoever, linked to Tun Mahathir and imposed criminal charges against him for CBT, money laundering or kleptocracy.....???

      If not, why not?

      Very well then... it is crystal clear this scumbag Kejora is spewing blatant nonsense using a deadman's testimony to discredit & smear the good name of The World's Renowned Grand Old Statesman, Tun Dr Mahathir Mohamed.

      Pergi jahanam or go to hell with this evil scoundrel....!!

      Got it, punk....???

      Delete
  20. Geng Najib yang bangang lagi bongot.....apakah kamu sudah tak ada kerja lain selain dari dok korek cerita2 lama zaman tok kong tongek??.....nampak sangat puak2 ni dah jadi gila babi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16.10...Tok Kong tongek tu kan Dragon Kit Siang yang kau dan cai2 PH puja siang dan malam...siap kau orang bakar colok lagi untuk dia kan..dah lupa ke?

      kihkiikioikioikiihkikioikiooikiok..

      Delete
    2. Adakah Matdey tua renta ini kita nak harap
      Masih percaya lagi ke, Matdey anjing kurap
      George Soros kata Matdey ini kepala korap
      Kalau dia perintah balik, negara ini bankrap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Matdey bak kuar citer 1MDB, mau alih tiang
      Kes Forex, dia pena pelakong dgn Kit Siang
      Soros pulak cakap moron atau bodoh piang
      Suman Hindu sampa jadi meroyan ke siang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  21. Aik.. dia dah timbul balik, Muyidin ifrit puaka
    Lama hilang playboy tua ni, kini tunjuk muka
    Apa fitnah pulak, Din Pagoh dajal ni nak reka
    Amacam.. best tak, barang nyonya Gee Nika

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best tak ZZ D P.D


      ATATIYA MONGOLIA THREESOME DGN LASAK BABINDA


      DGN JANDA KETIK BUNTUT BADAK


      SEDAP TAAAAK

      YIEEE HAAAA

      NAJIP BOLEEEEH

      Delete
    2. Menurut Raja Petra, Muhyiddin mempunyai hubungan jangka panjang dengan Nika Gee Siew Yee, isteri kepada …, kebanyakan peguam mungkin tahu siapa suami beliau. Bukan sahaja isteri Muhyiddin sedar berkenaan skandal ini, malahan ramai kakitangan Muhyiddin di Kementerian yang dia pernah ketuai juga tahu perkara ini.

      Tidak berapa jelas jumlah butiran yang akan didedahkan pada 20 Jun ini – seperti Muhyiddin telah membayar Nika RM20,000 sebulan untuk jangka masa yang lama dan baru-baru dia membayarnya sebanyak RM5 juta di Singapura.

      Muhyiddin juga membantu Nika memenangi projek Kompleks Sukan Kampong Pandan yang dia telah melobi, sudah tentu sebagai agen syarikat yang mengemukakan dokumen – dan Mahathir sedar akan perkara ini juga. Malah, Mahathir juga sedar bahawa hubungan di antara Muhyiddin dan Nika telah terjalin semenjak dia masih di Kementerian Pertanian lagi.

      Mahathir berusaha untuk berbincang dengan Hadi secara Panjang-lebar mengenai dakwaan salah laku Najib – yang dia tidak dapat membuktikan dsebenarnya, ada yang telah dibuktikan tidak benar. Mahathir tidak menyebut apa-apa mengenai salah laku Muhyiddin, salah satunya skandal dengan isteri orang yang akan didedahkan di mahkamah pada 20 Jun 2016.

      Mahathir berani menuduh Hadi makan dedak hanya kerana Hadi enggan menyertai ANC dan membantu menjatuhkan Najib. Adakah Mahathir benar-benar berminat dalam kebenaran? Jika kebenaran adalah tujuan Mahathir, mengapa melindungi kebenaran mengenai Muhyiddin? Dan apabila kita menulis dua cerita sebelum ini (Muhyiddin bogged down by personal scandals and Why is Muhyiddin so quiet regarding the allegation of an affair?) Muhyiddin atau isterinya tidak menafikan cerita tersebut.

      Sebenarnya, yang jika anda benar-benar ingin mengetahui kebenarannya, Mahathir berharap agar Najib digulingkan pada Julai tahun lepas dan jika ianya berlaku maka Muhyiddin mengambil alih sebagai Pemangku Perdana Menteri dan melantik Mukhriz sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baru.

      Selepas hanya kira-kira setahun di pejabat, Muhyiddin perlu meletakkan jawatan kerana skandal melibatkan hubungan sulit dengan isteri orang. Sebaik sahaja Muhyiddin meletakkan jawatan dalam keadaan hina maka Mukhriz ‘tiada pilihan’ selain mengambil alih jawatan sebagai Pemangku Perdana Menteri sehingga 2018 dimana beliau boleh disahkan sebagai Perdana Menteri apabila beliau menangi jawatan Presiden Umno (dan sebagai Perdana Menteri peluang anda untuk menang presiden Umno cukup baik).

      Tetapi Najib tidak digulingkan pada bulan Julai 2015 seperti yang dirancang. Muhyiddin pula akan menghadapi skandal bulan ini pada 20 seperti yang dijangkakan. Jadi pass 20 Jun 2016 seluruh dunia akan tahu tentang skandal Muhyiddin dan tidak akan ada lubang yang cukup besar untuk Muhyiddin merangkak ke dalam.

      Dan apa dia sekali lagi? Ah, ya, sekarang saya ingat … game over!

      Delete
    3. Another cheap skate stuff picked & copypasted by the stray dog, Kejora Kufur.

      The proverb says - 'Those who read junkie oorno stuff, his mindset will be full of junks'.

      Delete
  22. Datang dh kaki carut tuhan


    Apa pulak kejora nk maki tuhan kali ni


    Smlm dia kta allah meliwat pembngkng


    Esok apa oulak budak suruhan JASA kem janda beik.ni nak sebut


    Apa lagiii kejora ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. M.emang
      A.ku
      L.ahanat
      A.anjing
      Y.ang
      S.erupa
      I.blis
      A.tau
      B.abi
      A.da
      R.upa
      U.ngka

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
  23. UMNO BN dah gila babi agaknya atau mengidam puaka sampai semua kubur kubur gila dikorek kembali? Regim Najib dah meroyan sakan, abis laci buruk, kondom koyak rabak dan ubat kuat luput tarikh dikutip balik untuk teguhkan batang yang makin longlai dan lembik. Dah maha terdesak tiba tiba. Insyallah sampai waktu racun cap tengkorak pun mereka telan selepas pilihan lain semua hancus. Let we see! Kebenaran akhirnya akan terserlah. Allah dah janjikan itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkok2 UMNO BN nak bantai Tun M, tak sedar diri yang depa buia kurap sendiri. Sapa dulu yang ampu dan cium tangan Tun M kala bukan puak mangkok hayun ni. Setidaknya Tun M berani berkata tidak, tak macam mangkok hayun berketuakan MO1. Kalau Tun M jadi Yes Man, dia Tak kan disentuh pun oleh geng mangkok hayun ni. Tapi ya la..busuk busuk Tun, tak sanggup dia telan duit bangkai dan najis, tak macam MO1 dan geng penyangak besaq tu

      Delete
    2. CILAKALAH KEATAS MAMAK TUA KUTUK YANG DIPANJANGKAN UMUR MACAM FIRAUN OLEH ALLAH SWT UNTUK MERASA AZAB DUNIA ....

      NAUZUBILLAH

      PADAN MUKA SETATN MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA

      Delete
    3. Historially, there are no record indicating a Firaun/Pharoah lived 300 years as what the strayed dog, Kejora Kufur used to auta bluff his way out.

      Delete
  24. Muidin Pagoh sangat pandai bermuka-muka
    Masih kuat nafsu, tak padan dgn tua bangka
    Entah berapa org p'puan simpanan ini puaka
    Sampai tergamak dipaku bini orng, Gee Nika

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhyddin Yasin kuat agama
      Tidak mudah disogok suap
      Isterinya soleh tak jual muka
      Macam Rosmah kuat songlap

      Delete
    2. Hari hari menjala ikan
      Menjala ikan di tepi muara
      Hari hari merepek sakan
      Merepek sakan Kejora puaka

      Delete
  25. Dalam artikel saya sebelum ini (BACA DISINI), saya telah menyatakan tentang seorang jutawan Cina yang berkait rapat dengan Dr Mahathir dan Muhyiddin sejak 1980an apabila Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri dan Muhyiddin sebagai Timbalan Menteri. Seperti yang kita maklum, Khairuddin merupakan seorang yang muflis, dan jutawan Cina tersebut, atas arahan Muhyiddin telah menyelesaikan kebankrapannya. Dengan sebab itulah, Khairuddin dapat ke luar negara, jika tidak beliau akan dilarang daripada berbuat demikian.

    Bagi menutup hakikat bahawa Khairuddin adalah anjing suruhan Muhyiddin, bukan Dr Mahathir, maka beliau pergi ke mana-mana dengan Matthias Chang – kerana semua orang tahu bahawa Matthias adalah orang Dr Mahathir. Jadi, kesimpulannya adalah Khairuddin juga bekerja untuk Dr Mahathir.

    Khairuddin juga merupakan individu yang menghantar ramai orang untuk berjumpa Dr Mahathir bagi memberikan orang tua tersebut maklumat berkenaan 1MDB dan bagaimana RM42 bilion telah ‘lesap’. Dr Mahathir sudah pasti termakan umpan dan mengambil semua maklumat tersebut.

    Kini, Dr Mahathir sedar bahawa Khairuddin adalah anjing suruhan Muhyiddin selama ini. Dr Mahathir juga menyedari bahawa apa saja yang telah diberitahu oleh Khairuddin kepadanya adalah apa yang telah diarah oleh Muhyiddin. Tetapi Dr Mahathir terlalu ego untuk mengakui bahawa beliau telah dipermainkan oleh Muhyiddin dan Khairuddin. Jadi, beliau tidak mempunyai pilihan lain selain daripada terus menembak walaupun beliau tahu apa yang ditembak adalah kosong semata-mata.

    Malaysia Today tidak pernah menamakan jutawan Cina tersebut tetapi Unit Khas dan Putrajaya tahu mengenainya. Mereka juga tahu jutawan-jutawan lain yang membiayai kempen anti Najib turut memberikan jumlah wang yang besar kepada DAP.

    Pada dasarnya, jutawan-jutawan tersebut menyokong kedua-dua pihak. Ia adalah sifat mereka yang meletakkan wang untuk kedua-dua pihak, andai kata pihak kedua akan menang.

    Gerakan anti Najib kini berehat seketika untuk mempertimbangkan langkah mereka yang seterusnya. Setakat ini, tiada isu baru yang digunakan terhadap Najib selain daripada 1MDB dan RM2.6 bilion. Tetapi isu-isu ini tidak dapat menjatuhkan Najib kerana sekiranya mampu berbuat demikian, Najib sudah pun meletakkan jawatan ketika ini.

    Kini Najib tertunggu-tunggu apakah isu-isu baru yang akan dilemparkan terhadap beliau. Najib mempunyai ‘golden bullet’ berkenaan skandal yang melibatkan Muhyiddin dan seorang jutawan Cina, di mana Dr Mahathir juga tidak tahu mengenainya. Sekiranya Muhyiddin tetap meneruskan rancangannya maka Najib akan menggunakan ‘golden bullet’ tersebut dan mematikan langkah Muhyiddin dan jutawan Cina itu.

    Selain daripada itu, terdapat juga ‘golden bullet’ yang lain berkenaan Dr Mahathir dan jutawan Cina tersebut, di mana Najib telah menyimpannya sejak beberapa bulan lepas. Namun Najib memutuskan untuk tidak menggunakannya kerana menurutnya, “Biarkan orang tua itu mati dengan bermaruah”.

    Persoalannya sekarang, jika Dr Mahathir meneruskan rancangannya, adakah Najib masih enggan menggunakan ‘golden bullet’ tersebut atau beliau akan berkata, “Mari kita kuburkan orang tua itu selama-lamanya!” Saya rasa kita perlu tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang tok sah dok kelentong tiru perangai bapak tiri hang tu. Baik hang mintao pak tiri hang tu tunjuk transaksi bukti duit derma to Arab yg masuk ke akaun bank dia. Tunjuk ni jer, boleh tutup mulut tun m Dan pembangkang. Mudah kan? Tak payah nak buat cerita2 dongeng gempaq Keling lah!. Tunjuk bukti tu saja. Ada boleh?

      Lagi satu...su forex tu. Mintak Pak tiri hang tunjuk bukti2 dan undang2 tubuh BNM yang menyatan PM Dan TPM bertanggung jawab terus terhadap aktviti forex bank negara. Suruh oak tiri hang tu tunjuk mai!

      Lagi satu...Ada hang baca day undang undang tubuh 1MDB tentang sapa yg bertanggung jawab meluluskan transaksi kewangan 1MDB. Hang pi lah tanya pak tiri hang tentang hal ni. Aku yakin kalau hang Tak kena penyepak dia, mesti hang telan penampaq dia.

      To sah lah yang nai tunjuk pandai entah dgn cerita2'karut apa. Lagi hang tunjuk pandai, lagi nampak bengong Dan baghal hang tu. Kesiaannn. Dok cuba juga nak tegangkan batang yang dah mati dan Ed tu...

      Delete
    2. 17:07...

      Bahan sampah dikutip oleh si Kejora Kufur yg tak abis2 diselerakkan kat laman orang.

      Dia apa kisah, janji kopipes, tak kira itu dari ajaran sesat ker macam baru2 ini didakwahnya ajaran Zionis Yahudi Penyangak Mawawang tersohor, George Soros.....

      KEJORA MENGIMANI AJARAN PENYANGAK MATAWANG ZIONIS YAHUDI, GEORGE SOROS UNTUK MEMBURUK-BURUKKAN TUN DR MAHATHIR.

      Kejora Kufur bertalu-talu kopipes dialog antara Tun Mahathir dgn Soros dgn niat jahat untuk memburukkan Tun Mahathir melalui ajaran seorang Yahudi laknat yg suatu ketika dulu menyerang & meranapkan nilai ringgit kita ketika krisis matawang Asia pd tahun 1997.

      Saya agak heran kenapa Kejora begitu ngotot & taksub menggunakan fatwa seorang Yahudi laknat sebagai sandaran untuk memburukkan imej Tun Mahathir. Apakah Kejora ini juga seorang penganut agama Zionis Yahudi...??

      Biasanya dia menyerang & mengecam jebat bagai nak rak pihak pembangkang (termasuk saya) sebagai pendukung Zionis Yahudi, akan tetapi, sepanjang malam sampai tadi sampai ptg ini, terbalik pulak...seolah-olah ajaran George Soros itu bagai azimat & zikir untuk dirinya.

      Bukankah agama kita mengingatkan jangan sama sekali mempercayai & mengikuti orang Yahudi, apatah lagi mengangkat mereka sebagai Penasihat & Sekutu.

      Lihat sja bagaimana Rosmah & Najib dek kemaruk nak dapatkan duit berbilyon-bilyon untuk hidup bermewah-mewah berjoli sakan, telah terjerumus ke dalam perangkap Yahudi Lakant yg memang terkenal dgn slogan...'To conquer a nation is by Debt or Sword'.

      Apa pun... banyak hikmah yg kita dapat dari perbuatan bodoh Kejora di mana kita lebih dekat mengenali betapa buruk, jahat, keji & munafiknya Kejora hingga mengguna pakai tohmahan seorang Penyangak Yahudi Laknat demi memburukkan imej Tun Mahathir. Tun M memang amat terkenal & ditakuti oleh Regime Israel kerana bidasan & kecaman2 hebatnya terhadap puak terkutuk Zionis Yahudi.

      Betullah kata pepatah, 'ada orang sanggup menghalalkan apa jua cara demi untuk mencapai matlamat'...dan Kejora telah menunjukkan diri siapa sebenar dirinya.

      Waspadalah wahai teman2 & Salam Perjuangan.







      Delete
  26. 1648 kuat sembang je.

    ReplyDelete
  27. 1641 kuatnya menyumpah. Ingat allah yg maha mengetahui.

    ReplyDelete
  28. Pak Jilat mengaku koteynya kontot
    Bila bercakap dia merapu
    Din Pagoh memang kuat ngentot
    Cina india semua dia sapu

    Pergi ke kedai membeli tauhu
    Membeli tauhu dengan cik nyonya
    Rakyat Johor semua dah tau
    Masa MB reta johor abis dirembatnya

    Zack makan nasi basi
    Tak sedar bontot tercucuk duri
    Din dan Madey merancang konspirasi
    Tapi sayangnya memakan diri

    Wak Suman bertafakur di Sg Pelek
    Masak roti dengan minyak Ghee
    Din Pagoh memanglah pelik
    Takde orang ditajinya nyonya Gee

    Suman suka makan m&m
    Dimakannya di atas titi
    Din Pagoh berangan nak jadi PM
    Tapi tak direstui si Madey Kutty

    Pak Jilat dihentak dengan beruti
    Larilah dia tergopoh gopoh
    1 Malaya tau dia penjilat Si Kutty
    Dia juga baruah si Din Pagoh

    Sungguh enak si pucuk meranti
    Dimakan dengan belimbing buluh
    Kalau PH bungkus nanti
    Semua cai2 ke sungai Buluh.

    kihkikioikioikikiohkikokikioikik






    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib hidup dua alam
      Siang kulum, tonggeng malam
      Dah lama dia gian nak palam
      Tgok singh terus bgi salam


      Kihkihkihkihkihkihkihkihkuhkih

      Delete
    2. Great, 17:48.....!!

      Sorry Geng Najib, your pantatuns fit for Ronggeng (wrong gang) only.

      Delete
    3. 174:48, Pantun anda mmg kelas. Mesti ada yg sentap giler sampai terpaksa ukur brg dia depan cermin. Tak puashati dgn apa yg dilihat, dia cuba tarik utk kasi panjang. Malangnya setengah inci pun tak sampai... Kihkihkih. Kalau macam tu baik potong aje benda yang sejmput tu buat umpan keli. Ada juga faedah. Kahkahkah 560000000x

      Delete
  29. Kejora cuba nak main burit
    Kiki cuma kotenya besar kelentit
    Betina ternampak terkejut terjerit
    Tertendang batunya terus semperit

    Kikikikikikikikikikikiki

    ReplyDelete
  30. Hanya beberapa kerat yg bela
    Pemimpin songlap dianggap raja
    Sokong parti pemimpin tercela
    Parti yg layu dah habis baja..

    Yg membela hatinya buta
    Allah juga boleh dicela
    Janji dapat balasan harta
    Negara musnah mereka pun rela..

    Dari dulu sampailah kiamat
    Pendedak Bijan taat berkhidmat
    Harap dapat pingat disemat
    Sokong perompak dirasa selamat..

    Buatlah apa guna segala
    Sebab sekarang engkau berkuasa
    Tiba masa datanglah bala
    Engkau pulak akan merasa...

    Kutuk dan hina seorang tua
    Engkau pun tahu hebat jasanya
    Yang khianat negara engkau mendewa
    Habis tempoh engkau ditanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome back my dear bro.

      Missed ur pantuns a lot.

      Sekali baca pantun tanpa lihat nama pun saya sudah tahu siapa penulisnya.

      Delete
    2. Selamat kembali ke tanahair keksihku


      We all.miss you so much !!!!

      Delete
    3. I'd like to join the crowd welcoming back our dear bro Fan Tun, but where is our Perak Man.....???

      Delete

  31. Ya benar kita tidak sokong rasuah. Siapa pun yang rasuah harus dihadapkan ke muka pengadilan.

    Tapi hari ini yang berlaku ialah pemimpin UmNo yang ditangkap basah mencuri dan merembat wang rakyat bukan saja tidak didakwa, malah buktinya diOSAkan, perbahasan mengenainya dihalang di parlimen dan pendedak A9 diupah untuk mempertahankan pengkhianatan itu dengan menambah lagi sifat khianat mereka.

    Dan dengan niat jahat mereka tubuhkan pula RCI kanggaru tang membuat keputusan tidak menepati standard dan piawaian yang terpakai di mana-mana mahkamah bukan kannggaroo pun.

    Kini MB Johor pula tersabit dengan dakwaan rasuah. Ia bukan datang dari pembangkang tapi dari Exconya sendiri. Anehnya kini yang mahu disiasat ialah 'siapa yang bocorkan maklumat rasuah si MB' ini. Penjahat dibebaskan tetapi peniup wisel mahu diambil tindakan.

    Kemudian di dalam usaha terdesak MB itu untuk kalih tiang gol maka dibangkitkan kisah TSMY bekas MB, padahal ia bukan kisah rasuah pun. Ia hanyalah kisah keputusan eksekutif yang perlu dibuat oleh bekas MB itu.

    Hakikatnya kesemua umat dahulukala yang dibinasakan, mereka itu apabila yang melakukan jenayah adalah orang biasa maka hukuman dikenakan sedangkan apabila yang melakukan jenayah adalah pembesar ia dilepaskan.

    Adakah ini rekaan saya? Tidak sama sekali. Ia adalah khabar baginda Nabi saw sendiri. Hanya pendusta yang durhaka kepada Allah dan Rasul sahaja yang akan berani menyangkalnya.


    إِنَّمَا أَهْلَكَ الَّذِينَ قَبْلَكُمْ ، أَنَّهُمْ كَانُوا إِذَا سَرَقَ فِيهِمُ الشَّرِيفُ تَرَكُوهُ ، وَإِذَا سَرَقَ فِيهِمُ الضَّعِيفُ أَقَامُوا عَلَيْهِ الحَدَّ ، وَايْمُ اللَّهِ لَوْ أَنَّ
    (فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ سَرَقَتْ لَقَطَعْتُ يَدَهَا )

    "Sesungguhnya telah dibinasakan kaum-kaum yang sebelum kamu, adalah mereka itu apabila pembesar melakukan kesalahan mereka biarkan tetapi apabila orang dhaif melakukan kesalahan mereka jatuhkan hudud ke atasnya. Demi Allah sekiranya Fatimah binti Muhammad yang mencuri nescaya akan ku potong tangannya.

    Riwayat Bukhari dan Muslim.

    Hanya dengan melihat hadith di atas maka sudah jelas tanpa keraguan lagi bahawa tindakan UmNo dan cabang A9nya yang menyalahkan kepimpinan terdahulu adalah pendustaan semata. Hadith menyebut tentang pembesar semasa dan bukan bekas pembesar.

    Hadith juga menyebut bahawa akibat akhir mereka kelak ialah dibinasakan oleh Allah.

    Lagi sebab yang menyokong pengataan saya bebrapa kali sebelum ini bahawa UmNo benar-benar sedang mengundang kebinasaan.

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Bro John dan Bro pakatan semua,

      Mmg sungguh sedih, sedih melihat Malaysia seolah olah di hak milik kan oleh umno dan najib. Mereka dgn sesuka hati, tanpa segan silu dan merasa malu, telah merobek dan memusnahkan Malaysia dari segenap sudut, dri penyelewengan, salahguna kuasa, rasuah dan segala kepala bapak kemungkaran dgn terang dan nyata.

      Mereka juga sanggup menggunakan duit yg diperah dari titik peluh kita semua utk melindungi kemungkaran mereka, dan membayar barua barua utk mencerca sesiapa yg tidak bersetuju dgn mereka.

      Dgn perkembangan terkini dimana pemimpin2 utama pakatan cuba dipalitkan dgn pelbagai kesalahan,sedangkan kesalahan mereka dipejam dua belah mata, membuatkan saya lebih bersemangat utk memberikan apa yg termampu supaya rejim najib dpt dikalahkan dlm pru14 nnti, atau pru ke 100 sekalipun selagi hayat masih ada.

      Pru14 adalah perhitungan antara rakyat dan najib..penjarakan kami atau kami akan penjarakan kamu!

      Delete
  32. Kejora haram jadah dah terima padah
    IQ rendah mcm org lalok amik dadah
    Dikata Tuhan liwat, kufurnya didedah
    Dah malu nak msuk mukanya kena ludah


    Padan muka kau bapok haram jadahhhh!kikikikiki

    ReplyDelete

  33. Semalam, Iskandar membuat satu lagi posting yang menimbulkan pelbagai reaksi.

    “Umno tengah hebat serang Pas di Pandan isu Jamal Pak Tongko.

    “Kalau ada yang kata jangan serang Umno, pergilah masuk Umno,” kata Adun Chempaka yang terletak dalam parlimen Pandan itu.

    Ia telah menimbulkan pelbagai reaksi termasuk, “Siapa yang larang serang Umno





    Kahhhhhhhh siapa.lagiiii


    Nik.abudoooooh anak.nik acissss

    ReplyDelete
  34. mana si kejora bedebah ni pegi hah!!!!

    ReplyDelete
  35. Peguam keling yg hampir bnkrap buat tuduhan fitnah bertentangan dgn ajaran islam di.kecam ngo islam.... siapa keling nih..kotey hitam legam..


    Nasehat kami satu jer


    Jgn PERCAYA KPD KELING


    kes 30b bank negara pun hanya satu saksi yg kata 30b. Saksi itu seekor ke**ng !!!


    Khalasss


    Skrg najip guna keling utk.mencapai cita cita kemusnahan beliau

    Masih ingat augustine paul.. mati terdduk belah kepala..yg penjarakan nuat dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. koling lidahnya lembut
      petah bicara
      memang layak jadi peguam

      Delete
  36. YEOP..ARI NI KUTTY TEST MARKET DI PERAK TU
    TETIBA AJER SERIKENDI KEDAH UNDUR DIRI
    YEOPP.. CER TENGOK KUTTY KAT MAJLIS TUH..
    TAKOT BOBOI DAN JIDIN PUN TAK MAI MAI LAGI..

    KIKIKIKIKIKI....

    POK TEH KENA TIBAI NGAN NEPHEW KESAYANGAN
    MAK CIK DAN POK CIK TETAP PENDIRIAN MEREKA
    BUKAN MACAM MACAI MANGANG WAK SUMAN
    PENDIRIAN WAK SUMAN BERUBAH IKUT MASA


    KIKIKIKI.. TAHNIAH PADA UMI HAFILDA DAN AZWAN ALI ... MEREKA PUNYA PRINSIP DAN JATI DIRI ... SUSAH CARI ORANG MCM INI SEKARANG.... WALAU DI CACI DAN DIHINA SELALU... TAHNIAH..

    BUKAN MCM WAK SUMAN TAK ADE PENDIRIAN.. DAH MEREMPAT KAT MALAYSIA TAK TAHU BALAS BUDI DAN TERIMAKASIH... MADU DIBERI TUBA DI BALASNYA..... BERAMBOSSSSSS....


    BARUA DAP@SINGALORK BERAMBOSSSSSS DAN SILA MENINGGAL...

    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEI BEDEBAH
      KEJORA BAPUK....PUK...PUK !!!!!
      PENGKHIANAT BANGSA!!!!!!!
      BUKA LAH PINTU ISTANA!!!!!
      BIAR AKU NAIK
      KITA BERTIKAM

      Delete
    2. anon 20:57
      ko nak bertikam dengan bapuk?????
      kojam tuhhhh

      kahkahkahkah

      tak yah bertikam

      ko londeh je skirt dia

      menjerit lah dia..AUW...AUW..

      Delete
  37. Pak man, bila nak marah nanti, jgn pulak ajak bertumbuk pulak.

    Pak dah pencen, takkan ajak budak-budak bertumbuk pulak....

    ReplyDelete
  38. Daging ayam pencen keras 00000000
    Ko ayam + sotong= lembik

    kahkahakahakahakh

    ReplyDelete
  39. CIAN KAK JORA
    KELUAR PANTUN...KENA HANTAM
    KELUAR JE PANTUN...KENA HANTAM

    RASO-RASO DEN LAH
    INI MALAM DIO DAH LOTEH

    BUKAN CARI AYAT PANTON
    TAPI CARI BANTAL BUSUK

    APO NAK DI KATO

    ReplyDelete
  40. K.reativiti tinggi..............O.tak biol
    E.lok pekerti...................T.ua renta
    J.aguh berpantun..........H.indu paria
    O.tak genius.... .............A.ota kuat
    R.upa kacak..................M.ati pucok
    A.wek suka.................. .A.nak haram
    .......................................N.uat tutoh

    K.nowledgable..............O.ld
    E.ducated......................T.amil
    J.ovial...........................H.indu
    O.ptimist.... ..................A.rrogant
    R.obust................... .....M.oron
    A.ttractive................... .A.fraid
    ......................................N.o ball

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. ….//////////\\\\\\\\\\....
    …////////////\\\\\\\\\\...
    ..//////////////\\\\\\\\\\\..
    ------------------------
    .(……O……..O…)
    .(…………(…)……)
    .(…………(oo)……
    …….(00000000)..
    …….(oooooooo).
    …………..\\//….

    AKULAH SUMAN AMAT


    KORANG--------------------AKU

    Tuhan-------------------------Baghwan

    Allah---------------------------Visnu

    Muhammad Saw-----------Alkalki Authar

    Malaikat Jibril---------------Veda

    Masjid-------------------------Kuil

    Islam--------------------------Kafir Munafiq


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...